Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Zeg @IDF, dit soort semantische trucjes hebben jullie helemaal niet nodig, dus stop ermee

Zoals Van Agt altijd zegt, vrienden vertellen elkaar de waarheid!

Social

Waarde Israëlieten, jullie hoeven ons het algehele belang van Eretz Yisrael heus niet uit te leggen, want we zien echt wel dat het moderne Israel het Wenen van 1683 is. En zoals gebruikelijk weer kudo's voor het voortijdig uitchecken van alweer een Abu, namelijk Islamic Jihad commandant Baha Abu Al Ata, alsook het handelen tijdens de onvermijdelijke vergeldingen na zo'n actie. Maar het bovenstaande filmpje waaruit het onderstaande screenshot komt, alsook de tweet daaronder, vinden we dus gewoon niet kosher. 

Strekking: 'Islamic Jihad is wereldwijd verantwoordelijke voor DUIZENDEN terroristische aanslagen'. Ja, jongens, kom nou. Islamic Jihad is nu eenmaal de naam van de door Iran gesponsorde terroristische organisatie in de Gazastrook. Het is dus gewoon echt compleet onnodig een bombastisch filmpje in elkaar te draaien waarin de Gazaanse groep Islamic Jihad onheus wordt vervlochten wordt met het fenomeen Islamic jihad. Zulke streken hebben jullie helemaal niet nodig, dus laat het gewoon achterwege. Voor de rest, light 'em up.

Live met de Iron Dome champs

Social

Telt niet

Social

Nog een misfire

Social

F

Social
Social
Social

Is wel zo

Social

Reaguursels

Inloggen

Sowieso altijd pro Israël en anti haatbaard, helaas doneert Nederland nog steeds geld aan haatbaarden, nu zelfs nog meer met haatbaard mevrouw Kaag.

dutch bikkel | 14-11-19 | 14:59

Tegen islamitisch terrorisme, moet iedereen zich verdedigen.

Cool Pete | 14-11-19 | 12:35

Mierenneuken is ook een vak apart zeg. Vóór dit topic wist ik niet eens dat die groep bestond. En ik betwijfel of veel mensen bij het horen van 'Islamic jihad' niet denken aan de wereldwijde islamitische aanslagen.

His Lordship | 14-11-19 | 11:15

Israël: grote bek, laffe aanvallen en als 't ze te heet wordt mag grote broer USA het oplossen.

DinkyToy | 14-11-19 | 10:23 | 5

@Asam pedis | 14-11-19 | 10:33: Niet geheel waar. Ze probeerden de VS er zeker bij te betrekken. Google USS Liberty en de mislukte bomaanslagen op westerse doelen in Caïro waaronder de US embassy.
Wat ook interessant is, is de overname van zowat alle nieuwszenders in 1916 door de usual suspects... Alle rijke Joden die grote overnames deden in de wereld. 3 kwamen er voortijdig om op de Titanic. Tegelijk met de leningen van de Rothchilds en de investeringen in goud. Dat samen met de Joodse bolsjewieken Marx, Hertz en Engel die uiteindelijk de “revolutie” implementeerden. Tussen haakjes want bij de nazis spreken we over genocide, bij socialistische genocide spreken we over revolutie. Met dat in het achterhoofd kijk ik dan een met beetje achterdocht naar het judaisme... Met joden zelf heb ik geen probleem. Die laten onze vrouwen met rust en zijn niet de ”marrokanen” van NL. Mand!

RtotheB | 14-11-19 | 11:15

Lul niet. De Israëlische variant van Silicon Valley draagt qua techniek voor een groot deel bij aan de militaire techniek van de USA. Laat Israel maar rustig hun werk doen. Dat doen ze al 2000 jaar. Verdedigen en aanvallen zit in hun genen.

Keessie-Neistat | 14-11-19 | 12:54
▼ 2 antwoorden verborgen

In elk geval speelt de EU in team Gaza Moslims. Moet je weten voor een politiek correcte reactie.
Het hof heeft namelijk zojuist geoordeeld, dat producten die uit
"bezette" gebieden na Europa komen, gelabeld moeten zijn.
De beslissing dat wel of niet te doen ligt nog bij de landen zelf.
Dit word door Israel als zwaar antisemitisch beschouwt.
youtu.be/1153HJhx0P8
( 6.10 )

MistaRazista | 14-11-19 | 10:15

Ok, een stelling. Overal waar de Engelsen zijn geweest is het hommeles.

Paintertje | 14-11-19 | 09:20 | 1

Omdat de Engelsen overal zijn geweest is de stelling niet falsifieerbaar. En stellingen die niet falsifieerbaar zijn zijn, zoals iedereen weet, onomstotelijk waar. Wij beoordelen deze stelling daarom dus als WAAR.

Mazzelstof | 14-11-19 | 10:26
-weggejorist en opgerot-
Ivor Biggun | 14-11-19 | 08:34 | 2

Wie zich wil verdiepen in wat er zich allemaal afspeelt in Israel is het boek 'The Invention of the Jewish People' van Shlomo Sand een aanrader. en.wikipedia.org/wiki/The_Invention_o... Toen dit boek in 2009 uitkwam stond het 19 maanden aan een stuk op de bestsellerlijst van Israel. Een uiterst controversieel boek, goed leesbaar. De schrijver heeft inmiddels zijn eigen Jood-zijn afgezworen. In Israel wordt DNA & genetisch onderzoek met voorrang beoefend. Maar er zijn nog geen eensluidende wetenschappelijk gefundeerde interpretaties voorhanden. Er is een wetenschapper die beweert een 'Joods' gen te hebben gevonden, maar hij wordt door anderen heftig tegengesproken. Het ligt politiek Zionistisch zeer gevoelig en er wordt veel gemanipuleerd richting een gewenste uitkomst. Er zijn ook wetenschappers die stellen dat juist de in Israel zelf aanwezige Arabieren genetisch tamelijk nabij de Joden zijn (wellicht vanwege de gezamenlijke aartsvader Abraham).

Eeuwig..Op..Vakantie | 13-11-19 | 23:35 | 11

@Eeuwig.. Op.. Vakantie | 14-11-19 | 11:05:
Waarom hebben de joden uit Jemen en de joden uit Nederland (ondanks hun andere kleurtje) dan wel allebei dezelfde joodse neus, die de andere Jemenieten en Nederlanders niet hebben?
En joden die in NL en joden die in Jemen terecht waren gekomen, bleken dezelfde oude gebeden te kennen die andere joden in de landen ertussen niet kenden...
Just saying..
Maar blijf maar bewijzen zoeken, het grote bewijs is dat er de afgelopen dagen 100-en raketten op israel zijn afgevuurd en er maar 1 gewonde is gevallen.

Angelina-a | 14-11-19 | 15:28

Veel waardering voor je reacties, maar het zal niet in goede aarde vallen. Als het over Israel gaat schieten de zionistische zeloten hier als paddestoelen uit de grond. Kenmerkend is het blinde geloof van het eigen gelijk onder dit scala aan dwepers. Erg jammer dat de anders zo kritische blik dan helemaal afwezig is hier.

GeinPonempie | 14-11-19 | 17:18

@Angelina-a | 14-11-19 | 15:18: U heeft niet door dat het gaat om het Zionistische principe van 'This is our land', waarover de Zionisten beweren de oudste papieren te beschikken. Shlomo Sand laat doorschemeren dat die grondrechten even zo goed gelden voor de in Israel al eeuwen woonachtige Arabieren, die destijds vermengd zijn met de in Israel achtergebleven Joden (na 70 na Chr.). Dit boek bevat brisant materiaal voor de Zionistische ideologie.

Eeuwig..Op..Vakantie | 14-11-19 | 19:22
▼ 8 antwoorden verborgen

Ik was ooit jouw mening toegedaan. Maar sinds ik de boel daar eens goed heb bestudeerd, geschiedenis en al, plus de manier waarop de buurlanden omgingen met deze toestand ben ik van mening dat Israël beslist de sterkste argumenten heeft. Er is zelfs geen sprake van bezette gebieden, juridisch gezien. Dat land behoorde niet aan de Arabieren, vanaf het begin al niet. Van wie het wel was is onduidelijk. Eerst van de Turken die het in 1917 aan de Engelsen verloren. Daarna werd het opgedeeld. Veel land was legaal aangekocht door Joodse kolonisten ook.

Bottom line is dat vanaf stunde null de Arabieren nooit hebben kunnen accepteren dat daar Joden kwamen wonen. Alleen omdat ze Joods waren. Dat is tot de dag van vandaag de oorzaak van deze ellende en niets anders.

Beste_Landgenoten | 13-11-19 | 23:11 | 10

@Arachne | 14-11-19 | 00:55:
Het punt is nu juist dat het verdelingsplan door de Joodse kolonisten werd geaccepteerd, maar niet door de Arabische bewoners. Die startten meteen daarna een oorlog met een overmacht van 10:1 in soldaten en materieel. Ze zouden dat klusje klaren en daarna zou alles weer zonder Joden zijn.

Het liep anders. Je kunt je zelfs de vraag stellen of na zo'n aanvalsoorlog niet simpelweg alle eerdere kaarten van tafel zijn. Daarna als aanstichter en verliezer opeens aanspraak gaan maken op jouw stukje land is een beetje opportuun. Maar enfin, de Israelische staat heeft desondanks geen rancune gekoesterd tegen de Arabische wensen omtrent behoud van hun gebied. Het werd hen gegund, zijj het met enige voorzichtigheid, gezien de grdetigheid waarmee men de Joden wilde verdrijven.

Het land wat nu de Westbank heet werd zomaar zonder mandaat of afspraak ingepikt door Jordanie, na toewijzing van een beperkter gebied. Aan de Hasjemioeten, voorheen een stam bedoeinen. Dat stuk werd in 1967 weer veroverd door Israel, nadat koning Hoessein zijn tanks liet opstomen naar Jeruzalem. Is daarmee die bezetting door Israel ongerechtigd? Ik weet het niet. Het land was in eerste instantie niet eens toegewezen aan Jordanie bijvoorbeeld. Dus wat telt dan?

Het enige wat je kunt zeggen: Er woonden daar Arabieren, maar ook Joden en vervolgens meer kolonisten. Die kochten vaak geheel legaal stukken land en ontginden dat. Zelfs had dit een extra aantrekking op Arabische werklieden, die op land werkten dat voorheen niet vruchtbaar was. Er kwamen dus ook Arabische kolonisten, uit Noord-Afrika bijvoorbeeld. Het land werd dichter bevolkt op het punt dat ruzie onstond. Gemioxt met een enorme rancune en haat richting de Joden werd de situatie vrij snel onhoudbaar toen veel vluchtelingen uit Europe emigreerden naar dat land.

Ik zou zeggen: Bestudeer de geschiedenis van dat stuk land eens goed, een paar eeuwen terug en je weet: Het ligt allemaal wat genuanceerder dan dat Joden het land inpikten van Arabieren, het zorgvuldig gecultiveerde slachtofferverhaal van Arabische kant.

Beste_Landgenoten | 14-11-19 | 08:57

@Beste_Landgenoten | 14-11-19 | 08:57: het is ook hilarisch dat wanneer Duitsland anderen aanvalt en de oorlog verliest de stukken grond her en der verdeeld worden. Heel polen even paar honder kilomer westwaards ploffen, koningsberg omgetoverd tot een Russische enclave, de elsas maar weer terug naar Frankrijk en de kaasschaaf over de duitse grens met België. Maar meer dan 6 landen vallen Israel aan, verliezen de oorlog, en die grond is nog steeds bezet gebied? Koekoe...

ca12nag3 | 14-11-19 | 10:24

@ca12nag3 | 14-11-19 | 10:24:
Ja dat idee. Alsof die oorlog(en) nooit heeft plaatsgevonden. Stel Israel was de eerste week na haar ontstaan al van de kaart geveegd met de meeste Joiden erbij. Hadden we dan tot op de dag van vandaag claims gehad tegen die Arabische landen over illegaal bezette gebieden? Ik dacht van niet.

De Arabieren hebben toen gegokt en verloren. Je kunt zeggen daarna gewoon niet jammeren en maak er het beste van maar nee. Die vluchtelingenkampen moesten en zouden aan de grenzen van Israel blijven bestaan en zijn nu de bron van ellende. Al die vier aanvallende landen van destijds hadden kunnen doen wat de staat Israel WEL deed met de verdreven Joden uit die landen: Ze opnemen als staatsburgers. Maar dat was de bedoeling niet. Die kampen moesten een etterende wond worden en dat is dan gelukt.

Beste_Landgenoten | 14-11-19 | 10:44
▼ 7 antwoorden verborgen

Net als Israël is Jordanië op dezelfde Engelse tekentafel afgebakend. Jordanië heeft meteen een stuk extra ingepikt destijds, terwijl Israël direkt een oorlog op zijn dak kreeg van de buren. We weten hoe dat afliep in een afgang voor die buren die dat tot op de dag van vandaag geen plekje hebben kunnen geven. Over Jordanië heeft nooit iemand meer ophef gemaakt daar in die zandbak.

Wat mij betreft heeft Israël de volle sympathie, als enige werkende democratie waar Arabieren zelfs gewoon in de regering mogen met hun eigen partijen, waar vrouwen en beetje normaal worden behandeld en andersgelovigen niet meteen gestenigd worden. In geen enkel buurland zijn Joden hun leven zeker, terwijl Arabieren binnen de staat Israël stemrecht hebben.

Beste_Landgenoten | 13-11-19 | 23:04

Net als Israël is Jordanië op dezelfde Engelse tekentafel afgebakend. Jordanië heeft meteen een stuk extra ingepikt destijds, terwijl Israël direkt een oorlog op zijn dak kreeg van de buren. We weten hoe dat afliep in een afgang voor die buren die dat tot op de dag van vandaag geen plekje hebben kunnen geven. Over Jordanië heeft nooit iemand meer ophef gemaakt daar in die zandbak.

Wat mij betreft heeft Israël de volle sympathie, als enige werkende democratie waar Arabieren zelfs gewoon in de regering mogen met hun eigen partijen, waar vrouwen en beetje normaal worden behandeld en andersgelovigen niet meteen gestenigd worden. In geen enkel buurland zijn Joden hun leven zeker, terwijl Arabieren binnen de staat Israël stemrecht hebben.

Beste_Landgenoten | 13-11-19 | 23:04

Ik ben niet Joods.

Ik ben niet Islamitisch.

In een strijd tussen Joden en Moslims, kies ik geen kant.

pinochetairways | 13-11-19 | 22:52 | 5

Tja je hoeft ook niet te kiezen, ze kiezen jou wel uit bij een bushalte als het je tijd is. Dan rarara wie zouden het zijn

jan huppeldepup | 14-11-19 | 01:01

@jan huppeldepup | 14-11-19 | 01:01:
Het is een moslim zeker, die verdwaald is zeker
'k zal eens vragen naar zijn naam
'tis Mohammed
'tis Mohammed

Nelis SplitBloes | 14-11-19 | 03:48

@jan huppeldepup | 14-11-19 | 01:01: Hear, hear ... dit soort "Kop-in-het-zand-duwers" behoren in eigen land tot ( schijnbaar ) de meerderheid, arm Nederland.

swebe | 14-11-19 | 05:38
▼ 2 antwoorden verborgen
-weggejorist-
pinochetairways | 13-11-19 | 22:50 | 1

Exodus.

wiers | 13-11-19 | 22:36

Let's go Joden! Let's go!

Lorejas | 13-11-19 | 22:11

Allemaal idioten daar in die zandbak, die bijna 70 jaar met elkaar aan knokken zijn. Beide zijn geen lieverdjes, dus ik kies ook geen partij voor de ene of andere kant. Ze zoeken het daar maar lekker uit. Over 50 jaar zien we dan wel wie er gewonnen heeft!

LimbabweWillem | 13-11-19 | 22:01 | 2

Bekijk de islam eens wat breder dan het conflict tussen Joden en Arabieren, en kijk dan eens van wie de wereld het meeste last heeft.

Nelis SplitBloes | 14-11-19 | 03:52

Beide zijn geen lieverdjes maar van een groep hebben we toch reten veel last en dat zijn niet de Joden. En die groep wil redelijk dwangmatig de andere uitroeien en dat niet alleen die wil wereld heerschappij. Lees eens de koran en je leert een hoop.

DerkArie-ut-de-Achte | 14-11-19 | 04:30

Het is een vorm van basisloyaliteit.
Ik ben voor Israël.
Ik ben daarom positief partijdig.
Ongetwijfeld maken alle groeperingen fouten.
Maar bij de Israëlische fouten heb ik de neiging tot goedpraten.
En bij de tegenstanders van Israël denk ik; 'zie je wel'.
Zoals je ook voor je favoriete voetbalkluppie bent: basisloyaal.
En natuurlijk denk ik: Israël wint hoe-dan-ook uiteindelijk tóch. Yes

Der Paulie | 13-11-19 | 21:52 | 2

Het feit dat Israel zijn militairen en afweergeschut gebruikt om haar bevolking te beschermen, terwijl de tegenstanders de bevolking gebruiken om hun militanten en wapens te beschermen tijdens hun onzinnige aanvallen, maakt al meteen dat Israel met 1000-0 voor staat. Zie je trouwens goed terug in de tellingen en berekeningen van het aantal doden, gewonden en materiele schade.

Heiner | 13-11-19 | 22:13

Links trollen rechts lollen

Pienow | 13-11-19 | 23:02

Team Joden

frisenfruitig | 13-11-19 | 21:40 | 1

Good goy.

LiniaalRectaal | 13-11-19 | 22:03

Idd,
Het feit dat ze Israel wekelijks met raketten bestoken,
is voor mij prima genoeg reden om hun commandanten gericht om te leggen.
Veel succes verder daarmee.

hotmint | 13-11-19 | 21:17

Nou, dan kun je er dus donder op zeggen dat er binnenkort weer een eenarmige Hamas fondsenwerver (Amin Abou Rashed) door de Tweede Kamer loopt op uitnodiging van Oxfam-Novib en dat de Vrije Universiteit een andere terrorist (Rasmea Odeh) uitnodigt om de boel te duiden.

Osdorpertje | 13-11-19 | 21:17 | 3

Pleur daar dan ook maar een paar raketten op.

Nelis SplitBloes | 13-11-19 | 21:22

@Nelis SplitBloes | 13-11-19 | 21:22:
U realiseert zich dat u dan talloze andere problemen afdoende uit rouleert?

Frans_Gender | 14-11-19 | 00:18
-weggejorist-
Jan70 | 13-11-19 | 21:16 | 2

Hebben meer reaguurders het volgende liedje in hun hoofd na dit topic?

Holderdebolder, we hebben een koe op zolder. Een grote, vier cilinder koe....

beldewouten | 13-11-19 | 21:10 | 2

Nee.

Ruimedenker | 13-11-19 | 21:14

Iemand vertelde me gisteren dat antisemitisme en islamofobie beide strategieën zijn om legitieme kritiek te deflecteren.

pinochetairways | 13-11-19 | 21:02

Toch achteraf een heel goede zet om de joden daar een plekje te geven.
Strategisch gezien ook.

frank4444 | 13-11-19 | 20:59 | 1

Ideetje uit de UK toch? Hebben wel vaker goede ideeen.

HaatbaardKnipper | 13-11-19 | 21:06

Israël streeft niet naar vrede. Blijft doorbouwen in bezette gebieden. Blokkade op de Gaza.
Dan kun je van mij een vuurpijl in je reet krijgen.

RickyLaRue | 13-11-19 | 20:59 | 13

Als Israël een braaf landje was geweest dan bestond het nu niet meer. Dus laat het vooral doorgaan met preventief verdampen van islamitisch tuig.
Leiden die raketten afschieten op steden met burgers verdienen het om door de IAF uit hun bed geknald te worden!

Weetje71 | 14-11-19 | 17:44
▼ 10 antwoorden verborgen

Het ergste wat een islamitische strijder kan overkomen is wanneer hij te grazen wordt genomen door een vrouwelijke IDF militair. Dan gaat hij namelijk niet naar de hemel maar naar de hel. Alleen al dat gegeven laat zien hoe krankjorum de hele islam context is: wordt Abu neergeknald door een man, dan heeft ie geluk; wordt Abu neergeknald door een vrouw, dan heeft ie domme pech. Dit is een van de redenen waarom Israel een dienstplicht heeft voor vrouwen. Zij zijn in meer dan een opzicht het geheime wapen van IDF. Overal elders is het verschil tussen mannen en vrouwen min of meer een semantische kwestie. Maar in de islam worden vrouwen stelselmatig vernederd en mannen stelselmatig opgefokt.

Eeuwig..Op..Vakantie | 13-11-19 | 20:55 | 4

Islam is RIGHT about women.

JdelaT | 13-11-19 | 21:12

@Theodorus.Goldbach | 13-11-19 | 21:03:

Nee, het gaat helemaal niet over land. Islam ligt boven, niet onder. Dat is een opdracht rechtstreeks van de Allerhoogste, en daar kunnen de vrome broeders dan uiteraard niet van afwijken.

HoogToontje | 13-11-19 | 21:51

@Theodorus.Goldbach | 13-11-19 | 21:03:
Tuurlijk heel logisch. Zo is het ook rechtvaardig als jij je huis uit wordt getrapt door een christen omdat je niet christelijk genoeg bent en NL ooit christelijk was.

* Il Principe * | 13-11-19 | 22:03
▼ 1 antwoord verborgen

Mensen worden niet islamitisch geboren maar verworden, niet vergeten..

Neut | 13-11-19 | 20:55 | 3

In de islam denkt men daar duidelijk anders over.

LiniaalRectaal | 13-11-19 | 20:59

Mensen werden ook niet als Nazi geboren en de een na de andere stad werd platgebombardeerd. Met sommige ideologien reken je af kost wat het kost. Kijk die Duitsers doen toch nu ook gewoon weer gezellig mee?

Wilders Spamaccount | 13-11-19 | 21:01

@Wilders Spamaccount | 13-11-19 | 21:01: Of het gezellig is weet ik niet, maar je doet mee of je doet onder op meeste niveaus.

Neut | 13-11-19 | 21:24

Misschien herinneren ze ons even aan de rol van Hamas omdat laatst een IS poppetje nogal werd geroemd om zijn voetballend vermogen.
Trump daarentegen...

frank4444 | 13-11-19 | 20:52

Wij zijn sinds het jaar 1.400 in oorlog met de islam, de laatste tijd (20/30 jaar) wordt de strijd weer wat heviger. Niet omdat de islam enger wordt, maar omdat de gutmensch denkt dat met een maakbare samenleving de islam prima kan integreren. Bizar, dat de ongelovige honden dit laten gebeuren.

Bill Cosby | 13-11-19 | 20:46 | 2

Tijd voor The Final Crusade zeg je? Een ruim 600 jaar durende oorlog moet een keer eindigen zou je zeggen. En eens wat de rol van de gutmensch aangaat.

HaatbaardKnipper | 13-11-19 | 21:04

Israël heeft blijkbaar gezien dat president Trump het enige staatshoofd is in de westerse wereld die het bestaan van islamitisch terrorisme erkent. Iets dat genoemd zou mogen worden naast wat ons dus werkelijk bedreigt:
het klimaat, stikstof, CO2 & Zwarte Piet.

Foei. Ga weg.

Jan Passant mk2 | 13-11-19 | 20:45 | 2

@Ridde Rogter | 13-11-19 | 20:56:
Ja, Trump geeft het altijd ruiterlijk toe: hij is bereid met iedereen te praten en deals te maken, liever dan oorlog voeren.
(hij noemt) koningen, presidenten - en ook dictators. "Stone cold dictators" heb ik hem die wel horen noemen. Hoewel hij ze altijd "vriend" noemt wanneer hij ze bij naam noemt.

Praten is vrijblijvend.

Zou Hillary nooit doen, niet zonder een flinke bijdrage aan de Clinton Foundation. Hillary had anders intussen tienduizenden wegwerpsoldaten andermans oorlog ingestuurd, omdat zij dapper is. En omdat zij Deugt.

Jan Passant mk2 | 13-11-19 | 22:46

Wees allemaal blij dat Israël bestaat en ook bestaan zal blijven (want hele enge bommen ) anders hadden al die lui van hamas en aanverwante rand idioten allang hier gestaan. Plus heel veel voor IDF.

DerkArie-ut-de-Achte | 13-11-19 | 20:41 | 19

@smdyasc | 13-11-19 | 20:48: Vreemd dat ieder land zijn atoomwapens moet melden bij een internationale organisatie, maar Israël niet. Ieder ander land zou daarvoor zwaar gestraft worden middels sancties. We zijn allemaal gelijk (want Ausw...), maar sommigen zijn blijkbaar meer gelijk dan anderen.

Wie stuurt al enige decennia aan op die zogenaamde onvermijdelijke oorlog?

Arachne | 14-11-19 | 00:38

@Zapata10 | 13-11-19 | 20:59: De VS onderwerpt anderen (hele landen) vanuit de wolfowitz doctrine.
GL onderwerpt gemeenten vanuit hun ideologie, die we feitelijk communisme mogen noemen.

Arachne | 14-11-19 | 00:41

@DerkArie-ut-de-Achte | 13-11-19 | 21:03: Hamas is gesticht als competitie voor de PLO. De opzet is geslaagd.
De vraag is: wie heeft dat bedacht en in werking gezet?

Lenin: om de oppositie te controleren, moeten we deze zelf organiseren.

Arachne | 14-11-19 | 00:43
▼ 16 antwoorden verborgen

Dus we kunnen in deze concluderen dat we bij de neus worden genomen? Gheghe

VeelTeSteil | 13-11-19 | 20:39 | 1

"By the art of deception shalt thou wage war."

LiniaalRectaal | 13-11-19 | 20:48

Mooie poster boven trouwens van 'Opsporing verzocht'. Ziet er zeer verzorgd uit en ook mooi in het arabisch.

Wekkertje | 13-11-19 | 20:38

Een land cadeau krijgen van de Engelsen als niet moslim, midden tussen moslims:
What can possibly go wrong?

Analia von Solmsch | 13-11-19 | 20:37 | 5

@Zapata10 | 13-11-19 | 20:48: de meeste joden woonden in oost Europa. Waarom geen eigen land ergens in oost Europa?

Arachne | 14-11-19 | 00:31
▼ 2 antwoorden verborgen

IDF FTW.
Enige land in die regio waar je eventueel zou willen wonen.

Randall3.0 | 13-11-19 | 20:34 | 5

30% moslims, weet je het zeker?

Theodorus.Goldbach | 13-11-19 | 20:47

Ondergetekend idem, lijk me heerlijk daar. Goed er zijn wat nadelen maar verder, goed eten en drinken heerlijk klimaat en ja ook aardige mensen (van horen zeggen van meerdere mensen die er gewoond hebben).

DerkArie-ut-de-Achte | 13-11-19 | 20:55
▼ 2 antwoorden verborgen

Enige manier om met een prettig gevoel naar een gallerijtje Gaza militants tronies te kunnen kijken: wetend dat ze allen naar het paradijs vertrokken zijn om daar elk 72 rozijnen in ontvangst te nemen.

nick.name | 13-11-19 | 20:34 | 1

Iedere vrijdagmiddag kunt live kijken naar de grenstroepen.
Het is dan prijsschieten op demonstranten. Sinds enig tijd worden ze niet meer naar het paradijs (gericht hoofdschot) gestuurd, PR matig niet zo best, dus enkels, knieën enzovoorts.

Arachne | 14-11-19 | 00:30

Dit filmpje verwijst niet alleen naar de groepering met de gelijknamige naam.
Jihad.
Het is islamitische inspanning gericht op het realiseren van een bepaald doel.
Dus de islam in zijn algemeenheid.
Wel wakker blijven jongens.
We hoeven toch niet elke terreurgroep te noemen als we het hebben over één specifiek kenmerk, namelijk : Islam.

Ruimedenker | 13-11-19 | 20:34 | 4

@Angélica de Sancé | 13-11-19 | 20:55: Hier precies zo :)

Ben Adam | 13-11-19 | 21:04

Het aantal Islamitische terreurgroepen loopt in de vele tientallen, en daarnaast is het ook nog zo dat daar waar de islam neerstrijkt er geheid rottigheid komt.

Nelis SplitBloes | 13-11-19 | 21:31

Dat is wel de belangrijkste inspiratiebron, ja. Daarom maken Moslims in de hele wereld zich er ook zo druk over. Conflicten waar geen Moslims bij betrokken zijn (komen bijna niet voor) of conflicten waar Moslims andere groepen trachten te onderwerpen of te decimeren, interesseert ze geen zak, om men probeert de rol van die Moslims goed te praten.

Heiner | 13-11-19 | 22:18
▼ 1 antwoord verborgen

Wij, ja wij, hebben de Joden vervolgd en vermoord de afgelopen 2000 jaar. Alleen maar omdat ze onze messias hebben verworpen. En sinds 1948 schieten ze terug. En het bleef nog lang onrustig in het Westen...

postmodernismisdead | 13-11-19 | 20:32 | 3

Joden met een hoofdletter, check. Messias met een kleine letter, check. Uhuh.

LiniaalRectaal | 13-11-19 | 20:40

Als je naar de geschiedenis van Jeruzalem kijkt, zeg maar de laatste 1000 jaar, dan zie je dat Joden en Moslims altijd naast elkaar konden bestaan, maar als de Christenen de stad overnamen deze beide bevolkingsgroepen verdwenen. Zodra de Islamieten het weer voor het zeggen hadden, waren de Joden ook weer terug. Dat is veranderd in de laatste zeg maar 150 jaar, sinds het Zionisme de kop opstook. Opeens stuurden Arabische en Egyptische imams toen ook veel moslims naar Transjordanië om het land te claimen. Vanaf toen is het fout gelopen...

Short | 13-11-19 | 20:51

@Short | 13-11-19 | 20:51: Het is een goed idee de geschiedenis nog een keer na te lezen. Misschien ook wat kritische boeken toevoegen.

Arachne | 14-11-19 | 00:28

Afgelopen week las ik nog eens het verhaal van de oorlog met Libanon in 2006.
en.m.wikipedia.org/wiki/2006_Lebanon_...
Dan gaat de sympathie voor Israël toch wel achteruit.

RickyLaRue | 13-11-19 | 20:31 | 2

Wikipedia en actuele politiek = leugens.
Wikipedia is alleen nuttig als er geen politiek in het spel kan zijn.

jan99 | 13-11-19 | 22:07

@jan99 | 13-11-19 | 22:07: U kunt die informatie ook elders vinden, hoofdzakelijk in het engels. En RickyLaRue | 13-11-19 | 20:31 heeft gelijk.

Arachne | 14-11-19 | 00:26

Hmm ik vind #WelNodig omdat nog veel te veel mensen niet wakker zijn.

Q.Bert | 13-11-19 | 20:31

Dit is water naar de zee dragen, zand in de woestijn gooien en preken tegen de klaagmuur. Deze dode terroristen worden geëerd als martelaren, en zorgen voor een nieuwe aanwas van kanonnenvlees. Van deze draken kan je wel koppen afhakken, maar er groeien er altijd meer terug.

De ruimte voor atheïsme, LBQTI, judaïsme en zwarte piet wordt steeds kleiner.

Feynman | 13-11-19 | 20:27 | 4

Ik snap je punt, maar het is of koppen van slangen afhakken, jezelf gewonnen geven of een kwart van de wereld plat nuken... Dan is die eerste denk ik de beste van drie kut oplossingen.

peterdh | 13-11-19 | 20:34

Binnen het judaïsme is voor het atheïsme, LBQTI en Zwarte Piet geen ruimte.

Arachne | 14-11-19 | 00:24
▼ 1 antwoord verborgen

Duizend Bommen en Granaten . . . ! ! Schiet ze uit het water die Zandkonijnen ! ! (vrij naar K. Haddock)

ROADHOGG | 13-11-19 | 20:27

Kom op GS als je het Staatsjournaal voorbij ziet komen, ben je echt wel erger gewend heur.

william7055 | 13-11-19 | 20:24

Same same but different

R. Skickr | 13-11-19 | 20:23

Goh, de geheime dienst van GeenStijl weet het beter dan de inlichtingendienst van Israël.
Goed gewerkt Jommes.

Ruimedenker | 13-11-19 | 20:22

En ik zie die sukkels van Hamas inderdaad wel in staat een raket in eigen geleden te schieten. Zo'n soort omvallend vuurpijltje maar dan wat groter.

Wekkertje | 13-11-19 | 20:22 | 2

Hun eigen gebouw in de hens zetten lol. Aziz, jij vuurpijl verkeerd. Nee man, gebouw verkeerd, wollah!

En natuurlijk Amnesty weer onmiddellijk in de bres voor hun parels. Walgelijk partijdige club is dat geworden.

5611 | 13-11-19 | 22:18

Via een omweg schieten ze iedere raket in de eigen geledingen. Gaza,( of die Jihadisten) ondervindt hier meer schade van dan Israel. De tactiek van Israel verandert ook. De wapens ook. Men probeert toch de schade en het aantal slachtoffers te beperken. Dat blijkt niet uit de acties van de Jihadisten. Zij schieten random en het is aan de luchtafweer en civiele verdedigigng van Israel en de gebrekkige manier van richten van de Jihadisten te danken dat er relatief weinig slachtoffers aan Israelische zijde vallen,

Heiner | 13-11-19 | 22:24
-weggejorist-
Sgt. Pepper Spray | 13-11-19 | 20:19

Kijk toch veel liever naar de prachtige IDF-meisjes dan naar de lelijke boeventronies van bovenafgebeelde creepers.

Ruud Hazes56616330 | 13-11-19 | 20:18 | 1

Dan kan ik de film 'Zero Motivation' van harte aanbevelen.

Wekkertje | 13-11-19 | 20:25
-weggejorist-
Sgt. Pepper Spray | 13-11-19 | 20:18

Waarom zou het hier ook maar iemand een reedt interesseren wat die besneden frustraten elkaar daar aan doen in dat sneue hoekje van de wereld.

Superior Bastard | 13-11-19 | 20:17 | 3

Nwa. ja..
Beetje toch wel als die frusties hier ook de boel aan het frustreren zijn.
Dat komt wel een beetje boel daar vandaan.

NiCeY | 13-11-19 | 20:21

Gek dat heel de wereld een mening heeft over Israël.
Mij interesseert het zeker. Dat heeft met geschiedenis en familie te maken.
Saudie-Arabië/ Jemen/Iran vind ik daarom vee van mijn bed.
Toch is dat ook een interessante oorlog.

Ruimedenker | 13-11-19 | 20:28

@Ruimedenker | 13-11-19 | 20:28: Voor Moslims niet, net zoals Afghanistan of Syrië minder interessant zijn. Want daar zijn Moslims niet alleen slachtoffer, maar zeker ook dader.

Heiner | 13-11-19 | 22:27

The old 'bait and switch'.

LiniaalRectaal | 13-11-19 | 20:15

Had ons leger ook maar een fractie van de moed en daadkracht van de IDF, dan zou er vertrouwen in de toekomst kunnen zijn.

smdyasc | 13-11-19 | 20:15 | 6

Het nederlandse leger zou niet eens een Iron Dome op de kop mogen tikken. Ze zouden hooguit 'terug! terug!' naar die vuurpijltjes mogen roepen.

drekzooi | 13-11-19 | 20:35

Ons leger staat met gebonden handen. Zouden zij zonder toestemming moed vertonen, dan zouden zij tot de laatste kamerwacht van de laatste kazerne geschopt worden - en ook die werd dan een AZC.

Jan Passant mk2 | 13-11-19 | 20:55

@ZZP-er | 13-11-19 | 20:26: Dat van pang pang roepen, geleaste tanks, kapotte pantsers en gekannibaliseerde F16s?

5611 | 13-11-19 | 22:20
▼ 3 antwoorden verborgen

"He was at the receiving end of ...."
Prachtig uitgedrukt Jonathan Conricus !

Wekkertje | 13-11-19 | 20:13 | 1

Deze meneer ligt sowieso prettig in het gehoor. Visueel is het ook goed te doen. Hij krijgt van mij een enthousiast "Shalom!" terug.

MickeyGouda | 13-11-19 | 20:20

Dat vrouwtje van Van Agt is nu typisch zo een echtgenote die er voor zorgt dat je als man je eigen identiteit binnen een huwelijk volledig kunt kwijt raken. Heeft hem op hele rare ideeën gebracht. Lul.

Peter777 | 13-11-19 | 20:12 | 2

De ene dag een heer, 's anderendaags een vriend der Palestijnen.

Keessie-Neistat | 13-11-19 | 20:13

Typetje Gretta Duisenberg.

Peter777 | 13-11-19 | 20:15

Niets mis met die opname

Chapeau IDF !!

Ervaringsdeskundige | 13-11-19 | 20:12
-weggejorist-
Reebensteeltje | 13-11-19 | 20:11

Abu Abu Abu, no 72 virgins with you.

Twisted_Faith | 13-11-19 | 20:08

Ik hou van cynisme op hoog niveau.

Macroglossum | 13-11-19 | 20:07

Niks mis met dat filmpje. Shalom!

Keessie-Neistat | 13-11-19 | 20:07

Ze hadden gewoon in Europa moeten kunnen blijven.

Shoarmamasutra | 13-11-19 | 20:07 | 1

Klopt er is hier geen greintje antisemitisme te bespeuren in Europa.

Verhoeve4365 | 13-11-19 | 20:15

Ik neem dit soort berichten altijd met een pilletje cepalislam/padamalgam.

keestelpro | 13-11-19 | 20:05

Ik ben team Israël.

Nu ga ik maar eens een shirtje van Ajax aanschaffen.

Croxifoxio | 13-11-19 | 20:04 | 1

Dat moet cynisme zijn......

Keessie-Neistat | 13-11-19 | 20:08

Same f**king difference ..

ChatBot | 13-11-19 | 20:04

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken