Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Met dank aan NRC Handelsblad. Kindernamen 2018 zoals G'diëne en Rimmer alsnog openbaar

Epic fail van allround faalhazen SVB, wier karretje door de clickbait-hoeren van NRC in de poep wordt gereden.

kutnaam

Wat je noemt een opvallend datalek. De SVB maakte jarenlang Nederland blij met het overzicht van alle in Nederland gegeven voornamen. Solid internet goud wegens genieten van T'cxzayneau, Jiz en Abdulateef. Tot het vorig jaar opeens was afgelopen met de pret, omdat het openbaar maken van namen die minder dan 25 keer gegeven zijn volgens het SVB in strijd zou zijn met de privacyregels. Superflauw want mensen geven hun kinderen namen omdat ze die mooi vinden, niet omdat ze zich ervoor schamen. En nou zit er voor uw roze weblog niets anders op dan een beetje creatief boekhouden met Mohammeds.

MAAR WAT WIJ TOEN OP NRC.NL VONDEN... Een tooltje met gewoon alle voornamen van Nederland erin. Alle? Ja alle. Te raadplegen via deze openbare NRC.nl-link. Alles wijst erop dat de krant deze informatie heeft gekregen van de SVB. Dat is dezelfde SVB die deze data tot privacy-gevoelig heeft verklaard. Zo belangrijk is uw 'privacy' dus voor het SVB. Net iets minder belangrijk dan in een goed blaadje komen bij het NRC. Onze favorieten namen na de breek.
UPDATE: LOL.
UPDATE 15u25: Zoef. En toen haalde NRC stiekem de namen die minder dan 25 keer gegeven zijn offline. Jammer voor alle Henken ook. Nou weten ze niet dat ze er 10 nieuwe naamgenoten bij hebben!

joehoe

Nieuwe streepjes-Nederlanders
Maxima-Ali
Koosje-Kik
Mayla-Blizz 
Don-Jitschak
Xévaèlyo-Ju'Xsantius 
Jaaf-Willem

Mag dit wel van het CDA?
Wulfilin

Toch klote voor zo'n jongen
Qutaiba

Kunt u dat spellen?
Xz'Jaeyvah 
N'Xeanaline 
Zhykwieyennah 
G'diëne
Prensoqoilla
Qyeeshaeydriun 
Jurrdjëzjenou 

Als je niet hebt opgelet bij geschiedenis
Godwin

Als je niet hebt opgelet bij recente geschiedenis
Volkert

Als je niet hebt opgelet bij je mans recente internetgeschiedenis
Rimmer

Als je wel hebt opgelet bij geschiedenis
Jood

Als je wel hebt opgelet maar niets leert van de geschiedenis
Erdoğan

Okee best awesome
MarkLord

Als je wilt dat je kind advocaat wordt, of anders uitgever
Spongmai 

Er zijn een hoop combinaties met 'Sky' te bedenken, maar eh...
Skylabel
Skyline

Gesponsord
Binq

Romantisch
J'Adore

Ehmkweenie
Ehkmwee 

Waren het niet
Finnen

Nooit geweten dat dit namen zijn
Kandelarea 
Catholientje 
Graadje

Reaguursels

Inloggen
-weggejorist-
ShirleyTollefson | 30-01-19 | 09:40
-weggejorist-
Eva_Dickens | 30-01-19 | 08:35

Graadje is een kampnaam. Even als grad(je) en graad. Niks mis mee

geile pater | 30-01-19 | 01:41 | 1

Ik dacht dat je een nummer kreeg in het kamp, heb vast niet opgelet bij geschiedenis.

Analia von Solmsch | 30-01-19 | 09:04

"Als je niet hebt opgelet bij je mans recente internetgeschiedenis
Rimmer"

Als je fan bent van Red Dwarf
Rimmer

TFTFY

Tapu | 29-01-19 | 22:13

Ik ben geen jurist maar is die lijst niet via de WOB op te vragen? De SVB is immers een overheidsinstelling.

Die nare vent | 29-01-19 | 20:48 | 1

Moet je wel een belang hebben, dacht ik. Maar je zegt gewoon dat je sleutelhangers maakt met een naam erop.

Analia von Solmsch | 30-01-19 | 09:05

De wereld is gek! Meteoriet erop en klaar ermee!
Wat me ook boeiend lijkt is als Mars uit z'n baan wordt gestoten en dan onderweg gaat naar onze planeet om er vol op te knallen.

Rest In Privacy | 29-01-19 | 19:35

je kind storm noemen en dan een paar jaar later aanmelden bij de jeugdhulpverlening wegens adhd (non-fictie). en dan vraag ik mij af: heet storm's broertje nu trigië?

Bread_Pitt | 29-01-19 | 19:19 | 1

Verkeerde volgorde

obimikkel | 30-01-19 | 01:31

Jurrdjëzjenou, asjemenou

matatwork | 29-01-19 | 17:52

Adolf.

Rest In Privacy | 29-01-19 | 17:51

Nomen est omen. je herkent precies de grote grauwe Netflixende middelmaat, niet-nederlandse achtergrond, rijk milieu, intellectuele middenklasse (of het zijn Friezen/neo-nazi's), patsers, SBS-kijkers, alternativo's, etc.

Diotima | 29-01-19 | 17:46

M'n buurjongen heet Matinique. Geen idee waar zijn ouders hun inspiratie vandaan hebben gehaald. Niet dat ze nog bij elkaar zijn, maar toch.

Fulminator | 29-01-19 | 17:44 | 3

Paps heet Mat, mams heet Monique. Paps zat in mams.

Badderbeest! | 29-01-19 | 18:52

Ah ja zo ken ik er ook een. Paps heette Jos en mams heette Thea. Dat levert een superleuke creatieve originele unieke naam op waar beide ouders hun liefde voor elkaar in herkennen. Of zoiets.

Braboblanke | 29-01-19 | 23:24

Een man die Dominique heet veel dwazer, of Andrea, maar das Italiaans.

Analia von Solmsch | 30-01-19 | 09:07

Lijst van NRC is niet volledig. Staat geen Filippa bij. En ik weet zeker dat er in 2018 een is geboren in Nederland.

H. Caulfield | 29-01-19 | 17:42 | 2

Of die is niet ingeschreven als Nederlandse maar bij ambassade van 1 of ander land.

Sunir | 30-01-19 | 09:33

@Sunir | 30-01-19 | 09:33: Lijkt me sterk, beide ouders hebben enkel de Nederlandse nationaliteit. Maar ik zal het mijn zusje vragen.

H. Caulfield | 30-01-19 | 16:34

Je zou maar uit een cultuur komen waar iedereen semi-analfabeet is.
Dat jou vader jou wil aangeven bij de gemeente maar je naam niet kan spellen. "Wolla, wat jij denk zelf"

Osdorpertje | 29-01-19 | 17:39 | 1

... jouw vader... Semi-analfabeet!

Reppertje | 31-01-19 | 09:01

Xévaèlyo-Ju'Xsantius dat is een grapje van Joris geweest. Nergens ter wereld kan men dit uitspreken. Is er niemand die deze ouders heeft gezegd deze naam kan niet?

EmilioEsteves | 29-01-19 | 17:23 | 1

Hoe heet dat kind van Yolanthe en die kabouter ook weer?

Haram_Kafir_4ever | 29-01-19 | 20:25

Gaylord

Pecunia | 29-01-19 | 17:17

Je zoon Rimmer noemen is bijna kindermishandeling. Als hij overigens homo blijkt te zijn is het misschien toch wel handig achteraf.

staat het bier koud? | 29-01-19 | 17:11 | 1

Als u mevrouw staat het bier koud de aars likt bent u haar rimmer...

Rhenium | 29-01-19 | 19:20

Tweede is een spelfout ingeslopen dat moet Koosje-Klik zijn, jongste telg van een NSB gezin.

bwanabanjo | 29-01-19 | 17:07 | 1

klikken is anders een oer-oude nederlandse traditie!

Bread_Pitt | 29-01-19 | 19:25

Het is al eerder gevraagd maar is er echt niemand die deze verwijderde lijst heeft of weet hoe je deze kan vinden??

El Galante | 29-01-19 | 16:56

De vader van Volkert zal wel fout zijn.

Musashi | 29-01-19 | 16:55

De muzels noemen hun jongens Mohammed. Niemand vindt dat gek. De Duitsers noemen een jongen Jürgen, een meisje Ulrike. Fransen nemen Michel of Isabelle, allemaal niet ongewoon.
Nederlanders noemen hun jongens Wesley, Bradley of Kevin. Dat vindt ook niemand gek. Maar een kind dat Willem, Henk, Gerard of Cor heet, dát vinden Nederlanders wel een beetje typisch.

JvanDeventer | 29-01-19 | 16:54 | 1

De mooie, originele klassieke namen zitten helaas ook tussen de 25-

Diotima | 29-01-19 | 17:05

Ik mis Ozewiezewoze Kristalliks.

BrabantsVerzet | 29-01-19 | 16:45

Stel je voor dat Rimmer op zijn achtiende per ongeluk Gordon tegenkomt

skoftig | 29-01-19 | 16:32 | 2

of de ambtenaar zat niet op te letten, Riemer is een bekende Nederlandse naam dus een spelfoutje?

small_town_dude | 29-01-19 | 16:51

Of dat Rimmer op zijn zeventiende mevrouw skoftig tegenkomt, die wel zin heeft in zo'n jongenstongetje...

Rhenium | 29-01-19 | 19:23

Volgens mij is deze telling gesponsord door Renault.

De Tanker | 29-01-19 | 16:29

"Xz'Jaeyvah
N'Xeanaline
Zhykwieyennah
G'diëne
Prensoqoilla
Qyeeshaeydriun
Jurrdjëzjenou"
Hier heeft men duidelijk een low-budget microfoon onder de neus van de bevallende moeder gepropt, op de vraag hoe het aankomende mormel moet gaan heten.

obominotie | 29-01-19 | 16:25 | 2

Antillianen.

Hommel | 29-01-19 | 16:37

De vader had Qat gekauwd en de ambtenaar van de burgerlijke stand had een witte neus. Ja, dan krijg je dit. Het valt me eigenlijk nog mee.

BrabantsVerzet | 29-01-19 | 16:47

Ik heb mijn zoon naar de Dirac vergelijking vernoemd: met operatoren en partiele afgeleiden en zo. Dat houden de Laqueefa’s wel bij hem vandaan later

skoftig | 29-01-19 | 16:25 | 1

Prachtig, maar al die operator symbolen kunnen wel een probleem worden met emailadressen enzo, lijkt me.

obominotie | 29-01-19 | 16:30

Mijn naam is Jackie-noff Underwater.

Ziekeconstipatie | 29-01-19 | 16:21

Iedreen weet: Rotterdam heeft naast + - 170 nationaliteiten ook een naam hoog te houden wat betreft namen en bijnamen van mensen - en hun bouwsels:
.
"Dames en heren... ik zal me even voorstellen,
mijn naam is Sjon Bontebal,
m'n vrienden kennen mijn als geile Gerard,
m'n bijnaam is Henk de Tank,
me buren noemen me dikke Leo,
ik geef zelf de voorkeur aan Rene,
maar zeg maar gewoon Arie."
www.youtube.com/watch?v=3ZUdE5S-d-k

chicago river | 29-01-19 | 16:21

Vooral het volk niet wakker maken voor het feit dat de meeste jongens nu al Mohammed(!) genoemd worden; Ergo: wij Nederlanders zijn al in de minderheid aan het raken.
Ik citeer:
"In de top 10 bij de jongens staat bijvoorbeeld niet de naam Mohammed, terwijl dat in verschillende schrijfwijzen (Mohamed, Mohamad) een enorm populaire is. ,,We tellen de namen in de schrijfwijze”, vertelt Simons. ,,Dus we tellen ze niet bij elkaar op.”
www.telegraaf.nl/nieuws/3083572/lucas...

telelezer | 29-01-19 | 16:20 | 2

Het is nog veel erger. Minstens de helft wordt Kutmarokkaan genoemd.

BrabantsVerzet | 29-01-19 | 16:59

Iets zegt me dat jij nooit hoge cijfers hebt gehaald voor wiskunde...

* Il Principe * | 29-01-19 | 17:03

Nu begrijp ik pas dat alle reaguurders hier onder hun eigen naam reageren.
Fantasievolle ouders hebben die gehad.
Moedig ook.

marjen | 29-01-19 | 16:19 | 1

Thanks pa. Een keer neuqon en gelijk een zoon. Ik ben naar z'n beste vriend vernoemd..

Rest In Privacy | 29-01-19 | 17:38

Wat een namen! Ik kreeg pas na de geboorte een hekel aan mijn kinderen

skoftig | 29-01-19 | 16:18

"Graadje" is wel erg ouderwets, maar niet zo bijzonder. In het katholieke zuiden werden jonge jongens die "Gerard" of "Gérard" gedoopt waren, in het lokale Limburgse dialect vaak "Sjra", "Graad" of met een verkleinwoord dus "Graadje" genoemd. "Woeë es oös Graad?" on het Wieërtlands is dus gewoon "Waar is onze Gerard?"; dat "onze kwam er altij bij als Gerard familie was. In het ABN dus: "waar is Gerard?".

De Droit | 29-01-19 | 16:10 | 6

In de Wierdense Revue speelden lang geleden onder meer een Graads en zijn vrouw Dika.

John9oo9 | 29-01-19 | 16:36

Sjeng is ook zo'n mooie.

BrabantsVerzet | 29-01-19 | 16:49

Gradje Damen, ook niet onbekend

Shoarmamasutra | 29-01-19 | 20:19
▼ 3 antwoorden verborgen

Xévaèlyo-Ju'Xsantius heet zo omdat de dagvaardingen dan altijd verkeerd gespeld worden = is geen zaak. Of niet?

Esper25059566 | 29-01-19 | 16:10 | 1

Moet je wel elke keer bij postkantoor of gemeentehuis onverricht ter zake terug. " Nee u paspoort/pakketje kan ik niet vinden. Staat niet in het systeem.

Shoarmamasutra | 29-01-19 | 20:21

Je kunt je kind ook als naam zijn geboortedatum geven. Als hij later een ambtelijke instelling of de dokter belt, kan hij 'dat is tevens mijn geboortedatum' zeggen.

gestoptmetroken | 29-01-19 | 16:09 | 5

Iets met privacy gevoelige data

Pecunia | 29-01-19 | 17:20

telelezer | 29-01-19 |
Hopelijk hebben ze geen kind verwekt in Tietjerksteradeel ...

Jahowiseffe | 29-01-19 | 17:38

"Als hij later een ambtelijke instelling of de dokter belt, kan hij 'dat is tevens mijn geboortedatum' zeggen."

Haha heerlijk!

De Bredaonaar | 29-01-19 | 21:05
▼ 2 antwoorden verborgen

Henk is wel kort en krachtig

Nacho_Vidal | 29-01-19 | 16:05

Gewoon nummeren. De overheid geeft 2 namen en u nummert vervolgens. Elke persoonlijk herinnering aan iets dient te worden vermeden.

marjen | 29-01-19 | 16:34

Mooi.

Diotima | 29-01-19 | 17:08

Dit soort lijsten wordt wel door alpha's samengesteld. Ze kunnen dus wel een nuttige functie hebben.

marjen | 29-01-19 | 17:23
▼ 1 antwoord verborgen

Ik weet zeker dat de minst voorkomende meisjesnaam in Nederland Gijsbert is.

Gezwel | 29-01-19 | 16:03 | 1

Haha. Ik vraag mij af of een bierliefhebber zijn zoon "Kloekkloek" mag noemen, of "Plop".

marjen | 29-01-19 | 16:07

Vind 'Helegoedemorgen' wel een leuke naam.

JohnWalker | 29-01-19 | 15:56 | 2

Die is na de middag en avond wel ietwat misplaatst.

Nacho_Vidal | 29-01-19 | 16:06

JohnWalker | 29-01-19 | 15:56
"Sybrand" is dan weer een beetje raar.

chicago river | 29-01-19 | 16:12

Als ik die namen zo lees denk ik: 'wat hebben geslachtsziekten toch eigenlijk mooie namen'.

Mr_Natural | 29-01-19 | 15:53 | 1

Ziekten hebben dat vaker. Je kan in een bloemenwinkel gerust vragen naar een bosje Hernia met wat takjes Herpes er bij.

John9oo9 | 29-01-19 | 16:02

Maar is er ook dit jaar weer een Adolf geboren?

Rest In Privacy | 29-01-19 | 15:53 | 5

Eierbal-is-fijn | 29-01-19 | 16:01
Wel leuk, dan heet je elke dag Anders.

Mr_Natural | 29-01-19 | 16:02

Net even wat Anders

deministerpresident | 29-01-19 | 16:05

En als je dan ook nog Hans heet, krijg je al snel een bril op.

wijsvinger | 29-01-19 | 16:06
▼ 2 antwoorden verborgen

De namen van onder "kunt u dat spellen" zijn gegeven door ouders die de naam op de verpakking van de anti-depressiva mooi vonden.

Julianalaan | 29-01-19 | 15:52 | 1

Mooie naam voor erectie pillen : Mycocksafloppin

the namster | 29-01-19 | 16:02

Wat dacht u van dat relletje van een maand geleden, in the US of A / American Airlines. Zette een boarding-pas van een meisjespassagier op Facebook.
Meisje heet Abcd, uit te spreken als ebsidie...
Stewardessen vonden het grappig, moeder vond het niet leuk dat de naam opviel.
Dom mens, waarom verzin je het dan...

Nuchternederland | 29-01-19 | 15:51

"Ja, m'neer de schooldirecteur, onze MarkLord raakte al jong geinteressseerd in Lucifer en Beelzebub en Mephisto... maar toen stak hij nog geen kerken in de hens!"
.
Wie weet zijn er kinderen ook wel naar die figuren genoemd... vorig jaar was er meen ik een "Faust" te bewierroken.

chicago river | 29-01-19 | 15:51 | 2

Starwars fan.

marrretje | 29-01-19 | 17:02

Als ik ooit vader word van een jongen noem ik hem Frost, Fenriz of Infernus als ik de kans krijg.

post-waarheidisme | 30-01-19 | 22:43

N'Xeanaline
Klinkt als de werkende stof in een nieuwe party drug.

Schoorsteenveger | 29-01-19 | 15:48 | 1

Ik dacht eerder aan de naam van een in kontneuken gespecialiseerde hoer...

Rhenium | 29-01-19 | 19:17

Hebben zulke zelf verheerlijkende en egocentrische narcisten van ouders nu echt geen idee waar ze hun kinderen voor de rest van hun leven mee opzadelen?
Een naam is namelijk (sic!) een onverbrekelijk onderdeel van je persoonlijke identiteit. En daarom heb je aan je kind een naam door te geven, die in de eerste plaats op hem of haar betrokken is. En waar een persoon zich tijdens zijn/haar leven dus ook mee kan identificeren, in plaats dat je je ervoor moet schamen.

Dat vereist zorgvuldigheid en rekening houden met de persoonlijke identiteit van een persoon, die deze naam voor de rest van zijn/haar leven heeft te dragen. En niet het tegemoet komen aan je eigen ijdelheid en temporele bevliegingen.

Kinderen krijg je.
En daarom is een naam ook een geschenk aan je kind.
Kinderen neem je niet.
En daarom moet het geven van een naam ook geen egoistische bevlieging zijn.

Ab Sconditus | 29-01-19 | 15:48 | 7

En dan kun je heel mooie en diepe dingen uitdrukken en mee geven.
Stel; je zou je dochter ''Morgenster'' willen noemen.
Wanneer je geen rekening houdt met de consequenties die dit voor haar heeft doe je dat ook gewoon.
Maar in plaats daarvan zou je haar ook Stella kunnen noemen, wat gewoon de Latijnse naam voor ''Ster'' is. Dat is dan misschien niet zo bijzonder en origineel, maar dan hou je wel rekening met haar en de manier waarop zij dit later moet ervaren. Dat is empathie.
Maar dan kun je daarin wel de wens uitdrukken dat zij zal zijn als een stralende ster en een vast baken voor iedereen aan de nachtelijke hemel.
Mooi toch?

Wij hebben onze oudste zoon gewoon de naam van zijn grootvader van vaders kant gegeven. Deze naam komt uit het Oud Germaans en betekent ''Sterke/Onbevreesde Raadgever.'' Je geeft hem dan de wens mee dat hij inderdaad net zo sterk, onbevreesd en wijs zal wezen als zijn grootvader.
En gezien het feit dat deze naam al sinds 1733 in onze familie voorkomt verwelkom je hem daarmee tevens in de schoot van deze familie en ons hele voorgeslacht.
Ook mooi toch?
Kortom, je kunt best wel traditioneel zijn in het geven van namen.
En daarin ook jouw wens als ouder voor je kind uitdrukken.
Want een naam is het eerste geschenk wat je als ouder aan je kind geeft.
En wat een mens voor de rest van het leven zal bezitten.
College afsluit.

Ab Sconditus | 29-01-19 | 17:25

@Sterke onbevreesde raadgever? Iets met Rein-? Zijn vaak mooie namen die zo uit een middeleeuws boek komen.

Diotima | 29-01-19 | 17:53

Kinderen krijg je niet, kinderen maak je.

Badderbeest! | 29-01-19 | 19:00
▼ 4 antwoorden verborgen

NRC faalhazen noemen op de 1e dag dat de comment-spam een beetje onder controle lijkt.

Eierbal-is-fijn | 29-01-19 | 15:45

Graadje en Catholientje zaten op een hek... bewaar me. Hoe langer de rok, hoe natter het hok. Ga maar weesgegroetjes doen, ouders. Weesgroet voor je Graadje dan1! Weesgroeten tot het naadje voor Graadje. Want gaat ze nodig hebben.

chicago river | 29-01-19 | 15:43

Ik mis één schoondochter, de rest; check.

Muuke | 29-01-19 | 15:43

Hoe dan ook, ik zou mijn dochter nooit Clarisse noemen!

John9oo9 | 29-01-19 | 15:43

Pim zal het inderdaad niet worden, en Geert ook niet.
Ik stel voor Seeotweeveroorzaker, Seeotweeveroorzaker Klaver.

Nuchternederland | 29-01-19 | 15:54

Dat belletje van de SVB directeur met die Belg van het NRC... Man man man wat een triestigheid.

Dank GS voor het jaarlijkse gieren van het lachen weer!

de Voorzittert | 29-01-19 | 15:38

'Defiscus' is ook een leuke naam voor een kind.
"Volgens Defiscus hoef ik niks te betalen."

marjen | 29-01-19 | 15:34 | 2

Lol.

Muuke | 29-01-19 | 15:44

Ge-ni-aal ;- *wijn erbij pakken doet wegens want groot jolijt*

Heeft iemand een kopie volle lijst nou met de Top 25?

chicago river | 29-01-19 | 15:45

Gisteren heb ik toevallig mijn 43ste kind geboren mogen laten worden. En zijn naam is Nxthaolangomanostamu-Isxtlanimatonalomwxtlee Poepnagel. Het is een Oegandese voornaam die zoveel betekent als 'Vogel met pijnlijk pootje die met moeite daar in de verte fluit'. Mijn (tijdelijke) vrouw Annelies en ik vonden het een diepere, spirituele ervaring om het pasgeboren vruchtje deze naam te geven. Hoe het ventje zichzelf verder redt is nog maar de vraag; Annelies en ik pakken morgen de scheidingspapieren ter hand en gaan naar de rechtbank wegens onoverkomelijke meningsverschillen. Nxthaolangomanostamu-Isxtlanimatonalomwxtleetje kan zich bij de rest van de andere 42 Poepnageltjes achter in de rij moeten melden voor een alimentatie die hij nooit van zijn leven zal krijgen. Poepnagels zijn nu éénmaal geen werkers.
Desondanks wens ik Nxthaolangomanostamu-Isxtlanimatonalomwxtlee dan ook waanzinnig veel geluk in zijn leven. Het zal een harde strijd worden, met veel teleurstellingen en (psychische) pijn, maar de spiritualiteit van de voornaam opent vele deuren. Net zoals tatoeages in het gezicht.

Boris Poepnagel | 29-01-19 | 15:32

Eau eau eau. Wat een prachtcadeau. Elk jaar weer. *handenwrijft*. Tot zo.
P.s. is Abdulateef een jongens- of meisjes-naam? Ach, wat maakt het uit. *BRULT*

chicago river | 29-01-19 | 15:31

Heeft iemand een backup van het bestand, het is voor een vriend.

hetsnelstezaadje | 29-01-19 | 15:31 | 3

Maar die versie is al opgeschoond, er staan geen namen in die minder dan 25x voorkomen

hetsnelstezaadje | 29-01-19 | 16:46

Ook te laat :(

Echt niemand die het even in een online spreadsheet (Google Docs) of zo heeft geplempt? Nou, nou, wat braaf allemaal weer.

EnNouJijWeer | 30-01-19 | 13:38

Er wonen in Nederland meer dan 300 nationaliteiten.
Best wel mooi eigenlijk. Xn'djsiereoufou samen met Mo, Mo, Achmed, Fatima, Musa, Anna, Graadje, Sterre, Don-Ratchak, Jacquelle en Sherona op de all-inclusive StaatsHBO over 20 jaar.

Toos Doos | 29-01-19 | 15:29

Zo te zien is het net gepatcht, krijg nu een kortere lijst te zien en de melding van 25 keer de naam of minder. Maar GS heeft vast wel een spiegeltje liggen zeker?

breakingbed | 29-01-19 | 15:23 | 1

Toch?

Johan_Voorhaar | 29-01-19 | 15:35

Zo gek is een namenlijst zoals Marokko heeft nog niet.

Johan_Voorhaar | 29-01-19 | 15:22

Altijd van die moeilijke buitenlandse voornamen terwijl de achternaam vaak maar uit 1 letter bestaat.

Mr_Natural | 29-01-19 | 15:20 | 2

je bedoeld 1 letter met een punt? zijn toch twee karakters.

Bread_Pitt | 29-01-19 | 15:36

Mr_Natural | 29-01-19 | 15:20
Hoho. "Ali" is een oerhollandse/Germaanse naam hoor. Oh wacht... das de damesafdeling.

chicago river | 29-01-19 | 16:02

Ik mis 'Bataclan' ...

Wekkertje | 29-01-19 | 15:19

Linkje geeft bij mij alleen een lijstje met namen die 25x of meer voorkomen (conform hun privacy geneuzel) :(

prutser83 | 29-01-19 | 15:19 | 2

Precies. Gelul om niets dit.

JWZ_JMK | 29-01-19 | 15:20

ah, update, NRC heeft het ook door ondertussen...

prutser83 | 29-01-19 | 15:27

Is er ook een Bobby Tables? ( xkcd.com/327/ )

Eierbal-is-fijn | 29-01-19 | 15:17

Kan er iemand die flat files eens door een excelletje treken met een comma separator value (cvs) filter? Daarna kan je alles mooi uitlijnen en sorteren. Ik zelf ben er te lui voor.

nie pleuje | 29-01-19 | 16:37

Volgend jaar in de top 5
Kly-maartje
Brex-britt
Elitia
Moslimonfrika
Genderlina

Welles! Nietes! | 29-01-19 | 15:16

Het christelijk erfgoed verdwijnt ook bij de namen.
Ooit waren de bijbelse namen, of namen van heiligen - en al hun afleidingen - vooral gangbaar. Dat verdwijnt dus ook in Nederland.

marjen | 29-01-19 | 15:16 | 2

Nu, een bekende heette Alagonda, daar werd ze als kind ook mee gepest: Malle Gonda...

John9oo9 | 29-01-19 | 16:11

Anaconda

Is dit nog nieuws? | 29-01-19 | 19:19

"Xévaèlyo-Ju'Xsantius "
Heb je dan al een hekel aan je kinderen of wat....?

Behangdelul | 29-01-19 | 15:16 | 1

Hun Afrikaanse peergroup zal het prima uitspreken.
Die kinderen komen alleen in contact met blanken bij de rechtbank.

calamiteiltje | 29-01-19 | 15:20

Graadje Erger. Rimmer Spong.

LJBrinkhorst | 29-01-19 | 15:16 | 2

de Oranje-Indiaan heet ook Graat: Graadje: imo regionale naam

Hemmenaar7 | 29-01-19 | 15:29

Graat/Graadje komt van Gradus en dat weer van Gerhardus. Gerard dus, in moderne mensentaal.

Graaisnaaiert | 29-01-19 | 18:24

MarkLord is zeker het kind van Mark_D_NL!

Toos Doos | 29-01-19 | 15:15

Kunt u dat spellen?
Xz'Jaeyvah
N'Xeanaline
Zhykwieyennah
G'diëne
Prensoqoilla
Qyeeshaeydriun
Jurrdjëzjenou

Ja, maar niet uitspreken.

Mr_Natural | 29-01-19 | 15:15 | 3

Maar we noemen haar/hem/x
Jay
Ana
Jenna
Ine
Enzo
Kees
Jur
vermoed ik.

Rest In Privacy | 29-01-19 | 15:18

En Qud.

Mr_Natural | 29-01-19 | 15:19

Ik durf een godsvermogen in te zetten op een gok naar de etniciteit van de ouders.

omanders | 29-01-19 | 15:57

Rimmer:

If you're in trouble he will save the day
He's brave and he's fearless come what may
Without him the mission would go astray
He's Arnold, Arnold, Arnold Rimmer

Without him life would be much grimmer
He's handsome, trim, and no-one slimmer
He will never need a zimmer
He's Arnold, Arnold, Arnold Rimmer

...

Enrique C | 29-01-19 | 15:14 | 3

Gazpacho SOUP!

burgertime | 29-01-19 | 15:48

ow bedankt burgertime en Enrique voor een blast in the past-
Was helemaal niet op de hoogte van de nieuwe seiries (2016-) en nu dus wel RIMMER!!! ga me meteen aanmelden aan het burgerloket voor een naamsverandering!!!

ozonone | 29-01-19 | 18:46

Waar zadel je je kind mee op?! En allemaal omdat de ouders willen laten zien hoe creatief en gedurfd ze zijn. Wat een oetlullen. Ook wel een aparte naam trouwens: oetlul.

Toos Bevergeil | 29-01-19 | 15:14 | 2

U doet me aan een ander aspect van namen denken: hoe noem je iemand die in Oene woont? Of in Waspik? Of in Een?

John9oo9 | 29-01-19 | 15:56

John, zo zijn er meer:
Klei en Zand. Meppen en Dodewaard. Effen en Geffen. De Dellen en Vrouwenverdriet. Lollum en 't Leuken. Lage Aard en Zwarte Goor. Hongerige Wolf en Schapenbout. Frik en Roodeschool. 't Kip en 't Haantje. Kleuter en Krassum. De Dellen en De Wippert. Diever en Kijkuit. Muizenhol en Vossenberg. Blauw en Ziek.
Nederlandse plaatsnamen.

marjen | 29-01-19 | 17:52

Gaat niet lang meer duren voordat de eerste Qwerty wordt geboren.

marjen | 29-01-19 | 15:14 | 4

Qwerty zal zijn naam supersnel kunnen intypen met 1 vinger.

keestelpro | 29-01-19 | 15:23

De eerste baby met als naam 'Hashtag' was er toch ook al? www.girlscene.nl/artikel/9710-vreemds... (sorry, kon geen betere link dan dit vinden. Er staat me iets van bij dat dit een geval in Amerika was)

Braboblanke | 29-01-19 | 15:24

Bestaat al, is het zusje van Uiop.

osolemio | 29-01-19 | 16:14
▼ 1 antwoord verborgen

Ik ben trainer van een meisjeselftal met Nederlandse, Surinaamse, Antilliaanse, Iraanse, Turkse en Marokkaanse meisjes. De eerste keer dat ik voor de groep stond en hun namen hoorde dacht ik dat ik op een andere planeet zat.

Mr_Natural | 29-01-19 | 15:13 | 3

Divers team.

Toos Doos | 29-01-19 | 15:16

Toos Doos | 29-01-19 | 15:16
Ja, dat was altijd lachen als we in een gereformeerd dorp moesten spelen.

Mr_Natural | 29-01-19 | 15:17

Haha.. ik gaf de leerlingen die ik op hun stage begeleide gewoon een Nederlandse variant en werd Nuria gewoon Noortje. Werd altijd met een lach ontvangen btw.

Welles! Nietes! | 29-01-19 | 15:23

overVecht | 29-01-19 | 15:09
Aha, met uw nick eert u uw klantenbestand.

Rest In Privacy | 29-01-19 | 15:13

"Als je niet hebt opgelet bij recente geschiedenis
Volkert"

Het is maar gewoon een naam. En in ieder geval een nederlandse. Ik heb dat zelfs bij Adolf.

omanders | 29-01-19 | 15:13 | 7

Anton is ook niet uit de gratie gevallen, ondanks Mussert.

omanders | 29-01-19 | 15:54

Reinhard is ook wel mooi.

Bread_Pitt | 29-01-19 | 15:42
Eens. Prima naam. Prima afkorten ook: Rein.
We hebben hier wel Reinaert en een Reinaerde (vosje) gehad hier in de panelen.

chicago river | 29-01-19 | 15:55

En de voornaam van Arthur Seys-Inquart heeft ook al weinig gevolgen ondervonden van de man.

omanders | 29-01-19 | 15:56
▼ 4 antwoorden verborgen

Misschien houden de ouders al rekening met terugkeer...

calamiteiltje | 29-01-19 | 15:12 | 1

We kunnen beter kijken hoe vaak de namen in de bijstand voorkomen. Kunnen we daar alvast rekening mee houden.

klowiepowie | 29-01-19 | 15:28

Profileren voor criminologen gaat ooit nog eens heel makkelijk worden in de toekomst.

TheEgg | 29-01-19 | 15:11

De namen van onder "kun u dat spellen" zijn alleen maar gegeven door ouders die sowieso niet kunnen spellen.

Rest In Privacy | 29-01-19 | 15:11 | 3

Die zijn in slaap gevallen op het toetsenbord, en hebben het briefje in handen van de ambtenaar gedrukt.

TheEgg | 29-01-19 | 15:12

uitkijken met zinnen quoten die over spellen gaan :)

skoftig | 29-01-19 | 15:18

skoftig | 29-01-19 | 15:18 |
Spellen lukt wel. Typen is het probleem...

Rest In Privacy | 29-01-19 | 15:21

Ik dacht dat ik geen naam meer nodig had. Alleen nog een nummer.

c.onjo | 29-01-19 | 15:11 | 3

Ik noem mijn kinderen voortaan bij hun BSN. Wel zo persoonlijk.

keestelpro | 29-01-19 | 15:12

c.onjo | 29-01-19 | 15:11 |
keestelpro | 29-01-19 | 15:12
Houd op, houd een sop. Hoef al geen buikspierexercities meer te doen nu.

chicago river | 29-01-19 | 15:36

Mijn kinderen dachten vroeger dat ze "Kom godverdomme hier" heetten.

BrabantsVerzet | 29-01-19 | 16:57

Hahaha @ Catholientje
Maar dan ook... Protestjantje, Orthodoxima & Islamistus.

keestelpro | 29-01-19 | 15:11

De Godwin stamt uit 1990 hoor, dus ook recente geschiedenis.

Eierbal-is-fijn | 29-01-19 | 15:10

Dat worden lange tattoos...

bisbisbis | 29-01-19 | 15:10 | 1

Incluis spelfouten..

overVecht | 29-01-19 | 15:11

Onuitspreekbare namen, arme kinderen. Ouders moeten bij het bedenken van een naam eens het volgende in acht nemen. Hoe staat het op je sollicitatie formulier.

Hiesjes | 29-01-19 | 15:09 | 1

Ja... want Hiesjes bekt lekker. ;-)

overVecht | 29-01-19 | 15:10

Volkert is in sommige kringen volgens mij een geuzennaam.

keestelpro | 29-01-19 | 15:09 | 1

Regio Wageningen/Nijmegen etc.

overVecht | 29-01-19 | 15:10

Mijn naam komt er mooi niet in voor.... nu heb ik ook een kudtnaam maar soit... en nee... ik doel niet op overVecht.

overVecht | 29-01-19 | 15:09 | 7

Ik weet hem nog.

Superior Bastard | 29-01-19 | 16:03

Ocherm...

Enrique C | 29-01-19 | 16:15
▼ 4 antwoorden verborgen

Dat zijn weer serieus veel hulpverleningsnamen! De helft heeft later wegens afkomst recht op jeugdhulpverlening.

pibasso | 29-01-19 | 15:08 | 4

kudo's voor je overvecht!

pibasso | 29-01-19 | 15:10

Sommige namen zijn een diagnose.

omanders | 29-01-19 | 15:13

En de andere helft werkt bij de VPRO, vermoed ik.

John9oo9 | 29-01-19 | 15:51
▼ 1 antwoord verborgen

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl