Dronken debiel Tom de Graauw die gezin Raamsdonksveer doodreed ging 250 km/h
En hij was dronken én hij had drugs op
De volslagen debiel uit Zevenbergschen Hoek ("Thomas de G.", beter bekend als Tom de Graauw) die een complete familie uit het leven beukte op de A59 deed dat in z'n race-Seat met 250 km/h. Kneusje De Graauw had ook nog eens drank en drugs in z'n mik. En hoe weet de officier dat hersenloze debiel De Graauw 250 km/h reed? Hij heeft het zelf gefilmd. "Ook wordt de telefoon van de verdachte nog onderzocht. Daar zijn wel al 23 filmpjes op gevonden, verspreid over twee jaar, waarop volgens de officier van justitie dertien ernstige verkeersovertredingen te zien zijn." En nu is er een hele familie dood. Tommeke zit vast en hij ondergaat een persoonlijkheidsonderzoek omdat hij 'psychisch kwetsbaar' is. Die koppen we vast met 250 kilometer per uur tegen de touwen: dit totale halfje is knettergek.
Koekoek
Reaguursels
InloggenDeze jongeman verdient het eigenlijk niet om nog ook maar één seconde comfortabel te leven. Wat een volslagen debiel zeg.
Voor de duidelijkheid: ik wens hem uitdrukkelijk niet dood. Ik wens hem een lange lijdensweg.
Je ziet al aan zijn kop dat er ergens een chromosoompje niet klopt. Dat wordt dus uitgemolken door zijn advocaat. Beoordeling door Pieter Baan en daarna vrijuit want verminderd aanrekenbaar. Mooi land is het toch. Behalve voor de slachtoffers maar die tellen niet in Nederland. Zaak gesloten en terug naar de orde van de dag.
Dope en drank.. dan nog wegrijden terwijl de aangereden wagen in brand stond.. knap dat dit nog kon met een Seat..
Ja, de deuren zaten op slot.. en dan komt niet even het idee om een paar ruitjes in te tikken..
En als je niet met snelheid om kan gaan, pak dan de solex.. en als je wel even de uitlaat wilt ontkolen.. ga dan de grens over..( vele filmpjes op youtube laat wel even zien hoe het moet, daar doe je trouwens niet eens meer mee met 250.. daar gaat soms nog een kleine 100 bovenop )
Alles is een wapen als je er niet mee overweg kan, of niet helder in de kop.. bijzonder dat die gast er zelf weinig aan over heeft gehouden.
Je kunt als omstander met een wielmoersleutel of krik - welke elke auto heeft - eenvoudig de zijruiten verbrijzelen en het resterende glas wegtikken waarna de deurgreep a.d. binnenzijde benutten. Met blote handen of een sleutelbos lukt dit niet. Overigens moet je snel acteren en niet te veel nadenken in nood situatie’s. Check allemaal of je basisuitrusting voertuig in orde is.
Seat, Auto Emotion.. levenslange rijontzegging is verplicht.. ook op een driewieler. Voor de rest, wat moet je hier mee.. Hopelijk doet karma flink zijn werk.
Het is gewoon absurd hoeveel mensen autorijden en het verkeer zien als een a: een spelletje, of b: een situatie om frustraties te uiten.
Pas op met ‘voorwaardelijk opzet’ OM. Als de verdediging kan bewijzen dat de verdachte af en toe remde of uitweek voor voertuigen tijdens zijn dollemansrit, zal de rechter mogelijk oordelen dat hij niet bewust het risico van de dood van derden voor lief nam, omdat hij dan ook zijn eigen dood niet voor lief zou hebben genomen.
Het Porsche arrest. De steenpuist van de Nederlandse jurisprudentie. Dat ze dat bij hun volle verstand hebben durven opschrijven en vervolgens tegen elkaar moeten hebben gezegd ‘ja, dit is het recht, zo is het bedoeld’ is echt beyond me.
Een vriend van me zegt: laat die maar bungee jumpen met een te lang koord. Dus ik zeg: van mij mag die weggejorist worden. En graauw een beetje.
Ik denk dat deze knul wel wat meer voor de kiezen krijgt.
@Aanbaklaag | 31-05-23 | 23:37: Als dat het maximum is, kan de rechter er niet overheen. En Weerwind wil juist minder en kortere straffen.
Spijtig dat hij zich niet al eerder met zijn motor heeft dood gereden tegen een dikke eikenboom.
En de Casper van Wijngaarden bokaal 2023 gaat naar…
Het jaar is nog lang maar deze mag gelijk door naar de finale... wat een treurnis
Gozer is gewoon een Nazi. Heeft een nazi spreuk in typisch Duits lettertype als op zijn timeline. Kleedt zich als iemand van de peaky blinders. Die gozer zijn we beter kwijt dan rijk in deze maatschappij.
Begrepen dat van die Prius de deuren niet meer open konden en die familie kansloos was
Deuren gaan van binnenuit altijd mechanisch open, toch? Tevens vind ik dat dit beter onderzocht moet worden daar bij autobrand centrale deurvergrendeling een zwak punt blijkt. De programmering zou moeten zijn: bij storing of calamiteiten deuren open. Is nu andersom.
@Unsinkable-Sam | 01-06-23 | 02:29:
Hebben het over een Prius he. Dat is sowieso al een auto met een onveilige reputatie, weigerende remmen, hangende gaspedalen, airbags as fragmentatie granaten enz.enz.
Even snel zijn Facebook-pagina en dan vooral zijn foto's bekeken, korte samenvatting:
- Zuipen, zuipen, zuipen: heel veel drank
- Omringd door veel domme (blonde) wijven
- Veel foto's van een hoogrisicohond; Tokkies denken dat dit soort hoogrisicohonden "statusverhogend" werken
- Veel foto's van zichzelf; enge ogen die ver uit elkaar staan
En nou is ie zielig, want "psychisch kwetsbaar". Dat noemen wij gewoon een complete randdebiel
Het zal je kind maar wezen... man man man.
Nazi spreuk op zijn timeline. Foute gast, zo lang mogelijk weghouden uit de maatschappij.
Tokkie-kop, tokkie-auto’s, tokkie-hond.
Wat een treurigheid op z’n feestboek. Alle vooroordelen bevestigd.
Inderdaad, exact hetzelfde dat ik dacht.
Ach de hond kan er niks aan doen, zijn vaak de eigenaars die ze niet goed africhten. Hier in de buurt wonen ook van dat soort honden, luisteren fantastisch goed, een stuk beter dan de doorsnee familie hond.
@SunKilMoon | 31-05-23 | 22:47: nee
En dan is de debiele Wegenverkeerswet van toepassing en geen wetboek van strafrecht. Dus maximaal een jaar of twee jaar cel en rijontzegging. Wat een straf...
Niet waar. Je kunt in een tenlastelegging de beide wetboeken gebruiken. In dit geval zou je bijvoorbeeld kunnen zeggen dat het primaire verwijt doodslag is. Meermalen gepleegd levert dat een straf van maximaal 20 jaar op. Inderdaad is het vaak wel zo dat in een verkeerssituatie de doodslag niet bewezen kan worden. En dan val je terug op de wegenverkeerswet. Maar bij diverse ernstige overtredingen zoals hier, vooral in combinatie met elkaar, en de dood van meeerdere personen ten gevolge, is het strafmaximum geen twee jaar cel. Dat kan ik u wel beloven.
Wat mij betreft nemen we het euthanaseren van hopeloze figuren zo snel mogelijk op in het wetboek van strafrecht.
Wat een mongolenkop heeft die vent. In Amerika zou dit 4x levenslang zijn geworden denk ik...
Vanuit het oogpunt van geen opzet zal het wel doodslag worden. Maar toch zie ik graag een wetswijziging dat wanneer met hoge snelheid onder invloed van drank en/of drugs iemand achter het stuur kruipt en er komen medeweggebruikers bij om om het als moord te gaan duiden, waarvoor levenslang met TBS. Want je weet gewoon vooraf dat dit het risico is en dat er dan in berechten geen verzachtende omstandigheden kunnen én mogen zijn. Wat mij betreft gaat dit z.s.m. van kracht worden.
33 is hij.
33!
Wat deed u op uw 33ste? Ik een gezin grootbrengen. Dit halfje is het voorvocht van de samenleving; overbodig, ongewenst en ongeschikt. Een weggooier. En een regelrecht stuk stront.
Tom de Graauw. Geen werkgever moet 'm meer willen. Geen vereniging, geen club. Niets. Mensen die menen bevriend te moeten zijn met Tom de Graauw moeten als melaatsen worden behandeld. You're either with him or you're against him. Laten we het leven van Tom de Graauw uit Zevenbergschen Hoek marginaliseren. Hij is af. Voor altijd. Uitgespeeld, doet niet meer mee, met werk noch vrienden. Klaar.
Meh Marokkaanse werkgevers doen niet zo moeilijk..
Was hij niet op weg naar een klimaatdemonstratie? Dan is vervolging per definitie nicht in Frage.
waarom wacht je niet gewoon op een topic waar je deze keutel kwijt kan, meestal hoef je daar maar een halve dag op te wachten
nicht im Frage, maar dat is net zo terzijde als de tegel.
@nietzomoeilijk | 31-05-23 | 21:25: "In Frage" is goed, hoor. Die Frage is namelijk vrouwelijk.
De doodstraf is nog te weinig.
Kijk naar zijn ogen.
Meneer spoort niet..
Vrijspraak
Kan de UVA niet eens gentechnieken ontwikkelen die maximale gaspedaal induw allel expressies kan reduceren tot nul? Gewoon, ook voor deze total vergissingskiller (mocht ie beseffen -beseffen... moeilijk moeilijk...- dat ie een vergissing heeft gemaakt (" kut, verkeerde sigaretten gekocht, aha! Ik heb het bonnetjw nog!"). Beter dan al dat komsmologisch volstrekt ontoereikend en oneindig nihil-waardevol gezwets over..... dingen? Kan je mensenlevens mee redden i.p.v. krenkingen reduceren. Duidelijke wetenschappelijke keuze, zou ik zeggen.
De schuld van de "weten-schap".
Maar hij bedoelde het niet verkeerd. Eigenlijk is hij slachtoffer.
Hij zou 12 jaar kunnen krijgen. 4 mensen vermoord....
Gewoon levenslang, zonder vervroegde vrijlating.
Juist. Mensen doodrijden met drank op, is moord met voorbedachte rade.
@_Fly66_ | 31-05-23 | 21:25: moord is per definitie met voorbedachte rade, anders kan het niet worden gekwalificeerd als moord.
Ok, ok, wellicht een familie doodgereden, dat is niet fraai, maar verder heeft hij een vreedzaam karakter, dus vervolgen hoeft niet.
juist. En hij heeft nog wel een maatschappelijke voor de boeg!
@nobodiesunmighty | 31-05-23 | 21:11: carriere
Natuurlijk ook een pitbull voor de gezelligheid. Typisch.
Casper van W award; deze mag direct naar de eindshow
'Psychisch kwetsbaar'. Aha. Ja. Net als de nabestaanden. Voor altijd.
Precies blikje, en als ik lees 'persoonlijkheidsonderzoek', dan weet ik al dat hij naast de blijvende pijn en machteloosheid bij de nabestaanden, zijn leven lang ons allemaal heel veel geld gaat kosten.
Het linkje "race-Seat" naar feestboek. Na het plaatje van het corpus delicti volgen
gelijk plaatjes van het hondenras dat het baasje wel mooie beestjes vindt.
Het kan aangeleerd gedrag zijn, dan is er met wat hulp nog wat aan te doen. Het kan ook zijn dat u een psychopaat bent, dan kunt u de politiek nog in.
Waar, in Noord Korea?
Tom de Graauw, je bent een moordenaar. Dat werd je op het moment dat je het gaspedaal indrukte. Je hebt een heel gezin uitgemoord. Je bent geeneens een gewone moordenaar maar een massamoordenaar. Je hoort daarmee tot de ergste misdadigers uit de geschiedenis van de mensheid.
Ongetwijfeld zal de rechter je hooguit van doodslag beschuldigen, en voor de wet ben je daarmee geen moordenaar, maar voor de rest van de wereld wel. Je bent een massamoordenaar en dat zul je de rest van je leven blijven. Moordenaar.
Dummy, crash test.
Even voor alle begrijpelijk boze taakstraf-roepers, van de NOS gekopieerd (en ja ik snap dat niet het OM maar een rechter uiteindelijk de straf bepaalt):
Het Openbaar Ministerie verdenkt de man van doodslag. Er zou sprake zijn van voorwaardelijke opzet. Dat houdt in dat de verdachte het ongeluk niet opzettelijk heeft veroorzaakt, maar wel bewust het risico nam door onder invloed de weg op te gaan.
Er hangt hem een gevangenisstraf van meer dan 12 jaar boven het hoofd. Over ruim twee maanden gaat de zaak verder. In de tussentijd blijft de verdachte vastzitten.
De bal ligt al ín het doel en toch krijg ik de neiging hem er nog harder in te trappen.
Moet toch weer aan mijn moeder denken die altijd zei “Je wordt nooit door een degelijke wagen overreden”.
Het zal je maar gebeuren. Heel gezin. Brrrr. Die lulhannes kan zich niet eens indenken waar dat over gaat. Nogmaals brrrr.
250 km/h hij had beter met die absurde snelheid tegen een betonnen paal gereden eenzijdig.
Dat soort mensen overleeft altijd op wonderbaarlijke wijze, valt mij wel eens op.
Hoe komt zo iemand überhaupt aan een rijbewijs?
Zulke debielen moeten wegblijven uit de samenleving, voor altijd. Gewoon mislukt
hahahaha... ooit eens een verslag gelezen van een psycholoog over een patient:" niet geschikt voor het leven"... het bestaat echt.
(Ik kwam niet meer bij. Ik vertelde het desbetreffende mens. Hij snapte het niet!)
Nooit meer een rijbewijs, want gezakt!
Was toepasselijk, maar laat maar. Ik doe het zelf wel:
-weggejorist-
Wat een verschrikkelijke droeftoeter. Dit is toch moord, als je deze risico's aanvaard? Dus 20 jaar cel, en dan TBS.
Maar het zal wel wat lager worden, misschien zelfs veroordeling voor doodslag. Verschrikkelijk.
-
Nog niet eens doodslag. Roekeloos rijden, max 4 jaar
www.ingevorderd-rijbewijs.nl/verkeers...
@me163komet | 31-05-23 | 20:30:
Nee. Die motorrijders die zich filmden terwijl ze in 15 minuten of zo van Breda naar Rotterdam reden zijn veroordeeld voor poging tot doodslag.
Dan kan hier doodslag ten laste gelegd worden, zeker gezien het gebruik van drank en drugs.
Ben weer benieuwd wat in de rechtbank de verdedigings strategie wordt.
Ik krijg er nu al de raceschijt van
Definieer "psychisch kwetsbaar".
Als dit al een reden is om te doen alsof je achter een computerspel zit en niet op de snelweg, dan zouden dit soort situaties zich veel vaker voordoen.
Dit is een zichzelf overschattende Tok die zichzelf Max Verstappen waant.
Waarbij ik wil opmerken dat Max Verstappen buiten het circuit nooit dit rijgedrag zal vertonen.
Deze crimineel maximaal straffen en het rijbewijs voor minimaal de komende 10 jaar intrekken.
Hoe weet je dat Max dat gedrag niet buiten de baan zal vertonen? Ik denk het ook niet, hoor. Maar roem en rijkdom op jonge leeftijd kan rare dingen met een mens doen.
Klopt helemaal Roos.
Op 19.34 bij the Black Knight al even over gehad.
Die eventuele psychische kwetsbaarheid speelt op dit gedetailleerde niveau geen rol. Het zal gaan om een persoonlijkheidsstoornis en dat gaat over de grote lijnen, niet tot op detail van hard rijden, filmen, drank en drugs. Daar heeft hij zelf verantwoordelijkheid voor en dat moet echt hard bestraft worden.
Bovendien staat een persoonlijkheidsstoornis helemaal niet gelijk aan dit soort crimineel gedrag, dan speelt er echt veel meer.
@Nuuk | 31-05-23 | 20:14:
Huilie huilie ik was het niet het was de drank en drugs. Als u mij een gevangenisstraf geeft kan ik niet werken aan mijn verslavingen
Dus een fop strafje is echt veel beter
"Deze crimineel maximaal straffen en het rijbewijs voor minimaal de komende 10 jaar intrekken."
Als, wat een godswonder mag heten in NL, dit 'ding' een maximale straf krijgt, is die 10 jaar rijbewijs intrekken overbodig.
@de IJsman | 31-05-23 | 20:13: denk dat er 1 groot verschil zou zijn... max zou de auto onder controle hebben ,en overzicht en niet strak van drugs en drank staan.
@de IJsman | 31-05-23 | 20:13: daar heeft hij zich wel eens over uitgesproken.
Weet je wie psychisch kwetsbaar zijn? De familie en vrienden van het omgekomen gezin, niet de doodrijder.
Volledig eens!
Precies. Wat een verschrikkelijk drama voor die mensen.
Op zijn Facebook pagina staat een citaat:
“Ik heb een hekel aan bumperklevers, er zit er altijd 1 voor me”.
Met drank en drugs is hij nu zielig en wil ontoerekeningsvatbaar worden verklaard voor strafvermindering. Wees nu ook een grote jongen en vraag levenslang zoals je dat ook besloten hebt voor de nabestaanden.
Op de Facebook van Tom de Graauw uit Zevenbergschen Hoek is ook iemand die hem in november 2022 "veel veilige kilometers met (zijn) nieuwe auto" wenst. Da's niet echt gelukt.
Extra boosmakertje: doodrijden wordt zelden zwaar bestraft wordt. Er zit een enorme ruimte in de strafmaat tussen moord (max 30/doodslag (max 25) en een verkeersongeval (2 jaar, bij roekeloos gedrag max 4). Over een paar maanden staat deze totale diepidioot weer bij de dealer voor een nieuwe moordmachine.
Om te beginnen een rijverbod voor het leven. Dat is het belangrijkste, dat hij nooit meer achter het stuur mag gaan zitten. Met een dwangsom van een getal met 6 cijfers voor de komma en een voorwaardelijke straf van zo lang wettelijk mogelijk als bonus op de strafeis die er verder ongetwijfeld gaat komen.
Het gezin in kwestie is er niet meer mee te redden, de rest van dit land nog wel.
Ik ben geen jurist maar helaas is het niet mogelijk een levenslang rijverbod op te leggen.
Voeg er een voortplantingsverbod aan toe.
Wordt het CJIB ook nog even aangekeken?
je rijbewijs halen lijkt wel een soort recht. Maar tegen welke prijs moeten we iedere malloot in een bewegend stuk staal van een ton willen?
U kunt de geldinners van boetes zolang aankijken als u wilt, maar dan heeft u toch bij de verkeerde deur aangebeld.
@frickY: Hoeveel verkeersboetes kreeg u het laatste jaar?
Voor deze categorie misdadigers zou justitie een paar cellen in het Centro de Confinamiento del Terrorism van El-Savador moeten leasen.
En dan de hele procedure op z'n elf en dertigst afhandelen.
Leeft dit gedegenereerd gedrocht dan nog?
Waarom worden er toch altijd woorden gebruikt om ernstige vergrijpen af te zwakken ? 'psychisch kwetsbaar' klinkt alsof hij zich niet bewust was van het gevaar, of dat hij een goede reden had om dit te doen. Drank op, drugs gebruikt, in een auto stappen en vol gas…klinkt als een psychische kwetsbare die met een bomgordel in de tram gaat zitten…ja hij `kan` afgaan maar het is niet de bedoeling….
Je hebt gelijk ik verbaas mij ook elke keer weer aan deze termen
Op zijn FB is een van zijn 'vrienden' een platenlabel dat Plankgasrecord heet. Hoe wrang wil je het hebben?
Ieder beschaafd mens op de openbare weg is “““kwetsbaar””” met dit soort doorgesnoven idioten achter het stuur.
Op zijn facebook staat een andere foto (nachtfoto vd snelheidsmeter, in het rood) met ook 200+ erop. Maar hij heeft het vast "allemaal zo niet bedoeld". Ronduit verschikkelijk, en walgelijk, dat een compleet onschuldig gezin op zo'n gruwelijke manier is overleden door zo'n zinloze actie.
Gaat het OM wel vervolgen? 't Is tenslotte maar een gering feit. Maar zo ja, dan voel ik een voorwaardelijk taakstrafje aankomen.
Rai Vloet reed minder veel te hard, had geen drugs gebruikt en waarschijnlijk minder gezopen en heeft ‘slechts’ 1 kind doodgereden. Is veroordeeld tot 2,5 jaar.
Tsja, wat moet je ermee die fopstrafjes. Het kwaad is bovendien al geschied.
250 km/h in een auto (zeker met drank enof drugs achter de kiezen) kwalificeert wat mij betreft direct voor moord en niet slechts doodslag.
Kloterige in de NLD wetgeving is dat de stronthoop in kwestie niet aantoonbaar die specifieke slachtoffers in beeld had met het doel ze doodstuk te maken, dus doodslag, dus rijontzegging van een paar jaar en een flutstraf want altijd lieve jongen geweest. Het feit dat die zuipende, drugsgebruikers stronthoop al een flinke retardblik in z'n ogen heeft werkt in NLD met D66 achter de justitiële knoppen alleen nog maar strafverlagend. Resumé; of ander vakje dan D66 op stemformulier voortaan of er gewoon mee leven en doorgaan...
@Nederlanddraaitdoor | 31-05-23 | 19:59: hoe werkt dat dan met een aanslag oid? Dan heb je het ook niet specifiek op de slachtoffers voorzien die je maakt? Is dan dan ook geen moord?
En op....
Oei, dat mag niet.
@_pacman_ | 31-05-23 | 20:02: Dat hangt er dus vanaf of je een aanslag pleegt op een specifiek persoon want dan is het moord. Doe je een flinke bom op een vliegveld noemen we het terrorisme.
@ZZP-er | 31-05-23 | 20:07:
Tegen de ...
Ook niet zeker...
Hij heeft meegedaan met het radioprogramma:
Pop pop pop of een enveloppe?
Hij koos een enveloppe
In de enveloppe zat een briefje met daarop 'zelfmoord'.
Iedereen is jong geweest maar vele hebben gewoon geluk gehad dat ze niemand hebben dood gereden maar de meeste hadden dan ook geen drank en drugs genomen.
Velen hebben toen ze jong waren met een biertje teveel of met een jointje op gereden- is fout- , maar weinigen reden een dwaze 250km per uur.
Klopt.
Ik heb gelukt gehad.
Had een leven lang diepe schaamte kunnen hebben...
Sorry maar ik was me gelukkig altijd bewust van het feit dat een auto in principe een moordwapen is. Wellicht doordat ik tijdens één van mn rijlessen getuige was van een aanrijding (Honda civic + meisje van 4 op fiets marched niet echt). Ik denk niet eens dat het een gek idee is om mensen die rijlessen volgen te confronteren met fotos en filmpjes van auto ongelukken. Dit zou best wel eens wat meer bewustzijn kunnen creëren bij jongelui.
“Tot ons wende zich Dhr De Grauw, blablablah … privacyschending … blahblah sommeren u…. Blahblah anders maatregelen treffen… boete… onbetamelijk… spijt…. Nooit meer doen… genoeg gestraft…. Uitgaand dat u zult verwijderen….
mr digenetische van de zus en zo
Jansen, Klaasen en Pietersen advocaten”
En zelf slechts lichtgewond. Zo typisch weer, waarom niet andersom ?
Omdat dronken rijders er als een slappe zak bij zitten bij impact, dat schijnt een reden te zijn dat ze er vaak relatief ongeschonden vanaf komen in tegenstelling tot de nuchtere slachtoffers die zich nog schrap zetten en daardoor spieren afscheuren en inwendige bloedingen oplopen.
Misschien dat Dilan dinges hier ook een mening over heeft. Ik wacht even af.
Hoe zou het toch met Walter van W., en zijn zoon Casper uit Loosdrecht zijn?
Zitten de fopstrafjes er alweer op? En zit die vijfjarige rijontzegging van Pa er ook alweer op? Nou - gelukkig maar.
Hopelijk komen die 2 een keer meneertje De Graauw uit Zevenbergsche hoek frontaal tegen.
Ik heb vandaag met mijn Porsche AP22 ook vol gas gegeven. Ik schat, zo'n 5 kilometer per uur op het land.
Ha! de Algaier Porsche , hier op het dorp ook een Porsche trekker liefhebber, ik hoor hem al van verre aan komen dieselen. www.youtube.com/watch?v=sgtdsmFuk_4
@Smoelensmid | 31-05-23 | 20:01: `Zonder smiley is U zelfs een beetje sympathiek.
Heb een hectare gras gemaaid met dat ding. 70 jaar oud, gaat als aan slak.
Der Weg ist das Ziel.
@Frau_Ferkel | 31-05-23 | 20:10: Let me please introduce myself.. zonder smiley. www.youtube.com/watch?v=GgnClrx8N2k
Bijpassend muziekje voor de dader:
Slayer - Hell Awaits
youtu.be/XP3pSLi2z14
Slayer - Angel of death
www.youtube.com/watch?v=Ol87N0nxfVs
Welnee, maximale straf 4 jaar
www.ingevorderd-rijbewijs.nl/verkeers....
Daarbij zal zijn rijbewijs wel een jaartje of 15 worden afgenomen, maar de gewenste 20 of 30 jaar zitten voor het doden van een compleet gezin kun je gewoon vergeten.
Slayer - Mandatory suicide
youtu.be/X51t0UDxjgY
@SterF... | 31-05-23 | 19:46: Goede keuze, lelijke vent.
Nog wat begrafenis muziek dazu: Disturbed, en Cohen.
www.youtube.com/watch?v=Bk7RVw3I8eg
www.youtube.com/watch?v=YrLk4vdY28Q
www.youtube.com/watch?v=KBjVSYmlPU0
Bij ons thuis noemen ze dat gewoon psychisch gestoord, in plaats van psychisch kwetsbaar.
Precies. Het woord 'kwetsbaar' associeer ik met zwakke groepen in onze samenleving die bescherming behoeven. Niet met daders.
Nou, deze man mag je gerust crimineel noemen, afgaande op de feiten: 250km/h, onder invloed van drank en drugs, filmen tijdens het rijden.
Dat hij een psychische stoornis heeft is geen reden tot vergoelijking. Ik ken geen enkele psychische stoornis die maakt dat mensen dit onherroepelijk gaan doen. Het kan zijn dat hij een antisociale persoonlijkheidsstoornis heeft en die zijn sneller geneigd tot dit soort frasen, anderzijds zal het gros van mensen met die stoornis ook dit gedrag afwijzen.
Het is allemaal een optelsom van een aantal zaken, en de som bij deze meneer is dat alle seinen op rood staan. Die moet je dus niet meer op straat hebben. Lang opsluiten, en dan kan je hem eventueel behandelen, maar dat heeft geen garanties op beter gedrag. Hooguit wat aanpassen, maar nogmaals; er staan zoveel seinen op rood dat je er weinig vertrouwen op moet hebben.
Ik zat net pas dat stukje te lezen en dat maakt het nog erger zeg. Ze gaan meneer onderzoeken op een persoonlijkheidsstoornis (ongetwijfeld) en dan komt het; “waardoor hij mogelijk een black-out had”!!!
Wat een onzin, dat kan je helemaal niet concluderen uit zo’n onderzoek. Je kan een persoonlijkheidsstoornis vaststellen en dan heb je een algemeenheid. Het geeft iets aan hoe mensen in grote lijnen geneigd zullen zijn te handelen, hoe ze reageren op bv stress, teleurstelling enzovoorts. Wat niet kan is een detail er door verklaren. Dat is te specifiek.
En dan nog; een Black out bij iemand onder invloed van drugs en drank, zal vrijwel zeker door die middelen komen. Die heeft hij zelf genomen, verwijtbaar gedrag en dus geen excuus.
Drol heeft FB m.facebook.com/story.php?story_fbid=5...
Diep triest als je als gezin zo'n idioot tegenkom. Zelf veel onderweg geweest als C/E chauffeur en verbaasde mij elke dag weer.
Heb me als ( voormalig) beroepschauffeur, 35 jaar lang verbaasd.
Misschien is de straf die een rechter uit de good old US of A aan een dronken doodrijder in overleg met de familie van de slachtoffers oplegde veel beter: na het uitzitten van de gevangenisstraf moest de doodrijder gedurende 25 jaar daarna iedere maand een cheque van één dollar met de hand uitschrijven aan de rechtbank met de namen van de slachtoffers er op plus de datum van geboorte en overlijden. Een maand vergeten? Gelijk terug de bak in. Naar ik heb begrepen heeft de dader zichzelf na een aantal jaren verhangen, al had hij dat beter voor zijn dronkemansrit gedaan.
Op zijn Facebook heeft Tom de Graauw uit Zevenbergschen Hoek een foto van een brandend kaarsje bij een ingelijste foto van een jongeman met biertje in zijn hand. Een soort altaartje. Vast niet een van zijn slachtoffers. Wie wel is de vraag.
Ik zit niet op socials, maar waar werkt deze pisvinger?
@KDL, hoezo? Zijn baas kan er niks aan doen dat hij zich als een idioot gedraagt. Waarom de naam van zijn baas schaden....
@me163komet. Zodat die werkgever gewaarschuwd kan worden wat voor figuur die in dienst heeft. Ontslag is helaas het enige dat zo'n baas kan doen, en als die dat niet doet wil ik niets meer met zo'n bedrijf te maken hebben.
Ach, voorlopig zal hij maximaal 4 jaar krijgen, dus 2,5 a 3 jaar zitten. Dan is hij zijn huidige baan kwijt. En dan? Nooit meer werk krijgen zodat hij de rest van zijn leven met een bijstandsuitkering thuis kan zitten op jouw en mijn kosten?
Het probleem is dat de wet al lang en breed veranderd had moeten worden zodat iemand die dronken en stoned met 250km per uur meerdere doden maakt niet wegkomt met roekeloos rijgedrag, maar meervoudige gekwalificeerde doodslag aan zijn broek krijgt. Maar goed, de politiek moet op dat punt een keer wakker worden, dus dat gaan wjj bij leven niet meer meemaken.
@Kaal-dik-en-lelijk | 31-05-23 | 19:46:
gatverdamme,...
Misschien een foto van zichzelf, dat hij voor zijn gevoel op het moment van het ongeluk ook overleden is. Zo een egocentrisch figuur lijkt het mij wel.
Nu maar hopen dat hij niet wegens gebrek aan bewijs wordt vrijgelaten, van welke politieke partij is hij lid?
Z'n ogen staan veel te ver uit elkaar...
Zijn ogen staan scheef ook. Waarom denk je dat ie zo’n klapper maakte die schele?
Met 250km/h afgevuld met pillen en drank een compleet gezin van vier uit het leven rijden.
Totale mongool, al beledig ik daar Mongolen mee.
Ik tegel maar niet wat ik een passende straf zou vinden.
*Naar Joris zwaaien doet…*
Als Wijze uit het Oosten mag dat misschien wel.
Conium maculatum slikken?
@zokanhetookja | 31-05-23 | 19:57:
Casterbonen soepje
Ik zou het aantal chromosomen ook even onderzoeken bij deze jongen.
Je ziet het al aan het hoofd, door de lage schedel staan zijn ogen hoog in zijn gezicht, de ogen staan daarbij ook scheef, en het ene oog is ook duidelijk groter dan het andere.
/lombroso modus off.
Tom de Graauw. Synoniem voor totale gek.
Waarom gaan er bij zulke ongelukken altijd de verkeerde daod?
"lombroso modus off"
Hoeft niet.
Nietzsche had al een mooie term voor dit soort gedeformeerde pisvlekken: Untermensch.
Dit sujet mag van mij z’n leven lang rotten onder Asha ten Broeke
De Asha! Wel een goeie merknaam voor een dubbel dik dekbed trouwens;)
Tom de Graauw heet het sujet. Blijft allen zijn naam noemen, foto erbij en zorgen dat de man geen leven meer heeft. Tom de Graauw is af.
Ik ga maar niet zeggen hoe ik dit stuk stront zou aanpakken, want dit hoerenjong loopt binnen de kortste keren weer op straat. Ik zou hem het leven onmogelijk maken als zoiets mijn familie overkwam.
Dat wens je niemand toe! Doe normaal Piet.
@nietzomoeilijk | 31-05-23 | 19:27:
Wie? Tom de Graauw?
Bedoel je die?
@Flightless bird | 31-05-23 | 19:34: Ja, die bedoel ik! Tom de Graauw uit Zevenbergschen Hoek.
@nietzomoeilijk | 31-05-23 | 19:35:
Ja dus toch? Ik dacht even uit Hoek van Holland, daar reed ik vandaag langs vandaar. Zevenbergschen Hoek, die Tom de Graauw. Duidelijk, ik twijfelde eventjes.
@Flightless bird | 31-05-23 | 19:34:
Uit Zevenbergsche hoek? Die Tom de Graauw? of is er in zevenberschen hoek nog iemand die Tom de Graauw heet? Kan me niet voorstellen dat er in zevenbergschen hoek twee van dit soort idioten heten en die dan ook alle twee Tom de Graauw heten.
@miko | 31-05-23 | 20:07:
dat er in zevenbergschen hoek twee mensen leven die tom de Graauw heten
En hij was niet 'psychisch kwetsbaar' toen hij rijlessen ging nemen? Voor het totale gebrek aan verantwoordelijkheidsgevoel en respect voor het leven van anderen kijk ik ook zijn ouders aan. Hier zijn wat essentiële stappen in het opvoedkundige proces overgeslagen.
Tsja dan ga je ervan uit dat hij 'normale' ouders heeft, maar wellicht zijn die ook psychisch kwetsbaar. Negatief voortplantingsadvies in zulke gevallen ligt grondwettelijk lastig, maar zou rijverbod opleggen niet verstandig zijn voor dergelijke kwetsbare personen om de samenleving te beschermen?
Beroepschauffeurs moeten elk jaar de zgn Code 95 volgen.
Eens soort bijspijker cursus.
Wellicht ook een idee voor de "gewone" automobilist om dat bijv. te relateren aan het verlengen van het rijbewijs.
@2tribes | 31-05-23 | 19:38:
Ik ben vóór!
@LoesjeP | 31-05-23 | 20:30:
"Eens soort" moest natuurlijk " een soort" zijn.
@Mickey
Jij weet bij het woord "kwetsbaar" krijg ik al spontaan uitslag. Het ultieme slachtofferschap woord, maw bullshit excuus.
@LoesjeP | 31-05-23 | 20:30:
Klinkt zinnig, Loesje. Wij kijken regelmatig zo'n programma met echte rechtszaken. Nederland telt veel Tommetjes de Grauw.
@Basil Fawlty | 31-05-23 | 20:43:
Eens, Basil. 'Kwetsbaar' en 'onveilig' moeten beiden worden herijkt dan wel uit het woordenboek geschrapt.
Daar gaan we weer. Tom de Graauw. Uit Zevenbergschen Hoek. Tom. De. Graauw. Tom de Graauw. Tom de Graauw uit Zevenbergschen Hoek is af. Doet niet meer mee. Nooit meer. Tom de Graauws leven moet gemarginaliseerd. Daarom, blijft hem allen opbrengen, met naam en toenaam: Tom de Graauw. Tom komt geen enkel succes meer toe in het leven, geen enkel geluk, geen liefde en geen aandacht. Het leven van Tom de Graauw uit Zevenbergschen Hoek dient gemarginaliseerd. Dank voor uw medewerking.
Ik ga mijn best doen.
Wie, bedoel je soms de debiel Tom de Graauw? Die uit Zevenbergschen Hoek? Zeg dat dan meteen. Ja die Tom de Graauw die kennen we wel.
@Zapata10 | 31-05-23 | 19:31: Zeker, Tom de Graauw. Die bedoel ik. Zei ik niet duidelijk Tom de Graauw? Sorry, ik bedoelde toch echt Tom de Graauw!
Ik zou het werk van zijn verdediger niet kunnen doen, gelukkig bestaan er nog nobele geesten die het wel voor elkaar krijgen.
Doing alright, a little driving with my dronken en doorgesnoven harses in my Seat. youtu.be/9SCzVEUlqqA
Ik ken de familie goed en was ook bij xe uitvaart. Vreselijk zoiets. Ik ben er echt kapot van geweest.
Nu ik het zo lees komt het weer even terug. De familie had zo gehoopt dat het een noodlottig ongeval was en dat het niet door deze totale gek kwam.
Ik ben er stil van.
Pfffffff, wat een hel voor de nabestaanden moet dit zijn!
tragisch. Waarom heeft zoiemand een rijbewijs? Jij hebt de gevolgen gezien.
Ik gun Thomas mijn geasfalteerde tuin op z'n buik.
Ik gun Tom de Graauw helemaal niets. He-le-maal niets en ik misgun hem alles wat mooi is.
Dit soort asociale losers, geestelijk onvermogenden, horen permanent opgesloten te worden.
P'cies.
"asociale losers, geestelijk onvermogende"
Blijf hopen, hier eindigen ze in de politiek.
Een auto is een moordwapen in handen van mensen die niet weten wat ze doen. Eigenlijk zou bij rijlessen ook een psychologische test horen.
Ik rij nu bijna 50 jaar en heb ook oerend hard gereden op de motor maar alleen als het kon en ik anderen niet in gevaar bracht. Met drank op rijden doe ik niet. Nooit. Ik zou niet met mezelf kunnen leven als ik iemand anders daarom iets zou aandoen.
Tot nu toe 2 x een ongeluk gehad zonder verwondingen met kleerscheuren. 1x in een flauwe bocht met 150 een kettingbreuk en vastslaand achterwiel en 1x omdat boer Harms op een winteravond met vorst zijn trekker schoon ging spuiten en het de volgende ochtend een ijsbaan was.
Dit figuur mag van mij TBS krijgen. Een totale debiel.
Maar daar ga jij al. Jij bepaalde dus zelf, net zoals deze debiel, dat het wel kon en anderen niet in gevaar bracht. Misschien was het rustig, nacht, stil. Ik neem aan dat het niet op een circuit was. Maar je ging over de grens. Net zoals deze debiel. Alleen jij had mazzel dat er niets is gebeurd met jou en of anderen. Maar ook jij bepaalde dus zelf wel even dat je oerend hard ergens kon rijden. En daar gaat het dus meestal mis. Hou je gewoon aan de regels. Ze gelden ook voor jou Zapata10. Anyway veel veilige kilometers met wijsheid nog gewenst.
@Mokum Kosher | 31-05-23 | 19:32: Zekers bepaal ik in nuchtere toestand of iets kan. Zoals mensen ook te hard rijden in de nacht op een verlaten snelweg. We spreken over het jaar 1986 toen een eenzame motorrijder op een verlaten b weg met niemand in de buurt met 150 kilometer per uur onderuit schoof en tussen de koeien terecht kwam. Die schrokken wel. Dat met boer Harms kan je me niet aanrekenen.
@Mokum Kosher | 31-05-23 | 19:32: Kortom probeer het nog een keertje want je vergeet namelijk een heel belangrijk aspect in je betoog. Ik was nuchter en wist precies wat ik deed.
Als het kon, ach, dat hoor je wel vaker. De bestuurder weet het beter dan al die meisjes en jongens die ooit gekeken hebben wat een acceptabele snelheid is en die er voor geleerd hebben. Waar het kan,.... ik geloof best dat jij weet wat je kunt met een motor maar je geeft zelf al aan, een debiele boer die zijn trekker afspuit met vorst, een mafkees die op een provinciale weg in eens probeert te keren etc. etc. het gaat niet om jou maar de gekken om je heen vaak.
voor de rest is Tom inderdaad een lul.
@miko | 31-05-23 | 20:02: Zekers wordt je geleerd met motorrijden defensief te rijden want je bent super kwetsbaar. En tot ruim in de jaren 90 was het mijn enige vervoer en reed ik zomer en winter. Met regen, ijzel, sneeuw, wind. Veertig tot tachtig kilometer per dag woon werk. De keren dat ik echt in gevaar kwam was door onoplettendheid van andere weggebruikers. Te laat remmen met gladde weg, met cassette bandje klooien onder het rijden maar in die bijna vijftig jaar heb ik zelf nog nooit iemand in gevaar gebracht. nog nooit een aanrijding gehad en nog nooit aanspraak hoeven te doen op de verzekering. Dan doe je het aardig lijkt me. Me dunkt dat u wel andere slachtoffers kunt vinden om te mierenneuken.
@Zapata10 | 31-05-23 | 20:10: En ook nog nooit een bekeuring gehad. Ben qua kilometers toch wel enige malen de aardkloot rond geweest.
@Zapata10 | 31-05-23 | 19:40: natuurlijk, jij had alles onder controle, want alle ongelukken gebeuren nu eenmaal alleen met en door mensen die alcohol op hebben en drugs hebben gebruikt. Zelfoverschatting is jou niet vreemd.
Je verhaal klopt niet.
De boer die met vorst zijn trekker schoon spoot, en je schoot tussen de koeien?
Koeien staan in de winter niet buiten.
Duidelijk een gevalletje “klem gezeten tijdens de geboorte”.
Toen de zuignap erop.
Favoriete quote van Tommeke op de Feesboek:
FAVOURITE QUOTES
ik heb een hekel aan bumperklevers, er zit er altijd 1 voor me.
Schijtlollig hoor, verkeershufter.
En nog wegrijden terwijl de auto vd slachtoffers in brand staat. Hang jezelf alsjeblieft op, Tom.
@de IJsman | 31-05-23 | 19:23:
Serieus? Dan ben je inderdaad niet in orde dat mag duidelijk zijn.
@2tribes | 31-05-23 | 19:43:
Na de botsing raakte de auto, waarin het gezin uit Raamsdonksveer zat, de vangrails en vloog de wagen in brand. Volgens omstanders konden de vier inzittenden niet gered worden, omdat de deuren van de auto op slot waren.
Een kennis van Thomas de G. vertelde later tegenover Omroep Brabant dat de verdachte met zijn wagen achterop de auto van de familie is gereden, toen die begon te tollen. “Hij heeft een gezin voor zijn ogen zien verbranden. Hij wilde helpen, maar dat lukte niet, omdat hij de deuren niet open kreeg", zo vertelde de vrouw. Uiteindelijk is De G. vertrokken terwijl de auto nog in brand stond. Hij werd een kleine twee weken na het ongeluk opgepakt en zit sindsdien vast.
250 kmph in een Seat is best moedig, maar wellicht was daar de d&d voor nodig.
Is dit de nieuwe winnaar van de Casper van Wijngaarden bokaal?
Wel 4 onschuldige slachtoffers in één dus zeker een grote kanshebber dit jaar!
Kan zo in New Kids. Als de "verrekte mongol"...
"Tommeke zit vast en hij ondergaat een persoonlijkheidsonderzoek omdat hij 'psychisch kwetsbaar' is."
Ja, en hij had ook een laag bloedsuikerspiegel.
En wordt getest of hij mogelijk een black-out had. Uhuh sure.
@2tribes | 31-05-23 | 19:45: Het OM had daar ook een mening over: als je een black out hebt, kun je die filmpjes niet maken.
Tom is een belediging voor Randdebielen.
Op je muil, graauw!
Hij ziet er in elk geval uit als een inteelt papegaai. Opsluiten en de sleutel weggooien.
Ik vermoed dat er onderliggend meer aan de hand is, de linker cuspidaat is namelijk niet aangelegd ,terplekke rest nog een versleten melk hoektand, Niet de enige ontwikkeling stoornis bij deze infantiele melkmuil..?
Kneus dat mannetje.
Die hond en die slang die hij naast z'n auto trots op facebook heeft staan ook maar preventief afnemen.
Een Seat.
Hij heeft hulp nodig
Dat is inderdaad wel een belediging voor de automobiel industrie. Feit is wel dat een Seat beduidend sneller optrekt en rijdt dan een Dacia Jogger en dus populair is bij petjesvolk etc..
Ik had niet verwacht dat een Seat 250km/uur zou kunnen halen, ook al is het een FR.
Nóóit meer een rijbewijs om mee te beginnen....
En geen aanspraak op uitkeringen en WMO-voorzieningen.
De nabestaanden wat ledematen laten verwijderen zodat hij nooit meer bij een stuur of pedaal kan.
Nooit meer zuurstof.
@Jackson: dat weerhoudt dit soort types helaas maar al te vaak niet om alsnog achter het stuur te kruipen.
@Kaal-dik-en-lelijk | 31-05-23 | 19:10:
Als iemand zonder benen de Mount Everest op kan , dan moet racen met een joystick in je bek ook geen probleem zijn
wow dat helpt echt rijbewijs afnemen nou nou... dat zal hem leren hahahahaha
waarom is het nou nooit andersom , dat hij onder de zoden ligt en de slachtoffers nog een biertje kan drinken.
zulke ophangen aan galg weg ermee.
dan zouden het geen slachtoffers zijn.
Graauw geeft weinig kleur aan zijn leven.
Ik gun deze knaap het stopwoordje van menig "jongere", inclusief de bijbehorende pijnen. Het treft altijd de verkeerde, hoor je vaak, maar in dit geval dan een keer niet.
Mijn vrouw heeft deze ziekte en daardoor komt je post best wel binnen omdat ik het niemand toe wens. Maar afkeuren doe ik het in dit specifieke geval niet. Nog sterker, I am At dawn they sleep and I approve this message!
Ik hoop dat het is ,Ik neuk je de moeder. Gevoel voor tumor en gevoel voor humor liggen dicht tegen elkaar aan maar verdragen elkander alleen als je het zelf hebt mogen ondervinden;)
@ADTS. Ik ben mijn ouders, 3 grootouders en zo'n beetje 75 procent van mijn familie aan deze vreselijke ziekte kwijtgeraakt. Ik wens uw vrouw al het beste en u veel sterkte. Juist daarom gun ik dit onmens deze ziekte. Dit is geen jochie van 18 die een keer toegeeft aan peer pressure en het dan uit de hand loopt, maar een niet te corrigeren stuk nageboorte die willens en wetens mensenlevens op zijn geweten heeft.
Mwah beste Smoelensmid, zoals ik al aangaf ben ik er ook geen voorstander van maar in dit geval mag karma zijn deel worden middels een verschrikkelijke ziekte. Zijn moeder kan er wellicht ook niets aan doen dat ze een debiel heeft gebaard!
Voer voor Bubba! 2x per dag gedurende 25 jaar aub
Eerder half jaartje. Maar hopelijk wel 2x per dag visitatie door Bubba.
Niet genoeg met de karwats gehad. Dàt is zijn probleem
lol @ balkje.
En verder wens ik Tom een hele nare eeuwige jeuk over zijn hele lichaam toe. Lul.
Wel het boosmakertje van de dag, dit verhaal. Vier mensen doodrijden en er zelf met lichte verwondingen vanaf komen. Wat een weggooier.
Gebeurt veel te vaak met dit soort sneuneuzen (en dan druk ik me nog fatsoenlijk uit).
Jongen ziet er ook uit als een daap.
*gaat 'daap' googelen*
Google: Server Error.
Volgens mij klopt dat aardig.
REAGEER OOK