Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Kabinet: Iedereen aan de deel-auto

Deel klimaatakkoord gelekt.

dat bepaal ik zelf wel

Na de succesvolle introductie van het deel-salaris (de helft deelt u met de Belastingdienst, de andere helft met het energiebedrijf en wat er overblijft deelt u met Shell en Unilever) vindt het kabinet het nu tijd voor een deel-auto. Mensen die auto's voor zichzelf houden zijn namelijk vieze egoïsten. In de grote steden wordt al een tijdje geëxperimenteerd met zogeheten deel-handtasjes, die door ouderen van dagen al dan niet vrijwillig worden gedeeld met de plaatselijke jeugd. Het kabinet vindt delen eigenlijk op alle mogelijke manieren super fantastisch helemaal het puikje behalve als het gaat om deel-macht want stemmen voor een referendum is verboden. Deel dit bericht met uw familie en vrienden want een gedeelde Smart is een halve Smart. Volgende week in Nederland Dit Land: geslachtsdelen.

Reaguursels

Inloggen

Ik zie ook steeds meer migranten met een 'gedeelde' auto. Zouden ze dat bedoelen.

H.Teeuwen | 05-10-18 | 18:40

Hell to the No. Ik bepaal lekker zelf hoe ik mijn leven inricht en wat ik doe met mijn auto. Maar helaas leven wij in een socialistische heilstaat, waar persoonlijke vrijheden met voeten getreden worden

SicSeb | 05-10-18 | 09:12

Minder mensen in Nederland zou het aantal auto's ook verminderen... Als we nou beginnen met de veelbezitters van oude diesel mercedes taxi's en afgeragte BMW 7's vragen om samen met hun auto's terug te gaan naar waar ze vandaag komen.... (in hun heimat roest de auto ook minder snel)

ikpislauwbier72 | 04-10-18 | 21:24

Vlieg lekker op commie

SicSeb | 05-10-18 | 09:15

Er ruft helemaal niemand in mijn auto behalve ik.

Balletje Mayo | 04-10-18 | 19:18

daarom een pleidooi voor stoffen bekleding. Na een paar lange ritten is die auto echt van jou.

zeiksmurf | 04-10-18 | 19:30

"Grutjes-nog-aan-toe, wat een mens toch allemaal niet moet doen om op zijn werk te verschijnen." (vrij naar Martin Lodewijk)
Zou het minder auto's op de weg hebben dan compenseren dat iemand anders langer onderweg is omdat er elke dag iemand moet worden opgepikt en afgezet?

kloopindeslootjijook | 04-10-18 | 19:16

Dus de bevestiging is dat er meer mensen zich willen verplaatsen dan de infrastructuur aankan. Dus maak je de infrastructuur groter.
O nee.

kloopindeslootjijook | 04-10-18 | 19:11

Wel mooi dat alle ministeries hier aan mee doen, en compleet d66 natuurlijk. Oh wacht ...

the-leitz | 04-10-18 | 18:52

Minder mensen. Minder fokken. Minder nageslacht. DAT is het enige dat deze wereld helpt en kan redden. Maar dat klinkt niet populair he ? Tja. Dikke vette pech dan.

Tutanchamon | 04-10-18 | 18:41

Je vergeet 'minder import'!

BaldEagle | 04-10-18 | 20:41

Moeten is dwang.... En die vrijheid dan?

LinkeToni | 04-10-18 | 18:14

Mijn vraag wie neemt dan de voorkant van de auto , de achterkant zie ik niet zo zitten deze heeft geen wissers en een radio .

Jetstream | 04-10-18 | 17:17

En wie betaalt de reparatie of bepaald wanneer auto verkocht wordt. Leuk voor de rijdende rechter, mits hij de auto heeft.
In ieder geval delen ministers hun bescheiden dienstvoertuigen met een doodnormale burger, nl de chauffeur. Is toch netjes. En die auto is eigenlijk nog niet eens van hun.
Een dergelijk besluit zou ook goed zijn voor de uitstoot van de industrie, die geen onderdelen meer hoeven te maken, vervoeren etc.
Moet je natuurlijk wel vaker om rijden ipv gewoon naar A naar b, maar goed. Dan heb je ook wat. Niet alleen een daling van de welvaart, maar ook het welzijn. Moet je maar wat vaker het goede openbare vervoer gebruiken.
Qua Volksvertegenwoordiging zijn we eigenlijk best wel genaaid.
Overweeg toch langzaam te kijken voor een ander land, als echte vluchteling op grond van politieke redenen.

ET007 | 04-10-18 | 16:06

Met onleefbaar klimaat vluchteling maak je een betere kans.

Jetstream | 04-10-18 | 17:03

Minder bevolking is nog beter voor het milieu. Al die nieuwkomers moeten eten, poepen en veroorzaken afval. Milieu lijkt mij daarom een uitstekend argument om de grenzen dicht te gooien.

BozePaarseMan | 04-10-18 | 15:56

HELEMAAL MEE EENS.. DAT ROEP IK AL JAREN....

Crump | 04-10-18 | 20:08

Met dat delen krijg je inderdaad veel praktische problemen. Wie is de eigenaar, hoe ga je om met schade/bekeuringen, wie maakt hem schoon?

Zie reaguurders ook opmerken, dat ze niet weten wie bij hetzelfde bedrijf werkt, om zo een auto te kunnen delen. En dat is jammer, want met de nieuwe AVG kan je werkgever je die informatie ook niet geven. Dit is persoonlijke info, die niet nodig is om de werkzaamheden in het bedrijf uit te voeren.

Dit is een plan wat nooit gaat werken en dat weet Den Haag ook. Die zijn enkel geïnteresseerd in het extra binnen te harken geld, wat toch wel weer wordt opgebracht door al de makke schapen in dit land (inclusief mijzelf).
Dit land gaat helemaal naar de klote...

WoodenShoe | 04-10-18 | 15:22

We moeten helemaal niets.

Eagle_Eye | 04-10-18 | 15:14

Vanaf heden zijn alle auto’s met een AA-kenteken deelauto’s. Of werkt dat zo niet?

Nivelleermarionet | 04-10-18 | 15:02

Ik voorzie een race to the bottom qua levensstandaard in Nederland. Steeds kleinere huizen (voor zover je daar in de grote steden überhaupt nog van kan spreken met micro-lofts van 20 of 30m2) een volk dat zich verplaatst met het OV of met deel A-segmenters, het lijkt wel of we hier in India zitten.

Dr. Vigilante | 04-10-18 | 14:45

Achterhaald idee. Ik deel mijn auto met mijn vrouw, zij haar auto met mij.

Bolder | 04-10-18 | 14:21

er zijn twee dingen die een man nooit moet delen: z'n auto en z'n vrouw

zeiksmurf | 04-10-18 | 14:52

@zeiksmurf
Veel mannen delen hun vrouw al, maar weten dat nog niet.

Nivelleermarionet | 04-10-18 | 14:55

Zorgen ze dan ook voor dat je met die auto een trailer of aanhanger kan trekken.. zo nee.. ik hou mijn auto

timmey | 04-10-18 | 14:20

Nivelleren is een feestje zei indertijd een politicus. Het feest wordt steeds groter in ons Disneyland waar iedereen door de zelfde mal moet passen. Wel prettig dat de kosten voor autobezit lager worden dan. Hoeven we minder hypotheek te nemen om de verplichte warmtepomp van E 20.000,-- te kunnen betalen.

A.S. Perien | 04-10-18 | 14:18

Iedereen kan een warmtepomp betalen. De burger kan de kosten toch gewoon delen met zijn buren? Voorbeeld. Een blok van 10 huizen. Iedereen neemt een warmtepomp en deelt de kosten met de blokgenoten. De warmtepomp kost dan geen 20.000, maar slechts 2.000 euro. Voor de 18.000 die u overhoudt kunt u isoleren!
/regeringswaanzinmode uit

Nivelleermarionet | 04-10-18 | 14:53

marionet,
Dan gaat bij menigeen het spaarpotje naar het putje, omdat de overheid eist dat u uw huis vertimmert. Dat is niet te aanvaarden, temeer daar men in de buurlanden dit spaarpotje gewoon mag houden zonder die verplichte aankoop van rommel.

marjen | 04-10-18 | 18:55

@ Nivelleermarionet | 04-10-18 | 14:53
Als dus iedereen een waterpomp van 20.000 euro neemt en de kosten met zijn 10 buren deelt, dan is dat per persoon nog steeds 20.000 euro. Of hebt jij het over 1 waterpomp voor 10 mensen ?

loser | 05-10-18 | 00:58

Auto delen ? Ik deel door tussenkomst van de overheid al genoeg met Jan & alleman .

ja,diedus! | 04-10-18 | 14:14

Mijn (bijna) 22 jarige Chevy Pick Up Truck delen? Gekkies! Mijn! Afblijven! Touch the car, break your face! Piss off!

LoesjeP | 04-10-18 | 14:05

Tijdelijk probleempje mensen

Ik ga het nog meemaken dat wij (vrijwel) allemaal een deelauto rijden
Zelfrijdende auto's
Agenda intikken: Pa 07:30 naar werk, Kinderen 07:45 naar school, Ma 09:00 naar Yoga, etc. etc.
Geen file's, geen verkeersborden, geen stoplichten
En onderweg kunt u nog werken of neuqen ook!

Joost2B | 04-10-18 | 13:55

Helemaal mooie idee!

Sliptong | 04-10-18 | 14:08

Zelfrijdende auto is beter. Computers gaan beter rijden dan mensen.

Maar waarom zou een deelauto de toekomst zijn? Slijtage en verbruik zijn de grootste onkosten bij een auto. Waarom zou dit bij delen, goedkoper zijn?

ZoekEenVrijeNick | 04-10-18 | 14:15

Inderdaad, dit idee zal alleen mogelijk zijn wanneer we zelfrijdende auto's gaan zien op de wegen. Deze zullen je dan bij je voordeur kunnen ophalen en overal kunnen afzetten.

Maar de meeste mensen zullen nooit hun eigen auto's 'delen' met onbekenden.

LangeTijdGeleden | 04-10-18 | 16:41

Ik wil best delen, maar voor wat hoort wat. Als de belastingdienst Lyft en Uber met rust laat zit heel Nederland in no time samen in de auto. We blijven tenslotte Nederland. Maar ja, liever nog wat miljarden naar Shell ihkv milieu.

snokkertje | 04-10-18 | 13:34

En uiteraard moet de Taxi Maffia in NL gerustgesteld worden want anders rollen er (letterlijk) koppen.

LangeTijdGeleden | 04-10-18 | 16:40

Wil je minder auto’s? Investeer dan in het openbare vervoer. Had maar niks geprivatiseerd. Was er niks aan het handje.

Accident_Prone | 04-10-18 | 13:31

U is communist?

Gulliver | 04-10-18 | 13:44

Carjacking wordt het nieuwe “delen”.

Ruimedenker | 04-10-18 | 13:27

Dus Arib mag haar auto delen met PVV-ers.
* lange neus maakt naar Denk*

Ruimedenker | 04-10-18 | 13:25

Nou dat gaat lastig worden regering. Ik heb namelijk helemaal geen auto, kan 'm dus ook niet delen.
En van mijn fiets blijft u [email protected]!!!

EefjeWentelteefje | 04-10-18 | 13:05

Geen zorgen, alle proeven die ooit gedaan zijn in Amsterdam met "deelfietsen" zijn allemaal mislukt en alle fietsen zijn gejat en/of gesloopt.

Met NS fietsen gebeurt dit ook regelmatig. Want die dingen verschijnen blijkbaar in Marokko.

LangeTijdGeleden | 04-10-18 | 16:39

Als Rutte zijn dikke gepantserde BMW met mij deelt heb ik er geen problemen mee.

MurkRatte | 04-10-18 | 13:03

Ik ben zeer voor het gebruik van een deeelauto, maar ik ga het pas doen als het kabinet al haar mercedessen en chauffeurs op één na de deur uit doet en haar werkzaamheden zo inricht, dat ze allemaal met één mercedes incl. chauffeur kunnen doen. Lijkt me ook op ander gebied alleszins een goed idee; hoe minder we geregeerd worden, des te minder kan de club geretardeerden in Den Haag rare dingen doen, die u en mij enkel maar geld kosten.

oliebolletje123 | 04-10-18 | 12:49

Leuk man, Ken iemand die 1 keer aan zo'n deel constructie mee deed met z'n auto. Via zo'n app.
Ging de eerste 2 keer goed. Auto werd netjes teruggezet/ingeleverd, niets aan de hand.

En toen kwam de 3e persoon... Had geen slechte reviews oid. Dus zaken gingen als normaal. Sleutels gingen mee, auto reed weg. Auto kwam terug, deuk in de linkerflank "ja die zat er al", wat complete onzin was. Vervolgens wilde hij zijn eigen auto weer gaan gebruiken, merkte op dat hij opeens een slippende koppeling had. Ging er mee naar de garage, bleek ook de koppakking kapot te zijn waardoor de motor giga veel olie verbruikte.

De persoon heeft dus de auto lopen redlinen terwijl de motor koud was.

Alles van dit was nog niet aan de hand vóór hij aan het uitlenen begon. Uiteraard trok de verantwoordelijke persoon z'n handen af van dit alles en moest hij alle communicatie via die app/instantie doen, wat uiteraard ook rete traag ging.

Bleek zijn verzekering hier ook niet blij mee te zijn, kreeg niet alle reparaties vergoed, en het kostte hem z'n opgebouwde jaren. (Reparatie liep tot in de 2000)
En die 'deel auto instantie' werkte ook voor geen klap mee en trok ook z'n handen er vanaf.

Onze overheid is een achterlijke moloch dat dit soort dingen niet begrijpt. Mensen worden al aan hun thuisfront uitgekleed vanwege het aantal belastingen en premies. Vervolgens moeten ze minimaal 1 auto in het gezin hebben want beide ouders MOETEN werken om rond te komen en vervolgens wordt die persoon via z'n verzekering én wegenbelasting én aan de pomp nogmaals genaaid.

Het gaat echt niet de goede kant op in NL met deze zooi. Onze regering en overheid zien dat gewoon niet. (Of willen het gewoon niet zien...)

LangeTijdGeleden | 04-10-18 | 12:48

Zelfs Greenpeace forenst met het vliegtuig, zo is aangetoond. Ministers en Oranjes rijden minimaal in een karavaan van niet-zo-heel-erg-gedeelde benzineslurpers uit de G - categorie rond. Dus flikker op met je autodelen. Practice what you preach.

En nu ga ik een nieuwe leaseauto uitzoeken. Een Diesel.

zeiksmurf | 04-10-18 | 12:41

Ik mag volgend jaar ook een nieuwe lease-auto uit zoeken. Verplicht een Diesel of Hybride. Maarja, Hybrides komen niet voor in de prijsklasse waar in ik moet zoeken...
Fuck deze overheid.

LangeTijdGeleden | 04-10-18 | 12:50

Wat ben ik blij dat ik in Duitsland woon.
Nederland wordt steeds gekker...

Onkel Bratwurstbude | 04-10-18 | 12:34

Pesten van de middenklasses, geheel in lijn met de imperialistisch-socialistische status quo die 100 jaar geleden reeds door Leon Trotzki als zodanig was herkend.
Als enige logische uitweg pleit ik nogmaals voor een "cap" op het persoonlijke vermogen van iedereen, zonder uitzondering. Het meerdere wordt belast met 100% bij algemene maatregel van bestuur. Slimme uitwijkconstructies leiden tot generatieoverschrijdende boetes van astronomische proporties. We willen toch een democratische unie, gelijkheidsbeginsel, solidariteit enz enz... begin aan de top, niet in het midden.

kindapaas | 04-10-18 | 12:33

Ja, wel kut als de carpooler een snipperdag of snipper middav neemt of naar de tandarts moet. Je moet het ook maar net treffen dan iemand uit jouw omgeving ook dezelfde eindbestemming heeft en dezelfde (flexibele) werktijden.
Ik ga niet eerst 15km (om)rijden, dan wachten tot de carpooler instapt en dan weer omrijden omdat hij/zij aan de andere kant van de stad moet zijn of verder moet met het OV.

boerk | 04-10-18 | 12:29

Deelauto en carpool zijn niet hetzelfde.

Fantabulosa | 04-10-18 | 12:39

Ziek, doodziek zijn ze in den haag.

Je moet in dit land per huishouden met 2 man werken om nog enigzins rond te kunnen komen. Gemiddeld moet dus minimaal 1 van de twee per auto naar het werk. Benzine prijs en parkeertarieven zijn dusdanig hoog dat 2e salaris al voor een groot deel wordt afgepakt. Nu willen ze weer accijns verhogen en parkeertarieven verdubbelen.

Den haag begrijp het nou eens !!!! Jullie moeten het openbaar vervoer op orde brengen en aantrekkelijk maken , niet verder stelen van de noodzakelijke autoritjes van werkend nederland !!

Tee Of Cup | 04-10-18 | 12:29

Is wel het makkelijkste knopje om aan te draaien.

boerk | 04-10-18 | 12:30

pas als ik ministers in een Aygo , lupo 3L of desnoods een Tesla zie arriveren in plaats van een gepimpte BMW 5 of Audi A6 , neem ik pas aan dat het milieumaatregel is en geen autootje pesten cq belastingmaatregel. Hypocrisie ten top

zeiksmurf | 04-10-18 | 12:28

Afgelopen weken in de USA verbleven... omgerekend 60 cent voor een liter benzine grote Pick-up's, Dikke Mercedes, BMW en talloze Japanners en Amerikaanse merken zijn het populairst.. Tesla's zijn best nog een rariteit wat een verademing ;)

RedwhiteNick | 04-10-18 | 12:25

dat je nog terug kwam ;-)

MoonBeebe | 04-10-18 | 12:26

Als het kabinet het salaris wat zij opstrijken met mij deelt, wil ik overwegen mijn 18 jaar oude wrak te delen.

MoonBeebe | 04-10-18 | 12:25

Deel al een te klein land met teveel mensen!

CalamityJane | 04-10-18 | 12:22

Inderdaad.
Het probleem met bezit delen is dat niemand zich er verantwoordelijk voor voelt. Het commune-idee is al uitgeprobeerd en het werkte NIET. Het levert vooral frustratie op.
Maar wie wil delen, die hou ik niet tegen. Ik wens echter niet gedwongen te worden mijn bezittingen met vreemden te delen.

marjen | 04-10-18 | 12:26

Dit dus. Overbevolking. De oorzaak van ALLE andere problemen, waaronder verslechterend leefmilieu, files en huizentekort.
En in plaats van dat nou eens te erkennen en er wat aan te gaan doen (ophouden met kanslozenimport en afschaffen kinderbijslag na het3e kind)... pappen en nathouden, plas, glas, was.
En natuurlijk schijn-oplossingen.

EefjeWentelteefje | 04-10-18 | 12:47

Gelukkig is heel rijdend Nederland ook al aan het 'carpoolen'.

Spunta | 04-10-18 | 12:16

Ik sta dagelijks een uur of langer vast in de file, met name door bumperklevende stumpers, vaak mannen tussen de 18-30 welke denken te kunnen rijden (maar dat overduidelijk niet kunnen). Om mij heen zie ik enkel auto's rijden met daarin maar 1 persoon.

Iemand komt om het GENIALE idee om meer personen in een auto te forceren, want immers; minder auto's, meer files. En dan lees je hier op geenstijl in de comments enkel reacties als: klimaatgekkies.

Ik vind het ontzettend logisch eigenlijk.

paradoxical | 04-10-18 | 12:15

Toen ik nog met de auto ging werken zat er echt niks anders op. Stel dat je met mij wou carpoolen, best, maar ik wist s morgens niet, waar ik `s avonds terug zou vertrekken. Met mijn toemalige job was het gewoon onmogelijk. Bovendien was er ook niet altijd plaats achterin. Sommige mensen hebben hun auto nu eenmaal nodig. Uiteindelijk zit jij er ook alleen in, en kan je misschien ook de trein nemen. Maar hoe lang ben je dan onderweg ?

Lt-Kol Kilgore | 04-10-18 | 13:01
-weggejorist-
laptopleon | 04-10-18 | 16:48

Ik carpool 2-3x per week. Echt niet iedereen hoeft te carpoolen, iedereen snapt dat dit geen optie is voor... iedereen.. Feit is dat terugdringen van het verkeer de meest effectieve en makkelijkst te realiseren manier is. Maar blijkbaar staan we liever dagelijks een uur in de file, in plaats van een beetje creatief te zijn...

paradoxical | 05-10-18 | 00:10
▼ 3 antwoorden verborgen

Als ik verplicht mijn auto zou moeten delen gaat de fik erin. Pleur op stelletje achterlijken.

Ben Hetzat | 04-10-18 | 12:15

Auto delen. Dat is net zoiets als kraken? "ja maar hij staat toch leeg".....

Is dit nog nieuws? | 04-10-18 | 12:13

Zouden de klimaat-gekkies al weer binnen het EP aan het lobbyen zijn om de idioot dure en verontreinigende maandelijkse verhuizing van parlementariërs, ambtenaren en dossiers tussen Brussel en Straatsburg af te schaffen ? Die afschaffing gaat niet gebeuren wegens wat achterhaalde historische argumenten. Liever vasthouden aan achterlijke principes door ongekozen tuig dan denken aan het milieu. Dat probleem moet de burger maar oplossen. De dames en heren van het EP hebben het immers veel te druk met toekennen van ongecontroleerde subsidies aan Oostblok landen en het opstellen van regeltjes over hoe krom komkommers mogen zijn.

Ruikbaard | 04-10-18 | 12:07

Deelauto: Openbaar vervoer: Vies, duur, niet op tijd, van A naar B via X, K, Z en overstap in U.
Maar ja, autootje pesten want auto is vervuilend.

Ga eens in Afrika kijken. Waar onze afdankers rondrijden op vervuilende brandstof.
Men haalt hier de zwavel uit de brandstof, want "schoner" en mengt dat door brandstof voor de Afrikaanse markt. Want daar zijn geen regels. En dat mag. Van onze overheid. Want anders zit je met zoveel zwavel hier. En dat moet je weer opslaan met milieuregels enzo.

Idioten.

Is dit nog nieuws? | 04-10-18 | 12:06

De zes s 'werelds grootste containerschepen stoten meer uit dan heel het Europese wagenpark!

CalamityJane | 04-10-18 | 12:05

Mijn Leaf komt uit Sunderland (UK), niet Japan.

Fantabulosa | 04-10-18 | 12:40

@Fantabulosa
Waar denkt u dat de grondstoffen van uw accu pakket vandaan komen? Waar denkt u dat Nissan deze maakt? Waar denkt u dat uw auto in elkaar wordt gezet (of in ieder geval alle onderdelen) en hoe denkt u dat deze vervolgens in Sunderland komt/komen?

Ja denk daar maar even over na ja.

LangeTijdGeleden | 04-10-18 | 12:52

een klein detail dat iedere millieu idioot telkens lijkt te vergeten.

Lt-Kol Kilgore | 04-10-18 | 13:03
▼ 1 antwoord verborgen

What's next?
Herintroduceren van publieke badhuizen?
Spaar het milieu, deel uw bad.

nietvaneergister | 04-10-18 | 12:04

Ja maar wel man en vrouw gescheiden dan kunnen die hoogopgeleide asielzoekers, gelukzoekers, terroristen, moslims, hoogopgeleide apothekers, etc makkelijker aarden in ons land!

boerenvla | 04-10-18 | 12:50

publieke schijthuizen, kan je alles ook recyclen en het creert jobs. Gemeentelijk latrine ambtenaar.

Lt-Kol Kilgore | 04-10-18 | 13:04

Net nu ik de laatste termijn van mijn Lamborghini Diablo heb afbetaald....

Ton8695 | 04-10-18 | 12:04

Ik begrijp de drang naar autobezit niet helemaal. Ik moet gewoon van A naar B kunnen op een moment en de reden waarom ik het wil. Als dat met een deelauto goedkoper en/of effectiever kan, graag. Als het me te veel meer moeite kost wil ik het niet.

deministerpresident | 04-10-18 | 12:01

Dat is het niet. De kosten per auto zijn namelijk vooral de kilometers en niet het bezit. Verder hebben mensen vaak op hetzelfde moment de auto nodig: werktijd.

ZoekEenVrijeNick | 04-10-18 | 12:13

@MinPres: gaat om de keuzevrijheid die u heeft, niet om de aandrang van "het moet want....". Zo'n gedeeld boodschappenwagentje zou prima zijn voor mensen die niet op 8 uur en om 5 uur in de spits staan, maar die om 2 uur lekker even naar de winkel willen, eens per week. Maar dat hoeft toch niet gestimuleerd te worden? Regel het zelf via faceboek of een appgroep of een briefje in de supermarkt. Leg pp 500 euro in en koop een 2ehandsje ergens ( of iets wat de groep wil, wat het budget toelaat ) of een 45km ding, reserveer pp 100 euro voor reparaties of wat dan ook en ga als groep van het resterende bedrag uit vreten het eind van het jaar. Laat 1 pipo de admin doen en de agenda beheren et voila. Hoeft geen papierschuiver of overheid aan te pas te komen.

Graaisnaaiert | 04-10-18 | 13:27

Van A naar B komen kan ook op de fiets! Heb zelf jarenlang gefietst van Rotterdam naar Den Haag vv omdat ik die volgepropte treinen zo spuugbeu was! Uurtje heen, uurtje terug en een berenconditie!

BaldEagle | 04-10-18 | 20:47
▼ 1 antwoord verborgen

Niemand rijdt in de wagen van Johnny behalve Johnny!

winkelwagenmuntje | 04-10-18 | 12:00

Gaan de heren in Den Haag ook dan het wagenpark van dikke Audi's en BMW's opruimen en 1 gemeenschappelijke auto delen????

Nee, zeker , dit geld alleen voor het gepeupel?!

Uranus1767 | 04-10-18 | 11:59

Plotseling zie ik dat DENK destijds een hout snijdend argument had, mevrouw Arib.

F. Jacobse | 04-10-18 | 11:57

Ik vind het bijzonder knap dat een kabinet met een VVD premier, en dat dus liberalisme voorstaat, met communistisch beleid naar voren komt. Want eigendom mag niet, eigendom is egoïsme. We 'moetuh duh welvaart deluh', aldus de ongewassen baardhippie van 20 die het nodig vindt zijn opa na te doen.
Ik zeg niet dat auto delen niet mag. Als je dat wilt doen, mijn zegen heb je, maar zorg er dan ook voor dat de kosten ook gedeeld worden, want die vieze linkse hippies willen wel altijd de lusten maar niet de lasten.
Vrije keus gaat het hier om, unalienable rights. Mijn auto is van mij, ik betaal de belasting, de brandstof, de verzekering en het onderhoud. Kameraad Rutte en de rest van zijn Mao-kliek kunnen de boom in.

Datsun_Cherry | 04-10-18 | 11:50

Drie miljard kun je ook delen, maar Rutte geeft het liever aan Unilever en Shell.

FreeVogelaar | 04-10-18 | 11:53

Datsun_Cherry | 04-10-18 | 11:50
"vieze linkse hippies" Pleonasme x 2

F. Jacobse | 04-10-18 | 12:00

Goed plan. Doet mij die Audi van Prins Pils maar als hij weer eens in het buitenland zit. Zonder zijn vrouw, dat geeft toch alleen maar vlekken op de bekleding.

Febofiel | 04-10-18 | 11:50

En bedenk u vervolgens dat door voor coalitie uitgesloten partijen (FvD, PVV, SP, DENK, 50+, PvdD) u voor eeuwig aan dit decadente geteisem vastzit.
Je zou bijna hopen op een nieuwe Euro- of bankencrisis zodat die milieuwaanzin bij het oud vuil kan.

nietvaneergister | 04-10-18 | 11:44

wie krijgt hem op zn naam?

deemo | 04-10-18 | 11:43

Ach, we delen al vele jaren ons belastinggeld met Afrikaanse lui lekker landen, dus zo kennen we Link weer.

FreeVogelaar | 04-10-18 | 11:41

Het enige wat ik wil delen is een taart, omdat ik vandaag jarig ben.

pa_niek | 04-10-18 | 11:38

pa_niek | 04-10-18 | 11:38 |
Gefelicitaart.

Is dit nog nieuws? | 04-10-18 | 12:10

Gefeliciteerd.

Muuke | 04-10-18 | 12:20

Nou, van harte en nog vele jaren!

BaldEagle | 04-10-18 | 20:48
▼ 1 antwoord verborgen

Wat een peasant paniek weer. We hebben ook dingen als witte fietsen maar je mag nog steeds een eigen fiets hebben. Dit soort kneejerk heksenverbrandings topics doen GS alleen maar als een domrechts jankblog overkomen, de rechtse versie van Joop.

Gehaktbalmetketjap | 04-10-18 | 11:33

tuurlijk mag iedereen delen tot hun onderbroek aan toe voor mijn part. Maar het begint met mogen delen en voor je het weet sta je in een rij 30 man om die ene collectieve auto die nog overgebleven is.

Lt-Kol Kilgore | 04-10-18 | 11:45

Je moet het grotere plaatje zien. Torenhoge bpm en accijnzen, auto's worden geweerd uit binnensteden, de overheid wil nu mensen aansporen auto's te delen. Dat zal dan wel weer een extra belasting worden. En dat terwijl de Jessias zich zelf in een BMW laat vervoeren en Marianne Thieme zelf per vliegtuig naar haar buitenlandse zusterpartijen gaat.. En wij mogen over een paar jaar een vliegbelasting gaan betalen. k vraag me trouwens af hoe veel kabinetsleden en parlementariërs zelf de auto delen

Het devies is altijd: do as I say, not as I do.

Ziekeconstipatie | 04-10-18 | 11:51
▼ 1 antwoord verborgen

Wij delen al jaren een auto.
Niet om de klimaatonzin, maar gewoon om de kosten te delen.
Het kan!
Een dochter woont op 100 meter afstand met man en kleinkinderen.
Voor werk niet nodig of een enkele keer keer week
Een grote, comfortabele en vooral veilige auto was de wens. Wel wat duurder, hoewel benzineverbruik weer erg meeviel.
Door de kosten te delen rijden we een behoorlijke luxe auto voor het geld van een klein koekblikje. Ja, het komt voor dat je de auto wilt pakken, maar dat hij al weg is..... Belangrijk is er dan soepel mee om te gaan, en diegene die hem echt nodig heeft voor te laten gaan. Dan is het van te voren afspreken een kleine moeite om een geweldige auto te hebben voor half geld...... met als bijverschijnsel: beter voor het milieu.

dijkbewaker | 04-10-18 | 11:33

Als de staat zich ermee gaat bemoeien gaat de vrijwilligheid al snel overboord, zeker als mensen niet snel genoeg schikken.

Peter_K | 04-10-18 | 11:40

Ik deel ook jaren mijn auto. Ik kreeg er twee sleutels bij van de dealer, dat was erg fijn. Mijn vrouw rijd regelmatig met de auto.

Maar het delen met mijn buurman lijkt mij geen goed idee. Al wil ik wel graag dat de overbuurman een van zijn, vele, auto's deelt. In de garage staat in ieder geval een Porsche. Ik beloof dat ik die ook om 7.15 ga poetsen vlak voordat ik wegga.

sapphire | 04-10-18 | 11:44

Wij delen ook samen een auto. Net als sapphire. Gaat prima.

Muuke | 04-10-18 | 12:23
▼ 1 antwoord verborgen

Ik wil mijn Zjigoeli wel delen met anderen, maar dan zal ik eerst een uitgebreide handleiding moeten schrijven omdat momenteel ik de enige ben die hem nog (via een bepaalde procedure) aan de praat kan krijgen en de enige die er nog in durft te rijden. En als het buiten regent, dan beter binnen een regenpak aantrekken.

Wladimir 1928 | 04-10-18 | 11:32

Je moet eens om je heen kijken bij het stoplicht, de helft zit in zijn neus te boren en de beunen onder de stoel te smeren, pleurt lekker op, nooit geen vreemden in mijn auto.

uisge baugh | 04-10-18 | 11:30

Nou, gadver! Moet er ook niet aan denken!

BaldEagle | 04-10-18 | 20:51

Komt hierna nog de inkwatiergestapo langs om te zien hoeveel statushouders je kan opnemen. Uiteraard verplicht, staat in geen enkel verkiezingsprogramma maar na de formatie wel in het regeerakkoord.

bwanabanjo | 04-10-18 | 11:28

ik wil graag mijn stint delen oh fuck mag niet meer

joppo0 | 04-10-18 | 14:18

Prima idee! Maar ik doe er niet aan mee

Dutch_Viscount | 04-10-18 | 11:28

Waar we in ieder geval nóóit iets over te horen te krijgen is het verlagen van de lasten voor de belastingbetaler.

Peter_K | 04-10-18 | 11:27

Hoe zou ik mijn auto moeten delen? Niemand in onze straat werkt bij hetzelfde bedrijf zover ik weet. Hoe kom ik erachter dat er mensen wel in de buurt werken? En als ik daar achter zou komen, ik werk liever net wat andere tijden om spits te mijden.
Mijn werk is 20km her vandaan dus fietsen kan maar liever niet. OV duurt 1.5 uur enkele rit.
Ik krijg wat reiskostenvergoeding. Alleen in de auto is mijn muziek en mijn rijstijl.

Dus zeg het maar. Ik word totaal niet geprikkeld voor een alternatief

Draak uit Brabant | 04-10-18 | 11:27

Wat is het probleem van autobezit voor het milieu??
Als ik niet rij, levert de auto geen milieuproblemen op. Als iemand anders met mijn auto rijdt (een dieselbusje uit 2009) wel.
Door mijn auto niet te delen, ben ik dus goed bezig.

Leffe Blonde | 04-10-18 | 11:27

Helemaal goed, delen. Maar dan zoals in de middeleeuwen. Vierendelen. Beginnen we bij de huidige regering. Men nemen vier paarden, en spannen daar een minister naar keuze tussen... (Dit is natuurlijk puur hypothetisch).

DanskeRob | 04-10-18 | 11:26

DanskeRob | 04-10-18 | 11:26
Waarom moet ik eerst een paard nemen voor er een mini ster tussen kan?

F. Jacobse | 04-10-18 | 11:54

Dit kabinet bewijst weer dat het kansloos is. Niemand gaat zijn auto delen wanneer het meer tijd en moeite kost. Al helemaal niet met vreemden.

chrisjuh | 04-10-18 | 11:26

Prima idee, ben ik ook gelijk van al die bonnen van 3 km te hard af want natuurlijk zat er dan iemand anders achter het stuur.

pa_niek | 04-10-18 | 11:26

Ook nog zoiets, rittenadministratie. Worden weer oneindig veel fte's gecreeerd en dat moet natuurlijk allemaal betaald worden. Door de Zenzeo's van deze wereld.
Mooi man, en wat zaten wij op school te katten op de DDR met hun werkeloosheidspercentage van 0,0 % maar ondertussen een straatveger op elke 3 meter die uit zijn neus stond te vreten. Leg mij het verschil maar eens uit...

Graaisnaaiert | 04-10-18 | 12:37

Geslachtsdelen wordt al door de sharia verzorgd.

Premier Trutte | 04-10-18 | 11:24

Wacht effe Mark, waar rij je naar toe? Den Haag? OK, ik Ga mee!

Esper25059566 | 04-10-18 | 11:22

Van het pad af, maar dat was allang duidelijk. De uitgedaagde aan de klimaattafels(?) hebben al bedacht dat de parkeertarieven verdubbeld moeten worden en natuurlijk accijnsverhoging. Zie hier het, als beleid verkochte, resultaat van de wezenloze hersenspinsels van ons soort mensen.
Milieu wordt als dekmantel gebruikt om de eigen bevolking verder te knechten. Aan het effect van eindeloze instroom van allerlei uitgedaagden op bv het milieu, beslag op beschikbare ruimte en leefomgeving naast de astronomische kosten wordt gemakshalve voorbijgegaan. En dat noemt men dan het "eerlijke" verhaal.
Duidelijk is ook dat de VVD niet langer serieus te nemen is als liberale partij, lijken meer op een wat afgezwakte vorm van de Jessias klantjes. Deze laatste wensen iedereen aan de bedelstaf te belasten, waarna we geruimd kunnen worden zodat er geen verdere sprake van belasting van het milieu meer is.
Beleid wordt overigens allang toegepast. Recent hier in A'dam herprofilering van de straat meegemaakt waarna er belangrijk minder parkeerplaatsen zijn overgebleven, u begrijpt nu hebben we een probleem. Gekocht onder voorwaarden parkeernorm 1,6, nu met kunst en vliegwerk 0,6. Zelf wonen ze er niet en wij kunnen in de shit zakken.

bwanabanjo | 04-10-18 | 11:21

Op zich wel raar natuurlijk, als je al die koektrommels op wielen achter elkaar stil ziet staan, en je kijkt naar binnen en je ziet daar 1 mannetje of vrouwtje achter het stuur zitten, terwijl er plaats is voor 4, 5, misschien wel 6 mensen op al die lege stoelen en banken...

Zenzeo | 04-10-18 | 11:21

Ja maar Staphorst dan?

Zenzeo | 04-10-18 | 11:28

Ga koffie zetten en bemoei je niet met autobezitters. Die bepalen helemaal zelf of ze mensen mee nemen of niet.

marjen | 04-10-18 | 11:29

Zenzeo, u bent vervelend. We kennen uw riedeltje over lege stoelen in auto's ondertussen wel. Ga lekker in een kolchoz zitten, kun je alles delen, tot aan de laatste ( en enige ) aardappel.

Graaisnaaiert | 04-10-18 | 12:35
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik wil wel delen met die van Wim-Lex

BonVoyage | 04-10-18 | 11:19

... en dan bedoel ik niet alleen z'n auto ;-)

BonVoyage | 04-10-18 | 11:32

Wat, je bedoelt Thea met de theezakjes?
Je kan vast beter, gewoon proberen maar een advies geen Amerikaanse vrouwen, voor je het weet wordt je publiekelijk geschandpaald.

bwanabanjo | 04-10-18 | 11:48

En natuurlijk is overbevolking het voornaamste probleem, maar daar mag niets over worden gezegd, de overheid en de media zwijgen dat onderwerp dood.

Wolkbreuk | 04-10-18 | 11:19

Uiteraard, maar als u daar iets over zegt dan bent u een extreem-rechtse fascistische nazi-rassiest!
(zo heb ik begrepen sinds dat artikeltje gisteren over de AIVD bij de Telebelg en op teletekst...)

EefjeWentelteefje | 04-10-18 | 13:02

Kan het even wachten? Ik ben nog aan het bijkomen van het pensioendelen door de EU.

NPOlitiekgekleurd | 04-10-18 | 11:19

Nederland is een proeftuin voor hoever je een bevolking kunt tarten.

laagvliegert | 04-10-18 | 11:19

Nou blijkbaar heel ver want niemand gaat ooit de straat op om te protesteren!

BaldEagle | 04-10-18 | 20:55

Dit land gaat ten onder aan symboolpolitiek. Kappen, direct!

zimmerschwanz | 04-10-18 | 11:19

Durf gewoon eens één enkel jaartje de BPM op te schorten. Moet je eens kijken hoe snel dat wagenpark vernieuwd.

bisbisbis | 04-10-18 | 11:18

Ik denk dat het nog niet eens zo'n gek idee is. Een van de grootste bedrijven van de wereld geeft ook continue dingen gratis weg. Waar we dan met z'n allen weer graag voor betalen als we het net even anders willen hebben.

Voor iedereen met een auto in het bezit, ouder dan 5 jaar zeg ik "Geef korting op de BPM", mensen die een nieuwere auto hebben moeten natuurlijk niet achterblijven, maar die hebben al een nieuwe auto. Geef die dan dat bedrag in het pensioenfonds of op de rekening.

Ik denk dat het een goede stimulans kan zijn voor de overheid. Nu nog het verdienmodel voor de overheid bedenken zodat zij dit ook daadwerkelijk gaan doen.

sapphire | 04-10-18 | 11:48

Ik deel mijn auto al met m'n vrouw, we hebben allebei een auto.

henk vintage | 04-10-18 | 11:15

Vraag me af wanneer we eens naar DH gaan met zn allen.

MooseNL | 04-10-18 | 11:15

Ik heb geen tijd!

Mark_D_NL | 04-10-18 | 11:18

Ga dan in deel-tijd, Mark!

Glasgow Argus | 04-10-18 | 11:19

Als we dan toch gaan, nemen we allemaal een levende kamerplant voor de politici mee, zodat ze die in wandelgangen en in de kamers kunnen zetten.

kweethetooknietbeter | 04-10-18 | 11:19

Geslachtsdelen delen?

De Koreaanse Slet | 04-10-18 | 11:15

Moet je er wel 1 hebben DKS...

Mark_D_NL | 04-10-18 | 11:19

Nederland staat intussen vol windmolens, zonnepanelen, nieuwe duinen, nieuwe dijken en laadpalen. Kost miljarden. In de epische strijd tegen het veranderende klimaat, dat we zelf hebben veroorzaakt. Zeggen de deskundologen met hun moeilijke modelletjes.
Maar intussen is de zeespiegel geen millimeter gestegen, regent het geen druppel harder en is het geen graad warmer. De eneco’s, bouwbedrijven, installatiebedrijven, Tesla’s, subsidieclubjes en Jesse Klaver lachen zich de ballen uit hun broek om de grootste scam ooit in de geschiedenis van de mensheid. Ik zou applaudiseren, als het niet om te janken was.

Zeddegeizot | 04-10-18 | 11:15

Zeespiegelstijging zit alleen in de computermodellen. Het is niet aangetoond. Zelfs de Maladiven bestaan nog, hoewel Gore beweerden dat ze onder water zouden verdwijnen.
Ik laat geen vreemdeling achter het stuur van mijn auto kruipen, dat weet ik zeker.

marjen | 04-10-18 | 11:19

Hear Hear !!

de directeur | 04-10-18 | 11:23

Jarenlang hebben lokale overheden in het wilde weg gebouwd, om het ene begrotingsgat met het andere te vullen en de zakken van de bevriende projectontwikkelaar. Met het vervoervraagstuk is nagenoeg geen rekening gehouden. Zo is er een schandalige situatie ontstaan dat we in ons kleine landje alleen met de auto of op kleine afstanden met de fiets efficient van A naar B kunnen. Zolang er geen alternatief is krijg je de burger de auto niet uit. Goed stedenbouwkundig beleid, snellere treinverbindingen en in metropoolregio’s fatsoenlijke tram, S-bahn en metroverbindingen had er aan kunnen bijdragen dat de autobezit nagenoeg overbodig is in Nederland.

chef werkplaats | 04-10-18 | 11:14

Wolkenkrabbers neerzetten en daar dan een stad in een stad van maken, met interne supermarkten, interne werkruimtes, interne woonapartementen, interne koffie en eettenten, etc. Dat is de toekomst.

kweethetooknietbeter | 04-10-18 | 11:25

Woon-werkverkeer op afstanden <10 KM moet wat mij betreft verplicht met de fiets worden afgelegd. Diegene die hiervoor de auto pakt is een luie flikker.

chef werkplaats | 04-10-18 | 11:33

Ik pak altijd de auto, ook voor kleine afstanden, ik leef maar 1 keer dus neem ik het ervan.

Wolkbreuk | 04-10-18 | 12:11
▼ 1 antwoord verborgen

Onderdeel van het Klimaatakkoord.......... Flikker.toch.op!!

Fatwabuster | 04-10-18 | 11:13

Jazeker. Men wekt nu eenmaal graag de indruk dat dit nu eenmaal de weg is die wij hebben ingeslagen en dat het een onomkeerbaar proces is. Terwijl er geen enkele visie of geen enkel plan achter zit - en het hele 'accoord' gedoemd is om te mislukken. De burgers gaan barre tijden tegemoet. Ieder huishouden graag een overlevingspakket voor drie weken op voorraad nemen.

bisbisbis | 04-10-18 | 11:23

Dat was ook wat ik direct dacht, alles wordt tegenwoordig als excuus op het klimaatakkoord gegegooid.

Biertjerbij | 04-10-18 | 11:24

Trump heeft lak aan het klimaatakkoord. Hij is beslist niet zo dom als men (links) denkt

telelezer | 04-10-18 | 11:39

Misschien gaat het nu nog niet lukken. Maar de generatie die nu opgroeit en voor het eerst naar school gaat zal via de lesboeken warm gemaakt ervoor. Dus over een jaar of 6 drammen ze u de kop gek met de vraag waarom u nog steeds geen deelauto rijdt. En over 12 jaar rijden ze zelf in zo'n kek deelautootje.

kweethetooknietbeter | 04-10-18 | 11:13

Dit!

CalamityJane | 04-10-18 | 11:55

Helaas wel ja. Wij, lastige mensen die de vrijheid van de 60's, 70's en 80's hebben meegemaakt snappen er geen donder van en zijn gelukkig tussen de 10 en 30 jaar allemaal hardstikke dood.

Graaisnaaiert | 04-10-18 | 12:13

achterlijke idioten, dat zijn het

langzullenweleven | 04-10-18 | 11:12

Ja daaaaaag. Er is maar die ik vertrouw achter het stuur van mijn auto, en dat ben ik zelf.

VanBukkem | 04-10-18 | 11:12

Een keer op de bijrijdersstoel van mijn eigen auto gezeten; dat nooit weer!

VanBukkem | 04-10-18 | 11:17

Noem me een onverbeterlijke optimist, maar ik zie dit deelautoplan vooral ten koste gaan van het gebruik van het Openbaar Vervoer. Hoe het kabinet groen definieert ontgaat me even. Groen van jaloezie op de laatste euro waar we als belastingbetalers nog zelf menen over te willen beschikken?

Hetkanverkeren | 04-10-18 | 11:11

Bij ons rijden er helemaal geen bussen meer. Opgeheven ivm bezuinigingen.

Muuke | 04-10-18 | 12:32

Hier in de buitengebieden ook neit meer. Vroeger had je nog de buurtbus maar ja, opeens kwamen er allemaal managers die er een verdienmodel op loslieten ( hoe verzin je het, een template om winst te maken op dienstverlening ) en dus werden zij dikbetaald om strepen te zetten door wat in hun ogen onvoldoende rendement opleverde zonder rekening te houden met secundaire kosten, de gevolgen voor de samenleving etc. etc. Mooi he, dat Paars. Mooi he, die VVD.
Schitterend idee he, die terugtredende overheden. Echt helemaal te wauwie.

Graaisnaaiert | 04-10-18 | 13:20

@Grasnaaiert. Helemaal met u eens. Een nutsbedrijf heette vroeger niet voor niets zo. Een beschaving is nu eenmaal een constante afweging tussen wat beter werkt in een collectieve setting versus wat beter werkt als individueel belang de motor is. In andere woorden: je hoeft geen ondernemer te zijn om een organisatie goed te runnen. Omgekeerd: het feit dat je als manager je zakken vult in een zogenaamd marktgereguleerde, liever geprivatiseerde, sector is iets heel anders dan ondernemen.

Nog los van het feit dat marktregulering, niet te verwarren met stellen van regels aan het bedrijfsleven, een contradictio in terminis zou moeten zijn.

Hetkanverkeren | 04-10-18 | 16:34
▼ 1 antwoord verborgen

Vroeger was de VVD voor de autobezitter, nu halen ze Groen-Links links in met automobilistje pesten.

sprietatoom | 04-10-18 | 11:11

VVD was toen nog zonder Rutte. Dat is een wolf in schaapskleding

langzullenweleven | 04-10-18 | 11:14

Nee, bij GL is er tenminste nog de illusie van een ideaal aan de horizon, een betere wereld. Bij de VVD en kompanen is het puur graaien en hebzucht. Meer consumptie en als dat echt niet kan economische schaarste creeeren zodat de winsten hoger worden en er tegelijkertijd minder geleverd moet worden. Businessmodel van de maffia, zo ondertussen. Beprijzen is niets anders dan afpersen in een 3-delig kostuum.

Graaisnaaiert | 04-10-18 | 12:07

word ziek van milieu....
we mogen dadelijk geen aardgas meer - geen benzine-auto en moeten de auto delen met de buurman

ga in België wonen... daar doen ze niet zo moeilijk, daar stoken de mensen hun verwarming nog op olie (mazout) en het gebruik van aardgas wordt niet afgeschaft - in Duitsland ook niet.
In Nederland zijn ze dictatoriaal bezig.

sociaal_econoom | 04-10-18 | 11:10

Wat je hier per 3 maanden betaalt aan wegenbelasting betaal je daar per jaar. De brandstof is stukken goedkoper, de ziektekostenverzekering kost bijna niets enz enz. Maar wat is onze staat rijk zeg.

sprietatoom | 04-10-18 | 11:17

Ach, dat milieu. Als zolang als ik me kan herinneren en nog, tiert het gras naast de snelweg terig, bloeien er narcissen en klaprozen in overvloed.

Muuke | 04-10-18 | 12:36

Tiert welig, sorry.

Muuke | 04-10-18 | 12:37
▼ 1 antwoord verborgen

Een waardeloos en duur openbaar vervoer.
Enkele miljoenen buitenlanders hier naar binnen gehaald,niet voor eventjes ,maar om permanent hier te blijven.
En nu met deze onzin komen?
Ben je echt voor schonere lucht dan terug naar 10 miljoen.
En het belangrijkste punt.
Er zit geen koepel over dit land,de wind geeft ons Duitse,Belgische en andere lucht die vaak vuil is.

pejoar | 04-10-18 | 11:07

In het westen is het nog tot daaraan toe maar in het oosten in de landelijke gebieden, OV, vergeet het maar. Ben je langer kwijt aan reistijd dan aan daadwerkelijk, ehm, werk. En daar denken die achterlijke westerlingen niet aan. Hier geen tram elke 8 minuten en als je hem mist pak je die van 2 minuten later want hij rijdt bijna hetzelfde traject. Maar het moest allemaal verzelfstandigd worden he, want privatisering en efficient en bla bla bla. Wat ik eerder al schreef, commie's pakken af, kapi's beprijzen en creeren zo nepschaarste, beiden hetzelfde effect, beiden even erg. Bah.

Graaisnaaiert | 04-10-18 | 12:03

Vanzenevernooitniet dus. What's next: de deelplee? Een deelwijf? Mijn auto, ik rijd en ik bepaal zelf wie er mee mag.

Graaisnaaiert | 04-10-18 | 11:07

Deelwijven bestaan al sinds mensenheugenis. Alleen wordt niet altijd iedereen daarvan op de hoogte gebracht. Vaak is het de echtgenoot die in het ongewisse blijft.

VanBukkem | 04-10-18 | 11:15

@S_E: Ik betaal al bijna 50 euro wegenbelasting per maand. Grote oude auto ( nee, geen classic ). So what? Pak ik wel weer terug in het onderhoud, geen laptopdiagnoses van 300+ euro om vast te stellen dat hij niet loopt, geen overbodige electronica die storing in weet ik wat voor systeem aangeeft terwijl als je dat eruit sloopt die auto prima rijdt, geen apk-geneuzel van overbodige zaken die toch in orde moeten zijn. En ja, brandstof kost geld. OV ook. Neuqon ook. Hooguit ga ik - nog - meer combiritten doen als de brandstofprijzen de spuigaten uitlopen maar verder doen ze maar. Ik ben van de vroege jaren 70, uit het oosten van het land. Laat me niet door een stel hippe magnieters uit de stad vertellen wat ik wel of niet zou mogen, niet mijn problematiek.

Graaisnaaiert | 04-10-18 | 11:56

@sociaal_econoom
Een Golfje kost al bijna 60 euro per maand aan wegenbelasting. All risk verzekeren? Ruim 100 euro per maand. En de benzineprijs was in 2012 al €1,89.

Een paard | 04-10-18 | 12:19
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik heb 3 auto's en ze passen alle 3 op mijn oprit, oprotten met je auto delen, lekker in de smerige bak van een ander zitten.

max_dammit | 04-10-18 | 11:05

Dit dus. Laat ze de kolere krijgen met hun "shared weet ik wat", "allemaal een beetje inschikken, want.... ", "jamaar het klimaat..." en "het is toch wel vol op de weg" en "we moeten toch niet willen dat". Flikkerstraal een end op met dat betuttelfascisme. Ga zelf met je dikke politieke reedt in een shared Kudtsmartje zitten, of beter nog, een Deelstint. Ik rij benzine, 1 op 9 at best, betaal het helemaal zelf en zeg dikke vette broem!

Graaisnaaiert | 04-10-18 | 11:10

Hele volksstammen Nederlanders zijn zo verknocht aan hun autootje, dat je bijna zou voorstellen dat ze hun huis maar verkopen dan wel huur opzeggen en lekker intootootje moeten gaan wonen! Overigens is dit in de joe es of e, het beloofde land van Ome Doon, al schering en inslag.

Zenzeo | 04-10-18 | 11:03

Als ik dit hier zo lees dan vrees ik dat u en ik de enigen zijn zonder oto-verslaving.

EefjeWentelteefje | 04-10-18 | 13:04

@EefjeWentelteefje: nee hoor, ik heb er ook geen en dat boeit me verder ook niet! Ik heb alleen een gewone fiets en die deel ik niet!

BaldEagle | 04-10-18 | 21:00

Ai amai, zo zie je maar, het maakt geen ene fuck uit of je wel of niet op de Groene Khmer stemt, alle partijen zijn besmet met de duurzaamheidskolder.
Voor de bühne.,. www.youtube.com/watch?v=qE3AsKMdasY

Abject | 04-10-18 | 11:02

Ik vind dus eigenlijk dat al die fietsen ook gedeeld moeten worden, die fietsers zijn toch zogenaamd zo sportief?? (behalve bij een rood stoplicht, niet stoppen want dan moeten ze weer op gang komen) dan kunnen ze ook wel iemand achterop nemen.

Wolkbreuk | 04-10-18 | 11:02

@Zenzeo | 04-10-18 | 11:07
De auto's van tegenwoordig zijn veel schoner dan de milieulobby de burger wilt doen laten geloven. Voorts vallen er nog veel meer doden binnenshuis, bv. door van het keukentrapje te vallen, dan in het verkeer. Maar daar hoor je niets over in de media.

Wolkbreuk | 04-10-18 | 11:14

Wolkbreuk, jouw reaktie gaat door voor de award in de categorie: 'Ja maar Staphorst dan?'

Zenzeo | 04-10-18 | 11:27

@Zenzeo: zou een mix tussen fiets & auto niet ideaal zijn? Heb beiden, betaal voor beiden en ik maak zelf wel uit wanneer ik welke van de 2 neem en of ik iemand naast me of achterop wil ( dat laatste trouwens al sinds mijn middelbare schooltijd niet meer, maar goed ). Heb ik geen overheid voor nodig om dat voor mij te bepalen. In de stad is een fiets voor mij sneller, tenzij er veel moet worden meegenomen. Buiten de stad is een auto gewoon handiger, want dat ov is net zo duur als tijdrovend, om nog maar niet van luidruchtige stinkerds naast/voor/achter je te praten. Echt, dat rabiate "we moeten", ben er helemaal klaar mee. laat mensen zelf beslissen hoe ze hun vervoer willen regelen. Genoeg mensen die geen auto willen ( maar wel altijd janken of ze even dit of dat voor ze kunt halen want... ), genoeg mensen die geen fiets of brommer willen want levensgevaarlijk, te dik of gewoon kudt.

Graaisnaaiert | 04-10-18 | 11:37
▼ 1 antwoord verborgen

Goed plan zonder context, Marketing Rutte is de regie volledig kwijt.

Rico den Hollander | 04-10-18 | 10:59

Voordelen van een deelauto;
Geen papiertjes met wegenbelasting of verzekering
Geen gesodemieter met onderhoud of APK afspraken, brengen, wachten en halen
Keuze in verschillende typen auto's; stationweagon of een kleintje, snelheidsmonster met open dak, of busje.
Als er een bezet is staat er 30 meter verderop de volgende.
Geen overvolle straten met dubbelgeparkeerden
Maak je een tijdje geen gebruik van de auto dan betaal je niet die doorlopende rekeningen van verz, wegenbel enz.
Van stad naar stad met dronken kop op de terugweg neem je de trein.

Ha, sukkels met eigen autobezit

bodemloos | 04-10-18 | 10:59

bodemloos dom, dat ben je

langzullenweleven | 04-10-18 | 11:16

Dutchbeaurouge | 04-10-18 | 11:09
Ach was even lekker om de tegenhanger te spelen. En sukkels doet het altijd goed. Een woord dat ik hier nog nooit getypt heb. Sorry voor het Berbaarisme.
Zelf decennialang een eigen auto gehad en ben blij dat ik van die toestand af ben. Zonder dagelijks gebruik gaan de voordelen werken. Zeker in een omgeving waar tientallen auto's gedeeld worden.

bodemloos | 04-10-18 | 11:23

Als u graag wil deelauto fahren mij geen probleem. Ik begrijp de voordelen, maar het heeft ook nadelen. Autobezit is grotendeels emotie ja, maar zoals ik al eerder heb gezegd, waarom mag iemand zijn plezier niet meer hebben, moet die constant in de pas lopen , gelijk zijn en deelauto`s , deelfietsen etc gebruiken Voor mij doe je wat je wil, maar ik wil straks niet vies bekeken worden omdat ik met mijn auto een eindje wil gaan cruisen.

Lt-Kol Kilgore | 04-10-18 | 11:55
▼ 5 antwoorden verborgen

Eindelijk weer een leuk en helder geschreven topic op geenstijl.

Alleycat | 04-10-18 | 10:59

Leaseauto delen dan ook minder bijtelling.

steekmug | 04-10-18 | 10:58

U wíl het maar niet begrijpen, hé? 'Minder auto's' moet voor de staat natuurlijk niet: 'minder inkomsten' betekenen. Onze schatkist is namelijk verslaafd aan autogerelateerde inkomsten. Ga er alvast maar gerúst van uit dat u écht geen stuiver minder gaat betalen, eerder heel veel meer.

bisbisbis | 04-10-18 | 11:17

Mijn auto is mijn eigen eigendom en dat ga ik met niemand delen, behalve mijn naasten.

Wolkbreuk | 04-10-18 | 10:58

Maar uw buren zijn ook uw naasten.

sapphire | 04-10-18 | 11:50

Ik doe niet mee aan burendag.

Wolkbreuk | 04-10-18 | 12:12

Waarom niet duurzame nieuwe Toyota's pick up's met dubbele cabine voor iedereen die nog in een oude bak rijd?
Is goed voor het milieu...
Kosten maakt toch niks meer uit...

steekmug | 04-10-18 | 10:57

Spijker op kop. Een opiniërend stuk van hoge kwaliteit!

Kalekruin | 04-10-18 | 10:57

Vanavond als ik thuis kom zal ik meteen het goede voorbeeld geven door alle auto’s in onze straat te delen. Staan er ook ergens instructies in hoeveel delen? Ik meen gelezen te hebben dat ze in zeven stukken moeten.

Verbandmeester | 04-10-18 | 10:56

Nee dat klopt niet. Het gaat om het delen van je auto met andere passagiers. Je weet wel, voor op die stoel rechts naast je en die bank achter je waar nooit iemand op zit.

Zenzeo | 04-10-18 | 11:10

@Zenzeo Serieus?

Nilfisk | 04-10-18 | 11:34

@enzeo: en dan het liefst met mensen die dezelfde kant op moeten als jij anders moet je omrijden!

BaldEagle | 04-10-18 | 21:04

Dus :
- Portemonaie delen, 80% naar directe en indirecte belastingen.
- Auto delen vanwege groen.
- Huis delen vanwege asieliger.

Ben ik spontaan in de USSR beland ?

Wijze uit het Oosten | 04-10-18 | 10:56

"The end of ownership" komt tegenwoordig niet uit communistische hoek. Het zijn echt kapitalisten die verzonnen hebben dat ze u veel meer geld afhandig kunnen maken als ze weten te voorkomen dat je zelf het volledige bezit hebt.

frank87 | 04-10-18 | 10:59

frank87 | 04-10-18 | 10:59
Ja voor digital assets. Maar dacht u nou dat ook de autofabrikanten op tafel staan te juichen?

Joris Beltsin | 04-10-18 | 11:22

Commies pakten uw bezit af, Kapi's beprijzen het. Effectief komt het op hetzelfde neer, inderdaad. Alleen de happy few worden er beter van, de rest komt in de overlevingsmodus, want gecreeerde schaarste.

Graaisnaaiert | 04-10-18 | 11:31

Het hebben van een eigen auto ervaar ik als ultieme vorm van vrijheid door die mobiliteit. Daar betalen mijn vrouw en ik een hoop geld voor. En dat willen ze dus afpakken.

ballenkraker | 04-10-18 | 10:56

Het plebs moet huis, haard en auto gaan delen. Hoe "we" dat gaan bereiken? Gewoon. Door "fiscale prikkels" wat in de praktijk betekent dat "we" dingen zó duur gaan maken dat jan-met-de-pet ze niet meer (alleen) kan betalen. Idem met Co2 uitstoot van auto's. Teveel uitstoot? Dan maken we die kunstmatig gewoon modderduur. Zal ze leren die kloodtzakken.

Dat je op deze manier weinig meer bereikt dan een enorme tweedeling, aangezien iedereen die wél de knaken heeft om de dure auto te betalen, derhalve wél de dure benzine kan betalen en die het daarom niets uitmaakt dat de auto 1 op 8 slurpt want geld is niet het issue. Die raast dan met een middelvinger uit het raam over een half lege snelweg, tussen de met grijze forenzen volgepakte, pruttelende 900 cc 3 cilinders en elektrische naaimachientjes door.

Ik denk niet dat zo'n situatie maatschappelijk lang houdbaar is. Het is weer wensdenken tot en met. Zonder de olifant in de kamer te benoemen. Eeuwige economische groei, immer groeiende consumptie, steeds meer mensen, het kán gewoon niet. Onhaalbaar. Het is of-of, niet en-en.

Duurt maar even en dan is meneer of mevrouw de proleet in zn dure auto het leven niet meer zeker.

Dutchbeaurouge | 04-10-18 | 10:55

Spijker/kop/raak!

de directeur | 04-10-18 | 11:02

Lach er toch om. 99% van die ideetjes zijn na een paar een probleem ipv ene oplossing. All die middelmatige mensjes met die ideetjes. Ach laat gaan. Het zijn maar passanten. Ze doen hun best, en dat is best schattig.

Mark_D_NL | 04-10-18 | 11:06

iemand nog een deeldo?

glaaf | 04-10-18 | 10:55

*proest*. Subtiel, daar ging de koffie.

Graaisnaaiert | 04-10-18 | 11:30

Gatverdamme - ik hoef niet in iemand anders zijn ranzige kar te rijden.

Eduardo- | 04-10-18 | 10:54

Maar iemand anders loopt/fietst wel in jouw ranzige uitlaatgas.

Zenzeo | 04-10-18 | 10:56

@Zenzeo. Je bent in overtreding als je fietst op de snelweg. En in de bebouwde kom hap je meer uitlaatgas van bussen en vrachtauto's.

The2Amendment | 04-10-18 | 11:03

@ The2Amendment
O wat een vondst, die bussen en vrachtauto's! Doet me denken aan die reakties van deugers op negatieve berichten over de islam: 'Ja maar Staphorst dan?' ; )

Zenzeo | 04-10-18 | 11:13

Accijns weer omhoog.
Autopesten .

Het rechtsliberale straalt weer van dit kabinet Lenin 1 af.

pga | 04-10-18 | 10:54

Lekker met zijn allen Groen Links stemmen!

Madamjanet | 04-10-18 | 10:54

Waarom?

Zenzeo | 04-10-18 | 10:56

ik ruik de ironie hier in mijn zolderkamertje. (Zenzeo niet dus)

langzullenweleven | 04-10-18 | 11:17

Nee, die zijn me niet inclusief genoeg. Als je foto's van hun hagespraken ziet zie je eigenlijk alleen maar blanke meismensjes en van racisme moet ik helemaal niks hebben.

Graaisnaaiert | 04-10-18 | 11:28

Dan start eerst maar eens met de BPM af te schaffen en de MRB terug te brengen naar normale proporties. Daarna wordt er verder gepraat. Nu moet je als individu zo belachelijk veel geld neertellen om een auto te rijden zodat het als een zeer kostbaar privébezit wordt gezien. Dan ga je je auto niet delen.

Bytemaster | 04-10-18 | 10:53

Auto delen = kosten delen. Joe doe de mat.

Zenzeo | 04-10-18 | 10:57

@Zenzeo | 04-10-18 | 10:57
Klinkt leuk in theorie, maar toch is één van beiden de eigenaar en als er dan schade is, is de eigenaar de klos t.a.v. zijn verzekering en teruggang in no claim. lijkt me niet bevorderlijk voor de onderlinge verhoudingen. Je moet dan ook nog eens afspraken maken over aantallen kilometers. Als je de kosten naar rato deelt kun je voor een verrassing komen te staan als de partner besluit om een half jaar bijna niet te rijden.

Bytemaster | 04-10-18 | 11:02

Bytemaster
Kwestie van vooraf goede afspraken maken lijkt mij, niet meteen al die beren op de weg proberen te zien. Vooruitgang is altijd een kwestie van trial and error, maar als je niets doet loopt het vast.

Zenzeo | 04-10-18 | 11:16

Als ik hier schrijf wat ik nu denk, dan heb ik snel een 'Joris' op mijn dak. En ik wil de dag van Joris niet verpesten, dus houd ik mijn mond maar.

ballenkraker | 04-10-18 | 10:53

Joris is niet het probleem. Denk aan Buttbanger voordat u op "send" drukt.

Graaisnaaiert | 04-10-18 | 11:25

Ik deel de auto al met mijn vrouw en de ander met mijn zoon.

Ik snap er niks van! | 04-10-18 | 10:53

Hoe lang zal het nog duren dat je je vrouw ook met een ander moet delen?

Jeroen65 | 04-10-18 | 10:55

Met al die nieuwe Aleppothekers staat dat voor 2019 op de rol.

BigD15 | 04-10-18 | 11:01

Hahahahaha, zo had ik hem nog niet gelezen, 'en de ander met mijn zoon' hahahahaha En zo had ik hem zeker niet bedoeld. Scherpe reaguurders.

Ik snap er niks van! | 04-10-18 | 11:59
▼ 1 antwoord verborgen

Onlangs een stedelijk ambtenaar gesproken, die razendenthousiast was over dit plan. Rationele bezwaren van mijn kant (flexibiliteit, beschikbaarheid, piekgebruik tijdens spits e.d.) werden met een vileine glimlach weggewuifd. 'Dit is de toekomst, gaat je vanzelf aanpassen'. Niet voor rede vatbaar, volledig gebrainwashed die gast.

Realisties | 04-10-18 | 10:51

Was dat toevallig eentje uit Utrecht?
"Utrecht wil parkeerplekken opheffen die door het auto-delen overbodig worden." De theoretische winst is kennelijk al binnen. Je zal er maar wonen.

atheïstisch stemvee | 04-10-18 | 10:58

Kunnen gewoon niet nadenken. Ik zat laatst naar 2 voor 12 te kijken. Het team wat speelde bestond uit 1 of andere hotemetoot bij een gemeente "beleidsmedewerker kunst en cultuur" en de ander werkte voor "zichzelf" maar wel 100% voor lagere overheden. Hij was iets van "manager" van het 1 of ander. Kortom; twee ambtenaren. De arrogantie straalde ervanaf. En ze wisten bijna niks. Ik zat met mn bek open voor TV. De eenvoudigste vragen wisten ze niet, degene die op moest zoeken kon zelfs mbv wiki(!) niet uitvinden wat atoomnummer 104 was. Dat niveau snap je. Geen niveau. Dommigheid gemaskeerd met dikdoenerij en arrogantie.

Dutchbeaurouge | 04-10-18 | 11:00

@Dutchbeaurouge | 04-10-18 | 11:00
Als iemand niets kan, kan hij/zij altijd nog ambtenaar worden. Inderdaad, dommer volk vind je nergens.

Brou Is Back | 04-10-18 | 12:01

Deeleconomie is al lang weer achterhaald. Maar denk dat er een moppie zit die een oude techcrunch heeft gelezen en dacht EUREKA! 80% van de deeleconomie startups gaan trouwens kapot aan menselijke gewoontes. Aan de daily habits.

Mark_D_NL | 04-10-18 | 10:51

En niet te vergeten, voor die deel-auto dan ook nog het dubbele aan parkeer tarieven betalen, zodat die opbrengst dan iig constant blijft. Ook leuk voor de winkel branche….. binnenkort bij u, net als in Engeland....6 vd 10 beschikbare winkelruimtes leegstaand met van de leuke rolluiken, en de rest snackbars, boozers, wedkantoren en beauticians....

Carlitros | 04-10-18 | 10:51

Ik zeg vierendelen.

Joris Beltsin | 04-10-18 | 10:50

De internet verkopers zullen blij zijn met al deze anti auto maatregelen.

Jeroen65 | 04-10-18 | 10:50

Sommigen rijden nauwelijks en het gros van de tijd staat een auto stil. Willen mensen delen, dan moet dat kunnen. Ik denk dat dit makkelijk is voor stedelingen.

Over 20 jaar rijden we in efficiënte elektrische pods, bestuurd door een computer. Geen files meer, geen gesleur met tonnen dood gewicht, etc.

Diotima | 04-10-18 | 10:49

Sommige mensen zijn nauwelijks thuis en slapen daar slechts. Het huis staat de hele tijd stil. Oplossing voor de woningnood: woning delen.

The2Amendment | 04-10-18 | 10:53

Over 20 kan de aarde plat zijn. Voorspellingen komen nooit uit.

Mark_D_NL | 04-10-18 | 10:53

Als je een auto wil delen is dat toch prima zelf onderling te regelen? Heb je geen overheid, papierschuivers, stempelzetters en boekhouders voor nodig.

Graaisnaaiert | 04-10-18 | 11:21

De auto is niet voor niets de Heilige Koe. Ze weten bij voorbaat al dat de Nederlander dit niet tegen zijn/haar wil zal accepteren, dus krijgen ze precies wat ze willen: Verdubbeling van de parkeertarieven accijns aan te verhogen. Kunnen ze altijd roeptoeteren dat ze toch echt geprobeerd hebben aan het milieu te denken maar dat de Nederlander niet wil.

Ruikbaard | 04-10-18 | 10:49

@Ruikbaard, wat ze ook krijgen is een aversie tegen klimaat regels maar dat gaat pas gebeuren als het stemvee begrijpt wie de rekening gaat betalen. Dat schuift het kabinet nog even voor zich uit en Jesse Obama Klaver zal het je ook niet zeggen.

Blonde Nel | 04-10-18 | 10:56

Volgend voorstel: huis delen met asielzoekers.

snaakie | 04-10-18 | 10:49

Ook daarom nooit meer VVD!

Hinzy | 04-10-18 | 10:48

Waar zouden we zijn zonder GS!!

Ko Ranzig | 04-10-18 | 10:47

De met groene hysterie besmette regering zou zich eens meer moeten richten op het delen van waarden & normen, in plaats van op het delen van auto's.

Peter Emile | 04-10-18 | 10:47

Hij's mooi.

Graaisnaaiert | 04-10-18 | 11:20

Buiten het feit dat je lekker in de rotzooi van anderen mag zitten werkt het gewoon niet. uit het artikel: "Een eigen auto voor de deur klinkt zo vanzelfsprekend. Maar auto’s staan gemiddeld 23 van de 24 uur stil."
Ofwel, tijdens de spits wil iedereen die ene auto hebben.
Weer typisch groen gezwets, allemaal met DUURzame oplossingen komen die niet werken en de problemen vaak alleen maar erger maken.

elco485 | 04-10-18 | 10:46

Iedereen die wel eens een auto van het bedrijf gebruikt die ook door andere collega's wordt gebruikt weet dat je altijd in de rotzooi en puinhopen zit die anderen hebben achtergelaten. Waarschuwingslichtjes op het dashbord worden genegeerd, daar mag de volgende gebruiker zich om bekommeren.

Ruikbaard | 04-10-18 | 10:52

Ik zou graag zien dat bepaalde kabinetsleden worden gedeeld. Een 20/80 deling het liefst, maar iedere deling is welkom...

Bill le Koek | 04-10-18 | 10:45

En als je geen eigendommen meer hebt en voor alles een abonnement hebt.... zetten ze op een dag alles voor je uit.... omdat je een stoute mening hebt.

Kaas de Vies | 04-10-18 | 10:44

Minder wegen en vliegtuigen en auto's moeten ineens gedeeld worden, terwijl de godganse wereld zich suf neukt en een desastreuze overbevolking in de hand werkt. Echt weer zo'n links-paradoxaal waanidee. Begin eens bij de bron door grenzen te sluiten kinderbijslag in te of invoeren van een 1-kind-politiek. Ik noem maar een zijstraat.

HypoPseudo | 04-10-18 | 10:44

(kinderbijslag in te perken)

HypoPseudo | 04-10-18 | 10:46

geen zijweg maar een 8 baans autosnelweg......

Blonde Nel | 04-10-18 | 10:58

De groeten met je klimaatakkoord. Ik breng zaterdag mijn 2,5 liter diesel van 12 jaar oud naar de chiptuner om hem nóg sneller en vervuilender te maken dan hij al is. Al is het alleen om mijn Groenlinkse NSB buurman te pesten.

De Pilsvogel | 04-10-18 | 10:43

Ik ga voor het Gif Links kantoor staan, auto in sport stand en neutraal en even gassen. Ze hebben daar nog enkel glas en het tocht. Mooi.

Frau Merkel | 04-10-18 | 10:56

LOL!

Matwetwe | 04-10-18 | 11:35

The2Amendment | 04-10-18 | 10:54
Mooi. Scheelt de afvalverwerker weer werk: Het door elkaar mengen van afval wegens niet branden in de verwerkingscentrales.
Of gewoon even in de rest van Europa kijken:
nos.nl/nieuwsuur/artikel/2242554-het-...

Is dit nog nieuws? | 04-10-18 | 12:17
▼ 2 antwoorden verborgen

Ongelofelijk wat het beste kabinet na WO2 naar de klote heeft geholpen. Wat een ongelofelijke dikke plaat moet die Lachende Naaijer (Rutte) voor zijn kop hebben. Ongelofelijk gaaf land is het, toch? En het wordt steeds gafer!

Matwetwe | 04-10-18 | 10:42

Geweldig stukje, scherp en humor. Hang zo ongeveer in appelflauwte achter m’n bureau

Zwitsalientje | 04-10-18 | 10:41

Daar is Peter r Parenclub het wel mee eens.
Lekker elkaar delen.

Johan_Voorhaar | 04-10-18 | 10:40

Ik zie uit naar het artikel van volgende week. Gedeelde geslachtsdelen.
Waarschijnlijk net als bij de belastingdienst. Verplicht lid worden en een deel afdragen, daarna een deel van de rest inleveren. Zal wel uitkomen op genaaid worden.

bodemloos | 04-10-18 | 10:40

Dus de accijns moeten weer omhoog. Ik denk dat de Duitse benzinepomphouders daar heel blij mee zullen zijn.

Irnerius | 04-10-18 | 10:40

Ik heb wel eens gehoord dat er mensen zijn die een bus delen of zelfs een trein.

Meneert | 04-10-18 | 10:39

Zie je wel, daar begint het mee. Voor dat je het weet moeten we dit land nog delen met van alles en nog wat.

Nuchternederland | 04-10-18 | 11:23

En de VVD is superbetrouwbaar!

Nuchternederland | 04-10-18 | 11:22

Als het Kabinet nou zelf het goeie voorbeeld geeft.!!Die dikke auto's die op het Binnenhof staan te wachten,MET chauffeur,rijden af en toe ook maar met EEN figuur op de
achterbank rond.!!!

Co7699 | 04-10-18 | 10:38

het kabinet en het goede voorbeeld geven.........

pibasso | 04-10-18 | 10:40

En stationair draaien zeker, want zo zijn chauffeurs.

Diotima | 04-10-18 | 10:50

Hoe verdeel ik de autokosten zoals brandstof, wegenbelasting, verzekering en parkeergelden?

Super Grover | 04-10-18 | 10:38

Met 193 cm en een zoon van ook al zoiets past dat zo lekker in zo'n gebakje, zeker als ook mevrouw Drievuldigheid mee rijdt.
En dan zo'n hok met 100 PK en 200 NM te weinig waar een droeftoeter toch in heeft gerookt... vooralsnog sla ik over.

H. Drievuldigheid | 04-10-18 | 10:38

Daarom is het ook beter dat iedereen z'n eigen auto heeft, aangepast op behoeftes en afmetingen. Ik heb voor m'n werkzaamheden een grote stationwaggie nodig met een krachtige motor, trekhaak en veel laadruim. En een puike asbak zodat ik 'm ongestoord helemaal blauw kan paffen. Ik heb nog nooit een dergelijke wagen aangeboden zien worden als greencar oid, dat zijn allemaal van die priegelautotjes zonder trekhaak en met zonder asbak. Waardeloos.

elfenstein | 04-10-18 | 10:50

Jij ook dus,zijn al bijna geen auto A meer waar we met zijn 4en inpassen,ja dikke Amerikanen of A8 daar lukt het nog wel,of Skoda super.
Verder geen een meer.

Roger-Rabbit | 04-10-18 | 10:51

De VVD is voor de deelauto, waarschijnlijk omdat een of ander vriendje, “ondernemer in duurzaamheid” een kekke app heeft, een verdienmodelletje waar een beetje wetgevende hulp van de overheid tot onmetelijke rijkdom voor een enkeling en gezeik voor ons allemaal uit voortkomt.

Glasgow Argus | 04-10-18 | 10:37

Zoiets dus maar vergeet ook de milieu maffia niet onder leiding van Samson. De grote ziener. *proest*

Matwetwe | 04-10-18 | 10:45

Eenzelfde gedachte heb/had ik bij die Stints.... die kwamen mij ook iets te snel en te makkelijk door de RDW keuringen..... en zo zijn er wel meer "VVD-achtige projectjes" zoals bijvoorbeeld al die opvangcentra voor asielzoekers waar menig bevriend "ondernemer" op binnenloopt.

de directeur | 04-10-18 | 10:50

Ik wil wel mijn tosti apparaat delen. Iemand?

Mark_D_NL | 04-10-18 | 10:37

heb je er de aangebakken kaas uitgekrabt ?

Lt-Kol Kilgore | 04-10-18 | 12:45

Ik moet helemaal niks, dankuwel en totziens.

EefjeWentelteefje | 04-10-18 | 10:37

Hear hear!

Graaisnaaiert | 04-10-18 | 11:18

Dank voor de mededeling.

Nuchternederland | 04-10-18 | 11:21

Karl Marx en Friedrich Engels, hadden het in het Communistisch manifest al over de afschaffing van privébezit van productiemiddel.
Poetin kom er maar in.

Theo-Pim-Riv | 04-10-18 | 10:35

Daarna de Deelvrouw, gedeelde kosten en gezamenlijk profijt van de vrucht.

Theo-Pim-Riv | 04-10-18 | 10:36

Ja, laten het communisme invoeren. Het is aangetoond dat het communisme het klimaat verandert.

marjen | 04-10-18 | 10:43

Goed stuk. Ook dit wordt weer geframed en je geweten aangesproken. F*ck you, overheid.

Knoopsgat | 04-10-18 | 10:34

Dan toch liever dat idee van een jaartje of 90 geleden,iederéén een Volkswagen !

Jimmy Mc Clure | 04-10-18 | 10:34

Ein Volk, ein Wagen?

UlrichRudel | 04-10-18 | 10:35

Daar konden ze voor sparen, alleen het geld wat ze daarvoor opzij zetten is door de toenmalig regering gebruikt voor de oorlogskas. Er is niet zoveel veranderd.

voldemort | 04-10-18 | 11:37

Muhahahahahahahahahahahahahahahahaha

David000000007 | 04-10-18 | 10:34

Zag vandeweek zo'n deelauto / leenauto verhaal via snappcar. De auto was zo over te schrijven op naam van de snapper. Maar los daarvan, geen haar op mijn hoofd die de auto gaat delen anders dan met wie ik zelf wil. Ik denk trouwens dat het wel ook nog zo ver gaat komen dat bijv mijn moeder, die alleen in een 6 kamerwoning woont, haar huis mag gaan delen met binnenzonderkloppers, of anders wordt uitgezet.

NerdAlert | 04-10-18 | 10:34

Prima ervaringen met Snappcar. Het vergt idd wat vertrouwen.

Diotima | 04-10-18 | 10:51

Op zich helemaa geen slecht idee.

Sinds ik in de stad woon, gebruik ik de auto letterlijk 2x per week. Alleen op de dagen dat ik vrij ben.

De rest van de week staat hij daar maar.

Nacho_Vidal | 04-10-18 | 10:32

Mijn appartement is overdag ook leeg. Misschien kan er dan een kinderopvang worden gevestigd.

Het probleem is dat veel teveel mensen niet normaal met spullen kunnen omgaan, laat staan met spullen van een ander. Als ik zie wat er allemaal met OV-fietsen gebeurt, en natuurlijk met huurauto's in het algemeen, dan houd ik mijn hart vast.

Een paard | 04-10-18 | 10:48

25 euro in de week? Dan heb je een lullig klein autootje

De musso linie | 04-10-18 | 11:29

Nacho_Vidal: jij bent niet gevoelig voor het feit dat een partij die "Vrijheid" in zijn naam heeft geëtst de vrijheid om zelf te kiezen wil afnemen en gedwongen (door het prijsmechanisme} de mensen wil opleggen wat ze MOETEN doen? Zielig voor je.

langzullenweleven | 04-10-18 | 11:33
▼ 3 antwoorden verborgen

Oftewel: autorijden wordt (weer) duurder

atheïstisch stemvee | 04-10-18 | 10:32

Nee, brengt meer op.

Musset | 04-10-18 | 10:43
-weggejorist-
Musset | 04-10-18 | 10:43

Dus de Overheid gaat deelauto's beschikbaar stellen?

Mahatma | 04-10-18 | 10:31

Nee, de overheid gaat jouw auto met een ander delen.

Glasgow Argus | 04-10-18 | 10:33

Abortuspil Penthouse, de viagra kampioen, wil U vrouw, mits rond de 35 ook delen.

Theo-Pim-Riv | 04-10-18 | 10:38

Uw, sorry necrosis.

Theo-Pim-Riv | 04-10-18 | 10:38

De klimaatdoelen, bepaald door de klimaatmaffia gaan de burger heel veel geld kosten. Ik deel met helemaal niemand. Leuk in de Randstad, maar in de provincie is autodelen geen issue. Blijf met je poten van mijn drie autos af. ik draag al gedwongen 52% af, lijkt mij meer dan genoeg om Toyota's voor naar Syrië te sturen en weet ik wat voor "nobele" linkse hobbies. Prutsers!

pibasso | 04-10-18 | 10:31

Dat je per minuut betaald voor die deelauto's heeft nog als leuk bijeffect dat de bestuurders compleet achterlijke capriolen uithalen om maar zo snel mogelijk van A naar B te reizen. Maar goed, der zal wel een stint-achtig ongeluk moeten gebeuren voordat dat aan banden gelegd wordt.

nooitgrappig | 04-10-18 | 10:31

Ja natuurlijk. De auto delen. Elke keer alle kinderzitjes er weer in en uit beuken. En als ik vergeet mijn paraplu er uit te halen dan een gemene deler er mee vandoor. Net zoals mijn voorraad smintjes in het kastje en de telefoonlader. Wat een achtelijk idee.

Leptob | 04-10-18 | 10:30

Vergeet het Airbnb effect niet.

Ce ca! | 04-10-18 | 10:31

"gemene deler" lol!

Nuchternederland | 04-10-18 | 11:19

Ik zie de bui al hangen, auto delen: belasting voordeel. Niet delen: meer betalen.

MarcoC1991 | 04-10-18 | 10:30

Dus mensen die nu fietsen of met de trein reizen, moeten in de auto? Wel beter voor de schatkist. Of ben ik te slim?

Pislinq | 04-10-18 | 10:30

Ach, mijne buurvrouw deelt het al lang.
Tussen haar man en myself...

wezen | 04-10-18 | 10:29

Hij wacht waarschijnlijk nog op het diploma dat ze wat heeft bijgeleerd. Aan het werk dus.

Cobalt bomb | 04-10-18 | 10:31

Deelauto? Was dat?
Vervoer delen met andere is toch het openbaar vervoer!

boerenvla | 04-10-18 | 10:28

Ik bel Lenin even of die nog tijd heeft.

Mark_D_NL | 04-10-18 | 10:28

En de VVD blijft zich gewoon liberaal noemen....... hahahaha

Fatwabuster | 04-10-18 | 10:28

Rutte blijkt stiekem een GL-er te zijn. Wel gewoon op de vvd blijven stemmen hoor.

Pislinq | 04-10-18 | 10:32

Die Ettur is een agent van Koninklijke Nederlandse Olie Shell en heeft de VVD en U in zijn grip. KoningDividend.

Theo-Pim-Riv | 04-10-18 | 10:41

Ik deel al genoeg, van mijn auto, vrouw, dochter en huis blijf je af.
Dat ik meer dan 80% van mijn geld al moet delen is al erg genoeg..

Wijze uit het Oosten | 04-10-18 | 10:27

hear hear!

Cobalt bomb | 04-10-18 | 10:30

Daar denkt je vrouw anders over

Ravissant | 04-10-18 | 10:58

Mijn moeder had een deel-portemonnee, 80% voor het CAK en 20 % (nou, iets minder) voor haar eigen vaste lasten. Niet dat de zorg beter werd, in tegendeel, er kwam een aanwijzing van de igz met nog meer afbreuk als gevolg.
Gelukkig was ze er steeds minder van bewust.

Johan1619 | 04-10-18 | 10:27

Echt niet aan de deel auto. Ik heb 3 auto's en binnenkort waarschijnlijk 4. Donder op met deel auto. En dan de vraag: waarom heb jij meerdere auto's? En ik: waarom niet? Misschien hobby ofzo! Sukkels! Ik bepaal wat ik koop, waar ik in stuur en met hoeveel stuks. Niemand gaat mij vertellen wat te doen. Nu niet nooit niet!

AMX pri | 04-10-18 | 10:26

Wij hebben er twee, deel niets, zit toch in Spanje.

gato | 04-10-18 | 10:54

Daar gaat het niet om. Het is voor mensen die niet veel rijden en de kosten van een auto willen delen in plaats van een auto voor jezelf hebben en onderhouden. Dat jij hobbyt met 4 auto's is jouw ding en dat gaan ze je niet afpakken. Zit je ook in de oldtimertarieven?

Diotima | 04-10-18 | 10:55

Heb 6 auto's, en rij maximaal 10.000 per jaar. Uit de hand gelopen hobby, allemaal benzineslurpers en CO2 uitbrakers .
Het duurzame aan dit verhaal is, dat ik hiermee voorkom dat deze auto's bij andere eigenaren wel actief allemaal dagelijks ingezet zouden worden.
Waar kan ik subsidie aanvragen?

Nuchternederland | 04-10-18 | 11:16
▼ 2 antwoorden verborgen

Gezien het woningtekort verwacht ik binnenkort ook het verdelen van statushouders over de eigenaren van koopwoningen.

filibuster | 04-10-18 | 10:26

Weet iemand waar Mark Rutte woont?
Anders lijkt het optrekje van Willem Alexander ook wel wat.

Mr.Crowley | 04-10-18 | 10:29

Ssst, breng ze nou niet op ideeën.

Manus Olie | 04-10-18 | 10:29

vuile communisten

swassannuf | 04-10-18 | 10:26

Gewoon op je reet blijven zitten en reaguren, dan komt alles goed.

bergsbeklimmer | 04-10-18 | 10:26

Dit land is toch al verloren, heb je de laatste peilingen gezien? Gewoon emigreren

bicycle | 04-10-18 | 13:41

Maare afhankelijk zijn van een ander, nee dank u.

Cobalt bomb | 04-10-18 | 10:26

Pleur op, ga eerst maar eens de kansarmen castreren. Dat scheelt een hoop zielige kindertjes EN een hoop bijstand/criminaliteit en overlast !!!!

bwi | 04-10-18 | 10:26

Allemaal uitholling van de koopkracht. Echt, wij en met wij bedoel ik jullie zijn zo aan het verarmen!

Tot 1990.
Man was de kostwinner. De leraar kon een simpel huis kopen in de randstad. Kan niet meer.

Tot 2000
Man was kostwinner, vrouw ging part-time werken, want emancipatie. Mega inflatie op de huizenmarkt

Tot 2010
Man en vrouw dienen voor een leuke woning + normaal leven met kinderen allebei te verdienen. Indien je die positie niet hebt wacht je met het nemen van kinderen. Tenzij je aan de onderkant van de verdienpyramide zit... want dan zit je bovenaan de krijgpyramide.

Tot 2020
Deeleconomie.
Tweeverdieners kunnen met moeite huis kopen want tja... allebei studielening van 20k. Je woont in een huurhuis waar je waarschijnlijk uit moet. Je buren van de krijgpyramide verhuren hun huis via AirBNB aan dronken Engelse lui en zelf zitten ze in hun huis in Turkije. Nu snap je die dikke Mercedes voor de deur ook die jij nooit kan betalen. Toch raar dat ze in de bijstand zitten.

Jij moet alles betalen en delen met onopgevoede idioten.

Maar je kan niets kopen! Zoals de leraar van 30 jaar terug.

Kaas de Vies | 04-10-18 | 10:26

Allemaal volgens het plan van de globalistische kliek. Vooral die vrijheid inperken en goed of kwaadschiks een communistisch model invoeren en hopen dat niemand wat door heeft.
.
Hoe kan iemand dit soort achterlijke “klimaatakkoord” plannen serieus nemen, het is een regelrechte fuck jullie naar de gehele middenklasse.

HaatAth3ist | 04-10-18 | 10:40

Maar waarom parkeren ze dan hun Mercedes voor jouw deur als ze zelf in Turkije wonen?

Joris Beltsin | 04-10-18 | 10:59

Kaas
Maak ik er prettig getikt van. Met uw goedkeuring hoop ik!

CalamityJane | 04-10-18 | 12:36
▼ 4 antwoorden verborgen

"Gedeelde smart" komt zo wel in een andere daglicht te staan.

Ce ca! | 04-10-18 | 10:25

Smart joke

Pislinq | 04-10-18 | 10:35

Ronaldo is op dreef vandaag.

keestelpro | 04-10-18 | 11:07

Dankuwel voor de uitleg, Ce ca!

NasiGordon | 04-10-18 | 12:00
▼ 1 antwoord verborgen

En wat als zo'n deel-auto 'per ongeluk' in een Oostblokland achterblijft, huh?

Manus Olie | 04-10-18 | 10:25

Wees gerust dan zal ie daar verder leven als deelauto, al dan niet in onderdelen

boerenvla | 04-10-18 | 10:34

Daar is de bus toch voor?

Cobalt bomb | 04-10-18 | 10:25

De wereld is om zeep als ze van het meest persoonlijke bezit dat je hebt nu ook al de collectivisering willen inzetten. Zover zijn de commies in russia zelf nooit gegaan.

Lt-Kol Kilgore | 04-10-18 | 10:24

Hey WimLex! Pik, hoe istie? Ik ga met een paar maten stappen in Rome, kan ik de A8L ff meenemen? Maandag krijg je hem afgetankt weer terug.

ScumbaggusMaximus | 04-10-18 | 10:24

Afgetrapt?

Ad Hominem Tu Quoque | 04-10-18 | 10:25

Ik deel graag mijn geslachtsdeel met mijn buurvrouw...!!!

psycho_3 | 04-10-18 | 10:24

Besnijdenis kan maar een keer. Weet u zeker dat u het velletje aan uw buurvrouw wilt geven?

Frau Merkel | 04-10-18 | 10:57

Niet het velletje, maar wel de inhoud...

psycho_3 | 04-10-18 | 11:16

Gniffel. Blijf van mijn auto af, gauw.

Een paard | 04-10-18 | 10:23

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken