Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Zoutelande verzuipt. Overheid doet niets

Walcheren ten dode opgeschreven. Want stikstofregels

Kijkt u maar eens goed mensen. Live webcams  (lol, bijna allemaal kapot) van het strand bij De Zeeuwse Riviera te Zoutelande, Walcheren, Zeeland. Of wat er nog van over is. Februaristorm Ciara + springtij hebben grote delen van het machtige strand bij Zoutelande en Westkapelle weggeslagen.

Strandtent De Strandzot staat al met de fundering in het water, en zoals het er nu naar uitziet mag er aankomende zomer nog maar 1 Duitser per vierkante meter per dag naar Zeeland. Want er is simpelweg geen strand meer om Duitse badhanddoeken neer te leggen. Een economische ramp. Want die Zeeuwen verdienen in drie zomermaanden een jaarinkomen.

Ooit, toen, vroeger gingen we met een (breg)mannetje of honderdduizend met batsen, scheppen en kruiwagens naar de kust om zandwallen te maken tegen het wassende water. Maar dat mag niet meer, van de D66-koffiebekerambtenaar in Den Haag.

Uit de Provinciale Zeeuwse Courant

Het strandpaviljoen heeft inmiddels contact gehad met de strandexploitatie. Of zij wat kunnen doen aan de situatie is nog maar zeer de vraag. De Zeeuwse stranden kunnen door de stikstofcrisis niet opgespoten worden.

Later vandaag (15:15 uur) wordt opnieuw hoog water verwacht.

Update: U hebt de webcam overspoeld. Waarvoor dank.

Reaguursels

Inloggen

Hoe kan het eigenlijk, dat zand dat je UIT DE ZEE HAALT niet opgespoten mag worden? Zijn ze bang dat er iets in de zee terechtkomt of zo?

*naar voorhoofd wijzen doet*

nieuwe_Deen | 11-02-20 | 18:57 | 1

Zoals Rutte al zei: "het is zeer complex". Nou is dat al snel het geval als je 9 jaar doet over een studie geschiedenis, maar hij kwam er weer mooi mee weg.

borderlijntje | 12-02-20 | 00:40

Kunnen we de duinen bij Den Haag niet afgraven? Kijken hoe snel het dan geregeld is.

nieuwe_Deen | 11-02-20 | 18:56

Overheid = Vrede!

Motorkater | 11-02-20 | 18:27

En Duitsers houden van kuilen graven. Dat verergert het probleem alleen maar.

Nehemia | 11-02-20 | 18:02

Een kolderieke ideetje : leg wat schepen voor anker, span een groot doek en vul dat gat tot de kust met Drammers 666 en Goor Links idioten. Wel op tijd eten geven he.

Die zeeuwen mogen verzuipen van de CU, de VVD en die andere linkse partijen. Zij kunnen nu eindelijk wat doen aan de onveiligheid van Zeeland door eindelijk zelf in actie te komen. Ze lullen alleen maar, ze hebben nog niet 1, ik herhaal :niet 1 probleem opgelost. Losers....

FrankOngerust | 11-02-20 | 17:47

Dus het verplaatdsen van zand werpt stikstof in de lucht. Wie had dat gedacht, ik niet in elk geval. Gelukkig maar dat we zulke betrouwbare bestuurders met kennis van zaken hebben aan wie we dergelijke beslissingen kunnen overlaten. Dus liever wat minder stikstof in de lucht (kweet nog steeds niet hoe) en het land overstroomd dan andersom. Het is maar waar je prioriteiten liggen, hè?

Sans Comique | 11-02-20 | 16:55 | 1

In Zeeland hebben ze ook veel last van (tijdelijke) immigranten. Het schijnt dat het stikstof probleem helpt om dat probleem weer weg te spoelen....

ikpislauwbier | 11-02-20 | 17:14

Nogmaals dan.

Cocorico | 11-02-20 | 16:15

Misschien komt er wat W11 te voorschijn of haaientanden.

Cocorico | 11-02-20 | 16:13

Kan @Pritt of iemand anders mij alstublieft even uitleggen wat het woord "batsen" in deze context betekent? Uiteraard heb ik zelf eerst even snel gezocht, maar ik vond slechts de betekenis "neuken" of "slaan", en voor het enkelvoud "bats" vooral heel veel vleermuizen. De eerste en laatste keer dat ik een Nederlander het woord "bats" hoorde uitspreken was toen knüffeltürk Eus zichzelf omschreef als "bats", met als uitleg dat zijn moeder te lui was om hem als baby ook af en toe op zijn zij te leggen, waardoor hij nu een plat achterhoofd heeft (waarbij ik me als amateur schedelmeter meteen afvroeg of dat ook het geval is bij al die Polen met platte achterhoofden?) Bij voorbaat dank!

OverdaanDerOnderheid | 11-02-20 | 15:12 | 3

Volgens mij bedoelt pritt een schep.

flesje | 11-02-20 | 15:16

Vooruit dat is zo een schep met een lange steel.Dan kan je rechtop blijven staan om je kruiwagen te vullen.

flesje | 11-02-20 | 17:06

Kunnen we de kust niet beschermen met die stikstofdekens van Rob Jetten?

Schmalz | 11-02-20 | 15:07

Ach, die Zeeuwen zijn wel wat gewend hoor. Dit is geen ramp voor hun.

Premier Trutte | 11-02-20 | 14:57 | 1

Zeeuwen zijn zuinig. Ook op hun strand.

Nehemia | 11-02-20 | 18:04

Kan RWS niet de aanbesteding aanpassen, zodat men elektrisch dat strand gaat opspuiten? Dan is dat stikstofgeouwehoer ook over daar. Kan via accu's, waterstof, maar ook met kernenergie. Damen en Borssele die daar om de hoek zitten kunnen vast wel iets regelen.

Alexander des Burgus | 11-02-20 | 14:30

Wat is Mark stil, of zijn de leugens op.

oakmont | 11-02-20 | 14:16

Svp de satalliet aanzetten.

Breakdance | 11-02-20 | 14:02

Die recente stikstof-uitspraak van de Raad van State is gebaseerd op oude onbetrouwbare meuk van 6 jaar oud en kompleet fake-meetsommetjes van 7 oude meetpunten over het HELE land. Hier staat zo'n meetpunt en 10 jaar geleden heeft hij zijn laatste likje verf gehad, binnenwerk NOOIT verwisseld. Dit land (en nu Zeeland) laat zich door ambtelijke milieu-terroristen gijzelen. Duyvendak had nooit gedacht dat je met papierwerk de zaak kunt laten ontploffen i.p.v. Makro's in de fik zetten.

grindbak | 11-02-20 | 13:56

Die Mark toch, heeft zich laten ringeloren door die 2 snotneusjes Jesse en Rob en
nu zit ie met de gebakken stikstof, er zijn kabinetten om minder gevallen.

oakmont | 11-02-20 | 13:46

Wat zullen die Klaver,Jetten en de Groot etc trots zijn.

SpicyMchaggis | 11-02-20 | 13:43

Heeft al iemand Bløf de schuld gegeven?

frank87 | 11-02-20 | 13:41 | 2

Die zijn meer verantwoordelijk voor de zondvloed aan de andere kant van de duinen.

D-Fens_1963 | 11-02-20 | 13:52

Wat een gelul, gewoon opspuiten die stranden

MarkyS | 11-02-20 | 13:36

Had de overheid voor onze ouderenzorg maar net zoveel aandacht als voor de stikstofcrisis en de Pfasnorm.

ofarim | 11-02-20 | 13:36

De Zeeuwse stranden kunnen door de stikstofcrisis niet opgespoten worden.

Dit is toch te triest voor worden? Wat een achterlijk land!

RamondeM | 11-02-20 | 13:32 | 1

Dit land MOET stuk, en wel zo snel mogelijk. Een ander motief kan ik achter deze bezopen gedachtegang niet verzinnen. Dat kan ook aan mij liggen natuurlijk, maar ik heb een donkerbruin vermoeden van niet.

Sans Comique | 11-02-20 | 17:07

Het is stikken of spuiten
(That's what she said...).

King of the Oneliner | 11-02-20 | 13:24

Stikstof in je broekje

deugnietmee | 11-02-20 | 13:18

Om nieuwe plantjes een kans te geven is het goed dat Nederland zo nu en dan een keer onder water loopt. Het ziet er naar uit, omdat er geen dijken verbeterd/gemaakt mogen worden dank zij de stiksofmaatregelen, dit ook een keer gaat gebeuren.

watazooi | 11-02-20 | 13:18

Misschien kunnen die Duitsers gelijk hun stikstofnormen meenemen, dan is er niets aan de hand.

Bon-sens | 11-02-20 | 13:14 | 1

Precies.

Peerkeoud | 11-02-20 | 13:16

Send in the marines!

hoejeheette | 11-02-20 | 13:12 | 1

Die willen juist niet > Zeeland ! LOL

Eendragtmaaktmagt | 11-02-20 | 13:21

Misschien kunnen we de kust verstevigen door daar de overtollige ambtenaren te dumpen. Slaan we twee vliegen in één klap.

Gefrituurde Mars | 11-02-20 | 13:05

Ha ha, lees net dat een van de komende stormen Piet wordt genoemd.
Ook in Engeland. Je kon een naam insturen. Jan is al vergeven.

Piet Karbiet | 11-02-20 | 12:59

Ach, de waterspiegel stijgt toch tien meter.

Robertmarcel | 11-02-20 | 12:57

Zo goed, en daarom... Nooit bouwen op stranden. Altijd pas achter de duinen. Weg met die troep. Je moet overal maar binnen een minuut chocomel of ijs kunnen kopen, maar dit is natuur en bescherming van het land. Soms spoelt er een stukje weg, dan komt er weer wat bij. Niks doen, laten gaan. Daarom is het strand en niet de bebouwde kom.

merel veld | 11-02-20 | 12:48 | 1

O? Dan was de kop van Noord-Holland al 50 jaar geleden voor altijd in zee verdwenen.

Poesmobiel | 11-02-20 | 13:01

Ik begrijp er niets meer van..
Eerst legt men de bouw lam, nu dus opspuiten zand verboden
Krijgt de stikstofleugen dan voorrang op alles?

stikstofhelp | 11-02-20 | 12:43 | 3

Jazeker, totdat alles kapot gereguleerd is. Als er met de jaren genoeg "nieuwe" Nederlanders zijn, lossen dergelijke "problemen" zichzelf wel op. Die hoef je niet te verbieden om te bouwen of strand op te spuiten. Die doen dat op eigen initiatief al niet.

Kopieerapparaat | 11-02-20 | 12:53

Nee, tot ca. 79% van alles.

D-Fens_1963 | 11-02-20 | 13:56

Vroeger wilden de heren en dames bestuurders nog wel wat daadkracht veinzen en het er een keertje over hebben in de kamer en vooral voor de camera's, maar zelfs daar zijn ze nu te lui voor geworden. "Kan niks, wil niks. Ach,stikstof, weet je".

Sans Comique | 11-02-20 | 17:09

Stikstof in het hoofd.
Nobrains.

Ben Adam | 11-02-20 | 12:40

Geen zorgen daar na het komende weekend is daar alles weg donderdag vrijdag klein stormpje zaterdag maandag komt Dennis ff stennis schoppen, kortom strand en duinen weg en als resultaat zeespiegel daling meer ruimte voor de zee, alle gekheid op een stokje er komt idd nog een flinke storm aan dus ze moeten wel gaan opspuiten

Idiot456 | 11-02-20 | 12:33

Gewoon dat zand uit de Randstad halen, de boel daar wat laten verzakken. Dan een klein geultje graven en vol laten lopen. Mooi nieuw meer erbij en de problemen in Nederland zijn in alle opzichten opgelost.

BrokenTipi | 11-02-20 | 12:33

C O et Emergo

bisbisbis | 11-02-20 | 12:30 | 1

C N Emergo

nick.name | 11-02-20 | 12:39

Pfas gehalte in de grond exact zo hoog als onder 400 jaar oude huizen. Maar ja, we stoken ook al duizenden jaren. En NL 4x zo dicht bevolkt als het EU gemiddelde, dus stikstof uitstoot ook hoger. Ik blijf het toch zeggen

Rest In Privacy | 11-02-20 | 12:24 | 2

Dovemansoren horen je niet.

Peerkeoud | 11-02-20 | 13:18

Spannond hoor. Zeeland hoort natuurlijk ook gewoon onder de zeespiegel.

Pluisbaard | 11-02-20 | 12:23 | 1

Soms wel, soms niet....

D-Fens_1963 | 11-02-20 | 13:59

Gewoon creatief omgaan met diezelfde zwakheid en politieke correctheid van de overheid.

Dus een bouwplan aanvragen voor een halal strandtent en halal strand. Krijg je vast ook subsidie voor.
Als het plan wordt afgekeurd klaag je de overheid aan voor racisme.

Rest In Privacy | 11-02-20 | 12:18

Konden we uit dat donkere zand geen thorium winnen? Dan gaat daar onze energie voorziening.

Nu wachten op een statement van groenlinks en/of d66 dat het misschien beter is zo. Al die badgasten vervuilen toch maar en ze komen met die viese dikke diesels naar ons land.

GaRFjes | 11-02-20 | 12:16

Kan Rijkswaterstaat geen toestemming verlenen om daar bij Zoutelande de natuur te verbeteren door er granuliet te storten door baggeraars?

Rest In Privacy | 11-02-20 | 12:15

Ze gingen toch een miljoen miljard ton zand uit Majorca weg importeren? Hebben ze nu wel genoeg ruimte voor op dat neer te pleuren. Win win dus.

Rest In Privacy | 11-02-20 | 12:15

Peter_K | 11-02-20 | 12:09

Hier ook zo,zoutelande geweldige heinneringen aan .
Onbezorgd krabben vangen,eindeloos strand etc etc.
Hoe kon ik toen weten,dat dat voorgoed voorbij zou gaan !!
PS Vrij naar Eneco.
# bevrij nederland van beklemmende regeltjes die geen doel dienen.

maasdonk | 11-02-20 | 12:14 | 1

Zoals dichtregeltjes?

Sans Comique | 11-02-20 | 17:11

Geweldig goed nieuws. Nu het land kleiner wordt, is er ook minder stikstofcrisis.

Poesmobiel | 11-02-20 | 12:11 | 3

Haaa haaaa mooie droge humor!!!

maasdonk | 11-02-20 | 12:15

+1

Botte Hork | 11-02-20 | 12:25

Mis. Per m2 meer stikstofverbindingenneerslag.

Peerkeoud | 11-02-20 | 13:20

Ligt dat miljoenencircuit van Prins Pils er nog? Of stijgt de zeespiegel daar niet?

Piet Karbiet | 11-02-20 | 12:10 | 2

Prins Pils heeft geen circuit. Bovendien zouden er dan wel andere regels gelden.

Kopieerapparaat | 11-02-20 | 13:00

Dat was Prins Bernard Junior.

Nehemia | 11-02-20 | 18:08

Over 100 jaar liggen ze in een deuk> toen maakten ze zich druk om een te klein strandje

snapal | 11-02-20 | 12:10 | 1

Over 100 jaar liggen ze niet in een deuk maar in een kuil. Ze hoeven er alleen niet meer voor naar zeeland.

elfenstein | 11-02-20 | 12:25

Als kind gingen wij jaren op vakantie in Zoutelande.
Een paar jaar geleden weer een keer geweest en ik herkende het strand amper nog. De palen die vroeger twee meter hoog uit het strand staken, staken nog maar een klein stukje eruit: zo hoog was het strand opgespoten.

Als je zoveel tegen de natuur in opspuit, dan is er heel wat om weg te spoelen.

Peter_K | 11-02-20 | 12:09 | 3

Een stormpje van niks is blijkbaar al voldoende.
Kan natuurlijk niet zo zijn dat de stijgende zeespiegel ermee te maken heeft> dat is maar een halve centimeter per jaar.

snapal | 11-02-20 | 12:13

Of zou het land, inclusief palen en al, zijn gezakt? Mogelijk nieuwe palen slaan om weer tot jeugdsentiment hoogte te komen.

Peerkeoud | 11-02-20 | 13:22

Mark my words: binnenkort is het eten van bonen en erwtensoep verboden, wegens het gehalte methaan in een scheet.

Rest In Privacy | 11-02-20 | 12:07 | 1

Gelukkig kan mijn onvolprezen spijsverteringskanaal op vrijwel alles gruwelijke dampo's produceren.

suscrofa | 11-02-20 | 12:11

Het probleem is dat de Nederlandse regering heel Nederland in het pak heeft laten naaien via de Natura 2000 aanmeldingen. Europese regeling. Je kan er wel in, maar niet meer uit. Men wilde weer eens het beste jongetje van de klas zijn, en nu zijn we allemaal de sjaak door - opnieuw - onvoorstelbare stommiteiten van Den Haag.

Harry.Langezwaal | 11-02-20 | 12:05 | 4

De verantwoordelijke minister in Nederland, Carola Schouten, heeft wel degelijk de discretionaire bevoegdheid om Natura2000 status toe te kennen, maar ook om die te ontnemen! Dat gaat zij niet doen omdat er waarschijnlijk andere Nederlandse (!) economische belangen spelen in dit stikstoftoneelstuk.

De schuld leggen bij Brussel gaat in dit geval dus niet op.

Voor de techneuten onder ons hier een pdf met relevante wetenschap: edepot.wur.nl/235356 Veel leesplezier, al vind ik de naam van de eerste auteur behoorlijk verdacht.

Rest In Privacy | 11-02-20 | 12:14

@Hetkanverkeren | 11-02-20 | 12:14: De schuld geven aan Brussel laat gewoon zien dat ze helemaal niet kunnen regeren, ze schuiven liever alles af. Het laat zien wat een waardeloos en niet capabel bestuur we hebben.

lanexx | 11-02-20 | 12:20

Oneensch, als land kan je overal onderuit. Het zijn maar handtekeningen. Waar een wil is, is een weg.

hatsaflats! | 11-02-20 | 12:33
▼ 1 antwoord verborgen

Als de overheid zo consequent blijft, verdwijnen de waddeneilanden vanzelf.
Opgeruimd staat netjes, scheelt straks toch weer een hoop extra dijken.

snapal | 11-02-20 | 12:04
-weggejorist-
ProAsfalt | 11-02-20 | 12:03 | 3

Ojee, wat valt dat tegen voor de klimaatgekkies. Nu al dat zand weg is en er een grote plas water staat zal het zeeniveau met enkele centimeters dalen.(stt, niet uitleggen anders snappen ze 't misschien).

pa_niek | 11-02-20 | 12:02

Dit is een nieuwe variant van de wal die het schip moet keren, je laat de wal gewoon wegspoelen.

revolte | 11-02-20 | 12:00

Haal dan de door mensen gebouwde dijken en sluizen ook maar weg. Ook tegen de natuur in gebouwd. Laten we dan alles terugdraaien naar een paar eeuwen terug.

Mispel | 11-02-20 | 11:59 | 1

Dat kan niet want het westelijk delen van de Nederlanden was veen, en dat heb je zomaar niet terug.

Pieter Breydel | 11-02-20 | 12:01

Inderdaad. Gewoon weer terug naar af. De klimaatdrammer zal en moet zijn zin krijgen. Als straks in de hoofdstad het water tot aan de lippen reikt, kunnen ze zeggen: "Zie je nou wel?, Klimaat ". Ben blij zo'n 200 km van de kust te wonen. Hoog en droog.

antonconstandse | 11-02-20 | 11:55

Hoor net dat er een groots benefietconcert komt in Bangladesh.
Met Ravi Shankar.

Piet Karbiet | 11-02-20 | 11:54 | 1

En gedichten van Tagore.

kwark001 | 11-02-20 | 11:58

Want de overheid heeft eindelijk ingezien dat opspuiten toch maar tijdelijke oplossing is?

snapal | 11-02-20 | 11:54 | 4

Instagrammers wisten dit al langer.

Diotima | 11-02-20 | 12:01

@pa_niek | 11-02-20 | 12:04: ligt er al begreep ik door dat container schip maar dan in de vorm van kleine bolletjes.

merel veld | 11-02-20 | 12:53
▼ 1 antwoord verborgen

Als aan de Nederlandse kust een strand of zelfs een eiland wegspoelt moet men dat niet als een probleem zien maar als een nieuwe situatie. Dat gaat al eeuwen zo.

keestelpro | 11-02-20 | 11:51 | 2

Als in 1000 meter extra drinkwater? Misschien hebben we Rukke gewoon verkeerd verstaan...

Ramses Sappie | 11-02-20 | 11:54

Volgens mij zag men dat toen ook als een probleem, en deed men wat technisch mogelijk was met dijken, dammen en molens.

Diotima | 11-02-20 | 12:03

Tot er doden vallen, dan heb je volksopstand, goed bezig kabinet!

ikdenkwat | 11-02-20 | 11:51 | 1

Zelfs dan komt er geen volksopstand.

sarcastro | 11-02-20 | 12:18

"U hebt de webcam overspoeld. Waarvoor dank."
Graag gedaan.

Mr.Crowley | 11-02-20 | 11:49

Onze Wim de 5e heeft toch Waterdinges gestudeerd? Kan hij niet eens wat gaan doen voor die dure uitkering van hem. Hup. Participeren.

Piet Karbiet | 11-02-20 | 11:48

Ik snap dat makke schapen gedrag niet. Als je ziet dat de boel naar de klote gaat, dan spuit je toch gewoon zand op?

Tom Hagen | 11-02-20 | 11:45 | 1

Dat mag niet van groenlinks en D66 want zielig voor de stikstof ofzoiets.

Ramses Sappie | 11-02-20 | 11:51

'We mogen geen zand opspuiten vanwege de stikstof'. Ze zijn echt helemaal de weg kwijt hier in Nederland. Moedwillig je zeewering en stranden niet meer repareren vanwege een uit de duim gezogen stikstof crisis. Ze gaan het letterlijk straks 'zout vreten' want dan staat het zeewater aan den lippen. Ik mag hopen dat als er doden door verdrinking zijn te betreuren, de verantwoordelijke ministers, en dat is de hele kliek die nu de touwtjes in handen heeft, dus ook berecht gaan worden en een gevangenisstraf krijgen. Opzouten met die lui.

clockandhammergame | 11-02-20 | 11:44 | 7

@DrumPiet | 11-02-20 | 11:55:
Ik heb ook nergens gezegd dat het niet waar zou zijn.
Maar een artikel geloven is iets anders als een artikel begrijpen.

Mr.Crowley | 11-02-20 | 12:35
▼ 4 antwoorden verborgen

Maar ze kunnen toch bij aflandige wind gaan opspuiten? Waait de stikstof naar Engeland of België waar ze er geen last van hebben.

Alco-de-Holist | 11-02-20 | 11:44 | 1

Duitse overheid meet zijn stikstofgehaltes op een eilandje in de Oostzee.
Zeer zeker niet bij de Nederlandse grens, want ze weten heus wel dat dat goedje met de heersende winden juist daar te vinden is.

snapal | 11-02-20 | 12:00

Op zo'n manier krijgt rutger bregman wel gelijk he.

jip_86 | 11-02-20 | 11:44 | 1

Ja dacht het zelfde, dat zou wel heel grappig zijn als het water komt niet omdat de zee stijgt maar omdat de zeewering niet meer onderhouden mag worden.

P-unit | 11-02-20 | 11:57

knettergek

vander F | 11-02-20 | 11:43

Walcheren weggespoeld. Goeie voedingsbodem voor koraal ...

Pleegzuster B | 11-02-20 | 11:42

Lezen.

kneuterzak | 11-02-20 | 11:42 | 1

Precies.

DrumPiet | 11-02-20 | 11:44

dat is nou natuur. Wat alle natuurorganisaties in NL doen is parkbeheer.

WillemWordtWakker | 11-02-20 | 11:41

Thor is boos op Zeeland omdat ze zo piepen over die Vissticks die niet naar Vlissingen willen verhuizen....

Odin | 11-02-20 | 11:41

Er schijnt weer een storm aan te komen. Zou dan de rest van het strand ook verdwijnen?

Mr.Crowley | 11-02-20 | 11:40

Ik voel weer een #rotmaatregel aankomen om dit "probleem" te omzeilen.

threeheadedmonkey | 11-02-20 | 11:40 | 3

Als het zo doorgaat rijden we straks 30 op de snelweg...

P-unit | 11-02-20 | 11:59

@P-unit | 11-02-20 | 11:59:
U bent optimist?
Alle voormalige vleesters en autobezitters aan de ketting met een pikhouweel, 12 uur per dag de A1 weghakken om meer ruimte te geven aan de Dwarsgebekte Kruisfluiter lijkt mij gezien de huidige niveaus van waanzin waarschijnlijker.

elfenstein | 11-02-20 | 12:03

@elfenstein | 11-02-20 | 12:03: Valt die dwarsgebekte kruisfluiter (bontkraag incl?) ook onder de instroom cijfers van de IND? Zal het ook Bring Your Own Device worden want dan maak ik mijn pikhouweel nog even zoek.... heb ander werk te doen....

Belast | 11-02-20 | 13:46

Dan verplaatsen ze toch gewoon de duinen honderd meter naar achteren. Is het nou allemaal weer zó moeilijk?

Leptob | 11-02-20 | 11:39 | 1

Wat er achter ligt is lager dan de zeespiegel. Het ophogen wordt dan nog duurder.

Mr.Crowley | 11-02-20 | 11:41

Wat is er slechter voor een natuurgebied, een beetje stikstof of 4 meter zoutwater

JeanDragage | 11-02-20 | 11:38

De stikstofcrisis is dus nu alleen niet nog onzinnig, ze is ook gevaarlijk voor Nederland en de Nederlanders.
Lijkt me tamelijk ruk als ze dit niet als de gesmeerde weerlicht oplossen. Jetzt und sofort me dunkt.

DeJemelscheet | 11-02-20 | 11:38 | 1

Man daar zou snel een in Belgie gehuurde buldozer opstaan. Trouwens Zeeuwen, julie zijn toch al halve Vlamingen, Altijd welkom. We schuiven de grens wat op naar het noorden , Je strand vaart er wel bij, en het gemiddelde IQ gaat ook met een paar punten omhoog.

Lt-Kol Kilgore | 11-02-20 | 11:46

Ciara... Trek die naam niet meer, gewoon storm dekt de lading prima

Oetiohnegentechnik | 11-02-20 | 11:34 | 8

Ik kende een Ciara, geef mij die storm dan maar.

Lt-Kol Kilgore | 11-02-20 | 11:47

@Lt-Kol Kilgore | 11-02-20 | 11:47: Geef mij Roodhaar maar. Die Storm kunnen ze houwe!

Ramses Sappie | 11-02-20 | 11:56
▼ 5 antwoorden verborgen

Vroeger was storm en hoog water een teken dat god boos was.
Maar ja, das war einmal.

Schadenfreude | 11-02-20 | 11:30 | 7

@hotbrasil | 11-02-20 | 11:45:
Het is eigenlijk onvoorstelbaar, hoe makkelijk mensen dingen geloven en hoe langzaam ze zijn met dingen begrijpen.

Mr.Crowley | 11-02-20 | 11:54

@Mr.Crowley | 11-02-20 | 11:54:
Ik vermoedt dat dit komt omdat mensen meer aangespoord worden om dingen te geloven.
Zoals bijvoorbeeld een klimaatbeleid, of een migratiebeleid.

Mr.Crowley | 11-02-20 | 12:25
▼ 4 antwoorden verborgen

Dat wordt dus een zuunig joartje voor de Zeeuwen.. voor wie niet dan ?

suscrofa | 11-02-20 | 11:29 | 2

Geen commando's, geen toeristen, je zou er bijna FvD of PVV van gaan stemmen.

Beefbus | 11-02-20 | 11:30

@Beefbus | 11-02-20 | 11:30: geen mariniers, das wat anders dan Commando's ;) de commando's lopen nog wel eens door Zeeland op mars hoor.

ikworstelengadouchen | 11-02-20 | 11:37

Zeeland is niet te redden volgens Greta (pbuh). Weggegooid geld om daar nog zand op te spuiten. Slimmer om dat geld te gebruiken om naar Vaals te verhuizen.

Padre Grassi | 11-02-20 | 11:28 | 1

How dare you!!!1!!

Rest In Privacy | 11-02-20 | 12:09

wie gelooft die Stikstoff BS nog? dit is zoooo doorzichtige rotzooi. dat hele urgenda gedoe via de rechter ook... we worden belazerd mensen. noem me een alluhoedje maar hier zit ( net als wildersproces) een stevig sturende hand in.

ikworstelengadouchen | 11-02-20 | 11:27 | 4

@Boerenlogica | 11-02-20 | 11:39:
Er wordt zoveel gesponsord door de postcodeloterij. Ook restauratie van monumenten bijvoorbeeld. Iedereen z'n potje, ik vind het best.

Diotima | 11-02-20 | 11:43

@Boerenlogica | 11-02-20 | 11:39: zulke lui krijgen dus en subsidie van de overheid en ook nog eens geld via de loterij van de overheid?

ikworstelengadouchen | 11-02-20 | 11:44

Soms vragen ze zich af we er hier de baas is: het volk (via het parlement) of de rechters. Mag duidelijk zijn dat het antwoord het laatste is.

EnNouJijWeer | 11-02-20 | 12:02
▼ 1 antwoord verborgen

Tide waits for no one.

schoon-schip-maken | 11-02-20 | 11:26

Als het niet zo triest zou zijn moet ik keihard lachen om die prutsers in Den Haag.

oakmont | 11-02-20 | 11:25

Ik kan het echt niet helpen maar telkens als ik 'stikstofcrisis' lees dan moet ik hardop lachen. Proesten. Schaterlachen. Uitlachen.

Ik vind het zo imbeciel werkelijk, zo losgeslagen, zo über krankzinnig, eigenlijk is het iets wat je, als weldenkend en volwassen mensen, niet serieus mag nemen. Maf, onwerkelijk, hallucinant, absurdistisch. Woorden schieten me te kort hiervoor. De nutteloosheid van de 'maatregelen', al die nerds die zich buigen over een kuub grond om ieder atoompje erin te meten, hele legers ambtenaren, onderzoekinstituten, tonnen en tonnen papier, al die moeite en geld uitgeven alleen maar om te laten zien dat wat men hier doet volkómen nutteloos is op mondiaal niveau, nergen voor (of tegen) helpt, niets uithaalt, geen voordelen oplevert voor milieu, natuur of mens. Gewoon helemaal niks! Het is toch gvd hilarisch of niet dan?

Stikstofcrisis. Daar ga ik weer haha.

Macroglossum | 11-02-20 | 11:25 | 6

@ikworstelengadouchen | 11-02-20 | 11:31: Nou ja dat is spijker en kop. Kwakzalverij. Er zijn mensen die willen idd 1000 miljard uitgeven aan niets dan kwakzalverij, aan waarzeggerij, alleen is de zigeunerin in haar woonwagen met haar kristallen bol vervangen door een murmelende "wetenschapper" en de kristallen bol door "klimaatmodellen" uit een computer maar het principe is gelijk. Je zou Greta kunnen vergelijken met een hel en verdoemenis prekende heks, die gniffelend in haar knuistje terug naar haar Zweedse huisje gaat, ergens diep in een donker bos, om daar genietend te kijken hoe de wereld langzaam knettergek aan het worden is door haar spreuken en betoveringen.

Macroglossum | 11-02-20 | 11:37

@ikworstelengadouchen | 11-02-20 | 11:40: Ik ben gewoon gestopt met geloven in Sinterklaas, sprookjes, waarzeggers, heksen en stikstofcrisissen, zo ergens tussen mijn 12de en 15de was het gewoon wel over.

Macroglossum | 11-02-20 | 12:01
▼ 3 antwoorden verborgen

Gewoon aan het werk gaan, zand opspuiten, overheid zoekt het maar uit en weg met de EU.

ugur | 11-02-20 | 11:25 | 2

Hear! Hear!

Rest In Privacy | 11-02-20 | 12:12

Dat is het allerbeste en laat de natuur gewoon zijn werk doen. Dat is een perfect zelfregulerend systeem. Daar moeten we helemaal niet aan lopen klooien met biljoenen euro's.

Nehemia | 11-02-20 | 18:14

Heel dat klimaatplan om de natuur te beschermen gaat onze natuur naar de kloten helpen. Als het allemaal op papier maar klopt bij Rijkswaterstaat dan kunnen de bewoners daar verzuipen. Als je dan toch verzuip, verzuip je wel gecontroleerd aldus de papieren waarheid van RWS

Therapietje | 11-02-20 | 11:24

Even een idee. Wat nou als je zegt dat er een windturbine park gebouwd mag worden!!! Zeker weten dat er vandaag nog een colonne met bulldozer, kranen, etc. onderweg gaat.

Gomezlopez | 11-02-20 | 11:23 | 1

Zou mij niet eens meer verbazen dat dat vanwege de stikstof norm is verboden.

Beefbus | 11-02-20 | 11:28

Wat ik bijzonder aan Nederland vind is dat nooit de boel de boel kan worden gelaten. Of het nou natuur is of historische objecten, altijd zijn er mensen bezig om het weg te gooien, op te poetsen, te veranderen, te beheren. En in Zeeland in extremis. Al 1000 jaar vechten tegen de natuur. En hup, weer polders malen, dammen aanleggen, natuur 'maken', iets aanleggen dat op een dag weer in het water verdwijnt.

Diotima | 11-02-20 | 11:23 | 1

Ha, precies! Hoe zei Reve het ook alweer? (Als ik het goed herinner:) ‘Vernieuwing leidt tot niets, zoals het is, is het al erg genoeg.’

Computer_says_no | 11-02-20 | 11:43

Uiteindelijk verzuipen ze daar maar de stikstofnorm hebben ze gehaald.

kwark001 | 11-02-20 | 11:20 | 1

Dat is ook een oplossing voor het probleem.

Mr.Crowley | 11-02-20 | 11:21

Max viewers reached....... Tot zover de lokale 'breedbandverbinding'?

Crossing_The_Rubicon | 11-02-20 | 11:19 | 1

Baggerzooi!

Nibdib Niddib | 11-02-20 | 11:25

"Met die kustveiligheid zit het wel goed, liet Rijkswaterstaat vorige maand nog weten. Een smal strand zegt niet alles: onder water liggen nog grote massa’s zand voor de kust. Er is nog tijd: als het strand maar vóór 2022 opgespoten is. De aanbesteding is uitgesteld tot komende zomer. "
Dusss.

DrumPiet | 11-02-20 | 11:18 | 1

Niks aan de handa dus.

Rest In Privacy | 11-02-20 | 14:31

Maken ze een keer een liedje over dit rotdorp, krijg je dit....

Rest In Privacy | 11-02-20 | 11:18 | 2

Voor jou hadden ze Harry Klorkesteijn gebeld.

Jos Tiebent | 11-02-20 | 12:13

@Jos Tiebent | 11-02-20 | 12:13: Den Haag, ja. Maar er zijn ook een paar erg mooie liedjes over Brussel gemaakt. Van Jacques Brel, tot Dalida tot Raymond van het Groenewoud.

Rest In Privacy | 11-02-20 | 15:47

Overigens wisten we toch dat het klimaatplan ons veel geld gaat kosten.

Mr.Crowley | 11-02-20 | 11:17

Het is niet 'Het wassende water' maar DE was, en HET water.

FustViking | 11-02-20 | 11:17 | 4

@elfenstein | 11-02-20 | 11:21: Hij refereert aan een oude recensie van ben ik even vergeten over het gedicht van Herman de Man.

oldandwise | 11-02-20 | 11:29

@elfenstein | 11-02-20 | 11:21:
Kom op niet zo flauw. Het is gewoon een vergezochte woordspeling.
Op zo'n topic over zoutelande komen nu eenmaal wat meer Blof fans af.

keestelpro | 11-02-20 | 11:40

@keestelpro | 11-02-20 | 11:40:
Zit daar dan niet de kern van het probleem? Die zeeuwen hebben allemaal die rare neiging om random geklungel met woorden als artistiek topmateriaal te presenteren. Zie de ellende die daarvan komt. Nee, ik blijf erbij, Zeeland aan de Vlamingen geven. Die houden wel van mooie zachte woordjes zonder betekenis of inhoud.
@oldandwise: Goeie genade, dat is wel héél vergezocht. Herman de Man ken ik dan nog wel, maar een recensie over z'n gedicht, een oude recensie ook nog? Daar heeft u mij tuk, mag ik een hulplijn?

elfenstein | 11-02-20 | 12:00
▼ 1 antwoord verborgen

Greta Beach.

Poesman | 11-02-20 | 11:17

Vanwege stikstofregels mag je dat strand niet herstellen. Dan is het duingebied het volgende slachtoffer. Die stikstofregels waren er om de natuur in de duinen te behouden, maar zijn uiteindelijk zelf de nekslag voor exact dezelfde duinen.

De PFAS en andere papieren werkelijkheden houden onvoldoende rekening met hoe Nederland in de zee zakt. Nederland heeft haar laatste oerbos twee eeuwen geleden al gekapt bij Apeldoorn. Geef toe dat we aan het tuinieren zijn, dat we 1 grote openlucht dierentuin zijn, en begin met een nieuwe dijkkring, die in lijn staat met hoe erg de verdragen van Parijs of Kyto niet worden uitgevoerd.

We kunnen blijven fantaseren over solidair stoppen van klimaatverandering, of de realiteit onder ogen zien dat de mens nog niet aan terraforming kan doen en het klimaat ook zonder ons al veranderlijk is.

Feynman | 11-02-20 | 11:16 | 7

@Feynman | 11-02-20 | 11:25:
Zolang aan de NL'se kant van het twentse land niemand een scheet mag laten want de vennen zijn een natura2000 gebied terwijl de duitse kant dat gebied afgraaft om er te bouwen beschouw ik het hele verhaal als de zoveelste uitwas van totale hysterie en klimaatwensdenken.
Ik denk nog wel eens met weemoed terug aan de tijd van de dinosauriers toen de bomen nog 100mtr hoog waren, de hele aarde een groot paradijs was en er zoveel co2 in de lucht zat dat al die bomen er zuurstof van maakten, zoveel zelfs dat die beesten allemaal gigantisch werden en het leven weelderig tierde. Het lijkt mij dat die zgn natuurbeschermers en klimaatfanatici in feite een enorme hekel aan zichzelf hebben en helemaal geen kaas gegeten hebben van hoe natuur werkt. Anders zouden ze in hun denken wel progressiever zijn en verandering toejuichen, zelfs als het ma Natuur is die het doet. Nu lijkt het erop dat ze van de wereld een groot museum willen maken waar niks mag veranderen, gebeurt dat wel dan zetten ze alles op alles om die verandering tegen te houden zonder dat ze alle factoren meewegen of zoals u zegt de middelen hebben om daadwerkelijk aan terraforming te doen. Het is allemaal gelul voor de buhne, kijk mij deugen omdat ik het klimaat wil vastzetten in deze momentopname. Mijn god, de zelfingenomenheid. Een realist zou eerder blij zijn als de laatste restjes ijstijd ook eindelijk wegsmelten en de aarde weer vruchtbaar, groen en vol leven zou zitten. Ik heb zelf wel eens de theorie bedacht dat als het water dat nu opgeslagen ligt in ijskappen weer in roulatie zou komen de woestijnen weer groen zouden worden en afrika eindelijk geen honger en droogte meer zou hebben. Is me wel een paar dooie ijsberen waard ook, het ontkennen van evolutie en uitsterven van soorten als iets heul ergs beschouwen is ook volstrekt tegennatuurlijk.

elfenstein | 11-02-20 | 11:48

@elfenstein | 11-02-20 | 11:48: " de woestijnen weer groen zouden worden en afrika eindelijk geen honger en droogte meer zou hebben."

Is ook al gebeurd, alleen is er dan een klein probleempje. Het sappige groen wordt massaal opgevreten door sprinkhanen die door het gemis aan droogte zich massaal vermenigvuldigen. Dus van de regen in de sprinkhanen drup...

dijkbewaker | 11-02-20 | 13:23

De enige crisis waar NL op dit moment last van heeft is de 'Marx-Rutte-gaat-helemaal-GroenLinks-crisis'.
Dit land is gek geworden!!!

Aristotalloss | 11-02-20 | 16:33
▼ 4 antwoorden verborgen

Zolang het met de kustveiligheid goed zit, lijkt mij dat er geen probleem is.

Gazelle | 11-02-20 | 11:16

Dat heet natuurlijk verloop. Niks aan doen.

Coño de Barbaar | 11-02-20 | 11:16 | 2

Dat strand was altijd al heel kort bij vloed. Dat komt omdat de zee daar meteen heel diep wordt wat als bijkomend voordeel geeft dat de zeeschepen daar heel dichtbij de kust voorbij komen hetgeen af en toe voor extra grote golven zorgt.

keestelpro | 11-02-20 | 11:37

Ja mooi. Natuur !

Piet Karbiet | 11-02-20 | 11:43

Echte Zeeuwen hebben toch gewoon schijt aan dat gelul over stikstof......... Hop, handjes uit de mouwen, pak die zandauto's en pleur dat zand daar neer!

Fuck die hele 'papieren' kut crisis!

Fatwabuster | 11-02-20 | 11:16 | 1

En waar worden de wagens gevuld? Suppletie gebeurt door opspuiten vanuit zee.

MaarFeitelijk | 11-02-20 | 12:05

Max vieuwers reached?

Mr.Crowley | 11-02-20 | 11:15

Zeeland aan de Belgen geven. Was niks, is niks en wordt niks.

elfenstein | 11-02-20 | 11:15 | 6

@Ommezwaai | 11-02-20 | 11:30: Zonder een Zeeuw waren ze onder de Engelse knoet gekomen, maar dat vergeet men graag. Bestevaer was een Zeeuw.

ikworstelengadouchen | 11-02-20 | 11:43

@ikworstelengadouchen | 11-02-20 | 11:43:
Dan waren we nu deel van de Brexit geweest maar die zeeuw heeft dat dus mooi verpest voor ons.
Ik ga schadevergoeding eisen van de zeeuwen.

2voor12 | 11-02-20 | 11:49

@2voor12 | 11-02-20 | 11:49:
Volgens die logica was het ook beter geweest als we nu de zoveelste duitse provincie waren. In ieder geval geen last van idiote 200x te lage normen. Ergens ben ik wel blij dat het allemaal zo gegaan is en mag die ene zeeuw dan wel alle lof ontvangen. Brussels Lof, danwel.

elfenstein | 11-02-20 | 12:10
▼ 3 antwoorden verborgen

Gezeur. De overheid onderhoudt gewoon alles. Rijkswaterstaat zal er direct achteraan gaan zodra dat weer kan.

MaarFeitelijk | 11-02-20 | 11:15 | 2

Overigens zou men beter in februari geen strandtenten opgebouwd hebben.

MaarFeitelijk | 11-02-20 | 11:29

@MaarFeitelijk | 11-02-20 | 11:29: zo was het 30 jaar geleden nog eind september afbreken eind april opbouwen maar tegenwoordig staan ze vast en blijven open toen was dat een dingetje met verzekering en storm seizoenen dat is schijnbaar niet meer

Idiot456 | 11-02-20 | 12:30

Max viewers reached. Mogen we dan niet meer naar Max kijken?

BoerKoekoek | 11-02-20 | 11:14 | 1

Bij mij idem.

kwark001 | 11-02-20 | 11:21

Mooi klusje voor de mariniers die daar zitten om de boel weer op te hogen.
Oh wacht ...

2voor12 | 11-02-20 | 11:14 | 1

De zeesoldaten zitten liever in een schuttersputje op de Hoge Veluwe.

MaarFeitelijk | 11-02-20 | 11:15

Gat plempen met die bolle van Blof, dat is voldoende bescherming.

oldandwise | 11-02-20 | 11:14 | 5

@Crossing_The_Rubicon | 11-02-20 | 11:20:
Geen idee of het ding nog bestaat maar vroeger had je de Blofgenerator, stop er een paar woorden in en het ding braakt een songtekst van blof uit bestaande uit los zand en nietszeggende rijmelarij.
Als afmakertje hier het enige artikel ooit van de speld dat geen satire is maar de keiharde waarheid:
speld.nl/2011/06/20/songteksten-blof-...

elfenstein | 11-02-20 | 11:26

@elfenstein | 11-02-20 | 11:26:
Haha met de bagger van de songteksten van Blof het strand ophogen!
Raap mij maar op. Ook dat artikel uit 2011 van de Speld: whahaa!

keestelpro | 11-02-20 | 11:32

Pleur dat oude strandhuis er ook gelijk in.

hoejeheette | 11-02-20 | 13:16
▼ 2 antwoorden verborgen

Maar Jesse Klaver gaat dit allemaal oplossen!

eerstneukendanpraten | 11-02-20 | 11:13 | 3

ja.... en anders gaat 'ie waarschijnlijk gewoon lekker ergens anders wonen en laat de puinhoop hier achter.

SoepKip | 11-02-20 | 11:15

Jesse Klaver gaat op tournee en overal beloven dat ie het gaat oplossen.
En al ie dan mag meeregeren loopt ie weg voor zo veel verantwoordelijkheid.

Osdorpertje | 11-02-20 | 11:31

Weet je wat, leg de rekening van de overspoeling in 3 2 1 maar bij de rechters
door wiens falen, pardon, oordeel het strand nu niet opgespoten mag worden

Tobi | 11-02-20 | 13:25

Ik ga vast een handdoek neerleggen.

Polarisator | 11-02-20 | 11:13

Zoutelande, is dat niet waar Johnny Quid vandaan kwam?

Kaas de Vies | 11-02-20 | 11:12 | 3

Die kwam toch uit Staphorst?

keestelpro | 11-02-20 | 11:13

Johnny Kwit, die kwam uit Nalek. Tomatenplukker.
"Iemand moet het doen" was/is zijn motto.
Tip: aandelen boskalis.

hotnot | 11-02-20 | 12:31

Komt door de zeespiegelstijging.
[Groenlinks-intelligentie = 1]
Stuur vrieselementen naar de noordpool!
[Groenlinks-intelligentie = 0]

keestelpro | 11-02-20 | 11:12

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland