Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Heel Holland helemaal horendol van de buren

Kan er geen pact tegen buren komen of iets dergelijks?

Ze hebben het altijd wel over die buitenlanders enzo, maar wie pas echt vervelend zijn, dat zijn uw buren. Dat zeggen wij niet, maar dat zegt u zelf. "Het aantal meldingen van geluidsoverlast van buren - toch al ergernis nummer 1 onder Nederlanders - is in drie jaar tijd met 10 procent toegenomen." Dus of het nou godverredimme es een keer afgelopen kan zijn met die tuinfeesten, harde muziek, op het balkon zit gebeuren dingesen, karaoke-avondjes, luide gesprekken en dergelijke. Bedankt. En ook nog even een extra bedankje aan minister Schippers en alle bezuinigingen op de GGZ want je mag het eigenlijk niet zeggen, maar overlastgevende buren zijn wel erg vaak "huurders met verward gedrag veroorzaakt door psychische problemen, verslaving of een licht verstandelijke beperking". Overheid. Doe iets.

Reaguursels

Inloggen

10 jaar lang in alle rust gewoond. Nu is er een migranten familie van 7 man op 85m2 onder me komen wonen. Ik ben sinds kort 1 van de 10%. Bedankt Merkel en vrienden.

Shalalieshalala | 05-12-18 | 23:02 | 2

lezen is ook niet je sterkste punt. Is 10% toegenomen. De groep klagers is veel namelijk veel groter.

TilburgDeGekste | 06-12-18 | 02:30

1x veel ... teveel haha

TilburgDeGekste | 06-12-18 | 02:31

Ja is een klazzieker. Maar is ook erg hoor buren. Vooral als je last van ze hebt...

Hoofdbreker | 05-12-18 | 22:12

Ik voorzie een groot carrière voor haar als feminist!

Als ze het nu over dat de buurman ontzettend ge-manspread op zijn tuinstoel zou zitten, dan had ik haar absoluut de Victim-award gegeven..

Maar een BBQ?

Ik bedoel, staat een man eens een keer eten te maken zodat de vrouw des huize een lekker met natte vingers kan gaan tmblr-en,

is het weer niet goed

killRoy1982 | 05-12-18 | 20:13 | 2

Ik heb genoeg buren gehad die op de eerste zonnige zondagen van het jaar besluiten te gaan klussen, die ook bij de eerste mooie dagen, wanneer anderen ook graag genieten van de eerste zon, beginnen te barbecuen en dat vanaf dan iedere dag doen, terwijl ze het niet kunnen. Dan stink je echt je tuin uit. Erg asociaal. Maar ja, moet kunnen hè? En dat allemaal omdat er lui zijn die niet zonder "hun lekker stukkie vlees kenn". Ze wanen zich roofdieren, carnivoren, gelijk een wolf of een leeuw, maar zijn natuurlijk aaseters. Hyena's, gieren, jakhalzen.

Iemands vrijheid en plezier houden op daar waar ze die van een ander betreden. Als men beschaafd is ten minste.

Sans Comique | 05-12-18 | 20:23

Los nog van de kutmuziek.

Sans Comique | 05-12-18 | 20:27

Ik bepaal zelf wel of er een harde scheet in mijn huis gelaten mag worden of niet. En ook door wie.

Rest In Privacy | 05-12-18 | 19:33

Blijft een klassieker dit filmpje. Twee jaar oud but who cares. Je zal maar zo'n hysterisch geitenwollensokken mormel naast je hebben wonen.

Fi-Bu-Bla | 05-12-18 | 19:05

Zgn. “scheefwonen” betekent dat ondanks je mooie “wooncarriere” je buurman nog steeds een tokkie is.

postmodernismisdead | 05-12-18 | 18:25

"huurders met verward gedrag veroorzaakt door psychische problemen, verslaving of een licht verstandelijke beperking". Overheid. Doe iets.

Ja, laat er bijvoorbeeld nòg een paar miljoen extra binnen, naast die 18 miljoen (ik tel voor het gemak de illegalen maar vast even mee) die er al zijn, en dan ook nog eens grotendeels onaangepast. Lekkere toekomst!

EefjeWentelteefje | 05-12-18 | 18:00 | 1

Ineens heeft half Nederland een verwarde beperking. Wanneer wordt psychiatrie beursgenoteerd?

Rest In Privacy | 05-12-18 | 19:34

Maar dit is toch de het normaal van 2018

hatschjoe | 05-12-18 | 17:03

De aso's hebben meestal geen hoog loon (if any) dus die komen al snel terecht in een wijk met andere aso's in goedkope (en te kleine) huizen met dunne muren. Juist zij zouden erbij gebaat zijn meer rekening met elkaar te houden, maar doen dat zelden. Daar komt dan gedonder van dat, vanwege het aso-karakter van de deelnemers, automatisch snel escaleert.

zwarte_weduwe | 05-12-18 | 16:09

Is dat niet de vrouw van Berbaar?

echt_links | 05-12-18 | 16:00 | 1

Waarom denk jij dat die zo vaak de hondjes uit laat, die kan niet genoeg dingen verzinnen om aan zn wijf te ontsnappen

Dr.Tatta.Macamba | 06-12-18 | 05:44

Blij dat ik in een kasteel woon.

bft | 05-12-18 | 15:54

Smijt ´niet ´ omlaag

Rest In Privacy | 05-12-18 | 15:46

Al is de deurwaarder nog zo snel , mijn baksteen achterhaalt hem wel . Dit slaat als kut op Dirk , maar het vreten is nog klaar .

Rest In Privacy | 05-12-18 | 15:45

Als je kijkt hoeveel overlast er bijvoorbeeld in de Bijlmer is en dan kijkt naar de samenstelling van de bevolking, dan denk ik dat we een groot deel van de oorzaak van de toename hier nog niet hebben verklaard. Lang leve die culturele verrijking.

MW51 | 05-12-18 | 14:24 | 1

Persoonlijk heb ik altijd meer last gehad van nederlandse tokkies dan van buitenlandse mensen, op straat weer een ander verhaal natuurlijk. Maar kwa geluidsoverlast denk ik dat de autochtone bevolking toch wat meer de overhand heeft. In wijken met veel alochtone wordt weinig over elkaar geklaagt naar mijn ervaring.

Makkelijkonthouden | 05-12-18 | 16:57

10% in 3 jaar tijd? Sorry, my bad. In de zomer moet ik zo’n beetje om de dag de politie bellen vanwege de terreur van mijn kutburen (aan beide kanten, want spannen lekker samen). En dan heb ik het niet over kinderachtige dingen als geluidsoverlast, want dan kon ik elk etmaal wel minstens 3x oom agent bellen. Enkel tussen 22:00 en 06:00, want alles tussen 06:00 en 22:00 mag gewoon.

Robin Hood | 05-12-18 | 14:21 | 1

"want alles tussen 06:00 en 22:00 mag gewoon."
Nee dat klopt niet. Dat is wat men er zelf van maakt.

Rest In Privacy | 05-12-18 | 14:25

Cool, de nieuwe zangeres van Arch Enemy.

Ronnie uit Helmond | 05-12-18 | 14:17

iemand al gezegd dat ie r zou doen?

zeiksmurf | 05-12-18 | 14:12 | 2

Parsons?

bft | 05-12-18 | 15:52

Emiel Zwatelband preutelde wel iets over nog een draagmoeder zoeken, telt dat ook?

Dr.Tatta.Macamba | 06-12-18 | 05:42

Ja, hallo, overlast van festivals e.d. zijn ook meegenomen in de getallen. Maar daar heb je ook daadwerkelijk een punt. De Grote Markt in Groningen is gewoon een continu festivalterrein om maar wat te noemen. Het geluid van openluchtfestivals reikt mijlenver. Waarom moet een hele stad van 80.000 inwoners meegenieten met het vertier van 2.500 bezoekers die uit hun plaat willen gaan op harde muziek? Voor een keer moet dit kunnen, maar het blijft niet bij slechts die ene keer. Toch hier maar even een lans breken voor wie wel de telefoon ter hand neemt bij het ervaren van hinder door geluidsoverlast.

Overigens zijn er steeds meer mensen, onder wie vele jonge kinderen, die prikkelgevoelig zijn. Hoe zou dat toch komen?

mozaard | 05-12-18 | 14:09 | 2

Zelfde in Maastricht. Al die provinciaalse stadjes denken mee te kunnen tellen dankzij dit soort evenementen. Meestal is er ook nog een plaatselijke geluidsinstallatie- en podiumboer die ervan meeprofiteert.

kapoerewiet | 05-12-18 | 14:53

Hetzelfde in Utrecht. Commercie, hè. Die zogenaamd 'alternatieve' festivals leveren nou eenmaal een hoop op voor gemeenten en organisatie (behoorlijk vaak ook 'toevallig' vrindjes uit het (corps-)verleden)...

EefjeWentelteefje | 05-12-18 | 18:02

"huurders met verward gedrag veroorzaakt door psychische problemen, verslaving of een licht verstandelijke beperking".
Reahuurders dus.

miko | 05-12-18 | 14:07

Da's het verschil tussen een geel truitje en een geel hesje zeker?

Welles! Nietes! | 05-12-18 | 14:05

Meer thuiswerkers en zzp-ers die vanuit hun huis werken en meer verschillende leefgewoonten/culturen (al dan niet uit een ander land) naast elkaar. Verschillende activiteiten op dezelfde tijden. Stilte is een illusie, rust een kwetsbaar concept.

We leren kinderen in het primair onderwijs al dat wanneer ze stilte willen dan maar een koptelefoon op moeten doen. Zoiets is het begin van het einde. Stilte is een illusie, rust een kwetsbaar concept.

mozaard | 05-12-18 | 14:02

Mijn gabbermuziek beukt overal over heen, nooit last van iemand. En daag me niet uit, pleur ik de ramen ook nog effe open, wat jij wil, gozer.

Lorejas | 05-12-18 | 13:43 | 5

t. tokkievolk

Makkelijkonthouden | 05-12-18 | 14:55

Zo'n buurman heb ik ook gehad. Na tientallen keren overleg met de woningbouw meldpunt overlast ingeschakeld. Hij mag nu zoveel lawaai maken als hij wil vanuit z'n container op het industrieterrein..

aleihcam | 05-12-18 | 16:13

Zijn altijd van dat soort gasten die zijn blijven hangen in hun drugswaas tijdens hun 100ste hardcore feestje, ik persoonlijk woon nog liever naast Abdel en Mohammed dan Sjonnie en Anita.

Makkelijkonthouden | 05-12-18 | 16:52
▼ 2 antwoorden verborgen

Er komen ook steeds meer mensen bij die je niet als buren zou willen hebben

J. Jarig | 05-12-18 | 13:43

Ik heb jaren geleden buren gehad met een houtkachel ,met de pijp uit de zijgevel aan mijn kant. Netjes overleggen hielp niet, en ver genoeg van de erfgrens, maar op een dag had iemand opeens die pijp volgespoten met purschuim, dat werkte wel.

captainobvious | 05-12-18 | 13:36 | 1

Ik snap die overlast van houtkachels niet zo (geloof het wel maar is onnodig). Als je goed stookt met onbewerkt, goed gedroogd hout dan merk je het bijna niet. Alleen in het begin even voordat de trek er goed in zit.

Rest In Privacy | 05-12-18 | 13:46

Nou, al die asocialen die lekker hun barbecue of open haard aandoen, omdat het zo gezellig is, maar de buren op de stank trakteren. Kan begrijpen dat je daar als buur horendol van wordt. Je zal maar in een nieuwbouwwoning zitten waarin het voortdurend naar gerookte paling ruikt vanwege dat soort pleurislijders. Nee, zij ruiken het niet.

ib000193@xs4all.nl | 05-12-18 | 13:29

Buren hebben is voor plebs

Phreack | 05-12-18 | 13:28 | 1

Hahahaha, ja echt hè

Dirk III | 05-12-18 | 14:06

Toch nog best veel reacties gelezen van reaguurders die vinden dat mensen niet zo moeten zeuren. Opmerkelijk.

Rest In Privacy | 05-12-18 | 13:10

Ik wil het niet jinxen want de SchreeuwBel Keiharde SchotelTV Eritreër van beneden is al maanden zoek en ik heb me toch een partij rust nu, heerlijk! *klopklop*(politie meerdere malen aan de deur op zoek naar 'm)

Ik overweeg een "klacht" in te dienen bij Wooncompagnie wegens het afval voor en achter zijn huis, de politie die hem zoekt en het niet actief bewonen van sociale woning (is dat een ding?) maar ik wil de rust die ik heb niet verliezen!

De Syriërs in de straat van m'n moeder brengen om de dag schalen (heeeeeerlijk!!) vlees/vis langs bij d'r, superaardige mensen.

Wiesmann | 05-12-18 | 13:07 | 3

Voedsel verbindt. Zie Mark Wiens. Laatst in Pakistan. Wat een aardige lui, heerlijk voedsel, best veel cultuur. Ik had eerder een andere indruk van dat land /volk. Er is nog hoop.

SlimmeBelg | 05-12-18 | 14:22

Allahmachtig Wiesman, waar woon jij ergens?

kapoerewiet | 05-12-18 | 14:57

En Wiesman, waar heb je het lijk gelaten?

gestoptmetroken | 05-12-18 | 16:31

Filmpje bekeken. Typisch gevalletje sparen en proberen een paar Albaniërs te regelen. Desnoods nog een keer. En nog een keer. 10 ruggen en 3 keer total loss verder is de rust op zeker weer terug!

Peter777 | 05-12-18 | 13:06 | 1

Waar regel je die? Vraag ik voor een vriend.

kapoerewiet | 05-12-18 | 14:58

ga dan ook niet in een drukke stad wonen op een asoplek. Voor het geld dat je daar betaald aan een koopwoning heb je in het noorden van het land je eigen landgoed.

Huurders hebben wel dikke pech maar als je wel een hypotheek kunt krijgen, in het noorden betaal je minder aan hypotheek dan in de randstad aan huur.

Mesmer | 05-12-18 | 13:01 | 2

klopt, maar een huis in noord nederland is als herpes: je gaat er niet dood aan maar je komt er nooit meer vanaf

zeiksmurf | 05-12-18 | 14:04

Dan liever herpes in het noorden.

SlimmeBelg | 05-12-18 | 14:23

Rondom mijn huis binnen de 100 meter geen buren. Hoezee.

Mesmer | 05-12-18 | 12:58 | 1

Nou met het tekenen van het marrakech-pact ben ik bang dat over 50 jaar je omringd bent door buren met andere culturen.

Injegezicht | 05-12-18 | 13:12

Ik heb gelukkig geen last van de buren: ze klagen nooit over alle geluidsoverlast die ik veroorzaak.

Antigoog | 05-12-18 | 12:56

Hier in de negorij van rechtsboven gelukkig geen last van anderen. Alleen de vogelen des hemels maken mij in de lente en zomer erg vroeg wakker en dat is prima.

Rest In Privacy | 05-12-18 | 12:54

Meer mensen per vierkante meter bij elkaar proppen, dat helpt.

/target desk
/cast face

Aap Noot Miesje | 05-12-18 | 12:53

Je hebt het recht om tot 8 uur 's avonds je huis te verbouwen.
Je mag in je eigen tuin barbecueën. (als ik naast dat gil-mens zou wonen zou ik preventief iedere dag de barbecue aanzetten voor het geval ik zin krijg om te barbecueën)
Je mag op je verjaardag een feestje geven.
Maar je hebt er altijd van die zeikers tussen zitten die vinden dat iedereen stil moet zijn. Diezelfde zeikers die vinden dat die openbare parkeerplaats van hun is omdat ze er altijd parkeren.

Osdorpertje | 05-12-18 | 12:50 | 1

'Samenleven' doe je samen. Als je niet de overeenstemming zou kunnen vinden met mij als buurman dat je af en toe je gemak eens houdt zou je echt nog niet jarig zijn.
Verder moet je gewoon je bek houden als mensen weleens barbecuen. Als je daar absoluut niet tegenkan moet je vrijstaand gaan wonen of in een flat waar geen balkons zijn. Maar een beetje rekening houden met elkaar kan nooit teveel gevraagd zijn.

Draak uit Brabant | 05-12-18 | 12:53

De oplossing is heel eenvoudig: alleen nog vrijstaande huizen bouwen op ruime percelen grond. De Duitse deelstaat Noordrijn-Westfalen is groter dan Nederland en dichter bevolkt dan Nederland en toch woont daar het grootste deel van de bevolking in vrijstaande huizen. Het kan wel degelijk als de politieke wil ontstaat. Maar in plaats daarvan worden we gestopt in peperdure kippenhokken in Vinexwijken en in flatgebouwen omdat er onvoldoende vrijheid bestaat om huizen te bouwen op je eigen grond.

Wladimir 1928 | 05-12-18 | 12:50 | 5

"Het Metropoolgebied Rijn-Ruhr is met rond de 10 miljoen inwoners een van de dichtst bevolkte gebieden van Europa. " - Wikipedia

Rest In Privacy | 05-12-18 | 13:28

zeeman73 | 05-12-18 | 13:21 Niet alleen bezocht, maar ik heb er ook jarenlang gewoond. De huizen zijn er stukken goedkoper dan in Nederland, en er is veel en veel meer vrijheid om zelf vrijstaande huizen te bouwen waardoor de prijzen van bestaande vrijstaande huizen laag blijven. Natuurlijk wonen er ook mensen in flatgebouwen in de steden, maar in vergelijking met Nederland wonen er veel meer mensen in vrijstaande huizen. En de mensen die in een flatgebouw wonen, wonen daar meestal vrijwillig omdat vrijstaand wonen in NRW gewoon betaalbaar gebleven is. En rijtjeshuizen zijn er nagenoeg onbekend. Rijtjeshuizen is een typisch Nederlands (en Engels) fenomeen. Aan de lelijke rijtjeshuizen kan je zelfs vanuit de lucht meteen herkennen waar je vliegt: boven Nederland kippenhokkenland of boven Duitsland en België.

Wladimir 1928 | 05-12-18 | 13:35

In België ook genoeg vrijstaand. Daarom is het landschap daar zo naar de klote. Leve de fermettes en de haciënda-drive inns, fuck dat uitzicht.

kapoerewiet | 05-12-18 | 15:00
▼ 2 antwoorden verborgen

Druk hé mensen!
--
Heb nog wel wat leuke pandjes, vrijstaand, in het oosten van Europa te koop. Maar snap jullie wanneer jullie in dit gave land, echt zo gaaf hier, blijven. Want het is gaaf om bij je buren op schoot te wonen, het is gaaf om 75% belastingdruk te hebben en het is gaaf dat je dochter niet meer normaal over straat kan, gaaf landje hoor!

Mark_D_NL | 05-12-18 | 12:49 | 4
-weggejorist-
De musso linie | 05-12-18 | 13:13

Mark, lekkere fantast. Zeker ook piloot op een 747 en bitcoin miljardair?

captainobvious | 05-12-18 | 13:33

daarom zit mark hier te reaguren. Omdat ie zich in oost europa zo thuis voelt, en je daar ook zo lekker kunt zeiken op de overheid en medeburgers in hun eigen taal. Oh wacht. het is daar allemaal geweldig.

zeiksmurf | 05-12-18 | 14:08
▼ 1 antwoord verborgen

Afgelopen zomer werd duidelijk dat een tuinfeestje niet meer zonder versterker en harde bassen kan plaats vinden. En als het nu nog tot het begin van middernacht duurde, nee, lekker doorstampen tot een uur of 3 zonder enige empathie voor de omgeving.

Isnogaanhettype..... | 05-12-18 | 12:49 | 5

Vertel mij eens, natuurlijk is een feestje een keer te doen maar zodra mijn buren de deur uit waren, of dat ze er wel waren geen idee, dan nodigde zoonlief 15 vrienden uit, stond de karaoke machine aan, stonden er minstens 5 te blowen in de voortuin stiekem' en als ik dan naar de plee ging klonk het zo luid dat het net leek of ik midden in het café openbaar aan het schijten was. Dit begon dat rond 8 tot ong. 2 uur, eenmaal per week. Ik ben niet de enige geweest die er over is gaan klagen en gelukkig is het nu tenminste rustig in het weekend. Een keer is niet erg maar voor hun doen zou er ieder weekend wel iemand 'jarig zijn'.

Blauwe Wafel | 05-12-18 | 13:12

Ook een keertje zoiets aan de hand gehad met een zooitje van die kut studenten. Ook een enorme tyfus herrie. Er wat van gezegd kreeg gelijk alle ziektes naar het hoofd. Eerst volgende keer zag ik dat ze van plan waren weer een feestje voor te bereiden. Voorafgaand al ff de pliesie gewaarschuwd met de mededeling als het weer dezelfde kant opgaat waarschuw ff de brandweer, blijft er misschien nog wat van die studentenkeet over. 5 minuten later daar de wouten aan de deur. Was toen nog wel haalbaar.

Dirty-Harry44 | 05-12-18 | 13:24

@Draak - heel herkenbaar. Eindexamenfeestjes van strontverwende pubers: gehuurde paviljoens en geluidsinstallaties. Voor minder doen ze 't niet meer. Walgelijke ontwikkeling, en nee, dat is dus juist níet in de grote stad, daar zouden ze er niet mee wegkomen.

kapoerewiet | 05-12-18 | 15:02
▼ 2 antwoorden verborgen

Uiteindelijk heeft iedereen slaap nodig, ... ook terror buren ook al zijn ze tokkie, gestoord of een combinatie van de 2. Na een 3 tal dagen slaapgedrag observeren en ondertussen een paar stevige speakers , en een op afstand bedienbare schakelaar (via IP) een IP cam voor de straat te observeren zou de fun beginnen. Na een week eten die hufters uit mijn hand.

Lt-Kol Kilgore | 05-12-18 | 12:46 | 2

Ook wel een ijzersterke... hehehehhe

Dirty-Harry44 | 05-12-18 | 13:26

Spotify kan je gewoon vanaf je werk aanzetten. Ik had een vergelijkbare tactiek toen ik nog studeerde: jij mij wakkerhouden = jij vroeg wakker worden.

JWZ_JMK | 05-12-18 | 15:54

Beter een goede buur dan een verre vriend. Eén keer in mijn leven verhuist omdat er niet te leven viel met de onderbuur. Verder alleen maar schatten van buren gehad tot zover.

forecastle | 05-12-18 | 12:46

Het regent tokkie topics op GS. Maar ondertussen heeft Prime Minister Theresa May in Groot Brittanië voor een historische (nog niet eerder gebeurd in 40 jaar) tokkie stunt gezorgd waarvoor ze is afgedroogd met een aangenomen motie over 'contempt of parliament'. www.theguardian.com/politics/video/20... Ze weigerde om de wetgevende macht inzicht te geven in juridische verklaringen bij de Brexit. Ze verloor drie moties achter elkaar. Macron weg, May weg, Michel weg, Merkel weg, nu Rutte nog.

Eeuwig..Op..Vakantie | 05-12-18 | 12:45 | 7

kaasfondue | 05-12-18 | 13:15
Nee, May kijkt alleen nog feeksiger. Contempt of Parliament speelt ook in NL: bij een harde Brexit gaat de coalitie de parlementscontrole buiten werking stellen voor een jaar. De ministers kunnen dan doen wat ze willen. We leven in enerverende tijden, waarin van alles te grabbel gegooid wordt. Zelfs de parlementaire democratie wordt zomaar tussen haakjes gezet.

Eeuwig..Op..Vakantie | 05-12-18 | 13:26

@kaasfondue : feedback geven is een van de hogere vormen van respect tonen, en zo was het ook dit keer bedoeld. Wat er nu in het Britse parlement aan de gang is, zal een cruciale impact hebben op hoe we over 10 jaar terugkijken op deze periode. Hulde aan @eeuwig dat hij dat signaleert.

CeesCloosd | 05-12-18 | 13:31

Gaat inderdaad heel erg hard allemaal. Timing begint beetje een dingetje te worden. Lijkt soms wel georchestreerd.

Rest In Privacy | 05-12-18 | 13:44
▼ 4 antwoorden verborgen

'Ze hebben het altijd wel over die buitenlanders enzo'
Alsof het in dit land onmogelijk is om kutburen uit buitenlandië te hebben.

RickTheDick | 05-12-18 | 12:44

Bij mij een paar huizen verder woont er zo'n neus die vanaf juni tot september elke doordeweekse avond stenen aan het slijpen is geweest. Nu is dit een relatief jonge wijk en er wordt nog vaak verbouwd, dus daar heeft iedereen rekening mee te houden.
Maar als je ziet dat iemand maar een doodnormaal tuintje heeft, een huis dat al ingericht is en dan elke avond als een debiel op stenen loopt te slijpen, terwijl die om 5 uur thuis is en om 20:00h pas begint en tot 2245h doorgaat: nee daar heb ik geen begrip voor.
Waarschijnlijk wist 'ie dat zelf goed zat want elke keer dat ik op weg was om er na kwart over tien eens te gaan vragen wat hier nou de bedoeling van was, stopte het en was het een paar dagen rustig.
Man the fuck up, neem een week vrij en bouw je kutbouwsel gewoon af zoals normale mensen dat doen ipv dit gezever.

Draak uit Brabant | 05-12-18 | 12:44 | 2

Tot 23:00 moet je niet zo zeiken. Daarna moet het stil zijn. Afgesproken?

JWZ_JMK | 05-12-18 | 15:52

Nee. Er slapen ook kinderen. Je komt maar een keer eerder je nest uit om op tijd klaar te zijn. Na 2200h machines uit, zo doet iedereen dat.

Draak uit Brabant | 05-12-18 | 16:15

Lijkt mijn oude buurvrouw Olga uit Den Haag wel. Als er maar een blaadje buiten tegen haar raam waaide werd ze al compleet hysterisch. Precies als in dit filmpje met dito stem. Verder heeft de komst van Antilliaanse bovenburen mijn vertrek naar het Brabantse flink bespoedigd. Maar blanken kunnen ook flink schorriemorrie zijn ben ik al lang achter.

Dirrek | 05-12-18 | 12:42 | 2

Geluidsoverlast is echt een van de dingen waar alle bevolkingsgroepen een groep afgezanten voor heeft klaarliggen.

Draak uit Brabant | 05-12-18 | 12:46

Klopt @Draak, alleen met de ene bevolkingsgroep valt wat beter te praten dan met de ander.

Dirrek | 05-12-18 | 13:57

Het platte land van Groningen, het is hier heerlijk vertoeven!
Die paar trillingen, neem ik graag op de koop toe in ruil voor rust en ruimte!
Joepie!!!!!!!!

vluchtelingallergie | 05-12-18 | 12:40 | 2

OK mogen we nu weer meer gas opzuigen dan?

Draak uit Brabant | 05-12-18 | 12:46

Draak uit Brabant | 05-12-18 | 12:46
Prima hoor!

vluchtelingallergie | 05-12-18 | 12:51

Trouwens en terzijde: nou weet ik wel dat deze dame op een trapje staat te schreeuwen maar per saldo wordt ze wel op haar eigen erf gefilmd en niet op de openbare weg. Kan best wel een privacy dingetje zijn.

Ik ben er sowieso voor om ook schreeuwmevrouw wat tegen zichzelf in bescherming te nemen. Misschien is ze in het echte leven best wel aardig, wie zal het zeggen.

Of blur d'r gezicht ofzo.

Knufter | 05-12-18 | 12:39

Ik ben zo aan mijn rust en het ontbreken van burengeluiden gewend dat ik in mijn geheugen moet graven hoe het ook alweer zat met overlast. Vroeger had ik last van die kuthonden (ik bedoel kutbaasjes, want die beesten konden er niets aan doen) van de buren die de gehele dag aan het blaffen waren. Alleen als ik toevallig eens op een doordeweekse dag thuis was wegens vrij. Gelukkig. En ik daar al weer 10 jaar vanavond zitten mijn directe uren op 150 meter afstand. Overlast ernaar ik niet meer, maar dankzij dit artikel weet ik weer hoe fijn het is om geen last meer te hebben van welk burengeluid dan ook. Dank GeenStijl. Overigens is last hebben van buren niet alleen weggelegd in de sociale buursector, al zal de hinderfrequentie wel beduidend hoger liggen.

pibasso | 05-12-18 | 12:38

Wat een wijf... Mijn hond begon spontaan mee te blèren toen ie dat kattengejank uit dat filmpje hoorde...

Expertus_Dico | 05-12-18 | 12:36 | 1

Vreemd, een reaguurder heeft altijd een koptelefoon op zodat z'n moeder het gehijg van Xskunk niet kan horen.

Skunk57 | 05-12-18 | 12:38

Dit land is natuurlijk ook hélemaal niet vol.

BokoHalal | 05-12-18 | 12:34

Nou, maak je borst maar nat. Er gaan nog heel veel buren bij komen.

Premier Trutte | 05-12-18 | 12:33

Ik heb oordopjes moeten aanschaffen, het is de enige manier om verzekerd te zijn van voldoende nachtrust.

Foolonthehill | 05-12-18 | 12:33 | 1

Die dingen zijn verslavend. Als je ooit een keer ergens woont waar het 's nachts doodstil is, dan wordt je nog wakker van je eigen hartslag zonder die dingen.

Trekbeest | 05-12-18 | 13:51

Een Winchester kopen

Willy Keutel | 05-12-18 | 12:32 | 1
-weggejorist-
De musso linie | 05-12-18 | 13:05

Zit 'm vooral in het feit dat mensen niet meer nadenken of ze iets doen wat overlast veroorzaakt. In het ziekenhuis in de wachtruimte zit een mevrouw lekker een of andere aflevering terug te kijken op haar telefoon met vol geluid. In een restaurant of terras zet je je kind aan de ipad of telefoon met pling plong piep geluiden. Dat geluid kan ook uit, of zet een koptelefoon op. Je kind constant rennend door je huis, en dan wel rennend op de hakken (en nee, niet je hoge hakken), zodat het lekker doordreunt. Lekker 's ochtends je achterdeuren open gooien op zondagochtend om 07:30 terwijl je kinderen schreeuwend door het huis rennen.. Echt, zo leuk allemaal....

Speertjespunt | 05-12-18 | 12:32 | 1

Klopt 100%. De Tomeloze Manifestatie van het Ik.

kapoerewiet | 05-12-18 | 15:06

Mensen hebben van oudsher nou eenmaal wat ruimte om hun woonstede heen nodig.
En onze keuninigin zei het al in 1950, en herhaalde het in 1979 "Ons land is vol, ten dele overvol".
En toch bleven we importeren en menselijke kippenhokken bouwen.
Met als resultaat dat de leefomstandigheden in het westen van het land zelfs een kippenschuur onwaardig zijn.

Wijze uit het Oosten | 05-12-18 | 12:30 | 1

Daarom ook het Oosten, maar dat wist u al!

pibasso | 05-12-18 | 12:39

"... overlastgevende buren zijn wel erg vaak "huurders met verward gedrag veroorzaakt door psychische problemen, "

Beide partijen zijn psychisch.

"Misofonie is volgens psychiater Damiaan Denys een hersenaandoening waarbij specifieke geluiden extreme gevoelens van woede, walging of haat opwekken. De woede die bijvoorbeeld het geluid van het eten van chips, snuiven, kauwen of het geritsel van de krant veroorzaakt, gaat veel verder dan ergernis of irritatie. Volgens de wetenschappers in het Amsterdam Medisch Centrum (AMC) zou misofonie bij de psychiatrische aandoeningen in de DSM V een plek verdienen."
www.hoorzaken.nl/misofonie-het-eerste...

koter | 05-12-18 | 12:29 | 1

Dat heb ik nou ook, zo gauw als ik gammalagamma hoor ga ik over de rooie.

knutsel_ | 05-12-18 | 12:33

Ik woon vrijstaand. Maar buren met Amerikaanse oldtimersfetisch. Broem broem. Auto twee meter verzetten. Half uur later, broem broem. Teruggezet. Zoontje mini-motor. Grasmaaien op zondag. Andere kant is al zeven jaar aan het verbouwen. Gaat nog wel veertien jaar duren. Nederland is totaal asociaal. Vluchten kan niet meer.

Normpje | 05-12-18 | 12:29 | 5

Ik vind het een goed idee om het op zondag een beetje rustig te houden. Lijkt heel ouderwets natuurlijk, maar één dag herrie beperken is zo raar nog niet.

MaisNon | 05-12-18 | 12:52

@MaisNon
Die dagen bestaan al, die heten maandag-dinsdag-woensdag-donderdag-vrijdag als iedereen naar z'n werk is.
Als je je huis aan het verbouwen bent ga je op zondag gewoon door en grasmaaien op zondag (die 15 minuten waar hebben we het over) moet ook gewoon kunnen.
Verder maak ik me ook nooit heel druk op zondag omdat ik zelf ook gewoon een dag minder wil doen, en de buren wellicht ook, maar ik vind het te ver gaan om mensen te beperken in hun doen en laten.

Draak uit Brabant | 05-12-18 | 13:03

Vrijstaand wonen, en dan nog gaan lopen zeiken over wat de buren allemaal doen?!

U woont gevangen, de buren hebben daar echter niets mee van doen. Gaat het nog een beetje? Daar in die boven kamer van u!

Dr.Tatta.Macamba | 06-12-18 | 05:14
▼ 2 antwoorden verborgen

Hier zijn het vooral de nieuwe verrijkers die op de meest onchristelijke tijden lawaai schoppen en feestjes houden als de uitkering weer binnen is, vaak naar het thuisland bellen en dan het liefst 's avonds laat op het balkon zodat de hele wijk mee kan genieten. Tijd dat de inburgercursusjes daar eens wat aandacht aan besteden.

Conan de Rabarber | 05-12-18 | 12:29 | 4

koter | 05-12-18 | 12:32
Met Whatsapp kan je ook (gratis) bellen naar je contacten. Werkt redelijk goed....

Muchnadt | 05-12-18 | 12:38

Voor whatsapp moet je kunnen schrijven.

knutsel_ | 05-12-18 | 12:38

Muchnadt | 05-12-18 | 12:38
Weet ik, dat bedoelde ik ook. Met bellen bedoelde ik het bellen met abo of prepaid. Met WhatsApp hoef je geen rekening te houden met piek- of daluren, dat is waarop ik doelde.

koter | 05-12-18 | 13:05
▼ 1 antwoord verborgen

Ik kan mij nog herinneren dat ik uit huis ging en op mijzelf ging wonen in een huur bovenwoning. Maanden druk geweest om er wat moois van te maken. Woonde ik boven een door de overheid, compleet gesubsidieerde psychische heroïne verslaafde buitenlander. Die ging s nachts gillen en op de verwarmingsbuizen slaan. En ik de volgende dag vroeg op, gebroken natuurlijk. Mijn woongenot was binnen no time naar de klote. Gesprekken gehad met de woningbouw. Gelukkig werd het wel rustiger. Ik geloof dat ie nu niet meer leeft. Kom ook niet meer in die omgeving.

Marcel7690 | 05-12-18 | 12:27 | 1

Ik had ooit Yousef met zijn gezin onder mij wonen, een gestoorde ex-bajesklant. Die liep soms met een politiepet op en een pistool door de straten Saddam aan te moedigen. En Sonja Barend was een hoer. Dan zat ie weer een paar dagen vast. Na de ontruiming had de woningbouw 20.000 gulden renovatiekosten. De tuin een grote vuilnisbelt, nieuwe keuken etc.

Mammeloe | 05-12-18 | 13:17

Buren brrr, ik moet er niet aan denken.

Superior Bastard | 05-12-18 | 12:27 | 6

Precies, koop een landgoed ben je van het gezeik af.

Uw Verzekeringsadvis | 05-12-18 | 12:38

Robbeneiland eva

Rest In Privacy | 05-12-18 | 12:46
-weggejorist-
De musso linie | 05-12-18 | 13:01
▼ 3 antwoorden verborgen

En dan zijn de warmtepompen geluiden nog niet erbij gerekend...

steekmug | 05-12-18 | 12:26 | 1

Zodra die massaal geïnstalleerd worden overstemmen ze het geluid van alles wat op Schiphol vliegt. Kunnen die ook weer onbeperkt uitbreiden.

2voor12 | 05-12-18 | 12:28

Oei, past ze wel op met dat keukentrapje? Die zijn gevaarlijk heur!

knutsel_ | 05-12-18 | 12:26

Nederland zeurland. Hondenpoep, buren, belastingen, ...
Correctie: over de belastingen, daar hebben ze een punt.

Koos Knak | 05-12-18 | 12:24 | 1
-weggejorist-
De musso linie | 05-12-18 | 12:58

Ben gisteren nog goed gepact door de buurvrouw. Sorry voor de overlast.

Rest In Privacy | 05-12-18 | 12:23
-weggejorist-
De musso linie | 05-12-18 | 12:23 | 7
▼ 7 antwoorden verborgen

Ik heb hier vaak mensen over de vloer, dagelijks eigenlijk. Mensen moeten niet zo zeuren, als je in de binnenstad woont dan hen je dat. Ben verder geen aso na tienen gaat de muziek zacht, maar wat geschreeuw of gezing, tja, het is geen hutje op de hij

Bokito ergo sum | 05-12-18 | 12:21 | 6

Buren naast mij ergeren zich maar zijn aardige lui. Bij mijn overburen heb ik een fles gemikt omdat ze om 8 uur de politie belden. Midden in de zomer. Die lulhannes loopt zelf de godgandse dag in de tuin interessant te doen met zijn managerslingo. Godzijdank weg ik hoop ver weg

Bokito ergo sum | 05-12-18 | 12:42

Mijn huisgenootje vindt het volstrekt normaal om om elf uur 's avonds te stofzuigen. Die kon niet begrijpen dat ik dat raar vind.
Als ik zie dat het in slaapkamers in de binnensteden meer dan 120x per nacht (24:00 tot 06:00) over de 60 Db gaat dan is dat belachelijk.
Dat is iedere 3 minuten een kookwekker zetten.

C10H12N2O | 05-12-18 | 13:03

Heb je je ook al ingeschreven voor het bejaardenhuis Dirk? Vergeefse moeite want de wachttijd is eindeloos. Je komt n.l. alleen nog in het verpleeghuis als je 90 bent en krakkemikkig. Dus dat betekent dat jij/u ook een vervelende buurman wordt Dirk! Geen ontkomen aan. Het zijn niet alleen babyboomers die kleingeestig zouden zijn na hun zeventigste. De ik-generatie, snowflakes als zeventigers daar moet je toch niet aan denken. De horror.

Rest In Privacy | 05-12-18 | 17:39
▼ 3 antwoorden verborgen

Ik vraag me af of de Volkskrant prutsers van de opmaak/ infographic zelf getest hebben.Oost Groningen niks van te zien, info valt buiten beeld.

Zwizalletju | 05-12-18 | 12:19 | 2

Staat er bij mij gewoon op......

Muchnadt | 05-12-18 | 12:47

Je telefoon is te klein.

Eierbal-is-fijn | 05-12-18 | 12:53

Die vrouw in dat filmpje lijkt een beetje op Kathy Bates in Misery.

fredflange | 05-12-18 | 12:18 | 2

Yes! Dat is haar. Nu zie ik het ook.

Dirk III | 05-12-18 | 12:22

Nou je het zegt.

horsteknots | 05-12-18 | 12:49

Heel veel mensen lijken wel gewend te zijn constant geluid te maken en aanwezig te moeten zijn. Net een nieuwe woning, goede en rustige buren. Maarja, allochtone gezin boven me met denk ik slecht geisoleerde vloer en een kudt kind dat alleen maar krijst. Gelukkig heb ik oordoppen waardoor ik heerlijk slaap, maar veel volk blijft gewoon asociaal kudtvolk. Wel medelijden met het kind, want af en toe hoor ik die moeder schreeuwen pfff dicht tegen kindermishandeling aan.

Indoneesje | 05-12-18 | 12:18 | 2

Er wonen ook teveel mensen gewoon dicht op elkaar. Stampende kinderen, kartonnen vloertje. Etc. Heeft niks met 'dat soort buren' te maken. Gewoon armoede. Geen vrijstaande woning kunnen betalen. Mensen zijn eigenlijk niet gemaakt om in rijtjeshuizen te wonen, laat staan flats.

Knufter | 05-12-18 | 12:21

Gewoon aanspreken en blijven aan spreken. Jij hebt ook recht op woongenot.

Graaisnaaiert | 05-12-18 | 12:28

*doen

rifraf | 05-12-18 | 12:17

Even een dienstmededeling uit een parralel universum : Tumblr heeft een NSFW filter geinstalleerd en die doet het een beetje te goed. Hoe moet dat nu met de VrijMiBo ?

Of was het al bekend?

Eierbal-is-fijn | 05-12-18 | 12:17 | 1

parallel uiteraard.

Eierbal-is-fijn | 05-12-18 | 12:17

gewoon kappen met alle toeslagen en hra, evolutie en marktwerking doet de rest

rifraf | 05-12-18 | 12:17

zomertijd afschaffen helpt ook een beetje

paramount | 05-12-18 | 12:15

Je moet er wat voor over hebben voor een prikkie wonen enz. Niet zeiken of gaan werken en verhuizen. Klaar.

Cocorico | 05-12-18 | 12:15

Ik heb vooral veel last van die gasten in Den Haag.

Mammeloe | 05-12-18 | 12:14

Haha dit is in Leidschendam, ik ken die gozer.

swagmachine | 05-12-18 | 12:13 | 2

Wat een geluk dat je die vrouw niet kent.

gestoptmetroken | 05-12-18 | 12:17

Nee @gestoptmetroken, ze staat toch tegen iemand de ouwehoeren wat overduidelijk een gozer is.

swagmachine | 05-12-18 | 12:19

Komt door de toevloed van al die apothekers uit Aleppo!

eerstneukendanpraten | 05-12-18 | 12:13

Van Kooten en de Bie makten geen satire maar een realityshow, 40 jaar in de toekomst.

elfenstein | 05-12-18 | 12:15

Overheid doe iets? Beste burger doe zelf eens iets ipv naar de overheid te wijzen. Overbevolking zorgt voor teveel mensen op 1 plek en derhalve voor meer agressie en irritatie naar elkaar. Oplossing is dus MINDER mensen op 1 plek, ergo gooi eens die grens dicht ipv nog meer mensen uit te nodigen!
Dat begint bij het kiezen van andere partijen, U dus!

ZwarteDag | 05-12-18 | 12:11 | 2

Nou ja de overheid kan ook zijn steentje bijdragen door te stoppen met de fokpremie.
Scheelt een Idiocracy-achtig scenario.

Harry Turtle | 05-12-18 | 12:13

Je vergeet global warming nog.

TheseDays00 | 05-12-18 | 12:14

die houtstokers en kuthonden zijn het ergst

pedro300 | 05-12-18 | 12:11 | 3

Wat denk je van die schijktkatten,je hebt ze die hebben er meteen 3 of 4.
Enige mazzel dat die hond van ons ze meteen stuk bijt. Wat een griezel beesten zijn dat.

Roger-Rabbit | 05-12-18 | 12:22

Vanavond in hart van nederland :
'Kuthond van tokkiereaguurdert bijt weer 3 a 4 katten dood. Baasje , politie en politiek doet niets !!!'

nemeton | 05-12-18 | 12:35

Het ligt niet aan de honden of katten! Nederland is te vol en daar zijn honden en katten niet schuldig aan. Kennis met kort lontje met nieuwe hond klaagde over kortaangebonden hondeneigenaren tijdens de wandeling. Heb hem uitgelegd dat mensen reageren als de teveel bekende muizen in een kooi. Ze worden agressief. De beste man had er nog niet eerder bij stilgestaan dat we in een te vol gepropt land wonden. Jullie hier reageren ook als de witte muizen.
Daarbij afreageren op de verkeerden. Pak je hesje en doe wat, want het wordt nog voller. Of wen er aan!

Rest In Privacy | 05-12-18 | 14:14

Gelukkig woon ik vrijstaand.

kwark001 | 05-12-18 | 12:08

Mevrouw heeft last van stank van het 1 of het ander. En is ofwel al jaren hierdoor getraumatiseerd, of is een beetje de weg kwijt. Ik ben er nog niet helemaal uit, maar wellicht dat dat komt doordat haar stem lichtelijk overslaat op bepaalde momenten.

ViagraFalls | 05-12-18 | 12:07 | 1

Buurvrouwen die heur scheur opentrekken.

kneuterzak | 05-12-18 | 12:07

Was voor mij reden om te verhuizen naar een duurder en kleiner huis, maar dan zonder boven of onderburen, en al helemaal geen Somaliërs (ik zat voorheen in een portiek met een vijf-koppig Somalisch gezin boven, een constant klagende Somalische PTSS'er onder, en een bij regelmaat krijsende GGZ klant links daarvan.

Kan na vijf jaar eindelijk weer eens uitslapen. Moest zelfs een wekker aanschaffen.

Abject | 05-12-18 | 12:07 | 8

CalamityJane | 05-12-18 | 14:16
Dank je, ik had ook erg veel geluk dat dit pand vrij kwam. Anders zat ik er nog, zoals zovelen in deze verziekte woningmarkt. Je zou bijna denken dat die mensen in dergelijke wijken gepropt worden om zodoende een witte vlucht te veroorzaken, waarna de huren weer omhoog geschroefd kunnen worden, de uitkering&toeslagen-instanties betalen toch wel. En als de wijk geheel is verziekt komt die sloop en dure koopwoningbouw er ook veel gemakkelijk, onleefbaar dus sloop. Zo rollen gemeentes en corporaties.

Abject | 05-12-18 | 16:40
-weggejorist-
De musso linie | 05-12-18 | 19:17

Bebaar tokkie modus aan; Somaliërs, ha, had u maar een Tesla moeten rijden pauper, dan hadden er nooit Somaliërs naast u komen wonen, bebaar tokkie modus uit

Dr.Tatta.Macamba | 06-12-18 | 04:58
▼ 5 antwoorden verborgen

ik woon naast een kerkhof. prima buren, nooit last van gehad.

Zyprexa20mg | 05-12-18 | 12:06 | 2

Lekker dichtbij je eindbestemming.

acess | 05-12-18 | 12:10

Dooie boel zeker met ze

Roger-Rabbit | 05-12-18 | 12:22

Sorry hoor, maar geld is voor de boven u gestelden. Geld uitgeven aan de GGZ? Ga weg plebs.

TheEgg | 05-12-18 | 12:06

Het valt eigenlijk nog wel mee met zo ontzettend veel mensen op een kluitje. Eigenlijk gaat het grosso modo nog niet eens zo slecht. Daar waar het fout gaat is het altijd incompatibilité de humeurs. Asociale figuren die naast beschaafde types wonen, of 2x asociaal kan natuurlijk ook. Ja, daar zit je dan je leven weg te gooien aan woede, rancune en haat op je galerijflat in een stad in het Westen.

van Oeffelen | 05-12-18 | 12:05

Luidruchtig adem halen, het zou verboden moeten worden.

Dr. Ka wo lo | 05-12-18 | 12:05 | 2

U wilt neucqen verbieden?

JohnJames_001 | 05-12-18 | 12:11

@JohnJames, wel een goede oplossing voor de overbevolking.

Cammy | 05-12-18 | 15:26

Tja, veel mensen vinden het doodnormaal om een stevige geluidsinstallatie te gebruiken in een gehorige rijtjeshuizen en flats.

Ronman2k | 05-12-18 | 12:04 | 3

Jup. Of 10x per dag stofzuigen, wasmachine verhuren aan de lokale horeca, non-stop gamen, hobbyhenk die in de achtertuin complete steigers slijpt en last....
Whatever. Mensen maken herrie, kan je daar niet tegen dan is het jouw keuze om naar hut nr 14 te verhuizen op de heistraat, kudtkurkerveen. Voor tienen doe je je best maar, na tienen moet ie zachter. Klaar. Of mogen mensen die in een rijtjeshuis wonen niet genieten van een straf stukje hifi? Klassejustitie! Audiobarbaar!

elfenstein | 05-12-18 | 12:13

Beste Elfenstein. Uw laatste zin leest een beetje verward. Kijkt u even uit straks buiten?

pibasso | 05-12-18 | 12:57

MIjn doel is al tijden om uitermate verward over te komen. Gewoon, om dat gezeur maar voor te zijn. Gelukkig zie ik zo af en toe de vruchten van mijn harde werk, zoals nu. Dank! Ik weet dat ik op de goede weg ben en binnenkort ook eindelijk de felbegeerde status "verwarde man" kan verkrijgen. Is toch tenminste iets, naast "boos", "blank" en "man"
Geuzennamen zijn het, en ik verzamel ze gelijk anderen postzegels.

elfenstein | 05-12-18 | 13:36

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland