Maar welke NOS Sporter viel Marijn de Vries dagenlang lastig met vieze praatjes?
En waarom is het Danny Nelissen (niet)?
Social
Schokkende column (of juist niet) van Marijn de Vries vandaag in NRC. De opvolger van Clarence Seedorf onthult daarin dat ze in een jaar (2016, red.) dat ze voor De Avondetappe (van NOS sport) door Frankrijk reisde wekenlang vieze praatjes van een collega moest aanhoren, daarover klaagde en daarna (in 2017) minder vaak werd uitgenodigd en een Tour later (2018) helemaal niet meer welkom was. Ze klaagde daarover bij de hoofdredactie van NOS Sport (die nu 'gefaseerd terugtreedt') en er gebeurde vervolgens helemaal niets. Tot nu dus, want er is een column waarin geen naam wordt genoemd maar er maar heel weinig kandidaten overblijven, aangezien De Vries over 2017 schrijft: "Stel je voor dat je in dat sfeertje de leuke tv-analist moet zijn. Met de vieze praatjesmaker tegenover je aan tafel." Dan kan het volgens onze analyse van het Beeld En Geluid archief alleen maar Thijs Zonneveld of Danny Nelissen zijn, en aangezien Zonneveld als de bliksem zelf de column heeft gedeeld wijzen er nu heel veel vingers naar het neefje van Jean Nelissen. Maar u moet verder niet speculeren!
Topsfeer topshow
Ook dat nog! Over onveiligheid gesproken...
Social
UPDATE - Thijs Zonneveld kreeg 'nauwelijks' iets mee van sfeer bij Avondetappe
Uit het archief
Reaguursels
InloggenEn de NOS schrijft op de website 'volkskrant beschrijft misstanden NOS..', Dan kan je niet even naar de juiste afdeling lopen en even om een reactie vragen. lekkere journalisten
Danny? Van de Epo, maar ook van de Viagra?
Ik ga mij hier gefaseerd een mening over vormen.
Tom Egbers dus....
het punt is volgens mij niet welke man het was, ook niet of zij aandacht zoekt of dat ze zich beter had moeten verdedigen. het punt is dat zij er melding van heeft gedaan bij de directie van het programma en dat er, zoals het er nu uitziet, niets mee is gedaan. dat is kwalijk.
Er is wel iets mee gedaan. De leiding heeft dit vertrouwelijke gesprek breeduit gedeeld met de werkvloer waarna ze een jaar erna door iedereen op de werkvloer eraan herinnerd werd. DAT is pas zorgelijk!
@sallandstrots | 10-03-23 | 20:42: en zo is het!
Wie van de mannen kent dit gedrag van een vrouw/meisje?... Dit is toch iets van mannen opscheppen hoeveel vrouwen ze "gehad" hebben wat maatschappelijk iets van een soort status verhogend element in zich heeft. Zie bijvoorbeeld Jeroen Pauw. En de rest. Dames zijn daarentegen een halve hoer, afgelikte boterham enz.
Dus diep verankert in "onze" cultuur. Nou ja, die mannen cultuur is over de gehele wereld aanwezig. Het wordt toch wel een beetje tijd dat te veranderen. Dus dames die het wat vaker "doen" dan gemiddeld is ook statusverhogend. Net als met tennis evenveel betaald. Is er dan eindelijk vrede tussen de seksen? Want je wordt er op een gegeven moment wel moe van. Al dat gedoe en zo.
Die vrede is er nog lang niet. Dat dachten ze in Afghanistan en Iran ook in de jaren '70. Ik zie het momenteel alleen maar verder polariseren.
Misschien een beetje raar en ouderwets maar je seksleven etc. deel je niet met je collega´s. Zowel mannelijke als vrouwelijke collega´s. Ik had vroeger ook wel mannelijke collega´s die mij lieten meedelen in hun bed activiteiten, ik zelf ben ook een man trouwens. Het zijn denk ik gasten die denken dat ze wat moeten bewijzen, wat precies weet ik niet.
Die Nelissen ken ik niet. Bij grensoverglijdend denk je al snel aan een narcist en bij een narcist denk je aan Mart Smeets.
Topsporters en TV-figuren hebben bovengemiddeld vaak narcistische trekjes.
Maar moet de NOS nu niet van de buis, dan?
Ik heb niets met woke, maar dat nu die 'mannen' in organisaties die zich echt alles kunnen permitteren zonder enige consequenties worden aangepakt vind ik echt een plus van deze tijd. In het academisch ziekenhuis waar ik heb gewerkt had je ook van die medische specialisten die over alles en iedereen heen walsten. Ook op de gebieden waar ze totaal geen verstand van hebben. Als voorbeeld, ik zat eens in keer in een commissie voor een aanschaf waar miljoenen meer gemoeid waren. Zat zo een 'god' te orakelen en zijn voorkeur te pushen. Toen ik hem op het gebied waar ik toevallig veel verstand van heb, corrigeerde. Stond hij op. Ging voor mij staan en begon op 10 centimeter van mijn gezicht met ontzettend veel spuug mijn huid vol te schelden. Toen hij klaar was zei ik rustig "dat je aders bijna uit je hoofd knallen, wil nog niet zeggen dat je gelijk hebt". Toen was de beer helemaal los. Hij bleef schreeuwen. Iedereen muisstil. Heb niets meer gezegd, ben opgestaan en vertrokken. Driemaal raden wie op matje moest komen en zijn excuses moest aanbieden. Ik heb drie maanden later een aanbod van een headhunter aangenomen en 'commercieel' gaan werken. Beste stap die ik ooit heb genomen.
Ik vind het een min. Maar yep, helemaal mee eens. Het is wie je kent en wat je gegund wordt door veelal mensen (mannen?) met stoornisjes.
De twee keer dat ik een vrouw als commentator bij het mannen wielrennen heb gehoord, was het verschrikkelijk. Ze snapte totaal niet wat er tactisch gebeurde in de race en nog erger, dat was door de anderen haar ook niet aan het verstand te brengen. Wat een flater was dat zeg. Ik hoop voor Marijn dat zij het niet was, anders was het een zeer verstandig besluit niet met haar door te gaan.
Daar gaat het nu niet om Grachus. Niet de vrouw als commentator staat der discussie. Het gaat hier om seksistisch hitsig gezeik van een man naast je om "stoer" over te komen.
@dijkbewaker | 10-03-23 | 19:38:
Dat kan wel zijn maar dan moet ze niet in een colum de onschuld uithangen wanneer ze toendertijd liet blijken best wel jaloers te zijn op het aantal instagram volgers (nu zo'n 725K) van Puck Moonen. Of dat geen vleeskeuring is.... laat me niet lachen.
@hier openen | 10-03-23 | 19:59: Puck Moonen is geen wielrenster.
nl.m.wikipedia.org/wiki/Puck_Moonen
Check de palmares in de link, Puck is een opgeven.
Thijs Zonneveld weet uiteraard van niets. Story of his life.
Moeilijk voor te stellen dat een vetklep met een hartkwaal er lekker op los neukt, de wonderen zijn de wereld nog niet uit
Hij ziet er echt uit als het dikke neefje van Guus Meeuwis. Misschien heeft hij in Brabant en Limburg veel succes.
@Après toi | 10-03-23 | 18:25:
Met carnaval, als de vrouwen bezopen zijn heeel misschien.
Klinkt verder als een gefrustreerde kerel met zijn taalgebruik, denk dat Jack van Gelder dat subtieler aanpakt.
Het goeie aan deze woke tijd is dat je zo'n male chauvenist pig alsnog een knietje kunt geven via de schandpaal van de mainstream media.
Waarom kon zij niet zeggen, hou nou eens jouw kop viespeuk?
Lees het gewoon allemaal nog een keer.
Ach laat ook maar.
Waarom het niet meer inhuren van mevrouw gekoppeld wordt aan die anekdote is mij onduidelijk. Misschien wilde het (overgrote) mannelijke publiek iemand anders om commentaar te geven? Ik weet dat ik me, op 1 of 2 dames na, aan alle dames erger die sportcommentaar geven. Dan hebben ze bij een voetbalwedstrijd weer iemand uit de kast getrokken die in 2006 1 wedstrijd voor de Oranje Leeuwinnen heeft gespeeld. Komop. Zet gewoon iemand neer met een beetje verstand en waar ik me mee kan identificeren.
Hoeveel wedstrijden heeft Johan Derksen in Oranje gespeeld? En Genee?
@Après toi | 10-03-23 | 17:44: 0, maar ze hebben er wel kijk op en ik kan met ze identificeren. Leest u reaguursels wel eens voordat u iets neerplempt?
@Drek van Dilderen | 10-03-23 | 17:52: Derksen is de man die jarenlang beweerde dat voetbaltrainers op hoog niveau moesten hebben gespeeld om een goede coach te zijn. En die Stanley Menzo een betere keeper voor Oranje vond dan Hans van Breukelen. En die zeker wist dat Marco van Basten een toptrainer zou worden, in tegenstelling tot Erik ten Hag. En ga maar door. Hij zat/zit er qua voetbal echt heel vaak naast, met zijn jaren 60 opvattingen over hoe het spel moet worden gespeeld.
En Genee is wel een goede presentator -hij kan de boel prima opnaaien- maar echt een voetbalkenner is het ook niet.
Deze mevrouw werkt nu voor Sporza, toch wel een stapje hoger op wielrengebied dan de NOS, waar ze bij alle grote koersen in de studio analyseert. Enig verstand van zaken kan haar niet ontzegd worden.
Valt allemaal wel mee, zeik niet zo, trek dan eerder je smoel open, wentel je niet in slachtoffer gedrag, volgens mij is er een afrekening, ja maar hullie zijn ook geen lieverdjes, je mag niets meer, leer incasseren, was maar een grapje.
Het afweerlexicon van de tot hufter-gemaakte. En ze menen het juist zo goed. Times are changing.
We moeten toch wel kunnen erkennen dat er grenzen zijn aan hoe we met elkaar omgaan en de uitspraken die we tegen een ander of over een ander maken... als je niet zit te wachten op het domme gebral van zo'n gast in een 1 op 1 setting, geeft dit aan en het stopt niet, wat moet je dan? Dan begint het toch meer te neigen naar pesten en treiteren ipv grapjes maken.
@Yojimbo | 10-03-23 | 17:32:
Ik heb het ook niet over "grenzen" in de zin van een juridische grens, maar er zijn wel gewoon sociale grenzen en je mag een bepaalde professionaliteit verwachten in de omgang tussen collega's.
@Yojimbo | 10-03-23 | 17:32: Kont tegen de krib taktiek. Waarom meewerken als je kunt tegenwerken?
Precies, je mag ook niets meer als holbewoner moeten ze denken. De man gaat op jacht en de vrouw moet luisteren en gehoorzamen. Een beetje sportieve meid die het snapt doet gelijk haar benen wijd als ze me ziet. Zo was het vroeger en zo zal het altijd gaan. Grote vraag is natuurlijk : "wie zijn die holbewoners" Bij studio sport? Mannencultuurtje slaat door. Ik kan me niet voorstellen dat zo'n super net en aardig type als Gregory Sedoc zoiets zou doen. Maar goed atletiek is ook wat anders dan voetbal of wielrennen.
Tegen dit soort botte pestkoppen helpt alleen een guerillastrijd. Marijn had dingen moeten zeggen als: “de vrouwen die jij noemt hebben het stteds over “ienie-mini-nelissen” *vette lach* “. Of samen met andere vrouwen hard lachen als Nelissen ergens binnenkomt. Hou dit 2 weken vol en je hoort niks meer van hem
Als je echt mee wilt doen moet je soms met 2 gestrekte benen tackelen, maar dan moet je ook het risico durven lopen, zelf onderuit geschoffeld te worden.
maak het nog toxischer! Is een strategie. Dat is zeker.
@adhd-je | 10-03-23 | 17:32: Nee, temmen om te kunnen aaien. No free lunch.
Had ook zo’n collega. Altijd praatjes over welke vrouwen hij wel niet had en hoe goed hij in de markt lag. We lieten hem maar kletsen, was eigenlijk een zielig figuur die de wereld beschreef zoal hij hem graag had, maar in werkelijkheid geen vrouw kon krijgen.
En de reactie van Danny:
‘Ik herken me niet in het geschetste beeld, maar stel hoge eisen aan mezelf en aan mijn omgeving. Als ik daarbij mensen die daar niet tegen opgewassen waren op een manier heb bejegend die zij als onprettig hebben ervaren, dan spijt mij dat.’
Wat een aanfluiting. Hij geeft zichzelf nog even een compliment en de ander is per definitie incompetent.
'Mensen die daar niet tegen opgewassen waren'. Welke types praten zo neerbuigend? Past dus prima in het beeld van een nare man.
Die zegt smorgens tegen de spiegel exact hetzelfde
@letopuwzaak | 10-03-23 | 16:48: Inderdaad, alsof je incompetent bent als je niet de hele dag gore praatjes wil aanhoren. Ik vermoed trouwens dat Danny inderdaad het onderwerp is van die column. Een reactie die iets anders is dan gewoon een keiharde ontkenning geeft te denken.
Nelissen is een baas!
Ik denk dat Danny met zijn mopjes meer aanslyuiting had dat jaar bij de toen nog bevriende Michael Boogerd en Thomas Dekker.
@adhd-je | 10-03-23 | 17:36: Die gingen tijdens trainingskampen met de hele ploeg naar het bordeel.
Zo gauw iemand zegt "zich niet te herkennen in het geschetste beeld", kun je er vergif op innemen, dat er een leugenaar aan het woord is. Altijd.
@Tashtego | 10-03-23 | 16:58:
Exact!
Vroeger in de auto door Frankrijk regelmatig seksistische schuttingtaal naar mijn vrouw geschreeuwd. Vooral,op de périphérique van Parijs.
Toen de Tomtom er kwam ben ik er mee gestopt.
Kan mij niet voorstellen dat er dames in de rij staan voor Danny Nelissen. Marijn de Vries is daarnaast te hoog gegrepen voor Danny.
Roxanne Kneteman heeft ook met Danny tijden de Tour aan tafel gezeten, die zal wel uitgenodigd worden bij Vandaag Inside om dit uit te melken.
maar die is dan zelf van ordinaire opmerkingen.
Schijnbaar was er een heel sexcircuit, de vrouwen hielden hun escapades wel voor zichzelf en zijn daarom niet vies.
In je dromen, stakker
Respect voor de column van deze mevrouw. HULDE! Wat een lul die dit op zijn geweten heeft. Maar, waarom niet meteen je rug toegekeerd naar het programma en niet eerder dit wereldkundig gemaakt?
Geld of contract, misschien beide.
Lieve Marijn, had die klojo verbaal op z'n bek geslagen dat klaart de lucht meteen en zoniet... blijven slaan totdat ie het snapt... het gaat niet altijd van een leien dakje...
Danny N ziet toch vooral de bergen bij de bergetappes
www.skoften.net/skft/2430235/danny-ne...
tegenwoordig weet je niks meer zeker, nordstream was de CIA? En dit is misschien weer een Heleen Mees actie, ze was nog zuur van haar niet beantwoorde liefde richting Danny en kan hem nu mooi alsnog kielhalen... wie zal het zeggen.
Ik vraag mij altijd af of dit nou wel de ware toedracht is.
Hoeveel mannen gaan er nou door met zulke praatjes als een vrouw zegt dat ze dit liever niet heeft.
Heeft ze misschien in het begin geluisterd en vragen gesteld.
Ik weet het niet hoor maar ik geloof gewoon niet alles direct.
Ik spreek veel mannen en ken werkelijk niemand die dit soort taal uitslaat.
@janjoker | 10-03-23 | 17:53: Des te beter!
Maar ze noemen zichzelf analist, dan vraag je er wel om ook toch?
De Mart die in november 22 nog zat te klagen op de radio dat hij niet welkom was bij ‘zijn’ Avondetappe. Hij had geen idee waarom. De oude geilneef.
Zelf ben ik dus heel slecht in ordinair gesprekken. Te veel last an schaamte. Maar ik kan er dan wel weer om lachen.
Ik snap dat ook niet. Waarom gaat iemand er mee door als het irritaties opwekt. Dan wil je ook gewoon een lul zijn
Wat een ongelofelijke eikels heb je toch! Wat denkt zo'n figuur nou te bereiken met dat gezwets over neuken, dat zijn collega voor 'm valt? Of juist bang van 'm wordt? In beide gevallen helemaal van 't padje af.
Enfin, de zoveelste idioot die rare streken uithaalt tegenover vrouwen, net als die Overmars, waar ook duidelijk steekjes los zaten.
Ik denk dat het kleedkamerpraat is van een.mannenploeg
Danny kan niet samenwerken met professionele journalistes.
Maar wie weet of het wel klopt?
@Kopieerapparaat | 10-03-23 | 16:14: Een goede kennis van mij heeft met Danny gewerkt. Hij vond het echt een l@l eerste klas. En ook iemand die een erg vervelende sfeer met zich meebracht. Goedkoop machogedrag.
@Après toi | 10-03-23 | 16:25: Laten we hopen, dat ze die hondenlul gelijk afvoeren. Weg ermee!
Ik (v) ben in de grijze gebieden van de #metoo niet zo snel op de hand van de vrouwen, maar dit is niet best. Als dit zo is moet het om een walgelijke intimiderende vent gaan. En is er inadequaat gehandeld door de NOS.
Is ook op een gegeven moment zeer vermoeiend. Ik zou wel eens willen vragen waarom hij hier de hele dag mee bezig is. Heeft ie dan wel het goede beroep gekozen? Is ie gefrustreerd? Geef 'm dan effe zijn fap momentje naast de weg, is ie weer rustig, zeg ieder uurtje effe 30 seconden, deurtje open, sap-per-de fap, en dan hup verder. Voor iedereen beter.
En dan kunnen ze des avonds gewoon rustig eens bezien of er nog reden is voor een wijntje en de zin van het leven volgens André van Duin en Meester Eckhart.
@nobodiesunmighty | 10-03-23 | 16:05:
Ik denk dat ze vriendelijk zou bedanken voor dit advies
Ik ben het helemaal met uw eens. Wat ik niet begrijp is dat sommige vrouwen niet (meer) in staat zijn om zich tegen zulke intimiderende mannen te weren. Ergens is zo’n vent toch diep treurig.
@nobodiesunmighty | 10-03-23 | 16:05: Sorry? ‘Geef hem dan ff zijn fap momentje`..Ze had hem beter uit kunnen laten stappen en zelf weg moeten rijden. Fap maar een eind weg, maar niet waar ik bij ben, laters..
@Miss_Pinky | 10-03-23 | 16:14:
Ze zegt het meerdere keren te hebben aangekaart en geen gehoor gekregen. Dat is op zich al knap en ook redelijk, zeker in tijden waarin hier nog niet veel aandacht voor was. Als zo'n man dan toch doorgaat wordt het wel ietwat benauwend, en je geen gehoor krijgt bij de leidinggevenden. Erg naar.
@letopuwzaak | 10-03-23 | 16:20: Ook dat ben ik met u eens. Het blijft een lastig verhaal. Ik zou toch serieus niet rusten voordat ik die vent aan zijn verstand had gebracht dat hij zulke ziekelijke uitingen beter voor zich had kunnen houden. Maar goed, ik heb dit ook nog nooit meegemaakt dus makkelijk praten dan waarschijnlijk.
@Miss_Pinky | 10-03-23 | 16:25:
Ja, ik denk dat verbazing en ongeloof en het gevoel van intimidatie wel een rol spelen in het reactievermogen.
En in deze heeft de dame het toch wel overal aangekaart. Echt stoppen met de opname betekent een arbeidsconflict. Ik kan me voorstellen dat je pas achteraf beseft hoe ongepast dit was. En dat de boosheid iets later komt.
Ik zou hem alleen geen hand meer geven.
Stel je voor je bent een kut collega die alles serieus neemt en je verpest zelf de sfeer.
Of stel je voor dat je voor een programma verbonden bent aan een collega en niet weet wat je overkomt als hij al zijn vunzige praatjes over je uitstort.
Blame the victim! Ga je lekker?
@KeesBruin | 10-03-23 | 16:02: Hypno heeft wel een puntje. Er zijn types, en ik ken ze persoonlijk, die bij elk wissewasje zo'n beetje beginnen te huilen. Overschrijdend gedrag blijft fout, dat staat. Maar de een vindt iets wel heel snel overschrijdend.
@Kopieerapparaat | 10-03-23 | 16:19:
Dat klopt, maar uit de opmaak van dit verhaal komt iets anders naar voren. Het is belangrijk dat we ondanks de vele aandachtstrekkers van #metoo wel blijven onthouden waarom #metoo ooit begonnen is; Pure intimidatie, machtsmisbruik, aanrandingen en verkrachtingen.
Dit valt onder ongepast gedrag en ik vind het ook intimiderend. (En uiteraard hoor en wederhoor).
Ben weer even terug. Samengevat, er waren twee verdachten, Thijs Zonneveld en Danny Nelissen. Thijs valt af en weet van niets.
Duidelijk, Danny staat morgen groot in de krant en heeft nooit meer werk. Over twintig jaar geeft hij een tournee langs de theaters om te vertellen over zijn negentien jaar op straat.
Tegenwoordig is een spijtbetuiging voldoende -hallo Rutte!- zondig niet meer en ga heen in vrede.
En dan blijkt alles enorm overtrokken te zijn en zegt iedereen, kan gebeuren.
Stel je voor, dat je dan 's ochtends zegt: Vandaag stap ik niet met jou in de auto.
Echt he? Of zeg anders gewoon dat hij ff lekker zijn bek moet houden. Het is niet goed te praten maar ik heb het gevoel dat het ook wel een bepaald soort mensen overkomt.
@Vtimmermans | 10-03-23 | 15:46: Vrouwen met een kort rokje, bedoel je.
@Vtimmermans | 10-03-23 | 15:46: ze zegt er zeker 10 keer wat van gezegd gehad te hebben
@Après toi | 10-03-23 | 15:48: En een heel dun babyhuidje.
Lijkt wel of Marijn met Giel de la Tourette in de auto zat, allemachtig. Marijn mag nu bij de Belg aan tafel zitten tijdens de koers. Onderschat daar d’n Eddy ook niet. Dat was me er ook een. Amai.
Ik vind dat neuken maar niks, kliederboel achteraf en doodmoe op "the wetspot" in slaap vallen want zij wil natuurlijk wel droog liggen... Doe mij maar een lekker avondje uit eten met goede vrinden en banale moppen tappen... Ach ja jongens en meisjes je behoeften veranderen naarmate je ouder wordt.
Tip: lang voorspel buiten bed en eenmaal in bed vaak van positie en plek wisselen, en er niet te lang over doen haha.
Of een matinéevoorstelling pakken, is ‘s avonds je bed weer droog.
Ik ben ook wel benieuwd wie die nymfomane is, die zich overal omhoog wilde neuken en nu 1 van de klagers is, als ik het goed begrijp. Dat vertelde Johan Derksen gisteren maar noemde niet de naam.
Beelden (heel) graag, anders geloof ik het in deze tijden niet meer.
Klopt, wil ik ook weten.
Derksen was zelf -als hoofdredacteur- ook erg onbeschoft tegen vrouwen en deed ze regelmatig onzedelijke voorstellen. Die door die vrouwen dan maar wat werden weggelachen, want ze wilden wel hun baan behouden.
Natuurlijk passeert er wel eens wat. Kwalijk is wel dat als je als dame hier iets van zegt, er niet ingegrepen wordt. Er hoeven voor mij echt niet meteen koppen gerold te worden, maar een flinke reprimande zodat je weet dat je het niet nog een keer kunt flikken, is wel wenselijk
Ben eens tijdens een telefoongesprek aan mijn oor gelikt door een veel oudere collega (xe/xem) ranzig maar verder prima kunnen verwerken. Je moet wel een enorme sneeuwvlok zijn om jaren later nog te gaan janken over simpele mannenpraat.
Dat is wel een reden om uit te halen toch?
@Barkruk2 | 10-03-23 | 15:29: Bij vrouwen die zoiets doen ook? Wordt het een slagveld.
"Dan kan het volgens onze analyse van het Beeld En Geluid archief alleen maar Thijs Zonneveld of Danny Nelissen zijn"
Er zijn toch ook cameramannen, geluidsmannen etc die meereizen of mis ik iets?
Die zitten niet aan tafel tijdens de uitzending.
@VriendjeWip | 10-03-23 | 15:27: Ah, ik heb de opmerking over de tafel gemist inderdaad. Slecht gelezen, my bad.
Dus er zit iemand in de auto en vertelt over wijven en neuken. En dan sta je niet sterk genoeg in je schoenen om te zeggen: Hee Danny, noem me maar een preutse doos maar ik vind 1) niet dat je zo over vrouwen kunt praten en 2) wij zijn collegas en ik verwacht een bepaalde vorm van professionalisme vna je. Oh en 3) praat je ook zo over mij als ik er niet bij ben? Want dan ben je gewoon een vieze man.
Maar wat ik hier hoor is dat ze tegen anderen heeft lopen klagen... Sorry, geen respect voor. Beetje ruggengraat...
Anders lees je het stuk nog eens
Niet voor het een of ander maar als je de moeite neemt om dit artikeltje uit te lezen staat er dat ze de collega er tientallen keren op heeft aangesproken. En daarna nog eens de organisatieleiding. Mag je haar van mij nog een slappe doos vinden, maar beargumenteer het dan niet met loze aannames.
Ken je niet lezen? Ze zegt toch dat ze het tien keer heeft gezegd, en die lul doet er niks mee. Ja, dan moet je ergens anders je beklag doen.
@De_Bonobo | 10-03-23 | 15:38:
De vraag is wel hoe ze het gezegd heeft. Als ze het heeft gecommuniceerd zoals BBRDWR aangeeft kan ik mij niet voorstellen dat hij zich daar niks van zou aantrekken.
@De_Bonobo | 10-03-23 | 15:38: Of je bent niet duidelijk genoeg geweest. "Nu hou je je muil over zaken waar je niet eens verstand van hebt, maar alleen een grote bek en anders breng me maar naar het dichtstbijzijnde treinstation. Reken er dan wel op dat ik dan ook aan iedereen die het horen wil vertel hoe zo'n vunzig en ranzig mannetje je bent. En nu wil ik je niet meer horen, duidelijk?"
Het is klaar, ik wil nooit meer met een vrouw samenwerken. Stel je voor dat je de hele tijd op je tenen moet lopen en bang moet zijn dat je net een iets te verkeerd grapje maakt. Giftige cultuur zijn we aan het worden
Met vrouwen samenwerken prima. Maar niet zonder extra ogen erbij.
Stel je niet aan man. Alles wat anno nu 'niet meer kan' was altijd al niet acceptabel alleen durfde de meesten zich niet uit te spreken. Als je de mensen om je heen met respect behandelt, en waarom zou je dat niet doen, is er niets aan de hand. Jij hebt geen zin om op je werk aangesproken te worden op je grote neus, een vrouw niet op haar geslacht. Is niet ingewikkeld.
Als man krijg je ook jeuk van zo een andere man maar reken dan niet op support van dames. Ik geef het maar mee.
Je verwacht het niet...
Iedereen die actief is binnen sportverenigingen weet toch wat voor een sfeertje daar hangt en dat sfeertje trekt natuurlijk door naar de sportjournalistiek. En er zijn altijd mensen die nog net een stap verder gaan en die dus van 'lollig' naar cringe gaan. Het verbaast mij dat er mensen verbaasd over zijn.
Die Marijn heeft overigens wel gelijk dat de NOS dit niet goed heeft opgepakt; zo zie je maar; ook onze staatsomroep is niet vrij van zonden!
Op onze golfclub heb ik nog nooit een vrouw gezien die zich onveilig voelde. En geloof me er zitten aangename exemplaren tussen. Misschien heeft het iets te maken met beschaving?
Hangt heel erg van de sport af. Voetbal trekt een boel ordinair volk, maar bij atletiek of volleybal heb je vaak een veel volwassener sfeer.
@de Jager59 | 10-03-23 | 15:41: Op voetbalclubs zal de humor wellicht minder verheffend zijn, maar ook op golfclubs zullen er opmerkingen gemaakt worden en kan er op momenten een voor sommige vrouwen vervelende sfeer hangen. En natuurlijk hebben we Tiger Woods die in zijn eentje voor meer dan voldoende onveiligheid heeft gezorgd. Overigens ben ik niet van de sneeuwvlokken; het lollige sfeertje is juist wat veel mensen aantrekt (mannen en vrouwen), alleen sommigen gaan duidelijk te ver en die moeten daarop worden aangesproken.
@rederijker | 10-03-23 | 15:55: Niks tegen in te brengen.
Van wielrennen wordt je impotent.
En je grammaticale kennis holt ook achteruit.
@Wayfaring stranger | 10-03-23 | 15:28: wat is er mis met zijn grammatica?
@Man-Bijt-Hond | 10-03-23 | 16:14:
Hahaha.
@Wayfaring stranger | 10-03-23 | 15:28:
Holdt zul je bedoelen.
Op kosten van de belastingbetaler de hele dag ouwehoeren over sex en fietsen. Opheffen die onzin.
LOL & inderdaad.
Vooral dat fietsen
En over die verschrikkelijke ervaring zwijg ik vervolgens 6 a 7 jaar, totdat ik er kleingeld van kan maken via een column. Zo erg vond ik het.
Niet iedereen heeft de behoefte om met van alles en nog wat naar de buitenwereld te stappen. Ze heeft het intern aangekaart waar dus niets mee is gedaan. Er is nu weer momentum vanwege het artikel, dus dat kan dan de drempel wegnemen omdat ze niet het enige slachtoffer is.
Arme ziel, ik hoop dat ze snel hulp krijgt. Tijdens je beroep geconfronteerd worden met denkbeelden en uitingen gun je niemand.
Het is echt heel erg. Hééél erg. Wat moet je nou?
En dan die rechtsmensen maar zeiken over Yezidi's. Nee, hier, in Nederland, dáár loopt het échte tuig.
Los dat efkes snel intern op. Wat een gezeik.
Mart Smeets natuurlijk.
De Ron Jeremy van de NOS.
Beeldvullende eikel. Dat moet ik hem nageven.
@Zomaarwat | 10-03-23 | 15:14:
De grootste lul van Hilversum.
@Piggelmee | 10-03-23 | 15:16: Dikste.
@Zomaarwat | 10-03-23 | 15:20: Vresleijke man.
Vleselijke man
Als het waar is (ik kan dat op geen enkele manier inschatten), is het inderdaad walgelijk. Zelf toen ik in de twintig was ook eens zo benaderd door een man (ik ben zelf ook een man, en hetero) en ik dat voelt inderdaad ranzig.
Dat is het ook maar laten ze dat even oplossen intern. Hoe gaan we met elkaar om en zo. Wat een totaal irrelevant geëikel dit.
Kan Linda hier geen blaadje mee vullen? Met vrouwen die zeiken?
O, wacht.
Die man is natuurlijk een löl, die zich zo gedraagt. Maar als je dit intern aankaart en niemand doet wat houdt het voor die man ook wel op. Blijft het een zakkenwasser maar het probleem zit hem dan in de organisatie #jolo.
@Zomaarwat | 10-03-23 | 15:17: Is ook zo. Waarom een column? Om 'het bespreekbaar te maken'?
En dat moet in 2016 zijn gebeurd? Ik. Geloof. Er. Niks. Van.
Ik ook niet.
Maar? Werkt deze versiertechniek? Ik vraag dit voor een incel vriend.
Ik ken al deze mensen niet, maar het is die gast rechts op de foto. Dat zie ik direct.
Das de pastor van die kerk. Die doet jongetjes.
Het was Thijs Niet. Echt niet.
Als het toch Herman van der Z zou wezen, zou ik het jammer vinden. Krijgen we dan een nieuwe quiz? Met de Lul op tafel?
Die Milou mag hem niet maar zó platvloers schat ik hem niet in. Wel platvloers trouwens.
@Zomaarwat | 10-03-23 | 15:23: ach Milou...tot de schouders is het prima
@Biggus; vanaf welke kant?
@ploppy | 10-03-23 | 15:48: ik haak af als ze vanachter de toonbank stapt, stevige carrosserie zullen we maar zeggen
Noem eens namen, nu wordt iedereen verdacht gemaakt.
Wat zijn vieze praatjes? Ik ken beroepen waarbij de vleeswaren ruim over tafel gaan en als je daar als vrouw tussen gaat zitten weet je, zou je moeten weten, waarin je terecht komt. Net zoals moslims geen gebedsruimte zouden moeten krijgen op hun werk of Halal eten in de kantine, wokies geen vegan eten voorgeschoteld zouden moeten krijgen in de kantine van het slachthuis, zo zouden dames met een tere ziel niet moeten gaan werken in een omgeving waar voornamelijk mannen de cultuur ontwikkeld hebben. If you can´t stand the heat .... ,
stay out of het broekske?
Uiteindelijk gaat dit over macht en dominantie. Als je fietsen echt leuk vindt, dan laat je zo een idioot praten en vertel je hem dat je er een hekel aan hebt en er niet meer op ingaat. Nu echter, ruikt men kans om positie te veroveren. Niks eraan doen, geen kwestie van durven maar van koele afweging, en nu toeslaan.
Dat mag, maar dan ben je de zieligheid wel voorbij. Nu ja, dan bén je zielig, vanuit jezelf.
Juist!
Heb 35 jaar met kerels gewerkt.
En heel soms lag " het vleeswaar" letterlijk op tafel. En wanneer je toevallig eens met je handen op je rug stond, kon het zomaar gebeuren dat daar stiekem wat ingelegd werd!
Hoop lol gehad.
Als ik naast je zou zitten zou ik je recht in de ogen kijken en mezelf beginnen af te trekken. Bij enig commentaar van jouw kant mag je raden naar mijn antwoord. Is dat heel erg ziek?
Neuh, hooguit wat verward.
Broodje ruk is uw favo spelletje?
Medium rare graag.
Als je achter het stuur zou zitten zou ik het niet ziek willen noemen, maar levensgevaarlijk, hou je ogen op de weg gek.
Als iemand meerdere keren aangeeft dat die niet gediend is van het gespreksonderwerp en je gaat toch door, dan ben je gewoon een lul.
En bij dit specifieke gespreksonderwerp een epo-lul.
Dan ben je een lul, zeker. Maar de tegenpartij hoeft het niet te nemen en kan de conversatie gewoon zelfstandig beëindigen.
@Kopieerapparaat | 10-03-23 | 14:56: uit een rijdende auto springen is wel wat driest.
@-PR- | 10-03-23 | 15:11: Rij je de volgende zelf. Kun je hem er onderweg uit schoppen. Problem solved.
En als die lul dan een dickpic stuurt is het eigenlijk gewoon een selfie....
Goed, dus er zit een mislukte student bij die wat loopt te blaten over neuken dit en neuken dat en dat vindt niet leuk. Dan zeg je dat, je wordt genegeerd en wordt vervolgens niet meer voor die show gevraagd. Da's allemaal heel vervelend, maar waarom moet dan een hele sportredactie aftreden en is de sfeer verziekt voor alles en iedereen? Slaan we niet een beetje door? Net als die Van Gelder die in 10 jaar tijd 2 x een schunnig grapje heeft gemaakt. Compleet cancellen dan maar, want 1 persoon kon er niet om lachen en voelde zich "onveilig"? Iedereen voelt zich tegenwoordig maar onveilig. Stap met janken en zoek een andere baan.
Uw vrouw vindt het niet erg als haar mannelijke collega constant dagelijks zegt dat hij haar ook wel zou willen neuken ?
@johnyl | 10-03-23 | 14:55: dan zegt mijn vrouw (als ik die had) "rot een eind op mongool" en dan is het klaar.
@johnyl | 10-03-23 | 14:55: Daar weet mijn vrouw heel goed zelf mee om te gaan.
@Drek van Dilderen | 10-03-23 | 14:57: Al hij haar chef is, dan is de praktijk dat ze beter kan vertrekken (want dit gedrag stopt vaak niet) en kan hij blijven zitten en haar opvolgster lastigvallen
@johnyl | 10-03-23 | 15:02: dat was de persoon in kwestie niet. Dit is gewoon iets tussen twee volwassenen mensen. Waarom moet daar een hele afdeling van een paar honderd man bijgetrokken worden? "ze keken allemaal weg?" en "niemand deed wat". Ik stel voor dat we iedereen (maar vooral meisjes) op hun 18, naast maatschappelijke dienstplicht een cursus weerbaarheid en omgaan met tegenslagen geven.
@Drek van Dilderen | 10-03-23 | 15:06: Dit gaat over een hufter eerste klas die op z'n gedrag wordt aangesproken, en vervolgens gewoon doorgaat met zijn hufterige gedrag. Want hij weet dat hij wordt gesteund door zijn leidinggevende. Hoezo 'iets tussen volwassenen'....
@Après toi | 10-03-23 | 15:54: Ik stel me zo voor dat er bij alle sportprogramma's grapjes over piemels gemaakt worden. Bij de een wat meer dan bij de ander. Je kan toch als lesbische vrouw niet gaan zitten janken dat je daar niet tegen kan. Dan begin je met Linda de Mol een zender waar alleen vrouwen werken (en waarschijnlijk alleen vrouwen naar kijken). De prinsesjes gaan tegenwoordig veel te snel janken en rennen naar een of andere coach omdat ze zelf niet uitkomen. Hoe moeilijk is het om te zeggen tegen de eindbaas "Prima, het is OF die vieze vent er uit of ik kom niet meer". En ja, dan wordt er voor die vieze vent gekozen, omdat wielrennen nou eenmal een mannensport is waar mannen naar kijken die het wel leuk vinden om over piemels te horen.
@Drek van Dilderen | 10-03-23 | 17:13: Heb je de column wel gelezen? Dit gaat toch echt over iets heel anders.
De Wilde Boerndochter.
Hie het 'r pertan 'n liedje van gemaokt
Me gejl scheune woordn
En als ie 't saoves veurbij heur deure gaot
En ie ziet heur licht nog brandn
Dan stikt ie z'n 'andn diep in z'n zakkn
En me zijn kop 'n bitje naor benejen
Zingtie z'n liedjen, veur heur, veur heur!!!
@Louter Leuter | 10-03-23 | 15:07: Hey schon wijveke, ge wet da'k u gere ziet...
Iedereen wordt hier op het verkeerde been gezet. Ik denk dat het Dione de Graaff is.
Zou wel een goede plottwist zijn.
Ik denk het ook. Heb haar altijd wat mannelijk gevonden. Waarschijnlijk geboren als Dion en ontevreden over hems transitie.
@lijkvocht. Pottwist.
That’s di one.
Opmerkelijk dat dit alleen op de sportredactie speelde en de nieuwsredactie een baken van veiligheid. Terwijl het toch een groot gejobhob is tussen die twee redacties. Astrid Kerseboom, Herman van der Zand etc. En dan ineens een totaal andere cultuur. Als woke niet was uitgevonden in de US had de NOS het wel uitgevonden. Of is is al die Woke voor de schermen alleen maar een aflaat voor wat er mis is achter de schermen?
Dat laatste.
Het komt allemaal door die videoclip van Queen.
youtu.be/GugsCdLHm-Q
Zonder originele clip….
Dan moet je inloggen.
Andere namen van Avondetappe sezoen 2016:
Thijs Zonneveld, Edwin Winkels en Rob Harmeling. Herman van der Zandt .
of is het zeker Nelissen?
Begrijp dat soort prestaties bij Danny echter niet, die heeft al 15 jaar een dikke zwemband om, die kan zijn eendje zelfs niet zien hangen. Hier moet iets anders aan de hand zijn.
@hagelkruis | 10-03-23 | 14:45:
Goed gereedschap moet droog hangen.
Jean?
Ik geloof er niets van.
Waarom heeft die Marijn dat toen niet wereldkundig gemaakt? Ze was rond die tijd in het nieuws omdat een masseur jaren daarvoor te ver naar boven gegaan was met zijn handen.
www.youtube.com/watch?v=eVSIbMorOvc&a...
Het is allemaal erg maar lekker kunnen doorfietsen is veel belangrijker. Wat een opportunisme.
Ik ben er niet rijker van geworden of succesvoller, maar als mentaliteit mij niet beviel, was ik weg.
Als je blijft moet je niet zeiken dat je bleef omdat je succesvol wilde zijn. Dan ga je. En dán mag je hakken, meteen en later.
Ik moet er niet aan denken om me door Danny te laten nelissen....
Liever dat Edwin bij je komt Winkelen? Of dat Thijs je zonne veldt?
Verder beschikt de NPO over voldoende opnameapparatuur, dus is het raadzaam zoiets -al dan niet onverwachts- te gebruiken....
Grenzen kunnen overschrijden (van jezelf of een ander) zit diep geworteld in de mens. Is het niet met harder kunnen fietsen dan is het wel met meer kunnen neuken. Als topsporter heb je winnaars mentaliteit, ze dacht de wedstrijd verloren te hebben, maar heeft nog een manier gevonden om zich terug te knokken in de wedstrijd. De finish is nog niet in zicht (om maar in wielertermen te blijven).
Tot twee keer toe 8 uur door Frankrijk gereden, m’n vrouw en ik hebben geen woord gewisseld.
Vlakbij Spanje werden we weer enthousiast en terug vlakbij de Ardennen, maar dan is praten over sex sowieso taboe.
Beppie heeft mij in de auto... Elke minuut het verzoek of ik niet even minuut mijn waffel kan houden.
Zo gaat het hier ook in de auto door dat klote grote Frankrijk en daarna Belgie.
Danny, de man van de geile trui.
files.skoften.net/encoded/video/24302...
De geile trui.
Je kunt dan ook beter over je fiets lullen, dan het omgekeerde blijkt maar weer.
Overigens zijn de meeste "sport"-verslaggevers net als cultuurrecensenten: zelf kunnen ze er geen bal van.....
Mart kan het niet zijn want die heeft het heel beschaafd over 'wipjes maken'. Oom Jean van Danny was vermoedelijk al dood en doorgaans te dronken om iets klaar te spelen. Ik gok op Danny.
Ik neuk geen wijven. Ik bedrijf de liefde met dampende hertjes.
U bent Bambie-sexueel?
Ik vraag het maar weer eens: Waarom moet ik eigenlijk meebetalen aan die seksistische D66-club? Er is toch best een constructie te bedenken waarbij alleen seksistische D66'ers belasting betalen voor de NOS?
Het blijven sneue types die constant tegen vrouwen lopen te zwetsen, maar helaas boert het feminisme ook achteruit. Sommige vrouwen kunnen zich blijkbaar gewoon niet zelf redden met zulke figuren. Het geklaag wordt steeds meer en vooral over kleine dingen. Neem Jack van Gelder. Een vrouwelijke collega ofzo vroeg hem telefonisch ergens om terwijl hij in bad lag. Gekscherend zegt hij dat het prima is, als je bij me in bad komt. Niet kwaad bedoeld, geen bijbedoelingen, maar gewoon een (anno 2023) foute opmerking. In de 90-er jaren had hij gewoon een scherpe opmerking teruggekregen, kous af. Tegenwoordig zeikt men overal over. Natuurlijk zijn er de echte gevallen waarin het veel te ver gaat, maar de huid van de vrouwen van nu is wel een heel stuk dunner dan vroeger.
En jij gelooft Sjek van Gelder op zn blauwe og.., sorry bruine harses?
Wat zijn vieze praatjes? Wat de één (de man) normaal vindt, is voor de ander (de vrouw) walgelijk. Als die figuren eens inzien dat mannen en vroiwen niet hetzelfde zijn is een groot deel van het probleem opgelost. Een andere oplossing is om van alle mannen vrouwen te maken, we zijn immers allemaal feministen.
Is toch een gekke opmerking, tegen een veel jongere ondergeschikte. Denkt Jack dat vrouwen dit soort voorstellen leuk vinden?
@Après toi | 10-03-23 | 14:40: Is een gekke opmerking, zeker. Maar je kunt als vrouw ook gewoon denken of zeggen: Zal best, maar dat ga je niet meemaken.
Tegenwoordig heeft iedereen direct een trauma opgelopen.
Cheque van Geld noemde mijn oma hem.
@VriendjeWip | 10-03-23 | 14:38: Waarom zou ik anderen dan eerder geloven? Daar gaat het juist mis. In dergelijke kwesties wordt ervan uitgegaan dat de man in de zaak fout is. Woke gedachtengoed dus. Er zijn echt veel onschuldige mannen die hierdoor alles kwijtgeraakt zijn, door een of ander lulverhaal, maar waarin direct partij voor de vrouw gekozen werd.
het was in de 90-er jaren
@Lorejas | 10-03-23 | 14:45:
Sugar Lee Hooper.
@Kopieerapparaat | 10-03-23 | 14:44:
Het ene moment is het een kwinkslag, de andere keer een belediging. Een komiek kan beter een pantomime worden.
@AntiZanicz | 10-03-23 | 14:55: Toen blijkbaar geen probleem. Al die jaren zonder problemen doorgeleefd en nu ineens een trauma? Probleem is dat er hele volksstammen wokies zijn die dit aanwakkeren. Die elke dag liggen te pushen om zulke voorvallen te melden, terwijl het eigenlijk al jaaaren vergeten is. Volstrekt zinloos. Puur bedoeld om een dergelijke cancelcultuur in stand te houden. Woke is de naam.
@Louter Leuter | 10-03-23 | 15:00: Wat is dan belediging? Belediging zou niet eens strafbaar moeten zijn. Het is vooral een grijs gebied zonder duidelijke grenzen. Dan nog, mensen moeten gewoon niet zo piepen. Jij kunt mij bijvoorbeeld niet beledigen, niemand kan dat. De uitspraak die je dan doet, is jouw mening en ik bepaal zelf wel wat ik daarmee doe. Dan heb ik het wel over 1 op 1 kwesties, want iemand zwart maken in groepsverband is eerder laster te noemen.
@Kopieerapparaat | 10-03-23 | 14:47: Ik ben het met je eens dat er vaak meteen wordt uitgegaan dat de man fout zit, maar nu geeft Sjek toe dat er wel iets is voorgevallen maar was het 'een grapje' volgens hem. Ik denk dat hij het zit te downplayen. Niemand maakt zo'n grapje (het is nieteens een leuk grapje) zonder bijbedoeling.
Daarbij lijkt het mij ook een enorm onsympathieke kerel en hebben veel BN-ers last van het syndroom dat ze denken dat iedereen hun geweldig vindt en alle vrouwen voor ze in de rij staan.
@Kopieerapparaat | 10-03-23 | 15:06:
Krek datzelfde geldt ook voor afzeiken. Je voelt je afgezeken, of niet.
@VriendjeWip | 10-03-23 | 15:08: De laatste zin ben ik het absoluut mee eens, maar of hij het downplayed kan ik niet beoordelen. Sjek geeft toe eenmalig een opmerking gemaakt te hebben waarvan ik denk, ach niet erg fatsoenlijk, maar dat is het dan wel. Dat hij wellicht onsympathiek is, maakt hem evenmin schuldig.
@Louter Leuter | 10-03-23 | 15:09: Ook niet zo snel en gebeurt het wel, dien ik de zeiker wel van voldoende repliek dat het gauw afgelopen is.
@Kopieerapparaat | 10-03-23 | 15:15: Het maakt hem inderdaad niet schuldig. Ik geloof hem alleen niet dat dit alles was. Hij weet dat er een artikel aankomt en in mijn ogen doet hij nu aan damage control door datgene wat er bekend is te bagatelliseren als een grapje.
Verder ben ik het overigens compleet met je eens dat tegenwoordig niks meer kan en mag.
Over 20 jaar moet je in drievoud schriftelijk een aanvraag indienen als je wil vragen of een vrouw iets met je wilt drinken.
En dan nog, vrouwen praten soms ook urenlang en keer op keer over dingen waar ik als man niet op zit te wachten. En ik mag er niks van zeggen want dan krijg ik straf.
Ja, en je mag ook geen praktische tips geven, want oplossen is níét de bedoeling. Zal hier ook wel niet.
Als Marijn had geklaagd was ze misschien wel serieus genomen.
Al was ze van dat laatste dan weer niet gediend.
zij heeft genoeg geklaagd
Anders dan bij de zaak Cheque van Gelder is dit zooo duidelijk ver over de lijn. En ja tegenwoordig kun je daar ook jaren later nog op gepakt worden. Zo rolt dat nu. Vaders en moeders, voedt u zonen op tot iets meer dan een aangeklede aap.
Voed je zoon zo op dat hij oppast bij elk woord wat hij zegt en elke stap die hij zet.
@Kopieerapparaat | 10-03-23 | 14:40: Dat zeg ik niet. Maar apengedrag kun je afleren.
@LJBrinkhorst | 10-03-23 | 14:44: Uiteraard, maar het was meer aanvullend bedoeld.
Dit soort seksueel gefrustreerde zielepoten zijn ziek en dienen behandeld te worden. Onbegrijpelijk dat vaak niemand hier iets aan doet. Ongezonde situatie dit soort types op de werkvloer, ontslag zou voor iedereen het beste zijn.
Juist, iedereen ontslaan!
inderdaad, gisteren was er hier een VBO_B_-er die het normaal vond om porno te kijken op de werkvloer, moest toch kunnen. Zielig is het juiste woord.
@goedverstaander | 10-03-23 | 14:48: en alle mannen preventief ruimen.
@small_town_dude | 10-03-23 | 14:49: Heeft ie gelijk in. Porno kijken is theoretisch en kan leerzaam zijn. Het in de kantoortuin in de praktijk brengen is een ander verhaal, tenzij er geen bezwaren zijn
@Kopieerapparaat | 10-03-23 | 14:51: Porno geeft een onrealistisch beeld van vrouwen en seks, dat is een probleem dat door veel psychologen erkend wordt. Maar goed, de zolderkamerreaguurders hier zal ik hun hobby niet af willen nemen.
@small_town_dude | 10-03-23 | 14:56: Dat zegt meer over het verstandelijk vermogen van de mensen waarover de psychologen spreken. Die weten dan vast niet dat een pornofilm gescript is en de deelnemers aan de orgie acteurs/actrices zijn.
@small_town_dude | 10-03-23 | 14:56: Dat is wel zo, die vrouwen zijn niet realistisch.
Die mannen daarentegen.
Als ik het zo lees, lijkt mij, dat die man een expert is in dit soort zaken. Wie weet? Een goeie beurt is nooit verkeerd. Misschien helpt het wel.
Gaan we (biep) weer, klagen over (biep) collega's, het (biep) fietsen, het (biep) wijn... Je hebt van die (biep) gasten, die (biep) continu zitten te (biep). Word je ook zo f(biep) moe van. De een doet dit, dat andere heeft het over (biep).
Maar vieze praatjes kunnen toch ook over een aambei of een steenpuist gaan?
Lijkt mij geen pretje om met een aambei én een steenpuist de Tour de France te moeten fietsen. Dan zou ik ook iedere dag mijn hart luchten bij Marijn.
"Vanmorgen heb ik hem nog even ingesmeerd met zalf en meteen na de tour toen het zweet nog door mijn naad liep heb ik er nog even in geknepen."
En dat terwijl je onderweg bent naar het lopend buffet en dat helemaal niet wil weten zo vlak voor het eten.
De derde bal he.
Ik heb er geen actieve herinnering aan.
Mooi moment om NOS Sport op te heffen. Waarom zou de staatstv zich uberhaupt moeten bezighouden met sport? Tegenwoordig is elke sport te volgen via internet; daar hoeft geen belastinggeld voor te hoeven aangewend.
Waarom zouden zovelen overheden al die voetbalclubs meoten subsidiëren met belastinggeld en dan niets terugkrijgen. HEt is eigenlijk van de zotte dat de eredivisie KNVB nog apart betaald wordt.
Dit kan ik alleen maar onderschrijven. Steun voor de motie.
@Kopieerapparaat | 10-03-23 | 14:53: Ik ook! Graag per omgaande.
Einde Danny, en dat weet die Marijn, lijkt op afrekening.
Tsja. Hij vroeg er om is mijn indruk.
@Charles Swietert | 10-03-23 | 14:31:
Precies. Weg met die lulhannes.
terecht ook.
Hoe is het eigenlijk met de zaak Steffi Graf versus Mart Smeets?
Andre Agassi heeft Mart flink de waarheid gezegd.
En daarna z’n pruik verbrand.
was er wat? Mart deed Ria Visser maar wellicht ook nog anderen. Steffi had wel ontzettend mooie benen op het veld.
dacht eerst dat het over D66 gaat , publieke omroep dus
Als die kerel het nou steeds had gehad over zijn prestaties in de darkroom was het wel ok geweest natuurkijk. Homo's zijn lief.
Dan werden er in elk geval geen namen genoemd.
Rob Jetten is niet lief.
Dan had hij natuurlijk niet gezien wie hij had gedaan.
Je hebt een goede baan. Je hebt status. Je staat weleens in de schijnwerpers. Je verdiend leukere centjes dan de meesten. En wat doe je dan? Nou, dan ga je als een seksloze, gefrustreerde incel/tokkie over ''wijven'' die je zogenaamd geneukt hebt zitten zwetsen tegen een vrouwelijke collega die continue laat merken daar niet van gediend te zijn. Wat een ongelooflijke zielige druiper ben je dan hè? Ja.
Ja
Waarom ben je niet consequent? Je moet dan ook "hebd" en "staad" schrijven, net als "verdiend".
@Jan Laefcutte | 10-03-23 | 14:31:
Bij twijfel is dt altijdt goedt.
@Jan Laefcutte | 10-03-23 | 14:31: Ja, precies, dat vraag ik mezelf ook iedere keer weer af. Autocorrect zou eigenlijk gewoon autofout moeten heten.
@Jan Laefcutte | 10-03-23 | 14:31: Taal Rus!
@Jan Laefcutte | 10-03-23 | 14:31: Uw arrogantie komt overeen met die van Sigrid Kaag en is aanmatigend, bekakt, eigendunkelijk, elitair hautain, hooghartig, hoogmoedig, ingebeeld, laatdunkend, neerbuigend en pedant.
@johnyl | 10-03-23 | 14:39: u weet zelfs synoniemen te combineren met zaken die daarmee intern in tegenspraak zijn ("ingebeeld" immers). Kaag is niet arrogant, die heeft alleen est beters te doen dan af te glijden tot NOS-niveau van Jan-met-de-pet. Geldt eigenlijk ook voor mij, naar af en toe heb ik ook nood aan enige ontspanning.
@Jan Laefcutte | 10-03-23 | 14:55: est = iets ? naar = maar ?
Danny Nelissen doet me een beetje aan Marc Overmars denken. Dezelfde opgeblazen kop en creepy blik. Blijkbaar zijn er niet alleen uiterlijke overeenkomsten.
Overmars is vrij verlegen, Danny heeft juist een enorm grote bek.
@Après toi | 10-03-23 | 14:27:
En allebei hartproblemen. Hartproblemen, impotentie... ik zie een patroon.
@Spring Bruissteen | 10-03-23 | 14:32: Zouden die hartproblemen bij Danny niet zijn veroorzaakt door de inname van grote hoeveelheden anabole steroïden?
Niets zo bloedirritant als een kerel met een dusdanig groot minderwaardigheidscomplex dat hij het over niets anders heeft dan waar hij overduidelijk faalt.
Maar als je er iets van zegt dan ben jij plots de ongeletterde boer. Te direct. Onbeschoft. Gemeen. Speel je op de man.
Ik ken vrouwen in de overgang die meer emotioneel stabiel zijn dan deze figuren.
Stel je voor dat dit echt gebeurt was, dat je die vieze taal hoort en er niets van zegt, zelfs niet als er een ander bij is. Stel je voor, dat je een hekel aan die collega hebt, maar er toch iedere keer weer bij in de auto stapt, soms dagenlang. Stel je voor dat een ander na twee(2!) weken naar je toekomt, en je besluit samen om niets te doen. Stel je voor.
In het betoog staat dat ze het tenminste 10x heeft gezegd en de collega desondanks nog mee doorgaat, zelfs als ze meerijders hebben.
Een collega aan de paal nagelen doe je in uiterste geval, bv. als hij zijn handen niet thuislaat.
Het betreft blijkbaar een gefrustreerd geil mannetje.
@Bolhoed | 10-03-23 | 14:27: 10x 'wat van gezegd', Tja als het na drie keer nog niet duidelijk was dan heeft herhalen geen zin meer, dan moet je het over een andere boeg gooien.
@small_town_dude | 10-03-23 | 14:32:
Welke weg, als je niet wordt gehoord?
Kunnen die wijven en andere onveiligvoelers nou niet eens en voor altijd kappen met niet gewoon man en paard te noemen?! Ik vind het compleet idioot als je als man zulke achterlijke dingen zegt tegen een vrouw en al helemaal in een werkomgeving, maar kap nou eens met zolang in een slachtofferrol te blijven zitten! Geef zo'n eikel ter plekke de wind van voren en als dat je dan echt niet lukt, noem hem dan nu gewoon alsnog bij naam.
Noem het maar victim blaming, maar ik ben echt klaar met die laffe houdintlg telkens weer. Je bent niet fysiek aangerand en bedreigd, dus sta gvd eens op voor jezelf.
Maar ja, dan word je als vrouw dus niet meer uitgenodigd, en kom je op een soort van zwarte lijst.
@Après toi | 10-03-23 | 14:22: Ja, so what. Wil je daar überhaupt nog uitgenodigd worden dan? Daarnaast, daarover kun je toch ook voor jezelf opkomen?
@Gurb | 10-03-23 | 14:25: Ik ken een vrouw die zoiets is overkomen. Scheelde haar een boel inkomsten. Want met je hoofd op tv verschijnen is goed voor je business. Maar ja, als je dan verplicht wordt om op de avances van de programmamaker in te gaan, is dat toch een te hoge prijs. En bij wie moet je klagen? Zie het voorbeeld van Marijn: haar klachten werden niet serieus genomen, en binnen de kortste keren werd ze niet meer voor het programma gevraagd.
@Après toi | 10-03-23 | 14:29: recordertje op de man en varkensprikker/taser op zak. Bij klagen even afspelen en lulhannes vertrekt.
@AntiZanicz | 10-03-23 | 14:49: Bij de VARA?
De wind van voren en een knal voor z'n kop!
Uiteraard tijdens stilstand van de auto......
@Après toi | 10-03-23 | 14:29: En door dit wel publiekelijk aanhangig te maken kom je niet op de lijst?
Zó eens!!!
@Après toi | 10-03-23 | 14:22: Net als PVV-ers. Dus wat is de moraal van het verhaal?
@Kopieerapparaat | 10-03-23 | 15:31: Als je dit aan de grote klok hangt, sta je bekend als 'lastig' en kom je niet meer aan de bak. Daarom houden veel vrouwen liever hun mond.
@Après toi | 10-03-23 | 14:29: Ik heb zelf ook ooit een verbaal conflict gehad met iemand op de werkvloer die daar als freelancer werkte. Jaren later heeft die klootzak er persoonlijk voor gezorgd dat ik ergens geen baan kreeg. Bleek hij mij bij de directeur zwart gemaakt te hebben terwijl ik in een sollicitatieronde zat (bevestigd door een derde die we beide kennen). Heb ik er spijt van dit ik die vervelende enge kontlikkende nsb'er destijds verbaal alle hoeken van het kantoor heb laten zien? Geen moment.
Principes mogen geld kosten!
Ontzettend jammer ook dat Marijn niet gewoon zegt: het was deze klojo. Moeilijk te bewijzen, kans op juridische acties, enfin.
Een keer geprobeerd wielrennen, maar dat lullige dunne zadeltje bleef tussen mijn reedt zitten. Loop je dan als Michelin mannetje met een fiets verticaal achter je rug geplakt.
De ideale analist zou ik zeggen.
die fiets is niet zo erg maar het michelin uiterlijk is problemtischer voor de omgeving.
Ik ken mevrouw een heel klein beetje en in dit geval is het wel gewoon een beetje waar dat ze een overcorrecte pietlut is die de gewoonte heeft alles negatief op te vatten, met name als het door een man wordt uitgesproken. Ze denkt zelf dat dat feminisme is overigens. Verbaast me niets dat ze bij die woke Belgen wel gepruimd wordt.
Okay Danny....
Klinkt een beetje als mijn vrouw. Het kan ook de menopauze zijn.
Of die woke Belgen praten tijdens de koers niet de godsganse tijd over welke 'wijven' ze geneukt hebben, wie ze nog willen neuken etc. Ik zou tegen Danny zeggen: neem een Pornhub-abonnement en val andere mensen niet lastig met je seksuele frustraties.
Wel leuk dat Danny Nelissen dan nu het dameswielrennen doet. Iets met de kat op het spek binden.
Marijn springt nu wel erg duidelijk op de afrekenkar, reken maar dat daar compensatie gaat vloeien, de NOS zal alle ellende met belastinggeld netjes snel willen afkopen.
Als het zo gegaan is als ze vertelt, dan heeft ze daar alle reden toe.
@Après toi | 10-03-23 | 14:17: precies
Maarten Dutroux?
Psst, hè meisje, wil jij thuis mijn driewieler zien?
Wil je op de stang?
Wat een knurft, maar gelijk de vraag, wat is zijn probleem? Geen opvoeding, gevoel minderwaardig te zijn?
Het is een ontzettend botte l@l, erg onsympathiek. Niet het type waar veel vrouwen op vallen.
Marijn is een man of een vrouw?
u ziet ze nooit en weet het niet?
You ain’t nothing but a dirty talkmaker
You ain't see nothing yet.
Als ik tweemaal met m’n fietsbel bel…
youtu.be/3K48yI5gqCg
Nou dan weet je ‘t wel!
@Ruimedenker | 10-03-23 | 14:17:
... dan hang ik voor de deur
Dan hol je daad'lijk naar de trap en ruk je aan het touw
Je zoekt m'n toffels en m'n krant, daarvoor ben je mijn vrouw
@Mr_Natural | 10-03-23 | 14:21:
Goeie ouwe Max.
Marga van Praag vond ik overigens één vd leukste presentatrices.
@Mr_Natural | 10-03-23 | 14:21:
Argh, dat liedje staat op de CD "Liedjes van Oranje" die ik nog wel eens afspeel tijdens noodzakelijk huishoudelijke klusjes.
"Kleine Greetje uit de polder" , "Er hangt een paardenhoofdstel aan de muur" , "Kijk eens in de poppetjes van m'n ogen", "Kleine kokette Katinka" , "Het ding", en nog veel meer.
Heerlijke meezingers/galmers.
@Lorejas | 10-03-23 | 14:13:
LOL! Geef die man een tandem!
Had vroeguh een oom die, na de nodige biertjes, op verjaardagen steevast met dezelfde 'grappige' uitspraak kwam: 'ze kunnen beter over je fiets lullen dan over je lul fietsen' en dan zelf het hardst lachte. Die vent irriteerde me als kind al.
Vreselijk, zo had ik een familielid die op verjaardagen moppen ging tappen, ik haat moppen. Dat stopte gelukkig toen hij dood ging.
@De_fluitlokker | 10-03-23 | 14:16: lopen twee kabouters een hoerentent binnen….
Had ook zo'n soort oom. Die gebruikte andere uitdrukkingen. Als mijn zuster zei: "Ik heb een snee in mijn hand" vond hij het altijd grappig om te zeggen: "Beter zo dan andersom". Waarop mijn zuster dan wel weer zei: "Dat weet ik zo net nog niet".
variëren is belangrijk. Beter over motoren lullen dan motoren over de lullen.
Zo had ik een oom die altijd zei:” Trek eens aan mijn vinger…”. Ook zo niet grappig.
@Eric356 | 10-03-23 | 14:49:
Ach, wanneer er dan een mooie knaller op volgt......
Kan een goed poepie wel waarderen.
Moet wel zeggen dat op Links toch heel wat vieze mannetjes rondlopen.
vvd types met chokers, spencers, ruitjebroeken, snor en pijp Soms met vestjes zijn vaak niet zo fris, niet alleen van de ongewassen kleren en snor met drab.
Ik wil details over die vieze praatjes. Is nogal subjectief, wat vies is.
Maar waarom zou je je naakt, vies en klein voelen (tenzij je dat bent/was natuurlijk, maar daar dan even niet van uitgaande)?
Ja, dat snap ik ook niet. Gebrek aan zelfrespect waarschijnlijk. Wat niet wegneemt dat dat kereltje waar zij het over heeft zich ook wel eens mag laten nakijken.
7x "stel je voor"... Stel je voor dat je er inderdaad wat van zou hebben gezegd.
Ik stel me zo voor dat dit een behoorlijke rel wordt. Kunnen anderen zich dat ook voorstellen? Mijn voorstel: uitmesten dat Gooische Matras!
Hallo, het gaat om vieze praat. Jij mag misschien nooit mee naar de vrijmibo maar dat is wat mannen doen, vieze praat uitslaan als alternatief voor piemelmeten. En de sneeuwvlokjes trekken dat niet en rennen massaal naar de vertrouwenspersoon als de gelegenheid zich voordoet.
Nederland wordt een land van snowflakes.
@Bakkeleures | 10-03-23 | 14:14: Maar vieze praatjes opdissen met een vrouw in de auto die er helemaal niet van is gediend. Dat is toch erg onsympathiek.
Onsympathiek is de caissière bij de Action ook maar dat gaat een normaal mens toch niet over zeiken?
@Bakkeleures | 10-03-23 | 14:14:
Is het al. Een sneeuwvlokjesland.
En, even off-topic, er vallen sneeuwvlokjes hier te 030 trouwens.
Je kan beter gewoon 't gooi afsteken en laten afdrijven naar de Marker Wadden...
Vind het in deze verdacht stil rond Mart Smeets.
Ook een onaangename man.
Die deed Ria Visser toch?
Mart reist altijd met de trein
Mag u dat zeggen?
@Kaal-dik-en-lelijk | 10-03-23 | 14:09: van Gennip toch?
@Satria, nee Ria hoor. Ik heb ooit nog eens op het strand van Zandvoort gelegen in de jaren 80 toen topless heel normaal was. Kwam daar ineens Yvonne van Gennip naast me liggen. Mooie pronte borstjes met kleine tepeltjes.
@Satria | 10-03-23 | 14:21: nee, yvonne had hem afgewezen
Ik vertrouw sowieso geen wielrenners.
Alleen dode wielrenners vertrouw ik nog.
Die Danny fietst hem er overal in.
Mannen die er veel over praten, zijn vaak niet zo handig met vrouwen.
Wat heeft hij nou aan zijn fiets hangen.
Totdat het spaak loopt
Misschien deed hij haar 2 keer; recycling.
4 kinderen bij 2 vrouwen en weer gescheiden. Dus ja, eeuwig op jacht lijkt me.
Op een oude fiets moet je het leren
Ik gok op Danny Nelissen. Was bij Eurosport ook al geen leuke collega.
Dionne is geen kandidaat wegens vrouw zijn?
Altijd al een oplichter geweest. Won z'n ampele wedstrijdjes op EPO. Mja.. familie van den grote alcoholist Jean.
@antagonist | 10-03-23 | 15:35: Hematocrietwaarden van ver boven de 50, waarschijnlijk.
REAGEER OOK