Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Terugkijken. Mona Keijzer zegt tot vier keer toe dat berekeningen hoge energieprijs niet kloppen

"Dus laten we ook mensen niet bang maken."

Geknipt voor u uit het vragenuurtje van 11 december 2018. Voor als mensen later vragen. Hoe komt dat toch, dat burgers hun politici niet meer vertrouwen? Hierdoor dus. Uw staatssecretaris Mona Keijzer, naar de Kamer geroepen als vervanger van Eric Wiebes die naar Polen was gevlogen voor de klimaattop, zegt hier tot vier keer toe dat de cijfers over hoge energierekeningen niet kloppen. En die kloppen dus wel, zegt de staatssecretaris nu. En minister Wiebes 'baalt ervan'. Als een stekker zeker. Wij zeggen dan. De Kamer is verkeerd geïnformeerd. Dus laten we eens wat mensen bang maken.
MEEKIJKEN VANAF 14.00 UUR: Vragenuurtje, maar de vragen "over het hoger uitvallen van de energierekening" worden gesteld aan MinFin Hoekstra in plaats van aan Keijzer en/of Wiebes. HOE DAN.
UPDATE: Ha! Toch Wiebes bij het Vragenuur.
UPDATE: Wiebes: 'Minder stelligheid had het kabinet gepast'. Joh.

Reaguursels

Inloggen

Misschien is dit een goede gelegenheid om minimumeisen aan 2de kamerleden te gaan stellen ? Min IQ /integriteitsonderzoek etc etc

Kim-Jung-Un | 20-02-19 | 14:05 | 2

Een rekentoets 😂

Zuidwest6 | 20-02-19 | 17:56

Ze drukt het elektriciteitsverbruik consequent (dat dan weer wel) uit in kilowatt, en dat is natuurlijk fout. Zou ze eigenlijk het verschil weten tussen kW en kWu ? Waarschijnlijk niet. En dit soort 'deskundigen' neemt beslissingen over de energievoorziening in een land. Diep en diep triest.

GeenDomLinksmensch | 20-02-19 | 13:43

Je energierekening kun je berekenen met een Excelsheet die een Havoklant in 10 minuten in elkaar sleutelt. Zelfs dat lukt deze non-valeurs niet; er rest ze alleen liegen en draaien zoals de baas steeds voordoet.

Dit zelfde stelletje nitwits gaat dus een project met 600 maatregelen doorrekenen wat ons misschien wel 1.000 miljard gaat kosten. Wie gelooft ze nog? Deze idioten zouden op de basisschool nog zakken voor de tafels tot 10.

#stemzeweg

5611 | 20-02-19 | 04:52 | 1

De leugen regeert.
Ze kennen daar de klimaattafel :
1 x 0 = 0
2 x 0 = 0
3 x 0 = 0...

Shareholder II | 20-02-19 | 09:54

Aan het truitje kan je zien dat ze meer bezig is met in de keuze van haar truitje, hoe die haar staat, dan aan het besturen van ons land. Ze werd 9 jaar geleden nog het politieke wonder genoemd!

DitjaarkrijgikAOW | 20-02-19 | 00:59

En ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat we door die zelfde linkse ambtenarenkliek besodemieterd zullen worden met de doorberekening van dat klimaatakkoord.

Bena | 19-02-19 | 23:55

Anything goes. Ambtenaren die dit voorbereid hebben weten dat ze er mee wegkomen. Dat de democratie naar de gallemiezen gaat is ondergeschikt aan de belangen van politici en wat er achter zit.

Kladderadatsch | 19-02-19 | 22:34

volgens mij compenseert de verlaging aftrek hypotheekrente het hele voorgespiegelde douceurtje al. komt deze grap nog bij. Daar gaat de jaaropbrengst van mn zonnecellen

zeiksmurf | 19-02-19 | 21:55

Een simpele ingreep zou zijn om z.s.m. desnoods per 1 juli a.s. de verlaging van de heffingskorting op de energierekening van 62 euro terug te draaien. Terug naar de 373 euro die het (ongeveer) altijd was.

lulleficatie | 19-02-19 | 21:37

Na deze monaloog gaat de minister in dialoog met zichzelf.

Shareholder II | 19-02-19 | 20:32 | 1

leuke woordgrap

zeiksmurf | 19-02-19 | 21:55

Stelletje domoren bij elkaar. Iemand met alleen kleuterschool opleiding kan nog bedenken dat de energie veel duurder uitvalt. Achterlijke gladiolen zijn het met Wiebes voorop. Tijd om over te stappen op een alternatief: www.alibaba.com/product-detail/Bitumi...

poisonivy | 19-02-19 | 20:12

En wordt het nu teruggedraaid? Nee joh.

Pislinq | 19-02-19 | 20:10

Manmanman, toen ik hier een paar jaar geleden voor het laatst was, was dit een site voor rechtse jongens met geld en plezier in de goede dingen des levens. Nu lijkt het wel het arbeidersforum.. Zoveel gemiep over een paar tientjes, waar lullen we over?

Lucioperca | 19-02-19 | 20:10 | 1

Over gemiddeld 340 euro. En een paar jaar geleden hadden we er heel wat minder lastenverzwaringen op zitten.
Jouw paar tientjes slaan dus als een lul op een drumstel lutser.

Rest In Privacy | 19-02-19 | 22:09

Hahaha, iedereen moord en brand om 300 Euro per jaar, en dan moeten de echte groene droomplannen nog komen. Ik ben wel blij met dit drama, stemtechnisch gezien dan

skoftig | 19-02-19 | 20:07

Mona hoort na maar 1 ding te doen na het meervoudig onjuist informeren van de Kamer en dat is de eer aan zichzelf houden en wachtgeld gaan opstrijken.

Sucker | 19-02-19 | 20:00

kan voor niemand een verrassing zijn dat poltici onbetrouwbaar zijn. Wel een bevestiging.

Rest In Privacy | 19-02-19 | 19:48

Mag ik nu gewoon weer een blokje hout in de haard gooien, of krijg ik dan die Keizer met haar gereformeerde kop en de milieu gestapo aan de deur?

De Pilsvogel | 19-02-19 | 19:36 | 1

Wat mij betreft mag de milieugestapo wel bij u langskomen want bij u meurt dat blokje hout niet maar wel bij de rest van uw buurt die uren- of zelfs dagenlang in de stank kan gaan zitten. Ventileren hoeft niet meer kennelijk.

ProAsfalt | 19-02-19 | 19:52

Ken iemand die heeft vroeger bij Mona in de klas gezeten.
Rekenen was niet haar sterke kant, maar in taal was ze wel goed.
De meester vroeg aan Moontje - hoeveel is 12x13?
Hij kreeg als antwoord dat is gelijk aan 6 keer 26 ofwel 3 x 52.

sociaal_econoom | 19-02-19 | 19:36

Regering trekt zich helemaal niets aan van deze boze reaguursels. De gemiddelde energie rekening is 200 euro hoger dan Mona heeft beloofd. Volgens de nieuwe berekeningen is dit ongeveer 1 maand energie kosten. Laten we allemaal besluiten de energierekening van bv April niet te betalen. Wanneer alle huishoudens in Nederland dit doen dan staan regering en energiebedrijven echt machteloos. Referendum hebben we niet meer maar burgerlijke ongehoorzaamheid kunnen ze ons niet afnemen. Wie doet er mee?

Pjotter2 | 19-02-19 | 19:33

Wat kan Wiebes eigenlijk wel behalve falen, liegen en competent overkomen?

Rest In Privacy | 19-02-19 | 19:25 | 1

Wordt wat mij betreft de hoogste tijd dat deze faalhaas verdwijnt. Vaak hoe groter de fail, hoe groter de arrogantie tegen criticasters!

Bena | 19-02-19 | 23:41

Even googelen eerste hit is: Gemiddeld energieverbruik per huishouden
Type huishouden Elektriciteit Gas
Huishouden 2 personen 2.950 kWh 1.020 m³
Gezin (1 kind) 4.000 kWh 1.450 m³
Gezin (2 kinderen) 4.600 kWh 1.720 m³
Gezin (3 kinderen) 5.300 kWh 1.800 m³

Hoe bedoel je liegen?

heinze | 19-02-19 | 19:23 | 1

Gezin (2 pubers) 8000 kWh 3440 m³ wegens nachtwerk en urenlang douchen

zeiksmurf | 19-02-19 | 21:58

Op mijn shortlist stonden CDA en FvD. Nu alleen nog maar FvD. Ik kan het geleuter van het CDA niet meer verdragen. Niet alleen dit bedrog van Keijzer. Ook CO2 willen reduceren en tegelijkertijd Schiphol willen uitbreiden. Dat gaat niet samen (Elektrisch vliegen? Flikker toch op!). Maak een keuze en wees daar eerlijk over. Behandel ons toch niet alsof we kleuters zijn. Afstotend!

Thierry, je hebt mijn stem.

Rest In Privacy | 19-02-19 | 19:20

Corrupt CDA, tuinders betalen ook geen OZB dankzij het CDA, maar dat is ook bijna nergens te vinden. Ze willen niet dat het aan de grote klok wordt gehangen. De initiatiefnemers zijn inmiddels burgemeester van een grote stad, waar ze de miljarden schulden van VVD-voorgangers mogen helpen verdoezelen of beter gezegd verdelen over de bevolking. Steeltuig is het.

Watching the Wheels | 19-02-19 | 19:03

Goeie reclame voor Ben Woldring, dat dan weer wel.
Tip voor onbenullige politici: die man weet 'iets' van de energiemarkt, en als hij met een stevige berekening komt waaruit blijkt dat de gemiddelde jaarrekening zo'n € 330,= hoger zal worden in 2019, dan... zou hij weleens gelijk kunnen hebben!

EefjeWentelteefje | 19-02-19 | 18:56 | 2

Sja, maar ook Woldring kan niets doen aan het feit dat de energierekening voor 1/3e maximaal door de leverancier bepaald wordt en dat die hoogstens op enkele % van dat 3e deel kunnen concurreren. Nu is tegenwoordig elke euro er 1 ( die Den Haag en Brussel via de achterdeur wel weer 5-voudig terugroven ) maar het probleem zit hem niet bij die paar gasboeren, het is als gezegd Den Haag.

Graaisnaaiert | 19-02-19 | 19:20

@Graaisnaaiert | 19-02-19 | 19:20:
Edit: heb dit jaar voor het eerst gekeken of overstappen zin had. Nee dus, had een normale leverancier, de hogere kosten waren nog niet bekend en het netto product ( gas / electriciteit ) is als een pak Campina bij de Jumbo of de AH. Als het al wat scheelt is het een cent... Die marktwerking hier is ook gewoon een wassen neus gebleken, alleen maar gunstig voor grote bedrijven en de overheid...

Graaisnaaiert | 19-02-19 | 19:22

Oude ramingen gebruiken. Alternatieve cijfers voorleggen. Het gebeurd natuurlijk zo vaak. Zoals met het woonbeleid. De zogenaamde wachtlijsten van 9 jaar (in 2017) terwijl dat al ruim 18 jaar is vandaag.

Verwacht binnen nu en vijf jaar een pre paid energie meter te hebben. Deze hele transitie is er op gericht te gaan betalen naar verbruik. Vooraf graag. Kun je niet betalen? Geen stroom. Zo kunnen prijsstijgingen eeuwig worden doorgevoerd.

LinkeLotje | 19-02-19 | 18:42

Is hysterie

Morris Stockwood | 19-02-19 | 18:33

Beste mensen; stem dit volk aub weg!!
Beginnen met de eerste kamer en hopelijk blaast de VVD het kabinet op zodat Rutte kan afzwaaien richting EU, dan kunnen we ook de tweede kamer vullen met FvD.

Nuuk | 19-02-19 | 18:25 | 2

En daarmee de Nexit in gang zetten! Revolutie!!

Injegezicht | 19-02-19 | 18:33

@Injegezicht | 19-02-19 | 18:33:

40 jaar + socialistische indoctrinatie in het onderwijs (let op de Uni's) en conditionering van het kennisniveau door de MSM (propaganda) stamp je er niet even zo maar uit. Dat heeft tijd nodig, geduld en vooral feiten. Wie immers niet leert van de geschiedenis zal uiteindelijk dezelfde fouten maken.

Tha Analyzer | 19-02-19 | 18:39

Volgens mij heeft de lentebries ook bij Mona door den voorbips gewaaid.

Ronnie uit Helmond | 19-02-19 | 18:24

Echt, ze kijkt erbij alsof ze moet poepen.. het intelligentie niveau van de leden in de kamer wordt steeds bedroevender...

boerk | 19-02-19 | 18:16

Wat een doos. Komt ze hier nog op terug? Iemand die kW ipv kWh gebruikt weet sowieso niet waar ze over praat. Excuses en belastingverhoging terugdraaien!

-=PyP=- | 19-02-19 | 18:06 | 2

Ja Wiebes ging er toch al een beetje van uit dat dit nog ergens gecompenseerd zou worden door een meevaller. Die meevaller gaan hogere inkomsten uit energiebelasting zijn. Er komt immers meer binnen dan begroot omdat de verbruikscijfers hoger uitvallen. Kan ie ons in ieder geval een sigaar uit eigen doos cadeau doen.

JiggyNL | 19-02-19 | 18:12

das helaas de staat van de huidige politiek.. slap lullen over onderwerpen waar je geen verstand van hebt. Wat je zegt maakt toch niet uit, niemand luistert. Als je maar met je kop voor de camera staat. En het volk... die slikt alles voor zoete koek.

ikpislauwbier | 19-02-19 | 18:15

Lijkt mij bijzonder dat dit van te voren niet bekend was terwijl sites als gaslicht.com/ het niet wisten. Wedden dat dit een stunt voor de verkiezingen is... Wordt de maatregel na ophef weer teruggedraaid.

RenHoek | 19-02-19 | 18:04

Wiebes en Mona praten er nogal luchtig over. Maar qua bedragen is dit hetzelfde als even tussen neus en lippen door het verplichte eigen risico van 350 naar 700 euro zetten. Maar dan was het land te klein geweest voorspel ik je.

JiggyNL | 19-02-19 | 17:56

Grootste bron van nepnieuws is de overheid zelf. Gaat GS aangifte doen?

Analia von Solmsch | 19-02-19 | 17:48 | 1

Als wij vroeger thuis jokten kregen we portie billenkoek van pa of ma en moesten daarna voor straf een kwartier op de mat zitten. Lijkt me ook een prima systeem voor leugenachtige politici ( die naast die straf ook het verschil uit eigen zak moeten bijpassen ).
Echt helemaal klaar met dat zooitje tuigh daar...

Graaisnaaiert | 19-02-19 | 19:24

Ach en wee en wat nu? gele hesjes worden als kut weggezet en door tuig gekaapt in Frankrijk. Deze politici weten dat niemand ze wat gaat maken en dus; Gas, Plas, Was. Stem FvD.

Dirk III | 19-02-19 | 17:48 | 1

Elektriciteit, plas, was

boerk | 19-02-19 | 18:15

Waarom zou een minister niet liegen tegen haar volksvertegenwoordiging? De (kleine) meerderheid van die 150 personen zullen haar toch niks verweiten. Ik vraag me af of ze überhaupt naar haar luisteren. En zolang als het volk een dergelijke vertegenwoordiging kiest, verdienen ze ook niet beter.....

EenGoedBegin | 19-02-19 | 17:44

Is er weer ophef in het hoofdkantoor van de belastingdienst ook wel bekend als 2e kamer?

drs. P | 19-02-19 | 17:19 | 1

Het houdt nooit op... niet vanzelf....

ikpislauwbier | 19-02-19 | 17:26

Mona Keijzer weet altijd raad
Ook als je van armoede moet leven op straat
Goedemórgen! Met haar duim omhoog!
Kijk! Daar valt er een van driehoog
Van ellende gesprongen, terwijl ik tegen je praat

We zijn begonnen met de campagne
En ik schenk rode soep noch champagne
Van mij krijgt u alleen: Goedemórgen!
Kommer en kwel of kopzorgen
Want ik ben de Sint niet, die zit in Spanje!

‘t Leven is onbetaalbaar geworden, je hebt ’t zelf mogen ervaren
Maar weet je wat hélpt en hoe je veel kunt besparen?
Goedemórgen! En nu niet meer treuren
Wat fijn dat ik u even mocht opbeuren!
Ja, het kabinet van Rutte is net ‘n gesticht vol halvegaren…

Angélica de Sancé | 19-02-19 | 17:15 | 4

ze zijn cultuur als ze door de gesubsidieerde stadsdichter worden opgeschreven.

vranac | 19-02-19 | 20:25
▼ 1 antwoord verborgen

En wordt er nog iemand verantwoordelijk gehouden voor dit soort (opzettelijke) blunders? Het zal wel weer mijn portemonnee zijn die voor de ellende op mag draaien. Als we alle uitkeringstrekkers (dus ook alle ambtenaren m.u.v. agenten op straat en leraren) nou eens de zee in rijden. Moet je kijken wat een besparingen dat oplevert.

Antitheus2 | 19-02-19 | 17:09 | 2

jazeker wordt hier iemand voor verantwoordelijk gehouden: jij! Jij mag namelijk betalen

ikpislauwbier | 19-02-19 | 17:25

ja jij.. had je maar beter moeten kiezen destijds..

fikkieblijf! | 19-02-19 | 17:28

De leugen die je wist dat uit zou komen. Dat wist Mona ook. Dat wist Wiebes ook. Het interesséért ze schijnbaar gewoon geen klap meer dat die uit zou gaan komen, anders hadden ze niet zo gruwelijk in het gezicht van Nederland staan te liegen. En dat het ze niet meer interesseert is zorgelijk. De politiek wordt ook nauwelijks nog aangevallen in media of door de oppositie omtrent dit soort leugens. En de ruimte die ze daarmee krijgen vullen ze gewoon op door zichzelf nog meer leugens te permitteren.

Liegen is tenslotte in dit geval een stuk makkelijker dan meteen met de waarheid op de proppen komen. Nu kun je nog wat aanlullen over 'verkeerd geïnterpreteerde cijfers' of ander oncontroleerbaar en wollig gelul in de marge.

Het boeit ze werkelijk geen ene kloot meer. Heel Nederland had al gezien, of kunnen zien, dat hun energierekening explosief groeide. De energieaanbieders wisten het. Iedereen wist het. Behalve de politiek verantwoordelijken. Tuurlijk. Het is zo laf dat het kinderachtig is. Alsof je je puber betrapt op een leugen maar dat die gewoon stug blijft volharden in die leugen.

Ik vind het ook oprecht dom wat zo'n Mona doet; uiteindelijk zet het veel meer kwaad bloed dan gewoon netjes zeggen waar het op staat.

Dutchbeaurouge | 19-02-19 | 17:09 | 4

@First Contact | 19-02-19 | 17:12:
Daarvoor zijn het ook ambtenaren , ze kunnen niks . Das ook de reden dat ze ambtenaar geworden zijn overigens .

ghetto-is-back | 19-02-19 | 17:27

Ze liegen niet, ze lullen gewoon naar hun verstand. Ze weten van toeten noch blazen en papegaaien wat iemand voor ze voorkauwd. Verder totaal geen kennis van zaken.

Highwoodman | 19-02-19 | 18:47

@getto Ik ben er nog steeds niet uit of ambtenaren van zichzelf liegende nitwits zijn of dat mensen pas als ze eenmaal ambtenaar zijn leren liegen en verder helemaal niets meer kunnen.

5611 | 20-02-19 | 05:01
▼ 1 antwoord verborgen

Mijn energie rekening is 840 euro gestegen, een stijging van 27%. Rest van vaste lasten ook. Zit met boer als kiespijn af te wachten wat de gemeentelijke lasten worden in 2019.

De lasten stijgingen zijn het meervoudige van de netto inkomens vooruitgang.

Stem nooit geen VVD en CDA meer. Zoveel bedriegerij kan ik niet meer aan, toendertijd begonnen met de duizend van Rutte.

Tee Of Cup | 19-02-19 | 16:55 | 3

nooit geen = altijd. slecht stemadvies Soros.

HaatbaardKnipper | 19-02-19 | 16:59

Als he nu nog wakker moet worden ben je gewoon een slome buklaaf.

Tronald_dump | 19-02-19 | 18:50

Beetje ongelukkig dat de Provinciale Staten verkiezingen voor de deur staan. Want hoe naïef moet je zijn om te geloven dat ze ook maar iets geven om de koopkracht van de burger. Verder niks nieuws, ieder weldenkend mens kan zelf nagaan dat de kosten op het gebied van energie, duurzaamheid en immigratie alleen maar zullen toenemen...

First Contact | 19-02-19 | 16:54 | 1

In alle vriendelijkheid; wat moeten de mensen stemmen die het niet met deze lastenverhoging eens zijn?

theo-is-dood | 19-02-19 | 17:46

Het leefklimaat van de mensen redden door extra belasting te heffen... Wou je "de aarde/atmosfeer" een zak geld geven?

Wanneer gaan ze in Den Haag eens zelf nadenken ipv dat er door mensen met veel geld/macht voor ze gedacht wordt. Ga eens bij het volk horen wat zij ervan vinden.

Misschien is het grote probleem van Rutte wel dat hij GEEN kinderen heeft. Hij hoeft geen wereld "door te geven" aan zijn bloedeigen kinderen.

Willen we ons leefklimaat enigszins leefbaar houden voor de mensen na ons, dan zijn de volgende zaken nodig:
- Verbod op overproductie -> Als consument ook accepteren dat daardoor bepaalde producten eens niet (meer) leverbaar zijn.
- Minder transportbewegingen die vervuilend zijn -> Beginnen bij inperken vlieg- en vaarverkeer daarna woon-werkverkeer aanpakken. Uit de auto's, uit het OV en vaker op de (elektrische) fiets.
- Zwaar vervuilende industrie aanpakken en dwingen om naar productiemanieren die aanmerkelijk minder belastend zijn voor het leefklimaat.
- Onderzoek en transitie naar werkelijk alternatieve energiebronnen ipv zonne- en windenergie. Zeker van die laatste is nog niet uitgesloten welke andere impact het heeft op het "nabije" leefklimaat. Voorlopig dus inzetten op waterstof en Thorium en vervolgens eens kijken naar kernfusie.

Alle andere prietpraat in de marge is volstrekt nutteloos en een verspilling van middelen.
Oh ja.... doe dit gelijk even wereldwijd. Ieder land voor zich heeft geen nut.
Maar.... voordat alle landen in de wereld op één lijn zitten, is de mensheid sterk gedecimeerd.

Reaguurmuur | 19-02-19 | 16:52 | 3

Je vergeet het tegengaan van explosieve bevolkingsgroei en het benutten van kernsplitsing / kernfusie als belangrijkste.

HaatbaardKnipper | 19-02-19 | 16:59

Verbod op overproductie.... dat klinkt leuk, totdat men aan de andere kant ook producenten gaat dwingen om een meer risicovolle manier moet gaan produceren(Als elke boer gedwongen wordt over te stappen op biologische productie dan vormt dat een enorme risico op onze voedselproductie) dan zul jij in het einde nog wel eens moeten gaan accepteren dat er doden gaan vallen van de honger (we zetten het wel door in heel de wereld he?).
Maar ja, zulke dingen begrijpt de gemiddelde bevolking gewoon niet. 100% duurzaam landbouw = in het beste geval 1/3e minder productie en gemiddeld 1/2 minder, plus dat je nu dus een enorme kans hebt op het mislukken van de gehele oogst wegen aanval van zwamp of andere ziektes die je nu zo goed als niet tegen komt.

Zoon van Boer | 19-02-19 | 18:13

@Zoon van Boer | 19-02-19 | 18:13: Ik begrijp je kritiek. Echter het zou meer helpen als je ideeën verrijkt. Er zit een verschil in gezonder reserves als buffer aanhouden en de waanzinnige overproductie en verspilling van onder meer voedsel, zoals nu het geval is. Ik doelde ook op de overproductie en daarmee gepaard gaande overconsumptie m.b.t. andere producten.
In de basis begint alles met het idee: “Dat wat ik wat ik allemaal in beslag neem (ruimte van de woning, goederen e.d.) gebruik ik dat ook allemaal?”
Daarvoor is in de eerste plaats een verandering van mindset nodig, in de maatschappij. Zolang bezittingen een zekere “status” vertegenwoordigen, gaat er niets veranderen. Wanneer we als maatschappij veel meer “status” en beloning toekennen en mensen die daadwerkelijk “waarde” toevoegen aan het leven van de mensen om je heen, hebben we een mogelijkheid om als samenleving eens iets voor elkaar te krijgen.

Reaguurmuur | 20-02-19 | 10:55

Het kabinet blijft het gewone volk kei- en keihard fistfucken met hun rolexen nog om de pols zodat het flink schuurt en krast.
Ik gun alle kabinetsleden een verplettering bij de komende verkiezingen.

Rest In Privacy | 19-02-19 | 16:51

Haha, omdat ik zo'n laag verbruik heb, gaat mijn maandelijkse rekening van 6 euro naar 14 euro, haha..

Neuth | 19-02-19 | 16:45 | 4

Mooi voor je... Maar je vind een lastenstijging van 133% dus wel ok? Dat vind je wel passen bij gezond beleid, haha?

peterdh | 19-02-19 | 16:54

Let me guess. Je tapt bij de buren?

MistaRazista | 20-02-19 | 01:16
▼ 1 antwoord verborgen

We willen Wiebes natúúrlijk "niet bang maken", maar dit is gewoon vanaf je ministerie met onjuiste cijfers de Kamer geheel via "overtuigde" Mona onjuist informeren? Welke partijen maken een motie van wantrouwen op? Ze blijven de kluit maar belazeren, zo lijkt het tenminste?

Jan, Leiden | 19-02-19 | 16:41 | 1

Natuurlijk is dit bewust de kluit belazeren.Kijk dan wie en welke partijen hier aan mee doen.Ja, ook het cda, he buma?

Ben5570 | 19-02-19 | 17:14

"Ehm........ ehm..... ehm...... ehm...."

Kutwijf.

Kop Kaaz | 19-02-19 | 16:38 | 1

Het dekt de lading .

ghetto-is-back | 19-02-19 | 17:29

Ze zouden ons niet bang moeten maken. Nu het toch wel de realiteit blijkt te zijn, moeten we dus wel bang zijn.

BrutusBosch | 19-02-19 | 16:36

131 kamerleden hadden dat natuurlijk allang in de gaten maar dachten, ik hou mijn mond maar, dan valt die van het CDA straks op haar bek... En zo gebeurde.

lulleficatie | 19-02-19 | 16:26

Als dit kabinet richting de verkiezingen zo door draaft, hebben FVD & PVV straks nog meer munitie dan ons leger.

D._Trump | 19-02-19 | 16:25

En dit soort mensen, wat ons verkeerd informeert heeft gewoon stemrecht

Henk P | 19-02-19 | 16:22 | 1

En nu?Ik hoor niemand over her berekenen en belasting op energie weer verlagen.Nee, alleen zij bijna alle kamerleden boos, zakelijk boos, dat dan weer wel.Dus niet echt boos.

Ben5570 | 19-02-19 | 17:16

Ze hebben de energieafrekening zo ingewikkeld gemaakt, 54 onderdelen, dat ze zelf de rekening niet meer snappen.....

lulleficatie | 19-02-19 | 16:05 | 2

Dat geld voor alle regels in dit land.
Nederland Regeltjes land.
Zo veel, dat zelfs de beleidmakers zelf het niet meer snappen.
Maar ohwee als je als burger een regel mis interpreteert.
Dan zult u financieel bloeden

Het leven is zwaar | 19-02-19 | 16:46

@Het leven is zwaar | 19-02-19 | 16:46: Speerpunt van de VVD toch 'minder regels'. Vandaar dat de regulering steeds toeneemt want leugenaars.

HaatbaardKnipper | 19-02-19 | 17:03

Spiegeltje spiegeltje aan de wand, wie is de grootste leugenaar van het land?

Datgingniegoed | 19-02-19 | 15:54 | 1

Rutte wint.

HaatbaardKnipper | 19-02-19 | 17:04

De maffiamaatjes in Rutte's kartel.

Shareholder II | 19-02-19 | 15:53

Nou, die berekening kan ik wel even snel voor hem maken Ik krijg EU 14 p/m meer aan inkomen, maar dan dit:

- Stroom rekening: Van EU 58 naar EU 77 voorschot p/m, en dat ondanks dat ik zéér zuinig met stroom ben.
Zit hier 's avonds met één spaarlamp aan in het hele verdomde huis plus de LCD TV en Xbox. Helaas wel een vervelend oud lijk (modelletje 1991) van een dikke 120 L puist in de gangkast die qua kWh net zoveel verbruikt in een nacht opwarmen als ik op een dag lassen bij de baas. En de woningbouw weigert pertinent een modernere weg te hangen. "We investeren geen cent meer in die oude flatjes". Maar ik mag wèl elke maand EU 556 kaal aftikken voor een veredelde pijpenla in een "Prachtwijk". En natuurlijk aankomende juli de jaarlijkse huurverhoging weer tegemoet zien.

- Stadsverwarming dan. Ook zo'n feest. Van EU 49 naar EU 68 p/m voorschot. Heel de winter de huiskamer op 16,5 graad gehad. Of ik maar even EU 120 bij wou betalen op de eindrekening begin februari want belasting en een Gigajoule warmte (1 Gigajoule kost nu EU 26(!)) is ook fors omhoog gegaan. En even overstappen is er voor mensen als ik niet bij want er is maar één aanbieder voor de stadsverwarming dus nul concurrentie.

Met andere woorden, al leef je nog zo Spartaans, aan het eind wordt je gewoon overdwars genomen. Hoe hard je ook bezuinigt op je warmte of stroom. Alleen aan warmte/stroom bijna 40 euri meer aan kosten per maand terwijl ik in een koud donker huis zit. EU 10 p/m meer aan de zorgverzekering. Kom meneer Wiebertje, vertelt u mij nog eens hoe ik er op vooruit ga dit jaar?

Sjefke7807 | 19-02-19 | 15:53 | 1

Spartaans? Als Eurolaaf? Volgens mij kende Sparta nog eer..

Shareholder II | 19-02-19 | 16:34

Dus.......... Krijg ik nou EUR2400 belastingcompensatie?

denouden | 19-02-19 | 15:50

Ik zou haar wel willen doen.

RamondeM | 19-02-19 | 15:47 | 2

Ik heb haar al gedaan.

Bedoel natuurlijk mijn eigen haar

Het leven is zwaar | 19-02-19 | 15:51

Mona of Wiebes?

HaatbaardKnipper | 19-02-19 | 17:05

Ach zoals altijd voor de Buhne, er worden toch geen consequenties aan verbonden. Ben je mal. Maar goed dit is een opsteker voor de verkiezingen , de coalitie gaat mega bakzeil.

zimmerschwanz | 19-02-19 | 16:06

Elkaar de joker toespelen.De slachtoffers hebben het nakijken...

Ben5570 | 19-02-19 | 17:19

In werkelijkheid lachen ze zich te barsten om de poets die ze gebakken hebben. En mogen maffia-sletjes Mona en Wiebes gewoon doorgaan met hun malafide sloopwerk.

obominotie | 19-02-19 | 17:31

De 2e kamer is niet verkeerd geïnformeerd, het liet zich verkeerd informeren. Op FdV en PVV na waren er nauwelijks kritische geluiden, hoogstens speldenprikjes, want men is allemaal afhankelijk van elkaar.

Statler en Waldorf | 19-02-19 | 15:45 | 3

Het volk is verkeerd geïnformeerd. Voorgelogen. Dat heet daar beleid.

Shareholder II | 19-02-19 | 15:56

@Shareholder II | 19-02-19 | 15:56: "op tijd voorgelogen"

zimmerschwanz | 19-02-19 | 16:07

De leugens kwamen de partijen goed uit bedoel je. Daarom geen kritische vragen

peterdh | 19-02-19 | 17:00

Maar nu al een compensatie beloven gaat minister Wiebes te snel. [Tijd winnen Wiebes] Hij verwacht volgende maand nieuwe ramingen van de koopkrachtcijfers over 2019 [niet nodig, gewoon de energierekening naar waarheid invullen in het oude model Wiebes]. Hij heeft ook het Planbureau voor de Leefomgeving "een update" gevraagd van de verwachte energiekosten [334 euro extra Wiebes!]. Wat hem betreft gaat de discussie daarna verder. [En is de bui een beetje overgewaaid].

Wiebes verklaarde eerder vandaag al dat het kabinet duidelijker [eerlijker Wiebes] had moeten zeggen dat de inschattingen voor de energienota van 2019 waren gebaseerd op cijfers van meer dan een jaar oud [een jaar geleden winsten ze niet dat het verbruik geen 25% zou dalen Wiebes?]

wapster | 19-02-19 | 15:43

Kwiebes zei net op het nieuws dat ze het volk beter hadden moeten uitleggen dat er gelogen wordt

Jacktheflipper | 19-02-19 | 15:43

En de haan kraaide 4 keer

pga | 19-02-19 | 15:39

Goh, een nep-staatssecretaris die liegt tegen een nep-parlement, en een nep-parlement dat dat gulzig slikt. Wie had dat nou gedacht?

obominotie | 19-02-19 | 15:38

Dat het verbruik in twee jaar tijd met 25% zou dalen gelooft natuurlijk niemand. Dat heeft niets te maken met achterhaalde cijfers. Dat was gewoon keihard gelogen. Want het is natuurlijk een beetje raar dat we leven in een hoogconjunctuur, de bedrijven miljardenwinsten maken en steeds minder belasting hoeven te betalen en dat terwijl de koopkracht daalt.

wapster | 19-02-19 | 15:37 | 1

Ach die energie belasting levert toch mooi zo'n 2 - 2,5 miljard per jaar op..... elk jaar weer.En dan komt de rest nog natuurlijk.

Ben5570 | 19-02-19 | 17:21

Ze past zo wel goed in het team. Mag ook gezegd worden. Sarcasm off.

Mart6037 | 19-02-19 | 15:34

Ik eis een "niet goed, geld terug" clausule hierin! Stelletje oplichters daar op het binnenhof in Den Haagistan. Mogen ze uit eigen zak dokken. Met hun genaai.

Vageling | 19-02-19 | 15:26

Sommigen kunnen het zich dus veroorloven. Voor hen is het niet nodig om koopkracht verbetering te hebben. Die mag dan gewoon naar de staatskas toevloeien. Dan is roven geoorloofd zeg ze gewoon. De economie wordt daar niet beter van. Geld moet in de markt rollen, niet naar de staat.

Atheist-Priest | 19-02-19 | 15:24 | 1

Goed punt. Maar op veel gebieden is de staat tegenwoordig toch de markt?
Met dank aan de zogenaamde 'privatisering'.

Wering | 19-02-19 | 16:15

Ik gun Mona alle pech van de wereld...

Ali Bi | 19-02-19 | 15:23

De stijging van de energierekening door oa belastingverhoging is dus toch zeer fors zoals Baudet al zei. En zo wordt er weer voor enkele miljarden uit onze zakken getrommeld. En nu?Glasplaswas en zegt Mona een hele goede morgen met een vette middelvinger erachteraan?

Mart6037 | 19-02-19 | 15:21 | 2

En als je de hoogte van de energierekening voor de burgers niet eens kunt inschatten, geef ik ook niet veel voor de inschatting van klimaatverandering. Had Jesse het soms berekend?

Mart6037 | 19-02-19 | 15:25

@Mart6037 | 19-02-19 | 15:25:
Ja, met zijn kralen. Groene moet je tellen, de rest telt niet. Soort van 1+1=3. Wel heel eerlijk hoor, en natuurlijk heel klimafaat verantwoord.

Vageling | 19-02-19 | 15:28

Gaan we nou serieus lopen zeiken over dit kleinigheidje nederland wil dit toch echt zelf iedereen naar binnen slepen en pamperen!

riesepies | 19-02-19 | 15:21

Ik zie hier en daar over Mona. Leuke meid, maar kijk eens naar het verschil tussen nu en toen ze net aantrad.

artie | 19-02-19 | 15:20

De politiek van Mona smeert als Bona!

Cobalt bomb | 19-02-19 | 15:19

De kamer is verkeerd geïnformeerd. JOH! Echt? Dat is meer de norm dan uitzondering. En die muts blijft gewoon lekker plakken op haar leren stoeltje.

Ga maar eens bij onze super ondernemer Berbaar solliciteren. Schijn ik ook van alles te kunnen. Of kom ik er dan gauw achter wat voor hypocriet ventje het is.

Vageling | 19-02-19 | 15:17 | 3

"De kamer is verkeerd geïnformeerd. JOH! Echt? Dat is meer de norm dan uitzondering. En die muts blijft gewoon lekker plakken op haar leren stoeltje."

Omdat ons parlament tot de nationale kleinkunstvereniging geworden is. Niemand die om een scalp vraagt, nergens opwinding over. Het gaat blijkbaar te goed.

MAURIK | 19-02-19 | 15:20

De vraag stellen... etc etc.

Rest In Privacy | 19-02-19 | 15:23

De kamer heeft de bevolking onjuist geïnformeerd. Zelf wisten ze het wel de leugenaars

peetjoh | 19-02-19 | 15:31

klimaatdoorrekening
Wie verzint deze woorden ?
Dus als je veel belasting betaalt, dan word het klimaat beter omdat je het doorberekend.
Net zo zinloos en oneerlijk als slurptax.

Het leven is zwaar | 19-02-19 | 15:16 | 1

Eerlijk zou het zijn als je daadwerkelijke voetafdruk gemeten zou worden en er ook een bonus tegenover staat als je een paar ( extra ) bomen in je tuin neerpoot. Maar goed, u had al begrepen dat het een verdienmodel is en dat het absoluut niet de bedoeling is dat we daadwerkelijk problemen gaan oplossen. Dan valt namelijk de noodzaak tot belastingdruk weg en in het verlengde daarvan een regelende overheid. Dan zouden we toe kunnen met een faciliterende overheid en dat zou een liberale partij als de VVD en een liberaal als Berbaar van harte moeten toejuichen. Tocj?
Ik roep zijn naam 3x, net zoals Beetlejuice. Kijken of hij ook verschijnt om te juichen..
Berbaar! Berbahaar! BERBAAR!!!!!.
*wacht af*

Graaisnaaiert | 19-02-19 | 16:00

En straks komt de doorrekening van het klimaatakkoord door precies dezelfde mensen van het PBL... en dan kunnen ze opeens moeiteloos tot 4 cijfers achter de komma berekenen wat de energietransitie en alle klimaatmaatregelen per persoon gaan kosten.
En dat is dan honderd procent waar en ontegenzeggelijke harde wetenschap. Weet je wel.
Zo’n doorrekening van experts klopt namelijk altijd. Ze kunnen het tot 2050 heus tot op een paar cent nauwkeurig berekenen. Echt waar. Geloof dat nu maar.

Stormageddon | 19-02-19 | 15:12 | 4

Maar Baudet is een racist, fascist, vrouwenhater, clown, lavendelsnuiver, pianoneuker, fantast, kortom, niet serieus te nemen. En hij zegt iets over de kosten van het klimaatakkoord. Maar niet luisteren hoor, naar die rattenvanger van Hamelen. Want hij is ook nooit in de Kamer. De charlatan, met zijn blote foto. De narcist. Gelukkig hebben we Mona nog. En Kwiebes. Rekenwonderen.

piloot47 | 19-02-19 | 15:29

@Cobalt bomb | 19-02-19 | 15:20: KUCH...

MoonBeebe | 19-02-19 | 15:39
▼ 1 antwoord verborgen

Vroeger was regeren : vooruit zien
Nu is regeren : de beste woordspeel spindokter hebben

Het leven is zwaar | 19-02-19 | 15:07 | 1

Aan Rutte te zien heeft hij een verkeerde bril. Zien doet hij amper. Laat staan vooruit zien. Notities lezen en lachen. Mag zich MP noemen ook nog. En dan huilie doen omdat die hele muppetshow gewoon benoemt wordt voor wat het is. Een muppetshow.

Vageling | 19-02-19 | 15:21

Donkerbruin vermoeden dat dit gaat eindigen als het Kwartje van Kok, never dusss.

william7055 | 19-02-19 | 15:07 | 1

Alleen gaat het hier niet meer om kwartjes...

Brou Is Back | 19-02-19 | 15:18

Dus op de CPB en het ministerie zit niemand die kon zeggen: “staatsecretaris de basis voor de berekeningen zijn van 2017 dus pas op!”...... en dat geloofd iemand.... Het is bewuste manipulatie om de cijfertjes van het koopkrachtplaatje te laten kloppen.

Blonde Nel | 19-02-19 | 15:07

Hoor Buma en hoor Segers toch machtig knorren over 'het midden' van de politiek, dat zij daar zo graag in doormodderen. Zij hebben samen met de witte aardbevingsbestendige VVD pickup en de D66 hoog+veelvliegers 'het midden' omgewoeld tot een stinkende poel des verderfs. In plaats van eerlijk toegeven dat ze er naast zitten (ze representeren helemaal niet 'het midden van de politiek' en de redelijkheid) draaien ze maar door van de ene leugenflats in de volgende bedrogsflater. Aan het sikkeneurige gezicht van Dijkhoff is af te lezen, dat hij zich bij het aanstaande carnaval het liefst verzuipt en ook bij Rutte willen de lachebekspekjes niet meer op zijn mondwerk komen. In de MSM wordt nu de status van de Eerste Kamer afgefakkeld, want de Eerste Kamer mag niet een stem in het kapittel hebben, wanneer daar de coalitiepartijen tot een griezelschaduw van zichzelf worden na 20 maart. Ze zijn inmiddels zich reeds aan het vergriezelen in die bijrol.

Eeuwig..Op..Vakantie | 19-02-19 | 14:59

Thierry Baudet (FvD) stelde weer eens de meeste relevante vragen die een paar niveautjes hoger liggen dan dat van de hogere kamerleden. Wiebes werd gered door de voorzitster.

ProAsfalt | 19-02-19 | 14:58

Nou, dat was weer een zeer nuttig vragenuurtje met Kwiebus en Stientje.
Nu nog een een-tweetje tussen Sjoerdsma66 en Kaag66 en dat was het dan weer voor vanmiddag.

Schmalz | 19-02-19 | 14:55

Tot nu toe vindt het volk e 25G per jaar nog wel betaalbaar en behapbaar. Niets aan de hand dus.

ProAsfalt | 19-02-19 | 14:55

Ze hebben zich vergist. Joh !

En er verandert helemaal niks

rigelstraat | 19-02-19 | 14:53 | 1

Een keer vergissen mag. Keer op keer vergissen is geen incident meer, dat is beleid. Kwaadaardig beleid. En in Nederland blijft dat dankzij Pikmeer onbestraft.

Graaisnaaiert | 19-02-19 | 15:04

Het stoort mij zeer dat dit soort mensen tijdens debat voering ongeintereseerd op hun computer of telefoon bezig zijn terwijl een kamer lid zijn zegje doet.
Helemaal storend wordt het als de mevrouw in kwestie haar zaken niet op orde heeft.
Dis-info? Dit kabinet is dis-info en NRB “ Not Required Back”.
Van mij mag dit gedrocht “kabinet” zosnel mogelijk opgedoekt worden anders zijn de gevolgen voor de Nederlandse welvaarts staat niet meer te overzien.

Datgingniegoed | 19-02-19 | 14:50 | 1

Persoonlijk vind ik het ook bezopen dat daar dikbetaalde figuren een verhaal van 4 minuutjes voor staan te lezen die slinkse spindoktoren en speechschrijvers achter de schermen tikken om zo min mogelijk te zeggen, zonder als uitgangspunt te nemen dat men tot een oplossing komt.

BBRDWR | 19-02-19 | 14:52

Wat hebben partijen toch een flinke pak boter op hun hoofd behalve FvD en PVV. Zij willen toch allemaal CO2(g) belasten? Nou, deze wordt belast.

ProAsfalt | 19-02-19 | 14:50

Ik kan beter geen commentaar geven, want ik ben zo boos over zoveel onkunde dat er in mijn weer woord veel negatieve en vernietigende gezegdes zullen zitten.

Nietnagel | 19-02-19 | 14:50 | 1

Bedankt voor je commentaar.

Shareholder II | 19-02-19 | 16:25

"Hoe voorkomen we dat oorlogsmisdadigers vrijuit gaan?" Nou wat Trump zegt. Elk land neemt zijn eigen tuig terug en berecht ze. Wat mij betreft worden ze berecht in Syrië en wordt het Nederlandschap afgenomen.

Rest In Privacy | 19-02-19 | 14:47 | 1

Wie, onze parlementariers?
Hm, ideetje.

Graaisnaaiert | 19-02-19 | 14:48

Deze minkukels hadden zich nota bene voorgenomen het vertrouwen in de politiek te herstellen. Dat vertrouwen scoorde bij mij al een 0, nu een -1.

DasNouJammer | 19-02-19 | 14:46 | 1

hahaah, ja net voor de verkiezingen dan gaan ze ineens nadenken hoe dat domme volk weer om een mea culpa te vragen..

fikkieblijf! | 19-02-19 | 14:51

Maar de te hoge kosten worden uiteraard ook met terugwerkende kracht voldaan op de lopende rekening van de altijd betalende brave burger toch?

Zo niet, dan stel ik voor dat we allemaal een Tesla naar keuze in beslag mogen nemen puur voor eigen gebruik. Wij hebben er tenslotte meer voor betaald dan de eigenaar.

Rest In Privacy | 19-02-19 | 14:43 | 1

Hoepel op met uw Tesla. Ik blijf gewoon mijn bijna 30-jaar oude benzinelimo rijden, ze kunnen me wat. Beter krijg je het niet en het is een stuk beter voor het milieu/klimaat dan elke 3 jaar een nieuwe.

Graaisnaaiert | 19-02-19 | 14:50

Ik ga mijn studiekosten van 1986 tot 1990 aftrekken in de aangifte van 2018. Goed voorbeeld doet goed volgen, als de politiek ongebreideld mag stelen van de burger is het een verplichting om terug te stelen.

witwas | 19-02-19 | 14:43

Nee, uiteindelijk was alles weer niet "helder", "transparant", "geen signalen ontvangen" enz. enz. en we klooien weer lekker door.

Wienerschnitzel mit | 19-02-19 | 14:43

Toch knap, zo veel verdienen en het verschil tussen gemiddeld en een 3 persoons huishouden niet snappen, scheelt ook bijna die 25%, heel gek....

Terra | 19-02-19 | 14:43

Wiebes , alias de Zinksnijder , kan op 20 maart rekenen dat ik ga stemmen.Maar ik zeg nog niet op wie en zeker niet op zijn partij.

gerrie de perrie | 19-02-19 | 14:42

Volgens Wiebes is het nog te vroeg om te concluderen dat mensen er dus niet op vooruit gaan. Ik durf nu al te voorspellen, dat dit gewoon wel zo is.

The_Black_Knight | 19-02-19 | 14:42 | 1

Iedereen gaat 300+ meer dokken, maar Wiebes "ziet dat anders".....

Wienerschnitzel mit | 19-02-19 | 14:45

de partij van rare Kwibus en allen die dit mogelijk hebben gemaakt, krijgen binnenkort niet mijn stem. Dat u allen hetzelfde moge doen.

WillemWordtWakker | 19-02-19 | 14:42

Dit is zo gigantisch veel geld. Het gaat echt een heel bizarre kant op met dit land. Als modaal verdienende nemen de lasten significant toe, maar de voorzieningen nemen keihard af.

Bvdb | 19-02-19 | 14:40

Bericht aan het CJIB: Excuses, ik had mijn snelheid gebaseerd op verouderde borden met de maximale toegestane snelheid. Toedels.

Mammeloe | 19-02-19 | 14:37 | 5

Gewoon niet te hard rijden en bij twijfel de "veilige" snelheid aanhouden. Boetes zijn zo zonde geld en het gaat toch maar naar Brussel of Afrika/Halvemanistan, verbras ik het er liever zelf door. Rij inmiddels *tikt af* 10+ jaar boetevrij en wil dat graag zou houden.

Graaisnaaiert | 19-02-19 | 14:48

@Berbaar | 19-02-19 | 15:07:
Klopt, maar ik ben erachter gekomen dat ik me er dusdanig aan erger dat iets rustiger rijden en iets eerder van huis veel beter voor de gemoedsrust is...

Graaisnaaiert | 19-02-19 | 15:45
▼ 2 antwoorden verborgen

"Wat zsijnn de debatten in dit kamer, dan nog waard". Aldus mijnheer Lahmacun van de SP." *Stream uitzet....*

kotelet | 19-02-19 | 14:37 | 4

Sodjat dit Regieroeng die klootjesvolk openleik in het bek kan scheiten!

Mark zit te Dutten | 19-02-19 | 14:41

@Wienerschnitzel mit | 19-02-19 | 14:41: Ja, dit is de tomaatvariant.

OekbertDrazington | 19-02-19 | 14:49

Beroerd Nederlands, juiste analyse.

El Rico Grande | 19-02-19 | 14:56
▼ 1 antwoord verborgen

misschien tijd rijp voor een landelijk opgezette staking ? i.p.v. met gele hesjes door de straten lopen.

UnspiekBaronBodissey | 19-02-19 | 14:36

GroenLinks is toch voor een veel hogere energierekening? CO2 uitstoten moet toch gevoeld worden door iedereen? Wat is dan volgens GroenLinks het probleem? Retorische vraag.

ProAsfalt | 19-02-19 | 14:36
-weggejorist-
Dr_antonickx | 19-02-19 | 14:35 | 3

Het volk stemt klimafaat en krijgt het klimafaat.
GroenLinks begint met boter op zijn hoofd te brullen dat de energierekening stijgt. Hoe zou dat toch kunnen?
Verder brult GroenLinks verontwaardigd of het volk er nog wel op vooruit gaat. Wat denkt GroenLinks nu zelf? Het klimafaat kost e 25G per jaar. Hoe groot is de kans dat het volk er dan op vooruit gaat? De kans dat wij worden opgezwolgen door een zwartgat is groter.

ProAsfalt | 19-02-19 | 14:34 | 1

GL zijn in groen vermonde communisten, socialisten en radicalen. CPN, PSP en PPR die GL werden. Dat soort mensen denken dat geld iets is dat bij een ander op z'n rug groeit.
Geld == Arbeid

Tronald_dump | 19-02-19 | 15:06

Waar bemoeit die buitenlander zich mee.

Rest In Privacy | 19-02-19 | 14:34

Vroeger was de Kamer onjuist en onvolledig informeren een politieke doodzonde en was het bye bye, zwaai zwaai, voor de bewindspersoon in kwestie. Nu drinken ze een glas, doen daarna een plas en alles bleef weer hoe het was! De domme kudtburger stemt bij de volgende verkiezingen toch gewoon weer op deze partijen van list en bedrog !

Mark zit te Dutten | 19-02-19 | 14:34 | 1

VolksVerlakkende Dievenbende, VVD

Brou Is Back | 19-02-19 | 15:24

Stientje, zo zouden alleen katten moeten heten.

Rest In Privacy | 19-02-19 | 14:33

Wiebes beweert nu dat de belastingverhoging door de markt komt. En komt er mee weg. Deze Tweede Kamer is toch niet meer serieus te nemen?

tipo | 19-02-19 | 14:33 | 2

Wiebes: "Stijging komt door de markt. "
CBS: "Bijna de helft van deze stijging komt door de hogere energiebelasting."
www.cbs.nl/nl-nl/artikelen/nieuws/201...
Weer de kamer verkeerd voorgelicht, Wiebes. Dat mag allemaal, blijkbaar.

tipo | 19-02-19 | 14:44

@tipo | 19-02-19 | 14:44:
En wie was voorstander van verkoop van publieke nutsbedrijven? Precies, de VVD. En X66 en de PVDA zijn daar hijgend van genot mee akkoord gegaan, kwijlend van plezier dat ze het CDA eindelijk buitenspel konden zetten. Paars I, weet u nog wel? De aftrap voor de uitverkoop van de beschaving en onze samenleving. En dat roep ik nu niet achteraf, dat riep ik toen al. Die hele VVD is schadelijker voor de kwaliteit van je leven dan een koortslip, de builenpest en nierstenen bij elkaar.

Graaisnaaiert | 19-02-19 | 19:29

Wat een debat als je maar twee vragen mag stellen.

Johan_Voorhaar | 19-02-19 | 14:33 | 1

En je er geen fatsoenlijk antwoord op krijgt. Wat een aanfluiting die Wiebes.

El Rico Grande | 19-02-19 | 14:33

Enne, voorzitter, hou je bek nou eens even als Kamerleden het gevoel in de samenleving weergeven. Mensen willen gehoord worden en zien dat er in ieder geval mensen zijn die hun onvrede verwoorden. En als je ze dat ook nog eens ontzegt, wat dan? Alternatief is het schavot, dat willen we toch ook niet?

Graaisnaaiert | 19-02-19 | 14:32

Wat een leugenaars. Ik begrijp nu ook waarom de onderdanen in de bananenmonarchie altijd de verwarming zo laag hebben staan. Vind het altijd retekoud in een NL huis. Bij het laatste bezoek zelfs geld geboden om de verwarming hoger te zetten. Ach bij Klaver en Jette zal het niet koud zijn. Bij de ministers ook niet.

Zatkniss | 19-02-19 | 14:32 | 2

Ja hehe, 90% zit 's winters met een trui aan, net als in Roemenie overigens.

Wienerschnitzel mit | 19-02-19 | 14:34

@Wienerschnitzel mit | 19-02-19 | 14:34:
Zit ik ook, maar dat is gewoon omdat ik te gierig ben om die kachel wijd open te draaien. Is een beetje een overblijfsel uit m,n studententijd toen ik van weinig moest rondkomen, proberen zo zuinig mogelijk te leven wbt noodzakelijke kosten zodat je in feite kunt doen en laten wat je wilt bij dingen die het leven leuk maken en eigenlijk ook nooit last hebt van tegenvallers. Is een mindset die je moet hebben/ontwikkelen...

Graaisnaaiert | 19-02-19 | 14:45

God, wat krijg ik een zin om die guillotine van zolder te halen.
Maar even serieus, begin inmiddels bijna sympathie voor de gele hesjes te krijgen. En dat zegt een hoop, voor een gezagsgetrouwe pacifistische burgerlul als ik.

Graaisnaaiert | 19-02-19 | 14:30

Maar als je belasting kan verhogen kan je deze toch ook gewoon verlagen.

MorgenEenAnder | 19-02-19 | 14:28 | 2

Ah, dat is een bekende misrekening. Veel te simpel gedacht. Ik stel een commissie van onwijze mannen voor.

El Rico Grande | 19-02-19 | 14:29

Sinds ik het woord “bezuinigen” van de overheid begrijp, snap ik ook waar het mis gaat.

Het leven is zwaar | 19-02-19 | 15:10

... En hoe zit dat dan dat je ongelimmiteerde energie-aansluitingen op 1 adres bij geprikt kan hebben ... Mmmmh ??? Katsjing! Kassa ! deaud aan die tussenkantoortjes

Centauri3 | 19-02-19 | 14:27

"Mona Keijzer zegt tot vier keer toe dat berekeningen hoge energieprijs niet kloppen."
Als je goed luistert, kun je na de derde keer een haan horen kraaien. (Lucas 22)

Een haan uit de provincie dan, he. Want in Den Haag kraait er geen haan naar.

Chuck the plant | 19-02-19 | 14:27 | 2

Daar kirren alleen cock suckers

Centauri3 | 19-02-19 | 14:29

“De regering betreurt het feit dat de burger de inkomensvoorspellingen niet goed begrepen heeft. De burger heeft immers verzuimd rekening te houden met extra uitgaven voor warmtepompen voor henzelf en voor Mieles voor het minder fortuinlijke deel van de wereldbevolking. Om deze reden zullen aangekondigde verhogingen onverminderd doorgang vinden”.

Nivelleermarionet | 19-02-19 | 14:26

Wekelijkse vagenvuurtje.

Watching the Wheels | 19-02-19 | 14:26

Politici worden betaald om te liegen.

Silvio488 | 19-02-19 | 14:26

Wordt de vraag over de energierekening nu telkens weg gebogen naar de klimaatdoorrekening????

Rest In Privacy | 19-02-19 | 14:26

Wiebes is gewoon Kamp 2.0 . Technocraat in optima forma. De man kan net zo goed om de hete brei wbt de energietarieven heendraaien als om de dienstregeling van de treinen die tijdens 40-45 naar het oosten reden ( we laten ze gewoon doorgaan en kijken tijdens Neurenberg wel of deze dienstregeling misschien toch op punten aangepast had moeten worden ).

Graaisnaaiert | 19-02-19 | 14:25

Ramingen kunnen er naast zitten, dat begrijpt de burger ook wel.
Beste Wiebes, *alvast zelf weggejorist

Openbaar Mysterie | 19-02-19 | 14:25

Wiebes is een alien uit de 5e dimensie en hij komt niet in vrede.

Mr_Natural | 19-02-19 | 14:25

Is het niet opgevallen dat iedere keer dat een minister ingewisseld wordt, de ambtenaren blijven zitten? Het is een grote poppenkast. Ze moeten met de politicus / minister ook de ambtenaren vervangen. Misschien dat ze dan wat beter hun best gaan doen voor de bevolking!

Mastermattie | 19-02-19 | 14:24 | 2

Ja het is echt hoog tijd dat de bezem flink door de laag top ambtenaren op alle departementen gaat.

Energya | 19-02-19 | 14:31

Ambtenaren worden nooit ontslagen, doch doorgeschoven naar een andere plek waar ze gewoon doorgaan met falen.

Brou Is Back | 19-02-19 | 15:28

Hahahahaha, "Het komt niet door de overheid, maar door de markt" zegt die autist. "De mensen begrijpen dat niet".....

Pardon? Wie heft hier nou BTW, en....... Ach nee, laat ook maar. *Zucht*

kotelet | 19-02-19 | 14:24 | 5

Hahahahaha, en ze lullen maar en lullen maar............

Wienerschnitzel mit | 19-02-19 | 14:26

Geweldig he, afschuiven en afsdoen met dooddoeners en vooruitschuiven. Berbarella zal met beide handjes in zijn spandex wielerbroekje zitten te kwijlen.

Graaisnaaiert | 19-02-19 | 14:28
▼ 2 antwoorden verborgen

Wat een gelul van Wiebes, marktwerking.. pff. Dit kan enkel in de politiek.

Het Noorden | 19-02-19 | 14:24 | 1

Marijnissen zou Wiebes een flapdrol noemen.

El Rico Grande | 19-02-19 | 14:27

Als ik zo opzichtig zou liegen op het werk, zou de baas tegen mij zeggen, - na het vaststellen van grove leugens- : " opdonderen en nooit meer zien!"

Heppie-even-voor-mij | 19-02-19 | 14:24 | 2

Echt ?
Ik doe niets anders maar mijn baas heeft nooit iets door. Ik ben rijksdienaar.

Drs. H. Wiegel | 19-02-19 | 14:30

Bij mij zeggen ze ook niet: "Jammer Patje dat je de klant een verkeerde raming hebt voorgeschoteld, ach ja, kan gebeuren, kom we gaan lunchen"

Rest In Privacy | 19-02-19 | 14:32

Oké, ik stop nu met kijken naar het vragenuurtje want mijn bloed kookt.

mente aperta | 19-02-19 | 14:24 | 3

Ik had hetzelfde..
Werd helemaal gek van die paling.

Constant hetzelfde kut antwoord. "We kunnen het pas bepalen als we alle cijfers van inflatie en koopkracht op een rijtje hebben"

Geloof mij maar, Wiebes, ouwe bokhond; die vallen ook tegen. Dankzij onze fantastische VVD wordt alles duurder, duurder, duurder.
Linkse kutpartij.

Dick Luyenlomp | 19-02-19 | 14:28

Wiebes baalt dat zijn tokko de burger maar wat heeft voorgelogen.
Nou, dan is het goed. Daar kom je in het bedrijfsleven ook altijd prima mee weg.
Op naar de volgende faal Euh, ik bedoel hobbel, gelukkig ben ik beter in verzekeringen.
#StemZeWeg
www.ad.nl/politiek/minister-wiebes-ba...

Roadblock | 19-02-19 | 14:43

@Dick Luyenlomp | 19-02-19 | 14:28: Ja. Wil je geen kut meer zeggen? Daar hebben we het over gehad.

DeJemelscheet | 19-02-19 | 15:02

VVD, D66 en CDA zijn weer ongekend kritisch. Alles voor de fractie discipline en een vervolg baantje

Sprinkhaan | 19-02-19 | 14:24

Lastenverzwaring voor Het Milieu levert naar scatting 700.000.000 op.
Het binnenhof wordt verbouwd voor tussen de 5 en 600 miljoen en W.A. van buren laat zijn huis opknappen voor 80 miljoen. de rest investeert hij in een lapje grootgrond met een mega ranch in het land van Jorge Z.
Milieu my ass.... welterutten allemaal en vergeet niet te vlaggen op 27 April.

Drs. H. Wiegel | 19-02-19 | 14:21 | 3

Je vergeet het "Prinsesje" wat moet gaan studeren: 4000 euri pd. Zijn allemaal van die knappe koppen daar, ze hebben zelfs een "Professor Pieter" in hun club.

Wienerschnitzel mit | 19-02-19 | 14:24

@Wienerschnitzel mit | 19-02-19 | 14:24: Is de scriptie van de koning ooit openbaar gemaakt?

El Rico Grande | 19-02-19 | 14:33

Even de poeplap trekken voor die plofkop met z'n golddigger en voor al die gewichtigdoeners in Den Haag mensen!

Tronald_dump | 19-02-19 | 15:09

Doe mij maar Jan Keizer.

Pleegzuster B | 19-02-19 | 14:21 | 1

Piet

jacobh-59 | 19-02-19 | 15:00

motie van wantrouwen nu

Oromis | 19-02-19 | 14:21 | 1

Die kunnen niet ingediend worden bij het Vragenuurtje.

Rest In Privacy | 19-02-19 | 14:24

Die voorzitter valt steeds in de rede van vnml. rechtse partijen. BAH!

kwark001 | 19-02-19 | 14:20 | 1

terecht. Kritische vragen zijn ongewenst.

El Rico Grande | 19-02-19 | 14:21

Ondergetekende is waarschijnlijk een van de weinige Nederlanders die er in 2019 op vooruit gaat. Ik heb namelijk een nieuw arbeidscontract.
Ik zet voortaan lekker m'n termostaat een graadje hoger als ik thuis vertrek.

Traag | 19-02-19 | 14:19 | 6

Good for you!

H. Caulfield | 19-02-19 | 14:37

@Berbaar | 19-02-19 | 14:36:
Zelf spelfouten maken tijdens het verteren is niet zo netjes. Of ziet u mij als een hogere macht?
@TeeJee
Klopt ik ga er minder op vooruit. Maar ik hield al over. Dus ik hou nu minder meer over. Prima joh.
@Breinbrouwsels
Dit is onnavolgbaar voor mij. Nee, ik verdien ze bij een 'echt' bedrijf.

Traag | 19-02-19 | 14:42

Prima joh? Hoezo prima? Je wordt gewoon genaaid waar je bij staat.
Volgend jaar weer. En weer. En weer.
Of was je van plan om elk jaar een nieuw arbeidscontract te scoren waarmee je de regering voor blijft? Dat is geen haalbare lange termijn oplossing.

Dat schouders ophalen is nou precies waarom dit blijft gebeuren.

Rest In Privacy | 19-02-19 | 14:57
▼ 3 antwoorden verborgen

Het gaat gewoon gebeuren
Alles er omheen is jongleren met verwachtingen en reacties
Als het kabinet maar niet klapt en de wijzigingen doorzijn is er al gewonnen, op naar het volgende punt op de agenda

niemand specifiek | 19-02-19 | 14:19

Wat een lul met vingers die Wiebes.
Glas als een aal, geen enkel antwoord gevend op welke vraag dan ook.
Tyfusleier. Kan niet anders zeggen.
Opbokken met die VVD.

Dick Luyenlomp | 19-02-19 | 14:18

Dit moffelen ze weg onder het mom 'foutje bedankt' en weer doorrrr

Sprinkhaan | 19-02-19 | 14:17

Zorg dat je vriendin/vrouw niet op Jasser stemt omdat hij van die leuke krulletjes heeft. Vandaag vallen de stempassen in de bus.

Repetitive Beats | 19-02-19 | 14:17 | 12

@Hollende_Kleurling | 19-02-19 | 16:04:
Goeie. Probeer ik ook al een tijdje achter te komen. VVD en GL staan beiden steevast onderaan mijn checklist maar wat er bovenaan staat word ik ook niet blij van. SGP misschien? met tranen in de ogen en pijn in het hart.

Graaisnaaiert | 19-02-19 | 16:12

@Hollende_Kleurling | 19-02-19 | 16:18:
Als je iets anders wil zijn FvD, de PVV en de SGP ( in mindere mate ) de enige alternatieven. De rest maakt geen reedt uit, komt toch op de grote hoop terecht en hooguit veranderen er een paar puntjes achter de komma. Maar ik zie dat u dat ook heeft begrepen : ) .

Graaisnaaiert | 19-02-19 | 17:31
▼ 9 antwoorden verborgen

Kom op Wiebes. Geeft Baudet en Wilders eens de schuld.

El Rico Grande | 19-02-19 | 14:16

en ook deze past perfekt in het rijtje:
Allemaal 1000 euro
De hypotheekrenteaftrek staat bij ons als een huis
Ik zat met Poetin in de Dasha
Het kwartje is tijdelijk
Millieuvriendelijke auto's met belastingvoordeel en een mindere bijtelling,
Het Oekraine referendum
De dividendbelasting
Het afschaffen van het referendum, lees: De democratie.



Drs. H. Wiegel | 19-02-19 | 14:15 | 3

kortom: een land met..."een vaasje", gaaf man.

Wienerschnitzel mit | 19-02-19 | 14:19

U vergeet:

Geen meer macht voor de EU
Niet meer geld naar de Grieken.

En straks stemmen al die blinde kippen weer gewoon op die kutpartij. De partij die ons land uitruilde voor een mooi Europees baantje voor de minster president.
Lekker 4 ton per jaar netto binnenharken.
Gek word je ervan.

Dick Luyenlomp | 19-02-19 | 14:33

MH 17

biltong | 19-02-19 | 16:40

Wat een vulva is die Wiebes toch.

Mr_Natural | 19-02-19 | 14:15

Zolang de voorzitster het nooit een Vragenvuur laat worden is ook dit een wassen neus. Eigenlijk zouden er elke maand verkiezingen moeten komen, om per keer 1 kabinetslid en 1 parlementarier naar huis te sturen. Zonder wachtgeld, met recht op 3 maanden WW. Dat is de enige manier om ze nog een beetje scherp te houden. Eigentijdse - en minder bloedige - variant op het schervenrecht.

Graaisnaaiert | 19-02-19 | 14:14 | 3

Rodeo ! Geweldig idee van de NCRV.

Baron Clappique | 19-02-19 | 14:17

Lijkt op het wegstemmen in Utopia.

Rest In Privacy | 19-02-19 | 14:18

Nog even over die Wiebes. Voor zijn vertrek als wethouder in 020 vroeg het Parool naar zijn belangrijkste besluit. Nou, hij had nachten gepuzzeld over de gevaarlijke verkeerssituaties aan de Pampuslaan en hij had verbeteringen bedacht en doorgevoerd voor de veiligheid. Nou, een paar weken na zijn vertrek ging de hele boel al weer compleet op de schop. Tekenend voor die man. Hautaine eikel.

Mammeloe | 19-02-19 | 14:13 | 2

Hoe komen ze toch aan al die prutsers? Man, de gemiddelde postbode zou het nog beter kunnen....

Wienerschnitzel mit | 19-02-19 | 14:15

Het gaat niet om wat je kunt, maar hoe diep je wilt buigen. Wiebes kan heel diep buigen, dus zetten ze hem op een plekje. Mona buigt ook graag diep, religekkie alert, dus die gebruiken ze ook. En de wiebessen en mona's van de wereld vinden dit allemaal en enorme eer en zijn super duper trots dat ze uitvoeren wat o.a. de eu ze opdraagt. Heel vreemd, maar ok...

Mark_D_NL | 19-02-19 | 14:20

Domme gans pretendeert kloeke hen te zijn.

Al_Capsone | 19-02-19 | 14:12

Mijn bullshit detector slaat helemaal op hol www.google.com/search?biw=1440&bi..... gws-wiz-img.......0i7i30j0i8i7i30.eVHI8Ou30K8#imgrc=ursK8J7FpxOInM:

Botte Hork | 19-02-19 | 14:11 | 1
-weggejorist en opgerot-
Paige_Wardle | 19-02-19 | 14:11 | 5
▼ 5 antwoorden verborgen

Ja

Centauri3 | 19-02-19 | 14:10

de kamer verkeerd informeren is toch een politieke doodzonde?

Snoorderlag | 19-02-19 | 14:10 | 3

Voorheen ja, tegenwoordig meer regel dan uitzondering.

keizeradmiraal4 | 19-02-19 | 14:13

Ja.... en dan?

Wienerschnitzel mit | 19-02-19 | 14:14

Met 120-150 zetels die hetzelfde willen kun je glashard beweren dat Sinterklaas bestaat en dat ISlam vrede is, ze komen er toch wel mee weg. Dualisme is weg uit de politiek, en dat is dodelijk voor de draagkracht van de parlementaire democratie. En diezelfde parlementaire democratie is eigenlijk de enige aanvaardbare bestuursvorm die veiligheid, rechtsbescherming en gelijke behandeling biedt aan iedereen dus moet koste wat kost verdedigd worden.

Graaisnaaiert | 19-02-19 | 14:38

Zou ze zelf haar verbruik wel eens hebben nagekeken? Van 1100 m3 gas kan je alleen koken en verder niets. 1500 is nog erg aan de lage kant Mona! Maarrrrrr als je de prijs zo snel kan verhogen, kan je hem toch net zo snel weer verlagen??? Of niet Mona???

gouweouwe | 19-02-19 | 14:09 | 3

Hm, ik zit toch behoorlijk lager. Hoe kan dit dan?

Roadblock | 19-02-19 | 14:20

u heeft een heel groot restaurant?

WillemWordtWakker | 19-02-19 | 14:21

Hoekstra is net als Wiebes oud medewerker van McKinsey, de consultantsgroep.

Ik heb nog nooit begrepen waarop de appreciatie van McKinsey gebaseerd is. Niets wat er uit hun handen komt klopt. Opgeklopte cijferbrei, verkeerde benchmarking, ongefundeerde conclusies. En op dat al worden door bedrijven en overheden uitzichtloze acties gepland.

Het zou mij niet verbazen wanneer het hele klimaatakkoord ook door McKinsey is begeleid. Dan weetje tenminste zeker dat het een broddelwerk wordt.

Glasgow Argus | 19-02-19 | 14:09 | 1

Klopt. Ik ken ook alleen maar de kneuzen uit de economieklas die daar aan de slag mochten gaan. Vak klein met een Napoleoncomplex.

Mammeloe | 19-02-19 | 14:33

Ha ha, nu Wiebes aan het woord; hij overlegt ook met het Nibud. Het Nibud heeft niet eens een rekenmodel voor de 1 miljoen ZZP-ers in dit land. Laat me niet lachen.

Mammeloe | 19-02-19 | 14:08 | 4

@El Rico Grande | 19-02-19 | 14:12: Wiebes: Het leven bestaat uit meer dan de energierekening. Hij overlegt ook met Jomanda, blijkbaar.

Mammeloe | 19-02-19 | 14:17

Ach nee joh, NIX hebben ze hier op orde, welke instantie je ook komt, dure taal, mooie pakken, een grote bende is het.

Wienerschnitzel mit | 19-02-19 | 14:17

@Wienerschnitzel mit | 19-02-19 | 14:17:
Het CJIB draait anders verdomd soepel...

Mastermattie | 19-02-19 | 14:37
▼ 1 antwoord verborgen

Bespaar die beroepsleugenaars toch dat vragenuur, stuur ze direct door naar het vagevuur, hop, naar het schavot!

Abject | 19-02-19 | 14:08

Hoe lang kan een bewindspersoon doorgaan met falen ? Wiebes stapelt faal op faal. De belastingdienst in een nog grotere puinhoop veranderd, waardeloze afhandeling aardbevingsproblematiek in Groningen, doorrekening van energierekeningen, waarbij de fout niet terug zal worden betaald aan de burgers (de opbrengsten zijn ongetwijfeld al weer zijn uitgegeven aan de volgende faal). het houdt niet op. Niet vanzelf.

Ruikbaard | 19-02-19 | 14:08

Zo duidelijk waarom politici in andere vakgebieden falen

ZwarteRiek | 19-02-19 | 14:07 | 4

@Wienerschnitzel mit | 19-02-19 | 14:11:
Precies dat! Incompetente randdebielen, niets meer, niets minder!

Mastermattie | 19-02-19 | 14:30

@Wienerschnitzel mit | 19-02-19 | 14:11:
Precies! Neem alleen al die Henk Kamp maar: achtereenvolgens minister van Volkshuisvesting, - Defensie, - Sociale zaken en -Economische zaken! Multifunctioneel inzetbaar, hebben zogenaamd overal verstand van! En maar lekker hun zakken vullen!! Bah!

BaldEagle | 19-02-19 | 15:21

@BaldEagle | 19-02-19 | 15:21:
@Bald Eagle: Dat noemen wij technocraten. Blind tekenen bij het kruisje en mensen die bezwaar maken van het kastje naar de muur sturen. De VVD is er groot mee geworden, en dat voor een partij die zichzelf als Liberaal beschouwt.

Graaisnaaiert | 19-02-19 | 15:40
▼ 1 antwoord verborgen

Lekker toetje toe voor de meeste burgers.

ja,diedus! | 19-02-19 | 14:06

Ik zou haar zeker doen.

Willem_Oltmans | 19-02-19 | 14:05 | 9

@Baron Clappique | 19-02-19 | 14:08: Ik val op vrouwen:-)

Wienerschnitzel mit | 19-02-19 | 14:12

Ik wel.

Baron Clappique | 19-02-19 | 14:20
▼ 6 antwoorden verborgen

Mona zit alleen in de kamer omdat een stel christen 65+ ers het in hun fantasie een fuckdoll vinden. Prima verder maar ga haar dan niet op politiek beoordelen. Beetje flauw....

Pedronegro | 19-02-19 | 14:04 | 2

Ben 48, niet religieus en vind het een lekker ding.

Willem_Oltmans | 19-02-19 | 14:09

Mona, dat is niet te vreten.

Schadenfreude | 19-02-19 | 14:04

Het wordt tijd dat er een frisse wind door de voorbips van Mona Keijzer gaat waaien .

Minus Richels | 19-02-19 | 14:04

IK WIL MIJN GELD TERUG!

Dr_antonickx | 19-02-19 | 14:03

Beschamend hoe de regering beslist hoeveel ik per maand over hou aan het harde werken. Nou ik kan ze vertellen dat ik telkens verder aan het achterlopen ben met betalingen en als het zo door blijft gaan ik en vele andere in grote problemen komen zonder schuld er aan te hebben omdat er gewoonweg niets meer te halen valt bij mijn inkomen.

mente aperta | 19-02-19 | 14:03 | 3

Op wie heb jij gestemd de afgelopen 20 jaar. Zeg eens eerlijk?

Mark_D_NL | 19-02-19 | 14:07

Alle wijven van het kabinet gaan niet helemaal niet lekker, deze week. Cora met Schiphol, Carola met vissers, Sigrid met democratie in Buitenhof, Kajsa sowieso en nu Mona. In een groepje gaan vrouwen synchroon lopen. Bekend fenomeen. En het is toevallig ook nog eens volle maan.
Ik wil niet veel zeggen... maar eh... iets met vulva’s. En een topic van gisteren over een soort van taboe.

Stormageddon | 19-02-19 | 14:02 | 5

Hahahaha... moooooi

Willem_Oltmans | 19-02-19 | 14:09

Waar is Babs? Wegevlogen op een bezem naar Kroatie?

vranac | 19-02-19 | 19:39
▼ 2 antwoorden verborgen

Vraag 't Mona.

B0bBer | 19-02-19 | 14:02

Wiebes had op basis van zijn track record überhaupt geen Minister van Economische Zaken mogen worden dat wordt maar weer eens benadrukt nu wederom gebleken is dat de informatie van een ministerie waar hij de scepter over zwaait niet correct is. Ook Mona Keijzer mag dus aftreden, nu ze naar blijkt bij herhaling de zaakjes ook niet op orde heeft, foutieve informatie (hé een vorm van nepnieuws) verspreidt en pas bereid is toe te geven nadat het CBS met exact dezelfde constatering komt.
Minder leuk is dat dit stelletje falderappes (daarin ook de ambtenaren genoemd die deze cijfers en spins aanleveren) e.e.a. als beleid probeert te verkopen, gebaseerd dus op foutieve informatie, verkeerde aannames en niet te beroerd om de zaken anders voor te stellen dan dat ze werkelijk zijn.
En deze mensen zouden we dan op hun blauwe ogen moeten geloven inzake de door hen zo gewenste energietransitie (noodzakelijk vanwege klimaat ed) en dat de voorgestelde maatregelen zeer wel betaalbaar zullen zijn, de effecten ongekend en de ingeslagen weg de enig juiste.
Met een thans, zelfs door hen niet bestreden effect van 0,0003 vermindering temperatuurstijging in 2050, tegen naar nu reeds bekend, astronomische investeringen (die alleen maar hoger zullen worden zo leert ons de praktijk) waarin ingezet wordt op technische ontwikkelingen die nog op de tekentafel liggen en dus nog niet beschikbaar zijn.
Kortom de onderbouwing en financiering kloppen niet maar we denderen maar door zonder een pas op de plaats te maken en te bezien of dit nu werkelijk een verstandige keuze is.
Een bedrijf, ter vergelijk, zal een dergelijke investering voor een niet meetbaar effect nooit doen.
Daarom 20 maart 2019 stem ze weg! Mijn stem gaat vooralsnog naar de FvD, maar Greet mag wat mij betreft ook lekker scoren.

bwanabanjo | 19-02-19 | 14:01 | 1

De fusiereactor is al 10tallen jaren bijna klaar.

El Rico Grande | 19-02-19 | 14:03

Laat de temperatuur stijging maar komen, scheelt weer warm stoken in huis.

CopyCat | 19-02-19 | 14:01

Qua reëel besteedbaar netto-inkomen zitten we na 8 jaar Rutte ergens op het nivo van Portugal. Een land met de helft van ons BNP. En wat je overhoudt kun je afdragen aan de 'geliberaliseerde marktpartijen' in de vrije zorg- en energiemarkt.

Mammeloe | 19-02-19 | 14:01 | 3

Heel scherp gezien!

Wienerschnitzel mit | 19-02-19 | 14:06

Mammeloe;
En aan de Openbaar Vervoer Bedrijven! Geen service meer verlenen, knijpen in rijtijden, weinig tot geen vaste dienstverbanden, voortdurend vreemde koppen, cq. ineens weer een nieuwe directie etc.........

LoesjeP | 19-02-19 | 14:26

Ik vermoed dat Mona Keijzer weinig te verwijten valt. Ze zal onjuist gebriefd zijn, in het ergste geval te goed op de mispels van ambtenaren vertrouwd hebben.
Dit is een strijd over wie er het minst slecht uit een kabinetsval/verkiezings debacle komt.
Het kabinet valt om zoiets vóór de verkiezingen, vanwege behoud/verdeling van de posities, dan wel vechten om welke partij daar de zwartste Piet (sic) van toegespeeld krijgt.
Of de verkiezingen trufferen een kabinetsval, igv een aardverschuiving. In dat geval gaat hetzelfde op: wie komt er als slechtste verliezer/schuldige uit, om met verkiezingen weer een doorstart te gaan maken...
overigens proef ik in mijn omgeving een debiel opportunisme en positivisme dat nog loyaal aan een VVD blijft. Een aantal mensen vindt het allemaal wel begrijpelijk hoe de VVD zich gedraagt, de afgelopen 2-6 jaar. Cases als Teeven, Opstelten, vd Steur, Halkes.... MH17, taxifraudeur Henny, zorg, immigratie, defensie, klimaat akkoord... het is op een of andere manier niet zorgelijk.
Mijn 5 cent: in afnemende mate informeren mensen zich terdege. Het is allemaal oppervlakkiger geworden.

Braco.me | 19-02-19 | 14:01

Een grote clusterfuck. Mona gelooft in God, dan geloof je alles. Het is te simpel.

PijlVader | 19-02-19 | 14:01

Dus warmte, dus een behaaglijk gezond binnenklimaat is iets wat je jezelf kunt veroorloven als je het iets beter hebt.
Bah wat een huichelaars kan er niet een vier letterige afkorting voor politici komen zoals die er voor de politie wel is.

Johan_Voorhaar | 19-02-19 | 14:00 | 1

APAC?

Mastermattie | 19-02-19 | 14:20

de kamer is verkeerd geinformeerd == er is gelogen

Kanarie_Geil | 19-02-19 | 14:00

14:00 uur. Begin maar met liegen, Hoekstra.

El Rico Grande | 19-02-19 | 14:00

het is een standaard methode geworden vanuit Den Haag.. het staat ook bekend als de salami tactiek of strategie. Overal waar overheid of het Rijk iets door de strot van de burger dient te duwen wordt dit ingezet.. je kunt de k*t burger niet ineens een hele salami door de strot duwen dan maar in plakjes.. maar vreten zullen ze het! En er komen nog veel en veel en veel meer worsten aan.. En de Nl burger.. die slikt en slikt en slikt en uiteindelijk na zijn 70e darmkanker.. maar helaas.. dan is het nog een pil van Drion die vergoed wordt en meer niet..

fikkieblijf! | 19-02-19 | 13:59 | 3

Net als de olifanten in de kamer van de Nederlandse samenleving. Een olifant kun je ook niet in een keer opeten. Maar wel plakje voor plakje. De EU plakjes krijgen we over een eeuw verdeeld stuk voor stuk in onze strot gedouwd. Totdat Brussel een Washington is. Net zoals de immigratie. Jaar in jaar uit een plakje via de open grenzen. Net zolang tot de gehate blanke man in de minderheid is en pootjes geeft. En nu de groene gekte. Plakje voor plakje gaan we meer betalen. Over jaren verspreid. Net zolang totdat ze vinden dat het CO2 gehalte ok is. Whatever dat dan ook mag opleveren. En zolang de kiezers het voor de helft plus 1 goed vinden gaat het kartel verder met de salamitactiek. Ook al moeten ze steeds meer partijen bij het kartel trekken. Nu mag naast VVD, CDA, CU, D66, PvdA straks ook Groenslinks aanschuiven bij het pluche van de Eerste Kamer. Zolang de helft plus 1 maar gehaald wordt, zodat EU, immigratie, groene gekte via belastingverhogingen door de kudtburger betaald blijven worden. Weg met Nederland en de Nederlanders is de afgelopen jaren heel groot geweest en wil dat blijven.

Graaier | 19-02-19 | 14:04

@Graaier | 19-02-19 | 14:04:
Maar die kudtburgers zijn zo godvergeten naïef. Als ik naar m'n ouders kijk ... Ze zijn zo stronteigenwijs, ze willen het gewoon niet weten!

Mastermattie | 19-02-19 | 14:19

@Mastermattie | 19-02-19 | 14:19: Het probleem is dat ze dan moeten toegeven dat ze het die jaren altijd verkeerd hebben gezien. En met hun stemgedrag medeverantwoordelijk waren en zijn. Tja, dan gaan ze liever wegkijken, ontkennen en jou ervan overtuigen dat het echt wel mee valt met de polletiek in Den Haag. Mijn ouders zijn nu eindelijk van de PvdA af. Ze bleven tot voor kort geloven dat de salonsocialisten die inmiddels allemaal multimiljonair zijn echt voor de arbeiders opkwamen. Man, man, man.

Graaier | 19-02-19 | 14:55

Wat een maffia bende is het toch.

gerrie de perrie | 19-02-19 | 13:57

Ze kan beter weer die vragenrubriek in de Libelle doen.

Gele Beer | 19-02-19 | 13:56 | 1

Story

ditotje | 19-02-19 | 14:08

En nu dan, Mona?

Enter Yeti | 19-02-19 | 13:56

Vergeet niet dat er voor de komende jaren nog zulke of hogere verhogingen aankomen, het gaat ons nog diep in de buidel raken en dat is nog uitgezondert de kosten die van gas los met zich mee gaat brengen. Dan hebben we het over aanschaf en aansluiten warmte pomp, vervangen gas fornuis en issoleren van het huis. Grotendeels van nederland moet aan de bedelstaf geholpen worden om misschien een verhoging van de temperatuur met maximaal 0,00003% tegen te gaan. Deze lui zijn echt heel gevaarlijk.

Energya | 19-02-19 | 13:56 | 5

Een kennis van mij heeft uitgerekend hoeveel gas er nodig is om de elektriciteit op te wekken die weer nodig is om de gasapparaten te vervangen. (Het merendeel van onze elektriciteit wordt namelijk opgewekt uit gas). De uitkomst laat zich raden: door het verlies in transport en het omzetten van gas in elektriciteit en de electriciteit weer terug te zetten in warmte is vele malen inefficiënter dan gewoon op gas blijven (en dan is daarbij de aanschaf van nieuwe apparatuur nog niet eens meegenomen)

Mastermattie | 19-02-19 | 14:15

@Mastermattie | 19-02-19 | 14:15:
Het gaat erom dat heel veel mensen eraan verdienen, dat heel veel geld wordt rondgepompt en dat er dus ook over heel veel schijven belasting kan worden geheven. Snap dat nou toch eens...

Graaisnaaiert | 19-02-19 | 17:28

En vergeet die geweldige stadsverwarming van ze niet. Twee keer zo duur als aardgas en stijgt vrolijk met de aardgasprijs mee. Prijs per GJ 15% omhoog dit jaar want ja gaat met gas mee. Je betaalt je sowieso scheel aan vaste laste (>500 pj) en je kunt niet voor een andere leverancier kiezen. Sterker nog, je kunt aansluiting niet eens weigeren. Pure maffia.

5611 | 20-02-19 | 11:34
▼ 2 antwoorden verborgen

Mensen bang maken?
Nou ja, er zijn 76 mensen (hint - ze zitten in de TK) die heel bang zijn voor de PS verkiezing. Want dan gaat er iets gebeuren met de plaklaag tussen hun en het pluche.

hangtiet met knoop | 19-02-19 | 13:55 | 2

En toch, stel nou, dat de mensen eindelijk eens met hun verstand stemmen in plaats van met hun hart (of in elk geval zonder hersencel in te schakelen) dus dat PVV / FvD de grote meerderheid der zetels gaat halen.... Wat dan? Wat kunnen ze dan doen?

EEnzame SchizofrEEN | 19-02-19 | 14:00

@EEnzame SchizofrEEN | 19-02-19 | 14:00:
Het wordt voor Rutte en cs. heel moeilijk om een wet door de EK te krijgen, zonder eerst een hoop cadeaus aan de oppositie te geven.
Grappig hierbij is het weggeven van dit soort cadeaus strijkt de eigen achterban behoorlijk tegen de haren in. Dus nog meer verlies bij de komende TK verkiezingen.

hangtiet met knoop | 19-02-19 | 14:10

Bij het lezen van dit soort toestanden, kan ik alleen maar héél blij zijn dat ik geen kinderen heb....
Hoe leg je kinderen bijvoorbeeld nog uit wat eerlijkheid ooit betekende?

Wering | 19-02-19 | 13:55 | 3

Het Mark & Janneke boekje voor ze kopen; in klip en klare Jip en Janneke taal het echte verhaal. Illustraties : Dick Bruna.

Baron Clappique | 19-02-19 | 14:14

Nou, je kunt heel makkelijk voorbeelden van het tegendeel aanwijzen.
"Kijk, Jantje, wordt nooit als die lachende man met die grote liegneus in de tweede kamer"

Roadblock | 19-02-19 | 14:30

Gewoon vaak feiten herhalen. Werkt hier thuis prima. Duurt wel ff.

Mammeloe | 19-02-19 | 15:05

Maatregelingen terug draaien. Motie van wantrouwen en dan het nieuwe kabinet alle belastingen herzien en terug draaien zou nog beter zijn.

mente aperta | 19-02-19 | 13:55 | 2

lol... ga jij eens gauw terug in de hoek.. domoor!

fikkieblijf! | 19-02-19 | 14:01

Okay het vertrouwen is nu helemaal weg.
Ik erken jullie niet meer als mijn kabinet en betaal vanaf nu geen belasting meer.
Het is onverantwoord jullie met zo’n kwak geld onze toekomst te zien ruwineren.
Ik eis NU jullie aftreden en nieuwe verkiezingen.
De uitslag bepaald of ik weer ga betalen.
Maar eigenlijk moeten we naar een compleet andere opzet van regering en
Dwang systemen inbouwen dat DIT nooit meer kan gebeuren.
Om te beginnen halfjaarlijkse functioneringsgesprekken en corrigerende referenda.
Ik wil ook een Veto!
We moeten terug naar wie betaald, bepaald.

Ray69 | 19-02-19 | 13:53 | 11

@Ray69 | 19-02-19 | 14:24:
En dat vinden de mensen die er wel toe doen ook over Uw gedrein. Het zal ze jeuken.
Tot slot "jij vind"? Daar krijg ik nu jeuk van.
Wat een armoede.

Berbaar | 19-02-19 | 15:13
▼ 8 antwoorden verborgen

Stem---------->Ze---------------->Weg!

kotelet | 19-02-19 | 13:53

De zoveelste blunder van Kabinet Rutte. VVD en CDA zullen hopelijk hard gestraft worden voor hun stevige ruk naar Links. De Nederlandse bevolking is keihard bedrogen m.b.t de stijging van de energie rekening. Dit gaat nog wel een staartje krijgen.

Indoneesje | 19-02-19 | 13:52

Om te voorkomen dat de kikker uit het water springt voer je de temperatuur in zo klein mogelijke stapjes op.

Kromme Tenen | 19-02-19 | 13:52 | 3

salamitactiek..

fikkieblijf! | 19-02-19 | 14:04

Gaslighting.

Mammeloe | 19-02-19 | 14:30

Afdeling voorlichting VVD

Roadblock | 19-02-19 | 14:32

Ik verwacht dat in de regeling van werkzaamheden een debat aangevraagd gaat worden, voltallige oppositie is voor het debat, de coalitie blokkeert het debat. Dan komt het debat op de lijst met 30-leden-debatten. En dan wordt het op zijn vroegst ná het reces behandeld.

Voor liefhebbers hier het lijstje met debatten die reeds aangevraagd zijn en wachten tot ze behandeld gaan worden.... ooit:
www.tweedekamer.nl/debat_en_vergaderi...

Rest In Privacy | 19-02-19 | 13:52

Je zou kunnen denken dat er na een rekenfout wordt gezegd dat de belastingverhoging onmiddellijk zal worden teruggedraaid. Maar nee, dat fatsoen zullen Wiebes en Keijzer niet hebben. Ze zullen draaien en de vinger naar een ander wijzen. Net zoals Klavertje zijn berekening niet goed had, betoogde dat een rekensom op 14 miljard aan kosten voor de burger zouden uitkomen, Baudet toevoegde niet te kunnen rekenen, maar het zelf niet kon. Iemand Klavertje horen zeggen dat hij een rekenfout van 126 miljard euro aan kosten voor de burger heeft gemaakt? Natuurlijk niet.
Dat het grootste deel van de bevolking in Nederland er ook dit jaar weer op achteruit gaat? Het kan Den Haag niets schelen. De politici zorgen goed voor zichzelf. Bekijk hun loonsverhogingen, verhogingen van onkostenvergoedingen maar eens.

Mona Keijzer, Jesse Klaver, Mark Rutte, ga je schoolgeld terugvragen. Houd je nog meer over!

El Rico Grande | 19-02-19 | 13:51 | 3

Sinds die lachbek er zit (en dat al veel te lang) heeft iedereen alleen maar ingeleverd, behalve de speknekken die op de golfbaan een balletje slaan, oftewel, z'n vrienden.

Wienerschnitzel mit | 19-02-19 | 14:02

@Wienerschnitzel mit | 19-02-19 | 14:02:
Ik wist niet dat Brabbelbeer kon golven?

Roadblock | 19-02-19 | 14:33

ze zin wel lief... maar kunnen vaak niet denken.... uutzonderingen als fleur A daar gelaten.. die is lief en kAn echt nadenken

Rest In Privacy | 19-02-19 | 13:51

Ik wil Russisch gas voor 25 cent. De belasting betaal ik wel van de CO2 die ik uitstoot, groeien de bomen en de parkjes goed door! Alles voor een groen NL.

Het Noorden | 19-02-19 | 13:51

Ze kunnen het vragenuurtje beter hernoemen naar vragenuurtje inside. Dat geeft misschien iets meer het niveau aan van de huidige Nederlandse politiek. Stelletje über-prutsers.

Ruikbaard | 19-02-19 | 13:50

Monatoetje.

Carryon | 19-02-19 | 13:50

Zo ongelofelijk dom volk. Kijk dan hoe ze daar staat met dat semi-intellectuele overkomen. In een bedrijf wordt je gewoon compleet onder de tafel geveegd als je zo onzeker je verhaal komt doen dat op iedereen effect heeft. Waarschijnlijk gooit er nog iemand een bureaustoel tegen je hoofd, niet geheel onterecht.
Ik kan er gewoon met m'n pet niet bij.

Draak uit Brabant | 19-02-19 | 13:50 | 6

In het bedrijfsleven hoef je enkel de standaard bingokaart-woorden te verwerken in je tekst en iedereen hangt aan je lippen.

Rest In Privacy | 19-02-19 | 13:58

@Draak uit Brabant | 19-02-19 | 13:50
Binnen 1 minuut hebben ze al vastgezet en als je geen goed antwoord hebt, mag je je spullen pakken en oplazeren. In de ambtenarij neem je een maand of wat verlof en kan je daarna gewoon doorstarten.

Beefbus | 19-02-19 | 13:59

@kweethetooknietbeter | 19-02-19 | 13:58: Niet als je in een niet-zwakzinnig vakgebied werkzaam bent.
Wellicht in uw reclamewereldje maar in de mechanische industrie kom je niet weg met een beetje vaag gezwets en slechte berekeningen.

Draak uit Brabant | 19-02-19 | 14:08
▼ 3 antwoorden verborgen

Gansje Mona,s eerste opmerking, voor de lulkoek over energieprijs , was trouwens de beste : " maatregelen die nodig zijn voor een snelle verandering van het klimaat " .... lol ... In de jaren 70 hadden we de maakbaarheid van de samenleving een uitvinding van de PvdA . Nu weet Monaatje meer : een snelle verandering van de hele wereld!
Tip : Mona ga alsejeblieft vis verkopen in Volendam. ( Maar Mona zou wel gek zijn ... dat pluche zit prima)

daytripper | 19-02-19 | 13:50 | 8

Ik dacht dat ze uit Purmereutel kwam, maar goed, voor ons uit het Noorden/Oosten is dat westen toch 1 pot nat. Vandaar ook dat wij opwarming van de aarde toejuichen; het stijgen van de zeespiegel is voor ons een feestje met het onderlopen van de Randstad. Nu alleen nog de Waterlinie aan onze kant met de nodige geschutskoepels, mortieren, tanks en jagers versterken en laat die vloed maar komen.
( verwarming op 30 zet, afval in de fik steekt en de motor stationair laat draaien ).

Graaisnaaiert | 19-02-19 | 15:38

@Graaisnaaiert | 19-02-19 | 15:38: Precies. Hier in het zuiden draaien we bruggen dicht als ze in het westen verzuipen. Alle ellende in de Nederlandse politiek komt voort uit de zelfhaat, het endemische schuldgevoel en zinloze prinzipenreiterei vanuit het protestantse geloof van vroeger. Zie CU.

5611 | 20-02-19 | 11:50
▼ 5 antwoorden verborgen

Dat is mooi kut om Eva Jinek maar even te citeren.

Bertorelli | 19-02-19 | 13:50

Die ambtenaren op diverse ministeries zijn echt de 5de colonne. Minister wordt voor de zoveelste keer in verlegenheid gebracht met valse cijfers heeft kamer verkeerd voorgelicht en moet opstappen.

Trumme | 19-02-19 | 13:49 | 3

De minister zou zelf ook eens kunnen nadenken. Ze wekt hier de indruk een dom gansje te zijn dat aan de leiband van een ander loopt.

El Rico Grande | 19-02-19 | 13:53

Dat bleek overduidelijk bij die geregisseerde actie van de pers op de uitgelekte uitspraken van Stef Blok. Dat Ministerie van BZ is een bolwerk van enge linkse kosmopolieten en overbetaalde fantasten. Bezems!

Mammeloe | 19-02-19 | 13:54

ze zijn de 4e macht

Kanarie_Geil | 19-02-19 | 14:04

Dat noemen wij damage control. De uitspraken over de al dan niet hogere energierekening waren niet door Hoekstra gedaan dus die kan daar ook niet door inde problemen raken. Mona Keizer wel, dus die wordt dan heel gehaaid uit te wind gehouden.
Geeft de moraal van deze Koninklijke olie, Unilever Troep duidelijk weer.

Graaisnaaiert | 19-02-19 | 13:49

Weer zo'n "betrouwbare" politica, een en al liegen en draaien, en dat met een heeeel dik salaris, en allerlei privileges.

Wienerschnitzel mit | 19-02-19 | 13:48

Wiebes moet aftreden want de man is totaal niet geschikt voor zijn functie. Hoeveel krediet heeft die prutser nog?

ILF2 | 19-02-19 | 13:47 | 5

@Trumme | 19-02-19 | 13:50: Mocht zo'n volkomen nietsnut echt moeten oplazeren, wacht ze elders een topbaan, cvdk, of burgemeester.

Wienerschnitzel mit | 19-02-19 | 13:55

Die Wiebes lijkt wel een crashend vliegtuig, laats nog gefaalt in Groningen met zijn gedraai, nu weer het klimaatakkoord ... hij vlucht van de ene faal in de andere. Fascinerend om te zien!

Beefbus | 19-02-19 | 13:55

Is geen prutser, het ligt aan het kabinet en de wens om veel uit te kunnen geven.

Ome Gijs | 19-02-19 | 15:29
▼ 2 antwoorden verborgen

Glas, plas, was. Alle achterwerken blijven gewoon in het aangename pluche gezeteld. "Foutje, bedankt!"

EnNouJijWeer | 19-02-19 | 13:46

Als Mona maar niet weggestuurd wordt, vindt haar een mooie MILF...

Tollebol | 19-02-19 | 13:45 | 6

@Berbaar | 19-02-19 | 14:02:
Leuke vrouw inderdaad, maar ze voelt zich duidelijk niet op haar gemak in die CDA-kadaverdiscipline. Zonde..

Graaisnaaiert | 19-02-19 | 14:17

Ze had op de plek van nitwit Sandertje Dekker moeten zitten, deze nitwit is een belediging van de rechterlijke macht. Voormalig personeelschefje mark bleek niet in staat de juiste man / vrouw op de goede plek te krijgen. Geen wonder dat hij bij Unilever eruit getrapt is.

vranac | 19-02-19 | 19:52
▼ 3 antwoorden verborgen

Wat een overpriced vlooiencircus is dat toch!

Mastermattie | 19-02-19 | 13:45

Als dat gemekker achteraf, is om des Keizer(s) baard.

Croxifoxio | 19-02-19 | 13:44 | 1

Gheghe leuk!

Berbaar | 19-02-19 | 14:01

weg met dit kabinet het is tijd voor premier baudet

Oromis | 19-02-19 | 13:44 | 9

@Berbaar | 19-02-19 | 14:46:
Probleem is dat een stem op de VVD een blanco machtiging is, je weet niet waar je ze mandaat voor geeft. Dus dat zou wel de domste keuze zijn die je kunt maken, zie hun trackrecord sinds Paars.

Graaisnaaiert | 19-02-19 | 14:55

Maare, ik wil de VVD wel zeker overwegen als ze daadwerkelijk het libertarisme zoals bijschreven door o.a. John Locke omarmen en onderschrijven in plaats van het doorgeefluikje te zijn voor multinationals en geopolitici. Socialisme brengt ons namelijk helemaal niets meer, dat is leuk als je land in ontwikkeling is maar op een gegeven moment heb je een betere staatsvorm nodig, eentje die stimuleert in plats van naar beneden trekt. Slim trouwens van jullie, om Dijkhoff even uit de spotlights te halen, men begon hem in het land een beetje zat te worden : ) .

Graaisnaaiert | 19-02-19 | 15:31
▼ 6 antwoorden verborgen

Dat krijg je ervan als je de luizenmoeder staatssec. maakt.

Diederik Vlegel | 19-02-19 | 13:43

Zoveelste flater van Wiebes, wanneer houdt deze man eens de eer aan zich zelf!

DenUyl | 19-02-19 | 13:42 | 1

Eer???hahahahahaha

ditotje | 19-02-19 | 14:03

@Wienerschnitzel mit | 19-02-19 | 13:47: Dat was inderdaad mijn punt. Val zelf niet in die groep maar man man man, hoe blind kun je als regering zijn. Dit gaat niet over een paar centen. Het riekt naar kwade opzet.

Mammeloe | 19-02-19 | 13:49

Het probleem is dat zulke niet weggestemd worden. Iedereen ziet het van mijlenver aankomen, ze zijn al niet te vertrouwen, dan flikken ze dit, en dan? Niemand heeft zin om zich er druk over te blijven maken want daar heb je alleen jezelf mee. Uiteindelijk zitten de mensen die echt niets kunnen niet in de politiek maar in het bedrijfsleven en blijven we over met een hoop nobody's waar we op moeten stemmen.
Maar denk maar eens goed na allemaal, als een ZZP'er met dit soort prutsverhalen bij je thuis komt dan stamp je 'm ook linea recta buiten.

Draak uit Brabant | 19-02-19 | 13:55

@Draak uit Brabant | 19-02-19 | 13:55: die echt IETS kunnen moet dat uiteraard zijn. Sukkel.

Draak uit Brabant | 19-02-19 | 13:55
▼ 1 antwoord verborgen

Tsja als je je op niet meer kakelverse cijfers baseert dan is het logisch dat je tot vier keer toe dezelfde achterhaalde informatie geeft.
Verder leuke vrouw Mona Keijzer.

Berbaar | 19-02-19 | 13:42 | 9

@ditotje | 19-02-19 | 13:58:
Lolz, hij werkte perfect, stonk er met open ogen in. Pluskudo's voor u.

Graaisnaaiert | 19-02-19 | 14:10

@Graaisnaaiert | 19-02-19 | 14:10:
Bedankt,ik hoop alleen dat de eu ook mee leest.
Zit namelijk zonder werk en ik kan dit ook voor 12 cent per woord voor hullie doen.

ditotje | 19-02-19 | 14:13
▼ 6 antwoorden verborgen

Ik zou zeggen ; schaf de belasting over de belasting af, eerst berekenen ze één of andere belasting in de specificatie en daar heffen ze nog eens BTW over, wat een roverheid!

pino2 | 19-02-19 | 13:41 | 2

Bij energie is heel heel eenvoudig. Wil je dat mensen zuiniger omspringen met hun energie, schaf dan de belastingen op transport/opslag/weet ik veel wat af en reken 1 vast all-in bedrag per kuub/kWh etc. etc. Dus, iemand die 100 X gebruikt per jaar betaalt de helft van wat iemand doet die 200 X gebruikt in diezelfde periode.
Maar ja, het doel was nooit om te besparen, het doel was om te belasten en te beprijzen. En probeer maar eens zelf met zo'n zonnepaneeltje aan de gang te gaan ( lekker milieuvriendelijk ), de instanties buitelen over elkaar heen om je te bestraffen, beboeten en erger. Want ja, dat gaat niet via de bankrekening dus kan daar niemand meeloeren waar je bent geweest en of je energierekeing daadwerkelijk klopt met het feit of je al dan niet met het opgegeven aantal bewoners in dat huis woont.
Lachwekkend, dat Haagse zooitje daar. Net zo kwaadaardig als incompetent.

Graaisnaaiert | 19-02-19 | 13:53

Daar komt ie... GLAS, PLAS, WAS.

Mark_D_NL | 19-02-19 | 13:38
-weggejorist en opgerot-
LoreneOrtiz | 19-02-19 | 13:38 | 1

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl