Douglas Murray: 'Mensen werden ooit bewonderd om heldendom, nu om slachtofferschap'
Heads up! Dougie komt met een nieuw boek, genaamd "The Madness of Crowds: Gender, Race, Identity".
Hoogste tijd dus, om weer eens wat licht te laten schijnen over dingen die ertoe doen. Gender, ras en identiteit bijvoorbeeld. Inmiddels niks nieuws meer natuurlijk, maar het is toch elke keer weer gemoedelijk het ome Doug nog een keer op te horen dreunen. Al is het maar om z'n accent. Bovenstaand een stukje over de verheerlijking van slachtofferschap, en onderstaand eigenlijk ook, maar dan in een joodse Labour-context. Hele gesprek van een uur met @Triggernometry, na de breek!
Reaguursels
InloggenEen echt slachtoffer hoor je meestal niet
Wie?!
G*dT, slachtofferschap en rancune en/of ressentiment is het verdienmodel van de socialisten in diverse vermomming!
Frankfurter Schule, mag ik dat zeggen;-)?
The Tribe: The liberal left and the system of diversity -Ben Cobley
*CcMed*
ga je gang
Mensen bewonderen is sowieso heel puberaal. Als je eenmaal volwassen bent, zie je opeens hoe lachwekkend dat was.
Dat is geen "woordgrap-van-de-dag" maar tot zover de beste opmerking-van-de-dag
Dit slachtrofferrolletje BS is niks meer dan een "ons" vs "hun" ding. Deze mensen vinden dat een hetero witte man immers nooit slachtoffer kan zijn, want statische gesproken is het risico voor verkrachting op vrouwen groter en de verhalen dat vrouwen te maken hebben met geweld zieliger, en gekleurde mannen wordt immers altijd tegen gediscrimineerd. Dat een blanke man ooit met geweld is verkracht door een groep gekleurde vrouwen telt dan ook niet, want als blanke witte hetero man ben en blijf je immers "hun" maar er dan wel op blijven staan dat ze dit doen om gelijkheid. Dit soort figuren zijn gewoon aandachts-schreeuwers die werkelijk nooit echt een slachtoffer zijn geweest, en vaker dan niet daar dan ook nog een minderwaardigheidscomplex van lijken over te houden. Psychische helemaal onstabiel dit soort figuren en zouden ze ook zo moeten behandelen.
""Dat een blanke man ooit met geweld wordt verkracht door een groep (...) vrouwen""
Ach, daar kan ik helaas alleen maar van dromen
Top, die gaat meteen op de leeslijst! Vorige vond ik ook erg sterk.
there are no victims... only volunteers..... you become a victim by looking afraid.. acting uncertain.
Die slachtofferrol, zo vermoeiend en slopend voor de rest.
Ik zie het in het onderwijs steeds meer; kinderen die om elke scheet die dwars zit, gaan lopen klagen. 'Ja maar hij...' is inmiddels een standaard openingszin. Enige vorm van zelfreflectie is ze vreemd, tenzij het als functie heeft de eigen rol nog verder te ontkrachten in een proces.
Vervolgens worden deze kinderen aan alle kanten ondersteund in hun lijden. Ze vinden in hun ouders medestanders, die niet gehinderd door enige achtergrondkennis direct de klaagzang van het kind overnemen, dit aandikken, dreigementen eraan toevoegen en hoog van de toren blazen. Enige rede is dan nog ver te zoeken en er worden onrealistische verwachtingen geuit. Uiteraard alles voor hun kind.
Wat vergeten wordt, is dat dit tijd en energie vreet. Terwijl een docent een les had kunnen voorbereiden, zit deze tot 2 uur per dag aan de telefoon om maar over de prinsjes en prinsesjes te overleggen met ouders. Onderwijs ondersteundend personeel (begeleiders, maatschappelijk werkers, directie, bestuur) steekt telkens weer tijd in de 'klaag-slachtoffers', terwijl de échte slachtoffers veelal de voor rede vatbare kinderen en ouders zijn. Die zien de effectieve leertijd verdwijnen, merken dat lessen lijden onder kwaliteitsvermindering, dat docenten die ooit voor onderwijzen hebben gekozen, op zoek gaan naar een andere baan.
@ schizofrEEN: Goede analyse. En dan vraagt de hersenloze politiek zich nog af waarom steeds minder mensen docent willen worden.
Zijn de Twitter, Facebook en YouTube accounts van Murray al gesloten?
Het is gewoon einde oefening voor het westen, zoveel is duidelijk.
Enjoy the collapse in slo-mo(hammed)., we hebben kaartjes voor de dichtsbijzijnde stoelen in het circus!
Ik voel mij bevoorrecht het te mogen aanschouwen.
En je hebt gelijk, het gros zit in een collectieve psychose.
En ze trekken de rest mee in hun ondergang.
Enjoy the ride is misschien nog het beste dat je kan doen.
@Ray69 | 05-06-19 | 03:05:
Precies, broeder. Er valt niet meer mee te redeneren, wat moeten we anders?
Indeed, enjoy the ride. En als alles in de soep draait.............. don't shoot, let 'em burn, brotherman.
Uwen vriend, Kaaz.
Ik zit met popcorn en cola vanuit China te kijken hoe dit zit gaat ontvouwen. Veel succes allemaal voor de achterblijvers. Ik hoop dat de multiculturele droom het waard was.
Ik zorg ook voor een escape plan.
Hongarije gaat het worden.
Mijn vakantie in Budapest heeft me aangenaam verrast.
China is voor mij nét te extreem.
Als ze denken dat ik onder een Sharia law ga brijven klooien, zijn ze knetter gek.
Ik vind die EU al zeer verstikkend.
@mr. dude | 05-06-19 | 03:53:
Ray69 | 05-06-19 | 04:40
Het is de enige manier, broeders........ ik vind het echt heel erg........ het land waarin ik ben opgegroeid in de jaren 80 en 90........
Maar ik heb gewoon geen zin meer om tenonder te gaan puur vanuit irrationele loyaliteit, ook al ben ik er geboren.............
Sorry, ik overleef liever zodat ik op een andere dag weer kan terugvechten. Maar voor Nederland vechten, het is het gewoon niet meer waard.
Ik vind het echt erg......
@Ray69 | 05-06-19 | 04:40: Het zou voor mijzelf en eega best te laat kunnen zijn; de jongere schizo's zijn zich terdege bewust van de opkomst van ellende in deze Nederlandse maatschappij. De oudste is druk bezig met internationale opleiding met als enig doel een functie in buitenland te bemachtigen, de jongste heeft al bedacht dat er later werk is dat plaats-onafhankelijk is en dat daar de toekomst ligt. En dat die plaats dan ver buiten de Nederlandse grenzen ligt.
Welke landen? Noorwegen, Korea, Nieuw-Zeeland. Uiteraard, ook daar is wel wat, maar dat zijn de landen waar zij hun pijlen op dit moment op richten.
EN wat deze schizo betreft; mocht er ooit een beetje geld beschikbaar komen, dan zou ik er een schip van kopen. Dan maar piraat worden.
De Nederlandse cultuur zit in de mens, de autochtone bevolking.
Als dat verdwijnt blijft er niets anders over dan een paar gebouwen in een klamme bak klei.
En wie gaan onze buiten dijken onderhouden?
Onze nieuwe ‘Nederlanders’?!
Pak op tijd je biezen is mijn advies.
Of de massa moet binnen 5 jaar massaal wakker worden.
Dan blijf ik om te knokken.
@EEnzame SchizofrEEN | 05-06-19 | 08:00:
Zitten ze in die landen te wachten op een stel verwende gelukzoekers uit Nederland?
@mr. dude | 05-06-19 | 03:53: haha, kutjanus. Ik zit hier in de kempen dus ik heb nog amper last van de multi culti droom. Maar China is sowieso een leiper land dan Nederland.
@stijloze nick.
Dat is inderdaad nog maar de vraag.
Je bent overgeleverd aan de goodwill van zo’n land.
Wij hebben geen Israel waar we heen kunnen.
Daarom is het van de pot gerukt dat we überhaupt dat risico genomen hebben een minderheid in eigen land te worden.
Een zeer gevaarlijke en domme weg zijn ‘we’ ingeslagen.
Wie vooral heel druk zijn met identity politics is xenofoob-rechts.
Ach Beste Landgenoot, wordt u nou nooit moe van uzelf?
Dat zal Silvana Simons prettig vinden om dat te horen , whaaaaahahahahaha
Projecteren vanwege gebrek aan argumenten BL, identitypolitics en slachtofferschap zijn uitgevonden door links.
Xenofoob rechts..
ergens een afkeer voor hebben is mijn godverdomse recht.
@Beste_klootviool
Sterph, kankerlul.... met je gespeelde verontwaardiging....
De hullie doen't ook, is de nieuwste retorische tactiek in extreem linkse kringen heb ik gezien.
Is van een zelfde kaliber als creationisten die beweren dat evolutie ook een geloof is. Dat mensen dat ook nog zo klakkeloos overnemen en als een soort slogan gebruiken is een extra aanklacht tegen hun intellect.
De ironie...
Met dit statement doe je er zélf aan mee.
Jij wil anders zijn heh? Lekker stoer anders. Lekker contrair. Geniet ervan maatje. Elk dorp heeft zijn dorpsgek.
Iedereen die bekend is met de werken van Ayn Rand begrijpt precies wat er mis is in de Westerse maatschappijen. Kantiaanse filosofische rot, die als een plaag om zich heen slaat.
We leven in een real-life variant van het magistrale boek genaamd Atlas Shrugged, met als enige verschil dat de sterkeren in deze maatschappij de schouders nog niet ophalen en ergens beginnen te bouwen aan Galt's Gulch....
Ayn Rand, was dat niet die schrijfster die aan het einde van haar leven berooid moest aankloppen bij de staat voor steun en medicare??
@Titaantje | 04-06-19 | 23:14:
Los van dat uw stelling onjuist is: wat heeft dat in godsnaam van doen met het punt dat ik hier maak of Rand's briljante filosofie?
De meningen verschillen over Ayn Rand. Ik vind het vooral een zielig geval. Ik heb Atlas Shrugged gelezen, vond er echt geen kut aan. De film was helemaal bagger-extraordinaire, maar dat is bezijden het punt. Dat was een beteurenswaardige verspilling van tijd. De filosofie-als dat de naam mag hebben - is totale bullshit. Het is een cultfiguur in Libertijnse en Libertarische kringen, maar daarvan mag je dus om die reden al niet al te hoge verwachtingen hebben omtrent de keuzes van hun helden. In één woor, samengevat zou ik zeggen: treurig.
@Mazzelstof | 05-06-19 | 05:49:
Eehh, Atlas Shrugged is in de U.S.A. het op 1 na meest verkochte boek aller tijden. Na de Bijbel... En populair onder libertijnen? LOL! Daarmee bent u wat mij betreft wel definitief af. U weet kennelijk niet wat een libertijn is, noch waar de filosofie van Rand (objectivisme) om draait, noch overigens wat een filosofie is, aangezien u kennelijk het objectivisme niet eens kwalificeert als filosofie. Treurig indeed.
@De Libertariër | 05-06-19 | 00:49:
2 dingen:
Dat haar levensloop dus al op ironische wijze laat zien dat haar ‘filosofie’ niet levensvatbaar is.
Dat hieruit zonneklaar blijkt dat iedereen een slachtoffer kan worden en dat de verheerlijking van de ‘sterke’ enkel gebaseerd is op kortzichtig en opportunistisch egoïsme.
Had ik al gezien. Het is een serieus wanhopige tijd als iemand nieuwswaardig wordt, alleen maar omdat ie iets zegt dat iedereen al snapt, maar niemand durft te zeggen.
Faxisten vonden sympathie voor zwakkeren ook altijd een teken van zwakte en symptomatisch voor een natie in verval. Sterkeren dienden bewonderd te worden en gedegenereerden vertrapt, want Darwin.
Maar dit mag je tegenwoordig niet meer zeggen. Da’s nl de nieuwe PoliCor in post-Fortuyn Nederland.
Er is nogal een flink verschil tussen slachtoffers van allerlei onheil (waarvoor in onze maatschappij nog immer veel medeleven bestaat) en aandachtshoeren die zichzelf slachtoffer verklaren van onwelgevallige meningen. Die laatste groep verdient slechts hoon.
Sympathie voor de zwakkeren wordt aangewakkerd door matig getalenteerde mensen die hun eigen leven niet op orde hebben en derhalve besluiten hun beperkte talenten aan te wenden om, door hun bepaalde, zwakkeren in de samenleving te beschermen, te overladen met sympathie
@Titaantje | 04-06-19 | 21:17
Wat zo leuk is, is dat jouw reactie precies zo'n voorbeeld van een slachtofferrolletje is.
@Titaantje | 04-06-19 | 21:17
Overigens haal je mededogen voor minderbedeelden en zwakkeren en verering van slachtofferschap door elkaar.
Martelaarschap is al zo oud als de mensheid zelf. Blijkbaar beleeft het een revival: hoe meer men lijdt of heeft geleden, hoe hoger op de maatschappelijke ladder. Onze booslims weten daar alles van.
Pim Fortuyn dus bovenaan.
Samenlevingen hebben enkel tijdens crises behoefte aan helden.
Het lijden werd en word altijd al vereert. Dat heeft met het christendom te maken dat leert dat lijden de weg is naar vergeving. Eerst komt de zonde, dan het lijden en daarna de loutering.
In analogie van Jezus: hij draagt onze zonden, lijdt voor ons aan het kruis en ontvangt daarna de verlossing
Die bewondering, verering eigenlijk, van het lijden zit dan ook diep in onze protestantse ziel.
Die is er dus altijd al geweest.
Die helden verering hangt daar overigens deels mee samen want de beste helden zijn zij die hebben geleden. Ga maar na. In elke heldenverhaal moet de held eerst door diepe dalen voor ie de held wordt.
Omdat wij meeleven met die held ontvangen wij ook een soort verlossing, tweedehands als het ware, in de vorm van een catharsis.
Anyway, lijdens-/slachtofferverering en heldenverering zijn verwant aan elkaar.
Reliporno
Goed punt.
De dank van de zwakke is, dat men naar de strot gesprongen wordt!
Murray maakt met zijn boek een mooie verwijzing naar mijn persoonlijke inspiratiebron Charles MacKay - ooit hoofdredacteur van de conservatieve krant Glasgow Argus - en schrijver van "Extraordinary Popular Delusions and the Madness of Crowds".
Inderdaad, massa's kunnen het fout hebben, maar er is ook iets als de wijsheid van de massa. "Men, it has been well said, think in herds; it will be seen that they go mad in herds, while they only recover their senses slowly, and one by one." En dat is wel een geruststelling.
Ooit worden de massa's wakker.
Als je er sneller domme schapen bij neukt dan er schapen wakker worden, dan ben je mooi de lul.
@TeeJee | 04-06-19 | 20:38:
"We find that whole communities suddenly fix their minds upon one object, and go mad in its pursuit; that millions of people become simultaneously impressed with one delusion, and run after it, till their attention is caught by some new folly more captivating than the first."
@Glasgow Argus | 04-06-19 | 20:39:
Ja, goed verhaal. Echt.
Heb jij de nieuwe iPhone al?
@TeeJee | 04-06-19 | 20:44: nee, ben bij de 6 blijven hangen. Hoewel de 8 handig is, waterdicht, bij het duiken.
Weet je wie het ook altijd over het ontwaken van de massa’s had?
Welbeschouwd zijn social media platforms datgene wat ze stimuleren; massa-neuroses. Bijv. een pak melk over je kop gieten (bij gebrek aan komisch talent nog schlemieler dan de ander willen zijn) of #metoo (hartverscheurend zieliger zijn dan iedereen). Lijkt me een interessant boek.
Met zo'n titel heb je het boek niet meer nodig.
Teveel mensen missen de kracht van het woord en hebben te weinig zelfbeheersing om tot een goede dialoog te komen.
Een gebrek aan argumenten slaat dan al gauw om in ordinair schelden en/of zelfs geweld.
Mensen zijn niet bereid om te luisteren en te leren van elkaar.
Teveel in je eigen kringetje blijven hangen werkt geestvernauwend.
Ik betrap mijzelf erop, hier op GS, het af en toe te gemakkelijk eens te zijn.
Het kan daarom geen kwaad om zo nu en dan andere(linkse) media te raadplegen.
De slachtofferrol zou ik persoonlijk niet aannemen. Alles wat niet goed gaat in mijn leven, moet ik meestal mijzelf kwalijk nemen en niet iemand anders.
Wie mij aanvalt kan op flink weerwoord rekenen.
Een stevige discussie..... mmmm I love it.
Wel netjes blijven, al valt dat niet altijd mee.
Je moet er vaak tegenin gaan, dat vormt je karakter. En is goed voor de discussie. Uitdelen en incasseren, Mohammed Ali is er groot mee en van geworden.
@Kuifje-in-de-EU | 04-06-19 | 20:29:
Ach daar komt de aap uit de mouw. Niet dat Ali geen primaat zou zijn maar toch, ...
@Kuifje-in-de-EU | 04-06-19 | 20:29: Met name heeft dat incasseren geleid tot trillende handjes.
@Kuifje-in-de-EU | 04-06-19 | 20:29: Alleen ertegeningaan om het ertegeningaan slaat nergens op. Dat is voor trollen.
Ach gossie, en er zijn nog mensen die zijn nonsens voor waar aannemen ook.
Als je de TV aanzet kun je het dagelijks zien !
Mooie! Thanks for sharing. Boekje besteld.
Daarom wentelen SPVV'ers e.d. zich ook zo graag in de slachtofferrol
@JTKDM | 04-06-19 | 20:11
"... SPVV'ers ..."
Ja dat heb je leuk bedacht! Want mensen die tegen de EU zijn, zijn ook slachtoffers van machtige lui die als het van hen moet over lijken gaan.
Een politicus die zich al jaren niet vrij kan bewegen in de openbare ruimte vanwege zijn standpunten en niettemin die standpunten toch blijft uitdragen is een held. Wat ik van JTKDM vind houd ik voor mezelf. Maar ik vind het wel...
"JTKDM" staat dat voor een nieuwe reeks genderdiversiteiten, of duw ik u met deze vraag richting slachtofferschap?
@MickeyGouda | 04-06-19 | 20:33:
Zou JTKDM soms ook EU-subsidie krijgen in ruil voor trollen?
@Ars Vivendi | 04-06-19 | 20:16: Vind maar. Maar ik bedoel natuurlijk niet de politicus.
Alle vrouwen hadden vroeger lang haar. Toen verzonnen mannen het feminisme en gingen vrouwen massaal voor een blockhead/mannenkapsel. Heel origineel. Hierna ging alles kapot. The end.
Is wel zo, Rick.
66.media.tumblr.com/af5e4a32d55a469ed...
Punt. We kunnen de roze kroeg sluiten voor vandaag.
Anita Witzier staat het mooi.
@Jan-Joris-Jaap-Joop | 04-06-19 | 20:07:
Zeg lummel, hoe kom jij aan mijn feauteau?
@Hollende_Kleurling | 04-06-19 | 20:19:
In een goede roze wereld spelt men 'feateaux'.
Komt er nog een deel II?
www.google.com/imgres?imgurl=https%3A...
@Jan-Joris-Jaap-Joop | 04-06-19 | 20:21: Feauteaux ies meervoud toch? #dtv
@azijnseikerT | 04-06-19 | 20:22: u bent op dreef
*linkse paradox*
Helden zijn onderdrukkers want sterk. Het is nu tijd voor ons, de nieuwe helden, om de onderdrukten te versterken.
O/T
www.telegraaf.nl/entertainment/363486...
de koperrode ploertesse in fittie met ginger cunt
Ik zag die ex-vriendin van onze Vossius-dropout en ik vond haar niet eens heel onaantrekkelijk. Terwijl Arnon natuurlijk erg lelijk is.
Heb het gezien. Arnon is een ranselaar. En een Pechtold.
@Kuifje-in-de-EU | 04-06-19 | 20:09:
*Ik ... ex-vriendin ... Vossius-dropout ... ik ... erg lelijk zijn.*
Ja maar jij interesseert ons dan weer helemaal niks en Vossius is al lang dood.
@Kuifje-in-de-EU | 04-06-19 | 20:09:
tja, de vrouwtjes gaan voor (dom lomp en) famous en/of centjes...
@Hemmenaar7 | 04-06-19 | 20:31: Als vrouw zijnde voel ik me door uw uitspraken nu echt gekwetst, geslachtofferd, gemarginaliseerd, vernederd..... Hee! Ik ben nu ook een held. (naast haar schoenen loopt).
Wat is er nou beter voor het elitekartel dan een zwakke ontwapende bevolking die het erom gaat doen onderling de zwakste en meest gekwetste te zijn.
Deze wereld is about to go fully kneus. Wie houdt in nietsnaam die idioterie in stand man?
Nee alleen het westen gaat full retarded victemhood, de rest van de wereld haalt de schouders op en kijkt meewarig toe hoe de witte man culturele zelfmoord pleegt.
Ik zat eigenlijk nog steeds te wachten tot de SJWs de PVV/FvD aanhangers ontdekken. De hoeveelheid bagger die zij over hen heen krijgen, en hoe vaak zij niet uitgescholden worden voor rechts-extremisten, fascisten, racisten en noem maar op is onvoorstelbaar. Waar is de safe space voor deze vergeten doch ernstig gediscrimineerde groep?
Nou, nou, zo nieuw is dat niet. Pak er eens een katholieke heiligenkalender bij en kijk hoeveel martelaren ertussen zitten.
Werden onze huidige "martelaars" maar op brandstapels gegooid of voor de leeuwen geworpen...
@Graaf_van_Hogendorp | 04-06-19 | 20:01: Huh, Pim Fortuyn, Theo van Gogh ?
Beschouw mezelf als een slachtoffer van een door links ingezette cultuuromslag. Net een tenenkrommend item op de publieke over de geweldige Ramadan aanschouwd, vanmiddag een item gezien waarin Islam en EU criticasters worden aangeduid als extreem rechts en op het jeugdjournaal wil 80% van de ondervraagde kids het het kerstfeest ruilen voor het Suikerfeest.
U kijkt teveel tv op één dag.
De Britse dichter Auden schreef midden vorige eeuw al visionair: "Reason will be replaced by Revelation. Instead of Rational Law, objective truths perceptible to any who will undergo the necessary intellectual discipline, Knowledge will degenerate into a riot of subjective visions . . . Whole cosmogonies will be created out of some forgotten personal resentment, complete epics written in private languages, the daubs of schoolchildren ranked above the greatest masterpieces. Idealism will be replaced by Materialism. Life after death will be an eternal dinner party where all the guests are 20 years old . . . Justice will be replaced by Pity as the cardinal human virtue, and all fear of retribution will vanish . . . The New Aristocracy will consist exclusively of hermits, bums and permanent invalids. The Rough Diamond, the Consumptive Whore, the bandit who is good to his mother, the epileptic girl who has a way with animals will be the heroes and heroines of the New Age, when the general, the statesman, and the philosopher have become the butt of every farce and satire."
Rijmt niet eens.
@azijnseikerT | 04-06-19 | 20:24:
+1 ghe ghe ghe
Tja, blanken zijn de nieuwe negers.....
Zouden de lui die de Witte de Wit straat wilden verbieden eens moeten lezen.
Als het om slachtoffer rol gaat had er allang een Sylvana Simons plein moeten zijn
Silly Syl casht lekker op slachtofferschap. Bijgeleerd van haatoma's Groenteman cum suis. En momenteel pompt de UvA/VU/UU en anderen hordes Groentemannetjes, Duisenbergjes en Sunny's uit. Op industrieel niveau. So strap in and prepare for a lot more hatin' on straight white males.
@Graaf_van_Hogendorp | 04-06-19 | 19:51: Die Groenteman is wel van een koude kermis teruggekomen.
@Kuifje-in-de-EU | 04-06-19 | 19:52:
Groenteman is klaar wat ze er nog van vindt of ondervind is irrelevant, de volgende generatie staat klaar om te cashen.
@Graaf_van_Hogendorp | 04-06-19 | 19:51: certo. Helemaal goed gezien.
It's okay to be white. Want dat is jezelf niet zielig voelen.
Klopt. Dat is jezelf geen schuldgevoel laten aanpraten.
@Hollende_Kleurling | 04-06-19 | 19:40: Nee, dat is zielig doen, want als je zegt it;'s okay to be black dan is het ineens aanstellerij
Gewoon totaal niet over je huidskleur beginnen.
Te laat, uw beteren hebben bepaald dat hun witte horigen zich schuldig moeten voelen omwille meer $$$ voor hun. Zie het als de erfzonde waar de katholieke kerk zo heerlijk heeft mee kunnen cashen al die eeuwen.
@menage | 04-06-19 | 19:41:
Nee wat een onzin. Het is ook oké om zwart te zijn.
@Hollende_Kleurling | 04-06-19 | 19:49: Het maakt toch niet uit wat voor huidskleur je hebt?
@Kuifje-in-de-EU | 04-06-19 | 19:51:
Je hebt nu eenmaal mensen die daar allerlei theorietjes aan ophangen. Degene die dat doen omdat ze zeggen daar tegen te zijn, zijn het ergst.
@Hollende_Kleurling | 04-06-19 | 19:55: Ik vind het een non-issue. Maar wat je zegt klopt waarschijnlijk wel.
Stel u heeft het voor het kiezen:
- U moet Douglas Murray pijpen
of:
-U heeft de ladyboys voor het uitkiezen
Zelf zou ik spontaan naar de dichtstbijzijnde Britse jongenskostschool emigreren: kudt EU!
Gaat het wel goed?
De teloorgang is mooi zichtbaar in het woord 'respect'.
Vroeger had je respect for Albert Einstein, Mozart of Johan Cruijff. Nu zegt men over een Zaanse tuigvlogger: "daar moet je ook respect voor hebben"
Dit! Degenen die respect eisen verdienen het maar zelden.
@MickeyGouda | 04-06-19 | 19:31: respect eisen = angst vragen.
@lovekila | 04-06-19 | 19:35:
Scherp gezien.
Iemand die Nivea Black Wood al gekocht?
Nope,
Mijn eega houdt niet van zwarte knuppels...
@Wijze uit het Oosten | 04-06-19 | 19:23: Ook niet van "tarzan"?
@lezeres | 04-06-19 | 19:37:
Komt er ook zo'n jolig gilletje uit?
youtu.be/MwHWbsvgQUE
Of klinkt mijn vriendin dan zo?
Nee, maar ik zag wel deze in de schappen: www.ah.nl/producten/product/wi411556/... Biedt ook mogelijkheden.
@Patje2011 | 04-06-19 | 19:46: Als het goed is je vriendin, andersom betekent terug naar de winkel. Het ding is stuk, (of toe aan vernieuwing).
@mozaard | 04-06-19 | 19:50: Hihihi,lol
Zelfmedelijden is een slechte raadgever.
Victim Olympics.
Triggernometry, een channel waarop ik eigenlijk allang subscribed zou moeten zijn. Hier een selectie channels waarop ik subscribed ben www.youtube.com/user/IAmJeroenKlomp/c... want ik zou heel graag aanbevelingen horen van mede-reaguurders, vooral als het om NL/BEL channels gaat. En Engelstalig content, of met subs, uit niet Engelstalige landen.
Alvast bedankt!
Naam is zichtbaar
En welke Jeroen klomp ben je nou?
@Hollende_Kleurling | 04-06-19 | 19:16: Ik wil Jeroen graag bedanken voor de goede tip.
Maar waar staat die Z voor? Zombie? Ik ga kijken!
PS: Hier een interview met de mensen van Triggernometry, voor degenen die dat interessant vinden www.youtube.com/watch?v=mLetIGqc6PY
Dutch for dummies?
Als survival of the fittest hier ook opgaat, maak ik me niet zo druk. Dit " probleem" zal zichzelf oplossen. Gewoon een paar jaar geduld hebben.
Het is eerder in de evolutie waargenomen: zwakkere groepen gaan elkaar steunen om hoofd te bieden tegen de sterkere groep. Die laatste wint overigens altijd door sneller verbetering (evolutionaire drift). Dus.
@Montgomery Burns | 04-06-19 | 19:24: Evolutie door natuurlijke selectie werkt niet door waardeoordelen maar door de differentiele toename van de frequentie van individuen binnen de populatie die het best aangepast zijn aan de (veranderende) omgeving. Dat zijn de evolutionaire winnaars.
Genetische drift (i.p.v. evolutionaire drift) is een mechanisme dat die toename van frequenties onderligt. Het is waar dat het effect van genetische drift groter is naarmate de populatie kleiner is, maar dat is een eenvoudig te verklaren statistische wetmatigheid. Dat schept de omstandigheden waar een populatie als geheel zich sneller kan aanpassen aan een veranderende omgeving.
Of dat ook zo geldt voor sociaal-darwinisme of kouwegrond-evolutionaire psychologie is een tweede. Ik gok van niet, want dat staat altijd een beetje haaks op de reden waarom die onzin wordt ingezet.
@Mazzelstof | 05-06-19 | 06:05: Het blijft vooralsnog theorie, dat is waar. Maar het kan zijn dat alle menselijke gedragingen uiteindelijk zijn terug te voeren naar evolutionaire principes. Geen individu is puur altruïstisch, iedereen helpt elkaar om er uiteindelijk zelf beter van te worden.
Wat 100% WAAR is. Zwakken krijgen een platform, sterken worden gedemoniseerd. Dat heet een evolutionaire race to the bottom.
Niet de zwakken maar degene met de grootste bek vinden zichzelf slachtoffer en dulden geen enkele tegenspraak. Zie KOZP , antifa en andere linkse actiegroepen.
@Bolder | 04-06-19 | 19:11: En dat dus definieer ik als 'de zwakken' aangezien zij geen punt maken zónder de steun en bescherming van regering en ander vastgesteld kader. Op standpunten verliezen zij maatschappelijk. Dat is niet winnen omdat je beter bent, dat is winnen omdat de scheidsrechter partijdig is en het publiek ermee MOET instemmen. Maar zodra de scheidsrechter weg valt...
Wat is een held? Iemand die straffeloos onvoorzichtig is geweest.
De wildplassende Kroon?
@Schoorsteenveger | 04-06-19 | 19:12: Henri Osewoudt.
Nee. Iemand die later bang wordt dan een ander. En daarom iets bereikt waar de bangerikken ook iets aan hebben.
Iemand die nadenkt, doet wat op dat moment het beste is en daarna verantwoordelijkheid neemt voor zijn inzet....
Iemand die ondanks zijn eigen angsten en/of grote tegenstand doet wat op dat moment het beste is.
Nee, die ruim 100.000 soldaten die op 6 Juni 1944 regelrecht op de mitrailleurs van de moffen liepen, dat waren (en zijn nog steeds) de helden, tenslotte denk ik dan nog aan Baumgartner... je moet maar durven: www.youtube.com/watch?v=FHtvDA0W34I
REAGEER OOK