Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Hahaha GEFOPT! Asielschip Velsen BLIJFT

Social

Waarom nog voor rood wachten op uw snorfiets? Waarom meewerken aan een blaastest? Waarom voor de rechtbank verschijnen? Waarom nog belasting betalen? Of de kliko met de klep aan de weg zetten? Waarom nog afrekenen bij een benzinestation of supermarkt? Waarom überhaupt nog stemmen iedere vier jaar? Of remmen voor dieren? Omdat u natuurlijk géén tuigh van de richel bent, in tegenstelling tot het doodzieke ambtenarenpus van de Gemeente Velsen olv van Frank Dales (D66).

21 juni 2022

Reaguursels

Inloggen
-weggejorist-
Maggiesfarm | 24-03-23 | 18:50

Dis is een vrij modern en luxe cruiseschip. Ik zou nu toch wel eens willen zien hoe het er nu van binnen uitziet. Als het sanitair in ter Apel een indicatie is, dan hou ik mn hart vast. Norovirus kom er maar in.
We draaien straks allemaal op voor de renovatie van dit schip.
Beetje tweede hands cruiseschip kost zomaar 100.000.000€ kun je veel huizen van bouwen.

Crankhead | 24-03-23 | 18:43 | 1

Er zit een crew op dat schip.
Engineers, schoonmakers, kledingwasserij, koks, kelners, een kapitein, de hele reutemeteut.
Die ruimen de stront van hassan ook op.
En hassan krijgt gratis leefgeld.
Dus hassan appt naar zijn vrinden, het is hier fantastisch.

Piet-Kietelaar | 24-03-23 | 22:14

Ah, afspraak is afspraak. Dat zei Kaag in reactie op de eis van coalitiepartner CDA om 2030 te vervangen door 2035 als jaartal om het stikstofdoel te halen. Maar als je als D66 afspraken maakt met burgers zijn die afspraken dus ineens niks meer waard.

jochum1980 | 24-03-23 | 17:46 | 1

Om in te lijsten.
En opsturen naar 66, niet dat die er iets mee doen.

Nuuk | 24-03-23 | 18:34

die schuit blijft daar liggen tot die totaal is uitgewoond en zover uitgeroest is dat die gaat zinken. En dan is het natuurlijk tijd voor allerlei subsidie groepjes om daar uitgebreid verslag van te doen en te claimen dat we in nederland schandalig om gaan met "onze" "vluchtelingen". Dus dan moeten er snel 2 ter vervanging komen.

dumbfarmer | 24-03-23 | 17:31

Geen zorgen allemaal we bouwen wel een tri state voor al die miljoen miljard mensen. Complot theorieën werkelijkheid?

Burgerzaken | 24-03-23 | 16:51

Tijdelijke maatregelen zijn uiteindelijk altijd permanente maatregelen in dit fopland. Kwartje van cock is nog altijd van kracht om een voorbeeld te noemen.

Burgerzaken | 24-03-23 | 16:43 | 1

Let wel; met C-O-C-K.

D-Fens_1963 | 24-03-23 | 17:42

Die cruiseschepen zijn neergelegd bij gebrek aan huizen. Politici dachten daarmee tijd te kopen om snel "flexwoningen" (lees: containers) te kunnen neerzetten. Want die hebben ze lekker weinig bouwtijd, dachten ze, en als je het slim doet, kun je ook veel procedures omzeilen.
Maar helaas! Grond bouwrijp maken kost als het een beetje tegen zit 2 jaar en de containerbouwers rekenen ongelooflijke afzettersprijzen. Dus zes maanden later is er nog niets gerealiseerd. Zie daar de verlenging.

wapster | 24-03-23 | 15:41 | 1

vergeet niet dat we een muppet op dat ministerie hebben zitten, die eerst zogenaamd de coronacrisis gemanaged heeft..

dumbfarmer | 24-03-23 | 17:33

Het drijft niet vanzelf weg dat schip?

Jan, Leiden | 24-03-23 | 15:25 | 2

Soms wel…..
*rijkt Jan een schaar aan en knikt met hoofd richting de trossen*

Nuuk | 24-03-23 | 18:37

Hier is een woord dat het allemaal verklaart: dikkemiddelvingerpolitiek.

Here's Freddy | 24-03-23 | 15:49

Midden in het Gooi ook. De ironie wat dat betreft. Altijd links lullen daar totdat het in hun territorium komt.

Burgerzaken | 24-03-23 | 16:48

Plaats zo'n verblijf voor asielzoekers in de wijken/gebieden waar op pro-immigratie partijen is gestemd. Dit zijn de mensen die het prima vinden om meer asielzoekers op te vangen, dus ze zullen geen problemen hebben met asielzoekers als nieuwe buren.

Dat ze zoiets simpels niet uitvoeren geeft al aan dat men doelbewust bezig is om de opvang van asielzoekers uit bepaalde wijken/gebieden te houden. Veel Nederlanders zijn nou eenmaal van die walgelijke NIMBY types.

Hefbrug | 24-03-23 | 15:00

En het referendum waarin 59% van Velsen geen verlenging wilde, de boot weg. Gewoon negeren, de burger dag in dag uit in zijn laars pissen.

Benieuwd hoe lang nog.

Wattman | 24-03-23 | 14:57 | 1

Op zich al een vreemd referendum, want er stond zwart op wit dat verlenging niet aan de orde zou zijn.

Het brein erachter | 24-03-23 | 16:06

Er komen er steeds meer, dus het schip blijft, daarna hutjes met golfplaat, daarna takkenhopen met plastic zeil. Niets aan te doen, want moet van de mensenrechten.

zokanhetookja | 24-03-23 | 14:38 | 1

Die dozen van de Mieles, die gooien ze toch niet weg. Trouwens, die hutjes, die zijn er al, maar daar wonen de Polen in.

Dr. Blechtrummel | 24-03-23 | 16:40

Ja dit is de wet van Tinus Tokkie. Geweld helpt, dreigen met geweld meestal ook en een rechtzaak wil het ook nog wel eens doen. Maar gewoon op de nette manier krijg je dit. Lekker motiverend voor andere gemeenten om tijdelijke opvang te leveren.

geerdt | 24-03-23 | 14:33

Wat een nieuws, de kranten staan er ook vol mee! (not)

bitterpete | 24-03-23 | 14:19 | 1

Wie anders had verwacht dan deze verlenging snapt het niet.
Zei Kaag deze week niet dat betrouwbare partners zich altijd aan gemaakte afspraken houden?

Veepert | 24-03-23 | 14:15

Dit is een makkie. De periode is niet verlengd. Er gaat gewoon een nieuwe periode in…

redanx | 24-03-23 | 13:54 | 2

Of ze leggen het schip achterstevoren. Dan ontstaat natuurlijk een totaal nieuwe situatie.

Cor Netto | 24-03-23 | 14:20

@Cor Netto | 24-03-23 | 14:20: en daarna ondersteboven.

Kattie | 24-03-23 | 18:20

Met deze immigranten wil de overheid het planeetpuntensysteem verwezelijken. U moet wel. Zoveel lieve mensen op dat hele kleine stukje aarde. Die moeten niet het schip in, die geef je economische waarde. Een stukje overbevolking van ecologisch en economisch dorre lege grond van ver weg naar waterrijk bedrijvig Nederland, of Tristate, hier. Da's wel vol, dus opschuiven en inleveren maar. Op de dorre grond van daarginds ontwikkelen ze wel een ander plan. Geen zorgen. Hier echter gaan we allemaal ònze verantwoordelijkheid nemen. We doen het met z'n àllen. Samen. Het is ook jòuw ruimte, jòuw huisvesting, jòuw groen, jòuw baan. En samen met deze doorloopboot voor nieuwkomers ga jij je verantwoordelijkheid nemen. Een beetje gestuurd. Een beetje genudged. Een beetje met bestuurlijke dwang. Maar we gaan het sàmen doen.

zeurmachine | 24-03-23 | 13:54 | 1

Jij kan veel geld verdienen in de politiek. Of doe je dat al?

dasechtgeenstijl | 24-03-23 | 14:23

Filosofisch hersenspinsel:
Blijkbaar heeft ageren tegen de overheid geen zin, men luistert toch niet.
Zou de boodschap ‘wij zijn vol en willen dit niet” aan de asielzoekers zélf een remmend effect kunnen hebben op de instroom?
En nee kim-jong joris, dit is géén oproep tot nazisme, geweld of andere vormen van grensoverschrijdend gedrag, enkel proberend om nu eens te bedenken wat het volk wél zou kunnen doen zodat de VOLKSvertegenwoordigers gaan luisteren.

Justin_Case | 24-03-23 | 13:50 | 1

Wegstemmen is het enige dat zou kunnen helpen.

ChalinaRosa | 24-03-23 | 15:04

Ik ben ook benieuwd wel geitenpaadje straks gebruikt wordt om de komst van nieuwe AZC's tóch goed te keuren ook al mag die bouw eigenlijk niet vanwege stikstofregels. En wat het excuus van de Vollenbroeks van deze wereld wordt om daar dan *niet* bezwaar tegen te maken.

nobele wilde | 24-03-23 | 13:42 | 1

Links was vanacht bezig 40000 man te verdelen over cruiseschepen te Velzen en Nederland, Halsema kan niet achterblijven!

28 | 24-03-23 | 13:49

Burgemeester in oorlogstijd: gegeven de aanstaande omvolking van de Eerste Kamer is het jammer dat wetsvoorstellen voor de Eerste Kamer blijkbaar niet controversieel kunnen zijn. Tot die tijd kun je je op lokaal niveau niet achter de brede rug van de heer Van der Burg verschuilen. De VVD staatssecretaris voor Asielzaken. Ik heb het uiteraard over de Spreidingswet.

Overigens zijn er nog wel wat wetten die de Eerste Kamer eerdaags moet zien af te hameren, maar die in het landsbelang gewoon het ronde archief in mogen wat mij betreft.

Hetkanverkeren | 24-03-23 | 13:37

Niets is permanenter dan een tijdelijke oplossing die werkt. Eigen schuld.
Niet in verzet komen tegen het tijdelijke geeft de regerende kaste alle reden om te denken dat doorzetten naar een permanente situatie geen verder protest gaat geven........ nu nog een kleine stap naar de volgende boot. We gaan weer een grote vloot opzetten. Heerlijk die VOC mentaliteit.

slowpoke-htb | 24-03-23 | 13:31

Een enkeltje Spitsbergen stel ik voor.

TanteJuut | 24-03-23 | 13:22 | 1

Voor u zelf ?

Kattie | 24-03-23 | 16:29

Weet je ook weer wat een afspraak met 'het Rijk' waard is.

Zeurders | 24-03-23 | 13:07 | 1

Ach ja, van dezelfde partij als die mevrouw die onteigenen een normale gang van zaken vond…

Paty | 24-03-23 | 13:14

De onbetrouwbare overheid. Wie kan je nog wel vertrouwen?

apek00l | 24-03-23 | 13:06 | 1

Jezelf.

ChalinaRosa | 24-03-23 | 13:19

Niet verrassend toch. Het zou me zelfs niet verbazen als er nog meer opvang bij moet want de instroom gaat maar door. En op die boot zal de helft van de aanwezige vrouwen intussen wel zwanger zijn dus de populatie groeit daar ook door.

matatwork | 24-03-23 | 12:59 | 3

zwanger , kinderen , geworteld minder kans op terugsturen want zielig en meer toeslagen. Vendor lock in heet dat in bedrijfsleven

HetOorAakel | 24-03-23 | 13:09

Gelukkig is het aantal vrouwen onder asielzoekers minder dan 20%. Zoals bekend zijn de meesten hulpvaardige en vrouwvriendelijke jonge mannelijke raketgeleerden.

Zeurders | 24-03-23 | 13:10

@HetOorAakel | 24-03-23 | 13:09: Vendorlock? Bij mij op kantoor wordt nauwelijks geneuqt. Maar ja.. Ik werk dan ook niet bij de NOS of op het partijbureau van D66.

edelfigurant | 24-03-23 | 13:13

Vreemd, letterlijk overal is er een schreeuwend tekort aan personeel; artsen, huisartsen, verplegend personeel, schoonmakers en nog veel meer beroepen. Maar omdat hele COA-circus draaiende te houden is er onbeperkt mankracht aanwezig.

meneer Q | 24-03-23 | 12:52 | 3

Ze komen wel schoonmakers tekort.

Deflatiemonster | 24-03-23 | 12:57

Waar zijn al die ingestroomde raketgeleerden dan.
Oh, wacht.

Stem ze weg.

Nederlandop1 | 24-03-23 | 13:00

Dat moet dus stoppen. De infrastructuur is er eenvoudigweg niet.

ChalinaRosa | 24-03-23 | 13:03

Hoeveel boeren moeten uitgekocht worden om te compenseren voor het Uitgestoten stikstof door dat schip?

Snap_het_ook_niet | 24-03-23 | 12:40

Ik blijf bij de naam Silja Europa denken aan de radio comms van de Silja Estonia ramp*. Daar was de Europa het schip die de melding ontving. Deze boot ziet een flinke hoeveelheid drama om zich heen gebeuren. Je zal er maar kapitein van zijn. Altijd wat.

* en.wikipedia.org/wiki/MS_Estonia

AapjeVanDeFBI | 24-03-23 | 12:34

Verleden bij de eerste stemming was het 18-18. Gisteravond dus 20-10. Oftewel er is flink gelobbyd de afgelopen week door Den Haag en het COA en wat plaatselijke politieke lafbekken zijn gisteravond thuis gebleven.

Cornelis12 | 24-03-23 | 12:31 | 1

Laat maar weer het nadeel van landelijke partijen in gemeenten zien. Daarom, stem lokaal.

Zoelense Hobbyboer | 24-03-23 | 12:36

Afvaren maar

Boompjeoud | 24-03-23 | 12:31

180 euro per dag per persoon, rekent u even uit?

gnidegna | 24-03-23 | 12:27 | 5

Ho ho, we gaan geen prijskaartje aan mensen hangen! Bovendien is geld 'geen enkel probleem' als het om asielzaken gaat.

gestoptmetroken | 24-03-23 | 13:05

Meen je dat, 57.000 op jaarbasis.

Uw Verzekeringsadvis | 24-03-23 | 13:11

@gestoptmetroken | 24-03-23 | 13:05: 400 miljard volgens het rapport 'Grenzeloze Verzorgingsstaat" in de periode 1995 - 2020.

Vierhonderd miljard.

Dat is bijna 44 miljoen euro PER DAG, vijfentwintig jaar lang onafgebroken.

Inderdaad zijn er in Den Haag en in den lande talloze wereldvreemden en psychopaten die dit prima vinden. De eerste groep omdat ze semireligeuze mafklappers zijn die je alles op de mouw kunt spelden wat voor hen 'goed voelt' en de andere groep omdat ze er een godsvermogen mee verdienen.

De winsten worden door een klein groepje advocaten, al dan niet overheidsgesponsorde do-gooders en toeleveranciers geprivatiseerd, de miljarenverliezen zijn voor de samenleving. Dat er van dat 'samen' en 'leven' zo steeds minder terecht komt zal ze als goed psychopaat een rotzorg zijn.

En de komende 25 jaar gaat het nog een veelvoud hiervan worden.

nobele wilde | 24-03-23 | 13:50
▼ 2 antwoorden verborgen

En dan zijn ze in de politiek verbaasd over het feit dat ze te ver van de burger af staan. Hoe zou dat nou kunnen?!?
De inspraakavonden over andere onderwerpen die ik allemaal gevolgd heb, kon je van tevoren al aanvoelen dat het een zoethouder is, valt dit ook onder.

tis_wat | 24-03-23 | 12:21

Mij hebben ze niet gefopt hoor. Dat wist ik al voor dat de eerste tros aan wal was.

echtpaul | 24-03-23 | 12:20

Het is altijd het zelfde. Maar times are changing.

deministerpresident | 24-03-23 | 12:18 | 1

deministerpresident | 24-03-23 | 12:18
Welnee!

demaup | 24-03-23 | 12:24

Maar dat cruiseschip stoot toch van alles uit? Als we nou gewoon dat ding op volle zee verankeren hoeven we daar in ieder geval geen boerderijen meer voor te onteigenen of nieuwbouw on hold te zetten. Of zeg ik nu iets heel geks?

Graaisnaaiert | 24-03-23 | 12:18 | 1

Mogelijk zit er een luchtwasser.aanboord en wordt het afvalwater zo de plomp ingeduwd. Zodoende minimale uitstoot op.papier.

Ram_Ram | 24-03-23 | 13:08

Is het al tijd voor een ‘Told you so…’?

Wijze uit het Oosten | 24-03-23 | 12:15

Kunnen we stellen dat onze overheid het begrip tijdelijk wel heel erg ruimt neemt als het ze zo uitkomt?

Graaisnaaiert | 24-03-23 | 12:11 | 1

Tenzij tijdelijke belastingverlaging...

Air van Boven Dorens | 24-03-23 | 12:19
-weggejorist-
harbi | 24-03-23 | 12:10

Valt me nog mee dat ze m laten liggen. Overheid kennende zouden ze ook even kunnen uitvaren en weer aanmeren. Is ie toch weg geweest, hebben de opvarenden een uitje, doet het schip weer even waarvoor het bedoeld is, en komt de overheid de belofte na, al is het dan maar voor even.

NerdAlert | 24-03-23 | 12:04 | 1

Ik zie ze er voor aan de stroomkabel dan te vergeten.

Nuchternederland | 24-03-23 | 12:14

~ Marijke Gemser (PvdA) stemde als enige van haar fractie – tevergeefs – tegen de enquête: „Gooi maar naar de gemeenten, denken ze in Den Haag, die lossen het wel op. Wij zitten nu met duizend asielzoekers die het zwaar hebben, maar nergens anders terecht kunnen.” ~
www.nrc.nl/nieuws/2023/03/03/velsen-n...

Zelfs op links breekt langzaam de lelijke nieuwe werkelijkheid door.

funda | 24-03-23 | 12:04 | 3

Die Gemser zal wel snel het spreekwoordelijke mes in de rug gaan krijgen nu en is dan niet meer links maar radicaal-populistisch-extreem rechts.

radiatorknopje | 24-03-23 | 12:14

'Arme stakkers'. Ja, de bewoners van Velsen.

gestoptmetroken | 24-03-23 | 12:46

1000 asieleisers die het heel zwaar hebben, nadat ze meerdere volstrekt veilige landen hebben doorgereisd, om vervolgens asiel te eisen in precies het land met zo'n beetje de meeste uitgebreide verzorgingsstaat ter wereld, waarna ze op een cruiseship zijn ondergebracht terwijl voor de autochtone bevolking geen woningen beschikbaar zijn of pas na 20 jaar op een wachtlijst.

PvdA must, tyf gewoon een eind op. Het is *jouw* slag mensen dat deze asielkolonisatie over ons heeft afgeroepen door altijd stelling te nemen tegen het inperken ervan, door iedereen die er kritisch op was weg te zetten als 'racist' e.d. en die altijd de andere kant op kijkt bij de vele problemen die asieleisers op allerlei vlakken veroorzaken. Bij de Deense PvdA hebben ze het uiteindelijk wél begrepen en daar voert die partij nu een beleid van gezond verstand dat wél blijkt werken. Waarom kunnen jouw Nederlandse partijgenoten dat dan niet?

nobele wilde | 24-03-23 | 14:00

Ambtenaren kunnen hier niks aan doen. De politiek beslist.

wapster | 24-03-23 | 12:04 | 3

Rechters ook niet, die krijgen de wetten vanuit de politiek.
En de politici kunnen helemaal niets doen, want afspraken.

Toch zal de belastingbetaler volgende maand al hun salarissen weer moeten ophoesten.

funda | 24-03-23 | 12:06

@Stijl_Loos | 24-03-23 | 12:18: Maar de uitvoerders roepen achteraf dat ze van niets wisten. Dat riepen hordes Duitsers ook, zo'n 80 jaar geleden.

Here's Freddy | 24-03-23 | 15:59

En iedere dolgedraaide Nigeriaan krijgt bij aankomst een messenset naar keuze.

Conan de Rabarber | 24-03-23 | 12:02 | 1

1000 nigerianen met messen opgesloten op een cruiseschip. De laatste wint een woning. Ik zie een tv format.

Deflatiemonster | 24-03-23 | 13:02

Is het geen goed idee om 20 kleinere boten af te meren in het GL/PVDA/D66 deugreservaat genoemd grachtengordel? Elke gracht minimaal 2. Paar windmolen erbij dan snijdt het mes aan twee kanten (...)

Tiktak Theo | 24-03-23 | 12:02

Toe maar, zorg, HUISARTS, dagbesteding enz.
Veel mensen, Nederlandse, mijden huisarts vanwege eventuele kosten!
Om strontziek van te worden!
En het kartel snapt nog steeds niet waarom massaal op BBB is gestemd.

meneer Q | 24-03-23 | 12:01 | 4

@Air van Boven Dorens | 24-03-23 | 12:14:
Dát dus!

demaup | 24-03-23 | 12:25

@Air van Boven Dorens | 24-03-23 | 12:14: En waarom ook niet. Meer dan de helft van Nederland stemt op het kartel. Ze vinden het prachtig hoe het gaat.

Otto Normal | 24-03-23 | 13:47

@Otto Normal | 24-03-23 | 13:47: Wacht maar tot de shit ook tegen hun voordeur klotst. Dan schreeuwen ze nog harder dan Adolf in zijn beste dagen.

Here's Freddy | 24-03-23 | 16:02
▼ 1 antwoord verborgen

En betreft stikstof roept D66 constant afspraak is afspraak, wij houden ons aan afspraken want dat hoort. En met dit schip ligt dat blijkbaar anders bij dat D66

pane | 24-03-23 | 11:59 | 1

Je kunt die club niet vertrouwen, op geen enkele manier.

ChalinaRosa | 24-03-23 | 13:01

Make yourself a sheep and the wolf will eat you

small_town_dude | 24-03-23 | 11:57 | 3

Mooi. Helaas een rake schets van onze toekomst.

Goed Volk Kijkt Weg | 24-03-23 | 11:59

Als ik dit lees heb ik toch respect voor de Fransen.

ChalinaRosa | 24-03-23 | 13:02

Ik heb ook nog ergens een papiertje liggen dat we nog wat rente terugkrijgen van griekenland

brawler | 24-03-23 | 11:55 | 3

das pas in 2070 of zo.

oblix | 24-03-23 | 12:04

Wat doet Jan kees Jan de Jager eigenlijk tegenwoordig?

Nuchternederland | 24-03-23 | 12:15

Dit wist je eigenlijk al 6 maanden geleden. Het verbaast me dat iedereen nog zo verrast is.

small_town_dude | 24-03-23 | 11:55

Een D666 technocraat liegt altijd.

Kartelmaster2000 | 24-03-23 | 11:55

Als protest zal ik niet meer remmen voor dieren.

skoftig | 24-03-23 | 11:54

Zijn er niet een paar Velsenaren die een duwbootje hebben en 't ding de Noordzee op kunnen duwen? Waar blijft de VOC mentaliteit?

Sneerpoets | 24-03-23 | 11:52

Eigenlijk is dit de voorlaatste stap totdat ook (een gedeelte van) uw woning gevorderd wordt en u verplicht wordt uw eettafel ruimer te dekken.

In EU verband wordt dit Ausweis bitte......

Maggiesfarm | 24-03-23 | 11:52

Hoe herstellen we toch het vertrouwen tussen overheid en burger? Laten we een paar duurbetaalde heidagen in een ver luxueus buitenlands conferentieoord organiseren. Welke loser is tegen? Aangenomen.

dathoujetoch | 24-03-23 | 11:51 | 2

proest

oblix | 24-03-23 | 12:05

Er moet een nieuwe onderzoekscommissie opgericht worden. Wie van VV66PvdGL heeft nog een bureaucraten baantje nodig?

radiatorknopje | 24-03-23 | 12:17

De lente gaat beginnen en de busjes uit Duitsland komen er weer aan, kijk straks maar eens naar de koffers etc. van de moedertjes en de kleren (en merken) van de kinderen , die zitten soms al 3 jaar in Duitsland maar ze weten dat Nederland de slapste van de EU-klas is. Huis en uitkering tot de dood.

hagelkruis | 24-03-23 | 11:49

De denkwijze van D66 bij monde van Bas de Ruig (Fractievoorzitter D66 Velsen):

"Het college zei: afspraak is afspraak. De boot gaat weg. Maar met een paar andere partijen dachten wij: het voelt echt niet goed [...] Wilden we per se vasthouden aan 1 maart, alleen maar om betrouwbaar over te komen? Dan zouden we de volgende zijn die duizend mensen in een kwetsbare positie opnieuw in onzekerheid storten [...]"

De Ruig keert het dus om.
Iedereen wist waar-ie aan toe was, ook de 1000 asielzoekers: het verblijf was voor 6 maanden.
Maar De Ruig presteert het om deze afspraak "in onzekerheid storten" te noemen.

Volslagen idioot en onbetrouwbaar deze overheid.

www.nrc.nl/nieuws/2023/03/03/velsen-n...

LD69 | 24-03-23 | 11:48 | 1

Nu zitten zowel de gelukszoekers als de omwonenden in de onzekerheid.
Misery likes company.

ReyNemaattori | 24-03-23 | 12:18

Denkt men echt dat een reder het verlengen van een contract laat afhangen van inspraak van de burgers in Velsen Noord of inspraak vanuit de gemeenteraad en politieke partij vertegenwoordigers die rondhangen in het gemeentehuis? Nee natuurlijk niet. Die heeft andere belangen. Die heeft de nodige contracten klaar liggen voor als dit contract met Velsen zou aflopen, 1 maart. Die heeft mogelijke verplichtingen zoals het wettelijke 2,5 en 5 jaarlijkse onderhoud aan het schip. En dus stond bij het ondertekenen van het contract 6 maanden geleden al vast dat het contract voor onbepaalde tijd zou worden verlengd op 1 maart. Het is één groot theater dat wordt opgevoerd. Trap er niet in.

forecastle | 24-03-23 | 11:48 | 3

Het schip is voor de reder al afgeschreven, die wordt nooit meer ingezet voor een cruise (niemand durft meer in de buurt van de toiletten te komen). Dus, voor onbepaalde tijd elke week een dikke envelop van het COA zou ik 6 maanden geleden ook getekend hebben.

Sneerpoets | 24-03-23 | 11:56

@Sneerpoets | 24-03-23 | 11:56: silja Europa gaat na deze periode naar de werf, wordt gestript en heringericht, allemaal op kosten van de Nederlandse belastingbetaler.

Santtulainen | 24-03-23 | 12:45

@Santtulainen | 24-03-23 | 12:45: Waaronder alle gekke Henkies die voor dit kabinet gestemd hebben.
Correctie; niet voor Wilders...

Sneerpoets | 24-03-23 | 13:08

Nou, dat is dan ook weer duidelijk.
Zodra ergens een nieuwe locatie geopend dreigt te worden, volop er tegenin demonstreren, want afspraken worden niet nagekomen. En geen wapperend vingertje meer van Kaag graag. Laat Kaag maar naar haar partij/coalitiegenoten die de afspraken schenden vingerwapperen.

Papa Jones | 24-03-23 | 11:47 | 1

Afspraken worden alleen nagekomen wanneer het hen uit komt...

ReyNemaattori | 24-03-23 | 12:23

De burger heeft vanaf het begin geen inspraak gehad. Dat schip blijft er voorlopig nog wel liggen.

De_fluitlokker | 24-03-23 | 11:46 | 1

Klopt. Zie ook mijn tegel.

forecastle | 24-03-23 | 11:49

Vannacht gekeken, die voorzitter moet ook links zijn want wat een dom misbaksel.
Populistisch links ging even aan de haal met iedereen die geen mening heeft: die zijn volgens links dan diehard voor.

Duidelijk is dat je links nooit de kans moet geven want ze gaan er mee aan de haal en verdraaien feiten- die iedereen kan voorspellen tot de gemaakt afspraak onwerkelijk en buitensporig is opgeblazen in hun voordeel.

Bv de kinderen zijn na 3 maanden zo ingeburgerd die kun je niet wegsturen en er is weinig overlast gemeld en dat referendum laten we ook maar even los, wel praten ze honderduit over inclusief en betrokkenheid.
tevens is het geen probleem om meerdere locaties te gaan inzetten, over 9 maanden de asiel spreidingswet dus men sorteert maar voor en het COA mag dan aanwijzen waar ze beslag komen leggen.

Walgelijke linkse asiel "politiek" in beeld; de asielindustrie is simpelweg te verdelen in zij die er elke dag beter van worden en zij die dat gedwongen betalen.
let op deze wet gaat iedereen (vooral rechts) gedwongen meekrijgen:
www.raadvanstate.nl/@135390/samenvatt...

28 | 24-03-23 | 11:46 | 2

Daar erger ik me zo aan, hoeveel kinderen in Nederland verhuizen naar een ander land, omdat ouders het zat zijn in Nederland.
Worden Nederlanders in een ander EU land opgevangen, Nee, je zoekt het maar uit, je loopt je rot van gemeentehuis, kadaster, notaris, gestor, bank etc en niemand die je helpt.
Toevallig heb ik hier een dochter, die gelijk zei. eerst je NIE nr halen, anders mag je niets.
Hier staan overal mensen klaar om je op te vangen, want iedereen is zielig. Zelfs cruiseschepen, gewone schepen, vlakbij een school, waar ze gewoon binnen komen, de politie doet niets.
Moet jij eens doen in het buitenland, wordt je gelijk vastgezet.

gato | 24-03-23 | 14:06

@gato | 24-03-23 | 14:06: Ik ben bang dat nederlanders zo verwend en verwaand zijn dat ze echt niet doorhebben dat het geld ergens vandaan moet komen, dat er ergens pas een stop zal zijn als het te laat is, dat we als burger steeds vaker achteraan zullen staan.
Ik heb dat gisteren zitten bekijken en die vergadering, was tenenkrommend, hoe zoveel volks vertegenwoordigers namens hun achterban alles weggeven, ze eisen het zelfs.
De asiel industrie is erger dan de maffia, een criminele organisatie verweven met alle diensten en voorzieningen.

28 | 24-03-23 | 22:05

Leg dat ding in Afrika, scheelt gelijk een gevaarlijk overtocht.

Barkruk2 | 24-03-23 | 11:44 | 3

Goed idee. Daar hebben ze ook genoeg personeel wat graag wil werken en goed opgeleid is. Flexibel in cultuur en mentalitieit, beste normen en waarden met een religie van vrede.

Ray Skak | 24-03-23 | 11:46

Kunnen de immigranten ook blijven thuiswerken. Goed gezien.

funda | 24-03-23 | 11:55

Dit is nou een heel mooie kans
om deze mensen een daadwerkelijke *cruise* te geven
met als eindpunt de regio waar ze vandaan kwamen "gelukzoeken".
.
All aboard?

hotmint | 24-03-23 | 11:42 | 1

'De cruisemaatschappij is geen gelukzoekmachine.'

funda | 24-03-23 | 11:56

Je kunt 24/7 bellen. Het schip ligt er kennelijk straks illegaal. Dat is nogal wat. Daar zou ik, als ik Velsenaar was, zeker iedere dag over bellen.

konjodebonjo | 24-03-23 | 11:41 | 1

Wacht maar tot de immigranten jou iedere dag gaan bellen.

funda | 24-03-23 | 11:57

Ze hebben de verkiezingen toch al verloren, dus het boeit ze niet. Zgeit aan de burgers, zoals altijd.

marcoplarco | 24-03-23 | 11:40 | 3

Frank Dales is een niet gekozen burgemeester. 66 heeft vele malen meer bestuurders op allerlei plaatsen als bijvoorbeeld PVV die vele malen meer kiezers heeft als ‘66. U kunt kiezen wat u wilt maar zult geconfronteerd blijven worden met ‘66 burgermeesters, ‘66 rechters, ‘66 omroepbazen enzovoort.

Sieg Hein | 24-03-23 | 11:47

@Sieg Hein | 24-03-23 | 11:47: De grote makke met de bevolking van Velsen, is dat het conservatief armere deel, niet heeft gestemd met de gemeenteraad verkiezingen. Dat terwijl bij landelijke verkiezingen zoals onlangs, de opkomst nog steeds dramatisch laag is, men op de BBB stemt en in het verleden op de PVV. De gemeenteraad is die van het rijkere deel, Velsen Zuid, Driehuis, en de Santpoorten, zo links als de pest want ze doen het voor de "kinderen" of hebben hun salaris uit de staatskas en zijn afhankelijk van de status quo, de rust van de gevestigde linkse (incl. VVD) orde.

forecastle | 24-03-23 | 11:57

@forecastle | 24-03-23 | 11:57: Velzen, de mooie stad met mensen die allemaal "kwaaltjes" van de Hoogovens hebben? Waar de gemeente en provincie zo lekker voor de inwoners zorgen.

KlaagGraag | 24-03-23 | 12:29

De burgers van Velsen weten op wie ze de volgende keer niet moeten stemmen. Zo simpel is dat.

Colin.Fart | 24-03-23 | 11:40 | 4

D666, want het alternatief " is het ook niet..." aldus de gemiddelde kiezer...

Air van Boven Dorens | 24-03-23 | 11:58

Als ze gaan stemmen. (Niet)

forecastle | 24-03-23 | 11:58

De truuc is natuurlijk die gelukszoekers zo snel mogelijk naturaliseren en je hebt weer een paar duizend stemmers erbij, als je maar verteld wie dat schip heeft geregeld.

ReyNemaattori | 24-03-23 | 12:26
▼ 1 antwoord verborgen

Hmmmm. Normaal ben ik niet zo, kon vorig jaar een dwangsom afdwingen van de overheid, heb ik niet gedaan.

Maar inmiddels moet ik de boel ook maar gaan beduvelen, mijn bootje ligt te koop maar ik geloof dat ik het coa maar eens ga bellen.

GKJP | 24-03-23 | 11:39

Ik hoop dat de catering inmiddels wat verbeterd is, want daar waren nogal wat klachten over geloof ik?

Hans Kwalzan | 24-03-23 | 11:38 | 4

We hebben genoeg hartstikke lekkere prima varkensvlees genoeg in dit land.

Louter Leuter | 24-03-23 | 11:40

Konden onze uitkeringstrekkers maar kwalitatief zo goed eten.

Grachus | 24-03-23 | 11:45

Nee de klachten kwamen uit een afgehuurd hotel. De kip was niet goed gewassen.
Dat wordt wat als ze volwassen worden en op zichzelf moeten wonen.

J.Cash | 24-03-23 | 11:51
▼ 1 antwoord verborgen

Frank Dales is de Schettino van Velsen.

Paty | 24-03-23 | 11:37 | 1

Vada a bordo, cazzo.

Hajduk | 24-03-23 | 13:37

Er was dus een afspraak tussen de plaatselijke en de landelijke overheid, dit was geen afspraak tussen burgers en de overheid. Klaarblijkelijk heeft de overheid reden gezien om hun beleid te wijzigen. Ik zie daar niets onrechtmatigs aan.

Red shirt | 24-03-23 | 11:36 | 4

Oh, maar dan is het goed!
Den Haag zet de lokale politiek in hun hempie.
Afspraak is afspraak, maar de grote overheid kan te allen tijde de spelregels aanpassen.
Mooie boel.
Zo krijgen mensen steeds meer vertrouwen in de overheid.

Ruimedenker | 24-03-23 | 12:37

En dat schetst nu precies de verhouding tussen de overheid en de burger. Die moet gewoon zijn bek houden als er eerdere "harde" afspraken worden geschonden, want er gebeurt toch niets onrechtmatigs?

Here's Freddy | 24-03-23 | 16:19
▼ 1 antwoord verborgen
-weggejorist-
Gladiator Fap | 24-03-23 | 11:36

Read my lips.

_pacman_ | 24-03-23 | 11:35

"Asielschip Velsen BLIJFT''

Tsja, moet dat verbazen dan? Onder druk wordt alles vloeibaar, en men heeft geen idee waar men de tsunami's klaplopers moet laten, dus als er 1000 netjes op een cruiseferry zijn weggestopt, laat je ze daar; voor een half jaar, voor een jaar, voor 5 jaar, maakt allemaal niet uit. Ze zullen die schuit pas verlaten als ze ofwel een sociale huurwoning hebben gescoord (waarvan er niet veel zijn), ofwel afgewezen zijn en het land uit moeten (wat ze geen van allen doen).

En de volgende 50.000 klaplopers voor dit jaar staan in Libië en andere 'oversteekplaatsen' (oa bij de Grieks-Turkse grens) alweer in de startblokken. Ik zou zeggen: op naar de 20 miljoen inwoners. Dat moet voor 2030 toch wel lukken.

Dr_Johnson | 24-03-23 | 11:35 | 1

Die boot is functioneel. Het lijkt me voor het behoud van zeewaardigheid verstandig om regelmatig proefvaarten te maken. Naar Afrika of zo?

marcoplarco | 24-03-23 | 11:41

Merk ook op dat Silja Europa als een heus personage in dit verhaal wordt gezet.

Wie zou het nu in zijn hoofd halen om Silja Europa uit te willen zetten?
Ook Silja Europa heeft recht op haar eigen Europese afmeerplek in Nederland !1!1!

funda | 24-03-23 | 11:31

Gooi dictatuur66 uit de regering en andere bestuurslagen , en 75% van de problemen is opgelost.., .
van stikstof tot asieleisers

Nico_the_Sparrow | 24-03-23 | 11:31

Nu is het toch al niet eerlijk verdeeld met toewijzingen van asieleisers. Nederland laat slechts 3,16% van alle veiliglanders toe dat moet echter 4,93% worden volgens een geheim papier van Europa. Dus niet 900 maar 1400 per maand toelaten. Hoeveel schepen hebben we nog want Euro gaat de oplossing NIET in het beschermen van zijn grenzen zoeken, maar in het knechten van landen om meer op te nemen.
www.bild.de/bild-plus/politik/ausland...

jan huppeldepup | 24-03-23 | 11:31 | 1

We moeten gewoon wat sneller huizen bouwen, dan komt het goed. En ze betalen.

funda | 24-03-23 | 11:33

In Nieuwegein liggen ze er ook nog. Asielzoekers lopen zo de school binnen.

gato | 24-03-23 | 11:31 | 2

Integratie met het bestaand onderwijs en feministisch leren denken. Dubbele win-win.

funda | 24-03-23 | 11:35

En ook in Huizen, zelfde verhaal.

Ruimedenker | 24-03-23 | 11:37

De D van Dictatuur wordt hier weer eens bevestigd.

Prof.Dr.Mr.Ir.Z | 24-03-23 | 11:28

En maar ropen dat we hier een democratie hebben.
Ongekozen rechters en ambtenaren bepalen hier alles.
Politici zijn vooral egoïstische hypocrieten.
Herinner me nog het gesprek van Theo v Gogh met Oltmans waarin Oltmans zegt
"Als je met cum laude geslaagd bent voor het diploma klootzak kun je de politiek in"

pejoar | 24-03-23 | 11:26

De beloftes van D666 zijn even betrouwbaar als een Nigeriaanse oplichter die je mailt dat je een fortuin hebt geërfd van een oom die je niet kent.....

Jafco | 24-03-23 | 11:25

Moet gewoon aangeklaagd worden. Stast zwart op wit dus voor het gerecht ermee.

halfvolle glas | 24-03-23 | 11:24 | 1

De rechters zijn van dezelfde partij, dus die vinden wel weer een geitenpaadje.

Paty | 24-03-23 | 11:39

Je weet dat ze liegen, zij weten dat jij weet dat ze liegen, enz.

Ramsesz | 24-03-23 | 11:23

coalitie VVD66CDACU: boeren moeten rucksichtlos worden uitgekocht ander onteigend want moet van Brussel PvdA Diederik Samsom ex Greenpeace en Frans, maar nergens wordt stikstof met norm genoemd. Bij dat hoofdpijn immigratiedossier zullen vast ook verordeningen uit Brussel komen die een eigen politieke inkleuring hebben gekregen

HetOorAakel | 24-03-23 | 11:23 | 4

Dat stikstof is maar een voorwendsel. Als de boeren met innovaties komen bijvoorbeeld om de ammoniak uit de mest te halen en zo de stikstofdepositie te decimeren, dan nog zullen ze onteigend worden door ‘66. Er is immers ruimte nodig voor AZCs.

Sieg Hein | 24-03-23 | 11:31
▼ 1 antwoord verborgen

Nou breekt mn klomp! Wie zag dit nou van zeemijlenver al aankomen?11?

Hans Kwalzan | 24-03-23 | 11:22 | 1

Het is net als met de vergrijzing: niemand kon in de toekomst kijken.

funda | 24-03-23 | 11:27

Woont die Frank Dales aan het water? Dan weet ik wel een leuk plekje voor die boot.

MAD1950 | 24-03-23 | 11:21

Waarom lopen die gasten de deur niet plat in Qatar, Saoedi-Arabië, Verenigde Arabische Emiraten, Koeweit, Bahrein of Brunei? Gezellig met vriendjes onder elkaar?

Louter Leuter | 24-03-23 | 11:47

@Louter Leuter | 24-03-23 | 11:47: Omdat die landen daar geen zin in hebben, en zich ongetwijfeld erkneukelen hoe het oliedomme, bange, en laffe deugende West Europa zichzelf blijft wijsmaken 1 of andere "verantwoordelijkheid" te kennen om mensen uit conflictgebieden elders op te nemen, en voor de rest van hun levens te verzorgen en van woningen te voorzien. Zonder dat daar een plafond aan gesteld wordt. En dat dit onvermijdelijk de verdere verspreiding van islam in Europa tot gevolg heeft zien zij gewoon als extra bonus.

Asteroid-B612 | 24-03-23 | 12:05
▼ 2 antwoorden verborgen

Overheid, geschreven met de "O" van Onbetrouwbaar. Inmiddels worden deze woorden meer en meer synoniemen van elkaar.

Sla2020MaarOver | 24-03-23 | 11:17

D66, hier in de persoon van Frank Dales, is een democratiehatende bevolkingverachtende criminele organisatie die afspraken willens en wetens niet na komt en de stem van de burger inruilt voor die van het WEF of Brussel.

Sieg Hein | 24-03-23 | 11:16

Wat zou het kosten om een cruiseschip een jaar lang te huren? Dit vraag ik voor een vriend.

boonmoi | 24-03-23 | 11:15 | 6

@Dwaalgast | 24-03-23 | 12:06: Dat is vast nog zonder schoonmaak-, exploitatiekosten en herbouw van het interieur na enige weken.

funda | 24-03-23 | 12:22

En de aanlegkosten aan de haven.

gato | 24-03-23 | 14:13

@Dwaalgast | 24-03-23 | 12:06: En Knot maar zeiken dat hij niet uitkomt met ons geld. Ga even alles verhogen Knot, kunnen er nog meer het land binnen.

gato | 24-03-23 | 14:14
▼ 3 antwoorden verborgen

Wat vind de Tata-groep hiervan?

Plukkieplukkie | 24-03-23 | 11:15 | 2

Die houden zich stil, als er geen ophef meer is over de boot zou er zomaar eens ophef kunnen ontstaan over uitstoot vervuilende stoffen.

Sieg Hein | 24-03-23 | 11:18

Die hopen dat ze niet binnenkort samen met de gemeente door Amnesty voor het ICC gesleept worden voor het bewust in gevaar brengen van de gezondheid van vluchtelingen.

funda | 24-03-23 | 11:24

Van Huffelen had zonder meerderheid in de tweede kamer voor het EU ID gestemd in Brussel, nu een d66 burgemeester die tegen de afspraak in dat asielschip langer laat liggen, maar als partijen in de coalitie van mening zijn dat 2030 niet heilig is dan staat d66 ineens op de achterste poten omdat afspraak afspraak is. Wat een rotpartij is het toch.

Sinterbikske | 24-03-23 | 11:14 | 4

Ach ja, heksje hulfelpuf, hoe d66 kan je zijn?

Sieg Hein | 24-03-23 | 11:19

'Niets is heilig behalve de dingen die wij heilig verklaarden, kameraad.'

funda | 24-03-23 | 11:26
▼ 1 antwoord verborgen

Nog meer bewijs nodig dat dit welbewust, opzettelijk beleid is ?

Asteroid-B612 | 24-03-23 | 11:12 | 3

nope

indernaad_datisjuist | 24-03-23 | 11:18

Goh, wie had dit verwacht.

Gelukkig is de overheid zo betrouwbaar, anders had de samenleving wel eens kunnen gaan polariseren.

Borrom | 24-03-23 | 11:12

Wat mij betreft een schoolvoorbeeld van de salamitactiek. De mensen zachtjes aan laten wennen aan de nieuwe situatie. En alles wat hier staat, is omgekeerd aan de werkelijkheid. Maar zolang het in Nederland nog (te) goed gaat, zal het hier geen 1789 worden..

superb_de_lux | 24-03-23 | 11:12 | 7

Salamitactiek is het nieuwste eufemisme voor antroposofische verdunning?

funda | 24-03-23 | 11:28

Dan wordt het ook 1793…..

Toedels | 24-03-23 | 11:50
▼ 4 antwoorden verborgen
-weggejorist-
Otto Normal | 24-03-23 | 11:11 | 1

Ja, voor de beeldvorming, haha!
Wat voor beedvorming heb je nodig om het niet nakomen van afspraken goed te praten ??!!

Papa Jones | 24-03-23 | 11:17

Welke beeldvorming bedoelt u precies?

Do-na-zi | 24-03-23 | 11:20
▼ 2 antwoorden verborgen

In het artikel wordt gesproken over binding met de regio. Weet je wie ook binding hebben met de regio? Boeren! Maar die wil d66 dan weer het liefst allemaal weg hebben.

Sinterbikske | 24-03-23 | 11:18

@Sinterbikske | 24-03-23 | 11:18: " binding met de regio." Inderdaad, geen idee wat je hier mee aan moet.. met dit soort flauwekul kreten.

Zwizalletju | 24-03-23 | 11:25

Zoals iemand hier al eens opmerkte: er is niets zo permanent als tijdelijke asielopvang.

Der Schnitzeljäger | 24-03-23 | 11:09

Afspraken met het Rijk?
Hahahahahahahah!
Vraag dat maar aan de Groningers, de Toeslagenouders, de woningzoekenden, de mensuh die aangifte doen bij de PoPo, aan de energiebedrijven, aan de zekerheid die u HAD als u ooit in een bejaarden- of verzorgingshuis moest komen etc etc.
Niks maar dan ook NIKS waard.
De Nederlandse Staat is Heer Olivier.

Jan Lange3373 | 24-03-23 | 11:09 | 1

De Nederlandse Staat is Heer Olivier.
Jan Lange3373 | 24-03-23 | 11:09 |

Die stal alleen van de rijken.

pegaje | 24-03-23 | 11:56

De autochtone bevolking staat nog veel meer onaangenaamheden in de komende tijd te wachten met die asieltsunami. Velsen is maar een druppel op de gloeiende plaat. De Velsenaren konden verwachten dat de autoriteiten hun belofte van een halfjaar opvang niet zouden nakomen. Ik neem aan dat de rederij van het schip ruimschoots gecompenseerd gaat worden.

AndreP | 24-03-23 | 11:07 | 2

De rederij wel, de bevolking niet. Die moet naast van mevrouw Kaag accepteren dat ze allemaal collectief wat armer worden, ze ook extra overlast krijgen. Het zou wel fijn zijn als ze in het kader van mantelzorg regelmatig de wc's schoonmaken op de boot want de heren assielzoekers zijn erg op hygiëne gesteld

Klaagbaan | 24-03-23 | 11:10

Wat ik mij zo afvraag.... vanwege de stikstof een bouwstop, en als we gaan bouwen kont villenbroek om de hoek kijken en laat het stop zetten. Ondertussen nemen we wel per jaar een kleine stad aan economische migranten op in nederland waar geen huizen voor zijn, en zeer zeker geen betaalbare. Er moet toch een moment komen dat het fout gaat en de pleufis uitbreekt. Hoe lang is dat moment nog weg?

me163komet | 24-03-23 | 11:13

De beslissing ligt bij een integere ambtenaar.
Dat deze ambtenaar van d66 is, maakt niets uit.
Het in uw gezicht tuffen, begon bij rutte 1.
Men vraagt zich af of er nog geloofwaardige ambtenaren ( politici )zijn.
Vandaag weer een praatgroepje klaar om de verkiezingen even door te nemen.
Sarcasme modus 100%
God allah , wat hebben we het goed gedaan volgens vak K.

Zitvlak | 24-03-23 | 11:07

Ze gaan toch nog wel wat stukjes varen? Altijd maar hetzelfde uitzicht doe toch wel wat afbraak aan het genot van onze gasten.

Rennieflox | 24-03-23 | 11:06

Ik zou kunnen zeggen 'ik heb het voorspeld toen geen stijl hier indertijd meerdere artikelen aan wijde, maar dat is als het om de 'nieuwe bestuurscultuur' van Dedain66 gaat een wijd open deur intrappen.

me163komet | 24-03-23 | 11:06

De 220 bewoners met binding in de regii mogen erop blijven..

Is ee een bajes in de omgeving ofzo waar familieleden zitten, of wat moet ik me eebij voorstellen?

De_doos_van_Toos | 24-03-23 | 11:06 | 1

Die zijn allemaal een apotheker begonnen of werken in de zorg.

aflaatverkoper | 24-03-23 | 12:00


Dat keren van het schip door de wal was uiteindelijk dus een sprookje?

Nederlanders zijn meloenslikkende deugkikkers in een langzaam opwarmende pan.

King of the Oneliner | 24-03-23 | 11:05

Ik heb absoluut geen medelijden met het overgrote deel van de Nederlandse bevolking. De meeste Nederlanders zijn een voorstander van pro-immigratie, maar ze zijn dusdanig hypocriet dat ze die vluchtelingen niet in hun eigen woonomgeving willen hebben.

Echter, in een klein land als Nederland ontkom je er niet aan. Je zal er altijd mee geconfronteerd worden.

Argo182 | 24-03-23 | 11:05 | 1

Niet als je de enige werkbare oplossing toepast: geen "vluchtelingen" meer opnemen.

Grachus | 24-03-23 | 12:05

Jahahaha!!
Afspraken met het rijk.
Lachen als dat iemand is die je er zelf neerzet en dan langzaam maar zeker voor zichzelf begint.

NiCeY | 24-03-23 | 11:05

Ik heb het al vaak getegeld en evenzo vaak de toorn van Joris over me heen gehad maar ik blijf volharden.
Lui die dit soort zaken faciliteren en willens en wetens overeind houden mogen wat mij betreft tegeneen verticale constructie die dient als afscheiding tussen twee ruimten.
De (ik noem het altijd maar) afgeleide effecten van dit handelen hebben wat mij betreft een gevolgen voor onze samenleving waar de honden geen brood van lusten.
Hiervoor heeft grootvader Fens geen eigen vitrine in het bevrijdingsmuseum.

D-Fens_1963 | 24-03-23 | 11:04 | 5

Eigenlijk zouden ze alle mensen (politici, vluchtelingenwerk etc.) die hier direct verantwoordelijk voor zijn moeten identificeren, zodat ze de geschiedenis in gaan als de mensen die Nederland naar de verdoemenis hebben geholpen.

Heel veel gebeurt achter de schermen en je kan dan 'de overheid' aanwijzen, maar er zijn mensen die dit asielbeleid maken en uitvoeren.

Argo182 | 24-03-23 | 11:09

@Argo182 | 24-03-23 | 11:09: Damn, ben het gewoon eens met je nu ze dit met de burgers van Velsen hebben gedaan.
Niks meer overheid aansprakelijk stellen, maar de persoon die het mogelijk gemaakt heeft door het tegen de wil van de burger in de desbetreffende gemeente/stad/dorp erdoorheen te drukken.

Sjeintje | 24-03-23 | 11:15
▼ 2 antwoorden verborgen

Als er ooit zoiets bij ons in de buurt geprobeerd wordt, is het mij nu kristal helder dat je vanaf moment een het niet moet accepteren dat er 'volk' in je buurt wordt neergezet.
Elke afspraak die er ook gemaakt wordt, kan en zal gewijzigd worden zonder dat de burger daar iets aan kan doen.
Nog erger, je wordt keihard in je gezicht uitgelachen.

Sjeintje | 24-03-23 | 11:04 | 2

Het enige dat je als klein liefelijk dorpje kunt doen is zoals onlangs de beoogde locatie onbewoonbaar te maken in alle overige gevallen krijg je de naar binnenwandelende exoten op zoek naar een levenslange gratis vakantie door je strot geperst.

Grachus | 24-03-23 | 12:09

Wantrouwen in de overheid groeit met de dag. Terecht.

L.E. Raar | 24-03-23 | 11:04 | 1

Groeit? De leugen regeert.

Regentenstijl | 24-03-23 | 11:06

Gewoon alle asielzoekers 's morgens naar Amsterdam brengen en 's avonds weer ophalen. Iedere dag weer. Dat werkt als het beste.
Moet je eens kijken wanneer er op een zonnige zondagmiddag 2500 asielzoekers in het Vondelpark rondlopen en picknicken.
Ik wil het gezicht van Ferdinand Grapperhaus of Youp van 't Hek wel eens zien wanneer dit gebeurt.

Haberdoebas | 24-03-23 | 11:04 | 5

Ik denk dat groot wasbeer er geen moeite mee heeft.
Hij was vanmorgen nog op de staats tv.

Zitvlak | 24-03-23 | 11:10

"Moet je eens kijken wanneer er op een zonnige zondagmiddag 2500 asielzoekers in het Vondelpark rondlopen en picknicken" - ik heb nieuws voor u, die lopen er al.

Harrie Nak | 24-03-23 | 11:29

@Harrie Nak | 24-03-23 | 11:29: maak er dan 25000 van. Amsterdammers willen die lui dolgraag hebben.

Grachus | 24-03-23 | 12:11
▼ 2 antwoorden verborgen

Is dit schip makkelijk te verslepen naar Den Haag? Ik vraag het zomaar.

TheseDays00 | 24-03-23 | 11:03 | 2

Nee, maar wel heel makkelijk naar de PTA in Amsterdam.

Haberdoebas | 24-03-23 | 11:04

Mag de Libische kust ook?

At_Dawn_They_Sleep | 24-03-23 | 12:27

Het was altijd VVD dat de troon pakte met liegen, bedriegen, corruptie en gewoon keihard narcisme.

Maar D66 heeft de afgelopen 2 coalities goed laten zien dat zij zelf een schepje er bovenop konden doen dat zelfs VVD laat blozen.

LangeTijdGeleden | 24-03-23 | 11:03 | 1

Weet jij bij welk cluppie vd Burg zit?
En welke vinger hij in de asielprut heeft?

NiCeY | 24-03-23 | 11:07

Gewoon nooit meer VVD66 stemmen.

Tiscali-2 | 24-03-23 | 11:02

Ahh, zo voelt het om in je gezicht gespuugd te worden nadat er over je heen gelopen is.
Stem niet op '66 blijkt maar weer.

TheseDays00 | 24-03-23 | 11:01 | 1

Dan nog blijven die mensen wel als burgemeester aangesteld worden, want we moeten ze toch ergens kwijt? Tot ook de burgemeester gekozen kan worden door het volk.

Met_baard | 24-03-23 | 11:44

Competenties voor een D66 politicus:
1. Liegen
2. Bedriegen
3. Stug vol blijven houden dat 2 en 2 het beste voor Nederland zijn (= principe Kaag)

MK27 | 24-03-23 | 11:01 | 1

1. Liegen
2. Bedriegen
3. Oneerbaar betasten
(knolraap en lof, schorseneren en prei)

Lu_Tze | 24-03-23 | 11:16
-weggejorist-
jeweettochniet | 24-03-23 | 11:00

Aaahah D66 dat er nog mensen op gestemd hebben.

Barkruk2 | 24-03-23 | 10:59

Neeee!! De overheid die liegt omtrent vluchtelingen.
Nou breekt mijn klomp.

Bochel | 24-03-23 | 10:59 | 1

Correctie: asieleisers.

At_Dawn_They_Sleep | 24-03-23 | 12:26

En dan is 'men' nog verbolgen als er ergens weerstand is tegen 'tijdelijke' opvang.

geheelvergeter | 24-03-23 | 10:59

“Schuitje varen, theetje drinken,
Varen we naar de Overtoom.
Drinken er zoete melk met room.
Zoete melk met brokken,
Kindje mag niet jokken.”
Draagvlak nihil, inspraak nul, afspraak? vergeet ‘t maar.

Ruimedenker | 24-03-23 | 10:58 | 4
▼ 1 antwoord verborgen

Afspraken met de overheid zijn helaas niks waard, dat moet iedereen nu toch wel weten.

Zoiets | 24-03-23 | 10:58 | 1

Inderdaad. Je weet dat tijdelijk onbepaalde tijd betekent. Waarom is men toch altijd zo verbaasd of boos?

Tiscali-2 | 24-03-23 | 11:01

Auw!

Nu staat de gemeente Velsen dus te boek als onbetrouwbaar. Of het Rijk. Of allebei!

#integriteitsprobleempje

Papa Jones | 24-03-23 | 10:58

Iedereen wist dat dit zo zou gaan. En we pikken het.

Zuurteregelaar | 24-03-23 | 10:56 | 3

Daarom gebeurt het ook.

de uitbater | 24-03-23 | 11:00

Elke volk krijgt de regering die zij verdiend.

Motorkater | 24-03-23 | 11:22

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl