Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Is "traditionele vrouw" die graag voor man kookt een fetish, white nationalism of normaal?

Today's online discourse. 

Is trad wifing een fetish, white nationalism, of gewoon een vrouw die op eigen kompas vaart. Bovenstaande fragmentje inmiddels meer dan 8,3 miljoen keer bekeken, dus ontmoet: Estee Williamsk, 25, trad wife. Gaan we verder niet heel veel over schrijven, soms moet je de ballen het werk laten doen [zo zeg je dat toch ondergetekende kijkt geen voetbal]. Onderstaand een aantal takes ter oriëntatie en d'r @ pas na de breek, want u klikt toch wel.

De (bijbelse) bijsluiter

Bediscussieer

Ook dat nog: echt fit

@esteecwilliams Cheeseburger casserole 🍔 #AEJeansSoundOn #WorldPrincessWeek #fyp #cooking #easyrecipe #casserole #weeknightdinner ♬ original sound - Estee

Reaguursels

Inloggen

Die 'trad wife' maakt iets wat nog niet zo lang geleden het normale was tot een flink opgeklopte 'life style'. Waardoor het dus niks meer van doen heeft met dat eertijds traditionele rolpatroon. Beetje zoals mannetjes die graag met een vetkuif rondlopen en in een pink Cadillac naar een optreden van een nep-Elvis gaan om daar andere vetkuiven te ontmoeten die ook net doen alsof het gisteren was en niet vandaag..

Schoorsteenveger | 28-02-23 | 08:44

Waarom vinden sommige mensen het altijd zo belangrijk om zich met de levens van andere mensen bezig te houden? Mensen die ze nooit gezien of gesproken hebben; die ze helemaal niet kennen en waaar ze niks van afweten?

Is dat omdat "jij bent een fascist, jij moet dood" schreeuwen de enige linkse competentie is? Omdat op terreur, hongersnood en genocide na alle linkse doelstellingen eigenlijk altijd mislukt zijn?
Of is het persoonlijker, is het omdat hun eigen levens mislukt zijn?

Overal in de natuur draait alles om overleving en voortplanting. En een groot deel van de natuur (onder andere alle zoogdieren) gebruikt daar mannetjes en vrouwtjes voor, met een praktische taakverdeling. Dat kun je een "fetisj" of "extreemrechts" noemen, maar dat verandert niks aan die realiteit. Het is naïef te denken dat 30 jaar fopfeminisme honderden miljoenen jaren evolutie *eventjes* aan de kant schuift.

Mensen hebben nog steeds een kinderwens, en gaan op zoek naar de meest geschikte partner. Voor mannetjes is dat een gezond en verzorgend vrouwtje; voor vrouwtjes is dat een machtig of rijk mannetje. Er is niks mis mee om daar naar te leven. Ook die stalinistische twintigers met paars haar en neusringen hebben over 10, 20 jaar een normaal uiterlijk en dito gezin. Op de tragische gevallen na, en het is kwalijk dat die momenteel de koers van de Westerse wereld bepalen.

Ook voor die tragische gevallen zelf is dat jammer overigens. Als die zich meer met zichzelf en minder met het verbieden van biologie bezig zouden houden zouden ze veel gelukkiger zijn.

Dandruff | 28-02-23 | 08:40 | 2

Ken ouders die zich ontiegelijk zorgen maken om dochter (Univ.) die zich weer gaat vastplakken met de Extinction-bende, zeg maar de nieuwe versie van Loverboys

hagelkruis | 28-02-23 | 08:47

@hagelkruis | 28-02-23 | 08:47:

In dat soort sektes is seksueel misbruik inderdaad ook de norm. XR bestaat voor een groot deel uit jonge naïve meisjes en wordt geleid door een paar oudere mannen. Die de hele wereld overvliegen om jong neukvee te "waarschuwen" voor het einde van de wereld.
Over 8 jaar alweeer, trouwens, dat einde van de wereld (volgens XR).

Dandruff | 28-02-23 | 08:57

De haat van de paarsharigeewokwackeywokey en de bossbitch "waarzijntochaldielieve mannen" (kijk eens achterom naar je 100+ body count) harpijen jegens traditionele vrouwen is opvallend.
Het is hetzelfde gejank van die wijvon "who hit the wall at 100 mph" als ze er ineens achter komen dat ze 40+ zijn, kinderloos en met niemand naast hen op de bank, omdat ze van zichzelf hun hele leven de Brenner Pass hebben gemaakt, waarom al die mannen niet meer naar Westerse vrouwen kijken, maar op zoek gaan in Azië en Afrika.
OMDAT WE JULLIE EGOÏSTISCHE, ARROGANTE SHIT NIET MEER HACHELEN!
Daarom.
Geef mij maar een echte vrouw.
Een traditionele vrouw.
Ik ben een anti-theist en kies veel liever voor een bible thumping tradwife dan een bossbitch, een post realistische woke oompa loompa of 3rd wave (and above) feministische, manhatende trainwreck.
En omdat dit nu ineens HEEL VEEL gebeurt en hun opties rap opdrogen, dankzij mannen als Jordan B. Peterson, Andrew Tate (vind van de man wat je wil, maar hij zegt zinnige dingen), et al...
En daar is niets mis mee.
Kies voor een tradwife heren.
Laat de rest maar schreeuwen.

Atheist.Vader | 28-02-23 | 08:27 | 1

"kies veel liever voor een bible thumping tradwife"

Amen.

keistad | 28-02-23 | 08:56

Ach ja, als men wil dat het pure arische ras niet uitsterft, zullen er toch baby's uitgepoept moeten worden. En het verheerlijken van de huisvrouw spreekt waarschijnlijk veel gasten aan die nog in de kelder/zolder van hun moeder wonen. De vraag is alleen of die aantrekkelijk gevonden worden door de verleidelijke tradwives.

de IJsman | 28-02-23 | 08:25 | 2

Hoe verbaast zou je zijn als het daar niet eens iets mee te maken heeft?
Bijzonder, denk ik...
Want racismus muss sein! Nietwaar?
Hier: pbs.twimg.com/media/EZ6MaLVWkAAnkZ8.j..., voor jou...
Met dank aan onze Cortés.

Atheist.Vader | 28-02-23 | 08:29

Een vrouw wordt een echte tradwife als het loonstrookje van de man het toe laat.

Haberdoebas | 28-02-23 | 08:30

Volgens mij zijn er in Nederland geen tradwives te vinden. Het enige wat in de buurt komt is de grefovrouw, meestal te vinden op de Veluwe of in Zeeland. Deze vrouwen missen echter de sex appeal van tradwives, ze zij vaak oersaai en dragen lange rokken.

Kill_Blinton | 28-02-23 | 08:23

Nu ik weet van de TikTok filters, zal de laatste dame waarschijnlijk een draak zijn.

tiku99 | 28-02-23 | 08:07

Nederland is - vooral bij de vrouwen- wereldkampioen deeltijdwerk. De mythe dat alle vrouwen graag carrière willen maken is gewoon niet waar.

Jafco | 28-02-23 | 08:00 | 3

Vrouwen zijn ook gewoon graag onder de mensen. En ja het terras moet ergens van betaald worden.

Cunts-en-kitsch | 28-02-23 | 08:19

Dat heeft ook een fiscale reden. Waarom zou je per week 16 uur meer werken waar je ongeveer 90% belasting over betaalt?

Haberdoebas | 28-02-23 | 08:28

Waarom zijn die lawaaifeministes allemaal verzuurde ongelukkige vrouwen die zichzelf verwaarlozen?

Haberdoebas | 28-02-23 | 07:33 | 2

Verzuurd, teleurgesteld, boos. Hoog in de agressie curve, vervelend om mee om te gaan. Niet verrassend dat de extreme types binnen deze groep klagen en zuigen richting alles wat er wel enigszins blij uitziet. Het ligt uiteraard nooit aan de verzuurde zelf.

donkieshot | 28-02-23 | 08:00

@donkieshot | 28-02-23 | 08:00:

En meestal zonder kinderen. Aangezien er een erfelijke component aan *alle* menselijke eigenschappen zit, ook politieke meningen, is er dus een evolutionaire druk tegen feminisme.

Het kost een paar generaties, dat wel.

omanders | 28-02-23 | 08:07

Moest bij tradwife wel meteen denken aan Eva Vlaardingenbroek.

Beste_Landgenoten | 28-02-23 | 07:26 | 3

Dat lijkt me om 07:26 geen leuke gedachte om de dag mee te beginnen.

Red shirt | 28-02-23 | 07:50

Een hele goede keuze.

Atheist.Vader | 28-02-23 | 08:31

@Red shirt | 28-02-23 | 07:50: Een beetje gay is best OK Red shirt. Beetje veel of helemaal gay is ook OK. Hier mag je gerust uit de kast komen.

Atheist.Vader | 28-02-23 | 08:32

Dit of een regenboog type met blauw haar en een bos uien onder de armen. Keuze lijkt mij snel gemaakt. Ik hou wel van traditionele vrouwen, ik ben voorzien maar ik hoop voor de jeugd dat deze trend doorzet.

keistad | 28-02-23 | 07:21

Witte man die werkt is ook een racistische fetish white privileged a-lhgbti feminist hater

Dima Beeline | 28-02-23 | 07:20

Ik zie een grietje met dikke tieten een bak studentenvoer maken. Okay……….

Risingson | 28-02-23 | 07:05

Iedereen zijn ding. Mijn vrouw en ik houden allebei van koken, dus wat is er op tegen dat zij voor mij kookt. Ze ziet er leuk uit, houdt van jurken, rokken en lange haren en ik ook. Ik had een baan waarbij zij voor de kinderen thuis kon zijn toen ze het nodig hadden, daarna ging zij ook werken. En toch zijn wij gelijkwaardig in onze relatie, dat maken wij nog wel uit en niet welke groep hokjesbouwers dan ook.

Terzijde, hier in Oostenrijk hebben vrouwen (of mannen, naar keuze) twee jaar Karenzzeit, nadat een kind geboren is krijgt zij twee jaar lang een kleine uitkering en heeft ze de garantie dat haar baan er nog is na die tijd. www.arbeiterkammer.at/beratung/berufu...

bergsbeklimmer | 28-02-23 | 07:04

De kritiek die @SDL uit in zijn/hen comment is wel zo, maar ook (wederom) erg eenzijdig. Alsof het voor mannen vroeger hemel op aarde was: zwaar eentonig werk doen voor een slavendrijver als baas, lange dagen, zes dagen per week, 12 hongerige monden te voeden, na je 50'e vaak al af en versleten. Werken en sterven. En dan na je dood nog ondergepist worden door weldoorvoede millennials die geen enkel historisch besef hebben. Oh witte man, de schuld van werkelijk alles.

Duwbak_Linda | 28-02-23 | 06:59 | 3

Amen

HD50 | 28-02-23 | 07:33

Mer 12 kinderen heb je in ieder geval tienmaal liggen wippen.

de IJsman | 28-02-23 | 08:27

Maar dat zegt SDL ook niet. Alleen dat 'trad wife' een verkeerde benaming is. Beetje alsof je jezelf 'woodsman' noemt omdat je het leuk vind om in het bos op een vuurtje te koken en hout te kloven.

kobuskuch | 28-02-23 | 08:38

De Westerse wereld vernietigd gewoon zichzelf kijk in het straatbeeld , je ziet genoeg .

likmegaties | 28-02-23 | 06:30

Ik snap wel dat de grote glimlach op het gezicht van die man die feministen woedend maakt.

Lucifer | 28-02-23 | 05:52

Operatie alles moet kapot.
Vooral de westerse geboortecijfers
"slimme meid is op haar toekomt voorbereid"

Organische menselijke relatievorming verstoren met dEUgdpolitiek.
Steeds minder bezielt de mensen.
Stuurbaar generiek vee.

hallevvezool | 28-02-23 | 05:48 | 1

'Een slimme meid is op haar toekomst voorbereid', dat is dan flink aan het veranderen. Een moderne meid is op haar hoofddoek en onderdaninge rol in de nieuwe normale Nederlandse samenleving voorbereid.

Ray Skak | 28-02-23 | 08:24

Volgens mij willen een hoop vrouwen niet eens werken. Het is echter vandaag de dag gewoon nodig denk ik. 1 inkomen gaat het eigenlijk niet meer trekken.

clockandhammergame | 28-02-23 | 05:07 | 1

Ik ook niet trouwens, ben er wel een beetje klaar mee na 32 jaar.

clockandhammergame | 28-02-23 | 05:08

Ik weet niet of het al gezegd is maar ik zou haar zeker doen.

Drkildare | 28-02-23 | 04:40

Denk er maar eens goed over na; het grootste statussymbool anno 2023 is een zodanig inkomen hebben dat jouw vrouw thuis kan blijven voor de kinderen.

theo-is-dood | 28-02-23 | 00:27 | 1

Met de verwarming de hele dag aan terwijl ze aan het stoven is.

littlelebowsky | 28-02-23 | 04:17

Ik houd van home makers.

inCol | 28-02-23 | 00:10

Goh vrouwen die het gedrag van andere vrouwen afkeuren… Je zou bijna denken dat er een evolutionair component in dat gedrag zit.

Dude heb je eten | 27-02-23 | 23:55 | 1

Wanneer zit dat component er eens niet in?

SIogra | 28-02-23 | 04:38

Werken doe je om te leven, je leeft niet om te werken.
Als ik de keuze had, bleef ik wel thuis hoor.

ReyNemaattori | 27-02-23 | 23:50 | 1

Of je doet werk dat je leuk vindt. Helaas is er meer vraag naar schoonmakers dan rocksterren of astronauten.

Sans Comique | 28-02-23 | 06:21

Lief toch, de ene vrouw over de andere?!

En lekker gefrustreerd over mannen.

Man man man. Wat een ‘soort van’ () vrouw, get a life, or shut up.

Zomaarwat | 27-02-23 | 23:30

Kaneen transpersoon zich identificeren als tradwife?

Lijkvocht | 27-02-23 | 23:16 | 4

Eerlijk gezegd lijkt me het een legitieme reden om transwijf te worden. Transhousewife.

knutsel_ | 27-02-23 | 23:21
▼ 1 antwoord verborgen

Is de sexy Asain antie with side boob streetvendor dan ook nazi?

Blauwe Wafel | 27-02-23 | 22:56

Alles wat vrouwen doen of aankleden is wel een fetish voor ten minste 1 man. Ik wil wedden dat er zelfs mannen zijn die geilen op blauwharige, zijkant van het hoof kaalgeschoren, dikke, bleke, piercing hebbende, okselhaar kwekende, onwelriekende, mannen hatende, menstruatiebloed ongewassen latende feministen.

IslamPislam | 27-02-23 | 22:46 | 2

Ik voel mij nu wel een beetje betrapt. Gelukkig zijn er ook liefhebbers van ruïnes.

TanteJuut | 27-02-23 | 23:00

Ik roep regel 34 aan...

ReyNemaattori | 27-02-23 | 23:50

En toch schijnt het dat de westerse vrouw, na meer dan 50, 60 jaar feminisme en verworven vrijheiden en mogelijkheden, steeds ongelukkiger en ongelukkiger is geworden. Dat is niet mijn sexisme, dat is een objectieve waarheid.

Enrico Palazzo | 27-02-23 | 22:36 | 2

Na 50-60 jaar verzuren ze sowieso, feminist of trad wife.

Joris Beltsin | 27-02-23 | 22:39

dat schijnt de waarheid te zijn.

Ir. Wilhelmus | 27-02-23 | 22:40

Over tien jaar doet haar man haar weg voor een nieuwe en dan komt ze er achter dat ze niets kan.

Red shirt | 27-02-23 | 22:26 | 2

Ik denk dat ik er na een week al op uitgekeken zou zijn. Dan zit er toch nog wel wat restwaarde op.

Joris Beltsin | 27-02-23 | 22:31

Niet heel anders dan een modernwife dus?
Behalve de vertraging van 10 jaar.

ReyNemaattori | 27-02-23 | 23:43

Levensgevaarlijk hoe ze die ui snijdt, zag ik bij de 3e keer kijken

wilderst | 27-02-23 | 22:13

*politiek correct modus aan en ik meen het ook nog*
Als de vrouw het leuk vind om voor de kinderen te zorgen en te koken, prima. als de vrouw graag wil werken of carrière maken, ook goed.

Ir. Wilhelmus | 27-02-23 | 22:10 | 1

Wat je zegt is juist niet politiek-correct. Volgens feministen moet je neerkijken op vrouwen die voor kinderen zorgen.

Grachus | 28-02-23 | 00:21

De belangrijkste reden dat veel vrouwen geen fulltime huisvrouw kunnen zijn is omdat een gezin onderhouden van één inkomen allang niet meer te doen is. De progressieve waarden van de werkende vrouw kwam precies op het juiste moment toen de neoliberale diefstal begon.

Natuurlijk zal de Vrome Klerk u vertellen dat uw koopkracht beter is dan ooit, maar die cijfers zijn vertekend.

Mckenna | 27-02-23 | 22:09 | 4

Mwoah. Veel vrouwen verdienen niet eens genoeg om de kinderopvang te bekostigen. Er is dus geen economische rationale om te gaan werken. Maar omdat de overheid voor hun uithuizige hobby bijlapt, maken ze zichzelf dat wel wijs.

Joris Beltsin | 27-02-23 | 22:28

Da's simpel wet van vraag en aanbod: verdubbel de arbeiderspoule, halveer de lonen.

Die neoliberale diefstal is mede tot stand gekomen dankzij de vrouwenbevrijding. Of denk je dat we KOT nodig hadden toen ze nog voor de kinderen zorgden? Of dat er zoveel bijstandsmoeders waren? Of huursubsidie als de lonen niet omlaag waren geconcurreerd?

ReyNemaattori | 27-02-23 | 23:47

@Joris Beltsin | 27-02-23 | 22:28:
Precies, kinderopvang kost €8 netto. Achter de kassa bij de Action krijg je €12 bruto.
Daar moet dus geld bij.

theo-is-dood | 28-02-23 | 00:19
▼ 1 antwoord verborgen

Dat is snoeihard, spierwit rechts-radicaal met mogelijk zelfs een kwak christelijk erbij (islamitisch dan weer niet). Als de pot roti schaft is het cultural appropriation en als het spaghetti bolognese is juist weer niet.

SIogra | 27-02-23 | 22:09 | 1

vrij islamitisch anders hoor, alleen de uiterlijke verschijningsvorm verschilt, of mis ik iets?

stunter | 27-02-23 | 23:21

Ik zie steeds twee enorm grote verdienmodellen in beeld.
En we hadden al Sylvie Meijs vandaag als topic.
Is er geen vrouw die werkt, als rolmodel?

Analia von Solmsch | 27-02-23 | 22:03 | 3

Sigrid Kaag? Die zie ik liever niet in haar string koken. Maar ze werkt wel.

Ndranghitiari | 27-02-23 | 22:05

"Kaag in string".... dit beeld op je netvlies zo vlak voor het slapen gaan..... En bedankt hè ?!

Grijskijkert | 27-02-23 | 23:08

Dit was het nieuws? Ik flikker wel wat ik de micro. Zonder gezeur van een lekker blond wijf. Jammer eigenlijk. Ik zou liever in de keuken staan met een schort terwijl ik de heerlijkste gerechten bereid voor mijn blonde schoonheid die lekker zot te wezen op de Ikea bank.
Helaas, morgen eet ik weer vijfminuutoppiepmaaltijdopdeikeabank.

hero_of_heaven | 27-02-23 | 22:01

Als ik een vrouw had met een dikke baan, zou ik graag huisman worden. Dus ik snap die dames wel

wilderst | 27-02-23 | 21:58 | 6

@Analia von Solmsch | 27-02-23 | 22:04: Onzin, ik sta de laatste jaren niet eens meer in de top 50. Maar om antwoord te geven op je vraag: toen mijn vrouw klaar was met de opleiding en zoon weer wat ouder was. En mijn ww was op. :)

knutsel_ | 27-02-23 | 22:07

A, bijstand, zeg dat gewoon, iedere maand je inkomsten opgeven is ook werk uiteindelijk.

Analia von Solmsch | 27-02-23 | 22:22

@Analia von Solmsch | 27-02-23 | 22:22: Nee, ww, je weet wel, de werkloosheidsverzekering voor werkenden. *zucht*

knutsel_ | 27-02-23 | 22:24
▼ 3 antwoorden verborgen

Dat laatste filmpje.
Dat met die "cheeseburger casserole".

Is werkelijk een belediging van het begrip 'koken'.
Gadver.
Alleen al die knoflookpoeder...

Peter Emile | 27-02-23 | 21:55 | 4

Is zelfs voor een studentenhuis te...

knutsel_ | 27-02-23 | 21:57

Dit is Amerikaans koken. Afgelopen kerst maakte ik in de VS voor mijn schoonfamilie Vlaams stoofvlees, daar was ik de hele dag mee bezig en ze keken alsof ik een soort magisch brouwsel in een toverketel aan het maken was.

SterF... | 27-02-23 | 22:02

Vanmorgen op het nosnieuws dat volgens het Voedingscentrum veel vegaburgers nog steeds ongezond zijn vanwege te veel zout.
Zowel supermarkt- als A-merk-producten bleken te veel zout of verzadigd vet te bevatten, zoals die van de merken Vivera, Valess, De Vegetarische Slager en die van Lidl. Van Albert Heijn zijn er maar drie van de tien gezond, van Jumbo vier van de acht en van Garden Gourmet twee van de vier.
Overigens hanteert het Voedingscentrum ook richtlijnen op het gebied van eiwitten, ijzer en vitamine B12. Slechts 4 van de 75 door de Consumentenbond onderzochte burgers bleken te voldoen aan alle criteria.

Gezien de hoeveelheid ongezonde troep erin om het maar naar vlees te laten smaken, zal iemand met gezond verstand dat voer toch niet kopen, laat staan eten? www.ingevanhaselen.nl/voeding/zijn-vl...

drs.Nee | 27-02-23 | 22:03
▼ 1 antwoord verborgen

Ze moeten elke keer iets nieuws verzinnen voor de kliks?
Nu pakken ze het anders in ...
Wel lekkere tieten
Allemaal
Veel plezier

Therrie | 27-02-23 | 21:53

Dit is mijn favoriet van Nigella; "disturbingly gratifying" (of zegt ze "satisfying"?...)
En een van mijn favoriete recepten bovendien.
Van een van mijn favoriete vrouwen, ondanks mijn voorkeur...

Peter Emile | 27-02-23 | 22:00

Ik keek altijd zeer aandachtig naar haar!

wilderst | 27-02-23 | 22:06

Als dit een fetisj voor je is dan ben je knap zielig en als dit normaal voor je is in 2023, dan ben ik vast héél erg apart. Maar goed, als zij het zo fijn vindt om voor haar man te koken, dan zal ze toch eerst een man moeten vinden om voor te kunnen koken, want die zie ik nergens. Volgens mij is zij te druk bezig met zichzelf, haar uiterlijk en haar webcam. Ik zie hier niets wit-nationalistisch in, maar ik heb dan ook niet langer dan vijftien seconden gekeken, en mij verder ook niet verdiept in het account van deze jongedame. (en ben dit eerlijk gezegd ook niet van plan!) Ga iets doen met je leven?

VBO_B_Niveau | 27-02-23 | 21:51 | 6

Ze heeft gewoon een man (getrouwd) als je verder had gekeken dan je neus lang is, plus ook binnen de wereld van bdsm, is dit een verlangen dat niet geheel onbekend is. Onderdanige huisvrouw vs dominante man als hoofd van het gezin. Wereldvreemd? Ik vind van niet. Ieder huisje zijn "kruisje". Zolang t maar vrijwillig is en je gelukkig maakt.

Dus betreffende je laatste advies, reageren op een artikel wat je amper gelezen of jezelf in verdiept hebt... Ik denk dat jij vast wat beters met je leven kan doen 👌🏻

Monsterboca | 27-02-23 | 23:35
▼ 3 antwoorden verborgen

Een lekker wijf met goede tieten die druk is op de socials, laat gaan zeg. Sommige mensen kunnen echt over alles ophef maken.

KwaadBloed | 27-02-23 | 21:49

Wie kent @TayTweets nog? Dat was pas een goede volgzame vrouw voor sommige mensen. Die bestaan natuurlijk niet in real life. Maar het komt wel op hetzelfde neer natuurlijk.

Ndranghitiari | 27-02-23 | 21:49

7 teentjes knoflook plus knoflookpoeder?

knutsel_ | 27-02-23 | 21:49

Ze gebruikt wel een goed mes zie ik, heb precies dezelfde messen.

Sinterbikske | 27-02-23 | 21:47 | 1

Alleen niet dezelfde tieten erbij denk ik?

Harrie-Couvert | 27-02-23 | 21:53

Dame voor op straat
Kok voor in de keuken
Hoer voor in bed

Montgomery Burns | 27-02-23 | 21:46

Ook weer zoiets….
Wij wonen in een SGP dorp en daar wonen uiteraard heel veel traditionele gezinnen.
Mannen werken en de vrouw is de baas in huis en zij voedt de kinderen op.
Je ziet van die waslijntjes met daaraan 4 maten blauwe overalletjes.
De tweede broer krijgt de overal van z’n oudste broer, ken je dat?
Maar goed, in de gezinnen de minste scheidingen, de minste maatschappelijke problemen, weinig onrust in de zin van criminaliteit of drugs/alcohol gebruik.
Ik zeg niet dat het nooit voorkomt, maar nauwelijks.
Ja, het is wat traditioneel, ze wonen in de mooiste, best onderhouden huizen van het dorp.
En neem van mij aan, dat ze zo min mogelijk bij de bank aankloppen.
Zeg het zelf maar…
De mensen zijn happy, geloof mij maar.

Ruimedenker | 27-02-23 | 21:46 | 5

@timmey | 27-02-23 | 23:57: SGP broeders zitten vaak in de hogere salarisschalen. Daarnaast is spaarzaamheid een deugd, dus is men eerder in staat goed te wonen.

Grachus | 28-02-23 | 00:27

@timmey | 27-02-23 | 23:57:
Ja, dat was toen.. onder jongere SGP'ers zijn er veel meer twee verdieners.
Verder; wat minder consumeren a la TV, streaming, snackbar en wat meer sparen doet op lange termijn wonderen voor je financiële positie.
Ook genoeg zwart geld in de refo wereld.

jcvjcvjcvjcv | 28-02-23 | 02:11

Ja, dat ken ik. Heerlijk was dat, kleren die direct al lekker zitten doordat een iets ouder familie lid al naar de klerenwinkel (de horror) is geweest en de nooit lekker zittende nieuwe kleding vast voor je heeft ingelopen.

jcvjcvjcvjcv | 28-02-23 | 02:15
▼ 2 antwoorden verborgen

Voor mij none of the above, voor sommigen één van de, en voor anderen all of the above.
En dat is het enige juiste antwoord.

NiCeY | 27-02-23 | 21:44

Eh.. doet het er toe?

Trad wife, fetisj... I don't care. Doe wat je wil.

Máár eh.. over white nationalisme even, en sowieso al dat gehamer op mensen met een blanke huidskleur...

Waarom is een blanke huidskleur "slecht"? Waarom moeten blanke mensen zich slecht voelen over hun huidskleur?
Als het nou een traditionele koksmevrouw van kleur was geweest? Was het dan wel o.k. geweest?

gaffelbaard | 27-02-23 | 21:43 | 1

Misschien vanuit een ander perspectief dat in sommige culturen het mannetje vaker voortijdig het koekoeks nest met het vrouwtje verlaat en daarom zelf geen inkomstenbron hebben.

Reebensteeltje | 27-02-23 | 22:25

Zijn ze overdreven godsdienstig, zoals er veel in de VS rondlopen, ambitieloze broedmachines of een combinatie van beide?

Red shirt | 27-02-23 | 21:43 | 1

De trad wife is niet per se ambitieloos vlgs mij, maar vindt haar vervulling binnenshuis, is niks mis mee toch. De jongere generaties werkende vrouwen heeft inmiddels bijna dezelfde -gemiddeld lagere- levensverwachting als de mannen, dat zegt wel iets over de corresponderende cortisol levels denk ik.

2tribes | 27-02-23 | 21:52

Plus is wel dat het een zorgzame moeder lijkt, kookt gewoon ipv kinderen een happymeal voor te schotelen. Kan zelf ook wel een potje koken, als je dat samen kunt delen is dat wel mooi, eigenlijk een vereiste ook wel.

Sinterbikske | 27-02-23 | 21:41

Voor mij is de "tradwife" een Japanse vrouw in een kimono die weet hoe je goede teriyaki maakt. Ik val dus weer buiten de boot.

Ndranghitiari | 27-02-23 | 21:41 | 4

Een kimono-fetisj dus. Niks mis mee hoor.
Het heeft wel iets. Ik snap dat wel.

gaffelbaard | 27-02-23 | 21:52
▼ 1 antwoord verborgen

Als ik nu eens terugkijk op de afgelopen dag.
Zijn er wel eens redactievergaderingen bij GeenStijl?

zuurtjeregen | 27-02-23 | 21:40 | 1

Vrijdagmiddag, als de tap open gaat ..

Analia von Solmsch | 27-02-23 | 22:09

Maar kan ze ook koken?
Absoluut nee dus.

vliegende knorrepot | 27-02-23 | 21:37

Je hebt ze ook vermomd als parasol. Maar dan zijn het tenminste wel feministen.

vladimirows | 27-02-23 | 21:36 | 1

Haha was ook wat ik dacht: die soort trad wives is blijkbaar alom geaccepteerd want niet 'wit'. Ingewikkeld heur.

2tribes | 27-02-23 | 21:55

Hé hé, eindelijk weer eens een lekker topic.
Maar volgens mij ben ik ooit ook met een tradwife getrouwd. Inmiddels zijn we jaren verder en heb ik qua salaris in ieder geval het nakijken.

Repliek_in_stijl | 27-02-23 | 21:32

Zo'n tradwife is nog een uitvloeisel van het gristendom. Geef mij maar een zelfstandige vikingvrouw.

SterF... | 27-02-23 | 21:30 | 2

Wat Sterfie zegt.

knutsel_ | 27-02-23 | 21:53

Eens, behalve in de keuken. Dat is mijn domein!

At_Dawn_They_Sleep | 27-02-23 | 23:23

Stop met het in hokjes stoppen. Mens, klaar.

Peerkeoud | 27-02-23 | 21:27

Doe mij er zo een

nee_toch? | 27-02-23 | 21:24

Het staat me niet aan dat ze haar haar boven het eten staat te borstelen en daarna ook nog eens met make-up aan de slag gaat. Hoezo zou je hier warm van worden?
Zei in een vorig topic ook al iets over zo’n conservatieve ( religieuze) cultuur, zit er zelf niet op te wachten. Gelijkheid in een relatie is voor mij belangrijk, ook in vriendschappen, anders kan ik niets met je.

Sinterbikske | 27-02-23 | 21:24 | 2

Maar waarom zou een vrouw die het fijn vindt om het huishouden, eten e.d. te verzorgen, niet gelijkwaardig zijn aan haar man? Vooropgesteld dat ze het financieel eerlijk geregeld hebben, dat dan weer wel.

2tribes | 27-02-23 | 21:58

@2tribes | 27-02-23 | 21:58: Het is misschien persoonlijk, kan het zelf niet hebben om verzorgd te worden, vind het beklemmend.

Sinterbikske | 27-02-23 | 22:03

Dat ze graag koken is wel een plus maar die traditionele broedfunctie voor 5+ kinderen die er standaard wordt meegeleverd, nee, bedankt. Zo slecht is mijn kookkunst nou ook weer niet.

Graaisnaaiert | 27-02-23 | 21:23 | 3

Die drie wortels dus ze in haar hand had, ik weet er wel een andere bestemming voor.

Sinterbikske | 27-02-23 | 21:30

U bent van moslimalitische komaf begrijp ik?

foreverman | 27-02-23 | 21:32

Met 2 kids, een ex-man en de post-scheiding bodycount. Je mag dan wel met haar. Voor nu. Maar je moet dan wel die kids mee opvoeden. Want die horen er nu eenmaal bij. Nou, nee. Dank je wel.

adhd-je | 27-02-23 | 21:23

Edith Bunker was een groot voorbeeld.

letopuwzaak | 27-02-23 | 21:22 | 3

Is dat de vrouw van Archie?

Ruimedenker | 27-02-23 | 21:39

Lou en Tiny konden er ook wat van.. Hier worden ze vaak geparodieerd bij het optuigen van de kerstboom..

Smoelensmid | 27-02-23 | 21:50

Trad wifing.
Heeft dat te maken met traag draadloos internet?

Kapitein Sjaak Mus | 27-02-23 | 21:22

Grappig…..
Dames mogen niet kiezen tradwife te zijn, want dan gooien zijn zichzelf terug naar de jaren 50 en dat is stom.
Althans ze mogen best kiezen, maar dat vinden progressieve vrouwen stom.
Artikel van bijna 3 jaar oud…
marieclaire.nl/artikel/241500/tradwif...

Maar als het om moslima’s gaat met hoofddoek etc, en verplicht aanrecht enzeau…
Denken ze daar heel anders over.
Één ding weet ik wél!
De vrouw van Spartacus hakt het hout, da’s beslist geen Tradwife!

Ruimedenker | 27-02-23 | 21:21 | 5

Jaaaa lekkere spagaat weer!

2tribes | 27-02-23 | 22:02
▼ 2 antwoorden verborgen

Lijkt mij een tradwife light. Een echte hardcore tradwife sjokt onder een doek achter haar man aan, als hij tenminste toestemming geeft buiten te komen. Kinderen baren, eten brengen, nooit tegenspreken, dat is het echte werk.

Nuuk | 27-02-23 | 21:20 | 1

Daar hoor je de lesbische woke scene dus helemaal nooit over...

bisbisbis | 27-02-23 | 21:24

Toxic feminity. Hier krijgt iedere woke-sister de gíllende griezels van.
Ze kunnen er alleen niets tegenover stellen - het maakt woke té belachelijk.
-
De beste manier om de wokies te bestrijden: karikaturiseren.
Belachelijk maken tot op het bot.

bisbisbis | 27-02-23 | 21:17

Hoe zit dat met onze Roemruchte Reaguursters?
Is U traditioneel?

* niet nieuwsgierig is, maar wel alles weten wil *

Kapitein Sjaak Mus | 27-02-23 | 21:16 | 2

Nee, vind ik zelf. Maar het is ook maar net wat je onder "traditioneel" verstaat.

gaffelbaard | 27-02-23 | 21:57

Zeker niet traditioneel zelf, maar heb er totaal geen probleem mee als vrouwen/stellen voor een trad rolverdeling kiezen. Sterker nog, mits financieel onafhankelijk zou ik het voor een periode ook best okay vinden om fulltime trad trophy wife te zijn (werk al zo lang >40 uur/week buitenshuis, boehoeee).

2tribes | 27-02-23 | 22:10

Klimbim met Ingrid Steeger was leuker om naar te kijken.

hier openen | 27-02-23 | 21:15 | 1

Hallo, 60 plusser!

Mongeaulie waarsguwt | 27-02-23 | 21:53

Alles beter dan een trav wife.

smdyasc | 27-02-23 | 21:15

Je moet een vrouw hebben waarmee je kunt praten en lachen.
Een vrouw die geweldig is in bed.
Een vrouw die lekker kan koken.
En je moet er voor zorgen dat ze niet van elkaar afweten.

Osdorpertje | 27-02-23 | 21:13 | 1

Dat doe ik met mijn mannen, maar die weten wel van elkaar hoor.
Dan heb ik geen zin/tijd en dan stuur ik ze door … handig hoor, heaumeau te zijn.

Analia von Solmsch | 27-02-23 | 22:14

Het interesseert me niet hoe ze het noemen: plus veel voor de traditionele vrouw.

thanseeuwen | 27-02-23 | 21:12 | 1

Jij hebt toch een labrador?

SterF... | 27-02-23 | 21:34

Als je de koters niet dumpt op de buitenschoolse opvang is er een grote kans dat ze niet woke worden.

Egerius | 27-02-23 | 21:12 | 1

Jonge vader hier: zou je daar wat meer woorden aan willen besteden?

Mafkaasschaaf | 28-02-23 | 08:02

Non-issue. Zoals omvallende boodschappentassen, fietsers die geen richting aangeven en hinkelende grootmoeders een non-issue zijn. O ja, de vraag: waarom is Rutte single? is ook een non-issue. Waarom? Omdat het logisch is dat hij geen partner heeft als een heel land niet met hem wil omgaan. Dus. Ik pak nog een borrel. Waarom? Omdat het maandag is.

Albert61 | 27-02-23 | 21:11

ah comments van jaloerse, zure feminsiten die alleen oud worden, nu ja wel met een leuke poedel ofzo: always priceless.

lovekila | 27-02-23 | 21:11

Trad wifing is zo te zien de laatste vorm van attentieprostitutie.

Joris Beltsin | 27-02-23 | 21:10 | 1

Dit zal deze tante geen windeieren leggen...

bisbisbis | 27-02-23 | 21:21

Trad wife is iets wat ik wel zie zitten. Dan maar een facist… heb je iig een gestreken bruinhemd

ikworstelengadouchen | 27-02-23 | 21:10

Natuurlijk niet. Het is "virtual signaling" naar alle lelijke boze mannen die geen mooie vrouw kunnen krijgen of sowieso geen vrouw kunnen krijgen.

Ndranghitiari | 27-02-23 | 21:10 | 4

Virtue signalling is wat anders. Virtual signalling bestaat niet.

Joris Beltsin | 27-02-23 | 21:13

@Joris Beltsin | 27-02-23 | 21:13:

Ja klopt.

Ndranghitiari | 27-02-23 | 21:19
▼ 1 antwoord verborgen

Godsamme, die kan echt slecht koken. Laat maar, ik doe het zelf wel.

John McClane | 27-02-23 | 21:09

Zonder inhoudelijk op de zoveelste aandachtshoer te reageren: het promoten van het beeld van de traditionele vrouw is in ieder geval iets waar de Italiaanse fascisten ook wel de lol van inzagen.

Komjehiervaker | 27-02-23 | 21:08

Mijn vrouw kan echt lekker koken, en werkt net als ik ook gewoon. Maar het lekkerste eten komt toch echt van m'n smoker.

Flapster | 27-02-23 | 21:07 | 8

Dat hangt helemaal wat je wil. Hahaha

Flapster | 27-02-23 | 21:53

*af

Flapster | 27-02-23 | 21:53
▼ 5 antwoorden verborgen

Beetje Marilyn Monroe maar dan met goeie tieten.
Cup Cakes zullen we maar zeggen.

Ruimedenker | 27-02-23 | 21:06

Ik begrijp wel waarom er zoveel mensen kijken.
Kan mij niet schelen of ze huisvrouw is of niet.
Voor mijn part is ze ceo van Apple.
Maar daar kijk ik niet voor!

Ruimedenker | 27-02-23 | 21:04 | 1

Ze ziet er inderdaad charmant en sexy uit, (geen tatoos!) had eigenlijk wel meer mannelijk enthousiasme over haar looks, stem en bezigheden hier in de panelen verwacht. Het nieuwe hip zeg maar.

2tribes | 27-02-23 | 22:19

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl