Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Nieuw: witte balkjes voor gezicht slachtoffers

Geloof slachtoffers

m0eT diT nOu gEenStiJl?

Als je in Nederland een drugsimperium runt, broers en advocaten van getuigen vermoordt en jarenlang op de vlucht blijft voor de politie, krijg je van de Staatsomroep een balkje op je Dubaise mokschot gefotosoept, maar als je slachtoffer bent van een misdrijf kun je net zo goed meteen je NAW-gegevens naar de met een taakstraf naar huis gestuurde daders faxen. Vet oneerlijk vinden de mensen bij Slachtofferhulp, die pleiten voor meer privacy voor slachtoffers. En terecht. 

Reaguursels

Inloggen

Dan ook die aangespoelde kindjes met balk aub

Feitenpliesie | 18-02-20 | 20:23

Ik dacht serieus dat ik het bericht, een dag of twee geleden, verkeerd verstaan had...!!!

m.youtube.com/watch?v=Hn5Vgv3JXu0

( Linkje is naar Ron Jans,in later topic, om aan te geven dat het niet gekker moet worden...)

neonreclame | 18-02-20 | 19:24

Dus wit is een slachtoffer en zwart is een verdachte.

Wasbakplasser | 18-02-20 | 19:18 | 1

Ja?

Patatter | 18-02-20 | 19:32

Hee is dat niet een foto van P.F die vermoord is door politici uit Den-Haag en die ik heel erg mis. Het werktuig van deze politici vvdg loopt na een minimale straf al weer vrolijk rond en heeft alweer een hoop babbels. Is dat privacy genoeg?

jan huppeldepup | 18-02-20 | 18:05

Ad Melkert, baas v/d Ziekenhuizen/lid Raad van State en er zal nog wel meer zijn, onvoorstelbaar dat dit soort crapuul aan de slag kan zijn en dikke munten verdienen, wat een land.

Uw Verzekeringsadvis | 18-02-20 | 18:07

Dikke -1 voor Geenstijl voor het gebruik van deze foto.

Mijnbescheidenmening | 18-02-20 | 17:58 | 1

Yep

Uw Verzekeringsadvis | 18-02-20 | 18:08

Ik mis Pim.

djs | 18-02-20 | 17:55 | 2

Ja, daar worden we nu met deze foto mee geconfronteerd helaas. Ben er nog altijd niet overheen.

Jan, Leiden | 18-02-20 | 19:49

Ik ook.

Mo het varken | 18-02-20 | 23:03

De dag dat Nederland kapot is gegaan; sinds toen is de afbraak in een stroomversnelling geraakt.

seconda | 18-02-20 | 17:42

Totdat alle oorspronkelijke bewoners zijn geruimd.

piet7003 | 18-02-20 | 17:05

regelmatig mee te maken gehad op m'n werk.
Het soort werk waar een flink deel van je cliënten last heeft van psychiatrische klachten en fors middelenmisbruik.

Discussies met anti-sociale (psychopaten) karakters voeren die een aardig justitieel verleden hebben waar o.a. moord/doodslag en zware mishandeling hun dossier opleuken kan best wel eens spannend worden.
Voet bij stuk houden is bij deze gasten niet iedereen gegeven, als ze je recht in je smoel met de dood bedreigen enzeau.

Maar ze bij elke mondelinge dreigerij onmiddellijk afkappen/straffen is contraproductief, door je angstig achter regeltjes en protocollen te verschuilen verlies je alle (zelf)respect die je hard nodig hebt in de omgang met dit soort engerds.

Als er echter écht iets gebeurt wat de inzet van justitie vereist en je aangifte moet doen wordt het

vander F | 18-02-20 | 17:01 | 1

knap vervelend als jouw naam en adres nu eenmaal op de aangifte staan.

We hebben destijds best een aantal zaken laten lopen om die reden,
sommige van die gasten waren echt diep gestoord en bloedlink.
Het ergste vond ik nog dat we totaal geen ondersteuning kregen van het management.
Ook als je bv ter sprake wilde brengen dat flink wat cliënten bewapend met messen en soms zelfs vuurwapens ons pand betraden werd dat botweg ontkend of gebagatelliseerd door mn heldhaftige manager, als men onze zorgen serieus zou aanhoren, en god verbied dat het ergens schriftelijk via vergadering/dossier zou opduiken, dan zou men maatregelen hebben moeten treffen.
Stel je voor m'n bedrijf 'X' zo de krant zou halen! Weet je wel wat gaat kosten! (zijn kantoortje beveiligen)

Het is pas sinds een paar jaar dat we iig naam en adres van bedrijf 'X' mogen gebruiken bij een aangifte en niet onder eigen naam aangifte meer hoeft te doen

vander F | 18-02-20 | 17:17

Dat witte balkje komt er niet, is smeken om reactie en nieuwe actiegroepen uit deugfronten.
Onderhandelen/Polderen is hoog inzetten en de helft krijgen. Eerst maar de NAW uit het dossier dus.
Verder kun je nog eens een discussie voeren over het balkje bij daders, dit is een kwestie van tijd en "goede nieuwsvoorziening". Als je bijvoorbeeld kijkt hoe belachelijk er word gesproken over mensen met een uitkering om de meest onzinnige maatregelen doorgevoerd te krijgen... Er zijn per hoofd van sooslijers meer opsporingsagenten beschikbaar dan voor een normaal burger. Dit door het beeld dat is gecreëerd van wantrouwen tegen deze "staatsparasieten". Hetzelfde kun je dus ook doen met daders van misdrijven.

BootleggersSmurf | 18-02-20 | 16:17

Ik zie ruimte voor reclame, Toblerone?

willem n | 18-02-20 | 16:14

Dat dit blijkbaar staande praktijk is, doet je al de gedachte bekruipen dat je in een boek van Kafka bent beland.

Schulzie | 18-02-20 | 16:08 | 2

Psst! Kijk eens naar maximum straffen als je iets tegen De Staat doet en elders. Vooral financiëel.
Het wordt in Nederland meestal niet misbruikt maar de wetgeving in Nederland is best vergaand. Ik zeg meestal, waxinelichtje naar Bea gooien en je zit alsnog een jaar vast en wordt je compleet afgeschreven in de MSM bijvoorbeeld. Demonstreer tegen het verkeerde en je zit regelmatig zonder aanleiding in een cel, vergunningen worden geweigerd etc.

BootleggersSmurf | 18-02-20 | 16:25

Ik heb begrepen dat de zonnebank ook verboden wordt: het bruinen van de huid door blanke mensen doet teveel aan blackface denken.

Dutch_Holland | 18-02-20 | 15:54

Komt er ook een lichtgetint balkje?

Proud Infidel | 18-02-20 | 15:41 | 3

Zijn die wel eens slachtoffer dan?

Dutch_Holland | 18-02-20 | 15:47

Alleen bij die van de Balkan

Zeiss | 18-02-20 | 15:49

Of een regenboogbalkje.

Nehemia | 18-02-20 | 15:57

Ach ja, die Pimmetje. Wat een tijd was dat. Je vroeg je niet af of het ging gebeuren maar wanneer.

Tishetnetnie | 18-02-20 | 15:15 | 2

Hij ook!

aflaatverkoper | 18-02-20 | 15:33

Misschien hadden we Groen Links moeten bellen. Die wisten wel wanneer.

Zeiss | 18-02-20 | 15:50

Witte balkjes voor slachtoffers en zwarte voor daders/verdachten.. als dat geen ophef wordt.

Swedishchef | 18-02-20 | 15:12 | 3

En als het een zwart slachtoffer is van een blanke dader. Hoe werkt de kleurencode dan, blijft het een wit balkje omdat het om een blanke gaat, of wordt het een zwart balkje omdat het om een dader gaat ? En is dat dan niet racistisch, omwille van profiliering en dat soort dinges.

Lt-Kol Kilgore | 18-02-20 | 15:15

Nu inzetten... nog voor de pietendiscussie weer oplaait

anale_snor | 18-02-20 | 15:33

Ik denk dat het te maken heeft met het hoge percentage niet westerse allochtonen die betrokken zijn bij criminele activiteiten, dan past een donker balkje toch wat beter.

Dutch_Holland | 18-02-20 | 15:48

Zat het kijken naar Vragenuurtje met Mw Engelshoven (DDR66).
In 10 minuten tijd was het 66 x UHHH

Kamervraag | 18-02-20 | 14:59 | 1

Ik zet alles uit als ik dat orakel hoor. Kan niks, was niks en wordt niks. Armoede regeert.

Rest In Privacy | 18-02-20 | 15:56

Moet je als slachtoffer eens proberen om aan de NAW gegevens van de dader[s] te komen, bijvoorbeeld om ze civielrechtelijk aan te pakken. Lukt je niet. Privacy van de dader meneer, die gegevens mogen we niet verstrekken.

Om regres te kunnen nemen, moet de verzekeraar eerst weten wie de dader is. Dat kan problemen opleveren omdat in Nederland de identiteit van verdachten en veroordeelden van strafbare feiten in principe beschermd wordt. Als de verzekeraar kan aantonen dat hij als gesubrogeerd verzekeraar een objectief vast te stellen gerechtvaardigd belang heeft om die persoonsgegevens te krijgen, kunnen deze gegevens vaak wel met hem gedeeld worden
www.stichtingpv.org/assets/documents/...

RickRD | 18-02-20 | 14:49

Juridisch gesproken is er geen slachtoffer zonder dader. Dit is hetzelfde als 'slachtoffers' willen inspreken in een strafproces. Wanneer een beklaagde wordt vrijgesproken is er geen sprake van een strafbaar feit. Dus ook geen slachtoffer.

Red shirt | 18-02-20 | 14:48 | 10

@boerk | 18-02-20 | 15:14: aanvulling:
Bij gevaar voor de samenleving of vluchten etc KAN de verdachte voor enige tijd 'in bewaring'.

boerk | 18-02-20 | 15:16

Klopt als een zwerende vinger, maar wat heeft dat met privacy te maken?

Onno Barendsen9337 | 18-02-20 | 15:16

Dus als ik het goed begrijp kan ik bv iemand op z’n mombakkes meppen en onschuldig blijven tot aan de Rechterlijke uitspraak? Interessant is dit, want theoretisch zou ik mijn ‘onschuld’ dus kunnen rekken als ik nadien ook nog eens de NAW gegevens van mijn opponent in handen zou krijgen en hem onder druk blijf zetten van zijn aangifte af te zien of zelfs in te trekken. Er gaat een wereld aan mogelijkheden voor mij open… Luister pik, zodra je een ander onrecht aandoet (dit naar gelang de morele standaard op het moment) dan zijt gij in overtreding en dus al deels schuldig aan het onrecht en de gevolgen v.h. onrecht wat de ander is aangedaan. Dat de Rechter er een straf(je) aan koppelt mag tegenwoordig geen naam hebben, dus wat mij betreft gaat de schuld exact in op het moment van het misdrijf, geen minuut eerder en ook niet later. Bij levensdelicten blijft iemand zijn hele leven lang schuldig aan het delict, dus ook nadat de celdeur weer opengaat richting de vrijheid welke zijn slachtoffer niet meer had of heeft.

Bij bewezen onschuld dient rectificatie plaats te vinden, ik zie dat nog steeds niet terug indien het OM met brieven om de hoek komt zetten dat vrijspraak volgt door ‘gebrek aan bewijs’, en niet door het volledig onschuldig zijn aan het opgebrachte. Boekjeswijsheden en woordelijke dooddoeners versus praktijk, daar gaat het hier om. Er klopt dus geen ene donder aan uw bewering.

Sw.Dwaallicht | 18-02-20 | 21:29
▼ 7 antwoorden verborgen

Als iemand zo flink is de crimineel uit te willen hangen, dan dienen ‘niet’ criminele mensen hiervan onverhuld op de hoogte gebracht te worden. Immers, ik ga er vanuit dat de levenshouding van niet-crimineel zijn nog steeds de standaard is in dit land. Zo niet, praat mij bij.

Als een vreedzame levensinslag opzettelijk geschoffeerd wordt dan zou de gemeenschap van niet criminele mensen, de slachtoffers van criminele lieden per direct moeten helpen en beschermen, en het criminele sujet duidelijk maken dat de levensstandaard van niet crimineel zijn (nog steeds) de standaard is.

Aangezien met de opkomst van ‘rooie’ partijen de crimineel terdege beschermd wordt, en slachtoffers nog verder de grond worden ingetrapt, kan ik enkel concluderen dat de bedenkers van al dit moois een latente voorkeur hebben voor de crimineel. Vandaar ook de verbittering van vreedzame mensen in deze maatschappij, ook zelfs lang na de strafexercitie. Het uitgangspunt van wat redelijk en normaal is, hebben bestuurders welbewust omgedraaid. Een crimineel uit de wind houden is best wel crimineel eigenlijk, immers het geeft blijk van voorkeur.

De reden hiervoor interesseert mij niet, het gaat om de uitwerking in de praktijk.

Sw.Dwaallicht | 18-02-20 | 14:46
-weggejorist-
ikbenerweer! | 18-02-20 | 14:45 | 3

.. dat maakt het werk voor de zwakkeren van onze samenleving wel lastig. Als daders hebben zij belangen in het bijsturen van het juridisch proces. Slachtoffers leren relativeren, zodat die niet te emotioneel met belastende verklaringen komen die de strafmaat ongunstig beïnvloeden. Getuigen op andere gedachten brengen.

Het OM doet wat het kan om ze daarin te steunen, maar de slachtoffers en hun advocaat niet langer met complete NAW afbeelden werkt niet mee.

Bedenkelijke ontwikkeling in een goed functionerende multiKul. Racistisch mogelijk ook nog.

Jan Passant mk2 | 18-02-20 | 14:41

Ik heb regelmatig een balkje voor mijn kop als ik naar de bank ga en overval zeg.

Poesman | 18-02-20 | 14:40

En bij vrouwen een hoofddoekje intekenen. In het kader van "wederzijds respect".

Kamervraag | 18-02-20 | 14:40 | 1

Nah. Alleen lelijke vrouwen graag. En heel dikke inkleuren met een niqaab dan.

Lorejas | 18-02-20 | 14:49

Het strafproces is vooral een zaak tussen de overheid en een burger die door die overheid wordt beschuldigd. Helemaal prima om slachtoffers niet onnodig te belasten en er is al veel mogelijk qua anonimiteit. Maar het lijkt me niet slim om emotie de overhand te laten nemen omdat je sympathie - natuurlijk - bij het slachtoffer ligt en het recht op een eerlijk proces secundair te maken. Ik vertrouw de overheid namelijk niet blind.

beldewouten | 18-02-20 | 14:39 | 1

Nee, maar de dader en zijn advocaat zou ik ook niet het voordeel van de twijfel willen geven.

Kuifje-naar-Brussel | 18-02-20 | 16:19

R.I.P. Pim, je wordt nogal gemist.
Hop ! weer 4 punten in mindering op mijn "social cohesion" buurt app.

Acidstain | 18-02-20 | 14:39 | 4

@Nehemia | 18-02-20 | 14:43: Nu staat er een buurtvrouw van 80+ op de stoep genaamd Greta. Hoe moet ik die nu weigeren ?!

Acidstain | 18-02-20 | 14:51

De tijd zijn/ haar werk laten doen. Oftewel wachten met de deur openen.

Lorejas | 18-02-20 | 14:57
▼ 1 antwoord verborgen

Alsof er nog iemand een fax heeft, GS !

BoerKoekoek | 18-02-20 | 14:38

dit soort slachtoffers dienen vast geen klacht in. Met het balkje wordt hen de indentiteit ook nog eens ontnomen. Triest eigenlijk. Dubbel triest.

snars | 18-02-20 | 14:36

hear hear

Hemmenaar7 | 18-02-20 | 14:34

Maar kan de titel dan niet beter zijn dat ‘slachtofferhulp’ het licht heeft gezien?

overVecht | 18-02-20 | 14:25

*Plaatje maken gaat doen met "Roze balkje graag"*

aflaatverkoper | 18-02-20 | 14:24

Paspoort verloren? Dreigement van de gemeente dat ze een fraudemelding doen als het weer gebeurt. Aangereden door een Türk? Dan staan er minstens vier van die gluiperds aan je deur te bellen. Jai schoeldik, jai skade betal.
Welkom in Nederland,

Nivelleermarionet | 18-02-20 | 14:23 | 1

Als je niemand verwacht moet je de deur niet opendoen. Komt weinig goeds van.

ikbenerweer! | 18-02-20 | 14:38

Dat voor sommige importdaders van een bepaalde religie was het woord -slacht-offers- reeds op maat gemaakt. Helemaal voorbereid op hun komst.
Je bent welkom of je bent het niet heh.

Premier Trutte | 18-02-20 | 14:21

Mijn lul is een klein wit balkje...

overVecht | 18-02-20 | 14:20 | 2

Dus die gedraagt zich al slachtoffer... haha.... homo.

Premier Trutte | 18-02-20 | 14:31

O wacht even, je bedoelt dat je slachtoffers in het gezicht zwaffelt.

Premier Trutte | 18-02-20 | 14:37

Waarom moet een slachtoffer op de foto?
Die hoeft toch niet opgespoord te worden.

HoerieHarry | 18-02-20 | 14:16 | 3

Daar denken advocaten van verdachten soms anders over.

Kuifje-naar-Brussel | 18-02-20 | 14:17

En verdachten soms ook.

Lorejas | 18-02-20 | 14:20

Slachtoffers zijn juist vaak zoek. Denk vd Sloot/Hemmingway, ontvoeringen, vliegtuigongelukken, vermissingen in het algemeen.

Premier Trutte | 18-02-20 | 16:10

Daders zwarte balkjes, slachtoffers witte. Hier komt gedonder van. Owja, ook nog mensen en blank balkje?

bleached | 18-02-20 | 14:16 | 1

Vergeet de Aziaten niet, gele mini-balkjes.

Kapitein Stijlvol | 18-02-20 | 14:28

Intussen bestaan er verschillende mogelijkheden om anoniem aangifte te doen: domicilie kiezen op het politiebureau en aangifte doen onder nummer (Programma Veilige Publieke Taak, 2013). In de praktijk echter bieden deze constructies veel gevallen geen garanties voor blijvende anonimiteit.
hetccv.nl/onderwerpen/veiligheidsbele...

RickRD | 18-02-20 | 14:15

Iedereen altijd een balkje bij iedere foto.
Zo, dat is genderneutraal en antidiscriminatoir geregeld.

Schadenfreude | 18-02-20 | 14:11

Voorlopig is die Volkert weer lekker in het zonnetje aan het trainen voor z'n volgende marathon, een grove schande dat zo'n man niet daadwerkelijk 30 jaar vast zit.

Watching the Wheels | 18-02-20 | 14:10 | 5

Gok dat Volkert gewoon van ons geld zo beveiligd wordt dat je niet eens de kans krijgt om naar hem te wijzen. Viespeukenspel.

Lorejas | 18-02-20 | 14:40

@Lorejas | 18-02-20 | 14:40: Waarom wordt hij úberhaubt beveiligd? Je wordt alleen beveiligd als je een bepaalde waarde vertegenwoordigd. Curieus.

Nehemia | 18-02-20 | 14:51
▼ 2 antwoorden verborgen

wit balkje voor nigro.
zwart balkje voor blanco.
grappig

rein9576 | 18-02-20 | 14:09 | 1

Daders houden een zwart balkje, zwart is slecht, wit is goed. Vraag maar aan Ron Jans.

Watching the Wheels | 18-02-20 | 14:12

De politie dreigt zelfs met het sturen van jouw adresgegevens aan de daders wanneer je je aangifte door wil zetten. 'Weet u echt zeker dat u dit wil doen mevrouw? De dader blijft vrij loslopen en kan best eens 'ontstemt' worden als hij van uw aangifte hoort".

Zo worden de misdaadcijfers laag gehouden in Nederland.

du Roi Soleil | 18-02-20 | 14:08 | 4

Inderdaad. Zou mij ook niets verbazen als de namen en nummers van NL rechters de ronde doen bij criminelen, zodat een dreigend telefoontje kan zorgen voor wat strafvermindering. Er worden genoeg bizar lage strafjes uitgedeeld.

Beefbus | 18-02-20 | 14:16

Antwoord:
Zou u dit even schriftelijk willen bevestigen?

watergeus | 18-02-20 | 14:22

niet ontstemt maar ontstemd.

Stratum | 18-02-20 | 14:30
▼ 1 antwoord verborgen

Dit land dus. Gerund de afgelopen decennia door incompetente lieden die zichzelf wel heel erg vinden deugen. Dit land dus. Opdat we nooit zullen vergeten hoe mooi dit land ooit was. RIP.

De Evangelist | 18-02-20 | 14:08

Pim Fortuyn zou morgen 72 geworden zijn. RIP.

MaatJan | 18-02-20 | 14:08 | 5

Pim Fortuyn was toch tegen de Joint Strike Fighter?

Nehemia | 18-02-20 | 14:55

@kwark001 | 18-02-20 | 14:13: Ik vrees weinig en dat vooral vanwege de soms achterlijke figuren die er op zijn kieslijst stonden in 2002, ze vochten elkaar de tent uit... en dat vermoed ik niet anders geweest als Pim had blijven leven.

Keyboardspeler | 18-02-20 | 14:57
▼ 2 antwoorden verborgen

Die balkjes zijn sowieso maf. Als je iemand echt onherkenbaar in beeld wil brengen (wat eigenlijk al een achterlijk idee is, "onherkenbaar in beeld") maak je er een lego bouwwerkje van d.m.v. pixels.

En LOL @ het flesje tipp-ex.

threeheadedmonkey | 18-02-20 | 14:07 | 4

@Watching the Wheels | 18-02-20 | 14:13: Iets met wit papier...

watergeus | 18-02-20 | 14:22
▼ 1 antwoord verborgen

Ik vind het witte balkje voor slachtoffers wel heel racistisch. Wat vindt ons collectieve geweten Sylvana Simons hiervan?

Eendt | 18-02-20 | 14:07 | 1

Ik stel voor een lichtgetint balkje.

Nuchternederland | 18-02-20 | 14:13

D

De Evangelist | 18-02-20 | 14:07

Het is een blank balkje, niet wit.

RickRD | 18-02-20 | 14:05

Maar hoe voorkom je dan valse aangiftes? Als het slachtoffer niet eens bekend gemaakt mag worden aan de advocaat van de verdachte?

Nuchternederland | 18-02-20 | 14:05 | 5

@2voor12 | 18-02-20 | 14:11: Eigenlijk is dat te vaag. En werkt valse aangiftes in de hand.
Maar ik snap je punt, en dat is precies waarom vrijgeven net zo min een oplossing is als niet vrijgeven.

Nuchternederland | 18-02-20 | 14:13

@Nuchternederland | 18-02-20 | 14:13:
Wat is het verschil dat bijvoorbeeld een straatrover jouw naam weet als slachtoffer in plaats van een nummer? In beide gevallen zullen er dezelfde bewijzen moeten komen vanuit het slachtoffer.
Ook zal bij de politie jouw naam wel bekend zijn en er onderzocht worden of jij bijvoorbeeld niet voor iets anders wraak wil nemen.

2voor12 | 18-02-20 | 14:19

@2voor12 | 18-02-20 | 14:19: De politie zou verder onderzoek doen om te kijken of je geen wraak wilt nemen voor iets anders? dat is precies het punt, hoe wil je dat doen als de vermeende dader niet weet wie hem aanklaagt?

Nuchternederland | 18-02-20 | 14:36
▼ 2 antwoorden verborgen

Altijd al achterlijk gevonden dat NAW gegevens nota bene bij de verdachte belanden. Dat zet de deur open voor intimidatie en vermindert de bereidheid tot aangifte (van de steeds kleinere groep van mensen die denken dat aangifte doen uberhaupt zin heeft).

Beefbus | 18-02-20 | 14:05 | 2

Dat!

Polarisator | 18-02-20 | 14:07

In deze maatschappij zijn de daders slachtoffers en slachtoffers daders.
Vandaar.

watergeus | 18-02-20 | 14:23

Goed punt.

Rohin | 18-02-20 | 14:05

Zwart balkje betekent toch marokaans.

van stampij | 18-02-20 | 14:05

Moet dat nou deze foto van onze Pim?

Makemyday! | 18-02-20 | 14:03 | 7

Eens, nog steeds een kwaadmakertje.

Binnenbaan | 18-02-20 | 14:39

Vandaar dat Pim elk jaar door op zijn hoogst 50 mensen word herdacht in Rotterdam.. Opdat niemand hem vergeet. jaja

Rotterdams Geschut | 18-02-20 | 18:21
▼ 4 antwoorden verborgen

Waarom wit en niet bijvoorbeeld rood?

keestelpro | 18-02-20 | 14:03 | 2

Wat heb je tegen roodhuiden?

Reaguurdeskundige | 18-02-20 | 14:09

@Reaguurdeskundige | 18-02-20 | 14:09:
Maakt niet uit wat voor kleur je gebruikt, er is altijd wel iets of iemand die er aanstoot aan neemt. Blauw? smurfen, groen? aliëns, roze? homo's en ga zo maar door.

Mubbenschonster | 18-02-20 | 15:03

Wat is er mis met de blur?

Bennie Verbaasd | 18-02-20 | 14:03

Want wit is goed en zwart is slecht? Discriminatie ruikt het naar..

Crematorium-de-Asbak | 18-02-20 | 14:02 | 1

Dat is inderdaad best wel dom van die NPO-tiepjes. Morgen zijn ze er weer boos om en dan weet niemand meer dat ze het zelf verzonnen hebben.

Watching the Wheels | 18-02-20 | 14:07

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken