Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Wereldwijd 1 miljoen+ 'bevestigde' besmettingen

Wat worden ze groot he.

Hard voor gewerkt jongens, van harte. Op 23 januari de eerste lockdown-beelden uit China waarvan we de daadwerkelijke cijfers nog altijd sans ironie factor 10 hoger schatten, naar op 2 april 1 miljoen+ bevestigde besmettingen wereldwijd met Trump Nation, de Alpenturken en de kolonelsstaat aan kop. Wist u trouwens dat Franco maar 1,63m was. Toch een hoop bereikt. Maar hoeveel besmettingen zouden het er wereldwijd in werkelijkheid zijn? En hoe zit dat met Afrika dat al een decennium een Chinese kolonie is en dagelijks platgelopen wordt door Chinese fabrieks- mijn- treinstation- haven-  ontbossingsmandarijnen- en werknemers. Iets zegt ons dat Ecuadoraanse hellhole-toestanden (videos) daar niet heel lang meer op zich kunnen laten wachten. 

Reaguursels

Inloggen

Ik verwed er mijn hoed onder dat we alleen in NL al op het miljoen zitten

Feitenpliesie | 04-04-20 | 08:05

Wat als je nu een druiper heb. Ben je meer vatbaar
Vraag het voor een kennis van mijn

steefbeen | 03-04-20 | 21:41

Ik had een paar dagen last van vermoeidheid. Suf. Paar keer flink spontaan hoesten. Vaak druk op de borst; vooral na net opstaan. Maar wordt al weer minder. Met mij nog twee anderen. Deze symptomen had ik zo nog nooit gezien. Geen van ons is getest, uiteraard, maar is volgens mij gewoon corona. Het zal mij niet verbazen als er zo nog een half miljoen in Nederland alleen al rondlopen.

Datum en tijd | 03-04-20 | 16:19 | 1

Beetje keelpijn, beetje hoesten, beetje pijn in borst en bovenrug, beetje ontregelde spijsvertering, beetje verhoging. Vandaag 2 weken geleden begonnen. Dokter wat mankeert me?

Rest In Privacy | 03-04-20 | 17:24

Grappig, een studie uit 2008 geeft aan dat mondmaskers wel degelijk helpen tegen verspreiding van virussen. Leuk detail: onderzoek is van RIVM zelluf www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/18612429

No_Code | 03-04-20 | 14:34 | 2

Dat komt het RIVM nu even niet uit...

Zieke Dichter | 03-04-20 | 16:10

Haha logies anders zouden in het ziekenhuis ook niks dragen .rivm is er rimmer club

steefbeen | 03-04-20 | 21:43
-weggejorist-
Nehemia | 03-04-20 | 14:14

Jort Kelder snapt het dus ook niet helemaal. Kortzichtigheid is koning.

Binnenbaan | 03-04-20 | 13:57

Wow!

Dat is één 1 met 6 (zes) nullen...

Anders gesteld...

Dat is 0.0128% van de Wereld-bevolking

Wow! Really.... Wow!

mazel_tov | 03-04-20 | 13:51 | 4

@oh no | 03-04-20 | 14:43: Ja in werkelijkheid is de wereld bevolking nog hoger.

echtpaul | 03-04-20 | 15:16

Winter 2017/2018 Bijna 1 miljoen besmettingen alleen al in Nederland.

Wasbakplasser | 03-04-20 | 17:02

@oh no | 03-04-20 | 14:43: Dan doen we er een faktor 10 overheen...
0.128%

mazel_tov | 03-04-20 | 19:00
▼ 1 antwoord verborgen

1 Miljoen besmettingen is nog steeds maar 1-achtduizendste van de wereldbevolking.
Dat is 1,25 cm vergeleken met de lengte van een voetbalveld.
Als je het aantal doden bekijkt, mag je dat nog eens door 20 delen.

Sorry hoor, maar dat is gewoon net een ietsiepietsie te weinig om daar de wereldeconomie aan op te offeren.

0112358 | 03-04-20 | 13:50 | 4

Dus jij hebt liever dat we dit verschijnsel jaar op jaar mogen gaan meemaken, of ben je in de naïeve veronderstelling dat als je het eenmaal gehad hebt je het nooit meer kunt krijgen of dat je met een milde besmettingservaring het jaar daarop niet op de ic kan belanden? Naast een ethische kwestie ook vanuit economisch perspectief ondoenbaar.

Binnenbaan | 03-04-20 | 14:01

Is dat inclusief de lijnen van het voetbalveld of exclusief? Als het inclusief is dan zijn we nog niet eens de streep voorbij...

oh no | 03-04-20 | 14:43
▼ 1 antwoord verborgen

Als je het aantal ziekenhuisopnames vergelijkt met het aantal IC opnames begint er een steeds groter en belangrijker verschil te zien te zijn. NL behandelt inmiddels vrijwel standaard met Chloroquinine. Wellicht een teken dat we iets hebben..

omanders | 03-04-20 | 13:50

Bron: CBS - Artikel Sterfte neemt (in Brabant/Limburg 80%) toe

De toename van het aantal overledenen zet in week 13 door in Noord-Brabant en Limburg. In deze twee provincies ligt de totale weeksterfte voor week 13, geschat op basis van de informatie die tot nu toe is binnengekomen, ongeveer 80 procent hoger dan in de eerste tien weken van 2020.

FLP_du_Stok | 03-04-20 | 13:49

De Belgen nemen de leiding na ons eerst bekritiseerd te hebben om de te slappe regels .

Castor12 | 03-04-20 | 13:26 | 3

@Castor12 Holy shit - hoe dikwijls nu nog .... Belgie telt zijn cijfers helemaal anders. Niet te vergelijk met nederland. Nederland telt overlijdens door corona in woonzorgcentra niet mee.
Over nederland gesproken. 600 overlijdens niet geteld volgens CBS, mogelijk corona.

sunchaser | 03-04-20 | 13:55

Ja, maar dat is wel onze schuld he.

Roeieber | 03-04-20 | 13:56

Potverdriedubbeltjes. Lees ik net dat Joe Exotic ook Corona heeft.

knutsel_ | 03-04-20 | 12:45 | 1

Moet haast wel door carole baskin komen

reyden | 03-04-20 | 12:59

Van een kwart miljoen naar een miljoen in één week tijd: Dit virus is zéér besmettelijk, zoveel is duidelijk. Maar hoe is het met de mortality rate? Én met blijvende aandoeningen?

canis lupus | 03-04-20 | 12:31 | 5

Indicaties van (blijvende?) longschade en verstoring van testosteron-balans. Dus genezen maar kortademig en libidoloos het leven door.

Binnenbaan | 03-04-20 | 12:39

Is te doen hoor. Lukt mij al jaren

spekpater | 03-04-20 | 13:44
▼ 2 antwoorden verborgen

El Pais: Últimas noticias del coronavirus, en directo | España registra 932 muertos en 24 horas, el primer ligero retroceso de la semana, pero supera a Italia en contagios

El Gobierno decidirá si amplía el estado de alarma en función del “criterio técnico” | EE UU supera los 6.000 decesos con más de 1.100 fallecidos en 24 horas | Según datos de Sanidad, son 10.935 los fallecidos y los positivos suman 117.710

De luchtmacht oefent op dit moment voor de oostkust. De regering besluit vandaag over nieuwe maatregelen en verlenging van de Estado de Alarme. Geen controle in Spanje na die vreselijke feminstendemonstratie in Madrid begin maart en die ongecontroleerde stroom Madrilenen naar hun buitenhuizen de dag voor de lockdown. Dan werkt de lockdown zelf niet want het plebs zit elkaar aan te steken opgehokt in hun flatjes.

van Oeffelen | 03-04-20 | 12:24

Van alle Nederlanders zei 1,5 procent eind maart besmet te zijn (geweest), wat om en nabij 200.000 mensen zouden zijn.

bron: onderzoek van I&O Research, dat deels samen met Universiteit Twente werd gehouden.

www.telegraaf.nl/nieuws/633732335/mee...

bastaerdt | 03-04-20 | 12:16 | 6

@bastaerdt | 03-04-20 | 12:54: Minimumsterftepercentage. Nogal een kritisch detail. Je weet pas wat het definitieve percentage is als de pandemie bezworen is, alles cases een uitkomst hebben gehad en je beter beeld hebt hoeveel cases je in de huidige cijfers onvoldoende hebt meegenomen. Ofwel, het is niet de val maar de landing waar het om gaat.

Binnenbaan | 03-04-20 | 13:55
▼ 3 antwoorden verborgen

Zojuist het bericht dat mijn Oma (97) gisteravond is overleden. Met alle symptomen van COVID. Overigens niet getest en zal daarom niet in de statistieken komen. En gezien de staat dat ze was, is COVID vermoedelijk enkel het laatste zetje geweest.

Peillood | 03-04-20 | 12:12 | 5

Toch een mooie leeftijd bereikt. Sterkte voor jou en je familie.

Tapioca pudding | 03-04-20 | 12:39

@Peillood | 03-04-20 | 12:23:
Bij zowel jong als oud lugt het in de lijn der verwachtingen dat men overlijdt...
Ook voor jou ligt de dood op de loer...!

*101# | 03-04-20 | 12:59

Al met al een respectabele leeftijd. Mijn deelneming.

Nehemia | 03-04-20 | 14:45
▼ 2 antwoorden verborgen

Nederland: 2.400 IC bedden is het maximum.
Duitsland: Heeft 12.000 extra IC bedden geregeld en sinds vandaag op een totaal komt van 40.000

hier openen | 03-04-20 | 12:11 | 9

Het verschil tussen Jens Spahn en Bruno Bruins: Jens Spahn keek in januari naar het Auslandsjournal, (en verder dan z'n neus lang was) en liet onmiddellijk ieder Bundesland een pandemiescenario schrijven;
-
Faalangstige Bruno Bruins omringde zich met onkundelaren die iets mompelden over geen zorgen want geen directe vluchten vanuit Wuhan...(en die geen idéé hadden - niet het begin van een idee- van wat de Duitsers aan het doen waren)
-
En oh ja: Jens Spahn kán wat.

bisbisbis | 03-04-20 | 13:43

@bisbisbis | 03-04-20 | 13:43: mijn hemel wat een hoop woorden die niks zeggen. Geen personeel is geen personeel. Die heb je ook niet even opgeleid. Nederland heeft altijd genoeg capaciteit gehad. Je kan niet altijd maar reserve capaciteit aanhouden.

Harris Pilton | 03-04-20 | 13:48
▼ 6 antwoorden verborgen

Bij veel mensen die goed aan social distancing doen is de "nieuwigheid" er wel zo'n beetje af.

Speciaal voor al die mensen wordt het zondag heerlijk lenteweer.

Disabeltje | 03-04-20 | 12:10 | 1

Yep, de bbq zojuist uit de winterstalling gehaald.

voorbips | 03-04-20 | 13:13

Het lijkt wel een welvaartsvirus. En ik snap nu waarom onze Willem voor Canada kiest.

Quib | 03-04-20 | 12:01

Het cbs doet ook een valse duit in het zakje.

Tarvo | 03-04-20 | 11:58

www.cbs.nl/nl-nl/faq/corona/sociaal/h...

De aantallen gestorvenen in week 12 was 372 gevallen hoger dan week 11. In geen eerder geval steeg de sterfte in die week, ook niet tijdens de griep golf van 2018. Dus ga ik ervan uit dat die stijging SARS-gerelateerd is. Moet zelfs wat hoger zijn omdat normaal de sterfte daalt.

Het aantal gemelde SARS-doden in week 12 is 159. Dus hebben we nu ruwweg 2276 gevallen. Dat gaat ruim over de piek van de griep van 2018 heen.

omanders | 03-04-20 | 11:50 | 8

@vansuyle.com | 03-04-20 | 12:23: Nee, ik doe niet aan selectieve interpretatie. Je ziet in de CBS cijferlijst een piek van 4000 per week en daar gaan we overheen. En die factor van 1.7 meer doden dan de gemelde SARS-doden zal alleen maar groter worden, omdat steeds meer mensen niet meer getest worden.

Dit zie je overigens ook in Italie.

omanders | 03-04-20 | 13:32
▼ 5 antwoorden verborgen

Waarom is niet iedereen getest die uit een risicogebied kwam, toen de NL overheid al maanden de tijd had om te weten wat er aan de hand was?

Of was het een Bilderbergse planning om ons dit allemaal te laten krijgen, waarbij je ook carnaval door laat gaan natuurlijk.

Durereaguurder | 03-04-20 | 11:47 | 1

Omdat het RIVM een kant en klaar plan uit de kast kon trekken gebaseerd op de Mexicaanse griep. Ze hadden geen zin om dat aan te passen naar de omstandigheden die in China werden gezien of het feit dat het om een SARS virus gaat en niet om influenza.
Het RIVM is een ambtenaren club en als je bij ambtenaren ergens op kunt rekenen dan is het wel dat ze geen centimeter verder lopen dan wat ze zelf strikt noodzakelijk achten. Onwelkome geluiden van experts worden met bestuurlijke formuleringen eenvoudig van tafel geveegd.
De feiten pasten niet bij het kant en klare plan, dus werden de feiten weggewuifd.

JanVergoor | 03-04-20 | 12:17
-weggejorist-
vansuyle.com | 03-04-20 | 11:44 | 32
▼ 32 antwoorden verborgen

Die Orbán regeert nu per discreet want noodtoestand. De hele EU laaiend maar maatregelen tegen Hongarije worden door Polen geblokkeerd. Daar zit het gevaar voor het voortbestaan van de EU niet in de coronacrises.
De EU blaast zichzelf op.

Trumme | 03-04-20 | 11:32 | 6

@witwas | 03-04-20 | 12:08: inderdaad. Dat gebash op orban en Trump continu wordt vermoeiend.
Merkel heeft poos terug antidemocratisch gehandeld, Macron kondigt om de haverklap noodverordening af, onze Albanese vrienden komen bij de EU, België is in continue staat van God weet wat, Spanje heeft ook niet echt prachtige democratische jaren achter de rug en Zweden steekt de vinger sowieso naar de hele EU op.

Gazelle | 03-04-20 | 13:46

Gevaar of zegen!

revolte | 03-04-20 | 14:01

Beter fuck the eu

steefbeen | 03-04-20 | 21:49
▼ 3 antwoorden verborgen

de volslagen waanzin heeft weer toegeslagen: een relatief onschuldig type griepvirus wordt door de socialistische staten opgeblazen tot buitensporige proporties. De gewoonlijke doemscenario's worden door het staatspropaganda apparaat op ons losgelaten, inclusief miljarden doden maar de werkelijkheid toont een paar tienduizenden wereldwijd op een wereldbevolking van 7 miljard, 0,001% bij 100.000 doden dus niet erger dan de ander griepvarianten die jaarlijks rondspoken en dan is er de vraag of ze echt aan de corona zijn gestorven of aan onderliggende bestaande kwalen.
De socialisten die hier aan de macht zijn geloven steevast in de maakbaarheid van het universum met behulp van administratieve maatregelen en laten daarom regelmatig allerlei waanzin op ons los zoals de climate change, stijging van de zeespiegel, de CO2 kolder, stikstof en noem maar op bedoeld om de bevolking achter de almachtige, alwetende en alles kunnende socialistische staat te mobiliseren en het lukt ze ook nog want de hele goegemeente is vol bewondering voor de toespraak van Rutte en houd keurig de 1,5 meter aan, dat zal het virus leren.
Over 20 jaren zal naar dit coronaverschijnsel worden gekeken zoals wij kijken naar de handel in aflaten van de kerk in de middeleeuwen: volslagen waanzin.

wlodek | 03-04-20 | 11:28 | 13

Ik heb ook soms moeite met wiskunde, maar hier even een simpele vergelijking.

Wat is dodelijker: virus A waar maximaal 1,7 miljoen mensen besmet raken en 1700 meeste jaren aan dood gaan of virus B waarvan tot nu toe 100 besmet zijn en 1 overleden? Met de kleine caveat dat als iedereen dezelfde "griepje" mentaliteit hanteert over virus B en in de praktijk brengt dit ook 1,7 miljoen mensen, of gezien het feit dat er geen eerdere varianten resistentie hebben doen ontwikkelen misschien nog wel veel meer.

Hoeveel doden veroorzaakt virus B, bij besmetting van slechts 1,7 miljoen mensen en 1% letaliteit? Laten we de bonusvraag over IC-capaciteit en de consequenties wanneer mensen met hartaanvallen of beroertes en ander gebruikelijk leed niet meer geholpen kunnen worden even voor de gevorderden.

Wol | 03-04-20 | 14:05

@Wol | 03-04-20 | 14:05: Je maakt een cruciale denkfout. Bij griep gaat het om het geschatte aantal geinfecteerden, terwijl het bij Corona gaat om aangetoonde besmettingen. Dus uiteraard ligt de deathrate bij Corona aanzienlijk hoger. Iets met appels en peren.

R.J. Visser | 03-04-20 | 14:42

@R.J. Visser | 03-04-20 | 14:42:
Dat is een aanname dat het eigenlijk wel meevalt omdat er veel meer mensen besmet zijn dan bekend. Gebaseerd op niets anders dan hoop of wensdenken. Doe dan eerst die aselecte steekproef waar Baudet om vroeg om objectief vast te stellen welk percentage mensen het virus al gehad heeft. Tot die tijd is het puur speculeren. En gezien het feit dat het een compleet nieuwe variant van een virus is, is het ook niet bijzonder aannemelijk dat het al wereldwijd of landelijk verbreid was voordat onze IC's begonnen over te lopen. Dan hadden we die piek al veel eerder moeten hebben, of zou de incubatietijd vele malen langer dan 2 weken moeten zijn.

Wol | 03-04-20 | 15:14
▼ 10 antwoorden verborgen

Ik ga geld inzamelen voor Peking. Het is hartverscheurend.

Piet Karbiet | 03-04-20 | 11:23

Van Oef kent helemaal niemand met corona en is daar trots op.

van Oeffelen | 03-04-20 | 11:19 | 3

Van Oef snapt het niet. Zo'n kwart van de Corona-patiënten heeft weinig tot geen klachten. U kent pas geen enkele patiënt als al uw kennissen een negatieve test kunnen overleggen.

Goldfinger | 03-04-20 | 11:44

1 collega ligt al 2 weken plat, 1 kennis die zwanger is ligt plat, 3 kennissen deze week begraven. Gelukkig valt het wel mee.

Mr_Pikibelly | 03-04-20 | 12:02

@Goldfinger | 03-04-20 | 11:44:
We zullen er langzaam maar gestaag achter komen dat we hier met z'n allen flink bedrogen en misleid worden. Ik verneem steeds meer berichten die dit bevestigen. Het is is een kwestie van tijd. Je kan het volk niet eindeloos voor de gek houden. Zeker niet in tijden van onafhankelijke online communicatie. (Ondanks mogelijke hoaxes en fake nieuws zal de waarheid telkens sneller boven komen)

afdankert | 03-04-20 | 18:38

De sterfte golven van voorgaande jaren zijn nog steeds hoger dan nu:
www.euromomo.eu/
Ik hoop dat het allemaal waard is (maar ik denk het niet), ook rekening houdend met de onzichtbare doden op de lange termijn die een economisch crisis gaat brengen.

unshift | 03-04-20 | 11:18 | 6

"No excess" voor Nederland klopt alvast niet. CBS heeft zojuist vastgesteld dat er 440 meer doden zijn dan normaal in De 3e week van maart. RIVM claimt 210, maar die is sws niet te vertrouwen. deze site is fake news.

UncleAlbert | 03-04-20 | 11:49

@UncleAlbert | 03-04-20 | 11:49: Heeft dat "dan normaal" betrekking op een jaar gemiddelde of op een piek gemiddelde, want pieken zijn ook normaal en komen jaarlijks voor.

unshift | 03-04-20 | 12:19
▼ 3 antwoorden verborgen

Al die idioten in de comments die claimen ( of bijna hopen ) dat dit virus de mensheid gaat uitroeien moeten misschien langs een psycholoog of hun pilletje deze keer wel innemen.

Kaaskruiden | 03-04-20 | 11:18 | 1

Het zou indirect wel het laatste zetje kunnen zijn. Maar dat zien we dan wel weer.

Binnenbaan | 03-04-20 | 12:46

Nu leeghoofd Trump doorkrijgt dat het ‘Chinese virus’ een serieus probleem is, mag Pete Hoekstra de oorzaak van het wekenlang door Trump ontkennen van dit probleem bij een ander neerleggen. Zoals altijd.

Raspatat | 03-04-20 | 11:18 | 8

Er zijn op het platteland de afgelopen jaren veel ziekenhuizen gesloten en er zijn 30 miljoen onverzekerden en nog veel mensen die slecht verzekerd zijn. Het virus zit nu vooral in de democratische kuststeden, maar gaat nu over het binnenland heen. Het is dan wel de vraag hoe republikeinen daar op Trump gaan reageren als ook in hun omgeving de mensen onnodig dood gaan omdat ze niet naar een ziekenhuis kunnen. Dus hij moet daar wel iets mee gaan doen.

kloopindeslootjijook | 03-04-20 | 11:46

@Raspatat | 03-04-20 | 11:18 Ten eerste zit je in het verkeerde topic (en dan een ander een leeghoofd noemen...). Ten tweede: zie de andere comments op je geblaat.

Goldfinger | 03-04-20 | 11:47

Verschi Met het RIVM niks!

steefbeen | 03-04-20 | 21:58
▼ 5 antwoorden verborgen
-weggejorist-
Imzadi | 03-04-20 | 11:17
-weggejorist-
Gajus | 03-04-20 | 11:17 | 5
▼ 5 antwoorden verborgen

Voor de mensen die weer eens SIngapore aanhalen als voorbeeld, volg even het nieuws over Singapore de komende dagen. Er komen nieuwe maatregelen aan vanaf volgende week. Dan zul je begrijpen dat Singapore toch niet zo een goed voorbeeld is...

Mark_D_NL | 03-04-20 | 11:16 | 2

Yep. gaan zelfs nog wat verder dan wij, winkels behalve de meest essentiële gaan ook dicht. Kiezen niet voor stapsgewijs, maar ineens vrij drastisch

A.L.Lah | 03-04-20 | 11:34

Singapore heeft net als bijvoorbeeld Taiwan en Korea veel last van een nieuwe instroom coronabesmettingen. De Chinese instroom was keurig ingedamd, maar nu is heel Europa en Amerika een gevarenzone en is het gevaar nog groter dan toen. De oorzaak ligt evenwel in het falen van het Westen om het meteen goed aan te pakken.

drs. Levi Samsonov | 03-04-20 | 12:18

En dat allemaal omdat de 1e arts die aan de bel trok als een relschopper gezien werd en door de overheid zijn mond gesnoerd werd.

Sinclair | 03-04-20 | 11:16 | 2
-weggejorist-
Imzadi | 03-04-20 | 11:18

De eerste was midden 30 geloof ik.
Als 1 van de weinigen zo jong aan het virus is overleden.
Chinezen zijn echt betrouwbaar.

likdoorn | 03-04-20 | 12:36

Chinese cijfers zijn net zo fake als de Rolex horloges dat zij daar maken.

The Russian | 03-04-20 | 11:15 | 2

Wat maken ze niet wat wij wel maken?

Is dit nog nieuws? | 03-04-20 | 11:51

Die van de Noob fabriek zijn niet van echt te onderscheiden, ook de movement.

King of the Oneliner | 03-04-20 | 13:24

Een virus heeft ook recht op leven. Wijs corona2000 gebieden aan. Nu meteen.

Leptob | 03-04-20 | 11:12

Corona verspreid zich alleen daar waar ze het testen. Waar ze het niet testen is op de kaart geen cocona. Want dat weten ze niet toch.

DitjaarkrijgikAOW | 03-04-20 | 11:12 | 2

Uitstekende analyse mbt cocona !

daytripper | 03-04-20 | 11:31

Ze hebben nog wel meer cijfers zoals de mortaliteitscijfers en ziekenhuisopnamen. Maar er zijn landen waar die misschien ook niet accuraat zijn. Voor NL staat het volgende vandaag op teletekst: teletekst-data.nos.nl/webplus?p=107

Simon_GS | 03-04-20 | 11:43

Gaat China hier economisch op vooruit?

JackStick | 03-04-20 | 11:12 | 4

Op korte termijn zeker

Gen. Maximus | 03-04-20 | 11:23

Ze hebben de concurrentie wel een enorme klap toegebracht.

likdoorn | 03-04-20 | 12:38

Ja, de productie van aluhoedjes gaat helemaal door het dak.

Blauwpetje | 03-04-20 | 13:45
▼ 1 antwoord verborgen

china heeft de productie al weer op meer dan 100 %. oneerlijke concurentie.

newray | 03-04-20 | 11:11 | 3

Nein nein nein... begin eens even opnieuw en probeer je eens af te vragen HOE China zover is gekomen om oneerlijke concurrentie te kunnen bepalen.... kleine hint, het waren niet de Chinezen zelf.

litebyte | 03-04-20 | 11:13

Eh?
Oneerlijke concurrentie? Wat is dat?

Is dit nog nieuws? | 03-04-20 | 11:19

Ja, jammer dat niemand iets koopt.

Wilhelm Tell | 03-04-20 | 13:18

Wanneer gaat het RIVM nu eindelijk adviseren de mond te bedekken in het openbaar? Social distancing helpt echt niet voldoende.

Simon_GS | 03-04-20 | 11:07 | 6

@haatsmurfin | 03-04-20 | 11:33: heel Youtube staat vol hoe je er zelf eentje kan maken. Of gebruik een stofzuigerzak en knip die op maat. Alles beter dan niks.

Simon_GS | 03-04-20 | 11:39

Waarom zou je in ‘t openbaar komen Simon_GS?
Met hond uitlaten kom je niemand tegen en boodschappen kan je laten bezorgen.

Daarnaast: er zijn komende jaren niet genoeg tests en mondkapjes.

Harris Pilton | 03-04-20 | 11:42

Niet voldoende voorraad. Zelfs niet voor heel veel zorgpersoneel wat met risicopatiënten werkt. Op 1 feb. gaf het RIVM aan dat er voldoende medische hulpmiddelen beschikbaar zouden zijn. Ik snap niet dat de MSM en overheid nog verder gaat met deze levensgevaarlijke club.

First Contact | 03-04-20 | 11:47
▼ 3 antwoorden verborgen

USA koploper, per inwoner heeft Nederland er net zoveel.

Apollo | 03-04-20 | 11:03 | 1

En we houden de Europese landen even lekker afzonderlijk zodat we over Trump kunnen blijven zeiken. Als we de Amerikaanse staten individueel weer zouden geven in plaats van in totaal zou je zien dat de ellende in Europa verreweg het grootst is.

Blauwpetje | 03-04-20 | 13:49

Volgens het CBS worden we overigens bedonderd door het RIVM.

1 groep leugenaars tegen een andere groep leugenaars, alles bedoelt om Rutte uit de wind te houden?

WachTMeesteR | 03-04-20 | 11:02 | 5

@Ridde Rogter | 03-04-20 | 11:16: Verder dan een persoonlijke aanval komt u niet?

Het zou een stuk sterker zijn om met feiten en bronvermelding te komen die een stelling ontkrachten waar u het niet mee eens bent.

Op straat staat u hoop ik ook niet tegen iedereen te schreeuwen als hun huidskleur, kapsel of kleding u niet aan staat.

FLP_du_Stok | 03-04-20 | 11:20

@Ridde Rogter | 03-04-20 | 11:16: Huisartsen in Brabant riepen 10 dagen geleden al dat er veel sterftegevallen niet in de RIVM cijfers opgenomen worden omdat er niet is getest. Dat testen is de grootste manipulator.

Trumme | 03-04-20 | 11:28

@Ridde Rogter | 03-04-20 | 11:16: Ha, een influencer!

Piet Karbiet | 03-04-20 | 11:30
▼ 2 antwoorden verborgen

Waar het meest gewerkt wordt is de besmetting het grootst.

swassannuf | 03-04-20 | 11:01

17 dollar per vat . benzine hoort nu zo rond de 65 eurocent de liter te kosten.

newray | 03-04-20 | 11:01 | 5

Gaat niet gebeuren, aandeel olieprijs in de literprijs is bij een recordprijs Max 30 cent de liter. De rest is vaste accijnzen en BTW, de ruwe olieprijzen hebben dus alleen invloed op die eerste 30 cent. Bedank je overheid daarvoor.

HD50 | 03-04-20 | 11:14

Ruwe olie zit al weer op 25 dollar per vat.

FLP_du_Stok | 03-04-20 | 11:19

Brent oil USD 31.64 + 6.6%. Laten we het bij de feiten houden ipv nepnieuws.

van Oeffelen | 03-04-20 | 11:21
▼ 2 antwoorden verborgen

Xi Jinping heeft een meesterzet gedaan. Alle economieën liggen plat, China is met relatief weinig schade al aan het herstellen en neemt straks de leidende positie over op het wereldtoneel. En wat zijn ze barmhartig die Chinezen, met hun altijd helpende hand hè. Miljoenen mondkapjes produceren, adviesteams rondsturen, jaja. Beste reaguurders, koop a.j.b. nooit of te nimmer ever iets uit China. Verkoop ook niets aan China. China doet vanaf nu niet meer mee.

Arkan Sonney | 03-04-20 | 11:00 | 5

In de ogen van China deed Europa als Chinees Wingewest al lang niet meer mee. Overigens, u heeft bv elastiekjes nodig voor vrijwillige ophanging... welnu: alleen te koop bij Action vanuit China. Moraal: China Town is everywhere!

Musset | 03-04-20 | 11:15

Waar moet ik dan mijn mondkapjes bestellen?

Endoxa | 03-04-20 | 11:24

Niets kopen uit China is makkelijker gezegd dan gedaan. Meestal zie je na aanschaf dat het product toch weer made in China is.... En staat er made in de USA of Duitsland kunnen er veel losse onderdelen made in China in zitten....

dijkbewaker | 03-04-20 | 11:31
▼ 2 antwoorden verborgen

Kan iemand goed rekenen en vertellen wanneer we ongeveer de 1 miljard doden zullen hebben? Dit virus is snel muterend en de mens gaat er niet in slagen om het virus in te halen. De wereld zoals wij die kenden is voorgoed veranderd. De natuur is klaar met de menselijke soort.

flinkescheet | 03-04-20 | 10:59 | 6

Dat het virus snel muterend is zuigt u uit uw duim. Het virus bestaat uit een L en een S strain en dat was vanaf het begin al bekend.

Lupuslupus | 03-04-20 | 11:22

Een virus muteert doorgaans naar een minder gevaarlijke vorm.

du Roi Soleil | 03-04-20 | 11:55
▼ 3 antwoorden verborgen

Bevestigde gevallen....
Tja. Afrika. Tekort aan alles dus ook aan testen.
Hoeveel oude mensen zijn daar die al onderliggend lijden hebben? Niet zoveel vergeleken met de 1e wereld. Over het algemeen is de levensverwachting daar niet zo hoog als hier.
Tja...

Is dit nog nieuws? | 03-04-20 | 10:57 | 5
-weggejorist-
Koonkluk Huis | 03-04-20 | 11:14

@Koonkluk Huis | 03-04-20 | 11:14: Ik moet mij corrigeren en excuseren: Gemiddelde 'levensverwachting'.

Dank voor het wakkerschudden, ik ga nog even koffie halen.

FLP_du_Stok | 03-04-20 | 11:17
▼ 2 antwoorden verborgen

Iemand die het ook opvalt dat het op het zuidelijk halfrond wel mee valt?

WachTMeesteR | 03-04-20 | 10:57 | 5

In Brazilië heeft de president covid-19 nooit serieus genomen dus vraag mij af of die cijfers iets zeggen.

Simon_GS | 03-04-20 | 11:06

Canada ook.

matatwork | 03-04-20 | 11:10

Angola nog steeds op het niveau van Liechtenstein.

van Oeffelen | 03-04-20 | 11:22
▼ 2 antwoorden verborgen

Hahahaha Lenin maar 1,65... en Hitler was even klein als mw overVecht... hahaha en daar deed iedereen zo naar luisteren.

overVecht | 03-04-20 | 10:56

Hebben de virologen het DNA van het virus onderzocht en is er al bekend uit welk lab dit is losgelaten? Voedselveiligheid is een dingetje in China als ik Border Securety zie op tv maar het zou het zo goed uit een lab kunnen komen, vragen vragen,.........

revolte | 03-04-20 | 10:55 | 2

Het is een RNA virus.

Vula | 03-04-20 | 10:57

Dat was toch een schubbedier?

Trumme | 03-04-20 | 11:03

Het nieuwe Babylon komt ten val en iedereen die er mee hoereerde valt mee. Een prettige dag verder.

hoejeheette | 03-04-20 | 10:54 | 1

Als 1 op de 7000 een virus hebben ?

daytripper | 03-04-20 | 10:58

In de comments van het eerste Corona-artikel van GeenStijl waarnaar gelinkt wordt wordt gesproken over de Nieuwsuur van 22 januari. Dus die heb ik net nog even bekeken:
tvblik.nl/nieuwsuur/22-januari-2020
Ik dacht dat zal allemaal onzin zijn met de kennis van nu, maar dat valt eigenlijk best mee, alle info houdt vandaag nog best stand. Alleen dan die f'ing Van Dissel in de uitzending die weliswaar eerst openlijk twijfelt aan hoe erg het is, maar dan later zegt dat die niet begrijpt waarom de lock down in China wordt opgeschaald terwijl hij juist meent te zien dat er weinig nieuwe gevallen waren bijgekomen.

TheOtherWhiteMeat | 03-04-20 | 10:53 | 2

Van Dissel dacht toen nog dat Corona iets voor in de huiselijke kring was.

Mr_Natural | 03-04-20 | 10:55

Van Dissel gaf een week geleden nog aan uit te gaan van de cijfers uit China. Faalhaas.

Binnenbaan | 03-04-20 | 10:56

RIVM blijft liegen dat mondkapjes niet helpen en schijnzekerheid bieden.

Terwijl je gezond verstand heel wat anders zegt. Er zijn ook onderzoeken dat doe-het-zelf-gezichtsbescherming 60-70% effectief is.

Het kabinet zou vandaag kunnen oproepen om iedereen een dubbelgevouwen theedoek te laten dragen ( en evt een bril ).

De aanval op het gezonde verstand beperkt zich overigens niet tot deze crisis, u bent als burger gewoon te stom om het klimaat, CO2 of stikstof te begrijpen. Dat kunnen alleen experts. En die experts, die kiezen wij voor u.

ikbenerweer! | 03-04-20 | 10:53 | 9

@soldier-of-fortuyn | 03-04-20 | 10:56: Het merendeel van de mondkapjes is absoluut niet voldoende bescherming voor medisch gebruik.

Die bieden een verglijkbare bescherming, als je zelf maakt. Prima voor huis-tuin-supermarkt gebruik, ook om de kans op besmetting van anderen te voorkomen.

Zie dit voorbeeld: www.youtube.com/watch?v=aNjpH5lBZ8w

litebyte | 03-04-20 | 11:02

@ikbenerweer! | 03-04-20 | 11:01: Merendeel landen houden ook 2 meter aan.... alleen klein landjes 1.5 meter... en stadsstaatjes als Vaticaan of Monaco....1 meter. Madurodam volstat overigens met 10 cm.

litebyte | 03-04-20 | 11:04
▼ 6 antwoorden verborgen

We kunnen hier bijna spreken van het Madame Butterfly Effect.

Mr_Natural | 03-04-20 | 10:53 | 3

- madame

Is dit nog nieuws? | 03-04-20 | 11:04

@Is dit nog nieuws? | 03-04-20 | 11:04: Butterfly effect zonder 'Madame'.

Lupuslupus | 03-04-20 | 11:24
-weggejorist-
Dutch_Holland | 03-04-20 | 10:51 | 10
▼ 10 antwoorden verborgen

Iedere dag hoor in op het mediakartel (NPO/Radio1/RTL) dat ik flink geld moet geven aan Afrika. Want er zijn zoveel slachtoffers. Zie kaartje ......
Praktijk: het verdienmodel wil geld hebben om hun eigen club in stand te houden. Trouwens: waarom geef de EU geld aan Marokko en Tunesië ? Is dat om de grenzen dicht te houden ? Zoals Turkije ? Iets van: Je zult er voor dokken ?

Kamervraag | 03-04-20 | 10:50 | 5

Ik zou geen andere reden kunnen verzinnen nee. Libië is in oorlog, en Haftar/#teamPoetin wil tevens vriendjes zijn met Griekenland (want vijand van #teamErdolf) dus die dobbernegerts mogen niet overvaren.
Libië is sowieso de poep flink aan de ventilator, de door de VN gesteunde Jihadistenkliek (officieel erkende regering 'kuch') krijgt nu nog steun van Erdolf, maar die aanvoer via de havens is nu door de EU afgeknepen want wapenembargo.. Haftar heeft dat probleem niet want die is tevens vriendjes met die andere vijanden van Erdolf, de Verenigde Arabische Emiraten (luchtbrug) en Egypte.
Erdolf gaat dus verliezen. En wij krijgen een vooralsnog vriendelijk regime in Libië, beetje net as Egypte een generaal, gewoon zoals ze daar gewend zijn de knoet er over heen.

Abject | 03-04-20 | 11:00

De moreelverhevenen teren op de gewone werkers in Nederland. Sinds de invoering van de Euro is ons besteedbare inkomen niet meer gestege. Onze auto's zijn veel en veel duurder dan in de meeste andere EU-landen, onze inkomstenbelastingen ook, onze huishoudschulden zijn 1,5 tot 2,5 keer hoger dan landen als Frankrijk of Italië. We hebben onze pensioenleeftijd moeten verhogen, we hebben heel veel andere verworven rechten moeten inleveren en nu moeten we weer betalen voor de zuidelijke landen waarvan de burgers de afgelopen 20 jaar wel enorm vooruit zijn gegaan. Dat zijn echte feiten!! Alleen onze trots is de lage staatsschuld. Nou daar hebben die andere landen gewoon maling aan. En nu komen ze ons moreel chanteren net als de mocro's, turken soaliers etc etc. en u en ik zijn de gekke henkies die mogen betalen voor de hobbies van de grachtengordelbeestjes die hun morele gelijk claimen en de beste overheidsbanen bezetten.

ecologiste | 03-04-20 | 11:02

Ik zeg, fuck Afrika. We hebben nu echt de handen vol aan onszelf. Terwijl magere hein ons bijna heeft ingehaald en wij (eigenlijk zij - het zorgpersoneel etc.) op ons tandvlees lopen, zijn er nog altijd sneuneuzen die ja maar hunnie in Afrika zijn ook zielig, blijven roepen. En nog erger woorden als: energietransitie, klimaatcrisis, stikstof. Ik krijg de rillingen als ik dat soort droeftoeters hoor jeremiëren.

soldier-of-fortuyn | 03-04-20 | 11:05
▼ 2 antwoorden verborgen

Van de positieve kant bekeken, de Corona meme's die nu rondgaan, om je dood te lachen (pun intended).

vlotterik | 03-04-20 | 10:50

Ik hoop niet dat het verbod op plastic wattenstaafjes in gevaar komt door deze crisis. Timmermans waar ben je ?

laurentius | 03-04-20 | 10:50 | 2

Gisteren was Wiebes op tv en de Urgenda maatregelen gaan gewoon door. Mevrouwtje van Urgenda zei ook dat deze coronacrises het juiste moment is om door te pakken.

Trumme | 03-04-20 | 10:52

Gaat de goede kant op, ik ben heel benieuwd naar de stand na Ramadan.
Kijken wie het wint corona of allah.

marrretje | 03-04-20 | 10:50 | 1

Ik vermoed dat Allah wat ruimer met het begrip maagden moet omgaan...

ScumbaggusMaximus | 03-04-20 | 10:52

Zij die boodschappen gaan doen voor de kudde - enig idee hoeveel bejaarden consumeren en hoeveel verschillende winkels in dit kader moeten worden gefrequenteerd? - groeten u. Ik hoop u hier weer gezond aan te treffen. Word geen statistiek!

MickeyGouda | 03-04-20 | 10:49 | 2

Meh tussen 8:30-9:00 is het prima te doen in mijn Vogelaar wijk appie.

Graaf_van_Hogendorp | 03-04-20 | 10:51

Hier tussen 07:00 en 08:00 in mijn allochtonenwijk Dirk.

Roadblock | 03-04-20 | 11:13

China zit zelf natuurlijk al weken boven de miljoen gevallen.
Houden ze liever stil, want communisten zijn een bijzonder naar en huichelachtig volkje.

Nederland80 | 03-04-20 | 10:49 | 2

Reken maar dat aan het eind van de rit geruchten rondgaan dat er miljoenen mensen zijn 'verdwenen'. Alleen ze hebben zoveel inwoners dat het de centrale regering niets boeit.

Graaf_van_Hogendorp | 03-04-20 | 10:50

Nederland80 | 03-04-20 | 10:49
Baseer je op basis van de "betrouwbare" NPO ?

Is dit nog nieuws? | 03-04-20 | 11:21

Er wordt geklaagd over Trump dat hij spreekt over het China Virus. Ik vind dit juist een correcte duiding. Waarom China mild benaderen? Er is toch ook niemand die ooit de duiding Spaanse griep heeft betwijfeld (>50m doden).
Bedenk eens als dit Virus in het niet zo machtige maar rijke Nederland Was ontstaan als het gevolg van met natte sokken in klompen rondlopen... Dan had dit The Dutch Klompen Virus geheten en kon Nederland een Miljoen Miljard Euro’s aan claims tegemoet zien.

Tapioca pudding | 03-04-20 | 10:49 | 11

@Is dit nog nieuws? | 03-04-20 | 11:32: wat een advies:)) neem aids

Tapioca pudding | 03-04-20 | 12:42

@blendedperfection | 03-04-20 | 10:55: Punt is dat niemand daar een probleem van maakt, of jij soms wel. Dat “domme Nederlander“ als je mij bedoelt neem ik je niet in dank af, onbeschaafde Nederlander.

Tapioca pudding | 03-04-20 | 12:45
▼ 8 antwoorden verborgen

Vermenigvuldig het aantal besmettingen met 20 tot 30 en ter controle het aantal doden met 800.

toperwtje | 03-04-20 | 10:49

Neoliberale plaag. Niets aan de hand.

ikbenerweer! | 03-04-20 | 10:48 | 1

Globalistisch kwaaltje. Moet kunnen klein bier.

Graaf_van_Hogendorp | 03-04-20 | 10:49

Bron: duurzaamnieuws

"Er bestaat nu een serieuze verdenking dat mogelijk proefdieren uit het laboratorium de dragers zijn. Het achterhouden van informatie hierover door de Chinese overheid wordt door The Epoch Times bestempeld als een mogelijke internationale cover-up van de daadwerkelijke oorzaak van de epidemie."

Wederom komt er weer een zeer gevaarlijk en besmettelijk virus uit China. Het is niet eerste keer en zal ook niet laatste keer zijn.

Bijkomend probleem is globalisering, de westerse wereld is qua productie veel te afhankelijk geworden van China, want lekker goedkoop produceren. Het wordt de hoogste tijd China volledig in de ban te doen. Misschien is het nog niet laat. Zelf weer gaan produceren en elke chinees toegang tot ons land weigeren. Dan wordt het ook weer leuk in Amsterdam, hoewel...

The6001 | 03-04-20 | 10:47 | 10

De naam van die bron doet bij mij meteen een miljoen belletjes rinkelen.

Kom maar terug als je een wetenschappelijk artikel met die bewering hebt. Of ook maar een mainstream media outlet - zolang ze het niet over politiek hebben zijn ze hun status meestal nog wel waard.

Leyrann | 03-04-20 | 11:32

The Epoch Times wordt gerund door Falun Gong. Die haten de Chinese Communistische Partij wegens de vervolging van hun sekte. Die neem ik niet al te serieus.

In 2000, ten of The Epoch Times correspondents were imprisoned in China, but current staff of the Chinese-language edition work in Hong Kong.[25]

According to NBC News, "little is publicly known about the precise ownership, origins or influences of The Epoch Times," and it is loosely organized into several regional tax free non-profits, under the umbrella of the Epoch Media Group, together with New Tang Dynasty Television.[7] Its revenue in 2017 was US$8.1 million, and reported a spending of US$7.2 million.

Zieke Dichter | 03-04-20 | 16:21
▼ 7 antwoorden verborgen

Bij kolonelsregime denk ik aan Griekenland in een wat moeilijke periode. Of verwijst dit naar Il Duce uit IT of de Generalissimo\Caudillo uit ES?

Ondertussen komt het CBS toch ook via wat betrouwbaarder en completere cijfers tot de conclusie dat het wat erger gaat met het "griepje", met 500 bovengemiddelde doden in week 12 i.p.v. de 233 gemeld door het RIVM:
twitter.com/Teletekst/status/12459771...

Een RIVM dat verder victorie kraait omdat het Mes(t)dagfonds nu ook concludeert dat stikstof grotendeels door landbouw komt. En blij is dat men haar niet meer tegenspreekt. Immers dé prioriteit voor objectieve wetenschappers...

Alleen nog dat ongelukkig conclusietje wegpoetsen over de "niet zo besmettelijke" Corona met "kleine kans naar NL te komen"... Plus even straal vergeten dat in de piramide van Maslow voedselproductie en onderdak toch boven het behoud van plantjes zou moeten staan in natuurgebieden die niet natuurlijk van oorsprong zijn, of dat (on)natuurbehoud eigenlijk niet de prioriteit hoort te zijn op de meest dichtbevolkte plekken in een overvol land dat qua klimaat en terrein uitermate en vrijwel geheel geschikt is voor landbouw of wonen, terwijl er in de rest van de wereld men het met een fractie van zulke vruchtbare of niet al te steile grond moet doen.

Wol | 03-04-20 | 10:46 | 7

@Antiquerulant | 03-04-20 | 11:16:
Ze hebben het over week 12, niet de eerste 12 weken. Bovendien kwam Corona niet op 1 januari 2020 in NL aan, en je moet er het aantal voorkomen gevallen dankzij onze semi-polderlockdown dan weer vanaf trekken.

Maar goed, als we Corona in de wieg weten te smoren dankzij (halfslachtige) lockdowns, quarantaines en (zelf)isolatie zullen de griepje-roepers achteraf wel roepen dat ze gelijk hadden omdat het totaal aantal doden niet veel hoger was dan een gemiddelde griep, of pakken telkens de uitzonderlijke griepgolf van 2018 bij ter onzinnige vergelijking. Compleet voorbijgaand aan het feit dat griep vele malen meer mensen besmet en dus relatief veel minder dodelijk is en ook mensen niet massaal op de IC doet belanden. En Corona niet alleen maar mensen doodt die al dagen of weken van hun natuurlijke dood verwijderd zijn. Plus dat je griep eigenlijk ook als zodanig kunt zien: niet zomaar een griepje maar ook een ernstige doodsoorzaak, maar helaas terugkerend en niet echt te voorkomen of uit te roeien.

Blijft een bizarre drogredenering: omdat er een ziekte of doodsoorzaak is\was die ernstiger is, is per definitie de doodsoorzaak in kwestie niet ernstig, i.p.v. misschien minder ernstig maar nog steeds gewoon ernstig.

Wol | 03-04-20 | 11:29
▼ 4 antwoorden verborgen

Hoest eigenlijk met Jensen, de Alex Jones van de lage landen?

Graaf_van_Hogendorp | 03-04-20 | 10:46 | 3

..

Endoxa | 03-04-20 | 10:49

Geen idee. De laatste keer dat ik Jensen op tv zag, pastte hij amper binnen de randen van mijn scherm. Risicogeval dus. Doet ie nog iets dan?

Leptob | 03-04-20 | 10:54

Die wordt 2x per dag omgedraaid. Maar belangrijker; hoe is het met Bridget eigenlijk? Al een week niets meer van vernomen.

Trumme | 03-04-20 | 10:57

Ik zeg: vaccin! vaccin! vaccin!

deoudererijperevrouw | 03-04-20 | 10:44 | 2

Komt u over 1,5 - 2 jaar maar terug.

Lupuslupus | 03-04-20 | 10:57

Het is half twaalf, ik zeg vaccin, vaccin, vaccin.

Nuchternederland | 03-04-20 | 11:08

Zullen we de grenzen voor apothekers en raketgeleerden nu eens een keer 100% sluiten? Gewoon omdat het nu crisis is? Mag niet van Jesse, mag niet van Paul Rosemöller, mag niet van Robot Jetten want anders zijn we rassies en xenofoob!

eerstneukendanpraten | 03-04-20 | 10:44 | 4

Volgens mij zit de boel op dit moment redelijk goed dicht. Ik zeg houden zo.

soldier-of-fortuyn | 03-04-20 | 10:48

De asielinstroom droogt op, hieruit kun je de conclusie trekken dat de nood van de meeste 'asielzoekers' niet zo hoog is. Gratis huis, inboedel, gezondheidszorg en noem maar op is geen optie nu. Maar Jetten, Klaver, Asscher en andere linkse kliek zijn te dom om hun eigen reet af te vegen en willen dit niet inzien.

The6001 | 03-04-20 | 10:56

@The6001 | 03-04-20 | 10:56: ze zitten nu in hun thuisland veiliger dan in Turkije of de EU. En dat weten ze.

Trumme | 03-04-20 | 10:58
▼ 1 antwoord verborgen

Gelukkig zijn de Russische data loepzuiver.

Einde van de Domheid | 03-04-20 | 10:44 | 1

Net als de Chinese.

Graaf_van_Hogendorp | 03-04-20 | 10:45

Hmm hmm hmm. Enige Corona reacties waar ik in geinteresseerd ben zijn die van James Woods en black twitter.

Graaf_van_Hogendorp | 03-04-20 | 10:43

1 miljoen besmettingen..... economische schade 60 biljoen Euro. Gaat lekker zo.

small_town_dude | 03-04-20 | 10:43 | 8

Uh, biljoen of billion, aka miljard?

Leyrann | 03-04-20 | 11:24

@Dubz | 03-04-20 | 10:53:
Denk je?
Met een gift aan Zuid Europa van alleen al 1 miljard?

Is dit nog nieuws? | 03-04-20 | 11:31

miljoen miljard inderdaad, te vaak met Amerikanen gewerkt

small_town_dude | 03-04-20 | 11:44
▼ 5 antwoorden verborgen

Je ziet dat de regio's waar het gros van de mensen gewoon normaal hard werkt (lees: Het Westen) en niet de hele dag met de aars omhoog richting Mekka ligt, weer eens het hardst getroffen worden. Iran als enige uitzondering.

Zou het dan toch lonen, nix doen, continu zielig zijn en klagen over alles en nog wat, en Moslim zijn?

Realism Is All | 03-04-20 | 10:43 | 3

In het veld 'reaguur' staat: 'ik heb ook iets nuttigs bij te dragen'. Heeft U dat gelezen?

Einde van de Domheid | 03-04-20 | 10:44

Ontwikkelings- en pauperlanden geven niet thuis als het om corona gaat. Waar blijft de solidariteit? Dat vraag ik u af meneer Sonneberg.

gestoptmetroken | 03-04-20 | 10:46

@Einde van de Domheid | 03-04-20 | 10:44: Nee, dat staat er als je op iemands comment reaguurt.

Piet Karbiet | 03-04-20 | 11:22

Vanwege de zeer milde winter slechts een kleine oversterfte in maart in Nederland, mag geen naam hebben.

van Oeffelen | 03-04-20 | 10:41 | 9

@Trumme | 03-04-20 | 11:00: dat is een pijplijn. Maar veel minder verkeersdoden en normale griepdoden. Per kwartaal 2500 doden aan long en luchtweginfecties, de influenza.

van Oeffelen | 03-04-20 | 11:18

@van Oeffelen | 03-04-20 | 10:41

Knap dat je het al weet. De cijfers zijn pas bijgwewerkt tot 18 maart, tot er pas 58 geregistreerde doden waren.

omanders | 03-04-20 | 11:19
▼ 6 antwoorden verborgen

Jullie schatten China op slechts 10x?

Doe nu eens goede wiskunde.
R0 van 2.3 // verdubbeling elke 3 dagen gebaseerd op de rest van de wereld, sterftecijfer van ongeveer 0.5 tot 1%.
China reactie op 10 januari
China een populatie van 1.4miljard
Virus geschat te zijn begonnen in begin november. Zeg; 2 maanden te laat gereageerd.

Hop, rekenen :)

Dubz | 03-04-20 | 10:41 | 7

Bent u een influencer?

JackStick | 03-04-20 | 10:45

@JackStick | 03-04-20 | 10:45: Was het maar zo, dan hadden we begin februari al lockdown gehad.
-edit- Maak daar lock-out van. Geen inkomende vluchten, grenzen dicht, dagelijks leven kan door gaan in NL. Maar helaasch. Wij hebben het RIVM.

Dubz | 03-04-20 | 10:47

Je vergeet dat de wuhan-variant van het virus veel agressiever was, dat doet over het algemeen wel wat met de R0. De Italiaanse versie lijkt een afgezwakte variant, waardoor de R0 omhoog schiet. Dus lastig om daar rekensommen tegenaan te gooien, hoewel het me niet zou verbazen als de vermenigvuldigsfactor nog wel een stukkie hoger ligt dan 10.

Binnenbaan | 03-04-20 | 11:13
▼ 4 antwoorden verborgen

Fuck, we zijn uit de top 10 gezakt. Erger nog, ingehaald door onze zuiderburen

Gen. Maximus | 03-04-20 | 10:38 | 3

De Belgen halen we nog wel in, wij zijn met meer.

Mr_Natural | 03-04-20 | 10:41

Die Belgen komen met Pasen speciaal naar hier om onze achterstand wat te verkleinen. Leve de open grenzen, leve alles er blind zomaar in en uit. Leve de EU!

Realism Is All | 03-04-20 | 10:44

Ik denk dat we al ruim boven de 2 miljoen geinfecteerden zitten. Puur vanwege het gebrek aan test materiaal of in ons geval een niet mee werkende overheid. Het aantal doden vrees ik dat die de komende maanden omhoog schiet. Zeker nu het virus zich prima lijkt te voelen in welke omgeving dan ook. Afrika, Midden-Amerika en India, ze zijn allemaal aan de beurt. Het gevaarlijke aan dit virus is, dat veel van de inheemse bevolkingen niet gewend zijn aan influenza en SARS virussen. Ik ben bang dat het alleen maar voor doden geinfecteerden gaat zorgen dan in Europa. Afijn, iedereen die dit virus nog een griepje noemt gaat compleet voorbij aan de keiharde feiten en de realiteit. Een ding is zeker, na deze pandemie zal de wereld niet meer hetzelfde zijn. Een echt end of the world scenario en bizar dat we dit meemaken in ons leven. Stay strond and stay the fuck at home!

degurewind | 03-04-20 | 10:38 | 11

@omanders | 03-04-20 | 10:55 : over 2 maanden is er een vaccin en dan wordt het makkelijker.

pejoar | 03-04-20 | 11:09

The strond will survive.

Binnenbaan | 03-04-20 | 11:15

@pejoar | 03-04-20 | 11:09: Vergeet het maar. Dat vaccin gaat allereerst naar medisch personeel over de hele wereld.

omanders | 03-04-20 | 11:16
▼ 8 antwoorden verborgen

die tweet: 'potentially lethal virus' . Zouden ze dat ook bij de griep zeggen? Voor de jongen in kwestie is het kuchje en een nachtje zweten en klaar.

small_town_dude | 03-04-20 | 10:37

Geesje Rotgers in de Telegraaf. Waarom denk ik toch overal iets achter tegen woordig?

CalamityJane | 03-04-20 | 10:35

Houd Godverdomme eens een keertje op met alles en iedereen die jonger is dan vroeg-oud-50 op één hoop te vegen en die "millennial" te noemen. Het was de eerste 72.000 keer al 'mweh' en is nu gewoon ronduit irritant.

Pontius Vulgaris | 03-04-20 | 10:32 | 2

Houd eens op denigrerend te praten over de babyboom. Ook irritant. Iedereen slachtoffer. Yep. Maaaar .. u heeft gelijk hoor!

CalamityJane | 03-04-20 | 10:37

@CalamityJane | 03-04-20 | 10:37: ik spreek niet denigrerend over babyboomers, ik wijs hierin niet naar één groep. Ik vind dat er daar in het algemeen gewoon eens mee moeten kappen. Ook naar babyboomers toe.

Pontius Vulgaris | 03-04-20 | 12:01
-weggejorist-
leoklei | 03-04-20 | 10:30 | 4
▼ 4 antwoorden verborgen

Het is nog even wachten tot die Chinezen besluiten dat mensenvlees ook 'moet kunnen'. Dat lijkt me ook wel een vrij exotische en voor Chinamensen niet te versmaden kans op nieuwe spannende ziektes tenslotte.

Macroglossum | 03-04-20 | 10:30 | 2

Baby Pangang?

Mr_Natural | 03-04-20 | 10:31

Ik ben zeer benieuwd naar de uitkomsten van de representatieve steekproef

Dommelsch | 03-04-20 | 10:29 | 1

Ik ook, eens kijken hoe het staat met de ‘herd immunity’. Tot die tijd weten we helemaal niets, nada, no thing. Die dagelijkse RIVM update zegt helemaal niets, laat staan dat er een wetenschappelijk beleid op gemaakt kan worden. Daarom: testen, testen. Goddammit.

Computer_says_no | 03-04-20 | 10:47

Heeft iemand zich al eens afgevraagd hoe het kan dat Corona zich in China niet verder verspreid? Niet één geval in Shanghai..... terwijl de regio Wuhan pas afgesloten werd toen het de spuigaten uitliep.... en we inmiddels wereldwijd weten dat het virus zich ongemerkt grootschalig verspreid heeft vóórdat je merkt dat het er is.... toch vreemd... Het is VOLSTREKT onmogelijk geen besmettingen buiten die stad te hebben als de incubatietijd zo lang is

Sobrii-estote | 03-04-20 | 10:28 | 16

Het is gewoon een flutvirusje dat qua sterfte niet in de buurt komt van een flinke griepgolf. Weten die Chinezen ook wel en daarom gaan ze niet het hele land platleggen. Wuhan was gewoon een leuk experiment van een dictatoriale overheid om te kijken hoever ze kunnen gaan met het inperken van iedereens rechten en het opleggen van een totaaldictatuur (antwoord: heel ver). Ondertussen kunnen ze nu kijken hoe het Westen zichzelf nu economisch aan het verneuken is met al die totaal krankzinnige maatregelen. Kunnen de Chinezen straks heel Zuid-Europa opkopen voor zover ze dat nog niet gedaan hebben en misschien komen ze op deze manier ook nog wel van Trump af, die zich in tegenstelling tot de Clinton/Obama/Biden-mafia niet door China laat omkopen in ruil voor krankzinnige tradedeals.

Antiquerulant | 03-04-20 | 11:09

Misschien is het vele, vele malen erger geweest en is er herd immunity. En misschien komt herd immunity wel eerder, bij een attack rate van zeg 20%.

omanders | 03-04-20 | 11:09

@Antiquerulant | 03-04-20 | 11:09: Er is maar 1 plek waar het corona-virus onbeperkt en zonder IC's heeft kunnen huishouden: het cruiseschip met aan boord hoofdzakelijk bejaarden en een goed ventilatiesysteem zorgt voor de verspreiding. Resultaat: 3900 mensen aan boord, 1.200 besmet en 10 doden => 1.2%

Sobrii-estote | 03-04-20 | 11:13
▼ 13 antwoorden verborgen

1 Miljoen....?
--
- Approximately 1.35 million people die in road crashes each year, on average 3,700 people lose their lives every day on the roads.
- An additional 20-50 million suffer non-fatal injuries, often resulting in long-term disabilities.
- More than half of all road traffic deaths occur among vulnerable road users—pedestrians, cyclists, and motorcyclists.
- Road traffic injuries are the leading cause of death among young people aged 5-29. Young adults aged 15-44 account for more than half of all road deaths.
- More than 90% of all road fatalities occur in low- and middle-income countries, even though these countries have approximately 60% of the world’s vehicles.
- On average, road crashes cost countries 3% of their gross domestic product.
--
Laten we deze "lockdown" gekte stoppen AUB. Het is het echt niet waard.

Mark_D_NL | 03-04-20 | 10:27 | 13

We zitten nu op een vergelijkbaar aantal doden aan corona per dag, en het neemt elke dag toe.

En hoe minder lockdown, hoe sneller het toeneemt.

Leyrann | 03-04-20 | 11:18

@Mark_D_NL | 03-04-20 | 10:50:
Ik heb toch wel respect voor iemand, die met teelbalkanker nog steeds hier zit te reageren tot de laatste snik.
Hou vol. Mark.
Misschien vergeef ik je deze ook wel:
"En die ouwtjes kosten veel en leveren niets op."

Roadblock | 03-04-20 | 11:27

Jij bent zo scherp, je hebt helemaal gelijk. We gooien de kroegen, restaurants, scholen en fitnessclubs open. Binnen twee maanden is het code zwart, omdat we 10.000 IC-patiënten hebben voor 2.000 bedden. Artsen sturen iedere zieke 60-plusser en alle dikkerds naar huis met wat pijnstillers om thuis rustig te stikken. Over een paar jaar is de hele bevolking ziek geweest en zijn we 340.000 doden verder (2% mortaliteit). In de tussentijd is Nederland ook economisch naar de kloten, want Nederlanders zitten opgesloten in eigen land. Voordat we namelijk groepsimmuniteit bereiken is Nederland het ziekste land van de wereld dus niemand wil nog naar Nederland, en Nederlanders zijn nergens welkom.
Maar goed, wereldwijd gaan er jaarlijks meer mensen dood in het verkeer, dus.
Misschien ben je begrafenisondernemer en wil je je markt vergroten. Misschien ben je een 16-jarig pubertje dat de laatste tijd te weinig buiten is geweest en ieder perspectief is kwijtgeraakt.

Zeddegeizot | 03-04-20 | 11:54
▼ 10 antwoorden verborgen

Tsja... als het echt zo zou zijn dat dit een ingreep van de natuur is op de overbevolking dan is de natuur wel heel erg slim.. als wij zo geen geld meer hebben dan kunnen we het ook niet meer naar Afrika (bijna geen corona) overmaken... en dan lost het probleem zich daar ook vanzelf op.

pdvd | 03-04-20 | 10:27 | 1

Uhh het is ook in Afrikaanse landen hoor. Je hoort er alleen niet zoveel over.

Harris Pilton | 03-04-20 | 10:29

Als je nou die bolletjes een beetje anders schaalt, zit het er meteen minder eng uit. En klopt het misschien weer beter met de oppervlakte die ze innemen. Ze gooien nu besmettingsgebied en aantallen door elkaar.

kloopindeslootjijook | 03-04-20 | 10:26 | 1

Als je op de coronakaart van nederland inzoomt wordt het ook een stuk minder rood.

voldemort | 03-04-20 | 10:30

"China heeft de wereld geen betrouwbare data verstrekt sinds het uitbreken van het coronavirus. ... Volgens Hoekstra hebben de besmettingsprognoses van zowel de Amerikaanse specialisten als die van het Nederlandse RIVM te lijden onder Chinese manipulatie van statistieken van besmettingen en slachtoffers. De ontwikkelingen in Italië en Spanje geven volgens hem een realistischer beeld ... Hoekstra neemt het de Chinezen kwalijk dat er nu sprake is van een wereldwijde pandemie. "De wereld had hier veel efficiënter op kunnen reageren als China transparanter was geweest."
m.noordhollandsdagblad.nl/cnt/dmf2020...

gaffelbaard | 03-04-20 | 10:26 | 10

@MickeyGouda | 03-04-20 | 10:32: Dat komt mede doordat de WHO te laat aan de bel heeft getrokken. Toen de mensen al bij bosjes neervielen weigerde Tedros - die in de zak van China zit - nog steeds om het een pandemie te noemen. De grote fout is geweest dat zowat alle landen - zéker Nederland - de oren lieten hangen naar de WHO zónder zelf onderzoek te doen. De véle filmpjes en berichten uit Wuhan - die iederéén heeft kunnen zien - waren glashelder. En nu verschuilt de regering zich al tijden lafjes achter het incompetente RIVM: de zogenaamde 'deskundigen'. En daar ben je dan als bevolking aan overgeleverd.... Het is diep, diep treurig.

Lupuslupus | 03-04-20 | 11:10

staat ook in de televaag

subman | 03-04-20 | 11:13

Wij leiden onder de manipulatie van statistieken en besmettingen van het RIVM.
Het CBS meet ongeveer het dubbele aantal doden per week als het RIVM.
Om het over de tranparantie maar niet te hebben.
What's the difference?

Roadblock | 03-04-20 | 11:33
▼ 7 antwoorden verborgen

Elk jaar worden er miljoenen mensen ziek door slangenbeten. Ruim honderduizend mensen sterven eraan. Wordt het niet eens tijd voor mondkapjes voor slangen?

Leptob | 03-04-20 | 10:26 | 6

Slangenbeten kunnen niet van persoon tot persoon overgedragen worden.

Leyrann | 03-04-20 | 11:15

De vraag is, waarom iemand, een krant, een instantie, nu met zulk nieuws komt.
Ik vind dat een hoog keukentrapje gehalte hebben.

Roadblock | 03-04-20 | 11:38
▼ 3 antwoorden verborgen

Het grootste virus is de mensheid zelf

Botte Hork | 03-04-20 | 10:25 | 5

Interressante benadering. Stel nou eens dat het hele heelal, niet meer is dan een mondkapje voor een veel groter lichaam, dat wij (nog) niet (kunnen) bevatten. Het veronderstelde mensenvirus is zo klein dat het ook overal tussendoor kan glippen.

Leptob | 03-04-20 | 10:42

Hey agent Smith. My name is Neo.

Graaf_van_Hogendorp | 03-04-20 | 10:49

Pre-puberale filosofie. En waarom zou de mensheid een virus zijn? Waarom zijn bijvoorbeeld bomen en planten geen virus? Waarom is water niet de grootste bedreiging van de wereld? Mind you dat water 3/4 van de aarde al heeft ingenomen. Wat is de correcte staat van de wereld?

John McClane | 03-04-20 | 11:11
▼ 2 antwoorden verborgen

Afrika ontspringt de dans, ze hebben ook altijd geluk daar.
Maar je ziet wel dat dit vooral een welvaartsvirus is.
Treft vooral de mannen/personen met een welvaartsbuik of horecaspoiler.

Miezerig | 03-04-20 | 10:25 | 8

@gaffelbaard | 03-04-20 | 10:32:
90% op de IC heeft een BMI >30. Zwaarlijvigheid en de vaak daarbij optredende diabetes zijn beide risicofactoren.

Gravin v Kippenbouth | 03-04-20 | 11:04

@Gravin v Kippenbouth | 03-04-20 | 11:04:
Dat was precies ook mijn punt. Die risicofactoren. Daardoor worden de mensen ziek. Niet omdat ze dik zijn. Wel omdat ze daardoor bijv diabetes, zwakke gezondheid hebben gekregen.
Maar dat willen Fat-shamers niet begrijpen.

gaffelbaard | 03-04-20 | 11:12
▼ 5 antwoorden verborgen

nog 6 miljard te gaan.

newray | 03-04-20 | 10:24 | 4

Een miljoen is geen miljard.
Duh.

gaffelbaard | 03-04-20 | 10:32

@Pimp my Voortuin | 03-04-20 | 10:36:
"Wereldwijd 1 miljoen+ 'bevestigde' besmettingen"

Yep, gedaan, en in de topic-titel staat echt miljoen. Duh.

gaffelbaard | 03-04-20 | 11:14
▼ 1 antwoord verborgen

Ons kabinet vergadert wekelijks over nieuwe maatregelen, dit gaat nog jaren rond.

Feynman | 03-04-20 | 10:23 | 1

Tja en duidelijkheid ho maar. Las net bv. dat de camping de Zuidduinen mag van de Gemeente Katwijk aan Zee weer open met gepaste maatregelen en dan zegt opperlul Rutte weer juist het tegenovergestelde. Goed bezig die droplul.

Roadsurfer | 03-04-20 | 10:51

Ik vind dat we "de rekening" naar China moeten sturen. Met hun onverantwoorde gedrag en vieze gewoontes op markten etc.
Er loopt zelfs een onderzoekster van het Erasmus MC nagenoeg permanent op die gore markten daar, omdat met weet dat daar virussen hun oorsprong vinden door de wantoestanden qua niet-hygiëne...

Peter-in-de-Pan | 03-04-20 | 10:23 | 7
▼ 4 antwoorden verborgen

Ik vraag me af of China na al deze ellende nog eens op ze vingers getikt word.

Barkruk2 | 03-04-20 | 10:23 | 6

@Feynman | 03-04-20 | 10:26: Bizar hoe alles nu pijnlijk duidelijk wordt. Politici die al 40 jaar lang geen enkele visie hebben. We are fucked!

pibasso | 03-04-20 | 10:59

Is Mexico al op de vingers getikt voor de Mexicaanse griep?
Of het hele continent Afrika voor hiv aids?

Is dit nog nieuws? | 03-04-20 | 10:59
▼ 3 antwoorden verborgen

@Pimp my Voortuin | 03-04-20 | 10:24: Tja, en dat als je als normaal denkend mensch gewoon weet dat het de NWO is die er achter zit. Maar gelukkig word je snel weer beter van vitamine C pilletjes, niks aan de hand dus.

zwellevertje | 03-04-20 | 10:28

@Harris Pilton | 03-04-20 | 10:33: bidden schijnt ook te helpen

Is dit nog nieuws? | 03-04-20 | 10:58
▼ 1 antwoord verborgen

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken