Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Totale Dick kopt MH17 Respectloos-shitstorm

gladiolae.jpgJa, iedereen, ophefbooswoede NU! Er is iemand respectloos! Over onze doden! Dick de Roode is superduper miffed dat hij het bij het bewandelen van de Via Gladiola als sluitstuk van de Nijmeegse Vierdaagse een soort Via Dolorosa aantrof. Niks geen leutige dweilorkesten of blommen, nee, het moest ingetogen allemaal. Alleen maar vanwege driehonderd slachtoffers van een terreuraanslag. Terwijl, jemig mensen, waar is het respect voor de lopers gebleven? Er is door de organisatie van de Vierdaagse gewoon echt iets stukgemaakt bij Dick. Steek die medaille dan ook maar in je rouwende reedt, als het zo moet. Kan Slachtofferhulp een team sturen anders? Het is niet dat die het nu druk hebben ofzo, en Dick hier zit met een zure herinnering. Nou is de Nijmeegse Vierdaagse natuurlijk een afschuwelijke Geestdodenmars voor Burgertrutten en is Dick een masochistische aandachtshoer die van ons het tracé Torez- Charkov twaalf keer zou mogen wandelen. Weet je wie ook pas na vier dagen respect en bloemen kregen, Dickie? Zonder vlaggen en drumbands? O. Precies. Maar minstens zo erg zijn de fatsoenlijke gladiolajanussen op de sociaalmediaas die nu al dagen met hun ene hand moraalfappen en met de andere hand hun avatar op zwart zetten en wellustig speuren naar Dingen Die Echt Niet Kunnen teneinde "SCHANDE!" en "too soon!" en "Foei!" te roepen, liefst vergezeld van dooddoeners als "het zal jouw kind maar zijn!" of "we vinden onthoofdfimpjes te gek maar 3 paspoorten in beeld brengen maakt ons WOEDEND." Kortom, we vinden Dick een Totale Lul, de Vierdaagse ook en de respectpolitie zijn achterlijke gladiolen, allemaal. Stelletje ophefjunks. LIVE PERSCO: De MinPres om ±12u45 weer live met korte persverklaring, vermoedelijk over de aankomst en verdere afhandeling van de dodentrein. Rutte: Eerste vliegtuig met slachtoffers waarschijnlijk (pas) morgen van Charkov naar Eindhoven. Vanaf daar gaan de lichamen naar de Van Opheusden Kazerne in Hilversum. Identificatie kan maanden duren, waarschuwt MinPres. Charkov is veilig gebied, nu is zaak rust en overzicht te bewaren. Slachtoffers zijn eerste prioriteit, onderzoek naar oorzaak de tweede: Nederland heeft de leiding van dat onderzoek gekregen. In de trein zaten ook nog zwarte dozen van het vliegtuig. Kettingzaag: Tot zo ver de laatste ijle kansen op 'onafhankelijk onderzoek': OPLOSSING!: Gelukkig weet de PvdA-Hoofdredacteur van Hilversum raad: we gaan gewoon onschuldige mensen deporteren.

Reaguursels

Inloggen

hier in de straat woont iemand die zegt dat dat hele vliegongeluk hem geen reet boeit. wat nu? aangeven maar bij de Gestapo?

JoeDoe | 22-07-14 | 22:45

Haha, die Broertjes. Als we dan toch onschuldige dochters van schuldige vaders - die indirect bloed aan de handen hebben van slachtoffers die uit vliegtuigen vallen - het land uit gaan sodemieteren, kan ik er nog wel eentje bedenken...

medusa324 | 22-07-14 | 22:37

pvda? wat is dat?
boertjes wat is dat?
NL is totaal de weg kwijt!!
Wat een rand debiel!!!, maar dat geldt voor de hele pvda.
Wat een mafkezen zijn dat, verstand nul.

John9354 | 22-07-14 | 21:59

Godallemachtig. De enige allochtoon die Broertjes wil uitzetten is niet lichtgetint.

omanders | 22-07-14 | 20:59

@WirMachenMusik | 22-07-14 | 14:45

Dat komt omdat die idioten nu denken dat het volk achter ze staat en dat ophitsen werkt, zo kunnen ze hardere taal uitslaan. In werkelijkheid zijn ze zelf allesbehalve zuiver op de graat.

Sovy | 22-07-14 | 19:40

Volgend jaar loopt ie wel weer mee en meldt dan vrolijk dat hij hem dit jaar ook gelopen heeeft als men dan vraagt naar medaillle is zegt ie gewoon kwijt, let maar op.

Umberto die trotzoni | 22-07-14 | 17:22

@LibertasSimplex | 22-07-14 | 14:55
Nee, maar de Maleisische president had gisteren al gezegd (www.nst.com.my/node/15870) dat:
- The train will depart this evening Ukraine time, and will be accompanied by six Malaysian members of the recovery team.
(Dit vertrekken was van Torez naar Donetsk)
- Secondly, at approximately 9pm tonight Ukraine time, the two black boxes will be handed over to a Malaysian team in Donetsk, who will take custody of them.

En daarbij, de trein is vanochtend pas uit Donetsk vertrokken. Tijd genoeg, lijkt mij, om tussen middernacht Nederlandse tijd en 9 uur 's ochtens de zwarte dozen aan boord te brengen. Er zat ook een passagierswagon aan de trein vast.

Ageless | 22-07-14 | 17:21

muntdrop28 | 22-07-14 | 16:22
Dat lijkt er inderdaad op, cheers.

LibertasSimplex | 22-07-14 | 17:10

@ LibertasSimplex | 22-07-14 | 15:04

de uitleg,tevreden ? :-)

"Na de overdracht zijn de Maleisische functionarissen met de dozen opgestapt op de trein die met koelwagens de stoffelijke resten van de ramp naar Charkov brachten"

www.telegraaf.nl/binnenland/mh17/22884...

muntdrop28 | 22-07-14 | 16:22

WirMachenMusik | 22-07-14 | 14:45

Ik begin mij inmiddels af te vragen of die VVD'er Van Baalen daar op eigen initiatief de zaak stond op te hitsen .

geur_aars | 22-07-14 | 12:47 :De link naar Adam Curry is zeer het luisteren waard .

Roy Bean | 22-07-14 | 15:33

Broertjes moet nú aftreden. De PvdA schreeuwt om het hardst als de pvv criminelen naar huis wil sturen en Broertjes gaat een onschuldige vrouw het land uit willen gooien om iets waar zij niets mee te maken heeft? En dat ook nog vóór de rouwmuziek uit want de Oekraïne is nog niet 'in the clear'.

eastender | 22-07-14 | 15:19

Zo. De zon in, de Tour kijken. Met gepaste ingetogenheid, uiteraard.

LibertasSimplex | 22-07-14 | 15:05

muntdrop28 | 22-07-14 | 15:02
Het kan en misschien. Er is opheldering nodig. De vraag moet beantwoord.

LibertasSimplex | 22-07-14 | 15:04

@LibertasSimplex | 22-07-14 | 14:54

Inderdaad het kan, of misschien was die trein wel de meest veilige manier om dat oorlogsgebied uit te komen aangezien iedereen het wel uit zijn hoofd laat om die trein aan te vallen, vooral aangezien er een akkoord was met de rebellen over die trein.

muntdrop28 | 22-07-14 | 15:02

Volgende keer 2 binnenkomststraten. Eéntje mét en eentje zonder slingers en bazuingeschal. Dan kan het lopersgilde bij de T-splitsing zelf zijn inhuldiging bepalen. Ik kan me voorstellen dat wanneer je kleinzoon voor de tweede keer is gezakt voor VMBO-P je wellicht ook niet in de stemming bent voor al te veel toeters en bellen. Ik ben overigens benieuwd of Mark Rutte deze heikele kwestie meeneemt in de volgende persconferentie. Zo niet, dan heeft onze MP werkelijk zijn laatste stukje geloofwaardigheid definitief verspeeld....

TB2318 | 22-07-14 | 15:01

WirMachenMusik | 22-07-14 | 14:45
Helemaal mee eens. Zowel regeringsleiders als bevolking loopt bijna hysterisch te roepen om ingrijpen, troepen sturen, commando's sturen of de NAVO erheen.
Ik hoop dat ze onderstaande (overgenomen uit ons eigen nieuws van vandaag) erg ter harte zullen nemen alvorens verder te roepen om militaire actie :

"Poetin zei verder dat Rusland klaar is om 'op geschikte wijze' te reageren als de NAVO zich opdringt aan de Russische grens. "

Wat die "geschikte wijze is, kunnen we raden, maar ik denk dat het voor Nederland en veel omringende landen heel slecht afloopt...

Flatulent | 22-07-14 | 15:00

muntdrop28 | 22-07-14 | 14:47
Feit schrijven met hoofdletters verbloemt niet dat je maar wat fantaseert over Maleise majoren die instappen op Donetsk Centraal. Suffie.

LibertasSimplex | 22-07-14 | 14:55

Laat ik hier eens lekker mee doorgaan. Waarom zou Maleisië, van Malaysian Airlines weetjewel, eindelijk in bezit van bewijs van vluchtgegevens en cockpitgeluidsopnames, met dat bewijs op een station waar op dat moment een letterlijke veldslag gaande is, op een aan Nederland over te dragen, of overgedragen trein stappen, onder vuur nogmaals?

Beetje riskant, niet? Dat is zoiets als een geldtransport met geld van de V&D met de laaddeuren open stapvoets door de Bijlmer rijden, om het aan de overkant aan de Hema te geven.

Het kan.

LibertasSimplex | 22-07-14 | 14:54

WirMachenMusik | 22-07-14 | 14:45

Zo marcheerde ze in 2014 ook lachend naar het front. Opgehitst door officieren. Maar ook recent in Irak. Irakezen sneden toch couveuse baby's met hun bajonetten aan stukken bij de inval in koeweit. Niets van waar maar het werkte wel!

hurenisvoorpaupers | 22-07-14 | 14:52

@point blank | 22-07-14 | 12:07
zie dat toch liever jegens een noord afrikaans volk waarbij we al meer dan 30 jaar ellende hebben.

GekkeDave | 22-07-14 | 14:50

@LibertasSimplex | 22-07-14 | 14:40
Ik speculeer niet over het feit (ja FEIT) dat die trein uit Donetsk kwam. Zie onderstaande link. Jij gaf aan dat die trein niet uit Donetsk kwam, dat is gewoon niet waar. Als je dan vervolgens de melding krijgt dat ook de 2 zwarte dozen in die trein lagen kom je met logisch nadenken al snel tot de conclusie dat die 2 zwarte dozen na ontvangst, al dan niet door, of samen met, de Maleisiers aan boord zijn gebracht. Vooral aangezien die ook in Donetsk waren. 1+1=2, is soms saai, ik weet het.

www.telegraaf.nl/binnenland/mh17/22882...

muntdrop28 | 22-07-14 | 14:47

De oorlogsvoorbereidingspropaganda in mijn meer veertig jaar media-ervaring als volwassene nog nooit zo op overtoeren zien draaien als nu. Telegraaf en aanverwant voorop. En Cameron zelfs nog agressiever dan Obama.
En dat alles zoals het volgens de effectiviteits-richtlijnen van massapropaganda hoort: gericht op de zwakdenkende volksmeerderheid, herhalen van een simpele boodschap, gericht op suggestieve emoties en maar blijven herhalen.

WirMachenMusik | 22-07-14 | 14:45

-weggejorist-

Nappa | 22-07-14 | 14:42

muntdrop28 | 22-07-14 | 14:31
En daar heb jij een Maleise majoor zien instappen? Heb je z'n kaartje geknipt, bukkend voor de schoten over en weer? Of speculeer je maar wat. Met je "daar nou weer bij".

Gisterenavond en vannacht werd er zwaar gevochten om precies station Donetsk.

Hoe het zit met de zwarte dozen, de overdracht aan Maleisië en het opduiken in de trein is een onbeantwoorde vraag.

LibertasSimplex | 22-07-14 | 14:40

@ LibertasSimplex | 22-07-14 | 14:24
hoe kom je daar nou weer bij ? Die trein is gisteren van Torez naar Donetsk vertrokken, daar gisteravond aangekomen en vanmorgen verder gereden naar Charkov.

muntdrop28 | 22-07-14 | 14:31

muntdrop28 | 22-07-14 | 14:16
Zolang de verdachte partijen alles doen om een onderzoek onmogelijk te maken, is een vraag stellen over iets volstrekt onlogisch, allesbehalve complotdenken. Een complot kan soms zelfs de simpele oplossing zijn.

De trein stond niet in Donetsk.

LibertasSimplex | 22-07-14 | 14:24

@Peter_K | 22-07-14 | 13:31
ildib | 22-07-14 | 13:06 zegt;.

De intocht van 4daagse was sober maar 300 meter verderop knalden de speakers gewoon volop en stonden de tabs volle bak te draaien..

...
dus het is gewoon een jankende aandachtshoer.

Boobystrap | 22-07-14 | 14:23

@DeVrijDenker | 22-07-14 | 14:17
Weet je zeker dat het bij gijzelen moet ophouden? Ik vraag het maar...

Smuts | 22-07-14 | 14:20

Voor het eerst in jaren zegt die Broertjes iets verstandigs. Of is er iemand hier die denkt dat de-dochter-van gene enkel profijt heeft va het hebben van zo'n maniakale vader? Dan wordt het nu maar eens tijd voor wat nadelen, nietwaar? Gijzelen mag ook, totdat pappie alle schadevergoedingen betaald heeft of zoiets.

DeVrijDenker | 22-07-14 | 14:17

@Lewis Lewinsky | 22-07-14 | 13:54
Bedankt... en ook voor de tijdsaanduiding ;)

Smuts | 22-07-14 | 14:16

@rijk | 22-07-14 | 14:13

Of.. zijn die Maleisiers na het ontvangst van die zwarte dozen in Donetsk gewoon met de trein mee gereden naar Charkov omdat dat op dat moment de meest veilige manier was om dat gevaarlijke gebied uit te komen ? OF denk ik nu te logisch en moet ik meer in complottheorieen gaan denken ?

muntdrop28 | 22-07-14 | 14:16

Dick heeft gelijk, niet een klein beetje gelijk, maar gewoon groot gelijk. In plaats dat Nederland, en zijn inwoners, eens met de vuist op tafel slaan na deze gore aanslag (nee, ik noem het GEEN ramp !), reageren wij op Nederlandse laffe wijze. Minuutje stilte hier, minuutje stilte daar, een waxinelichtje wat je moet delen op Facebook, een lintje wat je als profielfoto moet instellen als je meeleeft met de getroffen families... Kortom, wij Nederlanders moeten vooral anderen wel weer even laten zien hoe meegaand wij wel weer niet zijn. En geloof, ik zie op FB heel wat mensen zogenaamd meelevend zijn, terwijl het in de praktijk net zulke grote teringlijders zijn, zoals jij en ik. Als ik familie zou hebben die bij deze aanslag om het leven zouden zijn gekomen, dan zou ik mij de ballen uit de broek schamen. Liever had ik dan dat er eens een vuist gemaakt zou worden, en nee, ik snap dat je daar niet militair kan, of moet, ingrijpen, maar zoals het nu gaat vind ik het een grove belediging voor alle slachtoffers. En waarom staan er GVD Australische militairen bij het toestel om het onderzoek veilig te stellen en zitten onze militairen in een zandbak waar niemand vrede wil hebben ?

Mr. Bigglesworth | 22-07-14 | 14:15

Rutte beweerde in persconf van vanmiddag dat de 2 zwarte dozen ook in de trein naar Charkov zaten. Maar gisteravond hebben de terroristen ook al de zwarte dozen aan de Maleisiers gegeven.
Ra, ra, wie kregen de echte zwarte dozen?

rijk | 22-07-14 | 14:13

@radbraker | 22-07-14 | 13:54
"alle BN'ers die niet weten hoe snel ze over elkaar moeten vallen hoe verschrikkelijk het wel niet is en dat zij als BN'er nog meer verdriet hebben dan een ander"...

U heeft helemaal gelijk.

Smuts | 22-07-14 | 14:12

@radbraker | 22-07-14 | 13:54
Tuurlijk, kan best dat je er niets mee hebt. Maar het moet voor te stellen zijn dat anderen er wel wat mee hebben en dus bepaalde festiviteiten willen intomen.

Live en let live.

En ja, tuurlijk mag je erover zeiken. Vrijheid van meningsuiting. Maar of dat nou de verstandigste zet is?

Smuts | 22-07-14 | 14:12

Mediagenieke? WUT? Mediageile zul je bedoelen autocorrectie!

Francis Urquhart | 22-07-14 | 14:07

tipo | 22-07-14 | 14:04
Waarom zou de Maleise majoor naar de rampplaats trekken en met de trein meegaan. Beetje raar toch. Het kan. Maar er hadden vragen over moeten worden gesteld op de persco net.

LibertasSimplex | 22-07-14 | 14:07

Gevalletje rijdende rechter, die weet hoe met babyboomers om te gaan

Kwatz | 22-07-14 | 14:06

tipo | 22-07-14 | 14:02
Misschien. Het lijkt me een vraag die antwoord behoeft, voor Mark wordt geconfronteerd met een zwarte kartonnen doos met daarop "Groetjes Vlad".

LibertasSimplex | 22-07-14 | 14:05

Pieter broertjes is een totale mediagenieke aandachtshoer, kan hij zich niet bezig houden met zijn lokale issue's de burgemeester van Hilversum is veel te veel in de landelijke media aanwezig en daardoor dus ook veelvuldig in mijn huiskamer kunnen we hem niet deporteren naar zijn "werkkamer"?

Francis Urquhart | 22-07-14 | 14:05

@LibertasSimplex | 22-07-14 | 14:01
De overhandiging van de zwarte dozen was afgelopen nacht om 2.00 uur Nederlandse tijd en de trein ging pas vanochtend rijden.

tipo | 22-07-14 | 14:04

@LibertasSimplex 13:57
Misschien is de Maleisische Majoor met de trein meegereden, net als enkele Nederlandse toezichthouders. Er liggen namelijk ook Maleisische lijken in die trein en de seperatisten wilden de lijken enkel overhandigen aan officiele vertegenwooordigers van de getroffen landen.

tipo | 22-07-14 | 14:02

Ach deze low life heft ook zijn moment of fame waarom de media dit soort idioten een platform geeft blijf je dit houden
Je zal als KWF maar dit sort mafkezen als donateur hebben ben je klaar mee

Zeewolf | 22-07-14 | 14:01

Watching the Wheels | 22-07-14 | 13:59
Nee, die zaten in Donetsk.

LibertasSimplex | 22-07-14 | 14:01

Kan de kop veranderd worden in totale lullen. Die Broertjes is er namelijk ook één

Kwatz | 22-07-14 | 14:00

LibertasSimplex | 22-07-14 | 13:57 de ontvangers van de dozen zaten ook in de trein op weg uit het bezette gebied.

Watching the Wheels | 22-07-14 | 13:59

Kun je überhaupt je OV Chipkaart wel opladen op station Donetsk, nu daar zo geschoten wordt?

LibertasSimplex | 22-07-14 | 13:59

Op de Telegraaf is er zelfs beeld van het overhandigen van de dozen in Donetsk. Op een persconferentie www.telegraaf.nl/binnenland/mh17/22882...

Nou. Omdat ik er verder niets over lees. Hoe kunnen de zwarte dozen in Donetsk aan een Maleise majoor zijn gegeven, waar beeld van is, terwijl ze volgens Mark Rutte nu in de trein in Charkov liggen? Het kan wel, maar is het wel zo? Is die Maleise majoor dan van Donetsk, rebellenturf, naar Charkov, Oekraïnegebied gereden om ze daar in de trein te leggen? Of zoiets.

LibertasSimplex | 22-07-14 | 13:57

En ik heb nou eenmaal niet zoveel met Dick's. Mannetjes die zich "alleen op de wereld" menen en denken dat iedereen deelneemt in het Dick-centrisch universum.
.
Dat hij er van baalt. Ok. Dat je de pers gaat zoeken en demostratief gaat lopen dreigen.
.
U heeft vast opgemerkt dat ik opzichtig uw gehuil over de Gazanen, Syriërs, en Brazillianen oversla. Zijn nou eenmaal geen Nederlanders.
Parel van het Zuiden | 22-07-14 | 12:47
Ja en onder diezelfde Nederlanders die u dan niet overslaat... zijn meer dan genoeg die hier niets mee hebben... Maar goed over zijn mening in de media kunnen we een discussie voeren over alle BN'ers die niet weten hoe snel ze over elkaar moeten vallen hoe verschrikkelijk het wel niet is en dat zij als BN'er nog meer verdriet hebben dan een ander hiervan... Zijn dit dan ook niet de Dick's van deze wereld ??

radbraker | 22-07-14 | 13:54

Dick is die buurman uit "American beauty".

He die Dick: Zie je ineens het paspoort van je vrind op het NOS journaal in zo'n communistisch stinkweiland.
je vindt jezelf een hele knul zeg, je lijkt wel zo'n kansenjongere die respect afdwingt!! Ga verder met suffe bloemen schilderen man.

caravaggio | 22-07-14 | 13:54

Is die uitspraak van Broertjes ook ergens te vinden of is het alleen van horen zeggen?

Smuts | 22-07-14 | 13:53

Nog even en de Joden krijgen de schuld, kan de PvdA nog meer tegemoet komen aan de achterban.

Hanz Ziezo | 22-07-14 | 13:52

Als dweil heb je uiteraard zo'n orkest nodig, wat een man, als egoïsme nog geen gezicht heeft dan heet het dit nu gekregen.
Hoe zielig en kleingeestig kan een mens zijn, 300 mensen dood en dan lopen zeiken over een muziekje!!!

Heer Zwad | 22-07-14 | 13:52

@Sleutelplanktovenaar | 22-07-14 | 13:19
Verbaast me niets helaas.

Al nieuws over de opnames/transcripts van de Oekraiense Air Traffic Control? Of is de geheime dienst daar er nog mee bezig?

(En nee, ik acht de Russen+rebellen ook in staat om bewijsmateriaal te fabriceren of falsificeren...)

Smuts | 22-07-14 | 13:51

@ Ricky66 | 22-07-14 | 13:09
Tja, waarom verlagen wij ons niet tot dat niveau. Goed idee om 70-jaar oude tradities weer nieuw leven in te blazen.

Pieleke | 22-07-14 | 13:50

En Nederland moet gewoon ook de Belgische families te dienst staan, onze buren enzo.

Anoniemtje | 22-07-14 | 13:50

Afgelopen zaterdag op feestje in Amsterdamse Bos, Electronic Family. Om 18:00 uur werd er door de organisatie een minuut stilte gehouden. De muziek ging uit. Duizenden feestgangers waren doodstil. Niemand zei wat. Niemand. Iedereen stond stil. Alsof er op pauze gedrukt was. Na een minuut stilte klapte iedereen voor elkaar. Voor het respect dat IEDEREEN opbracht om even stil te staan bij deze verschrikkelijke ramp. de muziek ging weer aan. Het feest ging door. Kippenvel moment.

rub3nz | 22-07-14 | 13:50

Broertjes bevestigd hiermee weer het beschavings-peil van de PVDA .

Roy Bean | 22-07-14 | 13:48

[email protected] 13:37
Dus de strekking van de vertaling van dat stukje klopt wel, want daar gaat het om.

Ik vind het opvallend dat een seperatist een maand vantevoren al weet te melden dat gevechtsvliegtuigen de burgerluchtvaart als menselijk schild gebruiken, zodat seperatisten gevechtsvliegtuigen niet neer kunnen halen, en indien ze dat wel zouden doen de kwaaie pier zijn.

En dat dat een maand later toch lijkt te zijn gebeurd.

tipo | 22-07-14 | 13:48

Ja want de dochter van Poetin kan hier echt iets aan doen, wat voor een idioot is hij?

Anoniemtje | 22-07-14 | 13:48

@Aardbewoner | 22-07-14 | 13:26
Klote. Wat een armoe.

Smuts | 22-07-14 | 13:47

Sippenhaftung FTW! Lekker bezig Broertjes.

atje | 22-07-14 | 13:46

@kloopindeslootjijook | 22-07-14 | 13:32
Precies. Was er niet een studie die (veel) sociopathische trekjes bij CEOs vond?

Smuts | 22-07-14 | 13:45

Wat kruz | 22-07-14 | 12:16 zegt!

TP 1984 | 22-07-14 | 13:45

Letterlijke tekst Broertjes: *We kunnen ook de dochter van Poetin gaan uitzetten. Dan heb je een heel ander signaal*.

Kan die P. Broertjes oneervol ontslagen worden? Graag vandaag nog.

Lewis Lewinsky | 22-07-14 | 13:44

Haha, nomen est omen, meneer Dick.

Michiel de Kater | 22-07-14 | 13:44

Wat heeft de dochter van Poetin te maken met een miskleun van een separatist. Geen moer. Het enige pikante is dat ze ook in dat vliegtuig had kunnen zitten.

kloopindeslootjijook | 22-07-14 | 13:40

@tipo | 22-07-14 | 13:22
De vertaling spreekt wel over het idee van een provocatie van een jet die het afschieten van een raket uitlokt maar, de vertaalwoorden zijn veel te vrij en suggestief gekozen.
Dat is mijn mening en daar moet u het mee doen.
Aan de rijdendende rechter (wat een pias het ook moge zijn) vraag je ook niet een volledige vertaling van het wetboek. Je gaat er vanuit dat het op kennis is gebaseerd.

McMarx | 22-07-14 | 13:37

Shit, nou moet Dick weer gaan wielrennen.

Ven1V1d1V1c1 | 22-07-14 | 13:32

Sommige mensen zijn empathisch wat onderontwikkeld.
Ellende van anderen is niet relevant voor ze.
Zijn vaak zeer succesvol als CEO of advocaat schijnt.

kloopindeslootjijook | 22-07-14 | 13:32

Als je je wilt verlagen tot Russische niveau, dan verlies je sowieso. De Russen zijn op dat niveau onverslaanbaar.

Lafayette | 22-07-14 | 13:31

@Boobystrap | 22-07-14 | 13:01
Dat is natuurlijk niet zoals het werkt.
De vierdaagse organisatie had zijn geld al binnen, en het is dan natuurlijk de makkelijkste weg om de hele boel maar in grafstemming te brengen.
Het is zo makkelijk om iemand die daar iets van zegt vervolgens als hork weg te zetten.

Peter_K | 22-07-14 | 13:31

Twee gedachten:
1. Waarom loopt Rutte toch altijd zo onbeschoft weg uit de personferentie? Als je bepaalde vragen van de pers niet wilt beantwoorden, zeg dat dan netjes. Nu kom je op mij over als een zeer botte hork.
2. Hopelijk gebeurt er niets geks met het vliegtuig dat de lichamen terugbrengt.

Ageless | 22-07-14 | 13:28

@McMarx | 22-07-14 | 12:57
Wat klopt er niet aan de vertaling:
"und beim anflug ein kamfflugzeug der ukrainischen armee versteckte sich hinter dem passagiersflugzeug, dan flug das kampfflugzeug schnell runter, warf bomben uber Slawansk ab, hob wieder ab und versteckte sich wieder hinten dem vorbei fliegenden Passagiers-flugzeug.

Das heiBt, es ware ein provokation, sie wollten, das die burgerwehr das passagiersflugzeug abschieben wurde, damit man die burgerwehr terrooristen erklaren kann, die passagiersflugzeuge abschiebt.

vanaf minuut 1.20: www.youtube.com/watch?v=jKyuNnwbuUc

Ik spreek geen woord Russisch.

tipo | 22-07-14 | 13:22

LibertasSimplex | 22-07-14 | 13:12
Gek genoeg had ik vanmorgen precies hetzelfde idee. Het zou me niet verbazen als de zwarte dozen even snel naar Rusland zijn geweest om de foutief geregistreerde gegevens te corrigeren.

Nivelleermarionet | 22-07-14 | 13:22

Krijg zomaar het gevoel dat Dick het zijn partner ook kwalijk neemt dat ie kanker heeft gehad. Ipv pensionado nu ineens mantelzorger. Dat feestje ookal verpest.

Drukvandaag | 22-07-14 | 13:21

@MRF2739 | 22-07-14 | 13:18
Mee eens met je mening over de dochter van Poetin maar, waarom heb jij je bankpaspincode achter je nick staan?

McMarx | 22-07-14 | 13:21

Onderzoek doen, Coalitie smeden en aanvallen die handel.
Genoeg is genoeg.

GateKeeperNL | 22-07-14 | 13:20

" Tot zo ver de laatste ijle kansen op 'onafhankelijk onderzoek':"

www.zerohedge.com/news/2014-07-21/key-...

Inderdaad, ja, die video waar iedereen van zegt dat het bewijst dat de seperatisten hun BUKje aan het wegkarren waren blijkt gewoon in door de Ukr. overheid gecontroleerd gebied te staan. Niemand die de moeite nam om even de achtergrond van de foto en het billboard te bekijken.

Sleutelplanktovenaar | 22-07-14 | 13:19

Ik vind het ongepast dat de dochter van Putin hierbij betrokken wordt. Dat haar vader megalomaan en een oorlogszuchtige tiran is, hoeft je haar ook niet aan te rekenen. Ik heb eerder medelijden met haar. Je zal maar zo'n vader die de wereld bijna in brand zet!

Burgemeester Broertjes en boze hersenloze babyboomer Dick de Roode zijn beiden complete eikels en psychisch gestoord! Geen aandacht geven. Zonde van je tijd en energie.

MRF2739 | 22-07-14 | 13:18

@ildib | 22-07-14 | 13:06
wat zeikt hij dan?

Boobystrap | 22-07-14 | 13:18

We zetten Maxima toch ook niet uit? En daar zijn persoonlijke bewijzen van. Dan kan je Obama ook de schuld geven van de oorlog in Israël met de Hamas. We weten toch dat ze daar aan het bakeleien zijn? of kijken we alleen maar toe, die vluchtleiding in de Ukraïne weet toch en wist toch dat er rakketten waren en zijn?

L.M. | 22-07-14 | 13:16

tipo | 22-07-14 | 13:11
Separatisten-babes bestaan alleen in jouw reclamepraatjes.

LibertasSimplex | 22-07-14 | 13:14

Dus de zwarte dozen bevinden zich in de trein? En zijn dus niet in Donjetsk aan een Maleisische majoor gegeven, zoals ik vandaag nog las? Of zijn er twee setjes zwarte dozen? Eén met andere vluchtgegevens en één met Russische popmuziek?

LibertasSimplex | 22-07-14 | 13:12

besteden = bestaan; Jezusnogantoe zeg.

Aardbewoner | 22-07-14 | 13:11

Wat je met dick verder moet weet ik niet want alle tijd die daaraan wordt besteed is nutteloos, maar van die burgervader mag je toch enige wijsheid verwachten. Helaas blijkbaar, Pieter kruip eens in je grot.

Therapietje | 22-07-14 | 13:11

besteden = bestaan; Jezusnogantoe zeg.

Aardbewoner | 22-07-14 | 13:11

@Meeroever 12.18

Wat de seperatisten-babe vertelt, is dat de oorlogsvliegtuigen eerst op hoogte ven de burgerluchtvaart meevliegt met een burgervliegtuig, vervolgens een duikvlucht neemt en bombardeert als provocatie voor het luchtafweergeschut van de seperatisten en vervolgens weer pijlsnel opstijgt om naast een burgervliegtuig te gaan vliegen. Dit om de seperatisten uit te lokken om een burgervliegtuig neer te halen, zo een wereldwijd schandaal te cre-eren en de separatisten als terroristen neer te zetten.

En zo geschiedde.

Ze is overigens getrouwd: visualrian.ru/en/site/gallery/index/id...

tipo | 22-07-14 | 13:11

Desmoulins | 22-07-14 | 13:06

In een volwassen omgeving moeten meerdere theses, voorzover niet ontkracht, naast elkaar kunnen besteden zonder elkaar over en weer een enkeltje gekkenhuis toe te wensen. Dat gezegd zijnde laat deze kleine collectie wel zien hoe er wereldwijd over Poetin wordt gedacht:
www.knack.be/nieuws/wereld/in-beeld-de...

Aardbewoner | 22-07-14 | 13:11

-weggejorist en opgerot-

Ricky66 | 22-07-14 | 13:09

Waar burgemeesters altijd mee komen.

ET007 | 22-07-14 | 13:09

Ahhh PvdA-lul, nu lukt uitzetten ineens wel, nu je er wat punten mee kan scoren! lamlul...

Uitzetten van totaal-niet-geintegreerde-criminelen met dubbel paspooort, die zich totaal verzetten tegen het land waar ze alle benefits van leegzuigen, en totaal geen verbetering laten zien... Dat is not-done en totaal tegen verdragen-wetten-etc (en niet te vergeten *levert geen stemmen op*)

maar nu? Vieze vuile opportunistische kloothommel dat je er bent!

peterdh | 22-07-14 | 13:09

Kijk hem rennen. Is tie ook eens belangrijk. Maar hoorde ik hem nu ook de Russen dreigen? De oorlogshitsers krijgen hun zin. Gefeliciteerd en mars maar lachend samen WO3 in. Ik doe in ieder geval niet mee!

hurenisvoorpaupers | 22-07-14 | 13:08

Rutte wat ben je toch een slappe zak.

Halven Haen | 22-07-14 | 13:07

Dick moet niet zeuren, want als het een vliegtuig van ElAl of erger nog , een Amerikaanse Maatschappij was geweest dan was er al een aantal regimenten Yankee mariniers in Donetsk gedumpt en waren ze in Oekraine al zo aan het knallen geweest dat de hele Vierdaagse onmogelijk was geworden.

Brulboei_61SB | 22-07-14 | 13:07

Broertjes laat zien hoe eenvoudig goedzakken en andere moreel-superieure lieden het masker tegenwoordig van zich afwerpen. Schaamteloze domheid.
Wij weten het ook allemaal blijkbaar al lang zonder ook maar enig sluitend bewijs te zien. Het zijn de Russen, want dat zegt de Obama-administratie nou eenmaal.
Ik heb het idee dat we ergens ingerommeld worden, maar dat mag je niet beweren want dan ben je een complot-gekkie... Treurige tijden.

Desmoulins | 22-07-14 | 13:06

Weet je wie ook onschuldig waren? Die 300 dode mensen.

stegestijp | 22-07-14 | 13:06

@brutus68,

Dat had getuigd van fatsoenlijke en degelijke journalistiek, iets wat ons helaas bespaard is gebleven in deze kwestie.

Dhr. W. Anhoop | 22-07-14 | 13:06

Vanaf hoeveel slachtoffers mag je niet meer feesten?
1?
2?
5?

Als jij wil blazen met een toeter moet je dat doen, als je in stilte wilt zitten, ook prima.

De intocht van 4daagse was sober maar 300 meter verderop knalden de speakers gewoon volop en stonden de tabs volle bak te draaien..

ildib | 22-07-14 | 13:06

Ach als je met open ogen er naar kijkt;
Muziek uit op de belangrijkste dag van de 4-daagse waar vervolgens duizenden mensen op een paar vierkante hectometer de longen uit hun lijf schreeuwen om de wandelaars te verwelkomen. Van stilte was echt geen sprake. In de tuin hier in Nijmegen kon je prima alles horen op 1 km afstand. Dan heeft een minuut ondanks zijn symbolische waarde toch nog meer effect waarbij je daadwerkelijk iedereen aan het 'herdenken' kan zetten.

Wat die vent denk ik probeert te zeggen, al doet hij het niet zo handig, is dat je er bij een dergelijke ramp/aanslag uiteraard stil bij moet staan. Het is wél de vraag wat de juiste manier is om dat te doen. Dat hij vervolgens het belang van die gekkies voorop zet is gewoon stom en asociaal maar probeer er doorheen te prikken en dan valt er m.i. wel wat te zeggen van het besluit wat de organisatie heeft genomen.
Je kunt niet én een feestje proberen te vieren én respect proberen te tonen. Zelfde principe als een rouwband die voetballers dragen. Dat mensen nog denken dat zij daadwerkelijk aan slachtoffers denken terwijl ze een wedstrijd spelen is me een raadsel. Die minuut stilte is niet voor niets ooit bedacht...

coenaniej | 22-07-14 | 13:06

Alle opties zijn open mensen.

ElMatadero | 22-07-14 | 13:05

Burgemeester Pieter Broertjes suggereert het uitzetten van de dochter van Poetin, zij woont in NL.
-
Proost dat is een flinke stap verder dan het uitzetten Mocro's, die wonen ook in NL.

Tjemig | 22-07-14 | 13:04

wielmoer | 22-07-14 | 12:17
Vliegramp snapt iedereen
Vliegaanslag zou je als eerste aan je autoruit denken.
Vandaar.

Premier Trutte | 22-07-14 | 13:04

Pieter Broertjes, wat ben jij een volslagen idioot en totale onbenul.

Conan de Rabarber | 22-07-14 | 13:02

Fout 1 Rutte: vreselijke ramp= Vreselijke aanslag.

ron78 | 22-07-14 | 13:02

@Peter_K | 22-07-14 | 12:58
Hij kan toch zelf vrolijk doorfeesten, waarom zou iemand met hem mee moeten doen? Dat is net zo'n onzin.
Van mij part huurt hij zijn eigen fanfare in.
Ieder z'n eigen emoties hoor, doch theatraal in de landelijke nieuwsbladen je medaille inleveren is wel een teken van een geestesziekte.

Boobystrap | 22-07-14 | 13:01

Al m'n pvda-aversie ten spijt: uitzetten is nog niet deporteren hè.

Aardbewoner | 22-07-14 | 13:00

Homosensuele aandachtshoer met een canalparade complex... Zelfs zijn ouders wisten het al en noemden hem DICK....

number668 | 22-07-14 | 13:00

@Johannebazelt | 22-07-14 | 12:42
.
Wat wilt u nu precies zeggen?
Het gaat de gewone Nederlandse burger om geld en daarom heeft de hele wereld, de toorn van het almachtige Nederland vrezend, niets tegen Rusland gedaan. Nu met de wereld eindelijk onder Nederlandse heerschappij hebben de Nederlanders niets anders te doen dan zielige Dick agressief benaderen. Oh ja, ook nog iets met links en hard lachende Amerikanen !??!!!?.?.???
.
Het is natuurlijk moeilijk om op afstand een diagnose te stellen, maar ik denk dat Ritalin wel iets positiefs kan doen voor u.

Parel van het Zuiden | 22-07-14 | 13:00

@ Johannespreekt | 22-07-14 | 12:42

Dit gaat niet om Nederland of Nederlands beleid, maar om bijna 300 onschuldige slachtoffers vriend. Daarvan zijn er bijna 200 Nederlanders die geen ene reet met het Nederlandse beleid hebben te maken,of met een oorlog. Meer dan 80 Nederlandse kinderen zijn omgekomen. Dit is ook geen 'gewoon' ongeluk, maar iemand heeft het bevel te geven een vliegtuig neer te halen, al dan niet het verkeerde.

Mij gaat het nu niet om geld, en vele mensen met mij ook niet, maar met het leed wat deze mensen en hun nabestaanden heeft getroffen, die allemaal onschuldig zijn aan de zaken die jij noemt, of dat die mensen dat überhaupt konden beïnvloeden.

Deze Dick is inderdaad een grote lul en ik hoop voor hem dat veel verdriet mag hebben de komende tijd met het verlies van veel dierbaren. Niet voor die dierbaren maar speciaal voor hem!

pietje precies | 22-07-14 | 12:59

7,62x39 | 22-07-14 | 12:48
Daar heb je gelijk in, het is ook wel leuk om te zien dat het roze legioen voor een deel bestaat uit sociopaten die met 35 graden boven nul vanuit hun plakkerige rukbunker eventjes achteloos met grote stelligheid de wereldpolitiek duiden en de oplossingen zo uit hun mouw schudden.
Bommetje hier, invalletje daar, genocidetje zus en deportatietje zo, zie daar de oplossingen voor de MH17, Gazastrook en de islam in Nederland.
Zo, nu tieten!

Igor Putkin | 22-07-14 | 12:58

Dick heeft natuurlijk gelijk. Als er iets ergs gebeurd is hoeft men nog niet meteen de wereld stil proberen te zetten. Misplaatste treurnis. Nog even doorgaan en dan mag straks gedurende een week niemand meer lachen als een koe in Noord-Oost Groningen een natte wind heeft gelaten.

Peter_K | 22-07-14 | 12:58

Burgemeester Pieter Broertjes: het is tijd voor andere signalen. Hij suggereert het uitzetten van de dochter van Poetin, zij woont in NL.

Als dit waar is moet deze linkse verlichte geest ook dat junta meisje uitzetten. Of geldt dat niet voor Maxima?

hurenisvoorpaupers | 22-07-14 | 12:58

@kapotte_stofzuiger | 22-07-14 | 12:14
idd, natuurlijk heel erg voor de nabestaanden, maar ik ken er geen van. Van mij doet die hele ramp me net zoveel als al die doden in gaza bijvoorbeeld. En dat is vrij weinig.

Henk de Vries2074 | 22-07-14 | 12:57

@geur_aars | 22-07-14 | 12:47
Fashinerend.

rara | 22-07-14 | 12:57

@tipo | 22-07-14 | 12:31
Die Duitse vertaling ziet er indrukwekkend uit (tja, Duits) maar, er deugt geen meter van. Dat kan ik met mijn enigzins verlopen kennis van de Russische taal al meteen horen/zien.

McMarx | 22-07-14 | 12:57

@Dhr. W. Anhoop | 22-07-14 | 12:53

En daarom had BNDeStem er beter aangedaan Dick tegen zichzelf te beschermen.

brutus68 | 22-07-14 | 12:56

Nu de lijken weg zijn:
"In reactie op de VN-resolutie nodigt Oekraïne de herkomstlanden van slachtoffers uit hun politie naar het rampgebied te sturen." (...) "De politieke leider van de separatisten, Aleksandr Borodaj, zei maandag dat hij zelfs bewapende troepen uit andere landen zou toelaten om de eigen mensen te beschermen."

DutchMountain | 22-07-14 | 12:55

@7,62x39 | 22-07-14 | 12:48
Dat principe moet nog tot Igor doordringen.

rara | 22-07-14 | 12:54

Wat is er respectvol aan complete televisie-teams voor de huizen van de slachtoffers !.

Wat is er respectvol aan het optreden van Eenvandaag verslag door Caroline van den Heuvel !!

Roy Bean | 22-07-14 | 12:54

Wat een humor deze dag, 100 tegel met een mening over iemand met een mening. Voor vele van jullie pak een spiegel en kijk er eens in. #zelfreflexie

toetanchamon | 22-07-14 | 12:53

Dick had er beter aan gedaan zijn persoonlijke grieven en gevoelenens in besloten kring te uiten dan een landelijk platform te kiezen. Hoewel ik dick niet (wil)ken (men) snap ik best dat als je met een motivatie als de zijne loopt, het een opgedrongen einde is van een persoonlijke overwinning. Desalniettemin doet dick er verstandig aan eens bepaalde sociale vaardigheden aan te leren en wellicht tot het besef te komen dat dick niet alleen op de wereld is. Misschien blijven zijn grievende opmerkingen ons dan bespaard.

Dhr. W. Anhoop | 22-07-14 | 12:53

Wat een stel debielen hier joh! Niemand verplicht niemand in rouw te zijn. De Vierdaagse is alleen een evenement waar weet ik het hoeveel mensen op afkomen, sommige van de mensen zijn wel geraakt door deze gebeurtenis, andere hebben misschien zelf direct of indirect bekende of familie verloren, weer andere interesseert het geen moer! Aangezien je niet voor iedereen een aparte Vierdaagse kan organiseren besluit de organisatie de intocht te versoberen. Organisatoren van andere evenementen maakte een andere keuze, ook prima. Maar niemand houdt je tegen als je op eigen gelegenheid alsnog een feestje viert, alleen dit jaar even niet in georganiseerd verband bij de Vierdaagse, daar is niks mis mee en betekend helemaal niet dat je verplicht wordt het net zo erg te vinden als een ander.

Capt. Iglo | 22-07-14 | 12:51

Ik vindt dit best wel beledigend voor een oom van mij, die heet ook Dick en heeft de vierdaagse al tig keer gelopen. Maar die zeurt niet op zijn 81ste.

Ranja Drinker | 22-07-14 | 12:50

-weggejorist-

jozef6846 | 22-07-14 | 12:49

Dick Bokkelul dus!

Paardenlullenpoetser | 22-07-14 | 12:49

Dick is ee grote lul zonder een greintje compassie. Nee, je hoeft niet gedwongen "och och boehoe" te roepen. Maar respecteer in ieder geval dat dit gebeuren een groot aantal mensen heeft aangegrepen, ongeacht of ze iemand verloren hebben of niet.

ViagraFalls | 22-07-14 | 12:48

Igor Putkin | 22-07-14 | 12:44
Geeft niet hoor. Het is het concept van reaguren: een meninkje hebben en dit delen met de wereld.

7,62x39 | 22-07-14 | 12:48

@radbraker | 22-07-14 | 12:35

En ik heb nou eenmaal niet zoveel met Dick's. Mannetjes die zich "alleen op de wereld" menen en denken dat iedereen deelneemt in het Dick-centrisch universum.
.
Dat hij er van baalt. Ok. Dat je de pers gaat zoeken en demostratief gaat lopen dreigen.
.
U heeft vast opgemerkt dat ik opzichtig uw gehuil over de Gazanen, Syriërs, en Brazillianen oversla. Zijn nou eenmaal geen Nederlanders.

Parel van het Zuiden | 22-07-14 | 12:47

Dick doet het open en bloot. In tegenstelling tot talloze reaguurders die de afgelopen dagen hebben aangegrepen om hun persoonlijke frustraties en agenda onder elk MH17 topic in de panelen te gooien.

Ja, ik weet. Ik doe het nu zelf ook.

Igor Putkin | 22-07-14 | 12:44

@kapotte_stofzuiger | 22-07-14 | 12:22
Die goudvis zegt wel iets. Ik bedoel, wie hecht zich aan een mislukte haring die zelfs zonder uitjes niet te vreten is?

rara | 22-07-14 | 12:43

@kapotte_stofzuiger | 22-07-14 | 12:38
Voor discussie is uiteraard altijd ruimte, om te lachen om dit verschrikkelijke drama vind ik persoonlijk niet toepasselijk. Dat is mijn mening, en net als ik uw mening niet begrijp respecteer ik het wel. Dat is de essentie van vrij internet. Dus daar zijn we het over eensch.

Shadow112 | 22-07-14 | 12:42

Waarom moet deze Dick die zijn mening geeft nu zo worden afgezeken??

Want laten we effe met zijn allen lekker naïef doen en hem als dader aan de schandpaal nagelen terwijl het ons totaal niet interesseert met zijn allen want het gaat ons toch alleen om geld, geld en geld!!!

Als ik een Amerikaan was lachte ik héél Nederland nu kei hard uit!

Want:
- Toen de Krim werd ingenomen wou de VS harde sancties voor Rusland invoeren maar Nederland hield dit tegen ivm belangen en GELD
- Doordat er géén reactie uit de internationale gemeenschap op het gebeuren op de Krim kwam hebben ze het zelfde spelletje in de Oekraïne opgestart, nog geen actie van Nederland ivm belangen en GELD
- De vliegtuigjes vliegen nog gewoon boven oorlogsgebied want anders wordt de vlucht duurder en daar heeft niemand zin in GELD
- Nu agressief optreden tegen de daders en Rusland willen we helemaal niet, dit is gebeurd klaar, anders kost het ons alsnog GELD

Conclusie naïef links Nederland heeft helemaal geen behoefte aan de schuldvraag of schuldigen!! Alleen iemand die zijn mening geeft wordt agressief bejegend in Nederland omdat het opeens niet sociaalwenselijk zou zijn!!!

Johannespreekt | 22-07-14 | 12:42

@stofzuiger
homo smimono.. vent is niet goed, maar laat hem zijn mening hebben.. wordt nu wel een heel circus zo... is het erg? ja... was het een ongeluk? ja (ongelukkige samenloop van omstandigheden if you will) maar komop.. een beetje realiteitszin is op zijn plaats.

wordt vanochtend gebeld door een libanese klant (palestijn) en die begint zijn medeleven te betuigen (gister ook al een syrier)... ik zeg, geen bekenden of familie van mij, tis erg, maar net zo erg voor die belgen of maleisiers.. hij zegt, maar terroristische aanslag! ik zeg nee, die bommen die drie straten verderop afgaan naast jullie kantoorpand... dat zijn aanslagen... dit was, hoe erg ook, een ongeluk..

en als het echt een ploy was van oekraine, putin of obama.. dan zijn we allemaal zuur..

ed.. | 22-07-14 | 12:40

Er zaten aan boord veel leukere mensen dan deze Dick.

Super_J_Mckee | 22-07-14 | 12:38

@Shadow112 | 22-07-14 | 12:37
Wat zijn "serieuze" reaguursels waard als er niet over gediscussieerd en gelachen kan worden?

kapotte_stofzuiger | 22-07-14 | 12:38

@pickalilly | 22-07-14 | 12:30

Als BNDeStem had ik het huilie-huilie verhaal van die Dick nooit gepubliceerd, gezien de (terechte) lading drek die meneertje over zich heen zou zich gaan krijgen.

brutus68 | 22-07-14 | 12:37

Geen aandacht besteden aan zo'n kinderachtige lul. Het gaat nu om leven of dood. Of wat te doen met de doden van nu en wanneer de daders dood worden aangetroffen.

van Oeffelen | 22-07-14 | 12:37

@Nacho_Vidal | 22-07-14 | 12:29
Heerlijk, elke dinsdagavond, na Multiculti-TV de Rijdende Rechter.

kapotte_stofzuiger | 22-07-14 | 12:37

@kapotte_stofzuiger | 22-07-14 | 12:31
Sommige topics vragen om serieuze reactie's, als u dat niet bevalt kunt u altijd even verkassen naar Dumpert Waar het niveau meer van uw gading is. Zulks actie uitvoeren staat u uiteraard vrij.

Shadow112 | 22-07-14 | 12:37

@tipo | 22-07-14 | 12:31

"Achter" die vliegen dan op 20 km hoogte?

roze_bril | 22-07-14 | 12:36

Dick, ik denk dat je overleden partner trots toekijkt vanuit de hemel....

Parel van het Zuiden | 22-07-14 | 12:36

Geen enkel evenement dient te worden afgelast of te worden versoberd door zoiets al de aanslag op het vliegtuig dat nu speelt. Een gepast teken van medeleven is voldoende. Het leven gaat gewoon door mensen, hoe droevig bepaalde gebeurtennissen ook zijn.
Kom maar op met die minnetjes.

McMarx | 22-07-14

Nee hoor McMarx een plus van mij, je hebt gelijk. Ben het met je eens alhoewel ik versobering wel geplaatst vindt. Vond onderstaande reactie ook zeer sterk:

Held! Niets is zo erg als verplichte rouw, om doden die je geeneens kent.

kapotte_stofzuiger | 22-07-14

Rein 8570 | 22-07-14 | 12:36

Zo'n Dick.... Die zouden ze eigenlijk eens met z'n neus langs die lijkentrein moeten trekken.
"de impact.. miemel... wandelaars... miemel, miemel... "
Parel van het Zuiden | 22-07-14 | 12:25

Trekken we Dick dan ook langs alle lijken op de Gaza strook, Syrië, de favela's en weet ik veel waar. Trekken we Dick dan ook met z'n neus langs alle lijken die voortkomen uit verkeersongevallen ?? Hou toch op... Dick heeft net zoals zoveel Nederlanders niets met de slachtoffers.. Ja vinden het erg maar het leven veranderd er niet door voor al deze mensen.
Maar dat schijnt nogal hard te verteren zijn voor de vele moraal correctridders die er zijn...

radbraker | 22-07-14 | 12:35

@tipo | 22-07-14 | 12:31

Zou kunnen. Al vliegen die dingen bij het bombarderen een flink stuk lager. Kunnen ze ook sneller vliegen dan civiele toestellen en is het maar een kort stukje voor Oekraïense vliegtuigen.

Meeroever | 22-07-14 | 12:35

@dan bilzerian
Wat een stomme nick heb jij.

Nacho_Vidal | 22-07-14 | 12:34

Er wordt gelachen in de zaal. Mag dat wel?

ET007 | 22-07-14 | 12:34

Hou toch eens op met het een terreuraanslag te noemen

Bokito ergo sum | 22-07-14 | 12:34

Dick drukt z'n gevoelens nu eenmaal beter uit in vorm en kleur het liefst in z'n mooie grote atelier waar dat allemaal tot leven komt.... www.dickskunst-online.nl/

PlifKop | 22-07-14 | 12:34

Wat een misselijk makende zeikende zure oude zeiksnor is die dick en dan druk ik het nog zachtjes uit.
Kan iemand niet een BUK in zijn aars stoppen.

DanBilzerian | 22-07-14 | 12:33

Wat een smerige linkse hond, over de ruggen van bijna 300 doden een beetje in het nieuws willen komen.
crybaby

Henk de Vries2074 | 22-07-14 | 12:32

Boe focking hoe voor meneer Dick. Het leven zit vol nare dingen. Leer ermee te leven. Zielepoot.

Gazelletje | 22-07-14 | 12:32

@tipo | 22-07-14 | 12:31
Iets wat een maand geleden al op YouTube stond, is niet echt 'BREAKING' te noemen.

kapotte_stofzuiger | 22-07-14 | 12:32

Dick Head oftewel eikel. Wens hem sterkte met alle slechte karma die op hem neer zal gaan dalen. Ondanks zijn qua lopen goede intenties mag hij nu naar de klote lopen.

Veel Vaak | 22-07-14 | 12:31

BREAKING! Kiev heeft de burgerluchtvaart als menselijk schild gebruikt:
www.youtube.com/watch?v=jKyuNnwbuUc

De link verwijst naar een youtube-film van een maand geleden (19 juni). Een separatisten-babe vertelt daar dat bombardementen worden uitgevoerd in Slawjanks door oorlogsvliegtuigen die zich achter burgerluchtvaartvliegtuigen 'verstoppen' om de separatisten uit te lokken om een burgervliegtuig neer te halen. Dit is dus een maand geleden al op youtube gezet!

tipo | 22-07-14 | 12:31

@Shadow112 | 22-07-14 | 12:26
Liever niet, we hebben de afgelopen dagen al genoeg 'serieuze' reaguursels voorbij zien komen.
Ja, het is allemaal heel vervelend, maar boeit het mij (en velen met mij) echt? Nee.

kapotte_stofzuiger | 22-07-14 | 12:31

Nee, blijf aub achter de camera

ed.. | 22-07-14 | 12:30

Ik vind het een hele moeilijke dit, ik heb begrip voor Dick zijn mening en snap ook heel goed de woede die zijn mening oproept.
Eerlijkheid halve heb ik het afgelopen weekend ook nog nooit zo druk meegemaakt in een NL pretpark, waar geen enkele aandacht aan dit drama besteed werd.
Het was lachen gieren brullen en niemand die ook maar 1 minuut stilte vroeg of een sobere dag beleefde, het is uiteraard een afweging die je moet maken als organisatie.
Ik laat het in het midden, ik kan het hem niet kwalijk nemen en ik kan ook niet geloven dat hij geen ene ruk geeft om alle betrokkenen.
Ik snap Dick zijn frustratie maar dit had niet op deze manier in een krant moeten komen te staan, de redactie had moeten inzien wat voor gevolgen het kan hebben voor deze Dick en hem moeten behoeden.
Wellicht dat het zelfs wel eens zijn manier van emotie verwerken is dat hij erop afgeeft, iedereen is anders in zijn verwerking.

pickalilly | 22-07-14 | 12:30

@ed.. | 22-07-14 | 12:20
*kuch* heaumeau!
"Mijn partner heeft 2 keer kanker gehad. Toen HIJ het kreeg, werd ik van een vrolijke pensionado een mantelzorger."

kapotte_stofzuiger | 22-07-14 | 12:29

Jezus.
Die foto van Dick. Een typische zeikerd.
Mensen zoals hij hebben 'recht van overpad' bedacht en daarmee de wereld een stukje zwarter gemaakt.

Nacho_Vidal | 22-07-14 | 12:29

-weggejorist-

Alt | 22-07-14 | 12:29

Ik denk dat rubberen Mark nu toch echt gaat vertellen dat de raketfabrikant Rostec met onmiddelijke ingang zijn biezen kan pakken aan de zuidas.

gebrokenvleugel | 22-07-14 | 12:28

Maar waarom heeft BN de stem een foto van Lee Marvin bij het artikel gezet ?

hotnot | 22-07-14 | 12:27

Die man heeft echt hulp nodig, maar absoluut geen aandacht. Dus BN-de-stem en GeenStijl .... iets met Lijn 11 en Lijn 10!

Tjemig | 22-07-14 | 12:27

@kapotte_stofzuiger | 22-07-14 | 12:22
Moet ik serieus op deze vergelijking reaguuren? Dat kan hoor.

Shadow112 | 22-07-14 | 12:26

Relnicht met zijn oorbel.

Captain Pervert | 22-07-14 | 12:26

Update: In Oekranië rijden de treinen wel (op tijd).

kapotte_stofzuiger | 22-07-14 | 12:26

@et007
Ik snap er helemaal niets van.

Nacho_Vidal | 22-07-14 | 12:26

@kapotte_stofzuiger | 22-07-14 | 12:22

Gvd en dat zeg je nu pas. RIP en medeleven aan de nabestaanden.

roze_bril | 22-07-14 | 12:26

Zo'n Dick.... Die zouden ze eigenlijk eens met z'n neus langs die lijkentrein moeten trekken.
.
"de impact.. miemel... wandelaars... miemel, miemel... "

Parel van het Zuiden | 22-07-14 | 12:25

Is dit nieuwswaardig?... laat hem lekker in zijn waanwereld. Maar goed is natuurlijk lekker dat nu het hele volk ff gericht boos kan worden.

blabam | 22-07-14 | 12:24

Hij staat op Facebook met een foto van zijn hond die in zee zit te schijten, whahaha!

kaapkos | 22-07-14 | 12:24

@Nacho_Vidal 12.18: wat interesseert jou Nanninga en of ze weekends staat te hakken. Ach ja, nu begrijp ik het: nu heb je vast en zeker gelijk op al je standpunten. Want iemand die kritisch is, is altijd fout.
Je hebt ook helemaal gelijk. Laten we allen gaan jammeren. Mocht je ondertussen de lotto winnen, kun je die in al je treurigheid afstaan aan de nabestaanden van de slachtoffers.

ET007 | 22-07-14 | 12:24

Uit woede doos raketjes teruggebracht naar super. Dan maar geen ijs. Lijkenpikkers.

LibertasSimplex | 22-07-14 | 12:24

Jankerd!

Yvje | 22-07-14 | 12:24

Kijk, natuurlijk mag je zo denken, al is het een beetje scheef: Je feestje verpest omdat bijna 300 onschuldige mensen zo nodig een raket moesten koppen. Kan gebeuren.

Maar dat je dat dan persé onder media aandacht MOET brengen, je verhaal er over wilt doen én het nog even aankaarten hoe 'treurig' de optocht wel niet was nadat er 200 NL'ers het leven lieten, is absoluut schrikbarend. Wat een ik-ik-ik PvdA mentaliteit, gadverdamme.

LangeTijdGeleden | 22-07-14 | 12:24

@ildib | 22-07-14 | 12:22
Et voila!

kapotte_stofzuiger | 22-07-14 | 12:23

Dick leeft in zijn wereld. Ik geef m geen ongelijk. Hij is bezig met iets en niet met slachtoffers. Net zoals 10 miljoen andere nederlanders die vrijdagmiddag gewoon naar de kermis, kroeg, verjaardag, bbq, vakantie, optocht of wat dan ook gingen om te feesten en ook hebben gedaan.

Laat Dick nou eens wel het lef hebben om gewoon te zeggen erg voor de slachtoffers maar hé, ik heb er verder niks mee...(net zoals met de dagelijkse doden in oorlogsgebieden, hongerende kinderen, stervende kankerpatienten etc waar de gemiddelde mens geen feesttoeter of biertje meer door laat staan).

ildib | 22-07-14 | 12:22

@Shadow112 | 22-07-14 | 12:18
Met wie?
Wanneer was iemand stil toen mijn goudvis dood in de kom lag?

kapotte_stofzuiger | 22-07-14 | 12:22

Een mening maakt meer kapot dan je lief is.

Conan de Rabarber | 22-07-14 | 12:22

jezus... die man is klaarblijkelijk niet helemaal in orde, dood van zijn vrouw nog niet verwerkt en dan iedereen en alles in het kielzog van de gelderlander (waarom moet dit in de krant?) eroverheen te te-le-graaf-en (GS incluis)..

ed.. | 22-07-14 | 12:20

Lever je paspoort er meteen bij in, Dick.

Parel van het Zuiden | 22-07-14 | 12:20

@shadow112
Kapotte stofzuiger weet niet eens hoe je het woord moet uitspreken.
'Emfatie' komt er dan uit.

Nacho_Vidal | 22-07-14 | 12:20

Gelukkig ging de vrijmibo op Geenstijl afgelopen vrijdag wel gewoon door. Zou me echt geen raad hebben geweten wanneer deze ook was geschrapt. Life goes on, prima zo!

Tukker69 | 22-07-14 | 12:19

Heeft Quinty al getwitterd dat het een complot van het Westen is om de Zwarte Piet discussie te smoren?

Dankzij rampen als deze komen alle aluhoedjes en debielen weer naar buiten. Ik zeg ze doen niet meer mee.

Meeroever | 22-07-14 | 12:18

Vind het ook een beetje overdreven alles 100% stil te leggen, in plaats van alleen maar in stilte en respectvol te zwijgen kan je ook beter voor de Russische ambassade gaan staan, maar daar heb ik ook nog geen ene hond gezien. Maar dat past bij de Nederlandse aard, net zo manhaftig als er nu maatregelen worden getroffen.
Maar die wandeldebiel had wel wat respectvoller zijn bek mogen en zijn ongenoegen voor zijn eigen domme kop mogen houden in plaats van luid dit rond te twitteren.

KarelMarks | 22-07-14 | 12:18

@kapotte_stofzuiger | 22-07-14 | 12:14
Dat heet empathie, een emotie die u blijkbaar niet bezit.

Shadow112 | 22-07-14 | 12:18

Organisatie leest u even mee? Dan kunt u deze egotripper verwijderen van de deelnemerslijst voor de komende 25 jaar.

Oud wijf | 22-07-14 | 12:18

Ik zie Nanninga trouwens al lopen daar. Meedeinend op de prachtige klanken van bijvoorbeeld 'zanger bob', oa bekend van het prachtige nummer 'vleeskroket'. Zoek maar op Nanninga.

En dan lopen in een korte broek, met van die afgrijselijke berg-wandelschoenen. Volkomen sexloos.

Haar in een staart, want, praktisch. Buideltasje om, want handig (zit een banaan in, helemaal verrot door de hitte).

En dan maar lopen en zwaaien. Afschuwelijk, wat een hel moet dat zijn.

Dat stel ik me dan voor he. Ik weet ik weet.

Nanninga staat ook gewoon elk weekend te hakken.

Nacho_Vidal | 22-07-14 | 12:18

https://twitter.com/Lord_Wanhoop wat zou zijn nick hier zijn?

Boris die Sauertopf | 22-07-14 | 12:17

Waarom heeft iedereen het nog steeds over de 'vliegramp'?
Het was een AANSLAG, ja !!!

wielmoer | 22-07-14 | 12:17

@Nacho_Vidal | 22-07-14 | 12:14
'Blank' klompendansfestijn, één dag na Bijlmerramp.
Zie je 't voor je?
(herhalio alert)

Ars Vivendi | 22-07-14 | 12:17

Er had een slotje gemogen op dit topic na eerste reactie Rara (12:02). Treffender kan het niet.

de Voorzittert | 22-07-14 | 12:16

Geen enkel evenement dient te worden afgelast of te worden versoberd door zoiets al de aanslag op het vliegtuig dat nu speelt. Een gepast teken van medeleven is voldoende. Het leven gaat gewoon door mensen, hoe droevig bepaalde gebeurtennissen ook zijn.
.
Kom maar op met die minnetjes.

McMarx | 22-07-14 | 12:16

"Zelfs de Hemel huilt", schrijft de Telegraaf.
Mensen die kritische mensen zien als pro-russisch en dom omdat ze iemand kennen???
Sociaal Emotioneel Vertwijfelde Egoisten.
Confrontatie met de dood en iedereen is een lul behalve hunzelf.
Mensen met blaren op de poten die dagenlang gelopen hebben moeten opeens somber zijn.... iedereen moet somber zijn. Voetbal boycot.... alles boycot.
Waarom? Daarom.
Niemand hoeft nu meer te denken aan die ouwtjes die uit de verzorgingstehuizen geknikkerd worden of niet meer naar buiten mogen na 1900 want die zijn opeens niet meer zielig.
Gehandicapten die nog geen frietje kunnen veroorloven is allemaal niet erg.
Als er een burgervliegtuig boven een oorlogsgebied wordt neergeknald, dat is erg. Doet er overigens niet aan toe dat ze nu over Syrie willen vliegen.
Life goes on!

ET007 | 22-07-14 | 12:16

@brutus68 | 22-07-14 | 12:12
Dat zie ik een boze reaguurder nog niets snel doen.

kapotte_stofzuiger | 22-07-14 | 12:16

Dat gemekker over terreur begint me inmiddels ook wel wat zwaar te vallen - als het een terreurdaad was geweest had iemand dat inmiddels wel juichend opgeeist. Dit was meer categorie bedrijfsongeval, ze zijn daar met een oorlog bezig, en MH17 is waarschijnlijk slachtoffer van een verdwaalde raket (van de seperatisten, de Oekraïners of de Russen - doet er eigenlijk niet zoveel toe. Zoiets als die jongen in de Conradstraat een weekje terug, op de verkeerde plaats op de verkeerde plek. Laten we onze slachtoffers terughalen, en verder niet meedoen, 't is hun oorlog en niet de onze.

Bubba de Vuystneuqer | 22-07-14 | 12:16

Ondanks dat het natuurlijk verschrikkelijk is, ik het niemand toewens. En de families veel sterkte wens. Is het populairiteits spelletje wat onze politici en de media doen natuurlijk te gek voor woorden eigenlijk.
Met alle respect maar je kan mij echt niet vertellen dat dit bewust gedaan is. Met wat voor nut? Ze snappen zelf ook wel dat er gezeik van komt. En ze winnen er niets mee.

Daarbij vlogen ze boven oorlogsgebied... dat is gewoon niet goed te praten. Dat is een risico die helemaal niet nodig is omdat je er ook omheen kan vliegen. Het is dus compleet acceptabel en zou alleen moeten kunnen door pilot error of een vliegmaatschappij die geld wil besparen op brandstof.
Dat daar mensen zo weinig verbolgen over zijn snap ik niet. Ze hadden daar gewoon nooit moeten zijn.

De mensen in Ukraine zijn nou ook misschien niet helemaal op de hoogte hoe de wereld werkt. En ik vind het geen onlogische beredenering om te denken dat zij dachten dat er ook geen passagiersvliegtuigen meer boven ukraine vliegen gezien de oorlog. De russen het niet mogen vanwege de EU dus alles van Ukraine is, hun tegenstander. En dus alles wat in de lucht is neergehaald wordt.

Kortom een clusterfuck van fouten maar niet met de gedachte een land aan te vallen of als terroristiche daad. Nu wordt er bijna ruzie gezocht met Rusland.
Wat zeker ook niet slim is. Want dat gaat meer levens kosten dan er nu verloren zijn. En wat behaal je ermee?

Ik vind het maar eng hoe door mensen, de politiek zowel nationaal als de EU dit zo gestuurd wordt. En hoe de politici verbolgen reageren ipv proberen uit te zoeken wat er echt gebeurd is.

kruz | 22-07-14 | 12:16

Pfff wat een dick.

derKaiser31 | 22-07-14 | 12:14

Tis wel duidelijk wie er eigenlijk in dat vliegtuig had moeten zitten.

knutsel | 22-07-14 | 12:14

Held! Niets is zo erg als verplichte rouw, om doden die je geeneens kent.

kapotte_stofzuiger | 22-07-14 | 12:14

@ars vivendi
Nee maar daar komen voornamelijk raar pratende mensen op af.
Die hebben sowieso geen benul wat er in de wereld gebeurd.
Een hele primitieve manier van denken hebben ze.

Het enige feest waar zij zich zorgen over maken is Sinterklaas en de Uitkering op vrijdag.

Nacho_Vidal | 22-07-14 | 12:14

ik heb er allemaal niet zoveel verstand maar zijn er geen belangrijke kwesties te vinden momenteel, dan dergelijk volk zo in de schijnwerpers te zetten mevrouw Nanninga ? Het is vast niet uw bedoeling maar het lijkt nu haast alsof u meelift op dezelfde tendens.

netniet | 22-07-14 | 12:14

Wat ik al eerder zei. Het zomercarnaval in R'dam ging wel gewoon door. Niemand daar boos over?
Ars Vivendi | 22-07-14 | 12:12
Ja maar dat was een mutli-culti event. Dat is volledig anders in NL.

XaleX_2 | 22-07-14 | 12:13

"Maar de organisatie heeft niet goed nagedacht over de impact bij wandelaar en toeschouwer"

Nondeju Dick, wat ben jij een ongelofelijke respectloze debiel.

Veurwaerts | 22-07-14 | 12:13

Sowieso, 4-daagse lopers, dan weet je het wel. Dat trekt een bepaald type volk aan dat zichzelf erg speciaal vindt, intussen met duizenden tegelijk totaal nutteloos als lemmingen hetzelfde kutstuk wandelen. En daar dan respect en waardering voor eisen.

panadol | 22-07-14 | 12:12

En dan de pers opzoeken met je jankverhaal. Je moet het maar durven.

brutus68 | 22-07-14 | 12:12

Wat ik al eerder zei. Het zomercarnaval in R'dam ging wel gewoon door. Niemand daar boos over?

Ars Vivendi | 22-07-14 | 12:12

Wat een eikel je loopt voor jè zelf en niet voor een helden onthaal bij de laatste paar km

kuiken | 22-07-14 | 12:11

Zo ken ik ook iemand die hoofdschietlinkjes op facebook zet en nu leegloopt over het tonen van de paspoorten

De Treinende Rechter | 22-07-14 | 12:11

Babyboomer.

Betadine | 22-07-14 | 12:10

-weggejorist-

Nacho_Vidal | 22-07-14 | 12:10

Ongezien de tyfus voor deze babyboomert en voor de rest doodzwijgen deze totaal lul!

Fatwabuster | 22-07-14 | 12:09

Die lul mag nooit meer een 4-daagse lopen.
Uitschrijven svp.

bas ooms53686289 | 22-07-14 | 12:09

Een boze babyboomer die zich weer het slachtoffer waant.
298 onschuldige mensen zijn omgekomen bij een aanslag.
Het leven is ook niet eerlijk he, respectloze "Dick"!

basbadjas | 22-07-14 | 12:08

trouwens, relatief gezien is deze ramp erger dan 9/11, als je het aantal slachtoffers afzet tegen de totale bevolking. Ik vind daarom ook dat we Texel een Guantanamo Bay moeten maken en alles wat ook maar een beetje russisch of oostblok is daar moeten vastzetten.

point blank | 22-07-14 | 12:07

Wat ben je dan een eikel!

Glas Koning | 22-07-14 | 12:07

De Gelderlander had deze kerel tegen zichzelf in bescherming moeten nemen.

Fred Bastiat | 22-07-14 | 12:06

Wat een ontzettende lamlul, die vent.

Dhr. M.A.R. Ginaal | 22-07-14 | 12:05

Dick. Meer valt er eigenlijk niet over hem te zeggen.

rara | 22-07-14 | 12:02

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken