Necrologie van Freek de Jonge, puntsgewijs
Godskolere wat is Freek de Jonge toch een vervelend kereltje
Het 112-jarige lijk van Freek de Jonge zat bij Eus te verkondigen dat Youp van 't Hek er niet was geweest als Freek de Jonge er niet was geweest, dat Youp heeft gekopieerd wat Freek altijd doet, dat Freek echt wel de trendsetter is, dat Freek echt een totale koning is en dat de aanvoerder van de jonge garde - Peter Pannekoek - iemand is die nog heel veel kan leren van Freek de Jonge. Ennnnnn het onderbroekje van Freek de Jonge zat weer vol met z'n eigen zaad. Maar opa, wie is Freek de Jonge ook alweer, vraagt iedereen onder de zeventig zich nu af. Puntsgewijs, een necrologie.
-Freek de Jonge is misschien wel de leukste man ooit
-De Jonge, Hermans, Sonneveld, Kan: in die volgorde
-Freek de Jonge is heel erg grappig
-Freek is heel erg vriendelijk
-Hij kan beter koken dan Jonnie Boer
-Freek de Jonge heeft een enorm lange harde pik
-Linnaeus, Plato, Shakespeare, Einstein, De Jonge
-Freek is erg zelfverzekerd
-Heel erg sexy, Freek de Jonge is het
-Freek is sterker dan Ted van der Parre
-Zonder Freek de Jonge was iedereen al gestorven van verdriet
-Freek is de reden dat er nog geen nazisme in Nederland is
-Freek zou het wereldrecord hoogspringen verbeteren, als hij zou gaan hoogspringen
-Bella Hadid wil graag Freek de Jonge bevrijen
-Als Freek de Jonge zou zwemmen dan was hij beter dan Maarten van der Weijden
-Freek de Jonge is beter in sportjournalistiek dan Mart Smeets
-Qua looks is Freek de Jonge een soort Brad Pitt
-Freek is heel romantisch
-Freek is nog steeds heel ambitieus
-Freek de Jonge heeft heel veel geld
-Freek heeft géén erectieproblemen
-Freek is de mooiste man van Nederland
-Freek is tevens de beste viroloog van Nederland
-Freek is leuker dan Halina Reijn
-Freek zou zo in een shampooreclame kunnen spelen
-Freek geeft altijd heel veel geld aan de kindjes in Afrika
-Freek kan beter darten dan Raymond van Barneveld
-Freek is heel zorgzaam
-Als je met koude tenen op de bank zit en vraagt: "Freek, wil jij voor mij naar boven lopen en een paar sokken halen?" Dan zegt Freek: "Ja hoor" en dan voegt hij daad bij woord
-Freek houdt altijd deuren open voor vrouwen
-Freek is een doorzetter
-Freek heeft Nederland een stukje mooier gemaakt
-Zonder Freek de Jonge was het vervelend op deze aarde
-Freek de Jonge heeft heel erg mooie neusgaten
-Johan Cruijff vond Freek de Jonge ook geweldig
-De diarree van Freek de Jonge ruikt naar Medjoul-dadels, van die dure
-Freek de Jonge is aardiger dan een hond
-Freek is een droomman
o ja en Freek de Jonge is altijd heel erg bescheiden
Wat Freek de Jonge eigenlijk verdient is een tweede Freek de Jonge. Zodat die megasessie autofellatio eindelijk een keertje kan stoppen. Gelukkig is het over een paar jaartjes allemaal voorbij. En dan gaat Freek de Jonge naar de hemel, waar Freek de Jonge hem staat op te wachten bij de hemelpoort.
Reaguursels
InloggenTegen de tijd dat het debat over de maatschappelijke toestand van NL gevoerd wordt in termen van twee mannelijke voornamen. Van zogeheten BN'ers. Waar je dan vóór of tegen bent. Tegen die tijd is het moment rijp om iets heeeeeel anders te gaan doen
Freek was erg goed op het boekenbal laatst, zo lekker helemaal zichzelf. Wat ik vooral sterk vond was het inlevingsvermogen dat hij had voor de licht nerveuse dame op het podium die de intro deed. Echt een heer in hoe hij haar netjes aan het woord liet en zich niet ongemakkelijk liet voelen. Typisch Freek, een topkerel !
Inderdaad wat een arrogante egocentrische masturbator is het
Freek is ook de oplossing voor de vroegtijdige ejaculatie.
Géén compliment voor Youp als er daadwerkelijk een kern(tje) van waarheid in zit. Verschrikkelijk, iemand die Freek de "Jonge" kopiëert man man man wat een wanhoop
Wel sneu voor Freek dat hij vlak voor zijn dood nog even zijn ,,concurrent'' die WEL succes heeft, laat weten hoe jaloers hij op hem is geweest in zijn leven.
Wat een triest palingvel.
Na al die jaren komt Dhr De Jonghe er nog redelijk goed vanaf, niet zijn kunst wordt in vraag gesteld, maar zijn persoonlijkheid.
Ik ben geen fan meer van de man (in de jaren 70 als post-puber/jongvolwassene heb ik hem meerdere keren zien optreden, ook in het buitenland), omdat zijn roeping enigszins anachronistisch is, zou ik zeggen:"Bedek hem met de mantel van kunstliefde."
Ik wist niet dat Freek de Jonge grappig was. Wim Kan vond ik wel grappig.
Freek is het schone voorbeeld van een salonsocialist. Graaien, graaien en graaien en uitstralen dat je niks hebt en alles eerlijk zult delen. Als ik die Lulletje Rozenwater al zie dan kom ik gelijk aan de diarree.
youtu.be/mebDq1mKiDs
Precies zoals het is
En toch heeft hij gelijk met zijn opmerkingen over Youp. Maar dat hij geen grapjes durft te maken over de Islam, maar wel over christenen omdat dat veilig is, geeft wel aan dat de man door angst niet alles meer durft en dus ongeschikt is geworden voor het vak. Hans Teeuwen rules op dit punt als enige.
Er stond op een website (ik mag de naam blijkbaar niet vermelden) een interview met Freek de Jonge. Daarin zegt hij op enig moment: ‘Soms is het lastig dat het publiek toch wel lacht.’ En ‘De lach moet geen vanzelfsprekendheid worden, daar heb ik mijn leven lang tegen gevochten.’
Dan heb je als cabaretier echt het verkeerde vak gekozen.
Nee dan snap jij echte humor niet:)
@Giotto | 11-05-20 | 08:24:
Ok wat snap ik er dan niet aan? Zijn zijn opmerkingen satire? Of heeft Freek niet door dat hij een karikatuur van zichzelf geworden is? Zoiets?
Ten aanzien van Youp heeft Freek natuurlijk een punt: schaamteloos kopieergedrag. Het heeft er in elk geval toe geleid dat ze qua leukigheden volstrekt vergelijkbaar zijn. Dat wil zeggeb, alleen leuk als je kneiterlinks georiënteerd bent. Zodra je in het politieke midden verkeert, wordt het heel flauw en voorspelbaar. Afgezien van Hans Teeuwen en Guido Wijers (een beetje), geldt dat overigens voor de hele VARA stal aan Nederlandse leukdoeners
Heerlijke narcistische sacherijnige vent, met ja echt, ook veel humor en zelfspot. Links, rechts eigenlijk heeft iedereen een hekel aan hem. Dattegaat past hij prima tussen de reaguurders.
Ik vind Freek een matige kopie van Dolf Jansen. Die is totaal niet geestig trouwens.
Freek vind ik een goed voorbeeld van hoe links en narcisme bij elkaar passen. Als ze anderen in de zeik kunnen nemen, vinden ze zichzelf o zo grappig. Maar een kritische opmerking terug en je krijgt de linkse fatwa over je heen. Freek heeft zich op dat boekenbral een jaar geleden voorgoed gediskwalificeerd.
- verkeerde topic - Over Freek is het laatste woord al gezegd, hoop ik.
U vergeet nog te vermelden, dat Freek de Jonge als dansend en rochelend lijk eigenhandig Adolf Hitler heeft vergast. En uiteraard gaat hij dat ook met Thierry doen, heden ofwel in het hiernamaals. Hij is Onze Redder. Dus, geen kwaad woord over Freek de Jonge.
Hahaha deze is humor
Ted van der parre ja, dat was pas een held
De koning van de lach, toch? Lachen man, hoe dit land in 30 jaar tijd is veranderd.
Koning van de eeuwige huilbui zul je bedoelen.
Hij is toch koning van het boze schreeuwen?
Trieste strontzak van links NL, dominee 2.0.
Hij is pvda. Dus niet echt links. Hij is van de politiek correcte gestapo.
Samurai hotel
www.youtube.com/watch?v=3expVNVi6Gw
Sorry , wrong link.
OSU!
m.youtube.com/watch?v=MhrzUVBhrLQ
Freek is een links rechtse zakkenvuller zonder enige inhoud.....
Vroeger was Freek de Jonge snel, scherp, hard, grappig en relevant. Nu is het een bejaarde lul die het podium niet kan missen. Ik heb al jaren niets meer van Freek gezien dat de moeite waard is.
Dat hij "niet altijd" mijn sociale of politieke mening deelt vind ik onbelangrijk. De humor en het engagement van Freek kan ik ook waarderen ondanks dat zijn mening niet de mijne is. Maar zoals gezegd, tegenwoordig met Freek is het nie veul hè?
Al heel lang is hij het tegenwoordig niet meer
Ik hoorde eens van een cameraman die filmde in een skybox bij Ajax dat hij perse niet in beeld wilde. Hij moest toch een keer naar de wc en wilde onder de camera door kruipen maar kwam ten val, hij strontsjagerijnig! Lachen! Ook hoorde ik van een cameraman dat na de registratie van zijn show een borrel was voor de Crew en dat het eerste drankje van hem was maar de resterende drankjes niet...,
Als ik een dag gewerkt heb betaalt mijn baas niet eens de eerste borrel. Hoezo zou Freek alle drank moeten schuiven omdat er een dag gewerkt is?
RIP Preek
Mn ouweheer zat me altijd te fucken als ik naar "die linkse lamlul" zat te kijken.
De Jonge was in zijn topdagen snel, geestig en scherp.
Tot dat ie over politiek begon te raaskallen. wat een hypocriete, kortzichtige en rancuneuze man werd het dan.
Kijk wat er van Nederland geworden is door (onder andere) deze dwaas
Zo is dat!
Wat een trieste man , op die leeftijd niet veel wijzer geworden. Hoeveel tijd krijgt hij nog? Ik denk te weinig om tot inzicht te komen. Jammer
De kleinste playlist op Youtube bestaat uit grapppige momenten van Freek.
Binnenkort een nieuw duo: de Jonge en de Jonge. Hugo en Freek, twee hoogstandjes uit de showbizzz.
De ene is een clown de andere draagt zijn schoenen.
Freek is idd erg goed, en daarom mag hij dat ook best zelf vinden. Bram kon goed zingen. Cabaret met een boodschap, ik vind Freek geweldig, en het stukje van Mosterd maar een jaloers kattebelletje.
Kan niet wachten tot een volgend partij congres van FVD dat Hidemeister opstaat en verkondigt dat Freek nooit meer in een theater mag komen.
Freek is een doorgeschoten hippie met een linksdraaiend wereldbeeld.
Humor heeft die zure gast ook niet, niet om aan te horen.
Woordenbraaksel van het ergste soort, dat het is.
Als je Freek goed vind is je gevoel voor humor ver te zoeken.
Als de Freekster je lachbotje kietelt kom je van een lekke accu helemaal niet meer bij.
Dit !
Er zijn er weinig zo zuur en naar als Freek.
Misschien is Freek wel leuker dan Halina... allebei ruk met een rietje.
De "Ontkenning" ... nieuwe show van freek.
Freek de Jonge was gewoon steengoed in zijn tijd. Youp van het Hek kwam wat later en was ook heel goed. Nu zijn beide heren niet meer goed. Het is nu Daniel Arends, Hans Teeuwen, Peter Pannekoek. Ze komen en ze gaan en alle namen die ik hier noem houden het heel lang vol en dat geeft hun kwaiteiten aan. Freek zou wel iets bescheidener kunnen opstellen want Youp heeft het toch wel heel anders gedaan dan Freek. Freek heeft ooit gezegd over Youp: "hij heeft veel in mijn mars". Vond ik toen wel een geniale opmerking maar hij had het daarbij moeten laten.
Jonge, jonge, jonge, wat een rancune, ressentiment of weet-ik-veel-wat-voor-soort-ongefundeerd gevoel. Kant eventjes wat minder, zeg.
Heeft een lange goede carrière opgebouwd en ik moet nog zien dat de GeenStijlcriticaster hetzelfde bereikt.
Ja, er is verschil met de huidige cabaretiers. De Jonge houdt een spiegel voor en hoopt/wenst.eist dat we wat leren. Hans Teeuwen maakt grappen zonder belerend vingertje. Mag allebei.
De grondlegger van de hardere aanpak is Freek de Jonge met Neerlands Hoop. Daarop borduren Youp, Theo Maasen en Hans Teeuwen verder. Wim Kan was bij vlagen brilliant en meer subtiel. Dat mocht en mag nog steeds.
Met dit item laat GeenStijl zich zo overdadig en lullig in de kinderachtige kaart kijken, dat het gewoon genant is.
Inderdaad na de maaltijd komt de mosterd.
Dus te laat, als kruiderij! Evocatus
.
Ik denk dat iedereen wel erkent dat Freek een belangrijke rol heeft gespeeld in zijn vak. Wat hier wringt is dat hij zich het succes van de generatie cabaretiers na hem wil toeeigenen. Als hij nou zelf in staat zou zijn met bescheiden trots op zijn carrière terug te kijken dan zou de waardering als vanzelf komen. Freek gooit zijn eigen glazen in.
Hans Theeuwen zet net zo goed een spiegel voor. Een terugkerend thema waar hij natuurlijk ook echt een punt heeft is het spanningsvlak tussen mensen brij te laten te handelen en te geloven en te doen wat ze willen in het kader van ontwikkeldheid en vrijheid en dat mensen vervolgens heel dom tokkieachtig doen of juist geloofsvrijh3id gebruiken om onvrijheid te bepleiten of te praktiseren.
Markies. Heb geprobeerd De Jonge leuk (hype) te vinden maar had al gauw door dat hij op links speelde en dat voor links ook het boegbeeld was die tijd. Walgvogel vond ik, altijd gevonden maar dat begreep u al.
Evocatus. Met dat bezwete fanatieke linkshoofd mocht hij voor mij zelf in (uw) spiegel kijken. Fanatieke linkse
treurvogel. Mss had u een spiegel nodig. Ik niet. Toen niet en nu niet. Heb altijd op mijn eigen innerlijk kompas gevaren. DankjewelAsjeblief.
Freek de Jonge heeft een vrouw. Als man en vrouw stimuleer en corrigeer je elkaar. Zij blijft in gebreke. Je behoedt elkaar tegen spot.
Ze zet t podium altijd vol takken en lappen. Ze is kunstenaar.
@Shoarmamasutra | 10-05-20 | 19:49: U vergeet nog dat zij ook al zijn prachtige artistieke kledij maakt.
Freek was leuk toen hij nog -met Bram- Vertelde over het schoolreisje met de bus van Maarsen & Kroon uit Aalsmeer kan zijn dat ik de namen verkeerd heb geschreven (ben tenslotte 67) en vond Freek Verder zelden leuk
Lieden met de zelfde insteek en de zelfde geestesgesteldheid (linksdraaiend) als Freak de Jonge, hebben zich hun hele actieve leven bezig gehouden met de andere kant van de wereld; actiegroepen, comité's, ondersteuningsgroepen, solidariteits-groepen, solidariteits-manifestaties, protestgroepen, alles ter ondersteuning van linkse regimes en linkse revoluties tegen rechtse regimes.
Zo bemoeiden ze zich luidkeels, stenen en flessen gooiend, Amerikaanse vlaggen verbrandend en vingerwapperend onder meer met Vietnam, Griekenland, Spanje, Zuid-Afrika, Angola, Nicaragua, El Salvador, Chili, Guinea, en met zo'n beetje elk land waar de 'verworpenen der aarde' ontwaakt moesten worden. Intussen zorgden ze ervoor dat in eigen land de boel hopeloos verloederde en desintegreerde onder de motto's 'anti-autoritair', 'nivellering' en 'Alles moet kunnen'.
Merkwaardig genoeg overigens, klonken er nooit protesten tegen de grootste en meest rabiate communistische dictaturen, zoals de Sovjet Unie, communistisch China, Cuba en Noord-Korea.
Zo is Nederland verweesd en verloederd geraakt én overspoeld door de halve Derde Wereld, omdat die immers bestond uit louter lieve, aardige en door ons onderdrukte zielige en desondanks lachende mensen met nobele culturen, zoals bij de meeste mensen thuis te zien was op de Novib-kalender die in de keuken hing.
Types als De Jonge zijn representatief voor een groot deel van die generatie (ook wel 'boomers' genoemd) die tot hun laatste ademtocht op even indringende als irritante wijze hun linksom deugende preken laten horen.
Ze hebben nooit afscheid kunnen nemen van hun hippie-dom. En hangen nog steeds het opstandige studentje uit; wél al rijdend in een brommobiel, maar nog altijd met een demo-bord omhoog gestoken.
Indeed!
Wim Kan, Toon, Kees van Vliet, dit is DE oude garde.
Tussen de oude en nieuwe garde Herman Finkers met stip.
Maar wie is Freek de Jonge?
Zonder Freek was Ivo Niehe er niet geweest.
En dat bewijst direct zijn waarde!
Is dat de man die ooit zei dat hij nog ontwikkelingswerk gedaan had in Afrika. Het hielp niet want die zwarten zijn nog te stom om voor......
Dat is eigenlijk het enige waar ze héél goed in zijn.
Is wel wat kort door de bocht, niet?
Kortom: Freek de Jonge is beter dan Trump.
Trump is leuk. De Jonge niet.
De Nieuwjaarsconference 2020 van Freek de Jonge was het beste cabaret dat dit jaar te genieten viel. En bovendien een Masterclass van heb Freek jou daar (nu komt er een Gaaikemaatje:) Mosterd Nade Maaltijd
Freek de Jonge jonge jonge is de Hans Teeuwen van links. Alleen dan mega-irritant, voorspelbaar en vreselijk Freek de Jonge jonge jonge...
Maar toch, ik snap de opwinding niet. De Jonge doet geen vlieg kwaad, heeft niemand vermoord dan wel anderszins geweld toegepast én vreet niet uit de staatsruif. Hij maakt gebruik van de VvMu en zijn gezicht staat sommigen niet aan is de teneur van de reaguursels hier. Beetje magere beschuldigingen.
Freek dacht dat 'ie god was en dus zette hij een mal mutsje op.
Freek mag alles zegge. En wij mogen daar dan ook weer wat van vinden. Toch?
Bovendien heeft hij gelijk. Youp heeft zijn kunstje gekopieerd. En dat hij dat 100 jaar geleden deed, doet niets af aan de waarheid.
Freek de Jonge is een over het paard getilde kwallebal die heel vroeger wel eens leuk was maar de laatste 10 jaar een karikatuur van zichzelf is geworden. Dat heeft niets met uiterlijk van doen, maar alles met karakter.
Hoe kan je die man leuk vinden dan? Oh ja links links links dan deug je pas
Veel shows van Freek waren fantastisch, echt smakelijk om gelachen.
Helaas is Freek alweer ruim 30 jaar over zijn hoogtepunt heen. Geen schande op zich, je ziet vaak dat artiesten eerst groeien, en op gegeven moment weer minder worden. Dan zijn ze hun inspiratie kwijt en vallen teveel in herhaling, of proberen juist te krampachtig iets "nieuws" dat eigenlijk nergens op slaat.
De kringloop van het leven.
Het is tragisch dat Freek niet tegen zichzelf in bescherming genomen wordt.
Mijn goede herinneringen aan zijn shows worden nu verdrongen door een zure hypocriet die iedereen de les leest.
Als Freek zegt "het rijke Westen moet welvaart inleveren", dan bedoelt hij niet dat hij zelf gaat doneren; dat moet het laagbetaalde plebs doen. Freek vangt duizenden euro's om een kwartiertje bij Pauw of Nieuwkerk aan te schuiven, maar beseft niet dat de meeste mensen voor dat geld een of twee maanden moeten werken, 40 uur per week.
Zoals elke linkse dominee is Freek stinkend rijk en dat gun ik hem van harte. Maar hij zou belastingbetalers ook wel eens een meevaller mogen gunnen. Nu valt hij onder de duizend-in-een-dozijn deugers die zichzelf als de hoogste kaste beschouwen in ons marxistische kastestelsel.
De Greenpeace-bobo die per vliegtuig "forenst" tussen Luxemburg en Nederland; voor het milieu.
De wereldwijde marathonloper die huizen in Nederland, Ierland en de Antillen bezit; en de lagere kasten oproept tot "vliegschaamte".
De links-deugende blanke jodenhaters die een zwarte vrouw "fascist" noemen omdat ze het seksueel verminken van vrouwen afwijst.
1Beste Freek, als je dit leest; daar moet je niet bij willen horen.
Links had ooit goede idealen. Daar is niks van overgebleven toen ze de macht overnamen. Erger nog; Nederland is nu minder veilig, vrij en tolerant dan in de jaren '50. Wat Hermans en Reve ooit schreven over respectievelijk katholieken en god, zou niemand nu durven schrijven over moslims en allah. Fortuyn en van Gogh werden al voor véél minder vermoord, en Wilders zit tussen alle schijnprocessen door alweer 16 jaar ondergedoken.
Als je al met je vingertje moet wijzen, wijs dan eens naar de mensen die ècht gevaarlijk zijn, in plaats van naar hun slachtoffers.
Beste Freek is blind met zijn volle verstand. Blinde Freek met een nare inborst.
Linkse dominee, waarvoor “humor” enkel een middel is om mensen en groepen die het politiek niet met hem eens zijn af te zeiken.
Voor vriend Youp geldt exact hetzelfde.
Dat is ook zo’n VARA propaganda verlengstuk.
Tijd dat ze in het ronde archief verdwijnen.
Het is ontluisterend dat Freek de Jonge uiteindelijk is verworden tot Freak de Jonge.
En wie kan niet viool spelen, en staat altijd vooraan?
Die band " de staat"?
@Shoarmamasutra | 10-05-20 | 17:39:
Zijn vrouw Hella, maar die kan het wel een beetje, hoor.
Als Freek eerlijk was, dan zou hij erkennen dat hijzelf ook een kopieïst is. Dat geintje van je eigen vrouwtje op het podium hijsen heeft hij weer gejat van Wim Kan (die liet Corry Vonk altijd nog even opdraven).
Freek, zoon van een dominee.
De appel valt niet ver van de boom.
U vergeet één ding. Freek is wereldrecordhouder vroeggestorven kindjes begraven.
Moet dat nu???
Aargh! Evocatus
Pardon????
En wat Evocatus zegt: Moet dat nu? Aaargh!
Btw: ik heb Evocatus heel hoog zitten. Hij is in mijn ogen een zeer genuanceerd reaguurder en wanneer hij aargh" zegt, dan maak je het wel heel bont, Profeet.
Als dat op zijn priveleven slaat ben je wel een totaalhufter
Het is ook knap dat je nog rond kan lopen en niet weet dat je lang geleden al gestorven bent,
"instemmend roffelen op de tafel doet"
Freek kon lang geleden een kleine glimlach op mijn gezicht toveren. Vandaag de dag zijn de grappen van Freek niet meer leuk en zijn gedachtengoed is ook erg achterhaalt. De tijd heeft hem ingehaald. Freek moet gewoon met pensioen en zich gedeisd houden dat is beter voor iedereen.
Net als Freak de Jonge zijn de trolls niet meer wat ze geweest waren.
Hij ziet er toch nu zo uit.
Wat heeft Freek nou gepresteerd?
Hij geldt als vernieuwend, vloekend op het podium, omdat hij een breuk was met dat wat eerder als cabaret gold. Daar heeft hij 15 jaar aan en in gewerkt. Hij heeft zijn partner, Bram Vermeulen, smerig behandeld. Hij was een grote naam omdat hij, mede, opgebouwd en gepromoot werd door de VARA en de VPRO en de linkse pers. De elite van toen vond Freek precies aansluiten bij hun wereldbeeld.
Tien jaar eerder of tien jaar later, en Freek was nooit een grote naam geworden.
En daarna werd Freek de preker, waar hij zich in zijn jeugd en cabaretcarrière tegen af had gezet. En hij had zijn zaken dik gevuld.
Een artiest heeft of een kunstje dat je tot in de perfectie beheerst en dat decennia mee kan of je vindt jezelf iedere 10 jaar opnieuw uit. Te lang door gaan wordt zuur en saai.
Lijkschennis. Jongens, doe dat nou eens niet!
www.youtube.com/watch?v=vng-3R3pPkU
GOEISTE LINK, zeg!
Hartelijk dank!
Meenik. Evocatus
Klonen is toch een mogelijkheid. Freek mag niet verloren gaan voor de mensheid. Is Freek niet zo'n beetje de belangrijkste mens ooit bestaan? Kees de jongen is er niks bij. Sorry Lieve Kees (even geleend), in het echt kan hij niet in je schaduw staan. En dat als volwassen minkukel.
Niemand kon tippen aan Toon Hermans. Die kon van niets iets maken.
Freek van iets niets..., is ook een kwaliteit...
Ze zitten wel tegen elkaar op te bieden hier, terwijl ze Freek nauwelijks kennen. Maar ik weet dingen over Freek. Ik weet bijvoorbeeld dat hij Claudia de Breij nooit gedaan heeft. En ik weet ook waarom.
Freek kan een onuitstaanbaar heertje zijn op reis. Hij was eens in Djakarta voor iets en een vriendin van me regelde daar de zaakjes voor de de Jonges. Wat heeft ze zich zitten ergeren aan de kapsones van dat stel. Niks was goed genoeg en een partij neerbuigend.
Youp van het Hek is creatief met taal, maar verder bestaan zijn latere shows voornamelijk uit achteruit bidden en obsceniteiten. Hond op het ijs (1988) was imho zijn beste show
Freek de Oude
Is er echt niemand die weet wie necro was zonder hoofdletter?
Die man heeft reagluren op de kaart gezet
Jawel dat weet ik nog wel, er is hier in de panelen ook een bokaal naar hem vernoemd, voor de meeste reaguursels.
necrosis had vaak de meeste reaguursels per jaar waren inhoudelijk ook lekker om te lezen.
Tegenwoordig krijgt berbaar deze bokaal, het gaat nu alleen nog om hoeveelheid en niet om de inhoud.
Freek de Jolige. Uitvinder van het schelden en schreeuwen op het podium. Vond jaren daarna dat de maatschappij was verhard.
Freek de Jolige sterker als Ted van der Parre? Nee Freek rook sterker. Zelfs als Ter van der Parre uren had getraind en Freek zich net had gewassen onder de douche.
Ted van der Parre had ook aanmerkelijk meer beschaving als De Jolige.
Nee Freek komt er hier al vier decennia niet meer in.
Freek zweethoofd. Brrr
Youp had eens een column over dat de helft van het hulpgeld naar een of ander goed doel aan de strijkstok bleef hangen.
Zijn betoog: daarom moeten we dus gewoon het dubbele overmaken. Geen spoortje ironie.
Sindsdien ben ik klaar met cabaretiers.
Ach probeer het toch los van elkaar te zien.
Lebbis lijkt mij een enge communist maar ik kan erg hard om hem lachen.
Ik zie een correlatie met de memoires van Donald trump.
Ga weg met je belachelijke 'correlatie'
Freek de Jonge heeft vroeger mooie shows gemaakt, maar het is helaas een zure oude man geworden. Het messiascomplex is gebleven.
Inderdaad. Nederlands Hoop was leuk. Daarna niets meer aan.
Jezus, dus Freek de J. zat bij ene Eus op de radio iets te babbelen. Er zit een knop op die radio, die helpt je zo uit de puree. Druk em in en ga maar mee.
Jezus man dus er staat een topic op GeenStijl. Er zit een knop op je pc, die helpt je zou uit de puree. Druk hem in en ga maar mee.
Dan toch liever Rodney Dangerfield.
Ooit moest ik om die zure deugneus lachen, maar dat is me al jaren geleden vergaan!
Het was allemaal wat gelaagder bij Freek.
Meest onaantrekkelijke man ooit.
Hij heeft Vermeulen op een ontzettende a collegiale wijze genaaid.
Zonder Vermeulen was er geen Freek de Jonge geweest.
En Freek de Jonge heeft een touwtje uit zn ku.. Uhh brievenbus hangen
Gevalletje nageboorte aangekleed en baby weggegooid.
Ik had vroeger nooit zoveel op met de nazi's, maar nu ben ik toch maar lid geworden. Dat is vooral het werk van Freek de Jonge en Claudia de Breij. Zonder hen was ik waarschijnlijk een gemiddelde D66'er gebleven.
kijk dát is nou wél humor
je zult me niet geloven maar vroeger was Freek de Jonge echt leuk
Ja als baby nog wel.
@sprietatoom | 10-05-20 | 16:30: Ja, dat was Adolf ook.
Moet zeggen, toen ik het las.. Voor halina reijn geboren was, was hij inderdaad soms best spitsvondig
Ja, toen België nog bij Nederland hoorde.
Weinig complimenteus van Freek. Ze zijn eigenlijk beiden stomvervelend.
Freek is helaas een pure azijnpisser geworden, die dit soort ‘incidenten’ nodig heeft om ons aan zijn bestaan te herinneren.
-
Poging tot serieuze analyse. Mensen die zaken met humor weten te brengen, worden voor intelligenter versleten. Als je een grap maakt waar mensen smakelijk om kunnen lachen, kun je daarin de domste en meest onzinnige mening in verpakken, en je komt er mee weg. Om iemand’s grap lachen, is eigenlijk een beetje iemand gelijk geven. De tragiek van Freek de Jonge is eigenlijk, dat er zo vaak om hem gelachen is, dat hij zelf is gaan geloven dat al zijn achterliggende ideeën volstrekt geniaal en uniek zijn. Zelfrelativering : nul komma noppes. Als je dat vernislaagje van humor eraf krabt, kom je bij Freek helemaal geen ideeën tegen, maar een treurige verzameling achterhaalde linkse hersenscheten uit een voorbije tijd. Ok, ere wie ere toekomt : met de actie bloed aan de paal hadden ze een punt. En Youp ? Een matig getalenteerde clown die maar één stijlfiguur beheerst ; de hyperbool, en verder Niveau Nihil.
Om iemands grap lachen is hem eigenlijk een beetje gelijk geven... Mooi! En met van Hanegem en Cruijff was die bal binnenkant paal geweest en had ons trauma maar 4 jaar geduurd
Links en humor...
In de zestiger jaren van de vorige eeuw ging dat wonderwel samen. Links relativeerde, stelde de gevestigde normen en waarden aan de orde en de humor was één van de vehikels. Humor is relativering.
Maar het vermogen om te relativeren betekent niet als vanzelf het vermogen tot zelfrelativering, en daar ging het op termijn helemaal fout. Links vestigde de Linkse Kerk, en binnen die gemeenschap werd het zwaar taboe om de eigen waarheden, de eigen normen en de eigen waarden ter discussie te stellen en kwam de humor steeds meer in dienst te staan van een starre, klagende, verwijtende, moraliserende ideologie en pleegde daarmee zelfmoord. De humor van vandaag is diverser geworden, heeft zich vrijgemaakt van de Linkse Kerk, en hoe krampachtig de Vara ook wil vastklampen aan de dagen van weleer, de innige relatie tussen links en humor, de claim die links lange tijd op de humor kon leggen, het is niet meer, het is voorbij, en ook een de Breij kan dat tij niet keren. De Jonge is inderdaad blijven steken, en kan het nauwelijks verkroppen dat humor zijn eigen weg gaat en schijt heeft aan wat er was, en waaróm het er was. Je hebt gelijk, de Jonge kon lang geleden het linkse gedachtengoed als geen ander omtoveren in surrealistische taferelen die doen denken aan een schildering van Jeroen Bosch, maar dat was het dan ook wel. Hij was en is geen denker, geen profeet, geen ziener. Maar hij denkt van wel en meent dat ook nog uit te moeten dragen. Dat laatste is uiterst irritant. Daarmee vernietigt hij alles wat hij in zijn goede jaren heeft opgebouwd. Misschien kan het niet anders. Zijn generatie was erg goed in het systematisch vernietigen van wat voor velen waardevol was.
@Schoorsteenveger | 10-05-20 | 16:50: Volgens mij is het probleem dat links conservatief-religieus is geworden. Dan is er geen plek meer voor satire.
@Schoorsteenveger | 10-05-20 | 16:50:
Goede samenvatting.
Wat is die freek de.jonge een vooringenomen babyboomertje. Nee, waar heeft hij het van dan? Wim Kan, Paul van Vliet, Seth Gaaikema en Toon Hermans? Mijn duif is dood, freek. Morsdood.
Om Freek te noemen in hetzelfde rijtje wat u noemt is op zijn zacht gezegd een belediging. En dan bedoel ik dat het niet voor Freek geldt.
@Rotterdammert1965 | 10-05-20 | 16:38: Nou Seth Gaaikema?
@ik_wacht_niet | 10-05-20 | 16:47: ik heb ook zo mijn kritiek op Freek de Jonge, erg rabiaat en twijfelloos links. Maar Seth Gaailema was een doodsaaie natte wind.
Maar er is ook anders nieuws. "Bono viert vandaag zijn 60e verjaardag en vond dat een goede aanleiding de belangrijkste muziek uit zijn leven te delen met de wereld"
www.ad.nl/show/jarige-bono-deelt-de-6...
Ook ooit een frisse jonge hond...
Nr1 Ik vlieg in een vliegmachine .. Eddy Wally
Nr2 Hè Nol... Xaviera
Nr 3 Met 40 varkens naar Beiroet... Henk Wijngaard
@dhrat | 10-05-20 | 16:28: Wat gehoord is, kan niet meer on-gehoord worden.
@Zenzeo | 10-05-20 | 16:22: jaja. Zeker zo eentje die nat in de lift heeft gestaan.
I found my tax shelter in Holland
En dat was Neerlands Hoop in Bange Dagen. Van die Hoop is niets meer over, wat heeft hij er een een puinhoop van gemaakt.
Vitale-Reaguurder | 10-05-20 | 16:12 -een
Freek heeft wel gelijk, Youp was een kopie van Freek in zijn jonge jaren.
Daarna is Freek zuur geworden en Youp (eigenlijk gewoon Joep) een lul
ROFLOL
Hoe komt hij er bij. Freek de Jonge liep toen commumisme uit te kramen, youp van het hek valt vooral de capsones uit eigen kringen aan, rijk rechts villavolk en nouveau riche. Breder valt hij allerhande vormen van kapsones aan.
Freek lachte om mensne die niet zeker wisten wat Juist was. Youp juist om mensen die dingen veel te zeker weten.
youtu.be/RdTOQacbn9Y
Ik vond ze vroeger echt wel leuk...
vroeghah toen Freek nog af en toe een leuke grap had ie nog een optreden bij de opening van de Piramide van Austerlitz
Middelbareschoolhumor.
Nu we het toch over de dood hebben, RIVM meldt "slechts" 22 nieuwe ziekenhuisopnamen en 18 doden en dat is nog zonder Freek. Duidelijk weekend.
Neerlands Hoop Stront. (ik wist verder niks meer beledigendst).
Freek gaat steeds meer op Jimmy Savile lijken.
Als Freek dood is komen er nog een zootje lijken uit de kast donderen, wat ik u brom.
als hij daar dan zelf niet meer bij zit, bij die lijken uit de kast. Ik heb meer dan genoeg van die vent, teveel gehoord en gezien. Weg ermee. Dor hout, zou M. SSwagerman zeggen.
Tsss... Heb als premiumlid (zie mijn kroontje) toch wat moeite met dit afzeiken van mensen. Betaal ik daar nou voor? En al die reaguurders die erin meegaan, als kinderen op een schoolplein die meelopen met de bullebak met de grootste bek, omdat ze bang zijn dat zijn woede zich anders tegen hen richt.
U spreekt uit ervaring...?
Afzeiken van mensen? Het gaat om het gedrag, de eigenpijperij.
Freek is de grootste bullebak die er is.
Zeur niet. Hij vraagt er zelf om met zijn megalomane en narcistische gedrag.
afzeiken euh Patricia !!?
Jaha! Dat bedoel ik ook met die ‘TV de deur uit’ mauwers. Maar ze hebben wel alles gezien.
Dit is idd niet heelstark...
Hoi Freek
Halbstark. Freek voelt zich ook boven u verheven. Hij mag inbinden.
In
Ja, Freek en de Jonge en Donald Trump dingen beide naar de zelfbenoemde God op aarde status. Mooi stel zo, met dan de paus als plaatsvervangende zoon natuurlijk.
Geprobeerd maar mislukt Peer.
Zou wel eens een talkshow willen zien met Freek de Jonge, Louis van Gaal en Peter R de Vries aan 1 tafel. Gewoon met een biertje achterover leunen en kijken wat er gebeurt. Alleen van de voorpret krijg ik al lach en huilbuien tegelijk.
Johan Derksen ontbreekt in je lijstje
En dan wel in het Engels.
Peter en Freek liggen elkaar niet zo...
Wel met een voor allemaal een Glock
Met Sven Kockelmann als gespreksleider.
Markies 15:58: Dan mag ik hopen dat Freek van frustratie explodeert, ruimt 'ie in ene keer een hoop nationale irritatie bronnen op.
@Trasnochador | 10-05-20 | 17:16:
Ik had in eerste instantie in m'n reaguursel Robert J(e)nsen als gespreksleider staan maar kreeg als melding "content not allowed" en kreeg mijn tekst niet geplaatst. Nadat ik "Robert J(e)nsen" had verwijderd stond het er wel ineens op. Vreemd...
@MarkiesDeBalzaque | 10-05-20 | 18:05: @MarkiesDeBalzaque | 10-05-20 | 18:05:
Er zit kennelijk een block op de naam Robert J(e)nsen, ben benieuwd of ik nu gejorist word...
@Dwarsdenker | 10-05-20 | 17:02: Peter komt, als ie maar betaald wordt.
Freek, grappiger dan Andre van Duin in het kwadraat, en heel Holland bakt zou veel leuker zijn als hij het presenteerde.
Ze zouden alleen maar zuurdesem brood bakken.
Tuurlijk joh Oklahoma, echt waar hoor. Tjee zeg, wat heb jij gelijk. Ik ga nu even kotsen.
Minder grappig is deze opmerking. Kan echt niet, echt niet.
Gelukkig is er genoeg nieuw talent waar je heen kan, Patrick Laureij, Ronald Goedemond, Henry van Loon, zelfs Paulien Cornelisse was best leuk laatst op tv, niet wereldschokkend maar gewoon degelijke voorstellingen waarbij je je niet hoeft te vervelen bij 'muzikale intermezzo's', daarbij vergeleken waren die uit de jaren 60/70/80 toch wel een stel ego-trippers, met hun stomvervelende 'chansons'...
Moet die grafkop nou echt op de site staan ?
Freek nog maar 112 jaar? Ik dacht minstens 180. waarvan de eerste 120 nog boven de grond.
Vond hem er al zo goed uitzien voor die leeftijd.
Freek de Jonge mag van mij wel 112 worden, maar als het effe kan, liefst vandaag nog.
Ik zie Freek wel 157 worden en daarna gaat die het mausoleum in.
Na de dood van Bram een immorele gek met een opgeheven vingertje geworden.
Freek was er zonder Bram nooit geweest.
links vingertje
Dat soort lui kwam er vroeger thuis bij ons niet in.
James last, Wim Sonneveld. Dat was wel zo'n beetje de grens.
Herman Finkers.
Reve vond mijn moeder maar een "vieze vent".
Wolkers ook.
Had reve niet door dat je moeder een vrouw was dan?
Heb zelf ook zo'n opvoeding gehad en ik herken ook die uitdrukking "dat komt er hier niet in", lol. Toch kan ik nu wel om Reve lachen, heerlijk toch al die onconformistische mafklappers, een uiting van de enorme vrijheid in Nederland. Zolang niet iedereen zo gaat doen, moet het kunnen.
en wanneer hij sterft, wat wordt dan de eventuele kop boven het artikel op GS?
Freek de Jonge gestopt met eigenlijk god zijn...?
"Er is leven na mijn dood".
@Jos Tiebent | 10-05-20 | 15:49: Ohnee, dat zou ik op zijn zerk laten graveren.
Freek had iets moeten leren van Bram Vermeulen, "het is een wedstrijd die niemand winnen kan" www.youtube.com/watch?v=-Tw2Y4j8ruI
Dat is zeker waar, Bram had meer talent in z'n linker pink dan dat Freek in z'n hele lichaam had. Freek had alleen aanleg voor talent,.... droplul.
FdJ? Een repeterend zwellichaam.
Freek. Alles wat ziek is aan Nederland.
Freek heeft het zingzeggen uitgevonden.
Tegenwoordig noemen ze dat rap.
Freek de Jonge is de domineeszoon die in zijn jonge jaren tegen alle heilige huisjes schopte en daarna zelf dominee werd van de linkse kerk en iedereen hel en verdoemenis toewenste die niet in de linkse kerk geloofde.
Voortschrijdend inzicht ontbreekt bij die man. Niet alleen bestaat God niet, ook alle door hem zo bejubelde linkse regimes zijn omgevallen. Van alle communistische dictaturen zijn alleen China, Noord Korea en Nederland nog over. Sovjet Unie: failliet gegaan en inmiddels kapitalistisch. Oost Duitsland: opgeheven en herenigd met West Duitsland. Alle Warschaupactlanden: EU lidstaten. Venezuela: Failliet.
Freek de Jonge is een relikwie uit het verleden, uit een tijd dat links nog een toekomst dacht te hebben.
Overigens schrijf je pas een necrologie over iemand als ie dood is.
Maar in het geval van dementie zou je kunnen zeggen dat de persoon al lang geleden vertrokken is, maar dat het lichaam voortleeft.
Freek is zo dood als Elvis levend.
U vergeet Vietnam en nog zo'n landje daar in die hoek.
Hij kwam wel als enige op voor die mensen in Groningen (die nu waarschijnlijk nog steeds geen cent gehad hebben). Maar of dat nou humor was, dat weet ik niet zo goed.
nl.m.wikipedia.org/wiki/Neerlands_Hoo... vooral de geschiedenis even lezen. Een drammerig linkse eigenpijper is het altijd al geweest...
"Youp heeft heel veel in mijn mars", zei Hij ooit.
Als grap nog leuk, maar hij méénde het, en dan is het meteen niet meer leuk.
@Schoorsteenveger | 10-05-20 | 15:50: Zat ook wel een kern van waarheid in... rond brilletje, over t toneel banjeren, fulmineren tegen alles wat los en vast zit...
Zonder Freek was Hella helemáál niks geweest.
Freek is een Louis van Gaal avant-la-lettre, maar dan erger vanwege hypocrisie en het deugorgel.
De schoonvader van Freek, die was pas irritant. Maar goed, die had ook afschuwelijke dingen meegemaakt in de tweede wereldoorlog.
Eli Asscher was gewoon een hele goede schrijver, o.a. legendarische tv-series geschreven.
Zonder Freek, was Enge Greta nooit zo groot geworden.
Juist.
Freek was geen cabaretier maar theatermaker.
Dat is wat hij bedoelt.
Niet constant vloeken maar echt incidenteel.
Taaltechnisch jongleur.
Zang.
Rode draad.
Spitsvondig.
Niet afzeiken maar bespotten.
Zorgen voor verwondering/op verkeerde been zetten.
Activerend.
Zeg maar alles wat Youp van het Hek niet was/kon.
Daarom: team Freek.
Helaas kon hij niet omgaan met het feit dat er ná Hem nog meer komisch talent kwam. Ik weet zeker dat Hij Hans Teeuwen briljant vond, maar Hij zou liever z'n tong afbijten dan dat toegeven. En dat getuigt van kleinzieligheid.
@Zenzeo | 10-05-20 | 16:00: Hans Teeuwen is briljant maar Freek en Hans Teeuwen spelen niet op hetzelfde veld. Freek is uniek in het vak, misschien is er maar 1 die dat vak wat hij doet beheerst. Freek is voor mij ongeëvenaard met zijn humer, verhalen, rode lijnen. Youp is een slap aftreksel en op een of andere manier vind ik hem ook ietwat geforceerd op het podium staan. Bij Freek krijg je het gevoel dat alle pasjes en bewegingen ter plekke tot stand komen en bij Youp lijken het allemaal wat gestuurde "looplijnen" en standjes. Maar ik ben een bevooroordeelde 65+er.
@Peerke Poep | 10-05-20 | 16:40: U heeft er goed zicht op. Zo is het precies. Ik ken ook de deug-shit van Freek en hij wordt zelfingemomener (wat een woord...)en ouder, maar na hem komt een hele tijd niets en dan pas anderen.
Freek kan maar niet accepteren dat er ook andere mensen bestaan met talent. Ik zal ook nooit de uitzending vergeten van College Tour met Hans Teeuwen waarin Hans Freek 'complimenteerde' met zijn. "moedige gevecht tegen de vergankelijkheid." Fijne televee was dat.
Precies.
Over vilein gesproken.
Als Freek naar de hemel gaat, moet dat de hel zijn.
Freek is zo'n figuur die zijn leven lang vaart op een succesnummer van 40 jaar geleden. Moet hij vooral doen, maar niet over de rug van collega's. Voor het overige vind ik het een naar, verbolgen en verzuurt ventje.
Zijn talent bestaat er uit dat hij in staat is zo veel weerzin op te wekken, een zeldzaam onaangename clown.
Zo fout dat het weer een beetje leuk wordt.
Ga eens terug kijken luisteren ...
Freek was altijd ruk
Ik ging mee in mijn tijd ...
Geboren in 65
Ik vond die shows van hem een verschrikking..... kon er niet langer dan een paar minuten naar kijken.
Die vreselijke pakken van hem, dat geschreeuw, die bezwete kop....... nope.
Hier zelfde jaargang en heb hem ook altijd enorm irritant gevonden met zijn linkse gelul.
@Slipsnifter | 10-05-20 | 15:31:
@2voor12 | 10-05-20 | 15:34:
@2voor12 | 10-05-20 | 15:34: sorry voor de rommel
moet hier ff aan wennen
idd altijd dat linkse geswets
@2voor12 | 10-05-20 | 15:34: Een echte rooie VARA-lul.
Ben je misschiden al te vroeg een oude l.l geworden.
En toch heb ik wel enige symphatie voor Freek, zijn aanval op Peturrrr rrrrrrrrrrr de Vies was goud.
Dat maakt lang niet alles goed. Bovendien, hij pakt zo op de Vries omdat hij de bovenmatige zelfpijperij zo herkent. Het moet zijn alsof hij in een spiegel kijkt.
@Schoorsteenveger | 10-05-20 | 15:32: Maar toch, hij durfde wel vol tegen Peturrrrr in te gaan. Iets wat verder niemand in medialand durft.
@Slipsnifter | 10-05-20 | 15:36:
Hij heeft 'm beter door dan de meesten, weet precies waar zijn zwakheden zitten. Peter is zijn evenbeeld. Peter zal als-ie oud is net zo krampachtig proberen om zichzelf op een voetstuk te hijsen.
Freek beledigde Peter R. de Vries. Geen argumenten, alleen beledigingen. Daarnaast, refereerde Freek aan zijn onderzoekswerk in misdaad, waar De Vries erg goed in is.
Veel opgeloste zaken waar de Politie in faalde. Niet in zijn (showbiss) mening van De Vries, dus m.i. onterechte aanval van Freek.
@Portnoy | 10-05-20 | 15:44: Nee pipo, Freek had zich (terecht) nogal geërgerd aan het trotse, lachend omhoog houden van een trofee naar aanleiding van zijn ‘docu’ over Nathalie Hollowee.
@Slipsnifter | 10-05-20 | 15:36: Hiddema.
Hans Teeuwen deed het beter.
www.youtube.com/watch?v=hWIvUTmuNIw
@Zenzeo | 10-05-20 | 16:02: Okee, maar die is niet van de linkse kerk. Dat is mijn punt.
Domme reactie.
Het kan ook Alzheimer zijn.
Het verdrietige van lieden als Freek is dat ze niet lijken te beseffen dat ze niet meer relevant zijn, dat het beter zou zijn om te stoppen. Dat besef lijkt maar niet door te dringen. Het zou veel waardiger zijn als hij gewoon net als ieder ander van die leeftijd met pensioen zou gaan en terug zou kijken op een in zijn geval heel succesvolle carrière. Genoeg = genoeg. Maar niet voor Freek. Die kiest ervoor om zichzelf in de herfst van zijn leven compleet voor lul te zetten.
Het probleem is dat al die bekende caberetiers te vroeg zijn overleden, kijk naar een Kan, Sonneveld, Hermans, maar als je niet dood wilt gaan, en denkt dat het nog wel zal gaan, ben je een probleem aan het worden, voor jezelf maar ook voor een ander.
Freek was met afstand de beste en de leukste. Tot ongeveer halverwege de jaren tachtig. Daarna ging het hard achteruit en werd hij een zure ouwe zak...
Over de kwaliteiten van Youp kan men beter zwijgen...
Juist. Echter, het ‘verval’ is later begonnen. En als hij in de buurt straks een optreden heeft ga ik weer kijken. Naar Youp Flut ben ik ooit een keertje ‘onder dwang’ geweest.
@Normpje | 10-05-20 | 15:39: Daarna heeft u een andere partner gekregen?
@watmagjenogwel | 10-05-20 | 15:47: Nee, vriend had kaarten. Na afloop was hijzelf trouwens nog het meest gedesillusioneerd.
Preek de Jonge?
Er is een groot verschil tussen trots en ijdelheid. De Jonge is verworden tot de verpersoonlijking van ijdelheid. Wat hem in een grijs verleden status gaf, dat is hij kwijtgeraakt. Voorgoed, vrees ik. In die zin is hij al lang dood en begraven. Elke keer als hij weer de aandacht zoekt denk je verbaasd "leeft-ie dan nog?".
"En dan gaat Freek de Jonge naar de hemel, waar Freek de Jonge hem staat op te wachten bij de hemelpoort."
Eenmaal binnen ziet Freek de Jonge een man voor de spiegel staan.
"Wie is dat?" vraagt Freek de Jonge aan Freek de Jonge.
"Dat is Freek de Jonge die denkt dat hij Youp van 't Hek is."
Eeuwen geleden had toch al gezegd over vant Hek: die heeft veel in mijn mars? En dan nou een beetje zuurpriumen. Triest. Maar al jaren, dat ook weer wel
- Freek de Jonge vangt altijd asielzoekers thuis op
- Freek de Jonge maakt keiharde grappen over de islam
Neerlands hoop in bange dagen; ik kon om Freek lachen, daarna nooit meer.
Freek de Jonge, die naam zegt me wel iets. Is dat niet die man die vluchtelingen op nam in zij huis, een deel van zijn vermogen schonk aan goede doelen en nooit gages vraagt omdat hij al genoeg geld heeft? Nee? Oh, dan zal hij vast net als dat andere linkse gespuis vooral de vinger heffen vanuit zijn villa.
Jammer dat hij niet gewoon kan leven met dat hij succesvol was en ooit erg goed, en dat die tijd voorbij is. Levenlang topniveau kunnen leveren is bijna niemand gegund, ook hem niet.
Peter Pannekoek is inderdaad geen fluit aan. Hyperhyper, stotterstotter en alles voorgekookt. Verder is Freek onuitstaanbaar als altijd.
ik lust geen pannekoek.
Mijn overgrootvader moest in de Eerste Wereldoorlog nog wel eens om Freek lachen, maar de rest van de familie pruimde hem daarna niet meer. Ik heb nog wel eens super 8-filmpjes van hem gezien die tijdens de Tweede Wereldoorlog waren opgenomen, maar mijn grootouders vonden het toen al niks meer.
Gewoon een ouwe lul.
Ik weet nog dat zodra wij vroeger in de crisisjaren die misselijke stem van Freek op de radio hoorden, mijn vader de radio meteen uit zette. Freek had natuurlijk al ruim voor de tweede wereldoorlog moeten stoppen.
Freek de Jonge was vroeger absolute top, de Mars was baanbrekend.
Alleen jammer voor Freek dat er niemand in zijn omgeving is geweest die hem zo´n 20 jaar geleden heeft verteld dat het wel tijd was om met pensioen te gaan, hij is inmiddels een parodie op zichzelf geworden.
Leuker dan Youp, ok, maar dat heeft vooral met Youp, de vleesgeworden linkse hypocrisie, te maken.
Youp links? Niet elke dikkop met een rond boomerbrilletje is links hoor.
@opblaasschaap | 10-05-20 | 15:27: Youp heeft altijd geclaimd zeer links te zijn. Voor een cabaretier is dat nu eenmaal een zeer goed verdienmodel.
@opblaasschaap | 10-05-20 | 15:27: Youp weet heel goed hoe de maatschappij in elkaar steekt. En die past zich heel goed aan aan de geldende normen. Maw. Deugen. Anders is ie weg van het toneel en geen centjes meer.
Het zal best wel dat carrières in een soort traditie staan, die zich natuurlijk ontwikkelt. Dan kan je ook zeggen dat er geen van Gogh was zonder Rembrandt en Vermeer, maar ja. Freek laat zich van zijn meest narcistische kant zien. Het is een echte, irritante deuger, maar hij was in zijn hoogtijdagen een grote in zijn tijd. Daarna heel erg afgegleden. Youp is een generatie na hem en heeft gewoon zijn eigen plek in de cabaretier traditie ingenomen ( en zal best geïnspireerd zijn geweest door zijn voorgangers). Nu hebben we weer anderen en is de conference meer beïnvloed geraakt door de stand up comedian.
Zo gaat dat Freek. Ga lekker rusten van je oude, oude dag en bedenk dat Claudia de Breij echt nooit leuk is geweest.
Freak de Jonge. Dof hout.
Freek was leuk toen hij nog centjes moest verdienen.
Da's héél lang geleden.
Ik heb hem nooit echt leuk gevonden, maar lang geleden toen de tv's nog vierkant waren met een toeter aan de achterkant en toen lineaire tv nog hip was, ben ik weleens in het gezelschap van mensen geweest die om hem konden lachen. Dat was toen nog geen schande.
@IkWilOokWatZeggen | 10-05-20 | 15:25:
Stel je voor: foute grappen, zonder preken.
Ja ik weet het, het is heel lang geleden.
Neerland leeft nu in Bange Dagen, daar hoort gerammel van kettingen en een holle stem vanuit de graftombe bij.
Alles om de hoop op herstel den kop in te drukken
Freek is een soort van Lee Towers dus.
I can see clearly now? Lijkt me niet.
Nee.Freek had geen kraanwagen nodig. Die gooide gewoon vanaf de kade de containers in het schip. Gesorteerd en wel en zonder sjorren toch vast. En zingend loopt Freek altijd alleen, weliswaar op gepaste afstand gevolgd door het slavenkoor van Puccini. Freek hoeft ook niet net zijn elleboog te bewegen. In alle opzichten superieur, dus. Bijna niveau Regilio Tuur, zonder dat hij zijn vrouw in elkaar rost althans.
Zou een goede spreker zijn voor de dodenherdenking van 4 mei 2021. Is hij daar nog niet voor gevraagd?
Moet ie wel halen dan.
@oldandwise | 10-05-20 | 15:29: Dan doet ie 't postuum.
Is het echt Freek, over het graf heen het volk belerend toespreken.
Youp en Freek zijn heel verschillend, zoals de rest van de VARA.
Freek de jonge zijn shows zijn nog tenenkrommender en meelijwekkender dan boer zoekt vrouw
Freek? Hooguit nog goed voor een aflevering van Ancient Aliens ... .
Ik hoop dat hij binnenkort beter bekend staan als een goede vriend van Jeroen Krabbé .
Ik heb mezelf nog nooit kunnen betrappen dat ik moest lachen om een conference van hem. Het enige wat grappig was is dat liedje over de dood. Het wordt tijd dat hij lekker achter de geraniums gaat zitten.
Jawel, in de jaren 80 had hij leuke conferences. Daar doelt hij ook op, dat Youp dat gekopieerd heeft.
Het aparte is alleen: Youp heeft kritiek op de maatschappij en is nog stééds leuk. Youp gaat mee met zijn tijd.
Zelfs Grünberg is grappiger dan Freek.
Het ligt er maar aan welke Grunberg je bedoelt. Die Sondos ofzo, die is nog minder grappig dan Opa Freek.
Ai!!! die komt keihard aan.
De trots der kleinen bestaat uit altijd over zichzelf te praten; de trots der groten uit nooit over zichzelf te praten. Voltaire
Freek heeft in het begin van de jaren 80 best wel iets neergezet, begon met zijn 1e show de komiek, daarna de tragiek en daarna de mars en stroman en trawanten. Vooral de mars en het 1e gedeelte van stroman en trawanten, zijn van een zeer hoog niveau, zo hoog dat niemand van alle grappenmakers die na hem kwamen dat niveau ooit hebben bereikt. Wat daarna gebeurde bijvoorbeeld met Youp die ging grappen stapelen, een hoog grapdichtheid in zijn conference maakte hem erg populair en dat heeft Freek nooit goed kunnen verwerken, dat hij opeens links en rechts door Youp voorbij werd gelopen als het gaat om populariteit. Uitspraken van Freek logen er niet om... Youp heeft heel wat in "mijn" mars en aan 1 conference van mij dankt hij zijn gehele oeuvre. Enige jaloezie kan Freek niet ontzegt worden. Maar hij zit mij niet in de weg.
Eens. Freek was begin jaren 80 van erg hoog niveau, zoiets kun je niet je leven lang volhouden, is ook helemaal niet erg, maar het is flauw om dan anderen de maat te nemen, als je over je hoogtepunten heen bent.
Buikpijn van het lachen om hem gehad in die tijd ook al was hij tamelijk links. Maar dat drammerige gedrag dat later daarop volgde heeft bij mij de waardering weggenomen.
Ook mee eens, begin jaren 80 erg goed. Mooie combinatie met het Willem Breuker Collectief. Dat niveau heeft ie na de jaren 80 nooit meer gehaald. Maar begin jaren 80 was hij echt de beste en heel erg vernieuwend.
@canis lupus | 10-05-20 | 15:18: Ook eens
-Freek is de mooiste man van Nederland...
Zijn grootste concurrent wat dat betreft komt uit eigen hoek en luistert naar de naam Dolf Jansen.
'die megasessie autofellatio'. Zo'n mentaal beeld van Freek verpest iedereen zijn zondag.
Het toonbeeld van vergane glorie ….. net als Nederland eigenlijk……
Stelde vroeger wat voor - nu niks meer…...
Iets met Freek en preek.
Hoogste tijd dat Henk Krol Freek kan feliciteren met zijn verjaardag.
Leeft die mummie nog steeds?
Freek is een totale lul, maar zeker veel leuker en creatiever (oké, vroeger) alsdan die waardeloze Joep.
Was dat die Freak de Jonge, die viool speelde bij de ondergang van de Titanic en daarna alle overboord geslagen mensen, in de reddingsbootjes heeft geholpen.
Zijn beste uitzending was met Neerlands Hoop op kerstavond met de VPRO. Ze zaten toen aan een grote gedekte tafel met wit kleed. De tafel had de vorm van het heilige kruis en zij zaten tegenover elkaar aan de zij-armen van het kruis.
De VPRO heeft alleen alle tapes (per ongeluk) gewist.
Daarna was alles linkse bagger.
Freek = Chuck, Chuck=Freek? Zoiets?
Ook Youp is een L#L hè.
Laten we dat niet vergeten.
Youp had in het verleden wel vaak nog leuke optredens. Freek is eigenlijk zelden leuk geweest
Ik dacht dat hij dood was......
Waarschijnlijk familie van Hugo
De man zal ongetwijfeld voor veel mensen een inspiratiebron geweest zijn. Hopelijk niet met betrekking tot het ronduit pedante gedrag van meneer De Jonge. Dat zou de hel op aarde zijn.
Lang geleden (samen met Bram Vermeulen) waren er dacht ik 2 leuke programma's.
Dat is ALLES.
Om de rest moest alleen politiek correct links Nederland een beetje gniffelen.
Dankzij mega subsidies en gratis reclame van de VARA en de NPO heeft hij bakken geld verdient en is zijn ego ontploft.
Deze lummel heeft het echt te hoog in zijn bol.
Freek, de man zonder wie Youp Van 't Hek nooit succes zou hebben gehad. De man die zichzelf als een genie ziet, net als Harry Mulisch indertijd die dat ook onomwonden over zichzelf zei.
Jeez, praten over Freek de Jong is nog erger dan dat Tokkie worstelen van Spartacus, wat een ellende.
Freek is gewoon het bewijs dat je op de top moet stoppen. Dat is in zijn geval ongeveer 25 jaar geleden. Het wordt pijnlijk nu. Voor hem zelf en voor ons.
necrologie zonder hoofdletter!!!
En ik maar denken dat necrologie een studie was over zwarte achterstandswijken. Een soort zwarte logica.
necro was a Reagluur Hall of Famer RIP
Tjonge Jonge..
Gelukkig heb ik hem altijd al een lul gevonden maar ik ben dan ook nooit links geweest.
Godzijdank.
Als God een deur sluit, opent Freek een raam.
Zeer poëtisch.
Ik denk; Als JeZus een raam opent, Freek een deur sluit.
"Freek de Jonge (toch geen familie verband met Hugo?) heeft een enorm lange stijve pik ". Zijn probleem, steekt die in een molshoop, denkt 'ie de hele wereld er aan te hebben hangen, wat te kunnen bezwangeren met z'n (hoezo) humor.
De hamvraag blijft of Freek Corona-proof is.
Zou Corona iets met Freek te maken willen hebben?
Snap niet wat jullie zo tegen Freek hebben. Zijn kritiek op de mediageilheid van Peter R. de Vries ("jij gaat over lijken") vond ik terecht.
Iets met een pot en een ketel.
Freek zegt ook wel goede dingen zoals dat maar Freek zegt en doet ook een hoop rare dingen. Daar zijn arrogantie nog bij opgeteld doet bij velen iets...
@Kuifje-naar-Brussel | 10-05-20 | 14:57: Is gewoon een wedstrijd wie van de 2 het engst is en Peter is ENG!
Natúúrlijk doet Freek ook wel eens iets goeds.
Maar daar gaat het nu niet om.
Mooi dat dit soort figuren bestaan. Dan hebben we mooi iemand om op af te geven. Verder is hij weinig relevant nog
Mooie laatste zin.
Werd net gebeld door de Paardenlulwinkel. Ze vertelden me dat ze deze niet meer op voorraad hebben.
Tenslotte gaat het niet om de inhoud, maar om de vorm.....
Laat Louis van Gaal het maar niet horen
Freek de Jonge heeft wel wat weg van Chuck Norris, als je het zo brengt.
Freek is de ultieme babyboomer die maar geen afscheid kan nemen en over zijn graf wil regeren. Hij verdient bekogeld te worden met pluche tomaten
RIP.
En snel een beetje als het kan graag.
Freek de Jonge bestormde in zijn eentje Oklahoma Beach, en hij heeft +5 brillenglazen, kun je nagaan.
Daarna stootte hij in één ruk door (naar Berlijn) en ging klaverjassen met Hitler, Goering en Himmler, wat hij uiteraard won.
Hij bouwde in één nacht de Berlijnse muur met één hand, terwijl hij Bohemian Rhapsody componeerde met de andere.
Het internet is trouwens ook een idee van hem.
Maar dat weet bijna niemand.
Het internet is een idee van Al Gore.
Verder correct.
Een verbluffend staaltje van parate historische kennis. :-)
@MickeyGouda | 10-05-20 | 15:37: hahaha+++
Spontaan? Paar weken geleden zat ik in de kleedkamer naast de zijne, en hij staat dus keihard in de spiegel zijn eigen grappen te oefenen. Zes, acht keer achter elkaar.
Dat kan dan twee dingen betekenen: of hij oefent als een perfectionist óf hij is zo dement als Joe Biden.
@erkomenanderetijden | 10-05-20 | 15:00: één ding is zeker: als hij zegt dat grappen spontaan op het podium gemaakt moeten worden, heeft hij nog nooit een grap verteld.
Dit was echt de eerste keer dat ik om Freek heb gelachen! De humor ten top
In 1981 je laatste grap maken en daar nu nog op teren. Freek doet het.
Verwarde Jonge.
Verwarde ouwe.
Laat maar roepen op de drempel, hij mag nu nog. De andere cabaretiers kunnen er wel om lachen, soort vlek in ondergoedhemd na het rukken?
Wat ik wel vreselijk van Freek waardeer is dat hij Peter R. De Vries zo heerlijk zat af te zeiken!
Freek is god, mis ik nog.
Freek en Trump hebben toch wel iets gemeen
Freek de Jonge is helaas veel te vroeg overleden.
Volgens mij ben ik de buitenechtelijke zoon van Freek de Jonge.
Freek is leuker dan Halina Reijn
Dat is wel zo
Is dit een grap?
@RickTheDick | 10-05-20 | 14:47: Wel een slechte dan.
Martijn koning is leuker dan freek
Wat heeft die man een vouwen in zijn gezicht. Als ik trainer van een jong Thais voetbalteam was zou ik ver bij hem uit de buurt blijven.
Aldus Freek, in zijn nieuwe boek: "Een leven in de zelfspotlights".
Ik wens Freek een hoop toe, maar gezondheid zit er niet bij.
Jammer dan, Freek.
Dezelfde hoop die je vanmorgen op het toilet gedaan hebt?
@Gele Beer | 10-05-20 | 14:51: Die ook.
Reaguurder Cappuccino... heb je er er een back-up van!?
Heb ooit voor een site een geniale column geschreven over die lul maar die is offline zie ik net.
Freek de Jonge. Zou er een Roaster bestaan die groot genoeg is voor Freek de Jonge?
*bbq aansteken gaat*
De antwoorden op Bosma heeft Freek nooit gegeven.
Freek lijdt nog meer aan grootheidswaanzin dan Harry Mulisch.
Daar kan alleen Arnon Grünberg nog overheen.
Wat zal het eenzaam zijn aan de top.
Ach, ik ken het gevoel.
In de jaren '80 had ik een buurtvriend en bij zijn ouders lagen naast de verplichte Vrij Nederland, VPRO-gids, de Volkskrant en de Groene ook altijd de programmaboekjes van de shows van Freek. Live begreep ik er al weinig van maar met de tekst erbij nog minder. Zijn vader was universitair docent opvoedkunde. Die jongen is later een zware crimineel geworden.
Freek is de nare man die in een restaurant een oude man schoffeerde. De oude man praatte volgens Freek te hard. En daar had Freek last van. Niet wetende dat de oude man hardhorend was. Toch vond Freek het nodig deze oude man en plein public en op een schofterige manier op zijn nummer te zetten. Zodat Freek met zijn Hella in alle rust verder konden genieten van hun welverdiende en copieuze diner. Want ja, zo is Freek. Dus kinderen: #weesgeenfreek
Freek eet uit principe geen Medjoul-dadels. Die worden namelijk gemaakt van geplette Palestijnse kindslaafjes, of zoiets, en dat moeten wij niet willen.
Dat wordt donder en bliksem in de hemel, als Freek God even de les leest.
Hier kan zelfs Chuck Norris niet tegenop.
Af en toe vraag ik me wel eens af hoeveel van de humor van Freek uit de koker van Bram Vermeulen is gekomen en wat Freek zou zijn, als Bram Vermeulen er niet was geweest.
Freek was ooit koning hoor. Heb nog lang nadien zijn shows geprobeerd, maar de humor was weg. Alleen tijdens zijn eerste Verkiezingsconference zag is af en toe weer een glimp van de Oude de Jonge. Het kan verkeren. Zo gaan die dingen. Hmm, tja, hmm.
Tja, dat De Jonge enorm veel invloed heeft gehad op de ontwikkeling van cabaret is en feit. Ook als je hem niet mag. Kan Peter Pannenkoek nog wel een puntje aan zuigen.
Maar moet hij dat ook steeds zelf roepen?
@Kuifje-naar-Brussel | 10-05-20 | 14:39: Doen toch alle narcisten, Kuif. Zie ook het interview gisteren weer met Lowietje. Ze menen het ook nog en dat vind ik nog 't mooist.
@Kuifje-naar-Brussel | 10-05-20 | 14:39: Moet hij zelf weten. Het is een keuze om er naar te luisteren of niet.
Speltip 9; weet wanneer je moet stoppen...
@beldewouten | 10-05-20 | 15:00: Doet afbreuk aan iemand.
@Dubbelepunthoofd | 10-05-20 | 14:57: Van Gaal was een goeie trainer, maar hij neemt zichzelf veel te serieus.
Is ie nou nog steeds niet dood?
Jawel, maar hij weet het zelf nog niet.
Familie van hugo zeker.
freek zijn houdbaarheidsdatum was 01 januari 1989. Vanaf toen had die gewoon in retraite moeten gaan, maar hij kon het niet laten die muil verder dicht te houden.
Aan de andere kant kunnen veel media hem ook niet gewoon met rust laten en zoeken hem dan op. Lekker makkelijk van ozcan. Hij kan beter vind ik.
Was dat 1 minuut na zijn oudejaarsconference? Toen had hij inderdaad moeten stoppen. Mijn ouders waren geen fan hem maar na de laatste teleurstellende conference van Wim Kan waren ze vol lof over Freek. Beter dan dat kon het niet meer worden. Mijn ouders die ademloos naar hem zaten te luisteren.
Bij het zien van Freek de Jonge krijg ik zelf symptomen van onderliggend lijden.
Ook opmerkelijk dat Bram Vermeulen na zijn carriere als cabaretier journalist is geworden.
Ja, daar heb ik me ook wel eens in vergist.
Freek de Jonge is helemaal niet leuker dan Halina Reijn, wel is hij een betere tafeldame. Overigens is Claudia de Brij ook niet leuker dan Halina Reijn , maar kan die wel weer beter beffen. Zo vult dat BNer circuit elkaar weer even leuk als lucratief aan. Gelukkig maar, want wat moeten we anders?
Frans, Duits of Engels leren: grotere taalgebieden dus grotere kans dat er natuurlijk talent tussen zit ipv gesubsidieerd wenstalent
@kindapaas | 10-05-20 | 14:45: Als ik nu met linkjes en al de zegeningen van het Spaans en Italiaans moet demonstreren, gaat mijn zorgvuldig opgebouwde imago hier ten panele heel hard Freek de Jonge achterna. Mijn ijdelheid kan dat dan weer niet hebben.
Is ie deaud?
Kolere, wat is die man toch met zichzelf ingenomen..
Freek liegt altijd.
Als je zou moeten kiezen tussen Corona en Freek de Jonge ...
Corona... definitely!
@normanius | 10-05-20 | 14:32:
-
Proost!
Wat moet je nou met Freek? Die moet dan bijna door een taxidermist worden behandeld.
Freek de Jonge is al jaren dood alleen hij weet dit zelf nog niet.
Als Freek de Jonge binnenkomt gaat Chuck Morris weg.
haha!
Mijn ma, God hebbe haar ziel had al in de jaren 80 een hekel aan Freek de jonge. Ik ook.
Kim-Jung-Un kan niet in de schaduw staan van Freek de Jonge.
De ware aard komt boven. Ijdelheid der ijdelheden. In de herfst van zijn leven ziet hij te weinig, eigenlik helemaal niets, gebeuren dat erop duidt dat hij na zijn dood als groot kunstenaar geëerd zal worden, en kan het niet laten om dan maar te proberen, hoe geforceerd ook, een cultus rond zijn persoon op te starten.
Er is geen leven na de dood Freek, je zult snel in vergetelheid raken. Dat is jouw roje hel.
Herfst van zijn leven? De man zit al jaren in de (gure) winter van z'n leven..
Probleem met Freek de Jonge is dat het volgens hem belangrijk is dat je het juiste denkt en zegt. Daar komt dat vervelende activisme vandaan. Dat is helemaal niet relevant. Doe wat jij denkt dat goed is en houd zoveel mogelijk je bek daarover.
Van grappenmaker naar zuurpruim, is toch best triest.
Dat zie je vaker naarmate ze ouder worden. Geinhormoonspiegel. Of de dominee die hun vader was komt weer naar boven.
Zoals vele goede artiesten, is het beter om op je hoogtepunt te sterven
om de onsterfelijkheid te bereiken. Freek is van dit lot verschoond gebleven
met als resultaat een ouwe over de top verzuurde man die slechts kan dromen over vorige behaalde successen en zijn naderende einde op deze wereld.
Freek de Jonge - Arnon Grunberg - Francisco van Jole in deze volgorde, de grote drie in de orde van de witte onderbroek.
Die laatste is toch zo'n marginaal figuur. Ik denk dat de gemiddelde Nederlander hem geen eens kent (Grunberg trouwens ook amper, zeker voor zijn 4 mei voordracht). Alleen op GS werkt hij als een rode lap op een stier.
Ze doen een wedstrijdje wie de grootste bruine veeg heeft gecreëerd.
Misschien moet beroeps deuger Freek eerst maar eens in zijn huis wat We are here To illegalen huisvesten. Uiteraard ook op zijn kosten. Gewoon een paar maandjes. En daarna vragen hoe dat is bevallen. Is deze man familie van Erik van Muiswinkel toevallig..
Waar ging het toch mis met Freek? Nou, met het succes van Youp. En toen ging Youp ook nog een boek schrijven en dat werd een bestseller. Dus Freek ook een boek schrijven, maar niemand kocht het. Vanaf dat moment werd Freek een beetje zuur. Freek vond dat alles de schuld was van zijn publiek, dat was lui geworden. Dus ging Freek doen wat zijn vader deed; preken. Maar eigenlijk vindt niemand die preken leuk. Dat wijdt Freek aan de toestand van de wereld, de jeugd van tegenwoordig, het fascisme en zijn luie publiek. Freek is een koele heldere waterbron, maar niemand laaft zich eraan. Wat jammer. Arme Freek.
Prima toevoeging.
Eens.
En toch... in de tijd van Neerlands Hoop geniaal en vernieuwend.
Hoogtepunten Panama en Bange Dagen.
* rest van de middag spiegel vermijdt om ouwe kop te ontlopen *
@Kapitein Sjaak Mus | 10-05-20 | 14:41:
Jong, Snel en Wild waren we!! *zucht*
Nooit begrepen hoe die man lid heeft kunnen zijn van het ASC.
Of was dat Paul van Vliet ?
Paul van Vliet zat toch bij Minerva? Vandaar ook zijn voorliefde voor Unicef.
@Glasgow Argus | 10-05-20 | 14:27: Ja klopt. Daar kent hij Bea van.
Kom Paul in Den Haag wel eens tegen. Vriendelijke en vrolijke man.
Waarom krijgt zo n veroordeelde marokkaanse bontkraag eigenlijk zo'n programma op NPO? Meneer heeft in het verleden meerdere kluizen gerooft en lijkt me nou niet echt een goed voorbeeld.
Hij is een voorbeeld dat het Nederlandse systeem werkt.
Er vast een rechter te vinden die dat wil zeggen.
Freek was goed! Jammer dat hij nu Goed is geworden.
Tsja, Freek, Arnon, Jesse...
Diepe zucht...
funnymeme4me.com/meme/9147
Begraven dat lijk en nooit meer aandacht aan schenken.
Freek kan het maar niet verkroppen dat zijn linkse humor steeds minder navolgingen krijgt en het steeds aflatende publiek enerzijds doordat deze van ouderdom gewoon stierven, anderzijds omdat Freek nieuw publiek maar niet meer met dezelfde meuk kan bekoren, zelf zijn trouwe linkse publiek heeft hem verlaten wegens ouwe zuur ruikende man retoriek.
Freek zal nog één keer kunnen shinnen maar dat is tijdens zijn, in memoriam tv programma op de npo.
Probeer eens rechtse humor. Van wie ook weer?
Laat dat programma dan maar snel komen.
Sorry hoor maar Freek de Jonge is een eindbaas! Zonder hem zag het cabaret landschap er heel anders uit,ken al zijn optredens! De man heeft een buitengewoon talent dat heeft hij allang bewezen. Die enige die enigzins in zijn buurt komt ... Ja Youp! Keek altijd uit naar zijn oudejaarsconferences,hoog niveau mensen.
Hehe, toepasselijke nick.
Youp van het hek is al jaren niet mee op niveau. Zijn oudere shows zijn stukken beter.
Guttegut, Opa zal het wel ff allemaal vertellen. Wat een zelfingenomen lul.
Voor de jongere lezertjes: Freek was ooit de grappigste man van Nederland. Als zoon van een dominee zette hij ook helaas de trend dat bijna alle cabaretiers die na hem kwamen, dachten dat ze zelf ook dominee moesten zijn.
Smaken verschillen, het was de meest irritante van Nederland.
Dat is flauw, Freek was waarschijnlijk de eerste inwoner van Nederland en dus automatisch de grappigste.
@BozePaarseMan | 10-05-20 | 14:36: ik ben benieuwd wie jij dan grappiger vond?
@Hetze Haatstra | 10-05-20 | 15:14: Herman Finkers?
@Blote Bertus 2000 | 11-05-20 | 06:50: zeker, die vind ik op een bepaalde manier grappiger, maar die lag nog in de wieg toen Bram&Freek de suffige cabaretwereld op z’n kop zetten. Ik heb Finkers tijdens mijn studie als beginneling gezien toen hij in een middagpauze zijn eerste show speelde in de kantine. Ik was gelijk liefhebber. Maar Freek (inmiddels solo) vulde toen al avond aan avond Carré met briljante programma’s.
Het gebral van Freek de Jonge is de hoofdzakelijke oorzaak van zure regen.
Nog nooit zo'n egotrippende azijnzeiker meegemaakt. Wat een enorme arrogant.
Freak de Jonge is een hitsende biefstuksocialist. Vond tot op de dag van vandaag zijn optreden super grappig tijdens de wedstrijd Ajax Rapid Wien: nl.wikipedia.org/wiki/Staafincident
Jammer alleen dat Ajax ervoor geschorst zou worden en naar verluid bijna failliet ging. Maar Freak had tenminste een leuke middag.
Verder moet Freak lekker zijn bek houden. www.geenstijl.nl/5150925/freek-de-jon...
Is sinds de slag bij Nieuwpoort niet meer leuk geweest en vanuit zijn riante witte compound woning in Muiden Bedet en Geertje afzeiken, heeft een hoge Marcel 'minderwaardig mens' van Dam gehalte.
Als laatste kon Freak niet eens Yernaz (die van het IQ ophef en de appjes avant la lettre) aan.
Het was Austria Wien. En de opmerking van De Jonge was ook nog eens vreselijk ongepast omdat Austria een club met veel joodse leden was die door de nazi in 1938 werd verboden.
Amen.
Ooit was Freak wel redelijk te pruimen. Zo'n 150 jaar geleden.
De aanvoerder van het na-oorlogse verzet.
Eerder de na-oorlogse collaboratie, maar dat is misschien een kwestie van perceptie.
Eerder de tata variant van Arthur Seyss-Inquart. Maar Marcel van Dam en Schrans Timmerfrans gooien ook hoge ogen voor die titel.
@Graaf_van_Hogendorp | 10-05-20 | 14:25: Hij past dus gewoon in dat rijtje.
Wanneer Freek de Jonge zich bij de hemelpoort vervoegt, staat daar De geest van Bram Vermeulen. Die De Jonge de toegang weigert. Freek moet naar het voorgeborchte, zeven jaren dikke stront.
Vagevuur is het toch? Of was dat alleen voor de KAAtolieken.
En Freek heeft groot gelijk. Nog steeds kan niemand aan zijn werk tippen. Luilakken als Theo Maassen en Hans Teeuwen (allebei natuurlijk wel geweldige komieken, cabaretiers, of hoe je ze ook moet noemen) doen 1 showtje in de 2, 3 jaar. Youp probeert/de dan wel veel shows te maken maar blijft een naaper van Freek, en wat mij betreft van een 90% minder niveua.. Freek is onuitputtelijk. Iets anders is of je van zijn soort humor houdt. Ik wel, maar ben bevooroordeeld. 66 jaar en Freek behoorde bij mijn jeugd en puberteit. Zo, mijn hart gelucht, kom maar op "jeugd" met jullie kritiek op Freek. Wat ben ik blij dat ik niet in deze tijd "groot moet worden".
Frees was soms erg grappig, maar vaak ook heel erg vermoeiend. En Freek heeft het altijd over..... Freek. Bovendien een geldwolfje, deze linkse moralist.
Freek was in den beginne een leuke cabaratier. Ergens raakte hij verzuurd, of misschien anders, hij ging zichzelf serieus nemen. Ineens kunnen ze alles (Hoi Peterrrr), weten ze alles.
Precies. Overigens is Teeuwen al lang over the hill en Maassen probeert dapper verder te komen.
Wat kon Freek de Jonge nou gebeuren toen Eus hem een plek in zijn show aanbood? Er is leven.. Er is leven na de dood...
Freek is gewoon een paardenlul van onmetelijke grootte.
Het prototype van een zelfingenomen deuger.
Elk woord dat we besteden is er een te veel.
Mijn plepsel hier dus ook.
U luistert duidelijk niet en wanneer wel dan begrijpt u er niets van.
@MaarFeitelijk | 10-05-20 | 15:20: Zo, dat was even inhoudelijk (en feitelijk!) zeg. U bent duidelijk een Freek.
Verzuurde waardeloze nar! Ook goed nieuws vandaag natuurlijk: Özturk keer na de verkiezingen niet meer terug in de Tweede Kamer. Natuurlijk verloop, altijd mooi!
Pas maar op, hij komt zomaar weer uit een of andere mouw te voorschijn.
Hij gaat voor een plek in de Turkse regering.
@Kuifje-naar-Brussel | 10-05-20 | 14:24: Het gemeentebestuur van Rotterdam?
Misschien ook naar de Partij voor de toekomst?
Komen we goedkoop vanaf. Een paar jaar wachtgeld, maar het niveau in de tweede kamer stijgt aanzienlijk.
Wat een Freekshow.
Eus en Free in één uitzending. En dan ook nog eens anderhalf uur lang, nee dank u. Ik krijg liever schurft of zo.
Neerlands Hoop .....
Maak het verhaal zelf af en kleur de plaatjes.
Er wordt weer slap geluld over een strakke plasser
Who the fuck is Pieda Pancake?
Niemand. Zonder Youp van het Hek was hij onbekend gebleven. Heeft alles van hem gepikt.
Neuqertje van Spongebob Squarepants
Wie kan hier trouwens nog wat aan toevoegen?
Alleen Freek de Jonge, want Freek de Jonge is de allerbeste in toevoegen. Ook in voegen, maar dat weet elke metselaar. Freek is de beste voeger ooit, het Colosseum ziet er nog steeds tiptop uit!
Dat het flauwekul is. Freek de Jonge is de beste van alle afgelopen 6 decennia.
Nou.... kijk eens naar het Feitelijke commentaar, hierboven.
Hoe durf je het te vragen!
En Freek is bijna dood.
= schijndood
@Crossing_The_Rubicon | 10-05-20 | 14:18: Shit.. dan maar weer gauw ZHKH
Dat is niet zo en niettemin is het de meeste bekwame en veruit leukste cabaretier. Veel meer variatie en veel scherper dan wie dan ook. Daarbij een blijvertje. Andere haken af wegens gebrek aan vanalles.
@MaarFeitelijk | 10-05-20 | 15:13: eigenlijk heeft ie alles om een goede komiek te zijn. Hij is alleen niet grappig meer
Ik heb echt gelachen wat een leuk stuk @mosterd!1!
Wie? Wie was het ook weer, was dat niet een of andere terrorist die het boekenbal heeft laten ontploffen of zoiets?? Voor de rest herinner ik me niets of het moet een reclame met kreukelcrème geweest zijn.
Ik vind Freek de Jonge vooral heul belangrijk als moreel kompas.
Het kompas van mijn schuit laat ik jaarlijks ijken.
Zouden meer mensen moeten doen.
@Kapitein Sjaak Mus | 10-05-20 | 14:24: Freek is uit geijkt, die is dement, al jaren dacht ik?
Inderdaad, bij alles wat Freek zegt, weet ik dat ik de andere kant uit moet.
Freak de Jonge.
Plaatje is verouderd.
pbs.twimg.com/media/EXp94IZXgAAdWpC?f...
REAGEER OOK