Volkskrantlezer ook klaar met Kwaadaardige Elite
Meest beschaafde gevaar van Nederland gevonden
Opvallend in De Volkskrant: dit kattebelletje van een complotdenker die in het Nederland van Wierd Duk leest, maar ook een cognacje in de Chesterfield deelt met Frits Abrahams. Die in Asha ten Broeke kan verdwalen, maar net zo makkelijk in Wynia's stikstoffuik zwemt of een potje mee rapt met Arnold Karskens. Kortom, een breed geïnformeerde nieuwsconsument die thans de kritische denkvraag opwerpt, waarom de AIVD hem als 'potentieel gevaar' ziet. Louter omdat hij ziet wat eigenlijk iedere kritische nieuwsconsument ter linker- en rechterzijde van het spectrum, gerekend vanaf het midden en het midden meegerekend, zelf ook wel kan zien: de AIVD heeft een véél te lage inschatting gemaakt van het aantal burgers dat een uitholling signaleert van democratie, rechtstaat en vrije meningsuiting door een kwaadaardige elite elitaire bovenlaag.
Vandaag heten we allemaal Han Knols, Harmelen!
Reaguursels
InloggenIk vraag me altijd af of aluhoedjes eigenlijk wel doorhebben dat ze aluhoedjes zijn? Rechtsextremisten vinden zichzelf helemaal niet extremistisch. Ze vinden zichzelf helden en redders. Net zoals jihadisten het heilige werk van Allah doen. Maar als je op de "watchlist" staat van de AIVD dan kan je wel zeuren dat je een partizaan bent een Che Guevarra voor de lage landen maar je bent en blijft een extremist waar de mensen niet op zitten te wachten.
Ik vraag me tegelijkertijd af of diegenen die, zodra iets niet in het straatje past, met de term "aluhoedje" smijten, wel doorhebben dat ze niets anders doen dan mensen in de middeleeuwen die "heks, heks, heks, verbrand de heks!" riepen als de oogst mislukte. Natuurlijk had je zonderlijke figuren die met een kat in de bossen woonden. Láát die mensen toch en concentreer je op de oorzaak van de mislukte oogst. Alleen het ritueel verbranden van een heks lost geen enkel probleem op. Het voelt alleen maar een tijdje goed, want je verzekert jezelf ervan dat je aan de "goede kant" van het verhaal staat.
Je hoeft alleen maar op een A4tje even met vrienden het aantal schandalen door te nemen met Rutte aan het roer.
Toeslagenschandaal, Groningen, Stikstof, Functie Elders, Corona gebeuren, Oekraine verdrag. Dit tik ik zo uit de losse pols. Als je gewoon kijkt hoe die liegt en bedriegt overal en nergens. Tja dan heb je geen vertrouwen meer in de politiek en niet alleen hij maar alle andere politici ook. Ze zijn nog erger dan keukenverkopers.
Ik denk dat Rutte in zijn studententijd een bijbaantje als (keuken)verkoper had.
Hij heeft een heel goed punt, NL wordt tot aan de enkels afgebroken en dat is al gaande sinds WEF-schandknaapje Rutten aangetreden is.
De beste manier om iets wereldkundig te maken is door het stiekem aan je vrienden toe te vertrouwen; "maar ècht niet doorvertellen hoor". Om die reden geloof ik niet zo in complotten, zeker niet als daar zogenaamd tienduizenden ambtenaren en politici wereldwijd bij betrokken zouden zijn. Dat zou geheid uitlekken.
Het is wat anders als bijvoorbeeld media zelf een code onderschrijven, waarin ze beloven dat ze geen negatieve berichtgeving over immigratie zullen plaatsen. Dat is niet zozeer een stiekem complot (er is namelijk uitgebreid over geschreven) als wel een religieus dogma. Een beetje zoals sommige christenen liever niet over evolutie schrijven. En klimaatgelovigen liever niet over techniek, praktijk of realiteit schrijven.
Maar ook al is er geen sprake van een complot. Ik snap wel dat anderen dat kunnen denken als bepaalde berichtgeving over immigratie, evolutie of techniek steevast onbesproken blijven. Of erger, dat degenen die iets wel bespreekbaar willen maken structureel monddood gemaakt worden. Complotdenken wordt vooral gevoed door degenen die elke discussie doodslaan om hun mening erdoor te jassen. Onder andere met toverwoordjes zoals "fascist", "ketter", "klimaatontkenner" en "complotdenker". Alsof zo'n etiketje iemand overtuigt; "ze schelden me uit dus ik heb ongelijk". Zo werkt het niet.
Los van de vraag of er werkelijk sprake is van een complot; mensen moeten dat wel altijd kunnen denken en zeggen. Vroeger mocht dat ook. Uit de jaren '80 en '90 herinner ik me diverse complotdocu's op TV waarin oa de CIA, FBI en Mossad de schuld kregen van de moord op Kennedy. Na de aanslagen op het WTC vertoonde de NPO de complotfilm "loose change". Talloze "journalistieke" TV-programma's en "kwaliteitskranten" lieten complotdenkers, zoals Abu Jahjah en Lange Frans aan het woord, die Israël, Bush en Wilders de schuld gaven van 1600 jaar moslimterreur.
Gek genoeg werd dat links-islamitische complotdenken nooit als een probleem gezien. En nog steeds niet. als iemand maar *de juiste mening* heeft. In de aanloop naar het Oekraïnereferendum regende het complottheoriën over GeenPeil. Die theorietjes ("betaald door Poetin", "nepnieuws") zijn nooit bewezen, en toch nam niemand daar ooit aanstoot aan.
"Complotdenker" is dus gewoon een politiek scheldwoord, net als "islamofoob".
Het is niks en lijkt zelfs niks, en als een AIVD zich daar serieus mee bezig houdt moeten we die AIVD opdoeken. En geld inzetten op de aanpak van echte bedreigingen zoals links-islamitische terreur en de steeds gewelddadiger "kleine criminaliteit" die Marit het leven kostte. Om over de reeksen bomaanslagen, liquidaties en vergismoorden in de georganiseerde drugshandel nog maar te zwijgen.
Pak de echte problemen aan.
De focus op de letterlijke betekenis van het woord "complot" is gewoon te groot. Soms is het enige dat je nodig hebt om de illusie van een complot te hebben, een combinatie van gelijke interessen. Zeg maar "go with the flow". De reden waarom de term "complotdenken" zo vaak gebruikt wordt om onwelgevallige meningen te onderdrukken, is omdat het zou suggereren dat degene die die mening uit denkt dat alles dat hém of háár niet past het resultaat zou moeten zijn van een paar hoge pieten in donkere achterkamertjes, die samenzweren om het leven van anderen tot een hel te maken. Natuurlijk is dat niet het geval. Sterker nog, het zal in 95% van de gevallen niet het geval zijn. Probleem is echter, dat met deze "godwin-achtige dooddoener" 1) de hele discussie doodgeslagen wordt en 2) de overige 5% waar er WEL DEGELIJK sprake is van een écht complot onder het tapijt geveegd worden.
Uiteindelijk maakt het geen bal uit of iets wel of niet een "complot" is en of iemand wel of niet een "complotdenker" is. Allemaal Nebenkriegsschauplatz. Het enige dat telt is het resultaat van iets dat gebeurt en of dat wel of niet goed is voor de samenleving en de individuen die erdoor be/getroffen worden.
De beste manier om complotdenkers te laten radicaliseren is om ze belachelijk te maken. Het kost enige moeite maar met blijven uitleggen waar ze een denkfout maken kom je veel veder: twitter.com/BrentLeeSDCIC/status/1623...
Dat hele account is interessant trouwens.
Complotdenkers zijn wellicht wat meer geneigd om te denken dat het handelen van bepaalde groepen nauwkeurig georkestreerd is, dat er een bewust plan aan ten grondslag ligt, terwijl amderen die planmatigheid wat minder zien of in het geheel niet veronderstellen. Maar dat neemt niet weg dat dat handelen zelf er niet zou zijn, en dat daar geen patronen in te ontdekken zouden zijn.
Dat is ook het hele probleem met Critical Theory, welke achter die patronen steeds maar weer een kwade wil veronderstelt, die, als die niet al te duidelijk aantoonbaar is, als 'onbewuste' kwade wil wordt bestempeld, want het kwaad, de kwade wil, moet koste wat kost de kern zijn.
Dat is wat naar mijn idee het grijze gebied is tussen diegenen die niet zo snel in complotten geloven en diegenen dat wel doen, de ruimte waar de voorbedachte rade, de moedwil opduikt als verklaringsgrond en oorzaak en gevolg gaan worden omgedraaid.
Verdorven mensen hadden in de meeste gevallen aanvankelijk helemaal niet het plan om verdorven te worden, maar het liep nou eenmaal zo en uiteindelijk waren ze, ik noem maar wat, een Taghi, of een Rutte. Kaag vind ik een mooi voorbeeld ook van iemand die binnen een heel specifiek groepsproces omhoog is gevallen. Milosevic is ook een sprekend voorbeeld.
@Gladiator Fap | 21-04-23 | 09:34:
Inderdaad, dat is waar het om zou moeten gaan; is bepaald beleid goed voor de samenleving of niet? Ongeacht of een criticus van dat beleid wel of geen "complotdenker" is. Want daaruit ontstaat een hele nieuwe discussie ("welles", "nietes", ''jij ook") die feitelijk irrelevant is in een discussie over het beleid.
Als een complotdenker 1+1=2 roept geldt niet ineens dat 1+1=3. Dat staat compleet los van elkaar. En men kan zich ook afvragen waarom sommigen de 1+1=2 roepers steeds voor "complotdenkers" moeten uitschelden. Kan dat te maken hebben aan het gebrek aan argumenten dat bewijst dat 1+1=3?
@Schoorsteenveger | 21-04-23 | 09:46:
Geen tijd meer voor een goed antwoord, maar inderdaad; CRT is ook een perfect voorbeeld van complotdenken.
Die lijst gaat nu een soort opperdeuglijst worden. Wie krijgt er een uitnodiging voor het boekenbal? Sta jii niet eens op de AIVD lijst? Nou, ik wel. Goed he?
Han Knols beschuldigt de AIVD in feite van complotdenken.
Heel de AIVD niet, maar wel een deel ervan. Dat stelt hij letterlijk:
“misschien lopen er juist te veel 'complotdenkers' bij de AIVD rond.”
@DankeSchon | 21-04-23 | 09:04:
Ach, verdomme, hij zegt het zelf, had ik overheen gelezen.
Dit geval werpt opnieuw een helder licht op de problematiek van het complotdenken. Want je kunt je steeds de vraag stellen vanuit welke positie je de ander ervan beticht complotdenker te zijn, en of jij, niet alleen met dat oordeel maar überhaupt met je uitspraken er niet blijk van geeft eveneens in complotten te geloven.
De vraag is wat precies onder een complot moet worden verstaan, en waar gericht, doelbewust handelen van een groep overgaat in wat een complot wordt genoemd. Degenen die zich afzetten tegen 'het complotdenken' doen het voorkomen alsof zij, kijkend met een scherpe blik, feilloos kunnen onderscheiden tussen wat wél en wat géén complot is, maar vraag hen om een definitie te geven dan komen ze met platitudes of vage beschrijvingen die wonderwel, als ze al een beetje bruikbaar lijken, van toepassing zijn op het oordeel van de ander en nooit op eigen oordelen.
Je zou met dergelijke rammelende definities met gemak bijvoorbeeld het socialisme of het communisme kunnen verwijten te geloven in complottheorieën, maar ook elk geloof en elke ideologie.
De duivel bijvoorbeeld die op de loer ligt om ons te verleiden tot het kwaad duikt in ontelbare gedaanten op, is niet kapot te krijgen. Draai een lp met duivelse muziek achterstevoren en je hoort in alle duidelijkheid zijn boodschap.
En het begrip 'intersectionaliteit' maakt van ons, 'witten' allemaal zondaars, om nog maar niet te spreken van de erfzonde die we bij onze geboorte mee hebben gekregen. Complotdenken in zijn zuiverste vorm.
Rob de Nijs gaat niet lekker....
Patje was me voor...
Patje...!!!
@neonreclame | 21-04-23 | 08:54:
neon!, Espresso-Proost!
Ademhalingsproblemen door Parkinson. Dan is het toch wel redelijk afgelopen?
Waar staat doe lijst van AIVD verdachten ? Wil weten of ik er ook op sta.
Dien een WOO-verzoek in bij de AIVD.
Vroeger was het niet veel beter dan nu.
"Zeg niet: Wat is er, dat de vorige dagen beter geweest zijn, dan deze? Want gij zoudt naar zulks niet uit wijsheid vragen."
En daar houd ik mij aan.
Precies: "Wanneer men van iets zegt: ‘Kijk, iets nieuws,’ dan is het altijd iets dat er sinds lang vervlogen tijden is geweest." Huiswerk voor vandaag: vind de historische equivalenten van de Toeslagen Affaire, de bezuinigingen of Jeugdzorg, de bezuinigingen op de GGZ, de behandeling van Groningen.
Rob gaat het niet lang meer volhouden:
www.telegraaf.nl/entertainment/446695...
Foto van vroeger
www.youtube.com/watch?v=UNRB5nDriRw
Ik dacht aan Jetten, dat Rutte hem nu echt helemaal kotsbeu was.
2x kudt dus.
@Graaisnaaiert | 21-04-23 | 08:44:
Hahaha dat zou nog eens lekker nieuws zijn voor de vrijdagochtend!
@Patje | 21-04-23 | 08:46: nee. Dat gun je niemand. Zelfs de robot niet.
@Gladiator Fap | 21-04-23 | 09:37:
Graaisnaaiert zegt niet dat hij dacht dat Jetten zou overlijden maar dat Rutte hem kotsbeu is, en daar reageerde ik op, natuurlijk hoeft Jetten niet dood.
Nederland loopt zo'n beetje voorop met het 'installeren' van een nieuwe wereldorde. Voorop lopen deed Nederland altijd al, lekker proberen mee te doen met de groten. Al die sukkeltjes, sappies en zaadjes die nog steeds ouwehoeren over "complottheorieën" hebben gewoon niet door hoe erg Nederland veranderd is in 30 tot 40 jaar. Het is hard gegaan en niet ten voordeel van het volk. De elites zijn met niets anders bezig dan hun winsten te kapitaliseren en hun verliezen te socialiseren en wij zijn op een lachwekkende manier afgeleid met 'identiteit'. Nederland is de lul en niet zo'n klein beetje ook. Geen eigen geld meer, maar geleend geld van een "centrale bank". Overal camera's maar dan ook echt overal. De overheid die echt elke stap van hun volk weet te volgen. Nederlanders die niet meer de baas zijn over hun eigen land, sterker, het land wordt onder hun kont weggegeven aan buitenlanders, O, wat zijn we tolerant. Ondertussen is de oorspronkelijke bevolking van Nederland zo bang gemaakt dat ze niet eens voor hunzelf, hun familie en hun leefomgeving durven opkomen, laat staan dat ze hun land verdedigen tegen een kwaadaardige overname. Veel geluk, Nederland. Je zult het nodig hebben. En nu? laten we op ou-socialistische wijze onze koelakken eh, onze boeren de nek omdraaien zodat we niets meer te eten kunnen maken. Hongersnood, Holodomor. Socialisten zijn er gek op. Ik denk dat ik maar wat peperdure boodschappen ga doen. Tabé.
Scherp en zo is het! En links Nederland blijft in de ontkenningsfase........
Amen.
Ja, de gidsland-neurose. Wij zullen de wereld wel even laten zien hoe het allemaal moet. Kaag en Jetten voorop. Eigenlijk is dat het meest kwaadaardige nationalisme wat er is. Het nationalisme van betweterigheid, opoffering, altruïsme, aflaten, alles om een aantal idioten een gevoel van 'rechtvaardigheid' te laten ervaren. De arrogantie van de 'goedheid'. Zelfingenomen tot op het bot. En dat alles te bereiken door het volk te knechten en te misbruiken. Ze gaan over lijken om van hun schuldgevoel af te komen.
Boomers zien als enigen het gebeuren, klopt.
Ook uit de VK.
images0.persgroep.net/rcs/lORMRHLfouT...
Lol!
Leuke strip, haha. Als je die D66'ers een vliegschaamtetaks zou aanbieden, die dan (zogenaamd) wordt aangewend om de natuur te herstellen, zouden ze die zonder nadenken en met een goed gevoel betalen. En waarschijnlijk nog vaker vliegen.
@VP732 | 21-04-23 | 08:39:
Zal mij inderdaad ook niet verbazen, de moderne aflaatbrief.
Onze AIVD zou beter de Haagse Kliek kunnen volgen. Daar zitten momenteel de echte boeven. Onze zogenaamde volksvertegenwoordigers. Ja ja.
Zou ik nu ook op het lijstje komen?
Ik zeg gewoon dat ik Han Knols heet.
-
Wij weten waar uw huis woont!
@Blonde Nel | 21-04-23 | 08:46: Ohhh ben je bekend in Hamelen?
-
Ging ik net de Volkskrant, NRC én de Telegraaf kopen, vind ik een GPS tracker onder m’n auto.
Vermoedelijk is iemand dat ding kwijt geraakt.
Dus, kent u iemand die onlangs een GPS tracker is verloren, geef maar een seintje.
Misschien is dat ding wel van die mensen die achter m’n huis staan in een zwarte auto met getint glas.
Maar goed, straks even langs de telefoonwinkel, want als ik bel hoor een rare tik op de achtergrond en gisteravond haperde de WiFi.
Ik probeerde por.. eeuh GeenStijl te bezoeken.
Het is een rare dag.
Zag net nog een gozer voorbij lopen met een zwart-gele regenjas met vleugeltjes.
Hij droeg een krant met twee gaatjes erin bij zich.
Aan z’n grote schoenen te zien waarschijnlijk iemand uit Amsterdam.
Omdat de muziekschool om de hoek zit kijkt u natuurlijk ook niet vreemd op van van al die mannen met gitaarkoffers.
Mss ben je wat paranoïde en als dat inderdaad zo is wil dat niet zeggen dat 'men' niet achter je aan zit.
Hoe kan je nu een gps-tracker kwijtraken?
Afgezien van het kijken naar ON (totale randdebielen) volkomen eens. 80% van de Haagse politici zijn arrogant en zelfvoldaan, onkundig en onbekwaam en zogenaamd hoog opgeleid. Bij velen ontbreekt het ten ene male aan een dosis gezond verstand. Ze zijn zelfs te dom om te begrijpen waarom Nederland massaal het vertrouwen in de politiek opgezegd heeft.
Beetje preciezer zijn aub.
"Ze". Gezond verstand betekent dus in bewondering ademloos luisteren naar dit soort teksten?
Dus alles wat het WEF zegt en schrijft op hun site zijn complottheorieën? Wat leven we toch in een uiterst merkwaardige en vreemde wereld. Doe maar gewoon geboortebeperking en niets geen elite met meer zeggenschap en of macht dan een ander. Dan komen we er wel uit met moeder natuur en elkander.
*knots weer oppakken doet
Girl You Know It's True
www.youtube.com/watch?v=RdSmokR0Enk
Oh -oh - oohhh, I love you-uu.. *kraait enthusiast de refrain mee*
@anja | 21-04-23 | 09:00:
Gewoon lekkere muziek! (tegen niemand zeggen hoor)
Hadden we maar eens een échte geheime dienst, zoals de SMERSH.... die deden écht goede dingen voor de staat.
De AIVD noemde in de recente jaartoespraak de ondermijnende narco-afdeling van dit verkwanselde land niet eens....
Han Knols heeft 100% gelijk, de groepe redelijke mensen die de teloorgang aanziet is miljoenen groot. Begin eens met die energie-gekte, in China komen dit jaar weer 500 kolencentrales erbij om aan alle "elektriciteit"te kunnen voldoen, de Duitsers maken hun stroom met de meest vieze bruinkolen.Graag gezond verstand in het Haagse gekwaak.
@ Hagelkruis, ik zou graag willen dat die groep miljoenen groot is. Slechts een klein deel snapt dat we hard op weg zijn naar de chinese dictatuur. Sociale controle, digitale munt, uitfaseren contant geld,co2 punten, vorderen woningen voor asielzoekers, peperdure energie, onnodige klimaat maatregelen etc.
Helaas is de groep die dit ziet nog veel te klein om het tegen te houden.
Zeker. Ik ben alleen bang dat er nog veel meer mensen zijn die zichzelf vertellen dat het allemaal nog steeds goed en geweldig gaat, dat het onder een andere regering ook zou zijn gebeurd, dat niet iedereen zoveel vlees hoeft te eten, dat je ook met het openbaar vervoer kunt, etc. etc.
Is natuurlijk een beetje te vergelijken met een moslim die zegt: "Ik lees af en toe de koran, ga naar de moskee, maar kijk ook NPO. Ik zie niet in wat ik te maken heb met islamitisch terrorisme".
Koran, moskee en NPO zitten allemaal in hetzelfde kamp. Als die moslim PVV gaat stemmen heeft ie een punt.
@goedverstaander | 21-04-23 | 08:13: Ik ben lid van D66, VVD en CDA, dus ik ben geen bedreiging en kan dus doen wat ik wil.
Goedemorgen nachtploeg!
Goed gemonitord hoor, beste AIVD. Hoe heeft Takkie 12 jaar lang onder de radar kunnen opereren?
*Koffie zetten doet…*
De radar stond niet aan. Gebeurt ook geregeld met veiligheidscamara's.
Taghi bedoel je? Dat is in mijn ogen een misser van Justitie.
Annie M.G. Schmidt maakte deel uit van het complot.
@Arnold Layne | 21-04-23 | 08:25: Ik wist het!! Fliewatüüts zijn ook niet meer wat zij geweest zijn..
Nederland is een treinramp in slow motion. Iemand uit Harmelen ziet dat natuurlijk meteen.
Ben in m'n vrije tijd spion en hou van alles in de gaten. Heb zelfs een speciale regenjas gekregen van de aivd.
Mooi werk man!
Ik zou toch wel even een dokter bezoeken. Ik hoor steeds dat je loopt te kuchen.
@-PR- | 21-04-23 | 08:07: Dat komt door die tochtige parkeergarage.
@goedverstaander | 21-04-23 | 08:08: Dat was inderdaad wel een setback nadat ik jaren goed werk had gedaan in het fietsenhok.
"aha! dan heb ik u gezien!", was dat niet met rugtekst "hatsikidee, de AIVD kijkt met u mee?"
@nobodiesunmighty | 21-04-23 | 08:10: Die rugtekst, dat klopt ja. Mensen lachten mij daarom uit en geloofden er geen moer van. Dat moet je juist hebben als je al die verdachte types in de gaten moet houden.
Zo heb ik in stilte veel goed werk kunnen doen, en doe dat nog steeds.
Slim toch?
@Ichneumonidae | 21-04-23 | 08:10: Ja, in het fietsenhok van jouw voortgezet onderwijs school. ;)
08.17=8+8=16=7 i watch you from above.
@steekmug | 21-04-23 | 08:17: Het werk als spion liet zich uitstekend combineren met bezigheden in dat fietsenhok, maar daar kan ik me verder niet over uitlaten want misschien lezen er hoog sensitieve typetjes mee die daar nog steeds een trauma aan hebben overgehouden.
Het verzwaren van het lijden van de mensheid is nooit het oogmerk geweest van mijn bezigheden, maar ja, soms gaat het even niet anders.
@Ichneumonidae | 21-04-23 | 08:10: Dat u daar tijdens uw wethouderstaken nog tijd voor had. Druk baasje hoor.
www.geenstijl.nl/1096251/raadslid_nij...
@goedverstaander | 21-04-23 | 08:24: Dat is alweer 15 jaar geleden, allang vergeten.
Weet niet eens wat ik eergisteren heb gegeten. Een slecht geheugen is een zegen.
De jas, of het bijbaantje? Niet helder.
Als ik zeg dat de EU het best vindt dat al die asielzoekers hier komen omdat ze bang zijn voor de vergrijzing is dat dan een complot? Ze hebben zelf aangegeven dat ze meer arbeidsimmigranten willen hebben van buiten de EU.
Prima, maar kijk eens twee generaties verder dan je neus? Deze mensen worden niet oud? Moeten geen pensioen/medische zorg en minstens 72 toeslagen de eerste 10 jaar? Neem GAST-arbeiders die je na 3 jaar het land uit knikkert en vervang door vers bloed.
Hans Knol is misschien een geletterde en weldenkende complotdenker, maar een flink deel van die 100.000 zijn wel degelijk halve zolen.
Hey maar het zijn wel ónze halve zolen!
Maken ze samen toch mooi één zool
@-PR- | 21-04-23 | 08:09: 50.000 stuks, om precies te zijn. Nederland, het zolenparadijs.
Op een moment dat een overheid vreedzame demonstraties neerslaat staat het begrip 'geweld' op losse schroeven. 'Complotdenken' is inmiddels synoniem aan 'kritiek leveren' en 'sceptici' zijn per definitie 'wappies'. Bij De Dikke van Dale krijgen ze het nog druk.
Wappie is een lastige. Ik moest twee jaar geleden aan dat woord denken toen ik een persoon zag met zes Covid-19-inentingen, vier mondkapjes overelkaar en een paniekerige grote ogen.
Ik zat er faliekant naast.
@goedverstaander | 21-04-23 | 08:06:
Gna.
Heef u al een hand vol suikerzakjes de lucht in gegooid en feest geroepen?
Is er ook al een complotgedachte gaande rond de zon? Damn...
He wat een fijn nieuws. Ondertussen werk ik al 45 jaar en heb me scheef betaald aan belasting,
Parool: Amsterdammers in de gemeentelijke schuldsanering hoeven vanaf nu geen drie jaar meer zoveel mogelijk af te lossen, maar zijn na anderhalf jaar al schuldenvrij. De maatregel geldt vanaf juli in heel Nederland, maar daar wil wethouder Marjolein Moorman (armoedebestrijding) niet op wachten.
Shagrokende, getatoeëerde klaplopers die hun huur en zorgverzekering niet betalen zijn zielig. Snap dat nou!
Ooit meegemaakt. Van de schuld die iemand bij mij had had ik na drie jaar 7% terug. De rest werd kwijtgescholden. Voor een grote instelling, zoals de verzekering of corporatie, niet zo'n probleem, maar voor een 'kleine jongen' een aderlating. Gelukkig niet zelf door in problemen gekomen, maar het blijft wel een beetje knagen.
@wijsvinger | 21-04-23 | 08:04:
Reken er ook maar op dat die grote instellingen de kostenpost "druiloren in de schuldsanering" gewoon doorberekenen aan de wèl betalende klanten.
De hele maatschappij lijdt onder die peperdure zieligheidsindustrie.
De burger krijgt elk jaar miljarden aan gratis geld van Rutte:
—Dienst Toeslagen betaalde in 2022 7,8 miljoen toeslagen uit, met een waarde van 15,7 miljard euro. Er zijn 5,7 miljoen huishoudens en 9,5 miljoen mensen betrokken bij een toeslag. —/
@theo-is-dood | 21-04-23 | 07:29: Niet aan mij Theo , en ook niet aan mensen om me heen. Oh oh waar gaat het toch heen ?
Han Knols 'informeert' zich met ON en Wynia. hahahahahaha
@bamitoren: Tja, met oogkleppen op is het moeilijk je een juist beeld te vormen.
@Bolhoed | 21-04-23 | 07:23: Als je een juist beeld wil vormen, lees dan buitenlandse kranten of verdiepende boeken. Maar desinformatie tot je nemen om een juist beeld te krijgen is krankzinnig
@bamitoren | 21-04-23 | 07:34: Noem eens buitenlandse boeken dan, en welke buitenlandse kranten, Bami ?
@bamitoren | 21-04-23 | 07:34:
Kun je 1 concreet voorbeeld geven van desinformatie door Wynia?
Niet?
En NPO is inderdaad bezopen, maar binnen de NPO is ON toch niet de belachelijkste omroep.
@Hetiswathetis | 21-04-23 | 07:38: Bami heeft de intelligentie van een gefrituurde kroket.....
@Galvez | 21-04-23 | 07:58: moet dat niet gecremeerde kroket zijn ?
@bamitoren | 21-04-23 | 07:34: Waarom niet, zolang je het maar kunt doorzien of beargumenteren als desinformatie, weet je hoe de ander denkt en kun je je een beeld vormen. Alleen maar de platgetreden paden volgen, levert geen nieuwe denkbeelden of inzichten op, dat bevestigt enkel wat je al weet.
@bamitoren | 21-04-23 | 07:34: In het buitenland zijn Nederlandse kranten buitenlandse kranten. Zie daar je hoofd maar eens omheen te krijgen.
Kunt u mij de weg naar Hamelen vertellen, mijnheer?
U bent van de AIVD, en wil even langsgaan?
Nog maar een keer De Tocqueville:
“De mens raakt niet vernederd door het gebruik van de macht, noch door de gewoonte van gehoorzaamheid, maar door het gebruik van een macht die hij onrechtmatig acht en door de gehoorzaamheid aan een macht waarvan hij vindt dat die wederrechtelijk is verkregen en onderdrukkend is”.
En vanuit de verte zag Spinoza dat het goed was.
Er zijn drie manieren om ongewenste meningen te omschrijven (en te elimineren): complotdenken (duidelijk), hate speech en fake news. Daarom was men zo boos omtrent de overname van twitter door Musk, want die noemde meningen meningen.
Probleem met heel dat complotdenkers verhaal is, dat je alles op twee manieren kunt uitleggen.
Het gebeurt wellicht onbewust maar door falend beleid is het mogelijk voor iedereen z'n eigen waarheid bevestigd te krijgen
Van omvolking tot toeslagenaffaire, van Covid tot klimaat, etc
En zolang politici niet redelijkerwijs verantwoordelijk kunnen worden gehouden, wordt het alleen maar erger. En dan gaan ook uiteindelijk de ogen open voor een VK lezer...
Op het moment dat onze koningin aanschuift in Davos en daarna meent iets te moeten roepen over de digitalisering van de euro is er geen falend beleid meer nodig om te complotdenken. Dan weet je dat er een agenda wordt uitgerold waarbij de doopceel van alle brave Europese belastingbetalers straks tot in Brussel kan worden gelicht.
Ik denk dat ons kabinet het hele verhaal gewoon nog een keer duidelijk moet uitleggen.
Gekkigheid natuurlijk. Er valt niks uit te leggen omdat we totaal geen coherent beleid aan het vieren zijn. Ze doen maar wat, en wat weten ze zelf eigenlijk ook niet. Zolang ze maar aan de macht blijven.
Dat geeft voedingsbodem voor andersdenkenden. Zowel realisten, criticasters als complot denkers.
@-PR- | 21-04-23 | 08:16: was het maar onschuldige domheid. Zolang Rutte, Hoekstra en Kaag bedankbriefjes van Klaus Swab ontvangen voor hun inzet bij het WEF, dan spelen er duidelijk andere zakan achter de (complot)schermen.
@MickeyGouda | 21-04-23 | 08:01: Goedemorgen MG! Het is echt wel een beetje gek dat een omhooggevallen Latijns-Amerikaanse wiens opvoeding en opeiding gebaseerd verkregen zijn door bloedgeld, een podium krijgt voor dit soort gezwets. Maar ik moet eerst nog het woord doopceel opzoeken want dat kende ik nog niet.. fijne dag verder, en altijd leuk om je te lezen!
Uitspraak rechtszaak Richard de Mos vrijdag live uitgezonden door Omroep West
De uitspraak wordt vanaf 10.00 uur rechtstreeks uitgezonden op TV West en de livestream op de website en app van Omroep West.
Online, op de app en op de website, kun je de uitspraak live meemaken door onze livestream te volgen. Ook op televisie zijn we de hele dag bij de uitspraak in de Haagse corruptiezaak. Vanaf 9.00 uur openen we online met een liveblog, waarin de hele dag het laatste nieuws te vinden is.
Zodra de zitting begint - ongeveer een uur later - start ook de livestream. Daarnaast is de stream ook live op televisie te volgen. Naar alle waarschijnlijkheid zullen de rechters eerst alle strafbare feiten langs gaan. Daarna doen ze de uitspraken voor alle verdachten in één keer, […]
www.omroepwest.nl/amp/nieuws/4710977/...
Ook live op GS?
Kruimels in vergelijking met wat er op landelijk niveau en in de EU gebeurd…
Maar net als met zware criminaliteit durven of willen ze die niet aanpakken.
De mos is als de vissers in vlissingen…een makkelijk doelwit ter afleiding….
Publieke executie als volksvermaak….
Lol nos.nl/teletekst#126
Komisch, ook omdat er een heerlijke spelfout in het bericht zit. Edoch, vijf miljoen is nog lang geen 780 miljoen. Fox.
FvD leden worden mogelijk automatisch door de AIVD als complotdenkers gezien. Zou dat ook echt zo zijn? Baudet ziet achter iedere dikke boom een complot.
Of e.o.a. Fluitlokker....
oud Nieuws. (Stamcafe, toch?)
* Vandaag uitspraak Richard de M.
* Container met goud verdwenen op luchthaven Toronto.
* CDA kamerlid verlaat de kamer na 10 jaar om burgemeester te worden.
* Foutje met gevechtsvliegtuig slaat krater in Russische stad Belgorod. Verloor onderweg een bom.
* China: beide kanten straat van Taiwan van China.
* Worldpress photo bekroont foto van hoogzwangere Oekraïense die stierf na Russisch bombardement.
* Verpleegkundige ziekenhuis Assen aangehouden voor dood coronapatiënten.
* Energiedrama dreigt voor lage inkomens.
* VVD-minister Wiersma ging ’als een razende tekeer’ tegen ambtenaren.
* Steun in de kamer plan beveiliging belangrijke personen.
* Iets met feyenoord die gingen foeballen.
Weer: in het midden van ons landje regen. De rest bewolkt. 10 tot 14 graden.
Koffie: kak... het wordt..... oplos koffie. Sorry mensen.
Wel een zelfgebakken broterham (zoals kinderen die dingen noemen) met dun roomboter en hagelslag.
Grrr. Deze werd min of meer een beetje verbloemd doorgezet.
* Jeugdzorg medewerkster Marit (26) doodgestoken omdat 'er geld moest komen'.
In dit geval lees ik enkel dat een goed mensch door drie figuren met vervuild DNA is omgebracht. De straf is wat mij betreft wel duidelijk en zeer zeker Joris waardig dus laat ik het bij de omschrijvingen bij RTL, opdat u zich ook een beeld kunt vormen waar we in ons landje last van hebben.
* 'Verdachten' mompelen..
www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederland/art...
@EEnzame SchizofrEEN | 21-04-23 | 06:42:
Lieve jongens, goede morgen.
@Flightless bird | 21-04-23 | 08:07: Goedemorgen, heren! Wat is dat nou met de jeugdzorgmedewerker? Wat een waanzin allemaal..dank voor het handig-hapklare overzicht, ik vind het echt fijn om te lezen (luie drommel die ik ben)! En aan iedereen een mooie dag gewenst!
Om in slaap te vallen...
m.youtube.com/watch?v=m57gzA2JCcM
Alice's Restaurant
Dank je wel voor je reactie op mijn verhaal, even na middernacht! Ik was tot 3 uur wakker, misschien probeer ik inderdaad nog even te slapen met Arlo:
You can get anything you want, at Alice's Restaurant
You can get anything you want, at Alice's Restaurant
Walk right in it's around the back
Just a half a mile from the railroad track
You can get anything you want, at Alice's Restaurant
Heerlijk nummer hoor.
Een tikkie achterdocht kan geen kwaad. Er is een elitaire agenda rond klimaat, milieu en EU. Deze thema’s worden verkocht als doel (beter klimaat, schoner milieu, hechtere EU), maar zijn stiekem een middel. In een normale democratische rechtstaat kan de elite namelijk niet zomaar je poen en je vrijheid inpikken, maar in crisistijd kan dat wel. Je overleven staat namelijk op het spel.
Han Knols is een gevaar voor de elite. Hij denkt na, verzamelt informatie en uit zijn kritische mening. De elite heeft een standaardverdediging voor Han Knols - het is een fascist.
De elite heeft ook haar leger van nuttige idioten. Klimaatplakkers, snelwegbezetters en doemdenkers helpen de elite bij het crisisgevoel en de urgentie. Door de elite gesubsidieerde activisten spuien apocalyptische mantra’s en doen voorstellen die precies passen in de agenda van de elite. De nuttige idioten flirten openlijk met geweld, met sabotage van democratie en rechtstaat en verstoring van de openbare orde. Zij worden steevast door de elite gesteund: Het zijn bezorgde burgers, en terecht!
Wat doe je tegen zo een kwaadaardige elite? Omverwerpen! Maar niet met geweld, nee simpel met een stembiljet. Stem op BBB, op Omtzigt, op JA21 of voor mijn part op Wilders. Maar in geen geval op VVD of D66.
[Terzijde: Moslimterreur blijft de grootste dreiging. En we hebben meer last gehad van extreem linkse (klimaat-) acties dan van wat rechtse zolderkamerfrusten].
Perfect verwoord, topper
De vraag is voor mij vaak of er nu wel of niet een plannachter zit, of dat de ‘elite’ (vooral in Brussel en Den Haag) gewoon dom/kortzichtig is.
In het bedrijfsleven Ie je hetzelfde: er moet iets gebeuren om anderen (aandeelhouders of hoger management) tevreden te houden. Wat er dan gebeurd is minder belangrijk, wel belangrijk is dat mensen die dan terecht gaan zeggen dat de oplossing het probleem niet gaat verhelpen altijd aan de kant worden gezet want ‘geen teamplayer’. En dat er alles aan gedaan wordt om het narratief te verkopen en beschermen. Want toegeven dat men fout zat (zit) mag niet.
Zo ook de dossiers van Rutte.
Het in pas moeten lopen met het narratief lijkt nu een vereiste te zijn om noet als gevaar op de aivd lijst te komen.
Een erg zorgelijke ontwikkeling.
@Als_je_me_nou | 21-04-23 | 07:49: Goede vraag, slim master plan of incompetente ploeteraars? Ik meen beiden: Er zijn mensen die streven naar een nieuw Europees Rijk met een nieuwe bestuurlijke elite die heerst als verlicht despoot. Dat plan lukt. Ze hebben alleen veel handlangers die niet allemaal even competent zijn.
B.V. N.L. cijfertjes moeten wel blijven toenemen want anders barst de bel.
Troggs - Wild thing
www.youtube.com/watch?v=4qHX493bB3U
Swans - Paradise Is Mine
www.youtube.com/watch?v=HgtGHp2kfPQ&a...
Tuxedomoon - Bonjour Tristesse
www.youtube.com/watch?v=Vbx5NjF2KNY&a...
Trust.
Het AEB verbrandt meer niet-Amsterdams, soms buitenlands, afval. De woordvoerder van AEB zegt dat er niet het Italiaanse afval niet voor grotere hoeveelheden zorgt dan gebruikelijk. "Als het niet uit Rome naar Amsterdam komt, was er misschien wel afval uit Maastricht gekomen."
www.at5.nl/artikelen/220079/afvaltrei...
En niet alleen de AEB doet dit;
van het afval dat in Nederland verbrand wordt komt maar liefst 20% uit het buitenland. Maar ja, de uitstoot van biomassa centrales wordt niet meegeteld en geld verdienen is dus belangrijker dan de reële vervuiling.
Geld stinkt niet, afvalverbranding des te meer.
Siouxsie And The Banshees - Dazzle
www.youtube.com/watch?v=z8kJp-NxAuY&a...
Siouxsie And The Banshees - The Last Beat Of My Heart
www.youtube.com/watch?v=ktcGY9hv5oo&a...
` Ik kijk naar de jury, en die zie ik heel hard nee knikken`...
Gast met dikke skills!
twitter.com/i/status/1647695731958992...
Dunne mensen haten dit. Maar je kan als gewichtig persoon gewoon net zo soepel zijn als zo'n gespierde splinter.
Kan ik ook.
Four Tops • When she was my girl
www.youtube.com/watch?v=TeuchNoc0y8
Four Tops, leuk.
Als laatste de megahit van Kraftwerk uit 1972.
Atem
www.youtube.com/watch?v=-ahS17O-OWk
Slaap zacht!
Golfballen kunnen soms dingen doen die eigenlijk helemaal niet kunnen.
Bijvoorbeeld als je mede golfers zeggen: sla eens wat rustiger.
En dat je dan denkt: rustiger?!??
En vervolgens echt zo hard slaan als je maar kunt. Maar dan ook echt HARD!
Dat gaat 9 op de 10 keer fout.
Maar die ene keer.....
Je moet de bal niet slaan, Kees.
Je moet hem spelen.
Hee een Longhitter!
@Kapitein Sjaak Mus | 21-04-23 | 05:07:
Door de bal slaan.
@Kapitein Sjaak Mus | 21-04-23 | 05:07:
Goed gezegd Sjaak!
Behalve de de houten 1: Rammen!
De ijzers zijn gereedschap: super easy door de bal bewegen en het materiaal het werk laten doen inderdaad!
@TheOne48 | 21-04-23 | 05:08:
"Hee een Longhitter!"
Ik raak ook wel eens andere organen van medespelers.
@keestelpro | 21-04-23 | 05:32:
Fore!
Stevie Wonder - Living For The City
www.youtube.com/watch?v=ghLWjyOOLno&a...
Van die LP ga ik voor ‘ Too High’
@TheOne48 | 21-04-23 | 05:06:
Stevie Wonder - Too high
www.youtube.com/watch?v=q8dK0iEzi1M
@CLoVis | 21-04-23 | 05:25:
Thx!
The Sound Defects - Theme From The Iron Horse
www.youtube.com/watch?v=-gXrS6eKfjk&a...
Ben zeker geen complotdenker, maar zag in de lijst met wifi netwerken net wel iets eigenaardigs staan: ‘AIVDBLACKVAN’, en ‘ROOMPLANTMIC’.
Morgen zullen vreemden de trap op klimmen.
Lucifer - House For Sale
www.youtube.com/watch?v=3qL5-mF6Cv4&a...
@aflaatverkoper | 21-04-23 | 04:10:
Altijd leuk met Henny Huisman achter de trommels.
Ik moest lachen. Maar eerlijk is eerlijk, ik vind het stiekem heel erg leuk om door de namen van de wifi netwerken die beschikbaar zijn in de buurt, te neuzen. Dus deze jouwe genoemde zijn goed op weg!
"The Temperature of the Air on the Bow of the Kaleetan" by Chris Zabriskie
youtu.be/ujVvdZOgeJU
Hete Chocolade - Emma
www.youtube.com/watch?v=IFYOHrwi-W8
Ach gewoon, beetje van alles, nineties indy, prong, core,.. gewoon luisteren
www.youtube.com/watch?v=Wpl28kp5WVA&a...
Goldfish - Get Busy Living (Feat. Emily Bruce)
youtu.be/oGt6zPIfUuU
Ik sta ambivalent tegenover de overheid: mijn vertrouwen in het systeem en haar goede bedoelingen is hoog, maar mijn vertrouwen in individuele ambtenaren is laag. Ik heb teveel negatieve ervaringen met ijdele, en machtsgeile al dan niet racistische randdebieltjes gehad.
Concrete voorbeeld graag.
Foei, al die digitale kwelgeesten.
De overheid en de regering zijn twee compleet verschillende zaken al denken velen dat het synoniemen zijn.
Ik heb een groot vertrouwen in de overheid als het functioneert zoals voorgeschreven in de grondwet.
Echter waar de regering mee bezig is druist op heel veel zaken compleet tegen de grondwet in en de overheid wordt geacht het beleid van de regering op te volgen. Maar zij zouden ook hun beroepseed in achting moeten nemen.
Daarom zie ik ook niets in burgerlijke ongehoorzaamheid of een volksopstand maar vind ik dat de overheid zelf in opstand moet komen tegen de waanzin van de regering. Het is feitelijk hun plicht.
Tijd voor een overheidsopstand tegen het wanbeleid dat hen opgedragen wordt door Rutte en zijn handlangers!
-edit- Ik heb in het café afgelopen januari langer uitgewijd over dit standpunt. Een copy/paste:
OVERHEIDSOPSTAND
Sinds links uiteindelijk alle politieke touwtjes in handen heeft gekregen zijn de termen links en rechts geperverteerd, bedorven, achterhaald.
Er is tegenwoordig geen sprake meer van links of rechts.
De politiek en het volk staan regelrecht tegenover elkaar.
Alles waar de politiek voor staat is een gevaar voor het volk en vice versa.
En de enige politieke beweging die nog tegen de krankzinnige plannen van de regering in gaat wordt onderworpen aan rechtszaken om deze te verbieden.
Als het tij niet gekeerd kan worden middels politieke democratische participatie van het volk lijkt alleen een volksopstand te resteren. Da's precies de bezorgdheid die bijvoorbeeld het FvD uitspreekt en die compleet verkeerd uitgelegd wordt als een bedreiging aan het adres van de regering.
Een volksopstand zou een grote grote ramp zijn want daarmee dreigt anarchie terwijl onze grondwet toch echt PERFECT is en voorziet in de rechten van de Nederlandse bevolking.
Er is echter een derde optie die mijns inziens de enige oplossing is om de Nederlandse rechtsstaat te redden: een overheidsopstand.
Niet het volk maar de overheid moet in opstand komen tegen de regering.
Dat klinkt heel raar of radicaal maar dat is het niet.
De regering en de overheid zijn namelijk niet hetzelfde.
De overheid dat is zowat de helft van Nederland en wellicht meer dan de helft.
Iedereen die direct of indirect werkt voor de staat of daar zijn geld aan verdient is onderdeel van de overheid. De politie, de brandweer, de douane, de hele ambtenarij, de publieke media, wetenschappers, leraren, scholen, universiteiten ga zo maar door.
Het zijn zij die van binnenuit het tij kunnen keren door simpelweg hun beroepscode en de grondwet te respecteren en geen orders uitvoeren die daar tegenin gaan. Daar wringt hem de schoen. Zij zouden er voor ons moeten zijn maar zij opereren als gereedschapskist van een steeds fouter wordend regime.
Mooi gezegd kees, echter dat gaat wel enige chaos geven, maar dan is het kabinet met een week wel opgestapt..
@keestelpro | 21-04-23 | 03:08:
Ambtenaren zijn loonslaven. Die gaan echt niks veranderen.
Klokkenluiders worden keihard weggezet/aangepakt. Ze kijken wel uit.
Een regering die de grijze gebieden opzoekt om die controlemiddelen van de 2e kamer te omzeilen. Terwijl ze nota bene de meerderheid hebben en er qua stemgedrag strikte factiediscipline heerst. Daar heb ik moeite mee.
@TheOne48 | 21-04-23 | 04:07: de meeste hoeven niet eens uit te kijken maar zijn vanuit zichzelf laf, zelfingenomen en geldgeil. Daardoor veel incompetentie, gepaard met gebrek aan kritische zelfreflectie. En de schaamte allang voorbij. Alleen het feit al van automatische loonsverhogingen zonder daar iets voor te hoeven doen slaat nergens op. En maar externen inhuren, en maar verantwoordelijkheid afschuiven.. bah.
@Unsinkable-Sam | 21-04-23 | 02:04: Geen probleem. Ik was ooit ambtenaaf bij een grote gemeente, zat met twee collega's op een kamer. Op een gegeven moment ging bij één van heb de telefoon. Hij nam op, luisterde even, keek verstoord en hield Dan de telefoon zodanig op tafel dat diegene aan de andere kant van de leiding niet zou horen wat hij vervolgens tegen zijn collega tegenover hem zou zeggen. Dit is de dialoog (A is de ambtenaar die telefoontje kreeg, B diegene hem tegenover, en C ben ik [heb mezelf een kleine bijrol gegeven, ik moet toch wat in het leven]).
A: Jij gast het niet geloven.. het is een burger!
B (lichtelijk verbaasd): Hoe bedoel je? Waar?
A: Aan de telefoon!
B: Hoezo?
A: Ik weet niet.. heel vreemd..
B: Hoe kwam die bij jou?
A: Weet ik niet.. nou, hij wilde iets kwijt over [beleidsthema waar A aan werkt].
B: En toen belde die jou? Hoe kwam die aan jouw nummer?
A: Weet ik niet. Maar wat moet ik nou?
B: Ze horen hier niet te bellen. Zeg dat jij er niets med kunt.
A: Maar wat moet ik nou? Hoe raak ik 'm weer kwijt?
B: Aan iemand anders doorverbinden?
A: Ja, maar aan wie?
B: Wie gaat erover?
A: Ik
B: Oh.. ophangen dan maar? Ze horen hier niet te bellen
C: Maar wat wil die persoon eigenlijk?
A: Weet ik niet precies maar zij mogen hier niet bellen.
B: Zeg dat jij er niet over gaat. Terugverbinden naar balie beneden. En zeggen dat ze niet zomaar moeten doorverbinden.
Dus... Dat is één concreet voorbeeld van ambtelijk dédain. Want natuurlijk mogen burgers bellen
@anja | 21-04-23 | 09:44: GS goden die er zijn, ik roep u aan, hoor mijn smeken: ik hoef geen link-macht maar geef uw trouwe en dienstbare onderdaan tenminste voldoende aantal regeltjes in een tegeltje om vol te mogen plempen. Nu is het wel een zeer ongenadig want beperkt aantal regeltjes in een tegeltje en dat werkt zo lastig.
Ach... alles is vooruitgang...
Laten we maar slikken en stikken...
Alles komt goed.
Dire Straits ; Telegraph Road ... Live 1983.
www.youtube.com/watch?v=Q1Wp2ASqyxI&a...
Iedereen hier zegt maar: Rutte zit er te lang.
Je kan het ook omdraaien: de reaguurders zitten hier te lang.
Een ingezonden brief van een VK lezer waarbij elke alinea begint met ‘ik’… (les 1, brieven schrijven). Han Knols uit Harmelen lijkt mij hierdoor een fictief figuur, ontsproten uit het brein van een VK redacteur met diepte spiegeloogie in zijn pakket. De insteek van het verhaaltje betreft paranoia en domheid. Laat Han Knols uit Harmelen maar contact opnemen met de redactie van GS om zijn echtheid aan te tonen. Geloof er nl. weinig van als jullie het niet erg vinden.
Ik las de eerste paar regels en dacht: “da’s vast weer BesteLandgenoten”. Toch een misser.
Mismatch, die zit vooral contra te jennen en niet bij de VK. Brief is mogelijk een afstudeer project media manipulatie voor 17 jarigen. Zie eerdere topic vandaag hierover.
@Unsinkable-Sam | 21-04-23 | 03:45: Neemt niet weg dat deze missie is geslaagd. Wij en ook jullie hebben het over zijn stukje.
Uit 2022, Volkskrant:
"Goed voor elkaar
Al die brievenschrijvers die zich zo stoer uitlieten over wat er allemaal mis is met de protesterende boeren, die zien we over een paar jaar terug. Dan schrijven ze over de slecht gevulde schappen in de supermarkten. Over de rottende tomaten uit Afrika en de muffe aardappels uit Zuid-Amerika. Over de exorbitante prijzen die ze daarvoor moeten betalen. En over de Nederlandse boeren die het zo goed voor elkaar hadden. Ik hoop dat we dan geen medelijden met ze hebben.
Han Knols, Harmelen"
@Bootvisser | 21-04-23 | 07:47: en nog een keer de VK:
"Ondermijning
De woorden ‘nepnieuws’ en ‘desinformatie’ beginnen steeds modieuzer te worden, als kennelijke argumenten in een discussie. Nu was het weer raak, in de open brief van (nota bene) wetenschappers over hoe zij bejegend worden in het parlement en in het publieke domein (O&D, 2 juni).
Het lijkt mij goed om nog maar eens te bedenken dat dé waarheid niet bestaat en onwaarheid dus per definitie ook niet. Niets is absoluut, niets is tijdloos en niemand heeft het gelijk in pacht. Kritiek, nieuwe ideeën en afwijkende standpunten zijn onmisbare elementen, ook als ze in de ogen van anderen niet kloppen.
Het diskwalificeren met ‘nepnieuws’ en ‘desinformatie’ verarmt juist het debat. Die woorden verheffen de spreker ten onrechte tot ‘almachtige’, ze sluiten anderen uit en ze duiden op een gebrek aan reflectie en relativering. Dat is precies wat weerstand veroorzaakt en ‘schuurt’. Onze wetenschappers roepen daarmee het onheil over zichzelf af.
Han Knols, Harmelen"
Als dit al gevaarlijke gedachten zijn......
Nabrander,
Voor de dames, @BC en @K&T
Dave Matthews Band - Two Step
(from The Central Park Concert)
youtu.be/NTC__g12xPs
Ik voel me aangesproken dank je en groet je alleraardigst terug, beste Milton!
Natuurlijk bestaan complotten. Zovele regeringen zijn omver geworpen door anderen die de macht wilden. Maar ook in het dagelijks leven. Die arme loser die door een groep geniepig wordt gepest op school. Op de werkvloer waar het leven van de eenling onmogelijk wordt gemaakt door roddels en achterklap. En ook in de tweede kamer spant de macht van de meerderheid samen tegen het individu.
Complotten bestaan omdat groepsdwang bestaat. En de groep zoekt altijd een slachtoffer. Soms om er beter van te worden, soms vanuit sadistisch genoegen. Nee Bregman, de meeste mensen deugen niet. Dan zou de wereld er heel anders uit zien. De meeste mensen zijn niet goed, niet slecht maar gewoon mensen. Die datgene doen waar ze beter van worden. Ook al gaat dat ten koste van de ander.
En we betalen de partijen met onze stem en belastinggeld om wat extra kolen op het vuur van de polarisatie te gooien.
Goed geschreven, Zapata10
Gary Moore - Empty Rooms
1989 (Live in Belfast)
youtu.be/HIfouUUi514
..... (silence, or ...)
Spreek voor jezelf ja!
Truste allen
Welterusten en slaap lekker!
Ik ben het zat om steeds maar meer te moeten betalen voor de onkunde in Den Haag. Daar heb ik geen complot voor nodig.
Terecht. Maar larmoyant tegengas gaat het verschil niet maken. Wat ga je er – if as – aan doen (DOEN) ?
@LD69 | 21-04-23 | 01:02: Ja, ben ook reuze benieuwd!
Ik ben geen complotdenker maar een samenzweringhater.
Marxisme is een samenzwering tegen het individuele succes.
Een nekslag voor ambitieuze vrijgevochten idealisten.
Geen complot. Het staat gewoon zwart op wit in de boekenserie Das Kapital van complotdenker van het eerste uur: Karl Marx. Een vreselijke boze man.
100% KeePro, geheel mee eens.
En het Marxisme had echt wel de nodige goedwillige bedoelingen maar het was tegelijkertijd een 100% ontkenning van de menselijke natuur.
Bleeghh !!
Exact Kees. En het Marxisme kent vele verschijningsvormen en de marxisten gaan met hun tijd mee: eerst met grote revoluties, toen met guerrillastrijd, daarna via politiek en media. En nu? Nu met een zeer verhulde samenzwering in slowmotion: zogenaamd in het belang van mens, maatschappij, dier, milieu, natuur en klimaat zand in de raderen van de vrijheid en de markt strooien. Middelen? Rechtszaken, activisme, lobbyisme, PR, infiltratie op universiteiten en ambtenarenapparaten. En af en toe aangevuld met wat ‘ludieke’ burgerlijke ongehoorzaamheid en waar nodig een bedreiging of als ultimum remedium een afrekening. Doel: de creatie van de socialistische mens door het wegnemen van de essentie van het kapitalisme, de vrije keuze en de vrije mening.
Geen wonder, was al zijn geld op de beurs aan het vergokken..
Ik wil gewoon Rutte, Kaag, en die hele kliek weg.
Maakt me niet uit wie ervoor in de plaats komt.
Kan nooit slechter dan nu.
(en, ja... Ik ben een complot-denker...)
De Groene, polarisatie:
De linkse polarisatiestrategie probeerde de cultureel conservatieve kiezer op sociaal-economische gronden naar links te bewegen. Fortuyn initieerde een culturele polarisatiestrategie, die de economisch linkse kiezer op culturele gronden tot een stem op rechts wilde verleiden. Het was het begin van de Nederlandse cultuurstrijd, die de laatste tijd extreme vormen aannam.
Je hebt helemaal gelijk cugel, in een ander tijdsgewicht.
Yo'r days are over.
Begrijp je dat ?
Goeiemorgen cugel,
Hoe gaat het inmiddels met je moeder?
Je hebt blijkbaar geen ambitie om te reageren. Kan, mag. Maar erken dat jouw absentie een manco is in het linkse streven om Manchmal und Jede te overtuigen van jouw – wankele – verhaal.
@LD69 | 21-04-23 | 01:17:
Mijn antwoord aan Milton verklaart waarom ik even niet kon reageren. In feite is het min of meer een wonder dat ik nu de moeite wel doe:
@Milton_Styx | 21-04-23 | 01:05:
Om 23:15 is de dood ingetreden, volgens mijn broer, die beneden bij haar was, ik zou even gaan slapen om later in de nacht het van hem over te nemen: beneden bij mijn moeder blijven om erop te letten hoe het met haar gaat.
Ik was maandag teruggevlogen uit Ierland, maar mijn moeder was, toen ik 's avonds in Twente aankwam, met mijn zus en mijn jongste zoon die reed, al onresponsive. Dinsdagochtend leek ze wat meer leven te hebben, haar ogen waren soms open en ze bewoog, maar ik kreeg geen antwoord. Donderdag overdag heeft de huisarts haar, naast de morfinepleister ook een morfine injectie gegeven nadat zij en mijn broer, meenden uit knikken en schudden te begrijpen dat mijn moeder toch wat pijn had en geen bezwaar had tegen de ingreep.
Even na middernacht kwam een dienstdoende arts de dood constateren en de bijbehorende papieren invullen. Nu lig ik in bed met mijn smartphone, maar ik ga zo slapen omdat er morgen veel moet gebeuren en ik de laatste tijd weinig slaap heb gehad.
@LD69 | 21-04-23 | 01:05:
Ik begrijp het, en tijdelijk heb je gelijk, maar generatie Z is rechts al aan het wegstemmen. Zij zijn voor een wat eerlijker verdeling van de welvaart en voor de keuze van de vrouw vwb zwangerschapsonderbreking, voor de natuur en tegen de industriële landbouw. En voor rechten voor allerlei minderheden.
@cugel | 21-04-23 | 02:01:
Sterkte deze dagen.
@cugel | 21-04-23 | 02:01:
Mijn medeleven cugel.
Een zware last voor je te dragen.
Gegeven de absolute eindigheid van zelfs het goede in het leven, hoop ik voor je dat het je niet te zwaar valt temidden van al je zorgen.
Wens je veel goeds en daarvan vooral slaap, om de komende weken goed te kunnen doorstaan. Sterkte.
Ten eerste leg ik bij complotdenkers altijd de relatie met het oeroude spreekwoord: 'zoals de waard is vertrouwt hij zijn gasten'. Als je in je eigen leven stiekeme spelletjes speelt, samenzweert met anderen en dubbele agenda's hanteert, dan ga je ervan uit dat anderen dat ook doen.
Ten tweede; mensen zijn niet eens in staat de lokale biljartclub te leiden zonder ruzie en gekonkel, laat staan dat een groep mensen wereldheerschappij kan organiseren.
Ten derde; Hanlon's razor: never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity. Niet alles is bedacht, er is vooral veel stupiditeit. Bij Hanlon's razor moet ik altijd denken aan Hugo de Jonge op de een of andere manier.
Jaja, maar jij bent gewoon slecht geïnformeerd en ziet het hele plaatje gewoon niet.
Ontloopt HdJ zijn scheermes?
Sinds hij voor een beurt op de stoel van de kapper zit, blijft zijn spiegelbeeld een ongeschoren weerkaatsing produceren, onder welke het naakte aanschijn middels gepolitoerde wildgroei van onduidelijk argumentabele elementen verborgen blijft.
't Is toch anders als het bordje "open" van het café niet hangt.
ik kruip er in, morgen maar eens proberen een stukje te varen. Als ik dat onder de knie krijg, wil ik dat eindelijk mijn uitnodiging om schnitzels te eten een keertje verzilverd wordt!!! Op de boot, en anders maar bij mij thuis. Met een drievoudige, verzegelde en notarieel bevestigde geheimhoudingsclausule, inzake de herkomst van de schnitzels.
OK?
Zolang je Wiener niet in de schnitzel hangt, is er een begin tot Begutachtung.
Truste GKJP
@Milton_Styx | 21-04-23 | 00:26:
Wienerschnitzel is een belediging voor een echte schnitzel!!!
@GKJP | 21-04-23 | 00:35:
Dat de wereld het wete.
U bent een kenner.
De beste schnitzel is een ribcarbonade.
Volgens mij is Han nep en probeert ons in de val te lokken. Op Netflix doen ze dat ook altijd zo.
De complot-ontkenners zijn het echte gevaar
Iemand een glas melk?
Alleen uit een ongeopend pak graag.
Wacht, ik wil het zelf inschenken.
Nee.
Avidboomers.
Complotdenken is old school.
Nu luister je na Elon Musk.
LD69 | 20-04-23 | 23:51
In dat geval, indien inderdaad café:
Geboren in Azië maar blank, en Gronings, en ben zowel man als vrouw.
Hoe heet ik?
Lutz Jacobi
@Ruimedenker | 21-04-23 | 00:07: De trieste waarheid...
GKJP, ik mag jou best wel maar met dit soort vragen haal je niet het beste in mij boven, GKJP...
'Hoe heet ik?'
= Gregor Kankor Jankor Pastor.
Tot uw dienst..
@LD69 | 21-04-23 | 02:01:
't Antwoord was 'mien jong'.
Morgen,
Is
Vandaag
Geworden
Earth and Fire
Maybe Tomorrow Maybe Tonight
youtu.be/yL6rMomAA40
Golden Earring - Twilight Zone
youtu.be/29dj6VA16Mk
@Whisky | 21-04-23 | 00:18:
Led Zeppelin - Thank You
Live at Madison Square Garden
NY, (July 29th,1973)
youtu.be/2lB5gcDnJXo
Days of Future Passed
Cold-hearted orb that rules the night
Removes the colours from our sight
Red is gray and yellow, white
But we decide which is right
And which is an illusion
Pinprick holes in a colourless sky
Let insipid flickers of light pass by
The mighty light of ten thousand suns
Challenges infinity and is soon gone
Night time, to some a brief interlude
To others the fear of solitude
Brave Helios, wake up your steeds
Bring the warmth the countryside needs
m.youtube.com/watch?v=uZCzH8q1hcY
Moeten gewoon wat omzichter zijn.
Ze komen me halen!
Napoleon XIV - They're coming to take me away
www.youtube.com/watch?v=hnzHtm1jhL4
Ha ha hi hi ha ha hi hi ho ho
Prince & The Revolution - Kiss
youtu.be/H9tEvfIsDyo
We zijn er gelukkig nu achter waar die oversterfte tijdens corona door veeoorzaakt zijn. Kunnen die 11 commissies gelukkig weer naar huis.
Rutte, De Jonge, Van Dissel en Kuipers in 2025 openbaar verhoord door de coronacommissie.
Ze zitten er heus wel bovenop hoor.
Pssst!!
GeenStijl stamcafé is vandaag op Telegram.
De AIVD houdt ons allemaal in de gaten.
Ze weten precies hoe ik m’n koffie drink
Dus ik dacht ik stuur ze maar even een mailtje.
Lievelingsdier, lievelingskleur, lievelingseten, m’n tijdschriften, automerk, favo voetbalclub, merk telefoon, Beatles en geen Stones, favo vakantieland etc.
Dat ze niet denken dat ik een gevaar ben ofzo.
Maar goed, stamcafé op Telegram dus.
Wachtwoord om binnen te komen : Huilstruik,
Ik herhaal: Huilstruik.
Dit bericht vernietigt zichzelf in 40 seconden.
Prutser, je bericht doet het nog.
Goooo Gadget, goooo!
Ik wachten en wachten, nou, bedankt hoor.
Is dit vandaag het stamcafé? Misschien een vreemde plek en redelijk kansloos, maar toch deel ik ook hier graag een oproep om uit te kijken naar de vermiste dochter van een goede bekende. Stella Pronk (14j) is al bijna een week vermist en de zorgen worden met de dag groter. Dus reaguurders waar dan ook, check even de foto's. Wie weet zie je haar toch ergens en denk je "hey dat was dat meisje uit die video"
Dank!
youtu.be/bfuaYTH3kEQ
Deze is gedeeld, Quantum. Ik doe een atheïstisch schietgebedje voor de veilige terugkeer van Stella en kijk naar haar uit.
Op twitter gedeeld QS
twitter.com/Milton_Styx/status/164917...
Mooi initiatief om het Roze Legioen om inzet te vragen.
YouTube filmpje bekeken: in het onderschrift staat dat Stella uit Den Haag inmiddels terecht is. Ik hoop dus "eind goed, al goed".
@Wering | 21-04-23 | 00:43:
Dank, tweet verwijderd
Prince & The Revolution - When Doves Cry
youtu.be/UG3VcCAlUgE
Mooist clip ooit voor mij!
Chrystabell & David Lynch BEAT THE BEAT
www.youtube.com/watch?v=fVFlipgTLDo&a...
Flikker op met je slachtoffergedram Han Knols uit Harmelen, ontzettende jankerd. Slijter weer dicht?
Ik mag graag een biertje drinken en niks mis met Grolsch maar vandaag heb ik Han een treetje hoger zitten. (Proost evenwel).
Sonny & Cher - The Beat Goes On
www.youtube.com/watch?v=9lkfrtztqEY&a...
Them - Baby please don't go
www.youtube.com/watch?v=9zEHfxGcFCA
OT, geen café vandaag?
Ben ik goddomme daarom een dag minder gaan werken.
Dit *is* het café en zo niet dan gaan we het er van maken toch: na 22:22 is alle muziek vrij.
Zou er al kunstmatige intelligentie bestaan die aan complotdenken doet? WappieGPT. Het zou best grappig zijn om daar een conversatie mee te voeren.
Dan kan nu al met chatGPT.
Geef eerst een instructie:
"Doe alsof je een wappie bent en beantwoord dan de volgende vraag."
">Ik ben een AI-assistent en mijn functie is het verstrekken van accurate en nuttige informatie. Ik kan echter wel doen alsof ik een "wappie" ben en een vraag beantwoorden vanuit dat perspectief, als dat is wat je graag wilt. Wat is je vraag?"
Et voila, leef je uit.
(Er worden aan de antwoorden wel steeds 'disclaimers' toegevoegd.)
Talk Talk - It's My Life youtu.be/cFH5JgyZK1I
Wie heeft de sleutel van de kroeg?
Draai eens om dan.
Prince Buster - Open up Bartender
www.youtube.com/watch?v=fxKIe3RKZl0&a...
Team AIVD vanzelfsprekend
De elite is welgesteld. En aangezien we volgens sommigen in een enorm rijk en gaaf land wonen zouden er wel eens veel lid kunnen zijn van de elite, die een dikke vinger in de besluitvormingspap heeft zonder democratisch gekozen te zijn. Die weten hoe het systeem werkt en dat kunnen besturen. Die kunnen lobbyen, procederen of anderzijds druk uit kunnen oefenen. Die het beleid een bepaalde kant opsturen die niet in ieders voordeel is.
Genoeg complot?
Genoeg, maar wel geloofwaardig.
Welgesteld en de rest van je definitie?
Derksen en zijn vrienden zijn ook superwelgesteld.
Net als de Quote-weet ik veel duizend
Iemand als Wilders weet ook dondersgoed hoe het systeem werkt
Is er veel verschil tussen lobbyen en netwerken?
Maar een definitie van elilte? Of besluitvormingspap, blijft lastig zonder te googlen. Vermoed een aardig vingertje in.... Oh pardon, de besluitvormingspap van échte Nederlandische geiten. Gevangen op Mark's geitenpaadjes.
Bijvoorbeeld Irene Jaspers (heet die boerin toch?) vast meer dan miljoentje verdiend met alles, dus incl sponsoring en belangen. Lobbyist, netwerkster
elektrische lease-auto staat voor je deur neem ik aan?
Depeche Mode - Enjoy The Silence
youtu.be/aGSKrC7dGcY
Nog 28 nachtjes slapen.
@writer, 1ste ring ziggo it is!
Toch niet in Rome
Wat denk je Mil, zouden ze alles nog gaan verspelen?
Dat het weer ff gewoon weer Feyenooit wordt?
Gun ze wel wat, maar dan de dennenappel.
8 punten voor en Utrecht uit met dan nog 4 potjes. Dan moeten ze met lege handen onder De Dom vertrekken.
Alles ist vorbei.
Beckenbauer?
@P-unit | 20-04-23 | 23:35:
Verschwundene Zauber.
Nur Trauer.
Iedereen is wel een klein beetje een complotdenker. Dat is mens eigen. Onze beste Han snapt niet dat er gradaties zijn in complotdenkers. Velen zijn gewoon normale mensen, anderen "gematigd" en er lopen zo'n naar schatting 200.000+ complotdenkers rond die fantaseren over een "liefst niet bloederige" burgeroorlog om de kwaadaardige elite van globalisten omver te werpen en te doden.
Staatsgevaarlijke wappies dus. Erger een percentage daarvan is ook echt daadwerkelijk in staat tot geweld. Rechtsextremistische complotdenkers is dan ook waar de AIVD het over heeft. Mocht Han twijfelen of hij misschien niet gek, of dom is dan kan hij zichzelf toetsen aan kwaadaardigheid. Hoe kwaadaardig is Han?
Is hij slechts een sul die nieuwsgierig is of iemand die heimelijk vindt dat alle "wokies" dood of weg moeten tezamen met de elitaire globalisten in een eindoplossing? Dat is de enige vraag. Filosoof Cees Zweistra legt dit goed uit voor mensen die willen weten of ze curieus of kwaadaardig zijn.
Sommige onderzoekers stellen dat een groot percentage mensen in staat is om te moorden, mits juist geprikkeld. Ik heb hier flink wat moeite mee, want vgls mij zijn er maar enkelen die dat zouden kunnen en dan ook doen, de grote rest heeft voldoende 'geweten' en 'verstand' om een eventuele emotionele opwelling niet tot daad te laten worden.
@klaverboerdenham | 20-04-23 | 23:35:
Als u met sommige onderzoekers charlatan Zimbardo bedoelt (Stanford Prisoners Experiment) dan maakt u zich vooral geen zorgen. Het was bedrog (het lijkt me niet dat er een experiment bestaat om vast te stellen hoeveel mensen hun moordwens ook in de praktijk brengen).
“ lopen zo'n naar schatting 200.000+ complotdenkers rond die fantaseren over een "liefst niet bloederige" burgeroorlog om de kwaadaardige elite van globalisten omver te werpen en te doden.” zo’n schatting is natuurlijk niet echt ergens op gebaseerd.
De aivd moet wel concluderen dat bedreigingen steeds groter worden want alleen dan krijgen ze meer subsidie en macht.
Het vasstellen dat de overheid op meerdere dossiers faalt, en zelfs de gedachte dat de overheid vanwege een onderliggende motivatie noodzakelijke maatregelen niet uitvoerd, maakt van iemand nog geen complotdenker. Dat is nuchter nadenken, daar waar een complotdenker een zekere paranoïde heeft.
Dat bedoel ik ook (los van of ik het ermee eens ben) er is een verschil tussen een echte complotdenker of iemand die zich op basis van een en ander afvraagt welke belangen eigenlijk spelen.
Wanneer een man als Grapperhaus bijna uit zijn geaderde knots kwijlend staat te likkebaarden bij werkelijk IEDER plan om de privacy van de burger verder in te dammen, anonimiteit uit te bannen en overheidscontrole op te schroeven, kan je daaruit kan je afleiden dat dergelijke zaken kennelijk gewenst zijn door X, Y of Z. Anders zouden ze daar niet steeds mee op de proppen komen. Dat heeft verder geen reet te maken met "complotdenken", maar simpelweg herkennen van zich voortdurend herhalende patronen.
Ja, juiste definitie. Paranoia maakt het verschil en paranoia is best wel verschrikkelijk.
Knols heeft volkomen gelijk, het woord "kritisch" is al verdacht. Nieuwsuur slaat ook al aardig op de AIVD trom met die omhooggevallen oud politie commissaris, wat een ongelofelijke farce. De verdachtmaking wordt nu via NPO verspreid, een schande!
Billy Idol - Eyes Without A Face
youtu.be/9OFpfTd0EIs
Ha, die kapsels. Wel een goed nummer.
Wat een wantrouwen, agressie, opnaaierij, luchtfietserij, haat, angst etc etc in NL. Lijkt allemaal steeds erger te worden. Maar goed, wij blijven hier gezellig doorleven met elkaar en proberen van elke dag te genieten.
Vind dit wel een mooie in die context
* Niet gieten maar genieten. (Podcast over bier)
Feyenoord komt TOCH in de halve finale...
Mr. Mister - Broken Wings
youtu.be/nKhN1t_7PEY
ON kijken om de andere kant van het verhaal te horen en lullen over de elite. Ja doei. Han, daar trappen we niet in. Je bent gewoon een gematigd complotdenker die ook normale kranten leest. Dat is niet heel vreemd. Wel bijzonder dat je een abo hebt op drie kranten. Dat is een kleine EUR 1000 per jaar. Misschien is Han zelf wel elite.
Ik denk dat Han vooral een goede manier heeft om de betaalmuur te omzeilen. Je denkt toch niet dat Hanneke de MSM, de elite, aan het sponseren is? Han heeft die gladjakkers echt wel in de smiezen hoor!
Uw achterdocht en omdraaiing zou zo uit de koker van een complotdenker kunnen komen. Wappie?
@LD69 | 20-04-23 | 23:20: ach dat kan er nog wel bij. No good deed goes unpunished.
Oh we gaan er vanuit dat Han een bestaand persoon is? Ok...
@Bobvocaatje | 20-04-23 | 23:28:
Tja, jij vraagt hier regelmatig respect voor het feit dat jij andermans bijstand levert, anders dan de juridische bijstand natuurlijk.
Ik dacht: Bob is het dit keer vergeten dus ik vul het even in.
Overigens 'No good deed goes unpunished.' ken ik en sta er helemaal achter.
Maar "ach dat kan er nog wel bij", dat is intrigerend. Wil je er over praten ? Ik ben gewend om te luisteren en nu één en al oor.
@LD69 | 20-04-23 | 23:42: luister maar naar misschien wel de beste band ter wereld:
m.youtube.com/watch?v=HyJUm1K1Etc&...
Cake
@BobDobalina | 21-04-23 | 00:00:
Thx voor de link, waardeer ik zeker.
Maar dan.
Nee, niet de beste band ter wereld. Enigszins aanstekelijke muziek maar volgens m'n dochter zuigt hun management: outfit-wtf ?
Benign malicious bovendien omdat ze juist over kleding zingen en er niet uitzien en er toch over beginnen.
Sowieso "Short Skirt, Long Jacket" klinkt als een grensoverschrijdend verdienmodel. Voor advo's, dat wel.
Maar enthousiaste jonge muzikanten zijn altijd de moeite waard.
Zing je zelf ook ? *)
*) ik bedoel niet de criminaliteit-betekenis, natuurlijk.
@BobDobalina | 21-04-23 | 00:00:
CAKE is trouwens bij vlagen best oké:
www.youtube.com/watch?v=cvsI3jc4pPA
John Lennon - Imagine
De youtu.be/ugrAo8wEPiI
De AIVD heeft geen grip op je als je praat of schrijft in een niet-Europese taal
Verdomme, had in mijn jeugd maar doorgebracht in Buiten-Mongolië i.p.v. in Kroatië. Lekker de hele dag in het Mongools agitproppen en niemand die mij wat maakt.
@Ruud Hazes56616330 | 20-04-23 | 23:20: En nog lekk0r et0n ook.
Mongolian barbeque ! Glaasje verse yak melk erbij, lekker 'or.
@Asteroid-B612 | 20-04-23 | 23:38:
Ik ben blij dat iemand – jij – dit eindelijk bij de hoorns vat:
'Yaks and Yak Milk are at the Center of People's Diets'.
www.youtube.com/watch?v=7KpO7MGwqWg
Is dat zo ? Dan is hun werkgebied inmiddels vrij beperkt, wel.
@Asteroid-B612 | 20-04-23 | 23:38:
En vergeet de wodka niet. Arkhi heette het spul, goed te drinken. De Mongolen (of is het tegenwoordig Mongoliërs) die in ex-YU op bezoek kwamen namen het spul mee om te verkopen voor een paar dinar. De Russische toeristen waren goed voor de Beluga. Ongeveer vijf piek voor een potje. Nu 45 jaar na dato kan ik nog steeds geen wodka en kaviaar meer zien.
Ik ben de elite.
Hoi elite.
Ik heb je anders nog nooit gezien bij onze geheime bijeenkomsten.
www.youtube.com/watch?v=x0UQepkR3dU wat zou ze nu doen D66? reintegratiecoach? burn out?
@BobDobalina | 20-04-23 | 23:09:
Sssst hou je bek man.
Leuk geprobeerd Pluplu maar je nick is niet, ehh, zeg maar, arrogant genoeg om enige geloofwaardigheid af te dwingen. Probeer het nog eens.
Maar waar staat dat AIVD lijstje dan, of moet ik het afleiden aan dat geblindeerde busje met antennes dat al zes maanden bij mij voor de deur staat?
Zoals eerder gezegd; er bestaat geen kwaadaardige elite. Uit ervaring weet ik dat ze te dom zijn. En niet zo zuinig !
Dit dus.
Er bestaat wel degelijk een elite. Meerdere elites zelfs. Iedere samenleving die er in de geschiedenis der mensheid ooit is geweest, van de oude Grieken, Romeinen, Azteken tot de Europese koninkrijken in de 18e eeuw, die kenden allemaal elites. Kulturele elites, militaire elites, politieke elites, enz. Dat is vandaag de dag in Nederland niet anders. Of die elites "kwaadaardig" zijn weet ik niet, zels zullen ze ongetwijfeld denken van niet, maar ze voeren wel heel systematisch en methodisch een beleid uit dat is gestoeld op een agenda, waarin bepaalde belangen meer gewicht in de schaal leggen dan andere. Andere belangen zoals de belangen van de burger zelf. Men lijkt vergeten dat politici er zijn voor de burger, en niet andersom. In Amerika is men zich daar veel sterker van bewust en politici die honderden miljoenen aan belastingpoet verkwisten of laten verdampen worden daar doorgaans op afgerekend. Dat is in Nederland niet mogelijk. Er is hier nooit iemand ergens voor verantwoordelijk. De elite houdt zichzelf in stand.
Zeg ook daarom JA ! tegen het populisme. (Links of rechts maakt niet uit).
@Asteroid-B612 | 20-04-23 | 23:25:
Ja A-B612 dit is een goede analyse. Niet uitputtend echter.
Maar ik wil er aan toevoegen (voor wat het waard is): een zekere heersende klasse, of het nu politici, ondernemers, cabaretiers of militairen zijn heeft te maken met een verglijdende tijd, nageslacht en het behoud van intenties.
Sinds de geschiedschrijving (die verre van perfect is) is wel duidelijk geworden dat deze 3 of 4 elites drie drempels in de tijd kennen:
1. Er is een groep getalenteerde pioniers die in hun veld, deels onontgonnen, een plek veroveren (soms letterlijk) en een sterk machtsveld neerzetten dat door menigeen, ook buiten hun eigen groep, gewaardeerd wordt.
2. Er komen kinderen die het verhaal & ideaal omarmen, voortzetten en uitbouwen.
3. De kleinkinderen interesseert het niets. Zij zien, verwend als ze zijn hooguit de nadelen: zweet & tranen.
Bovenstaand mechanisme is alom aanwezig en biedt kansen op verandering. Echte elites sturen hun (klein)kinderen op tijd naar een leerschool.
@LD69 | 21-04-23 | 00:10: Wat mij een beetje verbaast : je zou denken dat mensen met hele progressieve ouders zich op een gegeven moment tegen die ouders gaan afzetten en rebelleren, dat is normaal. Ik ken zelf mensen die echte hippie ouders hadden en als kind half naakt door het huis liepen te krabbelen terwijl de ouders bezig waren met free love orgies en dat soort gedoe. En die zijn toen ze volwassen werden juist heel netjes en zelfs een beetje burgerlijk geworden. Maar in Nederland rebelleren jonge mensen kennelijk voornamelijk tegen hun progressieve ouders door nog veel progressiever te worden.
Tsja, als we de geschiedenis bekijken dan werd menig goedbedoelend burger opgesloten alleen omdat hij of zij durfde vragen te stellen.
Op het moment dat er luitjes zijn met macht die denken dat ze weten wat goed is voor mensen zonder macht gaat er iets verkeerd. Niemand heeft de wijsheid in pacht en waarheid klinkt heel schel omdat zovelen hun eigen waarheid hebben.
Goed advies aan de heer Knols. Laat ze het lekker uitzoeken. Ze zullen nooit luisteren, je kan ze niet overtuigen, oneindige discussies en tal van beledigingen zullen uw deel zijn als u probeert ook maar iets ten sprake te brengen. Dus grote doei. Maak je niet druk. Laat de wereld over aan belangrijke mensen met belangrijke meningen en ga zelf wat leuks doen. Verspilde tijd en moeite om je daar nog druk over te maken.
Taghi did not kill himself!
Dat getal 100.000 betekent gewoon "heel veel", net zoals dat in de bijbel of in antieke teksten werd gedaan. Weet je het niet echt, en Akerboom weet echt niks, dan zeg je gewoon: boel veul, wel honderddusend.
De omvolking moet een verschrikkelijk geheim bewaren want voor simpel eigenbelang kan je toch niet een land om zeep helpen?
Vanochtend op npo radio indoctrinatie een interview met kinderen die een soort cito hebben.
Verslaggever tot tranen geroerd en vol empathie want sommige brave kinderen waren om 4 uur in de nacht op en dan zonder eten die toets maken, wat fukking prachtig!
En een paar gore dissidenten, teleurstelling en afkeur in zijn stem, zeiden dat ze tijdens een toets geen ramadan deden, op lege maag kun je niet leren en het leid af, komt wel weer na de toets.
Een linkse open zenuw die ramadan, als ik mijn kinderen om 4 uur in de nacht martel door ze wakker te houden en geen eten geef zou je hopen dat iemand ze op komt halen.
Maar we moeten dit allemaal normaal vinden, halal dieren martelen prima (hallooo dierenpartij) en miljarden voor het abstracte milieu maar niets over de rol van de mens daarin.
Han, niet te veel bewegen als je geschoren wordt.
De AIVD is toch de fusie tussen 3VO en de JOVD?
De Ruttedoctrine zal na twaalf jaar toch ook wel bij de AIVD zijn aangekomen. Op het hoofdkwartier zullen hier morgen dus zeker pittige gesprekken over worden gehouden, waarna men weer keihard aan de slag gaat
Het sensibiliseren van dit soort instanties is een paar jaar geleden al afgerond inderdaad.
Maar wat zijn jouw denkbeelden dan precies? Zo kunnen we er niets mee Han.
Dat staat in de eerste alinea SterF
@Ruud5 | 20-04-23 | 22:54:
Nah, ik bedoel welke roodaangelopen tirades dit figuur op twitter en dergelijke gooit.
Complotten bestaan en groepen mensen die andere groepen in een bepaalde richting willen beinvloeden en duwen bestaan zeker en overal. Het is dus een zwaktebod om iedereen met een wantrouwende houding een 'complotdenker' te noemen.
Ik zie een complotdenker als iemand die per definitie overal een complot inziet, puur vanwege het identiteitsgevoel overal tegen te zijn en jezelf als een unieke denker te presenteren.
Als iemand op basis van beleid van een regering meent dat er wel eens andere belangen kunnen meespelen, vind ik dat nog niet zo vreemd. Of ben ik er nu ook één?
Ja. Geintje. Er spelen meestal andere belangen mee. En dat is vaak ondoorzichtig. Die 25 miljard van van der Wal bijvoorbeeld. Zij is de enige die dat bedrag beheert. En mag je wel degelijk achterdochtig om zijn want het is nogal wat geld. Het is ook te gek voor woorden terwijl het leven steeds duurder wordt.
Wanneer een regering beleid uitvaardigt en communiceert via ideologische psalmen en strofen, geeft dat voor de "ongelovige onderdaan" een subjectieve waarneming van de realiteit, die een opgemerkte ontsporing toeschrijft aan het bedorven manna wat uit de hemel neerdaalt.
Het gevleugelde gepeupel in de hemel ontwaart ondankbaarheid, wanneer de goede gaven worden uitgespuugd en zal radicaliseren en een heksenjacht en inquisitie organiseren.
Aldus bekeken louz,
zitten de complotdenkers,
op het pluche.
Vrijheid van godsdienst,
komt ongelovigen niet toe,
daar zij de aanwezigheid
van de alwetenden
wensen te ontkennen.
Buiten het "ware geloof" bestaat niets, wat door onze begenadigden,
kan worden waargenomen,
waaraan legitimiteit wordt ontleent,
daar geen rekening
mee te kunnen en willen houden.
Verenigd zijn wij,
ons,
met tweeën één.
Mocht dat geluid doordringen in hogere sferen, kan dat uitsluitend het werk van de duivel in den ether zijn.
Het bekritiseren van De Macht is never nooit populair geweest bij de 'machtigen'. De manier waarmee deze machtigen er mee omgaan is wel aan verandering onderhevig. Als De Macht genoeg argumenten heeft is het benadrukken ervan veelal voldoende om de kritiek af te remmen want waarachtigheid doet wonderen.
Als de Macht uit een stel slappe, visieloze plaklullen bestaat (zoals in ons tijdsgewricht) dan gebruiken ze andere methoden. En het is vaker gebeurd. De USSR stuurde dit soort vragenstellers naar een Goelag, Nazi-Duitsland had haar eigen methoden en Onze Regering wilde haar criticasters eigenlijk 'Wappies' *) noemen maar dat werd door de diverse PR-Bureau's afgeraden.
"Complot-denkers" is veel meer van deze tijd dus noemt Onze Regering en al haar Externe Bureaus **) de mensen met een eigen mening gewoon: Complot-denker.
*) Sinds Gulliver is "verdwenen" is men van overheidswege zeer voorzichtig geworden met het predikaat 'Wappie'.
**) Sinds de affaire met het WODC waarbij bleek dat dit onafhankelijk advies-orgaan gewoon een door Justitie gedirigeerd rapport-instrument was geloof ik niet meer ***) in de onafhankelijkheid van de Overheids-Satellieten.
***) Ben ik nu – ook – een complotdenker, Wiki staat nog steeds achter me:
nl.wikipedia.org/wiki/Wetenschappelij...
(Politieke beïnvloeding)
@Milton_Styx | 20-04-23 | 23:10:
Beste, ik wist niet dat manna kon bederven. Verder een prachtige tegel, weer.
Er spelen altijd andere belangen mee, zolang die belangen transparant en onderhevig aan de democratie zijn, is dat geen probleem.
@LD69 | 20-04-23 | 23:12:
Als je laat indalen, wat Rutte heeft ontheiligd in 12 jaar, om de macht te behouden, dan is het door hem aangeboden manna, niet eens ooit wél voor consumptie geschikt geweest, terwijl tegenwoordig bij het nederdalen gifgroene verstikkende dampen er vanaf walmen.
Nee, bepaald niet. Je klinkt vooral heel nuchter en logisch, zoals altijd.
Past helemaal in het straatje van dit kabinet. Niet aftreden om eigen wanbeleid en desastreuze verkiezingsnederlaag ondanks dat alle staatsmedia vol propaganda gingen. Nu is het een kwestie van tijd rekken en het criminaliseren van de politieke tegenstanders voordat men kabinet laat vallen, in dit geval BBB, Pieter Omtzigt, Ja 21. Fvd is al lang kaltgestellt. Pvv valt al lang onder staatscontrole (controlled opposition).
Aivd wordt door kabinet aangestuurd en doet wat het moet doen.
FvD doet niet meer mee, en dat ligt niet aan de tegenstanders maar aan henzelf.
Die verkiezingsnederlaag zegt wel iets, maar dat ging wel om een ander bestuursniveau.
Om eerlijk te zijn heeft FvD vooral zichzelf kaltgestelt.
Vind die Akerboom echt een NPC. Kerel kijkt zo zielloos uit ze ogen.
This extremely dangerous to our democracy..
www.youtube.com/watch?v=_fHfgU8oMSo oud maar goud haha
Ja klopt en 200% ambtenaar.
Ai, is de Pic uit de film Spartacus nu bewust gekozen GS? Want daar gingen ze allemaal aan het kruis.
Ik zie wel parallelen met D66 en de Romeinen...
deze Han Knols?
Han Knols - Joop - BNNVARA
Medewerker rijksoverheid. Geboren en getogen in een troosteloze gemeente in de Oostelijke Mijnstreek.
Die heeft het licht gezien. Nog een miljoen te gaan zo.
Dat ben ik, is mijn nickname!
Goed dat ze die JOOP'ers in de gaten houden..
En in het bijzonder die Han heten.
Het blijft voor mij onduidelijk op basis van welke criteria een aivd afwegingen maakt over wat nu ineens het grote gevaar is voor de rechtstaat. Dat lijkt mij nu toch echt de drugs mafia en klimaat activisme maar nee boos rechts en complotdenkers daar moeten we bang voor zijn. Ook de aivd lijkt te varen op een politieke agenda, jammer, het volgende instituut geïndoctrineerd denk ik dan.
Ik snap het ook niet precies. De focus zou moeten zijn drugscriminelen en andere zware criminaliteit, klimaatdebielen, dubieuze aanlopiërs, alles wat cyrilisch kan schrijven, belwinkels en andere winkels zonder klanten, en ondermijnende van alles en nog wat. Hoop werk te doen dus. Hun liever dan ik.
Wanneer was ook alweer de laatste 'aanslag' van extreemrechts? Die steekpartij waarbij Kerwin Duinmeijer om het leven kwam? Das 40 jaar geleden en was niet eens een georganiseerde aanslag, eerder een uit de hand gelopen ruzie tussen klasgenoten.
Het gevaar voor de rechtsstaat is meer dan "gewoon" geweld, het gaat dan om zaken die de democratie zelf mogelijk ondermijnen. Geweld onder misdadigers valt daar niet direct onder, wel bijvoorbeeld bedreigingen aan het adres van bestuurders. Zelfde voor klimaatactivisten, een enkele Volkert daargelaten zijn die (blijkbaar) nog niet direct bezig met aanslagen of bedreigingen.
Het gevaar van complotdenkers is dat het geloof in een complot tegen de burgers (WEF en zo) een sterke aandrang tot extremere actie kan zijn. Geloof in het systeem, of in elk geval dat het systeem min of meer eerlijk is, is van buitengewoon groot belang voor een democratie. Daarom ben ik ook mordicus tegen het gebruik van stemcomputers, die zijn volledig ontransparant en niet door leken te auditen, dus ondermijnen ze het vertrouwen in de democratie zelf.
Weet je, wordt gewoon lid van X66. Dan deug je en zet de AIVD een blij lachend happy-stikkertje bij je naam.
Je suis Sigrid ( en dat in 7 talen )!
de BVD was veel tijd kwijt aan de CPN , alles rechts van Centrum Democraten Janmaat Glimmerveen Rost van Tonningen en extreem links RaRa . Na de val van de muur was het herorientatie . Met de komst van gastarbeiders die permanent bleven en gezinnen stichten kwam ook de Islam naar Nederland met de diverse moskeen , voorheen alleen satellietschotels op balkonnen om binding met thuis te houden. Nu op 1 terreur in naam van de Islam , dan dieper in de samenleving geworteld de drugsmaffia , vervolgens extreem links grof geweld en ten slotte de 100.000 complotdenkers geteld als social media accounts zoals Twitter, Facebook, partijlid van FvD. AIVD zal vast ook Geenstijl monitoren niet voor de eerste categorieen maar wel voor de wappiecomplotrechts categorie
Zo rolt de onderheid; stevig aanpakken van geweldloze, maar ontevreden burgers. Ooit is dit begonnen bij de politie in de vorm van enerzijds deëscalerend optreden bij agressieve burgers in grotere groepen en anderzijds BOA's met het IQ van hun schoenmaat loslaten op kleine overtredingen en de ME op bejaarden en brave burgers.
Men zegt wel eens dat een volk de leiders krijgt die het verdient. Daar ben ik het radicaal (hoi AIVD) mee oneens. Overheden kweken de burgers die ze niet willen via beleid.
Helemaal mee eens met de laatste zin.
A society of sheep must in time beget a government of wolves
Bertrand de Jouvenel (French philosopher) (1903–1987)
@small_town_dad | 20-04-23 | 22:40:
"The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants."
Thomas Jefferson
@small_town_dad | 20-04-23 | 22:40: OT Feyenoord scoort. On topic de schapen hebben teveel te verliezen. Ondanks dat steeds meer een beetje word afgepakt.
Ook ik ben een Ha Kols.
Dat vraagt om uitgifte
van een nieuwe serie pics
in de reeks.
Valt me tegen van je.
Had je eerder ingeschat als een Hank Nols.
Sarcasmeteken aan
Aluhoedje
Sarcasmeteken uit
Democratie bestaat bij de gratie van het kunnen uitwisselen van meningen. Respect voor het debat tussen Enerzijds dit.. Anderzijds dit. Wanneer het evenwicht op een gegeven moment doorslaat en de overheid enkel nog maar Enerzijds Enerzijds als enige waarheid gaat zenden en dan gaan vervolgens 80 procent van de media er in mee. Vervolgens worden de mensen die de discussie aan willen gaan en Anderzijds willen zeggen weggezet als extremisten populisten, laag opgeleiden, racisten en wat nog meer te bedenken is om de discussie niet te hoeven voeren. Welk complot is er dan? Er is gewoon een discussie in de rechtsstaat onmogelijk gemaakt.
Laagje vernis, kijk maar of het je aanstaat.
Democratie bestaat bij de gratie.
De gratie is vertrapt door lompweg de tot dom gemaakte meerderheid.
Han is een wappie. Ik zou zeggen, blijf thuis. PS: Han, je bankrekening is alvast leeg gehaald. Groetjes uit Zoetermeer. /s
AIVD heeft geleerd van 1984. Vooral de klagers aanpakken en niet de bron van ellende. Later heb je volledige controle. Lekker de elite laten voor wat ze zijn, levert de AIVD elite ook meer op, wedden?
Ik denk dat ze jou in de gaten houden hoor!
Wie is die elite eigenlijk? Iedereen die niet machteloos is?
Ik ben Han Knols, ongevaarlijk complotdenker.
Ik ben Han Knols, ongevaarlijk complotdenker.
Ik ben Han Knols, ongevaarlijk complotdenker.
youtu.be/Ckahk2E0GOQ
...'Welvaart en welzijn van het Nederlandse volk worden stelselmatig afgebroken door een elitaire bovenlaag'... Perfecte samenvatting van 12 jaar Rutte.
Gebeuren er nu rare dingen...
doelbewust georkestreerd door een financiële elite
of
is het gewoon het ongeplande resultaat van een soort gewetenloos onverschillige functioneerde economie.
Door de macht van 'het kapitaal'.
Dat klinkt bijna Marxistisch.
Maar de complotdenkers waren toch rechts?
Of noemen zichzelf rechts, tenminste.
Compltodenkers zitten aan beide kanten van het hoefijzer (Baudet vs Engel). En de christelijke en moslimpartijen zijn het eigenlijk ook.
Karl Marx is Patiënt Zero als het gaat om complotdenken.
Hij zag in 'Het Kapitaal' een complot.
Maar het kapitaal is gewoon de wet van Darwin. Het recht van de sterkste.
De oerwet der natuur. Maar dat marxisme dat hij op basis daarvan heeft bedacht is dus wel een complot. Dus geen complottheorie maar een heuse groots opgezette samenzwering om alles wat ambitieus en zelfstandig wil zijn de kop in te drukken en kapot te maken: nog steeds de basis van de moderne politiek.
Nou hoe vinden we dat het gaat na meer dan honderd jaar marxisme en vele honderden miljoenen doden en onderdrukten verder?
Erik Akerboom, prominent lid van de Kwaadaardige Elite is blijkbaar al ernstig geradicaliseerd.
O ja, die meneer met veel bravoure de Nationale Politie kwam reorganiseren en zijn collega's midden in de strijd met de rokende puinhopen liet zitten. Die dus.
het is in ieder geval een waanidee dat de rechtsstaat op commando van een elite uitgehold wordt.
Eerder is er te veel rechtsstaat waarin zware criminelen/moordenaars de boel piepelen en aangifte kunnen doen tegen mensen die hen zouden hebben willen vermoorden. Ook klagen ze over een ruwe arrestatie terwijl ze zelf mensen martelen en vermoorden.
Dan heb je nog arabische en afrikaanse volksstammen die de samemleving piepelen door de rechtsstaat uit te buiten en tegen ons te spelen.
Allemaal mogelijk gemaakt door de onwil van de heersende politici om de problemen op te lossen.
dumtidumtidum pommerdepompompom..
staat gele hesje te strijken..
'kom maar op stelletje staatsvandalen'..
Hmmmdmmdmmdmm thermosje mee..
Als jullui niks meer van mij horen hebben ze naar het klophok gebracht
We doen ons best om Arnold Karskens te volgen in zijn ON-kraamsels, maar verder dan wat half geklaag en gewijs en gecalimero komt het nooit.
“De Elite”…
Ik vind dat altijd een beetje wanhopig klinken.
Ouderwets ook,
Alsof we het over Lodewijk de 14e hebben.
De WEF-teckels enzeau.
Wie zijn dan toch die elite?
Degenen die het pluche bezet houden in Den Haag. En hun collega's bij de EU/WEF en andere instituten waar men voor werkt.
@WimCock | 20-04-23 | 22:15:
Ah!
Een handjevol incompetente ambtenaren.
No worries dus.
Begin maar met alles dat de elite-zeggers niet zijn.
Hoger opgeleiden, lezen af en toe een boekje, en dan daar het deel van dat veel poen binnenharkt met 7 vinkjes waardoor ze makkelijk idealistische taal kunnen uitslaan.
Aan de andere kant is wel het handigst als het niet te duidelijk wordt, dan kun je een beetje met de betekenis schuiven zoals het uitkomt en dan zo toch doen alsof het op van alles en nog wat van toepassing is en zie-je-wel roepen.
Neemt niet weg dat de burger-stemmer zich steeds vaker gaat afvragen of de mensen in Den Haag nog wel begrijpen hoe de gewone burger moet leven, op een enkele partij na.
@WimCock | 20-04-23 | 22:15:
En de NGO's die worden geconsumeerd over de te volgen koers terwijl het democratische wapen van de burger (referendum), hen werd afgepakt.
@Andersdenkend | 20-04-23 | 22:22:
Geconsulteerd. Stop de klok.
Ik stel mijzelf ook niet zoveel voor van 'de elite'. Volgens mij is het op bestuurlijk niveau meer gestuntel, dan kwaadaardigheid.
@SterF... | 20-04-23 | 22:51:
Als er geen kwade opzet is zul je op een gegeven moment toch moeten begrijpen dat dingen niet goed gaan en daaruit je conclusies trekken.
@Andersdenkend | 20-04-23 | 23:04:
Dat is misschien een zwak punt, maar het mandaat staat gewoon voor vier jaar. Ik zou ook afwachten tot de tijd beter wordt. Bovendien zijn er ook wat dossiers die een erfenis zijn van de decennia hiervoor, zoals het slechte beleid van de aardgasbaten. Begrijp mij niet verkeerd, ik vind het niet sprankelend wat er gebracht wordt.
Ze bedoelde natuurlijk Hans Knol. Gevalletje van vergisidentiteit.
Buttle Tuttle.
Ja, nou kan Han Knols uit Harmelen het wel helemaal vergeten want nu staat Han Knols uit Harmelen officieel als Vijand van de Staat genoteerd. Vanaf dit moment worden alle pasjes van Han Knols uit Harmelen ingeslikt, wordt zijn internet afgesloten, ontploft zijn telefoon aan zijn oor, passen zijn sleutels niet meer en ontploft zijn auto bij het aanraken van het portier. En het ergste, de Volkskrant schrapt hem als betalend lid, vernietigd alle bestaande exemplaren van het betreffende nummer en ontkend onder ede ooit iets van Han Knols uit Harmelen geplaatst te hebben.
Han Knols uit Harmelen? Computer says "no".
Grinnik.
Wat “de AIVD verkeerd doet”, daar kunnen we duizend tegels over gaan bakken.
Punt is hier echter dat de AIVD zich geen zorgen maakt over Han Knolsen want hebben naar verluidt de pest aan geweld.
Had Han al die kranten goed gelezen, had Han zich niet aangesproken hoeven voelen.
Dat kan Han Knols uit Harmelen nou wel zeggen maar dat nemen wij van de AIVD natuurlijk niet zomaar op zijn mooie grijsbruine ogen en bloedgroep AB aan. Wij hebben meters dossier over Han Knols uit Harmelen dus wij weten donders goed wat voor vlees wij met Han Knols uit Harmelen in de kuip hebben.
Alvast diep ontzag voor de mensen die straks de rutte/kaag bv puinhopen moeten gaan opruimen.
Net als de puinhopen van acht jaar paars?
Eens!
De AIVD heeft de politieke opdracht Rutte aan de macht te houden, met alle middelen, zo simpel is het.
Mannen die ontkennen dat ze in staat zijn om geweld te gebruiken, dat zijn de gevaarlijkste types. Goed in de gaten houden, AIVD!
War is peace.
Slavery is freedom.
Ingnorance is strenght.
Je hebt goed opgelet Apres.
Enige uitweg is identificeren als vrouw.
Dan had hij beter kunnen zeggen dat hij gek is op geweld.
Nu staat ie mooi voor aap.
De AIVD heeft een workshop gehad in Rusland, daar werkt het wegzetten van de oppositie als extremisten en terroristen redelijk goed.
De AIVD gaat niet over een oppositie, maar over de veiligheid.
@AdvocatusDiaboli | 20-04-23 | 22:08: Ja en de veiligheid is in gevaar door mensen die het oneens zijn met het overheidsbeleid.
Nog sterker, wat als de complotwappies lekker worden opgenaaid door Russische trollen...
@AdvocatusDiaboli | 20-04-23 | 22:08: Grapjas.
@AdvocatusDiaboli, ja dan zit er niets anders op ze preventief op te sluiten om de rechtsstaat te beschermen.
Moet ook zeggen dat onze politieke elite er niet zo heel veel aan doet om de ideeën omtrent een overheersende politieke elite te ontkrachten.
Niet helemaal waar. Ze willen hun eigen versie van 'nepnieuws' heel graag verbieden.
De AIVD zou zich bezig moeten houden met de ernstige ontwrichting van onze samenleving door de drugsmaffia, in plaats van zich blind te staren op die anderhalve jihadist en die anderhalve wappie. (ook belangrijk, maar lang niet zó) De AIVD is representatief voor wat er in de complete overheid aan het handje is: de AIVD is de weg kwijt.
De AIVD is alleen bezig met hetgeen de Elite kan raken. De drugsmaffia maakt alleen slachtoffers in de lagere rangen van de bevolking. Dus niet interessant.
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt. Waarschijnlijk ook bij de aivd.
REAGEER OOK