Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Postcodeloterij pisboos om neppe 'poederbrief'

Dreigt heel Nederland met wel verstuurde HERINNERINGEN. Doet nu huilie.

Social

De Hillary Clinton fanboys van De Postcodeloterij zijn niet geamuseerd om een twietje van fotograaf Thomas Schlijper, met een 'poederbrief' geadresseerd aan de Postcodeloterij. De veelgeroemde fotograaf plaatste de tweet nadat hij van de Postcodeloterij een gemene DREIGBRIEF had ontvangen met daarop HERINNERING. De maatschappij ontwrichtende Postcodeloterij, die maandelijks Nederland terroriseert met blije eikel tv-filmpjes met Humberto, Gerard Joling en die leuke presentatrice met dat pornohoofd ligt al een tijdje onder vuur vanwege die wel rondgestuurde MISSELIJKMAKENDE  HERINNERINGEN. Maar zegt nu naar de politie te stappen wegens een nooit ontvangen 'poederbrief'.

Social

Mensen zeggen wel eens dat het allemaal de schuld van GeenStijl is. Maar in dit geval kunnen wij nou eens een keer zeggen: IS WEL ZO. Het was namelijk ene Pritt S. van het omstreden roze haatweblog die Schlijper op het idee van de poedersuiker bracht. Het wachten is op de Rijdende Rechter en zijn wijze oordeel dat de Postcodeloterij per direct moet stoppen met het rondsturen van neppe HERINNERINGEN en dat Thomas niet meer met kk mag schelden. Dat was het weer. Doorlopen mensen.

Reaguursels

Inloggen

Die walgelijke Postcodeloterij moet verboden worden. Onbegrijpelijk dat zo'n smerig instituut in Nederland zo maar zijn gang kan gaan. Welke klootzak heeft dit vuile spel bedacht? Intelligente mensen, zoals de meeste reaguurders hier (toch?), zullen er niet intrappen, maar geestelijk en sociaal zwakkeren, die slecht in rekenen en in statistiek zijn, voelen zich gedwongen mee te doen, omdat het idee dat straks de hele straat zakken met geld krijgt, terwijl zij als sukkel met lege handen achterblijven, voor hen onuitstaanbaar is. De doortraptheid van de organisatoren zie je dan ook weer terug in die zogenaamde "herinneringen". Natuurlijk is het juist de opzet om mensen aan het schrikken te maken, dan zullen ze eerder opgelucht zich opgeven voor die stomme loterij. Hypocriet is die bende ook nog.

Argyronauta | 21-01-18 | 20:24

Alle post van die oplichter-loterij-onzin met hun vreselijke misselijkmakende graaiers waar hun harsessen niet van de tv zijn te meppen gaat RETOUR AFZENDER en roep iedereen op dit ook te doen!

old shaterhand | 20-01-18 | 20:09

Misschien je eigen schuld?. woon al 11jr op dit adres en slechts 1x iets ontvangen van een loterij. Gewoon retour afzender erop schrijven en melden dat bewoner verhuist is. Nooit meer iets van gehoord. Misschien moet je ook niet meedoen aan al die zogenaamde gratis acties, krijg je later ook geen spam.

TilburgDeGekste | 20-01-18 | 18:36

Ik ben niet vies van gokken, maar ik weiger mee te doen aan een loterij die gestoeld is op het bang maken van het klootjesvolk, want stel je voor dat de buurman wel wint. Hufters zijn het, nog los van de minieme winkans.
Gelukkig zijn wij financieel al onafhankelijk ( dat is wat anders dan rijk) dus als de buren winnen gun ik het ze van harte. En de stroopwafels delen ze altijd.

Mather | 20-01-18 | 17:44

Ah, stroopwafels uit Kesteren dus. Komen ze hier in Zeeuws-Vlaanderen ook mee aan de deur...

Bijtendehond | 21-01-18 | 01:33

Maar het gaat maar door, vandaag ook weer huis aan huis bezorgd met een mailing van de Postcodeloterij, ze hebben een welhaast onbeperkt budget om Nederland te spammen, net zoals de Bankgiroloterij en de Vriendenloterij.

R30 | 20-01-18 | 17:29

Word doodziek van dat gestalk door de Postcodeloterij, de vriendenloterij en al die aanverwante oplichters. Elke week flauwekul van ze in de brievenbus. Ik zou vanwege deze briefterreur (want dat is het!) nog niet meedoen als ik een 50% kans op de hoofdprijs zou hebben. Flikker op met je kutloterijen

De Ana(a)list | 20-01-18 | 17:21

Reclame en natuurlijk ook die prut van de PC loterij krijgen bij voorbaat al geen kans..
De mailbox als spam aangemerkt, en op de deur een sticker met NEE, geen reclame..
Wat een rust!

Trek123 | 20-01-18 | 19:10

Ik heb veel geld overgehouden door niet mee te doen. Vorige week uitgeschreven voor geadresseerde post, en daarna toch weer reclame op de deurmat, grrr. Ook maar een briefje of wat die kant op.

Karelklep | 20-01-18 | 16:21

Ik heb 3 jaar geleden deze brief verstuurd, en sindsdien nooit meer die vervelende enveloppen gehad:
Nationale Postcode Loterij (Amsterdam)
Antwoordnummer 19503
1100 VM Amsterdam
Plaats.. Datum...
Betreft: recht van verzet tegen geadresseerde reclame via post
Geachte mevrouw/heer,
Op mijn adres heb ik geadresseerde reclame van uw organisatie via post ontvangen. Onder reclame versta ik informatie waarin u uw goederen, diensten of denkbeelden aanprijst.
Ik maak hierbij gebruik van mijn recht van verzet met verwijzing naar artikel 41 van de Wet Bescherming Persoonsgegevens. Ik verzoek u verwerking van mijn persoonsgegevens om geadresseerde reclame via post toe te kunnen sturen per direct te beëindigen.
De heer/mevrouw
Naam
straat
Plaats

Bali Lovert | 21-01-18 | 14:11

Het geld dat ze aan de Clintons hebben geschonken hadden ze beter aan de Groningers kunnen geven.

frisenfruitig | 20-01-18 | 16:02

Ik schrok er ook even van. Ik vind het niet kunnen. Heel veel plusjes en kusjes voor Thomas Schlijper.

frisenfruitig | 20-01-18 | 15:59

Brieven 'aan de bewoner(s) van dit pand' maak ik nooit open, maar gebruik ze voor de boodschappenlijst.

Carmelita | 20-01-18 | 15:55

Kan me er niet druk over maken, het woord "herinnering" maakt bij mij de pis niet lauw. Ongevraagd gebeld te worden met allerlei prullaria, daar heb ik een hekel aan. Maar ook die poeier ik weer af.

poisonivy | 20-01-18 | 14:44

Poeier. Ghe

Renkum0317 | 20-01-18 | 15:53

Grindtegels opsturen kan naar de volgende adressen:

Nationale Postcode Loterij Antwoordnummer 17960 1000 WR Amsterdam
Nationale Postcode Loterij Antwoordnummer 39904 1090 GK Amsterdam
Nationale Postcode Loterij Antwoordnummer 19503 1100 VM Amsterdam
Nationale Postcode Loterij Antwoordnummer 10 1100 WL Amsterdam

MeneerGuggenheimer | 20-01-18 | 14:43

Mag het ook luchtpost zijn ?

Trek123 | 20-01-18 | 19:14

Als de Postcodeloterij een witte envelop met alleen "herinnering" uitlegt als "dit is een feestelijke boodschap dat ze de loterij nog steeds kunnen winnen", dan is een poederbrief gewoon een "vrolijke nieuwjaarsgroet met poedersuiker voor over de oliebollen".

lsimon | 20-01-18 | 13:54

Loterijen zijn voor dezelfde mensen die sigarretten roken en drie honden hebben en een half maandsalaris aan vuurwerk uitgeven: de domme minima. Statistisch gezien is de kans dat je wint vrijwel uitgesloten. Als je toch graag risico loopt met je geld kan je net zo goed een goed boek over beleggen kopen en daar je geld insteken. Duurt lang ja, rendement is laag, maar de opbrengsten zijn er.

Vrouwtje_haram | 20-01-18 | 13:41

Je wilt dat we geld gaan steken in een boek over beleggen nadat we het gekocht hebben? Beetje vreemd.

Binnenbaan | 20-01-18 | 13:56

Akkoord, maar dan heeft u het over gewone loterijen, waarin je zelf de keus kan maken of je meedoet of niet. Postcodeloterij is heel wat anders.

beau van rtl | 20-01-18 | 13:57

Laag rendement? Ik haal al 10 jaar gemiddeld 12% per jaar! Met vriendelijke groet van een rokende hondenbezitter die van vuurwerk houdt!

Oepsie1234 | 20-01-18 | 17:28

De gluiperd die het concept voor deze criminele loterij bedacht heeft moeten ze sowieso oppakken en nooit meer vrij laten. De zieltjes in hun rode jasjes die tegen betaling de mensen hun geld afpersen kun je niets kwalijk nemen. Die zijn niet wijzer. Lager dan laag. Lager kan niet. Ja, nou, dan koop je toch geen lootjes. Dat is je eigen keus. Dat je dan later de enige bent in de straat die niets krijgt als het zootje een keer langs komt, is dan je eigen schuld. Goed hoor om zo met je schijnheilige smoelwerk de mensen zo te chanteren. Trots op zijn hoor. Minderwaardig kudtvolk.

beau van rtl | 20-01-18 | 13:27

Winston, Martijn , Caroline en Gaston. Ze hebben waarschijnlijk zelf niet door hoe ze de mensen bedonderen. Zoiets kan je niet bewust doen, want dan ben je wel een heel minderwaardig figuur.

beau van rtl | 20-01-18 | 13:39

30 jaar geleden keer meegedaan, krijg nog steeds post....

ger1306 | 20-01-18 | 13:19

Sticker op deur en bode aanspreken...
Helpt!

Trek123 | 20-01-18 | 19:18

Kennelijk is het toch mogelijk om op de een of andere manier de redactie van de Postcodeloterij te bereiken, het is mij al jarenlang niet gelukt om te bedanken voor hun ongewenste post.

BosrandDirk | 20-01-18 | 13:11

Ik heb een voor een jaar alle post verzameld van de postcodeloterij, kwam makkelijk op een stapel van een halve meter. Schrok me kapot toen mijn ex een herinnering ontving met mijn naam erop. Kutvolk is het, denk dat veel mensen in NL geschrokken zijn van die saaie witte brief met herinnering.

steffiedrees | 20-01-18 | 13:07

Ik ga ook een brief sturen met glitterpoeder. Stinkerds denken dat 'nee-nee' niet voor hen geldt met z'n kut oplichterij.

tragic1911 | 20-01-18 | 13:05

Ik hen zo n pesthekel aan die kale teringlijer met zo rode jas. Tan er ook bij ook een kale neppert en van die uitgestreken nep bek van Tensen krijg ik braaknijgingen.
Bij hun valt de straatprijs elke maand op het eigen adres

Jacktheflipper | 20-01-18 | 12:57

Zou wat zijn als iemand gewoon live die kerel vol op de kop zou slaan. Gewoon niks zeggen, hopsakee en een mep. En dan eindigen met "tja hij wilde het niet maar daar geven zij ook niks om".

tragic1911 | 20-01-18 | 13:10

Mijn vrouw vroeg of we ook niet eens mee moesten doen, ik zei dat is goed maar als die stinkende kale teringlijer met z'n grafkop hier aan de deur staat trap ik die envelop zo hard in z'n reet dat je door z'n neusgaten kunt lezen hoeveel je gewonnen hebt. Wat denk je? 1 week pikstraf.

voorbips | 20-01-18 | 14:17

Even offtipic. De oplossing voor het Groningse schadeclaimgeval is er al.
Per 1 januari 2018 zijn de overheids- en netbeheerkosten voor energie met gemiddeld €7,00* per maand gestegen. Essent heeft geen invloed op deze kosten. Wij brengen de kosten bij u in rekening en dragen deze direct af aan de overheid en de netbeheerder.
Mooi verrekend toch. Dat je niet denkt dat het van die gift naar de Phillistijnen afgaat. Of van onze bijdrage aan de Brexit. Mooi moment om over te schakelen naar butagas of kolen.

Premier Trutte | 20-01-18 | 12:53

Kunnen onze Palestijnse vrinden Hamas IS ed steunen

Jacktheflipper | 20-01-18 | 13:00

Probleem is dat het Vastrecht blijft, dus ook al verbruik je niets, dan betaal je toch omdat je op het netwerk bent aangesloten.

Implants | 20-01-18 | 13:40

Altijd eerst even de envelop omdraaien om te zien of de Postcodeloterij er op staat voor je jezelf opwindt. Werkt prima.

bifferman | 20-01-18 | 12:50

Gelukkig neemt de plisie geen aangiftes op, want dat is slecht voor de misdaadcijfers en de werkdruk. Laten ze eerst de dagelijkse aangiftes van de heer Geert W. maar eens in behandeling nemen.

Guido | 20-01-18 | 12:50

Ken uw klassieken.
In dit geval, ken uw teksten uit Asterix en Obelix.
"Ils sont fous, ces humains!"
(dat wordt nog veel uitleggen aan de politie, want die snappen echt niet waar je 't over hebt, omdat zij slechts 'volk van de straat' zijn. Ooit moest de overleden professor Hans Jansen aan de politie uitleggen, 'dat het scheermes van Ockham geen 'echt' gevaarlijk mes of wapen is'. Zucht.)
Het is telkens echt waar.
Aan domheid zitten geen grenzen; domheid is eindeloos dom.
Net zo dom als de naïeve veronderstelling, dat als mensen naar je lachen, 'dat het vast wel vriendelijke mensen zijn, die het goede met je voor hebben; hallo reclamejongens (!); of dat het net zo dom en 'n naïeve veronderstelling is, dat als mooie vrouw naar je lacht, 'dat zij vast wel 'n vriendelijk persoon is, die 't beste met je voor heeft; hallo feministen (!)
Is er dan niks of niemand meer naïef te vertrouwen (?), jawel; elk realistisch mens heeft geestelijk minimaal twéé poten nodig om op te staan, en dat je om te lopen afwisselend van beide gebruik moet maken; één poot is vertrouwend op vertrouwen (voor de liefde en zo); de andere poot is vertrouwend op wantrouwen (voor de contrôle).
Zo te zien ontbeert 'de Nationale postcodeloterij' (lees de nationale verslaving aan gokken, waarbij de staat de pooier is die profiteren wil van goklust) de nodige humor.
Oja, dat zou wel eens de geestelijk derde poot kunnen zijn, om je af en toe staande te houden.
Wat 'n geestelijk aanstellerige jongetjes en meisjes daar, bij die Postcodeloterij.

Der Paulie | 20-01-18 | 12:48

Leuk verhaal maar je laatste zin zegt alles wat je eigenlijk wil zeggen.

tragic1911 | 20-01-18 | 13:07

tragic1911 | 20-01-18 | 13:07
Klopt, veel van wat ik zeg zou ook in één zin gezegd kunnen worden.
Ik probeer altijd kort van stof te zijn (echt waar), maar het lukt me nooit.
Ik ben waarschijnlijk in mijn vorige leven 'vrouw' geweest, nou, dan weet je 't wel, en ookal promoveer je dan (als je 'n goede vrouw bent geweest) daarná, door in je volgende leven 'man' te worden, dan nóg kun je 'n ouwehoer blijken te zijn. (seksistisch geintje, niet op letten verder)

Der Paulie | 20-01-18 | 18:44

Koop een stapel tegeltjes op markplaats en stuur ze stuk voor stuk op naar het antwoordnummer van de postcodeloterij.

Zoiets | 20-01-18 | 12:44

Mijn woning is ooit gebruikt als postadres voor heel veel mensen. Je wil niet weten hoeveel troep ik krijg van de Postcodeloterij.

Mmm... misschien toch maar eens allemaal apart retour sturen met iets zwaars...
Dat breng je gewoon naar een post service punt?

bitterpete | 20-01-18 | 12:43

Met een zwarte stift "retour afzender" er op, een streep door het oude adres en eventueel het retour adres ergens op de voorkant kalken. Je kan er ook stikkers voor printen. Zorg er wel voor dat het oude adres nog te achterhalen is zodat het ooit uit de steekproeven van de PCL komt. Netjes opsparen en af en toe een stapel (ongefrankeerd) in de PostNL brievenbus. Iets zwaars hoeft niet, de aantallen tellen als best door in de retour kosten.

Je kan ze ook bellen klantenservice.postcodeloterij.nl/app... en vragen je adres gegevens te laten wissen uit hun bestanden. (laat even weten dat je waarschijnlijk een aantal keer in hun lijsten staat omdat je reclame een veelvoud ontvangt. eventueel voor elke naam apart bellen.)

W_F | 20-01-18 | 13:12

De Nationale Piramidespel Loterij kan hartelijk de griep krijgen.

Een paard | 20-01-18 | 12:42

Briljante actie van die Thomas (op het woord ‘kankerlijers’ na dan: als je argumenten hebt én je bent creatief - en die lijken me hier beide van toepassing - heb je zulke tokkietermen niet nodig) en de meest slappezakkenreactie van een bedrijf die ik ooit heb gezien. Dag Postcodeloterij, stop er nu maar mee, het is mooi geweest. Klaar. Over. Af.

woordgrap van de dag | 20-01-18 | 12:40

"Fictieve poederbrief" in de kop had ik mooier gevonden.

waarisdelol | 20-01-18 | 12:33

Ben nu een poedermail aan het schrijven met de poeder als bijlage.

Implants | 20-01-18 | 13:43

Maar nog even... dat de Postcodeloterij naar de politie stapt om een overduidelijk statement van iemand die het zat is, over een NIET verzonden poederbrief waarin POEDERSUIKER zou zitten, dan ben je voor mij nu al de grootste stakker van het land qua bedrijf, ZEKER na die misselijkmakende AANMANING die mensen WEL in de bus krijgen. Ik wens iedereen die bij, voor en namens de Postcodeloterij werkzaam is een hele grote hap kaneelpoeder in hun bakkes toe en daarna de eeuwige hoesttyfus..

De waard zijn gast | 20-01-18 | 12:32

Je kunt je natuurlijk ook afmelden bij post-infofilter, na verwerking van je gegevens ben je van die "aan de bewoners van" meuk af.
Dit telt voor 5 jaar en vlak voor het verstrijken van die 5 jaar krijg je een mailtje om het te verlengen met weer 5 jaar.
Tevens kun je "recht van verzet" aantekenen bij de pcl, ben je ook van die klerezooi af.
Retour sturen heeft geen zin, dat zit in Alphen aan de Rijn.
Die krijgen zoveel retour dat gaat rechtstreeks de container in.
Werk zelf meer dan 10 jaar bij Postnl en worden helemaal gek van die mailings, BAH

Richje | 20-01-18 | 12:17

Goedsamme, wat een goeie tip, thanks switsal ;-)

De waard zijn gast | 20-01-18 | 12:25

Dit soort brieven zijn voor mensen die ooit met deurwaarders te maken hebben gehad ( of nog steeds hebben ) afgrijselijk om te krijgen. Hoe haal je het in je hoofd om zoiets rond te sturen? Vind het idee Postcode sowieso al een misselijkmakend concept, want ook al doe je niet mee, je wordt toch geconfronteerd met - als je pech hebt - dat klotegevoel dat je 100.00 euro hebt laten liggen als de straatprijs bij jou in de buurt valt. Bij een normale loterij is dat niet zo, niet meedoen is een keuze maar je bent dan niet het lachertje van de straat.

Graaisnaaiert | 20-01-18 | 12:16

Zoals ik zojuist al zei om 11:58 in antwoord op ,maar nu effe als losse tegel.
Loterijen zijn "poor man's shares." dus doe daar niet aan mee en zet die centjes die je daar maandelijks aan spendeert wil spenderen gewoon op een rekening of geef ze direct aan een goed doel van je eigen keuze.

Basil Fawlty | 20-01-18 | 12:15

Hey Basil, goedemorgen.
Nog bedankt voor je tips laatst. Ik heb de bedrijfsvorm gekozen en ga in februari naar een investeerder. Ik laat je weten hoe dat gaat.
Cheers :)

Ce ca! | 20-01-18 | 13:02

Het zijn smerige terroristen die Poscodeloterijmafia. Als je een keer opzegt kan dat alleen telefonisch, zodat ze je nog op andere gedachten kunnen brengen. Krijg je zo'n lulverhaal van 'Weet u welke goede doelen u allemaal niet meer gaat steunen als u opzegt?' Nou, interesseert me geen flikker, ik steun al goede doelen uit eigen beweging. Komt de volgende ' Ja, maar weet u ook welke prijzen u allemaal misloopt?' Ja, op jaarbasis een paar kabouterporties Ben en Jerries en een armtierig bosje bloemen. Weet je wat ik allemaal had kunnen kopen voor die anderhalve meier die ik op jaarbasis aan loten betaal? Totale nitwits aan de lijn. En dan die telefonische terreur: zeg me geodverdomme hoe ik van jullie af kan komen! ' Ja, ik verwijs u naar het belmenietregister! Nee trut, ik bedoel niet alleen die telefoontjes, maar ook die oeverloze stroom ellende in mijn brievenbus. ' Ja, daar ga ik niet over, weet ik ook niet.' Ik ga het dit jaar allemaal verzamelen, postcode-, vrienden- en staatsloterijpost, en dan pleur ik het in één keer op de balie van hun hoofdkantoor. Of op de stoep.

De waard zijn gast | 20-01-18 | 12:15

Richje | 20-01-18 | 12:20
Dank! Effe gedaan en nu maar afwachten of het doorsijpelt daar. Ik ben al jaren lid van het bel me niet register en dat werkt wonderwel.

Basil Fawlty | 20-01-18 | 12:39

De waard zijn gast | 20-01-18 | 12:34
Nope maar post-infofilter krijg je alleen nog post "aan de bewoners van" van je gemeente, niet van reclame.
Als je toch reclame post krijgt moet je het bedrijf laten weten dat je bij post-infofilter ingeschreven staat. Krijg je dan alsnog post van ze, kun je na de derde keer naar de reclame code commissie stappen die hun dan een boete (dacht tot 10.000 euro) op kan leggen.

Richje | 20-01-18 | 13:08

Richje | 20-01-18 | 13:08
Ah, ok.

De waard zijn gast | 20-01-18 | 15:01
▼ 3 antwoorden verborgen

www.consuwijzer.nl/telecom-post/post/...

Het handigst is om je via de officiële manier af te melden. Je moet wel opletten welk formulier je moet invullen. Ben je klant geweest en krijg je nog reclame op naam of heb je nooit iets te maken gehad met die organisatie. De site verwijst naar twee links waar je het formulier kan vinden. Na een bepaalde periode zijn ze verplicht om te stoppen met het versturen. Door deze actie giet je het in een juridisch jasje dat "recht op verzet" heet. En als ze toch blijven sturen dan ook doorzetten en de juridische weg op gaan. Als iedereen dat in Nederland zou doen, was het meteen afgelopen.

Louise-in-de-pels | 20-01-18 | 12:00

Als je lid bent geweest mogen ze je hoog uit nog 3 maanden stalken

Richje | 20-01-18 | 12:22

Postcode kloterij.

Premier Trutte | 20-01-18 | 11:47

In behandeling genomen. De uitspraak van de reclame-commissie is over 6 (zes) (niet 1, niet 2, niet 3, niet 4, niet 5 maar over 6 weken)
Dat is geen reclame voor die commissie.
Een normale burger is dan al van de 2e aanmaning naar de deurwaarder.

Premier Trutte | 20-01-18 | 11:46

Volgens de Postcodeloterij zelf zijn ze "...is een maatschappelijk gedreven organisatie. Wij streven naar een betere en duurzame wereld. Continu rekening houdend met mens, dier en milieu". Tuurlijk. En dan wel het gansche land dagelijks bedelven onder de reclamemest die uitgereden wordt. Zijn er geen toezichthouders die hier op letten?

SmegmAllah | 20-01-18 | 11:42

Die reclamemest vind ik nog relatief harmless. Ik geef meer om het feit dat ze actief azen op kwetsbare gezinnen. Maatschappelijk betrokken mijn reet.

Nietvoordekat | 20-01-18 | 12:09

Goed, de postcodeloterij gaat nu dus die poederbrief in het echt maken en claimen dat ie dus wel is verstuurd.
En de volgende keer sturen ze brieven in de rondte met een rouwrand om openmaken te garanderen. Het is namelijk voor een goed doel, en dan mag het.

skoftig | 20-01-18 | 11:40

Wat denkt u dat de heren krijgen zoals Joling enz nu zeer veeel geld tonnen.

benidorm | 20-01-18 | 11:44

Oh NEE he. De Postcodeloterij-mafia leest dit gegarandeerd mee. Nu is de boot aan. Ik voorzie in mijn kristallen bol een hausse aan zogenaamde "rouwkaarten" Heel Nederland zal ermee overspoeld worden, dit als vergelding voor de nu al honderden negatieve comments op hun officiële en niet-officiële (retail) facebook-pagina's. Alsof je een Colombiaanse drugs-overlord zojuist de geheime bergplaats hebt verteld van tien ton coke-base, zo zal de Postcodeloterij reageren op jouw zojuist zelfverzonnen marketingstunt.

onesizefitsall | 20-01-18 | 11:51

Hebzucht, daar drijven ze op bij de PCL, en het idee dat je bij een 'club' hoort, hoe vaag ook (oranje clubdas). Ook vage trekjes van sektevorming, Hogepriesteres Linda die op zondagavond de Hoogmis leidt waar delegaties vanuit het hele land voor zijn uitgenodigd, en uit wier midden 'De Uitverkorene' wordt gekozen, die volgens ritueel een heilige koffer mag uitkiezen, binnengebracht door zorgvuldig op uiterlijk en vruchtbaarheid geselecteerde 'postcodekanjers'.
De Uitverkorene mag op het moment supreme, als zijn/haar hebzucht bevredigd is, op een rode knop drukken, waarna de studio uitbarst in een orgastisch applaus terwijl de manna neerdaalt uit de hemel...

Zenzeo | 20-01-18 | 11:40

Weet je dat ik er speciaal voor verhuisd ben!?!

Van een drukke straat in de stad naar een veldweggetje mét postcode en maar één huis, het mijne. Áls ik win hoef ik tenminste niet te delen met al die anderen in de straat......

Louise-in-de-pels | 20-01-18 | 11:39

Ik was zo van hun maillijst verdwenen.
Retour afzender en een stuk verzwaard.

Earl_of_Doncaster | 20-01-18 | 11:37

Gelukkig ben ik dus niet de enige die met die postcodeloterijterreur heeft te maken. Al 5 jaar probeer ik van die post (gericht aan een reeds overleden familielid) af te komen. Lukt niet! En dan nu ineens een HERINNERING aan de betreffende persoon. Alsof die nog een rekening heeft open staan voor een jarenlang lidmaatschap. Ben me rot geschrokken. Dank aan de poederbrief twitteraar, het laat zien wat voor tuig er achter die loterij zit.

drs. P | 20-01-18 | 11:32

Na verhuizing heb ik de PCL reclame ruim 3 jaar "retour afzender" gestuurd voordat het ophield. Overlijden heeft de PCL helaas weinig boodschap aan, ze gaan er van uit dat de andere of nieuwe bewoners nog wel geïnteresseerd zijn in de reclame.

W_F | 20-01-18 | 12:09

De Grote Clubactie heeft vorig jaar € 9 miljoen opgehaald. Met 3 miljoen verkochte loten. Door kinderen. Hoofdprijs was eenmalig € 1 ton. Dat is een hele vette grote strijkstok, me dunkt.

Attenoje | 20-01-18 | 11:30

Kinderslavernij.

Luivend | 20-01-18 | 11:33

nooit aan meegedaan en toch krijg ik spam van ze op naam. heb ook een enorme hekel aan die vieze bn-koppen die zich hoereren voor deze club.

Satria | 20-01-18 | 11:30

Ik word eens in de drie maanden gebeld door ze. Doe elke keer dezelfde grap: onderbreken en doen alsof je denkt dat je een hoofdprijs te pakken hebt. En daarna juichen zonder hen de kans te geven dit te ontkrachten. Het is héérlijk om te doen.

de Voorzittert | 20-01-18 | 11:30

Dat idee verdient navolging, moesten we allemaal maar eens doen

SmegmAllah | 20-01-18 | 11:35

Overigens wel bijzonder dat de gehele afdeling klantenservice 1 persoon betreft. Die de Nederlandse taal niet uitmuntend beheerst.

Luivend | 20-01-18 | 11:29

"afdeling ledenservice", nog erger.

Luivend | 20-01-18 | 11:30

Na 1 jaar had ik 2 meter hoog van die rotzooi, Bijna elke dag was ik bezig met -SPAM- afzender retour erop te kalken, alleen op zondag en maandag kreeg ik die mafiapost niet. En daarna genieten, op een dag na ongeveer een jaar verzamelen, meer dan 1000 spam-brieven tegelijk naar die criminele organisatie. Maar het hield niet op, ook niet toen ik het derde jaar in ging. Toen maar gaan zelf terug gaan terroriseren met bellen, en mailen en afmelden NET zo lang totdat deze criminele organisatie het opgaf en mij daadwerkelijk uit het adressenbestand haalde. Mij rest maar twee vragen: 1) Hoe zit bij die mafia zelf hun postvak eruit? Gaat daar wekelijks een 20 tonner vrachtwagen heen om alle baksteen-pakketten en 2 miljoen retour gestuurde spam rotzooi terug af te leveren of zo? Want iedereen die ik spreek, geeft aan het retour afzender door de brievenbus te gooien. 2) Waarom worden hier geen kamer=vragen over gesteld, en een verbod gesteld voor deze criminele organisatie om nog ongevraagd en niet-opzegbaar die spam te versturen? Waarom wordt hun criminele verdienmodel op basis van papieren spam niet gewoon verboden? Ik snap nu wel waarom het halve regenwoud al gekapt is.

onesizefitsall | 20-01-18 | 11:25

Ik vermoed dat de Reclame Code Commissie in de praktijk niet helemaal onafhankelijk is. Wat betreft de postbak van de PCL, ik denk dat ze er af en toe een paar stekproeven uit halen voor hun statistieken, en vooral om uit te zoeken welke adressen het grootste deel van alle retor kosten veroorzaken. De PCL stuurt veel reclame via Sandd, terwijl iedereen de rommel terug stuurt via PostNL. PostNL zijn geen vrijwilligers dus die brengen dit in rekening bij Sandd. Sandd zijn ook geen vrijwilligers dus die brengen dit in rekening bij de PCL, direct of indirect als toeslag op de normale verzending, op bases van steekproeven.

W_F | 20-01-18 | 12:17

Ook een lollig verwijzing in de twitter van de surrealistische kunstschilder René Magritte: Ceci n'est pas une pipe, een schilderij van een pijp.

Verder is de postcode loterij een loterij die letterlijk over lijken gaat en post blijft sturen naar mensen die al lang overleden zijn.

Roze_bril_drager | 20-01-18 | 11:23

Om ze te pesten blijf ik leven. Dat zal ze leren.

Lewis Lewinsky | 20-01-18 | 11:25

De overheid moet dringend eens die postcodeloterij met een scherp onderzoek tegen het licht gaan houden. Deze loterij is opgezet en in handen van een paar miljonairs, die ik niet vertrouw.
Als je het stuk van Pritt goed tot je laat doordringen, analyseert hij ook een aantal zaken die de postcodeloterij verdacht maken.
Ten eerste wordt overdreven gespeculeerd over het jaloezie effect.
( "het zal toch niet zo zijn, dat de buren een paar miljoen winnen, en wij niet"! )
Daar wordt door die postcodeloterij voor miljoenen aan PR voor gespendeerd, kostbare TV met uitgelaten semi vrolijke mensen die wel eens op TV komen en daarmee hun zakken vullen, want die komen niet voor niks en wat te denken van hun agressieve wijze waarop men deelnemers tegemoet treedt.
Lees ook de "kleine lettertjes" eens van ze.
Bovendien niemand in Nederland kan kennis nemen, waar al die centjes uiteindelijk blijven. De boekhouding is geheim.
Er blijft m.i. giga veel aan de strijkstok hangen.En goede doelen:
"heeft zo'n vermogend iemand als Linda de Mol en haar foundation geld nodig van de postcodeloterij b.v." Lekker makkelijk noem ik dat.
Nederlandse overheid: prik eens door die club heen, want er klopt iets niet daar.

outdoor | 20-01-18 | 11:22

Maak je geen illusie, de Minister zal zeggen dat het een gezonde bedrijfstak is. Dat vond Kamp ook van de malafide incassobranche. Ging goed. Ja, dat geldt ook voor de Brabantse xtc-markt. Die gaat ook lekker.

Attenoje | 20-01-18 | 11:35

Rechtstreeks bellen naar de directeur marketing van zo'n bedrijf doet vaak wonderen...
Om van je af te komen sturen ze je dan zelfs nog een goedmaak pakket o.i.d.
Heeft me destijds bij Eneco een prachtige set badhanddoeken opgeleverd met persoonlijke brief van Herr Direktor Marketing

digibeest | 20-01-18 | 11:20

Giroloterij is ook zo,n club jaren geleden opgezegd en ik krijg nog iedere maand post van ze.
Het is gewoon ordinaire reclame maar geadresseerd dus je kan er weinig aan doen.

Prutser12345 | 20-01-18 | 11:18

Daar kan je wel wat aan doen: je kan de betreffende club vragen om al je gegevens te wissen (dus inclusief je adres en telefoon nummer). Zij zijn wettelijk verplicht om dat te verwerken. Laat je niet zoals bij Ziggo afschepen met een algemeen bel-me-niet of andere openbare registers, het bedrijf ZELF moet zorgen dat hun marketing adressen lijsten up-to-date zijn. Als je (na een redelijke verwerkingstermijn) toch nog geadresseerde post krijgt dan melden dat kan je al je persoonsgegevens bij het bedrijf opvragen (wat ze ook verplicht zijn), dat helpt meestal wel als je vermeld dat je die informatie nodig hebt als bijlagen voor je klacht over het onjuist omgaan met persoonsgegevens.

W_F | 20-01-18 | 12:26

Allerlei linkse milieuclubjes sponsoren met de loterij, maar wel bomen aan meuk door de brievenbussen laten verdwijnen. En ze hoeven niet met de vinger naar een ander te wijzen, want zij zijn het ENIGE "bedrijf" waarvan ik 'aan de bewoners van' heb gekregen in de laatste drie maanden. En dan nog eens in de twee week meuk ook. Bah.

je postbode | 20-01-18 | 11:18

Enige "Aan de bewoners in de laatste 3 maanden" ? Lijkt me erg sterk aangezien de meeste folder verspreiders het "aan de bewoners" truckje inmiddels ook onder de knie. Waar ik woon bijvoorbeeld wordt wekelijks zo'n 3 kilo "aan de bewoners van" rommel door de postgleuf geknikkerd.
.
Wekelijks 3 kilo dode boom x 52 = 156 kilo ongevraagde puinzooi waar ik vervolgens mede de opruimkosten voor mag aftikken.
Ik ben derhalve erg voor een landelijke uitrol van het plan van 020 om niet op naam geadresseerde reclame op opt-in basis te ontvangen. Alleen reclame meuk ontvangen als aangeeft dat je het wil.
.

normanius | 20-01-18 | 11:36

raar trouwens dat bij de staatsloterij elke "winnaar" anoniem moet blijven terwijl je bij al die andere loterijen als winnaar meteen aangerand wordt door een live uitzendende cameraploeg

sjarrel195 | 20-01-18 | 11:18

ja inderdaad ik zou dolblij om wat te winnen maar ik zou graag wel anoniem willen blijven zodat je niet gelijk al je vrienden voor de deur heb staan lol.

Prutser12345 | 20-01-18 | 11:20

Je vrienden is tot daar aan toe, je krijgt ook alle goede doelen, alle banken, alle vermogensbeheerders, iedereen die zichzelf zielig vind en heel veel (andere) oplichters aan de deur.

W_F | 20-01-18 | 12:31

gelukkig heb ik geen vrienden en goede doelen komen altijd maar 1 keer aan de deur en daarna nooit meer ahahaha

sjarrel195 | 20-01-18 | 13:58

Loterijen kunnen slechts bestaan vanwege de hebzucht van de mensen. Als je iets goeds wilt doen moet je nooit grote organisaties steunen maar juist kleinschalige projectjes. En ja, er zijn mensen die een groot geldbedrag winnen maar wat is die kans? 1 op de miljoenen. Kun je beter op vrijdagavond naar de bingo gaan want dan heb je veel meer kans om een prijs(je) te winnen.

Lupuslupus | 20-01-18 | 11:15

We hebben het hier niet over een gewone loterij, maar over de postcodeloterij. Of snap je niet dat, wanneer jij als enige in de straat niet in de prijzen valt, je min of meer wordt gedwongen om mee te doen. Je hebt geen keus.

beau van rtl | 20-01-18 | 13:31

Die loterij is het resultaat van de gezelligheidscultus en gezelligheidsterreur in NL.

Zzzzooooffff | 20-01-18 | 11:14

De mensen doen daar toch echt vrijwillig aan mee.

Lupuslupus | 20-01-18 | 11:16

we moeten eigenlijk massaal die terreurpost van de postcodeloterij terugsturen.

Weet iemand of dat bij "retour afzender" inderdaad gebeurd? Anders dat adres uit die hele leuke tweet? Ik zal die post toch eens open maken, en zien of er ook een antwoordenveloppe in zit.

Nuuk | 20-01-18 | 11:12

retour afzender kijken ze niet naar die verdwijnen gelijk in de container

Richje | 20-01-18 | 13:12

het mooiste van de postcode loterij is als ie in zo'n allochtonenbuurt valt waar maar een paar blanken wonen die ook als enigen meespeelden,die bruine koppies hahaha

sjarrel195 | 20-01-18 | 11:11

dat spreekt niet echt voor die blanko's dat ze domheidbelasting hebben betaald.

Satria | 20-01-18 | 11:26

Heb vroeger nog meegedaan aan de bankgiroloterij. Zeker vijf jaar gelden opgezegd maar krijg ook nog steeds per post "aanbiedingen" van ze.

eerstneukendanpraten | 20-01-18 | 11:10

De subsiedie van de Reclame code commissie kan ook wel gestopt worden. Als je kijkt hoe vaak de PCL al "op de vingers getikt" is dan is het of een papieren tijger of zijn ze corrupt.
Eerst 100 keer waarschuwen en dan een boete opleggen die veel lager is dan de inkomsten van deze loterij maffia is nutteloos.

W_F | 20-01-18 | 11:09

Als je beseft dat de oplichter uuhh oprichter van de Postcodeloterij met > 100 miljoen in de Quote 500 staat dan weet je dat er ergens geld aan de stok is blijven hangen. Kan natuurlijk niet dat je 100 miljoen verdient met je loterij terwijl dat of naar die goede doelen had moeten gaan of naar de prijzenpot. Schandalig.

Barbarous_Relic | 20-01-18 | 11:07

Goed doel.

Is dit nog nieuws? | 20-01-18 | 11:10

Bij ons in het dorp had je vroeger een illegale loterij. De hoofdprijs was 25 loten extra. Een buurman won verschillende malen en had op het laatst wel 200 loten. Blij dat hij was....

Kuifje-in-Afrika | 20-01-18 | 11:05

ROFLOL!

eerstneukendanpraten | 20-01-18 | 11:11

Ik heb zojuist een brandende rode bodywarmer op Twitter gepost.

Harry Turtle | 20-01-18 | 11:02

Doet me denken aan een voorval 20 jaar geleden toen Italiaanse toeristen zakjes poedersuiker vonden en dat naar de politie brachten die het toen al lachende openmaakte en op hun oliebollen deden. Ze hebben het toen wel uitgelegd natuurlijk.

Zzzzooooffff | 20-01-18 | 11:01

Vreselijk bedrijf. Jaren geleden mee gestopt toen ze met stompzinnige natura prijzen aan kwamen kakken en nadat ik zag waar het geld allemaal heen ging. Vrijwel alleen naar zaken waar je broek van afzakt zoals de milieuterreur organisatie Greenpeace en de Clinton Foundation , een door en door corrupte Clinton organisatie .
Wat de tweet betreft, een niet verstuurde brief met poedersuiker, ja kansloos, maar Schlijper loopt wel kans dat zijn Twitter geblokkeerd gaat worden door Twitter want gaat verkeerd uitgelegd worden hoe dan ook.

Zwizalletju | 20-01-18 | 11:01

Ik heb geadresseerde rommel van de Postcodeloterij met steeds meer rente (papier) teruggestuurd naar hun antwoordnummer omdat die nare organisatie DOOF was voor vriendelijke verzoeken ermee op te houden. Ik ontvang niks meer van ze.
Dat de Kansspelautoriteit überhaupt een loterijvorm toestaat waarin loten waar je HETZELFDE voor betaalt, ONGELIJK zijn. Je kunt met een lot in de postcode van een grote stad NOOIT een wijkprijs winnen van 76.968 euro per lot en twee huishoudens die samen 26,95 miljoen verdelen zoals laatst in Eastermar.

Onthapkoek | 20-01-18 | 11:01

Tjonge. Dat er mensen zijn die zoiets simpels als de Postcode loterij nog niet eens kunnen bevatten. Ten eerste kun je meespelen met elk willekeurige postcode die je maar wil en ten tweede is de kans de prijzen vallen op jouw postode evenredig hoger bij meer spelers op die postcode. Kan zijn doordat het een stad is, doordat er veel tokkies wonen die altijd spelen etc. En inderdaad, dan blijft er minder per persoon over.

Inferi0r | 20-01-18 | 11:25

In elke willekeurige postcode kunnen meespelen is leuk maar in de praktijk speelt bijna iedereen uit angst, zo agressief bevorderd door de Postcodeloterij, mee met de eigen postcode. De Postcodeloterij had vroeger een jackpot die opliep van 2 tot 7 miljoen gulden. De jackpot ging naar het winnende lot ongeacht het aantal deelnemers in dezelfde postcode. Elk lot maakte dezelfde kans op dezelfde prijs. Zoals het eigenlijk hoort.

Onthapkoek | 20-01-18 | 13:16

De moddereter van de FB-pagina van de Postcodeloterij is al hard aan het werk zie ik.

Bijtendehond | 20-01-18 | 11:00

Oh, wacht. Ze hebben twee Facebook-pagina's. Welke is de echte?
De rants staan op die van Postcodeloterij.
De reacties van de verslaafden op Nationale Postcodeloterij.

Bijtendehond | 20-01-18 | 11:02

Je kunnen er wel luchtig over doen, maar poedersuiker is heel gevaarlijk: als je het te gulzig eet kan het poeder ervoor zorgen dat je bijna stikt en als je het teveel eet krijg je uiteindelijk een hartaanval.

Dutch_Holland | 20-01-18 | 10:59

Loterij is sowieso oneerlijk. Een landweg in Drenthe mag hetzelfde geld verdelen als een dichtbevolkte wijk in Omsterdom.
Misschien is een IP-loterij leuker.

Jos Tiebent | 20-01-18 | 10:57

Deze ellende hebben we allemaal te danken aan Ubergutmensch Boudewijn Poelmann. Valt in de categorie Fons Burger, Derek Sauer. Bij de Soldatenvakbond VVDM hebben ze elkaar gevonden. Een grote linkse bek opentrekken en vervolgens schaterend binnenlopen op kosten van het klootjesvolk.

gestoptmetroken | 20-01-18 | 10:57

Hoezo weggejorist? Wat was er beledigend aan dan? Censuur much hiero op GS? Hetzelfde waarover GS zelf klaagt als het op de EU aankomt?

Zzzzooooffff | 20-01-18 | 10:55

Grappig genoeg ken ik dhr. Roel Elenveld nog uit een verleden waarin ik met hem gemaild heb betreffende de 'prijzen' die ik won bij de postcodeloterij. Toen al had de beste man geen enkel inlevingsvermogen en was onbeleefd en onhandig over de mail... en dat tegen een klant.

Compleet ongeschikt. Los overigens van de vele taalfouten die de beste man in zijn correspondentie maakt.

RenHoek | 20-01-18 | 10:55

Ik roep het al jaren: De Postcodeloterij is een bende gelegaliseerde afpersers. En ik weiger beschermgeld te betalen om gevrijwaard te worden van de angst dat de hoofdprijs ooit op mijn postcode valt (waarvan de kans trouwens te verwaarlozen is).

John Toroflex | 20-01-18 | 10:54

Het is geen kans. Het is een gegeven waar je zelf geen invloed op hebt.

Luivend | 20-01-18 | 10:55

.... bij de Politie. Met grote P. Kansloos.

Luivend | 20-01-18 | 10:50
-weggejorist-
Zzzzooooffff | 20-01-18 | 10:49

Een antiek boek (1988) maar zeker het lezen waard. Daar niemand anders erover durft te schrijven. -In de ban van het gokmonster ,Leon Zoeteman

am*dam | 20-01-18 | 10:47

Ik ben er klaar mee. Ik ga opzeggen. Loterijmaffia.

osolemio | 20-01-18 | 10:45

Ik ben inmiddels van de reclame af maar ben alsnog erg dankbaar voor iedere opzegging. Tip: na ontvangst van schriftelijke bevestiging van opzegging, alle post ongeopend (of opnieuw dicht geplakt) voorzien van "retour afzender" en op een stapel leggen, en een paar keer per jaar in de PostNL bus gooien. succes!

W_F | 20-01-18 | 10:58

Zoon van Boer | 20-01-18 | 10:47
Voor je papa's veestapel berijd, bereid je jezelf het beste voor met 'n stevige kwak uienzalf.

Van Zessen Klaar. | 20-01-18 | 11:00

gato | 20-01-18 | 10:54
"verhuisd" "naar het buitenland" of "overleden" helpt niets, dan krijg je "aan de (nieuwe) bewoners van". Gewoon opsparen en af en toe in de PostNL bus.
Het lijkt er op dat PCL steekproeven doet in de retour ontvangen post, dus één keer retour sturen is absoluut onvoldoende.

W_F | 20-01-18 | 11:02
▼ 3 antwoorden verborgen

Toch verbaas ik me er iedere keer weer over dat handhaving op twitter wel kan maar op straat niet meer.

hoochee | 20-01-18 | 10:41

Beide partijen hebben waarschijnlijk veel tijd over gezien hun uiterst infantiele gedrag.

DrumPiet | 20-01-18 | 10:37

Ik heb langere tijd al het mogelijke gedaan om de brievenbusspam van dergelijke organisaties te laten stoppen. Na een jaar bellen, terugsturen etc. was mijn brievenbusje (en telefoon) verschoond van heel veel reclame. Totdat mijn broer drie maandjes bij mij kwam wonen en de verhuisservice van PostNL gebruikte. Binnen een mum van tijd (paar dagen) was ik weer terug bij af en zat mijn bus weer vol met geadresseerde reclame. Kijk heden ten dagen nog steeds naar spampost op naam van mijn broer. Het is mij wel duidelijk wie deze adressen verkoopt.

24-07-69 | 20-01-18 | 10:35

Thanks!

Burpman | 20-01-18 | 10:59

Kan iemand dat linkje even koppelen aan de (online) telefoongids?
Zo'n scriptje laten draaien dat iedereen afgemeld wordt?

Is dit nog nieuws? | 20-01-18 | 11:09
▼ 1 antwoord verborgen

Na het telefoonboek ook de postcodes afschaffen. Zo 1976. Dat zal ze leren.

Attenoje | 20-01-18 | 10:34

Ik wil mijn postcode wel verhuren. Voor een kleine vergoeding verwerk ik alle reclame van de PCL en maakt U kans op de prijzen die op mijn postcode vallen.

W_F | 20-01-18 | 12:44

Een loterij die de eigenschap "jaloezie" van mensen aanspreekt. Ik moet wel meedoen, anders wint straks die lul van een buurman die BMW en ik niet.

Ik zou het trouwens niet erg vinden als die lul van een buurman de straatkanjer wint, dan pleurt die op en krijg ik een leuke buurvrouw van 25 jaar ervoor terug...

PrakkerT | 20-01-18 | 10:26

Volgens mij gaat het ook niet zo goed met jouw kansberekening... kans op vrouw: 1/2, kans op leuk: 1/4 (mijn gevoel: niet alle mensen zijn uiteindelijk zo leuk), kans op 25 jarige: 1/30 (range leeftijd verhuizende mensen: 60 jaar-20jaar=30jaar)... dus de kans op een 'leuke buurvrouw van 25 jaar' acht ik zo'n 1 op 240. Ik zou de relatie met je huidige buurman maar verbeteren want het kan ook slechter worden.

24-07-69 | 20-01-18 | 10:42

De kans op winnen in de Postloterij is altijd nog vele malen kleiner, dus de kans op die leuke buurvrouw...

Overrijp | 20-01-18 | 10:48

Of een Somalisch gezin met 7 kinderen. Die kans is groter.

Attenoje | 20-01-18 | 10:57

Nu we het er toch over hebben, de pcloterij, whatsinaname, is een viezig clubje dat op de burger is losgelaten door het toenmalige partijkartel. Daar horen viezige mensen bij, zoals gaston, caroline, de krabbee omdat het moet, en tal van andere bandwagonspringers zoals zingende campers, of homewreckers zoals oemberto tan. Mensen die in ruil voor geld volcontinu en niet aflatend de boel onderpoepen.

De Briemusketier | 20-01-18 | 10:26

Zingende campers? zijn die nieuw?

Bijtendehond | 20-01-18 | 10:53

Zo! Jullie kennen die bekende Nederlanders ook nog van naam?

Janas | 20-01-18 | 11:24

Kijk altijd op afzender als t niet meteen duidelijk is en dan meteen in de kliko. Gemeentes sturen ook brieven aan "bewoner van" maar dan staat er wel hun logo op de enveloppe. Van de week via internet stopzetting (hopelijk goed) geregeld.

MareJane | 20-01-18 | 10:26

Ophouden met janken en in het vervolg - consequent - alle postcodebrieven ongefrankeerd 'retour afzender' terugsturen. Zo ook alle post van andere parasitaire kul-loterijen: ongefrankeerd 'retour afzender' terugsturen. Na 'n half jaartje ben je dan voorgoed van alle postcode-terreur af. (Uw ervaringsdeskundige).

Van Zessen Klaar. | 20-01-18 | 10:24

U deed er 5.5 maand te lang over, de retour envelop die er bij zit op en baksteen plakken en er op schrijven dat je dit in het vervolg met elke brief zal doen die in je bus val.

Zoon van Boer | 20-01-18 | 10:50

Ik kijk nooit naar die oplichtersbende, maar ben wel benieuwd wie die leuke presentatrice met dat pornohoofd is.

ÎÎÎ ReBeL ÎÎÎ | 20-01-18 | 10:23

Nicolette van Dam

koeberg | 20-01-18 | 11:08

De Postcode lotterij is gewoon een sponsor voor tv programma's en De BN de de zakken laten vullen voor promotie van de Postcode loterij.
Te veel geld vloeit naar de BN ers.,En de bankgiro loterij doet het zelfde.
Ze zijn er niet voor het goede doel maar voor de BN ers.

gerrit5042 | 20-01-18 | 10:20

Ik doe met geen enkele loterij mee. Mijn inschatting van winstkansen is zodanig dat het inleggeld op een spaarrekening parkeren op langere termijn gewoon rendabeler is, zelfs bij 0,05% rente en vermogensheffing.
Als lokkertje zullen ze in een gebied met veel opzeggingen wel eens strategisch een prijsje laten vallen om mensen er aan te herinneren dat afgunst nog bestaat.

Dezenaamhier | 20-01-18 | 10:25

De kans, afgerond, op winnen schijnt een dikke o% te zijn.

hoochee | 20-01-18 | 10:44

Gaston staat er van te trillen.
.
Bij deze neem ik de gelegenheid te baat om mijn niet geringe weerzin kenbaar te maken over deze uit de hand gelopen linkse hobby. Het zou me niet verbazen als de aanslag op Pim is betaald door de postcodeloterij.

De Briemusketier | 20-01-18 | 10:16

@ jan passant
Waarom verbaast dat me niet, de postcodeloterij is evil. En ze hebben genoeg geld om iedereen in nederland kapot en de moeder te procederen, gewoon omdat het kan. En die kale pratende lul met parkinson maar lachen en trillen op de buis.

De Briemusketier | 20-01-18 | 10:31

Ja, het hele syndicaat heeft de monopolie op van staatswege georganiseerde kansspelen. Dat trekt niet de beste mensen aan - en omdat de linkse mens zelden zelf waarde genereert is hij wel uitermate behendig het inkomen van anderen in handen te krijgen.

Jan Passant mk2 | 20-01-18 | 10:42

Heb nooit last van de psychische terreur van die kale dikkert.
Maar ik heb dan ook jaren alle spam naar hun door- en teruggezonden. Op enige moment ging er toen kennelijk een idee op om mij van hun lijst te halen.

F. Jacobse | 20-01-18 | 10:42
▼ 1 antwoord verborgen

Pijnlijk als ironie niet als zodanig door de ontvanger wordt herkend. Verder is Thomas een l*l met z'n domme gescheld met kanker dit, kanker dat. Dan ben je dus gewoon af.

Voorjaarsmoe | 20-01-18 | 10:16

Ledenservice? Dus die 50% die niet naar ¨charity¨ gaat is contributiegeld?

squadra | 20-01-18 | 10:14
-weggejorist-
Pimol | 20-01-18 | 10:09

Ik stuur regelmatig doosjes retour met daarin het oorspronkelijke poststuk. Dat gaat dan naar het antwoordnummer, dat kost wel een paar euro. Dan wordt zon poststuk tenminste serieus genomen en verwerkt. Tot nu toe nog geen klachten gehad of nieuwe post van zulke lui. Ik doe er ook geen narigheid in of een baksteen, dat maakt de transactie toch niet duurder maar wel vervelender. Het gaat om de attentiewaarde.

Bakkeleures | 20-01-18 | 10:09

Ophouden met janken en in het vervolg - consequent - alle postcodebrieven ongefrankeerd 'retour afzender' terugsturen. Zo ook alle post van andere parasitaire kul-loterijen: ongefrankeerd 'retour afzender' terugsturen. Na 'n half jaartje ben je dan voorgoed van alle postcode-terreur af. (Uw ervaringsdeskundige).

Van Zessen Klaar. | 20-01-18 | 10:25

Ook een paar keer per week dat vuilnis in onze brievenbus , al jaren lang en inderdaad ook nu een herinnering ontvangen van dat multinational gokbedrijf , alles ongeopend bij het oud papier ,maar het ergste zijn nog die lachende rotkoppen elke dag op de T.V.

blauwe zander | 20-01-18 | 10:09

Bij mij staat gewoon de blauwe container naast de brievenbus.
Helaas is ook bij een nee/nee sticker "aan de bewoner(s) van dit pand" gewoon brievenbuspropbaar, want geadresseerde post.
Maar in navolging van eerdere suggesties denk ik dat ik ook maar netjes mijn "aan de bewoner(s) van dit pand" geadresseerde stukken ongeopend ga retourneren aan "de verzender van dit poststuk", met de vriendelijke mededeling mij van hun mailinglijst te halen tot ik zelf schriftelijk en in 3voud aanvraag doe.

Dezenaamhier | 20-01-18 | 10:08

"vriendelijke mededeling" heeft geen enkel effect. terug sturen met "onvolledige adressering". Het kan wel een paar jaar duren, Ik stopte elke paar maanden een hele stapel in de PostNL bus.

W_F | 20-01-18 | 10:25

Leuk voor bij de oliebollen.

Rommelende Onderbuik | 20-01-18 | 10:08

*voornemen 2018*
Alle reclames van PCL verzamelen in een afvalzak en die op het eind van het jaar terugsturen met foto's van gekapte bossen, dode bevers en bussen poedersuiker.

Jos Tiebent | 20-01-18 | 10:04

Natuurlijk niet als zak versturen, zo veel mogelijk losse retourzendingen is veel beter voor het sponsoren van PostNL (op kosten van Sandd, die dit weer factureert aan de PCL).

W_F | 20-01-18 | 10:07

mmm, Veel werk. Beter nu een landelijke actie om de postcodeloterij te verbieden nog langer mensen lastig te vallen.
Spammen is tenslotte ook verboden. Evenals stalken.
Kan mooie jurisprudentie opleveren.

Petrus Poortwachter | 20-01-18 | 10:08

Ludieke actie, zou links in de jaren zestig, zeventig gezegd hebben.
Niemand is gewond, niemand is dood. Alleen een foto.
Gevoel voor humor. Zwartgallig, misschien. Waarom niet.
De mentaliteit is veranderd. De mentaliteit van de linkse kapitalisten.
Niets is meer leuk. Niets mag meer leuk gevonden worden.
Links – en aanhang - moet beschermd worden. Tegen kritiek, tegen humor, tegen sarcasme, tegen ironie. Lachen kunnen ze niet. Dat is een vergeten deugd. Deugmensen.
Ook nieuwkomers die niet willen integreren zijn ‘ in’ . Om te beschermen, om te pamperen.
Vooral beschermd moeten ze worden. Tegen wat wij waren en nog willen zijn: mensen vol humor, vol goede wil. Mensen die van het leven willen houden en er alles aan willen doen om het leven zo mooi mogelijk te maken. Mensen die anderen willen helpen. Mensen die in de samenleving willen staan. Maar nu het deksel op de neus krijgen.
Wij moeten deugen, wij moeten zijn als links. Wij moeten vooral gecensureerd worden, voor ons eigen welzijn. Om te kunnen worden zoals zij. Ludiek is een vergeten woord.
Nederland, 2018

onnosel | 20-01-18 | 10:02

Als je echt boos bent mag je best met kk schelden. Dat heb ik nog van Bart de Graaff geleerd.

sinnedsawereh | 20-01-18 | 10:01

Die loterijen maken de armen armer.Dat is de reden waarom ze nog armen worden.
Het is een hypocriet gluiperig systeem door de staat opgezet om de meestal al arme mensen extra uit te kleden.
De mega rijken geven de mensen net genoeg ruimte en eten om te leven de rest nemen ze hen af.
Gokken is een van de vele manieren om je arm te houden.
Wake up!

hetwerktniet | 20-01-18 | 10:00

Ze snappen bij de postcodeloterij de mores van GS nog niet.
Stilzitten als je wordt geschoren. Flink roeren Gaston cs.
Ik voel een Bucklertje aankomen.

Petrus Poortwachter | 20-01-18 | 09:59

Gelukkig is de Belastingdienst gestopt met die blauwe enveloppe... Oh, wacht.

Attenoje | 20-01-18 | 09:59

Klopt wat de man zegt. Postcodeloterij is een agressief kudtbedrijf dat je blijft bestoken met reclame. Mag van mij zo snel mogelijk failliet gaan. Wat een uber enge mensen in die televisiespot, met hun gemaakte glimlach.. Gatverdamme dan voel ik me gewoon vies van plaatsvervangende schaamte.

Pizdo_Materno | 20-01-18 | 09:58

Maar de Postcodeloterij.... is dat niet die organisatie die zich actief inzetten voor de beïnvloeding van verkiezingen bij buitenlandse mogendheden? Beetje zoals Poetin doet, maar daar dan voor op zijn kop krijgt?

Oepsie1234 | 20-01-18 | 09:55

De Postcodeloterij is een milieuvervuilende maffia die landelijk en ongestraft burgers continu terroriseert met ongewenste post. Dan niet huilie-huilie doen over een niet ontvangen poederbrief.

Fijnstoffer | 20-01-18 | 09:55

pornohoofd=kuttekop....

serieusgenomen | 20-01-18 | 09:54

Leuke actrice met pornohoofd? Wie?

Risingson | 20-01-18 | 09:51

Halina Reijn heeft wel een pornohoofd maar om haar nou een actrice te noemen vind ik wat ver gaan.

Linkse allergie | 20-01-18 | 09:59

Nicolette van Dam

priks | 20-01-18 | 10:14

Misschien in de war met paardehoofd, kan de beste overkomen.

Acar_ketimun | 20-01-18 | 10:42
▼ 3 antwoorden verborgen

Ik krijg altijd zoveel rommel van die loterij door de brievenbus..... moet wel de grootste milieu verkrachtende club van Nederland zijn.

Oepsie1234 | 20-01-18 | 09:49

Zeer positief om te zien dat ze bij de postcode loterij eindelijk snappen hoe vervelend het is ongewenste poststukken te ontvangen.
Krijg hier post van ze voor iemand die al bijna 8 jaar dood is, tig keer terug gestuurd met aardige en boze verzoeken hiermee te stoppen. Ze geven geen fuck.

noerg | 20-01-18 | 09:49

25 mei... dan overtreden ze de AVG met het lekken van persoonsgegevens.
Direct naar de AP stappen dan. U weet wel, die vangnetorganisatie waar het kartel je dumpt als je een totale faal hebt laten noteren als burgemeester van een middelgrote stad.

PresidenteDeConjovia | 20-01-18 | 09:58

Er moet een soort maximum komen op de frequentie van tv commercials; ik word kotsleip als ik voor de 1000e x die blije kudtkoppen van de postcodemaffia voorbij zie komen. Hoeveel kan een mens verdragen?

Attenoje | 20-01-18 | 09:47

@Bijtendehond
De marketingafdeling van de crème producent weet de doelgroep met gortdroge jeukende vagijnen in ieder geval uitstekend te bereiken.

koosnaam | 20-01-18 | 10:57

Heerlijk. Beetje Amsterdams in de panelen hiero. Welkom!

VeelTeSteil | 20-01-18 | 11:07

kwark001 | 20-01-18 | 10:03

Dat werkt dus niet als je "kijk vanaf begin" doet op dezelfde dag.

Bijtendehond | 20-01-18 | 16:39
▼ 5 antwoorden verborgen

Het ledenbestand van de postcodeloterij is goud waard: allemaal domme mensen die bereid zijn geld te betalen voor een loze belofte: de natte droom van iedere paarse broek of financiële instelling.
En de VVD natuurlijk.

jemagookniksmeer | 20-01-18 | 09:47

@inkse allergie : Waarom denk je dat die loterij zo populair is... en waarom heel veel landen dergelijke loterijen niet toestaan?

Muxje | 20-01-18 | 10:02

Ja, ik weiger ook me er toe te laten verleiden. Al hun reclamepost gaat al jaren ongeopend retour.

Linkse allergie | 20-01-18 | 10:15

Linkse allergie
Groepsdruk. Niet aan toegeven.

Is dit nog nieuws? | 20-01-18 | 11:07
▼ 1 antwoord verborgen

Er staat een adres op. Dus is het geen ongeadresseerd reclamedrukwerk, waar die Nee/nee sticker voor is.

Jos Tiebent | 20-01-18 | 09:47

Steeds meer bedrijven omzeilen op die manier de regels van die stickers. Enige manier om ze terug te pakken is om de zooi retour te sturen zodat ze met de extra kosten zitten.

2voor12 | 20-01-18 | 09:52

Toch gaat dat retour sturen PostNL weer geld opleveren. Blijven ze weer langer in de lucht. Als de post helemaal kapotdeaud zou zijn, wordt er niets meer bezorgd en is het ook opgelost.

PresidenteDeConjovia | 20-01-18 | 09:56

@PresidenteDeConjovia
Maar dan moet de gemeente er wel mee ophouden om brieven ook zo te versturen. Ik kreeg een tijd geleden eentje: "Beste bewoners van dit adres ... we gaan het leegstaande kantoorpand in uw straat gebruiken voor de opvang van asielzoekers, er is een informatieavond op ...."

'k zou het fijn vinden om die brief in ieder geval te krijgen.

peterdh | 20-01-18 | 11:06
▼ 1 antwoord verborgen

Er zijn er maar een paar die er constant blij van worden dat zijn die schreeuwers op de buis"van winnen doe je bij de postcodeloterij"die hebben het over zichzelf maar dat vertellen ze dan weer niet.

likdoorn | 20-01-18 | 09:46

Als hij er 'Brief met poeder' op geschreven had, had de PCL dan nog verhaal kunnen halen? M.a.w., zit er juridische kant aan het woord 'poederbrief'? Er kan ook jeukpoeder in zitten.

Jos Tiebent | 20-01-18 | 09:45

Zucht, laten we wel wezen dat die 'actie' van de Postcode loterij dus h-e-l-e-m-a-a-l fout is, maar om in de wereld van na 11 september een poederbrief te versturen getuigt van een bedenkelijk inzicht.

Ja, het is ludiek bedoeld en ja het is aangekondigd. Net alsof iedereen, en dan bedoel ik met name degene die de brief tijdens het proces van postbezorging, op de hoogte daarvan is en dus weet dat het om een ludiek bedoelde actie gaat.

Een faal van de Postcode loterij gevolgde door een faal van die fotograaf en nu een faal van Geen Stijl wat mij betreft.

WillTRiker | 20-01-18 | 09:42

Het is nog vroeg. Er is niets verstuurd. Er is alleen een ludiek idee ontstaan.

Petrus Poortwachter | 20-01-18 | 09:45

Niks faal, de postcode loterij dient gewoon eens en voor altijd een sanctie opgelegd te krijgen die hun bij een volgende overtreding gewoon bankroet maakt. Dat bedrijf werkt al jaren lang zeer onethisch en zeer agressief. Hun procedure om je uit te schrijven is op geen enkele manier net zo makkelijke als dat je je aan kan melden en dat wordt nog steeds niet aangepakt. Ik zit persoonlijk nog even te wachten tot na 23 mei waar de GDPR in gaat zodat ze een boete van 20 miljoen of 4% van hun winst mogen betalen per overtreding.

Zoon van Boer | 20-01-18 | 09:46

Hij heeft de brief niet verstuurd dus dat maakt de actie ludiek wat mij betreft. De brief daadwerkelijk versturen zou inderdaad van een bedenkelijk inzicht getuigen. Het feit dat ze direct naar de politie rennen vind ik overigens ook van bedenkelijk inzicht getuigen.

Linkse allergie | 20-01-18 | 10:18

Winston, Gaston, Manon, allemaal onmensen.

Jos Tiebent | 20-01-18 | 09:41

Heeeeeel diep....

J-van-de-Bontekoe | 20-01-18 | 11:13

En worden allemaal betaald door de deelnemers die zoet gehouden worden met een reep chocolade

Man.man.man | 20-01-18 | 12:49

Er staat geen “geen reclame” op mijn gleuf. Vind het een dikke #metoo dat ze er dan toch in proberen te komen

menage | 20-01-18 | 09:40

Originele invalshoek. Bijna een proefproces (no pun intended) waard.
Even crowdfunden bij de Hiddemeister?

PresidenteDeConjovia | 20-01-18 | 09:54

Waarom kijkt die Umberto zo dwaas in die filmpjes en úberhaupt, waarom doet hij eraan mee. Weet iemand dat, kan iemand me dat vertellen?

Einde van de Domheid | 20-01-18 | 09:37

Umberto is aan de coke.
Niet verder vertellen hoor.

jemagookniksmeer | 20-01-18 | 09:53

IJdelheid in combinatie met geld.

Attenoje | 20-01-18 | 09:53

omdat ze zijn volgende buitenvrouw betalen.

skoftig | 20-01-18 | 11:16
▼ 1 antwoord verborgen

Mocht Pritt hier last van krijgen dan verwacht ik minstens een actie als GeenPeil. Geen Post?

Petrus Poortwachter | 20-01-18 | 09:37

Ik wacht op de dag dat post echt helemaal uitsterft. Man man man wat een achterlijk achterhaald concept is dat.

PresidenteDeConjovia | 20-01-18 | 09:53

PresidenteDeConjovia | 20-01-18 | 09:48
Ja, maar voor wie?

Petrus Poortwachter | 20-01-18 | 09:49

Heerlijke reacties op die klachten pagina's... Allemaal vetkleppen die op hun Tony Chocolony wachten waarbij op gegeven moment de suikerspiegel het overneemt. Genieten, pareltjes...

Acar_ketimun | 20-01-18 | 10:27

De moddereter daar gaat het nog druk krijgen met het verwijderen van al die onwelgevallige meningen....

Bijtendehond | 20-01-18 | 10:43
▼ 3 antwoorden verborgen

Of nee, we verzamelen het gewoon allemaal, en leveren het in bij Jezus Klaver. Zoveel zinloos gedode bomen, hij kan niet anders dan óf een wetsvoorstel indienen om dat te stoppen, óf een stuk touw te kopen bij de Gamma.

PresidenteDeConjovia | 20-01-18 | 09:37

Zou het helpen als iedere reaguurder ongewenste post van de Postcodeloterij als stalking o.i.d. aangeeft bij de politie?

PresidenteDeConjovia | 20-01-18 | 09:35

Ik krijg geen brieven meer van dat tuig. Gewoon hun eigen antwoord enveloppe gebruiken en op een doosje bakstenen en afval plakken tot tien kilo. Afgeven op het postkantoor en op hun kosten naar het antwoordnummer. Je eigen adres ook vermelden en vragen om te stoppen met het sturen van ongevraagde troep. Lijkt me een eerlijke deal. Na ongeveer veertig keer vonden zij dat ook. Tot die tijd was ik mijn afval kwijt. En je hebt een goed verhaal op verjaardagen.
Werkt echt. Ook bij de Staatsloterij en ander tuig. Echt een aanrader.

Franciscus Borchwerf | 20-01-18 | 09:34

Briljant. Ga ik ook doen.
Dit gaat een heel duur mailtje van meneer Elulveld blijken.

PresidenteDeConjovia | 20-01-18 | 09:38

Jezus.
40x met 10 kg naar het postkantoor, daar heb je zowat een werkweek aan.

Is dit nog nieuws? | 20-01-18 | 11:05

Na een drie jaar alle postcode loterij retour afzender zijn ze gestopt. Reken maar dat postNL het retour zenden van Sandd post niet gratis doet. De postcode loterij stopt alleen als een adres te duur wordt dus hoe meer en zwaardere poststukken je retour afzender stuurt hoe eerder je er van af bent. De inhoud of eventuele meldingen van verhuizing, onjuiste adressering of overlijden hebben geen enkel effect, alleen de kosten tellen. Stuur eventuele retour enveloppen altijd apart terug.

W_F | 20-01-18 | 09:34

Op die "herinnering" bij mij staat "Post NL, port betaald"
AL zal PostNL het ook niet gratis doen.

Bijtendehond | 20-01-18 | 10:37

Ik heb een nee/nee en krijg toch steeds post van die irritante klerelijders. Waarschijnlijk krijgen de popo en het OM deze post ook. Het zal lachend afgedaan worden.

Petrus Poortwachter | 20-01-18 | 09:33

Nee/nee sticker geldt voor ONgeadresseerde post.

Bijtendehond | 20-01-18 | 10:36

Een postadress moet o.a. de naam van de geadresseerde bevatten. "aan de bewoners van" is niet geadresseerd. De betreffende minister zou hier werk van maken door dit beter vast te leggen in de wetgeving. Reclame makers schreeuwden toen moord en brand en zouden zelf maatregelen nemen. Dat hebben ze niet gedaan, en de minister laat over zich heen lopen.

W_F | 20-01-18 | 12:49

W_F | 20-01-18 | 12:4

Mijn naam staat erop, heb ze 20 jaar geleden al buitengesmeten en ben nog niet van ze af...

Bijtendehond | 20-01-18 | 16:37

Ik ben drie jaar bezig geweest met bellen en terugsturen van die kut post van hen om van die ellende verlost te worden. Ze konden me niet garanderen dat dat zou lukken. Hun idee van "reclame" is de meest criminele vorm van "marketing" die je in Nederland kan vinden. Zieke organisatie.

Rheia | 20-01-18 | 09:32

Bellen en ander vormen van communicatie hebben nul effect, alleen de totale kosten van alle terug gestuurde post telt. Duurt ongeveer 3 jaar, afhankelijk van hoeveel en hoe zware post je terug stuurt.

W_F | 20-01-18 | 09:37

@W-F Baksteen bijvoegen dus.

Rheia | 20-01-18 | 12:26

Eigenlijk is iedere loterij een vorm van het oplichten van de paupermens die moeite heeft met statistiek.
Een bedrijf wil ik het ook niet noemen, die postcodeloterij. Wel diefstal van de kwetsbaarste sukkels die in dit land rondkruipen. En stelen van meelijwekkende sukkels is dubbel immoreel.
De tyfus dus voor de postcodeloterij en al haar medewerkers.

kempenaer | 20-01-18 | 09:32

Edit: ... wel een vorm van gelegaliseerde diefstal...

kempenaer | 20-01-18 | 09:33

Eerlijkheidshalve; ik speel wel mee en heb ooit eens gevraagd of ik van de verzendlijst af kan. Had genoeg van al die extra aanbiedingen en kulcadeaux. Nee, kon niet.
Jammer; driewerf, Evocatus

Evocatus | 20-01-18 | 09:31

Stop met het spekken van die immorele oplichters. Door “mee te spelen” hou je het in stand. Wel een vrij passief “spelletje” trouwens.

kempenaer | 20-01-18 | 09:37

Kan wel. Zie mijn reaguursel van 9.34.

Franciscus Borchwerf | 20-01-18 | 09:38

Overigens: zitten er juristen hier onder de reaguurders? Ik kan mij zo voorstellen dat met afsluiting van alle gevoel voor normale ironie en menselijke maat er een advocaat is bij het OM die dan nu eindelijk een haakje ziet om Pritt mee lastig te vallen. De onwelwillende lezer kan hier nl inderdaad een oproep in zien om een poederbrief te sturen en dat laatste is beargumenteerbaar strafbaar.

Hufterst | 20-01-18 | 09:29

Helaas. GS heeft alleen maar laagopgeleide, ongeletterde onderbuikiërs.
Naar verluidt.

PresidenteDeConjovia | 20-01-18 | 09:31

Poedersuiker???

Rheia | 20-01-18 | 09:33

Nah, het is gewoon bluf van die opgezwollen blaaskaken en semi-criminelen.

Jan Passant mk2 | 20-01-18 | 09:56

Bij deze trouwens het Roze Kruis in de Orde van Conjovia voor Pritt. In de categorie "Voorzet van het Jaar".

PresidenteDeConjovia | 20-01-18 | 09:24

Ik kan één ding garanderen: een organisatie die op deze manier blijk geeft van hun bestaansfilosofie is intern verrot. De postcodeloterij is een nog afgesloten beerput. Het is wachten op de eerste klokkenluider van binnenuit die ons de drek gaat laten ruiken.

Hufterst | 20-01-18 | 09:24

.. maar wel een beerput met veel invloedrijke vrienden die allemaal wel een beerput onderhouden. Onderschat nooit het vertrouwde mechanisme van onderlinge chantage & handjeklap waar Onze Hoeders mee werken.

Jan Passant mk2 | 20-01-18 | 10:01

Winston Onuitstaanbarowitz, Roel Eleveld en kornuiten: ongezien de tyfus. Ga je geld eerlijk verdienen, zelfs een dankbare, bescheiden uitkeringstrekker heeft meer eer en geweten dan jullie criminele kloteklappers. Zelfs boef heb ik hoger dan jullie.

VeelTeSteil | 20-01-18 | 09:24

Wel eerst een afspraak maken bij de pliezie, anders kun je niet terecht.

PresidenteDeConjovia | 20-01-18 | 09:23

Dat is voor het gewone klootjesvolk die echt slachtoffer van een misdrijf zijn.
Reken maar dat Schlijper vandaag nog minstens 4 geüniformeerde agenten aan de deur krijgt.

2voor12 | 20-01-18 | 09:40

Dan kent 'ie zijn plaats ook weer. Als hij iets voorstelde, kwam de hoofdcommissaris zelf.

PresidenteDeConjovia | 20-01-18 | 09:44

Hij is Fijn

Centauri3 | 20-01-18 | 09:54

En nu nog zonder dat gefakete gelach. Ik houd sowieso niet van pranks, hoewel ik deze wel goed gevonden vind. Maar dat stomme gelach doet me afhaken.
Doet me eigenlijk ook denken aan mis-en-scene,,,,

Bijtendehond | 20-01-18 | 10:33
▼ 1 antwoord verborgen

Dát, dat stieken van de Clinton Foundation, dat is eigenlijk het ergste. Goed Nederlands geld weggooien naar een buitenlandse GoedDoe-bedoening.

€ 1.800.000 (2016) naar de Clintoniaanse goeddoenerij. Niks op tegen om iets goeds in de wereld te willen bewerkstelligen, maar dat geld hoort dan besteed te worden aan NLse goed-doen-clubs. Bovendien is de Clinton Foundation een verdacht clubje.

Goddomme, gadverdamme. Evocatus
PS
Of goed-doen effect heeft is een ander verhaal. Daar is soms veel reuring over alhier. Vandaar het onderstaande. Kunt u mij fijn afzeiken.
Persoonlijk steun ik af en toe de VSO, MS research en Rawa77 en ben lid van de Georg-Wilhelm-Steller-Gesellschaft, om eens wat te noemen. Sommigen doen het goed. Vintik.

Evocatus | 20-01-18 | 09:23

Vier miljoen gulden voor de Clintons? Ben ik blij dat ik ze de ongezien de tyfus behandeling gaf toen ik eind vorige eeuw op mezelf ging wonen. OdT lang voordat GS werd geschapen.

PresidenteDeConjovia | 20-01-18 | 09:26

Bedankt voor het noemen van Steller, had nog nooit van hem of zijn stichting gehoord. Interessant!

B. Randnetel | 20-01-18 | 09:54

Bij mij is er nog nooit in de buurt een prijs gevallen door niet mee te doen heb ik dus duizenden euro's verdient.

botbot | 20-01-18 | 09:22

Het schijnt dat mensen niet probabilistic kunnen denken zoals u. Ook ik verheug mij met een minzaam glimlachje keer op keer over die x euro die ik uitspaar door niet aan dit soort onzin mee te doen en die glimlachjes tellen door de jaren heen op tot een korte schater.

Hufterst | 20-01-18 | 09:27

Smerige marketing van immoreel bedrijf, de Postcodeloterij.

dr Rechts | 20-01-18 | 09:22

Ik heb me kapot geergerd aan de herinnering van de postcode loterij. GS, willen jullie alsjeblieft de adressen publiceren van de paarse broeken van deze fop-stichting, zodat heel Nederland hen "herinneringen" kan sturen?

1nfidel | 20-01-18 | 09:22

Ik vraag mij ook af waar ze aangifte tegen gaan doen? Dreigen met het sturen van een envelop met poedersuiker? Wat is het strafbare feit?

Mahatma | 20-01-18 | 09:21

"Een aanval op een onderdeel van het systeem is een aanval op het hele systeem."

PresidenteDeConjovia | 20-01-18 | 09:28

Dreigen met het sturen van ongewenste poststukken. 22 jaar op water en brood, 44 jaar indien er een hulpverlener bij betrokken is.

W_F | 20-01-18 | 09:43

W_F | 20-01-18 | 09:43 ik krijg al jaren ongewenste poststukken van hen dus...

Man.man.man | 20-01-18 | 12:51

Ooit eens zo'n "meneer/mevrouw passant heeft gewonnen (koeienletters" - brief teruggestuurd met de melding "ongewenst op dit adres". Ongefrankeerd.
Voor straf heb ik jaren niets meer gekregen van die lui, het wachten is nog op de hoofdprijs in den straat om mij dat misdrijf in te wrijven. Wachten kan soms lang duren.

Inderdaad, de Clinton-foundation en Greenpeace staan op de lijst "goede doelen" van de PostcodeKloterij. En poeder waarschijnlijk ook.

Jan Passant mk2 | 20-01-18 | 09:20

bot: wat de gebruikelijke verdachten "fake news" noemen is meestal de bittere waarheid die slecht valt in kringen van (nimmer veroordeelde) Groot Criminelen.

Jan Passant mk2 | 20-01-18 | 10:25

Dat krijg je met massa hysterie de waarheid doet er niet meer toe.
Zo zie je maar weer dat mensen erg gevoelig zijn voor praatjes.
In het Kremlin lachen ze zich te barsten en denken die onnozelen trappen er elke keer weer in.

botbot | 20-01-18 | 10:41

Ah ja, dat kremlin te Brussel. Daar zal inderdaad veel gelachen worden bij het plassen in de gouden urinoirs.

Jan Passant mk2 | 20-01-18 | 10:45
▼ 4 antwoorden verborgen

Ik doe verdomme nog mee ook met die Postcodeloterij. Om niet te verliezen. Gaat mij niet gebeuren, de hele straat een maserati en de voorzittert op de fiets. Maar die Winston met zijn blije eikelhoofd zet geen stap binnen hier.

de Voorzittert | 20-01-18 | 09:18

Ik mag juist genieten bij het idee dat de hele straat miljonair is.
Rotten ze allemaal op naar een dure villa.

Petrus Poortwachter | 20-01-18 | 09:22

kansspelen zijn een heel slechte investering omdat het grootste deel van de inkomsten naar de bonussen van de directie en de belastingdienst gaat. De winst kansen zijn ook veel lager dan bitcoins of elke andere willekeurige munt of aandeel. Overigens wel interessant: klantenservice.postcodeloterij.nl/app... Dit lijkt de reden te zijn waarom je op allerlij manieren met meerdere loten mee kan doen. De belastingvrije drempel is per lot, dus de loten zo veel mogelijk opsplitsen en zo min mogelijk prijzen van meer dan 449 euro per lot uitkeren scheelt de loterij veel belasting.

W_F | 20-01-18 | 09:57

@W_F: De reden dat mensen met een loterij meedoen is doorgaans om rijk te worden, niet om een beetje geld te winnen. Mensen zien dan ook liever een grote jackpot dan een hoop kleinere prijzen. En in dat licht is het niet eens zo dom om mee te doen: je vergroot de kans om rijk te worden van nul naar een klein beetje. Wie het "rationeel" bekijkt en stelt dat de statistisch gemiddelde uitkomst van loterijen negatief is heeft gelijk, maar wie stelt dat de deelnemers daarom dom zijn snapt niet waarom zij meespelen.

Muxje | 20-01-18 | 10:19

Het mooiste is ook dat die brief nooit is verstuurd.

Mahatma | 20-01-18 | 09:17

Reken maar dat er genoeg anderen zijn die dat juist hierom nu wel doen.

2voor12 | 20-01-18 | 09:19

Oog om een oog , tand om een tand.

Schepvogel | 20-01-18 | 09:15

Ik heb één keer mee gedaan aan één van de loterijen van dit misdaadsyndicaat, omdat ik dan een mooi boek kreeg over de schilderijen in het Mauritshuis. Sindsdien krijg ik ook allemaal van die spam van al hun loterijen in m'n brievenbus en word ik zelfs gebeld, ondanks dat ik in het Bel Me Niet register sta. ROT OP!

Tapu | 20-01-18 | 09:15

Tenzij je je direct opnieuw registreert bij het register, wat ik gedaan heb.

Tapu | 20-01-18 | 10:41

Recht van verzet. Google maar eens.

Is dit nog nieuws? | 20-01-18 | 11:03

Als jij lid bent geweest mogen ze bij wet je nog 3 maanden stalken.

Richje | 20-01-18 | 12:57
▼ 4 antwoorden verborgen

Linkt mij ook een in en in slecht bedrijf als met de ingelegde gelden een amerukaanse oplichters familie gesponsord word.

van stampij | 20-01-18 | 09:14

Hahaha. Mooie actie van die vent. Bij mij gaat die post altijd meteen de papierbak in.

Mahatma | 20-01-18 | 09:13

retour afzender, dat kost ze geld

bert.s | 20-01-18 | 10:13

Ik zal wel weer een zeikerd zijn, maar ik heb niet veel op met mensen die met "kanker" schelden.

obi1 | 20-01-18 | 09:11

@Feynman, dank voor deze nuchtere opmerking! Inderdaad, alsof er verder niks ergs bestaat. Ik weet dat ik op mijn 57e een vorm van eczeem gekregen heb die ongeneeselijk is. De horror, 24/7 jeuk en gekriebel over je hele lijf met rode uitslag in je gezicht. Je gaat er niet dood aan maar soms wens je het bijna.

Normpje | 20-01-18 | 09:38

Jongens, ik heb het gehad en als mensen dat woord gebruiken kan ik daar niet van wakker liggen. Het toont wel het gebrek aan IQ aan, maar als ik me daar aan ga ergeren. Ik denk altijd: types die dat schreeuwen op jonge leeftijd? Karma will come and get you.

Basil Fawlty | 20-01-18 | 12:10

Karma bestaat niet. En die zwakzinnige gastjes die met kanker schelden geven met kanker schelden een slechte naam.

Een paard | 20-01-18 | 12:39
▼ 6 antwoorden verborgen

Afgrijselijke lui, ik krijg zelfs brieven die van de gemeente lijken te komen 'belangerijke informatie voor de bewoners van dit pand'. Yep, de Postcodeloterij weer eens.

Bokito ergo sum | 20-01-18 | 09:09

@Bijtendehond
Met opschrift 'Bewoner Overleden' retour schijnt redelijk te werken

Tobi | 20-01-18 | 10:28

RexGloriae | 20-01-18 | 09:19
Precies. Ik kreeg hem ook en iedere brief geadresseerd aan "aan de bewoners van" is een ongeopend snackje voor mijn shredder.

Basil Fawlty | 20-01-18 | 11:58

Bijtendehond | 20-01-18 | 10:20
Ik heb overigens nooit meegedaan met ze want loterijen zijn "poor man's shares" Hahaha. Maar ik huur thans en het zal de bewoner voor mij zijn geweest die ooit heeft meegedaan dus valt men mij lastig. Wel lief dat de dames van de winkel beneden mij aanbelden omdat ze dachten dat het een echte herinnering was en bezorgd waren (het zijn niet de meest snuggere op de wereld maar wel lievvv en mooi. Mijn vrouw noemt ze inmiddels Basil's angels. Hahahaha.)

Basil Fawlty | 20-01-18 | 12:06
▼ 2 antwoorden verborgen

REAGEER OOK