Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Anoniem solliciteren helpt toch niet

Anoniem bloggen is één ding: achter de meest gestoorde wit-nationalistische praat kan zomaar een heusche lesbiënne van kleur schuil gaan! Anoniem solliciteren is natuurlijk wat anders; dan moet je uiteindelijk toch nog gewoon met je bakkes een handje komen geven. En je moet in je brief natuurlijk ook netjes abn schrijven want als je als een wollah-wollah typt val je zo door de mand. Daarom is anoniem solliciteren ook een totaal kudt deugplan voor domme deugers met geringe realiteitszin, maar met een bizarre missie om lekker poppetjes van kleur te tellen. Gemeenten zijn er daarom wegens "geen effect" maar mee gekapt, want het was weer onhandig, onnodig en dom. Mogen we nu alle subsidie weer terug die we aan diversiteitsconsultants hebben gegeven om deze plannen te maken? Okthxbai.  

Reaguursels

Inloggen

Geachte bedrijf,

Hierbij solliciteer ik naar de functie van account-manager bij u bedrijf.
Om te voorkomen dat u discrimineerd, kan ik u hierbij verder geen gegevens verstrekken.
Ik hoor graag van uw.

Vriendelijke groet,
hr/mevr...........
Barbarosstraat
Eindhoven.

marjen | 15-06-18 | 18:45

'discrimineerd'?
Next candidate!

Draak van de Kempen | 16-06-18 | 09:43

Woehaha! Ik vind hem leuk!

Komkommerplukkert | 16-06-18 | 10:01

De proef werd gehouden bij gemeenten. Maar bij de gemeenten vindt al positieve discriminatie plaats. Probeer het eens bij uitzendbureaus en het bedrijfsleven.

lingo star | 15-06-18 | 15:23
-weggejorist-
witdusracist | 15-06-18 | 14:57

Anoniem solliciteren hielp niet omdat het probleem niet bij discriminatie lag maar bij een gebrek aan vaardigheden bij sommige bevolkingsgroepen.

Deze conclusie is echter niet te aanvaarden voor linkse gemeenteraden, dus er zullen een aantal diversiteitsclubjes tonnen met geld krijgen om uit te vinden hoe de blanke man toch verantwoordelijk was.

witdusracist | 15-06-18 | 14:54

Haha prachtig ja die foto. Stoerrrrrr. Godverdomme wat een kansloze kloothommels zeg. Onze hoop in bange dagen ...

Jahowiseffe | 15-06-18 | 14:44

In de multiculturele heilstaat geldt: niet goed, geld toch kwijt.

Peter_K | 15-06-18 | 14:40

Kan zo op een (echt) tegeltje!

Jahowiseffe | 15-06-18 | 14:45

Hmm wordt de extreem linkse (sjw-ers, anti facisten —dat soort volk) ‘racistische samenleving’ frame weer een beetje doorgeprikt. Niet dat extreem links zich iets aantrekt van ‘feiten’ enzo. Maar toch.

ratelaar | 15-06-18 | 14:32

Toch vind ik het nog steeds raar dat je mensen maar van alles in hun CV zetten waarbij je jezelf kan afvragen: is dit überhaupt wel nodig? Zelf heb ik bijv. burgerlijke staat er uit gehaald, enkel geboortejaar ipv volledige datum, en zo nog wat dingen. Waarom moet je perse je naam er bij geven of zoals ook veel mensen doen: een foto? dat is in NL dan misschien wel gebruikelijk, bij de amerikaanse bedrijven ga je gelijk de versnipperaar in met een foto op je cv...

breakingbed | 15-06-18 | 14:21

Moet je in Amerika geen foto op je CV zetten. Hier zit je in Nederland.

Franciscus Borchwerf | 15-06-18 | 15:59

Er gaat een moment komen dat je dat geboortejaar ook maar weglaat van je cv (kleine letters overigens) om voor de hand liggende redenen. Hint: dat is veel eerder dan je nu wellicht denkt.

Niet dat het veel helpt hoor. "doctoraal diploma gehaald in 1986" geeft namelijk toch nog steeds wel iets (heel veel) weg van je leeftijd. Helemaal weglaten van dat diploma is ook weer zo wat...

EefjeWentelteefje | 15-06-18 | 18:28

Zegt het CBS ook nog iets over Nederlanders die werken in bedrijven van allochtonen? Hoe liggen die verhoudingen?

Snap je!? | 15-06-18 | 14:14

Hoho deugen werkt maar 1 kant op he!

Repetitive Beats | 15-06-18 | 14:15

De diversiteits- en inclusie consultants en bureautjes vinden vast wel iets nieuws om subsidie binnen te hengelen. En er zijn gulle gevers die bijna niet kunnen wachten om met geld van anderen te strooien om daarmee glunderend te deugen

batvoca2 | 15-06-18 | 14:10

Een van mijn collega's is moslim (hij is medisch specialist). Zeer bedreven en zeer verantwoordelijk. Doet niet mee aan de ramadan als hij werkt, want je zult maar een fout maken omdat je je niet kunt concentreren. En het hoeft ook niet, volgens hun eigen regels mag je het ook afkopen. Hij geeft geld en spullen aan goede doelen als hij niet mee kan doen. Hij bidt ook niet onder werktijd. Gewoon thuis een beetje extra (dat mag namelijk ook ingehaald worden). Hij ergert zich groen en geel aan mensen die vanalles en nog wat eisen (bidruimtes, tijd om te bidden, later beginnen tijdens ramadan, varkensvlees van de kaart halen et cetera). En zo is het ook. De leefregels zijn zo geschreven dat je er alle kanten mee uitkan. Maar mensen kiezen ervoor om die uitzonderingen te zien als zwakheid in plaats van mogelijkheid. Zijn vrouw is Nederlandse en geen moslima. Zijn familie vond het prima. Hun twee zoontjes: niet besneden, die beslissing mogen ze later zelf maken. Maar helaas zijn er relatief weinig van deze verlichte moslims in Nederland. De meesten zitten in een zogenaamde gematigde middenmoot. De groep waarvan je nog maar moet afwachten in welke richting zij zullen meebewegen wanneer het ooit tot een keuze komt.

wazakzegguh | 15-06-18 | 14:03

Geloof is een hersenspoeling, die al vanaf prille leeftijd begint. Onuitwisbaar. Welke richting ze gaan meebewegen is voor mij geen vraag. Die paar die dat niet doen spelen geen enkele rol.

Jahowiseffe | 15-06-18 | 14:47

Moslims zijn de grootste hypocrieten. Veel van die zogenaamde liberale Moslims stemmen ook gewoon op partijen zoals DENK en zullen echt geen actie ondernemen als hun radicale soortgenoten macht krijgen in Nederland.

Ik had laatst een hoogopgeleide Iraanse dame gesproken wiens ouders gevlucht waren voor het Islamitisch regime. Zelf was ze liberaal, maar ze stemde wel op DENK, want die komt op voor haar 'soort'. Knettergek en hypocriet.

Erno-NL | 15-06-18 | 15:24

Goede handel verkoopt zichzelf.
Kwaliteit wint de strijd.
Maw, als je tekort komt is dat aan jezelf te wijten.
Als ik nu zou solliciteren naar een directeursfunctie, word ik vast niet aangenomen. Is mijn eigen schuld en niet omdat ik blank ben.

Ruimedenker | 15-06-18 | 13:52

Hoe werkt anoniem solliciteren precies als men vanuit een diversitetis deugbeleid positief wil discrimineren?

WodieBlumensind | 15-06-18 | 13:51

Als alle Finnen, Turken en overige totaal mislukte ''cultuurverrijkers'' nou eens zouden solliciteren in hun thuisland zouden wij als Nederland mooi verlost worden van dit kutvolk. Enig probleem is wel, dat ze hun eigen lamzakken niet eens terug willen...... Tja..... wat nu ? In Nederland zijn deze gasten inmiddels volkomen kansloos en uitgekotst !

HardwerkendeBlanke | 15-06-18 | 13:44

Holocaustje dan maar?

Hoeveel | 15-06-18 | 13:53

Grapje natuurlijk ban me niet oke dankje

Hoeveel | 15-06-18 | 13:53

Wat een gejank. Het gaat er ook om dat je binnen het team past. Oudere sollicitanten worden dus ook afgewezen als ze per se jonge mensen willen. Marokkanen/Turken staan erom bekend dat ze niet kunnen opschieten met andere volkeren, dus worden ze ook afgewezen.

Heb dat al zovaak gezien bij hen. Ze vormen hun eigen kliekjes binnen bedrijven net zoals ze dat op scholen en in de maatschappij doen. Ze kiezen zelf voor segregatie en roepen discriminatie als het tegen hun werkt.

Erno-NL | 15-06-18 | 13:35

Goh wat een verassing.
Ik heb wellicht een tip voor Marokkaanse jongens die wel helpt bij het solliciteren.
Misschien moet je wat minder tijd op straat doorbrengen met je vrienden om autochtonen de kanker te wensen en wat beter je best op school doen.
Bedrijven willen gewoon de beste mensen om winst te maken.
En die racisme kaart werkt alleen als er toevallig een camera van de NPO staat te draaien

Rest In Privacy | 15-06-18 | 13:24

r aanreiken doet. Of wil je het proces in vlammen op laten gaan? ghehe.

einStina | 15-06-18 | 13:29

Stel gewoon als vereiste een IQ van > ..... dan ben je gelijk van een hoop gezeik af....

Mazoeza | 15-06-18 | 13:23

... hoger dan 85? Dan zijn er sowieso geen naffers of Anatoliërs die zich kwalificeren, want inteelt maakt meer kapot dan je lief is; vooral je IQ.

Brou Is Back | 15-06-18 | 13:48

Beter artikel in Trouw dan die van het linkje over dit onderwerp:

www.trouw.nl/samenleving/de-donkere-z...

Edit: omg mijn eeuwige zwitsal is weg! Tijd voor een feestje! Welkom welkom etc. Haha.

einStina | 15-06-18 | 13:23

Haha, versies met puppyvet hebben soms ook wel wat, dat is waar... Dit voelt toch een stok wijzer en sexyer opeens, ghehe. Dank!

einStina | 15-06-18 | 14:44

Gefeliciteerd met het doorkomen van deze zeer zware periode. En welkom bij het team.

reagluurder010 | 15-06-18 | 16:30

@reagluurder010: Dank! voor mede-010-ers is mijn buiging extra diep.

einStina | 15-06-18 | 16:37
▼ 1 antwoord verborgen

Bij den photographie:
Is het niet verstandiger alvorens te solliciteren, dat je zorgt dat je wat kent of kunt....?

Mazoeza | 15-06-18 | 13:20

Hij kan ook wat. Lekker de buurt terroriseren en dat heel stoer vinden. Beetje hangen met zijn broeders van andere moeders. Alleen ik geloof niet dat dat in een baan omschrijving staat noch dat zo'n lutser goed is voor het imago. Je kan die knul niet eens een bezem geven zonder dat hij ermee verdwijnt of dat hij binnen 15 minuten weer loopt te sissen en slissen. Alleen hij bedoeld het wel goed en voelt zich verkeerd begrepen. Belooft beterschap en staat na 5 minuten weer te sissen en slissen. Want, jullie niet begrijp.

Standvastig | 15-06-18 | 15:56

Een sollicitatiegesprek is per definitie discriminerend....... voor de afgevallen sollicitanten.

Oepsie1234 | 15-06-18 | 13:05

Als een werkgever problemen had met (ik noem maar wat) een marokkaan, dan neemt hij in het vervolg geen marokkanen meer aan. Dat is geen diskriminatie, dat is handelen naar ervaring. Een werknemer moet gewoon goed zijn werk doen, en geen problemen veroorzaken. Maakt hij wel problemen, dan is dat spijtig voor alle werkzoekenden die als marokkaan herkend worden.

mickey99999 | 15-06-18 | 13:03

Ontslaat ie zichzelf als een Nederlandse werknemer niet goed zijn werk doet?

koter | 15-06-18 | 13:14

@koeberg | 15-06-18 | 13:12 zeker net voor het eerst een cursusje logica, topic "reductio ad absurdum" gevolgd. Volgens mij bent U nog niet klaar met uw betoog.

thephysicist | 15-06-18 | 13:20

koeberg
Omdat die werkgever heeft ervaren dat met andere (niet Marokkaanse) mannen wel te werken valt misschien?
Zo ingewikkeld is het niet, maar je wilt het gewoon niet snappen omdat je de realiteit niet leuk vind.

Rest In Privacy | 15-06-18 | 13:27
▼ 1 antwoord verborgen

Met mijn moslim collega's heb ik het doorgaans - op een enkele fanatieke Ottomaan na - erg goed kunnen vinden. Zowel de mannelijke als de vrouwelijke. Ook nu heb ik een paar zeer beschaafde, aardige. Maar ik begin niet meer over het geloof, want dat haalt het slechtste in beide partijen naar boven. En Israel.

Wat me wel opvalt is dat er nauwelijks nog sollicitaties van moslims ontvangen worden. Kennelijk voldoen velen niet aan de opleidingseis of..... hebben gewoon al een baan. Sollicitanten zijn nu vaak autochtone 50+ers.

BlowingBubbles | 15-06-18 | 13:03

Herkenbaar. Ik merk meer verschil [in klik] mbt land van herkomst dan het geloof. Marrokanen zijn trots, luid en lui; Indonesiérs bescheiden en hard werkend; Iraniérs vaak enkel cultuurmohammedaan, tolerant en erg beleefd. Toch allemaal moslim.

En niet over persoonlijke zaken spreken zoals geloof of politiek, is in deze vertijdelijking van de samenleving helemaal prima. Privé en werk goed scheiden, want je bent er toch maar tijdelijk, het contract is puur een zakelijke verarmde, en voor je het weet wordt je idee tegen je gebruikt op allerlei terreinen.

einStina | 15-06-18 | 13:28

Verrassend. Dit kon helemaal niemand zien aankomen.

HetPhantom | 15-06-18 | 13:02

Deugmensen zien nooit iets aankomen. Het is alsof ze allemaal net uit een ei komen kruipen.

caspert79 | 15-06-18 | 13:07

Deugmensen willen dat kleine ondernemers de lasten en zorgen voor hun Deugende Verzorigingsstaat overnemen.

Het Volkomen Deugen is namelijk al verricht door de Deugende Gutmenschen, nu nog de bijzakelijke dingetjes als praktische uitvoer en betaling. Dat laten zij aan de rijke rechtse mensen over, zodat zij zich kunnen concentreren op het dagelijkse geDeug.

Anoniem solliciteren en werknemers aannemen. Dat is bijna net zo spannend als een potje Russisch Roulette met een echte revolver en een echte scherpe patroon. Wie dat niet overheeft voor de samenleving, die is een racist.

Intussen landt er weer een aanvalsboot van de EU op "onze" open kust. Vol islamitisch verwarde- en anonieme sollicitanten.
Wie zoekt er een nieuwe manager?

Jan Passant mk2 | 15-06-18 | 13:00

Precies. Het zijn altijd anderen die moeten diversificeren, zijzelf nooit. En waarom niet? Omdat zij op het idee zijn gekomen. Je hebt champagnedrinkers en waterdragers, genieën en uitvoerders.

Pier uit Volendam moet zijn goedlopende schildersbedrijfje, dat al tien generaties draait, openstellen voor Mo. Maar met Mo kan hij op vrijdagmiddag geen biertje drinken en Mo wil ook niet dat er iets moois groeit tussen de zoon van Pier en zijn dochter. Mo houdt er trouwens ook niet van om vroeg te beginnen, half tien na de spits is ook goed toch.
Kortom, eerst gaat de sfeer bij Piers bedrijf naar de klote en vervolgens z'n bedrijf zelf en niemand weet goed waarom dat nodig was. En oja, Pier is ook nog een typische, extreemrechtse tokkie als ie z'n bedenkingen heeft

Magdatkandat | 15-06-18 | 13:15

Tja mo is niet verplicht om biertje te drinken, doe ik ook vaak niet omdat ik heel de week al genoeg overuren heb gedraait en graag naar huis wil. Piet en Mo hebben allebei niets in te brengen over wat zoon en dochter willen, 9.30 hoeft geen probleem te zijn al je ook 1.5 uur langer blijft of 32u contract hebt. Waarom zou sfeer niet goed zijn als mo gewoon zijn werk goed uitvoerd. De rest zijn zaken buiten werktijd om. Vraag is of Mo al die Nederlands talige kampherrie wel kan vedragen die luid uit de speaker komt. En of ie alles wel kan meezingen.

TilburgDeGekste | 15-06-18 | 13:54

Hey gekke Tilburger. Is je toetsenbord kapot? Voor de sfeer in het bedrijf is het gewoon wel goed om op vrijdagmiddag even nog wat te drinken onder elkaar(hoeft niet perse bier te zijn). Dan is het zo dat ook al zouden zoon en dochter samen iets willen dat dat dan niet mag van Mo (moet oppassen dat ie z'n dochter niet uithuwelijkt). + Schilder is geen pret baantje waar je kan aan komen kakken wanneer je wil. De baas heeft een planning waar aan gehouden moet worden en heeft afspraken staan met klanten. Ja passant heeft gewoon een goed verhaal, niks op aan te merken.

reagluurder010 | 15-06-18 | 16:41

Er was eens een tijd dat een een individu solliciteerde op een inhoudelijke functie, in plaats van op een 'gevraagd profiel' of -nog erger- een 'gewenst profiel'.
Vorm over inhoud = kutbaan. Simpel.

A.U.EnLeven | 15-06-18 | 13:00

Wellicht is het een idee om die sollicitatieprocedure helemaal uit te besteden aan een Sollicitatiewinkel of zoiets. Daar schrijven ze dan voor jou een hele mooie brief in perfect Nederlands en na verloop van tijd sturen ze een keurige accentloos Nederlandssprekende blanke acteur in plaats van jou op sollicitatiegesprek. Deze acteur is hooggemotiveerd, enthousiast, geen 9 -5 mentaliteit, een teamplayer, handen uit de mouwen mentaliteit etc. etc., eigenschappen die jezelf vreemd zijn. Mocht de acteur aangenomen worden dan verschijn jij gewoon op een dag op je nieuwe baan. Uiteraard worden de kosten van de Sollicitatiewinkel voor je vergoed. Mocht het nieuwe bedrijf denken, kut wat heb ik nou aan mijn fiets hangen, jammer dan, we voeren tevens de ontslagbescherming weer in. Het kan zoveel efficiënter dus.

namensmijnhond | 15-06-18 | 12:58

Klinkt als een standaard links plan. Wat kan er mis gaan?

Jan Passant mk2 | 15-06-18 | 13:21

Dan moet die acteur daar wel minstens 3 jaar blijven werken om een vast contract in de wacht te slepen. Maar dat maakt niet uit, want ik neem aan dat het plan toch met belastinggeld gefinancierd gaat worden.

Rest In Privacy | 15-06-18 | 13:31

@Lupuslupus
Fraude? Hoezo fraude?

namensmijnhond | 15-06-18 | 15:03
▼ 1 antwoord verborgen

De non verbale boodschap met die armpjes over elkaar en zo is wel zo n beetje van ik heb met jou niks te maken en rot op. Gezellig setje wel.

GormSuil | 15-06-18 | 12:57

Ik vraag me af een stijging van briefschrijvers in Den Haag van 24 naar 31 procent een significante toename is, ik vermoed namelijk dat de steekproef te klein is om hierop conclusies te trekken, laat staan een groot succes te noemen. Welke p-waarde is bijvoorbeeld gebruikt om dit te concluderen? Volgende punt gaat hierop door; om aangenomen te worden moet je wel daadwerkelijk iets kunnen, en daarom verbaast het me niets dat dit dit niet een significante stijging is (van 7 naar 8 procent). Ik kan me namelijk voorstellen dat de solliciterende populatie niet veranderd is. Tot slot heb je een kritische massa allochtonen in je populatie nodig om een effect te kunnen zien; wellicht mogelijk met de 50 procent allochtonen die je op straat ziet in de Randstad (ik was er laatst, man wat zijn het er veel!), maar die anderhalve Marokkaan in witte provinciesteden als Zwolle of Amersfoort zet natuurlijk statistisch geen zoden aan de dijk. Al met al concludeer ik lekker doen in de grote steden waar het in ieder geval potentieel nut lijkt te hebben, maar bespaar je de moeite in de rest van Nederland.

Defman | 15-06-18 | 12:51

Vandaag in het FD:
'Moeilijke' jeugd van Rotterdam staat met de rug naar de haven

In Rotterdam-Zuid koersen veel jongeren af op een bestaan in armoede en criminaliteit. Tegelijk staan havenbedrijven te springen om personeel. Wat te doen aan deze mismatch? Jonge allochtonen moeten uit hun slachtofferrol en de haven moet zijn imagoprobleem te lijf, zeggen betrokkenen. Vies en zwaar sjouwwerk? Nee, losgaan met een joystick!

Schaarste aan personeel

De Rotterdamse haven kan een toestroom van jongeren goed gebruiken. Het werknemersbestand vergrijst en ook de aantrekkende economie heeft zo zijn effecten. Twee jaar geleden werden er nog banen geschrapt, nu loopt het aantal vacatures snel op. ‘De komende vijf jaar is er een schaarste aan personeel’, zegt Henk de Bruijn, verantwoordelijk voor arbeidsmarktbeleid bij Havenbedrijf Rotterdam. ‘In de vijver zitten steeds minder vissen. En aan de kant zitten steeds meer vissers.’

Memek | 15-06-18 | 12:51

Ik kan me voortellen dat je geen strafblad mag hebben als je in de haven wil werken. Zou t daardoor op voorhand al niet erg moeilijk worden voor veel 'jongeren'?

BlowingBubbles | 15-06-18 | 12:55

Wat waar is voor Rotterdam, is waar voor de gehele logistiek in Nederland.
Grijzende autochtone mannen, een paar uitzendjongeren die na een half jaar weer van baan hoppen/eeuwig verder studeren en een leger aan Polen. Moslims/Neger allochtonen zijn nergens te bekennen, behalve in het straatbeeld. Als die Polen opraken trekken we waarschijnlijk een blik Indiërs over de grens.

Trekbeest | 15-06-18 | 13:09

Ik beantwoord anonieme bellers al niet, laat staan dat ik een anonieme sollicitant uitnodig.

Badd Pritt | 15-06-18 | 12:50

Op Marktplaats ooit een keer iets verkocht aan ene Marieke, komt er een streepjesman aan de deur. Zoiets?

BozePaarseMan | 15-06-18 | 12:47

Heb ik ook een keer gehad. Een zekere Maryam.
komt er een Mehmed Pamuk aan de deur.
Mij maakt het niet uit verder. Maar waarom de deceptie?

Rest In Privacy | 15-06-18 | 13:38

Ja zie, dat bedoel ik. Anoniem of niet eerlijk zijn over je naam en achtergrond levert toch frustratie op, aan beide kanten..

BozePaarseMan | 15-06-18 | 13:49

Gewoon goed onderhandelen. Het is een spel: ondanks een prijsafspraak toch jammeren over het aantal knopjes wat minder is dan verwacht en tenslotte komen we toch helemaal uit X rijden. Strak bij je prijs blijven en dan zeggen wat je allemaal nog meer op zolder hebt wat ze dan voor een prikkie erbij kunnen kopen. En dan de hoofdprijs vragen en vervolgens afdingen.

Dan ben je in een keer van alles af voor een redelijke prijs en scheelt je een hoop marktplaatsfrustratie zoals gasten die niet op komen dagen.

Komkommerplukkert | 16-06-18 | 10:24
▼ 1 antwoord verborgen

Als je een sollicitant vraagt naar zijn/haar religie, mag je dan op grond van de uitkomst hem/haar afwijzen?

Jos Tiebent | 15-06-18 | 12:45

Ja, maar je mag het niet opschrijven.

MarcS | 15-06-18 | 12:59

Ik denk het niet.
Maar als je geen zin hebt om je bedrijfsrestaurant in een halal tent om te bouwen of tijdens de ramadan op 1/3 kracht te werken vind ik dat wel genoeg reden lijk mij

Rest In Privacy | 15-06-18 | 13:40

Als ik iemand moet aannemen kijk ik naar geschiktheid in de breedste zin van het woord. Het moet van beide kanten werken.

BozePaarseMan | 15-06-18 | 13:52
▼ 2 antwoorden verborgen

' Anoniem solliciteren helpt toch niet' ........ omdat ze nauwelijks schijnen te soliciteren LOL

Onze schuld uiteraard .... dat dan weer wel ;-)

Ervaringsdeskundige | 15-06-18 | 12:43

Ik kan me van vroeger nog herinneren dat mensen geen zin hadden in "die buitenlanders" (wat ik eigenlijk nog steeds de beste omschrijving vindt) omdat ze onze banen in kwamen pikken.
Nou. Wie had toen kunnen geloven dat we nog naar die tijd terug zouden verlangen met die horde uitkeringsparasieten die we tegenwoordig te verstouwen krijgen

Rest In Privacy | 15-06-18 | 13:43

Gewoon in de vacature opnemen:
-wij verifieren diploma’s
-wij doen een assessment (beroepsattitude + skills)
- wij bellen vorige werkgevers/referenties na
.
Heel soms komt er dan een Marokkaan door. Zo’n goeie, u weet wel die redelijk hard baalt van zijn medemarokkanen en hoe daar mee om wordt gesprongen. Niet al te hoopvol worden hoor, ik schrijf “heel soms”.

Parel van het Zuiden | 15-06-18 | 12:41

De kans daarop nadert de 0 als de eis -Verklaring voor goed gedrag, opgenomen wordt

Rest In Privacy | 15-06-18 | 13:45

Jo man ons wil best oewerke bij Macamba hoor.
Jij mag ons straks na elf uur wel eventjes bellen.
Jo.

In afwachting van uw reactie verblijf ik hoogachtend en met vriendelijke groeten,
Jan de Vries.

Oprisp | 15-06-18 | 12:37

Anoniem solliciteren, alleen mogelijk in de ambtenarij.
En zelfs bij die klaplopers stijgt daarmee het aantal diversiërs met precies maar 1 procent-punt in Den Haag.

Zegt dat niet gewoon genoeg over de capaciteiten van de diversiërs? Dat ze bananen gaan plukken...

WasHetMaarMakkelijk | 15-06-18 | 12:36

Die bananen moeten wel zachtjes behandeld in de doos terechtkomen, er mag geen dope tussen gefoefeld worden en het moet ook snel gaan. Ik denk dat je je mening gaat moeten herzien.

Lt-Kol Kilgore | 15-06-18 | 12:38

Ik snap heel het annoniem solliciteren niet. De meeste mensen hebben hun naam als mailadres of hun naam en foto in het cv staan. Zoveel manieren om kenbaar te maken dat je gewoon een Nederlander bent.

Voor allochtonenpartij moeite hebben met solliciteren: ga netjes gekleed langs het bedrijf waar je interesse hebt. Laat een goede indruk achter een zorg dat ze weten dat je fatsoenlijk abn spreekt.

je suis bier | 15-06-18 | 12:33

Het concept annoniem solliciteren houdt ook niet in dat de sollicitant annoniem solliciteert. Het houdt in dat in de organisatie die annoniem solliciteren invoert een uitzendkracht of stagiaire alle CVs kopieert en op de kopieën de maan en foto met een merkstift weg krast en dan de kopieën naar de HR-afdeling brengt.

koeberg | 15-06-18 | 13:24

Naam dus. Als je een maan met sterretje op je CV tekent, dan wil je gewoon niet aangenomen worden.

koeberg | 15-06-18 | 13:27

boerk
U bedoelt k**ker-hoer.

Rest In Privacy | 15-06-18 | 13:53
▼ 3 antwoorden verborgen

OT: Jongens ik kan niet meer. Ik ben kapot... van het lachen om Frans Rimmermans. twitter.com/TimmermansEU_/status/1007...

Wahhahah. Echt. Doe iets. Veeg me op ofzo. Bahaahaha

VeelTeSteil | 15-06-18 | 12:32

Tjonge jonge. Jij herkent nog geen trol als hij ke trap in je reet geeft. Naief..

DrumPiet | 15-06-18 | 12:51

DrumPiet | 15-06-18 | 12:51
Weet ik toch ook wel trollemans. En ja kick me maar in the butt, bel ik Fransie wel dat ie een nieuwe sollicitatie kan uitzetten.

VeelTeSteil | 15-06-18 | 13:04

Mocht het echt een keer zover komen, zou ik Tussaud willen adviseren om de romp van een opblaasbaar materiaal te maken. Want ze omvang groeit net zo hard als zijn ego.

Rest In Privacy | 15-06-18 | 13:56
▼ 6 antwoorden verborgen

Maak aannemelijk dat de vacature een VOG vereist en vraag daar ook naar.

ChatBot | 15-06-18 | 12:29

Geen effect uiteraard omdat uiteindelijk de beste gekozen wordt.

Keerf II | 15-06-18 | 12:26

U leeft in sprookjesland? Op veel plekken wordt juist niet de beste gekozen maar iemand die de deugkaart volmaakt. Quota.

El_Embajador | 15-06-18 | 12:35

Als muzelpapa's en - mama's nu eerst eens gaan beginnen met het vernederlandsen van de namen van hun kroost. Een Godfried of Boudewijn komt eerder binnen dan de zoveelste Mo.

Guido | 15-06-18 | 12:26

DrumPiet | 15-06-18 | 12:53
.
Wat een niveau zeg! Er is duidelijk iets in die opvoeding - als die al heeft plaatsgevonden (wat ernstig te betwijfelen valt) - fout gegaan. Hierbij: Block! Zulke wartaal sla je maar uit tegen je familie.

Lupuslupus | 15-06-18 | 13:10

Er is werkelijk geen enkele mo die billen wast en zeker niet van atheïstisch kk tuig zoals ik. Gelukkig kan ik olga betalen, ze werkt al jaren voor me.

Langshetrandje | 15-06-18 | 13:46

Het enige scenario waarbij Mo met autochtone bejaarden in aanraking komt, is als hij ze half dood schopt omdat, hij hun sieraden en geld wil hebben.
Wat dat betreft is immigratie inderdaad goed tegen de vergrijzing. Dat moet ik links weer toegeven.

Rest In Privacy | 15-06-18 | 14:01
▼ 4 antwoorden verborgen

Steeds meer sollicitatieprocedures worden voorzien van een “mogelijke assessment maakt onderdeel uit van” voorwaarde. Hiermee scheiden ze de kaffers wel van de Koran.

Wize | 15-06-18 | 12:25

Eén maand per jaar niet goed eten en door laag suikerigheid gekke dingen doen is ook geen aanbeveling bij je sollicitatie.

Winter_is_coming | 15-06-18 | 12:24

Werkgevers hebben het geprobeerd met de 1e 2e 3e generatie maar de voorraden in het magazijn bleken snel af te wijken van de papieren werkelijkheid, jammer dan maar , de 4e generatie hoeft niet meer te soliciteren/langs te komen.

hagelkruis | 15-06-18 | 12:23

haha. +1

Lupuslupus | 15-06-18 | 12:43

Altijd weer interessant hoe een socioloog als Marcel Coenders zich in no-time ontwikkeld tot de ultieme wc-eend. Want hoe-de-f*ck kan je als "wetenschapper" tegeijkertijd ideoloog zijn en anderszijds pretenderen een fenomeen als discriminatie objecttief bestuderen?

Al 18 jaar lang leidt deze man een geschut bestaan in de semi-overheidssector en maakt deel uit van organisaties als: hoofddocent culturele diversiteit aan de Universiteit Utrecht, onderzoeker bij het Sociaal Cultureel Planbureau, senior researcher at the European Research Centre on Migration and Ethnic Relations (ERCOMER) etc. terwijl hij parasiteert op zijn eigen doelgroep.

Nu probeert hij de sprong te wagen naar de veel lucratievere EU.
Dit soort lui ...

ChatBot | 15-06-18 | 12:23

Net wanneer je dacht dat je huidskleur er niet toe doet, krijg je dit.

Stijlicoon | 15-06-18 | 12:22

Je hebt het memo nog niet gekregen? Zeggen dat kleur er niet toe doet is tegenwoordig racisme. Geen grap.

_____4326 | 15-06-18 | 12:55

Van deze foto zou ik er nul aannemen bij een sollicitatie. Een gesprek is niet eens nodig.

Al-Dente | 15-06-18 | 12:21
-weggejorist-
Nivelleermarionet | 15-06-18 | 12:20

De hele deugtombola komt weer voorbij vandaag. Cultureel-marxisme terug van nooit weggeweest wapperend met affirmative action in uw wit-gepriviligeerde belastingbetalende smoel. Dit alles gefaciliteerd door Zwarte Magica vanuit haar emancipatietoren bij MinOCW. Tijd voor een nieuw Plakkaat van Verlatinghe.

El_Embajador | 15-06-18 | 12:20

Ja wolla, hier zollizitatiebrief.
Ik wiel veel geld verdien en niet viel werk doen,
als jij mij niet aanneemtd jij ben vuile kk kaaskop
en ik roep diskriminazi en kom met 5 broers terug,
die hoeven tog niet werken, je weet tog.
Ben eg niet dom ofzo,
heb eg wel diploma van ibn ghaldoun.

Hoogachtend

Jan-Cornelis

Plorkface | 15-06-18 | 12:18

Gefeliciteerd met uw diploma. Ibn Ghaldoun is de beste van allemaal.

Nivelleermarionet | 15-06-18 | 12:24

Ze lopen vanzelf stuk op een vog.

wapster | 15-06-18 | 12:18

Nee hoor, die wordt alleen voor blanke Nederlanders opgevraagd, anders is het weer zo stigmatiserend.

Langshetrandje | 15-06-18 | 12:21

VOGś zijn eenvoudig te vervalsen. En wordt nauwelijks gecontroleerd. Zelfs de website van de overheid die zou moeten vertellen hoe een VOG te checken is dood... zie hier: www.onderwijsinspectie.nl/onderwerpen...
--
Wat een blamage weer, een vog en een overheid die niet eens in staat is de belangrijkste info over een vog beschikbaar te houden.. sukkels.

Mark_D_NL | 15-06-18 | 12:32

Er kwamen vast te veel anonieme sollicitaties binnen voor burgemeester van 020?

Mastermattie | 15-06-18 | 12:17

Als je solliciteert voor deze functie heb je geen CV nodig. Ze zijn gewoon aan het wachten tot de eerst solliciterende Marokkaanse vrouw en die wordt het.

Langshetrandje | 15-06-18 | 12:19

Liever nog een lesbische, transsexuele marokkaanse

InAnumPerRegimine | 15-06-18 | 12:27

In de tijd dat ik de selectie van kandidaten nog deed hoefde ik niet naar de namen van de sollicitanten te kijken.
De eerste twee zinnen van de mail of de brief waren al genoeg. Derde generatie in Nederland, Nederlandse kleuterschool, Nederlandse middelbare school en nog geen Nederlandse brief kunnen schrijven op het niveau van een 12 jarig autochtoon kind in groep acht.

Wijze uit het Oosten | 15-06-18 | 12:16

En dat is dus het mooie van onze dt-regel. Het is een intelligentie-test die in elk geschreven stukje tekst meermaals voorkomt. Altijd handig als je iemand de maat wilt nemen.

Wedstrijdkrokodil | 15-06-18 | 12:16

Wad je zegd.

Croxifoxio | 15-06-18 | 12:46

Anoniem solliciteren heeft totaal geen zin als ze om een VOG vragen.

Osdorpertje | 15-06-18 | 12:16

VOG is onzin. Kan zo vervalst worden... bijna niemand controleert dat nog wanneer ze een handtekening zien en een stempel.

Mark_D_NL | 15-06-18 | 12:29

Ligt er sowieso aan waar de VOG voor aangevraagd moet worden. Als je gescreend moet worden op het kunnen omgaan met vertrouwelijke informatie zal een VOG niet geweigerd worden als je een geweldsdelict hebt gepleegd.

E-Burke | 15-06-18 | 12:32

Ik ken verschillende bedrijven in Nederland die verzoeken leggen bij uitzendbureaus om alleen blank personeel voor hun te zoeken. Ongeacht de reden, elk bedrijf mag zelf bepalen wie en wat hij aanneemt. Discriminatie of niet. Wie wilt er nou godsnaam werken met opgefokte k*t marokkaantjes ..

Schraapmaad | 15-06-18 | 12:14

De pvda

wapster | 15-06-18 | 12:22

@Apechtold

InAnumPerRegimine | 15-06-18 | 12:25

telelezer | 15-06-18 | 12:17
vergeet de Jumbo niet... je kan altijd een andere kassa kiezen uiteraard... de stille boycot zeg maar ;)

lovekila | 15-06-18 | 17:33
▼ 1 antwoord verborgen

Off topic:
Ranzige sekswethouder Herrema stapt op: de NOS verdedigt Tjeerd en niet de collegae van de Almeerder krant. Het was een broekzakgesprek. Op de WC. Per ongeluk. Geen intimidatie hoor. Echt niet. Niemand gelooft dat, maar de redactie van de NOS wel.
Tjongejonge...

Stormageddon | 15-06-18 | 12:13

Mooi. Heeft Asscher van de week weer traanoogjes.

Langshetrandje | 15-06-18 | 12:15

Herrema dat is tevens de malloot onder wiens leiding de NZ lijn een epische faal werd.

VeelTeSteil | 15-06-18 | 13:16

Mensen die wat willen en kunnen komen vanzelf bovendrijven. En die beide dingen mag ik toch van een knecht verlangen?

Normpje | 15-06-18 | 12:13

Met een taalcursus is alles op te lossen. Het is waar want Leo Lucassen zegt het.

Deflatiemonster | 15-06-18 | 12:12

Daar zit wel iets van waarheid in natuurlijk.

HA, BIER!1! | 15-06-18 | 13:53

De mensen die dit teweeg hebben gebracht zouden de rekening letterlijk zelf moeten betalen.

Dus de ambtenaren en managers mogen hier gewoon voor betalen.

Nacho_Vidal | 15-06-18 | 12:12

Ambtenaren? Het is een politiek dingetje hoor. Misschien weet je het verschil niet?

wapster | 15-06-18 | 12:23

Het is altijd fijn om te weten als je op de operatie tafel ligt, dat de dienstdoende chirurg toch om zijn kwaliteiten jou gaat operen, dan dat hij is aangenomen omdat er een noodzakelijke Achmed in het team nodig was.

Bennie Boos | 15-06-18 | 12:10

Bennie, de meeste apothekers kunnen inderdaad niet snijden.

Langshetrandje | 15-06-18 | 12:13

.. En toch hanteren ze vaak messen.

InAnumPerRegimine | 15-06-18 | 12:23

Alles wat ze proberen om maar "gelijkheid" te creëren zal mislukken.. mensen zijn niet gelijk, op geen enkele wijze. Gelukkig maar! De ene is slim, de andere rent snel en weer een ander wil graag moeder zijn.
--
Wanneer we niet erkennen dat er verschillen zijn, zal deze onzin doorgaan. Ik vind het toppie dat negers negers zijn en dat chinezen chinezen zijn. Heerlijk, leer van negers en leer van chinezen. Meer , meer, meer racisme dus. Verschillen maken ons beter, leren ons en brengen ons voort.
--
Wat een chinees mist, kan die van ons leren, wat een blanke mist kan die van een neger leren. Negers hebben bepaalde specifieke lichaams issues, hartproblemen!, die asiaten weer niet hebben. Dus het is bealngrijk om een racists te zijn! Anders kunnen wee mensen niet helpen en leren we niet.

Mark_D_NL | 15-06-18 | 12:10

@leef Weet je alles dan al?

Mark_D_NL | 15-06-18 | 13:02

Leer van negers?
Dan maken we tassen en jassen van ze???

HA, BIER!1! | 15-06-18 | 13:52

Wat voor moois kun je eigenlijk maken van chinezen-, en negerleer?

loze stijl | 15-06-18 | 17:19
▼ 2 antwoorden verborgen

Een keuze maken uit meerdere personen is per definitie discriminatie.

InAnumPerRegimine | 15-06-18 | 12:08

Misschien standaard reactie: Best Mohammed, u bent helaas overgekwalificeerd *proest*.
Veel succes met verdere sollicitaties.

boerk | 15-06-18 | 12:57

Positieve discriminatie ;)

boerk | 15-06-18 | 12:58

Komt er ook een buurthuis op de xenofobeneiland?

Rest In Privacy | 15-06-18 | 12:08

Zou ook voor anoniem reaguren moeten gelden. Ben wel benieuwd wie hier eigenlijk marokkaan, verkeersflitser of pvda'er is.

DrumPiet | 15-06-18 | 12:07

Ik lijk op een marokkaan.
Ben daardoor wel heel vaak gediscrimineerd. Nooit door blanke autochtonen. Wel door marokkanen. En heel erg ook. En niet incidenteel.

letopuwzaak | 15-06-18 | 13:00

letopuwzaak | 15-06-18 | 13:00
Hoe kun je op een Marokkaan lijken?

DrumPiet | 15-06-18 | 13:25

letopuwzaak | 15-06-18 | 13:00
Misschien tijd voor een andere kapper en kledingstijl? Plantenpotje-kapsel en jas met bontkraag is nu eenmaal groepsspecifiek...

lovekila | 15-06-18 | 17:31
▼ 9 antwoorden verborgen

De selectie bij het soliciteren is altijd een vorm van discriminatie.

Mr.Crowley | 15-06-18 | 12:05

@MarcS | 15-06-18 | 12:51
Gaat best wel snel aangezien ik weet dat ik altijd gelijk heb.

2voor12 | 15-06-18 | 12:53

@keestelpro

... Ik heb ook liever een peervormige vrouw dan een appelvormige ...

Ik heb er een met een oliebollen vorm...

Ries13 | 15-06-18 | 14:51

Was toch nooit iets geworden, ik ga liever persoonlijk solliciteren.
Dan weten ze wat ze krijgen.

Rene046 | 15-06-18 | 19:36
▼ 5 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken