Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Hahaha. Van Jolo is ZUUR over donorreferendum

Een welkome bijwerking van de donorreferendele democratische dot democratie die ons land thans overspoelt is de reactie van onze grote vriend Francisco van Jole op de staatszender NPO1.

We zouden hier Francisco zijn argumenten punt voor punt kunnen ontkrachten, maar we vinden het veel te leuk om de taxpoetverbrander een paar extra bruine strepen in zijn eigen witte onderbroek te zien maken. En dan komt de orgaanvleesgeworden donorlobby Patrick Lodiers er ook nog overheen met de opmerking dat dit referendum mosterd na de maaltijd is omdat hij al een keer een enquête heeft gehouden. Wij zaten te wachten tot George van Houts ging inbellen maar toen was de tijd op. Enfin. Registreren voor het donorregister kan HIERRR. Tekenen voor het referendum DAARRR. En kan iemand misschien eindelijk eens een rechter hersenhelft aan Francisco doneren svp?

Reaguursels

Inloggen

Geweldig zo'n Van Jole. Hahahaha. Lig hier krom van het lachen. "Platen draaien..?" Hahaha. Wat een luldebehanger. Wat moet je nou nog zeggen als ieder willekeurig muziekplaatje belangrijker is dan jouw bijdrage. Mooi man dit.

mozaard | 05-04-18 | 13:20

We moeten blij zijn met een figuur als Van Jole, hij maakt het zo makkelijk om de dubbele moraal bloot te leggen.

Kepler | 05-04-18 | 13:08

Wat zijn dat subjectieve kloodtzakjes joh: "GS pest D66?". Wat is dat voor onzinprogramma? Zitten die eikels daar elke week? Betaald van belastinggeld waarschijnlijk? Lekke objectieve jongens. "Voor zover Bart eerlijk is". "Bart zegt alles wat hem goed uitkomt", aldus Jolo. Wat een eikels.

Watching the Wheels | 05-04-18 | 12:24

Getekend uiteraard.

En Jole, ach... moreel volledig failliet, à la Penthouse. Komt-ie nog wel achter.

EefjeWentelteefje | 05-04-18 | 11:15

Die man is zo verschrikkelijk verzuurd. En het ergst van Joop en zijn redacteuren is dat ze niet in staat zijn zoals Geenstijl humor toe te voegen of zichzelf te relativeren. Nee, Joop ziet zich als de verkondiger van de waarheid. En pretendeert een keurige site te zijn. Maar is feitelijk een bolwerk van geradicaliseerd links. En toen Jole werd ontmaskerd als me-too veroorzaker die meisjes lastig valt, is hij net als zijn aartsvijand Wilders verder geradicaliseerd. Je ziet het in zijn teksten. Maar wel leuk om te zien natuurlijk.

Giotto | 05-04-18 | 10:44

En toch...

"Dit referendum gaat niet over Oekraïne. Het gaat zelfs niet over Europa of de EU. Het is simpelweg één grote PR-stunt om de marktwaarde van GeenStijl op te krikken. Red de democratie? Nee, red GeenStijl. En het is ze gelukt. TMG heeft het weblog weer in de armen gesloten. Knap gedaan. Het kost dan wel 40 miljoen euro gemeenschapsgeld, maar hé, een kniesoor die daarop let. Democratie mag wat kosten. Het is immers een feestje." - Luuk Koelman

MagIkAlWeer | 05-04-18 | 09:32

Ze praten daar over Geenstijl zoals ze in Harry Potter over Voldemort praten. Ongelooflijk dat dit volk van onze centen wordt betaald. Ga je mening lekker van je eigen geld verkondigen.

ZegMaar | 05-04-18 | 08:55

Als ik die bejaarde, vierkante, zuurpuimenkop met bruine kraalogen van Jolo alleen al zié, dan trekt er een weerzinwekkende, eetlust-bedervende stank in mijn gok.

Is er hier onder de reaguurders een psycholoog die ervoor doorgeleerd heeft en dit kan verklaren?

HypoPseudo | 05-04-18 | 06:57 | 1

Als leek wil ik wel een poging wagen, u heeft wellicht last van het klassieke Alexander Penthouse effect, het is tijdelijk, maar als het neigt naar een Orwellongren effect moet u uitkijken, dan word het ernstig. Ik heb er ook wel eens last van, elke keer als ik aan CETA denk dan moet ik, pardon, ben zo terug...

O2Neutraal | 05-04-18 | 09:08

Wat een dedain. Voor iemand die zelf zo moreel failliet is. Hij moest zich kapot schamen om zijn mond nog open te trekken voor een publieke zender, en dan ook nog en passant christenen schofferen. Ik denk dat de programmamaker, of zendermanager serieus bij zichzelf te rade moet gaan of hij deze rancuneuze haatspeech een podium wil geven. Ik zou in ieder geval adverteerders rondom dit programma willen oproepen om hier niet meer te adverteren.

WaltKowalski | 04-04-18 | 23:55 | 2

Er zit weinig verschil tussen een haatimam en deze van Jole. Inderdaad zou een door het publiek betaalde zender moeten overwegen om dit soort figuren een podium te geven.

BozePaarseMan | 05-04-18 | 09:02

Zo is het, wat een hypocriet mannetje zeg. Maar goed, hij is door zijn slachtoffer in de hoek gezet als aanrander en dan maak je rare bewegingen. Jole slaat wild om zich heen. De boosheid op alles straalt eraf:)

Giotto | 05-04-18 | 10:48

De fine fleur en het crème de la crème van Nederland achter de microfoon, en ja, dan worden er dingen gezegd die hout snijden. Het is mij een raadsel waarom er nog verkiezingen worden gehouden als we dergelijke intellectuele kanonnen voor het leven kunnen aanstellen als beleidsmakers en bewindslieden, en Grote Vriend Jeaulo, dat bekt toch net zo lekker als Heil Hitler ?

De Briemusketier | 04-04-18 | 23:20 | 2

Jolo met zijn Mavo-diploma.

Rest In Privacy | 04-04-18 | 23:22

@Kuifje
hij heeft zich expres en voor onze gemoedsrust rustig gehouden met scholing om geen intellectuele kloof te veroorzaken, en dat kan ik van mezelf niet zeggen. Dat dan weer wel, en dat valt toch te prijzen.

De Briemusketier | 04-04-18 | 23:28

"We zijn al zoveel stqppen verder.het is al door de 2e kamer geweest en door de 1e kamer en er achteraf nog een referendum over houden." Wat een vreselijk onderontwikkelde pipo is die Lodiers.

Wanneer had je dan een referendum willen houden ? Vooraf ? Heeft die jongen echt niet door hoe zich openlijk te kijk zet ?

netniet | 04-04-18 | 23:02 | 2

Wat Lodiers eigenlijk bedoeld is dat de eerste en Tweede Kamer al overlegd hebben met Hem, en Hij al akkoord is, pardon, Zijn Zegen heeft Gegeven. Dat veel reaguurders dit maar niet willen snappen wil nog niet zeggen dat Lodiers geen gelijk heeft.

De Briemusketier | 04-04-18 | 23:23

@netniet
Great minds think alike (zie mijn tegel).

JackStick | 05-04-18 | 00:11

Francisco van Jole, dat was altijd dat mannetje die op tv kwam op over nieuwe ontwikkelingen te praten over bv Internet, en het mooie was hij had er echt totaal geen verstand van, elke keer als ik die kop zag dacht ik al daar heb je die prutser weer, deze man zal in mijn ogen altijd die prutser blijven

daan me de korte ach | 04-04-18 | 22:36 | 1

van Jeaule is een genie, en daarnaast heel erg onbegrepen. Story of his life.

De Briemusketier | 04-04-18 | 23:25

Ze zei NEE en je duwde je tong in haar strot. Dat is van Jole. Wat deze aanrander vindt, wil of denkt doet totaal niet ter zake. Francisco, zelf beschreef je je als dat je een beetje druk was en dat je die dingen normaal niet doet. Precies wat elke aanrander doet. Maar ze zei nee, en toch duwde je je tong in haar strot. Gelukkig staat je walgelijke gedrag voor eens en voor altijd op tape. Driewerf kots.

Rest In Privacy | 04-04-18 | 22:11

Als de npo ballen heeft doen ze hoor en wederhoor. Nu is het alleen maar links gelul voor en door linkse lullen.

BozePaarseMan | 04-04-18 | 21:52

Fascisco van Jole, Willemijn Veenhoven met haar hinnik-lachje, Patrick Lodiers de staatsruifzakkenvuller, allen linksch-menschen die uiterst rechts die Taschen füllen.

Nelis SplitBloes | 04-04-18 | 21:41 | 1

Die Patrick is misschien nog wel het ergst. Die geeft eigenhandig de erfenis van Bart de Graaff verkracht.

logisch | 05-04-18 | 06:13

Jammer dat powned geen tegengeluid op de radio zet.

28 | 04-04-18 | 21:27

Ik doneer een augurkenpot. Daar kan van Jole lekker in gaan zitten.

ristretto | 04-04-18 | 21:20 | 1

Mag ik mijn witte onderbroek doneren als hoofddeksel voor Jolo? Ik zit net aan de chili con maxicarne namelijk...

Ramses Sappie | 04-04-18 | 21:34

Jolo is zo'n beetje de meezwemmende parasiet; die moet in reactie 'altijd' precies het tegenovergestelde zeggen van wie hij voor z'n winkeltje afhankelijk is: GeenStijl.
Zoals Pechtold als parasitair klim-apie ook op sterven na dood was, maar gered werd dankzij het anti-Wilders zijn.
Zoals slingerplanten afhankelijk zijn van de sterke stam waar omheen zij zich wikkelen, en waarbij in hun overmoed gedacht wordt, 'n functie te hebben van wurgslang.
Zegt GeenStijl a-b-c, dan moet en zal Jolo het tegenovergestelde zeggen met x-y-z, of anders wel 1-2-3.
Zegt Wilders zijn A-B-C logica, dan zal Pechtold het tegenovergestelde zeggen met X-Y-Z, of anders wel I-II-III.
Zegt GeenStijl, 'wij zijn voor referenda', dan kun je er vergif op in nemen, dat Jolo tégen referenda zal zijn.
Links representeert de uitvretende en parasitaire tegenhanger van de wakker realistische mensen. Jolo is een 'niksje'; 'n goedkoop plaagduiveltje met kapot opwind-mechaniekje. (de psychologie over 'seksuele alleseters' is heel onthutsend en vol zielig onverwerkte pijnlijkheden) In het diepst van zijn gedachten droomt hij, dat hij altijd zeggen kan, te weten wat hij wil; hij is immers 'tegen' (GeenStijl).

Der Paulie | 04-04-18 | 21:16 | 1

Van Jole een 'second hander' (Ayn Rand, Fountainhead)? Maar dat vindt hij natuurlijk toch een slecht boek. Oh nee, dat heeft hij van horen zeggen.

De_jongste_bediende | 04-04-18 | 21:57

Jole, salonsocialist 1e klas.

Rdock | 04-04-18 | 21:08

'Het gaat om mensenlevens'
Ja hoor daar is ie al, het ultieme vals sentimentele kul argument.
Je kan ook pro-donatie en het meer promoten van donatie zijn, maar tegen deze veel te bemoeizuchtige kutwet.
Maar dat komt natuurlijk niet in hem op omdat hij het te druk heeft met hol, rancuneus geschreeuw.

Harry Turtle | 04-04-18 | 20:26

Toen Van Agt en Lubbers onafhankelijk van elkaar bevestigden dat,de wapens die er echt toe doen in Volkel liggen was er niets aan de hand. Jolo loopt wat achter met zijn staatsgeheimen.

padbuffel | 04-04-18 | 20:17

Ik word een beetje misselijk van dat nare hoofd van Van Jole.

despecialist | 04-04-18 | 20:12 | 1

Fify " Ik word gigantisch kotsmisselijk van dat afgrijselijke hoofd van Van Jole "

duHu | 04-04-18 | 20:56

NPO, zegt al genoeg, ze laten de voorstander van een referendum niet eens uitpraten, en Francisco van Jole is zonder pakkende argumenten zuur over Geenstijl aan het lullen, Oh boehoe hebben de mensen van Geenstijl je pijn gedaan met die witte onderbroek Francisco? Als er ergens serieus over Democratie gedaan wordt dan is het wel hier.

BigShow | 04-04-18 | 19:46

Het trieste is wel,
dat alle reaguurders jooloos salaris betalen.

Kanarie_Geil | 04-04-18 | 19:28 | 2

Ik kijk niet, alleen de foto is de trigger om gelijk te tekenen voor het referendum.
Done.
Nu nog even de omgeving stimuleren, om in beweging te komen.

bananabanana | 04-04-18 | 19:39

Officieel doen de BNN VARA leden dat, met hun bijdrage. En het is een vereniging, dus het valt ook niet te wobben. Vermoeden bestaat natuurlijk wel dat het gewoon uit andere middelen komt, maar bewijs t maar.

Chemokar | 04-04-18 | 19:53

Die aanrander @2525 Van Jole zo te zien! Grandioos!! Wat een slechte verliezer.

kommabijmebinnen | 04-04-18 | 19:26

Heerlijk. Deze mensen moeten meer ingezet worden, hetgeen mede de reden is waarom het zo goed gaat met de PvdA. Heerlijk, wij moesten even doorbijten om dit te zien, maar allengs zagen wij er het destructieve van in. Ga vooral zo door op de radio.

Een vrije paling | 04-04-18 | 19:24

Als je enkel over de initiatiefnemer van een referendum kan praten, dan snap je referenda niet. De initiatiefnemer doet er helemaal niet toe. Zijn motieven ook niet. Het is geen partijpolitiek. Juist niet. Het enige wat er toe doet, is of je zwijgen of twijfelen hetzelfde vindt als toestemmen.

Nou, dat Van Jole niet om kan gaan met het hele idee van 'toestemming' dat weten we allemaal.

tipo | 04-04-18 | 19:21

Die man heeft echt geen schaamtegevoel om weer met zijn kop op tv te komen. Hoe zal dat meisje zich voelen als ze toevallig kijkt?

Man.man.man | 04-04-18 | 19:09

Lol, wat laat die Jeauleau zich kennen zeg. Simpele miet. Pure afgunst dat ie zelf zoiets niet van de grond krijgt met zn Jeaup.

Vanilla | 04-04-18 | 19:07

luister nou dan toch op 4.02 : " het gaat om mensenlevers" zegt-ie :)
geef toe hier heeft ie een punt

budh | 04-04-18 | 19:01

Leuk dat jolo ook gelijk nog even zijn afkeer jegens christenen etaleerde toen hij de wederopstanding van jezus erbij haalde.

Dat mag hoor, om je heen slaan en je hoeft het niet te geloven, maar waarom nou niet iets uit die pislam gebruiken als voorbeeld, zoals dat je niet gelooft dat mo een kleuterneuker was?

SDI | 04-04-18 | 19:00 | 2

Astie ballen had, dan sneerdie naar de Islam. Maar Jole spreekt uitsluitend "wenselijke taal".
Wel leuk dattie op het eind nog wat zeggen wilde en dat de gespreksleidster zei "dat moet maar een andere keer, buiten of zo"

Rest In Privacy | 04-04-18 | 19:07

Omdat klassiek links een hekel aan de kerk had maar ze al hun ''kroonjuwelen'' zelf overboord gegooid hebben toen bleek dat het nieuwe electoraat van de zand persuasie is. Dus blijft slechts nog het christendom over voor deze witte onderbroek Dhimmi.

Chemokar | 04-04-18 | 19:23

Ik wilde eigenlijk niet meedoen, maar nu de witte onderbroek heeft gesproken heb ik spoorslags het formulier ingevuld

batvoca2 | 04-04-18 | 18:59 | 1

Same here

Omebert | 04-04-18 | 19:04

Van Jole heeft sowieso geen sterk punt: Hij roeptoetert voornamelijk over "de reden waarom Geenstijl een referendum probeert te organiseren" terwijl dat nou juist helemaal niet relevant is.

Het maakt ook helemaal geen fluit uit wat de motivatie is om zoiets te doen: Het gaat er uiteindelijk om dat, mits er voldoende interesse is, er een referendum komt waar de bevolking zich kan uitspreken. Achterliggend motief of niet, dat is het enige relevante in deze.

Joker1977 | 04-04-18 | 18:37 | 4

Maar wel gewoon zendtijd op de radio. Zegt toch ook wat over de selectie. Of beter gezegd: het gebrek aan selectie.

Rest In Privacy | 04-04-18 | 19:14

Maakt natuurlijk wel uit. Eerst een Oekraïne referendum wat niet over de Oekraïne gaat en nu een Donorwet referendum wat eigenlijk niet over de wet gaat. Ik snap niet dat jullie dat allemaal nog kunnen verdedigen. Het is schoolplein gedrag van een zenuwachtige praatjesmaker in de inmiddels eeuwige hoody.

Chow | 05-04-18 | 03:18

Chow, het gaat over het recht om je ergens over uit te mogen spreken als burger. U weet wel, democratie, stem van volk en zo. Voorheen vaak linkse thema’s. Omdat de zittende macht een verstikkende linkse dwdd deken over de mensen heen legt en niet geïnteresseerd is in andere meningen is de democratie een onderwerp voor de vrijdenkers geworden. Een tweede aanwijzing hiervoor is de teloorgang van D’66, notabene opgericht om te zorgen dat de burger inspraak krijgt.
Tja, dat u vooral Ad hominem gaat op een hoodie of taalgebruik lijkt me logisch gezien uw gebrek aan argumenten.
Overigens: zoals zovelen hier ben ik voor doneren maar tegen deze wet. Simpelweg omdat de staat mijn zelfbeschikkingsrecht afneemt.

ristretto | 05-04-18 | 07:16
▼ 1 antwoord verborgen

Jolo toch een leuk verdien model betaald worden door zuur te doen

franck7020 | 04-04-18 | 18:35

Hahahahaahaha... kostelijk moeten lachen om die zure jolo. Wat een lutser is dat toch met z'n bezopen linxsvolk websitje.

Bertus Balhaar | 04-04-18 | 18:33

Ik weet niet of het is toegestaan om een boek aan te raden op de site, maar probeer het toch.
Het boek van Ger Lodewick "Wat je over orgaandonatie zou moeten weten".
Als je dit hebt gelezen, wil je de wet orgaandonatie al helemaal niet meer.
Hierin staan verhalen van mensen die hun geliefden naar de slachtbank zagen gaan en specialisten die bij orgaan uitnames betrokjen waren.
We worden zwaar verneukt.
Vals voorgelicht.

jufrouw theelepeltje | 04-04-18 | 18:22 | 1

Jolo is een lul. Zullen we het daar eens bij laten? Droevig om daar aandacht aan te besteden. Evenals Sylvana.

Besteed de energie aan DENK e.d. je weet wel splinters met invloed. 50± en FvD. Dat soort sukkels.

De Koreaanse Slet | 04-04-18 | 18:21 | 1

Nee, Kor, sukkels als Jolo kunnen niet veel en vaak genoeg in de spotlights staan. Vieze meisjesbepotelaars aan den digitale schandpaal!

NecroSister | 04-04-18 | 18:50

Het in een witte onderbroek bepotelen van potentiële donororganen in de nog originele verse verpakking is kennelijk volstrekt normaal in de ogen van deze morele kwaliteitscontroleur.

B.Spiritus | 04-04-18 | 18:21

Op Joop.nl inmiddels ook een zuur opiniestuk van Hans van der Worst, de huishistoricus die na 11 jaar bikkelen z'n bul heeft gehaald aan de Universiteit van Duckstad. Erg warrig en droog betoog met als strekking dat rechtse mensen geen gevoel voor humor hebben. Van der Worst zou eens in de spiegel moeten kijken....

Rest In Privacy | 04-04-18 | 18:14 | 4

Ik mag wedden dat Hans nog moeite heeft met de jaartallen van de 1e Wereldoorlog

batvoca2 | 04-04-18 | 19:00

Die oorlog werd toch gewonnen door Portugal?

Rest In Privacy | 04-04-18 | 19:12

@Kuifje
Zeer juist, en wij hebben laatst met 3-0 van Portugal gewonnen, just saying.
Wat Hans van der Worst betreft, met zo'n naam kan je zo de vleeswarenindustrie in.

De Briemusketier | 04-04-18 | 23:36
▼ 1 antwoord verborgen

Dat hij nog steeds niet is opgelost in zijn eigen zuur.

LinkeLotje | 04-04-18 | 18:03

Hier snap ik dus helemaal niks van. Is die van Jole nou vaste gast in dit programma en wordt hij hier dus voor betaald?
Betaald om een beetje rancuneus te wezen jegens GS en rare half afgemaakte zinnen uit te spreken.
Wat een baan, zeg. Hoewel: zo gemakkelijk wil ik ook wel mijn geld verdienen.
Dit is pure verspilling van belastinggeld.

Amsterdamsko | 04-04-18 | 18:00 | 5

Kuifje-in-Afrika | 04-04-18 | 18:04
Prima, niets mis mee op zich. En hij is niet te dom om te poepen, maar moreel is hij wat mij betreft af.

O2Neutraal | 04-04-18 | 18:46

Hij is ook dom, want hij praat regelmatig over zaken waar hij helegaar geen verstand van heeft. In een ADHD-tempo.

Rest In Privacy | 04-04-18 | 18:51

Kuifje-in-Afrika | 04-04-18 | 18:51
Dat is inmiddels een traditie geworden, we hebben inmiddels zelfs een minister die onze afgezwakte versie van democratie zou moeten bewaken die democratie haat (Orwellongren) en een minister president die regelmatig onzin uitbraakt (Prutte), zoals recent weer over de sleepnetwet. Van Jole past goed in die traditie.

O2Neutraal | 05-04-18 | 09:05
▼ 2 antwoorden verborgen

Die Patrick Lodiers zit een beetje slap te lullen achter de microfoon op radio 1 en steekt via een rij van b.v.tjes ieder jaar 1.5 milj. in z’n achterzak. Die lachen zich helemaal slap daar bij BNN om wijlen Bart de Graaf.

Trumme | 04-04-18 | 17:59 | 1

Eindelijk de waarheid rond die gasten, kotsen. Tja en naar Radio 1 luistert niemand meer na jaren Jolo/Lodiers/Veenhoven/nachtzuster Plag/hete huppelkut Bosman/reteMom etc.etc.
Wat is dit toch een land geworden waar naar de publieke omroep 1 miljard gaat, voor een paar honderd losers en verraders

hagelkruis | 04-04-18 | 18:32

De VARA is vast blij met F van Jole.

Nichtsneues | 04-04-18 | 17:59

Zal ik jullie eens wat zeggen? Ik ben voor het referendum voor de donorwet, en ik ga vervolgens voor de wet stemmen. D66 een hak zetten is leuk en aardig, maar mag van het referendum niet de bedoeling zijn. Zo, en nu een stukje rookworst!

MPdeH | 04-04-18 | 17:48

Jolo aan de botox?
Ja, als je stagiaires wil lastigvallen, moet je er niet als bejaarde willen uitzien.

Hemmenaar7 | 04-04-18 | 17:48 | 1

oh, das een andere ouwe blanke man

Hemmenaar7 | 04-04-18 | 17:49

Wat heerlijk om te zien en te horen dat Van Jole intussen zelfs in eigen kring een achterhoedegevecht moet voeren. De man zal ermee moeten leren leven dat zijn verwrongen wereldbeeld zelfs teveel afwijkt van de gemiddelde NPO' er.

Graaier | 04-04-18 | 17:44 | 1

Hij is heel erg gefrustreerd en dat houdt hij slecht verborgen. Zelfs linkse deugmensen krijgen daar uiteindelijk genoeg van.

Rest In Privacy | 04-04-18 | 18:07

Geweldig die jaloezie.

Schepvogel | 04-04-18 | 17:43

Die Jolo! Nooit gedacht dat het zuur zo hard uit mijn telefoon kon lopen

Bon-sens | 04-04-18 | 17:41

Hahaha! Die Jolo. Lachen.

nemoj me jebat | 04-04-18 | 17:33 | 2

Zou hij Anne Fleur reeds bepoteld hebben?

RickyLaRue | 04-04-18 | 17:46

Een keertje in de lift, toen AF scheel keek van de drank.

Rest In Privacy | 04-04-18 | 18:08

De heilige Franciscus van Jolo klinkt een beetje erg moe en terneergeslagen, gepikeerd en geïrriteerd. Het valt 'm zwaar te moeten accepteren dat democratische rechten ook gelden voor degenen die hij verafschuwt. Die witte onderbroek die eeuwig aan 'm zal blijven kleven moet ook wel zwaar wegen inmiddels, een last die hij niet af kan werpen.
Kop op, jongen, het kan niet altijd feest zijn voor de rechtvaardigen.

Schoorsteenveger | 04-04-18 | 17:28

Wie was dat ook alweer die Van Jole? Ach, laat ook maar. / en gaat over tot de orde van de dag

radiatorknopje | 04-04-18 | 17:28

Graag een dikke zwarte balk met Hitler snor over die kutkop van F(r)a(n)cis(co)t van Jole plakken voordat ik weer een teiltje moet gaan zoeken in de schuur. Saluut.

Matwetwe | 04-04-18 | 17:27

Jole, de schijnheilige bestrijder van alles wat vies en voos is, is niet te beroerd om een vrouw aan te randen in zijn witte onderbroek. En nu wil hij heel graag appeltjes schillen met GS.
Zijn angst en zijn drang om wraak te nemen op GS veroorzaken tweestrijd.
En weer loopt de nar in zijn eigen mes.

xavier | 04-04-18 | 17:24

Francisco. Het is een soort van Pechtold vs PVV. Geenstijl werkt voor het mannetje van Jole als een rode lap op een stier. Als GS morgen koude kernfusie uitvind dan zal hij fossiele brandstoffen gaan propageren. Volledig bevooroordeeld, de rancune druipt uit zijn poriën. Niks mee te beginnen, geen discussie mogelijk. Waardeloos materiaal.

Dutchbeaurouge | 04-04-18 | 17:19 | 2

Enige waarde is hem in IJmuiden bij de Hoogovens af te leveren.

Matwetwe | 04-04-18 | 17:45

Bah, ik wilde net samen met mijn vriendin eten gaan klaarmaken, nu heb ik gelijk geen trek meer doordat u Alexander Penthouse met zijn doorgedraaide geraaskal erbij haalt.

O2Neutraal | 04-04-18 | 18:50

Echt onvoorstelbaar hoeveel radio tijd, die irrelevante extreem linkse gek op radio 1 krijgt.
Het verbaast me telkens weer als hij weer uit de luidspreker begint te raaskallen.
Het nieuws van alle kanten.
Mn reet.

Rest In Privacy | 04-04-18 | 17:15 | 1

Soort zoekt soort. De NPO bestaat uit vele linkse gekken.

BozePaarseMan | 04-04-18 | 17:43

Van Jole is toch die gast die altijd met allerlei vrouwen op-en-neergaat?

Mr_Natural | 04-04-18 | 17:12 | 1

Alleen als het ding een selfiespiegel heeft.

HoerieHarry | 04-04-18 | 17:17
-weggejorist-
namensmijnhond | 04-04-18 | 17:11 | 3

Had hij overigens niet bij een "rechts" meisje hoeven te flikken. Dan liep hij nu nog te jodelen.

NecroSister | 04-04-18 | 17:10

Vanaf 5:20
"Mag ik er nog wat over zeggen?"
"Nee."
*Van Jole lult gewoon door*

Hij heeft echt geen idee wat het woord 'nee' betekent.

SamKoeman | 04-04-18 | 17:09 | 1

Scherp!

Luchtbakfietser | 04-04-18 | 17:13

Opmerkelijk, een heuse fittie tussen Van Jole en Kee. Zijn van die historische geluksmomentjes als van Jole begint te fulmineren tegen GS.
Heeft Dries Roelvink eigenlijk al zijn mening op NPO1 over dit referendum geventileerd?

Luchtbakfietser | 04-04-18 | 17:09

Tijdens de levensreddenden organenoperatie, veegt ervaren de chirurg het transparantievocht van zijn voorhoofd en verzoekt om meer ventilatie en verzucht wat moet ik nu met zo strondkerel als Jole waar niks aan deugd kan en wil ik de orgaanontvanger niet aandoen, want tegen zoveel poep is geen enkel medicijn tegen afstotingsverschijnselen bestand.

Goedverdoemme | 04-04-18 | 17:07

Wat een heerlijk domme zwartmakende (#magdatnog) opmerkingen die figuren zeg...

lovekila | 04-04-18 | 17:06

Tering, je zal nierpatient zijn en die van Van Jole zijn de enige die nog in de aanbieding zijn. Naast bijwerkingen als 24/7 een zure smaak in je bek, wat doe je?

Dagdief | 04-04-18 | 17:05 | 1

De donor doodschieten en vervolgens zelfmoord?

The2Amendment | 04-04-18 | 18:06

Van Jole moest nog even heel stoer en veilig Christenen bashen.

express | 04-04-18 | 17:04

Hij heeft ongestraft alle organen uit het boek Natuurgeneeswijze 1926 een paar uurtjes tot zijn eigendom gemaakt, zonder netjes te vragen, ook al heb je dan een witte onderbroek aan uit 1938, dit mag niet, toen niet , nu niet.
Maar Joop.nl zegt dat liever 1000x tegen Trump-boy.

hagelkruis | 04-04-18 | 17:02

Snap die houding van links niet goed. Als links een referendum organiseert ga ik gewoon en met plezier stemmen. Waarom spelen mensen als Jole altijd op de man? Waarom zeggen dat die man slecht is en dus ook alles wat hij doet?

i-Wonder | 04-04-18 | 17:01 | 1

Haha en hier is dat anders dan mbt Jolo en JOOP?

Berbaar | 04-04-18 | 17:15

Ik ben niet geïnteresseerd in de mening van deze aanrander noch in zijn linkse mee huilers bukkake .

Castor12 | 04-04-18 | 16:57

Die Jole heeft toch een meisje aangerand vroeger?

Poppo van Ulvinga | 04-04-18 | 16:49 | 4

Tijdelijke orgaandonatie.

Mr_Natural | 04-04-18 | 16:56

@Mr_Natural LOL

Vod Kanockers | 04-04-18 | 17:18

Uit de subsidiepot is een bedrag voor schikking getroffen dus het is niet waar.

Dr. Blechtrummel | 04-04-18 | 17:19
▼ 1 antwoord verborgen

Joop
Je Onderbroek Onder Poep. Toch Van Jole?

Dutch_Holland | 04-04-18 | 16:48

wat maakt het nou uit wat de beweegredenen zijn van geenstijl. Uiteindelijk bepaalt de bevolking de uitslag van het referendum en niet geenstijl.

yeps | 04-04-18 | 16:47 | 6

@ berbaar; beeldvorming kun je een hoop mee doen. Mocht het tot die driehonderdduizend komen speelt GS alang geen rol meer. Dan is het het toneel van voor en tegen.

Dr. Blechtrummel | 04-04-18 | 17:25

@Dr. Blechtrummel | 04-04-18 | 17:25
Daar heeft U natuurlijk ook wel een punt.

Berbaar | 04-04-18 | 17:31

Yeps, je hebt helemaal en volkomen gelijk. Laat je niets wijsmaken door hypocriete landverraders die net doen of ze beleefd en belezen zijn.
Dat zijn de grootste smeerlappen die er hier rondlopen!

Baski | 04-04-18 | 18:46
▼ 3 antwoorden verborgen

Die trillende stem vanaf 3:24 is tekenend, vooral de 'ehhh' op 3:30. Vroeger (en nog steeds) gepest, en nu gewoon een engerd. Terwijl hij uit alle macht probeert een hatelijke vergelijking te verzinnen. Met die vergelijking zet hij overigens ook meteen alle gristenen weg al untermenschen. Zou dat voor alle soorten religiozen gelden?

Met GS ben ik het ook lang niet altijd eens hoor, en ik kan me hartstikke goed voorstellen dat anderen het er nog veel vaker mee oneens zijn. Maar ga dan niet driftig zitten doen alsof je (moreel) superieur bent. Dan ben je namelijk af. Viespeuk.

Een paard | 04-04-18 | 16:47 | 2

Gevoelens van morele superioriteit is een dingetje van de 2 doelgroepen van Joop: groene hertjes en oude socialisten.

LuckyGirl | 04-04-18 | 17:19

@LuckyGirl, nou u bent wel heel erg mild, dat ‘oude socialisten’ mag u gerust vervangen door ‘oude marxisten’.

therealbraindump | 04-04-18 | 19:21

Jullie hebben hem toch wel heel veel pijn gedaan want hij sloeg meteen aan bij het noemen van GeenStijl en hield niet meer op.

gekwetst | 04-04-18 | 16:45

heeft de witte onderbroek eigenlijk ooit iets bereikt met z'n marginale BNNVARA ledengeld blogje? De arme jongen is alleen nog maar op migranten-nieuws-van-1-kant prg te horen, en is voor de rest inmiddels volstrekt mislukt, en irrelevant.

Chemokar | 04-04-18 | 16:45

Misschien maakt een referendum wel de weg vrij voor een inlegvelletje.
Kleine omissie in deze wet is namelijk dat men natuurlijk donoren voorrang zou moeten geven op niet-donoren.
Hopelijk kan Mark dat met een inlegvelletje repareren dan zou het helemaal perfect zijn.

Berbaar | 04-04-18 | 16:45 | 4

@solcama | 04-04-18 | 16:48
Ik zal het beter uitleggen en langzaam typen.
Mensen die geregistreerd staan als potentiële donor zouden in voorkomende gevallen voorrang moeten krijgen op mensen die geregistreerd staan als niet-donor.
Nog eenvoudiger: Miep moet een nieuwe nier en wacht daar al jaren op maar heeft zich aangemeld als niet bereid te doneren, Truus wacht ook op een nieuwe nier en staat te boek als bereid te doneren.
De beschikbare nier is geschikt voor beiden, Truus krijgt voorrang.
Lijkt me een prima idee en hopelijk kan dat geregeld worden met een inlegvelletje.

Berbaar | 04-04-18 | 17:12

@Berbaar | 04-04-18 | 17:12
Ik wens je veel succes met je volstrekt onethische voornemen waarmee je keiharde discriminatie tot wettelijke grondslag wil verheffen.

En nogmaals; inlegvelletjes hebben geen enkele basis in de wet Wrr en zijn derhalve geen juridische sluitend gevolg van de Wrr, maar weer een losse aanpassing die ook weer door de Tweede en Eerste Kamer zal moeten.

TeeJee | 04-04-18 | 18:43

Dit volstrekt onrealistische en belachelijke idee gaan we natuurlijk niet uitvoeren in ons mooie NL. Is in strijd met de grondwet. Verbod op discriminatie enzo. Luchtfietser.

SnartBlirdetRagnarok | 04-04-18 | 21:28
▼ 1 antwoord verborgen

“Het referendum is een marketinginstrument voor GeenStijl”

Jolo is zo zuur op “ons” dat hij de realiteit uit het oog verliest.

Dutch_Holland | 04-04-18 | 16:43 | 5

+1 begin medelijden te krijgen met de man..

shampo | 04-04-18 | 16:47

Nee hoor we houden elkaar in leven. Geen Jolo betekent gewoon 1 topic minimaal per maand minder dus laat hem vooral zijn gang gaan goed voor ons want je mag aannemen dat ieder weldenkend mens wel ziet wat een hycoriet en vieze vent het is. Tenslotte noemt hij Geenstijl wel 10 keer keer dus ook de oude verstokte pijprokers typen www.geenstijl.nl in. Dus, lekker laten bungelen

topgozert | 04-04-18 | 16:52

Zijn haat tegen GeenStijl is inmiddels zo groot dat hierover geen objectief antwoord meer mogelijk is.

Dutch_Holland | 04-04-18 | 16:58
▼ 2 antwoorden verborgen

Jole is stikjaloers....

Mark_D_NL | 04-04-18 | 16:42

Die Jole gedraagt zich als een huilend, gepest en verwend kind op het schoolplein.
je hoort hem roepen naar z'n moeder.. voer voor psychologen

shampo | 04-04-18 | 16:42

Als ik zou doneren? betekent waarschijnlijk "hersenloze incest " nee bedankt !
Take care.

PopeyeKamper | 04-04-18 | 16:42

Wil m'n zaad wel aan hem doneren,
moet ie wel ff in de right angle gaan staan.

Plorkface | 04-04-18 | 16:42

“De donorwet is al door de Tweede Kamer aangenomen, dus ik vind het een beetje mosterd na de maaltijd om dan nu nog met een referendum aan te komen zetten”. Ja sneue lul, die donorwet is er ook binnen een paar dagen gekomen! Bovendien is het aanvragen van een referendum altijd mosterd na de maaltijd, want je kunt niet vooraf een referendum aanvragen als er niet eerst een wet is waarmee je het oneens bent.

JackStick | 04-04-18 | 16:40 | 2

Patrick Lodiers, die had zijn organen moeten doneren toen de oprichter van BNN ze hard nodig had. Was iedereen beter af geweest.

Jackanders | 04-04-18 | 16:45
-weggejorist-
Lars030 | 04-04-18 | 17:35

Gelijk maar even getekend. Alles, ALLES wat je kunt doen om Van Jole en die gore lasterlliek van BNNVARA dwars te zitten moet je aangrijpen.

blikjegrolsch | 04-04-18 | 16:38

Wat is die Van Jole erg; verpakt eigen domheid, rancune , narcisme en zelfoverschatting in een metersdikke laag van non-argumenten en hyperactief uitgekraamde woordenbrij.

krelus | 04-04-18 | 16:37

Wat een lelijke narcistenkop heeft die vent, met bijpassende stem.

Tronald_dump | 04-04-18 | 16:36

Zijn er al donorhersenen?
Anders wil ik wel mijn rechterhelft wel afstaan en vervangen door een quantumchipset.
Maar ik denk dat ik nog veelste vroeg ben als donor.

steekmug | 04-04-18 | 16:35

Wie neemt die ranzige kruisjestaster überhaupt serieus?

Isookweerzoiets | 04-04-18 | 16:34 | 1

Het keer op keer roulerend stelletje gasten aan de NPO-tafels, een stuk of 20 dus.

Jackanders | 04-04-18 | 16:38

Kan er in de donorwet opgenomen worden middels een inlegvel dat organen van bruinwerkers en strepentrekkende strondvlekken in witte onderbroeken om gemotiveerde gronden direct op een composthoop gestort kunnen worden

Goedverdoemme | 04-04-18 | 16:33 | 2

En met direct bedoel je, direct, hij hoeft niet eerst dood?

artie | 04-04-18 | 16:53

Bruinwerkers? Heb je wat tegen homo's?

LuckyGirl | 04-04-18 | 17:14

Vroeg me al af wanneer we de Jolocaust weer vlot gingen trekken. De mafkees.

PresidenteDeConjovia | 04-04-18 | 16:33

Die man is een fervent voorstander van onvrijwillige orgaandonatie. Na afloop wil hij zijn orgaan echter wel weer terug.

You-On-A-Gin | 04-04-18 | 16:31

OK de toon is gezet, als dit referendum er überhaupt al komt gaat het weggezet worden als een GS troll-dingetje.
Helpt dan natuurlijk ook niet mee dat dit mbt het Oekraïne referendum min of meer al toegegeven is.

Berbaar | 04-04-18 | 16:30 | 9

Berbaar | 04-04-18 | 17:05:
Zou je voor een raadgevend referendum zijn als opstapje naar een bindend referendum?

OBkalk: ik begreep dat de VVD mordicus tegen referenda is, in alle vormen.

LuckyGirl | 04-04-18 | 17:11

LuckyGirl | 04-04-18 | 17:11
De vvd gaat overstag bij coalitieonderhandelingen met FvD. Binnen bepaalde kaders zoals Berbaar al aangaf. 1 miljoen handtekeningen bijvoorbeeld.

Ongeblustekalk | 04-04-18 | 17:19

@LuckyGirl | 04-04-18 | 17:11
Nope, het RR blijkt niet te werken.
Mensen verbinden er verwachtingen en conclusies aan die niet kloppen.
Eens per jaar een bindend referendum over pakweg 3 onderwerpen die iedereen aangaan en ondersteund door de politiek lijkt me prima.

Berbaar | 04-04-18 | 17:24
▼ 6 antwoorden verborgen

Ik wordt altijd een beetje misselijk van Van Jole, die met oneigenlijke argumenten, slechte Ad Honimems en pure arrogantie meent te weten wat wel en niet goed is voor Nederland.

TeeJee | 04-04-18 | 16:30 | 2

Zo’n beetje wat u nu zelf doet.

DrumPiet | 04-04-18 | 17:23

@DrumPiet | 04-04-18 | 17:23
oneigenlijke argumenten; feit, en controleerbaar in zijn schrijfsels
slechte Ad Honimems; feit, en controleerbaar in zijn schrijfsels
pure arrogantie; subjectieve mening, doordrenkt wel zijn stukjes.

Dus, verder nog iets Drummertje? Of denk je deze discussie aan te kunnen? Kom maar op.

TeeJee | 04-04-18 | 18:27

Het tweede topic over opblaaspoppen alweer, eerst Paay en nu Francisco.
Waarom?

Jackanders | 04-04-18 | 16:29 | 1

Eenzame reaguurders?(m/v/onbeslist)

steekmug | 04-04-18 | 16:43

.. de linkse mensen maken zich oprecht zorgen over "demense" die Geenstijl volgen. Dat brengt iedereen in de problemen, want stapelt meningdelict op meningdelict en kost veel geld vanwege overbodige referenda. Gelukkig is een referendum binnenkort verboden, zoals dat in een goed functionerende dictatuur ook zo hoort.
Dat kan niet snel genoeg gebeuren, organisatoren van referenda horen als dieren opgejaagd en gevangen te worden. Waarna vrede & rust over de mensheid zullen neerdalen.

Uw liefhebbende D66-trol

Jan Passant mk2 | 04-04-18 | 16:29 | 2

Dat vind ik echt het meest trieste argument dat is gebruikt "Referenda zijn duur".
Alsof de regering zich ooit eerder bediende van dat kulargument.

LuckyGirl | 04-04-18 | 17:08

D66 vond 25.000 euro voor een postercampagne te duur. Het aantal miljarden richting EU mag dan weer onbeperkt opgevoerd worden.

Nichtsneues | 04-04-18 | 18:03

Van Jole heeft een punt. De manier waarop destijds door betrokkenen - waaronder GeenStijl - met het Ukrainereferendum is omgegaan, verdiende inderdaad geen schoonheidsprijs. Des te meer reden om er een te houden om te laten zien dat het ook wel goed kan.

Hoen | 04-04-18 | 16:28 | 6

wat mij nog heel goed bijstaat is hoe onder andere de PvdA en het CDA na de uitslag lieten weten dat het referendum weliswaar raadgevend was, maar de keuze van de kiezer in het referendum gevolgd moest worden.

de regering heeft maandenlang getreuzeld en vervolgens hebben regering en kamer een "uitweg" via een "geitenpaadje" gevonden, die erop neer kwam dat Oekraine geen lid van de EU zou worden. Inmiddels heeft het land de aanvraag daartoe in Brussel gedaan - jammer dat dat niet referendabel is.

GS heeft inderdaad een grassroots-actie geëntameerd voor het Oekraine-referendum. Voor een eersteling best redelijk gedaan - dat het zo hier en daar wel wat meer gestroomlijnd had gekund, dat punt heb je van me.

Maar dat neemt niet weg, dat de grootste chaos zat in de manier waarop de politiek (a) met de referendumaanvraag is omgegaan ("lukt ze toch nooit"), men (b) vervolgens na de tegenvallende uitslag een positie heeft ingenomen waarop men (c) leugenachtig en arglistig heeft moeten omgaan zodat (d) het vertrouwen van de burger in de politiek nog verder is gedaald.

Vergeet vooral ook niet dat de manier waarop Balkenende de Europese Grondwet tegen de uitdrukkelijke uitslag van het daarvoor gehouden referendum, toch in het EU verdrag heeft gerommeld. De politiek betoont zich keer op keer op keer een onbetrouwbare partner en de kiezer weet dat haarfijn te belonen.

Het feit dat de overheid zich niet aan zijn beloftes houdt zou geen reden moeten zijn om daarom maar geen referenda meer te houden. Kan je net zo goed alle verkiezingen stoppen, toch?

Glasgow Argus | 04-04-18 | 16:38

Lupuslupus | 04-04-18 | 16:33
Dat heeft Nijman gisteren zelf uitgelegd bij Pauw.

DrumPiet | 04-04-18 | 17:15

DrumPiet | 04-04-18 | 17:15

Nijman heeft daar voor zover ik heb begrepen geen enkele toelichting gegeven op zijn opmerking (tussen neus en lippen door) dat het "een rommelige poging" was. Kunt u zijn uitleg van gisteravond dan nog eens even citeren?

OverdaanDerOnderheid | 04-04-18 | 19:11
▼ 3 antwoorden verborgen

Ze zijn allemaal echt als de dood dat de bevolking tegen gaat stemmen. Ik ben tegen referenda maar nog meer tegen D66. Laat maar komen dat referendum. En alle gratis reclame om keuze vast te leggen is ook alleen maar goed.

Vula | 04-04-18 | 16:28

Ik ben tegen van jolo maar voor de rip iedereen helemaal kaal van z'n organen wet. Wat moet ik nou?

Bezorgde vader | 04-04-18 | 16:28 | 2

Stemmen voor het referendum. Dan kunt u als het referendum een feit is, stemmen vóór de wet. Want dat laatste bedoelt u toch?

Lupuslupus | 04-04-18 | 16:30

Ik ruik sarcasme.

LuckyGirl | 04-04-18 | 17:03

Die mafklapper heeft toch alleen een baan om "tegengeluid" aan GeenStijl te geven? Elke keer dat ik iets hoor of lees ageert hij tegen GA, ze zijn niet oprecht, spelen niet eerlijk, TMG achter zich, boehoeblabla. Hebben jullie hem een keer afgewezen toen hij kwam solliciteren?

NaughtiusMaximus | 04-04-18 | 16:26 | 1

nee, die remsporen zitten hem dwars.. of vast aan het bilhaar, kan ook natuurlijk

lovekila | 04-04-18 | 17:12

Majesteitschennis verdwijnt - Haatimamschennis geintroduceerd.

Slough | 04-04-18 | 16:25

Die van jole is eigenlijk alleen maar geschikt als luchtverplaatser hoewel, die ventilators van de blokker zijn daar veel efficiënter in.

pa_niek | 04-04-18 | 16:25 | 1

Van Jole kan echter zeer goed slim-links gedraaid brood in dom-linkse diaree omzetten

TriestGeval | 04-04-18 | 16:43

Van Jole wringt zich in allerlei bochten om Geenstijl zwart te maken, maar inhoudelijk heb ik geen enkel goed argument gehoord om tegen het referendum over de donorwet te zijn.

"De vorige keer ging het fout, behalve bij de sleepwet" Joh, dat is 50% dat het goed gaat, dat gaat beter dan TBS behandelingen.
"Het is een marketing instrument van Geenstijl" Het sleepwet referendum kwam niet van GS, de poging voor een wet Hillen referendum kwam niet van GS en zelfs dan heb je immers media nodig om de referenda te promoten.
"Ik vertrouw ze niet" Dat is wederzijds. Verkrachters vertrouw ik weer niet.

GroetenVanUrk | 04-04-18 | 16:25 | 1

Geenstijl heeft juist ONDANKS haar infameuze reputatie een succes van het Oekr referendum een succes gemaakt.
Als het een rommeltje was dan kan dat alleen maar te wijten zijn aan gebrekkige regelgeving.

LuckyGirl | 04-04-18 | 17:02

Mavo-klant Van Jolo kan slecht met teleurstellingen omgaan. Of het nu blauwtjes betreft, of referenda.

Rest In Privacy | 04-04-18 | 16:24

Volgens mij is van Jole een onechte broer van Pechtold. Links lullen en je komt overal mee weg. Meisjes aanranden, tweemaal je laten omkopen en discrimineren en het maakt allemaal niet uit.

Ruud5 | 04-04-18 | 16:23

Wat een nare boze BLANKE man is die aanrander zeg.

Madrox | 04-04-18 | 16:23 | 1

Hij is niet meer blanco, hij is wit. Komt ie nooit meer vanaf.

Dr. Blechtrummel | 04-04-18 | 16:51

Mijn Godt,
Drinkt die Jeauleau een fles azijn leeg voor de uitzending begint ?
Wat een zuur, rancuneus gezever komt er uit die proleet zeg..

Wijze uit het Oosten | 04-04-18 | 16:21

van Jole is altijd zuur en blijft iedereen de maat nemen, met zijn grote witte onderbroek. Brrrrr.

pibasso | 04-04-18 | 16:19

Die man bepotelde toch dames ? En nog steeds aan het werk ? Dat bevreemd mij

Kwatz | 04-04-18 | 16:18 | 3

Ach, hij heeft toch geen baby's vermoord?
*vrij naar Oxfam*

LuckyGirl | 04-04-18 | 16:24

@LuckyGirl | 04-04-18 | 16:24
Hoe weet je dat zo zeker? Heeft hij wel eens bewezen dat het niet zo is?

Stormageddon | 04-04-18 | 16:38

Stormageddon | 04-04-18 | 16:38 |:
Haha, als hij het als excuus had gebruikt zou ik gaan twijfelen.

LuckyGirl | 04-04-18 | 16:58

Stem done! Vanavond ook effe m'n ouders contacten hierover.

born2killn00bs | 04-04-18 | 16:17

Jolo is sowieso altijd zuur, nooit kunnen betrappen op humor.

geenspam | 04-04-18 | 16:16

Enerzijds is Jolo natuurlijk een enorme drol. Dat voorop.
Anderzijds heb ik nog geen reaguurder gelezen die zegt "hey, eigenlijk wel gek dat Bart Nijman rijkelijk toegeeft dat Oekraine referendum gewoon georganiseerde chaos was."
Nijman is zijn geloofwaardigheid als 'voorvechter voor de democratie' dus wel een beetje kwijt geraak door dat eerste referendum gewoon om te trollen in te zetten.
Maar ondanks dat hij nu de hoernalist who cried referendum is, heeft hij wel degelijk een punt dat die donorwet misschien wel referendabel zou moeten zijn.
Zijn pauwoptreden was dan ook best sterk.
Vanwege zijn eerdere inzet bij het oekraine referendum vind ik Nijman een lul met vingers.
Maar de punten die hij maakt omtrent het donorreferendum zijn heel steekhoudend. Lul Jolo maakt zich er makkelijk van af door te focussen op hoe hypocriet Nijman eigenlijk is.
Maar inhoudelijk had hij geen enkel argument tegen. (waarom wordt die vent toch uitgenodigd?!)
Ik moet het Nijman nageven, karakter om op nationale TV toe te geven dat dat oekraine referendum om te trollen was. Maar dat zijn geloofwaardigheid daardoor minder is kan je Jolo niet kwalijk nemen. (het totale gebrek aan inhoudelijk argumenten natuurlijk wel.)

two ball cane | 04-04-18 | 16:16 | 11

Wat een nonsens, two ball cane, om de uitspraak "[...] na één, toegegeven, rommelige poging met het Oekraïne-referendum [...]" te framen als een mea culpa, of daarin te lezen dat Nijman toegeeft dat het "om te trollen" was. Het was vooral een rommeltje omdat de meeste politici nonsens gingen vertellen. Bovendien kunt u de intenties van de initiatiefnemers niet transponeren naar de intenties van de (meerderheid der) kiezers, noch veronderstellen dat de kiezers de intenties van de initiatiefnemers niet kenden.

OverdaanDerOnderheid | 04-04-18 | 19:03

@OverdaanDerOnderheid | 04-04-18 | 19:03
Tsja, ik heb natuurlijk mijn interpretatie gegeven aan de hele zaak. Dat kan je framing noemen.. maar doe je dat dan met elke interpretatie? zoals die door Nijman veelvuldig zijn opgetikt? Zuiver hoor.
Verder: "omdat de meeste politici nonsens gingen vertellen" Ehh... 'de politici'? Of vooral mensen/'opiniemakers' die er achter kwamen dat een ja/nee antwoord te simpel is voor zo'n complex vraagstuk?
En natuurlijk maak ik een inschatting van de intenties van Nijmans inzet voor het referendum. En ga ik er vanuit dat de gemiddelde 'guurder/stemmer die niet doorziet. Nijman is niet dom. Die zet niet op de voorpagina "help mij chaos te creëren zodat ik boze stukjes kan typen". Net zoals hij niet gaat uitleggen dat hij dat gedaan heeft terwijl hij steun voor een nieuw referendum zoekt.
Wat hij volgens mij wel doet is afstand creëren van het oekraine referendum aangezien dit referendum hem om de inhoud gaat. Niet het testen van het middel referendum. En dan vind ik het logisch dat hij baalt van de chaos van het oekraïne referendum. Dat hij heeft opgezet.
Je mag van mij een complodtdenker maken. Prima. Hopelijk ben ik te cynisch.
Maar als jij de gang der zaken zoals ik 'm schets zonder meer uitsluit ben je simpelweg naïef.

two ball cane | 04-04-18 | 19:24

two ball cane | 04-04-18 | 19:24

Ik sluit geenszins uit dat de gang van zaken inderdaad is verlopen zoals u schetst. Maar er is wel een verschil tussen Nijman's woorden gisteravond bij Pauw aan tafel en de woorden die u hem in de mond legt. Als het gaat om zijn hypocrisie of geloofwaardigheid is het wel zo fair om een onderscheid te blijven maken tussen zijn feitelijke uitspraken en uw uitleg daarvan. Uw uitleg maakt u nog lang geen complotdenker, u ging daarbij naar mijn mening gewoon te kort door de bocht.

Wat betreft de inhoudelijke discussie: ik meen dat het Nijman ook bij dit (mogelijke) referendum niet uitsluitend om de inhoud gaat, maar ook om aan te tonen dat het instrument raadgevend referendum best goed werkt en een toegevoegde waarde heeft in onze democratie, en dat het kabinet dus overhaast te werk gaat door de Wrr zo snel te willen afschaffen. Dat zei hij met zoveel woorden, en dat vind ik vooralsnog best geloofwaardig.

En ook de intentie "om te trollen" kan best op een zodanige manier onder woorden worden gebracht dat er een positieve insteek onder kan worden begrepen. Het specifieke onderwerp aangrijpen voor meer algemene doelen, zoals (nogmaals) aantonen dat de democratie in ons land al kapot is en dat de EU ondemocratisch opereert (stellingen waar men het om allerlei redenen al dan niet mee eens kan zijn), maakt iemand naar mijn mening nog lang niet ongeloofwaardig als 'voorvechter voor de democratie'.

OverdaanDerOnderheid | 04-04-18 | 20:05
▼ 8 antwoorden verborgen

zuur - zuurder - zuurst - Francisco van Jole.

roverheid | 04-04-18 | 16:15 | 2

Phransisco met PH want extra zuur

Re:Kniftig | 04-04-18 | 16:26

Re:Kniftig. Lol,
vanwege het zoutzure bekkie van 'Phrancisco.' Ph-waardeloos 1.

kleurdoosje | 04-04-18 | 19:28

Wat een afgunstige zuurpruim. Maar is het nu nodig iedere dat beeld van hem in die witte onderbroek moet poepstrepen op te roepen? Ik ben visueel ingesteld en dan lust ik weer 3 uur niks te eten.

Gewinflipt | 04-04-18 | 16:15

Bij extreem-linkse fascisten kan er altijd maar 1 gelijk hebben: degene die aan het woord is.

TheseDays00 | 04-04-18 | 16:14

Witte onderbroek over het hoofd en waterboarden tot hij er in blijft. Dat is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen.

The2Amendment | 04-04-18 | 16:14 | 1

Waterboarden met zijn eigen zeik.

LuckyGirl | 04-04-18 | 16:21

Als mijn snikkel echt heel, heel klein was, dan had ik hem Van Jole genoemd.

Rico Tampeloerus | 04-04-18 | 16:14 | 1

Want van Jole is geen grote lul?

Mastermattie | 04-04-18 | 16:18

Wel jammer hoe George van Houts zich opstelde tegenover van Rossem bij Pauw.
Ik ken hem van van Houts & de Ket, Radio Bergeijk en Café Weltschmerz, alle drie outlets die best passen bij GS en haar reaguurders.

LuckyGirl | 04-04-18 | 16:12 | 6

Zit een beetje gevangen in een A'dam cultuurbubble denk ik.
Radio Bergeijk luister ik nog steeds terug, dat is geniaal en zo wil ik hem blijven herinneren.

LuckyGirl | 04-04-18 | 16:19

Nou het leek ff alsof de donkerste krochten van het internet even bij de NPO op tv waren.

Wat ook weer typisch is, is dat zijn stelling veronderstelt dat 19 Arabieren niet in staat zouden zijn om 4 toestellen te kapen en te besturen. Want? Niet competent ofzo?

Re:Kniftig | 04-04-18 | 16:21

Die van Houts; Vroeger best aardig.
Maar nu werkelijk volledig van het padje. Wat een malle pietje is dat geworden

boterhamtevredenheid | 04-04-18 | 16:28
▼ 3 antwoorden verborgen

Ben ik de enige die kotsmisselijk wordt op het moment dat die witte-onderbroeken fanaat zijn mond opentrekt? Wat een azijnpisser zeg.

HelemaalNix | 04-04-18 | 16:11 | 5

Nee...

Wijze uit het Oosten | 04-04-18 | 16:30

Nee

maxrelax | 04-04-18 | 16:58

Nee

Kukooo1 | 04-04-18 | 21:51
▼ 2 antwoorden verborgen

Stampvoetend loopt hij nu door zijn gesubsidieerde kantoor te vloeken en te tieren. Arme meisjes daar, degene die dadelijk met 'm in de lift staat, moet vrezen voor haar kruis.

Bakkeleures | 04-04-18 | 16:10

Alsof de mening van van jolo wat uitmaakt. Wie is hij dat zijn mening"belangrijk" is? Fuck off!

Is dit nog nieuws? | 04-04-18 | 16:10

Wat is die man toch een lege huls. Zit echt geen enkele inhoud in. Ontstijgt het niveau van een brugklasser niet. Wat een zak hooi is het toch.

osolemio | 04-04-18 | 16:10

Ik heb nog wel een rechter hersenhelft van een varken voor Jolo beschikbaar, dan krijgt hij de linker helft er gratis bij......

Fatwabuster | 04-04-18 | 16:09 | 4

O is Miko weer op de beledigende toer? Tja daar kun je op wachten. Helaas voor hem zit hij bij mij achter de blockmuur. Dus hij doet maar, haha. En dan zo'n visje dat hem gelijk geeft. Die wil ook een duit in het zakje doen. Hilarisch.

Lupuslupus | 04-04-18 | 16:20

@Lupuslupus | 04-04-18 | 16:20
Hilarisch is een bejaarde zure doos die alle contraire meningen niet kan lezen maar dan, onder het verkeerde plempsel, volledig de plank misslaat.
Hahaha ende LOL

Berbaar | 04-04-18 | 16:58

Berbaar | 04-04-18 | 16:58
Tegen jezelf reaguren ziet er pas dom uit ;)

Ongeblustekalk | 04-04-18 | 17:05
▼ 1 antwoord verborgen

'hij zegt alles wat hem goed uitkomt'
Ja duh, wat moet van Rossum dan doen? Alles zeggen wat hem NIET goed uitkomt??
Lekker weer,paar minuten radio. Voorlopig ben ik er wel weer klaar mee.

miko | 04-04-18 | 16:09 | 4

@miko. Exact mijn gedachten...

L. Vis | 04-04-18 | 16:15

Nou ja, Van Jole zelf is bij uitstek een kei in dingen zeggen die hemzelf niet zo goed uitkomen. Dus wat betreft heeft hij wel een punt.

Stormageddon | 04-04-18 | 16:29

LuckyGirl | 04-04-18 | 16:13
Eerder wraakgevoelens denk ik. Die Jolo kan zijn fittie met Rutger nog steeds niet vergeven. Als hier morgen het energieprobleem opgelost word dan nog kan er geen goed woord vanaf.

miko | 04-04-18 | 16:44
▼ 1 antwoord verborgen

Die vent is vroeger gepest, kijk naar die vent zn bek.

G3spuiS | 04-04-18 | 16:08
-weggejorist-
Acar_ketimun | 04-04-18 | 16:08

"Plagen door Geenstijl", behoorlijk trieste frame. Alsof het een soort belletjetrekken is...

Binnenbaan | 04-04-18 | 16:08 | 1

Niets meer en niets minder. Referenda werden behandeld als belletje trekken en toen werd het tijd om het de kop in te drukken.

Dr. Blechtrummel | 04-04-18 | 16:58

Hersenen kunnen niet getransplanteerd worden. Jammer maar helaas.

Lupuslupus | 04-04-18 | 16:06 | 6

Van Joleaux gaat voor z'n extern geheugen wekelijks naar de houtzagerij in de bouwmarkt.

Mastermattie | 04-04-18 | 16:12

Yep. Alles wordt aangestuurd door de hersenen.

Lupuslupus | 04-04-18 | 16:13

*Bier en halfgekauwde nootjes van foonscherm vegen doet, Master*

NecroSister | 04-04-18 | 16:56
▼ 3 antwoorden verborgen

waarom schreeuwen die mensen de hele tijd door elkaar heen? Zo kan je toch geen beschaafde discussie voeren?

Glasgow Argus | 04-04-18 | 16:06 | 2

Dat is immers hun lInkse "cultuur", als ze geen gelijk krijgen gaan ze schreeuwen (of gooien)

telelezer | 04-04-18 | 16:11

Amok maken om levendigheid na te bootsen.
Radio is dood.

LuckyGirl | 04-04-18 | 16:16

Dat jullie hem nog steeds aandacht geven.
Leg de bezoekerscijfers van GS eens over de vermeende "tegenhanger" genaamd Joop heen.
Volgens mij lachen wij hier dan nog harder!

Mastermattie | 04-04-18 | 16:05 | 1

Afzeiken kan nooit kwaad.

Memek | 04-04-18 | 16:14

Zeg Geen Stijl, die 10.000 handtekeningen zijn nu toch wel binnen of niet?

Stijlicoon | 04-04-18 | 16:03 | 2

Mijn gevoel zegt: ruim.

BarryONine | 04-04-18 | 16:15

Die 300000 zijn bijna binnen.

PresidenteDeConjovia | 04-04-18 | 16:33

Witte onderbroek altijd leuk.

rein9576 | 04-04-18 | 16:03 | 3

Ja, die houden we erin tot Jolo opstapt maar hij kan niets anders dus zal dat wel ijdele hoop zijn.

Klinisch dood | 04-04-18 | 16:08

Mwa, deze onderbroekenhumor overtreft het niveautje Pampers toch niet!

Mastermattie | 04-04-18 | 16:15

".. de Europese unie kapot te maken".
Dat zou wat zijn zeg. GS maakt de EU kapot.
Ik heb GS hoog zitten, maar dat gaat wel erg ver.
Enfin.. Jolo heeft angst blijkbaar. Dat stemt me vrolijk. Ga zo deur.

RickyLaRue | 04-04-18 | 17:01

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken