Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Kijk! Mooie mevrouw zegt zinnige dingen

Het lijkt zo vanzelfsprekend en toch moet het iedere keer opnieuw uitgelegd worden:

Ditmaal neemt Femke Lakerveld de honneurs waar. Niet alleen tegen het gerichte geweld van de Mohammed Bouyeri's, maar juist ook aan vreedzame lieden die zich progressief noemen en zich nogal deemoedig (lees: laf) opstellen als het aankomt op het verdedigen van individuele vrijheid en secularisme, of het beschermen van afvalligen die zich onder sterke groepsdruk uit proberen te worstelen proberen om boven benauwende groepsdruk uit te stijgen. Het is echt niet zo moeilijk. Maar het is wel een verademing dat op vrij links eindelijk weer wat luiken open gaan om een frisse wind door de ideologische stofnesten van huis van regressieflinks te blazen. "Mensen moet je beschermen tegen zaken als geweld en discriminatie, maar niet tegen religiekritiek, satire of kunst."  Amen, zeggen wij, zo seculier als we maar kunnen.
(Foto: Leoni Ravestein)

Reaguursels

Inloggen

Femke is trouwens vandaag jarig, ze blaast 44 kaarsjes uit.* Zou je echt niet zeggen, maar Femke van harte gefeliciteerd!
(*bron Wikipedia, dus dan moet het wel waar zijn)

Boris die Sauertopf | 16-09-18 | 14:51

PS slinger wel even de 'beveiligde verbinding' aan op je femkelakerveld.nl/media/castingfotos/... dadelijk gaan mensen/aivd nog wat gekke denken dat ik al 10 minuten naar die foto's zit te staren.

Boris die Sauertopf | 16-09-18 | 14:58

Goedgekeurd door GS! Uh-oh... als dat haar maar geen punten gaat kosten in eigen kring.

Jahowiseffe | 16-09-18 | 13:08

"Femke, jij bent de mooiste, liefste, leukste vrouw die ik ooit heb ontmoet"

- "Ha ha grappenmaker, jij wilt gewoon neuken"

".. en nog slim ook!"

#hetnietlatenkon

Joost2B | 16-09-18 | 12:35

...' Gaan staan voor het recht om niet gekwetst te worden is schadelijk en antidemocratisch' ...
Mee eens, maar dan moet je wel duidelijk definiëren welk soort 'kwetsen' je bedoelt: 'gekwetst zijn' doordat je geloof bespot wordt: ja. Maar een vrouw die op straat loopt kan ook gekwetst worden door de manier waarop ze door een man wordt 'aangesproken'. In dat geval heeft ze wel degelijk het recht niet gekwetst te worden.

Zenzeo | 16-09-18 | 10:50

Ook die mevrouw heeft niet het recht niet gekwetst te worden, net zoals alle anderen dat niet hebben. Hooguit de wens om niet gekwetst te worden, maar daar houdt het op.

sinaasappelpap | 16-09-18 | 14:31

Zo gauw je het vanuit perspectief van slachtoffer definieert, wordt het subjectief en dus wettelijk heel lastig. Stalken, lastig vallen oid zijn geloof ik prima wetten voor dus there you go!

Oerke | 16-09-18 | 15:25

Hopelijk is zij qua inkomen niet afhankelijk van de NPO. Pauw kan dit bijvoorbeeld beter niet zeggen. Als ik zijn inkomen had zou ik trouwens ook zeggen wat de baas wilde. Al was het dat gras blauw is.

Mart6037 | 16-09-18 | 10:41

Zoals bij hockey, blauw gras...

DeDenkerT | 16-09-18 | 14:20

Goed hoor...

swassannuf | 16-09-18 | 09:08

In het engels dan nog maar een keer: my rights don't end where your feelings begin.

The2Amendment | 16-09-18 | 09:07

@ Markus: dat roepen types als Silly Syl ook de hele dag. Snap wat je bedoeld maar met een leger permagekwetsten om je heen kan en mag je niets meer.

HaatbaardKnipper | 16-09-18 | 09:41

HaatbaardKnipper | 16-09-18 | 09:41
Daar heb je dan ook weer gelijk in.

@[email protected] | 16-09-18 | 09:19
Ja, dat moet. Als iemand dom is, of dom doet, of gewoon er dom uitziet, moet je dat zeggen. Life sucks.

Brou Is Back | 16-09-18 | 10:46
▼ 1 antwoord verborgen

Hele topix verder niet zo boeiend, kan het moeilijk oneens zijn met dit soort uitspraken, vallen wat mij betreft in de “water is nat” categorie. Zeker wel een hele aantrekkelijke vrouw.

bulk | 16-09-18 | 08:00

Progressief vind veel van zichzelf bijzonder, deze linkse hobbie (en daarmee afbetaalde hypotheek) mevrouw ook. Er staat: ‘Die vrije samenleving kan alleen maar bestaan als we tegelijkertijd ook fel en consequent optreden tegen Geert en Thierry.
Ze vind: ‘Soms moet je de vrijheid van de één begrenzen om de vrijheid voor de ander te borgen., dus cel voor gregorius!
En ze vind segregatie zo erg, verplicht mengen want je moet het mooi vinden om door een bontkraag beroofd te worden, maar ik ben voor politieke en geografische segregatie omdat daarmee iedereen in zijn eigen bubbel kan leven zonder elkaar lastig te vallen.

28 | 16-09-18 | 08:38

"Seculier" Eigenlijk een woord dat men in Nederland tot een jaar of 10 a 15 niet eens hoorde. Ik ken het van mijn Mrs. uit Istanbul. Zij is geboren en getogen --seculier-- maw niet islam in dat land. Tot een jaar of 10 was dat om aan te geven dat men westers was en niks had met geloof. Soms aanhanger van Ataturk maar meestal gewoon normaal zonder geloof, zoals het merendeel van de reaguurders hier is. Geloof speelde nooit een rol en was niet van belang. Maar door die Erdo pauper ransbak kwam dat weer naar voren. Seculier, Christen, Joods. Vorig jaar zijn 250.000 van die Turken (seculier dus niet Gulen (die net zo erg is als Erdogan) nonsens) weggegaan richting VS, Canada, Australie en Israel. Hoogopgeleide mensen die meteen een baan kregen in die landen en dus niet de Syrische bullshit maar serieus goed opgeleide mensen die niet lullen maar poetsen (zoals Rotterdammers zeggen).

Basil Fawlty | 16-09-18 | 03:25

Het woord bestaat al langer basillike maar inderdaad het is 'actueel' geworden door die religieuze stinkers. Opnieuw trekken ze ons in een oorlog wegens sprookjesfiguur, maar kom maar op moslimpkes. Trek je kop eraf.

tragic1911 | 16-09-18 | 04:45

Eindelijk eens een vrouw - ook nog een elegante en mooie vrouw - die zinnige dingen zegt. Daar kunnen heeeeeeeel veel linkse deugers wat van leren. Sterker nog, zij kunnen niet in de schaduw van deze vrouw staan.

De Evangelist | 16-09-18 | 00:25

Zo zullen zunnut zelf niet zien, helaas.

Eric Newby | 16-09-18 | 00:42
-weggejorist-
HaatbaardKnipper | 16-09-18 | 10:07
-weggejorist-
brandewijntje | 16-09-18 | 00:17

Ik krijg zo’n “laten we in de Balie met elkaar diepzinnig debatteren”-rilling bij dit soort shit. Ligt dat aan mij?

Ggroengras | 15-09-18 | 22:49

Er zijn mensen die zich gekwetst voelen zonder dat ze ooit gekwetst zijn. Er zijn mensen die zich gekwetst voelen omdat anderen zich gekwetst voelen. Er zijn mensen die alles aangrijpen om gekwetst te worden en dus, geheel voorspelbaar, gekwetst zijn. En ja, er zijn ook mensen die daadwerkelijk gekwetst zijn maar die hoor je niet..

BozePaarseMan | 15-09-18 | 22:40

Een trend inderdaad. Wellicht is het een verdienmodel?

BozePaarseMan | 15-09-18 | 22:54

BozePaarseMan | 15-09-18 | 22:54
Het is een roeping!
En dat het leuk betaalt is mooi meegenomen ;)

Eric Newby | 15-09-18 | 23:22

"Opkomen" voor gekwetsten is het nieuwe discrimineren.
Er van uit gaan dat mensen niet voor zichzelf op zouden kunnen komen.
Stelletje windvanen zijn het.

LuckyGirl | 15-09-18 | 23:49
▼ 1 antwoord verborgen
-weggejorist en opgerot-
lacucaracha | 15-09-18 | 22:18

@Ggroengras
Ik kan alleen maar wat tekst kloppen, maar hier had een grote facebook stijl Thumbs Up helemaal op zn plaats geweest.

Munchhausen | 15-09-18 | 23:24

Jep, hij is fijn.
Maar wel kwetsend dat hij het "kwetsend" noemt.

Eric Newby | 15-09-18 | 23:39
-weggejorist-
Dr_Johnson | 16-09-18 | 11:17
▼ 5 antwoorden verborgen

Doen!

Stijlloze bezoeker | 15-09-18 | 21:48

Op dit moment wordt het Norm MacDonald, mijn favoriete comedian, moeilijk gemaakt door het MeToo gebeuren net nu zijn Netflix show uitkomt.
Jimmy Fallon's tonight show heeft hem geweigerd omdat er senior staffers waren die moesten huilen, ja, huilen, omdat hij in de show zou zitten.
Het enige dat hij deed is het opnemen voor Roseanne en Louis CK en opperde dat de MeToo beweging ook moet kunnen rehabiliteren.
Fucking crybabies (letterlijk) & ImWithNorm.

LuckyGirl | 15-09-18 | 21:38

In de VS is janken een social must; dat heet daar becoming emotional en hoort bij het persoonlijkheidstoneelspel dat de VSers opvoeren.

issieookweer | 15-09-18 | 23:03

issieookweer:
Ik schaar het onder broodroof, net als adverteerdersbellen hier.

LuckyGirl | 15-09-18 | 23:45

Wat gebeurt is met Roseanne is ook beneden alle peil. Die arme vrouw maakte een grap, waarvan ik weet dat het uit haar mond precies on de lijn ligt van hie ze echt is. Grappig en uitgesproken. Schandelijk hoe ze haar aan het kruis genageld hebben, ook haar ex-collega’s! Die nu, naar het schijnt met haar show door zullen gaan als “the Connors”. Hoe zullen ze dat proberen te swingen, vraag ik me af? Ik hoop alleen dat het een enorme flop wordt.

Accident_Prone | 16-09-18 | 07:00

Amen to that.

Desmoulins | 15-09-18 | 21:23

Ja wat er staat is gewoon usance ende de norm.
Daar hoeft w.m.b geen kijk-naar-mij theevrouwtje bij.
Soit. Nietszeggend narcisme is erg van deze tijd.

Shareholder II | 15-09-18 | 20:59

Ik vrees dat het in deze doldraaiende tijd geen kwaad kan om die norm weer ff onder de aandacht te brengen.

Eric Newby | 15-09-18 | 21:04

Koot en Bie gebruikten de term: "de gebruikelijke usance"; maar het is goed dat deze schittereden dame dat nog eens duidelijk maakt naar het linksvolk.

Brou Is Back | 16-09-18 | 10:52

Nederlandse vrouwen hebben te veel noten op de zang, en vinden hun meninkjes rete-belangrijk. Bijkomend: ik vind er niks moois an, nep glimlach waar menig zolderkamer reaguurder blijkbaar niet doorheen kan kijken. Laat dat mens pannenkoeken voor de kinderen gaan bakken of zo...

Veluwse-Eikel | 15-09-18 | 20:44

"Een schot in het duister, blijven proberen zou ik zeggen..."

Indien geen moslim, dan toch zeker - mede gezien uw nick - een zware refo uit de bible belt. Veluwse SGPers delen hun opvattingen qua dames voor ca 85% met de moslims.

Schot in de roos, dit keer?

Dr_Johnson | 15-09-18 | 23:11

Veluwse-Eikel | 15-09-18 | 23:03
Een zak met botten?
Neem jij lekker een kruik jenever mee naar de stal en kruip op je varken, lompe lul.

Eric Newby | 15-09-18 | 23:25

Eric Newby | 15-09-18 | 23:25
Vraag: waarom zou ik haar aantrekkelijk moeten vinden, geef mij een goede reden. Waarom raakt mijn mening u zo negatief en in die mate dat u seks met varkens voorstelt..?

Veluwse-Eikel | 16-09-18 | 00:07
▼ 4 antwoorden verborgen

Links lijkt in te gaan zien dat de mensen met visie en die deze ook durften uit te dragen misschien achteraf geen facisten waren maar vooral dapper. in ieder geval geen laffe domme kortzichtige linksmensen
Janmaat, bolkenstein, Geweldige Pim, Wilders en nu ook Baudet. Door links het leven onmogelijk gemaakt en zelfs van het leven berooft
Het is te laat. Een verschrikelijke burgeroorlog is niet meer te vermijden.

metdedag | 15-09-18 | 20:42

De goeien tegen de slechten, duh...

Eric Newby | 15-09-18 | 21:03

Eerst links/ideologisch tegen rechts/realistisch, dit zal vooral een autochtoon feestje zijn dat veelal verbaal en met veel demonisatie wordt uitgevochten, en is reeds al enkele jaren bezig.

De winnaar van die 2 stromingen zal over een x-aantal jaren uitgedaagd worden door de islam en haar steeds groter wordende invloed op onze maatschappij. Dit wordt echter een iets meer gewelddadige aangelegenheid.

Mocht "links" de eerste slag winnen, zal onze samenleving roemloos ten onder gaan met al die feministes, veganisten en andere natte tosti's en SJWers aan het roer. Worden er nog genoeg mensen op tijd wakker en wint het realisme, dan is er nog hoop.

Een tijdsbestek durf ik zo niet te geven maar iedereen met ook maar een beetje gezond verstand ziet en voelt dat dit eraan zit te komen.

Binkoo | 15-09-18 | 23:12

@Binkoo | 15-09-18 | 23:12
@metdedag | 15-09-18 | 20:42
Daarvoor is wel een flinke crisis nodig, zodat niemand meer iets te verliezen heeft; zolang het goed gaat en huis en haard nog zeker zijn, staat de brave autochtone burger niet op tegen de overheid die de invasiemacht, die Islam heet, verdedigt om de lieve vrede te bewaren...

Brou Is Back | 16-09-18 | 11:06
▼ 1 antwoord verborgen

Heeft regressief deuglinks, van @rzu aslan tot Ewout Klei, van onderbroek @2525 tot Asha Tuinbroeke, van Jantje Overwijk tot Sybren Kooistra haar al uitgekotst en op alle mogelijke manieren besmeurd, racist, fascist en islamofoob genoemd, weggezet als extreem-rechts en gevaarlijk en gebrandmerkt als PVV hoer?
Ik ben vandaag nog niet op twitter geweest namelijk.

Stormageddon | 15-09-18 | 20:38

Nou zegt ze natuurlijk wel "zinnige dingen". Dat we als samenleving iets moeten bijvoorbeeld. Tot nu toe zit ze nog aan de veilige kant. :)

knutsel_ | 15-09-18 | 20:49

Ik heb niet alles gelezen want ik ben een browser. Hou hier wel positief gevoel aan over. Er is nog hoop voor links. Laat de realiteit toe in je gedachtegang en laat de angst om niet goed te doen in de ogen van je socialistische broeder of zuster uit je lijf stromen. Desnoods door aderlating. Ontwaak.

suscrofa | 15-09-18 | 20:37

Vrouwen met een 'ke' achter hun voornaam zoals Femke, Marieke, Lieke, Schmieke, Ditke en Datke., die moet je sowieso en überhaupt wantrouwen.

isitsoornot | 15-09-18 | 20:35

Mensen die veel Germanismes gebruiken daarintegen.

TheseDays00 | 15-09-18 | 21:30

Nogal veel Friese vrouwennamen eindigen op -ke.
U bent rasies.
Groetjes, Dieuwke.

RickyLaRue | 15-09-18 | 23:08

Sorryke.

Eric Newby | 15-09-18 | 23:31
▼ 1 antwoord verborgen

Bij islam voel ik een sterke sociale groepsdruk van ongekende orde.

Datkanjenietmenen | 15-09-18 | 20:34

Een fascistische nasi. Dat is wat ze is.

Rest In Privacy | 15-09-18 | 20:30

Nasi Goering.

Stormageddon | 15-09-18 | 20:39

Stormageddon / Da's een goeie.

isitsoornot | 15-09-18 | 20:41

Nasi Gangbang

NeedIsaymore? | 16-09-18 | 09:26
▼ 1 antwoord verborgen

Ik zou d'r doen!
Of ehh, was dat de vraag niet??

Kopieerapparaat | 15-09-18 | 20:25

Niet de vraag, wel het antwoord. Je bent trouwens niet de enige.

Eric Newby | 15-09-18 | 20:27

Ik ben het wel deels eens deze vrouw, maar dit "interview" op de eigen website is raar. Het leest als een nep interview waarbij de geïnterviewde alle "vragen" heeft bedacht.
"Marieke Hoogwout is tekstschrijver en redacteur van professie. Tegen wil en dank is ze een zwevende kiezer in het gat waar ze een consequent progressief-liberale partij zou willen vinden. Ze schrijft over politiek, (ex-)feminisme en humanisme voor "
Klinkt een beetje als een Martin Bosman die voor 2005 Geert Wilders interviewd.

Rest In Privacy | 15-09-18 | 20:19

Kap eens met het een podium geven aan afvallige PVDA mutsen en lutsers ( Eddy Terstall), dat zijn nou net de mensen die medeverantwoordelijk zijn voor de huidige shit, het vingerwijzen en ontkennen, wegredeneren, beschuldigen etc.

bwanabanjo | 15-09-18 | 20:17

Sehr hübsch inderdaad, deze mevrouw Lakerveld. Maar dat Vrij Links van haar en Eddy Terstall, dat een paar maanden geleden met een "manifest" naar buiten trad, waar werkelijk niets op aan te merken viel, werd uiteraard meteen door de gestaalde linkse kaders afgefakkeld.

Vrijheid van expressie, gelijkheid van man en vrouw, immuniteit claimen mbt "belediging/kwetsing, tsja, daar hadden de linksisten tot en met de jaren 70 geen enkel probleem mee. Daarna zijn ze er moeite mee gaan krijgen, omdat er een gigantische instroom kwam van lieden met een bepaalde cultuur en geloof die schijt heeft aan westerse normen en waarden, maar wel eist dat wij westerlingen al hun ideeën "respecteren" en vooral geen vraagtekens bij hun reli-onzin zetten. Links "beschermt" die lieden graag en houdt ze uit de wind, want het zijn "kwetsbare" mensen. Nou kwetsbaar zijn ze inderdaad gebleken dat het een aard heeft, maar in de zin van snel "gekwetst" zijn, tenen hebben van hier tot Mekka.

Dr_Johnson | 15-09-18 | 20:15

Dus als een willekeurig links deugmiepje het begint te snappen, moeten wij blij zijn? Zoiets?

Pislinq | 15-09-18 | 20:15

De overgrote meerderheid heeft nog altijd een plaat voor de kop gemaakt van gewapend beton (al dan niet omwille het verdienmodel). Dus ja als een linksmenschje het licht gaat zien is dat nieuwswaardig.

Graaf_van_Hogendorp | 15-09-18 | 20:17

Okay, laten we het aanmoedigen.

Pislinq | 15-09-18 | 20:25

p.s. ze is wel een knappe dame....

Is dit nog nieuws? | 15-09-18 | 20:14

Dat is dan ook direct haar enige kwalificatie. Sexisme dus!

Mark_D_NL | 15-09-18 | 20:16

Was ook het eerste wat ik dacht; best een lekker wijf.

kom hoe heet ie | 15-09-18 | 20:18

Femke Lakerveld (Hoorn, 16 september 1974) is een Nederlandse actrice.
Wat maakt har mening uit? Waarom is haar mening belangrijker dan die van u of ik?

Is dit nog nieuws? | 15-09-18 | 20:04

Gewoon een bn’er die helemaal niemand kent. Wil dolgraag aandacht van Pauw / Jinek etc.

HaatbaardKnipper | 15-09-18 | 20:10

Dus ze is al 44 en deze foto is van 15 jaar geleden. Vrouwen van 44 zien er zonder dikke lagen schmink afgetrapt uit.

Ongeblustekalk | 15-09-18 | 20:12

HaatbaardKnipper | 15-09-18 | 20:10
Aha, daarom is haar mening dus belangrijker dan die van u of mij?
Misschien moeten we dan ook maar eens een carrière in de soap industrie overwegen...

Is dit nog nieuws? | 15-09-18 | 20:13

"Tegelijkertijd begaf ik me in de wereld van de kunst, onder meer als actrice."
Tja, dan weet je wel met wat voor type je te maken hebt....

VanBukkem | 15-09-18 | 20:00

geen teen -1

newray | 15-09-18 | 19:55

Ook geen lange tenen blijkbaar... ook wat waard.

Muxje | 15-09-18 | 19:57

Anti-PVV Bakfietsvrouwtje begint na te denken en bespeurt een causaal verband tussen islam enerzijds en geweld, vrijheidsinperking en intolerantie anderzijds. Het land is al verkocht dus ineens principieel gaan doen heeft nu geen zin meer.

K. Westergaard | 15-09-18 | 19:51
-weggejorist-
Is dit nog nieuws? | 15-09-18 | 19:51

Ben benieuwd of dit haar nog opdrachten gaat kosten, voor je het weet wordt je uitgekotst uit dat enge wereldje.

Yperiet | 15-09-18 | 19:50

Deze meid komt vast wel aan de bak. Waar dan ook.

Eric Newby | 15-09-18 | 19:59

Vrouwen kunnen sowieso niet werkloos zijn, want hebben een vagina.

Ongeblustekalk | 15-09-18 | 20:10

Zeker Eric: ze trekt haar hoge rode leren bedlaarzen aan en hupsakee een rolletje.

HaatbaardKnipper | 15-09-18 | 20:12

Als er teveel vanaf de linkerflank een 'rechtse mening' beginnen te vertolken, wordt er een nieuw 'manifest van deugers' opgesteld en is dat de nieuwe in-crowd.
De haat van linkse drammers stopt niet, maar het clubje wordt langzaamaan wel kleiner. Gelukkig maar, er gloort hoop aan de horizon. Nu die Rutte er nog uit en aansluiting zoeken bij Groot Brittanië, Oostenrijk en Zwitserland en we kunnen doorrrr met de 21ste eeuw.

dosis | 15-09-18 | 19:50

@Dosis
Ik mag de Engelsen graag en ga er zeker 2x per jaar op vakantie. En spreek veel locals die er ook hun buik van vol hebben dat hun land langzaam ten onder gaat zeker in de grote steden.
Ik had beter nog het woordje Helaas moeten toevoegen.
Zeer binnenkort weer de herdenking Market Garden bij je. Altijd indrukwekkend, kom er ook wel eens. Dit jaar helaas niet.

Yperiet | 15-09-18 | 20:04

Rutte is linkser dan iedere SP'er. De volgende belastingverhogingen komen er weer aan.

Pislinq | 15-09-18 | 20:17

De wal gaat het schip keren

metdedag | 15-09-18 | 20:21
▼ 3 antwoorden verborgen

'Vrij links': too little, too late....

echt_links | 15-09-18 | 19:47

Exact. Wordt oude wijn in nieuwe zakken. Weg met ons blijft het credo want links.

HaatbaardKnipper | 15-09-18 | 19:54

Het linkse karretje wordt voortgetrokken door ezels, aan wie wortels worden voorgehouden. Wortel 1: religiekritiek. Wortel 2: satire. Wortel 3: Kunst. Het gaat er niet om dat Femke een oplawaai aan ballenboze bisschoppen verkoopt, nee, het gaat om de leuze, het verkooppraatje, waarachter de meute voortgallopeert: de wortels. Dit hele artikel zweemt naar kerkistisch (kw)ezelen over 'vrij' en 'links', het is een schijnvertoning.

Eeuwig..Op..Vakantie | 15-09-18 | 19:47

Ik voel me gekwetst...

Is dit nog nieuws? | 15-09-18 | 19:45

Wat mevrouw hier eigenlijk probeert te vertellen is dat Geert eigenlijk gewoon gelijk heeft. Maar dan in ruim duizend woorden zonder het woord 'Geert Wilders' te gebruiken.

VanBukkem | 15-09-18 | 19:39

Wat mevrouw hier eigenlijk probeert te vertellen is wat links al sinds de jaren '70/'80 vertelt, alleen dan niet zodra het over "niet-witte mensen" gaat. Vrij Links ziet "niet-witte mensen" dus niet langer als tweederangs burgers die het zelf niet kunnen helpen. Het heeft 50 jaar geduurd, maar nu eindelijk druppelt dan het inzicht door..

atheïstisch stemvee | 15-09-18 | 19:49

VanBukkem | 15-09-18 | 19:39
Geert heeft hier niets mee te maken. Dit is een mengsel van gezond verstand en fatsoen dat best algemeen voorkomt.

Eric Newby | 15-09-18 | 19:49

"Ja maar, ja maar.... een tegengeluid laten horen is iets anders dan bewust mensen kwetsen. Het ene mag natuurlijk wel, het andere niet!

Zo mag je bijvoorbeeld niet zeggen dat Mohammed een pedofiel was want dat kwetst mensen"

Knufter | 15-09-18 | 19:39

Over de kinderen die gekwetst worden door voornoemde pedofiel hoor je dan weer niemand.

dosis | 15-09-18 | 19:45

Naarmate je ouder wordt realiseer je je dat links nog nooit heeft gestaan voor "vrijheid". Het gaat misschien om rechten en gelijkheid, om inkomen en verdeling van het geld. Dat kan een bepaalde mate van vrijheid scheppen. Maar het is nog nooit gegaan over dat je kan denken en vinden wat je wil.
Sterker nog, als jij een andere gedachte hebt die niet binnen het linkse stramien past ben je de sjaak.

knutsel_ | 15-09-18 | 19:31

Knutsel. wanneer ik het zo van buitenaf beschouw zit jij behoorlijk ingeklikt in kaders, vooral linkse kaders. Vrijwillig de bajes ingegaan dus.
En die miko is niets meer dan een academische stumper die nog erger geschot is dan jij.
Het is niets en wordt niet met jullie, wees eens eerlijk.

Ongeblustekalk | 15-09-18 | 20:46

@Kalkie. Jongen, zolang als alles wat jij zegt voort lijkt te komen uit frustratie zou ik vooral anderen niet de maat proberen te nemen.

knutsel_ | 15-09-18 | 20:52

Knutsel. Waarom zou ik gefrustreerd moeten zijn? Ik kan dus anderen de maat nemen omdat ik hun zooi aanschouw, toch?

Ongeblustekalk | 15-09-18 | 21:01
▼ 12 antwoorden verborgen

Tegen de tijd de goedmensen ontwaken biedt de woekerende sekte submissie al geen mogelijkheid meer te protesteren.
Kan Anne al Fleur in een burka worden uitgehuwelijkt aan een vieze ouwe baardman. Met zijn 11 andere seksslavinnen.

oplichter | 15-09-18 | 19:31

Goedmensen ontwaken 10 sec voordat de stoel onder hun voeten wordt weggeschopt, aannemelijker is dat het dan nog niet gebeurt.

Ongeblustekalk | 15-09-18 | 19:42

"vrij links" is zoiets als "social-liberaal". Bestaat niet, staat haaks op elkaar. Of je gelooft in het dictatuur van het proletariaat - of je geloof in liberalisme.

Wel goed van mevr. dat ze in ieder geval begint na te denken en beseft dat de policor SJW kerk de vrijheid van meningsuiting aantast.

Graaf_van_Hogendorp | 15-09-18 | 19:28

Of het zich uitspreken tegen links progressieve groeperingen die zich misdragen. Ik ben fan.

Hoen | 15-09-18 | 19:27

"Mensen moet je beschermen tegen zaken als geweld en discriminatie, maar niet tegen religiekritiek, satire of kunst"

Hear hear.

algoritmos | 15-09-18 | 19:26

Klinkt me veul te vroom in de oren. Mens, bedrijf religiekritiek, tart met satire of wees uit de kunst, maar doe aub. niet aan het naaien van stoplappen.

Eeuwig..Op..Vakantie | 15-09-18 | 19:41

Voordat ik in ‘hear hear’ uitbarst zou ik graag even willen weten wat er - bijvoorbeeld - allemaal onder het ‘toverwoord’ discriminatie valt dat ‘ bestreden moet worden’ volgens deze linkse leukerd. Zwarte Piet is volgens sommige idioten ook discriminatie. En een mocro van 22 in een auto van EUR 350 k eens even staande houden ook. Ergo: niet te vroeg juichen. Blijft links deugvolk.

HaatbaardKnipper | 15-09-18 | 19:45

Dat wordt lastig als je profeet beveelt om kwetsers te doden.

Rest In Privacy | 15-09-18 | 19:23

Tegengeluid zal niet helpen om een paar miljoen moslims anders te laten kraaien, daarvoor is deze hele toestand al te ver heen en verziekt.
Praten helpt niet meer, een verlichting komt er niet en vooral vrouwen moeten met hun linkse inborst en sociaal zijn hun mond houden of iets anders gaan doen met hun mond waar ze wel goed in zijn, want deze zooi hebben zij vooral veroorzaakt en zeker in stand gehouden.

Ongeblustekalk | 15-09-18 | 19:23

Als je ook iets meer moet schrijven dan twee gevatte regels lukt het niet meer is het wel?
Geen probleem, goed oefenen meid.

miko | 15-09-18 | 19:40

Dat ging niet helemaal soepel, net als jouw levensloop.

Ongeblustekalk | 15-09-18 | 19:46

Ongeblustekalk | 15-09-18 | 19:46
Zie je, hou het bij dit soort geneuzel, gaat je beter af.

miko | 15-09-18 | 20:38

Reli-gekkies (pleonasme) hebben een monopolie op de waarheid en het alleenrecht op gekwetst zijn. Ik kwets niet, jij kiest zelf om gekwetst te worden. Ik kan immers nooit voorspellen of de toehoorder zich gekwetst gaat voelen, die bepaalt zelf keer op keer opnieuw of iets kwetst of niet.

Bakkeleures | 15-09-18 | 19:21

Moedig van Femke. We moeten weerbaar zijn want gekwetst worden hoort bij het leven.

frisenfruitig | 15-09-18 | 19:21

Kunst kost mij geld, dus liever niet.

Kartelmaster2000 | 15-09-18 | 19:21

een verstand gebruikend mens zegt : het zijn maar woorden en de impact van die woorden op jou is je eigen keus

15121937 | 15-09-18 | 19:21

Rechten en plichten zijn tegenwoordig helemaal door elkaar heen gehusseld, althans, niet meer goed begrepen. Bij het aangaan van een huwelijk, of een zwangerschap horen bijvoorbeeld plichten.

Van Urk | 15-09-18 | 19:20

Een klassieker alsook must see: comedian Steve Hughes “I was offended” youtu.be/fHMoDt3nSHs

JackStick | 15-09-18 | 19:19

En die is wel leuk, in tegenstelling tot die irritante Gremdaat.

miko | 15-09-18 | 19:38

Die uitspraak is zeer zeker verstandig te noemen en dat uiterlijk is ook heel bekoorlijk.
Maar nu de hamvraag : Kan ze ook koken ?

Wijze uit het Oosten | 15-09-18 | 19:18

Femke, wil je met me trouwen?

marcoplarco | 15-09-18 | 19:17

nee

Is dit nog nieuws? | 15-09-18 | 19:46

Is dit nog nieuws? | 15-09-18 | 19:46
Aah kom op Fem, hij wil zo graag...

Eric Newby | 15-09-18 | 20:26

Niemand heeft het recht om niet gekwetst te worden. Als dat recht zou bestaan zou je helemaal nergens kritiek op mogen hebben.

Sjarrel Dorrel | 15-09-18 | 19:16

Het recht om te kwetsen zou wel eens expliciet vastgelegd mogen worden.

Muxje | 15-09-18 | 19:17

Zou jij je gekwetst voelen als je nergens meer kritiek op mag hebben ?

Promedio | 15-09-18 | 20:48

@Muxje | 15-09-18 | 19:17
Waar het om gaat is niet het recht om te kwetsen, maar het recht om alles te kunnen en mogen zeggen wat je wilt (mits dit binnen de wettelijke kaders valt en niet haatzaaiend/opruiend o.i.d. is). Dat mensen zich door bepaalde uitspraken van andere mensen gekwetst VOELEN, is hun eigen keuze en valt niet te wijten aan de uitspraak van de ander.

Als jij zegt dat je mij een kloodtzak vindt, kan ik 3 dingen doen:
1. Bij mezelf denken, het zal wel. Oftewel, I don't give a fuck.
2. Me heel erg gekwetst voelen, in een slachtofferrol kruipen en moord en brand schreeuwen dat iedereen dit nóóit meer over mij mag zeggen. (bijv. Sylvana S., Quinsy e.d.)
Of 3. Jou bedreigen, opblazen, neersteken, platrijden of met een AK neerknallen (islam)

Wat voor mensen heb je het liefst in de maatschappij?

Binkoo | 15-09-18 | 20:51

"Vrij-links" zijn twee tegengestelde woorden binnen de bijzonder dogmatische linkse kerk. Dat zou best wel eens wat gevestigde hogepriesters van deze religie op bijna strafbare wijze kunnen kwetsen.

Jan Passant mk2 | 15-09-18 | 19:15

Betekent het misschien "tamelijk" links?

Pislinq | 15-09-18 | 20:23

Religie is de bron van de moraal. Religie staat voor liefde en barmhartigheid. Ik snij je kop er af als je me tegenspreekt. En geef geld.

RickTheDick | 15-09-18 | 19:14

Zou er doen.

Mark_D_NL | 15-09-18 | 19:13

Diepstrotje | 15-09-18 | 21:46
Hoog tijd voor een bril voor jou. En ze is nog steeds een stuk.

Eric Newby | 15-09-18 | 22:06

Diepstrotje | 15-09-18 | 21:46
Geen mooie vrouw? Wat zit er dan wel niet naast je op de bank?

Man.man.man | 15-09-18 | 22:47

Man.man.man | 15-09-18 | 22:47
Lolo Ferrari denk ik.

Eric Newby | 15-09-18 | 23:33
▼ 2 antwoorden verborgen

Bravo

Klapsigaar | 15-09-18 | 19:12

Links is dus toch nog niet helemaal verloren. hulde voor deze meid. Heldere blik op zaken. Benieuwd wat haar standpunten nog meer zijn.

Schepvogel | 15-09-18 | 19:11

Dapper dat iemand uit het superlinkse toneelwereldje uit "de linkse kast" durft te komen.
Links kennende zal dit haar duur te staan komen.

telelezer | 15-09-18 | 19:10

Ik denk dat ze toch al wilde stoppen met toneel... beetje suicide by deugmens

Pedronegro | 15-09-18 | 20:01

Religieus gehandicapte mensen moeten een dikkere huid kweken.

tata1981 | 15-09-18 | 19:09

Lupus
Laat mij maar voor je kiezen! Komt het goed.

CalamityJane | 15-09-18 | 20:45

miko | 15-09-18 | 20:37
Ik wist idd niet dat ze zo tegen het gedachtengoed van de Islam aanleunt. Ronduit griezelig.

Eric Newby | 15-09-18 | 21:33

@lupuslupus ; dan bevestig je hierbij de bekrompenheid van een religieus gehandicapte. Geeft niet hoor. Uit eigen ervaring heb ik de vreselijke inteeltachtige religieuze schijnheiligheid en wegkijkerij omtrent bijvoorbeeld mishandeling binnen het gezin al ervaren, en ook de nieuwsberichten ban afgelopen dagen kunnen op weinig respect mijnerzijds rekenen.
Maar zelfs dan nog laat ik u uw leven leiden. Zolang u en de uwen maar met uw lidmaten van mijn geliefden afblijven.

Promedio | 15-09-18 | 21:51
▼ 9 antwoorden verborgen

Dominee Gremdaat BRAVO !

15121937 | 15-09-18 | 19:26

Precies!

keestelpro | 16-09-18 | 00:27

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken