GELEKT. Top UWV doodsbang dat telefonisch contact met cliënten TE GOED WERKT
Geen typo
Hoe dan. Terwijl Nederland zich schrap zet voor een economische dip met Dubbel D, zijn de ambtenaren die al die werklozen een nieuwe baan moeten bezorgen met hele andere dingen bezig. Klikt u maar even op bovenstaand screenshotje voor groot. Hebben we gekregen van een kuchende UWV'er die graag anderhalve meter afstand bewaart van deze institutionele belastinggeldverkwisting. Het is een verslag van een overleg van de top van het UWV Werkbedrijf en de volgende zinnen hebben wij zojuist 34 keer opnieuw gelezen: "Tof (Thissen, GroenLinks bobo, directeur UWV Werkbedrijf) waarschuwt na afstemming met Fred (Faling Paling, bestuursvoorzitter UWV) over de consequenties die de Corona crisis kan hebben voor de dienstverlening. Van belang is dat we naar SZW niet doen alsof het met de crisis aanpassingen (van f2f naar telefonisch etc) allemaal zo goed werkt." Ja dat leest u goed. De Nederlandse arbeidsmarkt staat in de fik, maar bij het UWV vinden ze het vooral belangrijk om aan hun bazen te laten weten dat efficiënter werken (gewoon werklozen bellen ipv 2 bezoekjes per ambtenaar per dag) natuurlijk niet 'het nieuwe normaal' kan worden. Er zou eens wat belastinggeld bespaard kunnen worden inderdaad. Dat moeten we niet willen met zijn allen. Wat een faalfabriek.
Reaguursels
InloggenHet meeste buro-gajes kan er beter aan gaan wennen dat er geen dagelijkse gezellige ophokplicht meer is om over “ wie neukt wie” en het bezoek op zondag aan de blauwe hel te leuteren bij de koffiemachine en om de rest van de dag te klieren met porno WhatsApps met de mede buro laven. Fijn thuis werken en een digitale big brother in je software.
Is niemand het trouwens opgevallen wat die Vazal Wiebes gisteren bazelde? 15 tot 20% is straks misschien afhankelijk van overheidssteun. Ik dacht meteen Gvd. De overheid zelf altijd voor 100%! Met die idioot hoge belastingen.
Ja ondernemers gaan failliet, maar de overheid verhoogd gewoon de belastingen, waardoor er nog meer ondernemingen omvallen.
Rutte had tijdens de vorige crisis moeten investeren ipv bezuinigen, dan had hij daarna de belastingen kunnen verlagen en hadden burgers en bedrijven de afgelopen 7 jaar wat buffer op kunnen bouwen. Nu liepen velen al op het tandvlees en komt de zwaarste crisis ooit op ons af...
@Joostmochtnietsweten | 16-05-20 | 23:38: Alsjeblieft niet investeren. In overheidsland is dat geld over de balk smijten aan meer bureaucratie, aan meer verzonnen problemen en aan meer onderling ambtenarengekonkel. De overheid moet na deze crisis drastisch gedecimeerd worden in grootte en taakstelling.
Nog les gehad van Tof in 1989 MTS roermond. Hij was maarschappijleraaar en vond directeuren allemaal boeven. Nu is hij zelf 1
Tof Thissen pist overal waar hij zich bevindt gemeenschapsgeld weg. Dat doet hij al jaren. Maar GL dus aan de goede kant van de geschiedenis. En dus mag Thissen gewoon doorgaan met geld weg pissen.
Dat lieden als Tof onbegeleid de straat op mogen is een raadsel, meneer is letterlijk en figuurlijk staatsgevaarlijk en dan vertel ik niks nieuws.
Door corona liep mijn planning iets anders en had ik 2 maanden ww nodig. Ik snapte na 1 dag al waarom het UWV zo'n slechte naam heeft. Ik heb overigens geen ambtenaar gezien, gesproken of bericht van gehad. Alles gaat automatisch.
Tenzij ik het verkeerd lees: de top van het UWV die voorsorteert op verdere bezuinigen? Echt, die angstcultuur bij het UWV is niet meer dan logisch als je dit leest.
En je dan als uitkeringsgerechtigde al een "expendable" voelen. Laat staan als bejaarde. Alles voor het "beleid"!
Geheel OT: niettegenstaande twee hoogst interessante ontwikkelingen bij de Fiscus en de Algemene Bestuursdienst. Maar ook daar: eerst zien en dan geloven. Als burger toch nog maar even je kruit droog houden is mijn devies.
Ik lees nergens dat telefonische dienstverlening te goed werkt... lijkt mij ook nog erg voorbarig te kunnen concluderen bij een stijgende werkeloosheid en sterk stijgend vacatureoverzicht, maar dat komt misschien omdat ik extreem goed kan rekenen vergeleken met iemand die op lagere school of het journalistenschooltje niveau rekenen zit.
Maar zelfs taalkundig gezien staat het nergens en is alleen met heel veel fantasie hier de titel inhoud van te maken.
Fantasie dus
"Niet doen alsof het met de crisis aanpassingen (van f2f naar telefonisch etc) allemaal zo goed werkt." Daar staat dus dat de succesen van noodgedwongen aanpassingen moeten worden gedownplayed. Doen alsof. Men verhult om bezuinigen te voorkomen. Geen fantasie, het staat er letterlijk. Dit is overigens systemisch voor overheidsorganen. Geld wordt verbrast om volgend jaar geen gekort budget te krijgen. Ik ken voorbeelden van lege ritten om vervoersbudget op te maken. Vuistregel is: Bij de overheid kost alles drievoud.
Wat een flutartikel. Er wordt in de notulen gewaarschuwd dat de top niet moet denken dat telefonisch werken even effectief is als de reguliere manier. Dat is het ook niet. Datzelfde geldt voor onderwijs: hier lopen ook bestuurders en ouders te roepen dat afstandsonderwijs blijkbaar heel goed kan, terwijl het een suboptimale noodaanpak is.
Mwoa valt best mee, ik moest eergister het uwv opbellen omdat ik een half jaar geleden weer begonnen ben met werken en ze nog een bedrag van me kregen, super onduidelijk uitgelegd in een brief van 5 pagina's, en *fout*... Eerst half uur in de wacht waarbij me zeker 5 keer is aangeraden om niet te bellen, maar via internet etc mijn vraag te stellen etc. Uiteindelijk zat het uwv ook fout en kreeg ik een half uur later het correcte bericht in mijn berichten box, waarbij ze duidelijk aangaven dat de eerste vijf pagina's brief inderdaad niet volledig was. Dus a) de "reguliere" manier werkt niet b) je wordt afgeraden te bellen c) als je ze dan toch aan de lijn krijgt, krijg je een zwaar gefrustreerde medewerker aan de telefoon, want onderbezetting, d) hebben ze de zooi dus gewoon niet goed geregeld, want dit had op de "reguliere" manier niet geregeld kunnen worden.
@peterdh | 16-05-20 | 13:14: anekdotisch bewijs is geen bewijs.
"Alleen samen krijgen we corona er onder"
Dom mailtje. Heft zijn eigen te ontspannen baan hiermee op.
Het is nu wel het moment om alle ambtenaren en de hele publieke sector ook iets te laten voelen van deze crisis: 12,5% tot 25% minder salaris. Net zo als ze nu doen met deze mensen in de Nederlandse overzeese gebiedsdelen. We zijn toch 1 Koninkrijk?
Als ondernemers er in tijden van voorspoed op gewezen worden dat ze erg veel verdienen, krijg je vaak verhalen over talent, inzet, risico lopen. Als ze onderuit gaan zijn die zaken niet meer van belang en gaat het ineens om solidariteit.
@malderink | 16-05-20 | 13:13: echte ondernemers niet hoor. die zetten de schouders eronder ipv te zeuren.
de overheid is overigens gewoon op WW uitkeringen aan t bezuinigen met die steun. linksom of rechtsom kost de totale onderschatting gewoon geld
Roep ik ook al 2 maanden, mensen die wel gewend zij te werken krijgen niet eens vakantiegeld en zij komen geen stuiver te kort voor hun niks doen.
Niks tot weinig doen is mij bevestigd door 2 ambtenaren, meer ken ik er gelukkig niet.
Is dit nu nieuws of is dit bevestiging van jullie narratief? In beide gevallen wordt dit enorm en ongeloofwaardig eenzijdig uitgelegd. Er lekt een stukje communicatie tussen 2 personen die waarschijnlijk aan de top via de politieke baantjescarrousel in hun functie zijn gerold. Het is toch allang duidelijk dat Nederland wordt geteisterd door managementdenken zonder inhoud?
Hoe geloofwaardig is elke brainfart die jullie onderscheppen als je zoiets direct plakt op een totale organisatie? Hier sla je de plank mis. Waarom ik dit zeg? Hoe kun je fraude onderkennen zonder direct contact? Zonder een arts die je in de ogen kijkt? Je kunt digitaal gesprekken voeren op verschillende niveaus, zelfs tot psychologische hulp aan toe, maar heb je ooit een skypegesprek met je arts gevoerd om te checken of je aambeien hebt? De kans is groot dat je op een andere website terecht bent gekomen.
Begrijp me niet verkeerd! Ik reken alleen af met dit artikel en het bijbehorende narratief, in de wetenschap dat één van jullie er een thema van heeft gemaakt. Wijk niet af van je hoofddoel. En verlies jezelf niet in je eigen narrarief. Ik vind jullie een waardige nieuwsbrenger. In dit geval.. hevig tekort aan praktisch inzicht.
Eens, je eigen boterham willen beschermen is niet gelijk van de meest grove duisterheid als dit artikel je wilt laten denken. Het probleem wat je daarmee krijgt is dat de echte corruptie en die is er volop (kijk eens wat meer naar Follow the money) daarmee verwaterd met de mwah gevallen zoals deze.
Natuurlijk zonde van onze belasting, maar wellicht is die videostreaming vervanging op de lange termijn helemaal niet zo effectief en moeten mensen alsnog in persoon geholpen worden, waardoor het traject langer duurt en dus duurder is dan als het gelijk in persoon gedaan was. Vanuit die context is bovenstaande opeens heel begrijpelijk zonder dat het gelijk links lullen rechts vullen praktijken zijn. Al zal dat heus wel een factor zijn.
Waar zijn de verhalen van een ontbrekende vrouw van Epstein, die om 1 of andere reden door alle geheime diensten niet gevonden kan worden? Is al het bewijs van die eilanden en camera's ook zomaar verdwenen? Waarom zijn alle aanklagers van Kevin Spacey toevallig dood gegaan? Of in Nederland, waarom moeten we de KLM nu echt zo nodig redden? In hoeverre worden zwakheden in de economie nu uitgebuit door ze af te schuiven op Corona? Waarom doen we niet meer landen na die heel succesvol Corona beleid hebben met vergelijkbare omstandigheden?
Graaf eens wat dieper Geenstijl, dit is te mager.
We kunnen lang soebatten of een basisinkomen wel of niet werkt. Dat deze “industrie” dan flink marginaliseert is gewoon een feit.
Elk overheidsloket heeft dit soort luchtfietsers zitten.
En dan nu op naar 22.5 BTW in 1.2.3.
Vanwege de coronacrisis moeten ,,we,, offers brengen zei onze lokale napoleon en de ambtenarij draait overuren o alle werkelozen ,,aan een baan te helpen,,
Terminaal en onderliggend lijden dit land.
Een maatje van me werkte een tijdje vanuit een commercieel bedrijf voor Havanna aan de Waal. Reïntegratietrajecten. Na een tijdje belden ze zijn baas. Of hij wat minder voortvarend te werk kon gaan of dat ze er anders een minder succesvol persoon wilden neerzetten. Zo hielden ze geen werklozen over en hadden ze volgend jaar minder budget.
Bullshit.
Wat een bullshit. De enige die belang zou hebben bij dat minder voortvarend werken is zijn eigen baas. Dat die de gemeente de schuld geeft, wil ik best geloven.
Een baantjesfabriek dus. Met bonussen?
Het gros van UWV ambtenaren zijn incapabel en kunnen niet meer dan wetten en regeltjes citeren en zichzelf achter diezelfde wetten verschuilen.
Er staat nergens dat telefonisch contact goed of beter werkt. Ik kan me voorstellen dat ze die ambtenaren niet dat idee willen geven.
En ondernemers kunnen stikken.
Door de corona crisis worden nutteloze ambtenaren de nieuwe aristocratie.
Wat wil je dan? Dat er net zoals in de VS te weinig ambtenaren zijn om de steunaanvragen vanuit flyover county te behandelen?
je bent inderdaad een kutfilosoof. Wat een kutredenering.
Ha, ha, Christoffel Paul (Tof) Thissen (Roermond, 19 mei 1957) is een voormalig Nederlands politicus namens GroenLinks.
Gymnasium-A + studie Theologie + GroenSlinks = Kortom een psychisch gestoorde religekkie die niet analytisch kan denken en de baas is van het UWV = Recept voor totale FAAL. Dit verzin je toch niet dat zo'n man op zo'n plek zit, daar kan je alleen maar terecht komen via de baantjescarroussel.
Die man heeft een goddelijke kijk op demense.
@Polarisator | 16-05-20 | 11:26: Aha daar is hij dus op aangenomen.... Hi, hi.
Een spruitje dus....
Roadsurfer.
Zoveel stompzinnigheid in één tegel. Petje af.
Mark Rutte sprak over het nieuwe normaal, iedereen weet dat er dingen gaan veranderen. Als een overheidsinstelling z'n eigen medewerkers op deze manier instrueert dan weet je dat je met echte ambtenaren te maken hebt. Lui die uitgelachen worden omdat ze in het bedrijfsleven nooit aan een baan kunnen komen, want ze hebben geen aanpassingsvermogen. Eerst jaren vergaderen.
Types als in debiteuren-crediteuren dus.....
www.youtube.com/watch?v=vwy68gTm-ys
Je weet niet waar je over lult. En misschien moet je niet alle overheden over één kam scheren. Weet je hoeveel 'echte ambtenaren' de afgelopen decennia vanuit bijvoorbeeld de rijksoverheid al zijn weggelokt naar het bedrijfsleven? Denk je dat dit is omdat ze in het bedrijfsleven graag incapabele luie mensen zonder kennis van zaken aannemen?
Of hoeveel mensen vanuit het bedrijfsleven naar een rijksoverheid zijn overgestapt? Hoe kan dit, wanneer je 'in het bedrijfsleven nooit aan een baan kon komen'?
Maar goed, iedereen lult naar zijn verstand en in jouw geval betekent dat niet veel goeds.
Je personeel instrueren om bij voorbaat de deur dicht te gooien als er mogelijk wat gaat veranderen, dan maak je toch zelf je imago waar als ambtenaar? Ik zie elk bedrijf zich in no-time aanpassen aan de nieuwe situatie zonder bekrompenheid naar de toekomst. Met personeel dat zich flexibel toont. Niemand wil dit, maar hoe het was zal waarschijnlijk ook niet meer terugkomen. Het zal een middenweg worden. In het bedrijfsleven lachen ze je nu hard uit als je zegt "ik wil de oude bedrijfsvoering". En terecht, want dan is het geld snel op als je concurrenten zich wel aanpassen.
@memanta82 | 16-05-20 | 12:35: Jouw standpunt gaat ervan uit dat de nieuwe aanpak meer succesvol is. Dat staat nergens en is hoogst onwaarschijnlijk.
@De waard zijn gast | 16-05-20 | 11:51:
Het bedrijfsleven wil al te graag mensen uit de politiek aannemen. alleen al voor contacten uit de email.
Kijk naar wouter Bos die dat duidelijk maakte door in zijn gehele mail adressen lijst aan te geven dat hij een nieuwe baan had.
Andersom is het ook zo en dan heeft de politiek via de aangenomen persoon contacten in het bedrijfsleven.
En voor de duidelijkheid iemand moet wel iets kunnen zie camiel eurlings
Bijzonder hoe Ronaldo hier iets totaal anders in weet te lezen. Probeer het anders eens voor de 36e keer.
35.
Ambtenaren krijgen dan wel doorbetaald. Maarcwanneer straks 1 sensor van hun auto, electrische fiets, grasmaaier of wasmachine kapot gaat en er geen onderdelen of monteurs zijn, gaat de lol er ook snel af.
AliExpress en zwartwerkers.
@De waard zijn gast | 16-05-20 | 11:16:
Dus de USSR had gered kunnen zijn door Aliexpress? Lol
@Polarisator | 16-05-20 | 11:24:
Nee, maar je had het zelf over die doorbetaalde ambtenaar in een van de kleinste landen ter wereld die ineens zonder handjes en spullen zit als er iets kapot gaat. En dan gaat het nu ineens over de gehele USSR?
Met hoe jouw brein werkt zou ik ook iedere keer lollen om anderen. Lol
Is een bedrijf een keer bezield met zijn personeel en wil men deze behoeden voor ontslagen, is het nog niet goed.
Daarnaast doen medewerkers van het UWV ook mensenwerk en is persoonlijk contact belangrijk, dus bellen zou inderdaad niet het nieuwe normaal moeten worden. Voor je het weet wordt je als uitkeringsgerechtigde via een keuzemenu doorverwezen naar steeds een willekeurig persoon bij callcenters in Zuid-Afrika of Suriname. Vaak is het ook belangrijk de thuissituatie te kennen, en dat belang werkt twee kanten op.
En nee, ik werk niet voor of bij het UWV en heb nooit één dag gebruik gemaakt van een uitkering, dus ik praat niet voor eigen parochie. Gewoon logisch nadenken.
Maar goed, het is een overheidsinstantie dus 'moet kapotbekritiseerd want: ambtenaren zijn lui en dom' en al is de column over de faalfabriek met recht tenenkrommend, laten we er ook een keer van uit gaan dat ze het goed bedoelen en niet meteen iedere signaal gelijk de grond in trappen met geveinsde motieven.
Ik ken Turken die 10k betalen om een uitkering te regelen. Uitkeringen zijn ook gewoon handel.
Alleen de protestanten hebb erfn van huis uit eer in geramd gekregen om te zweten en zwoegen in aanschijns God. Voor andere culturen is geld verdienen of krijgen gewoon een afweging.
Inderdaad! Volgens mij proberen ze juist ftf dienstverlening in stand te houden, wat voor zowel klant als medewerker beter werkt. En waarmee je ook alerter op fraudesignalen kunt zijn.
Prima boodschap van Thissen.
@Bataafje | 16-05-20 | 11:17:
Totale onzin.
@Bataafje | 16-05-20 | 11:17: Grappenmaker, ha, ha ik moest hard lachen om zoveel domheid.
@djs | 16-05-20 | 11:21:
Lekker onderbouwd ook. Zeg dan niks.
Mag in het zelfde rijtje van CBR en RDW.
Ook van die instanties die liever moeilijk doen als het makkelijk kan.
Hoe doet Pechtold het eigenlijk daar? Of hangt ie achterover totdat hij weer burgemeestertje mag spelen?
@djs | 16-05-20 | 11:22:
Ik heb gehoord van een bron die anoniem wil blijven dat democratie-ondermijner Pechtold als een ware dictator een schrikbewind voert binnen zijn penthouse. Het schijnt dat daar tientallen uitgeprocedeerde asielzoekers, zowel mannen, vrouwen en kinderen, worden gedwongen om allerlei huishoudelijke taken te verrichten maar ook perverse dingen te doen met elkaar en met 'King Alex' (zoals hij zich laat noemen).
Maar goed, iedereen met littekens over zijn hele lichaam en stalen banden om zijn enkels met een stukje ketting eraan kan wel zeggen dat hij ontsnapt is uit dat horrorhuis, dus neem dit verhaal nog maar even met een korrel zout.
Er is uiteraard ook de middenwe, met - ik stel voor - een face to face bezoekje per kwartaal.
Verlies je de client niet uit het oog en bespaar je een hoop verloren reusuren mee, ook minder files, ov-belasting, reiskosten, etc
Mensen moeten bezig gehouden.
Het moderne productie kapitalisme is super effiecient in basisvoorzieningen regelen met weinig mensen, en de very high tech is voor veel mensen niet eens te begrijpen, laat staan een nuttige bijdrage leveren.
Het UWV is gewoon een van de plekken om een gemiddelde mens reden te geven uit bed te komen en voldoende centjes ter consumering.
Deze is beetje slap ben ik bang. Je kunt het echt op meerdere manieren lezen.
Tja, als de conclusie hetzelfde blijft: persoon wilt niet werken en zal toch nooit werken (ook al weten hij/zij dat wel kan, maar we durven er niks van te zeggen), dan is videobellen veel efficiënter ja.
En dan hebben ze meer tijd om wel langs te gaan bij brave Nederlanders.
Lieden als Tof en Fred leven van inefficiëntie en gelul in de ruimte, zoals zoveel managers. Logisch dat ze het circus in stand willen houden. Parasieten zijn het.
Je moet dit natuurlijk wel verkopen als iets wat in het belang van die arme verschoppelingen is, die zitten echt enorm te wachten op face2face contact met iemand die zo goed is dat hij bij het uwv werkt...
Blijkbaar vinden ze daar persoonlijk contact belangrijker dan bellen, is ook wat voor te zeggen? Zien zegt ook vaak meer dan alleen maar horen?
Maud en Solke. Dat klinkt ook als een hele naargeestige feministiese film-noir uit de jaren ‘70 over twee zwangere huisvrouwen die er samen achter komen dat ze eigenlijk lesbisch zijn en dan maar abortus laten plegen.
Haha ik hoop dat u patenten heeft op dat potentiële meesterwerk-script
Helaas zijn er een hoop VVD/D66 stemmende medelanders die in dezelfde situatie zitten.
Gooi een stuk rood vlees in de UWV-arena en schuimbekreacties op GS zijn verzekerd.
Ik lees het anders: het UWV ziet het gevaar dat telefonische afhandeling ook na de crisis het nieuwe normaal wordt. Nou, werkelozen van Nederland, zo makkelijk gaat het niet. Hup die badjas uit, fietsje uit de kelderbox en presenteer je in persoon.
+1 voor het UWV in dit geval.
Gast, het gaat hier over het WW loket.
Als je daar langs moet dan weet je zeker dat je gegarandeerd je WW uitkering krijgt zolang je ontslag maar niet je eigen schuld is. Nutteloos om daar belastinggeld op te verbranden met face 2 face gesprekken. Kan in feite helemaal geautomatiseerd worden want alle noodzakelijke gegevens zijn bekend. Fraude zul je altijd houden en moet je voor een deel incalculeren. Supermarkten gaan er ook vanuit dat ze gezamenlijk voor een paar miljoen per jaar bestolen worden via de zelf-scan palen. Is goedkoper dan kassa personeel.
@normanius | 16-05-20 | 11:09:
Ja, dus? Kom het verzoek maar netjes persoonlijk indienen en toelichten. Kost 10 minuten en waarschijnlijk nauwelijks extra geld. Kan ook in het belang van de "klant" zijn: er kunnen vragen gesteld worden. Ik heb verder niks met het UWV hoor, maar die tent wil de dienstverlening op peil houden. Is het weer niet goed.
Voor het geval dat u dacht dat politici ons land bestuurden. De vijfde macht is sterker en groter dan óóit en gaat over lijken als het moet, wel of niet etnisch geprofileerd.
Het is wel een sukkel die zoiets en op papier zet en het ook nog eens rondstuurt. En mogelijk zit er een plausibele nuance achter, maar die komt nu niet in het daglicht.
Inderdaad, dat zou wel erg dom zijn.
Het is ook wel wat ver gezocht daarom.
Er is zo veel verborgen werkloosheid in Nederland.
Prepare your butth*les want de overheid sponsort nu een hoop bedrijven om salarissen door te betalen voor flexwerkers. Maar straks gaan de zaakjes weer beperkt open, alleen niet genoeg om rendabel te zijn. En dan volgen de ontslagen of worden werknemers niet meer opgeroepen. ZZPers met bullsh*t functies zullen sowieso niet meer ingehuurd worden.
En dan ik benieuwd naar de peilingen voor de VVD. Ik verwacht in dat scenario dat ze op 50-60 zetels zitten gezien de laatste trends, lol.
@Graaf_van_Hogendorp | 16-05-20 | 10:58: als een ZZPer een bullshit functie heeft is die functie niet noodzakelijk
voor de organisatie en de hele reden dat ie wirdt uitgevoerd door een ZZPer die binnen 5 mimuten opgezegd kan zijn.
dus de enige bullshit hier komt van jou. en niet eens bewust..
Ik kan die brief op twee manieren lezen. Maar hoe dan ook; ik zou me kapot schamen als ik bij het UWV een "baantje" had. Ik ken iemand die er werkt, maar die wil het niet eens toegeven. En dat geeft tie dan wel weer toe. Dus ik snap dat wel.
Fraude wordt met telefonische afhandeling in de hand gewerkt.
‘Cliënten’ kunnen hun rolex ook gewoon omhouden zonder dat iemand het ziet.
UWV, echt verschrikkelijk: heeft iemand ooit een baan gekregen via het uwv? Zelf ook tijdens studenten tijd even mee te maken gehad (tussen student-af zijn en werken). Nutteloze “cv cursus” en tijd en geld verkwisting. Ik denk serieus dat je het geld wat hier op kapot geslagen wordt misschien als “basis inkomen” kan gebruiken? Iemand al eens een berekening op gedaan (dus wat kost dat uwv en alle randzaken versus “hoe hoog basisinkomen kan je daarvoor weggeven?”
Met een basisinkomen wordt heel Nederland een sociale werkplaats.
Gewoon werken met je luie bakkes.
@Turbulentie? | 16-05-20 | 10:45: bakkes = kadaver. Toch ?
Niemand, maar dan ook werkelijk niemand die ik ken heeft ooit een baan gekregen via het UWV.
Dat hele uwv is een uitkeringsfabriek. Dat is helemaal niet erg. Maar laten we nou maar afscheid nemen van de fabel dat je betaald werk krijgt via het uwv.
Ik denk dat een hoop medelanders ONDANKS het UWV betaald werk krijgen.
@Turbulentie? | 16-05-20 | 10:45: ben niet per se voor basisinkomen, maar dit gebeuren is natuurlijk ook niks. En dat basisinkomen ook vooral niet te hoog: wil je ook maar iets leuks willen kopen of doen: werken!
Ik schat zo in dat pakweg de helft van de ambtenaren die nu bij het UWV werken via bemiddeling van het UWV daar terecht zijn gekomen.
@theo-is-dood | 16-05-20 | 10:53: grappig, dat idee heb ik dus ook: anecdotisch, maar niemand die ik ken heeft via het UWV werk gekregen. Allemaal door zelf te gaan zoeken en solliciteren, en vooral niet via de UWV kanalen.
@GekkeLorrie | 16-05-20 | 11:01:
Same here, maar ik ben dan ook geen liefhebber van spruitjes. Misschien zit daar het hem daarin.
Ja, ik - geloof het of niet! Maar toen heette het nog Arbeidsbureau.
Eind jaren '80 studeerde ik af en dat was een slechte tijd met veel werkloosheid. Ik kan niet anders zeggen dan dat het Arbeidsbureau in Amsterdam me erg goed geholpen heeft en via hun ben ik aan mijn eerste serieuze (en leuke en interessante) baan gekomen. Ik ben daar ongeveer 10 gebleven en heb met sommige ex-collega's nog steeds contact.
Maar goed, ook toen scheelde het al waar je terecht kwam. In Amsterdam, waar je dat misschien niet zou verwachten, werd ik echt prima geholpen terwijl ik aan het Arbeidsbureau van Alkmaar weinig heb gehad.
@Gokmaar | 16-05-20 | 10:49: nee, je porem
.. het UWV is helemaal geen faalfabriek. Het UWV is een werkgever die duizenden hooggeschoolde linksleunenden een baan met baangarantie geeft. Dankzij het te verwachten verwachtingspatroon van deze instelling maakt het weinig uit wat deze werknemers doen af nalaten.
Een ideaal bedrijf in het gewenste "nieuwe normaal". Volkomen Corona-proef en een faillissement zal de deur van deze bedrijfstak altijd voorbijgaan. Strak geregeld, ook wanneer de werknemers drie maanden niets doen.
Zo'n beetje een sociale werkplaats voor ambtenaren?
Ja en ze " werken" ook allemaal thuis, al 2 maanden o en zucht: ik heb zo'n stress want ik moet voor mn kinderen zorgen. Schop onder hun luie linkse reet.
De gemiddeld UWV ambtenaar is te dom en traag om te poepen.
15 schijtpotten op 1 rij.en allemaal bezet.
U mag dat zeggen, maar wees dan ook zo eerlijk te vertellen hoe en waar u zelf uw geld verdient.
Vertrouw nooit iemand die word betaald met overheidsgeld.
Zoals politie, corona wetenschappers, ambulance personeel en brandweer?
@GekkeLorrie | 16-05-20 | 10:46:
Verwacht niets, maar sta klaar blij verrast te worden.
BOA'S worden ook betaald met overheids geld, vertrouw ze niet!
@GekkeLorrie | 16-05-20 | 10:46: en rijksambtenaren, leraren, militairen en NPO medewerkers.
@Turbulentie: u gaat zelf blussen als uw huis in de fik staat?
Ok misschien leraren om de +t regel nog eens uit te leggen.
@Turbulentie? | 16-05-20 | 11:00: Hij heeft waarschijnlijk les gehad van personen die betaald werden door de overheid. QED.
Je moet je 'klanten' kunnen zien en ruiken. Lijkt me niks mis mee.
Maak kamers met twee deuren, plexiglas scheiding van buro tot plafond, doorgeefluikje ergens voor documenten en klaar.
Alleen telefonisch gaat in veel gevallen niet werken. Je moet ze kunnen zien.
Overigens vraag ik me af wat het diversiteitsbeleid bij het UWV is.
De paar keer dat ik helaas met de ambtenaren van het instituut te maken heb gehad, waren overwegend tenenkrommende en klachtwaardige ervaringen met personages die uit de divibase van de NOS leken te zijn gevist.
Toch heb ik ook andere ervaring en zijn het echt niet altijd harteloze botte horken.
Toen mijn bedrijf in 2010 over de kop ging en ik stijf van de stress daar op t UWV kantoortje zat was de klantmanager (vrouw van ik gok Turkse afkomst) uiterst meegaand. Ze zag ook wel in dat werken of solliciteren er even niet in zat en gaf me 3 maanden respijt om m'n van de stress af te komen en m'n zaken te regelen voordat ik met sollicitatieplicht geconfronteerd zou worden. Uiteindelijk had ik maar een maand nodig om van de stres en ellende af te komen. Toen ik mij na een maand dus kwam afmelden voor de bijstand bleek dat de welwillende klantmanager gewipt was omdat ze mij tegen de regels in wat extra ruimte gegeven had.
@normanius | 16-05-20 | 10:57:
Ik zeg ook niet dat het harteloze horken zijn. En laat misverstand bestaan - ook de schijnbaar autochtone of westers-allochtonen medewerkers presteren overwegend beneden de maat.
En ook ik heb een keer meegemaakt dat er om verkeerde redenen een goede beslissing werd genomen.
Wat ik er al met al aan over heb gehouden is dat het een organisatie is waarbij subjectiviteit -zoals door u bevestigt- veel bepaalt en daardoor erg gevoelig is voor nepotisme bij de uitvoerende medewerkers en cliëntelisme bij het kader. Op zijn goed Nederlands: een corrupt zooitje.
en het probleem is? elke discussie eindigt dan toch al gauw in dat ze jou niet begrepen hebben?
Ik lees hetzelfde, en trek een andere conclusie. Als ik die zin lees, zonder verdere context haal ik eruit dat binnen het UWV nu juist met gedaan wordt alsof genomen (Corona)maatregelen heel goed werken, terwijl dat niet het geval is. Lijkt me goed om zoiets niet te doen toch?
Je leest en schrijft verkeerd.
Ik dacht in eerste instantie hetzelfde. Maar omdat iemand het nodig vond om dit te delen, en die persoon daar werkt, verwacht ik dat hij vindt dat het videobellen wel prima werkt. Als hij namelijk ook vond dat f2f beter werkt zou hij deze brief niet lekken. En ik kan me ook niet voorstellen wat de gigantische meerwaarde is van huisbezoeken. Er is wel meerwaarde hoor, maar weegt dat op tegen de inefficiëntie ervan?
U bent net het UWV. U trekt om verkeerde redenen de verkeerde conclusie.
Wat men kan lezen is dat men bang is voor bezuinigingen omdat het nu eigenlijk allemaal ook wel doormarcheert.
Lijkt me trouwens een irreële angst - werk genoeg dankzij de corona-crisis.
(Dat je meer hebt aan een paar kwalitatief goede mensen, in plaats aan een leger aan veredelde steuntrekkers is natuurlijk een andere issue.)
Niet gek want telefonische dienstverlening is enorm fraudegevoelig. Is derhalve niet geschikt voor een belangrijk deel van de steuntrekkers die daar misbruik van maken.
Dan wordt het 'bed uit, telefoontje plegen, terug naar bed', vrees ik. Nul incentive om aan de slag te gaan.
@MickeyGouda | 16-05-20 | 10:47: Wat dacht je van gewoon bellen vanuit bed ?
Ook als je fraude meldt - als overheidsinstelling- aan het uwv wordt daar niets mee gedaan.
@Wijze uit het Oosten | 16-05-20 | 10:56:
Haha... Bedankt, Wijze. Lachmomentje van de dag. #denaïviteitregeert
Over uitkering gesproken:
"Een half miljoen Nederlanders krijgt dit jaar geen vakantiegeld uitbetaald vanwege de coronacrisis. Dat concludeert vakbond CNV op basis van een onderzoek onder 1700 leden. "
bron: teletekst-data.nos.nl/webplus?p=105-1
Normale bedrijven en overheden betalen gewoon uit. Het gereserveerde geld ligt klaar op de planken. En ook dankzij de tig miljarden die de overheid rondstrooit is er meer geld dan ooit. Ik betwijfel sterk of 1700 op een onderzoek reagerende CNV'ers representatief is. Graag eind juni kijken of en waar niet betaald is.
dan stap je als medewerker toch gewoon naar een incassobureau?
vakantiegeld is (uitgesteld) loon. in je contract staat hoeveel en wanneer wordt uitbetaald.
het niet tijdig betalen van loon leidt na 1 maand te laat tot 4 dagen lang een 5% extra vergoeding en de volgende dagdn 1% per dag, tot een maximum van 50%
daarna ben je zeker ook gerechtigd om de arbeidsovereenkomst wegens niet nakomen verplichting eenzijdig op te zeggen.
maar als je het incassobureau verzoekt om beslagname op pand of bankrekening komt de betaling waarschijnelijk heel snel
De overheid is er niet voor ons, wij zijn er voor de overheid.
De overheid is een log, nontransparant ondemocratisch orgaan dat vooral gericht is op het eigen voortbestaan, middels het zoveel mogelijk afpersen van de burgers die ze juist zouden moeten dienen.
UWV geschoold en gestaald naar AH en het is niet Albert H
Dit land is niet ziek, maar allang overleden
Tja, de wereld according to GreenLeft. Die Tof hè, is dat geen witman? Bah! Enne, die Tof, wat verdient nou zo’n directeur zonder enige spat verantwoordelijkheid? Hoeveel draagt hij af aan de partijkas voor dit gegraai? Niks zegt u? Nada? Nul? Tssss
Tof regelt zijn zaakjes met zijn vriendennetwerk: "In februari 2012 raakte Thissen in opspraak omdat hij een goede bekende bijna 10.000 euro adviseurskosten had laten declareren bij de gemeente Utrecht."
Voor de welwillende werkloze is telefonisch contact ruim voldoende. Voor de fraudeurs veel te interessant. Gewoon tussen het zwart werken door in je pauze even babbelen. Beetje vreemd dat de top van het UWV geen vertrouwen in zichzelf heeft dat aan hun leiding te verkopen.
Sowieso zou het wel leuk zijn als het UWV de periode tussen twee banen gebruikt om mensen te laten studeren. Om ook op de lange termijn kansen op de arbeidsmarkt te vergroten, en het vestigingsklimaat van Nederland voor bedrijven te verbeteren door een beter aanbod van arbeid. Het UWV zou een schoolgebouw moeten zijn, in plaats van een administratieve goelag.
De focus van de behoud van dienstverlening is een eufemisme van het behoud van de eigen baan. Zoals het de Haagse Sjonnie het al zei tegen een medewerker van de sociale dienst: "Je moet blij zijn dat mensen in de WW lopen, anders heb jij aan het einde van de maand ook je geld niet." www.dumpert.nl/item/6585605_8450c3a9
Het UWV zit op diverse uitkeringen, alleen al WW & bijstand is 12,5 miljard. Arbeidsongeschiktheid ietsje meer. www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/prin... Tientallen miljarden worden rondgepompt, het liefst handmatig want dat geeft zo veel mogelijk banen, chefjes, eilandjes en uiteindelijk topambtenaren met vorstelijke salarissen.
Verder flexibilisering van de arbeidsmarkt geeft deze heren nog meer werk, daarom vinden ze het fantastisch.
Volledig mee eens. UWV demotiveert mensen juist om te gaan studeren, want dan ben je niet 'beschikbaar'.
Inderdaad dat dus. Zijn onze belastingcenten waarmee gefraudeerd wordt
Heb ook een tijdje bij de uwv koffie mogen drinken, moest wel verplicht vrijwilligerswerk doen. Weinig vrijwilligs meer aan dan maar goed. Dus ik gaf aan, kan er iets in de IT? Ik ben immers IT'er dus lijkt het me handig dat ik dan ook daadwerkelijk iets met computers ging doen.
Maar dat was dan weer niet de bedoeling, dat ik ook iets in mijn vakgebied ging doen... Wouden ze dat ik dozen ging inpakken o.i.d. Mijn probleem destijds was dat ik te weinig ervaring had volgens werkgevers maar ja als niemand je aan neemt kan je ook geen ervaring op doen. Leek dit me wel een prima alternatief, deed ik in ieder geval ervaring op in mijn kennisgebied maar nee hoor..
Uiteindelijk ook vriendelijk bedankt voor tewerkstelling, vonden ze leuk joh. Moest ik weer met Truus in gesprek dat ik meer initiatief moest tonen en dat soort ongein.
Blij dat ik ergens werd aangenomen toendertijd, van die idioten af.
@vincent uit groninge | 16-05-20 | 11:10:
Ik zoek trouwens nog een ervaren dozenmasseur. Ken jij iemand uit je netwerk?
@Kaas de Vies | 16-05-20 | 11:19: Ik zou even met het UWV bellen als ik jou was Kaas!
@vincent uit groninge | 16-05-20 | 11:10: Het is niet helemaal onzin hoor. Waar het UWV namelijk bang voor is is dat dan een vrijwilliger een betaalde kracht geheel of gedeeltelijk verdringt. Daarom zijn ze daar terughoudend in.
@staat het bier koud? | 16-05-20 | 11:42: Goed, dat snap ik dan nog wel maar ik had verscheidene IT vrijwilligerswerk gerelateerd aangedragen (denk dan aan bejaarden skype leren en dat soort dingen) wat al door een vrijwilliger in het buurthuis werd gedaan. Echter kreeg ik gewoon te horen dat het absoluut niet de bedoeling mag zijn dat ik ook daadwerkelijk in mijn vakgebied vrijwilligerswerk ging doen. Dat was ook het moment dat ik zei bekijk het lekker met je "vrijwilligerswerk"
Heerlijk toch. We staan er gewoon niet meer van te kijken.
Los van de realiteit, geld komt uit de drukpers. Beetje zoals kinderen in de grote stad soms denken dat melk enkel in een fabriek wordt gemaakt.
Voor dat wij hier meer tijd aan gaan besteden voorspel ik het vervolg even;
De desbetreffende personen krijgen een foei en kamervragen worden gesteld. De betrokkenen houden zogezegd de eer aan zichzelf en worden hoge ambtenaar bij een andere geldverbrandende instantie van de overheid of semi overheid. En we gaan over tot de orde/waan van de dag
Maar als er sloten belastinggeld naar polen gaan die niet meer beschikbaar zijn voor arbeid in Nederland, en ondertussen lekker vakantie vieren in Polen is het ook weer niet goed. Hoe wil men dit telefonisch gaan controleren?
.
Ten tweede: wil men echt bezuinigen op UWV, snij dan eens in die wildgroei van managers die niks managen maar de hele godsganselijke dag vergaderen en plasjes doen over zaken die snel geregeld kunnen zijn. Via via weet ik dat de gemiddelde simpele medewerker zijn uiterste best doet voor klanten, maar dat maatwerk wordt gedemotiveerd omdat het als productiewerk wordt behandeld, waarvan het resultaat in excelsheets staan. Diezelfde nutteloze managers rekenen de medewerkers daarop af.
Is het heel gek dat ik in mijn leven ervoor heb gezorgd nóóit met die gasten te hebben moeten dealen? Toen ik geen werk ging krijgen heb ik konten van gehandicapten staan wassen terwijl dat verre van mijn passie is.
Als je werken wilt dan is er werk.
Precies, het is dat ik al jaren binnen ben anders ging ik gewoon asperges steken.
"De crisisperiode moet geen aanleiding geven voor en [sic] bezuinigingstaakstelling of te snijden in de dienstverlening."
Maar dit gebeurt dus juist overal! Ondanks alle tragedies dwingt een crisis op grote schaal aanpassingen af vooral bij de communicatieafdelingen en helpdesks. Mensen en organisaties misbruiken deze diensten vaak als een kapstok voor heel andere zaken zoals vreemde geloven bij managers over kantoorkuddes. Nu zie ik overal het besef dagen dat er zoveel onbesproken "vet" zit in onze instanties ("ongezond overgewicht"). Zelfs huisartsen viel het op dat beroepsklagers en overgevoeligen massaal thuis bleven. Plot was men zelfredzaam? Of nam men massaal risico's met daadwerkelijke ernstige klachten. Een gigantisch grijs gebied!
De overheid wil graag snijden in eigen lichaam, dat is hun plicht ook om op de uitkijk te staan waar het smaller kan. Maar daarop gaan anticiperen door het UWV met angst alsof je tijdens een bespreking je verhaal niet hard kan maken is een redelijk mooi bewijs van de cultuurrot.
Het basisprincipe van elke overheidsinstantie/afdeling:
Vanaf dag 1 volledig inzetten op het uitdijen van je organisatie.
Het doen overkomen dat je onmisbaar bent.
Zorgen dat je elk jaar meer belastinggeld krijgt.
En: "mocht er aan het eind van het jaar wat geld over dreigen te blijven, dan dat snel opmaken, anders wordt er volgend jaar gekort en krijg men minder.", meende ik ooit al eens ergens gehoord te hebben. Of dat juist is, weet ik dus niet.
@kweethetooknietbeter | 16-05-20 | 10:26: Dat is juist.
Het VK heeft nu al een lagere belastingdruk, dus misschien krijgt onze overheid volgend jaar eindelijk wat meer concurrentie op het gebied van belastingdruk en koopkracht. Reken maar dat het VK de Europeanen waar de economie op draait graag binnenlaten.
@kweethetooknietbeter | 16-05-20 | 10:26: Dat is helemaal juist, heb een tijdje bij de overheid gewerkt als servicedeskmedewerker, zaten we er met 36 man terwijl er werk voor +/-5 man was. Nog nooit zo makkelijk geld verdient maar het sloeg helemaal nergens op.
Weer een mooi lek op GS.
Drain the swamp!
Het is geen tijdelijke dip, er komt een keiharde dikke reset aan. in 2008 waren we al failliet, dat is nog even weggemasseerd met nog meer schuld maar de corona hoax duwt alles over de rand. Ook ambtenaren gaan massaal hun banen verliezen.
Nederland was anders aardig op weg naar schuldenvrij.
Ik wil niet altijd azijn drinken maar het overheidstekort liep aardig terug.
Als ze bellen is ook een feest hoor, die gasten zijn zo traag (bewust anders halen ze de 5 uur niet) dat ze over een paar eenvoudige mededelingen rustig een kwartier doen. Nog nooit zo'n stroperig gesprek meegemaakt. Heb ik het maar niet over het beperkte Nederlands,
Kamervragen en aangifte tegen deze faalhazen.
Ons kent ons in dat wereldje... De hele kliek is met elkaar verweven, tot rechters aan toe. Er groeien hier dan weliswaar geen bananen, maar verder zijn we -mede dankzij de VVD- verworden tot een bananenmonarchie.
Dit gaat over het WW loket.
Die ambtenaren doen geen bezoekjes en helpen werkelozen ook niet aan een baan.
Het is toch voornamelijk een controlerende instantie. Er zijn werknemers (het zijn geen ambtenaren) die heel betrokken zijn. Er zijn er ook die zo weinig mogelijk doen.
Ik lees vooral dat men de (gedwongen!) klant van het UWV ook echt contact wil aanbieden, in plaat van chatbots en andere onpersoonlijke nonsense.
Online is handig, maar het maakt alles star, gevangen in zogenaamd slimme systemen.
De WW procedure kan volledig digitaal want vrij eenvoudig.
Ontslagen buiten eigen schuld is recht op WW dus zodra de ontslagvergunning binnen is kan dit geautomatiseerd afgehandeld worden aangezien UWV via de belastingdienst al over de overige benodigde gegevens beschikt.
Face to face is hiervoor echt overbodige geldverspilling.
Efficiëntie is niet te bedoeling als dat ten koste gaat van je koninkrijk.
De ikke , ikke , ikke mentaliteit .
Als ik het maar goed heb .
Stel je voor dat het te goed gaat ?
Dan raak ik mijn job nog kwijt .
Tijd om er wat stokjes voor te steken .
Staat hier niet gewoon dat het UWV bang is dat als ze een te positief verhaal afsteken, het ministerie denkt: oh, dan kunnen we in de toekomst ook wel met minder (dure) persoonlijke dienstverlening. Het is de spagaat waar veel uitvoerende diensten in zitten: je wil laten zien dat je het goed doet (ook helaas vaak als dat niet zo is), maar als je het te goed doet is dat reden voor bezuinigingen. Iedere overheidsdienst ziet de bui hangen: er komen flinke ‘taakstellingen’ aan. Bezuinigingen dus.
En terecht, als er geld verspild wordt moet dat worden aangepakt.
Zo werkt het bij bijna alle overheidsdiensten. Als er te efficiënt gewerkt wordt krijgen ze minder geld. Dan maar liever inefficiënt werken.
Dat is in het bedrijfsleven dagelijkse kost en dat moet ook wel, anders overleef je niet.
Je doet nu net of het zielig is.
@AirborneDivision | 16-05-20 | 10:24: je vult in dat ik het zielig vind. Ik schets gewoon de praktijk. Het is een uitwas van de manier waarop de overheid werkt. Niet goed, in mijn ogen, want eerlijkheid wordt niet beloond op deze manier.
@beldewouten | 16-05-20 | 10:35:
Eerlijkheid zou de norm moeten zijn en derhalve ook niet extra beloond hoeven te worden. De beloning die je krijgt om je werk goed te doen heet salaris.
@cheops | 16-05-20 | 10:50: Het gaat hier niet om het salaris, maar om budgettoedeling van de overheid aan uitvoerende diensten. Die verhouding is rot, waardoor diensten zaken anders voorstellen dan ze zijn. Uit lijfsbehoud. Dit is de oorzaak van erg veel van het verspillende gedoe in de Rijksoverheid, als je het mij vraagt.
@BozePaarseMan | 16-05-20 | 10:18:
Dat is dus het grote verschil met het bedrijfsleven.
@AirborneDivision | 16-05-20 | 11:56: bij grote bedrijven met duizenden medewerkers worden dezelfde spelletjes gespeeld.
Mensen die wat te bieden hebben, hebben geen hulp nodig zeker niet van het UWV.
Als je wordt ontslagen heb je recht op een uitkering.
@Zenzeo | 16-05-20 | 10:15:
Dat recht geldt ook voor import volk wat hier al jaren vrolijk binnenwandelt.
50+ hebben genoeg te bieden maar daar kijken die prutser werkgevertjes niet naar. Die zien alleen maar mogelijke risico’s
Het land zit alleen vol met mensen die niks te bieden hebben, maar wel " recht" hebben op een uitkering. Hier " leven" de UWV ambtenaren van.
@Ommezwaai | 16-05-20 | 10:24: Maar die komen meestal in de bijstand terecht omdat ze hier nooit aan het werk gaan, dat is wat anders.
Bij het UWV zijn de faalambtenaren dus vooral bang hun eigen baan te verliezen door bezuinigingen van SZW. Dat er iemand op SZW es zou denken: hee werkt eigenlijk even slecht die digitale op een afstand " dienstverlening". Niet tof!
Kende dat interview met die Paling niet.
Mijn indruk: een walgelijke lul die om duistere redenen niet in staat is een transparant antwoord te geven op heldere vragen. Het vermoeden rijst dat hij veel, heel veel, te verbergen heeft. Hoe is het in godesnaam mogelijk dat zoiets in stand blijft!? Ik pleit voor een volkstribunaal van het UWV.
Beroepshalve regelmatig mee te maken gehad en het is wat iedereen weet: een hopeloos inefficiënt gebeuren. Mensen aan het werk helpen is een van de dingen waar je de overheid (bijna) niet voor nodig zou moeten te hebben. Het is veelal trekken aan een dood paard, toch is hier een mega organisatie voor opgetuigd. GS heeft 2 lekkere dagen zo. Gelauff en deze bobo: opstappen please.
Zelfde met al die 'reïntegratiebureautjes', de enigen die er beter van worden zijn zij zelf.
@Zenzeo | 16-05-20 | 10:18:
Als je op je 63ste werkeloos wordt, dan moet je bij zo’n bureautje verplicht naar de cursus “Elevator Pitch” ! Is een vriend van me overkomen
En weer een beerput die open gaat, dat er nog maar vele mogen volgen, zodat we achteraf kunnen zeggen: de corona-crisis heeft geleid tot de Grootste Schoonmaak sinds we de Duitsers het land uitzetten...
Wij de Duitsers het land uitzetten..?!
De Duitsers gingen zelf het land uit, op onze fietsen. Goed voorbeeld voor groeperingen met een culturele achterstand.
@aardv@rk | 16-05-20 | 10:14: we = de geallieerden
We? Dat waren de Canadezen en Amerikanen.
Na de bevrijding had iedereen opeens in het verzet gezeten.
@postmodernismisdead | 16-05-20 | 10:24:
Dat is wel te zien aan de corona NSB-ers heden ten dagen. In iedere straat wonen er wel een paar welke driftig van achter het gordijn kijkend met de telefoon in de hand.
Er moet meer, meer gelekt worden naar GeenStijl. Hulde voor deze mensen. Ik hoop dat ze veilig blijven.
De Tena-fabriek draait overuren.
Het werk moet wel leuk blijven natuurlijk.
Zolang mensen kosteloos met andermans geld kunnen spelen doen ze gekke dingen uit verveling.
Daar zijn interessante psychologische experimenten mee gedaan, met 'gevangenen en bewaarders' bijv...
Tja als de afdeling Werkverschaffing efficiënter gaat werken gaat ook de afdeling Werkverschaffing krimpen en misschien zelfs verdwijnen.
Uw
Werk , ons
Verdienmodel
Gedwongen afdracht van belastingen is in eerste aanzet het verdienmodel. Dat zal uiteindelijk ook het antwoord zijn van deze regering met onze faalclown aan het hoofd. Crisis? We verhogen gewoon de belastingen voor de werkende Nederlanders, dat is de eenvoudigste en kortste klap. Wupke draait er nu al omheen. Let maar op.
@Ommezwaai | 16-05-20 | 10:22: Het Financieel Dagblad schreef al over een Google taks en over belasting op financiële transacties.
Alle werkelozen voortaan iedere dag een stempeltje laten halen op een stempelkaart om zwartwerken te voorkomen. Om de ambtenaren aan het werk te houden bedoel ik.
Fijn dat er gesproken wordt over een (tijdelijke) dip, want dat is het, meer niet.
Dat er veel te veel mensen een onzinbaan als ambtenaar hebben, is bekend.
Hopelijk komen deze zangers lichte muziek nu eens bovendrijven en mogen ze zelf aan gaan kloppen bij het UWV....
Een hoge ambtenaar die zijn dochter voor het leven onder de pannen wil hebben creëert een baantje voor haar. Zo iets ?
Fijn je weer eens te lezen @kapotte_stofzuiger
@Gokmaar | 16-05-20 | 10:20:
We doen in Nederland wel alsof we geen Italië zijn, maar de baantjesmachine en dito carrousel zijn realiteit.
Wederzijds, dank.
Die tijdelijke dip duurt al een jaar of 12. Met een EU die hun eigen ego belangrijker vindt dan de brexit gevolgen voor NL komt daar nog wel 12 bij.
Ja ja. Een dipje: www.nytimes.com/2020/05/06/business/c...
@TheBurnerMan | 16-05-20 | 11:05:
Inderdaad, een dipje. Als u wilt kan ik een WSJ artikel erbij zetten, maar waarschijnlijk bent u toch short gegaan en wilt u liever negatief nieuws horen.
REAGEER OOK