Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Burgernet in reclamefilmpje: "Mishandeling is schuld van iedereen die onze app niet downloadt"

Burgernet, dat vinden wij nou een sympathieke app. Beetje signalementiërs opzoeken, pliese helpen, gemeenschapszin en alles. Mooi man.

Maar! Zomaar onschuldige prerollers de schuld van fictieve mishandelingen in de schoenen schuiven gaat een beetje ver. Sterker nog. Een samenwerkingsverband van onder meer gemeenten en politie dat tegen burgers zegt "Had jij deze mishandeling kunnen voorkomen?" en "Neem je verantwoordelijkheid", dat is foute boel. Neem zelf je verantwoordelijkheid, Burgernet. En trek die idiote bangmaakcampagne in. Dan gaan wij braaf die app downloaden.

doe even normaal joh

Reaguursels

Inloggen

Ook een lid geweest van een app groep. Leek me wel handig. Maar werd een beeetje moe van de overbodige "errug he?" reacties van mensen die ook eens wat wilde roepen en vervolgens gewoon gesprekken begonnen. Was soms zoeken naar relevantie info

Mark van Leeuwen | 24-10-18 | 19:20

Ik ben roverheid moe, app moe en erbij horen moe. Tyf op met die app. De roverheid verteld je doodleuk dat je het zelf maar moet uitzoeken. Geven je een spy app en alle Muppets zijn in extase. Participatie en dat geouwehoer. Domme sukkels. Lekker de taken van de roverheid doen voor gratis. De beloning? Meer belasting, meer criminaliteit. Maar hey... Je participeert dus je deugt. Ik sla over. Ik heb een participatie allergie.

Standvastig | 24-10-18 | 19:03 | 4

@ Standvastig | 24-10-18 | 19:03
Ik begrijp u volkomen. Immers, ons belastinggeld waarmee we een fatsoenlijke popo (plus leger plus zorg, enz) zouden kunnen betalen wordt door de haagse trawanten van Brussel met vele miljarden tegelijk verkwist aan pauperlanden, de EU en steeds sneller groeiende kuddes geimmigreerde klaplopers.

telelezer | 24-10-18 | 19:16

@standvastig He, je leeft nog! You okay?

Rest In Privacy | 24-10-18 | 19:22

Hear hear

lacucaracha | 25-10-18 | 08:03
▼ 1 antwoord verborgen

Blij dat ik dat niet heb, Gezocht, man, 175cm en bruine huidskleur is voor mij genoeg om ze allemaal tegen de vlakte te meppen en op een hoop te gooien, en dan tegen de politie zeggen zoek hem er maar uit, ze lijken allemaal op elkaar, maar als het goed is leven ze nog, anders is het echt lijken op elkaar?

brie-de-penis | 24-10-18 | 18:25

Even afgezien van deze foute campagne, dat burgernet is wel een succes. Als er wordt opgeroepen om uit te kijken naar een, nou ja je-weet-wel-man, nemen de bejaarden uit mijn buurt dit letterlijk en gaan gelijk de straat op.

Papa Jones | 24-10-18 | 18:03

Fabuleuze aanvulling op de anti-seksueelgeweld 'ben je oké-app'. Nu nog een waardig levenseinde-app, een anticonceptie-app en alle aspecten van het menselijk leven zijn afge-appt. De evolutie is voltooid.

accuvrijezondag | 24-10-18 | 17:43

Typisch voorlichtings foto, zie je een getinte jongen die in elkaar gemept wordt, zieliger zeker, maar in de praktijk is het meestal een witte jongen.

G.M.I.M. Pet | 24-10-18 | 17:35 | 1

Typisch weer die foto inderdaad.

lacucaracha | 25-10-18 | 08:04

""Had jij deze mishandeling kunnen voorkomen?" en "Neem je verantwoordelijkheid",""
Heee Rutte hoor je het?: sluit de grenzen.... dan voorkom je veel mishandelingen en neem je (eindelijk) je verantwoordelijkheid.,

telelezer | 24-10-18 | 17:11 | 1

Dat bedoel ik dus.

ja,diedus! | 24-10-18 | 18:18

Ik heb die app een tijd geleden eens gedownload. Waardeloos... wilde de helft van de tijd geen verbinding maken, had een zwaar verouderde lay-out en was simpelweg compleet ruk.

Het concept van de app is serieus geweldig, maar de uitvoering is echt heel slecht.

3747 | 24-10-18 | 16:49 | 1

Absoluut. Poosje terug ook gedaan, de locatiefix was ook ronduit kut. Ik kreeg meermaals per dag meldingen uit de grote stad. Daar hebben we hier in ons dorp Oost-Drenthe weinig aan. Als hier iemand die niet uit het dorp komt met een capuchon op door het donker sluipt gaan we er gewoon met een stel buurmannen achteraan. Vervolgens een rondje bier in de stamkroeg, niets aan de hand. Geen Burgernet voor nodig.

Rest In Privacy | 24-10-18 | 17:10

Dus, als op een terrasje, ineens iedereen om je heen, jou vanaf hun telefoon begint aan te staren,
dan weet je dat je fout zit.

Kanarie_Geil | 24-10-18 | 16:46 | 1

Jip installeren is dus niet nodig, zal toch niet werken als ze jou zoeken.

Hoop dat de Russen er niet mee aan de haal gaan.. Black mirror taferelen gratus van je eigen belasting geld.

Net als op tv ik wil t!

Lionfromzion | 25-10-18 | 00:45

Wel een app maar geen aangifte? Ga weg.

MistaRazista | 24-10-18 | 16:36

Dit App-je lijkt te zijn toegespitst op geweldsdelicten (?)
Het lijkt mij toch algemeen bekend dat dit soort laffe daders nooit tot agressiviteit overgaan tenzij zij zeker weten de overhand te hebben?
Hetzij door numerieke meerderheid, dan wel door bewapening.

En wat een bedroevende tegels lees ik hier over allerhande 'cursussen' om jezelf te leren beschermen?.. serieus?
Leven we hier in de jungle? .. een soort van Walking Dead wereld?

De strafmaat moet gewoon anders... niet hoger of langer.. anders!

Neem die totale josti die onlangs in de Baarsjes (020) een vrouw in de rug schopte, en een 'getuige' een drie-dubbele kaakbreuk sloeg (ook een meisje, de held)

De foto's zijn bijzonder goed gelukt, een willekeurige diender in die wijk weet precies wie dat is. (net als de lokale gemeenschap)
Oppakken dus! En dan? taakstraf? boete? detentie? (@ €250,- p/d).. of anders?

Ik stel voor een 'vervolg programma' van -Opsporing Verzocht- genaamd
"Op de blaren zitten"
Verdachte > rechtszaak > schuldig > crimineel

De rechtbank berekent samen met het OM, OvJ en slachtoffer(s) welke schade er is aangedaan door de dader(s), materieel, immaterieel, vervolgschade, politie, justitie (all incl.), .. tot aan het laatste velletje wc-papier aan toe!

"U heeft een schuld van € 232.000,- aan de Nederlandse samenleving, hoe gaat u die inlossen?"
Werk? - geen
Opleiding? - minimaal
Skills? - nee ho! Nuttige Skills? - .. ook niet?

"Nee wij gaan u niet anderhalf jaar verzorgen in een staatshotel wat de samenleving nog eens € 136.875,- gaat kosten..."
"U gaat uw schuld inlossen door op 'opbouwmissie' te gaan naar Aleppo"!
"U gaat daar puin ruimen zodat de NL-staat een bedrag van € 150,- p/d van uw schuld zal kwijtschelden, wat neerkomt op de duur van 1.545 dagen ( ruim 4 jaar), zonder aftrek van vakantie of goed gedrag"
U bent niet belastingplichtig gedurende deze periode, uw onderdak, voedsel en vliegticket zijn op kosten van de staat"

"Tijdens uw werkzaamheden aldaar zal een camera-crew u volgen welke dagelijks te zien zullen zijn op Aljazeera (NL) en andere geliefde 'zenders' welke hoge kijkdichtheid genieten in de NL-se prachtwijken"

Nog vragen?

Joost2B | 24-10-18 | 15:50 | 4

Goed plan. Was het maar waar.

Yperiet | 24-10-18 | 16:05

@R.Skicker
Er is nog een 'dingetje' met de wetgeving die "slavernij en gedwongen arbeid" verbiedt...
Laat dit maar over aan Mr. Hiddema!
Wetswijzigingen t.o.v. de bestaande rechten die criminelen beschermen

Joost2B | 24-10-18 | 16:11

Hahaha Ik hoop dat je nooit vergeet je belasting tijdig in te dienen ofzo.

Klinkt niet heel veilig of ben je er van overtuigd dat het allemaal in alle redelijkheid zal gebeuren simpelweg omdat je het ter plekke verzint?

Lionfromzion | 25-10-18 | 00:49
▼ 1 antwoord verborgen

Ik neem mijn verantwoordelijkheid: mijn eigen veiligheid beschermen.
Alle andere verantwoordelijkheid, ligt namelijk niet bij mij maar bij de diensten die daarvoor opgericht en ingericht zijn.
Dat de burger het over moet nemen, getuigt van onkunde en gebrek aan slagkracht. Het is een knieval, een sleur door de modder verpakt met een strik. In feite zeggen gemeente, politie e.d. dat ze namelijk niet zonder het ingrijpen van de reeds overwerkte superheld genaamd burger kunnen.
Binnen 4 maanden verwacht ik het volgende:
"Foutje van de app, kan gebeuren. Er wordt hard gewerkt aan een oplossing en we betreuren de commotie. Vijfentwintig mishandelingen zegt u? Onze cijfers zeggen iets anders, het waren er geen in die week. We weten niet wat we niet ontvangen hebben toen de server even uitstond. Maar we verzekeren u dat het niets was.".
Ik ben de bonnetjesaffaire en TeevenTapes nog niet vergeten. Uit een telefoonlogboek is te halen dat er gebeld is, en hoe lang. Uit een app+server is dat te wissen als het niet uit komt voor een dienst met schaamrood op de kaken.

1337eater | 24-10-18 | 15:45

Burgernet, dat is toch die app die de allochtone gemeenschap beter in beeld probeert te brengen bij de autochtone burgers?

Brou Is Back | 24-10-18 | 15:40 | 1

Yep, import burgernet is een betere naam...

Bill le Koek | 24-10-18 | 15:46

Het geweldsmonopolie vraagt om een herschikking aangezien de overheid haar taak grotendeels laat liggen.

ja,diedus! | 24-10-18 | 15:38

Zo’n 40 jaar geleden was dit niet zo een groot issue , overheid.

ja,diedus! | 24-10-18 | 15:35

Sorry overheid, maar treed eerst maar eens zelf daadkrachtig op. Voordat je burgers verantwoordelijk maakt voor je eigen falen.

grom | 24-10-18 | 15:26 | 1

Dat doen ze toch , dat daadkrachtige . Kijk maar naar de A7 helden .

ja,diedus! | 24-10-18 | 15:32

Met mijn gsm achter een vpn is het sowieso geen handige app voor mij.
Ik ga wel af op het geschreeuw als er een keer wat is.

Dat onderste plaatje geeft trouwens een verkeerde voorstelling van de werkelijkheid: als je iemand wilt raken die zijn gezicht afschermt dan probeer je, bijvoorbeeld, keihard onder de plexus te raken of een schop in de ballen te geven. Of is dit bewust gedaan om toekomstige daders van valse informatie te voorzien?

De waard zijn gast | 24-10-18 | 15:25

Riep niet iemand dat 'Boe' roepen volstond? Raad van State. Overrules gemeenten en politie. Voor de rest: Eensch met wat iedereen reeds tegelde.

eastender | 24-10-18 | 15:14 | 1

Nee, het was pang pang.

Eierbal-is-fijn | 24-10-18 | 15:32

Waahaha, opzouten met deze poep app. vorige week is wederom in mijn auto ingebroken(3e keer). Aangifte doen, doe ik niet meer... ik werd meer sjach door het hele aangiftetraject dan het zien van de puinzooi in mijn auto(ongeïnteresseerde agenten, gevoel dat er toch niks mee gedaan word). Tijdens het rijden naar de garage(met ingeslagen ruit) werd ik aangehouden omdat ik 7km te hard reed, mijn blik was wel zo duidelijk dat het een waarschuwing is geworden. Deze agent werd er ook moedeloos van, ze werken ontzettend hard, maar kansloos omdat ze toch elke keer dezelfde personen kunnen aanhouden. En dan willen ze met een app burgers vnalles laten melden... komop... ik stel voor de motorvrienden die niet meer met hesjes mogen rijden rondje laten maken door kanaleneiland, wat wijken in arnhem, Rotterdam, Den Haag etc.... denk dat de app dan minder nodig gaat zijn...

obseditas | 24-10-18 | 15:12

En wanneer komt de politie uit zijn stoel , en waarom al die ielegalen er niet uit gezet ?

vanrechteren | 24-10-18 | 15:04

Waarom krijg ik steeds vaker zwarte plaatjes in plaats van filmpjes en/of foto's op Geenstijl?

Hart_von_Hinten | 24-10-18 | 15:00 | 1

Ik krijg steevast filmpjes uit eerdere topics. Staat er plots een bloot wijf in een bloedserieus topic over vluchtelingen ofzo. Grappige programmering wel.

Rest In Privacy | 24-10-18 | 15:28

Nee ik neem absoluut geen verantwoordelijkheid....2m, doe veel krachttraining en jarenlang gekickboxed... Maar ik zou nooit. Maar dan ook echt nooit bij een 'wederzijds handgemeen' ertussen springen..

Ik ben als de dood voor wat menig D666 rechter mij allemaal ten laste zou leggen als de dader mij onvermijdelijk zou aanklagen:

"u heeft ervaring in vechtsporten meneer, u had dus beter moeten weten toen u de verdedidge schade toebracht.... daarnaast bent u blank!... en hoogopgeleid!... 10jaar in de kerkers!.. water en brood!"

KutFilosoof | 24-10-18 | 14:53 | 5

Ja, als je aantoonbare ervaring met vechtsporten hebt, ga je altijd voor gaas (of beter: erachter) omdat je dan al snel "noodweer exces" pleegt...
.
Dus betaal je Krav Maga-training altijd contant en gebruik een valse achternaam bij het inschrijven...

Brou Is Back | 24-10-18 | 15:43

@Brou Is Back | 24-10-18 | 15:43
Bij noodweer exces ga je nou net niet achter gaas. Maar voor noodweer exces moet de situatie wel bijzonder zijn. Zoals kansenparels die je man in de winkel in elkaar aan het schoppen zijn. Dan mag je ze inderdaad overhoop schieten. (Mits je dat wapen legaal voor handen hebt, en in totale paniek verkeerd).

TheEgg | 24-10-18 | 16:09

Noodweer is als iemand je overvalt met een gun... je schiet hem eerder. U word waarschijnlijk uitgesloten van strafvervolging door strafuitsluitingsgrond noodweer..
Noodweer exes is iets anders. Bv je bent getuigen van een misdrijf. Laten we zeggen aanranding of verkrachting..
Je geeft de dader niet 1 klap voor zijn kop. Maar je ontsteekt in blinde woede en je slaat hem het licht uit zijn ogen door middel van meerdere klappen... Dit is noodweer exes.. Omdat u door blinde woede de aanrander meerdere knallen geeft... terwijl u met een klap de situatie al had kunnen stoppen.

Buthead | 24-10-18 | 16:58
▼ 2 antwoorden verborgen

Eigen verantwoordelijkheid nemen?
-Je krijgt een klap, trap, mes tussen je ribben of erger
-Je mag urenlang op bureau wachten om verklaring af te leggen.
-Je krijgt als getuige "bezoek" van familie van de daders.
-Je wordt aangeklaagd door de dader want zielug.
-Dader komt met een kusje van de '66-rechter vrij en gaat wraak nemen.

Of je bent een Middeleeuws re-enactment-acteur, en gaat met je zwaard zwaaien. www.ancient-origins.net/news-general/...

Hoe dan ook, je bent De Lul. Want Justitie en Nederland.

Abject | 24-10-18 | 14:48

Help je de politie door als getuige op te treden, wordt je bedreigd door de dader en aanhang. Als je hierover klaagt bij de politie krijg je te horen: " Sorry hoor maar wij hebben niet de capaciteit om u te beschermen ", Dus zeg gewoon dat u niets heeft gezien, dat u toevallig de andere kant op keek.

Stratum | 24-10-18 | 14:47

Alsof daers straf krijgen, naast een boete. Lazer toch op met je kutapp, doe eens wat aan het strafrecht en sluit veelplegers permanent op.

TheBigKirth | 24-10-18 | 14:46

Dus ik begrijp het goed, ik moet onbezoldigd en onbewapend de taak van de politie overnemen zodat zij verder kunnen gaan flitsen en koffie zuipen in de kantine! Lijkt mij een strak plan.

fiinderskeepers | 24-10-18 | 14:45

Het zal jou maar overkomen, zo stel je en idiot filmpje in het net, sta te kaken op GS

jan huppeldepup | 24-10-18 | 14:45 | 1

@jan huppelkut, wil je dit a.u.b. ff vertalen?. Mijn berbers is niet zo goed.

Mars020 | 24-10-18 | 17:17
-weggejorist-
Mark_D_NL | 24-10-18 | 14:40 | 1

De overheid wantrouwt en bespioneert de burger
en draagt de burgers op elkaar te bespioneren en te wantrouwen ,

M.a.w. creer een paranoïde maatschappij en....... VERDEEL en HEERS
Keurig volgens het nwo- textboek

enorme sukkelzak | 24-10-18 | 14:40 | 2

Burgerparticipatie heet dat.

JohnWalker | 24-10-18 | 14:52

Bij de volgende verbreding van het snelwegen net zullen velen zwart-wit flashbacks krijgen van oude docu's.

Anderen zullen zich het ingekleurd herrineren van Netflix?

Moet ze nog kijken in kleur maar ik blijf twijfelen..

Lionfromzion | 25-10-18 | 00:56

Iemand helpen en als je het overleeft ga je de bak in omdat je een goudstuk misschien zeer gedaan hebt.
Nee dank u.

rein9576 | 24-10-18 | 14:39

Ik heb niet eens zo'n ap ding. Ik kijk gewoon goed uit mijn doppen en zie heus wel het verschil tussen een gewoon mens of een agressieveling. Als ik dan iets verdachts zie, ga ik er zelf op af. Of ik loop hard weg.

antonconstandse | 24-10-18 | 14:37

"Vang ook eens een kogel voor een ander."

Deflatiemonster | 24-10-18 | 14:36

Die dude heeft een goede verdediging.

SHSH | 24-10-18 | 14:36

Ik vertrouw de Nederlandse overheid niet > Burgernet is een app van de overheid > Ik vertrouw de Burgernet app niet > Apps die ik niet vertrouw installeer ik niet. Als het echt nodig is bel ik 112 wel direct.

Gregovic | 24-10-18 | 14:35 | 2

Dat word ook nog een app wat denk jij?

Druk op 1 als u verkracht wordt.
Spreek de naam van de plaats waar u VERKRACHT word..

Afijn voor je het signalement door de stemherkenning hebt zijn ze het misschien al zat.

Lionfromzion | 25-10-18 | 01:01

Why bother ook soms hoorde ik Maar je kiest er voor om bij slotervaart uit de trein te stappen begrijp ik daar uit.

Komt de ANWB daar nog wel of echt mijden?

Lionfromzion | 25-10-18 | 01:04

Tsja, noem me oud maar ik weet niet eens wat een app is. Iets van als ik maar op mijn beeldschermpje blijf turen dat zien die boefjes me niet? Daar trapt mijn tweejarige neefje inmiddels al niet meer in.

Nu is (vuur-)wapenbezit terecht een heikel punt, maar waar u wel iets aan kunt doen is uw zelfvertrouwen. Een recent inspirerend voorbeeld is de documentairereeks Fightworld met Frank Grillo bij een zekere streamboer.

Alle afleveringen zijn zeer de moeite waard, maar de vijfde gaat over Israël en dan met name Krav Maga. Voorkomen is altijd beter dan genezen. U heeft daar meer invloed op dan u wellicht voor mogelijk houdt. Stay frosty!

Rest In Privacy | 24-10-18 | 14:34 | 1

Het verschil in effectiviteit tussen een vuurwapen en Netflix mag zich hopelijk in de prijs vertalen.

Lionfromzion | 25-10-18 | 01:06

Tuurlijk kan ik die mishandeling voorkomen, je vraagt lief of ze even met vechten willen stoppen en doe rustig aan hoor&wederhoor, daarna maak je een keuze wie de meeste geloofwaardigheid heeft en zeg je tegen de ander foei, je kunt dat foei eventueel met een belerend fingertje kracht bijzetten.

ProgressiveNiksnut | 24-10-18 | 14:32

Voorkomen? Is burgernet aangesloten op een soort voorspellende a.i. ofzo?

Debombdiggity | 24-10-18 | 14:31 | 2

Die burger/buurt-apps hebben slapende NSB-ers in veel wijken wakker gemaakt, het is als met de Rijdende Rechter die hoofdschuddend denkt; ho ho ho ho. In dit land is het te laat, van dramatische publieke radio tot zorgbaasjes die er een puinhoop van maken.
Nu nog dus het domme gepeupel zelf wat op moet treden?????

hagelkruis | 24-10-18 | 14:37

Content voor een nieuwe show van Endemol.. Die auto toestanden hou je niet eeuwig geloofwaardig met beelden uit 1990.

Mensen schijnen er genoegen uit te halen om een ander een boete te zien krijgen. Wellicht verzacht het de pijn van de eigen 2e verhoging die nog open staat?

T moet beter kunnen maar waarom in a.i. investeren als je zoveel app droids hebt?

Paar beta gebruikers camera optie geven en geotagging bij goed gedrag en je moet eens kijken hoe iedereen in de maat gaat lopen.

Er is niet veel nodig tegenwoordig.

Lionfromzion | 25-10-18 | 01:14

(a)moreel gedrag is het gevolg van de internalisatie van externe normen (zoals 'een ander pijn doen is slecht'), culturele/religieuze waarden en het systeem van straffen/belonen. Een falend opvoedingsklimaat en justitieel systeem gaat echt niet gecompenseerd worden door een app.

Ik begrijp het wel: mensen zeggen dat ze zelf iets kunnen doen, geeft hen het idee van invloed/controle, waardoor ze zich veiliger voelen. Die perceptie is gedeeltelijk waar (zelf hard slaan of elkaar waarschuwen helpt) maar gedeeltelijk een illusie (slechte mensen stoppen niet plots met slecht zijn door assertiviteit van potentiële slachtoffers).

Dit soort initiatieven zijn meer signalen dat het fout gaat dan stappen ter verbetering. Helaas is dat roepen tegen doven. *thee met honing zoeken gaat*

Rest In Privacy | 24-10-18 | 14:31 | 1

Wel een treffend plaatje, een blanke die wordt gemept... ghehe.

Rest In Privacy | 24-10-18 | 15:30

Fopstrafjes helpen ook niet erg. Kopschoppers komen er meestal ook makkelijk mee weg, als ze al gepakt worden. Waarom zouden burgers zoveel moeite doen zolang we laffe rechters hebben?

Pislinq | 24-10-18 | 14:27 | 2

Schokkend is dat recidivisten steeds weer een voorwaardelijk straf krijgen. Bespottelijk om gevangenissen leeg te laten. Wie grijpt in?

Pislinq | 24-10-18 | 14:33

Pislinq | 24-10-18 | 14:33

Niemand dus,
Zelf een inbreker heeft meer recht
ls hij bij jou inbreekt en jij je gezin,huis&haard aan het verdedigen bent.

ProgressiveNiksnut | 24-10-18 | 14:37

Sinds die tip over armlengte afstand houden gaat het allemaal goed?

Botte Hork | 24-10-18 | 14:24 | 1

Nee. voordat je het weet krijg je een mawashi-geri tegen je hoofd.

Gravin v Kippenbouth | 24-10-18 | 18:53

.. lastig, zo'n terugtredende overheid die in veel gevallen "zoekt u het onder elkaar uit" zegt.
Burgers echter die hun verantwoordelijkheden nemen staan even later en niet zelden als verdachte voor de linkse rechter.
Mocht dat niet zo zijn wil de familie van de dader nog wel eens represailles komen nemen, waar de politie dan ook even niet bij kan zijn.

Dus ja, multiKul maakt meer kapot dan u lief heeft.

Jan Passant mk2 | 24-10-18 | 14:23 | 4

Vooral de multikul-helpers van Nederlandse komaf.

Pislinq | 24-10-18 | 14:30

Overname van een land begint met destabilisatie, uitputting, schuldenlast etc..

Ton8695 | 24-10-18 | 14:31

@Jan Passant , het is een voorwaarde om tot de EU superstaat te komen.
De kabel is te dik en te sterk om in een keer door te knippen , dus draadje voor draadje

enorme sukkelzak | 24-10-18 | 15:06
▼ 1 antwoord verborgen

Op het schuldgevoel spelen. Trouwens in bepaalde wijken kun je dan de hele dag appen.

kwark001 | 24-10-18 | 14:22

En dan neem je als goedwillende burger een initiatief en dan kom je voor de D66 rechter die jou samen met een slachtoffer waarschijnlijk behandeld als dader om daarna de daadwerkelijke dader als een slachtoffer in zn armen te nemen. Jaja... prachtig initiatief

Ton8695 | 24-10-18 | 14:21

Mijn iPhone XS Max blieft dergelijke kudt-Apps niet. NIets proletarischer dan Burgernet op je homescreen, dat dan weer wel.

Kapitein Stijlvol | 24-10-18 | 14:20

Iemand valt een ander aan.
Een app gaat niet helpen, die is te laat.
Ik grijp in, 2 mogelijkheden:
-1: Ik verzeil in een vechtpartij en eindig ernaast in het ziekenhuis
-2: Ik grijp grondig in, en eindig voor de rechter
Vechtende tokkies are gona tokkie. Het enige wat je doet als je ingrijpt is zorgen voor een tweede doelwit. Daarnaast loop je altijd nog het risico dat als het goed afloopt, dader en zijn neefjes je even later staan op te wachten. Of als eht al wat verder uit de hand loopt, bij jou thuis.

Als je ingrijpt is er, zeker bij bepaalde bevolkingsgroepen, maar 1 manier om ervoor te zorgen dat je daarna nog veilig over straat kunt.

TheEgg | 24-10-18 | 14:18 | 2

Toch zal ik ingrijpen wanneer een onschuldige deerne in nood verkeerd. Ook andere zwakeren die in nood verkeren zal ik helpen. (zonder een superhelden uniform of iets dergelijks overigens.) De D66 rechter of neef dat zien we dan wel weer. Maar tot hiertoe hebben geen van beide zich getoond. Hoofdzaak is de dreiging op dat moment neutraliseren De laatste interventie is ook wel al meer dan 10 jaar geleden (overigens zonder dat er bloed vloeide of vreselijke tortuur werd toegepast. Maar het kan straks opnieuw gebeuren.

Lt-Kol Kilgore | 24-10-18 | 14:41

Blijkt ze al zijn coke aan een andere pimp te hebben gegeven.

Sta je daar met een gat in je kop

Lionfromzion | 25-10-18 | 01:17

Dus we betalen miljarden belastinggeld aan een groepje corruptici om verantwoordelijkheid te nemen om alles in NL een beetje leuk te houden en goed te organiseren, maar die geven 80% van dat geld weg aan aandeelhouders en grote bedrijven.. en van het geld dat over is maken ze een appje waarmee ze ons zelf verantwoordelijk voor de taken die wij juist aan hen uitbesteden. Ho-pe-loos dit land.

Ton8695 | 24-10-18 | 14:18 | 2

De primaire taak van een overheid is de veiligheid van de burgers te garanderen.

JohnWalker | 24-10-18 | 15:25

Wees blij dat ze niet nog meer laag geschoolde uwvtjes met een burn-out laten participeren door ze te bewapenen.

De motivatie moet wel de juiste zijn als je op elke hoek van de straat, of meer, mensen met tasers en bonnenboekjes wilt plaatsen.

Veiligheid is niet het eerste woord dat in me opkomt als ik aan dat soort participatie denk.

6je op de cursus maar wel lekker buiten spelen tot een onschuldige slachtoffer word van ontbrekende kennis uit de 40% die hij fout had.

Je moet t maar durven!

Lionfromzion | 25-10-18 | 01:26

Politiek kan mishandelingen voorkomen. Door geen taakstraffen en fop voorwaardelijke straffen voor mishandeligen uit te delen, maar echt een paar jaar opbergen die lui. Dat werkt, en niet die sukkels van burgers weer opzadelen met de gevolgen van je eigen falen.

nick.name | 24-10-18 | 14:17

Wat moeten reaguurders die doorgaans op hun zolderkamer huizen in vredesnaam met die app?

Berbaar | 24-10-18 | 14:15 | 3

Wat je zegt ben je zelf.

Ton8695 | 24-10-18 | 14:24
-weggejorist-
Mars020 | 24-10-18 | 17:27

Doe ff een briefje in de ideeën bus dat ze er een brand alarm knopje op moeten doen.

Lionfromzion | 25-10-18 | 01:28

Goedbedoeld deze app, maar tekenend voor een falende overheid die haar primaire taak, zorgen voor de veiligheid van haar burgers' niet meer aankan.

JohnWalker | 24-10-18 | 14:14 | 1

Dat krijg je als je de politie wegbezuinigd in een poging om het land te destabiliseren. Ik ben benieuwd hoe lang het nog duurt voor we EU politie krijgen, want dat is natuurlijk het doel.

Ton8695 | 24-10-18 | 14:27

Goed stukkie tegen het apparaat dat de burgers verbiedt zichzelf en elkaar te beschermen maar diezelfde burger wel een klikplicht wil opleggen.
Burgenet is niet in de haak.

hallevvezool | 24-10-18 | 14:14 | 1

Ben eR zeau van geschrokken dat ik een tikfout beging.
En nog niet eens de broncode van de app heb kunnen doorzoeken op lekken naar de telefoonfabriek en naar de sleepnetjes van ome EU.

hallevvezool | 24-10-18 | 14:17

Ik ben druk bezig "wees welkom in mijn land" te zingen. Nix is mijn schuld.

Geen01 | 24-10-18 | 14:13

Zit je net lekker op een terrasje, wordt je plotseling opgeroepen om uit te kijken naar een verdacht persoon. En ineens ziet iedereen om je heen er verdacht uit en heb je zin je medeburgers te verlinken bij elke kleine misstap. Elke burger een politie-agent. Menig facist zou hier een harde bobbel in zijn broek van krijgen.

vrijstijler | 24-10-18 | 14:12

Burgernet doe eens een geloofwaardig filmpie maken. D'r zitten geen finnen in.

AgentSmith | 24-10-18 | 14:12

Heb een nokia 6310i. Sorry, ik bel nog gewoon ouderwetsch 112. Of mag dat dan niet meer?

elfenstein | 24-10-18 | 14:11

Mijn telefoon wordt veel te zwaar met al die apps.

loser | 24-10-18 | 14:09

Alles met burger erin geeft me kippenvel, behalve hamburger.

DrumPiet | 24-10-18 | 14:08 | 1

Beerenburger!

H. Caulfield | 24-10-18 | 14:56

Angst is een van de grootste motiverende factoren.
En daarmee houdt uw (r)overheid u rustig mee....

Wijze uit het Oosten | 24-10-18 | 14:08

of we aub het recht in eigen hand gaan nemen, de app is om ambu te melden waar dader is op te scheppen...

paost712 | 24-10-18 | 14:08

Advies van de politie als je een mishandeling/matpartij ziet is "grijp niet zelf in, bel ons en film met je telefoon als bewijs".
Dus ja...

Graaisnaaiert | 24-10-18 | 14:05 | 2

Alsof ze dat menen. Wat gaat de politie doen met al die filmpjes? Ze hebben niet eens tijd om een aangifte op te nemen, als mensen al aangifte willen doen, en als ze dan aangifte doen belandt 90% in de prullenbak want ‘onderbezet’.

Daarom deze app en deze campagne, je betaalt belasting én moet het zelf maar oplossen want de politie is al jaren een papieren tijger en de politiek maakt zich druk om baantjes en arme illegale migranten.

Noltie | 24-10-18 | 14:09

Heb er 1x mee te maken gehad - als getuige - een paar jaar terug en toen ondernam de politie zelf actie. Gingen zelf actief op zoek naar getuigen, filmpjes en initieerden zelf de vervolging. Dus ja, zo kan het ook.

Graaisnaaiert | 24-10-18 | 14:29

KIjk uit, verkracht me niet, ik heb een app hoorrrr.

Mark_D_NL | 24-10-18 | 14:04 | 1

LOL Had je ook maar een armlengte afstand moeten houden.

zwarte_weduwe | 24-10-18 | 14:34

Met geheime backdoor voor de overheid, nee dank je.

Johan_Voorhaar | 24-10-18 | 14:03 | 2

Dat zit al in je OS.

Mastermattie | 24-10-18 | 14:09
-weggejorist-
Cortina | 24-10-18 | 14:53

Had jij voor deze mishandeling kunnen voor komen? zo vraagt Burgernet de daders.

SixBravo | 24-10-18 | 14:03

Mishandeling is voor 99% het gevolg van jezelf niet kunnen verdedigen. Punt.

pibasso | 24-10-18 | 14:03 | 13

pibasso | 24-10-18 | 14:40 Over krav maga, dat weet ik. Verder, u zult dan wel heel sterk en groot zijn, ik ben wel wat sterk, niet al te groot, ik denk dat ik in het ziekenhuis beland en niet andersom.

thephysicist | 24-10-18 | 14:49

@MarcS | 24-10-18 | 14:47
Huiskamer = gipskamer
Verder verhaal mompelt over gewicht.

MarcS | 24-10-18 | 14:49

ik ben 1.82 en ongeveer 73 kilo......
Enne Marc, jui jitsu is een verdedigingssport en gericht om de aanvaller uit te schakelen. onnodig te zeggen dat het veelal erg nare trucjes zijn die de aanvaller snel doet besluiten om te stoppen. Gaat ie toch door dan breekt ie wat. Die keuze maakt ie zelf.
Verder zal ik je nooit wat aandoen hoor Marc

pibasso | 24-10-18 | 15:10
▼ 10 antwoorden verborgen

Ik snap dit artikel niet? En wat is een preroller?

rodeolifant | 24-10-18 | 14:02 | 2

Een reclame voorafgaand aan een filmpje. Een ‘pre-roll’.

Noltie | 24-10-18 | 14:12

Reclame voor een fimpje? Die heb ik nog nooit gehad.

Vanilla | 24-10-18 | 14:51

Hebben ze die knakker al die een meisje die zijn mishandelingen filmde een gebroken kaak sloeg? www.geenstijl.nl/5143828/wat-zijn-je-... Want we hebben al apps, we hebben al beelden en we hebben lege gevangenissen. Dit heeft geen zin.

Feynman | 24-10-18 | 14:02 | 2

Dat was het eerste waaraan ik dacht
... en dan doe je iets (foto's maken), ben jij ineens zelf het slachtoffer..

Hebben ze die rifaap nu al te pakken?
Elke agent die de Baarsjes Amsterdam 'bedient' kent deze crimineel

Joost2B | 24-10-18 | 14:17

Denk je echt dat de politie zelf mensen(daders) zoekt ofzo? Alleen bij cold-cases gebeurd dat.

Geen01 | 24-10-18 | 14:18

Tegenwoordig gaat zo'n beetje iedere campagne om vingerwijzen.

Mastermattie | 24-10-18 | 14:01 | 1

Als je iemand met de vinger wijst, dan wijzen er drie terug naar jezelf.

In dit geval wijzen er dus 75% van de vingers terug naar de overheid die inderdaad de meeste criminaliteit had kunnen voorkomen door niet ongebreideld allerlei buitenlands tuig te importeren.

In dat opzicht is het een prachtig toeval dat ruwweg drie kwart van alle misdaden worden gepleegd door geïmporteerd gajes.

James Lastig | 24-10-18 | 14:38

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland