Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Brussel torpedeert NL vissersvloot met nepnieuws

Een zootje overbetaalde landrotten in Straatsburg heeft zojuist de Nederlandse vissersvloot getorpedeerd: Pulsvissen wordt verboden. Een zware slag voor Onze Vissers, die daar juist flink in geïnvesteerd hadden.

Social

Gevalletje bureaucratische oorlogsvoering tussen Noord-EU en Zuid-EU dit. De Nederlandse vloot heeft veel poen gepompt in pulsvissen, een methode waarmee vissen met elektrische pulsen van de zeebodem gewekt worden, waarna ze in het sleepnet geschept kunnen worden. Minder bijvangst (= moord) en geen zinloos zeebodemvandalisme omdat er geen sleepkettingen meer over de vloer geveegd hoeven worden. Iedereen wint, zou je denken. Behalve de Frambozen, want die hebben /niet/ geïnvesteerd in moderne vistechniek, in tegenstelling tot onze braafste vissers van de school. En de Franse lobby blijkt sterker dan de onze, want het handjevol NL MEPs in dat EU Nepparlement kon niet voorkomen dat Brussel zojuist voor een verbod op pulsvissen heeft gestemd. Fun fact: ze hebben zich daarbij gebaseerd op wat Annie Schreijer-Pieriek (die bonnetjestrut, ja) omschrijft als FAKE NEWS. Nou ja, fun. Dit kost de Nederlandse vissersgemeenschap dus hun inkomsten. Uit naam van de Europese "Eenheid", wordt het brood uit de mond van Onze Vissers gestoten. HALLO JOSEPH OLLONGOEBBELS. Mag deze zak nepnieuws ook mee in je onmogelijke & onwinbare kruistocht tegen Wat Waar Is en Wat Niet?

Zo werkt dat

Social
Social
Social
Social
Social
Social
Social

Reaguursels

Inloggen

Het is nog een tikkie ingewikkelder. Dit soort tuig is uitstekend geschikt voor vlakke, zanderige cq. kleiïge zeebodems zoals die van de Noordzee met weinig rotsen en keien, behalve dan die er door de milieufascisten van Greenpeace zijn ingesodemieterd. De Franse kusten en zeebodems zijn veel rotsiger (Normandië en Bretange) en daar scheur je dit soort netten veel gemakkelijker aan stukken, dus daar kunnen ze veel minder op deze manier vissen. Pure afgunst dus.
Ik zou zeggen: geen Franse wijn meer drinken, geen Renault's meer en naar Duitsland op vakantie en wat betreft de Nederlandse regering: haal de KLM terug uit de Franse klauwen.

oliebolletje123 | 17-01-18 | 13:32

Weer een reden om uit de EU te stappen.

Mo het varken | 17-01-18 | 07:34

Zeg zijkwijven. Bakkes houwe. Pa gaf me 1 gulden en zei tegen me, ga es ff een vissie halen, ik weg op de doortrapfiets en naar de rookerij, makreel opgehaalt, typhus heet nog. Ga je dan op je doortrapfietsie met een makreel van een meter terug naar huis. Hele week stinken naar makreel. Was een kut tijd, maar jo die makreel aten we een have week van.
Als je er nu 1 koopt, hooguit 40cm lang en dun.
En in 1 dag op.
10 jaar niet vissen.
Is het enige wat helpt.
We eten nu de jonkies.
Straks geen vissie meer te vangen.

Gokmaar | 17-01-18 | 05:52

EU = Gemene Best. Elkaar ' democratisch' de strot afdraaien voor eigen nationaal belang. Maar eens mee stoppen, die EU. In EEG hadden we gewoon kunnen zeggen, val maar dood met je Frambose eigenbelang.

marchbrown | 17-01-18 | 00:39

Nou....Daar zijn we weer. Is Herr Rutte nog aan het labbekakke in de 2e kamer, of heeft hij kortdaad gehandeld en spijkers met koppen geslagen omtrend deze kwestie.
Ik ben bang dat onze EU marionette weinig in te brengen heeft.
Aangezien ik mij van jongsafaan nooit heb geinterreseerd in poppenkast mag hij van mij per direct opdonderen en neem het hele Katrijn kartel ook maar mee AUB.
Evengoed bedankt voor uw snelle en adequate reactie omtrend de slochteren aardbevings kwestie. Dat hadden we echt nooooit zonder u in zo’n korte tijd kunnen fixen.
Buitenkijf Piss Poor Performance, Dat doen we u nooit meer na!
Oh ja meneer de president voor ik het vergeet mocht u ooit noch eens overwegen dat torentje te verlaten. Laat alstublieft de plaat achter voor nader onderzoek. De plaat?.....jaha de plaat... voor uw kop ,Daar heeft de defensie namelijk wel oren naar. Want hier valt met de huidige ammunitie namelijk niet meer door heen te komen.

Welterusten meneer Rutte

Datgaatniegoed | 17-01-18 | 00:29

Als we Cailin Kuit uit Bij1 kunnen krijgen, kunnen we toch ook NL uit de Eu krijgen? (of de fransen uit de EU, maar ik ben voorstander van NL uit de EU... laat de fransen maar lekker zitten in die hulpeloze club)

ikpislauwbier | 17-01-18 | 00:14

Gedane investeringen salderen met onze nettobijdrage (inclusief naheffing).

PresidenteDeConjovia | 16-01-18 | 23:28

Als ons de sleepnetwet wacht kan dan het plusnet naar Brussel daar zit een grote groep tongen te azen op ons en andermans geld.

steekmug | 16-01-18 | 21:47

Als die pulsvisserij daadwerkelijk veel beter is voor het overige bodemleven in de Noordzee dan moet de Nederlandse regering gewoon eens hun ballen laten zien en tegen de EU en Frankrijk zeggen dat ze moeten oprotten met hun verbod. Maar aan de andere kant is er niets beter voor het milieu en het leven in de Noordzee dan een visser die failliet gaat, dus heel rouwig ben ik daar nu ook weer niet om. Zolang er op de huidige manier wordt gevist op tong, schol, zeebaars, kabeljouw etc. zullen de visbestanden van deze vissoorten nooit fatsoenlijk kunnen herstellen en dat zijn de vissers helemaal zelf schuld. Al geven zij natuurlijk liever de zeehonden de schuld maar ik heb nog nooit een zeehond in de kajuit van een trawler zien staan.

Mike Gaatjeniksaan | 16-01-18 | 21:42

Het doet me denken aan de sjalotten affaire tussen Franse en Nederlandse kwekers.
youtu.be/c2bxiZUm0ME

steekmug | 16-01-18 | 21:32

De onderbouwing zou afkomstig zijn vanuit Nederlands parlement. Men heeft de netten nodig voor de uitvoering van een andere wet.

F. Jacobse | 16-01-18 | 21:30

duh! | 16-01-18 | 20:56 |
Het is ook niet voor het milieu. Het is voor in de pan met geklaarde boter.

LibertasSimplex | 16-01-18 | 21:21

Pulsen op tong.
Potverdriedubbeltjes wat mooi. Dat moeten we gewoon doen, want in Brussel kunnen ze niks en die Fransen verstaan we toch niet.

LibertasSimplex | 16-01-18 | 21:16

Wat een gejank. Nederlandse vissers, nog voordat duidelijk is of dit goedgekeurd wordt over op een vorm van visserij waarvan de gevolgen op lange termijn nog niet voldoende onderzocht zijn. Alles voor zoveel mogelijk winst. Want dat doen ze heus niet voor het milieu, geloof mij maar. Feit dat ze zich zulke miljoeneninvesteringen kunnen veroorloven zegt overigens wel dat we hier geen medelijden mee hoeven te hebben.

duh! | 16-01-18 | 20:56 | 2

Daar heb je gelijk in. Alleen is het typerend dat we het weer afleggen tegen de Fransen zonder dat dit op basis van goede argumenten is. Het gaat hier meer om de blootlegging van hoe de EU echt werkt als puntje bij paaltje komt. Opdat we als Nederlanders niet vergeten...

Reaganmania | 16-01-18 | 22:01

Pardon? De visser heeft geinvesteerd om in een kortere tijd aan zijn quotum te komen. Mag hij ook op vrijdag middag thuis komen en Zondag weg? Het is sneu dat froggies geen competiie voor ons zijn maar dat hebben ze aan hun zelf te danken.

Datgaatniegoed | 17-01-18 | 01:13

Ik wil eruit.
Die hele EU voelt of mijn strot langzaam wordt dichtgeknepen.

gato | 16-01-18 | 20:18

Een reden temeer om direct uit de EU te stappen, Zet hem op Thierry!

bruin1 | 16-01-18 | 20:08

Fransen zijn de grootste egoïsten van de wereld. Zij denken alleen aan zichzelf.

bruin1 | 16-01-18 | 20:06 | 2

En Nederlanders denken altijd aan anderen, en aan het milieu toch? Zeker tien er eind vorig jaar mocht worden gestemd over omstreden landbouwgif RoundUp:
www.rtlnieuws.nl/nederland/politiek/v...

duh! | 16-01-18 | 21:00

@ mezelf
Tien = toen

duh! | 16-01-18 | 21:01

Jullie gaan er wel erg makkelijk van uit dat de NL vissers geen boeven zijn die in hun eigen straatje prediken.......

Mather | 16-01-18 | 20:01 | 1

Inderdaad, iets zegt me dat zowel de Britten en de Fransen een punt hebben.

Jostifiel | 17-01-18 | 00:05

Schande,schande, zoals we ons weer laten ringeloren door de EU Maffia, ze hebben verdorie geen enkel benul in die gouden kooi in Brussel.
Zou zeggen niets van aantrekken,gewoon doorgaan met vissen, als de EU zegt, spring in de put, moet Nederland onder leiding van drol Rutte in de put springen.??
Waar gaan we in godsnaam naar toe met die EU.!!!!!

rexm | 16-01-18 | 19:55

Nou en? Gewoon negeren. De Fransen lappen het stabiliteitspact stelselmatig aan hun laars. Wat willen ze eraan doen dan, hun cheese eating surrender navy sturen? Tfoe!

Gen. Maximus | 16-01-18 | 19:48 | 1

De Fransen? Dat is toch die regering die een bomaanslag pleegt op een boot van een actiegroep in een land van een bevriende Staat?

F. Jacobse | 16-01-18 | 21:31

Wie riep er ook alweer dat de EU gunstig was voor de handel? Dit js precies een van de redenen waarom de Britten FU hebben gezegd tegen de EU!

Mastermattie | 16-01-18 | 19:35

Op BNR radio hoorde ik een interview met mevrouw Annie Schreijer-Pierik. Het kwam allemaal door nep nieuws! Volgens de interview mevrouw van BNR had mevrouw Annie Schreijer-Pierik gezegd dat NL als t zo moet uit de EU zal stappen. Want NL is nu eenmaal koploper qua innovatie vermogen, en als dat zo gefrustreerd wordt door andere landen, dan werkt de EU niet meer voor ons. . Maar je kunt toch niet altijd je zin krijgen, vond BNR mevrouw, dan ga je toch niet gelijk met Nexit dreigen. Mevrouw Annie Schreijer-Pierik gaf toe dat ze door emoties overmand was en zoiets geroepen had, maar het niet zo bedoelde. BNR mevrouw was blij, geen Nexit. Nu maar hopen dat mevrouw Annie Schreijer-Pierik geen onderzoek aan naar broek/rok krijgt van die vriendin van onze top minister van BZ, excellentie Ollongren. Want nu heeft ze, onbedoeld natuurlijk, zelf nep nieuws verspreid. Want NL gaat helemaal nimmer nooit niet uit de EU. Potverdikkie! En alle CDA stemmers van slag, want CDA was altijd een heel trouwe pro-EU partij. Ook SEPA hebben we immers geslikt terwijl we in NL een veel praktischer systeem hadden voor automatische incasso. Maar ja, als je bij een grote club hoort, dan moet je ook weleens een achteruitgang slikken. Hoe ver je qua innovatief vermogen ook voorloopt op de meeste andere leden. Zo hoort het nu eenmaal. Zelf zou ik het best een goed idee vinden, Nexit, maar ik ben vast niet slim genoeg en ook niet solidair genoeg. Hopelijk kan ik volgende EU verkiezingen op een kandidaat stemmen die gaat proberen de EU wat te hervormen. *oefent alvast voor anoniempjes vrije web*

BlowingBubbles | 16-01-18 | 19:29

De nederlandse export naar Rusland om zeep geholpen ,
De Nederlandse visserij kapotstuk gemaakt ,
De netto Nederlandse EU bijdrage weer een paar miljard omhoog ,

In ruil daarvoor :
- 1000-den zinloze , kostenverhogende , welvaart remmende regels en bepalingen
- 10.000-den ambtenaren in Brussel
- 100.000 -den ongenode en ongewenste gasten - dank zij de open grenzen.

Bijna oorlog met Rusland , oorlog in de Oekraïne , MH 17 , Griekenland kapot etc , etc

Waar zouden we zijn zonder EU ?

enorme sukkelzak | 16-01-18 | 19:21 | 1

onder water vermoed ik, zonder EU is Nederland niet levensvatbaar, de tijden van kolonisatie en landjepik zijn voorbij,

adjudant | 17-01-18 | 03:28

Is het geen idee om uit de EU te stappen en ín de Britse Commonwealth? Krijgt Wim-Lex de eretitel Earl of the British Netherlands! En over paar decennia William als onze commonwealth king. :P

Jan, Leiden | 16-01-18 | 19:18

Lekker miljarden investeren en lekker milieutechnisch voor de muziek uit blijven lopen, luidkeels deugen en de wereld tonen wat voor een fantastisch land je wel niet bent qua 'groene innovatie' en 'duurzaamheid' .... 'er komen delegaties tot uit achter-Micronesië om te zien hoe goed wij het doen' en 'kansen voor het bedrijfsleven' en 'kennisexport' juichen wij dan in de kranten.
-
Geen moment beseffend dat die mensen helemaal niet komen om van ons te leren of zelfs maar te spioneren... maar om te kijken wat voor een b e d r e i g i n g wij voor ze zijn...
-
Af en toe over je schouder kijken heeft zin, als je deugdzaam wilt zijn.
-
Volgende week in dit circus: hoe Polen zich geen ene r*** aantrekt van welke EU -, dierenwelzijns (ook zo Hollands ...) of milieuregel dan ook - en straks tóch met de agrarische sector van Noord-Europa gaat strijken.
-
Zo, en nu over naar het zwartepieten en de schadeclaims.

bisbisbis | 16-01-18 | 19:17

En ik had al zo'n pleurishekel aan die Fransen.

De waard zijn gast | 16-01-18 | 19:08 | 3

Helaas blijven de Nederlanders massaal naar Frankrijk op vakantie gaan.

H.Teeuwen | 16-01-18 | 19:43

Het enige goede uit Frankrijk was de Franse Revolutie.

H.Teeuwen | 16-01-18 | 19:44

En de trein naar Roosendaal.

F. Jacobse | 16-01-18 | 21:50

NL is aangemerkt als transport en doorvoerhaven van Europa. Alle visserij, landbouw en veeteelt zal de nek worden omgedraaid. Ja we willen het blijkbaar echt zelf, want we blijven maar pro EU.stemmen.
Verder ben als klein land aan de goden overgeleverd, ongeacht je netto bijdrage. En denk maar niet dat je een nexit voor elkaar krijgt, die mogelijkheid zal voor de val van dit kabinet volledig dichtgetimmerd worden.

Eppo | 16-01-18 | 18:44

En weer een paar duizend zieltjes gewonnen die schijten op de EU en hun Brussel. Job well done. Dénken die mensen eigenlijk wel daar?

Dutchbeaurouge | 16-01-18 | 18:23

Ik lees bij de NOS: "Het kabinet *probeert* in Brussel...."
en "Het kabinet *wil* Europa overtuigen...."
Nou met zo'n instee4k dan weet je het al wel...
Sterkte, vissers, bij het gevecht voor jullie recht.

Gerf | 16-01-18 | 18:22

zijn we al te laat voor een NEXIT referendum?

Zuidwest6 | 16-01-18 | 18:08 | 2

ja. Referenda zijn afgeschaft, met name door hulp van de referendum partij uwer D666.

datzouzomaarkunnen | 16-01-18 | 18:09

Eruit en meteen ! die knoflookvreters bepalen en wij betalen en hebben niks te zeggen ,en pinokio zag dat het goed was ! dit gaat van kwaad tot erger !stop met die mislukte graaiersclub

geeratz8217 | 16-01-18 | 19:03

Wat zijn precies de regels voor een Nederlands schip om onder de Union Jack te gaan varen? Fuck de EU.

Rest In Privacy | 16-01-18 | 18:08

Tong is best duur als je het mij vraagt,verder is dieren uit de zee vangen om op te eten iets uit de oertijd.Er komt een tijd dat mensen uit de natuur geplukt zullen worden voor consumptie,smakelijk eten.

kzegje | 16-01-18 | 18:05

Zwaar klote voor de vissers.
Hoe vervelend ook, en volstrekt idioot omdat er wetenschappelijk helemaal niets tegen pulsvissen is in te brengen, het is wel een mooi voorbeeld hoe de EU eigenlijk werkt.
Grote bek, groot aandeel, groot land, grote lobby-vloot: en een landje als de NL is volstrekt kansloos in EU.
Ik geef u op een briefje dat "de Nederlander" dit snel vergeet en gewoon weer pro-EU stemt volgende verkiezingen. Weg met ons, hoezee.

datzouzomaarkunnen | 16-01-18 | 18:03

Daarom moeten we zo snel mogelijk over op europese kieslijsten voor het parlement. Nu hebben we deze ellende dat het parlement met nationale vertegenwoordigers de raad schaduwt. Laat de raad lekker landelijke belangen vertegenwoordigen en geef het volk een echte stem in het parlement. Op zn minst twee kieslijsten a la duitsland. Nu kunnen wij de eikels niet ter verantwoording roepen, want alleen de franse (of ver-van-de-noordzee-links) kiezers hebben erop gestemd.

paulpils | 16-01-18 | 17:54 | 3

Of nog beter, schaf het Europees Parlement maar af en laat de Raad de daadwerkelijke beslissingen maken en de Europese Commissie in de rol van de hoeder van de Verdragen.

therealbraindump | 16-01-18 | 18:40

Het probleem met federale partijen is dat dit ervoor zorgt dat de Merkel/Bumafans de grootste partij krijgen met daarna de Pechtold-/Ruttepartij en daarna de Asscher-/Jessepartij. Het liberale en humanistische sentiment van Nederland is heel erg in de minderheid binnen Europa. Altijd al zo geweest.

Jostifiel | 17-01-18 | 00:00

@therealbraindump | 16-01-18 | 18:40
Ja want dat had dit voorkomen hoe?
Europees parlement afschaffen zorgt alleen maar voor minder transparantie en een grotere rol voor de koehandel in de raad. Dan hadden de fransen dit allang afgedwongen.

paulpils | 17-01-18 | 00:29

Gewoon iets veranderen aan de techniek en dan gewoon door blijven vissen. De EU kan nog geeneens wat bootjes met dobbernegers tegenhouden: een beetje visser kan die gasten zo omzeilen denk ik dan. En mocht er weer wat nieuws worden uitgevonden, volgende keer gewoon je bek houden. Is allemaal niet zo moeilijk.

PijlVader | 16-01-18 | 17:43 | 3

Het is niet zo gemakkelijk als u het schetst.

Van Urk | 16-01-18 | 18:06

Nja, lidstaten moeten erop toezien nadat ze ermee instemmen. Daar gaat eerst nog een langdurige trioloog aan vooraf. Nederland kan wellicht nog wat ellenlange overgangsregelingen bedingen en implementatie vervolgens nog wat uitstellen. Tegen de tijd dat NL in Luxemburg gedaagd wordt zijn we 10 jaar verder en hebben onze wetenschappers in Wageningen aangetoond dat dit toch wel echt ondubbelzinnig mooie ding is :)
Bek houden werkt niet echt, want wetenschap is openbaar en deze techniek was om te beginnen al VERBOTEN. Dankzij de ontheffing kon er wat geëxperimenteerd worden. Dat blijft hopelijk mogelijk na de trioloog en hopelijk kunnen de Nederlandse vissers het dan overleven tot de herziening van de wet.

paulpils | 16-01-18 | 18:14

De EU wil ook géén bootjes met dobberaars tegenhouden.

Zwiebelmaus | 16-01-18 | 21:26

Herr Rutte , Volksvertegenwoordiger .....gaat u nog wat nuttigs doen voor uw volk?
Of blijft u lekker op de schoot liggen bij Herr Timmerfranz?....OPTREDEN!
Ik wil nou wel eens weten in hoever u nog invloed heeft op het reilen en zeilen in dit land?
En mijn sterke vermoedens worden werkelijkheid dat u niet meer bent alls een brusselse spruit. U vertegenwoordigt 500 miljoen europeanen inplaats van 17 miljoen nederlandse burgers. Toon eens wat ruggengraad en doe dat waarvoor u bent gekozen.
Blijkbaar moeten de Nederlandse vissers hun methode-visgrond en vangst veranderen.
Voortaan gaan we pulsevissen op het binnenhof met een sleepnet op zeer hoge amperage.
En we gaan vissen op kwallen.
Ik verzeker u, Binnen een dag zitten we aan ons quotum.

Amen

Datgaatniegoed | 16-01-18 | 17:29
-weggejorist-
likdoorn | 16-01-18 | 17:23

Vacature: met spoed gezocht, glazenwasser voor het Torentje.

Alexander is zojuist in zijn penthouse klaargekomen na een onderhoud op hoog niveau over de visserijproblematiek. Direct na de stemming wilde hij zichzelf al gaan bevredigen doch het was de premier die hem daarvan af wist te houden.
"Ja ook ik wilde natuurlijk even intens van mezelf gaan genieten na het goede nieuws", bekende de premier, "ik had m'n soevereiniteit al uit, maar vanzelfsprekend is de Kamer daar niet geschikt voor."

hoochee | 16-01-18 | 17:20 | 2

Kan GeenStijl ook de partijen vermelden die tegen het pulsvissen zijn, dan weet ik wat ik de komende Europese verkiezingen moet stemmen.

polderkolder1 | 16-01-18 | 17:22

@polderkolder1 | 16-01-18 | 17:22
Ik had ook al op votewatch.eu gekeken, maar nog zonder resultaat. Dit zijn inderdaad de dingen waar we naar moeten kijken bij Europese verkiezingen. Afgelopen keer ging het vrijwel alleen over onderwerpen waarover het parlement niets te zeggen heeft.

paulpils | 16-01-18 | 18:17

Volgende verkiezingen maar weer pro EU partijen stemmen.

Rest In Privacy | 16-01-18 | 17:00 | 1

Meneer Eigenheimer, geen Franse producten meer eten?
Maar ik woon in Frankrijk, wat moet ik dan eten?
Trouwens het gaat de laatste tijd uitstekend hier, La France krijgt in alles haar zin. Voorspoed, bloei, etc.

polderkolder1 | 16-01-18 | 17:12

Wat vreemd toh dat harwerkende Nederlanders niet zo erg meer voor de EU zijn. Hoe komt dat toch?
Wat laten wij ons toch nemen, door EU en door onze eigen regering en MSM

Gerf | 16-01-18 | 16:47

Weet er niet genoeg vanaf, klinkt als totale corruptie

Bokito ergo sum | 16-01-18 | 16:45

Een voorbode wat ons als land Nederland te wachten staat met Rutte/Timmermans, Merkel/Schulz en Macron.

Reaganmania | 16-01-18 | 16:43 | 1

Vergeet de barkeeper niet te vernoemen.

rexm | 16-01-18 | 20:01

Nederland, bestaat dat dan nog?

forecastle | 16-01-18 | 16:41

Als we nu allemaal geen FRANSEN SPULLEN MEER kopen.

MeneerGuggenheimer | 16-01-18 | 16:39 | 3

Ik doe mee

Sinterbikske | 16-01-18 | 16:46

ik zeg: al die nl vissers alleen nog maar vissen voor de Franse kust, bodem helemaal kapotmaken daar, zodat de zee daar kapot dood wordt.

Sinterbikske | 16-01-18 | 16:51

Direct mn tefal-pan teruggebracht naar de winkel vandaag :')

paulpils | 16-01-18 | 18:18

U dacht dat de EU werd verenigd door benevolente utopisten? Helaas. De EU dient de belangen van Frankrijk en Duitsland.
Parlement in Straatsburg? Kutframbozen.
EURO? Kutframbozen!
Landbouwsubsidies? Kutframbozen!
Pulsvissen verbieden? Jean et Marie!
Europees leger? De vrienden van Belmondo.
Rampzalige steunmechanismen die uiteindelijk betekenen dat onze pensioenen en onze poen worden gebruikt om luie Fransozen en. Maffiose Italianen te subsidiëren?
Precies.

Zeddegeizot | 16-01-18 | 16:36 | 4

Nederland is het enige land dat niet in eersten aanleg voor zijn eigen zaak opkomt.

Reaganmania | 16-01-18 | 17:41

Damn right!

Datgaatniegoed | 16-01-18 | 18:58

Get me out!....Nexit

Datgaatniegoed | 17-01-18 | 01:37
▼ 1 antwoord verborgen

Effe volhouden jongens. Volgens JP Balkende moesten eerst het zuur door voor we zoet krijgen van de EU.

Madrox | 16-01-18 | 16:35 | 1

Hihihi.....Ja maar die zure haring komt me onderhand de strot uit.

Datgaatniegoed | 16-01-18 | 17:37

Wen er maar aan. FührerBefehl! Nederlandse belangen zijn in een EU democratie getaltechnisch onmogelijk afdwingbaar. Het is de Nederlandse democratie of geen democratie meer.

PIS-Alchimis | 16-01-18 | 16:34 | 1

Wacht op een Nero-Befehl...

Reaganmania | 16-01-18 | 16:44

D66 toch? Kunnen wij geen referendum laten organiseren?

double punch | 16-01-18 | 16:28

Wat is belangrijker binnen de EU verliezen van de vislobby fransozen met mogelijke economische schade Nederlandse visserij en voordeel Frankrijk of trekker binnen de eu zijn met een prof.huppeldepup vwb bestrijden fake news. prioriteiten, prioriteiten en flutprioriteiten

HetOorAakel | 16-01-18 | 16:27

Man oh man oh man..... weer een goed lopende en in deze tak meest duursame industrie de nek omgedraaid. Alles door autoritaire eurofiele milieu hippies en froggie vissers in hun gammele schuiten.
Wanneer ziet het kartel in dat de EU ons alleen maar ellende geeft.
Tijd om het zinkende EU schip te verlaten.
Het is een zeer slechte zaak dat wetenschap wordt over-ruled door het politieke EU machtsmisbruik.

Datgaatniegoed | 16-01-18 | 16:25

We zijn er maar lekker mee. Probeer je Greenpeace, duurzaamheid en EU quota tegemoet te komen en dan krijg je dit als bedankje. Geen wonder dat 99% van de Urkers tegen de EU grondwet stemde en in groeiende mate op anti EU partijen stemt.

GroetenVanUrk | 16-01-18 | 16:24

Een duidelijke reden voor een Nexit! Een mooier voorbeeld van een corrupte EU is er niet! De Fransen en Spanjaarden vissen b.v. nog met hengels in kleine bootjes en zijn geen partij voor de hi Tech Nederlandse vissers!
Het puls vissen is prima, milieu vriendelijk niets word beschadigd en de bodem niet omgewoeld! Nederland moet zich als meest betaler niet laten ringeloren, door de Fransozen die bijvoorbeeld jaar na jaar de EU begrotingsregels schenden en de norm nog eens nooit gehaald hebben! Ik ben voor een Nexit, de EU staat ons in de weg. Ook zou Den haag eens meer van zich af moeten bijten, meer voor ons opkomen en niet alleen op mooi baantjes azen! (Ik ben geen visser, wel solidair)

Lexus01 | 16-01-18 | 16:23 | 2

Dit pikt Rutte natuurlijk niet,en gaat geheid in Brussel met de vuisten op tafel slaan let maar op.......... uuhhh toch.

Rest In Privacy | 16-01-18 | 16:43

Geloof je t zelf? Zelfs Malta zit daar met meer stemmen in het EU parlement. Ik ben het eens met uw visie.... Bail out EU!

Datgaatniegoed | 16-01-18 | 19:14

Allemaal de schuld van Russisch fake news!

Oepsie1234 | 16-01-18 | 16:22

Dan moet je beter lobbyen. Dat had je ook in Nederland moeten doen, als je een voorheen verboden techniek verbeterd en weer legaal wil krijgen. Ik weet het, het is geen populaire mening. Maar wat zou Amazon of Uber doen? Huilen in een hoekje? Nee, die nemen een oud eurocommissaris in dienst, bewerken de media en krijgen in diverse landen het verbod van tafel. Zo werkt het nou eenmaal, kan je over mopperen en zeggen dat het niet eerlijk is. Tough luck, ga maar eens exporteren naar China, Rusland of de VS. Als je daar op de verkeerde tenen trapt, krijg je ook plots importverbod ivm een plantenziekte. Handel is een groot deel politiek, en dat ontkennen is verliezen.

dyslexieman | 16-01-18 | 16:08 | 3

Ik woon in Frankrijk en heb altijd geloofd in de EU. Maar begin zo langzamerhand toch tot de conclusie te komen dat Nederland er beter uit kan stappen.
Kan je in Nederland geen referendum aanvragen over het lidmaatschap van de EU, of is dat al afgeschaft?

polderkolder1 | 16-01-18 | 16:21

Ja, en dan stap je uit de EU, en onderhandel je nieuwe verdragen. Dan ben je toch nog steeds met politiek bezig? Dan ben je uit de Brusselse drek maar verzand je in discussies met bijvoorbeeld Rusland die onze bloemen tegen houden om onduidelijke redenen. Handel en politiek zijn met elkaar verbonden, en nu kom je jezelf tegen in EU verband. Maar los dat EU verband op, en je mag zoals Canada (en de UK) tegen de VS en Boeing gaan vechten. Of tegen China, India of wie dan ook. De wereld waarin landen eigenlijk het wel goed vonden en gewoon spullen aan elkaar verkochten is verdwenen. Maar goed, ik zal dat wel verkeerd zien...

dyslexieman | 16-01-18 | 16:32

@polderkolder1 | 16-01-18 | 16:21: Nee. Dat kan niet. Dat staat zelfs expliciet vermeld in de referendumwet.

Graaisnaaiert | 16-01-18 | 16:54

Gewoon pro EU blijven stemmen, komt het allemaal goed.

TheBigKirth | 16-01-18 | 16:07

Nou, misschien toch eens na gaan denken over een Nexit?

Linkse allergie | 16-01-18 | 16:04

Macht boven economische rationaliteit, net als met de Brexit onderhandelingen. Daar gaat de weerspannige EU houding ook handel kosten met onze op 1 na grootste handelspartner.

Gewinflipt | 16-01-18 | 15:55

We kunnen wat terug doen. Geen Franse kaas en wijn, Renault, PSA en dergelijke.
Vakantie, ach Engeland/Schotland is ook mooi.

Memek | 16-01-18 | 15:52

De EU is dus letterlijk: betalen en je bék houwe.
-
Wacht maar tot straks onze pensioenpotten richting Lissabon en Tirana gaan.

bisbisbis | 16-01-18 | 15:50

Hoewel Nederland voor de testfase een ontheffing kreeg om 5 % van de viskotters uit te rusten voor pulsvissen werd dat al snel tegen alle afspraken in en via een truc een op de drie wat logischerwijs door de anderen word gezien als oneerlijke concurrentie .
Er is nog steeds geen duidelijkheid of langdurige blootstelling aan lichte elektriciteit de chemische samenstelling van de zeebodem veranderd en of het bodemleven word aangetast en die komt er nu niet meer ook omdat Nederland de regeltjes blijkbaar niet wil volgen .
www.noordzee.nl/opinie-maak-nu-echt-w...

Ik acht de stelling van Geen Stijl dat Brussel de NL vissersvloot torpedeert met nepnieuws dan ook als [x] onwaar en gelul van een dronken aardbei !

Castor12 | 16-01-18 | 15:48 | 3

Tja.... Als je al sinds mensheugenis doet zoals opa en bed overgroot opa het heeft gedaan, sta dan niet verbaast te kijken als iemand je voorbij streeft. Quotum blijft quotum alleen wat sneller. Geeft meer ruimte voor onderhoud van je schuit.

Datgaatniegoed | 16-01-18 | 17:59

Het is niet brussel, maar de fransozen en de vriendjes van pvda. Neem aan dat pvda wel verstandig heeft gestemd? Die electrische blootstelling wordt al onderzocht en is onwaarschijnlijk dat het zon impact op chemie van de zeebodem heeft. Zie het overzichtsrapport van alle bekende effecten en leemtes in het dossier van de WUR.

paulpils | 16-01-18 | 18:31

Straks zijn de innovatieve NL kassen aan de beurt wegens EU regels lichtvervuiling die dan weer niet voor zuidelijk Europa gelden wegens koude grond kweken dus minder lichtvervuiling. Zo word innovatie natuurlijk afgestraft.
It's a long way... youtu.be/ZDCs7ijNUVM

steekmug | 16-01-18 | 15:48 | 1

Waarom is de haan het symbool van Frankrijk? Parce-que c'est la seule bete qui peut chanter dans la merde.

van Oeffelen | 16-01-18 | 15:44

is pulsvissen in Straatsburg geen idee?

Novorapidjunk | 16-01-18 | 15:41

Tja mensen, zo werkt de EU namelijk. Betalen maar vooral de mond houden. Moet wel zeggen dat er steeds meer pro-EU trollen hier zijn. Het begint op te vallen, opeens veel zwitssals met overduidelijke pro-EU mening.

Indoneesje | 16-01-18 | 15:38

Hoewel ik het wel eens ben dat dit toch aantoonbaar maakt waar de EU wel faalt. Daarom zou het toch echt beter zijn als we meer centralisatie hebben in de EU en meer liberalisme in de regulering. Regulering, regelgeving is prima maar niet als het gekaapt wordt door lobbyisten en puur om een uitstervend clubje van bijvoorbeeld Franse vissers te 'redden'. Dat is toch echt iets wat me al tijden intens stoort in de politiek. De open en vrije markt moet gewoon eerlijk zijn. Klaar.

De Koreaanse Slet | 16-01-18 | 15:38 | 2

Liberalisme in de regulering....... man man man, dieptriest dit DKS.

therealbraindump | 16-01-18 | 16:15

Dit is waar het over gaat. Geen eerlijke open markt. Anders zou ik best voor de EU willen zijn. Het is een en al cliëntelisme en vriendjespolitiek. Ondertussen staan onze persoonlijke vrijheden op de tocht.

ristretto | 16-01-18 | 16:19

Ja één europa is goed voor ons!
ja één europa levert ons alleen maar voordelen op.
ja sinds we één europa hebben gaat het alleen maar beter.
ja sinds we één europa hebben zijn de wegen geplaveid met goud.
ja één europa .... konden wij er maar uit.

stem voor NEXIT .... geef alleen nog maar je stem aan een partij die UIT de EU wil.

isotope 465 | 16-01-18 | 15:38 | 3

Lul toch niet zo dom uit je nek.
1.) Één Europa is geen feit.
2.) Niemand heeft het over alleen maar voordelen.
3.) Het gaat inderdaad beter voor de meeste mensen, alleen weet niet iedereen dat. Omdat ze niet willen of gewoon niet verder kunnen kijken dan hun neus lang is.
4.) Geen goud maar de infrastructuur is stukken beter en dat levert geld op.
5.) 'We' kunnen prima uit de EU stappen. Er is echter geen weldenkend mens die dit een goed idee vindt.
6.) Enkel de PVV en FvD willen uit de EU. Zolang ze geen projectplan hebben voor een Nexit ben je een rund als je daar mee stunt.

En nee, ze hebben geen plan. Zie Brexit. Volgend jaar Maart moeten ze eruit. Nog steeds geen plan. Nog steeds bezig met uit te vogelen wat er allemaal moet veranderen en hoe het mis gaat. Nee doe eerst maar een solide plan en dan praten we verder.

De Koreaanse Slet | 16-01-18 | 15:45

@De Koreaanse Slet | 16-01-18 | 15:45

Je eigen dikke nek.
1.) Gelukkig nog niet. Alles is er wel op gericht inclusief het inleveren van onze vrijheden.
2.) Niemand heeft het over de nadelen of bagatellissert deze.
3.) Dat het beter voor de meeste mensen gaat is veelal ondanks de EU niet dankzij. Omdat ze niet zo dom zijn om te denken dat hun voordelen uit eigen vermogen ontstaat. De sterke economieën (NLen D) waren dat ook al voor de eu.
4.) We betalen via de eu meer voor de infrastructuur van Zuid europa dan voor onze eigen infrastructuur..
5,) Eens. Er zijn voldoende weldenkende mensen die dit wensen en voor mogelijk houden.
6.) Of deze twee partijen groeien na dit soort berichten of de scepsis groeit ook bij andere partijen. Wensdenken is aardig, de realiteit en de feiten wijzen anders uit.
Een plan is wel aardig om te hebben maar ook niet zaligmakend. De voorspelde rampen lijken maar niet te gebeuren als gevolg van de Brexit. Voor doemdenkers een gruwel. We praten later wel verder.

ristretto | 16-01-18 | 16:12

@dks Dat dus. Wat is het alternatief? Een beetje stoer brallen over ver vervlogen gouden tijden zijn volgens mij niet hoe je zoiets gaat doen. Dan krijg je David Davis en co die er gaande weg achter komen hoe de EU werkt en wat het in hield. Zolang het plan voor uittreding bestaat uit het woord nexit en niet veel meer, ben ik voor blijven.

dyslexieman | 16-01-18 | 18:43

EU negeren en gewoon doorgaan. Laat het er maar een keer op aankomen.
En toch nog even, speciaal voor alle EU-fans: dit is dus de toekomst! Fijn vooruitzicht hè?

Lefty-Messup | 16-01-18 | 15:36 | 2

Mwa. Het lijkt me dat de visserij gewoon door blijft vissen. De EU is zo traag en log dat tegen de tijd dat er boetes komen alle investeringen dubbel en dwars zijn terug verdiend. Een beetje burgerlijke ongehoorzaamheid en ballen hebben die vissers wel.

De Koreaanse Slet | 16-01-18 | 15:47

@ristretto , ik stem op jou ! En laten we vooral niet vergeten dat toen Nederland nog voor de Hollanders was, dat we toen uitmuntend goed onze eigen broek op konden houden. Vergeet ook niet dat voor Eurabie begon wij al zaken deden met de gehele wereld. Dus in mijn optiek stop de omvolking en weg uit de EU en lang leven Europa.

SteveDV | 16-01-18 | 16:25

Dit is gewoon de EU in een notendop.

Vroeger had Nederland een eigen spoorweg industrie. Toen kwam de EU en kunnen we onze spullen in Frankrijk of Duitsland kopen. (Of in Italië natuurlijk (Fira), maar dat bleek niet zo'n groot succes te zijn.)

Tja, zij zijn groot, en wij zijn klein.

Peter_K | 16-01-18 | 15:36 | 1

Vergeet Fokker niet. Maar ja, Europees verbod op staatssteun he. Verplichte internationale aanbesteding. Enig joh, die globalisering.

Graaisnaaiert | 16-01-18 | 16:50

Enne ene Timmermans zou voor de NL belangen in de EU opkomen, het enige wat die dichtgegroeide zeekoe heeft gepresenteerd is nul komma nul buiten het genieten van 5 gangen diners in 4 sterren restaurants in Brussel heeft hij schijt aan de NL beroepsvissers.

Goedverdoemme | 16-01-18 | 15:32 | 1

Timmerfrenske is natuurlijk geassimileerd tot Europeaan en in die hoedanigheid moet hij natuurlijk de pre's en con's afwegen tussen het goddelijke Europa en een uit de stront getrokken kikkerlandje waar hij nog wat vage herinneringen aan heeft. Maar uiteindelijk is alles wat goed is voor Europa (lees EU) ook goed voor Nederland, dus 'Alles sal reg kom as ons almal ons plig doen'.

FrankVeer | 16-01-18 | 16:16

Nederland is een van de kinderen van de rekening van de Brexit. Frankrijk is typisch een gevalletje apart en de as frankrijk - duitsland is de bepalende factor in de Eu.

Zullen dus uiteindelijk nog meer vissers omvlaggen naar een UK nummer.

Wel apart dat Brussel wel de grootste zwarte goederen/geldstroom van de as china - africa - uk - Frankrijk (parijs) - duitsland in tact laat. Of zouden daar, naast Oekraine, de Bitcoins voor de Brusselse bestuurders vandaan komen.
De bestuurders zijn nu wel aan het omwisselen geslagen overigens.

De beerput Brussel stinkt niet alleen naar vis....

Tee Of Cup | 16-01-18 | 15:30

Eerst de Nederlandse boeren , nu de Nederlandse vissers. Ben nog aan het uitpluizen waar de Nederlandse burgers staan in dit rijtje.

ja,diedus! | 16-01-18 | 15:25 | 1

Eerst nog een verbod op franchisers bij winkelketens, die ook eigen filialen hebben. Dan verdwijnt in elk dorp de supermarkt.

BraadWorstLul | 16-01-18 | 15:33

Tijd voor een Nexit. En sowieso verbod negeren. Of gaan Timmerfrans en Druncker ook handhaven? Die vetkwabben houden het nog geen 5 minuten vol op een boot.

Maar wat niet helpt: ik krijg ontzettend jeuk zodra ik de naam Annie Schreijer-Pieriek voorbij zie komen. Die CDA miep heeft maar 1 doel en dat is de belangen van boeren behartigen. Want mensen die al kampioen subsidie vangen zijn, hebben nog meer EU geld nodig natuurlijk. Dat zo iemand het nu blijkbaar ook voor vissers op moet nemen, doet de zaak weinig goeds. Tenzij je als visser wil worden gezien als drijvende subsidiespons...

vrijstijler | 16-01-18 | 15:24 | 1

Die subsidievarkensboerin (CDA) kocht toch jurkjes van duizenden euro's? Wonend in een appartementje van vele duizenden euro's in de maand. CDA-normen en waarden krijgen bij Annie een gezicht. Zogenaamd opkomen voor de boeren, ze komen vooral op voor zichzelf en hun netwerkje.

Watching the Wheels | 16-01-18 | 15:28

Maar kutlandje Nederlandje wèl de Franse landbouw financieren, middels verreweg de hoogste bijdrage aan EU per capita. Bedankt zieke lamlullen in Den Haag!!!

echt_links | 16-01-18 | 15:24

Voetnoot uit de geschiedenis www.youtube.com/watch?v=hv0Kdd3Mqv8 (het is uiteraard een IJslands vissersschip). Nu dan die slakkenvreters www.youtube.com/watch?v=i4N4nGnnHTs , maar die hebben de beste marine van West-Europa. Jammer dan.

Visserijbiologie is overigens een relatief lucratieve wetenschapstak. Zolang je maar niet aankomt met gewoon 10 jaar stoppen met vissen (eiwitalternatieven genoeg), stoppen met afvallozing op/naar de zee, laat staan fosfaatsuppletie. Dat laatste is een voedingsstof voor het plantaardige leven in onze zeeën en de bakermat voor alle verdere leven al daar. Die laatste zeperd is een verhaal apart. Voor het verbod erop kwam naar verluid kabeljauw rijkelijk voor onze kust voor. Iets met kringlopen of zo.

Hetkanverkeren | 16-01-18 | 15:24

Wat zegt knulletje Mark nu?

ZZP-er | 16-01-18 | 15:23 | 1
-weggejorist-
Lefty-Messup | 16-01-18 | 15:41

letters_of_cijfers | 16-01-18 | 15:06 |
Als dat zou gebeuren, dan wordt het leuk met die EU-trollen hier.

mom van avezaath | 16-01-18 | 15:22

Echt te schofterig voor woorden. Dus dit is die geweldige EU van Berbaar, waar hij in een ander draadje gisteren degene die anti EU was, de maat nam. Wees er maar trots op, geldt ook voor DKS, met die achterlijke opmerkingen, dat iedereen hier te dom is om de EU te snappen. Niets goeds komt daar vandaan, laatdunkend, minderwaardig tuigh is het. Geldt ook voor de reaguurders die de EU-leer aanhangen.

mom van avezaath | 16-01-18 | 15:19

Wel mooi om te zien hoe reaguurders nu plots wel kwaad zijn over fake news. Even alle irreële emoties daargelaten is dat toch een vooruitgang. Nu nog eventjes fake news van de Russen, extreemrechts, extreemlinks en andere belangenpartijtjes aanpakken en we kunnen weer verder.

De Koreaanse Slet | 16-01-18 | 15:16 | 7

noorderling | 16-01-18 | 15:40

Al het nepnieuws moet bestreden worden. Dus ook fraudeurs, oplichters, etc. Sowieso elk nepnieuws wat gebleken onbetrouwbaar is dient zo aangemerkt te worden. We leven niet meer in de eeuw van slangensapverkopers. Genoeg is genoeg. Ik snap de ophef ook niet. Gaat het om Geenstijl? Geenstijl is en was nooit een baken van serieus onderzoeksjournalistiek. Hebben ze ook nooit geclaimd. Wie dat denk is enorm dom want als je tagline begint met ongefundeerd dan weet je genoeg. Geenstijl doet het om discussie aan te zwengelen en vaak om te trollen. Prima. Ik zie de meerwaarde. Maar het is geen nieuwsbron en de redacteuren nemen 9/10 keer een externe nieuwsbron en gooien daar een lekker Geenstijl sausje over. Dat doen ze goed. Heel goed.

De Koreaanse Slet | 16-01-18 | 15:54

marjen | 16-01-18 | 15:44

Er is geen verbod. In Duitsland beginnen ze met handhaving van de WET en in Frankrijk denken ze er over na. In Nederland zijn er nog geen concrete plannen.

Maar je zal deze desinformatie wel uit fake news hebben. Fake news is overigens niet altijd politiek. Voor sommigen is het big business. Gewoon charlatans die je besodemieteren. Neem Nine For News. Dat is gewoon een scam. Maar zo zijn er duizenden.

De Koreaanse Slet | 16-01-18 | 15:58

De vraag is of het fake news is. Slettebak. Eerst onderzoek naar de beweringen van de Fransen en goed onderzoek naar de methode. Dan pad een eventueel verbod.

ristretto | 16-01-18 | 15:59
▼ 4 antwoorden verborgen

In de tijd voordat de EU een feit was en Europa "verenigd" was in clubjes als de EEG, EGKS, en Euratom, was het niet anders dan kommer en kwel met Frankrijk en alles wat daar zuidelijk van ligt voorop.
Frankrijk sowieso het stakingsland en agrarisch onrustland bij uitstek.
Volgens mij is het eerste woord dat de kindjes op de Franse scholen leren: staken, gevolgd door het woord subsidie. Melk in de sloot en tractoren op Champs Elysée.
Het Europese Monetaire Systeem (EMS), bedoelt om wisselkoers stabiliteit te garanderen tussen de toen nog afzonderlijke munten, was keer op keer ontregeld omdat, u raadt het al, dan weer Frankrijk en dan weer Italië enz. enz. moesten devalueren, of als zij hun zin kregen, Nederland en Duitsland hun munten moesten opwaarderen om de economie van de zuidelijke landen te redden.
En met die bagage zijn we vrolijk de EU en de Euro binnengewandeld, met braaf Nederland als gidsland fluitend voorop.
En zie toch eens hoe de Euro lijdt onder de zuidelijke landen.................
Er is niks veranderd, we betaalden toen en betalen nog steeds voor andermans bagger.

Memek | 16-01-18 | 15:16 | 4

Frankrijk en Duitsland hebben de meeste kosten betaald aan de EU,
adjudant | 16-01-18 | 15:35
Alles naar rato, gezien de omvang van het land en hun economie.
Maar los van dat is en blijft Frankrijk de drama queen van Europa en hebben ze
zoals ik al eerder noemden de stabiliteit van de toenmalige EMS valuta en thans de Euro nou niet bepaald een stevig karakter gegeven.

Memek | 16-01-18 | 15:46

Memek

Nederland geeft ook geen stabiliteit aan vertrouwen in EU door de belastingontduiking en fiscale geheime afspraken,

adjudant | 16-01-18 | 15:59

Frankrijk is nooit netto betaler geweest.

Oepsie1234 | 16-01-18 | 16:29
▼ 1 antwoord verborgen

Wij subsidiëren die franse 'wijn' boeren toch ? Die elk jaar weer flink wat dure schoonmaakazijn verbouwen.

Wekkertje | 16-01-18 | 15:15

Shithole EU. Nexit want er rest ons geen andere keuze dan als EU onderdeurtje de keuze voor ons zelf te kiezen.

Van Zessen Klaar. | 16-01-18 | 15:12

Waarom de EU niet werkt in een notendop... Uitruil van belangen, de grootste bek krijgt het meest voor elkaar. Nu we de Britten als partner kwijtzijn in de EU wordt het voor Nederland een ingewikkelde zaak. Sterker... Als de Fransen en Duitsers het eens zijn, wordt het voor de rest een hachelijke onderneming. Zie de al eerder genoemde Franso landbouwsubsidies, en de Duitse diesellobby...

Dr_Prepper | 16-01-18 | 15:09 | 1

ik zie gouden tijden komen met deze lobby,gelukkig zijn de altijd dwarsliggende Britten straks vertrokken en kan eindelijk de EU voltooit worden,

adjudant | 16-01-18 | 15:40

Dan gedogen wij de methode toch gewoon? Wij gaat toch over onze eigen wateren? We laten de hollandse boten gewoon vissen, handhaven niet. En wat gebeurt er dan?

BBRDWR | 16-01-18 | 15:07 | 1

Inderdaad, die kit frambozen slurpen landbouwsubsidies en worden boos en staken het hele land plat als ze niet renderen, ipv investeren en ontwikkelen.
Lui.. volk.. die fransen. Afsteken en afscheiden samen met de overige knoflooklanden.

boerk | 16-01-18 | 15:13
-weggejorist-
letters_of_cijfers | 16-01-18 | 15:06

Je zou objectief moeten (laten) vaststellen of het Franse verhaal klopt dat al het leven dood is, nadat zo'n elektrisch sleepnet langs is geweest. Moet toch makkelijk uit te zoeken zijn welke vismethode het minst schadelijk is voor het milieu? Nu is het lobby en emotie, ze moeten puur kijken naar de feiten. Daarbij moeten wel lobbyisten buiten spel worden gezet, je moet echt wetenschappelijk kijken naar wat het minst slechte is voor het gehele systeem. Dat is ook in het belang van de vissers, je hebt er niets aan als alles dood is maar de vraag is dus of dat wel of niet klopt. Echt heel vreemd dat ze op emotie beslissen in plaats van op basis van feiten.

Watching the Wheels | 16-01-18 | 15:05 | 8

Langshetrandje

het experiment is niet geslaagd volgens de andere leden van EU, NL heeft jarenlang te veel vergunningen aan dit experiment verleend om eigen visserij en economische voorsprong te geven, feest is nu over vergunningen inleveren,rekening naar Rutte sturen, EU heeft geluisterd naar meerderheid en vissen met stroom weer verboden,

adjudant | 16-01-18 | 15:57

Kijk maar hoe dood alles is:
youtu.be/FilfCiWr6ts?t=1m36s
@Langshetrandje
Elektrisch vissen is verboden ja, de puls methode is totaal iets anders en ook diervriendelijker

Grzl-II | 16-01-18 | 16:37

Langshetrandje en Adjudant zullen zich sieren wanneer ze zich eerst in het onderwerp inlezen.

Van Urk | 16-01-18 | 18:17
▼ 5 antwoorden verborgen

Wellicht willen de Britten die vleugels wel kopen zodat ze op onze bodem vissen en we de vis van hun terug kopen... hilarisch!

Denkhetnjet | 16-01-18 | 15:05 | 2

We kunnen ook onze vissersvloot onder Britse vlag laten varen.
Kudtfransozen; in dat land werkt werkelijk niets zonder subsidie van de overheid of de EU!

Brou Is Back | 16-01-18 | 15:13

Kunnen we misschien nog beter de BEF uitnodigen om ons voor de zoveelste keer uit de klauwen van een Grootrijk te helpen.

Graaisnaaiert | 16-01-18 | 16:41

Maar de EU zorgt voor welvaart hoor! Dankzij de EU hebben we het zo goed! Wat uit Brussel komt is helemaal toppie voor de NL economie en de banen en de handel. Of zo. En Vrede! Dankzij de EU hebben we Vrede! Of zo.
Stempt D66 en dan hoeft u nooit meer te twijfelen. Want wij gooien alle nepnieuws weg! En we gaan heus niet websites op zwart zetten, welnee.... De NPO koopt GS en de redactie wordt vervangen door JJ vd Wal, Tex de Wit en Ruben Nicolai. Het blijft heus leuk. Maar zonder nepnieuws over appartementen in Scheveningen en zo.
En nu allemaal meezingen: “Alle Menschen werder Brüder...”

Stormageddon | 16-01-18 | 15:05

Zodra NL belangen van Frankrijk of Duitsland of Zuid-Europa weg-concurreert, zal dit gebeuren. Want in de EU heeft een klein land niks in te brengen. Behalve zijn centjes.

dr Rechts | 16-01-18 | 15:04 | 1

je hebt geen NL belangen in de EU, je hebt de EU en haar leden, nationale belangen moeten wijken voor de belangen van alle leden, Nederland was maar weer voorbarig met het verstrekken van extra vergunningen om eigen belang voorop te stellen,

adjudant | 16-01-18 | 15:45

Heb je als NL-visserij meegedacht aan het mileu, investeer je miljoenen in milieuvriendelijkere visserij, wordt je als NL-visserij door de EU/Frankrijk zo de nek omgedraaid.

Ik snap die vissers wel dat ze steeds meer cocaïne gaan transporteren/vervoeren. Mag niet. Maar als de EU/Frankrijk je milieu-initiatieven zo de nek om draait, snap ik het wel.

Jan3863 | 16-01-18 | 15:03 | 3

De vissers kunnen beter in opstand komen. Iemand schreef dat het er maar 'een paar' zijn (wat natuurlijk onzin is want wat te denken van de visverwerkende industrie, de viswinkels en noem maar op) maar als je de mensen meetelt die een hart voor onze vissers hebben, kunnen dat er zomaar een paar miljoen zijn.

Lupuslupus | 16-01-18 | 15:07

NL heeft toch al te veel vissers, net als te veel boeren en veeteelt,

adjudant | 16-01-18 | 15:48

Nederland heeft ook teveel adjudanten. En nou terug onder je brug, trol.

Graaisnaaiert | 16-01-18 | 16:39

The switch from conventional beam trawl fisheries to pulse fisheries requires an investment of around €230,000 for a <=300 hp cutter and an investment of around €350,000 for a large cutter (1,500-2,000 hp). The earn-back periods depend on the fuel and sole prices; however, with the price levels from 2013 to 2015, the earn-back period is less than two years for large cutters and around three years for <=300 hp cutters.

en

From 2008 to 2014, 41 cutters switched from beam trawl fisheries to pulse
fisheries, with a further 42 cutters making the transition in 2014.
(Wageningen onderzoek)

Een stuk winstgevender dus. Het betoog tegen pulse fishing is een stuk suggestiever en gebruikt wat verouderde feiten over pulse fishing. Er loopt nog een vierjarig onderzoek tot 2020, daar hadden ze best op kunnen wachten. Begrijp de frustratie vanuit de NLse visserij dan ook wel. (al zouden ze het geld uit hun gedane investering al wel terugverdiend moeten hebben)

Luckystriker | 16-01-18 | 15:03 | 6

Nederland heeft dat wel verantwoordelijk gedaan. Er is een laag maximum aan boten, er moeten boten meevaren die experimenten uitvoeren voor langdurig onderzoek (2016-2020) en goedgekeurd vanuit het ministerie. De resultaten uit het onderzoek zijn tot nu toe positief, dus vraag me toch echt af waarom het nu verboden is.

Luckystriker | 16-01-18 | 15:35

@adjudant | 16-01-18 | 15:27
Vergunningen die destijds afgegeven zijn met instemming van de EU. En nu is men genaaid.

TeeJee | 16-01-18 | 16:30

@Adjudant: dit is een typisch voorbeeld van een onbetrouwbare overheid ( kun je twisten of dat Den Haag is of Brussel in dit geval ) maar als je aanzet tot innovatie en mensen daarmee op kosten jaagt kun je niet van de ene op de andere dag een verbid op die innovatie instellen. In het verleden zijn er om minder - letterlijk - koppen gerold.

Graaisnaaiert | 16-01-18 | 16:38
▼ 3 antwoorden verborgen

Kijk, dat is nu het mooie van Brexit. Dan heb je deze frustraties niet meer.

dr Rechts | 16-01-18 | 15:02

Ook dit zal Nederland slikken als zoete koek. Ze verdienen niet anders de met de ogen naar de EU gerichte dombo's. We zullen zien dat er gewoon weer op de partijen gestemd gaat worden die deze potentatenstaat voorstaan.
Eigen schuld dikke bult voor de domme onwetendheid inzake de EU!

lanexx | 16-01-18 | 15:02

Die hele EU begint mateloos te irriteren. De Nederlandse regering wil altijd als braafste jongetje van de klas voorop lopen. Allerlei dwaze maatregelen worden ingevoerd nog voor het officieel is. Nu hadden de vissers weer (geheel lgisch) flink geïnvesteerd en zijn de klos. Ook de boeren kennen dit verhaal maar al te goed van flink investeren en vervolgens de deksel op de neus krijgen doordat we slappe en domme politici hebben. Duidelijk is wel dat binnen dat Europa elk land nog steeds voor eigen volk gaat. Het wordt tijd dat Nederland dat ook gaat doen. Nexit.

Ruikbaard | 16-01-18 | 15:02

al weer een reden dit zinkende schip te verlaten.zoek steun bij de UK

pejoar | 16-01-18 | 15:01

Jammer. Zowel voor links Nederland (milieuvoordelen) als rechts Nederland (economische voordelen) is dit een teleurstelling. Voor mij is het nogmaals een bevestiging dat we veel te veel bevoegdheden hebben weggegeven aan het logge monster dat EU heet.

ZoltarTheMagnificent | 16-01-18 | 14:58

Wie betaalt, die luistert netjes naar wie bepaalt. Zo werkt dat in de EU.

Nederland betaalt alles netjes en moet uiteraard achteraan aansluiten in de rij.

Jan Passant mk2 | 16-01-18 | 14:57 | 2

Nederland fraudeert het meest bedoel je,

adjudant | 16-01-18 | 15:24

U is lid van de (inter) Nationaal Socialistische Beweging en in dat kader kan ik uw standpunt begrijpen, adjudant der gemeentepolitie.

Jan Passant mk2 | 16-01-18 | 15:28

Hoeveel van dit soort nieuws moet er nog komen voordat de domme Nederlander zich eindelijk eens tegen de EU gaat keren?!?
NEXIT, hoe eerder hoe beter!

saintinel | 16-01-18 | 14:57

Gewoon als visser een stichting oprichten "Help for Africa" oid en met je bootje een lijndienst tussen Libië en Lampedusa gaan onderhouden. Levert veel meer op en je wordt geprezen door alle elite-Europeanen.

NV_2017 | 16-01-18 | 14:56 | 1

Vistex, samen met Frontex de snelste veerdienst uit Afrika.

Glasgow Argus | 16-01-18 | 14:59

De marionetten in de 2de kamer willen er een debat over gaan houden. Eigenlijk hoeft men niet te huilen, dit is wat de EU in een notendop is, een door Duitsland en Frankrijk gedicteerd monster. We hebben niets te zeggen, dat komt er nu van als je zo graag bij de EU wil horen.

Roze_bril_drager | 16-01-18 | 14:56 | 1

Nee, maar wij betalen braaf dus hebben we heus wel invloed. Wat heeft dat extra termijntje Dijsselbloem ook alweer gekost? Er staat me iets bij van een schatting van de opbrengst van drugs en prostitutie wat meegeteld is om het BNP te bepalen ( en in het verlengde te afdracht aan de EU ) terwijl u en ik daar geen reet van terugzien. En wat zijn die Grieken ermee opgeschoten? Geen reet, wel oligarchen en multinationals die voor een prikkie "het tafelzilver" konden opkopen. Echt, die EU is een grote nachtmerrie als je niet tot die beroepsbestuurders of top van het internationale bedrijfsleven hoort...

Graaisnaaiert | 16-01-18 | 15:27

Zo komen ook de EU lovers zichzelf een keer tegen.
(doskabouter)

BosrandDirk | 16-01-18 | 14:53

Kunnen wij onze pulsvisvloot niet verkopen aan de Britten? Die hebben er met de Brexit vast wel belangstelling voor!

Rest In Privacy | 16-01-18 | 14:53 | 2

De Britten gaan de vis dan verkopen aan... de EU? De EU, waar het visserijbeleid een communautaire aangelegenheid is. Waar de Fransen dus de eventuele import van vis uit het VK mogen bepalen. De uitkomst hiervan lijkt mij vrij duidelijk, na het voorafgaande.

Glasgow Argus | 16-01-18 | 14:57

Goed idee. De Britten zijn bezig met de 2e Battle of Britain en dus de laatste vluchtplaats voor vrije mensen uit het door den EU bezette gebied.

Jan Passant mk2 | 16-01-18 | 15:00

Ze bedoelen eigenlijk dat die vissersboten beter vluchtelingen kunnen gaan ophalen.

BosrandDirk | 16-01-18 | 14:52 | 1

Die worden al sinds 22 december ingevlogen vanuit Libië naar Italië door UNHCR.

koosnaam | 16-01-18 | 15:02

Wat blijft het toch jammer dat de goedlopende EEG is omgevormd tot dat vreselijke gedrocht dat EU heet. En geen hond die kan uitleggen wat de winst voor de gewone man in de straat is geworden. Wel voor de multinationals en beroepsbestuurders waar wij als belastingbetalers zitten met de gebakken peren.
Uit de EU - in ons eentje - vind ik op dit moment niet verstandig ( we hebben geen Commonwealth zoals de Britten en wij tellen internationaal veel minder mee ), maar ik ondersteun elk initiatief dat ertoe leidt dat we kappen met die EU-onzin en omvormen naar de EEG.

Graaisnaaiert | 16-01-18 | 14:52

Wat nou als onze vissers gewoon zeggen tegen Brussel 'zak maar in de stront, we gaan gewoon onze gang'. Sturen ze dan de marine op die scheepjes af?

Lupuslupus | 16-01-18 | 14:51 | 1

De Nederlandse marine ja. In opdracht van de Nederlandse overheid, want Brussel vraagt het.

gestoptmetroken | 16-01-18 | 14:55

Nu begrijp zelfs ik dat de pulskor gewoon beter en handiger is. Maar wel frappant dat juist het meest democratische gedeelte van de EU namelijk het Europese parlement met direct gekozen vertegenwoordigers het moet ontgelden terwijl de aangestelde bestuurders (Europese commissie) juist voor zijn. Hoe gaan we dat recht-lullen? Heren?

"De Europese Commissie is voor de pulskortechniek. Maar onderhandelingen tussen de lidstaten, het Parlement en het Parlement zijn door de stemming zeer moeilijk geworden. Schreijer-Pierik hoopt dat minister Carola Schouten (Landbouw) „kan redden wat er te redden valt.” Maar het ziet er bijzonder slecht uit voor de Nederlandse vissers nu de pulskor is doodverklaard door een meerderheid van de Europarlementariërs"

Het bewijst sowieso dat niemand hier iets weet over de EU. Dat dan weet wel.

De Koreaanse Slet | 16-01-18 | 14:49 | 5

Dat parlement wordt steeds gekozen door een overduidelijke Europese minderheid. Opkomstpercentages altijd ruim onder de helft. Voor mij geen geldig mandaat.

marjen | 16-01-18 | 15:02

Ook lekker hypocriet Marjen... Als het over het Oekraïne referendum gaat dan hebben 'jullie' democratisch gewonnen maar is het andersom dan heeft het geen mandaat. Overigens ken ik de exacte uitslagen niet maar ik mag aannemen dat Nederlandse Europarlementariërs vooral voor hebben gestemd. Althans als je het artikel leest. Verder heeft CDA mevrouw gelijk. Het is 'fake news' van de Fransen want die vissen worden toch allemaal vermoord. Wederom een reden om flink in te hakken op nepnieuws.

De Koreaanse Slet | 16-01-18 | 15:10

"Maar wel frappant dat juist het meest democratische gedeelte van de EU namelijk het Europese parlement met direct gekozen vertegenwoordigers het moet ontgelden...."
De Koreaanse Slet | 16-01-18 | 14:49

Tja, met "meest democratische gedeelte" bewijs je weer eens wat de EUSSR voor een corrupt Politbureau is.

Eigen goal voor DKS!

Klassenfeind | 16-01-18 | 15:26
▼ 2 antwoorden verborgen

Ja, de Fransen hebben nu eenmaal meer verstand van politiek dan Nederland met zijn Blije Ei dat alles vrolijk inlevert.
Dit is nog niks. Je kunt je voorstellen hoe het zal gaan met de 1200 miljard pensioengelden die we overgedragen hebben aan Europa.
NL blijft het domste jongetje op het schoolplein.

Schmalz | 16-01-18 | 14:49 | 1

Lees de tekst van het franse volkslied maar eens goed. Dan begrijpt u wat Schmalz bedoelt.

Rest In Privacy | 16-01-18 | 14:53

Ik gun de EU parlementariers en ook die uit Den Haag, een weekje mee op een kotter maar wel " elke trek aan dek". Weten ze ook een keer wat ECHT werken is. Doodzonde dat deze innovatieve vorm van visserij naar de kloten wordt geholpen. Bewijs dat de grootste miskleun genaamd EU in deze vorm moet worden opgedoekt samen met die opvreters die het nu (besturen). NEXIT!!!

Kopzere | 16-01-18 | 14:49 | 1

Damn right! Nexit voor dat we nog meer om zeep helpen.

Datgaatniegoed | 17-01-18 | 00:50

Alles maar dan ook alles maken ze kapot. De EU heeft ons alleen maar ellende en armoede gebracht, alleen de Bilderbergers en multi-nationals varen er wel bij.

Nederland is verloren en zijn identiteit kwijtgeraakt, wij worden geleid door kortzichtige ambtenaren zonder enige visie, het is de nieuwe lichting met hippe brilletjes en opgegroeid in een Babboe City bakfiets met dekzeiltje.

De enige manier om deze knettergekke leiders met hun beleidsmedewerkers te stoppen, is het heft in eigen hand nemen.

Urkers, Nieuwe Diepers, Tesselaars en de zuidelijke vloot, jullie hebben een machtig wapen in handen, kom op verdedig jullie belangen en steek je middelvinger op naar de EU.

Nexit zo spoedig mogelijk en aansluiten bij de Britten er zullen er vele volgen.
De EU met zijn open grenzen is een ramp, alle sprinkhanen landen hier en vreten al onze sociale kassen leeg ,niets blijft meer heel in ons land er blijft niets meer over waar we als Natie trots op kunnen zijn.

Ons land wordt bestuurd door de firma list en bedrog (soort zoekt soort)met aan het hoofd een pathologische leugenaar.

von Amsberg | 16-01-18 | 14:49 | 2

Hear hear. Hulde!

Lupuslupus | 16-01-18 | 14:53
-weggejorist-
Pjotterdjotter | 16-01-18 | 15:05

Heel europa mocht zich al aanpassen aan de franse boeren, nu dit weer voor de franse vissers!

Ko Ranzig | 16-01-18 | 14:49

Des te sneller de ondernemers in de gaten krijgen dat de gevestigde partijen slechts knechten zijn van imbecielen en alcoholisten zonder visie die dansen voor de hoogste bieder, des te eerder zullen ze verstandig stemmen. Tot die tijd, veel succes met de meerjarige investeringen en rendementen.

Denkhetnjet | 16-01-18 | 14:48 | 1

Dat was de eerste les die ik 30 jaar geleden kreeg van een leraar toen ik mijn middenstand diploma moest halen.
ALTIJD wachten met wetten en regelgeving opvolgen totdat bwv de pliesie voorde deur staat, Er kan nog een wet aankomen. En niemand gaat jou investering terug betalen terwijl de buurman je lachend met lagere kosten uitzwaait.

Teleo | 16-01-18 | 14:55

Volstrekt krankzinnig. Fransen woelen de bodem om met sleepnetten, slecht voor milieu, en wat beter is wordt verboden: pulsvisserij. 400 Nederlanse gezinnen zomaar weer aan de dijk gezet. En Nederland laat maar over zich heen lopen, telkens maar weer.

Tijd voor nieuwe politiek, weg met die Brusselse kartelpartijen die over zich laten lopen voor toekomstige banen in Brussel. En uit Europa, zelfstandig als voormalig EG land verder. Gulden terug, onze pensioenen ook terug! Helemaal klaar ermee. We zijn niet te klein als land om uit te treden, we moeten ballen tonen en onszelf beschermen tegen die Brusselse wormenplaag die ons compleet leegzuigt en op den duur vernietigt. Voor de doorvoer van transport is NL toch wel nodig, kan nooit alleen via België of Frankrijk. Dat kan maar op 1 manier: stem juist volgende keer!

Jan, Leiden | 16-01-18 | 14:48

De EU bracht niks goeds, brengt niks goeds en zal nooit iets goed brengen.

Ko Ranzig | 16-01-18 | 14:48

Tsja, het larmoyante dan wel vuistenzwaaiende verhaal van de Fransen versus het verslagen, introverte afdruipen van de Nederlanders (en andere Noord-Europeanen). Altijd maar weer. Tijd om tütterend van je te laten horen, vissers, gooi die emotionele chantage ook maar eens in de strijd.

kapoerewiet | 16-01-18 | 14:48

Zielig, Rutte moet ieder voorstel blokkeren totdat dit van tafel is. Er zijn genoeg voorstellen waar unanimiteit voor nodig is. Ook aansluiten bij het blok van Oost-Europese landen en Oostenrijk die de EU-gekte tot een halt willen roepen.

p3xxx | 16-01-18 | 14:47 | 1

Rutte een EU-voorstel blokkeren, zei je?

Schmalz | 16-01-18 | 14:52

Liberté is de soort vrijheid die de zich boven u posterenden u o zo vrijgevig schenken.

Weg met de Gallo-Romeinse overheersers!

hallevvezool | 16-01-18 | 14:44

Wacht maar tot GB definitief uit de EU is...

spinselsinjehoofd | 16-01-18 | 14:43 | 3

ik voorspel u dat we daar nog lang op zullen moeten wachten.

Rest In Privacy | 16-01-18 | 14:48

Ik denk dat het niet gaat gebeuren, met een tweede referendum daarover wordt gewoon een Ruttetje of een Balkenende gedaan

BosrandDirk | 16-01-18 | 14:56

Bij het eerste referendum beloofde de GB regering de uitslag te zullen respecteren, (natuurlijk alleen omdat die ervan uitging dat het remain zou worden), in die respecteren val trappen ze geen tweede keer.

BosrandDirk | 16-01-18 | 15:13

Mooi dat dat dan opgelost is, dan kunnen de britten daar mooi komen vissen, om nog evn in de bek vn Juncker cum suis te pissen.

Cobalt bomb | 16-01-18 | 14:43

Ik dacht dat het Europees Parlement enkel mag klappen als Juncker speecht. Wie heeft die lui de bevoegdheid gegeven om ook daadwerkelijk over iets te stemmen?

Irnerius | 16-01-18 | 14:42

Zoveel mensen in Nederland stemmen al járen Pro-EU partijen.
Waarom nu ineens klagen, dit is wat gebeurt, en er is nog véél meer shit onderweg.
Ruttexit, Nexit

BosrandDirk | 16-01-18 | 14:42 | 2

Die paar klagende reaguurders zijn niet de stemmers waar we dit aan te danken hebben, die mensen weten niet eens van het bestaan van GS.

kapoerewiet | 16-01-18 | 14:59

Weet ik, jammer genoeg
Ik spui alleen mijn frustratie

BosrandDirk | 16-01-18 | 15:09

Tja, ik ik zal wel een hoop kritiek over me heen krijgen, maar kan er echt geen medelijden mee hebben.

Nederlanders zijn consequent het domste en meest naïeve jongetje van de klas, en laten zich 24/7 gek maken met allerlei bullshit over "het milieu" of "verkeersveiligheid" of "duurzaamheid."

Bakken met geld worden er dan 'geïnvesteerd' in rotondes, trajectcontroles, pulsvisserij, windmolens, 'groene energie,' nieuwe stallen, e-car laadpunten, privacyhatende databanken en camera's, en busbanen. Tegelijkertijd worden er nog eens bakken met geld van de burger geroofd onder het mom van boetes, premies, BPM, heffingen, naheffingen, milieutoeslagen, accijnzen en belastingen.

Nogmaals, ik kan er echt geen medelijden mee hebben. Eigen schuld, dikke bult!

Nederlanders moeten maar eens leren logisch en kritisch na te denken, in plaats van alle "Maakbare Samenlevingsbullshit" waarmee ze 24/7 gebrainwasht worden door de NPO en mainstream media kritiekloos te slikken.

Klassenfeind | 16-01-18 | 14:39 | 5

Och, wacht maar tot het gas op is.

Teleo | 16-01-18 | 14:51

Klassenfeind | 16-01-18 | 14:39 |
Duidelijk

BosrandDirk | 16-01-18 | 14:59

Moet ik je wel gedeeltelijk gelijk in geven

Datgaatniegoed | 17-01-18 | 00:49
▼ 2 antwoorden verborgen

Waarom moet er uberhaupt gesleept worden over de bodem?

WernerT | 16-01-18 | 14:39 | 2

Precies. Liever vlees!

Teleo | 16-01-18 | 14:45

Omdat platvis zoals tong en schol op de zeebodem verblijft......

Lupuslupus | 16-01-18 | 14:47

Tja, en vooral lekker traditioneel op al die pro EU partijen blijven stemmen, dat, gekoppeld aan het feit dat NL altijd het braafste jongetje van de klas wil zijn heeft vooral als gevolg dat een land als Frankrijk, dat toch al schijt heeft aan de meeste EU regels NL nog eens extra flink in den aarsch neemt. Je krijgt wat je verdient.

www.youtube.com/watch?v=OKFDHbP7R50

zwellevertje | 16-01-18 | 14:37

Boycott op Franse producten. Betrek je je wijn maar uit Zuid Afrika de groeten ermee, wandelende stinkkaasknagerts.

VeelTeSteil | 16-01-18 | 14:36 | 2

Gelukkig komt de beste stinkkaas nog altijd uit België!

kapoerewiet | 16-01-18 | 14:54

En uit Nw. Zeeland, Australië, Californië enz. Keus genoeg.

Lupuslupus | 16-01-18 | 14:58

Snel een Engelse Ltd oprichten en je vissersboot in de Ltd inbrengen en onder engelse vlag pulsvissen......

Of, de enige adequate oplossing: Nexit!

Toeja | 16-01-18 | 14:34 | 7

verderlezert. Hoe vaak ga je jezelf herhalen. Heb al 10 x gelezen van je dat de Engelsen tegen zijn.

VreterRdePies. | 16-01-18 | 15:07

Ach vreetert, desinformatie moet bij de wortel bestreden worden.

VerderLezert | 16-01-18 | 16:13

@VerderLezert | 16-01-18 | 16:13
Zonder onderbouwing zijn jouw tegels net zoveel waard als schijtpapier.

TeeJee | 16-01-18 | 16:23
▼ 4 antwoorden verborgen

O jee, Sarah Veroen, hoogopgeleide kijker van de NOS.
Je maakt een grapje.
Ja hé?

BosrandDirk | 16-01-18 | 14:34

Pulsvisserij is wel genadeloos voor de garnalenstand, die gekelderd is.

van heinde en verre | 16-01-18 | 14:33 | 3

En dat komt door de puls?

Van Urk | 16-01-18 | 14:36

Zijn de mazen in die netten zo klein dan dat daarmee (ook) garnalen worden gevangen? Dacht dat de garnalenvisserij andere netten gebruiken?

Lupuslupus | 16-01-18 | 15:00

Nee, Lupuslupus, pulsvissers vissen met andere netten dan garnalenvissers. Met grotere mazen.

Van Urk | 16-01-18 | 18:23

Alle ontwikkelingen die bijdragen aan het anti-EU sentiment zijn wat mij betreft goed nieuws.

jemagookniksmeer | 16-01-18 | 14:32 | 3

Ach, die paar vissers... hun stem zal het verschil niet maken. De meeste stemmen komen nog steeds van de vergrijsde, conservatief-links stemmende meute die z'n schaapjes op 't droge heeft. Het wachten is op hun uittocht, maar ik vrees dat 't dan al te laat is.

kapoerewiet | 16-01-18 | 14:58

Zeur eens niet zo. Die 'vergrijsden' zijn maar een heel klein deel van de bevolking. Na hen zijn er al 2 generaties opgegroeid. En DIE blijken dus allemaal dom te stemmen. In mijn familie zijn het juist de ouderen die PVV stemmen en de jongeren D66.

Lupuslupus | 16-01-18 | 15:04

@Lupus - ah, ik zeur maar u baseert uw aannames op uw familie, nee, da's representatief. Ziehier de feiten: nos.nl/artikel/2163382-jong-of-oud-ma...
Ouderen stemmen CDA en VVD.

kapoerewiet | 16-01-18 | 15:11

Na Groningen laat Rutte nu de vissersbevolking de grond inzakken, gaat lekker zo Markie.
21 maart maar even afrekenen.
Nexit

gebrokenvleugel | 16-01-18 | 14:32 | 1

Afrekening in het politieke circuit. Zouden ze 't bonnetje wel goed bewaren?

VeelTeSteil | 16-01-18 | 14:42

Frankrijk heeft bijna geen bokke-visserij. Het interesseert ze dus niet. Denemarken ook niet trouwens. Engeland had ook nog maar een paar bokkers. Dan sta je als NL dus alleen.

Wachtmaar! | 16-01-18 | 14:31 | 2

Waar zijn die vissers dan wisselgeld voor? Neem toch aan dat er in ieder geval ergens anders een voordeeltje is behaald met uitruilen.

Teleo | 16-01-18 | 14:37

Teleo | 16-01-18 | 14:37
Dat kan je gerust vergeten! Niet iedereen doet mee in de onderhandelingen, alleen weten niet alle deelnemers aan de onderhandelingstafel dat :)
Dat houd het leuk!

Cobalt bomb | 16-01-18 | 14:50

Blijft moeilijk voor fransosen die concurentie.
Spaanse import saboteren nu vismarkt verkloten. Wat een shithole country.

Pienow | 16-01-18 | 14:30 | 1

De Fransen doen het juist uitstekend. Voor zich zelf.

Niets dan bewondering voor het Franse corps diplomatique.. Met een lach en charme ja zeggen terwijl ze met hun handen je zakken legen.
Zelfs Roma kunnen er een puntje aan zuigen.

Teleo | 16-01-18 | 14:35

Engelse vissers kwamen ook in opstand tegen de Franse vissers die vlak voor de Engelse kust de boel kwamen leegvissen.
De Engelsen kregen geen gehoor uit Brussel.
Uit die opstand is Brexit geboren.

pontius | 16-01-18 | 14:29 | 2

Onzin en De Engelsen zijn ook tegen en de rest van de wereld

VerderLezert | 16-01-18 | 14:38

'Een klein vissersdorpje hield moedig stand tegen de overheersing uit Brussel'

Croxifoxio | 16-01-18 | 14:39

Fijn toch die E.U toch Rutte ? maar die zwijg net zo hard als in groningen ,

witchmaster | 16-01-18 | 14:28

Maar betaal nu maar gewoon. Doe nou niet zo moeilijk en betaal nou maar. Voor deze ene keer. Hey, kom op met dat geld, dan zijn we er van af. Toch? Je moet het ruimer zien, niet van dat benauwde. Kom op man, en zet nog een maal de portemonnee op de kop en werk net als iedereen door tot hooguitlatenwezeggen een tachtig jaar. Bekijk het ook eens van de andere kant, want dan kunnen wij ons gerust bezig houden met uw opruiming. Dus zeur nou niet zo over die vis of weet ik wat, maar betaal nou maar gewoon, net als iedereen. He? Ja joh, ok stomme vis ook. Is ook altijd wel zo. Maar maak wat geld over. En maak ook een beetje aan want we kunnen er niet te lang op wachten. Hè, begint te stinken? Hè, o. Ja gewoon lappen

Oprisp | 16-01-18 | 14:28

Toegevoegde waarde van de visserijsector is ongeveer 500 miljoen. Twintigduizend asielzoekers op een bijstandsuitkering leveren in termen van bruto nationaal product meer op.

De keus van uw regering staat al vast.

Glasgow Argus | 16-01-18 | 14:27 | 2

Exact. Een non issue voor de landsbestuurders. Bijvangst is bovendien dat het gemoed van de milieu- en natuurfetisjisten wat wordt gereguleerd.

Rest In Privacy | 16-01-18 | 14:34

hoe verdienen we daar dan op?

Cobalt bomb | 16-01-18 | 14:54

De EU gaat ons nog heel veel goeds brengen in de toekomst. Echt waar hoor.

halve chick | 16-01-18 | 14:26

Een NEXIT zou volgens Rutte erg dom zijn want dan hadden we geen invloed meer binnen de EU.
Nu dus ook niet.
Met dat referendum ook al niet.
Kunnen we net zo goed geen lid zijn volgens mij.

Faphorst | 16-01-18 | 14:26 | 3

Stuk goedkoper ook.

accijnstoerist | 16-01-18 | 14:30

Waarom denk je dat de EU het drievoudige betaald van nationale overheden?

Echt. De vergoedingen van onze parlementsleden en politici moeten minimaal naar een half miljoen p.jr.

Teleo | 16-01-18 | 14:31

Waar ligt Rotterdam ook al weer? En waarom maakt dat havenbedrijf ook al weer winst?

Cobalt bomb | 16-01-18 | 14:56

En na de diverse (sleep-)netten kwesties nog een EU naheffing + verhoogde EU belasting (verlangde verdubbeling EU butget) eroverheen in NL plus verhoging OZB en landelijke belasting.
Duitse Herder reaguurt niet meer omdat hij telkens in zijn broek piest van het medelijdend lachen.

steekmug | 16-01-18 | 14:25

Onafhankelijkheid is de beste voorwaarde voor economische voorspoed, vooral voor kleinere landen met een lange internationale handelsgeschiedenis zoals Nederland. Hoe langer wij tolereren vertegenwoordigd te worden door internationalisten die alleen uit zijn op het verder opvoeren van afhankelijkheid en ondermijning van Nederlandse belangen hoef je NUL structurele verbeteringen te verwachten. Dus is er iemand hier verbaasd over? Nee toch? De academische wereld zei toch dat de EU een zegen was en is en altijd zal zijn? En journalistiek is toch een HBO cursus? Nou dan, dan krijgen we dus wat we verdienen.

Patriarch | 16-01-18 | 14:25 | 1

hoe meer -logen en -aters, dus hoe meer sosjologen er van die UVA en KUT (Katholiek Uni Tilburg) afkomen, hoe meer wereldvreemden. En die zitten als ambtenaartje in hun bubbel elkaar na te praten, met als overtreffende trap de door iemand zo treffend benoemde 'josticlub' in Brussel. Daar word je als land niet beter van. Het voorbeeld van die visserij zegt alles.

Jos9595 | 16-01-18 | 14:39

Niet te geloven. Eerst moesten ze opgejaagd door Greenpeach allemaal over op elektrisch vissen en nu dit. Honderdduizenden zijn er geïnvesteerd door de visserman, wie gaat dat vergoeden?
Wanneer snappen ze in Den Haag nu eens, dat de EU ons niets brengt?
Mag hopen, dat de vissersgemeenschap ook voor eens en voor altijd klaar is met de traditionele partijen.

Wachtmaar! | 16-01-18 | 14:24 | 4

@Lup Jij hebt zicht op wie waarop stemt? Interessant.

Croxifoxio | 16-01-18 | 14:55

Croxifoxio | 16-01-18 | 14:55
Zij weet dingen.

Cobalt bomb | 16-01-18 | 14:58

Greenpeace is al aan het terugkrabbelen: https://www.noordzee.nl/the-time-to-research-electric-pulse-fishing-is-now/

Jostifiel | 16-01-18 | 23:51
▼ 1 antwoord verborgen

Schijt aan hebben gewoon doorgaan. Dat die Fransen maar wat aan klooien en weigeren te professionaliseren zoals de Nederlanders dat doen moeten zij weten. Schandalige vertoning. Op alle mogelijke manieren aanvechten en zsm uit het f*cking EU verband stappen.

Zwizalletju | 16-01-18 | 14:22 | 5

Jos9595 | 16-01-18 | 14:46
Tja is de enige beschaafde manier. Schouders ophalen en doorlopen.

Cobalt bomb | 16-01-18 | 14:59

Dat zou een heel goede keuze van de Nederlanders kunnen zijn. Ben alleen bang dat dit soort gedrag dus wél in Frankrijk vertoond wordt, maar never nooit in Nederland zal gaan gebeuren. Actiebereidheid in Nederland is 0,0. Ja, een half dagje liedjes zingen op een waaiveld in DH en daarna lekker chocolademelk met slagroom bij La Place, append over je legendarische daad van verzet. Overigens nog een opmerking over dat pulsvissen. Welke ondernemer investeert in vredesnaam zo dik in een project wat nog niet het zegel van goedkeuring van Europa heeft gekregen. Heel risicovol ondernemen noem ik dat. Misschien zelfs wel een beetje dom.

Rest In Privacy | 16-01-18 | 15:07

@Langshetrandje, dat investeren, dat moest van Rutte. U weet wel, VOC mentaliteit, schouders er onder, ondernemerschap tonen enzo. Nu het fout gaat is Rutte nergens te bekennen.

Nederland moet doen wat Polen doet met EU besluiten die niet passend zijn. Dikke middelvinger voor de EU en gewoon doorgaan.

marcoplarco | 16-01-18 | 21:19
▼ 2 antwoorden verborgen

Frankrijk doet niks anders dan op de pof van Europa leven.
Alle subsidies verdwijnen richting Parijs met als belofte hervormingen , tot op de dag van vandaag durft geen enkele Franse premier de broodnodige hervormingen te benoemen , laat staan uit te voeren .
Frankrijk heeft zoveel lijken in de kast.

pontius | 16-01-18 | 14:22 | 4

U volgt de franse ontwikkelingen op de voet begrijp ik.

Rest In Privacy | 16-01-18 | 14:26

Heb je nog meer van dat soort onnozele vragen?

Pizdo_Materno | 16-01-18 | 14:35
▼ 1 antwoord verborgen

Op naar de Middelandsezee, vluchtelingen over zette .

vanrechteren | 16-01-18 | 14:22

De EU maakt meer kapot dan je lief is.
Investeren ze in een milieuvriendelijk alternatief, wordt het verboden!
Snappen die lui van dat nep=parlement wel wat dat betekent voor een firma: INVESTEREN.
Die plattegrond lijkt op het symbool van radio-actieve straling; toepasselijk in dit geval.
Hier word je zo machteloos kwaad van.

marjen | 16-01-18 | 14:22

Tja Europa betekent voor NL-se burger vooral heel veel betalen en verder MAUL HALTEN! Dit zag natuurlijk iedereen en zijn blinde oma van mijlenver aankomen. Maar niet onze politici natuurlijk. Die azen op een vette EU baan of een van de multinationals die wel wat verdienen aan de EU. Het klootjesvolk moet zn bek houden en betalen. Let's be honest about it: Frankrijk en Duitsland rule the EU.

WatZalIkErvanZeggen | 16-01-18 | 14:21

Ook in Frankrijk is men bezig met om de sleepnetwet te introduceren, om dan ineens over te moeten stappen naar 'puls'... zo flexibel zijn die Fransozen niet.

Croxifoxio | 16-01-18 | 14:21 | 1

lol

Teleo | 16-01-18 | 14:26

Wat kunnen wij bedenken om de Franse wijnindustrie de nek om te draaien?

jacobh-59 | 16-01-18 | 14:21 | 3

Wijn uit Spanje, Italie, Zuid Afrika, Californie, Washington State, Duitsland drinken.

El Rico Grande | 16-01-18 | 14:25

Je vergeet Bulgaarse wijn. Daar, uit Bulgarije, komen werkelijk prachtige wijnen vandaan.

Maartenalsoptwitter | 16-01-18 | 14:54

@Maartenalsoptwitter | 16-01-18 | 14:54
Niet te verwarren met Roemeense wijn! Man man man, dat is zo zuur, dat ze het beter wijnazijn hadden kunnen noemen!

Jostifiel | 16-01-18 | 23:47

Tja. EU he. Vissen we weer achter het net

LaCroix | 16-01-18 | 14:19

dit gebeurd dankzij de fransen.
ouwerwetse landbouw en visserij zijn daar belangrijk.
NL is slechts een nettobetaler en heeft in die EU weinig te vertellen.
alleen dit is allemaal al lang bekend.

pejoar | 16-01-18 | 14:18 | 3

Dit heeft helemaal niks met de franse visserijmethodes te maken. Is een milieumaatregel.

Rest In Privacy | 16-01-18 | 14:20

Milieumaatregel Langshetrandje? U weet duidelijk niet waarover u praat.

Van Urk | 16-01-18 | 14:46

Schandalig! En ook daarom dus: GEEN EU, #nexit. Je bent geen baas meer in eigen land en wateren. Wéér vist Nederland achter het net en kunnen onze burgers betalen voor de zwakke broeders binnen de Europese NepUnie. Als ik een NL visser was, zou ik het tijd vinden voor actie en burgerlijke ongehoorzaamheid.

KlunsJohannus | 16-01-18 | 14:18

Las "pulsknor" en moest meteen weer aan die studentenverenigingen denken.

Watching the Wheels | 16-01-18 | 14:17

De gekken die Nederland besturen maakt het geen bal uit, die paar vissers met hun gezinnen kunnen de rambam krijgen.

Cocorico | 16-01-18 | 14:17 | 1

400 gezinnen zijn getroffen, en moeten waarschijnlijk aan een uitkering. De vis wordt duurder, minder werk op de afslag. In het ergste geval verhoog je de belasting weer gewoon. Dat is het enige dat Rutte bewezen heeft goed te kunnen. Als het slecht gaat gaan de belastingen omhoog, als het goed gaat gaan de belastingen omhoog. En de EU is heilig voor die man.

El Rico Grande | 16-01-18 | 14:22

Ja, dat krijg je als je in 1 clubje wil met frambozen. Ze hebben de Nederlandse palingvissers ook kapotgemaakt met hun glasaal visserij. Ik zou zeggen doen wat de Fransen doen. Troep uit Frankrijk gewoon bij de Nederlandse grens afvangen en slopen.

jack and friends | 16-01-18 | 14:17

Alles voor de diertjes hè. Wij mogen in de landbouw geen knaagdieren meer bestrijden sindskort. Kan niet wachten tot de plaag in Den Haag bereikt. Of tot de pest weer uitbreekt.

prutsclown | 16-01-18 | 14:16 | 1

Maar halal slachten is wel okee. Wat nepmaatregel is dit nu weer. Zo denkt die zgn dierenpartij natuurlijk te scoren. Kun je niet wat van die knaagdieren in Thiemes kleerkast loslaten.

SlimmeBelg | 17-01-18 | 04:02

Gelukkig bied de EU ons verder zoveel voordelen dat de economische klap van 400 failliete vissers geen enkel probleem kan zijn. Toch? Alles beter dan een Nexit !!

J-van-de-Bontekoe | 16-01-18 | 14:16

Wat een redeloos gescheld. Bij de introductie was iedere visser tegen en wad het linkse milieuterreur. Nu is de visserijsector als een blad omgedraaid, willen er niet vanaf vanwege goede uitvinding en zou het niet verder toestaan ook linkse milieuterreur zijn.

VerderLezert | 16-01-18 | 14:16 | 3

Slaat nergens op. Was ook linkse milieuterreur, maar als je verplicht wordt om tonnen te investeren of je bent brodeloos, dan is het niet eerlijk als opeens de regels veranderd worden. Terwijl jij je net in torenhoge schulden hebt gestoken.

Wachtmaar! | 16-01-18 | 14:45

verderlezert, natuurlijk zijn die vissers in eerste instantie tegen, want elke maatregel betekent voor hun een kostenpost. Er zijn al zo veel 'maatregelen en verordeningen geweest dat die vissers er moe van zijn. Die staan dag en nacht op die wiebelboot hun leven te wagen zodat jij af en toe een visje kunt eten. Maar als ze inzien dat het een goede investering is en hen wordt voorgespiegeld dat alle vissers in alle EU-landen er aan moeten voldoen, dan gaan de Nederlanders als eerst tot investeren over. Die fransen wachten gewoon af, en door hun stemmenmeerderheid en het onbenul bij de NL-ambtenaren krijg je een voor Frankrijk gunstige uitslag. Dus wat nou redeloos gescheld. Denk jij eerst maar eens na voor je wat zegt

Jos9595 | 16-01-18 | 14:52

Precies, Jos9595, de Frambozen wachten net zolang tot er weer een pot subsidie opengaat (opgehoest door de netto betalers in de EU) zodat zij voor weinig hetzelfde hebben als de Nederlandese vissers om daarna alle regeltjes omtrent quota aan hun Franse laarsjes te lappen. De Spanjolen bezien dit van de zijlijn en kopiëren vervolgens de Frambozen.

JanvandeBiertent | 16-01-18 | 15:09

Ik meen dat dit een van de redenen was waarom de BREXIT een succes was, en een van de meest genomede redenen tijden sde campagen van het referendum. Namelijk dat men, als alnd, geen zaken kan regelen omdat EU "wetten" en regels boven die van het land zelf staan. Men kan onmogelijk een land besturen wanneer een externe partij zijn wil oplegt.
NEXIT en wel nu!

Super Grover | 16-01-18 | 14:16 | 10

@VerderLezert | 16-01-18 | 16:12
Zo, ik zie dat je weer met goede argumenten komt.

Duurt lang, die economische argumenten die je gelijk bevestigen. Nou, kom op dan, VerderBlatert?

TeeJee | 16-01-18 | 16:19

TeeJee | 16-01-18 | 16:19
Die gast komt van de Jeaup. Daar is dit nu een 'scoop'. Ahum.
Gezien het miserabele taalgebruik doet deze 'lezert' me denken aan nickname 'gare raap' ; waar ik tussen mijn oren telkenmale wat anders van maak.

toetssteen | 16-01-18 | 17:07

@VerderLezert | 16-01-18 | 16:12
Nou krullebol; aangezien het bijzonder stil blijft met de daadwerkelijke argumenten kan ik alleen maar concluderen dat er weinig inhoud achter die grote zwitsal-smoel van je zit.

Gut, wat onverwacht.

TeeJee | 16-01-18 | 23:48
▼ 7 antwoorden verborgen

Zo komen ook de EU lovers zichzelf een keer tegen.

doskabouter | 16-01-18 | 14:16

We hebben er in de vorm van de Nederlandse vissers weer een paar NEXIT-liefhebbers bij.

accijnstoerist | 16-01-18 | 14:15 | 2

Die PVV dorpen waren natuurlijk allang pro-Nexit

Neta | 16-01-18 | 14:23

@Neta Vergeet het maar. In de visserij wordt vnl. christelijke partijen gestemd. Hopelijk is dat nu over.

Wachtmaar! | 16-01-18 | 14:48

Aha.. De overheid wil meer drugs invoer.

Teleo | 16-01-18 | 14:15

Nexit please!

ceriel82 | 16-01-18 | 14:14

Ik vind het wel logisch dat de vissers hier moeten inleveren. Alles wat in het noorden is opgebouwd gaat naar het zuiden. Dit is dus volkomen normaal beleid van de hoge heren in Brussel.
(En verwacht niet dat de politiek in NL voor onze vissers in de bres springt)

Croxifoxio | 16-01-18 | 14:13 | 1

Wat ik hier het treurige aan vind is dat de achter liggende gedachten is om die emotionele Europeanen uit het zuiden simpel zoet te houden. Het noorden zal wat zeuren maar denkt en gaat toch vooruit ongeacht de hoeveelheid tegenslag. En braaf volgens het boekje waarbij in Spanje, Griekenland en Italië (wellicht meer landen) structureel massaal belasting ontdoken wordt etc. en niets aangedaan wordt.

cees2025 | 16-01-18 | 17:08

Braafste jongetje van de klas moet nog steeds diep bukken. NL overheid schijt aan de mensen, de EU schijt aan NL. En voor beiden geldt: zolang er maar betaald word. Inderdaad, tijd voor Nexit.

Litsehimmel | 16-01-18 | 14:11

Snap de logica er niet van. Wie zijn parlementsleden uiteindelijk om hier een besluit over te maken. Hun stem is gebaseerd op wie ze het best overtuigd, wat objectiviteit weghaalt en hand in hand gaat met vriendjespolitiek. Je zou zeggen dat een stel wetenschappers/biologen (experts) hier een beslissing over zou moeten maken.

Luckystriker | 16-01-18 | 14:10 | 1

Wetenschappers worden ook weer "gekocht" en welke wetenschappers stel je aan in zo'n commissie? Kijk naar Nederland ... elke ombudsman of voorzitter van de OVV is een VVD'er die vervolgens zogenaamd objectief naar de feiten gaat kijken maar toch altijd enigszins gekleurd is en ongetwijfeld subtiel te sturen is. Dat kan met simpele zinnen zoals "het zou ons niet (of wel) goed uitkomen als dit en dat gebeurt". Hoeveel lobbyisten werkten er ook alweer in Brussel? 20.000?

Watching the Wheels | 16-01-18 | 14:15

Helaas voor het EuroParlement gaan zij niet over het visserijbeleid, dat is aan de EU landen. Helaas voor NL vissers heeft NL een rubberen Rutte die buigt voor iedereen die snoepjes heeft...

ZwarteDag | 16-01-18 | 14:10

Elk negatief nieuws over de EU is in de aanloop vd gemeenteraadsverkiezingen welkom. Vooral benieuwd hoe lang het CDA haar pro-EU nog bij de achterban naar binnen gepropt krijgt

RoBD=Skullfucker | 16-01-18 | 14:10 | 1

Niet. Waar denk je dat die 40+ zetels van ze gebleven zijn?

Neta | 16-01-18 | 14:22

Kan de VVD weer net doen alsof ze de Nederlandse belangen wil bewaken. Tot de verkiezingen zijn geweest uiteraard.

Dit soort absurde regeltjes, die duidelijk land-gebonden zijn, zijn voor het VK deels reden geweest om uit de EU te stappen. De VVD en D66 willen je wel doen geloven dat de EU goed voor ons is, het tegendeel is waar.

El Rico Grande | 16-01-18 | 14:09 | 2

EU is goed voor de multinationals en financiele zeepbelsectoren.

Watching the Wheels | 16-01-18 | 14:11

U vergeet voor het gemak Groen Links, PvdA, CDA, CU, SGP, 50plus, DENK te noemen. SP moet nog even herbronnen onder novicekloekje Marijnissen, dierenpoes volg ik principieel niet, dus het blok anti EU is niet zo heel groot. Zeg maar gerust klein.

Rest In Privacy | 16-01-18 | 14:18

Wat vindt Gerrit Hiemstra?

Watching the Wheels | 16-01-18 | 14:08 | 3

Ik hoor liever wat Greenpeach hiervan vindt. Die hebben het immers zo lopen promoten en worden nu zo aan de kant geschoven. Niet dat het voor het milieu zo veel heeft opgeleverd, maar dat terzijde.

Wachtmaar! | 16-01-18 | 14:52

Dit is wat Greenpeace erover te zeggen heeft: https://www.noordzee.nl/the-time-to-research-electric-pulse-fishing-is-now/ Samengevat: Zij vinden het goed nieuws dat er innovatie is binnen de visserij, maar ze vinden wel dat Nederland de EU-regels zwaar heeft overtreden, doordat er hier in verhouding veel meer vergunningen heeft gegeven voor pulsvissers dan omringende landen. 5% van de vissers was de EU-norm en dan komt Nederland met z'n 40% wel een beetje erbuiten. Dat heeft niets meer met bevorderen van innovatie te maken, maar met oneerlijk concurrentievoordeel. (Ons gedrag heeft mede geleid tot de Brexit als je de film Brexit hebt gezien, maar dat even terzijde...) In ieder geval is pas in 2019 het onderzoek afgerond over wat de voor- en nadelen zijn voor pulsvissen.

De EU is geen USA die bijvoorbeeld een FDA heeft die allemaal dingen uitprobeert voordat ze zijn gereguleerd, zeker als de negatieve kanten van een nieuwe techniek nog niet zijn getest. Dus voor nu wordt het verbod weer aangehaald. Misschien dat de EU het volgend jaar dit verbod weer opheft als de resultaten binnen zijn.

Jostifiel | 16-01-18 | 22:54

Dus ja, de mogelijkheid bestaat er dat de NOS ons net als een soort Polygoonjournaal ons jarenlang met positieve propaganda over onze visserij heeft zitten voeden. Ministers die de belangen van onze Urker vissers moeten vertegenwoordigen, zoals minister Bijleveldt blaten dit vrolijk na, terwijl zij weet dat wij fout zitten. Nepnieuws van de NOS, ik hoop maar dat de EU dat ook eens gaat aanpakken!

Jostifiel | 16-01-18 | 23:41

Ik ga ervan uit dat onze vissers deze regel gewoon aan hun laars lappen? Juncker en zijn bandieten komen ze maar halen. Maar niet zonder slag of stoot.

Neta | 16-01-18 | 14:07 | 1

Het Nederlandse leger is al bijna ingelijfd in de Wiking-divisie. Die gaan straks strijden voor fuhrer Juncker.

accijnstoerist | 16-01-18 | 14:18

Daarom... NEXIT.

meneer Q | 16-01-18 | 14:07

Als ik pulsvisser was, zou ik lekker doorgaan. Wie gaat dat uiteindelijk handhaven?

EllaRouvoet | 16-01-18 | 14:06 | 6

“Wie gaat dat uiteindelijk handhaven”. Alle nakomelingen van NSB-ers werken nu bij God weer welke overheids controle instantie zoals bijvoorbeeld de AID.

Dutch_Holland | 16-01-18 | 15:44

Rutte

adjudant | 17-01-18 | 03:58

@ dutchholland
“Adjudant” is er één van.

kempenaer | 17-01-18 | 09:59
▼ 3 antwoorden verborgen

Kut Europa...harde werkers die vissers..gewoon doorgaan met pulsen.

dhrat | 16-01-18 | 14:06 | 1

harde werkers? met deze onwenselijke methode is het dierenleed niet te overzien,

adjudant | 17-01-18 | 04:00

Hoogopgeleid en naar de NOS kijken. Proest.

Pedronegro | 16-01-18 | 14:06 | 1

Er schijnt ook framing te zijn bij de NOS.

Pizdo_Materno | 16-01-18 | 14:11

allemaal in UK registreren, na de Brexit lekker doorgaan.

Rico den Hollander | 16-01-18 | 14:05 | 6

NL is uitgespeeld, naar de Brexit staat Nederland alleen in de EU, de grote fraudeur in Europa gaat met de billen bloot,

adjudant | 17-01-18 | 04:02

Zo adjudant, jij zit weer op schoot bij de Duitsers vies te doen. Is het een familiekwaaltje?

kempenaer | 17-01-18 | 09:57

Het is hetzelfde als met de landbouw. Nederland innoveerd en investeerd, maar die klote fransen doen geen flikker en blijven maar zuigen aan de subsidietiet van Europa.

TomorrowIsToday | 17-01-18 | 10:33
▼ 3 antwoorden verborgen

Gaat dit nu over de sleepwet? #dtv

DrumPiet | 16-01-18 | 14:02 | 1

Wel een goed idee zo'n klein stroomstootje op alle toetsenborden en slepen maar.

Watching the Wheels | 16-01-18 | 14:09

Nexit! Nu! En inderdaad, boycot Frankrijk.

Parsons | 16-01-18 | 14:02 | 4

De Engelsen zijn ook tegen

VerderLezert | 16-01-18 | 14:36

De Engelsen gaan al weg, die hebben straks niets meer te zeggen.
Bovendien zijn het waarschijnlijk de Schotten die er meer moeite mee hebben.

PresidenteDeConjovia | 16-01-18 | 23:28

meneer Q

de kaaskoppen verduisteren miljarden per jaar, De Duitsers hebben geld in overvloed en betalen de kosten voor heel Europa,

adjudant | 17-01-18 | 04:07
▼ 1 antwoord verborgen

Ach, ze kunnen toch gewoon piraat worden? Dat doen gedupeerde Afrikaanse vissers namelijk ook.

Bakito | 16-01-18 | 14:02

Wat een linkse goorlappen.

pegaje | 16-01-18 | 14:02

Ik, als halve Fransman, schaam me kapot! Sorry Nederland.

Baski | 16-01-18 | 14:02 | 3

De Engelsen zijn ook tegen en de rest van de wereld heeft het ook niet toegestaan.

VerderLezert | 16-01-18 | 14:35

niet nodig je schaamte, Nederland is door de andere EU landen op de vingers getikt, het was verboden en nu gaat het verbod naar mislukt experiment weer verboden worden,

adjudant | 17-01-18 | 03:57

adjudant | 17-01-18 | 03:57 En ik schaam me helemaal, voor mensen zoals jij.

Baski | 17-01-18 | 13:30

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken