'Alle supermarkten en drogisterijen voeren deurbeleid in: max 1 klant per 10 vierkante meter'
Nou, daar gaat het laatste beetje oerhollandse gezelligheid.
Het FD kopt dat "alle supermarkten en drogisterijen" het deurbeleid invoeren. Het AD noemt vooralsnog alleen Jumbo, Kruidvat, Trekpleister, DA en Etos. "Bij de supermarkt mag per tien vierkante meter vloeroppervlak maximaal één klant in de winkel. Zo mag bijvoorbeeld een winkel met duizend vierkante meter vloeroppervlak niet meer dan honderd klanten binnen hebben." Nou, dat wordt lekker keuvelen over de toestand in de buitenrij, nu al zin in. Een Jumbo-ondernemer vertelt Distrifood het volgende: "Bij mij komen er twee beveiligers aan de deur. Ik ben op dit moment met de gemeente ook in gesprek over dranghekken. Ik stel ook een maximum aantal klanten in die de winkel mogen betreden. Het wordt echt gekkenwerk en dan is het nog maar dinsdag." En als we toch bezig zijn, geef die bewakers én vakkenvullers nou in godsnaam ook een paar van die mondkapjes die aan de grens geparkeerd staan. Plat moet-ie, die curve.
Reaguursels
InloggenBetere doorstroming met enkel winkelwagen ? We dachten het niet, nee. Ooit in een AH XL geweest als de Duitsers een nationale feestdag hebben ? Dan kun je beter een mandje hebben.
Vandaag het nieuwe deurbeleid bij Jumbo mee gemaakt om 20::00 voor mij 3 man uit een klein autootje met bontkraag en petje en natuurlijk krulletjes waren al ruzie aan het maken met de beveiliger voor de winkel had medelijden met de beste man maar de 3 heren wouden met zijn 3e naar binnen en weigerde een karretje te pakken want dat vonden ze vies karretje zat Corona aan zeiden ze ik was ze zat dus vraag aan de beveiliger of ik een pakje sigaretten mocht kopen de beste man zei ga je gang dus mocht naar de service balie toen begonnen die gasten maar ik moet ook sigaretten hebben. Ik naar binnen pakje marlboro gekocht en weer naar buiten waren ze nog steeds ruzie aan het maken met die beveiliger wat een kut volk zeg bang voor Corona maar wel in een klein autotje aan komen rijden met zijn 3e denk dat er morgen 2 beveiligers moeten gaan staan
Lachwekkende taferelen, bakkers die elke 50cm rood-wit plakband hebben zitten. Supermarkten met keurig elke 150cm een rood-witte markering met twee mensen pal tegen het lint, enz.
Was vanmiddag bij de Jumbo Fenikshof Nijmegen.Was wat vergeten dus eind van de middag nogmaals.
Helemaal geen deurbeleid.Niets.
Nog steeds dezelfde onverantwoordelijke zooi van moeders met drie rondrennende kinderen,wauwelende mensen vlak bij elkaar etc.
penis-aqua-rosA | 24-03-20 | 14:19 | Binnenkort is het Hongerfeest (AH-taal voor de ramadan), dan kun je overdag makkelijker over straat want iedereen buikt dan uit van het nachtelijke vreten en het elkaar aansteken tijdens de Iftar met je hele familie en 38 neven van dezelfde moeder maar andere geitenhoeder.
Iftars mogen namelijk gewoon doorgaan van Femke, iets met afblijven van andere (achterlijke) koeltoeren enzo… Dus er komt in mei heus nog wel een nieuwe golf IC-klanten
Ik had een eigen boodschappen kratje (gelijk een mandje) maar nu word ik gedwongen om zo'n gore kar aan te raken.
Verkoop dan die kratjes voor een habbekrats voorin de winkel.
Voor wie het handig is dan. (op de fiets lijkt het me minder handig maar ik loop).
Ze worden na iedere bezoeker ontsmet
@Botte Hork | 24-03-20 | 17:16:
Oh, dan is het goed! Dat wist ik niet, gelukkig maar.
Sta je daar met je pakje durex in een winkelwagen #overschatting
Ik ga nu echt een mondkapje opdoen als ik naar de supermarkt ga. Vanmiddag effe wat boodschapjes gedaan en bij de kassa zijn er 2 dames bezig lol te maken met elkaar. Oh, wat hadden ze een plezier. Zo veel plezier dat ze niet gingen afrekenen maar bleven staan. Ik kon mijn boodschappen niet op de band leggen en als ik het toch zou proberen zou het niet lukken want de kassier vond het ook zo leuk dat hij de band niet liet doorlopen. Niemand aan het afrekenen, de dames bleven maar 'doorketen' met elkaar en ik stond maar te wachten. Totdat ik plots zei; en nu doorlopen! Nouja, het was natuurlijk weer tot de laatste seconde jennen van de dames en ik trok mijn trui over mijn neus. Ik zei later tegen de kassier dat hun speeksel nog wel 8 uur in de lucht kan rondzweven en dat ik de volgende keer een mondkapje opdoe als ik weer naar hun supermarkt kom. Want ze stonden daar met hun mond open en blablabla en heel hard lachen. Hij deed alsof hij het allemaal niet snapte. Zelf had hij een mondkapje op. Ik ging daar wel boos weg. Misschien overdrijf ik het.
Nee ik vind niet dat u overdrijft. Vooral nu niet. Ik denk wel eens geërgerd, "dames, als u graag bij wil kletsen, spreek dan af voor de ingang, en ga samen wat verderop staan klessebessen". Op dit moment vind ik het zelfs asociaal, om te gaan socializen in een supermarkt, in de gangpaden, of bij de kassa. Echt ergerlijk dom!
Vaak gaan ze direct achter het poortje bij de ingang staan ouwehoeren.
Ja hoor, daar gaan we weer. Welke complete randdebiel heeft dit nu weer uitgedacht? Moet je nou echt Aspergers hebben om te snappen dat dit juist compleet averechts werkt? Het hele leger paniekdeugers zal het wel weer prachtig vinden.
Maarre, nu sta je dus eerst buiten elkaar in de rij in de coronanek te hijgen. Dan moet je verplicht met karretje de winkel rond, ook als je maar een paar dingen nodig had en normaal gesproken binnen een minuut alweer bij de kassa stond.
Ben je dan rond geweest naar de volgende rij bij de kassa. En het duurt maar, en het duurt maar. Op deze manier ben je in een wip vier keer zo lang bezig als normaal en sta je dus ook _vier keer zo lang_ corona-virusjes op te happen die continue in de winkel uitgeademd ende overal opgeplakt worden. En dit noemt de één of andere pennelikker winst?
La me niet lachen, ondertussen staan, hangen of zitten "demense" nog steeds op elkaar gepropt in bussen ende veel te weinig treinen. Ja, OK, moeten ze maar een autootje kopen, dat is dan natuurlijk ook wel weer zo.
Dank u, klaar weer. Ben nog iets vergeten, maar jammer dan. Tot vanavond Coronacht. Man, man, man, een land vold idioten, wie had dat nou toch gedacht?
je bent een zeikerd
@pietah | 24-03-20 | 20:31: U bent een zeikerd voor jou, sneeuwvlokje. Dankjewel.
Nou ja, alle kleine beetjes helpen zeg maar. Maar er zal wel meer moeten gebeuren.
Fietste zojuist langs het buurtpleintje, want ja.. boodschappen. 17(!) jongeren stonden daar 'gezellig' bij elkaar te keuvelen. Een man die zich hierover opwond werd recht in zijn gezicht uitgelachen.
Dat tuig deed het er volgens mij echt om. "Goh.. Wat zijn we toch stoer." Triest.
Jeugdige branie en overmoed. Met een bocht omheen lopen, meer kun je niet doen. Overigens: met een bekeuring van een paar honderd € p.p. lachen ze waarschijnlijk al minder hard. En reken maar dat dat komt, om een voorbeeld te stellen.
Heeft men bij de supers ondertussen al door dat als maar 2 van de 6 kassa's open zijn, beter niet gekozen wordt voor kassa's met naast elkaar liggende gangpaden?
Zo te horen doen we boodschappen bij dezelfde super.
Maar 1 persoon mag naar binnen. Moeders kunnen hun kinderen altijd aan het hondenpaaltje vastbinden.
Als ik met mijn dochter naar een winkel rijdt, ik voor mijn boodschappen en zij voor de hare mogen we er dan wel met z´n tweeën in?
'ik rijdt' bestaat niet dus dat mag.
Nee, ook buiten op elkaar wachten. Logisch toch?;
vastbinden is zielig, gewoon in kofferbak duwen.
Met andere woorden: laat het maar aan de vrije markt over! Daar waar Rutte en RIVM continue achter de feiten aanhollen, denkt een ondernemer vooruit.
Waarom hoef je geen uren te wachten op brood, vlees of groenten, maar moet je wel jaren wachten op een woning van de gemeente, of sta je uren in de file? Juist: overheidsbemoeienis!
Maar ja, domme Hollanders - hartje’- Roverheid.
Eens komt voor jou het licht, dat deze vergelijking als een tang op een modderschuit slaat.
"Als irritante randdebiel zijn je kansen in het leven nu eenmaal marginaal."
Zelfkennis is een mooie eigenschap.
Houd dan ook afstand pik. Je wilt het zeker niet snappen.
@hazza902 | 24-03-20 | 15:54: "In hun pik getrapt", lijkt me wel heel erg pijnlijk! ;-))
En dan heb je in Hank kei vette pech als die coronaterrorist (3 x woordwaarde) de daad bij het woord voegt.
www.bndestem.nl/oosterhout/hank-in-de... (premium dingetje).
Iets wat ik overigens niet verwacht, want dat gedrag valt natuurlijk meteen op.
Nou lopen er nu eenmaal gasten rond die verkeerd bedraad zijn, maar wat me verbijstert is dat dit sujet nog niet gepakt is. De bedreigingen zijn taaier dan de biefstuk in een wielrenbroekje.
Hup politie!
Prima! Nu nog maximaal 2 personen per kar en geen kinderen tussen de 4 en pakweg 12 jaar toestaan (die laat je gewoon thuis).
Je bent echt een aso als je nu met je kinderen gaat winkelen.
Als er maar 1 klant per 10 meter naar binnen mag, zal die gewoonte wel snel stoppen.
@snapal | 24-03-20 | 14:48: Ja joh. Zag een stel waarvan er eentje prima was en de ander meer smog en spetters uitstootte dan een tanker. Wat denk je dan in vredesnaam? Waarom met zijn tweeën??
Mag ik dan wel met een scootmobiel een willekeurige supermarkt in ? Ik vraag het voor een vriend...….
Alleen met een Dino-pak aan.
Winkelwagen verplicht waar iedereen met z'n besmette handen aanzit? Lijkt me erg gevaarlijk.
Je hebt een punt, maar ja, mandjes zijn dan net zo gevaarlijk en ook (altijd al) verplicht.
yep, en geen enkel doekje gezien.
Je zal nu maar in Islamsterdam wonen. En dan al die op straat hun neus snuitende rochelende gasten zonder enig fatsoen om je heen.
En dan ook nog de absolute hoofdprijs betaald hebben voor je op rotte houten palen verzakte pand zonder parkeermogelijkheid.
Ben benieuwd of die uitsmijters aan de deur hier bij de lokale Jumbo ook echt mensen de zaak gaan uitsmijten die zich niet aan de regels houden.... En of ze ook met een vuistje vol met klein geld staan te schudden bij de uitgang waar jij dan ook 2 euro in mag stoppen vanwege de “genoten protectie”, maar gezien de huidige situatie zal dat wel een contactloos pinapparaat worden. En mensen met sportschoenen en voetbalshirts mogen bij de deur geweigerd worden. Net zoals Finnen en iedereen met een enigszins Finse uitstraling. En lekkere geile wijven met een snollige uitstraling mogen altijd voor, mits sexy gekleed. Kijk, dan heb je pas een echt deurbeleid waar je wat aan hebt!
Oorzaak en gevolg. Allemaal omdat een stek knuppels niet in staat is zich aan voorschriften te houden. Idem met boetes wanneer je "samenschoolt"
Net binnen 5 minuten al ellende bij de lokale AH. Twee mannen scheldend voor de ingang omdat eentje voordrong, en zelf uitgescholden omdat ik 3 wijven moest passeren die zoals gewoonlijk de uitgang blokkeerden. Dat wordt nog een dingetje.
"Doe U boodschappen alleen"
*BvS (bond van schizofrenen) discriminatiekaart doet trekken*
Ik vraag mij af of die 10 vierkante meter wel klopt want volgens mij wordt er iets over het hoofd gezien.
1,5 m ^2 x 3.14 = 7,065 vierkante meter voor 1 persoon, echter als 2 personen precies aan de grenzen staan dan heeft gij nog steeds aan die 7,1 vierkante meter genoeg.
Met drie personen wordt het dan (3 -1) x 7,1 = 14 vierkante meter.
Waarom houden supermarkten 10 vierkante meter aan?
Willen zij oorlog of zo?
Geef iedereen bij binnenkomst een hoepel van 3 meter doorsnee met bandjes die over je schouders gaan. Desnoods met schrikdraad, scheermessen, foto's van m'n schoonmoeder oid.
Gewoon 1x in de week boodschappen doen, zoals altijd. Rutte moet berecht worden, hij heeft deze waanzin van boodschappen doen per mandje in gang gezet.
Omdat er ook nog rekken met boodschappen staan. In een winkel van 1000 m2 is geen 100m2 loopruimte
@AntonJansen | 24-03-20 | 13:56: Ik moest lachen.
@AntonJansen | 24-03-20 | 13:56: Haha! Ik ben nogal visueel ingesteld.
U ziet zelf minimaal twee dingen over het hoofd. Om te beginnen: een mens is geen punt, maar ook nog eens zo'n 60cm breed en 30cm diep/dik (alhoewel hier zowel naar boven als naar onder ruim van kan worden afgeweken).
Vanuit het middelpunt van een persoon gerekend, moet je dus de oppervlakte nemen van een ovaal met een halve lange as van 180 cm en een halve korte as van 165 cm en dan kom je op een oppervlakte van 9,33 m^2 uit. Is al bijna 10.
En ook die berekening klopt niet (en dat is het tweede ding dat u over het hoofd hebt gezien), want om tot anderhalve meter afstand tussen twee personen te komen, is per persoon een buffer van 75 cm al voldoende. De oppervlakte in uw berekening zou dan op een kleine 1,80 m^2 komen, en in mijn berekening op net geen 3 m^2.
Die 10 m^2 per persoon is dus aan de ruime kant, maar er loopt ook nog personeel in de winkel en hopelijk staan er ook nog artikelen hier en daar. Die rekken mogen dan eigenlijk weer niet helemaal meetellen, want het winkelend publiek hoeft geen afstand te houden tot de rekken, maar ze gaan voor een deel wel ten koste van het netto begaanbare oppervlak van de supermarkt.
En omdat niemand met een meetlint loopt, is het uiteraard verstandig een veilige marge aan te houden. In de berekeningen moet je er dus van uitgaan dat mensen meer dan die anderhalve meter afstand houden. In ieder geval moeten ze de mogelijkheid hebben.
Al met al snap ik dus best dat die 3 m^2 per persoon ruim naar boven is afgerond.
Bij de belastingtelefoon hebben ze schijnbaar ook een deurbeleid. Niet doorheen te komen.
Gewoon 10 voor sluitingstijd gaan ben je vaak de enige.
En kun je niets meer krijgen...
Protip; tussen 18u en 19u. Net iets meer keuze, en iedereen zit aan het avondmaal.
Ik sta precies bij openingstijd voor de deur, meestal ben ik dan alleen.
www.telegraaf.nl/nieuws/664088561/man...
Tja, sla eerst wikipedia of iets anders betrouwbaars erop na om na te gaan wat de maximale dosis is. Dan moet men weten dat de concentratie is. Dan moet men uitrekenen hoeveel erin zit. Eventueel verdunnen.
Er komt heel wat bij kijken.
Een noodlottig ongeval.
Had beter een theelepel natriumbicarbonaat kunnen nemen.
Als je zo dom bent.... Haha.
Ook goed tegen je brandend maagzuur.
Dom niet alleen maar dat je het ook nog durft.
Gewoon éénrichtingsverkeer invoeren in de supermarkten, en na elke vier uur de winkel even sluiten zodat het personeel in een stief kwartiertje de schappen kan aanvullen.
Dan moet men het boodschappenlijst heel goed in de gaten houden want anders straft god onmiddellijk als het eenrichtingsverkeer altijd leidt naar de kassa.
Is jouw boodschappenlijstje niet gesorteerd op de looproute in de winkel dan?
Eenrichtingsverkeer is beste idee tot nu toe. Verder max 2X per week toegang.
Ik kom er net vandaan. De observatie: ja, iedereen een winkelwagentje is slim. Er worden van die muntjes uitgedeeld en op die manier weten ze precies hoeveel er binnen zijn. Je hebt drie soorten mensen hierin: de brave borsten (zoals ik), de bejaarden die het muntje in ontvangst nemen en rochelend zonder karretje naar binnen schuiven, en White Trash die een scene maakt en roept 'dan ga ik godverdomme wel naar een andere supermarkt'. De laatsten wordt vriendelijk succes gewenst op hun queeste.
Binnen probeert iedereen zijn safe zone te bewaken maar dat kan helemaal niet met gangpaden die minder dan 1,50 breed zijn. De rochelende bejaarde trekt zich nergens wat van aan en hoest, betast, zet weer terug. De dame in kwestie gevraagd wat er zo moeilijk was aan 1,5 meter afstand en in je elleboog hoesten, resulteerde in de vaststelling dat ik 'mijn bek moest houden'. Wat een krasheid! Maar het moet gezegd: 98% hield zich zo goed en zo kwaad als dat kan aan de nieuwe leefregels.
Addendum: schooljeugd vrolijk naast elkaar in een zonnetje op een klein bankje op de markt alhier. 20 meter verderop staan BOA's bonnen uit te schrijven voor niet-rechtliggende blauwe schijven. Ik verzin dit niet.
@FustViking | 24-03-20 | 13:38: Wij kennen de prioriteiten van onze VMBO-helden.
Idd heel treffend het probleem omschreven; juist het volk waar wij als maatschappij 'rekening mee moeten houden' maakt het schier onmogelijk om überhaupt rekening met ze te houden. Beetje middenin een doorgang minutenlang verdwaasd om je heen staan kijken, en het vervolgens vreemd vinden dat ik wél de intentie heb zo snel mogelijk weer uit die winkel te zijn.
Het is me wat. Met het plebs een winkel delen. Dat hadden ze beter geregeld in de DDR. Daar hadden ze verschil in winkels.
Bij ons gelukkig niets aan de hand. Geen verplichte winkelwagentjes, geen files, geen drukte. Houden zo.
@Reaguurdeskundige | 24-03-20 | 14:17: Maar ja, daar is de burgemeester ook getrouwd met de dochter van zijn broer de glazenwasser die eigenlijk de neef is van buurman en burgemeester kopje koffie doen even rondje om het dorp, minuutje of zo, he, platteland, klompen, mest. Heerlijk.
Klinkt als een gevalletje Randstad
Zoveel "gestudeerden". Ziet men niet dat dit een onbewust signaal geeft aan mensen dat het crisis is, wat er voor zorgt dat men niet meer rationeel denkt, maar instinctief, en dus gaat leiden tot hamsteren en geweld. Nu nog een pincrisis hierover heen, en de psychologie heeft weer voor jaren studiemateriaal...
Denk niet dat dit een probleem wordt. Ten eerste is daar de mortaliteit te laag voor. Tuurlijk, het ontwricht de samenleving voor een half jaartje, maar daarna krabbelen we weer op. Stel dat nu Rusland Europa zou binnenvallen tezamen met Erdogan, Ja, wellicht dat dan jouw scenario dichterbij komt.
Het zijn vooral de ééncelligen die nu hamsteren. Die gaan bijvoorbeeld bloem kopen. Dat is op. Dan heb je echt géén idee wat je nodig hebt zodra je moet overleven ...
Jelui wilde zelf in een stad wonen. Lekker veel te beleven. Enzo.
roflol
Ik beleef iedere dag avonturen in mijn grote tuin. En moegewerkt.. naar binnen, koffie en de hele wereld binnen bereik via de media.
Ah, je wordt dus niet meer ziek IN de Jumbo, maar in de rij buiten de deur...
Tja daar denken ze dan niet over na
gewoon afstand houden in de rij buiten de deur wat is daar moeilijk aan...
Ik ga wel naar de Sklep.
Die Polen doen zo moeilijk niet.
Italianen deden tot 3 weken geleden ook nooit zo moeilijk....
Ik wacht even met naar de super gaan totdat er weer balans is tussen idiote maatregelen en goede veiligheid.
Als je nu met meer dan 3 man in de rij staat, ben je een samenscholing, en wordt je door BOA's beboet/in elkaar geramd.
Met zijn allen n een rij stil gaan staan: in het park mag het niet, maar op straat voor de supermarkt wel.
Komt er straks een ANP fotograaf die met zijn telelens frontaal een rij fotografeert en worden we vervolgens door Grapperhaus uitgemaakt voor asocialen.
Kijk maar wat er afgelopen weekeinde is gebeurd in de parken en op straat.
Ik lees net op Weeronline dat het hier vandaag zonnig weer is. Tijd om even de supermarkt uit te gaan.
Ben blij dat we vorig jaar hebben geïnvesteerd in een goede lounge set, lekker uit de wind in het zonnetje lunchen is een welkome afwisseling van de hele dag op zolder achter een scherm zitten.
@hetgeleteken | 24-03-20 | 13:29: Ik heb geen zolder maar wel een (dichte) overkapping alwaar ik zometeen met een boek op de bank ga liggen.
Allemaal goede ideeën hier, maar niets helpt. Mensen he?
Deze maatregel gaat zorgen voor hamsteren en geweld....... maar let maar even niet op mij .
Hoe de fuck helpt een winkelwagen met de doorstroming? Misschien moeten die rare praathoofden eens ophouden met nadenken: er komt alleen maar stront uit hun hersens
Ze zeggen dat ze zo beter kunnen bijhouden hoeveel aso hamsteraars binnen zijn.
Ik wil geen winkelwagen of mandje vasthouden waar andere mensen aan hebben gezeten. Alles in mijn tas en bij de kassa er weer uit op transportband.
@ik_wacht_niet | 24-03-20 | 13:24: Al die producten zijn ook vastgehouden en ondergehoest door vieze mensen.. Dus dat lost weinig op.
De enige poep die ik ruik komt uit uw mond.
Het helpt om dat er alleen maar 100 winkelwagens staan zodat ze die aantallen in de gaten kunnen houden. zonder winkelwagen kom je de winkel niet in.. Helemaal top!
@tiku99 | 24-03-20 | 13:40: Maar een stuk minder intensief en recent dan zo'n mandje of wagentje. Dat zijn dé infectiehaarden.
@Reaguurdeskundige | 24-03-20 | 14:20:
Precies, ik wil m'n eigen tas gebruiken.
Dat iedereen naar de winkel rent in zo'n situatie is begrijpelijk. Uiteraard heeft de overheid weer een oplossing: distributie. We noemen het pandemie en de gevolgen zijn en lijken logisch maar in combinatie met cashloos betalen zijn we straks waar we wezen moeten: totale controle door overheden in wat we kopen, waar we zijn, wat we doen en hoe we ons gedragen. Let maar op. Dat zal het gevolg zijn. China achterna met social credit systeem Big Brother. Aluhoedjes opzetten svp.
Denemarken heeft al een wet aangenomen waarbij je je verplicht moet inenten met het nog te ontwikkelen coronavaccin anders wordt je buiten de samenleving geplaatst. Bill Gates lijkt het een goed idee om tegelijkertijd met zo'n vaccin ter controle een merkteken in te spuiten.
@Oeleflaffel | 24-03-20 | 13:24: Big brother. Nou dan plaatsen ze me toch buiten de 'samenleving'? Mis ik helemaal niets aan.
@Lupuslupus | 24-03-20 | 13:44: Mag ik dan mee?
Toekomstige kinderen maak je dus voor de overheid in de toekomst. Je mag ze, tot ze achtien zijn gecontroleerd verzorgen.
Ook zo'n ding: Of mensen gewoon hun boodschappen een beetje willen plannen en er zo geen dagelijks uitje van maken, maar het beperken tot 1-2 maal per week max.
Gewoon 1 maal per week, zoals altijd. Waarom zou ik uitgerekend nu er geadviseerd wordt om contacten te beperken vaker naar de supermarkt gaan?
Das lekker dan.
Met slechte luchtwegen en tegenwerkend onderstel kan ik niet in de rij staan.
Ben veels te jong voor het bejaarden prepuurtje.
En een verplicht winkelwagentje werkt niet voor mensen met een rollator.
Wordt je dan, als je naar buiten komt, uitgescholden of bespuugd omdat je te lang binnen was? Kijken ze in je karretje wat je gekocht hebt?
Welke randdebiel heeft deze nieuwe regels bedacht?
Die rollator gaat je heus wel een uitzonderingskans geven, die beveiligers zijn ook maar mens.
Je word geschoren.....
Dan sta je wat vroeger op tussen 8 en 10 is het rustig en is er nog van alles. Tussen 17 en 19 ook.
@Abject | 24-03-20 | 13:12: beveiligers hebben vaak een beperkt IQ en strenge regels . Dus.....
@Abject | 24-03-20 | 13:12: Dat gaan de wachtenden in de rij niet pikken. Ik wil zowiezo niet langs een rij wachtenden lopen in de lange gang van het parkeerdek naar de winkel. Ideale plek om Corona op te lopen.
@Bubske | 24-03-20 | 13:14: Dat gaat iedereen bedenken die niet in de rij wil staan.
@schietmijmaarlek: hoe komt het dat jij als je zo jong bent nu al achter een rollator loopt?
@Schietmijmaarlek | 24-03-20 | 13:24: Tis ook nog stervens koud. Daar gaat je weerstand.
Valt onder deurbeleid wellicht ook het weghalen van de deuren voor de koeling? Gisteren hoorde ik Ab op de radio vertellen dat het virus het, onder ideale omstandigheden ,best lang volhield op harde oppervlakten. Ideaal was een harde ondergrond bij 4 graden Celsius. Mij lijkt dat die hardplastic deurgreep van de koeling dus een ideale plek ik waar het virus zich kan verstoppen voor het volgende slachtoffer. Ik heb het aan een winkelmedewerker gevraagd maar die vond dat het milieu nog steeds ook belangrijk was.
Handschoenen, en uiteraard je zooi drie dagen in quarantine.
Nee, geen deurbeleid zonder deuren!
Nu weet ik het zeker. Dit land is gek geworden.
Helemaal mee eens. Het is net een op hol geslagen kudde: stampede!
Ik ben nog nooit zo blij geweest om in een klein, nietszeggend kutdorp te wonen. Geen enkel probleem gehad met lege schappen (behalve een keer de frikandellen om een of andere reden, met uitzondering van de vegetarische variant), en pleepapier in overvloed. En nog rustiger dan normaal ook. Heerlijk!
Ter Apel?
@chemtrails | 24-03-20 | 13:10: Ook zo'n rustig durpke.
Weebosch ?
Wacht maar, tot de sneeuwbuien komen.
En je hebt zeker ook de apotheek, de huisarts, de tandarts, de bank, het verzekeringskantoor, de garage, de bouwmaterialenzaak en je werk om het hoekje in je kutdorp?
Aanraken = kopen!
Dus iedereen het handvat van die winkelwagen lekker volblaffen en vervolgens doorgeven aan de volgende patient.
Zou het geen idee zijn om dan ook te zorgen dat iemand die handvatten even schoonmaakt?
Gebeurt nu massaal in Amerika. Personeel word geworven zuiver eb alleen om supermarkten , tankstations enzo te ontsmetten.
Handschoentjes aan en na het terugzetten van het karretje de handschoentjes uit en die in de afvalton deponeren?
@Lupuslupus | 24-03-20 | 13:47: Fijn idee.. behalve dan als je om jezelf te beschermen gebruik wil maken van je smartfeun om te scannen... dan werken die handschoentjes weer niet.
Blijft allemaal een beetje behelpen zo.
Nou lekker, sta je straks een uur in de kou te wachten omdat Truus 10 rondjes langzaam door de supermarkt aan het lopen is, om alle boodschappen bij elkaar te zoeken.
Moet u mee dan?
Wat ben ik blij dat ik 3 weken terug voor maanden eten in huis heb gehaald en die ellende niet hoef te ondergaan. Onder normale omstandigheden is het al vreselijk om in een supermarkt te zijn.
Ik lach me suf. Jonny, Jonny naar de kassa.
Ben ik even blij met mijn 3-maanden voorraad. Vanmorgen nog even met zoonlief naar de Deka geweest voor de laatste boodschapjes, Deka ging om 7 uur open en er waren toen 2 andere klanten. Tijdens het afrekenen (met pin) stonden wij alleen bij de kassa. Maar kijk, dan moet je dus wèl om 6 uur opstaan! Terwijl anderen zich dus verdringen bij een supermarkt zit ik relaxt aan mijn laptop, glaasje rode wijn en nootjes bij de hand. Heb zojuist nog 3 grote klodders kikkerdril uit mijn vijver gehaald, die ga ik morgen naar het water bij de begraafplaats brengen, hebben ze daar mooi de ruimte. Mijn kat is een kikkermoordenaar dus die wil ik zo min mogelijk kans geven om te moorden door mijn vijver en tuin (als de kikkers alleen in de vijver bleven was er geen probleem maar dat doen ze niet) niet te laten overspoelen door kikkertjes. Want in 1 grote klodder kikkerdril zitten een paar honderd kikkertjes.in.wording.
Voor zover ik weet heeft de Deka overal als standaard openingstijd 08:00. Vreemd dat jij al om 7 uur boodschappen kan doen.
@usb stok | 24-03-20 | 13:06:
Lupus valt in de risicogroep en mag dus eerder de winkel betreden...
Dat zij dan met zoonlief mee is en niet andersom, maakt even niet uit...
Geef ze aan mij, de discussen lusten ze best. Of is dat gruwelijk die natuur?
@usb stok | 24-03-20 | 13:06: Deka is idd vanaf zeven uur open, ook voor niet oudjes.
Lupus is slim, maar dat wist ik al.
@kwark001 | 24-03-20 | 13:14: De natuur is de natuur dus daar ga ik niet over. Maar de kikkervisjes opzettelijk laten opeten door vissen of als kikkertje laten vermoorden door mijn kat is toch van een andere orde. Een paar jaar geleden heb ik alle kikkers (bruine en groene) uit mijn vijver gevist (het waren er 9) en naar de grote vijver van mijn zus gebracht die op het platteland woont. Plastic vijver er uit, vijver vergroot met vijverfolie. 2 maanden later zaten er wéér kikkers in en toen dacht ik nou laat maar, ze willen hier persé wonen.
@Dr. Blechtrummel | 24-03-20 | 13:19: Ja maar pas vanaf gistermorgen dus velen weten dat nog niet. AH had vorige week al een 'ouderen-uurtje' van 7 - 8 maar daar ga ik allang niet meer heen omdat ze daar nog steeds die virus verspreider boven de groenten hebben hangen.
In Cambodja gooien ze die beestjes gewoon op de barbecue. U gooit dus eigenlijk een vierde maand voorraad voedsel weg!
Dan hoop ik niet dat iemand achter mij in die rij straks anderhalf uur in mijn nek staat te blaffen.
Supermarkten doen er goed aan de winkel zo in te richten dat men alle schappen via eenrichtingsverkeer bereiken kan, dan stroomt de boel tenminste een beetje door.
Dat werkt niet als je slecht loopt.
De supermarkten bij mij in het dorp zouden een moord doen voor een winkelbezetting van 1 klant per 10m2.
Die scherpere 3-regeling van gisteren leidt tot veel extra onnodige bangmakerij en ellende, het is in ieder geval nu wel einde veel vliegmaatschappijen want alles wat op Schiphol landt en vertrekt moeten die nieuwe "mensen"-regels overtreden....
Was vanochtend even in de appie ....
Peuken op dus ja dan is de nood al snel hoog en als je er dan toch bent doe je gelijk ff een paar boodschappen. Anyhow,
Sta ik m'n boodchappen op de band te laden wanneer mijn voorganger de kassa voobij is en aan de andere kant z'n opeet zooi bij elkaar staat te graven, begint de bejaarde achter me dat ook reeds te doen.
Ik spreek meneer aan op het afstand houden. Heel verhaal over dat meneer al 80 jaar mee gaat en dat zulke regels niet voor hem gelden, onzin zijn en of ik en het inmiddels op de commotie afgekomen personeel zich vooral met zichzelf wilden bemoeien. Meneer kon vertrekken zonder z'n boodschappen. Man man man wat een totaal idioten heb je er bij zitten.
Ja oude lui denken het vaak beter te weten. Is de natuur overigens, oude honden en katten hebben dat ook.
Nou ja zeg, een man van 80 wegsturen zonder zijn boodschappen is wel een heel eind over de top! Dat had ook best anders gekund. Is iedereen nou echt helemaal gek geworden?!
@Lupuslupus | 24-03-20 | 13:05: Ik had persoonlijk even een grote booschap in zijn mandje gedeponeerd.
Smerige fascist ben je.
@Lupuslupus | 24-03-20 | 13:05:
Ook mannen van 80 kunnen eikels zijn WolfWolf, en je besmetten.
@Roadblock | 24-03-20 | 13:11: Tuurlijk kan dat. Maar toch.
Die tachtigjarige, bril? Apeldoorn? werd hij toevallig gebeld door zijn vrouw, heette die Margriet?
Niet alle oude mensen zijn automatisch prettige mensen. Ze kunnen bijvoorbeeld claimen als de beste en hun kinderen eigen geen leven gunnen. Chantagemiddel.... ik ben oud.
Wat opvalt: al die BOA's die om wapens lopen te janken nu de gemeentelijke parkeerinkomsten keihard teruglopen. En ze mogelijk wat nuttigs zouden moeten gaan doen.
Gewoon allemaal terug de bijstand in en ze voortaan daar laten. Dat echt aan het werk moeten gaan is blijkbaar niet zo aan ze besteed. De goede niet te na gesproken trouwens. Dat BOA mandaat is een hele vreemde overigens. Staat diametraal tegenover de oekazebevoegdheid van al die ministers tegenwoordig.
Staatsrechtelijk gezien: hoe dan?
Alleen maar omdat een groep idioten niet de tegenwoordigheid van geest had om direct al afstand te nemen. Nadat dit pas 100.000 keer geroepen is op TV, social media etc.
Daar gaat deze maatregel echt niet bij helpen, sterker nog je verergert het probleem omdat de mensen in paniek gaan hamsteren zonder dat het nodig is, puur omdat ze bang zijn om in een rij te staan (waar je ook Corona kunt oplopen).
@Graaf_van_Hogendorp | 24-03-20 | 12:57: Klopt. i.p.v. gewoon boodschappen doen gaan mensen nu helemaal los. Alleen om maar te voorkomen dat ze vaker in een rij moeten blijven staan. Dit gaat hem niet worden vrees ik.
@Gomezlopez | 24-03-20 | 13:03: En dus volgende week gewoon rantsoenering. Mensen beseffen nog steeds niet dat ze deze maatregelen alleen maar verder over zichzelf afroepen.
Ik heb echt geen zin in discussies, dus ga gewoon online bestellen en dan de boodschappen ophalen bij zo'n ophaalpunt.
Laat ze gewoon bij de deur bezorgen, net zo handig. Opzouten met die idioten overal, zeker in zo n beperkte ruimte als een supermarkt. In de bossen, op de stranden en op straat kunnen zij al geen afstand houden.
@Pluisbaard | 24-03-20 | 13:01: De eerstvolgende mogelijkheid dat Jumbo bij mij kan bezorgen is 6 april! Dus toedelidokie Jumbo.
100 man op 1000m? Dan heb je dus precies 1.5 m2 naar elke kant en dan staat het vol. En dan op het fluitje allemaal een paardesprong op weg naar het pleepapier.
Ok. 3m naar elke kant maar wordt nog steeds spannend manoevreren
@kokkie klaphaak | 24-03-20 | 12:57:
Ook even meerekenen dat van die 1000 vierkante meter er zo'n 500 vol staan met producten, het slagers- en bakkerhoekje, kassa's en andere meuk wat je zoal hebt in een supermarkt. Reken dan maar eens uit hoeveel vrije oppervlakte je nog hebt voor die 100 man.
Zomaar een idee:
Schuifdeuren open laten staan. Tafel neerzetten met contactloos pin automaat.
Voedselpaketten afgeven met vaste prijzen.
Doorloop zal beter zijn. Geen chaos in de winkel zelf. Regels zijn zo zeer makkelijk na te leven.
Maar dan wel ook glutenvrije dozen! En vega-dozen! En halal-dozen!
En ik wil er geen peultjes in.
Het klinkt mooi, maar ik denk dat het alleen maar zorgt voor meer chaos met onze maatschappij.
Tja, het communisme.... mooie tijden waren dat.
Zorg gewoon voor meer bezorgservices of afhaal plekken. Ik heb met de grootstmogelijke moeite een plekje voor een pick-up point kunnen reserveren. Maar ben nu al weer te laat voor de aankomende twee weken. Er rijden genoeg jongens in witte busjes rond. Laat die helpen. Heb je meer aan dan aan dit gekke gedoe (ondanks dat het nodig is). Ze hebben miljarden omgezet afgelopen tijd, koop er gewoon nog 100, gaat toch echt de toekomst worden. Ook staan er genoeg panden leeg, gooi daar een koeling in en hoppa nieuw pick-up point.
Komen er dan ook bejaarden-vrije uren? Want die treuzelen want ze staan stijf van de alzheimer en vergeten steeds wat ze nu eigenlijk moeten. En jij maar buiten wachten tot ze na een uur weer weten dat ze voor een pak spritsen kwamen.
En zo zijn alle bejaarden,.. maar waarom ze het invoeren gaat vast uw verstand te boven.
@botbot | 24-03-20 | 13:02:
Waarom ze het invoeren weet ik wel. Maar zorg er dan wel voor dat mensen in de winkel een beetje opschieten als er buiten een hele rij staat. Helaas is het voor een hoop mensen bijna een dagje uit, lekker doelloos wandelen en kijken.
Maar dat zal uw verstand wel te boven gaan.
@2voor12 | 24-03-20 | 13:04:
Waarom moet alles met heet water, de ouderen hebben nu eenmaal meer tijd nodig.
Is het zo erg dat vijf minuten wachten levensbedreigend voor u is?
Eerst zijn het in uw betoog de bejaarden en nu haalt u een hoop mensen aan.
Dat gaat inderdaad mijn verstand te boven.
Dat snap ik niet
Klinkt als de hel die u daar schetst.
Dat wachten buiten.
@botbot | 24-03-20 | 13:02: Ja hoor. Deze bejaarde maakt altijd een briefje op volgorde van waar alles staat in de supermarkt. Met een volle kar en incl. afrekenen sta ik na 15 minuten weer buiten. Verder zouden degenen die bejaarden willen opjagen zich moeten aanmelden als slavendrijver. Als je ouder wordt zijn de meesten niet meer zo vief, gaat alles wat langzamer en moeizamer. Nog geen 10 jaar geleden rende ik nog met 2 stoelen de trap op, tegenwoordig loop ik moeizaam met 1 naar boven. En ik heb er best veel verdriet van dat mijn krachten veel minder geworden zijn.
Bejaarden zie je zelden na 18:00.
2voor12, je moet er maar vroeg een einde aan maken dan heb je geen last van bejaarden
Aha, winkelwagen verplicht. Voor 1 enkel product dus ook?
Diezelfde winkelwagens met plastic/kunststof grepen, waar het virus als langste op kan blijven leven...?
Die duw je daarom best voorwaarts met je neus.
Graag bewijs voor deze stelling.
Volgens het meest recente onderzoek van het CDC aan boord van het cruiseschip Diamond Princess kan het virus tot 17 (!) dagen overleven op oppervlakten! Laat die gedachte even inzinken als je weer een winkelkarretje, vriezerdeur of zelfscanner vastpakt bij de plaatselijke AH...
Als u nu nog geen handschoenen bij het winkelen draagt kan ik niets meer voor u doen.
Deurbeleidhandhavingsprotocolambtenaar. Wil wel middelen om zich te kunnen verdedigen.
Nu de horeca toch dicht is: portiers zat. Zijn nog officieel bevoegd ook. Al zijn er nogal wat met overdag essentiële beroepen.
Leuk woord voor galgje.
Lekker Sovjetstijl met z'n alle in de rij voor de winkel gaan staan. Volgende totaal krankzinnige maatregel vawege dit flutvirusje...
Je creëert paniek bij het belastingvee en dat zagen we nota bene eerder al. Waarom deze stompzinnige maatregel nemen nu is mij een raadsel.
Flutvirusje? Je bent zo simpel geboren, of je hebt alles kapot gezopen/gesnoven etc. Man, man, man.
Wat een domme tegel.
U mag mij de griep toewensen, dan wens ik u corona toe.
Lijkt me heerlijk, buiten in de rij. Lekker lang een frisse neus.
Corona van je voorganger opsnuiven die op <1,5m afstand staat.
Zo'n rij lijkt mij de beste garantie om besmet te raken.
Tot het flink begint te regenen....
@De_Veelvraat | 24-03-20 | 12:50: ideale moment om boodschappen te gaan doen dus
Break!
Frans Timmermanus (12m2) toegang tot Jumbo ontzegd.
Troost.... hij gaat voorlopig niet dood vd honger.
Dat zou een flinke opsteker zijn voor onze voedselvoorraden.
Voor drogisten is het denk ik eenvoudig op te lossen. Maak een afhaalbalie zoals de apotheek. Winkel afsluiten dmv. een afhaal bali. Dus komt bij het Kruidvat, je levert (digitaal??) je lijstje in wat je nodig hebt (max. 4-5 artikelen), medewerker gaat het halen, betalen, en wegwezen. Dat voorkomt de eeuwig zoekende trutten, kutten, tokkie, kortpittige rode worstjes en kopvod gevallen.
Dude, wel eens van de bezorgzervice van AH en Jumbo gehoord? Nee dus!
Bij vele winkels is dit het verdienmodel: men gaat om één artikel te kopen, maar in de winkel worden daar dan allerlei (onnodige) producten aan toegevoegd #mensverzamelaar
@von sokkenstopfen | 24-03-20 | 12:49:
Ik hoorde dat daar wachtlijsten van 14 dagen zijn eer je je boodschappen hebt?
@von sokkenstopfen | 24-03-20 | 12:49: SHHHH!!!! Ons geheimpje.
@Roadblock | 24-03-20 | 12:52: Klopt, je kan beter gewoon fysiek boodschapjes blijven doen. Dat online boodschappen doen is niets.
@Roadblock | 24-03-20 | 12:52: ja bij ah 14 dagen. Als je er tenminste tussenkomt - als de nieuwe dag erbij komt zit hij in no time vol. Gekkenwerk
@Roadblock | 24-03-20 | 12:52: Val je tenminste af, dus goed voor de lijn!
@von sokkenstopfen | 24-03-20 | 12:57:
Heb ik niet nodig- Apollogestalte.
Verder genoeg voorraden al in februari.
Ga alleen nog voor het verse spul.
Ik ben alleen bang, dat ik behoorlijk vet ga worden van dat niet meer kunnen sporten buiten.
max 4-5 art? wil je mensen de hele dag de deur uit laten gaan of zo?
Beter iedereen een a twee maal per week alle boodschappen en daarna terug in je hok.
Krijgen we nog een oproep om ruimhartig om te gaan met personen die nooit de Nederlandse media zien.
Dat nooit zien is eigen keus, dus nee, geen oproep.
Corona is voor de overblijvers één van de beste dingen die de mensheid kon overkomen.
ik heb het heerlijk, beste twee weken van 2020 tot nu toe.
Lekker in de rij staan voor de supermarkt met minimaal 1,5 meter afstand. Denk niet dat dat gaat gebeuren...
Laat winkels 24/7 open, werkt een stuk beter denk ik. Zorgt ook nog voor wat extra werk voor die ZZP-ers die in de problemen zijn gekomen.
En wie gaat dat betalen..??
@neonreclame | 24-03-20 | 12:45: Gokje; de klant?
@neonreclame | 24-03-20 | 12:45: aangezien supermarkt aanbiedingen nu grotendeels verdwenen zijn, en de omzetten de kerstdrukte overstijgen, lijkt het mij dat supermarkten de openingstijden prima kunnen verruimen.
@Dr. Blechtrummel | 24-03-20 | 12:49:
Juist....
@DMan
@neonreclame | 24-03-20 | 12:45: Waarschijnlijk de klant ja. Maar als de overheid dit faciliteert heb ik er ook geen problemen mee. Beter dan dat die ZZP-ers met een uitkering thuis zitten. Disclaimer: ik ben zelf ook ZZP-er, maar met een dusdanige buffer dat ik de komende jaren niet in aanmerking kom voor iets dat lijkt op belastingverlaging of andere vorm van medeleven van de overheid.
Dan komt u tussen 3:00 en 4:00 snachts boodschappen doen? Of is dat voor de anderen.
@Roeieber | 24-03-20 | 13:57: Ik heb daar inderdaad geen probleem mee.
Ehh... worden preppers nog steeds gekkies genoemd of was dat preppen misschien toch nog niet zo gek?
Knettergek....
strafbaar zou het moeten worden
@neonreclame | 24-03-20 | 12:43: Want in de rij staan voor een rol pleepapier in crisis tijd stelt ook geen reet voor?
@ruudvangeelen | 24-03-20 | 12:47: Strafbaar zou het moeten worden voor al die gekken die NU alle pleepapier op proberen te kopen idd.
@ruudvangeelen | 24-03-20 | 12:47: In je broek schijten voor economische schade maar hamsteren strafbaar willen stellen. Doet Taiwan het toch echt beter: www.reuters.com/article/us-healthcare...
@zwellevertje | 24-03-20 | 12:49: Vanmorgen bij Deka waren alle schappen met wc papier gewoon gevuld. Die lege schappen zullen wel een Randstad dingetje zijn.
@Lupuslupus | 24-03-20 | 13:20: Hier in France ook niet echt voor zover ik weet, maar ben dan ook al een week niet naar de supermarkt geweest, bben benieuwd hoe het morgen uit ziet, als er weer nieuw verswaar gehaald gaat worden.
Weinig verandering, hier stonden die straatcoaches toch meestal al hangend op hun fiets voor de deur van de supermarkt. Beetje met de telefoon pielen.
Meeste mensen gedragen zich verstandig maar bij de Jumbo stonden er weer twee te beppen en het gangpad te blokkeren.
heftig man, gaat het?
Ik las eerst: beffen (corona uit ogen wrijft)
Beppen in het openbaar sowieso verbieden, corona of niet.
Hahaha, dus binnen niet meer dan 1 persoon per 10m2, maar buiten wel in de rij met 6 personen per m2!! Hahahaha! wat een fucking onzin zeg! Hoe achterlijk ben je dan om zoiets doms te verzinnen, laat staan in de praktijk te brengen??
Als je kijkt hoe druk het nu in winkels is.... maar men zich wel druk maken om die strandwandelaars. Onmogelijk om continu 1.5 meter afstand te houden.
beetje afstand houden in de rij, plus je staat buiten. Beetje inleven in de situatie. Zelfs voor niet geschoolden mogelijk.
@sprietatoom | 24-03-20 | 12:48:
Waarom kunnen de mensen in ons boerendorp wel afstand houden en die geleerde stadslui niet.
Dat vraag ik mij steeds af.
@botbot | 24-03-20 | 12:53: In ons boerendorp vindt men het hamsteren ook maar raar, heeft niemand meer een voorraad/kelderkast? Enfin, brabantse nuchterheid preveleert vooralsnog, met hier en daar een tokkie of gekkie om het spannend te houden...
Gewoon gaan staan te roken in die rij buiten, houdt iedereen automatisch afstand.
Ah ja, het is niet alsof dat buiten staan met een groep mensen laatst een dingetje was. Of is dat nu ineens wel veilig?
@Ad Hominem Tu Quoque | 24-03-20 | 12:58:
Ik hoorde dat de verkoop van vrieskisten booming is.
In zwitserland is dit al sinds vrijdag beleid en het werkt prima.... de supermarkten hebben buiten op de stoep gewoon lijntjes op elke 1,5 meter getaped en iedereen houdt zich gewoon aan die afstand en respecteert dat ook... maar ja Nederland......
De mensen die dit moeten "verzinnen" kunnen er niets aan doen dat de gemiddelde NL'er daar niet mee weet om te gaan. Het is uw keuze om buiten in de rij te gaan staan. Net als bij de kapper, als het te druk is kun je ervoor kiezen om te wachten of om op een ander tijdstip te komen.
@Roadblock | 24-03-20 | 13:20: Zoon wilde ook een kopen maar het is niet gelukt. En hij is een terriër, als het moet.
Vloeroppervlak is dat gangpad oppervlak?
Zo ja dan is met 10 personen de supermarkt vol.
Waar een vriezer of schap staat kan idd. geen klant staan. Lekker duidelijk weer.
Die 1 klant per m2 is een europees dingetje, althans hier in Zwitserland geldt die regel sinds afgelopen vrijdag al.
Bij de supermarkten staan mannetjes of vrouwtjes bij de entree gele nummerkaartjes uit te delen en je te wijzen op het verplicht dragen van blauwe latexhandschoentjes. Er staan geen rijen voor de dorspwinkels hier in de regio, in Geneve, Basel en Zürich is dat anders. De schappen zijn vol en alles is te krijgen. Wel heeft de Coop de prijs van pleepapier omhoog gegooid en zijn alle acties als sneeuw voor de zon verdwenen. Bon, het is schitterend weer en de van Oefs gaan zo eens even een mooie wandeling maken en sneeuwballen gooien.
per 10 vierkante meter. Anders zouden bij ons in de Jumbo 1600 klanten gelijk naar binnen mogen.
Ik neem aan dat je bij jullie ook kunt laten thuisbezorgen. Maken Zwitsers daar veel gebruik van?
@Trumme | 24-03-20 | 12:47: ja per 10, getal was even weggevallen, slordig. De Volg, de Migros en de Coop maken gouden tijden mee.
@Kuifje-naar-Brussel | 24-03-20 | 12:48: nee, want dit is een uitje. Juist nu niet anders heb je nergens mee om naar uit te kijken. Althans hier in de buurt doet niemand dat.
@Kuifje-naar-Brussel | 24-03-20 | 12:48: wel bij gestocigars in Geneve de sigaren besteld, die worden binnen 2 dagen gratis thuisbezorgd in Zwitserland.
@Kuifje-naar-Brussel | 24-03-20 | 12:48: ja je kan je spullen thuis bezorgen in zwitserland maar alles zit vol voor de komende weken
Met die rijen buiten begint dan de chaos binnenkort
ja en dan landen de marsmannetjes en die vaporizen ons allemaal deaud
Lekker in een rijtje staan, elkaar besmetten. Kleine boodschappen halen zit er niet meer in, en iedereen gaat extra hamsteren ben ik bang (want je wilt niet te vaak in die rij gaan staan met alle risicos van dien).
Vet slecht idee.
Gewoon naar de Sligro of Makro. Veel bredere gangpaden en veel ruimer van opzet.
@Trumme | 24-03-20 | 12:48: Ja, maar daar kun je als particulier niet terecht
Ik zit al twee weken thuis en doe eenmaal in de week de noodzakelijke boodschappen... en nu mag ik als dank in de rij gaan staan bij de Jumbo? Nou bedankt... ga wel op zoek naar een supermarkt zonder dat achterlijke deurbeleid.
Dat gaat lastig worden, want elke supermarkt is verplicht om dit in te voeren zo ver ik weet.
Dan koop je de portier toch gewoon om? 2 velletjes page en je bent binnen!
Ik voorzie discussies aan de deur: 'Ho ho ho meneertje, waar gaan wij naar toe? Het bejaardenuurtje is alleen voor >70 jaar of ouder.' 'Ik ben 68 en ziek, zwak en misselijk, doe niet zo moeilijk'. 'Ja, dat kan iedereen wel zeggen, we moeten streng zijn en een grens stellen'. 'Lul, dan ga ik toch naar de Jumbo! Hier kom ik nooit meer.'
Je verhaal schets een scenario van een oudere man. Volgens mij klopt dat niet, een realistisch scenario bevat volk van een andere sociale klasse
@ruudvangeelen | 24-03-20 | 12:52: Dat klopt, ik ben nu eenmaal een ouwe lul.
Doe dan even webcams online die je inzicht geven hoe lang de rij is van je lokale supermarkt. Dat je niet voor jan met de korte achternaam twee uur in de rij staat.
Ik gebruik Google Maps hiervoor, zie je precies hoe druk het is tov historische data. Ideaal.
@DMaN | 24-03-20 | 12:48:
Maar dat gaat nu iet op want veel mensen werkeloos thuis die die gaan waarschijnlijk op andere tijden winkelen. Supermarkten hebben toch al beveiligingscamera's bij de deur hangen dus waarom niet publiekelijk opengezet? Scheelt een hoop frustratie en voor de winkel is een "constante" aanvoer van publiek ook een stuk makkelijker te behappen.
@2voor12 | 24-03-20 | 12:52: Mag niet. AVG/GDPR
Het dagaspect van vandaag kreeg ik geleverd toen ik vanmorgen wakker werd en op de wekkerradio (Klara-klassiek) hoorde dat in België besloten is om coronapatiënten in bejaardentehuizen vanwege de geringe overlevingskans niet meer naar ziekenhuizen te brengen. Let wel, ik heb dat, nog enigszins slaapdronken, zo gehoord en nog geen kranten gelezen.
Aangedaan doordat ikzelf door mijn leeftijd tot de risicogroepen behoor, schoten mij daardoor cynische gedachten te binnen als:
“De dood te slim af willen zijn”, die hier in de panelen al meer dan een week geleden aan de orde kwam met het prachtige gedicht “De tuinman en de dood” van Pieter Nicolaas van Eyck ace.home.xs4all.nl/Literaria/Poem-Eij... en de Stoa-filosofie: “Door te leren om het onvermijdelijke te accepteren, leef je gelukkiger” (zie bijvoorbeeld als compact voorbeeld van de Romeinse voortzetting van die filosofische school Seneca’s “Leren sterven,
brieven aan Lucilius”)
Beide min of meer betrekking hebbende op zoiets als de dood te slim af willen zijn op individueel niveau.
Maar zou dat “te slim af willen zijn” niet ook betrokken kunnen worden op Westerse samenlevingen en de natuur als geheel? Daarbij denkende aan overbevolking door succesvolle bestrijding van ziektes en het terugdringen van kindersterfte, ontwrichte leeftijdspyramiden, het vrijwel elimineren van hongersnoden door technologische vooruitgang in de voedselvoorziening.
Moet trouwens bij dit laatste in een wat breder verband ook even denken aan "Heeft de vooruitgang van de wetenschap en de kunsten bijgedragen aan het corrumperen of aan het zuiveren van de zeden?", het essaye waarmee Rousseau door zijn paradoxaal antwoord op die (prijs)vraag op slag beroemdheid verwierf.
En trouwens niet te vergeten de ontwikkelingen in internationale handelsbetrekkingen en de concentratie van menselijke samenlevingen in grote (betonnen) steden, gepaard met een toenemend verlies aan binding met de natuur.
En daardoor ook weer met gedachten aan het meesterwerk van Oswald Spengler “Der Untergang des Abendlandes” waarin hij de levenscycli van 8 grote wereldbeschavingen naar analogie analyseerde en projecteerde op onze Westerse beschaving.
Ja, aan dit alles moest ik denken in het eerste uur nadat ik die radioboodschap hoorde. En om misverstanden te voorkomen, ik wil per se niet dat de genoemde “verworvenheden” zonder meer door mensen afgeschaft worden. Het is niet meer dan – zoals de Vlamingen dat noemen – bedoeld als een eerste aanzetje tot een van de mogelijke “denkpistes” voor een actuele problematiek.
En ongetwijfeld zullen bij anderen hier, met betrekking tot de coronaproblematiek, nog wel gedachten aan andere grote denkers en dichters zijn opgekomen.
Heb overigens even gewacht met dit reaguursel totdat na het “eindexamen”een algemener topic voorbij kwam. Maar vluchtigheid omzeilen en leeskans vergroten lukt momenteel, buiten opsplitsing in oneliners, sowieso niet meer.
@King of the Oneliner | 24-03-20 | 12:49: of Rob Jetten
Spengler zou facepalmen als hij ons zou zien.
En ja er komen vast gedachten op aan andere grote denkers bij velen als we naar de huidige situatie kijken. Maar het probleem is dat er geen oren meer zijn die er naar kunnen luisteren.
De NPO zit niet op je te wachten als je grote denkers erbij haalt. De politiek ook niet, Onderwijs ook niet. Eigenlijk wil en kan vrijwel niemand het meer horen. Zelfs al zou je Socrates magisch naar onze tijd transporteren zouden er alsnog meer mensen naar de wijsheid van Sylvana Simons luisteren.
We zijn omringd door grote kinderen. Een maatschappij vol 'experts'.
Allemaal heel erg kleine mannetjes, de 1 heeft een groot oor, de ander een groot oog. Maar wat ze allemaal delen is dat ze zo klein als kabouters zijn gebleven.
En daat gaat niet veranderen ben ik bang..
Enkelen hebben de autonome drang te groeien. Maar het gros van de mensen maak je groot door een hoog niveau van onderwijs. En pak er maar eens een basisschoolboekje uit 1910 bij en leg die naast een moderne... Niet moeilijk te zien wie de idioten zijn.
Rousseau en Seneca deden geen centraal eindexamen.
@Polarisator | 24-03-20 | 12:57: En kijk wat er van Rousseau terecht kwam.... Met zijn 'collectieve wil'. Praktisch een communist.
Je reaguursel is niet iedereen ontgaan ookal ligt hij al weer bedolven onder de oneliners. Alles is er op gericht om te genezen momenteel, maar wie verder denkt moet toch ook twijfels krijgen. Zijn wij wel zo lekker bezig geweest? Of moeten wij op onze schreden terugkeren? Ik ken ongetwijfeld veel minder schrijvers dan u maar ik ken er een die wel het een en ander geschreven heeft en waar ik bij het zoeken naar een antwoord nooit bedrogen uit kom. En de meeste van uw schrijvers kennen hem ook.
@KutFilosoof | 24-03-20 | 12:59: Was wel een andere tijd natuurlijk en als ik me niet vergis een tijdsbestek van de romantiek. Vraag me nu af of we door de coranacrisis misschien niet een heropleving van de romantiek krijgen?
Ik sluit me hier bij aan want dit is wat bij mij ook onderhuids aan het broeien is. Maar de dagelijkse beslommernissen nemen bijna alle ruimte in beslag. Emotioneel is het een uitputtingsslag. De rauwe werkelijkheid en filosoferen bijten elkaar een beetje. We mogen al blij zijn als het geen bloedbad wordt.
@WirMachenMusik | 24-03-20 | 13:22: Een babyboom in december...
Nou bedankt paniek zal toeslaan. Anderskokende en spruitjeslucht medelanders gaan massaal hamsteren.
Ja en daarna gaan we allemaal deaud
Gelukkig zag ik dit al een maand of 3 aankomen. Volle kasten hier.
@schijtzat | 24-03-20 | 12:40:
Ik word er schijtzat van, want er is helemaal geen tekort aan voedsel zolang iedereen normale hoeveelheden koopt. Het is de hongerwinter niet.
Maar goed mijn medelanders gaan nu in blinde paniek hamsteren, bedankt overheid.
@Graaf_van_Hogendorp | 24-03-20 | 12:46: ach, altijd al een volle kast iedere maand. Kzag deze idioterie soort van aankomen. Overigens had ik niet kunnen bedenken dat het zo suf zou gaan. Maar goed,praktisch gezien kan men mij, gezin en honden een maand achter gesloten deuren houden.
@schijtzat | 24-03-20 | 12:40: En hier. Een deel staat nu onder de overkapping omdat ik binnen geen plaats meer heb. Maar ik hoef 3 maanden lang niet meer naar de supermarkt....
Was vanochtend bij de Vomar en daar was het chaotisch, zelfs kinderen op fietsjes. Dus die supermarkt kent totaal geen deurbeleid.
De terugkeer van de Doorbitch.
Zaandam, haha: "Jij hebt teveel kleren aan!"
PPSSSSST! Ik heb nog iets waardevols te verhandelen!
www.youtube.com/watch?v=h8op7eA83IU&a...
Dus krijgen wij Italiaanse toestanden met vette rijen dus gaat men gigantisch hamsteren.
Waarom?
Omdat corona dodelijker is dan influenza?
Ik denk het niet.
www.snpg.nl/wp-content/uploads/2018/1... (pdf alert)
Site onbekend maar wel vanuit officiële bron.
Beruchte 2017-2018. Oversterfte 9500. Wat normale sterfte is weet ik niet. Kan niet achterhalen. Iemand??? Van Jensen begreep ik 2000.
900.000 werden getroffen door de griep. 16.000 ziekenhuis opnames waren er nodig. Hoeveel IC staat er jammer genoeg niet bij.
Laten wij gaan rekenen:
Oversterftepercentage: 9500/900000 = 1,05% Yep, 1,05%
of is deze sterftepercentage van toepassing?: (9500+2000)/900000 = 1,28%
Percentage ziekenhuisopnames: 16000 / 900000 = 1,77%. Dit lijkt wel (fors) minder te zijn in vergelijking met corona maar inzake corona geldt: er zijn geen exacte cijfers bekend.
Nog eentje gevonden:
www.rivm.nl/sites/default/files/2019-... (pdf alert)
Oversterfte: 2900
Ziekenhuisopnames: 11000
Oversterftepercentage: 2900 / 400000 = 0,725%
of is deze sterftepercentage van toepassing?: (2900+2000)/400000 = 1,22%
Percentage ziekenhuisopnames: 11000 / 400000 = 2,75%
Als iedere sterfgevallene in het ziekenhuis is opgenomen, dan betekent dit op grond van de bovenstaande cijfers je doodvonnis. Maar dat zal wel niet.
Boeiend op rivm site: zoekt men op griep. Gevonden pdf (juli 2018) van afkomstige van rivm maar staat kennelijk niet meer op rivm. Dit komt op rivm tevoorschijn met zoekopdracht: Griep
www.rivm.nl/griep Publicatiedatum: 17-7-2018 maar de link is het huidige. Heel apart. Toeval?
Je beland sneller op een IC met corona. Waardoor niet iedereen die het nodig heeft de juiste behandeling krijgt.
Appels met Peren vergelijken, so begon het RIVM ook in januari.
@ruudvangeelen | 24-03-20 | 12:40:
Leg uit? Hoe is dit appels met peren vergelijken?
@ikdenkwat | 24-03-20 | 12:38:
Zijn daar cijfers van?
Die zijn mij niet bekend.
Ik ontvang deze graag van u evenals hoeveel mensen er daadwerkelijk besmet zijn.
Tip: probeer de Zuid-Koreaanse cijfers te achterhalen. Dan hoef ik het werk voor de journalisten niet te doen.
@Odessa | 24-03-20 | 12:43: moet dat na 2 maanden nog uitgelegd worden?
Daar zijn de deskundigen al weken mee bezig. Corona is geen gewone griep accepteer dat eens.
Ho ho ho. Je zei Jensen. Nu ben je af.
@Trumme | 24-03-20 | 12:51:
Corona is geen influenza. Dat klopt, maar de symptomen zijn nagenoeg hetzelfde evenals de (fatale) uitwerking.
Ik kan er niets anders van maken.
Citaat uit PDF:
±11.000 ziekenhuisopnames
Veel mensen werden tijdens de epidemie opgenomen in het ziekenhuis voor complicaties van griep, zoals longontsteking.
@ProAsfalt | 24-03-20 | 12:54: Gewoon boerenverstand mis je. Zout op met je cijfertjes en grafiekjes. Wie wil je wat nog bewijzen.
@Normpje | 24-03-20 | 13:02:
Ik vraag mij af wie in dezen zijn boerenverstand mist.
Het zou de journalistiek sieren dat zij deze cijfers en feiten er ook bijpakken en met goede vragen de virologen en epidemiologen ondervragen in een openbare live zitting.
Dat gebeurt niet. Waarom niet?
Waarom is er vooraf al niet veel meer geïnvesteerd in IC bedden en ziekenhuiszorg?
Waarom moet al het geld naar het klimafaat, windmolens, elektrische auto's (alleen voor de elite) en zonneparken?
Ik kan het niet uitleggen. U wel?
Ik heb de doden niet op mijn geweten. Het klimafaat wel.
Nou, als er al 9500 het loodje leggen aan de "gewone" griep in 18 weken tijd en corona is vele malen heftiger en besmettelijker belooft dat nog wat...
Kijk even naar arbeidstijdenwet.
Dat klinkt in theorie wel aardig, maar ik denk dat het in de praktijk erg moeilijk gaat worden om te handhaven. Bij elke supermarkt een paar beveiligers voor de deur?
Precies. 2 beveiligers. Temperatuurmeting en ontsmetting.
In Zwitserland hebben ze dit ook een daar werkt het prima. de supermarkten hebben netjes buiten op de stoep lijntjes op 1.5 meter afstand getaped en gewoon rustig op je beurt wachten.. wat moet je anders met je tijd doen..... Maar ja in Nederland is het inderdaad afwachten hoe het gaat uitpakken..
@Captain_Dipshit | 24-03-20 | 12:36: en ja er staat een beveiliger aan de deur en die houdt bij hoeveel mensen er binnen zijn
@Captain_Dipshit | 24-03-20 | 12:36: Dat is een land wat behoorlijk veel dingen op orde heeft (en rara... niet in de EU zit) en waar men nog gehoorzaamt.
@Captain_Dipshit | 24-03-20 | 12:36:
Ik heb inderdaad wat te doen, ik werk namelijk nog gewoon. Zoals zovelen die dus straks in hordes om 6 uur 's avonds na het werk in de rij moeten staan en hopen die dag nog voor sluitingstijd binnen te mogen winkelen.
Yep,
www.youtube.com/watch?v=R6kXsSJlOio
Studio Killers - Ode To The Bouncer
Wordt men met pek en veren de supermarkt uitgesmeten.
Tussen 7 en 8 s’ochtends hebben al die voorgesorteerde bejaarden alle delicate producten al weggehamsterd, dus ik snap die rijvorming na dat tijdstip niet.
Die bejaarden hebben toch niet zoveel nodig? Zeker niet nu ze geen visite krijgen.
Mijn ouders maken er normaal gebruik van. Ook anderen; schijnt goed te gaan.
En dan mijn zoontje van zes aan hondenriem buiten ergens vastmaken?
Nee. Laat je koter thuis. Zorg voor opvang. En als dat lastig is zorg je dat je voor een hele week in 1 keer boodschappen doet.
Gewoon je koter niet meenemen!
Nee, thuis aan de radiator.
gewoon in de bench thuis laten zitten
@Moonwarrior | 24-03-20 | 12:38: als ik die van mij van 7 een tablet in z'n handjes geef, heb ik alle tijd om te doen wat ik wil. Bench kan, maar ik denk niet dat het nodig is. Laat staan dat hij het door zou hebben.
Heel goed! Mijn vriendin werkt in de supermarkt en het zijn de drukste tijden ooit. Geen kerst kan hier tegenop. Alle medewerkers van de supermarkt nemen wel al het risico op zich voor een minimale loon terwijl het rijke management lekker veilig thuis zit. Wat mij betreft komen deze maatregelen veel te laat. Dagelijks ziet mijn vriendin hoestende en niezende mensen naar binnen strompelen zodat ze evengoed hun baal shag kunnen halen
alleen maar respect voor de supermarkt medewerkers
@ruudvangeelen | 24-03-20 | 12:41: wat mij betreft komen er zo snel mogelijk alleen maar zelf scan kassa’s
@Sterkekoffie | 24-03-20 | 12:43: ja, want in de supermarkt hoeven geen mensen te werken. Eikel.
@J-van-de-Bontekoe | 24-03-20 | 12:47: lang zal het zo niet meer duren.
@Sterkekoffie | 24-03-20 | 12:43:
Ik hoop dat u zich verslikt in uw nick.
@ruudvangeelen | 24-03-20 | 12:41: Inderdaad, daar dacht ik vanmorgen nog aan. Die arme mensen komen dagelijks in contact met honderden waarvan sommigen het virus kunnen hebben..... En ze sjouwen wat af om alle schappen te vullen. Mijn zoon bedankte ze vanmorgen nog dus mijn opvoeding is niet tevergeefs geweest.
Precies dit, mijn vrouw werkt ook in een supermarkt. Al weken een gekkenhuis en mensen trekken zich nergens iets van aan (hoesten, niezen, geen afstand) en wel allemaal maar klagen. Gelukkig lees ik hier nu dat deze nieuwe maatregelen belachelijk/poep/weet ik veel zijn. Zal het aan haar doorgeven zodra ze terug is van weer 10 uur werken.
Mooi. Buitengewoon benieuwd hoe al die hoofddoekschommeltantes bij de plaatselijke Lidl (onder normale omstandigheden al bepaald niet op het bekkie gevallen en ook onder normale omstandigheden al ERG goed in het leeg maken van schappen) hiermee zullen omgaan.
aangezien een winkelwagen verplicht is gaan ze die nu nog voller gooien
De lokale Lidl is zo’n heerlijke freakshow hier... ik ga er wel eens een kratje bier halen, gewoon omdat dat Kordaat pils prima te drinken is en de Lidl lekker dichtbij is, maar mijn god... Alleen maar Henken en Ingridten in hun ergste mutatie, of kopvodschuifelmoslimas wiens enige woord nederlands “raciest” is... het gemiddelde is best aardig, jammer dat het bestaat uit uitersten...
Gefeliciteerd totale lockdown mensen. Jullie krijgen wat jullie willen. I.p.v. totale verval rondom ziekenhuizen, verplegingshuizen en uitvaartcentra gaan we naar een totale verval van onze maatschappij en economie.
Wees. Er. Maar. Trots. Op.
Straks hebben jullie allemaal geld van de overheid. Maar ja. Met geld kun je niet je auto repareren als er geen onderdelen zijn. Je kleren niet wassen als de monteur niet meer mag komen. Je kraan niet vervangen als de bouwmarkt geen onderdelen heeft.
Wat hebben veel mensen mij teleurgesteld deze dagen. Een grote schreeuw om politiestaat en zimbabwaanse economie.
Ga straks die doden maar turven die daar uit voortkomen. Op jouw naam.
Hoi Robert.
Angst is een slechte raadgever werd mij vroeger geleerd. De angst regeert nu zelfs!
Ja zonder lockdown zou de economie door floreren.
Lol.
Sinds wanneer wast een monteur kleren?
@Harry Turtle | 24-03-20 | 12:36: Economie is goederen en diensten consumeren. Als je iedereen op sluit in hun huizen gaat dat niet meer lukken Turtle. Als mensen zelf besluiten of ze de deur uit gaan consumeren er meer mensen dan als iedereen in huis zit. De keuze is: Wil je de economie kreupel, geamputeerd of dood door comorbiteit (centrale bank fuck ups afgelopen decennia + corona) ?
Hier hoef je niet voor doorgestudeerd te hebben om het te kunnen begrijpen.... Je moet het alleen wel willen zien. En niet AL je middelen op het redden van een paar duizend levens willen zetten.
Is dit nou
@kwark001 | 24-03-20 | 12:37: Kapotte wasmachine.
@TheBurnerMan | 24-03-20 | 12:41:
Dat is een theorie uit de tijd dat de reeele economie nog leidend was.
Doen alsof dit plan van "langzaam lockdown uitrollen maar het niet zo noemen om paniek te voorkomen" niet al 3 weken geleden besloten is, tsja. Burgers er de schuld van geven, tsja.
@TheBurnerMan | 24-03-20 | 12:42: Je hebt een punt. Excuus.
paracetamolletje met of zonder cafeine?
@Harry Turtle | 24-03-20 | 12:43: De tastbare economie is de fundering waarop de virtuele economie kan bestaan.
Je bouwt geen huizen van booleans. Je eet geen voedsel van Mbps. En op een plain vanilla swap kan een auto niet rijden....
's Morgens vroeg boodschappen doen, ligt het merendeel toch door de tijdelijke 'vakantie' in bed te stinken.
klopt
Gaat niet helemaal op.
Vroegerrrrrrrrrrr, was het heerlijk rustig om 08:05.
Tegenwoordig staat er al een meute bij de deur te stampen.
Nog een reden om te preppen dus. Ik kan nog een paar maanden vooruit met mijn blikvoer.
Triest
Eikel
Een echte prepper begint pas als laatste mogelijkheid aan zijn blikvoer.
@Ali Bundii | 24-03-20 | 12:41:
Triest is een reaguurder die niet verder komt dan 1 woord roepen.
En begrijpt de rijen ook niet meer. Telkens last van mensen die voordringen omdat ze niet begrijpen dat ik ook in de rij sta. Gruwelijk irritant.
Herstel; Dat tuigh doet ALSOF ze niet begrijpen dat jij ook in de rij staat.
@Calastir | 24-03-20 | 12:44:
Ja dat zou het ook kunnen zijn ja.
verlangt u ook weer terug naar de ouderwetse SRV wagen ? Die voldoet aan alle moderne eisen : rijdt elektrisch (SPIJKSTAAL), één klant per keer naar binnen, geen rijen voor de deur, vakkenvullers niet in bereik van de klanten..
Dat waren prachtige wagens, ik mis ze echt in het straatbeeld.
@Egerius | 24-03-20 | 12:31: En de groenteboer, bakker, melkboer. Schiet alleen niet meer op, Tijdelijk misschien want normaal is iedereen overdag werken en vrijwel niemand thuis.
De laatste is er nét een paar maanden gelden mee gestopt, dacht ik... iets voor u om het nieuw leven in te blazen? Mag u per komende zomer lekker tegen de Jumbo's, Appies en Lidl's opboxen...
Ik hoop voor u dat u niet achter die "Service for You" wagen alhier klem komt te zitten, want die rijdt op ouderwetse diesel, met 30 km/u. Heerlijk in de blauwe wolken erachter.
Can't spell quarantaine without U.R.A.QUNT
Nope, check het aantal u's maar eens voor de gein.
Lijkt er wel op als de journalistiek de influenzacijfers erbij pakt.
Karma zorgt ervoor dat de Democratische staten dus het hardst getroffen worden.
Liep net met 1 banaan in mijn kar door de supermarkt voor bij de lunch. Staan er gewoon vakkenvullers in een groepje met elkaar te kletsen. Lekker handig.
sterker nog.... die komen zelfs in je nek hijgen om de boel bij te vullen.
@GeenPaniek | 24-03-20 | 12:29:
Nee. Ze deden nog net geen groepsknuffel.
Huilerd
Wees blij dat die lui het werk nog willen doen zodat de schultenbräu tokkies alhier weer op de bank kunnen ploffen.
Beetje respect mag wel.
Covid riskeren om een banaan te scoren, tsja prioriteiten he.
Wat gaat u met de banaan doen?
Graag een digitaal nummertje trekken via een app dan. Al die rijen waar mensen in elkaars nek hijgen schiet nog minder op.
Prima plan. Online time-slots invoeren. Zou geen enkel probleem moeten zijn.
Hier bij de super zijn het aantal wagentjes beperkt en is winkelen met een wagentje verplicht.
Wij boeren snappen waarom en wachten desnoods even.
Maar die stadse lui kun je toch niets aan het verstand brengen.
www.shine.cn/news/metro/2003224835/ bestaat al!
Ja, want de oudere generatie weet wat een app is.
@botbot | 24-03-20 | 12:34: ideaal om te reguleren dan toch? Aantal beschikbare wagentjes is aantal toe te laten klanten in de winkel. Geen discussie nodig, lekker makkelijk en duidelijk.
@Dezenaamhier | 24-03-20 | 12:58:
U begrijpt het.
Is in Italie en Spanje al een week , gaat prima.
We spreken de Spanjaarden en italianen over een paar maanden nog maar een keer. Vragen hoe prima het dan nog gaat. En de zieke oudjes dood. En de economie (= doden over de hele demografie)
@TheBurnerMan | 24-03-20 | 12:33: In Spanje schijnen vele oudjes in verzorgingshuizen en bejaardentehuizen al dagen deaud in bed te liggen, niemand die ze komt ophalen.
@TheBurnerMan | 24-03-20 | 12:33: Who give a shit about economy? Jullie gaan toch wel geld overmaken want we willen graag met 58 met pensioen.
@Binnenbaan | 24-03-20 | 12:48: Laat D66 het maar niet horen. #organs#minen
Er zijn vele beelden uit Italië waar mensen in lange lange rijen staan. te dicht op elkaar, dat dan weer wel
Dus je krijgt buiten de deur wachtend de Wuhan Flu, in plaats van binnen.
Hier in Portugal is dit al 2 weken beleid. Werkt prima. Je staat buiten te wachten ruim afstand van iedereen. Binnen is ruimte en je hebt geen gehamster. Ideaal.
Dit gaat helemaal uit de hand lopen. Het is hier gvd geen Singapore!
Misschien was wat meer Singapore en wat minder dwars gedrag de afgelopen weken niet zo verkeerd geweest.
@Heiner | 24-03-20 | 12:30: Ja daar heb je een punt, iedereen probeert toch nog een beetje van de lockdown te genieten, met alle risico's van dien.
Is al een week zo in Pelgië. Werkt.... alleen in de (groot)steden niet echt want.... ***censuur***
Hoefde gisteren in Antwerpen (Deurne) niet te ontsmetten hoor.
Nee! Dit veroorzaakt meer problemen dat het oplost! Tenzij de politie en handhaving nu bij elke toko gaan staan, valt dit niet te handhaven. Slechtste idee ooit! Komt zeker uit Spanje overwaaien. Nou daar is dus wel beveiliging aanwezig om dit 'in goede banen te leiden' .. Dus, Nederland Totalitair. Het is een feit. Nee nee nee. Echt slecht dit.
Omdat Nederlanders een probleem hebben met gezag. Smoel houden en in de rij staan. 2m afstand. Bij binnenkomst eerst temperatuurmeting en handen ontsmetten. Werkt perfect hier. Als het niet werkt komt dat echt door een gebrek aan instelling dat er bij sommige Nederlanders dan effe ingeramd dient te worden.
@Dirndl | 24-03-20 | 12:28: Dit hangt er heel erg vanaf waar het is.
Hier (Terneuzen) doen ze (de klanten) het in de Lidl beter dan bij de Jumbo.
Het is niet druk (er staan amper auto's op de parkeerterreinen) en dit was dus al vóór het deurbeleid.
Beter zou het zijn om de vakkenvullers na sluitingstijd te laten werken. Dan is er geen kans dat de klant in iemands nek staat te kuchen.
Nachtdiensten dus?
Nee joh. Veel te logisch.
Die kinderen hoeven toch niet meer naar school. Prima oplossing.
Schappen hebben de laatste tijd de eigenschap na een uurtje leeg te zijn...
Kan niet, supermarkten worden normaal drie keer per dag bevoorraad, nu tot acht keer.
REAGEER OOK