Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Ohjee. Stef Blok wrijft in inktvlek

We Are Charlie

Stef Blok staat pal voor de vrijheid van meningsuiting. Dus daar zal wel weer gezeik van komen.

Een cartoonwedstrijd, in de Tweede Kamer, van de Profeet van de religie van de Lange Tenen. Gaan we daardoor meer moslims krijgen die denken 'verrek, wat zit ik toch opgesloten in een bekrompen wereldbeeld, moet ik niet gewoon de Koran verwerpen en lekker de menukaart van McDonald's, de bierkaart van InBev en de vrije geschriften van GeenStijl omarmen?' Nee. Dat denken we niet. Dit zet alleen maar kwaad bloed bij de geharnaste gelovigen. Tegelijkertijd moet je natuurlijk ook keihard & moreel verheven Westers Hoonlachen naar die absurdisten van Allah die in Pakistan de straat op gaan om BOE & DOOD & VERDERF te scanderen omdat een geblondeerde blauw-blanke provocateur uit de polderpolitiek wat prentjes op het prikbord naast de patatbalie wil hangen. Enfin, duiding & ratio in de timeline van Ome Harald en een doe-het-niet & verzin-eens-wat-nieuws-verzoek (aan Greet) in het Briefje van Leon. Maar ja. Geert heeft de Zegen van Blok, dus WIE HOUDT HEM NOG TEGEN. Sowieso: Hup tekeningetjes. (Pica: Winnaar van de GS Charlie Cartoonwedstrijd, 2015.)

Social

Reaguursels

Inloggen

Ik verbaas me er altijd over dat Charlie Hebdo hier zo omarmd wordt. Leest men geen Frans meer? Kent men de politieke kleur van Charlie Hebdo? Ik lees hun krantje namelijk wel. Verder is die ophef rond Wilders en zijn cartoonwedstrijd gewoon politiek. De gemiddelde Pakistani zal het vermoedelijk worst wezen. Misschien vinden ze dat spotten met de profeet heimelijk wel leuk. Want zij mogen het zelf niet doen natuurlijk. Verder zijn er meer enge religies dan de islam. Boeddhisme, judaisme, christendom, hindoeisme, shintoisme. Allemaal eng.

Rest In Privacy | 25-08-18 | 10:04 | 2

NOu, vertel even dan? Ik ken wel een frans maar ik kent geen frans. Wel kijk ik plaatjes in de hebdo, lekker universeel en controversieel zoals ik het graag zie. Niets is heilig, iedereen mag door de mangel en geen cartoon is te gek.
En dat zou iedereen moeten willen in een vrije samenleving, hoe confronterend, onterend of beledigend die cartoon ook is, het blijft een frikkin' tekeningetje over in dit geval niet bestaande sprookjesfiguren-in-the-sky.
En die mag je altijd, hoe dan ook belachelijk maken.
Het zou pas écht opzien baren als 1 van die opperwezens uit de hemel neer zou dalen om het zelf te regelen. Tot die tijd is religie niet meer dan een vorm van massa-hobbyisme, leuk voor thuis maar verder niet relevant.

elfenstein | 25-08-18 | 10:30

Je leest dus hun stukken niet. Ze zijn hartstikke links.

Rest In Privacy | 25-08-18 | 19:37

Bauchschmertzen | 24-08-18 | 22:29 |... uw verhaal klopt helemaal

door Wilders is er een taboe en spreekangst ontstaan omtrent woorden als migratie, migranten, allochtonen en moslims.
Terwijl zijn voorganger Pim Fortuyn een discussie en nadenken hieromtrent opende op radio, tv en in de media... heeft Wilders dit vanaf 2004 helemaal op slot gegooid.
Wilders roept of twittert iets en loopt dan boos weg - hij wil niet voor de radio en ook niet op TV en bij de NPO.
Hierdoor is een (verstandige) discussie met hem niet mogelijk en draaien Kamerleden, politici en bestuurders hun hoofd om als hij iets zegt.
Erger nog... niemand die nu één woord over ons maf migratiesysteem of over moslims en allochtonen durft te zeggen, doe je dit toch zoals Blok... dan zeggen ze: ''jij bent een tweede Wilders''.... einde discussie, einde verhaal.
Hierdoor blijven Den Haag en onze gemeenten tegen beter weten in doorgaan met hun onbetaalbaar migratiesysteem waarbij we een never ending stroom vanuit Afrika en moslimlanden hier opvang, huisvesting, zorg plus een uitkering geven.
Financieel en maatschappelijk kan niet ééñ land dit volhouden... ook wij niet!

sociaal_econoom | 25-08-18 | 08:22 | 1

“Hierdoor is een (verstandige) discussie met hem niet mogelijk en draaien Kamerleden, politici en bestuurders hun hoofd om als hij iets zegt“. Tuurlijk, Wilders is de schuld dat andere politici de Islam niet als gevaar zien.

JackStick | 25-08-18 | 10:25

Sinds wanneer zijn cartoons de nieuwe nazi's geworden? Ik hou van cartoons, meer meer meer cartoons a.u.b.!

PIS-Alchimis | 25-08-18 | 08:20

Geert Wilders is een blok aan ons been... door Wilders is er een taboe en een spreekverbod ontstaan omtrent woorden als: migratie, migranten, moslims en allochtonen.
NIEMAND in NL wil vergeleken worden met Wilders... niet in de Kamer, niet in de media, niet op radio, TV een ook niet bij de NPO.
Iedereen houdt angstvallig zijn mond hierover... zo niet dan krijg je als bestuurder of ambtenaar een flink pak slaag en kun je je toekomst en carrière op je buik schrijven.

sociaal_econoom | 25-08-18 | 07:48 | 3

Vanwege de ''spreekangst'' (veroorzaakt door Wilders) durft niemand van de politici en Kamerleden ons onbetaalbaar migratiesysteem te wijzigen.
Waardoor wij als enig land in de EU blijven doorgaan met ons huidig systeem, waarbij migranten uit Afrika en moslimlanden onder de noemer van ''vluchteling'' als kasplantjes worden behandeld.
Bij binnenkomst krijgen ze direct opvang en verblijf in een AZC... en als statushouder krijgen ze gratis een ingerichte woning met extra zorg, extra aandacht plus recht op een levenslange bijstandsuitkering.
Dit verhaal is financieel en maatschappelijk onbeheersbaar geworden... maar er is niemand die hier EEN woord over durft te zeggen - ook bij de NPO hoor je hier nooit iets over.

Kan het ook anders zeggen... als Wilders morgen stopt - dan zul je zien dat politici en Kamerleden wel ons maf en onbetaalbaar migratiesysteem durven te wijzigen.

sociaal_econoom | 25-08-18 | 07:59

Onzin, naar Janmaat werd ook niet geluisterd. Het gaat eerder om wat je te zeggen hebt en of dat past in het straatje van de linkse kerk.

boerzoektscheet | 25-08-18 | 10:18

Hoeveel tegels heb je nodig om een vergezocht punt te maken?
Vraag het de sociaaleconoom, die weet dingen.

elfenstein | 25-08-18 | 10:23

Stef Blok is nu.... zoals ze in Den Haag zo mooi zeggen: ''aangeschoten wild''.
Zijn uitspraken vallen onder de categorie - EENS maar nooit weer.

sociaal_econoom | 25-08-18 | 07:37

De actie van Greet voegt niets toe aan wat dan ook, behalve het beledigen van (veel te snel) beledigde mensen. De vrijheid van meningsuiting is voor Greet een vrijbrief om andere te sarren. Hij laat zich weer eens van zijn negatieve kant zien.

Bauchschmertzen | 24-08-18 | 22:29 | 1

Ik ben het deels met u eens, alleen moet àlles, dus ook de Islam, ridiculiseerbaar zijn. Het feit dat de hele moslimgemeenschap op zijn kop staat door deze cartoonwedstrijd, en vervolgens ook nog dreigt met geweld, dàt is het hele punt wat Greet wil maken. De moslimgemeenschap laat daarmee zien dat hun religie niet ridiculiseerbaar is, en om die reden geen plaats heeft in een vrije samenleving. Ziet u die dubbele laag nou echt niet?

JackStick | 24-08-18 | 23:41

Houd stand, Blok! Je bent met weinigen. Maar feiten, logica en vrije meningsuiting moeten prevaleren. BOVEN ALLES!

Claude_Vieaul | 24-08-18 | 22:20 | 1

Blok kan menselijk gezien dit NIET volhouden... dat is niet om te doen.
Je wordt door links en de NPO afgeslacht - waarbij je leven en dat van je gezin niet meer veilig is.

Het katholieke Polen en Oost-Europa doen GEEN opvang en huisvesting van (moslim) migranten.
Zweden, Noorwegen, Finland en Denemarken zijn strenger geworden en hebben een limiet en stop ingevoerd.
Alleen wij blijven met onze ogen dicht doorgaan met het huidig migratiesysteem waarbij moslimmigranten onder de noemer van ''vluchteling'' hier in de watten worden gelegd met gratis opvang in een AZC, daarna gratis een ingerichte woning, met extra zorg en aandacht plus recht op een levenslange bijstandsuitkering.
Dit verhaal wordt financieel en maatschappelijk onbeheersbaar.... waarbij we gaan zien dat rijke en werkende Nederlanders met hun gezin dit land zullen ontvluchten.
Dan hebben de bestuurders en politici in Den Haag de boel helemaal voor elkaar.

sociaal_econoom | 25-08-18 | 08:35

"NL heeft respect voor verschillende geloofsovertuigingen"
Helaas heeft één specifieke geloofsovertuiging geen enkel respect voor Nederland.

Caras | 24-08-18 | 21:13

We weten nu wel hoe je die moslims kwaad moet maken Geert. Maar in plaats van iedere keer het vuurtje opstoken doe iets, neem een voorbeeld aan die ploflims.

Cerpio | 24-08-18 | 20:14

Andere cartoons zijn volgens onze linkse djimmimedia natuurlijk weer wel heel erg bon ton onder de kop:
''Weer prachtige cover van Time: Trump verdrinkt''
www.welingelichtekringen.nl/media/8357...

pga | 24-08-18 | 20:07

Als je Leon ' Wat is dat voor n kutaccent? ' Verdomschot gaat quoten, ben je wel echt af hoor.

bertus bolderbast | 24-08-18 | 19:49

Jammer van die block die Harald me gaf. Ik schreef dat hij laf was omdat hij de catoons afwees. Puur vanwege het feit dat hij weleens in die landen verslag doet. Ik vond dat niet de juiste redenatie.

Oblast68 | 24-08-18 | 19:46 | 2

Ik zou u ook blokken met dat soort vreemde redenaties, voegt niets toe.

BozePaarseMan | 24-08-18 | 20:04

@BozePaarseMan | 24-08-18 | 20:04
Hoezo vreemde redenatie? Doornbos is uiterst Islamkritisch en staat altijd pal voor vvm. Nu echter is hij bang voor zijn hachje en is opeens tegen deze cartoonactie.

Oblast68 | 24-08-18 | 20:21

NL heeft respect voor verschillende geloofsovertuigingen.
----
Of het nou koppensneller geloof of homo ophang geloof is maakt niet uit nee vooral de meest wrede angstaanjagende ideologie/geloof verdient al ons respect.
Maar niet heus, niet in mijn naam, of je bent je leven gedreven door angst om elke om zich heen dodende crimineel ter wille te zijn.
Gek toch.
Zo veel ophef over de kindermoordenaar van 20 jaar geleden maar een hele ideologie die moord als een gebruikelijk van bovenaf goed gekeurde hobby als onderdeel heeft van het geloof/ideologie wordt met respect behandelt....
Tenenkrommende waanzin.
Geen enkele religie/ideologie verdient respect omdat het vooral mensen tekort doet in hun ontwikkeling. De enige "religie die werkelijk zo snel mogelijk afgeschaft dient te worden is de islam met alle psychopathische uitwassen.

dijkbewaker | 24-08-18 | 19:27

Altijd haat en heibel, daar in Pakistan. Wat bezielt die mensen toch?

ljcoster | 24-08-18 | 19:08 | 4

Jij ook blijkbaar, Kuifje...

Ali Bundii | 24-08-18 | 19:48

Jij ook blijkbaar, Kuifje...

Ali Bundii | 24-08-18 | 19:48

Klopt, vooral tijdens mijn vakantie.

Rest In Privacy | 24-08-18 | 21:15
▼ 1 antwoord verborgen

Het briefje van Leon kan wel stellen dat de caroonwedstrijd niets oplevert maar dat is maar de vraag.
Iedere keer dat de moslim woest gemaakt is krijgt hij een ultieme kans om de innerlijke jihad uit te werken. Misschien haalt hij na 40 keer woest zijn zijn schouders op

bodemloos | 24-08-18 | 18:39

Rutte heeft het ook nog eens over innerlijke beschaving.
Wilders zou dat niet hebben omdat hij een "religie" beledigd.
Nou,nou,zeg.
Rutte aka ikhounie van kutte snapt nog niet als die religie hier de baas is hij geen hoofd meer zou hebben.

pejoar | 24-08-18 | 18:32

Het is te zot voor woorden dat ik dit moet zeggen maar Wilders moet stoppen met die 'wedstrijd' omdat hij anderen hiermee in gevaar brengt. Ben het daarnaast met Doornbos eens. Alsof wij ineens voor miljarden mensen kunnen bepalen dat deze religie kut is en dat 'ze' eindelijk maar eens anders moeten gaan denken.

BozePaarseMan | 24-08-18 | 18:30 | 4

Vanzelfsprekend is islam kut. Maar waar het religiën aangaat biedt islam denk ik de beste kans op het worden van een beter mens. Gewoon door het af te zweren maak je direct de grootste verbeterslag door. En het is op ieder moment van de dag het beste idee dat je kunt hebben als moslim: "hee wacht, ik hou hier gewoon mee op."

Gebeurt dat te weinig, dan krijg je vanzelf kwaaie stinkgaten als Pakistan. En niemand zit te wachten op meer Pakistan.

Mazzelstof | 24-08-18 | 19:28

Als men voor de religie van vrede zwicht...... Nou ja, vul zelf maar in

BlowingBubbles | 24-08-18 | 19:44

Klopt m.i., maar wat kut is is dat mijn autochtone buurman en overbuurman enz. vinden dat wij mensen met die religie hier naartoe moeten halen met alle gevolgen van dien.

Guiseppe | 24-08-18 | 20:28
▼ 1 antwoord verborgen

Tsja,dhimmi bevolking,dhimmi regering.
Kan er ook niks anders van maken.

komtdatschot | 24-08-18 | 18:30

Freedom of speach is part and parcel of western society. (free after Sadiq Khan)

bodemloos | 24-08-18 | 18:14 | 1

speach?
man man man.... die meneer Khan kan er niets van....

DeDenkerT | 24-08-18 | 18:50

Wat ben ik blij dat ik de Revu niet lees. Godskolere wat kan die Leon goed bukken zeg. Nu nog even zijn voorhuidje eraf, zijn vrouw verkleden als brievenbus, zijn homofiele zoon van een flat afgooien en hij is helemaal klaar voor de 2e helft van deze eeuw..... Mensen die in Pakistan tegen Nederland demonstreren doen dit echt niet (alleen) vanwege Geert. Ze haten het westen in het algemeen. Als deze cartoon dinges niet doorgaat, komt er vast wel een andere aanleiding.

EenGoedBegin | 24-08-18 | 18:08 | 3

Er was al een Pakistaanse sheik die een atoombom op ongelovigen wilde gooien. Nou is Pakistan een kernmacht, dus ben ik reuze blij dat ik niet in Nederland vertoef.

Rest In Privacy | 24-08-18 | 18:15

@Kuifje-in-Afrika
Het was een Nederlander die Pakistan aan de atoom bom hielp dus Nederland heeft krediet.

the Jackdawn | 24-08-18 | 18:32

the Jackdawn | 24-08-18 | 18:32
Het was de BVD die wist dat het gebeurde en bewust niet ingreep. Heerlijk strategisch-denkend landje, dit.

aight.. | 24-08-18 | 18:38

Wilders zou in een 'film' een Koran verscheuren.
Heeft hij uiteindelijk niet gedaan.
Ik denk dat dit ook weer veel geblaat en weinig wol wordt.

Johan_Voorhaar | 24-08-18 | 17:52 | 2

Zo te zien is alleen zeggen dat je een cartoon gaat maken al genoeg. Makkelijk scoren, vooruit, maar wel uiterst doeltreffend.

elfenstein | 24-08-18 | 18:00

@elfenstein | 24-08-18 | 18:00
En het is in ieder geval iets. De rest wacht liever nog een paar eeuwen op een islamitische verlichting...

First Contact | 24-08-18 | 18:04

Desgevraagd liet minister Blok weten dat hij het een kwestie van ’persoonlijke smaak’ vindt hoe er met de vrijheid van meningsuiting wordt omgegaan. Zelf zou hij in elk geval niet een cartoonwedstrijd met dit onderwerp organiseren, dat vindt hij zelfs weinig smaakvol.
Vrijheid van meningsuiting laten bepalen door persoonlijke smaak...... en dat noemt zich liberaal.
De sjef van het spul heeft zelfs de gore moed om fatsoen erbij te slepen. Fatsoen, hij zou het niet herkennen als het voor hem staat en recht in zijn gezicht kijkt. Ga weg engnekken, vrijheid van meningsuiting is wat het is, be offended but nothing changes.

bwanabanjo | 24-08-18 | 17:41 | 3

Ehm. Als je zegt dat het een kwestie van persoonlijke smaak is hoe mensen ermee omgaan, dan betekent dat dat hij vindt dat de staat niet voor mensen moet invullen wat wel en niet smaakvol is. Ofwel een volstrekt liberaal statement. 'Dingen die je niet smaakvol vind toestaan en de mensen een eigen overweging laten maken' is eenvoudigweg een omschrijving van wat vrije meningsuiting is.

aight.. | 24-08-18 | 17:51

U spint het aardig, echter fatsoen / smaak heeft er niets mee te maken dat is net zoiets als de toon van het debat. Nee vrijheid van meningsuiting is onvoorwaardelijk anders is het geen vrijheid van meningsuiting meer. Van de uitlatingen mag je uiteraard iets vinden, ook dat staat een ieder vrij maar dient niet te leiden tot beperking, dan is het hek van de dam.

bwanabanjo | 24-08-18 | 18:31

bwanabanjo | 24-08-18 | 18:31
Waar staat dat Blok de meningsuiting van Wilders wil beperken?

aight.. | 24-08-18 | 18:39

Je zou denken dat GS er blij mee is dat de minister tegen van die zotte lui zegt dat het niet zijn taak is om voor de meningsuiting van Wilders te gaan liggen. Dat het in Nederland niet zo is dat alles wat gebeurt goedkeuring van de staat behoeft. En het is dus niet zo dat het "alleen maar kwaad bloed zet".

aight.. | 24-08-18 | 17:39

De islam is 1 enorme groteske belediging waar iedereen continu mee geconfronteerd wordt behalve de islam lovers en links.

Daartegenover staan wat tekeningen, maar de islam is overal door beledigd, er is altijd een reden voor islam aanhangers en links om ergens beledigt over te zijn.
Waarna het dreigen begint.

Het beste is een wereld zonder islam. het enige wat de islam nog ietsje pietsje draagbaar maakt is humor. Wie uit de inktzwarte islam nog wat (cartoon) humor weet te peuren verdient een nobelprijs plus standbeeld en eeuwige roem.

dijkbewaker | 24-08-18 | 17:35

Jesus tering, dus zelfs alleen al aankondigen dat je wellicht, misschien, zou kunnen eventueel wel eens een cartoon van Mo zou maken is al genoeg voor die lui om te gaan dreigen met moord en doodslag. "We know how to give life and how to take it" op die poster....
Godverdomme, jonge, kom maar. Trekken wij es effe heel onchristelijk je kop van je lijf. Met je gejank. In pakistan, lichtend voorbeeld van al wat schoon en verfijnd is op aard, met dank aan Mo en Co.
Proest.
Wat Wilders zo goed maakt is dat hij perfect tegen het zere been aanschopt, hij weet hoe hij de ware aard van die geitenneukers naar boven krijgt en laat daarmee zien dat hij wel degelijk een punt heeft qua islam = bad news. Ik hoop dat ie het overleeft tot de prijsuitreiking.

elfenstein | 24-08-18 | 17:33 | 1

Als Wilders een cartoonwedstrijd over Tump inclusief Poetin had voorbereid had de hele tweede kamer het toe gejuicht plus de npo maar nu gaat het over barbaren dan kruipt men in hun schulp !!!

kickio | 24-08-18 | 17:40

Bijzonder slap Twitter draadje van Harold Doornbos. Komt vooral neer op dat we moeten buigen (onderwerping) voor terreur en dat ze in Pakistan de grenzen van de vrijheid van meningsuiting mogen bepalen. Man, man, man.

First Contact | 24-08-18 | 17:27 | 2

Doornbos is native gegaan.

Vind ik prima, moet hij helemaal zelf weten. Hij beweert het naar z'n zin te hebben in het M-O en de tijd die hij doorbrengt op de Balkan. En hem volgen is zeker een makkelijke manier om wat beter op de hoogte te blijven van wat er in de moslimwereld zoal speelt.

Maar uit wat hij schrijft lijkt het zo te zijn dat hij het Wilders meer kwalijk zou nemen dan de mensen die de messen hanteren, mocht hem iets overkomen. Wat een waanzinnige opvatting is. Hij schreef een tijdje terug iets als "Nederlanders snappen echt niet hoe gevoelig dat hier allemaal ligt". We snappen het wel, Harald. Maar wij moeten niet op onze grondrechten inleveren omdat een stel gekken daar 'gevoelig' is. Als de zaken omgekeerd waren en wij mensen zouden vermoorden en ambassades in brand zouden steken om de cartoons die ze maken over zaken die wij belangrijk vinden, dan zou ook niemand zeggen dat het de schuld van de Pakistaanse cartoonisten is.

aight.. | 24-08-18 | 17:45

Ik kom vaak in moslimlanden en dan word ik regelmatig gewaarschuwd om dingen niet -of juist wel- te doen. Prima, ik ben er tenslotte ten gast. Maar om in Nederland rekening te gaan houden met wat moslims elders ergens van vinden, gaat echt veel te ver. Dat moet Doornbos ook begrijpen.

Rest In Privacy | 24-08-18 | 18:19

Zolang als er in een land met 550 moskeeën nog tienduizenden geitjes sterven onder het mes, hebben die Paki's niets te melden.

bisbisbis | 24-08-18 | 17:25 | 1

Schapen, ze slachten vooral schapen.

Rest In Privacy | 24-08-18 | 18:04

Overigens heeft GS hier elke zondag zo'n vreselijk slechte cartoon staan met als insteek "de cartoon hoeft niet goed te zijn zolang deze maar toont dat provoceren mag".

Hypocriet om dan over Geert z'n actie te gaan emmeren.

Knufter | 24-08-18 | 17:23 | 2

Inderdaad die Nekschot is gewoon verschrikkelijk en getuigt van een stuitende lelijkheid van buiten en van binnen. Maar het recht om zich te uiten heeft-ie wat mij betreft. Al sla ik die items op GS graag over.

duh! | 24-08-18 | 17:31

Helemaal mee eens. Die Nekschot is echt een aanfluiting....
Net zo kudt als Bandirah indertijd.

DeDenkerT | 24-08-18 | 19:05

Blok stelde ook de volgende vraag aan Wilders: "Noem mij een voorbeeld van een multi-etnische of multiculturele samenleving, waar de oorspronkelijke bevolking nog woont en waar een vreedzaam samenlevingsverband is. Ik ken het iig niet."

AntonJensen | 24-08-18 | 17:22

'Wilders boos om reactie kabinet op cartoonrel', da's nou tekenend Wilders hè?

Mr_Natural | 24-08-18 | 17:12

Het is te gek in Nederland... zodra een politicus (per ongeluk) de waarheid zegt dan moet hij vertrekken van links Nederland en de NPO.
En zo wordt de waarheid hier de nek omgedraaid.

sociaal_econoom | 24-08-18 | 17:06

Vrijheid van meningsuiting is belangrijk, maar je moet je wel afvragen wat je met zo'n wedstrijd wilt bereiken. Daarnaast is het wel degelijk zo dat christenen beledigd zijn wanneer er spotprenten rondom hun religie opduiken. Je hebt ook de vrijheid iets niet te maken of publiceren wanneer je weet dat dit alleen maar polariserend werkt. Maar goed, Wilders zal wel weer publiciteit nodig en vooral kiezers nodig hebben.

Mannes | 24-08-18 | 16:59 | 1

Waarom moet je je afvragen wat je met zo'n wedstrijd wil bereiken?

Vraagt u dat ook als u naar een balletvoorstelling gaat? Vrijheid van meningsuiting is vrijheid van meningsuiting. Als je eerst een formulier moet invullen waarop je moet aangeven wat je ermee wil bereiken is het geen vrijheid van meningsuiting. Dus.

Knufter | 24-08-18 | 17:16

Beetje matte reactie dit, ik vond die complete paniek in het kabinet Balkenende IV voorafgaand aan Fitna veel leuker!

flashforward | 24-08-18 | 16:55

Ik ga die Blok steeds meer waarderen. Die vent is zo logisch en rechttoe-rechtaan dat 1+1 gewoon 2 is en hij dan van Rutte c.s hoort dat het 3 moet zijn. Nou moet stijve Stef alleen nog eens bij zijn eigen uitkomst blijven.

squadra | 24-08-18 | 16:52

Vanavond weer, rubtly aan op de YouTube, bier, nootjes, chips. Als de vrijheid van meningsuiting stenen gaat gooien naar Israël. Want ja, dat mag he? Want onderdrukken. Maar een tekening afkeuren door doodsbedreigingen is geen onderdrukking.
Proost.

Is dit nog nieuws? | 24-08-18 | 16:48 | 1

Oh nee wacht, een tekening maken is provoceren en stenen gooien is vrijheid.
Nogmaals proost.

Is dit nog nieuws? | 24-08-18 | 16:50

Als in Nederland een cartoon waarop te zien is dat een priester/pastoor/paus een klein jongetje een beurt geeft, geen ophef veroorzaakt, waarom zouden we ons dan druk maken over een cartoon van Mohammed die Aisha uitwoont?

Graaf van Egmont | 24-08-18 | 16:46 | 1

Mee eens.

Rest In Privacy | 24-08-18 | 16:48

Enkele jaren geleden heeft de grote blonde roerganger ooit eens een film in elkaar gestoken welke, volgens de zaaiverhalen, na het uitbrengen de Nederlandse belangen in het Midden-Oosten zou beschadigen. Sterker nog, de situatie was volgens de toenmalige minister van buitenlandse zaken Timmerfrans (ondertussen is dat vetgevreten PvdA kadaver al onderkoning bij de EU, dus dat zegt wel genoeg) dusdanig spannend, dat hij persoonlijk naar de KSA zou moeten om de boel weer glad te strijken.

Anyway, de baas van de KSA zit nog steeds te wachten met koffie en koekjes, want op wat gestoorde vlagenverbranders in Afghanistan (waar Nederlandse vlaggen klaarblijkelijk te koop zijn in de winkel, al weet ik niet wie er in dat van godvergeten hellhole zijn goeie geld in een Nederlandse vlag gaat steken om die daarna te verbranden. Bedoel maar, het is er nu niet zo dat de straten daar geplaveid zijn met gouden tegels, dus de vlaggen zullen wel gesponsord zijn door de ambassade oid) is er nooit iets gebeurd.

Tollebol | 24-08-18 | 16:40

Timmerfrans heeft net 15 milj bijgedragen aan Teheran Holocaustcartoonwedstrijden.

kler9 | 24-08-18 | 16:36

Expats inmoslimlanden werken daar veelal voor multinationals die hun geld verdienen met het oppompen van olie, of het aanleggen van megalomane baggerprojecten. Laten die multinationals hun kroost daar terplaatse maar goed beschermen, ipv te janken ten koste van onze vvm

Graaf van Egmont | 24-08-18 | 16:25 | 1

Het gaat vooral om Pakistan. Sowieso een gevaarlijk land.

Rest In Privacy | 24-08-18 | 16:51

Nut spotprentenwedstrijd:
Kunnen inschatten hoe gevaarlijk het is geworden voor de autochtonen met al die allochtonen/allochtonenliefhebbers. Hoe reageren ze, en welke 'binnengestroomde allochtonen'/allochtonenliefhebbers zijn het gevaarlijkst. Treiteren zou daarbij een middel kunnen zijn.
Kortom: een prikkel aanbrengen in een stelsel, zien wat er gebeurt, en daarvan leren. Als dat al gevaarlijk is, dan zijn we misschien wel heel verkeerd bezig geweest.

HogeNood | 24-08-18 | 16:21 | 2

Nou hoe gevaarlijk het is dat moge duidelijk zijn. Maar verkeerd bezig? Nee! Islamistische gewoontes en gebruiken zou je ook als treiteren kunnen beschouwen, er zullen vast landgenoten zijn die een paar keer per dag het gejank van de plaatselijke moskee moeten doorstaan. Dan valt een cartoonwedstrijd nog wel mee...

First Contact | 24-08-18 | 17:35

Goed punt @HogeNood

kindapaas | 24-08-18 | 18:18

Het is in Westerse ogen erg onschuldig, een cartoon maken van een heilige figuur. Daarom moet wat Wilders doet, kunnen in een moderne samenleving.

Rest In Privacy | 24-08-18 | 16:18

Ik was een tijdje terug nog wel fan van Wilders alleen heeft hij nog geen zak bereikt.
Nu is het alleen nog schoppen tegen de islam.
Wat schiet je nu op met zo'n provocerend cartoonwedstrijdje?
Het lijkt wel of ie graag beveiligd wil worden want op deze wijze komt ie daar natuurlijk nooit vanaf.

HoerieHarry | 24-08-18 | 16:16 | 12

HoerieHarry | 24-08-18 | 17:21 Het houdt de discussie op gang. Het maakt mensen aan de andere kant van de wereld bewust dat gewoon een cartoon in de witte wereld blijkbaar kan. Ik denk dat dit het wereldbeeld van een heleboel booslims verbreedt. Misschien komt daar iets uit voort.

De meeste columns op GS 'bereiken' ook niks, toch leest men dat spul. Al gaan mensen alleen maar kijken in de TW om eens te grinniken om een cartoon. Dat is toch het hele punt? Je hoeft niks te 'bereiken', het zijn cartoons, dus humor. De meeste tentoonstellingen, zeker van moderne kunst, zijn ook van de orde 'wat bereik je er nou mee'.

Knufter | 24-08-18 | 17:26

Knufter | 24-08-18 | 17:26
Ik denk dat dit het wereldbeeld van een heleboel booslims verbreedt. Misschien komt daar iets uit voort.

Natuurlijk verbreedt dat hun wereldbeeld niet.
Ze zijn allemaal gehersenspoeld.
En daar komt zeker iets uit voort, namelijk nog meer haat voor de verdorven Westerse wereld.
Geloof mij, dit weet ik vrijzeker.

HoerieHarry | 24-08-18 | 17:35

HoerieHarry | 24-08-18 | 17:35
"Wat schiet je nu op met zo'n provocerend cartoonwedstrijdje? ... En daar komt zeker iets uit voort, namelijk nog meer haat voor de verdorven Westerse wereld. "

Nou dat dus.
Laat de Moslim zich in grote getalen manifesteren! Niet in shithole Afghanistan, maar hier ter plaatse.. doen ze niet... of wel Theo?
.. nou ja misschien en ultra- gekkie ... toch Pim?
anyway.. succes ermee Geert!

Waar we op de scholen vurig actie voeren om het pesten tegen te gaan hebben we een tweede Kamerlid wat het als partijbeleid voert..

kinderachtig gedrag met als doelstelling de vijand tot agressie te verleiden

Tijd dat Wilders zijn electoraat overdraagt aan het FvD

Joost2B | 24-08-18 | 23:40
▼ 9 antwoorden verborgen

Ik zie nu ook een hysterische menigte door straten banjeren met poppen van Wilders, Rutte en Blok die dan publiekelijk uitgescholden, bespuugd en anderszins geschonden worden. Voor Geert is het niets nieuws, zo'n uiting van religieuze gestoordheid. Als het daar maar bij blijft; poppen molesteren en met je schoen zwaaien. Hoop veel nieuw talent te ontwaren bij onze cartoonisten.

suscrofa | 24-08-18 | 16:14

Aha we moeten ons dus eventueel zorgen maken over nederlanders die ergens ver weg graag over de rug van onze vrije mening geld willen verdienen.

Leptob | 24-08-18 | 16:09

Een van de grote gevaren in een democratische samenleving met vrijheid van meningsuiting is zelfcensuur.
Zoals we dat (o.a.) hadden in de jaren ‘90.
Mede dankzij Fortuyn (eigenlijk vooral sinds diens dood) begonnen media eindelijk man en paard te benoemen. Daar waar velen voorheen altijd om de hete brei heendraaien (verstoppertje speelden) en weigerden iemands etnische achtergrond expliciet te vermelden.

Hoeveel kiezers zouden niet al veel eerder de PvdA en hun multiculturele faalbeleid de rug toe hebben gekeerd indien de ellende van de multiculturele samenleving dagelijks in hun kranten was te lezen en uit de speakers van hun tv’s had geschald?

Dat is de reden waarom deze wedstrijd toch van belang is. Of je het nu smaakvol vindt of niet.

De zelfcensuur mag nooit wederkeren.

Kompromat | 24-08-18 | 16:06 | 3

Als de buurman weet hoe je over hem denkt,zal hij je via de achterdeur proberen te naaien.Wilders en consorten hebben hun vijand alerter dan ooit gemaakt,met hun zogenaamde vrijheid van meningsuiting.

kzegje | 24-08-18 | 16:12

@kzegje
Tienduizenden (en wellicht zelfs meer) nieuwe “buurmannen” met culturele en godsdienstige achtergronden die botsen met de Nederlandse naar ons deel van het Europese continent gemigreerd.
Die haten ons toch al, daar hebben zij Wilders’ wedstrijdje echt niet voor nodig.

Kompromat | 24-08-18 | 16:42

De zelfcensuur viert hoogtij. Hoor je, buiten Hans Teeuwen, ooit nog een cabaretier een grap maken over moslims/de islam? Hoor je ooit nog iemand spreken over 'geitenneukers'? Of over 'negers' of 'blanken'?

DeDenkerT | 24-08-18 | 21:13

Deze cartoonwedstrijd kost vast weer het leven van een paar 100 Pakistanen en als het viral gaat van nog veel meer moslims. Ze gaan elkaar weer te lijf als wilde zombies zoals gewoonlijk.

watergeus | 24-08-18 | 16:06

Wilders doet me denken aan die gast die steeds deed alsof hij een hartaanval krijgt,toen hij die ook daadwerkelijk kreeg zat iedereen te lachen zonder iets te ondernemen.RIP.
www.youtube.com/watch?v=HpZq3ul1ld4

kzegje | 24-08-18 | 16:05 | 1

Ik vind het verschrikkelijk smakeloos dat je deze video met de dood van een zeer geliefde man, Tommy Cooper, erbij haalt.

Lychnari | 24-08-18 | 16:48

OT: de vrienden uit de laars van Europa dreigen Brussel met sancties ivm een een vrachtje dobbernegortz. Kan nog leuk worden.

HaatbaardKnipper | 24-08-18 | 16:05 | 3

Linkje?

Lupuslupus | 24-08-18 | 16:10

Het te kakken zetten van Mo met een cartoon is de sleutel.
Dan zet je 1.700.000.000 volgelingen voor schut en da's nie nix gezien de heethoofderij van mohammedanen.
Neem je bovenstaand beeld echter letterlijk (hallo Zappa) dan heb je een mooie cartoon in handen.
Ik las net bij de kapper dat de profeet in Mekka rein zou zijn geboren,
besneden, de ogen met kohl omgeven. Uit de buik van zijn moeder kwam een lichtstraal die tot in Damascus te zien zou zijn geweest.
Verder zou hij over een seksuele kracht als die van 30 mannen hebben
beschikt, want hij kon in een uur achter elkaar zijn 11 vrouwen verwennen.
Tot de dag van vandaag wordt je als moslim geacht je verstand op te offeren aan mythes die de persoonlijkheidscultus rond de profeet aanwakkeren. Als je de mythes relativeert, maak je je schuldig aan laster (bron: Vernietig het islamitisch fascisme/Zineb El Rhazoui)

Ernst Oosters8389 | 24-08-18 | 15:59 | 3

Hehehehe, uren achter elkaar Aisha verkr.... -wennen.

Is dit nog nieuws? | 24-08-18 | 16:02

Is een soort huichel-patstelling dit. Van de ene kant megaveel moslims binnen laten en daarna een wedstrijd organiseren om de zogenaamde profeet zoveel mogelijk af te mogen zeiken. Van de andere kant is het wel zo als dit verboden wordt is het helemaal het einde van onze democratie en vrijheid van meningsuiting doordat de huidige politiek liever buigt voor de islam.

F1802 | 24-08-18 | 15:58

Wilders zou zich met belangrijker zaken moeten bezighouden dan speldeprikjes verzinnen.

Rest In Privacy | 24-08-18 | 15:54 | 2

Zoals?

Is dit nog nieuws? | 24-08-18 | 16:02

Ja laat horen.

Rene046 | 24-08-18 | 21:02

Toch ben ik van mening dat Wilders beter Fitna III had kunnen maken. Onderwerpen genoeg zou ik zeggen (hoewel iedereen die ook wel kent want het nieuws staat er elke dag bol van). Maar goed, hij heeft hiervoor gekozen.

Lupuslupus | 24-08-18 | 15:51 | 1

Onderwerpen genoeg zou ik zeggen (hoewel iedereen die ook wel kent want het nieuws staat er elke dag bol van).
.
en dankzij de Nederlandse censuur op dit thema.
kun je ervan uit gaan dat het vele malen ergers is dan met te zien krijgt.....

Rene046 | 24-08-18 | 21:01

De zinsamenstelling '[...] kan niet uitgesloten worden [..]' op basis van eigen ideeen duidt op een onzekerheid over het resultaat. Dat zijn dus mensen die dus NOOIT een bestuurlijke functie moeten mogen bekleden waarin een JA of een NEE, een VOOR of een TEGEN uitgesproken moeten worden. Lamballen die aan teveel touwtjes hangen en niet hun keuze kunnen beargumenteren.

Ik wacht op de audio/video compilatie van vvd-mensen die 'ik sluit niet uit dat' gebruiken om hun kapitalistisch programma gelardeerd te hebben met hun onwetenschap.

Jos Tiebent | 24-08-18 | 15:50

""Wat is de hoofdprijs?""
@ Lupuslupus | 24-08-18 | 15:32
Een gratis onverzorgde voetreis naar Mekka.

telelezer | 24-08-18 | 15:50 | 1

lol! Prachtig gevonden telelezer.

Lupuslupus | 24-08-18 | 15:53

Maar weest gerust, allen die zich zorgen maken om Nederlanders in den vreemde. Verbinder, bruggenbouwer en allround amiabel mens Blok is on the case!

Lood om oud ijzer | 24-08-18 | 15:49 | 1

Heeft hij ook die brug in Genua gebouwd? Ik vraag het maar even.

NeedIsaymore? | 24-08-18 | 15:53

Los van de VvMu lijkt me de cartoonwedstrijd nutteloos, en een soort wanhoopsactie toch ook. Want wat kan Geert Wilders, in zijn permanente gijzeling door de Korangestoorden en zijn cordon sanitaire door de collaborateurscoalitie, nog behalve steeds diezelfde open deur intrappen?

De Vrijlansier | 24-08-18 | 15:49 | 5

telelezer | 24-08-18 | 15:52
Zit wat in, uiteraard. Alleen gaat het niet die Haagse kartelmaffia ellende opleveren, maar de autochtone Nederlandse burger. Die staat namelijk zoals altijd uiteindelijk weer onbeschermd en onbewapend tegenover de mohammedaanse sociopaten die hun primitieve waanzin op de polderkuffar zullen botvieren.

De Vrijlansier | 24-08-18 | 17:55

Is je angst voor Wilders dan zo enorm ?
Stel je voor Wilder had gewonnen.. denk je nu werkelijk dat zijn wil dan gelijk wet zou worden...
Dankzij democratie heeft hij dan nog heel wat hindernissen te gaan, en wordt het te extreem ligt hij er na 4 jaar of zelfs eerder gelijk weer uit. en wie weet komt/kwam hij er nooit meer terug.

Rene046 | 24-08-18 | 20:51

Hadden ze hem maar als 2e partij ingelaten, dan hadden we kunnen zien wat hij werkelijk wil, nu krijgen we straks voor hetzelfde geld een nog grotere PVV partij en trekken ze voor een nog groter deel aan de touwtje... zeer dom van Den Haag.
En ook dom dat ze toch niet een klein beetje aannemen waar Wilder het over heeft, en er iets mee doen.
men heeft immers een grootte aanhang met andere gedachten van hoe het nu in Nederland gaat laten zitten, en die worden bozer dan voorheen dat er niks gebeurt..

Rene046 | 24-08-18 | 20:57
▼ 2 antwoorden verborgen

Mag een tekening van een willekeurige Mohammed dan nog wel?
Ik bedoel, Mohammed is gewoon een naam, dus niet per definitie de profeet.

*-O(:-(> 8
Kwartslag draaien en u ziet de befaamde cartoon uit Denemarken maar dan met tieten.
(Een willekeurige) Mohammed ⚧ met tieten: ophef
Jan ⚧ met baard en tieten, niks aan de hand.

Nou, als dat al reden is om iemand dood te wensen....
Maar ja, religie van de vrede hè.....

Is dit nog nieuws? | 24-08-18 | 15:48

Wilders laat via de cartoonwedstrijd in het TK gebouw zijn collegae ook eens voelen hoe het is om op je werk konstant over je schouder te moeten kijken voor mogelijke moord-hakbar-terroristen.

telelezer | 24-08-18 | 15:45 | 1

Juist - plus dat andere partijen minder goed kandidaten voor de 2e Kamer kunnen krijgen, wegens vrees voor voorrijdende 'vrachtautozelfmoordbommen van de vrede'.

HogeNood | 24-08-18 | 16:45

Is die hottentottententententoonstelling niet via internet toegankelijk? Moet dat vandaag nog allemaal op dodobomenpapier afgedrukt en in een groezelzaaltje opgehangen worden? Overigens is dit idee sleets aan het worden. Waarom niet een tentoonstelling met modern kumstige Kaäba stenen, waaromheen men rondjes mag trekken? Dan kan op de bedevaart naar Mekka gigaveel koolstofvoetafdrukken bespaard worden. Gewoon een Kaäba kopie in de Oostvaardersplassen en hoppa: als derwisjen er omheen tollen tot ze een ons wegen.

Eeuwig..Op..Vakantie | 24-08-18 | 15:42 | 1

Hou die rotzooi effe in je eigen provincie!

kwark001 | 24-08-18 | 15:45

Alle moslims over één cartoon scheren lijkt me nou ook wel weer wat ver gaan. Ik ken er toevallig eentje en die rookt, snuift en spuit dat het een aard heeft, viert de ramadan niet, gaat wel elke vrijdag naar de moskee en laat zich elk weekend totaal vollopen.

Daar zouden we er meer van moeten hebben. Brokje integratie naar ons toe, zeg maar. Nou ja, het is een begin.

Ichneumonidae | 24-08-18 | 15:40 | 7

Kuifje-in-Afrika | 24-08-18 | 15:56
Oeoeoehakbarrie!
Moet het nog een beetje leren;).

Ichneumonidae | 24-08-18 | 16:03

Bijna goed Ichie. Nog een beetje oefenen. En straks aan de couscous, want het is vrijdag.

Rest In Privacy | 24-08-18 | 16:22

Totdat hij zich zorgen gaat maken over een misschien wel 'Hels Hiernamaals', en besluit 'Zelfmoordbom Van De Vrede' te worden, om zijn Zonden voor de Here Allah goed te maken, zodat Hij hem misschien wel vergeeft.

HogeNood | 24-08-18 | 16:50
▼ 4 antwoorden verborgen

Sinds 1950 tot 2010 is het aantal Moslims toegenoemen (in miljoenen) met:
Banghla Desh 110;
India 127;
Pakistan 140;
Indonesia 150;
Central Asia 77;
Arab Peninsula 50;
Africa 335;
Europe 30
Totaal 110+127+140+150+77+50+335+30=1019 => meer dan 1 miljard.
Dat deze sterk groeiende groep plotsklaps open gaat staan voor democratische, inclusieve, diverse en multiculturele westerse invloeden kunnen we gerust uitsluiten, gezien het "blank kolonialisme en racisme" verwijt dat er met de paplepel is ingegoten in de herkomstlanden.

kindapaas | 24-08-18 | 15:38 | 7

Geen slecht betoog, C. De Volkskrant heeft regelmatig interviews met buitenlanders die al lange tijd in Nederland wonen en als kritiek op ons gave land wordt vaak genoemd dat 'Nederland nergens voor staat'. In tegenstelling tot bijvoorbeeld de VS.

Rest In Privacy | 24-08-18 | 18:10

toegenomen.
Tja wat wil je als niet aanhanger in z'n land, of iedere moslim zit je leven lang achter je aan, of je wordt slaaf en knielt voor allah, of je wordt de dag erna levenloos ergens in een bosje gevonden..
In ieder geval, zul je als niet gelovige het niet lang volhouden in zulke landen... daarvoor is er te weinig aandacht vanuit de media...

Rene046 | 24-08-18 | 20:42

vond alles goed en wel Clara.. totdat je André Hazes noemde... brrrrrr

Rene046 | 24-08-18 | 20:46
▼ 4 antwoorden verborgen

Als Rusland zich mengt in de interne politiek in Europa of usa is het foute boel maar zo gauw een middeleeuws moslim land zich met onze interne politiek bemoeit buigt den haag maar al te graag.

Het is onbegrijpelijk dat een ontwikkelde samenleving als de onze zich zo laat koeieneren door een stel geiteneukers.

niks is waar | 24-08-18 | 15:37 | 3

ipv Rusland systematisch en continu als vijand af te schilderen zouden we hen liever moeten vragen om hulp tegen het ECHTE gevaar: de islam.

telelezer | 24-08-18 | 15:47

Ik denk dat er inderdaad met Rusland valt samen te werken.

niks is waar | 24-08-18 | 15:58

Ik zie niet dat Den Haag buigt. Rutte en Blok hebben allebei gezegd dat Wilders zijn gang mag gaan want we hebben vrijheid van meningsuiting, maar dat deze wedstrijd geen steun krijgt van de regering en dat ze het zelf niet zo zouden doen want wat heb je aan al die ellende. Het moslim-standpunt verander je er toch niet mee en trouwens, zij hebben ook recht op hun mening. Het wordt wel menens als ze hier met bommen gaan gooien; dat vinden Rutte en Blok dan ook niet in de haak.

Synecdoche | 24-08-18 | 18:59

Ja, het is geen goed besluit. Maar moslims vallen ons wel aan. Das ook niet goed!!!

vanrechteren | 24-08-18 | 15:31 | 1

Moslims vallen ons aan? Omdat we hen "beledigen"? Waarom beledigen we hen? Als ze uit ons land waren weggebleven dan zouden wij hier in vrede leven en zouden er ook geen cartoons hangen in de TK.
Ergo: eigen schuld van de moslims. Oeps, ik vergeet het bijna: moslims hebben immers nooit schuld maar zijn altijd het slachtoffer. Zelfs als ze je kapotdood rijden met een vrachtauto, want dan hebben wij dat zogenaamd zelf uitgelokt en is de vrachtwgen moordenaar het sooo sielige. slachtoffer van Geert en Thierry (en nu natuurlijk Trump)

telelezer | 24-08-18 | 15:41

Oe gevangen in een spagaat!
De heer Blok voelt ineens de hete adem van de liefde van de Islam in zijn nek. Op zijn kantoor, nu komt het wel heel dichtbij zo in de ivoren toren. Het liefst blaast 'ie het af. Dan hoeft 'ie niet zo gespannen rond te lopen daar in Den Haag met die dreiging van een zelfmoordaanslag op het werk. Maarja dat vervelende vrijheid van meningsuiting ook altijd he.

LaCroix | 24-08-18 | 15:29

Elke dag een cartoonwedstrijd totdat ze in de middeleeuwen ook begrijpen dat wij wat eeuwen verder zijn.

derkccs | 24-08-18 | 15:28 | 5

Hier iemand die moslims constructief gaat aantonen wat er mis is met islam. #koekoek

derkccs | 24-08-18 | 19:10

Zou het niet beter zijn dan ook gelijk in grotten tekeningen te maken...
.
Constructief aantonen wat er verkeerd is aan iemands geloof...
DAt hebben ze zelf toch gedaan in als hun boeken.
We moeten die linkse horde eens leren lezen.. en dan z'n boek geven.
.
Ole..
helaas. 1 het is geen geloof, en 2 in hun stroming staat geschreven wat ze wel en niet moeten doen, zal nooit veranderen.
Zelfs als Wilders de boeken zou verbieden..
.
Hier iemand die moslims constructief gaat aantonen wat er mis is met islam. #koekoek
Hmmm nee zie ik ook nooit gebeuren,
Want dan moet je dingen dagelijks openbaar maken die men sinds deze groepen on-handhaafbaar geworden zijn.

Rene046 | 24-08-18 | 20:35

niet meer mag..
tot racisme, xenofobie, islamofobie toe..

Rene046 | 24-08-18 | 20:37
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik wacht op een filmpje op dumpert van onze turkse Denk-vleermuis die met een rood hoofd van woede naar de cartoons staat te kijken. Ondertussen mompelend dat, zodra hij namens Erdogan Nederland bij Turkije heeft ingelijfd, dit echt niet meer zal gebeuren.

2voor12 | 24-08-18 | 15:27 | 2

De mooiste gebouwen in Turkije zijn dan ook lang geleden gebouwd door de Grieken, toen ze nog in Turkije woonden. Maar voordat ze er uit werden geflikkerd. Dat was een religieuze aangelegenheid want de (ook Turkse !) christenen moesten weg en moslims erin na de Grieks-Turkse oorlog. (Voor wie denkt dat je echte godsdienstvrijheid hebt in Turkije, dit ligt er dus onder).

Nichtsneues | 24-08-18 | 16:04

@Nichtsneues
Turkije was toen nog Klein-Azië waar geen enkele Turk woonde. Wel Grieken en wat inboorlingen in Anatolië die ook geen Turken waren.

Synecdoche | 24-08-18 | 18:52

Ik wil even de groetjes doen aan Overvecht! *zwaait*

Armageddon | 24-08-18 | 15:27 | 2

Huh? Is dit oudbollige radio? Live? Hoi tante Mien!
*Ook zwaaien doet*

Is dit nog nieuws? | 24-08-18 | 15:29

Gezellig! Hoe laat is het bier drinken?

Armageddon | 24-08-18 | 15:33

Ik ga zeker mee doen (heb em al klaar liggen)
Al is het alleen maar omdat nu nog kan...

DeKolonistenVanIslam | 24-08-18 | 15:27 | 3

Wat is de hoofdprijs?

Lupuslupus | 24-08-18 | 15:32

Hehehe, hoofdprijs.
U geeft uw hoofd prijs.

Is dit nog nieuws? | 24-08-18 | 15:50

@Lupuslupus
Ik dacht 3 of 4000 euro.
Maar hey, meedoen is belangrijker dan dan winnen.

DeKolonistenVanIslam | 24-08-18 | 17:02

Weet je wat gevolgen had voor Nederlanders in het buitenland, Stef? Dat gestook in Ukraine.

Parel van het Zuiden | 24-08-18 | 15:27 | 1

Ook waar.

Lood om oud ijzer | 24-08-18 | 15:42
-weggejorist-
tata1981 | 24-08-18 | 15:27

Heel goed. We hebben het allemaal zelf in de hand gewerkt. De westerse wereld heeft de grootste fout gemaakt door de massa-immigratie toe te laten van lieden die achter deze ideologie/doctrine aan rennen. Je oogst wat je zaait en zie hier het resultaat. Het zou niets uitmaken als Pakistanen, Afghanen, Perzen, Irakezen, Indonesiers de massaal de straat op zouden gaan als we hier nauwelijks volgelingen van deze ideologie/doctrine hadden gehad. No problemos. Maar hey, de vijand is al redelijk in grote getallen onder ons dus wordt het moeilijk om nog onze verlichtende samenleving wat het eens was, overeind te houden. Over 15 tot 20 jaar zal de eerste burgeroorlog ontstaan in Italie en zich verder richting het noorden uitbreiden. Waar zijn op dit moment onze deugertjes. Weg, naar een veilige plaats (waarschijnlijk oost-midden Europa). De landen die zij destijds, nu verketterden. Laffe honden zijn het.

De Evangelist | 24-08-18 | 15:26 | 1

Over 15 tot 20 jaar pas? Het is ook altijd wat met die voorspellingen.

rhov-ion | 24-08-18 | 15:34

Niks mis met provocatie. We hebben ook heerlijk gelachen Life of Brian. Linkse goe-gemeente vond dat bovenal helemaal tof.

omineuze omnipotent | 24-08-18 | 15:26 | 6
-weggejorist-
PopeyeKamper | 24-08-18 | 16:28

Is dit nog nieuws? | 24-08-18 | 16:04
Nee hoor. Hoe komt u daar nou bij?

Lupuslupus | 24-08-18 | 16:32

@watergeus | 24-08-18 | 16:09
Over het ontzaglijke lijden van Christus maak je geen 'grappen'. Maar dat is slechts mijn persoonlijke mening. Wat 'men' doet is voor eigen verantwoording.

Lupuslupus | 24-08-18 | 16:37
▼ 3 antwoorden verborgen

Eindelijk daar is Van Rossem. En uiteraard heeft hij weer gelijk, je bereikt er niets dan slechts mee, wat op zich dan weer belachelijk is.

Lood om oud ijzer | 24-08-18 | 15:25

Zolang er nog steeds mensen zijn die denken dat de islam vredelievend is zijn dit soort acties nodig.

Rest In Privacy | 24-08-18 | 15:24

1. In Nederland mag je uit boeken prediken waarin staat dat niet-gelovigen gedood mogen worden of/en tot tweederangsburger mogen worden gedegradeerd.
2. In Nederland mag je ook een fantasiefiguur tekenen.

Over het eerste zou veel meer ophef moeten bestaan. Toch praten we over het tweede. Dat is gek.

Rest In Privacy | 24-08-18 | 15:24 | 3

Idd., in a nutshell.

Ichneumonidae | 24-08-18 | 15:26

Top samengevat. Dank hiervoor.

Iets_met_bont | 24-08-18 | 15:39

3. In Nederland krijgt het ene fantasiefiguur allerlei voordelen zoals gezichtsbedekkende pasfoto's in een paspoort, een vergiet op je hoofd bij een klassefoto mag dan weer niet.
Omdat de ene fantasie niet agressief genoeg is en het daarmee geen levensovertuiging is. Ooit een bedreiging gehoord van iemand met een vergiet op het hoofd?
Precies.

Is dit nog nieuws? | 24-08-18 | 15:53

@Leon: Helemaal fout. Het is niet Wilders die iets anders moeten verzinnen. Wilders toont weer duidelijk aan wat voor halal vlees we in de kuip hebben met de Mohammedanen. Hij doet dat keer op keer en keer op keer dringt het niet door tot de deugers. De enige manier om vreedzaam door te dringen tot de deugers is doorgaan, doorgaan, doorgaan. En als er elke keer maar bij eentje de ogen opengaan, dan is er weer eentje wakker geworden (en kan het nog heel lang duren)

Een mohammedaan had al lang een bomaanslag gepleegd op willekeurig welk haatpaleis hier of daar, Wilders laat een paar cartoons zen. Laat dat eens tot je door dringen. Tekeningetjes en die Pakistaanse idioten winden zich op terwijl zij duizenden meisjes verkrachten en hier niet een ambassadeur op het matje hoeft te komen.

bergsbeklimmer | 24-08-18 | 15:24

Kan me met de beste wil van de wereld niet voorstellen dat je de straat op gaat om te janken over een cartoon die in Islamabad is gemaakt en waarin de Afsluitdijk (ik noem maar wat) helemaal de religieuze moeder wordt geneukt.

Ichneumonidae | 24-08-18 | 15:23 | 1

Nou - wacht maar tot de Friezen weer een snelweg blokkeren.

hangtiet met knoop | 24-08-18 | 16:30

Door zulke reactie zeg ik juist: MEER MEER MEER Anti-moslim Cartoonwedstrijden

Fedde71 | 24-08-18 | 15:18

Het aanwakkeren van afvalligheid is nooit het doel geweest van deze wedstrijd. Het aan moslims duidelijk maken dat onze vrijheid van meningsuiting niet iets is waar wij lichtzinnig over zouden moeten zijn daarentegen...
Zoeken naar nut of rendement m.b.t. deze wedstrijd is eigenlijk al een zorgwekkend teken aan de wand. Minister Blok geeft de enige juiste reactie.

Desmoulins | 24-08-18 | 15:18

Dat we überhaupt overwegen om te buigen voor de gewelddadige reacties van die kudtmoslims overal ter wereld. De ironie. Beweren dat het ongepast is en we moslims hartstikke oké vinden, maar wel wijzen op de gevaren voor Nederlanders in den buitenlande als gevolg van een plaatjestentoonstelling.

Dr. Snoepjes | 24-08-18 | 15:17

Grappig is dat die mensen die zogezegd tolerant zijn en die deugen, de grootste racisten zijn.

Zij vinden dat de mensen die boos worden om een tekeningetje zo allejezus dom zijn dat ze het niet kunnen helpen dat ze beginnen te moorden en slopen. Zo worden booslims dus ongeveer gelijkgeschakeld met honden.

James Lastig | 24-08-18 | 15:14 | 2

Mooiste vind ik "positieve discriminatie" Daarmee zeg je eigenlijk wij gaan er vanuit dat je die functie niet op eigen kracht kan bereiken want je bent anders, dus we helpen je wel.
Dus bij discriminatie zeg je je bent debiel want je bent anders, bij positieve discriminatie behandelen ze je als een debiel want je bent anders.

Barkruk2 | 24-08-18 | 15:21

Racism of low expectations.
Lijden alle linkse mensen aan

ZonderNaam | 24-08-18 | 16:25

Willen jullie meer of minder vrijheid van meningsuiting?
Minder, minder, minder!
Dan gaan we dat regelen!

Is dit nog nieuws? | 24-08-18 | 15:13

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl