Poelenburg. Binnenkort het Dijon van Nederland
Standbeeld van de Multiculturele Samenleving wankelt op sokkel
Schitterend verhaal weer in het Volkskrantje. Hoe de realiteit met de botte knie beukt in de gorgelende nek van de inclusieve samenleving. Criminele Turkse familie-clans hebben het voor het zeggen in Poelenburg, Zaanstad en de veelgehoorde sjakie-kreet jE MoEt De OuDeRS AaNsPreKEN!!! heeft ook geen enkele zin meer. De burgemeesters politici van de SBS Probleemwijken slaan weer eens alarm, en schreeuwen maar weer eens om MILJARDEN. Zoals ze dat ook al deden in 2003 en 2005 en 2006 en 2007 en 2012 en 2018. Kortom; aanpak werkt al 20 jaar niet, want probleemwijken gonna probleemwijk. En het is niet de schuld van de Rabobank. Het is de schuld van de multicultuur. Platgooien die wijken en er zonneparken van maken.
Anders stuurt Erdogan binnenkort Syrische huurlingen
Reaguursels
InloggenGisteren een item in het NOS journaal van 20.00 uur. Burgemeester Jan Hamming (PvdA) staat op de parkeerplaats voor een typische Turkenburcht van 10 verdiepingen te verkondigen dat er dringend iets aan armoedebestrijding gedaan moet worden, met op de achtergrond een paar bovenmodale Mercedessen...
Ja viel mij ook direct op
Deze mensen hebben op papier niets. Ze komen in aanmerking voor alle extra voorzieningen en vrijstelling van bijna alle belastingen. Zeker de Turken maken hier gretig misgebruik van. Vele hebben meerdere huizen in Turkije. En onder verhuur in NL. Bah
De draai is alweer duidelijk welke groep daar door de NL pers de hand boven het hoofd wordt gehouden. Afgeschilderd dat ze hun wijk beschermen.
Ik werk al 20 jaar in "probleemwijken". Ik las gisteren de brief van de burgemeesters en moest er bijna van spugen. De totale ontkenning van de werkelijke oorzaak van alle problemen is stuitend. Zalvend spreken politici, bestuurders en media over "kwetsbare groepen" . Kwetsbare groepen my ass. Het gaat hier voornamelijk om mensen met een Marokkaanse, Antilliaanse, Turkse, Somalische, Koerdische, Irakese en tegenwoordig ook Eritrese en Syrische achtergrond. Mensen uit Iran, China, India: geen enkel probleem. Ook al komen hun kinderen net zo goed met een taalachterstand op school, zij doen het al vrij snel heel goed. Dito hun ouders. Rara hoe kan dat? Institutioneel racisme kan het dus niet zijn, dat de "kwetsbare groepen" een achterstand hebben. Het probleem komt door de transplantatie van mensen met een totaal andere mentaliteit naar onze samenleving die hard werken, eigen verantwoordelijkheid en het vermogen tot introspectie hoog in het vaandel heeft staan. Het wordt nooit wat als je uit een collectieve cultuur komt, waarin je onderdeel bent en geen individu, waar je hebt geleerd dat liegen oké is omdat je "eer" kost wat kost moet worden beschermd. En waar je hebt geleerd dat westerlingen haram leven, en je geen respect voor ze mag en hoeft te hebben. En als die westerlingen dan ook nog lijden aan een soort weg-met-ons, een plaatsvervangend schuldcomplex, een totaal gebrek aan trots op hun identiteit en geschiedenis, ja dan moet je niet zo gek opkijken als deze "kwetsbaren" ook nog worden bevestigd in hun beeld en volharden in hun gedrag. De probleemwijken lopen vol met mensen uit dit soort andere culturen, en er komen er in hoog tempo steeds meer bij. De (vaak letterlijk) oude blanke bewoners zien hun rustige keurige buurt veranderen in een ghetto waar de gordijnen de hele dag dicht zijn, kschreeuwende kinderen tot 's avonds laat buiten zijn, onkruid in de tuinen woekert en met doeken bedekte vrouwen etensresten in het plantsoen gooien zodat er ook nog ratten op af komen. Van Mo mag je geen eten verspillen, wat bijt met de regel dat je voor veel meer mensen dan er zijn moet koken. Deze "oude" bewoners worden stiekem meesmuilend uitgelachen door medewerkers van woningcorporaties, die hen als "bekrompen oude witte mensen" wegzetten. In de praktijk is dat een excuus om niks aan de klachten of overlast te doen. Helaas maak ik dit echt regelmatig mee. Die deugpunten moeten ze ook scoren anders liggen ze er bij de volgende reorganisatie uit. Ook plaatsen zij aan de lopende band probleemgevallen tussen andere probleemgevallen onder het mom dat bewoners van deze buurten zo tolerant zijn. Dat staat enerzijds haaks op de bewering dat alle blanken er Greet-stemmende Tokkies zijn, en het is daarnaast een schandelijke verdraaiing van de werkelijkheid. De mensen ondergaan het omdat ze geen keus hebben. Ze kunnen niet weg, omdat ze geen geld hebben voor een betere woning en de woningmarkt potdicht zit. We kunnen miljoenen, miljarden in deze wijken pompen, dat is echter volstrekt zinloos want de kraan met nieuwe instroom van achterlijkheid en ellende staat wagenwijd open. Er is maar één oplossing: geen nieuwe instroom, en bikkelhard en gestructureerd aan de slag met wat er nu is. Minimaal.
Dank u. Vlammend betoog, geen woord van gelogen.
Heel goed de werkelijkheid beschreven die je bij de NPO nooit zal horen !! Kan het volledig beamen.
Spijker kop. Maar het levert geen bijdrage aan de budgetten van de bestuurders en hun medewerkers. De miljoenen komen alleen als ze de parasieten met en zonder hoofddoekje bestempelen als kwetsbaar en hulpbehoevend. Voor de deuginstellingen is levensbedreigend als de onrendabele in de probleemwijken ooit hardwerkende doorzetters worden die zich inzetten voor de totale samenleving. Dan is het businessmodel kapot en zitten de “redders” zonder inkomen.
De werkelijkheid, dat moeten we natuurlijk niet willen met z'n allen.
En niet te vergeten de materiële schade die de jeugd met vernielingen bezorgd.
Kapotte liften, kapotte deuren, kapotte ruiten, kapotte speeltuinen, kapotte bushokjes, afgebrande auto's, winkel en ander diefstal, woningen die als bordeel, wietkwekerij of safehuis gebruikt worden en wapengebruik door bewoners.
Straks autonome zones en favela's, alleen dit land is te klein ervoor.
Klopt. Elke dag komt er een speciale groep van de gemeentereiniging de omgeving van de Turken flats opruimen. Alles wordt uit het raam gekieperd, tot wasmachines en bankstellen aan toe. Dat kan gewoon in de duurste gemeente van Nederland.
Iemand die ik ken kreeg eens een wasmachine vlak naast zich geflikkerd toen hij langs een flat liep. Rare gewoonte. Kan ook verkeerd aflopen. Het laatste wat je wilt is doen alsof dat een gewone gang van zaken is en daar zelfs als zodanig op te acteren door er steeds een soort Igor-achtige dhimmi-hulpjes op af te sturen om het zaakje zonder vragen te verwijderen.
In Dijon lopen ze met K-47's door de straten, politie is doodsbang, arresteerde slechts 2 man. Groepen als Turken Tsjetsjenen, Afrikanen, Turken, maakt niet uit, nemen langzamerhand in het Westen het heft in handen en knijpen ons uit als citroenen. Er is gewoon geen redden meer aan, de strijd is al verloren en zij gaan het winnen met Westerse linkse overlopers en theedrinkende politici aan hun zijde als de nieuwe NSB-ers.
Ik durf hier al bijna niet meer naar een stad als Toulouse te gaan na 8 uur 's avonds.
Waarom blijft de massa dan op de status quo stemmen? Houden de media in Frankrijk ook al met regelmaat onwelgevallige zaken uit de wind?
@SIogra | 17-06-20 | 10:44: In Frankrijk heerst een andere cultuur. Voor het geringste gaat de Fransman de straat op om de boel te vernielen. Frankrijk kun je totaal niet vergelijken met Nederland. Ok. Misschien kun je de PVV aanhang vergelijken met de Fransen. Het is voornamelijk de PVV aanhang die de straat opgaat om de boel te vernielen, politie te bedreigen en vrouwen toe roepen dat er een piemel in moet. Kijk alleen maar naar de rellen destijds tegen de komst van AZC's of de PVV jugend uit Duindorp die de boel vernielden omdat ze geen vuurtje mogen steken tijdens oud en nieuw.
@Cobarde | 17-06-20 | 11:58:
Er was 1 man die tijdens een demonstratie riep dat er een piemel in moest. Dat is natuurlijk veel erger dan elkaar afknallen met AK 47's. En in Duindorp woont idd veel blank schorem die de boel slopen tijdens demonstraties, maar qua schade en omvang is het niets vergeleken met wat het antifa tuig sloopt en in brand steekt zoals bijv 2 jaar terug in Hamburg of zoals vorige week in de VS.
@SIogra | 17-06-20 | 10:44:
Ja, ook daar wordt veel onder het multiculti tapijt geveegd, met als gevolg dat de ellende steeds groter wordt.
Het is niet de schuld van die wijk of cultuur. Maar gewoon van dat tuig. Gooi nu eens alle tuig eruit. En dan niet uit de wijk maar uit het land. Of anders in de gevangenis.
Dan blijft er niemand meer over LOL
Cultuur heeft er alles mee te maken.
Weet je, laat het maar gewoon gebeuren allemaal. Het sluimert al zoveel jaar. Misschien is het juist goed dat de pleuris eens flink uitbreekt en wij allemaal, inclusief naïef links, eens echt goed kunnen zien wat al zo'n lange tijd aan het etteren is in onze samenleving. Hoewel ik ook geen oplossing weet voor deze sluimerende tijdbom zou het Nederland in ieder geval op weg helpen door te erkennen dat we een gigantisch probleem hebben met een mislukte multiculturele samenleving. Laat daarom die rellen, chaos en wild-west taferelen maar komen. Dan kan er in ieder geval niks meer onder het tapijt worden geschoven en hebben we eindelijk een bevestiging van de statistieken.
Disclaimer: Ik zit niet te wachten op een grotere groep (extreem) rechts. Maar wel op een aanzienlijk kleinere groep naïef links, zachte heelmeesters....
Het idee bij links is lange tijd geweest dat overheidssturing, hulp, onderwijs en extra kansen bieden de oplossing zou zijn, waardoor Turken vanzelf zouden integreren. Dat blijkt maar deels het geval. Al die moeite blijkt grotendeels voor niets, er zit nauwelijks vernbetering in.
Enige overheidsdwang zou beter kunnen helpen. Dat Turkse paspoort helpt niet mee, die schotelantennes ook niet. Zo lang veel Turken denken dat Turkije hun uiteindelijke bestemming is en Nederland slechts het geldverdien-land gaat er niets veranderen.
@Beste_Landgenoten | 17-06-20 | 10:08: Gisteren tenenkrommend Abu uit 010 bij Beau aan zitten horen. Die snapt ook nog steeds niet dat je die ouders eerst moet aanpakken, alleen veel meer geld naar onderwijs heeft geen zin. Er wordt thuis nooit Nederlands gesproken. Men leeft hier alsof ze in hun turkije/ marokko leven.
"Misschien is het juist goed dat de pleuris eens flink uitbreekt en wij allemaal, inclusief naïef links, eens echt goed kunnen zien wat al zo'n lange tijd aan het etteren is in onze samenleving"
Je bent te optimistisch: voor ons is het lang duidelijk. En voor regressief links vormt dat soort pleuris juist hét bewijs van haar eigen gelijk...
Het enige waar de 'pleuris' effect op kan hebben, is op het midden!
quote uit het artikel:
"Willem-Pieter van Ledden (42) is directeur van De Kleurenpracht, basisschool met 172 leerlingen. Hun ouders komen uit negentien landen. Taal is een groot probleem. Thuis wordt doorgaans geen Nederlands gesproken. En los daarvan: de eigen taal is vaak zwak ontwikkeld. Van Ledden: ‘Analfabetisme en laaggeletterdheid onder ouders is bij ons geen bijzonderheid. "
Daar valt weinig meer aan te repareren. Die kinderen staan op hun tiende al met 3-0 achter voor de rest van hun leven. Is ook niet alleen een kwestie van "geen kansen". Er is ook simpelweg sprake van een genetische achterstand: Die kinderen hebben vaak niet de slimste ouders, want wie hiergheen kwam in de jaren 60 en 70 was niet bepaald het puikje van de Turkse natie. Laaggeletterdheid kregen die kinderen van huis uit al mee.
Dat betekent een hele hoop reparatiewerk voor onze leerkrachten. Als thuis niet eens Nederlands wordt gesproken heb je als onderwijzer een dagtaak aan alleen al de allerlaagste basiskennis, laat staan dat je die kinderen iets extra's kunt meegeven. Later zal je deze kinderen op straat zien en vaak een carriere in de drugs zien beginnen.
Volgens onze maatstaven zou het overgrote deel van de Turken en Marokkanen zwakbegaafd zijn. Men blijft echter volhouden dat de schuld bij ons ligt. Dat wij racisten zijn en dat ze niet genoeg kansen krijgen.
Kijk alleen al naar hoe ze zich gedragen. Dan kan je niet anders concluderen dan dat ze iets mankeren. Veelal een laag IQ in combinatie met een gedrags- en/of persoonlijkheidsstoornis. Inteelt is a bitch! Alle slechte genen blijven in de genenpoel zitten, dus het nageslacht gaat eerder achteruit dan vooruit.
@Greetjee | 17-06-20 | 09:40:
Het is vooral omdat de import uit het achtergebleven Oost-Turkije komt. Middeleeuwse gewoontes, religieus, laaggeletterd. Dat zet zich door in het nageslacht tot enkele generaties ver. Daar plukken wij de vruchten van. Het probleem zal dan ook nog wel blijven, totdat we 100 jaar verder zijn.
@Beste_Landgenoten | 17-06-20 | 10:03:
Daar is bewust op geselecteerd door de fabriekseigenaren die die mensen hierheen haalden. Slimme mensen maken mondige arbeiders, dat wil je niet. *Alles onder goedkeurend oog van CDA en VVD trouwens, PvdA was tegen import
Daar is bewust op geselecteerd. Kunt u dat waarmaken? Ze nee, nog meer onzin wat u mag inslikken.
Dat ziet u verkeerd, dat die kinderen geen kans krijgen ligt juist aan u.. aan de discriminerende Nederlandse samenleving die buitenlanders structureel buitensluiting... Heb ik in ieder geval de laatste weken vaak horen zeggen...
Na 25 jaar jongeren werk in de wijk en talloze buurthuizen later, waar werd gedeald of geschoten had Sanne de Wildt heeeel even het gevoel dat ze een begin van greep had want van twee zware jongens had ze er een aan het werk gekregen . Inmiddels is in die, volgens haar vruchtbare tijd de complete wijk overgenomen door Turkse criminelen . Hele families zitten in de dope dus praten met ouders helpt niet zo veel, zwaar straffen en heel hard aanpakken misschien een keer proberen ?
U zijt een sukkelt. Waarom? Turken genieten wel van een speciale regeling. Semi pensioen met 55 jaar. Vanaf deze leeftijd krijgen Turken een riante uitkering zonder sollicitatie plicht. Motivatie, Turken zijn kansloos voor een baan, dus gaan ze vanaf 55 uit de lijst van werkeloze en krijgen gratis geld. Elke gemeente mag dit beleid toepassen. Amsterdam doet dit, Zaanstad zou me niets verbazen.
Mijn vriendin is PvdA’r. Conclusie is dat als er 3 goede appels in een mand van 10 appels zitten, dat de 3 appels het waard zijn om de mand te accepteren, terwijl ik al bij 2 rotte appels al de mand wil wegflikkeren. Ik ben voor een enkel paspoort en mensen spreken maar uit waar hun loyaliteit ligt
Ben ik het wel mee eens, als het om discriminatie gaat waarom kan ik als nederlander niet een 2de paspoort aanvragen van Turkije of Marokko?
Zodat ook ik die gelijke kansen /rechten heb?
Het kan mij niet erg genoeg worden. Zolang er geen onschuldigen de dupe worden.
Zo simpel is het
En toch blijven mensen voor Pvda, SP, GL en CDA kiezen. Dat ruimhartige import beleid sinds de jaren 70 blijkt een knie in de nek te zijn geweest. Niets werkt omdat die wappies in de politiek denken dat alles met praten en een hoop geld te regelen valt. Je kan daarmee echter geen genen veranderen en ook niet de cultuur van die mensen. Dat los je alleen op met een totale import stop en keiharde straffen. Stuur ook eens die illegalen terug naar huis. En als Marokko dwars blijft liggen dan verbreek je daar alle relaties mee. Vuist op tafel.
Het is gewoon het verschil tussen mensen die "hebben" en mensen die "willen hebben". Er zijn mensen die werken, en dus geld hebben, en er zijn mensen die niet werken, en dus geld willen. En dat noemen we onrechtvaardig.
Er zijn mensen die in zichzelf investeren welke bereid zijn hard te werken voor hun eigen toekomst en die van hun kinderen en mensen die veel willen maar het vooral gemakkelijk willen.
Zelfs al kun je een school niet betalen dan kun je nog alles leren. Iedereen heeft een telefoon met internet. En of het nou een taal is of je wilt een cursus doen over financieel management dan kan dat. Zelfs een lesje bandenplakken is op YouTube nog snel gevonden. Er zijn mensen die iets doen en mensen met excuses.
@donkieshot | 17-06-20 | 08:33:
“If you really want to do something, you'll find a way. If you don't, you'll find an excuse.”
Die van u is beter, ik ga 'm lenen.
Tja, weer zo’n totaal mislukt PvdA project: de Vogelaar wijken. Probleem van de linkse partijen is het Bregman dogma: de meeste mensen deugen. Terwijl de harde realiteit het omgekeerde is. Dat zien we in deze buurten, maar ook bij het hamsteren aan het begin van de Corona crisis en nu weer het negeren van anderhalve meter bij de demonstraties en in de horeca.
De deugziekte is de pest voor de maatschappij.
De meeste mensen zijn daadwerkelijk ok, ze willen een dak boven hun hoofd, een job voor wat centen, een partner, miss wat kids and thats it. Maar je hebt maar een handvol AK wielding ali's nodig met een reli/drugs/mensenhandel imperium om een keurige vinex wijk tot een IS buitenpost te degraderen.
Zo triest wanneer ouders geen interesse hebben in de ontwikkeling van hun kind. Grote gezinnen in kleine woningen, want ja, hoe je moet neuken weten ze altijd wel! In mijn ogen zijn dergelijke ouders een mild soort kindrmishandelaars.
Soms ook slavenhandelaars. En Turken vereren die graag.
In de Turkse cultuur komen nog steeds gedwongen huwelijken voor.
Maar wat velen niet weten is dat sinds 2017 ook gedwongen huwelijken onder moderne slavernij valt.
Daarnaast, Turken hebben zelf ook personen in hun geschiedenis die slaven verhandelden, ze bezaten of mensen gevangen namen om later te verhandelen.
Kijk goed om u heen in NL. De Turken in NL hebben menige school naar zulke foute lui vernoemd. Ook bakkers. Of doner zaken. Of slager.
Raar idee, toch? Je bent links. Je gaat deugend en inclusief een snack halen tijdens h eet stappen. Dus, dan koop je je fastfood bij een buitenlander. Natuurlijk. Want links. Wie links is wil zulke mensen natuurlijk steunen. En is tegen racisme. Ook daarom. En tegen slavernij.
En waar haal je dan je shoarma of pizza?
Bij grillroom Saladin. (die bestaat echt)
Mijn mening is dat Turken de mond moeten houden over slavernij.
Dat volk heeft langer slavernij bedreven en meer slaven gemaakt en verhandeld dan NL. En dat komt ook nu nog voor. Saban Baran bijvoorbeeld. En, nog erger, nog steeds vinden Turken (huwelijks) slavernij "cultuur".
.. jammer dat niet een van al die slimme wijze cultuurverrijkende turken in turkije wil wonen. Allemaal willen zij hier wonen.
Terwijl het hier zo'n deprimerend racistisch land is voor negers en turken en marokkanen.
Raarrr.
In hun hoofd wonen ze ook daar.
@MistaRazista | 17-06-20 | 00:44:
Mja. Drastische dingen doen met een ander zijn hoofd kunnen ze alleen in islamitische heilstaten. Misschien dat die turken daarom hun criminele zaakjes liever hier doen.
@Jan Passant mk2 | 17-06-20 | 00:54: subsidies uitkeringen toeslagen enz. daarom zitten ze hier.
Komen praktisch allemaal uit oost Turkije. Is onderontwikkeld gebied. Wel heel mooi. West Turken kijken op ze neer, daarheen is ook geen optie. En dus worden wij er mee opgescheept en zijn ze nog ondankbaar ook. Snelste weg naar geld = criminele handel.
Als uitkeringen en toeslagen worden stopgezet zitten ze dezelfde dag nog in het vliegtuig naar Turkije...
JA schrijven kan je allemaal maar nu je ziet hoe het zich ontwikkelt , binnen de EU inwoners van buiten de EU. Die hier met elkaar een strijd gaan voeren. Kijk even allemaal wat er in Frankrijk, is dit ons voorland met dank aan Rutte. Slappe hap de hele club. Multicul, ridicuul, wij zijn wij met onze cultuur. BLIJF ERVANAF.
Já maar het moet van timmerfrans
Zaanstad word geregeerd door Turken in de gemeenteraad. Niet mee eens? Krijg je een scheldpartij en snachts bezoek. Er was lange tijd geen burgemeester te vinden voor ons shit hole. Wel de duurste gemeente wat belasting betreft. Ja we waren een rijke zeer oude industrie gemeente. Dat trekt, netjes gezegd, een hoop ellende naar zich toe.
Geke Faber was iemand die qua incompetentie slechts overtroffen kon worden door Femke Halsema. De huidige burgemeester Jan Hamming doet het een stuk beter, of minder slecht zo je wilt.
@Arnold Layne | 17-06-20 | 00:07: is dat de dochter van Mient-Jan?
Purmerend, Lelystad en Almere zijn ook al lekker op weg. Voor geen prijs dat ik daar zou willen wonen.
@Trumme | 17-06-20 | 01:55: Mient-Jan, de Grefo, die de beweging tegen kernwapens leidde? Dat lijkt mij niet. Wat wel pleit voor Mient Jan is dat hij later heeft toegegeven dat hij fout zat? Ik citeer even wikipedia:
In 2014 nam hij afstand van de grote vredesdemonstraties uit de jaren 80, waar hijzelf de drijvende kracht achter was geweest. Hij noemde het "allemaal romantiek" en verklaarde onder meer: "Er is geen betere garantie voor de wereldvrede dan het kernwapen".[2]
@Arnold Layne | 17-06-20 | 09:29:
Dat was toen Faber erachter kwam dat de USSR helemaal geen intenties had voor vrede en hun militaire doctrine bestond uit het directe gebruik van 62 kernwapens op West-Europa in geval van een conflict. De vredesbeweging werd gesteund door de KGB, iets wat destijds als grap werd afgedaan maar later echt waar bleek.
Dit zijn toch aluhoedjes theorieën en erger van Uwe Ulfkotte van 20 jaar geleden. Dit kan vast niet waar zijn.
De-por-teren.
Laten we weer een echt export land worden. En al deze parels exporteren naar de oorden van herkomst.
Kunnen we afspreken dat topics over Dijon in het vervolg door @Mosterd geschreven worden? Dank u.
Ja, goed, maar dacht eigenlijk alleen nog Zaanse mosterd, maar wat krijgen we dan.?
Mosterd had toch eerder nooit specifiek iets met moslims van doen.
Geëmigreerd naar Scotland. Heel mijn leven in Zaanstad. Ik kon het niet meer aan. Nu na 60 jaar verlossing. Heerlijk, zelfs de Chinees en pakjes bezorger is Scottish. Ik kom nooit weer terug, geen kans. Waarom? Ben aan puin getrapt door 8 Turken, mijn dochter van 15 door 5 Turken. Mijn zoon van 16 door 2 Turken. Het is genoeg.
Met velen tegen één was minderwaardig, en kopschoppen bestond niet. Op1 verslaggever Schimmelpenninck deugde van de week nog even door ongevraagd op te merken dat het kopschoppen er altijd al was. Ja in zijn korte bewuste journalisten leven.
Vandaag nog actueel de arme jeugd krijgt gratis boksles. Gratis agressie vergoellijken hoe verzin je het. Moet je wel links zijn.
@G.M.I.M. Pet | 16-06-20 | 23:36: gratis boksles, tjezus, het lijkt de hitlerjugend wel!
@G.M.I.M. Pet | 16-06-20 | 23:36: Die gratis kickboxlessen voor criminelen in de dop bestaan al decennia en links is daar maar niet vanaf te krijgen, ook hier weer. Volkomen krankzinnig om tuig een opleiding in het gebruik van geweld te geven.
@5611; dat kickboks idee was inderdaad jaren geleden al verzonnen door een stel zwaar gestoorde deugidioten die verantwoordelijk zijn voor het massaal kapotschop-gedrag door riffers.
@bigstone Voor mij heb je gelijk. Je recht halen in dit land is er ook niet meer bij.
Vanavond bij Op1: Burgemeesters vragen meer geld voor arme wijken.
Je hoort dan wel over zieleige mensen maar nooit inhoudelijk dat ze voor een huis van €610 huur 368 subsidie krijgen voor zorgkosten €150, 105 subsidie.
En van gemeentelijke lasten worden vrijgesteld.
Echte zielepieten zijn mensen die 5 dagen per week werken voor netto minder.
Maar die krijgen nooit aandacht.
Overdreef de politie niet die groei in gewelddadigheid om geld los te krijgen bij de landelijke politiek? Nou, dat gebeurt dus vaker. Als je geen acuut probleem hebt krijg je ook geen centen. Heb je 'm niet dan moet je er dus één creëren. Het systeem is niet gericht om het oplossen van problemen maar op het managen ervan. Daar zitten juist de lucratieve baantjes en subsidies.
@GMIM Ook nog bijzondere bijstand, kinderbijslag voor 6 kinderen, gratis faciliteiten als zwem- en bv bieb-abonnement, Ze hebben een eigen sociale juffrouw die de complete administratie regelt en precies weet waar je 'recht' op hebt.
Voor 287 euro wonen + zorgverzekering.
Kost als je werkt gewoon 760 euro. Ik stop met werken...
Hoeveel is een bijstandsuitkering eigenlijk? Ik vraag dit niet voor een vriend.
Ik zag gisteren burgermeester van Zaanstad op TV aandacht vragen voor de "zoo zielige" probleemwijken, hij stond met zijn rug naar een ( van ons geld) gerenoveerde flat zijn verhaal te houden, op de eerste parkeerplaatsen twee gloednieuwe Mercedessen, heel zielig. Kennelijk hebben ze dus wel geld om auto's van 60-70 K te kopen want ook hier in Arnhem zie ik in de zielige wijken , hele dure, nieuwe auto's staan.
Nederlanders, verworden tot soft, slap, ruggengraadloos volk. Het Volk dat zo erg graag wil deugen, zo erg genuanceerd is dat zij alles wat krom is recht praten en alles wat recht is krom praten. Dat Volk dus. RIP.
Gelukkig krijgen de tuigvloggers uit die wijk wel een baantje bij het ad en zendtijd op de NPO
Eigenlijk zouden Nederlandse journalisten verplicht moeten worden om in dit soort "volksbuurtjes" te gaan wonen.
Kunnen ze leuk oorlogscorrespondentje spelen.
Poelenburg is nog steeds een kleuterschool vergeleken met PVV-bolwerk Duindorp.
Cobarde, je bent je pilletje vergeten.
@Cobarde | 16-06-20 | 23:02:
Meeste dueugers hebben geen idee van toestand in Poelenburg, jij dus wel.
De integratie is niet alleen in Nederland mislukt, dat is in heel Europa mislukt. En die miskleunen in Den Haag maar roepen hoe geweldig het is.
Er werden in het verleden politici voor minder tegen de muur gezet...
Het erge is dat ook turken 2 keer mogen stemmen... hier en in Turkije... waarom mogen ze dat? Zo hebben meer invloed op politiek dan mensen met 1 nationaliteit... nederlands stemrecht kan je niet hebben als je elders ook.stemrecht hebt.... daag DENK....
3 keer, ook de EU.
@wie zal het zeggen
En... ze moeten in dienst. Maar dat kunnen ze weer afkopen.
@wie Hebben we het nog niet eens over stemfraude door het verzamelen van stemmen van 'hen die de taal niet spreken'.
Kijk hoe die mensen zich kleden. Dat je met een kopvod en gewaad rondloopt geeft al aan dat je een dikke middelvinger richting de Nederlandse samenleving toont.
Ze leren hun kids geen Nederlands. Nog een teken dat ze maling hebben aan onze maatschappij. Hierdoor zijn WIJ genoodzaakt om voorscholen op te richten, zodat die kids niet met een te grote taalachterstand beginnen.
Die mensen hebben geen binding met ons land (ook al zeggen ze van wel) en zullen dat ook nooit krijgen. Turken en Marokkanen waren ongeveer de eerste buitenlanders maar zijn het minst geïntegreerd. Het is te gek voor woorden dat ze na vier generaties nog steeds niet kunnen meekomen in dit land.
Nou, er waren andere buitenlanders eerder.
Klopt niet. Daarvoor had je Indo's, Molukkers, Surinamers en Antillianen. Dat 'integreren' ging ook heel moeizaam ondanks dat het voormalig onderdanen of onderworpenen van de Nederlanders waren. Turken en Marokkanen werden actief ontmoedigd om de taal te leren: zonde van tijd dat productief gebruikt kon worden (lichamelijk arbeid), toch niet nodig want je gaat toch terug, iemand die de taal spreekt zou weleens te mondig kunnen worden. Vier generaties? Het gros van de Turken en Marokkanen in Nederland is tweede generatie.
@koter | 16-06-20 | 22:32: Indo’s zijn erg goed geïntegreerd in NL, Molukkers ook ondanks het feit dat ze door NL in wezen voor de gek gehouden zijn.
@BozePaarseMan | 16-06-20 | 22:40:
Wat bedoel je met specifiek met "geïntegreerd" en waarom laat je Surinamers en Antillianen weg uit je respons?
Voorscholen ja, tering... en die schotels maar laten hangen hè...
@koter | 16-06-20 | 22:58:
Turken en Marokkanen zijn al 3e generatie maar nog steeds het minst geïntegreerd in vergelijk met andere minderheden. Heeft vooral met de islam te maken want je ziet het in alle Westerse landen met een grote moslimgemeenschap.
Je ziet het onderwijs ook achteruit kachelen door de steeds grotere instroom van kinderen met taalachterstanden en/of gedeagsproblemen. De vlucht naar witte scholen is volkomen logisch, als ouder wil je je kind ab-so-luut niet op zo'n school hebben, zie case-Halsema. En de vlucht wordt steeds extremer, op de radio word je nu doodgegooid met reclame voor 3 landelijke ketens van peperdure, particuliere scholen. De segregatie zal alleen maar groter worden, met dank aan links.
Indo’s zijn niet naar het Koninkrijk der Nederlanden gekomen. Dat kwam naar hin toe. Later zijn ze binnen het Koninkrijk verhuisd.
Het is hopen dat er in Poelenburg niet al te veel Fransen huisvesten, daar draaien zelfs de demonstraties van het zorgpersoneel uit op rellen. Wat een volk die Fransen.
Er zijn 14 agenten gewond geraakt, organiseert GroenLinks en Femke daar ook iets voor op de dam? #AgentLivesMatters. Of is dat niet belangrijk genoeg? In ieder geval wel een echt probleem, dus zal wel niet op de GroenLinks agenda staan.
Ik ben Zaankanter in hart en nieren en trots op mijn afkomst. Acceptatie van mensen uit andere streken is altijd vanzelfsprekend geweest. Straatarme paupers uit de Drentse veengebieden waren welkom en het was ook geen probleem in onze socialistische dorpen om je geloof te belijden. In een dorp als Wormer stonden al 9 verschillende kerken. Het enige wat telde was dat je liet zien dat je wilde werken. De molens draaiden alleen als er voldoende wind stond en dat moment moest je pakken. Als er geen wind stond deed je onderhoud. Toen de molens fabrieken werden was dat niet anders. Werken en geen koude drukte. Zo werd de Zaanstreek de provisiekast van Nederland en daarbuiten. Verkade, Duyvis, Honig, de namen zijn alom bekend. Het eten werd bereid is een keuken van Bruynzeel. De Houthaven stond aan de basis van de scheepvaart, alles stond goed in de verf van Sigma, doodgeschoten werd je door een kogel van Eurometaal. Ik ben benieuwd hoe lang het duurt voordat onze iconen uit de publieke ruimte worden verwijderd.
De herinneringen aan de walvisvaart zijn al gewist, de walvis ribben liggen niet meer in de beeldentuin. De Von Braunstraat in Krommenie heet al Ruimtevaartlaan, wanneer is het beeld van Czaar Peter aan de beurt? Of de beelden die door Jan Wolkers zijn gemaakt? Dat was toch ook een sexist? En Poelenburg is altijd al een teringzooi geweest. Daar moest je noodgedwongen doorheen als je op een warme dag naar Het Twiske wilde fietsen.
@Arnold Layne | 16-06-20 | 22:05: Dat dus !
Ook uniek voor de Zaan , ze fietsten daar vroeger al op Doortrappers, en liepen voorop met Brommers zoals Verhoogde Peugot Sp, en toen ook nog de Waakzaamheid... echt zijn tijd vooruit..!
Ik mis 't Makerijtje, Arno! Geweldige broodjes en altijd gezellig, toen in de jaren '80.
Nu? Eén grote teringzooi, dat vieze Zaanstreek.
Blij dat ik er niet meer woon, nu lekker rustig op het platteland.
Iedereen Nederlands en echte zorg voor elkaar.
Ik haat de Zaanstreek.
@Torquemada | 16-06-20 | 23:29:
De Peugot SP, daarop reden de Spettertjes, de SP-ettertjes. Vervelende jongetjes die op koopavond rondhingen voor de V en D, autochtone jongens waren het met een polo-shirt met een krokodil erop geplakt. Maar altijd nog beter dan het tuig dat op de Vermiljoenweg rondhing voor de Mister Maccie. Dat schorem uit Poelenburg was de voorbode van wat komen zou.
@Portnoy | 17-06-20 | 01:19: Ik kwam een maandje geleden barman Anne nog tegen. Hij sprak mij aan omdat hij mij herkende, na 35 jaar. Wat een toffe gast was dat altijd.
@Portnoy | 17-06-20 | 01:19: 't Makerijtje, wat heb ik daar ook geweldige tijden meegemaakt. Lekker spelen met mijn bandjes, daarna lekker bier zuipen en dom ouwehoeren. En nooit maar ook nooit was er gezeik.
Nee joh. Het is allemaal institutioneel racisme. Daardoor krijgen ze geen baan en moeten ze maar de criminaliteit in. Kunnen ze helemaal niks aan doen. Dus je mag er vooral geen actie tegen ondernemen.
Schaf gewoon de kinderbijslag af en vervang dit door een kinder beloning als ze zich goed gedragen geen probleem, Zoniet dan korten die hap geeft als ouder mischien een stimulans om vanaf jonge leeftijd op te voeden .
Beloning voor nog meer kindertjes in die groepen? Joehoe, moslims fokken zich zo al het ongansch hoor, niet alleen bereslecht voor de uitstoot maar ook voor de huisvesting. Die moet je niet belonen, die moet je ontmoedigen er meer dan 2 te maken. Geef ze maar een leuk horloge als ze het zaakie laten knippen, veel goedkoper.
Islam = Haat
Meer, Rutte, meer, meer!
Bij Zaandam is ook industrieterrein vol met Turkse garages. Ik had schade aan mijn auto en Turkse collega kende wel iemand. Kwam ik daar terecht, ik was de enige Hollander en ze keken me vreemd aan. Hij tolkte want niemand sprak Nederlands. Al met al moest contant vooraf betalen en was de auto een week kwijt. Ik bedankte voor het aanbod en ben vetrokken. Dat was 15 jaar geleden, is niet beter geworden denk ik zo. Mooi man die koeltoer.
Haja, ja, da's een berucht straatje.
Werkte daar 30 terug in die wijk met nog meer Nederlanders aan de renovatie toen was het al een bende
30 jaar terug
youtu.be/K0lg9KchCqQ
dat ze gewoon gelijk hebben gekregen. Vooruitziende blik.
Nee, geen vooruitziende blik denk ik. Deze linkse jongens zijn er tot hun schrik achter gekomen dat wat ze toen belachelijk wilde maken de waarheid is geworden. Ze dachten toen echt dat de integratie zou gaan werken en wilden met deze typetjes de "extreem rechtse" geluiden belachelijk maken.
De heren hoor je ook niet meer, ze zijn aan het rentenieren. Hebben ze ook wel verdiend, veel gelachen hoor, ze waren goed, maar een glazen bol hadden ze niet. Dan hadden ze Jacobse en van Es nooit gecreëerd.
@Peerkeoud | 16-06-20 | 22:15: Van Kooten en de Bie zullen wel op de index van de Staatsomroep komen.
Geld pompen in een ghetto = in stand houden.
Eten brengen naar een dronkaard die alleen nog op bed ligt.
Goh, criminaliteit in een achterstandswijk. Dat had je vroeger nooit.
Oh wacht..
Ja, ze lopen hier al decennia met kalashnikovs door de straat. het went he?
Iwe wil er nu op de Kleurenpracht? imgur.com/a/dKCR32Q
"Platgooien die wijken en er zonneparken van maken."
Ja, klinkt lekker makkelijk maar is totaal niet realistisch. Het enige dat op termijn echt gaat helpen is: rigoureus stoppen met de import (dus potdichte buitengrenzen en geen Gutmensch gezeik meer om 500 'weeskinderen' van Lesbos te gaan ophalen, want daar komt ook nooit een einde aan); alles wat hier niet mag zijn - illegalen en uitgeprocedeerden - eruit schoppen; en speciale wetgeving die bij criminelen met een dubbele nationaliteit de Nederlandse nationaliteit kan intrekken en er ook uit kan schoppen.
Gebeurt dat niet, dan zullen er steeds meer wijken als Poelenburg ontstaan, met criminaliteit, uitkeringsafhankelijkheid, algemene kansloosheid, en parallelle samenlevingsvormen.
In Berlijn zijn Arabische misdaad clans inmiddels diep geïnfiltreerd in de politie. Clans beheersen complete wijken en de economie in die wijken. Shariarechtbanken in Engeland, Pakistaanse groominggangs, het gaat niet snel meer goedkomen.
Het slopen van wijken is al zovaak gedaan. Resultaat: ze verspreiden zich als een olievlek naar andere wijken die daardoor ook flink achteruit gaan en een aanzuigende werking krijgen voor meer gespuis. Ik heb dat helaas van dichtbij mogen meemaken.
@Sinterbikske | 16-06-20 | 21:30:
De politieke wil om er wat aan te doen is er gewoon niet. En dat gaat ook niet veranderen. 5 jaar traineren en je krijgt automatisch een permastay. Dus kun je de rest van je gang ook meteen over laten komen en het leuke is, je hoeft hier helemaal niets te doen, nooit mee, om in leven te blijven en er is geen enkele resultaatverplichting, laat staan inspanningsverplichting naar deze samenleving toe want je bent hier en we kunnen nooit meer van je af. Zelfde rechten als mensen die hier gebooren zijn, zelfde rechten als mensen met maar 1 nationaliteit. Kwame uit Somalie die hier 5 jaar is en 200 woordjes Nederlands spreekt heeft exact dezelfde rechten als u of ik. Exact! Pure waanzin.
Er ligt een probleem.
Als je deze mensen toendertijd niet binnen had gelaten, had je dit probleem niet gehad.
Zo simpel kan het soms zijn.
Kijk naar Midden-Europa, die kijken, gelet op de beelden uit West-Europa, wel 3 maal uit om aan deze zelfmoord te beginnen. En dat ondanks zware druk van Brussel om dit soort gespuis welkom in hun land te heten. Dat heet een rechte rug, maar oh oh oh, wat zijn Polen en Hongarije toch slecht!
Misschien kunnen de Tsjetsjenen ook hier uitkomst bieden. Ik bedoel, als je eigen overheid niet optreedt tegen dit tuig wie moet je dan nog vragen?
Batman?
@elfenstein | 16-06-20 | 22:09: Als Batman ze niet weg krijgt dan infecteert hij ze wel met Covid 19.
Pompen ̶o̶f̶ en verzuipen.
Ach het gaat kut. En dat ligt aan corona.
" Toen we moesten overstappen op digitaal onderwijs, heeft ze keer op keer geprobeerd Turkse en Bulgaarse ouders te instrueren. Ze spreekt hun taal. En dan nog zijn er kinderen die niet aan thuisonderwijs zijn begonnen."
"‘Taal an sich is een probleem. Veel ouders zijn niet gewoon met hun kinderen gesprekken te voeren op kinderniveau, hun kinderen voor te lezen."
... en maar de maatschappij de schuld geven.
En dan: "Kleine huizen, grote gezinnen, veel spanningen – de omstandigheden drijven de jongens de straat op"
Turken leven blijkbaar nog in de veronderstelling dat als ze maar veel kinderen maken er misschien één vanzelf lukt.
En dan: " Zeker in coronatijd vragen die jongens zich af: wat moeten we nog? Niemand zit op ons te wachten. Dan zuigt de straat.’"
Het slachtofferschap druipt er af. Ik had een krantenwijk. En ging toen iets leren. En vond toen een baan. maar deze jongens... ja... de straat zuigt natuurlijk.
Bovenstaande zal allemaal ongetwijfeld aan de blanke man liggen.
Je kunt je ook afvragen, in plaats van zelf in slachtofferschap zwelgen als blanke man, of de VK deze problemen 2 of 4 jaar geleden ook beschreven zou hebben...
Gelukkig gaat het onderwijs met sprongen vooruit: www.telegraaf.nl/nieuws/1606142933/gr...
@Beefbus | 16-06-20 | 21:17: Met sprongen vooruit richting afgrond.
als een moderne VoC is de drugseconomie Nederland ten minste 19 miljard waard waar Amsterdam de toon aanvoert met 8 miljard. Dit wordt witgewassen via trustconstructies en transacties gaan volgens hawala bankieren om melding ongewone transacties van banken te omzeilen. de bendes zijn in ieder geval multicultureler dan de npo , nrc of een willekeurige d66 meetup. uitingen van weelde bijvoorbeeld tijdens bruiloftstoetopstoppingen met gehuurde patserbak of leaseconstructies. zou je etnisch profileren op los laten dan zijn er zeker hits. de carriere voor menig kruimeldief begint onder aan de ladder bij opsporing verzocht. het is makkelijker om als burgermeester te deugen met een button om een incident ergens verweg dan de ondermijning van de hoofdstad grondig aan te pakken
"En het is niet de schuld van de Rabobank. Het is de schuld van de multicultuur."
De multicultuur mislukking is slechts het gevolg van wanneer je als landelijk bestuur al jaren stelselmatig je soevereiniteit afstaat aan Brussel en een Duitse bondskanselier na een tijdje begint te roepen "wir schaffen das" en er opeens hordes mensen vanuit de hele wereld je continent komen bezoeken. En bevestigd krijgen dat er gratis geld en onderkomens klaar liggen.
En dat is inderdaad niet de schuld van de rabobank. Ook niet de schuld van de burger, maar de schuld van een te gulle overheid met een rubberen rug en na 4 jaar schuiven we nog zo'n clubje model cijferaars naar voren. Die u voor echte vragen en antwoorden doorverwijzen naar een ander.
Het is wel de schuld van de burger want die staat elke keer in het stemhokje.
@Knufter | 16-06-20 | 21:16:
Uiteindelijk maakt het toch geen zak uit wat je stemt. De bepalende ambtenaren op de ministeries blijven immers zitten.
@Knufter | 16-06-20 | 21:16: De burgers welke stemmen op de verhalen en programma's van de volksvertegenwoordigers welke al jaren mooie beloftes maken en zelden nakomen en steeds vaker minder dan marginaal hun dingen gedaan krijgen. Ieder jaar hebben ze meer geld nodig en nooit eens minder.
Multi-cultuur is gewoon een eufemisme voor verdeel&heers-cultuur.
Daar waar geen sprake is van integratie krijg je enkel segregatie.
Trap er niet in.
WLM www.omroepwest.nl/nieuws/4062484/Man-... Iemand van de Simone Weimans brigade.
Hier nog een: www.telegraaf.nl/nieuws/1241786477/ma...
TV west is zo bang om racistisch genoemd te worden dat ze alleen zijn kleding durven te beschrijven.
Heel graag weer een inzamelactie GS! Beetje poen voor wat huishoudelijke hulp en/of bij het tillen.
@Vula | 16-06-20 | 21:34: Op het filmpje was gewoon te zien dat hij zwart was. En met 'racist' weet je genoeg.
@arlen | 16-06-20 | 22:01: Precies, dat meteen racist roepen zegt al genoeg. Het is vast een cultuurverrijker, dus wij moeten blij zijn deze broodnodige diversiteit.
Afknallen, rekening kogel van zijn uitkering aftrekken
Over honderd jaar in de bosatlas.
De "vergrijzing" van de islam in kaart gebracht.
Dit is nummer 1 van de reeks.
De oplossing is simpel: etnisch profileren. Mensen met een bepaalde afkomst niet meer toestaan om een vrijgekomen huurwoning te betrekken in de wijk, en zo het evenwicht herstellen. Bij mij in de wijk is het ook niet mogelijk om een huurwoning te krijgen als je een strafblad hebt, omdat we hier al te veel mensen met een strafblad in de wijk hebben. Niets mis mee.
De meeste criminele hebben nog geen strafblad.
@Premier Trutte | 16-06-20 | 21:01: klopt. En onder degenen die wel een strafblad hebben is recidive erg hoog. Dus uitsluiten. Vroeger werd hier om de haverklap een wietkwekerij opgerold in de wijk. Als je nu gepakt wordt kun je je huis uit en heb je de eerst komende 5 jaar geen recht meer op een huurwoning. En guess what? Het probleem is opgelost! Geen wietkwekerijen meer in de wijk. Nu die irritante straatdealertjes nog.
@Premier Trutte | 16-06-20 | 21:01: Jawel hoor, vaak een heel lange.
Als je nou toch leest dat er kinderen op de kleuterschool komen die geen woord Nederlands (en zelfs slecht Turks) praten en dat die achterstand waarschijnlijk niet meer in te halen is, dan snapt iedereen dat de Denen hebben besloten om hele kleine kinderen verplicht naar een Deens kinderdagverblijf te sturen. Wat een verdriet.
Ja, was ooit in Kopenhagen, nou daar had ik een fietsrondleiding met o.a. de democratische gebouwen en toen dacht ik na de tijd: wáár precies namen wij precies de verkeerde aanpak van de softe mentaliteit zonder enige verwachtingen? Echt heel erg dom.
@Jan, Leiden | 16-06-20 | 21:11: In het begin zouden ze teruggaan. Toen dat niet doorging, was het motto dat ze hun eigen cultuur mochten/moesten behouden. Respect! Er is allang geconstateerd dat het niet werkt, maar Nederland gaat met deze ouders eigenlijk net zo om als zij zelf met hun kinderen.
@Poesmobiel | 16-06-20 | 21:31:
Ze gingen niet terug door de PvdA met hun gezinshereniging. Daar begon de ellende.
Verplicht leesvoer voor iedere Europeaan:
Erdogan’s Influence in Europe: A Swedish Case Study
www.washingtoninstitute.org/fikraforu...
Haha, en dan helemaal bovenaan dit artikel "Also available in العربية"
Want ze moeten natuurlijk ook zelf geen engels te hoeven leren.
Al de Turken rijden in dikke auto's. Audi, Mercedes, BMW, VW.
Kom je daar met je Nissan van 12 jaar oud aangekacheld, voel je je diep van binnen zo'n sukkel.
En dan zou den Boze Blanke Man zo'n ongelofelijk privilege hebben.
Jaja.
Walk a mile in my Lidl shoes.
(ja, had je maar een vak moeten leren!)
Psst... diplomaatje kopen voor weinig?
Nu wordt alles aan Coronacrisis gehangen als valkuil van jongeren om drugs te dealen in dat artikel. Denken ze werkelijk dat wij zo achterlijk zijn dat dit niet zou zijn gebeurt wanneer dat Corona er niet zou zijn geweest in die wijk? Belachelijk, absurd. Met het nihiliatische gedrag kon je al rottende eierlucht ruiken destijds dat dit eraan zat te komen. Het begint met disrespect voor autochtonen, andersgeaarden, ouderen, grof geweld, kickboxen leren om overwicht met groepen anderen in hun uppie te terroriseren en dan weet je dat dit gewoon met drugsdelicten gaat eindigen tot een no go area wijk. Wat een waardeloos slap links theegeleuter in die Volkskrant weer zeg. Bahbahbah! Waar zijn potdomme mijn kalmeringspillen? :P
Viel mij ook op... "omdat hij zijn baan verloor moest hij weer gaan dealen... zuhn vader snapte dat..."
Wordt toch weer even indirect de schuld bij Nederland gelegd. Wordt er toch weer even een linkse nuance aan geplakt.
@Premier Trutte | 16-06-20 | 21:16:
Ja, absurd, alsof je nooit voor iets goeds zou kunnen kiezen of niet de kans er toe zou hebben. Maar het gaat gewoon intussen om snel geld en hebzucht.
Duterte zou er wel raad mee weten!
Vanaf 1994 zit er één partij constant in de regering (m.u.v. Balkendende 4). Wat heeft deze partij hieraan gedaan gedurende al die jaren?
Alleen maar verergert.
Waar vraag is, is aanbod.
Even de kop leeg maken.Even niks over buitenlanders.Lekker hoor woensdagavond met opsporing verzocht op tv.
Tis alweer dinsdag,wat vliegt de tijd als je lol hebt
Hahahaha! Die is supergrappig!
En maar klagen over discriminatie. Goh, hoe zou het toch komen.
Islam is vrede. En meer woorden wil ik er niet aan vuil maken, en dat zouden anderen ook niet moeten willen doen.
Goh je verwacht het niet met al die jaren wegkijken. In ons land geen banlieus of een parallelle samenleving. Alle deugzamen maar een halfjaartje daar laten wonen. Kijken wat ze dan zeggen
Wonderbaarlijk dat het hier nog niet tot een burgeroorlog is gekomen. De korst in de pan van het polderen heeft nog wat smaak blijkbaar.
@Pummetje Hoop stiekem dat Asd de primeur gaat krijgen.
Multi-crimineel?
het lijkt mij dat je als blanken beter een stuk land kan veroveren ergens op deze aardkloot en dat op sectarische wijze gaat verdedigen (zie Servie & Israel) dan te beginnen aan een multicultuur.
dig in and prep
Met z'n allen naar Rusland is ook een optie, ome Poetin geeft gratis land weg in Siberië. Gezien de klimaatverandering zowel qua weer alsmede demografie in de EU een steeds aantrekkelijker idee.
www.russia-briefing.com/news/russia-o...
en.wikipedia.org/wiki/Russian_Homeste...
Trap ze het land uit. De politici.
De criminele buitenlanders komen daarna wel. Die mogen met de politici meer naar Erdolf.
Die politici zouden inderdaad zelf in die wijken moeten gaan wonen als straf. Kijken of ze dan nog zon grote mond hebben over kleinburgerlijk leed wat volgens hen onzin is.
@Dirk III | 16-06-20 | 20:48: Heb jij het artikel wel gelezen?
Die iets plat te gooien los je een probleem niet op.
De bewoners van daarna toch weer ergens anders wonen en dat is niet in het Gooi ook niet in een burgerlijke Vinex wijk met lease Tesla's voor de deur.
Opmerkelijk dat FvD zo hoog scoort in Poelenburg. Vast een restantje 'priviliged', 'witte' leden van het 'kwaadaardige patriarchaat' bij wie het allochtone water tot aan de lippen staat.
Of gewoon een hardwerkende burger wiens betovergrootvader in de klei ploeterde om z'n schurftige gezin van eten te voorzien en die zo arm als de mieren was.
Legaliseer softdrugs en verzwaar de straffen voor harddrugs.
Zal ze leren.
Dat eerste mag niet van de EU.
@Beefbus | 16-06-20 | 21:01: Dat 2e doen ze niet want ze profiteren zelf ook lekker mee.
Uit de EU snel. We willen ten slotte geen Turken in de EU.
Platgooien van die wijken is dat met voor waarschuwing?
Kortom ze moeten daarna toch weer ergens anders heen waarna het probleem verplaatst of je zegt niks en doet net als new kids "bom erop" is ook een optie natuurlijk maar geeft zo'n bende daarna.
Alleen een sukkel zoals jij zinspeelt daarna door over de mogelijke consequenties, absurde scenario s zijn jouw werkelijkheid.
Een kleuter ben je.
@snapal | 16-06-20 | 20:48: Net zo absurd als dat dit importvolk nu met AK-47's en riotguns door Dion loopt zeker?
@Crusher | 16-06-20 | 20:56:
Islam is absurd, in mijn ogen een sekte die zo snel mogelijk verboden moet worden.
@snapal | 16-06-20 | 20:48:
Dat jij nou niks meemaakt en totaal niet weet waar je het over hebt.... wil niet zeggen dat anderen hun ogen in dr zak hebben....
@snapal | 16-06-20 | 21:05:
Gematigde Islam bestaat niet, altijd zullen de extremen de boel overnemen, hun regels en wetten zijn sektarisch.
Daarom dus.
@anti-fatwa | 16-06-20 | 21:05:
Joh! Dat dacht ik van wel.
Goed dat je dat opmerkt, weer een leermomentje.
@anti-fatwa | 16-06-20 | 21:05:
Eigenlijk ben je best wel een zeurkut jij.
Oud wijf.
Jan Hamming in zijn blauwe smurfenpak to the rescue.... man man man.
Ik ga het gewoon (wederom) zeggen hier... De Volkskrant is de laatste tijd helemaal niet zo verkeerd bezig... Zie bijvoorbeeld deze, tot dusverre nergens in NL overtroffen, duiding van de beeldenstorm.
www.volkskrant.nl/columns-opinie/opin...
En ja, je leest ook het compleet andere geluid, maar de tweezijdige duiding, of desgewenst de hoor en wederhoor is vele malen duidelijker aanwezig dan niet zo lang geleden. Kan zeker ook liggen aan de steeds veelvuldiger voorkomende "aanvallen" op de liberale democratische waarden die ook "links" niet langer kunnen ontgaan.
www.ad.nl/binnenland/amsterdamse-lizz...
Je vraagt je soms af hoe wereldvreemd mensen zijn. Je woont in Amsterdam Oost en je spreekt eem marokkaan aan op zijn wandaden ..
Tja; drie keer naar links afslaan is eigenlijk ook maar naar rechts.
Maar het gaat weer om de 'kwetsbare wijken', de 'kwetsbare mensen', de 'jongeren naar wie niemand omkijkt' en de coronacrisis die de schuld krijgt. Het is altijd de schuld ergens anders zoeken. Allemaal bullshit, deze mensen willen niet meekomen in onze maatschappij, die zitten lekker warm voor de Turkse kachel naar de Turkse tv te kijken, lezen de Turkse krant, zitten in de Turkse koffiehuizen en wonen in hun Turkse bubble. Hier in Zaanstad zijn altijd voldoende hulp- en ondersteuningsmogelijkheden geweest in de buurtcentra en bij de gemeente. De mensen zijn nog net niet aan hun oren uit hun woningen gesleept. Ze kunnen niet en ze willen niet. Het is gewoon al 50 jaar een dooie Turkse ezel waar ze aan lopen te trekken. Waarschijnlijk dromen velen ervan nog eens terug te keren naar Turkije met een zak geld van de Nederlandse staat, zodat ze de rest van hun leven kunnen slijten in hun echte vaderland. De rest zal ze echt drie lagen dik aan hun kont roesten.
Prima column van Dr. Wilschut. Probleem is dat zo'n column ondersneeuwt in die krant door 10/20/30 artikelen over hoe slecht en racistisch we wel niet zijn en een erfzonde hebben. Mij bekruipt toch echt het gevoel dat ze het plaatsen omdat ze het gevoel hebben dat ze het moeten en achteraf kunnen zeggen op de redactie: "Kijk ons eens objectief zijn." Yeah right.
@FrankVeer | 16-06-20 | 20:53:
Ik denk dat de gemiddelde Turk meer netto binnenhaalt dan jij of ik. Waarschijnlijk verdienen ze hier meer in de criminaliteit dan dat ze ooit in Turkije zouden verdienen.
Dat is inderdaad een goed stuk en wat tegenwicht tegen de actievoerders die hun geschiedenisprogramma willen voorschrijven
@Basil Fawlty | 16-06-20 | 20:57: klopt, dat idee heb ik ook.
@Basil Fawlty | 16-06-20 | 20:57:
Met zijn allen VK gaan lezen dus, want reken maar dat ze de statistieken heel goed in de gaten houden. Ze willen ook wat verdienen tenslotte ;).
@Lood om oud ijzer | 16-06-20 | 21:12:
Cynische Ghehehe.
Maar geloof me, als die column het meest gelezen wordt dan zullen ze dat niet aangeven in het "best gelezen" staatje. Past niet in hun straatje (Hee dat rijmt).
@Basil Fawlty | 16-06-20 | 21:23:
Ook waar!
@Beefbus | 16-06-20 | 20:49: "Maar dit was echt een ‘kankerhoer’ te veel voor mij. Ik vond het belangrijk om voor mezelf op te komen."
Goed zo, meid. Welke media lees je? Wat stem je?
Wil je dit absurde stuk ook even lezen.
Joëlle Daems
Kunsthistoricus
Behoud van koloniale beelden is een vorm van verering
Het neerhalen van monumenten is niet het weghalen van geschiedenis, het is het maken van geschiedenis
joop.bnnvara.nl/opinies/behoud-van-ko...
@Abject | 16-06-20 | 23:05:
Al lang gelezen natuurlijk. Volstrekt ridicuul.... Maar niet de Volkskrant, dus wat is je punt?
Ik heb het gevoel dat de regering er maar bij staat en er naar kijkt. Het is zo'n ellendig machteloos gevoel. Het geteisem lijkt de dienst te gaan uitmaken hier. Er wordt overlegd, er wordt om de tafel gezeten, er wordt vergaderd en plannen van aanpak geschreven. Maar wat DOET men hier nu aan?! Die burgemeesters en andere politici zijn toch gekozen om problemen op te lossen <zegt nu hardop een krachtterm>??
WIjkgebouwen, geld zodat ze met Oud en Nieuw of ramadan niet de hele boel slopen, mega-gebedshuizen etc etc.
Ik keek vandaag ook met afschuw naar de beelden in Dijon.
Kan me niet voorstellen dat je vroeger als je met paps en mams naar Frankrijk of vakantie ging moest oppassen in dit soort buurten terecht te komen maar tegenwoordig... Je zal maar een verkeerde afslag nemen. Het is godverdomme godsgeklaagd.
Open je ogen. Het is allang te laat voor een daadwerkelijke oplossing. Alleen een nieuwe oorlog kan voor een maatschappelijke reset zorgen. Wat nu gebeurt is window dressing en het managen van een situatie teneinde escalaties te voorkomen.
Volgens de NOS is het echte probleem in Europa rechtsextremisme. Net op de kijkbuis. Tegenwoordig kijk ik gewoon weer af en toe om me te vermaken met de klinkklare onzin, fakenews en leugens die worden gedebiteerd. Het is echt gewoon Noord Korea. Dadelijk nog even 10 minuutjes Beau. Half uurtje per dag bij elkaar. Blijf je bloed van stromen.
Van die 'witte' mannen van de NOS die in hun hartje wel weten dat ze braaf een pootje moeten geven aan hun baasje - dat soort mannetjes?
Zou Goya een mooi schilderij van kunnen maken, vraag maar aan Kuifie, onze SpanjekennerT.
Grappig. Recht-extremisme is een potentieel gevaar, maar voor welke concrete problemen zorgt extreem-rechts op het moment? Ja, een paar aanslagen in Duitsland en je kan ze er van beschuldigen dat ze bewust de verhoudingen tussen de bevolkingsgroepen op scherp zetten, maar dat is *niets* in vergelijking tot de woede die wordt opgewekt door het stelselmatig negeren van die bevolkingsgroepen (of dat nu achtergestelde minderheden zijn of verguisde autochtonen). Om nog maar te zwijgen tot de sectarische haat die wordt opgezweept door KOZP en BLM achtige types.
@Ichneumonidae | 16-06-20 | 20:39: Paco was een romantische schilder, zijn achterkleinzoon Pepe is een bekende Flamenco-zanger.
Ik werkte een tijd geleden voor de lokale kabelboer in die regio.
Bij de klanten langs, je weet wel, gezellig ontvangen worden altijd.
Moest liefst wat verkocht worden.
Baas ons naar Poelenburg sturen, ja lekker... Denk wel 95% een "pannekoek" (schotel) aan de gevel, werkelijk een bizar gezicht.
Totaal geen zaken te doen natuurlijk, maar toch de spaarzame pannekoekloze woningen bezoeken. Aan de praat geraakt met een local die er al vanaf het begin woonde. Die had 'het' allemaal zien gebeuren.
Veel respect voor dat hij het er daar uitzong.
Ik vroeg me daar vooral af of we nog bezig waren met integratie of seggregatie, want op dat laatste lijkt het daar. Helemaal toen dat bizar grote sprookjespaleis er ook nog bijkwam.
Verbaast me niets dat het daar misgaat.
We vertrouwen te veel op de politiek en de politie. Dat zij dit soort dingen begrijpen en in de hand hebben maar verbaas je niet.
Het enige van de overheid wat redelijk goed werkt in Nederland is het ophalen van geld bij de mensen.
De rest is zelf regulerend in Nederland. Oorspronkelijke Nederlanders willen vaak werken, ze willen graan een leuke en schone buurt en een leuke omgeving. Ze doen hun best op hun werk en dat gaat goed zolang je er niet te veel mensen bij stopt die er hele andere opvattingen over hebben.
Hier woon ik in een koopwoning wijk. Vaak komen er auto's van de sociale huur wijk hier parkeren en dan smijten ze echt de hele auto leeg op straat. Energy drank. Mc maaltijden, lachgas patronen, saus bakjes, zonnebloempitten. Het is elke keer weer een teringzooi.
Het gaat gewoon nooit wat worden en dit gaat vroeger of laat escaleren maar dan van de kant van de import. De zittende Nederlanders zijn te bang met hun huis met hypotheek en verklaring goed gedrag etc. De import zal al la Dijon en Nice de wapens pakken en wijken claimen. Ik hoop tegen die tijd zelf met het gezin geëmigreerd te zijn maar ik vind het wel zonde die te zien gebeuren in het Nederland waar ik altijd fijn heb gewoond.
Was dat toevallig UPC?
Toen ik mijn flatje in Poelenburg betrok heb ik UPC benadert voor tv, internet en telefoon. Er volgde een afspraak maar er kwam nooit iemand opdagen. Tweede keer ook niet. En ik had er vrij voor genomen gvd.
Toen maar kpn gebeld met good old adsl, was binnen een dag geregeld.
@Dirk III | 16-06-20 | 20:45: Hier net te oud voor emigratie. Buiten dat, waar naar toe? In elk land dat nog redelijkerwijs tot de westerse samenleving gerekend kan worden, blijken vrijwel identieke problemen, de landen waar dit minder het geval is zijn voor de gemiddelde 'Europese Nederlander' niet zo eenvoudig om binnen te komen.
@EEnzame SchizofrEEN | 16-06-20 | 20:55: Ik zit te denken aan Eskimoland.
@SIogra | 16-06-20 | 21:00: IJsland
Ach alle klootzakken neuken NL als en vers geitje.
Nu gaat het over drugs, maar die Turken zijn zich druk aan het mengen in de bovenwereld middels oplichting met behulp van advocaten en notarissen. Daar zijn wij Nederlanders niet tegen opgewassen.
Begin eens met het afschaffen van 2 paspoorten.
Afro-Amerikanen hebben ook maar één nationaliteit.
@koter | 16-06-20 | 20:36: wie nog meer dan??
Als ze allemaal het NL-paspoort kiezen hebben we er nog geen reet aan.
Dat is ook toevallig! Kijk ik naar de NOS om 20:00, zie ik daar de burgemeester van Zaanstad rondwandelen in Poelenburg. "Hallo, ik ben jullie burgemeester. Hebben jullie het een beetje gerooid, zo met die corona?" Bla bla bla achterstand bla bla ongelijkheid bla bla stapeling van problemen (wandelend met op de achtergrond een parkeerplaats vol glimmende middenklassers). En geen woord hierover.
Okee, Geen Stijl. Wie loopt hier te liegen of weg te kijken van de Echte Problemen? Jullie of de burgemeester?
Wat een circus, hè? Dat 'Commissariaat voor de Media'.
U bedoelt zo'n 'spontaan' wandelingetje door de wijk, gezellig kletsen? Waar vooraf een speciale schoonmaakdienst doorheen gaat om ervoor te zorgen dat het plaatje nog steeds klopt, er zeer selectief mensen achter de deur klaar staan voor een heel 'toevallige ontmoeting' met een buurtbewoner?
Uit het VK artikel: "vorig jaar gevolgd door een breed pact tussen overheidsinstanties en sociaal-culturele instellingen. Het pact is een plechtige afspraak tussen alle partijen om zich langdurig en serieus in te zetten ter verheffing van de volkswijken."
Diepe zucht. Deze zin had net zo goed in de jaren '70, '80 of '90 kunnen zijn geschreven. Het linkse bureaucratische verheffingsverhaal en de maakbare wereld.
"What could possibly go wrong?" zegt men vaak op z'n Engels/Amerikaans.
Ien Dales revisited.
Corona - de kapstok om alle subsidie-eisen aan op te hangen. 'Zeven weken lang geen Turks clubhuis open - mogen wij even vijftien miljoen vangen?'
-
Geld naar probleemwijken. Het is nét als met ontwikkelingshulp: zo leren ze nooit op eigen benen staan.
-
( Overigens: u mag maal raden waar de meeste witte AMG's in Nederland rond rijden...)
-
En hou eens op met telkens nieuwe probleemgevallen te importeren? de hobby begint een tikje duur uit te vallen...
Koninklijke Bibliotheek: Knielen zult gij!!!! -------Discriminatie op grond van huidskleur, klasse, geslacht en de wijk waar iemand woont is niet alleen een Amerikaanse, maar ook een Nederlandse realiteit. Als nationale bibliotheek willen we ons inzetten voor een meer inclusieve samenleving. Een samenleving waarin we elkaar verstaan en begrijpen, waarin iedereen zich gewaardeerd en geaccepteerd voelt, en waar ieder mens meedoet en zich kan ontwikkelen tot wie hij of zij wil zijn. Daarom vinden we het belangrijk ons uit te spreken.
We moeten ook kritisch naar onze eigen organisatie en collectie kijken. Ook wij hebben ongetwijfeld blinde vlekken, institutioneel, systemisch en/of historisch van aard. De BLM-beweging inspireert ons die reflectie niet langer uit te stellen. Voor racisme is geen plaats in onze samenleving, in onze organisatie en in onze collectie.
Dat wordt dan boekverbranding.
Aldus Adolf H.
Die zijn hun eigen posities aan het veilig stellen. De posities zullen veel opleveren, anders zouden ze zich er niet druk om maken.
Kunnen we dat gebied niet gewoon aan Turkije schenken, de oorlog verklaren, en helemaal platbombarderen?
Je hoeft het niet te schenken- ze hébben het de facto al.
Dat platgooien, mwah, prima idee. Denk zelf wel eens hoe jammer het is dat ik t.t.v. de Damdemonstratie niet even over kon vliegen met een fully loaded F-16.
Om de puntjes op de i te zetten.
Groot bord plaatsen. [ V L I E H O R S T ]
@marcoplarco | 16-06-20 | 20:30: Welnee, er staat niks op de Dam dat de moeite van het behouden waard is. Een architectonisch ratjetoe met als ultieme belediging dat malle fallussymbool met een totaal imbeciele tekst dat dienst doet als hangplek voor verveelde toeristen.
@Ichneumonidae | 16-06-20 | 20:44: Wat?! U heeft het toevallig wel over de DAM!
Wereld beroemd om... Euh... Geen idee, nog nooit geweest, had in 40-45 al geen waarde om een bom op te gooien, is er nooit beter op geworden, die Dam?
@EEnzame SchizofrEEN | 16-06-20 | 21:01: Moet je helaas teleurstellen. Dat ouwe stadhuis, nu paleis, was eeuwen geleden al iets waarvoor elke vorst zich zou schamen... verbouwd herenhuisje... Catharina de Grote klaagde er al over... ze noemen daar alles een paleis, haha.
Gelijk had ze. De doodsheid daar wordt nog het best geïllustreerd door Madame Tussaud.
En de Bijenkorf.
Haha... en dit allemaal onder de bezielende leiding van Femke Halsema. De na vorige week woensdag volstrekt ongeloofwaardige burgemeester van Amsterdam.
De burgemeesters hadden écht een geloofwaardiger boegbeeld mogen kiezen.
Flink met geld smijten zal haar toch wel lukken?
@Kuifje-naar-Brussel | 16-06-20 | 20:34:
Lukt jouw markje ook. Maar dan de grens over....
Poelenburg hoort bij Zaanstad, niet bij Amsterdam.
@Shoarmamasutra | 16-06-20 | 21:09:
Lol!
Sommige families zijn zo groot, dat is gewoon een ras, echt waar.
Poelenburg is een dépendance van de MIT, de Turkse geheime dienst, die er alle belang bij heeft om een vijfde colonne in stand te houden in Noordwest-Europa. En dankzij drugshandel is het geheel ook nog eens zelfbedruipend. Die 'criminele families' zitten gewoon in de zak van Ankara.
Of andersom. Want die families zijn er sinds de val van het Ottomaanse rijk, Die hele wijk leeft van uitkeringen en inkomsten uit drugshandel.
De meeste PVDA-ers die hier hun ziel en zaligheid in hebben gestopt ..... zitten inmiddels aan hun riante pensioen of liggen onder de grond.
De ellende mag u opruimen ........ Nee dat mag u niet!! U bent racist, u zult hen finacieel ondersteunen van de wieg tot het graf.
Arbeidsmigranten still arbeiding.
De carrières van de eerste gastarbeiders waren kort maar hevig. Na een paar jaar in de fabriek en zwart bijbeunen "Au, me roeg"
Succes allemaal met Rutte,Klaver en Jetten.Zeg later niet dat niemand je heeft gewaarschuwd.
Onder het roze 2003 vind ik een stuk uit 2017 met bijna elke grafiek uit 2014.
Daar raak ik van in de war.
Geen cent naar die kudt Nederlanders!
Klopt: probleemwijk gonna probleemwijk. Corona is maar een goedkoop gelegenheidsargument om net als andere vorige keren bakken met geld stuk te gooien.
De enigen die hier beter van worden zijn met name de in de zachte sector werkzame vrienden van de PvdA en GroenLinks. Die kunnen weer aan de bak.
Ben er opgegroeid ; op school een gezonde mengeling van Turkse en zwarte (oeps) kindertjes en we did not give a fuck... Nu, als je rondrijdt in deze buurt (zogenaamd arm en pauper) struikel je over de <100.000 euros kostende bolides en zijn alle winkels en huizen overgenomen door Turkse lui.. Ja, ook de dure bungalo's en koophuizen.... komt er op neer dat de Turken het heel slim gedaan hebben en dat de achtergebleven autochtonen wat minder... Grappig is wel dat ik een oude Turkse vriend tegen het lijf liep die klaagde over de Turkse criminelen die Poelenburg overgenomen hebben... Poelenburg heeft echt geen geld nodig, ze bulken van 't geld daar...
Er staat daar ook een Vrije School. Die is compleet wit. Ik ben er op een infodag geweest. Die lui leken wel opgegraven uit de jaren zeventig. Alles van hout, binnen. Rekenen werd geleerd door zangversjes. Mijn zoon is hardgillend weggerend.
Korte racistische samenvatting:
Turken zijn ondernemers in de onderwereld
Marokkanen zijn dom voetvolk en wannabees in de onderwereld
Somaliërs zijn lui
De rest ken ik niet.
@marcoplarco | 16-06-20 | 20:28: Marokkanen zijn vaak wel goede kooplui. Handelen zit velen in het bloed.
@Papa Jones | 16-06-20 | 20:25: moest je er langs van mama?
@Hadena | 16-06-20 | 20:41: Nee, ik heb gewoon alle scholen in de wijk bezocht. Mama vindt alles best.
@Papa Jones | 16-06-20 | 20:25: die vrije school staat in Peldersveld ; weliswaar op 't randje maar toch...
Die stemmings uitslag,ongelooflijk!
En dan kunnen we alles goed rege... rege... regelen. *hik*
Stem Marx Trutte voor eindeloze import van criminaliteit,armoede,woningnood,afpakken van uw rechten en vrijheid, het verzieken van de toekomst van uw kinderen,verhogen van alle belastingen en de paar centen die u nog overheeft over de grens te kiepen!
Keep The Voedselbank Great!
Je importeert een probleem, en dan biedt je de oplossing aan. Klinkt als iets van Tony Soprano.
Het is niet oplosbaar.
Nu de regering zoveel geld blijkt te hebben, moeten we gaan denken aan royale terugkeerpremies, niet voor afzonderlijke gezinnen, maar voor groot-families.
Er zijn al tientallen miljarden naar ze toe gedragen. Genoeg = genoeg.
De regering heeft niet zoveel geld. De regering heeft helemaal geen geld. Het is het geld van de belastingbetalende Nederlander. En niks anders. En als er geld gepompt wordt in de zogenaamde "probleemwijken", waar land dat geld dan? Juist, in allerhande subsidieslurpende clubjes, geleid door hetzelfde linkse tuig dat het voorstel er in de tweede kamer doorheen jast. Het gaat alléén al daarom NOOIT iets oplossen, want waarom je verdienmodel op zeep helpen?
De terugkeerregeling is enkele jaren geleden juist zwaar versoberd. De leeftijd is van 45 naar 55 gegaan. Juist onder Turken was die regeling populair.
www.ad.nl/binnenland/massaal-beroep-o...
@Madame Poitiers | 16-06-20 | 20:18: Dat moet ook het bericht zijn. Graties geld is op. En roofgeld ies ingepikt. Laatste geld is bij Erdogan. Doei.
@Gladiator Fap | 16-06-20 | 20:20: Gladiator Fap For President !! Kort & Krachtig. En helaas juist.
Huh? Jullie zitten toch in Amsterdam? Wel eens in Noord geweest, of in De Baarsjes, of in Bos en Lommer? En daar ook een jaartje of twintig geleden wel eens rondgelopen? En dan nog 'probleemwijk gonna probleemwijk' zeggen? Gekkigheid.
Mag ik hieruit opmaken dat de genoemde Amsterdamse wijken geen probleem meer zijn? Zo ja, waar is de overlast dan naar toe verhuisd?
@MickeyGouda | 16-06-20 | 20:22: Je mag eruit opmaken dat die wijken op allerlei gebied (overlast, vervuiling, geweld, economie) snel vooruit zijn gegaan, en dat het tamelijk gewone stadswijken zijn geworden. En ja, in stadswijken zijn doorgaans meer problemen dan in dorpswijken, maar als je alle stadswijken daarom maar probleemwijk gaat noemen is de term wel aan inflatie onderhevig. En: voor een deel zal de overlast verhuisd zijn, maar er vindt tegelijk ook zoiets plaats als emancipatie onder veel allochtone groepen: hogere opleidingen, betere banen, hoger inkomen, lager kindertal, betere misdaadcijfers, etc. etc. etc.
@Diewijfvandielange | 16-06-20 | 20:36:
Da's mooi. In de Goudse wijk Oosterwei zie ik zo'n zelfde ontwikkeling. Degelijke nieuwbouw, goede faciliteiten. Het voelt daar ook stukken beter aan dan een paar jaar geleden, dus dat geeft de burger moed.
@Diewijfvandielange | 16-06-20 | 20:36: Ik heb een vermoeden dat je in een dorp ver weg woont van dat soort wijken. Ga is een tijdje in kanaleneiland of poelenburg wonen. Dan weet je tenminste waar je over reaguurt. Maar als regelmatige reaguurder moet je ondertussen toch wel weten dat in ieder geval de misdaadcijfers niet kloppen (de rest wat je zegt klopt overigens ook niet). HAha emancipatie in die wijken hahahaha, dat was het meest grappige van je tegel.
@MickeyGouda | 16-06-20 | 20:22:
Een deel is verhuisd naar de bajes en een deel naar Slotervaart en Geuzenveld. Daar zijn veel gezinswoningen bijgebouwd de laatste jaren.
Diewijfvandielange
Bos en Lommer is nog steeds Bos en Zomber of Bois du Lombre zo je wil. Nu hebben die pandjesboeren veel opgekocht van woningcorporaties en is het verbeterd maar het is nog steeds Ankara. Bij dat Bos en Lommerplein staat een Halal Fried Chicken en verderop ''Plein 45'' wil je niet dood gevonden worden en in Noord zijn er tenminste nog mensen die PVV stemmen.
He, het gaat nu ook over Poelenburg bij het NOS Journaal.
Moest zeker van Ollongren.
Nog niks over Dyon.
Poulebourg.
Goed album.
www.youtube.com/watch?v=D8u7C77K1aQ
Jarenlang was dat hardcore PvdA territorium. Tot ze ineens DENK gingen stemmen. Wat een ondankbaarheid.
Zou dat betekenen dat slachtofferschap geen politiek verdienmodel is maar segregatie wel?
@skoftig | 16-06-20 | 20:15: Het is beide een verdienmodel en correleert met elkaar. Hangt alleen maar af van hoe de wind waait wat het meeste opbrengt op een bepaald moment. Momenteel is het beide.
Elke grote (is relatief) stad in Nederland heeft wel 1 of 2 van dit soort families die in een straat of buurt de dienst uitmaken en multicultureel
Is altijd zo geweest in dat soort (volks)wijken. Nu is alleen het kleurtje anders en zitten er twee puntjes op de o in de achternaam.
Laten we gewoon eerlijk zijn: Amsterdam is niet al te best maar alles boven het IJ ook niet.
Ach ik woon in een jaren 30 wijk in Zaandam zonder problemen. Zijn dan ook allemaal koopwoningen dus dan heb je toch al niet dat soort rifraf er wonen.
Is dan ook een advies als je ergens wil gaan wonen: kijk goed uit dat er geen sociale huur in de buurt is.
Jaren doorheen gefietst. De buurt is ongelofelijk opgeknapt qua uitstraling van straten en bebouwing. Poelenburg komt er wel. Zaanstad, Oostzaan, Amsterdam-Noord is allemaal booming.
Maar het is allemaal geforceerd, het komt niet vanuit de bewoners zelf. Zie het als een luchtkasteel: trek de stekker uit de compressor en de zaak zakt in elkaar. Nu is het mooi, als er straks geen geld meer is om het continu bij te houden, vervalt het weer in no-time en zijn we weer terug bij af.
Ondertussen in 020 slotermeer . www.at5.nl/artikelen/202679/zorgen-om...
"Allochtone jongeren met negatief zelfbeeld."
Dat hebben veel blanken ook. Die Marokkanen denken echt dat alle Nederlanders zielsgelukkig zijn van wieg tot graf, allemaal kansrijk en succesvol, bevoorrecht, en al that jazz. Apekool. Nederlanders moeten net zo hard werken als ieder ander, net als Chinezen, Indiërs, Indo's. En dat mislukt net zo vaak. Wij zijn wel bevoorrecht dat ons die idiote "trotse eer" niet is aangepraat. Want veel Noord-Afrikanen & Turken willen baasje spelen en vooraan staan, alle aandacht en spotlights, en zo niet, dan gaan ze muiten.
Dit is afkoopbeleid, je lost er de problematiek niet mee op. Er wordt natuurlijk ook niet oplossingsgericht gewerkt alle inzet gaat naar beheersbaarheid.
Zou je werkelijk de problematiek op willen lossen dan betekent dit gelijk voor leterlijk duizenden jongerenwerkers, juristen, ambtenaren en tal van 'zorg'verleners geen werk meer. Dat moeten we niet willen
De *** probleemindustrie *** in Nederland moet wel blijven draaien.
Leuk, vooral "ziet ook in Slotermeer dat jongeren sinds de coronamaatregelen afglijden" . Alsof het daarvoor geen probleemwijk was.
@Madame Poitiers | 16-06-20 | 20:17: Ehm, dat "denken" Marokkanen helemaal niet. Sterker nog, ik denk dat het ze gene ene moer kan schelen hoe Nederlandse blanken zich voelen. Alleen dán kan het Marrokaans tuig zich zo misdragen als ze doen en de meerderheid van de gemeenschap het stilzwijgend goedkeuren. Die chronische gebrek aan empathie tegenover kufars komt wel vaker voor bij de religie van de vrede, overigens. Nothing new. Ze zijn niet eens jaloers. Waarom ook, ze krijgen het toch wel met een beetje geweld en dreigementen. Ze vinden het gewoon hun eigendom, wat Nederlanders hebben.
En er moet heel veel geld heen.... Zou Leo Lucassen dat artikel ook gelezen hebben?
Er is maar een groep schuld aan dit vertoon en aan racisme; De politiek, ambtenaren en iedereen die de multiculturele samenleving faciliteert !
Het is ten ene male onmogelijk om mensen met een andere cultuur én geloof vreedzaam met een andere groep om te laten gaan..... Gelukkig ben ik dik gepensioneerd, maar de jeugd zal de vruchten hiervan plukken. De zeer zure wel te verstaan !
Platgooien van die wijken alleen is niet de oplossing. Je moet ook wat met die mensen doen. Anders verplaats je het probleem alleen maar naar andere stadsdelen.
Ook Zaandam heeft een centrum met linkse wethouders, daar kunnen die arme mensen best heen.
Het probleem verplaatsen is niet erg. Je moet alleen in grotere afstanden denken.
Ik ken Dijon alleen maar van de mosterd. Maar ja, dat is al snel weer zo'n 50 jaar geleden en ruim voordat de grenzen werden gesloten.
*traantje wegpinken doet*
Laat ik vanmorgen toen ik dat hoorde over Den Haag nu precies hetzelfde denken Pritt!
Juliette Rot kon doodvallen de treitervlogger werd geknuffeld, gefeteerd en gesubsidieerd door goed volk en Poelenburg bleef een poel des verderfs.
Volkomen juist.. Helaas..
Poelenburg is een PvdA-baksel. Ik woon er al mijn hele leven naast. Maar je mag niet zeggen dat het geen goed idee is om al die Turken in een wijk te laten wonen, want discriminatie.
Je bedoelt waarschijnlijk racisme?
Of juist wel goed maar dan met een hek er om heen en laten ze het maar met elkaar uitzoeken.
@Baron Clappique | 16-06-20 | 20:08: Ach, één pot nat.
Inderdaad, whats new??!! Falend beleid faalt. Wellicht toch maar uitzetten??
En dan zou ik toch wel eens van M. Rutte en consorte horen hoe dit als succesverhaal en 'onze kracht' uitgelegd kan worden.
Poelenburg is pré-Rutte. Poelenburg is Den Uyl en Kok.
Het beleid is nu om daar mensen met een baan in het onderwijs een huurhuis te geven. Zodat verhouding verdiener / handophouder weer wat meer in balans komt.
Was onder de PvdA echt ondenkbaar.
@Papa Jones | 16-06-20 | 20:11: Maar willen leerkrachten daar ook wonen?
@Kuifje-naar-Brussel | 16-06-20 | 20:36: Dat is de vraag... maar de woningnood is groot.
@Kuifje-naar-Brussel | 16-06-20 | 20:36: Dat ligt er aan of ze het risico willen nemen . Open Joods of Homo lijkt me nogal problematisch .
Poelenburg... dat is toch de buurt van ...
www.dumpert.nl/item/7231183_8b5cc19b
Technisch gesproken komt hij niet uit Poelenburg. Maar je kan daar prachtig rotzooi trappen dus hij kwam er graag.
REAGEER OOK