Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Nee, drillmuziek is NIET het probleem

"""HET IS DE SCHULD VAN DE MUZIEK"""

willekeurig straatbeeld

Gezellige headline hedenochtend: "Politie in grote steden vreest geweld door drillmuziek." Rapmuziek waarin Pietje een grote bek heeft over Klaasje en dat wordt dan knokken. Maar in die headline gaat het al mis. Het luisteren van rap maakt je niet crimineel. Het spelen van Carmageddon zorgt er niet voor dat je met je auto voor poppetjes heen gaat rijden. Het belijden van het christendom maakt je niet een pedoseksueel. Het bezitten van een Audi RS6 maakt je nog geen plofkraker. Een verkeerd karakter en moreel verwerpelijk gedrag wordt niet gekweekt door rapmuziek, maar door opvoeding, cultuur, educatie, perspectief, mores, matties, armoede en het stokpaardje van jongerenwerkers: "Het ontbreken van rolmodellen." Het probleem is niet de drillmuziek, het probleem is dat we in bepaalde wijken in dit land een zooi jongeren hebben zitten die varen op een gebroken moreel kompas, jongeren die er zelf voor kiezen gekwetst te zijn en vervolgens bepaalde handelingen verrichten die ze normaal achten. Jongeren die, als we het probleem moeten benoemen, worden gezien als slachtoffer. Maar hey, laten we ons vooral drukmaken om de kerstboom van de koning.

Voorbeeldje

Reaguursels

Inloggen

Wat er gebeurt is dat niet al te slimme jongeren 'the struggle' die in Amerika heus aan de orde was, hier gaan overnemen en 'voelen'.
Te sneu voor woorden.

Het kip en het ei is hierin heel duidelijk.
Het is een enorm slecht voorbeeld voor jeugd uit de toch al wat moeilijkere buurten en maakt het onnoemelijk veel moeilijker dan het zou hoeven zijn.
Jammer voor de jongeren zelf, dat zij dit zich laten aanpraten en uit volle borst meedoen.

letopuwzaak | 27-12-19 | 17:44

Het enige woord dat ik regelmatig in de teksten hoort dat geroepen wordt door donkergekleurde mensen is het woord nigga. Zal wel een cultuur dingetje zijn.

Rotterdammert1965 | 27-12-19 | 15:54

Het boeit mij absoluut niet dat in de grote steden (= ver weg) een paar -hier graag de actuele politiek correcte term voor criminele negers invullen- elkaar af willen maken en daartoe wat pseudomuziek bedacht hebben in een taaltje dat door iemand met enige beschaving sowieso niet verstaan wordt. Lekker laten gebeuren.

Azijnist | 27-12-19 | 15:52 | 1

Mijn idee ook: grote-steden-problemen moeten daar vooral blijven.
Niet mijn probleem dat ze niet willen handhaven.

3*links=rechts | 27-12-19 | 17:52

Iedereen kan wel blijven lullen over deze bevolkingsgroep, maar alle Linkse Nederlanders hebben dit veroorzaakt, en nemen hun verantwoordelijkheid hier niet voor, maar zwijgen het dood.

Kim-Jung-Un | 27-12-19 | 15:20 | 1

Tussen dood zwijgen en het inclusief noemen zit nog een groot verschil. Waren ze maar zover dat het bij doodzwijgen bleef. Dan was het ieder geval door gekomen in die grijze massa.

Rotterdammert1965 | 27-12-19 | 15:56

Aangezien de 'Kerstboom van de Koning' werd genoemd, voel ik me vrij toch even een kanttekening te plaatsen. Foto's en beelden van het Koningshuis zijn tot in de puntjes geregisseerd. Het is dus niet zomaar een omissie dat de boom ontbrak, het valt juist in lijn met uitspraken van Maxima over 'de Nederlander, die bestaat niet'. Zodoende was hun Kerstfoto ook duidelijk niet Nederlands. Je kunt hier ook niet de EU voor de schuld geven, want andere landen houden nog wel de Judeo-Christelijke oorsprong in ere. Nederland echter niet.
En wat de rest van het topic betreft, nee, het komt niet door hiphop of rap of wat dan ook. Muziek weerspiegelt wat er in de haarvaten van de samenleving zich afspeelt.
Wat er gebeurt in dit soort gebieden, is het gevolg van bestuur die stilletjes bepaalde gebieden tot vuilnisvat van de samenleving verklaart. Bekend links beleid: schuif alles wat je niet bevalt uit het zicht en het probleem bestaat niet meer. In Amerika heeft men hier nu ruim plezier van met plaatsen als Chicago, Detroit, Baltimore, Ferguson en vele anderen die al meer dan 50 jaar bolwerken van de Democraten zijn die enkel 'pappen en nathouden' politiek erop nahouden. Nederland is wat dat betreft vergelijkbaar met genoemde steden. Zie ook een ander topic waaruit duidelijk blijkt dat de criminaliteit voortwoekert omdat landelijk beleid liever 'leuke' dingen doet dan echte problemen aanpakken. Zo is het bijzonder vreemd en wrang dat een vroeger zo nette samenleving als Nederland gedegenereerd is tot een anarchistische hel die je enkel in games zou moeten tegenkomen. Maar ach, kom, laten we een zebrapad regenboogkleuren geven en 100 kilometer per uur rijden om minimaal milieueffect te scoren. Prioriteiten, he?

Datsun_Cherry | 27-12-19 | 14:03 | 2

I Applaud you, Sir! + 10

bitch67 | 27-12-19 | 14:36

Ja , koningshuis heeft dan ook geen bestaansrecht meer.

Kim-Jung-Un | 27-12-19 | 15:21

De vruchten van de multiculturele samenleving.

Is dit nog nieuws? | 27-12-19 | 13:24 | 1

Zijn wel wrange en zure vruchten.

Rotterdammert1965 | 27-12-19 | 15:57

Beetje provoceren en de grote jongens uithangen. kapmessen en zo, nou nou nou. Maar ik wed erom dat het watjes zijn als het erop aankomt.

Beste_Landgenoten | 27-12-19 | 13:16 | 1

Struisvogel, kop en zand, en zo.

borgmonster | 27-12-19 | 15:04

laat ze mekaar maar kapot maken geen enkel probleem mee. Ze worden in de rest van Nederland absoluut niet gemist en drukken dan ook niet meer op het overheidsbudget der uitkeringen

Fedde71 | 27-12-19 | 12:46

Bekijk het filmpje eens zonder geluid, dat werkt zeer verfrissend.

Rhenium | 27-12-19 | 12:45 | 1

Wel gvd... wordt er niet vrolijker op.

Rest In Privacy | 27-12-19 | 15:07

Ik ben een gekleurde Nederlander maar ben deze zwarte schijtbende meer dan zat! Van dit soort zangers met aanhang is nog nooit iets goed gekomen en dat gaat ook niet gebeuren.

Eminent | 27-12-19 | 12:39 | 1

Deze idiotrie heeft ook helemaal niets van doen met kleur, maar over het algemmen genomen met falende ouders en culturele domheid.

zijvanhiernaast | 27-12-19 | 19:16

<vertaling bekijken>

Johan1235 | 27-12-19 | 12:35

Dit gaat over rap. Niet over muziek. Twee verschillende werelden. Maar het meest erge eraan vind ik al die blanke jochie's die er naar luisteren en een semi Marokkaans accent ontwikkelen en te pas en onpas een "boks" uitdelen, tot aan opa en oma toe.

Klimaatketter | 27-12-19 | 12:16

Ik gok 100% van deze multikulschatjes voor hun 25e in de "jailoe". Doei. Kansloos.

Lorejas | 27-12-19 | 12:02

Slaat nergens op, die laatste alinea.

didivos | 27-12-19 | 11:58 | 1

Ik heb geen alinea gezien maar begrijp wat je bedoelt.

Datsun_Cherry | 27-12-19 | 13:53

Met opvoeding, cultuur, educatie, perspectief, mores, matties, armoede en het ontbreken van rolmodellen ben je er echt niet. De belanrijkste factor wordt niet genoemd; erfelijke belasting. Verder, "rapmuziek" bestaat niet, je hebt rap, hiphop en muziek.

Elessir | 27-12-19 | 11:55

Kenen demense hier de uitdrukking 'copy cat'?

Dat is wat ik zie. Jongeren hebben matties die deze muziek draaien. Dat vinden ze tof. Ze willen er bij horen. Dus waar over gezongen word, word dan na-ge-aapt. Want, dan ben je wel heel erg stoer. Stijgt je aanzien in de groep ... denken ze.

Maar dat is van alle tijden. Nu is het deze muziek. 40 jaar geleden had je dezelfde discussie over heavy metal en vechtspelletjes voor op computer of Xbox.

Waar het nu mis gaat is de lofzang op racisme, geweld, en het oproepen daartoe. Gevolg: kopieergedrag.

Kijk maar.
2015 - Rapper Appa in opspraak. Hij vergeleek Israël met Nazi-Duitsland. (Appa is een anti-semiet, en de pro Palestina beweging baaidewee zit er vol mee, www.bndestem.nl/overig/rapper-appa-op... )

Maar, kijk. Tadaaaaaa! 3 jaar later.
2018 - DENK vergelijkt Israël met nazi-Duitsland. www.geenstijl.nl/5142039/moslim-ontde...

Meer voorbeelden? O.k.
De kapmessen-clip van dit topic, van Qlas en Blacka, ging in juni 2019 in première. Ongeveer 3 maanden later werd een andere drill-rapper vermoord. www.at5.nl/artikelen/198690/jay-ronne...

Niet dat dit uniek is voor Nederland. In Frankrijk
www.volkskrant.nl/cultuur-media/frans... en Engeland
www.bbc.com/news/uk-england-london-44... speelt hetzelfde fenomeen.

gaffelbaard | 27-12-19 | 11:55

Ik zie GroenLinks wel een motie indienen om muziek te verbieden.
Niet geheel toevalligerwijs zijn ze in het kalifaat ook tegen muziek.

watergeus | 27-12-19 | 11:54

Oorzaak :
linkse politici : linkse media :
schakel iedereen gelijk, hou ze arm en kansloos, zet ze tegen elkaar op;
verdeel en heers.

Cool Pete | 27-12-19 | 11:53 | 3

Als de pleuris uitbreekt, heerst het gespuis. Daar wint de elite niks mee.

zwarte_weduwe | 27-12-19 | 12:12

@zwarte_weduwe | 27-12-19 | 12:12: ja want die zitten als eerste in het vliegtuig naar Canada of heden te dage naar Argentinië. Waar denk je dat destijds het prins clausplein ooit voor gebouwd werd. Puur om het koninklijke zo snel mogelijk het land uit te krijgen als de pleuris uitbreekt.

Rotterdammert1965 | 27-12-19 | 13:43

Nee rotterdammert. Daar heb je af en toe rechte stukken snelweg zonder middenbermverlichting voor waar een vliegtuig kan landen en opstijgen.

borgmonster | 27-12-19 | 15:08

De helaasheid der dingen. Dit soort lui gaat nooit iets positiefs bijdragen aan de maatschappij maar kost alleen bakken vol geld.

sprietatoom | 27-12-19 | 11:49 | 2

Deze mensen denken andersom.

Dit soort lui denkt dat het de maatschappij VERPLICHT is om iets positiefs bij te dragen aan hun leven.

gaffelbaard | 27-12-19 | 11:58

Vee werd voor minder geruimd. Alleen al bij het idee dat het iets besmettelijk had.

Rotterdammert1965 | 27-12-19 | 13:45

Het is mandril muziek en wie ontvankelijk voor de boodschap is, heeft ook het bijpassende iq.

Schulzie | 27-12-19 | 11:46

Iedereen weet toch dat al die rappers nep zijn?

Een soort van trekpoppen die de gemoederen dienen op te stoken bij de minder bedeelden..

Of zeg ik nu iets nieuws?

killRoy1982 | 27-12-19 | 11:44

In de zestiger jaren heeft uitgebreid wetenschappelijk onderzoek al aangetoond dat kijken naar gewelddadige filmpjes leidt tot meer agressie bij de kijker, m.n. door kinderen. Ik denk dat deze muziek en dat hele criminele sfeertje alleen maar negatief werkt, helemaal als zo'n kansloze mongool ook nog met een machete in beeld wordt gebracht.

namensmijnhond | 27-12-19 | 11:42

Met een bordje pas op voor de hond,ook als je geen hond hebt.
Met een afbeelding van een Doberman of rotweiler.

wiers | 27-12-19 | 11:40

Tja.. Met muziek heeft 't niet zoveel te maken.. Maar los daarvan: kijk om je heen... Onverschilligheid, hekken worden hoger, wijken waar je niet meer komt, omgangsvormen, het land gaat gillend achteruit. Maar ja, economisch zit 't mee, dus blijven we koest. Totdat.... En dan breekt de pleuris uit.

Tom Hagen | 27-12-19 | 11:33 | 1

Triest. Niet dat je ongelijk hebt. Maar, al je voorbeelden geven de conclusie: de (rassen)haat en het geweld tegen blanke NLers groeit. En ik noem blank NL bewust; die groep heeft het grootste aandeel in de slachtoffergroep.
Welke groepen grootaandeelhouder in de dadergroep zijn kunnen we nalezen in de statistische gegevens van de politie en het CBS.

gaffelbaard | 27-12-19 | 12:04

Dit soort figuren heeft het nu in sommige buurten, en straks bijna overal, voor het zeggen. Dit is een vervelende boodschap, frustrerend ook, maar is wel eerlijk. Afzender: Uw politie en justitie-ambtenaren

batvoca2 | 27-12-19 | 11:22 | 1

Ja, leuk, dat weet iedereen maar van diezelfde politie en justitie mogen blanke NLers daar niks over zeggen, op straffe van vervolging. Zelfs iets liken is niet zonder risico. www.rtlnieuws.nl/nederland/artikel/38...

Dat is niet o.k. Huidskleur alleen al kan je criminaliseren. Blank? Dan ben je per definitie rechts, een agressieve tokkie, racist, pro-zwarte Piet, pro-Israël en islamofoob.

gaffelbaard | 27-12-19 | 12:26

Mooi muziek filmpje, met veel lieve jongens die een liedje proberen te rappen/zingen. Jammer dat het zo hard waaide tijdens de opname, want het gros had een muts op.
Ik zie het probleem niet.

Het leven is zwaar | 27-12-19 | 11:18

Genoeg rolmodellen hoor.
Het rijdt in een Audi en is met goud behangen incl. duur horloge wat via via bij de laatste eigenaar is gekomen.... Flink wat jaartjes achter slot en grendel gezeten wat verdieping geeft aan het rolmodel zijn....
Grote auto, grote bek, geld als water en wapens in verschillende afmetingen en kaliber en altijd rondfladderende wijven....
Als je niet meedoet heb je een probleem....
Pakkans nihil.
En wat dan nog.

dijkbewaker | 27-12-19 | 11:14

Hoeveel Kuifje strips bestaan er niet waarin er een grote pot op het vuur pruttelt en eromheen drillmuziek wordt gemaakt door figuren met een kippenbotje door de neus. Toen kwam het rolmodel in drollenvanger samen met dat "Bommen en granaten" drankorgel de bleekneuzen bevrijden. Tsja, dat was exotische romantiek, hartig gepeperd met een stroomstoot imperialisme. Zo werd NL normen en waarden bijgebracht. Tegenwoordig begint de exotica om de hoek, inclusief het dansen met machetes.

Eeuwig..Op..Vakantie | 27-12-19 | 11:09 | 3

Kuifje is natuurlijk wel een heel slecht rolmodel.

Rest In Privacy | 27-12-19 | 11:41

@Kuifje-in-de-EU | 27-12-19 | 11:41: Hoezo? Kuifje in drollenvanger is toch de VVD-er optima forma? Wat is de VVD zonder Kuifje? Dat is als Donald zonder Dagobert of als Derrick zonder Harry....

Eeuwig..Op..Vakantie | 27-12-19 | 12:04

Nou aan rolmodellen geen gebrek hè, Mosterd.

Dommelsch | 27-12-19 | 11:07

Net als vroeger geeft een te grote migratie van volkeren problemen, waarom zou dat nu anders zijn. Zij willen wat U heeft en U wilt dat niet, een voorspelbaar conflict ligt op de loer. i.p.v. dat ze proberen zich aan te passen en zo binnen 1 a 2 generaties op ons niveau te komen, moeten wij ons aan hun aanpassen maar ook de kosten van hun aanpassing betalen, eindresultaat we doen 2 stappen terug op de ontwikkelingsladder, terwijl huidige problemen eisen dat we stappen vooruit maken, en weer is er een conflict erbij. Wij hebben er te weinig geld voor over om beide te doen, en hun nog minder, ja ze hebben wel geld, maar dat zit in stenen elders , of is zwart.

Umberto die trotzoni | 27-12-19 | 11:06
-weggejorist-
Swieberj | 27-12-19 | 11:06

Nou klopt toch wel denk ik. Ik moet regelmatig Frans Bauer luisteren en dan ik altijd een beetje de kille moordenaar in mij opkomen....

Zeiss | 27-12-19 | 11:01 | 2

er moet 'voel' tussen dan en ik....

Zeiss | 27-12-19 | 11:02

Zet een CD op van Fransje Bauer op en alles word slap . Ik heb meelij met U als u dat moet.

Rotterdams Geschut | 27-12-19 | 11:31

"Toen zingen praten werd is het geauwehoer begonnen".

D-Fens_1963 | 27-12-19 | 10:51

Die muziek is wel een onderdeel van de cultuur, net als de gangsterrap in de US waar criminaliteit, haat en geweld tegen de politie word verheerlijkt en vrouwen als hoeren en gebruiksvoorwerp worden neergezet .
Het is een goeie inkijk van wat er speelt in die wereld maar doe er eens wat mee .

Castor12 | 27-12-19 | 10:49 | 1

Punt van dit stukje is dat het een exponent van die cultuur is, niet de oorzaak ervan.

Muxje | 27-12-19 | 10:55

Het probleem is dat je te maken hebt met mensen met een gemiddeld IQ van 80. Dat noemen wij zwakbegaafd, op het randje van zwakzinnig. Wat moeten die mensen ook anders? Meekomen op school kunnen ze niet, een vak leren kunnen ze niet. Je moet maar hopen dat die mensen zich niet voortplanten en dat het probleem op die manier over pakweg 30 -40 jaar voorbij zal zijn.

halbstark | 27-12-19 | 10:47 | 3

Even hierop doorgaand: ik kan begrijpen dat in de grote steden een groot tekort is aan onderwijzers en leraren. Veel onderwijzers hebben de handdoek in de ring gegooid en verhuizen naar een klein dorp in een ander deel van het land waar de kinderen nog wel de intellectuele capaciteiten hebben om te leren.

halbstark | 27-12-19 | 10:50

Dat voortplanten doen ze vaak als de konijn, preventief steriliseren zou bij dit soort types beter zijn denk ik.

DerkArie-ut-de-Achte | 27-12-19 | 10:53

Dat is het hele probleem, de stroom droogt niet op. Hun vriendinnen worden op jong gezet (Keer of 5) en die kinderen worden weer opgevoed voor de criminaliteit of de bijstand.

Nathan | 27-12-19 | 11:59

Er zijn 2 oorzaken. Er is een generatie jongeren die te dom zijn om te piepen. Twee: een deel van die generatie kent normen noch waarden, laat staan een opvoeding.
Ik heb geen oplossing klaar. Maar boos word ik wel, in toenemende mate.

Spinal Fap | 27-12-19 | 10:45 | 3

Piepen mocht poepen zijn, autocorrect

Spinal Fap | 27-12-19 | 10:45

Piepen kunnen ze ander prima als ze met je oma's pinpas worden gepakt .

Castor12 | 27-12-19 | 10:53

De opvoeding die ze krijgen is opgevoed worden voor de criminaliteit en de bijstand. Ouders stellen geen kritische vragen. Er wordt ze van jongs af aan geen strobreed in de weg gelegd. Hangen tot diep in de nacht op straat. Dan kan je verwachten dat het fout gaat.

Nathan | 27-12-19 | 14:46
-weggejorist-
Acidstain | 27-12-19 | 10:45

Ontbreken aan rolmodellen? Ja gewoon een vader die af toe zijn gezag moet laten gelden. Heel veel van die gasten uit die buurten hebben een vader die al vroeg met de noorderzon vertrokken is en nog zooi onbezorgde bevruchtingen heeft rondlopen waar hij niet of nauwelijks naar om kijkt. De moeder was vaak zelf nog een kind toen ze zwanger raakte. Met niet afgemaakte opleiding, dus altijd geen of te weinig geld.

Hiesjes | 27-12-19 | 10:24 | 3

Vergeet ook niet dat moeders heel goed doorheeft dat als er eens in de zoveel jaren een kindje uitgepoept wordt, er ontheffing komt van de sollicitatieplicht in de bijstand. En dan heb ik het nog niet eens over alle 'leuke regelingen' (uiteraard op kosten van de belastingbetalers) die moeders gaat ontvangen als er wéér een kindje bijkomt...
Opvoeden? Wa's dat?

EefjeWentelteefje | 27-12-19 | 10:47

Vaak gaat het inderdaad op die manier en mij lijkt het toch écht cultuurgebonden gedrag. Jammer dat dit vooral onder bevolking met een migratie achtergrond voorkomt. Waren het vooral autochtonen geweest dan was het zeker onderwerp van gesprek geweest bij de NPO!

Harrie7949 | 27-12-19 | 10:49

@Harrie7949 | 27-12-19 | 10:49:
Het is vooral in de Antilliaanse gemeenschap meer regel dan uitzondering dat het zo gaat, inderdaad. Maar je mag er natuurlijk niets van vinden, laat staan zeggen, want deze sieluge mensen hebben altijd heel erg te lijden van discriminassiieee!111!11

Waarop ik dan altijd zeg: het gaat niet om je huidskleur, het gaat om je gedrag.

EefjeWentelteefje | 27-12-19 | 10:57

Een groot deel van de jeugd is "stuk" en zij bepalen de toekomst van dit land. Gewoon omdat het kan.

D-Fens_1963 | 27-12-19 | 10:20 | 1

Hahahaha, de spijkert op......

Harrie7949 | 27-12-19 | 10:50

Volgens mij hebben ze in Singapore niet dit soort problemen. Ra, ra hoe komt dat. Slaap rustig verder en het is bijna 2020. Alle softe welzijnsmedewerkers, psychologen en al het andere zichzelf verklarende intellectuelen strenger straffen helpt niet. Daar denken ze in Singapore toch wel even iets anders over en .... echt waar ..... HET HELPT.

De Evangelist | 27-12-19 | 10:19 | 2

Ja, je zult er maar homo of christen zijn!

Harrie7949 | 27-12-19 | 10:45

@Harrie7949 | 27-12-19 | 10:45:
Je kan prima christen zijn in Singapore. En de vervolging van homo's is vooral op papier. Zolang je je maar gedraagt in dat land, valt er prima te leven.

EefjeWentelteefje | 27-12-19 | 10:52

Ik schrik meer van de minderjarigheid en gebrek aan uitstraling (qua authoriteit) van die veldwachters dan van die rappende knullies!

club704 | 27-12-19 | 10:17

Van lang haar wordt je werkschuw en van rockmuziek raak je aan de drugs.

boccelullus | 27-12-19 | 10:13

Jongeren gaan niet meer naar de kerk. Daar komt het door. Met de 12+ club, 16+ club of 18+ club, catechisatie, bijbelstudieavonden, jongerenavonden of werkvakanties werden ze wel bezig gehouden en werd er sociaal gedrag gekweekt. Nu dit allemaal is weggevallen hangen ze maar wat op straat te rotzooien zonder doel, moraal of levensovertuiging.

deoudererijperevrouw | 27-12-19 | 10:11 | 3

Dus het lijkt u een goed idee als deze 'jongeren' gaan 'bijleren' in de moskeet?
Want naar die kerk gaan ze echt niet, hoor.

Overigens heb ik op mijn 12e besloten dat geloof onzin is. Ik kan u vertellen dat ik gedurende mijn totale leven tot op heden nul-komma-nul aanrakingen met het gezag heb gehad. En ik háát 'rap'.

EefjeWentelteefje | 27-12-19 | 10:16

@EmilioEsteves | 27-12-19 | 10:32: Ik ben ooit opgepakt voorwinkeldiefstal en heb nooit naar Drill Rap geluisterd. Dus... Allemaal aan de drill muziek.

Sans Comique | 27-12-19 | 11:11

Dit is van alle tijden
Neem die gast Rieu. Sinds die wat jengelt op die dwarsgitaar heeft iedere bejaarde een matje en willen ze allemaal op een wals rijden. Met je drillen...

Pedronegro | 27-12-19 | 10:10

De koning maakt zich niet druk. Hij buigt, dat is zoveel makkelijker.

Rest In Privacy | 27-12-19 | 10:09

De werkelijke oorzaak van dit probleem zijn de partijen die het zo ver hebben laten komen. En er alles aan hebben gedaan om deze kansloze parasieten binnen onze grenzen te halen. PvdA, VVD, CDA, D66, GL, SP en ook CU. Daar komt nog bij de lachwekkende ''straffen" die deze etnische profiteurs krijgen.

Mo het varken | 27-12-19 | 10:06 | 2

Gelul. Niet wijzen naar een ander. En straffen helpt niet. Er is een generatie ouders die alles door de vingers laat glippen. In combi met een rug naar de maatschappij en een volkomen ontbreken aan schaamte, normen en regels.

Spinal Fap | 27-12-19 | 10:48

@Spinal Fap | 27-12-19 | 10:48: Straffen helpt wel degelijk, als je een overvaller 20 jaar achter het gaas stopt, kan hij 20 jaar niet overvallen.
Citaat: ''Er is een generatie ouders die alles door de vingers laat glippen.'' Nu wijst u zelf ook naar een ander.

Mo het varken | 27-12-19 | 13:09

Van rapmuziek wordt je niet crimineel, maar criminelen luisteren wel vaker naar rapmuziek.

Osdorpertje | 27-12-19 | 10:03 | 2

De bevolkingssamenstelling is al een flink aantal jaren aan het wijzigen, met bijbehorende effecten. Zoals dit: steentijd-muziek met steentijd-gedrag.

Nuchternederland | 27-12-19 | 10:19
-weggejorist-
RGV42 | 27-12-19 | 10:02 | 1

Dan hebben ze het over CO2 en opwarming van de aarde, maar naar mijn bescheiden mening zijn dit soort gastjes het echte probleem voor de wereld. Er zou alles aan gelegen moeten zijn om hier 'minder' van te krijgen, dan wordt de wereld vanzelf mooier.

Rest In Privacy | 27-12-19 | 09:57 | 2
-weggejorist-
Mo het varken | 27-12-19 | 10:10
-weggejorist-
Harrie7949 | 27-12-19 | 10:42

"jongeren" zien er anders uit dan vroegah, ze leven in groepen die het roedelgedrag vertonen van dieren in het wild.
Lijkt mij meer dan een generatiekloof. Jammer dat "onze" EU-regenten zo hun stinkende best doen alle troosteloze jaren '60 flatgebouwen tot de nok te vullen met deze jonge mannen.
Wat zou daarvan toch het doel zijn van die vriendelijk kijkende Hans Brusselmans? Zouden deze mannen zich niet vrolijker voelen in hun natuurlijke habitat?

Jan Passant mk2 | 27-12-19 | 09:56 | 1

Een groepje schooljeugd staat voor mij bij het stoplicht te wachten. Het regent en het is donker. Twee fietsers met capuchon sluiten aan. Eén jongen draait zich naar hen om en roept "Oh, jullie zijn het! Gelukkig, ik dacht al dat jullie Marokkanen waren!".

Er zijn verschillende groepen "jongeren" in Nederland. De ene groep heeft van hun ouders geleerd om systematisch om de andere groepen heen te werken. Verdeeldheid, de trieste maar onvermijdelijke realiteit van Nederland anno nu.

MickeyGouda | 27-12-19 | 10:09

Er is altijd 1 ding wat al deze kansenparels gemeen hebben ( zie de rechtbankverslagen ) : Zwakbegaafd.

Shortganger | 27-12-19 | 09:56

Wat is een opvoeding?

Rest In Privacy | 27-12-19 | 09:56 | 2

Goed gedrag voor doen, stimuleren en belonen. Slecht gedrag (trachten) te voorkomen, ontmoedigen en bestraffen? Das toch geen hogere wiskunde?

D-Fens_1963 | 27-12-19 | 10:45

Die jongens moesten meer kijken naar onze eigen rolmodellen zoals Rutte en WA van Buuren. Met Liegen stelen bedriegen en belasting ontduiken, mits netjes gekleed, een plechtige smoel en holle praatjes hoor je pas echt bij de Bon Ton.

B.Spiritus | 27-12-19 | 09:53 | 1

Inderdaad. Heb ook al eens gedacht dat ik misschien ook maar gewoon moest gaan stelen. Als je dan onverhoopt gepakt wordt en voor de rechter komt kan je gewoon aan geven dat je het 'goede' voorbeeld van onze regering volgt.

Vervolgens gewoon vragen waarom je gepakt wordt en of er bijvoorbeeld een minimum bedrag is dat je moet stelen om niet opgepakt te worden.

Cyrax1301 | 27-12-19 | 10:00

In de 16e eeuw,ging de A kwaliteit slaven,na castratie naar de Arabische wereld.
De B keus oncastreerd naar de rest van de wereld.
Tek zelf uw conclusie.

De Profundus | 27-12-19 | 09:53 | 2

Ze konden toen niet zo goed castreren. Bevolking in de Arabische wereld (Jemen, Saoedi Arabië) is behoorlijk 'zwart'.

DebraCadabra | 27-12-19 | 10:20

Nou donkerdere mensen hebben in alle Arabische landen een B- of C-status.

Hiesjes | 27-12-19 | 10:29

De beste rappers zijn blank.
Het is weer onze schuld.

Kaas de Vies | 27-12-19 | 09:52

Goedemorgen @Mosterd.
Het spijt me, maar er moet me iets van het hart. Ik speel regelmatig FS19, en ik wil nu ook opeens naar het Malieveld. Ergens gaat het dus niet op wat je zegt.

Je analyse is wellicht aardig, maar niet waterdicht.

DeJemelscheet | 27-12-19 | 09:51

.... en het stokpaardje van jongerenwerkers: "Het ontbreken van rolmodellen."

Mag ik er eentje aan toevoegen? Namelijk het juist wél voorkomen van rolmodellen, maar dan de verkeerde!

Neem rolmodel 'helden' als Badr Hari. Incl. zijn zogenaamde Badr-leger.
Neem Erdogan, waar hele volksstammen idolaat van zijn.
Neem ene Mo, met zijn gebruiksaanwijzingen en leefregels (samengebundeld in een dik boek).
Neem alle criminele broertjes, neven en ooms.

Maar dáár hoor je die jongerenwerkers dan weer niet over....

michelpen | 27-12-19 | 09:50 | 4

Die met dat snorretje 1933-1945 vervulde ook een rolmodel.

joppo0 | 27-12-19 | 10:16

@Harrie7949 | 27-12-19 | 09:59:
Ja, maar wanneer ze dan zelf eens slachtoffer zijn, dan zijn er gelukkig nog altijd Thierry en Geert, die ze de schuld kunnen geven....

Volhouders? Hardnekkig zijn ze in ieder geval wel!

michelpen | 27-12-19 | 10:46
▼ 1 antwoord verborgen

Vergeet kraamzorg, we hebben puberzorg harder nodig

Abu Bachouca | 27-12-19 | 09:50

Wees blij dat deze bengels een eigen muziek hebben.
Voor hetzelfde geld waren het operaliefhebbers geweest die de hele dag naar het Slavenkoor van Verdi hadden geluisterd.

Krijg je dáár weer gezeik over.

Kapitein Sjaak Mus | 27-12-19 | 09:50

Drillmuziek!
Denk dan meteen aan 'He yo' Captain Jack.
Maar ja. Ik ben ook te oud voor deze troep.

tipszondertrucs | 27-12-19 | 09:48

Rap hier is rioolwerk, zware deug-subsidiekanalen (Funx en NPO etc.) wilden er nog een "verheffing" aan geven maar bagger blijft bagger.Tja en die zgn. streamgetallen zijn gewoon het nieuwe witwassen.

grindbak | 27-12-19 | 09:45

Dat muziek invloed heeft geloof ik wel.
Was laatst naar een concert van André Rieu en kon de gedachte om de hele zaal Drion te voeren niet onderdrukken.

schoon-schip-maken | 27-12-19 | 09:44

Het pappen en nathouden van allochtoniers al dan niet van de 2e, 3e tot x-de generatie zal nooit ophouden. Er zijn teveel groepen die hier hun dagelijks brood mee verdienen, naar een echte oplossing zal er door deze groepen nooit gezocht worden omdat ze dan niet meer lekker kunnen graaien met dit verdienmodel. Hetzelfde model is op meerdere terreinen binnen de overheid toepasbaar, bv de immigratie industrie, het tbs geneuzel en ga zo maar door. Als er al iets van een onderzoek gedaan wordt dan gaat een groepje ambtenaren zich buigen over andere ambtenaren, dit verschijnsel wordt ook wel geduid als wij van wc-eend adviseren wc-eend.

josand | 27-12-19 | 09:43

Bagatelliseren dat alle jeugd 'anders' is dan de vorige generatie begint wel een nieuw level te krijgen.

Dit heeft niets meer met 'jong' zijn te maken als je zulke 'ghetto' shit je levensstijl is geworden.

Maar helaas zal dit vast meer over de ouders zeggen dan de kinderen die hun vrijheden zien en vervolgens aanpakken.

FLP_du_Stok | 27-12-19 | 09:42

Belangrijker nieuws is trouwens dat porno-auteur Fred Emmer is overleden.

Conan de Rabarber | 27-12-19 | 09:41 | 1

Ik las porno-acteur

Pedronegro | 27-12-19 | 10:06

Aha, dus daarom zie je geen politie meer op straat, die zitten lekker de hele dag joetjoep filmpjes te kijken.

djs | 27-12-19 | 09:40

Ik dacht eerst dat het om “trilmuziek” ging. Muziek die je buren zo hard afspelen dat je fotolijstjes aan je muur gaan trillen.
Dit gaat gewoon over gewelddadige rap muziek die populair is onder criminele jongeren, kansloze jongeren en wanabe’s. Niets nieuw onder de zon.

Osdorpertje | 27-12-19 | 09:39

Hey you the rocksteady crew

RickTheDick | 27-12-19 | 09:39

Gewoon diensttijd weer invoeren en afknijpen die hap. Dan is het gejank heel snel afgelopen.

Vliegende_rookworst | 27-12-19 | 09:38 | 2

Jazeker. Wapens ipv een coldsteel machete.
Neuh, stuur ze maar op ontwikkelingshulp in donker Afrika of zuid Amerika.

schoon-schip-maken | 27-12-19 | 09:41

Dienstplicht is in deze multiculti maatschappij geheel onmogelijk geworden. Honderdduizenden allochtone jongeren aanleren hoe je met wapens moet omgaan, vervolgens tienduizenden wapens die zullen 'verdwijnen', brengt de grote kladderadatsch veel sneller dichterbij.

Festen | 27-12-19 | 10:03

Ik heb oprecht te doen met die jongens en meiden die daar opgroeien.
Ben tevens blij dat ik terug kan kijken op een ‘fijne jeugd’.
Dat begrip begint een beetje te vertroebelen

laurentius | 27-12-19 | 09:38

Sodemieter toch op met die wannabe gangster negers en babymomma's. Hun moeders zijn de grootste vieze gore sletten die je maar kan vinden in Amsterdam-Zuidoost,geen geweten,geen moraal,geen verantwoordelijkheid niks nada! Loop maar eens dagje door dat stadsdeel! Ze perforeren elkaar maar een eindje weg!

Man-Bijt-Hond | 27-12-19 | 09:36 | 1

peroren bedoel je?

Einde van de Domheid | 27-12-19 | 09:37

Je zou er bijna een paar aan de koning als kerstcadeautje gunnen voor de meiden.
Ik las dat z'n speech heel vaderlijk is geweest dit jaar,dus als rolmodel zou hij er goed mee om kunnen gaan toch? Staat misschien ook nog wel leuk... drie dochters en drie van deze. Van alles wat.. een met gezichtsbedekking,een met een klewang,en een met een mes.

Welles! Nietes! | 27-12-19 | 09:36
-weggejorist-
kleinburgelijk | 27-12-19 | 09:34

www.2doc.nl/documentaires/series/2doc...
www.parool.nl/columns-opinie/moestuin...

Documentaire heb ik gezien. Han Lips is er veel te positief over.

Werkelijk alle cliches over de Bijlmer komen voorbij. Wat op valt er zijn bijna geen mannen te zien, waar zijn die dan? Dood, in de gevangenis, of gewoon weg, dat geldt voor al die vrouwen. Er is een man in de doccumentaire die de vrouwen helpt, met de financien en dat is jawel, een blanke man.

Het is niet zo dat muziek de werkelijkheid maakt. Dat zou absurd zijn.
De bart van Asterix mag ook nooit zingen.
Politieagenten die mooi kunnen zingen en de crominaliteit verdwijnt vanzelf.

Muziek is een spiegel van de werkelijkheid. of kan dat zijn

VanderGeelen-Coppens | 27-12-19 | 09:34 | 1

Het is ook gewoon zwarte humor, in de dubbele betekenis van het woord!
Op een bepaalde leeftijd vind je het wel leuk, als je woorden gebruikt waarvan de oudere generatie op tilt slaat.

VanderGeelen-Coppens | 27-12-19 | 09:37

Nieuwjaarsconcert lokt ook zoveel agressiviteit uit toch?

Schriever | 27-12-19 | 09:33

Als het er uitziet als een eend, en loopt en kwaakt als een eend, dan zal het wel een eend zijn. Nee, drillmuziek is NIET het probleem, maar wel een krachtig symptoom.

Fijnstoffer | 27-12-19 | 09:33 | 1

Méér dan slechts een symptoom. Is een deel van het probleem. Drill music geeft mede vorm aan de taal en de symboliek van een "way of life", en die voedt op zijn beurt die muziek weer. Het is te simplistisch om die muziek slechts als oppervlak, als perifeer verschijnsel te zien. Dat zou je dan ook met marsmuziek moeten doen, met strijdliederen, met de Internationale, met kerkgezang, azan....

Schoorsteenveger | 27-12-19 | 10:53

De werkkampen van Lubbers blijken achteraf toch nodig te zijn.

JanVergoor | 27-12-19 | 09:33

Het komt allemaal goed. Amsterdam gaat het jongerenwerk revitaliseren en stopt daar miljoenen in. Onder leiding van jongerenwerkers worden Romeo en Jamal in jongerencentra gedrild tot modelburgers. Het komt goed. Nog even geduld.

Amsterdamsko | 27-12-19 | 09:32

Heeft Greta hier al iets over gezegd? Kan het Orakel ons verlichtten en de weg wijzen uit deze existentiële crisis. Greta, waar ben je ?

The2Amendment | 27-12-19 | 09:31

Vroeger was je in deze samenleving een echte man als je een fatsoenlijk huishouden kon overeind houden, en een goede baan had, en degelijke kinderen kon voortbrengen.
Niks van dat alles meer. Mannelijkheid is niet meer geaccepteerd en tegelijkertijd doe je er alleen maar toe als je laat zien zo hard mogelijk gekwetst te zijn.
Tegelijk hebben we een hoop cultuur geïmporteerd waar 'mannelijkheid' vooral wordt afgelezen aan het feit of je een mes in iemands flikker kunt douwen of op andere manieren 'respect' kunt afdwingen. Totaal niks presteren, toch het mannetje willen zijn.
Daar is onze slappe kwetsmoraal niet meer tegen opgewassen.

Draak uit Brabant | 27-12-19 | 09:29 | 1

Eens!

Amsterdamsko | 27-12-19 | 09:33

Je merkt dat je oud wordt als je zo´n youtube-video bekijkt en absoluut niet weet wat er gezegd wordt. Je hoort woorden die je herkent als Nederlands, maar er valt geen coherente zin te ontdekken.

spanarchist | 27-12-19 | 09:28 | 5

Creools gotta creool; alles minder, alles simpeler, alles verengelsd. Heeft Stelle ook weer wat om haar PhD over te schrijven.

DeterioraSequor | 27-12-19 | 10:05
▼ 2 antwoorden verborgen

Ja joh, wat weet de politie er nou van hé? We kunnen beter naar de echte experts van GeenStijl luisteren.

Bigi Bana Boy | 27-12-19 | 09:28 | 4

Gezien het feit dat dit 'jongeren' probleem de laatste tiental jaren alleen maar erger is geworden lijkt het me dat de politie hier inderdaad niet veel benul heeft wat te doen.

JanVergoor | 27-12-19 | 09:35

Sinds wanneer zou je 'expert' moeten zijn om te zien wat er om je heen aan de hand is? Overigens kan ik mij niet geheel aan de indruk onttrekken dat de politie inderdáád van niets weet -of: wil weten. U stamt nog uit een tijdperk dat de politie 'voelhoorns' in de samenleving had. Welnu: die voelhoorns van vroeger zijn alláng met pensioen, of zitten met een dikke pens en te veel zilver op hun épauletten achter een bureau voorkeursbeleid te belijden. Helaas ondergesneeuwd in het recente nieuws: in DERTIG gemeenten is het oplossingspercentage... NUL. Dat kan slechts tot één conclusie leiden: de politie doet -om wat voor reden dan ook- haar werk niet. De politie is alláng je 'beste kameraad' niet meer - de politie gaat aan obesitas, laagopgeleidheid en diversiteit en jammerlijk slecht management ten onder.

bisbisbis | 27-12-19 | 09:42

@bisbisbis | 27-12-19 | 09:42: Politiek! Maar met welk doel? Vanaf de tachtiger jaren zagen die leidinggevenden hun carriere in neonlicht aan de linkse hemel. Er zijn heel wat jaren over heen gegaan en zie waar we nu zijn met links en hun lange termijnplan. Maar nu verder ??..….Verbaas ik me enkel onwetend als ik ben over dat verborgen doel. We zullen zien.

Rest In Privacy | 27-12-19 | 10:32
▼ 1 antwoord verborgen
-weggejorist-
loser | 27-12-19 | 09:27

Ik heb dit soort artikelen van GeenStijl echt nooit begrepen. Muziek = "opvoeding, cultuur, educatie, perspectief, mores". Change my mind. Is ècht sinds Plato (en daarvoor) al een no-brainer.

DeterioraSequor | 27-12-19 | 09:25 | 2

Inderdaad.
En muziek = vrienden. Veel success met je goede opvoeding tegenover een stel slechte vrienden in de puberteit.

Wilhelm Tell | 27-12-19 | 09:32

Geef dit soort jongelui gewoon een goede opleiding waar de maatschappij behoefte aan heeft (loodgieter, verpleger, timmerman, elektricien, etc.) en waar ze gewoon op een nette manier goed geld mee kunnen verdienen. En stop met al die kul-opleidingen aan al mega opleidingsinstituten, breng de menselijke maat terug (= ook sociale controle, dat hebben sommigen nodig).

Fantomas | 27-12-19 | 09:24 | 5

Vooral stages gaan een probleem worden ben ik bang..

tiku99 | 27-12-19 | 09:37

Ja ik zie het al helemaal voor me om zo'n leerling mee te nemen naar m'n toch wel vermogende klanten in huis. Hij een dag wat geleerd en ik m'n vaste klant kwijt wegens jatten in de baas z'n tijd.
Neuh, die sleutelbos vol kansen gaat ik niet delen met zulke pus.

schoon-schip-maken | 27-12-19 | 09:49
▼ 2 antwoorden verborgen

Generatie op generatie is verloren gegaan daar in de Bijlmer.
Kun je heel veel moeite in stoppen, maar als de groep niet wil en liever slachtoffer is (zie ook de deelraad aldaar) dan kun je net zo goed je miljoenen door de shredder gooien. Is net zo effectief.

Rest In Privacy | 27-12-19 | 09:24 | 5

D66,gl pvda en denk maakt van hun allemaal slachtoffers.... toont maar weer eens aan hoe triest effect politiek correct beleid heeft op NL

Hollandse_blauwe | 27-12-19 | 09:31

@Bigi Bana Boy | 27-12-19 | 09:29:
Dat is mooi voor je. Statistisch ben je echter niet relevant.

Rest In Privacy | 27-12-19 | 09:32

@Bigi Bana Boy | 27-12-19 | 09:29: Ja maar jij had je bigi-bigi-bigi bana om je te troosten als je weer eens huilend de slaap niet kon vatten.

Conan de Rabarber | 27-12-19 | 09:35
▼ 2 antwoorden verborgen

Aan de onderkant van de maatschappij, in het moeras van al die onrendabelen, spelen zich de meest vreselijke taferelen af. Iedere dag weer.

van Oeffelen | 27-12-19 | 09:22 | 1

En dat gesubsidieerd. Zijn geen domme jongens.

schoon-schip-maken | 27-12-19 | 09:26

Ach, wat ben ik elke dag weer blij dat ik op het platteland ben opgegroeid.
Laat dat volk vooral daar waar ze nu zitten. Dank!

Hunebedbouwer | 27-12-19 | 09:21 | 1

Maar ja, jullie hebben weer last van dat trechterbekervolk natuurlijk.

Bigi Bana Boy | 27-12-19 | 09:30

Oplossing: Parental Advisory invoeren. *Beelden van rechtszaak met Frank Zappa terug voor zich ziet.

kaasfondue | 27-12-19 | 09:20

Ghettocultuur en een IQ van ongeveer 90. Succes met shanken of geshankt worden swah! Je weet toch zelluf!

Maar wacht even, zwarte piet was toch het probleem en dat is door de MSM gefixt toch?

pibasso | 27-12-19 | 09:19 | 3

Een IQ van ongeveer 90?
Lijkt mij veel te hoog gegrepen voor deze doelgroep.

Manus Olie | 27-12-19 | 09:22

Dan ben jij nog optimistisch! Bij de meesten houdt het toch echt wel bij een IQ-tje of 70 op.

R.F.Pickering | 27-12-19 | 09:23

Niet om te chargeren of grappig te doen maar ik denk inderdaad ook niet dat ze de 90 halen. Tenminste 1 maar wellicht 2 standaard deviaties naar omlaag. Kom ik uit op 75 of zo.

Knufter | 27-12-19 | 09:26

Nederland anno nu.
Gaaf!
*kots*

Manus Olie | 27-12-19 | 09:19

Het schijnt dat heel veel negerkinderen opgroeien in een 1-ouder gezin ( bij de moeder ). Ik weet van 2 negers ( een econoom en een acteur ) uit de VS die speculeren dat dit gefaciliteerd en uitgelokt wordt door de sociale zekerheid.

Het schijnt dat dit voor de oorlog niet speelde.

Eierbal-is-fijn | 27-12-19 | 09:19 | 5

Sociale zekerheid ....... in de VS ...... dat is echt de moeite waard ja.

Bigi Bana Boy | 27-12-19 | 09:31

De meest verwarrende dag in Suriname? 21 juni 2020. Ook wel bekend als Vaderdag !

The2Amendment | 27-12-19 | 09:33

Vlak na de Slavernij groeide 97% van zwarte kindertjes op met een pappa. Nu wordt 75% geboren uit een ongehuwde moeder en is het percentage dat zonder een pappa opgroeit waarschijnlijk nog veel groter. Larry Elder zal je Republikeins maken.

DeterioraSequor | 27-12-19 | 09:42
▼ 2 antwoorden verborgen

Discriminerende termen gebruiken ze. Ik hoor Bij1 dit graag afkeuren.

Moestuinier | 27-12-19 | 09:19

Je kiest toch een liedje uit wat een beetje bij je stemming hoort.

Papierversnipperaar | 27-12-19 | 09:19

D66 is vooral met D66 bezig, en D66 is het meest te vergelijken met een miss universe “ze wilt nergens meer oorlog” hoe? Weten ze niet niet , maar het klinkt gewoon erg lekker en deugt vooral, dat is D66. De koers die al geruime tijd is ingeslagen is behoorlijk zorgwekkend, quota’s, toename criminaliteit, toename salafisme, toename georganiseerde misdaad, flink meer politieke correctheid , idem positieve discriminatie... criminaliteit van asielzoekers onder het tapijt geveegd of onder het “kopje overigen” gestopt... enz enz maar wat ik persoonlijk het meest erg vind is de ongelijkheid van burgers. Asielzoekers/allochtonen of moslims in het bijzonder worden beschermd en krijgen mindere straffen, hun criminaliteit en radicale gedrag wordt gebagatelliseerd door blanke deugende figuren en politici zoals bij (denk,D66,gl,pvda). terwijl KOzP de boel vernield en een valse aangifte doet met een lul verhaal dat het iets met extreem rechts te doen was, en hop msm en politici slikken dit als zoete koek. Ons land heeft een extreem rechts probleem. Wat een onzin en vooral honger naar extreem rechtse incidenten, die er over het algemeen niet zijn, wat een incassering vermogen en tolerantie hebben autochtonen nietwaar? Ongelijkheid is zorgelijk. Al die uitzonderingen op de wet... Als het om een blanke pedofiel gaat dan moeten zijn ballen eraf en aan de hoogste boom... zeker als het ook een invloedrijk rijk of bekend persoon is. Maar een moslim van 30/40/50/60 jaar dat in NL woont en zijn minderjarige aanstaande heeft uitgehuwelijkt noemen we cultuur. Neem strafvermindering dankzij de rechter omdat anders de asielzoeker uitgezet kon worden. Neem het feit dat immigranten door heel NL voorrang krijgen op woningen en alles onvoorwaardelijk krijgen zoals zorg ,inboedel, uitkeringen/toeslagen en dagbesteding... Zolang de politiek niet burgers gelijkwaardig gaat behandelen zal bovenstaande dagelijkse kost blijven. Bij de volgende verkiezingen toch maar eens pvv stemmen en op Martin Bosma, de enige politicus die deze ongelijkheid en discriminatie aan de kaak weet te stellen.

Hollandse_blauwe | 27-12-19 | 09:17 | 3

"Bij de volgende verkiezingen toch maar eens pvv stemmen en op Martin Bosma, de enige politicus die deze ongelijkheid en discriminatie aan de kaak weet te stellen."

+1, mooi verwoord uw bijdrage, hopen dat dit ook buiten GS ter sprake komt en er in de praktijk wat mee gedaan wordt. De meesten hier, op een paar trollen na, weten het wel, nu de rest nog.

Rest In Privacy | 27-12-19 | 09:26
-weggejorist-
RenedieLange | 27-12-19 | 09:28

Klopt als een bus

Ron101 | 27-12-19 | 09:36

Arme jongens, geef ze gauw extra geld, allemaal de kaaskoppen hun eigen schuld dat ze ons zo haten. Misschien allemaal als deurwaarders aan het werk of bij een bank, of bij de juwelier,of als, om te beginnen, vakkenvuller..

WitteGrunneger | 27-12-19 | 09:17

... Kerstboom... ook drukmaken. Laten wr eens nadenken wat we willen behouden, dat waar men zich prettig bij voelt. Dat heeft Duindorp begrepen, homogeen voelt het best. En is dat ook. Ook als Haagse en Amsterdamse deugers dat als Tokkie zien.

Rest In Privacy | 27-12-19 | 09:17

"Het luisteren van rap maakt je niet crimineel."

Uhuh. En het luisteren naar Nazimarsen maakt je geen Nazi.

Want je hebt al een Nazi-inslag wanneer je met je kameraden 'Gruppenfuhrerpop 2019' bezoekt en meezingt met 'Die Braune Kompanie'.

En je hebt al een bendelidmentaliteit wanneer je met Jamal, Tyrone en LaTacious het 'Killdawhitey Rapfestival 2019' bezoekt en meezing met 'Kill cops and f*ck white bitches'.

Tevens heeft muziek het vermogen om mensen op een primair niveau te programmeren.

Varende_Reaguurder | 27-12-19 | 09:16 | 2

Inderdaad, vreemd nieuwsbericht, zeker nooit in de Bijlmer geweest. Het zijn makkelijke one-liners maar een deel komt zeker wel door die muziek, waar het stoer wordt gevonden messen mee te nemen naar school (ook uit bescherming), waar bendes verheerlijkt worden; ze maken nota bene die muziek zelf en rappen over zaken die ze zelf hebben gedaan.

Maar het komt niet de muziek hoor, nee vast

hebjeeenprobleem | 27-12-19 | 09:19

@hebjeeenprobleem | 27-12-19 | 09:19: heb die muziek geluisterd en nee, nog steeds geen behoefte om een mes mee te nemen. Punt is dat je eerst ontvankelijk moet zijn. Muziek versterkt het.

Risingson | 27-12-19 | 09:30

Raciale criminaliteit, kent U die uitdrukking ? Pim Fortuyn vertolkte het zo treffend in zijn nacht. Maar ondertussen gaat het dankzij wegkijkende politici, OM en deugmedia vrolijk verder. En ja er is ook Hollands tuig maar die hadden we al.

AntonJensen | 27-12-19 | 09:15

ROLFmodellen genoeg in Nederland.

steekmug | 27-12-19 | 09:15 | 2

Wie is Rolf?

DeterioraSequor | 27-12-19 | 10:08

stuur al dat tuig naar een internaat in Suriname. hier kiezen ze ervoor om waarschijnlijk voor een leven lang afzetten tegen de maatschappij.

Schepvogel | 27-12-19 | 09:15 | 2

Daar ook. Je bent niet zo geïnformeerd lees ik.

ristretto | 27-12-19 | 09:33

daar heb ik er geen last van en is het een probleem voor su.

Schepvogel | 27-12-19 | 09:35

Ik vind trouwens de muziek die je maakt en waar je naar luistert indicatief voor wie je bent.

Wie naar deze rommel luistert en dit soort shit maakt is no friend of mine.

Doet me trouwens denken aan How Do You Sleep. Lennon was zijn tijd vooruit. Goed dat mcCartney zich inhield ondat hij zich bewust was van de eeuwigheidswaarde en onomkeerbaarheid van wat hij uitbracht.

Knufter | 27-12-19 | 09:14 | 5

"Imagine there's no Lennon
It isn't hard to do"

Schoorsteenveger | 27-12-19 | 09:23
▼ 2 antwoorden verborgen

Misschien moet je ze eens uitnodigen bij een praatprogramma? Op de KRO/NRCV bijvoorbeeld?
Geproduceerd door een lesbienne misschien? Als klap op de vuurpijl, het laten presenteren door een mevrouw die op andere mevrouwen valt?
Het is maar een optie, maar dat je trending wordt op twitter, durf ik wel te zeggen.

Toetsenbordcomplex | 27-12-19 | 09:12

Eens met het hele verhaal, met uitzondering van rap "muziek", wat natuurlijk wel altijd verboden zou moeten worden.

W_F | 27-12-19 | 09:11 | 4

Eens met je hele reaguursel, met uitzondering van dat 'verbod'.

Usumani | 27-12-19 | 09:19

@The2Amendment | 27-12-19 | 09:34: Ik ben voor VVMU.

Ik vind ook dat als een uiting bedreigend wordt voor een real life personen EN als het formaat en context van de dreiging zich in de praktijk bewezen heeft realistisch te zijn ben ik voor verbieden.

Knufter | 27-12-19 | 10:21
▼ 1 antwoord verborgen

"Een verkeerd karakter en moreel verwerpelijk gedrag wordt niet gekweekt door rapmuziek, maar door opvoeding, cultuur, educatie, perspectief, mores, matties, armoede en het stokpaardje van jongerenwerkers: "Het ontbreken van rolmodellen."

Die ontbrekende rolmodellen, daarin zit nu precies het ongelijk van deze zin.

omanders | 27-12-19 | 09:10 | 2

Rolmodellen zijn overal, maar worden niet geaccepteerd als ze geen onderdeel zijn van de eigen cultuur. De lessen die ik niet heb geleerd van mijn ouders pikte ik wel op van mijn docenten en geef ik nu soms nog door aan mijn kind. Maar daarvoor moet je ontvankelijk zijn voor buitenstaanders en dát hebben die jongens van huis uit niet meegekregen. Sterker nog: de separatie wordt er soms van kleins af aan bewust in gebracht, want alleen de eigen groep telt.

MickeyGouda | 27-12-19 | 09:21

Ik mis het woord 'slechte' voor de opsomming. Anders kun je de zin uitleggen dat educatie de oorzaak is van een verkeerd karakter en moreel verwerpelijk gedrag.

Jos Tiebent | 27-12-19 | 09:21

Ondanks de geblurde foto in het artikel is het eenieder weer meteen duidelijk welke doelgroep dit betreft, de natives maken over het algemeen een stuk minder gebruik van dit fenomeen

josand | 27-12-19 | 09:10

Zolang de politie oorzaak en gevolg niet van elkaar kan onderscheiden, wordt er niet veel opgelost.

Glasgow Argus | 27-12-19 | 09:10

"Maar hey, laten we ons vooral drukmaken om de kerstboom van de koning."
Ook belangrijk binnen het kader van de omvolking die alhier ook constant als een punt van zorg naar voren wordt gebracht. Die kerstboom is integraal deel van de "opvoeding, cultuur, educatie, perspectief, mores" die hier als basis van een "moreel kompas" naar voren worden geschoven. Niet dat het weghalen van een kerstboom als zodanig de samenleving doet wankelen, maar toch, het is symptomatisch voor een samenleving die culturele uitingen systematisch verwijdert om de multiculturele droom verder te kunnen dromen en blind te kunnen blijven voor al die gebroken morele kompassen.

Schoorsteenveger | 27-12-19 | 09:10 | 2

Misschien is het niet in je opgekomen, misschien wel, maar zou het niet kunnen zijn dat de koning in die hoek geen stopcontact had en daarom de kerstboom in de andere hoek heeft staan, zodat hij de lampjes kon insteken?
Gewoon even het complotdenken opzij leggen en eens logisch redeneren. Meestal zijn de meest voor de hand liggende verklaringen de juiste.

Busverhuur | 27-12-19 | 09:13

@Busverhuur | 27-12-19 | 09:13:
Als de koning in die hoek geen stopcontact had, hetgeen te betwijfelen is, waarom werd die hoek dan als achtergrond gekozen? Je mag toch aannemen dat er uitgebreid vergaderd is door de programmamakers, de RVD en de koning zelve hoe e.e.a. deze Kerstdagen, o, pardon, deze feestdagen, vorm zou moeten gaan krijgen, en wellicht is zelfs de WRR geraadpleegd met de brandende vraag of de echte Nederlander alweer teruggevonden was en heeft die geantwoord dat dat niet het geval was en dat gevreesd moet worden dat die echte Nederlander voorgoed van het toneel verdwenen is.

Schoorsteenveger | 27-12-19 | 09:19

Ik krijg er wel echte jeuk van.

TheseDays00 | 27-12-19 | 09:09

Het bewust creëren van haatgevoelens met wat knip- en plakwerk vanachter je laptop.
Komt allemaal wat primitief over maar vormt tevens een echt gevaar

laurentius | 27-12-19 | 09:07 | 7

Het kan nog simpeler laurent. Ga eens wandelen in zekere wijken met een keppeltje op je hoofd. Als je geluk hebt kun je daarna nog achter je laptop kruipen.

Rest In Privacy | 27-12-19 | 10:37
▼ 4 antwoorden verborgen

Ik vind de muziek van Ali B en al die andere kutmuziek van nepmocro’s veel aanstootgevender. Deze muzakjes komen uit Hollandistan overigens.

De Pilsvogel | 27-12-19 | 09:07

“... belijden van het christendom maakt je niet een pedoseksueel...”
Daar hebben wij een ander geloof voor....

wezen | 27-12-19 | 09:06 | 1

Bepaalde vormen van het belijden van het Christendom creëren een sfeer waarbinnen pedofilie welig kan tieren, dat dan weer wel.

Schoorsteenveger | 27-12-19 | 09:12

Lekker simpel gedacht. Net of artiesten van dit soort muziek geen rolmodel zijn, Net of het verheerlijken van geweld niets doet met de moraal van een puber of zijn kaders. Ik zeg niet dat muziek de beslissende factor is. Maar het helpt wel mee. Zeker als het gaat om personen met een laag IQ.

azijnseikerT | 27-12-19 | 09:06

Dit soort "muziek" draagt wel bij tot confirmation bias zodat men zichzelf als slachtoffer ziet van de maatschappij (lees, de witte man) en dat gebruikt als rechtvaardiging om geweld te gebruiken.

Zzzzooooffff | 27-12-19 | 09:05

Dus volgens de politie zou als je deze muziek op de een of andere manier kon laten verdwijnen het probleem opgelost zijn. Gebruiken ze hun in beslag genomen drugs zelf of zo?

De_Helderse_Kaaskop | 27-12-19 | 09:04

Lekker laten drillen. De bevolking moest krimpen bergrijp ik.

Pedronegro | 27-12-19 | 09:04 | 2

Mee eens. Hoe meer ze elkaar drillen, hoe sneller het probleem is opgelost.

Tietmier | 27-12-19 | 09:56
-weggejorist-
The7thGuest | 27-12-19 | 11:52

Eigenlijk is het dus killmuziek.

Mr_Natural | 27-12-19 | 09:03

Ontbreken van rolmodellen is niet helemaal de juiste benaming. Die gangstarappers zijn hun rolmodellen.

Shoarmamasutra | 27-12-19 | 09:03 | 2

Zwarte Piet zou een goed rolmodel voor ze kunnen zijn. Altijd vriendelijk en vrolijk en maakt zich nuttig

Axolotl | 27-12-19 | 09:26

Het recht op voortplanting staat al lang ter discussie. whats new. . Als je oliebollen bakt heb je er ook bij met van die uitlopertjes.

horsteknots | 27-12-19 | 09:03 | 1

Die wratten op de oliebollen zijn juist het lekkerste. De meelbal zelf is meestal... melig.

Busverhuur | 27-12-19 | 09:11

Lekker in de Bijlmer laten dit.

Lucifer | 27-12-19 | 09:02

Ik laat ‘t cube wel uitleggen
youtu.be/N8GgunjEJA8

Ice Cube - gangsta rap made me do it.

En feestdagen tip van Ice Cube: 2pac was de grootste gangsta die cube kende, maar hij droeg altijd zijn gordel

MediastadInwoner | 27-12-19 | 09:02 | 1

Kuisheidsgordel?

The2Amendment | 27-12-19 | 09:36

Aan de andere kant is dat soort """""muziek"""""" wel een uithangbord voor karaktertrekjes die ik liever op armlengte hou

marcoplarco | 27-12-19 | 09:01

De normale Hollandert weet dit toch al wat jaartjes? Zo'n 40 ongeveer?

lovekila | 27-12-19 | 09:00

De mens is altijd al een bijzondere diersoort geweest, helaas vrees ik dat het hoogtepunt van onze ontwikkeling achter ons ligt.

Coffee Party | 27-12-19 | 09:00 | 6

@Roadsurfer | 27-12-19 | 09:29: oh jonge, medelijden. Zelfde meegemaakt en meer. Ik heb het huis verkocht, mede daarom. En dit probleem wordt steeds groter. We hebben nog niets gezien. Opvoeding, zekers, maar iedereen meent overal ‘recht’ op te hebben en schijt aan. Het moest vooral allemaal ‘kunnen’ de afgelopen decennia. Dit zijn de vruchten die we verplicht moeten plukken.

Normpje | 27-12-19 | 09:48

Nee, de ontwikkeling gaat gewoon door. De enorme bevolkingsexplosie en het ongelimiteerd mengen van culturen die niet te mengen zijn gaan voor enorme problemen zorgen. Niet het hoogtepunt van onze ontwikkeling ligt achter ons, nee, de mooiste en leefbaarste jaren liggen achter ons. Het gaat slechter en rotter worden. Maar de jeugd die dit alles voor hun kiezen gaan krijgen zien het op de één of andere manier niet. Zelf Jules de Corte zou zien dat het fout gaat. Onze bestuurders zien het dus op zeker ook. Toch gaat het gewoon door. Het kan dan ook niet anders dan beleid zijn.

The7thGuest | 27-12-19 | 11:50
▼ 3 antwoorden verborgen

Oneens. In carmageddon pleeg je geweld op fantasie in een nepwereld.

Dit is mekaar opnaaien met haat voor echte mensen.

Knufter | 27-12-19 | 08:59 | 7

Onzin. Onze dochter van 10 speelt Fortnite (onder toezicht) en is niet bepaald aggresief of überhaupt agressiever.

Michiel 30 | 27-12-19 | 09:07

Precies, alleen werkt de opvoeding (of het gebrek daaraan) als een bijzonder katalyserende factor. Kinderen met een opvoeding waarin wordt uitgelegd dat Carmageddon in feite slecht is, net als de onzin die in rapmuziek wordt verkondigd, begrijpen dat de realiteit anders is. Met een gebrekkige opvoeding denken juist dat Carmageddon en rapmuziek de realiteit zijn en handelen dienovereenkomstig.
Dus het is de combinatie, niet een van beide.

Busverhuur | 27-12-19 | 09:10

@Michiel 30 | 27-12-19 | 09:07: en in fortnite komen echt bestaande mensen voor?

Knufter | 27-12-19 | 09:17
▼ 4 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland