LIVE. Lagerhuis stemt weer eens over Brexit
Einde van Brexit-week waarin opnieuw ontzettend veel gebeurde en we helemaal niets zijn opgeschoten
Vandaag (ex-Brexit Day) gaat het Britse Lagerhuis weer eens stemmen over de Brexit-deal van Theresa May. Daar hebben ze al een keer tegen gestemd, daarna hebben ze er opnieuw over gestemd (ook tegen) en toen mochten ze er van John Bercow niet meer over stemmen. Maar nu mogen ze er toch over stemmen. Het 'politieke deel' wordt buiten de stemming gehouden en zo is het nieuwe voorstel, dat dus eigenlijk het oude voorstel is, toch een nieuw voorstel dat anders is dan het oude voorstel of zoiets. Het parlement heeft deze week ook al nee nee nee nee nee nee nee nee gezegd tegen alle andere opties en de PM heeft een Mayxit beloofd als ze wint. Maar omdat het hier over Brexit politiek gaat heeft haar coalitiepartner DUP al aangekondigd tegen te stemmen, net als Labour. ETA van de stemming is 15u30 Nederlandse tijd, ORDER ORDERSTREAM hierboven.
UPDATE: Deal May is weggestemd. May waarschuwt nu voor harde Brexit op 12 april. Er komt een extra EU-top op 10 april.
The Noooos have it
Reactie May
Social
Wij hebben dit RTLZ-plaatje even bijgewerkt
U bevindt zich: HIER
Vraagje
Social
Reaguursels
InloggenWanneer gebeurt " Het"? Ze zijn bang en slapjanussen , als ze dit uistellen.. Gewoon Doen! Dan is Engeland toch een voorbeeld voor ons en de partijen die dit ook nastreven.Inplaats van andersom? Ze vallen wel vanzelf op hun bek als het fout gaat. Van je fouten moet je het toch leren?
Het is net als met het vergaan van de wereld. Elke keer wordt er een datum geprikt: De Wereld Vergaat! Als het zover was, dan gebeurde er niks,of wij waren door een Zwart Gat gevlogen.
Massale protesten in London mensen roepen verraad May is een puppet van de eu om zoveel mogelijk te rekken en uitstellen
De britten pikken dat niet ....
De gele hesjes zijn ook daar aangetrokken en er zijn duizende mensen op de been zie fox news...
Onze main media is stil ....
Je bedoelt die horde die de pers aanviel? Die figuren die riepen "Brexit without a deal no problem" Het probleem in een notendop. Mensen die dingen eisen die niet mogelijk zijn. Omdat ze de ingewikkelkde achterliggende problemen niet overzien. Een Brexit zonder enige vorm van deal is een ramp voor het VK omdat er dan niks is geregeld over de handel en import en export van producten naar andere landen.
En de politici die zo'n ramp proberen te voorkomen worden voor verraders uitgescholden. Wie zijn hier nu de idioten?
30 maart 2019?
Er was toch iets vandaag?
Als dit nog langer duurt dan is een evt. Nexit eerder een feit. Jezus...
De Britten zijn dom als ze bij de EU blijven... nu betalen ze ieder jaar 13 miljard aan Brussel --> dat hoeft dadelijk niet meer.
Voor Nederland is dit nadelig - wij betalen nu 8 miljard, zodra Engeland wegvalt dan wordt dit 12 miljard euro.
Maar niet dom genoeg om de EU en haar lucratieve voordelen te verlaten.
Maar niet dom genoeg om de EU en haar lucratieve voordelen te verlaten.
Indicative votes... indicative votes...
youtu.be/cEyTLRcNNMU
Jonathan Pie is zo’n beetje de beste politiek commentator van het moment. Hilarisch goed.
Peter Griffin on the matter.. twitter.com/mikegalsworthy/status/111...
Het meest stompzinnige is dat de wereldpers, NOS, etc. het maar heeft over economische gevolgen, maar totaal niet begrijpt dat de Britten voor BREXIT stemden om hun eigenheid, eigen wetten, eigen cultuur en heritage, etc te behouden. Daar gaat het om.
Moeten ze hun Pubs sluiten van de EU? Mogen ze niet meer links rijden, geen bolhoeden meer dragen? Welke Engelse cultuur berdreigt de EU precies volgens jou?
@ArjenZH | 29-03-19 | 22:57: Goedkope arbeidskrachten uit de wereld gebruiken.
@ArjenZH | 29-03-19 | 22:57:
Ja, dit is wat de EU doet. Je moet je websites sluiten, je moet mensen die je niet wilt binnenlaten, je moet je projecten aanbesteden, etc.
Nog 7 stappen te gaan volgens het schema tot in 2021 wanneer de Brexit weer eens tegen het licht word gehouden en misschien is dan die hele Brexit geenzins meer nodig wegens het uiteenvallen van de EU tegen die tijd.
Het word lang uitstel tot in 2021 en dat is volgens plan.
Kiezersvertrouwen is toch allang geschaad door de Britse EN EU politici...
youtu.be/86lczf7Bou8
Bigi zal jullie weer eens vertellen hoe het is. De Britten is enkel de vraag voorgelegd of het VK moest vertrekken uit de EU of moest blijven. De woorden deal en no deal stonden niet op het referendumstembiljet. Punt. Dus geen enkele partij kan zich beroepen op een leave zonder deal, zoals een flink aantal van die Brexit leeghoofden steeds lopen te krijsen, of op een leave met een deal zoals de wat meer verstandige lui proberen te bewerkstelligen. Zo zijn de feiten.
Artikel 50
May gaat een beetje op een hond lijken die keer op keer door zijn baas wordt geslagen, maar toch telkens weer terug blijft komen.
Ze heeft wel een glashard karakter en doorzettingsvermogen
@Oepsie1234 | 29-03-19 | 19:29:
Dat is absoluut waar. Het is weinigen gegeven om semi-geloofwaardig te blijven wanneer je het volk wil doen geloven dat je Brexit bewerkstelligt... waar je er in werkelijkheid alles aan doet om Brexit te saboteren. Niets dan bewondering voor dergelijke kwaliteiten.
Als ze dadelijk opnieuw, alweer en wederom eens een keertje bakzeil haalt, dan kun je d'r wel rechtstreeks een bejaardenhuis inschuiven, vrees ik.
@De Libertariër | 29-03-19 | 19:55: Wie sabateert de Brexit? En hoe moet die Brexit er dan uit zien volgens jou?
Mega grote pro-brexit demo's momenteel gaande in London. Uiteraard geen coverage door de BBC (Brussels Broadcasting Company) en alle andere mainstream media..
Ongelooflijk wat een prutsers daar. Maar gelukkig hebben wij hier een klimaat-flat-Earther die de kar wel even denkt te gaan trekken.
de EU is een totaal overbodige en zelfs uiterst schadelijke bestuurslaag omdat je voor vrije handel alleen de slagbomen bij de grens open hoeft te zetten en geen tienduizenden ambtenaren nodig hebt die de vrije handel belemmeren met hun regeltjes en verdragen. Een harde brexit zal juist een bevrijding van deze inmenging blijken
Een soort 'Provincie' dus? Maar dan 10x erger.
Last thing I remember, I was running for the door..
I had to find the passage back to the place I was before
Waar ik niet tegen kan is die chairman die leuk probeert te doen, en uiteindelijk order order. Vinden ze bij de NPO ook leuk, dit moet U dus zien, blijven ze maar uitzenden, vanavond waarschijnlijk weer bij Jinek en DWDD, ja nou weet ik het wel hoor dat dit kennelijk leuk is. NPO humor. Zal Ivo Niehe ook wel een programma van maken, lachen joh. Paul de Leeuw heeft trouwens ook weer een nieuw programma gekregen, schijn je ook steeds weer leuk te moeten vinden, het publiek ligt dan weer plat als hij ordinair gaat schreeuwen.
Harde Brexit. Let's get it over with.
Ik zie niet zoveel verschil meer tussen Brussen en Londen. Wat een zooitje en gooi daar ook gelijk maar Den Haag bij en Parijs en nog een paar. De politiek is stuk, al heel lang trouwens.
Het was de eigen democratische keuze van het volk (iig de meerderheid van 52%) om achter de leugens van faraga aan het lopen.
U geloofde de leugens van farage?
@panthoseen | 29-03-19 | 17:54:
Er zullen er vast wel een hoop zijn die geloofden in de uitvoering van Brexit door onwelwillige democratiehatende politici.
Die hele brexit is een catastrofe....
Maar ja, dat krijg je als je achter leugenaars als farage en johnson aan loopt.
Eigen schuld!
Help mij eens. Waarover hebben zij dan gelogen? Ik wil het graag weten.
Ik zie op dit moment alleen maar politici die niet 'leveren' dat wat het volk hen heeft opgedragen te doen !!!!
@Graaf Monte Cristo | 29-03-19 | 18:02:
Google eens op led by donkeys...
@Graaf Monte Cristo | 29-03-19 | 18:02: Wanneer ze de EU zouden verlaten zouden ze toch gewoon handel blijven voeren en zou niemand er op achteruit gaan. Op dit moment kost Brexit 1 biljoen per week
Ik zou het geen catastrofe willen noemen, want de Britten hebben weer controle over hun grenzen en hoeven geen miljarden af te dragen aan de graaiers in Brussel.
Dit lijkt zo langzamerhand de meest vreemde Monty Python sketch ooit te gaan worden...
Brexit is zelfs nog beter dan Monty Python!
The bro's have it.
Brexit gaat over democratie. Daar zijn wij hier veel te lui en te onderdanig voor en betalen veel liever. Als het moet zelfs dubbel. Een daarom vindt de meerderheid Rutte een held.
Natuurlijk wordt het een harde BREXIT scheelt 50 tot 100 miljard €uro wat het VK
spaart bij een harde BREXIT.
Mevr. May heeft het heel slim gespeeld; maar wat verwacht je ook van deze onbenullen in Brussel gezond verstand, ik denk het niet.
En jij denkt dat ze bij een harde brexit een gratis vrijhandelsverdrag krijgen?
@Peter_la_Selie | 29-03-19 | 17:47: dear komt Europa wel om bedelen als ze er achter komen dat het met het VK toch wat beter gaat dan verwacht.
May is aangesteld om de Brexit tegen elke prijs te voorkomen. Toch lijkt het erop dat May uitgespeeld is. Het wordt een harde Brexit óf parlementsverkiezingen.
Politiek zal het volk tegen elkaar opzetten en het hen laten beslechten.
What else is a classic ?
‘No deal’ staat in feite gelijk aan ‘fuck de wens van het volk’, oftewel ‘fuck democratie’. Maar deze uitslag verwondert natuurlijk geen mens, want de kans dat de uittreding faalt is immers groter een overeenkomst, oftewel zonder deal, en dus wordt de kans daardoor weer groter dat geen ander land het in zijn hoofd om ook de EU te verlaten, en dùs is de kans groter de EU in haar huidige vorm gewoon kan blijven bestaan.
Nee, het volk wou een Brexit, althans de krappe meerderheid die dus de meerderheid was. May kreeg een opdracht mee er nog its moois uit te slepen maar wat ze lospeuterde was niet genoeg volgens het parlement. Het volk krijgt nu dus een Brexit maar niet met zachte kantjes, door de schuld van hun eigen parlement.
Die Brexit gaat er natuurlijk nooit niet komen, dat wist de elite al voor de uitslag van het Brexit referendum. Wat een wanvertoning.
Noorwegen... ze moeten kiezen voor dit model.
Noorwegen zit niet bij de EU, maar ze hebben wel handelsafspraken met de EU-landen.
Noorwegen doet het heel goed, het is een welvarend land.
Noorwegen heeft olie en (waterkracht opgewekte) stroom bij de vleet - die zitten in elke situatie goed.
Noorwegen is een fantastisch land. Een deel van mijn salaris gaat ook maandelijks naar Noorse aandelen. Stabiel, weinig schuld, niet in de Euro, grondstoffen in overvloed.
Een appeltje voor de dorst zogezegd.
@Diddykong92 | 29-03-19 | 17:24: De Noren verdienen aan olie en investeren dat in groene energie. Maar verse groente is daar onbetaalbaar en verse vis ben ik daar nog nooit tegengekomen. In welke Noorse aandelen belegt u uw salaris, als ik dat vragen mag?
Meh, ze exporteren voornamelijk olie en gas. Emissies kopen ze af.
@Baron Clappique | 29-03-19 | 17:41: "verse vis ben ik daar nog nooit tegengekomen."LOL.. weet je zeker dat je het over Noorwegen hebt?
@Baron Clappique | 29-03-19 | 17:41: Leroy Seafood/Austevoll Seafood/Norway Royal Salmon, Nordic Mining, Awilco Drilling, Norsk Hydro, Telenor.
Stabiele bedrijven, niet bedoelt om veel winst uit te halen, dat verwacht ik zeker niet, maar meer een bescherming tegen dalende koopkracht door het belachelijke beleid van de ECB. Elke euro die zij bijdrukken betekent dat elke euro die ik heb minder waard wordt.
Voor winst uit een eventuele "economic collapse" koop ik vooral aandelen in goud en zilver. Bijv. goud en zilver mijnen in Canada of Australië.
In Nederland hebben we ruttesinlegvelletje. Kom je altijd mee weg..
Welcome to the hotel California
Groenland heeft de EU verlaten met een goede deal. De UK kiest er nu voor om zelf te blijven terwijl er een deel ligt voor het vertrek.
Gewoon Harde Brexit op 12 april. Over 2 jaar blijkt dat het met het VK best redelijk gaat (in ieder geval beter dan Italie, Spanje en Frankrijk). Een paar Boreale landen krijgen dan een enorme rekening gepresenteerd. Premier Baudet zal dan aansturen op een Nexit.
Die Nexit wordt nog een duurder voorstel dan de Brexit. Denk dat er geen Brexit gerealiseerd wordt door de elite in die kamer, hun vrindjes willen dit niet. Het volk wordt verraden. GB blijft tegen een nog hogere bijdrage bij de EU vermoed ik.
@Jan, Leiden | 29-03-19 | 16:49:
het Noorwegen model... ze hebben handelsafspraken met de EU-landen
en doen het erg goed.
Wij betalen ieder jaar 8 miljard euro aan de geldwolven in Brussel.
@sociaal_econoom | 29-03-19 | 17:06:
Prima, maar we zitten al verstikkend in die EU. Helaas zijn we er in getrapt. De Noren waren snuggerder. Vraag is dus: kom maar eens af van die EU !
@Jan, Leiden | 29-03-19 | 16:49: De elite in die kamer heeft nog geen ander voorstel goedgekeurd gekregen. Laat anders de gele vestjes het de komende maanden uitvechten.
@sociaal_econoom | 29-03-19 | 17:06:
Noorwegen betaalt zich blauw voor het voorrecht om met de EU handel te mogen drijven. Verder geen zeggenschap. Maar ze kunnen zich dat financieel veroorloven. GB niet.
Die arme Britten... Ze weten het gewoon niet meer en zijn helemaal in de war. Ze kunnen zich maar beter massaal naar de plaatselijke pub begeven en zich "legless" drinken. Het Brexit hoofdpijndossier wordt nu echt vernederend voor het VK. May heeft kennelijk besloten om door te gaan met zichzelf voor lul te zetten tot ze omvalt. Dat vindt ze "karaktervol" of zo. Ze heeft immers van haar pappie vroeger geleerd om nooit, maar dan ook nooit op te geven !
Ligt toch echt aan die NOOOO Kamerleden en hun elitaire connecties lijkt me, niet alleen aan Mat.
Ach dat stemmen over de brexit heeft net zo veel zin als wij stemmen voor de euro en de eu.... Het idee is leuk maar het gebeurt toch niet zoals het volk kiest.
Stemmen? Gaat u uw mond eens snel poetsen!
En dat is nog wel de grootste schande. Vertrouwen in de politiek daalt niet tot het nulpunt, maar is ijstijdachtig aan het bevriezen.
En waar heeft het Engelse "volk" dan voor gestemd volgens jou? Een kijharde brexit zonder enig handelsverdrag en de grenzen potdicht? Nee? Dan zal er toch een overeenkomst moeten komen met hun buurlanden.
Er is geen democratie binnen de EU. Er is geen escape.
Psychopate manikale politici het beter weten dan jij. Alles kan geofferd.
In macht en geld eisen zijn ze ver over de betamelijke grenzen gegaan. Ontmantelen door goede partijen te stemmen en terug nasr de EG verhoudingen!
het zijn toch echt de naar Brussel vertrokken gekende Nationale politici,die aan touwtjes trekken,ook binnen dat 'regeringsleiders circuit' Je kunt zeggen dat er inderdaad thuis op los gelogen wordt en in Brussel achter gesloten deuren de kiezers en hun landen hardop en openlijk worden bedonderd en uitgelachen door de Ruttes en Merkels waar ze eerst thuis braaf op gestemd hebben. De MSM houdt dit met opzet vaag en onbespreekbaar in de diepte. Veel nationale politici zijn in feite Judassen te Brussel,en nee daar bedoel ik niet alleen partij en fractie van de CU mee.
Uit de EU komen is onmogelijk. Uit een sekte of totalitaire ideologie is onmogelijk.
Uit de EU komen is onmogelijk. Uit een sekte of totalitaire ideologie is onmogelijk.
Ach, beetje aanmodderen, thee drinken. In de EU blijven. Centralistatie, centralisatie, centralisatie. Is goed voor de economie blaat de nieuwe lichting consumenten die straks de oude werkende en stervende garde overstemt. Meer centralisatie, meer macht overhevelen naar de Brussels. Is goed voor de portemonnee. Goed voor de economie. Oh wacht. Ik heb ineens niets meer te zeggen over zaken die mij aangaan, door een gigantische superstaat te hebben gecreëerd waar mijn stem leegte en lucht is.
Ik word altijd een beetje misselijk als ik lees over Brexit. Nigel Farage en z'n kliek zijn zo extreem laf. Maar goed, hindsight is 20/20.
www.youtube.com/watch?v=jiUFPjulTW8&a...
.. maar goed. Voor oude mensen met hun AOW en pensioen op zak worden Turkije en Marokko straks een heel gezond alternatief voor leven in de instortende EU.
Ik voorspel alvast dat over een jaar of vijftig het aantal 120+ jarigen in die landen met enorme sprongen zal toenemen, vooral onder onze voormalige gastarbeiders.
Kerngezond op extreem hoge leeftijden straks, allemaal.
Als er uberhaupt al mensen 120+ worden is dat een zeer geselecteerde elite? Politici en amices van nu wanen zich de grondlaag voor die toekomstige elite..
@Shareholder II | 29-03-19 | 16:48: het gaat echt gebeuren. Hoewel het moeilijk zal zijn de 120+jarigen-zelf te spreken te krijgen. Hun familie weer wel, die pinnen dan ook heel behulpzaam namens de hoogbejaarden..
Dan ging het in ons land met het inlegvelletje wel wat makkelijker. Knap van May dat ze vasthoudt aan de Brexit, maar de politieke (eigen) belangen zijn kennelijk groter. Het is nu 3 jaar geleden, er zijn veel jonge kiezers bijgekomen. Nieuwe verkiezingen lijken de beste optie. Tijd dat Labour weer aan de macht komt. Dan uiteraard wel gekoppeld aan een referendum.
Tijd dat Labour weer aan de macht komt.
Gezellig, wat socialistische antisemieten aan de macht.
de ouwe socialist uit de vorige eeuw ging ook net zolang door tot de verkiezingen het gewenste resultaat gaven. Zijn opvolgers doen al niet anders.
Corbyn is het paard van Caligula of eigenlijk meer iets als Trojaans paard tegen democratie. Heeft geleerd van Erdogan.. de trein van de democratie etc.
Tijd dat Labour aan de macht komt?! Socialisten aan de macht, Waai?
Tekstschrijver voor Freek geweest,zelfde realiteitsgehalte ? leuk hé ,die geïndoctrineerde jeugdige kiezers en dan nog wat import stemvee er inmiddels bij,lekker zuiver beredeneerd. Ja aan Links kun je het kapotmaken van een land wel overlaten. Nog gebeld met Venezuela recentelijk?
Wtf zijn die Britten nu nog steeds in de EU? Ik heb een gigantisch afscheidsfeest gepland vanavond met droge kut scones en earl grey thee
Scones eet je dan ook met clotted cream of jam. Net zoals onze gekookte aardappelen ook droog en niet te vreten zijn zonder jus.
De Britten willen geen harde brexit.
De Britten willen geen softe brexit.
Wat willen de Britten wel?
Nu was, meen ik, vanmorgen een reportage op radio1 over het politieke systeem van de Britten. Het komt erop neer dat daar alleen de elite inzit.
Bij zowel de harde als de softe brexit komen géén gratis arbeiders het land in. Daar zal de kneep 'm wel inzitten. De elite wil alleen maar goedkope arbeiders en als de elite nu de zaak maar lang genoeg saboteert dan stemt het domme volk bij een remain-referendum automatisch voor. En voilá de gratis arbeiders komen massaal het land weer in ten koste van onder- en de middenklasse.
radio1 luisteren?! jij bent af !
De Britten hebben gesproken:
www.youtube.com/watch?v=jiUFPjulTW8&a...
De leden zitten er alleen voor het beschermen van hun (individuele c.q. lobby) belangen.
Of een nieuw plekje hoger in de pikorde, of geld van zijn lobby-organisatie (bankwezen, auto industrie, food, farma, what ever).
En die gaan nooit toegeven... Ja alleen als May haar plekje lijkt aan te bieden, dan wordt het tipje van de sluier opgelicht.
@Graaisnaaiert, heb je dat wijf van hem gezien?. Met jouw verwensing gaat ie er op vooruit...
Nope, zal eens googlen. Fake edit: brrr. U heeft gelijk. Jolein, geboren Joost. Wel lekker inclusief.
Mooi weer.
Ik vraag mij hoe veel achter de schermen worden omgekocht om alles te sturen richting geen-Brexit. De EU en City of London Corp. o.a. hebben daar grote (en invloedrijke) belangen bij.
Ondertussen lacht die rancuneuze, achterbakse Belg in de EU zijn fietsenrek uit zijn mond.
Inderdaad een walgelijk schepsel. Een naargeestige volksmenner pur sang. Had in WO2 aan de foute kant gestaan, net zoals nu.
Guy Verhofstadt is van alle 500 Miljoen Europeanen echt het allerslechste exemplaar. Maar vergeet niet 23 mei, VVD en D66 = Guy Verhofstadt.
Wanneer de Britse parlementariers hun taak serieus nemen dan kunnen ze de deal van May nooit accepteren. In een douaneunie met de EU is wel de regels hanteren en er niks over te vertellen hebben.
Het intrekken van de artikel 50 procedure is ook ondenkbaar. Het VK zal dan als een tweederangs lid worden behandld en wordt een speelbal bij alle nieuwe onderhandelingstrajecten.
Zo bekeken is alleen een harde Brexit nog een optie. Met de WTO als basis voor handelsovereenkomsten met de VS, het Gemenebest en China.
WTO als basis ? HUH? jij hebt je zeker nog nooit verdiept in de geschiedenis vd WTO
speelbal bij alle nieuwe onderhandelingstrajecten --> hoezo ? weer zo'n mythe die nergens op is gebasseerd. VK is prima in staat onderhandelingen te starten met welk land dan ook. EU heeft trouwens geen handelsverdragen met China, India, Brazilie, Japan, Australie. En heft overal belastingen op (met name US), als Trump dit gelijk wil trekken is hij ineens de boeman.
Laat me niet lachen
Hoe harder die Brexit hoe beter. De EU trekt aan het kortste end. Echt.
Nederland mag €500.000.000 per maand extra gaan betalen. Barnier, bedankt!
Juist zo is het!
Corbyn, de socialistisch anti-semitische rat zal alles doen om tegen te werken.
Groot respect voor May.
Ze is in een paar maanden 50 tinten grijzer geworden.
Hopelijk heeft Corbyn zichzelf overschat en wordt hij niet gekozen tot PM.
Het zou GB nog verder de afgrond induwen.
ik ben ook geen Corbyn fan maar om hem "anti-semitisch" te noemen is ronduit lachwekkend en zet je op gelijke voet met alle Mokro's die "islamofoob" blaten
Zomaar een voorbeeld.
www.nrc.nl/nieuws/2018/08/16/corbyn-w...
Of deze:
nos.nl/l/2272480
Hij schurkt er in elk geval dicht tegenaan.
@Ruimedenker | 29-03-19 | 16:40: NOS en NRC ?!! really ? LOL
hier een JOOD over Corbyn.
Laat me duidelijk zijn, die Corbyn is een communistische pro-eu engnek maar entisemiet? mehhhh. youtu.be/ttmEQbJxQaA?t=44
@meso1 | 29-03-19 | 16:26: net zoals Bruin Links in NL is het een pallie vriend en volbloed antisemiet.
@meso1 | 29-03-19 | 16:57:
Je hebt gelijk, als je zegt dat politieke kritiek op Israël niet hetzelfde is als anti-semitisme.
Maar warme banden met Hamas en het leggen van een krans bij de gedode terroristen van München(1972), doen mij het ergste vermoeden.
Enfin, één ding delen we, Corbyn is op zijn minst een heel eng mannetje.
@meso1 | 29-03-19 | 16:57:
De geleerden ( de Britten zelf dus ) zijn er nog niet over uit. Feit is wel dat Corbyn weinig tot niets doet aan het latent(?) aanwezige antisemitisme binnen Labour. GL, X66 en de SP zijn ook niet openlijk antisemitisch maar als ik een KeppeltjesdragerT zou zijn zou ik me daar niet echt senang bij voelen, om eerlijk te zijn.
@Graaisnaaiert @Ruimedenker
ritiek op Israël niet hetzelfde is als anti-semitisme.
Haatbaardknuffelaars zijn nog geen Antisemieten.
Semieten zijn alle arabieren, maar iedereen assicieerd het met joden, nogal lachwekkend nl.wikipedia.org/wiki/Semieten
@meso1 | 29-03-19 | 17:56: tip to self: check typos MOFO ! :D
Mooi mooi mooi. De UK er uit. Dan NL. Dan een nieuw bondgenootschap met NL, UK, Noorwegen, Zwitserland en eventueel andere boreale landen. Een EU 2.0 zonder de parasieten uit oost, midden en zuid europa. Heerlijk.
Niks geen nieuwe EU. Gewoon op eigen poten staan. Zoals een volwassen mens wil.
Beetje samenwerken en handel drijven is prima, maar dat hoeft niet beperkt te worden tot Europa.
@Superkwatta | 29-03-19 | 16:15: oke om jou een beetje tegemoet te komen noemen we get VOC2.0 :D
@meso1 | 29-03-19 | 16:27: tof, ben ik voor.
@Yhe2Amendment
Vind jij het normaal om mensen uit andere landen die je helemaal niet kent "parasieten" te noemen? Ofwel ongedierte dat je moet vertrappen en of uitroeien. Schandelijke reactie.
Het mooiste vond ik nog wel de academicus die zich afvroeg waar Volkert toch was. Zou hij ook hebben meegetekend?
Open brief? Ze zijn vergeten de envelop dicht te likken?
@Mark_D_NL | 29-03-19 | 16:01:
Lees het artikel nou eerst eens, gesjeesde kunstenaar.
Zozo, nounou, poehpoeh. Meer dan 200. Op de, hoeveel 10.000en - echte - academici lopen er eigenlijk rond in Nederland?
Haha, Google voor de lol een paar van die PHD studenten die in die lijst staan en je komt dingen tegen als "middle class. entrepreneurship. post-apartheid South Africa. Research" en "Scholar of Religion, Sexuality and Gender".
Extra EU top op 10 april: hoeveel tijd gaan we nog aan dit circus verliezen? Dit gaat waarschijnlijk nog jaren door.
Eén groot spel. VK moet van de toneelspelers in de EU blijven. Deze show is om het gepeupel stil te houden en vorgens over te geven. Want een brexit was nooit de bedoeling. En net als hier wordt alles erbij gesleepd om terug te draaien. Let op: met een inlegveletje. (copywright Marc R.)
Wat mensen denk ik goed moeten begrijpen is dat de enige reden waarom de andere lidstaten moeilijk doen is dat ze bang zijn dat het een succes wordt. Als men werkelijk overtuigd is van hun eigen argumenten en van de toegevoegde waarde van de EU dan kan het VK het geen eens beter gaan doen dan de EU. Dan zal de EU altijd beter presteren.
Maar men weet diep van binnen dat het natuurlijk niet zo is. Dat is ook logisch. Waarom zou economisch handel drijven met elkaar gelinkt moeten zijn aan vrij verkeer van personen/immigratie en waarom zou je dan politiek een moeten worden. Dat is in geen enkel ander deel van de wereld zo.
Ik ben er echter van overtuigd dat het vroeg of laat gaat veranderen en de wal het schip zal keren. De EU heeft enkele fundamentele tekortkomingen waardoor het niet kan werken. Een belangrijke daarvan is de euro en het politiek samensmelten, dat gaat gewoon niet lukken. Daar bestaat de benodigde solidariteit ook niet voor.
Er zijn twee opties, iets in de vorm van uit de EU en verder in een losser samenwerkingsverband. Daar zal echter een nexit voor nodig of een ander soort gelijk event(instorten bankenunie) want de EU is fundamenteel onhervormbaar.
Andere optie is dat de EU op een andere miraculeuze manier door druk van buiten tot verandering wordt gedwongen(bijvoorbeeld neuro/zeuro) en wellicht iets van een minder dwingend samenwerkingsverband ontstaat.
Hoezo handel met elkaar beter? In een gezonde markt wel ja.
Nu leent het zuiden bij het noorden om producten te kunne kopen uit het noorden.
Piramidespel, tegen 0%rente!
...
Daarvoor dokken wij, de noordelijke burgers, aan het zuiden zodat zij de leningen kunnen aflossen bij noordelijke banken (Deutsche Bank bijv).
....
De ECB is hier de spil in het web
...
Waarom zouden de polen nu 3maanden WW mee krijgen, omdat ze dit verdiend hebben?
Nee, omdat ook zij meer moeten consumeren en U mag daarvoor betalen.
Wat nog een ander goed argument is, puur als gedachtenexperiment. Stel dat we op dit moment niet in de EU zouden zitten. Zouden we dan graag bij de EU willen. Ik denk dat bij heel veel mensen het antwoord ontkennend zal zijn. Het enige geldige tegenargument is dat we te maken met zogenoemde sunk costs en eventuele scheidingskosten. Op een bepaald moment heb je een break even point.. En dat punt bereik je sneller naarmate de integratie verder toeneemt.
Ps:Waarom willen andere rijke landen die nog niet volwaardig lid zoals Noorwegen dan er niet graag bij. Moet je kijken wat een kans die laten 'liggen'. En waarom gaat Zweden niet verder met de invoering van de euro.
@boerk | 29-03-19 | 16:15: ik ben het helemaal met u eens. Maar het is allemaal een gevolg van de soevereiniteitsoverdracht richting de EU. Uiteindelijk hebben we hier gewoon helemaal niets meer over te zeggen. Slikken en bukken is het enige dat je kunt.
Briljant! #Mayday
Het lijkt sterk op het Utrechtse burgermeestersreferendum; PvdA of PvdA?
Een kudtdeal die eigenlijk gewoon Remain is, of remain. Beiden net zo haaks op de, volgens de regels behaalde, Exit-uitslag.
.
Ranzig, achterbaks, antirechtstatelijk en antidemocratisch. Natuurlijk, dit gaat immers over de EU.
Het kost Nederland heel veel geld.
Maar verder ben ik het met u eens. Laat ze gaan.
Haaks op de uitslag waarin met een paar % verschil, onder valse voorwendselen, door een groep die al steeds kleiner wordt, door gewoon van ouderdom te sterven, gestemd is voor een Brexit die gewoon helemaal niet gedefinieerd was.
@fail | 29-03-19 | 16:00: Klopt en die zooi zijn ze nu aan het regelen.... niet!
@DeKussendeWielrenner | 29-03-19 | 15:54:
Alsof geld het belangrijkste is. Grow up.
De Britten willen hun vrijheid en zelfbeschikkingsrecht terug. Dat is een volwassen streven.
@Superkwatta | 29-03-19 | 16:10:
Ik denk dat de wil van de jeugd / toekomst het belangrijkste is. Want die moeten uiteindelijk mijn poepluiers verschonen. Het is niet anders.
@fail | 29-03-19 | 16:00:
Het idee van democratisch systeem is dat iedereen, niet een specifieke leeftijd, IQ of ideologische categorie mag stemmen. Daar zijn legio goede redenen voor. Lees eens een boek.
.
De campagnes van beide zijden verdienen geen schoonheidsprijs maar het was iedereen wel duidelijk wat de vraag was; Brussel of London aan het roer. Niet zo moeilijk.
.
Ik vind de frame rond oud & jong of dom & slim niet zo interessant, net zoals het frame “economie ipv zelfbeschikking” niet zo interessant is. Er is een referendum geweest met vooraf vastgestelde regels. Mensen hebben gestemd. De meerderheid koos Brexit. Punt. De rest is geneuzel van de verliezende partij die daarmee de grondvesten van democratie aanvalt. U bent er zo eentje...
.
Laten we gewoon eens verkiezingsuitslagen respecteren. Democratie boven uw eigen onhebbelijke gelijkje.
@Parel van het Zuiden | 29-03-19 | 16:26: Grondvesten van de democratie... pfff. Je mag best discussiëren over de manier waarop de democratie is ingericht. Is een referendum de ultieme vorm van democratie, of zijn veel vraagstukken gewoon niet geschikt om met een 50%+1 meerderheid te beslissen over een ja/nee vraag die de andere 50%-1 ook aangaat... met bijbehorende angst-zaai campagnes?
Een simpele meerderheid zo'n onomkeerbaar en zwart/wit besluit laten nemen, is volgens mij gewoon niet verstandig.
Bovendien waar stopt het? Kun je nog een referendum houden over Brexit? Dat zou dan weer een democratisch besluit zijn wat we moeten respecteren?
De frame van dom heb ik ook niks mee. Maar wel dat de campagne (van beide zijden) met onzin argumenten gevoerd is.
In het geval van Brexit is 'oud' wel interessant, omdat mensen die het amper aangaat over hun graf regeren en schijnbaar ook onomkeerbaar. Ook al niet ideaal.
Ga anderen maar niet vertellen dat ze een boek moeten lezen.
@DeKussendeWielrenner | 29-03-19 | 16:12:
De jeugd weet nog helemaal niet wat hij wil. Dient wel te beseffen dat bij verdergaande inbedding in de EU zijn eigen toekomst weg is, dank zij de import van goedkopere arbeidskrachten. En daar hebben ze dan niets in te vertellen.
De Galbak wenst de stemmers naar de hel, en hij probeert ze nog steeds binnen te houden? Wat is die gast... een zoon van satan?
Daar lijkt het wel op.
Verder zijn veel EU kopstukken nazaten van Beëlzebul.
Hoe staat de brexit er eigenlijk voor bij de bookmakers?
www.paddypower.com/politics/uk-brexit...
@ditotje | 29-03-19 | 17:54: LOL!
Het Volk wil niet! Wat zullen ze daar in Brussel niet van begrijpen?
Brussel wil het, dat had je toch inmiddels wel begrepen?
Wie is "het volk" - de Jeugd, dus de toekomst is overweldigend pro-Remain. Dus ja, de oudjes die alle kosten verzorgen voor de belastingbetalers? Dat is het volk. Ik denk niet dat er een andere keuze is dan "Brexit" maar ik denk tevens niet dat daar winst behaald wordt. Ze hebben gekozen, dan moeten ze het maar regelen. Jammer maar helaas voor de (inmiddels) meerderheid.
Brussel staat boven het volk. Het volk is er ter meerdere eer en glorie van Brussel. Wat begrijpt u daar niet aan?
@DeKussendeWielrenner | 29-03-19 | 15:53: Jammer maar helaas voor de (inmiddels) meerderheid.
Ik hoor het wel vaker. Hoe komt u daar nu bij? Wat zegt u dat mensen die indertijd remain gestemd hebben nu nog steeds remain zullen stemmen?
@El Rico Grande | 29-03-19 | 15:54: Landen, lieden en belastingdiensten zijn er voor Brussel en niet andersom, inderdaad wat begrijpt men daar niet aan.
@El Rico Grande | 29-03-19 | 15:56:
Er zijn nogal veel mensen van mijn generatie overleden in de laatste twee jaar. Ondertussen zijn er veel "milannials" stemgerechtigd geworden. Men heeft onderzoek gedaan, als men NU een referendum zou houden dan zou helaas, of gelukkig, het is maar wat u ervan wil vinden er een democratische meerderheid zijn voor "Remain".
Het is daarom ook niet vreemd dat niemand in het "Leave" kamp een tweede referendum wil. Denkt u daar nog eventjes goed overna.
@DeKussendeWielrenner | 29-03-19 | 16:11: Men heeft onderzoek gedaan,
Is dat hetzelfde onderzoeksbureau dat vertelde dat andere verkiezingen verkeerd voorspelde?
Wat er ook van zij, je helpt een democratie omzeep door meerdere keren over hetzelfde te stemmen totdat er een uitkomst uitkomt die je bevalt.
Jullie betalen en zij bepalen. Gaat al millenia en beschavingen lang zo.
Leidt steeds weer tot hetzelde, maar de tiran houdt tot het einde vol van niet.
Bende is dat huis zeg. Iedereen lult door elkaar.
Ik versta er ook nik van.
Daarom heet het dan ook een parlement.
@ZZP-er | 29-03-19 | 15:57: Er wordt daar Engels gesproken......
@Blonde Nel | 29-03-19 | 16:11: noem je dat Engels?
Rek en strek oefeningen. Niemand durft de verantwoordelijkheid te nemen, niet voor deals en niet voor harde brexit. Stil zitten, en de termijnen af laten lopen, om naderhand te roepen, maar ik heb er niet voor gestemd. Het was een voldongen feit. Corbyn ondertussen probeert er een politieke slaatje uit te slaan. What's new.
Die Tusk en z'n bende willen de Britten maar in hun klauwen blijven vasthouden.
Klopt, samen met die alcoholverslaafde psychopaat uit Luxemburg.
@Superkwatta | 29-03-19 | 15:56:
Als de EU normaal het gefungeerd, zonder deze twee en zonder nog meer van dit soort bureaucraten, dan was Engeland niet vertrokken.
@ZZP-er | 29-03-19 | 15:59: ZZP-er inderdaad uw betoog klopt maar Brussel is niet democratisch. In 1948 werd bij de eerste beginselen al vermeld; we moeten de mensen naar een groot europ leiden, we moeten ze geen zeggenschap geve. Eenzelfde opmerking van Juncker was zoiets als. We doen een stap, wordt er niet geklaagd dan weer een stapje verder tot er geen weg terug is.... toch lekker democratisch of niet dan.
@ZZP-er | 29-03-19 | 15:59:
Als als als. De EU kan per definitie niet “normaal”, lees fatsoenlijk, functioneren.
@Superkwatta | 29-03-19 | 16:07:
En dat komt omdat het verder is gegaan dan een redelijke samenwerking. De gedachte achter de EU is een federatie, één land. Dat gaat wringen, sowieso.
Zijn ze nou nog steeds bezig? Bedenk eerst wat je plan is voor je iets gaat schreeuwen, stelletje kutkoppen.
Het zal weinig populair zijn maar ik ben absoluut voor een harde Brexit, om het op zijn Engels te zeggen. Je kan niet je taart eten en hem hebben. Ze hebben gekozen laat ze het dan ook hebben.
Ik ben voor een respectvolle omgang met onze Britse bevrijders en vrienden, maar u kruipt liever voor de Mof. Viesbah.
Je doet alsof een harde Brexit alleen de Britten raakt.
@fail | 29-03-19 | 16:01:
Dit dus. Gaat ons ook klauwen met geld kosten. De puinhopen in de periferie van de EU. Daar hebben we het meeste last van en die blijven gewoon aan de EU-subsiditiet hangen en trekken ons nettobetalers gewoon helemaal leeg.
@Graaisnaaiert | 29-03-19 | 16:11: Reden temeer om eruit te stappen en het verlies te nemen . EU is een aflopende zaak vooral na een Brexit waarna de omvang van de EU haat jegens Britain ieders verwachting zal overtreffen.
Net zolang stemmen en drammen tot er een keer een andere uitkomst is en dan gaan roepen dat je democratisch bezig bent.
Tjsa. Dat is dan ook wel weer zo, pollsters hebben inmiddels bevonden dat de meerderheid van Brexiteers inmiddels zijn overleden. Dat er boeren in Wales en Cornwall zijn die zich afvragen hoe ze verder moeten. Maar verder ben ik het eens. Gewoon keiharde Brexit. Dat was de keuze, dan moeten ze dat ook doen.
@DeKussendeWielrenner | 29-03-19 | 15:51: Blijkt erg schadelijk te zijn ook voor de resterende EU landen maar uiteindelijk lijkt dat de enige uitweg want dit geouwe... r is zeer schadelijk voor alle bedrijven. Maar ja politici. Liegen alsof het gedrukt staat...
@Slough | 29-03-19 | 16:07:
Ik weet niet wat goed is, ik weet wel genoeg om te weten dat "deze Brexit" slecht is. Ze doen het maar, het is niet mijn probleem. Maar ik denk wel dat Nederland hard getroffen zal worden en och ja, de Britten kozen het zelf dus laat ze maar bloeden.
@DeKussendeWielrenner | 29-03-19 | 16:13: Smartest move ever , kan even duren ,maar zal lichtend voorbeeld zijn voor andere landen.
Wat grap is die hele Brexit geworden. En iedereen is schuldig (vooral Cameron, Farage, Johnson en May uiteraard)
En Wilders en Baudet natuurlijk. Zij zorgen voor de boreale sfeer waardoor dit allemaal kan gebeuren.
Kijk nou nog eens een keer goed wat er gebeurt is.
Op verzoek van vooral Tony Blair kwamen Polen en Hongarije bij de EU, echter omdat Tony zoon voorstander was kon de UK geen arbeidsimmigratie verbod afdwingen wat NL en Germany etc. dus wel deden.
@Beroep = Boerenlul | 29-03-19 | 15:58:
Tijdelijk verbod he, uitstel van een jaar of 10 dacht ik, uit het blote hoofd. En nu zitten we met de gebakken peren.
Ah, schuldig nog wel.
Je kan ook gewoon ten rade gaan waarom deze Brexit is ontstaan. O.a. door niet te stoppen massa-immigratie door een EU die zo graag Griekenland erbij wilde hebben in combinatie met een belachelijk immigratiebeleid.
Elke migrant die voet zet in Griekenland stond hierdoor ook al met één been in Londen, iets wat het VK overduidelijk gewoon niet wilde.
Griekenland moest er zo nodig bij. We zijn nu het Verenigd Koninkrijk kwijt.
Een geweldige deal toch? Lang leve de EU. Maar vooral met het vingertje blijven wijzen dat mensen "schuldig" zijn hé.
The nose have it.
Ze noemen het de moeder van alle parlementen. Dan heb je er ook recht op als eerste te sterven. Brexit is een goede opmaat voor de ondergang der Engelse democratie.
Net niet. De brexit levert vrijheid en zelfbeschikkingsrecht op. Iets wat geestelijk volwaardige personenhoger achten dan wat centen en schuilen onder moeders rokken.
Brexit is de aanzet tot ondergang van de EU .... mark my words.
May is net als de EU. Gewoon net zo lang doordrammen tot je het gewenste resultaat hebt.
Dan mag ze nog even drammen. Ik zou haar aanraden om eens met jochie Rob Jetten te bellen. Die weet alles beter en kan ook zo lekker drammen.
De "Brexit-deal" is niet meer dan vergaande losgeld afspraken met de EU om deze maffiose instelling er vanaf te doen zien om met duikboten de handel te torpederen en mogelijk bombardementen te houden op steden die nog niet gevallen zijn voor de islam.
Boffen voor Londen deze keer, dus.
Die Order, Orderstream hapert al net zo erg als de hersens van al die politici.
Order.
Je kan hieruit opmaken dat een nexit kansloos is.
We staan voor pakweg 167 miljard bij de EU in het krijt.
Ja, Nederland is te klein om een nieuwe inval van de nieuwe fascisten af te slaan. Betalen dus maar, omdat daarmee de vrede afgekocht wordt.
Totdat de geïmporteerde handlangers van de EU voor zichzelf beginnen, maar dat houdt je toch met onverantwoordelijk veel afgedwongen multiKul.
@botbot | 29-03-19 | 15:35: klopt. Dat is een dolgedraaide teller die zich niet meer laat stoppen. Hoef je niks voor te doen of te laten.
Eigen schuld, bezinning voor ergens zomaar in te stappen is nu te laat.
@botbot | 29-03-19 | 15:35: We moeten dus nog wel even afbetalen. Ik begrijp de naheffingen steeds beter. Of bedoel je de garantstellingen die toch nooit zouden worden ingeroepen? Wouter Bos, Jan Kees de Jager en Balkenende waren ook prettige figuren.
Wat hebben Ongebluste Kalk en de Brexit gemeen? Zijn allebij kansloos.
@Jan Passant mk2 | 29-03-19 | 15:37:
Ik snap dat betalen maar niet.
De EU levert ons miljarden per jaar op als er geld bij zou moeten begon het bedrijfsleven wel te piepen.
@botbot | 29-03-19 | 15:41:
Levert een selecte groep mensen miljarden op maar de lasten worden over de hele samenleving leeggestort, dat is mijn probleem met de EU. Niet dat ik eruit wil overigens, maar er moeten wel veranderingen gaan plaatsvinden binnen die EU. De constante overdracht van geld van noord naar zuid en het gefreeload van de periferie op onze voorzieningen en onze samenleving ben ik wel klaar mee, eigenlijk.
@Mark_D_NL | 29-03-19 | 15:40:
Zegt iemand die met zijn tronie naast een zelfgeschreven pamflet ter promotie van de multiculturele samenleving staat. #feit
@Mark_D_NL | 29-03-19 | 15:40:
*proest*
@botbot | 29-03-19 | 15:41: de belastingbetaler betaalt. Niet het bedrijfsleven.
Kruipen voor de mof en de slakkenslurpers. Wat een sneue lafheid. Nexit!
@Graaisnaaiert | 29-03-19 | 15:43:
Laat ik nu menen dat minimaal 80% van de staatskas gevuld wordt door het bedrijfsleven.
@Mark_D_NL | 29-03-19 | 15:40: Wat hebben Mark en Heaumeaux gemeen? They both love the 'D'. Niveautje weer, heur.
Een Nexit is voor volstrekte idioten.
Wat je ook van de EU vindt, eruit stappen zolang de Duitsers erin zitten is waanzin.
@Ongeblustekalk | 29-03-19 | 15:44: Jouw tronie stond vorige week nog op de voorkant van het psycholgie maandblad "Uitbehandeld wat nu"...
@Bigi Bana Boy | 29-03-19 | 15:47:
Angsthaas. Lafheid is geen deugd, jochie.
@Bigi Bana Boy | 29-03-19 | 15:47: ik Ben een idioot. Trots!
@botbot | 29-03-19 | 15:41: leg mij nog eens uit hoe het betalen van eindeloze belastingen en naheffingen aan de maffia
"ons geld opleveren"?
Ik begrijp dat stukkie veiligheid & vrede en hoe dat werkt - wie betaalt wordt niet in elkaar geslagen en krijgt ook geen paardenhoofd in bed. Tot de volgende factuur, dat is.
@botbot | 29-03-19 | 15:41: alles op de pof. Het zuiden kan goedkooe kredieten krijgen van het noorden (Duitsland) om daar producten te kopen in de hoop dat het zuiden een meer fatsoenlijk gaat draaien.
Daarbij storten wij miljarden "ontwikkelingsgeld/subsidie" aan netto ontvangers om de begrotingen aan te vullen en leningen af te lossen.
Het is niet voor niets dat polen de nederlandse WW mag meenemen, ook polen moet meer gaan consumeren en U betaald daar dus (weer) voor.
@botbot | 29-03-19 | 15:35: Dat is zo te betalen vanuit onze pensioenpotten. Doet even zeer, maar daarna kan het leven opnieuw beginnen.
Mark en Kalk zijn verliefd op elkaar. De lente doet de rest. Vanavond lekker elkaar afberen op een parkeerplaats langs de A4.
@Mark_D_NL | 29-03-19 | 15:47:
Het verschil tussen wat ik beweer en die lulverhalen van jou is dat wat ik hier neerzet feiten zijn.
En dan ben ik nog mild, groupie.
Maar dat nexit geroep heb je al wel afgeleerd, nietwaar dwaas. :)
@Bigi Bana Boy | 29-03-19 | 15:47:
Eens. Kansloze missie.
De EU implodeert toch wel vroeg of laat. Ik vermoed al bij de eerstvolgende laagconjunctuur, die toevallig met rasse schreden nadert. Tijdens een laagconjunctuur gaan we zien dat de crisis van 2008 niet is opgelost, maar voor ons was uitgeschoven.
De lage geforceerde rentestand in combinatie met quantative easing maakt een enorme bubbel (de zogeheten "geweldige booming economie" waar we nu opeens in leven, maar waar niemand iets van voelt in de portemonnee, wat vrij logisch is, want al dat nepgeld zorgt voor enorme inflatie). Tel daar nog steeds de belabberde situatie van Griekenland en Italië bij op en je weet dat het vuurtje enkel nog maar aangestoken hoeft te worden.
De vraag is dan: hoe bereid zijn de noordelijke landen om nogmaals zo'n crisis, mede (of gewoon enkel) veroorzaakt door de structuur van de EU, op te lossen? Als het "oplossen" eventueel mogelijk is. Wat ik niet eens verwacht.
In dat geval krijgen we een niet af te wenden Nexit en die Nexit gaat veel meer pijn doen dan de huidige "hard Brexit".
Britten zijn gelukkig niet zoals veel Nederlanders.
Nederland gaf zich gelijk over aan de Mof en ging toen meteen slaafs voor de Mof aan de slag en dat hebben de Joden in Nederlandje gemerkt.
De Britten hebben niet gecapituleerd, ook niet in onder hele zware omstandigheden.
Oneindig veel meer respect voor moedige mensen die vechten voor hun zaak, dan slappelingen die gelijk op hun rug gaan liggen en dat nog als een deugd proberen te verkopen ook (economie, pragmatisch, bruggen bouwen, redelijkheid, genuanceerd).
Fottiti, lafheid blijft lafheid.
@Diddykong92 | 29-03-19 | 15:59: Om e.e.a. nog in een meer belachelijk licht te zien... waar wordt deze beslissing genomen.. in Brussel of Strasbourg want het mag wat kosten dit rondreizend circus.
@Graaisnaaiert | 29-03-19 | 15:43: Grasnaaiert .... ik al sinds ik in militaire dienst MOEST en de PvdA-ers onder ons toen al elk smoesje onder de zon verzon om maar niet te gaan en daarna 45 jaar werken en lijdend toezien hoe leeftijdsgenoten van me NOOIT hebben gewerkt. A propos dezelfde lieden die ook doken voor militaire dienst. Maar uit solidariteit mag ik nou 2 jaar en 3 maanden langer werken voor m'n staatpensioentje, dat dan wel weer. En ik praat van Nederlanders geen allochtonen.
@Superkwatta | 29-03-19 | 16:04: Hear hear !!
@Superkwatta | 29-03-19 | 16:04:
Leer de geschiedenis eens.
Weleens over de Grebbelinie gehoord.
Man,man, man.
De betekenis van de bombardementen op Rotterdam zijn u zeker ook voorbij gegaan.
Gefeliciteerd met uw populaire plempsel twee onnozelen heeft u al op uw hand.
De wereld langslopende soap gaat dit worden.
"As the brexit turns"...
Weldra koddig te verbasteren tot een boreaal "As the brexit burns".
Laat het maar aan Jeremy Corbyn over om deze crisis volledig te benutten voor het partijbelang van Labour ten koste van het land.
Never let a good crisis go to waist.
Dat is het, het gaat niet meer over de Brexit zelf. Het is puur handje klap met (eigen)belangen en opportunisme.
Inhoud is al lang een bijzaak geworden.
waste*
@boerk | 29-03-19 | 15:32: Daar is Brexit ook mee begonnen. Cameron die even dacht te scoren door een referendum te beloven. Zekerheidje dacht ie. The rest is history.
The mother of all parliaments (hun eigen beoordeling) heeft er een gigantische bende van gemaakt. Had lang hoop dat VK zou blijven om de verandering van binnenuit vorm te geven, maar aan dat zooitje ongeregeld heb je geen flikker. Laat ze maar gaan zonder deal.
Het geeft wel duidelijkheid waar iedereen bij gebaat is.
Zonder deal krijgen wij een strop van zeven miljard het is maar net waar iemand op zit te hopen.
@botbot | 29-03-19 | 15:33: ik zou zeggen dat je onderhandelaar Barnier ervoor moet bedanken.
@botbot | 29-03-19 | 15:33: Bullshit bedrag. Zoals alle bedragen die hier in de panelen circuleren.
Als het allemaal probleemloos zou verlopen, dan zouden er na de Brexit meerdere landen volgen. En dat zou einde EU betekenen.
Je houdt de EU bij elkaar door dreigementen, niet door een goed beleid. Jammer is dat mensen als Koolmees buigen voor dreigementen.
De EU is een gedrocht en het wordt steeds erger.
Het migrantenprobleem werd zoals zovele zaken bij de EU totaal verkeerd ingeschat . Clusterfuck van de eeuw nu al ,leidt tot de uiteindelijke ondergang van de EU . Ze snappen het gewoon niet en hadden e.e.a veel slimmer kunnen spelen ,maar zijn helemaal blind voor wat er speelt onder het volk en volgen alleen richtlijnen van multinationals en banken.
@Koning BongoBongo | 29-03-19 | 17:17:
Onderschatten ze het of verzwegen ze het. Ik denk het laatste, gezien alle mogelijke moeite de EU doet om uit te breiden en meer en meer - vooral kansarme - mensen binnen te hengelen.
@Koning BongoBongo | 29-03-19 | 17:17: Ik zit hier op GS omdat ik in 2006 alleen hier kon zeggen wat ik over de islam dacht, maar, sorry, ik ben het bij de meeste dingen niet met de reaguurders eens: zoals Rutte net op TV zei denk ik ook niet dat Nederland buiten de EU zou moeten willen raken (veiligheid en banen). Ten tweede, ik denk dat de EU nu alles doet om migranten buiten de deur te houden. Want ze zien dat dat nodig is wil Europa niet massaal Le Pen, AfD en Baudet stemmen.
Lekker dan dat schema. Als de deal zo wordt afgeschoten en het parlement wil er niet uitstappen zonder deal op 12 april, dan zitten we er sowieso nog jaren aan vast.
Er komt geen Brexit, derde keer dat ik het zeg.
Daar gaat het steeds meer op lijken ja.
Daar ben ik al sinds dat referendum van overtuigd.
Ik hoop het. Britten erin en samen werken naar een omvorming van die EU, samenwerken, ja, samengaan, nee.
@Graaisnaaiert | 29-03-19 | 16:08:
De EU heeft teveel geld en macht opgeëist van de lidstaten. Terug naar de EG !
O jawel! Britse volk en dan bedoel ik ook HET VOLK houdt niet van de EU knoet .
@Jan, Leiden | 29-03-19 | 16:33:
Eens.
je maakt als overheid gewoon één grote teringzooi van die hele brexit zodat de burgers helemaal afgestompt en gefrustreerd raken. Vervolgens gaan ze straks weer een referendum houden en voila de uitslag wordt remain.
Water gaat waar het niet gaan kan, vindt altijd een weg.
Dat is waar ze op hopen maar ik heb het gevoel dat het eerder zal zijn 'dan stemmen we jullie toch allemaal gewoon weg'
Die Engelsen hebben er een politieke puinhoop van gemaakt. Opmerkelijk is dat de Engelse economie nog wel redelijk loopt. De pro-EU schreeuwerTs wisten dat het desastreus zou zijn. Maar goed dat zijn dezelfde lui die bakzeil moeten halen over Trump.
Er zijn enorme voorraden geproduceerd en ze hebben nog steeds de voordelen van de EU.
Het Verenigd Koninkrijk en z'n burgers hebben een schuldenlast, die al jaren voor grote problemen zorgt, voornamelijk de burger, kleine middenstand hebben het ontiegelijk moeilijk!
dat het VK een 2e wereld land aan het worden is al een tijdje gaande. Maar dat het acolyptische proporties aanneemt zoals de genoemde schreeuwerTs verwachten. Is bij lange na niet uitgekomen. Dat de Brexit zeker door de huidige onzekerheid iets gaat doen, zal niemand ontkennen.
En op de radio weer jankende britten die hier wonen en jankende nederlanders die daar wonen die roepen dat ze na een brexit gedeporteerd zullen worden. Wat een drama queens.
Dat is inderdaad hysterie.
Ja, tot 1986 was Engeland onbereikbaar en werd je bij aankomst doodgeschoten. Geen idee hoe ik mijn bezoeken daarvoor overleefd heb.
2 voor 12 ... ik woon in UK en ik zeur niet. Voor geen goud kom ik terug.
@Slough | 29-03-19 | 16:21: U doet niet mee aan de hysterie . Good for you!
@Slough | 29-03-19 | 16:21:
Ik woon er ook en ik kom pas terug als Wilders MP is.
Over politiek gesproken; kom ik net Sharon Dijksma live tegen.
Goedver, mijn hele weekend naar de kloten.
Ik wens u beterschap.
Je had ook heel hard tegen haar kunnen schreeuwen "allah akbar", liefst achter haar rug.
En daarna gewoon doorlopen alsof er niets gebeurd is.
Kan je moeilijk omheen.
Snel, denk aan iets leuks. Yasser die omgekomen is bij een aanslag bijvoorbeeld...
Da's een beste roadblock dan.
@Bill le Koek | 29-03-19 | 15:25: uhm
Jij woont in een slechte wijk zeg...
@Ongeblustekalk | 29-03-19 | 15:33: Of Mammeloe weet dat het all you can eat restaurant voor de rest van het weekend dicht is.
Mocht ze dankzij de lente de wei in dartelen?
Je hebt de Olifant in de kamer gezien. Gaaf!
@Bill le Koek | 29-03-19 | 15:25:
Ehm, ja, nou, nee. Doe maar niet. Wens hem dan een levenslange relatie met een tofuknagend odorexloos bekstinkwijf toe...
Toch, als ze zich zou aanbieden zou je 'em d'r in hangen.
Ja, daar kan je niet omheen.
@McSplutter | 29-03-19 | 15:11: Dank u.
@boerk | 29-03-19 | 15:12: Gneh.
En toch lijkt het me irl best een aardig mens, alleen als politicus komt er zo weinig uit haar vingers.
Het wordt zo langzamerhand politiek gezien wel “the mother of all fuck-ups”.
youtu.be/-IL2XwSkFJQ
Het is zo ondertussen lachwekkend geworden. Let maar op, de volgende stap wordt dat de Britjes erin willen blijven maar de rest van de EU-baasjes ze zo spuugzat zijn dat ze ze er eigenhandig uitschoppen, ook al staat in de regels dat dat niet mag.
Thank you, great video!
Nice try, maar de EU valt pas uit elkaar als Duitsland er uit stapt.
En dat gebeurt pas als Duitse politici eerlijk zijn over de kosten voor de Duitsers.
@azijnseikerT | 29-03-19 | 15:10: Tot nou toe hebben de Duitsers er wel bij gevaren maar bij de komende cirsis zou wel eens e.e.a. kunnen veranderen.
Die Brexit blijkt uiteindelijk een doodgeboren kindje te zijn. Heeft geen toekomst want Engelsen blijken inmiddels laf te zijn geworden en toch liever overgeleverd te willen zijn aan het monster genaamd EU.
U spreekt hier over het milleniale, overmatig vocale deel van de Britten. De echte Brexiteers weten, net als wij, dat Britons never will be slaves!
@McSplutter | 29-03-19 | 15:14:
Daar dachten de Romeinen, Hengist & Horsa, Knut de Grote, Harold Godwinsson en William the Conqueror toch wel wat anders over, om eerlijk te zijn.
You can check in anytime you like but you can never leave...
Net een enge sekte..
Foutje: You can check OUT any time....
(Eagles, Hotel California)
Inderdaad heeft de EU alle kenmerken van een sekte. Als je er uit wilt dan gaan ze je bedreigen.
Het VK mag wel weg maar blijft een beetje besluiteloos in de lobby hangen omdat het de hotelrekening niet wil betalen.
@Superkwatta | 29-03-19 | 15:39: Dit gaat gewoon om het afwikkelen van afspraken. Het heeft niks met bedreigen of pesten te maken. Anders had je de britten daar ook wel over gehoord.
De Britten moeten gewoon zelf bedenken wat voor relatie ze willen met de EU en wat dat betekent voor de grens bij Noord Ierland. De bal licht echt helemaal bij de Britten zelf. Die weten niet wat ze willen en hebben dus ook voor iets gestemd, waarvan ze niet konden weten wat het inhield.
Het enige wat niet kan, is alle voordelen van de EU en dan geen verplichtingen.
Ze zouden daar wat VOC mentaliteit moeten tonen
De Britten hebben onze VOC om zeep geholpen. Daar mogen ze nog wel voor boeren.
@Arnold Layne | 29-03-19 | 15:41:
Buuurps!
@Arnold Layne | 29-03-19 | 15:41: En duizenden boerderijen in de fik gestoken en duizenden Boerenvrouwen en kinderen uitgehongerd in de eerste concentratiekampen, in Transvaal en Oranje Vrijstaat.
@Mammeloe | 29-03-19 | 15:57: Precies, maar wie weet dit nog? Of leest nog over deze geschiedenis?
@meerkat | 29-03-19 | 18:51: Geen idee of ik dat boek van Martin Bosma mag aanbevelen als ui zijnde," Minderheid in eigen land".
REAGEER OOK