Dit wil je ook lezen
Vraagje. Wat gaat er met Henk Kamp gebeuren?
Jeuj. VVD-coryfeu wil uit de EU
@Pritt Stift |
31-05-23 | 16:01 |
187 reacties
Big Vega klaagt in krant van Big EU over Big Agro
De drie biggetjes!
@Pritt Stift |
30-05-23 | 11:01 |
114 reacties
Ook Britse volkskrant Daily Mail pleit voor NEXIT
Kernachtige kop is weer kernachtig
@Ronaldo |
08-05-23 | 20:20 |
227 reacties
GeldBlog — De EU heeft weer een miljardenplan
Meer meer meer EU, minder U
@Sassen van Elsloo |
05-02-23 | 19:33 |
124 reacties
Grootste EU-delegatie ooit arriveert in Kiev
Is dat de grootste delegatie ooit of ben je blij me te zien
@Spartacus |
02-02-23 | 11:00 |
313 reacties
Feynman en/of Feiten — Twee maten...
Funshoppen in het Europese juridische Oerwoud.
@Feynman |
21-01-23 | 19:33 |
180 reacties
EINDEJAARSQUIZ — Maar wat is het?
Waar zijn wij nu weer DE BESTE in?
@Pritt Stift |
27-12-22 | 15:00 |
138 reacties
GeldBlog — Protectionisme herleeft
Koopt Nederlandschen waar, dan helpen wij elkaar
@Sassen van Elsloo |
11-12-22 | 19:29 |
75 reacties
Intrige! Belangrijk! "Nederland dreigt Europese topbaan mis te lopen"
Prestige! Status!
@Spartacus |
30-11-22 | 20:02 |
63 reacties
Bolle big Timmermans krijgt nog meer vreetgeld
En al zijn tienduizenden ambtelijke lakeien ook
@Van Rossem |
17-11-22 | 18:00 |
222 reacties
Reaguursels
InloggenBesser ein Ende mit schrecken, wie eine schrecken ohnes Ende.
www.express.co.uk/news/uk/1192109/bre...
Gelukkig hebben we de filmpjes nog Boris.
Goed gedaan BoJo:
Deze nieuwe deal is precies de oude geplande deal,
met meteen de daarop volgende geplande stap al genomen
(de back-stop verzekeringspolis en eindeloos gezeur daarover voorkomend).
.
Feitelijk komt (blijft) Noord Ierland in de EU.
En blijft de UK ook in de EU voor bedrijven die dat kiezen (~allemaal dus).
Boris noemt het alleen een Brexit en verklaart de overwinning.
Ik hoop oprecht dat dit akkoord krijgt, maar hmmmm, word lastig...
.
En dan heb ik persoonlijk een probleem.
Ik heb om 1 euro gewed dat het VK nooooit uit de EU zal gaan.
Nu gaan ze dat op deze manier *inhoudelijk* niet maar op *papier* wel.
Nou, bedankt, BoJo. Ik heb het voor je over.
Boris had praatjes maar heeft op alle fronten toegegeven.
Brexit heeft gefaald, het UK is veel slechter af....
Boris' deal lijkt duurder uit te pakken voor de Britten dan die van May.
O, pantosje. Jij weet wat er in de deal staat? Vertel even.
@bigstone | 17-10-19 | 20:36: de Brexit zou het makkelijkste onderdeel zijn.
Indien dit door zou gaan volgens er jaren van onderhandelingen betreffende import/export etc. Jaren.
@kenny harder | 17-10-19 | 21:44:
En aangezien ze nog zo'n 25 andere vrije handels overeenkomsten verliezen die ze als EU lid met derde landen hebben (het is gelukt er ca 15 min of meer te kopieren van de 40 bestaande, maar niet met belangrijke economieen als Japan, Zuid Amerika, en Canada, wel met Palestijnse Autoriteiten, Faroe Eilanden, IJsland etc. ), en de EU met vele andere landen al jaren in onderhandeling is over nieuwe vrijhandelsovereenkomsten gaat dat vrijwel zeker enkele decennia duren.
@bigstone | 17-10-19 | 20:36:
ec.europa.eu/commission/sites/beta-po...
Hier kan je zien wat er in de deal staat. Gewoon vrij op internet.
www.express.co.uk/news/uk/1192109/bre...
En hier zie je Boris ca een jaar geleden dat geen Conservatieve Britse regering ooit een grens in de Ierse Zee zou kunnen accepteren.
Nu wil ik de deal lezen. Kijken wat elk van de 27 landen geëist hebben voor hun handtekening. Nederland blijven vissen in de Engelse zee, Spanje haar eiland hebben, en ga zo maar door.
Welbeschouwd is deze deal de enige politiek mogelijke optie. Labour wil voorlopig geen nieuwe verkiezingen, Ierland en Noord-Ierland hebben een harde grens tussen elkaar voorkomen, de EU is akkoord en komt even niet met allerlei doomscenario's, maar wel met wat vriendelijke woorden. Ik schat in dat deze deal er doorgerommeld gaat worden en niemand echt dwars gaat liggen.
Deze deal maakt ALLE handel van Britse bedrijven duurder. Niet alleen door import en export tarieven, maar ook door zogenaamde non-tariff barriers.
Wat Boris heeft bereikt, is een zogenaamde Canada min deal. De Britse Treasury had in november 2018 doorgerekend wat alle Brexit scenarios zouden kosten. Van de Noorwegen / Zwitserland optie, Mays deal, Boris (Canada) deal, no deal etc etc. De geschatte kosten van Boris deal waren in November een daling van het BNP van ca 6 tot 8%. Dit komt neer op kostenpot van 2k per persoon per jaar.
De Noord Ierse DUP heeft al aangegeven tegen te stemmen. Net als de gehele oppositie, op een enkele rebel na die weigert de partij leiding te volgen. Het is derhalve uiterst twijfelachtig dat deze deal er door komt
@Carlitros | 17-10-19 | 22:01:
Dus dan wordt het gewoon een no deal hard Brexit. 31-10-2019, 23:00u., freedom.
@Stormageddon | 18-10-19 | 00:59: Om precies deze reden denk ik dat deze deal er door gerommeld gaat worden. Er is het besef dat alle alternatieven een politiek slechter resultaat geven.
Wat een puinhoop is het geworden. Was het nu echt zo moeilijk ?? Ik denk van niet. Denk eerdere dat de EU een vies spelletje heeft gespeeld door het zolang te vertragen en politici te beinvloeden dat ze nog gehoopt hadden dat de keuze zou worden terug gedraait. En uiteraard moet het nooit zo blijken dat het erg eenvoudig is anders volgende er meer landen als het tegen zit. Mag hopen dat die hele EU in elkaar donderd en we weer lekker op EEG basis handel drijven.
Jij hebt duidelijk niet opgelet. Dit is al het tweede akkoord dat de EU met het VK sluit, het VK vecht zichzelf de tent uit omdat ze het er niet over eens kunnen worden.
A blockbuster barn! (Of ook wel 'in bjusterbaarlik barren').
Proost ! En inderdaad nu als een sneltrein een Nexit. Direct zaken doen met de UK, USA en China. We gaan weer normaal doen. De boze droom is over !
Bespaar ons die nexit onzin....
Tegen: Echte Brexiteers (Farage bv), Labour, DUP. Dit komt niet door het Lagerhuis, dus juich niet zo hard.Bovendien is een meerderheid in de UK inmiddels voor een Remain (55%) dus hoe democratisch is het nu allemaal. hoop geschreeuw weer, weinig wol.
Hoe kom je erbij?
ichef.bbci.co.uk/news/624/cpsprodpb/D...
Heel democratisch want jouw cijfers zijn gelogen.
@Stormageddon | 17-10-19
1. Wie / wat is ICHEF.BBI.CO.UK?
2. Als je de percentages van remainers en leavers die No deal of Mays deal willen, en vermenigvuldigd met het aantal mensen die remain resp. leave hebben gestemd, en dat deelt door het totale aantal stemmers, kom je uit op 46,7% die of zonder deal, of met Mays deal, de EU wilt verlaten. En hierbij vergeet je dat een heel groot deel van de No dealers May deal meer haat dan in de EU blijven, omdat ze Mays deal zien als een relatie van slaaf en meester, en in de EU iig nog mede zeggenschap hebben op het beleid. Dus om die 2 samen te voegen als Leave klopt niet helemaal, want je kan maar op een manier uit de EU stappen, en lang niet alle No Dealers zullen stemmen op Mays deal, en zeker lang niet alle Mays deal stemmers zullen stemmen voor een no deal.
@Carlitros | 17-10-19 | 22:55: BBCI is niets anders dan de server van BBC waar de images gehost worden :
Domain:bbci.co.uk
Registrar:British Broadcasting Corporation [Tag = BBC]
Registered On:2000-04-02
Expires On:2024-04-02
Updated On:2015-06-08
Status:Registered until expiry date.
Name Servers:ns3.bbc.co.uk
ns3.bbc.net.uk
ns4.bbc.co.uk
ns4.bbc.net.uk
@Flatulent | 17-10-19 | 23:12:
Dank!
@Carlitros | 17-10-19 | 22:55:
50-60% is voor leave.
Wilhelm072 haalt zijn cijfers uit zijn aars.
Haha een deal, right, als je in kaboutertjes gelooft. Dat wordt gewoon uitstellen dit krijgen zij nooit door het lagerhuis.
Ik denk dat het de hoop van BoJo is dat wanneer dit (ook weer) niet wordt goedgekeurd, de EU keihard gaat zeggen van rot nu maar op, er komt geen uitstel meer. Dan is BoJo ingedekt tegen de maffe wet die hem zou verplichten uitstel te blijven vragen tot er ooit een deal komt (en waarbij het VK door deze wet totaal geen onderhandelingspositie meer heeft) en kan hij ook naar zijn kiezers toe verantwoorden dat hij alles gedaan heeft, maar dat het parlement blijft dwarsbomen.
Want verder uitstel als dit ook sneuvelt, acht ik zeer klein. Er zijn al meerdere landen die duidelijk hebben aangegeven dat, tenzij er een concept deal ligt waar alleen nog wat zaken moeten worden uit-onderhandeld, zij niet meer bereid zzijn om verder uitstel te verlenen.
Heeft ook geen enkele zin want wat in 3 jaar niet gelukt is gaat in een paar maanden ook niet meer lukken met de huidige regering daar.
Super deal! Complimenten voor Boris Johnson (en de EU.) Goed dat de UK uit de moloch EU stapt. Nu afwachten of het Britse parlement akkoord gaat. De EU (o.a Macron) zal geen uitstel verlenen als de Brexit niet doorgaat. En dan is er een no deal Brexit op 31 oktober. Dat zou slecht zijn voor de UK EN de EU.
De UK zal wel varen bij de Brexit. Het wordt het Singapore van Europa.
De eerste paar jaar zal het vooral zich opnieuw organiseren worden. Daarna verwacht ik dat de UK er wel bij zal varen. Zij zijn dan weer baas in eigen huis. En kunnen de trein naar de nering zetten om verandering door te brengen.
Zou mooi zijn als er een deal komt. Dat scheelt een enorme schade aan de economie. Maar eerst eens zien of de Britten het intern ook eens kunnen worden, nu de EU en Johnson een nieuw compromis hebben. De deal van May haalde het niet. Kijken of deze wel wordt geslikt.
En Boris heeft de eerste stemming in het Britse parlement al weer verloren. Zojuist met een meerderheid van 12 stemmen aangenomen, een amendement op de Ben Act waar zaterdag over gestemd gaat worden, die inhoudt dat Boris sowieso een uitstel van Brexit moet aanvragen, die pas komt te vervallen NADAT zijn deal is goedgekeurd en aangenomen. Hiermee kan voorkomen worden dat het parlement eventueel goedkeuring geeft aan de deal, maar de deal op het laatste moment (bewust?) afketst, met alsnog een no deal Brexit tot gevolg.
Dus die stok is alweer achter de deur weg..
Denkt dat parlement nou serieus dat Johnson ongelimiteerd kan onderhandelen? Als ze deze deal niet accepteren doet de EU helemaal niets meer en komt er hoe dan ook een harde Brexit.
@Goldfinger | 17-10-19 | 15:46:
De EU kan voorwaarden verbinden aan een verlenging van Brexit. Zoals een bevestigend referendum aan Mays deal. En het Britse parlement (let wel, Boris heeft daarin geen meerderheid) kan altijd nog, zonder dat de EU daar wat over te zeggen heeft, artikel 50 intrekken.
Daarmee schiet het parlement zichzelf nog harder in de voet dan ze met de Benn act al deden. Want tot 31-10 geldt (ook in de UK) namelijk dat EU wetgeving boven Nationale wetgeving gaat. Dus als onder EU wetgeving de afspraken zijn gemaakt en art.50 is ingediend met de al eerder verleende extensie en de deal wordt afgewezen door het parlement dan is 31 oktober de Brexit datum, want de EU gaat niet nóg eens onderhandelen en er komt niet nóg een uitstel. Frankrijk is tegen, Hongarije is tegen. En 1 stem tegen is al een veto. Dan is 31-10 de harde datum, onder EU wetgeving.
Dus dit amendement is een zoveelste, wanhopige poging om het proces te vertroebelen en frustreren en houdt juridisch nooit stand.
Uitstel & wellicht nieuwe verkiezingen eerst
@ikdenkwat | 17-10-19 | 16:12:
Er komt geen uitstel. En Labour is tegen nieuwe verkiezingen (want ze worden weggevaagd).
Dus 31-10, 23:00u.: Brexit.
@Stormageddon | 17-10-19 | 16:11: Men heeft sowieso niets te eisen. Alleen de gezamelijke EU lidstaten bepalen of er uitstel komt en de wil daartoe is op zijn zachtst gezegd minimaal.
The great Brexit betrayal: Rod Liddle bij Brendan O’Neill
youtu.be/qrh_YPn-UDs
Ik mis nog de uitgebreide excuses van alle MSM in Nederland. Met name alle dagbladen die onophoudelijk Johnson als een incompetente clown hebben neergezet. De grootse sukkels zijn kennelijk de 'journalisten'.
Als Juncker zo lovend is dan begint de twijfel wel toe te slaan of het niet gewoon zo'n beetje het plan van May is met een paar komma's veranderd.
Volgens mij hebben de msm al die tijd aangegeven dat noord-ierland de prijs is voor brexit. En dat is bij dezen dus gewoon uitgekomen, ondanks Bojo's driftige gedoe.
niet teleurgesteld zijn van heinde komende zaterdag... er was immers al eerder een deal.
@******** | 17-10-19 | 14:51: Nee, Noord-Ierland was de EU's breekijzer. Stoken in regionale conflicten, zie ook Catalonie, dat is het handelsmerk van de EU. De MSM slaan die rol van de EU altijd over. De propaganda was: de Britten zijn gek en Johnson is Trump.
ik volg al tijden intensief de Engelse pers. Als je daar breed leest, lijken er twee parallelle Brexit's te zijn: die van de Remainers (aangevoerd door de Guardian) waar het zeker is dat het nooit doorgaat en die van de Brexiteers (aangevoerd door de Express) waar het gesundes Volksempfinden wordt genegeerd. Het is lastig om ongekleurde informatie te vinden. MSM in Nederland doen er niet toe vwbt de verslaggeving, daar lees je maar een waterig aftreksel van wat er allemaal gebeurd, geregeerd door volledig onvermogen om te begrijpen hoe het in de UK werkt.
@ole guapa | 17-10-19 | 15:24: Ik ben benieuwd hoe je er zelf over denk ole
Ik vermoed dat na het definitieve YES voor Brexit, de EU-vluchtelingenstroom NAAR UK pas echt begint (ik voorop)... Leg de smokkelboten maar klaar, gaan we keihard de concurrentie aan met de Afrikaanse makkers in Calais
Iedereen is dat eindeloze gezanik helemaal zat, dus mooi dat er een besluit genomen is. En nu maar hopen dat die Poolse landdag in Londen gaat instemmen.
ok! nu wij, zonder deal ajb
Zowel de conservatieven als labour zijn in het hele Brexit debat losgeslagen van hun traditionele ankers.
Brexit staat voor een beweging weg van globalisatie. Wie hebben daar de meeste last van? Mensen aan de onderkant van de samenleving. Hier wordt dat vertegenwoordigt door de PVV, in de UK is het het traditionele kiezersvolk van Labour. Labour staat echter onder leiding van een marxist, die die kiezer gewoon niet wil vanwege fout, dom, etc.
De conservatieven hangen de Engelse vlag uit, met een ondertoon van Britannia rules the waves. Een verlangen naar een wereld die er niet meer is. En dat terwijl de conservatieven juist vrijhandel en globalisatie vertegenwoordigen (Thatcherisme). Dus ze trekken zich nu terug achter hun de witte kliffen.
Beide partijen hebben daar vandaag geen goed antwoord op. Dat geeft ruimte voor nieuwkomers. Alleen niet voordat er nieuwe verkiezingen zijn.
"Brexit staat voor een beweging weg van globalisatie. Wie hebben daar de meeste last van? Mensen aan de onderkant van de samenleving."
Ok.. Mensen aan de onderkant van de samenleving. Hebben die het meeste last van globalisatie, of juist de beweging daar vanaf? Schaalvergroting, centralisering, globalisering levert best wat op vwbt opbrengst per m2. Wat er mee komt, kwaliteitsvermindering, belasting op milieu, politieke lobby en lage lonen, daar word ik minder enthousiast van.
Ik sta dus volledig achter Brexit omdat de balans, centraal vs decentraal, ver te zoeken is.
Het is een misvatting te denken dat je alleen handel kunt drijven dankzij een EU.
Als de Britten mooie producten weten te maken, staan de klanten op de stoep.
De grote macht van de Britten is vooral te danken aan de grote uitvindingen van de industriële revolutie. Iedereen klopte aan de deur.
@arie-hoax | 17-10-19 | 14:53:
Ach ja, de industriele revolutie. Maarreh, hoe lang is die geleden? Net iets minder lang dan onze gouden eeuw, toen wij het belangrijkste land in de wereld waren.
Affijn, welke mooie producten weten de Engelsen momenteel nog te maken? Bijna alles is door Thatcher kapot gemaakt, om de gehele Engelse economie om te vormen tot een financiele diensten sector, rondom London. Met alle gevolgen (armoede en werkloosheid in het industriele noorden). En laat nu net Brexit, en dan vooral deze harde vorm van Boris, heel slecht zijn voor de financiele positie van London in wereld.
@Joffri | 17-10-19 | 14:41: Ik ben persoonlijk voor een EEG-model; verregaande economische samenwerking zonder politieke integratie. Maar wie loopt het meest last van internationale concurrentie? Niet de groot-stedelijke elite, maar mensen die gewone jobs hebben. En die kiezen massaal voor Brexit, en dus voor de neveneffecten van globalisatie.
@Carlitros | 17-10-19 | 14:59:
Het ging mij om producten die je kunt leveren, en dat kunnen ook financiële producten zijn. Verder heb ik steeds gedacht dat de linkse vakbonden de Britse industrie om zeep aan helpen waren, en dat Thatcher nog trachtte te redden wat er te redden viel met het breken van hun lamleggende macht.
@arie-hoax | 17-10-19 | 15:31:
De Britse vakbonden hadden teveel macht. Maar om de gehele Engelse industrie om zeep te helpen was een beetje draconisch, vind je niet? Ze heeft de staal en mijn industrie zelfstandig de nek omgedraaid, en in het noorden daar niets voor terug gegeven, alleen in Londen in de financiele sector geinvesteerd. En lees mijn laatste zin met de gevolgen voor de Engelse financiele sector als ze niet meer in de EU zitten, met toegang tot de interne markt.
Is nog niet goedgekeurd door parlement. Kon zomaar niet doorgaan? Of ben ik dan te wantrouwend tegen engelse politici ;-) Ik feliciteer ze over twee weken wel.
Hier een feitelijk overzicht van de nieuwe afspraken: in.reuters.com/article/britain-eu-dea...
Met dit in acht nemend...
www.theguardian.com/politics/live/201...
@litebyte | 17-10-19 | 14:23: waarbij aangetekend dat de Guardian zo links is als de neten (je moet hun artikelen dus even door de juiste bril lezen) én dat ik denk dat DUP-weerstand er voor de vorm is om wat extra concessies eruit te slepen,
Hebben de Britten straks ook hun eigen bevrijdingsdag.
Ontsnapt aan de EU dictatuur. Een feestje waard lijkt me zo.
Er komt geen Brexit.
Dit vieren ze al jaren idd. But I don't see no fat lady singing... yet.
'Ontsnapt'
Blijkbaar moet de EU het gaan zetje geven, want zelf willen/ kunnen / lukt ze het niet.
Nou, een deal... De Ierse DPU is in ieder geval tegen, en er moet in Albion ook nog gestemd worden of men ermee akkoord gaat of niet. Ik zie graag die no deal brexit feit worden. Maar dat is waarschijnlijk ijdele hoop.
Het is overigens de DUP.
Ik verwacht dat de DUP tot zaterdag nog even moeilijk blijft doen, dan nog wat extra geld veilig stelt voor Noord-Ierland en akkoord gaat.
www.theguardian.com/politics/live/201...
@ole guapa: De britten blijven nog jaren betalen. En betalen de giga kosten. En betalen straks Ierland en mogelijk Schotland, om maar niet bij hen te hoeven horen..?
Wat is dat voor een deal ? Hoe lang denk je dat dat standhoudt ?
Toetreding EU in 2025 2030 ? Niets is zo verraderlijk of onbetrouwbaar dan politici in eypopa.
@Shareholder II | 17-10-19 | 14:39: Echte onzin., oftewel Bull shit (op zijn Engels) Ze betalen alleen waar ze in het verleden voor hebben getekend. Ze besparen ELK JAAR 12 Miljard omdat ze geen netto bijdrage meer aan de EU zullen betalen... Zeggenschap terug, geen jaarlijkse netto 12 Miljard meer te betalen. Ze hebben groot gelijk dat ze uit de verrotte en corrupte EU stappen!
Ik zie een lichtpuntje. Voortaan kan Europa, net als Turkije nu, het VK chanteren met een vluchtelingenstroom. Ze staan immers al met duizenden bij Calais te wachten op een kans naar de overkant.
nee, want de UK had al grenscontroles (geen onderdeel van Schengen) en kan nu nog veel stringentere controles invoeren. Bovendien zijn ze niet gehouden aan EU-brede afspraken.
@ole guapa | 17-10-19 | 14:12: Inderdaad. Los daarvan zou een Brexit doro zijn gegaan (maar dat gaat dus niet gebeuren) zal Britland een vergelijkbare positie heben gehad m.b.. t EU samenwerking als Zwitserland.
Zwitserland is dan wel op papier geen EU land, maar voldoet aan alles wat Brussel ze oplegt.
May is ook tig keer weggestemd met haar "deals". Dus dit nieuws brengen als een doorbraak slaat natuurlijk helemaal nergens op.
Brexit gaat niet door, nieuwe verkiezingen wel.... ergens in eind November.
@litebyte | 17-10-19 | 13:45: BOJO stuurt op Brexit, gevolgd door verkiezingen.
@ole guapa | 17-10-19 | 14:13: Feitelijk stuurt hij al een hele tijd op nieuwe verkiezingen, maar niet zonder duidelijk te maken dat hij er alles aan doet om een onmogelijke Brexit door te laten gaan.
Kjik, dat geeft de burgerman moed.
Parlement met partij voor Noord Ierland gaan mogelijk niet akkoord ivm douaneregels en btw. Is dus niet door Brits parlement. Zaterdag gaan we zien....
Maar het punt is: tientallen Labour en LibDem MP’s hebben de afgelopen weken geroepen dat ze koste wat kost een deal wilden. No Deal was geen optie. Dus die worden weer klem gezet: stemmen ze tegen de deal, wordt het hoe dan ook een no deal Brexit. Dat weten zij ook, ongeacht de Benn act, en dat betekent dat zij aan hun kiezers moeten uitleggen dat ze streden voor een deal en dan die deal wegstemden. Dat is hun probleem.
Parlementariërs in de UK moeten zelf met de billen bloot. Die kunnen niet comfortabel op de slippen van een lijsttrekker “gekozen” worden. Die moeten zelf campagne voeren, zelf hun standpunt uitleggen.
En de verkiezingen komen er sowieso altijd aan. Dus er is van alles mogelijk... als er zaterdag al een zitting komt. Labour wil dat nl. niet.
@Stormageddon | 17-10-19 | 13:37:
Geen enkele LibDem heeft geroepen dat ze koste wat kost een deal willen. Het officiele LibDem standpunt is intrekking artikel 50.
Wel enkele 10-tallen Labour MPs. Maar zoals ik al eerder aangaf, die hebben nu een heel groot dilemma. Steun Boris en de deal komt er door, en ze overhandigen Boris en de Tories de overwinning in de verkiezingen die er binnen nu en enkele maanden 100% gaan komen. Bovendien heeft de Treasury, het Britse Ministerie van Financien!, afgelopen november zelf uitgerekend wat de kosten van elke vorm van Brexit (van Noorwegen, May deal, Boris deal en no deal) zijn tov EU lidmaatschap. Hieruit blijkt dat elke burger in de UK er bij Mays deal er ca £ 1,500 per jaar op achteruit zou gaan, bij Boris' deal £ 2,000 en bij No deal £2,500. Philip Hammond lekte deze documenten vorige week. Het verschil tussen no deal en Boris deal is dan niet zo groot qua schade. Best een risico waard om proberen te stoppen. Want hoewel een no deal brexit meer schade oplevert, geven economen in de UK aan dat Boris deal schadelijker kan zijn op de lange termijn, omdat itt no deal de (economische) gevolgen minder zichtbaar zullen zijn, een zogenaamde poreuze band tov klapband, waardoor actie om schade te beperken te laat kan worden genomen.
Ben trouwens benieuwd waarom jij denkt dat als deze deal niet wordt goedgekeurd, het ongeacht de Ben Act een no deal wordt. Hoe zal Boris de Ben Act kunnen negeren?
@Carlitros | 17-10-19 | 14:18:
De afgelopen weken was er een constante stroom van Labour MP’s bij Question Time en Newsnight (en op diverse radiostations) die zichzelf helemaal klemlulden omdat ze een deal wilden, maar niet konden zeggen wat voor deal dan. LibDems waren nog verwarder en idioter. De één wil een deal, de ander wil een referendum, weer een ander wil art.50 intrekken. All over the fucking place. Pas na het congres twee weken geleden is er een partijlijn dat ze art.50 willen intrekken (hoewel ze er vóór hebben gestemd.)
Maar hoe dan ook: of ze nu tegenstemmen of voorstemmen: ze worden gedecimeerd bij verkiezingen.
En op je laatste vraag: als je parlement wil opblazen en de democratie wil opblazen moet je Brexit nog een keer uitstellen. Britten zijn al zo cynisch geworden sinds 2016, dat ze in dat geval de politiek helemaal geen mandaat meer geen geven.
Boris heeft een aantal mogelijkheden om de Benn act te negeren. Mayhar Tousi heeft er heel aantal uitgelegd.
www.youtube.com/watch?v=-CMpE_oTxjo
www.youtube.com/watch?v=WhrOWRqIrms
@Stormageddon | 17-10-19 | 15:10:
WTF is Mahyar Tousi? Als je het niet erg vindt, heb ik meer vertrouwen in de kennis van de creme de la creme van de Britse advocatuur die hebben geholpen in het verlies in de Supreme Court van Boris' schorsing van het parlement, die zeggen dat Boris niet onder de Ben Act uit kan komen zonder de wet te breken.
En er zijn idd sommige Britten die zeggen dat je de democratie opblaast als je Brexit nog een keer gaat uitstellen. De Britten met de grootste monden. Maar die zijn niet meer in de meerderheid. Van de laatste 76 poll in het VK of mensen nog steeds Brexit willen, zijn er slechts 2 die dat idd aangaven. De overige 74 gaven aan remain.
@Carlitros | 17-10-19 | 15:36:
Hij baseert zich op de advocatuur. En parlementariërs. Het hele punt is: de Benn act kan niet worden uitgevoerd zonder de EU wet te breken. Want dat is de hele art.50 brief, en alle afspraken die zijn gemaakt, inclusief de harde datum 31 oktober. Zo simpel is het. En tot 31-10 gaat ook Westminster de EU wet boven UK wet. Dus de Benn act schiet zichzelf in de voet.
En daar kan ook de heks Lady Hale in de Supreme court niks aan veranderen, al zou ze willen.
@Stormageddon | 17-10-19 | 15:54:
Hij beroept zich op de advocatuur van de regering. De advocatuur die van mening was dat Boris best het parlement voor 5 weken op slot kon gooien voor een werkelijk flut toespraak van 15 minuten of zo. Ik beroep me op de advocatuur die zei dat hij dat niet kon, en die Boris vernederde in de rechtbank. We zullen zien wie gelijk krijgt.
@Carlitros | 17-10-19 | 16:17:
5 weken? 5 dagen. Met de partijconferenties zou het al een maand verdaagd zijn en met de queen’s speech in aantocht zou het een paar dagen extra zijn.
Echt, jij hapt ook hook, line & singer in elk vals remain-narratief van Guardian en BBC en de politiek gemotiveerde uitspraken van haatheks Lady Hale. Vermoeiend.
@Stormageddon | 17-10-19 | 16:30:
*sinker.
@Stormageddon | 17-10-19 | 16:30:
Het was niet alleen Lady Hale, het waren de 11 meest capabele rechters van het VK die dat unaniem! vonden.
En jij slikt hook, line en sinker elk vals argument van Boris en Dominic Cummings dat het slechts 5 dagen waren. Want a. het Parlement had al aangegeven dat ze middels een nood procedure (amendement) de tijd die besteed zou worden aan partij conferenties aanzienlijk zouden inkorten, zodat ze meer tijd hadden om te zitten. En, zoals Lady Hale aangaf, tijdens partij conferenties heeft het Parlement, ook al zit het niet in the House of Commons, nog steeds alle macht om de regering te controleren, om bij elkaar te komen in commissies, om vragen te stellen en te eisen aan de regering, en om toezicht te blijven houden op de regering. Als het parlement 5 weken ontbonden is hebben ze al deze mogelijkheiden NIET. Ik zou zeggen, lees volgende keer de uitspraak van de rechtbank door, en niet alleen de huilie huilie van de Brexiteers, voordat je dit soort boute uitspraken doet.
@Carlitros | 17-10-19 | 22:22:
Het was een politieke uitspraak over een kwestie waar geen enkele rechtbank, en een Schotse al helemaal niet, iets over te zeggen had. De kroon kan namelijk altijd de zitting van parlement opschorten, met of zonder advies van de pm, met of zonder privy council.
Daar heeft het oppergerechtshof sowieso niets over te zeggen.
@Stormageddon | 18-10-19 | 01:08:
FYI, het was de Engelse Supreme Court, niet de Schotse, die besloot dat de schorsing van het kabinet illegaal was. Het Schotse gerechtshof was daarvoor al tot dezelfde conclusie gekomen, maar als het Engelse Supreme Court anders had besloten, was de uitspraak van het Schotse hooggerechtshof van nul en gener waarde geweest.
En je moet even je kennis over de Engelse Kroon opstoffen. De Koning(in) heeft allang niet meer de mogelijkheid om het parlement te ontbinden / opschorten, zonder advies van de PM etc. Het is zelfs zo dat het feitelijk onmogelijk is om het advies van de PM, als hij een schorsing van parlement wilt, te negeren.
De koningin heeft nog wel de macht om een ander land de oorlog te verklaren, en om de regering naar huis te sturen.
Zaterdag verwerpen van deze deal door Brits parlement. Johnson moet uitstel vragen. Nieuwe verkiezingen op komst. En daarna een nieuw referendum. Dit gaat nog minstens een jaar door.
U snapt het. Er komt helemaal geen Brexit.
@litebyte | 17-10-19 | 13:49: Of er komt geen uitstel. Er waren zelfs al bij het vorige uitstel landen tegen die met moeite zijn omgepraat. Maar uitstel zonder enige kans op een deal (en met het huidige parlement is die kans 0%) gaat er denk ik niet meer komen.
En eerlijk gezegd hoop ik ook dat de EU eindelijk ballen toont en zegt rot nu maar op na 3 jaar frustreren van half Europa.
Beetje voorbarig zolang dit niet door het parlement in UK is aangenomen.
Jammer. Het VK beschermde ons tegen veel idiote voorstellen van de EU. Als ze weg zijn gaat de macht van de EU waarschijnlijk nog verder groeien en hebben we helemaal geen reet meer te zeggen. Grondwet zal dan ook wel weer uit de ijskast gehaald worden ter vervanging van het verdrag van Lissabon. We hebben veel soevereiniteit te danken aan de Britse helden. Jammer voor ons, maar ik gun het ze van harte en wens ze veel succes. ALS ze er uitgaan, want het zal vast weer geblokkeerd worden.
Yup, die Brexit-juichers zijn buitengewoon naïef en je zou het hen kunnen verwijten dat ze het Nederlands belang in de EU zo minachten. Het stemgedrag van het VK komt sterk overeen met dat van NL en andere noordelijke landen.
@Diotima | 17-10-19 | 13:28: verwijt mij maar dat ik met lede ogen het vertrek zie, maar ik de Brexit goed begrijp en de vertrekkenden groot gelijk geef.
De manier waarop het VK in de EU zat, met al zijn uitzonderingsposities, vond ik toch al niet in de haak.
Gewoon Brexit en eventueel opnieuw toelating vragen, maar dan graag onder dezelfde voorwaarden als alle andere landen
Frankrijk wordt de volgende.
Omdat de rest hen onvoldoende bewierrookt en geld geeft?
Nope. Frankrijk ligt aan het Europese infuus en kan zo nog enige invloed uitoefenen.
@Schepvogel | 17-10-19 | 13:57: onzin. www.europarl.europa.eu/external/html/b...
@Nichtsneues | 17-10-19 | 13:37:
Omdat de spanningen in Europa, met name veroorzaakt door EU-beleid (en vooral ook wat Brussel in de toekomst wil gaan doen), het hoogst liggen in Frankrijk. Uiteraard zal er een logge lobby blijven, maar als het aan het volk ligt kom er gewoon een Frexit.
Britten zijn het onderling niet eens, daar ligt het echte probleem. Op de beurs is de impact van dit zogenaamd goede bericht ook alweer verdampt.
De aandelenmarkten zijn geen goede graadmeter. Daar gaat het met minste of geringste op en neer. Dat de Britten het niet eens zijn is bekend. Echter dat doet er niets aan af dat in 2016 een meerderheid heeft gekozen voor Leave. Daarmee is de discussie gesloten, er was geen optie voor een soft-brexit, tweede referendum of wat dan ook.
@ole guapa | 17-10-19 | 14:14: Je zou gelijk hebben gehad als het geen raadgevend referendum was geweest.
@Sqbar | 17-10-19 | 14:40: ik herinner me dat Cameron indertijd vooraf heeft gezegd dat hij elke uitslag van het referendum zou respecteren.
@ole guapa | 17-10-19 | 15:41: en Cameron kan die uitslag ook gewoon blijven respecteren. Thuis vanaf de bank.
Dat de UK de EU gaat verlaten is nog helemaal geen feit. Boris heeft - door 21 gematigde anti no deal Tories uit de partij te verbannen - al lang geen meerderheid in het parlement meer. Die goedkeuring moet geven aan dit voorstel. Bovendien heeft de Noord Ierse DUP aangegeven TEGEN de deal te zijn. Dan gaat Boris behoorlijk wat Labour rebellen nodig hebben die bereid zijn tegen hun eigen partij, en voor Boris te stemmen. Dit is mogelijk, want er zijn er zo'n 20 die voorstander van een Brexit zijn, en voor Mays deal etc hebben gestemd. En tegen een bevestigend referendum waar elke deal aan onderworpen moet worden (dit voorstel verloor op 12 stemmen een paar maanden geleden!). Maar als de labour rebellen nu voor Boris' deal stemmen, versterken ze Boris' positive dusdanig, dat ze de verkiezingsoverwinning, en verkiezingen zullen er binnen nu en enkele maanden gegarandeerd komen, op een presenteer schaal aan Boris en de Tories zullen overhandigen. Dus wellicht gaat voor de Labour rebellen partij politiek nu weer voor Brexit.
Maar wellicht geeft Boris, net als May, nog wat extra miljarden aan de DUP, en dan gaat de DUP gewoon weer toestemming geven. Democratie mafia stijl.
Blijft wel heel apart hoe deze deal tot stand is gekomen. De afgelopen weken zijn de ERG (ultra Brexit groep binnen de Tories) en de Noord Ierse DUP vele malen bij Boris naar binnen geroepen voor geheim overleg en updates over de onderhandelingen. De 2 overige, zogenaamde gedevalueerde, regeringen in het VK, nl. de regeringen van Schotland en Wales, zijn hier geen enkele keer bij betrokken geweest, en hebben tot nu geen enkel idee gehad van de inhoud van de deal. Ook nu trouwens had het merendeel van de Engelse regering zelf GEEN inzicht in de tekst van de deal. De enigen die op de hoogte waren, waren Javid, Raab, Gove, Barclay en Cox. De rest van de regering kan nu pas de tekstuele inhoud van de deal inzien en controleren.
Kortom, dit is nog lang niet over.
Dank. Jensen zegt dat er geen Brexit komt, maar hij heeft een nogal dik gezicht. Moeilijk allemaal.
Indeed. Die labour rebellen en misschien een enkele verdwaalde Lib Dem daar gaat het om. DUP is misschien om te kopen. Maar Labour wil absoluut geen verkiezingen want die verliezen ze zoals het er nu naar uitziet.
@Basil Fawlty | 17-10-19 | 13:22:
Ik kan je garanderen dat geen enkele MP van de LibDem, of de Schotse SNP, of de Green Party (loslaten garantie milieunormen) voor deze deal gaat stemmen. Alleen eventueel Labour rebellen, waarvan er inmiddels al een paar als onafhankelijken in het parlement zitten.
Wat ik je kan garanderen, is dat ALS deze deal er door komt, binnen nu en een paar jaar de United Kingdom niet meer bestaat. Schotland gaat dan 100% gegarandeerd de Unie verlaten. En een hele grote kans dat dit ook in Noord Ierland gebeurt (Schotland en Noord Ierland hadden remain gestemd tijdens referendum), en mogelijk ook Wales (vnl boeren, en die gaan het heel moeilijk krijgen met concurrentie uit de rest van de wereld met deze deal).
@Basil Fawlty | 17-10-19 | 13:22:
Wel apart. Mays deal werd belachelijk gemaakt wegens de backstop (die de Engelse regering zelf had voorgesteld). De backstop hield in dat ALS de Britten er niet in zouden slagen om alternatieve technologische grens controles op te zetten (alternatieve technologie die er volgens hun allang is), de backstop in werking zou treden, Noord Ierland bij de EU douane unie zou blijven, om een harde grens tussen de Republiek en Noord Ierland te voorkomen. Tot het moment dat er wel een werkend alternatief is, en Noord Ierland de EU douane unie weer zou verlaten voor de Britse.
Nu mogen de Ieren om de 4 jaar zelfs stemmen of ze binnen deze opmerkelijke duo douane unie (voor tarieven etc binnen de EU, maar voor de wet binnen de UK of zo) willen blijven, of dat ze gaan overstappen naar EU enkel. Dus nu lopen de Britten het risico dat over 4 jaar de Noord Ieren VOOR ALTIJD een aparte status van de rest van de UK zullen hebben.
@Carlitros | 17-10-19 | 13:36: je garandeert nogal veel hè
@Carlitros | 17-10-19 | 13:36:
Wales stemde voor "leave" vanwege de Britse expats daar. Zonder hun had Wales "remain" gestemd.
@bon | 17-10-19 | 13:40:
Yep, woon in de UK, zit hier tussen in, en als je de Britse politiek volgt (tip, kijk eens naar de Prime Ministers Questions, kan dit op youtube terugkijken) dan weet je dat de Schotse SNP en de Engelse Tories elkaar haten. Maar dan ook echt. Sinds het referendum heeft geen enkele MP van de SNP gestemd voor een Brexit voorstel van May of Boris. Dit kan je zelf nakijken, er is een site die bijhoudt hoe elke parlementarier sinds het referendum op Brexit voorstellen heeft gestemd. Dus ja, ik kan je garanderen dat geen enkele SNP parlementarier voor deze deal gaat stemmen.
LibDem wilt geen enkele vorm van Brexit. Hun centrale politiek is dat ze voor geen enkele vorm van Brexit campagne zullen voeren, omdat elke vorm van Brexit slechter voor de Britse economie is dan remain. Zij willen alleen intrekking artikel 50. De Groenen zijn ook extreem remain, en nu Boris tov May de level playing field commitment mbt oa milieu normen heeft laten varen, dus slechtere millieu normen accepteren om handelsovereenkomsten met bv de USA te kunnen afsluiten, gaan die ook gegarandeerd tegen stemmen.
Mijn laatste garantie Schotland onafhankelijk. Dit speelt heel erg in Schotland op dit moment. Ze voelen zich enorm verraden. Schotland stemde remain. In 2014 hadden ze een onafhankelijkheids referendum. Cameron en de Tories gaven toen aan dat als ze voor de SNP en onafhankelijkheid zouden stemmen, ze geen lid meer van de EU zouden zijn. Er bleek een zeer kleine minderheid voor bij de UK te blijven te zijn. Omdat een groot deel van de Schotten lidmaatschap van de EU belangrijker vond dan onafhankelijkheid van de Engeland. Mwah, die voelen zich redelijk bedrogen nu, zoals je je kan voorstellen. Bovendien is de Schotse regering door May en vnl Boris schofterig behandeld. Inmiddels wilt een ruime meerderheid in Schotland, mocht Brexit er door komen, per direct een nieuw onafhankelijkheids referendum.
@Carlitros | 17-10-19 | 14:32: PMQ is voor mij sinds een dik jaar echt verplichte kost. Wat een totaal theater is dat.
@Carlitros | 17-10-19 | 14:32: da's geinig ik woon namelijk ook in het VK en mijn visie is een beetje anders jij lijkt mij een perfecte Lib Dem
@Carlitros | 17-10-19 | 14:32:
Dank en waardering voor al je beschouwingen. Echter, ik ben al meer dan 25 jaar als handelaar (zakelijk en thans prive) werkzaam in de financiele trading wereld. 1 tip die ik vanaf dag heb meegekregen van zeer ervaren oude Amsterdamse rotten in het vak en die zeiden (lees met Amsterdams accent): "Basil Jonguh, Geef nooit garanties en tips want je zult nat gaan als je dat doet. Dat is een garantie." En ze hadden gelijk. ;-)))
@bon | 17-10-19 | 19:32:
Geinig,waar woon jij? Zou op dit moment idd LibDem stemmen, niet Conservatief (wat ik over het algemeen in Nederland wel heb gedaan). Labour onder Corbyn zijn gewoon Marxisten. En de Tories, wel, als je in de UK woont moet je de effecten van austerity hebben gezien. De effecten van het falen van hun Universal Credit. De talloze schandalen rond het Home Office. Het liefst zou ik Monster Raving Lunatic stemmen, maar dat lijkt me niet echt handig gezien het belang rond Brexit.
@Basil Fawlty | 17-10-19 | 21:30:
Normaal geef ik je 100% gelijk, gap (in Amsterdams accent). Maar voor deze ene keer durf ik het aan met wat ik hierboven zei. Maar we zullen zaterdag zien of het eerste deel (geen SNP, LibDem en Green Party MPs die voor de deal zullen stemmen) uitkomt.
Hierbij maak ik trouwens wel 1 zeer belangrijke voorwaarde, dat de remainers niet een amendement er doorvoeren waaraan Boris deal wordt gekoppeld aan een bevestigend referendum. Want dan gaan ze bijna allemaal voor de deal stemmen. Om zo de deal, en waarschijnlijk zelfs Brexit, helemaal de nek om te draaien.
Maar de verwachting is dat ze een amendement voor een bevestigend referendum op een Brexit deal nog niet gaan aandragen. Daarvoor hebben ze het merendeel van de 21 uit de partij gegooide Tory rebellen nodig, En ze denken dat die pas voor een bevestigend referendum gaan stemmen als Boris deal verslagen wordt.
@Carlitros | 17-10-19 | 22:37:
Inderdaad. We zullen zien hoe het loopt en ook wat er daarna gaat gebeuren. Zelfs de meeste Engelsen weten het niet meer dus ik blijf zeer bescheiden en ben slechts een observant.
@Carlitros | 17-10-19 | 22:29: Ipswich
@bon | 18-10-19 | 00:20:
Ah, Ipswich, Zuid Oost. Zit daar ver vandaan. Noord West, Liverpool. Lijkt Suffolk een beetje op Norfolk? Ben daar in het verleden nog wel eens geweest, in Kings Lynn. Leek daar een stuk meer op Nederland dan hier.
Mooi zo.
Zijn we eindelijk van dit gezeik af.
Vergeet het maar. De oppositie samen met die laffe pisnicht van een Corbyn zullen het vast weer gaan blokkeren.
@Hasj_en_Wietje | 17-10-19 | 13:12: Nou moe, Corbyn streed voor lagere huren voor de mense in Londen,hoorr.
@Hasj_en_Wietje | 17-10-19 | 13:12: Beetje een vreemde uitdrukkingsvorm hanteert u hier. Hoe kwalificeert u Boris Johnson dan wel niet?
@Langshetrandje | 17-10-19 | 14:27: Vind het iig geen laffe pisnicht, dat vind ik nl een beetje vreemd uitgedrukt.
@ger1306 | 17-10-19 | 14:57: denkt u rustig na.
Eerst zien dan geloven. Laat het torpederen van de Brexit maar over aan politici.
Brexit: goed idee maar slechte uitvoering door politici.
Labour wil niet op zaterdag vergaderen in het Lagerhuis. Dus geen debat. Dus blokkade van de deal. En paar weken eerder roepen dat BoJo ondemocratisch is, omdat het parlement een paar dagen langer liet verdagen.
Fijne principes, die socialisten. Ze doen er echt alles aan om de volgende verkiezingen te verliezen, met zo’n landslide dat ze kleiner worden dan SNP en Plaid Cymru. Da’s natuurlijk alleen maar toe te juichen.
youtu.be/EiBZX-TTjAE
Ja maar dan worden de Lib Dems weer groot en of ze daar blij mee moeten zijn? Is nml altijd stuivertje wisselen qua kiezers tussen die 2 partijen.
@Basil Fawlty | 17-10-19 | 13:17:
LibDems zijn nog erger dan Labour en hebben nog meer onzin gespuid dan Corbyn c.s. Daar wordt nóg meer gehakt van gemaakt dan van Labour. Laat dat maar aan Dominic Cummings over. Als je het nu moet voorspellen: extreem-links gaat naar de Green Party, rechts gaat naar Farage, de Schotse en Welshe nationalisten blijft zoals het is Labour en LibDem worden gedecimeerd en de rest gaat naar Johnson. De conservatieven zullen procentueel niet eens zoveel winnen, maar door het kiesstelsel en versnippering een gigantische overwinning boeken.
@Stormageddon | 17-10-19 | 13:30:
Zekers, zou zeer goed kunnen, vooral met hun kiesstelsel, daarom is Labour ook als de dood voor vroegtijdige verkiezingen op dit moment.
@Stormageddon | 17-10-19 | 13:30: volgende verkiezingen zijn tevens de laatste van het VK.
Mooi.
Als die deal zo goed is kunnen wij de template gebruiker voor een Nexit.
@eetvis | 17-10-19 | 13:17: rustig maar.
@Abri | 17-10-19 | 13:22: :D doet echt anders vermoeden.
@eetvis | 17-10-19 | 13:17: Je kunt het ook omdraaien: als de EU jou zo goed bevalt wat doe jij dan nog in dit kutland?
De weg met ons weg met de EU mentaliteit en lang leve Boris tiert welig in de panelen.
Ik geef je een ding in overweging: de boerenopstand. Landbouw is 2% van de economie, ik schat dat minder dan 1% van de bevolking daadwerkelijk op een boerderij werkt. Echter, meer dan 80% van de bevolking steunt de boeren. Massale steun voor een marginale groep. Onlogisch? Nee want iedereen die #TeamBoer is, herkent zich volledig in het gevoel dat je genegeerd, opgeofferd en voorgelogen wordt. En die drie woorden, dat is waar het bestuur (in Nederland de regering, in Europa de EU) voor staat. Niet voor de bevolking, maar voor de elite. Die sympathie tref je ook onder 80% van de tegelzetters hier, en ja dat tiert nogal welig.
@ole guapa | 17-10-19 | 15:48: Boris is de meest elitaire man die ik me kan voorstellen, Trump is een egoistische en egocentrische miljonair die drie keer failliet is geweest en allerlei bedrijven daarmee heeft benadeeld. Waarom lopen mensen achter zulke types aan, geef mij maar Bernie Sanders.
@pritt, dit is niet in het belang van de heilige boeren, die zien een grote afzetmarkt verdwijnen na de brexit.
Als de deal niet door het parlement komt: nieuwe verkiezingen. En dan is het: stem Brexit-party voor No deal, Conservative voor deze Deal, Labour voor een nieuw referendum en LibDem voor Revoke/remain.
Labour wil geen verkiezingen want ze staan er slecht voor en gisteren is er weer een prominente joodse MP vertrokken vanwege het rabiate antisemitisme in die partij.
@Basil Fawlty | 17-10-19 | 13:15: Labour-partij staat op de rand van faillissement.
Die politici met ''een wat andere benadering '' bereiken veel blijkt maar weer .
Z'n maat is ook weer lekker bezig bleek .
Never a dull day
Voorbeeld uit de Hoge School der Diplomatie:
''History will look upon you favorably if you get this done the right and humane way. It will look upon you forever as the devil if good things don't happen. Don't be a tough guy. Don't be a fool!
I will call you later.''
www.welingelichtekringen.nl/politiek/...
Het VK gaat door de voordeur eruit,en komt door de achterdeur weer binnen.
" De UK gaat uit de EU, want er is nu een deal "
Euhm, er lag al tijden een deal.
Dat is geen garantie voor een brexit gebleken.
Als de boer (Juncker) de passie preekt, Boris pas op je kippen...
Dan zal het wel een slechte deal zijn voor de Britten.
Hopelijk volgt de Nexit snel!
Lijkt me sterk. De paar politici die daarvoor pleiten hebben nog geen ene serieuze stap gezet.
Die leren iig niets van de fouten van de UK
Nop Nederlanders (Nation of Losers) zijn deugkutten en die gaan niet de EU lopen kutten. Ze zetten een grote bek op maar als puntje bij paaltje komt is het piepen en buigen en de initiators vergruizen, uitsluiten en diskwalificeren.
@harverster | 17-10-19 | 13:00:
Ja vind jij jezelf zo'n deugkut dan? Of ben je zelf geen Nederlander?
@harverster | 17-10-19 | 13:00:
Ah ik hoor het al. Dogma´s+ meneer is alwetend, haatdragend en rancune. De andere zijn dom en stom; want ik weet het beter toch? Of moet ik zeggen degene van mij vertellen en die ik volg weten het beter. Ongenuanceerd, radciaal en ideologisch. Dood eng.
Weet u wat ik eng vindt, een deuger met de nick “blendedperfection”, die voorstander is van “cordon sanitair”, liegen/bedriegen/falsifiseren door de roverheid, brood/spelen +angst (en verder je smoel houden) mechanisme, dat is pas eng....
@the namster | 17-10-19 | 13:46:
Staat het waaklampje al aan? Onder het bed gekeken? Laat de kalmte, nuance en afgewogen standpunten u niet te veel schrik aanjagen. Kijk eens naar buiten het zonnetje schijnt en we leven in ontzaggelijke rijkdom en gezondheid. Geniet!
De Noord Ierse DUP loopt te stangen en er is ook nog op Zaterdag een deadline te halen van de zog. 'Benn-act' die de Brexit naar 31 oktober 2020 laat verdagen. Maar Boris lacht weer. Hij heeft het momentum weer aan zijn zijde. Mocht de DUP de Brexit duperen, dan gaat Boris verder met de harde Brexit (met slagbomen op de Ierse binnengrens). Het lijkt qua timing een beetje op 'Dunkirk' toen het Britse leger te midden van chaos en trammelant op het nippertje gered werd uit Hitler's klauwen. De Britten hebben talent voor dit soort situaties.
Zelfs met de DUP erbij missen ze nog een meerderheid. Dus dit wordt hooguit een no-deal brexit. Maar waarschijnlijker, 3-5 jaar verlenging.
@Continuum | 17-10-19 | 12:52:
31 oktober 23:00u. (= 0:00u CET)
Brexit, no matter what.
@Stormageddon | 17-10-19 | 13:10:
29 maart toch, no matter what?
@RandyBiel | 17-10-19 | 13:30:
Andere situatie. Boris krijgt geen extensie van de EU, zelfs als hij gedwongen door de Benn act erom moet vragen. Frankrijk zegt nee.
www.dw.com/en/france-says-non-to-brex...
Nah, dat gaat wel weer ergens spaak lopen. Deze soap is nog niet ten einde. Markeer mijn woorden.
Mee eens, de deal is nog niet volledig geaccepteerd
Ik ruik azijjn
@wilmeister00 | 17-10-19 | 12:44: Ze doen dat op hun frieten, nu ja frieten, chips.
Boris is trots op de nieuwe deal, die hij eerst niet wilde sluiten. Eerst maar eens kijken wat de details van de overeenkomst is. Voorlopig lijken de Noord-Ieren nog niet enthousiast en daar gaat het toch om. Natuurlijk wordt hier weer volop geroepen om een Nexit, maar hoe moet het kleine handelsland Nederland zich in vredesnaam zelfstandig in een mondiale wereld redden? Denk ook aan de positie van Rotterdam en Schiphol. Hoe zit het met de subsidies voor de landbouw? Zou Trump ons land ook een genereus handelsakkoord aanbieden of zou hij Nederland willen kopen? De EU is verre van ideaal, maar altijd nog beter dan een Nexit.
Angst.
"De EU is verre van ideaal, maar altijd nog beter dan een Nexit."
Ach Nederland schijnt het in het stemhokje geen probleem te vinden dat we ons bezig houden met het lamleggen van de economie door massahysterie ingegeven klimaatwetgeving. Ze vinden het in het stemhokje niet erg dat we volledig nutteloos "van het gas af moeten" met kosten per huishouden oplopend tot tienduizenden euro's. Met vindt het in het stemhokje niet erg om te kiezen voor partijen die belastingverhoging na belasting verhoging doorvoeren om compleet doorgeschoten wanbeleid te faciliteren.
Dan zullen ze ook wel aan een nexit wennen.
"Hoe zit het met de subsidies voor de landbouw? " Trek het bedrag dat wij aan subsidie ""krijgen"" van Brussel eens af van wat wij netto afdragen aan dat rEdUndant projectje, en?
U stemt VVD of D66?
@peterdh Goed betoog, jammer dat je dat compleet ongedaan maakt met de laatste zin.
@Bogoris-le-Grincheux | 17-10-19 | 12:59:
Persoonlijk denk ik niet dat we op langere termijn schade zullen lijden aan een nexit, terwijl we er wel onafhankelijkheid van de door mij genoemde zaken voor terug krijgen. Al die dingen zijn namelijk ingegeven, direct of indirect, door EU beleid. Ik reageerde met die laatste zin meer op de volledig door angst ingegeven paniekreactie dat we aan de EU moeten vasthouden omdat we onszelf anders niet kunnen redden. Aangezien dat een niet door rationele argumenten ingegeven angst is, heeft het onderbouwd daarop reageren ook niet altijd zin.
@peterdh | 17-10-19 | 12:55:
Dat is geen EU-verplichting he. De Duitsers gaan aan het gas, wij moeten eraf. Dat is puur en alleen Den Haag die dat beslist. De EU komt met richtlijnen maar het is aan de indivisduele lidstaten hoe ze die gaan invullen. Dat 120 van de 150 zetels hier er een idioot verdienmodel op willen plakken ligt aan hun, niet aan de EU.
En dat allemaal omdat één man tegen alle logica in en slechts voor eigen roem iets van Churchhill-achtige proporties wil achterlaten en een andere man de voorstemmers keihard heeft belazerd met irrelevante en utopische mooipraterij over onder andere gezondheidszorg..
En hier vindt een deel van de bevolking het allemaal maar prachtig, "omdat het tegen de EU is" .
Gek hè
Ja dat noemen ze democratie.
ik denk dat ik mn nick verander in "de kromme komkommer"
Nou,Het zal tijd worden.
Is de deal nou rond? Zijn ze nou uit de EU of zijn dit weer loze beloftes?
juncker heeft de export van whiskey veilig gesteld
Ach ja jongens de beeldvorming. Alles voor de beeldvorming. Boris die opstaat tegen de EU en zo. Dat slaat aan bij de kleine man, dat snap ik wel.
Maar straks begint het onderhandelen over de deals met de EU gewoon weer vanaf nul. Dan gaan we zien wei daarbij de beste voorwaarden afdwingt. Evenals met de geweldige handelsdeals die het VK gaat afsluiten met andere landen buiten de EU. Die gaan echt niet bepaald worden door het VK, maar door de grootste partij. Het zal de Britten nog lang heugen dat ze het extra gewicht van 27 andere Europese en eensgezinde landen in zo'n deal gaan missen. Ga ervan uit dat al die mooie handelsdeals toch teleurstellend gaan uitpakken.
Maar oke, alles voor de "soevereiniteit" nietwaar,
Take back control!
Ahum.
27 andere Europese eensgezinde landen??? Ha.. Haaaa haaaa,jij bent een grapjas.
BL:
Gematigd positief??
Maar wat bedoel je met eensgezinde landen??
Hongarije? Polen? Griekenland, Italië soms?
Mooi dat je denkt dat de EU een geoliede machine is. Wel een tikkeltje naïef als je het mij vraagt.
@Jee-dee | 17-10-19 | 12:44:
Handelsdeals worden niet nationaal maar op EU level uitonderhandeld. Dus de uiteindelijke conclusie van een handelsdeal is inderdaad eensgezind en met uiteindelijke goedkeuring van alle lidstaten.
@dijkbewaker | 17-10-19 | 13:10:
Niks is een geoliede machine, de EU niet, het nationale parlement niet, de regering van de US niet, ook niet de Chinezen. Uw scholen niet, het bedrijf waar u werkt niet, uw familie niet en u zal ook een spoor van fouten, mislukkingen en verkeerde keuzes achter u laten. Net als ieder aan. Probeer zaken eens wat meer in perspectief te zien.
Eensgezinde landen?
Leef jij in een ander EU als ik?
@dijkbewaker | 17-10-19 | 13:10:
Heet '66 wensdenken.
Jullie begrijpen het weer eens niet. Niet alle EU landen zijn het altijd eens, maar de EU spreekt wel met één mond naar buiten bij die trade-deals. Omdat die eerst binnen de EU al zijn uit onderhandeld. Daar ging een heel proces aan vooraf maar het voordeel is dat de EU daarna één blok vormt naar buiten toe. Dat is zeker een stem in rekening mee te houden maar als land apart heb je dat niet. Dat komt het VK nog wel achter, dat dit niet zomaar even betere deals zal opleveren dan binnen de EU.
“Daaaarrrr moet op gedruncker worden hihaho”
Maareeuh, wie heeft er nou gewonnen?
Of wie heeft het meest verloren?
Wij hebben verloren, want wij blijven vooralsnog achter op het zinkende schip EU.
Het peperdure bureaucratische monster en verdien-/declaratiemodel verbrokkelt.
One down. 28 to go.
De deal is er. Goedgekeurd of niet, Hoe dan ook, uitstelt hoeft niet meer gevraagd te worden. De Brexit lijkt daarmee een feit.
Goed nieuws voor Rutte. Heeft hij weer een slecht excuus om de belastingen te verhogen.
Uitstel zat/zit er sowieso niet meer in. Verder zal w.s ook deze deal worden afgeschoten, maar dan vliegt GB er gewoon uit.
@kotelet | 17-10-19 | 12:36: er was een wettelijke plicht voor BJ om uitstel te vragen. In die wet staat, gek genoeg, geen termijn. Had BJ dus ook kunnen gebruiken voor een dag uitstel.
"uitstelt hoeft niet meer gevraagd te worden."
Klopt. Belangrijke zin want aan die wet zat een deadline vast en nu vervalt die wet want die deadline is gehaald. Dus, als ik mij niet vergis, het lagerhuis niet akkoord zou willen of kunnen gaan zaterdag kan hij onbelemmerd voor een harde Brexit gaan als het moet.
Mooi man.
Even het Kanaal symbolisch verbreden.
Hoe verder Brussel landinwaarts ligt te verstoffen van de as- en puinresten op de brandende puinhopen van het Oude Continent, hoe happier de Brit zijn teruggewonnen autonome ziel zal koesteren. Een mooi en vol hoofdstuk voor de geschiedenisboeken dit straks, voor al die links-indoctrinerende Geert Mak-figuren nu, die die boekjes bij mekaar verzinnen en optekenen.
Charlatans.
Nikste 5 over 12 voor de Brit. 12.30 stipt.
Een *klok!* lauw bier op de Brit en zijn Brexit. Broeva! Haro!
En nu graag doorpakken: Nexit etc. En bye, bye het gedrocht EU!
Ja kunnen we bv mooi afstand doen van de Rotterdamse haven.
Dat zal Nederland goed doen.
@RandyBiel | 17-10-19 | 12:37: wie heeft dat u wijsgemaakt?! Onzin. Bovendien als EU weg is, wordt het daar nog drukker dan ooit tevoren: opent zich een hele nieuwe markt van landen waar de EU nu nog mee zit te vechten over deals die never gesloten gaan worden.
@VP732 | 17-10-19 | 13:30:
Welke gek gaat zijn container voor de EU nog in Rotterdam afleveren ipv in een EU haven dichterbij?
Jij misschien, maar de rest van de wereld niet.
Ze sturen op een nieuw referendum aan.
En laten we hopen dat dat er komt en laten we hopen dat ze dit keer wel verstandig zijn. De EU is niet perfect, verre van maar in je uppie verder is nog vele malem slechter. Voor het VK en zeker voor ons ( tenzij je tientallen miljoenen of meer ergens hebt weggestouwd, dan heb je er weinig last meer van, dan kun je je inkopen en vestigen waar je wilt ).
@Graaisnaaiert | 17-10-19 | 12:52: Mja, dus stemmen net zolang tot een “gewenste uitkomst” is behaald hm? Heel democratisch maar niet heus.
@Abri | 17-10-19 | 13:30:
Die hebben zich redelijk geconformeerd aan de EU maar hebben verder geen inspraak. Lijkt me niet echt een fijne positie.
Zo, er is een deal, kan het parlement deze weer mooi weggooien.
De Noord-Ierse Democratic Unionist Party gooit de moersleutel in deze prachtige deal.
Kinderachtig gekibbel tussen min of meer homogenen groepen in het aangezicht van een islamitische invasie. Hoe dom ben je dan?
De enigen die egocentrisch kibbelen zijn BoJo en Corbyn.
@Graaisnaaiert | 17-10-19 | 12:50: Alleen Corbyn. Draaikont pur sang en weet goed al z’n kiezers kwijt te raken.
Ik denk dat de DUP tot en met vrijdagavond blijft stribbelen om extra concessies af te dwingen (= geld). BoJo heeft al aangegeven dat er nog wel ruimte is. Daarna stemmen ze zaterdagmorgen om 8:00 in. Dan heeft BoJo Labour en LibDem waar hij ze wil hebben: of ze stemmen in, of ze dragen de schuld voor een harde Brexit.
Dit gaat natuurlijk niet door het Britse parlement komen, duh.
Hoogste tijd dat Rutte weer eens eens met wat vacuumbommetjes dreigt zodat de burger zich niets in het hoofd haalt.
Zou iemand deze staatsleugenaar ooit nog geloven? Als het even moeilijk wordt, belt de lafaard het leger....
Hij krijgt een 'dagtaak', met het vullen van gaatjes, met zijn praatjes....;-)
Zijn nek is iig goed getraind.
Ben benieuwd of dit wel door het parlement komt in de UK. Wellicht wel een meerderheid voor. Maar de DUP zal het wel opblazen (regeringsteun terugtrekken waardoor Bo Jo voor de rest van zijn regeringsperiode machteloos is door het ontbreken van een meerderheid en het kabinet dus eigenlijk wel zal vallen)
Waaraan je dus al ziet dat een no-deal Brexit een zeer slecht scenario is voor "de markt".
Als een speer? Valt reuze mee hoor.
Omdat er eindelijk duidelijkheid lijkt te komen, dat is de reden. We gaan komende tijd zien waar dat pond naartoe gaat, maar ik verwacht dat devalueren de enige mogelijkheid voor ze is om het VK concurrerend te houden. En wie hebben daar last van, denkt u? Hint: niet de Farages, Reese-Moggs, kleinzoon/neef/whatever van Churchill of BoJo zelf hoor, neem dat van mij aan.
Nadat het al flink gekelderd is vanwege diezelfde brexit.
Op de markt is een pond gewoon 500 gram.
Soms iets meer, soms iets minder.
Hangt af van de weegschaal én van de koopman.
De EU weet dat. Merkel heeft zich een beetje versproken. De ware aard en reden floepte eruit. Zeven kleuren stront.
www.independent.co.uk/voices/boris-jo...
Brexit is een beetje als klimaatverandering. Iedereen wil een no-deal voorkomen, maar met alle eigen belangen voorop gaat het toch richting geen oplossing. Als de bühne maar denkt dat er iets veranderd is het goed genoeg.
Klein detail, maar deze deal moet nog wel door het Lagerhuis en door het EP worden aangenomen. Met de DUP lijkt me dat lastig, maar ook in het EP zullen ze wel weer spatjes maken. Fijn dat een klein groepje het even eens is, maar ik denk dat we te vroeg juichen.
Nederland gaat nooit uit de EU. Immers, is Nederland niet een van de bedenkers/oprichters van de EU, samen met Duitsland en Frankrijk?
Zou ook wel erg dom zijn om als NL uit de EU te stappen, dan kunnen we de haven van Rotterdam wel dempen.
We kunnen wel de rest eruit pesten ;-)
Er is slechts 1 bedenker en dat was een Oostenrijker.
@Stijlloze nick | 17-10-19 | 12:24: Tssk. Wat een onzin.
Nee, de EU is niet door Nederland bedacht. De Duitse hereniging was aanleiding voor het beperken van de soevereiniteit van de afzonderlijke Europese staten. Men was te laf om uitsluitend Duitsland te knevelen.
@Stijlloze nick | 17-10-19 | 12:24: Het dempen van de Rotterdamse haven is anders een prima plan om de CO2 en NOx uitstoot terug te dringen. Geeft ruimte voor leuke dingen, verhoging van de maxiumsnelheid naar 270 km/h
@VP732 | 17-10-19 | 12:28:
En waarom zou dat onzin zijn?
Vergeet niet dat we een groot deel van de pre EU welvaart te danken hebben aan het feit dat onze "zogenaamd sterke" Gulden aan de D mark gekoppeld was. De Gulden was dus helemaal geen sterke munt maar een afhankelijke kleuter aan het handje van Duitsland.
Als NL uit de EU stapt en terug valt op een eigen munt dan Moet deze munt aan de dollar, pond of Euro gekoppeld worden.
Eender welke NL munt we er voor terug krijgen, ze zal in zelfstandige vorm te zwak en gevoelig zijn voor extreme koersfluctuaties.
Qua internationale handel is Nederland op zichzelf niet interessant simpelweg omdat onze interne afzetmarkt te klein en daardoor te duur.
We zijn een dienstenland .. Diensten zijn niet echt een export product dus daar valt op het internationale toneel weinig aan te verdienen.
We hebben geen noemenswaardig defensie apparaat dus ons zelf verdedigen kunnen we niet.
Ofwel ... Een Nexit zoals u zo graag ziet gaat pijn doen.
@normanius | 17-10-19 | 12:46: Elke munt is te koppelen aan een andere munt d.m.v. Fixed Exchange Rate, daar is geen EU voor nodig.
@normanius | 17-10-19 | 12:46:
Dienstenland ( want klein qua oppervlak, dus makkelijk dingen te regelen, ook wbt kanotren van multinationals ), relatief hoog opgeleide en internationaal gerichte bevolking dus makkelijk personeel te werven voor die bedrijven plus natuurlijk de poort naar het Europese achterland. Drie redenen waarom de EU voor ons van levensbelang is, hoezeer die ook voor verbetering vatbaar is. Eruitgaan is het stomste wat we ooit kunnen doen.
@normanius | 17-10-19 | 12:46: Onzin. Goede producten en diensten laten zich niet tegenhouden door een grens of wat dan ook. Als er vraag naar iets is en het aanbod, komt er een deal tot stand. Ons defensie apparaat heeft nooit veel voorgesteld. Als een land een bondgenoot zoekt om wat voor reden dan ook en een ander ziet wat in die partij, gaat met samen de strijd aan. En als je als een onbetrouwbare bondgenoot wordt gezien, word je er zowiezo in de steek gelaten. Dat koppelen kan altijd. CH heeft de frank ook aan de euro gekoppeld (gehad). En valutaschommelingen, zijn niet per se een nadeel. Philips heeft het gered. Philips had uitstekende "bankiers" in dient. Plus valuta risico daar kan je je voor afdekken.
Nee, we waren een van de oprichters van de EEG. Dat was iets heel anders dan de EU vandaag is.
Uh, May had ook een deal he?! Just saying....
All's Well That Ends Well.
En ze leven nog lang en gelukkig.
'Yours sincerely' ondertekent met kruisje. Hmm.
Dat betekent een kusje van Juncker.
Zo das 1... mogen wij nu ook ? ... ik wil m'n gulden terug!
o jee en nu vergaat de wereld?
Moraal van het verhaal:
Chantage werkt niet.
Nou Rutte, verhoog je de btw hier naar 50%?
Nexit. Ontvlecht de gulden.
Nu doorpakkan en een totale vernietiging van de EU nastreven. Nexit!
En de DUP blaast het al weer op...
Vooralsnog is Corbyn de boel op voorhand al aan het opblazen.
Het lijkt de IRA wel.
@normanius | 17-10-19 | 12:26: Labour-partij staat aan de rand van faillissement. Moreel failliet is die partij al tijden.
Weer baas in eigen land, grenzen sluiten en zelf bepalen hoe je de zaken aanpakt. Geen verplichte afdracht. Mooi dit. Nog wat nieuwe contracten onderhandelen en jullie zijn good to go.
prcies
Dat geleufte ge... Als de opvolger van Boris een handelsdeal wilt, kan ie gaan dokken aan de EU en gewoon de Polen en Bulgaren (en NL'ers) weer gaan accepteren. Ze gaan nu van een rule maker naar een rule taker. Sukkels.
Deal?
Straattaal en dan weet je al genoeg.
Wij worden straks uitgeknepen omdat de Brexit de EU zo veel kost en de Britten worden uitgeknepen, omdat de EU de Brexit zoveel kost.
Nee dat is Engels.
En Mista is geen straattaal? Razista kan ik niet eens plaatsen maar het zal wel niet uit het oeuvre van Hermans, Multatuli of Toonder komen. U kijkt veel Jandino?
@Graaisnaaiert | 17-10-19 | 12:45:
Crypto-nick in cipher code en alleen toegangelijk voor ingewijden.
Mijn ex was ook zo dol op je oevre. Mede daarom is die nu ook mijn ex.
Elke Brexit is een goede Brexit, ontmantelen dat Viertes Reich.
Nou zeg. Ik hoop dat ze in Londen weten wat een vacuumbom is of zo.
Good Luck UK!
Goed voorbeeld doet volgen.
Timmermans ga je bureau maar alvast leegvreten.
Nu maar afwachten wat dit gaat opbrengen voor het VK.
Als verstandig zijn sluiten ze eerst handelsovereenkomsten met landen buiten de EU.
Als de bodem daarvan gelegd is kunnen de Britten verder zien en zitten ze in een betere onderhandelings positie.
Resect voor dhr Johnson
resect moet Respect zijn sorry
@leoklei | 17-10-19 | 12:09:
Geen probleem jongen.
@leoklei | 17-10-19 | 12:09:
Ah, ik dacht even dat je 'Reset' bedoelde. ;)
"It ain't over till the fat lady sings",
De fat lady in dit geval zijnde het Britse parlement, waar een akkoord dat Theresa May met de EU had gesloten al drie keer naar de prullenbak werd verwezen. Maar goed, we zullen zien.
idd die maaghonden van het Britse parlement houden toch alles tegen en zitten er alleen voor zichzelf en niet voor het besluit van het volk.
Ik vrees dat Boris toch genaaid is door Juncker. Ik geef mijn oordeel pas als ik de volledige tekst van de deal gezien heb.
U woont in de EU ( neem ik aan ), niet in het VK. Engeland had al de beste deal die een EU-lidstaat zich kon voorstellen en nog waren ze niet tevreden. En dan wilt u ze nog een schep met geld meegeven ook? Kom nou toch. Heeft u enig idee wat de reden is dat met name puissant rijke Britten die Brexit erdoor hebben gedrukt? Hint: iets met het geplande aanpakken van belastingontwijking door de EU. Hoor je in Nederland heel weinig over ( en al helemaal niet van die onnozele Laven die ze hier als deskundoloog opvoeren ), maar als je de Britse pers volgt gaat er een wereld voor je open.
Wat een onzin, juist de lagere klasse stemde voor een brexit.
@Graaisnaaiert | 17-10-19 | 12:06:
Yep, niks zo dreigend voor de rijkste Britten is de aanstaande anti-corruptiewetgeving van de EU. Het wegparkeren van vermogen buiten het zicht van de EU wordt dan heel wat moeilijker en dat gaat ze heel veel geld kosten. Logisch dat gasten als Rees-Mogg en Johnson hieruit willen ontsnappen. Dat opent de weg voor allerelei heerlijk schimmige constructies met belastingparadijzen. Ja jongens, alles voor het volk!
@Busverhuur | 17-10-19 | 12:17:
ja die stemde daarvoor maar wisten zij veel? Zij gaan de rekening namelijk betalen. Daar komen ze over een paar jaar wel achter. Maar dan is het te laat voor ze want dan zijn ze in het pak genaaid van de grote jongens die de boel afromen.
Volledige tekst deal:
ec.europa.eu/commission/sites/beta-po...
@Busverhuur | 17-10-19 | 12:17:
Ja, weet u ook op basis waarvan?
@Beste_Landgenoten | 17-10-19 | 12:18:
Gelukkig, eindelijk iemand die zich ook heeft ingelezen. Die leave-malloten hebben tegen hun eigen portemonnee en hun eigen sociale vangnet gestemd, puur en alleen vanuit - aangewakkerde - onderbuikgevoelens. Een hoop van die Brexeteer-argumenten waren a:niet juist of b: Engelse regelgeving, geen EU-regelgeving. Heb daar ooit eens een heel mooi overzicht van gelezen, zal kijken of ik het nog kan vinden. Neemt u van mij aan, de Britse Joe de Plummer is nsoeihard genaaid door het Brexitkamp.
@Beste_Landgenoten | 17-10-19 | 12:18: Als dit ook zo gaat werken voor Turken en Marokkanen met vastgoed in het land van herkomst dan wordt ik ook nog pro EU. Maar dit zal wel door het EVRM worden afgeschoten wegens profilering.
@witwas | 17-10-19 | 13:06:
Gaat met name over belastingontduiking en vermogensbelasting. Maar wie weet, wordt dat gerommel met huizen in Turkije dan ook eens aangepakt.
De 'Dealers in de Macht',
hebben onderling een 'deal' afgesloten....
Damn wat hebben zij nog een mazzel met zoveel Democratie....
Dat gaan wij niet voor elkaar krijgen zonder staatscoup jongens... al onze rechten zijn al jaren systematisch afgepakt.
Mooi. Zijn we eindelijk verlost van die Engelsen. Nu die andere zesentwintig lidstaten nog.
De tijd tikt door. Wil die 'DUP' niet tekenen, crasht Engeland er gewoon uit zonder akkoord.
Gewoon Noord Ierland terug geven aan de Ieren. Wordt onderhand wel eens tijd.
Tenzij labour dissidenten gaan steunen. Zijn er genoeg die en hekel aan Corbyn hebben en een hekel aan no deal.
@Gulliver | 17-10-19 | 12:13: daar hoor je niemand over.
Optimisme inderdaad, maar reken je niet rijk met een Brexit. Nu begint namelijk de onderhandeling met de EU over de af te sluiten handselsovereenkomsten. Die gaan heel erg lijken op die welke er al waren, want de UK is veel kleiner dan de EU, zelfs loopt het VK de kans er bekaaider vanaf te komen. Het gaat ook weer jaren duren om dit op te bouwen met als eindresultaat iets dat er al was binnen de EU, maar dan met de "vrijheid" om de eigen grenzen te sluiten. Voor wat het waard is.
Vwbt de EU heb je misschien gelijk. Maar je negeert de optie om eigen handelsovereenkomsten af te sluiten met China, India, Australie, Canada en de rest. UK kan nu om hoge tariefmuren van de EU heen, iets wat heel interessant is voor buitenlandse bedrijven die de Europese markt (als het continent Europa) willen verkennen.
@ole guapa | 17-10-19 | 11:59:
Goed ja, voor de multinationals en de investeerders, niet voor de gewone Brit. Engeland gaat hard op weg een 2e wereldland binnen Europa te worden.
@ole guapa | 17-10-19 | 11:59:
Dat is maar net de vraag. Wat de zorg betreft. Brexiteers hebben al een balletje opgegooid voor een Amerikaans model, waar, je raadt het al , de private zorgaanbieders heel erg van gaan profiterten, maar niet de burgers.
Brexit levert vooral veel vrijheid voor wie geld heeft en niet teveel op de vingers wil worden gekeken door de EU. Dat gaat leiden tot verregaande Amerikanisering van de Britse economie. Ik denk dat velen daarvoor gaan betalen en sommigen heel erg gaan profiteren.
@ole guapa | 17-10-19 | 11:59: True, maar geopolitiek is er in de afgelopen jaren dusdanig veel veranderd dat een handelsverdrag sluiten met een van deze landen op enorm veel verzet gaan stuiten. Zelfs het verdrag met Canada komt er in Nederland ineens niet meer door, verwacht bij de Britten ook wel dergelijke stemmingen.
@ole guapa | 17-10-19 | 11:59:
Juist. En vergeet handels-accoorden met de Verenigd Staten niet !
@Cool Pete | 17-10-19 | 12:13:
Wees daar niet te blij over: De voorwaarden daarvoor worden door de grootste partij bepaald: De VS. De Britten hebben daar weinig tegen in te brengen. Al is Trump nu heel coulant, wat logisch is want hij ziet de EU graag in kleine hapklare brokjes uiteenvallen.
Straks zal die belofte van Trump aan Boris, voor een "mooie" handelsdeal niet gehouden worden. Als je ziet hoe Trump eerst mooie woorden wijdde aan de Koerden maar ze nu bij het vuilnis wegzet als "terroristen" weet je dat de belofte voor een mooie deal bestond uit mooie woorden alleen.
@Cool Pete | 17-10-19 | 12:13:
Ik roep graag in herinnering; dat het multilaterale karakter van weleer flink op zijn retour is. China, Amerika; zien handel als een zero sum game, waar kei harde macht (financieel, invloed, militaire) de echte doorslaggevende factor is. Hoewel wij dit allemaal vanzelfsprekend vinden (of in het geval van veel uit de heup schietende altrighters geen kennis), is het grote voordeel van de EU met name met zijn economisch ver geintergreerd markten en gedeelde markt, dat de onderhandelaar van handelsafspraken de EU is. Dit is naar hen gedelegeerd om een zo goed mogelijk deal te krijgen. Op het gebied van pure pecunia natuurlijk, maar ook voedselveiligheid, bescherming van werknemers en bescherming van cruciale strategische markten. Door deze verenigde economische macht is de EU een serieuze speler en wars van bilaterale machtspolitiek. Waarbij machtigere landen kleine landjes uit elkaar kunnen spelen, eenzijdig zonder restrictie tarieven opleggen, of gewoonweg afpersen, strategische markten openbreken of flooden met goedkope producten. Succes als 1 klein land je eigen markt te beschermen en ook nog eens handel te drijven met ome Trump.
Leuk voorbeeld is natuurlijk de onlangs sterk bevochten handelsovereenkomst met Japan; die grote voordelen voor de EU heeft omdat onze collectieve belangen zijn behartigd. Engeland dacht daar op mee te liften en vroeg Japan of zij ook niet gewoon dezelfde handelsovereenkomst bilateraal konden tekenen. De Engelse gingen hier hard onderuit de Jappen zeiden dikke neus, jullie zijn een klein landje en die macht die jullie eerst hadden is nu nihil. De Jappen gaan veel minder concessies doen en dus een veel slechtere deal krijgen.
GB is gered, wij gaan dankzij onze eurofiele regenten volledig ten onder.
kijk anders even wat de pond doet
@TDB | 17-10-19 | 12:04: Gek he, de EU zal alles doen om ze kapot te maken, stel je voor dat er nog meer sponsoren weglopen. Maar kijk over een jaar nog maar eens.
Mwoah, of die Engelsen nu gered zijn weet ik zo nog niet. Ze hebben meer problemen dan alleen de EU. Ik noem een onbetaalbare gezondheidszorg die volledig op zijn gat ligt, ik noem de ook daar totaal mislukte multiculti samenleving, ik noem het Engelse elftal, opstandige Schotten,... En zo kan ik nog wel even doorgaan. Maar 1 rotte kies zijn ze kwijt, dat is waar.
@TDB | 17-10-19 | 12:04: Heb je al gemerkt wat het verschil is tussen de gulden en de euro en de gevolgen tot op de dag van vandaag en wat nog gaat komen ? Hallelujah zeg.
@TDB | 17-10-19 | 12:04:
De Pond vliegt omhoog.
Blijkbaar zien de banken dit als een goede stap. Zullen er wel verstand van hebben.
Mooi zo op het laatste moment. Een voorbeeld voor alle leerlingen in Europa. Uitstellen en uitstellen.
Is nog niet door het BP, dus geen schijn van kans en mooi gebabbel voor de bühne.
Nee, dit is een noodzakelijke stap. Als Boris geen nieuwe deal had, hadden ze zaterdag ook niets om over te praten.
Willen we meer of minder EU?
Nou, dan gaan we dat regelen.
Hoezo een deal. Ierland wilde niet akkoord hoorde ik vanochtend op het nieuws?
Parlement stemt toch wel weer tegen.
Is nog niet door het Britse parlement hè...
De EU scheet gewoon peultjes dat de No-Deal een succes zou worden... Ondertussen brand de rest rustig verder af... Mooi man...!
"Where there is a will there is a deal". Nou die wil ontbrak nogal aan EU-zijde, "will" betekent trouwens ook "testament". Is er iemand dood?
Juncker's lever.
"Where there is a will there is a road" zou Louis van Gaal zeggen.
Een keerpunt in de toekomstige geschiedenis en we zijn er allemaal bij. Proost.
Boris kan in elk geval met rechte rug de historie in. Aan hem heeft het niet gelegen, hij heeft zijn moment afgewacht en kan op 31 oktober Brexit leveren. Als het nu niet doorgaat ligt het aan het parlement in Londen (ervan uitgaande dat de EU verder geen roet meer in het eten gooit)
Ik verwacht niet dat het parlement tegen zal stemmen want dan komen er verkiezingen en wordt de partij van Farage veruit de grootste
NEXIT ! NU !
Als we ons land weer leefbaar willen maken. Make Holland Great Again.
Onafhankelijke, handel-drijvende, DEMOCRATISCHE landen !
Free at last!!!
Gefeli en zo!
Nu Nexit!
Benieuwd welk land nu gaat volgen.
En DUP dan? Die overwegen om tegen te stemmen....
Die zijn niet akkoord nee, dus steunen de deal ( nog ) niet. Dit krijgt Boris zo echt niet door het parlement, het enige wat er is bereikt is dat de EU en BoJo het eens over de voorwaarden om te vertrekken zijn. Er is dus nog geen Brexit. Overigens, als die Brexit er wel komt, hebben we de reactie van Sturgis al gehoord? Die gaat een nieuw referendum houden over vertrek uit het VK en een aanvraag voor lidmaatschap van de EU indienen.
@Graaisnaaiert Dan gewoon een harde Brexit, en mocht het uit de hand lopen, dan kan Bojo met zijn vinger naar DUP en Labour wijzen. Slim!
@born2killn00bs | 17-10-19 | 12:12:
Het is toch triest dat het ondertussen eerder om het ego van ( o.a. ) Boris en Corbyn lijkt te gaan dan om het belang van weet ik hoeveel miljoenen Britten?
Brexit? Dat kan toch helemaal niet? Nu zinkt de UK in de Noordzee!
Dat stond toch al vast vanwege de metershoge zeespiegelstijging die komt doordat de boeren zijn gaan protesteren in Den Haag met al die dieselaangedreven tractoren. #Extinctionrebellion.
Ik vermoed dat de EU eieren voor z'n geld kiest en zwaar onder druk is komen te staan door o.a de transportsector maar ook natuurlijk de langdurige protesten in landen zoals Frankrijk. En nu inmiddels ook Nederland en Spanje. Een harde Brexit zou de EU teveel en onnodig geld en banen kosten. Nu moeten we het momentum behouden! Onze regering mag en kan zich niet langer meer achter Brusselse regelgeving schuilen. Brexit zal een feit zijn en als voorbeeld dienen voor een eventuele Nexit en het oprichten van een nieuw Europese samenwerkingsverbond. Brittain rules the wave (again)!
Zo voorspelbaar, na een potje spierballen rollen, vlak voor de deadline toch nog een akkoord regelen. Goed dat de UK niet meteen heeft toegegeven aan het toneelstukje in Brussel.
Boris heeft gewoon 1 van de 4 opties gepakt en noemt het nu nieuwe deal. EU wins
Knap gedaan van Johnson. Chapeau!
45 miljard betalen, om te huilen, wat een deal.
Kost wat, maar dan hebben de Britten ook wat.
Vrijheid!
Ach, 4 jaartjes geen biomassa bijstoken en je hebt het eruit.
Goed voorbeeld doet volgen, Mark. En als jij niet wil gaat het Nederlandse volk het wel regelen.
Oh, laatste nieuws was geloof ik dat de DUP nog niet akkoord was. Maar nu dus wel? Nou dat zou een mooie uitkomst zijn. Eindelijk opgelost.
Nee, DUP (Noord-ierse partij van het Unionisme, dus pro aansluiting UK) is pas zaterdag aan de beurt. Dan stemt het Parlement in Londen, waar Boris, zelfs met gedoogsteun van de 10 zetels van de DUP, al een minderheid heeft.
Ik ga ervan uit dat de EU leiders wel zullen instemmen. Als dat doorgaat is de volgende stap dus zaterdag, in het parlement.
@ole guapa | 17-10-19 | 11:55:
Nou we gaan het dus zien.
@Beste_Landgenoten | 17-10-19 | 11:59:
Go, ik had u gemist, gisteren en eergisteren. Niet geheel toevallig die dag dat dat gezin uit Ruinerwold....
Enfin, ik dacht, het zal toch niet...
@Graaisnaaiert | 17-10-19 | 12:34:
Hahaha juist.
Ik vond die grap over de slechste tijd voor een escape room ooit wel aardig.
Dus toch nog goed nieuws vandaag. Nu nog maar kijken of er ook echt doorgepakt gaat worden, maar deze tekenen zijn positief.
En nu Nederland!. We kunnen er alleen maar bij winnen, op de politici na die veel mooie graaibaantjes aan hun neus voorbij zien gaan en dus hel en verdoemenis zullen preken als een oud-gereformeerde dominee (en die kunnen dat goed!)
Effe door de zure appel heen bijten.
Het kan alleen maar beter worden .
DUP gaat dit nooit toestaan en de die hard brexiteers ook niet dus dit gaat keihard sneuvelen.
Denk dat de hard-Brexiteers nu ook eieren voor hun geld gaan kiezen. Wat de DUP betreft: Wil die verantwoordelijk zijn voor een hard-Brexit terwijl er nu overeenkomst is? Dat denk ik niet.
DUP moet zich misschien aans achter de oren krabben
en bedenken wat vervelender is: dit laatste voorstel, of een No Deal Brexit
Next Nexit
Go Boris go. Het VK is binnen de kortste keren het meest welvarende land van Europa.
Haha die ouwe tinnef met dronken lorren.
Dat hoop ik wel voor ze.... En dat ze weer een gezonde automobiel industrie kunnen herbouwen.... Rolls Royce, Bentley, Jaguar, Het lijkt zo Brits maar het is qua financien goeddeels Duits of Indiaas.. Rover en MG zijn geheel Chinees en worden niet eens meer in het VK geassembleerd. Ok, ook Nederland stelt geen fuck voor op dat gebied ( Nedcar in Born bouwt wel BMW's met Mini batch maar hoelang nog ? Donkervoort wordt dan weer niet in Nederland gebouwd geloof ik. En Spyker stelt al helemaal niets voor. ( Dat laatste snap ik wel want die dingen zien er niet uit....)
onvoorstelbaar dat het Bojo zo snel gelukt is , ff kijken wat het inhoud maar whatever . de eerste is eruit ! Go for it !
Er is niks gebeurd, May is al drie keer met een deal thuisgekomen. Tenzij Boris de DUP kan omkopen met iets strandt het.
Wat is Johnson zo snel gelukt dan? Zijn handtekening onder een deal die er een jaar geleden ook al lag? Boris kiest gewoon eieren voor zijn geld gezien de beperkte tijd. Dit wordt natuurlijk keihard afgeschoten in het lagerhuis en mag deze clown weer terug naar Brussel voor de 2e ronde met wat hardere taal.
Alleen nog dat de deal accoord moet worden bevonden door alle EU landen en het Britse parlement toch?, of hebben de Brexit onderhandelaars een vrijbrief van beide partijen?
Juncker en Bojo zijn akkoord , gaat gewoon door.
@Baron de laclou | 17-10-19 | 11:48: May had ook een deal met Juncker toch?
@Baron de laclou | 17-10-19 | 11:48:
Hoezo? DUP is nog niet akkoord, net als vanochtend. Hier moet in de UK nog gewoon over gestemd worden
@hebjeeenprobleem | 17-10-19 | 11:50: Op nu zeggen ze “Eerder op de dag leken de kansen op een deal nog te slinken, toen de Noord-Ierse gedoogpartij DUP zei de deal niet te slinken. Zij zouden nu wel aan boord zijn.”
Zo werkt dat niet. Zie de Ukraïne-deal. Als de grote jongens "ja" zeggen, dan volgen de kleinere gedwee, en de enkeling die overblijft zegt dan als 'soevereine' staat tot de eigen onderdanen: "Als wij er niet mee instemmen gaat het tóch door en staan wij voor paal". Een leeg inlegvelletje doet dan de rest, als het al nodig is.
Good luck chaps
Zo dat ging nog best snel. Het hoeft niet altijd zo moeilijk.
Zodra er iemand aan het hoofd stond die niet bang was voor een Nodeal Brexit en ook daadwerkelijk een Brexit wilde ging het inderdaad erg snel.
Laat nog even goed zien dat May toch echt heel andere belangen had...
3 jaar verder...
Nu nog NEXIT!!!!
Volgens Rutte en zijn Eurofiele vrienden vergaat de wereld bij een Nexit.
@Ommezwaai | 17-10-19 | 11:47:
Hún wereld wel ja. Goddank.
Schaap... Dam...
REAGEER OOK