Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Antivaxmoekes maken kindertjes dood

Goeie dingen, naast oprookpeukjes, om te verbieden om ons allemaal gezond te houden: instagram, facebook en vrouwen met een mening. De vaccinatiegraad in Nederland is namelijk, na jarenlang prima te zijn geweest, nu bijna onder de 90% omdat naast de Biblebelters nu alle postmoderne bakfietskudten vanwege nikstedoeninhunleven maar zijn geloven dat vaccins slecht zijn voor hun kids. Sorry mutsmoekes, maar het enige wat echt slecht is voor je kind is een narcistische haatmoeder die denkt dat gezondheidsadvies op facebook meer waard is dan, zeg eens wat, een levend kind. Maar goed, we moeten in deze tijden allemaal maar recht hebben op een eigen mening en we hebben een cultus opgetuigd rond vrouwelijke intuïtie en irrationaliteit, dus dan krijg je dat. Dan is ineens vaccineren eng, want dat hep op facebook gestaan. Sterf kinderen, sterf! Jullie moeders hebben het er zelf naar gemaakt. 

Reaguursels

Inloggen

Wantrouwen tegen vaccinaties wordt o.a. gevoed door een foutieve informatievoorziening en een belangengestuurde hetze door de media e.d.

Zo blijven ze bijv. maar focussen op bevindelijk gereformeerden, terwijl dat een kleine minderheid van de vaccinatieweigeraars betreft (volgens eigen onderzoek RIVM > zie: www.rivm.nl/dsresource?objectid=9d5a7... )

Samenvatting cijfers:

Vaccinatie graad NL = 95%
Vaccinatie weigeraars = 5% = ca. 875.000 mensen

Bevindelijk gereformeerden NL = 210.000 met een vaccinatiegraad van 70%*
Weigeraars op basis van religieuze overtuiging = 63.000 = slechts 7,2% van het totaal. (*die vaccinatiegraad van 70% onder bevindelijk gereformeerden wordt overigens nooit genoemd.....)

Antroposofen NL = 4000 met een vaccinatiegraad van 10%
weigeraars op basis van een antroposofische overtuiging is 3600 = slechts 0,4%

Dat betekend dat 92,4% van alle weigeraars dit op basis van andere gronden doet. De media besluit zich echter op deze kleine groepen weigeraars te focussen omdat deze gemakkelijk belachelijk te maken zijn.... De ondefinieerbare groep "kritische prikkers" zou alleen maar andere kunnen doen twijfelen, dus die blijven tactisch buiten beeld.

Ze creëren het beeld alsof iedere weigeraar uit de biblebelt komt terwijl de eigen onderzoeken in werkelijkheid iets heel anders aantonen.

Daarnaast staan er talloze fouten en leugens in de beschikbare informatievoorziening. Uit alles blijkt dat de informatievoorziening vooringenomen en belangengestuurd is.

P-eat-her | 25-06-18 | 23:44 | 1

Bravo!

eastender | 26-06-18 | 11:59

Als je culturele antropologie hebt gestudeerd ben je ook hoogopgeleid en dan werkt het autoriteitsargument niet meer, want je bent zelf ook een autoriteit.

HoogToontje | 25-06-18 | 20:44

De oplossing ligt voor de hand. Vaccinatie is en blijft vrijwillig. Maar voor ziektekosten geldt wat voor veel verzekeringen geldt. Geen voorzorgsmaatregelen? Dan ook geen dekking. Fiets niet op slot gezet en gestolen? Voordeur open laten staan en ingebroken ? Geen dekking. Polio, diffterie, kinkhoest, griep, gele koorts, malaria, baarmoederhalskanker? Geen inenting? Zelf betalen.

The2Amendment | 25-06-18 | 19:26 | 4

Beetje jammer dat niet vaccineren ook invloed heeft op anderen en fietsendiefstal niet. Als mijn fiets gejat wordt omdat die niet op slot staat is dat niet besmettelijk voor de fietsen in de buurt.....

Is dit nog nieuws? | 25-06-18 | 19:43

The2Amendment | 25-06-18
En dan zit je in de auto en geef je geen voorrang.
Eigen schuld? je zoekt het maar uit wij betalen niets.

botbot | 25-06-18 | 20:25

@Is dit nog nieuws? | 25-06-18 | 19:43
Als vaccinaties zouden werken niet.... je bent dan immers gevaccineerd....

P-eat-her | 25-06-18 | 23:20
▼ 1 antwoord verborgen

Kinderen niet laten inenten is schadelijk voor de gezondheid van andere koters.
Kent u de ziekte polio nog stelletje idioten? Nee zeker....

Is dit nog nieuws? | 25-06-18 | 18:55

Een betoog met ernstige kanttekeningen bij de (Amerikaanse) vaccinatie campagnes: vimeo.com/276135580

HoudHetSimpel | 25-06-18 | 18:39 | 7

JI-HAAT | 25-06-18 | 20:38
Hoe zit het met uw opmerkingsgedrag? kunt u niet begrijpend lezen?
Ik had het over de realiteit.

botbot | 25-06-18 | 20:46

botbot | 25-06-18 | 20:46
Dat er aan vaccinatie nogal wat haken en ogen kunnen zitten horen we jou natuurlijk niet over. Natuurlijk is dat niet zonder reden, wel verklaarbaar omdat jij, zoals ik al eerder schreef, verre van onpartijdig bent in deze.

JI-HAAT | 25-06-18 | 22:15

JI-HAAT | 25-06-18 | 22:15 |
Wat u beweert is de realiteit niet, deze vaccinatie wordt al ruim tien jaar toegepast zonder noemenswaardige complicaties.
Dit laatst is wel de realiteit.

botbot | 25-06-18 | 22:33
▼ 4 antwoorden verborgen

Vaccinaties hebben in het verleden een flink aantal onnodige gehandicapten , zieken en doden voorkomen, De omslag kwam echter met de softenon babies. Een fabrikant van normaal een goed medicijn maakte er een janboel van. Bewust ? Onbewust ? Niemand die het weet. Wanneer er een nieuw vaccin op de markt komt is het echter niet verstandig wanneer er maar 1 aanbieder is. Er dient peerreview in wetenschappelijke publicaties plaats te vinden , en tegelijkertijd dient er gezonde concurrentie op de aanbod markt te kunnen plaatsvinden. Dat de man die het monopolie in Operating Systemen nastreeft hetzelfde probeert te doen met vaccines geeft te denken. De situatie met autistische peuters is een slechte reclame, die in het verleden niet voor kwam vanwege gezonde concurrentie, en de aanbieders van `dodelijke vaccines' al snel failliet waren.

rmstock | 25-06-18 | 17:06 | 3

Softenon was geen vaccin, maar een pijnstiller, slaapmiddel en werd ook voorgeschreven bij zwangerschapsmisselijkheid. Heeft niks met vaccinatie te maken.

Stormageddon | 25-06-18 | 17:22

Maar wel een f**kup van de buiten categorie. "Zo waren de schadelijke effecten van het middel niet ontdekt voordat het op de markt werd gebracht [in 1957] . Pas in 2012 maakte de firma Grünenthal officieel excuses. Ook heeft het bedrijf schadevergoedingen uitgekeerd aan een stichting voor Softenon-slachtoffers." isgeschiedenis.nl/nieuws/historisch-s... Als er op deze manier met klachten wordt omgesprongen, waar in het geval van de vaccines de bewijsvoering een stuk moeilijker is, dan heeft het geen pas wanneer de overheid zich op deze manier opstelt tegenover de burger.

rmstock | 25-06-18 | 17:48

Hoe kom je daar achter? Moet je dan alle publicaties nalopen?

letopuwzaak | 25-06-18 | 18:04

Ik krijg kanker aan mijn ogen van een aantal antivaxreaguursels hier (en nee daar is nog geen prikje tegen). Wat altijd weer schokt is het ongeïnformeerde karakter van het trappen tegen vaccinaties. Geïnformeerd schoppen? Dan ben ik uw grootste fan. Maar de buurvrouw van de achterneef die kerngezond is zonder vaccinaties dankzij driemaal daags linksdraaiende yoghurt, de oudoom die nooit griep had tot hij een vaccin kreeg en nu zelfs ook nog autistisch is geworden, één zo'n casus en dokter Jenner mag terug naar de tekentafel, de aarde is plat en Elvis is niet dood. Wilt u nog zo'n onzinnige casus? Mijn partner heeft dit voorjaar een vriendin kunnen begraven wegens een te voorkomen infectieziekte.

En al die gruwelijke bijwerkingen en gezondheidseffecten van een medisch preventieve handeling waar we decennia aan ervaring mee hebben opgebouwd? Meta-analyse op meta-analyse kan duidelijke negatieve effecten niet hard maken. En het niet oppikken van negatieve effecten is niet het gevolg van belangenverstrengeling, bewust wegkijken, of falende surveillance; uit de rel rondom Pandemrix hebben we kunnen leren dat zelfs exotische, zeer zeldzame bijwerkingen van een vaccin (in dit geval narcolepsie) feilloos opgepikt worden tussen massa's gevaccineerden (zie bijvoorbeeld ecdc.europa.eu/en/news-events/update-...). En dan zouden we alledaagse aandoeningen als autisme en asthma niet kunnen linken aan vaccins als er wél een causaal verband zou zijn? Ik wens u succes met het knutselen van uw aluminiumhoedje. Oh wacht, is aluminium niet die stof in vaccins waar je likdoorns van krijgt..?

Wetenschopper | 25-06-18 | 17:03 | 2

@ HoudHetSimpel | 25-06-18 | 18:40
Het eerste "bewijs" dat de spreker aandraagt is het volgende artikel: www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC... waarin een klein cohort gedurende een zeer korte periode gevolgd wordt, 40 jaar geleden in een medisch en logistiek rampgebied, waarbij grote hiaten in de patientgegevens zijn, waarbij mogelijke relevante confounding factors worden genegeerd (bijv. BCG-vaccinatiestatus), en waarbij er geen sprake is van randomisatie van proefpersonen (en confounding een grote rol kan gaan spelen).
Mag ik dit ondeugdelijke prulwerk alstublieft negeren? En vergeef het me dat ik na dit eerste onthutsende "bewijsstuk" de moed verloren heb me verder te verdiepen in de rest van de lezing. Zucht.

Wetenschopper | 25-06-18 | 19:54

Omdat de buurvrouw een kennis heeft in Duitsland die een achterbuurman heeft die 9 kinderen heeft en de jongste bleek autisme te hebben moet je maar gewoon niet meer willen vaccineren, toch? Als er echt een enorm goede reden is om niet te vaccineren is het wel een via-via verhaal dat op Facebook ineens op je tijdlijn verschijnt.

Als je je kinderen haat en dood wil hebben that is.

BeunDeHaas | 25-06-18 | 16:50

Juist bij de meisjes die ingeënt zijn, de kwaadaardige cellen kunnen zich niet in de baarmoeder nestelen en zweven daar zo'n beetje rond.
En als jij als jongen je eigen niet laat inenten tegen baarmoederhalskanker loop je ernstig risico dat deze zwevende cellen bij het beffen zich vast zetten op het keelvliesslijm van de nietsvermoedende jongeling.
Snap je het?

botbot | 25-06-18 | 16:11 | 4

JI-HAAT | 25-06-18 | 18:56 |
Ik kraam de grootste onzin uit die je maar bedenken kunt in het kader wat een ander kan kan ik veel beter.
En u ziet kans om er serieus op in te gaan.
Man,man,man wat een verstand heeft u toch.

botbot | 25-06-18 | 20:16

botbot | 25-06-18 | 20:16
Dat jij grote onzin uitkraamt is duidelijk...

JI-HAAT | 25-06-18 | 20:40

JI-HAAT | 25-06-18 | 20:40
Onzin "in het kader van", dat u daar de betekenis niet van weet stelt mij teleur.

botbot | 25-06-18 | 20:52
▼ 1 antwoord verborgen

En alle jongens die straks meisjes beffen die niet gevaccineerd zijn tegen baarmoederhalskanker, krijgen keelkanker.

Dutch_Holland | 25-06-18 | 15:45 | 2

Den homosensuele medeman zal dus nooit keelk. krijgen?

Haringkoning | 25-06-18 | 16:17

Haringkoning | 25-06-18 | 16:17
Ik sta nergens voor in als ze een bi tongen.

botbot | 25-06-18 | 16:25

Als vaccins veilig waren, dan wilde de vaccinerende zuster of dokter wel een document ondertekenen dat hij/zij de verantwoordelijkheid accepteert van zijn/haar handelingen. Begin daar eens. Douw ze zo'n papier onder hun neus vóórdat ze je kroost met een onbekend mengsel inspuiten.
En als inentingen werken, waarom zouden die moeders die wel hun kinders laten inspuiten dan zo bezorgd zijn? En waarom moet je inentingen tegen tetanus na een paar jaar herhalen?
Jammer dat ik hier geen plaatjes kan plaatsen, maar Jon Rappoport (journalist), liet onlangs een plaatje van een bijsluiter van een griepvaccin zien. Daarin staat te lezen dat er geen bewijs was dat het middel ook zou werken. Op Facebook ja.
Uiteindelijk is het net als bij orgaandonatie: Geloof niets en onderzoek het vooral zélf! Het is jóuw lichaam of dat van je kind. Wie draagt hier de eindverantwoordelijkheid? Juist ja.

wingload | 25-06-18 | 15:18 | 7

Geldt dat ook bij het behalen van een rijbewijs, dat de examinator maar een formulier moet ondertekenen. dat geslaagde wekelijk goed autorijden kan.

Dzjengis-Somebody | 25-06-18 | 21:10

En mijn nog niet gevaccineerde jonge baby krijgt potentieel mazelen van het gebroed van zon zelfbenoemde wetenschapskudt met FBkennis van het medisch gebied. Die meer waarde hecht aan complottheorieën dan aan nuchter verstand. Zucht. Thuis ook gluten en lactosevrij zeker..

Rietpieper | 25-06-18 | 23:08

Nuchter verstand zegt dat er winst moet worden gedraaid.

wingload | 26-06-18 | 06:14
▼ 4 antwoorden verborgen

Het zijn ook altijd van die "betrokken vrouwen". Vermoeiend.

lingo star | 25-06-18 | 15:01

Ik vond laatst bij moeders mijn inentingskaart van laf ‘73. Alle prikjes netjes gehad, nergens last van. Gezonde Hollandse jongen geworden met alleen zo nu en dan een griepjes. Niets meer en niets minder.

Haringkoning | 25-06-18 | 14:35

Dat mensen niet in die HPV vaccinatie stinken, kan ik nog wel begrijpen.
Kanker is geen virus.

wapster | 25-06-18 | 14:24 | 2

Nee, maar ontstaat wel uit een virus omdat het HPV virus cellen aantast. Verdiep je er in voordat je onzin uitkraamt.

prodigy | 25-06-18 | 14:37

Eh... veel kankers ontstaan uit virussen

letopuwzaak | 25-06-18 | 18:07

Stel je eens voor.... je bent geboren, na 8 weken krijg je je eerste spuiten... tot je 4e jaar. Dan heb je in totaal voor 74 vaccinaties binnengekregen. Met alles wat erin zit... kwik, aluminium, dna van dieren, levende ziektekiemen, dode ziektekiemen, conserveeringsmiddelen, over de rest nog niet te spreken. Dat dus... en je word later ziek, of ernstig ziek of je krijgt kwaaltjes, brilletje, vlekjes, andere gekke aandoeningen.. noem ze allemaal maar op. Is er dan niemand die denkt van.. kan het misschien zo zijn dat de farmaceutische industrie mij heeft ziek gemaakt? Misschien niet meteen.. maar later? Waar komen die nieuwe ziektes en aandoeningen vandaan? Van het water dat we drinken? Waar ze vroeger een hele gezonde toevoeging aan hebben bij gebracht. Of het eten wat we eten? Of toch de co2 uitstoot? Of misschien toch.......

Wiefke | 25-06-18 | 14:22 | 8

Gelukkig maar heb ik niks gezegd over gezond en vrolijk oud worden van vroeger. Inderdaad die ziektes waren er toen en nu nog.. gelukkig in vele mindere mate dan toen. Feit blijft, de medici is nu zover dat ze zowel bijna elke ziekte kunnen behandelen. Wat toen helaas nog niet het geval was. Vele vaccinaties van nu zijn niet meer up to date, dus kinderen worden nu opgeroepen voor weer het vaccineren van kinkhoest en mazelen. Het is en blijft moeilijk... in beide gevallen van niet vaccineren en wel vaccineren is een gok. Beide keren kunnen ze de ziektes krijgen... of misschien ook niet. In elk geval zou geen enkel ouder willen dan zijn of haar kind ziek word waar ook van en kan overlijden. De angst blijft bestaan.

Wiefke | 25-06-18 | 15:17

ja die lijst is flink gegroeid in mijn tijd waren het er geloof ik 8 of 9.

Sjonie01 | 25-06-18 | 15:29

@Sjonie01 | 25-06-18 | 15:29
En dat verbaast je? 1000 jaar geleden kenden we slechts 5 planeten. We kennen er nu 9 rond onze eigen zon, en vele honderden om andere sterren.
Wetenschap staat niet stil. Vaccinatie is ooit in 18e eeuw begonnen met 1 vaccin. Tegen pokken. Pokken bestaan niet meer. Dankzij vaccinatie. De mensheid was in jaren ‘80 bij a voorgoed van Polio af. Bijna.... het kwam alleen nog voor in kleine stukjes ruraal India. Vaccinatieprogramma’s van de WHO waren bij a klaar. Tot een aantal charlatans aan arme boertjes gingen vertellen dat het een complot was om mensen onvruchtbaar te maken. En binnen 10 jaar was Polio terug. En in een mum van tijd ook weer in Afrika.
Het heeft bijna 30 jaar gekost om die schade weer goed te maken. Te koste van honderdduizend kinderen die onnodig polio kregen.
En tja, hoe meer wetenschap, hoe meer onderzoek, hoe meer virale ziekten we uit zouden kunnen roeien. Tenminste, als genoeg we genoeg mensen gevaccineerd kunnen krijgen. En dat wordt steeds lastiger met de hoeveelheid complotdenkers, piskijkers en wichelroedecharlatans. Dat lijkt op zichzelf ook wel een virale epidemie.

Stormageddon | 25-06-18 | 20:22
▼ 5 antwoorden verborgen

Vroegah mochten ouders voor hun baby beslissen of het ingeent zou worden.
En als je tot 10 kunt tellen en weet wat het businessmodel van de farmaceutische industrie is of de wijkverpleegkundigen for that matter, dan weet je dat je zelf kritisch moet zijn.
De meeste ouders enten, leuk voor hun alleen opa en oma zijn niet ingeent want toen bestond het nog niet. Dus doe niet of kudde immuniteit bestaat en laat de keuze aan de ouders en niet aan de verkoper van die gifinjecties en die 90% vaccinatiegraad is daarom ook onzin.
Ziet u ook zoveel inzamelacties voor kindertjes met zeldzame kankersoorten de laatste tijd?

Ieder vergiftigt zijn eigen kinderen.

Atlas Shruggs 10 | 25-06-18 | 14:10 | 12

Ga jij eerst maar eens al je voorgaande bullshit aantonen. Met bewijzen.
Bewijs eerst maar eens dat kudd immuniteit niet bestaat. (Bestaat wel.)
Bewijs dat de meerderheid van de babyboomers hiet is gevaccineerd. (Is wel zo.)
Bewijs dat er doden zijn gevallen als gevolg van het Rijksvaccinatieprogramma. (Zijn er niet)
Bewijs dat het RVP als gevolg daarvan is stopgezet. (Is nooit stopgezet).
Bewijs dat de DTKP/MMP en HPV virussen, waartegen verplicht wordt gevaccineerd in vele varianten bestaan en net zo snel muteren als bij voorbeeld griep (waarvoor vaccinatie niet verplicht is). Je vergelijkt appels met peren.

En ik scheld niet, ik constateer dat je een achterlijke lul bent die onzinnige flauwekul verkoopt. Gewoon een feit.

Stormageddon | 25-06-18 | 18:01

@Stormageddon
Weer gescheld en weer bullshit.
Hele volksstammen zijn nooit ingeent en ze leven nog.
Honderden gemuteerde virussen waar nooit een vaccin voor gemaakt is.
De eerste de beste site die ik open gaat bijvoorbeeld over de Bof.
Ik citeer, "het afgelopen decennium zijn er meerdere bofepidemieën geweest, met name onder studenten. De meeste geïnfecteerde studenten waren tweemaal gevaccineerd tegen de bof. Het lijkt erop dat het bofvirus-genotype dat gebruikt wordt in het huidige vaccin geen bescherming geeft tegen vele andere bofvirus genotypes. Daarnaast neemt de immuniteit, verkregen door vaccinatie, af indien er geen natuurlijke blootstelling meer is. En er steeds meer “wilde” varianten van het bofvirus voorkomen, waartegen het vaccin niet beschermt. Waarom dan nog vaccineren?"
De werkzaamheid van degenen die wel zijn gebruikt is al lang verstreken, de eerste de beste site van SGZ zegt dat. Het was maar 1 minuut werk voor me.
Dus alleen al de statistiek bewijst dat kudde immuniteit altijd onzin is geweest.
En dan dat argument dat farmaceuten niks verdienen aan vaccins, laat me niet lachen.

Dus toon jij nou maar eens iets aan met je 90%. 1 keertje maar zonder te schelden, lukt dat?

Atlas Shruggs 10 | 25-06-18 | 18:46
▼ 9 antwoorden verborgen

Nou ben ik gewoon voorstander van vaccinatie, dat terzijde. Simpelweg een rekensom dat ikzelf of mijn eventuele kind een kans loopt van X% op complicaties, maar een (veel) grotere kans dan die X% op ernstig letsel of dood door de ziekte waartegen het beschermt. Zelfs een relatief milde vorm van autisme in je kind (wat voor zover ik weet NIET wetenschappelijk bewezen is overigens) lijkt me nog te verkiezen boven een dood kind, maar dat is mijn subjectieve mening.

Ik heb ook weinig reden om aan te nemen dat voor de meeste vaccins het puur gaat om winstbejag van farmaceuten. Aangezien ziektes, vooral chronische, meestal meer opleveren qua permanente pillenwinkel dan een goedkoop eenmalig vaccin. En omdat uiteindelijk geneesmiddelen zéér uitgebreid en lang getest worden voor ze worden toegelaten. In sommige gevallen misschien zelfs ietje te lang of veel.

Maar de mensen die het botweg willen verplichten onder dwang, omdat het een collectief veiligheids- of gezondheidsvoordeel oplevert vind ik toch een tikje griezelig. Wel je druk maken om donatie bij integriteit van je menselijk lichaam in de vorm van een lijk dat toch geen behoefte meer heeft aan die organen (veel meer risico dan toch al dood zijn zul je niet lopen), maar als het op een levend persoon aankomt en die een toch mogelijk niet 100% risicoloze behandeling af te dwingen is wel fijn zo?

Nu kun je bij kleine kinderen nog het argument aanvoeren dat ze niet zelf kunnen beslissen en de ouders een keus voor gezondheid moeten maken, als het kind er zelf nog niets over kan vinden. Je kind een risico laten nemen is wat mij betreft acceptabel. Anders zouden ze tot hun 12de of 18de in een gewatteerde cel moeten zitten om te garanderen dat ze hun kindertijd overleven en zelf een keuze tot risico's mogen maken. Maar je kind bewust niet vaccineren is in feite je kind dwingen tot het ondergaan van een ongekozen risico. Niet zozeer het in een boom laten klimmen maar het de boom in jagen. Maar bij (jong)volwassenen zoals tienermeisjes die wel zelf kunnen meekiezen wordt dwang toch wel erg twijfelachtig.

Dat het minder risico oplevert voor mensen met een zwak gestel waarbij vaccinatie niet kan of niet voldoende beschermt zal best. Maar we hoeven ook niet allemaal in een plastic bubbel te gaan zitten of met latex handschoenen en een mondkapje op te lopen overal waar we gaan of staan omdat 1% van de bevolking daar baat bij zou hebben. Dan maak je van het probleem van de enkeling het probleem van iedereen. En tja, zo'n mondkapje en handschoenen zijn maar een kleine opoffering om wereldwijd honderdduizenden doden alleen al aan griep te voorkomen per jaar.

Anders gezegd: als ik een vampier was die menselijk bloed moet drinken om te kunnen overleven, mag ik u even bijten? Het doet weinig pijn en je gaat niet dood van een paar slokjes bloed minder. Sterker nog, doneren van bloed schijnt gezond en verkwikkend te zijn. Zou het desondanks toch niet verplicht stellen voor mensen die een eigen keus kunnen maken, op wat voor grond dan ook.

Wol | 25-06-18 | 14:06

Er zijn nogal wat charlatans die baat hebben om hun product te verkopen aan onnozelaars die in hun praatjes trappen. Een voorbeeld van een tijdje terug was Sylvia Millecam: nl.wikipedia.org/wiki/Sylvia_Millecam...
Nadat er borstkanker bij haar was geconstateerd ging ze bij alternatieve genezers te rade:
"Enige tijd verbleef Millecam thuis bij een van de alternatieve genezers, die haar slechts met paracetamol behandelde."
Daarna ging ze dood.
Einde.

Barre_de_k | 25-06-18 | 13:58 | 1

Precies. Tuurlijk gaan er overal dingen fout, mensenwerk is mensenwerk. Maar om daar dan maar decennia aan medische informatie aan de kant te zetten en bij Gargamel aan te bellen, meh

menage | 25-06-18 | 16:58

Ik zou niet zo zeer vaccinaties verbieden, maar zorgen dat de info duidelijk(er) wordt;
De hpv vaccinatie is niet echt noodzakelijk, maar zorgt wel degelijk voor een hoop schade (feit: mini-schizo heeft die prikken gekregen en is daarna voor 4 jaar het ziekenhuis in gegaan, waarna artsen het ook niet meer wisten.)
Wat je jezelf moet afvragen bij die vaccinatie is dit: het aantal hpv vaccinaties neemt af (ouders lezen zich in en realiseren zich dat die vaccinatie een beperkte werkingsduur heeft, het dekt niet álle HP-virusvormen, oorspronkelijke testen zijn dubieus) en wat gebeurt er? De producenten (?) gaan het middel ook adviseren voor jongens. Daarnaast worden in diverse landen plotseling deze vaccinatie verplicht gesteld, of je kind mag niet langer naar school. Sommige schoolartsen geven dit middel, tegen de wens van de ouders in (WTF momentje?)
Veel oudere soorten vaccinaties zijn prima, maar juist de huidige vaccinatie(s), daar zou ik de GS bezoekers met kinderen voor willen waarschuwen.
Ik raad het niet af, ik raad aan dat je je goed verdiept in de materie voordat je je kind laat vaccineren. Meer niet.
En ik ga nu weer met minischizo naar het ziekenhuis, naast de chronische problemen laten nu haar teennagels los (geen geintje, helaas).

EEnzame SchizofrEEN | 25-06-18 | 13:57 | 5

Chronisch vermoeidheidssyndroom?

Bijtendehond | 25-06-18 | 14:14

Bijwerkingen
Een recent rapport van Lareb over gemelde langdurige bijwerkingen na HPV-vaccinatie met Cervarix® laat zien dat langdurige vermoeidheid de meest gemelde bijwerking is. Na analyse kon een causaal verband met het chronisch vermoeidheidssyndroom (CVS) noch worden aangetoond, noch worden uitgesloten (Lareb 2015). Inmiddels is het RIVM gestart met epidemiologisch onderzoek hiernaar. In het Verenigd Koninkrijk werd geen associatie tussen CVS en HPV-vaccinatie met Cervarix® gevonden (Donegan 2013). Ook is er geen verband aangetoond tussen HPV-vaccinatie en twee andere, vaak met CVS geassocieerde aandoeningen, namelijk het complex regionale pijn syndroom (CRPS) en het posturale orthostatisch tachycardie syndroom (POTS) (EMA 2015).

Hoewel HPV-vaccinatie niet geregistreerd is voor toediening tijdens de zwangerschap en dit niet specifiek onderzocht is, werd er bij gerapporteerde zwangerschappen waarbij Gardasil® tijdens de zwangerschap was gegeven (>1000) geen verhoogde incidentie van zwangerschapscomplicaties of aangeboren afwijkingen gezien ten opzichte van zwangeren die niet waren gevaccineerd tegen HPV tijdens de zwangerschap (Garland 2009).

Er zijn geen aanwijzingen dat HPV-vaccinatie de vruchtbaarheid vermindert (Wise 2008, Wise 2010, Segal 2011).

Er zijn geen redenen om aan te nemen dat er bij jongens andere (ernstige) bijwerkingen zouden optreden dan bij meisjes.

Bron: lci.rivm.nl/richtlijnen/hpv-vaccinati...

Bijtendehond | 25-06-18 | 14:18

Korte anamnese: chronische vermoeidheid. Chronische spierpijn in (boven-) benen. Chronisch misselijk. Vergrootte rode bloedcellen. Afweer verslechterd. Vitamine B waarde extreme uitschieters.
Tot 12 jaar op Nederlands niveau zware sport gedaan, na de vaccinatie (binnen 3 maanden) aan bed gebonden.
Lareb melding gedaan, maar die kunnen (nog) niet een verband aantonen.
Let wel, in het revalidatiecentrum lagen er naast mini schizo nóg 4 meiden met vrijwel identieke symptomen. Enige oorzaak die zij destijds hadden: is psychisch... Ondertussen heeft deze kanjer net cum laude het middelbaar afgerond en stoomt ze lekker door. Alleen met veel rust (en nauwelijks een sociaal leven).

EEnzame SchizofrEEN | 25-06-18 | 16:15
▼ 2 antwoorden verborgen

Online verstandig zijn is vechten tegen de bierkaai... Darwin heeft echter altijd gelijk, deze domheid zet zich dankzij een hoop dode peuters niet meer voort...

Ad Hominem Tu Quoque | 25-06-18 | 13:28 | 1

Daar zit uit een technisch en een moreel oogpunt twee klein vlekjes op de redenering. Het technische aspect van groepsimmuniteit en het morele aspect dat de ouders niet de tol betalen voor hun onvergeeflijke stupiditeit maar hun kinderen en tevens ook andermans kinderen voor wie deze mislukte vogelverschrikkers beslissen. Zouden ze het over zichzelf afroepen en onnodig overlijden aan gemakkelijk goed te voorkomen ziekten, dan zou ik zeggen prima zo. Hoe groter de stapel, hoe beter. Maar dat is het punt.

Mazzelstof | 25-06-18 | 17:38

Het sterft hier in mijn buurt ook van de enge werkloze kittige kortgeknipte blonde golddiggende bemoeikutten die vooral pedant en spiritueel zijn. Arme kinderen die bij zulke oliedomme gifkutten moeten opgroeien.

pleemobiel | 25-06-18 | 13:22

Ik vraag mij af wat ouders tegen hun kind zeggen als deze ziek wordt en dat dit voorkomen had kunnen worden dmv een inenting? Ik denk ff aan polio bijvoorbeeld. Zeg je dan als ouder: sorry maar het is de wil van God of ja ik voelde mij zoooo slim vroeger dat ik dacht dat inenten niet nodig was. Bah klootzakjes.

Rdock | 25-06-18 | 13:13

"we hebben een cultus opgetuigd rond vrouwelijke intuïtie en irrationaliteit, dus dan krijg je dat."

Vrouwelijke irrationaliteit wordt ook wel verkocht als 'spiritualiteit'. Al enige decennia zeer in de mode.
Ik zou het meer 'primitief bijgeloof' willen noemen.
Dat laag of in 't geheel niet opgeleide vrouwen uit obscure Derde Wereldlanden zich hierdoor laten leiden, is nog begrijpelijk en tot daaraan toe, maar dat westerse, redelijk tot goed opgeleide vrouwen daar aan toegeven is ronduit droevig.

Primitief bijgeloof. Ik zie het als regelmatig bezoeker van het Holland Casino bijvoorbeeld steeds opnieuw: vrouwen die aan gokautomaten zitten te spelen - die tegenwoordig allemaal met beeldschermen zijn uitgerust - zie ik steeds maar weer wrijven over zo'n beeldscherm, of over bepaalde symbolen die op dat beeldscherm voorbij komen, als een 'magisch' of bezwerend gebaar dat ertoe moet leiden dat zo'n machine ineens gaat uitbetalen.

Rationeel denken wordt uitgeschakeld - voor zover dat niet al continu het geval is - en die vrouwen realiseren zich niet, of wíllen zich niet realiseren dat wrijven of aaien over zo'n beeldscherm geen enkel effect heeft op die stomme fucking chip die diep in het apparaat zit en die bepaalt of er wel of niet voldoende geld in die kast is gestopt om over te gaan tot een periodieke uitbetaling.

Ik zie dat wrijven en aaien uitsluitend vrouwen doen; mannen heb ik er nog nooit op kunnen betrappen. Zelfs domme kinkels niet.
Er lopen zelfs vrouwen rond die, spelend aan een gokautomaat, hun mobieltje met een beeltenis van de Heilige Maagd (of zelfs van zangeres Cher) als een soort 'instralings-instrument' voor het beeldscherm van de gokkast omhoog houden, ervan overtuigd dat zo'n diva er wel voor zal zorgen dat die stomme kast uitbetaalt.
Dat dat zelden of nooit gebeurt, weerhoudt die vrouwen er niet van te volharden in hun 'spiritualiteit'.

De 'spiritualiteit' van vrouwen; jammer dat dáár nog geen vaccin tegen bestaat.

Peter Emile | 25-06-18 | 13:11 | 1

Dan moet u vaker in Amsterdam komen. De aldaar aanwezige Aziatische mannelijke medemens kan er ook wat van. En ach, als dat de vreugd in het spelletje verhoogd. Maar met belangrijker zaken is het inderdaad triest.

Salutis Humanae | 25-06-18 | 16:57

De geveestapelden geven zelf toe aan een opzich natuurlijk gebeuren.
Dat is het mooie ervan.

Net zoals schaapjes, als schaapjes hoornachtig worden dan komen er lammetjes.
Van lammetjes kunnen weer nieuwe truien worden gebreid.

De boer die zijn schapen in zeven sloten tegelijk laat lopen krijgt geen nieuwe trui.

hallevvezool | 25-06-18 | 13:06

Een cocktail van de overheid ingespoten krijgen. Geen reden om aan te twijfelen. En Zentgraaff is een mongool. Ook geen reden om aan te twijfelen.

hevriptem | 25-06-18 | 12:49 | 6

Sjonie01 | 25-06-18 | 13:38
Probeer begrijpend te lezen. Wat denk je dat bedoeld wordt met de zin:
"Natuurlijk hoef je niet alles te doen wat de "oVeRhEiD" zegt."
Dat je iedereen met een witte jas moet vertrouwen of niet?

Barre_de_k | 25-06-18 | 14:02

Paranoide niet onderbouwde zwart wit gedachtes, redelijke reden om te gaan twijfelen.

menage | 25-06-18 | 15:37

Hoe zit het met de toegevoegde conserveringsmiddelen?

Is dit nog nieuws? | 25-06-18 | 18:59
▼ 3 antwoorden verborgen

Het is altijd het zelfde liedje wij zijn tegen de spuit maar als er stront aan de knikker is willen ze maar al te graag ingespoten worden liefst zo vaak mogelijk.

botbot | 25-06-18 | 12:38

Als een jongen in of na de pubertijd de bof krijgt dan kan hij steriel worden. Handig als je geen kinderen wil. Tenzij je vrouw een zaaddonor wil.

Jahowiseffe | 25-06-18 | 12:31

Ik heb nog niet alle tegels doorgenomen, maar zijn er al complottheorieën m.b.t. de farmaceutische industrie opgeborreld? Of een voorbeeld over een vaccinatie die niet goed uitgepakte, om daar het hele vaccinatiesysteem mee onderuit te halen?

Jahowiseffe | 25-06-18 | 12:26 | 1

Yep:
Farmaceutische industrie: check
Kwik: Check
Formaldehyde: Check
Vaccinatie werkt niet: Check
Eigen immuunsysteem werkt prima: check
Kind is mentaal veranderd: check

Als deze onzin is al langsgekomen. Alleen het autisme-argument heb ik nog niet gezien. Misschien is dat eindelijk uitgeroeid.

Bytemaster | 25-06-18 | 13:36
-weggejorist-
Jon68 | 25-06-18 | 12:25 | 8
▼ 8 antwoorden verborgen

De vaccinaties op zich zullen over het algemeen goed werken. Zoals bijvoorbeeld de griepvaccinatie. Maar incidenteel kan het bij overgevoelige personen echt dramatisch misgaan. Waar dringend behoefte aan is, is een methode om met redelijke zekerheid te kunnen voorspellen hoe iemand in het algemeen op vaccinaties zal reageren. Dat om de overgevoeligen al bij voorbaat uit te kunnen sluiten van vaccinatie. Als zo’n pre-vaccinatietest financiëel voordeel op zou leveren dan bestond deze test al, en zou hij ook verplicht zijn.

Nivelleermarionet | 25-06-18 | 12:19 | 2

Ja dat zou voor ouders ook een stuk beter zijn hoe kut zou je je voelen als ouder als het misgaat, meesten praten makkelijk totdat het fout gaat met hun eigen kind.

Sjonie01 | 25-06-18 | 12:48

"Als zo’n pre-vaccinatietest financiëel voordeel op zou leveren dan bestond deze test al, en zou hij ook verplicht zijn."
Veel succes met dat uitvinden als het allemaal zo makkelijk is.

Sjonie01 | 25-06-18 | 12:48
Dan zou je je als verantwoordelijke volwassene moeten begrijpen dat er keuzes in het leven zijn en dat er altijd risico's zijn. De keuze tot vaccineren (zeer minime kans dat het misgaat) en niet-vaccineren (risico op ziekte, je verneukt mensen die vanwege fysieke beperkingen geen vaccinaties KUNNEN nemen) is dan een makkelijke om te maken. Natuurlijk baal je als het misgaat, echter het alternatief is nog slechter.

Barre_de_k | 25-06-18 | 13:15

Vaccineren werkt niet. Ik gaf m'n zoon een glas water om z'n lichaam daaraan te laten wennen, maar toen hij in de vijver viel verzoop hij gewoon.

Knisperende_Tissue | 25-06-18 | 12:14 | 1

Dat is homeopatische vaccinatie en dat werkt juist weer wel he? Was het water wel eerst op de juiste manier geschud, zodat het water zich de correcte energie-signatuur van de opgeloste watertinctuur kon herinneren? Het moet wel met de juiste frequentie gaan trillen om de chakra's goed af te stellen he?

Mazzelstof | 25-06-18 | 18:03

Maar vaccins zijn toch illuminati uitvindingen voor mind control, brainwashen en een bilderbergcomplot om mensen te kunnen track&tracen en hun prefrontale hersenkwab te beinvloeden enzo? Dat je de meenstriem media gelooft, op Rutte stemt en voor de EU bent en vluchtelingen lief vindt en zo? En dat het bilderbergvriendje Bik Varma heel rijk kan worden omdat die dan elk jaar kindjes kan inspuiten met heel duur gif omdat het verplicht is? Ja, dat is volkomen logisch toch!
m.imgur.com/gallery/oF6EQOo

Stormageddon | 25-06-18 | 12:13

Altijd die onzin van anti-vaxxers over "de grote boze farma industrie die op winst uit is"... Een vaccin brengt minder winst dan de ziekte die het voorkomt. Hell, het antibioticakuurtje om zo'n infectie te bestrijden levert al meer winst op, laat staan als het gaat om grotere complicaties en ziekenhuis opnamen die te voorkomen waren. Waarschijnlijk is iedereen al de Polio industrie vergeten, met tientallen pharma spin-offs die puur polio supporting equipment maakte (ijzeren long, orthopedische hulpmiddelen etc.). Zij zijn nu ook gewoon failliet. Nogmaals: mensen die met het argument komen dat vaccins puur voor winst pharma zijn kunnen hun argument totaal niet logisch beredeneren.

breakingbed | 25-06-18 | 12:06

Niet willen (laten) vaccineren op basis van de integriteit van het eigen lichaam (zie ook donorwet): prima. Maar dan ook: word jij of je kind ziek: geen recht op verdere zorg of in ieder geval vergoeding daarvan.

Flipside | 25-06-18 | 11:48 | 4

Een kind (ehn zelfs een weigerachtige volwassenen) moet je proberen te helpen ook al zijn zijn/haar geestelijke vermogens beperkt.

TheseDays00 | 25-06-18 | 12:19

Een ander punt (naast niet doodgaan aan een ziekte) van vaccineren, is om ziektes compleet uit te roeien voordat het muteert of resistent wordt. Het werkt dus alleen als het overgrote merendeel (bijna iedereen dus) zich laat vaccineren. Het dient een maatschappelijk doel en zou verplicht moeten worden. Ironisch genoeg net als die kutdonorwet maar, religie en newage gaan voor natuurlijk.

Haatejaculaat | 25-06-18 | 12:29

Begrijp me goed: het liefst zou ik een verplichting tot vaccinatie zien, maar dat lijkt me grondwettelijk gezien haast onmogelijk. Dan maar op een andere manier dus.

Flipside | 25-06-18 | 14:05
▼ 1 antwoord verborgen

Het is al heel lang zo dat het vooral de bakfietsouders en antroposofisch ingestelde medeburgers zijn die vaccinatie weigeren voor hun kinderen. Niet die biblebelters. Ja, zeker daar ook maar dat is uiteindelijk maar een heel klein percentage van die biblebelters. Dat het daar eerder in het oog springt heeft te maken met het bij elkaar zitten, in een kluitje en een uitbraak van bv mazelen wordt er eerder overgedragen op de bij elkaar kluitende niet ingeënte kindertjes.

Pseudowetenschap en religie fundi's zijn een vloek voor de mensheid. Vaccinaties zijn goed. ziektebeestjes (en hun 5de colonne in den bakfiets) zijn slecht.

Nuuk | 25-06-18 | 11:47

Tegenwoordig moet je overal een prikje voor hebben. Wat is er mis met het opbouwen van natuurlijke weerstand?
Ja, ik heb de DKTP-prik ook gehad en voor die T heb ik me 7 jaar geleden opnieuw laten inenten, nadat ik na een valpartij een vleeswond opliep en daar straatvuil in kreef. En aangezien ik hartpatiënt ben, wilde ik daar geen risico mee nemen.
Van de bof en de mazelen (ik heb ze allebei gehad) ga je niet dood. En je krijgt die maar één keer.
#rubberentegelmaatschappij

Bijtendehond | 25-06-18 | 11:43 | 8

Van het HPV-vacci kun je dan weer CVS (Chronisch Vermoeidheidssyndroom) krijgen...

Bijtendehond | 25-06-18 | 14:07

TeeJee | 25-06-18 | 12:54

Het zal allemaal wel, ik spreek uit eigen ervaring (toen was er volgens mij niet eens een vaccin tegen mazelen. In die sheet staat ook "vooral in Azië en Afrika"
Beetje jammer dat half Afrika naar hier komt, of zijn die ook allemaal ingeënt?

Bijtendehond | 25-06-18 | 14:11

@Bijtendehond | 25-06-18 | 14:11
Het zal allemaal wel, maar ondertussen praat je klinkklare onzin. Dat jij het goed overleeft hebt is leuk voor je, maar je persoonlijke anekdote is compleet irrelevant in zowel discussies als in de wetenschap. Je bent (statistisch) niet significant.

Van mazelen ga je dus WEL dood.
Gebrek aan inentingen veroorzaakt een herleving van ziektes en uitbraken van die ziektes.

Ga jij maar even praten met Roemeense moeders die DIT JAAR nog hun kind verloren hebben aan de mazelen.

Met je #rubberentegelmaatschappij. Sukkel.

TeeJee | 25-06-18 | 22:22
▼ 5 antwoorden verborgen
-weggejorist en opgerot-
Pieter2000 | 25-06-18 | 11:41 | 7
▼ 7 antwoorden verborgen

Het is wat bruut om op deze manier van veganisten af te komen, maar alle bee(s)tjes helpen.
In Afrika deden zij traditioneel altijd aan post natale geboortebeperking met behulp van de malariamug en de tsetse vlieg. Ook uitgebalanseerd natuurvolk, kwestie van koeltoer.

Jan Passant mk2 | 25-06-18 | 11:40

Dat zijn hoger opgeleide moeders -nou ja, HBO pretpakket meestal. En ze stemmen ook op Jesse Klaver. Dus ze verpesten niet alleen het leven van hun kinderen, maar ook de omgeving voor ons en ons nageslacht.

Goed, gedegen onderwijs met training van analytische kwaliteiten. Niet links, niet rechts - training van verstandelijke vermogens en bijbrengen van ethisch besef... Dat hebben we nodig in ons land.

Rommelende Onderbuik | 25-06-18 | 11:38

Wel zentgraaff.... Je berichten worden met de dag meer bagger.
Enerzijds is GS altijd lekker anti farmamaffia, maar anderzijds zijn bezorgde moekes ineens stom, ondanks dat er wel degelijk glasharde voorbeelden zijn van kinderen die 'toevallig' na een inenting wel degelijk veranderen.

MExicaanse griep fiasco vergeten? Die 17 miljoen vaccins van Oosterhuis?

Mwaoh...

BlondHaarBlauweOgen | 25-06-18 | 11:38 | 5

De vaccins in het Nederlandse vaccinatieprogramma zijn spotgoedkoop en spekken de kas van de farmaceutische industrie niet. Kinderen zijn vatbaar voor heel veel aandoeningen. Een bepaald aantal kinderen zal toevallig een aandoening krijgen na een inenting. Er is nooit gebleken dat er na inenting een verhoogd aantal aandoeningen de kop op steekt. Het fiasco van de Mexicaanse griep hoorde niet tot het Nederlandse vaccinatieprogramma en was inderdaad het resultaat van een commerciële lobby. Dat wil echter niet zeggen dat het vaccinatieprogramma een fiasco is.

Bytemaster | 25-06-18 | 11:55

Ja mooi was dat. 10 miljoen€ aan vaccins door het belastingputje van die achterlijke Klink. Want ooooo we gingen allemaal dood als we ons niet lieten vaccineren. Vaccinaties zijn púúr vergif.

Lupuslupus | 25-06-18 | 11:59

En Lupuslupus is wat dit onderwerp betreft puur dom.
Vaccinatie heeft miljoenen leven gered, en doet dit nog steeds. De enkele keer dat het fout gaat is tragisch, maar als we heilzame zaken gaan afschaffen omdat er een keer iets fout gaat dan … vul zelf maar aan.

Jahowiseffe | 25-06-18 | 12:36
▼ 2 antwoorden verborgen

Ach, de vega-gekkies hebben gewoon niet leren nadenken op school. Geen wiskunde, natuurkunde of scheikunde gehad. Om van statistiek maar te zwijgen...

Zo had ik laatst een discussie met iemand die geen gasbarbecue wilde maar een ouderwetse steenkolenbak 'vanwege de gezondheid'.... Interesseert me echt geen moer, iedereen moet lekker zelf weten of ze op gas of op steenkool willen bbq-en, maar dit triggerde me wel even. Wat bleek: "Ja vroeger had je van die LPG-auto's en die stonken zo. Dat wil ik niet in m'n eten". Nog even proberen uit te leggen dat propaangas bij verbranding omzet in water en CO2, maar dat leek me onbegonnen werk.

Tja... en dan is formaldehyde inderdaad wel een heel eng stofje in een vaccin. Ook al zit er meer van in een sinaasappel.

Kijktip: Op facebook even de 'Detox, Antivax and Woo Insanity' pagina opzoeken... Leuke plaatjes van de alternatieve gezondheidstherapiëen waar de vegagekkies wel in geloven

teslaporn | 25-06-18 | 11:35

Lol, wat geenstijl-redactie? De kinderen van die vegan mama's interesseert mij geen neuk. Het gaat er om dat ook ingeënte mensen tóch ziek kunnen worden bij veel van die ziektes, en daarom zijn die antivaxxers gevaarlijk voor degenen die wel vaccineren.

Ziekeconstipatie | 25-06-18 | 11:30 | 3

Huh. Gaat bij kinderen vooral om de hele kleintjes die nog niet ingeent zijn, op de creche zitten en daarmee kwetsbaar zijn voor kinderziekten. Als iedereen meedoet kan het virus zich niet nestellen in de gemeenschap - met een dekkingsgraad van onder de 95% wordt dat wel mogelijk. Daarmee doen de antiovaxxers niet alleen hun eigen kinderen kwaad maar ook die van anderen.

DebraCadabra | 25-06-18 | 11:37

Ook dat hoort bij het probleem. Wat ik zojuist zeg klopt echter wel gewoon. Vaccinatie tegen mazelen, bof, rode hond, kinkhoest geeft geen 100% betrouwbare immuniteit. Ook dit is een reden dat groepsimmuniteit zo belangrijk is, zodat juist niemand het krijgt.

Ziekeconstipatie | 25-06-18 | 11:44

En dat is ook waarom het argument 'maar als jij je kinderen wel inent is er toch geen gevaar voor jouw kind' geen stand houdt.

Ziekeconstipatie | 25-06-18 | 11:48

En wat denken jullie dan van vaccinaties voor ouderen? Zoals de griep-prik? Jullie hebben 'm allemaal genomen vorig jaar? Nee? Waarom dan niet als je er wel in blijft volharden dat vaccinaties voor kinderen een no-brainer is? Leg dat dan eerst even uit.

Jullie hebben dus allemaal die griep-prik genomen. En? Griep gehad? En collega's die de prik niet namen, kregen zij allemaal griep? Op mijn werk gebeurde precies wat ik had verwacht: Het zijn altijd dezelfden die vaker ziek zijn, en dezelfden die nooit ziek zijn. Er is geen causaal verband te bespeuren met prikken.

En daarom ben ik ben er van overtuigd dat vaccinaties voor 'ouderen' aperte onzin is. Ik kreeg die prik ook aangeboden. Ik ben nog geen 40. Ik ben ook zelden tot nooit ziek. En toch krijg je ineens een uitnodiging van het vaccinatie-circus. Waarom dan? Eerst dat uitleggen en onderbouwen met gegevens die met wetenschappelijke methode zijn vergaard. Alle andere soorten uitleg leg ik per definitie altijd naast mij neer. Tot die tijd bokken ze maar op met hun spuitjes.

Wedstrijdkrokodil | 25-06-18 | 11:25 | 7

@Wedstrijdkrokodil, ik ben 73, nooit gevaccineerd, heb alleen de destijds (net zoals mijn 5 broers en zussen) normale kinderziektes gehad; de bof, mazelen, kinkhoest. De brief van de huisarts met daarin de oproep voor de griepprik gaat al véle jaren meteen na ontvangst in de papiercontainer. Ben de laatste 20 jaar NIET 1x naar de dokter geweest en nooit ziek.
De griepprik is schijnveiligheid, men weet nooit welk soort griep (van de vele soorten) de kop zal opsteken. Het is nattevinger werk: het is gissen. Welk normaal denkend mens laat zich in vredesnaam met een virus injecteren (al is het dan in verzwakte vorm). Waanzin.

Lupuslupus | 25-06-18 | 12:09

Lupus,
Je zelf als voorbeeld stellen is een magere wetenschappelijke basis. Sommigen vertellen over hun opa die 3 pakjes per dag rookte en toch 104 is geworden. Heb jij ook zo´n opa?

Jahowiseffe | 25-06-18 | 12:40
-weggejorist-
Barre_de_k | 25-06-18 | 13:43
▼ 4 antwoorden verborgen

Lekker handig. Je importeert honderdduizenden gelukszoekerts uit bananenlanden en bovenliggende zandbakken naar je werelddeel, waarvan sommigen beheptt zijn met ultraresistente vormen van aandoeningen die wij alláng hadden uitgeroeid - en je denkt dat je met je familie onder een beschermende kaasstolp leeft van onbespoten aardmoeder-, geboortestraatjes, en vegabakfietsgedachten.
-
Tóch eens kijken of je nog heel hard met de 'welkom in mijn land' bordjes voorop staat schommelen als je kind met een resistent poliovirus uit Congo op de IC ligt.

bisbisbis | 25-06-18 | 11:22 | 2

Of TBC. Asielzoekers krijgen pas na een half jaar(!) een TBC-test. 1x hoesten van iemand met open TBC kan tien mensen infecteren.

Lupuslupus | 25-06-18 | 12:13

Lekker naar het buitenland wijzen. In nl vreten we kip met resistente bacteriën omdat we die beesten preventief antibiotica voeren. Blijf vooral geloven in de übermenschen die we zogenaamd zijn.

Groene Horzel | 25-06-18 | 14:31

Uit betrouwbare bron (huisarts in randgemeente van bijbelbelt) weet ik dat er veel meer gevaccineerd wordt dan officieel geregistreerd. Anders gezegd de meeste moeders uit die gemeenten gaan even met hun kinderen op stap buiten de gemeente voor een prikje. Wordt niet officieel geregistreerd maar kind is dus wel gevaccineerd.

Law | 25-06-18 | 11:18 | 2

En die moeders gaan dat daarna aan hun huisarts vertellen? Wat een broodje aap.

Lupuslupus | 25-06-18 | 12:14

Vreemd verhaal. Wat Lupus zegt. En GGD's buiten je eigen gemeente registreren ook gewoon hoor. 't Is niet zo dat ze zeggen: Oh, u komt van een regio verderop, nou dan doen we alles gratis en buiten 't boekje.
Er zijn wel vrouwen die tegen het 'advies' van de kerk in vaccineren, zo'n 50 a 80%, maar de huisarts heeft zwijgplicht dus dat doen ze gewoon in het eigen dorp hoor. Bovendien is het echt niet zo dat alle mensen altijd doen wat de kerk zegt en/of dat elke kerk fel anti is en dat uitdraagt.

einStina | 25-06-18 | 12:28

Mijn kinderen zijn ook allemaal geprikt. En toch geloof ik niet in een vloeibaar Reichs Programm dat universeel in elk kind wordt gepompt. De wet van de grote getallen hoeft niet altijd ook voor jouw kind specifiek de optimale te zijn. Je kunt van een overheid niet verwachten op microniveau een afweging per kind te maken. Dat moet je aan de ouders overlaten. Stop dan ook met zeiken als deze ouders dat doen.

jekalemoeder.nl | 25-06-18 | 11:15 | 1

Het optimale hebben die ouders ook helemaal niet op het netvlies. Want is doodgaan aan kinkhoest beter dan een "beetje kwik"

menage | 25-06-18 | 15:40

Het ligt een beetje genuanceerder. Ten eerste als ik jonge vrouw was zou ik me wel laten vaccineren. Cost en Baat. Het RIVM produceert zelf nogal wat vaccins en dan met eigen bewijs komen is een beetje een bakker die vindt dat we meer brood moeten eten. Er zij ook nogal wat deskundigen die vraagtekens zetten. Vaccineren is vrij gevaarloos, maar ook niet helemaal zonder risico's. 40 extra doden per generatiejaar?? Dat is nogal lastig te bepalen. Meestal blijkt dat de mortaliteit (het dood gaan) onder niet gevaccineerden en wel gevaccineerden niet zo veel verschilt. Hoe kan dat? Er gaan nogal veel mensen aan iets heel anders dood en dan maakt het per saldo weinig uit.

Mijn klomp breekt | 25-06-18 | 11:14 | 5

@Bytemaster | 25-06-18 | 11:20
RIVM heeft wellicht officieel geen winstprikkel, maar de Mexicaanse griep vaccinatie affaire laat zien dat individuele influencers niet vies zijn van wat eigenbelang.

www.quotenet.nl/Nieuws/Viroloog-Ab-Ost...

BlondHaarBlauweOgen | 25-06-18 | 11:46

Bytemaster, het RIVM is ook afhankelijk van subsidies e.d., die willen zo groot en belangrijk mogelijk worden. Ik heb daardoor meer vertrouwen in de warme bakker. Nooit een overheidsinstelling op tunnelvisie betrapt? Al jaren wordt er voor gepleit de productie van vaccins geheel los te koppelen van het RIVM.

Mijn klomp breekt | 25-06-18 | 11:48

Zoek maar op groepsimmuniteit.

Deflatiemonster | 25-06-18 | 12:46
▼ 2 antwoorden verborgen

Wow, oud nieuws. Dit speelt al jaren. En er is niet mis aan als ouders zelf kritisch nadenken. Want wij leven in een maatschappij waar mensen mondig zijn en zelf nadenken over de consequenties van hun handelen. Tenslotte zijn zij verantwoordelijk voor het wel en wee van hun kinderen.

loser | 25-06-18 | 11:13 | 6

@Sjonie01 | 25-06-18 | 11:28 |
Het toegenomen aantal allergieën heeft zeer waarschijnlijk te maken met de toegenomen hygiene waardoor het immuunsysteem te weinig te doen heeft en gaat overreageren op niet gevaarlijke stoffen. Koemelk is hierop een uitzondering, mensen die hier tegen kunnen hebben een genetische mutatie die dit mogelijk maakt. Mensen zonder deze mutatie hebben een koemelkallergie.
Diabetes bij jonge kinderen lijkt mij persoonlijk eerder een gevolg van overgewicht bij jonge kinderen.
Voor zowel ass als voor adhd geldt dat we dit tegenwoordig beter herkennen en erkennen waardoor er ook meer diagnoses worden gesteld.

mvdwarsligger | 25-06-18 | 11:41

mvdwarsligger | 25-06-18 | 11:41
Ik denk niet dat de hygiëne echt beter is geworden sinds de jaren tachtig misschien wel het voedsel van mindere kwaliteit als je kijkt naar de ingredienten die ze allemaal vervangen hebben met andere goedkopere stoffen.

Sjonie01 | 25-06-18 | 11:49

@Sjonie01 | 25-06-18 | 11:49 |
nl.wikipedia.org/wiki/Hygi%C3%ABnehyp...
Ben geloof ik niet de enige die denkt dat het met toegenomen hygiëne te maken heeft.

Wat dat voedsel betreft heb je wel een punt. Echter wat heeft dit met het onderwerp te maken?

mvdwarsligger | 25-06-18 | 12:02
▼ 3 antwoorden verborgen

Hier in Griekenland liep ik een farmacy binnen voor wat antiroosshampoo. 'Dandruff'

De dame toonde mij 'for dry hair' en 'for greasy hair' en vroeg toen 'do you want with or without chemicals'.

Dit duurde een kwartier. Ik probeerde uit te leggen dat ik gewoon antiroos spul wou. Haar vraag, als uitsmijter was 'ok, what is dandruff'.

Planeet is verloren.

Knufter | 25-06-18 | 11:12 | 5

@Pimp my Voortuin en @Groene Horze
Nou niet zo negatief. Het bericht dat niet iedere Griek perfect Engels spreekt is ontstellend, schokkend gewoon, en zeker belangrijk genoeg om hier even in te breken.

koeberg | 25-06-18 | 11:27

Daarom importeren wij nu hoogopgeleide apothekers, die wel weten wat dandruff is.

Foolonthehill | 25-06-18 | 11:28

Ik moest het ook opzoeken. Moet ik mij nu schamen?

Linkse allergie | 25-06-18 | 13:03
▼ 2 antwoorden verborgen

Snoezig dat de anti-religieuzen weer vol op het orgel gaan, maar daarbij uit het oog verliezen dat ze daarbij een nieuwe ideologie introduceren die inherent inconsistent is. Het komt niet verder dat de inschatting op dat moment, die primair impuls gedreven is en dermate context afhankelijk dat het niet veel verder komt dan beslissen met een dobbelsteen.
Het vaccinatie circus is volledig overtrokken en de inentingen zijn in de regel overbodig of onwerkzaam. Het inenten tegen baarmoederhalskanker bij meisjes is een prachtig staatje emo-marketing en lobbywerk. De tegenargumenten werden en worden niet gehoord. Er wordt wel grof aan verdiend. Ongezien de typhus met je inentingen.

Frau Merkel | 25-06-18 | 11:09 | 11

@TeeJee
90%? Link maar even naar je onderzoekjes dan. De vaccinatie van het RIVM beschermt maar tegen een paar varianten, waaronder de meest voorkomende maar voor zover ik gelezen heb dekt dat geen 90%.

Groene Horzel | 25-06-18 | 11:48

Bij een hoer met 10 geslachtsziekten beschermt een condoom ook niet 100%. Daarom dan toch maar zonder bescherming neuken?....

Lafayette | 25-06-18 | 11:48
▼ 8 antwoorden verborgen

Anti vax. Denk aan de vogel,kip, en zwijn ziekte. binnen record tijd had de industrie de middelen klaar om u te beschermen. Ministers kochten in als een gek wat positief overkwam bij gelovigen en groen linkse mensen. De media, tot vandaag, is hun vriend in bange tijden.

biltong | 25-06-18 | 11:05

Dan geeft God de mensheid wijsheid, kennis en technologische middelen om die satanische virussen uit te roeien, en dan gebruiken ze het niet. Direct tegen de wil van God in.

Wim Venijn | 25-06-18 | 11:00 | 2

Niet alles wat de mens kan en doet is de wil van God. Of denkt u dat het Zijn wil is dat Zijn schepselen in de moederschoot worden vermoord?

Lupuslupus | 25-06-18 | 12:19

Geen idee @Lupuslupus. Staat niets van in de bijbel. Alhoewel, God had wel alle eerstgeborene morsdood gemaakt in Egypte. Zolang er geen bliksemschicht naar beneden zeilt, zie ik geen probleem. Zwijgen is toestemmen zeg maar.

Wim Venijn | 25-06-18 | 12:48

"die veelal geloven dat een kind op ‘natuurlijke wijze’ weerstand moet opbouwen tegen besmettelijke ziekten."

Hoe werkt dat dan, als je het krijgt ga je misschien wel dood. je hebt dan wel weerstand idd, dus ach.

Mijn kids hebben gewoon een prik, ik ben dat paranoide gedoe over instanties en mensen die ervoor gestudeerd hebben zo zat.

menage | 25-06-18 | 10:58

Prima om iets in twijfel te trekken, maar onderbouw dan andermans ongelijk met verifieerbare cijfers die tot stand zijn gekomen met de wetenschappelijke methode. Met alleen roeptoeteren dat mensen die andere keuzes maken domme bakfietskutten zijn wordt niemand iets wijzer.

Wedstrijdkrokodil | 25-06-18 | 10:58 | 4

Dito voor dom wat roepen tegen iets wat wetenschappelijk onderbouwd is (vaccinatie).

TheseDays00 | 25-06-18 | 11:01

Ehmm, die cijfers zijn zeer, zeer, zeer uitgebreid beschikbaar??? Laat die domme bakfietskutten maar eens met wetenschappelijke en verifieerbare cijfers op de proppen komen.

Lood om oud ijzer | 25-06-18 | 11:30

Probleem is dat niet-vaccineren niet alleen effect heeft op de niet-gevaccineerde maar op de hele groep. Je gaat in een situatie komen dat gevaccineerde kinderen risico’s gaan lopen doordat andere ouders hun kinderen vanwege pseudowetenschappelijke onzin niet vaccineren. Dan is het woord bakfietskutten gewoon op zijn plaats.

Bytemaster | 25-06-18 | 11:30
▼ 1 antwoord verborgen

"Ja, maar er zit kwik in vaccins"

Er zit geen kwik (meer) in de vaccins die in het Rijksvaccinatieprogramma gebruikt worden. Een toastje tonijnsalade bevat meer kwik dan er gebruikt werd in vaccins.

"Ja, maar er zit formaldehyde in vaccins"

Er zit meer formaldehyde in een sinaasappel.

Tapu | 25-06-18 | 10:57 | 5

Ja en die sinaasappel en die tonijn die spuit je ook recht in je aderen.

alufoliegroothandel | 25-06-18 | 11:12

@alufoliegroothandel | 25-06-18 | 11:12
Ten eerste spuit je een vaccinatie niet in je aderen en ten tweede ga je gewoon van je eigen veronderstelling uit dat inspuiten gevaarlijker is dan inname via voedsel.

Bytemaster | 25-06-18 | 11:33

@alufoliegroothandel | 25-06-18 | 11:12
Vaccins spuit je ook niet recht in je aderen. Durrr.

TeeJee | 25-06-18 | 11:35
▼ 2 antwoorden verborgen

Vrouwen met een mening verbieden? Is de vrouwenhaat zo ver opgelopen dat nuance niet meer bestaat en een klein gedeelte de afschaffing van de hele groep bestiert? Goed begin van de week dit, ik voel me opeens stukken beter en enorm happy.

einStina | 25-06-18 | 10:56 | 11

@TeeJee Naar sommige groepen wel 'iets' meer dan naar andere hoor. En iets specifieker mag ook wel - om mij nou af te schaffen omdat er somewhere een bakfietsmoedeer bestaat... Doe ik al die moeite om redelijk te zijn, krijg ik alsnog klapjes. Ghehe. Maar mijn eeltlaag beschermt mij. lol.

einStina | 25-06-18 | 12:50

@ einStina | 25-06-18 | 12:50
Ik voel geen enkele behoefte om leuke dan wel sexy vrouwen af te schaffen. Geen zorgen, bij mij ben je veilig.

TeeJee | 25-06-18 | 12:55

@TeeJee: Goddank! Zo is het leven een stuk beter. *doneert lief lachje*

einStina | 25-06-18 | 13:50
▼ 8 antwoorden verborgen

Jullie vergeten de kopvoddenmoekes!

Nelis SplitBloes | 25-06-18 | 10:55

Tja, bij een orgaanwet buitelen ze hier over elkaar heen met keuze over eigen lichaam. Nu maken de ouders die keuze voor de kinderen (want dat doen ouders) en is het weer niet goed.

van_Heutsz | 25-06-18 | 10:55 | 5

@Satria , als je als D66 echt iets aan het aantal orgaan donoren wil doen:
1. maximum snelheid afschaffen.
2. Gordelplicht afschaffen.
Andersom mag ook

Dlareg | 25-06-18 | 11:35

T.a.v de vaccinaties is er helemaal geen discussie over de keuze over het eigen lichaam. Vaccinaties zijn niet verplicht. In deze discussie gaat het erom dat ouders een bewezen goedwerkend en levensreddend principe hun kind ontzeggen. Dat is een hele andere discussie dan over de donorwet.

Bytemaster | 25-06-18 | 11:38

@ikdenkwat : orgaandonatie is ook bewezen wetenschap lijkt mij. @Bytemaster Orgaandonatie is ook niet verplicht, je kunt je gewoon uitschrijven hoor.

van_Heutsz | 25-06-18 | 11:49
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik ben van de babyboom generatie die volgens mij alleen een dktp vaccinatie kregen. Lijkt me dat er daar genoeg van over zijn ............. zelf heb ik m’n kinderen braaf laten inenten, dktp en bmr . Sinds kort heb ik een achterneefje en ben als ik zie wat er nog meer aan toe is gevoegd, waarom vraag ik me dan af. Omdat ze op heel jonge leeftijd met kinderen en volwassenen via KDV in aanraking komen terwijl hun weerstandsysteem nog niet is opgebouwd en vatbaarder zijn voor ziektes? Is het vanwege globalisering en instroom buitenland dat veel ziektes worden meegenomen? Ik zou als dat allemaal willen horen zodat je wéét waarom dat vaccinatieprogramma zo uitgebreid is.

vlijtig liesje 50 | 25-06-18 | 10:55 | 3

Ik twijfel daar niet aan, er komen zeker ziektes deze kant op, vanwege de globalisering!

vluchtelingallergie | 25-06-18 | 10:59

Zijn een aantal simpele reden voor. De eerste is het voorhanden zijn van een vaccin. Dat is niet voor alle ziektes het geval. Het berucht HPV vaccin is pas vrij recent uitgevonden namelijk. Daarnaast is het een rekensom. Wat kost het massaal vaccineren en wat levert het op. Sommige ziektes komen zo weinig voor of hebben zo'n relatief mild verloop dat vaccineren niks oplevert.

ir.Bob | 25-06-18 | 11:14

Maar blijkt dat volwassen vakantiegangers, die naar Turkije of nog verder gaan, zich niet laten inenten, b.v. tegen gele koorts, gewoon bij GGD te halen, maar wel je kind inenten met allerlei , tja, wat zit erin, ik niet weten.

gato | 25-06-18 | 12:07

Verplichten dat crèche kinderen ingeënt worden.

jaap932057795966 | 25-06-18 | 10:53 | 3

Helemaal niet, te gek voor woorden.

gato | 25-06-18 | 12:08

Puur communisme dus.

Lupuslupus | 25-06-18 | 12:23

Je kind moet ook naar school, fuck communisme, maakt je slimmer en zo.

menage | 25-06-18 | 15:41

de pro- en antivaxxers zijn weer lekker kortzichtig. Het ene vaccin is het andere niet. Maar volgens de voorstanders hier, net als het RIVM trouwens, zouden ze dat wel zijn. HPV lopen die kinderen niet op bij de crèche hoor.

Groene Horzel | 25-06-18 | 10:52 | 3

Het artikel gelinkt in het stukje van Zentgraaff noemt HPV niet. Het RIVM heeft het over twee-jarigen.

koeberg | 25-06-18 | 10:57

90% is hier maar dom aan het schreeuwen zonder zelf enige kennis te hebben betreffende het onderwerp.

En dan maar lachen over die facebookmoeders. Iets met een pot en een ketel.

Synthese | 25-06-18 | 10:58

@koeberg
Ik haal een Nos artikel en deze door elkaar. Bij de nos gaat het over het HPV vaccin. Welke, volgens mij, niet gelijk mag staan met de andere vaccinaties in het programma.

Groene Horzel | 25-06-18 | 11:07

Die sufkutten krijgen ook nog gelijk omdat 90% wijzer is zullen hun on ingeënt kinderen waarschijnlijk niet ziek worden. Dus dankzij vaccinatie worden hun kinderen niet ziek maar dat hebben deze sufkutten niet Door.

jaap932057795966 | 25-06-18 | 10:50

Leuk stukje schreeuwwerk, maar ik lees nergens dat er nu meer kinderen dood zijn gegaan.

je suis bier | 25-06-18 | 10:48 | 3

Dankzij die 90% is de kans klein.

jaap932057795966 | 25-06-18 | 10:51

Da's waar. We zien de put wel, maar we moeten eerst wachten tot een schaap verdrinkt.

koeberg | 25-06-18 | 10:58

@je suis bier | 25-06-18 | 10:48
Google maar even op de uitbraak in Roemenië, waar d dekkingsgraad dus ook flink gedaald is over de afgelopen jaren.

Ach, bij deze een linkje; medicalxpress.com/news/2018-04-romani...

TeeJee | 25-06-18 | 13:05

Het lijkt me een kleine stap van Antivax naar Antifa. Wat zakken we toch af als samenleving.

BlowingBubbles | 25-06-18 | 10:47

Als je je kind dit aandoet met de dood tot gevolg, zou je voorgoed opgesloten moeten worden. Of met D66-bril op: tenminste 8 maanden voorwaardelijk.

de Voorzittert | 25-06-18 | 10:47 | 3

Gewoon overgaan - in het algemene volksbelang - naar verplichte inenting. En ouders die weigeren opsluiten in het gevang. Al veeeel te lang laten wij ons gijzelen door de geloofsgekkies. Zeg maar een minderheid die de meerderheid hun mening door de strot duwt!

Rdock | 25-06-18 | 10:51

Rdock, jij houdt er wel lekkere fascistische trekjes op na wanneer het over andermans kinderen gaat he.

Synthese | 25-06-18 | 10:55

Ene Mengele zou trots op je zijn.

Groene Horzel | 25-06-18 | 11:00

Als die kinderen de toegang ontzegd wordt tot scholen, openbare zwembaden, kinderopvang etc. is dat zo over. Eens kijken hoe lang het duurt voor ouders besluiten dat dat vaccineren toch niet zo'n gek idee is.

Linkse allergie | 25-06-18 | 10:45 | 1

Och, de bakfietsmoeder die er van overtuigd is dat vaccineren een slecht idee is, is er ook vast van overtuigd dat ze zelf veel beter les kan geven dan een echte Docent. Zo dik is die plaat voor hun kop wel.

Knisperende_Tissue | 25-06-18 | 11:00

Toch blijft het raar dat de overheid er niet voor gekozen heeft om ook jongens te vaccineren. Ten eerste kunnen ook jongens (hoewel zeldzamer) kanker krijgen van HPV. Veel belangrijker is dat het sterk de verspreiding zal indammen omdat er minder dragers van HPV in de samenleving zijn. 'Herd immunity' is best belangrijk als het gaat om vaccinaties.

ir.Bob | 25-06-18 | 10:45 | 4

@VeelTeSteil Van het geld bedoeld voor de preventie van prostaatkanker gaat 100% naar mannen.

koeberg | 25-06-18 | 11:00

Mannen kunnen keelkanker krijgen van HPV via orale sex. Dus heren, niet meer beffen en alleen recht op en neer neuken.Loop je niks op..... zelfs niet van een facebookende bakfietsmuts.

drs kwenie | 25-06-18 | 11:42

Gewoon stoppen met hoeren en snoeren. Dan heb je ook geen HPV vaccinatie nodig.

Lupuslupus | 25-06-18 | 12:25
▼ 1 antwoord verborgen

Lekker kort door de bocht stukje dit. Verder niets onderzocht op wat er gevaccineerd wordt en waarom dat gedaan wordt.
Dat je je kind een DKTP spuit laat geven vind ik meer dan verstandig. Maar een spuit tegen de mogelijkheid van kanker, terwijl deze spuit eigenlijk een antimiddel is tegen een spuit die in de jaren 70 is gegeven en daardoor baarmoederhalskanker kon geven is een beetje onzin. Intussen is deze kans namelijk uiterst miniem geworden. En niet door de spuit, maar doordat er 40 jaar tussen zit. De bijwerkingen zijn overigens vervelender ook.

Beroepshufter | 25-06-18 | 10:45 | 6

@gato ga maar lekker zoeken op CLinicaltrials.gov. Hier is er bijvoorbeeld 1. Carvarix (HPV vaccinatie) vs HepatitesA vaccinatie. Na 48 maanden (punt 11) is er bij de a-HPV vaccinaties veel minder HPV16/18 te vinden. Lijkt me dus specifiek effectief.
clinicaltrials.gov/ct2/show/results/N...

Grondig onderzoek wordt ALTIJD gedaan bij intrabloedbaan injecties. Deze onderzoeken MOETEN worden doorlopen (fase I, faseII en fase III) door de farmaceutische industrie en producten kunnen niet op de markt komen als de effectiviteit NIET wordt gevestigd of minder is dan het concurrerende product.

Ik weet het fijne er niet van maar jij bent zo'n roeptoeter persoon zoals beschreven in het artikel hierboven.

Daniel1985 | 25-06-18 | 11:34

@Daniel1985. Nou nou nou, een beetje op de teentjes getrapt door een tegel. Om nu meteen over roeptoeteren te spreken en reaguurders aan te vallen, kan ik niet zien als een nuttige bijdrage aan een interessante discussie.
Op zich bevestigt dat mijn 'lekker kort door de bocht'. Een aantal linkjes: healthwatch.eu/nl/duizenden-meisjes-e... en zorgnu.avrotros.nl/uitzendingen/achte...
Laatste is interessant. Drie kwart van de artsen raadt het vaccin aan. Dat betekent dat een kwart dat dus niet doet. Een beroepsgroep wat geld verdient nb met het uitgeven en zetten van vaccins.

Beroepshufter | 25-06-18 | 14:38

@hufter, artsen en farma bedrijven verdienen nog VEEL meer aan het behandelen van de ziekten en de (blijvende) gezondheidsschade. Als het om geld te doen was geweest zouden ze niet vaccineren of zou iig een veel groter deel van de artsen vaccineren afraden.
Daarnaast zijn er ook genoeg gediplomeerd artsen met ontspoorde waanbeelden over medicijnen, maar ze zijn gelukkig veruit in de minderheid.

Gregovic | 25-06-18 | 15:56
▼ 3 antwoorden verborgen

Gewoon vervolgen; dood door schuld.

Aatje | 25-06-18 | 10:44

Heerlijk. des te eerder mensen met een geloof zullen uitsterven. Ik zou zeggen, lekker niet vaccineren.

dk-- | 25-06-18 | 10:44 | 3

Jammer dat je daardoor dan weer de mensen in gevaar brengt die niet gevaccineerd kunnen worden (problemen met bijv. immuunsysteem) of jonge kinderen die de leeftijd voor een vaccinatie nog niet bereikt hebben...

Aatje | 25-06-18 | 10:45

Het zijn niet alleen gelovigen die niet vaccineren. Steeds meer mensen die allerlei flauwekul over vaccinaties voor waar aannemen, laten hun kind ook niet vaccineren. Naast de persoonlijke vaccinatie is de vaccinatiegraad ook van belang om ziektes tegen te gaan. Een kind is beter beschermd als iedereen om zich heen ook gevaccineerd is.

Bytemaster | 25-06-18 | 10:49

Aatje | 25-06-18 | 10:45
Dat valt mee, die verblijven in zelfgekozen (en opgelegde) ghetto's. Ga daar niet heen, doe je nu ook al niet.
Bytemaster | 25-06-18 | 10:49
Heel juist. Betekend dat je voortaan even moet informeren of kinderen wel met elkaar in de klas kunnen zitten.
Mooi om te zien dat polio en andere ziekten weer terug van weggeweest zijn. De bakfietsmutsen bezien het vast net zo als vergeten groente.

Curbed Cobald | 25-06-18 | 12:37

Niet alleen principieel weigeren maar ook omdat ze het zielig vinden voor het kind. Je zal je kind maar opzadelen met polio.

BozePaarseMan | 25-06-18 | 10:41 | 2

Je zult maar zijn doodgegaan aan je polio vaccinatie.

Lupuslupus | 25-06-18 | 12:27

Lupuslupus | 25-06-18 | 12:27
Komkom, de stapels rouwkaarten die daarvoor verstuurd zijn , daar heeft de toenmalige PTT nog speciale containerheftrucks voor aangeschaft.

Curbed Cobald | 25-06-18 | 12:34

De grote angst is voor de migranten/asielzoekers. Allerlei ziekten die hier uitgeroeid waren komen weer kersvers ons land binnen.

Premier Trutte | 25-06-18 | 10:40

Op Facebook zijn alle meningen gelijkwaardig. Dus Truus382 met een medische graad heeft precies dezelfde autoriteit als Truus349 zonder. En er zijn nou eenmaal veel meer Truusen zonder medische graad dan met. En dan krijg je dit.

koeberg | 25-06-18 | 10:39 | 12

Synthese | 25-06-18 | 10:45
Als je de juiste kennis hebt kan je afwegingen maken. Uiteraard.
Maar, 99% van de bevolking kan dit niet. En om de juiste dekkingsgraad te krijgen vaccineren "we" iedereen.
Best wel belangrijk omdat je dit soort bakfietsbijbelmosselmoeders gedrag wil vermijden.

Curbed Cobald | 25-06-18 | 10:55

Bytemaster | 25-06-18 | 10:53
Kwik aluminium en dat lijkt me niet zo goed als dat door de bloed hersenbarrière heen gaat jonge kinderen moeten ook hun afweer systeem nog ontwikkelen.

Sjonie01 | 25-06-18 | 11:06

Even een vraagje: werkt Bytemaster soms bij het RIVM? Zulke oogkleppen en blind voor een andere mening lijkt mij echt niet gezond.

Lupuslupus | 25-06-18 | 12:29
▼ 9 antwoorden verborgen

Zouden die moeders zelf mee gaan doen aan de bevolkingsonderzoeken om borstkanker tegen te gaan als ze een brief krijgen? Of menen ze dat het drinken van kopjes sterrenmunt thee dat knobbeltje wel weghaalt op termijn.

Dutchbeaurouge | 25-06-18 | 10:38 | 2

Dat was voor mij eens, maar nooit weer. Gevoelig weefsel fijn pletten en er elke zoveel jaar een dosis straling doorheen jassen, hoe rudimentair. Met thermografie kun je ook uitsluitsel krijgen, maar ja, dan moet er opnieuw worden geïnvesteerd.

MickeyGouda | 25-06-18 | 10:43

Ik heb er ook één keer aan meegedaan, 20 jaar geleden. Behalve dat wat Mikey zegt, de foto's waren 'niet goed' dus het moest nog een keer. Heb 2 weken in ontzettende angst gezeten terwijl mijn man net was overleden dus ik zag mijn kinderen al wees worden, de uitslag was goed maar toen heb ik mij voorgenomen: nóóit weer en daarom doe ik ook niet mee aan het darmkanker onderzoek.

Lupuslupus | 25-06-18 | 12:35

Aan de positieve kant, het antivaxfront roeit zichzelf wel in enkele generaties uit. Sneu voor de kindjes in kwestie, dat dan weer wel.

Knisperende_Tissue | 25-06-18 | 10:37 | 3

Helemaal niet, dat is juist positief. En de "kindjes" zijn er het beste mee geholpen.

Curbed Cobald | 25-06-18 | 10:41

Curbed Cobald dom dommer domst

Rdock | 25-06-18 | 10:43

Rdock | 25-06-18 | 10:43
Kennelijk heb je problemen met de zienswijze edoch om deze dom te noemen kan alleen maar aan de eigengenoten opleiding liggen. Geen grote problemen mee.

Curbed Cobald | 25-06-18 | 12:28

Dit is een direct gevolg van toegenomen wantrouwen jegens de overheid en de wetenschap. Dat wantrouwen is als het om de overheid gaat keer op keer volkomen terecht gebleken. Misschien is de wetenschap mbt de vaccinatie die vandaag actueel is deugdelijk, maar misschien ook niet; naarmate meer en meer onderzoeken en leerstoelen gekocht worden zal wetenschap - terecht - steeds meer gewantrouwd worden.

Hetze Haatstra | 25-06-18 | 10:37 | 3

Ik denk dat het eerder een gevolg is van de opkomst van social media. Vroeger kon niet iedere moeder haar mening wereldwijd publiceren. Tegenwoordig lopen academisch geschoolden achter internethoaxes aan.

Bytemaster | 25-06-18 | 10:57

@Bytemaster
De sociale media zijn slechts een transportmiddel. Het klimaat van toegenomen wantrouwen was er volgens mij eerder dan Facebook. Je hebt echter wel een punt als het gaat om de verspreiding van domheid; daarvoor lenen de sociale media zich uitstekend.

Hetze Haatstra | 25-06-18 | 11:19

Ook slechte journalistiek. Dan komt weer een kinderarts aan bod, maar waarom laat men die niet even zeggen of ('dat, het is altijd 'dat') hij zelf zijn kinderen heeft ingeënt en hoe dat bij zijn collega's zit.
Elk artikel hierover zou die statistieken erbij moeten zetten. Op tv was er een tijdje terug een NL kinderarts die incl zichzelf geen een kinderarts kende die eigen kinderen niet vaccineerde. Online lastig om snel veel over te vinden.
CONCLUSIONS:

Ninety-three percent of the surveyed physicians agree with the current official vaccination recommendations and would apply them to their own children. However, the observation that 5% of nonpediatricians would not use Haemophilus influenzae type b vaccine if they had a child born in 2004 is unexpected and concerning. In contrast, both groups gave additional vaccines than those recommended to their own children.
www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/16263976
In het onderzoek is geen sprake van artsen die hun kinderen niet laten vaccineren.

Hemmenaar7 | 25-06-18 | 10:36

Dat zomaar ongeinformeerd je kinderen laten vaccineren zoals de overheid het geregeld heeft, dat vind ik ook ongelofelijk dom gedrag. Zelf heb ik de diverse vaccinaties verdeeld over een wat langere periode laten geven. Dat schijnt de risico's - die er gewoon zijn - aanzienlijk te verminderen.

Bat-Adam | 25-06-18 | 10:34 | 8

@ir.Bob Ga zelf aan het werk. Gebruik je verstand. Het is voor mij 20 jaar geleden dat ik mij met deze materie heb bezig gehouden.

Bat-Adam | 25-06-18 | 10:48

@Bat-Adam | 25-06-18 | 10:48
Probleem is dat de meeste mensen niet weten waar ze objectieve informatie moeten halen. Die tikken gewoon in google een zoekterm in en gaan blindelings uit van wat ze bij de eerste tien zoekresultaten vinden. De meeste mensen zijn zelf helemaal niet in staat om zelf objectief onderzoek te doen.

Bytemaster | 25-06-18 | 11:03

@Deflatiemonster | 25-06-18 | 10:39 |
Voor extra bewijs, ik ben gevaccineerd en heb autisme. Zohier onweerlegbaar bewijs dat vaccineren autisme veroorzaakt.

mvdwarsligger | 25-06-18 | 11:05
▼ 5 antwoorden verborgen

Een aantal vaccinaties zijn idd nuttig, HPV vaccinatie gaat mijn dochter nooit krijgen! Tis goed om er kritisch naar te blijven kijken en een corporatie, of overheid die hier met 1 been in staat, niet blindelings te vertrouwen.

mood | 25-06-18 | 10:34 | 5

Waarom dan?!

ir.Bob | 25-06-18 | 10:40

Misschien krijgt ze dan wel HPV van mij. Wie weet?

ikhaatnicknames | 25-06-18 | 10:41

Het HPV-virus kan meerdere soorten kanker veroorzaken. Lijkt me geen fijn idee je kind daar moedwillig aan bloot te stellen.

Silvion | 25-06-18 | 18:13
▼ 2 antwoorden verborgen

Zentgraaff gaat niet mee op jacht. Hij blijft achter bij de kudtmoerders. Daar in de roze gebieden vult hij zich met de babbelarijtjes der vrouwelijke intuïtie.
Zodra de mannen van het veld komen praat hij met z’n elektrische oorwarmers op over stoere perspectieven.

koperbij | 25-06-18 | 10:31 | 1

Ghegheghe +1

Curbed Cobald | 25-06-18 | 10:39

Zentgraaff houdt er soms rare standpunten op na. Maar dit stukje slaat de spijker dan wel weer op z'n kop.

Scepticus | 25-06-18 | 10:29

Ik constateer dat de beslissing over het al dan niet vaccineren hier voornamelijk aan vrouwen wordt toegeschreven. Wat fijn, heren van GS, dat jullie de chain of command zo respecteren.

MickeyGouda | 25-06-18 | 10:28 | 4

MickeyGouda | 25-06-18 | 10:28 | reageer
Dat is wat jullie wilden en dat is wat jullie krijgen. Nu het niet zo goed uitkomt heb je het maar te slikken.

VeelTeSteil | 25-06-18 | 10:42

@VTS

Persoonlijk hecht ik veel waarde aan de mening van mijn man, omdat hij zich over alles altijd uitvoerig inleest. Ik luister zelfs wel eens naar andere mensen, ja het gebeurt, dus herken mijzelf (ons) hierin in ieder geval totaal niet.

MickeyGouda | 25-06-18 | 10:46

Helaas is het in veel gezinnen nu eenmaal zo dat als de vrouw "er geen goed gevoel bij heeft" geen redevan de man haar zal overtuigen en het dan ook niet gebeurt.

Gregovic | 25-06-18 | 13:03
▼ 1 antwoord verborgen

Er zijn toch teveel mensen op deze aardkloot.... laat maar gaan.
IK hoef me niet te verantwoorden hierover.... net zomin als ik “verantwoordelijk” zou kunnen zijn voor geimporteerde economievluchtelingen. Ik heb mijn bescheiden bijdrage gedaan in het circus van 400 jaren “missionarissen”, triljarden taxpoet en vrijwillige bijstand, en de landen, van waaruit nu word gevlucht, waar het Mandela-effect sneller is verdampt als sneeuw OP de zon, waar islamitische hervormingen terug naar de middeleeuwen worden geschopt binnen enkele jaren tijd, gaan dan ook in duizend maal duizend jaren NOOIT(!) wat worden.
Evenals onze eigen taliban in de biblebelt....... van hetzelfde zelfmoordlaken een pak.
laat maar gaan. Total loss.......

Katoentje | 25-06-18 | 10:28 | 4

Anticonceptie is dan de oplossing.

TheseDays00 | 25-06-18 | 10:36

U bedoelt sterilisatie

ikhaatnicknames | 25-06-18 | 10:40

ikhaatnicknames | 25-06-18 | 10:40
Napalm?

Curbed Cobald | 25-06-18 | 10:42
▼ 1 antwoord verborgen

Ik geloof ook wel dat ze niet allemaal evengoed zijn en als je ziet hoeveel ze er tegenwoordig krijgen begint het meer op een verdien model te lijken de meeste ziektes zijn ook verdwenen door betere hygiëne.

Sjonie01 | 25-06-18 | 10:27 | 8

Sjonie01 | 25-06-18 | 10:33
Haha ij roept ook maar gewoon wat natte vinger werk.

Sjonie01 | 25-06-18 | 10:41

Sjonie01
Veel ziektes zijn inderdaad verdwenen door een betere hygiëne. En veel ziektes zijn verdwenen dankzij vaccinatie.

De echte Stolwijker | 25-06-18 | 12:10

@Knoopsgat | 25-06-18 | 10:42
Ga even in India vertellen dat Polio daar uitgeroeid is dankzij hun verbeterde hygiëne. *proest*

TeeJee | 25-06-18 | 12:25
▼ 5 antwoorden verborgen

Misdadig om met het leven van je kind te spelen. Het is niet je bezit en god bestaat niet.

TheseDays00 | 25-06-18 | 10:27 | 2

En zo is het!

Rdock | 25-06-18 | 10:33

Misdadig van de farmaceutische industrie te spelen met het leven van onze kinderen. Het is niet hun bezit en of god bestaat weet ik niet.

Knoopsgat | 25-06-18 | 10:42

Onze overheid verliest aan geloofwaardigheid. Goh hoe zou dat nu komen?

Rdock | 25-06-18 | 10:26 | 3

"Mensen néém toch die vaccinatie, néém toch die tablet, echt!" Ik hoor het hem zeggen, de grappenmaker.

Dutchbeaurouge | 25-06-18 | 10:40

Ik kreeg onlangs een doos vol jodiumtabletten van de overheid.
Voor als er een kernramp plaatsvindt.
Uit voorzorg heb ik alvast het hele pakje opgegeten.
Better safe than sorry.

keestelpro | 25-06-18 | 10:45

@keestelpro, ik hoop toch dat je een grapje maakt. Anders ben je echt serieus dom. Jodium tabletten werken slechts tijdelijk en alleen om de opname van radioactief Jodium in de schildklier tegen te gaan.

Gregovic | 25-06-18 | 12:57

Er zijn geen vaders?

polt | 25-06-18 | 10:24 | 3

Nee allemaal bevrucht door onze lieve heer Ha Ha ha

Rdock | 25-06-18 | 10:33

polt | 25-06-18 | 10:24 | reageer
U weet ook wel dat vaders, feitelijk, wettelijk en jurisprudentieel gezien amper wat te zeggen hebben. Dus ja moeders.

VeelTeSteil | 25-06-18 | 10:40

VeelTeSteil: das dan wel weer waar

Rdock | 25-06-18 | 10:46

Al die moekes verplicht mee laten helpen bij de archeologische opgraving van een pre-vaccinatie kerkhof...... waar minstens 1/3 van de begravenen nog geen 5 jaar oud zijn.

trottle | 25-06-18 | 10:24 | 8

Devlonir | 25-06-18 | 10:37
Waarom zouden mensen die niet gevaccineerd een gevaar zijn voor mensen die dat wel zijn die zijn toch beschermd?

Sjonie01 | 25-06-18 | 10:44

Sjonie01 omdat dan de ziektes nooit uitgeroeid worden. Wellicht moet eens een stukje over de pokken lezen en ga je dan begrijpen hoe het werkt.

Rdock | 25-06-18 | 10:48

Sjonie01 | 25-06-18 | 10:44
Omdat, simpele ziel, er bevolkingsgroepen zijn welke niet gevaccineerd kunnen worden... Bijvoorbeeld omdat deze een minder goed/defect immuunsysteem hebben of nog te jong zijn om gevaccineerd te worden (pasgeboren babies bijvoorbeeld). Deze worden nu (nog) beschermd door iets wat ze "herd immunity" noemen, een bescherming van deze zwakkere groepen omdat de rest beschermd is en het niet kan krijgen.

Zodra die bescherming dus wegvalt, kan straks ook jouw pasgeboren baby het oplopen. Sorry man, pech gehad. Nu even verder kijken dan je neus lang is en dit soort dommigheid op het internet zetten.

Aatje | 25-06-18 | 10:54
▼ 5 antwoorden verborgen

Leuk dat Ikea ook vampierenbedjes voor de kinderkamer verkoopt.

Lafayette | 25-06-18 | 10:22

<hoofletters-only: aan>: als die wijven denken dat niet vaccineren beter is omdat zo'n kind dan natuurlijke afweer bouwt enz enz stel ik voor dat al die kinderen in quarantaine blootgesteld worden aan de originele virussen om dan maar op een natuurlijke manier de weerstand op te bouwen en andermans kind te beschermen.</hoofdletters-only: uit>

Knufter | 25-06-18 | 10:22 | 4

Sjonie01 jij snapt er inderdaad helemaal geen ene moer van!

Rdock | 25-06-18 | 10:35

Rdock | 25-06-18 | 10:35
Heb je ook argumenten plaats van wat onzin roepen.

Sjonie01 | 25-06-18 | 10:46

Sjonie01 | 25-06-18 | 10:32
Om de vaccinatie te laten werken zit er altijd wat giftige triggerstofjes bij de virus/ bacterie partikels om je immuunsysteem gelijk te laten reageren. Dan is de succesratio groter. De klager is een zwakkebroeder.

Curbed Cobald | 25-06-18 | 10:48
▼ 1 antwoord verborgen

Bij elke vaccinatie ben ik met mijn kind vrolijk in de rij gaan staan, maar bij dat baarmoederhalskanker-gebeuren stagneerden de processen. Ik heb overal mijn oor te luister gelegd en niemand heeft mij er vooralsnog van kunnen overtuigen dat de voordelen ervan opwegen tegen de risico's. Ga integer met je lichaam om, bescherm jezelf bij contacten en duik niet vanaf te dertiende met iedere passant het bed in.

MickeyGouda | 25-06-18 | 10:20 | 5

'... als de Rijksoverheid een advies geeft om (...) dan zou ik dat maar doen!'
Er bestaan nog mensen die de overheid vertrouwen! Onvoorstelbaar.
Oh ja, en 'onze lieve heer' is derde persoon enkelvoud, dus hij beschermT.

Ars Vivendi | 25-06-18 | 10:40

@MickeyGouda Jij durft er het leven van je dochter op in te zetten dat zij niet het bed in duikt met iemand die het HPV-virus onder de leden heeft? Want zij is nooit een moment alleen zonder dat jij zaken voor haar bepaald? Nu niet en over een paar jaar ook niet?

koeberg | 25-06-18 | 10:47

bepaald moet bepaalt zijn. Ik had de zin eerst in voltooide tijd geschreven en toen omgebouwd.

koeberg | 25-06-18 | 11:07
▼ 2 antwoorden verborgen

Alle shots gedaan hiero met de kids. Fuck alle bakfiets moeders!

Omebert | 25-06-18 | 10:20

Vaccinaties zijn goed voor het collectief maar niet voor het individu.

Synthese | 25-06-18 | 10:18 | 2

Huh? Wot? Ik moet even m'n hoofd onder de kouwe kraan, ik snap niet meer wat mensen schrijven.

Knufter | 25-06-18 | 10:23

Behalve als het individu polio krijgt natuurlijk. En wat maakt een collectief? Juist, een hele hoop fucking individuen

menage | 25-06-18 | 15:44

IQ op aarde is een constante..

Alfa 75 | 25-06-18 | 10:17 | 2

Naar mate er meer mensen op aarde zijn neemt het gemiddelde IQ af. Dit is wetenschappelijk aangetoond.

Lafayette | 25-06-18 | 10:29

Nee hoor, tot voor kort werden de dommen weggeselecteerd maar nu blijft alles in leven.Sterker nog, domme mensen fokken meer dus een constante wat betreft IQ lijkt me onwaarschijnlijk.

drs kwenie | 25-06-18 | 11:33

Nou een eigen mening is natuurlijk niet helemaal waar in deze. Als dat doorzit is het een kwestie van nationale gezondheidsrisico's voor iedereen. Dus dan zou je eigenlijk moeten zeggen dat ze een gevaar gaan vormen voor de samenleving en de mening van anderen toch ook zwaar telt. Maar goed, probeer zulke mensen maar te overtuigen, dat gaat niet zo gemakkelijk.

sufkut | 25-06-18 | 10:17

Ik verbaas me nogal over het grote aantal volgzame ouders dat hun kinderen laat vaccineren.

Ars Vivendi | 25-06-18 | 10:17 | 8

Kop TT105 inmiddels aangepast:
'RIVM:mogelijk doden na missen prik'

Ars Vivendi | 25-06-18 | 11:42

@Ars Vivendi | 25-06-18 | 10:17
De begrafenisondernemer vindt het ook bijzonder jammer.

TeeJee | 25-06-18 | 11:58

Ik verbaas me over de weerstand tegen geen polio krijgen, also het een fucking snotneus is die je wegdrinkt met een glas jus. Ook gene condooms meer gebruiken terwijl je vreemde mensen neukt, allemaal complot van de rubberindustrie.

menage | 25-06-18 | 15:45
▼ 5 antwoorden verborgen

Prima toch, die bakfietsmoekes leven over het algemeen in de grote steden waar ze zich zo lekker polico en groen kunnen wanen samen met het door hen gewenste importvolk die zelf nog nooit gehoord heeft van degelijke vaccinatieprogramma's. Dan komen de moeders er nog wel achter als ze hun longen uit hun lijf hoesten na het oplopen van een superresistente vorm van TBC.

Deflatiemonster | 25-06-18 | 10:16

Dat er zulke zotte moeders bestaan!!Dit misdadig!!!

vanrechteren | 25-06-18 | 10:15 | 3

Het zijn er meer dan je denkt. Als ze geen vaccinaties weigeren dan behoren velen wel tot een andere groep die hun kind schadelijke dingen aandoen. Bijv. Eenouderschap en Ritalin.

VeelTeSteil | 25-06-18 | 10:18

Plus veel @ VeelTeStijl

Ars Vivendi | 25-06-18 | 10:33

Draai het maar om: Dat er geen!! zotte moeders bestaan!

Curbed Cobald | 25-06-18 | 10:50

Mijn kids zijn ook niet ingeënt tegen mazelen, pokken etc. Nergens last van gehad. Nou ja, eens per jaar een ontwormingskuur en indien nodig vlooiendruppels, that's it.

Bakito | 25-06-18 | 10:14 | 3

Ha grappig!

Ries13 | 25-06-18 | 10:20

U heeft zwarte honden?

De musso linie | 25-06-18 | 10:23

[email protected] musso linie | 25-06-18 | 10:23 kids zijn jonge geitjes.....

Canninefaatje | 25-06-18 | 11:03

Gewoon volspuiten die kiddo's.

Dit klonk heel anders in mijn hoofd... Maar eigenlijk zou dit een soort van verplicht moeten zijn vanwege volksgezondheid. Maar dat kan dus niet. Moeilijk moeilijk...

Ries13 | 25-06-18 | 10:13

Ik vindt het niet zo negatief, een soort natuurlijke selectie, zal ik maar zeggen. In een paar jaar zijn alle niet geënte kinderen en ouders verminkt of dood en blijf de rest over. Net als met motorrijder die te roekeloos rijden.

jan huppeldepup | 25-06-18 | 10:13 | 1

Ja, voor Darwin valt in dit geval wel wat te zeggen , alleen verpesten die facebookmutsen het vanwege de verlaging van de vaccinatiegraad ook voor de rest van de populatie.Hun koters zonder vaccinaties dus maar thuishouden....

drs kwenie | 25-06-18 | 11:29

te makkelijk geroepen, zentgraaff. iets meer kennis van de materie zou je punt geen kwaad doen.
youtu.be/a5oVnDzxeJA

LiamP | 25-06-18 | 10:12 | 4

Da’s geen kennis, dat is feitloze stemmingmakerij.

Bytemaster | 25-06-18 | 11:09

Als je de waarheid over vaccinaties wil weten dan ga je alle wetenschappelijke studies op PubMed lezen, nadat je een gedegen geneeskundige opleiding hebt gevolgd zodat je ook daadwerkelijk snapt wat men er beschrijft.

TeeJee | 25-06-18 | 11:55

De vaste tactiek van de luie aluhoedjes die niet in staat zijn tot argumenteren. Strooi met een Youtubevideo van drie uur. Zeg LiamP, zou je je misschien over je luiheid heen kunnen zetten en ons als "kritische denker" in een helder betoog uitleggen wat het punt is dat je wilt maken?

De echte Stolwijker | 25-06-18 | 12:06
▼ 1 antwoord verborgen

"Maar de organisatie houdt op elk kinderdagverblijf, peuterspeelzaal en buitenschoolse opvang wel precies bij wie waarvoor is ingeënt. Wordt er, een enkele keer, een niet-gevaccineerd kind ziek, dan bellen ze de GGD voor advies. Is het bijvoorbeeld de bof of de mazelen, dan bellen ze alle ouders van niet-gevaccineerde kinderen."
Het moet niet gekker worden. Ouders weigeren hun kind in te laten enten, en zadelen de kinderdagverblijven op met een hoop extra administratie?
Alks er één niet-gevaccineerd kind de bof krijgt, dan al die niet-gevaccineerde kinderen maar de bof. Dat zal ze leren, die ouders.

Schoorsteenveger | 25-06-18 | 10:11

En God zag dat het goed was.

wezen | 25-06-18 | 10:11

Ach opgeruimd staat netjes. Als je van de dommen af wil komen, moet je gewoon de waarschuwingsstickers van producten af halen.. doen we meteen wat aan de overbevolking en dat scheelt weer een hoop co2

Kokkie_Balneger | 25-06-18 | 10:11

Lubach heeft er een goed topic over gehad in zijn show een jaar geleden: www.youtube.com/watch?v=9bYqgp6RcPM
Te gek voor woorden dat die ouders alleen aan zichzelf (en eigen kroost) denken, en niet in de (inter)nationale volksgezondheid.

Bladie | 25-06-18 | 10:09

Dit zijn de zogenaamde moeders die aan alle trends meedoen. Behalve aan het echte aandacht geven aan hun kinderen en opvoeden. Want hey, dan ben je niet cool, en dan lijk je wel op een huisvrouw en dat hoort de emancipatiebeweging, en de me-too beweging niet graag. Daar krijgen zijn uitslag van. Nou beste zogenaamd geëmancipeerde vrouwen hierbij wel een hart onder de riem voor allen (vrouw/man) die wel thuis is voor de kinderen. Een diepe buiging. Deze taak is de zwaarste en moeilijkste die er is. Daar kan geen meneertje of mevrouwtje CEO of welke functie dan ook tegen op. Omdat dit nu al decennia goed fout gaat, door zij verwende trutten, zie je de gevolgen terug in de samenleving. Jongeren zijn ontspoord en hebben geen binding meer. Want hey, thuis is toch niemand, werken he, carriere maken, uitbesteden aan crèches, alleen voor de buhne tijdens verjaardagen en/of vakantie - liefst zonder de kinderen want dat is vermoeiend - de leuke foto's op facebook posten. Kijk een hoe leuk wij het hebben. Misselijkmakend. Je oogst wat je hebt gezaaid. Een verrotte samenleving.

De Evangelist | 25-06-18 | 10:09 | 4

Mmm.. veel ontspoorde kids hebben vaak een thuiszittende moeder. Ze worden dan de straat opgegooid, want het huis is net schoon gemaakt en ze mogen nergens aanzitten. Of dan is de buurtcohesie zo "goed" dat de thuiszittenden denken dat de maatschappij hun kinderen wel opvoeden.

polt | 25-06-18 | 10:35

Wat een lul verhaal over thuiszittende moeders.
Ik ga er niet eens op in..

gato | 25-06-18 | 11:12

Plus veel. Daaraan toevoegend.
Mijn moeder heeft 7 kinderen gezond en wel op aarde gezet. Stond voor dag en dauw op, Ontbijt/luch en avondeten, keurig verzorgd op tafel, al was er niets overdadigs, het was eten wat de pot schafte. Een boterham met vleeswaar en dan pindakaas, hagelslag of stroop De kinderen gingen verzorgd, schoon en fatsoenlijk gekleed naar school of buitenspelen. We hadden niet veel te makken, er moest zuinig aan gedaan worden, kleding werd afgedragen, maar
armoedigheid, dat wenste mij moeder nimmer te accepteren.
Dat was haar trots haar eer. Dat wijfie heeft vele jaren van haar leven gegeven en zich ingespannen om een groep toonbare kinderen aan de samenleving te schenken.
En dan die wijsheid van die postmoderne moedertjes, werkelijk je zou ze je laatste dubbeltje geven, wat een farce. Er is een hoop veranderd mettertijd, bovenal gezond verstand. Schlemielige kutwijven, meer zijn ze niet waard.

Memek | 25-06-18 | 11:12
▼ 1 antwoord verborgen

Receptionist: How do you write women so well?
Melvin Udall: I think of a man, and I take away reason and accountability.
.
Is wel zo.

TheWriter | 25-06-18 | 10:09 | 2

Maardamagjuhniesegguh. Is zeker zo. Wat ook waar is is dat sinds vrouwen geëmancipeerd zijn gevoel voor ratio is gekomen. En dat is heel gevaarlijk.

VeelTeSteil | 25-06-18 | 10:11

Ja, die scene met Jack was meedogenloos goed.

Premier Trutte | 25-06-18 | 10:18

Het zijn voornamelijk vrouwen die in de samenleving en de politiek, met hun irrationele emo gedoe, zoveel onzin op elkaar hebben gestapeld en tegelijkertijd die samenleving hebben verziekt.
Domme wijven noemen wij dat.

Memek | 25-06-18 | 10:08 | 5

Of je dit nu wel of niet mag zeggen, daar laat ik me niet door beïnvloeden. Wat ik hier stel is een klip klaar beeld wat al zeer vele jaren bestaat en wat zich de laatste tijd nog veel sterker begint te manifesteren.
Het enige consequente aan een vrouw is haar nimmer aflatende inconsequente gedrag. Daarbij het intens bekrompen, kortzichtige emo gedoe, wat zoals het stuk aangeeft op postmoderne facebook wetenschap is gebaseerd, met een bedroevend Viva/Libelle/Margriet niveau, is ronduit ten hemelschreiend.
Vrouwen die maar wat zitten te konkelen over wat wel of niet goed is voor hun kind, en daadwerkelijk geloven dat een bepaalde make-up 64% van je rimpels doet verdwijnen (rekenkundig en wetenschappelijk vastgesteld natuurlijk) en zulks dermate overdrijven dat je afvraagt of ze hun verstand bij het grofvuil hebben gezet. Arme kinderen, en dat gaat straks de maatschappij en de echte wereld in. Pappen en nathouden.
Wijlen mjn eigen moeder die 7 kinderen gezond en wel op deze aardkloot heeft gezet zou zich hoofdschuddend in een krul hebben gelachen om zoveel bezopen onzin.

Memek | 25-06-18 | 10:41

@Memek
Goede tegel en inderdaad als je die vrouwen hoort brabbelen. "Ik heb op 'de' Facebook of 'de' Twitter gelezen dat...." en dat dan meteen voor waarheid aannemen.

Basil Fawlty | 25-06-18 | 11:14

Het is ook gewauwel van die vrouwen, Memek, maar ik heb waarschijnlijk de leeftijd van je moeder.
Zeuren over een rond badje of gewoon badje, alles moet beter en mooier, wij leenden een box, kon je fijn speelgoed in kwijt, een bed gekocht en luiers met poepemmers. Ik hoor het ook allemaal aan en loop dan maar weg,
Maar die injecties, een keer DKTP voldoende. De rest is rotzooi, waar virulogen rijk mee zijn geworden en gezondheid misschien schaden.

gato | 25-06-18 | 11:50
▼ 2 antwoorden verborgen

Als je ergens van overtuigd bent is er altijd wel ergens een onderzoek te vinden dat jouw gevoel bevestigt.

JTKDM | 25-06-18 | 10:07

Dat er vaccinatie zijn die nodig en nuttig blijken geloof ik wel, deze waar zentgraaff over tikt is echt twijfel achtig, en zentgraaff een beetje inlezen kan geen kwaad, niet alles buiten de msn en geen stijl is fout, dat de farmaceutische industrie nooit zelf zal toegeven dat iets slecht is lijkt me logisch ze willen centen

Rest In Privacy | 25-06-18 | 10:06 | 2

Dan moeten ze stoppen met vaccinaties produceren. Vaccins zijn amper winstgevend en maar een klein deel van de totale omzet van de industrie.
Behandelingen voor ziektes zoals polio en/of de mazelen leveren veel meer geld op.

TeeJee | 25-06-18 | 11:53

Sailor
Je stukje is een persiflage op jezelf, hoop ik?

De echte Stolwijker | 25-06-18 | 12:00

Bakfietskechs gezellig met Marokkanen,Turken en ander naar gespuis op het vliegtuig richting zandbak sturen. Die bakfietsloeders vinden ze toch zo'n fijn Volk. Ga dan!

VeelTeSteil | 25-06-18 | 10:06

Nou inderdaad dat is nogal een dingetje bij de moekes van vandaag de dag.
Je hoort de meest idiote theorieën want dat hep op feestboek gestaan.
Blij dat mijn dochter inmiddels midden 20 is en zelf over haar leven kan beslissen.

Berbaar | 25-06-18 | 10:05 | 3

Niks mis mee om de autoriteiten en experts niet blind te geloven maar er moeten geen doden en gewonden door vallen.

VeelTeSteil | 25-06-18 | 10:09

Ik mag hopen dat zij wel haar kinderen vaccineert.

Alexander des Burgus | 25-06-18 | 10:52

Totdat je weer kleinkinderen krijgt, begin je je opnieuw zorgen te maken.

gato | 25-06-18 | 11:14

Als vaccinaties zo goed werken, dan kan toch niemand in de omgeving ziek worden en zo je kind aansteken (kudde immuniteit)? Wel weg blijven uit de bible belt, natuurlijk

Pimp my Voortuin | 25-06-18 | 10:05 | 3

Alsof de Bible belt niet naar jou komt....
afijn, het zijn in principe mannen die het op vrouwen overdragen.

Lafayette | 25-06-18 | 10:13

Daar heb je nou dus die dekkingsgraad voor nodig. Meeste ziektes ligt de dekkingsgraad om epidemieën te voorkomen geloof ik rond de 90%.

Leyrann | 25-06-18 | 10:16

Je kan nog steeds ziek worden. Als je een verzwakte weerstand hebt bijvoorbeeld, om wat voor reden dan ook. Of door een constante blootstelling.

Punt is dat je lichaam, dankzij de vaccinatie, veel beter en sneller zal reageren waardoor het ziektebeeld heel mild verloopt en je er niks aan over houdt.

TeeJee | 25-06-18 | 11:51

Door die domme kuthoeren en religekkies bestaat polio nog.

RenHoek | 25-06-18 | 10:04

af en toe een dood kind scheelt ook een hoop toekomstige CO2-uitstoot, om in het denkpatroon van de mutsmoekes te blijven.

Zyprexa20mg | 25-06-18 | 10:04

Ja maar mijn gevoel zegt... Dat wint het natuurlijk altijd van vele onderzoeken, testuitslagen en andere harde bewijzen. Wel raar dat de onderbuik dan wel wordt geaccepteerd als zijnde een gevoel wat je mag volgen en wat iedereen moet accepteren.

NaughtiusMaximus | 25-06-18 | 10:03

Ik zet zo'n pagina altijd in de internet archive zoals web.archive.org/save of archive.is

Alexander des Burgus | 25-06-18 | 10:48

@keestelpro
NRC koekjes verwijderen en dan kun je het ook lezen.

Basil Fawlty | 25-06-18 | 10:54

Incognito mode?

Is dit nog nieuws? | 25-06-18 | 18:57
▼ 3 antwoorden verborgen

Als rutte zegt dat je moet laten vacineren dan weet je dat je genaaid wordt. Niet doen dus.

alufoliegroothandel | 25-06-18 | 10:02 | 2

Dit heeft niets met Rutte te maken. De wetenschap is continu in beweging met innovatie op allerlei vlakken.
Iedere ouder zou de gezondheid van zijn/haar kind toch op prio 1 moeten hebben ..

Wize | 25-06-18 | 10:05

Jezus, wat ben jij op een meelijwekkende manier beïnvloedbaar en afhankelijk. Iets nalaten omdat een ander iets adviseert. Vaccineren is met twee c's, trouwens.

De echte Stolwijker | 25-06-18 | 11:53

Naar mate de wetenschap zich steeds verder ontwikkelt, wordt het volk gemiddeld dommer. Dat is een wetmatigheid overigens.

Lafayette | 25-06-18 | 10:01 | 7

Idiocracy?

polt | 25-06-18 | 10:39

Interessant. Dit artikel toont ook weer eens aan dat het verdomd moeilijk blijft om onfeilbare conclusies te genereren omtrent intelligentie van de mensheid en diens volkeren.

Trans_Fimmermans | 25-06-18 | 12:12
▼ 4 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken