Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

We hebben NU de kans autobranden te stoppen

4 verdachten gepakt, straf ze - indien schuldig - hard, kk hard

Social

Het beste Nieuws du Jaar is toch wel dat er eindelijk een viertal laffe twatten in de kraag zijn gevat voor het in brand steken van auto's. Dat is bijzonder, want autobrandertjes pak je niet zomaar. Aanmaakblokje op voorwiel en vroemmm wegwezen maar. Zoals ooit - bijna instructief - werd uitgelegd in de Volkskrant. Sporen branden weg, getuigen zijn er bijna niet (liggen op 1 oor) en de dader ligt op het kerkhof. 

Dit jaar gingen 3000 auto's in de hens (recordaantal, gvd), en dat getal moet naar 0. Scheelt de mensen een hoop ellende (en reizen met de trein) de brandweer een hoop werk, de verzekeraars een hoop geld en is beter voor het milieu ook! Hoe schoon de lucht zal zijn in Nederland als we de autobrandemissie reduceren naar NUL! We verwachten danook volop politieke steun van Jesse & RoboJet alsook de dapper meestemmende klimaatpartijen voor het nu volgende voorstel. 

Geef deze vier autobranders 20 jaar cel, bulldozer hun huizen, wals hun scooters plat, pak de diploma's af van hun zussen en stel ze te werk in Limburgse champignongrotten. Zet de rest van de daderfamilie dertien jaar vast op Detentie-Eiland Rottummerplaat of uitzetting naar een derdewereld-land naar keuze. Klinkt cru allemaal, maar alleen zeau maken we een einde aan deze rottende woekerende cyste in onze prachtmaatschappij. En niet met fopstrafjes van 120 uur. Oké, thanks, bye. 

Reaguursels

Inloggen

altijd weer die Finnen!

Joostmochtnietsweten | 31-12-18 | 08:16

Lagen de daders maar vast op het kerkhof.

De waard zijn gast | 30-12-18 | 22:34

Dat 'KK' is niet nodig, GeenStijl. Dat siert jullie niet.

Muskatnuss!!! | 30-12-18 | 22:04 | 2

Jankert

hustler01 | 30-12-18 | 23:25

@hustler01: Verander je naam maar in hufter01.

ChupaChupa | 31-12-18 | 01:44

Wen er maar aan zou Berbaar zeggen.Die trol.Im dit topic zie je hem niet.

Lilia2 | 30-12-18 | 22:01

Ik ga me bekwamen in auto-sprinkler systemen als mede 360 graden beveiligingscams voor in de auto

Mark van Leeuwen | 30-12-18 | 20:04

Ja gut meneer de rechter. Ze zijn al gestraft nu ennuh moet geen-stijl nou een schadevergoeding gaan geven aan de daders want..... ( er zitten Zweedse deugschaamlippen waar je ballen eens zaten) meneer/ mevrouwde rechter ongezien de tyfoid. Je voorkeursjustitie werkt racisme in de hand. Niks wilders/trump blabla. Rechtsstaat, schaam je

rattenvanger XL | 30-12-18 | 19:34

GroenLinks is er juist blij mee, want weer wat auto’s minder op de weg. D’66 vindt het gewoon jammer want het kan efficiënter. Denk zegt er niks van want het zijn hun stemmers die het flikken. De PvdA .... die stemmers heb je niet meer in het westen die zitten voornamelijk in Groningen.

Rdock | 30-12-18 | 19:24

In Amsterdam is het ook een groot probleem. Gister weer 2 auto's. Popo doet niks.

Badr Haary | 30-12-18 | 19:15 | 1

Ja, stel je eens voor dat de popo ook auto’s in de fik gaat steken.

Ruimedenker | 30-12-18 | 19:19

Nog los van de effecten voor het milieu zullen de GroenLinksers toch ook moeten inzien dat dit de samenleving (het deel dat werkt) ook weer een bak geld kost. Zie de verhoogde premie maar als een verhoogde belasting vanwege de traditie van autobranden. Helaas kan die verhoging niet worden toegespitst op de dadergroep, dat zou wel een iets vriendelijkere oplossing zijn.
-
Wat trouwens echt onverteerbaar is zijn van die, naïeve Judith in de EU types, die roepen dat dit al jaren een traditie is in Nederland. Ze zijn dan even te eenzijdig stads ontwikkeld om in te zien dat dat sloopauto's zijn, waarbij de eigenaar z'n eigen auto in de fik steekt. Kun je ook wat van vinden, maar is echt even anders.
Dit is echt een Noord Afrikaans-Nederlandse traditie.

bananabanana | 30-12-18 | 18:49
-weggejorist-
Veluwse-Eikel | 30-12-18 | 18:29 | 1

En nu - surprise - Het wordt een fopstraf van 120 uur

Haatgenerator | 30-12-18 | 18:18 | 2

Waarvan 110 uur voorwaardelijk

Bon-sens | 30-12-18 | 18:24

en anders een dagje zitten in hotel met kapper, tandarts en sportinstructeur...

Joostmochtnietsweten | 31-12-18 | 08:20

In dubai werkt dit systeem ook, haal je daar jets uit dan gaat je hele familie daar ook het land uit. Is dus een bewezen goedwerkend systeem. Hoop dat het politieke klimaat hier snel dusdanig verandert zodat het hier ook eindelijk mogelijk zal zijn.

Rest In Privacy | 30-12-18 | 17:42 | 1

Ja voor de autochtoon. Wake up.

Mart6037 | 30-12-18 | 19:52
-weggejorist-
watergeus | 30-12-18 | 17:13

"politieke steun van Jesse & RoboJet"
Ik denk het niet @Pritt.
Een aanzienlijk deel van de autobranden wordt gesticht door GroenLinks-gekkies.

Mr. Happy | 30-12-18 | 16:53 | 1

Ik geloof niet dat veel bontkraagjes GL stemmen. Die partij is voor hen de kudde nuttige idioten waar je als moslim gebruik van maakt zo lang nodig is. DENK, denk ik wel.

Nuuk | 30-12-18 | 17:57

Ah. Vandaar dar mijn premie (zonder geclaimde schade) € 180,-/jaar omhoog ging. Dat bedoelde die mevrouw van “doeidoei” met “er worden meer claims ingediend en de reparaties worden steeds duurder”.

Ik financier gvd een stel mongolen, waar ik ook al de uitkering, kinder- en zorgtoeslag van betaal.

Maytheforcebewithyou | 30-12-18 | 16:46 | 2

Daar komt het wel op neer, godverdomme.

lacucaracha | 30-12-18 | 16:57

En als dank steken ze je lek als het zo uitkomt.

matatwork | 30-12-18 | 18:44

Ben het eens @Pritt Stift, een overheid die haar grens niet duidelijk aangeeft roept verder onheil over zich af. Gemakkelijk regeren, het probleem doorschuiven naar de hardwerkende en belastingbetalende burger. Die mag de klappen opvangen.

JohnWalker | 30-12-18 | 16:23

Hang die gasten eens gauw een autobandje om de nek. Werkt goed. Wel netjes afvoeren daarna als KCA.

Bakschuif | 30-12-18 | 16:01 | 1

In vaten met cement laten afzinken gelijk nuclear afval in de jaren 80.

Kwijldraad | 30-12-18 | 16:54

Uitzetten naar land waarvan ze nog steeds een paspoort van hebben, waar 4! generaties geleden een een of andere opa vandaan kwam, en waarvan je in gezinsverband nog steeds de taal van spreekt en waar je hart en godsdienst liggen. Maar ja, die Nederlandse gratis uitkeringen, en gratis huizen en gratis subsidies voor buurthuizen (theehuizen) en gratis toelagen.

pollie4 | 30-12-18 | 15:54 | 1

heet dat nog steeds "toelagen"of toeslagen, want ik ben al 7 jaar geleden uit Nederland weg gevlucht.

pollie4 | 30-12-18 | 15:56

Maak autos ontbrandbaar?

ikdenkwat | 30-12-18 | 15:50

Zo te lezen denkt Pritt dat het naffers zijn...

Jahowiseffe | 30-12-18 | 15:46 | 2

Guilty until proven innocent. Hopelijk hebben ze allemaal een waterdicht Ali B.

Kwijldraad | 30-12-18 | 16:51

Hahahaha

Olleke | 30-12-18 | 17:05

Nu zijn het nog auto's! Wees blij.

JohnWalker | 30-12-18 | 15:39 | 3

Over 10 jaar zijn Joden het slachtoffer.

pollie4 | 30-12-18 | 15:57

We lezen ook niks over die aanval bij disco Vibes gister.
Ruzie zoeken op een onschuldige groep die naar buiten komt en dan de aanval inzetten...

letopuwzaak | 30-12-18 | 17:50

Ah ja, bij discotheken vaak Mocro's die problemen veroorzaken.

Badr Haary | 30-12-18 | 19:16

Oeps verkeerde topic.

Rest In Privacy | 30-12-18 | 15:39

Ik vraag mij af of tal van overheidsdienaren niet al stiekem ergens een sloep in de buurt van Scheveningen hebben liggen. Als straks het volk het niet meer pikt regeert men toch vanuit London of Toronto verder? Op uw kosten natuurlijk!

F. Jacobse | 30-12-18 | 15:38

In rechtvaardig Nederland:
"Veroordeeld voor meer dan 1 jaar gevangenisstraf, meerderjarig en naast de Nederlandse nationaliteit ook nog een andere? Dan wordt u het Nederlanderschap ontnomen. U heeft geen rechten meer in dit Land. Tot ziens".
Doe dat eens.

Vrouwtje_haram | 30-12-18 | 15:30 | 2

Vrouwtje_haram | 30-12-18 | 15:30,

Als bij meer dan 1 jaar cel het Nederlanderschap wordt ingetrokken, leggen rechters gewoon een straf op van minder dan een jaar. Ook al gaat het om verkrachting (onlangs gebeurd) of moord.
De maximumstraffen in NL zijn best hoog, maar worden nooit daadwerkelijk opgelegd. Ook de eisen om Nederlander te mogen worden zijn best streng, maar geen enkele illegaal hoeft daaraan te voldoen. Zelfs aan de (toch vrij minimale) eis van goed gedrag wordt niemand gehouden; na 16 jaar illegaal zijn en stelen krijg je gewoon een gratis huis, nietwaar Khaled Jone?
www.geenstijl.nl/5145527/steeldief/

Niet onze wetten zijn het probleem. Overheden, aanklagers en rechters die weigeren onze bestaande wetten te handhaven; die zijn het probleem.
Ik pleit daarom voor het aanklagen van overheden, aanklagers en rechters die weigeren onze wetten te handhaven.
Hopelijk lezen FvD en PVV mee.

Dandruff | 30-12-18 | 15:53

Oei, zomaar 2 miljoen allochtonen minder. Maar nemen Marokko, Turkije, Afghanistan, Syrie, Albanie, Servie, Oekraine, Soedan, Zuid Soedan, Nigeria, Togo, Benin, Algerije, Libie, Zimbabwe, Georgie, Armenie, Bosnie, Mauretanie, Congo, Pakistan, Bangladesh, India, Egypte, Jordanie, Irak, en ben ik nog een land vergeten? hun onderdanen, zoals als vermeld in het pact van Marrakech, wel terug????

pollie4 | 30-12-18 | 16:02

Ik herinner me een artikel waarin beschreven het onderdeel was van een bepaalde agenda om buurten over te nemen door het blanken het leven onmogelijk te maken d.m.v. autobranden en dat soort dingen. Helaas kan ik de link niet meer vinden, dus ik kan het even niet verifiëren op waarheid, maar het zou mij niet verbazen als het zo is.

sarcastro | 30-12-18 | 15:25 | 1

Bloemhof en Afrikaanerwijk Rotterdam.
Take care.

PopeyeKamper | 30-12-18 | 20:35

Benieuwd wat de rechter zal zeggen. De maximumstraf voor brandstichting zonder persoonlijke ongelukken is 12 jaar gevangenisstraf. Komt er iemand om het leven, dan kan zelfs 30 jaar opgelegd worden. www.wetboek-online.nl/wet/Sr/157.html

Maar het zal wel weer een taakstraf worden. Waarschijnlijk zelfs nog korter dan die van de geweldloze blokkeerFriezen. Het wordt dus tijd om na te denken over de mogelijkheid rechters ter verantwoording te roepen. Dat is echt niet zo heel bijzonder;
- een vrachtwagenchauffeur die iemand doodrijdt, kan worden vervolgd;
- een chauffeur die dronken rondrijdt, raakt zijn rijbewijs (tijdelijk) kwijt.

Rechters zijn geen betere mensen dan vrachtwagenchauffeurs. Een rechter die willens en wetens gevaarlijke mensen los laat lopen is net zo gevaarlijk als een dronken vrachtwagenchauffeur.
Ik zeg niet dat een rechter die niet de maximumstraf oplegt, altijd bestraft moet worden. Een redelijke straf zal afhangen van allerlei andere factoren, zoals de (persoonlijke) schade, eventuele verzachtende/verzwarende omstandigheden en kans op herhaling. Voor een eenmalige autobrand waar niemand gewond raakt, is een jaar gevangenisstraf misschien wel genoeg.

We hebben hier rechters die zelfs voor beroving + mishandeling + verkrachting + poging tot moord maar 1 jaar cel opleggen. Ondanks de verzwarende omstandigheid dat de dader islamitische porno (doorkliefde kinderhoofden) op zijn facebook had staan. Dergelijke rechterlijke uitspraken moeten gewoon worden afgestraft.
Stelselmatige autobranden lijken minder ernstig, maar daarbij kunnen ook doden vallen; vuur is lastig te controleren. Bovendien lijkt het een clanactiviteit, gericht tegen "ongelovigen" in bepaalde wijken. Het ondermijnen van onze samenleving kan ook niet onbestraft blijven, die schade is veel groter dan de kosten van een uitgebrande auto plus inzet van hulpdiensten.
Als we die epidemie van autobranden terug willen dringen, moeten er voorbeelden gesteld worden.

Dandruff | 30-12-18 | 15:05 | 2

Die voorbeelden die je nu aanhaalt zijn gewoon koeltoerrr. Als je dat niet wilt omarmen ben je gewoon een xenofobe racist. *Zet antifapetje weer af*

Rest In Privacy | 30-12-18 | 15:48

Vooruit, je hebt me overtuigd. Rechters voortaan kiezen, behalve in Amsterdam natuurlijk.

pollie4 | 30-12-18 | 16:04

Als we dan toch over auto's beschadigen hebben... Hier in de straat inmiddels al 5 keer (met 2 auto's) krassen in de lak. Van voor tot achter, door de grondlak heen, beide kanten. Ook klein aantal andere auto's van buren. Altijd op ongeveer dezelfde parkeerplaatsen. Bewijs wie het doet is er niet, helaas. En dan nog, wat dan? Recht in eigen hand is foei / slecht / reden tot direct de cel in, dus repareer ik het zelf maar weer zo goed en kwaad als het kan, van ver af zie je het niet als je je bril afzet.
Sowieso is het tegenwoordig nog zinloos enig waardevols buiten te zetten en ervan uit te gaan dat dit lang goed gaat.

EEnzame SchizofrEEN | 30-12-18 | 15:04 | 1

Zolang jij bukt, blijft dit inderdaad doorgaan. Totdat je het zat bent en wat groffere maatregelen neemt, dan blijkt plots dat er wel degelijk wat tegen te doen is... Laffe tak.

ZwarteDag | 30-12-18 | 15:11

Branden elektrische auto's ook of alleen auto's met een verbrandingsmotor motor

Yalimba | 30-12-18 | 15:02 | 1

Die schijnen beter te branden. En zijn ook gevaarlijker. Ontploffende accus.Was tijd terug 1 die in brand stond waar zelfs iemand van de fabrikant de brandweer moest helpen i.v.m de accus

tweetybird | 30-12-18 | 15:59

Dezelfde straf voor de laffe fluithazen die een auto ( van een ander ) gebruiken om over heen te lopen.Don't ask me....
Het had geen scooter , het waren zichzelf hoogopgeleidnoemenden.Wit van kleur en blank van geest.En als je ze terugpest roept het heeel hard om mama.

nemeton | 30-12-18 | 14:51

Wat zou er gebeuren als zo'n gastje betrapt wordt door de eigenaar van die bijeengespaarde auto?
In sommige gemeenten zijn al een soort buurtwachten om hierop te letten.
Wordt niet aangemoedigd door de politie (spreekt vanzelf)

Hentjehopeloos | 30-12-18 | 14:40 | 4

Het liedje met de vlam in de pijp wordt zo wel heel letterlijk.

tweetybird | 30-12-18 | 14:51

Als de brandstichter aangifte tegen je doet en zegt dat er onnodig geweld bij zijn aanhouding is toegepast komt U 4 weken later thuis dan de dader.

Trumme | 30-12-18 | 15:33

Niets, je moet ze dan een kusje geven, en oppassen niet aangeklaagd te worden door ³meetoo.

pollie4 | 30-12-18 | 16:07
▼ 1 antwoord verborgen

Begrijp dat dan. Vroegahh gingen de auto's alleen met oudjaar het kerstbomenfik op. Fik mag niet meer dus vieren ze het nu het hele jaar.

tweetybird | 30-12-18 | 14:40 | 1

"Het' mag niet meer van Allochtonië, het moet "de" zijn. Dus De Kerstbomenfik!

pollie4 | 30-12-18 | 16:08

3000 bekt wel lekker maar het waren 2927. Ik zeg waren want inmiddels zal het wel weer ietsje meer zijn.

Rest In Privacy | 30-12-18 | 14:35

Als je ze te pakken krijgt gewoon hun kop in de brandende auto steken. Even wachten tot het gezicht eraf gesmolten is, en klaar. Doe dit 5x per jaar en ze halen zich niet meer in het hoofd ooit nog auto's in de brand te steken

Oepsie1234 | 30-12-18 | 14:34 | 2

Denk dat na 5x dat ze geen hoofd meer hebben. Dus het in het hoofd halen vervalt.

tweetybird | 30-12-18 | 14:47

Jongens, jongens, lezen jullie mijn berichtjes wel? Volgens Allochtonie is het niet "het hoofd" maar "de hoofd".

pollie4 | 30-12-18 | 16:10

Je bent er hoe dan ook mooi klaar mee als het je eigen wagentje betreft. Via de verzekeringen krijg je nooit een wagentje terug. De waarschijnlijke straf van een paar uurtjes schoffelen weegt lang niet op tegen de ellende die het veroorzaakt. Daders gewoon bestraffen op basis van de nieuw waarde van een zelfde auto. net als via schadeloosstellingen via het cjib laten incasseren. Desnoods betalen de daders hun leven lang voor dit soort veroorzaakte ellende. Bij minderjarigen de ouders voor de kosten laten opdraaien.

Ruikbaard | 30-12-18 | 14:26 | 2

Ik zie het niet gebeuren. Misschien als het de auto van de OVJ of de rechter is...

Jahowiseffe | 30-12-18 | 15:49

Eigenlijk zouden verzekerings- maatschappijen voor hun klant moeten op komen, en z'n persoon moeten uitmelken tot de schade binnen hebben van mijn part tot hun dood..
.
Maar wat doe zulke maatschappijen die verhogen de premie's voor al hun andere klanten...
.
Zelfde bij vernielingen van andere dingen.. of diefstal....
Weet uit ervaring dat bij veel winkels de de diefstal van producen al in de prijzen verwerkt worden...

Rene046 | 30-12-18 | 18:45

Eh. Niet om het een of ander maar de aanmaakblokjes gaan onder het wiel.

Geen01 | 30-12-18 | 14:24 | 1

Hehe, ik zat al te wachten.

witte_zeurpiet | 30-12-18 | 14:34

Stel ze te werk in Limburgse champignongrotten:dank je wel Pritt ,hou dat tuig maar lekker daar.

Rest In Privacy | 30-12-18 | 14:24

Wees blij dat het maar auto’s zijn.
Drink liever thee met die gasten en buig voordat ze je vrouw en kinderen verbranden en jou de keel doorsnijden.
Verder zijn we overigens een gaaf land volgens de lachende leugenaar, als je het er niet mee eens bent kan dat natuurlijk.
In dat geval helpt het sleepnet wel om je uit te schakelen.
Rust zacht kaaskoppen, de groeten van Mohammed.

Eppo | 30-12-18 | 14:23

Drieduizend autobranden in een jaar ?
Dat is het gehele wagenpark van een Nederlands dorp...

Wijze uit het Oosten | 30-12-18 | 14:21 | 1

Binnenkort daarentegen is dat het hele wagenpark van nederland.

tweetybird | 30-12-18 | 14:49

Is gewoon schreeuwen om aandacht,bouwkeet of vakantie doen wonderen met de arme slachtoffers.

rein9576 | 30-12-18 | 14:16

Hoort bij onze tolerante cultuur. Volgende patient.

Pedronegro | 30-12-18 | 14:16

als mensen van de overheid bedreigt worden , hoe dan ook , dan worden ze zwaar bestraft . lijkt mij dat als dit burgers overkomt het minimaal hetzelfde moet zijn . Minimaal he.

Baron de laclou | 30-12-18 | 14:14

Ze krijgen nooit meer straf dan Jenny - Eva Braun -Douwes. Want dit zijn jongens die niet begrepen worden en het is stigmatiserend richting de bontkraagjes. Werk, wijf, woning!

Sliptong | 30-12-18 | 14:13 | 6

@ Ruimedenker | 30-12-18 | 14:32 |
LOL

normanius | 30-12-18 | 14:36

Sarcasme folks. Sarcasme. Jullie zijn hier nog niet zo lang begrijp ik.

Sliptong | 30-12-18 | 15:57

Word ik geroepen? Oh... nee dus

sarcastro | 30-12-18 | 23:28
▼ 3 antwoorden verborgen

"Geef deze vier autobranders 20 jaar cel, bulldozer hun huizen, wals hun scooters plat"

Nee.

Ik blijf het gewoon zeggen, net zo lang tot heel Nederland inziet dat wat ik steeds maar weer voorstel een loepzuivere win-win situatie is:

Nederlanderschap afnemen, en voorgoed uitzetten naar land van herkomst (ook al is dat het land van herkomst van hun ouders, of inmiddels in sommige gevallen, van hun grootouders). "Wij" hoeven dan niet voor hun kost en inwoning op te draaien tijdens hun detentie, en daarna (in de meeste gevallen) hun uitkeringen te financieren, en "zij" kunnen hier nooit meer auto's in de fik steken, drugs dealen, ramkraken plegen, autochtone meisjes uitschelden voor kk hoer, radicaliseren en aanslagen beramen, etc, etc, etc.

Veel mensen zeggen dan tegen me: ja, maar eerst moeten ze hier hun straf uitzitten. Nou, van mij hoeft dat niet: die straf wordt meteen in zijn geheel omgezet in "levenslange verbanning" naar eigen land. En echt, geloof mij, dat zullen die "scooterboefjes" als een honderdmaal ergere straf ervaren dan een paar maanden -of jaren - in een Nederlandse 5-sterren gevangenis, of een taakstrafje van 240 uur oid. Het zal m.i. sterk preventief gaan werken op den duur, en er hopelijk voor zorgen dat bepaalde buitenlanders niet langer alle verkeerde lijstjes aanvoeren.

Dr_Johnson | 30-12-18 | 14:12 | 11

denk dat straffen bij dit volk niet goed aanslaat.. ze komen alleen maar hoger op in het clubje van stoere gasten, bij dit soort mensen moet je de familie aanpakken, stuur er een paar terug naar de zandbak zonder enige kans om terug te keren, moet je op letten hoe goed dat werkt.
Bij hun denkt men vooral over familie eer, daarom ook zoveel slachtoffer in de islam, onder de vrouwen en angst onder dit geloof voor andere moslims niemand is te vertrouwen.. en ze zullen dit dagelijks hun leven lang moeten bewijzen op de knieën in de moskee.
Hun god staat los van de onze.. zelfs hun profeet twijfelde aan Allah...

Rene046 | 30-12-18 | 18:57

"bij dit soort mensen moet je de familie aanpakken, stuur er een paar terug naar de zandbak"

Nee, dat ben ik niet met je eens. Degene die zich misdraagt, díé moet je aanpakken. Als Mo "bekend" is bij de politie voor tig criminele feitjes (beetje drugs dealen; beetje buurt-intimidatie (homootje wegpesten); autootje in brand steken) en hij blijkt "onverbeterlijk" of hij begaat een grote misstap (bv ramkraak/plofkraak; voorbereiden aanslag), dan moet je Mo zijn Nederlanderschap afnemen en er voorgoed uittrappen naar "de zandbak".

Als zijn zusje Aicha haar best doet en haar school/opleiding afmaakt en een eerlijke baan vindt en op normale wijze "participeert" in onze samenleving, dan is Aicha wat mij betreft van harte welkom.

Je moet de juiste personen straffen voor hun eigen (wan)gedrag. Niet de mensen die daar verder niets aan kunnen doen.

Dr_Johnson | 30-12-18 | 21:20

@Dr_Johnson | 30-12-18 | 15:47
Goed gezien. Helemaal mee eens.

kindapaas | 31-12-18 | 06:18
▼ 8 antwoorden verborgen

Hangt er van af wat voor eauteau's het zijn. Die ouwe meuk die soms nog onder de noemer "wagen" in het verkeer verschijnt is toch vaak alleen maar overbodige bagger.

van Oeffelen | 30-12-18 | 14:12 | 6

Klopt. alles wat frans is ,is overbodige bagger alleen vliegt dat meestal al spontaan in de fik zonder hulp van buitenaf.

bowlfabriek | 30-12-18 | 14:23

Even Jumping Mechelen kijken mensen.

van Oeffelen | 30-12-18 | 15:15

@ van Oeffelen
De daders zijn ook maar overbodige bagger, die voeren we helaas ook niet af.

Pierke Pierlala | 30-12-18 | 16:36
▼ 3 antwoorden verborgen

Pritt heeft 100% gelijk. Een beetje achter de gordijnen gaan zitten miepen van 'wadoejederan' heeft nog nooit ene moer opgeleverd. De knoet eroverheen, klaar met die onzin.

Datsun_Cherry | 30-12-18 | 14:12 | 2

Ja, maar u bent een auto. Dan is het anders.

Mammeloe | 30-12-18 | 14:21

Ik moet altijd lachen om Mammeloe...

Pierre Lebon | 30-12-18 | 15:02

Zullen wel weer vrijgesproken worden .
In mijn geval was de dader te zien werd herkend door 3 personen op beeld .
En ons Hooggerechtshof spreekt de dader gewoon vrij ,te weinig bewijs .
veel succes met de teringzooi van die hippies .

liegende lippen | 30-12-18 | 14:11 | 3

Mag ik vragen op wiens kosten tuigmans tot aan het hooggerechtshog geprocedeerd heeft?

marcoplarco | 30-12-18 | 14:18

eigen kosten, aangezien het O.M. Utrecht er geen zin in had ,

liegende lippen | 30-12-18 | 14:34

Mijn auto werd vernield door de buurjongens en niet voor het eerst. Ze stonden er openlijk over te praten en te lachen maar de politie is te lui en te dom om uit hun ogen te kijken, laat staan om ze een vraag te stellen. De stille agenda van de overheid is gericht op islamisering en dus zijn ze standaard onschuldig. Het beste is dan, als politie toch, wegkijken en de slachtoffers schofferen.

eastender | 30-12-18 | 14:38

Volgens AT5 gingen de afgelopen nacht in stadsdeel Amsterdam Noord de 32e en 33e wagen in enkel die wijk al in vlammen op.

william7055 | 30-12-18 | 14:07 | 4

Voor dat 020 heeft heel nederland geen aandacht meer.Wordt als verloren beschouwt.

tweetybird | 30-12-18 | 14:43

Adam Noord, dats toch een Moslim Vrijstaat?

Kanarie_Geil | 30-12-18 | 14:56

Wonen er nog zoveel blanken met een auto in dat stinkende moslim hellhole?

Pierke Pierlala | 30-12-18 | 16:39
▼ 1 antwoord verborgen

Vinden we het tegenwoordig normaal om op GS ‘kk hard’ te schrijven? Doe eens normaal.

Weetje71 | 30-12-18 | 14:06 | 1

Is zogenaamd om verband met verdachten te accentueren ofzo,
Kan, ik vind het niet normaal.

drastic | 30-12-18 | 14:18

Morgen The Battle between Scheef en Duindorp, wie de grootste heeft...

Kanarie_Geil | 30-12-18 | 14:01

Volgens mij is Pritts auto vannacht afgefikt...

Anyway, het probleem is niet de straf, maar de dader. Die vind je niet. Schrijft ie nota bene zelf. Is de inspiratie op Pritt? Geeft niet, volgend jaar weer fris en fruitig verder!

BBRDWR | 30-12-18 | 14:01

Ik hang een gebedskralenketting aan mijn binnenspiegel.
Nog nooit iets meegemaakt, zal wel berusten op toeval verder maar doe er je voordeel mee...!

Johan_Voorhaar | 30-12-18 | 13:56 | 3

Ik een doosje tissues op hoedenplank. Verder pak ik mijn auto altijd volledig in aluminiumfolie in, voor het slapengaan.

DebraCadabra | 30-12-18 | 14:00

En ik vergeet natuurlijk ook een geurboompje arbre magique, klinkt al Arabisch al zal dat er niets mee te maken.

Johan_Voorhaar | 30-12-18 | 14:08

Mijn kameel heeft geen binnenspiegel. Schijten als een melaatse maar spiegels.... nee.

Pedronegro | 30-12-18 | 14:19

In de jaren 90 woonde er een gast bij mij in de buurt (minderjarig) die met zijn foute vrienden een bushokje gesloopt had. Werd betrapt, en mochten mooi 15.000 gulden betalen van hun krantenwijk (en mochten naar HALT). Duurde een paar jaar voordat hij alles terug betaald had. Hij was een jaar of 14. Was een goede levensles voor hem, en hij heeft daarna nooit meer iets geflikt.

Ben benieuwd of deze lui enkele 10.000den euro's boete moeten betalen.

Gok van niet.

DMaN | 30-12-18 | 13:56 | 2

Ik gok ook van niet

sarcastro | 30-12-18 | 15:29

Wat goed!! Dat moeten we hebben en dan wijd verspreiden dat dit zo is.
Van mij hoef je niet tien jaar krom te liggen voor jeugdige criminaliteit (baldadigheid is een te licht woord) maar even schrik aanjagen en een paar jaar laten betalen.. dikke prima.
Dat is een straf. De crimineel betaalt.

letopuwzaak | 30-12-18 | 17:10

20 jaar de bak in is kansloos natuurlijk maar mbt de schade kan men de "boefjes" err sorry het tuigh wel een beetje pijn doen.
Verzekeraars en eigenaren gaan de schade verhalen, beslag op inkomen of uitkering en dan rest er weinig anders dan een beroep doen op de schuldsanering.
3 jaar binnen de lijntjes van de curator kleuren want anders blijft men met de schuld zitten.
Way to go om je leven te verneuken.

Berbaar | 30-12-18 | 13:55 | 6

Schulden als gevolg van overtredingen en misdrijven worden als regel NIET meegenomen in een schuldhulpverleningstraject (ja, er zijn enige uitzonderingen), dus dat gaat 'm niet worden. Nog los van het feit dat er gerede twijfel bestaat aan de motivatie van de gegadigde.

@brutus59: ik neem aan dat je de beslagvrije voet bedoelt. De belastingvrije voet bestaat al jaren niet meer, die is vervangen door de algemene heffingskorting.

EefjeWentelteefje | 30-12-18 | 14:13

@EefjeWentelteefje | 30-12-18 | 14:13
Neuh gemotiveerd zullen die mafketels niet zijn.
Blijven de lutsertjes dus met ... K schulden rondlopen.
Gekorte uitkering, niets op hun naam kunnen hebben en kansloos (voor zover ze dat niet waren) de rest van hun leven.
Lijkt me een prima straf.

Berbaar | 30-12-18 | 14:30

@Berbaar |
Helaas zijn er dan altijd weer 'hulpverleners' die het allemaal heel sielug vinden, die schulden en zo. Gastjes gaan de rest van hun leven 'recht' hebben op zowat iedere denkbare armoederegeling.

EefjeWentelteefje | 30-12-18 | 15:00
▼ 3 antwoorden verborgen

Wedden dat GL autohatende wethouder Lotte er ook tussen zit.

Uw Verzekeringsadvis | 30-12-18 | 13:54

Laat dat kk gewoon maar achterwege GS. Dit is toch geen puberplatform?

BozePaarseMan | 30-12-18 | 13:52

Iemand al eens geturfd hoeveel auto's van niet-westerse allochtonen er in brand gestoken zijn? Niet dat ik iets wil suggereren hoor ;-)

DasNouJammer | 30-12-18 | 13:49 | 3

Nee, u wel?

BozePaarseMan | 30-12-18 | 13:53

Dat is niet na te gaan, die informatie wordt over het algemeen niet vermeld.

sarcastro | 30-12-18 | 15:31

Dat zouden razend interessante cijfers zijn. Zeker waar het gaat over wijken met veel moslims ... ik wil wel iets suggereren.

Pierke Pierlala | 30-12-18 | 16:43

Eindelijk, zucht. Nu Culemborg nog, 80 autobranden en 0 aanhoudingen...

DasNouJammer | 30-12-18 | 13:47

Ik noem twee Zeeuws-Vlaamse plaatsnamen waar elke jaarwisseling auto's in de hens gaan: Zaamslag en Hoek. En dat zijn geen bontkraagjes.

Bijtendehond | 30-12-18 | 13:42 | 5

Die worden op de sloop gekocht om vervolgens in de fik te steken. Dat is wat anders dan dat je met je in de ochtend met je broodtrommel naar je uitgebrande Mazda CX5 staat te kijken die in een nacht een waardedaling heeft gehad van 35.000.

Dirk III | 30-12-18 | 13:55

Wat Dirk III zegt.

Mammeloe | 30-12-18 | 14:12

Oh. Nou dat praat het gedrag van de wilde beesten in Utrecht ook weer goed. Niets aan de hand dus begrijp ik uit uw manke vergelijking! Want wij blanken doen het ook, dus dan is het bonton...

En door dit denken gieren de autobranden volgend jaar weer de pan uit, we legitimeren het al jaren door manke vergelijkingen er tegen aan te smijten. Dan hoeven we er niets aan te veranderen, en dan weer heerlijk terug naar de Veilige Vinex Modus. Want "wij" doen het ook... pfff.

Acar_ketimun | 30-12-18 | 14:45
▼ 2 antwoorden verborgen

Je kunt je uitgebrande auto gelukkig altijd nog in Duitsland verkopen.

Mr_Natural | 30-12-18 | 13:42 | 1

Schön!

Ruimedenker | 30-12-18 | 13:45

Toch vreemd dat de kans op een autobrand het grootste is in de provincies Overijssel, Drenthe en Groningen.
Dat de meeste verzekerd zijn,......... Hmm ruikt visjes.
Hoewel de bontkragen niet vrij wil pleiten denk ik dat er meer is dan wat het blote oog ziet.

miko | 30-12-18 | 13:40 | 6

Een auto in de fik steken om de verzekeringspenningen te incasseren lijkt mij een niet bestaand motief. Of keren verzekeringen uit op basis van nieuwwaarde in plaats van dagwaarde (hoongelach).

DebraCadabra | 30-12-18 | 14:02

@ Dirk III | 30-12-18 | 13:45 |
Dat je ze in de kleinste gehuchten tegenkomt klopt niet helemaal. Kan je genoeg Friese, Groningse en Achterhoekse dorpen noemen waar je ze echt niet zult vinden. En als je ze er al vind zijn ze een zeldzaamheid en vaak een stuk beter te pruimen dan dat agressieve zandbaktuig uit de randstad.

normanius | 30-12-18 | 14:05

@ normanius | 30-12-18 | 14:05 |
"niet" omhoog gooien doet.

normanius | 30-12-18 | 14:15
▼ 3 antwoorden verborgen

Is gewoon een inside job van het Kabinet Kutte om mensen te dwingen een nieuwe auto te kopen.
Straks als er geen auto's meer te koop zijn met een verbrandingsmotor zullen er nog genoeg oudewetsche auto's in de fik gestoken worden, zodat er "schone" stekkerbakken voor terugkomen.

boerenvla | 30-12-18 | 13:38 | 1

Misschien zijn ze op een "creatief met taal" cursus geweest; "verbrandingsmotor" is ook wel wat suggestief tenslotte.

kindapaas | 31-12-18 | 06:32

Die autobranden gaan pas stoppen na de purge

Rest In Privacy | 30-12-18 | 13:38 | 2

The purge... Zo'n term die je sinds de film overal hoort. Dat was Hollywood over the top. Dit is Nederland.

Dirk III | 30-12-18 | 13:51

De opschoning

sarcastro | 30-12-18 | 15:32

Ze zijn nog niet veroordeeld toch? Hoogstwaarschijnlijk lopen ze alweer los.

Weerduivel | 30-12-18 | 13:38

Dus dit is de Marokkaanse oplossing van het klimaatprobleem...?

Kanarie_Geil | 30-12-18 | 13:37 | 1

Brandende auto's zijn erg slecht voor het milieu, in Slotervaart gingen ze ook bij bosjes in de hens maar daar hoor je weinig meer van.

voldemort | 30-12-18 | 14:19
-weggejorist-
telelezer | 30-12-18 | 13:36 | 10
▼ 10 antwoorden verborgen

Over een paar jaar hebben we toch geen auto's meer behalve de plebs dan maar die wonen dan in afgeschermde wijken. En treinen hebben stalen wielen.

abeltasman | 30-12-18 | 13:35

Goed nieuws, tenzij ze morgen weer op straat staan

Muuke | 30-12-18 | 13:35

Als je wilt weten hoe het voelt dat je auto in brand staat dan moet je even je piemel in de fik steken. Zo voelt dat.

VanBukkem | 30-12-18 | 13:34 | 7

Even in de wasbenzine dopen, vuurtje erbij, en klaar.

VanBukkem | 30-12-18 | 13:51

Tijgerbalsem op je fiets smeren? Kettingolie werkt beter hoor.

Glasgow Argus | 30-12-18 | 13:52

Een fiets zonder zadel.

Mammeloe | 30-12-18 | 14:10
▼ 4 antwoorden verborgen

Aanmaakblokjes op het voorwiel. O nu begrijp ik het. We bbq-en de auto.Wachten tot de autoindustrie daar in springt . De tesla weber.

tweetybird | 30-12-18 | 13:34

Ik denk dat je ze gewoon moet laten opdraaien voor alle kosten. Eerst de gedupeerden, daarna brandweer en politie inzet, daarna de verzekeraars en als laatste de milieuschade. Ik weet zeker dat de VVD, GL en de PvdA zich hier hard voor gaan maken omdat de gedupeerden meestal de arbeiders betrof. Oh wacht hand, rock, scissor politiek.... Kansparel wint het van de arbeider maar milieu weer van de kansparel toch? Toch? Of is kansparel een status aparte?!

Dirk III | 30-12-18 | 13:34 | 1

En dan delen door de pak-kans, zodat je toch voor alle 100 betaald als je maar voor 1 op de 100 opgepakt wordt.
De pak-kans verrekenen in de boetes zou trouwens voor heel veel dingen goed werken.

W_F | 30-12-18 | 14:00

@Pritt Stift: Zou het ook zonder "kk" en "gvd" kunnen?

Oké. Thanks, bye.

ChupaChupa | 30-12-18 | 13:30 | 3

En de toon, de TOON!

piloot47 | 30-12-18 | 13:33

Eensch!

EefjeWentelteefje | 30-12-18 | 13:35

En nu in het gezicht van een briesende mocro...

Acar_ketimun | 30-12-18 | 14:39

Rechter gaat toch nat op die bambi-oogjes hetheeft allemaal geen zin

Bokito ergo sum | 30-12-18 | 13:30 | 1

Zeker, je moet die jongemannen toch een 1002e kans geven... alles is maakbaar.

Kanarie_Geil | 30-12-18 | 13:33

De kafir een financiële slag toebrengen, bij de daders thuis wordt zoiets gevierd. Een heel erg naar idee.

Rest In Privacy | 30-12-18 | 13:27 | 2

Ja, en de politie heeft geen tijd voor aangiftes want die zitten aan de iftar.
Stel je voor dta zo'n koepeltje spontaan ontvlamt... ik denk dat alle diensten uit alle hoeken en gaten van het land worden opgetrommeld en dat men wél door blijft graven tot de onderste steen boven is.

Mastermattie | 30-12-18 | 13:30

Voor elke autobrand een moskee in de fik zetten, payback time ;-)

Pierke Pierlala | 30-12-18 | 16:50

Het is weer 'feest' hier in Utrecht met het fikkie stoken door kansloze losers, niet alleen auto's gaan in vlammen op, ook woningen moeten het ontgelden: www.ad.nl/utrecht/hulpverleners-bekog...

En de hulpverleners (ik telde gisterenavond z'n 8 brandweerwagens en 3 politieauto's die langsreden), die bekogel je natuurlijk met vuurwerk.
Allicht, want je bent een hersenloze tokkie, en dan doe je dat, natuurlijk.
Helaas: nog niemand opgepakt.

EefjeWentelteefje | 30-12-18 | 13:26 | 9

Ik ben op Kanaleneiland opgegroeid, Columbuslaan hoek Vasco da Gamalaan.
In 1964 komen wonen, toen was het dé place to be.... Dat duurde tot in de jaren 70, een ieder weet waarom. In 1979 was het winkelcentrum 'de Rijnbaan' al half dichtgetimmerd op Kanaleneiland-Noord, dit vanwege de overlast door gastarbeiders en hun kinderen.
We zijn 40 jaar verder en er is niets verbeterd. 2 Generaties verder is het nog steeds een onaangepaste en agressieve bende.
Wanneer snapt 'men' het nou eens, het hoort hier niet.

BekiekUtMoar | 30-12-18 | 14:16

@BekiekUtMoar |
Er wordt de laatste jaren hard gewerkt aan een upgrade van de wijk, en met (gedeeltelijk) succes. Hele blokken (ver)nieuwbouw, allemaal koopwoningen of vrije sector-huur zijn verschenen. Dat heeft inmiddels in ieder geval gezorgd voor een toename van het gehalte niet-kansloze bewoners met een behoorlijk inkomen.

Er blijven echter rotte appels in de wijk, en ook de hoek die u noemt behoort daartoe. Veel tuigh is overigens inmiddels al vertrokken naar Terwijde, dat zich nu al aan het ontwikkelen is tot de volgende achterbuurt.

EefjeWentelteefje | 30-12-18 | 14:35

Hetet wordt tijd dat de brandweer en ambulace personeel met scherp gaat schieten op dat tuig !

FrankOngerust | 30-12-18 | 14:37
▼ 6 antwoorden verborgen

Uit de tijd van de kabouters in Amsterdam. Een poster met de slogan "Hunt a car, join the big city safari"
Lijkt me op zich al een goede inspiratiebron, dus ik zou de dader zoeken in een bejaardentehuis.

Schadenfreude | 30-12-18 | 13:23

Ik ben het eens met de voorstellen van Pritt voor zover het de straatterroristen zelf aan gaat, wat een verschrikkelijk laag tuig! Maar als het gaat om de familieleden en het huis van de familie platwalsen: die gewoonte uit Israël beter niet over nemen, zeker niet als het gaat om sociale huurwoningen. Alleen als men na de uitzetting van de dader vraagt om gezinshereniging, dan uiteraard gezinshereniging buiten Nederland toestaan.

Wladimir 1928 | 30-12-18 | 13:23 | 2

In Israel kennen ze van nabij de methoden en technieken van hun tegenstanders en zijn ze niet te bescheten om de dominante motivatie van deze mensen te doorgronden.

Het is vanuit het verweekte westerse perspectief niet aardig om de clan te laten meedelen in de wraakneming, maar de Arabische samenleving Is nog steeds een stammencultuur.

Glasgow Argus | 30-12-18 | 13:31

De familie weigert categorisch om dit pus te corrigeren. Ik vind dat ze mede schuldig zijn.

marcoplarco | 30-12-18 | 13:34

Wat een slap geroeptoeter weer. De max straf voor brandstichting is 12 jaar (als er niemand direct in gevaar werd gebracht). Dat mogen ze van mij overigens wel krijgen.

Die nare vent | 30-12-18 | 13:21 | 3

Die nare vent | 30-12-18 | 13:21 | De maximale straffen zo snel mogelijk verhogen, minimale straffen invoeren en het hele justitionele apparaat zuiveren van alle rotte appels conform de voorstellen van de PVV. Dan kan het wel. En na de oorlog hebben we ook de doodstraf voor landverraders/ oorlogsmisdadigers met terugwerkende kracht weer ingevoerd, en dus kan men nu ook wetten met terugwerkende kracht in gaan voeren! Denk aan de wijze wijze waarop onze referendumwet werd afgeschaft met zodanig terugwerkende kracht dat er geen referendum over de afschaffing meer plaats kon vinden.

Wladimir 1928 | 30-12-18 | 13:32

Dan moeten de daders eerst worden opgespoord, aangehouden, vervolgd en veroordeeld. Iets in deze keten gaat er dus sowieso mis dus strafoplegging conform door u genoemd maximum gaat nooit gebeuren. Laat staan dat ze na de werkstraf van 80 uur voorwaardelijk nog DNA moeten afstaan. Dat gebeurt namelijk alleen wanneer de daders echt gevaarlijk zijn, zoals Jenny Douwes.

Glasgow Argus | 30-12-18 | 13:34

Heel wat brandstichters krijgen TBS bovenop hun straf, als die flatbranders al zouden worden opgepakt komen zij er voor in aanmerking. Want hoeveel camera's hangen er inmiddels in wijken waar extreem gefikt wordt?

eastender | 30-12-18 | 14:46

Allereerst de volledige schade laten betalen = de bak in en voor € 25,00/dag wasknijpers in elkaar zetten, tot het schadebedrag is voldaan. Voorts de eikeltjes met naam en toenaam en foto op het internet zetten. Dan is het zo afgelopen

Gemeen Mosje | 30-12-18 | 13:21

Serieus? kk hard? Is dat de nieuwe stijl hier?

Harkstede! | 30-12-18 | 13:20 | 7

Dat is toch een afkorting voor Fin!!!1!!!

Swedishchef | 30-12-18 | 13:35

Daarmee geeft GS eufemistisch aan in welke hoek we de daders moeten zoeken.

Basil Fawlty | 30-12-18 | 13:36

@Swedishchef
Indeed.

Basil Fawlty | 30-12-18 | 13:38
▼ 4 antwoorden verborgen

Is er al een Tesla in de hens gezet ergens?
Zin meestal toch all-risk leasebakken of bedrijfsbakken trouwens. Dat gaat hooguit ten koste van de premie van iedereen.

kloopindeslootjijook | 30-12-18 | 13:20 | 2

Ik parkeer mijn Tesla in mijn garage

TeamTiger | 30-12-18 | 13:41

Tijgertje, Goh, joh...

Kanarie_Geil | 30-12-18 | 13:44

Waarom hebben ze dat gedaan ? is daar ook nieuws van of voor of is het niet belangrijk genoeg?

janzekering | 30-12-18 | 13:19

Zit je dan met je moeizaam bij elkaar gespaarde autootje. Onderhoud en alles. En mensen zijn meteen immobiel. Hoe ga je naar je werk, prive, ziekenhuisbezoek, alles ligt ondersteboven.
Moet je weer jaren sparen. En met het OV, dag vrije tijd, dag gezin, dag leven.
Behalve voor de elite met hun lease Tesla natuurlijk, die hebben een garage die op slot kan.

kloopindeslootjijook | 30-12-18 | 13:18 | 3

En al staat die leasebak langs de weg, ze krijgen zo weer een nieuwe onder de kont geschoven zonder dat het ze een cent kost.

matatwork | 30-12-18 | 13:52

@matatwork | 30-12-18 | 13:52
Is fijn toch voor de mensen die dat betreft?
Er is ook een reden dat niet iedere werknemer een auto van de zaak heeft trouwens.
Afgunst zo'n ziekelijke eigenschap, bah!

Berbaar | 30-12-18 | 14:06

kloop.
Maak geen underdog van jezelf!
Nergens voor nodig! Denk trots in oplossingen.

Rest In Privacy | 30-12-18 | 14:45

Misschien helpt het als de imam gaat uitleggen dat het in de fik steken van andermans spullen haram is?
Of ben ik nu bevooroordeeld qua daderprofiel?

matatwork | 30-12-18 | 13:18 | 3

In de Kran zal niet veel staan over het wel of niet in de fik mogen steken van auto's. Maar het schijnt wel dat er op elke schouder een engel zit. De ene engel schrijft wat je goede gedachten, woorden en daden zijn, en de andere engel wat je slechte gedachten, woorden en daden zijn. En dat wordt meegenomen bij je weging.

kloopindeslootjijook | 30-12-18 | 13:29

Goede gedachten: hoe terg ik de kafir zoveel mogelijk, goede woorden: ik neuk de kafir de moeder, goede daden: hoe schaad ik de kafir zoveel mogelijk. Slechte gedachten: ik moet eens in gesprek gaan met de kafir, slechte woorden: ik heb respect voor de kafir en maak niks stuk, slechte daden: ik houd mij aan de kafirwetten.
Komt wel goed met die weging bij de poort van het moslimparadijs.

piloot47 | 30-12-18 | 13:40

piloot47 | 30-12-18 | 13:40
Snappen ze niet bij GL dat soort dingen .

kloopindeslootjijook | 30-12-18 | 14:04

.. autobranden horen nu eenmaal bij een multiculturele samenleving, zoals iedere EUrofiel u geduldig kan uitleggen wanneer u dat niet begrijpt.

Jan Passant mk2 | 30-12-18 | 13:18 | 1

Als je woont in een grote multiculturele stad (met moslims), daar hoort terreur gewoon bij natuurlijk, ook volgens de burgemeester van Londen: www.independent.co.uk/news/uk/home-ne...

Wladimir 1928 | 30-12-18 | 14:04
-weggejorist-
skoftig | 30-12-18 | 13:16 | 7
▼ 7 antwoorden verborgen

Als je alle daders van autobranden en plofkraken berecht als terrorist dan hebben we er vanzelf minder, minder, minder.

marcoplarco | 30-12-18 | 13:16 | 2

Deze daders zijn zo moeilijk op te sporen, zij hebben allemaal een signalement dat als onverdacht aangemerkt dient te worden door de politie.

Jan Passant mk2 | 30-12-18 | 13:20

Nee, we gaan niet aan profileren doen, dat is veel te makkelijk....

Kanarie_Geil | 30-12-18 | 13:24

Wellicht heterdaadje geweest. Een autobrandje aan te tonen. Op de rest geen of onbruikbare sporen aangetroffen. Paar uur schoffelen, hooguit.

Rest In Privacy | 30-12-18 | 13:15 | 2

Geef ze evengoed maar de maximale 12 jaar. Iemand die voor de lol auto's in de fik steekt - ook al is het er maar 1 - willen we toch niet zomaar vrij rond laten lopen?

Muxje | 30-12-18 | 13:35

Integendeel. Wat mij betreft zien ze de komende 20 jaar geen daglicht meer. Echter, in de praktijk komt er weer een rechter die het zo zielig vindt dat de dader altijd slachtoffer is geweest van als die rasictische kuthollanders, en vanwege gebrek aan stageplaats maar auto's in brand is gaan steken, of hoe dat stel naïve imbecielen ook redeneert.

Rest In Privacy | 30-12-18 | 13:42

Graag een update gs want dat 'te werk stellen in Limburgse champignongrotten' is een onzalig plan. Voor u 't weet staan ze over uw en mijn champignons te zijken en dan ?

pa_niek | 30-12-18 | 13:14 | 2

Verdwalen in die grotten is dan wel weer een oplossing.

kwark001 | 30-12-18 | 13:15

Dit gaat over het RIAGG afdeling generische ziekten, geen paniek pa_niek.

Rest In Privacy | 30-12-18 | 13:16

Waarom Rottumerplaat ? zonde van de natuur en veel te dichtbij. Beter een deal met Poetin die heeft nog wel een werkkampje over in Siberië.

Vonkentrekker | 30-12-18 | 13:13 | 4

Vonkentrekker | 30-12-18 | 13:13 Alsjeblieft niet naar Siberië! In Afrika voelen ze zich vele malen beter thuis.

Wladimir 1928 | 30-12-18 | 13:58

Nederland heeft nog een paar eilanden aan de andere kant van de oceaan.

W_F | 30-12-18 | 14:11

Wladimir 1928 | 30-12-18 | 13:58
En dat is dus niet de bedoeling, zie maar wat er hier ten lande gebeurd nu dit soort ratten zich thuis voelen. Dus gewoon Sibirie, ze hebben toch allemaal warme bontkragen op die vuilniszak jassen. En anders flink wat handwarmers in die nichten schoudertasjes stoppen.

Acar_ketimun | 30-12-18 | 14:31
▼ 1 antwoord verborgen

En hulpverleners ' bekogeld' met zware vuurwerkbommen! In kanaleneiland..
Problemen moet je benoemen en juist benoemen.

letopuwzaak | 30-12-18 | 13:12 | 2

Bij gebrek aan benoeming in de MSM hebben we GS en de socials nog.

Mastermattie | 30-12-18 | 13:17

De Stanleylaan, een van de voornaamste afvoerputjes in de wijk. Ik mag het natuurlijk niet zeggen maar ik heb zo het idee dat ik de afkomst van de dader(s) wel kan raden.

EefjeWentelteefje | 30-12-18 | 13:29

"Scheelt de mensen een hoop ellende (en reizen met de trein)"
Is dat niet hetzelfde dan?

En idd, auto's in de fik steken... lekker kansloos ben je dan!

Mastermattie | 30-12-18 | 13:12 | 1

Mastermattie | 30-12-18 | 13:12 | "reizen met de trein" valt inderdaad onder het veel bredere begrip "een hoop ellende", maar onder "een hoop ellende" valt dus helaas veel meer dan alleen "reizen met de trein".

Wladimir 1928 | 30-12-18 | 13:54

zouden het alleen stinkende diesels zijn die er in dat linkse bolwerk afbranden, of zal er ook af en toe een prius de hens in gaan.

Beeld fapper | 30-12-18 | 13:12 | 1

Beeld fapper | 30-12-18 | 13:12 | Hybride auto's hebben veelal een kleinere benzinetank. Voor zo'n spectaculair mogelijke brand richt je jezelf uiteraard bij voorkeur op de grotere vervuilers en niet op de kleinere jongens.

Wladimir 1928 | 30-12-18 | 13:50

Rechter:het zijn jonge mannen zonder strafblad en zij hebben hun leven goed op de rails. Het is niet te bewijzen dat zij eerdere feiten hebben gepleegd. Naar alle waarschijnlijkheid first offenders en zij hadden niet de intentie om de maatschappij te ontwrichten. Het is aannemelijk dat we dit eerder moeten plaatsen onder de noemer kwajongensstreek. Ik acht een taakstraf van 120 uur, waarvan 80 uur voorwaardelijk op zijn plaats.

darius | 30-12-18 | 13:12 | 2

Je vergeet het schaamtecultuur kulargument van de rechter dus 100 uur voorwaardelijk.

Basil Fawlty | 30-12-18 | 13:23

darius | 30-12-18 | 13:12 | Voor een beetje verbrand gras bij een moskee (verder zonder ook maar voor een cent schade aangericht te hebben) kregen andere kwajongens in hoger beroep het volgende: "In hoger beroep kregen dinsdag twee van hen drie jaar cel, waarvan tien maanden voorwaardelijk. De andere twee kregen 2,5 jaar cel opgelegd waarvan zes maanden voorwaardelijk. De vijfde dader heeft geen hoger beroep aangespannen. Zijn straf blijft staan op vier jaar waarvan twee voorwaardelijk." www.nrc.nl/nieuws/2018/02/27/lagere-c...

Wladimir 1928 | 30-12-18 | 13:46

Het fenomeen van de CarBQ is hierheen gekomen na gebleken succes in de Franse banlieues. Ook in andere landen met een relatieve oververtegenwoordiging van Noord Afrikanen (bijvoorbeeld Zwedistan) is het een favoriet tijdsverdrijf.

Tijd voor ethnisch profileren. En tijd om de Koning van Marokko zijn onderdanen te retourneren die in het gastland de lessen van Ali Baba te letterlijk nemen.

Glasgow Argus | 30-12-18 | 13:11 | 2

We hebben juist méér Ali Baba's nodig, ongeletterde!

Kapitein Sjaak Mus | 30-12-18 | 13:26

Yep!

ger1306 | 30-12-18 | 13:29

Mocro’s met gele hesjes.
Integratie geslaagd!

Ruimedenker | 30-12-18 | 13:10

Oplossing in Absurdistan:
afschaffen van auto's én aanmaakblokjes (je mag toch geen haard en BBQ hebben).

Rest In Privacy | 30-12-18 | 13:10

Zet elk van hen in hun eigen auto en steek die aan. Eens kijken hoe ze dit feest van dichtbij beleven, en of ze daarna nog de behoefte voelen om een auto af te fakkelen.

ScumbaggusMaximus | 30-12-18 | 13:10

En waarom wordt de kleur van de auto's niet benoemd?! Ik weet genoeg!

opblaasschaap | 30-12-18 | 13:10

@ Pritt Stift: u weet dat u een volkomen zinloze oproep doet? In Nederland ons land worden 16.000 politie-procesverbalen MET daderindicatie terzijde gelegd wegens capaciteitsgebrek. Simpel gezegd; we weten wie het gedaan heeft maar we komen er niet aan toe.

theo-is-dood | 30-12-18 | 13:09 | 4

Behalve iftarren worden ook alle nederlandse jagers en sportschutters jaarlijks onaangekondigd thuis in de avonduren gecontroleerd. Ook een 83-jarige ouwe boer uit Dokkum wordt zinloos lastig gevallen.

theo-is-dood | 30-12-18 | 13:16

theo-is-dood | 30-12-18 | 13:16
Ook daar is genoeg, wat zeg ik, Plenty tijd voor.
Er zijn een aantal zaken bij de popo waar altijd tijd voor is, zelfs, is er geen tijd voor, dan moet je er tijd voor maken.
Neen, ik noem geen voorbeelden.

watmagjenogwel | 30-12-18 | 13:39

Onze infame rOverheid zal in elk geval nauwelijks iets ondernemen richting de daders
en GroensLinks al helemaal niet; niet vanwege de dader-achtergrond, en omdat het slechts om auto's van anderen gaat

Tobi | 30-12-18 | 13:45
▼ 1 antwoord verborgen

Niet normaal, 3000 autobranden. Dat riekt meer naar een burgeroorlog. De slachtoffers vallen allemaal in 1 categorie. En dan bedoel ik niet een bepaald ras.

Mammeloe | 30-12-18 | 13:09 | 3

Allemaal verplicht een bidkettinkje ophangen aan de achteruitkijkspiegel plus een doosje tissues op dashboard (die dingen naast je toetsenbord).

Rest In Privacy | 30-12-18 | 13:11

Ach natuurlijk. De Rifcode.

Mammeloe | 30-12-18 | 13:18

Slachtoffers?????

O ja natuurlijk, dat zijn de nieuwe joden....
stom dat ik dat vergat.

watmagjenogwel | 30-12-18 | 13:35

Dan gaan we nu over naar onze vaste reporter.
Kuifje, kom er maar in!

Ruimedenker | 30-12-18 | 13:09 | 1

Hij is Boobie kwijt...

Kanarie_Geil | 30-12-18 | 13:13

Alle in het gezin aanwezige auto’s met fonduegel overgieten en aansteken, gezellie...

Knokloof | 30-12-18 | 13:09

Och, dat milieu gezeur weer. Bij het bakken van brood en het bierbrouwen komt ook CO2 vrij. Trouwens in mijn aquarium pomp ik ook CO2 anders gaan de planten kapoet.

kwark001 | 30-12-18 | 13:07 | 3

Waar haal jij die co2 vandaan dan? En is beetje zuurstof niet slimmer dan co2?

MarcS | 30-12-18 | 13:37

CO2 kun je uit een fles halen of zelf maken met gist en suiker. Planten zetten CO2 om in zuurstof, anders groeien ze niet. Vertel dat maar aan Klavert.

kwark001 | 30-12-18 | 14:25

Inderdaad co2 is de klimaat hoax van de eeuw. Enig doel is om de slecht geïnformeerde goedgelovige partij kartel stemmende simpelton geld uit de zakken te kloppen.

Humorousbff | 30-12-18 | 15:02

leave Rottumerplaat alone!

Zyprexa20mg | 30-12-18 | 13:06 | 1

Zet ze maar op de Razende Bol bij Den Helder.
Af en toe natte voetjes, geen probleem.

roodborstje1 | 30-12-18 | 13:38

Klinkt een beetje aangebrand Toos!

Genodigde | 30-12-18 | 13:06 | 1

Hoezo? Taakstraffen blussen het vuur in elke crimineel en laat hen uit hun eigen as herrijzen. De rapen kunnen niet gaar genoeg zijn.

Toos Doos | 30-12-18 | 13:13

Otobranden... is koeltoer tog?

Kanarie_Geil | 30-12-18 | 13:06

De verdachten komen vast en zeker uit de 'bontkragencultuur'.

leo de pejo | 30-12-18 | 13:04 | 4

Pas nou toch op! Een bekende politicus staat al voor minder, minder, minder voor de rechter.

theo-is-dood | 30-12-18 | 13:18

Terugsturen naar de islamitische hel. Marokko.

klowiepowie | 30-12-18 | 13:24

eerstneukendanpraten | 30-12-18 | 13:06 |
Met andere woorden "dat valt nog te bezien" ha, ha, volgens de Volkskrant dan.

watmagjenogwel | 30-12-18 | 13:33
▼ 1 antwoord verborgen

Allemaal bij de vrijwillige brandweer!

Toos Doos | 30-12-18 | 13:04 | 1

En dan als eerste Kanaleneiland insturen als menselijk schild bij ongevallen of branden. Ies in zandbak ook koeltoer dus je bent gelijk goed bezig.

SDI | 30-12-18 | 18:18

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland