Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Mooi. Digitale rechter voorkomt downloadboete

The Internetter's Bodyguahahahahahard

Ziggo wint rechtszaak tegen Dutch Filmworks, abonnees veilig voor de downloadstasi.

Even meepakken dit goeie nieuws nog, want het is BELANGRIJK voor de toekomst van internetvrijheid. De rechter heeft namelijk een firewall opgeworpen tussen Dutch Filmworks en individuele internetabonnees die zij wilden vervolgen voor illegaal downloaden. En dat is weer dankzij Ziggo, waar DFW de namen en adressen van downloaders had opgevraagd. 'Ja doei', zei Ziggo. Dankjewel, Ziggo. Want je weet hoe dat gaat: als bedrijven als Dutch Filmworks een mandaat krijgen nemen om individuele gebruikers te gaan dreigen met downboetes, worden burgers bang, komen ze over de brug en dan heb je feitelijk gewoon een soort phishing scheme opgetuigd. Zelfs Tim Kuik (wat is die stil tegenwoordig trouwens?) wilde zo ver nooit gaan en gelukkig hebben ISP's nog voldoende netneutraal geweten om te zeggen: vecht deze maar lekker met ónze juristen uit, want wij kunnen die betalen en burgers vaak niet.

De rechter vond de eis van Dutch Filmworks ook nogal mager, want hoe bewijs je dat de abonneehouder van een aansluiting ook degene was die copyright-content illegaal binnengetorrent heeft? Het kan iedereen in het huishouden geweest zijn, maar ook een handig neefje dat op bezoek was, of een buurman die je router gehackt heeft. Wij dachten eigenlijk dat het hele illegale download-verhaal al wel een beetje afgelopen was nu de bandbreedte zo goedkoop is geworden, en het aanbod zo groot, dat er genoeg concurrerende streamingdiensten zijn die voor scherpe prijzen dikke bibliotheken aanbieden. Wie kijkt er nog crappy cam downloads met hard coded Korean subs als je voor een paar euro ook 4K HDR kan krijgen? In deze casus ging het trouwens om 377 mensen die The Hitman's Bodyguard illegaal hebben gedownload. Die mensen mag je veroordelen op hun slechte smaak, maar het is vooral de maker van dat stuk verdriet van een film die vervolgd zou moeten worden.

By the way. Snuggere downloaders doen het veilig met VPN.

Reaguursels

Inloggen

Silicon valley moet ik downloaden want ik kan me niet abonneren op hbo. Verder kom ik een heel eind met Netflix.

hustler01 | 11-02-19 | 07:52 | 1

Sinds de dood van Ehrlich Bachman toch een stuk minder leuk geworden.

KlauwnBassie | 11-02-19 | 10:07

Wat is er mis met die film? Echt wat een slechte recensie afbrander is dit weer GS.
...
Los daarvan, met popcorn time heb je al het goede! (Oke heel af en toe een cammed versie).
...
Ik blijf het erger vinden dat het aanbod in NL zo op slot zit, dat er geen andere aanbieders/streamers zijn van tv over IP dan KPN en Ziggo (niet legaal tenminste).

boerk | 11-02-19 | 07:08 | 1

Popcorn time is in principe gewoon hetzelfde als downloaden, al vraag ik me af of ze ook achter gebruikers van deze streaming diensten aan gaan.

usb stok | 11-02-19 | 11:58

Ik heb in geen tijden meer een goede film gezien (weinig om te downloaden). Gebrek aan fantasie en vrijheid ligt daar misschien te grondslag. Oh als ik dit bedenk, dan ben ik tegen.. blablabla de hele blablabla groep.

klowiepowie | 11-02-19 | 01:28

De redenatie dat een IP-adres niet duidelijk maakt wie daadwerkelijk de torrent heeft opgestart is logisch, maar waarom geldt dat principe dan niet als je geflitst wordt in de geleende auto van je buurman? De buurman krijgt netjes correspondentie uit Leeuwarden, en als hij kan bewijzen dat hij niet achter het stuur gezeten heeft krijgt hij te horen dat hij het maar onderling met jou moet regelen.
Je zou dus met evenveel recht kunnen redeneren dat de beboete IP-eigenaar zijn schade dan maar op de echte dader moet verhalen.
Maar goed, hoe inconsequent ook, je hoort mij niet klagen over deze uitspraak.

Leipniz | 10-02-19 | 21:02 | 2

Waarschijnlijk omdat de eigenaar die boete vervolgens vrij eenvoudig kan verhalen op degene die de auto heeft bestuurd. Nagaan wie wat gedaan heeft op een gerouteerd netwerk is een stukje lastiger.

Bytemaster | 10-02-19 | 22:04

Je krijgt geen boete als je auto is gestolen....

ZwarteDag | 11-02-19 | 10:09

Ik zie veel reaguuurders VPN advies geven, het is echter geen overweging qua gebruiksgemak maar vooral waar de rechts-entiteit van de VPN zich gevestigd heeft en hoe er veel gevallen om is gegaan met informatie verzoeken. Als de betreffende provider in een 5 of 8 eyes land zijn rechts entiteit heeft en gehoor geeft aan opsporingsverzoeken dan zit je niet goed. Onderstaande site houdt dit bij per kwartaal.

thatoneprivacysite.net/vpn-comparison...

Deze partij test diverse VPN partijen m.b.t hun algemene voorwaarden en wat ze echt doen na een informatieverzoek. Het is heel relevant om stil te staan in welke staat de rechtsentiteit van de VPN provider is gevestigd.

Szymon | 10-02-19 | 20:54 | 2

Mee eens, veel vpns worden daarom ook afgeraden want de liggwn direct op hun rug na een eerste request brief, of je nou betaald of niet maakt niks uit.

Blauwe Wafel | 10-02-19 | 22:35

En ook als er wordt beweerd dat er niet gelogd wordt, wordt er voor eigen statistieken toch gelogd.
...
En er is tegenwoordig "profiling" op vpn verbindingen waardoor toch weer kan worden achterhaald welke data bij wie hoort.
Bezoek dus nooit je gmail ofzo wanneer je over een vpn gaat. Vanaf de vpn provider weten ze je er met beetje pech dan toch weer uit te pikken.

boerk | 11-02-19 | 07:12

Helemaal eens met getrokken conclusies: nu de streamingdiensten steeds beter en betaalbaarder worden (en veel mensen er gebruik van maken) ga je toch niet downloaders aanpakken? Dat is een gestreden strijd uit de tijd dat de industrie een koekje van eigen deeg kreeg. Uit de tijd dat je 50 gulden (toen nog) voor een CD'tje met 19 nummers moest betalen.

kotelet | 10-02-19 | 20:37 | 1

Voor kansloze aanbieders als DFW een laatste strohalm, met het onzalige Duitse aanmaanbeleid als lichtend voorbeeld.

sockpuppet | 10-02-19 | 21:35

Dus als ik ziggo wifispots heb aan staan, kon ik gewoon de lul zijn als een grappenmaker bij mij voor de deur aan het downloaden was?

Praatgraagveel | 10-02-19 | 20:09 | 2

Nee.

Geen01 | 10-02-19 | 20:15

Nee, het IP-adres dat je krijgt via een wifispot is niet aan de eigenaar van de router gelinkt. Wifispots zitten op een ander netwerk.

Bytemaster | 10-02-19 | 22:06

Zo´n VPN was dat niet een van die dingen die jullie opperde toen jullie de kroontjes begonnen te slijten?

Mellita, domi adsum. | 10-02-19 | 19:59

Slecht artikel. Kort door de bocht om een VPN abonnement te slijten.

Afweging gemaakt door de rechter was aanvullend dat die wilde voorkomen dat i.g.v. een schikking de particulieren zich niet bewust werden van de rechten en plichten bij het aangaan van een schikking waarbij. Een schikking is feitelijk een gedeeltelijke schuld bekentenis met mogelijke gevolgen bij het invullen van (verzekerings)papieren en/of beroepen.

Atlantis-95 | 10-02-19 | 19:37 | 1
-weggejorist-
pedro300 | 11-02-19 | 09:22
-weggejorist-
zolohuisman | 10-02-19 | 19:15

@Atlantis-95 | 10-02-19 | 19:38: yep zo te zien wel. Lijkt ook weinig snelheids te geven tot op heden (alleen NL getest).

sowdiesgroot | 10-02-19 | 20:07

thatoneprivacysite.net/vpn-comparison...
Deze partij test diverse VPN partijen m.b.t hun algemene voorwaarden en wat ze echt doen. Het is heel relevant om stil te staan in welke staat de rechtsentiteit van de VPN provider is gevestigd.

Zoek het dus buiten de grenzen, een Duitser die een commercieel ingestoken artikel schrijft en met vijf kandidaten terugkomt heeft niet alles in beschouwing genomen. Ik VPN al jaren via meerdere partijen en heb mijn vaste lijn over Zweden lopen.

Szymon | 10-02-19 | 20:50
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik zeg maar een(1) ding........ iptv

ditotje | 10-02-19 | 18:58 | 3

Nog tips

ivo_nl | 10-02-19 | 19:35

Ik doe niet aan IPTV maar heb nog wel een rits invites over voor waar ik lid van ben. Geen idee hoe ik die bij jou krijg in DM.

Geen01 | 10-02-19 | 20:04

Dutch Filmworks. Dat zijn die lamzakken die snel geld willen verdienen, en schijt hebben aan de kijker. Ze hebben onlangs nog het oeuvre van Dick Maas verkracht.

www.filmtotaal.nl/nieuws/52340

Papa Jones | 10-02-19 | 18:57 | 1

IDD wat is illegaal ,ze praten over film of kijkrechten ,als men een abonnement heeft met filmkanalen ,ben je naar de bioscoop geweest betaal je de rechten ,op schijf ook nog een keer en dan bij de tv provider nog eens allemaal dezelfde film ,bij bio en schijf zelf ,en bij de provider collectief. En dan hebben die foto ,muziek en film gasten ook nog 75 jaar of zoiets recht op vergoeding .Dat is niet natuurlijk.maar een uitkeringsinstantie

pedro300 | 11-02-19 | 09:29

Ziggo is een aardige kerel. Een broer van een kennis van een klant van mijn Turkse bakker heeft 'm een keer aan de telefoon gehad. Met Ziggo, komt het gelegen dat ik u.. nee.. Ok, dan wens ik u een prettige avond. Geen hysterische toestanden, gewoon..... dan wens ik u een prettige avond..
Het kan ook zo zijn dat mijn Turkse bakker liegt, want het blijft natuurlijk wel een bakker.

RickTheDick | 10-02-19 | 18:37 | 1

Goed verhaal. Lekker kort.

mark1487 | 11-02-19 | 08:42

Fijn van Ziggo maar met de derde lange ziggostoring deze week valt er verdomd weinig te downloaden als ziggoklant.

Binnenbaan | 10-02-19 | 18:24

Over VPN gesproken: daar hebben jullie van Geenstijl ooit mee geschermd dat nieuwe abonnee's deze gratis zouden krijgen. Nooit meer wat van gehoord.

LangeJannetje | 10-02-19 | 18:21

The Hitman's Bodyguard is supergaaf.

van heinde en verre | 10-02-19 | 18:14

ff een relevante vraag aan de "kenners" alhier: Ik werk via Google Drive (de 'cloud' dus) samen met collega's in het buitenland (ook via de cloud dus) waarbij we elkaars werk moeten kunnen zien. Als ik nu VPN zou aanschaffen op mijn laptop, kan ik dan gewoon normaal doorwerken of geeft dat problemen?
Voorbaat dank voor jullie gewaardeerde antwoord.

telelezer | 10-02-19 | 18:14 | 3

VPN is geen product maar een feature die elke computer heeft. En werkt uitstekend naast Google Drive. Alleen het inrichten kan wel eens een dingetje zijn, maar als je TunnelBear koopt voor 50 dollar per jaar dan weet niemand waarvandaan je browsed.

van heinde en verre | 10-02-19 | 18:15

Bij mij gaat de internetsnelheid omlaag zodra de VPN aangaat. Maar VPN aan/uitzetten kost maar een paar seconden.

obominotie | 10-02-19 | 19:02

@obominotie | 10-02-19 | 19:02: met NordVPN heb ik daar geen problemen mee. Waar ik ook ter wereld zit, 3G/4G of Wi-Fi, de snelheid blijft goed.

Koekkeloere | 11-02-19 | 01:19

Er zijn nog wel een paar series van FX, Starz en andere US kabelkanalen die niet op Netflix staan en ik ga geen abo’s op meerdere streamingsdiensten nemen voor 1 of 2 series. Dus dan gaat de torrentmachine wel aan. En het Ziggo on demand aanbod is vorig jaar ook behoorlijk verschraald. Koop je een duur abo Movies&Series en staan er amper nog movies en series op die je wilt zien.
Dus ja, ik laad nog steeds wel dingetjes neer.

Stormageddon | 10-02-19 | 18:11

@Van Rossem | 10-02-19 | 16:16 Ik meende te hebben gelezen dat als je lid wordt van GS er ook een VPN bij zit. Waar is ie dan?

basweetutwel | 10-02-19 | 18:06 | 2

Hij zit er al

van heinde en verre | 10-02-19 | 18:17

@van heinde en verre | 10-02-19 | 18:17: Huh... waar vind ik die dan?

basweetutwel | 10-02-19 | 18:17

Ja óf je betaalt gewoon eerlijk voor een streaming dienst? Dat je een paar weken / maanden moet wachten op die ene serie of film .... is dat nou echt zo'n ramp? Er is zoveel meer te doen in het leven dan TV kijken.

supah | 10-02-19 | 18:01 | 2

Nee joh, ik betaal al voor de VPN om de locatiebeperkingen te omzeilen. Ga echt niet nog meer betalen.

Geen01 | 10-02-19 | 18:06

Ja, nou. Volgens mijn vriendin zijn sommige zaken zijn groter dan de klimaat,- en immigratieproblematiek. Up to date zijn met je serie bijvoorbeeld.

sjef-van-iekel | 10-02-19 | 18:53

Gut, downloaden doet iemand dat nog?
Nergens voor nodig toch tegenwoordig.

Berbaar | 10-02-19 | 17:59 | 2

Eens, wanneer je weet wat je zoekt kom je met de juiste zoekopdracht een heel eind.

Jackanders | 10-02-19 | 18:08

Er is meer in de wereld dan pornhub jongens...

Geen01 | 10-02-19 | 18:11

Als je Ziggo router drie dagen heeft uitgestaan, b.v. tijdens je vakantie, dan krijg je bij terugkomst een nieuw IP-adres van de Ziggo DHCP server. Je vorige IP is dan waarschijnlijk al aan een andere abonnee uitgedeeld. Dat is een gangbare en normale technische procedure, niks mis mee. Het gevolg is wel dat uitsluitend Ziggo kan bewijzen dat jij op datum x IP adres y had. Niemand anders kan dat. En dan moeten de logs van Ziggo, DFW en de downloadprovider exact overeenkomen. Dutch Filmworks heeft geen poot om op te staan zolang Ziggo hun poot stijfhoudt. De rechter was gelukkig technisch genoeg om dat in te zien. De enige overkoepelende organisatie die wél alle gegevens kan combineren, is de overheidspiraat.

Nivelleermarionet | 10-02-19 | 17:59

Ze vragen er zelf om. Meeste films zijn regelrechte bagger. Bioscoopkaartjes en popcorn zijn veel te duur. En Grolsch beugelflessen horen niet in een bios thuis.

suscrofa | 10-02-19 | 17:57 | 1

Erg he? Ga meestal voor een Corona, want Grolsch is gewoon niet te zuipen.

PresidenteDeConjovia | 10-02-19 | 18:30

Ik download me suf en scheel maar de enige dieven die ik zie spelen in de films die ik download.

Geen01 | 10-02-19 | 17:56

Dankzij de AVG ook.

Johan_Voorhaar | 10-02-19 | 17:53

Brein hoeft zich helemaal geen zorgen meer te maken ,aangezien er geen downloadsite bijna meer is . En de content wat er aangeboden wordt is jaren 50 meuk .

liegende lippen | 10-02-19 | 17:52 | 4

@Geen01 | 10-02-19 | 18:00: sinds de Notice and take down is een film zo weg ,
wordt actief opgespeurd . Oude meuk is er nog

liegende lippen | 10-02-19 | 18:18

Daarom hebben veel downloads een rare naam en password. Die je dan weer op bepaalde sites kan terugvinden.

2voor12 | 10-02-19 | 18:48

lol, degenerates. Doe de groente aan Tim.

Geen01 | 10-02-19 | 19:06
▼ 1 antwoord verborgen

In Duitsland moet je dit niet doen. Er staan torenhoge boetes op illegaal downloaden!

AnnaJL | 10-02-19 | 17:50 | 8

Ja maar Duitsers hebben een maakindustrie. Wij niet meer..

suscrofa | 10-02-19 | 18:50

@2voor12 | 10-02-19 | 17:51:

Yep er wordt nog net zoveel gedownload als voor heen. Maar iedereen heeft daar zo'n beetje vpn. Dus niks aan het handje.Waar een maatregel komt verzinnen ze altijd weer een tegenmaatregel.

tweetybird | 10-02-19 | 19:03

@suscrofa | 10-02-19 | 18:50:

Yep. Iets waar veel duitser trouwens niet meer blij mee zijn. Willen liever films in orginele taal met ondertiteling inplaats van dat maffe nagewauwel in het duits.

tweetybird | 10-02-19 | 19:22
▼ 5 antwoorden verborgen

Joh, in hoger beroep zit er echt wel een meerderheid aan D666 rechters in het bankje.

PresidenteDeConjovia | 10-02-19 | 17:49

Het zal wel aan mij liggen, maar voor mij is de meeste meuk van tegenwoordig de moeite van het downloaden niet waard.
Hooguit zoek ik ergens wat nooit uitgebrachte live-muziek op, maar dat is het dan ook wel.

Jackanders | 10-02-19 | 17:46 | 1

helemaal eens met je .

liegende lippen | 10-02-19 | 17:53

VPN beschermt je identiteit maar oppervlakkig. Daar prik je zo doorheen wanneer dat nodig is.

namensmijnhond | 10-02-19 | 17:43 | 3

Als er en log is, ja, anders niet

Zoon van Boer | 10-02-19 | 17:49

Log is 24 uurs. Vereist hele snelle actie van opsporingsinstantie.

suscrofa | 10-02-19 | 18:00

Nope. Zijn zat goeie vpn's. En prikken ze niet zo door heen. Vaak in het buitenland en is het dus niet waard omdat het ze veel kost om die gegevens te krijgen voor weinig.

tweetybird | 10-02-19 | 19:06

Een bedrijf die al die streaming ellende (en het worden er steeds meer) bijeen kan vegen en een wensmenu kan aanbieden: daar wil ik voor betalen.
Nu regel ik mijn eigen zaakjes.

paridae | 10-02-19 | 17:41

Netjes in het vliegtuig gekeken deze film.... en idd; wat een kutfilm

wijnvlek | 10-02-19 | 17:37

Ik download steevast alle MotoGP races zodat ik het engelse commentaar van BT sport heb ipv het tenenkrommende geneuzel op eurosport.

meneerjan | 10-02-19 | 17:15 | 1

Bt sports is goed te volgen op live streams.

de uitbater | 10-02-19 | 17:24

Lijkt een welles niettus discussie aan het worden. Illegale downloaders waren eerst niet strafbaar, toen ineens wel want Europese regels bla die bla, en nu aait een NL rechter de illegale downloaderTs weer over de bol?

Rest In Privacy | 10-02-19 | 17:12 | 7

@Hollende_Kleurling | 10-02-19 | 17:23:
vandaar dat een een VPN buiten de 14 Eyes (SSEUR) verstandig is. Als Ziggo in hoger beroep of Straatsburg verliest heb je alsnog een probleem.

WerkendeAmbtenaar | 10-02-19 | 18:00

Rechter is enkel gevallen over de hoogte boete (schikking) die niet in vergelijking staat tot het binnengehaalde. Blu ray disk kost hooguit 15 euro en bioskaartje ook en zei eisen 150 euro. En daar is de rechter het niet mee eens. Begreep ik. En de zaak was niet goed opgezet. De manier waarop klopte niet.

tweetybird | 10-02-19 | 19:09

Klopt niet.
De rechter wil niet aan een "gewoon" bedrijf de persoonsgegevens achter IP-adressen verstrekken. Logisch.
Als je vindt dat er iets van je gejat is, dan moet je aangifte doen, en is het aan de politie om jou op te zoeken.
Of vraagt u van een dief altijd het thuisadres op bij de politie, en gaat u er dan zelf even langs?

mark1487 | 11-02-19 | 08:45
▼ 4 antwoorden verborgen

De makers van games of thrones hadden er niet zoveel moeite mee dat het werd gedownload. Vonden het wel leuke reclame en eer voor hun werk.Dat het zo populair was. En waren dus ook niet van plan om er een slaatje uit te slaan zoals dutch filmworks met hun vaak troep.

tweetybird | 10-02-19 | 19:13

@tweetybird | 10-02-19 | 19:13: mijn punt is eigenlijk dat de Disneys als kleine kinderen boos blijven stampen om de illegale downloaders. Als ze hun content legaal zouden aanbieden, ze veel meer zouden verdienen. Voor een euro vanaf een centraal punt binnenhalen met de beste kwaliteit. Ik denk niet dat er veel mensen hier een probleem mee zouden hebben

zwartzondersuiker | 10-02-19 | 20:19

@zwartzondersuiker | 10-02-19 | 20:19: daarom gaat Disney dus Disney+ aanbieden. Om netflix een oor aan te naaien en te kunnen zeggen dat ze echt wel een legaal aanbod hebben. Maar boehoehoe die downloaders...

Gregovic | 11-02-19 | 10:09
▼ 3 antwoorden verborgen

Het is nog erger dan vroeger;

Vroeger ging je naar de videotheek óf je keek in de gids of er iets leuks was.

Nu heb ik de volgende aanbieders; Netflix, Videoland, NPOstart etc etc.

Ik ben bijna 30 euro in de maand kwijt om shit te kijken. Laatst ook wilde ik een oudere film kijken. Helaas, niet op Netflix, niet op Videoland.

En tsja. Videotheken zijn ondertussen ook uitgestorven.

Kom gewoon met één platform waar alles op staat en kap eens met die irritante rechten (op oude films).

Je kan eigenlijk gewoon nog beter alles weer op Blue Ray of DVD hebben. Gezeik.

Nacho_Vidal | 10-02-19 | 17:08 | 5

Alleen Netflix geeft je al 10382919283838292x meer opties dan vroeger in de videotheek of op tv.

Ggroengras | 10-02-19 | 17:43
▼ 2 antwoorden verborgen

VPN, Duckduckgo en Tor hier

Oepsie1234 | 10-02-19 | 17:08 | 1

very good indeed

Zapata10 | 10-02-19 | 17:11

Weten jullie dat je op iomovies werkelijk alles kan bekijken. Alsjeblieft bedank me later maar :)

Man-Bijt-Hond | 10-02-19 | 17:02 | 7

There aint such a thing as a free lunch. Ik zou een Linux VM in een apart vlan neerzetten die na iedere reboot naar default gaat voordat ik iomovies zou gaan bekijken. En bedankt maar weer.

Zapata10 | 10-02-19 | 17:09

@Zapata10 | 10-02-19 | 17:09:
Yep zeer schimmige site. Werd bij mij gelijk gelukkig afgestopt. Niet aan te raden dus. Was trouwens op android. Maar denk zelfde shit op windows.

tweetybird | 10-02-19 | 20:25
▼ 4 antwoorden verborgen

"Stap 1. Sluit een abonnement af." Ok, daar gaat mijn interesse alweer. Zou ik nota bene ook nog een gefashte (?) router moeten kopen, of waar DD-WRT (??) op staat ingesteld. Sorry hoor, maar ik blijf haken bij mijn computerkennis van uit het jaar 2005.

mozaard | 10-02-19 | 17:00

Iemand interesse in een MTV of Crazybits cd van februari 2019?

Rest In Privacy | 10-02-19 | 16:56 | 1

classic

Rest In Privacy | 10-02-19 | 17:08

Altijd goed om achter een VPN te gaan zitten.
Alleen wil Google dan nog wel eens gaan mekkeren en om captcha's gaan zeuren. DuckDuck nooit overigens. Meest nieuwere films komen niet op streaming diensten en zijn vaak in goede kwaliteit te downloaden. Ook zijn sommige series weer wel en andere weer niet bij een streaming dienst te zien. Dus voorlopig blijf ik nog wel even downloaden en achter een VPN. Ook al omdat ik Ollingron niet wil laten meesnuffelen in mijn internet gedrag.

Zapata10 | 10-02-19 | 16:56 | 1

Je hoeft ook niet alles achter de vpn te zetten. Je kunt prima je torrent- en vpn-client op een raspberry-pi draaien. Dat maakt het ook meteen wat makkelijker om te seeden en je “normale” internetverkeer loopt gewoon over je normale ip

GOEM | 10-02-19 | 18:13

Fijn. Nu weet een n00b als ik ook eindelijk wat VPN is.

Rest In Privacy | 10-02-19 | 16:51 | 8

@hotnot
Met een VPN surf je met een ander IP adres, bijvoorbeeld met een buitenlands IP adres.

de uitbater | 10-02-19 | 17:02

OK, maar als ik met een torrent in de weer ben, moeten de andere partijen, waar ik van binnen haal, maar die óók van mij binnenhalen, toch de hele tijd hetzelfde IP adres zien. Sommige torrents zijn snel binnen, maar er zijn er ook, bijvoorbeeld de hele collectie van één dezelfde acteur, dat kan wel eens een dag of wat duren. Dat zijn dan toch de kwetsbare momentjes.

hotnot | 10-02-19 | 17:37

@hotnot | 10-02-19 | 17:37:
Torrents moet je altijd netjes delen en ja dat kan wel eens duren, tegenwoordig kan je beter via uesnet downloaden.

de uitbater | 10-02-19 | 17:56
▼ 5 antwoorden verborgen

We hebben hier maar één abonnementje dat zoonlief graag wilde hebben. Als het goed is, is dat dus volkomen legaal toch? Heet por nhub, of zo. Wij kijken dat uiteraard niet.

EEnzame SchizofrEEN | 10-02-19 | 16:47 | 2

Wel lekker goedkoop op jaarbasis.

Brofist | 10-02-19 | 16:57

Jat een snicker uit de winkel en je bent een dief. Download een film dan ben je dat ook.

menage | 10-02-19 | 16:44 | 10

@menage | 10-02-19 | 19:27: Het is inderdaad deels een semantisch verschil, maar je zult het met me eens zijn dat er ook wel relevant verschil zit tussen de twee dingen, toch? Daarbovenop komt nog dat de inkomstenderving door auteursrechtenschendingen volgens mij enorm meevalt, maar het is wel gewoon illegaal (net als diefstal).

WahedPissebed | 10-02-19 | 19:45

Klopt.
Maar in beide gevallen doe je aangifte, en ga je niet zelf proberen het adres van die persoon te achterhalen om er even langs te gaan.

mark1487 | 11-02-19 | 08:47
▼ 7 antwoorden verborgen

Waarom downloaden simpel, omdat het filmaanbod op Netflix ruk is.

lacucaracha | 10-02-19 | 16:44 | 6

@WahedPissebed
Oude, goede films die het bekijken waard zijn, heb ik over het algemeen allemaal al een keer gezien. Plus nog veel meer films die -achteraf- eigenlijk helemaal niet de moeite van het bekijken waard bleken. (Ja, ik kwam nog wel eens bij de videotheek heel vroeger.)

VanBukkem | 10-02-19 | 17:41

@Glasgow Argus
Dus u heeft wel Netflix. Dus u betaalt braaf iedere maand voor iets wat u eigelijk geen ene ruk interesseert?

VanBukkem | 10-02-19 | 17:53

@VanBukkem | 10-02-19 | 17:41: Dat kan natuurlijk. Ik vind het ook slecht wat Hollywood tegenwoordig uitkakt, maar zelfs met die twee dingen in acht genomen kan Netflix nog genoeg films aankopen, denk ik. Uit het buitenland komen zat mooie films, 2018 was wat dat betreft vind ik een erg sterk jaar.

WahedPissebed | 10-02-19 | 18:18
▼ 3 antwoorden verborgen

Niks mis met een beetje basiskennis Koreaans.
Oké, ik weet ook even niet wanneer je de zin 빨리! 미사일 발사! gebruikt als je op verkansie bent.

EEnzame SchizofrEEN | 10-02-19 | 16:42 | 4

Snot... Dan nog maar even verder kijken!

EEnzame SchizofrEEN | 10-02-19 | 16:44

Ik neem aan dat DKS feilloos kan uitleggen wat het betekent.

matatwork | 10-02-19 | 17:29

DKS die iets feilloos uitlegt... that'll be the day.

PresidenteDeConjovia | 10-02-19 | 18:32
▼ 1 antwoord verborgen

Er zijn genoeg gratis streaming sites te vinden, dus betaal nog nergens voor. Overweeg Disney als mijn dochtertje wat ouder is

C1O2 | 10-02-19 | 16:41

Waar blijft dat roze VPN voor premium-leden dat jullie hadden beloofd trouwens, snuggere?

OverdaanDerOnderheid | 10-02-19 | 16:40

Was het alleen maar Netflix.... Maar dan heb je ook spul op Amazon dat je wilt zien, HBO, Youtube RED en zo zijn veel populaire programma's aardig verdeeld. Pay per view is onmogelijk en alle aboo's met elkaar onbetaalbaar, zeker na zogenaamde financiële vooruitgang die Rutte ons had belooft.
En dan maar niet te spreken over series die hier niet te zien zijn of na het 1e seizoen door de zender gestopt is maar wel eindeloos herhaald wordt.
Voor de normale mens is de keuze voor het downloaden gewoon heel simpel te beslissen.

Sinclair | 10-02-19 | 16:39 | 4

Dat het aanbod gigantisch is alleen maar een plus lijkt me. Maar schijnbaar is fomo nogal een ding.

Mijn schoonvader ook. Die heeft 100TB aan oude muziek. Hij luistert het nooit maar hij heeft het verdomme wel

menage | 10-02-19 | 17:54

@menage | 10-02-19 | 17:54:
Weet je wat het is? Ik wil van de elke aanbieder maar 1 of 2 serietjes, of films. En dan moet je elke aanbieder een abo betalen voor toegang tot alles. Ja, doei! Dat hoef ik allemaal niet.
Ik heb een heel duur TV abo, eigenlijk alleen voor BBC4. En dan krijg je er 20 lifestyle kantelen bij, 30 kinder en baby tv kanalen, en allejezus veel meuk inclusief honderden radiokanalen waar je nooit naar kijkt of luistert. Hoef ik allemaal niet. Maar ja, in geen enkel ander pakket pakket buiten ziggo zit BBC4, alleen bij uitgebreide pakket van T-mobile, en dat is net zo duur met dezelfde meuk als ballast. Ik wil gewoon mijn eigen pakketje samenstellen. Maar dat mag en kan niet.

Stormageddon | 10-02-19 | 18:25
▼ 1 antwoord verborgen

Mijn onderbuik zegt dat ik spoedig moet bevallen van de babi pangang van gisteren, maar ik heb nog steeds geen ontsluiting.

King of the Oneliner | 10-02-19 | 16:38 | 1

No turtle head sticking out?

miko | 10-02-19 | 16:46

... wanneer krijgen we nou VPN dat jullie ons, reaguurders met een kroontje, beloofd hebben bij het lid worden..?!? (Een jaar geleden)

WippertNL | 10-02-19 | 16:36

Mijn vrouw was trouwens ook een bijvangst toen ik naar een leuke en knappe vrouw zocht.

King of the Oneliner | 10-02-19 | 16:35 | 2

Ga Van Klaveren achterna, dan mag je er vier hebben.

PresidenteDeConjovia | 10-02-19 | 18:31

Dibs on Hennis btw

PresidenteDeConjovia | 10-02-19 | 18:31

Ik download altijd met VPN dus maak me geen zorgen.

de uitbater | 10-02-19 | 16:31

Zorg nou eens dat er 1 adres is voor alle content voor 1 prijs. En dan mag je zeuren.

Rest In Privacy | 10-02-19 | 16:29 | 1

Ja,dat is een goed idee,alles bij een bedrijf/aanbieder.
*zucht*

miko | 10-02-19 | 16:46

Al was het helemaal legaal, dan interesseerde het me nog niet.

VanBukkem | 10-02-19 | 16:28

'Zelfs Tim Kuik (wat is die stil tegenwoordig trouwens?) wilde zo ver nooit gaan[...]'
Ehm, Tim Kuijk roert zich de laatste tijd weer opvallend veel juist. En heeft zelfs gedachten over het vervolgen van individuele downloaders.

tweakers.net/nieuws/148690/brein-scen...

Johanvb | 10-02-19 | 16:28 | 1

En is dus bij deze door de rechter terug naar zijn hok gestuurd.
En als VPN's mainstream worden heeft hij helemaal het nakijken en dat weet hij ook wel.

2voor12 | 10-02-19 | 16:31

Meh, jatten is en blijft illegaal. Doe je ook niet in de supermarkt. De hoogte van de royalties is wel erg discutabel. Ik zou ook wel een vaste riante vergoeding willen voor mijn unieke skills.

AlsoSprach | 10-02-19 | 16:24 | 7

@Crusher | 10-02-19 | 16:45: Als ik een snicker jat dan krijgt zijn producent zijn geld niet, jat ik een film krijgt de producent zijn geld niet. Beide hebben productiekosten. Dat een film makkelijk te reproduceren valt lijkt me meer het probleem van de snickerfabrikant dan justificatie voor het jatten ervan. Niemand heeft een film nodig. Het jatten daarvan is puur voor eigen genot.

menage | 10-02-19 | 17:29

Als ik in de dupermarkt een kilo kaas kan kopieren ga ik er uiteraard niet voor betalen, kostte de supermarkt immers ook niets.

Binnenbaan | 10-02-19 | 18:30
▼ 4 antwoorden verborgen

Zoveel verschillende aanbieders, zoals netflix etc, ga niet ook nog eens 50 euro aan abbo kosten voor verschillende aanbieders betalen. Slinger af en toe gewoon een torrent aan (bij de buren).

Generaalspruit | 10-02-19 | 16:23

Ja, ik dacht ook al, dat als je eenmaal gezeik krijgt over dat downloaden, dat je dan altijd die ex-vriendin daar de schuld van kan geven. Vuil kutwijf dat t is.

Taggart | 10-02-19 | 16:23

Ja leuk die streamingdiensten. Maar wil je een gevarieerd aanbod dan moet je Netflix, Disney, Videoland etc etc allemaal nemen. Zit je alsnog aan 100 euro per maand.

2voor12 | 10-02-19 | 16:22 | 3

En Amazon Prime, waarbij blijkt dat driekwart elkaar overlapt en Videoland en Amazon misschien twee of drie series hebben die het aanzien (echt) waard zijn.

FrankVeer | 10-02-19 | 16:35

Beetje commune denken, met een paar mensen verschillende diensten nemen en dan zorgen dat je niet over je toegestane IP's gaan.

miko | 10-02-19 | 16:44

Lijkt me luxeproblematiek.
Je kan ok niet alles hebben.
Vroeger huurde je ook geen 100 films tegelijk. En betaalde je per film gewoon 7 gulden.

menage | 10-02-19 | 16:46
-weggejorist-
dijkpatrick | 10-02-19 | 16:22 | 1

Downloaden doe ik niet meer.
Netflix etc is redelijk betaalbaar.
Netflix loopt zo nu en dan hopeloos achter, dus kijken we een online streamdienst.
Tijdje 123 movies, maar die zijn alweer uit de lucht.
Flixtor was een goede.
Nu weer een andere gevonden.
True Detective..... een aanrader.

Ruimedenker | 10-02-19 | 16:20

Diefstal is diefstal.
Ook als het digitale produkten betreft.

Rest In Privacy | 10-02-19 | 16:19 | 5

Veel films / docu's die ik kijk zijn niet in de bioscoop te zien, dus wat moet je dan?

Kamikazepiloot | 10-02-19 | 16:32

Er is niets ontvreemd. Het is geen diefstal.
Schade geleden? Zou kunnen. Dan aantonen dat de downloaders potentieel serieuze kopers zouden zijn geweest. Succes.

sockpuppet | 10-02-19 | 21:33
▼ 2 antwoorden verborgen

Verrassend genoeg is Ziggo is het nieuwe XS4ALL aan het worden.

JWZ_JMK | 10-02-19 | 16:19

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl