Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Sta-ken sta-ken sta-ken sta-ken sta-ken

Nederland is het nieuwe Frankrijk

Allemaal staken

Openbaar vervoer staken

Klimaat staken

Dolf Jansen staken

Klimaatkinderen staken

De uitzendkrachten van Picnic staken

Distributiecentrum Albert Heijn Tilburg staken

Schipholpersoneel staken

TATA Steel staken

Onderwijspersoneel staken

Militairen staken

Heel Ahold staken

Schoonmakers staken

Politieagenten staken

Muziekgroep Bots staken

Timmerlui staken

Bouwvakkers staken

In Ommen gaat Pacton trailers staken

Cipiers staken

Universitaire docenten staken

UPS staken

Mannetjes van de metro staken

Steven Brunswijk staken

Ambulancebroeders staken

Havenarbeiders staken

Douanepersoneel staken

Vrouwen staking

Groot Paraplu Spektakel staken

Ryanair staking

Staken

staken

staak

Bonusfoto

heb je cam?

Reaguursels

Inloggen

Militairen mogen bij wet niet staken. Ze moesten gewoon een vrije dag opnemen om actie te voeren.

Militair72 | 18-03-19 | 22:43

Misschien?

Geil Kippetje | 18-03-19 | 21:00

Enige voordeel van dat nare gedoe in Utrecht is, dat we vanavond niet alle triomfantelijke stakers bij staatsomroep NPO in beeld krijgen . Sympathie voor de slachtoffers Utrecht lijkt me sowieso wat belangrijker.

dathoujetoch | 18-03-19 | 14:15

Moest vanmorgen wel lachen. Een vakbondsbestuurder van de NS kreeg de vraag waarom de pensioenleeftijd te hoog was. Hij kwam niet verder dan "de fysieke belasting van het in- en uitstappen van een trein". Tjonge, tjonge. ik moet nu weer lachen.

Peerke Poep | 18-03-19 | 13:11

Voorleggen aan de Europese Raad/ Commisie voor de rechten van de mens, discriminatie, alle landen een gelijke leeftijd, 62 dus.

Uw Verzekeringsadvis | 18-03-19 | 12:23

Leuke spreuk maar nee: dank je.

loser | 18-03-19 | 12:05

Grappig. Eerst gooien ze het openbaar vervoer plat. Dan gaan ze met 66 km. per uur de snelweg A12 bezetten. En dan verwachten ze wel een boel mensen op het Malieveld. HOE MOETEN DIE DAAR OP TIJD KOMEN DAN!

J. Jarig | 18-03-19 | 11:56

Niet zo gek. Hoigconjunctuur tot en met en de koopkracht daalt.

wapster | 18-03-19 | 11:53

De grootste vijand van het volk zijn de door ons zelfgekozen "volksvertegenwoordigers" van het partijkartel. Pensioen en AOW gewoon op 65 jaar houden voor iedereen ! Niks geen lijstjes met zware beroepen.

scorpio777 | 18-03-19 | 11:47 | 1

Mee eens.
EN dat zware beroepen geneuzel levert weer 100.000 ambtenaren op die er zich mee bezig gaan houden.

Uw Verzekeringsadvis | 18-03-19 | 12:25

Dus, wie het hardste schreeuwt en al diegenen die een trein of vliegtuig hebben om mee te staken krijgen hun zin en de rest niet?
Wat een bizar systeem
Tijd voor iets anders

Ciara | 18-03-19 | 11:46

Leg het hele land maar plat, waarom niet eigenlijk ? Vraag voor de grap maar eens op de site van svb wat je geschatte pensioenleeftijd is met de rekenhulp, bij mij rolt er 69 uit.

sprietatoom | 18-03-19 | 11:22

Ik ben het met de stakers eens: AOW leeftijd voorlopig op 66 jaar houden, en minder snel laten oplopen naar 67. Een paar weken geleden las ik al dat de Koolmees daar weinig trek in heeft en er heel zuinigjes over doet, want het kost zo veel geld, maar ja, volgens die redenatie kun je de AOW leeftijd volgend jaar dan maar het beste meteen optrekken naar 70.

Ik vind dat er een soort van EU gemiddelde moet zijn, met hooguit kleine afwijkingen naar boven en naar beneden. Ik heb even gegoogeld en kwam het volgende lijstje tegen mbt pensioenleeftijden van de EU landen:

België 65 (67 in 2030)
Bulgarije 63 (64 in 2020)
Cyprus 65 (65 in 2018)
Denemarken 66 (67 in 2022)
Duitsland 65 (67 in 2029)
Engeland 65 (67 in 2028)
Estland 63 (65 in 2026)
Finland 65
Frankrijk 62 (67 in 2023)
Griekenland 67 (67 in 2021)
Hongarije 62 (65 in 2022)
Ierland 66 (68 in 2028)
Italië 66, 62 voor vrouwen (67 in 2022)
Kroatië 63 (67 in 2038)
Letland 62 (65 in 2025)
Litouwen 63 (65 in 2026)
Luxemburg 65
Malta 62 (65 in 2027)
Nederland 65 (67 in 2021)
Oostenrijk 65, 60 voor vrouwen
Polen 65 (67 in 2020)
Portugal 65
Roemenië 65
Slowakije 62 (62 in 2017)
Slovenië 65
Spanje 65 (67 in 2027)
Tsjechië 62 (67 in 2041)
Zweden 61-67
Zwitserland 65, 64 voor vrouwen

Het is een lijstje van twee jaar geleden (bij Nederland staat nog 65; wordt dit jaar al 66 en 4 maanden, dacht ik) , maar het is het enige beknopte overzichtje dat ik zo snel kon vinden, waarin opvalt dat, indien de stakingen van vandaag zonder resultaat blijven, in 2021 alleen Nederland een pensioenleeftijd van 67 zal hebben, samen met Griekenland, godbetert! Maar de Grieken kregen de duimschroeven natuurlijk aangedraaid vanwege al die miljarden noodleningen. Verder bereiken alleen Denemarken en Italië de 67 in 2022 (Frankrijk in 2023); de rest bereikt die leeftijd óf niet, óf pas veel later.

Ik vind niet dat Nederland zo ver voor de troepen uit moet lopen, terwijl iemand als Macron met een begerig oog naar de gezonde financiële situatie van Nederland en Duitsland zit te kijken en pleit voor een soort EU noodfonds waaruit armlastige landen weer gesteund kunnen worden (de "knoflook economieën, zeg maar) met uiteindelijk miljarden uit het noorden.

Sta-ken sta-ken sta-ken sta-ken sta-ken!!!

Dr_Johnson | 18-03-19 | 11:20 | 3

Nou als ik nu mijn leeftijd invoer bij het svb staat er toch echt 67 jaar en 6 maanden .

Jetstream | 18-03-19 | 11:56

@Jetstream | 18-03-19 | 11:56:

Lijkt me vreemd. Nogmaals, dat lijstje hierboven is een paar jaar oud, en toen was het nog zo dat de AOW leeftijd in 2021 op 67 zou uitkomen. Later zijn daar nog een keer 3 maanden aan toegevoegd, maar dat zou dan moeten gelden vanaf 2022 of 2023, of zo, maar ik heb nog nooit gelezen dat het verder is opgetrokken naar 67 en 6 maanden.

Dr_Johnson | 18-03-19 | 12:11

Goed werk @Dr_Johnson, verouderde gegevens of niet. Wie betere heeft mag ze aanleveren! Dit helpt enorm de discussie zuiver te houden.

kindapaas | 18-03-19 | 14:12

Nee, ik zou haar niet naaien.
Nee, een pensioen zou niet aan een bepaalde leeftijd gekoppeld moeten zijn, maar aan het aantal dienstjaren.

EUrofoob | 18-03-19 | 11:18

Goed dat er in dit land actie gevoerd wordt door de gezamenlijke bonden. Merkwaardig dat ik hier nu ergens in de comments lees dat de "Franse ziekte" nu hier ook toegeslagen heeft. Tot voor kort werden de Gele Hesjes als helden neergezet. Je mag natuurlijk best kritiek hebben op de bonden, maar wees dan ook zo stoer om straks niet te profiteren van het behaalde resultaat. Ik ben nog nooit iemand tegengekomen die een CAO met loonsverhoging heeft geweigerd.

Mannes | 18-03-19 | 11:06 | 2

Ja echt rete goed argument... tot ik vanochtend zo'n bonds knakker hoorde verkondigen dat treinbestuurder of conducteur als zwaar beroep gelden... mag ik ook weigeren dat te financieren?

geenjagergeenneeger | 18-03-19 | 11:22

@geenjagergeenneeger | 18-03-19 | 11:22: Onregelmatige diensten (ook nachttreinen), agressie (zwartrijders), mensen die voor de trein springen (vanmorgen nog weer), mensen die nog tussen de spoorbomen doorfietsen etc.?

Mannes | 18-03-19 | 11:49

Politie staakt?!? Doen ze dat niet al jaren?

eastender | 18-03-19 | 11:06

De FNV wil ook weer op de kaart staan. Misschien moeten ze zichzelf even in herinnering brengen waarom ze van de kaart waren geveegd. Ze hadden toch niks met goede pensioenen?

eastender | 18-03-19 | 11:05

Ik staak niet, ik laat mijn stem horen bij de verkiezingen.

3*links=rechts | 18-03-19 | 11:03

Legt iemand even die schooljuf uit dat een zin met een hoofdletter begint. Dus "Naai mij, niet.....

Premier Trutte | 18-03-19 | 11:02

Verboden voor D66.... Mooie button hoor

Premier Trutte | 18-03-19 | 11:00

kzou dit als MinPres keihard neerslaan als Thatcher destijds maar nu met EUropese ordetroepen, waar orde moet zijn kunnen er vaasjes breken. NL in de top 10 van 190 landen wereldwijd in pensioen en sociale zekerheid. MSM loopt steeds te bazuinen dat het economisch voorspoedig gaat. Polen, Bulgaren, Somaliers genieten mee van de sociale opgebouwde solidariteit. Vermogen in het buitenland bij bijstand wordt nauwelijks gecontroleerd. Klimaatbelasting van D66Groenlinks komt eraan. Huishoudboekje betekent inkomsten en uitgaven in de gaten houden en vooral de weglekkende uitgaven. En als politieagent of docent word je gewoon betaald met belastinggeld en niet marktconform met belastinggeld zoals Peter R. of Matthijs. En Fnv-PvdA tenslotte heeft een probleem als bestaansrecht met het groeiende leger 800.000 zzpers die geen lidmaatschap hebben maar wel tot de doelgroep van Fnv behoren. Had den Uyl de socialist die 500 miljard aargdasbaten niet over Italie en de 1 miljoen waoers met vervroegde pensioen weggestuurd uitgestrooid en Lubbers met zijn poten uit de ABP pensioenpot gebleven dan zou zeker de pensioenleeftijd niet zo snel omhoogegaan zijn als nu

HetOorAakel | 18-03-19 | 10:58

Politie met 66km/h over de snelweg. Oppakken vast zetten en dna afnemen bij die snelweg terroristen. Net als bij onze frieze blokkeer helden

IkWilOokWatZeggen | 18-03-19 | 10:51

Fnv wil pensioenleeftijd op 99 jaar?

ZwarteDag | 18-03-19 | 10:39

Dit wordt eind dit jaar en volgend jaar nog ERGER.
Dan gaat het slechter met de economie en werkgelegenheid.
Rutte III moet gaan bezuinigen... ook en vooral bij ambtenaren en overheidsinstellingen.
Je zult zien dat de ontevredenheid toeneemt en dat nog meer mensen de straat op gaan - echter er is GEEN geld want Rutte III geeft veel te veel geld voor het klimaat en aan migranten.
Deze dingen zie je nu al aankomen... en eenmaal in een dalende lijn dan gaat het hard achteruit.
Let op mijn woorden --> volgend jaar rond deze tijd is het een chaos - maar dan is Rutte inmiddels naar Brussel vertrokken.

sociaal_econoom | 18-03-19 | 10:37 | 2

Bij Rutte III is het aantal ambtenaren fors gestegen... ook de uitgaven aan overheidsinstanties - leraren, politie, defensie etc.
Dit moet allemaal opgebracht worden door het bedrijfsleven en de mensen die daar werkzaam zijn.
Daarnaast geeft Rutte III... miljarden uit voor het klimaat en voor opvang, huisvesting en uitkeringen ten behoeve migranten.
Hij heeft dit jaar de BTW, de heffingen en accijnzen kunnen verhogen - maar volgend jaar kan dit meer omdat de armoede en ontevredenheid dan teveel toenemen in Nederland.
Wat nu in Frankrijk gaande is - komt volgend jaar ook in Nederland.
We gaan dingen meemaken wat we ons nu niet kunnen voorstellen.

sociaal_econoom | 18-03-19 | 10:43

@sociaal_econoom | 18-03-19 | 10:43: Nederlanders zijn makke schapen die alles pikken, inclusief hoogste belastingen van de EU. Overigens kijken NL’ers ook altijd naar de overheid voor oplossingen, dus de overheid moet alles oplossen en mag niets kosten. Bizarrrrrrrr.

ZwarteDag | 18-03-19 | 10:53

Reiken ze naast die rare actiepetjes ook meteen even een fnv/cnv dna-kitje uit? Scheelt de politie straks een hoop extra werk en kunnen ze eens aan hun echte werk gaan (blokkeerfriezen opsporen en zo (;-) ).

bwanabanjo | 18-03-19 | 10:37

Tram rijd nog. Ik ga maar even naar de Haagse Markt.

hotnot | 18-03-19 | 10:36

De Franse ziekte slaat ook hier toe....

Broedermans_Rikje | 18-03-19 | 10:28

A'k nie lig of nie zit dan sta'k

Magna_V65 | 18-03-19 | 10:26

Het Openbaar Ministerie is ongetwijfeld bezig aan een animatiefilmpje om ons haarfijn uit te leggen waarom de blokkeerfriezen nu nog steeds stelselmatig achtervolgd worden als waren zij zware criminelen, maar de politieagenten die binnenkort op de snelweg op alle stroken en naast elkaar met 66km. uur gaan rijden zodat het hele snelwegverkeer plat komt te liggen allemaal volledig vrijuit zullen gaan.

Schoorsteenveger | 18-03-19 | 10:23 | 2

Omdat ze dat (ongetwijfeld) veilig doen, en omdat ze niet tot doel hebben een ander het recht op demonstreren te ontnemen. Het zou wat anders zijn als ze voor een bus met klimaatstakende kutkinderen zouden afremmen om ze te laat op het Malieveld te laten aankomen.

Muxje | 18-03-19 | 10:29

Haha, die foto...! Zou de leraar zijn schoonmoeder een gratis stedentripje met de bus naar Den Haag in het vooruitzicht hebben gesteld met als enige voorwaarde nog wel even op het Malieveld te gaan zwaaien met zijn 'protestbordje'? Topactie!

mozaard | 18-03-19 | 10:19 | 1

Het is gewoon een hartekreet. Het moet verdomd frustrerend zijn om elk nieuw schooljaar weer te zien hoe je leerlingen naaien en genaaid worden, terwijl jij maar zielig aan de kant blijft staan.

Schoorsteenveger | 18-03-19 | 10:25

De volgende stap: 55+ers die stemgedrag gaan vertonen naar hun belang in plaats van wat hun ogenschijnlijke groepsidentiteit lijkt voor te schrijven.
Pensioen niet terug naar 65? Dan volgt er een protest stem op om het even wat, als het de boel maar opschudt.
Als vervolgens de "Klimajugend Kindersoldaten des Ökologismus" de straat op worden gestuurd om tegen dit belang te demonstreren, dan gaan er flink wat meer oogjes open schat ik in.

kindapaas | 18-03-19 | 10:18

Volgende week hebben ze hier woensdag, donderdag en vrijdag een 'studiedag' op school. Drie fokkking dagen. Kunnen ze er daar niet een voor een staking gebruiken? Niet normaal meer.

Mammeloe | 18-03-19 | 10:16 | 1

Heet de vroege voorjaarsvakantie, kent u dat niet?

bwanabanjo | 18-03-19 | 10:45

Als je wil staken in het algemeen belang, dan zorg je dat de overheid geraakt wordt en niet de burger waar je voor staakt. Dit slaat nergens op

jezusisonzin | 18-03-19 | 10:12 | 1

Eens!! Bij stakingen wordt 9 van de 10 keer niet degene getroffen waar je een conflict mee hebt. Alsof je een willekeurige voorbijganger voor de schenen schopt omdat je ruzie hebt met je buurman!

Trumpoline | 18-03-19 | 10:55

Ach ach, de FNV, ik ben er uit solidariteit met mijn collega's lid van, maar maandelijks denk ik aan opzeggen. Ik dacht dat ze pensioen op 65 wilden, maar dat is inmiddels 66? Niet erg standvastig weer, zoals altijd. Lopen lekker in de klimaatoptochtjes mee, terwijl een groot deel van hun achterban in de industrie werkt die het klimaatakkoord de nek om wil gaan draaien, typisch FNV. Die denken daadwerkelijk nog dat de aandeelhouder of CEO zelf die extra belasting gaat betalen. Afgelopen CAO onderhandelingen, niets gehoord voor of na de onderhandelingen over een aanvullende WW verzekering. Een verzekering die de grootste onzin is. En nu opeens, tadaa, 0,3% per maand betalen oplopend naar 0,9% met als opties dit verder te verhogen en minder uit te keren als het potje te leeg is. (huh, daar zijn ze bij de pensioenen toch op tegen) En verplicht hè, niet vrijwillig. Bedankt FNV, ik voel me weer genaaid. Toch maar opzeggen dan, om die premie te compenseren? Ja, maar eerst ga ik er alles aan doen om bij de volgende onderhandelingen deze onzin er weer uit te krijgen. FNV, wat moet je ermee?

Roeieber | 18-03-19 | 10:05 | 1

Vakbonden zijn een verlengstuk van de overheid (in ruime zin) om beleid dat de werknemers niet willen en feitelijk tegen hun belang ingaat "beter uit te leggen". U wist dat al maar voor velen is dat nog steeds niet helder.

kindapaas | 18-03-19 | 10:33

Op naar de Lavendelrevolutie!!! En marche!!!!!!!

Langshetrandje | 18-03-19 | 10:05

Gewoon een sniperdag opnemen.
:)

Rest In Privacy | 18-03-19 | 10:05 | 2

U schiet met scherp vandaag.

elfenstein | 18-03-19 | 10:18

@ elfenstein | 18-03-19 | 10:18
Ik heb dan ook een bulls eye.

Rest In Privacy | 18-03-19 | 10:28

Staken doe je als je ruzie hebt met je baas. Niet omdat je het niet eens bent met de regeringspartijen. Als je het daar niet mee eens bent, dan stem je op een partij die wél standpunten heeft waar je het mee eens bent.

Het über-sneue van deze hele staking, is dat al die lui die nu aan het staken zijn vooral zelf voor de partijen hebben gestemd die de pensioenleeftijd hebben verhoogd (om geld vrij te maken voor hobbies).
Er is 1 partij die zich daar van het begin af aan tegen heeft ingezet. Stem daar dan op, stelletje lamlullen, ipv te gaan staken. Je bevindt je in een democratie (nog wel...). Doe er wat mee.

TheEgg | 18-03-19 | 10:03 | 1

Klopt.
Zomer 2012 wisten de 5vd Kunduz bende,zijnde VVD,PvdA,CDA,D66 en CU,het binnen een vloek en een zucht er doorheen te jassen de AOW leeftijd van 65 jaar te verhogen.Sindsdien alleen maar gezeik vanwege dat overantwoordelijke besluit.
PVV heeft zich daar tot nu toe steeds tegen verzet....

swassannuf | 18-03-19 | 11:20

nos.nl/artikel/2276500-tno-tienduizen...

Tienduizenden banen extra door klimaatplannen, dus alternatieven genoeg! Holadijee, waar zeuren we toch over. En een betere wereld èn meer werkgelegenheid, het kan niet op.

JJMS | 18-03-19 | 09:58

Misschien wordt het eens om bij de elektriciteitscentrales te staken en het hele land een tijd in het donker te laten zitten, tot die hele groene waanzin van tafel is en we weer 's normaal kunnen doen in dit verkwanselde kutland.

Knoppenbonker | 18-03-19 | 09:57 | 2

Lijkr me ook een beter idee.

gato | 18-03-19 | 09:59

Eens! Waarschijnlijk de enige manier om die klimaatgekkies met de neus op de feiten te drukken. Daar heb ik wel een paar romantische avonden bij kaarslicht voor over.

Roeieber | 18-03-19 | 10:08

Spitsvondig hoor.

Rest In Privacy | 18-03-19 | 09:59

Altijd lezen we op GS berichten van boze reaguurders die roepen dat we alles maar pikken, dat de EU ons land leeg rooft, dat we gebaaid worden, dat we ook de boel plat zouden moeten gooien, de straat op moeten. Welnu: of je de FNV nou leuk vindt of niet: ze doen tenminste wat tegen de bloedzuigers in Den Haag. En dat kan de gemiddelde toetsenbordstrijder op GS niet zeggen.
En ik dan? Ik ga straks naar het Malieveld. Ik verdom het om tot mijn 69e te moeten werken terwijl er bakken vol geld verspild worden aan de EU en stierenstront als ontwikkelingshulp. En of het helpt of niet: we moeten vaker de straat op. Laat het maar aanzwellen, tot een grote beweging: anti-EU, anti- grote politieke partijen, anti-baantjesmolen en anti nepklimaatmaatregelen.
Zo. En dat op een zolderkamer.

Hommel | 18-03-19 | 09:56 | 5

Precies. Het gaat niet om het al dan niet te bereiken effect op het onderwerp. Het gaat om een cohesief tegengeluid van werkende mensen en gepensioneerden. Tegen de regering en al die nep-activisten die nooit een dag van hun leven hebben gewerkt en lopen te huilen over niet-bestaande problemen. Cohesie van gelijkgestemde Nederlanders, dat is nodig.

Toos Doos | 18-03-19 | 10:02

Die FNV staat achter het klimaatakkoord. Ik weet niet wat u doet, maar een goede kans dat ze wel zorgen dat u niet tot 69 hoeft te werken. Voor die tijd staat u op straat als offer aan het klimaat.

Roeieber | 18-03-19 | 10:09

Zonder vakbonden geen CAO. Oh ja, dat 'kunnen we werknemers zelf wel afspreken met hun werkgever'.

Hommel | 18-03-19 | 10:40
▼ 2 antwoorden verborgen

Laat de regering maar een jaar staken, die club doet slechts idiote belastingen bedenken voor "het klimaat" en ander geprojecteerd dreig-leed.
Terwijl zij echte problemen stimuleren met subsidies.

Jan Passant mk2 | 18-03-19 | 09:56

Waarom staken?het gaat toch goed in Nederland aldus Rutte en die spreek toch altijd de waarheid toch?

Jee-dee | 18-03-19 | 09:56

Iedereen die staakt doet een poging om voor mij het leven weer iets duurder te maken.

Leptob | 18-03-19 | 09:53

Wat zal het nettoloon per maand zij op basis van een 40-uur werkweek van een leraar van +/-35 jaar oud met 10 jaar werk op de teller? Als dat gelijk is aan of meer dan € 2.500,- dan zeg ik: ga je schamen. Maar ik heb geen idee wat ze netto per maand verdienen....

ParaPiet | 18-03-19 | 09:52 | 5

Mijn vrouw is juf. Iets meer dan 10 jaar ervaring op een grote basisschool. Ongeveer 2000 euro netto voor 32 uur per week. Maar ze rijdt 105 kilometer per dag en krijgt amper reiskosten. Dus voor een juist beeld vind ik wel dat er nog ongeveer 200 euro aan brandstof van af moet worden getrokken.

Quib | 18-03-19 | 10:08

@Niet links | 18-03-19 | 09:56: Lolbroek. Ik geef 28 uur les. Maar voordat je boos wordt, loop een weekje mee. Laat ik je ook mijn salarisstrookje zien en wat er aan uren voorbereiding zit om jouw koters van de straat te houden.

Henri-Bardouin | 18-03-19 | 10:10

@Henri-Bardouin | 18-03-19 | 10:10: Van de straat houden is nog het minste dat er als onderwijzer(es) van je verwacht wordt. Schoondochter geeft les op een school in een prachtwijk met een hoog gehalte etterbakkende migrantenachtergrondiërs die in het gareel gehouden dienen te worden. De overige leerlingen zijn veelal kinderen uit dysfunctionele gezinnen, kinderen met leermoeilijkheden of andere beperkingen, waarvoor geen plaats meer is in het speciaal onderwijs wegens wegbezuinigd. Snap soms niet dat ze überhaupt nog aan lesgeven toe komt. Wat mij betreft mag werken in het onderwijs toegevoegd worden aan de lijst met zware beroepen.

Ouwe_Kip | 18-03-19 | 12:39
▼ 2 antwoorden verborgen

Treinverkeer tussen 05:00 en 07: 00 plat gooien. D'r is er maar één die daar hinder van ondervind en das de van de trein afhankelijke werkzame belastingbetaler.

Jan Leul | 18-03-19 | 09:51

We zijn een grote Europese unie. Je kan natuurlijk gewoon Frans of Grieks worden en dan kan je met je 62ste of 55ste met pensioen (als je ambtenaar bent).

Osdorpertje | 18-03-19 | 09:50 | 4

Of Pool,lekker genieten van Nederlandse WW.

Jee-dee | 18-03-19 | 09:58

@Jee-dee | 18-03-19 | 09:58: In Polen is Nederland de gek van de EU, ze lachen ons daar keihard uit. Gehoord van een Pool.

Muuke | 18-03-19 | 10:04
▼ 1 antwoord verborgen

Ik heb een tijdlang gedacht dat al die seksueel getinte spandoeken en borden gefotoshopped waren.

omanders | 18-03-19 | 09:50 | 1

Het geeft wel aan dat er waarschijnlijk een soort centraal plan achter zit, ineens zie je bij al die demo's dezelfde soort semi-lollige sexwoordgrapjes. De propagandastürmbahnführer is lekker op dreef. Journo's zullen niet anders kunnen dan die bordjes plus de schijnheilen die ze vasthouden fotograferen, dus het werkt ook nog eens heel goed. Je kan geen krant openslaan of d'r staat wel zo'n sneeuwvlokje met een "fuck me, not polarbears" bordje. Een gedrukt bordje vaak ook, niet iets wat ze zelf gebeund hebben met karton en een stift. Valt me ook op.

elfenstein | 18-03-19 | 10:17

Staken, werkt niet!
Snap je m! Of staakt je brein!

Kaas de Vies | 18-03-19 | 09:45 | 6

Mag ik ook wat van dat spul?
Na zo'n weekend houdt mijn brein altijd stiptheidsacties.

elfenstein | 18-03-19 | 09:51

@Kaas de Vies | 18-03-19 | 09:51:
Sinterkaas klapschoentje
Gooi wat in m'n -Tumbler-
Gooi wat in m'n Vaasje
Dank Absinterkaasje.

elfenstein | 18-03-19 | 09:57
▼ 3 antwoorden verborgen

“Three strikes and you’re out”

Waarom voeren wij dat in Nederland niet in?

SamV | 18-03-19 | 09:44 | 2

Omdat het in landen waar ze dat wel hanteren het weer willen afschaffen.

Solar666 | 18-03-19 | 09:48

@Solar666 | 18-03-19 | 09:48:

Dan is het wat voor Nederland want die denk altijd dat ze slimme zijn dan de rest van de wereld.

Niet links | 18-03-19 | 09:59

Bonenstaken.

VanBukkem | 18-03-19 | 09:38

Ik denk dat ik vandaag maar in bed blijf. Ik voorzie extra inkomsten voor Griet.

GrietMetTieten | 18-03-19 | 09:35 | 1

kinderbijslag omhoog werken is ook inkomsten, ha, ha, ha.

Niet links | 18-03-19 | 10:00

Ik weiger dit comment te schrijven. Als reaguurder staak ik!

Noodluik | 18-03-19 | 09:34

Onderwijzers en Politie hoeven niet te staken Ze worden echt niet moe van het werk .Aangiftes nemen ze niet op en onderwijzers is gewoon een normaal baantje .wij hadden 45 leerlingen in de klas en waren nooit overspannen en waren bijna nooit ziek.

gerrit5042 | 18-03-19 | 09:33 | 6

Ouders besteden de opvoeding van hun kinderen uit, geen goed idee.

Solar666 | 18-03-19 | 09:49

@Zaaddonor | 18-03-19 | 09:36:
Vroeger was niet alles beter, maar als je niet luisterde kreeg je een pak rammel, als je dat tegenwoordig doet dan staan er 20 advocaten klaar, die graag je zaak willen behandelen omdat er geen normen en waarden meer zijn door al die allochtonen. Als je ze tegenwoordig die allochtonen verkeerd aan kijk dan krijg je gelijk het hele discriminatie team op je dak!!!

Niet links | 18-03-19 | 10:07

Punt is dat ze protesteren voor meer geld, terwijl de scholen genoeg krijgen. Echter de schoolbesturen steken het ofwel in eigen zak, ofwel ze potten het geld op. Uiteraard geven de schoolbesturen hun fiat aan het personeel om ergens ver weg in Den Haag te gaan staken. Liever dat dan dat er een MR gaat lopen zeuren aan je eigen voordeur.

mozaard | 18-03-19 | 10:23
▼ 3 antwoorden verborgen

De FNV heeft bij de meeste CAO onderhandelingen aan tafel gezeten.
OK, ze kwamen met de meest belachelijke voorstellen, die dan weer van tafel werden geveegd, maar hun belangrijkste eisen hebben ze overeind kunnen houden, en die zijn in de CAO opgenomen.
En dan nu gaan ze oproepen tot staken, tegen een CAO waar ze zelf aan meegewerkt hebben.
Qua onbetrouwbaarheid kan je wel merken dat ze nauw verbonden zijn met de PvdA.

Osdorpertje | 18-03-19 | 09:32 | 5

De FNV brengt steeds allemaal wolven in schaap kleding voort. Kijk maar naar zakkenvullende Kok en al die andere die een mooi gelik baantje kregen als ze maar hun achterban verlogen.

Niet links | 18-03-19 | 10:14

@Synecdoche | 18-03-19 | 09:56: Over het algemeen wordt in de CAO aleen vastgelegd dat er een pensioenfonds is waar men aan deelneemt. Hoogstens nog iets over premieverdeling. Maar de pensioenfondsen hebben zelf een reglement waarin alle voorwaarden worden bepaald. En die voorwaarden worden aldus niet per CAO afgesproken.

Hommel | 18-03-19 | 10:43

@Niet links | 18-03-19 | 10:14: En de CAO waarin je loon en je vakantie wordt afgesproken. Etcetera. Of wilde je dat zelf jaarlijks met je werkgever gaan afspreken? Succes, in dat geval.

Hommel | 18-03-19 | 10:44
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik heb nog nooit gestaakt, nog nooit gedemonstreerd. Ik ben dan ook een enorme sukkel. Typisch zo'n Nederlander die nooit zijn bek opentrekt. Altijd maar doorgaat.

Ik heb daar nu enorme spijt van. Had ik maar

Niet dat staken of demonstreren helpt of zo. Maar het lijkt me zo'n lekker gevoel.

Heppie-even-voor-mij | 18-03-19 | 09:32 | 2

Eerste alinea, metoo
Tweede 'alinea', nope. Ben recent gaan freelancen. Trek nu zelf aan de touwtjes, m'n loon is 35% omhoog gegaan en ik betaal niet meer mee aan een (Europees) pensioenfonds. Winwinwin

Tuborg øl | 18-03-19 | 09:45

@Tuborg øl | 18-03-19 | 09:45: Klopt wel, las dat de Spaanse pensioenen omhoog gaan, van wie zijn geld , toch niet van de nederlandse pensioenfonds, lekker in Brussel zetten , die potten.

gato | 18-03-19 | 09:54

Die bonusfoto had van mij niet gehoeven. Ik had op de middelbare toch zeker 5 leraren die beter te doen waren. En een daarvan was een gozer.

Historicuck_Han | 18-03-19 | 09:32

staak omgedraaid is Kaats
en wie kaats(t) mag de bal verwachtten

Man man wat ben ik retescherp

harries | 18-03-19 | 09:31 | 1

Helaas is verwachten met één T, dat dan wel weer.

Binkoo | 18-03-19 | 10:09

M.b.t. De bonusfoto denk ik dat het meer een smeekbede is dan een spreuk, lol.

Rdock | 18-03-19 | 09:27 | 1

LOL!!!

Japie-Nak | 18-03-19 | 09:29

'66, het nieuwe 666.

JohnJames_001 | 18-03-19 | 09:27

En niet te vergeten: Jaap en de bonenstaak!

Rudolph_Hesje | 18-03-19 | 09:27

Je mag de politie standhouden en 112 bellen. Wegens het veroorzaken van gevaarlijke situatie op de weg en het oneigenlijk gebruik maken van bedrijfswagens.

Zullen ze dan ook hun dna afstaan aan een databank?

Yoo2621 | 18-03-19 | 09:26 | 2

standhouden = staande houden

HogeNood | 18-03-19 | 09:31

en raad eens wie dan opgepakt wordt wegens blokkeren? Want hoe wil je ze tot stilstand dwingen?

Nuchternederland | 18-03-19 | 10:07

Ik zou verdere berichtgeving staken. Gele hesjes, rose hesjes, blauweknoop hesjes. Maar welk soort hesje trekken de nudisten aan als ze gaan staken?

Rdock | 18-03-19 | 09:25 | 2

doorkijkhes

hete wind | 18-03-19 | 09:31

Hoeft niet, bij de meesten verbergt het afdak de goederen afdoende.

elfenstein | 18-03-19 | 09:38

Ik ben freelancer, ik ga direct meedoen. Kan ik mooi een was draaien en de hond uitlaten. Tot later.

Quib | 18-03-19 | 09:23 | 1

Jha.... lol.... als eigenheimer heb je het al druk genoeg, he

Bello de Hond | 18-03-19 | 09:32

Dna materiaal afnemen van 66 km/u rijdende agenten #blokkeerfriezen

kat-de-kat | 18-03-19 | 09:22 | 1

Dat is een fraaie. Respect.

Quib | 18-03-19 | 09:23

Zo vlak voor de verkiezingen heb ik meer het idee dat het 1 grote stunt is van D66

Jos6424 | 18-03-19 | 09:22

Dus het verkeer blokkeren met 66 km/uur? Ik voel taakstraffen aankomen van 120 uur. Zal wel afgerond worden naar 66

Mark van Leeuwen | 18-03-19 | 09:22 | 2

Zoek het woord blokkeren even op. En kijk meteen even wat de minimum snelheid op de snelweg is. En ga u (en niet alleen u) dan diep schamen.

Petrus Poortwachter | 18-03-19 | 09:28

@Petrus Poortwachter | 18-03-19 | 09:28: Dan blijft overeind staan dat je niet het overige verkeer mag hinderen door onnodig links te blijven rijden en daarmee een rijdende blokkade vormt. Vandaar de afronding naar 66 uur taakstraf. En natuurlijk het meten met twee maten, dat was de essentie

Mark van Leeuwen | 18-03-19 | 10:35

Komt de stoet met false flag aanhang nog langs een Applestore? Ik hoop niet dat mijn oog eruit geschoten wordt.

Deflatiemonster | 18-03-19 | 09:21

Je zou maar oprecht geloven in een pensioen nu voor later.. Dat gaat hard aankomen.

Zoltan | 18-03-19 | 09:21 | 1

Alleen als je deugt

Mark van Leeuwen | 18-03-19 | 09:24

Staken voor nog meer knaken , woensdag F.v.D. nodig .

telefoontje | 18-03-19 | 09:21

Daar kunnen levensgevaarlijke situaties door ontstaan! Dat zal wel een ophef worden.

azijnseikerT | 18-03-19 | 09:27

@Dommelsch, doe aangifte en je weet het.

marcoplarco | 18-03-19 | 09:37

www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/verk...
"Als u te langzaam rijdt kunt u wel het overige verkeer hinderen of in gevaar brengen. U krijgt dan een boete."
Dus de politie gaat zichzelf een boete geven, neem ik aan.

Schoorsteenveger | 18-03-19 | 10:01

Schoonmaak ook staken? Hopelijk heeft mn moeder dat niet gehoord.

Debombdiggity | 18-03-19 | 09:19 | 1

Tja, in het ernstigste geval, oppassen met het gebruik van zwaar elektrisch gereedschap. Dus gehoorbescherming, veiligheidsbril en stofmasker gebruiken wanneer je gaat stofzuigen!

Petrus Poortwachter | 18-03-19 | 09:23

Als je met 66 met pensioen wil moet je gewoon voor een Nexit stemmen. Wil je binnen de EU blijven dan niet zeuren en tot je 72e doorwerken. Of eerder doodvallen.
Het is allemaal zo simpel.

2voor12 | 18-03-19 | 09:18 | 1

Voor jezelf beginnen en doen wat je écht wil doen. Dan wil je helemaal niet met pensioen maar gewoon doorgaan tot je omvalt. Lijkt me heerlijk. Betalen voor niet meer mogen doen wat je leuk vindt, the horror.

elfenstein | 18-03-19 | 09:40

Bijzonder is dat men 20 jaar geleden protesteerde tegen “rechts” beleid. Nu staakt men tegen “links” beleid. Teken aan de wand.

ole guapa | 18-03-19 | 09:18 | 5

@Red shirt | 18-03-19 | 09:37: Onzin. Hoge belastingen, veel geld voor mensen die niks bijdragen aan de samenleving. Verder afnemende welvaart, afnemende kansen voor persoonlijke kansen, kortom afnemende vrijheid in het algemeen. Typisch links beleid, het gaat hier steeds meer op de Sovjetunie lijken.

Solar666 | 18-03-19 | 09:52

@Red shirt | 18-03-19 | 09:37: Dan hoop ik dat we nog wat harder gaan lopen om van die klimaatonzin af te komen.

Roeieber | 18-03-19 | 09:56

@Red shirt | 18-03-19 | 09:37:
En dat wordt hoog tijd. Links heeft veel te lang een totaal monopolie op ons gehad. De vvd is ondertussen zelfs een stel bomenknuffelende communisten geworden, nog wel met alle rechtse vriendjespolitiek weliswaar, maar écht rechts liberaal beleid heb ik al heeeeeel lang niet meer gezien. De huidige trend om de pvv als ultra-rechts te typeren is zelfs verkeerd, het meeste van hun program is zo links als de pest. Juist het liberaal rechtse geluid van FvD is een verademing, ein-de-lijk valt er weer eens écht iets te kiezen.

elfenstein | 18-03-19 | 10:06
▼ 2 antwoorden verborgen

Zolang ik straks maar gewoon op tijd kan boarden. Fijn hoor dat de security op schiphol staakt. Ik moet gewoon werken.

IkWilOokWatZeggen | 18-03-19 | 09:17 | 4

Ja. Ik vlieg vanaf Dusseldorf. Wat mensen vaak niet begrijpen dat er veel afspraken gebaseerd zijn op de vlucht.

Red shirt | 18-03-19 | 09:34

@Gele Beer | 18-03-19 | 09:24: Ik vlieg vrijdagochtend weer terug. Als ik zou omboeken hou ik helemaal geen tijd bij die klant meer over. En ik vlieg niet op zaterdag of zondag. Aangezien ik volgende week weer net zo hard naar een andere klant toe vlieg. Dan hou ik helemaal geen weekend meer over. Dus ik gok het er maar op.

IkWilOokWatZeggen | 18-03-19 | 09:41

@Red shirt | 18-03-19 | 09:34: Is het niet zo dat veel vluchten gebaseerd zijn op afspaken? Zo doe ik het wel meestal namelijk.

Sidewalker75 | 18-03-19 | 09:58
▼ 1 antwoord verborgen

Kan die Dolf Jansen niet permanent gaan staken? Da's beter voor iedereen.

Knisperende_Tissue | 18-03-19 | 09:16 | 2

De Deug-Dolf was vorige week ook bij de lerarenstaking op het Malieveld. Jammer dat hij zo weinig gevoel voor humor heeft, dat lijkt me voor een cabaretier wel een handicap.

Kuifje-in-de-EU | 18-03-19 | 09:18

Staken voor meer geld is beter dan staken voor meer vrije tijd. Want dat maakt de mensen die, nog, veel werken wel rijker en de mensen die maar een paar uur per dag werken, armer.

Jan Onbewoond | 18-03-19 | 09:16

Ik heb gestaakt voor de 3,3% in de metaal. Ik vraag mij echter af of het veel nut heeft om te staken voor de pensioenleeftijd en de pensioenen. Onze (R)overheid ziet die mooie pot met 1400 miljard -pensioen-spaargeld staan en ziet deze meer en meer als graaipot om tekorten aan te vullen via allerlei listige wettelijke constructies.
Buiten dat wordt de pot al gekort door het laag houden van rentes om zuid Europa niet om te laten vallen, wat hier tezamen met de zg "rekenrentes" grote kunstmatig opgeroepen verliezen oplevert.
Het zou mij niet verbazen dat de pot tegen de tijd dat ik met pensioen mag zo rond mijn zeventigste (want daar houd ik al rekening mee) volledig is leeggeroofd en mijn pensioen zal bestaan uit mijn AOW en een fooitje van de leeggeroofde pensioenfondsen. Maar zeer zeker niet datgene wat mij is voorgespiegeld toen ik begon met werken.

miff | 18-03-19 | 09:15 | 4

Die pot met miljarden voor pensioenen, is al lang weg hoor. Die is al lang de EU in gepompt. Elke maand 'verdampen' er nu tientallen miljarden zogenaamd op de beurs.

Als je onder de ~45 bent en denkt dat je nog pensioen uit die pot gaat krijgen, ben je vliegend gek.

PanarieKiet | 18-03-19 | 09:22

Heb je nog wel tijd om wat ijzeren staven af te zagen om je ongenoegen te laten blijken.

Deflatiemonster | 18-03-19 | 09:23

Bij de volgende carrieremove je opgebouwde pensioen laten uitbetalen en zelf ergens beleggen in low risk spul. Je leven lang bij dezelfde baas blijven werken in de ijdele hoop dat je daarna overal vanaf bent.... Das war einmal.

elfenstein | 18-03-19 | 09:44
▼ 1 antwoord verborgen

Ik mag niet staken want gezondheidszorg. Gelukkig ben ik vrij. Dus ik strak toch een beetje.

Mahazioth | 18-03-19 | 09:14 | 1

Staak

Mahazioth | 18-03-19 | 09:15

Ik mis 'regeringstaken' in het rijtje, wat zou dat een verademing zijn voor het land als dat eens ging gebeuren.

pa_niek | 18-03-19 | 09:14 | 3

Hebben ze in Belgie gedaan, zonder regering ging het eigenlijk beter, geen nieuwe onzinwetjes erbij, geen ophef om wat die ene minister nou weer gedaan heeft, niks, noppes, nada. Gewoon z'n gangetje, lekker rustig. Politiek houdt zichzelf doorgaans tamelijk luidruchtig en vooral ook schreeuwend duur aan het werk, juist zo'n extreem lange periode waarin enkel de lopende zaken afgehandeld worden laat pijnlijk goed zien hoe nutteloos 3/4 van de politieke show is.

elfenstein | 18-03-19 | 09:48

De regering heeft een heleboel taken, 1 daarvan is het beste voor haar onderdanen te regelen. Eigenlijk wel de belangrijkste van de regeringstaken.

Nuchternederland | 18-03-19 | 10:04

@Nuchternederland | 18-03-19 | 10:04:
Droom lekker verder joh. Zie bv even dat topic met de pizzaschijf over de opboouw van onze energierekening plus de tekst. De lui die dat bekokstoofd hebben hadden van alle mogeelijke belangen, maar niet de uwe.

elfenstein | 18-03-19 | 10:10

Denk je nou echt dat onze beleidsmakers hier iets van voelen? Zijn met hun dertigste aan ‘het werk’ gegaan in de politiek, zorgen ervoor dat ze voor hun veertigste een luizenbaantje of commissariaten hebben. Waarom worden die acties niet veel meer toegespitst op hen persoonlijk? Laat ze ondervinden wat het is om echt te werken. Of laat ze eens hinder ondervinden als de mensen om hun heen allemaal 70 jaar zijn. Met deze akties pest je alleen maar loonslaven.

Paradijs | 18-03-19 | 09:14

RIP Dick Dale. Wat een geweldige optredens!

pibasso | 18-03-19 | 09:13 | 2

Je bent er zelfs de weg door kwijt.

Gele Beer | 18-03-19 | 09:28

@Gele Beer | 18-03-19 | 09:28:
Het "Dick Dale gestopt met plectrums roken" laat nog even op zich wachten.
RIP Dick, King of the Surf Guitar.

elfenstein | 18-03-19 | 10:12

"Naai mij, niet mijn leerlingen". Niet bepaald een pedagogische uitspraak. Als de kinderen hun juffie met zo'n opschrift zien lopen zal ze niet veel gezag meer hebben, als ze dat tenminste al had.

JvanDeventer | 18-03-19 | 09:13 | 1

Deze mevrouw(?) is al genaaid door d66, de "onderwijspartij".

Binkoo | 18-03-19 | 09:26

Slappe hap allemaal. Met je vlaggetje en je fluitje op het Malieveld. Waar verder niemand last van heeft. Waar politici met een grote boog omheen rijden. Feelgood symboolstakingen voor de bühne.

marcoplarco | 18-03-19 | 09:13

staken is een beproefd middel. Het werkt.

Heppie-even-voor-mij | 18-03-19 | 09:13

Ouch; die bonusfoto. Dat klimaat-leerlingen 'edgy' quotes hebben vond ik een goede vondst. Maar als een geriatrische pot uit Appelscha met dit soort teksten komt, kruipen mijn ballen terug mijn buik in. Brrr.

PureYak | 18-03-19 | 09:13

Hoe zou dat nou komen ,al dat staken. Het is zo'n gaaf land, roept pinokkio
Hij weet niet eens wat ECHT werken is.

gerrie de perrie | 18-03-19 | 09:12 | 1

Op één na hebben alle VVD kamerleden blijkbaar alleen werkervaring als ambtenaar, dus hij is niet de enige he.

J-van-de-Bontekoe | 18-03-19 | 10:43

Staken voor goede pensioenen, prima toch? Vooral wanneer er vele gepensioneerden meedoen. Het zal weinig effect sorteren, maar dat maakt niet uit. Er is op dat gebied nog een beetje gemeenschapszin. Koester dat liever dan erover te zeiken.

Toos Doos | 18-03-19 | 09:12

Nederland is bij lange na niet het nieuwe Frankrijk. Er wordt één keer per jaar gestaakt en dan is het nog eens poeslief ook.
Maak me wakker zodra er beelden komen van auto's in de fik op het Plein in Den Haag.

Barre_de_k | 18-03-19 | 09:11 | 1

Of het Binnenhof in de hens...

The7thGuest | 18-03-19 | 10:57

In België begint staken voor het klimaat al te werken. Er ligt een voorstel om €80,- op alle vliegtickets te heffen. Schijnt dat het klimaat daar beter van wordt.
Wel een beetje lullig als je met je gezin op vakantie wilt, maar hee, alles voor het klimaat he?

Vogelbeest | 18-03-19 | 09:11 | 4

80 euro vliegtax per ticket is voor Nederland ook wel wat, zijn ze ook gelijk van dat eeuwige gezeur over die groei af.

Binkoo | 18-03-19 | 09:24

Kortom, je boekt je vakantie via een duitse touroperator in Duitsland en vliegt via Dussedorf. Scheelt je 320 euro. Mooi he ...een van de kleine voordelen van het internet.

miff | 18-03-19 | 09:25

@miff | 18-03-19 | 09:25
En de EU/Schengen

kapotte_stofzuiger | 18-03-19 | 10:08
▼ 1 antwoord verborgen

Op zich positief dat de FNV vindt dat je pas met 99 jaar mag stoppen met werken. Alleen stom dat het logo er verkeerdom op staat.

TB2318 | 18-03-19 | 09:10

Geplette egeltjes die in een optimistische bui een snelweg overstaken.

Hetkanverkeren | 18-03-19 | 09:10

Massaal werk neerleggen, zoals in de jaren 80 niet langer meer pikken. Het uitwringen van de hard werkende man op de vloer is gewoon voorbij. We zijn niet de spons die je net zolang kan uitwringen om alle linkse hobby's te betalen. GENOEG IS GENOEG. We trappen er niet meer in om tot aan je doodskist te werken. Om achter een geranium van je gekort pensioentje kan genieten met een versleten lichaam, pak die vieze pluche plakkers in Den Haag, met hun vervroegd pensioen, en de belachelijk hoge wachtgeld regeling. En terwijl je dan op je versleten bankje in je verzorgingshuis naar de elite betaalde linkse NPO kan kijken dat het allemaal wel meevalt en dat de linkse pluche plakjes weer beetje propaganda komen maken. Kort samen gevat ben het SPUUGZAT tijd voor ACTIE genoeg is genoeg !!!

DanBilzerian | 18-03-19 | 09:10 | 6

Ja, dat met die actie heb ik met de laatste stakingen wel gezien, je staat met 30% van de werkvloer de werkomstandigheden en salarisverhoging van de andere 70% die niet lid zijn van de (of een) bond te verdedigen en bij elkaar te verdienen.

miff | 18-03-19 | 09:47

@miff | 18-03-19 | 09:47: De bonden hebben liggen slapen in 2012 toen dit allemaal door werd geregeld, nu zijn ze te laat. Jongerius mocht toen, omdat ze zo fijn meewerkte aan deze diefstal, naar het europarlement, met haar dikke reet.

KeesZet | 18-03-19 | 10:28
▼ 3 antwoorden verborgen

Bonestaken.

kweethetooknietbeter | 18-03-19 | 09:09

Ahhhh , allemaal jong grut zeker hiero. Zelfstandig en eigen baas, schijt aan iedereen en neuk iedereen je moeder maar mentaliteit. Jullie lijken allemaal op finnen...

Bello de Hond | 18-03-19 | 09:09

Ons aller Redactie van GeenStijl staakt niet en is op tijd op hun werk. Joris staakt niet want hij heeft al pensioen.

HebpermabanvanPvdA | 18-03-19 | 09:09

Staken is voor machtelozen. Graag snel verbieden.

woordgrap van de dag | 18-03-19 | 09:09

@Bonusfoto.......... is dat een open sollicitatie aan waarde reaguurder Parsons?

Fatwabuster | 18-03-19 | 09:09

Bonen staken en enige kroeggangers staken ,(met messen) van

wimpies | 18-03-19 | 09:07

De vrouwenstaking is een oud wapen. Maar je moet het niet te vaak toepassen, anders zoekt de man elders een uitlaat voor zijn behoeften, en bij oude vrouwen is het eigenlijk helemaal geen wapen.

JvanDeventer | 18-03-19 | 09:07

Kneuzen, die werknemers. Allemaal.
Lekker voor jezelf gaan werken, dan is dat staken zó afgelopen en het ziekteverzuim loopt zienderogen terug.

Kapitein Sjaak Mus | 18-03-19 | 09:06

Dat zal die guur-rechtse VVD-kapitalisten leren!

JTKDM | 18-03-19 | 09:06 | 1

Man de VVD is net zo links als de SP. Socialisme voor de rijken, marktwerking voor de belastingslaven.

Solar666 | 18-03-19 | 09:55

Ah, eindelijk. Als het kalf verdronken is komt de FNV even kijken...

Petrus Poortwachter | 18-03-19 | 09:06

Ik zag die Dolf Jansen ook op de lerarenstaking met een microfoon in zijn handen. Doet ie dat gratis of hangt daar gewoon een prijskaartje aan?

FrankVeer | 18-03-19 | 09:05 | 6

@gerrie de perrie | 18-03-19 | 09:16: Je had beter kunnen zeggen: dat is die super grappige dikzak.

keestelpro | 18-03-19 | 11:17
▼ 3 antwoorden verborgen

Makkers staakt uw wild geraas.

Hebbiehemookweer | 18-03-19 | 09:05

Wie is er op het idee gekomen van die ordinaire leuzen? Veel te wijdverbreid om toeval te zijn.

Renkum0317 | 18-03-19 | 09:05 | 1

Allemaal erg seksistisch en toch humorloos.

keestelpro | 18-03-19 | 11:16

Had ik eerder moeten bedenken. Voor nu gewoon een vrije dag

Mark van Leeuwen | 18-03-19 | 09:04

Pensioen?

Zoltan | 18-03-19 | 09:03

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken