Amerika evolueert! Transvrouw pleegt school shooting, 6 doden. Gun community prijst agenten
Amerika: misschien wel het meest Amerikaanse land ter wereld
Bovenstaand ziet u de 28-jarige Audrey Hale, een biologische vrouw die zich als man identificeert (he/him). Hij [vooruit, red.] loopt de christelijke The Covenant School binnen en schiet zes mensen dood waaronder drie "willekeurige kinderen" van 9 jaar oud en drie medewerkers van 60, waaronder het schoolhoofd Katherine Koonce. Hale is een oud-leerling van de school. Politiechef John Drake stelt dat de schietpartij met zeer voorbedachte rade is gepleegd, de dader uitgebreide kaarten van de school bij zich had en bovendien een manifesto heeft achtergelaten. De politie vermoedt dat haar genderidentiteit een rol speelt in de motivatie achter de daad.
De politie was binnen 14 minuten ter plaatse en deze twee agenten lijken verantwoordelijk voor het 'neutraliseren' van Hale (ze is dood). Guntuber Garand Thumb prijs de twee met: "Excellent work and awesome response time. We have to thank these studs for their work. Let’s also spread the message that a weapon carried is an average of 1-2 seconds draw to shot." Lucas Botkin op zijn beurt: "A 14 minute law enforcement response time to an active shooting is pretty solid. But the only realistic way to bring that down is for everyone to carry guns and be their own first responder. Do it."
En zo kabbelt het Amerikaanse debat gestaag verder en worden ieders tribale impulsen weer meer aangewakkerd. Meer belangwekkend beeldmateriaal na de breek.
"Trans Day of Vengeance" inclusief wapentraining
Social
Trans community posts over Tennessee daags voor shooting
"nobody is coming to save us, siblings pick up your weapons"
*deleted*
De loadout
Social
Politiechef over de kwestie
Social
Houd de tribale impulsen onder controle makkers
Reaguursels
Inloggen"Woke" is al erg.
"Woke" mét wapens is nóg erger.
Want de mensen binnen die "Woke" groepen die stoken elkaar op met allemaal onzin en texten als "genocide" zonder dat daar ook maar enige basis in realiteit voor is.
Wel schitterend dat tegenwoordig de politie-'Chief' (oei) die de pers te woord staat bij gevoelige onderwerpen een zwarte man op leeftijd is. Je kunt maar goed voorbereid zijn.
Tja lullig voor de slachtoffers maar als je als samenleving toestaat dat iedereen gedemoniseerd kan worden als anti-trans en iedereen geindoctrineerd wordt dat er zoveel geweld is tegen LGHBTQ (or whatever) dan kun je er dus op wachten totdat in een wapenland als de VS de vlam in de pan slaat.
Wat een clusterfuck.
Ik denk dat een actie als dit de transcommunity ( als er zoiets is als ... ) ontzettend veel goed zal doen. Toch? Zeker in het puriteinse deel van de VS, ik zie de Jedediah's en Ezekiels al aan tafel zitten terwijl moeder de vrouw het cornbread aansnijdt: "nou, weet je, die Transen, die 6 kogels, die hebben me overtuigd, ze hebben echt een punt. Hijs de regenboogvlag".
Waar is die goeie ouwe tijd toch gebleven dat ze hun smoel hielden? Kan Arie Boomsma daar niet wat zendingswerk gaan doen?
Wat zit er toch in het vreten van die Americano's...?
HFCS.
Volgens mij een vrouw die zich als man identificeerde, dus: transman, niet transvrouw.
Een verwarde vrouw.
O ja, krijg je dat weer. Laten we het maar een overig noemen. Een zoekertje.
Een vrouw met denkbeelden.
Die shooter heeft zich flink op laten naaien door TRAN, zo schat ik in.
www.transradicalactivistnetwork.org/t...
Beetje erg sektarische club.
www.transradicalactivistnetwork.org/a...
"TRAN is a trans-led organization, and we take that identity very seriously; all our core leadership members are trans-identified individuals. We believe, when it comes to advocating for trans rights, it is important for the effort to be trans-led. We make intentional decisions to team up with trans-led organizations or groups composed largely of trans-identified individuals."
Tsukuru Fors, een van de oprichters van Trans Radical Activist Network (TRAN):
“The right-wing fascists have unleashed a misinformation campaign upon our community by creating narratives that we are a danger to society. They like to say that we are sexual predators and violent radicals, when, in fact, the only thing that’s dangerous about us is the fact that we are a threat to the binary systems that uphold the patriarchal, white-supremacist and capitalist power structure.”
Dat is de VS ten voeten uit, een strijd op leven en dood tussen de Trans Activists en de rechtse politiek, leidend tot dit soort van idiote acties door al dan niet verbouwde halve zolen.
Inderdaad, die Audrey Hale maakte er een prachtige Trans Day of Vengeance van. De wereld is er weer een beetje mooier van geworden!
Over wap0ns gesproken : Een Belgisch echtpaar is op de brug tussen Denemarken en Zweden betrapt op wapensmokkel (“Vier pistolen in slipje verstopt en twee in bh”, later vond de douane nog veel meer vuurwapens). Tijdens een routinecontrole beweerde de man dat ze op weg waren naar een trouwfeest. Gezellig feest lijkt me dat. Waarschijnlijk zo 1 waar allemaal gasten met wapens in de lucht schieten ? Mijn ethnisch profilerende racistisch rommelende onderbuikje heeft al wel een guur/domrechts idee onder welke bevolksgroep dit "Belgische" stel gerekend mag worden. Ik spekuleer dat ze gewoon wapens naar hun familie/geloofsgenoten kwamen brengen.
www.hln.be/nieuws/zweedse-douane-betr...
Dit bedoel ik dus. Dit zijn de engerds en de freaks waar ik op doel in mijn tegel hier onder. Dit zijn geen normale burgers. Die echte transgender, die eerlijke migrant: totaal gemarginaliseerd in een maatschappij waar agressief toeslaan de norm is en een rustig bestaan nastreven als bespottelijke zwakte wordt beschouwd.
@zeurmachine | 28-03-23 | 13:09: Nog verontrustender vind ik het gemak waarmee het kennelijk mogelijk is om vuurwapens te bemachtigen in dit land. Alle die "drillrap" mannetjes lopen gewoon rond met vuurwapens. Elke dag lees je wel iets in de kranten over een schietpartij of ander vuurwapenincident. Die zg. "Amerikaanse toestanden" waar steeds voor gewaarschuwd wordt, hebben we hier al lang. Aan de andere kant ligt het voor de hand waar de oorsprong van al dat wapentuig ligt : de Balkan. Met 1 Europa zonder grenzen smokkel je dat dus makkelijk naar binnen.
@Asteroid-B612 | 28-03-23 | 13:36: Smokkelen hoeft niet meer, je gooit gewoon je kofferbak vol wapens en rijdt naar je bestemming. Op die brug was er nog douane.
Ik klikte net op dat twitter bericht met die foto's van die wapens. De hele discussie ging daar over een pistol brace. Blijkbaar weet iedereen in de USA wat dat is.
Ik moest toch ff googlen naar een plaatje. Het is blijkbaar een aanpassing aan dat grote wapen zodat je daar mee met 1 hand/arm kan schieten.
Ja, maar toch ook niet echt. Een pistol brace is specifiek iets om een bepaalde wet te omzeilen die stelt dat een semi automatisch geweer een lengte van achterplaat kolf tot voorkant loop langer moet zijn als een bepaalde lengte. Als dat zo is geld het als een "short barreled rifle" (SBR) en moet het wapen geregistreerd zijn en moet je er een belasting voor betalen. Echter mag je datzelfde geweer ZONDER kolf gebruiken als pistool, dan geld er geen minimale lengte. Om toch stabiel en comfortabel te schieten is die pistol brace verzonnen. Een net niet kolf die je "aan je arm kunt vastzetten" wink, wink, nudge, nudge. De realiteit is natuurlijk dat die pistol brace gewoon als kolf tegen de schouder gezet word. En daar is dus al jaren een verschrikkelijk verhitte discussie over. Een wapen word er echter gaan haar dodelijker van of deze nu 23 of 24 inch lang is en op de afstanden waarop dit geweld plaats vond had ze/hij/het zonder die brace waarschijnlijk net zo dodelijk geweest.
Gelukkig nemen "tot vrouw gemaakten" ook de subtiele vrouwelijke omgangsvormen over....
twitter.com/lyd20211/status/164000246...
"Ze vermoordde kinderen en volwassenen, maar ze had zo haar redenen."
Ladyboys dragen al jaren hun concealed weapon in hun bilspleet, en dan is het opeens Floep! met die Thaise bakbanaan.
Schrik je wel van de eerste keer.
"Daar moet pindasaus op !"
Als dat je eerste red flag is, succes. 10 tegen 1 dat je er dan al minimaal 1 transervaring hebt opgedaan.
Eerste keer? Lol.
Ik krijg als simpele gemiddelde burger steeds meer het gevoel in een cel te zitten, wachtend op de engerds buiten. Zoals in de first night scene in Shawshank Redemption. Dat griezelige yoouhoo en boosaardig gebral. Vergeet de rest van de scène maar luister naar die perfect geacteerde praat. Pesten, dreigen, uitdagen. Met woorden je de baas zijn terwijl je onschuldig in de cel zit. De maatschappij een gekkenhuis. Zo voelt het.
"De maatschappij een gekkenhuis. Zo voelt het".
Precies dat gevoel heb ik steeds als ik weer eens een half uurtje door allerlei sociale media heb gescrold.
Maar een half uurtje wandelen of fietsen door de Amsterdamse binnenstad is ook al voldoende om dat gevoel te ervaren.
@Peter Emile | 28-03-23 | 13:42: precies dit. Social Media is alleen maar schuldig aan verdere polarisatie. Als je inderdaad gewoon op straat of in de kroeg bent is er niks van te merken. Dan heb je ook verschil van inzicht maar niet op zo'n haatdragende manier. En bij ons in het dorp is het sowieso gemoedelijker dan in de kille anonieme en polariserende grote stad
Ongelooflijk dat goedpraten binnen de transcommunity
twitter.com/lyd20211/status/164065855...
twitter.com/lyd20211/status/164065867...
"Hate has consequences "
Ongelooflijk
Nu nog afwachten of ze die haat ook gaan accepteren. Ik vermoed van niet.
twitter.com/lyd20211/status/164065840...
Links extremisme. Zie XR, en de discussie in hoe verre geweld geaccepteerd moet worden.
Let op, in mijn volgende tegel ga ik de wereld significant verbeteren door een opmerking te plaatsen die nog jaren in het hoofd van iedere reaguurder zal resoneren.
nou...maak me gek...
Jet laatste manifest van die gestoorde, want getergd tot daar aan toe, maar wel zwaar gestoord, gaat worden bestudeerd op feiten wat waarschijnlijk vroeger heeft afgespeeld op die school. Hopelijk levert dit wat op en kan heel misschien slechts 1 of 2 andere shooting worden voorkomen? De wroeging die deze persoon had is wel totaal doorgeslagen en duivels. Doden van totaal onschuldige kinderen en hoofd school, leerkracht lost niets op wat ooit heeft plaatsgevonden. Hij/zij/het ging ook duidelijk voor een suïcide mission, schoot immers ook op die officers die de schutter daarop moesten gaan uitschakelen.
Mijn gedachten gaat uit naar de ouders, niets zo erg voor een ouder om zijn of haar kind te verliezen.... En uiteraard naar de families van de docenten. Maar ook naar die officers die waren genoodzaakt een hoe dan ook "mens" uit te moeten schakelen om anderen te beschermen, dat gaat je ook niet in de koude kleren zitten, politie zijn ook maar mensen!
En wat dacht je van haar ouders, als die nog leven?
Het tranendal kent geen einde.
@funda | 28-03-23 | 12:38:
Ja, ook uiteraard. Goede aanvulling!
Het kon wel goed tekenen. Jammer dat het zich niet geconcentreerd heeft op het eigen talent en was blijven doorgaan met tekenen.
Zo was er ook een Oostenrijkse schilder die goed ansichtkaarten kon natekenen. In plaats van daarmee door te gaan, ging deze de politiek in. Nooit moeten doen.
Bob Ross?
Het was de schuld van de kunstacademie die hem niet wilde toelaten.
De eerste paar jaar ging het toch aardig gestaag met zn carriere ....
Dit is logisch te verklaren, de VS is natuurlijk al een land vol met gekkies en teveel mensen die wel erg gemakkelijk toegang hebben tot wapens. Daarbovenop is het land zo een beetje volledig in tegenstelling met elkaar op elk mogelijke manier. Van zwart tegen wit, man tegen vrouw, trans - niet trans, links tegen rechts, etc. Jammer genoeg is dat hier ook zo de laatste jaren, en dat komt voornamelijk door de algoritmes van de apps en sites die we gebruiken.
Maar als je dan ook nog vrouwen (zijn nu eenmaal labieler dan mannen, en zeker jonge vrouwen) ook nog eens testosteron gaat toedienen, dan kan er natuurlijk gemakkelijk iets knappen in de bovenkamer. En grote kans dat hij/zij ook aan de antidepressiva zit, zoals vele van de mass-shooters.
Al met al een zeer trieste gang van zaken.
Het beste voor onze samenlevingen (wereldwijd) is het aanpassen van de algoritmes van de sociale media apps, die zijn de echte kanker van deze wereld,
Arm en rijk ben je vergeten.
@Nietgek | 28-03-23 | 12:36: ja, en alles wat een tegenovergestelde heeft. Veel mensen, de meeste eigenlijk, zijn er vatbaar voor. En nog niet zo lang geleden leidde die vatbaarheid tot gaskamers, en "ich habe es nicht gewusst" enzo. Dit keer lijkt het erop dat het vooral leidt tot zware psychische problemen, omdat de gemiddelde internetgebruiker vooral geconfronteerd wordt met hetgeen waar hij/zij/het tegen is. En daardoor denkt dat die andere partij heel groot is en een bedreiging van de eigen groep. Alleen zijn er zo ontzettend veel verschillende groepen dat we dus niet snel iets zullen zien zoals net voor en tijdens WO2, maar dat kan altijd nog komen. Als genoeg mensen er echt doorheen zitten, en we (Het Westen) bijvoorbeeld direct in oorlog raken met de BRICS, dan zou het weleens zo kunnen zijn dat er terwijl we in oorlog zijn, er op hetzelfde moment ook een burgeroorlog uitbreekt tussen rechts en links.
Het vreemde is, dat er tegenwoordig bijv twee groepen zijn die elkaar niet kunnen luchten (rechts en links) en dat er binnen die groepen ondersteuning is voor dezelfde vijand/vriend. Als voorbeeld, links en rechts is nu onderverdeeld in 2 kampen wat betreft de steun voor Rusland. We leven in een soort van Twilight Zone aflevering.
Beste is om snel wat te doen aan de algoritmes die hiervoor verantwoordelijk zijn, want het gebruik van generative AI zal ervoor zorgen dat het nog gemakkelijker is om content te maken met het doel of geld te maken or moedwillig groepen tegen elkaar op te zetten. En beide hebben hetzelfde effect, de mensen worden steeds labieler, dommer, en onverdragelijker naar een ander.
Aan die Twitter berichten te zien is het woord "genocide" ook zwaar aan inflatie onderhevig. Dan ben je toch echt heel ziek in je hoofd als je overtuigd bent dat er momenteel een genocide op transgenders aan het plaatsvinden is.
Als je wil opvallen met je tweetjes zal je de ander continu moeten overtreffen. Vrijwel niemand leest een genuanceerd stukje tekst van Dave om de hoek
Een alternatief is heel hard gaan krijsen, dat kunnen de mensjes met groen haar ook heel goed om hun non-argumenten kracht bij te zetten.
De groep transgenders groeit hard, het is dus net zo als de Palestijnse " genocide " zeg maar .
Explosieve groei benoemd met waanzin .
Defenities van woorden veranderen onder woke sneller dan wij bij kunnen houden.
And remember : 'Silence is violence.'
@funda | 28-03-23 | 12:08: i, ei.
Het wordt tijd dat de gay community opstaat tegen het in één adem genoemd worden met mensen die stevig geestelijk in de war zijn. Lijkt me evident dat seksuele voorkeur iets wezenlijks anders is dan het willen vernietigen van je eigen biologie. Dat de acceptatie van het laatste steeds woester door onze strot wordt gedouwd wil niet zeggen dat er i.p.v hormonen niet beter een flinke portie psychotherapie in generatie Z gedouwd kan worden. En nee, dat hoge suïcide- en spijtoptant-cijfer van transseksuelen komt niet door de samenleving - in ieder geval niet door de westerse, waar het verklaren van een trans-identiteit meestal een shortcut is voor veel aandacht en applaus. Je krijgt er zomaar een zeteltje in de kamer bij D66 voor!
Bovenstaande twitter-posts bewijzen maar weer eens dat hoe meer aandacht en applaus je geeft aan verongelijkten, hoe bozer ze worden. Pas op de plaats, en dan mars terug naar het gezonde verstand van vóór 2010, graag. Stop met het gratuit verstrekken van hormonen aan verwarde mensen.
Gezond verbieden. Die trannies krijgen idd veel te veel applaus. Nooit begrepen waarom we niet collectief het incasseringsvermogen eens uittesten.
Mooie tegel.
Je hebt wel gaysagainstgroomers.com die de scherpe randjes er wat van af probeert te halen.
@TanteJuut | 28-03-23 | 12:04: Er zitten transgender activisten bij die EISEN dat een hetero man ze seksueel aantrekkelijk vindt, en EISEN dat je met ze naar bed gaat. Een afwijzing om met ze te slapen becouwen als "haat" en "transfobie".
"Ik ben gewoon een vrouw met een penis !"
Sorry but I don't like BALLS ACROSS THE NOSE. En als je een penis hebt, ben je dus geen vrouw. Maar ja. Dat mag je dus niet eens zeggen ! Inmiddels zijn we op het punt aanbeland, dat SOMMIGEN van deze aktivisten roepen dat het plegen van geweld DOOR aktivisten is te rechtvaardigen omdat het een reaktie zou zijn tegen "discriminatie en transfobie". Dan ben je wat mij betreft behoorlijk van het padje af, en je bewijst er je eigen club ook geen dienst mee.
@Asteroid-B612 | 28-03-23 | 13:43: EISEN? Verplicht van bil? De hysterie. Je zou het BIJNA geloven.
@TanteJuut | 28-03-23 | 13:49: Yep. "Als je me niet aantrekkelijk vindt ben je een transfoob en zit je vol HAAT !"
@Asteroid-B612 | 28-03-23 | 14:57: Wie gelooft die KLETSPRAAT nu?
@TanteJuut | 28-03-23 | 15:18: Zij dus.
Baby's verplicht op de wereld zetten omdat christenfundamentalisten dat willen om ze vervolgens kapot te laten schieten op scholen. Wat een land. Wapens zijn niet het probleem. Het zijn al die malloten die er rondlopen.
Oh ja, en mannen en vrouwen die zich druk maken over die paar mensjes die andersdenkend of andersseksueel zijn, die anders zijn. Die mogen rotten in hel. Pleur op met je angst voor mensen die anders zijn.
Niemand maakt zich druk over mensjes die anders zijn behalve die mensjes zelf. Met veel aplomb en misbaar. Hele schoolklassen worden gegijzeld door een devoot ontzag voor zelfverklaarde, luidruchtige trans/a/fluide/whatever-seksuele kids. Het is in gen. Z totaal niet cool om 'normaal' te zijn. Bij mijn nichtje in de klas zit een meisje dat elke maand verklaart van een ander geslacht te zijn, met haar ogen rolt als de meester nu weer haar nieuwe naam niet heeft onthouden. Ze krijgt er elk jaar weer een rugzakje bij, van de la Tourette tot autisme, noem 't maar. Enorme stoorzender, en de ouders zijn maar wat trots op hun 'bijzondere' kind.
Zo bestaan er ook mensjes die mensen die bang zijn voor mensen die anders zijn lopen uitschelden en demoniseren, schiet niet op zo.
Dat heeft een naam, wat jij doet. Ken je vast wel als journalist. Smerig en vervelend. Niemand zegt wat jij beweert wat ze zeggen en dat bestrijden is dus journalistiek masturberen, vast iets dat je prima kan.
@kapoerewiet | 28-03-23 | 12:03:
Ja, dat is een tegenreactie op het gebrek aan acceptatie dat ze ondervinden.
@kapoerewiet | 28-03-23 | 12:03: herkenbaar verhaal. Mijn buurmeisje van 8 heeft al 3 kindjes in de klas die hebben verklaard in een verkeerd lichaam te zitten. Buurmeisje zelf "weet het nog niet".
Die reactie geeft al een vaag vermoeden hoe de docent met dit onderwerp omgaat.
@Roos | 28-03-23 | 12:17: Ik ben ook in een verkeerd lichaam geboren, maar realiseer me dat nu pas.
Best erg. Kom je er na een halve eeuw achter dat ík niet te dik ben, maar dat ik in een dik lichaam zit opgesloten.
* geweer kopen gaat *
@Zomaarwat | 28-03-23 | 12:22: Beter idee misschien om naar de sportschool te gaan, dan jezelf wat aan te doen...
@Zomaarwat | 28-03-23 | 12:22:
Zo had ik vroeger het gevoel dat ik een beeldschone prinses was die opgesloten zat in het lichaam van een best wel doorsnee bakvisje.
Het is geen probleem dat je met gewijzigde wapenwetgeving helpt op te lossen. Het is een (nationaal) 'mental health care' probleem.
Geestelijk minder validen wat minder wapens laten kopen is dus geen deel van de oplossing *noteert*
Een oud-collega van me was een lesbo. Is jaren bezig geweest een geschikt vriendinnetje te vinden, en toen dat eenmaal zover was bleek dat vriendinnetje toch graag een man te willen worden. Dan heb je ook geen geluk in je leven...
LOL
In 2020 zijn er ruim 45.000 mensen omgekomen in de VS door vuurwapens. Aantal doden door klimaatverandering: NUL. Als je echt wil bouwen aan een veilige toekomst voor je kinderen, dan bouw je geen windmolens, maar strenge wapenwetten.
Geen doden door klimaatverandering geloof ik niet. Alleen in Nederland al vallen er meerdere doden per jaar bij het plaatsen/onderhoud van windmolens.
Als je zot bent dan is nomen ook omen.
@TheEgg | 28-03-23 | 11:44: Zonnepanelenzetters vallen ook regelmatig van het dak. Dus voor een veilige toekomst: Geen zon, geen wind, geen wapens!
Als de Founding Fathers hadden gewild dat iedereen een wapen mag dragen, waarom staat het dan niet in de Grondwet? Het is er pas achteraf aan toegevoegd via een bijlage, Amendment 2. Foutje, wat mij betreft. Geen wonder dat iedere cop nu trigger-happy is, ieder moment kunnen ze neergeschoten worden door iedereen.
@Schout-bij-Nacht-J | 28-03-23 | 11:50: Een schout bij nacht staat ook wel bekend als achteradmiraal. Dat doet mij altijd denken aan foute homoporno uit de jaren ‘80 met opgepompte spieren en dikke snorren.
Strenge wapenwetten geven overheden en criminelen meer macht.
En laten die er nu net een puinhoop van maken.
Blaat echter lekker de communis opinio, dat is wel lekker comfortabel en het lijkt alsof je heel genuanceerd en slim bent.
@quigg | 28-03-23 | 11:52: Toen de founding fathers de grondwet opstelden had iedereen het recht om wapens te dragen. Pas toen dat recht op verschillende plekken (vooral Europa) onder druk kwam te staan, werd het noodzakelijk om deze veiligheid in te bouwen. (En uiteraard was dat onder druk komen vooral: de gewone man mag niet gewapend zijn, de adel wel)
Strenge wapenwetten zijn zeker nodig maar reken er op dat veel voor die wet ingaat wapens gaan hamsteren en dat er al rond de miljard vuurwapens in omloop zijn , die filter je er niet even snel uit zeker als veel eigenaren het als een aanslag op hun vrijheid zien en zich tot de dood willen verzetten . Een burger oorlog met " vrije milities " is dan bijna niet te voorkomen . Ze zijn helemaal gek daar dus wie wil daar aan beginnen ?
Als het een vrouw is die man wil worden, dan is het toch een trans man en geen trans vrouw? Anyway, waarschijnlijk was het een persoon met een gevaarlijke mix van emotionele instabiliteit en hersenspoeling.
I always wondered what it would be like, staring down the other end of a barrel.
*hik* This barrel is empty, bring me another.
@funda | 28-03-23 | 11:32: Ja hahaha, zo zullen er ook genoeg hebben gestaan in de loop, of moet ik typen met de loop van de geschiedenis ;-)
Goh, wat gek dat met volidioten ter linker- en rechterzijde, in een land waar je eenvoudiger aan wapens kan komen dan hier aan een goed stuk vlees, mensen naar wapens gaan grijpen om hun ‘recht’ te halen.
Ja maar, de ander is "letterlijk Hitler". Tjah, dan is alles toegestaan hè.
@TheEgg | 28-03-23 | 11:30: de hele manier van discussie voeren, waarbij niet meer naar elkaar wordt geluisterd en men iemand die iets zegt waar je je niet in kan vinden probeert monddood te maken is aan beide zijden het probleem. Hopelijk wordt het weer snel beter, want buiten een paar gekkies zal toch iedereen snappen dat dit een doodlopende weg is.
@TheEgg | 28-03-23 | 11:30: Wij hebben hier tenminste nog debatavonden over.
"Christelijke The Covenant School binnen en schiet zes mensen dood"
Maar Christenen zijn pas echt intolerante hufters en terroristen. Die hebben zoveel dood en verderf verspreid de afgelopen jaren, ze vroegen er eigenlijk gewoon om. *blauweharige linkse furry modus uit*
Thoughts and prayers dan maar weer voor de slachtoffers en hun nabestaanden, namens de NRA en andere wapengekkies.
U kent dit geniale filmpje van een NRA-congres wellicht al? youtu.be/ywPZ3fMlpro
Dombo's hebben nog niet eens in de gaten hoe ze in de zeik worden gezet en geven braaf applaus.
@Jan Laefcutte | 28-03-23 | 11:25: Wow. Ziek zijn ze.
Peter Frampton legt het nog eens uit op Twitter: I have posted this before but ..
26 years ago, a gunman entered
Dunblane Primary School in Scotland,
killing 16 kids and a teacher. The UK
govt responded by enacting tight gun
control legislation. In the 9400+ days
since, there have been a total of O
school shootings in the UK.
mobile.twitter.com/peterframpton/stat...
Is wel zo...
Maar probeer dat maar eens uit te leggen aan de niet zo schattige dodo's in de wereld.
Begrijp je punt Jan ben ook tegen wapens maar het is niet zo eenvoudig als het lijkt vergeleken met het VK
Er waren ook 0 school shootings voordat die ene school shooting gebeurde. Je verbied dus iets waar geen structureel patroon in zit.
Waar wel een structureel patroon in zit:
Er verzuipen per jaar meer kinderen in Nederland in niet essentieel water (dus kanalen etc niet meegerekend) dan dat er in de VS kinderen overhoop worden geschoten, omgerekend naar bevolkingsdichtheid.
Tijd voor een verbod op siervijvers, per direct.
@jeweettochniet | 28-03-23 | 11:21: Dat iets niet zo eenvoudig is, is een van de bekendste politieke smoezen van onze tijd geworden.
"Het ligt erg complex."
"Dit probleem kun je niet oplossen met een druk op de knop."
Waarna meestal de journalist braaf afdruipt in plaats van degene die die schaamteloze onzin uitslaat tot op de enkels af te fakkelen.
@funda | 28-03-23 | 11:28: nee als iets verkeerd is kan het ook juist goed zijn. Het is te makkelijk om te zeggen als er een wapenverbod doorheen gedrukt wordt dat het dan beter zal gaan. Dat is waar ik op doel. Je kunt wel alles alleen vanuit een Westers Europees perspectief zien maar dan mis je een groot deel van het probleem.
In de UK waren er geen miljard wapens in omloop , hoe krijg je die ooit nog weg ?
@jeweettochniet | 28-03-23 | 11:32: Dat zei ik ook niet, ik had het over smoesjes die iedereen zich maar laat aanleunen waardoor er niet eens meer aan oplossingen gewerkt of gedacht hoeft te worden.
@funda | 28-03-23 | 11:44: jij reageert op mijn comment. Waarop ik dan weer reageer dat het inderdaad niet zo eenvoudig is om dit op te lossen. Vanuit je woonkamer in een Hilversum lijkt een wapenverbod heel logisch en bijna niet voor te stellen dat het er nog niet is. "Wat een domme Amerikanen". Maar als je met je gezin ergens in de outback in Louisiana woont een paar uren rijden van het eerste politiebureau dan denk je er waarschijnlijk heel anders over
Verbied vuurwapens in de VS en het enige wat je hebt veranderd is dat alleen criminelen vuurwapens hebben.
@jeweettochniet | 28-03-23 | 11:49: Geen enkel probleem is eenvoudig op te lossen, anders was het al opgelost en geen probleem meer geweest.
@funda | 28-03-23 | 12:18: dat is natuurlijk niet waar. Problemen zijn vaak eenvoudig op te lossen maar wordt er voor gekozen om dat niet te doen
@TheEgg | 28-03-23 | 11:26: goede redenatie. Weg met die peutermoordende vijvers.
@jeweettochniet | 28-03-23 | 12:19: Vandaar dat je de mensen die dat soort onzin uitslaan meteen tot de enkels moet afbranden.
@funda | 28-03-23 | 12:23: problemen in het algemeen ging de laatste comment over. Het wapenprobleem in de VS valt dan weer niet gemakkelijk op te lossen
@jeweettochniet | 28-03-23 | 12:58: Zeker wel, in fasen wapenbezit verbieden.
@funda | 28-03-23 | 14:57: Daar zijn wetswijzigingen voor nodig. Waar onvoldoende draagvlak voor is.
Every day is trans day of vengeance?
En dat dan accepteren en vertalen naar een (basis)school shooting.. fucked up.
Binnenkort een Straight Bisexual Revenge Day.
@funda | 28-03-23 | 11:45:
Ja zoiets, en dan ook in een grote groep posten waarbij niemand durft te opperen dat het wellicht aan het doorslaan is en misschien moeten we dit soort oproepen niet doe.... aw gebanned uit de eigen groep.
Waarom noemden ze het niet gewoon TransVengeance Day?
Alsof je niet meer krankzinnig mag of kan zijn zonder dat de wereld los gaat op euh. Blanke jonge jongens die hun school afknallen? Gepeste transgenders die wraak nemen. Ik zie een patroon.
Ik zit op het punt dat ik komieken meer vertrouw dan opiniemakers.
https://www.youtube.com/watch?v=d6uFXEjgX8Q&ab_channel=strings1955
De les is dus, met meer wapens wordt Amerika veiliger. Wat een achterlijk land is het toch.
Er zijn zelfs hele groepen Amerikanen die claimen dat de hele Holocaust had kunnen worden voorkomen als de Joden maar wapens en vechtersmentaliteit hadden gehad, uiteraard inclusief Anne Frank. Dat is gewoon misselijkmakende domheid.
Sommige gedeelten zijn zeker veiliger geworden, andere weer duidelijk onveiliger, maar dan komen we weer te snel in de critical race theory.
Verschrikkelijk dit. 6 mensen waaronder 3 jonge ukkies dood, omdat iemand zich niet begrepen voelde. Waarom toch?
Omdat het makkelijker was om tegen die persoon te zeggen dat ze inderdaad Napoleon was dan om haar daadwerkelijk te behandelen.
Egoïsme
@Schout-bij-Nacht-J | 28-03-23 | 11:16: Ik ken ze niet. Jouw haat belooft veel kennis op dat gebied.
Waarom alleen lijden als je samen kunt lijden? Vergelding is nu eenmaal onredelijk.
Die Amerikanen moeten eens een keer van de Nederlanders leren om met hun vingertje te wapperen in plaats van met een wapen.
Denk dat Amerikanen hun wapens niet meer gaan afgeven. Die kans is vervlogen. Het vertrouwen in de overheid is daar lager dan ooit
Tbh, ik kan niet wachten tot we in NL eindelijk een versie van 2A krijgen.
@AapjeVanDeFBI | 28-03-23 | 11:10: Dan zul je nog heel lang moeten wachten, vrees ik.
@AapjeVanDeFBI | 28-03-23 | 11:10: Dan zou de overheid moeten gaan luisteren naar het volk, ik denk niet dat ooit de bedoeling is.
Er zijn mensen dood. Twee? Drie? Zes?
Wat zeg je?
Een trans? V.E.R.T.E.L.!
‘Van krantenjongen tot schoolshooter’
Ik begrijp echt helemaal niet wat dit met mannen te maken heeft. Hij?
En heus niet alle vrouwen zijn zo; veel van hen kunnen heerlijk koken.
Die cupcakes gingen toch maar vervelen, oefenen met deerhunten was veel leuker blijkbaar.
@TanteJuut | 28-03-23 | 11:09: Ze heeft zoals alle massamoordenaars de echte Deer Hunter-behandeling wel verdiend: 'Mau! Mau!'
Amerika’s antwoord op vuurwapen geweld kan je vergelijken met condooms met aardbeiensmaak uitdelen aan 11 jarige meisjes om incest zwangerschappen tegen te gaan.
Probleem is als je ergens afgelegen woont in de VS en dat komt daar nogal veel voor. Je niet graag de eerste bent die z'n wapens afgeeft
@jeweettochniet | 28-03-23 | 11:04:
Juist, dat dus moeten we voor ogen houden, want boeven komen toch wel aan wapens.
Wat een schande dat jullie hem niet noemen naar het gender dat they/them had gekozen voor zichzelf. Dat is pas erg. Het is geen haar!
Hij is een gefrustreerde maniak. Zo.
De wapengekte in Amerika, óók gepromoot via films en series, zorgt voor al deze "shootings".
Óók door trans- en rasobsessie.
Ook ik was ooit als jongen gevangen in een vrouwenlichaam, en toen werd ik geboren.
LOL
Tja , zo gaat dat....
Badumm tss.
Op N U . N L, waar ze doorgaans erg betrokken zijn met de letterbakgemeenschap, staat niets over het feit dat het een transgender betreft. Een staaltje zelfcensuur van de bovenste plank als je het mij vraagt.
Die site is een soort cryptopuzzel, als ze daar iets schrijven moet je de geheime vertaalsleutel erbij pakken en aan de hand daarvan bepalen wat er nou écht aan de hand was.
Je mag er ook niets schrijven wat niet in hun straatje past.
Eens. Laf.
@elfenstein | 28-03-23 | 11:01: die geheime vertaalsleutel is best voorspelbaar, dat dan weer wel. Tussen de regels door lees je vaak al precies wat er aan de hand is. 1 zoekopdracht in google doet de rest.
Ach ja, woke.nl. De "cancel culture", in actie.
Op Joop staat nog helemaal niks terwijl ze er normaal als de kippen bij zijn .
Misschien was ze ooit lid van een extreemrechtste klaverjasclub.
Geen wonder dat meer en meer verstandige mensen in Amerika hun kinderen homeschoolen. Je moet wel helemaal uit je plaat zijn om je kind nog naar die halvegarenfabrieken te sturen, je krijgt ze terug als totale gehersenspoelde zombies, of in een kistje.
Zit wat in. Mijn dochter van 7 leert ook meer van een klein uurtje 1 op 1 werken aan taal en rekenen met mijn vrouw dan van een volle dag school, wat qua inhoud en insteek soms meer lijkt op een slecht geleide opvanglocatie voor daklozen.
RIP. 3 kinderen. Sick. Dit gebeurt dus vrijwel nooit in Canada. Terwijl het land en de bevolking grotendeels identiek zijn aan de USA. Dat is een interessant experiment. Canadezen hebben ook wapens. OK, die Trudeau is mental maar het blijft me fascineren.
Ik ben persoonlijk tegen wapens, maar indien ik in Amerika had gewoond, had ik nog dezelfde dag 2 gekocht.
Gebeurd ook in Canada helaas.
Alleen de VS heeft 10 maal meer mensen
Dus als je niet je zin krijgt schiet je maar kinderen dood.
De logica van deze transgender is wel heel apart
Wat is er met dat land aan de hand? Mijn god wat een drama. Ze hebben ons land dan wel bevrijd in de oorlog, maar het respect en vertrouwen gaat hard naar beneden met die hele trans-obsessie, gefaciliteerd door onderwijs en bedrijfsleven. Hier scheiden onze wegen
Ja en rasobsessie
Fout: de Canadezen hebben ons bevrijd. De Amerikanen bleven in Duitsland.
Ja, de democraten ,met name de linkerkant is toch zo progrssief.
Een man die 2 maal vrouwen verkrachtte werd trans en ,na te zijn veroordeeld,in een vrouwengevangenis opgesloten worden.
@oldandwise | 28-03-23 | 11:01: OK, de Amerikanen hebben Limburg bevrijd. Polen, Canada en UK de rest.
@small_town_dad | 28-03-23 | 11:13: Zaten tot aan de Waal (Zie ook Band of Brothers bv.)
Minder emojirotzooi is dan wel weer een topidee.
"trans genocide"
wut
Zolang die Yanks blijven geloven in wapens, is dit geen nieuws.
A nutcase without nuts.
Dat normaliseren van wat níét de norm is, is de eerste en belangrijkste onzinnigheid, die we geacht worden te respecteren.
Niet alles wat níét de norm is, is fout. Dát zeg ik niet.
Wél zeg ik dat als je afwijkt, dat je dan afwijkt en dat de maatschappij dan moeite moet doen om zich zo te plooien dat ook die persoon daarbinnen voldoende goed kan functioneren. Áls dat überhaupt mogelijk is.
Soms is dat bijna niet te doen en soms met duidelijke beperkingen (pedofielen bijvoorbeeld). Soms is dat bijna geen probleem, maar je moet wel accepteren dat afwijken van de norm dan acceptabel is (bijvoorbeeld bij homofiele mensen).
Iedere afwijking die wrijving veroorzaakt is wat het is. Dat is best frustrerend als je zo een afwijking bent. Bijvoorbeeld pedofielen hebben het best moeilijk. Ook mensen, die bestaan vast niet maar bij wijze van spreken, die hun eigen vlees het liefst opeten hebben een probleem. Niet alles is oplosbaar.
Het woke (een zeer misleidende benaming, want ze zijn blind) gepeupel gílt werkelijk om alle ruimte in de maatschappij en is agressief en niemand lijkt er wat tegen te willen inbrengen.
Ik wel. Ik vind dat zeer schadelijk en het gaat voorbij aan normale menselijke omgangsvormen waarbij iemand die het moeilijk heeft om mee te komen op enige menselijke support mag rekenen.
Dé norm is: als je afwijkt heb je een probleem en als je je netjes gedraagt, dan is de maatschappij best bereid te onderzoeken of omgaan met je probleem tot de mogelijkheden behoort.
Kannibalen, daar hoor je niemand over. Die hebben ook gevoelens.
@Piet Karbiet | 28-03-23 | 11:03:
Ooit zei iemand dat alle culturen gelijk waren.
Waarop iemand reageerde door te zeggen " dan kan je zeggen dat kannibalisme dus een kwestie van smaak is."
Geen idee meer wie dat zei maar vond en vind dat nog steeds een rake opmerking.
Accepteren, en niet gaan normaliseren dat zou het verhaal moeten zijn. \Momenteel heb ik vooral het gevoel dat het een rage is, beetje puberend afzetten tegen de norm.
Toch weer een witte man met een automatisch wapen. De plaag van Amerika.
je kan er over discussieren, maar het kan in dit geval ook wel eens een witte vrouw zijn geweest.
Er valt niets te discussieren, het was een vrouw.
@funda | 28-03-23 | 11:13: Éíndelijke gelijkheid. 28 maart vanaf heden Emancipatiedag.
Alleen voor mensen die het geloof aanhangen dat mannen en vrouwen gelijk zijn, zijn geïnteresseerd in verschillen tussen mannen en vrouwen. Opvallend, maar logisch. De zinniger mensen, weten dat er verschillen zijn en scherpen hun geest in de loop van het leven.
Nu echter, komen er mensen die binnen het 'iedereen is gelijk'-geloof, komen met exotische varianten, d.w.z. weinig voorkomende varianten. En die éísen dat ze gelijk worden behandeld.
Wat dát is het politiek correcte uitgangspunt, iedereen is gelijk. Dat is onzin, maar het is wel een geloof dat heel erg breed beleden wordt.
Nu kijken we tegen mensen aan van wie we wel weten dat dat vaak gewoon een psychisch probleem wordt en of een ander probleem. En tsja, we móéten beleefd en tolerant blijven en maar blijven uitdragen hoe gelijk ze allemaal zijn.
Zó gelijk dat we hier tot aan de NYT een punt maken van wat iemand precies is qua man, vrouw of iets anders (zal vast bestaan).
Dat dit níét logisch is, ontgaat de woke mensen volledig.
Wat zinnige mensen willen weten is gewoon informatie: hoe geboren, wat is relevant in iemands leven en wat weten we dan? Dus dat iemand als vrouw is geboren en zich als man identificeert, dat willen we weten.
Blanke man...
@Zomaarwat | 28-03-23 | 11:34:
Ik postte het al in het stamcafe: weer een glazen plafond doorbroken.
Maar dat zal niet de gewenste spin zijn, daar noch hier.
De kogel komt weer van links
@Zomaarwat | 28-03-23 | 10:52: Wat is dit voor een vreemd hoofdlettergebruik met Nederlandse en Engelse woorden samengevoegd?
Als kind van de jaren '80 begrijp ik oprecht niks van de gendergekte, de transtragiek en nonbinaire persoonlijkheidsstoornissen. Mijn moeder leerde me waarschuwde toen we vanuit de provincie gingen winkelen in Amsterdam van tevoren:
'Hier zie je wel eens wat afwijkends, jongen, een man in vrouwenkleding of andersom. Moet je echt nooit om lachen, soms worden mensen in een verkeerd lichaam geboren. Leven en laten leven.'
Zo eenvoudig was het en waarom niet?
Ja, maar nu willen ze niet alleen in een jurk lopen of snor opplakken, nu willen ze volledig omgebouwd worden. En respect,. en They genoemd worden, En het zijn er veel, veel meer, aangewakkerd door insta, twitter etc. 99% heeft geestelijke hulp nodig in plaats van een transitie.
Oei oei oei, een jongen, een man?? Gender aannemen? Fout! En verkeerd lichaam? Hoezo verkeerd!!! Fout! Vrouwenkleding? Wie bepaalt wat vrouwenkleding is? FOUT FOUT FOUT! Je moeder zou zo hard gecancelt worden vandaag de dag.
Volgens mij snapt niemand hier iets van. Dit is alleen de schreeuwende 0,0001% die aandacht willen. De media die het faciliteert.
Omdat het via internet tribal is geworden.
Dan kunnen mensen zich opwinden over 'hunnie' van die andere tribe.
Ook als het over dingen gaat die eigenlijk niet belangrijk zijn, maar dan kun je daar lekker boos over worden.
Het gaat helemaal niet over transgenders.
Het is gewoon weer een manier om jezelf tot een groep te kunnen rekenen van voor of tegen.
En blijkbaar willen mensen dat graag, de hele dag doemdenken en zwartgallig en pissed zijn.
Maar die tribes bestaan alleen in je hoofd en op het web.
Je hoeft er niet aan mee te doen.
Identity-politics is gif.
En handige populisten en demagogen maken er ook nog eens misbruik van.
@John McClane | 28-03-23 | 10:50: LOL. Inderdaad, want wijze woorden zijn not done anymore.
@halfvolle glas | 28-03-23 | 10:50: Iedereen klikt op die berichten, dus alle gepreoccupeerden zwengelen dit aan.
Vroeger werden mensen met een afwijking ondergebracht in een prikkelarme bosrijke omgeving. Nu lopen ze vrij rond, hebben internet, beginnen een FB-groep met nog 3 gelijkgestemden, noemen zich "Een Beweging" en zijn de held van de AnDeRsDeNkEnDeN...
Toen bestond de ombouw ook wel, en ik denk dat niemand behalve wat fringe religieuzen en asociale types met een laag IQ erop tegen was en is. Wat die pronouns aangaat: ok, dat is wel een beetje lastig, maar ik vraag me oprecht af of de meeste genderfluide mensen of transmensen dat willen.
wapens doden geen mensen. mensen doden mensen.
Mensen met wapen doden vaker andere mensen dan mensen zonder wapen.
@Sieg Hein | 28-03-23 | 10:44: Mensen doden vaker mensen zonder wapen.
@Sieg Hein | 28-03-23 | 10:44: helaas wel ja
Ik dacht al: waar blijft die domme slogan van de NRA? Je kan er altijd gif op innemen dat iemand ermee op de proppen komt. Alleen moet het zijn: 'guns', vuurwapens dus.
Daarom moet iedereen eigenlijk ook in een tank rijden.
'The only thing that stops a bad guy in a tank is a good guy in a tank.'
Or a gal, natuurlijk.
Geef ze allemaal een wapen, de transjes. Ze worden immers enorm belaagd door christenen en blanke mensen in het bijzonder. Zelfde geldt voor allerlei andere zelfbenoemde slachtoffers van blanke mensen, westerse cultuur en de geschiedenis in het algemeen.
Mensen, alles wat ons haat en nogal gestoord is, bewapent zich. Als wij dat doen, zijn we fout.
De realiteit en de mores even scherp op het vizier. Nu niet gaan schieten!
Tja, dat krijg je er van als je moeilijke sociale vraagstukken tot politiek wapens maakt en over de grens gaat duwen zodat je je tegenstanders voor van alles en nog wat kan uitmaken. Deze kogels kwamen vol van links. De verenigde Staten zijn moreel volledig gesloopt.
Nou ik ben overtuigd door deze haarscherpe analyse. Klote Kaag ook altijd.
@BobDobalina | 28-03-23 | 10:43: ik vind Kaag ook volkomen kut, maar wat ze hier nu weer mee te maken heeft is mij ontgaan.
"Deze kogels kwamen vol van links. De verenigde Staten zijn moreel volledig gesloopt.''
Dit soort kogels komen in de VS voor 95% van rechts.
Kogels komen van verwarde mensen die de menselijke maat uit het oog verloren zijn.
En welk idealistisch labeltje die mensen zichzelf opplakken heeft daar weinig mee te maken.
Of die mensen zich nou rechts of links noemen.
Of van welk geloof dan ook.
Alsof alle rechtse mensen blij zijn met Brevik. Of alle linkse mensen met Folkert.
Of dat alle gelovige mensen achter geloofsgeweld staan.
@AdvocatusDiaboli | 28-03-23 | 10:57: Soms heb je van die eenvoudig opgestelde plempsels die gewoon een duimpje verdienen op kwaliteit.
Uw tegeltje is er zo eentje.
Woke knettergek.
New York Times plaatst rectificatie
wegens misgendering dader
twitter.com/stillgray/status/16406193...
Als het niet om te huilen was had ik er om kunnen lachen...
yesss en ik verwacht niets minder van de NOS vandaag nog. Nu nl houdt het heel smart op "de schutter".
Klopt de haarkleur en lengte wel?
Er zijn waarschijnlijk al een dozijn advocaten 'mee aan de slag'. Murica.
Amerikaanse transgekkies vrezen voor wraakacties jegens xzelf en roepen elkaar op wapens te kopen.
Zolang ze maar binnen de geldende wetten blijven toch?
Het gaat hier niet anders.
En wat is nu het verband tussen transmensen en gevaarlijke gekken.
Zijn er opvallend meer gevaarlijke gekken die vinden dat ze trans zijn,
of zijn gewoon alle transmensen gevaarlijke gekken.
De 'zie je wel' mensen kunnen er wel lekker mee op hol slaan in elk geval.
Ik denk dat je gelijk hebt. Nu is de vraag; is de wens je geslacht te veranderen een uiting van gekte of wordt je gek van leven in een ‘verkeerd’ lichaam?
De vraag is: hoeveel procent van de bevolking is trans, en hoeveel procent van de daders is trans?
Het verband is dat 95% van de trans mensen geen trans is, maar een psychiatrisch geval dat het stempeltje transgender krijgt, en zo weer "genezen" de straat op geschopt kan worden.
@lekgoot | 28-03-23 | 10:45: 0,6% en die tweede weet ik niet.
@lekgoot | 28-03-23 | 10:45:
Dus als de percentages overeen komen zijn het dezelfde mensen?
Dat zou makkelijk zijn.
Bij 25% van de dodelijke ongevallen had de bestuurder alcohol gedronken en bij 75% van de dodelijke ongevallen had de bestuurder koffie gedronken. Het is dus veiliger als de bestuurder alcohol drinkt in plaats van koffie.
Da's dus logisch.
Not.
@AdvocatusDiaboli | 28-03-23 | 11:01:
Bij de "trans" mankeert er meestal wat aan de bovenkamer, en in het zeldzame geval dat dit niet het geval was, is de transitie wel gekmakend. Aldus lopen ze elkaar de hele tijd op te jutten en veren in de reet te steken om vervolgens luidkeels te hengelen naar de zielige minderheid status. Ik durf wel te beweren dat de gansche transcommunity zo lijp is als een deur. Gek genoeg worden deze patiënten door de goegemeente maar al te serieus genomen en op het schild gehesen. Waarvan akte.
@Wiebenick | 28-03-23 | 11:48: Aanpassen aan de gestoorde massa gaat met horten en stoten.
@AdvocatusDiaboli | 28-03-23 | 11:01:
Nee, het vergelijken van de percentages is een eerste stapje in het zoeken naar een causaal verband. En om bij jouw voorbeeld te blijven. Bovendien zou jouw voorbeeld anders moeten worden geformuleerd: Als 2,5% van de automobilsten tijdens weekendnachten met alcohol op rijdt, terwijl zij danbijvoorbeeld 10% van de ongelukken veroorzaken, dan is dat een aanwijzing dat die alcohol een negatieve invloed op het rijgedrag zou kunnen hebben.
Op NOS stond dat het een vrouw was. Maar dat is dus misgenderen? En is dit terrorisme?
Hij was een 'vrouw'. NOS is correct.
Maar dat hen misgendered werden, dat vinden de journo' s pas echt erg.
Wat een opluchting: er is blijkbaar ook een grote diversiteit aan transmensen.
Wat voor medicijnen worden daar gebruikt voor de verbouwing?
Hormoontjes waar je tetten van krijgt.
Opfokkende stofjes in ofzo.
En medici werken hier aan mee.
Misschien was deze trannie boos dat ie geen testo kreeg van de shrink? Of dat de tetten niet mooi verwijderd waren? Of was hij het gepest van cislui spuugzat? Mocht ie niet meedoen met football? Wat zou er eigenlijk in dat manifest van die doorgedraaide staan?
En zo kennen we de gebruikelijke slachtofferrollende minderheden: Jezelf eerst heel hard een of andere geclaimde fobie toe-eigenen. Daarna overal je mening opdringen, om te eindigen met: de tijd van praten is voorbij. En dan? Als de laffe honden die ze zijn onschuldige-, weerloze mensen aanvallen. Dit geldt voor alle debiele religies die er zijn: van de vredesreligie tot trans tot klimaat en complotvolgers.
Klimaat en complotvolgers zijn onderdeel van een minderheid, dat kan iedereen zijn. Dus iedere loon kan dit in principe doen
Ik zie alleen maar een verdwaalde dwaas die wanhopig op zoek is naar een genderneutrale plee.
Had "het" beter de 013 in kunnen lopen. Sinds gisteren geen normale toiletten meer daar.
En dat er dan toch nog idioten zijn, ook hier in de panelen, die vuurwapen bezit verdedigen.
Mocht je dat zo graag willen, behalve een green card staat niets je in de weg om te emigreren naar de US of Stupid waar je in alle vrijheid je eigen first responder kan worden.
Of Somalië, schijnt de prijs van een AK 47 ook niet al te hoog te zijn.
Verbied die vuurwapens nou eens.
Ja. Dat gaat niet werken.
Sorry, maar zo werkt dat niet. Je moet een geweer mee naar sgool kunnen nemen om jezelf te kunnen verdedigen tegen malloten die een geweer mee naar sgool nemen...
Hier in Nederland zijn ze verboden en zeker strenger gereguleerd wat betreft bezit. Pim Fortuyn, Peter de Vries etc. kunnen het desondanks niet na vertellen.
Daar heeft dat verbod weinig aan geholpen.
@Andersdenkend | 28-03-23 | 10:40:
Klopt, en hoeveel massale schietpartijen op scholen hebben wij gehad in Nederland?
Een totaal verbod zal inderdaad niet betekenen dat er geen vuurwapen geweld meer zal zijn, maar het zal wel helpen.
@Maya de Blij | 28-03-23 | 10:43: Tellen winkelcentra ook mee?
Defensive use of a firearm ligt zo tussen de 500,000 en 3 miljoen per jaar.
Hoe triest het ook is, dat valt in het niets met die enkele keren een gek een school overhoop schiet.
Zeg Blijtje, verbieden verbieden verbieden. Zou dat echt helpen denk je? Is Nederland goed in en het werkt niet.
Wéét jij überhaupt waarom Amerikanen zich (veelal, mogen) bewapenen?
Ze zijn hier al verboden, maar als je je geroepen voelt, behalve een green card staat niets je in de weg om te emigreren naar de US, waar je dan tegen wapens kunt gaan stemmen.
Lees anders even hun grondwet, staat iets in over waarom ze daar wapens mogen hebben. Succes met die aanpassen vanuit uw rukbunkertje.
@elfenstein | 28-03-23 | 11:04: de Japanners zeiden tijdens de 2e wo dat ze Amerika nooit zouden binnenvallen want “achter elke grasspriet zou een wapen zitten”.
Met alle mafklappers wereldwijd zou je juist het recht moeten hebben om een persoonlijk vuurwapen in bezit te mogen hebben. Een side arm zo gezegt. Balkenende heeft dit zelfs ooit geopperd. Nu loop je op straat in de steden en moet je 12 jarigen al van te voren wantrouwend aankijken.
Ze is een smerige klootzak
Ik zou hem in haar kut schoppen
Ze was een grote kudtzak.
Gordon zou het sowieso doen.
Iedereen heeft immers een mening.
@Zomaarwat | 28-03-23 | 11:01:
Gordon zou hem (m/v/h/nnnb/ovd/sntd/omgwtfbbq) sowieso doen...
Geestesverwarring aanmoedigen en gaslighten, volpompen met zeer ingrijpende hormonale medicijnen en hersenspoelen met een extreme vorm van "if you're not with us, you're against us". De trans community in de US heeft veel weg van een cult of terroristische organisatie.
Ze zijn dan ook gerelateerd aan die andere cult met terroristische neigingen: De klimaat activisten.
Verbanden leggen is ook een kunst.
@TheEgg | 28-03-23 | 10:35: u weet niet wat een terrorist is door de verwatering van het begrip. Tegenwoordig is een boekhouder al een terrorist wanneer hij zwarte betalingen voor een handelaar verwerkt. Zo kunnen de USA makkelijk uitlevering vorderen. Alsof we allemaal onder amerikaans recht leven.
Er bestaat slechts een hele kleine groep met gender-disphoria. Het grootste deel van de "transgenders" is geen transgender, maar een psychische patiënt.
Die moet je behandelen, ipv. een gender-issue aanpraten. Want als je ze niet behandeld krijg je dit. Net als de meeste (school-) schietpartijen in de VS, is dit een gevalletje falende psychische hulp.
Dat is de echte schade die die hele gender-waanzin aanricht. Mensen die zich napoleon wanen worden niet geholpen, maar verteld dat ze inderdaad Napoleon zijn. (vervang napoleon door ander geslacht, en je ziet de overeenkomst)
Als ik een euro kreeg voor elke gender die er is dan had ik 2 euro en een stapel Monopolygeld...
Exact. Ze hebben hulp nodig.
de suggestie is toch vooral om mensen van het napoleon idee af te helpen. Steekmuts afpakken en de jas dichtnaaien.
Het zou ook wel fijn als er was tegen het massaal opkomen van het messias syndroom. Het lijkt wel of iedereen die in beeld komt er aan - wil - lijden. Jonge lui willen zich al een voorbeeld wanen.
@TheBigKirth | 28-03-23 | 10:48:
Er is net een nieuw kantoor geopend waar ze gepaste hulp bieden.
Tot nu 100% genezingskans.
Ik kom ff niet op de naam maar het zit op de allerbovenste verdieping van de Maastoren...
Als je doelbewust kleine kinderen dood schiet maakt het wat mij betreft niet uit hoe je jezelf meent te moeten identificeren. Monsters zijn er in alle soorten en maten, hetgeen bovenstaand artikel treffend (no pun intended) weet te illustreren.
Amerika. De grootste psychiatrische open instelling ter wereld waar de patienten wapens krijgen toegeworpen. Je verzint het niet.
Amerika, waar je op je 18e in een pornofilm mag spelen maar je tot je 21e moet wachten voordat je hem mag zien...
@Air van Boven Dorens | 28-03-23 | 10:31: Dentge
Hier krijgen de psychiatrische patiënten een aai over de bol en verlof. De middelen zijn anders, het resultaat is gelijk.
Je mag vanaf je 18e ook kijken hoor. Een biertje drinken na een facial ondergaan mag pas 3 jaar later.
je ziet het daar gebeuren en duizenden mafkezen hier vinden het fantastisch en willen het hier ook.
Misschien zit het toch tussen de oren?
In het AD: "Dat de schutter een vrouw is is echter erg ongewoon. Bij slechts 4 van de 191 massaschietpartijen sinds 1966 was de dader een vrouw."
Wat mij betreft blijft die stand op 4.
Edit: het is dus een vrouw. 5
3,3 schoolshootings per jaar, hell...
Maar dit was een niet-aangepast lichaam, geboren als vrouw en dus nog altijd een vrouw. Mag ik hem dan toch doordraaien naar 5?
@John McClane | 28-03-23 | 10:30: yes. Ik was te snel... aangepast.
Mass shootings volgens wiki: an event involving the shooting (not necessarily resulting in death) of five or more people (sometimes four) with no cooling-off period.
Is dus een best breed begrip.
@Roos | 28-03-23 | 10:32: te vooringenomen eerder
@TanteJuut | 28-03-23 | 10:40: ik zag een manwijf en dacht een man die een mislukte vrouw was geworden. Het bleek een mislukte vrouw.
@Roos | 28-03-23 | 10:50: Mislukte mensen aldus superster Roos.
@TanteJuut | 28-03-23 | 10:59: gekke reactie
@Roos | 28-03-23 | 11:00: mislukte reactie
@TanteJuut | 28-03-23 | 10:59: Mij lijkt dat je als mens behoorlijk mislukt bent als je anderen doodschiet, zeker als je kinderen doodschiet.
@bergsbeklimmer | 28-03-23 | 11:17: dat heb je met alle moordpartijen zonder aanleiding. Met zijn alle dood gaan om naar de sterren te gaan is ook wel behoorlijk stom. Kinderen vermoorden uit misplaatste boosheid is wel het aller krankzinnigste.
@bergsbeklimmer | 28-03-23 | 11:17: Ja, en het tweede helemaal.
@TanteJuut | 28-03-23 | 11:04: het doodschieten van kinderen valt bij mij in de categorie mislukt mens en dat is nog te ruimhartig.
Maar ga vooral rustig door met het op de persoon spelen .
@Roos | 28-03-23 | 12:01: Eerste zin akkoord, tweede zin is gejank.
@TanteJuut | 28-03-23 | 12:17: boehoe
Vroeg me toevallig laatst nog af wanneer de eerste trans radicaal genoeg was om een aanslag te plegen. Helaas realiteit.
Om Jacbse en van Es te citeren 'Aan onze pik komp ook een eind, daar kun je niet op blijven trappen'
Als je niet het geluk krijgt dat je verdient ben je misschien in een verkeerd lichaam geboren. En als dat niet werkt kun je altijd nog wat onschuldige mensen neerschieten die er niks mee te maken hebben.
Bedankt voor de tip. *zoekt AK-47 in de schuur*
Vanaf 8 jaar training omgaan met vuurwapens, en er vervolgens, na het behalen van een diploma, ook eentje mee mogen nemen naar school. Vergelijkbaar met hier het zwemdiploma.
Ik probeer hier een grappige reactie op te bedenken, maar het lukt me niet hoe hard ik ook mn best doe...
@Air van Boven Dorens | 28-03-23 | 10:29: Tot er iemand met een zwembad een school binnenloopt en 13 mensen verzuipt.
@vladimirows | 28-03-23 | 10:37:
In beide scenario's dient er achteraf gedweild te worden...
*toch nog iets leuks bedacht*
en iedere dag honderden doden door ruzies, mafkees.
Transdaders ook hier meestal mannen.Toevaliig deze keer een vrouw.
In crimineel gedrag verloopt het trans gebeuren blijkbaar niet even voorspoedig(zie derde tweet)
twitter.com/lyd20211/status/164062205...
Toch mooi, dat equal opportunity.
Het is op z'n minst frappant te noemen dat veel jongeren die tegen vuurwapenbezit zijn ook fans zijn van Harry Potter, die naar een school gaat waar kinderen wordt geleerd hoe met een wapen om te gaan.
Nah, harry Potter mag ook niet meer hè. Want de schrijfster (met een historie van geweld binnen het huwelijk) heeft gezegd dat mannen niet in blijf van mijn lijf huizen mogen komen. Ook niet als ze zeggen dat ze vrouw zijn.
Tjah, dan ben je af.
@TheEgg | 28-03-23 | 10:34:
"I don't know about you, but excluding women from women's prisons just because they've got penises, male pattern baldness and have committed a couple of rapes seems awfully TERFy to me."
twitter.com/jk_rowling/status/1620107...
@Air van Boven Dorens | 28-03-23 | 10:45: Dat is Rowling over een nieuwe wet in Schotland die uiteindelijk de kop heeft gekost van de premier.
tja, fictie he. Velen spelen first person shooter games maar zouden in het echt nog geen kind van zijn knikkers kunnen beroven. Laat staan iemand dood maken die toevallig in de verte voorbij loopt of in man-tegen-man gevecht met een mes.
hahaha, de stoere dwazen. Een week bivak houdt 95% van de jonge twingers al niet eens vol, Ik hoor ze nu al snikken in de slaapzak op de eerste avond na een late mars met bepakking.
@TheEgg | 28-03-23 | 10:51: Sturgeon was overijverig en trok het toch niet. Jammer want de Schotse onafhankelijkheid komt nu een poosje stil te liggen.
@TheEgg | 28-03-23 | 10:34: Nee, Rowling mag niet meer. De zoomers blijven vastklampen aan haar werk zelf.
Helemaal mee eens. Be your own first-responder. Dat zouden we hier ook vaker moeten doen. Niet wachten tot de popo klaar is in de shoarmatent maar gewoon zelf de inbreker/verkrachter/dief aanpakken.
We zijn schapen geworden. En als er eens een omstander handelt naar zijn rechtvaardigheidsgevoel, dan geven andere omstanders hem/haar nog steeds geen bijval. Dat vind ik griezelig, dat een groep niet een norm kan stellen aan individuen die zich eraan onttrekken.
@Diotima | 28-03-23 | 10:25: mocht je ooit in een bepaalde situatie terecht komen en jij reageert wel, en je wil hulp, dan moet je mensen direct aanspreken: JIJ kom hier en help! Dat schijnt te werken. Anders blijven de meeste mensen zich inderdaad onbewust verschuilen in de kudde.
@Diotima | 28-03-23 | 10:25:
Niemand wil die uitslover zijn die het water in springt om iemand te redden...
@Air van Boven Dorens | 28-03-23 | 10:27:
Het gebeurt altijd als je je nieuwe schoenen aan hebt.
@John McClane | 28-03-23 | 10:27:
Klopt!
Moest iemand in m'n bus in stabiele zijligging leggen.
Vanwege zijn gewicht en een smal gangpad was dat voor mij alleen lastig.
Een jonge knul aangewezen en gezegd me te helpen. Die dat toen ook meteen deed.
Je weet toch dat in Nederland niets zo zwaar bestraft wordt als eigenrichting?
Als je overvallen wordt en je geeft de overvaller een klap op z'n kanis, dan word jij bestraft en de overvaller niet.
dat eindigt vrijwel altijd met het neutraliseren van de door u aangemoedigde dappere slachtoffers. Tuig is er op voorbereid, de slachtoffers niet.
Net als Bonkers die als obese midden-70-er verklaarde in zijn eentje en met blote handen wel een schoolshooter uit te kunnen schakelen toen de popo in eentje volgens instructie ergens eerst op versterking had gewacht. dit terwijl je hem op een podium bang zag wegduiken toen er wat geroep was naast het podium en secret service een man besprong. Achteraf verklaarde Bonkers volledig gereed te zijn geweest voor de podium-klimmer. hahahaha, Bonkers de fantast, hij gelooft het zelf en de mensen staan te juichen.
@MAD1950 | 28-03-23 | 10:54: dat is helemaal niet zo. In Amsterdam werd iemand op de openbare weg gewurgd alleen op verklaring dat hij een dief zou zijn die gascilinders zou komen stelen. Zonder enig bewijs of heterdaad.
Deze keer is het geen "extreem rechtse" Patriot. Wat is het excuus nu weer Democraten?
Geweren nog steeds aan banden. Weinig veranderd lijkt me
Bij gebrek aan GeenStijl, zal het wel de schuld van Trump zijn. Zijn violent retoric drijft mensen tot wanhoop ofzo.
@menage | 28-03-23 | 10:21: dat zou wel flink helpen
@SailingDuck | 28-03-23 | 10:45: het zijn wel de rechtse praatjes mensen in de staten die net zo Bonkers zijn die deze samenleving in USA promoten.
De dader is geen vrouw, maar de MSM kan niet afwijken van hun
woke gedachtegoed, zelfs niet bij een afslachting. Heeft Trump al de schuld gekregen btw?
Lees het nog eens.
@John McClane | 28-03-23 | 10:21: mijn excuses ik wist niet
dat Audrey een jongensnaam is. Het is inderdaad wel een vrouw.
Zelfjoris.
Tja, blijf mensen vertellen dat ze een slachtoffer van de maatschappij zijn en na een tijd gaan ze het geloven.
Murica hell yea
Nu al 40.000 vuurwapendoden per jaar. Wanneer er nog meer wapens gaan circuleren worden het er alleen maar meer. Dus dat is de weg die velen daar willen kiezen.
@AntiZanicz | 28-03-23 | 11:14: Klaag, zeur, maar niet weten waarom?
Bovendien worden zelfmoorden vaak meegeteld. In NL 2.000. In de VS meer. En 150 moorden, niet altijd met een vuurwapen.
En die wapens kun je van vinden wat je wilt, maar het heeft een gegronde reden. Daarom willen overheden - en hun slippendragers bij de msm - zo graag van die dingen af.
@Zomaarwat | 28-03-23 | 11:42: het odet er niet, hoe meer wapens hoe meer doden die er niet zouden zijn zonder die wapens.
@AntiZanicz | 28-03-23 | 13:26: Onzin.
REAGEER OOK