Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

PvdA-burgemeesters... Toen & Nu

Bram Peper (Rotterdam) vs Marga Waanders (Dongeradeel) en het recht op demonstratie

lol, baas

Wat er dus gisteren in Rotterdam en Eindhoven fout ging, ging vandaag wel goed in Tilburg. Een onberispelijke vrolijke Sinterklaas-intocht met blije kindergezichtjes met dank aan doortastend optreden van het openbaar bestuur, dat de demo ver weg van de festiviteiten hield. Iedereen en zijn moeder nu weer boos omdat het 'recht op demonstratie' geschonden is, wegens niet hoorbaar en niet zichtbaar

Maar eind jaren tachtig vorige eeuw deed burgemeester Bram Peper (PvdA) van Rotterdam bijna exact hetzelfde, zo vertelde hij in 2014 aan Elsevier. Op bestuurdersborrels van bejaarde burgemeesters moeten ze er nog om grinniken. Ja... vroeger, toen hadden we nog burgemeesters die er voor de burgers waren, zelfs al waren ze PvdA. 

Tegenwoordig zijn de burgemeesters van diezelfde PvdA (bij de VVD kunnen ze er ook wat van) knipmessen van de woekerende SJW-slachtoffercultus. Hieronder het via wob verkregen poeslieve briefje (grotere versie) dat BM Marga Waanders van Dongeradeel stuurde aan KOZP voorafgaand aan de Sintocht in Dokkum, die, zoals jullie allen weten kinders, een groot succes werd omdat de bussen met kinderfeestvernielers nooit Dokkum bereikten. Want die Friezen hadden geen zin in een herhaling van 2016, 2015, 2014, en terecht.

Enfin, burgemeesters van Nederland. Veel wijsheid alvast bij het organiseren van de Sinterklaas Intochten 2019!

Correspondentie BM Waanders & KOZP (via wob)

Reaguursels

Inloggen

En dan is er nog een figuur als Miranda de Vries.
nl.wikipedia.org/wiki/Miranda_de_Vrie...

Een burgemeester hoort te wonen in de plaats waar hij burgemeester van is. Voor een gekozen burgemeester is dat vrij logisch.

Partij kartel figuren als Miranda de Vries betekent dat tijdelijk even ergens anders gaan wonen (willen dat soort figuren eigenlijk liever vanaf). Ze kan zodoende makkelijk de ME geweld laten uitoefenen op de bewoners. Ze immers inmiddels allang weer afgetaaid naar Etten Leur, een gemeente waar ze óók geen enkele affiniteit mee heeft.

Peter_K | 19-11-18 | 17:33

Een burgemeester die lespakketten afkomstig van KOZP uitdeelt, wantrouw ik bij voorbaat. En dat heeft weer een nieuw burgemeesterspostje binnengeharkt.
En trouwens, waar bemoeit zij zich mee? Een ongekozen kartelbestuurder gaat niet over de inhoud van het onderwijs. Daar hebben we de onderwijsbesturen voor en anders nog de wethouder met de portefeuille onderwijs, die is tenminste democratisch in die positie terecht gekomen.

LaatsteAvondmaal | 19-11-18 | 15:08

Het demonstratierecht is alleen heilig als het motief van de demonstratie in de linkse kraam past. Nu er grotere tegendemonstraties waren wordt er zelfs bij Stand.nl (NPO) gediscussieerd over het verbieden van demo's tijdens de tocht. Dan blijkt alles ineens weer iets minder heilig.

Angelica | 19-11-18 | 11:48

Alles bij elkaar opgeteld zie ik een verdien model. Met dank aan de klaplopers uit de kozp groep.
1. Ik ga naar Spanje en zorg dat ik een herstelbetaling krijg voor aan mijn familie aangedaan leed in de periode 1568 tot en met 1648;
2. Hierna trek ik naar Frankrijk en eis ik wederom herstelbetalingen voor leed aan mijn voorouders in de periode van 1750 tot en met heden. Ik ril nog steeds als ik woorden hoor als Code Civil, gendarmerie, Marechaussee en brie;
3. Tot slot trek ik door naar Duitsland. Het moge duidelijk zijn dat mijn opa, oma, vader en zijn broers en zussen onherstelbaar hebben geleden begin mei 1940 als bewoners van Rotterdam. Mijn vader heeft de oorlog nooit los kunnen laten en dt heb ik tijdens mijn opvoeding vak mogen ervaren. Dus ook hier lijken mij herstelbetalingen wel op hun plek.
Nu zoek ik nog contact met Sjefke Airfryer voor het schrijven van een plan van aanpak.
Mijn kostje is gekocht!

F. Jacobse | 19-11-18 | 11:04 | 3

Je vergeet de economische schade door het rooien van alle wijngaarden tijdens de Franse bezetting.

kortebroek | 19-11-18 | 12:27

Misschien dat de nazaten van kinderarbeid ook herstelbetalingen kunnen afdwingen voor het onherstelbare leed dat hen in de fabrieken van de multinationals is aangedaan.

Angelica | 19-11-18 | 13:35

Deze KOZP list noemt men: leen ’n lijk om de geest van strijd in mensen wakker te maken’. Het betreft 'n aforismen voor iets wat lang geleden gebeurd is (VOC of Slavernij e.d.).

Veluwse-Eikel | 19-11-18 | 15:09

Dit heeft helemaal niks met demonstreren te maken. Ze maken misbruik van dat recht om kinderen en hun ouders die naar een kinderfeestje gaan te intimideren. Zodanig en zolang dat mensen dat kinderfeestje opgeven. Het is drammen, je zin doordraven zodat een minderheid kan gaan bepalen wat een meerderheid kan doen.

Zzzzooooffff | 19-11-18 | 10:00

Wat is nou het probleem met Zwarte Piet, zou het stigmatiserend zijn, een zwarte helper? Stigmatiserend voor donkere mensen? Ik kijk altijd met gekromde tenen naar de spotjes van de goede doelen over zielige zonder uitzondering donker gekleurde mensen in Afrika. Daarin worden onafgebroken donkere mensen weggezet als hulpbehoevend, niet zonder het infuus van de 'westerse' (witte?!) welvaart kunnend. In die spotjes worden donkere mensen simpelweg misbruikt om de welvaart van de zogenaamde goede doelenclubs te continueren. Decennia lang putten graven, geld doneren etc. en nog steeds is het niet genoeg. Het verbaast mij ten zeerste, dat de anti Zwarte Piet-ers zich dáár nooit over uitspreken, deze uitbuiting van de donkere mens? Let wel, ik zie ze voor vol aan en vind ze dus niet zielig.

steelbreeze | 19-11-18 | 09:22

NIDA in Rotterdam stelt vragen,. en komt met een raadsvoorstel.
"De partijen vragen het college onder meer om lespakketten voor een constructieve dialoog over het Sinterklaasfeest (van Nederland Wordt Beter) onder aandacht te brengen op de bovenbouw van Rotterdamse scholen."
Goh, daar heb je de lespakketten weer.
www.nederlandwordtbeter.nl/projecten/...
Het is ook wel interessant dat de gearresteerde woordvoerder van de KOPZ demonstratie in Rotterdam Alvin Rigter, niet alleen aanwezig was bij de tunnelblokkade op het mediapark, maar ook lijstduwer is bij NIDA.
Dus NIDA heeft boter op haar hoofd in deze.

Roadblock | 19-11-18 | 09:08 | 1

De rechter heeft aangegeven dat zwarte piet geen racisme is en dus mag. In zo een geval moet je niet door blijven drammen en je verlies nemen.

djeco | 19-11-18 | 08:52

Ik wordt echt onpasselijk van die mail van Marga Waanders, echt heel kruiperig. Ze is maar wat bang om niet te deugen.

Dank trouwens voor de docu tip, ga hem zeker kijken!

Fcknwckd | 19-11-18 | 08:42

@NPOlitiekgekleurd | 19-11-18 | 07:03 |

inderdaad heeft de PvdA veel bestuurlijke macht.
Ondanks dat ze nog maar 9 zetels hebben in de Tweede kamer... zijn ze in 78 van de 342 Nederlandse gemeenten de burgemeester.
Veelal in grote steden - hiermee beheersen ze een inwonertal van 4.8 miljoen--> het MEEST van al de partijen in Nederland.

Via Frans Timmermans hebben ze een belangrijke persoon in Brussel - hij is vicevoorzitter van de Europese Commissie en komt direct achter Juncker.

Ongelooflijk en ondemocratisch dat een partijtje met slechts 9 Kamerzetels zoveel macht heeft in Nederland en Brussel.
Ook in bestuurlijke organisaties zoals de SER... Marriette Hamer (PvdA) is hiervan de voorzitter... op veel plekken is dit zo.

Je kunt het vergelijken met de Communistische Partij in Rusland... officieel zijn ze dood maar toch hebben ze veel bestuurders die vroeger lid waren van de Partij.
De PvA is dood... leve de Koning.

sociaal_econoom | 19-11-18 | 08:07 | 1

Waanders was burgemeester van Dongeradeel, traditioneel een echte CDA gemeente. Een PvdA-burgemeester had daar eigenlijk niks te zoeken. Ze is nu weer gedropt in nieuwe gevormde gemeente De Waadhoeke. Ook een typische CDA-gemeente (het CDA is er groter dan de PvdA, GL, D66 en een links-georiënteerde werkgroep bij elkaar). Met burgers heeft Waanders nooit wat gehad, ze komt niet uit Friesland en spreekt niet eens de taal van de mensen die ze dient. Het is een typische bureaucraat, die alles in het teken stelt van de eigen carrière.

Angelica | 19-11-18 | 13:45

De loyaliteit van de PVDA burgemeester Waanders ligt bij de landelijke politieke agenda van haar partij en niet bij de burgers van haar gemeente, dat is wat dit partijkartelbriefje van haar aan KOZP perfect illustreert. En zolang burgemeesters niet worden gekozen maar benoemd blijft dit zo.

therealbraindump | 19-11-18 | 07:57

Wat heeft de film Schoencadeautje met PVDA-burgemeester te maken? Het staat onder hetzelfde artikel.

pjisonline | 19-11-18 | 07:40

B

Jorisv1992 | 19-11-18 | 07:05 | 1

Topreactie! S

ristretto | 19-11-18 | 07:26

Het ergste is nog dat PvdA-ers ook na een dikke verkiezingsnederlaag zwaar oververtegenwoordigd blijven in allerlei bestuurlijke en invloedrijke functies. Hoezo democratie? Gemeenschappelijk kenmerk van deze betweterige regenten: het zelfreflecterend vermogen is nul. Niets geleerd van dwalingen uit het verleden.

NPOlitiekgekleurd | 19-11-18 | 07:03 | 1

Financieel maken ze ons straatarm... klimaat en milieu mag bij de PvdA alles kosten... de burgers betalen zich scheel aan energieheffingen en de boeren zijn dermate ''kapot'' gemaakt dat ze zelfmoord plegen.

Tweede punt waarmee ze ons straatarm maken is het migratiebeleid.
De PvdA heeft 1 miljoen migranten naar NL gehaald die hier allemaal opvang, een woning, zorg plus een uitkering hebben gekregen.
Nu ze niet in de regering zitten... zorgen D66 en de ChristenUnie dat dit onbetaalbaar beleid van kracht blijft.

PvdA = Partij van de Anderen.

sociaal_econoom | 19-11-18 | 08:25

Het lijkt er op dat marginale extremisten bewust tegen het volk worden opgezet, dit blijkt o.a. uit bovenstaande e-mail van Mevr. Waanders (pVDa). De ‘groenhemden’ zijn de useful idiots welke op uitnodiging het vuile werk mogen opknappen op straat. Bij de te verwachten excessen gokken ze op bijstand van politie en de zieligheids-factor in de media en/of bij het OM. De praktijk bewijst dat dit waar is en dat we met een fuck-up te maken hebben: vanuit het openbaar bestuur gearrangeerde chaos tussen kinderen, aldus.

Dan nog iets: ’n lespakket voor scholen, wat heeft dit te betekenen? Heeft de Onderwijsinspectie nog iets te zeggen als het om politieke pamfletten gaat?

Veluwse-Eikel | 19-11-18 | 05:09 | 2

Klopt hele maal, wat mijn een beetje verbaasd is de uitspraak van de blokkeer Friezen drie weken geleden. Hadden onze justitie apparaat deze zaak niet ergens in juni kunnen af timmeren. Zo dicht tegen de Sint intocht zou je denken dat er opzet in het spel is... en niet te vergeten de tientallen bussen (a €1300 / st / dag) die de anti pieten huren..

Von Staufelberg | 19-11-18 | 09:10

@veluwse-Eilkel

Ablenkung noem je dat in de massapsychologie,het idee is burgers een gemeenschappelijke vijand door de strot te duwen,waar zij zich dan op focussenen.
Ondertussen kun je vuile politieke streken heimelijk voortzetten,kraait geen haan naar.
Nou ja,misschien hier en daar een reaguurder.
Het is nog steeds,kapitaal houdt het volk arm,mediakerk houdt ze dom.

De Profundus | 19-11-18 | 09:14

En nog even les materiaal mee geven om de tere kinder zieltjes vroegtijdig te hersen spoelen dat zwarte piet slecht is en racistisch.
Als dit vergif mijn kind op school gevoerd zou worden sleep ik ze persoonlijk voor het gerecht.
Kan mij herinneren dat ze in VK ook geprobeerd hebben met de film van Al Gore.

Datgingniegoed | 19-11-18 | 04:13 | 1

Voor alles geldt: dikke prima maar laat kinderen buiten het politieke geweld. Beter ook buiten het geloof, dus gewoon openbare scholen.

Mark van Leeuwen | 19-11-18 | 06:44

De constante factor in dit verhaal is dat de (meeste) PvdAburgemeesters je in moeilijke tijden altijd zullen verraden waar ze kunnen.

zimmerschwanz | 19-11-18 | 00:43

Volgens mij werd de NVU vroeger vaak naar industrieterreinen verbannen. De rechter stak hier volgens mij in 2005 een stokje voor omdat het recht om te demonstreren ook inhoudt dat je je mening daadwerkelijk onder de aandacht kan brengen. Anders is dat grondrecht een beetje een wassenneus, niet waar?

Ggroengras | 19-11-18 | 00:15 | 3

Van der Laan had er in 2010 bij de EDL demo anders geen moeite mee, het heel zwikkie kon naar Sloterdijk. Ivm de toverspreuk 'veiligheid niet kunnen garanderen'. Toch werden ze alsnog aangevallen, rara. www.breitbart.com/national-security/2...

De enigen die hun veiligheid zelf goed garanderen zijn de muzels, die mogen dan ook gewoon op de prime locatie de Dam.

sockpuppet | 19-11-18 | 02:47

Ik was die dag toevallig in Amsterdam en ben toen ik kijkje gaan nemen bij dat handje vol debieltjes. De ruit van hun auto is ingegooid, meen ik mij te herinneren. Door even debiel extreem links tuig. Maar wat ik mij vooral herinner is dat de stad die dag overspoeld werd door politie in een poging de boel in goede banen te leiden. Oftewel: mensen naar een achteraf plekje verbannen doe je alleen als het echt niet anders kan. De burgemeester maakt die afweging. En die afweging kan vervolgens getoetst worden bij de rechter.

Ggroengras | 19-11-18 | 09:17

Ggroengras | 19-11-18 | 09:17 Gaat erom dat het met dat stokje wel meevalt. En dat er daarnaast geen reet klopt van het garanderen van de veiligheid, want die was daar evenmin te vinden voor de demonstranten. Het linkse tuig was ruim debieler dan de EDL, want bezig met aantasten van een demonstratierecht.

Het toetsen is een bekende kutsmoes, dan is de demo immers allang voorbij,het is dus niks meer dan een lullige schaamlap voor een verkracht grondrecht.

Poets je rechtsgevoel eens op, neem eens een kijkje in de ethiek.

Of de demo al dan niet uit debielen bestond is volmaakt irrelevant. En het ging -als we het politierapport en de overige verslagen boven jouw gebagatelliseer en beperkte waarneming stellen- om wel even wat meer dan een ruitje. Met dit soort klets kom je er niet.

sockpuppet | 19-11-18 | 11:28

Er komt een tijd dat PvdA-bestuurders in Den Haag gaan demonstreren--> omdat ze nergens meer burgemeester kunnen worden.
Hun plaatsen worden ingenomen door D66 en GroenLinks burgemeesters.

sociaal_econoom | 18-11-18 | 23:48

Demonstreren is je goed recht.... maar niet waar en wanneer je maar wilt. Dus laat ze lekker demonstreren tegen zwarte piet, maar niet tussen de intocht data en 5 december, en mooi op een hondenpoep veldje op een verlaten industrieterrein.... mag de NOS ze mooi gaan interviewen en kunnen ze lekker verder op DWDD verder hun gal spuwen.

Oepsie1234 | 18-11-18 | 23:37

Bram Peper de alom geliefde voormalige burgervader.......

lingo star | 18-11-18 | 23:35

Als je dat briefje van die Waanders leest begint je bloed te koken. Hier is dus een burgemeester bezig om de moeilijkheden bij de Sinterklaasintocht zelf te organiseren.
Zij had voor de rechter moeten staan en niet Jenny Douwes c.s.
Aanklacht: opruiing, uitlokking en faciliteren van ongeregeldheden. Wat een slap washandje, wat een muts, wat een incapabele doos.

JvanDeventer | 18-11-18 | 23:32 | 3

Maar wel politiek correct. En vriendelijk naar iedereen en ook nog eens lid van de juiste partij en vrouw. Meer heb je niet nodig voor de wachtgeldregeling hierna

Mark van Leeuwen | 19-11-18 | 06:47

Één ding moeten wij Waanders nageven: ze weet hoe ‘echte’ Zwarte Pieten er uit zien.

bisbisbis | 19-11-18 | 07:44

in Eindhoven is uiteindelijk een herhaling geweest en doorgang gehad... heel bewust als burgemeester ja zeggen tegen een groep supporters en zo'n KOZP tussen kinderen is bewust aan sturen op een confrontatie zodat later er gewezen kan worden naar de voor standers van Zwarte Piet als rascistisch en gewelddadig.. die burgermeester is overigens een VVDer, dus een collega van onze MP die opriep om met je kinderen naar de intocht te gaan..

fikkieblijf! | 19-11-18 | 09:03

Wat PvdA-burgemeesters van toen en nu vinden over het recht van demonstratie vind ik eigenlijk van ondergeschikt belang.

Liever lees ik eens iets over het feit dat de PvdA indirect (mede) verantwoordelijk is voor het volledig uit de hand lopen van deze Zwarte Piet discussie (en in het verlengde daarvan de aanval op zaken die met de Nederlandse cultuur- en geschiedenis te maken hebben).

Hoe vinden PvdA-mastodonten het om te worden geconfronteerd met de zure vruchten van hun eigen falende immigratie- en integratiebeleid van de afgelopen tientallen jaren? De ellendelingen die demonstreren zijn namelijk uiteindelijk (ongewenste) import.

Verwondert het u dat door het strooien met Nederlandse paspoorten door de PvdA de verkeerde mensen Nederlands staatsburger zijn geworden en dat zij zich nu tegen de Nederlandse cultuur afzetten omdat zij onze cultuur (onvoldoende) begrijpen? En schaamt u zich daar inmiddels niet (een beetje) voor?

Wat vindt u ervan dat "vluchtelingen" uit donker Afrika (die hier omwille van de welvaart naartoe gekomen zijn, via tig veilige landen), die geen bal of in ieder geval te weinig begrijpen van de Nederlandse samenleving nu (met hun Nederlands paspoort in de hand) zich zo fanatiek verzetten tegen Zwarte Piet? Dit terwijl velen op de welvaart van de Nederlandse samenleving parasiteren (subsidies, uitkeringen, gezondheidszorg, kinderbijslag) en zelf geen enkele positieve bijdrage aan de Nederlandse samenleving leveren?

Wat vindt u ervan dat de toekomstige generaties Nederlanders, waaronder de generaties die uit de voormalige arbeidersklasse voortkomen, nu de gepeperde (= geen woordspeling) rekening gepresenteerd krijgen van uw falend immigratie- en integratiebeleid, dit terwijl u decennialang de voormalige arbeidersklasse heeft wijsgemaakt voor hun belangen op te komen?

Hoe stoer voelt u zichzelf nu, na al die bravoure waarmee u destijds Janmaat tot op het bot toe het leven zuur heeft gemaakt, dat hij anno 2018 (en veel eerder al) inmiddels dubbel en dwars gelijk heeft gekregen? En u daarmee dus faliekant in het ongelijk bent gesteld/uw moreel kompas van nul en generlei waarde is gebleken?

Tenslotte. Hoe vindt u het nu dat u nu een goudgerand pensioen geniet, terwijl de mensen waarvoor u altijd zei op te komen nu met deze kolere ellende zitten? En dat zij degene zijn die uw pensioen, AOW en gezondheidszorg moeten ophoesten, naast de kosten van de ellende van de multiculturele samenleving?

Ik begrijp wel waarom er zoveel PvdA-burgemeesters zijn die tegen een gekozen burgemeester zijn.

Deze echo's uit het verleden, ooit eens benoemd in een tijdperk waarin de PvdA de burger nog in de maling kon nemen, zijn helaas nog alom vertegenwoordigd en kunnen blijkbaar nog steeds hun ondemocratische stempel op de Nederlandse samenleving drukken.

Kompromat | 18-11-18 | 23:21 | 2

Bij de gratie van de NOS heeft ene Pinker een antwoord voor u.
'Het is nog nooit zo goed gegaan, maar de 'populisten' verstieren het overal en altijd':
nos.nl/nieuwsuur/artikel/2259798-pink...

Slogra | 19-11-18 | 00:25

De PvdA is er om de onderklassen rustig te houden door het ze "beter uit te leggen". Dat lukt steeds minder goed waardoor er naar steeds zwaardere beïnvloedingsmiddelen wordt gegrepen: er wordt niet meer gepolariseerd over feitelijke klassentegenstellingen maar over kunstmatige rassentegenstellingen, vermomd als cultuur (religie, kinderfeesten). De klassentegenstellingen worden steeds groter maar worden consequent "verherverpakt" zodat het lijkt alsof het over iets anders gaat. De adel en de globalisten (banken kartel en industrie kapitaal met geleend rentedragend vermogen) hebben de handen ineen geslagen om het proletariaat uit te benen: wie gespaard heeft en tot de lagere middenklasse behoort is de klos. Die wordt racisme en populisme verweten waar het eigenlijk om zijn spaargeld gaat. Waarom willen ze dat spaargeld? Om de rente op de staatschulden te dekken!

kindapaas | 19-11-18 | 06:31

www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/...

Hoogleraar en rechter Brouwer doet aan links politiek activisme in een interview in de Volkskrant. Er moet eens een flinke democratische bezem door de rechterspopulatie.

Sitting_targets | 18-11-18 | 23:01 | 1

Niet helder of hij wel doorheeft van welke kant het geweld daadwerkelijk komt. En dat spreekt recht.

sockpuppet | 19-11-18 | 02:49

De les: demonstreren mag, maar op een verlaten industrieterrein

lingo star | 18-11-18 | 22:27

Een variant op de Peper-aanpak is het beroep op de handhaving van de openbare orde. In Amsterdam is deze vele malen succesvol toegepast om met name rechtse demonstranten te verbannen naar plekken waar geen hond komt.
De aanpak werkt zo. Rechtse groepering kondigt een demonstratie aan. De burgemeester geeft daar ruchtbaarheid aan. Vervolgens kondigt een linkse groepering een tegendemonstratie aan op uiteraard dezelfde dag, tijdstip en in de omgeving van de rechtse groepering.
De burgemeester concludeert dan: risico op verstoring openbare orde en staat de demonstratie van de rechtse groepering toe maar dan op een plek waar geen hond komt.
Conclusie: het recht op demonstratie is niet zo absoluut als vaak wordt verondersteld.

Amsterdamsko | 18-11-18 | 22:23

De identity Politics fascisten hebben de cultuur strijd gewonnen. Op gezond verstand en opinie diversiteit staat al jaren de doodstraf op universiteiten.
Daarnaast hebben we een Orwelliaanse staatsmedia, het mondorgaan van de gelijkschakelaars.
Geen idee hoe we de river Styx kunnen ombuigen want de Kaaskop is hardnekkig in zijn blind- en doofheid.
Schapen, stemmen, slachtbanken, kinderen, altaren, offeren and all that...

TheGlanconer | 18-11-18 | 22:20 | 1

Gisteren heeft De Wal de SJW-stoomboot gekeerd, dat dan weer wel.

De Briemusketier | 18-11-18 | 22:24

Burgemeesters en activisten die heel goed samen door één deur kunnen, versus een Bevolking die heropgevoed en betutteld dient te worden, we hebben het reultaat ervan gisteren kunnen zien, en ervaren wat een goede combinatie dat is om jezelf als Bestuur te diskwalificeren. Daarom heeft de Burgemeester van Tilburg vandaag eieren voor zijn geld gekozen, nadat Hij vanmorgen aan de ontbijttafel de koffie geroken heeft. Hand in hand met SJW-erts minachtend op je Burgers neerkijken, wanneer was dat ooit een goed idee ?

De Briemusketier | 18-11-18 | 22:05

Links activistische lespakketten voor scholen, en die worden ook gewoon serieus als lesmateriaal gebruikt. Mooi stukje bewijs van linkse indoctrinatie door het bestuur van NL.

BozePaarseMan | 18-11-18 | 22:05 | 1

Linkse marxistische propaganda wordt al gebruikt lang voordat ik op de basisschool zat.

En dat was in de jaren 80.

Kop Kaaz | 18-11-18 | 22:12

De NOS laat zijn berichten door KOZP activisten schrijven. Lügenpresse en Fake News krijgt binnen Nederland een hele nieuwe dimensie. Het maakt weer duidelijk dat de staatsmedia linkse activisten zijn.

Frau Merkel | 18-11-18 | 22:31

Ik zie een tentoonstelling over de historie van sint en piet mede mogelijk gemaakt door het ministerie van SZW?

Ben ik de enige die benieuwd is naar de inhoud van deze tentoonstelling?

DatInternetDingetje | 18-11-18 | 21:56 | 1

U bedoelt het ministerie van SJW?

GOEM | 19-11-18 | 05:07

Alle mensen die nu om het hardst roepen daqt demonstreren een recht is waaraan niet mag worden getornd, zijn de zelfde mensen die om het hardst roepen dat Geert wilders weliswaar het recht heeft om alles te zeggen, maar dat je niet alles hoeft te zeggen als het anderen treft. Nou die lui hebben dus het recht weliswaar het recht om te demonstreren, maar dat betekent nog niet dat je ten alle tijde hoeft te demonstreren als dat anderen treft.

Nebuchednezzar | 18-11-18 | 21:54

Die link naar de docu geeft een 'invalid'. Meer mensen last van? Of is het omdat ik Vanuit het buitenland toegang probeer te krijgen (geo-restrictie)?

Maartenalsoptwitter | 18-11-18 | 21:53 | 2

Nee, ik krijg de zelfde error msg vanuit NL.

Shalalieshalala | 18-11-18 | 22:03

halalieshalala | 18-11-18 | 22:03
Benieuwd of Joris meeleest of anders een redacteur die de link aan kan passen.

Maartenalsoptwitter | 18-11-18 | 22:28

Boink boink boink,

"Roep Rotterdamse bakkerij Van Beek Specker op om racistisch Zwarte Piet-materiaal uit hun winkels te verwijderen!"
www.doorbraak.eu/roep-rotterdamse-bak...

AntonJensen | 18-11-18 | 21:47 | 11

@ De Briemusketier: das waar ook want dan stelen ze. Gelijk je huis leeg. Thanks for the reminder.

WayneGretzky*99* | 18-11-18 | 22:53

Berbaar | 18-11-18 | 21:54
Wat zou bakkerij Van Beek Specker doen met misbaksels zoals Berbaar?

JI-HAAT | 18-11-18 | 22:55
▼ 8 antwoorden verborgen

Heeft Marga ook een brief geschreven aan de NVU met de vraag over hoe laat en wanneer ze hun Progrom willen laten beginnen?

Mammeloe | 18-11-18 | 21:25 | 1

En of ze lespakketten hebben. Hahaha. BTW antwoorden hierop is overbodig.

Mart6037 | 18-11-18 | 21:28
-weggejorist-
Dirk III | 18-11-18 | 21:24 | 2

Inderdaad een prima regeling vanuit de gemeente Tilburg. Waarom zou je überhaupt tussen kinderen willen demonstreren.. Dan ben je al af als volwassenen. Ook op een achterafplek genereren ze (helaas) nog genoeg media-aandacht..

Zalluf | 18-11-18 | 21:23 | 1

Bij gebrek aan onderwerpen zoals Pechtold die valsheid in geschrifte pleegt als wethouder in Leiden of meer recent bij zijn Penthouse waar ze in kunnen duiken gaan ze lekker makkelijke waan-van-de-dag items schrijven. Stel je voor dat je jezelf echt journalist kan noemen als je 's ochtend in de spiegel kijkt.

Dirk III | 18-11-18 | 21:33

In België zou geen enkele burgemeester een demonstratie tijdens de sintintocht toestaan, maar die gescheiden houden. Burgemeesters worden daar gekozen tijdens de gemeenteraadsverkiezingen en een dergelijke beslissing zou electorale zelfmoord voor de burgemeester zijn. Hier vinden burgemeesters zoals in Dokkum het blijkbaar fijn om te scoren bij hun achterban en de wil van hun lokale bevolking te negeren of niet te kennen. Pek en veren verdienen ze.

Zyprexa20mg | 18-11-18 | 21:21 | 2

Klopt in België schaffen ze zwarte Piet gewoon af.

Keutels | 18-11-18 | 21:26

Nope onzinverhaal keutels

tweetybird | 18-11-18 | 21:42

Mijn ouders zeiden vroeger al 'loop nooit mee in een demonstratie'. Als ik nu zie hoe dit grondrecht misbruikt wordt denk ik, ze hebben groot gelijk. Het wordt nu te pas en te onpas gebruikt (bbq voor een moskee, KOZP bij een intocht).

Daarnaast wat te denken van de maatschappelijke kosten. Ik hoor steeds dat de politie enorme te korten heeft, maar ze hebben blijkbaar genoeg tijd om deze onzin te faciliteren.

Keutels | 18-11-18 | 21:19

Mevrouw Waanders mag dit dan zelf een korte reactie vinden, ik vind het 1 A-4tje te veel. Blablablabla - knieval - blablablabla - stroop smeren - blablablabla - opzitten en pootjes geven. Wat een ergernis.

MickeyGouda | 18-11-18 | 21:19 | 6

@MickeyGouda | 18-11-18 | 21:41
No problem.
Wat ik doe doe ik voor de volle 100% ;)

Berbaar | 18-11-18 | 21:48

@ berber: van je luie reet komenzit daar in geen geval bij.

WayneGretzky*99* | 18-11-18 | 22:51

Brabbel nicht toch, U reaguurt nu al meer dan een jaar uw frustraties af op GeenStijl. Kotsen op stijl zoals uw “fatsoenlijke” persoonlijke stijl hier elke dag dat u afreaguurt op, duidelijk valt te lezen. GeenStijl dat volgens uw beknopte zienswijze vol zit met tokkies, die u dan ook elke keer hooghartig gaat zitten weg zetten alszodanig.

Wanneer moved u zelf eens on, van dat gedrag, i.p.v. het trollende geweten uit te komen hangen elke keer. Al minstens 1 jaar is uw bijdrage aan het medium GeenStijl niets anders dan dit soort goedkope Wilders achtige retoriek.

On topic, lekker makkelijk weer babbelziekebaar. Vorig jaar deze tijd moesten die tokkies niet zo zeiken, en deed Manders vast niets vreemds. 12 maanden later is mevrouw gepromoveerd, en is het volgens u tijd om nog steeds actueel gedrag van een jaar geleden niet meer actueel te laten zijn omdat mevrouw nu op een ander stukje grondgebied de macht heeft om zich selectief te gedragen zonder dat de (uw woorden) tokkies waar mevrouw haar in uw ogen foutloze bestuurskwaliteiten op lost gaat laten zouden mogen kijken naar haar kwaliteiten als bestuurster hooguit 12 maanden eerder.

Nee Schevenings orakel, zeer solide verhaal weer! Dat het tokkie smaldeel van GeenStijl toch verdorie maar niet wil begrijpen wat een groot denkraam uw persoon toch met de wereld heeft te delen, schande.

En de grootste grap is, dat u, de kleinste groterik van Geenstijl, uw klachtzang doet in een topic over de brief van 12 maanden geleden.

Maar trol vooral lekker verder, ik vraag mijzelf onder tussen met betrekking tot uw persoon nog maar één af. Is het een bewuste of onbewuste rol dat u niets anders dan clickbait bent. Niet dat ik daar ooit antwoord van u op ga krijgen, want u komt toch alleen maar hier om tokkies de les te lezen. En in uw denkraam ben ik te tokkie om iets anders dan afgezeken te worden, want ik ben weer even GeenStijl reaguurder, en GeenStijl zit vol tokkies, zoveel is duidelijk als je uw boodschap van het afgelopen jaar tussen het getrol door leest.

GeenStijl nieuwe stijl is iig met dezelfde onhebbelijke sneuneuzerij van uw persoon, Marketing blabla je daar maar eens lekker onderuit babbelzieke tokkieroep vervuiler.

Dr.Tatta.Macamba | 19-11-18 | 03:05
▼ 3 antwoorden verborgen

Marga Waanders doet haar naam eer aan. What the fuck!

de visser | 18-11-18 | 21:18

Stop de persen voor alle gister ontstane schoffelaars-to-be. Jerry Ashanti wil graag met u en justitie om de tafel omtrent de eventuele deelname aan een rassismus-klas. Het gaat om een ietwat verkorte opleiding, dat wel.

Slogra | 18-11-18 | 21:16 | 4

Wordt tijd dat hij een paar lessen volgt.

HoerieHarry | 18-11-18 | 21:23

Goh, heropvoedingskampen.

Muxje | 18-11-18 | 21:25

Wat voor titel krijg je dan? Hoogleraar?

ChatBot | 18-11-18 | 22:08
▼ 1 antwoord verborgen

De brief van Waanders lijkt niet te suggereren dat ze de KOZP expliciet uitnodigt om te komen demonstreren. Ze lijkt ze uit te nodigen tot een voorafgaand gesprek. Waarschijnlijk is de brief opgesteld door een van haar ambtenaren, belast met zwarte piet kwesties.

Jezus_Boeddha | 18-11-18 | 21:15

Ben d'r wel een beetje klaar mee, hier hebben ze net gezongen en Sint en Zwarte Piet zullen hun weg wederom hierheen vinden, moegestreden niet, maar flauw wel, ga mijn kinderen zo zeggen dat ze alsnog bij me kunnen slapen, mama is aan het werk, die slaapt dan wel op de overgebleven kamers.

GKJP | 18-11-18 | 21:08

Wat een geluk dat de functie van burgemeester maar symbolisch is en ze boven de partijen staat. Een soort onafhankelijke akela met weinig macht. En dat ik zelf mag bepalen hoe ik thuis een kinderfeestje vier, zoals jaarlijks het slachtfeest.

Mammeloe | 18-11-18 | 21:06 | 1

U zou zich nog wel eens vies kunnen vergissen in hoeveel macht een burgemeester heeft:
Deze hebben vooral betrekking op openbare orde en veiligheid. De burgemeester heeft het toezicht op openbare bijeenkomsten en op voor het publiek openstaande gebouwen, zoals horecagelegenheden. In geval van nood is hij bevoegd noodbevelen te geven en noodverordeningen vast te stellen. De burgemeester heeft het opperbevel bij brand en ongevallen, waarbij de brandweer is ingeroepen.
En dan heb ik het nog niet eens over de bevoegdheden bij buitengewone omstandigheden.

Roadblock | 18-11-18 | 21:15

Wij Nederlanders kunnen nog wat leren van het Franse volk. Daar schijten de politici nog in hun broek, want als de arbeider daar boos wordt, ligt het halve land plat. Hier ondergaan we zuchtend en klagend ons lot. En mocht er iemand z'n kop boven het maaiveld uitsteken, word alles uit de kast gehaald om diegene te pakken. Oftewel terug in je hok, stelletje plebs.

MacMiep.nl | 18-11-18 | 21:05 | 5

HogeNood | 18-11-18 | 21:15
Ik ken een aantal mensen dat ook in het verleden leeft.

HoerieHarry | 18-11-18 | 21:17

Daar hebben ze wel een revolutie gehad.

ChatBot | 18-11-18 | 21:39

HogeNood - recenter hadden de Roemenen ook een puike oplossing voor het probleem.

Maris v.d Hof5393 | 18-11-18 | 21:45
▼ 2 antwoorden verborgen

Twitter staat ook stijf van de linksgekkies zonder kinderen die ProPiet demonstranten op dezelfde lijn zetten als kaalkopjes van de NVU en terloops Jenny daar ook nog even bij betrekken, want ze doet er niks aan. Wat een mafketels.

zeiksmurf | 18-11-18 | 21:04

Maar ja bij het suikerfeest kunnen wij demonstreren. Want is ook racisties te noemen. Getint en moslim en je krijgt vrij van school. Blank en je mag niet mee feesten maar moet naar school. Dit is dus uitsluiting van blanke kindertjes en ook bruine kindertjes die geen moslim zijn.Ik zeg in deze tijd past zo'n feest dus niet meer.

tweetybird | 18-11-18 | 21:04 | 1

Goed punt!

ItsNoStyleAtAll | 18-11-18 | 21:17

mijn god. DAAR ken ik r van.

zeiksmurf | 18-11-18 | 21:08

@zeiksmurf | 18-11-18 | 21:08: Luxery! Ik kreeg op de basisschool les van Els Ieping.

Mammeloe | 18-11-18 | 21:12

ik ben wel benieuwd hoe de mensen uit Dokkum zelf over mevrouw Waanders denken en hoe daar in de praktijk mee wordt omgegaan. Blijft ze aan?

zeiksmurf | 18-11-18 | 21:01 | 2

Ze is al weg en benoemd tot burgemeester van Waadhoeke.

Berbaar | 18-11-18 | 21:21

Link werkt niet? "Whoops.., invalid code."
Had er net zo'n zin in.

der Staat | 18-11-18 | 21:00

Het hele land zit vol met PvdA burgemeesters terwijl de PvdA is gedecimeerd. Dit is raar. Moeten we wat aan doen om de burgemeesters een afspiegeling te laten zijn van het landelijke politieke spectrum. Ik dacht dat PvdA'ers zo dol waren op diversiteit.

MW51 | 18-11-18 | 20:59 | 1

Burgemeesters worden voor 6 jaar benoemd in de regel dus een backlash krijg je dan altijd.

Berbaar | 18-11-18 | 21:05

Beroepszeikers zijn en blijven van alle tijden.
Het lijkt erop dat de laatste tijd voornamelijk negers door het virus getroffen zijn.

HoerieHarry | 18-11-18 | 20:58 | 3

Welnee. Net nog met 2 negers, een zandneger en een mulat erover gehad en die vinden die hele zwartepiet discussie energieverspilling.

de visser | 18-11-18 | 21:47

Klopt, die zijn er gelukkig ook nog.

HoerieHarry | 18-11-18 | 22:01

HH 20:58u & 22:01u

Die zijn verdomme gewoon in de meerderheid, stop hier toch gewoon eens mee. Heb je nu echt niet door dat je precies doet wat ze willen dat je doet. Mee gaan in hun kromdenken, i.p.v. dat je er gewoon geen ruimte voor geeft.

Nie-ieuw-s fles, er stemmen ook niet blanke mensen op de PVV. Er stemmen ook asociale mensen op “sociale” politieke partijen. Trump is net zo rechts fout, alsdatdan Miss Hysterialy deprorable links fout is. Hell GeenStijl kun je met niet eens zo gek veel fantasie eigenlijk ook wel iig als een deel beroepszeiker medium in de beroepszijkers media zien.

Wat je niet moet gaan zien, is rel negers, waar die niet zijn. Daar zijn politieke partijen als Denk en uit1 voor.

Sluit de rangen

Dr.Tatta.Macamba | 19-11-18 | 03:33

Waanders de opper NSB’er.

VanGeuzen | 18-11-18 | 20:57

PvdA,
Negen zetels maar nog steeds een grote leverancier van burgemeesters, commissarissen en bestuur bobo's..
Wat speelt er achter de schermen ?

Wijze uit het Oosten | 18-11-18 | 20:56 | 2

Zij die het koningshuis likken.

Zapata10 | 18-11-18 | 20:58

Geen Geert, geen Terry, wel EU... Heilig Roomse keizerin Mutti Merkel I heerst over haar onderdanen net zoals in de middeleeuwen. Wen er maar aan.

Graaf_van_Hogendorp | 18-11-18 | 20:58

In het AD: in Amsterdam ging de intocht goed.
Dat is toch logisch bij wearehere clubjes doet de Amsterdamse gemeente ook niks. Kraken mag in Amsterdam, homo molesteren mag in Amsterdam. Echte problemen in dit pretpark worden niet aangepakt.

franck7020 | 18-11-18 | 20:55

Wat niet echt door wil dringen: vrijheid van meningsuiting (GW art 7) is iets anders dan vrijheid van betoging (GW art 9). Aan die laatste kan de gemeente eisen stellen ter voorkoming van wanordelijkheden. Bijvoorbeeld dat ze maar lekker om 9 uur op de Tweede Maasvlakte gaan staan. Nergens staat dat je het recht hebt om een feestje te verstoren. Als je dat laatste doet, moet je niet raar opkijken als je een klap op je muil krijgt. Zo werkt dat nu eenmaal. Als je op een bruiloft op hoge toon gaat staan blêren dat je die lelijke geit niet moet trouwen, eindig je ook met een blauw oog buiten.
En dan niet gaan staan janken hoe onredelijk dat allemaal is.

wapster | 18-11-18 | 20:51 | 3

Intelligent maar knettergek door de onbalans tussen de voorbeelden. Ronduit gevaarlijk dat jij zo een stempel hebt.

Ongeblustekalk | 18-11-18 | 21:15

Waarom moeten de proPieten naar de Maasvlakte? Zij waren niet uit op een confrontatie, integendeel. Zij voelden WEL de plicht hun kleuters te beschermen tegen een opgehitste, krijsende horde die -zonder problemen- met verboden megafoons op verboden plaatsen de boel verstierden.

Maris v.d Hof5393 | 18-11-18 | 21:54

Ach, zoals de reacties op uw tegel voor de mijne laten zien, wil er heel veel maar niet doordringen. Daarom kan de politiek, of wat acteert dat te zijn, dus ook zo makkelijk de democratie kapen. Misschien moet GeenStijl eens politieke aspiraties gaan hebben, o wacht

Dr.Tatta.Macamba | 19-11-18 | 03:43

Amstelveen, Tilburg: KOTZ hield zich aan de door BM/Gemeente wijs gemaakte afspraken m.b.t. tijd en locatie: geen ongeregeldheden. In Tilburg werden onruststokers van de voor-tegenpartij die zich niet aan afspraken wilde houden netjes weggevoerd: goede demonstraties voor alle partijen. Rotterdam: KOTZ was traditioneel jankend recalcitrant en 'geweldsloos' provocerend, liep de brug op en daar: ellende.

Lepo | 18-11-18 | 20:50 | 6

@Lepo | 18-11-18 | 21:14
De burgemeester bepaalt waar gedemonstreerd mag worden en daar heeft rellend schorem niets over te zeggen, gelukkig.
De faal is bij mensjes die achter wetsovertredend tuigh staan omdat het bij hun dubieuze agenda past.
Brrr eng volk.

Berbaar | 18-11-18 | 21:25

Aangevallen berbaar? Niets van gezien op tv? Jij wel? Wel dat een stel jongens braaf in een bus stapten en zich niet zoals KOZP in Rotterdam voorgaande jaren zich verzetten.

Mart6037 | 18-11-18 | 21:48
-weggejorist-
Dr.Tatta.Macamba | 19-11-18 | 04:39
▼ 3 antwoorden verborgen

Wat een kontkruiper die Waanders. Onder het mom van verbinden een uitnodiging sturen aan linksradicale racisten (want dat zijn ze) om hun extremistische gedachtegoed gelijk maar aan de scholen in haar gemeente aan te bieden. Uiteraard was haar eerste gedachte: hoe kan ik ook op die anti-racisme subsidie trein springen en mezelf manifesteren als deugend.

Laag landverradend volk, die PvdA-ers.

ChatBot | 18-11-18 | 20:48 | 2

Kontekruiper of vrouw/gevoelschmens/deugnieterd?

Zoek het verschil.

Kop Kaaz | 18-11-18 | 20:51

Doet mij beetje denken aan we moeten een kopje thee drinken met terroristen. Was ook dacht ik iets van een pvda burgemeester .

tweetybird | 18-11-18 | 21:30

Twaalf jaar getrouwd zijn geweest met Neelie Kroes, hoe heeft hij het volgehouden en waarom begin je er aan als man.

Ongeblustekalk | 18-11-18 | 20:48 | 2

Dat zijn pure masochisten, anders is het niet te verklaren.

HoerieHarry | 18-11-18 | 20:50

Je kunt veel van Neel zeggen..... behalve dat ze ooit aantrekkelijk is geweest.

Op welke leeftijd dan ook. Le vomit...

Kop Kaaz | 18-11-18 | 20:51

Wat!! Een demonstratie van Pediga voor een Salafistische kleuterschool moet kunnen. En Asia Bibi is veilig in Nederland.

HogeNood | 18-11-18 | 20:47

En de blokkeerfriezen zijn nog veroordeeld ook.
Geweld tegen Pegida-demonstraties is juist risicoloos want zonder consequenties.

spanarchist | 18-11-18 | 21:02

'Hoogleraar': wat heeft die term tegenwoordig nog om het lijf als het geen nobele Bèta-studie of de Uni Leiden betreft?

Slogra | 18-11-18 | 21:32

De hele linkse elite is in rep en roer. Men verliest de controle en alle troepen worden gemobiliseerd. We gaan nog heel veel linkse troep zien de komende tijd. Go Jenny!

Sitting_targets | 18-11-18 | 23:05
▼ 5 antwoorden verborgen

Of het nu Sinterklaasfeest is of andere feesten er zullen altijd boosmensen zijn die zich ergens om gekwetst voelen.
Dat polariseert en leid tot geweld.
Gewoon afschaffen al die feesten. Dus geen Sinterklaas, Kerstmis, Koningsdag, Allerheiligen, Pasen, Pinksteren, Halloween en dergelijke meer. Mocht u dat willen vieren dan kan dat altijd nog in besloten kring. Maar geen nationale feestdagen meer omdat er dan altijd gebruik van wordt gemaakt door obscure idioten die geen ander doel in het leven hebben dan hun frustraties te botvieren op miljoenen anderen.
Dan is er rust en geen discussie meer.
Hebben die idioten dan gewonnen? Nee ze hebben dan alleen niets meer om jaar in jaar uit over te zeiken. Geef heel Nederland 5 extra vrije dagen die ze naar eigen inzicht kunnen gebruiken maar schaf nationale feestdagen af.

Zapata10 | 18-11-18 | 20:45 | 6

@Uch, nee helemaal kom je er nooit vanaf maar zo weinig mogelijk is wel meegenomen. Gezamelijk verheugen kan ook als het geen nationale feestdag is.

Zapata10 | 18-11-18 | 20:56

Laten we dan maar gelijk goed doorpakken en ook alle discriminerende geloven opheffen. We zijn nu toch bezig.

tweetybird | 18-11-18 | 21:32

Waarom deze voorbeelden en laat je ongemoeid het Kwakoe festival, offerfeest, iftars, suikerfeest, het Holifeest en meer van die -al dan niet door ons gesubsidieerde- ongein? Met het afschaffen van officiële Nederlandse feestdagen zal ook het laatste restje saamhorigheid verdwijnen, zo zonde dat alles wat van waarde was zomaar aan de zwijnen is opgevoerd.

Maris v.d Hof5393 | 18-11-18 | 22:09
▼ 3 antwoorden verborgen

Als test case lijkt het mij wel interessant om volgend jaar bij tientallen moskeen te gaan demonstreren tijdens het suikerfeest. Het idee dat jonge kinderen dit vieren om een pedofiel te eren lijkt mij een veel betere reden om hier actie tegen te voeren dan tegen zwarte piet. Helaas, ik denk dat onze overheid hier tegen zal optreden en dat het recht op demonstratie er dan ineens niet meer is. De moslims die de demonstratie willen verhinderen zullen zeker niet worden opgepakt en zullen ontkomen aan de straffen die de helden nu krijgen omdat ze wilden verhinderen dat een kinderfeest wordt verziekt.

watazooi | 18-11-18 | 20:45 | 3

Scherp.

Mammeloe | 18-11-18 | 20:56

Snoep verstandig, eet een appel. Zou ook goede campagne zijn tijdens Suikerfeest.

Toninhocerezo | 18-11-18 | 21:10

Dit is zo waar en zo ontstellend huiveringwekkend. Dit maakt de Nederlanders nog meer dan nu al het geval is tot tweederangs burgers in eigen land.

Maris v.d Hof5393 | 18-11-18 | 22:11

Die Marga volgt keurig de marsorders van Mabel en Soros op. Je kunt haar 3 uur interviewen en dan nog valt het woord arbeider niet.

Mammeloe | 18-11-18 | 20:44

Wat we nodig hebben in Nederland is iemand die de boel eens flink opschudt en de zaken echt gaat regelen. Een soort Trump, maar waar halen we die vandaan he.

beau van rtl | 18-11-18 | 20:43 | 17

beau van rtl | 18-11-18 | 21:42

Dus u hebt geen bewijs dat Baudet een charlatan zou zijn? Erg jammer, ik was heel benieuwd, misschien had ik mijn mening kunnen aanpassen.

Jammer van de nogal kinderachtige laatste reacties. Misschien moet u morgen deze hele draad nog eens keer overnieuw lezen.

Als u verder erover wilt praten dan ben ik bereikbaar op deze site. Reacties komen aan in mijn mailbox dus....

getekend,

Een Trumpfan.

Kop Kaaz | 18-11-18 | 21:45

Graag draag ik Bram Peper voor als de Trump van Nederland en wel hierom: Bram is een ex-PVDA-ert, zo een die lid wordt van de meest kansrijke politieke partij als ster-vehikel, dus een wolf in schaapskleren.
Een bezoek aan Bram's wiki-pagina leert al snel dat Bram een totale lul is, niet vies van machtspelletjes en het manipuleren van de media, en hij kneep de kat graag in het donker. Bovenal geldt dat Bram nogal teleurgesteld is in de PVDA, en sterke revanche- en rancunegevoelens richting het linkse spectrum heeft. Kortom, deze geborneerde hork heeft alles in huis om er echt wat van te maken !

De Briemusketier | 18-11-18 | 23:04

De Briemusketier | 18-11-18 | 23:04 |

lol oh dear....

Kop Kaaz | 18-11-18 | 23:21
▼ 14 antwoorden verborgen

Demonstreren is niet het zelfde als provoceren en irriteren.

Gulliver | 18-11-18 | 20:42 | 2

Exact

ik.zou.haar.doen | 18-11-18 | 20:59

Pardon, 'hetzelfde' aan elkaar, als ik even mag provoceren en irriteren.

Mr_Natural | 18-11-18 | 21:16

Een burgemeester die meent het onderwijs van propagandaleugens te moeten voorzien en zich zo prostitueert om bij facistisch links een wit voetje te halen?

Die de hele slavernijleugen als verdienmodel gebruiken? Ja dan ben je wel een moderne moffenhoer.

RenHoek | 18-11-18 | 20:42

Bram peper pvda ja toen hadden ze nog wat in de melk te brokkelen.
Brammetje had een beetje last van hoogmoed verpletteringen om snel op zijn honk te komen reed hij met de dienst auto door het voetgangers gebied.
We zitten nog opgescheept met een meerderheid pvda burgemeesters die de geest van de partij nog overeind houden.
Jetje klijnsma werd zelfs commissaris van de koning.
Zeker grote verdienste ieder een volkstuintje.
Maar haar grootste verdienste vind ik wel het pensioengeld €1400 miljard
die waar misschien achter de regenboog ligt

soledad | 18-11-18 | 20:39 | 1

Brammetje liet feestjes op kosten van de gemeente op zaterdag bij zijn woning houden. Waar per colaatje zeven gulden vijftig werd betaald aan het cateringbedrijf.

Die met Neeltje business class naar Indonesië vloog, toen kon dat nog.

RenHoek | 18-11-18 | 20:43

Wat is die Waanders een slappe dweil, gadverdamme. Dat is toch niet het burgermens voor de inwoners?
Daarom gekozen burgemeester, dan komen dit soort extreme mislukkingen niet meer voor.

ZZP-er | 18-11-18 | 20:38 | 1

Dat is toch mooi zoals dat wijf kruipt voor die terroristen? Zie mij eens deugen, u heeft helemaal gelijk hoor....Maar wel stiekem de NVU uitnodigen omdat ze een lekkere rel wil.

RenHoek | 18-11-18 | 20:51

Wehh. Jankerds.

Een paard | 18-11-18 | 20:37

Amnesty bemoeit zich er gotzameliefhebben tegenaan!

Rest In Privacy | 18-11-18 | 20:37 | 1

Goh. Die hoorde je anders nooit bij verstoorde of verboden demonstraties van rechtse groepjes.

Muxje | 18-11-18 | 20:40
-weggejorist-
Mammeloe | 18-11-18 | 20:35

Het duurt vast niet lang meer, die volksopstand gaat er komen!

Degebruiker | 18-11-18 | 20:35 | 2

Die komt er niet.
Wij zijn een land van slappelingen geworden. Fransen doen het wel, en ook de Zuidamerikanen. Maar wij niet, en dat weet die Rutte, daarom worden we steeds verneukt.

ZZP-er | 18-11-18 | 20:41

ZZP-er - we hebben blokkeerFriezen, boze Brabanders en op nog veel meer plaatsen waren groepen mensen bereid gezamenlijk hun kinderen tegen dat rellende tuig te beschermen. Het is een begin. De belachelijke berichtgeving van de Lügenpresse, de strenge straffen die de gewone man voor de kiezen krijgt, beide moeten blijkbaar zorgen voor een afschrikwekkend effect maar volgens mij is de geest toch een stukje uit de fles.

Maris v.d Hof5393 | 18-11-18 | 22:22

Hou de vaseline maar klaar, Marga Waander wordt graag figuurlijk in de reet geneukt. Als je dat soort brieven schrijft ben je het niet waard om burgemeester te zijn.
Ik zal het even over doen.
“Beste pisvlekken,
Echt welkom zijn jullie niet maar ik moet jullie toe laten. Vandaar dat jullie om 9 uur ‘s ochtends op het industrieterrein buiten de stad mogen demonstreren. Gooi de lespakketten maar direct bij het oud papier want die gaan wij hier echt niet uitdelen. En onthoud dat je te gast bent en dat je je ook als een gast moet gedragen anders wordt je opgepakt. Verder valt er niet te bespreken dus val mij niet lastig.
Met vriendelijke groet,
De burgemeester.
P.S. Ik weet waar je woont”

Osdorpertje | 18-11-18 | 20:35 | 4

Hahaha!!!

zetje01 | 18-11-18 | 20:43

@Hoerie
Ganzenvet gebruik je om in te bakken. ;-))

Basil Fawlty | 18-11-18 | 21:49

Basil, onder andere ja.

HoerieHarry | 18-11-18 | 22:03
▼ 1 antwoord verborgen

LOL Bram Peper, jeetje de tijden zijn veranderd in 30 jaar tijd.
Wie had dat gedacht?
Bram & Neelie, het koningshuis van Rotjeknor.
Wat hebben we gelachen met en om ze in die tijd, mooie herinneringen.

Berbaar | 18-11-18 | 20:34 | 4

@Osdorpertje | 18-11-18 | 20:36
De stier van Kralingen (niet Klaringen) was Ruud Lubbers niet Bram.
Bram leefde als een zonnegod en Rotjeknor was er slechts ter meerdere eer en glorie van hem en Neelie.
Leuke tijd dat wel maar in het heden ondenkbaar.

Berbaar | 18-11-18 | 20:45

Zo'n leuke tijd was dat niet. Heel de stad haalde opgelucht adem toen hij eindelijk oprotte. Heb hem een paar keer ontmoet, en het was een eerste klas lul.

Muxje | 18-11-18 | 20:55

Brammetje had een extra penthouse voor zijn minnares.
Mijn baas woonde onder hem.Allemaal betaald van belastinggeld

Lilia2 | 18-11-18 | 21:55
▼ 1 antwoord verborgen

Geweldig Joop/VARA is gewoon een haatzaai clubje. Wat een reactie van deze persoon.
Gefeliciteerd, het Sinterklaasfeest is wat mij betreft verleden tijd. Ik vier het nog wel omdat ik niet anders kan maar met verdriet in het hart i.p.v. vreugde. Doel bereikt dus.

Maar er is meer kapot gegaan dan dat en meer dan me lief is. Wat zal ik me nog druk maken om werkelijk racisme als het in mijn visie zo misbruikt wordt en er zelfs toe leidt dat hier op Joop je standpunt niet meer verkondigd en uitgelegd mag worden. Niet meer gezegd mag worden wat je vindt en wat het met je doet.
We zijn nu immers zo ver dat ik niet alleen racistisch ben, maar ook nog rechts ben, nee zelfs extreem rechts. Ik houd het hier op Joop dan ook voorlopig voor gezien.

Lang leve Coca Cola zal ik maar zeggen en de in alle facetten Veramerikaanste samenleving. Ik hoop dat dit wel mag blijven staan. Het gaat jullie goed, allemaal en dat meen ik. Wat dat goed inhoudt daarover kunnen we van mening verschillen. Maar zodra op een debatsite andere meningen, fatsoenlijk verwoord, gewoon verwijderd worden, genuanceerde meningen dan gaat voor mij het licht uit; Jouw recht begint waar het mijne met voeten getreden mag worden. Mag ik het zo zeggen. Jouw recht begint waar het mijne ophoudt te bestaan.

Wees er maar blij mee.

Waar doet het mij aan denken. Toen wij 20 jaar geleden hier kwamen wonen kwam er tegelijkertijd een vluchtelingenechtpaar met twee kinderen wonen. Ze werden geheel meegenomen en opgenomen, wegwijs gemaakt door de buurt. Vooral de directe buren namen hen letterlijk op sleeptouw. Nu zijn de zaken omgedraaid. Ze gedragen zich als God in Frankrijk, trekken zich van niemand iets aan, en al helemaal niet van de buren, niet bij forse overlast en tenslotte wordt de buren lachend verteld bij alles dat ze aankaarten waaronder ernstige feiten, dat ze racistisch zijn. Voor mij voelt wat hier gebeurt, hoe mensen, andersdenkenden bejegend worden, precies hetzelfde. Ik heb me immer en ook actief, ingezet tegen racisme, tegen discriminatie, iedereen in mijn huis ontvangen van alle gezindten en iedere afkomst en dat zijn er nogal wat, nooit zwart-wit gedacht. Echter wanneer mensen denken mensen die beargumenteerd pro piet zijn, die geen enkele vorm van racisme aanhangen, uit te kunnen maken voor rechts extremisten, racisten enz. en dat kan hier allemaal gewoon blijven staan, dan gaat bij mij het licht uit. Vandaar dat ik Joop bij mij voorlopig op ‘zwart’ draai, de uitknop hanteer, met verdriet in mijn hart, het ga jullie goed.
Log in om te reageren
Minoes&tuin 17 november 2018 at 02:43
Vrijheid van meningsuiting is al lang geen fundamenteel recht meer.

franck7020 | 18-11-18 | 20:34 | 6

Ach Minoes&tuin wordt ook wakker. Jaren heeft deze persoon daar gereageerd en nu de waanzin dicht in de buurt komt wordt is hij/zij geschokt. Proest. Alles is leuk en aardig zolang het maar nimby is voor die naieve linkse schaapjes. Maar het zal waarschijnlijk toch de schuld zijn van Baudet, Wilders of Trump want die splinter (balk) zal wel altijd in hun oog blijven zitten. Ik heb er weinig tot geen medelijden mee.

Basil Fawlty | 18-11-18 | 21:40

Quote BF : "Ach Minoes&tuin wordt ook wakker"

Dat is net het punt van de her-poster hier : dat een deel van "mainstream links" - vaak oudere mensen - nu ook begint af te haken omdat ze het fanatisme & het dualistisch gedemoniseer door "Nieuw Links" OOK zien als een bedreiging voor de samenleving.

Het gaat er niet om hoe naief iemand ooit was, het gaat er om dat ze de intellectuele eerlijkheid bezitten om de nieuwe linkse cultus OOK af te wijzen.

Takes balls, veel anderen wentelen zich liever comfortabel in het eeuwige gelijk van de altijd door henzelf gevolgde ideologie.

Mau777 | 18-11-18 | 22:11

Mau777
Nou, nou. U kunt dus de gedachten lezen van franck7020 want het enige wat hij heeft gedaan is een repost en een openings en slotzinnetje toegevoegd bij zijn/haar plempsel of is u toevallig Minoes&tuin?

Basil Fawlty | 18-11-18 | 22:20
▼ 3 antwoorden verborgen

Typetjes als Marga Waanders zijn onderdeel van het probleem. Altijd maar weer toegeven aan gekkies, terwijl nuchter van repliek dienen, niet serieus nemen, insnoeren en afpoeieren de oplossing zouden zijn. Maar nee, de 'witte' Nederlanders moeten maar weer inschikken en tegen beter weten in net doen alsof Zwarte Piet racistisch zou zijn. "Lespakketten" van die dwazen verspreiden, het is te zot voor woorden. Zo gaan we maar door. Volgende haltes van de linkse weg-met-ons-idioten: het aanpassen van Sinterklaas zelf, en daarna Kerstmis. Het moet maar eens afgelopen zijn. Geen respect voor Nederlandse cultuur? Dan hoor je hier niet, en wegwezen, terug naar je oerwoud of je woestijn.

Fijnstoffer | 18-11-18 | 20:34

Nog voordat de PvdA PvdA werd, heette het SDAP nl.wikipedia.org/wiki/Sociaal-Democra... en uiteraard hadden die nauwe banden met de NSDAP nl.wikipedia.org/wiki/Nationaalsocial... . Nu hebben we de Internationale Socialisten socialisme.nu/blog/ en die doen nogal moeilijk over blanke mannen ipv Joden. Ze jagen ondertussen op vermeende nazi' s en Zwarte Piet. Ook zeuren ze graag over de Telegraaf (dagblad) maar je hoort ze nooit over VARA (overheidsdienst) bnnvara.nl/artikel/de-vara-en-de-twee... . En dus kun je je afvragen: Als er ooit weer kampen komen, wie gaan daar dan in en wie worden dan de bewakers daarvan?

Jan-Joris-Jaap-Joop | 18-11-18 | 20:31 | 2

Dat wordt dan naast de roze driehoek de roze kroon op de borst van het streepjespak...

MacMiep.nl | 18-11-18 | 20:37

Waar is je kroontje dan lieve miepie?

de visser | 18-11-18 | 21:30

Eigenlijk doodeng dat een uitgerangeerde partij als de PvdA nog zoveel macht heeft in dit land...
Democratie? Mien kont!

MacMiep.nl | 18-11-18 | 20:29 | 7

@beau van rtl | 18-11-18 | 20:41: Goeie vraag. De politiek zal het fenomeen gekozen burgemeester nooit omarmen. Dan zijn er geen baantjes genoeg meer voor uitgerangeerde politici (he, Pechthold?!?). Ook zullen diezelfden het grootkapitaal nooit teleurstellen, want dan houdt het ook op met leuke baantjes.

MacMiep.nl | 18-11-18 | 20:50

MacMiep. Daar ga je weer, "de politiek"' de overheid, hunnie dat bedoel ik nu, we schuiven het probleem alle kanten op en niemand durft het te benoemen. Nederland is een absolute monarchie geworden en het volk heeft geen ene moer te vertellen. De bazen doen wat ze willen en wel allemaal ter meerdere eer en glorie van vooral zichzelf. Dat werkt door op iedereen en dan krijg je inderdaad het na ons de zondvloed gevoel. Jammer, want zo gaat ons mooie Nederland naar de herrie.

beau van rtl | 18-11-18 | 20:57

beau van rtl | 18-11-18 | 20:49 |

Hoho, meneer Kaaz voor u, he? ;)

Kop Kaaz | 18-11-18 | 21:06
▼ 4 antwoorden verborgen

Was Pim er nog maar...

ik.zou.haar.doen | 18-11-18 | 20:28

#KOKOZP.... of cocospie..... wat u wilt.

Kop Kaaz | 18-11-18 | 20:25

Ons probleem is dat we het OM en de rechtelijke macht vertrouwen. Het zijn pionnen die vooruit geschoven worden om hun agenda uit te rollen.

Superarchie | 18-11-18 | 20:21 | 1

Precies. Beiden laten de etterende wond voortbestaan, hopende op een uitendelijke clash. Die natuurlijk ten koste van alles en iedereen zal gaan behalve van de daders zelf.

Kop Kaaz | 18-11-18 | 20:27

'en dat de landelijk ingezette tendens nadrukkelijk vraagt om diversiteit, ook in de uiterlijke verschijningsvorm van de Pieten'

Heb ik wat gemist.... is het opeens een landelijk tendens als 10 droeftoeters ergens over klagen?

kleurpotlood | 18-11-18 | 20:21 | 3

Ik lees hier een richtlijn van BIZA in. De burgemeester van Zaanstad schreef ook al zoiets. Dit is geen toeval meer.

Roadblock | 18-11-18 | 20:26

Exact. Eng.

Mammeloe | 18-11-18 | 20:32

Ah. Geen toeval huh? Die vieze vuile kut #*^[email protected]}(-/_> politici

de visser | 18-11-18 | 21:24

De correspondentie van de politie limburg laat wel te wensen over.
https://www.ad.nl/binnenland/spreekverbod-voor-oud-politiemensen-zaak-nicky~a9e95593/

Wat een smerig tuigh is het.

Ongeblustekalk | 18-11-18 | 20:20

kozp heeft ook een probleem he : ze kunnen niet meer terug als ze al zouden willen.

Eierbal-is-fijn | 18-11-18 | 20:16 | 1

Jawel hoor. Vliegtuig, trein, boot. Benenwagen. Hele volksstammen lopen jaarlijks naar Santiago de Compostella, dus even door naar Afrika moet geen probleem zijn.

MacMiep.nl | 18-11-18 | 20:32

Voortaan gewoon elke demonstratie op een industrieterrein laten houden of zo.
Zijn we daar ook vanaf.

HoerieHarry | 18-11-18 | 20:16 | 1

Yep, te vaak hebben we randdebielen andermans feestje laten verstoren.

zetje01 | 18-11-18 | 20:37

De meeste demonstratie worden van de rechter verboden om ze in dit land te houden en als ze tegen zwarte Piet of ander geneuzel zijn, dan mag ineens wel gedemonstreerd worden, overal in de stad en als ze zich niet houden aan de plek die is aangewezen door de gemeente, dan wordt er niet opgetreden en al helemaal niet gearresteerd en veroordeeld. Want dat mag alleen bij Nederlanders die rechts zijn, oppakken en veroordelen. Dat komt omdat de kroon die rechters beëdigen voor het leven, door de linkse kamer leden worden aangesteld bij de kroon die weer rechters aanstelt. Zo democratische is NL nou, dus de rechtelijke macht is bijna voor 90% door links aangesteld en deze rechters zijn ook 100% links in hun denken, vandaar dat criminele allochtonen en linkse activisten zich in Nederland geen zorgen hoeven te maken voor de rechtelijke macht want die veroordeeld alleen rechtse denkende mensen.

Niet links | 18-11-18 | 20:14 | 1

Het rechterlijk apparaat is inderdaad voor 95% overgenomen door regressief links. Wereldvreemde voorgeprogrammeerde sukkels met een rechtendiploma. Het niveau is abominabel.

kempenaer | 18-11-18 | 22:09

Lieve brief toch? Dat mens is zich van geen kwaad bewust en wil de discussie aan gaan.
Net als die wijven hier!

Ongeblustekalk | 18-11-18 | 20:13 | 3

Blieft uw een zakdoekje?

Kop Kaaz | 18-11-18 | 21:04

Dat wicht is ongeschikt voor een burgemeestersfunctie.

kempenaer | 18-11-18 | 22:05

Net als die wijven hier!

Ongeblustekalk | 18-11-18 | 20:13
Aggot, heeft u het zo slecht getroffen met uw (ex)vrouw/(ex)vriendin?

B. Randnetel | 19-11-18 | 10:16

Nederland heeft volgens de grondwet vrijheid van onderwijs. Dat lespakket kan dus in het ronde archief. Toch?

Feynman | 18-11-18 | 20:13 | 2

De wet en logica zijn bij links een beetje zoals kryptoniet bij Superman.

Kop Kaaz | 18-11-18 | 21:01

Verplicht naar de moskee.
Verplicht lespakket met anti zwarte piet propaganda.
Verplicht boekjes met linkse stokpaardjes en multiculturele indoctrinatie.
Dat is wat er tegenwoordig op Nederlandse scholen gebeurt.

kempenaer | 18-11-18 | 22:04

Links mag altijd demonstreren in het centrum. Niet links moet altijd demonstreren op een industrieterrein aan de buitenkant van de stad.

RickVogelschrick | 18-11-18 | 20:12 | 1

Tuurlijk, want anders is de BM een fascist en een racist en discrimineert de BM. Ik begrijp niet dat de hardwerkende Nederlandse (burger) vaders en moeders niet een keer tegen het werkschuw tuig uitvallen. Wie verdiend hun uitkering bij elkaar. Maar nog geen greintje respect voor het opofferingsgezinde werkende deel van Nederland. Moe van die lui(lakken), Heel erg moe.

Peerkeoud | 18-11-18 | 20:30

"Whoops!
That code is invalid. Try entering it again."

Link is dood?

Melk met klonten | 18-11-18 | 20:11 | 4

Kan die code ook nergens ingeven....

zwellevertje | 18-11-18 | 20:29

Lukt echt niet. Hoe dan?

Mammeloe | 18-11-18 | 21:40

Zelfde probleem hier. Code kapoentje2018 schijnt niet te werken. Heb het zowel bij de VIP access als via de Rent button geprobeerd.

Tinus Oudestraat | 18-11-18 | 21:43
▼ 1 antwoord verborgen

Volgend jaar gaat de NTR op zwart en regelen we een roze intocht.
Waarom betaalt het ministerie aan de waanzin mee en hoeveel?

Frau Merkel | 18-11-18 | 20:09

Ja met twee maten meten. Dat is wat links bestuurlijk Nederland doet.

En voordat ik het verwijt krijg van met twee maten te meten. Ik zou een Pegidademonstratie midden tussen moslimkinderen ook geen goed plan vinden.

Sitting_targets | 18-11-18 | 20:08

Mooi dat GS ook de VVD burgermeesters benoemt, wat bukken die diep door de knieen voor die linkse activisten. (Jorritsma bijv.). Zal wel moeten van Unilever

GeorgeSjores | 18-11-18 | 20:08

Wat een walgelijke brief. De bewoners van Dokkum moeten omgeturnd worden en daar werkt deze burgemeester graag aan mee. "Over de manier waarop WE scholen benaderen" En als die lespakketten en gastlessen ook nog door de scholen betaald worden, zit er helemaal een kwalijk verdienmodel aan dat KOZP.
Ik zou de brief die naar de andere kant gestuurd is ook wel eens willen zien ter vergelijk. Ik denk niet dat daarin aangeboden wordt lespakketten op de scholen te verspreiden.

Roadblock | 18-11-18 | 20:06 | 5

Maar ardberg zal het goed vinden. Berbarretje heeft er aan mee geschreven en drum piet, tja drum piet. Die heeft geen mening. Die is alleen maar tegen elke normale gedachte.

De musso linie | 18-11-18 | 20:42

Ik zie tegenwoordig wel eens wat schoolboeken van de basisschool. Werkelijk obsceen en smerig hoe Nederlandse kinderen vergiftigd worden met multiculindoctrinatie en andere linkse stokpaardjes. Echt heel slinks.

kempenaer | 18-11-18 | 21:59

@kempenaer
Een tijd geleden las ik ergens een interview met een van die schrijvers van schoolboeken. Rooier krijg je ze niet. Vooringenomen als de neten.

Basil Fawlty | 18-11-18 | 22:39
▼ 2 antwoorden verborgen

Hier in Fryslan is zij overigens algemeen bekend als Marga Waanzin. Zij is van de PvdA. En laat nu niemand in Dokkum op die partij stemmen. Extra reden voor de Nederlandse Elite om Dokkum met mevrouw Waanzin op te zadelen. Want de Gewone Man pesten is voor die Elite een doel op zich.

mans6640 | 18-11-18 | 20:06 | 1

Tip: Waanzin het wad opjagen en Jenny de boel laten runnen.

Sitting_targets | 18-11-18 | 20:10

Kick Out KOZP!

Botte Hork | 18-11-18 | 20:05

En vergeet niet dat vandaag in Tilburg gewoon een razzia is uitgevoerd op bezorgde vaders. Wat is er gebeurd dat het afvoeren van een groep burgers kan rechtvaardigen?

Eierbal-is-fijn | 18-11-18 | 20:04

Roetveegpiet is half discriminate?

Is dit nog nieuws? | 18-11-18 | 20:03

Peper naaide toen de Centrumpartij. Die mocht je in die tijd ook gewoon doodschieten van de overheid.

Petrus Poortwachter | 18-11-18 | 20:02 | 9

Bram Peper? Bram Peper? Ah ja nu weet ik het weer. PVDA opportunist (pleonasme) die een behoorlijke tijd het bed deelde met een andere social climber pareltje Neelie Kroes van de VVD. Dat waren inderdaad de dagen. Man man man.

Basil Fawlty | 18-11-18 | 21:23

Maris v.d Hof5393 | 18-11-18 | 20:43 |
Er is ook bij hoog en bij laag onkend dat het een brandbom was. Het restaurant in Kedichem is er ook nooit meer bovenop gekomen. Het was 'besmet' en is gesloopt. Er zijn toen 66 personen in eerste instantie aangehouden door de politie maar uiteindelijk werd er niemand veroordeeld tot enige straf.
Zo zat de boel toen al in elkaar.
Arendo Joustra, die nu hoofdredacteur van Elsevier is, speelde in de Janmaat periode ook journalistiek niet zo'n frisse rol.

Roadblock | 18-11-18 | 21:33

Hans Janmaat blijkt meer gelijk te hebben gehad dan de rest van de Tweede Kamer bij elkaar. Met terugwerkende kracht een standbeeld voor deze visionair.

kempenaer | 18-11-18 | 21:56
▼ 6 antwoorden verborgen

Voor de Sinterklaas-intochten van 2019 wordt Amsterdam als leidraad genomen.
"Zie je wel, met roetveegpieten is er geen overlast, dus allemaal roetveegpieten."

spanarchist | 18-11-18 | 19:59 | 4

Daar hebben de cultuurmarxisten de macht al over genomen. Dat gebied is al veroverd, dus geen gezeik meer. Een trots volk verzet zich tegen dat Groen Links volk

GeorgeSjores | 18-11-18 | 20:12

Blackmail.

de honden blaffen... | 18-11-18 | 20:17

Ze moeten in Amsterdam de sluizen maar eens lekker een paar dagen open laten staan, dan heeft heel Nederland geen last meer van die idioten die in Amsterdam wonen, die denken dat zij de wijsheid in pacht hebben.

Niet links | 18-11-18 | 20:17
▼ 1 antwoord verborgen

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken