Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Reaguursels

Inloggen

Vergeet nooit dat alleen al in NL er per jaar 70000 vogels sterven door de wieken van windmolens. Hoe hoog zal dat aantal wel niet zijn in bijv. Spanje?

Ko Ranzig | 25-02-19 | 12:02

Het is een groepspsychose van misdadige proporties. Die schijn van legitimiteit die Rutte beoogt met zijn milieutafels zijn een aantasting van de democratie. Of we morgen op nul uitstoot of x3 uitstoot zitten, mondiaal maakt het niets uit.
En tegelijk gaat Lelystad onder het altijd liegende Schiphol open, gaat alles richting de 24-uur economie, 'moeten' er tienduizenden het land in om de boel 'draaiende'' te houden, krijgen bedrijven miljarden subsidie's om te exporteren en fabrieken te bouwen in EU-ontwikkelgebied en is alles nog steeds op groei gericht.
Kenmerkend was een gesprek op tv over recyclebaar plastic en IKEA. 'Dan ga je aan tafel zitten, en dan merk je dat de partijen wel willen. Maar de producent moet heel veel investeren en de IKEA moet veel, vaak en regelmatig kunnen bestellen. Nou, daar kun je dus als overheid een rol in spelen.'
Een overheid die plastic voorraden beheert. Dat is gewoon communisme. En niemand die dat zegt.

Alquest | 25-02-19 | 10:20

Spijker op de kop Greg. De technocraten begrijpen niet dat je met technologie verpakt in klimaatbeleid geen natuur creëert, maar deze opoffert. Minder mensen die ook nog eens veel minder consumeren, dan zijn we op weg.

suscrofa | 25-02-19 | 09:40 | 3

Dat eeuwige gezeik over overpopulatie. Nou, als je zo graag minder mensen wilt, verbeter de wereld en begin bij jezelf. Zeker nu er nog genoeg bomen zijn.

Eagle_Eye | 25-02-19 | 10:19

Van die duizend miljard kun je aardig wat condooms uitdelen, met complete acceptatieprogramma’s voor het gebruik er bij.

bisbisbis | 25-02-19 | 13:20

Wij laten die gekken gewoon hun gang gaan, ga er eens tegenin, doe wat.

gato | 25-02-19 | 08:38 | 1

Niet stemmen op D’66 of GL dus.

BozePaarseMan | 25-02-19 | 08:40

Wat Rob Jetten, Jesse Klaver, Ed Nijpels, Diederik Samsom en de leraren doen - kan ik ook.
Mensen en kinderen bang maken met allerlei verzinsels en onwaarheden.

Hun doelstelling is niet het klimaat--> maar dat we moeten stoppen met gebruik
van gas, olie en benzine.
Naarmate de lucht schoner en zuiverder wordt - wordt het hier warmer omdat de zonnestralen ongehinderd, feller en warmer op de aardbodem terecht komen.
Let maar op--> ook al gebruiken we in 2040 geen gas, benzine en diesel...
het is dan twee graden warmer.
Bovendien bomen en planten hebben CO-2 nodig, hetgeen ze omzetten in zuurstof voor mens en dier.

sociaal_econoom | 25-02-19 | 08:11 | 5

@sociaal_econoom | 25-02-19 | 08:20: bomen en planten hebben geen co2 van ons nodig. Ze produceren zelfs veel minder zuurstof bij hoge co2 waardes.
Door een schonere lucht, en dus meer fotosynthese, produceert het groen veel meer zuurstof.

Harry058 | 25-02-19 | 08:42

@Harry058 | 25-02-19 | 08:42: Hu er maar mee op, hij weet niet beter en wil ook niet beter weten. Deze CO2 mantra herhaalt hij dagelijks een keer of 3-4 op de GeenStijl. Gewoon om te trollen. Let it be.

Dutchbeaurouge | 25-02-19 | 09:12

Je hebt deels gelijk maar er ontbreekt een stukje in je redenering. We nemen even bomen als voorbeeld. Bomen nemen inderdaad CO2 op en stoten zuurstof uit. Echter door bijvoorbeeld het verliezen van bladeren komt er bij het rottingsproces weer CO2 vrij. Een boom moet je dus eigenlijk zien als een CO2 batterij. Hoe groter de boom groeit, hoe meer biomassa dus, hoe meer CO2 er in zit. Als de boom echter sterft of gekapt wordt verteerd die biomassa weer en komt ongeveer eenzelfde heoveelheid CO2 vrij als diezelfde boom heeft opgenomen. Een boom is dus niet en soort filter. De CO2 gebruikt hij om te groeien. Geen groei, geen opname meer. Sterft de boom -> uitgifte CO2.

Als je een bos aanplant haal je tijdens de groei van dat bos een hoop CO2 uit de lucht en wordt dat opgeslagen in de bomen. Op een gegeven moment is het bos 'uitgegroeid', sterven er bomen en komen er nieuwe bomen bij. Vanaf dat moment is het netto resultaat CO2 wat door dit bos wordt opgenomen vrijwel nihil omdat de uitstoot van CO2 door de rottende bomen gelijk is aan de opname door de jonge groeiende bomen.

Tot dat moment heeft het geld dat je uitgeeft aan het aanplanten en het beheer van het bos nog nut omdat er daadwerkelijk CO2 uit de lucht wordt getrokken. Na dat moment kost het beheer van het bos alleen maar geld zonder dat er CO2 winst te behalen is.

Ongetwijfeld is dit een Jip en Janneke versie van de werkelijkheid en zijn er zat reaguurders die het veel beter weten, maar hopelijk begrijp je het nu in grote lijnen hoe het werkt met planten en CO2.

Deze info hb ik o.a. van : http://edepot.wur.nl/113997 (PDF-je)

Promedio | 25-02-19 | 10:13
▼ 2 antwoorden verborgen

Als de tijd naderd verbrand ik mijn huis en zoek het hoger op. Dit voordat wij gedwongen worden asielgekkies uit het westen op te nemen door de stijging van de zee...

Het Noorden | 25-02-19 | 07:15 | 1

Ja, maar stiekem gaan die assielgekkies wel voor je huis liggen bij overstromingen, als een menselijke dijk.. toch? Wat is anders het nut?

boerk | 25-02-19 | 09:07

Afgelopen vrijdag kwam buurjongen van 15 thuis met een alarmerend verhaal... de leraar op school heeft gezegd dat we SNEL moeten stoppen met gasverwarmingsketels en benzine + dieselauto's.
Uit recente en geavanceerde metingen van fijnstof afkomstig uit verwarmingsketels en de uitlaat van auto's is naast CO-2 ook het GIFTIGE koolmonoxide aangetroffen--> hetgeen ziektes veroorzaakt bij mens en dier.
Niet alleen via inademing maar ook door het eten van fruit, groente en gewassen.
De overheid is hiervan op de hoogte - maar wil dit niet stringent naar buiten brengen omdat anders paniek en neurose ontstaat bij de burgerbevolking.
Volgens mij heeft de leraar hier wel een punt.

sociaal_econoom | 25-02-19 | 06:58 | 10

Mickey, Mijn moeder overleed aan de nare ziekte. Wat verliep met veel narigheid. Kort daarop aan de ontbijttafel dat alles nog verwerkend, luisterend naar het nieuws met onderwerp, afzuigkappen zonder afvoer naar buiten zijn kankerverwekkend. Manlief staat op, zonder wat te zeggen, sloopt eenvoudig het ding van de muur (net nieuw erop gemonteerd). Soms is iets net teveel van het verkeerde en dan handel je rigoreus.

CalamityJane | 25-02-19 | 10:52
▼ 7 antwoorden verborgen

Het is geen rekening, maar een voorschotnota. De eerste twee maanden van 2019 waren alvast bovengemiddeld warm en hebben dus tot lagere stookkosten geleid dan de energieboeren met hun cijfermodelletjes zelf dachten dat er gestookt zou gaan worden dit winterseizoen.. Dus die 'hoge' voorschotnota kun je meteen al laten verlagen. Kwestie vaN meterstanden invoeren op mijn[energieboer].nl en meteen gaan zeuren. Ga niet in op terugzeurende zeurbelwijven die je met drogredenen van je verlagingsverzoek willen afhouden. Als de abonnementjesverkoopbedrijfjes die de naamrechten van de vroegere energieboerderijen voor de moeite mochten houden, eerst eens stopten met die hoax van de afnemers die beweren 100% windstroom, zonnepowerrrrr of waterkracht te hebben, zou dat al een reuzenstap vooruit zijn.

F. von Zeikhoven | 25-02-19 | 04:38 | 1

Klopt allemaal maar feit blijft dat de prijzen van energie worden opgedreven door mensen een spookbeeld van de global warming op te dringen terwijl al die zogenaamde groene onzin ten koste gaat van de echte natuur.

Gulliver | 25-02-19 | 06:22

Waar is Michael's worldpress blog gebleven?

steekmug | 25-02-19 | 07:51

Natuurliefhebbers stemmen Groenlinks en dus moeten ze heel blij zijn met linkse Markie.

Pislinq | 25-02-19 | 04:02

Een vrijgezel die gaat pas slapen als ie alle sterren heeft gezien.
Ik heb de Sushi Band gezien. Eens wat anders dan de Josti Band.
Maar ook wel echte sterren!
Met dank aan Chicago River.
#out

keestelpro | 25-02-19 | 03:01 | 2

Huisvrouwen gaan dan ook pas slapen. Welterusten, nachtploeg. Dank voor het leesvoer.

MickeyGouda | 25-02-19 | 03:37

Benny Neyman zag vooral bruine sterren.

Gulliver | 25-02-19 | 06:30
-weggejorist-
chicago river | 25-02-19 | 02:11 | 10
▼ 10 antwoorden verborgen
-weggejorist-
klowiepowie | 25-02-19 | 01:58 | 1

We moeten de Sahara volplempen met panelen, holle spiegels en windmolens om waterstof te maken. Dit pompen we in het net en in onze auto's.
De bevolking leiden we op voor onderhoud, en iedereen wordt blij. Zelfs op Urk.

Oprisp | 25-02-19 | 01:24 | 5

@keestelpro | 25-02-19 | 01:51:
En hoeveel echte Fata Morgana's heb jij al in je leven gezien ,van de dorst en hongerklop? Nou? Daar voeren die gasten toch ook wel weer de lijstjes in aan...het zijn me toch een lijstjes-aanvoerders, die Maghreb mannetjes.

En laat de kameel de kameel, en de dromedaris de dubbele bultrug. *KLOK!*

chicago river | 25-02-19 | 02:02

@chicago river | 25-02-19 | 02:02:
*klok* (fuck *plop*)

keestelpro | 25-02-19 | 02:54

@keestelpro | 25-02-19 | 01:51:
Nee, dat ongerepte natuurgebied is bedolven ónder dat verder nutteloze Sahara-zand...

F. von Zeikhoven | 25-02-19 | 04:41
▼ 2 antwoorden verborgen

Zeuren over een tekening?
Hou toch op.

HoerieHarry | 25-02-19 | 01:23

Vroeger was de aarde voor een lange periode warmer dan nu. Wetenschappers zijn het erover eens dat het aardoppervlak honderden miljoenen jaren geleden tussen de 7 en 14 graden Celsius warmer is geweest dan het nu is. Dat betekent dus dat er geen poolkappen waren en dat dit dus nog steeds beschouwd kan worden als ijstijd. Dit betekent ook, dat wat de mensen ook doen aan C02, de aarde weer zal terugkeren naar de meest voorkomende toestand. Voor ons betekent dit dat we moeten investeren in minimaal 10 meter hogere dijken !

Kim-Jung-Un | 25-02-19 | 01:04 | 7

Het is goed dat af en toe iemand zich opwerpt om te demonstreren hoe moeilijk het kan zijn om een beetje realistische voorstelling van geologische tijdschalen te hebben.

Mazzelstof | 25-02-19 | 06:23

Mensen geloven van wetenschappers wat ze willen geloven. De ene keer hebben wetenschappers gelijk, de andere keer ongelijk. Net wat het beste uitkomt.

kloopindeslootjijook | 25-02-19 | 08:23

www.geenstijl.nl/5146430/gregorius-ne... Niet nodig, ik woon aan zee en zie elke dag dat hij op hetzelfde puntje aaan land komt, er is geen hoger zeespiegel. En Spanje geaat nu aan het gas net als Belgie.

gato | 25-02-19 | 08:51
▼ 4 antwoorden verborgen

Om het einde van deze tekeningen te bespoedigen reikte ik een stuk touw aan en kreeg een opgeJorist. En nu komt mevrouw er zelf mee. Het kan verkeren. Al begrijp ik dat de illustratie niet op de tekenaar zelf slaat. Overigens, @ de eindredacteur, de tekeningen zijn wel spraakmakend telkenmale. Niet dat dat sterker is dan een goede cartoonist, het is wat.

Willem_Oltmans | 25-02-19 | 00:44 | 7

@Bad - Casey | 25-02-19 | 01:49:

De domme mensen zijn op de hele aarde helaas in de meerderheid.

Gulliver | 25-02-19 | 05:56

Gulliver, in welk parallel universum jij je begeeft is niet heel interessant. Als je de meerderheid van de reactie onder deze illustraties leest....Overigens bestaat GS bij de gratie van de mening van haar lezers en niet andersom. Oen.

Willem_Oltmans | 25-02-19 | 09:29
▼ 4 antwoorden verborgen

Leuk dat het touw eigenlijk alles behalve de cartoon zelf is; spelen met het kader is toch vaak wel een mooi tekenaarstrucje.

RozemarijnLucassen | 25-02-19 | 00:44 | 3

@Oprisp | 25-02-19 | 01:04:
Dank je, mijn dag is meteen goed begonnen, geweldig! Hahaha, vooral dat moment waarop hij ineens zelf een tietje krijgt... Maar ook de voice over is top trouwens.

RozemarijnLucassen | 25-02-19 | 08:17

Tijdloos dit.
nl.wikipedia.org/wiki/La_Linea_(teken...)
La Linea (Italiaans voor "De Lijn") is een serie tekenfilms van de Italiaanse tekenaar Osvaldo Cavandoli. De serie zag het levenslicht in 1969. De stem van het La Linea-figuurtje werd ingesproken door komiek en clown Carlo Bonomi, die een vergelijkbare rol vervulde in de animatieserie Pingu. In Nederland werd La Linea uitgezonden door de VPRO in de jaren 1978, 1985 en 1988.

kloopindeslootjijook | 25-02-19 | 08:27

Als Greg er een eind aan wil maken dan kan hij het beste een kannibaal uitnodigen.
Dan is er een win/win situatie.

Jan Dribbel | 25-02-19 | 00:33 | 4

Gregorius is hier alleen maar het creatieve medium, die geïnspireerd door zijn eigen pas gekregen
energievoorschotkostenstijgingsnota tussenzijn lijntjes door tekent voor een spotprent van het slag dat in iedere verse gedigtenbundel van Kouwes (hoezo Nico Dijkshoorn als beletterde woordenaarsnaam?) voortaan pontificaal de lege eerste pagina opeist.

F. von Zeikhoven | 25-02-19 | 04:53

@HoerieHarry | 25-02-19 | 01:33:

Je moet een schoonmoeder niet bakken maar stoven. Oud vlees heeft tijd nodig om gaar te worden.

Gulliver | 25-02-19 | 06:25
▼ 1 antwoord verborgen

Voltreffer wederom Greg, way to go!

hoogstetijd | 25-02-19 | 00:32 | 1

Wij kunnen hem heel groot maken met onze aanwijzingen!

keestelpro | 25-02-19 | 01:54

Miljoenen doen hun best.
Miljarden niet.

snapal | 25-02-19 | 00:16

Het ergste scenario wat is te bedenken, is dat we straks straatarm worden, want klimaatdoelen kosten klauwen met geld.
Ondertussen heeft Nederland 50 miljoen klimaatvluchtelingen, want Afrika is gortdroog en onleefbaar geworden.
De opwarming veroorzaakt een superstorm en verwoest de dijken.
De vele regen zorgt dat de rivieren buiten hun oevers treden. Iedereen die niet kan zwemmen is de klos.
Gelukkig is het maar een nare droom.

snapal | 25-02-19 | 00:13

Zelfmoord is zo'n beetje de meest effectieve klimaatmaatregel die je kunt bedenken. Fantastische CO2 reductie.

lieverdeauddanreaud | 25-02-19 | 00:06 | 6

Zoek de vrijwilligers op links.

Pislinq | 25-02-19 | 04:08

@benjeallanggek | 25-02-19 | 00:19: Mwah een ander om (laten) leggen telt ook gewoon voor 1 hoor.. Hou ze in de gaten die linksen!
@Shareholder II | 25-02-19 | 00:53:
Dat is strafbaar hè mevrouw. Maar het doel heiligt blijkbaar de middelen voor de Linkse Kerk....en mevrouw de aandeelhouder.

benjeallanggek | 25-02-19 | 09:39
▼ 3 antwoorden verborgen

Wel een wiek voor suïcidale onthoofding?

Prima om wat te doen voor iets schonere lucht in het westen, want de vervuiling is cijfermatig bijzonder ongezond, maar je moet het niet overdrijven tot algehele klimaatgekte als een van de weinige landen zonder effectief bereik t.o.v. het geheel. O,0000...

Jan, Leiden | 25-02-19 | 00:01

De SDE+ regeling voor 2019 is 10 miljard euro. Zelf heb ik even gekeken of het mogelijk is om een woning met zonnepanelen helemaal los van het netwerk te maken. Wat blijkt, is dat er in de winter wanneer de dagen kort zijn er dan een probleem ontstaat, ook wanneer je energie op kunt slaan. In de zomer ontstaat er dan een overschot aan opwekking, want dan behoeven al die warmtepompen geen elektriciteit. Wanneer het sneeuwt, bewolkt is of niet waait, dan zou Nederland zonder stroom komen te zitten. Alle stroom die er teveel wordt opgewekt en wat ons netwerk niet aankan in de zomer wordt afgevloeid. Die afgevloeide stroom kan op de internationale markt wel verkocht worden d.m.v. groencertificaten.
Die 10 miljard euro hoort dan ook gezien te worden als symbool-politiek. Het haalt voor het klimaat niets uit en in de winter ontstaat er een probleem. Dan horen er kolencentrales (met groencertificaten) bij te springen om het tekort aan stroom op te lossen.
Waarom die 10 miljard euro niet investeren in langdurige oplossingen? Kernfusie of thorium reactoren. Daarnaast het verhogen en verstevigen van onze waterwerken omdat de grootmachten zich nergens iets van aantrekken. Dat i.p.v. een GL gokmachine zijn dat we "gidsland" gaan worden.

klowiepowie | 24-02-19 | 23:58 | 3

Bij opslag, wat doet zoiets met de fauna? Er ontstaat een magnetisch veld en sommige dieren kunnen daardoor nogal gedesoriënteerd raken wanneer ze naar het zuiden willen vliegen. Volgens mij is alles wat we nu doen meer funest voor klimaat dan dat het daadwerkelijk zoden aan de dijk zet.

klowiepowie | 25-02-19 | 00:21

Juist.

benjeallanggek | 25-02-19 | 00:23

Grappige tekening.

Wordt tijd dat de NL-se overheid ons eens juist gaat informeren.

Zoals altijd gaat het om relativiteit. In Boston is onderzoek gedaan naar effecten climate change voor 527 steden in us/can. Zonder aanpassingen co2 uistoot zijn de steden in 2080 qua klimaat 527 mile zuidelijker. Met een reductie van 80% co2 uitstoot wereldwijd is het nog steeds 319 mile. Voor steden als Boston verandert er weinig behalve een hogere temperatuur en een hogere luchtvochtigheid. Het betreft een gemiddelde van 27 modellen mdatp niemand weet welke juist is.

U snapt hem al, de amerikanen gaan geen 80% reduceren voor een lousy 208 mijl.

Nederland kan pas wat bijdragen als de rest van de wereld stappen neemt. Tot dan is het penny wise pound foolish.

Tee Of Cup | 24-02-19 | 23:37 | 5

@HaatbaardKnipper | 24-02-19 | 23:41:
Ze zoeken gewoon een reden om mensen geld te laten lenen. Eerst was het voor huizen, auto's, recent hebben ze alle studenten nog even in de schulden geholpen en nu ze nieuwe hypotheken verplicht laten aflossen moeten ze weer nieuwe dingen verzinnen om mensen voor te laten lenen. De economie moet groeien, ze gebruiken het klimaat handig als excuus.

Watching the Wheels | 25-02-19 | 00:01

Nederland mag best 1000km naar het zuiden opschuiven. Hoeven we niet meer zo ver te rijden voor onze vakantie in Frankrijk.

Pislinq | 25-02-19 | 04:11

@Watching the Wheels | 25-02-19 | 00:01:
Helemaal juist! Ons spaargeld moet op, bedrijfspensioenen worden met allerlei trucs leeggetrokken en inderdaad rentedragende leningen worden zo goed als verplicht gesteld om de poenscheppers (het private geldscheppende bankierskartel) van vaste inkomsten te voorzien terwijl het nationale inkomen kunstmatig hoog wordt gehouden.
#stemzeweg

kindapaas | 25-02-19 | 08:26
▼ 2 antwoorden verborgen

5+.... aan de beterende hand zeg maar...

kat-de-kat | 24-02-19 | 23:30

Nieuwe medicatie vlakt pieken vooralsnog (inshallah) goed af. Betekenis of humor kan je er zelf vrijblijvend bij plaatsen. Kortom ik snap em weer es niet, behalve het 6meter lange lynchtouw natuurlijk ;-)

Shareholder II | 24-02-19 | 23:28 | 1

6 meter is wel lang. Je hebt een lange ladder nodig en minstens de stelling van Piet om een geschikte boom te vinden. Anders blijf je bezig.

Oprisp | 24-02-19 | 23:46

Het valt wel op dat de fanatiekste klimaatverbeteraars tevens vegetariers/veganisten zijn.
Maar ja, veganisme zijn wordt ook als een religie ervaren.

Jan Dribbel | 24-02-19 | 23:27 | 1

Veganist ben je tot je (vroegtijdige) dood, of tot je weer gewoon gaat doen.

Vuurwezel | 25-02-19 | 00:05

De klimaatjongens zijn zelf verantwoordelijk voor de opwarming.
Doordat de lucht hier steeds schoner wordt met minder roet en stofdeeltjes komen de zonnestralen ongehinderd en warmer op het aardoppervlak terecht.
Je kunt duidelijk merken dat de zon nu in februari een stuk ''warmer'' is dan 10 of 40 jaar geleden.
Hoe schoner de lucht--> hoe warmer het wordt!
We mogen geen gas, benzine en diesel meer gebruiken... met als resultaat dat het over 20 jaar weer 2 graden warmer is.

sociaal_econoom | 24-02-19 | 23:27 | 5

Komt mooi uit, hou niet van kou.

Watching the Wheels | 24-02-19 | 23:57

Heeft u uw stofdeeltjes-hypothese in de afgelopen 10 tot 40 jaar ook in China getoetst?

Joris Beltsin | 25-02-19 | 00:07

Welke bron heeft je nu zo overtuigd? Deel het alstublieft...

SterF... | 25-02-19 | 00:19
▼ 2 antwoorden verborgen

Lijkt een beetje op Dolf Jansen.

Watching the Wheels | 24-02-19 | 23:24 | 2

Watching the Wheels | 24-02-19 | 23:24 ,
U bent veel beter dan dit ( qua reageren ), dit meen ik oprecht.

Bad - Casey | 25-02-19 | 01:57

@Bad - Casey | 25-02-19 | 01:57:
Een beetje, niet helemaal. Vond het opvallend dat Greg een mannetje tekende die heel even leek te lijken op een milieufreak die zijn haar elke dag met een ander kleurtje uitspoelt (voor de ijsberen), maar ... die werkt veel voor de VARA dus dan knoop je automatisch de eindjes gemakkelijk aan elkaar, het kan hem niet zijn.

Watching the Wheels | 25-02-19 | 09:08

Waar het de linkse milieugasten van Parijs om te doen is--> dat wij gaan stoppen met gas, olie, benzine en diesel.
De meest enge dingen worden verteld over CO-2 uitstoot en de opwarming van de aarde.

Amerika, Rusland... steeds meer landen doen niet mee met de extreme eisen van Parijs--> Rutte III (nog) wel.
Onze buurlanden blijven gewoon het schone aardgas gebruiken, terwijl hier de gaskraan wordt dichtgedraaid en wij ieder jaar een hogere energierekening krijgen met verplichte dure investeringen.
Den Haag is helemaal gek geworden en zorgt ervoor dat bedrijven en burgers gaan vertrekken.
In België zijn ze BLIJ dat 75% nu het schone aardgas gebruikt... en niet meer op kolen, stookolie (mazoet) en hout stookt.
Hier in Nederland zul je zien dat er vanaf volgend jaar houtkachels worden aangeschaft waarmee de mensen op hout en briketten stoken.

sociaal_econoom | 24-02-19 | 23:19 | 1

Zal de brandweer ook weer blij mee zijn...zelf fikkiestokend Nederland

kat-de-kat | 24-02-19 | 23:32

Ik zal wel de enige zijn, als ik zijn cartoons zien, ik verwacht altijd een nekschot

Meesteres Belgie | 24-02-19 | 23:17 | 1

Meesteres Belgie | 24-02-19 | 23:17,
Daarom bent u, " Meesteres ".

Bad - Casey | 24-02-19 | 23:30

Ik vind deze tekening mooi verwoordt, met wat er nu loos is.
Deze " Neckschot", is gewoon via de Minister van Justitie ( destijds ), middels het AT ( Arrestatie Team, zij voerden destijds ook slechts een opdracht uit, van hogere hand ) van zijn bed gelicht .
Zij die deze persoon ( Neckschot ) nu afvallen, zijn in mijn ogen de waardes en de vrijheden niet waard, met wat vrijheid inhoudt, maar onderwijl wel stoer doen om op de Partij van de form van Democratie, zoniet PVV stemmen.
Mensen zoals Wilders en Neckschot, komen juist daar/hiervoor op, ook al vind je zijn boodschappen ( middels tekeningen niet leuk ), neem het voor deze mensen op, deze mensen staan voor gevaar met eigen leven, voor onze vrijheden op.

Bad - Casey | 24-02-19 | 23:16 | 4

Jij mag dit vage betoog vinden en uiten. Mooi toch? Spreek vrijuit. Voor mij betekent vrijheid dat ik liever opkom voor mooie moslimae waar greg en greet zo graag tegen ageren. Gaan ze in april samen weer mee verder, vermoed ik. Nu even niet. Omdat het zo'n ave-rechts effect heeft en tja het zijn toch verkiezingen he.

Shareholder II | 25-02-19 | 00:23

@Shareholder II | 25-02-19 | 00:23:,
Dan sta ik ook achter u, want ik geef om de vrijheid van meningen, dus ook die van u, das immers uw goed recht.
Ook al weet/snap ik niet helemaal wat u exact bedoelt, met uw reaguursel ?!
Maar ik blijf achter de vrijheid hierin staan, desondanks meningen kunnen verschillen.
Ik sta alleen niet achter voor het oproepen tot geweld.
Maar, werkt het ook Vise versa..... Shareholder II ?

Bad - Casey | 25-02-19 | 01:18

Nekschot. Belachelijk inderdaad dat ze hem destijds van zijn bed gelicht hebben. Zelfs "Kom maar bij mij, Claudia de Breij" was het met Nekschot en Teeuwen eens https://www.youtube.com/watch?v=7tQ-6mN6OPo

Watching the Wheels | 25-02-19 | 09:19
▼ 1 antwoord verborgen

Ik ben een van de weinigen die Nekschot kan waarderen. Niet altijd even sterk, maar het is er toch een van ons. Daarnaast hebben mensen die door de overheid geterroriseert worden altijd recht op een schuiladres. Dat moeten we koesteren. Voor je het weet loopt je wijf in doeken rond en bidden jullie 5x per dag naar Mekka.

Klappernoot | 24-02-19 | 23:14 | 1

Klappernoot | 24-02-19 | 23:14 ,
Zoals ik hierboven u al reageerde, zo met u eens.

Bad - Casey | 24-02-19 | 23:36

Ik kan niet wachten op die 0,0000003 graad lagere temperatuur. De sjaals liggen al klaar.

BozePaarseMan | 24-02-19 | 22:54

Klimaat is religie. Daarom zijn al die linksgekkies er zo dol op.
Er is ook geen enkele discussie mogelijk, het geloof is rotsvast en iedereen die twijfels heeft moet er aan.
Er wordt bakken met geld aan verdient, er worden kinderen misbruikt, yep... Tis een echte religie.

Remus McMillan | 24-02-19 | 22:49

@Gregorius, het plaatje klopt niet. We krijgen hier straks windmolens van 200+ hoog met daarbij nog de wieken. Dan zou je alleen de paal in het plaatje moeten zien.

azijnseikerT | 24-02-19 | 22:36 | 3

Tenzij ze op 500 meter afstand staan...

SterF... | 24-02-19 | 22:43

''De tactiek van de verschroeide aarde''.
Kom vaak in België - daar hoor ik niets over het klimaat.

Hier in Nederland worden we helemaal gek gemaakt door Rutte III en de NPO.
Rob Jetten en Jesse Klaver komen om beurten met enge verhalen over het klimaat.
Schoolkinderen liggen 's nachts wakker van hetgeen de leraar vertelt over het klimaat--> ze moeten verplicht meedoen met klimaatspijbelen.

Ed Nijpels en Diederik Samsom vertellen met grafieken en beelden wat ons te wachten staat als we niet snel stoppen met het gebruik van gas, diesel en benzine--> dood en verderf.

Je gelooft het niet, ken twee jonge mensen die rijp zijn voor een inrichting vanwege het klimaat... de een heet Robbie (31) en de ander heet Jesse van 32.
Ook ken ik twee oud Kamerleden Ed en Diederik die momenteel bij een klimaatkliniek in behandeling zijn.
Het ziet er niet goed uit - morgen wordt het 16 graden terwijl we 22 jaar geleden rond deze tijd de Elfstedentocht hadden.

sociaal_econoom | 24-02-19 | 22:36 | 5

@Remus McMillan | 24-02-19 | 22:38: Precies een hele zonnecyclus.

Klappernoot | 24-02-19 | 23:37

sociaal_econoom | 24-02-19 | 22:36 ,
Nee, nee, het is al een open gesticht ( genaamd Nederland ), daar lopen heel veel patiënten vrij rond.
Deze patiënten gaan ervoor, door de door u bovengenoemde oppergekken.
Wat ik wil zeggen, zij/wij zitten al in een inrichting, zij geven/delen slechts bevelen uit.
Ooit de film gezien " One Flew Over the Cuckoo's Nest ", zoniet ?!
Ga het maar eens kijken en het klopt precies, waar wij allen zich nu in bevinden.

Bad - Casey | 24-02-19 | 23:49

Haha, in België hoor je niets over het klimaat, maar in Nederland staken zelfs de scholieren... zoiets zegt u toch.....
Kijk nog heel even na waar die scholierenstakingen begonnen zijn....
Gedaan?
U moet in de hoek. Met ezelsoren en een bordje om de nek.
U blaat onzin...

SterF... | 25-02-19 | 00:26
▼ 2 antwoorden verborgen

lekker bezig! kan greg steeds meer waarderen

Devox85 | 24-02-19 | 22:35

Onzin. Bomen zat in dit land.

VanBukkem | 24-02-19 | 22:24 | 1

En hoeveel is dan genoeg? En hebben we er dan genoeg? Of zie jij er domweg genoeg? Of zeg je dat als je echt een ophanging wilt doen, eigenlijk een boom genoeg is?
Vragen, vragen, vragen...

SterF... | 24-02-19 | 22:33

Bouw wolkenkrabbers expres concaaf en vang de energie op. Zou moeten kunnen. Kijk naar de Walkie Talkie, die smelt in de buurt geparkeerde auto's en verandert kantoren in de nabije omgeving in een levende hel, nou dan moet er ook iets bewust te architecten zijn.

Deksmaat | 24-02-19 | 22:20

Die ogen........ dat zijn Rob Jetten's ogen: Klimaatsuïcidale brillenogen. De tekening laat de zon links schijnen, terwijl de collectoren frontaal staan te blauwbekken. Dat schiet niet op.

Eeuwig..Op..Vakantie | 24-02-19 | 22:19

Gedroeg men zich maar een beetje als een sekte en maakt men er een einde aan. Net als allel relliegekkies die zo nodig in het paradijs wil zijn Dan kan de rest namelijk door met het genieten van het echte leven.

Rest In Privacy | 24-02-19 | 22:18 | 2

Genieten van het leven is een illusie.

Van Urk | 24-02-19 | 22:30

@Van Urk | 24-02-19 | 22:30:
Nou ik ben blij dat ik gewoon heb kunnen genieten van het mooie weer.
Geen schuldgevoel, geen paniek, niets.. sterker nog ik ben weer begonnen met mijn batterijen in de vuilnisbak te gooien: ik wil straks weer zo'n zomer..

Remus McMillan | 24-02-19 | 22:52

Ik ga gewoon voor de weg van de minste weerstand, buig met de wind mee.
Vijf jaar geleden wilde de overheid dat ik een spaardiesel leaste, dus leaste ik een spaardiesel. Nu wil de overheid dat ik elektrisch rijdt, dus rijdt ik elektrisch. Maakt mij niet uit; het rijdt allemaal wel.

koeberg | 24-02-19 | 22:17 | 2

En gelijk heeft U.
Groen is prima maar ook nog eens leuk als het (fiscaal) voordeel oplevert.

Berbaar | 24-02-19 | 22:21

@Berbaar | 24-02-19 | 22:21: En nu juist dat is de grootst mogelijke onzin. Een liberaal ja, omdat je alleen aan jezelf denkt. Een liberaal nee, want blij met subsidie.

azijnseikerT | 24-02-19 | 22:39

Hij kan zich toch ophangen aan de wieken van de windmolen?
Op en neer. Op en neer. Ik zie het probleem niet.

Osdorpertje | 24-02-19 | 22:14

Dit klimaatbeleid wordt gedicteerd door veganistische klimaatterroristen die geen kut om de natuur geven maar deze gebruiken als bangmakerij ter verhulling van hun fascistoïde agenda. Hoi groenlinks en sterph.

Halul gebakken | 24-02-19 | 22:11 | 1

Mooi gezegd!

CalamityJane | 24-02-19 | 22:47

Lekker gekrabbeld Greg en het sloeg ook nog ergens op.
Progressie!!
Zat me net te bedenken dat er helegaar geen #ophef meer is over het slordigheidje van die leuke Mona Keijzer.
Had yours truly natuurlijk al voorspeld. lol

Berbaar | 24-02-19 | 22:08 | 1

knappe voorspelling met dagelijks weer nieuwe mest uit de kar van Rötte. Maar 20 maart volgt de afrekening. lol

benjeallanggek | 25-02-19 | 00:33

Hoeveel vogels slaat een windmolen op jaarbasis deaud ? JA Schrik je van.

rattenvanger XL | 24-02-19 | 22:07 | 2

33

Deksmaat | 24-02-19 | 22:13

Dan maar NEE.

keestelpro | 25-02-19 | 01:02

Een beetje freshnel lens kan tot 1400 graden werken. Opties genoeg dus.
Men kan zelfs een koelmachine bouwen die werkt op de zon
Het schema op verzoek te delen via de redactie
Ook is er een ontwikkeling in een accu gebaseerd op een vaste stof conversie Met nul % toevoeging aan het probleem. Conversie is de toekomst.

Rest In Privacy | 24-02-19 | 22:06 | 1

Met zo'n Fresnel lens kun je idd zonlicht dusdanig bundelen dat je er staal mee kunt smelten. En die platen Fresnel zijn niet eens zo duur.
www.youtube.com/watch?v=drE54ctrHBY

Oprisp | 24-02-19 | 22:33

"Zelfs geen boom om je aan op te knopen"

Want deze zijn allemaal verstookt in stinkende houtkachels. Het voordeel is dan geen meur meer. Hoewel, in Polen stoken ze steenkolen en afval, dat nog erger is. Echter, daar wordt op gecontroleerd in tegenstelling tot Nederland. Hier kan alles zolang de buren en de hele omgeving in de stank zit. Dag en nacht. Als een Euro 5 vrachtwagen is langs geweest kunnen de ramen even open en die moeten van de weg af?

ProAsfalt | 24-02-19 | 21:54 | 4

@ZZP-er | 24-02-19 | 21:58:
Nee joh, daar zijn die grote stalen buizen met die propellers voor, om het weer koel te blazen.

gemeentereiniging | 24-02-19 | 22:06

Misschien je verhaaltje wat duidelijker brengen, dit is echt een zootje wartaal!

deja_view | 24-02-19 | 22:08
▼ 1 antwoord verborgen

Een hele discussie in een tekening samenvatten. Deze man doet het keer op keer.
Overigens werken uitlaatgassen binnenkort ook niet meer. :(

BootleggersSmurf | 24-02-19 | 21:49

Raak, raker, raakst.

Mark_D_NL | 24-02-19 | 21:45 | 1

Ontzettend mis, Nekschot, mis, bijna raak, raak, raker, raakst.

keestelpro | 25-02-19 | 01:01

Het grappigste vind ik nog: “Opklik voor groot.”
Dan is ie misschien wél leuk?

laatste_waarschuwing | 24-02-19 | 21:44 | 5

@BootleggersSmurf | 24-02-19 | 21:52:
Mwoh - Southpark "leuk"? SP levert heel felrealistische schetsen van de (moderne) mens en zijn eigenaardigheden, pedante gedrag en idioterie. Die schetsen vind ik vaak pijnlijk echt , en daarmee komisch ja, maar "leuk" als in de Donald Duck, nee.

Southpark kun je gewoon zien als een filosofisch werk. Met vertakkingen naar de Geschiedenis, de actualiteiten icm de heavy humor. Mmkay?

chicago river | 24-02-19 | 23:10

@chicago river | 24-02-19 | 23:10:
You are not my friend, buddy.
Ben het wel met je eens, Spongebob was misschien een betere keuze geweest.
Southpark is eigenlijk een klasse apart. Leuk zonder enige kennis van de maatschappij, episch als je die wel hebt. Net als Gregorius leggen zij die vinger op de juiste plek en beginnen dan te drukken...

-edit: SP ligt gevoelig zo te lezen. Een goed iets.. :D

BootleggersSmurf | 24-02-19 | 23:26
▼ 2 antwoorden verborgen

Er is een verschil tussen natuurliefhebbers en milieuliefhebbers, laat Gregorius hier mooi zien. Dit is een van zijn aardigste...

SterF... | 24-02-19 | 21:40 | 2

Nou je hebt dus natuurliefhebbers, milieuliefhebbers en klimaatliefhebbers. Ik ben een natuurliefhebber, maar geen klimaatliefhebber. De natuur past zich nl. wel aan aan het klimaat, altijd al gedaan door de miljoenen jaren heen.

canis lupus | 24-02-19 | 22:56

@canis lupus | 24-02-19 | 22:56: Dat is correct. Ja, ook levenloze planeten zijn even natuurlijk. Hebben ook klimaten. En een milieu. Zijn miljoenen van. Nee wacht net een klein beetje meer.

En het is overigens ook geen miljoenen jaren dat (microbieel) leven op Aarde zich aanpast aan klimatologische omstandigheden en ze ook veroorzaakt op een globale schaal, het is niet eens honderden miljoenen maar miljarden. Ach, klein verschilletje als je mensen en het effect van menselijk activiteit op globale schaal op een tijdschaal van miljoenen jaren zet. Dat gaat dan evenmin ergens over.

Mazzelstof | 25-02-19 | 06:46

Het klimaatbeleid heeft als doel dat er juist wel bomen blijven Krek.
Teken volgende keer maar weer gewoon een grote piemel.

DrumPiet | 24-02-19 | 21:38 | 10

@DrumPiet | 24-02-19 | 21:54:
Kan mij er een voorstelling van maken, ja...
Trouwens ook over het niveau van jouw opleiding...

SterF... | 24-02-19 | 21:57

Zo jammer dat de weg ernaartoe zoveel sloopt...
Zonnecellen op alle huizen, planten langs alle hoogbouw in de grote steden, windmolens op kleine schaal, alles beter dan die grote dingen die de vogels uit de lucht meppen terwijl ze geluidsoverlast veroorzaken.
Wat windmolens betreft, die heb je dus ook als kleine kasten die bovenop huizen te plaatsen zijn. Vierkant, afgeschermd, redelijke opbrengst. Wat planten betreft, ziet er beter uit en geeft natuurlijke isolatie terwijl het leefgebied word voor dieren en insecten. daarnaast isoleert het ook nog...
De klimaatdrammers zijn bezig geld te verspillen in grote projecten die effectief niet rendabel of effectief zijn. Ik denk dat er meer winst valt te halen in kleine projecten, veel kleintjes maken 1 grote.
Afgezien daarvan, laat de vervuiler inderdaad maar betalen. Dat dit doorberekend word? Boeien! Dan koop ik dus minder van dat product. Dat bedrijven verplaatsen naar het buitenland? Boeien! Geeft plaats voor andere bedrijven. Sowieso zou Nederland zich inzetten om een kennisland te worden, zoals een paar decennia geleden besloten.

BootleggersSmurf | 24-02-19 | 22:01

@BootleggersSmurf | 24-02-19 | 22:01:
"Dan koop ik dus minder van dat product. Dat bedrijven verplaatsen naar het buitenland? Boeien! Geeft plaats voor andere bedrijven."
Briljant beste Smurf en helemaal juist: daarom kiest men ook voor het opleggen van veranderingen (geen keus, je móet kopen) en verplichte winkelnering (makkelijker af te romen)!

kindapaas | 25-02-19 | 08:38
▼ 7 antwoorden verborgen

Ghe, das lache he ?

Q.Bert | 24-02-19 | 21:36 | 2

Q.Bert | 24-02-19 | 21:36
Wel als ik je lees met de intonatie van Edgar, van Debiteuren Crediteuren.

chicago river | 24-02-19 | 23:03

@chicago river | 24-02-19 | 23:03: maar dan is bijna alles leuk.....

J-van-de-Bontekoe | 25-02-19 | 00:14

Dan spring je toch van een windmolen af?

Mastermattie | 24-02-19 | 21:35 | 6

@Mark_D_NL | 24-02-19 | 21:47: Daar wil je niet dood voor of in gevonden worden: https://www.dumpert.nl/mediabase/7621807/b28e00ae/toch_nog_in_een_elektrische_auto_gezeten.html

Mastermattie | 24-02-19 | 22:15
▼ 3 antwoorden verborgen

Vind deze wel grappig

salonsocialist | 24-02-19 | 21:35

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken