Cursus voor politie: Omgaan met hangjongeren door 'expert straatcultuur' Hans Kaldenbach
Social
Zo doen we dat in Nederland. Hangjongeren leren niet omgaan met de wet, maar de politie leert omgaan met hangjongeren. En natuurlijk wordt het nat houden van een gangster-islammende etno-culturele breuklijn van catastrofale proporties uitbesteed aan een omhoog gevallen pedagoog, want heel veel meer hebben we gewoon niet. Hans Kaldenbach is uw eerste en laatste verdedigingslinie en daar heeft u het maar mee te doen. Maar waar bestaat z'n aanpak ongeveer uit? Oh: 1) vermijd oogcontact, 2) leg een krantje onder de snoodaard z'n voeten en 3) het is de schuld van TV en games want "ik word ook geil van seksfilms". Goed plaatje ook trouwens hierboven, want we weten allemaal dat skateboarders de voetsoldaten van het Grote Verval zijn. Enfin, zo sukkelen we wat verder en kunnen we in ieder geval zeggen dat we het geprobeerd hebben.
Reaguursels
InloggenIs die Kaldenbach niet gewoon een naïeve, ont-zet-ten-de domme lul? Maar uiteindelijk toch nog wel een stuk bijdehanter dan die ontzettende klootzak die hem ingehuurd heeft. Maar goed, die kan weer een vinkje zetten en een goede beoordeling tegemoet zien. Godverdomme zeg. Om gek van te worden.
Misschien een ideetje. In Marokko heeft de politie een andere aanpak m.b.t. hangjongeren. Daar hebben ze dan ook geen enkel probleem met deze groep.
Wij hadden ooit dit werkje van dhr Kaldenbach op de lijst van aan te schaffen studiemateriaal: www.bol.com/nl/p/doe-maar-gewoon/9200...
Naast het Polytechnisch zakboek. Om even aan te geven hoe serieus onze intercultikenner werd genomen.
methode nu is niet aankijken, voorzichtig mee zijn, enz. Ik denk ( mijn mening, dus niet echt ter zake doende ) dat we met zijn alleen juist wel aan moeten kijken, tekeningen maken van mohamed - hij ruste in vrede, bla bla bla - , en andere dingen die belachelijk gevoelig liggen bij sommige. Misschien dat er dan eens makkelijker over gedaan wordt, en wij niet meer zo precies op onze woorden moeten letten, oppassen wat we doen, enz.
allen, niet alleen.....
Als die jongen meer klappen zouden krijgen van hun ouders, had je die onzin niet. Gewoon SMAK een klap op je smoel, en nou poten af van die stoel!
Als kind werd ik opgevoed,dat je op moest staan,als er oudere mensen in de bus kwamen,als de bus vol was.
Je hebt nog jonge benen,en je moest respect hebben voor oudere mensen.
Maar dat is 70 jaar geleden,ook als je op school een draai om je oren kreeg,hoefde je daar thuis niet mee aan te komen,je zal het er wel naar gemaakt hebben.
Leven is veranderen,je zult je er bij moeten aanpassen,jongeren,die hun vermoeide voeten op de bank leggen,kun je gelijk al bestempelen als tokkies.
Het verhaal,dat je ze niet aan moet kijken,dat doe je met roofdieren,daar is dat een vorm van uitdaging.
Arabieren zetten een zonnebril op als ze onderhandelen,ze kunnen aan de pupil reactie zien wat de reactie is op een voorstel.
Een beetje militaire opvoeding,is beter dan gelul over een krant
daar leer je ook normen en waarden.
Ik ben twee keer voor kankerhoer uitgescholden door 'hangjongeren' en ik had ze niet eens aangekeken! Hoe had ik moeten reageren meneer Kaldenbach? Broek uit, benen wijd, krantje eronder en er netjes geld voor vragen?
Niet stemmen op GL, vv(d), c(d)a, 66 of de pvda de volgende keer zal al veel helpen.
Wapenstok en heropvoedingskampen...
Persoonlijk ga ik voor een vuist vol in de muil, dat er ook een verdienmodel zit voor de importtantarts. Maar voor de rest heeft deze mijnheer een duidelijk verhaal. Kanttekening hierbij... Biedt hem wel een volkskrant aan onder zijn voeten en ga zelf geen stijl lezen op je eipad.
Deze antroposoof gaat de wereld redden, dat is duidelijk.
Opvoeding zorgt ervoor dat kinderen zich gedragen, anders passen kinderen zich aan de omgeving aan.
De omgeving bepaalt hoe hangjongeren zich gedragen, want de opvoeding van huis uit is vaak niet heel best (Thuis de riem, buiten is alles oke).
Het gaat er dus om dat iemand met macht/autoriteit kenbaar maakt welk gedrag wel en niet geoorloofd is. Goedschiks of kwaadschiks.
Wanneer dit consequent wordt toegepast, zal straatterreur afnemen.
Grappig dat de man een Marokkaans accent imiteert als hij zo'n primaat na doet. Primaten moet je overigens ook niet in de ogen kijken als ze een slecht humeur hebben.
sry ik vind die kerel nog best ok. tis geen uber geitenwollensok.
Zolang je nog een term als 'hip taalgebruik' hanteert hoef je je daar in ieder geval geen zorgen over te maken.
Vergeet ook de goede , ondersteunende en helende werking van de rap-muziek niet.
Of een prettige kick boks cursus.
Straatcultuur? Noem het maar liever moslimcultuur. Altijd provoceren en zuigen en als het dan misgaat de zielige slachtoffers uithangen.
En onze naieve debiele Gutmench-struivogels trappen er keer op keer in.
Zo niet de israelies:
Ik citeer:
"Het heeft telkens iets infantiels: Gazanen steunen het vuur van Hamas maar ze zijn kinderlijk verontwaardigd dat ze daarvoor met ander vuur gestraft worden. Ook nu is dat het geval bij de pogingen het grenshek op te blazen en Israël binnen te stormen.
Wekenlang waarschuwde Israël dat de aangekondigde demonstraties in Gaza op afstand moesten blijven van de bufferzone langs het grenshek met Israël. Wie die zone betrad, zou worden beschoten. Er werden pamfletten uitgestrooid, en luidsprekers met gesproken boodschappen klonken, het gevaar werd beschreven."
www.telegraaf.nl/nieuws/2040185/de-me...
Maar toch tegen beter weten ingaan en beschoten worden. Koren op de molemn van Hamas, dat niet alleen verkondigt Israel te willen uitmoorden maar daarnaast de publieke opinie tegen israel vergitigt.
Zolang Gazanen zich laten leiden door de islamofascisten van Hamas, zolang zij zelf geen verantwoordelijkheid nemen voor hun bestaan en gezinnen stichten die zij niet kunnen onderhouden, zolang Gazanen ervan dromen Israël met geweld onder de voet te lopen, zo lang blijft Gaza een achterlijke, armoedige en agressieve stadstaat. Israël heeft dit geweld niet uitgelokt. Dat hebben Hamas en de Gazanen zelf gedaan.
Heb zelden zoveel onzin bij elkaar gehoord. Voor het geval je het nog niet door had; ben op dit gebied een ervaren professional.
Dat zie je vaker in deze contreien.
Welke contreien? Ik heb het over 020 west, oost en zuidoost.
Inmiddels hebben de meeste mensen meer praktijk ervaring dan meneer Kaldenbach. Ook mensen die deze ervaring liever niet zouden hebben opgedaan helaas, maar goed, zo gaat dat in een gaaf land, zou Prutte kunnen zeggen.
Mooi leermoment. Ik begrijp dat je er in alle situaties gewoon een krantje onder moet leggen.
Oogkontakt vermijden is in die landen, waar dat schorem vandaan komt, een uiting van onderdanigheid.
Oogcontact vermijden is iets anders dan wegkijken en geen flikker geven om die gast. Of hij dat goed interpreteerd kan ie achter komen op het moment die halstarrig blijft weigeren om normaal fatsoen te bezigen.
Voor mij is het pappen en nathouden, het wegkijken en gedogen wel over. Alles maar toestaan omdat we bang zijn om een zooitje ongeregeld in bedwang te krijgen?! Klimaatverandering is niet de enige reden dat het een hete Ramadan wordt. Ik heb er gewoon genoeg van!
Archie Bunker zou wel raad weten met hangjongeren
youtu.be/luKdU-uz7_M?t=93
+1
Heb zelf de cursus gevolgd. Was leerzaam. Heeft me handen en voeten gegeven om beter met (hang) jongeren om te gaan. Vooral gemerkt dat jongeren van de straat een ander referentie kader hebben. Voor iemand die niet praktisch opgeleid is en toch in een achterstandswijk woont raad ik de cursus aan.
Qua kritiek van de mede reaguurders. Met deze cursus ga je de oorlog niet winnen. Is ie ook niet voor bedoeld.
Andere referentie kader, nou, dat kader, deugt van geen kant. Omdat jongeren niet meer opgevoed worden, en al helemaal niet als ze uit die woestijnlanden komen.
Een ouderwets pak slaag, en laat ze de gevolgen maar ondervinden van hun wangedrag! Maar nee, dat mag niet meer, want ja, ze zijn zo zieliiiiiiiiiiiiiig.
Denk dat voor de gewone burger dat best kan gelden al hebben jongeren per definitie een ander referentiekader en zullen zij de grenzen van het algemeen geldende kader opzoeken. Dat hoort bij jong zijn.
Bij de politie is het echter anders, die hebben namelijk te zorgen dat het opgelegde kader van de Nederlandse Wet in hun aanwezigheid geldend is. Als jongeren daarin reden zien de politie te testen mag dat, op eigen risico. De politie hoort geen milimeter uit te wijken voor mensen die zich misdragen en juist recht aankijken, een teken van dominantie, kan daarbij zeer behulpzaam zijn. Er kan er maar 1 de baas zijn, op straat moet dat meneer agent zijn wil je enigzins normaal kunnen leven.
Rest mij nog de gewone burger aan te bevelen een vechtsport naar keuze te volgen, ongeacht de scholingskeuze.
Moest onwillekeurig denken aan beeldfragmenten van de "Zaanse treitervlogger" die met een paar bevriende etterbultjes rond hing bij een winkelcentrum. Staken de draak met aanwezige dienders en liepen continu te zuigen en te provoveren.
Ik ben eigenlijk helemaal geen "law and order"-adept, maar op dat soort momenten hunker ik naar wat meer ouderwetse repressie.
Provoceren
Deze "deskundige" zaait wind, oogst storm en heeft geen flauwe notie wat er dan gebeurd is. Maar als ik lees dat deze meneer losgelaten wordt op agenten om ze te trainen wordt ik niet vrolijk maar geeft het wel een verklaring over de staat van de rechtshandhaving en zoals u wilt de huidige rechtsstaat. Adviseert zeker ook voor weinig over de politie-iftar en het vervolgen van slachtoffers omdat deze onnodig de daders stigmatiseren. Gatverdrie, ga nog even lekker hoofdschuddend in het zonnetje zitten.
Wordt ik? Hou daar eens mee op...
Volgens mij helpt het beste, en dat wil ik die lui best vertellen in 30 minuten. Dan rek je het nog oneindig uit overigens. Dus; Ga iets doen. Heb je niets te doen? Joh. Dan hebben wij iets voor je te doen. Maatschappelijk nuttig werk, minimaal 14 maanden. Netjes in de pas. Minimum loon. Beginnen om 7 uur, klaar om 5 uur. Wil je niet? Mag. Dan per direct geen uitkering meer, als je die hebt. Bij weigering uberhaupt geen enkele aanspraak op uitkering of wat dan ook. Plus een VOG zit er ook niet meer in. Nog niet? Dan de knuppel erover en gvd opsodemieteren en terug naar moeders. Ga daar maar je handje ophouden.
Helaas zijn deze types niet afhankelijk van een uitkering, dat is een leuke bijzaak. 'Main income' van dit soort types is een heel andere.
Onder welke steen komt deze randdebiel nou weer vandaan! En ook helemaal overtuigt van zijn gelijk wat games en films betreft.
Deze meneer Kaldenbach is een heuse Chuck Norris / Jacky Chan in een... verbaal dan. En in theorie.
www.stevendejong.nl/journalistiek/hoe-...
www.nrc.nl/nieuws/2013/11/22/je-moet-...
Kan zo snel niet vinden dat deze gast gelieerd is aan de PvdA maar het riekt er verdacht veel naar. Schijnt pedagogiek aan de Hogeschool van Utrecht gestudeerd te hebben of zoiets (of hij geeft er trainingen). Is wel een kind aan huis bij overheid - en onderwijsinstellingen, verzorgt al sinds jaar en dag deze stoere trainingen.
Hier gaat dus zeker wel wat belastinggeld in om. Los van het verkoop van zijn boekjes. Exacte tarieven helaas niet te vinden. Maar een indicatie heb ik hier gevonden:
eduextra.nl/tarieven/indicatie-tarieve...
Dan krijg je de verbale Steven Segal van den lage landen er wel bij voor een paar uur...
Ik weet dat een boekje van hem verplichte kost is voor aankomende docenten.
Je wilt niet weten hoeveel belastinggeld er aan sprekers wordt uitgegeven. De eerste studiedag van het jaar, ergens begin januari, komen alle motivational speakers en cabaretiers uit hun holletjes gekropen om op honderden scholen de afgestompte docenten wat te motiveren.
Als je trouwens een beter boek wilt lezen: Paul Verhaeghe, autoriteit 2015.
Dit is nou een klassiek voorbeeld van wat er mis is met de zogenaamde experts van deze materie. Dat laffe neerbuigende gedrag. Dat is geen opvoeden maar ontwijken en dat heeft nooit gewerkt. Angsthazengedrag lokt alleen maar meer uit. Het geeft de aangesprokene een gevoel van macht. En als jeugdige ga je dat uitwerken.
Wie niet door zijn ouders is opgevoed kan ook niet meer opgevoed worden door leraren, politie of wie dan ook.
En zeg niet dat hun ouders waardeloze opvoeders zijn, dan kom je aan de familieeer en beginnen ze spontaan te schuimbekken.
Jezus Christus, 60 % succes is hij tevreden mee. Treedt godverdomme maar eens op, dan krijg je 100% succes en keert het respect terug. Ik zal vroeger ook hangjongere geweest zijn, stond altijd met mijn zwaar opgevoerde brommer met de rest van de jeugd bij het bushokje o.i.d, als ons dan iemand aansprak dat we te luidruchtig waren, verontschuldigden wij ons en deden rustiger, en nee, we hoefden en gingen niet weg. Het wou nog wel eens gebeuren dat de politie langs kwam als ik er niet was en aan de rest vroeg of ze mij konden, waarop, na bevestiging, werd gezegd dat ik hen de volgende keer op mijn brommer niet zou ontkomen. Oftewel, was laatst op een kermis en was weer getuige van zo'n roedel mossels, leeftijd rond de 12 jaar, die weer een ober aan het uitdagen waren, hij stond z'n mannetje en kon het verbaal af, maar als de gemiddelde leeftijd van zo'n roedel wat hoger wordt, redt je het verbaal niet meer. Dus, eerst de islam maar eens eruit, dan wel inperken, hoewel dat geen optie is, en dan kijken we verder.
"(..)eerst de islam maar eens eruit, dan wel inperken(..)"
@ GKJP | 15-05-18 | 18:46
Mag niet van Brussel , iesse raaasjies
telelezer | 15-05-18 | 18:52
Is ook zo, helemaal vergeten, excuses. Dan heb ik wel een andere tip voor onze 'ervaringsdeskundige' uit het filmpje, als je nou gewoon tegen zo'n type zegt dat de trein in een bepaalde richting rijdt en hij met zijn voeten omhoog, en daarmee de voetzolen, een sprookjesfiguur zwaar beledigd?
Dit is gewoon slimme psychologie toepassen om nutteloze vervelende jongeren, prima tactiek. Je kan niet iedere hangjongere op z'n muil timmeren, dus moet je ze te slim af zijn. Als het om crimineel gedrag gaat dan moet je ze gewoon oppakken uiteraard.
Ik denk dat veel reaguurders een beetje zijn afgestompt met alle geweld in die filmpjes. Sommige hangjongeren doen heel stoer maar zijn eigenlijk best aardig. Je moet er alleen niet ingaan met een gestrekt been. Je moet ze laten meebuigen.
"je kan niet iedere hangjongere op z'n muil timmeren,".
@ hetgeleteken | 15-05-18 | 18:46
Vroeger hadden we stoere mariniers die ze wel allemaal gewoon in elkaar ramden (bv op De Dam). Dat tot grote vreugde van het NL volk (en in het geheim ook vreugde bij de popo)
Maar als je dat nu anno 2018 (het getijde van de laffe Gutmenschen-apenheul) probeert, dan komt de popo auf Befehl van het OM en de linkse D66 rechters, met voorbedrukte aangifteformulieren als jachthonden achter je aan want je bent immers een ultra rechtse raasjiest!
"Dé expert in straatcultuur: Hans Kaldenbach."
Tube slash watch?v=9qkYIOQYVBs
Iets met zachte heelmeesters...
Er zijn ook nog wat ouderwetse regels.
Slecht gedrag wordt keihard bestraft en dat gebeurt consequent.
En verder moet je tuig altijd vernederen en al hun geld,wat ze niet kunnen verklaren, afpakken.
Ook handig is ze te laten werken voor hun uitkering.
Als deze 3 dingen gebeuren zweer ik je dat de problemen zullen verdwijnen.
Ik wil deze misplaatste Gremdaat wel eens zien in de eerste de beste nachttrein - het liefst met wat opgefokte Antillianen met een pilletje achter de knopen ...
Juist ja, prettige wedstrijd meneer.
Vermijd oogcontact. Net als bij apen (Bokito).
en ga dan op de grond liggen ten teken van onderwerping; dat doe we in NL al decennia lang, geen wonder dat ze steeds brutaler worden;
Ach die Kalfenbach weer. Kan mij zijn gastlessen nog herinneren. Zelf ben diender geweest. Lessen waren hilarisch. Management gelooft het heilig in. De diender op straat kan weer een paar uurtjes lachen of een paar uurtjes frustreren. Op de vraag of hij met zijn uurloon woonde op een plek waar hangjongeren zijn hebben wij nooit antwoord gehad. Wel liepen er collega’s weg uit zijn lessen. Die konden die het niet meer aan.
Hebben ze het ook geprobeerd? Soms kun je best iets opsteken van anderen, zelfs al zijn het wereldvreemde figuren.
Uitstekende vraag overigens of hij tussen hangjongeren woont! Zeker relevant als je zo'n cursus geeft.
En uit welke koker komt dit figuur rollen? PVDA?
vv(d) kan ook tegenwoordig onder Prutte.
Dacht dat we ze in het AZC juist bijbrachten dat ''wij'' in Nederland elkaar juist aankijken?
Heeft die Kaldenbach ook een methode voor Alluh Akbar roepende verwarde jongeren?
Ik spreek vanuit ervaring. Ik werk met deze jongeren. Een totaal verkeerde aanpak. Theoretisch, briljant. Praktijk van nul en generlei waarde. Wat wel van waarde is het geld wat deze lieden hiermee pakken. Inderdaad omhoog gevallen pedagogen. Heerlijk zakken vullen en oeverloos praten en discussiëren. Weet je wat helpt, gewoon de waarheid zeggen. Zeggen dat het gedrag niet oke, is. Aankijken, en voor staan wat je zegt. Goed is goed, fout is fout. Zo simpel is het.
Ik spreek uit jarenlange ervaring en kom in buurten daar wil je niet dood gevonden worden. Door deze lieden is her zover gekomen. Ook door de Overheid en slappe politici en bestuurders. Hier lachen zij om. Praten willen zij wel, uren, dagen, weken, maanden, jaren. Kortom, behandel ze als iedere andere burger en pas de wet toe.
Knuffelie knuffelie
Ik had ook al een bang vermoeden dat meneer zijn gebakken lucht niet uit altruïsme uitbraakt.
Dank je. Maakt buiging. (Dacht dat ik gek werd)
Zie hier het prototype zachtgekookt ei dat onze samenleving naar de klote heeft geholpen. En kennelijk nog steeds zijn gang kan gaan.
Ook saillant detail waarmee het tekort van de sociale schetenwappen wordt aangetoond: "er zijn meer onderzoeken die A beweren dan B, dus A vind ik waar". Stel je eens voor dat natuurkunde op dit soort redeneringen zou zijn gebaseerd.
A 185 euri per uur
Mijn oud buurman was net zo'n type.Heel aardig,heel sociaal(zolang je zijn Groenlinkse liedje zong)Op mijn Fortuyn/wilders sympathie werd altijd met het nodige deain/afkeer gereageerd.Deze man was 'sociotherapeut' bij De Rooijse Wissel in Venray,het inmiddels beruchte instituut voor behandeling van TBS figuren en ander gestoord tuig.Ik noem dat soort werk kletsen met klootzakken.Je deugt enorm met het overlopen van begrip voor hufters en het betaalt goed.Nogmaals,aardige vent maar ik weet zeker dat hij achter zijn rug keihard werd uitgelachen.
Inmiddels is hij Psychotherapeut.
Dit soort boterzachte naïevelingen beslist tegenwoordig mede over Proefverlof/onbegeleid verlof etc van zieke gekken.
Als docent zijnde geloof ik Kaldenbach wel. Veel straatgedrag is ook maar een masker. Als je daar laconiek mee om kan gaan dan doorbreek je dat en krijg je de echte persoon te zien. Hopelijk. Als je gaat 'vechten' of onderdanig gaat doen werkt het sowieso niet om met zo'n radraaier in gesprek te gaan. Maar dat van die games en films? Uhhh, geloof ik niet. Ja, er zijn duizenden moslimjochies die zich aftrekken op IS-filmpjes zo mooi vinden ze het. Dat is wel een nieuwe vorm van geweld wat je vijftien jaar geleden niet zag.
Wat is dit voor nichterig feminine gejank... Is dit waar we nu staan in Nederland, submissief de goedkeuring van tuig nastreven?????
'Kijk me aan als ik tegen je praat' is dus te heftig?
*Ouders aanklagen doet*
Tis net zo'n geflopte coach, totaal geen benul maar wel de expert spelen. Loser
Nee, herstel. Diegene die dit figuur inhuren zijn losers.
Laat staan degenen die zijn "methode" toepassen.
Het 'mooie' is dat die zelfverklaarde expert bakken met geld verdiend, en gelooft u een ervaringsdeskundige, deze man gaat niets doen tegen 'echte' hangjongeren.
Uit welk jaar is dit filmpje?
Dit is jaren 50 gereformeerde opvoedkunde voor belhamels
Scheer je weg, nozem!
m.youtube.com/watch?v=6SrYrTUBXh0
De hangjongere als roofdier dus... Kunnen die hangjongeren dan niet meteen worden opgesloten in een safaripark? Dat levert dan ook nog wat geld op, toerisme en zo. Natuurlijk wel overal instructieborden plaatsen voor de bezoekers, met name de Franse.
Heb je die kop gelezen van de Telegraaf?
"Jachtluipaarden besluipen toeristen" hahaha, draai het ff om.
LuckyGirl | 15-05-18 | 18:12
Ja. Vandaar mijn bovenstaande comment.
Ik mag toch hopen dat ik naar een sketch van Koot & de Bie zat te kijken
Hoop t ook! Of een sketch van live opgenomen uit de jaren 90... met oa die stadswachters :'D
www.youtube.com/watch?v=gMqkO9UFbI4
Ze hadden deze hangjongere gewoon een krantje moeten aanbieden in de trein. Was het allemaal niet gebeurt.
www.rtlnieuws.nl/nederland/13-jarige-...
Niets is zo onrespectvol als iemand niet aankijken als je tegen ze praat. Bepleit men hier nu zo maar verruwing van de omgangsvormen? Wat is de volgende stap? Gelijk maar gaan slaan en niet meer praten?
Dat doen sommige groepen toch al, normaliseren ipv aanpakken.
Knettergek en typisch Nederlands, maar helaas zijn ook veel reaguurders erg vatbaar voor die "Maakbare Samenleving."
Men is hier alleen maar kritisch als er 'finnen' in het spel zijn, maar voor de verdere rest vindt men dat 'gepolder' prachtig; voor alles regeltjes, afspraken, commissies, oeverloos lullen, overal rubberen tegels, en nog meer ambtenaartjes en BOA's om alle onzinregels te controleren.
Heb het hier al vaker geschreven.
.
Les 1: De hangjongere in kwestie heeft niet hetzelfde referentiekader als dat u heeft. Treedt hem daarom tegemoet met dezelfde manier van respect opeisen, dat wil zeggen door middel van grove intimidatie (met een groep gelijkgestemden) of het in zicht dragen van een wapen zoals mes of doorgeladen pistool.
Nou ja, ik heb een paar keer hangjongeren vriendelijk doch volhoudend gevraagd hun zwerfvuilactiviteiten in te perken en te verkassen. Dat lukt nog wel eens wanneer zij jouw gebied nog niet als het hunne claimden. Oogcontact houden is daarbij een vereiste, dat doet betrokkenen herinneren aan primitieve regels rond dominantie die zij kennen.
Oogcontact houden is daarbij een vereiste, dat doet betrokkenen herinneren aan primitieve regels rond dominantie die zij kennen.
Jan Passant mk2 | 15-05-18 | 17:58
+1! Dat is dus wat die linkse Dhimmi 'professor' niet begrijpt of wil begrijpen.
Lekker slaafs wegkijken, wat we nu al decennia lang doen, dát is het panacee voor alles. /sarc
Helemaal niets meer aan doen.
Gewoon uitzenden op zondagavond 10 over 8
keek op de week is terug.
Leren omgaan met hangjongeren leer je niet van een GL/D66-babyboomer, maar van een getatoeëerde shagrokende straatwerker, bij voorkeur een oud-militair of -kapitein.
.. maar goed. Kan Martin Gaus niet als hangjongerendeskundige ingehuurd worden? Die man heeft in ieder geval enig werkend inzicht in de omgang met probleemhonden.
Dit lijkt mij nou het prototype van een verwarde man....
Les 1: plaats het pistool op de slaap van de hangjongere... Oh, wacht.
Haha, grapjas. Met onze wapenwetten, die niet gelden voor allochies?
Hoezo is dat nodig? Ze hebben toch al een cursus schieten? Lijkt me afdoende.
Normale respectvolle omgangsvormen. Behandel iedereen zoals je zelf graag behandeld wilt worden.
Zo te lezen heeft mijnheer Kaldenbach hier nog wel een mooie markt open liggen.
Dat geldt in de openbare ruimte Piet, op zolderkamertjes gelden hun eigen omgangsvormen en macho fantasietjes.
Zoals gezegd, domme zanddrent, kom maar een keer langs dan piep je meteen anders, net als die domme Berbaar.
Vermijd oogcontact? Het zijn geen wilde beesten die je niks aan kunt leren! (Ik weet wat voor comments dit uitlokt maar zo zij het.) We zijn hier in Nederland en in Nederland kijken wij mensen aan als we tegen ze praten. Het wordt tijd dat onaangepasten zich eens in onze cultuur gaan verdiepen en, belangrijker nog, die cultuur gaan respecteren in plaats van andersom.
Kom nou.
Ik maak regelmatig oogcontact met bontkraagjes in het dagelijkse dat werkt prima kop gaat omlaag en ze lopen of rijden rustig door.
Films en games, dat is een verschil met 15 jaar geleden? HAHAHA! Vroegah, meneer de pedagoog, keek ik ook SAW en speelde ik counterstrike op mn pc met opengl voodoo II kaart. En ik ben nooit ontspoort of verknipt sadistisch geworden, net als al mn vrienden, en heb nooit de autoriteit van de politie betwijfeld of mensen in de buurt geterroriseert. Mn pa waarschuwde: ik haal je niet op uit de cel mocht je wat doen wat niet mag en als ie iets hoorde wat m niet zinde dan kon ik beter in die cel verblijven..
Je deed ze al goed na met je "watwatwat kijkje?" in t rollenspelletje. Zou het... ik weet niet hoor, misschien niet iets met een cultuurtje en opvoeding te maken hebben?
Deze hangjongerendeskundige is de oorzaak van het probleem. Misschien niet dit exemplaar specifiek, maar wel de hele wereld vol linkse lamzakken die precies zo zijn.
Doe als president Trump, die respecteert hangdictators niet. Integendeel.
Tot de klamme schrik van onze hangjongerendeskundigen. Met als resultaat doorbraken die "onze" hangjongerendeskundigen altijd weer met succes wisten te voorkomen. Misschien wel ter handhaving van hun goed betaalde baan als "deskundigen".
Ik heb dit weekend gezien wat de Guardia Civil doet met niet Spaanse hangjongeren in Barcelona. Eerst was het beschaafd. En uiteindelijk was het zo ontzettend hard en gewelddadig dat ik denk dat er voorlopig niet meer gehangen wordt door deze kansparels. Vind er heel veel van maar effectief was het wel. Plein was daarna weer van de mensen i.p.v. het tuig.
Een oud-kalifaat kent het klappen van de zweep. Letterlijk.
Over hem heen hoesten en zeggen dat je natte aids hebt.
Hahaha
Ja en ook jihad terroristen mag je noiet in de ogen kijen en vooral lief voor zd zijn hoor!
Ik citeer de meest recente debiliteit :
"Het is onjuist en ook niet nodig om het Nederlanderschap in te trekken van jihadisten met een dubbele nationaliteit die zich in het buitenland aansloten bij een terreurorganisatie. Het is onder meer discriminerend en in strijd met internationale regels, zo betoogden twee advocaten voor de bestuursrechter in Den Haag"
www.telegraaf.nl/nieuws/2039520/intre...
Het wordt hier in NL steeds krankzinniger!
Hmja, dat zeggen de advocaten, daar worden ze voor betaald.
Maar wij winnen fijne deugprijzen en hullie niet!
Oei, dit is wel uitgelezen videofuck materiaal... hey swa!
Hans Kaldenbach ziet eruit alsof hij zich niet zo frequent in de openbare ruimte begeeft. Ik ben dan ook zeer benieuwd hoe zijn methode tot stand is gekomen en of hij die al eens zelf in de praktijk heeft getest. Gezien het feit dat hij nog zelfstandig rechtop kan staan vermoed ik dat het slechts de zoveelste charlatan en subsidieslurper is.
De afwezigheid van de gebruikelijke titel "hoogleraar" doet mij bovendien vermoeden dat het aantal en de "kwaliteit" van de "deskundigen" op het gebied van integratievraagstukken aan het afnemen is..
Zelf vindt hij dat zijn kennis door ervaring is gegroeid.........
Aandoenlijk zo'n 'expert'die zozeer in z'n eigen onzin geloofd dat hij denkt dat anderen dat wel kopen. Zijn adviezen zijn kinderlijk naïef. Die heeft nog nooit tegenover een zwakbegaafde kwaaie mocro gestaan.
zorgwekkend zo'n man.
Dat screenshot zegt alles.
"wat kijken, wat kijken." ik kijk al 2 dagen op Dumpert en zie elke dag filmpjes voorbij komen met een kansparel die een stuk hout in zijn hand heeft. Gelukkig zijn er nuchtere Nederlanders die daar wel raad mee weten.
Volgens mij heeft deze totale rukker de eerste laars al in zijn neus zodra hij de voeten van de "hangjongere" optilt om daar een krantje onder te leggen.
is dat niet een week te laat... vanavond begint het jaarlijks inclusie 6 weken durende hangjongeren feest.. na 22.00u.
overigens mis ik nog de leeftijdsdefinitie van hangjongeren... ligt die tussen de 10 en 25 jaar of tussen de 11 en 15 jaar, die laatste is natuurlijk gedrag. de leeftijden ervoor en erna is ontspoord gedrag
Dat wordt weer genieten tot diep in de nacht van jongeren die onbetaald op de parkeerplaatsen staan, muziek draaien, schreeuwen en zooi maken. Elk jaar weer.
6 weken really??
Geen oogcontact maken; zelfde advies als bij pitbulls
Ik loop (blijkbaar) een paar jaar achter! (Dacht nog heel naief dat je sowieso niet met je poten op andermans stoelen of banken ging liggen.)
Ik moet dus voortaan een krantje aanbieden en daarna de blik onderdanig afwenden. Geldt dat dan alleen voor slecht Nederlands pratende (NA) jongens met een kort lontje of gewoon voor alle jongeren?
alleen voor de overdag niet etende figuren natuurlijk.. overal rekening mee houden toch?
"Jullie zijn erin getrapt. Dit is gewoon een van de betere typetjes van Kees van Kooten!"
@ omanders | 15-05-18 | 17:08
Toen ik die debiel hoorde kwaken over "een krantje aanbieden onder de voeten en vooral niet aankijken" dacht ik inderdaad eerst dat het een grap was (zoals bv Koot en Bie) maar het bleek "echt" te zijn, Verdorie, wat is dit land diep gezonken dat we zulke zieke zachte eitjes hebben als "experts" Geen wonder dat we het riool in gaan
Wat poten op de bank?, een trap tegen de schenen en blijven aanstaren; als dat niet helpt een keiharde klap op zn bek geven; ZO moet dat aangepakt worden (en ik ben niet eens een zelfbenoemde "expert")
Dat zei ik ook al.
"Respect".... een veel door de maffia gebruikte term.
Wat jammer dat van Kooten en de Bie er niet meer zijn op tv.Dit had een prima typetje voor van Kooten kunnen zijn.
Dit is van Kooten, toch? Nou ja ,een dubbelganger dan. Wat een joker!
LOL was het eerste waar ik aan dacht toen ik dit zag pfffffff
Ik wil deze man z'n theoretische wijsheid wel eens in de praktijk tot uitvoer zien. Gegarandeerd dat ze hem kapotslaan of minstens bespugen en beledigen.
Hij is nog nooit in de trein geweest.
Of hooguit in een 1e klas stiltecoupé.
@GVU, en dat zou volkomen terecht zijn. Laat dit soort debiele linkse deugboomers dan ook maar de klappen opvangen.
Ik geloof dit niet deze tussenmongool geeft me een Jiskefet gevoel.
"Ik word geil van een sexfilm".
Ja en, dan verkracht je er, eenmaal buiten, op los?
Man man man, wat 'n dorp, wat 'n mensen.
Ik heb nog nooit zo gelachen.
De uurtje-factuurtje Kaldenbachjes cs. zijn hoofdverantwoordelijk voor de ellende waar we nu in zitten. Pappen, nathouden, wegkijken. Dhimmitude in zijn ergste soort. En het schorem lacht zich een breuk om deze zachte drol.
Ad Fundum. Ja , maar je wil niet weten wat dit achterlijke volk kost en wat ze allemaal kapotgemaakt hebben en nog gaan kapot maken. Je kind zal maar in de handen vallen van zo'n gestoorde hulpverlener/opvoeder. Dat dit soort mensen bestaan. Ik dacht eerst dat het een grap was.
Gewoon even krantje als wcpapier gebruiken en hem vol in het gezicht gooien en wegrennen.
kleuter!
Berbaar | 15-05-18 | 17:58
Herkenbaar? Jaloers? Concurrentie? (Allemaal retorisch dus bespaar je de moeite)
Ik ben geen hangjongere maar ik zou deze vent helemaal rauw lusten.
Omgaan met hangjongeren betekent dat ze geen zin meer hebben om te ouwehoeren met jou.
Is niet zo moeilijk. Ik ben een volwassen kerel. Ik heb niet met zulks in de schoolbanken gezeten en dus toont zulks maar gewoon het respect dat mijn maatschappelijke positie vereist. Netjes tegen mij praten, netjes iets vragen, netjes doen wat er gevraagd wordt.
.
Anders wordt het snel heel naar voor de kereltjes.
.
Dat kan prima zonder daadwerkelijk het geweldsspectrum in te gaan, al moet je altijd bereid zijn daar te gaan als de situatie er om vraagt. En dan nietsontziend zijn, natuurlijk. Never start a fight, always finish it.
.
Zelden voorgekomen, dat geweld trouwens. Het wangedrag stopt meestal in de initiële fase. Het lijkt wel alsof zulks die houding ruikt en keutels intrekt...
.
Goed. Ik speel een beetje vals. Ik ben groot, getraind en dat helpt ook bij de omgang met opgeschoten lafbekken.
hyena's ruiken angst ;)
Wat ontzettend fout om hier een foto van een skateboarder te gebruiken. Die doen niets anders dan de godganse dag truukjes te oefenen. Iedereen weet welke groepjes de meeste overlast geven.
Les 1. Het verschil tussen een hangjongere en een mensachtige die begint te prikken, schoppen of hakken als je hem aankijkt.
Hebben ze ook een cursus voor meisjes en vrouwen?
@LuckyGirl | 15-05-18 | 17:19 | reageer
Ja, die kan je volgen bij Claudia de Breij.....
Op arm-lengte houden
telelezer | 15-05-18 | 17:30 |:
Arm + mes, gaat niet werken.
In de keuken blijven. Gheghe.
Ze hangen niet op de juiste manier.
Hallo. En deze man heeft er voor doorgeleerd. Godverdomme, wat een debiel . Die heeft nog niet het vermogen om een kleuterklas te leiden. Jonge jonge, dat dit soort mensen bestaan.
Ik hoop echt dat dit een grap is.
Dan is het wel de langste grap ooit , een jaartje of veertig nu.
En hij eindigt met “en toen was hij dood”
Na de door de politie georganiseerde iftar ,nu dan de huftar.
Een staat met een mes voor mij en een met een honkbalknuppel achter me. " ogenblik heren, even in mijn aantekeningen kijken wat ik hier volgens kalderbach moet doen." Blader, blader , blader. " Oh U heeft mooie schoenen aan enne hoe gaat het met u moeder, heeft ze nog steeds dat rood gekleurde hoofdoekje om"
Begrafenis is vrijdag.
Vrijdag , symbolische dag b.t.w.
Het zijn gouden tijden voor de straatterroristen.
Maar wat wil je anders met een achterlijke bevolking(uitzonderingen nagelaten)die alles maar pikken.
Ah, cosplay. Enig. Zal ook wel helemaal gaan lukken. En de cursus is bedacht door iemand uit Bloemendaal zuid? Dat we er niet eerder op gekomen zijn. Aardig verdienmoddelletje overigens.
Precies, dat was ook het eerste waar ik aan dacht, subsidie slurper.
Laat me raden, deze workshop is zwaar gesubsidieerd?
Hangjongeren zijn net Klingons, daar helpt de softe Federation praat-taktiek niet bij. Gewoon direct een paar foton torpedo's langs de boeg schieten.
Mietje. Phasers, torpedo’s, full spread op de warpreactor. Zodra die begint te haperen nog eenmaal een kans tot volledige overgave aanbieden. Zo niet... fire at will mr Worf!
Nee nee nee nee en nog eens NEE! Stop die pappen en nathouden-methodes. Je poten horen niet op een stoel in bus/trein of tram! Direct erop aanspreken. En zo ook alle andere mensen in de bus/trein of tram. Zero tolerance.
Als er geen/amper plek is .. ok. Maar voor de rest laat het lekker aan de bedrijven om hun eigen fucking huisregels te handhaven, in plaats van voor hen anderen te gaan lopen berispen. Kunnen ze prima zelf.
Lachen als die kwalletjes op vakantie komen aan de costa's in Spanje. Een keertje een guardia verkeerd aan kijken en je eet twee maanden door een rietje. Ik zie het hier al gebeuren met die neusvlogger. Hey, maak je move achter hem. Je bent gewoon dood.
Praag was al ver genoeg.
Dus na de armlengte afstand is het volgende advies geen oogcontact. Nog even en alleen mensen met diverse amputaties hebben nog een redelijk leven in dit land v.w.b de hangjongeren die zich dan niet kunnen storen aan een gewone medeburger met uiterlijke kenmerken.
Hee joh, ik ben vergeten de lange lat in je nek te leggen.
Hangjongeren, zodra ze je in de weg zitten gewoon waarschuwen. Je merkt vanzelf hoe agressief ze zijn of niet. Zijn ze agressief gewoon direct er 100% erover heengaan. Aanval is de beste verdediging tegen die jihadisten in spé.
"Aanval is de beste verdediging tegen die jihadisten in spé." Ik zou goed geld betalen om jou dat te zien uitleggen tegen een d66 rechter.
Hahaha! Jullie zijn erin getrapt. Dit is gewoon een van de betere typetjes van Kees van Kooten!
Volgens mij ook hoor, kan echt niet anders.
Lange lat van de ME over je hangjongeren ruggetje, die lat spreekt een universele taal
elke naffer verstaat het de eerste keer al.
Speak softly, but carry a big stick.
Ja,ja : www.telegraaf.nl/video/2037716/fries-...
Van die Friezen krijg ik zo langzamerhand dus echt een Lange Pyr.
Sun Tzu had daar een heel ander strategisch beeld over. Maar ja, geschiedenis is een uitstervend vak.
Mooi!
Met deze “ wetenschap” zal onze Praagse ober blij zijn.
"vermijd oogcontact" wegkijken dus, maarre is dat nou niet 1 van de redenen van verval en verharding: niet echt met elkaar praten? Bij echt met elkaar praten hoort juist oogcontact. Probeer maar eens een m/v/x te versieren zonder oogcontact.
Dus de vraag is of fatsoenlijk opgevoede mensen hun basale fatsoen bij het oud vuil willen zetten.
ja,diedus!. Daar komt het eigenlijk wel op neer.
Weer iets erbij op het lesprogramma voor blindegeleidehonden.
Geen oogcontact ? Zo gedraag je je toch alleen ten opzichte van wilde en onberekenbare wilde dieren met een primatenbrein ?
Nee vooral geen oogcontact. Krijgen we dat islam respect dingetje weer. Ik adviseer daarom mijn buurtvaders altijd zonnebrillen met spiegende glazen. Van die kekke zoals in Miami Vice
Ja precies. Die man zwetst. Oogcontact is juist belangrijk. Al was het alleen al om te tonen dat je niet bang bent. Al schijt je in je broek van angst, nooit tonen dat je bang bent want dan ben je de lul en verlies je het (verbale) gevecht. Uw ervaringsdeskundige.
@Ja,Diedus
U bedoelt Bokito?
Ja? wat is je punt?
Omgaan met allochtonen bedoeld men?
Nee, met (agressieve) hangjongeren. Duitsers zijn ook allochtonen.
Je bedoelt waarschijnlijk Islamitische jongeren met een migratie-achtergrond.
De wouten op cursus zullen denken dat ze in de maling worden genomen door die 'expert'.
Hee politieleiding neem je personeel eens serieus en geef ze meer mandaat en echte cursussen van echte experts..
Hahaha! Check het filmpje effe rond 1:01. Een imitatie van “een hangjongere” van de deskundige zelf.
REAGEER OOK