Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

MH17: Kerry zwijgt, Poetin zwijgt, Poro zwijgt

CeYI3GOW4AAtlX_.jpgRuim drie maanden geleden schreef Thomas Schansman een brief aan John Kerry. Daarin vroeg deze vader van een MH17-slachtoffer om de radarbeelden waar de Amerikaanse MinBuZa het drie dagen na de aanslag over had: "we saw the trajectory, we saw the hit" (bron), zei Kerry toen. Schansman wilde weten waar Kerry dat vandaan had. Beschikt hij soms over radarbeelden..? Er is nu, bijna vier maanden later, een brief terug. Daarin blijft Kerry bij zijn snelle statement over de Russische BUK die MH17 neergehaald zou hebben, maar hij geeft géén antwoord op de specifieke radarvragen die Schansman stelde. Nou ja. Toch beter dan helemaal geen reactie geven: de Oekraïense premier Poroshenko heeft überhaupt niet op een schrijven van Schansman gereageerd. En daarmee is dit een MH17 update topic zonder opvallende wetenswaardigheden. Want dat Kiev, Moskou en Washington er het zwijgen toe doen over primaire radarbeelden die Den Haag bizar genoeg niet nodig zegt te hebben voor het onderzoek, dat wisten we al lang. Hiermee wordt slechts bevestigd dat iedereen nog steeds zwijgt over het ontbrekende, belangrijke bewijsmateriaal.

Reaguursels

Inloggen

Heeft het Zuiderzee-museum nou al die gestolen schilderen terug uit Kiev? Mag anders toch hopen dat de Oekraïnse justitie ze inmiddels in bewarend beslag heeft genomen, zoals het een niet door de maffia geïnfiltreerde justitie past? (sic)

bruin kikkertje | 27-03-16 | 00:01

Vóór dat referendum wordt het bewijs van Oekraiense schuld angstvallig achtergehouden.
Want we moeten en we zullen met de moordenaars van bijna 200 medelanders een associatieverdrag aangaan.
Dat is namelijk goed voor ze.

mallekater | 26-03-16 | 07:17

@De Koreaanse Slet | 25-03-16 | 19:11
Ben je er nog? Moest even werken. Bedankt voor die reactie. Er zitten twee kanten aan het verhaal, zoals zo vaak. Bij elkaar krijgen we de feiten uiteindelijk wel op een rij (Twan en dat boze oog hadden dat ook kunnen doen in Nieuwsuur). Ik geloof verder niet dat al die mensen die zich zorgen maken anarchisten zijn, integendeel. Zal me eens verdiepen in de situatie 10 jaar en langer terug, voor zover daar informatie over te vinden is. www.dagelijksestandaard.nl/2014/09/bel... Het gaat natuurlijk vooral om het regelen van niet te duur aardgas voor Duitsland. Daarom moet die tweede pijplijn door Syrië naar Europa er natuurlijk ook bij komen via Turkije. Ze willen begrijpelijk niet afhankelijk zijn van Rusland (kraan dicht, prijs omhoog). Toch bizar dat die dingen niet helemaal uitgezocht worden door "journalisten", het zou bijna alles kunnen verklaren.

Watching the Wheels | 26-03-16 | 05:13

-weggejorist-

WitteGrunneger | 26-03-16 | 04:58

Nederland: Het mooiste land ooit, verneukt door allerlei parasieten toegestaan door deze in- en intrieste elitekliek. Hardwerkende burgers worden kapotgemaakt door CJIB en de Belastingdienst terwijl ons vijandige gezinde sujetten alles gratis in de schoot geworpen krijgen. Van mij mag de bom er op. Vuile hufters.

WitteGrunneger | 26-03-16 | 04:51

Bladiebladiebla, ik ben het hele corrupte zooitje meer dan zat. Ze spugen in onze bek. Zolang we niet in opstand komen neuken ze ons de moeder die allahvergeten moederneukers! Dus doe nu eens organiseren die mega-demonstratie in Den Hagistan. Of zijn we allemaal pussys?? We zijn nu lang genoeg uitgewoond door die NSB- en moslimknuffelkliek. Die vuile landverraders moeten weg. Wat gaan we doen?? Ik sta voor op de barricades mocht dit eindelijk eens doorgang vinden. Lafbekken zijn we!! Vecht!!

WitteGrunneger | 26-03-16 | 04:33

Nederland loopt Rusland altijd te bashen met heel de Westerse wereld; dat zij geen antwoord geven is geen wonder. Amerika en Oekraine zijn onze vrienden. Van je vrienden moet je het hebben.

Mozes Langebroek | 25-03-16 | 23:48

Wel samen een oorlog voeren in syrië, en een eenvoudig onderzoek waar veel doden zijn gevallen weghoesten!

Ja er was wel een

www.google.nl/#q=buk+raket+youtube

Ik zeg nee op 6 april, waarin wij een regering hebben zonder invloed.

Het is logisch dat de oekraïners bij de UI willen, je moet je wel afvragen als het hier al niet op orde is, of je hier wel mee door moet gaan.

Voor de nederlandse begrippen voor symbool politiek,
is er wel geprobeerd een nationaalgevoel te kweken.
En dat is prima, maar er is nog steeds geen antwoord op mh17.

Het zou beter zijn voor nederland, dat wij ons terugtrekken als klein land.

nononse | 25-03-16 | 23:40

#enpassant | 25-03-16 | 21:37

Dank voor de informatie die ik door zal linken naar WhatHappened. Zoals bij ieder scenario worden eerst de feiten in kaart gebracht.

- Er zal dan moeten worden aangetoond dat >1000kg Lithium Ion accu's met de MH17 zijn vervoerd. Inderdaad zou dat na wat wij van deze accu's weten niet meer voor mogen komen. Naar mijn mening moet een dergelijke lading juist apart verpakt en verdeeld worden vervoerd met een vrachtvliegtuig.

- Voornamelijk de cockpit en de ruimte direct daarachter werden door shrapnel getroffen. Na de impact werd de cockpit onmiddellijk van de romp gescheiden en viel het hele passagiersgedeelte aanvankelijk als één stuk naar beneden. Op weg naar de grond braken echter steeds meer stukken af maar een groot deel bleef intact tot op de grond. Bedoelde lading moet zich dus vooraan in het vliegtuig hebben bevonden.

- Er is bij mijn weten geen bewijs gevonden van brand in het toestel op weg naar de grond. De enige brand ontstond bij de crash van de brandstoftanks en kortsluitende elektrische bedrading. Zou een grote lading accu's in brand zijn gevlogen dan lijkt dit op de grond te moeten zijn gebeurd. Daar is echter geen melding van bekend.

- De laatste lucht die de slachtoffers hebben ingeademd was toen het toestel nog heel was. Op het moment dat de cockpit afbrak ging de lucht van - 60 graden met 900 km/u letterlijk door merg en been. Men heeft beslist niet meer kunnen ademen. De lading die zich in het voorste deel van de romp zou bevinden kan daarom geen concentratie van giftige stoffen hebben opgebouwd.

- Uw laatste opmerking is wel degelijk van belang: 'De OVV had nl. als geen ander moeten weten dat er al jaren een discussie loopt in de luchtvaartindustrie of het wel veilig is om grote hoeveelheden Lithium Ion accu's te verschepen met passagiersvliegtuigen (zie FAA)'. Als hier veiligheidsnormen zijn overtreden en daarvan geen adequate melding is gemaakt dan moet herhaling voorkomen worden.

Basic Dimension | 25-03-16 | 23:07

@Basic Dimension | 25-03-16 | 16:23
Je kunt veel afleiden uit de wrakstukken en zijn of haar oorspronkelijke locatie. Ik denk dat zijn conclusie juist is. Op dezelfde wijze ben ik tot de conclusie gekomen dat met grote waarschijnlijkheid >1000kg Lithium Ion accu's die werden verscheept met de MH17 tot ontbranding zijn gekomen en mogelijk tot ontploffing zijn gekomen na de impact. Het compartiment naast deze lading is geraakt door shrapnel:
www.flickr.com/photos/[email protected]/2...
Het OVV rapport rept met geen woord over de samenstelling van de lucht die als laatste werd ingeademd door passagiers en bemanningsleden (corrigeer als ik fout zit). Dit is wel gebruikelijk bij een onderzoek naar de oorzaak van een vliegtuig crash, zie bv. de samenvatting van het autopsie rapport bij het onderzoek naar UPS Airlines Flight 6:
www.gcaa.gov.ae/en/ePublication/admin...
De aanduiding 'single item' voor de Lithium Ion accu's van de OVV is een leugen, de lading was namelijk verdeeld over 3 compartimenten en dus deelbaar. Dat de OVV deze lading Lithium Ion accu's ook nog eens omschrijft als ongevaarlijk vanwege de verpakking en daarom onbelangrijk acht is nog verdachter. De OVV had nl. als geen ander moeten weten dat er al jaren een discussie loopt in de luchtvaartindustrie of het wel veilig is om grote hoeveelheden Lithium Ion accu's te verschepen met passagiersvliegtuigen (zie FAA).

#enpassant | 25-03-16 | 21:37

Kom maar hoor. Vertel. Met je wat is het 71 jaar denk ik dat je alles weet. Dus vertel.

De Koreaanse Slet | 25-03-16 | 19:29

Wat ben je eigenlijk een diep triest figuur...

Toxopeus | 25-03-16 | 21:32

Wat een energieverspiling.
Stop hier nou eens mee. Dit 'spelletje' gaat niet gewonnen worden door de nabestaanden van de slachtoffers. Dat is al beslist.

McMarx | 25-03-16 | 20:12

@De Koreaanse Slet | 25-03-16 | 19:38 "Zo'n man is natuurlijk een schoft. Zie de privé bewaking die hij inzette tegen zijn 'problemen' maar dat is een roddel vanuit jodenhaat."
.
Krijg je dat weer... Dan hier een correcte, kale versie van de MH17 bekentenis ("roddel") van de warlord die eerder betrokken was bij het bloedbad in Odessa (het vermoorden van Rusland-gezinde burgers, "zijn 'problemen'") orientalreview.org/2014/05/14/bloodbat... ... Kolomoisky: www.youtube.com/watch?v=NrfKZUttEwE

ben kokhals | 25-03-16 | 20:08

@De Koreaanse Slet | 25-03-16 | 19:26 "Ik denk aan de grotere zaken. Dat is het verschil. Jij denkt klein. Ik denk groot."
.
Schitterend... De Koreaanseslet denkt hardop in het groot en tikt dan: "...associëren met de EU zal in theorie een hoop ellende kunnen voorkomen," terwijl die EU zelf nog niks beters heeft voortgebracht dan de "bendy banana law".

ben kokhals | 25-03-16 | 19:52

ben kokhals | 25-03-16 | 19:30

Dom. En ongeloofwaardig. Zo'n man is natuurlijk een schoft. Zie de privé bewaking die hij inzette tegen zijn 'problemen' maar dat is een roddel vanuit jodenhaat. Een enorm deel van de aluhoedjes zoekt het altijd in de joden.

Het is een jood. Het is een oligarch en een schoft. Maar ik denk dat hij er weinig mee te maken heeft. Dit zijn zakenmannen. Ahmetov ook. Dat is een moslim trouwens. Wil je er nog een christen tussen gooien? Dan heb je Poetin.

De Koreaanse Slet | 25-03-16 | 19:38

Lupuslupus | 25-03-16 | 19:18

Kom op ouwe. Ik zet hem voor schop hem in.

De Koreaanse Slet | 25-03-16 | 19:33

Samenvattend: Oekraine (of een Oekrainse warlord zoals Kolomoisky, of een bevriende mogendheid) heeft MH17 neergehaald (expres of per ongeluk) of er aan meegewerkt MH17 neer te halen, en wie het daar niet mee eens is denkt daar anders over. Dit is de reden waarom Oekraine de rampplaats bleef beschieten, geheimhouding afdwong, het ene na het andere smoesje bedacht voor die radar van ze, en de OVV dacht er met een glossy magazine van af te zijn en de VS met social media en geen satelliet data maar een klungelige illustratie 21stcenturywire.com/wp-content/uploads... en zij zich verschuilen achter de voormalige lingerieverkoper en Soros-groupie Bellingcat.

ben kokhals | 25-03-16 | 19:30

Lupuslupus | 25-03-16 | 19:18

Want? Dat geeft je gelijk? Droeftoeter.

Het feit blijft dat wij hier regels hebben waar landen en vooral de bevolking veel profeit van hebben. Of wil je zeggen dat mensen meer vrijheid hebben in bijvoorbeeld Turkije, Oekraïne of Rusland?

Kom maar hoor. Vertel. Met je wat is het 71 jaar denk ik dat je alles weet. Dus vertel.

De Koreaanse Slet | 25-03-16 | 19:29

ben kokhals | 25-03-16 | 19:07

Ik zal het anders stellen.

Het zal mij niets verbazen als criminelen uit Rusland en Oekraïne de wapens hebben geleverd voor de aanslagen in Europa. Vooral kalasjnikovs. Er zijn duizenden verdwenen uit zowel Oekraïne als Rusland en drie keer raden waarom ik zo graag wil dat die maffiastaatjes met ons gaan samenwerken. Jij denkt aan de paar euro die je toch gaat betalen. Ik denk aan de grotere zaken. Dat is het verschil. Jij denkt klein. Ik denk groot.

Rusland zonder Poetin en zijn vriendjes en oligarchen die zich associëren met de EU zal in theorie een hoop ellende kunnen voorkomen. Iedereen loopt dingen te verkloten maar het is al aangetoond dat Rusland simpelweg terroristen laat afreizen naar Syrië. Tjsa. Economisch slim. Maar is het verstandig?

De Koreaanse Slet | 25-03-16 | 19:26

Wat mij het meest verbaasd is dat het achterlijke volk hier
De Koreaanse Slet | 25-03-16 | 19:11
.
"Het *achterlijke* volk hier" en dan verbaast met een D schrijven. hahaha

Lupuslupus | 25-03-16 | 19:18

Lupuslupus | 25-03-16 | 19:02

Tuurlijk. En zoals verwacht van een oudere zak met geen levensinvulling en hersencapaciteit. Negeer me maar. Maar doe het vooral niet op feiten. Oh. En geniet van de AOW die ik en alle anderen tussen de 20-50 voor je betalen.

De Koreaanse Slet | 25-03-16 | 19:15

Watching the Wheels | 25-03-16 | 18:49

Als iemand die het hele actieve conflict heeft gevolgd vanaf dag één (zo ongeveer 2004, ja dit is niet iets wat een jaar of wat geleden is ontstaan) kan ik je verzekeren dat (pro) Russische hooligans Oekraïnse militairen hun slagpennen en munitie afnamen onder orders van hun Russische bazen. Pas veel later is besloten om dan maar te vechten. En terecht. Dit staat allemaal op film. Als je jezelf echt hier in interesseert raad ik je de documentaire reeks 'Russian Roulette' aan. Daar krijgt iedereen zijn zegje en zie je precies hoeveel ellende Poetin heeft aangericht met zijn 'EU' want daar ging het hem om. Zei ik dat? Ja dat zei ik. Poetin wilde een machtsblok tegen de EU, VS, Japan en China genaamd de Eurazische Unie en Oekraïne moest daar een deel van worden. Helaas voor Poetin zagen de meeste Oekraïners een leven met oligarchen en corruptie niet meer zitten. Rusland staat ongeveer gelijk aan maffia, oligarchie en corruptie als Oekraïne.

Wat mij het meest verbaasd is dat het achterlijke volk hier kennelijk een volk wat in opstand komt tegen machtsmisbruik en corruptie niet steunt maar tegelijkertijd met tranen en tuiten huilt over de vermeende machtsmisbruik van Brussel. Hoe kan je een volk wat zo hard knokt tegen de overheersers niet steunen als je anarchist bent? Omdat je geïndoctrineerd bent door Russische media misschien? Achterlijk. Het verwijt dat Oekraïners nazi's zijn is zo achterlijk als de pest. Ze hebben amper een percentage van steun intern en daar naast zijn ze vooral TEGEN het associatieverdrag en TEGEN de EU. De ironie druipt er weet eens vanaf.

De Koreaanse Slet | 25-03-16 | 19:11

@rekennietmachine | 25-03-16 | 18:39 "@De Koreaanse Slet | 25-03-16 | 18:14 Inderdaad is de echte vraag niet 'wie heeft het gedaan', dat is allang duidelijk."
.
Nou, dat mag je dan vinden en hopen, maar daar is zelfs die Koreaanseslet niet helemaal van overtuigd (18:48): "Er bestaat altijd een minimale kans dat een Oekraïense factie wat criminelen heeft betaald om een BUK systeem te bedienen en bewust op MH17 te schieten om voor mij onbegrijpelijke redenen." :)

ben kokhals | 25-03-16 | 19:07

De Koreaanse Slet | 25-03-16 | 18:14
.
Whatever. Na de 1e regel ben ik afgehaakt. Dus doe vooral geen moeite meer, ik discussieer alleen met normale mensen.

Lupuslupus | 25-03-16 | 19:02

Kerry praat voortdurend poep dus het is volkomen zinloos er aandacht aan te besteden. Behalve als je van poep houd.

Aldus Du Flaperon | 25-03-16 | 19:00

@De Koreaanse Slet | 25-03-16 | 18:37
Duidelijk, als ze dan maar geen kleintjes krijgen. Rusland is niet als enige schuldig aan al die doden. Ik herinner me dat die chocoladepresident ook op zijn eigen bevolking heeft laten schieten, er zijn ook heel wat burgers door granaten van "onze" Oekraïners gedood. Daarnaast is een paar miljoen Oekraïners naar Rusland gevlucht (niet naar West-Oekraïne). Klote oorlog altijd. Zou die oorlog er ook geweest zijn als de grondstoffen (olie, schaliegas) bij wet altijd evenredig over alle inwoners van een gebied (dorp, provincie, land) zouden worden verdeeld, zodat Shell en de zoon van Biden niet meer zouden kunnen verdienen dan een paar ton, vraag ik me wel eens af. Zo lang ik leef, altijd ergens oorlog en dat zal zo blijven zolang er geld mee te verdienen is.

Watching the Wheels | 25-03-16 | 18:49

Watching the Wheels | 25-03-16 | 18:17

Ja vrijwel. Er bestaat altijd een minimale kans dat een Oekraïense factie wat criminelen heeft betaald om een BUK systeem te bedienen en bewust op MH17 te schieten om voor mij onbegrijpelijke redenen. Want iedereen met een setje hersenen weet en wist dat dit Oekraïne net zoveel voordeel zou geven als Rusland.

Mijn conclusie is en blijft. Poetin neukte met Oekraïne omdat hij boos was over een vrijwel zeker associatieverdrag met de EU i.p.v. met hem alleen. En dus zijn macht verloor over Oekraïne. Hij stuurde soldaten en huurlingen en dat ging ergens helemaal fout. Het gevolg? Duizenden doden waaronder 200 Nederlanders.

De Koreaanse Slet | 25-03-16 | 18:48

"A vuurt raket af op B. B Gaat dood. De vraag is, wie was A? "
@peterdh | 25-03-16 | 18:18
Wat door verschillende lieden in deze draad wordt ontkend. Het enige wat ik gezien heb is linkjes naar zolderkameronderzoekers met rancune tegen de overheid die onzinnige en onjuiste theorieën aandragen waarom het bewijs dat er is niet deugt.

En het geinige is dat ze, door op een onjuiste manier bestaand bewijs te ontkrachten, ervan overtuigd zijn dat het wél Oekraïne was, terwijl ze daar NUL bewijs voor aandragen, terwijl ik ze in mijn eerste reactie hier al uitdaagde dat te doen. Maar zoals ik al dacht, is daar niks van terecht gekomen. :'-)

@De Koreaanse Slet | 25-03-16 | 18:14
Inderdaad is de echte vraag niet 'wie heeft het gedaan', dat is allang duidelijk. De echte vraag is: "valt Nederland, ondanks dat het de seperatisten waren die de BUK afschoten, iets te verwijten in deze ramp?", waarop het antwoord hoogstwaarschijnlijk 'ja' zal luiden.

rekennietmachine | 25-03-16 | 18:39

Watching the Wheels | 25-03-16 | 18:17

Ja vrijwel. Er bestaat altijd een minimale kans dat een Oekraïense factie wat criminelen heeft betaald om een BUK systeem te bedienen en bewust op MH17 te schieten om voor mij onbegrijpelijke redenen. Want iedereen met een setje hersenen weet en wist dat dit Oekraïne net zoveel voordeel zou geven als Rusland.

Mijn conclusie is en blijft. Poetin neukte met Oekraïne omdat hij boos was over een associatieverdrag met de EU i.p.v. met hem alleen. En dus zijn macht verloor over Oekraïne. Hij stuurde soldaten en huurlingen en dat ging ergens helemaal fout. Het gevolg? Duizenden doden waaronder 200 Nederlanders.

De Koreaanse Slet | 25-03-16 | 18:37

Natuurlijk antwoord niemand. Het waren dan ook maar gewone burgers die hier overleden.

Stadler and Walldorf | 25-03-16 | 18:34

Watching the Wheels | 25-03-16 | 18:14

Jawel hoor. Er zijn zelfs gevestigde politici die simpelweg voor hun beurt praten. Er zijn bloggers zoals Van Rossum die voor hun beurt praten. Er is een legioen aan aluhoedjes die voor hun beurt praten. Er is een ploeg 'bezorgde burgers' die voor hun beurt praten. Er zijn nabestaanden die voor hun beurt praten.

Ik snap de sentimenten wel maar het blijft voor je beurt praten zonder enige kennis van zaken. Dat zie je helaas vaker.

Het is de categorie roddel en achterklap met vage verdachtmakingen en doorgaans volkomen onzin.

Het is het prietpraat van gefrustreerde mensen die hun interne woede extern ventileren. Het type boze huisvrouw met een kort en pittig kapsel die zich afvraagt waarom haar man niet meer wil neuken en de grootste verhalen verzint. Trut. Hij wil niet met je neuken omdat je een vies dik vadsig wijf bent dit loopt te ruften en zweten in bed.

De Koreaanse Slet | 25-03-16 | 18:33

rekennietmachine | 25-03-16 | 17:07
Zelfs zonder expertise kan je zien dat die filmpjes fake zijn als je het verhaal erbij leest van Sergey Mastepanov.
(PICTURE 27 en Video nr 8 zijn hierin wel erg duidelijk ook voor een leek.)
Ik vind de OVV net zo betrouwbaar als Timmermans.

GeorgKeßler | 25-03-16 | 18:32

Het is wel verfrissend om eens een brief inzake MH17 te lezen zonder allerlei zwarte strepen.

down | 25-03-16 | 18:29

@De Koreaanse Slet | 25-03-16 | 18:14
Denk overigens ook dat de Russische kant (seperatisten) een grote fout gemaakt heeft. En wij ook, we hadden er nooit mogen vliegen. Verder viel me op dat de webpagina over de optie "Passagiersvliegtuigen waren feitelijk menselijk schild voor Kiev" van Elsevier recent gewijzigd is. Eerst is de pagina volledig verwijderd en inmiddels is hij in gewijzigde vorm teruggeplaatst zonder de suggestieve foto die er jaren bij heeft gestaan www.elsevier.nl/buitenland/news/2014/0... dus er speelt wel iets (in ieder geval bij de redactie van Elsevier intern zo lijkt).

Watching the Wheels | 25-03-16 | 18:27

@nemoj me jebat | 25-03-16 | 15:29

Echt he... Het is gewoon een klucht. Hoe verder je dit verhaal volgt hoe absurder het word. Terwijl het heel simpel is:

A vuurt raket af op B. B Gaat dood. De vraag is, wie was A?

Meer is het niet. Echt niet. De politieke nonsens die hier tentooongesteld word is absurd. Het geeft aan hoe ver politiek en burger van elkaar verwijderd zijn. Elk ontwijkend antwoord, iedere spin van het verhaal een andere kant op is een teken dat er allerlei belangen spelen waar de burger (die gast die naar de stembus loopt, en zijn kinderen te eten moet geven) geen baat bij heeft.

Hoe hoog denken ze nu echt boven ons te staan? Dat ze letterlijk over de rug van 251 slachtoffers dit politieke spelletje proberen te spelen?

peterdh | 25-03-16 | 18:18

@De Koreaanse Slet | 25-03-16 | 18:14
"vrijwel onmogelijk" , vrijwel :) ?

Watching the Wheels | 25-03-16 | 18:17

Lupuslupus | 25-03-16 | 17:55

Lieden zoals jij misbruiken MH17 om verdachtmakingen te maken naar betrokkenheid van Kiev om een TEGEN stem te creëren naar het associatieverdrag terwijl daar met de kennis, hoewel dagelijks blijkt dat jij deze niet hebt, die we wel hebben totaal geen aanleidingen voor zijn. Vanuit elke optiek blijft het vrijwel onmogelijk dat Oekraïne dit per ongeluk of met opzet heeft gedaan. Maar dat wil nu eenmaal niet tot je botte kop doordringen. Het enige wat wel een grote mogelijkheid is, is dat Rusland direct of zeker indirect verantwoordelijkheid draagt m.b.t. de wapens die zijn gebruikt. Het strafrechtelijk onderzoek moet dit duiden.

Daarna kan je overigens gaan zeiken over dat Oekraïne het luchtruim had moeten sluiten. Wellicht terecht. En dat de vliegmaatschappij beter had moeten weten. Wellicht terecht. En dat Nederland faalde met informatie. Wellicht terecht.

Maar zullen we eerst onze pijlen richten op de daders? Daar dit naar alle waarschijnlijkheid Russen zijn, al dan niet het Russische leger? Want alle absurde verdachtmakingen ten spijt blijft het gaan om de vinger op de knop en diegene die dat faciliterende. Dat lijkt op dit moment overweldigend Poetin te zijn en Russische huurlingen / leger. Er is helemaal niets anders behalve absurde en vaak gestoorde theorieën die (wanhopig) trachten iets anders te bewijzen. Maar dat werkte nooit. De feiten blijven de feiten. Moet ik ze nog een keer opnoemen?

Overigens. Het blijft ranzige lijkenpikkerij om MH17 aan te halen als reden om TEGEN het associatieverdrag te te zijn wat hopelijk een einde brengt aan corruptie, oligarchie, wapenhandel en maffia in Oekraïne door lafjes domme vragen te stellen over zaken waar je geen verstand van hebt. Je hoort mij, nogal pro associatieverdrag, ook niet dagelijks krijsen dat we vóór moeten stemmen omdat Poetin 200 landgenoten heeft laten vermoorden voor zijn politieke ambities. Want meneer. Deze ellende komt voort uit de frustratie en pijn van meneer Poetin zijn megalomane ambities.

De Koreaanse Slet | 25-03-16 | 18:14

@De Koreaanse Slet | 25-03-16 | 18:00
Zou een luchtverkeersleider in Nederland of elders in Europa kritisch durven zijn? Hoe groot is de kans dat zo iemand daarna nog carrière maakt of zijn baan houdt? Doe toch niet zo naïef. Ons systeem is niet zoveel beter dan dat van Kim of Vladimir en dat is juist wat velen hier verontrust. Natuurlijk we zijn leken, maar waarom zouden leken geen vragen mogen stellen? Prima overigens als je vervolgens zegt dat we allemaal gek zijn. Dat vind ik juist het prettige van onze vrijheid, dat is nog het meest essentiële verschil met regimes zoals Noord-Korea (of China of Iran of Syrië of Rusland). Laten we dat aub koesteren, dan houden we uiteindelijk de juiste koers. Zonder weerstand worden onze leiders ook slap. Hoe meer verbale weerstand hoe mooier, ze verzinnen er maar wat op ;).

Watching the Wheels | 25-03-16 | 18:14

@De Koreaanse Slet | 25-03-16 | 17:51
.
Wow... Ik ga nog eens een Koreaanseslet-fan worden als je zo doorgaat. De manier waarop jij virtueel de deur opentrapt, de salon binnestormt, met het servies gaat smijten en iedereen voor rotte vis uitschelden, is werkelijk fenomenaal :)

ben kokhals | 25-03-16 | 18:07

@La Bailaora | 25-03-16 | 17:55
Ja onvoorstelbaar dat er blijkbaar mensen de leiding hebben over onze media die dit soort manipulatie nodig en geaccepteerd vinden www.geenstijl.nl/mt/archieven/2014/09/...

Watching the Wheels | 25-03-16 | 18:03

rekennietmachine | 25-03-16 | 17:08

Sowieso de Russen ook. MH17 stond op het punt om overgedragen te worden naar Rostov. Daarnaast is het niet ondenkbaar dat de Amerikanen technologie bezitten die ze liever geheim houden maar daar ook een oogje in het zeil hielden m.b.v. schepen of vliegtuigen.

Het domme van dit soort topics is dat het onzinnig gelul in de ruimte is en blijft. Niemand weet (precies) wat voor bewijs er verzameld is en waar dit bewijs naar wijst. Dan komen allerlei zelf benoemde Internet experts aanzetten met 'vragen' over zaken die ze niet snappen of begrijpen. Als nu een paar militaire of luchtverkeer experts er op lopen te hameren dat dit soort gegevens, ja gegevens geen bewijs, essentieel zijn dan kan je er nog op gaan hameren. Maar daar is hier geen sprake van. Wat 'verontruste burgers' praten voor hun beurt over zaken waar ze de ballen verstand van hebben. Het is alsof je kindje naast je staat met vragen over of je wel echt weet hoe je een lasagne moet maken terwijl dit peutertje niet eens weet wat de bestanddelen van een lasagne zijn laat staan hoe je dit klaar maakt.

Het is het zoveelste truttige gezeul in de ruimte van uiterst incompetent volk over zaken waar ze letterlijk en figuurlijk geen verstand van hebben.

Wijf ga koken.

De Koreaanse Slet | 25-03-16 | 18:00

@De Koreaanse Slet | 25-03-16 | 17:51
Geef Kim eens een knuffel van me als hij naast je zit :).

Watching the Wheels | 25-03-16 | 18:00

@Watching the Wheels | 25-03-16 | 17:51
Inderdaad, zo is het. Ook de NOS met hun reportage over Putin die zogenaamd een journalist niet te woord wilde staan, waaruit bleek dat ze in de film geknipt hadden. En nou is het gewoon zo dat de NOS een staatsomroep is. Niet veel gehoord daarna van de Nederlandse staat om dat recht te zetten. Nee, veel vertrouwen in de Nederlandse politiek geeft dat niet.

La Bailaora | 25-03-16 | 17:55

De Koreaanse Slet | 25-03-16 | 17:51
.
Lieden die persoonlijk belang bij Oekraïne hebben zijn sowieso niet serieus te nemen. Zij misbruiken de ramp met de MH 17 voor persoonlijk gewin. Verachtelijker is niet mogelijk.

Lupuslupus | 25-03-16 | 17:55

La Bailaora | 25-03-16 | 17:09

Het is een groot geluk voor de mensheid dat mensen zoals jij niets van doen hebben met complexe zaken zoals MH17. Van toeters noch blazen weet je. Het enige wat jij doet is met aluminiumfolie omwikkelde websites afstruinen om jouw gedachten bevestigd te zien. Enige logica, feitenkennis en expertise laat je volkomen achterwege. Het is ongelooflijk dat jij niet terug in je caravan bent gekropen op zoek naar de werkelijke moordenaar van JFK.

Waarom eigenlijk? Om nog een beetje eigenwaarde te vinden?

De Koreaanse Slet | 25-03-16 | 17:51

@La Bailaora | 25-03-16 | 17:48
Mee eens, onze overheid is keer op keer onbetrouwbaar gebleken. Vertrouwen is weg.

Watching the Wheels | 25-03-16 | 17:51

Allereerst voor de duidelijkheid: visuele bewerking laat altijd sporen na in de technische bestanden van de foto.
@rekennietmachine | 25-03-16 | 17:33
Goed dat je dat erkent, en die website toont duidelijk de bewerkte sporen aan.

"Maar jij lijkt me inderdaad wel zo'n type dat de OVV een onbetrouwbare instantie vindt"
Ja natuurlijk, in dit politieke proces kan je niet anders dan alleen op werkelijke bewijzen afgaan. Temeer omdat het al meer dan eens bewezen is dat onze overheid, die natuurlijk vuistdiep in de OVV zitten, gelogen hebben, oa. over de 'Russian thugs' van Timmermans in de VN. Waarom zou ik bewezen leugenaars op hun blote ogen geloven? Daarbij komt dat ze bewezen naar een uitkomst toe praten. Vanaf het eerste moment heeft de overheid en de Amerikanen geroepen 'het zijn de Russen'. Dat maakt ze vanaf het begin ongeloofwaardig. Waarom, omdat het onderzoek nog niet eens begonnen was.

Dus het zou nog best kunnen dat het de Russen waren, maar ik acht die kans klein. Ik ben alleen nog te overtuigen met werkelijk keihard bewijs, en niet met circumstantieel bewijs of met 'beweringen' van de OVV. Daarbij komt dat een foto die echt zou kunnen zijn nog helemaal niets bewijst over of die installatie ooit en wanneer een buk heeft afgevuurd. Het is alweer 'bewijs' dat geen bewijs is.

En by the way, van de OVV is al meer gebleken dat ze er naast zaten:
stickyleaks.wordpress.com/2014/11/03/...

La Bailaora | 25-03-16 | 17:48

@rekennietmachine | 25-03-16 | 17:27
En het zou mij niet verbazen als ze uit defensieoogpunt niet alles publiceren.

Watching the Wheels | 25-03-16 | 17:46

@rekennietmachine | 25-03-16 | 16:58 "Dat met die geluidspieken kan je anders niet verklaren, zonder een raket."
.
Nee, jij stelt "De data van de zwarte doos wijst onvermijdelijk naar een surface-to-air missile...(enzovoorts)". Je bedoelt dus de laatste (fractie van een) seconde van de geluidsregistratie? Het kan dan ook een 'air-to-air missile zijn', een botsing met een object, een explosief in het toestel (denk aan de CVR van PanAm103), enzovoorts.

ben kokhals | 25-03-16 | 17:41

@Basic Dimension | 25-03-16 | 17:34
Het leuke is dat er een formule is opgesteld die uitrekent hoe lang dat soort complotten onder de hoed verborgen blijven. :)

En die zegt dat, gezien hoeveel mensen er bij de OVV werken, het onmogelijk is dat er zoiets aan de hand zou kunnen zijn.

rekennietmachine | 25-03-16 | 17:41

@Watching the Wheels | 25-03-16 | 17:35
Maar het noordwesten van de Zwarte zee =/= Oost-Oekraïne? Bij mijn weten tenminste.

rekennietmachine | 25-03-16 | 17:37

Ben christelijk opgevoed, dus geen zorgen. Refereerde aan de HEMA paasfolder ;).
Watching the Wheels | 25-03-16 | 17:32
.
O.k. :-)

Lupuslupus | 25-03-16 | 17:35

rekennietmachine | 25-03-16 | 17:27

Ik treed liever niet in herhaling en volsta daarom met de mededeling dat de OVV bij wet gemachtigd is onderzoeksresultaten niet te vermelden wanneer dat de (financiële) belangen van Nederland zou kunnen schaden, zoals bij het Associatieverdrag. Zie artikel 57.

Basic Dimension | 25-03-16 | 17:34

@La Bailaora | 25-03-16 | 17:25
Jij spreekt inderdaad niet op persoonlijke titel, dat doet die gozert van die website, wie het ook mag zijn. Sorry voor de onduidelijke formulering.

Allereerst voor de duidelijkheid: visuele bewerking laat altijd sporen na in de technische bestanden van de foto. Ik heb dat persoonlijk niet zelf gecontroleerd, maar als de OVV zegt dat de foto's echt zijn, twijfel ik daar niet aan. Maar jij lijkt me inderdaad wel zo'n type dat de OVV een onbetrouwbare instantie vindt, moet je lekker zelf weten.

Daarnaast ben jij over Bellingcat begonnen, ik heb geen idee wat voor bureau dat is, ik heb het er niet over gehad, dus ik snap niet op basis waarvan je concludeert dat je het uberhaupt over dat bureau moet hebben.

rekennietmachine | 25-03-16 | 17:33

@Lupuslupus | 25-03-16 | 17:30
Ben christelijk opgevoed, dus geen zorgen. Refereerde aan de HEMA paasfolder ;).

Watching the Wheels | 25-03-16 | 17:32

@rekennietmachine | 25-03-16 | 16:54
Dat argument staat, maar dan zijn ze best in staat om een bewijs te genereren dat bijvoorbeeld minder scherpe beelden geeft. Desnoods vervaag je de hele boel of je geeft een ander indirect bewijs.

Watching the Wheels | 25-03-16 | 17:31

Het wordt bij mij ook "tegen" ;). Vrolijk voorjaar!
Watching the Wheels | 25-03-16 | 17:22
.
Gaat u nou straks ook nog vrolijke zomer, vrolijke herfst en vrolijke winter wensen?
Kijk, als u niets met de oorspronkelijke en enig juiste betekenis van Pasen: de opstanding uit de dood van de Zoon van God, de Here Jezus Christus te maken wilt hebben, bent u daarin volkomen vrij.
.
Maar waarom WERKT u dan niet op 2e Paasdag, 2e Pinksterdag, Hemelvaartsdag en de 2 Kerstdagen? Is het niet zo dat u en alle atheisten maar al te graag mee profiteren van de Christelijke feestdagen?
Ga vooral zo door, dan viert u binnenkort alleen nog het suikerfeest om te vieren dat weer miljoenen schapen de keel zijn doorgesneden. O en ook een maand lang mag u dan niet eten en drinken noch sex hebben tussen zonsopgang en zonsondergang.
Veel plezier daarbij.

Lupuslupus | 25-03-16 | 17:30

@Watching the Wheels | 25-03-16 | 17:19
Dat de NAVO daar bezig zou zijn met een oefening is klinkklare onzin, de NAVO houdt geen oefeningen in gebieden waar een (burger)oorlog woedt.

En een volledig onafhankelijk onderzoek is nou net de reden waarom de OVV is opgericht. *blabla* wordt gefinancierd door de overheid *blabla* Fijn, maar als een zichzelf financierend onhafhankelijk instituut ook een onderzoek uitvoert, komt dat ook echt wel tot de conclusie dat MH17 is neergehaald door een BUK in seperatistengebied. Maak je maar geen illusies.

rekennietmachine | 25-03-16 | 17:27

@La Bailaora | 25-03-16 | 16:57
Duidelijker kan het niet! Die Higgins is inmiddels debunked all over the internet" redpilltimes.com/15-minutes-of-fame-ov... Maar bij sommigen die zich hebben vastgebeten in de buk=rus lijn duurt even voor het tot ze doordringt :)

ben kokhals | 25-03-16 | 17:26

@rekennietmachine | 25-03-16 | 17:07
Waar spreek ik op persoonlijke titel? Nergens.

Het artikel toont echter duidelijk aan dat er in meerdere filmpjes die als 'bewijs' werden gepresenteerd, geknoeid is.

Daarnaast toont het inderdaad aan hoe eenvoudig het is dit soort filmpjes te fabriceren. Daarnaast kan je dus heel gemakkelijk knoeien met tijd en datum, dus een foto of video bewijst niets, zoals ik al zei.

Kortom, bewijs is het allesbehalve. In tegendeel, het is al veel vaker bewezen dat met name Bellingcat met bewijs knoeit, zoals:

"1. Het weer op de foto – zonnig – komt niet overeen met het weer in Torez van die dag (bewolkt);
2. De Duitse geheime dienst heeft het als vals afgestempeld in hun Bundestag verklaring;
3. De combinatie lijkt in de foto te zijn gekopieerd."
www.ravage-webzine.nl/2015/05/28/mh17-...

La Bailaora | 25-03-16 | 17:25

Een massamoord op NLers. De onderste steen yeah right. Dit land verdient zijn/haar bestuurders waar het steeds weer voor kiest. Samen met de EU een behoorlijk zootje incompetente graaiers. Als Rusland schuldig was, was dat al lang en breed uitgemolken. Maar hier moet iets verborgen blijven en dat over de ruggen van alle nabestaanden. Walgelijke politieke spelletjes van walgelijke bestuurders.

Tutanchamon | 25-03-16 | 17:23

@Ongeblustekalk | 25-03-16 | 17:20
Het wordt bij mij ook "tegen" ;). Vrolijk voorjaar!

Watching the Wheels | 25-03-16 | 17:22

@Basic Dimension | 25-03-16 | 17:18
Ok, voor een leek was het niet logisch maar dat is het dan wellicht wel. Goed dat iemand het kan objectiveren. Wat zo opvallend is, is dat die vragen niet eens door iemand gesteld worden.

Watching the Wheels | 25-03-16 | 17:21

Watching the Wheels | 25-03-16 | 17:08
Helemaal eens. Behalve,
Nooit kiezen voor een eenheid die niet gewenst is. Nooit!
Ik zal wel van een hoge rots af lazeren terwijl ik een gedicht lees van Paul Verlaine, maar dat liever dan onder het juk leven van een stel incompetente dictators.

Als afstammeling van de eerste protestanten wens ik U een heel fijn Pasen met uw familie.
Out.

Ongeblustekalk | 25-03-16 | 17:20

@rekennietmachine | 25-03-16 | 16:54
Ze zouden die dagen zelfs met een NAVO oefening bezig zijn geweest in die regio met allerlei AWACS toestellen en er zou radarverstoring getest zijn. Is dat verhaal ooit goed onderzocht? Waarom staat er niks over in het rapport van de OVV of staat dat er wel? Je zou toch verwachten dat onafhankelijk onderzoekers ook proberen te achterhalen wat de omstandigheden waren. Het weer zeggen ze wel iets over, maar radarverstoring (zorgen dat bepaalde toestellen niet zichtbaar zijn of zoiets, ik heb verder geen idee) zou toch van invloed kunnen zijn geweest op de schuldvraag. Maar die schuldvraag daar houden ze zich niet mee bezig, tenminste daar zijn ze ook niet helemaal consequent in. Het blijft toch politiek en je zou volledig onafhankelijk onderzoek willen. Wij moeten een keer boven die koude oorlog gaan staan met z'n allen en gewoon zelf open zijn. Wat willen die Russen dan doen? Voorlopig gingen westerse landen tot 3 keer toe die kant op om herrie te maken en niet andersom (Napoleon, Snorremans de eerste, Hans en Guy).

Watching the Wheels | 25-03-16 | 17:19

Watching the Wheels | 25-03-16 | 16:40

[hoe waarschijnlijk is de tekst bij het filmpje van de Onderzoeksraad www.youtube.com... "de raketkop ontplofte in een punt in de ruimte BINNEN 1m3 links boven de cockpit" in combinatie met het feit dat ze beweren ZEKER te zijn over het lanceergebied dat in de ogen van de Onderzoeksraad honderd procent zeker juist aan de andere kant van het vliegtuig zou moeten liggen.]

Het is teveel werk om na te zoeken maar ik herinner mij van WhatHappens (Prosto Tak of Solitaspassi) dat wanneer een BUK-missile vrijwel frontaal nadert dat hij dan een geprogrammeerde overslag naar de andere kant van de target maakt.

Dus hij heeft semi-active homing voor de radar geleiding, maar active homing om daarmee optisch de koers af te snijden en kennelijk ook om deze omslag te maken. Want bij een frontale botsing mist de shrapnel zijn doel natuurlijk.

Basic Dimension | 25-03-16 | 17:18

Waarom denk jij te weten dat die radarbeelden wel nodig zijn?
@BenNormaal | 25-03-16 | 17:05
Al het mogelijk bewijs is belangrijk in een onderzoek. Altijd.

La Bailaora | 25-03-16 | 17:09

@BenNormaal | 25-03-16 | 17:05
Overigens dit ook ja, Amerika HEEFT helemaal geen radarbeelden. Een compleet stompzinnig idee. Ze hebben alleen satellietbeelden. Radarinstallaties daar zijn enkel van de Oekraïners.

rekennietmachine | 25-03-16 | 17:08

@Ongeblustekalk | 25-03-16 | 16:48
Zo begin ik ook te denken, alhoewel defensie wel door die malloten wordt aangestuurd. Het alternatief is ook niks. Je zou zelfs nog 'ja' kunnen gaan stemmen bij het referendum van 6 april. Waarom niet kiezen voor eenheid als het toch perse op deze manier door het westen in elkaar genewworldorderd (Van Dale 2017) moet worden. Het begon al bij die aanslagen in Amerika waar toevallig geen straaljager van de luchtmacht in de buurt was door een oefening. Daarna gebouw 7 dat zomaar instortte en die andere twee gebouwen die zonder weerstand op snelheid van de zwaartekracht kaarsrecht vielen, terwijl de schade niet symmetrisch was en nog nooit een stalen constructie zo in elkaar gestort is. Daarna die oorlog in Irak (geen massavernietigingswapens). Vervolgens de huizenmarkt opgeblazen in de VS met Nederlands pensioengeld 925.nl/archief/2009/02/05/pensioenfond... , om te voldoen aan het home owner initiative van mei 2002 van Bush. Dan het cadeau voor Rutte van Balkenende, de bokkenkop in het torentje www.youtube.com/watch?v=jLqGkG_o-vM en datzelfde teken op het jasje www.thehindu.com/multimedia/dynamic/01... (foto stond ook op Rijksoverheid.nl maar is daar verwijderd) van de wegens corruptie (Bernhard Tapie) onderzochte Lagarde. Lagarde die zelf met getallen speelt en de datum 20-07-2014 "voorspelt" www.youtube.com/watch?v=QYmViPTndxw en dan enkele dagen daarvoor de oprichting van een eigen IMF door de BRICS en een paar dagen later MH17. Dat is dus onze overheid, waar we veel belasting aan overmaken en waar we vertrouwen in moeten hebben. Tel er de bonnetjes van Ard, Fred en Ivo bij op (Cees H.), de onderste stenen van Rutte terwijl geen radargegevens opgevraagd worden (Navo beleid misschien dus dat kan nog). Al met al heb ik gewoon geen vertrouwen meer in die overheden. Ze laten terroristen gewoon door zonder "very urgent" mail te lezen, boeken belastingvrij geld over naar criminelen en ik betaal me blauw om dit tuig in het zadel te houden? Ben al minder gaan werken, kan het niet met m'n geweten in overeenstemming brengen om veel bij te dragen aan zo'n systeem.

Watching the Wheels | 25-03-16 | 17:08

@La Bailaora | 25-03-16 | 17:01
Nounou. Iemand die op persoonlijke titel spreekt, zonder expertise en zegt dat het filmpje bewerkt kan worden met after effects (Echt waar?? Wat een genie) en dat het is geüpload door een account dat pas die dag is aangemaakt. (Wat ik overigens ook zou doen, ik zou het niet op mijn persoonlijke, hippe, dagelijkse vlog-accountje zetten. Maar dat lijkt me logisch.)

Nee, het is duidelijk dat de OVV kan inpakken.

rekennietmachine | 25-03-16 | 17:07

-weggejorist en opgerot-

BenNormaal | 25-03-16 | 17:05

Ik denk dat het overgrote merendeel van de bevolking de nabestaanden zou steunen als ze harder met hun vuisten op tafel beginnen te slaan. Dat zijn net zulke diplomatieke woorden als Kerry, en waar hij eigenlijk zegt 'fuck you, bastard', bedoel ik met mijn tekst ook heel andere dingen. Doe de wiskunde.

Doper | 25-03-16 | 17:04

O.T.:
AARLE-RIXTEL - Vandalen hebben in het Noord-Brabantse Aarle-Rixtel een Jezusbeeld beklad met verf.

Het beeld van Jezus, dat te vinden is op de hoek van de Helmondseweg en Bosscheweg, is beklad met blauwe stippen; de lendendoek is oranje geworden.

De politie is woest. „Zoiets flik je niet!”, meldt de politie Gemert-Laarbeek op Facebook. „Wie helpt ons om diegene(n) te vinden die verantwoordelijk is/zijn voor deze respectloze vernieling?”

Lupuslupus | 25-03-16 | 17:02

@ben kokhals | 25-03-16 | 16:50
Dat met die geluidspieken kan je anders niet verklaren, zonder een raket. Ben benieuwd wat je dan bedacht hebt. En in dat linkje van je staat overigens niks dat dat gesprek tussen seperatistenleiders tegenspreekt, sterker nog, er staat niks over dat gesprek. Misschien verkeerd linkje geplakt?

@La Bailaora | 25-03-16 | 16:54
In de dashcamfilmpjes staat de tijd er dus wel bij (sommige foto's ook trouwens) en die matcht met de tijd van de foto's. En met die tijd is niet geklooid, omdat verboden vanwege verzekeringsfraude enzo.

rekennietmachine | 25-03-16 | 16:58

Lupuslupus | 25-03-16 | 15:18

"Poetin liet het doen door de directeur van de luchtvaartdienst". Zo lees ik.
Maar welk antwoord heeft de directeur van de luchtvaartdienst dan gegeven?

www.whathappenedtoflightmh17.com/news-...

www.rt.com/politics/official-word/331...

Once again, I would like to express my deepest condolences.

Sincerely,

Oleg Storchevoy
Deputy Head
Federal Air Transport Agency

Basic Dimension | 25-03-16 | 16:54

Defensie is het enige orgaan van de staat wat te vertrouwen is, omdat ze boven de wet staan.

Ongeblustekalk | 25-03-16 | 16:48
.
Te vertrouwen? Met de 5e colonne binnen de krijgsmacht?! Voor de politie geldt trouwens hetzelfde.

Lupuslupus | 25-03-16 | 16:54

@Watching the Wheels | 25-03-16 | 16:49
Wat de Amerikanen betreft, die willen natuurlijk niet dat het algemeen bekend wordt dat ze alles tot op de vierkante centimeter nauwkeurig kunnen fotograferen. Daarom geven ze geen satellietbeelden vrij. (Overigens, hoe men er ooit bij is gekomen dat de Amerikanan RADARBEELDEN hebben, is me een raadsel. De Amerikanen hebben daar geen radar lijkt me, die hebben alleen satellietbeelden.)

Dat de Russen en Oekraïne geen radarbeelden willen vrijgeven, is ook logisch. Als je de radarbeelden vrijgeeft, kan men daarvan de gebruikte techniek afleiden. Onafhankelijk of Rusland/Oekraïne nou wel of geen radarbeelden had, vrijgeven zouden ze ze toch niet, omdat dat qua militaire technologie de vijand in de kaart speelt.

rekennietmachine | 25-03-16 | 16:54

@rekennietmachine | 25-03-16 | 16:33
Die foto's zeggen niets. Tijdstip e.d. staat er niet bij. Kan gewoon een foto zijn van voor de oorlog bv.

Ook zijn er veel te veel in elkaar geflanste filmpjes die aantonen dat bewijs gefabriseerd wordt. Dat is genoeg om te weten dat partijen, vooral de pro-Ukrainers, niet objectief zijn.

La Bailaora | 25-03-16 | 16:54

@rekennietmachine | 25-03-16 | 16:11 "De data van de zwarte doos wijst onvermijdelijk naar een surface-to-air missile (enzovoorts) Niks is keihard en daarom perfect voer voor mensen die graag een aluhoedje opzetten..."
.
Dan kan je niet aantonen met die cockpit-tapes en vliegtuig-status data uit de "zwarte dozen", alleen of er wel of niet eerst problemen of technische storingen waren, of dat de vlucht abrupt eindigt.
Verder herhaal je gedebunkte info van het atlanticistische Soros-zetbaasje Bellingcat www.vrijspreker.nl/wp/2016/01/wat-de-n... Overigens is het gescherm met aluhoedjes wat sleets aan het worden. Maar dit terzijde.

ben kokhals | 25-03-16 | 16:50

nemoj me jebat | 25-03-16 | 16:15
Google it.

Ongeblustekalk | 25-03-16 | 16:49

@rekennietmachine | 25-03-16 | 16:20
Het kan ook dat ze bedoelen dat de afstand tot de cockpit groter is, maar dan is de formulering verwarrend (BINNEN 1 m3 linksboven de cockpit). Dan blijft nog onduidelijk waarom ze zo'n groot lanceergebied hebben, maar tegelijkertijd een gebied noordelijker uitsluiten. Denk dat het meest frustrerende is dat ze niet eens radarbeelden hebben opgevraagd en dat Oekraïne zogenaamd alle radar voor onderhoud uit had staan. Het zal allemaal tactiek zijn om de Russen niet te informeren, maar koop dan ook geen gas bij die lui als je zo over ze denkt, wees dan consequent.

Watching the Wheels | 25-03-16 | 16:49

Watching the Wheels | 25-03-16 | 16:21
En de terreuraanslagen worden ook gebruikt om de geesten rijp te maken om in de oorlogs-modus te schieten. Mensen reageren toch uit angst en eigenbelang. Er wordt een heel vies spelletje gespeeld, maar het doel is misschien nog niet eens zo slecht.
Defensie is het enige orgaan van de staat wat te vertrouwen is, omdat ze boven de wet staan. En dat is maar goed ook, want de wetgevende en uitvoerende macht verzaakt al decennia om de burgers te beschermen. Hoe kan dat nu toch...
Defensie met macht en autonoom, dat zou wel eens helemaal niet zo slecht zijn. Ze pakken de macht terug omdat politici aan alle kant hard falen.
Maar u als antimilitarist komt dat niet zo goed uit, nou vertrouw dan maar op de heersende kliek, je moet je toch ergens toe wenden, nietwaar?

Ongeblustekalk | 25-03-16 | 16:48

De moslims hebben de eeuwige strategie dat zij de 'slachtoffers' zijn weer eens goed uitgevent.
Piet Karbiet | 25-03-16 | 16:18
.
Ze hebben er zelfs de SERVISCHE provincie Kosovo aan overgehouden, bijna alle Serven die daar woonden zijn gevlucht of afgeslacht. Onder aanvoering van VS/NATO.
Maar dat was natuurlijk volkomen "terecht", net zoals we nu overspoeld worden door het bezettingsleger van mohammed dat zich voordoet als "vluchteling".

Lupuslupus | 25-03-16 | 16:46

@nemoj me jebat | 25-03-16 | 16:42
Jazeker, een volhoudende doorzetster die nooit stopt :)

Lewis Lewinsky | 25-03-16 | 16:45

@Watching the Wheels | 25-03-16 | 16:40
Vliegtuig komt van westen, installatie staat in het oosten. Volgens mij komt dat ding er dan frontaal op af vliegen hoor.

rekennietmachine | 25-03-16 | 16:44

Lewis Lewinsky | 25-03-16 | 16:24
Ik ziet het.
Het is wel een doorzetster, hé!

nemoj me jebat | 25-03-16 | 16:42

@rekennietmachine | 25-03-16 | 16:33
Was nog aan het typen ;).

Watching the Wheels | 25-03-16 | 16:41

@rekennietmachine | 25-03-16 | 16:20
Maar van groter belang ... hoe waarschijnlijk is de tekst bij het filmpje van de Onderzoeksraad www.youtube.com/watch?v=aNNOX2O1cFQ&a... "de raketkop ontplofte in een punt in de ruimte BINNEN 1m3 links boven de cockpit" in combinatie met het feit dat ze beweren ZEKER te zijn over het lanceergebied dat in de ogen van de Onderzoeksraad honderd procent zeker juist aan de andere kant van het vliegtuig zou moeten liggen. Simuleer dan nou eens met een 2 potloden of zo. BINNEN 1 M3, dus die raket vliegt VOORBIJ het vliegtuig voordat hij BINNEN 1 m3 van de cockpit ontploft? Hoe waarschijnlijk is het dat hij aan de andere kant van het toestel ontploft en dan op 1 m3 van de cockpit? Is het niet waarschijnlijker dat hij aan de andere kant van het vliegtuig ontploft of van een andere locatie afkomstig is? Misschien kan het hoor, zij zijn de experts. Tjibbe (VVD) ;).

Watching the Wheels | 25-03-16 | 16:40

@Lupuslupus | 25-03-16 | 16:23
GPS zou zomaar kunnen, gezien de BUK installatie ook is gefilmd met dashcams. Volgens mij moeten die namelijk locatietracerend filmen. Doet er verder ook niet zoveel toe, want het hoofdzakelijke bewijs dat het transport in Oekraïne plaatsvond is bijvoorbeeld dat je dat aan de foto's kan zien. Herkenbare stukken land op de foto's komen namelijk niet voor in Italië, Kazachstan of Mexico, maar wel in het oosten van Oekraïne. Denk daarbij aan steden, straatnaamborden en snelwegen.
bm.img.com.ua/berlin/storage/news/600x...

@Watching the Wheels | 25-03-16 | 16:28
Ik vroeg om geloofwaardige redenen die bewijzen ontkrachten en je komt met niks. Zeg voor mij genoeg.

rekennietmachine | 25-03-16 | 16:33

@rekennietmachine | 25-03-16 | 16:20
Waar wil je beginnen? De man die het aapje ontvoerde? Bewijs dat hij het aapje niet ontvoerde? De man die de ring van de hand van een slachtoffer in zijn zak stopte? Bewijs dat hij de ring niet gestolen heeft?

Watching the Wheels | 25-03-16 | 16:28

Lupuslupus | 25-03-16 | 16:09
Raarrrrr ...
En verder sluit ik me helemaal aan bij Piet zijn reactie hierboven.

nemoj me jebat | 25-03-16 | 16:27

Er zijn een paar dozijn foto's van een BUK installatie die heel snel naar Rusland wordt verplaatst.
rekennietmachine | 25-03-16 | 16:11
.
Foto's???? Stond de GPS er ook bij? Ziet u nou zelf niet in wat een waanzin u verkondigt?
En waarom zou de BUK installatie verplaatst zijn naar Rusland terwijl die op het gebied van de Separatisten stond?
Nou ja, laat ook maar want belachelijker als bovenstaand zal ik vandaag waarschijnlijk niet meer lezen.

Lupuslupus | 25-03-16 | 16:23

www.whathappenedtoflightmh17.com/buk-b...

Brilliant research Admin!
Until now Ukraine had to prove the conditional probability of bowties entering the plane after leaving butterfly impressions in the hull or the windshield. They failed with the captain and with EFIS (BTW, how about EFIS).

Now the situation is reversed and we are about to prove this bowtie definitely cannot have passed the hull. This means all bowties in this investigation are falsified for court. Also, this falsifies 9N314M as the warhead used. Admin, congratulations, this is a major breakthrough in this investigation.

Basic Dimension | 25-03-16 | 16:23

@ikkieblijf! | 25-03-16 | 16:02
Vergeet niet dat ze een conflict zeer goed kunnen gebruiken om in alle landen defensie uitgaven weer op het door hen gewenste niveau te krijgen. Zonder conflict beginnen al die linkse partijen te zeuren dat het naar de zorg moet. Komt ze prima uit dat het nog een paar jaar niet opgelost wordt en Syrië idem dito. "We are the world, we are the children" www.youtube.com/watch?v=2_wfMrz9_mY

Watching the Wheels | 25-03-16 | 16:21

@Watching the Wheels | 25-03-16 | 16:17
Dan zou ik toch wel heel graag willen zien welke bewijzen ontkracht zijn door mensen, danwel instanties die snappen wat ze aan het doen zijn. Ik kan ook wel op persoonlijke titel bewijzen ongeldig verklaren, maar ik vermoed dat daar niemand in trapt.

rekennietmachine | 25-03-16 | 16:20

@Lupuslupus | 25-03-16 | 16:09
.
Dat laatste klopt bijna als een karbietbus. Er zijn ook 1 of 2 moslims door het Strafhof veroordeeld. Het blijft echter een klucht dat er na jaren gruwelijke misdaden over en weer tijdens een burgeroorlog er vooral Serviers en Kroaten veroordeeld zijn. De moslims hebben de eeuwige strategie dat zij de 'slachtoffers' zijn weer eens goed uitgevent. Zelfs de Nederlandse blauwhelmen staan voor de rechter. Levert Koeweit of Saoedie-Arabie wel eens soldaten voor een vredesmacht?

Piet Karbiet | 25-03-16 | 16:18

@Lupuslupus | 25-03-16 | 16:15
Ik wist niet dat je tegenwoordig een deskundige op een of ander gebied moet zijn om feiten op te mogen sommen. ;)
Ik som enkel feiten op, die door andere instanties, instanties met een gerenommeerde naam op het gebied waarvan ze uitspraken doen, gecontroleerd zijn.

Die feiten kan je dus ontkennen, maar dan houdt je wederom jezelf voor de gek.

rekennietmachine | 25-03-16 | 16:18

@rekennietmachine | 25-03-16 | 16:11
De helft van dat bewijs bleek "gel*l" inclusief die separatistentape die deels al eerder gepubliceerd was, inclusief die steeds opgevoerde Bellingcat die achteraf op de loonlijst bij de NATO blijkt te staan (tot zover de onafhankelijke onderzoekers) zonder dat ze dat openlijk vanaf het begin communiceren. Alles is framing en manipulatie. Je weet niet meer wie je kunt vertrouwen.

Watching the Wheels | 25-03-16 | 16:17

@Ongeblustekalk | 25-03-16 | 16:10
Ik weet helemaal niets van radar. En ik snap er ook niets van.
Maar toch een vraagje: als je niets aan primaire radarbeelden hebt, waarom bestaat het dan?

nemoj me jebat | 25-03-16 | 16:15

rekennietmachine | 25-03-16 | 16:11
.
U werpt zich op als zijnde "deskundig" dus ik laat u graag in uw waan.

Lupuslupus | 25-03-16 | 16:15

Er zijn een aantal jaren geleden 2 hele hoge en rijke Amerikanen door het Maleisisch Hooggerechtshof veroordeeld wegens oorlogsmisdaden en misdaden tegen de menselijkheid.
Die durven al jaren dat land niet meer uit omdat ze daarvoor overal opgepakt kunnen worden.
Dat pikken dat soort mensen niet...dus....misschien...

A3an | 25-03-16 | 16:13

@Piet Karbiet | 25-03-16 | 16:05
Ik vond het op het eerste gezicht nogal vergezocht, maar heb me er niet heel erg in verdiept wat ze allemaal zei/zegt. Mij intrigeerde het vooral: zo'n gewone degelijk -maar keurig- uitziende mevrouw die allemaal van die uitspraken doet. En er zo ontzettend veel tijd aan besteed. Ik vroeg me af of ze geen kinderen had, of een vriend, of een vriendin.
En ik vond haar een beetje een Don Quichot.

nemoj me jebat | 25-03-16 | 16:13

@Lupuslupus | 25-03-16 | 15:56
@necrosis | 25-03-16 | 15:58
Uitgemaakte zaak. Behalve dat als je je common sense gebruikt, wat veel mensen blijkbaar weigeren, zijn er ook nog zat aanwijzingen dat de seperatisten het waren en zijn er NUL aanwijzingen dat het iemand anders was.

De data van de zwarte doos wijst onvermijdelijk naar een surface-to-air missile. Er zijn een paar dozijn foto's van een BUK installatie die heel snel naar Rusland wordt verplaatst. De welbekende discussie over de telefoon tussen seperatistenleiders dat ze het verkeerde vliegtuig hebben geraakt. De verklaring van de burgermeester in van het naburige dorp; “We realised they were pieces of plane, but first we assumed it was a military plane. The rebels had been shooting down Ukrainian military planes in the area in the preceding days.”

Niks is keihard en daarom perfect voer voor mensen die graag een aluhoedje opzetten en, ondanks dat er NUL aanwijzingen voor een andere versie van het verhaal zijn, in iets anders willen geloven. Maar zoals ik al zei, dat kan je doen, maar dan houdt je alleen jezelf voor de gek.

rekennietmachine | 25-03-16 | 16:11

@ben kokhals | 25-03-16 | 16:02
Als dat waar is, willen sommige mensen het gewoon niet weten omdat het niet in hun straatje/ strategie past.
En los van dit alles stem ik OekraiNEE, vanwege de simpele reden dat Oekraïne de Nederlandse belastingbetaler nog meer gaat kosten dan de redding van Griekenland, die nog lang niet gered is en nog meer steunpakketten nodig heeft.
De EU kan mijn geld maar één keer uitgeven, hoop ik....

necrosis | 25-03-16 | 16:10

Mensen. Aan primaire radar data heb je niets.
Hoe vaak moet dat nog gezegd en onderbouwd worden?
Ik ben wel klaar met dat kinderachtige gejank.

Ongeblustekalk | 25-03-16 | 16:10

Die dame heeft heel veel filmpjes op het internet. Ze heeft volgens mij ook hulp nodig -al vrees ik dat ze een enkele keer wel degelijk de spijker op de kop slaat.
nemoj me jebat | 25-03-16 | 15:59
.
Ik had nog nooit ook maar één filmpje van haar gezien maar alleen al het feit dat ze een enkele keer wèl de spijker op de kop slaat vind ik het toch nuttig. We kunnen toch "filteren"? Volgens mij zegt ze in dit filmpje dingen die je nergens anders hoort, zéker niet van de msm.
Laat ik er maar een Bijbeltekst tegenaan gooien op deze Goede Vrijdag: "onderzoek *alle* dingen en behoud het goede".
.
Wat ze over het strafhof zegt klopt natuurlijk 100%, Mladic en Karadzic in het gevang maar niet één moslim tegen wie zij streden en die méér dan gruwelijk tekeer zijn gegaan. Dat hele strafhof is een schande.

Lupuslupus | 25-03-16 | 16:09

@nemoj me jebat | 25-03-16 | 15:59
Ik kon haar nog niet. Komt er iets zinnigs uit?

Piet Karbiet | 25-03-16 | 16:05

Oekraine did it, America now's it en Russia is waiting, waiting.. totdat ze in hun eigen sop gaar zijn gekookt en Putin aanschuift en opschept..dit is een fittie tussen die drie vechtersbazen met als bot.. de slachtoffers en nabestaande.

fikkieblijf! | 25-03-16 | 16:02

@rode peper | 25-03-16 | 15:25 "@Lupuslupus | 25-03-16 | 15:18, Dat Rusland de data heeft opgeslagen volgens icao richtlijnen (op videoband) en heeft overhandigd aan nl"
.
Aanvullend, een citaat uit die lange brief aan nabestaanden (09.02.2016) waar Omtzigt kennelijk niet van weet: "As for primary radar data, we hereby officially maintain that Russia provided the Dutch Safety Board with all available primary radar data tracing Flight MH17 as early as August 2014, which was right after the tragedy. We did not impose any conditions or restrictions regarding further use and disclosure of radar data, records of phone conversations and other data we submitted to the Dutch Safety Board (DSB) at its request. Moreover, Russia has stored all that data to this day, and is willing to provide it once again to the relevant authorities."

ben kokhals | 25-03-16 | 16:02

@Lupuslupus | 25-03-16 | 15:53
Die dame heeft heel veel filmpjes op het internet. Ze heeft volgens mij ook hulp nodig -al vrees ik dat ze een enkele keer wel degelijk de spijker op de kop slaat.

nemoj me jebat | 25-03-16 | 15:59

@rekennietmachine | 25-03-16 | 15:46
Waar is jouw onweerlegbare bewijs dat separatisten MH17 hebben neergehaald?
Het enige wat je kan bewijzen, is het feit dat het een BUK betrof van Russische makelij, niemand anders bouwt die dingen .
Die maken BUK's zoals Fransen Peugeots bouwen.
Als iemand wordt doodgereden door een Peugeot, is het dan automatisch de schuld van de Fransen?
Of is het wellicht de schuld van de bestuurder van welke 'makelij' dan ook?

necrosis | 25-03-16 | 15:58

Het is een fout geweest van de seperatisten, ze hebben het verkeerde vliegtuig neergehaald. Wie iets anders beweert houdt zichzelf voor de gek.
rekennietmachine | 25-03-16 | 15:46
.
Kom maar met de onomstotelijke bewijzen! Zelfs de mensen in de regio waar de MH17 neerkwam, hebben NIETS gezien van de sporen die elke BUK-raket minuten lang (!) in de lucht achterlaat.

Lupuslupus | 25-03-16 | 15:56

Oekraine: Motief, wapen en aanwezigheid op plaats delict maakt ALTIJD verdacht.
Alleen voor Rutte en Timmerfrans niet.
Die gingen op dag 1 al met de Kiev junta samenwerken.
Tunnelvisie heet dat.
Stinkzooi.
Stemt NEE

gestopt | 25-03-16 | 15:55

Sultan Erdogan weet na iedere aanslag binnen het uur wie de daders zijn, hoe oud en waar ze zijn opgepakt.

Piet Karbiet | 25-03-16 | 15:55

Hoe zielig zijn we hier eigenlijk? Denken we nu echt dat de hele wereld eerlijk zal zijn om onze paar honderd dode nederlandertjes? Dat interesseert toch geen enkel land geen ene fuck. Het enige dat telt zijn de belangen waar bijna niemand weet van heeft. Fuck Obama, fuck Putin, fuck de hele Oekraine. En Rutte is een grote mongool. Kijk maar eens goed naar zijn ogen. En we laten het allemaal gebeuren. Wilders zegt wel het is tijd voor verzet. Maar we zijn allemaal mietjes geworden/gemaakt. Niemand durft meer ergens de straat voor op te gaan. Eén ding is zeker: er zijn een aantal mensen die weten hoe het echt zit. Maak de beloning groot genoeg zodat ze gaan praten. Dan weten wij op wie we moeten gaan schieten. Gewoon voor de genoegdoening. Lekker.

Leptob | 25-03-16 | 15:49

Een flink aantal Oekraïners zijn op de vlucht geslagen voor het geweld tussen Rusland en Oekraïne, een groot deel vlucht naar....Rusland:
www.nu.nl/buitenland/3837497/225000-oe...
Need I say more?

necrosis | 25-03-16 | 15:48

MH17: De schuld van de Oekraïne is bevestigd – en niemand interesseert - Het was dezelfde Omzigt die nav hoorzittting bevestigde dat alleen Oekriene zelf raketten in het gebied kan hebben!
ejbron.wordpress.com/2016/03/22/mh17-...

opbokkennu | 25-03-16 | 15:46

Het is een fout geweest van de seperatisten, ze hebben het verkeerde vliegtuig neergehaald. Wie iets anders beweert houdt zichzelf voor de gek.

De échte vraag is; waarom is er niks gedaan met de informatie dat er daar vliegtuigen werden neergeschoten? Dan is het niet verantwoord om er nog overheen te vliegen. In plaats van zoeken naar de schuldigen van de ramp, die allang bekend zijn, zou iedereen dáár zijn moeite eens in moeten steken. Ik vermoed dat er daarbij flinke fouten zijn gemaakt in de diplomatieke kanalen.

rekennietmachine | 25-03-16 | 15:46

Al de radarbeelden zijn afgeketst op de reflecterende onderste steen welke door Rutte aldaar in de grond was verstopt. Helaas zijn de beelden en de diep begraven steen onvindbaar. Opheldering heeft geen prioriteit en zin meer en aktie van justitie met minister van der Steur is ondenkbaar want hij maakt alles onzichtbaar en geheim middels zwarte inktstiften.

Goedverdoemme | 25-03-16 | 15:46

Als er bewijs was dat de separatisten of Rusland de MH17 neer gehaald hadden dan was deze informatie al lang gebruikt voor het onderzoek of als propaganda, nu wij eigenlijk geen antwoorden krijgen is het in mijn ogen voor 99% zeker dat oekraïense leger achter deze misdaad zit.

BigShow | 25-03-16 | 15:30
.
Precies zo denk ik er ook over. Kerry blaatte meteen al dat de VS de "bewijzen" had en die zijn nu nog steeds niet boven tafel. Dat kan 2 oorzaken hebben:
1. hij heeft ze niet

of

2. hij heeft ze wel maar het komt niet zo goed uit omdat Oekraïne de dager is.
Want je gaat natuurlijk als VS geen hetze tegen de Russische Federatie beginnen (met in je kielzog de EU), 5 miljard in Oekraïne pompen om een VS-puppet-regering daar neer te zetten en dan verklaren dat je protegé de dader van dit vreselijke misdrijf/massamoord is.
.
Ik verwacht dat president Poetin veel meer weet over de dader en dus met bewijzen komt maar dat op een tijd die *hem* schikt, bij de VN op tafel zal gooien.
Het mooiste zou natuurlijk zijn vóór 6 april a.s.

Lupuslupus | 25-03-16 | 15:42

Kerry zwijgt helemaal niet, hij zegt alleen niets.
Daar heeft hij een Master degree in.

Ongeblustekalk | 25-03-16 | 15:40

Ik heb er hoop op dat Rusland veel geduld opbrengt om met onomstotelijk bewijs te komen tot het moment dat ze het goed uitkomt.

Twee dagen voor 6 april zou zo'n moment kunnen zijn.

QuantumHolo | 25-03-16 | 15:39

Ze wachten nog even op het referendum.

roze_bril | 25-03-16 | 15:37

De onderste steen jongens.

Bubske | 25-03-16 | 15:35

Waarschijnlijk zijn de beelden gewoon gemaild alleen heeft niemand van BuZa die mail gelezen.

General McAuliffe | 25-03-16 | 15:34

waragainstclimate | 25-03-16 | 15:25

Zie: 2_amazing | 25-03-16 | 15:22

bixiers | 25-03-16 | 15:31

Wat zijn de Nederlanders toch een bang volkje geworden

BluRay | 25-03-16 | 15:31

Probeer het over een jaar nog eens bij president Trump of Cruz. Eindelijk iemand die niet bij de vaste kliek hoort.

Ikhebeenvraag | 25-03-16 | 15:31

Het gewone volk, is van ondergeschikt belang.
Vooral bij dit soort smerige zaken, doet men zijn best om het "onderzoek" te vertroebelen.

Radijsje | 25-03-16 | 15:30

Als er bewijs was dat de separatisten of Rusland de MH17 neer gehaald hadden dan was deze informatie al lang gebruikt voor het onderzoek of als propaganda, nu wij eigenlijk geen antwoorden krijgen is het in mijn ogen voor 99% zeker dat oekraïense leger achter deze misdaad zit.

Wie zou er nog VOOR het associatieverdrag op 6 April stemmen als dit uit zou komen, ik denk niemand en dat is reden genoeg voor onze regering om dit te verdonkeremanen, want liegen en bedriegen blijft het devies van onze leiders.

BigShow | 25-03-16 | 15:30

De waarheid komt iemand heel slecht uit.

nemoj me jebat | 25-03-16 | 15:29

Daarom bindend stemadvies: NEE!

pibasso | 25-03-16 | 15:27

Komt geen antwoord. En al helemaal niet vóór 6 april!

Koosboos | 25-03-16 | 15:25

@Lupuslupus | 25-03-16 | 15:18,

Dat Rusland de data heeft opgeslagen volgens icao richtlijnen (op videoband) en heeft overhandigd aan nl

rode peper | 25-03-16 | 15:25

@bixiers | 25-03-16 | 15:14

Of het bewijs dat simpelweg niet bestaat.

waragainstclimate | 25-03-16 | 15:25

triest hoor dat zelfs nabestaanden geschoffeerd worden door alles en iedereen die claimt t zoo goed voor te hebben met "wij zijn met meer" .
ik schaam mij om te zeggen dat ik Nederlander ben. hopende dat Maleisië nog wat voor elkaar krijgt bij het int Strafhof te Den hagistan. vrees ook hier van niet. Je zou bijna uit je vel ploffen en extreem gaan worden. gelukkig heb ik zelfreflectie en zal het laten!

voedselbankier | 25-03-16 | 15:23

"The investigative work is not easy"
zijn toch heel andere woorden dan
“We saw the take-off. We saw the trajectory, we saw the hit. We saw this aeroplane disappear from the radar screens. So there is really no mystery about where it came from and where these weapons have come from."

2_amazing | 25-03-16 | 15:22

Akkers tussen dorpjes. Zeer lage bevolkingsdichtheid, smalle, maar doorgaande wegen. 13 km van de Russische grens. Van een grens die nog in handen was van Oekraïens regeringsleger, in tegenstelling tot de grens van Lugansk.

Toch kiest John Kerry die locatie te omschrijven als separatists-controlled. Zonder enige nuance. Terwijl de bewegende frontlinie rond het separatistisch gebied aan de andere kant van dat gebied zit. Dat gebied is inmiddels gehalveerd, dit is nog steeds geen onderdeel van het strijdtoneel.

Het kan een valse vlag operatie zijn, een gefaalde poging om een straaljager neer te halen die MH17 als levend schild gebruikte of het per abuis neerhalen van een passagierstoestel. Met dat laatste hebben USA & Rusland persoonlijke ervaring.

We mochten binnen een dag de daders van Parijs kennen. Zo ook die van Brussel, zo ook die van New York. Waarom moet dit jaren duren?!?

Feynman | 25-03-16 | 15:21

Uitkomst van onderzoek dat EU kan opsplitsen. Laten we het maar achterhouden...

Krakaka | 25-03-16 | 15:20

Vreemd hoor, de dag na de aanslag liepen ze in de USA te gillen dat ze beelden hadden en het bewijs dat het Poetin zelf was die op de knop had gedrukt.
En nu weten ze opeens van niets meer.

sinar2 | 25-03-16 | 15:19

Behalve de nabestaanden heeft blijkbaar geen enkel land behoefte aan de waarheid. Dat bleek eigenlijk al vrij snel door het getreuzel met bergen van de wrakstukken. Oekraine die de crash site bestookt en ga zo maar even door.

Spotje | 25-03-16 | 15:19

"Poetin liet het doen door de directeur van de luchtvaartdienst". Zo lees ik.
.
Maar welk antwoord heeft de directeur van de luchtvaartdienst dan gegeven?

Lupuslupus | 25-03-16 | 15:18

Elite volk heerst over het werkvolk, vragen ....nee muil houden dan en doorwerken
Dus oekranie stemadvies NEE

bruinerat | 25-03-16 | 15:15

En Rutte en co?
.
Die vonden het allemaal wel best zo...

davimore | 25-03-16 | 15:14

Het bewijs dat wij niet mogen zien.

bixiers | 25-03-16 | 15:14

REAGEER OOK