Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Mensensmokkelaars sidderen. Toekomstig burgemeester Leeuwarden wil hek om Hongarije

Topkandidaat geeft opzienbarend interview aan Algemeen Dagblad

ja even kijken

Toch een beetje alsof de sherrif van Fitchburg Massachussets het conflict tussen Israël en de Palestijnen gaat oplossen. Of als de voorzitter van vv Jubbega die de FIFA voor de laatste keer waarschuwt dat het zo echt niet langer kan met die VAR enzo. Of als een meisje van 16 dat de hele wereld gaat uitleggen hoe het zit met het klimaatprobleem. Of als Mariëlle van hobbykoor de Loopse Lijstertjes die beweert dat die Davina Michelle beter kan gaan bloemschikken. Of als Giel Beelen die zijn mond opentrekt. Of als Harry van Spyshop Harry die een brief stuurt aan Mark Zuckeberberg met een paar handige tips. Of als de secretaris van postduivenvereniging Abcoude die zegt: "Die Buma, die blijft niet lang meer de leider van het CDA, of wel soms?"

okee hier even wat ie echt zegt

Reaguursels

Inloggen

Als ik inwoner van Leeuwarden was, zou ik prompt een actie beginnen om me niet te laten afschepen met zakkenwasser Buma. Enkel omdat de CDA-elite hem niet langer pruimt, moet hij naar Leeuwarden toe. Het systeem is toch echt helemaal verrot.

oliebolletje123 | 28-04-19 | 14:14

Build that wall!

me_paranoia | 28-04-19 | 13:16

PvdA heeft in Leeuwarden goed werk geleverd, behalve dan dat er acht jaar lang, ieder weekend treinen met langgewaaden met inboedel uitstapten in Leeuwarden. Het heeft ook hier het straatbeeld behoorlijk veranderd. Ben benieuwd of Buma daar wat aan kan veranderen. Ik denk het niet.

Datmagniethe | 28-04-19 | 12:51

Nah , geen eens zo’n slechte keuze. Maar is hij een gekozen burgemeester dan?
youtu.be/VnT7pT6zCcA

Datgingniegoed | 28-04-19 | 04:54

Buma gaat als brave burgemeester van Leeuwarden alle statushouders met alle egards verwelkomen, inclusief brood, bed, woning, gezondheidszorg, onderwijs en Miele

donkeyman | 27-04-19 | 22:37

Ach nu werkt een hek dus weer wel. Het licht gezien met Pasen of komen er weer verkiezingen? En diezelfde Buma met die van Toorenburg was wel voluit voor het Marrakech pact. Huichelaars ten top.

Mart6037 | 27-04-19 | 21:10

Sybrand van Haersma Buma, zo heet hij en niet anders. We noemen Karin Orwellongren toch ook niet Kafka, pardon, ze heet werkelijk Karin zegt u? Die kartelleden blijven verbazen.

O2Neutraal | 27-04-19 | 18:57

Toch ook wel weer leuk om straks te zien hoe hij op een lager niveau (het niveau van "modder aan de laarzen") met zijn eigen bestuurlijk falen op landelijk niveau wordt geconfronteerd. Een narcostaat in volle bloei, een woningnood om u tegen te zeggen, een wegbezuinigde middenklasse, een immigrantenprobleem wat zijn hele budget-bord leegvreet, een randstadse elite die een dorp alleen maar wil leegmelken via heffingen - maar verder mag dat dorp in het zompige weiland wegzakken, een dorpse bevolking die man en paard noemt en verder DADEN wil zien en niet "Haags gelul in de ruimte".
Dat wordt dus lachen als de dwaas in pek en veren over de stadsgrens wordt gedragen.

Du-u-u-h | 27-04-19 | 18:54 | 2

Ik geef Buma een half jaar in Leeuwarden.

Kim-Jung-Un | 28-04-19 | 03:51

kon wel eens waar worden

Y&T | 28-04-19 | 11:33

Buma is van de leugenpartij-CDA. Dus:
"Ja, ik zei wel een een hek, maar er moet wel een touwtje uit de brievenbus hangen, om de poort op de krijgen. Dan staat Bed, Bad, Brood en Huis voor hen klaar. Zo doen we dat als CDA. Want we zijn gristenen en mogen liegen als wij dat willen".

Kamervraag | 27-04-19 | 18:49

Voortschrijdend inzicht. Zomaar... Oh ja Europese verkiezingen. Te laat! Daar had ie 4 a 5 jaar geleden mee moeten komen. Toen had er een hoop ellende voorkomen kunnen worden.

bqbq | 27-04-19 | 18:48

Het enige waar acuut een hek omheen moet is onze sociale zekerheid!!
Daarna volgt het gevolg daarvan vanzelf.

maasdonk | 27-04-19 | 18:40

Buma... vleesgeworden Jan Klaassen

CododerDritte | 27-04-19 | 18:37

Ik heb nog nooit in mijn leven 1 CDA'er vertrouwd.
Dat zouden meer mensen moeten doen.

Maar aangezien de oudjes nog steeds stemrecht hebben, en Geert Wilders in hun ogen te extreem is, en ook niks voelen voor partijtjes op rechts met LPF taferelen, blijven de oudjes toch maar veilig op de bekende partijen stemmen: CDA en andere shit.

Bovendien, dat valt mij altijd op als er verkiezingen zijn en een tv reporter duwt in een winkelstraat een microfoon onder de neus van zo'n Brave Hendrik of Hendrika: er komt echt geen zinnig woord uit. Te stom om te poepen, denk ik dan, en daarna denk ik: Sjezus, dat figuur heeft nog stemrecht ook.

De meeste Nederlanders zijn echt niet met politiek bezig en / of ze zijn zo dom als een koe. Ze vinden gewoon nergens iets van. Zo'n Buma roept maar wat en de aardappel vretende Nederlander is " het er wel mee eens " .

Aan de andere kant ben ik er ook wel een soort van blij mee met die gelatenheid van de Gemiddelde Nederlander. Er zijn ook zat landen waar de mensen zo vreselijk opgewonden en druk zijn, waar ze allemaal én altijd boos zijn, waar demonstraties gepaard gaan met geweld en brandstichting, waar geschoten wordt door politie, waar de gemoederen altijd verhit zijn rond verkiezingstijd, met bomaanslagen in verkiezingstijd , vechtpartijen in het parlement, etc.

Laten we toch ook een beetje blij zijn met dat flegmatieke en domme gepeupel. Het boeit ze allemaal niet. Wat is er in de reclame bij de Albert Heijn, wat is er vanavond op TV, wanneer kan het oudje weer naar de kaartclub of de Bingo? Dat zijn zo van die dingen waar ze zich mee bezig houden.

De meeste Nederlanders weten gewoon niks. Vraag aan een Nederlander waar Zuid-Afrika ligt en ze weten het niet. Nog niet bij benadering. Kinderen die nu van school komen, weten niks van weinig. Ze zijn net niet analfabeet. Schrijven kunnen ze niet, foutloos spellen niet, rekenen ook niet. Van geschiedenis weten ze niets en van aardrijkskunde, Frans, natuurkunde, Duits alleen de basis van de basis. We worden met zijn allen collectief steeds dommer. Het is om te huilen, maar wat geeft het? Gemiddeld zijn de kinderen steeds gelukkiger en de oudjes leven steeds langer.

Het spreekwoord "Geluk is voor de dommen" , klopt gewoon.
Van die domheid maken politici dan ook dankbaar gebruik. Buma is er een voorbeeld van.

Hier heb je politici die niet deugen, maar zo extreem zoals in het buitenland, is het nu ook weer niet.

PS:
Ik heb dit hele verhaal van me zelf net even terug gelezen en constateer dat ik zelf ook een ouwe lul begin te worden. Het is allemaal tandeloos ouwe wijven gebrabbel. Verhaal zonder kop noch staart. Puur gelul.

Misschien moest ik zo langzamerhand ook maar eens op het CDA gaan stemmen. Als bewijs dat ik ook oud en dom ben geworden en ook totaal niet meer geïnteresseerd ben in politiek. Seniel ben ik al.

Heppie-even-voor-mij | 27-04-19 | 18:02 | 8

De conversatie van oude mensen bestaat uit 2 hoofdonderwerpen.
1) Wat de specialist zei.
2) Dat ze ergens zo heerlijk hebben gegeten.

Als je af en toe ook nog eens over iets anders praat, is nog niet alles verloren.

gestoptmetroken | 27-04-19 | 20:03

@Heppie-even-voor-mij | 27-04-19 | 19:20: Dan ben je één van de weinigen hier die nog in de objectiviteit van de NOS gelooft. Ooit, lang geleden, in de tijd van Harmen Siezen, bracht de NOS een betrouwbaar journaal zonder politieke voorkeur. Dat veranderde langzaam aan in een politiek-correcte nieuws-uitzending waarin uiteindelijk zelfs het woord 'blank(en)' in 'wit(ten)' werd vervangen omdat die eerste te positief overkwam. Brand jij je vingers maar niet !

Jackson | 28-04-19 | 01:50

De de CDA achterban is vooral met naam en toenaam vertegenwoordigd op mensenlinq.nl

B.Spiritus | 28-04-19 | 09:57
▼ 5 antwoorden verborgen

Je zou bijna gaan denken dat er weer verkiezingen aankomen.

His Lordship | 27-04-19 | 17:55

Buma is de gekste Jood die ik ooit gezien heb, vreemde snuiter

ZwarteRiek | 27-04-19 | 17:01 | 1

Een echte Cohen

Boutjes | 27-04-19 | 18:39

Kijken of hij op 5/12 in Ljouwert ook zo kordaat optreedt.

Schemerlamp | 27-04-19 | 16:54

Ondertussen is ook Angela Merkel heel erg blij met dat hek in Hongarije al zal ze dat nooit hardop zeggen. Echt op haar blote knieën aanbidt zij Orban thuis op een matje. Anders had ze nog veel meer aan miljoenen aan immigranten binnen gehad, en dat schaffen ze toch echt niet in Duitsland.

Beroep = Boerenlul | 27-04-19 | 16:32 | 2

"Duitsland" heeft het hele hekwerk gefinancierd, Angela kwam daar pas heel laat achter.... zo... nu weet "Europa"/Timmermans wie er echt de baas is, in Beieren zit de bepalende EU-industriële elite/vakmanschap, ha ha, daar zijn ALLE hekken/rasters ook gemaakt. Politici mogen dom zijn en blijven maar als het te gek wordt komen er "grenzen"/hekken.

grindbak | 27-04-19 | 17:39

Laar Buma doen waar hij goed in is. Burgemeester van Leeuwarden past hem prima. Dan concentreren wij ons op zijn opvolger en tellen de dagen dat het politiek wonder Mona Keizer opstapt.

Brabant hier | 27-04-19 | 16:30 | 1

Mona Keizer daar neerzetten is echt de perfecte manier om de rest van de partij een pvdaatje te laten doen. Komt ze ook met een stekkerdoos? Sommige mensen moet je tegen zichzelf in bescherming nemen. Nu geldt dat in principe voor politici niet, maar ik ben ook weer niet zo hardvochtig dat dit doorgang moet vinden.

Frau Merkel | 27-04-19 | 17:58

Weet je wie ook veel van hekwerken hield?

Heppie-even-voor-mij | 27-04-19 | 16:28 | 3

Ja, alle orthodontisten.

Gravin v Kippenbouth | 27-04-19 | 16:51

Guy Verhofstadt........... fietsenrek dat dan weer wel maar in dezelfde categorie...
.

Blonde Nel | 27-04-19 | 17:07

HERAS

drs. P | 27-04-19 | 18:25

@Hollende_Kleurling | 27-04-19 | 15:55:

Klopt PvdA, CDA en VVD hebben de basis gelegd voor het huidig onbetaalbaar migratiebeleid in Nederland - waarbij migranten onder de noemer van vluchteling opvang, huisvesting plus een levenslange uitkering krijgen.

Echter D66, GroenLinks en de ChristenUnie... gaan tekeer als door een wesp gestoken op het moment dat iemand in de Kamer of op TV zegt dat wij ons maf migratiesysteem moeten wijzigen.
De vraag is - wat willen ze hiermee bereiken?
Dat wij over 4 jaar hier 20 miljoen inwoners hebben met veel mensen die afhankelijk zijn van een uitkering... met veel onvrede en grote spanningen.

Er wordt bij de NPO wel over het klimaat gesproken - maar hierover mag niet gesproken worden.
Wat Buma nu doet, dat had eigenlijk Rutte moeten doen --> Mark Rutte is de zwakste premier die we ooit gehad hebben.

sociaal_econoom | 27-04-19 | 16:21

De Friezen slagen er al eeuwen in ook zonder hek een eigen stukje Nederland in stand te houden.

Mannes | 27-04-19 | 16:20

Die grens rond Europa is er wel degelijk. Als de veroveraars eenmaal binnen zijn doet de grens zijn werk en krijg je ze er niet meer uit. En daar schijnt niemand dan iets aan te kunnen doen. Laf en zwak. Oorlog nieuwe stijl. Maar het is heel simpel toch? Uitzetten meneer Buma. Zeg eens: we gaan ze er uitzetten! En we beginnen morgen met Ter Apel.

squadra | 27-04-19 | 16:17 | 1

Zoals de Maginot Linie de Duitsers moest tegenhouden.

Frau Merkel | 27-04-19 | 18:00

Goeie peer die Buma. Integer en fijne humor.

Willem_Oltmans | 27-04-19 | 16:15 | 4

@elfenstein | 27-04-19 | 16:20: leuk gebracht,maar feit blijft dat de meerderheid van de NL'ers toch op partijen blijven stemmen die deze politiek laten doorgaan, VVD, CDA, D66, GL e.d. Niets zal veranderen totdat NL op andere partijen gaat stemmen, FvD, PVV e.d.

Lychnari | 27-04-19 | 16:34

Als dit geen sarcasme is heb ik slecht nieuws voor je.

LiniaalRectaal | 27-04-19 | 19:47

@Lychnari | 27-04-19 | 16:34: de enige hoop op verlichting op korte termijn zou een coalitie VVD PVV en FVD zijn, en verder niemand erbij anders wordt het weer pappen en nathouden. Maar zelfs al zou dit doorgang vinden, heb ik er nog grote twijfels over of er nog iets te redden valt. Ik vrees.

SlimmeBelg | 28-04-19 | 09:42
▼ 1 antwoord verborgen

Niet alleen grensbewaking ligt aan de “basis van het vertrouwen”, maar ook standvastig zijn in beleid. En het hebben van ruggengraat.

Tja, meneer (Van Haersma) Buma,

Indien u zich onder druk laat zetten door partijleden (zoals verwijfde types als Klink en half-autistische types als Hirsch Ballin) om u een kinderpardon door de strot te laten drukken, hoeveel vertrouwen denkt u dan dat de gemiddelde Nederlander heeft in uw daadkracht om “andere kant van redeneren” er doorheen te drukken?

De linkerflank van het CDA is op het gebied van integratie- en immigratie nog te invloedrijk binnen uw partij om oplettende “rechtse” (al dan niet Christelijke) kiezers te kunnen overtuigen van uw verhaal, teneinde hen voor uw CDA te kunnen ronselen.

Gemiste kans, gezien de aanvallen wereldwijd op Christenen en het steeds groter groeiende gevoel van onveiligheid en onbehagen over de massa-immigratie naar ons eigen land uit gebieden waar men niet zo “lief” tegen christenen pleegt te zijn.

Maar goed, onder druk wordt alles vloeibaar nietwaar?

Kompromat | 27-04-19 | 16:01

De fout ligt niet bij de EU... de fout ligt bij Nederland.
Wij vinden het normaal dat mensen uit Afrika en moslimlanden hier onder de noemer van vluchteling - jarenlang opvang krijgen in een AZC met daarna een ingerichte woning plus een langdurige uitkering.
Wie wil dat niet in deze wereld... hoe lang denken Rutte en Buma dat wij dit kunnen volhouden?
D66, ChristenUnie en GroenLinks zijn nog erger.

sociaal_econoom | 27-04-19 | 15:52 | 4

Ik denk dat wij dat heel lang kunnen volhouden, maar dat er van onze oorspronkelijke welvaart weinig meer over zal zijn en of we dan een maatschappij hebben die als harmonieus kan worden gekenschetst waag ik zeer te betwijfelen!

Mindermensen | 27-04-19 | 16:04

@Mindermensen | 27-04-19 | 16:04: In 2020 gaat het ABP de pensioenen korten. De dekkingsgraad is nu 99% terwijl deze wettelijk 104% moet zijn.
Die welvaart staat dus onder druk. Wedden dat de vaderlander wel uit zijn leunstoel omhoog komt als zijn/haar pensioen met een paar Euro per maand wordt gekort?

theo-is-dood | 27-04-19 | 19:05
▼ 1 antwoord verborgen

Het CDA zal nooit te vertrouwen zijn in alles wat met religieus gemankeerden te maken heeft. Ook import daarvan valt daaronder. Als puntje bij paaltje komt zullen ze nooit meegaan in welke vorm van religiebeperking dan ook, gewoon om hun eigen belangen te behartigen. Never trust someone who lets a fictious guy do the thinking for him.

elfenstein | 27-04-19 | 15:46

Waarom heb je nooit eerder bij mijn weten hard geroepen dat als de buitengrenzen van de EU niet goed bewaakt worden we zelf weer de grensbewaking ter hand nemen en dat dus doen omdat die "andere" buitengrens een gaten kaas is.
Waarom heb je al die jaren met de verdragen van Schengen en Dublin de bips afgeveegd Sybrand, want dan hadden we hier niet bv 70.000 Syriërs gehad, sterker nog dan hadden we praktisch geen enkele asiel/gelukzoeker gehad i.v.m. het reizen door veilige derde landen.
Nu dreig je burgemeester van Leeuwarden te worden en durf je Hongarije gelijk te geven, man man man, dan heb je toch geen ruggengraat
PS wat vind je er van dat Armeniërs hier asiel aanvragen terwijl Armenië een doodnormaal en veilig land is en dat ze alles bij elkaar liegen om te mogen blijven, wij ze de mogelijkheid geven om ruim 10 jaar met dat circus door te gaan, dat we dat nota bene zelf betalen en ze dan als premie terwijl elke beslissing afwijzend is geweest alsnog laten blijven terwijl ze eindelijk onderweg zijn naar Schiphol? En dus iedereen in de keten in de bek pissen (Raad van State, IND, Rechterlijke Macht e.d.)
Nou Sybrand, lekkere doorpakker van me.

bwanabanjo | 27-04-19 | 15:44 | 1

Het zijn inderdaad meestal de gristelijken van CU en CDA die "op humanitaire gronden'' alsnog een permanente verblijfsvergunning cadeau doen. Als voorbeeld de moeder van Lili en Howick: "In mei 2008 komt de moeder Armina Hambartsjumian met de twee kinderen met het vliegtuig aan in Nederland en vraagt hier asiel aan. Lili en Howick zijn in dat jaar respectievelijk 2 en 3 jaar oud.

Bij de asielaanvraag liegt de moeder het een en ander bij elkaar over zichzelf en haar kinderen. Zo geeft ze volgens De Telegraaf verkeerde namen op van zichzelf en haar kinderen om opsporing en uitzetting te voorkomen. Ook zegt ze dat ze uit buurland Azerbeidzjan kwam in plaats van uit Armenië."
Bron: Elsevier

theo-is-dood | 27-04-19 | 19:10

Buma gaat dus echt weg. CDA politici zien altijd pas achteraf het licht. Niet als het erom gaat.

Rest In Privacy | 27-04-19 | 15:42

Wordt tijd dat wij ook iemand met het lef van Trump krijgen. Iemand die het aan durft om ons land leefbaar te houden.

EUrofoob | 27-04-19 | 15:37 | 3

Die zijn er al, alleen vindt het kartel het wenselijk dat jij die eng en fascistisch vindt.

elfenstein | 27-04-19 | 15:38

Het katholieke Polen, Hongarije en Oost-Europa doen geen opvang en huisvesting van migranten uit Afrika en moslimlanden.
Zweden en Denemarken zijn na ''wie schaffen das'' strenger geworden en hebben een limiet en stop ingevoerd.
Rutte III blijft gewoon doorgaan met opvang, huisvesting, zorg en uitkering.
Wat willen ze hiermee bereiken?
Dat wij over 4 jaar hier 20 miljoen inwoners hebben... ongelooflijk dat Buma en Rutte dit niet zien.

sociaal_econoom | 27-04-19 | 15:46

EUrofoob | 27-04-19 | 15:37 Harry Mens! Ook zo dom als een deur en onverklaarbaar rijk geworden in het vastgoed. Mijn stem heeft 'íe bij voorbaat!

Een narcocratie zijn we toch al.

PS: ook zie ik Harry Mens er voor aan ook zijn dienstplicht ontdoken te hebben. Vast iets met twee luie ogen of zo.

Rest In Privacy | 27-04-19 | 15:48

Het CDA heeft bij Rutte III... JA gezegd tegen D66, VVD en de ChristenUnie.
Ze wisten dat het migratie-beleid in Nederland is --> dat mensen uit Afrika en moslimlanden onder de noemer van vluchteling opvang krijgen in een AZC... met daarna een goede kans op een ingerichte woning en een levenslange uitkering.

Dat D66, de ChristenUnie en GroenLinks zo zijn - dat weten we.
Maar dat de rechtse VVD en middenpartij CDA hier ook aan meewerken dat is niet te bevatten... geen wonder dat de kiezers naar Baudet overstappen.

sociaal_econoom | 27-04-19 | 15:35

Of als Europese buitenlanders met hun lousy Republiekje, die via de lousy Telegraaf de cynische Nederlander wel eens even zullen vertellen hoe GEWELDIG "ons" keuningsfeestje met ons geweldige Keuningshuis wel niet is.

chicago river | 27-04-19 | 15:34

Het is dat ik mijn aluminiumchapeautje niet kan vinden, anders had ik dit typisch wezenloos gelul voor de verkiezingsbühne genoemd.

"Grensbewaking ligt aan de basis van het vertrouwen in Europa". Precies lul. Vandaar dat de open grenzen van de EU, over een basis gesproken, door de meeste Europeanen niet gepruimd worden. Dit in tegenstelling tot zo'n beetje iedere gelukszoekert op deze aardkloot.

Leeuwarden is een veel te mooie stad voor deze regentennitwit. Maak hem maar burgemeester van Eesterga. Daar kan hij totaal geen kwaad. Integendeel.

Rest In Privacy | 27-04-19 | 15:27

Ik heb vanochtend het intervieuw gelezen en het leek wel of Geert Wilders aan het woord was, maar het was wel degelijk Buma die wel weer zei dat we meer EU moeten hebben om de grote problemen op te lossen.
Je bent een eikel Buma want evenals Rutte ben je niet te vertrouwen omdat je met alle winden meewaait en ook gelijk aan Rutte geen visie hebt.
Als een rat verlaat je haastig het zinkende schip en mag je burgemeestertje spelen in Leeuwarden. Een voordeel daar kun je minder schade aanrichten.

oakmont | 27-04-19 | 15:26

OT:
Wat is er aan de hand in almere, iemand? Centrum verklaard tot no-go area, hele slappe, summiere persberichten over 2 rivaliserende groepen, 10 man met wapens aangehouden, geen verdere info. Mocro-gedonder?

elfenstein | 27-04-19 | 15:26 | 4

Er is weinig tot niets over te vinden, het wordt verder stil gehouden, dus zeer waarschijnlijk finnen en ander uitschot. Met een week ofzo is er weer rammeldan, dan gaat het dubbel zo hard. Hou de vrouwen maar binnen en de insulinespuitjes gereed.

Frau Merkel | 27-04-19 | 15:34

@Frau Merkel | 27-04-19 | 15:34:
Lijkt op een stilhoudactie om het beeld van een leuke k-dag in gansch het land in stand te houden. Zodra het nieuws het heeft over rivaliserende groepen plus meldingen van wapens dan is het zekers weten niet de lokale afdeling van de EO die het oneens zijn met het nieuwe lettertype van het kerkblaadje.

elfenstein | 27-04-19 | 15:37
▼ 1 antwoord verborgen

Sybrand (van Haersma) Buma. Met z'n toffe gekakel over een muur, die Hongarije wel moet hebben, maar NL niet, wantwegens waarom dan niet?
Zijn woorden, niet de mijne.
En dat hij "nooit heeft meegepraat" met 'Wir Schaffen Das'. Ja hoor. Wat hij heeft gedaan is slinks z'n muil houden en de pro-wir schaffen dassers geen strobreed in de weg gelegd.
Sybrand Buma. Met een plotselinge mening over muren.
Sybrand Buma. King of the North. GA DAN!

chicago river | 27-04-19 | 15:20 | 1

Heeft zijn bek gehouden terwijl hij betaald werd om zijn bek open te trekken de belangen van de Nederlandse bevolking te beschermen. Hij stemde voor het kinderpardon, heeft de grenzen open gehouden, noemde alles en iedereen een populist en is lid van de linkse kerk. Gewoon een beroepspoliticus, nog nooit gewerkt, nog nooit wat nuttigs gedaan.

Frau Merkel | 27-04-19 | 15:37

Dit stukje is mij nu te 'grappig'. Voor puzzelen kan ik elders terecht.

HogeNood | 27-04-19 | 15:18

Als CDA'ers 100 zijn, trekken ze meestal een grote linkse broek aan.
Bubba trekt nu voor de vorm zijn linkse broek uit.
Flikker toch op man, met je Omtzigt en Van Toorenburg. CDA'ers die eerst ieder links voorstel steunen, en als het te laat is en het niet meer hoeft ineens stoere praatjes voor de bühne verkopen.

gestoptmetroken | 27-04-19 | 15:17

Het CDA landverraadde een referendumuitslag weg en verkocht daarmee onze soevereiniteit.
Zij horen dus gewoon bij de kopgroep landverraders bestaande uit pvda, vvd, d66, GL, CU die netjes knechten voor onze landverraadstruidrager Rutte.

Parel van het Zuiden | 27-04-19 | 15:08 | 1

In 2005 deed Balkenende het met het Verdrag van Lissabon, de EU grondwet die geen grondwet mocht heten. In 2015 met het Ukr Referendum.

Frau Merkel | 27-04-19 | 15:38

“Ik heb altijd kritiek gehad op Hongarije”
Ja, dat ze die economische vluchtelingen niet snel genoeg door lieten. Of toen ze ze tegen hielden bij de Griekse grens.
Ja toen.

Osdorpertje | 27-04-19 | 15:05 | 4

Buma liegt. Toen hij Orban ontmoette noemde Buma geen kritiek. Maar in een achterafzaaltje in de provincie ging Buma opeens wel los op Orban. Orban's partij heeft de banden met het CDA daarna verbroken, omdat het CDA een stel Farizeeërs blijkt te zijn.

tipo | 27-04-19 | 15:24

@tipo | 27-04-19 | 15:25: Vooral de prestigieuze CEU universiteit die helemaal niet prestigieus is. Het is een Soros instituut.
Dit lijkt me een leuke vraag voor de roze plopkap op het Binnenhof.

Frau Merkel | 27-04-19 | 15:41
▼ 1 antwoord verborgen
-weggejorist-
CugelTheClever | 27-04-19 | 15:04

Die vent is gewoon niet serieus te nemen. Het CDA zit al decennia aan of bij de macht, heeft ons al die eu verdragen in gerommeld waar deze problemen uit voort komen en nu er op rechts ruimte lijkt te vallen en FvD daarvan profiteert, komt spuit 11 ook even bijdehand doen. Ongelofelijk dat ie het met een serieus gezicht zijn strot uit krijgt. Kampioen in de ruimte lullen die Buma.

Capt. Iglo | 27-04-19 | 15:00 | 2

Zal nóóitz z'n opmerking tegen Tom Staal vergeten "wereldwijd of ook daarbuiten?" Dit op de vraag over de formatie tijd. Prachtig.

Muuke | 27-04-19 | 15:21

Als er inderdaad 1 partij is die (mede)verantwoordelijk is voor de huidige situatie dan is het het CDA wel. En dan nu dit soort praatjes! En dan maar raar kijken als mensen hun vertrouwen in de politiek verliezen en niet meer gaan stemmen of gaan stemmen op nieuwe partijen. Boontje komt om zijn loontje!

Mindermensen | 27-04-19 | 15:21

Wordt tijd dat wij ook iemand met het lef van Trump krijgen. Iemand die het aan durft om ons land leefbaar te houden.

EUrofoob | 27-04-19 | 14:52 | 5

Build the wall! Build the wall.

Musashi | 27-04-19 | 14:57

@druipsmurf | 27-04-19 | 15:01:
Ligt inderdaad niet aan Trump, de roeptoeters hierover slaan gemakshalve even over dat Bill Clinton ermee begonnen is. Bush en Obama hebben een grote bek hierover gehad, maar bitter weinig verder gebouwd.

the namster | 27-04-19 | 15:55
▼ 2 antwoorden verborgen

Wanneer komt de dag dat kartelplucherzitters na een overbodig bestaan in de politiek niet meer 'automatisch' een overbodig bestaan in het bestuur krijgen?
-
Wij hebben uitstekende, door de wol geverfde mensen in dit land, die door het bestuursapparaat zijn opgeklommen. Zullen wij eens beginnen met uit die pool van mensen te putten?

bisbisbis | 27-04-19 | 14:51 | 1

Jaaah! Laten we beroepspolitici aub vervangen met beroepsambtenaren...
.
Het slopen gaat u niet hard genoeg?

Parel van het Zuiden | 27-04-19 | 15:10

Komen er binnenkort verkiezingen? (gaap..)
Toch.. eindelijk benoemd een politicus ons maffe vluchtelingen verdrag als een probleem.
Tuurlijk man, dat weet de rest van Nederland al eeuwen.

druipsmurf | 27-04-19 | 14:51

Op 4 mei de doden herdenken die gevallen zijn tijdens de gruwelijke WOII. En op mei vieren we onze vrijheid, dat we 5 jaar kwijt waren onder aanvoering van een vreemde mogendheid. Sindsdien beslissen we weer zelf wat goed is voor Nederland en voor onszelf/voor de burger.

Rest In Privacy | 27-04-19 | 14:50 | 3

En op 5 mei vieren*

Rest In Privacy | 27-04-19 | 14:54

Ho ho, eerst nog deze blije Onderdanendag overleven.

Rest In Privacy | 27-04-19 | 14:56

En op 6mei herinneren we ons dat , wat wij zelf besloten dat goed was voor dit land.. met kogels werd neergemaaid. Aangejaagd door parlement en media.

Shareholder II | 27-04-19 | 15:05

Build that wall!

Desmoulins | 27-04-19 | 14:48

Het CDA van Sybrand heeft keuring bij het kruisje van het VN pact van Marrakesh getekend. Daarmee heeft iedere vluchteling ter wereld (behalve blanken) eeuwig recht op een gratis opvang in NL. Bij problemen is het uw schuld. Sybrand moet zijn gore patriciersbek houden.

Mammeloe | 27-04-19 | 14:47

Kartelspuit elf geeft ook modder zo vlak voor de verkiezingen. Zoiets als pleiten voor betere dijken ná de Watersnoodramp. En van mij mag er best een hek om elk land heen, maar wel graag met open deur naar buiten... Zit niet te wachten op een Berlijnse muur die ons straks juist binnen moet houden als het werkelijk uit de hand zou lopen met die immer uitdijende overheden.

Maar meneer heeft wel duidelijk aangetoond zeer geschikt te zijn voor Friesland, waar het spreekwoord "op z'n elf en dertigst" vandaan komt. Jarenlang geen moer aan immigratieproblematiek doen, zowel van oude migratie als nieuwe, onder jouw wacht een golf aan nepvluchtelingen het land binnenlaten, dan nog steeds niets wezenlijks verbeteren en ter beloning weggepromoveerd worden naar een fijn sinecure-baantje... Want het kartel of iets als een gevestigde orde die onderling dat soort posities uitdeelt alsof men nog nooit van nepotisme en de schijn van corruptie gehoord heeft (á la Duthler) dat bestaat niet hoor...

Wol | 27-04-19 | 14:46

Mensen moeten niet zo panisch doen over die hekken. Als hier dadelijk de islam hoogtij viert en men in Afrika eindelijk de eigen natuurlijke rijkdom beheerst en toepast zetten ze daar hekken tegen het geïslamiseerde en door oorlog verscheurde Europa neer.

Slogra | 27-04-19 | 14:42 | 1

Die natuurlijke rijkdommen zijn allang aan de chinezen verpacht in ruil voor o.a. asfalt. Daar zullen de Afrikanen nooit meer zelf over kunnen beschikken.

Tikkie Terug | 27-04-19 | 15:42

Ik snap niet dat dit nu opeens nieuws is. In 2015 had hij al begrip voor het hek van Hongarije. In Buitenhof noemde hij deze maatregel "moreel aanvaardbaar".

RickRD | 27-04-19 | 14:37 | 2

Omdat het bijna 23 mei is.

Mbovenka | 27-04-19 | 15:27

" Moreel aanvaardbaar" !! De aanmatigende kwezel. Orban en Hongarije maken zelf uit of ze wel of geen hek plaatsen.

theo-is-dood | 27-04-19 | 19:13

Die Bumba zit toch al 2 jaar in het kabinet?

derkccs | 27-04-19 | 14:36 | 1

Nee. Fractievoorzitters zitten niet in het kabinet. Tweede kamer en kabinet zijn twee verschillende dingen.
Staatsinrichting. Best ingewikkeld.

Stormageddon | 27-04-19 | 14:44

Wehkamp heeft een alles verkopend topmodel misgelopen aan Buma.

Shareholder II | 27-04-19 | 14:35

Erg doorzichtige verkieziezingspraatjes.
Na 23 mei gaat men weer vrolijk verder gaan met de ellende-import-industrie.
Als hij het echt had willen *regelen* kon dat al prima in de afgelopen jaren.
.
Errug schadelijk voor het (nog beetje resterende) geloof in de politiek,
dit soort schijnheilige toneelvertoningen. Bah.

hotmint | 27-04-19 | 14:34 | 1

PS de *ontwettige* ellende-import-industrie.

hotmint | 27-04-19 | 14:43

He ja, een hek om Nederland met elke 500 meter een wachttoren met daarop een marechaussee met kalasjnikov en schietbevel a la de DDR. Strand begint al aardig Geert Wilders naar de mond te praten. Gaat Sybrand in Fryslân de onafhankelijkheid uitroepen als hij burgemeester van Ljouwert is?

Brulboei_61SB | 27-04-19 | 14:32 | 1

Het eerste wat hij zal doen is het verbieden van Zwarte Piet. Gewoon om te laten zien wie de baas is.

obominotie | 27-04-19 | 15:17

Buma veegt zijn rechtse straatje weer schoon. Wat een laml*l is het toch. Heeft werkelijk niets, maar dan ook niets gedaan om onze souvereiniteit te behouden. In plaats daarvan altijd steevast alle weg-met-ons moties van (oppositie) Groen-Links en D66 ondersteund: kinderpardon, klimaat etc.

En nu een stoer praatje verkopen. We willen een hek aan de grens. Na de verkiezingen is het weer van: ja ik heb gezegd dat ik een hek aan de grens wil en uiteraard moet daar een deur in voor islamitische immigranten,

Ik denk niet dat de boer en tuinder daar nog in trappen.

Beefbus | 27-04-19 | 14:32 | 1

Goed en juist commentaar.
Mensen zoals Buma die mooie woorden hebben maar in de praktijk iets heel anders laten zien, zijn niet serieus te nemen.
Dan ben je eigenlijk een liegend stuk vuilnis dat zijn straatje schoon aan het vegen is.

Ongeblustekalk | 27-04-19 | 14:37

Burgemeester van Leeuwarden hahahaha. Dat is toch een beetje als de carrière van Tarek Oulida hè? Geen minister, geen EU baantje, zelfs geen staatssecretaris. Maar burgemeester van een zielloze stad in een nutteloze uithoek van dit land. Voor eens en altijd terug naar de politiek marge van het platteland. Een carrière als een nachtkaars.

de Voorzittert | 27-04-19 | 14:32 | 3

Ik begrijp dat u Sybrand grootsere zaken zag gaan aanpakken..?
Get a grip. Dit is helegaar niet zo somber. Syb is simpelweg dankbaar. Het hele gezin Buma heeft vanmorgen Handel's Gloria aan het ontbijt aangeheven. Gewoon heel spontaan.

Shareholder II | 27-04-19 | 14:51

Of Nordin Wooter. Die had voor zijn afscheidswedstrijd zes ex-ploeggenoten gevonden, waarvan twee hem niet herinnerde. Aangevuld met wat jongens uit de snackbar, Dat werk

Mammeloe | 27-04-19 | 15:05

@Mammeloe | 27-04-19 | 15:05:
Doet mij herinneren aan de afscheidswedstrijd van Johan Cruijff in 1978 : Ajax-Bayern Munchen 0-8

the namster | 27-04-19 | 16:03

Bevrijd van de coalitieketens, en het burgemeesterschap lonkt. Ineens heb je het, je gaat verstandige dingen zeggen.

SugarCandyMountain | 27-04-19 | 14:32 | 2

Lol inderdaad

snokkertje | 27-04-19 | 14:33

excuus: minder verstandige dingen zeggen

SugarCandyMountain | 27-04-19 | 14:34

een hek om friesland, een hek om 020, ik vind het prima

Rest In Privacy | 27-04-19 | 14:27 | 1

020, prima.
Friesland? Waar moet de MSM dan over praten als ze het over iets "geweldigs" willen hebben. . . . . . . . . . . . .

Tilburgse bluf | 27-04-19 | 14:32

Mensensmokkelaars hoeven niet bang te zijn, Buma heeft een deal met God, hoe meer verschoppelingen Buma toe laat, hoe meer zonder God vergeeft. Die zit straks op een van de beste plekjes van de hemel, tussen Jezus en Petrus.

Osdorpertje | 27-04-19 | 14:25

Poetin is in Bejing bezig te speechen over de zijderoute via de Noordelijke zeeën. Buma kijkt naar Marokko, waar Franse automobielfabrieken investeren, alsof daar de toekomst van NL zou liggen of vandaan zou moeten komen. Nee Buma, luister maar eens goed naar het interview op Weltschmerz, waar uw partijgenoot Hans Hillen met open mond staart naar Karel van Wolferen. Die zegt in de laatste minuten, waar het gaat over een 10 jaren blik op de toekomst: Het Duitse bedrijfsleven wil af van Merkel en van Washington. Ze kijken oostwaarts via de gasleiding uit Sint Petersburg. Laat Afrika liggen en zie waar Washington voor siddert: China-Rusland-Europa. Daar liggen de kansen voor bestendiging van economische welvaart. CDA-ers en VVD-ers: bevrijd uzelf van het denkbeeldige hek dat u in uw hoofd om Rusland (en China) hebt gebouwd!

Eeuwig..Op..Vakantie | 27-04-19 | 14:24 | 4

Er zijn momenten dat ik uitkijk naar de tijd dat China of Rusland hier de macht overnemen.

obominotie | 27-04-19 | 15:19
▼ 1 antwoord verborgen

Of als Mark Rutte die Donald Trump vertelt hoe je een vrouw versiert.

VanBukkem | 27-04-19 | 14:23

Valt wel op hè die rechtse tic bij dat linkse tuig en haar christelijke vazallen zo vlak voor de EU verkiezingen!. ...( VVD is ook links voor hen die hier weer een tic over krijgen.)

swebe | 27-04-19 | 14:21

Deze verkiezingspraatjes kennen wel al van het CDA, maakt niet uit wie daar aan het roer staat (er gebeurt verder toch niets met rechtse ideeën daar). Mogelijk in verband met een dreigende wissel van heer Buma zelf lijken ze deze keer echter nog wat steviger. Goedemorgen!

VP732 | 27-04-19 | 14:20

gutogut beetje Buma voor de buhne achteraf praten. Op het moment dat Merkel ' wir schaffen das ' had CDA in Europees Parlement poot stijf moeten houden en veel tegengas moeten geven en niet jaren later. Lily en Howick kwamen uit veilige land, moeder jokte en stapelde procedure op procedure dus met de Buma kennis van nu had dat ook niet gemoeten

HetOorAakel | 27-04-19 | 14:19

Wat hebben we toch een humaan vluchtelingenbeleid...
"IND stuurt Yezidi’s terug naar Noord-Irak, ‘geen kwetsbare groep’.
tpook.nl/2019/04/27/ind-stuurt-yezidi...

Maar wel IS-ers plus aanhang terughalen.Want zielig.
Niet dat die Yezidi's nu per se hierheen zouden moeten komen ,maar de wanverhouding in prioriteit is gigantisch.

pga | 27-04-19 | 14:18 | 1

Die Yezidi-haat is een typisch VVD/PvdA/CU dingetje. Hun wapenleveranties aan Syrische jihadisten waren onder andere bedoeld om Afrin etnisch te zuiveren van Yezidi's.

obominotie | 27-04-19 | 15:22

Het schijnt dat er nog minder mensen in Buma geloven dan in God.

Mr_Natural | 27-04-19 | 14:17 | 2

Dat is toch het zelfde

Landstorm | 27-04-19 | 14:18

Als mensen me vragen wat voor godsbeeld ik heb, dan wijs ik altijd naar Buma.

obominotie | 27-04-19 | 15:23

Wat is dit voor kolder? Iedere IS-beul kan hier naar binnen wandelen maar een groep die zij heeft geprobeerd te genocideren niet ?!

Mammeloe | 27-04-19 | 14:41

@Mammeloe | 27-04-19 | 14:41: Ik denk dat je reactie voor een ander bedoeld was, maar inderdaad ook dat is een gotspe.

Rest In Privacy | 27-04-19 | 14:44

Deze flapdrol naar Groningen. Dat kan er ook nog wel bij onder het motto:"de duivel schijt altijd op dezelfde hoop". En nu? Monica Keizer in haar blote flamoes bij een infinity pool met een kerkje op de achtergrond? Kan niet wachten.

Pedronegro | 27-04-19 | 14:15 | 5

Gaan we nou liggen zeikstralen over Groningen of Leeuwarden?? Iedere provinciale boerelul weet dat die twee shitholes ten noorden van Drente liggen. Vlakbij de hunnebedden. Period.

Pedronegro | 27-04-19 | 15:50
▼ 2 antwoorden verborgen

",De vraag is of de Europesee Unie kan overleven als je alles altijd met 28 doet. Daarom spreek ik ook over samenwerken." Veel belangrijker is nog dat Buma hier het feitelijk over het opheffen van de EU heeft.

azijnseikerT | 27-04-19 | 14:14 | 2

OF over een twee- of driedelige EU.

bisbisbis | 27-04-19 | 14:56

Nee hoor. Dit is nu al staande praktijk in de EU. Wolfgang Schäuble pleitte er in 1994 voor. Buma zelf, met Knapen en De Lange herhaalden dat 5 jaar geleden nog. www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/...

tipo | 27-04-19 | 15:17

je snapt het wel met de EU verkiezingen in het vooruitzicht echter ik geloof dat de politici het nog niet snappen dat zulke uitspraken net voor verkiezingen hun meer verkeerd doen dan goed. Maar goed zal mij de reet niet roesten.

Fedde71 | 27-04-19 | 14:13

Nee Buma, lompe christenleugenaar. Jij zou helemaal geen hek plaatsen zoals Hongarije deed. Integendeel, jij en jouw soort hebben je hele leven keihard gewerkt aan het slopen van alle buitengrenzen. Flikker op naar Kalifatië, waar jij en je kiezers thuis horen.

obominotie | 27-04-19 | 14:11

Wat zijn dit opeens allemaal voor rechtse praatjes?

Rest In Privacy | 27-04-19 | 14:11

Een hek om Buma en om het gros van de gevestide politici van het kartel zou ook prima werken. Hoewel zij dat hek meestal al vrijwillig laten neerzetten rond hun buiten, om gescheiden te blijven van de multiKul.

Enorm Deugen is mooi, maar het moet geen persoonlijke klus worden.

Jan Passant mk2 | 27-04-19 | 14:08

Werk aan de winkel voor hekwerk leveranciers.
Heren, stelt u maar alvast een vette offerte op!

ljcoster | 27-04-19 | 14:07

Een hek om Leeuwarden lijkt me minder omslachtig en wenselijker.

keestelpro | 27-04-19 | 14:06 | 5

@VanBukkem | 27-04-19 | 14:19: Prima! Fryslan onafhankelijk, ben gelijk voor, wij kunnen prima voor onszelf zorgen

Oetiohnegentechnik | 27-04-19 | 14:27
▼ 2 antwoorden verborgen

Wat is 'goedemorgen' in het Hongaars?

Croxifoxio | 27-04-19 | 14:05 | 3

"Optyfen graag". Heel gek en het werkt

Rest In Privacy | 27-04-19 | 14:06

Beter idee is een hek om het CDA om de laatste kiezer binnen te houden.

kaasfondue | 27-04-19 | 14:05 | 3

Hoi!

keestelpro | 27-04-19 | 14:06

Probeer deze de volgende keer:

-deze fipo is gereserveerd voor kaasfondue- :-)

keestelpro | 27-04-19 | 14:09

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland