Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

We gaan weer klappen. Nu voor de bevrijders!

Ga eens weg met je voorgekookte initiatieven

Hartverwarmende initiatieven, de contemporaine flippo's. Heel even leuk hoor. En dan ineens doet iedereen eraan. En dan is de hype voorbij, maar zijn er altijd nog mensen die achter de fanfare aanhobbelen en denken dat zo'n flippo nog steeds helemaal hip is. We moesten applaudisseren voor de mensen in de zorg. Vlaggen voor het onderwijs. Witte shirts dragen voor mensen in de zorg. Naar de augurk van Ellie Lust luisteren. Van Jesse Klaver moesten we een kaarsje in de vensterbank zetten. Het Wilhelmus zingen voor de koning. En nu dit weer: applaus voor de bevrijders en klappen voor de vrijheid. "Minste wat we op een veilige manier met z’n allen kunnen doen toch?" Nee dat het is niet, want het 'minste wat we op een veilige manier met z'n allen kunnen doen toch' doen we al: 2 minuten stilte om 20.00 uur op 4 mei en dan een dag later een vlag in de stok. Daar hoeft heus geen applaus bij.

Dat applausinitiatief is uiteraard weer een brouwsel van een of andere stichting en een of andere andere stichting, die het leuk vinden om ook eventjes wat aandacht te krijgen, en je ziet Eric Corton en Dolf Jansen met de gretige gratenkoppen alweer hijgerig vooraan staan. Dit soort initiatieven zijn alleen tof als ze spontaan zijn, en niet als ze semi-verplicht in je gezicht gedrukt worden door stichtingen. Die circa vierduizend Canadezen die in Nederland zijn omgekomen tijdens de bevrijding, die tuffen we ieder jaar op het graf met gejank over inclusievere herdenkingen, gelul over Nederlanders die ook geen lieve jongens waren, Duitsers herdenken want die zijn ook zielig, Geen 4 Mei Voor Mij en meer van dat soort afgrijselijke triestigheid, en een groot deel van Nederland houdt dan de mond tegen die volksverlakkerij, omdat we doodsbang zijn iemand op z'n teentjes te trappen. En dan nu allemaal het balkon op, heel dapper, klappen voor de vrijheid.

Reaguursels

Inloggen

Door al dat geklap wordt ik totaal "getriggerd"... ... kunnen we niet met onze vinger knippen ofzo..?

mazel_tov | 17-04-20 | 20:16

Kunnen we hier niet afspreken dat dames twerken op het balkon voor de bevrijders (liefst dames uit achterstandswijken want die zijn vaak het vrouwelijkst) en dat GS dan hier en daar filmt en dat op de site zet als een soort Vrijmibo.

Troumoetblijcken | 17-04-20 | 17:19

Als we niet bevrijd waren geweest waren we 4 keer wereldkampioen geweest

ronaldvw | 17-04-20 | 15:19 | 1

Lol

obimikkel | 17-04-20 | 15:59

Ik vind het wel een geniaal idee. Dan gaan die maroccaantjes (dat soort gaius is het meestal) uitdagend stil zijn. Of we gaan voortaan op 4 mei, 2 minuten op de Dam schreeuwen.

echtpaul | 17-04-20 | 14:35

Een samenleving die graag sopt in haar eigen leed en zieligheid klapt graag en neemt graag de klapjes in ontvangst. Een grote masquerade waarbij men het eigen hufterige en hypocriete leven kan verbloemen.
Dat 4 en 5 mei zou men ook gewoon moeten afschaffen. Het tot in lengte der dagen blijven herdenken is ook onzinnig. Verworden tot elitaire deugpropaganda.

Lafayette | 17-04-20 | 13:14

Corton heeft toch juist in bolle plofkop...

janderuiter | 17-04-20 | 13:12 | 1

ik zal pas applaudiseren als de laatste zichzelf als BN-er typerende nietsnut voor tenminste een maand z'n kaken op elkaar houdt en met z'n fikken van de social media afblijft......

VanOldenbarnevelt | 17-04-20 | 13:16

Ik voorspel versoepeling van de maatregelen op Koningsdag. Rutte, bijgestaan door Wim Jung Oen, die beperkte vrijheid aankondigen.
Ik ga er niet voor klappen.

Zorc | 17-04-20 | 12:45 | 1

Ik heb geen vlag maar had ik er een dan ging hij op koningsdag halfstok.

K1100 | 17-04-20 | 13:01

Hoewel ik de lui die zwaar gevochten hebben om Hitler en zijn vrienden te verslaan wel degelijk helden vind, heb ik wat moeite met het woord 'bevrijders'. De Canadezen, Engelsen en Amerikanen kwamen niet om ons te bevrijden. We lagen toevallig op de route.

Hommel | 17-04-20 | 12:40 | 4

Vergeet de Polen niet.

K1100 | 17-04-20 | 13:02

@Teeweetwee | 17-04-20 | 12:52: Zo is dat. Ik denk dagelijks aan die vele duizenden jongens die door hun regering ongevraagd naar Europa werden gezonden om daar de 'ietwat in al het enthousiasme doorgeschoten Duitse culturele uitingen' terug te dringen en uiteindelijk op Nederlandse bodem het leven lieten..... Onderwijl vochten circa 40.000 Nederlandsers aan Duitse zijde aan het Oostfront.....

VanOldenbarnevelt | 17-04-20 | 13:06
▼ 1 antwoord verborgen
-weggejorist-
Lust.voor.lijf | 17-04-20 | 12:11 | 2

Het allerbeste werkt voor mij om dit alles te negeren. Geen mens die het merkt. Stoppen met janken over nutteloze mondkapjes zou overigens het enige initiatief zijn dat ik steun

Rest In Privacy | 17-04-20 | 12:06

laat het klapvee lekker klappen als ze willen.
normaal zit dit volk lekker in een laag voorhoofd programma te klappen en dat kan nu ff niet.geef ze een minuutje en ze kunnen weer een tijdje vooruit

sinecker | 17-04-20 | 11:20 | 1

nee. Het is genoeg geweest met het altijd maar de zin geven van de linkse schreeuwers. Het klapvee donderstraalt maar op met hun klappen. Genoeg is genoeg met die onzin. C'est ca!

Gladiator Fap | 17-04-20 | 11:54
-weggejorist-
mis en bouteille | 17-04-20 | 11:19 | 5
▼ 5 antwoorden verborgen

Toen de klok 3 weken geleden een uur vooruit ging heb ik van 2 tot 3 snachts geklapt voor iedereen die vond dat hij/zij/het/nnnb daar recht op had...

Air van Boven Dorens | 17-04-20 | 11:10

zwartblog55 | 17-04-20 | 10:05 | reageer
En ken in september bij de CAO-onderhandelingen direct die gevraagde en broodnodige 5 % loonsverhoging voor de gehele zorg toe.En ja,dat gaat miljarden kosten,op de korte termijn.
Maar ik heb nog wel enkele suggesties waar meteen zwaar bezuinigd kan worden.En wat direct miljarden oplevert zonder dat we er slechter van worden.
Integendeel zelfs....

roberto9715 | 17-04-20 | 11:10

Merdeka!

drs. Levi Samsonov | 17-04-20 | 11:07

We gaan klappen voor Trump als zijn einde lockdown een succes blijkt te zijn.

revolte | 17-04-20 | 11:03 | 1

de dag dat dát gebeurt treedt Rutte vrijwillig af na toegegeven te hebben zijn gehele carrière alleen maar gelogen te hebben. Gaat never nooit niet gebeuren.

Gladiator Fap | 17-04-20 | 11:52

Wat een heerlijk stuk mosterd hier word ik heel blij van

oldskoolhollander | 17-04-20 | 10:57

Pff we blijven maar klappen!

born2killn00bs | 17-04-20 | 10:44

Ik ga op 5 mei niet als een domme mongool op mijn balkon staan klappen voor onze bevrijders.

Evenementen en grote publieke bijeenkomsten zijn ivm corona nu eenmaal afgelast. Dus eea geldt mutatis mutandis ook voor 4 en 5 mei. Deal with it. Een jaartje - noodgedwongen - overslaan is niet het einde van de wereld.

En al die regelneven die 'alternatieve' herdenkingen en vieringen gaan verzinnen: flikker op en get a life, losers.

Dr_Johnson | 17-04-20 | 10:39 | 1

Ik ga op 5 mei niet als een domme mongool op mijn balkon staan klappen.

Als de welbekende klapmongool...

seasicksteve | 17-04-20 | 10:50

Heb een keer moeten masturberen op het balkon voor de prostituees die het ook zwaar hebben in deze periode. Waar houdt het op?

Hypno2050 | 17-04-20 | 10:17 | 2

Je benedenburen zullen wel gedacht hebben dat er een zeemeeuw op hun ramen had gescheten.

Rest In Privacy | 17-04-20 | 10:22

@Gulliver | 17-04-20 | 10:22: Niet goed hoor als er ook groen tussen die witte klodders zit. Maar goed het kan verkeren.

Pluisbaard | 17-04-20 | 10:25

Ik ga de vrijheid uitzwaaien. Het waren 75 mooie jaren

Stevo365 | 17-04-20 | 10:15 | 1

Arbeit macht...

Pluisbaard | 17-04-20 | 10:26

Dit "klappen op het balkon" is niets anders dan een poging om het ego te strelen met onecht altruïsme in de puurste vorm. Door de bevestiging die het goedvolk vanaf het balkon aan de overkant ervaart, krijgt men het gevoel niet alleen te staan en tegelijkertijd worden het eigen geweten, verantwoordelijkheid en schuldgevoelens op een naïeve wijze vakkundig van het balkon geworpen. Je kan het Coronalied als de title track van dit gedoe beschouwen.

Anders gezegd: het ziet er leuk uit, maar het is er alleen maar zodat het goedvolk zich weer een paar minuten aan zichzelf kan opgeilen.

Op het moment dat er ooit een ommekeer komt, zijn dit de eerste verschijnselen die verdwijnen als sneeuw voor de zon: het heeft helemaal geen verdere functie en is de kroning op de identiteitspolitiek.

Het enige dat ik vrees met grote vrezen is dat er eerst een heleboel slachtoffers moeten vallen vooraleer een stukje realisme terugkomt in de wereld. En vijftig jaar later staat het goedvolk dan weer op de balkonnetjes te klappen voor degenen die dán de hete ijzers weer uit het vuur mochten halen.

De geschiedenis herhaalt zich...

Gladiator Fap | 17-04-20 | 10:12 | 2

Ik vertolluk, ik vertolluk
De gevoelens van het volluk
Met me vlaggetje, me hoedje en me toeter
Ik sta te juichen als een gek
Achter een gesloten hek
Met me vlaggetje, me hoedje en me toeter

www.youtube.com/watch?v=pwW5LdbN0Tc&a...

Reaguurdeskundige | 17-04-20 | 10:19

Spijker op z'n kop!!

Vanbonkenaayen | 17-04-20 | 10:28

Ik kots van al dat sentimentalisme. Rot op met je vlaggetjes, stille tochten, knuffels, applaus, samen zingen. Grow a pair.

TheBigKirth | 17-04-20 | 10:08 | 1

Had het zelf niet beter kunnen verwoorden, maar ja het lijkt alleen maar ernstiger vormen aan te nemen tijdens deze pandemie. Komt er ook nog eens bij.

Pluisbaard | 17-04-20 | 10:11

Voor veel verpleegkundigen en verzorgenden is het aan hen toebedachte applaus niet besteed. Zij werken voor het niveau van een bijstandsuitkering, waar de reiskosten nog van af gaan omdat deze niet eens worden vergoed. Dus in plaats van goedbedoelde initiatieven als een dinerbon, Action-tassen vol chocoladerepen, tekeningen op de ramen en gratis applaus dienen zeker de verzorgenden tegemoet te worden gekomen met een volledige reiskostenvoorziening. Dat werkt! Het gelamenteer van zorgbestuurders op social media is hypocriet. Stop die repen chocolade op/in een plaats waar het corona virus nooit zal binnendringen...! Of betaalt de zorgmaffia bij de benzinepomp ook met repen, tekeningen en het zingen van een liedje?

zwartblog55 | 17-04-20 | 10:05

Is nietvreemd hoor dat helevolkeren achter hun leiders aanlopen. Die bepalen namenlijk al jaren wat u en ik mogen horen en zien. Wie bepaalt wat u ziet bepaalt namenlijk wat u denkt. Vandaar dat er een NPO in leven gehouden wordt. De media bespelen is namenlijk een kerntaak van iedere regering

roeperdepoeper53 | 17-04-20 | 10:00

In werkelijkheid zijn de Nazi's verslagen door de Russen. De Amerikanen en Canadezen hebben, pas toen het hun eigen economien aanging, meegewerkt om de laatste rotzooi op te ruimen. Het is merkwaardig dat er tijdens 4-5 mei geen of weing Russen betrokken zijn. Iets meer respect zal op z'n plaats zijn.

Red shirt | 17-04-20 | 10:00 | 11

@Reaguurdeskundige | 17-04-20 | 10:32:
Vertel dat maar aan degenen die Omaha beach hebben bestormd. Of gevochten hebben rond Monte Casino (waar oa onze nieuwe medelanders uit Mocroland hebben meegevochten - en zich berucht hebben gemaakt). Of die bij Bastogne hebben gevochten. Of de Polen bij Arnhem...

Maar dat waren maar schermutselingen natuurlijk waar niet zoveel gebeurde.

Ze leren ook echt niks meer op sgolen zo te zien.

Graaf_van_Hogendorp | 17-04-20 | 11:45

@Zeiss | 17-04-20 | 10:10: Zonder de hard vechtende Duitsers aan het oostfront hadden we Russisch gesproken en een onderdeel gewest van de Europese Communistische Unie

Arachne | 17-04-20 | 15:46

@Graaf_van_Hogendorp | 17-04-20 | 11:45: Vergelijk de aantallen eens. Dan zult u zien dat de Amerikanen en Canadezen een klein aantal militaire slachtoffers hadden. De Russen daarentegen hebben zowel militair als als burgers massaal de kerkhoven gevuld.

Arachne | 17-04-20 | 15:48
▼ 8 antwoorden verborgen

Ik heb geen balkon wat moet ik nou?

Rest In Privacy | 17-04-20 | 09:58

Waarom niet per 15 augustus?

dathoujetoch | 17-04-20 | 09:58

Verschrikkelijke initiatieven. Weet ik iets beters? Neen, maar ik ben toch een dwarse brombeer.

Pluisbaard | 17-04-20 | 09:58

Veel beter dan die stomme initiatieven in het buitenland, waar ze thuis mondkapjes voor de zorg naaien.

frank87 | 17-04-20 | 09:57

Op 4 mei deel ik maar één klap uit en da's eentje in de smoel van diegene die het waagt om op mijn balkon gaat staan klappen.

Dubbelepunthoofd | 17-04-20 | 09:57

Bekijk het maar. Ik heb al zoveel moeten lappen dat ik die k lekker zelf hou.

Reaguurdeskundige | 17-04-20 | 09:57

Het blijft fascinerend om te zien dat hele volken blind achter hun leiders aan blijft lopen. Er is in 75 jaar niets veranderd. Schapen enzo. Kijk naar Zweden, die proberen het op een andere manier en het maakt totaal geen verschil, sterker, het is daar minder aanwezig. Blijft echt raar hoe wij onvoorwaardelijk achter deze paljassen aan blijven lopen.

Zeiss | 17-04-20 | 09:54 | 2

Ja het is hip om deze dagen een schaap te zijn. Die meneer van die virussen, hoe heet ie ... Ab Osterhuis en die Japie van het RIVM zij begeleiden de schaapjes wel naar een veilig oord. Vervolgens worden ze geschoren door de EU. Daar wacht de beselstaf voor ze. (Beh beh)

luto333 | 17-04-20 | 09:59

@luto333 | 17-04-20 | 09:59: Vandaar die bedelbrief gisteren van DL en FR. Dat is een voorbode voor nieuwe transacties naar Zuid.

Zeiss | 17-04-20 | 10:13

Bevrijding? We zijn onder de voet gelopen. Wir wollen LEBENSRAUM.

ron9129 | 17-04-20 | 09:54 | 1

Dit zeggen lieden die bij de Griekse grens nu staan te trappelen ook. Wij hebben overigens geen Lebensraum nodig maar een negatieve bevolkingsgroei. Kunnen prima dit land bewonen met zo'n 12 miljoen inwoners. Maar we importeren er zoveel dat de bevolking maar stijgt.

Graaf_van_Hogendorp | 17-04-20 | 09:59

De mensen die daadwerkelijk hun leven hebben gegeven zouden zich in hun graf omdraaien als ze weten wat voor een "vrijheid" er tegenwoordig heerst,
Nederland is allang geen soevereine staat meer maar slechts een EU provincie en daarbij vooral cashcow voor ongekozen sokpoppen in Brussel, de stem van een volk of vrijheid over lijf en leden bestaan niet meer, precies waar al die mensen toen voor zijn gestorven!

TijdelijkOptimist | 17-04-20 | 09:53

Wat is de nieuwswaarde hiervan? Zo'n 75 jaar geleden stond ganz Nederland zu Klatschen für die binnenvallende Fietsendieven.

Nivelleermarionet | 17-04-20 | 09:52 | 2

Ach. Toen Corsicaanse bendeleider Napo het land een keertje binnenviel met een Frans leger stonden velen ook te klappen. Tot hij pakkies kreeg bij Leipzig in 1813, toen waren ze ineens anti Frans.

Nederlanders zijn altijd voor degene die op dat moment #winning is.

Graaf_van_Hogendorp | 17-04-20 | 09:54

Hebben de Amerikanen onze fietsen gestolen?

Rest In Privacy | 17-04-20 | 09:55

Ik voel een @Zembla topic aankomen.
*zich snakkend vastgespt*

Einde van de Domheid | 17-04-20 | 09:50 | 1

Ja, waarin otten dan verteld dat hij de roebels als penningmeester, op zijn privérekening heeft laten storten.

Bram-Jr | 17-04-20 | 09:54

Alleen klappen is zo saai, ik stel voor dat we er een paar gebaartjes bijdoen en er een liedje bij zingen:

Klap eens in je handjes blij blij blij
Op je boze bolletje allebei
Twee handjes in de hoogte
Twee handjes in je zij
Ooit gaat corona wel voorbij

Mr_Natural | 17-04-20 | 09:49

Kunnen we niet Boobies4Quarantaine doen ofzo.

B.agger | 17-04-20 | 09:48

Net een ballon laten klappen.

Mark_D_NL | 17-04-20 | 09:48

Ik ga klappen voor de 5G masten.
Die hebben het zwaar momenteel met al die wappies die ze in de brand willen steken.

Rest In Privacy | 17-04-20 | 09:46

Deze lieden klappen ook voor de nieuwe "nederlanders".... en toen "zongen" ze ook.

Peter-in-de-Pan | 17-04-20 | 09:45

Zo is het Mosterd. Herdenken mag je vooral met je hoofd doen, niet met je handen. Het was/is geen feestje. Klappen is een mantra (massaneurose) voor het jaknikkende deugvolk. Voordat je het weet hoor je iemand "we want more" roepen. Sukkels.

suscrofa | 17-04-20 | 09:44

De Belastingdienst, de afdeling Gemeentebelastingen, de Waterschappen, de CJIB Leeuwarden en Netbeheer Nederland zouden voor mij moeten applaudisseren. Dat zou pas een bevrijding zijn.

Odin | 17-04-20 | 09:44

Wachten op de eerste ambtenaar die gaat mekkeren dat de 5e mei dit jaar geen vrije dag is, hoewel dat wel was aangekondigd (iedere vijf jaar) en gaat zieken over compensatie, ondersteuning, vergoeding in drie, twee, een...

dathoujetoch | 17-04-20 | 09:44

Wanneer gaan we klappen voor de bezetters?

Rest In Privacy | 17-04-20 | 09:42 | 3

Wähle ein datum, Oberkatastrophenführer Jane.

OuweOuweLekkerMauwe | 17-04-20 | 09:45

Welke, de duitsers of de islamieten?

Jacques_SiConto | 17-04-20 | 09:48

Vul in !

Rest In Privacy | 17-04-20 | 10:30

Als we de bevrijding echt zouden willen vieren, dan zouden we per direct al die totaal imbeciele fascistische maatregelen opheffen...

Antiquerulant | 17-04-20 | 09:42 | 3

5 mei is daarvoor de perfecte dag.

de honden blaffen... | 17-04-20 | 09:45

@de honden blaffen... | 17-04-20 | 09:45:
Wat mij betreft is vandaag daarvoor de perfecte dag. Of liever gisteren. Of nog liever een maand geleden toen die totaal debiele maatregelen werden ingevoerd.

Antiquerulant | 17-04-20 | 09:50

De echte bevrijders zijn nu de mensen die zeggen : "Zeg Rutte en de Jonge, steek die modellen en grafieken van het RIVM, CBS, CPB, WHO en Ab Osterhaus, daar waar het zonlicht niet bij kan komen" . En gaan op 28 april de vrijheid vieren. Vrijheidsdag dus dit jaar een weekje eerder.
Het is zo mooi geweest met die lockdown

luto333 | 17-04-20 | 09:42

Nee. Rot op met je geklap. Rot op met "ons". Rot op met jullie Facebookhuisvrouwen ideetjes. Oprotten.

Lorejas | 17-04-20 | 09:39 | 3

Hoho zeg... wil je mij niet tot die vrouwen rekenen? Mag ik aannemen dat je me niet wil beledigen?

Rest In Privacy | 17-04-20 | 09:44

Kaarsje op je feestboek voor de vermoorde kinderen, ja dat gaat ze helpen Gerda. Wichten!

Pluisbaard | 17-04-20 | 09:59

Nimmer zal ik U beledigen.

Lorejas | 17-04-20 | 10:00

Applaus ook voor de Duitse R(nul), die is volgens het RKI gedaald naar 0,7.

van Oeffelen | 17-04-20 | 09:39 | 2

krijgen we ook nog nieuws uit Tahiti?

dathoujetoch | 17-04-20 | 09:41

Die heel 4en5 mei mag wat mij betreft afgeschaft worden.We herdenken toch ook al eeuwig de 80 jarig oorlog met spanje, de wat: 80 jarige oorlog met spanje, niet?

Ben5570 | 17-04-20 | 09:38 | 5

Het ontzet van Leiden wordt nog jaarlijks gevierd.

Rest In Privacy | 17-04-20 | 09:51
▼ 2 antwoorden verborgen

Jep, eigenlijk wel een topic en wat politieke ophef waard, wat gebeurt er met alle door de staat, steden en stichtingen toegekende soepsidie voor afgeblazen evenementen, Wie doet hier een 'follow the money'? Het gaat om honderden miljoenen euro's,

Abject | 17-04-20 | 09:37 | 1

Goh, even op Rijksoverheid gekeken, willen ze blijkbaar niet dat we het weten:
www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/coro...

Maarrr, ook al is de rOverheid nog zo snel, de google cache doet het nog wel
webcache.googleusercontent.com/search...

En het antwoord luidt: "Sectorspecifieke maatregelen:
OCW treft maatregelen voor instellingen die subsidie ontvangen vanuit de culturele basisinfrastructuur en voor instellingen en makers die meerjarige of projectsubsidies ontvangen van de 6 Rijkscultuurfondsen. Het gaat dan bijvoorbeeld om het niet terugvorderen van subsidie bij tegenvallende prestaties vanwege deze crisis. Hierover heeft minister Van Engelshoven vrijdag 27 maart www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/coro...

En uiteraard gaat daar die €300 miljoen van Engelshoven bovenop.
Daar gaat weer een hoop geld in lede handen en diepe zakken.
Ik zeg: corruptie!

Abject | 17-04-20 | 09:55

Virtue signalling.

postmodernismisdead | 17-04-20 | 09:37

Liever klappen voor de beurzen. Spectaculaire opening vandaag, gisteravond ging Gilead +16% nabeurs. U weet, waar van Oef zo op hamerde de afgelopen weken. Net als Roche. Enfin, de zon schijnt.

van Oeffelen | 17-04-20 | 09:34 | 13

Gilead is de naam van de dictatuur in de dystopische roman en tv serie "The handmaids tale"...

de honden blaffen... | 17-04-20 | 09:50

@Glasgow Argus | 17-04-20 | 10:39: buy the rumours, sell the facts. Tyler who ?

van Oeffelen | 17-04-20 | 12:04
▼ 10 antwoorden verborgen

Dat klappen in een vliegtuig na geland te zijn heb ik ook nooit begrepen.

HoerieHarry | 17-04-20 | 09:33 | 7

@Despee | 09:37: Vandaar die turbulentie?

OuweOuweLekkerMauwe | 17-04-20 | 09:48

Het meest debiele is dat ze gaan klappen terwijl het vliegtuig nog met honderden kilometers per uur over de landingsbaan raast.
Een klapband en het hele klappende zooitje is er geweest.

Rest In Privacy | 17-04-20 | 09:53
▼ 4 antwoorden verborgen

En dan te bedenken dat we niet bevrijd zijn four de Canadezen maar door de Marokkanen (althans dat zegt een sympathiek deel van onze samenleving).

Leffe Blonde | 17-04-20 | 09:33

Zo totaal eens. Niets anders dan een probeersel onsterfelijk te worden. Zoveel initiatiefnemers, op welk gebied ook, die dat ook willen.
De wereld gaat aan vlijt ten onder. M. Dendermonde.

Rest In Privacy | 17-04-20 | 09:32 | 2

Je kreeg een shout-out van Mickey in het corona cafe twee topics terug.

keestelpro | 17-04-20 | 09:39

Dank !

Rest In Privacy | 17-04-20 | 09:48

Verander eerst dat volkslied maar eens,

Wilhelmus van Nassouwe
ben ik, van Duitsen bloed,

AntonJansen | 17-04-20 | 09:29 | 6

Was vroeger 'Dietse' bloed waarschijnlijk, wat een toenmalige woord voor tata was.

Graaf_van_Hogendorp | 17-04-20 | 10:00

Den vaderlands getrouwe ben ik omdat het moet?

Cammy | 17-04-20 | 12:25
▼ 3 antwoorden verborgen

Nu al deze soepsidiefestivals zoals 4/5 Mei en de Pride afgelast zijn, wat gebeurt er dan eigenlijk met al dat geld wat ze gekregen hebben?
Wordt dat nog terug betaald of wat? Eigenlijk wel wat journalistieke inspanning waard. Helaas zal het er niet van komen want de Nederlandse journalistiek is stuk.
En Deugclubjes zitten nu eenmaal in hetzelfde kamp als onze Deugmedia.

Abject | 17-04-20 | 09:28 | 6

@dathoujetoch | 17-04-20 | 09:39: Ze doet het onbezoldigd, dat lijkt me eerder te prijzen dan te zeiken over wat onkosten die wel vergoed worden.

beldewouten | 17-04-20 | 09:54

@beldewouten | 17-04-20 | 09:54: Onkosten, ja, die zullen niet hoger zijn dan als u ze zou declareren. Keep on dreaming...

dathoujetoch | 17-04-20 | 10:04

@dathoujetoch | 17-04-20 | 10:04: Al is het het dubbele, het staat niet in verhouding met de uren vrijwilligerswerk die zij hierin stopt. Tientjeswerk, je zeikt.

beldewouten | 17-04-20 | 10:18
▼ 3 antwoorden verborgen

Ik dacht altijd dat je door handen klappen het virus doodsloeg.

Mr_Natural | 17-04-20 | 09:28

Wij dienen ons ondertussen dood te schamen voor onze bevrijders. Hoeveel zijn er gevallen om ons de bevochten vrijheid schaamteloos te laten verkwanselen ? Laat dat klapvee een tijdje buiten staan met het hoofd van schaamte gebogen...

A.S. Perien | 17-04-20 | 09:27 | 1

Hear hear !

Modi | 17-04-20 | 09:56

Op 5 mei klappen we dus voor de bevrijders, oa. voor de Amerikanen, dus voor Trump? Dat zal Hem wel bevallen.

dathoujetoch | 17-04-20 | 09:25

De vrijheid om te klappen?

Mr.Crowley | 17-04-20 | 09:24

Ik vindt dit klappen maar weinig inclusief, waarom houdt nu niemand rekening met gevoelige mensen die overprikkeld raken van dat geluid, doe gewoon jazz hands of zo, zoals ze gelukkig inmiddels ook al bij menig universiteit aangeleerd hebben.
*BIJ1 aanschrijven doet om organisator van evenement te laten de-platformen*

Abject | 17-04-20 | 09:24 | 1

En dan allemaal in een Kermit-pakje op het balkon jazz handjes.

Madame Poitiers | 17-04-20 | 09:25

Dat klappen is uiteraard alleen maar een zwakke poging om het "Allah Akbar" geroep te maskeren.

Beefbus | 17-04-20 | 09:24

Welke vrijheid?

Mr.Crowley | 17-04-20 | 09:23 | 4
▼ 1 antwoord verborgen

Er is een markt voor zolang het klapvee zich blijft aandienen. In mijn omgeving zie ik in ieder geval genoeg mensen die de middenstand steunen waar mogelijk, zonder te klappen. Deugisme floreert onder deze omstandigheden.

Wensbaar Denken | 17-04-20 | 09:23

Ik heb als stratenmaker al zoveel moeten klappen dat ik nu een blessure aan mijn handen heb overgehouden met dank aan de overheid. Waar kan ik ff vangen?

despee | 17-04-20 | 09:22 | 2

Ga hand in hand in Amsterdam lopen. Dan kun je zowel stenen als klappen vangen.

Frau Merkel | 17-04-20 | 09:28

Respect stratenmaker!! Sta altijd met bewondering te kijken als ik ze aan het werk zie. Zag laatst een vrouw als stratenmaker. Je hebt niks aan mijn bewondering, snap ik, klap toch even voor je.

Rest In Privacy | 17-04-20 | 09:37

Ik hoor alleen van het bestaan van deze dingen, waar je ook gewoon niet aan mee kan doen als je het stom vindt, louter via GeenStijl. Is er wat mis met mij?

beldewouten | 17-04-20 | 09:22 | 9

@beldewouten | 17-04-20 | 09:55:
In de Puttense courant staat waarschijnlijk iets over de lokale korfbal vereniging en de koeien van boer Piet. Op AT5 staan de meningen van deugend en soepsidieslurpend Nederland. Die momenteel de toon, inhoud, taboes en de agenda van het debat bepalen.

Know your enemies, keep them close. Ik woon in Amsterdam true maar ik hou zeker AT5 in de gaten. Niet alleen voor gemeentelijk nieuws maar wat mijn meerderen (waar ik schatplichtig aan ben) momenteel vinden. Bovendien lekt de mening van de Amsterdamse politiek, wetenschap, cultuur door naar de rest van het land.

Graaf_van_Hogendorp | 17-04-20 | 10:04

@Graaf_van_Hogendorp | 17-04-20 | 10:04: Je onderschat Putten, Amsterdams snobje. Wil je dan ook namens mij AT5 blijven volgen? Dan hoor ik het wel als het echt belangrijk is.

beldewouten | 17-04-20 | 10:20
▼ 6 antwoorden verborgen

Elk jaar op 4 mei, precies om 20:00 uur, 2 minuten stilte houden, is dat niet een symptoom van maatschappijbreed autisme?

Leptob | 17-04-20 | 09:22

Thuis, klappen voor de vrijheid. Terwijl je een prent krijg van 400 euro als je met meer dan 2 personen een ommetje maakt, of met 2 man in de auto zit die niet op hetzelfde adres staan ingeschreven. Hopelijk gaan drones wel handhaven of iedereen netjes naar buiten gaat om te klappen voor de vrijheid.

OuweOuweLekkerMauwe | 17-04-20 | 09:22 | 1

Je krijgt er nog een vrijheid bij: al je geld overmaken naar Frankrijk, Spanje en Italie.

Moonwarrior | 17-04-20 | 09:38

Ik zet een klapperboom op het balkon, voor alle zekerheid een winterharde.

Mr_Natural | 17-04-20 | 09:21

Gaan we ook klappen voor het kabinet ?

"Verpleeghuizen en thuiszorgorganisaties stonden wekenlang achteraan bij de verdeling van mondkapjes. Dat was een bewuste keuze van het kabinet, blijkt uit een reconstructie door deze krant. Klachten en waarschuwende woorden drongen niet door."
www.ad.nl/dossier-coronavirus/verplee...

AntonJansen | 17-04-20 | 09:21 | 3

Laat het kabinet maar klappen.

Glasgow Argus | 17-04-20 | 09:25

@Glasgow Argus | 17-04-20 | 09:25:
Ze krijgen in 2021 four more years dus wen maar aan ze.

Graaf_van_Hogendorp | 17-04-20 | 09:27

Wat kunnen ze wel?

Frau Merkel | 17-04-20 | 09:30

En wie gaat er voor mij klappen?

SanderEvers | 17-04-20 | 09:20 | 8

@Glasgow Argus | 17-04-20 | 09:26: Dan de discussie maar afkappen.

Frau Merkel | 17-04-20 | 09:31

@Frau Merkel | 17-04-20 | 09:31: of er niet zo zwaar aan tillen.

beldewouten | 17-04-20 | 09:33

*klap klap*

Is dit nog nieuws? | 17-04-20 | 09:35
▼ 5 antwoorden verborgen

Die bevrijders, deden dat niet voor Nederland.
Ze deden dat omdat Duitsland de vijand was en Nederland op de route lag.

Is dit nog nieuws? | 17-04-20 | 09:19 | 6

@Premier Trutte | 17-04-20 | 09:48: Huh? Nee, we krijgen toch apothekers uit Aleppo? Toch?

Is dit nog nieuws? | 17-04-20 | 09:50

@Is dit nog nieuws? | 17-04-20 | 09:50: Niet alle pillenverkopers zijn apothekers heh. Zeker niet wanneer ze op een scooter zitten.

Premier Trutte | 17-04-20 | 10:00

De staat van Nederland nu is om te huilen Vind ik dan. Er nog stromen er nieuwe medelanders binnen. En zeg je er wat van dan hoor je, 'ga je toch weg'. De wereld op zijn kop.

Rest In Privacy | 17-04-20 | 10:54
▼ 3 antwoorden verborgen

Voor klappen moet je homo zijn in Amsterdam-West.

Premier Trutte | 17-04-20 | 09:19

Mag je ook uit de school klappen of met een zweep klappen ? want die ken ik .

AntonJansen | 17-04-20 | 09:19

Als de bevrijders toen in de toekomst hadden kunnen kijken hadden ze ons nooit bevrijd. En terecht.

de uitbater | 17-04-20 | 09:17

Klappen is idd....
Maar voor iedereen die denkt dat herdenken niet meer hoeft;
Kijk eens naar deze foto: images.app.goo.gl/m7yJ9onv6gAb7k5z6
(En denk daar oook nog eens aan als de relatie met Amerika onder druk staat.)

Einde van de Domheid | 17-04-20 | 09:17 | 1

Herdenken doe je op je eigen manier. Niet door een niet aan te ontkomen deugactie met duizenden amateurs die bijkans nog geen normale toon uit hun instrument weten te persen.

normanius | 17-04-20 | 09:29

We hebben al de allom bekende lach-band voor de npo-progrogramma's.
Krijgen we nu ook een klap-band (niet te verwarren met een "klapband" met lucht die niet in een band blijft) voor het balkon?

Het Licht | 17-04-20 | 09:17

Vergeet de welkomstliedjes niet van de kortpittigen in de provincie. Zingend de ondergang tegemoet. Maar de terroristjes voelden zich meteen thuis. Ook belangrijk.

de Voorzittert | 17-04-20 | 09:16

Grappig. Iedereen zit binnen verplicht opgesloten.
En dan gaan ze uit het raam klappen voor onze vrijheid.

Premier Trutte | 17-04-20 | 09:16

Voor wie een trompet heeft,

"Het Nationaal Comité 4 en 5 mei nodigt geoefende bespelers van blaasinstrumenten uit om tijdens de Nationale Herdenking het taptoe-signaal vanuit huis mee te spelen. Het basis tempo van het signaal is 120. Het begin en het einde van het signaal worden echter in een langzamer tempo gespeeld. Bekijk en luister hieronder hoe solo-trompettist Jeroen Schippers van de Marinierskapel het signaal speelt. Het Nationaal Comité adviseert alle blazers om exact om 19:58 uur en 30 seconden te beginnen. Daarna volgen de twee minuten stilte. De bladmuziek voor verschillende blaasinstrumenten is onderaan deze pagina te downloaden"
www.4en5mei.nl/herdenken-en-vieren/vo...

AntonJansen | 17-04-20 | 09:16 | 5

Ik vind het wel een mooi idee. Ben wel bang voor zichzelf overschattende trompettisten.

beldewouten | 17-04-20 | 09:28

Nog leuker: ik heb een bes-trompet en mijn buurman een c-trompet. We hebben afgesproken tegelijk te beginnen.

Jos Tiebent | 17-04-20 | 09:28

@Jos Tiebent | 17-04-20 | 09:28: kan je dan niet gewoon wat in die toeter knijpen?

beldewouten | 17-04-20 | 09:30
▼ 2 antwoorden verborgen

Goed idee dat klappen, zondagochtend rond 5:30am. Zet alvast pannetje met dekseltje klaar.

impy | 17-04-20 | 09:15

Wat gif in de morgen! Lekker Mosterd!

eekeek | 17-04-20 | 09:15

Het recht claimen op het Bevrijdingsfeest, maar anderen niet toestaan een feest te geven voor Vluchtelingen in Westerbork..... typerend voor hoe ziek dit land is.

Torquemada | 17-04-20 | 09:14

Catch-22. Klappen voor de overwinning op de Duitsers en herwonnen vrijheid terwijl we tegelijkertijd worden onderworpen aan eurofielen als nieuwe NSB’ers van het vierde Reich aangevoerd door Duitse adel. Oude wijn in nieuwe zakken.

B.Spiritus | 17-04-20 | 09:14

De eerste klap is een daalder waard

AntonJansen | 17-04-20 | 09:12

Hoe 4 mei janken om al het onrecht in de wereld is geworden en 5 mei het promoten van tienderangsartiesten op grote festivals, nee dank je, ik wil het niet meer meemaken, het leidt bij mij tot oorlogszuchtige gevoelens.

B. Randnetel | 17-04-20 | 09:12

Mijn opa was verzetsstrijder en gedeporteerd. Ik zal aan hem denken. Verder was er nogal wat mis aan die man. Maar niet meer dan aan mij. Alleen anders.

Rest In Privacy | 17-04-20 | 09:11

Elk volk krijgt zijn klappen die het verdient.

Premier Trutte | 17-04-20 | 09:10 | 1

Een volk dat voor klappen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen; dan dooft het licht.

Graaf_van_Hogendorp | 17-04-20 | 09:11
-weggejorist-
Mr_Natural | 17-04-20 | 09:10 | 1

4 mei staan wij met onze nieuwe bezetters bij het graf van hen die voor vrijheid stierven.
5 mei vieren wij feest met onze nieuwe bezetters omdat wij ooit door onze vrijheid sterven.

Premier Trutte | 17-04-20 | 09:09 | 2

6 mei herdenken wij dat de democratie stierf.

Rest In Privacy | 17-04-20 | 09:10

Ik wil klappen voor mijn kapper.
Mijn haar kwam tussen de spaken van de fiets.
Bevrijd de kappers als eerste!

Ruimedenker | 17-04-20 | 09:08

Ooit als jochie geklapt voor een dompteur die een olifant op de kont liet zitten.
Nu klap ik nergens meer voor. Ik ken het klappen van de zweep.

Normpje | 17-04-20 | 09:08

Er is maar 1 manier om onze bevrijders echt te eren: Door te beseffen hoe ontzettend duur vrijheid is. En dus ook door die enorm duur bevochten vrijheid niet bij elk zuchtje tegenwind maar voor een deel af te staan aan een overheid die die kosten van vrijheid noch lijkt te beseffen, noch met de verantwoordelijkheden om kan gaan.

Dus, om de bevrijding concreet op de huidige crisis te betrekken: Weiger elke vorm van app die de overheid je aan probeert te praten. Juist omdat onze bevrijders hebben laten zien hoe duur die vrijheid is.

TheEgg | 17-04-20 | 09:08 | 1

Hulde(!) voor uw bijdrage.

Lupuslupus | 17-04-20 | 09:24

Waarschijnlijk volgend jaar verplicht de eu-vlag (zonder hoofdletters) ophangen

WachTMeesteR | 17-04-20 | 09:08 | 3

Dit jaar is een mooi moment om daar mee te beginnen en bovendien een mooi eerbetoon van 75 jaar vrede dankzij de EU!

Rest In Privacy | 17-04-20 | 09:14

Eens met Mosterd, Senf, Moutarde.

van Oeffelen | 17-04-20 | 09:07 | 1

Mustard in the library?

J-van-de-Bontekoe | 17-04-20 | 09:15

Applaus voor de bevrijders? Wij zitten nog steeds onder Duitse bezetting.
OK, de Nazi's zijn vertrokken, maar via een omweg kwamen de Duitsers weer terug. Ze beloofden de Fransen dat ze voor altijd een te groot begrotingstekort mochten hebben en dat de rest daar aan mee zou betalen en toen hadden ze een meerderheid in de EU en hadden ze het weer voor het zeggen in Europa. De Italiaanse fascisten deden ook gelijk weer mee zolang hun staatsschuld maar mocht blijven groeien en ze zonder voorwaarden gratis geld zouden krijgen.

Osdorpertje | 17-04-20 | 09:07 | 7

Ze hebben er wel van geleerd. De rassen theorie is drastisch omgegooid. Geen übermensch meer maar louter een mengelmoes van untermenschen.

P-unit | 17-04-20 | 09:24

@Graaf_van_Hogendorp | 17-04-20 | 09:17:
Nederlanders kijken nou eenmaal niet kritisch naar de msm. Als de media iets zegt dan gelooft men hier massaal in. Bij mijn ouders is hetzelfde gaande. Ook heerst er een soort schaamte om op bijvoorbeeld Thierry of Wilders te stemmen.

Henk003 | 17-04-20 | 09:42
▼ 4 antwoorden verborgen

Allemaal het Wilhelmus zingen is wel een goed plan. Dat hoeft ook helemaal niet spontaan te zijn. Misschien zelfs beter van niet. Met het Wilhelmus bevestigen wij dat we een natie zijn.

Rest In Privacy | 17-04-20 | 09:07 | 1

Begin maar vast.
Wij vallen wel in, als we zin hebben.

Maar dan wél alle 15 coupletten.
Uit het hoofd.

Kapitein Sjaak Mus | 17-04-20 | 09:17

Ik zeg niks, ik krijg zwijggeld van de Rusky's.

Mr_Natural | 17-04-20 | 09:06

“ en een groot deel van Nederland houdt dan de mond tegen die volksverlakkerij, omdat we doodsbang zijn iemand op z'n teentjes te trappen.”
Nee. Het is totaal nutteloos om er wat van te zeggen. De media wordt beheerst door goedmensen, geen realisten. Daar gaan ze gelijk nietszeggende, zonder bewijs leverende programma’s over maken. Omdat ze bang zijn voor de realiteit.

zwartzondersuiker | 17-04-20 | 09:05

Klappen voor bevrijders... ehm dat hele bevrijdingsgedoe moet nog gebeuren, we zijn er weer eens ingetuind en hebben ons laten bezetten door een zeer vreemde mogendheid met megalomane intenties. Dus wie gaat ons bevrijden met een nexit? Die krijgt applaus.

En verder is het werk van de Canadezen, Amerikanen, Britten en Polen voor niks geweest blijkbaar.

Een schrale troost, onze mocro bevrijders (blijkbaar, volgens onze overheid) importeren we en masse in onze samenleving om onze dankbaarheid te tonen.

Graaf_van_Hogendorp | 17-04-20 | 09:05

Weet nog dat ik in Amsterdam een one-night-stand had die voor mij het record aantal van 14 x hoera riep. En dat ook nog eens zeer luidruchtig. De eerste 3 keren waren leuk en comlimenteus maar daarna werd het komisch. Kon zelfs de hoera bereiken zonder handen. Toen ik die ochtend daar de deur uitstapte hoorde het boven het raam open schuiven en daarna een luid applaus. De buurman en de buurvrouw hadden dus ook niet geslapen.

Premier Trutte | 17-04-20 | 09:05 | 2

Gezien je nick, was het een knappe vent die hoera riep?

Apollo | 17-04-20 | 09:19

2 minuten hypocriet je muil houden, om vervolgens om 20:04 uur weer met je jankende eerste wereld problemen alles overboord gooien waar je net in stilte aan dacht.

"Opdat wij nooit vergeten"

Koenz0r | 17-04-20 | 09:04

Misselijkmakend. De doden staan subiet op uit hun graf om deze tranentrekkers bij de oren te pakken en een lesgeven hoe het leven echt in elkaar zit. Get a live.

De Evangelist | 17-04-20 | 09:04 | 1

Ik zit al een tijdje te zoeken naar de b-artieste die dit een keer zei. GS heeft daar een keer een topic aan gewijd. Het is een klassieker.

azijnseikerT | 17-04-20 | 09:12

Zit hier al zo lang opgehokt dat ik alleen iemand tegen de kop wil klappen.

Conan de Rabarber | 17-04-20 | 09:03

Waar kan ik die applaus-app downloaden?

goedverstaander | 17-04-20 | 09:03 | 1

Die is al automatisch geïnstalleerd door Google.

kapotte_stofzuiger | 17-04-20 | 09:04

Mag ik al stoppen met klappen?

wijnvlek | 17-04-20 | 09:02

Vroeger deed Henkie altijd braaf de Nederlandse vlag uithangen. Dit jaar twijfel ik nog over 5 mei maar met Koningsdag blijft die vlag lekker binnen. Oh ja, klappen? Dat gaan we wederom weer niet doen. Overigens wel veel respect voor de mensen die ons bevrijd hebben. Maar wat er momenteel aan de hand is in ons landje en de EU (1biljoen euro enz) is vlag onwaardig.

Henk003 | 17-04-20 | 09:02

Vrijheid?

Rest In Privacy | 17-04-20 | 09:02

Ik heb geen balkon.......... Fijne dag allemaal!

Fatwabuster | 17-04-20 | 09:01

Een oorkaarsbehandeling voor de vrede. Is dat wat?

Rest In Privacy | 17-04-20 | 09:01

Handjeklap, daar is ons kleine Nederland altijd groot is geweest.

Mr_Natural | 17-04-20 | 08:59

Ik ga klappen voor de Russen.

Madame Poitiers | 17-04-20 | 08:59 | 5

Goedemorgen Tjerry, lekker geslapen?

Graaf_van_Hogendorp | 17-04-20 | 09:02
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik reaguur voor de vrijheid. Zodra ik niet meer kan reaguren, hier of elders, dan is het gedaan met alles wat ik waardevol vind. Of zodra iemand mij gaat vertellen wat te reaguren, even los van de site regels, inhoudelijk dus.

Rest In Privacy | 17-04-20 | 08:58

Ik ga straks voor de deur van mijn tandarts klappen.
Hopelijk mag ik naar binnen want het is nodig.

HoerieHarry | 17-04-20 | 08:57 | 3

Klappertandend?

Mr_Natural | 17-04-20 | 09:00

Dinsdag ben je de eerste. Wil je ook wel helpen maar ben van huis uit hoefsmid.

AntonJansen | 17-04-20 | 09:28

Gratis deugen. Eigenlijk is dat klappen een soort van projectie... op zichzelf.

azijnseikerT | 17-04-20 | 08:57 | 1

Allemaal opgegroeid met Meneer Kaktus, Mevrouw Stemband en Kweetniet: Applaus voor jezelluffff!

Rest In Privacy | 17-04-20 | 09:05

Applaus voor mezelf: geen overheidssteun, wel mondkapjes bij ziekenhuis gebracht, gewoon doorwerken en ook nog reaguren.

kapotte_stofzuiger | 17-04-20 | 08:56 | 2

Maar zelf eerst mondkapjes gehamsterd? Schuldgevoel? Of komt het uit onverdachte bron?

dathoujetoch | 17-04-20 | 09:27

We klappen onze handen stuk.

keestelpro | 17-04-20 | 08:56 | 1

We klappen ons zo weer de bezetting in.

Kluukluuk | 17-04-20 | 09:38

Sprookje?
Een kleine jongen en z'n Opa.

Maar Opa, was er dan niemand die opstond?
Nee jongen. Als je aanmerkingen had was je een fascist.
Opa kijk. Ik heb een foto op zolder gevonden.
Oh, dat is mooi jongen. Daar staat jouw Vader op.
In die tijd wilde hij het voedsel voor de Wereld verbouwen.
Helaas kregen D66 en het RIVM hem te pakken.
De helft van alle boerenbedrijven op slot.

In die tijd waren er meer dan 250.000 woningen tekort.
Dus probeerde iedereen zoveel mogelijk bij te bouwen.
Dat begon goed te lopen tot het RIVM een nieuw aparaat kocht.
Dat was zo gevoelig dat hij minder dan een miljoenste
van een gram PFAS per kilogram grond kon meten.
Daar waren ze zo trots op dat ze dat gelijk als grens stelden.
Dus de hele bouwwereld op slot.

Toen kwam de corona crisis ...
Volgens het RIVM moest heel Nederland op slot.
Alle vakanties, feesten, uitgaan en vertier werden afgeschaft.
Opa, dat kan toch niet. Dat verzin je zomaar.
Nee jongen. Was het maar waar.
En iedereen die er wat van zei was een fascist en werd
afgeschoten door de Ollongren-drones die door de straten vlogen.
..........
Oke, die laatste zin is (nog) niet waar.

Godderwrake | 17-04-20 | 08:56 | 4

Tja nog heel even, en we staan te klappen als de duitsers weer binnenvallen

trottle | 17-04-20 | 09:10
▼ 1 antwoord verborgen

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl