Trump alweer aangeklaagd en voor rechter. Nu wegens "geheime documenten te Mar-a-Lago"
Trumps reactie uiteraard: "Dit is enkel om mijn 2024 te saboteren"
Rusland: volstrekt partijdige FBI hoax. Zwijggeld aan Stormy Daniels: geloven we wel, maar zien het probleem niet zo. Civielrechtelijk 'aansprakelijk' bevonden (wat iets anders is dan strafrechtelijk 'schuldig') wegens een vermeende aanranding van schrijfster E. Jean Carroll: ruimschoots voldoende weerlegd door Trumps pleidooi "I had a picture taken years ago with and her husband. Nice guy, John Johnson, he was a newscaster, very nice man. She called him an ape. Happens to be African-American. Called him an ape. The judge wouldn't allow us to put that in. Her dog, or her cat, was named: Vagina. The judge wouldn't allow us to put that in."
Maar goed, nu dit weer. Je mag van WOKE niet eens meer een gewoon paar dozen met saaie papieren in een kamer zetten. De formele aanklacht luidt: "Wilful retention of national defense information, conspiracy to obstruct justice, withholding a document, corruptly concealing a document, concealing a document in a federal investigation, engaging in a scheme to conceal and false statements." Aanstaande dinsdag moet hij om 15:00 plaatselijke tijd in een rechtbank te Miami verschijnen.
Trouwens, weet je wie ook, maar dan in z'n garage naast z'n Corvette? Joe Biden.
Enfin, Grondwettelijk mag Trump zich zelfs na een veroordeling en zelfs vanuit de gevangenis nog steeds kandidaat stellen als president en verkozen worden. PBS: "Because the Constitution does not require that the president be free from indictment, conviction or prison, it follows that a person under indictment or in prison may run for the office and may even serve as president."
Trumps essay genaamd "A Dark Day"
Social
Reaguursels
InloggenNieuws: Trump bewaarde nucleaire geheimen in z'n badkamer.
Zijn advocaten geloven er ook niet meer in:
www.telegraaf.nl/nieuws/1201982574/ad...
Ja, en er was onlangs ook al eentje opgestapt. Hij betaalt ze waarschijnlijk te weinig en te laat. Want liquiditeitsproblemen.
Tot zover de staat van de democratie in de VS.
Terug naar de onze.
Oeps.
Gelukkig is het mooi weer.
Nee @Spartacus. Als Trump veroordeelt wordt kan hij geen president meer worden, want de republikijnen hebben 4 jaar geleden een wetsvoorstel aangenomen, als voorschot op een veroordeling van Hillary, dat de minimumstraf voor kwijtmaken van geheime documenten verhoogt van 1 naar 5 jaar EN een verbod op het uitoefenen van een publieke functie.
Dat wetsvoorstel zal dan toch door Trump zelf ondertekend zijn...
Misschien zag de GOP de bui al hangen en was het niet alleen bedoeld om Hilary dwars te zitten maar ook Trump.
Kan hij zichzelf gratie geven ? Opgelost dus.
Mw Hillary C. had 15000 emails thuis op de computer staan van haar ministerie. Dat was geen probleem.
De marineman die het met 1 email deed is veroordeeld. Verschil moet er zijn
Dat Trump een niet toerekeningsvatbare gek is, een clear en and present danger waar je niet meer mee voor de dag kunt komen, moet toch ook in Repubikeinse kring inmiddels duidelijk zijn. Wordt tijd dat men er ook eens naar gaat handelen ..
Maar van alledrie liegt onze MP toch het meest overtuigend! Die gaat zelfs piesen als ie zegt dat ie gaat poepen.
En waarom wordt vanwege geheime documenten in een doos thuis Trump wel, maar Biden voor precies hetzelfde niet vervolgd? Dit stinkt als een gierkelder!
Lees je nou eens een beetje in, dan snap je wat het verschil is.
Het OM dáár en hier verschillen weinig. Qua ethiek.
@Après toi | 09-06-23 | 16:35: Na u. Vertel.
@Zomaarwat | 09-06-23 | 18:14:
Ja, ben nu ook wel erg benieuwd!
@Jan, Leiden | 09-06-23 | 18:51: is al een aantal keren uitgelegd vandaag in de panelen. Wees niet zo lui.
@Zomaarwat | 09-06-23 | 18:14: Wat Bobdabolina zegt.
Die van Biden waren van heel lang geleden en hij heeft ze meteen terug gegeven.
Uiteraard moest eerst de storm gaan liggen van de Biden-documenten. Genoeg gedownplayed, nu een volle frontale aanval op Trump weer. Als men dan nog over Biden begint zegt men; ja dat weten we nou wel, dat is oud nieuws.
Wat een onzin. Je haalt twee totaal ongerelateerde zaken door elkaar omdat het auw doet dat je Meme Dictator aangevallen wordt.
Biden zegt dat hij geen idee had.
En dat klinkt best geloofwaardig.
Kan niet wachten op het garen dat de beste president van de Verenigde Staten gaat spinnen bij dit toneelspektakel.
Not only the best president of the United States ever, but the best president of the United States by far! This stable genius will be the worst nightmare (again!) for all the woke hysterical morons in the world.
Elke keer als er onwelgevallig feiten worden gepresenteerd over Trump dan roept iemand: jamaar, Hillary is ook een naar mens. Of Biden is ook eem bedriegelijke ouwe knar. Jamaar Obama.... mijn schoonmoer!
Flikker op! We hadden het over Trump! De man wiens genen niet zijn opgebouwd uit Adenine, thymine, guanine en cytosine, maar uit opportunisme, bedrog, neopisme en racisme. Ben benieuwd hoe dat puur praktisch gaat met een kandidaat die wordt gekozen achter tralies.
Ja maar Biden is ook een racist.
De rechterflank valt altijd terug op "whataboutism", een vervelende kliek die individuele accountability zogenaamd hoog heeft staan, tenzij het om hun eigen aanhang gaat. Het Biden verhaal is ook nog eens totaal niet gerelateerd aan Trump zijn aanklacht. Overigens wel vreemd dat een president in het gevang mag zitten, maar gedetineerden niet mogen stemmen.
@ian | 09-06-23 | 15:02:
Een whataboutism is als je een boete krijgt en gaat roepen "waarom krijgt hij geen boete"?
Het is wat anders als je op een terras zit, en ziet dat een agent alle zwarte voorbijgangers wel beboet; en de blanke niet. Of andersom. Of alle mannen wel en alle vrouwen niet. In een rechtstaat is dat niet de bedoeling en mag je daar best wat van zeggen, ook als je zelf beboet wordt trouwens.
Het klopt dat de linkerflank de rechtstaat verafschuwt en mensen uitsluitend op gender, huidskleur of politieke kleur wenst te veroordelen. Officieel geldt echter nog steeds dat verschillende personen in gelijke gevallen gelijk behandeld worden.
@Dandruff | 09-06-23 | 16:21: De cruciale fout die je hier maakt is dat dit een rechtszaak betreft die om Trump gaat. Die rechtszaak is sinds 2017 in voorbereidend onderzoek. Jouw terras voorbeeld slaat als een tang op een varken en dus is het de zoveelste "whataboutism" die door de rechterflank de wereld ingestuurd wordt en rechtstreeks tegen hun gedachtegoed gaat om individueel verantwoordelijk te zijn voor de daden waarvoor je beschuldigd wordt. Mocht Biden iets fout gedaan hebben dan komt dat ook wel naar boven hoor, het probleem is nu echter; het is totaal ongerelateerd tot deze aanklacht.
@ian | 09-06-23 | 16:31: U roept maar bewijst niets.
Er wordt duidelijk met meerdere maten gemeten en zoals socialismekenners weten, zoals Orwell, is dat hun handelsmerk.
Hoewel vrouwen zijn er inmiddels wel niet door Trump aangerand? Meer dan door Van Jole, vrees ik.
Ik denk eerlijk gezegd niet 1
@Johan1235 | 09-06-23 | 14:09: Er is al eentje die door Trump flink moet worden gecompenseerd, nadat ze haar rechtszaak heeft gewonnen.
Minder dan door de gemiddelde speler van Oranje.
Je doelt op die vrouw die een afro-amerikaanse man aansprak als 'ape'?
Wel niet? Heel veel.
Van Jole draagt trouwens witte onderbroeken met remsporen en dat is in strijd met het EVRM, indien je je medemens daar kond van doet.
Het zijn net juridische chipanzees: jarenlang poep tegen de muur blijven gooien in de hoop dat er wat blijft kleven. Hier in Nederland zie je dat gedrag ook al.
Zo werkt het niet.
Rutte heeft glijmiddel biologisch als huid, daar kleeft zelfs geen plakpoep aan.
@Après toi | 09-06-23 | 14:11: Ga jij het ze zeggen? Die democraten staan erom bekend altijd goed naar argumenten en redelijkheid te kunnen luisteren.
Het is een complot.
It's true.
It's not wonderful..
Het verschil tussen wat Trump misdaan heeft en Pence of Biden is: "Wilful retention of national defense information, conspiracy to obstruct justice, withholding a document, corruptly concealing a document, concealing a document in a federal investigation, engaging in a scheme to conceal and false statements."
Het ene kan gegooid worden op een fout van iemand, het andere is 100% opzet geweest om de wet te breken. Om maar niet te beginnen over de "Espionage Act" wat in zou kunnen houden dat Trump staatsgeheimen met "vrienden" heeft besproken of erger.
Hoe kun je weten of Biden de documenten niet heeft besproken met familie of vrinden?
@Roos | 09-06-23 | 13:17: Pence gaat ook meedoen in '24. Ik ben benieuwd of hij een kans maakt als straatvechters Trump en DeSantis elkaar naar de strot vliegen.
@Tashtego | 09-06-23 | 13:20: Ho, ik wilde op de grote boze wolf reageren, niet op Roos.
www.theguardian.com/us-news/2023/feb/...
Het zelfs niet afgeven na verzoeken daartoe is waarschijnlijk het grote onderscheid tussen de zaken. Je werk mee naar huis nemen, ook al is dat gelet op de gevoelige materie mogelijk tegen de regels, en het dan vervolgens ontkennen van de aanwezigheid van de documenten of bewust niet meewerken aan het terugbrengen hiervan maakt de zaak ernstiger.
@BobDobalina | 09-06-23 | 13:45: Er gaat ook onderzocht worden of Trump er zakelijk een slaatje uit probeerde te slaan. Door bijvoorbeeld documenten aan een bepaald Olieland te geven, met als tegenprestatie schimmige vastgoeddeals, of leningen tegen 0 procent. Ik sta nergens van te kijken.
@Après toi | 09-06-23 | 13:53: die gedachte had ik ook. De Saudi’s willen nog wel iets meer gunstbetoon voor die 2 miljard aan Kushner.
@Après toi | 09-06-23 | 13:53: Netflix is op zoek naar fantasten als jullie!
@Zomaarwat | 09-06-23 | 19:33: Kusher is een hedgefonds begonnen. Over klandizie niet te klagen.
Dat filmpje van Trump is zo hilarisch slecht belicht dat je goed kunt zien dat het touperen van zijn paar resterende haren de grote vleeseter ook niet meer verhult.
Verder is Trump een aandachtszieke narcist en / maar heeft ook gelijk dat deze hetze tegen hem, en het bagataliseren van identieke gevallen door Pence, Biden en Obama wat vreemd aandoet.
Vleespet
Die gevallen zijn niet identiek. Dat had je kunnen weten als je het stukje van Spartacus had gelezen.
@GrandMechantLoup | 09-06-23 | 13:16: Weinig is identiek. Dat is dus geen argument.
Deze aanklacht is precies datgene wat Trump nodig heeft om de verkiezingen te winnen. Zie je wel, de regels gelden wel voor Trump maar niet voor de familie Biden! Het politieke systeem in de VS is totaal gecorrumpeerd en men komt niet verder dan het beschadigen van de tegenstander. Iets wat in Nederland, de comments van sommige reaguurders zijn veelzeggend, helaas ook steeds meer voorkomt.
Slechts 13% van de VS (30% van de Reps) is "forever Trump" de rest zal net als 2020 stemmen. Biden fluitend nog 4 jaar door. Of hij dat gaat halen betwijfel ik.
Dat is wat ik serieus geleerd had toen ik vroeger keek naar Disney shows. Elkaar belachelijk maken. Het is sindsdien niet veranderd en het zal ook niet veranderen.
De ene geheime documenten verzamelaar is de andere niet .
Bij Biden was het allemaal niet zo'n probleem terwijl er steeds meer opdoken , maar die hele gemene Trump joh .....
Op Netflix heb je de docu Arnold over Swarzenegger , kan je gelijk zien hoe de Times werkt . De redacteur baalde omdat ie maar een paar weken had om " te spitten in zijn verleden en zo smerigheid over hem op te graven " . Zo gaat dat daar in de politiek .
100% van de mensheid is "smerig" en heeft wat te verbergen wat "moreel niet juist" is. Zo, dan gaan we alles tussen haakjes volstrekt en precies vastleggen en in een AI machine implementeren.
Es kijken wat er uit komt.
Ongeacht welke DSM score Trump krijgt.
't Zal wel weer het getal 42 worden.
Kudt-AI.
Ik begrijp niet dat "Geen Stijlert", Spartacus een aangetoond compulsieve leugenaar en crimineel als Trump nog steunt en verdedigt.
Luister zelfs naar bill Barr: Trump kan NIETS, anders dan griften en liegen.
We wachten NOG op zijn steeds beloofde medicare bill en de muur die binnen een jaar zou staan en Mexico zou betalen.
Some men just want to see the world burn.
Echt zonde. Verder mijn favoriete scribent.
Ach, het zijn allemaal leugenaars en egoïsten. Je kunt niet echt zeggen dat Biden nu een lichtend voorbeeld is. Dat is echt een marionet voor de democratische partij. Als ik zie wat de democraten nu uitvoeren kan daar ook niemand blij van worden, dan toch liever de republikeinen .
Nou, vertel ons dan eens wat Biden allemaal kan. Ben benieuwd, kan zelf namelijk weinig ontdekken. Ik heb trouwens niet de intentie om iets over Trump goed te praten, even voor de duidelijkheid.
@DigiTiks | 09-06-23 | 13:22: Qua wetgeving heeft Biden vrij veel voor elkaar gekregen. Trump iets minder, heb ik het idee.
@DigiTiks | 09-06-23 | 13:22: Wat dacht je van de meest productieve president van de laatste 50 jaar? Ga anders eens zelf kijken op: www.whitehouse.gov/therecord/
Mooi, tot de laatste steen afbreken deze staatsmongool.
Georgia - de échte mokerslag - er nog eens bovenop. Genieten geblazen komende tijd. DeSantis, Biden, wat mij part Christie 2024!
Ja ze hebben het wel altijd over trump, maar rutte is ook geen lieverdje hoor.
Je kunt ook te ver gaan. Dat heeft Trump niet verdiend.
elke stemmer krijgt de persoon die hij/zij/het verdient waar hij/zij/het op heeft gestemd in een democratisch land. Wij dus Rutte en Kaag. De VS of Trump of Biden of Harris. Nu zou je als buitenstaander en politiek journalist vanuit corrupt Afrika of Zuid-Amerika kritisch kunnen kijken naar de Europese Unie en kunnen afvragen hoe in gods/allahnaam von der Leyen en Timmermans op zulke belangrijke posities zijn terechtgekomen namens 300 miljoen EU burgers zonder dat ooit een enkele Europese burger op een van de twee heeft gestemd
Het is wel te merken dat Spartacus een voorkeur voor Trump heeft. Wat een armoedig argument om weer de vergelijking met documenten bij Biden erbij te halen. Iedereen die deze vergelijking aanhaalt is niet in staat objectief naar deze zaak te kijken.
Even kijken hoor. Allebei Boomers. Allebei corrupt. Allebei sociopaat. Allebei rijp voor het bejaardentehuis. Kortom, tijd om die cruise te boeken!
Objectief genoeg zo?
Feit: Biden had geheime documenten in zijn huis liggen.
amp.theguardian.com/us-news/2023/jan/...
Feit: Hillary mailde als Secretary of State vanaf een privémailadres (en dus server) staatsgeheime informatie.
en.m.wikipedia.org/wiki/Hillary_Clint...
Ik zie niet waarom deze zaken niet relevant zouden zijn in relatie tot de lopende aanklacht tegen Trump.
Of meet u liever met twee maten?
@Computer_says_no | 09-06-23 | 13:07: Men meer liever met twee maten. Orange man bad weet u nog.
@Computer_says_no | 09-06-23 | 13:07:
Klopt dat Biden documenten had liggen, net als andere oud presidenten. Alleen Biden heeft vrijwillig de FBI toestemming gegeven om locaties te doorzoeken, en eventuele geclassificeerd documenten zijn vrijwillig ingeleverd.
Trump daarentegen heeft moedwillig documenten achtergehouden. de overheid heeft hem meer dan een jaar lang gevraagd deze documenten in te leveren, wat Trump weigerde te doen. Zelfs na een dagvaarding van een rechter werden niet alle documenten ingeleverd. Trumps advocaat Christina Bobb heeft toen een valse verklaring getekend dat alles is ingeleverd, terwijl dat niet zo was. En nu is het tot dit gekomen.
Als je dat verschil niet kan zien, zou je eens je Trump bril moeten afzetten.
Dat is nogal een subjectief standpunt.
@usb stok | 09-06-23 | 13:22: de fout zit niet halverwege het proces, maar aan het begin ervan.
Documenten die niet in de schuur/garage/zolder/ onder het bed mochten worden bewaard.
Dat Biden met een mea culpa de documenten alsnog overhandigt, gumt niet de overtreding weg. Althans, zo is de redenatie van velen hier.
@usb stok | 09-06-23 | 13:22: Biden was geen president. Dus had geen enkele vorm van dekwalfficeren. Documenten uit zijn tijd als senator. Als je dat verschil niet ziet zou je eens je Biden bril af moeten zetten. Gelijke monniken gelijke kappen zeg ik. En dat gaat niet gebeuren en dat weten we allemaal.
@P-unit | 09-06-23 | 13:30:
Je bent in de veronderstelling dat ik Biden fan ben? Je komt niet verder dan zwart-wit denken. Biden wordt ook onderzocht, en mocht hij fout blijken te zitten verdiend hij ook straf. Maar nogmaals als je het verschil tussen moedwillig achterhouden en vrijwillig inleveren niet kan zien, hou ik ook op met deze zinloze discussie met jou.
Oh en over declassificatie. Trump en zijn team hebben geen enkel bewijs geleverd dat Trump daadwerkelijk een soort van brede declassificatie heeft uitgevoerd van de documenten die bij hem zijn gevonden. Dus waarom haal je dit er bij,
@Roos | 09-06-23 | 13:30: Pence had ook documenten. Als dat blijkt moet je natuurlijk meteen meewerken met de autoriteiten. Trump loog -hij beweerde alle documenten te hebben teruggegeven- en Trump vertelde daarna dat hij de documenten gedeclassificeerd had. Wat ook niet klopt. Dat is obstructie en daar wordt hij nu op gepakt.
@usb stok | 09-06-23 | 13:44: ha ha ha zo naïef. Bij Biden gaat niks gebeuren. Trump had alles klaar staan om in te leveren maar dat hoefde niet van het nationaal archief omdat men nog aan het bekijken was wat wel of niet onder de president act gediskwalificeerd kon worden. En of dat correct is gegaan. Achter slot en grendel met de secret service. Toen viel de FBI toch maar binnen. Totaal onnodig. Bij Biden mocht men met zijn advocaat door de papieren en vind men toch papieren die hij helemaal niet, nooit, had mogen hebben. In de garage! Die hij jaren gelden heeft gestolen en achtergehouden. En nu geeft hij ze vrijwillig terug. Mooie spin. Als Trump strafbaar is dan Biden helemaal. Lock them up!
@P-unit | 09-06-23 | 14:18:
Je negeert volledig de feiten, lezen is blijkbaar zeer lastig voor jou. Zoals ik al eerder zei is er een jaar lang door de overheid gevraagd of Trump alle documenten wilde inleveren, en het is zeker niet gegaan zoals in jouw bovenstaande fabeltje.
Moeilijk he de realiteit?
@usb stok | 09-06-23 | 14:23: wie heeft hier nu moeiten de feiten? Ha ha, misschien moet je wat verder kijken dan je tds. Biden had die documenten al jaren in de garage. Jaren geleden gestolen. Wel wat anders dan verhuisdozen onder toezicht van de secret service voor beoordeling. Maar ga maar mee in de spin. Blind naïef en dom. Orange man bad, orange man bad. Je hoeft Trump niet in orde te vinden om te zien dat dit niet klopt. Verder ben je een nogal vervelende trol met je toontje hier. Dus onder de block. Prettige dag nog.
@P-unit | 09-06-23 | 14:38:
Je reacties slaan nergens meer op, want je gaat niet eens in op mijn feiten en blijft je eigen riedeltje maar herhalen. En als je mijn argumenten niet kan neerhalen worden het een persoonlijke aanval, een teken dat je het gesprek al verloren hebt.
Mijn argumenten zijn controleerbaar, die van jou zijn onzin. Oh en ik weet dat je graag het laatste woord wil hebben, dus ik zie je reactie tegemoet.
Iedereen die het negeert, zeker ook niet. Het is relevant om te kijken of - daar de FBI en consorten () tijdens Trumps presidentschap bijkans nonstop wanpresteerden - de rechtstaat wel enigszins functioneert.
Onderdeel daarvan is niet alleen handhaving van wetten, in Nederland iets bijzonders, maar ook het toepassen ervan in gelijke mate in gelijke gevallen. Zowel de VS als een Nederland heeft daar wat moeite mee, zo lijkt het en zo is het, naar de overtuiging van velen. Biden en Rutte lijken dan ook in dezelfe ethische biotoop te verkeren.
Het heeft alle schijn van een politiek gedreven en gestuurd process, wat bijzonder kwalijk is, los van ieders mening over Trump en zijn gedrag/daden. (De timing, de aard van de aanklachten, het fanatisme, de focus op de persoon, het ontbreken van de bredere context en het opkomen voor het algemeen 'openbaar belang') Hoop toch echt dat deze 'systeem rot' de kop wordt ingedrukt
Trump heeft veel in het werk gesteld om het Amerikaanse OM en de rechterlijke macht politiek te beïnvloeden. Dat heeft hem, op de abortus uitspraak en het Durhamrapport na, weinig opgeleverd. Biden doet juist erg zijn best om ver weg te blijven van enige bemoeienis met het OM, dus ik zou iets voorzichtiger zijn in deze conclusies. Als het politiek zou zijn kun je je ook afvragen waarom ze het proces niet hebben versneld. Het gaat namelijk nog wel even duren voordat er veroordelingen volgen.
Trump heeft gewoon gelijk.
The Donald kan in bijzijn van honderden getuigen een willekeurig persoon op straat doodschieten en hij zou geen stem verliezen.
Hangt er ergens een rode lap ofzo? Amper een half uur en ik sta al tot mijn knieën in het schuim!
Dat "citaat" had Sylvana Simons bedacht. En het klopt inderdaad dat een lastercampagne moet draaien om leugens, niet om feiten.
@Dandruff | 09-06-23 | 13:00: Volgens mij denk jij aan een andere uitspraak. Die uitspraak "I could stand in the middle of Fifth Avenue and shoot somebody, and I wouldn't lose any voters" heeft Trump wel degelijk gedaan. Dat met SS ging over een andere uitspraak: "Als ik nou eens presidentskandidaat wil worden, dan word ik het voor de republikeinen, die mensen zijn zo dom: ik kan ze alles voorschotelen en they will eat it." Dat was inderdaad een verzonnen citaat waarvan zij 'bewegende beelden' had gezien.
@Tashtego | 09-06-23 | 13:10:
Oké, kan. Maar al zou die uitspraak kloppen; ieder normaal mens snapt natuurlijk dat Trump daar niet mee bedoelde wat er van wordt gemaakt.
@Dandruff | 09-06-23 | 13:26: Natuurlijk, het was gewoon zijn overdreven manier van doen en spreken.
"Al doe je het, krijg je toch de schuld!", zeiden mijn ouders vroeger tegen me.
Niemand mag boven de wet staan. Trump heeft er al te veel, te lang overtreden.
Het werd tijd. En er komt nog veel meer.
De grap is nou juist dat de beschuldigingen vrijwel nooit klopten. Daarom ging Trump steeds vrijuit, dat lag echt niet aan gebrek aan motivatie bij de schuimbekkende aanklagers.
@Dandruff | 09-06-23 | 13:02: De beschuldigingen klopten vaak wel, maar Trump weet met dure advocaten de boel te rekken.
@Après toi | 09-06-23 | 13:55:
De meeste beschuldigingen klopten niet.
Van de uitzonderingen op die regel heb je geen concreet voorbeeld begrijp ik, maar dan nog; dat geldt voor iedereen met een beetje geld.
Biden en Trump zijn beiden corrupt/crimineel beiden hebben ze documenten achterover gedrukt ene beiden totaal ongeschikt als president.
Je volgt het nieuws blijkbaar niet.
Diverse voormalige (vice) presidenten bleken onterecht nog documentent te hebben.
Het verschil: Trump heeft ze bewust verborgen, gedeeld met anderen (wellicht zelfs met landen als Saoudi Arabie), en diverse illegaal vernietigd.
Ja, dat weet u en dat weet ik maar weten ze dat ook in de USA?
1 van de 2 heeft moedwillig documenten achterover gedrukt, en bij vragen weigerde hij deze terug te geven. Rara welke van de twee.
Een criminele actie, en een president staat niet boven de wet.
@usb stok | 09-06-23 | 13:08: u heeft het over Biden. Die al toen hij senator was documenten heeft meegenomen uit beveiligde ruimtes. Stapels zijn er gevonden op verschillende locaties onder andere in een gebouw waar ook zoon Hunter kantoor hield hij n Chinese handelspartners ontving.
@P-unit | 09-06-23 | 13:21: Heerlijke wappiepraat, ik vind het heel vermakelijk.
Ja fans, jullie hadden natuurlijk graag een werelwijd Duginistisch avondland gehad. Dat was in de maak als democratie niet in de weg had gelegen.
Klinkt lekker belangrijk om iets een" Duginistisch avondland" te noemen.
Ik ben niet pro -Trump maar dat hier met dubbele maten wordt gemeten is zelfs voor een visueel uitgedaagde helder zichtbaar.
@Roos | 09-06-23 | 12:50: Dit. En mensen met een sterk rechtvaardigheidsgevoel kunnen zich daar mateloos aan irriteren.
@VBO_B_Niveau | 09-06-23 | 12:52: Ik doe het niet zoveel maar als me mateloos erger, dan vind ik iets heel irritant.
@Roos | 09-06-23 | 12:50: Dugin says he was a supporter of President Trump's nationalist philosophy and predicted that Putin and Trump would forge a new world order. Gewoon, op CNN.COM (google op voor en achternaam beiden, eerste hit!)
@Einde van de Domheid | 09-06-23 | 12:56:
@VBO staat open voor taalcorrecties zoals hij hier al vaker heeft aangegeven. De wijze waarop u hem corrigeert, getuigt van superioriteit en dedain.
@Einde van de Domheid | 09-06-23 | 12:58: waarom zou ik moeten Googelen als ik de betekenis ken?
In de context van het topic is het irrelevant.
Overbodig te noemen maar voordat ik hier weer ergens van wordt beschuldigd: Trump en Biden hebben beiden niet mijn sympathie .
@Einde van de Domheid | 09-06-23 | 12:56: Ja, maar grammaticaal-technisch niet incorrect. Soms vind ik het gewoon leuk om dingen nét even anders te brengen, en krachttermen door elkaar te husselen, voor het nodige leven in de doodsaaie, dicht getikte brouwerij. Zo. En nu jij weer. Is het trouwens een tering hekel, tyfushekel, pleurishekel of een kankerhekel aan iets hebben? Of mag je ook eens een keertje een pannenkoekenhekel hebben aan iets wanneer je in een creatieve bui bent? Autocorrect vind het oké. Vragen, vragen, vragen!
Maar nu even serieus. Ik snap (begrijp!) dat het heel wat voeten in de aarde heeft voor u en de uwen (zoek de fout hier?) om mij naar uw gouden standaard te verheffen (komma) dus ik kan U (niet met hoofdletter!) alleen maar eeuwig dankbaar zijn voor uw meelij met ons armzalige schepsels die continu blijk schijnen te geven geen onvertogen (waarom staat dit woord hier?) woordt (is fout) in het alfabet on-aangerant (alweer fout!) te laten.
*knipoog*
@Roos | 09-06-23 | 12:59: Ja. Op alles wat je zegt.
*paardenbloemetje plukt voor Roos*
@VBO_B_Niveau | 09-06-23 | 13:21: *grijnzend in heur haar steekt*
Als het maar niet inhoudelijk is toch?
@Einde van de Domheid | 09-06-23 | 13:47: Dit noem jij inhoudelijk? Oké. Sorry. Ik heb vandaag iets beters te doen. Paardenbloemetjes plukken voor Roos bijvoorbeeld. Of koffie zetten voor Mickey. Of harkenpoppetjes die ondeugende dingetjes doen in de boeken van lezeres krassen. Ik bedoel, Trump-stemmers op een Nederlands blog in het Nederlands aanspreken op een Duginistisch (klinkt ook zo interessant hè?) ''avondland'', wat alles met Rusland te maken heeft en precies niets met Amerika, dat is super inhoudelijk natuurlijk. Nee, ik ga flirten met Tante Juut, sorry.
En dan hebben we nog de bestorming van het Capitool, nadat Trump de boel had opgestookt. En het stemmen vinden in Georgia, waar Trump een bestuurder onder druk zette om met de uitslagen te frauderen. Worden leuke rechtszaken! En Calimero Trump gaat veel huilie huillie doen.
Mag ik van u het bewijs zien waarbij Trump de bestorming van het Capitool gelast en geweld aanmoedigt? Dat is er niet! Wel is er meervoudig bewijs dat Trump heeft opgeroepen tot VREEDZAME demonstratie en het tonen van respect voor de politie en andere gezagsdragers. Maar als u bewijs hebt dat dit niet klopt dan zie ik het visuele bewijs graag tegemoet.
@At_Dawn_They_Sleep | 09-06-23 | 12:44: Wacht die rechtszaak maar af. Genoeg getuigen.
@Après toi | 09-06-23 | 12:48: U stelt stellig dat Trump de boel heeft opgestookt. Dit doet u dus op basis van afwezigheid van bewijs. Ik kan u zo diverse linkjes zenden die keihard het tegendeel bewijzen. Maar goed, we zullen de rechtzaak afwachten. Het had u gesierd dit ook te doen in plaats van ongefundeerde beschuldigingen te uiten.
@At_Dawn_They_Sleep | 09-06-23 | 12:44: www.voanews.com/amp/final-report-on-j...
Après toi | 09-06-23 | 12:42 :
Wordt het niet eens tijd dat je je ziekelijke anti Trump drang een beetje gaat intomen ? Begint ernstige vormen aan te nemen, zoek hulp !
@At_Dawn_They_Sleep | 09-06-23 | 12:51: ik daag je uit een linkje van een betrouwbaar medium te sturen
De dubbele maatstaf van het DoJ is ook wel om te huilen , dus begrijpelijk.
Ik geloof direct dat Trump teveel gedaan heeft om nog president te worden(even los van z'n andere kwaliteiten), maar zoals Biden & z'n familie buiten de wind gehouden wordt is precies de corruptie waarvoor we landen als Rusland verketteren, zelfs al voor de gewraakte invasie...
@Penus Decoratus | 09-06-23 | 12:52: Voor Aprtoi en zijn vrinden is het gewoon werk, dit reageren. Altijd grappig om te zien hoe ze als vliegen op stront op deze topics afkomen.
@BobDobalina | 09-06-23 | 12:53: Definieer eerst 'betrouwbaar', voordat je mensen uren 't net laat afzoeken om vervolgens lekker makkelijk de bron te diskwalificeren.
@ReyNemaattori | 09-06-23 | 13:04: er zijn diverse sites die media onderzoeken en scores geven. Dat is vaak een goed begin. en.m.wikipedia.org/wiki/Media_Bias/Fa...
@ReyNemaattori | 09-06-23 | 13:03: Over Biden: dat Hunter niet deugt ben ik met je eens. En hij heeft natuurlijk banen bekleed die hij alleen heeft verworven omdat zijn vader een belangrijke Amerikaanse politicus is. Maar, dat kun je Joe weer niet aanwrijven. Hij is niet verantwoordelijk voor zijn zoon. Dus strafrechtelijk gaat Pa Biden vrijuit. En Hunter wordt straks gepakt op verboden wapenbezit of zoiets.
Terzijde: kijk eens wat Jared Kushner allemaal heeft opgestreken, na zijn vier jaar als adviseur van The Donald.
@Penus Decoratus | 09-06-23 | 12:52: Ik lees veel serieuze kranten en bezoek veel websites. Daardoor ben ik soms wat beter geïnformeerd dan sommige Turmpfans in de panelen.
Als je in hoofdletters schrijft is het waar.
En van pindakaas wordt je echt sterk.
Amerika na de moord op Kennedy, zou er sindsdien iets veranderd zijn?
JFK -Coup d'État, met een indrukwekkende Donald Sutherland die natuurlijk geen Oscar voor deze rol heeft gekregen.
www.youtube.com/watch?v=xuUtu2xRGgY
De VS is toch wel zo'n verschrikkelijke bananenrepubliek. Trump (of wie dan ook) kan veroordeeld wordt voor zware misdrijven (bijv. kinderverkrachting of moord) en nog steeds kandidaat zijn en verkozen worden. Eenmaal president kan hij zichzelf vanuit de gevangenis gratie verlenen..........
In theorie kan dat inderdaad. In de praktijk zal het lastig worden president te worden vanuit de gevangenis
Waar bestel jij je pizza's?
Dus Trump spant samen met de linksfascisten. Interesting.
Dit begint toch wel genant te worden. Hoe diep en ver gaan ze nog? En hoever drijf je de wig verder in de split van de politiek. Deze politieke processen doen zo enorm veel schade aan het land dat je misschien maar eens moet kijken of dat allemaal eigenlijk nog wel wettelijk mag.
Als Biden hetzelfde lot treft, dan doen ze maar met hun politieke processen.
Op een gegeven moment komt hopelijk het verstand terug in de USA.
Echter voor die tijd is het al lang overgewaait naar de rest van het "waarde westen".
Als ik de advocaat van Trump was, zou ik gewoon beweren dat ze bij de vorige inval/doorzoeking die documenten daar hebben geplaatst om nu Trump er de schuld van te geven.
Dat gaat een rechter vast geloven
Als je maar genoeg stront in het rond gooit dan blijft er vanzelf wel iets kleven. Wisheid als een koe. Geen stierenpoep.
De rechterlijke macht wordt zo langzamerhand alleen nog ingezet voor politieke doeleinden.
Wel lastig je richten op de komende verkiezingen als je de hele tijd voor het gerecht wordt gesleept.
De VS is één partij verwijderd van een Chinees één partij systeem.
Dat heeft die sukkel toch echt helemaal aan zichzelf te danken. En het ergste moet nog komen.
@Après toi | 09-06-23 | 12:33:
Kan zijn, en je hebt ook punt. Alleen hoe komt het over dat de uitspattingen van de zoon van de huidige president zo zorgvuldig weggemoffeld zijn? Denk je dat die hypocrisie geen reactie uitlokt?
Als het op de spits gedreven wordt kan het ook gierend uit de bocht vliegen. Het ergste moet inderdaad nog komen.
@ratelaar | 09-06-23 | 12:53: Hunter deugt niet, maar wat ik tot nu toe lees, kun je dat Joe -juridisch gezien- niet aanwrijven. En er wordt ook al een tijdje onderzoek gedaan naar Hunter.
@Après toi | 09-06-23 | 14:14: Mensen zijn de rechters in het stemhokje en of de wet iets verbiedt boeit ze niet; als zij het afkeuren stemmen ze anders.
Maar.... bij Biden en Pence werden ook documenten gevonden die zij niet thuis mochten hebben. Hier volgt ook vervolging? Of ids dat slechts aan Trump voorbehouden.
Trump heeft de documenten vrijgegeven (declassified) voor ie ze meenam, Biden had documenten uit zn tijd als vice-president, die niet zijn vrijgegeven (classified) en dat zint de democraten niet, dus moet Trump ervoor opdraaien. Logisch toch?
Biden en Pence waren slim genoeg om met de autoriteiten mee te werken. Trump daarentegen loog en saboteerde de boel. Daar wordt hij nu op aangepakt.
@Après toi | 09-06-23 | 12:28: U heeft keihard bewijs inzake deze claim?
En dat beweer je zomaar, of heb je iets van een bron?
Want zover ik weet, hebben zijn advocaten juist wél met the national archive samengwerkt
@At_Dawn_They_Sleep | 09-06-23 | 12:33: kijk daarom moet je dus af en toe gewoon de msm lezen om een beetje bij te houden wat er echt gebeurt in de wereld. Wees blij dat er mensen zijn als AT die in Jip en Janneke-taal je van de nodige achtergrond info voorzien:
www.theguardian.com/us-news/2023/feb/...
@Onkel Bratwurstbude | 09-06-23 | 12:37: ah, is die wetenschap gebaseerd op uitspraken van trump zelf?
Krijg zin om te golfen.
Ja, ik snap ook niet dat ze nog steeds achter Biden staan......
Goh, wel toevallig dat dit daags na het vrijgeven van Biden's FBI documenten is gebeurt.
"FBI Folds, Releases Biden 'Bribery' Document To House Oversight, Averting Contempt Vote" www.zerohedge.com/political/fbi-folds...
"Revealed: Bombshell FBI Document Alleges $5 Million Bribe Paid To Joe Biden By Burisma Exec" www.zerohedge.com/markets/revealed-bo...
Afleiding. Zo rolt dat in de politiek en msm.
@ChalinaRosa | 09-06-23 | 12:40: Tja, en de anti-Trump/pro-Biden reaguurders doen wederom alsof dit bericht niet bestaat want ze hebben er geen antwoord op, zoals altijd.
@Abject | 09-06-23 | 12:52:
What are FD-1023s, and why is protecting them important?
As many of you know, the FD-1023 is the form our special agents use to record raw, unverified reporting from confidential human sources (CHSs). FD-1023s merely document that information; they do not reflect the conclusions of investigators based on a fuller context or understanding. Recording this information does not validate it, establish its credibility, or weigh it against other information known or developed by the FBI in our investigations.
Protecting this type of information from wider disclosure is crucial to our ability to recruit sources and ensure the safety of the source or others mentioned in the reporting. CHSs are critical to cases across all FBI programs — whether it’s violent crime, drug cartels, or terrorism. It would be difficult to effectively recruit these sources if we can’t assure them of their confidentiality. And without these sources, we would not be able to build the cases that are so important to keeping Americans safe.
Mensen die in kapitalen schrijven zijn sowieso verdacht.
Dus wanneer je in de gevangenis zit en je wordt gekozen tot POTUS kun je jezelf als eerste daad gewoon gratie schenken en kun je gewoon weer je intrek nemen in het Witte Huis.
Mooi geregeld daar in de US of A.
MAGA!11@#!
dat gaat niet gebeuren want hij kan niet beedigd worden. Dan zou vooralsnog McCarthy president moeten worden. Net zo 'n idioot als Bonkers zelf.
En de NOS geniet weer met volle teugen.
veel gelezen nieuws, goed voor de kranten enz.
Zowel Trump als Biden stinken een uur in de wind, maar ja, dat is nu eenmaal een vereiste als je president wil worden.
En wat zei Lewinsky over Clinton?
Beetje respect voor bejaarden. Zolang je de luier van Trump een paar keer per dag verschoond zal het wel meevallen denk ik. Verder vind ik oude mensen inderdaad vaak een beetje muf ruiken.
Bonkers is de slechtste president ooit. Biden doet het goed en zit in de top 10
Ze hebben niks tegen hem in handen.
Volgens de Presidential Records Act, kan een president ter plekke ieder geheim document declassifyen.
Dit is gewoon een OM vs de Mos in het kwadraat.
Bewust traineren van een politieke opponent, ook al weet je dat het uitzichtsloos is
Vast wel. Hahaha.
@Après toi | 09-06-23 | 12:21: Geen argumenten dus. Doei.
Ja. The national archive was al lang voor de inval in mar-a-lago geweest en adviseerde Trumps advocaten een hangslot op de bewaarruimte te hangen.
Dat hebben ze gedaan.
Voor de rest: lees de presidential records act dan maar eens.
Biden daarentegen mag GEEN classified docs hebben, omdat hij deze als VP niet heeft kunnen declassifyen.
En bij hem lagen ze gewoon in de garage van zijn buitenhuis in Dellaware
Inderdaad. En wat Biden betreft, die kon en mocht veel minder als vice-president. En dan ook nog achteloos in o.a. zijn garage laten rondslingeren.
@goedverstaander | 09-06-23 | 12:22: Er zijn regels om geheime documenten openbaar te maken. Dat wist Trump maar al te goed. Maar bij de documenten in Mar a Lago heeft hij zich niet aan de richtlijnen gehouden.
@Onkel Bratwurstbude | 09-06-23 | 12:24: In een al zwaar beveiligd complex!
DAt is gewoon niet zo. Bonkers wist dat zelf ook wel en handelde daar naar maar gooit dit nu als verdediging naar voren. De man is een fantast.
Een president kan ter plekke documenten declassifyen. Hij is commander in chief, de hoogste rang
@At_Dawn_They_Sleep | 09-06-23 | 12:26: Een zwaarbewaakt golf-resort?
@Onkel Bratwurstbude | 09-06-23 | 12:39: dat is helemaal niet zo en dat weet iedereen in het Witte Huis. Zelfs Bonkers met zijn beperkte geestesvermogen had het begrepen.
Wat een witch hunt op de 47e president van de USA....
Harris? Als Bonkers zou gekozen raken dan is hij weer de 45e. Theoretisch. Hij kon al niet winnen zonder hulp en verloor als zittende president die het fantastisch deed, naar eigen zeggen. Worst president ever, of 46
@AntiZanicz | 09-06-23 | 12:34: Denk je zelf niet eens "oh, wat kinderachtig om het voormalig staatshoofd van een bevriende natie continue Bonkers te noemen" ?
@At_Dawn_They_Sleep | 09-06-23 | 12:37: nee hoor, de man is niets anders dan volkomen Bonkers.
Het verschil met Biden s WILFUL retention.
Maar dat wil Likoed Nederland natuurlijk niet lezen.
Ach ja, jij zult omgekeerd wel dingen niet willen lezen.Wie zonder vooroordelen zit werpe de eerste steen.
Ze hebben hun hand overspeelt en nu zien teveel mensen wat er gebeurd. Pence gaat het niet halen, 90% zeker dat Trump 2024 gewoon een ding is. En dat is maar goed ook.
Dat wordt weer 4 jaar een tranendal op links.... hahaha
@Maximus Cesar | 09-06-23 | 12:26: Kan niet wachten inderdaad hahahaha
GOP kandidaat is niet zeker want wellicht zit hij in jail. Winnen van een uitstekend functioneren zittende president is voor zo'n kluns totaal onmogelijk. Van Clinton won hij alleen door het geblunder van de FBI Comey.
@AntiZanicz | 09-06-23 | 12:32: Let me guess; "the walls are closing in!"
www.youtube.com/watch?v=f1ab6uxg908
@AntiZanicz | 09-06-23 | 12:32: Ben ik niet zo bang voor, er is al zoveel stront gegooid maar niks blijft plakken.
@keistad | 09-06-23 | 13:51: de cipier zorgt wel dat hij blijft plakken. De stemmen bleven ook niet erg plakken.
@AntiZanicz | 09-06-23 | 17:08: Die cipier staat daar al sinds 2016 uit zijn neus te eten. En dat klopt inderdaad, de stemmen bleven niet plakken maar de steun wel.
@keistad | 09-06-23 | 17:32: u begrijpt niet dat het om de meeste stemmen (=steun) gaat. Dat Bonkers zijn vast horde bange dikke blanken heeft maakt niet dat hij de president zou moeten zijn.
Als je het via het democratisch proces niet kunt of denkt te kunnen winnen schakel je als machthebber een openbare aanklager (in NL het OM) in. Daar zijn Wilders, De Mos, Navalny, de talloze politieke tegenstanders van Erdoğan en dus ook Trump de bekendste voorbeelden van. De u bekende reaguurders vinden dit een toegestane methode. Weet u meteen dat deze figuren niet veel met democratie op hebben en dat geldt uiteraard ook voor de partijen waar zij op stemmen.
Nou nee, politici en bestuurders moeten zich ook aan allerlei regels houden. Die staan niet boven de wet.
Of je accepteert de verkiezingsuitslag niet en stookt mensen op regeringsgebouwen aan te vallen.
@Après toi | 09-06-23 | 12:23:
Op papier, ja -maar jij weet donders goed dat wetten nu eenmaal niet waterdicht zijn, met de juiste kennis en door te manoevreren door de mazen van die wetten, kan er nog steeds een hoop bereikt worden.
@Après toi | 09-06-23 | 12:23: Tot die "allerlei regels" behoren zeker niet een vrouw dwingen om abortus te plegen en een gekregen appartement?
@zwarte-string | 09-06-23 | 12:42: Je mag erven in Nederland. En een vrouw adviseren om een abortus te laten doen, is ook niet strafbaar.
@Après toi | 09-06-23 | 12:45: Adviseren?.... nu doe ik haha.
@Kowalski11 | 09-06-23 | 12:56: Was een dwingend advies.
@zwarte-string | 09-06-23 | 13:34: Is er een aanklacht?
De US is keihard aan het collapsen zowel politiek, sociaal als financieel.
Het is een kwestie van tijd dat de fed, defensie, politie etc geen geld en macht meer heeft en dan zal het compleet vastlopen.
Russia gate 2.0
Amerika is kapot. Hoe je er ook in staat de democratie, de media en de veiligheidsdiensten zijn daar volledig verdraaid om de macht te grijpen en te houden. Het is de opstap naar een ‘one party State’. We mogen ons ernstig zorgen maken aangezien wij in de EU nog steeds afhankelijk zijn van onze grootste navo partner. Wel benieuwd wat de aanklacht tegen Biden gaan zijn. Aangezien daar nog veel meer documenten met geheimhouding zijn gevonden over een veel langer perioden verzameld. Die in de garage en meerder kantoren in het land min of meer onbeschermd rondslingerende. O, wacht.
True!
Opzich prima om Trump onder druk te zetten maar doe dat dan met iedereen die vreemd gedrag vertoont. Ga eens na wat er allemaal gelogen is tijdens covid (en met welke drijfveer)
Trump had 4 jaar de tijd om de swamp te drainen, dat is lang niet genoeg voor zo'n gigantisch moeras, daar zijn minimaal nog 4 jaar voor nodig.
Hij kan zijn eigen moeras al niet eens handelen.
nee, dan al die rechter-arm hijsers die hij zelf naar binnen brengt. Er was geen swamp maar hij maakte er zelf wel één. Gelukkig zijn de meesten weer weg.
@Après toi | 09-06-23 | 12:15:
Zie : goedverstaander | 09-06-23 | 12:22
Ja hoorde het net op de lokale radio. Nieuws over de dorpspomp was blijkbaar op. Opiniemaker Maaike van Charante deed gister bij ON prima uit de doeken dat het hele Russian Gate nepnieuws was, uit de koker van Hillary en de FBI. En dat ons journaal en de kranten er geen letter aan besteden. Wanneer krijgt Nieuwsuur een boete?
Heb het ook gehoord, waarom komt dat niet op NPO.
Hahaha, betrouwbaar nieuws van ON. Ik moest hard lachen.
Ook de CIA speelde het spelletje mee, aldus Van Charante. Heeft Jinek haar dagelijkse nepnieuws over 'the Russion collusion' al gerectificeerd?
De waarheid over Rusland, Trump en de verkiezingen van 2016:
www.washingtonpost.com/politics/2023/...
Hier haar column over Trump en de Russen van 19 mei: opiniez.com/2023/05/19/het-durham-rap...
Met wel heel veel namen en feiten. Daar begint Jinek niet aan.
@Après toi | 09-06-23 | 12:13: Je kunt ook haar columns lezon, hahaha.
@Piet Karbiet | 09-06-23 | 12:18:
De overeenkomst tussen 'Russion collusion' beschuldiging tegen de 45ste president van USA en het toeslagenschandaal in NL is, als Van Charante wél de waarheid spreekt, dat de autoriteiten onder een hoedje speelden.
haha ze bestaan. ON kijkers die ook nog geloven wat er gezegd wordt terwijl iedere burger weet dat het anders is. Stop met deze verspilling van ons kijk en luistergeld.
@AntiZanicz | 09-06-23 | 12:29: Kijk eens aan, u heeft iedere burger persoonlijk gesproken?
Biden kopieert hier schaamteloos het Haagse regime.
Raar verhaal, Rusland interventie is duidelijk bewezen door het Mueller onderzoek. Bonkers en zijn familie was wel te dom om zoiets ingewikkelds aan te sturen.
De geheime CIA info naar Lavrov en de ambassadeur lekken was stom. Truckloads SECRET mappen meenemen en niet terug willen geven is wel het allerdomste. EN dan leuk bij een etentje het Macron mapje laten zien of het Milley rapport van de Iran inval bespreken.
En er zit nog meer in de pijplijn. Deze geheime documenten is wel een enorme blunder van Trump: als hij gewoon had meegewerkt dan was er niks aan de hand geweest. Zie Pence en Biden, die ook geheime documenten in huis hadden.
Had beter de truuk van Rutte kunnen uithalen; alles wissen.
Je vermoedt bijna dat er wat instond dat hij niet wilde vrijgeven. Aan de andere kant, van iemand die persconferentie laat houden op de parkeerplaats van een tuincentrum mag je ook niet teveel verwachten.
Het zou natuurlijk een stunt zijn als ze hem samen met Joran van der Sloot in één cel opsluiten. Vraag mij af wie het onderspit delft als ze gaan vechten.
Ik gun hem nog vier jaar. In een cel.
Hoeveel witch hunt wil je het hebben? Sinds die Trump zich kandideerde hebben Democraten (nou ja... of dat zo is?), FBI, de Amerikaanse Justitie en linkse kranten, geprobeerd om hem in een cel te laten belanden. Maar kom niet aan Sleepy Joe... of diens zoontje.
Pfui Teufel!
@Louter Leuter | 09-06-23 | 12:09: Er is gewoon veel aan de hand met Trump. Als vastgoedboer hield hij zich al niet aan de regels, en als President dus ook niet.
Biden evenmin dus wat is je punt? Waarom wordt Biden niet aangeklaagd voor exact het zelfde?
@Après toi | 09-06-23 | 12:16:
Gezien de verbetenheid waarmee men zich op hem gestort heeft, is er toch wel bar weinig van terechtgekomen. Je hoeft hem niet te mogen, doe ik ook niet, of op een schild te heffen, doe ik ook niet, maar dit is meer en meer domweg treiteren, pesten en intimideren. Bullying.
@Louter Leuter | 09-06-23 | 13:21: Ik heb zijn zakelijke carrière een beetje gevolgd. Hij schikt heel vaak en dan betaalt hij zijn slachtoffers een fors bedrag, op voorwaarde van geheimhouding.
@Après toi | 09-06-23 | 14:16:
Schikken is geen schuldbekentenis. Daarnaast als de tegenpartij er echt van overtuigd is van zijn/haar gelijk dan schik je niet. Wel als het om het geld te doen is.
Hoe word je miljonair? Word een miljardair en begin een luchtvaartmaatschappij. Dat Trump geen zakelijk genie is, is algemeen bekend. Maar dat geldt voor velen, denk aan Nina Brink en d'r World on Line en wie daarin is ingestonken. Even afgezien van de vele faillissementen die volgden.
@Louter Leuter | 09-06-23 | 14:59: Ik ken een Marokkaanse zanger die een jonge vrouw verkracht heeft in New York. Uiteindelijk heeft ze geschikt voor heel veel geld. Ik vraag me af of dit in Nederland kan.
@Après toi | 09-06-23 | 15:25:
Geheid.
@Louter Leuter | 09-06-23 | 12:09: ja eergisteren nog nieuws de zoon van .Maar dan ineens... Trump, Eric Mouthaan kwam bijna klaar.
Ik moet van geen van Biden iets hebben.
De een seniel, de ander een straatschoffie op leeftijd.
Leuk!
Ik weet zeker dat als je bij om het even welke politicus of politica dan ook op het moment van schrijven een inval zou doen, dat je dan geheid documenten en stukken zult vinden waar dingen in staan die gevoelig liggen of geheim zijn. En?
Dan moet je vervolgens meewerken met de autoriteiten en niet de boel proberen te traineren en saboteren.
@Après toi | 09-06-23 | 12:08:
En niet liegen dat je dingen vergeten bent, geen sms-jes wissen en privé mail gebruiken om de boel te verdoezelen enzo.
Zoals bij Biden bijvoorbeeld. Oh shit, die is nu zelfs president. Hé wat een toeval nou.
@zwenkwieltje | 09-06-23 | 12:14: Dat deed Hillary ook, die kwam er toch ook mee weg? iets met gelijke monniken en kappen!
Ik hoop dat ie weer president word. Dan valt er in elk geval weer wat te lachen om het nieuws.
Precies want nu is het alleen maar huilen.
Een Richard de Mosje kunnen we dat tegenwoordig noemen.
Jaja, een vrachtwagen staatsgeheime documenten meenemen is hetzelfde als de vrindjes vergunningen en opdrachten geven.
@AntiZanicz | 09-06-23 | 12:08: Een vrachtwagen?
U weet blijkbaar meer dan de FBI, vertel?
@Boeloeboe | 09-06-23 | 12:14: Het gaat in ieder geval om duizenden pagina's.
@Après toi | 09-06-23 | 12:22: een goed boek heeft 500 paginas. Nou passen 10 goede boeken ook in een vrachtwagen maar dat maakt het nog geen vrachtwagen vol documenten.
@Boeloeboe | 09-06-23 | 12:14: nee hoor, gewoon vrije info. Bonkers heeft een vrachtwagen doen huren en die is twee keer gereden om zooi uit het Witte Huis te halen. Natuurlijk zijn in TIME covers in WallMarkt lijst en ook de vele tientallen verhuisdozen met SECRET en TOP SECRET mappen. Die hebben ze eerst in een gehuurde box gebracht en later naar Mar a lago in de open opslagruimte daar.
Donald Trump: de Richard de Mos van de USA.
@sioux_ | 09-06-23 | 13:37: Trump is vele graadjes erger.
@AntiZanicz | 09-06-23 | 12:27: Bonkers?
Volgens wetenschappers de beste president ooit
Daar denkt de Governator heel anders over
REAGEER OOK