Haal virusverdiener Ab Osterhaus van onze buis!
Waarom is er nog geen vaccin tegen te korte geheugens voor doctorale dubbelepettendrager en Mexicaanse griepgraaiers als Ab Osterhoax?
Overal duikt hij weer op, Viroloog des Vaderlands Ab Osterhaus. Hebben we echt zo'n kort geheugen met ons allen? In 2009 was Ab Osterhaus degene die minister Klink 34 miljoen zinloze vaccins liet kopen tegen een Tacohoest die nooit kwam. Totale kosten 700 miljoen euro, en tientallen miljoenen vaccins weggegooid. Wie er wel beter van werd, was Ab Osterhaus, want die adviseerde het vaccin dat gemaakt werd door farmaceutische bedrijven waar hij aandelen in bezat. Leidde tot Kamervragen en debatinbreng van Fleur Agema, die door toenmalig zorgminister en paniekmedeplichtige Ab Klink uiteraard achteloos werden weggewuifd. Maar het is allemaal wel echt gebeurd, en Osterhaus was een spil in het zaaien van pandemiepaniek en het aandragen van onnodige oplossingen.
Onderstaand brengen we de bizarre beelden nog eens in herinnering van Osterhaus die een fles whiskey open trekt op het moment dat het eerste (en naar later zou blijken bijna het enige) geval van Mexicaanse Griep in 2009 in Nederland werd vastgesteld, waarna hij aan het einde van de video ook nog een letterlijke fistpump doet als minister Klink hem sms't dat hij dezelfde nacht nog de vaccins gaat bestellen, die we nooit nodig hebben gehad. Klink herkende desgevraagd geen 'schaamteloze uiting van vreugde' in de beelden.
Tien jaar later is Osterfraud in alle MSM weer de gevierde Viroloog des Vaderlands, waar een decennium geleden journalisten juist hun grote vraagtekens bij de man en zijn financiële virusbelangen zetten. Dubbele petten en aartsluie redacties die al veertig jaar lang onder de V van Viroloog maar 1 naam in de klapper hebben, ze worden nog eerder onze dood dan dat Chinese griepje.
De Medische Encyclopedie van Ab Osterhaus
seven - 14 augustus 2009 - Panic sells. Ab Osterhaus loopt binnen ('onze' seven was de eerste die er over blogde, en daarna een dossiertje bijhield onder deze link)
Vrij Nederland - 22 augustus 2009 - Het paniekvirus van Ab Osterhaus (Kwoot: "Osterhaus en zijn collega’s tamboereren zo op het gevaar van een pandemie in een gevecht om gehoor en geld")
VPRO Argos - 26 september 2009 - Ab Osterhaus en het paniekvirus
Sargasso.nl - 30 september 2009 - Veroordeel Osterhaus niet, wantrouw hem
Nursing.nl - 1 oktober 2009 - Kamer eist einde aan ‘dubbelrol’ van viroloog Ab Osterhaus
Vrij Nederland - 6 oktober 2009 - De Griepclub van Ab Osterhaus
VPRO Argos - 17 oktober 2009 - Osterhaus of Osterhype?
Follow the Money - 22 december 2010 - Het grootste medische schandaal sinds WO II
Daan de Wit - December 2010 - Dossier Mexicaanse Griep. Een kleine griep met grote gevolgen
Reaguursels
InloggenWisteria | 19-03-20 | 23:09
Van origine is hij wel dierenarts. Serieus waar.
nl.wikipedia.org/wiki/Ab_Osterhaus
En ik maar denken dat hij vinoloog was. Altijd met rode wijn aan de Op1 tafel...
Ab is een ijdeltuit die moeite heeft uit de spotlights weg te zijn. In het Erasmus slaken ze een zucht van verlichting
Gek dat die Osterhaus nog niet in de eerste kamer zit, daar zijn ze dol op belangenverstrengeling, sterker: zonder kruiwagen vol commissariaten en dubbele petten kom je er niet eens in. Of pas als je obees bent als Otten.
Het is een klein wereldje.
Ik zie daar aan tafel ook een andere bekende, die van de levensgevaarlijke vogelgriep:
www.nieuwsblad.be/cnt/gaa3irgcj
Deze man kreeg een jaar later naar verluidt rechtstreeks van de Egyptische ontdekker een MERS-sample wat hij weer doorgaf aan Canada's toplab van Frank Plummer.
Of hij er in 2019 nog de scepter zwaaide is mij niet bekend.
greatgameindia.com/canada-investigate...
We kunnen het hem niet meer vragen.
winnipeg.ctvnews.ca/frank-plummer-for...
700 miljoen aan vaccins versus 90 miljard nu alleen al aan economische compensatie. Zie die 700 miljoen als een goedkope verzekeringspremie. Eventueel dubbele petten is een ander verhaal.
@ Angélica de Sancé | 19-03-20 | 15:57
Het is om die blijk van heli (plus heli) -view dat ik je zo enorm waardeer.
Taalkundig foutloos (wat een merkwaardig criterium eigenlijk) opgesteld, maar (en dus) veel belangrijker: opgebouwd uit grotere inzichten en dwarsverbanden.
Meegenomen dat dit uit jouw vrouwenbrein ontspruit, raakt ik per keer verder dol op je. In de zin van "als ik deel zou willen nemen, en toegelaten werd tot" vrouwenloges (je snapt) dan hoopte ik jou er te treffen.
Jij snakt ernaar om je talent van hogere kennis en inzichten te delen, te scherpen aan hen van gelijk gesternte - en ik ook.
Dat delen bestaat niet louter uit epistels plempen op dit blog. Het gaat veel verder en dieper. Ook jij zult het in je directe omgeving bezigen waar je maar kunt - geen twijfel.
Die roep, verlangen haast, om op wijzer niveau bij te dragen aan het grotere geheel is in ieder geval heel herkenbaar.
Vandaar ook mijn hartelijke groet retour, mede aan je ouders.
Jouw liefdevolle reply over het verscheiden van mijn moeder (intussen 5,5 week geleden) is zeker binnen gekomen. Ik zou hebben gezworen dat jij dat verlies al kende.
Ook dit typeert je, je hoge mate van empathie.
Take care lady.
Een loepzuivere zakkenvuller over de zieke ruggen van anderen.
Toch heeft die Trijntje Obsterhaus gelijk dat we beter even nog wat meer afstand kunnen houden. Als je Rutte dan door die supermarkt ziet waggelen, dan is het een kwestie van tijd of ze moeten die ook vervangen.
Wie mee wil draaien in de baantjescarrousel wordt geacht geen kennis van zaken bij zich te dragen, daar hebben we immers lobbyisten voor.
Als ik zo wat reacties lees hier dan besef ik me dat we eigenlijk al reddeloos verloren zijn. Niet door Corona maar door pure domheid en onwil. Gaan jullie jezelf en de rest maar lekker proberen op te sluiten. Weggooiers.
Zo, jij bent slim, jij noemt andere mensen dom, dan moet je wel heel slim zijn.
Wat al die linkjes duidelijk maken, is dat er in de politiek en aan universiteiten volop gelobbyd wordt door grote bedrijven. Dat lijkt me geen nieuws. Sterker nog: menig politicus heeft door de jaren heen gepleit voor een meer innige verstrengeling van bedrijfsleven met wetenschappelijk onderzoek onder het mom van economisch belang. Maar zelfs als Osterhaus zich destijds mede heeft laten leiden door zakelijke belangen, dan zegt dat nog steeds niets over de huidige situatie. Als hij zich destijds alléén maar had laten leiden door financieel gewin, dan had hij wat mij betreft nu nog in een gevangenis mogen rotten maar er is genoeg reden om aan te nemen dat dat niet zo was. Zijn modellen voorspelden hem simpelweg een enorme uitbraak, en dat zo’n uitbraak op een dag zou komen weet iedere viroloog, iedere epidemioloog, iedere statisticus en iedere risico-analist. Net zo zeker als we weten dat San Francisco weer een keer getroffen zal worden door een aardbeving, de caldera van Yellowstone een keer zal klappen en we een keer in aanvaring zullen komen met een vette meteoriet.
En daar zit het probleem; dit zijn allemaal slechts statistische zekerheden want dat is het enige middel dat de wetenschap bezit om enigszins onderbouwde uitspraken over de toekomst te doen.
Het is altijd verstandig om onheilsprofeten te wantrouwen en zeker wanneer er grote financiële belangen in het geding zijn. Dat geldt zowel voor virusuitbraken als voor global warming. Wat je echter beter niet kunt doen is onheilstijdingen wegwimpelen omdat de voorspeller het met de beste middelen waarover we beschikken eerder mis had.
Gisterenavond Osterhaus gezien bij Op1 en er was geen speld tussen zijn betoog te krijgen.
Vervelend voor sommigen dat hij eigenlijk de aanpak van PVV en FvD kiest, terwijl hij zelf de politiek er juist buiten wil houden.
Als ik trouwens mijn leven en dat van mijn familie al aan iemand zou toevertrouwen, dan is dat wel veel eerder aan Osterhaus dan aan Van Dissel?RIVM. Die laatste hebben het vanaf het begin al fout so what could possibly go wrong?
Verder een beetje goedkoop om hier Osterhaus nog zwart proberen te maken. Zelfs de Volkskrant pleit hem (in 2009!) vrij: 'Viroloog Osterhaus is niet rijker geworden van Mexicaanse griep'
Als er 700 miljoen door je klauwen loopt, blijft er altijd wel wat hangen.
Ab Osterhaus is mij wat te gretig om een lockdown te willen, daar moet gewoon iets achter zitten.
Ben normaal FvD maar in dezen is Rutte i.m.o. nog het beste na te volgen.
Baudet staat er voor de stemmen, niet voor de kiezer.
Iedere oplossing brengt doden met zich mee. Dat is de natuur. Wen er maar aan, tot er een vaccin is.
Ik vond hem eerder deze week juist heel voorzichtig over een lockdown.
Hij kwam op mij (maar ik heb de eerdere situatie niet meegemaakt) juist integer en voorzichtig over qua beleid. Vond juist dat hij zich wel wat meer mocht uitspreken.
En inderdaad, voor mij als leek een helder betoog waar de rest ook niks op te zeggen had. (Ervan uitgaande dat de cijfers dan kloppen).
Ik zie de boeman ook niet zo. Hooguit een wat onsympathiek filmpje, dat wel.
Maar goed ik ken niet alle geschiedenis.
Goed om deze zwendelaar nog even tegen het licht te houden.
here is your captain speaking : ik werk vandaag thuis ….
Viel me op dat ze in het begin vd crisis allerlei andere virologen lieten opdraven.
Osterhaus had t een beetje verbruid .Toch verscheen hij opeens weer ,hij gedroeg zich heel gedecideerd voor zijn doen.Hij kwam vervolgens weer vaker op de buis ,en ja hoor ,gisteren zagen we hem weer met zijn oude gedrag terug.Tafelgasten w.o. een IC baas zaten hem wat meewarig en verveeld aan te horen.
Je bedoelt die IC-baas die nog niet doorheeft dat we binnen twee weken bedden tekort hebben en in Italiaanse toestanden zitten? Goed punt. Zucht.
Verveeld kwam het op mij niet over. Er kwam ook niet echt een weerwoord.. het leek of iedereen dacht ' oei'..
Is zijn bloedbroeder Coutinho ook al weer gesignaleerd? En Geenstijl doe eens niet zo politiek correct, de mexicaanse griep heet overal elders in de wereld gewoon varkensgriep (swine flu).
Roep al 2 weken hier dat die oplichter niet van de tv te slaan is.
En niemand die eens zegt, zeg ken ik jouw niet ergens van?
Heb het dan ook over de Woehancrisis
'Osterhaus heeft zijn belangen ook gemeld aan de Gezondheidsraad. Die besloot daarop hem geen stemrecht te geven in de commissie die moest adviseren over aankoop van de vaccins tegen de Mexicaanse griep.'
.
Nijman predikt de ratio, maar gaat vol op het emo orgel.
Kom op jongen, je kan beter dan dit.
Voor damage control is het een beetje laat Harry. Deze Mexicaanse Griep Vaccins- affaire stinkt al jaren een uur in de wind.
@Usumani | 19-03-20 | 17:17:
Volledig debunked, maar het blijft leven bij de wappies die alleen hun eigen feiten voor waarheid aanzien.
We roepen net allemaal dat we beter voorbereid hadden moeten zijn een meteen een miljoenmiljard mondkapjes en IC apparatuur hadden moeten inkopen, maar vaccins en geneesmiddelen kopen in anticipatie op de Mexicaanse griep was ook verkeerd? Dat is een beetje krom.
Aanschaf van die medicijnen en vaccins was toen ook de juiste actie, gelukkig bleek het achteraf niet nodig.
Onzin. De te late levering was bij de bestelling al bekend. Daarmee was het hoe dan ook te laat en weggegooid geld.
Over een jaar of twee zie je op een heldere dag weer tientallen vliegtuigen en condensstrepen in de lucht en vliegen er weer tienduizenden koortsige, hoestende, kuchende en niezende vakantiegangers zonder enige controle de hele wereld over. Dan zitten Zuidoost-Azië, Bali, Goa, Nepal en Peru weer maandenlang vol backpackende, rondreizende en cultuursnuivende snowflakes. Dan zitten de skihutten en de vreetschuren halverwege de helling weer vol zuipende en vechtende Nederlanders. Dan is er wellicht een vaccin en hebben we onszelf wijsgemaakt dat Covid-19 een 'once in a lifetime experience' was. Dan word je niet vrolijk van een alarmist als Osterhaus.
Klopt. Maar dan ben er hier van tussen. Woon ik in mijn Tiny house off grid in de Harz. Tschuss!
VP732 | 19-03-20 | 15:51
"Ik stel een inzamelactie voor om u een verse laptop of tablet te geven. Kunt u eindelijk weer onder de betreffende plempsels reageren".
Wh00t! Gaaf plan. Ik heb inderdaad even de reserve niet om een nieuwe Imac (bijvoorbeeld) aan te schaffen. Onlangs gingen er (minimaal) 3 zaken heel anders.
Koelkast kapot, de stuurbekrachtigingspomp van m'n leuke Kangoo (diesel, jawel, uit 2005) moest vervangen, en de rekening van de tandarts viel vanwege niet gedekt materiaal composiet veel hoger uit.
Toch, ik vind zo'n crowdfunding-ding iets té. Wetende dat ik het zelf heel graag wil, een (weer*) goed werkende mac, is het misschien beter om compassie te hebben met het feit dat ik op deze manier nog reageer - old school.
Dat probeer ik overigens al te beperken.
* Updaten van systeem verviel nadat ik een razend lekkere photoshop en indiesain etc. er ielegeel kuch op kreeg - dit ter antwoord/verklaring aan de steunende experts. Het werd kiezen uit verschillende 'kwaden'.
Thanks anyhow.
Viroloog kan zo op de hoop bij astroloog en andere fopwetenschap. Hoe is het mogelijk dat men nu nog niet eens met zekerheid kan zeggen of immuniteit ontstaat. Hoe kan men nog altijd geen flauwe notie hebben van besmettingsroutes, want dat gelul over niesdruppeltjes klopt overduidelijk geen reet van. Geen uitzicht op een medicijn of vaccin, iedereen totaal onvoorbereid en ze zeggen allemaal wat anders. Kotom iedere boerenlul met gezond verstand weet meer over dit virus dat die fokking virologen. Kansloze, kwaadaardige prutsers.
Meld je aan. Blijkbaar weet je het beter.
Zin 1: frame. Viroloog is OK.
Zin 2: frame. Dat kan men wel.
Zin 3: frame. Niet alleen geen flauwe notie maar zelfs een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid.
Zin 4: frame. Er is reeds verschillende keren in verschillende media gerapporteerd over de tijdlijn voor medicaie en/of vaccinatie.
Zin 5: frame. boerenlullen met gezond verstand lezen zich in, in tegenstelling tot 'tres cool' = totale kul.
Zin 6: wat je zegt ben je zelf....
Van Rossem, je speelt de man in plaats van de bal. De mening van Osterhaus komt overeen met die van FvD en PVV en dat zint je kennelijk niet. Dat blijkt uit al je eerdere negatieve stukjes over Baudet.
Je kunt het toch niet menen dat de kudde immunisatie een oplossing voor het Corona probleem is?
Doe je rekenwerk en je komt dan misschien ook tot de conclusie dat (als je het al in de hand kunt houden) een klein groepje wordt “geïmmuniseerd” en heel veel mensen om zeep geholpen wordt in de 1 1/2 jaar tot er een vaccin is.
En denk je dat de economie er bij gebaat is?
Nederland wordt geïsoleerd door het buitenland i.v.m. de steeds aanwezige Corona besmettingen en doden.
Het is een immoreel plan van de Nederland overheid.
Het RIVM heeft een plan in elkaar gestoken dat door ieder weldenkend mens - die een beetje rekenen kan - als kansloos wordt getorpedeerd. Dat Rutte dit klakkeloos overneemt is begrijpelijk. Zijn kwaliteiten liggen niet in dat vlak. Hij wil zo graag de grote Leider uithangen dat hij op eigen houtje, zonder een andere adviseur een second opinion te vragen, zijn finest hour op de nationale tv organiseert.
Het was een mooie speech, ernstig en ingetogen.
Alleen de inhoud deugde niet. Een beschamende vertoning.
Hulde!
@Eendragtmaaktmagt | 19-03-20 | 16:26: En zo is het !
Benieuwd of je kroontje je wat helpt bij kritiek op het roze zelf.
Dat loopt nooit zo lekker af.
Geen echte ringvechters hier: uitdelen gaat prima maar het incasseren (heel) wat minder.
Verder: hulde inderdaad.
Maar ook: of het nou de ene of de andere methode wordt: die economie krijgt sowieso klappen (sterker, hoop dat ik ongelijk krijg, maar hier gaat een hele crisis aan opgehangen worden. Een crisis waarop de kans altijd aanwezig was aangezien er sinds 2008 feitelijk maar weinig veranderd is).
Het gaat niet om de mening van Osterhaus. Het gaat erom dat men al weinig tot geen vertrouwen heeft in de overheid, al helemaal niet in het RIVM wegen aantoonbaar falen en verneukeratief gedrag bij stikstof en Q-koorts. Osterhaus is meerdere malen in beeld gekomen als het prototype VVDer met Henny Keizertjes dat het een aard heeft. En uitgerekend dit figuur wordt weer op het schild gehesen. Het interesseert niemand ene moer of hij gelijk heeft en of FvD in dit geval een gelijke zienswijze heeft: een defecte klok, enz. Agema had meer dan gelijk en de politieek deed wederom niets. Osterhaus kan thuis gaan uitzieken van zijn ongezien verkregen typhus, zonder vaccin.
@Gazzerop | 19-03-20 | 16:39: Bulls eye.
De overheid en de farmaceutische industrie hebben door dit soort (schijn van) belangenverstrengeling hun geloofwaardigheid verloren. Je ziet dit helaas ook terug bij de antivaxxers en de anti5G-ers, die de de ene na de andere complottheorie over ons heen storten. Er is maar één remedie: de overheid moet zélf weer expertise én gezag opbouwen, zodat de samenleving weer vertrouwen in de overheidsinstanties als het RIVM krijgt. Of het kabinet Rutte III dat nog vóór de volgende verkiezingen zal lukken, waag ik te betwijfelen: "Vertrouwen komt te voet en gaat te paard"...
Dit dus.
Het probleem zit eerder bij de bijna religieuze waanzin van de provax-gelovigen. Kritiek en nuance zijn niet mogelijk.
@Frau Merkel | 19-03-20 | 16:52: "Wat je zegt ben je zelf" oftewel spiegelen is een kinderachtige respons.
Net als de artsen die medicijn X voorschrijven, alleen maar omdat die elke maand een mooi salaris van een farmaceut toegespeeld krijgt.
Fake news
@Canis.bonus.es | 19-03-20 | 17:00:
Niks fake news. Heb bij een bedrijf gewerkt, waarbij betreffende arts geen publicatie kon doen in samenwerking met een farmaceut, aangezien bovenstaande.
Vond hem gisteren ineens arrogant overkomen. Alsof hij er met z'n gedachten ook niet bij was. En laconieke houding gepaard gaande met dedain voor anderen. Wat hij geroutineerd probeerde te verbergen. "Niets ten nadele van, maar...". Leunt achterover. Neemt nog een slokje. Hmm, lekker wijntje. Wat moet ik hier eigenlijk bij al die mensen die het niet begrijpen. Oh ja, deskundig zijn verdient lekker.
Dat laatste neem ik terug. Over zijn integriteit kan ik in dit geval niet oordelen.
@Wiebenick | 19-03-20 | 16:33: Je kunt ook "aanpassen" gebruiken onder je reactie. Dan hoef je ook niks terug te nemen.
@aamert | 19-03-20 | 16:37: Pardon? Verklaar je nader.
@Wiebenick | 19-03-20 | 16:33: Het verhaal van Agema is verifieerbaar en rechtvaardigt je opmerking. Daar hoef je niets van terug te nemen.
@Frau Merkel | 19-03-20 | 16:53: Daarom zeg ik ook "in dit geval". Ik probeer niet bevooroordeeld te zijn. Stom hé.
@Wiebenick | 19-03-20 | 17:02: Dat siert je, maar is wel heel erg genuanceerd voor de panelen op GS!
@wiebenick. Dit vond ik ook! Maar op een of andere manier hou ik wel van die dedainiteit:)
Dat suggereert dat hij geen boodschap heeft aan politieke correctheid en mijn onderbuik denkt dan dat hij wellicht verstand van zaken heeft.
Je kon er op wachten; het allang debunkte verhaal dat Osterhaus er beter van is geworden. Zwaktebod van GS.
Inderdaad, val hem aan op de inhoud, daar hebben we meer aan.
Nijman zwalkt bijkans nog harder dan het RIVM de laatste week.
@Harry Turtle | 19-03-20 | 16:14: goed op inhoud; waarom is Ab de afgelopen 3 dagen 180 gr. gedraaid inzake complete lock-down?
www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/...
Er wordt niets gedebunkt. Er wordt een rookgordijn opgetrokken. Feitelijk is er niets weerlegd. Er zijn wat algemene feiten achter elkaar gezet en dat moet de schijn opwekken dat het klopt. Er zitten flinke hiaten in.
@Frau Merkel | 19-03-20 | 17:10:
Nietszeggende tegel van een antivax blaatfiguur die nog nooit een discussie op feiten heeft weten te voeren, of überhaupt iets met feiten doet.
Scheer je weg charlatan.
O.T.: Prins Albert van Monaco (62) is positief getest met het virus.
De geilaard, geen wonder.
hij wel, waarom hebben wij geen testen?
Was al nooit echt van het handen wassen, de Prins..
@basweetutwel | 19-03-20 | 16:37: omdat die niet besteld zijn toen het virus de kop op stak in China. Geen testen, niet genoeg mondkapjes, IC's en witte pakken. Nederland heeft het laagste aantal IC's van Europa, dankzij de jarenlange draconische bezuinigen op de zorg van Prutte. Volk Val Dood.. Letterlijk!
@BRR76 | 19-03-20 | 16:49: Hij wist van de prins geen kwaad.
putinisyourfriend | 19-03-20 | 15:44
Ga jij even je mond spoelen - ik een een Klaverfan?!?
Die half opgedroogde marmot, met een complete lichaamstaal nog gemakzuchtiger dan alle professionals met spraakluiheid bij elkaar?!?
Nope. En voor wie het belangrijk is: mijn stem gaat al jaren naar de No. 2 van de PVV, Fleur Agema. Precies om het gegeven dat zij haarscherp werk maakt van de scheve toestanden in onze gezondheidszorg.
Niks meer, niks minder.
Het enige wat ik van die autoriteit Ab Osterhaus verlang is dat hij z'n stem op orde krijgt. En zelf waakt voor tegenstrijdige informatie per tv.
Daarvoor is deze problematiek te serieus.
Dwars zijn in een tv-show waarvan de vluchtigheid groter is dan de alcohol uit een geflambeerde pannenkoek dient geen enkel constructief doel.
Vooral niet als je in diezelfde show weken ervoor een heel andere houding aannam ten opzichte van dit mayor problem - capice?
Zelfs de beste logopedist kan een dermate lui stemgebruik niet beter maken. De ware oorzaak is namelijk arrogantie en een decadente levenshouding.
Ab Oosterhuis, op 28 februari 2020, een dag na patiënt nr 1 in Nederland.:
"Europa is vooral bezig met het indammen van de infectie. In Italië is dat niet zo goed gelukt, maar in Nederland lukt dat wel.’"
newscientist.nl/nieuws/het-coronaviru...
Angst is een slechte raadgever, de paniek lijkt te worden georkestreerd…
www.youtube.com/watch?v=Dk8wqJbNhq0&a... (Duits)
Dr. Wodarg is een specialist op vele gebieden: longarts, epidemioloog, politicus en economisch onderlegd. In Brussel, Berlijn en aan de John Hopkins Uni in Baltimore heeft hij zijn kundigheid ingezet.
O.a. bij de varkenspest heeft hij aangetoond dat er lobbyisten aan het werk waren die paniek veroorzaakten. Er werden enorme bedragen verdiend met vaccins die meer schadelijk waren dan behulpzaam.
Corona is in China begonnen en is een virale ziekte. Elk jaar muteren virussen en elk jaar zijn ze ‘nieuw’. Elk jaar krijgt de hele wereld griep en elk jaar kun je dat een pandemie noemen omdat het steeds om een ‘nieuw’ virus gaat met veel slachtoffers. Een griep duurt vele weken en elke week is een flink percentage van de mensen ziek. Vermenigvuldig het aantal weken met het percentage per week en je zit al snel op een kwart of de helft van de bevolking. Nu waarschuwt Merkel de Duitsers dat vele tientallen procenten mensen ziek zullen worden…
Zwakke mensen, meestal ouderen, krijgen longontsteking en een deel daarvan komt te overlijden. In China was het dit jaar niet anders maar het aantal zieken is t.g.v. de genomen maatregelen zelfs minder dan in andere jaren. Bij ‘griep’ worden mensen ziek door een cocktail van virussen waaronder corona-achtige virussen, (ongeveer 15%) en influenza virussen (ongeveer 85%). Als er alleen op corona wordt getest, zoals nu gebeurt, krijg je een vertekend beeld. Mensen sterven aan complicaties bij griep en daarom is griep gevaarlijk, elk jaar. Virologen staan nu in het middelpunt van de belangstelling en een firma als Roche kan de beurs nu flink spekken met testmiddelen, die onnodig zijn want er wordt alleen naar corona gekeken. Griep is zoals gezegd, een combi van influenzavirussen en coronavirussen. Als je influenza meet bij de overleden patiënten zul je ze positief testen. De patiënt is dan overleden aan longontsteking en had influenza. Als Roche gaat testen op TBC, blijkt dat ongeveer 25% van de mensen wereldwijd drager is van TBC. 10 miljoen mensen worden er jaarlijks ziek van en 2 miljoen sterven eraan. In Duitsland sterven enkele honderden mensen per jaar aan TBC omdat veel immigranten ziek zijn en gemuteerde vormen meebrengen. Hier wordt overigens geen lockdown voor georganiseerd of sluit men de grenzen. Ook Malaria is wijdverspreid en rukt op omdat de resistentie van de ziekteveroorzaker tegen medicatie toeneemt, waardoor Malaria op den duur zeer grote gevolgen zal hebben, nog veel meer dan nu al het geval is.
In China zijn MINDER mensen gestorven aan corona dan in andere jaren met griepgolven. (China t.g.v. griep normaal 500.000/jaar, nu 3.500 volgens de Chinese regering) En wat kun je dan zeggen over de crematoria in Wuhan? Elk jaar sterven in Hubei (50 miljoen inwoners) ALLEEN al aan longontsteking 150.000 mensen. Jaarlijks sterven er bijna één miljoen mensen in die Chinese provincie die bijna allemaal worden gecremeerd. Crematoria werken er altijd flink door, griep of niet! Verder: In Italië is een kwart van de mensen resistent tegen antibiotica. Dat heeft te maken met verkeerd beleid. In Duitsland is dat cijfer minder dan 1%! Ook zijn de ziekenhuizen in Italië vergeven van gevaarlijke ziekenhuisbacteriën. Om het begrotingstekort enigszins op peil te brengen is er bezuinigd op o.a. medische middelen want de slappe Lire is vervangen door de dure Euro en Italië is net als Spanje feitelijk failliet. Dus als er mensen met longontsteking worden binnengebracht, zijn er te weinig bedden en kiest men ervoor de kwetsbare oudere te laten overlijden. In andere jaren stierf de oudere ook aan longontsteking (t.g.v. griep) maar was er geen aandacht voor: enkele tienduizenden.
Vanwege de vogelgriep in 2005 en SARS is er besloten om fabrieken te bouwen om in te kunnen spelen op pandemieën. Bij de varkenspest was er al gelobbyd door vaccinbereiders en hadden de fabrieken niks te doen. Bij gebrek aan een pandemie werd de varkenspest als zodanig bestempeld. Het was ineens een ‘nieuw’ virus, maar dat is altijd zo vanwege mutaties en ja, veel mensen hadden al antilichamen tegen de varkenspest dus eigenlijk was het hele gebeuren rondom de varkenspest ‘fakenews’, gemuteerd is weliswaar een nieuwe vorm maar het is geen nieuw virus. Om het een pandemie te kunnen noemen, moest het een ernstige ziekte zijn, (wat het niet was) en moesten er veel mensen sterven. (Wat niet gebeurde) Door deze vereisten door te strepen, kon de WHO de varkenspest een pandemie noemen. (Wat het niet was.) Zo geredeneerd zijn muterende virussen elk jaar ‘nieuw’ en veroorzaken ze elk jaar, door complicaties, dodelijke slachtoffers. Dan kun je elke griep elk jaar wel een pandemie noemen en elk jaar paniek laten losbarsten.
Natuurlijk maak ik me zorgen over het welzijn van mijn ouders met wie ik alleen skype-contact heb en het is zeker dat Corona ernstige longontsteking kan veroorzaken en zwakkere en oudere mensen erdoor kunnen sterven. Om op de hoogte te blijven, maak ik ook tijd vrij om Geenstijl te lezen en heb ik sinds november enkele keren gereageerd op artikelen. Aanvankelijk was ik erg bang en al snel werd er ook hier gewaarschuwd voor Corona dat uren in de lucht bleef hangen en dagen op metalen oppervlakten actief bleef. Ik zag de beelden uit China en het leek wel alsof de wereld in een Netflix-serie was beland met Rick Grimes in de hoofdrol. Maar het interview met Dr. Wodarg zet je met beide benen op de grond. En shitty shit, er wacht ons nu een economische ramp t.g.v. georkestreerde paniek. De WHO krijgt geld van donoren die belangen hebben en die hun belangen ingevuld willen zien en dat krijgen ze nu. De WHO richt zich op onderwerpen waarvoor ze geld ontvangt, niet op wat noodzakelijk is. Dan zou ze zich veel meer moeten richten op Malaria en de resistente TBC-bacteriën. Deze belangenverstrengeling moeten we niet uit het oog verliezen.
Denk aan de bankencrisis en de haperende Euro, de vluchtelingencrisis, de miljarden verslindende klimaatlobby en de economisch zwakke Zuid-Europese landen die straks allemaal overeind gehouden moeten worden. Dan lag het niet aan het slechte beleid maar wijst iedereen naar het killervirus Corona, dat op dit moment net zoveel doden wereldwijd heeft veroorzaakt als er normaalgesproken in Nederland bij de jaarlijkse griep vallen. De regeringsleiders zullen de helden zijn die ons in leven hebben gehouden en verwachten als beloning hierdoor zeker te worden herkozen.
Angst is een slechte raadgever,
En paniek wordt georkestreerd
Onderscheid waarheid van gezever
Of heeft niemand iets geleerd?
En een welgemeende lieve groet aan Jane, Mickey, Lineaal, Kudtkip, Bataaf, Kuifje, Chicago en RuimeDenker…
(Uitgelogd)
Herkomst virus is nog steeds onbekend.
Ook ik had de video van Wodarg bekeken, het wordt ons er niet makkelijker opgemaakt. Feit is dat er partijen zijn die hier veel aan verdienen. Dank voor uw bijdrage.
@gebruikesrnaam | 19-03-20 | 15:58: ze zijn er al miljoenen jaren, muteren makkelijk. Ze komen en gaan. Zie ook Spaanse griep met zijn tweede golf en plotselinge verdwijnen.
@gebruikesrnaam | 19-03-20 | 15:58: In ieder geval zijn er bewijzen dat het een natuurlijk geevolueerd virus is en niet gemaakt in laboratoria.
Hé mop!
Nuchter en 2 da point, as always.
Je kunt het één niet los zien vh ander.
Uiteindelijk betalen NL en DE de rekening voor Esp, IT en France.
Ik heb je gemist.
Lieve groet terug.
@Ruimedenker | 19-03-20 | 16:09: Eensch
@basweetutwel | 19-03-20 | 16:08: die bewijzen heb ik nog niet voorbij zien komen. Vreemd ook dat Israël zelfs de Mossad inschakelt tegen corona en Macron het over oorlog heeft. Niets is wat het lijkt dezer dagen.
half compleet fout (met name over risico profiel ivm transmissie, waarom er dit jaar minder griep is in China (lockdown!), dat er zogenaamd nooit genoeg IC bedden in Spanje/Italie zijn, etc.) half realistisch (het luikende grotere gevaar van antimicrobial resistance (TBC, HIV/Aids, Malaria en andere ziektes).
weet niet wat
@Trumme | 19-03-20 | 16:21:
Je kunt ‘t niet laten hè, Trumme.
De geld/bont/ diamant handel is niks meer.
De Joden gaan massaal in de vaccinhandel.
Corona is een Joods complot.
Diepe zucht....
Ja, helemaal waar. En wellicht loopt het met een sisser af. Echter het loopt mank bij de ziekenhuisopnames; 15% in het ziekenhuis en 5% op de IC. En daar gaat het mis. Die aantallen kunnen bij b.v. 100.000 zieken (en dat is niks) in korte tijd voor grote problemen zorgen, omdat die capaciteit er gewoon niet is. Voor de rest: als we de overbevolking willen indammen, moeten we ergens beginnen.
@PisFinger | 19-03-20 | 16:35:
Oh en on topic: Ab is een graaiende lul.
@Trumme | 19-03-20 | 16:21: Dit artikel was wel interessant...
www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/03/18/coron...
Een onderwerp voor follow the money ?
Fijn dat je er weer bent! Dank voor je plempsel.
@PieterPassant | 19-03-20 | 16:44: Tip ze!
Dank voor dit stuk.
Las ooit ... Zout op mijn huid van Benoite Groult. ... waarvan de laatste zin me tot nu is bijgebleven.
_Ik heb nooit een Kerstmis met hem gevierd maar dit zal de eerste Kerstmis zonder hem zijn-. GeenStijl zonder Angélica is ook zoiets maar dan anders. Heel veel anders. Maakt niet uit. leuk om deze zin nog eens ´wereldkundig´ te maken en daarmee aan te geven dat je een mens kunt missen zonder die ooit gezien te hebben. Er zijn talloze vormen van houden van. Dat is alleen maar mooi. Liefs.
Fijn je weer te lezen!
Die pandemie heeft alleen maar het gelijk bevestigd van Osterhaus. Hij waarschuwt al zijn hele leven dat er pandemieën kunnen ontstaan en dat we ons daartegen moeten wapenen. Daarnaast bouwde hij de beste virologie research afdeling ter wereld. Lees even zijn papers.
Haha virussen zijn van alle tijden net als pandemieën. Dat voorspellen heeft niets met kunde te maken. Dat is een fact of life. Dit virus is daarmee geen uitzondering op de al miljoenen jaren bestaande regel, dat er voor ons enigszins bedreigende en zich makkelijk muterende levensvorm is.
Er is 100 miljard per jaar beschikbaar voor de zorg. Elk jaar weer. Daar komen heel veel graaiers op af. Medici, politici, zorgboerderijen, pillendraaiers, leveranciers apparatuur, politici /bestuurders, creatieve / optimale declareerders, kwakzalvers in allerlei verschijningsvormen enz. enz. Nergens kun je zo makkelijk en ongestraft miljonair worden.
ik sta open voor tips en raad.
@vokfeez | 19-03-20 | 15:58: Ga medicijnen studeren. Richt een bedrijf dat psychische en/ of lichamelijke gehandicapten verzorgt. Declareer maximaal.
+veel
Even zonder gekheid..
Better safe than sorry.
Verkopen is beter dan Chinezen.
Appie heeft geen glazen bol.
Achteraf is mooi wonen.
De clown uithangen is wel lastig als je in slaap gehouden wordt aan de kunstmatige beademing.
misschien af en toe wat lachgas toevoegen
Ah... de groene pixel is er weer.
en je hebt er zeker weer op geklikt.
@small_town_dude | 19-03-20 | 15:54:
De tweede keer is het leukste.
Hoi!
Ik ben het nog nooit ZO eens geweest met GS!! Een oplichter, de zoveelste wolf in schaapskleren maar daar zijn die MSM zo gevoelig voor....
Er is maar 1 viroloog met wereldfaam in Nederland en dat is Jaap Goudsmid.
Was deze week bij op1 en zei precies wat er moet gebeuren. Ik hoop dat deze man de crisis gaat bezweren.
@Trumme | 19-03-20 | 15:52: Ik moest lachen........ Mag hopen dat dit sarcasme is.
Beefbus | 19-03-20 | 15:39
Idem dito. Het betere woord is eigenlijk 'verveeld spreken'. Zo van, zucht... je kunt toch zelf wel snappen dat dit zus en zo van geen kant slim is of was, maar ja dan vertel ik het wel (met m'n grenzeloze kennis - gaap ende burp.
Brr, yuk bleg bàh!
Crossing_The_Rubicon | 19-03-20 | 15:39
Zo te merken ben jij nogal verslaafd aan de helderheid van anderen.
Of, nou ja, een soort kramp wanneer je het even niet ontwaart.
Met een overactieve replyreflex tot gevolg. Doe daar 'ns wat aan, hm 'ké?
Ik stel een inzamelactie voor om u een verse laptop of tablet te geven. Kunt u eindelijk weer onder de betreffende plempsels reageren.
Dat was toen een dingetje..... Daarom nu iedereen besmetten zodat of iedereen heel graag een vaccin wilt kopen of hopen dat daarmee iedereen imuun wordt en we geen vaccins of onnodig veel vaccins moeten kopen. Het zal wel weer de laatste optie zijn onze regering kennende.
700 miljoen, daar had de staat der Nederlanden 700 miljoen N95 maskers voor kunnen kopen voor het zorgpersoneel!
Maar daar had viroloog Ab dus niet op voorzien want hij heeft waarschijnlijk geen aandelen 3M.
Ab Osterhaus kan goed rekenen. Dat zagen we gisteravond. Probleem is niet Osterhaus maar met het debat wat puur op emoties is gebaseerd. De grootst schade wordt niet door corona veroorzaakt maar door het paniekvirus. Zie de diverse reacties.
Ik zie geen paniek bij de regering eerlijk gezegd. Ze proberen de goeie dingen te doen en zijn bezig met waar de nood het hoogst is. Bij beschermende middelen dus en niet bij totale lockdown scenarios.
We moeten handelen op basis van beperkte informatie. Als we wachten tot we alles zeker weten is het te laat om nog wat nuttigs met die kennis te doen. Overreageren is dus de meest verstandige tactiek.
Ik zie eigenlijk helemaal niet zoveel emotie in het debat, hooguit onder een klein deel van de gewone burgers die niet aan het debat meedoen.
@BBRDWR | 19-03-20 | 15:49:
Geen paniek bij de regering? Ze hebben het hele land op slot gegooid. Dat is echt totaal van de pot gerukt voor een virusje dat echt totaal niks voorstelt.
@Antiquerulant | 19-03-20 | 15:55: Leg je dat Wilders en Baudet ook even uit? Die willen nog veel radicalere maatregelen.
@Ridde Rogter | 19-03-20 | 15:58: Net zoals vele landen al doen. En nee, ik ga ze niet allemaal opnoemen.
@Ridde Rogter | 19-03-20 | 15:58:
Ja, ik vind dat als PVV'er ook extreem treurig. Ik ben een groot Martin Bosmafan, maar de PVV slaat hier wat mij betreft echt totaal de verkeerde weg in.
Vaccin unbelievable.
Nice, Piet.
Er zijn zo van die lutsers die het muil vol hebben van een zakenkabinet. Zo van, dan heb je dat plebs van een volksvertegenwoordiging eigenlijk helemaal niet nodig. Die had ik niet paraat, want ik zie deze video van Fleur Agema, van een partij die ik op geen enkele wijze blief, voor het eerst. En dan denk ik ineens aan een volksvertegenwoordiging die staat voor de goede zaak, wij Nederlandje.
Een zakenparlement, in plaats van de corrupte lobbysnolletjes van heden ten dage. Een mooie tegenstelling.
Gaat verder denken over een systematische aanpak van biologische bedreigingen zijnde van nonislamitische persuasie. Thnx GS, deze had ik blijkbaar effe nodig.
Marc Wathelet zegt overigens vrijwel hetzelfde als Ab.
www.lespecialiste.be/fr/debats/lettre...
Ik vond dat liedje van Youp destijds best grappig. En nu eigenlijk ook nog wel.
Osterhaus daarentegen is een oplichter en zou opgepakt moeten worden.
Bel Dirk Storms om verhaal te halen
Je kunt er ook voor kiezen geen NPO te kijken en zeker de talkshowtafels en actualiteitenrubrieken te laten voor wat ze zijn. Ik heb Ab geen seconde in beeld gezien de afgelopen week.
Laat hem vooral op de buis. Ik vermoed namelijk dat ome Ab er wél verstand van heeft.
Maar als Ab allerlei belangen heeft, dan ben ik minder enthousiast.
Jaap Goudsmid die is met pensioen en heeft geen belangen. En bovendien is hij een autoriteit.
@Kuifje-naar-Brussel | 19-03-20 | 15:50: Daar zijn disclaimers voor uitgevonden. Gewoon een stikker op zijn hoofd.
@Trumme | 19-03-20 | 15:55: Je bedoelt Lex Goudsmit, van het rivm.
Wacht even. Gisteren stond hier nog een positief verhaaltje over AB omdat hij een lock down adviseerde en nu is hij de riseé? Dagprijzen, ook op GS.
Uiteraard want het draait allemaal om de clicks.
@Solar666 | 19-03-20 | 15:49: *klik* .. ach kak ben ik er weer ingetrapt!
Hm, is dit nou omdat Ab Osterhaus gisteravond verklaarde voor een lockdown te zijn?
Dan zou ik het heel erg kinderachtig vinden om hem NU in diskrediet te brengen.
Waarom niet eerder?
Je was me voor maar ik verbaas me ook. Lezen van Rossem en Ronaldo elkaars topwerk niet?
Omdat hij op één lijn zit met Wilders en Baudet?
Van Rossem was het gisteren zelfs eens met Kees Verhoeven. Dan ben je ver heen hoor. Als ik Pritt was zou ik hem even testen op Corona (‘t is een Brabander, immers. Dat is al een risicofactor).
Zonder gekheid, Bart is best lief en hij heeft heus vaak gelijk, zelfs dat Ab een oplichter is, maar ook oplichters hebben wel eens een punt.
@Ridde Rogter | 19-03-20 | 15:46: appie is drastisch van mening veranderd. Een paar dagen geleden was hij het volledig met Prutte eens.
@Trumme | 19-03-20 | 15:56: Wellicht omdat hij zich in het verdienmodel vergiste
@Stormageddon | 19-03-20 | 15:52: Het is anders knap irritant om ook mijn mening uit de mond van die oplichter te horen, bijna net zo erg als bv Peter R. deVries horen zeggen dat je FvD moet stemmen.
Een placebo is ook effectief. Geestelijk zeker.
Dat ligt aan de persoon, hoe goed gelovig hij is.
Heel fijn, dit topic met precies het lijdend voorwerp dat ik ook al dagen, zo niet weken, op de korrel heb.
Inhoudelijk dreint hij op tv in tegen afgekondigde maatregelen, zoals in Op1 afgelopen week, en nipt daarbij zelfvoldaan aan een bolle bel rode wijn.
Grof beschouwd stelt hij zich daarmee op als een soort Wilders en Baudet ineen, met z'n virusvisie.
Moeten als die deskundigen dan de neuzen dezelfde kant op hebben?
Niet per se. Echter, wat richt je aan met subdiscussies waar het ganse volk naar kijkt (nou ja), maar die geen werkelijke bijdrage leveren aan het feitelijke doel - hoe gaan we deze pandemie te lijf?
Komt nog bij dat, en dit is puur persoonlijk, ik een pleurishekel heb aan lieden die op een luie manier spreken. Die hun stembanden, keelmotoriek en mimiek niet voldoende op 'actief' hebben staan als ze praten.
Dat zie je nogal eens bij types die hoog intelligente zaken in hun bovenkamer 'genieten', en de uiting daarvan via vertelling daarvan ondergeschikt achten.
Wat ze te vertellen hebben, is nu eenmaal het verhaal, dus belangrijk - niet hoe.
Je hoort het dus goed aan zijn krakerige keelstem en ziet het aan de weinige moeite die hij doet zelfs maar z'n hangende mond te bewegen.
De gemakzuchtigheid zit 'm dan ook in de klank; die is uitermate vlak en saai.
Nóg erger, die lijkt op de zeikstem van Piet Paulusma
Fuckin' oant moarn fuckers!
Heb een eenzelfde aversie daartegen! Mijn bete-noir is Maarten van Rossem.
Ik zou ff van de drank afblijven. Het wordt er allemaal niet beter op.
"Wat ze te vertellen hebben, is nu eenmaal het verhaal, dus belangrijk - niet hoe."
ja inderdaad - inhoud gaat over stijl.
of u bent zeker een Klaver fan? Die viel gisteren zoooooooo ongelooflijk door de mand dat ik bijna medelijden met hem kreeg.. begreep er écht helemaal niets en kon - net als Segers en Jetten - heel simpele redeneringen van Baudet simpelweg niet volgen)
Hear, hear!
Osterhaus tot voor kort: je bent niet besmettelijk als je niet ziek bent. Gisteren: Je kunt al besmettelijk zijn voordat je symptomen hebt. Iets wat de internetlezers al minstens 4,5 weken wisten.
Zo is het. Hij draait vlugger als Prutte.
Nog een leuk artikeltje over onbekende virussen dat ik ergens tegenkwam: Onderzoekers van de Ohio State University hebben een groot aantal onbekende virussen ontdekt in het ijs van een gletsjer uit Tibet. In totaal troffen ze 33 verschillende groepen virussen aan. Daaronder bevonden zich 28 virusgeslachten die nieuw zijn voor de wetenschap. De gletsjer is aan het smelten als gevolg van de mondiale opwarming. In de biologie is het geslacht de laag tussen 'familie' en soorten. Virussen die sterk op elkaar lijken, zijn onderdeel van hetzelfde virusgeslacht. In de gletsjerstudie zijn dus 28 virussen ontdekt die niet lijken op een reeds bekende soort. Dat is op zich opmerkelijk, omdat het bestudeerde ijs niet heel oud is. De wetenschappers hebben twee boringen in het ijs geanalyseerd. De ene boorkern ging ‘slechts’ 15.000 jaar terug in de tijd (tot het einde van de laatste ijstijd), en de andere boring bevatte ijs dat ongeveer 520 jaar geleden als sneeuw op de Tibetaanse hoogvlakte was gevallen; aan het einde van de middeleeuwen. De twee ijskernen vertoonden onderling grote verschillen in de aanwezigheid van virussen. Dat suggereert dat virussen zich relatief snel ontwikkelen, en dat soorten dus komen en gaan.
Ja, klinkt plausibel. Maar werk aan de winkel dus.
Heh heh. Eindelijk een link tussen global warming en virussen
@Kuifje-naar-Brussel | 19-03-20 | 15:44: inderdaad, hoop het wel.
Weken geleden, weet niet eens meer hoelang geleden, misschien wel een maand, heb ik hier gemeld dat tijdens de WHO persco werd gemeld dat met de EU overleg werd gepleegd over het opschorten van Schengen.
Ik wil heel graag weten hoe en door wie dit in de EU behandeld is.
TimmerSchwanz?
@Roadblock | 19-03-20 | 15:38: Gay Verhofstadt?
Zullen we dit eerst even afhandelen.
AD: Corona-expert Koopmans gaat nu ook Europese Commissie adviseren
25 Februari:
Het valt best mee met de besmettingsgevaren van het coronavirus."
Dat zegt de Rotterdamse viroloog Marion Koopmans van het Erasmus MC
Naar Italië met haar, veldwerk doen. Virologie is veel te theoretisch
Marion Koopmans,
Hm, dat was toch 1 van die virologen die beweerden, dat mondkapjes totaal geen bescherming bieden?
Wat voor accent heeft dat lekkere wijf?
Ze werkte vroeger op de kermis.
@Kuifje-naar-Brussel | 19-03-20 | 15:34:
Kermis. Sjezus. Sorry, maar da’s kutvolk. Ik wil het er niet meer over hebben.
Fleur is een beest in bed.
Een vaccinvuller.
heel oud nieuws. Natuurlijk ik was des duivels op die man. Hij heeft zijn zeer diepe zakken goed gevuld met belastinggeld.
OK
maar misschien dat hij daarom nu wel onafhankelijk is want heeft geen geld nodig. Ik vind het in ieder geval heel goed dat hij de VVD even te grazen durft te nemen. Maar het arme RIVM is helemaal aangewezen op de centjes van Rutte cs (cs: CDA, VVD, PvdA, GL, D66...). De bijna gehele hofhouding die ook zwaar zit te profiteren van onze belastingcentjes. Enfin afwachten hoe de komende dagen zullen verlopen. Het aantal doden in Italië vind ik wel erg hoog, maar wellicht zijn die getallen niet anders dan bij een gewone influenza? je zou de jaarcijfers moeten kennen. Dr. Wolfgang Woldarg?
"maar misschien dat hij daarom nu wel onafhankelijk is want heeft geen geld nodig."
Eerst omkopen, daarna zijn ze onpartijg .. ruikt naar een EU-taktiek!
met deze redenatie kan je elke crimineel wel vrijlaten. "Misschien doet ie het niet meer?"
Virussen laten zich niet voorspellen en vooral niet ook nooit volledig vernietigen dus elke viroloog kan lullen wat hij/zij wil maar het blijft slechts bij aannames en niets meer dan dat. Als die virologen allemaal zo geweldig zijn waarom is dan er dan na al die tientallen jaren nog steeds geen vaccin dat levenslang beschermt tegen Influenza? We snappen nog niet eens 0,001% van ons immuunsysteem duh....
No conflict - no interest.
Zijn heel weinig echte experts en achteraf altijd lekker makkelijk praten.
Er zijn een hele hoop investeringen gedaan voor zaken die mogelijk niet de moeite waard zijn - wat schrijver hier stelt is dat het beter is om zonder verzekering door het leven te gaan.
Ab volgt de dringende adviezen uit China en Italie.
Succes met papieren werkelijkheid van van Dissel.
En de WHO die al wekenlang of langer zegt dat er veel harder ingegrepen moet worden. China-style.
Tamiflu is geen vaccin. Maar laat je vooral verder niet hinderen door feitenkennis.
volkomen gelijk. Is niets meer dan een virusremmer.
Ik heb vandaag voor het eerst van mijn leven om Youp gelachen.
Ben ik nu ziek?
Gevalletje terminaal vrees ik.
Alvast Rip
Nee, geweldig gevoel voor humor.
Vroeger werd je toch gewoon kaalgeschoren als je gecollaboreerd had? Waarom gebeurt dat nu eigenlijk niet meer?
Dat komt misschien nog wel.
De belastingdienst gaat volgende jaren echt wel los op grootschalige corona fraudeurs. Maak je geen zorgen. Die lui vinden sowieso dat al het geld eigenlijk van hun is.
De kinderopvangmensen zullen erbij verbleken.
De Corona gaat wereldwijd tienduizenden miljarden kosten en sommigen gaan nu een hoofdprijs pakken.
Maar na elke oorlog komt het executeren, kaalscheren, zondebokken en excuses maken.
We worden bestuurd door idioten en graaiers.
Maar goed, dat wist u al.
Ab Hoesterhaus
Een charlatan. Ik zat er vorige week nog aan te denken die onnodige vaccns. Brdankt voor het uitzoeken. I love you guys, money well spent.
Money spend well? waar is je roze kroontje dan?
+veel
Ik vond hem bij op1 juist heel duidelijk steeds met ook kritische kanttekeningen maar ook geruststellende woorden soms.
Ontdekte er zo 1, 2, 3 geen andere belangen in.
Hij wordt betaald door Big Pharma!
Mans5 krijgt daarentegen door niemand betaald
@Mans5 | 19-03-20 | 15:27: big pharma gaat je redden ouwe en niemand anders
Eensch! Beetje flauw artikel dit.
Koop KLM. Tot zover gebakken lucht.
Ik meen dat Warren Buffet onlangs wat aandelen had gekocht van een Amerikaanse luchtvaartmaatschappij. Wellicht toch geen slecht idee?
Osterhaus is de Benno Baksteen van de epidemieën. Alleen is Baksteen geen aandachtsgeile paniekzaaier.
Ach.. of je door de kat of de hond gebeten wordt. Persoonlijk vind ik Ab deskundiger overkomen dan die RIVM clown. Die zichtbaar geniet van zijn nieuwe status als hoeder van het vaderland.
Daarom... Het is allemaal bullshit en niets voor een gezond mens om zich zorgen over te maken...
Het.is.maar.een.griepje...!
Ben jij een gezonde man?
Er is bekend onderliggend leed en onbekend onderliggend leed.
Willem vindt het gewoon leuk om zijn "Het is maar een griepje" te trollen.
Hij hoopt dat hij daardoor net zo gehaat wordt als Kuif.
Maar het is natuurlijk een schreeuw om aandacht.
Je hebt gelijk.
@Roadblock; Tuurlijk joh...
Ben afgelopen maandag uit New York teruggekomen. Heb in taxi's, ubers, metro's, ferries en twee keer een volgepropt vliegtuig gezeten. Heb gegeten bij restaurants, take aways en ranzige hotdogkraampjes. Ben inmiddels kucherig en heb een beetje keelpijn...
En weet je wat...?!
Nul fuks, dus flikker op met angsthazerij...
Mijn weerstand neuqt dat virus de moeder...
Nu we toch ouwe koeien uit de sloot gaan halen: Wat was eigenlijk de rol van het RIVM tijdens de Q-koorts uitbraak? Wie stond er toen aan het roer?
Viroloog, het zal maar je vaccin.
ha ha
Een 8,5 voor deze!
Lees je mee Youp?
Kijk, het punt was met die Mexicaanse griep dat je met de wijsheid achteraf kon zeggen: Het was overdreven. Dat was toen niet te voorspellen, maar om met Baudet te spreken: Het HAD zo kunnen zijn! Nu zie je dat we totaal onvoorbereid deze crisis ingaan. Te weinig testkits, te weinig IC bedden, een beroerde infrastructuur. Het lastige bij dit soort dingen is dat het net zo lastig te voorspellen is als het weer. Verder dan 5 dagen vooruit is nauwelijks te doen.
Nog geeneens genoeg mondkapjes.
Ab Normaal
Ab surd
Ab Ominabel
@ redactie: dit gaat niet helemaal goed:
Wij hebben nu echt geld (€{ amount }) van je rekening afgeschreven.
Bij mij dubbel afgeboekt zag ik. Gaat niet goed
@Kladderadatsch | 19-03-20 | 15:27: Ja, heel kut, heerlijke timing van onze PSP om dit soort errors te gaan maken. We hebben het probleem al gezien, zijn er mee bezig, maar mail vooral naar premium@geenstijl.nl als we daadwerkelijk dubbel geboekt hebben, dan storten we er eentje terug natuurlijk!
@Van Rossem | 19-03-20 | 16:00:
{Voeg hier teleurgestelde emoticon in}
Dus we kregen geen Mexicaanse griep met zn allen voor 700 miljoen euro. Wat zou je kiezen van Rossem? 700 mio wegpissen of dit feest wat we nu hebben. Je bent of te voorzichtig of je gaat naar de kloten, kiest u maar.
Weet je wie geen viroloog is? Jaap van Dissel!
Hij verzint de aanbevelingen dan ook niet zelf. Die komen van deskundigen (diffuus begrip de laatste dagen).
@18konijn | 19-03-20 | 15:22: Ach wie is hier deskundig??? Een virus doet wat ie wil en laat zich niet voorspellen wat ie gaat doen daar is het een virus voor = ongrijpbaar.
Een adequate reactie met succesvolle onderdrukking van een epidemie en een overreactie zijn niet van elkaar te onderscheiden. Osterhaus heeft gelijk.
Zit er voor Ab een verdienmodel aan lockdown? Heeft hij ook aandelen in Edet soms?
Zal ik is een gore vieze mop vertellen...
Nee
Wat een kwal zeg... en dat adviseert het kabinet en het RIVM hoe nu te handelen. Staatsgevaarlijk gewoon.
Dissel? Ja!
Gadverdamme, stenigen die vent
Op Twitter gaan luitjes ook los op Ab...
Twitter is een kankergezwel wat betreft sosijale media, (meestal) niet serieus te nemen
Samenvattend:
Osterhaus deed in 2009 wat we in januari 2020 ook hadden moeten doen.
In 2009 deden we wat en gebeurde er niks. In 2020 deden we niks en gebeurde er van alles.
Osterhaus heeft er wat geld aan verdiend.
Ik denk dat de meeste mensen op de verschillende IC's nu zouden tekenen voor het 2009 scenario.
Ab de dierenarts en pensionardo wordt nog steeds betaald door Big Pharma.
Mans5 werkt voor niets
Er is nog helemaal geen vaccin hè.
Op geenstijl kunnen we tenminste vertrouwen om de schapen van de wolven weg te leiden.
Hulde!
en tien jaar later heeft Osterhaus wel gelijk. Een pandemie is een feit en de hele wereld is op slot.
Alleen één ding: een volledige slot is onacceptabel en hoort alleen thuis in dictaturen. De Duitsers zijn niet voor niets 75 jaren geleden weggeschopt.
Ach die pandemie had werkelijk elke Jan Boerenlul kunnen voorspellen na die SARS en MERS en en en.... Daar hoef je geen viroloog voor te zijn hoor.
Met wat maskers aan het rondbezorgen en goedemiddag zeg, iedereen zit op staat bovenop elkaar. Zo gaan we de piek niet uitsmeren. Ons volk is kennelijk te dom om een lockdown te kunnen voorkomen...
Een kapotte klok geeft ook 2x per dag de juiste tijd aan zeggen ze dan.
@Canis.bonus.es | 19-03-20 | 15:25:
Ik heb het ook gezien.
Massale domheid.
Moeder met 4 krioelende kindertjes komt andere moeder met 4 krioelende kindertjes tegen.
Twee kletsende moeders met 8 krioelende kindertjes.
Met een grote boog omheen gelopen.
Het bevrijden van ons land was wel ergens anders op gebaseerd.
@Roadsurfer | 19-03-20 | 15:24:
De geluiden uit China waren bepaald alarmerend, maar de reactie van onze overheid was bepaald dempend.
Je zag het ook met CO2, nitraat en klimaat. Dan is het wel alarmerend.
@Canis.bonus.es | 19-03-20 | 15:25:
Dit is het grootste probleem uds. mensen die denken dat het hihaho vakantie is. En natuurlijk de ramptoeristen. Virusje kunnen we wel aan als we ons verstand erbij houden en rekening houden met elkaar ( en met name zieken en zwakkeren ). De stompzinnigheid, kortzichtigheid en dikke ikke mentaliteit, daar gaan we met z'n allen de mist in hier...
Als je er dan later achterkomt dat je naast een pvvr aan de chitos zit, maakt fleur dat wel makkelijker
Ja, daar memoreerde ik eerder deze week al aan. Werd terecht gecorrigeerd want ik noemde Roel Coutinho. Die was voormalig directeur bij het RIVM. Foutje.
Piet, foutjes zijn we van jou niet gewend.
Vanmorgen KRO-Plag-muts NPO1 radio die hem weer eens al haar natte bacteriën zou willen schenken. Ik vraag me werkelijk af waarom 50 jaar Mammoet-onderwijs geen betere wetenschappers heeft opgeleverd, over namaak journalisten als Plag/Stax/Peperstraat/Lodiers praten we maar niet meer
Hee predikant Van Rossem is nu ook viroloog, welkom bij de club.
Wat zit Van Rossum de boel weer op te stoken. Zie niet in wat Oosterhuis verkeerd zei op de buis. Zijn verleden doet daar niets aan af. Kortom GS kom eens uit de negatieve spiraal. Schieten we niets mee op. Hier win je geen oorlog mee.
Resultaten behaald in het verleden geven bij het geval Osterhaus wel degelijk garanties voor de toekomst. Er is geen enkele reden om aan te nemen dat hij nu een rots in de branding van betrouwbare informatie en onpartijdige, belangeloze bijdragen zal zijn, eerder het tegenovergestelde. Waarom krijgen dit soort bewezen faalhazen en oplichter wederom een podium? Vriendjes op de goeie plekken wellicht?
@elfenstein | 19-03-20 | 15:13:
Helemaal niet interessant. Wind je vooral lekker op. Met negativisme gaan we het niet redden.
@Lafayette | 19-03-20 | 15:19: Met paniek zaaien ook niet!
@Roadsurfer | 19-03-20 | 15:22: Lafayette is een paniekvogel, dus die zit in het kamp Oosterhuis.
@Roadsurfer | 19-03-20 | 15:22:
Inderdaad. Ik zat tot gister ook in een veel te negatieve flow. En maar hetzelfde herhalen. Kortom, kop niet in het zand steken, maar inderdaad ook geen paniek zaaien.
@Kuifje-naar-Brussel | 19-03-20 | 15:32:
Is goed Kuifje. Ook naar jou toe. Het is okay wat jij vindt.
Die vent aan het woord laten is net zoiets als Hitler vragen hoe met bepaalde bevolkingsgroepen om te gaan, die had daar immers ook nog al wat specialistische ervaring in.
@Kuifje-naar-Brussel | 19-03-20 | 15:32:
Even wachten, het kamp Oosterhuis is dat van de paniekvogels, zodra dat hij iets anders zei, dan wat de VVD/Rutte/Kuifje welgevallig was.
Krijg je je richtlijnen nou via de email, of zit je in een whatapp groep van de VVD?
@Roadblock | 19-03-20 | 15:51: osterhaus is 180 graden gedraaid. Was het een paar dagen geleden nog volledig eens met aanpak Prutte.
Genoeg kundige virologen in de panelen. Ik ben beschikbaar.
Ik ook. Roept u maar...
Nee, kies mij..!
Ab zit er wel eens naast. En hij is nogal snel in paniek. Zou het een reaguurder zijn? Roadblock misschien? Zapata? Dirk? Kaas?
Ik gok op kuifje-in-verweggistan.
@elfenstein | 19-03-20 | 15:10: Wim Venijn misschien?
@Kuifje-naar-Brussel | 19-03-20 | 15:13:
Nee, die is veel te lief.
@elfenstein | 19-03-20 | 15:14:
Hartjes
@Kuifje-naar-Brussel | 19-03-20 | 15:13:
Ik raak niet in paniek. Overigens was het heel berekend wat onze vaccinverkoper deed.
@Wim Venijn | 19-03-20 | 15:18: Ja, mensen met belangen moeten niet op de tv.
@Kuifje-naar-Brussel | 19-03-20 | 15:20:
Dan kan iedereen gelijk zijn tv verkopen
@Kuifje-naar-Brussel | 19-03-20 | 15:20:
tv is prima, beleid bepalen is een ander. Daar weet de vvd alles van, met andere belangen handelen.
@Kuifje-naar-Brussel | 19-03-20 | 15:20:
Zeg Kuif, waar heb je die ban nou voor gekregen?
De lente gaat beginnen en de boeren gaan weer zaaien.
Maar het meest lucratieve is het zaaien van angst.
Die indruk krijg je wel.
@Kuifje-naar-Brussel | 19-03-20 | 15:10:
Ben je nog boos op de boeren?
@RickTheDick | 19-03-20 | 15:13: Ik heb van woede 3 maanden lang geen geitenmelk gedronken.
@Kuifje-naar-Brussel | 19-03-20 | 15:15:
Als de boeren straks de enigen zijn met voedsel ga ik ze alleen maar harder boycotten. Voor het klimaat.
@RickTheDick | 19-03-20 | 15:19: Ik begin mijn eigen volkstuin. Met tomaten, want die zijn goed voor de prostaat.
En als die taco hoest nu wel was gekomen? Dan zeker jankballen dat er niet genoeg vaccin was. Zoals nu met die mondkapjes...
dat vaccin heeft mensen nacrolepsie gegeven en dat wist Ab
Die ziekte ken ik niet
En als die Ebola nou wel was gekomen, en als die SARS en Mers en en en en en....
@Roadsurfer, nou ja, 1 op de 5 virussen komt kennelijk wel aan pandemie status
Kan wel zijn, maar hij heeft wel kennis van zaken in tegenstelling tot die charlatans van het RIVM. Mag hij er van mij best aan verdienen!
Inderdaad, waarom zouden mensen voor nop ergens een avond opdraven terwijl de rest allemaal salaris en vergoeding heeft.
China is dan wel een kutland, maar eerlijk is eerlijk: zulke corrupte lui krijgen daar gewoon de doodstraf wat ze hier ook zouden moeten doen met dat soort vieze bedriegers!
China heeft ooit ook de landelijke verslaving aan opium adequaat opgelost door tientallen gebruikers stante pede te executeren, en dat heel duidelijk te communiceren. Maar of dat nou een humane methode is...
@Kuifje-naar-Brussel | 19-03-20 | 15:13:
En de familie de kosten van de executie laten betalen,
dat zou hier pas een opvoedkundige indruk achterlaten
bij alles wat zich verrijkt ten koste van de burger en het land!
@Kuifje-naar-Brussel | 19-03-20 | 15:13: ik weet dan jog wel wat verslaafden waar het zelfde mee mag
Appie is in ieder geval wel duidelijker dan die wauwelende ramp Jaap van Dissel.........
natuurlijk hij kan centjes verdienen
@Petroselinum crispum | 19-03-20 | 15:10: Hoe dan?
@TheBigKirth | 19-03-20 | 16:22: uitgaande van ab aandelen in alle Europese en Amerikaanse virus makers dus ab wint altijd, al moet hij er een virus voor uitzaaien
Hey GS is ook wakker geschrokken!
Yes!
REAGEER OOK