Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Allochtonenwinkels, ranked

Naar postfortuynistisch knurftje Joost Eerdmans haat bruine mensen en komt daar openlijk voor uit in De Volkskrant. Eerdmans wil namelijk een verbod op bautenlanders met winkeltjes omdat Rotterdam kennelijk mooier wordt van leegstand dan van ondernemerschap. Raarrrrrr. Ook richt hij zijn pijlen op shoarmazaken en daarmee sloopt hij onze vaderlandse cultuur, want wat is er nou Hollandser dan met je dronken kop een vette ruif bij de Ali halen. De grootste partij van Roffa heeft lekker die kleinburgerlijke straathaat tegen trainingspakkentuigh en schuifelende kopvodmoekes geweaponized. Ihkv tegels lichten en beweringen factchecken daarom nu een diepgravende analyse van de omgevolkte winkelstraat; uw roze buddies hebben acht typische allochtonenzaakjes op een rijtje gezet en voorzien van reeten sterren. 

1. De Dönerboer
Wat was het een mooie dag toen een Turkse omvolkduitser besloot om de gehele schijf van vijf in een broodje te proppen en dat dood te spuiten met liters hete saus. Het broodje döner is de zenith van de snackcultuur en nog gezond ook als je de tomaatjes erbij neemt. Echt, wat gaat er om je in botte kop als je een broodje Döner (okee, en als je niet van dieren doodmaken houdt, falafel) geen verrijking vindt voor Nederland.

***** en graag op iedere straathoek.

2. De nachtwinkel
Mooi, zo'n nachtwinkel waar een semigeletterde meneer van onduidelijke herkomst iedereen aanspreekt met "goenavend buurman", ook al bedient ie een meisje om half tien 's ochtends. Zo'n zaakje dat altijd open is maar voor het vrijdagmiddaggebed sluit, maar desondanks halve liters van elk Pools biermerk in huis heeft. Dit soort life savers voor sigaretten, kapotjes, emergency-chocolade en wat niet al hadden we heus niet gehad als we waren aangewezen op de grutters uit Zaandam.

***** en een pakkie lange vloe.

3. De Sjinees
De Zen-meester vroeg: is een groep bautenlanders wel een allochtone groep als ze nooit op Opsporing Verzocht komen? Anyway, dikke kudos met rijst voor de tentjes die Nederland Uit Eten Leerden Gaan.

**** (-1 voor de vaak twijfelachtige rapporten van de NVWA).

4. Halal-slagerij
Lage prijzen, lekker dier. Voor zuinige Ollanders die menen dat Rutte hun karbonaadje heeft afgepakt maar die toch nog prima heerlijke lamsmerguez kunnen betalen bij de Mohammeds van de lange messen. Jammer dat Halalslachten het dierenleed nog wat opschroeft - dus een sterretje eraf -  maar voor als voor de dood gefokt kalf moet je sowieso niet al te veel zeuren.

***

5. De belwinkel
Ah, de Lebarafrontjes die als de ludieke hulsels van de Nokia 3310 op elke afkalvende winkelstraat worden geschroefd. Een mixed blessing. Ja, vaak frontjes voor witwassen of heling, maar hey, als je weer eens je iTelefoon op de plavuizen hebt laten tyfen is het toch wel handig dat een handige Harry er een nieuwe in kan frutten.

** (in je scherm) 

6. De Surinaamse toko
Suriname is natuurlijk niet echt een land maar gewoon een soort openluchtvreetschuur waar wij Ollanders alle wereldkeukens van de wereld op koloniale wijze hebben bijeengebracht. Het gevolg is een samenleving die van het meest briljante voedsel aan elkaar hangt. Elke Surinamert heeft een PhD in sambalappreciatie en kan uren uitweiden over het wel en wee van de kip. Hoe piepers, kip, jus, pepers en pannekoekies ooit samen zijn gebracht is raadselachtig, maar het staat vast dat ze nooit meer gescheiden worden. Roti = leef.

******, boks ouwe.

7. De kleermaker
De man die bij kleermakerij De Gouden Schaar achter de machine zit was in zijn thuisland ooit raketgeleerde maar moest om zijn politieke overtuiging voor het marteltuig van de geheime politie vluchten. Inmiddels vermaakt ie je Zalando-impulsaankopen en zet ie ook nog eens uit aardigheid nog even een knoopje aan je winterjas.

*****

8. De Shisha Lounge
Opdoeken. Allemaal. Shisha-lounges zijn een soort omgekeerde politiebureaux: posten te velde van het leger mocrotuigh dat de straten van de grote stad tot een oorlogsgebied maakt. Drugs, wapens, onthoofdingen, alles is te koop in deze verzamelplaatsen voor betrainingspakte Elatikkels. He, sorry dat we dit blije lijstje toch nog even een negatief moeten afsluiten maar als er een Röntgenfoto van Nederland gemaakt zou worden dan zouden de shisha-lounges oplichten als de plekjes waar de dokter toch nog even extra naar zou moeten kijken. Okee Eerdmans, deze is voor jou.

*

Kortom, Eerdmans praat spierballenpoep voor boze witte mensen en moet gewoon eens niet zo kankeren op gewone hardwerkende lui die hier in de ellendige winderige polder ook maar gewoon een zaakje uit de grond proberen te stampen. Mogen we nu een broodje warm leed met alles erop? 

Reaguursels

Inloggen

Over de lijst. De halal slagerij. En de donorboer..

Mensen hebben meerdere redenen om geen halal vlees te kopen of te willen eten.

1. Kiloknallers.
Mag niet meer van Wakker Dier. Ze zeggen het niet op de tv spotjes maar weten zelf ook wel dat de kiloprijzen bij de halal slagerij nog veel goedkoperder zijn dan de kiloknaller van de pappie of jumbo. Dus wil je geen stuntvlees eten, koop je niet bij de halal slagerij.
2. Offervlees.
Het eten ervan wordt in de Bijbel op meerdere plekken ontraden. (Google er maar op). Wie waarde hecht daaraan, moet geen offervlees eten en niet bij de halal slagerij zijn.
3. Fraude.
Je denkt halal te eten/kopen, maar dat is het (meestal) niet. Oplichting dus. En je weet eigenlijk dus niet wat je eet. Lees dit maar o.a.
https://halalpolitie.nl/te-koop-tegen-elk-aannemelijk-bod-halal/
4. Racisme.
Heeft u wel eens een Chinese Kim, een Quincy met dreads/afrokapsel, of een autochtone hollandse/hollander zien werken bij/voor een halal slagerij? Nee? Ik ook niet. In een halal slagerij word je pas aangenomen als je een islamiet met Midden-Oosten migratie achtergrond bent. Discriminatie op huidskleur/geloof/afkomst dus. Racisme! Als je niet wil dat zulke racisten geld aan je verdienen, dan moet je niet bij een halal slagerij kopen.

gaffelbaard | 19-03-18 | 08:19

Zentgraaff. Zou hij 010 kennen? Of jij? Huurder die dit leest?

Ik daag jullie uit. Stel, je doet boodschappen. Je wil een biefstuk van de ambachtelijke slager (geen halal), je buurvrouw vroeg of je een Moorkop mee wil nemen, je wil even langs de afrokapper om een afspraak te maken voor je Surinaamse vriendje en je wil een Surinaams broodje meenemen voor hem (nee, niet van de chinees).

Ga naar Google Maps. Tik Beijerlandselaan Rotterdam in. Zet streetwise aan. Bekijk die straat. Kijk of en bij hoeveel winkels je de eerder genoemde boodschappen kan kopen.
Succes!!

Doe dit en misschien begrijp je dan waarom Eerdmans dit voorstel heeft.

gaffelbaard | 19-03-18 | 07:49 | 1

Correctie:
Huurder= Guurder
Streetwise = Streetview

gaffelbaard | 19-03-18 | 07:50

Eerdmans heeft een doel: verpaupering tegen gaan. En je kan mij niet vertellen dat je goed kan verdienen als telefoon winkel wanneer er heel veel andere gelijksoortige winkels in dezelfde straat zitten. En vaak zijn die straten vrij on nederlands. In assen heb jede rolderstraat, straat met meeste problemen. In krefeld duitsland is een stuk centrum ook helemaal arabisch. Neemt niet weg dat ik ook wel es een ali expres hoesje heb gekocht van een telefoonwinkel. Maar van mij hoeft dit niet de standaard te worden in elk nederlands winkelcentrum, ik snap Eerdmans wel.

timmey | 18-03-18 | 23:51

Zentgraaff doet een Asschertje hier, Wanneer die ontzettend positief ingestelde, voorbeeldige keihard werkende ondernemers uit de zandbak nu ook nog eens netjes aangifte doen, dan zou het wat kunnen zijn. Maar goed, pin doen de maffers niet aan doorgaans. Waarom zou dat nu zijn. Je aan de regels houden of wat daar op lijkt is geen prestatie oid, is een plicht, Een soort ‘ Al die Apothekers uit Aleppo ‘ verhaal dit.

HaatbaardKnipper | 18-03-18 | 22:02

@Harrie
Action is Duits, net als de Aldi

Angelina-a | 18-03-18 | 19:42

2. De nachtwinkel
Huh?
Wat doet de nachtwinkel in dit rijtje. Enig idee hoe oud dat al is? Heeft geen ene schroef te maken met de allochtonenrotzooi als shishagedoe en belwinkels. Kan mij nog goed de nachtwinkel bij de eindhalte van lijn 24 in Mokum herinneren. Nee, ukkel wij kochten geen bier, maar Kröver Nacktarsch (Inderdaad de wijn genaamd Blotebil uit Kröf) voor asikutmuh goed herinner voor Hfl 1, 39 de fles.
Nog even voor lol, hierbij het etiket:
glossar.wein-plus.eu/uploads/editor/i...
Inderdaad een jochie die van de wijn gesnoept heeft krijgt billekoek.

3. De Chinees
Dom, dommer, domst! Al voor WOII waren de Chinezen in Nederland al bezig met etenshandel. S.v.p. niet de tering-hardwerkende Chinezen een beetje in een allochtonenhoek-verhaal douwen. Pet of voor het fantastische eten. Ik betreur nog steeds het verscheiden van "China Corner", ooit op de hoek van de Damstraat. Goddank is er nog steeds Wing Kee op de Zeedijk met eersteklas Chinees eten en de lekkerste thee van A'dam
Bent u GVD helemaal van got los!
Verdwijn uit de keuken, Zentgraaffje; moge Gordon Ramsey u hale! Evocatus

Evocatus | 18-03-18 | 18:59 | 1

? elke nachtwinkel waar ik ooit een voet binnen heb gezet werd gerund door turreke.. en dat zijn er een hele hoop gezien ik een drankprobleem heb opgelopen door te lang in de achterstandswijk te wonen.
Ik mis de coffeeshop ook in dit rijtje trouwens :D

Bekeerling | 19-03-18 | 02:31

Respect voor allochtonen die wel willen werken.

Patatter | 18-03-18 | 18:54 | 1

Laat u nakijken. Werken voor de kost, heel normaal. Geen respect maar salaris. Gewoon, zoals dat in Nederland de bedoeling is.

HaatbaardKnipper | 18-03-18 | 22:05

Zodra een van deze winkels uit de acht genoemde rubrieken in een wijk zijn intrede doet weet je dat je als de wiedeweerga de wijk moet ontvluchten. Verloedering/verpaupering zal in no-time volgen met alle negatieve bijverschijnselen.

Dutch_Viscount | 18-03-18 | 15:27

Eén dönertent en één kleermaker per buurt zijn voldoende, de rest mag fiscaal doorgespit en daarna dichtgespijkerd. Nog nooit is een straat in West-Europa erop vooruitgegaan met deze paupermiddenstand waar 'witwas' groot op de gevel staat geschreven.

De Vrijlansier | 18-03-18 | 14:25 | 1

Yep. U haalt mij de woorden uit de mond.

HaatbaardKnipper | 18-03-18 | 22:06

"Allochtonenwinkels, ranked". Voor de gelegenheid gedaan in een allochtone taal, of vanwege totale taalarmoede, Zentgraaff? Wel eens gehoord van een allochtonenwinkelsklassement?

Rhenium | 18-03-18 | 12:46

Als ze allebei de gelijke papieren op tafel moeten leggen, gelijke hygienevorschriften moeten handhaven en aan de gelijke controle op administratie en andere eisen moeten voldoen heb je gelijk. De praktijk ziet jammer genoeg anders uit, nog maar te zwijgen over het feit dat Hollandse winkeliers weggepest worden in dit soort wijken.

jan huppeldepup | 18-03-18 | 12:26

Ik mis in deze opsomming de enorme sloot allochtone (heren!-)kapperszaken.
Althans, hier in Utrecht. Soms wel drie op een rij, en in de volgende straat wéér.
Meer kappers dan haar op het hoofd... en niemand die witwaspraktijken vermoedt?

Overigens, handen af van De Gulden Schaar!
Onmisbaar voor iemand van 1:58 meter.

EefjeWentelteefje | 18-03-18 | 11:38

Sentimenteel kutverhaal Zentgraaff, ik zie de romantiek niet in die sjoemelhoreca. En hopelijk delven die halalslagerijen binnenkort het onderspit omdat ze niet meer onverdoofd mogen slachten, want dat is gewoon discriminatie onder het mom van het flauwekulverhaal van godsdienstvrijheid. Waarom zou een atheïst niet onverdoofd mogen slachten en een gelovige wel?

canis lupus | 18-03-18 | 10:32 | 1

Privileges op grond van godsdienstvrijheid is idd onwenselijk. Geldt zeker voor de obsessie met genitale reli-mutilatie.

Luchtbakfietser | 18-03-18 | 10:55

Niemand van de geïmporteerden waagt zich aan het produceren van een produkt.
Ze maken nog geen exporteerbare paperclip.
Allemaal “dienstverleningen” maar vooral een dienst aan zichzelf.
Zwart geld verdiend met drugshandel, wiet, labo’s, word naar het thuisland gevlogen, tien mille p.p., en ze hebben grote gezinnen.
Maar ze moeten hier ook inkomsten laten zien aan de overheid......
De rest van de knipopbrengsten gaat dus in dienstverleningwinkeltjes.
Op papier schuiven bijv. € 500 per dag in de kas (theorie), trekken hun private boodschappen af voor minimaliseren belastingaangifte en voila: witgewassen vermogens, de belastingbetaler betaald voor de aftrekbaarheid voor boodschappen die voor hun “winkeltje” moet worden “ingekocht.
Dik Audi geld over, en soms bijna NIEMAND een hele maand ECHT in hun “winkeltje” geweest.....
ALLES om hun eventuele verplichte bijdragen te saboteren, waar de Nederlandse Nederlanders WELop gecontroleerd worden.
En werken heb ik ze nog NOOIT echt zien doen, op de bouw of zo, met hun shariapoten in de echte modder, De sisha-modder mischien....
In feite drainen ze de Nederlandse maatschappij, exploiteren, minachten en discrimineren alle Nederlandse Nederlanders, en als Nederlanders zich gaan verdedigen zijn de Nederlander de rasisten in de ogen van het blinde gehersenspoelde links.
Die het zelfs onder “culturele verrijking” schuiven.... omdat links over het algemeen zichzelf OOK in de publiekgeldstromen heeft begeven... die “produceren” ook feitelijk NIETS!
Islam import en linkse “politiek” zijn eigenlijk ideologische “broederschappen” in publiekgeldverslaafden parasiteringen....

En de deplorable, die met echte banen in de echte economie, de eche betalers dus, en dat slagertje, bakkertje, fietsenmakertje, het kleinere MKB, mogen HEEL hard werken in hun belastingslavernij, en vooral op tijd aangifte doen en aftikken maar weer en koppen dicht houden. Links gaat het wel “sociaal” voor je verdelen, ongecontroleerd verbranden in totale nutteloosheid tot maatschappelijke eifersucht,en een beetje veel voor hunzelf.

Katoentje | 18-03-18 | 10:10 | 5

@ Katoentje

U neemt me de woorden uit de mond...

HypoPseudo | 18-03-18 | 11:04

Zo voelt het eerder inderdaad dan het alibi stukje hierboven. Kan de Geenstijl nooit zeggen dat ze discrimineren. Keurig hoor zentgraaff.. plank, mis.

merel veld | 18-03-18 | 11:33

Waarom gaan de desbetreffende instanties niet een uitgebreide controle uitvoeren in dergelijke winkeltjes:
-alles afgrendelen
-huiszoeking
-personeelsbestand
-de boekhouding

Er zal zoveel shit boven komen drijven, zoveel illegale dingen, dat, als je het tot de bodem zou uitzoeken voor jaren werk en boetes voor justitie zou opleveren.
Maar ja: daarna rellen, racisme, discriminatie, etc, dus men knijpt maar een oogje dicht.
Heb ik uitkeringsfraude, wapens, al genoemd?

King of the Oneliner | 18-03-18 | 11:51
▼ 2 antwoorden verborgen

Er zijn straten in Roffa (Bijerlandselaan, Zwart Janstraat) die van begin to eind vergeven zijn van triestige meukwinkeltjes vol met glitterserviesjes en kaftans, de hoogste "deunervreetschuren"-concentratie per 100 strekkende meter en waar je de ene halalslagerij/fruitboer/kruidenier toko uit kunt lopen om dezelfde toko een deur verder in te lopen. Straten waar de koopkracht in permanente staat van bloedarmoede voortstrompelt. Wat er nog zit aan lokale autochtone ondernemers zit mag alles minstens 3x (langzaam en hard NL sprekend) aan de clientèle uitleggen (want als 1e generatie allochtoniër hoef je toch geen Nederlands te spreken zeker ?) of heeft permanent een beveiligingsgorilla in het pand rondlopen. Dat LR die overconcentratie van dit soort minimalistisch winkelaanbod tegen wens te gaan (of beter wil reguleren): mijn zegen hebben ze.

Grijskijkert | 18-03-18 | 09:35

nog even volhouden allemaal.
het is bijna volbracht

Cousin Eddie | 18-03-18 | 09:35

Ik begrijp het sentiment. Maar het is een illusie om te denken dat je dat wettelijk kunt reguleren. Een "oer-Hollandse" groenteboer" wel een vergunning verlenen en een exotische groenteboer weigeren, dat krijg je juridisch toch nooit dichtgetimmerd? We hebben nu eenmaal grondwettelijke beginselen.

Luchtbakfietser | 18-03-18 | 09:29 | 2

volgens mij heb jij er niets van begrepen

doskabouter | 18-03-18 | 11:32

Als ze allebei de gelijke papieren op tafel moeten leggen, gelijke hygienevorschriften moeten handhaven en aan de gelijke controle op administratie en andere eisen moeten voldoen heb je gelijk. De praktijk ziet jammer genoeg anders uit, nog maar te zwijgen over het feit dat Hollandse winkeliers weggepest worden in dit soort wijken.

jan huppeldepup | 18-03-18 | 12:25

"is een groep bautenlanders wel een allochtone groep als ze nooit op Opsporing Verzocht komen? "

Wat nu zo apart is, is dat Chinezen wel degelijk flink crimineel zijn. Ze het alleen op een veel minder geweldadige wijze. Wat maar weer aangeeft dat het Marokkanengeweld racisme jegens de oorspronkelijke Nederlanders is.

omanders | 18-03-18 | 09:25 | 1

Gokken, mensenhandel, drugs, afpersing, Chinezen zijn wel degelijk heel crimineel ja, maar het is onzichtbaar

Bokito ergo sum | 18-03-18 | 09:32

Wel eens met vriendin in zo'n launch geweest, ze vinden het heel leuk als je langskomt, heel gastvrij

Bokito ergo sum | 18-03-18 | 09:21

Ik heb het vermoeden dat Zentgraaff meer op gevoel rant, dan op de feiten.
Ik ken de precieze onderbouwing van Eerdmans niet en ik vind zelf het wel leuk, een paar allochtoonse winkels met afwijkende producten.
Toch denk ik er puur juridisch-fiscaal wel wat te zeggen valt voor sluiting van een behoorlijk deel van al die leuke verrijkende zaakjes, en dan laten we de keuringsdienst nog maar even buiten beschouwing.

Rommelende Onderbuik | 18-03-18 | 09:01 | 2

Rommelende Onderbuik | 18-03-18 | 09:01 |
Mee eens, een paar van die tokootjes kan helemaal geen kwaad. Maar zelfs hier in de provincie zie je het aantal oplopen. We hebben hier een straat wat inmiddels een soort kashba geworden is. Allemaal van die supermarktjes waar je aardappels per stuk kan kopen. Vanwege de inferieure koelinstallatiekeuze, zijn er in de afgelopen jaren reeds 2 compleet afgefakkeld. De Surinamer die ook in het straatje opereert, had gelijk problemen met het door lichtgetintiers uitgebate bovenliggende bordeel, vanwege ongewenste rotistank + keiharde suri-muziek tijdens het neuqon.
Bovendien is de beste man een tijdje buitenbeeld geweest vanwege poederachtige nevenactiviteiten. En dan de Chinees, kolossaal pand, waarvan alleen de benedenverdieping gebruikt wordt. Klandizie = anderhalve man en een paardenkop, om de 3 maanden staat er weer een ander mokkeltje achter de bar wat werkelijk geen woord Nederlands spreekt. Ze kunnen overigens wel heel lief naar je lachen. Ze zitten er wel al jaren en jaren en vroeger kon je er (boven) ook gokken. Uiteraard is de Vietnamese 'nagelsalon' ook vertegenwoordigd, onlangs is ze van locatie geruild met de Tsjetsjeense kapper.
Die kapper is echt oke, midden in het zicht en heel druk. Die Vietnamezen zijn nu van 1 klant per 5 jaar naar 1 klant per 100 jaar gegaan. Maar dat maakt niet uit want ze hebben groene vingers.

JdelaT | 18-03-18 | 09:46

JdelaT
Haha, mooi verwoord. Het leven is inderdaad een hel. Denk dat iedere provinciestad wel zo'n plaatselijke Gazastrook heeft.

atheïstisch stemvee | 18-03-18 | 09:51

Als ik dit stuk lees als rotterdammer dan wist ik het wel, gewoon leefbaar stemmen.
Wat een treurigheid somt die Zentgraaff hier op.

Rest In Privacy | 18-03-18 | 08:46 | 1

Ik ben Rotterdammer, woon gelukkig niet in die tyfuszooi wat Zentgraaff zo gelukkig maakt en stem op LR.

Yperiet | 18-03-18 | 09:05

Goh Zengraaff, jij woont zeker in een witte 'apartheidswijk', om van daaruit, zo het je uitkomt, je behoeften te vervullen bij bovenstaande 'allochtonenwinkels' om vervolgens weer veilig terug te keren naar je honk?

Het probleem is doorgaans helemaal niet dat het 'allochtonenwinkels' zijn, maar dat er een miljoenmiljard van dezelfde snit op één kluitje zitten (de Chinees uitgesloten, want die zit niet in grote getale op iedere hoek en heeft doorgaans een groot tot middelgroot keurig restaurant). Zelf heb ik 10 jaar in de wijk Rustenburg-Oostbroek in Den Haag gewoond. Een van oudsher gezellige volksbuurt met op de hoek een groenteboer, een kapper, een klein slijterijtje et cetera. De Hollandse ondernemers, die veelal een familiebedrijfje hadden, hebben inmiddels hun biezen gepakt naar buitenwijken of zijn gepensioneerd en hebben hun zaak gesloten.

Wat ervoor terugkomt hoef ik niet te herhalen, want dat is het rijtje winkels wat je in je topic hebt opgesomt (m.u.v. dus van de Chinees). Op de hoeken van een jaren '30-bouw drielaags-huizenblok met portiekjes zitten dus: een dönertent, een dönertent, een dönertent en een dönertent. Of anders een belzaak, een belzaak, een belzaak en een belzaak of willekeurige combinaties van al deze winkels. En dat vele vierkante kilometers in de wijde omtrek. Het gebrek aan variatie is tot daaraan toe, wat overigens uitwijst dat de gemeente het schijnbaar prima vindt dat er 20 soortgelijke zaken in een huizenblok in een dichtbevolkte buurt bij elkaar zitten. Daar komt nog bij dat het publiek wat er komt verpakkingen van belkaarten of hun leeggevreten dönerfolie met besmeurde servetten lukraak uit hun vlerken op straat laat vallen. Ik heb een keer zo'n opgeschoren straatmarokkaan aangesproken: dat ík hier woon en of-ie z'n zojuist voor míjn portiek neergepleurde rotzooi wilde opruimen. Je raad het al: kanker-dit en kanker-dat, ik kreeg gewoon ruzie en vervolgens liep-ie door, uiteraard zonder het op te ruimen. De ondernemers ruimen ook niets op wat van hún zaak afkomstig is en in de wijde omtrek rondzwerft, wat ze overigens verplicht zijn. McDonald's, Texaco et cetera doen dat wel. Het hypocriete is dat de handhaving daar wél gretig boetes uitschrijft als zij hun omgeving niét schoonhouden.

Het is een zeer goede zaak dat Leefbaar Rotterdam dit grondig wil aanpakken. Of is dat ook alweer racisme?

Nee Zentgraaff,...... je slaat hiermee de plank echt volledig mis.

HypoPseudo | 18-03-18 | 08:32 | 2

Ik vraag me dan af waarom die oude middenstand verdwijnt. Zou het kunnen dat hun doelgroep het laat afweten? Geen tijd, te duur, parkeren etc. Iedereen laadt zijn kar vol bij de Appie. lekker handig toch. Ook in provinciesteden een enorme kaalslag onder traditionele middenstand, terwijl wij hier geen islamitische gettho's hebben. Als er al winkelruimte gevuld wordt dan is het 1 een pseudo-hip (want provincie) koffiebarretje, 2 een telefoonwinkel, of 3 tweedehands meuk. Oh ja, kapperszaakjes. Overal kapperszaakjes. Maar omdat iedereen met een kappersopleiding een eigen zaakje wil beginnen, vallen die zaakjes harder om als blad in de herfst van de bomen waait.

atheïstisch stemvee | 18-03-18 | 08:50

Die zaakjes vallen om omdat ze moeten concurreren met de zwartwerkende thuisknipper, de concurrent om de hoek die als basisinkomen een uitkering heeft, de concurrent om de hoek die als wasmachine werkt om zwart geld wit te wassen. Want de fiscus kan nergens aan zien of een schaar 1 klant of 10 klanten heeft geknipt. Die hele branche is dus letterlijk en figuurlijk ontwit.

Graaier | 18-03-18 | 09:12

Maar hoe moet al dat drugsgeld dan wit worden gewassen ??? En hoe moeten al die zwart werkende oitkeringstrekkers dan aan hun geld komen ??? Dit moeten we niet willen met zijn allen. Kunnen we niet wegkijken en subsidies en oitkeringen verhogen ??? Dat houdt ze toch lekker rustig ??? En nog erger is als er straks eerlijke concurrentie ontstaat tussen de belastingbetalende ondernemer en een winkel waar het zwarte criminele geld continue wordt rondgepomt. Wat voor wereld wil die Eerdmans. Discriminatie, rascist, rascist, rascist !!!!

Graaier | 18-03-18 | 08:21 | 1

100% de waarheid. Ik heb iets van gelijke strekking geplemt en dat is mooi gejorist. Feit is wel dat dit gebeurt maar je dit alleen kan bewijzen als je tot de incrowd behoort.

Swonchek | 18-03-18 | 14:05

Eens met het lijstje. Op shoarmazaken na (discutabel volk) over het algemeen beschaafde hardwerkende kleine zelfstandigen. Als Leefbaar iets aan de omwinkeling wil doen, dan moeten ze nagaan waarom hun doelgroep voor reguliere middenstand het laat afweten (kan een paar redenen bedenken). Daarnaast is het vaak hard werken en veel risico nemen voor een paar rotcenten.

atheïstisch stemvee | 18-03-18 | 08:06

Voor mijn werk kom ik regelmatig in keukens van restaurants. En dus ook de buitenlandse keukens. Soms ben ik er enkele uren bezig.
Ik heb bij veel v de buitenlandse keukens dingen gezien en meegemaakt die echt gewoon ronduit goor zijn.
Wel leuk bij verjaardagen zo'n vies verhaal, maar veel mensen geloven het amper.
Ik eet er niet. Voor mij geen chinees of shoarma. Zo ga je niet met eten om... niet in holland.

Piep Knars | 18-03-18 | 08:06 | 2

Dat 'goor' is inderdaad de werkelijkheid bij veel van dit soort zaken. Kakkerlakken bij de Toko's, viezigheid in shoarmazaken en slagers enz,enz. Maar er mag NIET gecontroleerd worden zoals bij een zaak die door een Nederlander uitgebaat wordt. Dit is bewust. Want zij die het moeten controleren, worden vooraf ingeseind, om dit dus zo min mogelijk te doen. Alleen als het echt de spuigaten uitloopt, doen ze wat, maar anders als bij een NLdr. Hoe ik dat weet? Schoonzoon, is controleur bij de keuringsdienst. Waarvan er veel te weinig van zijn, zodat er alleen maar 'steekproeven' gedaan worden.

H.E. van Putten/Koor | 18-03-18 | 08:47

Gatver sperma in je knoflooksaus. echt gebeurd !

Rest In Privacy | 18-03-18 | 08:53

Woon in Polen, zijn hier voldoende Döner zaken(maar gerund door Polen). En op straat is het voornamelijk wit (paar IT-Indiërs daar gelaten). En weet je wat? Ik mis diversiteit geen moment.

Wilders Spamaccount | 18-03-18 | 06:58 | 1

ik kan t overigens wel missen, maar dan als kiespijn!

ConspiracyTerrorist | 18-03-18 | 09:12

Het zijn ook allemaal van die hoogopgeleide mensen die in dit soort winkeltjes werken, echt ik ben er trots op. Weet je, schapen hoeden dat kan n.l. niet in Nederland , gewoon te weinig gras man.

Rdock | 18-03-18 | 05:43
-weggejorist-
Swonchek | 18-03-18 | 04:05 | 3

Je kunt lullen wat je wilt, Zentgraaff, maar een spijkerhard feit is, dat een net buurtje waar de eerste halal-slagerij vershijnt, gevolgd door de eerste belwinkel, sociaal-cultureel ten dode is opgeschreven. Ik heb in de 49 jaar die ik in Amsterdam woon, respectievelijk Wittenburg, de Oosterparkbuurt, de Dapperbuurt, Zuidoost, de Transvaalbuurt, de Indische buurt en de Marathonbuurt op precies deze wijze naar de kloten zien gaan. Eerdmans heeft hier een heel groot gelijk.

Peter Emile | 18-03-18 | 02:09 | 3

Gelul. Gaat de laatste jaren juist steeds beter in die buurten. Wordt vreselijk veel gekocht. Check Funda even wat een appartement in die wijken nu doen.

Chow | 18-03-18 | 03:48

Chow dat is ondanks, niet dankzij. Of wilt u beweren dat uw huis in waarde stijgt zodra er zo'n shishalounge met gokkasten zich onder u vestigt?

Joostmochtnietsweten | 18-03-18 | 08:06

Nouja de gokverslaafde rookturk moet toch ergens wonen?!

ConspiracyTerrorist | 18-03-18 | 09:16

Zendgraf.... ik mag aannemen dat u dit volkomen nuchter hebt geschreven ? Eerdmans geeft aan wat iedere oorspronkelijke Rotterdammer denkt. Een stad die volledig niet meer herkenbaar is en naar de klote gaat. Als herkenbaar moet zijn buitenlandse winkels, dan is dat goed gelukt. Het geeft het failliet van Nederland aan dat de integratie volkomen mislukt is. Maar ik lees het stuk maar als volkomen cynisch dat stelt mijn gemoedstoestand nog enigzins gerust... geloof ik.

radbraker | 18-03-18 | 01:08

Wat veel beter zou werken is een verplichting voor typische witwaswinkels om hun betalngsverkeer elektronisch af te handelen. De overheid zou alle kosten die die winkeliers maken om elektronisch betalen mogelijk te maken op zich moeten nemen. Dus geen transactiekosten voor PIN, Maestro, Visa, Mastercard en American Express. Moet je opletten hoe snel 90% van die witwas/zwartgeldwinkeltjes zullen verdwijnen.

JWZ_JMK | 18-03-18 | 01:03 | 1

Kern van het bestaan van die winkeltjes is dan weg. Daarnaast zullen er duizenden uitkeringstrekkers driftig op zoek moeten naar werk waar je premies en belasting moet betalen. Prima en simpel voorstel. Totdat een D666 rechter gaat roepen dat het niet eerlijk is dat allochtonen hun inkomsten kwijtraken. Dan is het weer Diskriminazie, diskriminzie, rasies !!!

Graaier | 18-03-18 | 08:53

Helemaal mee eens. Negen van de tien, betalen zij geen tot weinig belasting want het zijn allochtonen en dit zeggen, is racisme en discriminatie. In een straat 10 belwinkels, vreemd niet waar. In een straat 7 kappers, vreemd niet waar, in een straat 10 shoarma- en andere gelijksoortige winkeltjes, vreemd niet waar, in een straat 10 vage winkels waarvan niemand weet op welke manier zij inkomsten hebben. Wel dure auto's voor de deur. Wij HANDHAVEN niet. Ga nu eens een keer handhaven. Jongetjes van 20 rijden in audi's van meer dan 60.000 euro. Kan niet. Dus aanhouden en nagaan waar het geld vandaan komt. Nee dat gebeurt niet. Dat is profilering en dus discriminatie. Wel de autochtoon aanpakken met zijn belastingaangifte of toeslagen. Een eurootje er boven en de blauwe enveloppe valt in de bus. En snel betalen he want anders komt er een boete bovenop. Zo gaat het hier in dit GAVE LAND.

De Evangelist | 18-03-18 | 00:49 | 4

@chow

Zo sneu, die ad hominem. De observatie klopt namelijk gewoon. Vrijwel al die belwinkeltjes en shisha-lounges zijn dekmantels voor illegale activiteiten. En er wordt € 0 belasting betaald over de inkomsten daaruit.

Dan kun je met je domme kop eerlijk blijven werken en nog harder / meer werken, maar je betaalt dan ook steeds meer belasting.

We zijn een stampvol land dat met moeite de sociale voorzieningen & zorg in de lucht kan houden. Narcistische psychopaten-prinsjes die voor het makkelijke illegale geld gaan en zich geen donder aantrekken van de samenleving om hen heen zie ik graag keihard aangepakt worden.

raskol | 18-03-18 | 06:46

Leefbaar Rotterdam heeft de pantsercontroles ingevoerd. Te dure auto naar je leeftijd: leg maar uit hoe je er aan komt. Dat is niet etnisch profileren, maar statistisch profileren. Dat die statistiek zich deels over culturele lijnen voltrekt, daar kan die statistiek niets aan doen. Dat die cultuur zich deels over ethnische lijnen voltrekt, daar kan die cultuur niets aan doen.

Maar dat maakt statistisch profileren natuurlijk niet tot racisme.

Joostmochtnietsweten | 18-03-18 | 08:13

Niet PANTSER maar PATSER bedoel je ;)

ConspiracyTerrorist | 18-03-18 | 09:24
▼ 1 antwoord verborgen
-weggejorist-
Hallalieheliaal | 18-03-18 | 00:15

Toen ik door Rotterdam liep vroeg ik mezelf af waarom op al die verkiezingsposters van Leefbaar Rotterdam paginavullend dat hoofd van Eerdmans staat, net of dat extra stemmen gaat trekken? Maar goed even over dit topic, de vriendelijkste en netste allochtonen van Rotterdam zijn de hardwerkende mensen van dit soort winkels. Er zal wel vraag naar zijn anders zouden ze er niet zijn, stoor me totaal niet aan het 'on-Nederlandse' karakter. Ze kunnen beter eens die asociale patsers en drugsdealers op de 1e Middelandstraat aanpakken in plaats van deze ongein.

SchichtigeSpicht | 17-03-18 | 22:59 | 4

Het is dat je een kroontje hebt. Anders zou ik denken dat je een naïeve, wegkijkende D666 bent. Het is een systeem / parallelle samenleving. En die vriendelijke allochtoon die jou in zijn winkeltje begroet weet dat. En ziet jou als een van die Hollandse sukkels met hun verdorven levensstijl en cultuur. Zie Swonchek.

Graaier | 18-03-18 | 08:57

Graaier, ik heb/had van bepaalde technieken die gebruikt worden/werden zeg maar in de groenvoorziening. Ik heb daardoor zelf een tijdje in dit circuit meegedraaid. Mooie woning aan de zalmhaven aan over gehouden. Dus ik weet dat het zo is omdat ik het zelf gezien heb... Het lijkt wel of de meeste dutchies het god damned niet willen zien.

Swonchek | 18-03-18 | 14:14

Ik snap wat jullie bedoelen en ik ben absoluut geen wegkijker. Heb in de buurt van de Kruiskade gewoond en het stikt daar van de shoarma zaakjes, tabakwinkels waar het vies is en iedereen binnen rookt , lebara winkels, verduisterde sisha-lounges en hun nieuw witwas aanwinst: de zonnebank studio's. Van mij mogen ze deze zaken stuk voor stuk dichtgooien als blijkt dat het witwas zaakjes zijn. Mijn punt is dat je niet winkels moet gaan weren omdat ze er on-Nederlands uit zouden zien. Wolkenkrabbers zijn ook on-Nederlands, die ook maar gelijk verbieden?

SchichtigeSpicht | 18-03-18 | 16:46
▼ 1 antwoord verborgen

Meneer, het Surinaamse eten is eenvoudig, er zijn vijf soorten keukens daar, lekkah, lekkah!
blakka man = teloh (gekookte cassave) met madame jeanette peper
hindustani = roti (kip, dubbele pannenkoek met pesi, kerrie, kouseband)
javaan = pitjil (kangkong met pindasaus en peper)
omoe sjnesi = lekkele Suruinaamse nassi
bakra = bruine bonen met zoutvlees en rijst

U heeft gelijk, nergens kan je zo goddelijk eten als in Suriname.

Ikbeneenzelfbouwer | 17-03-18 | 22:26 | 3

Ze gooien in alles bouillonblokjes. Daar maak je alles lekker mee.

HoerieHarry | 17-03-18 | 22:35

Bruine bonen met rijst en zoutvlees heet geen Bakra , jij domme bakra !

Castor12 | 17-03-18 | 22:36

Ga je mond wassen!

Ikbeneenzelfbouwer | 17-03-18 | 23:14

Agreed, deze menschen werken tenminste. Dan is kleur niet belangrijk. En afkomst land ook niet.

Yzord | 17-03-18 | 22:24 | 1

Ze werken in meerderheid naast hun uitkering en toeslagen. Kortom, ze besodemieteren de boel ten koste van de hard werkende medemens die keurig zijn geld aan de fiscus afdraagt om deze samenleving netjes te organiseren.

Graaier | 18-03-18 | 09:00

Gemeenschappelijk kenmerk: ze betalen allemaal belasting.

A.Men | 17-03-18 | 22:05 | 5

U werkt voor de FIOD? Nee , ik denk voor de Fabeltjeskrant of zoiets.
duh! | 17-03-18 | 22:09 |

ja,diedus! | 17-03-18 | 22:15

Je hebt ook van die nachtwinkels waar ze helemaal niet op klanten zitten te wachten, dan weet je al genoeg.

Roze_bril_drager | 18-03-18 | 00:47

Rozebrildrager gaat door voor de koelkast....

Swonchek | 18-03-18 | 04:08
▼ 2 antwoorden verborgen

Toch niet weer een nieuwe dönerwet ?

ja,diedus! | 17-03-18 | 22:02

Ik mis de islamitische "kapperszaken" nog, die momenteel als paddestoelen uit de grond schieten.
Het enige wat je er binnen ziet is opgeschoren mocrojeugd met veel te dure kleding en rijdend in veel te dure auto's......

Slipsnifter | 17-03-18 | 22:02

De Chinees mag blijven, de rest zal ik niet missen.

Slipsnifter | 17-03-18 | 21:57 | 7

Meestal staat er dan ook Chinees Indisch restaurant op. Hoewel Indisch natuurlijk weer niet Indonesisch is, maar dat terzijde.

Slipsnifter | 17-03-18 | 22:28

"De Chinees" is een Nederlands produkt.

Drosofila | 17-03-18 | 23:43

En daarom mag hij blijven.

Slipsnifter | 18-03-18 | 03:43
▼ 4 antwoorden verborgen

dankiewel Zentgraaff, nou zit ik de hele tijd te twijfelen: wat te halen: zoutvlees of bakkeljouw ?¿? De eigengemaakte Piccalilly/Mme Jeanette staat op voorraad, da's 't probleem niet.

Vesta | 17-03-18 | 21:53

Ironisch is toch wel dat de shoarma via Israël in ons land is gekomen.

Mr_Natural | 17-03-18 | 21:52 | 8

@keihard_anaal | 17-03-18 | 22:28
Nee, dat is de broer van Job, een Palestijn dus.

Slipsnifter | 17-03-18 | 22:30

wel HEEL veel shoarma zaken hebben Joodse namen, Shalom, King David, Jeruzalem etc etc

Hemmenaar7 | 17-03-18 | 22:48

@Hemmenaar7 | 17-03-18 | 22:48
En die worden meestal gerund door Egyptenaars.

Slipsnifter | 17-03-18 | 23:19
▼ 5 antwoorden verborgen

Mis trouwens nummertje 9: de nagelplak/vijl/lak vietnamees.

gummetjes | 17-03-18 | 21:51

Alle acht hebben ze één ding gemeen: Je kan er nooit pinnen alles altijd cash.

gummetjes | 17-03-18 | 21:39 | 5

@gummetjes
Bij de Chinees tegenwoordig wel, die waar ik kom tenminste....

Slipsnifter | 17-03-18 | 22:06

@slipsnifter: De pin bij onze chinees werkt nooit op zondagavond.

gummetjes | 17-03-18 | 22:32

@gummetjes
Ah, zondagavond is lekkel-zwalt-veldienen-avond :-)

Slipsnifter | 17-03-18 | 23:21
▼ 2 antwoorden verborgen

Als mcMohan zegt dat hij op 10 mijl voor de kust van mauritius ligt snap ik niet dat de radar van het vliegveld op mauritius mh370 heeft opgepikt.
Of het is een vliegtuigkarkas uit ww2 omdat mauritius in ww2 vd RAF was.

steekmug | 17-03-18 | 22:14

@Slipsnifter
Bij een noodlanding op zee hoeft het niet uiteen te spatten.

steekmug | 17-03-18 | 22:37

@steekmug | 17-03-18 | 22:37
Van mij ook niet, maar het gebeurt meestal wel.

Slipsnifter | 17-03-18 | 23:22
▼ 5 antwoorden verborgen

Zentgraaff blijkt een theoreticus , van realiteit en dagelijkse praktijk heeft hij nog veel begrepen. Een zolderreaguurder zo blijkt.

Moresnetunited | 17-03-18 | 21:37

STRAATBEELD

De belwinkel had nog geen houten ruiten
en ook zat er toen nog geen kogelgat
(geschoten door een kereltje dat buiten
achterop een herriescooter zat)

in de vitrine van de shishabar
waar later nog een hoofd gevonden werd
en dat maar leidde tot geharrewar
omdat zo'n ding toch wel de weg verspert.

Zo overpeins ik kauwend onze straat
vanuit het surinaamse restaurant
ik zie nog net hoe daar een scooter gaat
de rest lees ik wel morgen in de krant.

Rustige avond, mensen. En veilig uit en weer thuis!

Hufterst | 17-03-18 | 21:36 | 6

@Hufterst, Ik houd me aanbevolen, voor meedenken, reclame, een verzamelexemplaar op de boekenplank, etc. :)

einStina | 17-03-18 | 21:49

De animo voor gedichten is niet groot hoor, bij oplage van 30 ga ik met de helft blijven zitten. Hufterst heeft Gmail. Gewoon @ erachter.

Hufterst | 17-03-18 | 22:00

Dank dank!

EefjeWentelteefje | 18-03-18 | 11:48
▼ 3 antwoorden verborgen

Volgens mij ligt Volkert van der Zentgraaff zelf dubbel van het lachen na zijn mindfucks, maar Goeden gingen U voor:
www.youtube.com/watch?v=BELNmsxSajM

Theo-Pim-Riv | 17-03-18 | 21:35 | 1

Allemaal leuk en wel maar die twee zaten er ook vreselijk naast met de noodzaak van import vanwege de vergrijzing. Gedachtengoed waar de goedmens nog decennialang hun argumentatie aan ontleende.

bodemloos | 17-03-18 | 21:58

Als ik uit dit stuk lees dat we ons moeten richten op Islam, niet zozeer de Moslim ben ik het helemaal eens. Maar ik vertrouw Zentgraaff niet helemaal dus ik lees het voor het gemak zoals ik het lees.
Laten we onze pijlen richten op Islam. Niet alle Moslims.

Pieter_Auper | 17-03-18 | 21:33

@Zentgraaff en daarom geen kroontje

NatNiks | 17-03-18 | 21:29 | 1

Vanwege af en toe niet eensch? Flauw.

Pieter_Auper | 17-03-18 | 21:35

Nou, je hebt een eigen stijl Zent. Na de eerste 4 woorden wist ik dat het een stukje van jou was.

Niet helemaal gelezen, sorry

nikolaos | 17-03-18 | 21:28 | 4

Wat wel leuk is, is dat hij met zijn stukje een mysterie opgelost lijkt te hebben.

Ik had vroeger een Amsterdams schoolvriendje. Ik zat daar heel vaak thuis en er werd min of meer op open mindedness gehamerd.

Maar er was iets met die opstelling maar wist niet met welk woord ik uit kon drukken wat ik daarin zag.

Krampachtigheid.

nikolaos | 17-03-18 | 21:54

Ik kijk tegenwoordig eerst naar de naam er onder dan weet ik wat ik ov
er kan slaan

Man.man.man | 17-03-18 | 22:28

@nikolaos de tijd geeft alle antwoorden. :) alhoewel amsterdam altijd een raadsel blijft. ;)

einStina | 17-03-18 | 23:55
▼ 1 antwoord verborgen

Klopt, ver-amerikanisering heet dat: baseball petjes, kauwgum, condooms, filter sigaretten, fast-food, drive in or drive through, overal Engelstalig aangesproken worden, sportschoenen, Hollywood films, DJ’s welke alleen maar Engelstalige meuk draaien, Mc-dinges met weinig voor veel, supermarkten, enz, enz. Gelukkig hebben we het metrische stelsel nog wel kunnen behouden.

Veluwse-Eikel | 17-03-18 | 21:26
-weggejorist-
Musset | 17-03-18 | 21:26 | 3

Waar is Rozengracht 239 Ben Cohen in dit verhaal?

Maartenalsoptwitter | 17-03-18 | 21:26
-weggejorist-
Drunken_Pumpkins | 17-03-18 | 21:18 | 9
▼ 9 antwoorden verborgen

Chinezen zijn hier totaal ondergewaardeerd volk. Dit komt waarschijnlijk door hun bescheidenheid versus onze (k)lompheid. Zo heb ik een Chinese kennis van mij al jaren onbedoeld beledigd door zijn voornaam met zijn achternaam te verwisselen. Dit wist ik niet en hier kwam ik onlangs per toeval achter. Ik vroeg waarom hij dat niet bij de eerste kennismaking meteen gecorrigeerd had zodat ik die fout niet zolang had hoeven maken, hierop kwam zoals gebruikelijk geen antwoordt. Bij latere navraag blijkt dat Chinezen nooit tegenspreken, ze geven je gewoon gelijk, al zit je fout… prachtig, maar tragisch tegelijk.

Veluwse-Eikel | 17-03-18 | 21:15 | 2

Dan ga ik met een chinees trouwen. Heb ik altijd gelijk.

HoerieHarry | 17-03-18 | 21:20

Doe eerst maar eens een intelligentietest zou ik zeggen.

Veluwse-Eikel | 17-03-18 | 21:34

Het vlees van een broodje dönur is van de besnijdenis van Turkse jongetjes

Eurohater | 17-03-18 | 21:13

Fu8k off met die nuance, ik wil de kruidenier terug in het straatbeeld. En de stofzuigerspeciaalzaak.

ChatBot | 17-03-18 | 21:11 | 5

En de chirurgijn die langskomt voor aderlatingen!

paulpils | 17-03-18 | 21:35

@shampo | 17-03-18 | 21:24
Hoe komt U daar nu bij?
Ik heb het prima naar mijn zin in het huidige Nederlandje.
U schijnt echter iets heel anders te willen in Nederland en hier op het roze blogje.
Dat gaat niet gebeuren. Mooi!!!

Berbaar | 17-03-18 | 21:41

Het is altijd alzo geweest Berber, jammer dat het zo is...? nee we worden niet islamistisch... galma galma... wij doen geen kinderen en geiten. Zit niet in onze cultuur.
ies Mooi?

shampo | 17-03-18 | 21:46
▼ 2 antwoorden verborgen

Eet nooit iets Moslims, zoals dat gore shoarma vlees. Zie alleen naar ongezonde Moslims en het is bekend dat Moslims vaker ziek zijn en veel vroeger overlijden. Ook is obesitas een Groot problem onder Moslims.
--
Dan Ben je toch gek wanneer je hetzelfde gaat eten als die ongezonde Moslims. Dus voor moi geen shoarma shit of ander mishandeld dierenvlees.

Mark_D_NL | 17-03-18 | 21:10 | 3

Als er halal op de etalageruit staat stap ik er per definitie al niet binnen.

knutsel_ | 17-03-18 | 21:12

"Halal" is ook (steeds meer!) te koop bij Albert Heijn en andere grootwinkelbedrijven.
"Grote filialen hebben een speciale halalafdeling, de kleinere vaak niet', meldt Albert Heijn. 'Er is wel nationale spreiding.' Volgens IRI verkoopt momenteel een op de vier Nederlandse supermarkten halalvlees.

demaup | 17-03-18 | 21:29

Je bent wat je eet hoor je wel eens zeggen. Dus nee, voor mij ook geen 100%halal en kosjer.

Rest In Privacy | 18-03-18 | 09:01

Amsterdam kwam onlangs met een vergelijkbaar beleid dat winkelstraten niet te vee op toeristen gericht mochten zijn. Zodat de leefbaarheid voor de plaatselijke bevolking behouden blijft. Dit is een idee vanuit de kartelpartijen. Op het moment dat een vergelijkbaar initiatief de diversiteit van het winkelaanbod in Rotterdam wil beschermen is het D’66 die Leefbaar Rotterdam in het PVV hoekje probeert te duwen. Terwijl het gaat om beleid wat ze in Amsterdam zelf uitvoeren.

Feynman | 17-03-18 | 21:10 | 1

@Feynman
Je bent me net voor.
Wat Eerdmans hier voorstelt is een kopie van staand Amsterdams beleid.
Wie op Google zoekt op 'Ollongren' + 'kaaswinkels' + 'verbieden' + 'toeristen' komt uit op een hele trits artikelen over het 'succesvolle' beleid van ex-wethouder Ollongren (ja, die opperfeeks) waarmee zij drastisch ingrijpt in de samenstelling van het winkelbestand in het centrum van Amsterdam.
Diversificatie van het winkelbestand was één van haar drijfveren. Precies wat Eerdmans nu ook beoogt.
Opvallend is dat Ollongren en de gemeente Amsterdam amper kritiek kregen terwijl het hier gaat om een stevige belemmering van het vrije ondernemerschap.
Iets wat je totaal niet zou verwachten van een '66-bestuurder.
Ik weet niet of Eerdmans dat reeds gedaan heeft maar hij zou simpelweg moeten verwijzen naar Ollongren als zijn grote inspirator.
De Rotterdamse '66-fractie zou ik adviseren om uit te leggen waarom hier blijkbaar geldt: quod licet iovi non licet bovi.

Amsterdamsko | 17-03-18 | 22:05

Prima punt; een straat met 6 belwinkels en 5 shoarmazaken is oer definitie een witwasstraat.
“Als er al meerdere shoarmazaken zijn, moet een volgende shoarmazaak volgens hem geweigerd kunnen worden, omdat veel Nederlanders zich niet meer herkennen in het winkelaanbod in sommige straten.”

hfakker | 17-03-18 | 21:09 | 2

Vergeet u vooral niet de wildgroei aan Turkse kappers in de straten van grotere steden. Heeft u geen pin kapper. Nee, iek heb alleen trommeltje voor geld.

gratias | 17-03-18 | 22:04

gratias | 17-03-18 | 22:04

Als je voor een tientje geknipt wil worden moet je niet te veel zeiken.

koter | 17-03-18 | 22:39

MASSAGESALON

Een nieuwe massagesalon in de straat
had leuke masserende vrouwen paraat
ik wilde eens kijken hoe zoiets nou gaat
en stapte vol spanning naar binnen.

Een spier en een nekwervel voelden wat brak.
De dame die stelde me op mijn gemak,
hoewel ze geen Engels of Nederlands sprak,
door, zeg maar, happy te beginnen.

Hufterst | 17-03-18 | 21:08 | 1

Dus dat was jij!

LuckyGirl | 17-03-18 | 21:39

Eerdmans for President!

Genoegelijk | 17-03-18 | 21:08

Ik wil best wat van die gewichtige dingen weg doen hoor. Multikul weg? Maar meneer, dan mist U uw broodje Shoarma wat U toch al nooit vrat? Prima. Weg! Geen enkel nut gehad dat massaal geimporteer van vreemde sausjes. Vreet net zo graag rest van mijn leven droge aardappelen, religieuze verrijk ik me wel
op de plee en befwinkels zijn voor kechs. Ben al die bullshit zo zzzzat, hey wat kijk juh, allaaaah!

Dagdief | 17-03-18 | 21:05 | 1

+1

Rest In Privacy | 18-03-18 | 08:58

Volgens mij leven we in een kapitalistische samenleving. Vraag en aanbod. Laat die mensen netjes hun geld verdienen zolang ze verder niemand storen.
En de witwassers daar is de Fiod toch voor?

MacMiep.nl | 17-03-18 | 21:04 | 1

Financiering van de onderwereld door heel veel kleine schakels. Doet fiod nix aan is te veel werk. Fiod pakt liever 1 grote klant zodat ze weer safe zitten voor een jaar. Je moet niet te hard hoeven te werken bij de fiod anders wordt je moe......

Swonchek | 18-03-18 | 14:21

Is er dus geen Frietshop in de grote stad meer aanwezig waar je gewoon een patatje oorlog kan bestellen zonder dat je gelijk een doorgeladen kalasjnikov krijgt aangeboden?
Nederland holt achteruit.... blij dat ik in de provincie woon waar we deze shit niet kennen en de huizen nog normaal betaalbaar zijn en geen last hebben van allochtone hangjongeren.
Veel plezier daar, zonder ons!

Kamikazepiloot | 17-03-18 | 21:03 | 1

Nederland holt achteruit maar u merkt daar niets van. Das op zn minst opmerkelijk.

BozePaarseMan | 17-03-18 | 21:57

Was vd week voor het eerst bij de Action want ik moest een douchegordijn. Dat kost werkelijk helemaal niks daar.
2 douchegordijnen, een staafmixer, 3 delige scharenset en een houten messenblok met 5 keukenmessen.
€ 26,- onbegrijpelijk.

HoerieHarry | 17-03-18 | 21:01 | 11

Berbaar | 17-03-18 | 21:33
Waarschijnlijk niet zo'n pauperwoning als de uwe met een teiltje en lauw water maar eentje met 2 badkamers?

rokertje | 17-03-18 | 23:02

Helemaal niks mis mee met die Action. Fietslampjes, handdoeken, schoonmaakmiddelen, enz. voor een krats.
Aan de reaguursels alhier zijn er gelukkig nog zàt mensen die voor dergelijke zaken graag het dubbele willen betalen. Mooi zo, dan blijft de Action goedkoop.

EefjeWentelteefje | 18-03-18 | 11:52

Action is Duits, net als de Aldi

Angelina-a | 18-03-18 | 19:41
▼ 8 antwoorden verborgen

in het begin was dit wel apart, maar inmiddels worden complete winkelstraten nu als shoarma boulevard bestempeld.

Rene046 | 17-03-18 | 21:00

Best eng als een politieke partij wil gaan bepalen wat Nederlands en on-Nederlands is. Alsof die Eerdmans dat bepaalt, zout op.

JeZusZegtHoi | 17-03-18 | 20:59 | 1

Nederland bestaat niet. Shoarmastampot voor iedereen!

Kaas de Vies | 17-03-18 | 21:14

Teveel is teveel. Net als Poolse supermarkten (schijnbaar ook veel gerund door shishagangers). Mede omdat die gasten hun school niet afmaken. Zelfs Peggold moet hier achter staan.

oorwormpie | 17-03-18 | 20:58

Er waren ooit een paar locs waar je goedkoop en goed kon eten in Rotterdam: Broodje Akun bij Eendrachtsplein, met als special broodje kip kerrie of broodje warmvlees (its van 1.50 eu), en op de Binnenweg had je de Turk, Tadim: Turkse pizza voor 1.00 oi.d. en dan kocht je er meteen 2. Als je te stoned was schoof je gemoedelijk aan een tafel tussen de Erdogan Snorren die DIngen te Bespreken hadden.

De Groente Turk vind ik altijd interessant voor paprika, champignons, artisjok, ui, olijven en andijvie. Je haalt een 2 EUR munt uit je zak en nog krijg je geld terug.

De Vietnam toko (vooral die op de Amsterdamsestraatweg, UT) is geniaal in tofu, zakken (literZAKKEN!) kruiden (peterselie, basil, oregano etc.) voor 5 keer minder prijswaarde dan welke kudt Supermarkt dan ook, plus de 110 soorten wellende noodles, en 40 soorten groene groenten die je kort kan opbakken of laten stoven bij je noodles.

En als je de tram links laat liggen en je laat je fiets of je auto gewoon eens thuis, dan heb je een lekker loopje op de koop toe. Kun je rustig de witwassers in hun habitat zien. Win-win. Think Smart.


chicago river | 17-03-18 | 20:55 | 2

rectificatie:
1. Het was natuurlijk Broodje Akong (Oude Binnenweg)
2. Keuringsdienst v. Waarden heeft aangetoond dat als jij met je rommelende maag begint aan je donerkebab je voor soms meer dan 60% procent el cheapo varkensvlees van het ´spit´ zit weg te werken.
Vreet smakelijk.

chicago river | 17-03-18 | 21:01

Akong.
Heerlijke broodjes.

LuckyGirl | 17-03-18 | 21:06

Blauwe toko's vijf reeten. stik in je doner. varkensvlees wil ik

de visser | 17-03-18 | 20:55 | 4

9 van de 10 keer kan je er gewoon varken kopen. Vermeend varken, dat dan weer wel - maar hé, zolang de knoflooksaus een vervoermiddel heeft is het prima, toch?

JeZusZegtHoi | 17-03-18 | 20:58

Veel toko's hebben geen varkensvlees meer wegens "druk uit de gemeenschap". Zelfs in de betere wijken.

Muxje | 17-03-18 | 20:59

@Muxje in dit provinciestadje met blauwe tradities hebben we daar geen last van

de visser | 17-03-18 | 21:15
▼ 1 antwoord verborgen

Je hebt op de wallen toch straatjes met alleen dikke negerinnen etc? Is dan wel eenzijdig, maar je weet precies waar je moet wezen.

Pierke Smulders | 17-03-18 | 20:54 | 2

Verdwaal niet, voor je het weet loop je in de Bloedsteeg en heb je een dikke costa ricaanse knaller in je nek.

Dagdief | 17-03-18 | 21:10

Een dikke negerin daar mag van mij een dikke neger in.

Hufterst | 17-03-18 | 22:35

5 belwinkels, 3 sisha lounges, 5 kebab, 3 Turkse koffiehuizen en 4 massagesalons. Steenstraat In Ankara aan de Rijn. . Grimmige types die daar afspreken en hun Mercedes AMG voor de deur parkeren. Ga eens snel een ander stukje schrijven. Misschien zoeken ze bij Joop nog iemand.

R. Skicker | 17-03-18 | 20:53

Nooit begrepen waarom er anno 2018 überhaupt nog belwinkels zijn. Net als d-reizen met hun reisbureautjes. Opzienbarende geldverkwisting.

de Voorzittert | 17-03-18 | 20:51 | 1

Die belwinkels zijn dus meestal vage cover-ups, en die reisburootjes draaien op de enkeling die niet weet die het internet werkt.

Slipsnifter | 17-03-18 | 21:53

Ik vind het erg fijn om dicht in de buurt tot 00:00 nog sigaretten te kunnen halen, zeker daar die op steeds minder plekken te koop zijn.

Waar ik me erg aan erger is dat er nergens meer geldautomaten zijn.

LuckyGirl | 17-03-18 | 20:51 | 5

Echt he. Op enkele plekken in Amsterdam moeten oudjes gewoon een fucking halfuur lopen om wat flappies te tappen. Gaat nergens over. Straks gaat alles via pinnen. Kan je nooit eens buiten de lijntjes kleuren.

VeelTeSteil | 17-03-18 | 20:55

VeelTeSteil | 17-03-18 | 20:55:
Juist.
Alles wat je koopt, waarheen je reist met de trein is te traceren.
Geen fan van.

LuckyGirl | 17-03-18 | 21:04

@VeelTeSteil | 17-03-18 | 20:55
Diverse banken hebben al faciliteiten voor mensen die niet makkelijk de deur uit kunnen om te flappentappen.
Thuis pinnen of bezorgservice oa de Rabo.

Berbaar | 17-03-18 | 21:14
▼ 2 antwoorden verborgen

Jullie vergeten de Griek. Weliswaar niet zo heel buitenlands omdat het onderdeel van 1 Europa is. Maar we weten allemaal dat dat anders had moeten zijn.
Verder zeer gedreven en vernuftig in het buiten de boeken houden van inkomsten. Dus als ik een baaldag heb pin ik gewoon, gewoon om hun ook wat BTW te laten afdragen

Andersdenkend | 17-03-18 | 20:51
-weggejorist-
shampo | 17-03-18 | 20:46 | 6
▼ 6 antwoorden verborgen

Wist niet dat Geenstijl de ambities heeft om op Joop te gaan lijken. Laat ik hopen dat dit een eenmalige fout is. Woorden verdraaien doen ze al genoeg in de MSM.

Dreddie27 | 17-03-18 | 20:43 | 2

Oehhh lachuh, lange teentjes als het eens niet in het (smalle rechtse) straatje past. lol!!

Berbaar | 17-03-18 | 20:47

je kent mijn straatje niet, dus je doet een aanname die je helemaal niet kan maken. Zoals gezegd gaat het mij om het verdraaien van de woorden.

Dreddie27 | 17-03-18 | 20:54

Vroegah had je een commissie die er op toezag dat in winkelstraten het aanbod gevarieerd was , was er al veel aanbod van een bepaalde soort dan kreeg een andere de voorkeur . Iedere ondernemer had netjes een middenstand en vaak ook vakbekwaamheidsdiploma zodat ie wist wat hij verkocht of waar hij mee bezig was . Tegenwoordig pak je een schaar uit je keukenla en word kapper of gaat versproducten verkopen . In sommige oude winkelstraten is het alleen nog ontelbare islamitische versmarktjes van lui die echt keihard werken en zeer lange dagen moeten maken om wat te verdienen door de moordende concurrentie , kappers en belhuizen waar vaak alleen geld word gewassen en je amper naar binnen kan kijken, knaken zaken om leegstand tegen te gaan en ontelbare kebab zaken . Kortom een puinhoop , ik denk zelf dat veel van die islamitische versmarktjes blij zijn als de concurrentie aan banden word gelegd en de schimmige winkeltjes verdwijnen .

Castor12 | 17-03-18 | 20:38 | 1

In Groningen wordt je als ondernemer nog stevig aangepakt als je ineens een ander kleurtje op je gevel smeert. Terugverven of boete....

MacMiep.nl | 17-03-18 | 21:00

Gefuseerd met Joop.nl?

medusa324 | 17-03-18 | 20:37 | 2

Nee, U leest echter eens iets dat niet in Uw kraampje te pas komt.
Wen er maar aan dit is GS.

Berbaar | 17-03-18 | 20:45

Waarom zou dit niet in mijn kraampje te pas komen, Berbaar? Ik ben een frequent afnemer van alles wat exotisch is. Nou ja, op culinair gebied dan.

medusa324 | 17-03-18 | 21:06

Ik heb nog nooit een Turkse slijterij gezien. Raar.

HoerieHarry | 17-03-18 | 20:36 | 3

In Istanbul stikt het er van.

Rest In Privacy | 17-03-18 | 20:37

Iedere nachtwinkel hier valt te beschouwen als een Turkse slijterij

Berbaar | 17-03-18 | 20:44

Wij hebben hier een slijterij die gerund wordt door moslims.

Mr_Natural | 17-03-18 | 21:50

Je mag in geen enkele kroeg meer roken, maar wel in Sisha lounges. Daar snap ik niks van.

min.v.uitzetting | 17-03-18 | 20:34 | 5

Is dat wat dat watergepijp?

HoerieHarry | 17-03-18 | 20:49

Erg lekker en heel ongezond. Ik ben er mee gestopt.

Rest In Privacy | 17-03-18 | 20:54

HoerieHarry | 17-03-18 | 20:49:
Op een of andere manier is zaad en water een ongelukkige combinatie.

LuckyGirl | 17-03-18 | 21:00
▼ 2 antwoorden verborgen

Als ik in onze avondwinkel om een coke vraag kijkt hij me altijd inschattend aan.
Maar Eerdmans heeft het hier echt bij het verkeerde eind: voor nog geen €25 een nieuwe rits in mijn jas of een nieuwe kopen, dan kies ik toch echt voor het eerste.

LuckyGirl | 17-03-18 | 20:32 | 1

Kost hier een paar dollar en ze worden nog met ouderwetse trapnaaimachines er in gezet.

Gulliver | 17-03-18 | 20:37

Doe mij maar een paar lekkere empanadas.
Ook wat het eten betreft heeft Nederland het verkeerde volk binnengehaald.

Gulliver | 17-03-18 | 20:31 | 1

Of Colombiaanse/Venezuelaanse Arepas. Lekker hoor.

VeelTeSteil | 17-03-18 | 20:44

Ik maak me er drukker om dat alle kleine tabakswinkels aan het verdwijnen zijn. Ik weet niet hoe het in 010 ervoor staat, maar zal vast hetzelfde zijn.

knutsel_ | 17-03-18 | 20:27 | 5

Is hier verdwenen (toch stond je wel vaak met meerdere personen in de zaak - maar ik denk dat ie ook niet zoveel marge kreeg op veel van die producten en verkooppunten voor tabak zijn denk ik ook best wel toegenomen - in de wijk hangen een aantal automaten - en Staatsloten kunnen mensen online kopen) en een soortgelijke zaak is ook aan het afbouwen (was ook al een tijd moeilijk - ondanks afhaalpuntformule, etc - hadden geloof ik ook last van online concurrentie voor met name kantoorartikelen). En postbezorgers verdienen trouwens zo weinig, dat die ook alles doen om pakjes in eerste instantie afgeleverd te krijgen - inclusief buren, 's avonds terugkomen en andere afspraken maken. Mijn indruk was dat mijn postbode zo min mogelijk via dat punt liet gaan (dan krijgt hij zelf geloof ik [nog] minder). Maar dat valt dus echt niet meer mee om te hebben hier in de wijk (Centrum dus).

nickolaas | 17-03-18 | 21:03

nickolaas | 17-03-18 | 21:03
Ik ken persoonlijk 3 mensen die een sigarenzaak hadden in Utrecht.
Hebben de zaak moeten sluiten maar niet voor de redenen die u hier opsomt.
Overval na overval,verzekeringen duurder en duurder,steeds meer beveiligings maatregelen dus steeds meer geld erin pompen en ja,op het laatst trekt Gerritje dat niet meer hè.

ditotje | 17-03-18 | 22:58
▼ 2 antwoorden verborgen

Wij zouden precies dit soort hoge cholesterol eetzaken sluiten van wegen het ondermijnen van de gezondheid van nederlanders.Hygiene is hier niet belangrijk.Bij autochtone eetzaken wel schijnbaar.We worden als nederlanders dus weer eens temeer gediscrimineerd.Zouden ze de verplichte witte kassa ook hebben?

hetwerktniet | 17-03-18 | 20:27

Het grootste probleem is dat je niet meer kan roken in het Postkantoor. Daarna zijn pas alle andere problemen ontstaan. Die sisja-lounges hebben bijvoorbeeld geen postzegels.

tipo | 17-03-18 | 20:27
-weggejorist-
poiuytrewq | 17-03-18 | 20:25

Eerdmans heeft iets anders gezegd: hij wil dat in sommige straten ook de Nederlandse slager, bakker en groenteboer weer terugkomt.
Dus geen verbod op de halal toko’s dus ali & co kunnen gewoon doorgaan met hun witwas winkeltjes waarvan de eigenaar nooit traceerbaar is.
Moslims kopen niet bij Nederlanders mits strikt noodzakelijk.

Die lul die het stukje schreef moet lekker bij joop gaan schrijven.

zwaanshals | 17-03-18 | 20:24 | 6

@VeelTeSteil | 17-03-18 | 20:46
Ach je moet het een beetje plannen.
Boerenmarkt op de Hofplaats hier, brood, groenten, fruit, vlees etc en de Marqt zit er tegenover. Fluitje van een cent.

Berbaar | 17-03-18 | 20:56

Berbaar, Den Haag? Daar heb je in het centrum veel keuze.

Rest In Privacy | 17-03-18 | 21:02

@Kuifje-in-Afrika | 17-03-18 | 21:02
Inderdaad ons mooie stadje aan zee.
Prima de boodschapjes doen in het centrum en een paar honderd meter lopen en shoppen in Chinatown (gedempte burgwal).
Ergo laat de markt het maar reguleren daar hebben we de overheid (en Joost) niet voor nodig.

Berbaar | 17-03-18 | 21:29
▼ 3 antwoorden verborgen

Op de inhoud van dit stukje valt van alles af te dingen.
Maar wat mij stoort is de slechte leesbaarheid. Zentgraaff trekt alles uit de kast om maar 'kernachtig en toch lollig' te schrijven of zoiets. Wat mij betreft moet hij dit streven snel laten varen.
Heb de moed om middelmatig te zijn, Zentgraaff.

xavier | 17-03-18 | 20:23 | 2

Net als vroeger bij Quid komt het vooral puberaal en geforceerd dwarsliggend over.

Gulliver | 17-03-18 | 20:28

Alu-hoedje Gulli snapt het niet.
Gebeurt wel vaker zeker?

RickyLaRue | 17-03-18 | 21:23

Het ligt allemaal weer een stuk genuanceerder dan onze Zentlaaff wil doen vermoeden:

De nieuwe wet moet tegengaan dat straten 'een geheel on-Nederlands karakter krijgen', aldus Eerdmans, die momenteel wethouder is in Rotterdam. Als er al meerdere shoarmazaken zijn, moet een volgende shoarmazaak volgens hem geweigerd kunnen worden, omdat veel Nederlanders zich niet meer herkennen in het winkelaanbod in sommige straten. 'Op sommige plekken in Rotterdam-Zuid moet je verrekte goed kijken of je nog wel Nederlands ziet of hoort in het straatbeeld.'

Prutser.

de IJsman | 17-03-18 | 20:22 | 7

Eerdmans presenteert zaken ook wel eens wat anders naar zijn achterban, dan het daadwerkelijk gaat. Hij had bij Pauw een hele grote broek aangetrokken over 'patserbeleid', om een dag later tijdens een debat in Armenius door ik meen iemand van het kader van het Rotterdamse Korps moedig te worden weersproken dat op die manier - feitelijk etnisch profileren - mensen bijvoorbeeld fouilleren geen staand beleid was bij de Rotterdamse Politie. Het is in de audio van dat debat terug te horen op 27m04s www.rijnmond.nl/nieuws/165795/Islamde... (meest rechtse blokje aanklikken - een audiofragment).

nickolaas | 17-03-18 | 20:40

In Bloemhof Noord en Midden is de omvolking vrijwel voltooid. De kans dat er zich een Nederlandse winkel zal vestigen is nihil. Ook 50 nieuwbouw "sociale" eengezinswoningen + tuin zijn inmiddels betrokken door (erg) jonge gezinnen met een niét westerse achtergrond. Denk en NIDA gaan feest vieren!

demaup | 17-03-18 | 20:40

27m04s van het einde trouwens (tijd telt af.. )

nickolaas | 17-03-18 | 20:42
▼ 4 antwoorden verborgen

Broodje döner = broodje poep.
Dus laat maar ....

Wekkertje | 17-03-18 | 20:20 | 1

Ome Willem was een visionair!

MacMiep.nl | 17-03-18 | 20:58

wat een ongenuanceerd stukje drol van zentgraf weer. de beste wethouder van rotterdam wil voorkomen dat er tien kebabzaken naast elkaar komen te zitten. waarvan er 9 op de 10 ook nog eens gerund worden met zwart geld of andere onoorbare geldstromen.
hij pleit voor diversiteit en eerlijke vergunningafgifte.
kan iemand zentgraag even opsluiten in de plaskrul waar ie vandaan komt?

jackindeboxstift | 17-03-18 | 20:19 | 3

Er zitten er al 10 naast elkaar maar twintig word inderdaad wel een beetje veel .

Castor12 | 17-03-18 | 20:22

Da.

DebraCadabra | 17-03-18 | 20:41

Juist als er iemand verstand heeft van getto problematiek is het Eerdmans wel. Ze proberen een 2de Kreuzberg of Malmö te voorkomen waar de autoriteiten niets meer te vertellen hebben. Daar is een heel pakket van maatregelen voor nodig en is dit er 1 van.

Trumme | 17-03-18 | 20:44

Vreten vreten vreten. De liefde gaat voor een groot deel door de maag, bij mijnheer Zentgraaff.

RickTheDick | 17-03-18 | 20:18 | 2

Hij moet dan ook nog groeien...

knutsel_ | 17-03-18 | 20:23

Wel een slechte maag, blijkbaar.

einStina | 17-03-18 | 20:25

Ik nam een broodje döner op mijn bord
en kreeg een heel erg wijze levensles:
dat als je dat bestelt op mijn adres
je poep vooral ook erg veel döner wordt.

Hufterst | 17-03-18 | 20:17

Zentgraaff is in topvorm. +1

DrumPiet | 17-03-18 | 20:17 | 8

Lulliput moest Lilliput zijn.
Freudiaanse verspreking.
*Kuch*

RickyLaRue | 17-03-18 | 21:41

Alle linksige reaguurders op een rijtje hierboven! En laat mij raden: wijken waar dit zich voordoet zijn voor u de ver-van-mijn-bed-show én u gaat ervan uit dat dat gewoon zo blijft en dit soort zaken u gewoon aan den reedt kan blijven roesten?!

duh! | 17-03-18 | 22:04

Heb je goede ideeën duh!?
Realistische en pragmatische ideeën?

RickyLaRue | 17-03-18 | 22:36
▼ 5 antwoorden verborgen

Kebab. Een maaltje dat een woestijniër nog in elkaar kan draaien. Ik snap de zorgen, kebab is immers een van de weinig niet intimiderende, agressieve of criminele verrijkingen, om het verdwijnen van de toevoer dus niet zo.
.
Heb je zo zelf gemaakt. Weet je ook zeker dat je per ongeluk meefinancieert aan een loverboynetwerk of ak47 voor de volgende bloedsuikeroprisping.
.
Wel jammer voor het stadsaangezicht. Wat zal een Nederlands historisch stadhart er schraal uitzien zonder stockfoto-menuutjes voor een ranzige ruit in met tweedehands lichtletters beklede voorgevels.
.
Werkelijk....

Parel van het Zuiden | 17-03-18 | 20:17 | 1

"Een maaltje dat een woestijniër nog in elkaar kan draaien"

Een drol draai je ook en die heeft bijna net zoveel poepbacteriën als die kebab.

Wekkertje | 17-03-18 | 20:28

6 belhuizen in 1 straat.

Witwassen. Oh racisme, ehm zwartwerken... ai kut... ook al.

Geen verdienmodel, geen echte diensten / producten.... pure criminaliteit. Hulde voor het aanpakken.

Kaas de Vies | 17-03-18 | 20:15 | 7

Subsidie voor een belwinkel? Dat is nieuw voor mij.

Rest In Privacy | 17-03-18 | 20:39

Stellen ze geen eisen aan zo'n nieuwe winkel? Een belwinkel is toch vrij verdacht, zeker in een buurt waar het stikt van de belwinkels. En dat ook nog met een uitkering...

Rest In Privacy | 17-03-18 | 21:30
▼ 4 antwoorden verborgen

Alleen je poep wordt döner.

Hufterst | 17-03-18 | 20:11

Ze beginnen allemaal een eigen zaak. Ze hebben niets en ze kunnen weinig. Ik vraag me af hoe ze dat allemaal doen. De gemeente werkt natuurlijk mee en steunt dit soort gasten.
Allemaal onduidelijke zaakjes zoals belwinkels en obscure kroegjes.
Laat dit soort volk eens eerst allemaal een baas gaan zoeken. Werk zat, zeker in de randstad. Gemeenten, wees dus niet zo scheutig met verstrekken van vergunningen en subsidies. Het is geld storten in een bodemloze put.

beau van rtl | 17-03-18 | 20:09 | 4

In de Bijlmer waar ‘andere’ allochtonen wonen doen ze helemaal niets.
Das de andere optie.

Trumme | 17-03-18 | 20:47

Trumme. Klopt, maar dat is net zo erg.

beau van rtl | 17-03-18 | 20:50

In de Bijlmer waar ‘andere’ allochtonen wonen doen ze helemaal niets.
Das de andere optie.

Trumme | 17-03-18 | 20:47

Dat klopt daar werken de winkels niet .

Jetstream | 17-03-18 | 21:15
▼ 1 antwoord verborgen

Ik mis de Chinese massagesalons in de opsomming. Hoe hoog staan die in de Zentgraaff-hitparade?

Rest In Privacy | 17-03-18 | 20:09 | 2

Zijn schrijfsels hebben geen happy end.

Wasbakplasser | 17-03-18 | 20:11

Haha!!

Rest In Privacy | 17-03-18 | 20:16

Zentgraaf heeft zeker nog niemand in de naaste familie gehad met de genoemde ziekte.

Taalgebruik van een bepaalde bevolkingsgroep die ik liever in een opvoedingskamp zie.

laagvliegert | 17-03-18 | 20:08

@Zentgraaff +1.

Cas Plant | 17-03-18 | 20:08

Als ze het straatbeeld willen schonen moeten ze meteen al die posters en poppen van gratenpakhuizen in etalages meenemen.
.
Ik weet dat Nederlandse vrouwen het erg slecht hebben, verdrukt worden onder plafonds en slecht te eten krijgen maar djeez aandacht vragen ok, dit is gewoon drammen.
.
Nee, dan kun je inderdaad beter een straat vol lege telefoonwinkels en kebabzaken hebben waar twee keer week een klant binnensluipt.

Parel van het Zuiden | 17-03-18 | 20:07

Oké Eerdmans,
En waar moet ik dan mijn kapsalon halen als ik het ooit weer eens zou wagen om mijn geboortestad te bezoeken ?
(Ik geef toe, de laatste keer was een paar jaar geleden, en ik ben met een lege maag en met tranen in mijn ogen weggereden. Het Rotterdam uit mijn jeugd bestaat niet meer. De Oude Haven was een typhushol geworden, ik voelde mij niet meer thuis op het Stadhuisplein en De Snor bestond niet meer...)

Wijze uit het Oosten | 17-03-18 | 20:02 | 6

Op het Stadhuisplein voel ik me eigenlijk sinds de 90er jaren niet meer thuis. En de Oude Haven (ik heb er jaren gewoond) maakt sinds tijden een golfbeweging tussen studentikoos, hippig, fout en oubollig. Ik ben de jongste niet meer, maar onlangs in Cambrinus was ik dat wel... Wat dan wel weer jammer is, is dat alle oude - door en door foute - horeca op de Witte de Witstraat vervangen is door hippe tenten en ditto publiek. Zal wel goed voor de stad zijn en zo, maar vroeger was het daar goed doorzakken met allerlei randfiguren en dan een vette bek dan wel uitstekende chinees bij Hung Kee halen, lekker aanschuiven aan de formica tafeltjes onder de TL-balken.

Heeft de markthal trouwens nog invloed gehad op het stukje Hoogstraat er achter? Dat stukje wilde maar niet deugen, was tijden qua vervelende jongeren met slisgedrag op het randje, en zeg nu eerlijk: hoeveel Perzische winkels met koffers en paraplus heeft een straat nodig (geen 4 lijkt me).

Ach, Rotterdam. Nog steeds een leuke stad. In elk geval gaat Eerdmans hem niet beter maken.

Muxje | 17-03-18 | 20:18

@Muxje | 17-03-18 | 20:18
Nog steeds is de Hoogstraat een deprimerende bedoening. Vermijd deze straat als je al depressief bent.

roosvrij | 17-03-18 | 20:26

Ik was een paar jaar niet bij de Blokker op de Hoogtstraat geweest.. (inmiddels ook al zeker 2-3 jaar niet meer.. ) ik weet niet meer precies wat ik wilde hebben - maar zo iets wits, Curver-achtig en om schoon te maken.. helemaal niets meer te vinden van dat soort spul en die halve zaak was leeg. Volgens mij hadden ze wat Action/ Xenos achtige dingen op de begane grond met allemaal gescheurde en half open verpakkingen. Maar ik greep dus volkomen mis met mijn schoonmaakgereedschap (geen idee waar mensen dat nu halen - Action ?). Ja toegegeven, normaal had ik het ook bij Macro of Sligro gehaald.. was dus al een paar jaar niet in die Blokker-zaak geweest - maar ik schrok me dus een hoedje (ben eigenlijk benieuwd of ie er nog zit.. ).
Ik heb wel nog steeds kopjes uit die zaak (houden het goed ook - in het begin viel altijd een blauwe kapot, maar toen heb ik zelfs nog een keer bij kunnen halen en volgens mij klopt blauw/beige nog steeds wel - en jaren geleden dat er een is stukgevallen trouwens). Oh.. en Blokker zal voor dat soort dingen wel last hebben van IKEA (dat breekt trouwens om de haverklap.. ).

nickolaas | 17-03-18 | 21:16
▼ 3 antwoorden verborgen

Chineese restaurants worden geloof ik niet eens genoemd in het originele artikel, beetje framing dit meneer ''Zen''

Kartelmaster2000 | 17-03-18 | 20:00 | 3

Chinezen werden ook niet genoemd in het grote allochtonen onderzoek van 2012. Die waren ze vergeten.

Trumme | 17-03-18 | 20:50

roosvrij | 17-03-18 | 20:09
Zie daar geen restaurants tussenstaan met een enigzins chinese naam, wat is je punt?

Kartelmaster2000 | 17-03-18 | 22:23

Leefbaar Rotterdam, ik zal op jullie stemmen!

Wasbakplasser | 17-03-18 | 19:57

Als het hier en daar tussen het normale winkelaanbod was, prima. Maar Eerdmans zegt gewoon dat er in hele wijken geen Nederlandse middenstand meer te vinden is en dat de sfeer en veiligheid in die gebieden daarmee niet ten goede zijn veranderd. Dus dit artikeltje is imho dom gekerm.

Lichtpuntje020 | 17-03-18 | 19:57 | 2

In Adam precies hetzelfde. Vele winkels met troep gerund door alochtonen. Binnenstad zit er vol mee, ook als Amsterdams bestuur zou ik er wat tegen doen.

BozePaarseMan | 17-03-18 | 20:07

veel winkels in Rotterdam ,speciaal de Hoogstraat alleen maar nutteloze rotzooi ,van die eurorotzooi wat is dit voor een handel ,veel koffers en tassen die lui kunnen beter op schiphol gaan staan! en belwinkels ook geen gebrek ,
en je kunt elke 50 meter je haar laten knippen ! wat is dit voor een vergunningenbeleid ??in schiedam 82 kappers elke boerelul met kam en schaar gaat aan de gang (dekmantel)!!!!

geeratz8217 | 17-03-18 | 20:51

Zo te lezen hing Zent al onderuit op de bank met 'n broodje pom toen hij op z'n Lebaramobieltje dit stukkie tikte.

kapoerewiet | 17-03-18 | 19:57 | 1

Pom, heerlijk.

miko | 17-03-18 | 20:01

De halal slagerij mag uitsterven of afsterven, mij om het even. Maar de rest van de minishops, prima en op deze manier kan je nog eens lekker gevarieerd eten.

Tuborg øl | 17-03-18 | 19:56

Volgens mij wilde hij deze winkeltjes 'verbieden' omdat het frappant is dat er zoveel dezelfde winkels in een straat staan terwijl er een handjevol klanten langskomt. Het vermoeden is dan ook dat daar witwas praktijken plaatsvinden.

Als we dan toch op de diversiteitstrein stappen is er misschien ook wat voor te zeggen om een quota percentage 'blanke' winkels te hebben. Positieve discriminiatie mag zelfs van Bij1.

GroetenVanUrk | 17-03-18 | 19:55 | 1

Overigens heb ik even deel uitgemaakt van een (gebieds-)bewonersvertegenwoordiging (wat een woord), in Rotterdam Centrum. Wij werden van iedere vergunningaanvraag op de hoogte gesteld. En daar zat in die tijd wel regelmatig 'Rosse Horeca' ook tussen - die aanvragers werden in principe helemaal kapotgecheckt (en het idee was om in principe niet van dat soort vergunningen meer af te geven). Die zaken zijn er ook minder gekomen (en ik heb me ook wel eens door zo iemand zelf laten uitleggen dat het feitelijk een witwasoperatie was.. euh - die persoon was de bedrijfsleider (m/v) en de eigenaar zat op dat moment dus al voor een zelfde vergrijp bij een bekende andere zaak in het gevang.. ik wist dus uit de eerste hand hoe dat gaat en kreeg zelfs mijn biertje tijdens dat gesprek cadeau.. ;) ).
Overigens was nog steeds wel het probleem dat wel veel dezelfde type zaken kregen - bij ons in de buurt zijn er een aantal zaken gestart met 'crowd funding'. Dat is iets om wel aan te moedigen - want dat zorgt voor heel veel interactie met buurtbewoners en die zullen zo'n ondernemer ook confronteren als een plan niet echt onderscheidend is ten opzichte van wat er al zit. Want het is voor iedereen een probleem als geen van die ondernemers winst maakt, doordat ze allemaal hetzelfde verkopen (nogal wat 'broodjeszaken' kwamen er op een gegeven moment) - vaak ook een drama als er toch een periode minder vraag is (hebben we toch ook wel meegemaakt - toen veel restaurantjes zo rond 2009 30% omzet verloren en vrij plotseling.. dan zijn eventuele buffers ook belangrijk).
Maar kritisch zijn over ondernemers die zich willen vestigen is in beginsel niet slecht - vervolgens zijn het ondernemers die een heel stuk het succes van de wijk bepalen (witwassen was echt een probleem toch wel - criminogeen en zo heel veel publiek komt daar dus niet ook, heel anders dan horeca dat toch een ander publiek aantrekt en dat gedeelte ook een beetje levendig houdt). En ook overdag geeft het wel bedrijvigheid. Vervolgens is het weer prettig om in de wijk te wonen en te werken, etc.

nickolaas | 17-03-18 | 20:21

Q; “Echt, wat gaat er om je in botte kop als je een broodje Döner (okee, en als je niet van dieren doodmaken houdt, falafel) geen verrijking vindt voor Nederland.”

Voedselvergiftiging… Het was eens en nooit meer!

Claudia M. | 17-03-18 | 19:54 | 2

Ik ben er ook mee gestopt met die dingen en al de rest van de shoarma dingen. Ik schuif alleen nog maar pizza's naar binnen die uit de steenoven komen.

Tuborg øl | 17-03-18 | 19:57

Precies, en ook nog eens halal geslacht.

Apollo | 18-03-18 | 10:32

In "mijn" winkelcentrum is een forse mobielhoesjes winkel. Afgelopen 6 maanden op verschillende tijdstippen nog nooit een klant gezien. Wel vaak wisselende allochtone verkopers, men is altijd met 2 aanwezig achter de laptop. Ben erg benieuwd naar hun verdienmodel.

Musset | 17-03-18 | 19:54 | 1

Ze willen dus blijkbaar wel belasting betalen.

Trumme | 17-03-18 | 20:54

Standpunt Eerdmans is iets genuanceerder; overvloed aan dit soort winkels niet toestaan. Voorbeeld: de Rotterdamse Beijerlandselaan was ooit een prima winkelstraat in Rotterdam-Zuid. Nu is er geen oorspronkelijke Nederlandse winkel meer te vinden en wordt de straat de Buitenlandselaan genoemd door de autochtonen. Autochtonen rijden nu zelfs met de auto niet meer door deze straat. Langste (ooit) winkelstraat van Nederland; nieuwe Binnenweg (2,2 km), de eerste 300/400 meter gaat nog, daarna ontoegankelijk voor autochtonen.

JayJay | 17-03-18 | 19:54

Volgens mij wil Eerdmans alleen dat er meer spreiding is qua allochtonenzaken. Dus ook op de Kruiskade een halal slager en op de Meent een Turkse groenteboer erbij stampen ipv nog meer luxe kledingwinkels.

Barbarous_Relic | 17-03-18 | 19:53

Joost en Maarten, mijn steun hebben jullie!

roosvrij | 17-03-18 | 19:53

1. De Dönerboer. Ben niet zo van de kakbacterieen en zaad in je knoflooksaus.
2. De nachtwinkel. Je moet wel zo nu en dan een kogel ontwijken maar als je 's nacht keiharde trek hebt in wat te vreten of te neuqon moet je toch wat. Een 9 tot 5 mentaliteit hebben is tegenwoordig voldoende om met je blanke reet onder een brug te belanden maar een beetje normaal boodschappen doen des nachts? Vergeet het maar. Derhalve hoera nachtwinkels.
3. De Chinees. Ja wat moet ik daar op zeggen. Je steunt er dan misschien wel de sjieneesuh maffia mee maja er zijn al genoeg Chinezen op aarde dus boeie. Kijk over chinezen mag je dat zeggen, probeer 't maar eens over Marokkanen te zeggen. Dets diffurunt koek.
4. Halal slagerij. Die bij ons heeft tenminste gehakt dat ouderwets vers gedraaid is en die krijg je gewoon mee in een plastic zak! en kip dat wel ergens naar smaakt heppie ook. Maar goedkoop? Allang niet meer... Das war einmal.
5. Belwinkel. Altijd handig om de eigenaar te kennen, oh nee de man waarvan je dacht dat ie de eigenaar was is de eigenaar niet, neuh, dat lijkt maar zo, hehe. Altijd handig om goeie connecties mee te hebben , ook voor de minder legale stuff des levens. Maar verder kom je er nou niet echt voor je lol ofzo...
6. Surinaamse tokotent. Kom ik alleen als ik in een idiote bui bedacht heb een of ander veel te debiel recept te proberen en er weer eens een product uit een of andere negorij gekocht moet worden. Ja en soms baka Bana (gebakken piemel euh banaan! Banaan! Nee echt banaan) met satésaus in elkander frutselen. Gewoon dikke yummy.
7De kleermaker. Geld besparen doordat je niet weer naar de plaatselijke klerezaak* moet (* u weet wel van kolere) rennen voor je lappies door kids aan elkaar gefrotte stukken tentstof. Nee gewoon dat gat even keihard laten naaien door de kleermeneer. De mijne maakt ook nog eens fietsen... Hendug!
8 shisha shit. Ja als je dacht dat dat belwinkels fysieke fora waren voor het bespreken van criminele avonturen? Lol ende rofl. Onder het genot van zo'n lurkpijp worden de meest idiote plannen bedacht! Verbieden die zooi. En de eigenaren zelf zijn vaak ook niet goed van het wassen met zwarte reus.Weg ermee...

VeelTeSteil | 17-03-18 | 19:53 | 2

In mijn hood stikt het trouwens van de kappers zonder klanten. Al decennia.... Raaaarrrr!

VeelTeSteil | 17-03-18 | 19:57

Precies. Loop eens door Rotterdam-Zuid of Zwaanshals e.o. Wit-was-winkeltjes in overvloed. Geen klant binnen, maar wel blijven bestaan. Geeft toch te denken.

roosvrij | 17-03-18 | 19:59

ach het komt van Zentgraaff had het kunnen denken.
denk nog steeds aan zijn laatste post met zijn anti Wilders gedachten...

Rene046 | 17-03-18 | 19:51 | 3

Ja het is toch wat mensjes die er anders over denken dan U.

Berbaar | 17-03-18 | 20:31

@Berbaar maar goed ook lijkt me vreselijk als iedereen al u dacht.

Rene046 | 17-03-18 | 21:01

@Rene046 | 17-03-18 | 21:01
Eensch, ik hou wel van een stukkie diversiteit ook qua meningen.

Berbaar | 17-03-18 | 21:46

Ik mis de shoarmatoko.

BozePaarseMan | 17-03-18 | 19:51 | 1

Een broodje gestoken schaap, bruin gebraden in ecolie. Geserveerd door Salmonella, uw gastheer.

Oprisp | 17-03-18 | 20:53

Ik mis de Griek, de Italiaan en de Argentijn in dit rijtje van buitenlanders.

Sucker | 17-03-18 | 19:50

Ik zal wel een boer zijn maar voor mij hoeft het niet. Niks eigenlijk. Hup Joost.

Normpje | 17-03-18 | 19:49

Symptoom bestrijding. Iets met vraag en aanbod. Geeft wel aan hoe het met Rotterdam is gesteld kwa samenstelling van de bevolking.

doskabouter | 17-03-18 | 19:49

Dit stuk gaat wel een beetje in deug-overdrive omdat meneer Eerdmans wel gelijk heeft dat hij geen shisha-lounges wil in zijn stad waar de volgende ochtend afgehakte hoofden in milieuvriendelijke tas liggen, danwel phoneshops die vnml jonge dealertjes en patsers als clientele heeft etc. etc.

mortgage_freeman | 17-03-18 | 19:49 | 2

Ho ho, dat was in 020!!

Rest In Privacy | 17-03-18 | 19:59

Hoeveel hoofden lagen er vorig jaar? En wat was de stand tot nu toe dit jaar? En wat doen belwinkels exact waar u last van heeft? Dat je niet blij bent met een grote groep mocro tuig wil toch niet gelijk zeggen dat we dan alle allochtone ondernemers maar moeten stoppen?

Chow | 18-03-18 | 03:38

Enneh, bij die belwinkeltjes komen de inkomsten in 99 van de 100 gevallen niet uit het verkopen van telefoons / abonnementen...

raskol | 17-03-18 | 19:48 | 4

Betekend dus wel dat ze belasting willen betalen.

Trumme | 17-03-18 | 20:53

Trumme | 17-03-18 | 20:53
Willen misschien wel, maar doen?

Ommezwaai | 17-03-18 | 21:25

In Utrecht zat het belwinkeltje naast de coffieshop. De dozen uit het bedrijfswagentje gingen met een steekkar de belwinkel in. Een orientaals gordijn achter de toonbank.

bodemloos | 17-03-18 | 22:22
▼ 1 antwoord verborgen

Ha mijn Turkse groenteboer gaat Leefbaar stemmen omdat hij een beetje concurrentie wel aanwil, maar de hele straat vol Turkse groenteboeren betekent dat alleen de witwassers nog geld verdienen. Maar die Shisa lounges moeten vooral blijven, eindelijk van het gezeik af dat allochtone jongens bij de discotheek geweigerd worden. Omdat ze nu hun eigen stekkies hebben.

schoneslapert | 17-03-18 | 19:47

De omschrijving van Eerdmans verraadt direct uit welke hoek de wind waait.

LJBrinkhorst | 17-03-18 | 19:46

Ik snap Zentgraafs stukkie, maar ik kan ook wel begrijpen dat er weerstand bestaat tegen het compleet veranderen van wijken en winkelstraten naar iets totaal onherkenbaars.

De samenleving en het straatbeeld zijn in korte tijd ontzettend veranderd. Iedereen die moeite heeft met de omvang & snelheid van die veranderingen wegzetten als racistische tokkie is, net als pleiten voor Wildersiaanse symboolpolitiek, behoorlijk contraproductief.

raskol | 17-03-18 | 19:46 | 1

Een fijn stukkie nuance waar ik het best mee eens ben.
Merci!

Berbaar | 17-03-18 | 20:29

Eerdmans heeft gelijk. Buitenlandse toko's die een hele straat vullen moet je niet willen, wordt een tyfusbende. Dan krijg je dus een wijk waar geen hond meer Nederlands spreekt op straat en je je als Nederlander een buitenlander voelt die niet welkom is in zijn eigen fucking land. Ik heb vroeger in het Oude westen gewoond en nee dat was geen gezellige buurt met 'ondernemers'. Kansloze pauperbuurt waar je in de avond niet eens normaal over straat kon lopen en je altijd een honkbalknuppel achter je deur moest hebben.

XaleX_2 | 17-03-18 | 19:45

Domme zet van Eerdmans: zijn ze aan het werk is het weer niet goed. Ik laat trouwens kleding repareren bij de Diamanten Schaar.

Boer Kini | 17-03-18 | 19:45

Omvolking is goed als het maar op aangename wijze gebeurt?

du Roi Soleil | 17-03-18 | 19:45 | 1

Gezien het stukje en vele reacties wel. He, de Europese cultuur verdwijnt maar we krijgen er wel lekker en goedkoop eten voor terug. Dat je vrouwtje straks met hoofddoek loopt moet je dan maar voor lief nemen.

Rest In Privacy | 18-03-18 | 08:39

Inderdaad. De halalslagerij bezoek ik regelmatig zonder enige schroom. Maar om de juiste balans te bewaren kom ik ook graag bij de van der Valk slagerijen...

Beide hebben uitstekende kwaliteit én lage prijzen (o.a. door zelf slachten)dan weer gemeen. Iedeaal dus voor de prijsbewuste Hollander.

DeRustige_ | 17-03-18 | 19:44 | 1

Ik word nog liever vegetariër dan dat ik bij een halalslagerij koop. Doe niet mee aan Middeleeuwse dierenmishandeling.

MacMiep.nl | 17-03-18 | 20:54

Het is alleen jammer dat veel van deze etablissementen bekend staan om witwaspraktijken met alle achterliggende gedachte drugs, moord, etc etc

Smartlapzinger | 17-03-18 | 19:43 | 2

Waarom dat probleem met witwassen? Dan is het toch weer legaal geld?
Wit geld zwart maken is slechter.
Voor de rest ben ik het eens met de eerste reactie. Alle koopgoten in Nederland en Belgie zien er zowat hetzelfde uit.

miko | 17-03-18 | 19:46

Crimineel geld. En dus lonende activiteiten, als je dat geld kunt witwassen.

Rest In Privacy | 17-03-18 | 20:00

Alleen die tenten graag wat beter controleren op witwassen van crimineel geld.
En de vreetschuren wat vaker bezoek van de Keuringsdienst van Waren.

2voor12 | 17-03-18 | 19:43 | 2

ben 100% voor.

Rene046 | 17-03-18 | 19:56

Zolang alleen na stevig innemen zo'n tent bezoekt is er niks aan de hand. Je bodem ethanol zorg daar wel voor.

MacMiep.nl | 17-03-18 | 20:53

Ik wens je veel aftandse kaas- souvenir(vanalleshetzelfde)- en nuttella winkels toe in je Amsterdamse wijkje RankGraaf.

Trans_Fimmermans | 17-03-18 | 19:40 | 1

En voor de duidelijkheid. Die winkels gaan VERBODEN worden om nieuw te vestigen in Amsterdam Zuid en West. Bestemmingplan vernieuwing. Waar was je PVDA/GL/SP/D66 bash toen?

Trans_Fimmermans | 17-03-18 | 19:44

Prima die kleine winkeltjes. Beter dan de door EU-lobby gefaciliteerde multinationals en grote winkelketens. Breek het kartel!

Bakito | 17-03-18 | 19:39

Zentgraaff, maak je borst maar nat. De boze reacties gaan komen....

Overigens is de Sisha Lounge voor een gauri op leeftijd wel een goede plek om een knappe halal-gazelle op te pikken. En die appeltabak ruikt best lekker.

Rest In Privacy | 17-03-18 | 19:39 | 12

@Kuif veel plezier met dromen. ;)
@Ricky ik zou jou vaker in moeten zetten als reserve-spelling-slimheid! Maar volgens mij woondt je ver weg.

einStina | 17-03-18 | 21:01

In NL is niemand verder weg dan zo'n 400 km.
=D

RickyLaRue | 17-03-18 | 21:10

Is voor een huismuis toch best ver.

einStina | 17-03-18 | 21:14
▼ 9 antwoorden verborgen

Tja, wat willen we? Iedereen aan de uitkering of de handen uit de mouwen?

Rico Tampeloerus | 17-03-18 | 19:38 | 3

Je vergeet optie: witwassen.

Trans_Fimmermans | 17-03-18 | 19:46

Vooral witwassen, heel veel witwassen.

Rest In Privacy | 17-03-18 | 19:48

En nog veel en veel meer witwassen, hier in de buurt zijn al diverse Sharma tenten betrapt...

Rene046 | 17-03-18 | 19:55

In iedere stad van Nederland moet verplicht een filiaal van Friet van Piet komen!

eerstneukendanpraten | 17-03-18 | 19:37 | 4

Groningen! Paddepoel? Selwerd? Nee, Oosterpoort natuurlijk. Wel een professionele website.

Rest In Privacy | 17-03-18 | 20:02

Aaierbaaln!!

MacMiep.nl | 17-03-18 | 20:52
▼ 1 antwoord verborgen

Helemaal mee eens Zent. Van winkels heb ik geen last

Panos88 | 17-03-18 | 19:36

Ik mis al die vreselijke Amerikaanse fastfood restaurants in deze opsomming.
Dat is nog eens on-Nederlands!

keestelpro | 17-03-18 | 19:35 | 1

Amen.

MacMiep.nl | 17-03-18 | 20:51

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken