Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

OMG. Tim Hofman worstelt met migrantenkind

Met je poezieboekjes joh

Kan ie wel. Tegen een kind.

Tuurlijk kun je Tim Hofman een stomme BNN-hipster vinden. Snappen we ook nog wel. Maar wij zijn blij met Timtsj want hij gebruikt zijn bereik, populariteit & voor NPO-begrippen ongeëvenaarde internetwijsheid om Dingen Gedaan Te Krijgen. En het is heel goed dat we online mediamakers met bereik hebben die kleur bekennen en actie ondernemen. Reuring & contramine, het is waar het internet voor is gebouwd. En daarom wil Tim nu Generaal Kinderpardon worden. Niet om te deugen en zijn tafelheerschappij bij DWDD te verlengen. Maar omdat het onderwerp belangrijker is dan de poppetjes. Want hebben we onderhand niet een keer genoeg Lili & Howick-gevormde tranendalletjes voorbij zien komen in dit land?

Kijk. Van ons mogen de grenzen gisteren nog dicht voor niet-vluchtende gelukszoekers, zeker uit islamlanden. Want de islam, daar heb je niks an in het Westen. Maar goed ingeburgerde, in Nederland opgegroeide en niet zelden gretige & getalenteerde kids die over de grens worden gezet, daar wringt iets aan. Dat proeft naar onrecht. Het leeuwendeel van je leven in de polder doorbrengen en dan naar een land moeten dat je alleen kent van plaatjes en verhalen over leed, oorlog & ellende. Omdat je ouders de migratieprocedure hebben lopen fucken. Kudtouders, ja, absoluut. Maar net als in de Zwarte Piet Oorlog: kinderen moeten niet de dupe worden van dom gedrag van hun ouders. Tijd voor een Kinderpardon dus. Die prutsers in de politiek krijgen het niet voor elkaar. Wie Weet Wat Tim Nog Kan - zeker met wat hulp van de roze reaguurders, want als die over hun hart strijken, worden er bergen verschoven. Dus smelt je koude kille hart ff, check de #BOOS-docu hieronder, en teken voor Tims burgerinitiatief, via Eige-Land.nl of op #EIGELAND.

En als je je nou te oud voelt voor dat hippige montagegedoe met de overkill aan woordgrapjes. Skip dan in ieder geval ff naar die ont-zet-tend pijnlijke Tweede Kamerbeelden waarin het übercoole Nederlands-Irakese menneke Menr (8, bijna 9) de dure meneren Klaas Dijkhoff, Alexander Penthouse en Lodewijk Asscher met de muil vol melktanden laat staan [TIJDCODE]. En daarna zijn ze huilend naar de conciërge gelopen om een #BOOS-verbod in te stellen in de Tweede Kamer...

Reaguursels

Inloggen

Een probleem is natuurlijk dat als je kinderen een verblijfsvergunning geeft daardoor de ouders ook mogen blijven. 400 kinderen = (bijv.) 800 ouders = 1200 totaal. Zou het een idee zijn om de ouders een tijdelijke verblijfsvergunning te geven totdat het jongste kind 18 jaar is en dat ze dan alsnog en zonder tegensputteren terug gaan naar hun land van herkomst, mits het tegen die tijd nog steeds veilig is natuurlijk. Het volwassen kind kan dan kiezen: blijven of ouders achterna.

lulleficatie | 03-11-18 | 00:18

Misselijkmakende beelden …

Eerst met je deugende, zelfvoldane BN-er’s ego jezelf opwerken tot 1,5-2 ton beloning, betaald door de belastingbetaler en ja, dat zijn óók de mensen die je deugende, zelfvoldane BN-er’s mening NIET delen; echter, al die tijd stemmend op partijen, die ons land willens en wetens hebben doen laten verst(r)ikken in de netten van de EU, waar deugende, zelfvoldane en niet–democratisch verkozen EU-parlementariërs bepalen dat als je als asielzoeker beloont wordt als je liegt en bedriegt, want je kunt procedure op procedure starten, ook en vooral wanneer je volgens de wetten van het land geen recht hebt om te blijven, want menselijk en deugend, en dat dat is vastgelegd in Europese wetgeving en verdragen, welke bepalen dat die godvergeten procedures helemáál niet kunnen worden veranderd, laat staan worden ingekort en dat daarmee het deugende systeem dat volwassen mensen, als in eerste instantie de ouders van die zielige koters en later deze misselijkmakende, zelfvoldane en vooral ook enorm deugende kudt-BN-er’s, zich letterlijk verrijken aan het leed en over de smalle, tengere ruggetjes van deze onschuldige kindertjes en vervolgens krokodillentranen gaan janken met je zelfvoldane en deugende smoelwerk, door Tweede Kamer-leden onaangekondigd te confronteren met beleid, waar feitelijk (democratisch verkozen) voorgangers voor verantwoordelijk waren en waar je nota bene met je eigen, voldane en deugende BN-er’s ideeën (direct èn indirect, want EU-wetgeving) voor gestemd hebt, door zo’n kindje van negen jaar voor dit verschrikkelijke politieke karretje te spannen … waar haal je het lef vandaan, Tim Hofman?
We maken wetten in dit land en die gelden voor iedereen …. Owwwwwnee, behalve als je zielig ben en je hebt het geluk dat een BN-er met zijn deugende en zelfvoldane ponem jou als negenjarig manneke de TV op wil trekken. Als de talkshow-tafels bepalen dat je zielig genoeg ben, dan maak je een kans dat, nee, gaan wetten gewoon niet voor jou hoeven gelden. Voor anderen wèl, maar niet voor jou, zo werkt het in dit land …
Dat zielige kinderen geholpen worden, dat lijkt me een heel goed idee, maar zorg er in hemelsnaam voor dat die koters helemaal niet zielig worden, door hun parasiterende verwekkers al vóór de conceptie of dírect erna terug te sturen naar het land van herkomst en dat op basis van harde, doch faire wetgeving in korte procedures, die we als Nederlanders op democratisch wijze zèlf bepalen en welke niet wordt over-ruled en vastgespijkerd worden door het on-democratische instituut wat zich Europese Unie noemt.

Mr Sanbou | 02-11-18 | 12:49 | 1

Zo waar.

forecastle | 02-11-18 | 17:08

Inzetten van kindsoldaten en dan aangeven dat je er tegen bent, maar het ondertussen wel doen. Zou strafbaar moeten worden. Eigenlijk is het kind aan het werken, arbeidsinspectie ?

terrorwally | 02-11-18 | 12:39

Uitzetten, en deze verhalen breed uitmeten op de lokale TV in de landen van herkomst. Andere oplossing zou zijn de kinderen te laten blijven op voorwaarde dat de ouders wel teruggaan en persona non grata worden verklaard.

Ajeto | 02-11-18 | 11:14

voor dat kinderpardon is zeker wat te zeggen .( ongeacht het idioot recalcitrant lang doorprocederen van ouders gesteunt door door staat betaalde juristen ) . Wat niet klopt is dat dat manneke in gezicht van poltici gedrukt wordt , zichzelf vervuilende bejaarde , gekorte gehandicapten , uitkeringstrekkers , ontslagen semi ambtenaren , mensen die meer en meer tijd van hun leven in file staan , etcetera etcetera kunnen ook niet onder het mom van 'journalistje spelen '' hun persoonlijke grieven uitleggen aan kabinetsleden .

sparrow | 02-11-18 | 10:34

Een kinderpradon bestaat niet. Het zijn simpelweg de pionnen die worden ingezet om gezinnen hier te houden. Kinderen leven namelijk bij minimaal 1 ouder. Deze verbijsterend ver openstaande deur intrappen is klaarblijkelijk nodig.

omanders | 02-11-18 | 10:07

Het is HET verdienmodel van de linksludsers. Als je dit onderwerp ook nog kan koppelen aan de klimaatverandering, dan loop je helemaal binnen.
Dit soort lieden zijn het voorbeeld en het gevolg van het falende overheidsbeleid ten aan zien van de immigrant, vluchteling, asielzoeker.
Het falende overheidsbeleid veroorzaakt ongekend leed onder de (nog) onschuldige kinderen en en kost ons een ongekend (letterlijk) hoeveelheid belastinggeld. Twee maal; het falend beleid en dan ook nog eens de lieden zoals Tim en co. wiens salaris betaald wordt met belastinggeld. Dus geef die Tim eens ongelijk. Je moet dan wel het morele besef hebben van een pinda. En blijf vooral stemmen op de VVD. Dan hou je een falend beleid en als gevolg daarvan als kers op de taart de altijd gezellige Tim op de TV waar je dan als burger een goed gevoel bij beleeft en je moreel verheven kan, wat zeg ik, zal voelen omdat je alleen al kijkt en luistert naar die alijd gezellige Tim. Wie wil dat nou niet?

forecastle | 02-11-18 | 09:35

Dit is het gevreesde precedent na het toegeven aan de emo-terreur rond Lily en Howick. Niet doen dus. De betrokken ouders zijn slim genoeg om alternatieven te bedenken nu het manipuleren middels geplande kinderen steeds discutabeler wordt.

ThePeet | 02-11-18 | 09:25

Kinderen die zich hebben aangepast zijn welkom. Hier houden maar geen gezinshereniging.

Procedure max 6 maanden. Niet meewerken=asiel niet ontvankelijk

Merlanni | 02-11-18 | 09:24

Die Nemr heeft wel een grote mond voor een kind van 8. Over 10 jaar sist hij iedereen de moeder.

stijlloospeilloos | 02-11-18 | 09:09

Deze kinderen zijn vooruitgeschoven posten in de strategische strijd om illegaal ( want kansloos in asielprocedure) de EU ( lees gratis geld) binnen te komen. In Zweden voelen deze kinderen de familiedruk zo erg dat ze vrijwillig mysterieuze ziektes krijgen om maar de boel te traineren

Fontanarossa | 02-11-18 | 08:50 | 1

In Zweden heb je veel "vluchtelingkinderen" met baard en snor. Ze gooien hun paspoort weg en zeggen dat ze 12 jaar oud zijn. Het is in Zweden verboden om onderzoek te doen of ze echt kinderen zijn. Door te claimen dat ze kind zijn wordt hun asielprocedure versneld afgehandeld en hebben ze de garantie dat ze mogen blijven.

Mijn GS nick magnie | 02-11-18 | 13:37

Deze weeffout in onze wetgeving is pijnlijk. En persoonlijk ben ik van mening dat deze kinderen zo veel mogelijk terug moeten naar de ouders die hier niet kunnen zijn. Lily en Howick toont aan dat kids succesvol worden ingezet bij doordrammen, wet omzeilen en tranentrekken door ouders.

Kinderen hoereren in de wandelgangen van de TK gaat een grens over. Wat moet zo'n Dijkhoff dan zeggen? Ik vond dat ie dat prima deed.

bartjeau | 02-11-18 | 08:25

Deze kinderen mogen van mij vandaag nog een verblijfsvergunning krijgen.... op voorwaarde dat we vanaf morgen de aanvraag van asiel van een paar jaar doorlooptijd naar een paar weken zetten en uitgeprocedeerde asielzoekers die geen kans meer maken op een verblijfsvergunning direct uitzetten of vastzetten totdat dit geregeld kan worden.

Asielzoekers uit veilige landen kunnen dezelfde dag nog terug.

M.a.w. iedereen die een geldige reden heeft om te vluchten is wat mij betreft welkom om tijdelijk een veilige haven te krijgen in ons land. Als ze maar weer terug gaan en hun eigen land weer opbouwen zodra dat veilig kan.

Economische migranten kunnen hun energie beter steken in het opbouwen van hun eigen land. Hoe kan een land zichzelf uit het slop halen als iedereen die de leeftijd heeft om daar aan bij te dragen vertrekt?

NemesisNL | 02-11-18 | 08:17 | 2

Hear.. Hear...

Theemutz | 02-11-18 | 09:04

Zo simpel is het inderdaad...

Durkmans | 02-11-18 | 10:29

Kinderen die hier zijn geboren. Kinderen die hier zijn opgegroeid. Kinderen die de Nederlandse taal beter beheersen dan sommige reaguurders. Kinderen die hier dus 9 jaar in *nadruk* onze procedures zitten. Als je daarvan vindt dat die terug *nadruk* moeten naar een of ander godvergeten land dan ben je gewoon af mensen.

Het is iets anders wanneer je een kind naar een van de vele roomblanke 4x modaal+ internationale scholen stuurt zodat ze in het land van herkomst ook nog iets kunnen doen. Zo schijnt Nederlands internationaal niet een veel voorkomende taal te zijn om maar eens een dingetje te noemen.

Ik kap nu want van sommige reacties hier wordt ik misselijk.

Mocro070 | 02-11-18 | 04:46 | 6

Dus degene die gebrekkig Nederlands spreken moeten wel weg? Nee, dit argument deugt van geen kant. We hebben hier een land met regels en er zijn wel een miljard mensen wereldwijd die hier naar toe willen, om ook als uitzondering te mogen blijven. Daar hebben we noch de capaciteit voor, noch het vermogen. Asielmigratie is nadelig voor het ontvangende land, dus zonder regels waar je aan houdt, gaat vroeg of laat de nadelige groep in opstand komen.

heldheino | 02-11-18 | 07:08

En de ouders dan? Oh die er ook maar bij? DUs langdurig frustreren is dan een goed middel om alsnog via kinderen te blijven. Ben het eens met eerdere schrijver, is allemaal prima zo'n kinderpardon, maar alleen als nieuwe asielprocedure is dat binnen een paar weken wordt beslist of je mag blijven of niet en indien niet dan ook direct over de grens wordt gezet.

Durkmans | 02-11-18 | 10:31

Ik word ook ergens misselijk van Mocro070, namelijk van emotionele chantage, en het buiten proporties trekken van zaken.
Als ouders voor hun baan naar een of ander godvergeten oord moeten, of wanneer een gezin emigreert hoor ik helemaal geen gejank over hoe zielig dat wel niet voor de kindertjes is die hier al hun vriendjes op school hebben enz.enz.
Als je je daar zo graag druk over wilt maken, maak je dan maar eens druk over de hier opgegroeide meisjes, die gedwongen naar een of ander shit moslimland moeten om daar uitgehuwelijkt te worden.

Roadblock | 02-11-18 | 13:25
▼ 3 antwoorden verborgen

Het gaat 'slechts' om zo'n vierhonderd kinderen.
-
En die komen hier helemaal zelfstandig wonen.

bisbisbis | 02-11-18 | 00:39 | 2

Ja er zullen in veel gevallen 2 ouders ook een 'pardon' krijgen. Tja en waarom oma dan alleen laten in verwegistan?

Simon_GS | 02-11-18 | 08:25

Het gaat niet slechts om 400 kinderen, was het maar waar. Een pardon maakt het de moeite waard om kinderen in te blijven zetten om je doe te bereiken. Dat het voor kinderen moeilijk is om vriendjes achter te laten moge duidelijk zijn, maar Nederlandse kinderen gaan ook met ouder mee als die buiten de grenzen gaan werken en of wonen, ook naar die landen waar deze mensen vandaan komen en waarom is dat geen probleem? Misschien omdat ouders hun kind zo programmeren, manipuleren dat ze hun eigen doel bereiken? Primair worden deze kinderen door hun ouders misbruikt en menen we deze kinderen te moeten reden horen daar dan ook de misbruikers bij? Een onoplosbaar dilemma dat aan het eind van de rit allen verliezers kent. Regels zijn er om het aantal verliezers te beperken, hoe hard dat ook kan zijn.

P.Janssens | 02-11-18 | 08:29

Ik ken hem niet maar hij zie er zo onsympathiek en griezelig uit dat ik hem nooit met kinderen alleen zou laten.

JvanDeventer | 02-11-18 | 00:01

Ongelooflijk dom van die Hofman dat hij die kinderen hoop gaat geven. Het leunt tegen burgerlijke ongehoorzaamheid aan. De wetten zijn er niet voor niets en moeten nageleefd worden.

wieowie123 | 01-11-18 | 23:51

Ik ben tegen elk generaal pardon. Het is wel eens genoeg.

Generaal Pardon | 01-11-18 | 23:42

Hij heeft zijn hart op de juiste plek, maar zijn hersens zitten ergens in de buurt van zijn anus.

bruin1 | 01-11-18 | 23:16

Tim Hofman de gekleurde inktlap moest weer zo nodig van zich laten horen. Ik vroeg mij af of er geen aannemer in de zal aanwezig was. Jammer.

gratias | 01-11-18 | 22:20

De schoen wringt ten aanzien van de jarenlange procedures en laks uitzet beleid voor uitgeprocedeerde gevallen. Zolang kinderen daar slachtoffer van worden ben ik ook voor een pardon. Geïntegreerde burgers uitzetten klopt niet...

Zuma | 01-11-18 | 22:03 | 1

Geïntegreerd? Dat zijn ze geen van allen. Ik zie ze nooit in de snackbar. Nou ja, behalve als die snackbar overvallen wordt. Dan wel.

DannyM | 01-11-18 | 23:29

Ik zeg ruilen. Deze kids mogen blijven maar dan moeten anderen eruit. Er is niet voor iedereen plek in de herberg.

BozePaarseMan | 01-11-18 | 22:02

Ik vind die Tim Hofman een goede reden om idd een net op te heffen.

Shareholder II | 01-11-18 | 21:56

Toen onze soldaten de strijd moesten staken in nl indie werd hun door de regering mede gedeeld dat NL vol was en dat ze beter konden emigreren naar canada of australie.
Dan heb je nog het programma ik vertrek gezinnen met kinderen.
De tranen komen me in de ogen als ik zoveel onrecht zie.
Iedereen is hier welkom sommigen komen hier om te stelen
Anderen om te proviteren
Dan zie je op youtube fimpjes van afgekeurde gastarbeiders die terug gekeerd zijn naar hun herkomst land met een uitkering waar de hele familie van leeft
En ondertussen lopen er NLbij de voedselbank voor het verkrijgen van voedsel wat nog net niet over code is

soledad | 01-11-18 | 21:56 | 3

'Toen onze soldaten de strijd moesten staken in nl indie werd hun door de regering mede gedeeld dat NL vol was en dat ze beter konden emigreren naar canada of australie.' Heb je hier een bron van? Klinkt heel erg als stomme Indonesiërs die niet overheerst willen worden door die ontzettend lieve en humane Nederlanders aldaar en nu zijn die arme voormalig onderdrukkers daarvan de dupe.

Bovendien je reactie leest als:
Je wil niet weten hoe zielig het was voor de VOC toen de slavenhandel werd gestaakt. Zoveel mensen ontslagen, zoveel gezinnen waren in de problemen gekomen van voormalig VOC'ers. Geen linkse omscholingsprogramma's, bijstand of UWV en hetzelfde geldt voor de gezinnen van arme NSB'ers die na de oorlog nog jaren werden gediscrimineerd. Verschrikkelijk.

Mocro070 | 02-11-18 | 04:54

Ja het is geweldig goed gegaan met Indonesie sinds ze de Nederlanders eruit hebben geschopt. 99% islamitisch en 100% corrupt. Ja prima land hoor.

paartjehop | 02-11-18 | 06:56

Mocro070 | 02-11-18 | 04:54 |
Als je de nederlandse troepen in indonesie , waaronder ook de oorlogsvrijwilligers, die naar indonesie gingen om de japanners te bevechten gaat zitten vergelijken met NSB-ers ben je een historische onbenul.

Roadblock | 02-11-18 | 12:34

Nee hoor, het ging heus niet om Tim H. maar om de zielige kinderen! De presentator haalde werkelijk alles uit zijn hysterische, theatrale persoonlijkheid om de kijker maar te overtuigen van zijn diepe, diepe , ja verstikkende verontwaardiging. over het leed de kinderen aangedaan.
Ik werd er onpasselijk van.

xavier | 01-11-18 | 21:46 | 2

Ik ook. Walgelijke televisie.
Tim Hofman shows us that rock bottom has a basement.

Shareholder II | 01-11-18 | 22:02

Ja en nee. Die kinderen wordt natuurlijk ook wat aangedaan maar is de oplossing een kinderpardon? Ik denk kortere procedures zodat die ouders niet tijdens de procedure een heel gezin kunnen stichten en hun kinderen naat voren duwen om voor zichzelf een verblijfsvergunning af te dwingen.

Simon_GS | 02-11-18 | 08:22

Aan het kind zitten ook ouders vast, en opa’s en oma’s, neefjes en nichtjes.. Niks pardon, uitgeprocedeerd is toedeledokie en tot nooit meer ziens! Ik ben deze emo terreur spuugzat, ik wil 0 asieligzoekers en ander soort migrantentuig wat niet werkt en ons geld kost.

dutch bikkel | 01-11-18 | 21:42

Kinderpardon. Dat noemen ze nou in de States Anchor Baby. Want als het kind mag blijven dan de ouders ook natuurlijk, want geen weldenkend mens, achterlijk of niet, (lees Links of niet) vindt het Oke als kinderen van de ouders worden gescheiden. Behalve dan als het criminelen zijn. Toch?

observer59 | 01-11-18 | 21:32

Tja ik hoor de politiek steeds zeggen dat ze de procedures gaan bekorten zodat dit argument niet meer gebruikt kan worden. Ik wil best tekenen voor een Kinderpardon als iedereen niet langer dan een half jaar nodig heeft om te weten of hij mag blijven of niet (inclusief procedures). Tot die tijd vind ik het geen zin hebben.

Simon_GS | 01-11-18 | 21:21 | 2

Dan moet er meer geld naar de zogenaamde ‘asielindustrie’. Het kan sneller maar dan moet er meer geld naartoe. En vergeet ook niet dat de IND heel vaak tegen beslissingen van de rechter in beroep gaat wanneer de rechter beslist dat mensen mogen blijven. Dan ben je ook weer maanden verder.

Ardbeg | 01-11-18 | 23:07

Ja lees net dat de IND er al 43 dagen over doet om een asielverzoek in behandeling te nemen!

Simon_GS | 02-11-18 | 08:18

Echt het hart op de goede plaats die Tim, dat doet ie allemaal voor de kinderen, om hem draait het niet.

Gemsenherder | 01-11-18 | 21:17

Ik als Rechtse Knakker zeg, pardonneer die kids en maak gelijk een einde aan die kansloze asielmisbruikers uit Bulgarije, Marokko, Turkije, Pakistan en dies meer.
Houd die kinderen met hun vader en stuur de massa handenbinders terug.
En wees gewoon sneller met afhandelen zodat er geen kids hier onnodig opgroeiden.

RechtseKnakker | 01-11-18 | 21:06 | 3

Zo denk ik dus ook. Systeem faalt. Streep eronder, systeem aanpassen en hierna hard optreden en vooral snel.

letopuwzaak | 01-11-18 | 21:26

Bulgarije? Dat is een EU Lidstaat.
Je hebt de asielzoeker horen luiden maar weet niet waar het AZC staat ofzo.

Mocro070 | 02-11-18 | 04:57

Ik denk dat iedereen snellere asielprocedures wil.
Oh, Ik vergeet te zeggen behalve de asieladvocaten, en de hele verdere vluchtelingenindustrie die hier zwaar geld aan verdient.

Roadblock | 02-11-18 | 12:43

Ik ben voor en niet omdat Tim het vraagt maar omdat vroeg of laat de regering gaat buigen voor de emoterreur van al die deugers die ons gaan bestoken via de (social) media.
Bespaar ons die grote deugshows, geef deze deugers geen podium en legaliseer die kids gewoon. Linksom of rechtsom gaat dat toch gebeuren. Nederland is niet bestand tegen emoterreur.

Amsterdamsko | 01-11-18 | 21:03 | 2

Als opkomen voor deze kinderen ‘deugen’ is dan deugen we maar.

Ardbeg | 01-11-18 | 23:08

@Ardbeg
Eens en hiervoor een +1

Mocro070 | 02-11-18 | 04:57

Dijkhoff zegt terecht waar het op staat. Natuurlijk kan het ventje er niks aan doen en is het voor hem niet leuk. Maar daarvoor moet hij bij zijn ouders aankloppen, niet bij politici.
Zij besloten hem te maken met dit risico. Zij moeten er voor zorgen dat ze hun leven in het land van herkomt weer opbouwen. Daar mag Idealistische Tim best bij helpen.

Petskast | 01-11-18 | 20:19 | 1

Vind het moeilijk.. neig meeste naar jou insteek ben ik bang.

ger1306 | 01-11-18 | 23:07

En nu een pile driver

Musashi | 01-11-18 | 19:58

Verdomme ik probeer al een half uur dat burgerinitiatief te tekenen maar ik kom er niet doorheen. Jullie?

Ardbeg | 01-11-18 | 19:56 | 2
-weggejorist en opgerot-
Joost2B | 01-11-18 | 20:10

Joost, jammer.. ! Wel benieuwd wat je gezegd hebt..

letopuwzaak | 01-11-18 | 21:28

Zolang deug-BN'ers als Tim, of Hannah, niet bereid zijn om het atelier op de zolderverdieping van hun copieuze grachtenpand op te geven, zie ik geen praktische oplossing... De kinderen moeten toch ergens logeren....

BRR76 | 01-11-18 | 19:50 | 2

400 gezinnen zal het probleem niet zijn in dit land BRR76. Ze hoeven niet allemaal in de Amsterdamse binnenstad te wonen.

Ardbeg | 01-11-18 | 19:57

Tim Hofnar was dat niet die gozer die ongevraagd en met een grote bek een vastgoed kantoor binnenliep en toen hij een klapje kreeg maandenlang niet kon werken en letselschade eistte?
Nuff sad

Rest In Privacy | 01-11-18 | 19:40 | 2

For the cause.

Ardbeg | 01-11-18 | 19:57

Said

Rest In Privacy | 01-11-18 | 20:02

Yeah right. En scheiden van ouders mag niet dus hebben we wederom een enorme opening gecreëerd die illegale immigratie beloont. Ja het is harsh maar je kan op dit dossier niet van 2 walletjes vreten Bart. Zorg nou godver eens gewoon dat die procedure niet meer ellenlang gerekt kan worden en voorkom deze gevallen. Ook al moeten we daar verdragen voor opzeggen. Of negeer ze gewoon unilateraal. Dat ging Duitsland ook moeiteloos af bij het Dublin akkoord.

Gen. Maximus | 01-11-18 | 19:40

Ja daaahaaag Timmeeyy!
Op de een of andere manier moet ik bij de "pardonnen" meteen denken aan lekker draaikontje WouteR Bos (PartijvandeDoekoevandeAnder - nog altijd dank hiervoor, zeker medereaguurder).
Ja, gevonden:
www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/...
.
Je gaat van Generaal Pardon naar Generaal Padon, loopt de emmer over, geen pardon, is er een laag water verdampt komen de Timmen van deze tijd janken over een Kinderpardon (wat, getalsmatig, want gezinshereniging - op exact hetzelfde neerkomt), en dan staat het water weer tot de lippen bij de mensen, dan wacht je weer tot na verkiezingstijd, en begint de hele friggin' riedel van VOOR.AF.AAN.
Of knapper gezegd.
STEEDS.MAAR.WEER.
*zucht, hele diep zucht*

chicago river | 01-11-18 | 19:38

Oneens. Als de procedure na 8 jaar stopt en de familie moet worden uitgezet, dan moet de familie worden uitgezet. Kinderen zijn nou eenmaal vaak de dupe van het gedrag van hun ouders.

hustler01 | 01-11-18 | 19:30

Tim Hofman. Het soort mensen waar dit land aan ten onder gaat.

Cor Netto | 01-11-18 | 19:04

*zoekt vloekend 'meewerkcriterium' op*

Goed, ergens begrijp ik wel dat je niet mee wil werken aan je eigen uitzetting maar als dat nu goed uitpakt voor het addergebroed dat je op de wereld hebt gezet doe je toch sakkers wat er van je verwacht wordt? Als dat nu al te moeilijk is gaat dat later ook niks meer worden.

Gewoon oprotten alstublieft. Wegblijven ook nog eens. Alvast bedankt.

Aap Noot Miesje | 01-11-18 | 19:02

We hebben geen geld voor een kinderpardon. We hebben immers 1000 miljard euro nodig voor de energietransitie. Die kinderen vergroten onze CO2-uitstoot. En dan hebben we over 10 jaar nog eens 1000 miljard nodig. Grenzen dicht en gelukszoekers weren. Lijkt me een beter idee.

Fijnstoffer | 01-11-18 | 19:00 | 1

Ik ken Tim Hofman alleen van GeenStijl.

Dutchbeaurouge | 01-11-18 | 18:58 | 1

Nee.. Doet die eikel iets voor gs ?

Shareholder II | 01-11-18 | 22:11

Ergens heb ik wel sympathie voor mensen die oproepen voor een algeheel kinderpardon. Die ~1000 mensen gaan we niet merken. Maar dan niet totdat de kraan dicht zit en we een netjes, sluitend asielproces hebben lopen dat binnen redelijke tijd definitief uitsluitsel geeft.

Basisbouwstenen van dat proces:
1. Aanmelding met verplichting tot volledigheid
2. Beoordeling binnen een week of wat, uitloop tot max 6 mnd
3. Eén mogelijkheid tot beroep bij een rechter
4. Gegarandeerde uitzetting naar een willekeurig gebied buiten de grenzen van het Schengen gebied, bij voorkeur het land van herkomst

Daarom onderteken ik deze petitie niet, want er wordt opgeroepen te gaan dweilen zonder eerst de kraan dicht te draaien.

algoritmos | 01-11-18 | 18:53
-weggejorist-
Ardbeg | 01-11-18 | 18:48

er is ook leed van die ontelbare Nederlandse kindertjes die wegkwijnen op het Franse platteland omdat pa en ma zo nodig zonder enige kennis en ervaring een bed en breakfast in de provence willen beginnen

HetOorAakel | 01-11-18 | 18:39 | 2

Klopt. Dat argument geef ik ook altijd. Mensen doen alsof dat kinderen onoverkomelijke trauma's oplevert maar kinderen kunnen prima tegen een stootje en passen zich ws. sneller aan dan de ouders. Elke dag verhuizen er kinderen naar andere landen. En men zeikt nooit over dit soort trauma's als mensen vanuit hun geboorteland hierheen komen. Hypocriet dus.

iB€€R | 01-11-18 | 19:45

Dat is ook niet altijd gezond. Maar een toekomst in Frankrijk of geen toekomst in Irak.... nogal een verschil. Die kinderen kunnen overigens vroeg of laat terugkeren naar Nederland.

Ardbeg | 01-11-18 | 23:09

Allemaal heel zielig, maar we kunnen het gewoon niet aan als land... Straks 2 miljard mensen die vanuit Afrika hierheen willen. We weten allemaal dat homo's, vrouwen & ongelovigen daar niet echt prettig kunnen leven. Dat worden dan meer dan 1 miljard mensen die wij in het Westen moeten gaan opvangen ? Hoe dan ?

RichardBandler | 01-11-18 | 18:34 | 4

En over twintig jaar allemaal een huis en allemaal een auto.
Tim vindt het kunnen.

Carmelita | 01-11-18 | 19:20

Carmelita | 01-11-18 | 19:20
Laten we het hopen. Dat gun ik iedereen.

Ardbeg | 01-11-18 | 19:56

Daar gaat het hier niet over. Het gaat hier over kinderen die hier geworteld zijn, niet over een lading nieuwe migranten. Ben trouwens wel voor óf eerlijke handel/stoppen met uitbuiting óf meer geld voor ontwikkelingshulp zodat het daar rustig blijft en mensen geen asiel hoeven aan te vragen

Ardbeg | 01-11-18 | 23:11
▼ 1 antwoord verborgen
-weggejorist en opgerot-
G.M.I.M. Pet | 01-11-18 | 18:33

Verrek, ik dacht even dat ik bij joop was ingelgd.

Mather | 01-11-18 | 18:22

Zachte heelmeesters maken stinkende wonden!

van der g | 01-11-18 | 18:20

Het zoveelste kinderpardon? En dat terwijl er al tienduizenden arme kinderen in ons land zonder ontbijt naar school gaan. Los dat maar eens eerst op Tim voor het probleem nog groter te maken.

JohnWalker | 01-11-18 | 18:18

Dat verbod voor #Boos kan ik goed begrijpen. Dat heeft helemaal niks met politiek te maken, is alleen sentimenteel geneuzel om zieltjes te winnen. Terecht dat je je daar als volwassen politicus (ongeacht welke partij) verre van wilt houden

Toegevoegde Waarde | 01-11-18 | 18:15 | 2

Goh... ik gaf je gelijk tot je uitspraak van "is alleen sentimenteel geneuzel om zieltjes te winnen." Wat denk jij nou zelf dat een verkiezingscampagne is? Dan mag het allemaal plots wel? Als je het over nepnieuws wil hebben, sentimenteel geneuzel om zieltjes te winnen, dat is pas nepnieuws. Graag een verbod op politieke campagnes

Zoon van Boer | 01-11-18 | 19:28

Ik maak geen onderscheid tussen verkiezingstijd en geen verkiezingstijd. Het is altijd verwerpelijk. Helaas is het nodig in tijden van democratie, waar 90% van de stemgerechtigden het verschil tussen CU/SGP of GL/D66 niet kennen...

Toegevoegde Waarde | 02-11-18 | 11:09

Naastenliefde? Dan heb ik toch liever onze joodsgristelijkhumanistische cultuur. Dat scheelt weer zogenaamd een paar centen. Als vermoedelijk zo ongeveer de enige die dit uitstekende filmpje van de mij verder onbekende heer Hofman heeft afgekeken: dat meewerkingsbeding had Franz Kafka nog niet kunnen bedenken.

En dat mannetje van inmiddels 9 en de overige koters verdienen een verblijf in ook mijn land veel meer dan wat ik hier aan sommige reaguurders lees. Daar moest ik het maar bij laten. Ik zie dat Joris Driepitter er zin an heeft vandaag, dus opmerkingen als dat je beter een paar claymores kunt ingraven dan teddiebeertjes plakken bij die hofvijver, moest ik maar eens achterwege laten.

PS: ik ben wat bevooroordeeld. Dat ik die autistische knul dicht zag klappen had ik het gewoon even niet meer. Nog niet trouwens. En wij kunnen ons zogenaamd niet inleven. Schei toch uit.

Hetkanverkeren | 01-11-18 | 18:02

Niet mee eens.Die kinderen worden ingezet, misschien zelfs gemaakt, om ons te chanteren. Geen beloning op traineren van uitzetting. Geen vluchtelingen meer binnenlaten: opvang in de regio van herkomst. Ik vind het al veel te vol in dit land.

Poes Fiep | 01-11-18 | 18:00

Nou Tom, jij deugt, echt waar.

bruin1 | 01-11-18 | 17:57

Illegale migranten in de VS maken in grote mate misbruik van een soort automatisch kinderpardon: het z.g. "birthright citizenship"

Daar is een grote winstgevende industrie uit ontstaan.

Een van de methode is de onderstaande:

Illegalen krijgen na betaling aan de organisatoren van het "reisbureau" toegang tot de VS ( b.v. om een paar maanden te werken of vakantie te houden; als ze maar op Amerikaanse bodem zijn)

Dan word er een kind geboren en omdat het kind in de VS is geboren heeft het kind "birthright citizenship" zoals ze dat noemen. Het kind is dus automatische Amerikaan.

Hetzelfde doen de illegalen die uit alle delen van de wereld naar de VS reizen en dan illegaal de grens oversteken. Ook de kinderen die dan worden geboren uit deze illegalen worden automatische Amerikaan met alle rechten die daar bij horen.

De kosten daarvan lopen letterlijk in de vele biljoenen die moeten worden opgehoest door de Amerikaanse belastingbetaler.

Kortom, de Amerikaanse belastingbetaler is dan financieel verantwoordelijk voor het kind. Onderwijs kosten; ziekte kosten; enzovoorts.

Terecht dus dat Trump aan het "birthright citizenship" een einde wil maken.

Donald Trump: Birthright Citizenship ‘Will Be Ended One Way or the Other’
www.breitbart.com/politics/2018/10/31...

Kaskensj | 01-11-18 | 17:55

Check even vanaf 57:57..... dat is pas een serieus interview zonder poespas en gekloot.

Behangdelul | 01-11-18 | 17:47

Niks geen kinderpardon, het is mooi geweest. De tien jaar doorprocederen tegen elk negatief besluit van die Armeense heeft voor mij de deur wel dichtgedaan. Er worden hier ziekenhuizen gesloten voor minder kosten. De overheid moet eerst maar eens leveren vooraleer hier weer eens over een pardon wordt gesproken. Dus voor alles eerst korte procedures hanthaven. De mogelijkheid om in beroep te gaan afschaffen. Het hele verhaal in één keer en geen ruimte voor het aandragen van zogenaamd nieuwe feiten. Plus een goed werkend uitzetbeleid en elke asielcrimineel bij met minste vergrijp subiet het land uit. Pas als de overheid in al die zaken levert en er dan nog kinderen door de mazen vallen mag wat mij betreft een pardon aan de orde zijn. Maar nog beter is het de grenzen zo af te grendelen dat ze hier niet meer komen en blijven in het eerste veilige land dat ze doorkruisen.

Angelica | 01-11-18 | 17:47 | 3

Prima voorstel. Het klinkt zo logisch ook. Kan iemand mij uitleggen waarom andere mensen hier anders over denken?

hustler01 | 01-11-18 | 19:36

Snap niet wat die ziekenhuizen met gewortelde kinderen te maken hebben. We zorgen voor miljoenen Nederlanders, die 400 kids drukken niet bepaald op de onderwijsbegroting en de kinderbijslag voor zover ze die nog krijgen.

Ardbeg | 01-11-18 | 23:13

Ardbeg | 01-11-18 | 23:13
'Die 400 kids' Mja. En die 800 ouders? En over 4 jaar weer hetzelfde verhaal?
En kom mij niet aan boord met snellere asielprocedures, want u weet net zo goed als ik, dat dit door eindeloos nieuwe procedures aan te spannen, met succes tegengewerkt wordt.

Roadblock | 02-11-18 | 12:53

Misschien een compromis: voor elk kind dat in aanmerking komt voor de voorgestelde pardonregeling, en voor elke toegelaten na-reiziger, wordt ook één van de personen die meegewerkt heeft aan het rekken van de procedure het Nederlanderschap ontnomen en gedeporteerd.

obominotie | 01-11-18 | 17:46
-weggejorist en opgerot-
Sjoerd5000 | 01-11-18 | 17:39

Nb. De criteria van veilig worden opgesteld door ambtenaren. Aangestuurd door departementen met politieke belangen.
Doe een kosten/ baten analyse. Aanwinst voor 0031 is blijven (zeker na gedane investeringen in zorg en onderwijs). Verlies is wegjorissen.

koolteer | 01-11-18 | 17:38

Toen ik 6 jaar was moest ik mee verhuizen naar Maleisië.
Pa zat in de palmolie industrie.
In mijn jeugd waren mijn"vrienden" Chinezen en Maleiers.
Heb ik veel van geleerd, nl. dat raciale vermenging een sprookje is.
Pas in de vroege pubertijd kwam ik voor korte tijd terug, en toen kwam de volgende ellende: Latijns Amerika. Met dank aan Pa.
Uiteindelijk op Penn State toegelaten, maar mijn jeugd is zonder meer vergelijkbaar met deze kinderen.
En toch ben ik zeer gelukkig (geweest), ook al heb ik vele jaren in de Arabische wereld (als contractor) gewerkt.
Dus geen medelijden met deze kids.
In de wereld zijn er miljarden die het slechter hebben.

Bolhoed | 01-11-18 | 17:37

Leuk ook die titels als 'onzin' ook iedere keer als er iets wordt uigelegd. Lekker kinderachtig ook. Vond dat Dijkhof het prima deed overigens.
Leuk hoor Tim's kindersoldaten die de kamer in gaan. Ook Tim gebruikt kinderen als 'schild'.... naar.... of gaat Tim alle kosten van verblijf uit eigen zak betalen?

Hoeveelste kinderpardon moet dit worden?

Behangdelul | 01-11-18 | 17:36 | 2

Ja kudo's voor Dijkhof in deze.

2tribes | 01-11-18 | 17:48

Dapper idd. Ook al praat ie poep over Irak. Kan Asscher nog wat van leren.

Ardbeg | 01-11-18 | 23:13

Mensen die stellen dat zij die tegen een kinderpardon zijn geen empathie hebben... Denk eens verder na dan je neus lang is.

Het tonen van empathie (door je in te leven in een ander, diens gevoelens te respecteren) sluit het wijzen op diegene zijn/haar eigen verantwoordelijkheid niet uit. Het is niet of of (of je hebt empathie of je laat iemand het zelf oplossen) maar en en (en je geeft ruimte voor gevoelens en iemand moet leren het zelf op te lossen).

Bovendien is empathie niet zo fantastisch als velen denken; sterker nog het kan gevaarlijk zijn. Empathie bevordert inderdaad prosociaal gedrag en versterkt het wij-gevoel. Maar... empathie kan logisch redeneren ondermijnen. Empathie kan zelfzorg ondermijnen. Empathie kan gemakkelijk onterecht worden opgewekt. Empathie maakt gevoelig voor chantage. Zoals bij alles geldt: teveel is niet goed dus houd het matig.

www.theguardian.com/books/2017/feb/06...

einStina | 01-11-18 | 17:36 | 3

Het wordt een dominante emotie die rationaliteit vertroebelt

pejoar | 01-11-18 | 18:14

Yup, en voor je het weet geef je teveel van jezelf weg en zit je allebei in de shit.

einStina | 01-11-18 | 18:35

Ik zou bijna denken dat je het boek van Peterson gelezen had Stina.
Maar je hebt gelijk. Heel Nederland loopt weer emotie op te kloppen. Als je niet meerent met de massa-hysterie ben je een gevoelloos monster of erger.
Precies weer dezelfde argumenten als met het jongetje op het strand.
Wij zijn natuurlijk schuldig omdat wij zo'n zielig kind niet laten blijven.
De mensen verdringen elkaar om maar te bewijzen dat ZIJ deugen.
Diegenen die willens en wetens er voor gezorgd hebben dat dat kind in die positie terecht komt treft natuurlijk geen blaam.
Eigen verantwoordelijkheid? Huh? een nieuw en moeilijk woord?
Nee, Manipuleren, liegen en bedriegen loont. Dat blijkt keer op keer.
En de achterliggende familie lacht zich weer de ballen uit de broek om zoveel onnozelheid.

Roadblock | 02-11-18 | 13:05

De rotzooi er uit trappen en het waardevolle behouden. Hoe moeilijk is dat?

koolteer | 01-11-18 | 17:34 | 1

En wie definieert de criteria voor beide categorieën en handhaaft daar op?

2tribes | 01-11-18 | 17:53
-weggejorist en opgerot-
VSOPXO | 01-11-18 | 17:32 | 1

Kinderpardon, ja! Maar dan ook graag voorkomen dat dit überhaupt nog mogelijk is. Kansloos jarenlang procederen zou alleen al uit oogpunt van de belasting druk die dit met zich meebrengt niet moeten kunnen, toch?

HarrydeCouvert | 01-11-18 | 17:30 | 1

Eens

letopuwzaak | 01-11-18 | 21:32

Kinderen van Ik Vertrek, Unilever, Shell, diplomaten en talloze andere ouders worden gewoon over de wereld gesleurd, hoe geworteld ook. Deze kinderen van ouders die schijt hebben aan het Nederlandse systeem, kunnen prima terug. Het zijn veilige landen. Weg met emo-chantage van Links of Deugers. Kinderen zijn de verantwoordelijkheid van de ouders en niet anderen. Dus oprotten met het tuig, dat maar blijft weigeren en procederen op mijn kosten. Deze mensen kunnen meer hun vermeende recht halen, dan gescheiden vaders die net boven de inkomensgrens zitten voor juridische bijstand. Hun land is veilig, dus terug.

arlen | 01-11-18 | 17:29 | 1

En de beroepsgroep die zwaar verdient aan dat perverse systeem ook wegsaneren.

2tribes | 01-11-18 | 17:54

Toe maar, een deugtopic op GS en een deugcolumn in de Nieuwe Revue.
twitter.com/BartNijman/status/1058013...
Vanavond bij Pauw of DWDD?

Enfin 100% eens met @Stormageddon | 01-11-18 | 16:36

Marie Curieux | 01-11-18 | 17:23 | 1

Met de ijverige gereïncarneerde enige echte Joris aan zijn zijde!

einStina | 01-11-18 | 17:44

Neen.. geen pardon voor kinderen en hun aanhang van minimaal 100 overkomende familieleden met een wijf,woning,waanidee wens.

Welles! Nietes! | 01-11-18 | 17:23

Oneens, als de wetgeving gewoon wordt toegepast en er dus actief wordt uitgezet en mensen uit veilige landen überhaupt niet in de asielprocedure opgenomen worden, was er geen kinderpardon nodig. Nu ook niet trouwens, de kinderen zijn de verantwoordelijkheid van de ouders, niet van de Nederlandse samenleving.
En in plaats van 4 miljoen aan grensbewaking? in Niger uit te gaan geven kan men dit beter investeren in het handhaven van het verdrag van Schengen en van Dublin, dan hadden we hier nauwelijks asielzoekers in een procedure omdat ze per definitie door een veilig derde land gereisd zijn.
Dus Tim kappen met het spelen van de Emokaart, ik trap er niet meer in.

bwanabanjo | 01-11-18 | 17:19

Opa en oma ook komen!

Hentjehopeloos | 01-11-18 | 17:19

Tekenen natuurlijk, hoe kunnen die kids hier nou iets aan doen? En die ouders niet meer eindeloos de gelegenheid geven, anders kom je hier nooit uit.
Maar deze kids zitten klem. Het zal je kind maar wezen

de Kent | 01-11-18 | 17:16
-weggejorist en opgerot-
zorba | 01-11-18 | 17:16 | 1

Nee, het is niet de schuld van de kinderen. Het is nooit de schuld van de kinderen. Dus alle kinderen op de wereld mogen naar Nederland komen, als je deze redenering volgt. Ergo: een kinderpardon werkt alleen met een Hongarije-hek.

Brits Folkestein | 01-11-18 | 17:15
-weggejorist en opgerot-
Kompassie | 01-11-18 | 17:15

Kijk, als @debroervanroos hier nou een petitie van had gemaakt... dan was ik de eerste ondertekenaar. Althans, dan had ik daar meteen na kennisneming voor getekend.
tpo.nl/2018/11/01/het-verdrag-van-mar...
Dit is concreet en duidelijk. Zoiets had op dit roze onafhankelijke blog ook niet misstaan, overigens. Maar goed, jullie waren druk met de slavenkettingen van de TMG kapot te zagen, dus even geen tijd voor zo’n analyse. Snap ik nog.

Stormageddon | 01-11-18 | 17:11 | 1

Jup! Ik maakte me al zorgen over de situatie, maar dit gaat het enkel vele vele malen erger maken. Hoe lief het op het eerste naïeve oogje ook klinkt.

einStina | 01-11-18 | 17:45

Wat mij stoort is de emotionele chantage.
Kinderen worden misbruikt als voet tussen de deur.
Aan chantage moet je nooit toegeven, dan is het einde zoek.
Hoe klote het ook is voor op zichzelf onschuldige kinderen.

Rommelende Onderbuik | 01-11-18 | 17:11

En dit wordt dan echt het laatste kinderpardon? Nee echt? Want met een kinderpardon schiet je geen kut op als je niet *eerst*de andere regels aanpast en bv een immigratie stop invoert. Anders hebben we nu een kinderpardon, (dus ouders blijven, dus familie komt etc) en blijven er mensen binnen komen die hier even snel wat kinderen gaan uitbroeden en dan hebben we over 3 jaar, 6 jaar, 9 jaar etc elke keer weer dezelfde discussie: kinderen zielig.... Kinderpardon.

Dus NEE. GEEN kinderpardon. Flikker op met je zieligheids gejank, als je niet in staat bent om huidige regels te veranderen, heb je wat mij betreft ook geen recht om te janken om zielige kinderen. Had je godverdomme maar moeten zorgen dat de regels anders waren.

En moet je dus eerst maar zorgen dat de regels anders worden, voordat je gaat janken om zielige kinderen. Die zieligheidsfactor hebben we zelf gekweekt.

peterdh | 01-11-18 | 17:07

Kinderpardon? Ja? Dan ook graag een parkeerboete pardon, een snelheidsovertreding pardon... Wat zeg ik? Doe mij aub een geheel belastingplicht pardon. Alvast bedankt! Oh, en kinderen zijn trouwens veel beter af bij hun ouders. Pakketje d'r omheen, postzegels d'r op, afstempelen en opsturen naar hun ouders in het land van herkomst.

FinnFolcwalda | 01-11-18 | 17:07

Natuurlijk kunnen die kinderen zelf er niets aan doen.
Maar de ouders zijn in de gelegenheid gesteld, door de politiek, om hun afwijzingen/uitzettingen stelselmatig te traineren en middels advocaten en ander rechtsgeleerden, steeds weer een "uitweg" zien.
Kan je na gaan, wat dat gekost heeft, gedurende pak-m-beet 8 jaar...
Dus de politiek is schuldig (geweest), de ouders hebben er gebruik van gemaakt, en nu zijn die kinderen de dupe.

Delfts Blauw | 01-11-18 | 17:06

Ik teken ook niet.
Niet dat het wat uitmaakt, als je bedenkt dat meer dan de helft van de Rotterdamse jeugd (om wat te noemen) al van niet-westerse afkomst is.
Als niet-globalist vind ik dat jammer.

Carmelita | 01-11-18 | 17:05

ik heb echt helemaal niets met kinderen. Het zijn een stelletje manipulerende etterbakken bij elkaar.

yeps | 01-11-18 | 17:05

Terug naar het eigen land is heerlijk voor die kinderen. Hier leven ze toch maar in een parallelle samenleving. Hier maar toch ook weer niet hier, daar maar toch ook weer niet daar. Nooit onze normen en waarden geaccepteerd, altijd de eigen taal blijven spreken en alleen TV uit eigen land gekeken.

Osdorpertje | 01-11-18 | 17:03
-weggejorist-
slowpoke-htb | 01-11-18 | 17:03
-weggejorist-
algoritmos | 01-11-18 | 17:02

Geef iedereen maar een pardon en een paspoort.
Kabinet Rutte nodigt jaarlijks toch nog honderdduizenden uit die ook allemaal een paspoort krijgen.
Nederland is toch verloren.
De omvolking moet doorgaan.

arbeid_loutert | 01-11-18 | 17:02
-weggejorist en opgerot-
VSOPXO | 01-11-18 | 17:00 | 1

Die afgehakte kinderhoofdjes op 46:35 vind ik dan wel weer wat ver gaan.

Mr_Natural | 01-11-18 | 16:59

Die kinderen hebben alleen kunnen wortelen omdat hun ouders jarenlang het rechtssysteem getraineerd hebben. En nu dat belonen met een kinderpardon inclusief gezinshereniging? Dacht het niet!

du Roi Soleil | 01-11-18 | 16:58

Ik noem het gewoon kindermisbruik.

Ze zouden allen bestraft moeten worden:
- De ouders die hun kinderen misbruiken om (onterecht) een verblijfsvergunning te krijgen
- De overheid en politiek die haar verplichtingen ontduikt door niet te handelen wanneer er, op tijd!, uitgezet moet worden
- De gutmenschen die de ellende van de kinderen misbruikt om, op kosten van de maatschappij, goed te doen door een pardon af te dwingen. Daarmee hun maatschappelijke aflaat kopen, en als het even meezit dit publiek of politiek te gelde maken.
Slachtoffers zijn natuurlijk de kinderen.

Not_again | 01-11-18 | 16:58

Boel harteloze ijzervreters hier weer in de cumments.
We hebben het hier godverdomme over kids, niet over 'we are here'.

VanBukkem | 01-11-18 | 16:58 | 8

Als je een trap gaat vegen, moet je bovenaan beginnen. Zolang die 'we are here' gasten nog in dit land rondlopen, wil ik niet eens denken aan het uitzetten van die asielkinderen.

VanBukkem | 01-11-18 | 17:08

Berbaar | 01-11-18 | 17:02
Wat een onzin. Zoals einStina hier verderop zegt hier: het beschikken over empathisch vermogen betekent niet dat je mensen in dergelijke situaties maar ontslaat van hun eigen verantwoordelijkheid.

2tribes | 01-11-18 | 18:12

@ VanBukkem | 01-11-18 | 17:08 Ik begin altijd onderaan en sta dan zelf een treetje hoger. Zelfde effect.

Binnenbaan | 01-11-18 | 18:32
▼ 5 antwoorden verborgen

Van mij mogen die kinderen blijven, we moeten de procedure aanpakken zodat de ouders niet eindeloos kunnen door procederen . Nu de knoop doorhakken en nee is dan ook direct wegwezen, en geen mogelijkheid tot beroep meer, ook zonder recht op bed bad en brood en eindeloos door pamperen .
Wat een griezel is die Asscher trouwens door dat ventje niet eens te willen aan kijken, zo ontmenselijk je hem, dan doet die hele enge Pechtold het toch een stuk beter beter , ook al praat hij poep hij richt hij zich wel direct tot dat jochie .

Castor12 | 01-11-18 | 16:57 | 2

Dat argument voor een pardon hebben we in 2003 al gehad. En daarna zou iedereen die was afgewezen moeten wegwezen. Raad eens? Dat is niet gebeurd. En dat gaat dit keer ookniet gebeuren als er een pardon komt.

du Roi Soleil | 01-11-18 | 17:01

Dat is toch geen excuus ?
Dat moet dus wel gebeuren , afdwingen door wet of doorgaan met slappe knieën

Castor12 | 01-11-18 | 17:05
-weggejorist-
bixiers | 01-11-18 | 16:56

Tim moet lekker gaan kitesurfen en grote mensen problemen met rust laten.

Pedronegro | 01-11-18 | 16:56
-weggejorist-
nonfortiscedtenax | 01-11-18 | 16:56

Feelgood heeft nare lange tentakels, gewoon zeggen: rot op.
Klaar

28 | 01-11-18 | 16:55

Mooi eiland uit de zee stampen, al dat binnengekomen tuig op dat eiland keihard laten werken in kampen, dan zijn we er zo van verlost.
Wat voor werk boeit niet, zand van de ene kant naar de andere kant brengen is voldoende, tien uur per dag en zeven dagen in de week.
Man vrouw en kind wanneer je, je poten kan ophouden kan je ook werken.
Bij het eerste teken dat het veilig is in het thuisland linea recta terug en persona non grata maken voor de toekomst.

Shezmu | 01-11-18 | 16:55 | 1

Goed, man

Moeimaker | 01-11-18 | 16:57

Het zal allemaal wel. Ik ben zelf Maarschalk Kinderpardon dus ik zie hem maandag wel op appèl.

Shoarmamasutra | 01-11-18 | 16:51

"Maar goed ingeburgerde, in Nederland opgegroeide en niet zelden gretige & getalenteerde kids die over de grens worden gezet"

Dat is alles behalve een "Generaal" Kinderpardon.
Als er een pardon kan komen voor goed geintregeerde, ingeburgerde, prima Nederlands sprekende, intelligente en leergierige kinderen. Tja, dan teken ik wel. Maar die totaal gehersenspoelde toekomstige islam terroristjes, nee. Gewoon nee.

Lochos | 01-11-18 | 16:50

En na zo'n kinderpardon komen de potentiele migranten op het idee om een zootje jeugdigen zonder begeleiding en papieren vooruit te sturen naar het land waar alles gratis is. De familie volgt later, gezinshereniging is hun goed recht.

LolaBabooshka | 01-11-18 | 16:48 | 1

Dat idee hebben ze al jaren. Dat wordt ze aangereikt door de 'weg-met-ons' pro-vluchteling actiegroepen.

Roadblock | 02-11-18 | 13:09
-weggejorist-
zorba | 01-11-18 | 16:48 | 1

Als de kinderen wat te klagen hebben moeten ze bij hun criminele ouders zijn, die niets doen dan chanteren, bedriegen en liegen. En bovendien: duizenden Nederlandes kinderen emigreerden van Nederland naar Canada en Australie. En daar spraken ze ook de taal niet hoor en daar hadden ze ook geen vriendjes.

paartjehop | 01-11-18 | 16:48

Als Tim nou eens gewoon écht gaat werken voor z'n geld dan heeft 'ie geen tijd meer om dit soort onzin te verzinnen en te verspreiden. Waarschijnlijk ziet Timmie
deze kul als "werk", maar dat zie ik anders. Héél anders!

demaup | 01-11-18 | 16:48

Ik vind het hele leuk spontane ventjes. Immigratie kut, kinderpardon ook kut want zuigt aan. Oplossing: Procedures verkorten naar 6 maanden (wat nou 'kannietvanwegederegels'; gewoon de regels aanpassen. Kunnen godver toch zelf onze wetten maken?) en stop op immigratie (is anders dan oorlogsvluchteling... nee, ik ben geen Nazi). En huidige kinderen zoals deze (+ familie) gewoon in 1 x pardon geven. Dan laten we eenmalig een mannetje of 3000 toe... en dan is het voor de komende 30 jaar es ff klaar. Want het probleem meneer, dat blijft.

fhn | 01-11-18 | 16:45

Kinderen zijn niet zielig. Ze worden gebruikt door de media. Dat is hetzelfde als bij de bootvluchtelingen naar Europa. In een boot vol mannelijke vluchtelingen, 1 vrouw met baby, want extra zielig.

The Exorcist | 01-11-18 | 16:45 | 1

Een soort Roemeense bedelmaffia: zielig kindje / hondje op schoot en in de dikke fonkelnieuwe mercedes naar huis.

HaatbaardKnipper | 01-11-18 | 16:51

Ze zeggen eerst maar wat verdragen op.

Poppo van Ulvinga | 01-11-18 | 16:44

Eerst de kraan dicht en dan de hand over het hart.
Helaas wil de politiek niks en kan de politiek niks. Met niks willen verhullen ze niks kunnen.

bolletje kaas. | 01-11-18 | 16:44

Mijn kroontje loopt gevaar met zulke linkse berichtten

Superarchie | 01-11-18 | 16:43 | 2

Ik denk/voel precies hetzelfde.

zorba | 01-11-18 | 16:46

Yep. Opletten ladies.

HaatbaardKnipper | 01-11-18 | 16:49

Micromanagement! In 2025 9.8 miljrd mensen. Zegt de VN. Betaald door o.a. het fucking waterschap en mijn gemeente met hun afrika projecten. Poot stijf. Geen clementie. Op naar de 1 miljoen wereldburgers!

De Gossie Posse | 01-11-18 | 16:42

Sympathiek initiatief van Tim en goed dat van Rossem het onder de aandacht brengt.

Berbaar | 01-11-18 | 16:42 | 5

@Peniskokertje | 01-11-18 | 16:45
Het hangt een beetje van de randvoorwaarden af en de verdere invulling van het beleid dat nu in onderzoek is.
Maar het beschermen van die 400 kinderen vind ik op zich een goed idee.

Berbaar | 01-11-18 | 16:53

En al die kinderen in ons lande die momentel onder en rond de armoedegrens leven, wat gaan we daar voor regelen? Tuurlijk er zijn op lokaal niveau wat potjes vrijgemaakt voor een projectje hier en daar, maar het blijft toch wringen dat bijna een half miljoen kinderen hier opgroeit in armoede met alle toekomstige maatschappelijke en sociale gevolgen die daar bij horen.

2tribes | 01-11-18 | 18:21

Apart. Mensen die opkomen voor hun verkrachte nichtjes vind je tuig, maar illegale migratie vind je sympathiek. Volgens mij hangt jou mening af van de etniciteit van het onderwerp. En dat betekent heel wat meer dan je in 1ste instantie denkt: Je bent namelijk op etnische gronden tegen autochtonen.

omanders | 02-11-18 | 09:50
▼ 2 antwoorden verborgen

Ja, mits in een pakket van maatregelen; eerst iedereen eruit die al jaren uitgeprocedeerd is. Dan eerder eruit met verblijfsvergunning maar criminele antecedenten of die de boel belazerd ( iedereen die wel op visite gaat in het onveilige land).
Pas als dit is gerealiseerd dan een kinderpardon op basis van een wederkerig proces; voor elk persoon aan wie pardon wordt verleend moeten er eerst 10 die hier legaal verblijven maar niet ingeburgerd zijn het land verlaten.
Maar zomaar het volgende pardon, Nee!!!

Franker | 01-11-18 | 16:41 | 1

Hear hear!
Kan ik op u stemmen?

elfenstein | 01-11-18 | 16:51

Illegaal = illegaal. Eruit en nooit meer erin. Tot zover mijn bijdrage.

HaatbaardKnipper | 01-11-18 | 16:41

Geweldig, hoe ook het roze blog valt voor dit gelul. Er bestaan geen asielkinderen. Er bestaan afgewezen migranten die hun kinderen inzetten om zielig te worden gevonden.

omanders | 01-11-18 | 16:41

Die kinderen hebben hier niks te zoeken. Die willen niet integreren, nu niet, morgen niet, nooit niet. De generaalkinderpardonners van nu, zijn de Sylvana Simonsen van morgen. Bovendien, waar praten we over? Ze zijn nu nog jong en flexibel, ze kunnen makkelijk een andere taal leren en de landen waar ze thuishoren hebben ze ook daadwerkelijk nodig. Laat ze de wijze lessen die ze in dit land hebben geleerd maar ten uitvoer brengen in hun thuisland, zodat dat land zich ooit kan meten met het prachtige Nederland uit de jaren 90.

Nicob88 | 01-11-18 | 16:41

Deugen is deugen. Dood aan deugen. Is er geen tendentieuze website die daar iets tegen kan doen?

blikjegrolsch | 01-11-18 | 16:40
-weggejorist-
zorba | 01-11-18 | 16:40 | 1

Kinderen die jarenlang hebben moeten aanhoren hoe verdorven het westen is hierheen halen daarentegen........

Ben Hetzat | 01-11-18 | 16:40

Dacht het ff niet, de ouders zijn verantwoordelijk voor hun kinderen niet wij.
Daarnaast is het wreed om kinderen van hun ouders te scheiden, hoorde ik laatst ergens in het nieuw.

marrretje | 01-11-18 | 16:40 | 2

Dat is ook niet de bedoeling. Als de kinderen mogen blijven, dan moeten vervolgens de ouders natuurlijk ook hier mogen blijven.

Janas | 01-11-18 | 16:52

Precies, een "kinderpardon" is ook al-tijd een gezinspardon, tijd om daar ook eerlijk in te zijn, zeker op GS.

Zware Guy | 01-11-18 | 17:01

Ik vind het inderdaad een vreselijke deugkwal, die Tim Hofman, maar in dit geval ben ik het wel met de strekking van zijn verhaal eens: kinderen die hier opgegroeid zijn flikker je niet over de grens.
Ik ben voor een algeheel kinderpardon.
En daarna: Grenzen dicht. Anders is het natuurlijk dweilen met de kraan open.

VanBukkem | 01-11-18 | 16:39 | 7

VanBukkem | 01-11-18 | 16:39
En die Nederlandse ouders dan, die hun kinderen meenemen en naar een vreemd land vertrekken omdat pa & ma het ineens in hun bol hebben gekregen en hun heil elders gaan zoeken...? Ik doel op dat tv-programma "Ik vertrek" als je dan nog niet duidelijk was. Hoe zielig is dat voor die kinderen?

Ps. Zoals in de eerste minuut al duidelijk is, die kinderen zijn hier geboren, een fokverbod zou wenselijk zijn voor deze mensen die in onzekerheid verkeren of ze hier wel of niet mogen blijven! Maar, er zal wel geadviseerd zijn er vooral voor te zorgen dat er kinderen komen... Dan kan mens als laatste redmiddel zielig gaan doen.

JI-HAAT | 01-11-18 | 17:20

@JI-HAAT | 01-11-18 | 17:20
Dat fokverbod moet er zeker komen. Of nog beter: grenzen dicht. Dan heb je helemaal geen fokverbod nodig.
Die vergelijking met die kinderen uit 'Ik Vertrek' gaat mijns inziens wel een beetje mank. Die kids kunnen als ze achttien zijn altijd nog besluiten om hun ouders een hand te geven en terug te keren naar het land waar ze de taal van spreken.

VanBukkem | 01-11-18 | 17:41

VanBukkem | 01-11-18 | 17:41
Omgekeerd kunnen kinderen dat ook doen, vertrekken naar het moederland van hun ouders, maar de voorzieningen zijn hier zo goed... dus dat gebeurt niet. Daarom gaan ze lekker op vakantie naar het 'ooit' zo onveilige moederland van hun ouders, ze lachen zich een krul in hun lul en geven Nederland de middelvinger.

JI-HAAT | 01-11-18 | 19:03
▼ 4 antwoorden verborgen

En die verklaring van Marrakech wil ik ook niet.

Glasgow Argus | 01-11-18 | 16:39

Hoezo, kinderen lijden onder hun ouders en dat is zielig? Dat geldt voor allerlei kinderen, ook als je een quinoa verslaafde moeder hebt, of een vader die veel zuipt, of als je ouders je dagelijks bij een andere vreemde oppas dumpen omdat de carriere belangrijker is, of als ze dom zijn, of als ze je gekke kleren aantrekken, of als ze rare meningen hebben, etc. Dat is nu eenmaal zo bij het concept 'familie' en 'op familie gebaseerde samenleving'.

Hoezo, ingrijpen? Ouders hebben nu eenmaal een eigen verantwoordelijkheid en het recht op kinderen. Als het over ingrijpen van jeugdzorg bij geweld gaat of over een eventueel in te stellen ouderschapscursus is de wereld te klein, maar als kinderen moeten remigreren naar hun normale eigen land in de veilige sfeer van de eigen familie is ingrijpen opeens wel oke?

Waarom dit sentimentele gedoe? Heeft een keer zielig in de camera kijken echt zoveel invloed, zelfs hier in het nuchtere roze landschap?

einStina | 01-11-18 | 16:39 | 3

Dat dus.

Stormageddon | 01-11-18 | 16:48

Dank. Hup frontvorming.

einStina | 01-11-18 | 17:40

Commentaar van iemand die overduidelijk zelf geen kinderen heeft.

DrumPiet | 01-11-18 | 17:41

Tim... stompzinnig figuur die denkt dat hij journalist is. Net zoals die andere nimbo, zijn voornaam is JAN, ook zo'n loosert van BNN VARA waarvoor het VWO te hoog gegrepen was. Mijn God, wat een armoede. Jan probeerde het nog met schaatsen en zingen. Niks meer van gehoord. Oh wacht, Patty Brard die dikkerd liep wel te kieren. Nou, dan heb je het gemaakt in Hilversum als media hoer.

Matwetwe | 01-11-18 | 16:37

Nee. Te vaag en te deugpronkend. Sorry, maar gewoon nee.
Een beter asielsysteem en strengere immigratiewetten ben ik helemaal voor, maar dit is over 400 kinderruggetjes heel hard pogen gratuit te deugen, zonder helder voorstel hoe het zou moeten. Want het is nu eventjes pleiten voor (een zoveelste) “eenmalig” kinderpardon, maar over een paar jaar moet dat dan weer. Met weer een mediageniek kindertje. En weer een stel semi-BN-ers die over elkaar heen willen buitelen van empathie en deugen aan alle talkshowtafels. Sorry, geen zin an.

En nee, liegen, bedriegen, asielzaken traineren en keer op keer in beroep gaan met behulp van de witgebefte asielmaffia waarbij de kinderen als emotioneel chantage- en drukmiddel worden ingezet moet niet lonen. Nooit. En dan worden er maar kinderen de dupe. Er zijn zijn in dit land wel meer kinderen ergens de dupe van waar verder geen haan naar kraait, ook @debroervanroos niet.

Stormageddon | 01-11-18 | 16:36 | 5

Staande ovatie @storm!

Marie Curieux | 01-11-18 | 17:04

Volledig mee eensch!

Toontje-S | 01-11-18 | 17:17

@ Storm ..
100 punten ...

Pjotterdjotter | 02-11-18 | 11:20
▼ 2 antwoorden verborgen

Ouders terug sturen en kinderen onder brengen bij en laten verzorgen door al die "goede" bekende Nederlanders...

fschouw | 01-11-18 | 16:36

Kinderpardon is dus geen kinderpardon maar een familiepardon. Daarnaast blijft dit misbruik uitlokken en weten "zij daar" ook dat traineren loont. Toch een soort van emotionele chantage, die ouders traineren, die inderen zijn dan het slachtoffer en wij de kaaie pier als we ze alsnog het land uitzetten na x-jaar.
Ik wil best met de hand over mijn hart strijken maar dan een quid pro quo. Asilanten aanvraag in het land ( of buurland ) van herkomst, 1 procedure van max 6 maanden, 1 beroepsmogelijkheid van maximaal 3 maanden tegen een vaste vergoeding voor asieladvocaten en de uitslag van de procedure in het land van herkomst ( of buurland indien onveilig ) afwachten. Eenmaal toegewezen geen enkeltje EU maar opvang in asieldorpen in de regio zelf zonder kans om ooit de EU binnen te komen, geen uitkeringen, geen naturalisatie, geen huisvesting en Mieles etc. Gewoon veilige opvang met basisbehoeften tot ze weer terug kunnen. Ben d'r nu wel klaar mee.

Graaisnaaiert | 01-11-18 | 16:35

Tja hoe erg is het nou eigenlijk écht voor hem als hij niet mag blijven? Hij gaat dan toch samen terug? Samen met zijn broertje en ouders. Dat is nog altijd veel beter dan dat zijn ouders naar Iraq gaan en hij hier moet blijven.

Bakje Friet | 01-11-18 | 16:34

Nee, moeten gewoon weg

Bokito ergo sum | 01-11-18 | 16:33
-weggejorist en opgerot-
zorba | 01-11-18 | 16:33

Nein, een lijn trekken. En dat gelul over goed ingeburgerde kinderen klopt ook niet , de derde generatie Turken hier in de stad lullen gewoon Turks.

Ghibli | 01-11-18 | 16:31

Een kinderpardon werkt alleen als je de ouders het land uit schopt.

boccelullus | 01-11-18 | 16:30 | 1

Ja, want dan heb je ook geen rest schade.

Matwetwe | 01-11-18 | 16:56

Leg mij eens uit waarom we een Lili en Howick het land uit willen trappen en iedereen stond in de startblokken, en die zaadstengel die betrokken was bij het doodschoppen van Richard Nieuwenhuizen kan de anonimiteit in vluchten en de politie gaat hem niet eens zoeken. Precies, dat ís niet uit te leggen. Dan liggen je prioriteiten echt helemaal verkeerd. Kinderen trap je het land uit, bewezen criminelen en/of doodschoppers ga je niet eens naar op jacht. HOE! DAN!

BeunDeHaas | 01-11-18 | 16:28 | 2

Omdat in dit land illegaliteit niet strafbaar is en afgewezen asielzoekers gewoon vrij rond kunnen blijven lopen met alle kwalijke gevolgen van dien. Die kinderen werden een soort van gedoogd hier dus dan zijn ze ook makkelijker te traceren ( als ze tenminste niet onderduiken ).

Graaisnaaiert | 01-11-18 | 16:38

Ik heb liever een Howick hier in Nederland, die niks kan doen aan het handelen van zijn moeder (waarbij iedereen ook toe moet geven dat het systeem heel slecht is als je door kan procederen tot je kinderen ver op de middelbare school zitten) dan een smerige rat die als kers op de taart iemand nog dood trapt ook.

BeunDeHaas | 01-11-18 | 16:49

Het wringt voor mij veel meer dat die procedurefuckende ouders, door inzet van een kind toch hun perverse zin krijgen. Zoals die bizarre moe van Lily en Howick die nu alsnog naar NL gaat komen.
De kindertjes spreken zgn. hun taal al niet meer. Lusten alleen nog maar boerekool en hoeven geen uitkering. Hou toch op Van Rossum. NL hoeft niet op te draaien voor wangedrag van buitenlandse ouders. Waarom kun je na 10 jaar in NL niet wennen in je moederland? Dat is bullshit.

Peniskokertje | 01-11-18 | 16:27 | 1

Dat de kinderen hun taal niet meer spreken is onmogelijk. Dan hebben ze dus niet gepraat met hun moeder? Net zolang tot hun moeder iets meer Nederlands kon brabbelen? Trap er niet in.

BrabantsVerzet | 01-11-18 | 16:32

Niets daarvan!
Om de paar jaar moet er weer een generaal pardon komen en in de tussentijd verandert er geen donder!
Eerst de kraan dicht, dan pas dweilen.

Kritiek caster | 01-11-18 | 16:27

oeh, aah! Dit voelt anders reaguren. Ja, ik log net pas in na bevrijdingsdag. Ik had een daagse kuur belgische luis.

horsteknots | 01-11-18 | 16:26

Kinderen zijn de oorzaak van co2 overschot.

Alleycat | 01-11-18 | 16:26

Prima DEUGEN in optima forma laten we kids never nooit de dupe laten worden van de deug marxistische doordrammen deugpropaganda van ik noem maar zo maar wat namen: sylvaantje S, johnnie jr de Mol (pappie betaalt toch wel), piepkuiken DWDD Marc Marie huibregts, Katja S, groenlinks , d66, Alexander P (ik word toch weer vader ook al gebruik ik daarvoor blauwe pillen vraag maar aan Anne L), het gehele joop.nl dwz de jolo witte onderbroeken fanclub, Annouscha nuzomaarwat en consorten.

Rest In Privacy | 01-11-18 | 16:25

'kinderen moeten niet de dupe worden van dom gedrag van hun ouders'
 
Als 'dom zijn' een criterium is kunnen we inderdaad wel heel Afrika binnen laten.

CLoVis | 01-11-18 | 16:24

Ik ben misschien wat ouder, maar ik kan me zoveel kinderpardons herinneren dat ik er een beetje moe van word.
Een kinderpardon is blijkbaar geen oplossing.

IkWilOokWatZeggen | 01-11-18 | 16:24

Conclusie is nooit eens, inderdaad rot maar op. Conclusie is altijd, het is me meegevallen, aardige lui en wat lullig voor ze (maar ik begrijp de concerns heel goed heurrr)

merel veld | 01-11-18 | 16:23

Ik daag je uit om ook islamitische kinderen met hoofddoek te laten zien, in een zielig filmpje over het gewenste kinderpardon. Want dat gaat immers ook gebeuren. Islamitische kinderen die geïndoctrineerd de maatschappij betreden, daar wil je er echt niet een paar honderd extra van.

BrabantsVerzet | 01-11-18 | 16:23

Genoeg Nederlandse kinderen die met hun ouders emigreren naar landen die ze nog niet eens kennen van plaatjes. Wordt ook nooit een probleem van gemaakt. Tim gaat zijn pardon maar lekker crowdfunden en voor elke € 1 miljoen die hij binnenharkt kan 1 gezin met kinderen een verblijfsvergunning krijgen.

witwas | 01-11-18 | 16:23 | 1

Inderdaad, kinderen meesleuren naar een ver en exotisch land is fantastisch en goed voor hun ontwikkeling, maar kinderen terugsturen naar het veilige land van herkomst is zielig.

BrabantsVerzet | 01-11-18 | 16:24

Generaal Pardon lijkt sympathiek, maar moet je pas toepassen als de "kraan" dicht is. Zolang de EU de grenzen open houdt in het kader van ontnationalisering en andere subdoelstellingen, en wij bovendien geen Viktor Orban aan het roer hebben, heeft een Generaal Pardon geen enkele zin.
Dus sympathie voor deze actie opwekken grenst aan virtue signalling - al denk ik dat Tim Hoffman persoonlijk wel integere intenties heeft. Iedere zoveel jaar een Generaal Pardon zonder dichte/gecontroleerde grenzen is zinloos.

Non_Smoking_Gun | 01-11-18 | 16:22

Pardon voor:
Ongelovigen, Christenen, Joden, Noord-Koreaanse overlopers, Ijslanders, Blanke Boeren uit Rhodesië, Eskimo's enz.: toestaan. Alle islamisten, daar nemen we dus afscheid van na het betalen van hun verblijfskosten.

Musset | 01-11-18 | 16:22 | 2

Een pardon voor blanke Zuid-Afrikanen, vakbekwame boeren zelfs, is te verkiezen. Maar die moeten naar Rusland uitwijken. Hadden ze maar een neger moeten zijn. Om ziek van te worden.

BrabantsVerzet | 01-11-18 | 16:27

Nou aan Noord-Koreaanse overlopers heb je ook niks. Die bidden 5x daags tot Kim Jong-un en huilen dan van ontroering. Het zal niet meevallen om die tot Mark Rutte te laten bidden. En bidden tot Kuzu of Klaver vinden ze godslastering.

Nivelleermarionet | 01-11-18 | 16:43

"Kids" en vóór een kinderpardon (= precedent en aanzuigende werking en nog meer - op advies van asieladvocaten- zwangere 15-jarige 'vluchtelingen) in één stuk van Van Rossum, of alle people. Als dit de koers van Geen Stijl Nieuwe Stijl wordt, moet ik mijn premiumlidmaatschap ernstig heroverwegen.

gestoptmetroken | 01-11-18 | 16:21

Wat een raar verhaal. Hoop dat dit opstartproblemen zijn.

De musso linie | 01-11-18 | 16:21 | 4

Bart heeft al vaker laten blijken voor een kinderpardon te zijn

Fedde71 | 01-11-18 | 16:25
-weggejorist-
zorba | 01-11-18 | 16:35

Heeft hier iemand pedofiele neigingen?

Janas | 01-11-18 | 18:22
▼ 1 antwoord verborgen

Nee. Geen goed idee.

We hebben migratieregels en die moeten simpelweg gehandhaafd worden, onder uitsluiting van de uitsteltactieken van de asielmaffia.

Kinderen kunnen alleen maar “wortelen” wanneer een uiterst kostbaar misbruik van proces wordt gemaakt.

Duss. Hanteer de grove zeef. Veilig land, geen kans, direct weg. Voor het overige, gereisd door veilig land, kans verspeeld, keer terug naar eerste veilig land van aankomst.
Snelle procedure, slechts een beroepsmogelijkheid. Niet gelukt? Direct weg.

Alleen zo kan je het proces zuiver en eerlijk houden. Voor de “nieuwkomers” en voor hen die de belastingen moeten opbrengen om dit circus te laten draaien.

Dag Tim.

Glasgow Argus | 01-11-18 | 16:19

Kinderpardon alleen als er tegen over staat dat de grenzen hermetisch worden gesloten en asiel alleen kan worden aangevraagd in eigen land cq buurland van opvang

Fatwabuster | 01-11-18 | 16:19

Asielprocedure in NL zou maximaal 2 maanden moeten duren. Bij afwijzing geen mogelijkheid tot procederen. Geen stap naar de Nederlandse rechter want geen Nederlands staatsburger!

Mastermattie | 01-11-18 | 16:18

Voor ouders met kinderen die hier zijn geboren om zo een verblijfsvergunning af
te dwingen heb ik geen pardon.

houtvlot | 01-11-18 | 16:17

Mooi initiatief, zo op de eerste dag van de bevrijding van Geenstijl!

mrv | 01-11-18 | 16:17 | 1

Volgens mij valt dit eerder in de categorie "jennen".

BrabantsVerzet | 01-11-18 | 16:29

Leuk schattig filmpje.
Die mensen hadden natuurlijk 8 jaar geleden al in hun eigen land moeten zitten.
Begrijp wel dat het steeds lastiger wordt.

Rommelende Onderbuik | 01-11-18 | 16:16

We hebben al een keer een generaal pardon gehad, waarom nu weer? Gaat deze minkukel er dan ook voor pleiten dat dit soort situaties voorkomen moeten worden? Of blijven we dweilen met de kranen open? Ja he, Tim. Want je bent maar een poppetje. Een poppetje om een generaal pardon er doorheen te jassen. Over tien jaar weer een ander blits poppetje. Want er gebeurt in de tussentijd niks. Ja, de mensen die hier niks te zoeken hebben zullen gewoon doorgaan met het uitwerpen van ankerkinderen omdat ze weten dat de Timmies van de wereld het wel voor ze fixen. Zelfs GS trapt erin.

TheOneWhoKnocks | 01-11-18 | 16:16

Met een kinderpardon wordt het probleem niet opgelost. Elke versoepeling zal leiden tot meer immigratie. Mensen die voor een generaal kinderpardon zijn snappen het gewoon niet. En ja, ik vind het ook zielig voor de betrokken kinderen maar als zieligheid het criterium wordt...

Logisch toch? | 01-11-18 | 16:16 | 1

idd. het woord kinderpardon bestaat alleen in het meervoud; vraag is alleen of je dan kinderpardons moet schrijven of kinderpardonnen...

sosnl | 01-11-18 | 16:18

heb daar toch moeite mee; een generaal pardon wordt het vehikel voor (al veel) eerder afgewezen,uitgeprocedeerde immigranten (ouders) (wezen daargelaten) om hun toelating af te dwingen.
Het wordt helaas,vrees ik, weer een verkeerd signaal

slootmans | 01-11-18 | 16:14
-weggejorist-
Mastermattie | 01-11-18 | 16:14

Als we nou eerst eens even een discussie starten over de oorzaken, en die vervolgens oplossen, dan kunnen we daarna heel hip onder aanvoering van Tim (wie?) de nare gevolgen oplossen... maar dan wel in die volgorde graag....

MemaMeister | 01-11-18 | 16:13 | 2

Precies een groot aantal zijn hier geboren omdat asieladvocaten er voor hebben gezorgd dat de ouders hun uitzetting hier onterecht hebben gefrustreerd. En gewoon door zijn gegaan met fokken. Dus Tim ga lekker met de kinderen mee en zorg goed voor hen en help hen daar hun nieuwe vaderland opbouwen.

Therapietje | 01-11-18 | 16:21

Exactly! Ik wil wel tekenen maar dan eerst die asielprocedure terugbrengen tot maximaal een week en een adequate grensbewaking invoeren!
Next!

Aristotalloss | 01-11-18 | 17:26

Nou nee. Want na ieder kinderpardon komt weer een nieuw kinderpardon,

TheBigKirth | 01-11-18 | 16:13

Als Tim maar meegaat mogen die kinderen van mij het land uit. Kuthipster.

DrumPiet | 01-11-18 | 16:12 | 2

Wat een agressie BromPiet. Staat de wind weer verkeerd vanaf de vuilverbranding Coevorden net over de grens?

Trans_Fimmermans | 01-11-18 | 16:19

Hipsters zijn uit

Peniskokertje | 01-11-18 | 16:31

Het gelijkheidsbeginsel vereist dan een algeheel migratieverbod voor alle kinderen.
Ik stem tegen.

obominotie | 01-11-18 | 16:12 | 2

U is op de hoogte van het verschil tussen een pardon en een verbod?

DrumPiet | 01-11-18 | 16:13

Huh? De bedoeling van dit voorstel is om te voorkomen dat kinderen tegen hun zin migreren. Dat recht moet dan voor alle kinderen gelden. En aangezien kinderen eenvoudig door hun ouders beinvloed kunnen worden, kan misbruik alleen met een algeheel kindermigratieverbod voorkomen worden. Anders blijft het een wassen neus.

obominotie | 01-11-18 | 16:28

Dat gehuil om een kinderpardon komt eens in de zoveel tijd terug, door het telkens verlenen van een kinderpardon in combinatie met het slappe (inhumane) open grenzenbeleid van de overheid. Het houdt dit gejengel levend.

VP732 | 01-11-18 | 16:11 | 1

De bedoeling hiervan is vooral om zoveel mogelijk families te stimuleren hun kinderen alleen een lange gevaarlijke reis te laten maken. Dat levert veel misbruik, ellende en sensationele verhalen op, waardoor het draagvlak voor een pardon toeneemt. Als kindjelief het overleeft heeft, kan de rest van de familie binnenkomen via gezinshereniging. En zo niet? Och, kindjes zat daar, in de ogen van het deugtuig.

obominotie | 01-11-18 | 16:34

Ruim één uur een youtube-filmpje van Tim Hofman bekijken of een uurtje op xhamster rondkijken. Moeilijk, moeilijk.

spanarchist | 01-11-18 | 16:11

Aan iedereen die Tim heet, ongezien de tyfus. Ik ken hem niet.

schalwijk023 | 01-11-18 | 16:09 | 2
-weggejorist-
Rest In Privacy | 01-11-18 | 16:11

Sorry Tim

schalwijk023 | 01-11-18 | 16:14

Tsja, krijg je gelijk de discussie er achter aan dat de ouders dan ook kunnen blijven, en daar heb ik dan weer geen zin an.......

nope | 01-11-18 | 16:09 | 1

Indeed, als het nou alleen om die kinderen ging, maar je krijgt gelijk de hele aanhang erbij.

sarcastro | 01-11-18 | 17:52

Islam heb je overigens ook niks aan in het Oosten, maar dat even terzijde.

rodeolifant | 01-11-18 | 16:07

Ik teken niet

Fedde71 | 01-11-18 | 16:06 | 1

Mijn idee! Enige oplossing: 'raus allemaal!

Hendrik Zeevaarder | 01-11-18 | 17:24

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken