Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

ADnl haalt bakzeil in Geertje Wilders-rel Urk

Nepnieuws van Hansje Nijenhuis. Ollongron WOEST

oeps

FALEN. HARD FALEN.

Beter gaan zij bij het Algemeen Dagblad maar weer oliebollen, haringen en appeltaarten proeven. Want rechtstreekse rel-verslaggeving is zeg maar niet hun ding. De krant ging de mist in door de PVV de schuld te geven van dat gedoetje op Urk, met gekunstelde fotobewerkings, maar dat was nepnieuws. Ondertussen is de schade al berokkend en staan de Grijze Wolven van DENK op hun achterste poten bij de Kamervragen-microfoon te fulmineren over "Wildershooligans"  Nota bene erkend NEPNIEUWSVERSPREIDER Farid "Fopmans" Azarkan, bekend van de vervalste Wilders-posters op Facebook met "Wij gaan Nederland zuiveren". Azarkan is wel de laatste die zijn bek open mag trekken en wellicht moet de Tweede Kamer eens afstand nemen van deze bloedirritante rel-mocro. Enfin, alhieronder die Geldermalsen video uit 2015, met de "Geertje Wilders" audio via time code. Leuk als ringtone!

Wacht. Er is nu een rectificatie van de rectificatie!

lol

Reaguursels

Inloggen

De ME heeft ook al een paar jaar blauwe helmen. Voutje bedankt.

Special | 15-03-19 | 10:44

Misschien eens de moeite nemen al die allochtonen die bij de krant werken een inburgeringscursus te geven ?
Happen naar de hand die je voedt, zou dan een eerste gezegde moeten zijn dat ze afgeleerd wordt.

LinkseWreker | 14-03-19 | 09:47
-weggejorist-
gebochelde | 14-03-19 | 08:45

Ik zou Rutte roepen als ik een voordeur zou intrappen.

rattenvanger XL | 13-03-19 | 21:43

*Hersteld

hustler01 | 13-03-19 | 21:00

Van die toevallige foutjes, ik hou daar niet zo van.

Jan, Leiden | 13-03-19 | 19:38

maar tot een raar zooitje is dat AD verworden zeg .
FAKE NEWS in Optima Forma
De video redactie zal toch wel vervangen worden ?

liegende lippen | 13-03-19 | 19:34

Hopla! Door de mand! Moehahaha

Canis.bonus.es | 13-03-19 | 18:45

In die tweede rectificatie hebben ze "herstelt" hersteld.

Bijtendehond | 13-03-19 | 18:29 | 1

Wonderbaarlijk dit gepruts.

Destructx | 13-03-19 | 22:56

Journalistiek bestaat niet meer, ze babbelen alleen roddels na.

Oepsie1234 | 13-03-19 | 18:08 | 1

We hebben altijd de Privé en Story nog voor meer gebalanceerd en eerlijker nieuws.

Binnenbaan | 13-03-19 | 18:30

Ben de hele dag p pad geweest en val van de ene in de andere verbazing.
Klimaatplannenpaniek? Kon echt elk weldenkend mens zien aankomen.
En ik begrijp dat het AD vanaf morgen niet meer uitgegeven wordt omdat het het niveau van de Volkischer Beobachter heeft bereikt, dat zou dan in ieder geval goed nieuws zijn.
Azarkan en zijn kornuiten zijn een schande voor de parlementaire democratie in Nederland en het beste bewijs voor het niet langer toestaan van actief en passief kiesrecht van houders met een dubbele nationaliteit. In het buitenland zeer te doen gebruikelijk. De opgenomen denk oproep van gisteren van Azarkan zou mijns inziens tot vervolging moeten leiden.

bwanabanjo | 13-03-19 | 18:03
-weggejorist-
Mazoeza | 13-03-19 | 17:56

Nou, ik was toevallig op die avond ook in Urk en ik was getuige van het hele gebeuren. Ik heb gehoord dat verschillende mensen "Jesse Klaver, Jesse Klaver, Jesse Klaver" en "Rob Jetten, Rob Jetten, Rob Jetten" scandeerden. Het was verschrikkelijk. Walgelijke partijen GL & D66. Toch ?

Rest In Privacy | 13-03-19 | 17:36

"Onze redactie heeft deze fout zo snel mogelijk herstelT" Een kwaliteitscourant die zelfs in de rectificatie een joekel van een spelfout krijgt, hoef je op geen enkele manier serieus te nemen.

Phat_Phuc | 13-03-19 | 17:13 | 1

Was ook mijn eerste gedachte! Die opnieuw werd bevestigD door de tweede rectificatie. Prutsers.

2tribes | 13-03-19 | 17:47

Het is in ieder geval weer eens wat anders dan het geëikte 'meisje met hoofddoek dat door een schuimbekkende blanke man van middelbare leeftijd vlak voor een verkiezing van haar fiets wordt getrokken.'

kaasfondue | 13-03-19 | 16:15

In de Nationale Fake Nieuws Verkiezingen had het AD zilver, het goud ging wederom naar de Telegraaf!

thepinkpainter | 13-03-19 | 15:37 | 1

Denk dat de NPO meer kans op goud maakt.

Mart6037 | 13-03-19 | 16:11

Volgens mij was de rectificatie op de rectificatie vooral bedoeld om het voltooid deelwoord van herstellen met een d te spellen en niet zoals in de eerste rectificatie met een t. Prutsers...

squadra | 13-03-19 | 15:23 | 1

Inderdaad! Het AD is schrijnend. OMG die laatste zin in de meeste recente rectificatie. Mevrouw verklaart toch echt 'geertje' gehoord te hebben. Tja en dan ben je er wel als AD-journalist. En zoek je er wat duidend suggestief sensatiebelust beeld bij voor demense.
Als leesconsument eist u die tinnef nou eenmaal van couranten, want u wilt geamuseerd worden. En hoe anders springen banners nog in uw oog? Zo triest.

Shareholder II | 13-03-19 | 17:05

Jussie Smollett- gevalletje. Daar riepen de zgn daders:” you’re In MAGA-country now! “
Gewoon vieze leugens.

Accident_Prone | 13-03-19 | 15:23

Het AD (persgroep) neemt wel vaker een loopje me de werkelijkheid. Zou het gaan om een artikel over een recept voor spruitjes met vermelding van een verkeerd soort kaas, dan is rectificatie voldoende en valt dit prima door de vingers te zien.

Echter, het AD (persgroep) doet blijkbaar mee aan bewuste geplaatste ‘politiek gevoelige frames’ waardoor opruiing ontstaat. Dit is vele gradaties erger omdat hiermee de openbare orde in het geding komt…

Een dwang verordening vanuit de Overheid om een week lang geen krant uit te mogen brengen is hier beter op zijn plaats. Nu komen ze er weer mee weg.

Veluwse-Eikel | 13-03-19 | 15:15 | 1

Eens, hier was weer eens sprake van bewuste framing door de pers en dat zou net als opruiing bestraft moeten worden.

2tribes | 13-03-19 | 17:51

Een corrupte politicus is vele malen minder schadelijk voor de democratie dan een gekochte journalist. Want die politicus kan nimmer aanblijven als de journalist zijn werk doet. Hij kan echter onopgemerkt verder blijven corrumperen als de journalist zijn kontje heeft verkocht aan de politiek.
Dan komen we er nimmer achter, en komen we ook nimmer van die corrupte politicus af.
En hoe noem je een journalist die zijn kontje verkoopt?
Juist. Een Hoernalist!
Hoernalisme is de nagel in de doodskist van de democratie.
Weg met het hoernalisme!

Abject | 13-03-19 | 15:07 | 6

Lees je dit Jojanneke?

MoonBeebe | 13-03-19 | 15:36

Hoernalist; woord van het jaar 2019!

sallandstrots | 13-03-19 | 17:35
▼ 3 antwoorden verborgen

Politiek vandaag de dag is oorlog. In oorlog is de waarheid het eerste slachtoffer zeggen ze wel eens.
Vanochtend in WNL, VVD lul Han ten Broeke die in een zin de gebeurtenissen in Urk wist door te trekken naar de brexit.

LeavingLaLaLand | 13-03-19 | 14:57 | 1

Han ten Broeke moet nog even uitleggen waarom hij zo snel van zijn defensie specialisme in de tweede kamer bij HCSS, dat door Defensie en TNO is opgericht, in de directie terecht gekomen is.
"We kregen als buitenlandspecialisten in de Kamer regelmatig breefings van ze over internationale vraagstukken"
Draaideurfunktie: Dat heet overal elders in Europa corruptie.

Roadblock | 13-03-19 | 15:14
-weggejorist-
MoistBlanket | 13-03-19 | 14:51

Zie ik het AD in de rectificatie van de rectificatie de logica vergoelijken waarmee een ieder die allahu akbar roept, ook een terrorist genoemd kan worden?

2 gedachten, 1 mening.

Zie ook DankeSchon | 13-03-19 | 13:43

DankeSchon | 13-03-19 | 14:43

Dus het AD brengt nieuws als een feit van horen zeggen ( zoiets als de Privé dus..)

sallandstrots | 13-03-19 | 14:55

Het AD wakkert hiermee zelfvertrouwen EN woede aan. Leidt vanzelf naar de volgende clash! Doen ze dit met die bedoeling of wat verwachten ze eigenlijk?

CalamityJane | 13-03-19 | 14:35

Ik weet niet of dit helpt. Mensen die hedentendage nog een fysieke krant als het AD leest, behoort tot de harde kern en kan als verloren worden beschouwd.

DankeSchon | 13-03-19 | 14:45

@DankeSchon | 13-03-19 | 14:45: Hoho, toevallig krijgen wij nog netjes elke middag deze dodeboom binnen voor de stripverhalen, de mening van lezers en de aardappelschillen.. En in het weekend de puzzels. Noem het gewoonte, maar we zitten elke zondag met de familie aan de keukentafel vlot die puzzels te maken.
Voor de rest lezen we dat ding niet meer.

EEnzame SchizofrEEN | 13-03-19 | 15:51

Ik heb de krant opgezegd, en overigens had ik al geen abonnement.
Dat is hetzelfde als mensen framen en linken aan een gebeurtenis die er niets mee te maken hebben.

Eppo | 13-03-19 | 16:11

Zijn er al kamervragen gesteld?

Quib | 13-03-19 | 14:35

Jeetje wat een wending heeft het verhaal ineens gekregen *geveinsde duizeling heeft*
Wanneer komen de harde feiten op de snijtafel?

Cobalt bomb | 13-03-19 | 14:24

Berbaar | 13-03-19 | 13:16
Voorwaar, die kant denk ik ook uit.
Verder nog wel, is het scanderen van zijn naam een scheldkanonnade?
Mag het niet, is het strafbaar?

Even gekscherend omgekeerd gesteld: zou een groep Marokkanen tegen een Urker keihard DENK, DENK, DENK (of, nou ja Arzakan etc.!) roepen, moet dat dan impliceren dat die visser zich beter moet concentreren, of zo?

Ik bedoel, er wordt aan deze kwestie een lading gegeven aan Wilder's naam die hem niet alleen oneigenlijke verantwoordelijkheid toedicht, maar er per definitie het oprui-label aan hangt.
Iets dat Wilders nooit heeft voorgestaan en ook niet zal staan.

Ik zou voorts de 2e rectificatie van het AD niet slordig noemen - slordig is zo iets als de deur dicht trekken met de sleutel nog binnen.
Hier moest coûte que coûte Wilders aan genageld worden.
En dat is kwalijk.

Kudtkip | 13-03-19 | 14:14 | 3

De hele operatie is ontdekt, evengoed toch geslaagd. Max Damage at play.

Cobalt bomb | 13-03-19 | 14:27

Ook Berbaar weet dat dergelijke berichtgeving tot bepaalde beeldvorming zal leiden. Dat valt inderdaad zeer zeker niet onder de noemer “slordig”.

Dit als “slordig” bestempelen is alsof 2002 en de aanloop naar die specifieke gebeurtenis nooit is gebeurd. Ondanks de totaal andere mening dicht ik Berbaar toch echt wel een zekere mate van intellectuele kwaliteiten toe. Kom Berbaar, je weet echt wel beter. Dit was slordig van je.

DankeSchon | 13-03-19 | 14:32

"Koste wat het kost". Laat dat stomme elitaire kutfrans toch eens achterwege als er een gewone gebruikelijke vertaling voor is. Je wilt toch ook dat de migratie-achtergrondiërs hier Nederlands spreken? Doe het dan zelf ook.
taaladvies.net/taal/advies/vraag/1429...

Bijtendehond | 13-03-19 | 19:00

Vanavond mag het AD bij de Staatsomroep volop roepen dat het toch iets met Wilders te maken heeft. Want alles wordt gelogen om de PVV buitenspel te zetten en de pinokkio-partij (vvd) in het zonnetje te zetten. Alsof we gek zijn.

Kamervraag | 13-03-19 | 14:10
-weggejorist-
boatfolder | 13-03-19 | 14:06 | 2

Huts en Niffo!!!

TonyMontana010 | 13-03-19 | 14:05

Volgende keer allemaal heel hard 'Azarkan, DENK eens na' roepen jongens!

Pierke Pierlala | 13-03-19 | 14:00

Lekker bezig AD, de zogenaamde verklaring van de familie is net zo onbetrouwbaar als het AD zelf. Zie hier het bewijs:
oi63.tinypic.com/35n1tfm.jpg
Meneer verklaart dat er paarden en nationale politie (ME?) was. Wat helemaal het geval niet was. Beide zijn dingen die in het 'nep' filmpje voor komen maar die bewuste avond waren er helemaal geen paarden en ME, en is er niets over de PVV of Geert Wilders geroepen. case closed.

Grzl-II | 13-03-19 | 13:59 | 2

De moeder van het marokkaantje in kwestie is ook niet naar het ziekenhuis geweest, heeft de politie verklaard.
Kortom, het was bepaald geen rondje kopschoppen zoals groepjes naffers graag doen.

Pierke Pierlala | 13-03-19 | 14:03

@Pierke Pierlala | 13-03-19 | 14:03:
Ook dat is een heel ander verhaal geworden dan in eerste instantie het geval was. Het ging van: naar de grond gewerkt en 'gewond' (lees: blauwe plek/schram), naar: geslagen en naar het ziekenhuis, naar: door 100 man bestormt en in het ziekenhuis geslagen.

Grzl-II | 13-03-19 | 14:14

De bal ligt bij het OM nu, ze hebben flink geoefend op de blokkeerfriezen dus appeltje, eitje. Animatie, DNA, taakstraffen, de hele riedel kan zo 1 op 1 worden losgelaten op de marrekane van de geplande blitz op Urk.

drs. P | 13-03-19 | 13:59

Er is al bewezen dat het nieuws omtrent deze gebeurtenissen niet betrouwbaar is gebracht. Continue wordt het aantal van honderd Urkers genoemd. Klopt dit aantal (plusminus 10)? Hoeveel Urkse jongeren zijn daadwerkelijk het huis binnengegaan? Wat was de aanleiding? Dat is namelijk nog steeds in nevelen gehuld. Zijn er al journalisten die de jongeren zelf hebben gesproken?

ridder pompompom | 13-03-19 | 13:56 | 1

2 jongens zijn het huis binnengeweest (zijn inmiddels ook opgepakt). Er was een grote groep jongeren in de straat en een aantal stonden ook daadwerkelijk voor de deur. Zoals vaak in groepsverband 90 staan er yoe te kijken 8 staan de boel op te jagen en 2 idioten willen laten zien hoe stoer ze zijn.

CleanUpTime | 13-03-19 | 16:52

Toch prijzenswaardig dat die Urker kids de mocrotechniek heeft overgenomen. Neem altijd je ooms, broers, neven en vrinden mee als je verhaal gaat halen. Koekje van eigen deeg dus, en daar valt nu heel deugend Nederland over?

Alco-de-Holist | 13-03-19 | 13:50 | 3

De deugdzame elite faalt in hun deugdzame elitaire aanpak, dus dan maar beter zo.

Fuis-Cklam | 13-03-19 | 13:53

Tuurlijk, degene die de schuld gaan krijgen zijn die Urkers, en die mocro t.lijers etteren en zuigen gewoon lekker door. Roepen dan steevast als het fout loopt, zie je, wij hebben nix gedaan. DAT is hun modus operandi.

Wienerschnitzel mit | 13-03-19 | 13:58

@Wienerschnitzel mit | 13-03-19 | 13:58: Dan roepen ze "rassiest"

Bijtendehond | 13-03-19 | 18:56

Nepnieuws groot brengen, en de rectificatie klein en onopvallend, klassieke tactiek.

Gewinflipt | 13-03-19 | 13:45 | 2

Het is een beproefde techniek om iemand klein te krijgen. Vraag op je werk maar eens aan een collega die je niet mag: "Sla jij je vrouw nog steeds"? "Oh sorry, zo bedoelde ik het niet". Jij hebt je excuses aangeboden en deugt dus, ondertussen is je collega de lul. Werkt geheid.

Alco-de-Holist | 13-03-19 | 15:07

@Alco-de-Holist | 13-03-19 | 15:07:
De oorspronkelijke tekst is:
"Geeft u de gewoonte toe uw vrouw te slaan?" "U mag alleen met Ja of Nee antwoorden".

Roadblock | 13-03-19 | 15:27

Als het roepen van alleen al “Geert Wilders” de gebeurtenissen een racistisch karakter meegeven, wat maakt dit dan van het roepen van “allah akhbar” tijdens rellen en demonstraties door bijvoorbeeld Marokkanen? Een terroristische gebeurtenis?

Walgelijk met hoeveel maten er wordt gemeten. Dit, terwijl artikel 1 van onze grondwet juist dergelijk onderscheid verbied. Maar de handhavers hiervan lijken zich erboven te wanen. Zorgelijk.

DankeSchon | 13-03-19 | 13:43 | 2

Scherp gezien, en waar.

Wienerschnitzel mit | 13-03-19 | 13:47

bij de ene ben je een racist of zelfs fascist en bij de andere verward.
Sarcasme maar helaas ook de waarheid momenteel.

theJ71 | 13-03-19 | 13:50

Het AD abusievelijk geplaats, maar daar heeft JOOP mooi maling aan.
Haat. Site.

Remus McMillan | 13-03-19 | 13:38 | 1

Links is per definitie haat en afgunst, alles afpakken omdat die meer heeft maar zelf niets van waarde weten te creëren. Socialisme stort altijd ineen zodra er niemand meer is om nog wat van af te pakken, dan beginnen ze elkaar te kannibaliseren.

Solar666 | 13-03-19 | 15:22

Urk is juist pro Wilders verdulleme!

TonyMontana010 | 13-03-19 | 13:34

Al riepen ze Onno Hoes... wat is de meerwaarde van de kreet?

theJ71 | 13-03-19 | 13:33 | 2

Onno was toch burgemeester van Maastricht? Misschien dat hij liever in Urk werkt en wat fans heeft afgevaardigd. O, nee, het was maar hypothetisch.

JvanDeventer | 13-03-19 | 13:35

Karin O. (Hoofdverdachte in het vermoorden van Referenda) zal wel wijzen op de rectificaties. Echter is het zoveelste haatzaadje geplant op de Nationale Boomplantdag. Hoeveel bejaarden lezen die rectificatie in hun oude boom?

Mammeloe | 13-03-19 | 13:31

En, als puntje bij paaltje komt, wat is er dan mis aan het feit dat jongeren de democratisch gekozen politicus Geert aanroepen?
Hij per slot de enige lijsttrekker die aangegeven heeft iets aan het, toch niet meer te ontkennen, marrokanenprobleem wil doen.

Petrus Poortwachter | 13-03-19 | 13:27 | 6

Helemaal niks !

CalamityJane | 13-03-19 | 13:51

Sterker nog, er wordt in (bijna) elke plaats reclame gemaakt voor zijn partij. Hoe fout kan die man dan eigenlijk zijn?

Promedio | 13-03-19 | 15:08
▼ 3 antwoorden verborgen

Op de Joop staat nog een artikel met een vette kop:
"Urker jongeren beroepen zich op Wilders bij etnisch geweld".
Zo wordt er daar geredeneerd. En wordt er daar óók gerectificeerd? Nou, nee.

JvanDeventer | 13-03-19 | 13:27 | 5

Al die 1000 lezers van joop zullen nu verder leven in een bubbel van hun eigen verontwaardiging.

Franque | 13-03-19 | 13:37

@DankeSchon | 13-03-19 | 13:35: bijna goed..
Tot een 'bepaald' ras, kleur, afkomst behorend. Kan dus ook van de eigen kleur zijn. Een negert met pet die een andere negert aanhoudt vanwege een dikke bmw is ook etnisch profileren.

theJ71 | 13-03-19 | 13:43
▼ 2 antwoorden verborgen

Niet alleen de AD zit hier fout hoor, ook de linksfascisten van Joop.nl zijn hijgerig aan het circlejerken bij 'Urkers beroepen zich op Geert Wilders'. Natuurlijk verwacht je zo'n kop van de activist (ik weiger zo iemand journalist te noemen) Jole, maar je ziet hier prachtig hoe geconditioneerd -gehersenspoeld zelfs- de panelleden daar zijn.

Pierke Pierlala | 13-03-19 | 13:26

Zo heb ik van een vriend van een vriend van mij die een buurman heeft die weer een oom heeft die met z’n broer uit Urk getrouwd is, vernomen dat er heel wat keren ‘k*nkerhonden’ geroepen is naar de autochtone punt van de Urkse demografietaart.

Haatejaculaat | 13-03-19 | 13:26

Mensen die het AD lezen willen nu eenmaal besodemieterd worden, dus ik snap niet goed waarom ze de schijn van rectificatie proberen op te houden.

obominotie | 13-03-19 | 13:24

De familie beweerde in eerste berichten dat er racistische leuzen zou zijn geroepen. Daar kan ik me nog enigzins wat bij voorstellen dat er een enkeling iets in de vorm van k*t m*r*k**n of ga terug **** heeft geroepen (hoe fout dat ook is). Het ad beweerd nu dat de familie heeft beweerd dat er geert wilders werd gescandeerd? Ten eerste zou dat dan op het moment zijn geweest dat ze daar voor de deur staan (anders zou de familie het niet gehoord kunnen hebben) en daar zijn beelden van, echter is daar niks op te horen. En de eerste berichten gingen ovee racistische leuze, voor zover ik weet is geertje wilders roepen niet echt een racistische tekst of iets dergelijks, tenzij geert een eigen ras heeft gecreerd.

CleanUpTime | 13-03-19 | 13:22 | 4

@elfenstein | 13-03-19 | 13:27: Ik ben bang dat ze niet heel erg onder de indruk zijn van pang pang roepende mannen in zelfgekochte legerkleding.

CleanUpTime | 13-03-19 | 13:31

Triest, maar waar. We zijn hier te lande behoorlijk afgezakt naar een bedenkelijk nivo, 1 vd oorzaken is wel dat ene "ras" denk ik.

Wienerschnitzel mit | 13-03-19 | 13:51
▼ 1 antwoord verborgen

Wat is Nederland toch een dom kunstmatig land geworden vol hersenloze idioten. maar wat wil je ook, alles is onder controle gesteld zodat het spontane maar ergens een heenkomen moet zoeken. In principe is controle niet verkeerd: ration die ervoor zorgt dat het geen chaos wordt. Maar de laatste decennia loopt het helemaal uit de hand vanwege de polderaars die bepaalde zaken coute que coute onder de pet willen houden en daardoor voortdurend de cijfers manipuleren, de media controleren. Controleren in de zin van waarheid wegdrukken en vervangen door desinformatie om er voor te zorgen dat de waarheid niet aan het licht komt. Inmiddeld is de hele elite verziekt door de controle, de politieke correctheid. In de jaren 60 wist de jeugd we daar wel raad mee. Nu lopen ze achter klimaatpausen aan terwijl ze het echte gevaar niet zien. Op zo'n jonge leeftijd al beetgenomen door het establishment. Dan moeten er nu notabene jongeren uit Urk aan te pas komen om de rol te spelen die de provos speelden in de jaren 60. Het kan verkeeren.

ecologiste | 13-03-19 | 13:19 | 11

De jongeren van nu zijn bijna zonder uitzondering links geindoctrineerd op de scholen. Links dacht hiermee zijn doel bereikt te hebben. Alle jongeren links voorgesorteerde hersenen. Wie doet ons nog wat?!

CalamityJane | 13-03-19 | 15:41

@Red shirt | 13-03-19 | 14:06: Bent u de leeftijd van veertig al gepasseerd?

CalamityJane | 13-03-19 | 15:43

"Koste wat het kost". Godver. Spreek je moerstaal.

Bijtendehond | 13-03-19 | 18:51
▼ 8 antwoorden verborgen

Vanaf morgen het makkelijkste baantje dat er bestaat: AD-krantenbezorger in Urk.

Mr_Natural | 13-03-19 | 13:18 | 1

de cokemocro in Urk zal het drukker hebben.. .alhoewel....

theJ71 | 13-03-19 | 13:35

Slordig van het AD.
Maar los daar van lijkt het me sowieso niet dat Greet verantwoordelijkheid draagt voor het feit dat soms groepen ééncelligen zijn naam scanderen.

Berbaar | 13-03-19 | 13:16 | 5

Ben het met je eens Brabbelbeer, alleen is 'slordig' een beetje een understatement.

Roadblock | 13-03-19 | 15:17

Opzettelijk foute berichtgeving plaatsen is niet 'slordig', maar misdadig in die zin dat het in principe strafbaar is. Zie artikel 326 Wetboek van Strafrecht.

WhiteShark | 13-03-19 | 15:31

Berbaar, nu nog Geert en het gaat ergens op lijken.

CalamityJane | 13-03-19 | 15:49
▼ 2 antwoorden verborgen

Het is wel vermakelijk dat de linkse claim dat Wilders als het ware het pad geëffend heeft voor het lynchen van een lieve Marokkaanse familie hiermee op drijfzand komt te staan. Dat neemt niet weg dat je best mag aannemen dat een deel van de Urkse lynchmob inderdaad sympathieën voor Geert heeft.
Maar wat zegt dat eigenlijk? Ik heb ook sympathie voor Geert, maar ik ben nog nooit andermans huis wederrechterlijk binnengedrongen, laat staan dat ik de vrouw des huizes een klap zou verkopen. Geert van zijn kant heeft nooit ook maar iemand opgeroepen tot idiote gewelddaden zoals deze.
De PVV is het gevolg van maatschappelijke verschijnselen en niet de oorzaak ervan.

JvanDeventer | 13-03-19 | 13:15 | 4

Op Urk moet je concurreren met SGP en CU, en dat valt nog lang niet mee. De PVV moet het meer van seculieren hebben.

Guido | 13-03-19 | 13:34

Precies! 'Oorzaak en gevolg' is voor veel mensen blijkbaar te hoog gegrepen!

BaldEagle | 13-03-19 | 14:12

Idd.

Wienerschnitzel mit | 13-03-19 | 14:24
▼ 1 antwoord verborgen

Nou, nog een week tot de verkiezingen. Ik ga maar eens een dossier aanleggen. Dit kan ik echt niet allemaal onthouden. Bij Arnold Karskens, Carel Brendel en Weird Duk slipt er nog genoeg aan leugenpers doorheen. Ik noem het dossier Fuik.

Mammeloe | 13-03-19 | 13:12

Is het al bij iemand opgekomen dat Geertje weleens Geertje, de puberzoon van de palingboer op het marktplein zou kunnen zijn? Die ruzie had en aangemoedigd werd door z'n vrienden?

Mr_Natural | 13-03-19 | 13:12

Opzettelijk Fakenews gaan verspreiden vlak voor de verkiezingen?

Dit is gewoon strafbaar!

Aanklagen dat leugenvodje.

Kanarie_Geil | 13-03-19 | 13:12 | 2

Neen hoor, de vorige fakenieuwsverspreider per dode boom is beloond met een burgemeesterschap in 't Gooi.

Guido | 13-03-19 | 13:35

De achterhaalde journalisten van de pen. Kijk eens in de spiegel zou ik zeggen en kijk dan eens wat pen gaat worden.

ja,diedus! | 13-03-19 | 13:11
-weggejorist-
Leeke040 | 13-03-19 | 13:11
-weggejorist-
LangeTijdGeleden | 13-03-19 | 13:11 | 1

Ook Nu kan er wat van:
wel berichten over toegangswegen die door de politie in de gaten worden gehouden, maar geen woord over de reden daarachter, namelijk marokkaanse hordes.
BTW
het zou wat worden in Nederland, wanneer telkens als iemand door Marokkanen belaagd of erger wordt, Nederlandse hordes zouden optrekken naar de plek des onheils.
Dan komt heel Nederland plat te liggen, er zou namelijk geen tijd overblijven om nog te werken.......

michelpen | 13-03-19 | 13:11 | 1

aanvulling:
de vrienden van 'nieuws'site Nu weiden zelfs minimaal drie(!) verschillende artikelen aan deze gebeurtenissen.
Alle drie hebben gemeen dat de Marokkaanse hordes (van eigenrichting) onvermeld en onbenoemd blijven.....

michelpen | 13-03-19 | 14:34

Vast een denk stemmer bij het AD die het eerste artikel plaatste

Eddy67 | 13-03-19 | 13:09

En hoe werkt dat precies, 'per abuis' beelden van vijf jaar geleden gebruiken? Je moet toch pro-actief op zoek naar dat soort beelden, wil je ze kunnen gebruiken? Of zijn ze van een stokende bron? In dat geval moet de redactie van het AD nog eens goed naar dat nieuwe clipje van de Rijksoverheid kijken.

JJMS | 13-03-19 | 13:09 | 1

Precies dat vroeg ik me ook af: iemand van de redactie heeft dat er 'per ongeluk' pro-actief in gemonteerd?

2tribes | 13-03-19 | 18:21
-weggejorist-
vrijstijler | 13-03-19 | 13:09

"bloedirritante rel-mocro"
Ik ga geen open deuren intrappen ...

Wekkertje | 13-03-19 | 13:09

Tja, dat krijg je als je zelf niets meer maakt maar alleen copy/paste.

Wekkertje | 13-03-19 | 13:07

Nooit ooit zal ik nog dat Leugenkrantje openslaan!

Kanarie_Geil | 13-03-19 | 13:05

Echt? Echt waar??!!

JJMS | 13-03-19 | 13:05

Wist niet dat dat "Ras" intussen ook al voor problemen zorgt op Urk. Maar goed, waar niet? Dat de berichtgeving uiteraard weer fake is, zijn we gewend. Ze zijn immers lief, en nooit fout.

Wienerschnitzel mit | 13-03-19 | 13:05 | 1

Eentje is al genoeg. Aanpakken die irrititante gastjes.

Pislinq | 13-03-19 | 13:07

En weer die poging tot interessant doen met "in eerste instantie"(AD). Wat is er mis met "aanvankelijk"?

HogeNood | 13-03-19 | 13:05

Alles waait over uit de VS. Ook campagne tactieken. Zou me niks verbazen als dit allemaal doorgestoken kaart is.

oorwormpie | 13-03-19 | 13:04 | 1

'campagne tactieken' = 'campagne-tactieken'
Ook bovenstaande waait over uit de VS.

HogeNood | 13-03-19 | 13:07

Ondertussen heeft de heer Wilders het te druk met aangifte nummero zoveel,

"Zojuist aangifte gedaan tegen de man die een aanslag wilde plegen in Heerlen en me met “een bijl de kop wilde inslaan”.
twitter.com/geertwilderspvv/status/11...

janleuk | 13-03-19 | 13:03 | 3

Ja we leven in een "vrij" land (kuch) straks gaan we het in Mei zelfs weer vieren. We hebben hier intussen geen donder meer te vertellen.

Wienerschnitzel mit | 13-03-19 | 13:07

Ja, en worden die lui nog eens een keer vervolgd. Als je maandelijks tientallen bedreigingen ontvangt, dan moet er maandelijks toch wel 1 de bak indraaien?

kortebroek | 13-03-19 | 13:11

De narratief is gezet. Dit moest de gutmensch-elite weer even horen. Men heeft 'voeding' nodig. Waarheid; leugen; feiten; rectificaties;... het doet er niet toe. Alleen het narratief telt.

Roger Gene II | 13-03-19 | 13:03 | 3

Leuk hoe elke subgroep zijn modewoordjes kent.

Ggroengras | 13-03-19 | 13:04

"Ggroengras | 13-03-19 | 13:04 | "
In het Voormalig Rotterdams zal "narratief" wel zoiets betekenen als "tief toch op nar". In Rotterdam spreekt men tegenwoordig natuurlijk Turks o.i.d.

HogeNood | 13-03-19 | 13:16

Dit zou vaste stof moeten zijn.
Dit is de waarheid.
Dit is duidelijk uitgelegd.
En deze man had een grootse Staatsman geweest en zijn moordenaar geeft al weer linksche feestjes thuis.
Maar ook de problemen op Urk worden in dit historische stukje geduid, tevens wordt een linksche muts meerdere keren fabelachtig de mond gesnoerd, wat een waarheid.
www.youtube.com/watch?v=JgSGph-k-Wc

Theo-Pim-Riv | 13-03-19 | 13:02 | 5

https://www.geenstijl.nl/5146710/adnl-haalt-bakzeil-in-geertje-wilders-rel-urk/#cid_246790649: Er is sindsdien niets veranderd Ggroengras. Verweer middels bluf is zwak.

CalamityJane | 13-03-19 | 14:02

@Red shirt | 13-03-19 | 13:51:
Hier is alleen hoofdschudden op zijn plek.

Cobalt bomb | 13-03-19 | 14:30

@Red shirt | 13-03-19 | 13:51:
Natuurlijk Red-VVD-Shirt, we hebben staatslieden nodig die dagelijks in de praktijk dit mooie land op de juiste weg houden, echte bestuurders die ervoor in de wieg gelegd zijn, en weten hoe ze met de waarheid- eh, ik bedoel met een vaasje moeten omgaan.

Roadblock | 13-03-19 | 14:59
▼ 2 antwoorden verborgen

Kunnen ze ook aantonen dat het abusievelijk is? Wat een smerige manier van ophitsen is dit. Volgens mij is dit strafbaar omdat de openbare orde wordt verstoord. OM, laat het AD aantonen dat dit abusievelijk was !

Willem_Oltmans | 13-03-19 | 13:02 | 2

Waarschijnlijk was het Abu Soufyan.

Glasgow Argus | 13-03-19 | 13:04

@Glasgow Argus | 13-03-19 | 13:04:
+1 sterk.

Cobalt bomb | 13-03-19 | 14:28

Kwaliteitskranten noemen ze zichzelf, ik noem ze faalhazen. En die trollen van Denk, die zijn heel gevaarlijk. Clubjes die zich bezighouden van het vereren van een zekere godheid, hebben niets te zoeken in onze regering. Laat ff staan het vereren van een mohammed.

PijlVader | 13-03-19 | 13:02

Heeft Kasja het AD al uit de lucht gehaald?

kenny harder | 13-03-19 | 13:01 | 1

Het AD is een achterlijk blaadje, voor achterlijke nog steeds in het multiculgelul gelovende subsidie slurpers. Het lijfblad van Rösenluller.

Theo-Pim-Riv | 13-03-19 | 13:05

Helemaal geen zin in een burgeroorlog.

RickTheDick | 13-03-19 | 13:01 | 3

Nee, maar je kunt die burgeroorlog beter nu hebben zodat je kleinkinderen in vrede kunnen opgroeien.

Glasgow Argus | 13-03-19 | 13:03

Het wordt geen burgeroorlog, alleen maar een treffen tussen de één- en tweepaspoortenbezitters.

Alco-de-Holist | 13-03-19 | 13:05

Hadden ze in plaats van Moehammad ibn 'Abd Allah ibn 'Abd al-Moettalib ibn Hasjim ibn 'Abd Manaf al-Koeraisji maar een Joris.

Theo-Pim-Riv | 13-03-19 | 13:09

Schrijf nooit aan kwade opzet toe wat afdoende verklaard kan worden door domheid. Niet waar, hoofdredactie?

F. Jacobse | 13-03-19 | 13:01

Dit zou strafbaar moeten zijn. Ook nog vlak voor de verkiezingen ook...

b3n | 13-03-19 | 12:59 | 1

Gelukkig gaat Ollonkreng er wat aan doen!

kortebroek | 13-03-19 | 13:13

Jeetje wat intens treurig

KollenbergSittard | 13-03-19 | 12:58

"soortgelijke kreten" wat een walgelijke retificatie weer klinkt net zo triest als het excuus dat rob jetten aldanwel niet gaf op aandringen van Beu bij rtl boulevard.
Ik vindt dat Geert het AD maar even een kort geding aan moet spannen jegens laster

me_paranoia | 13-03-19 | 12:57

Er staat tenminste een rectificatie. NOS heeft er een handje van om helemaal niets van zichzelf te laten horen — ongetwijfeld in de hoop dat het blijft kleven.

Slogra | 13-03-19 | 12:57

.. inconvenient truth.
Wanneer op Urk marokkanen klappen krijgen van Nederlanders, voor de verandering, is daar 1 schuldige bij te bedenken. Wel zo hapklaar voor media en politiek.

Jan Passant mk2 | 13-03-19 | 12:57

Het is misschien niet waar maar het zou zomaar kunnen.

Smollett mode off/

Turbulentie? | 13-03-19 | 12:56

De AD probeert zijn verhaaltje toch waar te maken eerst zeggen we hebben gelogen moest zeker in op dracht van onze linke partijtjes Eerst waar dan niet waar en nu is er toch wat gezegd .wie liegt er ??????? Ik denk De AD

gerrit5042 | 13-03-19 | 12:55

Een 14-jarige jongen in Urk opgepakt.
Er waren 50 jongeren.
Een vrouw licht gewond.
https://www.telegraaf.nl/nieuws/3284163/weer-verdachte-14-opgepakt-voor-mishandeling-urk

Mammeloe | 13-03-19 | 12:54 | 1

50 tot 100 jongeren en slechts één licht gewonde . Das in andere gevallen , waarbij geloof en afkomst een rol speelt, zomaar andersom.

janleuk | 13-03-19 | 13:09

Net als dat Kasja GS heeft willen aanpakken,

gaat ze nu het AD aanpakken.

Want we leven in een democratische samenleving.

Tog, Kasja?

Kanarie_Geil | 13-03-19 | 12:54 | 1

U haalt rechtstaat, willekeur en democratie door elkaar maar ik snap u helemaal.

Mammeloe | 13-03-19 | 12:57

En toch maar proberen je handen schoon te vegen om te zeggen dat het wel vergelijkbaar is. Zelfs aan taalfouten zijn ze schuldig de sukkels bij het AD!

lanexx | 13-03-19 | 12:53 | 1

'Zelfs aan taalfouten zijn ze schuldig de sukkels bij het AD'! Dan heb je zeker De Telegraaf nog nooit gelezen?

BaldEagle | 13-03-19 | 14:18

Op Jank.nl staat dit topic nog steeds ongerectificeerd te pronken als een trofee van de deugbrigade. Compleet met van die echt fijne lynxe commentaartjes eronder in de draad, waar de christenhaat en de oikofobie vanaf spat.
Inclusief beschuldigingen richting de politie, die gisteravond weer eens aan het ''etnisch profileren'' is geslagen en meer van dat fraais.

Ab Sconditus | 13-03-19 | 12:52 | 1

Ik heb ze er gister op proberen te wijzen dat de video die getoont was in eerste instantie beelden bevatte die niet uit urk kwamen, ik werd vriendelijk bedankt met een ban.

CleanUpTime | 13-03-19 | 13:11

Dat worden nog overuren maken voor het OM en aanslepen van DNA-kits.
Als de Friese Jenny Douwes al wangslijmvlies moet afstaan voor haar geweldloze oproep om de jeugd te beschermen, kan het niet anders dat de regelrechte oproepen tot geweld door het OM niet ongestraft kan blijven.

Alco-de-Holist | 13-03-19 | 12:52

* AD opzeggen doet

born2killn00bs | 13-03-19 | 12:51 | 1

Mooi !

CalamityJane | 13-03-19 | 14:08

Het enige abusievelijke van de beelden is, dat iemand het ondekt heeft.
Boze opzet van het AD om Wilders voor de verkiezingen een oor aan te naaien.

Roadblock | 13-03-19 | 12:51

Dus Geenstijl, steek de hand in eigen boezem en onderzoek zo’n filmpje eerst even voor je het bij een artikel plaatst.

drs. P | 13-03-19 | 12:50

Bij een borrel kan je met enig goed fatsoen niet meer vertellen dat je bij het ad werkt.

BrutusBosch | 13-03-19 | 12:50

Krijgt die jongeman uit Urk nu ook een column in het AD?

Mammeloe | 13-03-19 | 12:47

Typisch iets voor Hans Nijenhuis, eerst stuiterballen pikken en dan nu dit, de wereld een beetje naar zijn hand zetten.

Watching the Wheels | 13-03-19 | 12:47

Het AD is zwaar in de fout gegaan. Op een schandalige wijze.
Excuses aan Geert Wilders zijn wel het minste dat ze nu kunnen doen. Misselijkmakend dit. Nijenhuis zou onmiddellijk zijn ontslag in moeten dienen.

Superior Bastard | 13-03-19 | 12:47 | 8

@Superior Bastard | 13-03-19 | 13:33:
Inderdaad 'we'!

BaldEagle | 13-03-19 | 14:19

Wat het meest misselijke is, is dat de zweem van Wilders altijd rond dit gebeuren zal blijven hangen door de eerste valse berichtgeving.
@Superior Bastard | 13-03-19 | 12:49:
Erg he?, ik hoop dat je je credits weer verdiend hebt. Of heb jij dit niet georkestreerd? Hm volgende keer beter.

Cobalt bomb | 13-03-19 | 14:34
▼ 5 antwoorden verborgen

En die familie wordt zomaar geloofd op hun blauwe... ehhh bruine ogen? Dit is ongefundeerde hitserij en framing van het Algemeen Dagblad. Ze zouden het op z'n minst degelijk moeten uitzoeken (hoor / wederhoor / bewijzen / dubbelcheck) voordat ze zoiets roeptoeteren. Dit soort Nederlandse massamedia zijn een schande voor de journalistiek. En anderen maar beschuldigen van nepnieuws, de klojo's.

KlunsJohannus | 13-03-19 | 12:46

Ik heb de hulp van Kajsa nodig met al dat nepnieuws. Rectificaties op rectificaties, het is niet meer bij te benen. En als je zelfs de politie niet meer kunt vertrouwen is Kajsa mijn laatste hoop.

Redt me!

Foolonthehill | 13-03-19 | 12:44 | 2

Kasja zit bij Bea de toestand van het land te bespreken.
Er moet ten slotte ruggespraak gehouden worden.

Kanarie_Geil | 13-03-19 | 12:47

Kasja hoor je niet, als het nieuws haar bevalt dan mag het best nep zijn.

Watching the Wheels | 13-03-19 | 12:50

De vraag blijft: wat deden die Urkers in Geldermalsen?

Mr_Natural | 13-03-19 | 12:44 | 2

Je bedoelt "Marokkanen".

Watching the Wheels | 13-03-19 | 12:51

@Watching the Wheels | 13-03-19 | 12:51:
Wat Marokkanen doen weten we ondertussen wel.

Mr_Natural | 13-03-19 | 12:54

"abusievelijk"
Die beelden zijn er per ongeluk ingeslopen? Poef. Zomaar. Dat je netjes je reportage hebt gemaakt en ineens, hé, beelden van Geertje Wilders in Urk. Hoe kan dat nou?
Ga je schamen.

Rest In Privacy | 13-03-19 | 12:44 | 2

"Wij gaan Nederland zuiveren". Waarvan en door wie... vind ik dit wel erg zorgelijke uitspraken.

LostSandWich | 13-03-19 | 12:43

Naam van Geert Wilders MOET genoemd worden, want dan kunnen ze strooien met extreem rechtse verwijten. Fijn om zo nieuws te kunnen beïnvloeden. Dit waren gewoon domme pubers.

CopyCat | 13-03-19 | 12:43

Ja en Marokkaanse Nederlanders vertellen altijd de waarheid weet het Ad. Als ze Rutte schanderen was er tumbleweed uiteraard.

Omebert | 13-03-19 | 12:42

Dank voor het linkje.
De tendens bij het AD lijkt wel op een willekeurig zwarte piste in het Oostenrijkse. Om het maar bij het jaargetijde te houden.

F. Jacobse | 13-03-19 | 12:51

Zelfs de rectificatie is 100% nepnieuws. Hoe kun je nou abusievelijk archiefbeelden uit wisselen met beelden die rechtstreeks anno 2019 uit de social media of van journalisten ter plekke komen. Dat is hetzelfde als De Tour de France uit 2014 uitzenden tijdens een live-uitzending in 2018. Beter was geweest:
In de video bij dit artikel zijn na ruggespraak met onze subsidietiet bij het kabinet in eerste instantie opzettelijk onjuiste beelden geplaatst met de bedoeling de PVV vlak voor de verkiezingen in een kwaad daglicht te stellen in de hoop de domme PVV-kiezertjes weer te laten doen overlopen naar de met de massamedia verweven kartelpartijen. Wij betreuren het dan ook ten zeerste dat er toch nog door Russische trollen is ontdekt dat onze berichtgeving puur nepnieuws betrof.

B.Spiritus | 13-03-19 | 12:41 | 3

U heeft door hoe je wordt voorgelogen wordt door zgn kwaliteitsmedia.

Kanarie_Geil | 13-03-19 | 12:43

Met als aantekening: Maar de schade is reeds berokkend en ons doel is bereikt.

azijnseikerT | 13-03-19 | 12:45

De Stentor geeft de getuigen de schuld, net of die eerst even Geldermalsen toevoegen voordat ze het opsturen, sure..

"Naschrift
Getuigen in Urk hebben dinsdagochtend beelden aangeleverd. Een deel daarvan bleek niet afkomstig uit Urk. Direct na de ontdekking daarvan zijn deze beelden verwijderd. In de foutieve beelden werden kreten geuit waarin Geert Wilders werd aangehaald. Hoewel deze beelden niet uit Urk kwamen, verklaart de belaagde familie wel dat soortgelijke kreten ook bij hun huis zijn gescandeerd."
www.destentor.nl/flevoland/woedende-u...

sko | 13-03-19 | 14:30

Tja, om te deugen mag je liegen en mensen bedreigen of aanvallen. Maar mensen die NIET deugen, DAT zijn de gevaarlijken! Of zo.

Reagurend_Nijlpaard | 13-03-19 | 12:39 | 2

Je deugt binnen je eigen groep door dat gelul over dat gedeug. Of zoals een groot dichter ooit zei: door met de anti-meelopers mee te lopen.

Ggroengras | 13-03-19 | 12:44

Het AD, de nuttige idioot, de slijpsteen voor de boze geest.

Eppo | 13-03-19 | 12:38

Enig gevoel voor drama en een groot talent voor slachtofferschap en het ombuigen van de waarheid kan Marokkanen niet worden ontzegd. Ik ben derhalve geneigd alle getuigenverklaringen uit die hoek met een korreltje zout te nemen. Over DENK wil ik niet eens nadenken.

MickeyGouda | 13-03-19 | 12:38 | 1

Een korreltje? Een hele silo zul je bedoelen.

Bijtendehond | 13-03-19 | 18:42

En die familie is een betrouwbare bron? Een bron van ellende is het.

Willy Keutel | 13-03-19 | 12:38

Vechtende jongeren. What's new?

dyslexieman | 13-03-19 | 12:37

Ze waren geen achterlijke PVV autochtonen, maar gewoon achterlijke autochtonen die met 100 op 1 familie aanvallen. Als 10% op PVV stemt zijn het alsnog 10 PVV'ers. Dus helemaal fout is het niet.

Kaan78 | 13-03-19 | 12:37 | 5

Hihihi veel op 1, het lijken wel Marokkanen.

azijnseikerT | 13-03-19 | 12:46
-weggejorist-
tweetybird | 13-03-19 | 12:48
▼ 2 antwoorden verborgen

Al is de leugen nog zo snel de waarheid achterhaalt hem wel

uglyleftbasher | 13-03-19 | 12:37

Tsja internationaal heeft dat blad altijd trump die de schuld krijgt en hier is dat nu nog de pvv. Al denk ik dat baudet snel die kans maakt bij dat blad. Alles om af te fakkelen. Maar jammer voor die club. Nederland is er ondertussen wel een beetje klaar mee. Met dat onterechte gewijs en onterechte aanwijsbeschuldigingvingertjes van die kudtkranten en slinkse media.

tweetybird | 13-03-19 | 12:37

Kan best zijn dat die Soufyan iets geflikt heeft. Of niet.
Er wordt een mocro ergens aangepakt
En dan moeten alle mocro's zich daardoor aangevallen vinden.
Het slaat helemaal nergens op, maar dan kun je wel lekker groepsgewijs elkaar opnaaien en rellen.
Het enige dat je nodig hebt is iets van een overeenkomst.
Het zouden ook alle mensen kunnen zijn met dezelfde kleur ogen,
of van hetzelfde geboortejaar. Nou ja, iets om een wij en een hunnie te maken.
Wat hier ontbreekt is een stukje gezond modern individualisme.
Het is helemaal niet nodig dat alle mocro's zich aangevallen vinden. Een groep omarmt dat wel, want dat komt beter uit.
Laat je niet opnaaien door deze mocro-hooligans, Urkers.
Het slaat allemaal helemaal nergens op wat die lui aan het doen zijn. Het is gewoon reltuig en ze zijn niet wijs.

kloopindeslootjijook | 13-03-19 | 12:37 | 2

Alle mocro's reageren omdat het allemaal familie van elkaar is. Neef, nicht, achterneef...

Flatulent | 13-03-19 | 12:44

@Flatulent | 13-03-19 | 12:44:
Mijn neefje is de vader van mijn zusje die bekend staat als de moeder van mijn andere neefje. Zoiets?

F. Jacobse | 13-03-19 | 12:54

God zij dank hebben ze verklaart nog net wel goed gespeld.

Rest In Privacy | 13-03-19 | 12:36 | 1

Godzijdank

geile pater | 13-03-19 | 12:49

Blijkt het nieuws over de 21 jarige vriendin van van Barneveld die porno actrice is ook al niet te kloppen. Welke media is nog wel te vertrouwen, de site het Urkerland ?

janleuk | 13-03-19 | 12:35 | 2

Yepp. De vrouw in kwestie is maar liefst 14 jaar ouder. Ik zeg oepsie maar weer. Nepnieuws wordt inplaats van minder juist steeds groter. Die muts uit dat kabinet bakt er niks van.

tweetybird | 13-03-19 | 12:39

@tweetybird | 13-03-19 | 12:39: En dat komt doordat media over elkaar rollen om nieuws zo snel mogelijk te brengen, vaak van één bron, zonder nog de tijd te nemen om te controleren of een bericht ook waar is of niet.

Flatulent | 13-03-19 | 12:53

"Beter ... oliebollen, haringen en appeltaarten proeven." ?
Ik kan me herinneren dat ze dat ook niet helemaal netjes deden.

Schmalz | 13-03-19 | 12:34 | 2

maar die regelmatige winnaar van de test maakt wel HEERIJKE oliebollen!
Zelf getest

Hemmenaar7 | 13-03-19 | 12:42

Was ook geen zuivere koffie.

Glasgow Argus | 13-03-19 | 12:43

MSM in 1 zin: lui, sensatie- en conflict-gedreven. Walgelijk weer eens van de beroepsgekwetstden van DENK om olie op het vuur te gooien en denken een politiek slaatje uit echte problemen te slaan...

Mocro070 | 13-03-19 | 12:34 | 2

Ja maar ze zeggen dat het abusievelijk was..

Sbas | 13-03-19 | 12:38

"Hoewel we alles bij elkaar gelogen hebben, zegt de familie dat...."

Roadblock | 13-03-19 | 12:40

Heeft de Commissaris van de Koning Leen Verbeek (PvdA) van Flevoland al geroepen dat het fascisme weer terug is?
https://www.youtube.com/watch?v=0HNfV6PVbD8
Of de Grijze Wolven uitgenodigd voor een tegendemo?
Dat is per slot van rekening hun absolute mensenrecht.

Mammeloe | 13-03-19 | 12:33

Aangezien er die avond van alle kanten is gefilmd lijkt het me onwaarschijnlijk dat die gescandeerde "soortgelijke kreten" toch ergens op film staan? Ik heb die beelden nog nergens voorbij zien komen...

Sbas | 13-03-19 | 12:33 | 3

* lijkt het me onwaarschijnlijk dat die gescandeerde "soortgelijke kreten" NIET ergens op film staan

Sbas | 13-03-19 | 12:34

Dat bedoel ik, als die leuzen echt geroepen zouden zijn dan had dat ergens op beeld moeten staan. Waar zijn die beelden dan? Het zou me niet verbazen als het weer een keuze is om het valselijk te framen als etnisch geweld, wat Joop en AD vervolgens gretig overnamen. Als dat zo is dan zou die familie zelf schuldig zijn aan een flink deel van de ophef en verder aangejaagde polarisatie.

Sbas | 13-03-19 | 12:49

"Hoewel deze beelden niet uit Urk kwamen,verklaart de belaagde familie wel dat soortgelijke kreten ook bij hun huis zijn gescandeerd".
Maar wel gelijk proberen je gram te gaan halen hé AD. Ratten.

zwartzondersuiker | 13-03-19 | 12:32 | 4

Ik eis dat u het woord ratten terugneemt! Dat werkt zo stigmatiserend op een diersoort.
Ratten hebben een absoluut nut in de natuur. Gebruikt u liever een ander woord naar keuze om journalisten en hoofdredactie van dit schoolkrantje te duiden. Echter zonder een diersoort achter te stellen.
Dank voor uw medewerking.

F. Jacobse | 13-03-19 | 13:09

@2voor12 | 13-03-19 | 12:35: uiteraard zo werkt dat, die lui worden altijd buiten schot gehouden.

Wienerschnitzel mit | 13-03-19 | 14:11

Hoe werkte het ook toch ook al weer in de journalistiek? O ja, hoor- en wederhoor, &1 bron is geen bron.

Zijn ze bij het AD werkelijk zo dom dat ze deze basisregels van journalistiek niet snappen, of denken ze dat hun lezers er toch wel intrappen?

Kukooo1 | 13-03-19 | 15:30
▼ 1 antwoord verborgen

Zit te wachten op rectificatie van DENK. Kan iemand me wakker schudden als het zover is. Gaap.

janleuk | 13-03-19 | 12:31

Het AD is hier mijns inziens willens en wetens zwaar over de schreef gegaan.......

WarremeWors | 13-03-19 | 12:31 | 4

Die hoofdredacteur is dan ook een enorme engnek en een linkse aal.

Mammeloe | 13-03-19 | 12:35

Het AD staat ook voorop in de actie om Yago Riedijk met zijn “Jihadbruidje” naar Nederland te laten komen.

De Hoofdredacteur van de krant is een smerige opportunist, die net zo makkelijk campagne voert voor Wilders als voor Rutte - in ruil voor interviews en nieuwtjes.
Rutte was hem terwille en dus is Nijenhuis nu aan het canvassen tegen Wilders.

Op de stadsredactie Rotterdam, daarentegen, zitten ideologisch sterk gekleurde figuren. Hebben uitstekende banden met de Rotterdamse tak van Hamas, die onde de naam NIDA in de gemeenteraad zit.

Glasgow Argus | 13-03-19 | 12:39

@Glasgow Argus | 13-03-19 | 12:39:
Enorme opportunistische griezel inderdaad die Nijenhuis.

2tribes | 13-03-19 | 18:43
▼ 1 antwoord verborgen

Haringtest is ook al fake.

Dat mensen dit leugenkrantje lezen.

Kanarie_Geil | 13-03-19 | 12:31 | 1

Leugenkrantje, maar ook een krantje dat journalisten in dienst heeft die nauwelijks fatsoenlijk Nederlands kunnen schrijven. Oók de Nederlandstaliggeborenen.

whetherthouwouldbe | 13-03-19 | 12:34

Het is al te laat. Links heeft weer een grote stok gekregen om rechts (Wilders) mee om de oren te slaan en ze zijn ook al hard bezig om dit te gebruiken. Ik noem dit geen nepnieuws meer maar pure linkse propaganda. Het begint eng te worden.

RamondeM | 13-03-19 | 12:30

Ja dat Urk is een 'echt' PVV bolwerk. Uitslag gemeenteraadsverkiezingen 21 maart 2018,

CU 22.2 %
CDA 20,3 %
Hart voor Urk 19,7 %
SGP 17,1 %
Gemeentebelangen 8,8 %
PVV 8,1 %
allecijfers.nl/verkiezingsuitslagen/u...

janleuk | 13-03-19 | 12:29 | 3

Onzin, je moet naar de landelijke verkiezingen kijken, niet naar de gemeentelijke (wat dan krijg je de hele Noord-Oostpolder er waarschijnlijk bij). Hier zie je het, 56,1% SGP https://www.ad.nl/politiek/bekijk-hier-de-uitslagen-landelijk-of-per-gemeente~aa11d305/

Watching the Wheels | 13-03-19 | 13:11

Op die pagina, waar u naar linkt, zie je het ook als je naar beneden scrolt.

Watching the Wheels | 13-03-19 | 13:18

ze moeten toch iets aandragen...........

Wienerschnitzel mit | 13-03-19 | 14:13

Trekt die rat van een Azarkan nu ook dit in?:
"Uit naam van de PVV hebben meer dan honderd Wildershooligans in Urk een gezin van Marokkaanse komaf agressief aangevallen en mishandeld met racistische motieven. "

Roadblock | 13-03-19 | 12:29 | 4

Een moslim die toegeeft dat hij fout zat ... hahahaha. Hij slacht waarschijnlijk nog eerder degene die hem betrapt op leugens af.

Pierke Pierlala | 13-03-19 | 13:21

"Uit naam van..."
Zo kennen we onze Farid weer, stemmingmaken tot en met en als hij ter verantwoording wordt geroepen was het niet zo bedoeld, heeft hij het niet gezegd of was het een enthousiaste stagiair die...
Walgelijk mannetje is het ook.

Graaisnaaiert | 13-03-19 | 13:28

Huh?????

Wienerschnitzel mit | 13-03-19 | 14:14
▼ 1 antwoord verborgen

Het Algemeen Deugblad deugt minder dan de naam wil doen lijken.

jos verstoppen | 13-03-19 | 12:27

Nep-nieuws heeft de grootste amusementswaarde, vooral als het uitkomt.

KlauwnBassie | 13-03-19 | 12:27

En zo wordt je dus dagelijks voorgelogen door de msm.

Kanarie_Geil | 13-03-19 | 12:26 | 1

Nee hoor, links fakenieuws is altijd echt waar.

Acidstain | 13-03-19 | 12:35

''DE PERSGROEP echte media, echte mensen, echte resultaten'' is hun lijfspreuk. Dat we het even weten mensen!

WarremeWors | 13-03-19 | 12:26

Heeft herstelT...?
Droevig!

Superior Bastard | 13-03-19 | 12:26 | 9

Haha, Basterd kent de Beter-doctrine van GS niet. Geeft niet, joh.

Mammeloe | 13-03-19 | 13:04

@Superior Bastard | 13-03-19 | 13:34:
Jongens jongens geen ruzie maken, plaatjes zijn tegenwoordig gewoon belangrijker dan teksten jeweettog.

2tribes | 13-03-19 | 18:53
▼ 6 antwoorden verborgen

ADNL? Altijd Domme Nieuwe Leugens?

Ceevoo | 13-03-19 | 12:26

Zijn ze bang geworden voor nepnieuws?
#does deugdelijke journalistiek @ ad

Is dit nog nieuws? | 13-03-19 | 12:25

Ik hoorde vanmorgen op de Zuidas bankiers roepen "Markie Rutte Markie Rutte!!" terwijl ze mijn spaargeld aan het verdampen waren.
Maar misschien was het wel de wind of zo.

oplichter | 13-03-19 | 12:25 | 1

lol

2tribes | 13-03-19 | 18:53

Bij de laatste twee verkiezingen stemden 7,3 en 11% van de Urkers op de PVV.

Mammeloe | 13-03-19 | 12:24 | 6

@Mammeloe | 13-03-19 | 13:03:
56,1% SGP als je niet naar omliggende dorpskernen kijkt, maar puur naar Urk. Daarom willen ze dat soort gemeenten ook fuseren, ze moeten allemaal "normaal" gaan doen van de vvd dus steeds grotere gemeenten, zodat de vvd meer kan lenen om bevriende bouwbedrijven grotere opdrachten te kunnen verstrekken.

Watching the Wheels | 13-03-19 | 13:14

Dat kan en moet dus een stuk beter!

Maris v.d Hof5393 | 13-03-19 | 13:58
▼ 3 antwoorden verborgen

Natuurlijk, en ik ben de keizer van China...

Okkie Trooi | 13-03-19 | 12:24

Dus de politie is te beroerd een aangifte op te nemen, maar wat Urkers die dan maar zelf het recht in eigen hand nemen zijn racisten/fascisten/PVVers etc.

kapotte_stofzuiger | 13-03-19 | 12:24

De Denktrollen doen hun werk goed. Chapeau (fez).

Cheeky Bastard | 13-03-19 | 12:24

heel bijzonder weer. toont weer hoe de nl media in elkaar zit.

Schepvogel | 13-03-19 | 12:24

Ach gut, de familie vind/denkt/dacht dat er soortgelijke dingen gescandeerd werden door de groep.

Het blijft een zielige vertoning door Urk's volk, maar nu de Marokkaanse zieligheidsindustrie met als voorman DENK er zich mee gaat bemoeien geloof ik geen ene reet meer van wat er daar heeft plaats gevonden en onze media zo gretig wilde rapporteren.

LangeTijdGeleden | 13-03-19 | 12:23 | 1

Lekker journalistiek ook wel van het AD. Soort van je gelijk proberen te halen nadat je door het ijs bent gezakt. Ging ook al zo lekker met damage control bij dat vod uit Rotterdam toen ze na de ontmaskering met die koffie / oliebollen / haringen testen.

Kukooo1 | 13-03-19 | 14:03

Breaking: actrice Miryanna van Reeden door getinte man uitgescholden voor 'vieze jodin'. Honderden joden onderweg naar 020 om verhaal te halen. Sluit de poorten !!!!
www.parool.nl/amsterdam/actrice-mirya...

janleuk | 13-03-19 | 12:23 | 7

@express | 13-03-19 | 12:54: Zoiets is er waarschijnlijk in Urk ook gebeurd en toen waren de Urkers het beu. Het blijft niet goed gaan.
Maar ja, Urkers zijn blank, dus schuldig.

Bijtendehond | 13-03-19 | 18:36

En dan nog lees je dat mensen op haar Fb post reageren met ongeloof en kritiek, omdat ze het verzonnen zou hebben en de boel loopt op te hitsen. Un F believable.

2tribes | 13-03-19 | 19:01
▼ 4 antwoorden verborgen

Ik herhaal: #doeslief

Amsterdamsko | 13-03-19 | 12:23

Vanochtend stond de MSM weer vol met 'een burgerinitiatief' (>> Bellingcat) tegen de gele hesjes in Frankrijk. Russia Today France moest verdacht gemaakt worden. Zo werken ook de anti-Geert Wilders reflexen. Nog één week en het is 20 maart!

Eeuwig..Op..Vakantie | 13-03-19 | 12:22 | 2

Ik zie al weken bij RT France de bewegende beelden van de Gele Hesjes, vrijwel 0 commentaar. Droge beelden. Zo nu en dan is de batterij op. Dat werk.

Mammeloe | 13-03-19 | 12:27

@Mammeloe | 13-03-19 | 12:27: Dat is stukken beter dan dat gedrag van een AT5-medewerker genaamd Edwin bij een Pegida-demonstratie of een sturende voice-over.
Kijk en oordeel zelf. En dat kan bij RT prima.

Bijtendehond | 13-03-19 | 18:33

Deze zogenaamde fout maken bijna alle media keer op keer. Dit is gewoon bewust mensen met foute informatie beïnvloeden.

2voor12 | 13-03-19 | 12:21

Voor straf Google Adsense advertenties op AD.nl melden.

TRUMP | 13-03-19 | 12:21

"Check waar de foto’s en video’s vandaan komen

Een foto liegt niet? Soms wel! Met speciale computerprogramma’s kunnen mensen foto’s makkelijk bewerken. En soms zelfs nepvideo’s maken die je niet van echt kunt onderscheiden. Kijk daarom kritisch naar de beelden die je ziet. Kijk ook of je dezelfde foto ergens anders op het internet terugziet. Bijvoorbeeld door de foto bij een zoekprogramma te uploaden. En misschien hoort de foto eigenlijk bij een nieuwsbericht met een heel ander verhaal."

Bron: www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/desi...
De nepnieuws-campagne.

Pimp my Voortuin | 13-03-19 | 12:21 | 1

"Met speciale computerprogramma’s kunnen mensen foto’s makkelijk bewerken"

Behalve bij GS niet.
Die flatsen met foto's en donkere balken zo op je beeldscherm dat ze naadloos in de orginele foto overlopen.

Het Licht | 13-03-19 | 12:32

Dat laatste....... Hoewel deze beelden niet uit Urk kwamen.............
Pffffff

ditotje | 13-03-19 | 12:19 | 1

Jah, dat is de AD journalist, die zegt:
Ik was wel aan het liegen,
maar ik had de beste bedoelingen...

hotmint | 13-03-19 | 20:50

soortgelijke kreten.. Mark Rutte!? Allahu Akbar?!!

Padre Grassi | 13-03-19 | 12:19

Ik gun ze de page views niet.

Mammeloe | 13-03-19 | 12:28

Dat de link naar Joop.nl nog niet is geblokkeerd, net zoals nu-punt-en-el.

Bakkeleures | 13-03-19 | 12:37

Oh, wat zielig is dat Joop gedoe toch, mijn hemel.

Wienerschnitzel mit | 13-03-19 | 14:20
▼ 1 antwoord verborgen

Had al meteen het vermoeden dat deze uitspraken zeker niet gedaan waren..
Het begint echt gevaarlijk te worden, dat ophitsen van het volk...

NeetNormaal | 13-03-19 | 12:19 | 1

Meer dan de helft van Urk heeft SGP gestemd en iets minder dan de andere helft CDA. Zo'n 7% had PVV gestemd.
Ik geloof echt niet dat Wilders naam daar is gevallen. Maar het zal mij niets verbazen als iemand op Urk ook daadwerkelijk de naam "Geert" had. Komt daar redelijk veel voor.

LangeTijdGeleden | 13-03-19 | 12:25

Wat een ongelovelijke k#tkrant is dat toch, met die uberarrogante hoofdredacteur.

B0bBer | 13-03-19 | 12:19

"herstelt" is gelukkig verandert in "hersteld". Waarom werken er geen taalnazis meer bij de krant?

Mahatma | 13-03-19 | 12:18 | 4

Die taalnazi’s bleken niet gereid te zijn om te werken voor een hongerloon, waarvoor andersgekwalificeerden wel bereid zijn om teksten samen te stellen voor de website van het AD.

De krant is nu op zoek naar een intelligent algorithme dat voor een cent per woord minder dan de prijs van menselijke arbeid kan worden ingezet.

Glasgow Argus | 13-03-19 | 12:23

Veranderd

express | 13-03-19 | 12:39
▼ 1 antwoord verborgen

Toch is Azarkan volgens mij geen verholen islamist zoala die twee Türken.

oorwormpie | 13-03-19 | 12:18 | 1

Het jasje van Azarkan waait met alle moslemitische winden mee. Zodra hij denkt voldoende achterban te hebben voor een Marokkaanse partij gaat ie voor zichzelf beginnen. Azarkan is een glijerd in het kwadraat, likken naar z'n Turkse bazen tot ie van zich af kan bijten.

FrankVeer | 13-03-19 | 12:31

@Abject | 13-03-19 | 12:27:
Weet ik zo niet dan zou ik moeten zoeken, ik las vroeger in de middag die geluiden al.

Patje2011 | 13-03-19 | 12:31

@Seven's verhalen kloppen altijd.

ChatBot | 13-03-19 | 12:34
▼ 2 antwoorden verborgen

Die laatste rectificatie is echt de nekslag voor de journalistiek, wat een vodje is dat AD geworden zeg

amateurrr | 13-03-19 | 12:18 | 2

+100, eerst per ongelijk(???) plaatsen, en dan foutje...?

Kanarie_Geil | 13-03-19 | 12:23

"herstelt" moest gecorrigeerd worden. Zo mooi gecamoufleerd hihi

Zult-eter | 14-03-19 | 10:33

Misschien een goede les voor het AD om materiaal geleverd door Farid Azarkan niet meer klakkeloos te vertrouwen.

omanders | 13-03-19 | 12:17

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken