Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Geef majoor Marco Kroon z'n eigen straat

Fuk het OM. De tiefus voor die 32-urige raamambtenaren in hun justitiële kantoorklerkentuinen. Haat aan die matennaaiende wittevoetjes-halers bij Defensie. En die roddelblaadjes-retweeters kunnen helemaal het rimram krijgen. Geef majoor Marco Kroon gewoon z'n eigen straat, kade, plantsoen en/of brug. Gewoon, omdat het moet. Enopdat u iedere keer wanneer u door de Marco Kroonstraat etc wandelt, rent, rijdt of fietst even denkt aan hen die vielen in een shithole land, waar we niks te zoeken hadden, behalve dan NATO/VN/EU-erebaantjes voor ambitieuze shithole-politici met shithole normen en shithole waarden. Informeer bij de straatnaam commissie van uw gemeente naar de mogelijkheden, of doe eens burgerlijk ongehoorzaam, en plaats zelf zo'n bordje. Maak Nederland trots again.

Reaguursels

Inloggen

Dat is toch die lul die in stroomstootwapens heeft gehandeld?

QWERT_Klipsnot | 18-01-18 | 23:57 | 1

ook die lul die zijn leven op spel zette omdat onze overheid dacht dat onze vrijheden duizenden kilometers ver weg verdedigd moesten worden. om daarna zelf onze vrijheden af te pakken en het tuig het land binnen te laten.

Bread_Pitt | 19-01-18 | 08:45

't Marco Kroondomein

Novorapidjunk | 18-01-18 | 19:47

RenHoek | 18-01-18 | 11:44
Die buiging maak ik elk jaar op 4 mei, indachtig, nu ja da's wel duidelijk, m'n oom.

Voorts, en dit richt ik ook aan Roadblock en Eendragtmaaktmagt in het bijzonder.
Dé grote pest is dat de bureaucraten van Den Haag belsuiten en opdracht geven voor militaire missies en wat de aard daarvan mag zijn.

Vooral dat laatste is en blijkt op schandalige wijze de crux waarom onze militairen nadien zelf aangeklaagd kunnen worden - alsof er het oorlogstribunaal (ook in Den Haag) nog volledig in tact is!

De voorbeelden hier genoemd, de totaal begrijpelijke verontwaardiging over de aanklacht tegen ons leger in Srebenica (waarvan de zogenaamde weggeraakte filmrolletjes); aanklacht tegen de hoogste militairen bij De Punt (ver na dato) - ik voeg hier nóg wat aan toe (vergeef me maar de loep, het vergrootglas).

Ulrici had Poncke Princen gevonden in de jungle van Indonesië. Die had de kant tégen de Nederlanders gekozen. Deserteur, verrader, geef het een naam.
Hij vluchtte de hut uit, weg van z'n gedode vrouw.
Het wapenarsenaal wat daar lag, kwam uit NL en was heel wat beter dan waarmee hij met de commando's op pad was gestuurd.

Oom Ulrici trof in die hut ook het dagboek van Princen aan en nam het mee.
Droeg het netjes over aan z'n meerdere.

Nooit meer wat van vernomen - kwijt geraakt...

Ik bedoel maar te zeggen: onze regeringen hebben er, aan de hand van het koningshuis, een traditie op nagehouden om steevast in oorlogstijd en op vredesmissies de allerbelangrijkste strijders te ondermijnen.

Dit kan onmogelijk zo voort.
Sleep, zo kostenloos mogelijk, eerst de bureaucraten en alle verwant-verantwoordelijken maar voor het tribunaal.
Het volkstribunaal.

Kudtkip | 18-01-18 | 18:23

Is er geen VOC straat?
Hebben ze wel verdiend, die oude strijders!

Johnnie Hansome | 18-01-18 | 17:35

number668 | 18-01-18 | 12:30
Wat bijzonder om via deze weg te vernemen dat je mijn oom nog hebt gesproken, zo'n 3 jaar voor z'n verscheiden. Markant was ie zeker.

Mij staat nog altijd zijn robuuste voorkomen bij, zijn onverbiddelijke oogopslag, alsof hij constant alert moest zijn. Dat nam ik waar als klein meisje, zelfs op verjaardagen. Ook herinner ik me een lieve glans, iets van wat ik nu erbarmen zou noemen. Zeer indrukwekkend in ieder geval.

Overigens, hij is ook nooit zo te spreken geweest over de geschiedschrijving van De Soldaat van Oranje. Dat was Eric Haselhoeff namelijk niet, die bleef achter in het bootje. Het was Peter Tazelaar die de echte held, dé soldaat was die als eerste aan land ging.

Tazelaar heeft zelf nooit geprotesteerd tegen de misgelopen titel; bleef bescheiden en vond dat Eric het allemaal beter had opgeschreven dan hij had gekund.
Een apart soort erkenning is wel alsnog gekomen.
Peter Tazelaar was één van de rolmodellen voor niemand minder dan secret agent James Bond. Jawel, Ian Fleming had o.a. hem in gedachten bij zijn manuscripten.

En zo kan de cirkel misschien wel rond.
Marco Kroon verdient naast de Willems-Orde een beeldend eerbetoon.

Kudtkip | 18-01-18 | 17:28

Pritt . Doe aub geen stukjes meer over kroon, je hebt alle blauwe jongens nu wel weer genoeg over de zeik gejaagd.

beau van rtl | 18-01-18 | 15:12

Nobody loves a warrior, untill the enemy is at the gate.

F. Jacobse | 18-01-18 | 14:01 | 1

Daar denken ze in landen met (gevoel voor) traditie, zoals het UK, wel anders over.

Hemmenaar7 | 18-01-18 | 15:00

Hebben jullie op de redactie niet een (klein) kamertje over?

Scipio-Caesar | 18-01-18 | 13:56

Marco Kroonstraat
Thom Karremansplantsoen
Van Agt Perron.
Mooi lijstje toch..

BuckWorrier | 18-01-18 | 13:47 | 2

Ik pijnig mijn hersenen doch kom er niet uit. Wat heeft Van Agt voor dit land gedaan dat er een perron naar hem genoemd wordt? Een goot lijkt mij passender.

F. Jacobse | 18-01-18 | 13:59

Van Agt? Da's toch die molukkerhatende antisemiet?

ParaPiet | 18-01-18 | 14:33

Doe maar in Roosendaal. Daar zit een commando-kazerne.

Stijlicoon | 18-01-18 | 13:09

Kudo's @ Pritt Stift.

WayneGretzky*99* | 18-01-18 | 12:54

Het ergste wat de meeste (zo niet alle) SJWer’s hebben meegemaakt is dat de melk overkookt

Toiletflush | 18-01-18 | 12:35 | 2

Kan best vervelend zijn als je daarna het hele fornuis moet schoonmaken enzo.

beau van rtl | 18-01-18 | 12:45

is dat erger met sojamelk?
Bovendien zou dat geen probleem moeten zijn als je zoals hier op tijd je aluhoedje afzet en rond de fornuispitten drapeert!

Hemmenaar7 | 18-01-18 | 15:05

Is er trouwens al een Karremansplantsoen.

beau van rtl | 18-01-18 | 12:21

Nederland is een land van SJWs, de top in Nederland meestal afkomstig van de watjes studies, de sociale wetenschappers wereld. Dit land is helemaal niet in staat om mensen uit te zenden naar die slangenkuilen, hypocriet staat op de vlag, uitgezonden om de bobo ego's te strelen, zij willen in een goed blaadje staan bij VN en hun mensenrechten idioten, maar geen consequentie aanvaarden. Het lijkt er steeds meer op dat we erg veel NSB mentaliteit hebben onder bestuurders.

lanexx | 18-01-18 | 12:04 | 5

rexm | 18-01-18 | 12:20
Huh? NSB aantal? In welke landen zat de NSB dan nog meer?

Roadblock | 18-01-18 | 12:26

Er waren meer Oostenrijkse SS'ers dan Duitse.

Rest In Privacy | 18-01-18 | 12:43

In de klasse "naai jezelf, Nederland" kan ook nog gemeld worden dat de mariniers die die molukse moordenaars die een trein kaapten en mensen executeerden nu aangevallen worden door ziekelijke linkse advocaten met het doel ons ook nog te laten betalen voor de door die lui veroorzaakte ellende. Walgelijk land

langzullenweleven | 18-01-18 | 13:06
▼ 2 antwoorden verborgen

Kijk hoeveel moeite het kost om een stadion te hernoemen naar een voetballer... hoe snel zal dit dan gaan?

RenHoek | 18-01-18 | 12:01

Palestijnse terroristen krijgen een straat (en als ze veel kinderen gedood hebben) zelfs een plein naar zich vernoemd.
Nederlandse militairen krijgen tot st. Juttemis het OM achter zich aan als ze zichzelf verdedigen.
Ik hoop niet dat het echt oorlog wordt hier.

Rest In Privacy | 18-01-18 | 11:52 | 3

Prachtvolk. Ik vermoed dat een discussie daar over "of sommige namen nog wel kunnen" snel doodbloed. Letterlijk

Rest In Privacy | 18-01-18 | 12:48

Juist!!

langzullenweleven | 18-01-18 | 13:07

Laten we voor een demonstratie bijeenkomen in het Willy Dobbeplantsoen.

Schoorsteenveger | 18-01-18 | 11:47

Marinus Kroon: dappere kerel die een paar Taliban strijders over de kling gejaagd heeft.Zelfde discussie als over J.P.Coen. Of het nu de Republiek was of het Koninkrijk der Nederlanden uit wiens naam werd opgetreden doet niet ter zake. Kroon droeg het Nederlandse uniform en vond dat het nodig was tegenstanders uit te schakelen cq te doden.
Waarom het OM ( linkse VVD'66 en CDA dienders) op een oorlogsheld gezet wordt om procedurefouten of wat dan ook bovenwater te krijgen is inderdaad typisch Nederlands... Eerst tot officiële held verklaren (met die belachelijke schouderslag van de Koningin)en daarna tot aan de veters afbranden,want vast een oorlogsmisdadiger.... Doet mij denken aan de Kapitein Westerling die namens het KNIL,Korps Speciale Troepen op Celebes een paar duizend opstandelingen/terroristen over de kling joeg die het op Nedelandse vrouwen en kinderen hadden voorzien. Ook weggezet in de voorsl linkse media als "oorlogsmisdadiger". Toch zijn er zo'n kleine 27.000 mannen,vrouwen en kinderen door de " ploppers" na de Japanse capitulatie in 1945 afgeslacht. Als er dan teruggeschoten wordt is dat een "oorlogsmisdaad"... Typisch voor ons hypocriete volkje: eerst hartelijk bedanken en daarna onder de grasmat werken.

Eendragtmaaktmagt | 18-01-18 | 11:40 | 10

Eendragtmaaktmagt | 18-01-18 | 14:26 |
Prins Bernard heeft zich op voorspraak van Ulrici nog druk gemaakt om Westerling ook een MWO te laten krijgen. Maar toen was hij al politiek al te veel besmet geraakt. Spoor wilde wel, maar Den Haag lag dwars.
nl.wikipedia.org/wiki/Johan_Heinrich_...

Roadblock | 18-01-18 | 14:38

Jamaar dat is niet alles, hij werd ook beschuldigd van wapenhandel cq drugshandel vanuit zijn cafe in Den Bosch !
Take care.

PopeyeKamper | 18-01-18 | 16:28

Wij gaan Generaal Kroon nog hard nodig hebben voor het offensief de komende jaren.

H.Teeuwen | 18-01-18 | 19:17
▼ 7 antwoorden verborgen

.. maar goed. Het lijkt mij ook beter wanneer ergens onschuldige slachtoffers vallen dat er dan geen militairen heen gestuurd worden.
Nederland heeft in de grote steden alleen al meer straathoekwerkers hulpverleners en jeugd coaches die in aantal het hele leger vast wel overtreffen. Stuur die mensen naar Afghanistan, zij zijn gewend met de cultuur daar en schieten niet op moslims.

Jan Passant mk2 | 18-01-18 | 11:39

Kroon heeft zelf melding gedaan van het voorval toch? Dat is de reden dat het nu opgepakt wordt. Althans dat begreep ik vanuit de msm.

BozePaarseMan | 18-01-18 | 11:37 | 1

Wat zou de reden zijn geweest voor Kroon om (uiteindelijk) zelf melding te maken van het voorval? Advies van z'n advocaat?

Bieslander | 18-01-18 | 18:14

RenHoek | 18-01-18 | 11:09
Uit de link hierboven, uitspraak van oom Henk:

"We waren hard, keihard. Dat is nogal logisch. Als je je jongens terugvindt met hun afgesneden lul in de mond, de benen afgezaagd, met de zaag er nog naast, en je krijgt de vent die dat geflikt heeft te pakken, dan ga je geen espresso met hem drinken. Dan heb je absoluut geen consideratie, geen pardon. En dat noemt men dan excessen".

Wat denkt men, dat oorlogje 'spelen' big fun kattenpis is?

Kudtkip | 18-01-18 | 11:34 | 8

RenHoek | 18-01-18 | 13:26 |
"Maar die werkte wel."
Mja, ik heb mij er een beetje in verdiept, en ook hier zijn de verhalen afhankelijk, aan welke kant van de put je staat.
Feit: Westerling kreeg voor Zuid-Celebes carte blanche van zijn leiding.
Feit: Zijn 'methode', die in wezen contraterreur in de vorm van standrecht-executies was, gaf tijdelijk de resultaten die de leiding wenste.
Feit: Westerling verklaarde zichzelf alleen verantwoordelijk voor de door hem, of onder zijn leiding vermoorde inlanders.
Feit: Toen zijn ondercommandant Vermeulen, en andere KNIL-Officieren ook deze 'methode' gingen gebruiken liep het uit de klauw.

Roadblock | 18-01-18 | 14:12

beau van rtl | 18-01-18 | 13:48
Voel je er niets voor om bij onkruit of AMOK te gaan? Lijkt mij echt iets voor jou.
Oh, fuck die bestaan niet meer. Het vredeskorps dan maar.

Roadblock | 18-01-18 | 14:16

Roadblock. Als ik jou was zou ik gaan sparen voor een Harley. Misschien kun je nog lid worden van satudarah.

beau van rtl | 18-01-18 | 14:30
▼ 5 antwoorden verborgen

Nou, binnenkort een protest van alle Afganezen die hierheen "gevlucht" zijn per vliegtuig of door diverse andere veilige landen, wegens gekwetst.

watergeus | 18-01-18 | 11:26

Ik noem mijn sos dealer eervol Marco Kroon.

Gleuvensnuivertje | 18-01-18 | 11:23

Moeki de Meeuw | 18-01-18 | 11:08 |
Hé trolll-held, Kroon dacht juist zelf na, en handelde ernaar, om de mensen van die missie niet in gevaar te brengen.

Kun jij hard rennen met die korte beentjes van je?

Kudtkip | 18-01-18 | 11:20 | 1

Ik ben sneller dan jouw schaduw Kudtkip.

Moeki de Meeuw | 18-01-18 | 11:49

RenHoek | 18-01-18 | 11:11
Er zou dus parallel een aanklacht moeten gelden tegen figuren die bureaucratisch beslissen over het lot van onze ware helden.

Met deze opmerking: te behandelen, deze aanklacht, door niet nog weer andere sufgerukte kantoorkevers.

Kudtkip | 18-01-18 | 11:15

Het zijn allemaal evenzovele symptomen van de Untergang des Abendlandes.
Een land van weekdieren zich verschuilend achter de lettertjes.. het zal ons nog eens duur komen te staan.
Ik zou zeggen : Kroon min v. Def in het eerste kabinet Baudet

daytripper | 18-01-18 | 11:14 | 1

Och, er was een goede opvolger voor miss Faaltrut, namelijk de defensiespecialist van het CDA Raymond Knops.
De man heeft ballen, is nog in de rang van Luitenant-Kolonel als reservist in Irak geweest, en slaat in de kamer geen onzin uit.
Nee, het moest een totaal onbekend met Defensie zijnde, vrouwelijk dwergkanariepiet zijn, die niet eens de tekst "Niet opvallender kleden dan de Koninklijke Hoogheid" begrijpt.
Na alle beloften in de kamer voelde het personeel van Defensie zich voor de zoveelste keer in zijn bek gepist.

Roadblock | 18-01-18 | 14:55

Dat bordje wordt over en aantal jaar (net als Maurits beeld, en net als naamsverandering J.P.Coenschool, enz) weggehaald op aandrang van de SJW-Gutmenschen want een kleine minderheid van 2% neemt daar natuurlijk weer aanstoot aan

telelezer | 18-01-18 | 11:13

De formulering die majoor Kroon gebruikt in zijn apologie zet me toch aan het denken. Zou hij iemand uit eigen gelederen hebben gedood of laten doden om een missie niet in gevaar te brengen?

batvoca2 | 18-01-18 | 11:10 | 2

Das wel heel dom.

RenHoek | 18-01-18 | 12:00

Volgens mij had hij een vijand gedood, dus niet uit eigen gelederen.
We zullen het verhaal maar afwachten lijkt mij. Voor mij is hij nog steeds een held.

jaap932057795966 | 18-01-18 | 13:10

Een legionair, die in Algerije had gediend, vertelde mij eens.."Een smerige oorlog, moet smerig gevoerd worden".

Treurig om te zien dat Nederland niet in staat is tot het voeren van oorlog, laat staan bekwaam is in het voeren van assymmetrische oorlogsvoering.

RenHoek | 18-01-18 | 11:09 | 1

Het Korps Marechaussee te voet was in Atjeh behoorlijk succesvol op het gebied van a-symmetrische oorlogsvoering.

Roadblock | 18-01-18 | 15:00

Zonder zelf na te denken orders opvolgen waar onschuldigen slachtoffer van worden, dan verdien je inderdaad wel een straatnaambordje.

Moeki de Meeuw | 18-01-18 | 11:08 | 6

Sorry voor mijn laatste reactie, maar na zoveel dom gelul kon ik het niet laten.

beau van rtl | 18-01-18 | 12:41

Duidelijk nog geen seconde in militaire dienst gezeten en dan kotsen over zonder nadenken... dumb fuck.

WayneGretzky*99* | 18-01-18 | 13:04

@ beau van rtl | 18-01-18 | 12:39: Willie heeft dan wel medaillons maar heeft geen ruk er voor gedaan hoor. Anders dan prinsje spelen.

WayneGretzky*99* | 18-01-18 | 13:05
▼ 3 antwoorden verborgen

Geheel eens met dit voorstel, nee, de opdracht!
Juist voor Marco Kroon.

En ik zeg dit met in memoriam mijn oom Henk Ulirici, een van de laatsten voordat Kroon deze hoogste onderscheiding ontving.
nl.wikipedia.org/wiki/Johan_Heinrich_...
Ook mijn oom koos zijn eigen weg, zowel in NL tijdens WOII als in Indonesië.
Hij was het die soms recht tegen zijn leidinggevenden inging vanwege buitenproportionele acties - en die waren er, iets waar NL een smet op de geschiedenis heeft liggen. Ook hij was het om nadien, in menig krantenartikel, nog aan te halen hoe onbehoorlijk de Molukkers waren behandeld.

Hij, en niet zijn leidinggevenden, heeft de Willems-Orde ontvangen.
Moge dit tegelijk enige troost en support voor Kroon zijn - handelen naar eigen eer en geweten overwint alles.

Kudtkip | 18-01-18 | 11:08 | 3

Een inmiddels overleden familielid van mij had eveneens deelgenomen aan de operaties Produkt en Kraai. Moest later voor verdere vorming de KMA doen, verdomde hij want 'zij hebben daar geen enkel verstand van oorlogsvoeren'. helemaal gelijk maar het helpt je carriere niet.

En dat is wat mis is in dit land. Helden mogen geen helden zijn en bureaucraten besluiten alles op papier.

RenHoek | 18-01-18 | 11:11

++++

Pjotterdjotter | 18-01-18 | 11:17

@kudtkip... Ik heb jouw oom in 2002 nog gesproken. Een markante en bijzondere man...!

number668 | 18-01-18 | 12:30

Tis een schande hoe ze met Kroon omgaan... Zet die kudtambtenaren zelf maar us in zo'n shithole, kijken hoe lang het duurt voor ze jankend om hun moedertje roepen

Arietjuh | 18-01-18 | 11:07

Het Marco Kroon Plein.
Is dat bij de kruising van de Pacifistenstraat en de PSP-steeg?

Koos Knak | 18-01-18 | 11:05

Wat dat cocaine gebruik betreft... als je defensie binnestebuiten zou keren, vindt je waarschijnlijk veel meer cocaine gebruik. Illegaal? Ja! Te begrijpen? Ja! Wenselijk... misschien niet... maak maak daar niet een enkele persoon (via media aandacht) verantwoordelijk voor. Hulde voor de dames en heren die bij defensie echt hun nek uitsteken voor ons (en daar waar het gruweijk uit de klauen is gelopen). De discussie over de zin of het nut van bepaalde missies ligt bij de politiek, niet bij de militairen.

mazel_tov | 18-01-18 | 11:03

Eerst de Alexander Pechtoldsteeg.

Rest In Privacy | 18-01-18 | 11:01 | 1

Mag het ook wezen; Het van de Alexander Pechtoldpadje

gerrie de perrie | 18-01-18 | 11:20

En dan mogen we nog blij zijn dat de dienstplicht is afgeschaft. In dat geval zou je verplicht opgeroepen worden door die mafkezen in Den Haag om in zo’n shithole je jonge leven te riskeren.

metagod | 18-01-18 | 11:00 | 2

Op dit niveau mocht de dienstplichtige zelf bepalen om hij/zij mee wilde. Zie ook Bosnië.

Acidbrain | 18-01-18 | 11:15

Klopt, een dienstplichtige kon niet verplicht worden.

WayneGretzky*99* | 18-01-18 | 13:01

De Marco-Kroon-Straat is een zijstraat van de JP Coenstraat.
Een belangrijk edoch onopvallen detail is dat alle rioolputten een klein naambordje hebben. Hier staat SJW op.

hangtiet met knoop | 18-01-18 | 10:59

Chapeau !! ..................... Hierbij aangenomen dat het 'Moskeeplein' te 030-Gaza hernoemt gaat worden naar het ' Marco Kroonplein' .

De huidige bewoners van de net nieuw gebouwde appartmenten zijn er ook mee eens omdat de huidige naamgeving ' Moskeeplein' een enstige drukkende werking heeft op de waardeontwikkeling.

www.google.nl/maps/place/Moskeeplein,...

Ervaringsdeskundige | 18-01-18 | 10:59 | 3

en ertegenover zit Afghan Foods. Wat serveren ze daar, kogelbiefstuk, slachtafval, gehakt?

Glasgow Argus | 18-01-18 | 11:02

Plofkip.

Hetze Haatstra | 18-01-18 | 11:04

Lol @Hetze Haatstra

Basil Fawlty | 18-01-18 | 11:15

Een straat? Wat dacht je van een standbeeld? Op zijn minst levensgroot ergens in een stadscentrum.

je suis bier | 18-01-18 | 10:51

Wat bezielt de Nederlandsche Staat? De keuzes waar die man voor staat/stond zijn niet te vangen in fokking ambtenarenregeltjes. Blijkbaar geldt voor onze helden dat voorbij het maaiveld het mijnenveld begint.

Isnogaanhettype..... | 18-01-18 | 10:49

Er worden iedere dag wel Afghanen doodgeschoten, Afghanistan is een van de ergste islamitische poepgatlanden van deze planeet. Dat is ook de reden dat de Gutmenschen onze militairen daarheen sturen om er vrede te stichten of olie te stelen of vanwege Amerika of god mag weten wat voor kletspraat.
Dus nu zou een van die militairen ook een Afghaan hebben doodgeschoten? Jeetje.

Jan Passant mk2 | 18-01-18 | 10:47 | 1

.. overigens is het beter dat Afghanen in Afghanistan doodgeschoten wordt, als Afghanen hier komen doen zij niet zelden hetzelfde als wat zij in Afghanistan doen en onze politie mag ze nu eenmaal niet doodschieten.

Jan Passant mk2 | 18-01-18 | 10:50

Net mijn straat net omgedoopt in het "Apartheids Hofje" ... we moeten zeker trots zijn op het woord dat echt iedereen wereldwijd goed kent!

Mark_D_NL | 18-01-18 | 10:46 | 1

Ook van een groot tapijt en een beerput voorzien ?

Trek123 | 18-01-18 | 10:59

Deze gebeurtenis wordt weer uitvergroot door dat diversiteiten clubje wat momenteel in Nederland tekeer gaat en over alles en nog wat proberen onrust te zaaien in onze maatschappij.
Of het nu gaat over zwarte piet of over de gouden koets,standbeelden uit onze historie, de slavernij van 300 jaar geleden -( waar Nederland trouwens een ondergeschikte rol in speelde- kent uw geschiedenis ! ) - en nu ook weer een poging om Marco Kroon, die de levens van jongens uit zijn peloton redde tijden de oorlog in Afghanistan, zij hebben blijkbaar tijd over om ons leven in Nederland te verpesten en telkenmale met bagger te gaan gooien.
Er is n.l. op geen enkele wijze bewezen dat daar een misdaad is begaan. Trouwens Marco Kroon had gelukkig geen nep pistool daar.
Maar daar zijn weer die viezeriken die alles proberen smerig te maken en voor onrust zorgen in onze maatschappij.
Via diverse linkse media - vooral de NPO - wordt dit nogmaals weer vergroot en aangewakkerd, teneinde maar goede kijkcijfers te krijgen, nietwaar non objectieve Jinek ?
En onze politici vandaag de dag zijn te bang en te laf om eens naar de mening van de meerderheid van het Nederlandse volk te luisteren en op te treden tegen dit gajes.
Dat is n.l. vele malen erger.

outdoor | 18-01-18 | 10:45 | 2

Svetlana Jinek is the bitch van Den haag. moet je serieus nemen. Is dat hok al in de overgang trouwens want zo zuur als haar ontmoet je ze niet vaak.

Mark_D_NL | 18-01-18 | 10:47

Dat mens bezorgt me bultjes van ergenis.

gato | 18-01-18 | 10:53

Militairen/Defensie horen ons land te verdedigen. Aan de grens. Verder niet.

Normpje | 18-01-18 | 10:45 | 3

Helemaal mee eens, maar we zien ze niet aan onze grens.

gato | 18-01-18 | 10:52

Dan kunnen we het leger net zo goed opheffen. Zodra Duitsland of Frankrijk valt kunnen wij de boel opdoeken. Zeg 12 F16's om het luchtruim te beschermen en een boot voor de kust, meer hebben wij niet nodig.

je suis bier | 18-01-18 | 10:53

verdedigen aan de grens hebben we al eens gedaan met rampzalige gevolgen. Trouwens toen al lag de grens ook grofweg rond wat we nu de randstad noemen.

eh.dinges | 18-01-18 | 11:20

Kroon is militair en waarschijnlijk een goed militair, dan kunnen er wel eens dingen gebeuren als je in een of ander shithole in Verweggiestan geconfronteerd worden met situaties die niet passen in de door ambtenaren opgestelde protocollen. Vreemd dat dit nu in eens tot op de bodem uitgezocht moet worden, alsof er geen andere prioriteiten zijn in dit land om je druk over te maken. Wat zit hier achter? Moet er weer ergens van afgeleid worden?

zwellevertje | 18-01-18 | 10:45

Kennelijk zijn hier mensen die exact weten wat zich heeft afgespeeld. Publiceer de feiten dan ook hier, zodat ik op basis daarvan een oordeel kan geven.

Mannes | 18-01-18 | 10:45 | 2

Party pooper. Straks krijgen we hier nog een discussie op basis van feiten. Is de lol er snel af.

kezie | 18-01-18 | 10:59

Zeker Mannes, jouw mening vanuit je luie stoel, je laptop op schoot, de koffie naast je, de pantoffels aan wordt zeer op prijs gesteld, zeker als het gaat om jouw oordeel over een oorlogssituatie diep achter vijandelijke linies in Verweggistan waar echte mannen zoals Kroon hun leven riskeren.. Ik hoop dat het OM je vandaag nog belt om jouw oordeel te vernemen! Echt belangrijk ben je.

langzullenweleven | 18-01-18 | 13:11

Mensen die andere mensen in een land duizenden kilometers verderop aan flarden knallen. In een land dat een kleine 1000 jaar geen vrede heeft gekend en altijd inzet is geweest van vreemde mogendheden. Gevolg: Land is nog steeds naar de tyfus en hoeveel vluchtelingen hebben we hiervoor teruggekregen?

Het zelfde geldt voor Irak. Als wij niet hadden ingegrepen dan hadden we het nu hoogstwaarschijnlijk niet over een vluchtelingenstroom gehad. Moeten we gewoon niet kappen met dit soort ongein? De mannen en vrouwen van defensie hebben het al zwaar (understatement) en zouden m.i. ingezet moeten worden op zaken die een direct gevaar vormen voor onze samenleving. Voor iedereen beter... Just my 2cts

Mocro070 | 18-01-18 | 10:44 | 12

@E-Burke | 18-01-18 | 12:05
Dit is ook weer het andere uiterste vind u niet. Saddam was uiteindelijk ook wel vanzelf doodgegaan.

Mocro070 | 18-01-18 | 14:46

Mocro070 | 18-01-18 | 11:33
Precies. Kijk naar wat 'ze' met Libië hebben gedaan, als Gadaffi er nog had gezeten was het daar in Libië niet zo'n grote teringzooi geweest en was is heel die afrikaanse vluchtelingenstroom niet opgang gekomen, het was een doelbewuste actie!

JI-HAAT | 18-01-18 | 15:16

Het ingrijpen in Irak ging best goed, als de Amerikanen na de capitulatie waren gaan samenwerken met het grotendeels uit Soenis bestaande leger, wat beslist niet zo pro-Saddam was, had het nog steeds goed kunnen aflopen.
Nee hoor, Amerikanen: Soeni's are bad, so Sjiiets must be good Mkay?
Ze gingen dus zaken doen met de totaal incompetente corrupte sjiieten, waardoor het Soeni-leger automatisch het verzet werd.
Daar bovenop de door Al Qaida georkesteerde aanzuigende werking van elke buitenlandse moslimidioot die ongelovigen wil vermoorden.
Gevolg: Grote teringbende.

Roadblock | 18-01-18 | 17:32
▼ 9 antwoorden verborgen

Uitgezonden naar oorlogsgebied,
daar de vijand uitschakelen,
in Nederland aangeklaagd worden
omdat je de vijand gedood hebt!?
Dit moet je voor de gein eens aan een Amerikaanse soldaat voorleggen, die zou zeggen dat de Dutch helemaal knettercrazy waren.

Plorkface | 18-01-18 | 10:43 | 9

Mark_D_NL, Trump is een acteur die alleen maar zegt dat er hartstikke goed wat aan doet maar feitelijk is het niet meer dan vroeger. Jammer dat Trump zijn kans op veteraanschap heeft laten lopen, het had hem goed genezen van iedere oorlogsdrang. Maar hij is niet van 'walk the walk' maar wel van 'talk the talk'.
OOk interessant waar hij alles van gaat betalen.

VerderLezert | 18-01-18 | 11:37

NietVerderLezert | 18-01-18 | 10:47 |
"Amerikanen functioneren daar als bezetter op het niveau van SS in WO2 in Polen of Nederland" Man, man, wat kan jij een onzin er uit braken.
Geef nou eens voorbeelden en links voordat je je bek zomaar een duw geeft.
Ik denk dat ik je maar NietVerderNadenkert ga noemen.

Roadblock | 18-01-18 | 13:24

NietVerderLezert | 18-01-18 | 11:34 |
"In de bezette landen functioneerde de SS als nietsontziende militaire macht. Dat was ook gewoon de kern van de SS."
Kletskoek. Echt totaal niet op de hoogte.
In Nederland was de gewone Wehrmacht de bezettingsmacht.
Om de bevolking in het gareel te houden was er de Grüne Polizei.
Verder waren er diverse geheime Duitse politie- en opsporingsdiensten actief (Gestapo, SD, Sipo, Abwehr). De SD was door Himmler opgericht, en viel in Nederland onder het bevel van de SS.

Roadblock | 18-01-18 | 13:38
▼ 6 antwoorden verborgen

Het is idd ook een beetje als de RvC van Ajax (en veel reaguurders) die Cruijff probeerden te betuttelen, dat soort mensen heeft in principe geen bijval nodig om te winnen.

Einde van de Domheid | 18-01-18 | 10:43

Het zou niet zo gek zijn om bij kazernes een Militaire Willemsstraat/buurt te maken.
Overigens werd majoor Kroon gechanteerd door een kameraad of een kroegvriend en niet door de gehate ambtenaren. Hij heeft de sprong naar voren gemaakt en de zaak gewoon gemeld. Tot nu toe was het verzwegen om Nederlanders ter plekke niet in gevaar te brengen. Redelijkerwijs wordt het geseponeerd, tenzij hij een schoolmeijse met een bloemetjesjurk zou hebben doodgeschoten in plaats van een kerel in een jurk met een bomtas.

VerderLezert | 18-01-18 | 10:42 | 3

Schoolmeisje met bloemetjesjurk EN een bomtas?

Roadblock | 18-01-18 | 13:13

Schoolmeisje met bloemetjesburka met platte band fietsje waar kneedbomplastic in het frame is verstopt en haar vader vanachter een heuvel wacht om het ding te detoneren zodra ze dichtbij behulpzame Nederlandse infanteristen aan de poort komt.
Vader niet in schootbeeld, meisje wel..... Call it!!

Zoiets?

Teleo | 18-01-18 | 13:48

Teleo | 18-01-18 | 13:48 |
Ongetwijfeld. Die dingen gebeuren niet alleen in Afganistan maar ook in Israel.
Zoek de overeenkomsten. Iets met geloof of zo?

Roadblock | 18-01-18 | 13:54

Het blijft een rare zaak die Kroon. Zo geridderd zo weer in beklaagdenbank. OM die niks zegt. We weten toch wat er gehandeld werd in Afghanistan en naar kleine vliegvelden getransporteerd werd.

gato | 18-01-18 | 10:42 | 2

?? Probeert u Kroon nu aan drugstransporten vast te koppelen?

Roadblock | 18-01-18 | 13:56

Gato.Zou best eens kunnen . Lijkt me er wel een type voor.

beau van rtl | 18-01-18 | 15:39

Echte helden liggen op het kerkhof..

Jimmy Mc Clure | 18-01-18 | 10:42 | 1

Maar die hebben zelf niets aan eventuele heldenverering

E-Burke | 18-01-18 | 11:05

Was er geen school op zoek naar een andere naam ?

Forwaards | 18-01-18 | 10:41

Special Ops zijn niet echt heel erg gewone mensen, ik bedoel, het kan zomaar zo zijn dat wanneer Gloria Wekker zegt: 'Dat is een groot probleem, we moeten beginnen om daar heel hard mee aan de slag te gaan' dat zoiemand dat helemaal niets zegt.

Einde van de Domheid | 18-01-18 | 10:41

Kroon meldde het voorval zelf om te laten onderzoeken. Alleen was Defensie daar niet blij mee, zij hadden het liever geheim gehouden. Ik denk dat Kroon hiermee de deksel van een beerputje heeft opengezet en dat er nog meer shit aan gaat komen. Ze hebben 'm kennelijk een keer genaaid en nu naait hij ze terug... Kan nog interessant worden!

Bakkeleures | 18-01-18 | 10:41

Een doodlopende straat zeker?

Geert Linkers | 18-01-18 | 10:40

En als het aan de van Baalens van dit land ligt gaan we militairen een oorlog insturen met Rusland om de oliebelangen in Oekraïne veilig te stellen voor de fascistische oliechargen in Kiev en potentaten in Brussel.
Je moet toch wel gek zijn om tegenwoordig militair te willen zijn en als kanonnenvoer te dienen voor de financiële belangen van de machthebbers.

2voor12 | 18-01-18 | 10:38 | 1

Oooh...., nou snap ik m....
We gaan straks op olie stoken..
Ben benieuwd of de van Baalens ook zieltjes kunnen winnen, ik heb uit betrouwbare bronnen vernomen dat de criteria naar beneden is bij gesteld.
De jeugd loopt hard naar hun smartphone en naar huis als zij ook maar 1 nacht liggen te bibberen in hun schuttersputje...
Benieuwd wie ze daarvoor ronselen..

Trek123 | 18-01-18 | 10:52

In de negentiende eeuw zochten we verkeerde figuren om te eren als JP Coen. Dat kunnen we in 2018. Heeft Joost Zwagerman al een straat? Of een paar zwarte artiesten?

Diotima | 18-01-18 | 10:37 | 1

^Dat kunnen we beter in 2018

Diotima | 18-01-18 | 10:37

Marco Kroonhuis?

Breinbrouwsels | 18-01-18 | 10:37

Precies dit Pritt. Precies dit.

Neta | 18-01-18 | 10:36

Ineens knaagt het aan Kroon's geweten. Jammer dat zijn geweten niet knaagde toen hij op weg ging naar een land waar we niets te zoeken hebben. Of was het op dat moment nog gewoon een spannende baan??

Skunk57 | 18-01-18 | 10:36 | 7

Skunk57 Een militair heeft niets te willen. Hij gaat waar de politiek hem stuurt.
En als u het met die politiek niet eens bent, moet u anders stemmen en/of gaan demonstreren tegen die uitzending. Dit is gewoon dom gewauwel.

Roadblock | 18-01-18 | 13:17

Volgens mij kies je een loopbaan als militair toch echt zelf. Kroon begint een beetje een soap te worden, iets teveel.

Skunk57 | 18-01-18 | 13:36

Skunk57 | 18-01-18 | 13:36 |
U bedoelt, dat u het hem kwalijk neemt dat hij militair is geworden? Of dat hij Kroon heet? Of dat hij onderscheiden is?
Dat kan, maar zeg dat dan ook.
Het laat niets af, aan het door mij al genoemde feit, dat een militair gaat waar de zittende politiek hem zend.
Of wij daar iets te zoeken hebben, beslist de zittende politiek.

Roadblock | 18-01-18 | 13:49
▼ 4 antwoorden verborgen

Kroon heeft toch conform protocol het incident gemeld, en het wordt conform protocol in behandeling genomen? Even afwachten tot het OM met een besluit komt om te seponeren dan wel te vervolgen?

En die straatnaam, fuck yeah, die heeft-ie verdiend. Naast het Gijs van Dam-plantsoen.

raskol | 18-01-18 | 10:35 | 4

@Neta

Volgens eigen zeggen kon het niet eerder om personen & operaties niet in gevaar te brengen. En zijn soort werk leent zich nou eenmaal niet voor maximale transparantie voor het brede publiek, dus is het lastig om een oordeel te hebben over die inschatting. Mag het OM zich over buigen.

raskol | 18-01-18 | 10:43

Straatnamen worden gebruikelijk pas vernoemd naar overleden figuren en niet bij leven. Dat gaat wel eens mis met levende figuren, zoals Winnie Mandelaplantsoen.

VerderLezert | 18-01-18 | 10:45

@verderlezert; Onzin, Het Willy Dobbe plantsoen bestaat al jaren, terwijl Willy Dobbe nog leeft.

artie | 18-01-18 | 12:00
▼ 1 antwoord verborgen

Het lijkt mij dat het Defensie was dat de melding van Kroon aan het OM heeft doorgegeven. Het OM doet een onderzoek, omdat MinDef daarom vraagt. Dat is werk voor de hoogste stafjuristen van het Ministerie en zij hebben het besluit genomen een staatsgeheime operatie van elf jaar geleden aan het OM voor te leggen.

vanwege het staatsgeheime karakter mogen de deelnemers aan de operatie niets zeggen. Lijkt mij een moeizaam onderzoek.

of een doelbewuste opzet om Marco Kroon, de proleet met de MWO, een schop in zijn rug te geven.

Glasgow Argus | 18-01-18 | 10:34 | 2

Het laatste.

IJzervreter | 18-01-18 | 10:36

Ja, kan het alleen Defensie zijn die melding bij het OM gemaakt heeft? Niet een of ander obscuur mensenrechtenclubje en/of leipe (ex)collega?

Neta | 18-01-18 | 10:38

Niets aan toe te voegen met het bovenstaand verhaal ..... pas op voor stropdas mannetjes , in hun hart willen ze doen wat jij kan en strijken zij met de eer

SoundMake | 18-01-18 | 10:33

Ik heb het niet zo met die heldenverering.

Schoorsteenveger | 18-01-18 | 10:33 | 2

Tot dat je er een nodig hebt.

eh.dinges | 18-01-18 | 11:09

eh.dinges | 18-01-18 | 11:09
Helden komen niet uit een blik verering. En elke oorlog barst van de vergeten helden, en van talloze lieden die volkomen ten onrechte een heldenstatus kregen. Ik zeg niet dat dat bij Kroon het geval is, maar ik heb weinig behoefte om hier te vinden dat voor hem andere wetten gelden dan voor willekeurig welke persoon die niet door Bea een onderscheiding is opgespeld.

Schoorsteenveger | 18-01-18 | 11:25

Net gedaan. Bordje waait helaas nu door een andere straat.....

ristretto | 18-01-18 | 10:32

Goede suggestie. Helden zijn dungezaaid.

propper1000 | 18-01-18 | 10:31

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland