Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Je buren verraden = Het Nieuwe Normaal

NSB-praktijken in lieve stad & GroenLinks-bolwerk Amsterdam

Twee maanden thuisblijven en het slechtste komt in de mensen boven, in waanzinnig gaaf land Nederland. Mensen verraden elkaar. In Amsterdam verraden zelfs buren elkaar. En dan krijg je nog geeneens 7,50 bonus van De Stopera voor het aangeven van subversief tuigh dat er maar op los feest, terwijl jij bibberend van angst naar 'Frontberichten' op de NPO kijkt. Het Nieuwe Normaal van Mark Rutte en Rob Jetten is een zieke natie vol sneue zielepoten. In zo'n land willen wij niet wonen. Ga ondergronds en/of ga bij Het Verzet tegen het Nieuwe Normaal, en vecht boetes aan. BETAAL NIET EN MAAK BEZWAAR. Alleen samen verslaan wij de vvd en de veiligheidsregio.

Reaguursels

Inloggen

Amsterdammers zijn al vaker rijk geworden met het verraden van landgenoten voor een prachtige 7,50 gulden. Daarna de leegstaande huizen inpikken.

Moet je eigenlijk de politie binnen laten wanneer ze aanbellen ivm melding dat er te veel mensen in huis zijn? Moeten ze geen toestemming hebben van een rechter om je huis binnen te vallen wanneer er geen direct levensgevaar is?

Nuuk | 28-05-20 | 18:48 | 1

Niet meer met de nu noodverordening, die een wet moet worden (overheid is bezig de tijdelijke maatregelen in een wet te zetten). Het recht om je huis binnen te komen, is daarin meegenomen. Alles is mogelijk onder de noemer ‘veiligheid voor de maatschappij’.

CoPat | 29-05-20 | 09:41

De Colonne Henneicke is weer actief in Amsterdam. Dat is toch in een klap 6 x €7,50 voor de buren. Makkelijke aanvulling op de bijstand voor een 40 jarige, laagopgeleide werkeloze. Binnenkort wordt Amsterdam "Coronarein erklärt"

Willy_Wuiles | 28-05-20 | 17:40

Dus de politie mag je wel recht in je gezicht asemen als dat de overheid geld in het laadje brengt. Valt dat onder het geweldsmonopolie? Is dat geen gebruik van onevenredig geweld? Sorry maar agenten die zich voor dit karretje laten spannen zijn mijn respect en eerbied kwijt. Sowieso wie zich nog staande houdt in dat cultuurtje van Iftarren en burgers pesten (maar wanneer hele voetbalvelden vol marrekkaantjes staan te ballen zijn ze altijd steeds maar weer toevallig net niet in de buurt) is verdacht.

Sans Comique | 28-05-20 | 17:22

Gewoon overal een camera verstrekt van overheidswege in iedere woning. Veel betere en betrouwbare methode.

Kattie | 28-05-20 | 16:59

Snel die corona app verplicht laten installeren, dan is dit verraad ook niet meer nodig.

Zorc | 28-05-20 | 15:35

Onschuldige mensen aan een sadistische en moordlustige bezetter verraden is toch wel even wat anders dan mensen die anderen in gevaar brengen op hun verantwoordelijkheid te (laten) wijzen. Hier was ook een geval in de straat, beiden werkzaam in de zorg nogwel, die allemaal visite over de vloer kregen tijdens het hoogtepunt van de crisis. Hadden de gasten wel hun auto's een straat verderop laten parkeren.

knehmoo | 28-05-20 | 15:25 | 2

Hoogstwaarschijnlijk wisten ze toen al hoe gevaarlijk dit virus echt is.

observer59 | 28-05-20 | 15:35

Mijn buren brengen mij niet in gevaar als zij thuis 20 mensen uitnodigen. Lul niet zo onzinnig. Ik ben helemaal klaar met de rubberetegelmaatschappij en dit soort extreme vormen van feminisering en het aanpraten van onrealistische angstbeelden.

GeenHeil | 28-05-20 | 17:22

Werd in 40-45 ook massaal gedaan. Het zit kennelijk in de genen?

observer59 | 28-05-20 | 15:20 | 1

Dit hele kudtland zit vol met NSB'ers wist je dat nog niet?

JdelaT | 28-05-20 | 17:36

Volkomen terechte aktie van die buren. Mensen die bezig zijn met hun gedrag de verspreiding van een dodelijk virus te bevorderen zijn criminelen. Poging tot doodslag zoals mensen die 100km/p uur door een straat rijden met een snelheids limit van 30KM. Die staat er niet voor niets. De gefrustreerde keyboard helden hier, blijven puberale gedrag vertonen. Stem D66 of Groenlinks
als je voornamelijk tegen de draad in wilt zijn.

Goedzo | 28-05-20 | 14:26 | 4

Overdrijven is ook vak.

vlotterik | 28-05-20 | 14:49

Ik wist het al een tijdje: het Corona virus tast behalve de longen ook de hersens.

observer59 | 28-05-20 | 15:33

Zieke NS medewerkers de trein in sturen vol forenzen die een boete krijgen als ze een werkend mondkapje dragen valt daar niet onder? Verplegend personeel waarvoor nog geen beschermmiddelen zijn op bejaardencentra afsturen zelfs als ze met een zieke thuis zitten valt daar niet onder? Je hersens zijn echt volkomen verweekt door al die propaganda.

Sans Comique | 28-05-20 | 17:24
▼ 1 antwoord verborgen
-weggejorist-
Brand_Rock | 28-05-20 | 14:22

Maar als je kutburen hebt is dit wel de kans van je leven natuurlijk!

Zack Hooi | 28-05-20 | 14:12

Maar je hoeft ze niet binnen te laten en volgens de rechten van de mens en het wetboek ben je vrij in je eigen huis.

Premier Trutte | 28-05-20 | 14:06 | 2

zat ik ook aan te denken.... die laat je toch niet binnen?
En ja, de politie is niet eens pro actief genoeg een deur te forceren als daarachter iemand doormidden wordt gezaagd en het uitschreeuwt van pijn.

Epistulae_Morales | 28-05-20 | 14:08

Ja, daar zijn nou boekenkasten voor heh.

Premier Trutte | 28-05-20 | 14:04

Zulke buren wens je een wandeling langs de snelweg.

Kwelbeller | 28-05-20 | 13:53 | 3

In het donker.

Slipsnifter | 28-05-20 | 14:00

U was acteur in Jiskefet?

watmagjenogwel | 28-05-20 | 16:19

In de DDR was dat ook heel gewoon.

Elessir | 28-05-20 | 13:39 | 3

In NeDDRland dus ook.

Slipsnifter | 28-05-20 | 13:55
-weggejorist-
Brand_Rock | 28-05-20 | 14:26

In de DDR werden de mensen gechanteerd en geïntimideerd om elkaar aan te geven. Hier doen we het vrijwillig. Er is niet veel veranderd sinds de Meidagen van 1940.

Sans Comique | 28-05-20 | 17:26

Volkskrant en niet verifieerbare verhalen. De buren waren toevallig de heer en mevrouw Dakmar ?

LucaBrasi | 28-05-20 | 13:36

Verraad is verspreiding van het virus faciliterenn. Niet onverantwoord gedrag doorgeven.

Pot Vol Koffie | 28-05-20 | 13:33

Ik vind dit soort kwesties waarbij mensen elkaar bij de overheid aangeven altijd lastig. Enerzijds ben je geneigd te gaan smijten met termen als NSB, verrader, etc. Aan de andere kant: als ik vermoed dat mijn buurman Mo een bom in elkaar aan het schroeven is, zullen weinig mensen het mij kwalijk nemen dat ik de politie bel. Dat laat zien dat het niet het aangeven bij de overheid als zodanig is dat problematisch is, maar waarvoor je iemand precies aangeeft. In die zin is de verwijzing naar de NSB hier misplaatst, het suggereert dat er iemand verlinkt wordt om wat hij is (Jood, zigeuner), of omdat hij heroisch verzet pleegt tegen een totalitair regime oid. Op visite gaan bij vrienden is toch wel van een andere orde.

Tashtego | 28-05-20 | 13:32 | 4

@Kladderadatsch | 28-05-20 | 14:16: Niet lager zou ik zeggen, mensen verraden omdat ze joods zijn is natuurlijk veel erger. Maar het is op een bepaalde manier wel miezerig, omdat het vergrijp zo onbenullig is en de boete zo hoog. Misschien moet je bij de afweging of het wel of geen NSB gedrag is om iemand te verlinken ook nog de mogeljke straf meenemen.

Tashtego | 28-05-20 | 14:34

@Kladderadatsch | 28-05-20 | 14:16: Bah, die vergelijkingen met het aangeven van Joden zijn echt over de top. Alsof je je buren met een enkeltje naar de gaskamers stuurt. Smakeloos.
Geen idee (a) wat hier allemaal van waar is (b) wat er verder nog speelde - ik stel mijn oordeel even uit.
Verder vind ik de regels op zijn minst onhandig. Maar goed, de intentie is helder: zo min mogelijk contactpunten. Al die 'ik betaal mijn boete niet want ik sta in mijn recht' reacties: okay, dan komt de overheid in de herfst met wel volledig strafrechterlijk afgedekte regels. Die dan ongetwijfeld een stuk minder ruimte zullen laten.

DebraCadabra | 28-05-20 | 14:39

@DebraCadabra | 28-05-20 | 14:39: Waar ligt dan de grens voor jou? Bij 500 euro boete? Duizend? Gevangenisstraf? Of pas bij de gaskamers.

Sans Comique | 28-05-20 | 17:28
▼ 1 antwoord verborgen

En dan komt straks de EU met the Green Deal er nog eens overheen. Als je buurman dan ziet dat je de kolen van de bbq ontsteekt staat de Groene Garde voor je deur.

JanvanSpeijk | 28-05-20 | 13:27

Het feit dat sommige mensen hier het verraden goed praten met als excuses dat het helemaal niet mag van Rutte en het gevaar op besmetting etc zegt genoeg. Ik heb de oorlog niet meegemaakt maar kan goed begrijpen dat veel onderduikers op deze manier er op deze manier zijn bijgelapt. Eerst politie bellen en vervolgens het voor jezelf goed praten. Ieder tegenargument Tegenspreken met argumentatie je zult t maar krijgen ... mooi land

viroloog | 28-05-20 | 13:26

Dit is dus het type burgerzin waarmee de overheid gefaciliteerd wordt om haar totalitaire ambities te vervullen.
Een totaal gebrek aan sociale cohesie en elkaar niets gunnen: meer heeft een overheid niet nodig om met het aloude verdeel en heers spelletje de burger tot een middel te maken.

jemagookniksmeer | 28-05-20 | 13:17

De agent vraagt: “Mogen wij even binnenkomen?”
Het antwoord luidt: “Nee”.

Mag een agent dan alsnog “gewoon” naar binnen? Of zijn hier voorwaarden aan verbonden?

KritischeKrikker | 28-05-20 | 13:13 | 5

Ik denk inderdaad dat gewoon ontkennen en de deur dichthouden het slimst is. Visite via de achterdeur naar buiten en een brandende lap in de brievenbus van de buren

Renkum0317 | 28-05-20 | 13:44

@Renkum, ok brandende lap wordt het, maar bij welke van de buren?

Canis.bonus.es | 28-05-20 | 19:31
▼ 2 antwoorden verborgen

Hoe zou Rutger -de meeste mensen deugen- Bregman dit weer rechtpraten? En vergeest niet dat de NSB in de kern een socialistische beweging was, net als de NSDAP (zelfs nog voor de arbeiders erbij). Dit ongemakkelijke gegeven is na de oorlog door links weggepoetst. Kijken we nu naar GroenLinks in Amsterdam, dan zien we dat joden en homo’s al straffeloos vervolgd worden door de Grunberghulpjes, vergelijkbaar met desttde knokploegen. En ja, dit is een Godwinnetje, maar helaas niet minder waar

Rest In Privacy | 28-05-20 | 13:13 | 1

Tja Joden zijn gemiddeld rijker dus dan verdienen ze niet beter. Heeft niets met scholing of beschaving te maken. Geld moet verdeeld worden onder de armen.

Sans Comique | 28-05-20 | 17:30

Jullie kennen mijn buren niet, met de trein op transport is nog te goed voor dat tuig. Ik zou wel eerst nog even wachten, en dan pas de wouten bellen. Zodat de buurtjes hopelijk Covid én daarbovenop een boete krijgen.

Taggart | 28-05-20 | 13:05

Niet alleen in Nederland hoor. Overal ter wereld komen de fascistische neigingen van mensen bovendrijven. De mensen die de regering vertrouwen, de mensen die vinden dat een ander het fout doet, en dat als zij zich houden aan de wetten, de staatsmacht dat zijn dan ook een soort morele plicht hebben om onbezoldigd politie-agent te spelen.
In elk mens schuilt een “Karen”.

Dat is in Engeland niet anders, kon je wel zien aan de “affaire” Dominic Cummings. Douglas Murray viel het ook al op.
www.youtube.com/watch?v=EvS9cYuW5KA

The Karens are coming out.

Stormageddon | 28-05-20 | 13:05 | 1

Tijd om ze te identificeren zodat je ze in het vizier hebt als de peop echt den ventilator raakt.

Kladderadatsch | 29-05-20 | 08:43

Als je wel de politie belt als je een inbreker ziet bij de buren.
Terwijl het niet jou huis is, en niet jou spullen zijn, maar je gewoon aardig wil zijn voor het (potentiele) slachtoffer van die daad.

Dan moet je ook niet mekkeren als iemand de politie belt als je illegaal samenkomt in een tijd dat dat nog even niet mag.

De richtlijn is simpel en duidelijk; Nederland vindt het risico nog te groot.
Het risico voor een nieuwe uitbraak en voor potentiele slachtoffers is nog te groot.
Daar mag je wat van vinden. Ik ben het er ook niet mee eens. Succes daarmee. Maar het feit blijft; de afspraak is "Nu nog niet". Doe dat dan ook niet.

En of je nou inbreekt of illegaal bij elkaar op bezoek gaat, in beide gevallen doe je expres iets wat niet mag en is er een (minimale) kans op slachtoffers. Niet zeuren als iemand daar wat van vindt.

mark1487 | 28-05-20 | 12:58 | 6

@Stormageddon | 28-05-20 | 13:07: Ik ben het eens met mark1487.
Het stoppen van het saboteren van maatregelen ter voorkoming van de verspreiding van een dodelijk virus, dus als gevolg meer doden is een sociale daad. Daar hoef je niet eens links voor te zijn. Ik ben trots op mezelf dat ik deze waarden heb.

Goedzo | 28-05-20 | 14:14

@Goedzo | 28-05-20 | 14:14:
Dus jij denkt dat daarmee een virus wordt gestopt en doden voorkomt. Omdat de regering dat zegt.
En dat is de rechtvaardiging want je vind dat anderen een torenhoge boete aansmeren een sociale daad is, en je bent er nog trots op ook. In die drie regels van je zitten meer denkfouten dan in “Das Kapital”.
Je had het vast goed gedaan als sociale modelburger in de DDR.

Stormageddon | 28-05-20 | 14:31

Goedzo... goed fout. Echt! Onderscheid maken is moeilijk.

Rest In Privacy | 28-05-20 | 16:04
▼ 3 antwoorden verborgen

Die buren waren vast geen Amsterdammers . Die zijn namelijk -zoals bekend- heldhaftig, vastberaden en vooral heel barmhartig.

batvoca2 | 28-05-20 | 12:51

Alleen samen verslaan we de VVD Pritt - je hebt gelijk- maar dan is het wel zinvol het FvD weer eens normaler te benaderen zonder te veel BDS/TDS. Misschien willen Ronaldo en Mosterd even meelezen te dezent. Het is maar een suggestie. Dat gezegd hebbend: eens dat de VVD door zijn leugenachtige scharnierfunctie in de politiek verworden is tot een kwaad ,dat via een premier een 'nieuw normaal' loopt uit te venten,waarop Orwelliaans Links de kans grijpt een in gang zijnd afwenden van Links (breder de EU en in de VS de DNC) in de kiem te smoren door in angst te gaan handelen en een mogelijkheid te scheppen voor het verraden van elkaar aan (vooral linkse) autoriteiten. Grote delen van de Amsterdamse ( en andere volkomen verlinkste steden) bevolking verdienen niet beter dan een confrontatie met de resultaten van hun stemgedrag.Geen medelijden dus,maar ik heb altijd te doen met die dappere,kleine groep die dit niet wilde maar meegezogen wordt in de gekte van een intolerante,vooral linkse dus autoritaire meerderheid.

hertogvanzottegem | 28-05-20 | 12:46

Wie verwacht dat nou. Rutte maakt al twee maanden iedereen bang. Dan krijg je dit soort gedrag. Walgelijk. En dat de politie zulke gestapo praktijken er op na houdt. Hebben ze niks beters te doen?

Voorhebben | 28-05-20 | 12:45

Elkaar verraden is in Amsterdam altijd populair geweest .

Castor12 | 28-05-20 | 12:41

Hedendaagse Amsterdammers; het zijn de nieuwe Marcel van Dams van deze wereld. Ze zouden hun grootje nog verraden als deze naar hun zin iets te veel van het leven geniet.....

VanOldenbarnevelt | 28-05-20 | 12:33 | 1

En van die "hedendaagse Amsterdammers" is er praktisch niet 1 geboren in Amsterdam.
Allemaal provinciaaltjes die zich nu "on top of the world" en in het centrum van de macht voelen, nu ze voor minmaal 3 euroton een 1-kamerappartementje hebben kunnen kopen met hun veel te goed betaalde subsidie/overheidsbaantje.

Slipsnifter | 28-05-20 | 12:50

Zit helaas in de genen van het gros der NL'ers. Kijk maar naar WWII.
Tsja... en in Amsterdam hebben ze verraden tot kunst weten te verheffen.

RickVogelschrick | 28-05-20 | 12:28

75% van de NL'ers is laf en angstig. Het verraden van je medeburger is genetisch ingebakken, altijd al zo geweest.

Julius Pace Car | 28-05-20 | 12:20 | 8

@Remus McMillan | 28-05-20 | 13:00:
Totdat je ze nodig hebt, dan vind je ze in één keer wel weer aardig.

Jackson | 28-05-20 | 13:46

Deze buren hebben het niet uit angst gedaan maar uit hufterigheid. Als die buren echt bang zouden zijn zouden ze de straat nooit meer op gaan.

Sans Comique | 28-05-20 | 17:33

@Jackson | 28-05-20 | 13:46: Ik heb ze vaker dan eens nodig gehad. Nul op rekest. Hier bij mij in de straat wordt regelmatig iemand omver gerden door 'maaltijdbezorgende" scooters (terwijl iedereen weet dat die tent helemaal nooit gelopen heeft en dat het hier drugskoeriers betreft. Maar desgevraagd zegt de politie dat ze dat tuig op heterdaad moeten betrappen anders kunnen ze niets. Flark off met je uitgekauwde dooddoeners.

Sans Comique | 28-05-20 | 17:35
▼ 5 antwoorden verborgen

Ah... de deugers weer.
Het type volk dat niet doorheeft dat het 'nieuwe' normaal, de anderhalvemetersamenleving i.c.m. ontbossing en voedzame akkergronden die (gesubsidieerd) gebruikt worden om mais/palmen/suikerriet te verbouwen) voor de biomassaverbranding, het volplempen van ieder stukje groen met zonnepanelen waardoor vee en nuttige insecten het veld moeten ruimen, dat dit zal leiden tot een wereldwijd voedselprobleem.
Dit zal iedereen treffen, behalve de allerrijksten die nu volop geld aan het binnenharken zijn met hun achterlijke ideeën en die nu vol gas de natuur en onze portemonnees aan het leegroven zijn.
Begrijp nu waarom ze zo hard op zoek zijn naar die ene planeet die op de aarde lijkt.

Schietmijmaarlek | 28-05-20 | 12:20 | 2

toevallig neemt mais 4 maal zoveel co2 op dan bos.

kantje_boord | 28-05-20 | 13:04

Beetje oefenen voor als ze ons gas komen afsluiten

Stevo365 | 28-05-20 | 12:18

In deze video worden veel mensen met hun neus op schokkende feiten gedrukt.
Niet kijken als je niet beledigd wilt worden.
Klik op Ondertiteling voor de Nederlandstalige vertaling.
www.youtube.com/watch?v=-trzGcUXUmo&a...

Jezus Caesar | 28-05-20 | 12:16 | 1

Flikker op met je “mensen wordt wakker” onzin. Wordt wakker is geen argument.

MediastadInwoner | 28-05-20 | 12:24

De Volkskrant zet mensen tegen elkaar op.
Dat is wat ze hiermee, willens en wetens, bereiken.

watergeus | 28-05-20 | 12:11

Bijzonder. Politici benadrukten dat wat er in de privésfeer thuis gebeurt eigen verantwoordelijkheid is en dat de politie niet over de vloer zou komen om bij mensen thuis aan handhaving te doen. En wat gebeurt er nu...? Het lijkt me dat een jurist hier gehakt van maakt.

Akiron | 28-05-20 | 12:06 | 4

@New Quacka | 28-05-20 | 12:10:
Dan wordt er straks een wet gemaakt (door Ollongren) dat een huiszoekingsbevel niet meer nodig is en dat ze zo binnen mogen. Op weerstand staat de doodstraf door executie voor een vuurpeleton, na enige maanden van ondervraging.

Mr.Crowley | 28-05-20 | 12:22

Liegen hoort gewoon bij de polletiek. Dat weet elke vernederlandse burger.

WayneGretzky*99* | 28-05-20 | 13:04

Waarom je NOOIT met de politie moet praten;
www.youtube.com/watch?v=d-7o9xYp7eE

Een rechtsgeleerde die daarna het woord geeft aan een politieofficier om zijn kant van het verhaal te doen.

Sans Comique | 28-05-20 | 17:38
▼ 1 antwoord verborgen

Krijg ik ook 7,50 gulden voor iedere persoon die zich niet aan de regels houdt?

WachTMeesteR | 28-05-20 | 12:04 | 1

Is goed. Dan ontruim ik de boel.

arlen | 28-05-20 | 12:08

Amsterdammers kiezen hun eigen bestuur. En als dat een links bestuur is dan is dat omdat zij links beleid willen. Dat is hun keuze en zij ondergaan de gevolgen van dat linkse beleid, of dat nou prettig of niet prettig is. Bottomline is dat het hun zaak is. Bemoei je er niet mee als je niet in Amsterdam woont. Het zijn jouw zaken niet. En als je zo de pest aan Amsterdam hebt, blijf dan lekker in je provinciestadje of in je dorp. En kom niet naar Amsterdam op Koningsdag maar ga lekker zwientje tikken of zoiets. Of de beerput leegscheppen. Maar hou je kop in ieder geval.

Bigi Bana Boy | 28-05-20 | 12:03 | 5

Afsteken? Wegdrijven? Dan liggen we in het IJsselmeer pipo. Schiet ook niet echt op he?

Lorejas | 28-05-20 | 13:21
-weggejorist-
kunstliefhebber | 28-05-20 | 13:31
▼ 2 antwoorden verborgen

Het nieuwe DEBIEL

Frederik Fluweel | 28-05-20 | 12:02

Je hoeft die agenten niet eens binnen te laten zonder doorzoekings bevel. Daarom vragen ze ook altijd netjes; mogen we even binnenkomen?
Gewoon NEE zeggen tenzij u een bevel tot binnentreden hebt. En die mag een Officier v Justitie voor dit soort overtredingen helemaal niet geven.

Trumme | 28-05-20 | 12:01

Het js toch heel normaal dat iemand zoch aan de regels houd of niet? Ik heb ook wel eens de gemeente gebeld omdat de auto van mijn buren oo het gras stond en kmdat ze cement in het riool hebben gedumpt. Gekukkig heb ik geen last meer van dit soort buren waar ik nu woon.

Drunken-Pumpkins | 28-05-20 | 11:51 | 6

Ligt aan de regels.. en laat mij de mens zien die zich aan alle regels houdt.. cement in het riool is wel slim... maar je buren effe aanspreken kan ook natuurlijk.

David000000007 | 28-05-20 | 12:06

Uiteraard pas nadat je er met de buren zelf niet uitkwam toch..? Ze missen jou vast ook.

noerg | 28-05-20 | 12:08
▼ 3 antwoorden verborgen

Ach vanuit de lieve stad zijn de meeste Joodse landgenoten onder politie begeleiding naar de treinen gedreven en richting de vernietiging gestuurd. Dan valt dit nog mee.

Robhal | 28-05-20 | 11:47 | 3

Vergeet de (Koninklijke) marechaussee niet....

Pierre Lebon | 28-05-20 | 11:57

@Pierre Lebon | 28-05-20 | 11:57: En de NS..!

aardv@rk | 28-05-20 | 12:07

want de anti corona sneeuwvlokjes zijn de nieuwe Joden

geenjagergeenneeger | 28-05-20 | 12:12

Toch staat er nu nota bene op de NOS een artikel dat het wetenschappelijk is aangetoond dat aerosolen wel degelijk gevaarlijk zijn. Uiteraard blijft het RIVM ontkennen. Die moeten eerst zelf het (vierkante) wiel uitvinden. Pas als het echt niet meer geloofwaardig is draaien ze onder druk snel hun mening bij. Nee aan dat RIVM heb je niks.

elco485 | 28-05-20 | 11:41

Ach ja, buren verraden. Het is volgens goed Amsterdams gebruik, dat mag toch geen verrassing zijn.

Dubbel glas | 28-05-20 | 11:41

Het Nederlandse volk is los zand. Chauvinisme is er niet meer en er is geen trots. Autoriteit verafschuwen we want we bepalen liever alles zelf in ons eigen voordeel. We aanbidden andere culturen en religies en vergeten die van ons. Met zo’n mengsel zijn dit vrij normale zaken.

BozePaarseMan | 28-05-20 | 11:36 | 3

Wat is er nu aan NL over om trots op te zijn ?

likmegaties | 28-05-20 | 11:43

@likmegaties | 28-05-20 | 11:43: Genoeg, gezien de welvaart die we hier kennen. Dat die voor een groot deel te grabbel wordt gegooid aan ultra-nivelleringsproject 'EU', en een meute bijstandstrekkers die hier zo komen binnenwandelen, is iets om minder tevreden mee te zijn.

Akiron | 28-05-20 | 13:03

Heeft bennie jolink al gereageerd op het nieuwe normaal?

the brush | 28-05-20 | 11:32

Als een trosje agenten op drie hoog achter binnenvalt om prenten uit te delen, is dat op zich niet willens en wetens een extra grote groep creëren op een te kleine oppervlakte?

Schoorsteenveger | 28-05-20 | 11:28

Amsterdammers zijn matenaaiers (allemaal), is toch geen nieuws?

mr_awesome | 28-05-20 | 11:28 | 1

Ho ho allemaal,?!

Moeimaker | 28-05-20 | 11:34

Nu nog een goede handleiding hoe je in beroep tegen zo'n boete kunt gaan. We hebben niet allemaal gratis advocaten zoals de asielzoekers.

Hadena | 28-05-20 | 11:25

Dus je bent kroegeigenaar en je kroeg staat op omvallen maar je buren nodigen continu bezoek uit om lekker te feesten. Je geeft ze aan omdat dit soort aso's, dat continu lak heeft aan de maatregelen, de ellende alleen maar rekt. Je geeft ze terecht aan en nu is GS zo stoer dit met de holocaust gelijk te stellen.....
Lekker niveautje weer, GS!

dezakloper | 28-05-20 | 11:21 | 9

@Di Arroganti | 28-05-20 | 12:29:
Dus jij denkt dat de pandemie sneller voorbij is als jij de buren aangeeft? Dat je de politie belt voor burengerucht, harde muziek en andere overlast, soit. Dat is vrij normaal. Zoals het ook vrij normaal is dat als je een feestje geeft met harde muziek, de buren van te voren inlicht en afspraken maakt over wanneer de muziek uit gaat. Of (als je goed met de buren kan) ze uitnodigt.
Maar de gedachte: ik hou me aan de regels en dan moet een ander dat ook en zo niet ga ik daar zelf persoonlijk wel voor zorgen... dat is een tamelijk fascistoïde gedachtegang. Temeer als die regels van boven worden opgelegd en afgedwongen, zonder enige democratische besluitvorming.

Een pandemie gaat heus niet sneller over met de regels. Integendeel. Als je een pandemie snel over wilt laten gaan moet je juist helemaal niks doen en zoveel mogelijk mensen zo snel mogelijk besmetten, ziek laten worden of laten sterven. Dan ben je er het snelste vanaf. Dus als dat je argument is: nonsens.
Waar de regels voor zijn is een gecontroleerde uitbraak in de tijd zodat de zorg het aankan en de ziekenhuizen niet worden overspoeld. De regels zijn er dus feitelijk om de uitbraak zo lang mogelijk te rekken. Daar zijn best goeie argumenten voor. Maar jouw valse morele gevoel dat jij dan maar mensen die zich niet aan die regels houden, meent te moeten aangeven bij de “autoriteiten”... waarom dan wel? Als zij ziek worden is dat toch niet jouw probleem? Als zij doodgaan door Corona is dat hun eigen schuld door dat feestje. Hoe heeft dat impact op jou? Wat is jouw individuele belang? Anders dan jaloezie, “zij durven iets wat ik niet durf, of doen iets wat niet mag en ik wil ook wel een feestje maar ik ben een brave burger...” en dat soort vals sentiment?

Stormageddon | 28-05-20 | 13:26

Het gaat vooral over mensen die er genoegen in scheppen om iedereen die wat minder dociel en gehoorzaam is, een oor aan te naaien.

Jackson | 28-05-20 | 13:59

@Stormageddon | 28-05-20 | 13:26: Volgens mij is het vrij duidelijk dat het virus over wordt gedragen bij menselijk contact. Dus hoe lullig het ook is, door het tijdelijk inperken van menselijk contact is de verspreiding inderdaad wel een stuk minder. Jaloezie absoluut niet, ik heb zelf ook een mooi dakterras waar ik zeker af en toe een feestje op geef. Ik kies er alleen wel voor om in deze tijd dat even niet te doen, hoe jammer ik het ook vind. Ik gun iedereen zijn feestje en op zijn tijd is de geluidsoverlast wat mij betreft ook niet zo erg maar op dat moment vond ik het gewoon 1 grote middelvinger naar de samenleving "fuck de zorg, de zieken en de doden, wij doen lekker wat we willen". Overigens was het zoals ik al schreef in mijn geval echt een feestje met 15 man, bij 4 zou ik zelf nou ook niet zo snel de buren aangeven nee..

Di Arroganti | 28-05-20 | 15:32
▼ 6 antwoorden verborgen

Maar waar vind je het originele bericht? Niet via die roze linkjes.

Piet Karbiet | 28-05-20 | 11:21

Het is wel heel gemakkelijk zo'n bericht. Maar je kent de achtergrond niet. Was het tuig dat herrie maakte? Of niet?

En dan is er nog de vraag of jij bereid bent ziek te worden en levenslang longproblemen te hebben omdat je buren een feest wilden vieren. Mijn antwoord is duidelijk nee.

Politie is er voor ons, vergeet dat niet. Maar kan slechts uitvoeren uit wat hen opgedragen wordt door een burgemeester of politiek. Daar moet je zijn. Niet bij de mensen die in de gevarenzone werken.

Rest In Privacy | 28-05-20 | 11:17 | 3

Zo simpel is het.

Von Knarrenstein | 28-05-20 | 11:19

Als de 'jij' in dit statement gezond is met een deugdelijk afweersysteem, dan ben je een dagje koortsig of misschien een weekje grieperig, goeie kans dat je het zelfs symptoomloos door maakt. Ook tal van gezonde ouderen maakt een SARS-COV2 infectie symptoomloos door. De locksdown is onzinnig inefficiënt. Het kost economische en sociaal gezien enorm veel en is bovendien inhumaan en ongrondwettelijk. Ouderen is geen keus gegeven en de democratie wordt opgeschort. Een vrijwillige 'lock-in' van ouderen en kwetsbaren die dat wensen zou een zinnig beleid zijn. Met uitvoering testen en tracken van besmettingen om specifieke opvlammingshaarden kort en gericht te kunnen doven met locale maatregelen.
Mensen die nu zijn gestorven aan Corona zouden veelal toch wel zijn gestorven binnen nu en afzienbare tijd. De recente Corona-oversterfte leidt nu al tot een ondersterfte doordat de oudjes die zouden gaan al zijn heengegaan. Het kabinet maakt echter gretig gebruik van de angst om hun snode plannen in nog rapper tempo door te voeren. Met deze crisis laat de regering haar ware gezicht zien aan wie door de gepolijst mainstream beeldvorming heen kijkt. De democratie wordt ontmanteld en een dictatoriaal systeem ontvouwt zich tot in uw eigen huiskamer (en die van de buren).

Joostmochtnietsweten | 28-05-20 | 11:49

"En dan is er nog de vraag of jij bereid bent ziek te worden en levenslang longproblemen te hebben omdat je buren een feest wilden vieren"
"Politie is er voor ons, vergeet dat niet"

Allemaal leuk en aardig, alleen jammer dat als er gede-escaleerd moet worden, uw politie kennelijk minder boodschap heeft aan uw gezondheid. Dit bleek bijvoorbeeld een week of wat geleden weer eens tijdens een confrontatie met een groep dicht op elkaar staande Arnon Grunbergs, waar met de staart tussen de benen afdruipend minder manhaftig het bonnenboek werd getrokken.

Geïrriteerde Ed | 28-05-20 | 12:15

De tijd dat we elkaar direct kunnen en durven aanspreken op dubieus gedrag is allang voorbij. Dat verklikken wekt alleen maar meer wantrouwen in de hand tot de overheid wellicht de absolute monopolie heeft op sociale controle.

Boerhoektvrouw | 28-05-20 | 11:12 | 1

'Angstcultuur' dat is al decennia de modus van ieder ambtelijk departement. Niet met de persoon in kwestie in gesprek, maar degenen rondom hem laten klikken en samenspannen. Het zorgt voor een zeer toxische werkomgeving met veel demotivatie en uitval tot gevolg. Dat systeem staat nu model voor onze samenleving. Want voor degenen bovenaan de ladder is het effectief gebleken. Bovendien ontbreekt het aan de boven-ons-gestelden de capaciteiten om tot een beter systeem te komen. Uiteindelijk zal Nederland verworden tot een 2e-wereldland, zonder welvaart, vol corruptie en criminaliteit en zonder perspectief voor de gewone man/vrouw.

Joostmochtnietsweten | 28-05-20 | 11:56

Trendbreuk. Destijds zaten de meeste nsb'ers toch echt in het Gooi....

Pierre Lebon | 28-05-20 | 11:12 | 1

En waren de kernleden voornamelijk oude adel.

Computer_says_no | 28-05-20 | 11:49

Moet je die agenten binnen laten? Normaliter hebben ze daar een bevel voor nodig, of voorziet de noodverordening daar al in?

Zou fijn zijn als een jurist ons hier eenduidig over kan informeren.

frickY | 28-05-20 | 11:11 | 3

Dit was ook mijn overtuiging. Kan de politie zomaar binnen treden?
Volgens mij mogen ze dat alleen als ze noodkreten o.i.d horen.

KutFilosoof | 28-05-20 | 11:17

Je hoeft ze niet binnen te laten. Er wordt netjes geklopt en/of aangebeld en dan verschaffen ze zichzelf de toegang tot uw woning, wel zo makkelijk.
www.geenstijl.nl/5153380/nieuw-normaa...

FGAINA | 28-05-20 | 11:19

@KutFilosoof | 28-05-20 | 11:17: Nee, dan moeten ze op instructies en backup wachten. Dat zagen we in Rotterdam was het niet?

Sans Comique | 28-05-20 | 17:42

Drie inbrekers gaan een huis binnen en knevelen de bewoners. Er wordt geen 1,5 m. afstand gehouden.
De buren vermoeden een samenkomst en bellen de politie.
Wie krijgt de boete?

zwenkwieltje | 28-05-20 | 11:05 | 3

Gisteren reed in de straat een usual suspect op zijn scooter een vrouw aan. 10 politie agenten eromheen, allemaal letterlijk schouders schurend. Geen enkele agent die zich aan de 1,5 meter houd.

KutFilosoof | 28-05-20 | 11:19

@KutFilosoof | 28-05-20 | 11:19:
Hm.. u voegde zojuist een nieuwe kandidaat toe.
Dank voor het buiten de bubbel denken, KutFilosoof.

zwenkwieltje | 28-05-20 | 12:13

@KutFilosoof | 28-05-20 | 11:19: Die hebben uiteraard vrijstelling. Net als dat ze zich niet aan de verkeersregels hoeven te houden om hun nietige functie te vervullen. Zie ook de brandweer e.d.

WayneGretzky*99* | 28-05-20 | 13:10

Precies in de film " das leven der anderen", in Turkije Erdogan bellen, in Amsterdam de NSB,ers bellen. Wil je van iemand af dan gewoon bellen. Boa, politie. Zo werkt dat. Helaas. Ik wordt e misselijk van.

Breakdance | 28-05-20 | 11:03 | 3

Word . Groet van taalnazi, geen NSB’er.

Risingson | 28-05-20 | 11:11

Dit bericht is meer gebroken dan een gemiddelde breakdance.
"Precies als in", "Das Leben der Anderen", "NSB'ers", "word er"

hetsnelstezaadje | 28-05-20 | 11:29

Altijd handig, je buren verlinken. Alosf ze dan ook meteen hun boeltje oppakken en vertrekken en je er niet meer jaren naast/boven/onder hoeft te wonen...

Graaisnaaiert | 28-05-20 | 11:03 | 2

Heb vaak de politie gebeld toen ik in 020 woonde. Om de buren te verlinken. Bijvoorbeeld die keer dat de bovenbuurman zijn vrouw van de trap gooide.

Rest In Privacy | 28-05-20 | 11:31

Als die visite een ramadan bijeenkomst was, dan was er geen boete uitgedeeld. En had meneer agent schoenen uitgedaan en gebukt voor Allah.

genoegisgenoeg | 28-05-20 | 11:02 | 1

Precies.

The Green*Machine | 28-05-20 | 11:07

Er is vast een video-opname van een verjaardagsfeestje of zo. Die kun je ook opzetten.

kloopindeslootjijook | 28-05-20 | 11:02

Je krijgt een strafblad voor het knuffelen van je moeder. Wie mij dat verteld had vijf jaar geleden, die had ik voor gek verklaard. Onze vrijeheid moet plaats maken voor de opvatting van de regering. De democratie staat op nonactief. Fascisme dus...

Joostmochtnietsweten | 28-05-20 | 11:00 | 1

We zullen er aan moeten wennen, vrees ik: straks allemaal een jurk en een boerka en de sharia wordt ingevoerd. KOM in verzet!

antonconstandse | 28-05-20 | 11:11

De angst regeert. Terwijl de politie je beste vriend is.
Wat is dit voor een nieuw normaal geworden ?

de_kale | 28-05-20 | 10:54

Niks nieuws onder de zon.. Helaas, maar waar.. Toch een vraagje: was de veldwachter ook zo alert tijdens dat andere religieuze feest?

Tom Hagen | 28-05-20 | 10:52 | 1

Wat denk je zelf? Beelden op de NOS site van een volle tafel met mannen (vrouwen zitten in de keuken omdat de tafel te klein is) lijkt me een inkoppertje voor de handhavers, maar dat gaat echt niet gebeuren in djimmy Nederland.

Franker | 28-05-20 | 11:09

Stel dat , dan zou ik toch wel graag willen weten wie mij verraden heeft.

Rest In Privacy | 28-05-20 | 10:43 | 3

De aangevers vallen van 'rechtswege ' onder een superspeciaal beschermingsprogramma en krijgen een nieuwe identiteit. Dus helaas.

Whisper | 28-05-20 | 10:46

Dat wil een pinautomaat-terrorist ook graag weten.

Rest In Privacy | 28-05-20 | 10:55

@Whisper | 28-05-20 | 10:46: Niet als je wilt getuigen tegen mocromaffia. Dan gaat je foto all over da place, tot aan de advocaten van de mafia aan toe.

Sans Comique | 28-05-20 | 18:07

Nou hebben sommige mensen natuurlijk ook wel heel vervelende buren...

Rest In Privacy | 28-05-20 | 10:42 | 4

‘Fascistoide’, nounou, moet jij niet op Joop zijn?

Von Knarrenstein | 28-05-20 | 11:22

Je bedoelt jouw buren?

maakjepunt | 28-05-20 | 12:00

@Von Knarrenstein | 28-05-20 | 11:22: vrijheden die van het individu worden afgenomen zonder democratische verantwoording en censuur op tegengeluid. Dat is in feite Fascistisch. Op Joop wordt de term Fascistisch al jaren misbruik om juist dat tegengeluid de mond te snoeren. Op Joop houdt mijn bloeddruk het geen dag uit.

Joostmochtnietsweten | 28-05-20 | 12:33
▼ 1 antwoord verborgen

Overheid heeft niets te zeggen in je huis! Raad van State heeft dit heel duidelijk gemaakt, het kan niet vanwege de grondwet. Politie ook nooit binnenlaten in je huis. Deze mensen moeten deze boetes niet betalen, bezwaar maken, en zullen dit ook winnen. Sowieso moet iedereen in beroep gaan zodat OM vastloopt.

Vula | 28-05-20 | 10:42 | 4

Die 390 is niets vergeleken bij het strafblad dat je krijgt. Probeer bijvoorbeeld met een strafblad maar eens een reis naar Amerika te maken of een baan in een publieke functie te krijgen.

Joostmochtnietsweten | 28-05-20 | 11:22

Het OM loopt niet vast , ze trekken al jaren tijd uit voor Greet.

ja,diedus! | 28-05-20 | 11:25
▼ 1 antwoord verborgen

6 x 7,50 is toch 45 euro. Kan je van uit eten of heel wat bier kopen.

AntonJansen | 28-05-20 | 10:42

Pas op voor Joris...

Rest In Privacy | 28-05-20 | 10:53

Hangt er van af wat voor type buren het zijn. Het soort dat mooi weer als vrijbrief ziet om tot laat in de avond te gaan lopen schreeuwen in de tuin, achterlijk bulderlachen en ander primitief gedrag, dan is het niet zo erg om stiekem de politie in te schakelen.

MichelDenHaag | 28-05-20 | 10:39 | 13

He jij kent mijn buren?

Mokum Kosher | 28-05-20 | 11:10

@Diotima | 28-05-20 | 10:55: Helemaal mee eens! Ikzelf heb er een hekel aan anderen tot last te zijn, luide muziek / praten tot laat doe ik niet, ik zit dan ook niet lekker, dit vind ik een kwestie van logisch nadenken en het zal ook simpelweg opvoeding zijn. Dan heb je de andere categorie mens waar veel Nederlanders toe behoren. "Ik veroorzaak pas overlast als iemand zich genoodzaakt ziet om te komen klagen, tot die tijd doe ik lekker mijn zin en heb ik schijt aan anderen!". En dat dan dag in dag uit zonder hiervan te leren en begrip te kweken voor iemand die wel vroeg op moet. Dan moet je niet raar opkijken als een keer de politie gebeld wordt / iets via de VVE of iets dergelijks wordt geregeld. Dat lijkt me geen NSB gedrag, daar vraag je gewoon om. En dan zijn er hier ook nog mensen die van mening zijn dat de mensen die zich wel aan algemeen erkende normen en waarden zich dan maar buiten de samenleving moeten plaatsen. Ga lekker zelf in een hutje op de hei wonen als je dagelijks tot midden in de nacht wil feesten.

R.F.Pickering | 28-05-20 | 11:48

In Amsterdam is het nooit stil. En mensen zeiken over normale, menselijke geluiden, maar vliegtuigen, treinen, vrachtwagens en helikopters kunnen ze wel tegen? Mensen die zeiken omdat mensen plezier hebben zijn gewoon zielige en afgunstige figuren. Ga lekker in een hutje in the middle of nowhere zitten als je niet tegen lachen of muziek kan.

Cammy | 28-05-20 | 12:35
▼ 10 antwoorden verborgen

Nou, zo'n jonge stoere agent in uniform laat ik wel binnen…...

dathoujetoch | 28-05-20 | 10:36 | 2

Ze komen altijd met zn 2-en....

Lupuslupus | 28-05-20 | 10:53

We zitten in een crisis. Waarom zouden we de kosten niet verhalen op mensen die schijt hebben aan de regels? Sterker nog, keer tipgeld uit. Lijkt me een interessant sociaal experiment.

Diotima | 28-05-20 | 10:35 | 7

Gaan we ze na het experiment apart zetten Diotima?

Rest In Privacy | 28-05-20 | 11:03

@Old_Spice | 28-05-20 | 10:55: Ik vind dat we China moeten laten opdraaien voor de kosten. Die hebben in no time de wereld voorzien van corona.

Cammy | 28-05-20 | 12:30
▼ 4 antwoorden verborgen

Amsterdammers waren een aantal jaren geleden ook al heel goed in het verlinken van hun buren. Is traditie.

Weerduivel | 28-05-20 | 10:35 | 8

@Slipsnifter | 28-05-20 | 10:49: Dat oppakken kwam ook door de GBA die nauwkeurig werd bijgehouden, incl. dat de religie werd vermeld. Gemeenteambtenaren deden hun werk met een pistool in hun nek. Nou ga dan maar eens de grote jongen uithangen en de gewenste gegevens niet geven. Op tegenwerking stond de kogel en die werd onmiddellijk uitgevoerd.

Lupuslupus | 28-05-20 | 10:59

@Kuifje-naar-Brussel | 28-05-20 | 10:50:
zijn portret hangt in een gouden lijst boven de haard van de vergaderkamer van het vvd polit-buro, toch?
Of hangt er nu een gordijntje voor indien bezoek komt?

Analia von Solmsch | 28-05-20 | 11:08

@Analia von Solmsch | 28-05-20 | 11:08: Je weet dat Willem van de herenliefde was?

Rest In Privacy | 28-05-20 | 11:34
▼ 5 antwoorden verborgen

Dat we meer afstand nemen en rekening om verspreiding zo veel mogelijk in te dammen vind ik prima. In de openbare ruime en in bedrijven. Maar het gaat te ver om bij mensen in de woningen te kijken hoe het daar aan toe gaat, het gaat te ver om familie die op gepaste afstand elkaar in t park treft te beboeten met 400 euro pp, terwijl als je geen familie bent wel in t park mag zijn met gepaste afstand en t park niet te vol zit. Nederland is goed in t doorslaan met regels. Voorbeeld: Ik had een boete omdat mijn auto niet op tijd apk had gehad, probleem was: mijn auto kon niet starten door een fout in t contactslot en stond voor reparatie bij de garage al voor dat de apk verliep. De levering voor contactsloten was meerdere 4 a 6 week. De auto kom pas gekeurd worden nadat het contactslot gerepareerd was... dat is ook gebeurd. Ik hebbezwaar gemaakt maar had geen zin. Officier ging niet mee. Auto is nooit zonder apk op de weg geweest. Ruim voordat de apk verliep is hij stuk gegaan.

timmey | 28-05-20 | 10:33 | 10

@Miezerig | 28-05-20 | 11:19:
Tuurlijk wel, heb ik daarna ook meteen gedaan. Ik geef ook direct toe dat ik me niet goed had geïnformeerd. Ik dacht dat zolang die scooter niet op de openbare weg stond een verzekering niet noodzakelijk was. Dat had ik dus mis. Het gaat me vooral om de hoogte van die bekeuringen en de gretigheid waarmee ze worden uitgedeeld.

MarkiesDeBalzaque | 28-05-20 | 11:22

Inderdaad. Die kleur heeft andere hersenen.

Rest In Privacy | 28-05-20 | 16:11
▼ 7 antwoorden verborgen

Goede bijverdienste, ik ga eens wat scherper op mijn buren letten. Dank voor de tip.

dathoujetoch | 28-05-20 | 10:32

De DDR deed ook buren op deze manier inzetten als spion.

Moonwarrior | 28-05-20 | 10:30 | 4

@Beefbus | 28-05-20 | 10:36: ja zoiets escaleert zoals die proef met studenten waarvan een deel gevangen moesten spelen en een deel bewakers.

Moonwarrior | 28-05-20 | 10:44

@Beefbus | 28-05-20 | 10:36: Want als ze dat niet deden, en ze kwamen er achter, gingen ze er zelf aan. Dat is hier absoluut niet het geval.

Sans Comique | 28-05-20 | 18:10
▼ 1 antwoord verborgen

Wacht maar af tot we een vrouwelijke premier van D66-huize hebben in dit gave land. Dan wordt dit land pas echt een hel op aarde.

UpdateAvailable | 28-05-20 | 10:30 | 8

@Hollandse_blauwe | 28-05-20 | 10:52: Als D66 en GL omlaag gaan, gaan PvdA, CDA en VVD weer omhoog.
Het is lood om oud ijzer, er zal nooit iets veranderen in dit pleurisland.

Slipsnifter | 28-05-20 | 10:56

@Pierre Lebon | 28-05-20 | 11:22: en haar paard, Volkert.

watmagjenogwel | 28-05-20 | 15:51
▼ 5 antwoorden verborgen

U is goede vaderlanders.

NACademicus | 28-05-20 | 10:29

Waarom hebben ze de politie dan ook binnen gelaten? Hoef je helemaal niet toe te staan.

Frits de Vriez | 28-05-20 | 10:28 | 2

@FGAINA | 28-05-20 | 11:15: De politie doet ook nog eens alsof ze hier zeer heldhaftig en doortastend hebben opgetreden. Het nieuwe normaal?

Sans Comique | 28-05-20 | 18:12

Het is wel cynisch. Straks krijgen we gaswachtGestapo's van de groene Kmehr om je van het gas af te sluiten. Met een binnentredentoestemming van de overheid.

Fantomas | 28-05-20 | 10:27 | 4

@kweethetooknietbeter | 28-05-20 | 10:38: Dat zou zomaar kunnen want je hoort er niets over, alles wordt in het geniep gedaan. En dat voor een land dat 'democratisch' heet te zijn. Noord Korea is er niets bij en dat gaan we spoedig merken. Het 1e teken aan de wand was het afschaffen van het referendum waardoor het volk monddood werd gemaakt. En nu onder het mom van 'het dodelijke virus' wordt alles er ongezien doorheen gejast. En nòg is de VVD de grootste. Het is werkelijk onvoorstelbaar.

Lupuslupus | 28-05-20 | 11:08

Net zoals dat je vanaf 2022 verplicht bent om een rookmelder in je huis te hangen. Gaan ze dan periodiek ook razzia's uitvoeren om te kijken of je zo'n ding hebt?

R.F.Pickering | 28-05-20 | 12:18
▼ 1 antwoord verborgen

Zo zijn actieve linksmensen. En maar denken dat ze aan de goede kant staan. Verraden voor het goede doel. Denken ze!!
Er is een duidelijk verschil tussen de echt goed bedoelende linksmens die geen idee heeft hoe verknipt de actieve links mens is en hoe weinig hij echt deugt.
De goede linksmens is er ingetuind.

Rest In Privacy | 28-05-20 | 10:27 | 11

@Slipsnifter | 28-05-20 | 10:58: Voor de
zoveelste keer, deze quote is uit zijn context gehaald. Omdat het zo lekker in de populistische school past. Churchill had het over Stalin.

Bigi Bana Boy | 28-05-20 | 11:46

@Bigi Bana Boy | 28-05-20 | 11:46: Toch klopt het wel.

Slipsnifter | 28-05-20 | 12:46

Gemaskerd tuig gooit ruiten in bij een bakker met een Zwart Pietje in de etalage en doen dat om het fascisme te bestrijden. Wat betreft hun eigen gedrag heeft men een zeer grote blinde vlek.

Sans Comique | 28-05-20 | 18:14
▼ 8 antwoorden verborgen

Dan doe je toch gewoon de deur niet open als de politie aanbelt. Ze gaan toch echt niet voor zoiets je voordeur openbreken?

The Green*Machine | 28-05-20 | 10:26 | 8

@Mokum Kosher | 28-05-20 | 11:11: Nee dat martelen was in Voorburg (bij den Haag). De politie stond daar 1/2 uur voor de deur te wachten op 'versterking'. Toen die kwam was het slachtoffer al dood.

Lupuslupus | 28-05-20 | 11:20

@Mokum Kosher | 28-05-20 | 11:11: bij verdenking van een zwaar misdrijf (wat martelen denk ik wel is) mag een agent zich wel met braak toegang verschaffen. Dat is wel iets anders dan met zijn vieren een bakkie koffie drinken...

The Green*Machine | 28-05-20 | 11:35

@Lupuslupus | 28-05-20 | 11:20: bijna goed, pernis toch, op de dijk op versterking wachtend die uit rdam centrum moest komen (half uur idd) doodgemarteld terwijl de agenten stonden te wachten.

pieterS | 28-05-20 | 17:37
▼ 5 antwoorden verborgen

Het allerergste is dat de politie hier aan mee werkt. Dát zijn de echte verraders!

Elpefo | 28-05-20 | 10:25 | 2

Ja dat klopt. Het is gewoon een meute engerds i.p.v. dienaars van het volk. Wij betalen hun salaris!

Lupuslupus | 28-05-20 | 11:14

Een oud politieman schaamt zich dood.

Rest In Privacy | 28-05-20 | 12:30

Zich onderwerpen aan de heersende macht en elkaar verraden zit de Nederlander in het bloed.
De meeste mensen in de buurt waar ik woon zouden in WW2 hoogstwaarschijnlijk bij de NSB hebben gezeten.

Slipsnifter | 28-05-20 | 10:24 | 2

Klets niet zo stom.

Lupuslupus | 28-05-20 | 11:14

Is wapenhandelaars aangeven ook niet OK?

HogeNood | 28-05-20 | 10:21 | 2

Blijkbaar niet.

Rest In Privacy | 28-05-20 | 11:35

Stomme vraag. Dat wel. Dat is, en dat begrijp jij best, wel heel wat anders dan 4 ipv de toegestane 3 of 2 mensen te ontvangen.

Elpefo | 28-05-20 | 15:52

Gezien de reacties is het niet handig toe te geven, maar ik was het. Ik had ze nog zo gevraagd niet om de dag te BBQ'en in de zomer, de katten in de eigen tuin te leren schijten en hun bomen terug te snoeien tot aan hun erfgrens. Ik hoop dat ze met dit signaal mijn ergernis nu wel eens leren begrijpen. De groeten van jullie linker buurman!

RandomAct | 28-05-20 | 10:21

(Zimmerschwanz schraapt de keel) "Aufmachen. Sofort."

Fantomas | 28-05-20 | 10:20

Het zegt natuurlijk ook heel veel over de politie die gevolg geeft aan het nsb-bericht van de buren

nee_toch? | 28-05-20 | 10:19 | 1

wat dat betreft zijn ze nog steeds niets verleerd

MoonBeebe | 28-05-20 | 10:21

Zo hoort het, deze vent kent de wet! Nederlanders begrijpen niets van de wet.

youtu.be/EG4CRNXSYj0

Zwezerik | 28-05-20 | 10:18 | 1

Het is een Amerikaan gast. Ik snap je punt, maar raar om nu een voorbeeld uit Amerika te geven.

Mokum Kosher | 28-05-20 | 11:13

Hey grappig, dit soort gedrag heb ik eerder over gelezen
Ging over de soviet Unie, via angst manipuleerde ze jouw om je buren te verraden
Ze zijn dit keer wel wat slimmer door het virus als excuus te gebruiken, dan kunnen ze doen alsof het overmacht is

niemand specifiek | 28-05-20 | 10:17 | 1

Verraden is nooit overmacht maar opzet.

Lupuslupus | 28-05-20 | 11:15

Het verraden zit in de genen van Amsterdammers ,dat krijgen met die linkse groene rakkers zijn mensen die bewonderen Pot pot en de Rode Khmer.

gerrit5042 | 28-05-20 | 10:17 | 4

Femke moet snel nog wat vopo's uit de DDR uitnodigen voordat ze dood zijn. Die kunnen haar perfect vertellen hoe je de ene helft van de bevolking inzet om de andere te bespioneren. Nu voor corona, maar de mogelijkheden zijn natuurlijk legio: vlees eten, autorijden, wrongthink, gloeilampjes, verwarming te hoog, te lang douchen en ga maar door.

5611 | 28-05-20 | 10:23

@5611 | 28-05-20 | 10:23: Daarvoor kan ze bij Merkel terecht. Die zat in de Stasi-Jeugdbeweging en volgens haar was het een paradijs op Aarde. Met het hoogste zelfmoordcijfer op Hongarije na, maar een kniesoor die daar op let.

Sans Comique | 28-05-20 | 18:18
▼ 1 antwoord verborgen

Ze zullen het niet hardop zeggen, maar "the powers that be" lachen in hun vuistje als deze vormen van verraad hen ter ore komen. Voor hen het ultieme bewijs dat de kudde mak, volgzaam en slaafs is en graag in het gevlij komt bij de regelgevers, en in zijn streven een goed burger te zijn zelfs bereid is om de buurman en de buurvrouw te verraden. Wat normaal was is gelukkig nog steeds normaal. "Nie wieder" wordt gescandeerd, maar we hebben niets geleerd, zijn volstrekt niet tot een beter mens geworden.

Schoorsteenveger | 28-05-20 | 10:17 | 6

Op hetzelfde moment waren er nog 1000 huisfeestjes waarbij niet verraden is.

DrumPiet | 28-05-20 | 10:41
▼ 3 antwoorden verborgen

Nederland Pauperland. Jeweettoch.

Zeiss | 28-05-20 | 10:16

Gewoon de politie niet binnenlaten dan toch?

MrLahey | 28-05-20 | 10:15 | 3

Goed advies. Laten we de proef op de som nemen bij jou thuis. Kan je ook een nieuwe deur kopen. Jij denk dat ze dan zeggen: Ok doei.

DrachiR | 28-05-20 | 10:19

Volgens mij is dat gewoon de oplossing inderdaad.

JJMS | 28-05-20 | 10:20

@DrachiR | 28-05-20 | 10:19: De politie moet een bevel bij zich hebben om zonder toestemming binnen treden, nog wel. Zonder dat bevel gewoon buiten laten staan dus.

5611 | 28-05-20 | 10:25

Het is overduidelijk wat deze Corona-shit voor de volksgezondheid en (dus ook) de econonie betekent. Als je dan nog niet wilt luisteren moet je maar voelen.

Dus ja, onbeschofte tokkies die alleen in ikke-ikke denken mogen van mij verraden worden. Liefst hoeft het niet, maar als het moet dan moet het maar. Het ene is ff wat belangrijker dan het andere.

Ik zou een NSB-er in de oorlog ook verraden hebben.

Realism Is All | 28-05-20 | 10:14 | 5

Ik denk dat jij de NSB-er zelf zou zijn. Dus jij zou verraden worden.....

Zeiss | 28-05-20 | 10:17

Real All
Nee, jij zou anders denkende mensen in een veewagen stoppen naar het ""oosten""

joppo0 | 28-05-20 | 10:17

@joppo0 | 28-05-20 | 10:17: Dat klinkt meer naar links beleid . Andersdenkenden worden hard aan de kant gezet.

Koning BongoBongo | 28-05-20 | 10:19
▼ 2 antwoorden verborgen

Hollanders zijn een laf en verraderlijk volk. Vergeet niet hoe enthousiast Amsterdammers destijds de Duitsers hielpen om de Joodse bevolking in kaart te brengen en tenslotte massaal te kunnen deporteren. Nergens gebeurde dat zo snel en soepel als in Amsterdam. Toen de Duitsers de lakens uitdeelden bogen de Hollanders als knipmessen. En na de bevrijding had opeens iedereen in het "verzet" gezeten en stonden de stoere "verzets"mannen in de rij om "moffenhoeren" kaal te scheren. Ook nu weer stiekem hun buren aangeven als die een gezellige visite van een paar vrienden hebben. Het zit kennelijk in de aard van het Hollandse beestje.

Motleycrew | 28-05-20 | 10:14 | 12

@Diotima | 28-05-20 | 10:26:
In november 1940 was er een studentenstaking in Leiden en Delft naar aanleiding van het ontslag van Joodse hoogleraren. De TH Delft en Universiteit Leiden werden daarna door de bezetter gesloten.

Enrique C | 28-05-20 | 13:13

Als je nog een beetje vrij wilt kunnen zijn in dit land moet je van buiten komen. Van ingeborenen is ALLESS!!! geregistreerd. Ook wat dat betreft heeft men niets van de Oorlog geleerd.

Sans Comique | 28-05-20 | 18:22
▼ 9 antwoorden verborgen

BAH!!

win | 28-05-20 | 10:14
-weggejorist en opgerot-
Fantomas | 28-05-20 | 10:14 | 1
-weggejorist en opgerot-
Odin | 28-05-20 | 10:23

Ies koeltoer.

Schriever | 28-05-20 | 10:13

Ik moet eerlijk bekennen dat ik ook mensen heb aangegeven via misdaad anoniem. Het betrof een groep van 20 studenten die op het hoogtepunt van de crisis lekker met zijn allen buiten op straat zaten aan lange tafels. Half uurtje was het geschreeuw en gejoel over en ik voelde mij een ware patriot.

van_Heutsz | 28-05-20 | 10:13 | 11

Hier heb ik maar één woord voor: 'Mispunt'.

Cammy | 28-05-20 | 12:14
▼ 8 antwoorden verborgen

Normaal gesproken wordt niet vertelt wie de klacht heeft neergelegd. Hoe weten we zeker dat het de buren waren.

BozePaarseMan | 28-05-20 | 10:13 | 1

Ik denk dat de verhoudingen al niet zo jofel waren onderling....

Koning BongoBongo | 28-05-20 | 10:20

Je buren verraden hoort wel een bij Amsterdam.
Toen de Duitsers binnen vielen waren de ambtenaren maar al te bereid om een stippenkaart te maken om de Duitsers precies te vertellen waar die Joden allemaal woonden. www.verzetsmuseum.org/uploads/archive...
En toen ze toch bezig waren gaven de Amsterdamse ambtenaren meteen door wie er werkeloos was en dus naar Duitsland gestuurd kon worden voor de Arbeitseinsatz om de Duitsers te vervangen die als soldaat waren ingezet. Bijvoorbeeld om Nederland te bezetten.

Osdorpertje | 28-05-20 | 10:12 | 1

Straks krijgen we allemaal een basisinkomen en werkopdrachten die aan de andere kant van het land moeten worden uitgevoerd, anders geen basisinkomen We zijn op de goede weg...

Sans Comique | 28-05-20 | 18:23

Gelukkig is dat verraden straks niet meer nodig, dan hebben we allemaal een app.

Mr_Natural | 28-05-20 | 10:12

Altijd nog beter dan een Polenmeldpunt.

DrumPiet | 28-05-20 | 10:11 | 5

Hier laat iemand weten dat verraden wel oké is.

Rest In Privacy | 28-05-20 | 10:29

@anti-fatwa | 28-05-20 | 10:18: Polen zijn door de bank genomen harde werkers die niet zeuren maar wel dingen kunnen. Je zou ze hooguit kunnen verwijten dat ze wat dranklustig zijn.

Vanuit de oorlog waren in West-Brabant en Zuid-Limburg wat Poolse soldaten blijven hangen. Hun nazaten zijn perfect geïntegreerd en uitsluitend nog te herkennen aan hun achternaam. Hetzelfde met de Hongaren uit 1956. Team-Polen hier.

5611 | 28-05-20 | 10:31
▼ 2 antwoorden verborgen

We noemen het klik-lijn.... Maat beter benoemen wat het echt is.. KLIKSPAAN-lijn.

Zoezoef | 28-05-20 | 10:10

Nou, mocht oom agent hier aanbellen, zal ik hem mooi voor de voordeur laten staan als mijn familie die ik al maanden niet heb gezien bij mij in de tuin zit. Dan start ik de video-app op mijn smartphone op en ga ik kijken wat er gebeurt...

kees1386 | 28-05-20 | 10:09 | 6

Je kunt gewoon redelijk het gesprek met die agenten aangaan. Luister naar wat ze te zeggen hebben. Waarschijnlijk vertellen ze je dan gewoon dat het echt belangrijk is om 1,5 meter in acht te nemen... De kans dat oom agent bij je aan de deur komt is overigens redelijk klein.

The_iron_boar | 28-05-20 | 10:26

Deur openen en direct de trap af trappen. Sorry rechter, reflex. Geen anderhalve meter afstand.

Sans Comique | 28-05-20 | 18:25
▼ 3 antwoorden verborgen

Das leben der anderen. Krijg je dus als je VVD stemt.

Beefbus | 28-05-20 | 10:09
-weggejorist-
botsma1 | 28-05-20 | 10:08

Vind het ongepast dat er zo'n foto wordt gebruikt

naxapinu | 28-05-20 | 10:08 | 6

Welke foto? Zie niks.

Rest In Privacy | 28-05-20 | 10:13

Ik vind het ongepast dat er geen bronartikel is, en dat de andere artikelen in de linkjes achter een betaalmuur zitten.

DrumPiet | 28-05-20 | 10:15
▼ 3 antwoorden verborgen

Zullen wel grote ruzie hebben gehad, dit was de kans om ze even terug te pakken.

van Oeffelen | 28-05-20 | 10:08

Het land van Rutte is zo ontzettend gaaf, homo terroristen krijgen een foei gesprek, brave burgers een prent van 390 euro van een boa en de moderne NSBers stemmen allemaal VVD.

likdoorn | 28-05-20 | 10:08

Tegen een strafbeschikking kun je niet in bezwaar gaan, je kunt in verzet gaan bij het OM. Een advocaat zou toch het verschil moeten weten....

Jafco | 28-05-20 | 10:08

Dit is geen nieuws want dit is al sinds 1940 aan de gang. Dit soort mensen heten NSB'ers.

boccelullus | 28-05-20 | 10:08

Ik had ook visite, Piet Hein had zijn maat Mickey Mouse meegebracht
En ook de 2 wezen met 7 Chinezen
Christel kwam met Kuifje, wie had dat gedacht
En Kermit de Kikker met Jonckvrouwe Bikker
En kapitein Rob kwam zojuist van zijn jacht
Met Sheherasade en 9 nomaden
Bardot had de buurman geheel in haar macht
Dik Trom gooide kaartjes, vooral naar Aart Staartjes

Totaal aan bekeuringen: € 15210,-

Mr_Natural | 28-05-20 | 10:07 | 3

U zelf, mevr. Kuhr, is daar ook in opgenomen?
Plus boete voor toch een concert organiseren.

Haringkoning | 28-05-20 | 10:10

Mr_Natural | 28-05-20 | 10:07
U bent sultan Sjahriaar of zijn broer Sjahzamaan.

Is dit nog nieuws? | 28-05-20 | 10:14

Kuifje had ik er niet ingelaten, vuile vvd'er.

Cammy | 28-05-20 | 12:10

Hier bij de Coop zijn ze lui. Of ze zijn arm. Je moet zelf je wagentje desinfecteren. Ik weiger om onbetaalde arbeid te leveren. Het is de Coop die moet zorgen voor veilig winkelen. Dus waar andere sukkels staan te poetsen, pak ik gewoon een virale kar. Boeiuh. Kan ik daar een boete voor krijgen, omdat iemand de politie belt vanwege het niet poetsen van Coop's inventaris?

Leptob | 28-05-20 | 10:06 | 7

@Is dit nog nieuws? | 28-05-20 | 10:11:
Haha. Zou het bijna doen. Zoveel mensen zonder omgevingsbewustzijn in de winkels. In het begin liep ik dan om. Dat doe ik niet meer. Als je bang bent moet je ook een beetje opletten.

pielemuisje | 28-05-20 | 10:22

Maak je geen enkele illusie. Denk aan de handgrepen van de koelduren, de groenteweegschaal, het pinapparaat en dan heb ik het nog niet over spullen die door medeklanten vastgepakt en weer teruggezet zijn.

5611 | 28-05-20 | 10:37

@5611 | 28-05-20 | 10:37:
Eerst stond er nog zo'n tjappie bij de ingang van de appie die het winkelwagentje voor je ontsmette. Nu moet je dat dus zelf doen en staat er een spuitfles met spul en een rol papier. Dus iedereen staat driftig te poetsen op dat winkelwagentje. En zet dan de spuitfles weer terug zodat de volgende 'm kan pakken.....
Straattheater is er niks bij, de dronken surinamer met de straatkrant die er altijd staat heeft wat dat betreft de tijd van z'n leven, hij was de enige die 'm doorhad. Wil je écht iets weten over hoe debiel mensen bezig kunnen zijn? Vraag het je lokale 8.6 suri, die kunnen je verhalen vertellen.....

elfenstein | 28-05-20 | 11:17
▼ 4 antwoorden verborgen

En zij die zijn verraden, moeten verplicht een blauw vierkantje dragen op hun kleding en worden genoteerd in het strafblad, zodat er later "passende maatregelingen" kunnen worden getroffen.
En intussen janken over de gedeporteerde joden in WO2.
Het wordt steeds duidelijker hoe calvinistisch Nederland zich gedraagt. En na afloop wordt je ineens "verzetsheld".
Zo zie je maar hoe hypocriet gereageerd wordt. Met uitbundige steun van het mediakartel.

Kamervraag | 28-05-20 | 10:06

Ik wil naar Frankrijk, maar volgens de laatste berichten van Rutte mogen Nederlanders zelfs het land niet uit. Hoeveel gekker kunnen ze het in Den Haag nog maken????

Leffe Blonde | 28-05-20 | 10:05 | 4

Gewoon gaan.

anti-fatwa | 28-05-20 | 10:13

Frankrijk wil geen buitenlandse toeristen deze zomer, wel willen ze geld, heel veel gratis geld.

sprietatoom | 28-05-20 | 10:16

Pirma, scheelt me weer geld uiteindelijk, wil toch al niet meer als ik met een kapje maar een uur in het zwembad mag. Geen zin meer zo.

menage | 28-05-20 | 11:10
▼ 1 antwoord verborgen

Tramlijn 8 maar weer van stal halen....

Paulzitineenkaul | 28-05-20 | 10:05

Drinken met vrienden kan dus alleen in het Achterhuis?

Gumush | 28-05-20 | 10:05 | 2

Vergeet niet het stiekem delen van virussen.

HogeNood | 28-05-20 | 10:07

Ik woon in een appartement in Antwerpen en de buren helemaal beneden hebben een tuin, waar ze gedurende de lockdown dagelijks een groepje van 4 tot 8 steeds wisselende gasten ontvangen voor barbecues, avondjes cava etc. Ze komen allemaal binnen via de gemeenschappelijke voordeur. Ik bel natuurlijk de politie niet maar dit is wel precies zoals corona zich kan verspreiden. De Belgische mentaliteit "regels zijn er voor anderen" verklaart misschien ook hun enorme oversterfte.

drs. Levi Samsonov | 28-05-20 | 10:04 | 11

@elfenstein | 28-05-20 | 10:27:
Ik ben niet van dat aangeven, ieder heeft zijn verantwoordelijkheid.
Echter hoeven die buren mij niks meer te vragen of te zeggen, dan spreek ik hun aan op hun achterlijk gedrag.
Het zijn van die lui die denken dat ze alleen rechten hebben.

VW, alles ist vorbei | 28-05-20 | 10:56

@VW, alles ist vorbei | 28-05-20 | 10:56:
Zolang u dat aanspreken niet doet met het schuim rond de mondhoeken en rooddoorlopen ogen van opwinding en gevoelens van onbegrip zou dat best eens kans van slagen hebben. 3/4 van alle burenruzies zouden niet eens bestaan hebben als men tijdig, op normale toon en zonder schreeuwen even tegen de buren gezegd zou hebben dat het wel wat minder mag. Juist dat opkroppen, ergeren tot de max en pas ná de blinde woede beginnen met communiceren in de vorm van schelden en overdrijven, dát levert bijlinslagen in de voordeur op. Ik heb het ook wel eens meegemaakt, kwam ik thuis, lag m'n voordeur eruit. Reden: De buurman beneden had blijkbaar al weken last van de pomp van m'n cv unit. In plaats van dat even tegen me te zeggen 's avonds had de beste man zich helemaal op zitten winden dat ik er toch maar niks aan deed en wat een hufter ik wel niet was. Wat de 1 niet eens opmerkt kan voor de ander een ondraaglijke bron van ergernis zijn he?

elfenstein | 28-05-20 | 11:12
▼ 8 antwoorden verborgen

Pasen?? Toen was Corona nog helemaal hype, zeker hier, lekker achteraf verontwaardigd zijn over incidentele gevallen.

menage | 28-05-20 | 10:03

Tja, we zijn tegenwoordig allemaal vreemden van elkaar die wel met z'n allen op een postzegeltje wonen. Dan krijg je dit.

moonboi | 28-05-20 | 10:02 | 4

@snokkertje | 28-05-20 | 10:03:
Kan er met terugwerkende kracht aangifte gedaan worden van deze overtreding met bekentenis? ;)

Is dit nog nieuws? | 28-05-20 | 10:05

@Is dit nog nieuws? | 28-05-20 | 10:05: De politie klopt al aan.

snokkertje | 28-05-20 | 11:53

Tja, we zijn tegenwoordig allemaal vreemden van elkaar die wel met z'n allen op een postzegeltje wonen. Dan krijg je dit.
moonboi | 28-05-20 | 10:02
Dat was altijd al zo, alleen valt het nu zo op.

Cobalt bomb | 28-05-20 | 12:07
▼ 1 antwoord verborgen

Stalin zou er zijn vingers bij aflikken... Halsema's Heilstaat in volle glorie... Maar toch twijfel ik aan de "waarheid" van dit Volkskrant berichtje. Er zit vast meer achter.

Odin | 28-05-20 | 10:01

Buren aangeven is dan ook een Amsterdamse traditie.

snokkertje | 28-05-20 | 10:01

Als er overlast was mag er gehandhaaft worden, anders niet.

keikoud | 28-05-20 | 10:01 | 1

Dus dan gaat het om overlas. En niet om corona.
Corona als excuus om "overlast" aan te pakken.

Is dit nog nieuws? | 28-05-20 | 10:04

"Aan een noodwet die alle coronamaatregelen moet legitimeren, wordt al ruim een maand moeizaam gesleuteld." Dat dus. Zonder wetenschappelijke onderbouwing.

En een boete boven de 100 euro levert een aantekening op het strafblad. Strafbladbezitter wordt nog eens een geuzennaam.

Dus als jij niet doet wat de overheid wil, ook al is dat zonder wetenschappelijk bewijs of zonder oppositie tot stand gekomen, dan krijg je een strafblad en heb je minder kans op inkomen.

Het is totaal doorgeschoten. We zijn hard op weg naar een dictatuur.

van heinde en verre | 28-05-20 | 10:01 | 7

Doe niet zo achterlijk, de overheid probeert de risico's voor de samenleving te beperken, al moet ik zeggen dat er achteraf wel bij sommige zaken vraagtekens bij gezet kunnen worden.
Als ze niks doen wordt het probleem alleen maar groter.

VW, alles ist vorbei | 28-05-20 | 10:16

@VW, alles ist vorbei | 28-05-20 | 10:16:
De risico's voor de bevolking te beperken door ze absurd hoge boetes te geven voor absurde "vergrijpen" en ze tussen neus en lipjes door ook nog een strafblad aan te meten. Je kan zeg maar "niks" doen of je kan niks doen. Of gewoon een beetje redelijkheid hanteren maar met de inzet van BOA's in grote getale die dan dergelijk zware middelen gaan hanteren kon het wel eens op wat onbegrip rekenen bij Henk en Ingrid. 400 euri is geen kattepis, als een modaal gezin er daar 2 van krijgt is het feestje voorlopig wel over bij H&I, en dat omdat ze in hun eigen huis te dicht bij elkaar zaten? Pfffff, de godwin mag u zelf invullen maar beschouw 'm maar als zijnde "gemaakt"

elfenstein | 28-05-20 | 10:25

@VW, alles ist vorbei | 28-05-20 | 10:16: Als bevolking hebben we ons uitzonderlijk braaf gedragen de afgelopen maanden. 400 euro boete is schandalig disproportioneel. Zeker als je de onbewijsbaarheid van de 1.5 meter samenleving daarin meeneemt.

Appen achter het stuur is BEWIJSBAAR levensgevaarlijk en kost maar de helft qua boete. Dus twee keer deze boete voor iets dat onbewezen is?

van heinde en verre | 28-05-20 | 12:58
▼ 4 antwoorden verborgen

Zal wel zo'n tokkiefeestje zijn geweest, met geschreeuw, Frans Bauer en kiloknallers op de bbq.

DrumPiet | 28-05-20 | 10:00 | 12

@CalamityJane | 28-05-20 | 10:34: Het is echt weer links op zijn best. NS-praktijken goedpraten omdat het toch maar om tokkies zou gaan. De neerbuigendheid van salonlinks.

5611 | 28-05-20 | 10:44
▼ 9 antwoorden verborgen

Maar ja, als ik buren zou hebben die het hele jaar door overlast veroorzaken, dan zou ik de eerste zijn die ze erbij NSBt zodra zich de kans voordoet.

obominotie | 28-05-20 | 10:00 | 2

Ja man. Het jaar van de lange messen.

TmC | 28-05-20 | 10:01

Daar kan ik me best wat bij voorstellen, indien het buren zijn die niet voor rede vatbaar zijn.
Dat is de keerzijde van de medaille.

watmagjenogwel | 28-05-20 | 15:25

Als dit zo doorgaat (of weer erger gaat worden met een 2e Coronagolf), moet ik nog zien of de VVD in maart 21 nog steeds de 44 zetels haalt in de peilingen.

Keyboardspeler | 28-05-20 | 10:00 | 3

Klopt, dat worden met gemak 65 zetel voor de VVD. Als de verkiezinen door gaan, want er wordt nagedacht over uitstel.

Rest In Privacy | 28-05-20 | 10:15

Die peilingen slaan op kaas, 44 zetels en geen persoon die ik spreek praat positief over hem. Niemand. En ik zit in het onderwijs.

PhallusDominus | 28-05-20 | 10:15

Dat denk ik ook niet. Ik ben bang dat het er minstens 60 worden zolang Rutte zijn teksten zo netjes voor blijft lezen en daarbij af en toe een lach niet schuwt.

harrievanzanten | 28-05-20 | 10:16

Ik snap het wel, sinds er geen misdaden meer gepleegd worden, zijn die agenten blij dat ze ook eens iets te doen hebben.

Mr_Natural | 28-05-20 | 09:58 | 1

Worden er geen misdaden meer gepleegd? Cool!
Leve corona!

Is dit nog nieuws? | 28-05-20 | 10:01

NSB zit in ons bloed. O wee als de buurman meer heeft/kan als ik, en ik niet kan verklaren waar zijn geld vandaan komt. Dat moet wel illegaal zijn. Moet wel een wiet hok zijn. Ga meteen bellen omdat ik geen verantwoordelijkheid durf te nemen voor mijn eigen zure leven.

JanAmsterdamEnzo | 28-05-20 | 09:58 | 1

In jouw Hollandse bloed misschien in het zuiden waren er niet veel.

PhallusDominus | 28-05-20 | 10:16

Je bent ook wel een erg domme sukkel als je de agenten binnen laat. Wetende dat er aan alle kanten misbruik wordt gemaakt van de "lockdown" om brave burgers in hun privé omgeving/leven een oor aan te naaien. Mensen zijn compleet gek geworden door deze corona-hysterie.

Alfred E. Neuman | 28-05-20 | 09:56 | 3

De meeste nederlanders zijn gezachtsgetrouw en doen alles wat oom agent ze zegt. Dus al hebben ze geen recht de meeste mensen laten ze maar gewoon binnen.

2voor12 | 28-05-20 | 09:59

Al gehoord dat agenten je deur intrappen.

Miezerig | 28-05-20 | 10:09

@Miezerig
In dat geval kan je dus geweld gebruiken om deze lui, die zich wederrechtelijk toegang tot jouw woning verschaffen, naar buiten te "dirigeren". Immers is het in dat geval gewoon inbraak en dan is gepaste geweld toegestaan.

Alfred E. Neuman | 28-05-20 | 10:38

Het Befehl ist Befehl gehalte is bij de nodige reaguurders ook nogal hoog.
Oh jee, ik zie vier mensen daar in huis in plaats van maximaal drie. Mien, bel onmiddelijk 112!

2voor12 | 28-05-20 | 09:56

Wat is nog Normaal tegenwoordig?
Dat raketje van Elon Musk mocht niet gelanceerd worden. Hij kwam niet door de APK want een remlicht deed het niet.
Ik heb mijn inkomstenbelasting niet betaald. In plaats daarvan heb ik een Voucher gestuurd. Kostte me 5 cent voor een A4tje en 8 cent printerinkt.
Dus wat is nog Normaal tegenwoordig?

Godderwrake | 28-05-20 | 09:56 | 1

Koop een laserprinter, veel goedkoper per print.

elfenstein | 28-05-20 | 10:16

Moet zeggen dat de regels ook niet meer te volgen zijn. Als ik nou mijn ouders en schoonouders over de vloer heb en we zitten ruim uit elkaar mag dit dan wel?

Barkruk2 | 28-05-20 | 09:55 | 4

Mijn kinderen gaan vanaf het begin iedere week heen en weer tussen mij en hun moeder. Mijn vriendin woont elders. In het weekend zijn we met zijn vieren. We gaan ook weleens op bezoek. Mijn dochter staat bij mij ingeschreven, mijn zoon niet. Met zijn vieren bij elkaar in mijn huis hebben mijn dochter en ik twee bezoekers; mijn vriendin en mijn zoon. Maar als wij met zijn drieën naar mijn vriendin gaan, zijn wij alledrie haar bezoek. Dat mag nog net. Hun moeder eet ook weleens mee. Als hun moeder bij ons mee-eet, hebben mijn dochter en ik drie bezoekers, wat allemaal nog mag. Maar als hun moeder, mijn kinderen en ik bij mijn vriendin gaan eten, dan zijn we in overtreding, want dan heeft mijn vriendin vier bezoekers. Het gaat om dezelfde mensen. Inderdaad geen touw aan vast te knopen.

snokkertje | 28-05-20 | 10:07

@keikoud | 28-05-20 | 09:57:
Vreemd om het overlast kriterium daaraan te koppelen. Geluid zorgt bij mijn weten niet voor overdracht van het virus. Zou het dan toch om de kift gaan?

elfenstein | 28-05-20 | 10:17

@snokkertje | 28-05-20 | 10:07: Hier ook zoiets, de kinderen van mijn vrouw wonen bij hun vader, als ze er eentje ophaalt met de auto mag het, twee niet. Dat is drie of meer, niet uit hetzelfde gezin. Mogen ze met de trein? Nee dat is alleen als je voor je werk of als je zorg moet verlenen.

keikoud | 28-05-20 | 10:21
▼ 1 antwoord verborgen

Amsterdam is wereldberoemd als het gaat om het verraden van buren. De boeken er over behoren tot de best verkochte ter wereld. Onbegrijpelijk dat er mensen in die stad willen wonen. Alleen de burgemeester is voor mij al meer dan voldoende om die stad volledig te negeren.

jan-lul-de-behanger | 28-05-20 | 09:55

Wie zegt dat de "overtreders" corona hebben?
En dan nog, wie zegt dat ze dan (indirect) bij "zwakkeren" in de buurt komen?
En zo ja, waarom dan geen mondkapjes en andere beschermingsmiddelen in de zorg?
Hebben "zwakkeren" zelf geen verantwoordelijkheid meer? "Zwakkeren " zelf binnen blijven?

"zwakkeren beschermen". Gelooft u het zelf?
Schuld aan iets wat niet aangetoond wordt:
Niet besmet, geen besmettingsgevaar, niet getest, niet bij zwakkeren in de buurt, risico van overdracht niet aangetoond (geen direct contact, zoals aanraken) en toch schuldig.
Schuldig.
Angst.
Opvolgen.

Is dit nog nieuws? | 28-05-20 | 09:54

We worden voorbereid op een politiestaat. De Coronacrisis is een test. En die is glansrijk geslaagd. De politieke macht aka de VVD krijgt 45 zetels en het volk zit monddood en geknecht thuis en verraad elkaar als ze een vin verroeren. En dat voor een virus dat minder slachtoffers maakt dan griep.

Het is de perfecte machtsgreep.

van heinde en verre | 28-05-20 | 09:54 | 8

@van heinde en verre | 28-05-20 | 13:01:
Aantal doden week 2 t/m 20
2016: 56.933
2017: 58.629
2018: 61.944
2019: 58.106
2020: 66.906

Dit jaar zitten we dus al (in 19 weken) op +10k doden en +5k doden over 2018 (zwaar griep jaar) heen. Dus nee het is niet vergelijkbaar. je zou zelfs kunnen zeggen 2x zo dodelijk.

Dlareg | 28-05-20 | 14:54

@Dlareg | 28-05-20 | 14:54: je veronderstelt lineairiteit. dat hoeft helemaal niet zo te zijn.

van heinde en verre | 28-05-20 | 15:59

@van heinde en verre | 28-05-20 | 15:59: Klopt nu hebben we allerelei maatregelen genomen om het aantal doden te beperken.

Dlareg | 28-05-20 | 20:04
▼ 5 antwoorden verborgen

Boetes in je huis? Gek.

Ergens bekruipt mij het gevoel dat dit niet helemaal in strijd is met mensenrechten.

PS. RIVM cijfers van gisteren en eergisteren 0 (!) nieuwe ziekenhuisopnames. Hoeveel griepdoden zijn er eigenlijk dit jaar bovenop de COVID19 doden?

harry21 | 28-05-20 | 09:54 | 5

@Dlareg | 28-05-20 | 10:51: Ongelofelijk hè. Al die arme mensen toen. Hoeveel zouden er gered zijn als er toen dezelfde maatregelen waren genomen als nu met corona?

Is dit nog nieuws? | 28-05-20 | 11:37

@harry21 | 28-05-20 | 11:57:
Aantal doden week 2 t/m 20
2016: 56.933
2017: 58.629
2018: 61.944
2019: 58.106
2020: 66.906

Dit jaar zitten we dus al (in 19 weken) op +10k doden en +5k doden over 2018 (zwaar griep jaar) heen.

Dlareg | 28-05-20 | 14:55
▼ 2 antwoorden verborgen

Wat ik nou zo opvallend vind, is dat De Volkskrant al dagenlang tamboereert op dit onderwerp en min of meer oproept tot burgerlijke ongehoorzaamheid.
De Volkskrant dus. De krant van welgemanierd en weldenkend Nederland. Hadden deze artikelen in De Telegraaf gestaan, dan hadden De Volkskrant en haar lezers dat vast afgedaan als populistisch, subversief en rechtsstaat ondermijnend. Toch wel geruststellend om te zien dat blijkbaar in ieder van ons een populist huist.

Amsterdamsko | 28-05-20 | 09:54

Aanvecht dat nieuwe abnormaal.. voor een virus wat nu al bijna weg is.. Laat je niet bangmaken.

MooseNL | 28-05-20 | 09:54 | 1

Ik kan het uitsluitend zeer eens zijn met de laatste zin van Pritt: alleen samen krijgen we de VVD klein.

5611 | 28-05-20 | 10:49

Ik vind dat ze op z'n minst groepskorting moeten krijgen.

Mr_Natural | 28-05-20 | 09:54 | 1

Roflol...

Amsterdamsko | 28-05-20 | 09:54

Maar als je in je kelder een HIV initiatiefeestje houdt met drie anderen, mag het wel. Regels mensen, regels!

Deflatiemonster | 28-05-20 | 09:53 | 1

Mazelen besmet feestje.
https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/2231662-mazelenfeestjes-in-italie-belachelijk-de-ziekte-is-echt-gevaarlijk.html

Is dit nog nieuws? | 28-05-20 | 09:56
-weggejorist-
HA BIER!1! | 28-05-20 | 09:53

Klopt het verhaal dat een boete boven de 100 euro een aantekening op je strafblad oplevert? Volgens het kabinet is het niet zo erg, want na 5 (VIJF) jaar vervalt het weer. Ze zijn echt het spoor bijster. Gelukkig is de pakkans in Nederland laag!

Frau Merkel | 28-05-20 | 09:53 | 2

Jep. Het loont dus om als je politie ziet als een gek weg te rennen, zolang ze je niet hebben vermaand te stoppen. Je hoeft namelijk niet mee te werken aan je eigen vervolging. Behalve als ze je vermanen te stoppen maar je moet dus op tijd wegwezen.

harry21 | 28-05-20 | 09:58

@harry21 | 28-05-20 | 09:58:
Doe ik standaard als ik ze zie ook al doe ik op dat moment nét effe niks klandestiens. Blijf je lekker fit bij en scherp als een stanleymes.

elfenstein | 28-05-20 | 10:35

Zit gewoon in het DNA van die kaaskoppen,doe je niks tegen! Hun grootouders,ouders,kinderen,kleinkinderen hebben deze laffe inborst,leer mij nederlanders kennen!

Man-Bijt-Hond | 28-05-20 | 09:53 | 2

Wat een broodje poep verkoopt u zich. ''Zit in het DNA van kaaskoppen'' wat een achterlijk gezwam, ben overigens zelf géén kaaskop, maar ik ken mijn geschiedenis wel. U overduidelijk niet.

PhallusDominus | 28-05-20 | 10:19

Dan zit er maar een ding op. En dat is een einde maken aan dit foute DNA.
Neem contact op met Big Mike (Pompeo), licht hem voor over dit grote kwaad (Mike begrijpt evil), en binnen een week krijgt dit land strikte sancties van US. Dat is de opruiming. Na 6 maanden, verklaart the Donald op een persconferentie en Twitter, dat de cheeseheads kaasterroristen zijn en dat er hardere maatregelen nodig. Na 2,5 drones en bombardementen en het bevuilen van het drinkwater, is het werk gedaan. Het restantje kan dan voor een militair tribunaal verschijnen en ter dood veroordeeld worden. Operatie Vernederland is afgerond.

Volgende stop Duitsland en Polen. Die hebben, maar verluidt, ook iets in hun DNA.

Arachne | 28-05-20 | 17:49

Achter de voordeur was toch ADVIES niet te doen, ook geen handhaving. Daarnaast, aan de ene kant verbaast het mij niks, maar wat een asociale mensen: de melders. Ze hebben er zelf totaal geen last van, dus afgunst?!

LuNaTeeQ | 28-05-20 | 09:52 | 2

Hoeveel mensen mag ik thuis op bezoek ontvangen?
De richtlijn voor bezoek thuis is: maximaal 3 mensen, buiten de mensen die in het huis wonen. Onderling moet 1,5 meter afstand worden gehouden.

Vanaf 1 juni 2020 geldt er geen maximum voor het ontvangen van bezoek. De anderhalvemeterafstandsregel blijft wel gelden.

Kan ik een boete krijgen als ik meer dan 3 mensen thuis ontvang?
Nee, hier wordt niet op gehandhaafd. Wel kan er gehandhaafd worden als er sprake is van overlast. Ook vanaf 1 juni 2020.

Echt weer NL: het mag niet maar we handhaven ook niet...

HornoxNL | 28-05-20 | 09:55

Kwestie van je aan de regels houden en als die je niet aanstaan kun je in 2021 anders stemmen.

DasNouJammer | 28-05-20 | 09:52 | 1
-weggejorist-
botsma1 | 28-05-20 | 09:54

Amsterdam, de Grunberg van Nederland, altijd gezeik, door iedereen gehaat en nooit echt wat wezenlijks bijdragen, doodzwijgen dat stinkhol want zelfs van negatieve aandacht weten ze daar nog te genieten.

zwellevertje | 28-05-20 | 09:50

Amsterdam is het nieuwe Oost-Berlijn ten tijden van de DDR. Daar was het ook normaal om elkaar te verraden om zodoende bij de linkse dictatuur in de smaak te vallen. Ik vind dat trouwens helemaal prima, dwz: zolang het maar alleen Amsterdam betreft. Daar wonen alleen extreem linkse en evenzo domme mensen die een dergelijk stadsbestuur willen.

janbehanger | 28-05-20 | 09:50

En wéér in Amsterdam! Godbetert!

apek00l | 28-05-20 | 09:50 | 1

Reken er maar op dat dit in heel Nederland gebeurt. Toevallig gebeurde dit (weer) in Amsterdam. Maar 90% van de Nederlanders zijn NSB'ers. Je kunt dit simpel onderzoeken door eens op een verjaardag te luisteren. De welbekende kringverjaardag. Daar komen de roddels boven tafel.. "Heb je het al gehoord" en "Nou bij mij in de buurt was het ook raak, dat kan toch niet!!" In tijden van echte crisis word je verlinkt door 90% van je eigen vrienden/buren. Gelukkig doe ik hier niet aan mee!

UnderCovert | 28-05-20 | 10:15

Zonder machtiging tot binnentreden mogen ze fijn buiten blijven staan anders is het ambtelijke huisvredebreuk.

Gek dat je ze nooit boetes ziet uitdelen in wijken die er uitzien als een bazaar in Caïro. Angst?

Carlos_I | 28-05-20 | 09:48 | 5

De wet is al aangepast dat het nu wel mag.

Eddy67 | 28-05-20 | 09:54

U heeft laatst die tweet vd politie gezien met die ingeramde voordeur en de guitige tekst: "U doet niet open? Wij verschaffen ons toegang!"
Waren ook Corona booswichten.

Kapitein Sjaak Mus | 28-05-20 | 09:59

@Eddy67 | 28-05-20 | 09:54: niet gezien. Wat is er gewijzigd en hoe verhoudt zich dat met EVRM artikel 8, wet op binnentreden, grondwet ?
Ik weet niet beter dat ze alleen bij machtiging tot binnentreden en evt bevel tot aanhouding naar binnen mogen zonder toestemming bewoner.
Met toestemming van de bewoner mag zo goed als alles en daar wordt door de diensten gretig gebruik van gemaakt. Druk zetten en druk houden. Laaghangend fruit. Stukje afsnijden. Dat soort vakjargon.

Carlos_I | 28-05-20 | 11:50
▼ 2 antwoorden verborgen

Niet Sociale Buren

langzullenweleven | 28-05-20 | 09:48

Pritt slaat hier de plank volledig mis.
Je verraad niet je buren, maar je probeert een zwakker iemand te redden.

Het zijn juist die buren die zichzelf boven de wet vinden staan, en maling hebben aan de afspraken die we in NL hebben. Die gasten zijn fout in de corona-oorlog. Aanpakken dus.

Dat is heel iets anders dan je buren verlinken aan een overmacht die louter slechte bedoelingen heeft en ze vanwege hun ras probeert uit te roeien.

mark1487 | 28-05-20 | 09:48 | 13

Die zwakkeren in de verpleeghuizen werden ook beschermd. Ja hoor!

Rest In Privacy | 28-05-20 | 11:22

@Kapitein Sjaak Mus | 28-05-20 | 10:02: und ordnung muss sein

Carlos_I | 28-05-20 | 11:51

@UnderCovert | 28-05-20 | 10:19: Jij belt ook niet de politie als je een inbreker ziet bij de buren? Immers, niet jouw spullen en niet jouw huis?

mark1487 | 28-05-20 | 12:53
▼ 10 antwoorden verborgen

Ah. De stasi maatschappij waar authoritarians, van (s)links tot rechts, van natte droomden, komt tot stand. Nu nog kopgeld uitdelen en een NSB kliklijn en we gaan helemaal 1984.

Zucht. En wat stemmen mijn kantklossende medelanders in 2021? Voor deze nieuwe normaal. Zucht.

Graaf_van_Hogendorp | 28-05-20 | 09:47 | 1

Welnee, die ronsel je gewoon op feestboek. Als beloning een extra portie likes en een smiley.

Arachne | 28-05-20 | 17:39

Als je in de gezondheidszorg werkt of een risico-groep bent kan je best boos worden van mensen die niet zo serieus de voorzorgsmaatregelen als jij, denk ik. Ik zou mijn buren ook aangeven als ze met z'n zessen naar U2 en Coldplay zouden luisteren.

Diotima | 28-05-20 | 09:46 | 4

Helemaal mee eens, al is Night and Day de grote uitzondering, die zet ik zelf ook heel graag hard. Coldplay is gewoon oormoord.

Nuchternederland | 28-05-20 | 09:58

Diotima | 28-05-20 | 09:46 |
Inderdaad. Alleen al het luisteren naar U2 zou een boete moeten krijgen.

Is dit nog nieuws? | 28-05-20 | 09:58

@kortebroek | 28-05-20 | 09:51: In Amsterdam waar je je buren amper kent? En bovendien, je gaat met angst voor besmetting toch zeker niet de haard in? Dit alles natuurlijk in de aanname dat het eerlijk spel is en geen rancune.

Synecdoche | 28-05-20 | 10:00
▼ 1 antwoord verborgen

Een goede manier om de buren te naaien waar je altijd al een hekel aan had.

HoerieHarry | 28-05-20 | 09:46 | 1

Precies wat ik ook dacht. In een stad als A'dam heb je zo tienduizenden lopende burenruzies. Als je wordt geterroriseerd door je buren en je kan ze een keer terugpakken dan zal je dat niet laten. Dan is het eigen schuld dikke bult.

Zenzeo | 28-05-20 | 09:52

Stoeptegel tegen de wand naar de buren en boren maar, tot 21.55 uur.
En dat een paar dagen.

kwark001 | 28-05-20 | 09:45 | 1

22:59 in mijn geval.

Jos Tiebent | 28-05-20 | 09:53

Verbaast me. Ik vermoed een groter verhaal. Dit omdat politie initieel waarschuwingen geeft en pas daarna een boete.

Rollins | 28-05-20 | 09:44 | 1

Dat deden ze hier niet, dat is de crux.

Frau Merkel | 28-05-20 | 09:50

Ok, probleem geanalyseerd.
Het gaat mis bij het te letterlijk nemen van ‘mi casa es su casa’ , waardoor Bleib zu Hause een dubbele betekenis kan hebben. Bleib zu Hause.. slaat op thuisblijven in eigen huis. Hoop dat het nu duidelijk ist.

RickTheDick | 28-05-20 | 09:44

Is dat een reden waarom veel Amsterdammers wegtrekken naar 't Oosten?

ewout56593235 | 28-05-20 | 09:43 | 5

Moet ik hierop reaguren ?

Of zegt dat (fictieve) hagelgeweer naast de voordeur al genoeg ?

Wijze uit het Oosten | 28-05-20 | 10:37

Vooralsnog vrijwillig, over een aantal jaar verplicht met de trein.

Carlos_I | 28-05-20 | 11:53
▼ 2 antwoorden verborgen

Dankzij dat klikken kreeg ik bonuspunten op mijn buurtapp. Ik ben nu een gerespecteerd burger.

Acidstain | 28-05-20 | 09:43

De onderste struikelsteen moet boven komen.

dhrat | 28-05-20 | 09:42

wel mooi hoe de overheid de burgers wederom lijnrecht tegenover elkaar zet. chapeau!

timmert12 | 28-05-20 | 09:42

Je bent echt een enorme imbeciel als je het voor elkaar gekregen hebt een coronaboete te bemachtigen. Je moet je kapotschamen en nederig lappen als dat je is overkomen. Zie het als een extra belasting voor je domheid.

The_iron_boar | 28-05-20 | 09:41 | 8

@The_iron_boar | 28-05-20 | 09:58:
Daar liepen een 2 onschuldigen en die kwamen een BOA tegen. Boe! zei de ene onschuldige tegen de BOA. Boete! Zei de BOA. Belediging!

Enrique C | 28-05-20 | 10:13

@The_iron_boar | 28-05-20 | 09:58: Het Volkskrant artikel waarnaar in deze post wordt gelinkt staat toch stampesvol voorbeelden?

TheOtherWhiteMeat | 28-05-20 | 11:03
▼ 5 antwoorden verborgen

Zonder huiszoekingsbevel komt er bij mij niemand van de overheid binnen.

kwark001 | 28-05-20 | 09:41 | 4

@kortebroek | 28-05-20 | 09:47: Als ze door t raam kijken kunnen ze vaststellen dat er meer dan 3 mensen in je woonkamer zitten en hebben ze t recht binnen te treden om te onderzoeken of iedereen daadwerkelijk tot dat huishouden behoort.

ReyNemaattori | 28-05-20 | 09:56

@ReyNemaattori
Dat recht heeft de politie niet, uitsluitend in geval van een misdrijf mogen ze een woning binnentreden. Dit is slechts een overtreding van een uiterst dubieuze verordening/wet... dus de waakhondjes van de staat hebben niets te zoeken in Uw en mijn woning.

Alfred E. Neuman | 28-05-20 | 10:00
▼ 1 antwoord verborgen

Mijn buren wonen op 1 kilometer afstand, wel zo makkelijk én sinds ze er zijn komen wonen 2 jaar geleden heb ik ze zelfs nog niet 1x ontmoet, alleen van ver de hand op gestoken als ik ze tegenkom, in de auto, op le chemin rural. (het landpad).
Boer in France.

BoerinFrance | 28-05-20 | 09:41 | 3

Ah, Frankrijkistan....

Is dit nog nieuws? | 28-05-20 | 09:49

Kweet niet, zie de laatste tijd steeds vaker clandestiene opnames van bootvluchtelingen die Frankrijk en de EU ontvluchten en een gevaarlijke rubberboottocht naar Engeland ondernemen.
Goed, de Franse marine beschermt ze daarbij tegen illegaal journalisme - maar evengoed.

Jan Passant mk2 | 28-05-20 | 10:46

@Jan Passant mk2 | 28-05-20 | 10:46: Opgeruimd staat netjes toch én bij mij op de stoep zie ik ze zo nog niet staan, te afgelegen van alles, hier krijgen ze geen gratis 'alles'....

BoerinFrance | 28-05-20 | 10:55

Fijne buren. Politie die binnenkomt zonder bevel tot huiszoeking om te controleren op het "samenscholingsverbod".
Het wordt steeds gekker. Vooral in steden die bestuurd worden door nostalgisch links.

Houzee kameraden, denk aan de 1,5m afstand en gehoorzaamt den burgemeester.

Jan Passant mk2 | 28-05-20 | 09:40

Amsterdam he, begint NSB allures te krijgen, joden en homohaat, de boel verlinken.....

Ko Ranzig | 28-05-20 | 09:40 | 5

@Diotima | 28-05-20 | 09:49:
in de communistische landen waren het vooral de communisten die het felst ageerden tegen de joden. Daarin solidair gesteund door den staat.
@Ko: na den oorlog leerden wij snel af de NSB voluit te spellen.
Dat middelste woordje droeg (zoals gebruikelijk) het staats-venijn en dat paste niet bij het imago van de nieuwe socialisten. Bloemetjes en vrede - en nu dus weer aangeven van de buren.

Jan Passant mk2 | 28-05-20 | 10:35

@FrankVeer | 28-05-20 | 10:01: En niet te vergeten hun oorspronkelijk achterban inmiddels liefst wegzetten als tokkies, bruinhemden, racisten en boze witte mannen. Salonlinks.

5611 | 28-05-20 | 11:32

@Jan Passant mk2 | 28-05-20 | 10:35: Hoe kan het dan het bestuur van die communistische landen, vaak tot veel personen van joodse komaf hadden?

Het communisme diende het gezin, de kerk en gemeenschap te vernietigen, om dit vervolgens te vervangen door de staat en de partij.

Arachne | 28-05-20 | 17:36
▼ 2 antwoorden verborgen

En dat vanwege een griepje....

Gaan we dat ook bij andere ziekten doen?
Tbc bijvoorbeeld?

Is dit nog nieuws? | 28-05-20 | 09:40

Wat heb je aan maatregelen als je niet handhaaft?

Nuchternederland | 28-05-20 | 09:39 | 1

.. de normale dagelijkse gang van zaken in Amsterdam.
Handhaven tegen burgers bevalt de junta blijkbaar een stuk beter.

Jan Passant mk2 | 28-05-20 | 09:42

Aanvechten. Een noodverordening geldt niet achter je voordeur.

Super Vaagstra | 28-05-20 | 09:39

Zo kennen we de gemiddelde Nederlander toch wel? Geniepig vanachter de ramen jaloers gluren naar de buren. Dat krijg je als je hutje-mutje zo dicht in een overbevolkt land op elkaar zit.

Ceristimo | 28-05-20 | 09:39 | 4

@MaarFeitelijk | 28-05-20 | 10:25:
Opa en Oma deden dat in de oorlog, engelse crashpiloten herbergen en verderhelpen. Toch waren hun verhalen niet mals hoor, het grootste gevaar was wel degelijk de buurman, niet de Mof an sich.

elfenstein | 28-05-20 | 11:00

@MaarFeitelijk | 28-05-20 | 10:25: wat is dit nou weer voor debiele godwin? Ik heb het helemaal niet over de oorlog. Flapdrol. In 1940 zat het land ook nog lang zo vol niet. Maar sinds je de oorlog erbij haalt: de NSB deed het in Nederland prima, hoor.

Ceristimo | 28-05-20 | 11:48

Nederlanders leren al zo'n 40 jaar dat de overheid je beste vriend is. Het maakt niet uit wat het probleem is, de overheid helpt en heeft de oplossing. Een maatschappij ingesteld op vrouwen en minderheden. Jaloezie is een vrouwelijke eigenschap. Tijdens de gehele schoolcarrière (directrice basisschool) wordt bij ieder probleem bij elk vak, de overheid als oplossing en oplosser aangedragen.
Het heil komt van de staat.

En daarom zie je weinig onafhankelijke mensen en is de zelfredzaamheid een onbekend fenomeen.

Arachne | 28-05-20 | 17:31
▼ 1 antwoord verborgen

DDR praktijken. Nog even en onze socialistische heilstaat is af. Straks mogen we ook ons land niet uit. Oh, sorry, Nederland is van de hele wereld.

Sierstrip | 28-05-20 | 09:39 | 2

Aardig is natuurlijk dat we al jaren een VVD en CDA regering hebben,.

MaarFeitelijk | 28-05-20 | 10:22

Ik mag het land al niet uit. Ik kan niet eens naar mijn ouders die op 15 km van mij wonen, maar wel aan de andere kant van die grijze paal.

Bijtendehond | 28-05-20 | 16:18

"Amsterdammers" (geïmporteerd bakfietstuig uit de provincie) die hun buren aangeven. Dat vraagt om een Godwin, maar laten we dit keer de oude koeien maar in de sloot liggen.

LJBrinkhorst | 28-05-20 | 09:38 | 2

Mensen uit de provincie gaan dus echt niet hun mooie woonomgeving verruilen
voor dat vieze gat dat men ook islamsterdam noemt, en met een psychopate maniak als burgemeester.

von sokkenstopfen | 28-05-20 | 11:52

@von sokkenstopfen | 28-05-20 | 11:52: Femke komt uit de provincie.

Arachne | 28-05-20 | 17:24

Een factcheck is wel op zijn plaats. De plisie mag je huis niet binnen om een boete uit te delen. Als dit inderdaad gebeurd is, dan is aanvechten een goede optie. Maar iets zegt mij dat dit uit de Volkskrant-duim gezogen is.

Cuban8 | 28-05-20 | 09:38 | 12

@Is dit nog nieuws? | 28-05-20 | 09:47: Nee, alleen bij onmiddellijk groot gevaar. In alle andere gevallen eerst bevel halen.

5611 | 28-05-20 | 11:35

@Is dit nog nieuws? | 28-05-20 | 09:47: Er bestaan nog iets van een proportionaliteitbeginsel en een subsidiariteitsbeginsel. Binnentreden is een heel zwaar machtsmiddel...

Bijtendehond | 28-05-20 | 16:16
▼ 9 antwoorden verborgen

"Nieuw" ???
De schellen vielen u als NSBderlander eindelijk van de ogen?
Niks nieuws aan, dat vingerwapperende bemoeizuchtige gedrag, in NL.

CynicalBastard | 28-05-20 | 09:38 | 2

Dat is toch overal in de wereld zo?

Is dit nog nieuws? | 28-05-20 | 09:44

@Is dit nog nieuws? | 28-05-20 | 09:44: Precies, en dit soort schrijver is vaak zelf melder maar wil niet gemeld worden. Straffen voor anderen maar niet voor zichzelf of de aanhang.

MaarFeitelijk | 28-05-20 | 10:16

Eigen schuld, noem je feestje dan ook gewoon een iftar en het mag gewoon.

2voor12 | 28-05-20 | 09:37 | 2

Pastafariaanse Hoogmis, moet je wel allemaal een vergiet op en/of een piratenpak aan maar dat verhoogt eigenlijk alleen maar de feestvreugde aangezien de hoofdingrediënten van een Pastafariaanse Hoogmis Pasta, Rum, Bier en stripteasedanseressen zijn. Bekeer u voor het te laat is! (mag, hoeft niet hoor)
RAmen!

elfenstein | 28-05-20 | 10:57

Je moet ook zo'n Turks oog bij de voordeur hangen. Dan ben je van iedere mogelijke vervolging gevrijwaard.

5611 | 28-05-20 | 11:36

De tafels zijn gewoon te klein voor 6 man. Dan krijg je dat.

pielemuisje | 28-05-20 | 09:37

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland