Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Jenny Douwes in The Post Offline: 'Burgemeester Waanders nodigde NVU uit voor intocht Sint'

KOZP-opruier Jeffrey Affriye

Burgemeester Waanders van Dongeradeel heeft vorig jaar de extreemrechtse Nederlandse Volksunie uitgenodigd om als 'tegendemonstranten' tegenover Kick Out Zwarte Piet in Dokkum te demonstreren.

Maandag begint in Leeuwarden de Rechtszaak van de Eeuw tegen de A7-blokkeerders die in november 2017 voorkwamen dat een handjevol racisme-roepende opruiers & hun Helper Journos van de Randstad in de Rest van Nederland wisten te geraken om een kinderfeest te verstoren. 34 Friezen moeten voor het hekje komen en riskeren tot 9 jaar (!) gevangenisstraf voor een daad die door velen als dapper gezien wordt. Onder hen is Jenny Douwes, die in de papieren VvMU-gimmick het ondergrondse verzetsblaadje van JanD. alvast wat munitie toont voor de aankomende rechtszaak. Volgens haar heeft PvdA-burgemeester Marga Waanders niet alleen verklaard dat ze Nederland 'een racistisch land' vindt, ze is zelf naar Amsterdam afgereisd om KOZP - die helemaal niet wilden komen - over te halen om Dokkum aan te doen met hun gedram.

Erger nog: Waanders heeft 'letterlijk drie, vier keer met [NVU-opperrechterarm] Constant Kusters gebeld met de vraag of die alsjeblieft wilden protesteren'. Douwes zegt dat kaalkopje Kusters dit aan haar bevestigd heeft, al zijn de rechtsgekkies uiteindelijk niet op komen dagen. Desalniettemin heeft de burgemeester van Dongeradeel dus willens en wetens twee groepen extremisten middenin een kinderfeest proberen te planten. Het Openbaar Ministerie trekt ondertussen alle registers open en maakt een absurde showcase van de blokkadezaak. Kennelijk voelen ze bij De Autoriteiten hoeveel morele steun de Blokkeerfriezen hebben, en moet die oprisping van Zivilcourage snel de kop ingedrukt worden.

Dankzij BM Van Zanen in Utrecht is het hele 'demonstraties tegenhouden is strafbaar'-argument sinds vrijdagavond overigens van peperkoek, aangezien 150 jihadleuzen schreeuwende moslims een legale demonstratie van 15 Pegida-opruiers blokkeerden en de politie hen niet beschermde tegen de fruit & flessen gooiende ordeverstoorders. Het hele interview met Douwes staat hierrr, courtesy lidlinkje naar The Post Offline daarrr. Screenshots citaten plus verbeten persofficier van het OM ("Dit gaat niet over Zwarte Piet") na de breek, en donderdag weten we hoeveel leden van KOZP (en hun Reservaatmedia) op tijd uit bed komen nogmaals de overtocht naar FRL durven wagen om deze gepolitiseerde en door het OM nu al tot satire opgeblazen rechtszaak bij te wonen.

Reaguursels

Inloggen

Dacht eigenlijk toen ik deze post begon te lezen dat ik de inhoud kon voorspellen, maar blijkbaar is het nog erger dan ik voor mogelijk achtte. Wat ben ik blij dat ik uit Nederland weg ben!!! Mijn kinderen zijn gelukkig niet Nederlands, maar ik heb ze wel met de Nederlandse waarden en gebruiken opgevoed. Ik schaam me nu voor Nederland en mijn Nationaliteit. Ik hoop dat het nog gaat goedkomen, maar ik ben bang van niet. Groetjes trouwens aan Maxima "de Nederlandse identiteit bestaat niet".

Short | 08-10-18 | 12:53

Als de Ankertjes volle bak gaan en het OM voor paal weten te zetten, dan kan het nog feest worden.

Schoorsteenveger | 08-10-18 | 11:50

Het beste wat mevrouw Douwes nu kan doen is iedere rechtsbijstand en bij de rechter de maximale straf eisen. De maximale straf is negen jaar cel.

Het lukt justitie niet om inbrekers en terreur marokkanen te vangen en vervolgen, dat is veel te moeilijk en gedoe.

Veel eenvoudiger om een huismoeder te arresteren, die rent niet zo hard als een scooterdief.

In het gevang met die moeder die kinderen probeert te beschermen! En ow ja, Jenny Douwes for President!

Hersenspray | 08-10-18 | 11:29

Yet another Soros setup.
Fijne vent is het ook. Spread the hate.

Gazzerop | 08-10-18 | 11:09

Je hoeft als burgemeester geen NVU uit te nodigen voor een tegendemonstratie. Er lopen genoeg gekwetsten in Friesland zelf rond die een onwelgevallige mening met alle liefde eruit willen slaan. Maar als die Jenny en die neo-nazi het zeggen dan zal het wel zo zijn. Wie zijn wij om ze niet te geloven.

Ardbeg | 08-10-18 | 10:57 | 1

Er lopen genoeg gekwetsten in Friesland zelf rond die een onwelgevallige mening met alle liefde eruit willen slaan.

Ik heb toch sterk de indruk dat het gros van die KOZP losers uit de regio Amsterdam komt.

benjeallanggek | 08-10-18 | 23:48

mevrouw de burgemeesteres is van de PvdA. Dat zegt voor mij voldoende.

Rest In Privacy | 08-10-18 | 10:19

Oeh is dit dan uitlokking? Want dat is strafbaar.

Dlareg | 08-10-18 | 09:33

Nederland is een zeer racistisch land voor autochtone Nederlanders.

SlimmeBelg | 08-10-18 | 09:23

Mevrouw de Burgemeester leeft in eenzelfde wereld als de NTR, als Joop en als al die talloze naïeve helper whiteys. Ze vinden met z'n allen dat een diep gevoeld onrecht hersteld moet worden, en dat het hun heilige taak is om die herstelwerkzaamheden te verrichten. Vanuit die gemoedstoestand nemen zij de werkelijkheid waar en handelen zij.
Vandaar dat mevrouw Waanders het als volkomen gerechtvaardigd zag om een demonstratie tégen Zwarte Piet volledig samen te laten vallen met het kinderfeest zelve. De demonstratie was vanuit haar perspectief vele malen belangrijker dan het feest, en het een diende dan ook aan het ander te worden opgeofferd.
Het OM, en dat is nog veel bedenkelijker, volgt de wanen van Waanders en kiest daarmee ondubbelzinnig en op potsierlijke wijze partij, door de blokkade op te blazen tot een welhaast terroristische daad. Ook hier het valse perspectief dat het om diep gevoeld onrecht gaat en dat mutatis mutandis de oproerkraaiers extra diep onrecht is aangedaan, en dat het recht moet zegevieren.
Het recht wordt hier eenzijdig krom gebogen naar de gemoedstoestand van bestuurder en rechtsprekende.
Het volk voelt dat dit niet klopt, zeker niet als in andere soortgelijke gevallen wat krom is rechtgebogen wordt en het onrecht zegeviert.
Het is niet de taak van het Openbaar Ministerie om de geschiedenis te herschrijven.

Schoorsteenveger | 08-10-18 | 09:19

Zei daar iemand 'gekozen' burgemeester in plaats van 'benoemde' burgemeester?

Ow maar dat kan helegaar niet want D66 is stuk.

Burgemeester benoeming van A. Pechtold in een provincie stadje in 1, 2, 3, ...

Hersenspray | 08-10-18 | 09:11

Kan iemand wat voorgedrukte aangiftes tegen die burgemeester verspreiden? Die vrouw probeerde dus in haar eentje een volkrel op te zetten. Beetje alsof de burgemeester van beverwijk verschillende voetbalsuppoters zou uitnodigen om met elkaar een partijtje kopschoppen te organiseren. WTF.. en we doen niks.

Ton8695 | 08-10-18 | 08:56

De grote vraag die media moeten stellen: waarom is er uberhaupt voor gekozen de demonstratie op dezelfde dag te houden als de intocht. Het had gekunt op de dag ervoor, erna of zelfs in de avond, of voor op al de drie voornoemde momenten. Het is met de regelmaat van de klok dat diverse overheden, aanvragen te laat in behandeling nemen of per ongeluk niet behandelen, afzeggen op het laatste moment of zoals we onlangs zagen, als het net begint. Als deze beweringen waar zijn, dan weten we nu waarom dit geen optie was. Deze burgemeester wilde bewust een kinderfeest verpesten. Zoiets laat zien wat voor gaaf land we hebben. Het is tijd voor een gekozen burgemeester, niet omdat die altijd beter zijn, maar omdat ze in ieder geval niet slechter kunnen zijn.

O2Neutraal | 08-10-18 | 08:55 | 3

Voor de volledigheid, het gaat hier om een kinderfeest. Dit is geen demonstratie tegen een gewapend conflict o.i.d..

O2Neutraal | 08-10-18 | 08:56

Mevrouw Waanders is een vooringenomen helper whitey in hart en nieren.

Schoorsteenveger | 08-10-18 | 09:21

hoogst waarschijnlijk dat de opperrechter zijn uitspraak zal doen in een sinterklaas pak......

jmm.peters | 08-10-18 | 11:01

Blijkbaar is er een geniepige PvdA deug-val opgezet om de Friezen in de tang te nemen...

Veluwse-Eikel | 08-10-18 | 08:26

Een roetveeg poet kan ik me opzich nog wel inkomenmaar fok het redram en het getreiter. Als je de "discussie" (want die is er eigenlijk niet) aan wilt gaan dan wordt je direct de hoek in gedrukt en verketterd, publiekelijk als het even kan.

boerk | 08-10-18 | 08:10

Dat mens van een burgemeester is te dom om voor de duivel te dansen. Geen twijfel mogelijk dat ze in opdracht van hogere pieven heeft getracht zich hogerop te werken. Ze is gewoon gebruikt. Nu nog wachten tot die dezelfde pieven haar laten barsten en haar aan het volk geven.

Vespukki | 08-10-18 | 08:05

Ach. Links. En PvdA is ook links. Eng links. Vies links. Het links dat niemand wil.
Het links dat opzettelijk mensen tegen elkaar opzet en dan diens opponent daar de schuld van geeft. Het links dat haat zaait en dan de politieke opponent onverdraagzaamheid verwijt. Het links waar we vanaf moeten als we NL een mooier land willen maken.

Kies niet meer voor haat.
Stem niet meer op PvdA.

gaffelbaard | 08-10-18 | 07:42

De A7-Helden staan hier niet terecht
Dit is een rechtzaak van het Nederlandse Volk
tegen de vooringenomendheid van het OM
en andere ongekozen bewindvoerders

Door deze zaak te starten plaatsen zij zich buiten de maatschappij Door dit op de spits te drijven riskeerd het OM en andere ongekozen bewindvoerders dat er levenslang over hen zal worden uitgeroepen

zoefff3 | 08-10-18 | 06:39 | 1

.... als dat zou kunnen.
De vader is de wens van de gedachte.

watmagjenogwel | 08-10-18 | 07:02

In het kader van diversiteit en all inclusiveness.... hoeveel getinte/donkere Nederlanders zijn er straks roetveeg piet bij de intocht? Ik hoop dat de NTR er wel voor zorgt dat alle Nederlanders nog mee kunnen doen. Maar mag dat nog wel van deze lieden of is het in feite nu al een alleen blankes feestje geworden door hen.

NemesisNL | 08-10-18 | 06:11

Het probleem is dat dit eindeloze gezever een gebed zonder eind is want het zal nooit goed zijn. Stel we maken een zwarte Sint met zwarte pieten? Dan zal SS en aanhang ook daar de nodige discriminatie in zien. Stel we maken Sint en alle pieten wit? Dan is SS en co tevreden? Denk het niet, alleen blank geen zwart... discriminatie.... Maw wat je ook doet, sommige idioten kennen maar 1 woord... discriminatie, ik zelf begrijp dit woord nu ook stukken beter door migranten/asielzoekers.

marian2???? | 08-10-18 | 03:53 | 6

Of zou het echt ophouden als we ze tegemoetkomen en alle Sinterklazen zwart en zwarte pieten wit maken of vica versa? Oh nee vica versa werkt niet dat hebben we al.

marian2???? | 08-10-18 | 04:13

Sorry reaguurders dat ik een beetje in mijzelf verwikkeld raak over dit extreem ingewikkelde vraagstuk wat al 5 jaar aan de gang is of langer?

marian2???? | 08-10-18 | 04:15

@watmagjenogwel. Dat is mijn punt inderdaad en nog veel meer zolangerzamerhand geen verborgen agenda's meer waarom ze hier zijn.

marian2???? | 08-10-18 | 04:19
▼ 3 antwoorden verborgen

Holy shit, begint dat gezeur nu al weer?
O ja de sinterklaas meuk ligt ook al in de schappen.
Ik wens iedereen veel zwarte piet plezier.

Frankasd | 08-10-18 | 03:29 | 1

IS TRADITIE! Het gezeur dan...

Mocro070 | 08-10-18 | 03:47

Het OM met minder, minder, minder zwarte pieten, is weer helemaal terug.
Volhouden roverheid, tegen je eigen bevolking, vooral zo doorgaan, dan komen we er met z'n allen wel.

watmagjenogwel | 08-10-18 | 03:06

Sinterklaas is vroeg dit jaar.

Rest In Privacy | 08-10-18 | 03:02

Dit moet je eens goed tot je door laten dringen.
Mevrouw Waanders is niet alleen graag Burgemeester in een land dat ze racistisch vind, ze organiseert in deze hoedanigheid, in het geheim, ook nog haar eigen anti-racistische demonstratie op een kinderfeest.
Met als klapstuk een doos zelf geknutselde gevaarlijke rechtsextremen.
Daarvoor word ze beloond met meer verantwoording in een grotere gemeente
en de burgers die het achterbakse feestje van de burgemeester tegenhielden worden nu vervolgt door het OM in een dagenlang politiek schouwproces.
Dit is onvoorstelbaar onrecht.

En wat zwarte piet betreft. Van mijn part kan de overheid nu zwarte piet in hun zwarte hol stekken, want ik laat me niet door middel van een sprookjesfiguur
serieus tot rechts extreem manipuleren. Hoe durf je!
Straks sta je nog op een AIVD lijst als je een chocoladeletter koopt. Want zwart.
Afgelopen met dat geSint. Maar dan ook helemaal.
Smelt de chokoladeletters maar om in witte.

MistaRazista | 08-10-18 | 01:28

Wat een vreselijk hypocriet, huichelachtig land zijn wij verworden. Dit alles mogelijk gemaakt door suffe, onnozele, willen deugende, klonen van elkaar bestuurders en politici. Zelf riant wonend in bulkend van het geld bij elkaar geschrapt over de ruggen van de wel willende burger die dit alles lijdzaam heeft toegestaan. Het verzet begin weer eens in Frysland. Het land waar ten minste nog echte mannen en vrouwen wonen. Mensen die staan voor hun recht en vrijheid om dit uit te spreken. Laat me niet lachen over een rechtzaak over een blokkade. Vergeten hoe het recentelijk nog is verlopen tot een mevrouwtje als Turkse minister hier wat wilde gaan vertellen over verkiezingen in Turkije. Volgens mij blokkeerde heel veel Erdogan-medestanders de openbare weg en hinderde gezagsdragers om hun functie uit te oefenen. Wat het het OM, daar mee gedaan. Helemaal niets, stelletje LAFBEKKEN, het verraders van het Volk. Een diepe buiging voor de mensen die eindelijk eens opstonden tegen de oprroerkraaiers en lieden die geweld gebruiken en samenleving ondermijnend zijn. Hiep Hiep Hoera, voor hen die voor hun standpunt staan.

De Evangelist | 08-10-18 | 01:14

Dezelfde burgemeesterin van Dokkum die opriep om vooral ''''''migranten'''''' te blijven opvangen ''uit onze Christelijke naastenliefde''?

TijgerMuis | 08-10-18 | 00:29

Helaas voor haar is het nu uitgelekt dat het bestempelen van de pro-pieten als extreem-rechts haar eigen plan was. Deze burgemeester gaat er nog mee wegkomen ook, ben ik bang.
Behalve dat ben ik de PvdA-burgemeesters meer dan zat. Dit gemarginaliseerd partijtje levert nog steeds een kwart van de burgemeestersposten. Zal de komende 10-15 jaar zeker nog niet minder worden, aangezien ze allemaal doorstromen van wethouder naar burgemeester van een kleine gemeente, naar middelgrote stad om uiteindelijk te belanden in een van 'the big four', om zich daar helemaal leeg te fappen op hun eigen cv.

LaatsteAvondmaal | 07-10-18 | 23:49

Ik wil aangifte doen tegen mevrouw Waanders wegens opruiing, aanzetten tot haat, verstoring van de openbare orde en racisme. Wederom aangetoond dat geweld ALTIJD uit de linkse hoek komt. Dit tuig moet worden aangepakt.

Boerkablaffer | 07-10-18 | 23:31

Die burgemeester wílde mogelijk bewust een confrontatie middenin een onschuldig live uigezonden kinderfeest van extreme tegenstanders en extreme voorstanders live op de televisie? Sorry hoor, maar hoe dan kun je dan burgemeester zijn om zelfs mogelijk een vlam in de pan te willen ensceneren op een natuonaal kinderfeest? Hoe is deze persoon dan nog een verantwoordelijk burgemeester in haar ambt? Vind dit wanneer dit waar is gewoon mesjogge. Wie wist nog meer van haar plan, zou ik dan bijzonder hraag willen weten. Namen en rugnummers, WOB? Alle telefoongesprekken, mails etc
graag openbaar!

Jan, Leiden | 07-10-18 | 23:13

Enkele dagen na de blokkade gingen er wat beelden rond, gemaakt door die antifanten kozp figuren. Waarmee ze wilden aantonen dat het rechtsextremisten waren die de bus stopten. Meteen zoekende naar bewijzen bij de tegen demonstrant. Ik begreep toen niet waarom. Nu wel. In de voorbereiding was al bekend dat rechtsextremisten aanwezig zouden zijn. Het was gewoon onderdeel van het spel.

swapper | 07-10-18 | 22:18 | 1

Dat zou zomaar kunnen. Ik hoop inmiddels van harte dat dit niet voortijdig geseponeerd wordt. Dit gaat leuk worden.

Disclaimer: Ik ga ervan uit dat het interview met medeweten van de Ankertjes is gedaan. Zo niet, dan is Mevr. Douwes haar verdediging aardig verkloot.

omanders | 07-10-18 | 22:21

Bah deze burgemeester zij is uit op een burgeroorlog. Benieuwd wat de uitspraak gaat worden van de rechter. Lijkt wel dat er steeds meer mensen burgerlijk ongehoorzaam moeten worden in dit land met zulke burgemeesters en waardeloze politici. In België of andere landen weten ze wat demonstreren is. De boel eens goed plat leggen. Waar zijn de jaap van de Schreurs die zich verzeten tegen de politiek.

franck7020 | 07-10-18 | 22:16

Een burgemeester die bewust aanstuurt op verstoring van de openbare orde, het moet niet gekker worden.

De Briemusketier | 07-10-18 | 22:11

wie de feck zijn deze mensen; en wat doen ze gvd in friesland?

rattenvanger XL | 07-10-18 | 21:54

Heeft iemand de naam van de OvJ in kwestie? Wie heeft opdracht gegeven tot vervolging? Was dat de minister of de burgemeester?

Frau Merkel | 07-10-18 | 21:44

Deze burgemeester lijkt een verwarde vrouw te zijn.

BozePaarseMan | 07-10-18 | 21:42

De grootse racisten zijn de linksdraaienden die menen het woord te moeten voeren voor de zielige zwartjes die met kralen en spiegeltjes spelen en waarvoor de ideologische melkdoppen nog moeten worden ingezameld..........

Mazoeza | 07-10-18 | 21:34

Ze wilde natuurlijk de Volksunie uitnodigen om aan de kijkers en wannabe intellectuals in Amsterdam en Hilversum te tonen ´hoe de voorstanders van Zwarte Piet er uitzien`. Demoniseren door associëren;, een oude en bewezen strategie van de PvdA dinosaurus.

stampertje85 | 07-10-18 | 21:11 | 1

Ik ben nooit racistisch geweest. Huidskleur en etniciteit zijn voor mij nooit enig issue geweest. Door de toestanden rond zwarte piet neig ik ernaar racistischer te worden. En dit is dom van mij! De meeste Surinaamse mensen die ik ken zijn intelligent, werken, zijn prima aangepast, en zijn super-hartelijk. Bovendien hebben ze verstand van goed eten.

Ik zie mezelf daarom ook niet als racist. Het grootste probleem zijn linkse, blanke mensen in Nederland die denken dat ze voor de 'arme donkere mensen' op moeten komen. Die donkere nederlanders kunnen prima hun eigen broek ophouden, en moeten dat ook gewoon doen. De linkse blanke gutmensch doet de donkere nederlanders te kort en we kunnen hiermee eenvoudig stellen dat juist zij de ware racisten zijn.

Zo ook met dit zwarte pietengedoe. De meeste surinamers hebben helemaal niets tegen zwarte piet. We moeten onze woede niet op surinamers richten, al kan de verleiding groot zijn, maar wel op de blanke gutmenschen en op de overheid die deze gekte faciliteert. De blokkeerfriezen zijn wat mij betreft onze steun waard. Ik heb eerder een bedrag aan ze gestort en zal dit weer doen indien nodig. Het OM toont zich onbetrouwbaar: Wel de blokkeerfriezen aanpakken (en zelfs een spotje daarvoor maken), alsmede Geert Wilders, maar niet de blokkeerturken en relmoslims en rel-afa's die Pegida-demonstranten belagen en bedreigen. There is something rotten in The Netherlands, en die rotte peer is het rechtssysteem (met name het OM). Ik veracht het OM, dat ook pedosexualiteit (Demmink) lijkt te faciliteren, dan wel pedosexuelen in haar gelederen (Tonino) lijkt te hebben. OM, ik veracht jullie met heel mijn hart (net als D66-stemmers overigens) !!

ballenkraker | 07-10-18 | 21:09 | 3

Spijker. Kop.
Dankjewel, ballenkraker voor je inzichtvolle antwoord.
De blanke gütmensch is de grootste racist in ons land! De redenatie: de bruin gekleurde mensch kan niet voor zichzelf opkomen, dus moet ik het met mijn superiore moraliteit dat maar doen. Is er iets pedantischer dan dat? Neen! Het is de grootste hypocrisie die er bestaat! De cognitieve dissonantie die deze mensen uitstralen, is het absolute failliet van gelijkwaardigheid.

Wanneer onze Friezen belachelijke straffen zullen krijgen, zal de vlam in de pan slaan. Het OM heeft zich meerdere malen bewezen als partijdigde twee-maten-meter. Een zuivering is nodig, net zoals bij het Ministerie van Justitie en Veiligheid, die na Joris Demmink nog steeds kampt met hordes kinderneukers.

Mijn God, help ons in deze donkere dagen, waar het absolute uitschot der mensheid de posities van Macht. Verlos ons van deze duisternis, zodat wij mogen leven in het licht.

benny_beter | 07-10-18 | 21:50

Het is niet alleen de schuld van de rechters die verrot zijn. De wetgeving mede door vele jaren PvdA invloed, is natuurlijk vooral de oorzaak van waarom het recht zo krom is.

BluRay | 07-10-18 | 23:04

Ook spijker, ook kop! Goed verhaal, sterk gebracht, alleen wat te veel woorden en leestekens voor de gemiddelde reaguurder ben ik bang.

ParanoidAndroid | 07-10-18 | 23:15

Kunnen de inwoners van de nieuwe gemeente Waadhoeke geen actie beginnen tegen de geplande burgemeester? "Geen Waanders in onze Waadhoek!" Als ik daar woonde, zou ik die trien niet willen hebben.

MAD1950 | 07-10-18 | 21:06

Na bijna 100 jaar algemeen kiesrecht had ik niet verwacht dat iemand die kinderen beschermt wordt vervolgd, terwijl een burgemeester gevaarlijke demonstraties organiseert.

WillieWow | 07-10-18 | 20:54

Dom, gek of gewoon slecht : deze vrouw moet zo snel mogelijk weg.
Een gevaar voor de samenleving.

Bat-Adam | 07-10-18 | 20:48 | 3

Die burgemeester toch? Dat mevr. Waanders bij een kinderfeest Kick-Out en de NVU tegenover elkaar wil zetten......
Ik dacht werkelijk dat burgemeester zijn zorg dragen voor je dorp of stad inhield.
De NVU is in deze verstandig gebleken. Niet bij kinderfeestjes volwassen thema's uit gaan vechten.

Rest In Privacy | 07-10-18 | 20:57

Als het waar is, jello624. Als het waar is.

omanders | 07-10-18 | 20:59

Bat-Adam | 07-10-18 | 20:48 |

Ze is inmiddels burgermeester van een andere gemeente in Friesland.

BigKnor | 07-10-18 | 22:11

Ik ga er vanuit dat wij hier meer topics over mevrouw Waanders gaan zien. Als zij bewust een opruiing wilde veroorzaken en de NVU Als pionnetjes wilden gebruiken om een draai te geven op de politieke agenda en daarmee alle blanke mensen als racisten afdoen. Dan zeg ik Geenstijl, graaf dieper en dieper. Dit mag niet, dit gaat tegen alle normen en waarden in. Dat geeft "house of cards" wel een realistisch beeld van hoe het in de werkelijkheid er aan toe gaat. En lieve mensen, in zo'n democratie wil ik niet leven.

Op zo'n manier klinkt een dictatuur mits goed uitgevoerd niet eens slecht, want hoe je het ook wendt of keert, met een dictatuur weet je in ieder geval waar aan je toe bent.

In plaats van al dat gedraai, manipulatie, correctheid, en gekloot.

Fijne dag

Schraapmaad | 07-10-18 | 20:24 | 2

Ik ben *zeer* benieuwd naar de afloop hiervan. Mogelijk is het een wassen neus. Maar inderdaad, als zij bewust een confrontatie heeft proberen te veroorzaken gaan we nog een interessante rechtzaak tegemoet.

omanders | 07-10-18 | 20:58

Ik onderschrijf dit in zijn geheel. Dit is schokkend indien waar en dient uitgezocht te worden.

fjordman | 07-10-18 | 21:34

Je suis Autobahn Fries!

H.Teeuwen | 07-10-18 | 20:23

Nederlandse politici zijn tuig. Allemaal!

atheïstisch stemvee | 07-10-18 | 20:22 | 1

Klopt als een bus.

prakkie | 07-10-18 | 22:53

Ik zei ook al in 2017. Waanders moet aftreden, is geen goede burgemeester van dokkum. Immers luisterde ze niet naar het dorp(de gemeente) en zijn inwoners. Is daar niet een soort motie van wantrouwen voor oid?

timmey | 07-10-18 | 20:20 | 2

Ze is inmiddels vertrokken als burgermeester.

BigKnor | 07-10-18 | 22:13

Burgemeester=komissar. Check de analogie, "het" zit er om andere belangen te verdedigen dan die van de groep waaraan het is toegevoegd. Een politieke spion.

kindapaas | 08-10-18 | 05:01

In de afgelopen 30 jaar hebben wij in Nederland veel PvdA-burgemeesters gehad... niet alleen in de grote steden maar ook in kleinere gemeenten.
Veel mensen zijn blij dat dit minder aan het worden is - omdat de PvdA een stuk kleiner is dan vroeger.
Maar hun blijdschap is deels onterecht, want D66 en GroenLinks-burgemeesters zijn net zo erg... misschien nog wel erger?

sociaal_econoom | 07-10-18 | 20:10

De belangrijkste functie van een burgemeester is de orde handhaven. Deze burgemeester wil juist de orde verstoren. Zij hoort in een gesticht en anders zéker achter de tralies. Wat een ontiegelijk ziek K*Twijf. Vast van GroenLinks?

Rheia | 07-10-18 | 20:08 | 2

Juist ja - dat bedoel ik.

sociaal_econoom | 07-10-18 | 20:11

Zit even te kijken... de PVV is de tweede grootste partij in de Tweede Kamer achter de VVD - met 20 zetels.
Zo ver ik kan zien zijn er geen PVV-burgemeesters in Nederland.... vreemd?

sociaal_econoom | 07-10-18 | 20:18

Ze zijn zeker vergeten wat ze vroeger met Bonifatius hebben gedaan?? Die deed ook iets wat ze niet wilden in Friesland en die is toen spontaan gestopt met roken.

Geevee | 07-10-18 | 20:01

Een PvdA burgemeester, ja dan krijg je ook wat...... Totaal losgegeslagen, wereld-vreemde figuren die in een vastgeroest droombeeld zijn blijven hangen dat zij het gewoon beter weten dan iedereen en dat met alle mogelijke middelen, goedschiks dan wel (gluiperig) kwaadschiks, zullen bewijzen. En onder elkaar, binnen de PvdA, ook lekker elkaar figuurlijk een mes in de rug steken. Lekker stel.....

LaatmaarLu? | 07-10-18 | 19:51

Dit hoort helemaal geen rechtzaak te zijn, de overheid heeft compleet gefaald in dit dossier met visieloze Rutte ! Tevens is de demcratie aangetast doordat een minimaal randstedelijk minderheidje met een hoop lawaai de meerderheid van de bevolking lastig valt tijdens een kinderfeest/
De overheid had allang alle demonstraties moeten verbieden inzake zwarte piet, iedereen voelde dat de meerderheid van NL het niet meer pikte.

Gelijksoortig als het Geldermalsen dossier inzake asielzoekers.

Overheid en politiek horen gewoon hun werk te doen, daar valt niet onder dubbele agenda’s voeren en de meerderheid negeren.

Hoorde vanmiddag nog iemand in de kantine zeggen:” als hiervoor straffen opgelegd worden aan de friezen mag van mij per direct een burgeroorlog uitbreken!”, “dan moeten we de bestuurders en rechters het maar laten voelen dat ze niet meer sporen” , mijn eigen conclusie: het wordt tijd dat de overheid eens stopt metnhet bloed onder nagels weghalen van de normale burgers met gezinnen.

Tee Of Cup | 07-10-18 | 19:49

Ongekozen burgemeestertje probeert verdeel en heers te spelen. Prachtig.

Mark_D_NL | 07-10-18 | 19:47

Zulke slechte punten heeft de NVU ook weer niet.
Volgens mij is het een legale politieke organisatie waar je eventueel lid van zou kunnen worden. En die mag demonstreren.
Ik denk zelfs dat een groot gedeelte van hun gedachtegoed aansluit bij de 'ontwaakte' Nederlander.
Aanzetten tot geweld of haat kan ik op hun website niet bespeuren.

oplichter | 07-10-18 | 19:47 | 4

@Drunken_Pumpkins | 07-10-18 | 19:53 |
Ja waarschijnlijk. De NVU is niet zo gepolijst als de geslepen systeempolitici.
Maar ze doen in ieder geval iets.
Zoveel kan er van de meesten niet gezegd worden.

oplichter | 07-10-18 | 19:59

Dankzij mevr. Waanders zou je haast respect krijgen voor de NVU. Maar misschien was dat wel de opzet van haar, het polariseren van de samenleving door het opzetten van groepen tegenover elkaar. En dat bij een kinderfeest. Godzijdank voorkwamen een paar koene Friezen dit.

Rest In Privacy | 07-10-18 | 20:59

De NVU wordt geleid door een kerel die vindt dat je tegenstanders moet ophangen aan pianosnaren, zijn kind naar een nazi vernoemde, idolaat is van Hitler en zelfs touwde op zijn verjaardag. Die hard nazi’s, maar sinds een tijdje zwakken ze dit naar buiten toe wat af. Bracht minder goede PR.

Ggroengras | 07-10-18 | 21:17
▼ 1 antwoord verborgen

Knettergek die Alma Mathijssen, knettergek. Borderline/Emo wellicht, maar knettergek. Apart blaadje dat zo iemand een podium krijgt. Zonde van de boom zeg maar

GeorgeSjores | 07-10-18 | 19:36 | 2

En met boom bedoel ik dus het papier waarop het blaadje is gedrukt (ik denk ik vermeld het maar even)

GeorgeSjores | 07-10-18 | 19:38

Precies. Zelfs van vijftig meter afstand zag ze de haat in de ogen van de later weer lachende mensen. Iets zegt me dat Alma's fantasie behoorlijk op hol was geslagen. Maar ze moest natuurlijk wat verzinnen omdat de Friezen op afstand bleven en, anders dan haar griezelige en groezelige clubje gewend is te doen, geen geweld gebruikten en geen steen hebben gegooid. En van die boom, dat was wel duidelijk hoor.

Maris v.d Hof5393 | 07-10-18 | 19:52

Maroewie izdiesoewartapietnou?

Papa Jones | 07-10-18 | 19:36

Als aagetoond kan worden dat Waanders inderdaad de NVU heeft gebeld is dat dynamiet.

omanders | 07-10-18 | 19:32 | 3

Kan het me niet voorstellen. Waarom zou je jezelf chantabel maken voor een kaalkopjes-voorman?

raskol | 07-10-18 | 19:35

@raskol | 07-10-18 | 19:35

Vanwege de publiciteit: Sinterklaasfeest verpest door nazi's.

omanders | 07-10-18 | 19:41

raskol - tijdens demonstraties worden wel vaker mollen ingezet met een prinsenvlag of een gestrekte arm. Het vervelende is dat zgn rechtsextremisten zo aandoenlijk braaf zijn, geen geweld gebruiken en al helemaal niet met het nazisme dwepen. De Friezen wilden een gezellige intocht voor hun kinderen, de burgemeester aantonen dat het waarschijnlijk zwaar gesubsidieerde Kick Out Zwarte Piet vreedzame maar bezorgde mensen zijn die getergd en uitgedaagd werden door de agressieve, racistische voorstanders van zwarte Piet. Dan had ze dat alvast vastgelegd, altijd handig zoiets.

Maris v.d Hof5393 | 07-10-18 | 20:04

Het toepassen van de wet daar is niks mis mee, maar dat zou ook ten opzichte van de ideologie van haat -die juist geen kinderfeestjes behalve verminkingen geven - moeten gelden.....

Mazoeza | 07-10-18 | 19:30

Die burgemeester heeft wel lef, ene Bonifatius is daar in Dokkum voor minder omgelegd.

Eppo | 07-10-18 | 19:27

Mag ik voorstellen om de Bisschop van Myra en zijn gevolg politiek asiel te verlenen in de ambassade van Saoedi Arabië te Ankara? Zijn we gegarandeerd van dat zwartepietengelul af.

Rest In Privacy | 07-10-18 | 19:23

O jee, The Post Offline wordt geciteerd. Volgens mij was de afspraak: what happens in the post offline stays in the post offline...

Quichegerechtigde | 07-10-18 | 19:19

Interessante vraag kan ook gaan zijn, waarom heeft Dokkum het georganiseerd. Wilde de burgermoeder gewoon een intocht faciliteren, of wilde ze haar ( als dat artikel klopt ) ogenschijnlijk activistische agenda uitdragen?

Chemokar | 07-10-18 | 19:16

Om dit stuk van zo'n naïef deugmeisje, meereizende demonstrante in die bus (schrijfster) heb ik vorig jaar wel heel erg moeten lachen:

Voor wie het wil lezen:
“….Schrijfster Alma Mathijsen was op weg naar Dokkum, om te demonstreren tegen Zwarte Piet. Op de A7 werd de weg geblokkeerd door boze, witte Friezen. ‘Ik zag het racisme in volle vaart op me af komen met vuisten in de lucht en vuur in de ogen.’…”

Hier de link: www.vn.nl/alma-mathijsen-bus-zwarte-p...

Wering | 07-10-18 | 19:01 | 2

Het zou grappig zijn.. als het geen podium kreeg.

Ton8695 | 07-10-18 | 19:30

Blank, niet wit.

Rest In Privacy | 07-10-18 | 19:37

Knoflook trouwstoeten mogen de wegen wel blokkeren ?

Ghibli | 07-10-18 | 18:59 | 2

Die blokkeren niet '' het recht op demonstratie''. Daar gooit het OM het op, terwijl als ik dat artikel mag geloven, het bijna een soort van opgezet plan is geweest van de PVDA burgermoeder. Want dat zoiets gaat escaleren mag geen verrassing zijn. maar dat leek bijna het doel. Want dit zou heel veel verklaren.. ook al dat gedoe over zwaar vuurwerk etc etc.
En KOZP is een zeer marginaal bijlmer clubje, en Kusters een zeer marginaal vergelijkbaar clubje.
Maar ga dat maar aantonen, hardmaken en bewijzen. Nu zit 1 van de Ankertjes erop, dus verwacht dat men dat wel kan.

Chemokar | 07-10-18 | 19:07

Het leek niet het doel , het was het doel . Twee groepen tegenover elkaar zetten en laten rellen. Op een kinderfeest. WAAROM komen wij nog niet massaal in opstand en stoffen we de guillotine niet af ? HOE duidelijk moet het worden ? Tot de eerste kinderen slachtoffer worden bij de volgende intocht ?

Kim-Jung-Un | 07-10-18 | 19:21

Zijn die WOB-stukjes ergens te lezen?

Ggroengras | 07-10-18 | 18:53

Tenenkrommend wat Marga Waanders zegt/doet; "Dat er mensen in de stad waren die hoogstwaarschijnlijk uit waren op een confrontatie met de demonstranten en dat er mensen op weg waren met hoogstwaarschijnlijk zwaar vuurwerk."
Waarom benoemd ze wel 'expliciet' dat voorstanders van ZP in de stad waren voor een tegendemonstratie, maar niet wie diegene waren met het zware vuurwerk. Zou je als burgemeesteres niet onpartijdig moeten zijn?
Voorspel dat Marga eentje van de PvdA is.

Boris die Sauertopf | 07-10-18 | 18:51 | 5

Yup, en het ergste is ; PVDA heeft ook nog gewonnen hier in Friesland .

Kim-Jung-Un | 07-10-18 | 19:24

@Kim-Jung-Un
Daags na het hele gebeuren was er een officiële lezing van het gebeuren (PDF) waar nergens in vermeld stond dat er een bedreiging was mbt zwaar vuurwerk. Maarja..

photto | 07-10-18 | 19:42

@photto En dat zou precies deze puzzel compleet maken. Was er uberhaupt bewijs van ''zwaar vuurwerk'', en wie had dat dan precies. Of was ook dit een bedacht dingetje wat goed uitkwam?

Chemokar | 07-10-18 | 20:20
▼ 2 antwoorden verborgen

Jenny Douwes de heldin van Dokkum.

Rest In Privacy | 07-10-18 | 18:51 | 2

Lijkt me inderdaad een leuke vrouw.
Tikkie dom wel als je Kusters gaat geloven op FB en ze lijkt er in het vodje van Jan D. alles aan te doen om haarzelf te distantiëren van die A7 tokkies.
Tot zover de solidariteit van Jenny.

Berbaar | 07-10-18 | 18:55

Jenny moet dit moment gebruiken om ook de politiek in te gaan

Kim-Jung-Un | 07-10-18 | 19:25

Constant Kusters... Lol. (Rechter)handjes in de lucht van degenen die deze hitlerfanboy een betrouwbare bron vinden. Een heel minuscuul klein beetje journalistieke inslag zou prettig zijn bij dit soort stukjes.

Ggroengras | 07-10-18 | 18:49 | 7

@Ggroengras Zeker niet meer of minder betrouwbaar dan een willekeurige andere getuige, mocht het opdraven.

Chemokar | 07-10-18 | 20:25

Als Constant Kusters wordt opgeroepen om dit te verklaren en Jenny Douwes als getuige dan staat deze bewering als een huis.

Rest In Privacy | 07-10-18 | 21:05

@Ggroengras
Als je mij vraagt: wie is er betrouwbaarder, Jerry Afriyie of Constant Kusters?, dan heb ik daar toch niet een-twee-drie een antwoord op. Of eigenlijk wel: ik geloof ze allebei niet.

MAD1950 | 07-10-18 | 21:24
▼ 4 antwoorden verborgen

Da's explosief materiaal. Is die burgemeester al vertrokken?

DebraCadabra | 07-10-18 | 18:48 | 3

Haha wat denk je zelf?!

HoogToontje | 07-10-18 | 19:38

Het is PvDA dus die blijft zitten. Tenzij Lodewijk Asscher laat zien dat de PvDA ballen heeft en haar weg stuurt. Net zoals Wilders dat heeft gedaan met dat raadslid met vreemde plannetjes.

Rest In Privacy | 07-10-18 | 21:06

Die burgemeester krijgt binnenkort een grotere gemeente: Waadhoeke. Zo gaat dat met het partijkartel.

MAD1950 | 07-10-18 | 21:26

Dit verschrikkelijke mens wilde op eigen houtje geweld uitlokken om zo te laten zien hoe racistisch wij Nederlanders wel niet zijn, hiermee bracht zij de veiligheid van de kinderen en overige omstanders in gevaar, dit nu wetende neem ik aan dat haar de toegang tot het stadhuis wordt ontzegd. Kom op Friezen ook dit varkentje is snel op te knappen, dien een klacht in over het opruien van actiegroepen en laat het een voorbeeld zijn voor al andere burgermeesters en linkse wappy's, tot hier en niet verder.

von Amsberg | 07-10-18 | 18:44

Een volkomen show-proces, lekker vlak voor de nieuwe Sint en soewarte Piet (pro soewarte Piet demonstraties worden alvast hun " straf" in het vooruitzicht gesteld). De stoere voorvechters voor behoud van de Nederlandse cultuur gaan als voorbeeld gesteld worden. Je accepteert het linkse terreur en fascisme maar of je wordt bestraft. Daar waren de rechts fascisten 78 jaar geleden ook goed is. Geen enkel verschil in het soort tuig, links of rechts, één pot nat.

Ruikbaard | 07-10-18 | 18:43

Hebben die turken en marokkanen ook een demonstratie tegen gehouden?

Ongeblustekalk | 07-10-18 | 18:46

Andere landen? Ik werk in een klein stadje in Brabant waar dit maandelijks voor komt. Gewoon 50 auto's achter elkaar door rood, over de stoep enzo.

Repetitive Beats | 07-10-18 | 18:48

Repetitive Beats | 07-10-18 | 18:48 |
Idem. Met piepende banden en de explosiemotor nauwelijks getemperd door een uitlaat gaan ze door de kern van een middeleeuws stadje. Ik stond net af te rekenen bij een marktkoopman: met moedeloosheid in z'n ogen vertelt hij dat dat inmiddels een wekelijks terugkerend tafreel is.

bodemloos | 07-10-18 | 19:27

Waanders is lagere kaste van het partijkartel. Ze is burgemeester geworden omdat (!) ze incapabel is. PvdA Leeuwarden wilde van haar af. Wat kan er tenslotte misgaan?

Alquest | 07-10-18 | 18:39 | 3

Kan je dat toelichten met wat linkjes?

omanders | 07-10-18 | 20:25

Ze is door het blad Binnenlands Bestuur genoemd als 1 van de 50 beste bestuurders van Nederland. Voorgedragen door het overheids adviesbureau Necker van Naem dat als reclameslogan heeft "Democratie maak je". De maakbare democratie dus.

Rest In Privacy | 07-10-18 | 21:17

Goede conclusie @jello

kindapaas | 08-10-18 | 05:11

Kick Out = dat is toch zeggen dat je geweld wil gebruiken..

wijze woorden | 07-10-18 | 18:33 | 1

Wijze woorden

Kim-Jung-Un | 07-10-18 | 19:26

Kan iemand uitleggen, waarom het bijna precies 12 maanden duurt voordat er pas zo'n showproces opgevoerd gaat worden? Wacht zo'n rechter tot Sinterklaas weer in het land is of hoe werkt zoiets?

Watching the Wheels | 07-10-18 | 18:32 | 3

Da's nog niks. Moet je eens kijken hoe lang het Wilders proces duurt over dat ene zinnetje.

Knufter | 07-10-18 | 18:43

Ik hoop wel dat het vóór Sinterklaas is afgerond. Schept wel duidelijkheid. Als je toch negen jaar krijgt kun je die KOZP-klojo's ook net zo goed wat aandoen.

knutsel_ | 07-10-18 | 18:49

@watching
juridische hypnose, een instrument reeds 100 jaar geleden door Leon Trotzki herkend en beschreven als middel om de ontplooiing van samenlevingen te hinderen. Mensen worden huiverig voor langdurige juridische gevechten en uitputting van middelen en worden vanzelf passief.

kindapaas | 08-10-18 | 05:16

Dit laat wel weer zien hoe in en in verrot deze bestuurlijke laag is.

von Amsberg | 07-10-18 | 18:29

Als dit waar is zou het toch vervelende gevolgen moeten hebben voor de burgemeester. De eerste verantwoordelijkheid van een burgemeester is zorgen voor de veiligheid van de burgers. Het jaar hiervoor dreigde de intocht van Sinterklaas volledig uit de hand te lopen. Als de burgemeester zelf de partijen op bestelling wilde hebben bij deze intocht, dan moet echt de vraag gesteld worden waar de prioriteiten van de burgemeester lagen.

Tenslotte is er nog het punt dat demonstraties geen plek zouden moeten hebben op een kinderfeest.

Foolonthehill | 07-10-18 | 18:28 | 1

De prioriteiten van de burgemeester ? Zie de omschrijving van het Nederlands genootschap van burgemeesters: " De burgemeester staat boven de partijen en tussen de mensen. De burgemeesters zelf zien hun onafhankelijke positie als het cruciale ankerpunt: het onpartijdig waken en binden. " .....

A.S. Perien | 07-10-18 | 18:38

Is Pegida Nederland gewoon een false flag?

de drijfsijs | 07-10-18 | 18:23 | 1

@de drijfsijs
Veel neo-n* propaganda lijkt gefabriceerd te zijn met als doel makkelijk maakbare minder begaafden te werven voor minimaal één verborgen politieke agenda, zonder dat ze het zelf doorhebben. In ons buurland geen onbekend verschijnsel in deze kringen (V-Männer), waar de scheiding tussen overtuiging en uitlokking diffuus is geworden.
Dus ja, al weten ze het zelf waarschijnlijk niet.

kindapaas | 08-10-18 | 05:24

Tyfus straal op met dat gezeik over Zwarte Piet. Bij voorbaat dank.

rhov-ion | 07-10-18 | 18:22 | 2

Ben jij naïef en dom dan. Straaltyfus lekker zelf op naar een ander topic.

Promedio | 07-10-18 | 20:56

@rhov-ion
Waar kom je dan in vredesnaam voor als het niet is om te zeuren over Zwarte Piet? Je weet toch dat wij reaguurders niets liever doen?

MAD1950 | 07-10-18 | 21:29

doe maar een nieuwe burgermeester. deze is stuk

Bierlover78 | 07-10-18 | 18:19 | 1

Ze gaat al verkassen..

photto | 07-10-18 | 18:21

Als blank ventje in de vroege jaren 80 zag ik in zwarte piet mijn beste vriend weerspiegeld. Een surinaamse jongen. Hij was bijzonder, had bijv een speciale kam met lange tanden om zijn fijne krullen in het gareel te krijgen. Zijn oudere zus leerde mij als puber tongzoenen. Wat doen die gekken met mijn mensbeeld ?! Godverdomme.

suscrofa | 07-10-18 | 18:18 | 2

Met de zus van zwarte piet gezoend ... hij weer wel.

Watching the Wheels | 07-10-18 | 18:28

@Wheels
Ik werd in die tijd wel eens een blanke neger genoemd. Of mag dat ook al niet meer nu ?

suscrofa | 07-10-18 | 18:46

@ illustratie: Dat is niet mijn Zwarte Piet, vriend.

bwanabanjo | 07-10-18 | 18:18

En demonstraties verstoren erg? AFA doet niets anders. En de politie staat altijd op een afstandje toe te kijken. Collega's soms? Dat zou ik nou graag eens willen weten.

Mart6037 | 07-10-18 | 18:16

Maar wat anders, en dat heb ik vorig jaar ook al geschreven, er zijn wel degelijk mensen uit de bus, die bij de blokkade waren, in Dokkum geweest. Daar zijn ze door de politie op de hoogte gesteld dat het protest afgelast was. Hoogstwaarschijnlijk zijn ze toen onder begeleiding naar het trefpunt gebracht, waar de bussen stonden te wachten.

photto | 07-10-18 | 18:14

Is al bekend welke activistische rechter ditmaal deze Friese terroristen mag veroordelen?

spanarchist | 07-10-18 | 18:13 | 2

Zijn naam wordt nog niet vrij gegeven, maar hij schijnt prominent lid te zijn van D66.

Rest In Privacy | 07-10-18 | 18:26

*Haar naam.
Vrouwtje dat niet wist wat ze wou studeren en daarom maar rechten ging doen, kon netjes voorgekookte zinnen en regeltjes herproduceren, gebruikte het juiste politiek-correcte jargon, had de juiste linkse meningen en bewoog zich in de juiste kringen en daarna wegens gebrek aan gewicht omhooggevallen tot rechter. Zoals steeds vaker het geval is.

spanarchist | 07-10-18 | 18:31

Eindelijk wordt het duidelijk hoe medeplichtig de overheden aan reldemo's zijn. Eberhard van der Laan die doelbewust eerst een Pegida-demonstratie laat escaleren en daarna doelbewust een PV betreffende hakenkruizen heeft afgegeven met als expliciet doel mensen op te pakken.

omanders | 07-10-18 | 18:12

Een beetje bestuurder had die KOZP losers, ver van alle kinderen vandaan, een onbenullig pleintje toegewezen. Een NSB'er zou weer een heel andere keuze hebben gemaakt. En een PvdA mevrouw die ziek in haar hoofd is, maakt ook zo haar eigen keuzes.....
Welkom in Nederland, waar daders meer rechten hebben dan hun slachtoffers.

benjeallanggek | 07-10-18 | 18:12

Wat mij nog het meest verbaast in die hele zwart-piet discussie zijn al die BN-ers, zoals ook die Erik van Muiswinkel (had nog nooit van de man gehoord).
Nu schreeuwt hij met zijn andere BN-ers (motto wie niet mee springt is een racist) het hardst om die achterlijke vergelijking met Zwarte Piet en racisme te rechtvaardigen.
-
Maar jarenlang heeft onze Erik net als veel andere BN-ers een jaarlijks rolletje gehad aan het spelen van Zwarte-Piet. Ik blijf me afvragen hoe wereldvreemd je dan bent. Eerst speel je Zwarte Piet en heb je een paar beroeps gekwetsten nodig om je erop te wijzen dat je racistisch bezig bent. Dus jarenlang had je het zelf niet door, maar dankzij deze orakels, ben je gewezen op je eigen racistische gedrag. Dan ben je eigenlijk wel een dom.
Dat je nu zij aan zij strijd is nog zieliger, het feest is verziekt en besmet met deze discussie. Wat gaan deze BN-ers en Erik roepen als de buurman met een paar roetvegen na 2 seconden herkent wordt door de kinderen in de buurt?
Zou daarvoor misschien die schmink geweest zijn? Goh, poh, poh, zou Sinterklaas daarom misschien een baard en een pruik op hebben?
Ja, als je dat niet snapt ben je dom. In de bovenwindse eilanden schminken ze zich wit, komt daar mogelijk beter uit. Zal wel.
Welke BN-er voelt zich daardoor ook gediscrimineerd?
-
Hou toch op BN-ers en ruggengraatlozen zeg gewoon eens waar het op staat, het schminken is om het mysterie rond feest voor kinderen erin te houden. Het is niet bedoeld om lekker te deugen voor de buhne.

bananabanana | 07-10-18 | 18:10 | 3

Van Muiswinkel is niet helemaal fris.

Rest In Privacy | 07-10-18 | 18:27

Erik van M. tijdje niets van gehoord,heeft zeker weer werk nodig?

Geevee | 07-10-18 | 20:33

Zijn laatste theater stuk is neergesabeld door de critici.

BigKnor | 07-10-18 | 22:21

De straffen zullen ongemeen zeer hoog zijn net zoals die zogenaamde aanslag met een flesje benzine op een grasveld van een moskee. Het moet als afschrikwekkend voorbeeld dienen wat er met je gebeurt als je je niet volgens de regels van de heersende elite schikt.

2voor12 | 07-10-18 | 18:04 | 4

Dat is idd van de zotte. Die mensen zitten nog steeds van vanwege een half litertje wasbenzine op een grasveldje. Mn gemiddelde bbq is nog groter. Ook weggezet als terroristen terwijl het natuurlijk gewoon wanhopige burgers waren die op stomme wijze dachten een statement te gaan maken. De onschuld straalde er vanaf maar neeee, dit was de kristalnacht all over again. Schandalig!
Ojaa en Volkertje geniet binnenkort alweer van een bacardi cola aan de copacabana...

Flow82 | 07-10-18 | 18:21

De baas van het OM is een minister en de minister heeft zijn/haar/hets baantje als gevolg van tweede kamer verkiezingen. De conclusie ligt dus voor de hand: de meerderheid wil dit, of is te dom om actief kiesrecht te hebben.....

EenGoedBegin | 07-10-18 | 18:24

Meerderheid wilde ook geen afschaffing van dividendbelasting en stond ook nergens in verkiezingsprogramma s. En toch wilde die kliek het. Hoezo stemrecht en democratie.

Mart6037 | 07-10-18 | 18:53
▼ 1 antwoord verborgen
-weggejorist-
Vespukki | 07-10-18 | 18:03 | 2

Laat ze naast die burgemeester ook maar eens naar de top van het OM kijken. Moeten volgens mij nodig vervangen worden, voordat niemand die instelling meer serieus neemt. Is toch een hoeksteen van onze samenleving, maar wordt nu schandelijk misbruikt om de bevolking eronder te houden!!!!!!

Mart6037 | 07-10-18 | 18:03 | 1

Niet alleen de top.

omanders | 07-10-18 | 18:14

Vandaar dat de gevestigde orde nooit een door de bevolking gekozen burgemeester wil. Stel je voor, een burgemeester die rekening met de wensen van de inwoners houdt, je moet er niet aan denken.

spanarchist | 07-10-18 | 18:02 | 2

Net als het referendum: hebben we als bevolking ook steeds het verkeerde antwoord gegeven. Dus wilden ze ervan af. Misselijkmakend.

Mart6037 | 07-10-18 | 18:04

Als de burgemeester inderdaad zelf contact heeft opgenomen met KOZP en NVU, is het best begrijpelijk als alle inwoners van Dokkum haar aftreden eisen.

arbeid_loutert | 07-10-18 | 18:05

9 jaar cel riskeren dat is best pittig.

De Koreaanse Slet | 07-10-18 | 18:01 | 16

Ik hoop niet dat ze de ballen van berbertje moeten gaan zoeken, want dan zijn ze lang bezig!
Wanneer heb jij die ook al weer ingeleverd?

kempenaer | 07-10-18 | 19:19

@Berbaar | 07-10-18 | 18:48

Volledig en totaal politiek. Immers, Pegida's recht op demonstratie wordt overal met voeten getreden. Zie hoe van der Laan een verbod op hakenkruizen gebruikte terwijl overduidelijk is dat een hakenkruis die in de vuilnisbak wordt gegooid het logo van Pegida is.

Kortom, een zeer politiek proces. En dat jij dat verdedigt maakt jou een slecht en verwerpelijk mens.

omanders | 07-10-18 | 19:49

Berbaar heeft gelijk. Mijn pedofiele overbuurman heeft mij daarop gewezen. " Ons kent ons." zei hij daarbij.
Ik geloof hem wel.

Promedio | 07-10-18 | 21:02
▼ 13 antwoorden verborgen

Gaat mevr. burgemeester Waanders, die als hoofd van de politie demonstranten heeft uitgenodigd, vervolgd worden wegens opruiing?

bodemloos | 07-10-18 | 17:59 | 2

Precies, laat de politie maar alvast aangifteformulieren gaan stencilen.

Vespukki | 07-10-18 | 18:04

Nog een puntje van onderzoek, heeft Marga Waanders wellicht de busreizen gesponsord uit de gemeentekas?

Rest In Privacy | 07-10-18 | 21:22

Het OM kan 3 dingen doen:
Zichzelf belachelijk maken;
Zichzelf episch belachelijk maken
Zichzelf onsterfelijk belachelijk maken.

Bij iedere euro boete en bij ieder uur werkstraf worden er weer extra rechts-extremisten geboren.

Het OM zou zichzelf moeten aanklagen wegens haatzaaien en die burgemeester ook. Het is uiteindelijk allemaal begonnen met de belachelijke goedkeuring voor een demo bij de kinderen. Kinderen doelwit maken van politiek activisme is ronduit verwerpelijk.

arbeid_loutert | 07-10-18 | 17:56 | 3

Ik denk nr.3

flesje | 07-10-18 | 18:23

Precies, in een fatsoenlijk land worden verwachtingsvolle peuters en kleuters die vol spanning op Sinterklaas en zwarte Piet wachten met rust gelaten, desnoods met het leger beschermd. Wat een schoft ben je om expres het plezier van zulke kleintjes te verpesten, tussen hen in zelfs het geweld niet te schuwen? En die burgemeester is vast bekeerd, Palestijnen zetten ook altijd hun kinderen in de vuurlinie. Gelukkig zitten deze Friezen anders in elkaar, hun actie was van een zeldzaam grote klasse. (Ik wil ook doneren en naar de rechtszaak komen, hopelijk wordt bijtijds het waar, wanneer en hoe bekendgemaakt.)

Maris v.d Hof5393 | 07-10-18 | 18:35

@Maris v.d Hof5393 | 07-10-18 | 18:35
Dat is allemaal al lang bekend Maris.
Maar zoals zo vaak zijn U en realiteit/feiten geen vrienden.

Berbaar | 07-10-18 | 18:44

Graag zie ik stukken tegemoet waar het in dit hoogst onwaarschijnlijke scenario gestelde uit blijkt. Ik geloof er namelijk geen moer van.

En ja, een snelwegblokkade dient zwaar bestraft te worden, en het feit dit diende om een demonstratie die via de koninklijke weg is aangevraagd en goedgekeurd mag daarbij zeker worden meegewogen. Voor onwelgevallige meningen is binnen de grenzen van de wet plaats in dit land, voor eigenrichting niet.

de IJsman | 07-10-18 | 17:55 | 13

IJsman
Toch niet van het ´verkeerde´ braaf hoop ik!

Rest In Privacy | 07-10-18 | 20:52

Tegenover Pegida wordt eigenrichting wel toegestaan en de onwelgevallige mening bestreden.....

Rest In Privacy | 07-10-18 | 21:23

@ijsman
Beroving is ook uit te leggen als eigenrichting. A bezit iets dat door B begeerd wordt; B besluit dat feit te negeren en "eigenrichtingt" zich de bezitting van A toe. Deze vrije keuze is door B gemaakt zonder consultatie van A en voor deze daad is geen plaats binnen de grenzen van de wet. Wat nu?

kindapaas | 08-10-18 | 05:35
▼ 10 antwoorden verborgen

Compleet gestoord wijf die burgemeester, en natuurlijk van de PvdA (maar dat had net zo goed D'66 of GroenLinks kunnen zijn).
Haar stadje krijgt een onschuldig kinderfeestje toegewezen, maar zij wil een politiek statement maken.
Zonder uitnodiging en de belofte dat ze voorop in de parade mochten lopen was Kick Out Zwarte Piet nooit gekomen. Inwoners van Amsterdam Zuidoost staan niet vroeg op, niet om naar de kerk te gaan, niet om ergens tegen te demonstreren en niet om naar een afspraak toe te gaan. En Dokkum ligt toch wel heel ver buiten de ring A10. Kick Out Zwarte Piet demonstreert liever laat in de middag op het Bijlmerplein.
En om te bewijzen dat Nederlanders allemaal racisten zijn nodig je de Volksunie uit. Ouders die met hun kinderen naar de intocht komen kijken zijn niet gewelddadig. Ook niet als die pedante drammers heel irritant zijn. Het is een kinderfeestje en dat moet leuk blijven. Je wilt niet dat je kinderen gaan janken omdat papa een demonstrant (terecht) een bloedneus heeft geslagen.
Maar als je die kaalkopjes en die Hitler look-alike van de Volksunie uitnodigt wordt de kans op geweld een stuk groter. Dan kan de burgemeester zeggen: "Zie je wel, Nederlanders zijn racisten".
Een burgemeester met een dubbele agenda die zo een kinderfeestje wil misbruiken om een statement te kunnen maken moet uit haar ambt ontheven worden.

Osdorpertje | 07-10-18 | 17:49 | 3

Welnee, mevrouw is een van de 50 beste bestuurders van Nederland: " Eerder dit jaar werd Waanders door het blad Binnenlands Bestuur tot een van de 50 beste bestuurders van Nederland verkozen. Ze werd geprezen om haar daadkracht, betrokkenheid en deskundigheid. Volgens de jury is ze goed bekend met de verenigingen en organisaties in Dongeradeel. Ook kreeg ze lof voor de manier waarop ze de bevolkingskrimp op de agenda zet." (Lcourant)

A.S. Perien | 07-10-18 | 18:27

Ze is voorgedragen door het overheidsadviesbureau Necker van Naem. Google dat bureau.

Rest In Privacy | 07-10-18 | 21:26

@AS Perien
Mag ik hem inkoppen? Help de bevolking krimpt! Importeer snel nieuwe aanwas voordat ze ergens anders neerstrijken, de tijd dringt & unieke kans tot meer diversiteit!

kindapaas | 08-10-18 | 05:40

Die hele zitting wordt uiteraard onder werktijd uitgevoerd. Zit nu al te popelen op een stukje van Tom Staal die ter plaatse de activisten gaat interviewen. Die hebben immers alle tijd om er te gaan zitten activeren (geen idee wat die droeftoeters verder de hele dag doen behalve alles en iedereen (dus ook jouw, Berbaar) intens te haten). Er komen er vast een boel, want ze hebben er een fijn facebook event van gemaakt.

EEnzame SchizofrEEN | 07-10-18 | 17:47 | 1

T is een afleidingstruc van de plissie, alle dwarsliggers krijgen ze zo bij elkaar verder een kwestie van oppakken en opsluiten of het land uit flikkeren, minimaal de uitkering intrekken.

Uw Verzekeringsadvis | 07-10-18 | 17:49

Ik heb al eens gedoneerd, maar als ze geld nodig hebben doe ik het graag nog een keer.
Ook ben ik bereid te gaan protesteren als ik maar weet waar en wanneer.

Nanda81 | 07-10-18 | 17:46 | 1

Idd! Ik heb meerdere keren gedoneerd, en geb onlangs contact gehad over een eventuele donatie om de families bij te staan mocht dat nodig zijn ba een veroordeling. Zover was het nog lang niet werd mij verteld. Maar als het nodig is sta ik klaar!

Sinterbikske | 07-10-18 | 18:22

Persoonlijk ben ik er klaar mee, Sinterklaas en Piet zijn verpest. Niets meer aan, elk jaar weer dat gezeur. Laat maar, de zeurders hebben gewonnen.

harry21 | 07-10-18 | 17:44 | 5

Ja Harry geef ze een vinger en vervolgens trekken ze je arm uit de kom.

de uitbater | 07-10-18 | 17:52

Je geeft al gauw op! Dapper is anders.

Rest In Privacy | 07-10-18 | 17:57

Het anti-bier komt er al aan. Zie hoe de brouwerijen zich in bochten wringen op TV om alcoholvrij halal bier stoer te laten lijken.

Rest In Privacy | 07-10-18 | 21:27
▼ 2 antwoorden verborgen
-weggejorist-
isotope 465 | 07-10-18 | 17:44 | 2

Het is tekenend voor dit land hoe het OM zich opstelt in deze zaak: als de propagandaslaaf van de debiele corrupte EU-fascistische overheid.
Ongeacht de eerdere rol van die burgemeester, ongeacht de non-discussie over demonstratierecht van extremistenclubjes, ongeacht Zwarte Piet; als de blokkeer-Friezen de maximale straf krijgen is het hek van de dam. Ik denk niet dat een strenge veroordeling een afschrikwekkend effect heeft, maar een eigenrichting-aanwakkerend effect.
Op een gegeven moment is een bevolking wel klaar om via propaganda en rechtsongelijkheid in de bek gescheten te worden, dacht ik zo.

A.U.EnLeven | 07-10-18 | 17:39 | 1

@AU
Het moderne verzet is simpel: de agenda wordt gedreven vanuit globalistische financiering/industriele plutocraten kartels. Dat zijn bedrijven met produkten en diensten die verkocht moeten worden. Denk aan marketingmachines, agro-chemie, banken, verzekeringsbedrijven enz enz.
Onze politieke vertegenwoordigers blijken niet via de stembus te kunnen worden beïnvloed; hun opdrachtgevers zijn echter afhankelijk van klanten.
Stop waar dat zo uitkomt met klant zijn, zoek lokale alternatieven, vermijd langdurige contracten met grote serviceproviders enz enz. Geheel legaal en op geen enkele wijze te stoppen.
Noem geen namen, produkten of bedrijven; blijf vaag en heb het vooral over mogelijke uitbuiting van derde wereld boeren, mogelijke betrokkenheid bij milieumisstanden enz enz.
Vroeg of laat gaan onze politici nieuwe instructies krijgen en vallen ze door de mand=>de aanhouder wint, niet de aanDEELhouder.

kindapaas | 08-10-18 | 05:52

Ik heb geen sympathie voor die KOZP-lui, maar het blokkeren van een snelweg en het verhinderen van een demonstratie vind ik geenszins dapper te noemen.

Bulloch | 07-10-18 | 17:35 | 10

Dapper zijn was niet het doel. Een boodschap afgeven dat was het wel!

Rest In Privacy | 07-10-18 | 17:54

@Bulloch: Door ze tegen te houden is de Vvmu toch niet ontnomen. Ze kregen een heel groot landelijk podium in het NOS journaal (en nog wat meer media). Vvmu hebben die zeurders genoeg gehad, dat is het niet.

Peerkeoud | 07-10-18 | 17:58

Reset je denken Bulloch!

Rest In Privacy | 07-10-18 | 18:41
▼ 7 antwoorden verborgen

Voor de taalpuristen, is 'voorkwamen' nou terecht gebruikt of niet? De context snap ik, maar omdat het in dezelfde zin over rechtspraak ging is het niet vanzelfsprekend wat nu de betekenis is.

Jos Tiebent | 07-10-18 | 17:34 | 2

Is het belangrijk? Als je maar begrijpt wat er bedoeld werd.

Argwanus | 07-10-18 | 17:36

Ik zei het vorig jaar al. Al iedereen elke zaak links laat liggen die geen zwarte Piet heeft in de etalage of winkels is het in 1 jaar over wegens gemis aan omzet. Heel de middenstand is afhankelijk van Sint en Kerst voor 50% van de jaaromzet. GELD BEPAALD namelijk.

Rotterdammert1965 | 07-10-18 | 17:33 | 8

@de uitbater | 07-10-18 | 18:07
"taalnazie" is in deze context dan weer errug leuk en dom natuurlijk ;)

Berbaar | 07-10-18 | 18:40

EEnzame SchizofrEEN | 07-10-18 | 17:51
Je zegt het zelf al. ;)

Ongeblustekalk | 07-10-18 | 18:41

Juist @Totterdamert1965, geheel mee eens. De klant is de nieuwe verzetsstrijder.

kindapaas | 08-10-18 | 05:55
▼ 5 antwoorden verborgen

Maar stel, die Friezen krijgen die 9 jaar.
.
Is dat het land waar u in wilt leven? Gaat u dat laten gebeuren?

Parel van het Zuiden | 07-10-18 | 17:31 | 11

@Parel van het Zuiden | 07-10-18 | 18:22
Pareltje toch, ik deal met de feiten U bent slechts van de hypotheses, pathetische veronderstellingen en natuurlijk plee-tegeltjes in beroerd Engels.
Doe eens realistisch zijn man, dit is niks.

Berbaar | 07-10-18 | 18:38

Parel van het Zuiden | 07-10-18 | 18:22
Zogenaamd ruzie in de family?

Ongeblustekalk | 07-10-18 | 18:38

Feiten kunnen onacceptabel zijn Berbaar. Feiten kunnen zijn als zweren en zweren kunnen etteren en dat moet men maar zo laten?!
Niet fijn!

Rest In Privacy | 07-10-18 | 18:59
▼ 8 antwoorden verborgen

Wat hier vooral gevaarlijk aan is, is dat de burger de moed op zou kunnen geven en niets meer verwacht van justitie. Dan ontstaan er groepen die zelf hun recht gaan halen. Knokploegen, vigilantes, motorclubs op solexjes. Als Marga Waanders vervolgens door deze teleurgestelde burgers uit haar huis gesleept wordt, dan kun je onmogelijk nog verbaasd zijn. Gelukkig ben ik een optimist. Ik zie het nog niet zo somber in. Maar jongens, wat is de overheid aan treiteren...

BrabantsVerzet | 07-10-18 | 17:31 | 2

Het ging verdomme om de veiligheid van de kinderen, ze treiteren, maar blijf van feest voor kinderen af, doe dit niet, want men wordt echt kwaad en dan.

gato | 07-10-18 | 17:35

Inderdaad, door deze door de overheid ontstane situatie (de burgemeester dwong bijna KOZP te komen en wilde ook nog de NVU erbij) zal burgers gaan criminaliseren. Wat je zaait, zal je oogsten. Polarisatie was de opzet van Marga Waanders. En wat er geoogst gaat worden hangt af van het OM.

Rest In Privacy | 07-10-18 | 21:31

Justitie zou ook een aantal inbrekers of fraudeurs kunnen vervolgen die ze nu niet doen wegens capaciteitsgebrek. Maar nee, het moet dit worden.

Gewinflipt | 07-10-18 | 17:29 | 3

Nee, dat kan niet. Want dan zouden ze per ongeluk veroordeeld kunnen worden. Misschien wel een gevangenisstraf krijgen. Maar dan komen ze simpelweg niet opdagen bij de gevangenis. Ze thuis ophalen heeft geen prioriteit bij de politie, dus blijven ze vrij rondlopen. Samen met de taakgestraften, waarvan een deel ook niet komt opdagen, zonder dat daar repercussies tegenoverstaan. Immers, geen prioriteit. Wat dan wel proriteit heeft? Nou, geldboetes natuurlijk. Dit is nog altijd Nederland. De schraperige dominees en koopmannen hebben nog steeds de touwtjes in handen.

BrabantsVerzet | 07-10-18 | 17:35

Deze zaak heeft een bedoeling, een die belangrijk is voor de zittende heersers: het moet duidelijk gemaakt worden dat ieder "populistisch" protest niet getolereerd wordt.Daarom worden deze Friezen hard aangepakt, maar mogen Erdogan-laven en antifa's ongehinderd hun gang gaan. Daarom zijn ook die sukkeltjes die een gazon nabij een moskee in brand hadden gezet, zo hard gestraft.

Guido | 07-10-18 | 17:36

@Guido.
Inderdaad,precies dat.
Justitie laat even haar tanden zien I.v.m komende intocht.
Het is weer prima bedacht zo,door de bovenons gestelden.

De Profundus | 07-10-18 | 17:44

Nederland is heel erg stuk. Dit proces is alleen maar om de gemiddelde Nederlander onder de knoet te houden. Er wordt nooit geen ene moer gehandhaafd in dit land maar nu trekken ze opeens wel een grote broek aan en komen ze met 'uitleg`filmpjes, alsof je naar Sesamstraat voor volwassenen aan het kijken bent. Vorige week 200 `jongeren`die op een kermis in Bussum de hele boel hebben verziekt, volgens mij moet de eerste nog opgepakt worden. Resultaat is trouwens dat de kermis volgend jaar verboden wordt, hoe ziek is dat. Dit gaat niet om het recht om te demonstreren, dit is de massa laten zwijgen, dit is Noord-Korea.

osolemio | 07-10-18 | 17:29 | 3

Lijkt het wel op ja

IkwilJinekwel | 07-10-18 | 17:30

Maar wij zijn met meer.

BrabantsVerzet | 07-10-18 | 17:37

Brabantsverzet: Dan moet 'wij' wel in beweging willen komen.

Pieter Breydel | 07-10-18 | 18:30

Kijk dat de rest allemaal een agenda heeft kan ik nog mee leven. Het ergste van alles is dat vrouwe Justitia niet blind meer is. Dat is het meest verontrustende in alles. De westerse samenleving is aan het instorten zoals het Romeinse rijk destijds. De geschiedenis herhaald zich elke keer weer.

Rotterdammert1965 | 07-10-18 | 17:28 | 1

Bij Autochtonen ziet ze alles goed. Bij allochtonen knijpt ze 2 oogjes toe.

Oepsie1234 | 07-10-18 | 17:29

Prima staaltje journalistiek, Van Rossem, complimenten!

de drijfsijs | 07-10-18 | 17:27 | 4

Berbaar | 07-10-18 | 17:35
Er staat een vraag voor je pending mevrouw speenvarkentje. Doe eens beantwoorden ipv wegkruipen in de tijd.

Ongeblustekalk | 07-10-18 | 17:41

@ongeblustekalk, is mij ook al een paar keer overkomen met berbaartje, wanneer het speenvarkentje geen adequaat antwoord kan geven is het stil, uitermate zwak allemaal.

therealbraindump | 07-10-18 | 17:56

therealbraindump | 07-10-18 | 17:56
En dan met een andere nick antwoord geven, psychopaat dat je bent.

Ongeblustekalk | 07-10-18 | 17:59
▼ 1 antwoord verborgen

Dus als we met z'n allen naar het Rotterdams Zomercarnaval gaan, dan hebben we ook het 'demonstratierecht' om daar met spandoeken en al te gaan schreeuwen dat er meer blanke danseressen moeten zijn?

JackStick | 07-10-18 | 17:26 | 4

Als jenny komt dansen kom ik ook, jenny is lekker...

IkwilJinekwel | 07-10-18 | 17:31

Zeker. Als je dat aanvraagt, dan krijg je een vergunning. Vrij sneu, net als KOZP, dat wel.

Chemokar | 07-10-18 | 17:33

@ Berbaar
En waarom zou ik bijvoorbeeld geen vergunning kunnen krijgen?

JackStick | 07-10-18 | 17:43
▼ 1 antwoord verborgen

Even een off-topic vraag. Wat doet die Jeffrey A. de rest van het jaar eigenlijk? Ik vind enkel iets van 'activist'. Doet hij dit op kosten van de staat? Is het toegestaan om met een uitkering activist te zijn en de staat (hoe je het ook wendt of keert) op kosten te jagen? Of is hij de rest van het jaar activist in ruste en heeft hij een baan waar hij een halve maand vrij mag nemen om te gaan activeren?

EEnzame SchizofrEEN | 07-10-18 | 17:26 | 7

Precies. Ze zien het als aapjes die bescherming nodig hebben. En niet als volwaardige mensen. Wie is hier nou de racist?

kwaaie_eend | 07-10-18 | 18:13

Die arme sikkel komt nergens meer aan de bak. Dus op kosten van de staat inderdaad. Oftewel van jouw en mijn afgedragen belastinggeld loopt deze geimmigreerde nietsnut, kinderfeestjes te vergallen. En Rutte zag dat het goed was...

benjeallanggek | 07-10-18 | 18:25

Sukkel

benjeallanggek | 07-10-18 | 18:25
▼ 4 antwoorden verborgen

Politiekcorrecten zijn ziek in de bovenkamer. Niets is hen teveel om het wensdenken af te dwingen. We zien nu al een aantal jaren een escalerende trend in de groteske methoden waarvan zij zich bedienen. Demonisering via massamedia was niet genoeg. Knokploegen, grondwetsschendingen, malversaties en frame. Niet lang meer en men gaat over tot zwaardere vormen van geweld.
.
200.000 partijbelidmaatschapten gijzelen dit land en nu ze grip aan het verliezen zijn komen de klauwen te voorschijn.
.
Let op uw saek burger. De tirannen hebben zich bekend gemaakt.

Parel van het Zuiden | 07-10-18 | 17:25

Dat is ook veel makkelijker.

flesje | 07-10-18 | 18:28

OM is behoorlijk de weg aan het kwijtraken als je het mij vraagt.

Mart6037 | 07-10-18 | 17:19

Ik vind het wel opruiend om twee van deze uiterste uit te nodigen op een kinderfeest. Waarom wordt verWaanders niets ten laste gelegd?

hindipopup | 07-10-18 | 17:19 | 2

De boel willen laten escaleren en dan zeggen dat sinterklaasfeesten niet meer verantwoord zijn? Als het waar is exit!

Mart6037 | 07-10-18 | 17:21

hindipopup | 07-10-18 | 17:19 |

Omdat het hoogstwaarschijnlijk een broodje aap-verhaal is.

de IJsman | 07-10-18 | 18:01

Burgemeester Marga Waanders is een PVDA-politica. Als dit alles waar is en ze heeft willens en wetens deze ellende veroorzaakt, dan zou ze een schop onder haar kont moeten krijgen.

BrabantsVerzet | 07-10-18 | 17:18 | 3

Denk eerder opsluiten wegens in gevaar brengen van de maatschappij.

Rotterdammert1965 | 07-10-18 | 17:30

Ik denk vermoorden

flesje | 07-10-18 | 18:28

Guillotine op het marktplein.

Mark_D_NL | 07-10-18 | 23:32

Lieve GS redactie, zouden jullie mevrouw eens willen vragen een paar screenshots te maken van die facebook chat?
Gewoon, omdat je dat van een onafhankelijke journalistieke bron verwacht ;)

EEnzame SchizofrEEN | 07-10-18 | 17:18 | 1

Denk dat die ongetwijfeld getoond zullen worden tijdens de rechtszaak. Wellicht komt sneuneus Kusters zelf wel opdraven, opgeroepen door de verdediging?
Als mevr Douwes dat hier beweert, zal ze dat toch echt wel kunnen bewijzen lijkt me. Prima timing ook, de dag voor aanvang.

Chemokar | 07-10-18 | 17:23

Als Waadhoeke #waadhoeke zou ik me doodschamen en zorgen maken als zij daar burgemeester zou worden.

Hemmenaar7 | 07-10-18 | 17:14

Nederland is vervallen tot een bananen republiek met een tot op het bot corrupte overheid die niets schuwt om onwelgevallige meningen de kop in te drukken.

hatschjoe | 07-10-18 | 17:12 | 2

Nederland is al jaaaaren een bananenrepubliek

flesje | 07-10-18 | 18:29

Jullie met die republiek steeds. Die bestaat sinds 1795 niet meer.

Pieter Breydel | 07-10-18 | 18:31

Dit is niet goed voor mijn bloeddruk kan ik je vertellen,maar zou deze burgerlooser euh meester zich niet schuldig hebben gemaakt aan nalatigheid of zelfs obstructie vraag ik me af ?

luctor.et.emergo | 07-10-18 | 17:11

Eerlijk is eerlijk, de NVU en die anti-Zwartepiet miepers zijn perfect aan elkaar gewaagd.

Conan de Rabarber | 07-10-18 | 17:10 | 4

@HaatbaardKnipper
Dan heb je kans dat Bert & Ernie ook nog komen na hun bezoek aan de ZWARTE markt.

Mastermattie | 07-10-18 | 17:16

Och, het “beide-partijen-zijn-fout”-syndroom...

kempenaer | 07-10-18 | 19:14

Sterker nog, ze zijn het waarschijnlijk volledig met elkaar eens. De meeste reaguurders hebben het waarschijnlijk niet bewust meegemaakt, maar Adolf Hitler en de NSB (toch grote voorbeelden voor de NVU) hebben in 1940 de eerste poging gedaan om Zwarte Piet te verbieden. Toen was het verzet in Nederland tegen Witte Piet nog zo groot dat met ingang van 1941 de moffen Zwarte Piet maar weer getolereerd hebben. gerard1945.wordpress.com/2015/10/05/h...

Wladimir 1928 | 07-10-18 | 20:54
▼ 1 antwoord verborgen

Hopelijk is het snel 6 December. Oh nee, dan begint Links weer te roepen dat Kerstmis beledigend is voor de hatende voddenbaalmensch. Toch maar even de Zwarte Pietenoorlog doorstaan dan. Misschien werkt het wel depolariserend om elkaar te lijf te gaan terwijl de kleine kleutertjes toekijken.

Nivelleermarionet | 07-10-18 | 17:09

Ergens durf ik dit wel voor waar aan te nemen. Aan de andere kant is mijn ervaring met Kusters ook niet echt bepaald goed.
Mijn telefoon neemt ieder gesprek op, geen idee of Kusters dat ook doet maar als hij een opname heeft waarmee hij kan aantonen dat de burejuffrouw hem idd gevraagd heeft daarheen te komen gaat ze zeker weten voor gaas!

Mastermattie | 07-10-18 | 17:09 | 2

Zul je net zien dat de opname bij een inbraak per ongeluk gestolen werd.
* Nieuw aluhoedje vouwen doet *

Rest In Privacy | 07-10-18 | 17:19

@Mastermattie: moet gewoon worden uitgezocht dit. En als ik burgemeester Waanders was en Douwes ( of Kusters ) verzint dit had ik meteen een klacht ingediend wegens smaad tegen Jenny. Dus, ben heel benieuwd.

Graaisnaaiert | 07-10-18 | 18:26

Halbe zal er bij zijn in Leeuwarden.

aamert | 07-10-18 | 17:08

Als de televisie dan een keer naar Dokkum komt, ja, dan trek je als burgemeester natuurlijk alles uit de kast.
Ik denk dat mevrouw de burgemeester in al haar publiciteitsgeilheid gewoon een beetje overenthousiast is geweest.

VanBukkem | 07-10-18 | 17:06 | 2

Mocht alles kloppen wat in dat artikel staat, dan is het vooral de PVDA Burgermoeder die hier even dacht een stukje DWDD/randstedelijk ''activisme'' te promoten.
En dat zou ook weer verklaren dat de focus van het OM ligt op ''het verhinderen van een demonstratie"'.
En mocht het dus kloppen, dat is het een vrij idioot plan geweest van haar. En juist tussen kleuters lijkt mij zoiets vragen om ellende.

Chemokar | 07-10-18 | 17:14

'gewoon'

vanBarchum | 07-10-18 | 17:50

Oh, wat een toeval dat het proces nu begint. Het OM waant zich echt de hoeders van de maatschappij.
De arrogantie van het intellect.

Bubsy | 07-10-18 | 17:03 | 3

De zaak zou in juni zijn, maar de verdediging heeft uitstel gevraagd (ivm de zotte dagvaardingen?).Niet alles is de 'schuld' van het OM.

Guido | 07-10-18 | 17:45

Het vermeende intellect.

Peerkeoud | 07-10-18 | 18:08

Guido | 07-10-18 | 17:45
Dat wist ik niet. weer wat geleerd

Bubsy | 08-10-18 | 10:13

Het zal wel hetzelfde gaan als met die mensen die wat vuurwerk in de buurt van een moskee hadden afgestoken;: jarenlange opsluiting in de EBI in Vught wegens terrorisme.
Tijdens de ramadan Israëlische toeristen omverrijden op Amsterdam Centraal wordt dan weer met een ‘lage bloedsuikerspiegel’ onder het tapijt gemoffeld.
De Staat is bang, doodsbang.

du Roi Soleil | 07-10-18 | 17:01 | 1

De staat is niet geinteresseerd in burgers die andere burgers wat aan doen, dat wordt lafjes afgehandeld, als er al wat van komt. De staat, lees de boven ons gestelde maakbaarheidsideologen, zijn wel geïnteresseerd in burgers die laten merken dat ze het niet met de ideologie eens zijn, en zeer geïnteresseerd als die daar naar handelen. De maakbaarheidsideologen van links hebben alles gemeen met voormalige oostblokdictaturen, het zijn rotte appels van dezelfde boom.

Pierrepoint | 07-10-18 | 17:18

Jenny hep zelluf met de immer betrouwbare Kusters op Facebook gechat dus dan is het vast waar lol.
Verder zal het wel los lopen, boetes, taakstrafjes en misschien rijontzeggingen.
Helemaal prima wat mij betreft, heb een tyfushekel aan die extremistjes aan beide zijden van het ZP-spectrum.

Berbaar | 07-10-18 | 17:00 | 20

@de uitbater | 07-10-18 | 18:18
Onzin, men had toestemming om in een vak te demonstreren.
Wat nu verzieken?

Berbaar | 07-10-18 | 18:31

Berbertje is een extreme wegkijker, die zijn het laagst en lafst van allemaal.

kempenaer | 07-10-18 | 19:06

Berbaar | 07-10-18 | 17:00
KOZP, liep daar niet ook een typetje rond die het nodig vond om op FB op te roepen om Sint met een geweer met geluiddemper neer te knallen? Liefst te midden van kinderen zodat zijn hersenen zo fijn over de kinderschare verspreid konden worden? Lijkt me inderdaad een groepje mensen die slechts van plan waren een paar borden met wat leuzen omhoog te houden. Nee dus. Die waren van plan om de boel te verstoren, met zo veel mogelijk effect.

Eagle0511 | 08-10-18 | 13:52
▼ 17 antwoorden verborgen

+1

IkwilJinekwel | 07-10-18 | 17:27

Antifa en al dat andere linkstuigh loopt nog net niet in gewaden met witte puntmutsen. Waat een haat jegens onze donkere kindervriend!

Mastermattie | 07-10-18 | 16:59

Dat de psycholance maar snel over heel Nederland mag worden uitgerold. Ze zullen hard nodig zijn.
bron: www.omroepgelderland.nl/nieuws/232564...
* Kijkt verward in het rond *

Rest In Privacy | 07-10-18 | 16:59

Weer zo'n politiek proces van het OM. Ze wweten zelf ook heel goed dat er geen draagvlak is om deze Friezen te gaan vervolgen. Had ze gewoon wat geldboetes opgelegd en de ophef zou een stille dood sterven. Nu gaat alle aandacht ernaar uit en dat is blijkbaar wat het OM wil. Dat gepeupel moet terug in hun hok geschopt worden dus maken we een showproces en stellen wat voorbeelden.

Afschrikkende werking ofzo zal de bedoeling zijn.

Maar dat werkt gewoon averechts. Die "blokkeer" Friezen worden nu al als een soort martelaren gezien. Las ze veroordeeld worden al helemáál. En de KOZP mafketels verschuilen zich achter de veilige rug van vadertje staat. Iedereen heeft een pesthekel aan ze inmiddels. En vele anderen worden intussen daardoor (onterecht) nu ook gezien als mensen die een kinderfeest willen verzieken. Polarisering en segregatie alom. Niemand schiet hier iets mee op.

En wees voorzichtig; "de staat" als zodanig is altijd een afspiegeling van wat de maatschappij wil. Het duurt heel lang in Nederland maar ook hier kleurt uiteindelijk toch ook de maatschappij, de stem van de meerderheid, het politieke spectrum. En wat als dat zo veranderd is dat beroepsquerulanten als KOZP zich niet meer kunnen verschuilen achter een wet? Omdat die wet er gewoon niet meer is? Ik vind het levensgevaarlijk om zo'n kleine minderheid zo extreem in bescherming te nemen. Want de politieke wind zál een keer uit een andere richting gaan waaien, en dan? Komt dan de jarenlange opgebouwde frustratie van miljoenen tot uitbarsting? Dat is niet ondenkbaar, of zelfs best realistisch, en dan verliest wéér iedereen.

Het OM zou dus eens op moeten houden met die belachelijke politieke showprocessen waarbij linkse politieke moordenaars dealtjes mogen sluiten met datzelfde OM en met een flutstrafje van 12 jaar wegkomen, terwijl een meer rechts georiënteerde (hoewel de blokkade niets met rechts of met racisme te maken heeft gehad) groep mensen, die een relatief onschuldige en heel begrijpelijke actie hebben gevoerd, als bijna een middeleeuws proces op het marktplein, draconisch hard worden aangepakt.

Meten met twee maten, voortrekkerij, het werkt níet. Kap er toch eens mee.

Dutchbeaurouge | 07-10-18 | 16:57 | 2

Die toestand met Volkert van der Graaf is zo mogelijk nog absurder dan dit showproces. Het lijkt er op alsof er nog volop gesnoven wordt bij justitie.

BrabantsVerzet | 07-10-18 | 17:22

Dutchbeaurouge | 07-10-18 | 16:57 | reageer
Polarisering en segregatie alom. Niemand schiet hier iets mee op.
-
jawel hoor, het is namelijk een beproefde leiderschapsstijl.

lovekila | 08-10-18 | 18:42

Lekkere burgemeester, eerst de boel opruien door twee clubs met oproerkraaiers op te trommelen en je loco-burgemeester met de shit opzadelen als het uit de hand loopt (heeft toen de demonstratie verboden). Dat mens mag ook wel voor het hekje van mij.

jip_86 | 07-10-18 | 16:57

En dan nu Bij1 met een meldpunt om mensen die zich als Zwarte Piet inderdaad zwart gaan schminken aan te geven om ze dan even met een bezoek aan huis te "vereren".
Pure intimidatie met behulp van geweld vanuit een politieke partij.
En geen haan of OM die er naar kraait.

2voor12 | 07-10-18 | 16:57 | 1

Pas maar op, straks staat die Ana Lima aan de deur met haar / zijn roe in de hand....

HaatbaardKnipper | 07-10-18 | 17:20

3 zaken:
1) Snelweg versperren - Ge-debunked door het niet-optreden bij, ik noem maar wat,Turkse bruiloften.
2) Demonstratie tegenhouden - Zie Pegida in 070 afgelopen week, + alle andere rechtse demo's die stil werden gelegd door aggressief linkstuigh.
3) dwang - Wanneer gaan we de overheid hiervoor vervolgen inzake bijvoorbeeld het ongewenst verplichten tot, ik noem maar wat, een zorgverzekering (je wordt verplicht om een contract aan te gaan met een commerciele partij)

Mastermattie | 07-10-18 | 16:57 | 4

En ook: waarom worden die mocros die op de Van Brienenoord het verkeer tegenhielden niet vervolgd?

HaatbaardKnipper | 07-10-18 | 17:22

@HaatbaardKnipper :
Omdat het Turken waren ?
Of omdat het de Erasmusbrug was..?

Wijze uit het Oosten | 07-10-18 | 17:25

@Wijze uit het Oosten | 07-10-18 | 17:25
LOL feiten, best wel belangrijk.

Berbaar | 07-10-18 | 17:47
▼ 1 antwoord verborgen

Het is allemaal wat in Nederland... inclusief het internet. Tabee vrijheid.

HRP-5 | 07-10-18 | 16:56

9 jaar??!? Dan hadden ze beter, liefst bezopen, die bus van de snelweg kunnen rijden waarbij al die anti-pieters om het leven kwamen. Zouden ze er sneller vanaf zijn.

Roeieber | 07-10-18 | 16:56 | 2

en wij ook.

ariedeknaller | 07-10-18 | 17:30

Ja voor doodrijden, met alcohol op achter het stuur, staat de maximale straf op zo'n 4 jaar op waarvan 3 3/4 jaaar voorwaardelijk. Hiervan zijn al eerdere uitspraken te vinden.

echtpaul | 07-10-18 | 19:33

Het OM bestaat uit een heleboel hufters die o.a. Demmink de hand boven zijn hoofd hebben gehouden. Lafaards!

Rest In Privacy | 07-10-18 | 16:56 | 3

Maar die is een groot kindervriend,

gato | 07-10-18 | 17:55

Ja, verschrikkelijk, ons justitieel apparaat is compleet verdorven en enkel en alleen er op uit om ons arme burgers aan te pakken. Ga ergens anders lopen janken whiff.

miko | 07-10-18 | 18:10

Er zitten uitstekende en capabele mensen bij justitie die ook kotsen van het beleid van de gepolitiseerde extreem-linkse top van het OM.
De geloofwaardigheid van het bestuur van het OM kalft af.

kempenaer | 07-10-18 | 19:04

@ Berbaar
Oproep via FB, volgens mij staat iemand daarvoor voor het hekje. Deze oproep kan ook aangemerkt worden als opruiend, aangezien er toch ook een boel voorstanders daar lopen.

photto | 07-10-18 | 17:58

@photto | 07-10-18 | 17:58
L*lkoek natuurlijk, bij iedere rechtszaak lopen er 2 partijen rond.

Berbaar | 07-10-18 | 18:28

@ Berbaar
Dat klopt, maar hoe veel doen een openbare oproep om daar, bij zo'n gevoelig onderwerp aanwezig te zijn. Jou zou het kunnen zien als provocatie. (da's een ander woord voor opruiing).

photto | 07-10-18 | 18:36
▼ 1 antwoord verborgen

Is er hier enig bewijs van in bijvoorbeeld de vorm van geluidsopnames of zo?

JI-HAAT | 07-10-18 | 16:51 | 2

Ze heeft het zelluf gehoord van de immer betrouwbare Kusters op Facebook dus dan is het zo lol

Berbaar | 07-10-18 | 17:04

Eventueel screenshots van chats? Afijn, dan zal het wel weer vervalst zijn. En zo blijven we lekker ontkennen dat een burgemeester zich actief kan mengen in zaken waar die boven hoort te staan.

EEnzame SchizofrEEN | 07-10-18 | 17:11

Nogmaals, voor de 100e keer, het gáát helemaal om het ontnemen van demonstratierecht! De Friezen hadden geen problemen met hun recht op demonstreren, het had puur te maken met locatie en tijdstip van de demonstratie, wat totaal ondemocratisch bepaald is. Zo'n linkse burgemeester gaat even bepalen dat KOZP daar tussen de feestvierende kinderen mogen demonstreren, dàt is wat de mensen in het verkeerde keelsgat schiet, en terecht, want kleine kinderen hebben ook rechten, zoals het recht op een ongestoord Sinterklaasfeest. Die kinderen staan los van de hele pietendiscussie, en moeten erbuiten gehouden worden. Je kunt aan de rechten van beide partijen toegeven, door simpelweg locatie/tijdstip aan te passen (net zoals wij destijds van volledig zwart geschminckte gezichten naar roetveegpieten zijn gegaan) maar dat is destijds niet gebeurd, en dan negeer je dus de rechten van kinderen, en dan komt men, geheel terecht, daarvoor op.

JackStick | 07-10-18 | 16:51

Ik vermoed dat Redelijk Nederland de 34 Friezen massaal gaat steunen.

MINDER | 07-10-18 | 16:49 | 2

Ja, ik heb ze al eens financieel gesteund. En ik doe het weer als het nodig is. Ze kunnen de kosten publiceren: boete, inkomstenderving door celstraf etc etc. Ik betaal mee.

Rest In Privacy | 07-10-18 | 17:02

Ik ook. Kom maar op met die factuur, GS.

JackStick | 07-10-18 | 17:24

Het OM heeft zich de laatste jaren laten zien als politiek instrument om onwelgevallige meningen te vervolgen. Justitie is allang niet meer blind, maar gaat zeer selectief te werk, waarbij het OM weet dat het op de rechters kan rekenen om hen in hun politieke agenda te steunen en er nog een schepje bovenop te doen in de strijd tegen het volk. Hier kan justitie ook vertrouwen op de meehuilende policor pers om nog wat op te ruien, of om zaken in de doofpot te stoppen, afhankelijk van wat hun agenda vereist.

smdyasc | 07-10-18 | 16:48 | 2

Een hele pertinente tegel. Klopt als een bus.

kempenaer | 07-10-18 | 19:00

De absolute waarheid.

watmagjenogwel | 08-10-18 | 05:52

Die burgemeester is een crimineel! Ze hoort in het gevang!
Ze speelde door gewelddadige demonstranten - lees terroristen - uit te nodigen, letterlijk met de levens van die kinderen.
Uit het Verdrag inzake de Rechten van het kind:
Artikel 3: Belang van het kind
1. Bij alle maatregelen betreffende kinderen, ongeacht of deze worden genomen door openbare of particuliere instellingen voor maatschappelijk welzijn of door rechterlijke instanties, bestuurlijke autoriteiten of wetgevende lichamen, vormen de belangen van het kind de eerste overweging.

Aristotalloss | 07-10-18 | 16:47 | 1

Lijkt me duidelijk.

echt_links | 07-10-18 | 16:49

Moet toch een kat in het bakkie zijn?
Mochten de friezen worden veroordeeld, dan is de volgende stap, neem ik aan, een stevige aanklacht aan de broek van de burgemeester wegens het moedwillig willen veroorzaken van nationale onrust of iets dergelijks?

EEnzame SchizofrEEN | 07-10-18 | 16:45 | 4

Liggen dan de formulieren al klaar.

gato | 07-10-18 | 16:58

Gato, er hoeft maar één goede jurist zijn die dit dichtgespijkerd op stelt. Dan is het een kwestie van een pdf delen en een ieder lekker laten afdrukken, krabbel zetten en opsturen.

EEnzame SchizofrEEN | 07-10-18 | 17:15

Zo werkt dat niet in dit land, zo is het nu eenmaal, wen er vast m..... of niet.

watmagjenogwel | 08-10-18 | 04:12
▼ 1 antwoord verborgen

Raar verhaal dat met de NVU. Zo krankzinnig dat ik het niet kan geloven.

Rest In Privacy | 07-10-18 | 16:45 | 17

Zwarte Piet is leuk en hoort bij het Sinterklaasfeest. Een prachtig traditioneel kinderfeest dat we in ere moeten houden.
Haters en afbraakvolk dat er vanaf wil, spoort niet en kan beter emigreren.

kempenaer | 07-10-18 | 18:57

Misschien om haar punt te maken dat Nederland racistisch is. Ben je voor zwarte piet dan hoor je bij de racisten van de NVU.

Zijl5824 | 07-10-18 | 19:02

Laten we er van uitgaan dat de burgemeester de eerste demonstratie heeft willen voorkomen. Hierbij heeft zij gekeken naar haar mogelijkheden om de vrijheid tot demonstratie te beperken - die zijn er maar heel weinig. Accuut gevaar voor de kinderen (en andere bezoekers) zou haar wel mogelijkheden geven. Als uiterste middel heeft zij hierdoor de NVU verzocht om een tegendemonstratie te organiseren, zodat zij de eerste demonstratie kon beperken. Met de NVU heeft zij afspraken gemaakt dat ze alleen een verzoek indienen tot demonstratie, maar dat ze niet afreizen naar Friesland. In dit geval zouden de meeste reaguurders wel achter de burgemeester staan, omdat zij erg creatief is geweest om de eerste demonstratie weg te houden bij een kinderfeest.

BLR | 07-10-18 | 19:25
▼ 14 antwoorden verborgen

Mja, wanneer de nieuwe fascisten jouw clubje met succes als "extreem rechts" labelen, dan is alles wat jou daarna nog overkomt je eigen schuld. Alles. Ook de schade die je aangerekend zal worden.
Dat zal de linkse rechter zeker kunnen beamen. Rutte ook, die ik in de verte al hoor hinniken - en nee dat was niet het paard van Sinterklaas.

Jan Passant mk2 | 07-10-18 | 16:43

Ik snap er geen reet van. Met wie is die Waanders nu gaan beppen. Met KOZP of NVU of met allebei ?

Yperiet | 07-10-18 | 16:40 | 2

Met allebei.

osolemio | 07-10-18 | 16:47

Beiden dus.

Zqwiqly | 07-10-18 | 16:48

Zo kennen we de vieze, vuile, smerige PvdA en eigenlijk het complete (huidige) NLDSE establishment: groepen tegen elkaar opzetten en vanaf veilige afstand gnuivend toekijken hoe men elkaar de hersens in slaat.

Totdat de vlam écht in de pan slaat, dan staan ze vooraan met hun koffertjes in de haven van Rotterdam.

echt_links | 07-10-18 | 16:38 | 1

Denk maar niet dat men ze laat gaan.

gato | 07-10-18 | 17:58

Duidelijk weer een maakbaarheidsfundamentaliste deze mevrouw waanders. Van dit soort lieden met "goede bedoelingen" hebben we meer last dan van de door hen geimporteerde paupervolkeren. Vroeger hadden we een oplossing voor dit soort lieden: deze gingen het klooster in of werden als heksen verbrand.

Pierrepoint | 07-10-18 | 16:37

Als de turken de Erasmusbrug bezetten hoor je het OM niet.
Als de politie als protest met de auto's de snelweg gaan blokkeren hoor je het OM niet.
Als bruiloft vierende turken de wegen blokkeren hoor je het OM niet.
Vervolging naar willekeur.

henk vintage | 07-10-18 | 16:36 | 2

All animals are equal but some animals are more equal, zei GO al.

JohnWalker | 07-10-18 | 16:42

Het OM heeft als primaire taak betalende/verantwoording dragende burgers te vervolgen. Dat is wel zo eenvoudig en misstaat nooit in de linkse media.

Jan Passant mk2 | 07-10-18 | 16:45

Turkse en Marokkaanse bruiloftsoptochten mogen snelwegen blokkeren en mensen bijna dood rijden, Turkse politieke bijeenkomsten mogen de straten blokkeren, Marokkaanse voetbalfans mogen pleinen en wegen blokkeren en vuurwerk naar de politie gooien. Allemaal zonder dat er maar een aanhouding wordt verricht of zelfs maar een boete uitgedeeld. Het is wel duidelijk aan welke kant justitie staat.

Franker | 07-10-18 | 16:35 | 4

Klets niet slap uit je nek Miko. Voor ieder voorbeeld dat jij aanlevert zijn er 99 die Franker gelijk geven. De uitzondering die de regel bevestigt, die lever jij aan.
En verder niet zo stoer doen, er is niets leuks aan een socialistische heilstaat of een shariakalifaat of een zieke inteeltkruising tussen die twee.

kempenaer | 07-10-18 | 18:52

Dus we leven wel in een racistisch land, de burgemeester heeft gelijk!
Wel jammer dat je hier als blanke autochtoon de sjaak bent, dat dan wel.

En miko, lul niet, dat Pegida verhaal is ook weer een voorbeeld. Er is gewoon verschil in aanpak, punt.

J-van-de-Bontekoe | 08-10-18 | 08:13

miko | 07-10-18 | 17:56
Dat zijn een paar uitgeschreven boetes. Dat is heel wat anders dan vervolging door OM en een gevangenisstraf van 9 jaar riskeren.
1e geval is wel mulder, wordt niet eens als strafblad genoteerd. Het 2e is toch wel van een heel andere orde. Ook al zou straf symbolisch uitpakken bij een schuldig vonnis, dan hebben deze mensen wel een strafblad.

Eagle0511 | 08-10-18 | 13:38
▼ 1 antwoord verborgen

*34 Friezen moeten voor het hekje komen en riskeren tot 9 jaar*
Met je doorgesnoven harses twee mensen doodrijden zou 9 jaar moeten opleveren.

de uitbater | 07-10-18 | 16:35 | 3

Ja precies.

Lappedonsje | 07-10-18 | 19:38

Nee, paar honderd euro schadevergoeding en rijverbod van 2 jaar is voldoende. Je moet immers wel de privé en werksituatie meenemen in het vonnis.

GroetenVanUrk | 07-10-18 | 20:25

Onverklaarbare rechtsongelijkheid

Montesquieue | 07-10-18 | 20:35

De intentie maakt hier uit. Deze Friezen die het gezeik niet in hun stad wilden hebben, hebben zich verzet tegen de maakbaarheidsideologie van de boven ons gestelden. Het is heel duidelijk wat belangrijk gevonden wordt hier. Als gewone burger bent u slechts het vee dat door de boven ons gestelden wordt gehouden. Vee dat elkaar aanvalt is minder erg dan vee dat naar de baas hapt!

Pierrepoint | 07-10-18 | 16:48

Ik denk dat Nederland voor het eerst openlijke betogingen gaat zien mochten deze mensen hoge straffen krijgen. Ja, straffen gaan ze krijgen.

Bobdesloper | 07-10-18 | 16:33 | 1

Het worden hoge voorwaardelijke straffen.
Tenzij de publieke opinie erg pro Friezen wordt. Ofwel als ze voor hun eigen hachie gaan vrezen. Bv een baan mislopen omdat iedereen hen nog kent.

Nichtsneues | 07-10-18 | 16:41

En btw, wie gaat aangifte doen tegen Waanders wegens het moedwillig in gevaar willen brengen van kinderen/de bevolking?

Zqwiqly | 07-10-18 | 16:33 | 4

Ambtsmisdrijf?

Nichtsneues | 07-10-18 | 16:44

Als Douwes inderdaad dat NVU-verhaal kan bewijzen is het wat mij betreft het politieke einde voor burgemeester Waanders. Dit is dan geen correct bestuur meer te noemen, dit is ideologische opruiing van iemand die juist boven alle partijen moet staan vanuit haar functie.

Graaisnaaiert | 07-10-18 | 17:49

echt_links | 07-10-18 | 16:40
De pure ophitsing en opruiing is gestart bij Waanderen door demonstranten uit te nodigen, weet je nog.

bodemloos | 07-10-18 | 18:21
▼ 1 antwoord verborgen

Tegen de algehele 'dit deugt wel, dat niet' mening ingaan mag niet/
Waaris is het tolerante Nederland van weleer gebleven?

paost712 | 07-10-18 | 16:31 | 1

Dood, door links regentisme en mislukte integratie.

J-van-de-Bontekoe | 08-10-18 | 08:10

En dat allemaal over de rug van kinderen. Zijn vast Roomsen.

Ongeblustekalk | 07-10-18 | 16:31 | 1

Ben er van overtuigd dat de Paus er niets vanaf weet.

watmagjenogwel | 08-10-18 | 03:12

Er is een precedent geschapen. Er wordt met 2 maten gemeten. #iksteunjennydouwes

ceadomile | 07-10-18 | 16:31

De zwarte Piet zal heel wat keren worden toegespeeld.....

Mazoeza | 07-10-18 | 16:31

Telkens als je denkt “Het kan toch niet gekker worden in dit land ?”
Dan lees je een bericht als dit...

Wijze uit het Oosten | 07-10-18 | 16:30

Stel nou dat ze veroordeeld worden. Gaan wij dan iets doen?

Zqwiqly | 07-10-18 | 16:30 | 5

Dus plaats en tijd. Demonstreren voor het stadhuis van Waanders. Demonstreren voor het rechtsgebouw.

marcoplarco | 07-10-18 | 16:58

Boetes betalen voor blokkade snelweg anti pieten | Geld inzamelen | Doneeractie.nl
www.doneeractie.nl/boetes-betalen-voo...

Sinterklaas in Dokkum. Boetes samen betalen voor de personen van de blokkade A7!

Rest In Privacy | 07-10-18 | 17:03

Ik mag het hopen.

Montesquieue | 07-10-18 | 20:29
▼ 2 antwoorden verborgen

Gaan we hier, en hebben we hier, zo veel gemeenschapsgeld in steken? Wat een land, wat een land.

Peerkeoud | 07-10-18 | 16:29 | 1

Het is diep en diep triest.
Het OM diskwalificeert zichzelf volledig met deze bizarre prioriteitenstelling.
Geloofwaardigheid van deze overheidsorganisatie kalft steeds meer af.
Gevaarlijke ontwikkelingen, ze vervreemden zich steeds meer van de burgers die ze horen te dienen. De burgers die hun lonen betalen.
Daarbij past bescheidenheid.

kempenaer | 07-10-18 | 18:07

Afgelopen week verstoorden moslims een demonstratie van Pegida. Pegida moest weg en de moslims mochten blijven zonder collectief aangeklaagd te worden. Dit zou ik toch even in mijn pleidooi meenemen.

Premier Trutte | 07-10-18 | 16:29 | 6

Het OM weet de 'brave' blanke burgers wel te vinden.

GroetenVanUrk | 07-10-18 | 20:22

Gaat u maar weer terug naar vak K.

watmagjenogwel | 08-10-18 | 03:03

Tja, maar het OM en de rechterlijke macht zijn beiden niet objectief, dus dat maakt geen donder uit helaas.
Bananenmonarchie.

J-van-de-Bontekoe | 08-10-18 | 08:07
▼ 3 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland