Erdogan gaat weekendscholen in NL financieren
Hoe dan? Van EU-geld! Danku.
Social
NOS dus waar. Erdogan kan natuurlijk niet achterblijven nu Syrische vluchtelingen "informele weekendscholen" uit de klei trekken om in touch te blijven met de Arabische taal alsook cultuur. Ome Erdogan heeft blijkbaar geld over, dus lanceert de Turkse editie. "Het 'weekendscholenproject', officieel Anadola Hafta Sonu Okullar Proje Destek Programi genoemd, is erop gericht om de identiteit en cultuur van jonge Turken die in het buitenland wonen te behouden en om de banden te versterken met het vaderland. "Je staat steviger in je schoenen als je goed je moedertaal spreekt en je je bewust bent van je culturele achtergrond", meldt een woordvoerder van de YTB." Nou, wat is daar dan precies mee horen we u denken. En wij weten het eigenlijk ook niet, maar toch voelen we ineens best wel veel voor remigratie met behoud van eigen cultuur. Daar denkt het Ministerie van Sociale Zaken overigens anders over. "Het staat landen vrij om behoud van de eigen taal en cultuur te stimuleren bij hun landgenoten, of hun kinderen of kleinkinderen, in het buitenland. Meerdere landen, waaronder ons eigen land, doen dit. Wat we niet willen is onderwijs dat als doel heeft om de integratie in Nederland te belemmeren of om antidemocratische opvattingen te stimuleren. Als er signalen zijn dat dit gebeurt, zal de overheid optreden."
Social
Reaguursels
InloggenEen paar barakken en wat ideologische leerkrachten kosten niet zo veel. Dus die scholen zullen hier vast en zeker in no time oppoppen. Als je de markt zijn werk zou laten doen, dan zou er ook voldoende animo voor zijn. Waarom niet verder segregeren? De Diyanet-moskee hier op de hoek heeft ook zijn eigen groente-toko en kapper inpandig zitten. Dus tja, wat is nu eigenlijk nieuw aan dit fenomeen?
En een wapendepot misschien??
Uit welke pot betaald Erdogan dat?
Of vluchtelingenopvanggeld of de vakantiebelasting van Turkse resorts waar Nederlanders massaal naar toe schijnen te willen?
Jazeker als wij ons onderwijs niet op poten krijgen dat fixen de Turken het zelf wel. Gaat he-le-maal goed komen met de integratie. Echt. Geloof me. Geloof Allah vooral. En Erdohan. Komt goed. ("Psst! Fatima! Leg de bidmatjes klaar en slijp de messen"... hoor je op de achtergrond)
Is er *iemand* in Nederland die dit een goed idee vind? Echt *iemand*? Die zouden ze toch echt even door de realiteitschecker moeten mangelen.
Mijn droom is dat hij dat geld gaat steken in een mooie terugkeerregeling voor al zijn landgenoten zodat ze daar weer Turkse les kunnen krijgen. Op de plek waar ze horen en zich mee identificeren.
Zullen dan wel heel kleine schooltjes worden gezien de koers van turks monopolygeld.
Ik ga knalerwten kopen!
En dat heet integreren? Dit staat lijnrecht tegenover waar de NLse regering voor staat EN gaat! Nederlandse regering? Geen ruggengraat, zal ze ook nooit krijgen! NL gaat naar de kloten. Maar dat wisten we al! En het stemvee zag dat het goed was! Het moet echt niet veel gekker worden. Kan dat nog? Jazeker, wacht maar af, niets wat het stemvee toelaat, verbaasd mij nog!
e Griek | 11-08-18 | 09:36,
"gaat ", zegt u, het is " is ", maar de inhoud snap ik van u en ik deel het met u.
Na de sancties krijgt Erdogan nu even een lesje valutahandel vanuit NY. Het is bijna een sneue man.
Turken moeten van hem euro's omwisselen voor lira. Kijken of ze ook trouw aan Turkije zijn in hun portemonnee.
De lira hahaha. Daar is even geen vraag naar. Kijken hoe lang ome Recip het volhoudt.
Mart de portemonnee is niet van alah
Een overheid dat optreedt bij signalen, heb ik ooit op school iets van geleerd. Heel lang geleden toen men nog gewoon deed wat het volk wilde. Okay soms moesten de signalen wel erg sterk zijn maar desondanks hebben we de Spanjaard er uiteindelijk wel uit getrapt. Daarna hebben we de grootste overwinning der mensheid ondervonden. De Verlichting heeft eeuwenlange signalen tot lachwekkende proporties teruggebracht tot dat wat ze nou eenmaal zijn. Nu krijgen we een niet mis te verstaan signaal; dat niet alleen onderdrukking betekent, maar keiharde achteruitgang. Het signaal is er al een tijdje en is onderhand niet meer te missen.
krabt oor.
iets met 'Dutch Citizenship Requirements '.
Vooral niet liegen, beest.
"Wat we niet willen is onderwijs dat als doel heeft om de integratie in Nederland te belemmeren of om antidemocratische opvattingen te stimuleren. Als er signalen zijn dat dit gebeurt, zal de overheid optreden."
Ja.. ja... onze overheid die dan zal optreden... Geloof je het zelf ?????
Erdogan betaald nog veel meer. Culturele centra, kantoorpanden worden opgekocht door Turken. Dat wordt echt niet betaald door de Turkse inwoners in onze dorpen en steden. Die staan dadelijk weer massaal onder de notenbomen te wachten tot de noten eruit vallen. Tijd genoeg!
Nou we het er toch over hebben.
U mag kiezen: de dollar van Trump of de God van Erdoğan
www.hpdetijd.nl/2018-08-10/kiezen-dol...
Veel mensen in Nederland, Kamerleden en ook de NPO zijn ANTI Erdogan.
Ze zouden het liefste zien dat hij de volgende week opstapt.
Dit is niet verstandig - luister.
In een moslimland heb je een streng regiem en een strenge leider nodig - zo niet dan krijg je daar chaos en gaan moslimgroepen tegen elkaar vechten.
Met als gevolg een hoop dingen die worden kapotgeschoten met doden, gewonden en veel mensen die het land uitvluchten.
Stel dat Erdogan morgen opstapt... dan kun je nu al voorspellen dat de Koerden tegen de Turken gaan vechten met een hoop aanslagen en vernielingen.
Waarbij honderdduizenden Turken richting Europa zullen vluchten - met name naar Duitsland (wir schaffen es) en Nederland.
Weet zeker dat de mensen in Nederland en NPO dan niet meer zo blij zijn dat Erdogan weg is.
NPO tegen Erdogan? Nee hoor.
En Koerden en Turken vechten? Waarom?
Na Erdogan komt er een nieuwe despoot die het hopelijk beter snapt.
Het zal altijd een land blijven met een idioot aan de macht.
Sterke leiders heb je ook in soorten en ik denk dat Erdogan van het soort is die je liever niet zou moeten willen. En wat de Koerden en vernielingen betreft: het is Turkije dat al jaren vecht tegen Koerden en in de aanloop van die oorlog duizenden Koerdische dorpen heeft vernield. De Koerdische aanslagen op Turkse doelen vallen daarbij in het niets.
In 2015 meldde een 51 jarige Syriër 2015 als vluchteling in Duitsland zijn vrouw en kinderen in oorlogsgebied achterlatend. Hij werd erkend en kreeg toestemming in het kader van "Familiennachzug" - gezinshereniging- ,zijn vrouw en kinderen naar de heimat te laten overkomen. Dat laat de vluchteling zich niet twee keer zeggen. Een week later meldden zich zijn 4 vrouwen en 23 kinderen op het vliegveld. In 2017 kreeg hij 360.000 euro "Socialhilfe" en woont inmiddels in een redelijk groot huis in Montabaur Nord-Rhein Westphalen.. Alleen al voor dit gezin kan Erdogan een schooltje inrichten.
@Jan - wat in Duitsland gebeurt... gebeurt in Nederland ook.
Wij hebben eveneens een grote instroom van mensen uit moslimlanden - die hier onder de noemer ''vluchteling'' gratis opvang in een AZC, daarna een ingerichte woning, zorg plus een uitkering krijgen.
Naar Polen daar gaat niemand naar toe... Duitsland en Nederland zijn erg in trek.
Laten we eerlijk zijn @Jan... wij zouden ook naar NL gaan in de wetenschap dat de overheid en gemeenten alles van A tot Z voor je regelen en alles voor je betalen.
is inderdaad waar wat u zegt. Hele generaties Nederlanders volgden in de 50-er , 60-er jaren en erna talloze avondcursussen naast hun dagelijkse werk om een stukje hogerop te komen. Boekhoud- talen- en economie cursussen waren dat veelal en instituten als LOI bloeiden. Men moest zuinig aan doen en kijken of er aan het eind van de maand nog geld was voor kleren voor de kinderen .Hypotheken werden afgelost en men plande het budget voor "later". Zelfredzaamheid was troef. Tienduizenden kleine middenstanders ( kruideniers , melkwinkels , bakkers ) met hun winkeltjes "op de hoek" waren de ruggengraat van de volkswijken en men werkte 6 dagen in de week. "Nostalgisch gepraat" zal men zeggen in de gelederen van D66 , "vooruit kijken" de EU afmaken is aan de orde volgens deze apologeten. Dat "afmaken" heeft ook een andere betekenis en steeds meer stemmen gaan op om aan die tweede betekenis vorm te geven. Het wordt hoog tijd daarvoor. Naar de sodemieter gaat Europa sowieso indien dit zo doorgaat. .
@Jan
2x Hear, hear!
Heeft Turkije een nieuwe stand-up comedian gekregen? Tüttüttütüt da ga ti dän, de grüten va Erdogan.
"Wat we niet willen is onderwijs dat als doel heeft om de integratie in Nederland te belemmeren of om antidemocratische opvattingen te stimuleren. Als er signalen zijn dat dit gebeurt, zal de overheid optreden."
ze hebben tot nu toe nog nooit opgetreden en zullen dat dan ook niet doen.
Inderdaad, nooit/never/niks. Incompetente islamscholen (die wel stiekum eindexamens ronddelen etc.) Grootste gevaar is echter de moskee-infrastructuur, die 550 moscs in dit verkwanselde land worden/zijn zomaar uitval-kazernes van de bezopen profeet.
Wat een land.
Ik moet nog zien of er onder die kleine Turkjes veel animo is om in het weekend naar school te gaan als andere kinderen gewoon vrij zijn. Voor de AIVD is het ook makkelijk: ze weten waar ze de landverraders moeten zoeken.
De landverraders zijn al lang in beeld, 80% van de Turken is bereid om geweld te gebruiken om de islam te verdedigen. Keiharde cijfers die nooit hergebruikt worden in dit doodzieke bedrijf Nederland. Economisch florerend zogenaamd maar rot tot in de vezels als land.
Een Nederlandse vlag die wie dan ook verbrandt oogst meer begrip dan aversie bij ondergetekende, heel apart dat dit ooit zover zou komen.
Heb nu een rechtszaak tegen de staat lopen waarvan ik de uitkomst al ken. Meer voor de vorm dan de uitkomst. Niet iedereen is een Volkert. Maar ze zijn vrij om de uitspraak die ik sterk vermoed te doen, ik ben vrij om dan mijn conclusies te trekken toch ?
Als ze de uitspraak doen die ik verwacht verbrand ik gelijk een Nederlandse vlag, gewoon omdat het dan gepast is.
Indien de Turken hier enig fatsoen hebben bedanken zij hiervoor. Je beledigt hiermee namelijk je gastheer.
Is dit de opstap naar een groot Turks Europa?
Wel ja, waarom niet ook gelijk een turkse leger divisie in nederland ?!
Dat is er al. Turken hebben dienstplicht in Turkije. Dus Europa binnenvallen is een makkie. Ze zitten er al.
@Wim Venijn
Ik bedoel een divisie in de Nederlandse krijgsmacht olv Erdogan.
Verder heb je helaas gelijk....
Waarom was het wel zo ?+
Iets klopt er niet, zou nooit zoiets nietszeggend plaatsen en dan wakker worden in een staat die totaal niet overeenkomt met wat ik normaal doe. Ok geheime dienst, what happened ?
Het moet niet gekker worden 🤐 Deze hedendaagse Turkse extremist die in het zonnige Turkije de kant van Iran op, géén alcohol... verplichte bedenkingen voor vrouwen die wederom een eeuw terug moeten van de moderne “geaccepteerde” dictator neem hem vooral serieus en reageer weer eens naïef ach het houdt ze van de straat denkt Den Haag. Ondertussen wordt in ons Nederland de kindjes extra socialistisch en anti westerse gedachten worden de armen kindertjes gebrainwasht/brainfucked onze maatschappij afbreken en afkeuren!!
Viva Las Vegas
Langzaam maar zeker moet men in Nederland naar de pijpen (wil) van het Erdogaanse uitschot dansen ......
In Nederturkland hoor he nauwelijks nog Nederlands
Moslimisme is geen religie maar een criminele k*t ideologie.
Kl**te k** Erdogan. Het is een zegen voor de wereld indien deze zak het veld ruimt
Zal nooit het fragment vergeten dat Erdogan in Amerika was, geen probleem zou je zeggen, en ze begonnen in Amerika te meppen op een paar demonstrerende Koerden alsof ze in eigen land waren.
Trump is dat ook niet vergeten, gelukkig. Stuur dat land terug naar waar het hoort, de middeleeuwen.
Weet ik nog. Leuke beveiligers.
HoerieHarry | 11-08-18 | 03:25 |
Het liefst had ik gezien dat deze Turkse Erdogan beveiligers ter plekke werden gedood door Amerikaanse politie agenten, maar de belangen enzo.
sprietatoom | 11-08-18 | 03:34,
Ik ook.
Zodra we Holland ontvlucht waren geen dag meer Nederlands gepraat. Eerst Zwitser-Duits; is lachen moet u ook proberen. Toen alleen elke dag Engels. Je past je god domme aan naar het land waar je KIEST te wonen. Plus de GEWOONTES EN MANIEREN. Dat niemand die Nazi Erdogan voor zijn lelijke kop schiet snap ik niet.
In tegendeel ze krijgen een natte dot of een kwispelende erectie van deze man, maar waarom?
U bent een Nederlander en past zich aan om zo snel mogelijk opgenomen te worden in het land waar u voor koos. Het Nederlanderschap is blijkbaar zo vanzelfsprekend dat dit niet eens gebeurt. Militairen, u wilt toch niet sterven voor dit waardeloze bedrijf Nederland genaamd ?
Als het echt goed betaalt dan maakt het niet uit maar u gelooft toch niet in de Nederlandse vlag hoop ik, Vecht voor geld maar niet voor Nederland svp.
ogeon | 11-08-18 | 07:31 ,
Ik ging vroeger met een raadsvrouw om, zij had een studieboek, wat nagenoeg dezelfde vraag hanteerde wat u nu vraagt, alleen het was even anders "waarom het Duitse volk zo idolaat was van Hitler ".
LasVegasTheGuy | 11-08-18 | 03:19 ,
Das bij deze nu opgegeven, gezien het eerste van uw reactie.
Pure humor overigens ( tenminste, voor mij wel ).
Deze Erdolf-cartoon op de NOS-tweet is toch echt wel spot-on-episch!
pbs.twimg.com/media/DkRSkx1XcAAfQ0d.j...
"pas op" een schreeuwende man met snor.
Tsja, die schooltjes, veel ernstiger waren de benoemingen van leden van de Albayrak clan tot directeur van het COA, en zelfs tot staatssecretaris van justitie (nog bedankt PvdA).
Ik kan me niet herinneren dat daar in MSM veel ophef over ontstond...
Ik vind dat er belasting moet komen op het tweede paspoort. Men heeft er immers ook vooreel van. Het is een soort gratis verekering elders terecht te kunnen. Dat is wel 100 euro forfetair voordeel per maand
Raak!
Die scholen zorgen alleen maar voor splitings met de Nederlandse waarden, normen ,En cultuurdeze scholen zijn vaak schimmig gefinancierd ,. bovendien zijn dit soort scholen een soort kankergezwel als in een mensenlijk lichaam.
Hier moet geen ruimte voor zijn.
Een en al islamisering.
Na also also also
Als Erdogan ook nog eens les gaat geven in economie, dan is het probleem snel opgelost.
Ghehehe!
Doet zijn schoonzoon al. Dus dat gaat lekker.
@perdelul | 11-08-18 | 01:10 |
Klopt, ongelooflijk. Ik zag vandaag via Bloomberg Turkije die presentatie van die charletan van het allesomvattende reddingsplan van de Turkse economie. Te genant voor woorden. De AKP had met "zachte" dwang iedere miljardair in Turkije gedwongen om op de eerste rij te zitten om naar die bullshit te luisteren. En inderdaad die lokale Swiss Tony ( www.youtube.com/watch?v=iBw-aEixWuo ) ging dus een pot slap lullen. Nu spreek ik geen Turks (kan een biertje of wijntje bestellen) maar de mimiek. Dat baasje sprak geharde zakenmannen toe als kleine kinderen. Geen cijfers, geen plan, niks. Puur windowdressing. Wat hoorde ik later? Niemand van die knakkers durfde ook maar een wenkbrauw te bewegen (want allemaal afhankelijk van Erdo) behalve een vent, hoorde ik via de grapevine. Een mogul/bankier, ongelooflijk slimme vent en die keek rond met een blik: "heeft nou niemand door dat hier een ongelooflijke domme lul staat te praten"? Hij ging dan ook demonstratief pielen op zijn ipad en toen Albayrak ophield met praten was hij meteen weg. Ghehehe. De AKP zal het hem niet in dank afnemen maar hij heeft zijn centen al lang in het buitenland staan.
En als toevoeging. Erdo, volgens de geruchten zelf cash rich in Zwitserland, dwingt nu iedere Trukse multimiljonair en miljardair om zijn buitenlandse centjes te repatrieren anders geen zaken meer.
Schoonzoon had het flink warm tijdens zn verhaaltje.
Die dochter moet wel een lekker wijf zijn als je Erdogan als schoonvader wilt.
Als je nog goud en dollars onder je matras hebt, direct inwisselen voor lira's zij Erdogan.
Turken die dat hebben zijn slim. Gaan ze niet doen.
@HoerieHarry
Zweethoofd. Mooi detail! Viel jou dus ook op.
Ja, arme knul. Die heeft het niet makkelijk.
@HoerieHarry
Stukje uit de wiki: "Çalık Group acquired Albtelecom and became a landline operator and Internet provider in Albania in 2007. The company acquired Turkuvaz Media Group, which owns the Sabah newspaper and ATV television station, from the Savings Deposit Insurance Fund of Turkey the following year. The $1.1-billion sale was controversial in Turkey, since it was partially financed by $750 million in loans from two state banks (VakıfBank and Halkbank) and sold for the minimum price; Çalık was the sole bidder. A Turkish law limiting foreign ownership to 25 percent of media assets was believed to have contributed to the situation. The acquisition was also financed with a 25-percent investment from Qatar, allegedly requested by Prime Minister Recep Tayyip Erdoğan (a "close associate" of Çalık chairman Ahmet Çalık); former Çalık CEO Berat Albayrak is Erdoğan's son-in-law".
Grapevine rumours. Ze haatten hem bij de holding. Domme arrogante klootzak.
Heb je geen aluhoedje voor nodig. Qatar. Wie heeft er nu een legerbasis in Qatar? Turkije.
Basil, moest het even 3 keer lezen voordat ik het begreep.
Maar dit stinkt toch aan alle kanten?
@HoerieHarry
Tuurlijk. Van belang is deze zin "since it was partially financed by $750 million in loans from two state banks (VakıfBank and Halkbank)". En wie heeft die banken onder controle? Yup, ome Erdo. Welcome to Turkey 2018. Allemaal gewoon te lezen oppe internet. Vandaag stond het ongeletterde klapvee weer te juichen aan de zwarte zee kust tijdens een standaard bs toespraak van de snor. Maar wat "Turkey watchers" opviel was dat het toch niet niet meer zo spontaan was want een brood is sinds vorige week 15% duurder.
Basil Fawlty | 11-08-18 | 02:58
Weet je wat ik denk.
Dat erdogan veel meer krediet heeft daar als wij met z'n allen weleens denken.
Slimme Turken kotsen hem uit, maar dat is een minderheid.
Deze knakker kan doen wat ie wil. Die is nog lang niet weg.
Wij hebben het weleens over bitcoins gehad. Heb het niet gedaan en blij toe.
Basil Fawlty | 11-08-18 | 02:58 |
Komen we toch weer bij Kok, ING heeft ook veel belangen blijkbaar in deze Turkse banken. Ging best aardig omlaag ING vandaag. En al onze gast Turken maar stemmen op Erdogan, sukkels...
@HoerieHarry
Ik raad je aan om naar Bloomberg.com te gaan. Zij zijn er vol mee bezig. Type, Erdogan, Turkey, Turkish en je krijgt een goede insight. En die insight is zakelijk. Ik ben niet geinteresseerd in emo verhalen zoals CNN, NYT of WaPo doen. Ik ben pragmatisch. Maanden geleden tijdens de (dodgy) verkiezingen in Turkije zei ik het al. En toen haalde ik de woorden van die oude geile Bill Clinton aan, ben geen fan van de man maar hij had toen gelijk: "It's the economy stupid". Erdo graaft zijn eigen graf. "keep on digging idiot" Zal misschien nog en tijdje durenb, ja zelfs een jaar of 3 a 4, maar ik denk niet dat zijn einde een feest zal zijn.
Basil Fawlty | 11-08-18 | 03:31
Zal ik doen Basil.
Ga je goed.
sprietatoom | 11-08-18 | 03:13 |
Kok interesseert mij niet aangaande Turkije. Degene die je heel erg veel kunt aanrekenen is CDA doos Ria Oomen (type die ik inhuur om mijn huis schoon te maken). Mme die toen ze in het Europees parlement zat ervoor heeft gezorgd met haar EU commissie dat het leger in Turkije minder macht moest krijgen en voorstander was dat Erdo meer speelruimte kreeg in de hoop dat Erdo een EU slaafje werd. Erdo een straatvechter en geen idioot had meteen door dat hij die muts en haar EU commissie kon gebruiken om de totale macht te krijgen in Turkije. Sterker nog Erdo kreeg later de EU bij de ballen met het "vluchtelingen" akkoord. Oh ja en Oomen is nu de "grande dame" in Limburg want "ze heeft zoveel gedaan voor ons". i.imgur.com/hrA7nPB.gif
Basil Fawlty | 11-08-18 | 03:31 |
Je hebt gelijk, maar hoe lossen we het allemaal op ?
HoerieHarry | 11-08-18 | 03:11
Klopt. Ik zei vandaag tegen de Mrs. In Turkije is het 50/50, sterker nog als je eerlijk bent 45 voor en 55 tegen maar dat is mijn gevoel. Hij is een dictator dus hij zal altijd zorgen dat hij de meerderheid krijgt. Hij heeft overigens de meerderheid in diep Anatolie. Geboortegrond van de oma's en opa's van "onze" Turken. Centraal en Oost Anatolie lopen als slaven achter die idioot aan want ze kregen gratis een tv, ijskast (tijdens de verkiezingsperiode, maw omkopen) en via een "goedkope" hypo een huis, auto via een lening en men koopt eten op "krediet". Serieus, in de supermarkt kan men eten kopen op afbetaling via de credit card. Kleding en schoenen op krediet. En als je een schuld hebt en geen ruimte meer op je credit card dan open je een nieuwe en die neemt die schuld over. Maw schuld op schuld op schuld op schuld. Alles op krediet. Maar maakt niet uit voor die paupers die tot de nek toe in de schuld zitten. Als de snor langskomt en een bullshit toespraak houdt staan ze allemaal weer slaafs te zwaaien met hun Turkse vlaggetjes.
Basil,
Sliep al bijna maar nu weer wakker geworden.
Je hebt gelijk. In Oost Turkije is hij een held. Hij heeft onder andere het onderwijs aangepakt en ze lopen weg met hem..
In feestoorden aan de kust mag je na tienen niet meer alcohol zuipen en mannen en vrouwen moeten gescheiden zwemmen. Veel Turken vinden het prachtig,
We zien het wel voor zolang het duurt.
Ik denk dat het geen succes word. Welk kind wil er nou in het weekend naar school?
Een goede moslim heeft niks te willen.
HoerieHarry | 11-08-18 | 01:29 |
En daar heeft deze Harry gelijk in.
Zouden ze daarna nog naar de gewone school gaan......
Gewone school.... amper voldoendes.
Weekendschool ... alleen maar tienen.
Zie je wel, het Nederlandse onderwijssysteem deugt niet en moet nodig hervormd worden.
Lol, maar waarschijnlijk griezelig dicht bij de waarheid...
lijkt wel op die rijscholen .. lol
Omdat A.Hitler Erdogans grote voorbeeld is -dat heeft hij zélf medegedeeld- zal hij ook goed naar de strapatsen van Baldur von Schirach hebben gekeken, én geleerd.....
Er zijn toch al zoveel islamitische scholen in Nederland die ook anti Nederland zijn, wat is dan het verschil?
De Wall street boys?
Ik vond The Back Street Boys wel aardig.
Sorry fout....
Juist .. totaal niks, maar wel tijd om daar eens wat aan te doen,
integratie werkt niet als je, alles z'n gang laat gaan.
na zoveel jaren moet het toch wel duidelijk zijn.
Laat Trump via de financiële markt Turkije maar aan de bedelstaf geraken. De Wall street boys weten wel raad met het om zeep helpen van landen, bijna hun eigen land, dus dat moet geen probleem zijn. Maar wij hebben Allah zegt Erdogan, tsja die heeft al veel volgers geholpen in het verleden.
sprietatoom | 11-08-18 | 00:31,
Ja idd, ik moest ook lachen dat ik dit las, maar ik vrees wel, dat wij ( belastingbetalers ) voor die " lamzak " kunnen opdraaien, middels de vluchtelingendeal, ( dus chantage en de EU bang is dat ie overstapt naar Rusland ), door Merkel op eigen houtje geregeld.
Er worden ( hoop ik ) bepaalde mensen, ooit voor het tribunaal gemieterd, wegens wanbeleid en voorkennis, uit zeer hoge functies, die het sociale systeem daar/hierdoor gigantisch hebben ondermijnt zoniet kapot gemaakt, door hun wanbeleid.
Op de munt uit de VS staat: in god we trust.
Op die van Turkije: allah staat garant voor het naar de kloten helpen van de lira....
Ja die küt in het nauw zal het wel op het spits gaan drijven om toch wat vluchtelingencentjes eruit te kunnen knijpen om zijn hopeloze bubbeleconomie nog wat langer te kunnen laten floaten. Geo-politics, don’t you just love it?
@sprietatoom
Lang leve de short sellers. Gehaat door iedereen maar wel de mensen die de markt kennen. Waarom gaat iemand short? Omdat men aanvoelt dat iets niet klopt.
Dan kunnen wij nog meer economische migranten, ditmaal ui Turkije opvangen met alle kosten van dien. We geven nu al miljarden wegens de vluchtelingen deal. Hoeveel geld heeft Griekenland wel niet gekregen zonder dezelfde deal? Dit wordt idd door u en mij bekostigd en rechtgetrokken. .
Ff een aluhoedje: wat als Erdo dit expres doet om mensen uit Turkije te verjagen om zo de 5e colonne te stimuleren. Want het maakt niet uit wat die gek doet, zijn achterban blijft hem toch wel steunen.
@Olleke
Erdo heeft inderdaad al veel mensen weggejaagd uit Turkije alleen zijn dat vaak de hoog opgeleide seculiere Turken. Die zijn veelal naar Australie, VS, Canada, Duitsland, Nederland en ook Israel (Turkse joden) gegaan. Alleen hoor je daar niks van omdat ze meteen voor een baan hebben gezorgd of omdat ze rijk genoeg zijn (oudere seculiere Turken).
Basil Fawlty | 11-08-18 | 00:53 |
Waar zou jij short op gaan als kenner ? Het blijft een casino dat gokken op beurzen, altijd is er een onvoorziene omstandigheid. Dat het hele zooitje binnenkort klapt lijkt me duidelijk maar wanneer ?
Bad - Casey | 11-08-18 | 00:38 |
Soms organiseren mensen dit tribunaal zelf. Maar dat is het in de huidige tijd er zijn precies evenveel winnaars als verliezers, rijken als armen, hoogopgeleiden als laagopgeleiden enz. Het is een soort wankel evenwicht dat heel snel om kan slaan en dan lach ik eens als het hoofd van Mark Rutte weer eens lachend van het schavot rolt.
sprietatoom | 11-08-18 | 01:19
Turkse lira. Alleen let op. Het kan zijn dat de Turkse overheid "Currency restrictions" gaat toepassen. Maw beperkt te handelen. Maar zelfs als die dominee/pastoor wordt vrijgelaten want dat is slechts een detail, de Turkse economie "is tanking", maw gaat naar de kloten. En als je dat handelt zoals ik, is dat serieus een dagtaak voor professionals met heel erg veel discipline en niet voor "casual trading".
Overigens ik las hier vandaag een reaguursel van iemand die stoer zei dat hij binnenliep op CFD's ( nl.wikipedia.org/wiki/Contract_for_di... ) USD/TRY (dollar tegen Turkse Lira) en zei dat hij bubbels uitdeelde. Yeah right. Tip van een veteraan trader hier (28 jaar) CFD's zijn rotzooi. D'r is een gezegde in de trading wereld. "One can recognize amateur traders because they only boost about good trades". En geloof me ik heb slechte trades gedaan en doe ze nog steeds. Een van mijn "mooiste" waren Vale de Rio Doce, Petro China en China Mobile. Heb ze nog steeds staan maar inmiddels wel afgeschreven (maw goedgemakt via andere trades). Gemiddeld -60%. Muwahaha. Iedere dag is live and learn en heb vooral geen grote bek en heb discipline.
Juist
sprietatoom | 11-08-18,
Goedemorgen, ja mee eens, maar de grote bastards, zijn toch toch diegene, die dit allemaal faciliteren en idd, qua geweld jegens de politici, voert Nederland, qua westerse land, in deze de boventoon.
Qua uitvoerende macht ( Politie ), hebben zij hier in Nederland een strikte geweldsinstructie, deze is zo ie zo achterhaald.
Men hanteert nog steeds, het jaren 80 beleid, sociaal en praatgraag opstellen en dit terwijl de samenleving gigantisch is veranderd.
Het Amerikaanse systeem is harder in deze, qua Politie, maar dat komt ook mede door, dat de agenten aldaar, meestal alleen op patrouille gaan (wat ikzelf nog steeds niet snap ). Het geweldsspiraal is daardoor wel groter.
En, u heeft zekers gelijk in deze, hun laatste President werd in 1963 vermoord, onze toekomstige MP, slechts 16 jaar geleden. En dan nog idd de veiligheid geven aan bepaalde hedendaagse politici.
Nedrland is gewoon af, eigenlijk in alles, maar onderwijl wel verkeerde keuzes blijven maken en vooral dat belerende vingertje naar andere landen toe.
Ikzelf, schaam me kapot, een Defensie wat niet meer deugt ( ooit in de top 5 van de wereld ) onze sociale stelsel helemaal verkwanseld, onze onderwijssysteem idem ( bent u vast wel met mij eens ), door mensen besloten die pas vanaf hun 30e begonnen te "werken ".
Schijnbaar, hebben heel veel mensen het financieel heel erg goed?! want men blijft op die kwakbol stemmen, dat vind ik vreemd, als je minder dan een 3 miljoen op je spaarrekenig hebt staan, dan heb je bij deze " Multinationals-club " niks te zoeken.
En ik ( velen met mij ) maar blijven werken tot in onze graf.
Ze krijgen ook maatschappijleer. Ah joh? 3 keer raden wat hun daar verteld wordt. Overheid effe een tip. Gewoon niet toestaan.
Op grond van welke wet wil je het verbieden ?
sprietatoom | 11-08-18 | 00:20 ,
Calloboratie, samenwerken met de vijand zoniet toestaan.
Basil Fawlty | 11-08-18 | 00:18 ,
U heeft een punt, misschien wel een hele belangrijke punt.
Nazileer mag ook niet.
Eerst misstanden constateren en dan verbieden. Zo werkt het hier helaas. Dus die 'schooltjes' komen er gewoon.
Maar dan wordt er vaak nog niks meegedaan.
@ Bad - Casey | 11-08-18 |
Dat is het vervelende, ze kennen precies de wet in de landen waar ze dit gaan doen en de wet staat het toe in die landen. Onze grondwet zal onze ondergang worden tenzij ooit het water aan de lippen staat, maar dan zijn we te laat. De noodtoestand uitroepen op een bepaald moment is het enige wettelijke wat een goede democratie rest. Frankrijk heeft er verstand van....
@sprietatoom
Uit de nota bene de azijnbode: www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/... "Wat we niet willen is onderwijs dat als doel heeft om de integratie in Nederland te belemmeren of om antidemocratische opvattingen te stimuleren. Als er signalen zijn dat dit gebeurt, zal de overheid optreden". Dus de mogelijkheden zijn er.
sprietatoom | 11-08-18 | 00:37,
Ja, het is idd een zeer oude grondwet, wat niet meer mee strookt met deze huidige toestand, qua maatschappij, ik weet dat Frankrijk al een draaiboek heeft klaar liggen, v. w. b. een burgeroorlog. Wij gaan ook deze kant op, ik vind het zelf zo egoistisch klinken vanuit mijn optiek, "ik heb gelukkig geen kinderen en na mij de zondvloed ", maar de eerlijkheid gebied mij dit te vinden ( qua gevoel en verstand ), we leven nu op het randje. En ja, ik maak me zorgen, ook om iemand anders zijn kinderen .
Kortom, onze Democratische stelsel ligt aan de galg, er moet alleen nog een luikje onder de benen worden geopend of een stoeltje daaronder weggetrapt worden. En het is over en uit met ons Democratische leven.
Anders kan ik net zo goed onder een steen leven, zoiet doodgaan ( qua laatste, zeer zeker gaat gebeuren )
Als ik hier niet wat van vind en verkondig, bij deze.
Basil Fawlty | 11-08-18 | 00:44
Hoe gaan we controleren wat deze lui aan onderwijs aanbieden. Tenzij we een nieuwe wet lanceren, dat alle onderwijs vanaf nu allemaal op camera vastgelegd wordt en gestreamed via internet (en opgenomen dus). Deze wet kan men prima inpassen in de huidige wet die vrijheid van onderwijs toestaat. Men wil immers niemand onthouden van de mogelijkheid om onderwijs te volgen, ook niet de diegenen die niet fysiek aanwezig kunnen zijn omdat ze een been hebben gebroken bijv.
Bad - Casey | 11-08-18 | 00:56 |
Dat is het dus, Trump wil juist dat de wet zoals de founding fathers het letterlijk bedoelden nageleefd wordt. We zijn hier zo beschaafd op het vlak van rechtsstaat dat we gewoon maar moeten pikken dat we keihard in onze rechtsstatelijke kont geneukt worden (om het maar plastisch te beschrijven). Het houdt een keer op deze beschaafdheid, de wet ging niet uit van alle barbaren die er nog kwamen leven hier.
sprietatoom | 11-08-18 | 00:58
Dat controleren is inderdaad het probleem. Wil je dat probleem voorkomen dat moet je het bij de wortel afkappen maar dat mag niet in Nederland.
sprietatoom | 11-08-18 | 01:12 ,
Sorry, ik snap u niet in dit geheel, wat ik wel weet en bedoelde, vuur behoor je met vuur te bestrijden, dat is men niet gewend, waarom? men is verwend.
Trump en Wilders zijn beiden geen oorzaak, het is een gevolg van een oorzaak, men is het zat. B.v. de arbeiders, zijn de middenklasse van nu, die dragen de zwaarste lasten, nooit over nagedacht ?
Dat vroeger slechts 1 man qua werkende, het hele gezin qua financieen bij elkaar hield, maar door onze allergrootste Farizeeer ( Wim Kok, hij die vakbondsman was en uiteindelijk de bonussen van de grote banken ging goed praten ).
Die vond dus ( ergens in de jaren 90 ) dat men met zijn 2en uit een huishoud konden doorwerken.
En juist Trump ( het beste uit het slechtste, anders hadden we nu een 3ewo met die Hillary ), nam het op voor deze working class ( oftwel middenklasse ).
Snapt u mijn reactie?
Bad - Casey | 11-08-18 | 01:33 |
Ben het geheel met u eens, we zijn een te braaf en te mak volk geworden. Uiteindelijk zijn we allemaal slaven van de hypotheek of whatever. Enerzijds hoop ik dat de vlam eens echt goed in de pan slaat zodat we eindelijk eens weten waar we staan en wie we echt zijn. Tot nu toe is er geen makker volk als de werkende Nederlander, bang om iets te verliezen.
De middenklasse wordt elk jaar armer al 30 jaar lang, hier en in de USA. Er moet toch ergens een breekpunt zijn , in USA is dat reeds bereikt, letterlijk.
sprietatoom | 11-08-18 | 01:12 |,
En weet u ( misschien te persoonlijk ), dat mijn moeder lag te vechten voor haar leven en mijn vader in het gasthuis aldaar verbleef " Het Antonie van Leeuwenhoek Ziekenhuis ".
Mijn vader had trek in een loempia en ging dus naar buiten om wat anders te eten, hij kwam Wim Kok tegen, hij zei "Hey Wim " hij draaide zijn kop om...….mijn moeder was " fan " van hem ( ik kom van nature uit een PVDA gezin ),
Mijn vader ( harde arbeider ) die was gelijk klaar met hem.
Kijk, dat die VVDers zo er een zooitje van maken, das logisch, maar de pvda, hebben gewoon hun eigen graf gegraven, door Salonsocialisten te worden.
sprietatoom | 11-08-18 | 01:44,
Weet u, uiteindelijk snappen wij elkander en zijn wij het beiden met elkander eens.
@ Bad - Casey | 11-08-18 | 01:49 |
De PVDA was bij oprichting wellicht een partij die het opnam voor de arbeiders. Niets meer van over, het blijken de grootste graaiers te zijn. Mijn bejaarde buurman in Helmond zei het mooi al 25 jaar geleden: "Eerst zei Kok dit pikken we niet (als vakbondsman) en nu pikt (= stelen in Helmond) hij alles. Och ja hij heeft zijn zakken na de dood van Jantje nog meer gevuld dan die ooit kon voorzien. In de raad van bestuur van de ING bank.
sprietatoom | 11-08-18 | 01:44,
U snapt mij, ik heb hier 1 woord voor, " geknecht ".
Dat zijn wij idd, middels financiele verantwoordelijkheden.
Bad - Casey | 11-08-18 | 02:03 |
Dit is geheel gebaseerd op het idee dat iedereen zich braaf aan wetten en regeltjes houdt. Wat zou er gebeuren als bijvoorbeeld 100.000 burgers zouden zeggen: Fuck it we doen hier niet aan mee, we bewapenen ons en kom de belasting maar innen. Dat is waarom Amerika toch een vrijer land is. De yankee en cowboy mentaliteit en het idee dat een (deep)state iets gaat doen waar je het als volk niet mee eens bent, deepstate gaat Trump niet afzetten. Lang leve de wapenwet en het relatief klein aantal doden maar wel vrijheid, echte vrijheid. The wil wild west is mooi in the saloon. Shit ben nu weer aangeschoten.
sprietatoom | 11-08-18 | 02:32 | ,
Het recht om jouw huis en haard te beschermen, alsderegering het laat af weten qua veiligheid. Dats hun regel.... middels hun grondwet.
Er zit wat in, maar ik geloof ( tricky ) toch wel dat de uitvoerende macht ( hier in Nederland ) de geweldsmonopoly behoudt.
Als beginnend leraar zit er vaak een mentor/beoordelaar die jouw lessen beoordeelt. Tegenwoordig kun je ook kiezen voor video opnames om jouw eigen lessen te kunnen analyseren.
Waarom geen live stream van deze lessen uitzenden? Wet van privacy die net is ingevoerd? Prima. Alleen de leraar opnemen en degenen die weigeren opgenomen te willen worden, mogen geen les geven. Al is het maar geluidsopnames die vertaald en geanalyseerd worden.
Maar ja het wordt dweilen en opruimen na het feit ipv vooruitzien en geleerd te hebben van het verleden, de praktijk, se slachtoffers en het heden
@ Bad - Casey | 11-08-18 | 02:40 |
Eerlijk gezegd vind ik het geweld in Amerika relatief meevallen, zeker politiek geweld. Het is niet zo dat politici bij bosjes worden neergeschoten. Meestal bende doden en helaas schoolschutters. Toch lijkt het waarschijnlijker dat politici geen extreem rare dingen doen in de states omdat ze weten dat er een leger van mensen op hen loert. Daarom doen die gluiperds alles ook stapje voor stapje. Bastaarden !
@Op grond van welke wet wil je het verbieden ?
sprietatoom | 11-08-18 | 00:20
Wat dacht je van Artikel 137d
1
Hij die in het openbaar, mondeling of bij geschrift of afbeelding, AANZET TOT HAAT TEGEN OF DISCRIMINATIE VAN MENSEN of gewelddadig optreden tegen persoon of goed van MENSEN WEGENS HUN RAS, HUN GODSDIENST, OF LEVENSOVERTUIGING, HUN GESLACHT, HUN HETERO-OF HOMOSEKSUELE GERICHTHEID OF HUN LICHAMELIJKE, psychische of verstandelijke handicap, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste een jaar of geldboete van de derde categorie.
2
Indien het feit wordt gepleegd door een persoon DIE DAARVAN EEN BEROEP (leraar) OF GEWOONTE maakt of door twee of meer verenigde personen wordt gevangenisstraf van ten hoogste twee jaren of geldboete van de vierde categorie opgelegd.
Of bedoeld men iets anders met taal en CULTUUR leren....... ?
LOL
NAVO partner .....
www.zerohedge.com/news/2018-08-10/tur...
Gelukkig is er een Trump, de mafklappers hier in Den Haag, maken dezelfde fout als ruim 70 jaar geleden, alle signalen zijn aanwezig en bijna iedereen snurkt verder door. Onze " immer lachende clown ", ( hij die 11 jaar over de studie geschiedenis deed ), zal dit ook moeten oppikken, maar " De Clown ", gaat liever met " Moeftie " Merkel op stap, tijdens de zoveelste reces. En laat het vuile werk over aan " Van haus uit Grappenmaker ".
Zoals ik al eerder hier verkondigde, heel vaak heb ik geen zin om te reageren, het geeft mij persoonlijk teveel irritaties ( al die onlogische gebeurtenissen en beslissingen vanuit hogerhand of door bepaalde media, die niet meer functioneert zoals de media naar behoren, behoort te functioneren.... objectief ), maar goed, toch doe ik het, misschien omdat ik dan voor mijn " naieve " gevoel een steentje wil bijdragen. Ik weet het ook niet, Geenstijl, is 1 van de weinige media nog en de meesten reaguurders hier ook, die het ( in mijn ogen ) zeer helder zien en het ook zo benoemen.
Mede door bovenstaande, heb ik dan toch het idee, dat ik er niet alleen zo over denk.
Ik wens u allen een fijn weekend toe.
Ik woon 22 jaar in het buitenland. Elk jaar een uitnodiging voor Koningsdag en dat is het. Waar die gast van Sociale Zaken het vandaan haalt dat de staat de nederlandse taal en cultuur promoot bij mijn kinderen is me een raadsel.
Inderdaad. Zou wel wat meer mogen trouwens, in elke grote stad wereldwijd vond je een Alliance Francaise en een Goethe Instituut. Nederland heeft niets van dien aard. Treurig.
Turks onderwijs voor turken in NL is al belachelijk, maar goed.
Maar dan ook de dubbele nationaliteit afnemen. Dat is mij inziens sowieso al een doorn in mijn oog.
Dus: of je word NL-der en gaat naar een NL-se school of je word Turk en gaat naar in Turkse school in NL ...
Zal mij benieuwen wat de Turken kiezen ...
Nee als je turk ben ga je naar een turkse school in turkije.
Erdogan is extreem rechts. Daar kan Wilders nog een lesje van leren.
Nederland bestaat voor 2/3 deel uit Nederlanders.... de rest zijn migranten die in de jaren 60 t/m heden hier zijn komen wonen.
Het spreekt voor zich dat ze hun cultuur en taal in ere willen houden.
Nederlanders die destijds naar Canada en Australië zijn geëmigreerd praten ook nog Nederlands onder elkaar.
Mijn oom in Canada spreekt nog maar een beetje Nederlands maar is dan ook getrouwd met een Canadeze vrouw. Als iemand zich goed aanpast aan het land waar hij is dan is het een Nederlander, zoals het ook hoort als je ergens als gast bent verwelkomd. Het geloof is in ieder geval geen issue in je voorbeeld.
Appels en peren. Stemmen ze ook nog op Rutte? Oh nee, geen 2 paspoorten. Aanbidden ze een boek wat de inheemsen tot varkens bestempeld? Neu, dacht het niet. Dit lijstje van appels kan langer, helaas. Plop
sociaal_econoom | 11-08-18 | 00:03,
De taal is niet het probleem.
De door Erdogan opgelegde segregatie is het probleem.
Erdogan was ruim 10 jaar geleden te gast in Duitsland, en riep de Turken daar op te segregeren, want "integratie = genocide". Sindsdien heeft Erdogan Europeanen nog vaak uitgemaakt voor varkens, fascisten en kannibalen; hij dreigde vorig jaar zelfs tweemaal met geweld tegen Europeanen.
Deze Turkse scholen in NL (die straks gewoon Nederlandse subsidies gaan krijgen) gaan de Nederlandse Turken dus tegen de Nederlanders opzetten. Precies zoals Erdogan reeds doet; zoals *denk* reeds doet; zoals de Turkse kliklijnen reeds doen; zoals de Turkse diyanet-moskeeën al decennialang doen; etc.
En de EU maar nepnieuws over "het gevaar Poetin" en "de fascist Trump" verspreiden... Alsof die hier kliklijnen opzetten, en demonstraties tegen lesbische gastgezinnen en agressieve verstoringen van Armeense dodenherdenkingen organiseren.
Erdogan doet dat wel.
How you like them apples?
sociaal_econoom | 11-08-18 | 00:03 |,
Eer men praat ( verdiep je ), wees onderbouwend, in de jaren 50, riep onze voormalige Hare Majesteit " Wilhelmina " opdat men moest emigreren, want Nederland werd te klein en zo niet te groot.... voor de mensen destijds( qua bevolking ….iets van 7 miljoen toen ) en men had harde werkende klasse nodig.
In Australie
Canada, Zuid Afrika, Nieuw Zeeland en Amerika.
Kortom, we zitten nu met 17miljoen opgescheept.
Dat is onzin, ze spreken zowat allemaal Engels, ook onder elkaar. Ze zijn keurig aangepast. Zoals het hoort.
Noem mij EEN kind van Nederlandse emigranten in Canada dat nog meer dan 2 woorden nederlands spreekt.... I dare you.
lol moet gelijk denken aan het Nederlands van Dr. Pol...
en zijn zoon spreekt ook amper Nederlands.
En Nederland intussen maar de portemonnee trekken voor extra hulp bij de lessen Nederlands op de basisscholen.
Het onderwijs is een zaak van Nederlanders voor Nederlanders. Noch Turkije, noch willekeurig welk ander buitenland heeft hier iets te onderwijzen. Als Turken Turks of Erdoganees onderwijs willen, kunnen ze naar Turkije verhuizen. Terugkomen mag alleen als ze kunnen bewijzen dat ze van Nederland houden, Wegblijven is ook goed.
men moest eens daar in die 5 scholen die afhankelijk zijn van sponsoren.... Niet van geld uit Turkije, of vanuit Nederland.
Om die de opdracht te geven dat de leerlingen allemaal op Wilders moeten stemmen.... en als het gaat om Turkse hartjes te winnen om over te stappen naar het christendom..... oei oei....
Ook zijn de meeste scholen daar gewoon gehuurde gebouwen niks nieuwbouw....
Latten wij het positieve ervan inzien. Turkije betaalt de Turkse lessen die anders door de Nederlandse belastingbetaler moet worden opgehoest. Gij die de moedertaal uitmuntend zal beheersen zal - in dit geval - ook de Nederlandse taal bijzonder goed gaan beheersen zodat zij volledig mee kunnen draaien in de Nederlandse samenleving én onderling kunnen communiceren in hoogwaardig opgedane Turkse taal.
Een dubbelklik?
lessen is met dubbel s
Dit is zo gortdroog, lol. Neem les bij mr. Kok, Wim Kok.
Iedereen mag in dit land een school beginnen.
Doe je niks aan.
Als er zo gedacht werd in 1918/19 mochten vrouwen nu niet stemmen. Als iets niet of slecht werkt, verander je het.
Tuurlijk moet dat veranderen!
Bij twijfel verbieden, maar dan zal eerst de wet wel weer moeten worden aangepast.
@ benjeallanggek |
In 1917 is de vrijheid van onderwijs in de grondwet gekomen. Een dikke eeuw geleden dus. Alleen grondwetswijzingen zul je in de huidige tijd nooit meer zien, we zitten er aan vast dus.
Onze grondwet is gemaakt in een tijd dat ze deze bullshit niet konden voorzien, maar we komen er niet van af en daar maken vijandige mogendheden gretig gebruik van.
Het probleem begint al dat men het zowat toestaat in moskeeën om haat te verspreiden... en daar is Den Haag verantwoordelijk voor, die moeten de politie en burgemeesters opdracht geven om dit te controleren, en daar gaat het al fout, en straks ook in zulke scholen.
De bezoeken van haat imams b.v. is toch achterlijk dat ze zelfs het openbaar verkondigen dat zulke gasten een toespraak komen geven, ik zou als politie gelijk iemand die de taal machtig is undercover er naar toe laten gaan..
In Geleen waren het zelfs gematigde moslims die melding deden... nou daar sta ik van te kijken..
Dankzij zulke moslims heb ik nog hoop....
@Ce ca
Ik heb dat "reageer" ook gezien en er op gedrukt. Eens kijken of het ook echt werkt.
Waar is supermathijs als je hem nodig hebt. Een boekenprogramma aan het voorbereiden ?
Ha ha, ik moet nu wel heel erg hard lachen. De Nederlandse Overheid gaat optreden als blijkt dat ............ Optreden, dat wordt heeft in het Koninkrijkje aan de Noordzee, al decennia een papieren betekenis. Handhaven en optreden dat doen we al zo lang niet meer. Hoe moet dat eigenlijk. Gedogen, het toelaten, wegkijken, nuanceren, er om heen praten, liegen als waarheid bestempelen dat doen we. Daar zijn wij ontzettend goed in. En dat weten alle dictators, waaronder Erdogan, ook. Het softe, slappen volkje waar de deugers regeren. Makkelijker kunnen we het Erdogan, niet maken.
Als nl hier in mee gaat, maar zijn het complete landverraders. Ik blief geen fucking Turksscholen in Nl.
Nog veel reaguurders die dan wel graag de spotgoedkope vakantie naar Turkije plannen dit jaar ?
Dat vind ik ook zeer eigenaardig: wanneer je wel loopt te schelden op de indoctrinatie van Erdogan op die weekendscholen, maar door een Turks resort dit wel indirect zou financieren. Principieel voor mij een "no go" in dat geval.
In Een op laat gaat het vanavond over koetjes, schaapjes en kalfjes, niet over geitenneukers. Typisch.
Koolmees (D66) zal het ook goedkeuren als IS hier weekend-scholen invoeren.
Dat is goed voor de eigen identiteit.
Maar Koolmees zal ook wel spreken namens Rutte.
We moeten in de tweede kamer een debat gaan voeren. Dat zal Erdogan leren!
Hier mag inderdaad een felle discussie over gevoerd worden, en de scherpe woorden hoeven daar niet bij geweerd te worden!
Haha, ben benieuwd naar het standpunt van Denk.
Zouden ze dan ook drugs gaan dealen, examens frauderen en neuqen op de toilet zoals op de school die van de week in het nieuws kwam?
Nee, want als ze echt willen, of gedwongen worden door familie, imam en omgeving, dan kunnen ze zich wel gedragen.
Dank aan de slappe leiders van dit land
Ff heerlijk OT incasu Willie Dille (RIP): Wat valt er aan aangifte te doen als de politie druk is met het bijwonen van de Iftar ter meerdere ere en glorie van het multicultireel politiek correct denken?
padbuffel | 10-08-18 | 22:29
Verdient wel een eigen topic. @redactie
Zwaar gevalletje van de slager die zijn eigen vlees (gewoon niet) keurt: als het OM/burgermeester/politie steken hebben laten vallen en dat komt aan het licht heb je de poppen aan het dansen. Nu onderzoeken ze gewoon niets, dan kan er ook niets worden gevonden. Ik hoop dat haar familie het hier niet bij laat zitten!
Onwenselijke Turkse inmenging, verbieden die hap.
D66 is toch van het goeie onderwijs? Wat een Koolmees
Scholen toestaan die hun religie= politiek en cultuur=anderen haten aan kinderen willen leren, we weten nu toch hoop ik wel inmiddels dat het al fout gaat met de honderden illegale scholen hier, waar men hun kroost van tijd tot tijd heen stuurt.
En dan de vervolgopleiding hou haat ik anderen voor gevorderden in moeskees...
Even duidelijk signaal, nee ik wil totaal geen islam gerelateerde scholen in Nederland, ze MOETEN integreren, ga het nu niet nog lastiger maken.
De Nazi's wisten al: we hoeven niet populair te zijn bij alle stemmers. Zodra we de macht hebben pakken we via het onderwijs de ziel van hun kinderen. Met als gevolg tienduizenden oorlogsvrijwilligers vanuit de Hitler Jugend aan het einde van WOII. Maar onze regenten boeit t nul allemaal.....
He He,.. dat is dus juist wat ze allemaal willen. De politici hebben hun vluchtplannen al klaar en Amerika de oorlogsplannen. Dan kunnen komende generaties de Amerikanen weer af gaan lossen voor hun 'vrijheid'..
We pakken hier liever STEF BLOK aan , die alleen maar zegt dat even een broodje shoarma halen in de schilderswijk best gezellig is , maar je wil er niet tussen wonen , zo denkt iedere Hagenees er over , behalve Jesse Klaver en Alexander Pechtold , saillant detail is dat de 1 in het sjieke statenkwartier in Den Haag woont en de ander iedere dag door een chauffeur de Wageningse berg op wordt gebracht!!
Schaf de sociale voorzieningen af voor dubbele paspoorthouders met een bepaalde etnische, culturele achtergrond. Discriminerend wellicht, doch uit staatsveiligheidsoverwegingen dwingend uit te voeren.
En natuurlijk verzwijgen de MSM dat er ook godsdienstlessen worden gegeven. Maar dat gaat wel de grootste ellende opleveren.
D "66 vindt het weer allemaal geweldig de NSB ers, als je naar die Minister van sociale zaken kijkt dan moet je poepen, wat een mensen met een uitstraling van een boterletter zitten er in die politiek , het kan toch niet anders als je naar die swiebertjes kijkt die ons land besturen , dat we naar de kloten gaan, waar zit die Rutte die lijkt wel anderhalf jaar op vakantie , hij is zeker de onderste steen aan het boven krijgen , wat een lamzakken , jong VVD wat een walgen allemaal , ze zuipen alleen maar dertig meter bier en daarna gaan ze het land besturen , dat kan 30 jaar goed gaan , maar eens gaan we naar de kloten met zo een constructie van kwajongens die aan de macht kunnen komen, en nog nat zijn achter de oren!! Die Pechtold je moet er van kotsen van die man iedere keer dat hij op tv is, met ze multiculti samenleving , hij duikt iedere avond in zijn taxi naar Wageningen , de Charlatans!!
Even reageren op je stelling over Nederlanders en de NSB ,dat is natuurlijk volledige stierenpoep.Je kunt prima opzoeken dat de NSB ook tijdens de oorlog een kleine partij was met weinig aanhangers.De meeste Nederlanders hileden hun kop laag ,wilden niet opvallen en waren zich terdege bewust van de gruwelijke represailles van de bezetter als ze de "verzetheld"wilden gaan uithangen .
De multiculturele droom is één grote mislukking. Behalve voor mensen die (extreem) links zijn. Maar als je extreem links bent zie je de verdorven Westerse kapitalistische maatschappij natuurlijk ook graag ten onder gaan.
De Nederlandse overheid vindt het geen probleem en doet dat zelf ook (?). Zouden "onze kinderen in het buitenland" ook godsdienstles krijgen in het weekend?
3x links is ook rechts, maar dat hebben de fascisten niet door.
Je hebt gelijk maar we hebben gewoon een NSB cultuur vergeet niet dat 3/4e van Nederland in de 2e wereldoorlog bij de NSB zat he , dat was toen al , de geschiedenis herhaalt zich nu , nee we kunnen niet trots zijn dat we nederlander zijn , het is toch echt een NSB land we heulden met de Duitsers !!
Ff heerlijk OT incasu Willie Dille (RIP): Wat valt er aan aangifte te doen als de politie druk is met het bijwonen van de Iftar ter meerdere ere en glorie van het multicultireel politiek correct denken?
delingles | 10-08-18 | 22:26
Hoe kom je er toch bij, man? De NSB heeft nauwelijks meer dan 100.000 geregistreerde leden gehad. Wat een belachelijke uitspraak.
Het is zo geweldig dat iedereen die hier in Nederland komt wonen / besluit premium Nederlander te worden , de eigen cultuur kan behouden .
Wat wel erg jammer is , dat al die nieuwe high end Nederlanders eisen dat de bestaande cultuur van mensen die hier al woonde per direct veranderd .
# sinterklaas#pasen #kerst#klederdracht van vrouwen #oorspronkelijke bewoners die een joodse godsdienst hebben # vrijheid van sexuele voorkeur#straatnamen # nationale helden
Het idee is net afgemaakt door Johan Derksen op VI, Veronica Inside, met o.a. de opmerking dat het net zo belachelijk zou zijn als de NL overheid dit soort scholen zou financieren voor Nederlanders die geëmigreerd zijn naar Australië.
Best wel een sterke cartoon.....
Wat dan niet in die kop staat maar wel in het artikel, zorgvuldig door de NOS vermeden, is GODSDIENST. Pleur op met je islamisering !
enge dikke zeug dictator
Zo, geen all inclusives in antalya voor jou meer meneertje.
Pure provocatie, 1 van de standaard-'werktuigen' van dictators. Te vergelijken met de lange-afstands-raketten-tests van de jonge Oen. Provoceren, zodat de 'vijand' reageert, en de dictator tegen 'zijn' volk kan zeggen: "Zie je wel, ze zijn tegen ons, ze haten ons". Als Nederland zich kritisch uitlaat over deze scholen, kan Oom Erdo weer zeggen: "Olanda fascisti, zijn tegen Turkse cultuur".
Als het een beetje meezit, gaat Turkije op de fles door de economische crisis die nu aanstaande is. Hopelijk flikkert Erdogan dan ook op.
Toch weer eens flink moeten lachen. De Nederlandse overheid die hard optreedt tegen Turkiese islamofascisten?
Wat een zieke grap weer van die facilitators van de islamisering in Den Haag.
Moslim zijn moet je gewoon in de zandbak doen, en daar eigenlijk ook niet, maar beter daar dan hier, dus lekker opgetiefd.
OT: Russisch nepnieuws, of toch niet? www.rt.com/news/435609-willie-dille-m...
Ik zie geen nepnieuws, slechts het nieuws dat we hier ook hebben gelezen. En de commentaren zijn heel wat menselijker dan wat ik van velen hier heb gelezen. Zelfs toen ze al dood was vonden sommigen het hier nog steeds nodig om na te trappen.
Er stond een vraagteken achter mijn vraag.? Ik zit geheel in uw wijk. Don't worry.
@ Lupuslupus |
Het heeft je echt geraakt. Hoop dat haar dood niet voor niets is geweest maar het feit dat voor OM en politie de kous nu af is doet het ergste vrezen.
@ Lupuslupus
Dion Graus werd in Laat op 1 gevraagd of hij Willie Dille geloofde over het gebeurde. Hij zei dat het waar kon zijn. Dion Graus kennende neemt hij geen blad voor de mond als je hem iets vraagt dus eigenlijk zegt hij impliciet iets anders.
Zal lekker rustig worden in het weekend met al die weekendschooltjes.
Ondertussen in Hoofddorp: "Zomerschool voor vluchtelingen Hoofddorp groot succes"
www.nhnieuws.nl/nieuws/229499/Zomersc...
Mooi toch? Toch.
Erdogan heeft geen geld over maar zoekt een nuttige bestemming voor de vele miljarden die hij jaarlijks van de EU krijgt.... Europa financiert gewoon zijn eigen ondergang.
lulleficatie | 10-08-18 | 21:33,
Sterker nog.
Turkije zet die scholen alleen op.
Als ze eenmaal draaien zullen ze gewoon op Nederlandse (of Duitse, of Franse, etc) subsidie gaan lopen. Net als de islamitische scholen die we al hebben, en net als vele honderden andere "culturele stichtingen".
De kern van 80% van alle problemen in West Europa is subsidie.
Subsidie gaat vrijwel altijd naar degenen die lui, corrupt, crimineel en radicaal zijn; of een combinatie daarvan. Door parasitisme te belonen, stimuleren we parasitisme.
Daar hebben we geeneens Turkse grijze wolven voor nodig, vandaag zag ik ook deugzeug Roos Vonk weer eens voorbij komen. In een ongesubsidieerd, ècht wetenschappelijk klimaat had ze iets met interieurverzorging gedaan. Buiten haar bubbel van gesubsidieerde parasiterende extremisten was ze dan waarschijnlijk zelfs nooit zo geradicaliseerd.
Tja als de lira geen reed meer waard is dan moet je toch wat. Hopende dat de nederturken al hun goud en sieraden in gaan leveren voor keiharde euro’s en die dan aan erdogan overmaken. En misschien ook wel de maandelijkse oetkerung.
Geld is het...
Ach, laat ook maar, het is vrijdagavond.
Ik zeg ga er voor! ;)
"Wat we niet willen is onderwijs dat als doel heeft om de integratie in Nederland te belemmeren".
Nou, een blinde kan nog zien dat precies dat het doel is van die scholen. Een weekend-opleiding tot landverrader. In Nederland geboren worden, maar omgeschoold worden tot model-onderdaan van Erdoboy. Wat willen jullie eigenlijk nog meer, politie en justitie? Nederland verdient niet meer om een zelfstandig land te blijven als het dit pikt.
Parallelle EU/NAVO/NL maatschappij iemand?
goed idee, die lui kunnen wel wat onderwijs gebruiken.
Vervang onderwijs met het woord indoctrinatie en we zijn er.
Let wel, de christelijke martelaar sterft een weerloze dood. De islamitische martelaar sterft al dodend.
En de ongelovige, rationele mens ligt ernaast. Griezelig allemaal.
Stapje voor stapje worden we overgenomen. Over vier maanden weer lekker zwarte Piet en Sinterklaas vieren. En als dat niet mag van het OM, dan hebben ze dikke pech!!!!!!!!!!!
"Het staat landen vrij om behoud... bla bla geestdodend slapgelul bla bla ... Als er signalen zijn dat dit gebeurt, zal de overheid optreden."
Er zijn dus signalen. Wordt dat nog een keer met dat optreden dan?
Nee, dat is halal.
@Ce ca | 10-08-18 | 21:09
Mwah Godwin... Kijk, als Erdo dit zo belangrijk vindt, zal ie ook wel invloed willen op het lesprogramma. Ik denk niet dat het zijn doel is om Turken te kweken die een negatieve kijk hebben op zijn bewind, zijn opvattingen en zijn doelstellingen (de wederopstanding van het Ottomaanse Rijk, zoals het voor 1915 bestond)
Ergo, hij doet het zelfde als bloksnor.
@ Heiner.
Allereerst bedankt dat u op mij reaaguurt. Verder wil ik u wijzen op de reageerknop bij elke comment verschijnt. Het is makkelijker om daarop te klikken dan verder in een draad te reageren. Just saying.
Waar staat die knop?
@ lokoolokie | 10-08-18 | 22:25 |
Er staat toch bij elke comment:reageer.favotiet,block?
lokoolokie | 10-08-18 | 22:25
.
Onder elk origineel (het 1e commentaar) staat: 'reageer'. Zelfs al staan er al 10 commentaren onder, dan kunt u daar (dus bij het 1e) nog steeds op 'reageer' klikken.
No way, we hebben al scholen, gaan we nu alles Turks maken, ook al winkels, hou nu op en wees eens een man, Rutte
Ach ik las dat in Den Haag het 1e alcohol-vrije restaurant (in Nederland) komt. Bij uw eten krijgt u een glaasje thee of water. Mag u raden wat voor nationaliteit de uitbater/eigenaar heeft.
Indiase hindoe
In de jaren zeventig stonden er in postkantoren e.d. van die folderdraaimolens met postbus 51 achtige brochures. Deze brochures waren leesbaar in vier talen. Ik dacht toen met m'n jonge naïeve kop dat zoiets niet goed was om allochtonen aan te zetten om Nederlands te leren. God wat had ik het toen onbewust al door. Daarna op de juiste personen gestemd maar heeft geen ene moer geholpen. Het Ottomaanse rijk 2.0 gaat er komen en ze zijn deze keer al ruim voorbij Wenen..
Ze zijn al in Amsterdam hoor.
Wanhoop niet. Er is hogere schoolkunde bezig. Even afwachten.
Ik vind dit echt een prima initiatief van de supreme leader. Maar wel op 1 simpele voorwaarde:
Turkse jongens en meisjes mogen deze klasjes volgen MITS zijzelf EN hun hele familie afstand doen van het voor hun MINST ONBELANGRIJKE paspoort
Dat is toch niet teveel gevraagd? ZIJ krijgen er iets moois voor terug, en WIj misschien ooit ook nog eens als we wijs genoeg worden om reconquista 2.0 uit te gaan voeren.
Doen dus!!!!
Minst = meest ... sorry.... bier...
Bent u jonger dan 38 jaar? Dan kunt u afstand doen van de Turkse nationaliteit zonder dat u de Turkse dienstplicht heeft vervuld of afgekocht. Voorwaarde is dat u uw dienstplicht eerder heeft uitgesteld. Om afstand te doen van de Turkse nationaliteit kunt u een verzoek indienen bij de Turkse ambassade. Daar kunt u ook terecht voor uw vragen over het uitstellen of afkopen van de Turkse dienstplicht.
Heeft u de Nederlandse nationaliteit verkregen en afstand gedaan van de Turkse? Dan bent u niet meer dienstplichtig naar Turks recht.
www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/nede...
Nee, "minst" moet niet "meest" zijn, het moet "onbelangrijkste" zijn. Vergeet dat "meest" en "minst". Alleen te gebruiken als het niet anders kan, en dus correct is. Wordt anders redacteur bij DasKapital, daar zijn ze dol op mensen die te pas en te onpas het woord "minst" gebruiken.
Beste Anton, ik weet niet hoe ik op uw tegel kan reageren. Dan maar zo. En als vrouw? Hoe kom je als vrouw van je Turkse fuckzooi af??? Thanks for the info. ;-)
nl.wikipedia.org/wiki/Nationalpolitis... Adolf had dit ook al.
De broodnodige Godwin. Dank u.
Eerst lange tijd die kraan open zetten. Daarna pas kijken of er eventueel gedweild moet worden. Volkomen logisch. *zucht*
Wel stoer roepen maar de betrekkingen met Erdogan zijn tenslotte wederzijds ook weer genormaliseerd tijdens een NATO bijeenkomst met diepe buigingen voor de Sultan. Nederland is gewoon een provincie van Turkije geworden met toestemming van die slappe hap in Den Haag. Erdogan kan ze naar hartelust beledigen en treiteren, ze hangen gewoon aan zijn touwtje.
Benieuwd hoe er gereageerd gaat worden als FVD weekendschooltjes gaat organiseren voor de autochtone Nederlandse jeugd om ze de authentieke NL cultuur en geschiedenis te onderwijzen. Het land zal te klein zijn schat ik zo in....
Wekenlang topics in Nieuwzuur en de MSM praatprogramma’s waar iedereen helemaal los mag gaan op de nationalistische fascist Baudet.
Het woord nationalist heeft ondertussen al een behoorlijkte bevlekking gekregen. Alsof je iets vies zegt, of een sigaret rookt op een terras.
Voorts ben ik, in de herhaling, vóór het verplicht voeren van Nederlandse vlaggen als hoogste punt van alle moskeeën teneinde te symboliseren dat de Nederlandse wet boven de Islamitische wet staat.
Ja ja, erg lekker.. Ff kijken of ze zich palastijns gaan gedragen.
Ok.. ik ga jullie iets heel schokkends vertellen.. Ga er maar even voor zitten. Je zult dit op school vast nog nooit gehoord hebben en het kan als zeer schokkend word ervaren. Maar het is erg belangrijk om te horen.. Ok.. Ben je er klaar voor?
"Sommige groepen hebben ingroepsvoorkeur"
Adem in... blijven ademenen... Ik hoop dat je niet flauwgevallen bent. Ik kan heel goed begrijpen dat zoiets als een complete schok voor je komt als je alleen NPO kijkt/leest. Maar het is echt waar.
Andere groepen zoals b.v Turken zijn erg begaan met de welzijn van andere Turken En de Turken willen ook actief dat die andere Turken ook succesvol propageren. Net zoals vele andere groepen dat ook willen voor hun eigen groep.
Schokkende informatie, maar onthoud.. hier mag je het absoluut niet over hebben! want dan kunnen die groepen boos worden. Er staan zelfs grote straffen op dingen zeggen waarvan die groepen misschien boos kunnen worden.
Je mag er ook zelf niet boos over worden trouwens! dat verdien je niet. Denk eens aan wat al je voorvaderen wel niet voor erge dingen hebben gedaan..
Dat gezegd te hebben.
Ken je het spreekwoord "Als je wilt weten wie regeert kijk naar wie je niet mag bekritiseren"? Maar andersom klopt dit ook, "Als je wilt weten wie word geregeerd kijk naar niet wie boos mag worden"
U doet uw naam eer aan.
@ medusa324 | 10-08-18 | 21:37
Logica 101. Het is niet zo moeilijk. ;)
Nederland heeft geen enkel belang bij deze weekend scholing. In tegendeel, het segregeert alleen maar nog verder, die Denk-kaderschooltjes.
Ik vind het allemaal best. Wat ben ik blij dat ik een tweede uitvalsbasis buiten Nederland en Europa heb, zeg.
Probleem is al die regeltjes. Ja, het kan volgens de regels dit en dat. En de wet en zo. Soms moet je zeggen 'fuck die regeltjes, die zijn hier niet voor bedoeld' en dan gewoon zonder veel poespas een stokje steken en de regeltjes binnen een weekend aanpassen.
Aangezien dat in Nederland niet kan is het hele land al lang verloren. We spelen schaak op een bord waar anderen wel steeds de regels kunnen verbuigen en aanpassen, maar wij niet. En onszelf en ons rechtsysteem maar superieur achten.
Romeinen in dikke villa's, ons te buiten gaand aan druiven en filosofische beslommeringen, dat zijn we. De barbaren zijn al onder ons.
En die Syriers..... waar betalen die dat allemaal van dan? Saoedische geldschieters?
Prachtig die molenwiek......
De meeste Turken die ik ken en dat zijn er best wel een paar.
Willen overal wonen behalve in Turkije
Maar o wee indien je wat vervelends zegt over die opper-nar Erdogan....
Iedtus;het zal je verbazen
Degene die gestudeerd hebben ontvluchten het land als ze de kans krijgen.
De 73% van de erdo turken in Nederland zijn domme boeren die niet zelf kunnen denken.
Erdohitler doet dat voor hun
'... zal de overheid optreden.'
*proest*
U heeft gelijk en klinkt als berbaar.
"identiteit en cultuur van jonge Turken die in het buitenland wonen te behouden en om de banden te versterken met het vaderland" Turken hebben helemaal geen identiteit. Juist door het gepruts met twee paspoorten zitten Turken in een spagaat. Dat de sympathie naar Turkije gaat is duidelijk, maar het geld in Nederland is veel fijner. het onderwijs in het Middeleeuws gedachtegoed zal waarschijnlijk plaatsvinden op echt originele leitjes. met griffel )voorzien van Turks vlaggetjes, uiteraard). "
"Wat we niet willen is onderwijs dat als doel heeft om de integratie in Nederland te belemmeren of om antidemocratische opvattingen te stimuleren. Als er signalen zijn dat dit gebeurt, zal de overheid optreden." Ieder weldenkend mens (dus geen politicus) weet dat dit wel degelijk de bedoeling is. En de Nederlandse overheid en optreden ? Wie dan ? Hoe dan ? Sinds wanneer doet de Nederlandse overheid wel iets ? Het enige wat de Nederlandse overheid doet is achter te feiten aanhobbelen. Regeren is vooruit zien, nou de Nederlandse overheid is kampioen de kar achter de wagen spannen.
En iets met een kalf en een put
De Nederlandse woordenschat van mijn bezorgturk heeft het niveau van een kleuter. Als hij net zo slecht Turks spreekt, dan kan een weekendschool inderdaad geen kwaad.
Spreekt hij beter Turks dan snap ik niet wat hij - tweede- of derde generatie - hier te zoeken heeft. Weekendschoolvoorbeeld van totaal mislukte integratie.
Of u dient Turks te leren. :)
De zoveelste schoffering van de Nederlandse Samenleving door bi- cultureeltjes. Multikul is een ziekte die dit land langzaam maar gestadig sloopt totdat de verstrekkers (Nederlanders) van de sloopsubsidie allemaal van ellende opgerot zijn naar veiliger oorden. Wat begon op wijkniveau wordt straks naar landelijk niveau getild. Wat straks rest is een verzameling intolerante fracties die elkaar naar het leven staan en om de laatste restjes vechten. Echt iets om naar uit te kijken, en wie gaan er winnen: de turken, suries,de marrekane of toch de polen? Spannond!
Zolang de pensioenmaatschappijen en de aow nog maar uitkeert (naar het buitenland) toy mijn laatste adem zal het me verder een worst wezen wat er met dit k.tlandje gebeurt
Ok. Die Rotterdammers gaan na gisteravond een nog groter drama ervaren, na dit seizoen. Die worden nr. 16, 17 en 18. De rest is niet van belang..
Moet je naar Nederland vluchten, omdat Erdogan iedereen de moeder oppakt en in de gevangenis smijt komt hij je ook nog eens vervelen met strafwerk.
Anderzijds is er ook een Nederlandse school in Istanbul, alleen dan zonder religie en nationalistische propaganda zooi.
Het is Erdogan niet eens te verwijten, hij pakt gewoon de ruimte die hij krijgt van de zwakkelingen in de westerse politiek.
Nederland moet eindelijk eens de mogelijkheid op een dubbele nationaliteit stoppen. Daarmee schendt je geen enkel internationaal verdrag of mensenrecht. Een Duitser moet ook afstand doen van zijn Duitse staatsburgerschap als hij Nederlander wordt. Het privilege van een dubbele nationaliteit is om onduidelijke redenen alleen voorbehouden aan de grootste overlastgevers.
Geen dubbele nationaliteit, geen meertalige folders of tolken., geen les in Turks of Arabisch, gewoon aanpassen of wegwezen.
Mee eens! In feite is het onze zwakte hier, en overigens keer op keer, dat ruimte geeft aan in dit geval Erdogan. Zelfde geldt voor straatterreur van bepaalde minderheden die met grote mond en in hun daden de ruimte pakken die wij ze geven om het te doen.. Zo is het met alles.
Daarom vind ik onze cultuur ook zo verloren, niet de wil of de kracht meer om voor zich zelf op te komen. Zo triest..
"Wat we niet willen is onderwijs dat als doel heeft om de integratie in Nederland te belemmeren of om antidemocratische opvattingen te stimuleren."
Maar als je dit leest:
"Je staat steviger in je schoenen als je goed je moedertaal spreekt en je je bewust bent van je culturele achtergrond"
dan vraag je je toch af dit onderwijs doelmatig zal zijn in het bevorderen van de integratie. Turken die op de Erasmusbrug met honderden Turkse vlaggen staan te zwaaien, schreeuwen dat Erdogan hun "vader" is, Turkije hun vaderland, en dat ze altijd Turken zullen blijven, verdenk ik er bepaald niet van dat ze hun best doen om hier te integreren.
Het heeft toch meer iets weg van segregeren, koloniseren, islamiseren, en uiteindelijk: domineren.
Er bestaat wel een remedie tegen, maar die moet wel een keer uitgevoerd worden: grenzen dicht voor verdere islamitische instroom en vestiging; wetten om criminele moslims eruit te kunnen trappen; en paal en perk stellen aan bepaalde uitwassen van de islam die we hier niet willen hebben: totaal boerkaverbod; strikte scheiding van kerk en staat (dus geen hoofddoekjes bij de politie bv); geen vrijdagsgebed met honderden konten omhoog in de publieke ruimte; geen azaan (= oproep voor het gebed). En er zullen nog wel meer voorbeelden zijn die ik hier vergeet, of die nu nog niet bekend zijn, omdat de moslims die de komende jaren allemaal gaan bedenken.
Je past je aan, dan ben je welkom.
Je past je niet aan, dan mag je weer gaan.
Zo is het mij vroeger geleerd. Een wijze les die politici vergeten zijn.
Een wijze les die wel eens wordt geleerd maar nooit wordt uitgevoerd, aldus een tandeloze tijger blijkt.
Als Erdo het land naar de afgrond heeft gebracht en vermoord is zal zijn opvolger wel om miljarden vragen. Rutte; "ze krijgen geen cent". De volgende dag staat het op hun rekening. mmw
Zodra je zegt dat Turken geen echte Nederlanders zijn staat elke Turk en half Nederland op de achterste poten. Maar hoor hier YTB over moedertaal en culturele achtergrond spreken, hetgeen geen andere conclusie toelaat dat Turken in de ogen van Erdogan en zijn aanhang surrogaat-Nederlanders zijn en het NL-paspoort alleen maar voor de handigheid is. Ik misgun Turken niet het onderwijs in eigen taal, maar laat Turken dat dan hier zelf regelen.
Als ik Deens of Spaans wil leren doe ik dat hier ook op eigen initiatief via Nederlandse organisaties. Erdogan exploiteert het extreme nationalisme dat Turkije tegenwoordig beheerst. Elke Koerd of Armeniër kan erover meepraten: Turkije moet zuiver Turks blijven en (hallo Kuzu en Öztürk) diversiteit in Turkije of eigen gemeenschap is uit den boze. Het Ministerie van Sociale Zaken weet donders goed dat Erdogan's plan de "Turkije voor alles-gedachte" beoogt. Je kunt eigenlijk als overheid niet anders dan dit plan dwarsbomen als je werkelijk de mening bent toegedaan dat Nederturken ook Nederlanders zijn. Jammer alleen dat ik mezelf vaak moet afvragen wie het hier nu eigenlijk voor het zeggen heeft.
En onze theedrinkende overheid laat het natuurlijk gewoon weer gebeuren want respect voor de kultuur van de minderheden (voor zover je nog van minderheden kan spreken...)
Had je werkelijk anders verwacht? In heel mijn leven heb ik nog nooit (tot hoogst zelden) gezien dat bij dit soort nieuws de overheid deed wat ik zou doen in die situatie.
Zoals gewoonlijk het laten gaan, hoop gekloot en gezeik er van komen en dan als de ellende wortel heeft geschoten halfslachtige maatregelen inroepen en met fluwelen handschoentjes het aanpakken. Maar ja het kwaad is dan wederom reeds geschiedt.
Ik ben 1st class cynicus geworden ook op dit soort maatschappelijke onderwerpen. In mijn ogen komt dit niet goed. We zien het wel diep van binnen denken we wel dat moeten we niet willen, maar we zijn gewoonweg niet in staat ferm te reageren. Of op een gedegen wijzen voor onze eigen toko op te komen. Zo triest eigelijk. Reddeloos verloren toch!
Ben ik, als atheïst, ook niet een minderheid?
Ik zou er een klein fortuin voor over hebben om namens Nederland officieel te mogen reageren naar Erdogan
"... Als er signalen zijn dat dit gebeurt, zal de overheid optreden." Regeren is vóóruit zien, niet re(a)geren.
Een moskee vol religieuze fanatisten is in dit land pas een signaal.
ik ga....!
nou ja, als het zo doorgaat zal er wel weer eens een staatsgreepje komen, en een aanslag op de almachtige leider, en dan deze keer niet in scene gezet.
Wat zeg je nou? Gaan we een pimmetje doen op Mark?
Over een jaar of tien krijgen we dit soort docu's te zien hier.
youtu.be/3WgVa3VRFb4
Euhh, het gaat hier om nu, en het is al zover namelijk.
We hebben hier al genoeg last van ons eigen nationalisme. Niet nog meer vlaggenzwaaiers a.u.b.
Welke "last" heb je daarvan dan? Behalve dat jou prima werkende natiestaat nooit zonder nationalisme had bestaan?
Ja, dat is niet is wat wij willen.
Trots zijn om een Nederlander te zijn.
Met onze vergevorderde onderdanigheid.
spiked-online.com/newsite/article/a-fe...
Een Zuid-Afrikaan over Nederlandje.
Een 'eye opener' is hier idd ook zo. Islamieten gaan naar de kapsalon gerund door een islamiet. Bij mijn kapper zie ik nooit een (niet westerse) allochtoon. Bij slager en groenteboer zelfde verhaal. Alleen de supermarkten zijn nog gemengd.
Nog een week joh, dan is ie failliet.
Nog even wachten tot hij zijn vluchtelingen-joker gaat trekken. Of de Rusland-joker. Veel kaarten heeft hij niet meer maar het zijn wel geo-politieke sterke kaarten, de vetzak.
Ik ben benieuwd welke politicus nu weer met een waardeloze belofte van 1000 Euro gaat gooien tijdens de verkiezingen.
Zo kan men de turkse kiezers aan zich binden, die het geld weer investeren in weekendscholen.
Oh wacht,.....
Op veel plaatsen in de wereld waar veel Nederlanders samenzijn zijn ook Nederlandse weekendscholen. Niets bijzonders dus.
Hoi Piet. Wordt daar geleerd om de inheemse bevolking te haten en ze te behandelen als de vijand?
Staatspiet, gesubsidieerd om met non-starters het Grote Gelijk erin te drummen bij vermeende onnozelaars?
Nederlandse scholen zijn er voornamelijk voor de kinderen van expats. Mensen die uiteindelijk teruggaan. Het verschil met de Turken alhier kan niet groter zijn. Je slaat de plank hiermee fors mis (appels-peren)
Ga jij er es lekker 1 in tuskije bouwen, denk et niet.
Wellicht is het je ontgaan, dat kan, maar de essentie zit hem niet in dat het weekendscholen zijn. Duh! Gaat er om wat de feitelijke doelstelling en opzet is van die weekendscholen. En met Erdogan weet je gewoonweg dat het men niet gaat onderwijzen: integreer netjes, leer de taal en doe vooral goed mee. Of wel soms...
Al die turken in Nederland lachen zich de ballen uit de broek nog nooit was een vakantie naar de heimat zo goedkoop.
Tweede en derde generatie "Turkse Nederlanders" zijn zo verbonden met het vaderland dat ze blind op Erdo stemmen, beter Turks dan Nederlands spreken en hun dienstplicht afkopen uit liefde voor het "vaderland" dat ze alleen van vakanties kennen.
Ze zijn net slim genoeg om uitkeringen aan te vragen daarbij worden ze geholpen door deug vrijwilligers
Wat kan hier in godsnaam mee misgaan?
Een Trumpaanhanger die de school binnenwandelt met een semi-automatisch vuurwapen?
'DENK' maar es goed na
@ Bakito | 10-08-18 | 20:07
Wat een lekkere trol ben je. De realiteit. Een islam aanhanger die een school binnenwandelt met een AK47.
Ga eens dead, samen met boten/schip/jacht kenner berbaar.
tpo.nl/2018/08/09/van-msm-mag-u-niet-...
The only thing to stop a muslim with a gun is a good guy with a gun.
@ The2Amendment | 10-08-18 | 21:30 | f
Tijd voor Neurenberg 2,0. Kuzu en aanverwanten als eerste aan de galg.
@ The2Amendment | 10-08-18 | 21:30
Raar genoeg is er een moslim toegelaten bij mijn schietclub.
@Bakito | 10-08-18 | 20:07
Zo lust ik er nog wel een paar. Die democraat die het vuur opent op Republikeinse politici tijdens een potje basketbal? Hou maar op knul.
Godver moslim schietclubs
Iedereen, die daar les krijgt, mag eerst zijn Nederlandse paspoort inleveren.
Turkije hoeft niet meer deel te worden van de Europese Unie. Nog even wachten, en dan is de Europese Unie deel van Turkije.
We zullen zien hoe het linkse deug leger dit gaat goed lullen
Erdogan gaat vast in lire betalen die nu wel heel hard minder waard worden.
Het zullen geen lessen economie zijn, neem ik aan.
“je moedertaal”, als je in Nederland bent geboren is dat dus Nederlands.
Als er iets te halen is zijn ze Nederlands, als er een bijdrage wordt verwacht dan zijn ze ineens allemaal Atatürk. Om je verstand bij te verliezen.
Fout. Nederland is hun moederland niet en ze praten thuis turks. Niks Nederlands.
Het zijn net Friezen
"Fout. Nederland is hun moederland niet en ze praten thuis turks. Niks Nederlands.
Lupuslupus | 10-08-18 | 20:00 |"
Zo is het maar net Lupuslupus!
'Meerdere landen, waaronder ons eigen land, doen dit.' Ook als de leerlingen al in een achterstandssituatie zitten? Wanneer is iets eigenlijk niet okee?
" Als er signalen zijn dat dit gebeurt, zal de overheid optreden"
Dat gelooft toch geen hond. Die "informele" IS-madrassa's zijn ook gewoon nog open. Misschien dat er een paar een BVD-microfoon hebben (die het dan met een stijve plasser over hun "informatie-positie" hebben) maar alles gaat gewoon door alsof er niets aan de hand is. De kufars zijn toch stom als varkens, met 20-30 jaar worden die wel onderworpen (en als het aan links ligt, onder luid applaus) a la Iran in 1979. Google op "Iran before revolition" en vraag je dan af waarom mensen islamofoob zijn. Van bijna de ene dag op de andere van een happy Seventies samenleving naar het jaar 815. Denk vooral niet dat dat niet in West-Europa kan gebeuren. Die schooltjes stomen de Soldaten van het Ware Geloof klaar voor de jaren 2050-2060.
Zo waar...
Zo is het maar net. Goed verwoord.
Was waarschijnlijk ook zo een cia gesponserde revolutie zoals je overal in het midden oosten ziet en tegenwoordig ook in europa (kiev).
Ok, nu ik weer;
U geeft het pak m beet 50 jaar, ik roep hier al jaren dat ze in voormalig Joegoslavië waarschijnlijk de helft van die tijd voorliepen.
Overigens dat van die Turkse (weekend) bijles is niks nieuws volgens mij.
Heb ooit (13 jaar geleden) wel eens een collega van Turkse afkomst gehad die z'n zoons (dochter niet uiteraard) daaraan al committeerde.
Hear, hear? Jammer dat deze waarheid niet wordt opgepikt door wilders, baudet, who-ever. Of wat dacht je van allemaal tegelijk? Joegoslavië is HET voorbeeld hoe het fout gaat met moslims. Myanmar ook, Tjetjenië , ze verdrijven anderen......
Slecht idee, laten we dit maar niet toestaan.
Edit: kan me niet voorstellen dat buiten een groot deel van de Turkse gemeenschap hier ook maar iemand op geindoctrineerde Erdojugend zit te wachten.
73%
Graaisnaaiert: Edit: let maar eens op hoe veel van die leeghoofden precies doet wat erdohitlef ze opdraagt
Zou Geert nou niet gezien hebben dat in die windmolen een hakenkruis zit?
Sssst.
Wel of niet gezien? Sowieso onnozel en hoe dan ook wordt Wilders' boodschap hierdoor dusdanig ondermijnd dat dit grapje hem nog eens goed in z'n kont kan gaan bijten.
Het feit dat het hakenkruis gespiegeld is doet eigenlijk niet ter zake en het idee dat daar mogelijk achter geschuild gaat worden is misselijkmakend.
Hoe moet je anders die schoenen aan de wieken maken? Nee hoor, prima zo. Heel knap gedaan.
Nee, een hakenkruis gaat de andere kant op. Dit zijn gewoon wieken met schoenen. Je ziet in stopcontacten ook gezichtjes met open mond zeker?
Lol.
Onzin de schoen wijst de andere kant op
In de swastika staan de schoentjes de andere kant op.
Simon de Danser | 10-08-18 | 19:58
Zeker nooit goed naar het nato symbool gekeken.
Overigens, hoe succesvol is de gemiddelde Turkse scholier eigenlijk?
Of zou men hier andere beoordelingscriteria hanteren?
Niets mis met door de week naar de islamitische basisschool gaan om te leren dat alle vrouwen kuthoeren zijn en alle kaffirs dood moeten, en dan in het weekend leren dat de armeense genocide een fascistische leugen is, dat Turkije het allerbeste land ter wereld is en dat iedereen die dat niet zo ziet een terrorist is. What could possibly go wrong?
Dat weten ze toch al lang van hun ouders.
Kan het Nederlandse volk geen zaak starten tegen de overheid? Tenslotte faciliteert deze willens en wetens een vreemde macht - die nota bene bewust buiten de EU wordt gehouden vanwege "potentieel dictatoriaal" - om voet aan de grond te krijgen binnen Nederland. Staatsgevaarlijk, ondermijnend voor onze democratie, kosten-inefficiënt in het licht van de miljoenen die worden gestopt in integratie- en inburgeringsprogramma's, etc.
Dit kabinet lijkt af te stevenen op de grootste landverraders ooit. Scholen met geld gefinancierd door Nederland om vluchtelingen buiten te houden. Geld geven aan dictators is vragen om problemen.
Met D66 rechters? Succes!
Of we modderen door of het wordt weer een religieuze oorlog.
Om de centen.
Verder is er geen plan of visie.
Het grootste probleem om een zaak te starten, is dat we al jaren geen onafhankelijke rechtspraak meer kennen. De rechters die we hebben, zijn een politiek instrument om alle staatsonwelgevallige meningen te onderdrukken en te vervolgen.
De meeste Nederlanders hebben zelf gestemd voor de ellende die hen ten deel zal vallen. Kom dan maar bij Claudia, bij mij kunnen ze oprotten en doodvallen.
Therapietje | 10-08-18 | 19:58 pappen en nat houden werkte in de jaren dertig vorige eeuw ook al zo goed ;)
Hoezo , het Paard van Troye binnen gehaald ??
Voorlopig kan Erdogan weinig meer betalen nadat zijn munt gekelderd is. Internationaal wordt er ook niet meer aan hem geleend.
Ben Garrison. Gewaagd ;-)
Behoorlijk ja. Had met met klompen in plaats van laarzen er net iets prettiger uitgezien.
Ja klopt, zou leuker zijn geweest. Maar laarzen met stalen neuzen zijn toch echt iets steviger dan klompen.die.kunnen.breken.
Hier staat het origineel: grrrgraphics.com/a-tribute-to-geert-w...
Dank voor de link Liniaal. De tekst is ook mooi.
Fascisten zijn het, de eeuwige Godwin van de linkse oplichters was nog nooit zo van toepassing als op henzelf en hun islamitische kameraden in den verraderlijke strijd tegen onze samenleving.
Met name de twee laatste zinnen doen mij het ergste vermoeden.
wanneer houdt dat gezeik met deze moslims op. en zich dan maar afvragen waarom we ze niet als Nederlander zien.
kom op Rutte toon nu ook je ballen
Kan het ministerie ook 1 voorbeeld noemen datzelfde ingrepen?!? Eentje maar...
Ze roepen altijd dat ze zullen ingrijpen als het fout gaat. Een loze belofte als zoethoudertje. Ten eerste is dat te laat. Ten tweede doen ze dat nooit. Zelfs de islamitische internaten bleven open ondanks dat de brandveiligheid niet in orde was. Alles maar dan ook alles wordt gedoogd.
Die cartoon veroorzaakte toch wel een koffieproest.
Dit in contrast tot de dieptrieste realisatie dat een ruimhartige 5e colonne van geitenwollen sokken al dit fraais zal gaan faciliteren, op onze kosten uiteraard...
Relatie met de Turken wordt steeds dônner.
Ehhh,
We gaan NL kinderen les laten krijgen van dienaren van een fascistische dictator.
What could possibly go wrong....?
Aha, madrasaas. Mooi. Alle scholieren wel ff registreren. Verplicht dna inleveren. Dan hebben we dat mooi in onze files als ze de eerste zelfmoordaanslag hebben gepleegd.
De uitwedstrijd van Democratie tegen Busreizigers. Altijd lastig
Voorspelling VanBukkem: Harde woorden van Mark Rütte in de trend van 'dat moeten we niet willen met zijn allen', maar uiteindelijk komen ze er toch wel, die Turkse weekendscholen. Misschien via een omweggetje, maar ze komen er.
Rutte heeft welgeteld 1 dag stoer durven doen toen Turkije. Resulattat was dat hij weer herkozen werd. Voor en na die dag zat hij weer lekker met zijn kontje naar Mekka in de hoop ..........
Wilders met een swastika molen...
Onnozeler kan haast niet!
Je ziet wat je wilt zien, kenmerk van een extreem domme ziel.
Jawel hoor. Mensen die niet weten hoe een swastika er uit ziet. Zo zie je maar weer, onnozeler kan echt wel.
In spiegelbeeld dus, je ziet dingen die er niet zijn. De meesten zien gewoon een molen met schoenen.
Allemaal naar de apenschool.
Het wordt natuurlijk een soort moskee. Kleine Turken zijn niet gelovig genoeg meer en daar moet wat aan gedaan worden.
Nationalisme is het grote boe-woord bij de EU, waar zijn ze nu?
Hypocrieten.
Die Turkse Zaterdagscholen gaan hun rekeningen in NL niet betalen omdat oom Erdogan niet over de brug komt met cash en dit weer omdat hij helemaal Venezuela (bankroet) gaat.
Dus iedereen die zakelijke contracten met hen afsluit, bedenk u 2x.
Onbeschaamd. Wij willen ook geen Nederlandse scholen in Turkije. Schandalig als de Nederlandse overheid dit toelaat. Opzouten is een beter idee.
Die is er al een Nederlandse weekendschool in Turkije en nog in tientallen andere landen ook, meestal gefaciliteerd door de ambassade.
Verschil is dat het doorgaans expats zijn die hun kinderen daar heen sturen.
Je wil toch dat na een jaar of 10 rond de wereld, dat je kinderen bij terugkomst in Nederland een beetje mee kunnen komen.
Is natuurlijk wel even anders dan dit idee want ik geloof niet dat de meesten plannen hebben om voor AOW terug naar Turkije te gaan.
Dat dan weer wel.
Verrassend is het niet want veel moslims hebben minachting voor de westerse levenswijze en zullen nooit integreren.
Door deze scholen zullen de banden met de islamitische levenswijze alleen maar versterkt worden want cultuur en religie zijn sterk met elkaar verbonden.
Geven ze ook kookles?
Dan open ik een shoarmatent.
Waar gaat die erdohitler dat van betalen? Met z’n allah? Nederland is juist zo naar de klote gegaan door de multicul, een nieuwkomer zou juist moeten assimileren en zich volledig in moeten zetten om onze cultuur te omarmen. Wil je dat niet? Dan gaarne weer retour afzender. De verraders in Den Haag hebben ons land gesloopt, wanneer gaan we ze daar eens de afrekening voor geven? Of blijven we toekijken hoe alles naar de bliksem gaat? Sluit je aan bij een groep!
Hier geboren en getogen en "vrijwillig" naar de Turkse weekend school. Het geheel georganiseerd door een Turkse dictator. Onder het motto: "Je staat steviger in je schoenen als je goed je moedertaal spreekt en je je bewust bent van je culturele achtergrond" Dat is dus Nederland(s)! en leer je dus niet op de weekendschool!
Wat zegt de Nederlandse overheid: Is prima maar..... Wat we niet willen is onderwijs dat als doel heeft om de integratie in Nederland te belemmeren of om antidemocratische opvattingen te stimuleren. Als er signalen zijn dat dit gebeurt, zal de overheid optreden.
Treedt dan meteen op stelletje labbekakkerige wegkijkers en zie het zoals het zit, die Denk griezel noemt het zelf in een interview op de Turkse tv "Landgenoten woonachtig in Nederland " wat moet je nog meer weten?
Die omarmbandjes van die Somalische tassenmaker en uitbater van een illegaal naaiatelier in Den Haag knellen zeker en belemmeren om zuurstofrijk bloed naar de hersentjes te laten vloeien.
Als ze er komen..
Controle op iedere school door Turks sprekende Koerd, een Gülenist een homo en een vrouw in kort rokje.
1 verkeerd woord en sluiten die tent
Haha, goed plan! Nu nog uitvoeren.
Hoe zachter de nederlandse overheid nu is, hoe groter de klappen worden als het mis gaat. Want het gaat mis.
Helemaal eens
Volledig mee eens. Onze geschiedenis is het bewijs. Nu is deze planeet toch al overbevolkt. Van een verfrissende oorlog kan best een heilzame werking uitgaan. Daarna gaat het weer even goed. En de EU zich maar, ten onrechte, op de borst kloppen dat het dankzij hun is dat wij al zo lang in vrede leven. Oorlog is onvermijdelijk maar dat wil maar niet doordringen. Wie niet horen wil, moet .....................................
@ Forwaards, Het gaat al 30 jaar mis. Er vallen dagelijks rake klappen.
Dus van integratie komt niets terecht. Daar komt het op neer.
Ze integreren alleen maar dieper in de kont van Erdogan
D'66 vindt het goed, als de kindertjes maar wel leren dat democratie goed is. Maar natuurlijk; Erdogan loves democratie dus dat komt goed.
Het is zuivere staatspropaganda die staatsburgerschap wil leren aan de kleintjes. Zo leren de kindertjes dat je alle Gulen-aanhangers mag opsluiten en/of ontslaan. En leren ze hun grote ome Erdogan lief te hebben.
Belangrijke lessen voor de jonge Turkse stormtroepjes.
Afgekeken van de hitlerjugend.
Op zich is er natuurlijk geen beter vermaak dan leedvermaak. Maar als een land als Turkije (want wij hebben Allah! (lees Erdogan)) bij Rusland aanklopt voor economische bijstand is er wel degelijk een serieus probleem. Want met de roebel en de Russische economie gaat het al veel langer niet goed. Want die zogenaamde supermacht USA bestaat bij de gratie van een enorme berg schuld bij China. Dat op dit moment in menig opzicht zijn schuldenaar voorbij aan het streven is.
Die handelsoorlogen van Donald Trump: een Hail Mary pass van Poetin?
Dit reaguursel past beter bij het eerdere Erdogan topic. Excuses. www.youtube.com/watch?v=YlVDGmjz7eM
@Graaier, hear hear! Top!
Dat kan je wel stellen ja. China is net zo gestoord als Amerika qua staatsschulden. Alleen vergeet onze fijne ECB niet. Die loopt ook geld te printen en shit op zijn balans te nemen. Meer dan verantwoordelijk is. Is ook alles behalve goed nieuws.
Laat ze lekker allemaal naar school gaan in het weekend, heb ik er voor mijn huis geen last meer van.
Totdat ze bij je voor de deur gaan oefenen in de 'cultureel bepaalde manier van vieren van een huwelijk'.
Met dergelijke beargumentatie kan de Hitler Jugend ook wel weer worden opgericht.
En de stichting "Martijn", want tenslotte moet een ieder onbevangen kunnen knuffelen met kleine jongetjes
Vreemdelingen uit de EER, Zwitserland en Turkije zijn wettelijk niet verplicht om in te burgeren.
Bron rijksoverheid.nl
Daar ga je dan.
Waarmee dit hele verhaal al zijn waarde verliest:
"... Wat we niet willen is onderwijs dat als doel heeft om de integratie in Nederland te belemmeren of om antidemocratische opvattingen te stimuleren. Als er signalen zijn dat dit gebeurt, zal de overheid optreden."
Dat cultuur aspect zal iedereen een zorg zijn..... als een van oorsprong Spaanse dame hier flamengo les gaat nemen, tevens een cursus tapas maken volgt en daarbij nog een cursus spaanse geschiedenis volgt, het zal iedereen een worst zijn..... het gaat niet zo zeer om cultuur maar om die achterlijke islam die er in wordt gestampt.
Dat de Nederlandse overheid het allemaal goed vind is niet verbazend natuurlijk..... die zien pas het licht als het te laat is
Het probleem is dat cultuur en geloof voor mensen die Islam belijden onlosmakelijk met elkaar verbonden zijn. Ik heb de afgelopen maanden veel onderzoeken gelezen van Islamgeleerden. Die komen het dichtst bij wat filosofen zijn in Islamitische cultuur. Maar niet helemaal, want je mag de Islam niet bekritiseren. Mijn conclusie over de vervlochtenheid baseer ik dus niet op een onderbuik gevoel, maar een literatuurstudie.
Misschien is er nog wel ergens een cultureel subsidiepotje. Het zou raar zijn om Erdogan voor de kosten te laten opdraaien.
Naar het oosten bidden en met je harige kont naar het westen gericht.. de 5e colonne is steeds duidelijker aanwezig. Nu lijken eindelijk linkse turken knuffelaars partijen ook wakker te worden..
Als je de lijn van de behaarde reedt doortrekt kom je uiteindelijk ook gewoon bij Mekka uit...
En maar denken dat de Nederlandse staat tegen fascisme was, het Ministerie van Sociale Zaken is in ieder geval een grote voorstander, de vuile Nazi's.
Gaat die Geitogan ongetwijfeld financieren van 'het volk en God'. Hoe eerder dat land bankroet is hoe beter. Dan trekt dat 'volk' hem zijn gouden paleis uit. Helaas hebben we er dan nog weer een failed state bij, met oorlog, chaos en een nieuwe vluchtelingenstroom tot gevolg. Europa is doomed.
Ze kregen tot 2004 zelfs subsidie. Het is al heel wat dat dit gestopt is.
Ach, ze proberen van alles, maar het is hun land niet zolang ze niet willen integreren. Het zal ook nooit hun land worden. Nederland is Turkije niet en Turkije is Nederland niet. Hoe hard ze het ook proberen.
Dan komt vroeg of laat het moment dat ze nergens meer thuishoren.
Een Erdo-jugend. Gezellig.
Dit land is zo enorm stuk. echt niet meer mijn land....
Van wie is dit land eigenlijk? (of mag je dat niet vragen?)
Erdogan, de Hugo Chavez van Turkije. Als ze maar niet allemaal deze kant uitkomen zodra de pleuris uitbreekt.
gelukkig heeft het kabinet al tegenmaatregelen genomen... rechte rug enzo.... behoud nederlandse normen en waarden.... leger naar de grenzen.... koste wat het kost deze salafisten medefinancieren met belastingcentjes van de echte NL'ers
Het vak economie zal dus geen onderdeel van het curriculum vormen.
Erdoganomics.
Maakt niet uit of hij er wel of geen verstand van heeft. Van geopolitiek in ieder geval niet. Tjah, eerst dat gezeik met wapens van Rusland kopen, dat gedoe met Koerden in Syrië en nu met die vogel die ze vastgezet hebben. Ooit eens van "economic hitman" gehoord? Snorsmurf heeft wat opties. Gaat hij niet doen natuurlijk want die ego van hem. Kan hij wel bij Rusland gaan slijmen alleen die hebben hem ook wel door. Zal hij toch echt iets te bieden moeten hebben aan de Russen anders halen ze hun neus op. Snorsmurf is voor zijn beurt aan het spreken. Kan hij wel alle Turken ophitsen alleen dat is niet genoeg om zijn wereldheerschappij te bewerkstelligen.
"Als er signalen zijn dat dit gebeurt, zal de overheid optreden."
Vooral deze laatste zin wekt verschrikkelijk veel vertrouwen, 'onze' overheid kennende...
Er zal echt never nooit worden opgetreden, zelfs als er kinderen worden mishandeld zal er vanuit onze overheid niet één poot naar worden uitgestoken.
Er zullen nooit serieuze signalen zijn
Waarvan? Met de lira? Laat me niet lachen.
Precies
Nee hoor, gewoon met keiharde euro's.
Je weet wel, die 6Miljard/jaar voor het niet tegenhouden van vluchtelingen.
marc snapt het ook. we betalen zelf voor onze ondergang
Hoe gaat u betalen op krediet of in natura?
""Het staat landen vrij om behoud van de eigen taal en cultuur te stimuleren bij hun landgenoten"
Dit zegt alles. Het zijn Turkse onderdanen, geen Nederlanders.
Scherp. Overigens hebben wij ook vast wel wat NL langenoten in den turkij. Dus vanuit het reciprociteitsbeginsel: voor elke moskee in nl stichten wij een kerk, synagoge of tempel in turkije. Voor scholen idem dito.
Dus die kinderen wordt meteen geleerd vanaf de paplepel dat iedereen en zijn moeder de vijand van ErdoTurk en de Turkije is?
Doel hiervan is de koters zo snel mogelijk de mosq in te trappen, meer is t niet.
Erdojugend... iemand...
"We grijpen wel in als het te laat is"
Manmanman
ook dan niet, we blijven lekker de andere kant opkijken.
Let vooral even op de timing van t bericht. Dat land crasht nu harder dan een thaaise hoer op de krek, dus dan maar dit soort bagger naar buiten brengen.
" Als er signalen zijn dat dit gebeurt, zal de overheid optreden." nee hoor, dan doen ze dan dus niet.
Snap het niet, wat is een krek
Uilenspiegel | 10-08-18 | 19:14 |
'krek' (= crack) is eenzelfde soort spelfout als thaaise (= Thaise): fonetisch klopt het ;-)
*zucht*
Ja exact. Als het primaire onderwijs, dus ma-vrij seculier is, dan moeten mensen (idioten) die hun kinderen in het weekend naar Bijbelles,
Turkenles of Scienctology klas willen sturen het helemaal zelf weten. Een onderdeel van een liberaal land.
En ja, alle scholen zijn nog niet seculier, er is dus nog een weg te gaan.
REAGEER OOK