Stas Blokhuis wil antivaxx boeken verbranden
Goed idee, doen we niet
Niet alleen de NPO rolt de rode loper uit voor anti-vaxx gekkies, ook de zoekresultaten van Bol.com worden beheerst voor kruidenvrouwtjes die een gevaar vormen voor de volksgezondheid. Staatssecretaris Blokhuis van Volkgezondheid, bekend van het haten van al uw pleziertjes, is het helemaal zat en wil dat Bol.com deze boeken "uit de etalage" haalt. "De staatssecretaris beseft dat hij de internetwinkel niet kan opdragen om bepaalde boeken niet te promoten of verkopen, maar benadrukt wel dat Bol.com beter kan luisteren naar zijn oproep. ,,Anders ga ik een gesprek met dit bedrijf niet uit de weg.”" Zo kennen we de Staatssecretaris van Betutteling weer. Straks wil Blokhuis ook boeken verbieden waarin staat dat cola lekker is. En hee. Bol.com. Promoot dit boek eens wat beter.
Reaguursels
InloggenBoekverbranding of verbod, de Duitse geschiedenis kan er over mee praten. De ideologie waaronder dit plaats vond staat, zacht uitgedrukt, niet als positief bekend. Niet doen! Begin van het einde.
Antivaxx mensen zijn natuurlijk Idioten maar staan vrij om een boek te schrijven en aan de uitgever de vrijheid om ze al of niet in collectie te nemen.
De Blokhuisjes spelen domineetje , papa was ook dominee dus . . . Het broertje Leo speelt muziek-domineetje ( weet alles beter ) en dit exemplaar speelt politiek-domineetje ( weet altijd alles nog beter ), als ze in de put zitten moeten ze dubbel zes gooien om eruit te komen .
Istie nu helemaal van [vul dierennaam zelf in] besnuffeld.
Niet geleerd van de Middeleeuwen en het fascisme. En dat
zit op een dergelijke positie. Go-toh-got! Dhr. Blokhuis heeft
geen bord voor z'n kop maar een blok, hardhout minstens.
Boeken verbieden? Ongelofelijk. Nou ja, 't is Blokhuis.
Verklaard veel. Evocatus
Luisteren! Censuur of "Anders ga ik een gesprek met dit bedrijf niet uit de weg". Wat zullen ze daar sidderen van de politieke inquisitie. En dan Blokhuis, na je CU- intimidatie, wat dan?
Het lijkt er op dat Blokhuis alvast met Google een hartig woordje heeft gesproken. Op Yahoo vindt je veel meer resultaten als je de kritische geluiden over het vaccin tegen HPV opzoekt, de schade is wereldwijd groot.
Censuur, ben de simpele truukjes van het kartel inmiddels beu.
Ja laten we maar eens wat boeken verbieden. De bron van alle kwaad! Ook geen lezen en schrijven meer op school...
Gewoon terug naar de vroege middeleeuwen.
Bek houden, ook niet beffen, gewoon gehoorzamen en doorwerken, jullie achterlijke horigen. En lekker bidden tot de klimaatgoden...
Dat proces is allang in volle gang.
Ik ken nóg wel wat boeken met vreemde inhoud die in Nederland vrijelijk in omloop zijn - ik verwacht dat leden van het kabinet binenkort in gesprek gaan met de Nederlands hervormde synode, de bisdommen en Diyanet Nederland.
In het weekend doe ik aan zelfvaccinatie. Een oraal medicijn uit de volksgeneeskunde, want ik vrees de naald zoals een vampier de knoflook vreest. Geen bijsluiter, maar helpt goed tegen winterdepressie. Het heet affligem. Wil Blokhuis graag ook op een zwarte lijst.
La Trappe dubbel is hier het vaccin.
Prut, suscrofa!
Verkoop van dit soort boeken idd gwn verbieden.
Vaccineren verplicht stellen tegen jaarlijks oplopende dwangsommen.
Antivax heeft niets met vrijheid van meningsuiting te maken. Het is desinformatie, waar al veel te veel mutsen hun domme beslissingen op genomen hebben.
En jij eet vis vandaag, of je het nu lekker vindt of niet.
Gewoon omdat dat Beter is voor ons allemaal.
Het heeft niets met vvmu van doen. Wel met het recht op zelfbeschikking. Voor desinformatie kunt u zich bij Katja vervoegen.
Bewondering voor Noord Korea soms ?!
Heel het vaccinatie gedram begint met eerlijke en open voorlichting. En dat is het probleem wat ontbreekt. Tot nu toe zijn de voorstanders ook niet verder gekomen dan dat je fout bent als niet vaccineert door te schermen door alleen de voordelen te noemen. En als je daar niet door overtuigd bent wordt je afgeschilderd als een malloot. Wees eens eerlijk en vertel gewoon 1 op de hoeveel overlijd door vaccinatie, 1 op de hoeveel loopt ernstige tot zeer ernstige bijwerkingen op. Want die zijn er wel zeker. Niets is namelijk zonder risico's. En zet dat af tegen de voordelen. Kortom duidelijke en eerlijke informatie. Mijn idee was altijd dat daar de zenders Ned 1, 2 en 3 voor waren. Die illusie ben ik al 25 jaar gelden kwijtgeraakt.
Hier is er iig een: annals.org/aim/article-abstract/27277...
Je zou kunnen beginnen met de bijsluiter te lezen.... Staan gewoon online.
www.cbg-meb.nl/geneesmiddeleninformati...
Die informatie is al jaren bekend, voor zover er wetenschappelijk bewezen kon worden wat exact de mogelijke bijwerkingen en aantallen zijn.
Maar ja, als men er niet naar wil kijken, niet wil luisteren, of het weg zet als een leugen; wat wil je nog meer dan?
Een goed gesprek met het politieke bedrijf ga ik ook niet uit de weg. Die zouden beter eens kunnen luisteren.
Hmmmm,
dit pad van door de staat opgelegde censuur moesten we maar eens NIET opgaan.
.
(En dat staat los van de hoeveelheid lariekoek, die de antivaxers bewijsbaar uitkramen)
Door naar de volgende ronde!
Juustem.
Vooropgesteld dat iedereen gewoon die prikken moet halen, vind ik die engnekkerige kudtgristen die alles maar wil verbieden de meest irritante figuur van de laatste jaren. Ga dominee worden op het platteland doorgedraaide godsaanbidder...
En dat terwijl juist veel zwaar gelovige christenen niet willen vaccineren.
God bepaald.
Soms is er geen touw aan vast te knopen.
@Ruimedenker | 16-03-19 | 18:04:
zwaar gelovigen en onnozele gekken zo ingewikkeld is het niet ..
Klimaatdrammers, vaccinatiedrammers, nepnieuwsdrammers, boekverbrandingdrammers.
D'r wordt flink wat afgedramd in Nederland.
Heinrich Heine,
"dort wo man Bücher verbrennt, verbrennt man auch am Ende Menschen.”
'Where people burn books, they ultimately burn people"
„Waar men boeken verbrandt, verbrandt men uiteindelijk ook mensen.”
Eeehhh... Heine beschouwde zichzelf weliswaar als wereldburger - maar hij schreef maar in één taal...
Ze worden niet verbrand toch? Hoe moet je zo'n Heine 2.0 dan vertalen, beetje op zijn van Gaals lijkt me: "Dort wo man ein hertziglen Wörtchen mit Bol geht sprechen über die Bücher ins Assortiment do sprecht man am Ende auch ein hertzligen Wörtchen met Menschen uber die Bücher in ihre Bücherschränken.
Er lopen hele generaties rond die niet zo hypervaxed zijn als de huidige, in wezen het merendeel van de bevolking.
En gezien ook vaccinaties blijkbaar een beperkt houdbaarheidsdatum hebben, kan je ervan uit gaan dat het vaccinatiebeeld in de bevolking ook zonder antivaxers een heel andere is dan provaxer fantaseren.
Persoonlijk zou ik het prikboekje van Blokhuis willen zien.
Heeft hij ook een prik tegen het HPV virus gehad?
Nee? En daar gaan we al..... Hoezo zouden vaccinaties die niets met besmettelijke ziekten te maken hebben niet vrijwillig mogen zijn.
Vaccinaties werken het beste bij besmettelijke ziekten. Hoe hoger de vaccinatiegraad, hoe beter het werkt.
@jezusisonzin | 16-03-19 | 16:16:
Zijn eigenlijk griepgolven bewijsbaar verminderd door alle jaarlijkse griepinjecties?
@MistaRazista | 16-03-19 | 16:21: de jaarlijkse griepinjectie van vorig jaar werkte in ieder geval uitstekend, er vielen 10.000 doden in de weken na de vaccinatieronde.
En voor babies werkt het ook toppie, want Nederland staat dankzij de vaccinaties samen met de VS wereldwijd bovenaan qua babysterfte. Nederland probeert zelfs veel doden weg te moffelen door ze anders te definieren.
Dus weet je wat we moeten doen, we moeten discussie hierover verbieden en die shit verplicht stellen. Het gepeupel dan he, niet Blokhuis en de andere elite.
@Atlas Shruggs 10 | 16-03-19 | 16:40:
Zowel Nederland als de VS staan, bij lange na niet, bovenaan.
@Atlas Shruggs 10 | 16-03-19 | 16:40: Man man man, hoeveel foute informatie kan je in een tegel zetten.
Je krijgt geen griep van de griepprik. Het is geen levend virus. www.rivm.nl/griep/griepprik/hoe-werkt...
De hoge babysterfte heeft niet te maken met vaccinaties, maar met de slechte samenwerking en processen in Nederlandse ziekenhuizen omtrent de bevalling. www.rtlnieuws.nl/node/560346
Ik ben het wel met je eens dat we een open discussie moeten voeren over dit soort onderwerpen zodat verkeerde informatie kan worden weerlegd.
@Rechts door zee | 16-03-19 | 17:07: ok, dit is idd mogelijk een oorzaak voor de hoge babysterfte. Er zijn bv verplichte rekentoetsen ingevoerd nadat er doden vielen wegens basis rekenfouten met gevolgen.
Dus ja, laten we een open discussie doen en dan achterhalen we de oorzaak wel. Laten we hem in ieder geval niet verbieden.
Gewoon een proefballonnetje, beetje lawaai maken. Prima.
Doet Geert ook af en toe.
Blokhuis, je bent dom. drammerig en gespeend van intelligentie klaarblijkelijk als je denkt over te moeten gaan tot het verbieden van publicaties.
Kruidenvrouwtjes versla op basis van argumenten, niet van verboden.
Het gemak waarmee je Artikel 7 van De Grondwet, de Vrijheid van Drukpers buiten gebruik wenst te stellen omdat jou dat goed uitkomt maakt dat ik je ook geen zweem meer geef van het voordeel van de twijfel en niet alleen op dit dossier.
Jou handelen schijnt zich te beperken tot het opleggen van ver en geboden.
Een soort van God wikt en Paul Blokhuis beschikt.
Het is al eerder gereaguurd, Mein Kampf kan eindelijk ook in Nederland verkocht worden, maar de kruidenvrouwtjes new age of welke bijbel dan ook wil men verbieden.
Je zou bijna zeggen dat je de argumenten ontbreken om een discussie met de anti-vaxxers in je voordeel te beslechten, hoewel ze ruimschoots voorhanden zijn
BTW de vorige die ook een boek wilde verbieden was Mohammed Rabbae (beroepsmarokkaan en Groenlinks 2e Kamerlid) naar aanleiding van de Duivelsverzen van Salman Rushdie, godbetert in eerste instantie luidkeels ondersteunt door medepartij en kamerlid van Groenlinks Marijke Vos.
Grappig om te zijn dat religieus uitgedaagden menen te mogen bepalen wat andere wel en niet mogen doen, wel en niet mogen lezen, wat wel en wat niet goed voor hun is etc daarbij voorbijgaand aan de effecten die de door hen uitgedragen geschriften hebben gehad en nog steeds hebben op het leven van alle dag van alle aardbolbewoners. Ik zou bijna zeggen misschien gezien de historie en de verschrikkingen die uit naam van deze bijbels en korans hebben gepleegd zijn en nog gaan worden wordt het tijd om religie en hun haatschriften ter discussie te stellen, lijkt mij een groter effect hebben op de (geestelijke) gezondheid, sociale veiligheid etc.
Treedt af, u is ongeschikt en heeft het niet begrepen.
" Kruidenvrouwtjes versla op basis van argumenten, niet van verboden. "
Doe eens voor dan.
@RandyBiel | 16-03-19 | 15:52: Kruidenvrouwtjes zijn leuk voor kwaaltjes, niet voor serieuze ziektes. Iedereen met meer dan alleen basisschool snapt dat.
Als we mensen geld zouden geven voor een vaccinatie, dan zouden ze vast wel doen. Geef ze iets, een prulletje, een dingetje. Je weet wel, die rommeltjes die bedrijven uitdelen om je later iets te kunnen verkopen, niet omdat ze je zo aardig vinden.
Niet vaccineren is een eigen keuze, net als vet vreten, roken, zuipen en het lezen van boeken.
Waarom nu juist Bol met naam en toenaam noemen, terwijl het boek wellicht in diverse boekhandel ligt?
Weer zo’n overheidsbemoeienis waar niemand om vraagt.
In een echte vrije wereld moeten mensen hun eigen keuzes kunnen maken.
De overheid moet zich drukmaken over veel belangrijkere maatschappelijke kwesties.
De wereldwijde medicijnenhandel is groter dan de drugshandel. Zou dat een reden kunnen zijn ?
Flikker jij dan lekker op naar een eiland met je ongevaccineerde kinderen zodat je pasgeborenen en kinderen niet kunt besmetten? Dankjewel loser!
Het gaat erom dat er genoeg mensen gevaccineerd zijn om de verspreiding van de ziekte te stoppen. Pokken is hierdoor de wereld uit, en daar overleden 1 op 10 mensen aan vroeger.
Dus het is niet ieder voor zich hier. Anderen mensen nemen en creëren indirect risico voor jouw. Net zoals bij de financiële crisis zeg maar. Jij werkt netjes, maar je krijg wel de rommel van anderen.
Maar om dan boeken te gaan verbieden...
www.geenstijl.nl/5146755/stas-blokhui...
Nou Eenzame Pikkentrekker,
dan heb je niet goed gelezen.
Mijn kinderen, net als mijn vrouw en ik hebben ons en laten ons inenten, mocht het nodig zijn.
Mij gaat het om de keuzevrijheid.
Boeken verbieden, uit de handel halen, of minder promoten lijkt mij niks.
No hard feelings, ouwe RukkerT.
Driftkikkers zouden ze moeten vaccineren.
Je reactie zal in een radicale Moskee niet misstaan. Vrijheid begint bij zelfbeschikking en keuzevrijheid. Er wordt nergens zoveel gespoten als in Nederland. Je mag de grenzen wel volledig dicht gooien met al die niet gevaccineerde niet-Nederlanders die met de honderdduizenden per dag over straat lopen.
En welke maatschappelijke kwesties acht jij belangrijker dan het voorkomen van mazelen- en pokkenepidemieën? Dit is precies wat de overheid moet aanpakken.
Van vet vreten, zuipen en roken ga alleen jij deaud. Van niet vaccineren gaan andere mensen dood. Dat is het verschil.
Vooralsnog gaat deze discussie over het verbieden, danwel ontmoedigen van boeken, die kritisch kijken naar vaccineren.
Ons gezin is ingeënt tegen alles wat je maar kunt bedenken. Dat maakt ons, als het goed is immuun.
Natuurlijk geloof ik in de wetenschap.
Zij, die zich niet laten vaccineren, lopen vooral gevaar voor zichzelf en anderen, die zich niet hebben laten vaccineren.
Mij gaat het hier om het “verbieden” van boeken en een beperkte keuzevrijheid.
Verder zijn we het prima eens.
Kan niet, glijdende schaal, 1984.
Kun je poltiek zeker niet maken als we al een KNMI hebben dat hittegolven van voor 1950 wegstreept en niet laat meetellen -die van erna wel- om wat leuke grafieken te kunnen maken in opdracht van ... eh... voor ... eh... ja voor wie eigenlijk. Hallo? Klaver? Weet jij het?
Penn and Teller on Vaccinations
www.youtube.com/watch?v=RfdZTZQvuCo
Wanneer we zo voor de verkiezingen leugens en ongewenste indoctrinatie gaan verbieden weet ik er nog wel een paar. Want de politiek staat er ook van bol.
Verbied zo'n boek en mensen vinden nog gestoorder info op internet. Het idee is begrijpelijk, want volksgezondheid en de zogenaamd maakbare samenleving. Maar zoals alles omtrent mensen hun persoonlijke geloofsovertuigingen: niet te sturen, te handhaven en dus een glijdende politieke schaal. Het toont wel weer het huidige moraalpaard van EU-laven aan: religieuze mensen dingen verbieden te lezen omdat ze zelf te dom zijn om "correcte keuzes" te maken voor de maakbare samenleving/megalomane plannen van de EU.
Tegen antivax, tegen boekverbranding.
De stas moet vaccinatieweigeren strafbaar maken.
Hoezo zou het hier uberhaupt over boekverbranding gaan?
Alleen omdat GS er zo'n domme kop boven zet?
Als politicus met jarenlange ervaring in leugens, opportunisme, achterlijke beslissingen, bewezen incompetentie ondersteund door een rubberen ruttegraad, lijkt Blok mij de meest aangewezen persoon hier een mening over te hebben én de verantwoordelijkheid te krijgen daadwerkelijk zijn ijl-uitingen uit te voeren. Wat zou er nu helemaal verkeerd kunnen gaan.
De medische goegemeente komt niet verder dan iedereen die hun big pharma verhaal niet gelooft voor gek te verklaren.
Dit kabinet heeft er al vaker blijk van gegeven de integriteit en het zelfbeschikkingsrecht van het individu niet serieus te nemen. Het past wel in de plaatje. Of is dit gewoon een poging om de VVD uit de wind te houden vanwege hun corrupte EK leden?
Weet je wie er ook boeken verbrandde?
Jesse Klaver? Die vond school geen ruk aan.
Dus je mag in Nederland nu wel Mein Kampf verkopen, maar niet boeken kritisch over vaccinaties, hmmm.
We kunnen in ieder geval niet zeggen dat dit niet eerder in de geschiedenis is voorgekomen.
En deze engnek Stas staat niet aan de goede kant.
Lees het artikel nog eens.
@RandyBiel | 16-03-19 | 15:01: ik houd het nog schappelijk, want deze Stas had niet misstaan in het Duitsland van 1933. Met zijn eerdere paternalisme en huidige dreigementen aan het adres van Bol.com om deze boeken uit de handel te nemen.
Maar jij bent aanhanger van het fascisme begrijp ik?
@Atlas Shruggs 10 | 16-03-19 | 16:19:
De tering, gelijk maar over fascisme beginnen... Enige wat ik je zeg is dat je die ene alinea dat dat artikel lang is nog eens door moet lezen. Je bent blijkbaar niet eens verder gekomen dan de titel.
Nergens staat dat die boeken verboden worden, enkel dat de actieve promotie ervan niet geaccepteerd wordt.
En je bent zelf necrofiel?
@RandyBiel | 16-03-19 | 19:32: Nee uit je andere tegels blijkt dat je vindt dat tegenstanders zwakzinnigen zijn, dus jij vindt dat je wijsheid in pacht hebt en wetenschap overbodig is. Ik heb het artikel gelezen en de strekking is erg duidelijk dat de Stas Bol.com bedreigt over het publiceren van een mening. Dit is fascisme.
Denk na aan welke kant van de geschiedenis jij staat.
De editie van Mein Kampf die in Nederland verkocht wordt is wel de wetenschappelijke editie met bergen aan noten om de waangedachten te ontkrachten.
Wil je zonder dat, dan kun je natuurlijk het origineel downloaden.
Heb zo de NLse vertaling ook gevonden. Evocatus
Prima actie. Die onzin is gewoon gevaarlijk voor de gezondheid, zorgen dat dit niet actief gepromoot wordt is wel het minste wat er tegen gedaan kan worden. Afschermen van de zwakzinnigen.
Hahaha, de inhoud bevalt me niet dus verbieden... Geheel in lijn met Adolf Hitler en andere engnekken. Je bent pas zwakzinnig als je dit toejuicht.
Je vergist je. Die regel die jouw een 'Prima actie' lijkt, kan voor vele andere zaken flink misbruikt worden: Wie zegt wat waar is? Wie bepaald dat? Denk daar eens heel goed over na.
@poiuytrewq | 16-03-19 | 16:30:
Wat bewezen is, is waar. Is niet zo moeilijk. Of ben je ook zo'n platte aarde aanhanger?
@ Is dit nog nieuws? | 16-03-19 | 14:29
Ja, dat is de vraag. In ieder geval hebben ze de eerdere epidemieën overleefd. Altijd moeilijk bewijs in dit soort kwesties. Zoveel is zeker: correlatie is geen causaliteit.
Hier nog een prachtige uitleg over vaccinaties
www.youtube.com/watch?v=FbcCuMQ-4Gg
Ik snap de doelstelling wel maar het heeft weinig zin, deze mensen zullen niet van mening veranderen. Het enige wat je kan proberen is ze goed te informeren maar ook daar zullen ze niet naar luisteren.
Wat zeg je?
Een staatssecretaris die wil dat een boekwinkel bepaalde boeken niet meer verkoopt. Het wordt steeds idioter en we zakken steeds verder de stront in met onze democratie. Dit kan echt niet, uit de regering met dat christelijke ongedierte.
Mee eens, heel eng wat hij doet, zou zo iemand geen adviseurs hebben.
gaan we nu naar de tijd van de censuur. Vroeger waren het oa de orthodoxe christenen die weigerden. heeft de CDA stas hier al zijn invloed laten gelden?
Waarom wordt toch steeds alle vaccinatie op een hoop geveegd. Er is toch een wezenlijk verschil tussen een kind dat met polio wordt besmet en levenslang gehandicapt raakt, of een bejaarde met of zonder griep-injectie. Als die bejaarde in de winter niet dood gaat aan griep, komt Magere Hein hem echt wel halen in een zomerse hittegolf.
En ik ben niet de enige die mensen kent die flink ziek werden van de ant-griep-prik, maar niemand (direct of indirect) die ziek werd van de kleuter/kinder-cocktails.
Eigenlijk is die Blokhuis net als alle bekeerlingen, nl extra fanatiek; immers het zijn juist de christelijken geweest die zich afgelopen decennia tegen (kinder-)vaccinatie keerden.
Oh dus als een bejaarde wel een griepprik heeft gehad en de verzorger niet en de verzorger geeft de bejaarde de griep en die gaat dood dan is het minder erg?
@ Is dit nog nieuws? | 16-03-19 | 13:41
Als die bejaarde ervoor kiest om zich niet te laten vaccineren is er kans dat ie ook griep krijgt, en een minuscuul kansje dat ie er aan overlijdt. Dat is een keuze die ieder (die compos mentis is) zelf moet maken. En overigens is sterven niet voor iedereen een schrikbeeld.
@CiTy3 | 16-03-19 | 14:24:
Maar die mensen die goed ziek werden van de griepprik, hoe ziek zouden die worden van de gewone griep als ze de prik niet gehaald hadden?
@Is dit nog nieuws? | 16-03-19 | 14:29: haal nooit een griepprik.Mijn vrouw wel is er best wel vervelend van.Maar wie zegt mij dat die prik helpt?Als je aan de griep doodgaat was het je tijd.Hein houdt geen rekening met de griep of wat ook voor ziekte.
Geen realisme en nuance alstublieft!
Vaccinaties worden niet op een hoop geveegd. Het gaat over het verplichte rijksprogramma voor kinderen.
De griepprik is daarin niet opgenomen.
Ouderen, zieken en mensen met luchtwegproblemen wordt geadviseerd deze prik te nemen, omdat de echte influenza voor deze groep sneller tot een longontsteking kan leiden.
Voor de rest van de bevolking is het enkel vervelend.
Deze groep kan zichzelf beschermen door de griepprik te halen.
@flesje | 16-03-19 | 14:42:
Dus als jij een ziekte hebt, een chemokuur hebt of ernstige astma en de griep geeft je een longontsteking 'dan was het je tijd?'
Welnee. Ik snap wel wat u bedoelt hoor, waarschijnlijk met hele oude mensen maar het is te kort door de bocht.
De oplossing ligt niet bij Bol maar bij de politiek die nu wel heel makkelijk - en doodeng - afschuift. De oplossing voor dwarsliggende bakfietstrutten lijkt me heel simpel: niet naar het kinderdagverblijf, verhoging van de zorgpremie en korten op de kinderbijslag. Dat vraagt wel daadkracht van de Haagse kliek... Zucht...
... en alle zorgkosten (ALLE, dus als de halve school de mazelen oploopt...) als gevolg van de keuze niet-inenten graag verhalen op die tuttebellen.
maar inderdaad. Daadkracht. Dat heeft het kartel nou eenmaal niet, dus gaat 'm niet worden.
.. maar dan ook ALLE kosten als gevolg van verkeerd gelopen vaccinaties doorberekenen aan de bedrijven die het vaccin verkocht hebben. Het totaalbedrag hoofdelijk aan elke verantwoordelijke binnen dat bedrijf. Ik vrees dat de markt toch een stukje kleiner gaat worden.
@Frau Merkel | 16-03-19 | 15:06: nee hoor, de winst is groter. Maar hier gaat het niet om gelijk hebben. Ook als je ongelijk hebt mag je dat best in een boek opschrijven en verkopen. Ook anti-vaxxers mogen hun onzin bij Bol in de verkoop zetten.
Offtopic........ in Parijs loopt het ook helemaal uit de klauwen:
www.youtube.com/watch?v=bT9S6VvlYqE
www.youtube.com/watch?v=bgVohkV34xA
Kiosk + bankfiliaal zeer dikke fik. Dat zijn toch geen aanrijtijden om trots op te zijn btw.
Ook bij dat Sputnik France staat rechts zo'n chatfunctie, ongelofelijk wat een haat daar voorbij komt tegen joden, moslims en wat niet. Fascinerend.
Die niemandsknegt is interessant. Macron is momenteel aan het skieen! LOL
De media frame de laatste tijd was dat de fut eruit is bij de demonstranten. Vermoedelijk categorie nepnieuws of propaganda.
hebben we dat niet nog al eens gehad?
oh ja, endie wisten ook dat ze gelijk hadden.
www.nrc.nl/nieuws/2018/05/09/online-a...
Nou heeft bol.com ook boter op zijn hoofd als ze daar tegen zouden protesteren, want zelf hebben ze om ideologische redenen het laatste boek van Sarrazin geboycot. Dat stond wel op hun site, maar met de mededeling "niet leverbaar". Waarom zetten ze het dan überhaupt op hun site? Om te laten zien dat ze toch wel heel erg deugen? Gelukkig was Amazon minder pietluttig, zodat ik het toch eenvoudig kon bestellen.
Het antwoord is natuurlijk niet boeken verbieden, maar aangeven wat er niet aan deugt kan geen kwaad.
Leef je uit, nu is er alles gewoon te koop.
Mmmm... nu ga ik toch vraagtekens zetten over het vaccineren.
Politici die zich met slechte wetgeving inmengen met wat burgers nog wel/niet mogen denken zeggen schrijven posten. Dat is een trend onder de nieuwe wereld(wan)orde nastrevende politieke kaste.
Dat Deugt enorm, met een hoofdletter.
Heeft dus niets met het ouderwetse NL werkwoord "deugen" te maken.
Nada. Noppes. Niks.
O.T. Ondertussen gaat het in parijs ook weer lekker www.youtube.com/watch?v=q1NerVYkV-8
Tis niet zo'n moderne aanpak, toch zou het helpen Macron op zo'n oude typisch Franse machine te zetten. Op het marktplein.
Dat is de enige vorm van communicatie met het volk die hij verstaat.
Die chat bij dat beeld gaat ook helemaal nergens over zeg, jeetje wat een haat.
@Jan Passant mk2 | 16-03-19 | 13:28:
Ja maar het praat zo moeilijk zonder hoofd.
@Is dit nog nieuws? | 16-03-19 | 13:38: probeer ik ook net te lezen, waar komt dat antisemitisme vandaan?
Ik ken nog wel meer boeken, die een nog groter gevaar in zich hebben... wat gaat de regering daar aan doen?
Niets, valt te hopen. Uitzonderingen bedenken is een hellend vlak waarop de boekverbranders zich graag begeven.
Erg benieuwd wanneer de oproep komt tot openbare boekverbrandingen op het Binnenhof. Duitsland, februari 1933 in herhaling.
In 2033 zou wel mooi zijn qua timing
https://www.independent.co.uk/news/world/americas/measles-costa-rica-french-tourist-boy-anti-vax-vaccination-who-global-health-threat-infection-mmr-a8794256.html
Measles returned to Costa Rica after five years by French family who had not had vaccinations
Typhoid Mary's.
"Anders ga ik een gesprek niet uit de weg".
Als ik directeur van bol.com zou zijn, zou je niet eens op de oprit komen met je grote bek. Pedante lul. Wat denk je wel niet? Dat je dan je zin krijgt ofzo?
Toch wel jammeren als VVD dat je voor de persvrijheid bent (zie nos-artikel over weer een corrupte VVD-er) maar wel boeken wil verbieden. Wat een tragisch kutpartijtje is dat toch.
*in een kabinet zit waarin een CU-er
*Smijt gauw mijn collectie van Schopenhauer , Seneca en Sartre in de open haard *
Montaigne & Heidegger al door de schredder?
@Is dit nog nieuws? | 16-03-19 | 13:20
Montaigne niet.
@onfray | 16-03-19 | 13:22:
Ach ja, Que sais-je?
Sartre, had je allang in de open haard moeten flikkeren.
@Uw Verzekeringsadvis | 16-03-19 | 14:42:
Om Uw bevattingsvermogen niet te kwellen , zal ik een Donald Duck voor U bewaren
Boy spent 47 agonizing days in ICU with tetanus. Parents still refuse vaccines arstechnica.com/science/2019/03/boy-s... Unvaccinated Child Gets Tetanus, Racks Up $800,000 in Costs www.usnews.com/news/healthiest-commun...
France has recorded more than 2,500 cases of measles in the year to May 2018, including three deaths and high rates of hospitalisation (22%). The outbreak has killed three people this year. www.vaccinestoday.eu/stories/france-m... In the US, before a vaccine was introduced in 1963, there were 4 million measles cases with 48,000 hospitalizations and 500 deaths in the US every year. Measles was also a leading killer of children globally. www.vox.com/2019/1/29/18201982/measle...
Mag ik een Darwin award uitdelen aan deze anitvaxxers? Een beter klimaatbeleid bestaat niet.
Zekers!
De cijfers van kinderen die ziek worden en bezwijken als gevolg van een complicatie na vaccinatie zijn dan aanmerkelijk lager. Maar ik kan niet ontkennen dat het gevaar ook dan reëel, zij het verwaarloosbaar, aanwezig is. Mijn idee is dat de anti-vax beweging zich juist daar manifesteert waar een populatie van orthodoxe godsdienstbeoefenaars aanwezig is.
Onze immuunsysteem word op deze manier uiteindelijk wel lui en zwak. Ik denk als er een zeer dodelijk virus opduikt waar geen vaccin voor is, hebben de religekkies meer kans op overleven. Best wel een eng idee eigenlijk.
@Wasbakplasser | 16-03-19 | 13:34:
Lui en zwak? Ons systeem reageert op de vreemde stof en maakt daarna antistoffen. Dit is precies waar het voor gemaakt is!
@Wasbakplasser | 16-03-19 | 13:34: alsof je wilt leven in een wereld waar de religekkies het voor het zeggen hebben
@Wasbakplasser | 16-03-19 | 13:34:
Interessante stelling, maar ik vraag me af of het wel helemaal klopt. Vaccineren is namelijk besmetting met verzwakte ziektekiemen en het in werking brengen van het natuurlijke immuunsysteem zodat de persoon in kwestie daar met zijn eigen lichaam antistoffen tegen maakt. Dat is namelijk het argument van de antivax, dat er toch altijd enkelen bezwijken als gevolg van de vaccinatie. Dat is ook waar. Dit maakt je niet per definitie kwetsbaarder of zwakker dan niet-gevaccineerden waar de harde vorm van natuurlijke selectie plaatsvindt door sterfte.
Als onze lichaam alleen nog maar opgewassen is tegen een kleine beetjes ziektekiemen die ons lichaam binnendringen kun je natuurlijk afvragen of ons imuumsysteem nog wel goed functioneert.
@Wasbakplasser | 16-03-19 | 14:01:
Ga eens op bezoek bij een paar professoren epidiomologie, biologie en virologie.
Dat werkt een stuk beter voor je begrip.
@TeeJee | 16-03-19 | 17:09:
Voor mijn begrip, wat beweren zij? (met bron vermelding aub)
@ Wasbakplasser | 16-03-19 | 18:48 |
Mijn opmerking ligt in de lijn van de discussie, namelijk uw opmerking dat het afweersysteem lui en zwak wordt, en uw opmerking betreffende de kwantiteit van de ziektekiemen.
Nogmaals; laat uzelf eens informeren door mensen die er jaren voor gestudeerd hebben, die al jaren met onderzoek bezig zijn. Die serieuze onderzoeken in de boeken hebben staan.
Wat u beweert dan wel stelt is namelijk onzin, maar het lijkt mij beter als u dat rechtstreeks van een deskundig persoon hoort. Heb zo het vermoeden dat u niks aan gaat nemen van anonieme reaguurders.
Uitgeluld dus.. Hetzelfde zie je op bacteriële infecties. Antibiotica verliest zijn werking. Waarom? Omdat men teveel antibiotica gebruikt.
@Wasbakplasser | 16-03-19 | 19:10:
In de eerdere discussies over vaccinaties heb ik altijd gestreden met bewijsmateriaal. Altijd. Is ook niet zo moeilijk, want de feiten liggen voor het oprapen.
En weet u wat meestal de uitkomst is? Dan gaat de discussie"partner" roepen dat het niet waar is, dat ik zeker betaald wordt door Big Pharma en wat verder standaard suffe riedeltjes zijn.
Het is ongetwijfeld prettig om te blijven wentelen in de echokamers, maar de realiteit en de wetenschap veranderen er niet van.
pics.me.me/the-good-thing-about-scien...
Verder; bacteriële infecties zijn bij lange na niet hetzelfde als virale infecties. Het is een heel ander beestje, werkt anders en ontwikkelt zich anders.
Het immuun systeem reageert op vaccinaties exact hetzelfde als op een heus virus, het genereert dezelfde herinnering in het immuun systeem en versterkt het systeem dus ook op dezelfde wijze.
Dit is de basis van vaccinaties, en ondertussen al duizenden (zo niet meer) malen onderzocht, bewezen en gebruikt om ons te beschermen.
Dus nogmaals de aanbeveling aan u om u eens te laten informeren door mensen die nog wel het geduld hebben om u de feiten voor te leggen.
@TeeJee | 16-03-19 | 20:19
Lang verhaal maar uitgeluld..
@Wasbakplasser | 16-03-19 | 21:02
Gedraag u gerust als een klein kind en zet uzelf vooral voor lul.
Het is een verhaal waar u niks tegenin te brengen hebt, de feiten spreken voor zich.
Nog iets inhoudelijks te melden? Of is dit kleuterklas niveau het beste wat u kan brengen?
@TeeJee | 16-03-19 | 21:05:
Kom op met de feiten dan, met bron vermelding uiteraard..
@Wasbakplasser | 16-03-19 | 21:21:
Wikipedia is uiteraard wat simpel en toegankelijk, maar we moeten ergens beginnen. Als u gelijk door wil naar de wetenschap, dan kan u scrollen naar de sectie Referenties;
en.wikipedia.org/wiki/Adaptive_immune...
Persoonlijk vind ik dit een leuke site, maar niet iedereens smaak denk ik. Wederom; scroll gerust door naar de referenties.
www.skepticalraptor.com/skepticalrapt...
Vet betrouwbaar linkje man! Ik ben nu overtuigt man! www.skepticalraptor.com/skepticalrapt...
@Wasbakplasser | 16-03-19 | 23:31:
Kijk, dit had ik al verwacht. Veel verder dan dit inhoudsloze geblaat gaat u niet komen.
De referenties en het bewijs ligt voor uw neus, maar de inhoud ontgaat u volledig. Typisch, standaard, en een verspilling van mijn tijd.
Christen Unie is dus censuur.
Ook keuze en aantal beperking van uw eten, drank en tabak.
Wederom blijkt dat VVD en D66 geen echte liberalen meer zijn, en dus Blokhuis zijn gang laten gaan om onze vrijheid kapot te maken. www.geenstijl.nl/5141700/de-gristenst... Stem ze weg !
Zou hij de Koran en de Bijbel niet kunnen verbieden??
Of jou
Fedde71 | 16-03-19 | 13:16
Heet Blokhuis Wilders?
@prutsclown | 16-03-19 | 13:20:
Waarom?
@chicago river | 16-03-19 | 13:32: nee hij heet blokhuis. Wat is de relevantie van uw vraag?
@chicago river | 16-03-19 | 13:32: nee maar als je toch boeken wil verbieden die al voor veel ellende hebben gezorgd dan heb je met de bijbel en koran wel de 2 te pakken die je moet hebben
Een minister moet geen boeken willen verbieden zelfs het walgelijkste boek van allemaal niet.
De boeken mogen op natuurlijke wijze wegkwijnen op de stoffigste plank, waar nooit meer een schoonmaker komt, maar verboden worden, nee dat niet.
We kunnen op een blaadje uittekenen tot welk, al reeds bewandeld, pad dat leidt.
Daarom kun je mein kampf ook gewoon bestellen bij bol.com. O nee, wacht......
@The2Amendment | 16-03-19 | 13:46: www.bol.com/nl/s/algemeen/zoekresulta...
Ja, bol.com is een commerciële partij die zelf mag weten welke producten ze wel of niet aanbieden, wat mij betreft doen ze ook religieuze boeken in de ban.
Toch is dit een aparte discussie. Want ook Facebook, Twitter en Google zijn commerciële bedrijven maar met dusdanig veel macht dat er naar gekeken wordt of dat aan banden gelegd kan worden.
Ik ben van mening dat dit soort bedrijven beschouwd moeten worden als "aanbieder" (of op z'n engels, als "provider"). Het zou natuurlijk van de gekken zijn als KPN, T-Mobile of Vodafone jouw mobiele abonnement blokkeert omdat jij een andere mening hebt dan zij en deze via jouw telefoon verkondigt.
ik denk ook dat we bedrijven te groot hebben laten worden. Kijk naar een bedrijf als Unilever, hoeveel van de producten die u koopt komen (al dan niet indirect) bij Unilever vandaan?
In de VS heeft Jeff Bezos met Amazon ook gigantische macht, bol.com zou je kunnen zien als de Nederlandse variant van Amazon.
Steeds meer lokale ondernemers en winkels sluiten en we worden steeds afhankelijker van de grote bedrijven.
Als ze bij zo'n bedrijf de kolder in de kop krijgen en besluiten tot totale drooglegging (we worden al ge-teased met geforceerd aangeboden/geweigerde producten met thema's zoals "week zonder vlees") hebben we gewoon een heel groot probleem.
Dat is dom. Mensen geloven te veel, dat is het probleem. Mensen worden aangemoedigd om dingen te geloven. Daar is niets op tegen als die mensen kritisch kunnen zijn. Dan zijn de schrijvers van die boeken snel failliet en andere problemen die ontstaan door dingen te geloven zullen snel afgelopen zijn.
Maar ja, kritiek wordt niet aangenoedigd.
Onze eigen media als NPO weten niet meer hoe ze kritiek moeten spellen.
Het probleem zijn niet die boeken, maar de mensen die dit kritiekloos aannemen.
Er zijn te veel mensen die dingen geloven. Daar gaat het fout.
Kreeg gisteren een fullcolour verkiezingsblad ivm de PS-verkiezingen van de Gggristenunie in de bus. Waar halen ze het geld weg ?! Hoe dan ook, ik dacht dat het anti-vax was, dus gelijk bij het oud papier gedaan.
Kwam er net een van '66 door de brievenbus, in stukjes in de openhaard.
@Muuke | 16-03-19 | 13:24:
Ooh that must be burning like hell !
Relationele sfeer? Verward persoon? Afrekening? Laten we niet speculeren maar kattenplaatjes gaan bekijken.
Ziet eruit als een elitaire wijk, allemaal dure bakken in die straat.
"Een getuige verklaart aan AT5 dat er iemand in zijn knie geschoten zou zijn." Doet toch denken aan Noord Ierland, Italië, Gaza-strook en de politie uit Bangladesh. en.wikipedia.org/wiki/Kneecapping#His...
Huizen van één miljoen: www.funda.nl/koop/amstelveen/straat-d...
@Feynman | 16-03-19 | 13:24: Of je kunt niet goed richten.
@Quib | 16-03-19 | 13:44: volautomaten hebben nog al eens de neiging om af te gaan wijken naarmate er snel gevuurd wordt.
@The2Amendment | 16-03-19 | 13:48: Ja, vroeger veel geschoten. Een Uzi was net een heggenschaar. Fal was kaarsrecht. Met een Browning een doel in het formaat knie raken was niet makkelijk op afstand.
Oh boy, here we go again. Wanneer de "autoriteiten" zich weer eens bemoeien met wat er in de boeken staat neergepend gaat er doorgaans vanallles mis, of eigenlijk: gaat alles mis.
Bol.com is een private onderneming. Iemand heeft zonder strafvervolging deze boekjes mogen uitwerken, printen en verkopen, en er is een markt voor. En dan komt er zo'n "gezonde "gristen als Blokhuis die wel even op de stoel van de rechter gaat zitten. Pleurt op Blokhuis, linkse leipe Leo Lucassen die je er lijkt, met je verboden. Gij zult niet dit, gij zult niet dat.
Beste Geertje Wilders deed al vroeg in z'n carriere ook een Blokhuisje hoor, met z'n Koran-verbod. Het IDEE. Wat een leip ben je dan. De reden voor mij om niet op PVV te stemmen.
Boeken verbieden is HET voorbeeld van (machts)politieke sprongen van een kat in het nauw. En Blokhuis, vriend, je kunt thuis spinnen wat je wilt, gebogen over je leugens in je Statenbijbel, in de grote boze buitenwereld bepaal ik zelf wel wat ik wel en niet tot mij wil nemen. Al was het maar om de vijand zijn standpunt te willen kennen.
Heb gofferdomme niet voor Jan Loel jarenlang het linkse leugenachtige *journalistieke* gezwets in *Vrij Nederland/VN* gelezen. Juist ja. Daarom weet ik waar ik nu sta.
Slechts columnist Stephan Sanders verdient mijn hoon niet voor dat weekkrantje voor verstokte maoisten.
chicago river | 16-03-19 | 13:0
Aanvullend: ben overigens pro-vaxxen, verplicht stellen zelfs. Anders geen kinderbijslag en dat soort maatregelen. Jammer joh, gevaar voor de samenleving die je bent, als anti-vaxxer. Afz: de Grote NIMBY.
Fijn dat u zo denkt, maar u moet inmiddels toch ook weten dat niet een iedereen is gezegend met een goed stel hersens om zelf een objectief oordeel te vormen op basis van hetgeen dat u leest. Er zijn zelfs hele stammen die nog nooit van nuance hebben gehoord. Nu begrijp ik wel dat in een westerse doorontwikkeld samenleving er geen ruimte is voor het verbieden van enige vorm van literatuur (Mein kampf is daar toch een goed voorbeeld van). De oplossing zou moeten liggen in het tegengaan van indoctrinatie en het van jongs af aan aanleren om kritisch te zijn en zelf een mening te vormen. En over Blokhuis; het is inderdaad of u de dominee hoort spreken
@amateurrr | 16-03-19 | 13:16:
Volgens mij zijn wij het eens?
Het gaat natuurlijk om het beginsel: je hebt inkt, papier, ik zet daar wat in, of dat nou geliteratureluur is, of spannende waargebeurde verhalen (echt waar!) over het Spaghettimonster, doorgegeven via de Profeet Pratend Vergiet, of pagina's vol statistieken en tabellen (al dan niet gediederik gestapeld), en zolang aan de pagina's geen anthrax sporen kleven, en zolang het boek zich niet vol in je handen ontvlamd na het lezen, tja, dan staat het iedereen en z'n moeder vrij om dat "tot zich te nemen".
Punt. En dat geldt ook, ja, helaas dus, dus voor HET haatboek aller boeken waarmee ze devoot in hun knuistjes naar Mekka afreizen.
En dus voor anti-vax-sprookjesboeken.
Waarom bol.com aanvallen in plaats van de uitgeverijen?
Waarom iemand aanvallen?
Zijn er ook anti-vaccinatie lui die wel roken? Zo ja, waarom doen ze dat dan wel?
Jazeker, omdat de profeten naar het schijnt van tijd tot tijd ook een grote pijp opstaken.
Nou ja, niet inenten van kind en kind later rest van leven met bijvoorbeeld verschrikkelijke Polio in een totale ongevraagde hel moeten leven en wroeging naar de ouders. Waar heeft hij hier ongelijk. Er zijn ook, mijn mening, verkeerde influencers met bangmakerij voor wat het onschuldige kind moet beschermen.
https://www.rivm.nl/polio
Poliomyelitis, ook wel polio genoemd, is een ernstige besmettelijke ziekte die veroorzaakt wordt door het poliovirus. Het virus wordt van mens op mens overgedragen. De infectie kan verlammingen geven, kan leiden tot blijvende restverschijnselen en soms tot overlijden.
Als iemand dat nu krijgt via een niet-ingeënt kind?
@Is dit nog nieuws? | 16-03-19 | 13:07:
Een pasgeboren baby heeft pas na 14 maanden zijn inentingen.
Pas dus op met baby bezoek en vraag (helaas tegenwoordig) altijd of de visite veilig is.
Geen rare vraag tegenwoordig. Al loopt de dekkingsgraad weer wat omhoog gelukkig.
Bol mag het boek verkopen, maar hoeft toch niet te promoten?
Zo sus je de boel het snelst, denk ik.
@letopuwzaak | 16-03-19 | 13:19:
https://rijksvaccinatieprogramma.nl/vaccinaties/vaccinatieschema
6-9 weken
terug naar boven
Twee vaccinaties bieden je kindje de eerste bescherming tegen de ziekten difterie, kinkhoest, tetanus en polio (DKTP), hib-ziekte, hepatitis B en pneumokokkenziekte. De prikken vinden meestal plaats in het bovenbeen.
Deze ziekten zijn juist voor heel jonge kinderen gevaarlijk. Daarom is het belangrijk zo snel mogelijk te vaccineren. Tussen de 6 en 9 weken werkt het immuunsysteem van je kindje al goed en bieden de vaccinaties de beste bescherming.
@Is dit nog nieuws? | 16-03-19 | 13:22:
Zeker, goed die zijn mooi vroeg in het program!
Inachtneming dat bijvoorbeeld BMR (bof, mazelen en rode hond) met 14 maanden wordt gegeven.
Ik zou de eerste 14 maanden de ongemakkelijke vragen toch overal maar neerleggen, bescherming van het kind voor alles
@Is dit nog nieuws? | 16-03-19 | 13:22:
Precies dit, preventie graag.
Fahrenheit 451
Brussels slaafje blokhuisje heeft een grote bek. Hilarisch. Die 2e kamer dwergen denken echt dat ze iets te zeggen hebben.. best triest eigenlijk.
Gelukkig is het nog steeds toegestaan om de meest stampende onzin uit te dragen.
Het probleem zit 'm meer bij het huidige stuitend lage niveau van onderwijs in de bèta-vakken (want moeluk weet u wel, en iederéén moet tegenwoordig hoogopgeleid zijn, dus weg met die moelukke vakken!), zodat velen de kennis ontberen om het kaf van het koren te kunnen onderscheiden.
What's next? Boekverbrandingen? Onze overheid begint hele autoritaire trekjes te krijgen. De grondwet is hier duidelijk genoeg lijkt me.
Eng he? Bepalen wat wel en niet nepnieuws is, nu deze boeken verbieden (hoewel ik absoluut niets op heb met die antivaxgekkies). Maar het kabinet begint hele nare totalitaire trekjes te vertonen. Dit is echt het begin van een glijdende schaal..
In welke realiteit leeft deze man dat hij denkt dat mensen hun informatie uit boeken haalt...
Lol
Ik heb zo'n hekel aan kinderen vaccineren dus ik heb besloten geen kinderen te verwekken. Probleem opgelost.
Het besluit geen kinderen te nemen is de vroegste vorm van abortus.
Maar wel een humane manier. Niet alleen voor die evt. kindertjes. De hele planeet wordt er beter van. Ook jij.
@artie | 16-03-19 | 13:06: In principe is het een nobele keuze. Maar ik heb liever dat iemand als u zich voortplant en een Afrikaan in een hongersnoodgebied.
U kent mij? Misschien ben ik een wreed wezen dat op dagelijkse basis zijn kinderen zou mishandelen. Nog erger dan een Afrikaan.
@artie | 16-03-19 | 13:24:
Misschien woont u wel in Afrika en gebruikt u dagelijks de Sjambok.
(ik denk het niet hoor, we zijn hier allemaal boze witte mannen... ;)
@Is dit nog nieuws? | 16-03-19 | 13:28: Valt mee. Kalmte en rust. Dat is mijn motto. Zou voor iedereen VERPLICHT moeten worden.
@artie | 16-03-19 | 13:33:
Inderdaad. En zo niet, dan ook een spuitje. ;)
Gewoon alles verbieden.
Filmpjes van IS
Filmpjes van idioot in Nieuw-Zeeland
Boeken over anti-vaccinaties
Youtube over platte aarde
Reacties op nu punt nl over klimaat
Rationele reacties op de Jeaup
Misdaadcijfers en afkomst van daders
Gewoon, alles verbieden. Hemel op aarde, alles is perfect!
Staatsgevaarlijke lectuur. Leuk. Ik ga lezen.
Kijk! Zo kennen we de *kuch* liberala VVD weer. Voor individuele individuele vrijheid, behalve dan in de afgelopen 40 jaar, want daarin hebben ze weinig anders gedaan (letterlijk!) dan de bewegingsvrijheid voor het individu in te perken middels wetten, directieven en massale aanslagen op het bezit van individuen met belastingverhoging op belastingverhogen.
Het is me werkelijk een raadsel hoe deze knetterlinkse partij vol machtsdronken staats-sociopaten in Nederland wordt gezien als een rechtse partij.
Opzouten! Burgers bepalen zelf wel of ze kinderen willen laten volspuiten met een goedje van dezelfde staat die er alles aan doet om niet vaccineren onmogelijk te maken. Wat het wantrouwen terecht alleen maar meer voedt...
Blokhuis is een Gristengekkie van de CU, ik denk dat bij de coalitie partners de wenkbrauwen wel gaan fronsen na dit idiote bericht.
Zie, als Rutte zou vertrekken, blijven er nog genoeg malloten over.
@Zwizalletju | 16-03-19 | 13:01: Heeft Blokhuis al afstand genomen van die Extreem Christelijke Terrorist uit Nieuw Zeeland?
@Zwizalletju | 16-03-19 | 13:01: Same difference.
@Mark_D_NL | 16-03-19 | 13:05: Dan had ie moeten praten met de Kerk , net als de regering gaat praten met de Moskee besturen als de Muzelmannen net dood en verderf hebben gezaaid. Geen idee.
Er is ook nog zoiets als het internet waar je alle (mis)informatie kunt krijgen die je wilt. Als je toch voorstander bent van overheidsingrijpen dan kun je misschien beter het niet-vaccineren wettelijk onder kinderverwaarlozing laten vallen. Ben benieuwd wat het parlement en de EU daarvan vinden.
Inenten is schadelijk tenzij dat het kind doodziek in het ziekenhuis ligt dan hebben ze liever dat de doktoren tien spuiten geven dan twee.
Hij kan zich beter druk maken om Bol.com te behouden.
Amazon gaat ze uit de markt drukken.
Purno wil die (nog) niet verbieden.
https://www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/sgp-programma-veel-verboden-weinig-geboden~ba2d740b/
Het unieke van het SGP-program zit hem in de wereld die de kiezer wordt voorgespiegeld. In SGP-land mogen een heleboel dingen niet: drugs, prostitutie, porno, euthanasie, abortus, het homohuwelijk, gokken, drinken, vuurwerk, koopzondagen, referenda, crematie, islamitische gebedsoproepen, EU-vlaggen en 'ellenlange rechtstreekse verslagen van allerlei sportevenementen'.
Alstublieft.
@Is dit nog nieuws? | 16-03-19 | 13:09:
Ja ik begrijp dat ik nooit streng gereformeerd zal worden in dit leven. Toch heb ik van tijd tot tijd respect voor de onwrikbaarheid waarmee ze hun standpunten in de politiek verkondigen. Ze doen niet zomaar water bij de wijn zoals bijv. een GgggristenUnie.
Mensen vertrouwen de overheid niet meer, omdat deze niet voldoende transparant is en omdat belangenverstrengeling met de farmaceutische industrie niet kan worden uitgesloten. Richt daar je pijlen op, want deze benadering voelt toch een beetje Kristallnacht-achtig.
Hear hear. Raak.
Wijze woorden!
,,Anders ga ik een gesprek met dit bedrijf niet uit de weg.”
Keiharde polderrepressie.
Bol.com net aan de lijn, schijten zeven kleuren van angst voor dat gesprek.
Ik wil ‘Mein Kampf’ bestellen via Bol.com maar het lukt mij maar niet.
Bestel je toch gewoon de Koran? Meinf Kampf staat vol met citaten uit de Koran.
https://www.bol.com/nl/p/mijn-strijd-kritische-editie/9200000091266078/?suggestionType=browse&bltgh=liUHIHS6Ei33RpbfFm1Hxw.1.2.ProductTitle
Het dringt maar niet tot ze door dat ze zelf een gevaar zijn voor de volksgezondheid.
Gevaar voor de geestelijke volksgezondheid.
Die mensen die niet willen vaccineren vertrouwen de overheid niet. Als het verboden is, zien ze daar gek genoeg juist bewijs in en bestellen ze het boek elders. Er kan beter een verplicht inlegvelletje in, ondertekend door artsen en wetenschappers. Beste koper van dit boek. Dit boek staat staat vol onwetenschappelijke aannames. Ga naar www......), waar dan een lijst met bronnen staat die tegen het boek in gaat.
Wanneer gaat de overheid zich weer bemoeien met ziekenhuizen, defensie en asfalt?
Precies. Gewoon de normale overheidstaken. Dienstbaarheid. Volksvertegenwoordiging.
Een activistische overheid is een drama voor de burger.
Mein Koran geschreven door patiënt Zero van de Islam, ook gelijk uit de schappen halen.
Staan aantoonbare oproepen tot haat in.
'Mein Koran geschreven door patiënt Zero van de Islam'
Klopt wel een beetje bij uw nick. +1
"iek geboorte van mijn zoon aanmelden, waar?"
"U bent hier goed. Hoe heet hij?"
"Hij vernjoemd nar grootste patiënt!...
Ja , laten we gezellig al die boeken verbranden, net als in 1933. !!
"Nazis... I hate these guys."
@threeheadedmonkey | 16-03-19 | 12:54:
"They are nihilists, Donny .."
@threeheadedmonkey | 16-03-19 | 12:54:
gifimage.net/wp-content/uploads/2017/...
Ik vind dat de bijbel en de koran dan ook moeten worden verboden. Zijn ook anti-vax, de wil van god enzoo.
Jammer dat er in de bijbel en de koran geen richtlijnen staan over het klimaat en warmtepompen. Jezus en Mozes deden niet zo moeilijk over zeespiegelstijging. Jezus liep er over heen en Mozes die toverde het gewoon weg. Alleen Noah die had het er maar moeilijk mee. Toch vond ik zijn oplossing veel beter dan het klimaatakkoord dat er nu ligt. Veel goedkoper ook.
@keestelpro | 16-03-19 | 12:55:
Inmiddels zijn er wereldwijd wat meer grote diersoorten bekend dan in Noah's tijd. Vrees dat we dan complete kaalkap op de Veluwe moeten toepassen om zo'n boot te bouwen. Dijken verhogen is ook qua kostenbeheersing dan verstandiger keus lijkt me.
@suscrofa | 16-03-19 | 13:08: Oké doen we dat. Nu alleen nog hopen dat de Christen Unie 76 zetels haalt dan gaat dat zeker gebeuren.
@suscrofa | 16-03-19 | 13:08:
Ik boek wel een cruise bij Booking.com.
IK ben nog geen argument tegen vacinatie tegen gekomen in de bijbel. Oh wacht: toen werd men nog niet ingeent tegen ziektes.
Volgens mij hadden we in dit land met elkaar afgesproken dat je alles mag zeggen en schrijven. Hoe onzinnig de boodschap ook is.
Precies daarom zit ik ook zo vaak deze site. Kan mij niet onzinnig genoeg zijn.
Jup oproepen als dit zijn schandalig op z'n zachts gezegd. Ik snap hem wel maar dit soort van oplossingen moet je gewoon niet willen, nooit. Ik ben ook tegen het verbod op mein kamp.
Precies. Inzetten op beter onderwijs en voorlichting komt niet in de stas op. Misschien is het nog niet te laat voor Julia, Luuk en hun munttheemoeder
Grootste gevaar voor de volksgezondheid is Stasje zelf.
U was mij voor.
Vaccineren ja of nee. Ik kan heel goed begrijpen dat mensen niet willen dat de overheid zomaar iets in je spuit en je maar moet aannemen dat het goed voor je is.
Als private bedrijven vaccinatie's aan zouden bieden met lab tests van wat ze precies in je zouden spuiten zouden meer mensen geen bezwaar hebben.
Sinds mijn kinderen zijn ingeënt stemmen ze alleen nog groenlinks.
Het waren zo'n leuke rechtse rakkers vroeger.
@keestelpro | 16-03-19 | 12:49: Moest lachen.
@keestelpro | 16-03-19 | 12:49:
Je maakt er een grap van, maar rechts denken is de facto natuurlijk al lang verboden in het onderwijs. Maak als leerling maar eens bekend dat je vindt dat de belastingen omlaag moeten omdat het al veel te eerlijk is, of dat je de grenzen wil sluiten voor klaplopers en dat je jeuk krijgt van dat gendergedoe. Je zult meteen verplicht tot heropvoeding worden veroordeeld, en je ouders zullen voor een indringend gesprek worden uitgenodigd om het eens te hebben over de falende opvoeding.
Als je als leraar dergelijke standpunten inneemt is de sanctie nog draconischer, je zult dan zeker een Berufsverbot krijgen.
@HoogToontje | 16-03-19 | 12:59: Het is echt zo. Een vreselijke zaak.
@HoogToontje | 16-03-19 | 12:59:
Onderwijs en MSM zijn de belangrijkste instrumenten om mensen mee te indoctrineren. Links in het geval van Nederlandje.
De vooruitgang is inderdaad al sinds mensenheugenis gestimuleerd door het verbieden van stompzinnige of ongewenste ideeën. Wat kan er fout gaan? Ik zeg doen!
Niet vaccineren is ontzettend asociaal ten opzichte van je medemens.
We hebben vele dodelijke ziektes overwonnen door vaccins te ontwikkelen.
Als jij je kind niet laat inenten loopt niet alleen je kind gevaar maar ook andere wel ingeënte mensen en kinderen.
Waar zijn die andere wel ingeënte kinderen dan voor ingeënt? Vraagje.
@Muuke | 16-03-19 | 12:56:
www.nvkp.nl/veelgestelde-vragen/ziekt...
Evolutie heeft miljoenen dodelijke ziektes overwonnen. Het zou mij niets verbazen als er een zeer hardnekkige dodelijke virus opduikt dat de religekkies meer kans hebben op overleven.
keestelpro | 16-03-19 | 12:46 |
Asociaal of misdadig?
Stel je voor dat je verminderde weerstand hebt en je wordt besmet door iemand die niet gevaccineerd is...
@keestelpro | 16-03-19 | 12:58: Thanks, interessant leesvoer. Ter informatie, mijn kids zijn wel ingeënt en die van hen ook.
@Is dit nog nieuws? | 16-03-19 | 13:02:
Babies geboren met een keizersnede hebben minder weerstand dan kinderen die door de vagina “uitgepoept” worden.
Zo is het. Maar de kwakzalvers zijn nog steeds onder ons. Niet alleen in de gedaante van een orthodox christen of ~ moslim, anti-vax is ook trending onder die types die graag achter obscure health-hypes aanrennen.
De aarde is plat!
Nietes, ovaal.
Tis een pizza.
T is een hallucinatie! De matrix!
Volgens Finkers is de aarde rond, net als een pannenkoek.
@cheops | 16-03-19 | 13:13:
Dan wonen wij zeker op het randje.
REAGEER OOK